Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pojczlander.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP KRYNICA





    Temat: RJ 2050 podróż do przyszłości


    Istnieją nowe linie dużych prędkości w Polsce.
    Kraków - Myślenice - Nowy Sącz - (Kosice)


    Ze jak? A ktoredy to z Myslenic do Sacza??? Dolina Raby? To chyba na
    estakadzie nad sama rzeka. Od Lubnia moznaby juz pociagnac wzdluz drogi
    do Mszany Dolnej a dalej juz zgodnie z (nie)istniejaca linia. Anyway -
    linia raczej jako metreo by musiala dzialac.


    Pociągi SFT (Super Fast Train) - dzienne pociągi dużych prędkości.
    1. Frankfurt/M - Dresden - Wrocław - Piotrków  - Warszawa - Villinius
    2. Strasbourg - Koln - Hamburg - Berlin - Poznań - Warszawa
    3. Brussell - Koln - Hamburg - Berlin - Poznań - Warszawa
    4. Berlin - Poznań - Warszawa - Kaunas - Tallinn
    5. Budapest - Bratislava - Katowice - Warszawa - Vilinnius


    A dlaczego nic do Krakowa?


    Pociągi NET (Night Euro Train) - nocne pociągi dużych prędkości
    1. London - Brussell - Koln - Berlin - Warszawa
    2. Brussell - Koln - Berlin - Warszawa - Villinius
    3. Paris - Strasbourg - Frankfurt/M - Wrocław - Warszawa
    4. Frankfurt/M - Dresden - Wrocław - Warszawa - Kaunas - Tallinn
    5. Lyon - Munich - Dresden - Wrocław - Warszawa
    6. Munich - Nurnberg - Praha - Kraków
    7. Milano - Innsbruck - Wien - - Warszawa - Villinius
    8. Venezia - Ljubliana - Wien - Warszawa - Kaunas - Tallinn
    9. Venezia - Ljubliana - Wien - Bratislava - Zwardoń - Kraków
    10. Innsbruck - Munich - Nurnberg - Dresden - Wrocław - Warszawa
    11. Praha - Katowice - Warszawa - Villinius - Tallinn
    12. Bucuresti - Budapest - Bratislava - Zylina - Warszawa - Villinius
    13. Zagreb - Budapest - Kosice - Nowy Sącz - Kraków - Warszawa
    14. Budapest - Kosice - Nowy Sącz - Warszawa - Kaunas - Tallinn


    Dlaczego znow tak duzo do Warszawy? Moze konczyc bieg w innych miastach
    Polski? Przy takiej ilosci pociagow odjazd z WC bedzie co dwie
    minuty....


    Pociągi SC (CD)
    1. Praha - Wrocław - Poznań - Szczecin - Świnoujście
    2. Praha - Wrocław - Piotrków - Warszawa - Gdynia
    3. Praha - Wrocław - Piotrków - Warszawa - Villinius
    4. Karlove Vary - Praha - Katowice - Warszawa
    5. Ceskie Budejovice - Praha - Katowice - Warszawa


    A do Polski wschodniej nic?


    Pociagi EC (mam nadzieję że PKP do tego czasu padnie)
    1. Gdynia - Warszawa - Katowice - Breclav - Wien


    O nie! Zdrada! Zabrali Krakowowi Sobieskiego! Wszak wszyscy wiedza ze z
    Krakowa jest blizej do Wiednia niz do Warszawy :P


    13. Warszawa - Kraków - Nowy Sącz - Kosice - Budapest - Bucuresti


    Raczej Warszawa-Krakow-Zakopane-TatraTunel (TM) - Poprad - Lockoshaza
    (jak to sie pisze?) -Brasov-Bucuresti.


    15. Warszawa - Katowice - Breclav - Wien - Salzburg


    A nie polaczyc go z Sobieskim - patrz punkt 1?


    Pociągi IC
    1. Świnoujście - Szczecin - Poznań - Wrocław - Kraków - Krynica


    A Krakow-Krynica jak?


    2. Szczecin - Poznań - Wrocław - Kraków - Myślenice - Zakopane


    No ... to co, z Myslenic jednak jedzie sie na Nowy Sacz czy na Nowy
    Targ?
    Chyba ze tunel pod Luboniem Wielkim i Szczeblem do Chabowki.

    Jeszcze EC
    Krakow - Wroclaw - Szczecin - ScanTunel - Ystad - Stockholm.


    7. KK (Komunikacja Krakowska)
    Balice LOT - Dw. Główny - Płaszów - Niepołomice
    Krzeszowice - Dw. Główny - Bonarka - Skawina
    Batowice - Dw. Główny - Wieliczka


    Dodalbym jeszcze
    Myslenice - Borek Falecki - Kurdwanow - Biezanow
    Myslenice - Borek Falecki - Plaszow - Krakow Glowny
    Borek Falecki - Kurdwanow - Plaszow - Komenda Wojewodzka Polcji - Nowa
    Huta

    i kilka innych bedacych rownoczesnie ultraszybkimi tramwajami (zwracam
    uwage ze Krakow od pewnego czasu ostrz sobie zeby na przejecie czesci
    ruchu kolejowego i zintegrowanie go z tramwajowym - niebawem zakupiony
    zostanie pierwszy tramwaj 600V/3kV).





    Temat: Scyzoryk się sam w kieszeni otwiera gdy patrzy się na nowy rozkład

    A. OK, z Krakowem jakoś jeszcze się skomunikuję, ale jak sensownie dojechać
    na rano
      a) do Krynicy
      b) do Zagórza
    B. Nie tyle zbulwersował mnie fakt skasowania pociągu - widać taki to już
    pieski los Polski B - ale CAŁKOWITA AROGANCJA wyrażająca się faktem
    zostawienia wagonu skomunikowanego w pociągu/ach pasażerskich NIEDOSTĘPNEGO
    dla podróżnych (przynajmniej w teorii a i w praktyce częściej spotykałem się
    z całkowitym i mocnym sprzeciwem wejścia do bagażowego niż zgodą, mówię tu o
    wagonach typu (bodajże) BD - czyli z przedziałami osobowymi BTW w Cesku a
    Slovensku ve vlakach takie wagony są całkowicie dostępne - za to bierze
    pieniądze obsługa, by bagażu pilnować a nie chlać w przedziałach
    (teoretycznie) pasażerskich). Czyli za skasowanie pociągu to bym co najwyżej
    na grzywnę skazał, ale za naigrawanie się z ludzi (bo tak odbieram ten
    bagażowy Lublin-Kr. Pł0- ludziska, my was olewamy, budźta się w nocy, nasza
    (pijana????!) załoga będzie przetaczana ale wy - co wam się , w głowie
    pokręciło??) poprzez nie zostawienie wagonów bezpośrednich (a podejrzewam ,
    że koszt przetoczenia 3 czy 4 wagonów nie jest dużo wyższy od przetoczenia
    jednego)
    Wynika stąd, że chyba przyjdzie kupić duże pudło i siebie w nocy na bagaż
    wysłać, będzie wygodniej... I pomyśleć, że 3 (4?) lata temu jechałem z
    Lublina do Zakopanego kuszetką (i to wypełnioną w ok. 75%).
    C. Po przestudiowaniu lokalnych tabel zauważyłem, że teraz oknem na świat
    (pd-wsch) dla Lublina stają się pociągi z Zamościa.... 8-()!  ;-)
    (najtańsze klasą pociągu - najkrótsze kilometrowo jest - dojechać do
    Rozwadowa i wsiąść do p. Hrubieszów - Wrocław lub Zamość - Katowice; na
    szczęście Lublin doznał zaszczytu otrzymania połączeń do przesiadki w te
    pociągi ;-((())); w porywie rozpaczy znalazłem połączenie z Tarnowem (=
    Krynica, Gorlice a nawet Jasło) z przesiadką w Zawadzie....(jest tylko ok
    2.godz. dłuższe niż inne proponowane przez PKP - ale co to 2 h wobec 12 h
    podrózy...)
    Jeszcze pójdę na dworzec PKS i zobaczę, czy nie jest szybciej do Ustrzyk
    jechać przez Lwów, Chyrów ;-))))))))))))) (autobusy kursowe przez granicę
    jadą dość szybko a i wiz / voucherów już nie trzeba)...
    BTW gdzie jest wWWW jakiś serwer kolei Ukrainy???

    C. Jadwiga jest OK, ale to pociąg wieczorny a ja potrzebuję nocnych - w
    ramach urlopu szkoda dwa dni siedzieć w pociągu na przejazd w góry - jak
    będę miał ochotę po-pociągować, to pojadę Jadźką do Krakowa i wsiądę w
    Bieszczady do Zagórza, ale jak kończę pracę o 17 to wolałbym pociąg o 21 -22
    a nie o 17.40.

    D. A czyż nie lepiej dla Sandomierza byłoby, gdyby odcinek do Dębicy był
    bardziej przejezdny? Zauważyłem w cegle, że pierwsze (od Ocic) 40 -50
    kilometrów pociąg jedzie z V ok. 50 a potem 30 km z V ok 30 - może te 30 km
    dałoby radę zremontować (ach, te marzenia)







    Temat: Dlaczego "Liwa" i "Bursztyn" nie mogą jeździć z Torunia?


    BURSZTYN rano z Torunia woziłby powietrze (odjazd ok 4.30?), a LIWĘ
    skrócono do
    Torunia przez wprowadzenie autobusów szynowych. I tak dobrze, że zamiast
    totalnej kasacji został pociąg w najbardziej obłożone dni.


    Bursztyna można przesunąć godzinę-półtorej w przód. Gdyby wyremontowali
    odcinek Grudziądz-Gardeja i tak pociąg nadrobiłby część tego opóźnienia. A
    remont nie ucieknie, bo po torach w takim stanie może już niedługo nie da
    się prowadzić  pociągów.
    W piątki i niedziele to tyle ludzi będzie w Liwie ile do tej pory w zwykłe
    dni albo jeszcze mniej, więc aparaty w dłoń i musimy jeszcze uwiecznić Liwę
    w Toruniu, bo jej koniec w tym mieście będzie szybki!
    A co do autobusów szynowych... Niech one wypierniczają z tej linii tak
    szybko jak na nią przybyły i jadą ratować Kościerzyna-Wierzchucin!!!


    | A ciekawe jak wyjaśnić zlikwidowanie pociągu "Torunianin" z Gdyni do
    | Torunia i stworzenie czegoś dziwnego z Gdyni do Bydgoszczy.

    Tym, że wieczorny TORUNIANIN woził od Smętowa sporo powietrza...


    A co to Smętowo to taka metropolia, że tłumy tam jeździły? Po co Torunianin
    w ogóle tam stawał, żaden inny pospieszny tego nie robił...
    A w ogóle co za kretyn zlikwidował Torunianina na odcinku do Ustki?! W
    zeszłym roku Torunianin już od Torunia miał bardzo dobre zapełnienie
    (jakieś 90%, potem wzrosło). W Gdyni wysiadło kilkanaście osób, a TŁUMY
    (dosłownie, w pociągu było aż ciemno) pojechały dalej, czyli jak łatwo się
    domyślić do Lęborka na przesiadkę do Łeby i prosto do Ustki. I co? Może to
    było nierentowne? Po prostu ZAZDROŚĆ, że ze wszystkich miejscowości w
    Polsce (nie licząc Słupska) tylko TORUŃ miał bezpośrednie połączenie z
    Ustką. No i zlikwidowali, tłumacząc się pewnie tym, że skład musi obsłużyć
    to "coś dziwnego" do Bydgoszczy.


    A że pojawiło się "coś dziwnego" z Gdyni do Bydgoszczy - widać była taka
    potrzeba w sytuacji, gdy jadący w jego porze BACHUS przesunięty został o
    2
    godziny, co groziło zerwaniem skomunikowania na CHEŁMIANINA.


    A potem to coś dziwnego zmienia się w zwykły osobowy, miotający się gdzieś
    po nocach raz w tygodniu, a potem rano na stację Toruń Wschodni stawia się
    "piękna", niesamowicie śmierdząca, okradziona ze wszystkiego co się dało,
    zniszczona i zapluta resztka pociągu "Torunianin". Sam widziałem-siedzenia
    były jednym słowem PODARTE i powypalane papierochami aż gąbka wyłaziła na
    wierzch. Ludzie brzydzili się usiąść. Ale co poradzić... Taka Polska
    właśnie... A z resztą kolej w Toruniu to zawsze wszyscy z PKP mają bardzo
    głęboko... Niedługo bezpośredni pociąg z Torunia będzie wyjeżdżał najdalej
    do Iławy. Szkoda gadać...


    I wtedy
    | mieszkańcy Torunia co mają? Przez Bydgoszcz im likwidują, przez
    Grudziądz
    | nie chcą dać...

    Zostaje wciąż wieczorny Gdynia-Łódź/Krynica albo późniejsze Bielsko...


    No nie, no jak tak patrzyć to można wyrżnąć Kujawiaka (to i tak już poszło
    na straty), Wieniawskiego (w Warszawie z pewnością znajdzie się ładna
    przesiadeczka z Niemena [Niemna?] do Lublina. Co jeszcze możnaby wyciąć...
    Możnaby wyciąć jakieś osobowe z Bydgoszczy do Poznania przez Inowrocław, bo
    przecież są pospieszne. Ale nie, ze 2-3 dzienne pospieszne  też można
    wyciąć, zostanie przecież nocny do Szklarskiej. Koniecznie trzeba
    zlikwidować pociąg "Lednica", ewentualnie puścić go raz w tygodniu albo
    jeszcze lepiej z 5-6 razy w roku, oczywiście tylko w relacji w jedną
    stronę. Taka teraz moda. I jak? Po co jest pociąg "Lednica", skoro są inne
    osobowe i pospieszne? Jeżeli PKP ma taką nową modę, aby pozostawić po
    jednym połączeniu między poszczególnymi miastami, to bądźmy sprawiedliwi...





    Temat: Marzenia kolejowe (bardzo dlugie, ale mysle ze ciekawe)
    No, wlasnie. Watek o inwestycjach bardzo mi sie spodobal i proponuje teraz
    calkowicie puscic wodze fantazji przedstawiajac swoja wizje Doskonalej Sieci
    Kolejowej (DSK, naturalnie w Polsce). To znaczy nie ograniczamy sie sprawami
    typu: brak funduszy, kondycja PKP itp. Jedyne ograniczenie to takie, ze
    mowimy o "klasycznych" skladach, bez futurologii typu maglev itp.
    A zatem co ja bym zrobil, gdyby powyzsze lezalo w zakresie moich mozliwosci:
    1) zmodernizowalbym wszystkie glowne szlaki kolejowe (do jakiej predkosci to
    sprawa dyskusyjna, bo istotne jest zarowno "uksztaltowanie" linii w terenie
    jak i to, ze przeciez nie wszedzie musi byc 300 km/h)
    2) z nowych linii, czy tez odcinkow zbudowalbym trasy:
    a) Kielce - Konskie jako mozliwosc polaczenia Kielc (i nie tylko) z m.in.
    Lodzia, a przez nia z Poznaniem, Toruniem, Bydgoszcza
    b) Busko Zdroj - Dabrowa Tarnowska - oczywiscie skrocenie drogi do Tarnowa,
    Nowego Sacza, Krynicy, a takze na Slowacje
    c) Nowy Dwor Maz. - Plock - Wloclawek (oraz przy okazji "lekkie przegiecie"
    na Ciechocinek) - alternatywne polaczenie stolicy ( i nie tylko) z Kujawami
    d) Poznan - Gorzow Wlkp - Szczecin - w polaczeniu z trasa Warszawa - Lodz -
    Poznan, o ktorej kiedys dyskutowalismy stwarzalaby wymarzony godzinny takt
    dla relacji Warszawa - Lodz - Poznan - Gorzow - Szczecin pociagami typu IC
    (5 duzych miast po drodze)
    e) Warszawa - Lodz - Wroclaw - juz bylo
    f) Legionowo - Zegrze - (Szczytno) - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto oraz
    odgalezienie Olsztyn - Braniewo - Krolewiec ( - Ryga - Tallin - prom -
    Helsinki, ale to juz nie my) - trasa szybkiego ruchu dla relacji Warszawa -
    Trojmiasto (Szczytno dlatego, zeby moc dostac sie w glab regionu, ale to
    dodatkowo)
    g) Ostroleka - Mlawa - polaczenie Bialegostoku ze swiatem, przy czym przy
    okazji wlaczenie w to Lomzy po drodze, tzn. od Lap niecalkowicie istniejaca
    trasa, lecz "wyginajaca sie" na Lomze w ktoryms miejscu
    h) Kalisz - Konin - Inowroclaw - alternatywa dla istniejacych polaczen
    Wroclaw - Kujawy i oczywiscie wlaczenie w siec Konina (ewentualnie Turka,
    ale to chyba dosc male miasteczko)
    i) Lublin - Zamosc - Lwow - polepszenie polaczen z Zamosciem

    Przykladowe relacje pociagow:
    * IC: Krakow/Katowice - Warszawa - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto (w wakacje
    postoj w Szczytnie)
    * IC: Krakow - Warszawa - Plock - Wloclawek - Ciechocinek - Torun -
    Bydgoszcz
    * Ex: Kielce - Skarzysko - Radom - Warszawa - ... jw. ... - Pila - Krzyz -
    Stargard - Szczecin
    * Posp: Warszawa - Plock - ... - Torun - Inowroclaw - Gniezno - Poznan
    * Posp: Kielce - Konskie - Opoczno - Tomaszow - Lodz (ew. dalej Poznan,
    Bydgoszcz). Przy okazji tej relacji mozna by uruchomic nocne polaczenie
    Kielc ze Szczecinem, laczone w Tomaszowie z pociagiem z Lublina
    * Posp (sezonowy): Gdynia/Lodz - Tomaszow - ... - Kielce - Busko - Tarnow -
    ... - Nowy Sacz - ... - Krynica
    * "Solina" zamiast do Krakowa moglaby jezdzic do Rzeszowa
    * Posp: Krakow/Kielce - ... - Warszawa - Ostroleka - Lomza - Lapy -
    Bialystok
    * Posp: Bialystok - ... - Lomza - Ostroleka - Mlawa - ... i tu przez
    Dzialdowo do Torunia, Bydgoszczy, Szczecina, Poznania, Wroclawia, w Sudety,
    a od Ostroleki lacznik do Olsztyna, Elblaga i Trojmiasta
    * itd. itd. (moze Ktos cos jeszcze doda?)
    Swoja droga, nie rozumiem dlaczego nie ma na przyklad pociagu pospiesznego
    relacji Warszawa - Grudziadz przez Dzialdowo, ktory do Grudziadza kursowalby
    po poludniu w piatek, a z Grudziadza po poludniu w niedziele. To juz nie
    jest futurologia, ale "realnosc", ktora, moim laickim zdaniem przy odrobinie
    checi juz dzis mozna by wcielic w zycie.

    Jak widac, dzieki tak skonstruowanej DSK i relacjom mozna by stworzyc
    wspaniale polaczenia pomiedzy wszystkimi bez wyjatku duzymi i wielkimi
    osrodkami miejskimi w Polsce oraz np. uzdrowiskami (Ciechocinek, Busko), a
    jesli przyjac, ze trasy sa naprawde porzadnie wyremontowane, a firma
    przewozowa dba przede wszystkim o pasazera oraz pracownika, a nie tylko
    szefa i dyrektora generalnego to nigdy nie uwierze, ze nie bedzie chetnych
    np. z Kielc do Lomzy, Zamoscia do Pily czy Ostroleki do Wroclawia. A przy
    okazji odzylaby kolej regionalna, bo skoro do takiej Gdyni mozna by dojechac
    w trymiga z kazdego duzego miasta to i na RE do Koscierzyny znalezliby sie
    pasazerowie.

    A co do tytulu watku. Otoz marzenia maja to do siebie, ze choc nie musza, to
    jednak MOGA sie spelnic... A wiec?

    Pozdrawiam serdecznie
    Piotr





    Temat: [CZ-WA] Nowy pociąg do stolicy od poniedziałku
    http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=10&id=37667

    Ekspres we Włoszczowie tuż-tuż
    Miejmy nadzieję, że tym razem ekspres Intercity zatrzyma się wreszcie we
    Włoszczowie.
    Fot. R. Banaszek
    Miejmy nadzieję, że tym razem ekspres Intercity zatrzyma się wreszcie we
    Włoszczowie.
    WŁOSZCZOWA. Dwa dni mają trwać uroczystości związane z otwarciem peronu
    na dworcu PKP Włoszczowa-Północ. Punkt kulminacyjny nastąpi w
    poniedziałkowy poranek około godziny 7.30.

    Swoją obecność przy tym jednym z największych w dziejach Włoszczowy
    wydarzeniu potwierdził już minister Przemysław Gosiewski, szef komitetu
    stałego Rady Ministrów. W inauguracji wezmą także udział między innymi
    minister transportu Jerzy Polaczek i prezes Polskich Kolei Państwowych
    Andrzej Wach.

    Już jutro, w niedzielę o godzinie 18 odprawiona zostanie msza święta w
    intencji polskiego transportu kolejowego w kościele parafialnym pod
    wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we Włoszczowie. O
    godzinie 19 w Domu Kultury odbędzie się uroczyste spotkanie środowiska
    kolejarzy, mieszkańców, władz lokalnych i przedstawicieli rządu. Będzie
    na pewno mowa o kolejnym wyzwaniu dla Włoszczowy, czyli budowie
    obwodnicy miejskiej.

    Oficjalne otwarcie peronu odbędzie się w poniedziałek, 16 października
    około godziny 7.30. O tej godzinie wszyscy będą wypatrywać na horyzoncie
    ekspresu ‼Ernest Malinowski”, jadącego z Warszawy do Krakowa. Pociąg ten
    po raz pierwszy zatrzyma się przy włoszczowskim peronie. Po 30 sekundach
    postoju ruszy w kierunku Krakowa. O godzinie 8.40 zatrzyma się kolejny
    ekspres ‼Kordecki”, którym goście odjadą do stolicy.

    Do czasu uruchomienia kasy w budynku włoszczowskiego dworca bilety
    trzeba będzie kupować w pociągu. Bilety normalne do Warszawy, w drugiej
    klasie, z opłaconą miejscówką będą kosztowały 37 złotych, do Krakowa -
    17 złotych, a do Częstochowy - 20 złotych (dane ze strony internetowej
    Intercity).

    Godziny odjazdów
    Na stacji Włoszczowa-Północ od 16 października zatrzymywać się będą
    cztery pociągi ekspresowe i dwa pospieszne. Od poniedziałku do piątku
    przewidziane są następujące kursy: Warszawa Wschodnia - Kraków-Płaszów
    (odjazd godz. 7.34), Kraków-Płaszów - Warszawa Wschodnia (odjazd 21.20).
    W soboty i niedziele we Włoszczowie będą zatrzymywały się ekspresy:
    Warszawa Wschodnia - Krynica (odjazd 7.34), Krynica - Warszawa Wschodnia
    (odjazd 21.20). Od poniedziałku do piątku oraz w niedziele będzie
    zatrzymywał się pociąg pospieszny relacji Warszawa Wschodnia -
    Częstochowa (odjazd 18.23). Od 17 października dojdzie jeszcze jeden
    kurs pociągu pospiesznego relacji Częstochowa - Warszawa Wschodnia
    (odjazd 8.45). Ten pociąg będzie kursował od poniedziałku do soboty.





    Temat: Dlaczego "Liwa" i "Bursztyn" nie mogą jeździć z Torunia?
    Wiele w Twojej wypowiedzi goryczy, ale w wielu kwestiach się mylisz.


    | BURSZTYN rano z Torunia woziłby powietrze (odjazd ok 4.30?), a LIWĘ
    skrócono do
    | Torunia przez wprowadzenie autobusów szynowych. I tak dobrze, że zamiast
    | totalnej kasacji został pociąg w najbardziej obłożone dni.

    Bursztyna można przesunąć godzinę-półtorej w przód. Gdyby wyremontowali
    odcinek Grudziądz-Gardeja i tak pociąg nadrobiłby część tego opóźnienia. A
    remont nie ucieknie, bo po torach w takim stanie może już niedługo nie da
    się prowadzić  pociągów.


    Jedno małe ale....
    GDYBY....


    | A ciekawe jak wyjaśnić zlikwidowanie pociągu "Torunianin" z Gdyni do
    | Torunia i stworzenie czegoś dziwnego z Gdyni do Bydgoszczy.

    | Tym, że wieczorny TORUNIANIN woził od Smętowa sporo powietrza...

    A co to Smętowo to taka metropolia, że tłumy tam jeździły? Po co Torunianin
    w ogóle tam stawał, żaden inny pospieszny tego nie robił...


    Byli pasażerowie z Trójmiasta - wracający z pracy albo zakupów.


    A w ogóle co za kretyn zlikwidował Torunianina na odcinku do Ustki?! W
    zeszłym roku Torunianin już od Torunia miał bardzo dobre zapełnienie
    (jakieś 90%, potem wzrosło). W Gdyni wysiadło kilkanaście osób, a TŁUMY
    (dosłownie, w pociągu było aż ciemno) pojechały dalej, czyli jak łatwo się
    domyślić do Lęborka na przesiadkę do Łeby i prosto do Ustki. I co? Może to
    było nierentowne? Po prostu ZAZDROŚĆ, że ze wszystkich miejscowości w
    Polsce (nie licząc Słupska) tylko TORUŃ miał bezpośrednie połączenie z
    Ustką. No i zlikwidowali, tłumacząc się pewnie tym, że skład musi obsłużyć
    to "coś dziwnego" do Bydgoszczy.


    Mylisz się. Nie chodziło o to, aby coś zabrać Toruniowi, ale dlatego , bo taki
    był kaprys Pomorskiego ZPR.


    | A że pojawiło się "coś dziwnego" z Gdyni do Bydgoszczy - widać była taka
    | potrzeba w sytuacji, gdy jadący w jego porze BACHUS przesunięty został o
    2
    | godziny, co groziło zerwaniem skomunikowania na CHEŁMIANINA.

    A potem to coś dziwnego zmienia się w zwykły osobowy, miotający się gdzieś
    po nocach raz w tygodniu, a potem rano na stację Toruń Wschodni stawia się
    "piękna", niesamowicie śmierdząca, okradziona ze wszystkiego co się dało,
    zniszczona i zapluta resztka pociągu "Torunianin". Sam widziałem-siedzenia
    były jednym słowem PODARTE i powypalane papierochami aż gąbka wyłaziła na
    wierzch. Ludzie brzydzili się usiąść. Ale co poradzić... Taka Polska
    właśnie...


    A czy to nie ludzie doprowadzają składy do właśnie takiego stanu????

    A z resztą kolej w Toruniu to zawsze wszyscy z PKP mają bardzo


    głęboko... Niedługo bezpośredni pociąg z Torunia będzie wyjeżdżał najdalej
    do Iławy. Szkoda gadać...


    Głęboko się mylisz. Nie wszyscy


    | I wtedy
    | mieszkańcy Torunia co mają? Przez Bydgoszcz im likwidują, przez
    Grudziądz
    | nie chcą dać...

    | Zostaje wciąż wieczorny Gdynia-Łódź/Krynica albo późniejsze Bielsko...

    No nie, no jak tak patrzyć to można wyrżnąć Kujawiaka (to i tak już poszło
    na straty), Wieniawskiego (w Warszawie z pewnością znajdzie się ładna
    przesiadeczka z Niemena [Niemna?] do Lublina. Co jeszcze możnaby wyciąć...
    Możnaby wyciąć jakieś osobowe z Bydgoszczy do Poznania przez Inowrocław, bo
    przecież są pospieszne. Ale nie, ze 2-3 dzienne pospieszne  też można
    wyciąć, zostanie przecież nocny do Szklarskiej. Koniecznie trzeba
    zlikwidować pociąg "Lednica", ewentualnie puścić go raz w tygodniu albo
    jeszcze lepiej z 5-6 razy w roku, oczywiście tylko w relacji w jedną
    stronę. Taka teraz moda. I jak? Po co jest pociąg "Lednica", skoro są inne
    osobowe i pospieszne? Jeżeli PKP ma taką nową modę, aby pozostawić po
    jednym połączeniu między poszczególnymi miastami, to bądźmy sprawiedliwi...


    Można liczyć pasażerów. Ja to robiłem, więc nie uważam, aby likwidacja
    wieczornego TORUNIANINA była sabotażem.

    Adam Włoch, Bydgoszcz





    Temat: Nowy SRJP - moje wrazenia
    Jako ze dzis stalem sie szczesliwym posiadaczem nowej cegly, a nie chce
    tworzyc n-tego watku na ten temat, dorzyce swoje 0,03 PLN tutaj.

    Wrazenie ogolne - srednie. Zdjecie na okladce fatalnej jakosci, papier
    cieniutki jak w cegle 89/90 tak ze na niektorych tabelach mozna nie tylko
    pod swiatlo czytac co jest na odwrocie. Ponadto 16 stron "Zmian w czasie
    druku..." to zdecydowane przegiecie. Jesli do tego doliczyc ze 20 poprawek
    ktore wyjda do konca tego roku to okaze sie ze po 2 tygodniach obowiazywania
    cegla bedzie juz w znacznym stopniu nieaktualna. W czesci miedzynarodowej
    przydaloby sie cieniowanie co drugiego wiersza bo przy tak malej czcionce
    jest ona dosyc malo czytelna.

    Po raz kolejny nie uniknieto przesuniec czerwonego druku - u mnie na str 130
    pociagi oznaczone na czerwono przeskoczyly o 1,5 wiersza do gory, tak wiec
    nie wiem czy Bieszczady staja w Woli Luzanskiej czy w Moszczenicy
    Malopolskiej ;)
    Szkoda ze umiera powoli kolejna linia - tym razem Zagorz - Lupkow. Pierwszy
    pociag z kierunku Lupkowa melduje sie w Zagorzu dopiero o 10:18, ponadto
    wszystkie 4 pary (G). Pojawia sie za to kosmiczna relacja Krynica - Tarnow
    Moscice i Tarnow Moscice - Stroze :) I chyba przegapilem jakas reforme
    jezykowa, ale od tego rozkladu dotychczasowy Chirov nazywa sie Hirov :) Zeby
    bylo smieszniej to w "Alfabetycznym spisie..." widnieje Hyriv.

    Odnosnie nazw pociagow  i nowinek z PKP-IC sie nie wypowiadam, bo w tym
    temacie chyba juz wszystko zostalo powiedziane. Jedyne na co wczesniej nie
    zwrocilem uwagi to posp. Wroclaw - Slupsk (z Wrocka o 8:24, zpet o 12:00 - z
    czym toto bedzie mialo obieg?), o dziwo kursujacy poza sezonem.
    Fajnie, ze Radew bedzie jezdzic w (5)-(7).
    No i po raz pierwszy w cegle uwzgledniono "Blues Expres" Poznan - Zakrzewo
    Zlotowskie.
    Wypadl z rozkladu obieg jednej z poznanskich ED72/3 Poznan - Leszno -
    Poznan - Mogilno - Poznan. Zostaje tylko Poznan - Mogilno - Poznan jako
    osobowy na calej trasie, zreszta oznaczony jako kibel tylko Poznan -
    Mogilno.
    Rewelacyjnie wyglada relacja wagonow bezposrednich Miedzylesie - Elk :)))
    Kolejna katastrofa to "Bem" - nie dosc ze juz tylko z Bratyslawy, to np. w
    Miedzylesiu ma 43' postoju, we Wrocku 30', ponadto miedzy Poznaniem a
    Stargardem staje we wszystkich Dobiegniewach i innych zadupiewach wiec czas
    jazdy Poznan - Szczecin wychodzi 2h57' :(
    Wspaniale zdekomunikowane w Krzyzu sa pociagi 130 Szczecin - Krzyz (przyj.
    19:47) i 87134 Krzyz - Poznan (odj. 19:37). To tak ku przestrodze, gdyby
    komus sie zachcialo jechac ze Szczecina do Poznania osobowkami. Nie
    uniknieto oczywiscie literowek bo np w tab 420 mamy Kujawiaka raz jako IC a
    raz jako Ex, podobnie zreszta jak Neptun w tab 400.

    Ciag dalszy pewnie nastapi.
    Pozdrw z IC Fredro
    Pedro





    Temat: Dodatkowe pociągi
    http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/Dodatkowepociagi.html

    Od 25 maja ruszają dodatkowe pociągi

    W okresie wydłużonego weekendu majowego 2005 r., Przewozy Regionalne
    dodatkowo uruchamiają 34 pociągi pośpieszne, ujęte w rozkładzie jazdy z
    wyznaczonymi terminami kursowania. Niektóre z nich będą prowadziły w swoim
    składzie wagony do przewozu rowerów (wykaz poniżej).

    Lp.Nr pociąguNazwa pociąguRelacja pociąguTermin kursowaniaUwagi

    1.13200/1NosalWarszawa Wsch. 22.51- Zakopane 7.3725/26.V - 1/2.X.2005
    2.31200/1NosalZakopane 22.09 - Warszawa Wsch. 6.4326/27.V - 2/3.X.2005
    3.13502/3WigrySuwałki 18.40 - Kraków Pł. 4.5128/29, 29/30.V.2005Rower*
    4.31502/3WigryKraków Pł. 22.13 - Suwałki 8.4925/26, 26/27.V.2005Rower*
    5.18204/5 Warszawa Zach. 21.34 - Kołobrzeg 7.4125/26.V.2005
    6.81502Kołobrzeg 13.44 - Warszawa Wsch. 22.1029.V.2005
    7.26500/1Lublin 22.05 - Jelenia Góra 9.4525/26 - 28/29.V.2005Rower*
    8.62500/1 Jelenia Góra 19.23 - Lublin 7.3326/27 - 29/30.V.2005Rower*
    9.28200/1Lublin 23.00 - Szczecin Gł. 8.4925/26.V, 29/30.V.2005
    10.82200/1Szczecin Gł. 20.35 - Lublin 5.5525/26.V, 29/30.V.2005
    11.35500/1Krynica 18.52 - Gdynia Gł. 11.1726/27 - 29/30.V.2005
    12.53500/1Gdynia Gł.16.28 - Krynica 8.2025/26 - 28/29.V.2005
    13.35504/5Zakopane 23.05 - Gdynia Gł.11.08 / Olsztyn 10.2726/27 -
    29/30.V.2005
    14.53504/5Gdynia Gł. 19.20/ Olsztyn 20.22 - Zakopane 8.3225/26 -
    28/29.V.2005
    15.35506/7Zakopane 20.42 - Bydgoszcz Gł. 8.4226/27 - 29/30.V.2005
    16.53506/7  Bydgoszcz Gł. 19.42 - Zakopane 8.1525/26 - 28/29.V.2005
    17.37500/1PodhalaninZakopane 21.32 - Poznań Gł. 4.4828/29, 29/30.V.2005
    18.73500/1PodhalaninPoznań Gł.18.31 - Zakopane 4.5625/26, 26/27.V.2005
    19.45504/5PogoriaBielsko-Biała 21.23 - Ełk 9.5525/26, 26/27.V.2005Rower*
    20.54505/4PogoriaEłk 16.55 - Bielsko Biała 5.5228/29, 29/30.V.2005Rower*
    21.56502/3Gdynia Gł. 23.23 - Szklarska Poręba Górna 11.3525/26 -
    28/29.V.2005,
    22.65502/3  Szklarska Poręba Górna 15.36 - Gdynia Gł. 4.5226/27 -
    29/30.V.2005,
    23.58109BarnimToruń Gł.15.39 - Szczecin Gł. 20.2225.V, 29.V.2005
    24.85108/8518BarnimSzczecin Gł.16.08 - Toruń Gł. 21.1825.V, 29.V.2005
    25.68504/5WikingSzklarska Poręba Górna 10.17 - Szczecin Gł. 20.5227 -
    29.V.2005Rower*
    26.86504/5WikingSzczecin Gł. 7.18 - Szklarska Poręba Górna 17.3626 -
    28.V.2005Rower*
    27.78501OrkanPoznań Gł. 6.00 - Świnoujście 10.3126.V.2005Rower*
    28.87500OrkanŚwinoujście 18.12 - Poznań Gł. 22.2529.V.2005Rower*
    29.15510/1Warszawa Zach. 6.10 - Ełk 10.5526.V.2005
    30.51510/1Ełk 18.07 - Warszawa Zach. 22.1529.V.2005
    31.36510/1ŚnieżkaKraków Gł. 9.53 - Jelenia Góra 16.1526.V.2005
    32.63510/1ŚnieżkaJelenia Góra 13.23 - Kraków Gł. 21.5229.V.2005
    33.43101BieszczadyGliwice 6.07 - Zagórz 15.1126.V - 28.V.2005Rower*
    34.34100BieszczadyZagórz 10.39 - Gliwice 18.5927.V - 29.V.2005Rower*
     Rower * - Pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów

    Dodatkowe wagony

    W dniach 25.05.2005 - 30.05.2005, na trasach cieszących się największym
    zainteresowaniem naszych podróżnych, dołączymy dodatkowe wagony.

    PRZEWÓZ ROWERÓW i WÓZKÓW DZIECIĘCYCH
    Rower lub wózek dziecięcy można przewieźć:
    w wagonie (przedziale) przystosowanym do przewozu rowerów,
    w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu lub w ostatnim przedsionku
    ostatniego wagonu w składzie pociągu,
    w przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym, na podstawie biletu
    na przewóz roweru/wózka dziecięcego.
    Rower/wózek dziecięcy powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego.
    Rower/wózek dziecięcy nie może przeszkadzać współpodróżnym i powodować
    uszkodzeń i zanieczyszczeń wagonu.
    Uwaga!
    Wózek dziecięcy przewożony przez osobę jadącą z dzieckiem nie podlega
    opłacie.





    Temat: Remont i przywrócenie ruchu pociągów na linii Rzezów - Ocice


    | Hetman przez
    | Leżajsk, Rzeszów.

    | I bardzo mnie to cieszy
    Według mnie nie ma się z czego cieszyć. Jeśliby ten remont doszedł do skutku
    (w co i tak nie chce mi się wierzyć) i Hetman pojechał przez Rzeszów, wtedy
    poszłaby się je.... linia Rozwadów- Dębica. Te dwie nędzne pary osobówek na
    99% zniknęłyby z rozkładu. Już i tak jedna ma "G".


    Wszystkie mają literkę G. Warto również zwrócić uwagę jak fatalnie konstruuje
    się rozkłady jazdy na tej linii. Trudno na prawdę znaleźć słowa by to określić.
    Z rozkładu na rozkład jest coraz gorzej. Warto tytułem przykładu podać jak w
    obecnym i poprzednim rozkładzie skomunikowano (nie wiem czy w ogóle jest to
    według jakichś normalnych standardów skomunikowanie) EX Wielkopolanin z
    osobówką Dębica - Mielec - Chorzelów. W poprzednim rozkładzie dano pasażerom  
    na przesiadkę tylko 2 minuty (przyj EX 12.56, odjazd osob. do Chorzelowa
    12.58).
    Jeden z pracowników PKP zapytał Dyrektora PZPR Zbigniewa Górniaka, dlaczego
    nieskomunikowano tych pociągów normalnie uzyskał od niego odpowiedź, że i tak
    nikt by z tego połączenia nie korzystał, a poza tym pociąg ten wracając z
    Chorzelowa do Dębicy jest skomunikowany (chyba 5 min) z osobowym do Tarnowa i
    musiano wybrać albo jedno albo drugie. Tak było w poprzednim rozkładzie.
    Obecnie Ex Wielkopolanin przyjeżdża do Dębicy 2 min. później, tj. o 12.58 a
    osob. do Chorzelowa odjeżdżą również 2 min. później, tj. o 13.00 (czyli jest to
    samo co w poprzednim rozkładzie)i mimo to istnieje skomunikowanie tej osobówki,
    która wraca z Chorzelowa do Dębicy z pociągiem osob. na Taranów.
    Bardzo proszę również o zerknięcie do sieciowego na sposób w jaki skomunikowano
    osobowy Rozwadów Dębica z pośpiechem Przemyśl Gliwice (zpołączenia tego
    korzystało mnóstwo studentów).
    Dlaczego przytaczam tyle szczegółów - otóż
    po pierwsze dlatego aby wykazać, że Dyrektor Górniak kłamał, twierdząc, że
    trzeba wybrać albo jedno albo drugie,
    po drugie po to by udowodnić, że rozkład na tej linii celowo jest układany
    niechlujnie, by oferta nakierowana była na jak najmniejszą potencjalną ilość
    podróżnych.
    W tym kontekście przypomnę, że istniał kompleksowy plan modernizacji tej linii
    (Dębica - Rozwadów). Istniała cała gotowa dokumentacja projektowa. Jej
    modernizacja rozpoczeła się w 1997 r., lecz z niewiadomych przyczyn przerwano
    ją w trakcie wykonywania robót w lipcu 1998r.


    Aha, a gdzie leży Rzezów?


    Tam gdzie "(ob)Rzez(ów)ano z pociągów dalekonieżnych kilka linii kolejowych, i
    gdzie ma miejsce nie mające w całej Polsce precedensu, przewartościowywanie
    znaczenia linii kolejowych.
    Jak tak dalej pójdzie przez Rzeszów pojadą również Wetlina rel. Zagórz -
    Kraków - Warszwa, oraz Bieszczady rel. Zagórz/Krynica (?)- Kraków - Gliwice.
    Pytam jak to wszystko się ma do idei budoy COP-u, która zakładała równomierny
    rozwój całego obszaru w widłach Wisły i Sanu. Inwestycje kierowano równomiernie
    w kilkadziesiąt miast i wsi położonych w obszarze tzw. COPu.
    Dziś nie tylko środki (chodzi ni przede wszystkim o kolej) kierowane są niemal
    wyłącznie na rozwój połączeń dla jednego miasta (Rzeszów), ale dodatkowo trwa
    bezprzykładne okradanie tylko nieco mniejszych od Rzeszowa miast z połączeń
    kolejowych.

    Pozdrawiam





    Temat: Nowy rozklad 98/99 - czesc II


    Karpaty likwidacja


    Trudno i tak byl beznadziejnie skomunikowany. Ani z linii zakopianskiej
    nie mozna bylo sensownie dojechac ani z linii Krynica - Tarnow.
    Brakowalo
    osobowych pociagow skomunikowanych "po trasie" z Karpatami.

    Inna zaleta - mniejszy tlok warszawiakow w beskidach. Jest wiec korzysc.


    pociag Krakow - Constanca bedzie kursowal z Warszawy (13209)

    Warszawa        ????            ????
    Krakow          2:06            1:43
    Nowy Sacz       5:32            22:27
    Muszyna          6:41           20:40
    przez Cop/Diakovo
    Satu Mare       15:25           15:23
    Bucuresti        3:50           3:03
    Constanca       6:00            0:45


    1) Bedzie dobry na wyjazdy na Slowacje. Chociaz znacznie lepiej by bylo
       zeby jechal tak ze dwie godziny wczesniej (z punktu widzenia
    Slowacj).

    2) Poniewaz Slowacja nie jest najwazniejszym atutem tego pociagu to
       lepiej by bylo zeby na Ukraine wjezdzal on o 4-5 rano.
       To by dalo mozliwosc jezdzenia tym pociagiem na zakarpacie w gory.
       Ponadto warto by bylo uregulowac sprawe odprawy pasazerow do stacji
       na terenie Ukrainy oraz skomunikowac pociag z pociagami w kierunku
       Mukaczeva, Solotwiny i Uzhorodu. (w Czopie oczywiscie)

    3) Jezeli nadal odprawa celna na terenie Ukrainy (szczegolnie w
    Diakovie)
       bedzie tak niebezpieczna to nie widze sensu jazdy tym pociagiem przez
       turystyow niehandlarzy.

    4) Przyjazd do Satu Mare okolo 15 jest BEZ SENSU. Poludniowe pociagi
       dawno juz odjechaly a na wieczorne trzeba dlugo czekac. Traci to
       sens. Szczegolnie ze pociag na terenie Rumunii to "rapid" ktory jest
       bardzo drogi w porownaniu z popularnym "acc".

    5) Czy taryfa obowiazujaca na trasie tego pociagu nadal bedzie
    promocyjna
       bo jezeli nie to przejazd nim traci sens ze wzgledu na trudnosci w
       kupowaniu biletow na odcinki graniczne i na odcinki w obrebie kazdej
       z kolei po drodze. (szczegolnie przekraczanie przejsc ukrainskich i
       przejazd przez Ukraine (napewno beda specjalne taryfy) beda
    kosztowne.

    6) Wszystko to sprawia ze taniej i bezpieczniej bedzie jechac przez
       Wegry. Tzn SUPERPOCIAGIEM (bo tak nazwalismy go w Klubie Karpackim
       po jego powstaniu) do Koszyc lub do Slovenskego N.M. a dalej przez
       Wegry.

    7) Kretynizmem bylo do tej pory ze pociag Bieszczady nie byl
       skomunikowany z superpociagiem. Jechaly zaraz po sobie dwa sklady
       (Krakow - Muszyna) z czego drugi mial czasami 2 wagony. Jaka tutaj
       jest logika - chyba tylko porazajaca PKP.
       Mozna bylo pojechac z W-wy Silesia do KAtowic, tam przesiasc sie w
       Bieszczady ale w Krakowie Bieszczady (prawie ZAWSZE) spoznialy sie na
       tyle ze nie bylo mowy na zdazenie na SUPERPOCIAG. Czy nie
    wystrczyloby
       aby Bieszczady ciagnely 2-3 wagony do Romanii zamiast nowego
       pociagu z W-wy ????


    Cracovia 381
    Krakow Gl       23:11           7:25
    Nowy Sacz       1:54            4:49
    Budapest        10:09           21:05
    Pecs            13:07           17:00


    Czy ten pociag bedzie skomunikowany z Silesia i Bieszczadami. Tak zeby
    nie jechac Ex. do Krakowa jezeli w tym samym czasie jedzie przez CMK
    poc. pospieszny.


    Tarnow - Presov oba jako Krakow - Kosice
    Krakow 5:55     13:36   powrot  12:17    23:04
    Nowy Sacz9:00   16:21   ---     9:05     19:50
    Muszyna 10:08   17:35           8:21     18:50
    Kosice  12:31   20:20           6:06     16:10


    Troche za pozno !!!

    pozdrawiam  PABLO





    Temat: Podsumowanie roku 2008
    Witam !

    Tradycyjnie przedstawiam swoje statystyki za miniony rok. ;-)

    W roku 2008 przejechałem koleją 34 792 km (o  10 782 km więcej niż w roku
    2007) w tym:
    - 23 553 km pociągami osobowymi
    - 1 147 km pociągami przyspieszonymi
    - 9 108 km pociągami pospiesznymi
    - 385 km pociągami Ex
    - 16 km pociągami IC
    - 180 km pociągami EC
    - 314 km pociągami EN
    - 89 km pociągami specjalnymi

    - 12 959 km z całości stanowią dojazdy na uczelnię

    --------

    Jeździłem po następujących sieciach: PKP, CD, ZSR

    -----------

    Trasy zaliczone w roku 2008:

    POLSKA:
    - Legnica - Lubin Górniczy
    - Gliwice - Bytom
    - Kalety - Kluczbork
    - Grabowno Wielkie - Milicz - Krotoszyn - Jarocin - Gniezno
    - Leszno - Jarocin
    - Leszno - Ostrów Wielkopolski
    - Leszno - Głogów
    - Reda - Hel
    - Białogard - Stargard Szczeciński
    - Poznań - Szczecin
    - Sędzisław - Lubawka
    - Stróże - Jasło - Zagórz
    - Zagórz - Łupków
    - Rzeszów - Jasło
    - Tarnów - Rzeszów
    - Łańcut - Przeworsk
    - Muszyna - Krynica
    - Zduńska Wola - Inowrocław
    - Nowa Wieś Wielka - Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz
    Główna
    - Bydgoszcz - Piła
    - Szczecin - Świnoujście
    - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski
    - Szczecin - Kostrzyn - Rzepin
    - Czerwieńsk - Zbąszynek
    - Zbąszyń - Tuchorza
    - Racławice Śląskie - most nad Osobłogą na linii do Głubczyc
    - Warszawa Wschodnia - Białystok
    - Ełk - Białystok
    - Olsztyn - Ełk
    - Olsztyn - Działdowo
    - Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów
    - Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg - Dębica
    - grupa towarowa w Opolu Głównym
    - Kłodzko Miasto - Kudowa Zdrój
    - Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce
    - Wrocław Brochów Towarowy - Wrocław Stadion - Wrocław Mikołajów
    - Lwówek Śląski - Zebrzydowa
    - Tychy - Tychy Miasto

    CZECHY:
    - Kromeriz - Zborovice
    - Lipova Lazne - Javornik ve Slezsku
    - Velka Kras - Vidnava
    - Hanusovice - Stare Mesto pod Sneznikem
    - Mikulovice - Zlate Hory
    - Horni Lidec - Strelna
    - Praha Masarykovo - Rakovnik
    - Rakovnik - Louny
    - Louny - Postoloprty - Zatec
    - Kladno - Kralupy nad Vltavou
    - Kralupy nad Vltavou - Velvary
    - Vranany - Luzec nad Vltavou
    - Vranany - Straskov - Racineves
    - Straskov - Zlonice
    - Zlonice - Kralupy nad Vltavou
    - Kralupy nad Vltavou - Uzice
    - Celakovice - Neratovice
    - Mlada Boleslav - Dolni Bousov
    - Dolni Bousov - Kopidlno
    - Krinec - Kopidlno - Jicin
    - Smirice - Hnevceves
    - Hradec Kralove - Jaromer - Starkoc
    - Vaclavice - Nachod - Mezimesti - Broumov
    - Teplice nad Metuji - Trutnov
    - Trutnov - Zacler
    - Trutnov - Svoboda nad Upou
    - Krizanov - Studenec
    - Tisnov - Nove Mesto na Morave - Zdar nad Sazavou
    - Svetla nad Sazavou - Cercany
    - Hrusovany nad Jevisovkou - Hevlin
    - Breclav - Lednice
    - Breclav - Hrusovany nad Jevisovkou - Znojmo - Okrisky
    - Strelice - Hrusovany nad Jevisovkou
    - Moravske Branice - Oslavany
    - Moravske Budejovice - Jemnice
    - Martinice v Krknosich - Rokytnice nad Jizerou
    - Kuncice nad Labem - Vrchlabi
    - Kolin - Ledecko
    - Kutna Hora - Zruc nad Sazavou
    - Caslav - Tremosnice

    SŁOWACJA:
    - Strelenka - Puchov - Zilina
    - Lipany - Presov
    - Presov - Humenne - Medzilaborce mesto

    Odcinki graniczne:
    - Strelna - Strelenka
    - Lubawka - Kralovec
    - Łupków - Medzilaborce mesto

    -------

    Imprezy w których uczestniczyłem:
    - Dni Techniki Kolejowej - Opole
    - Wokół Wrocławia

    -------

    Zainteresowanych szczegółami odsyłam do działu STATYSTYKI (dawne
    ROZMAITOŚCI) na www.kolejomania.rail.pl

    Zachęcam innych do dzielenia się swoimi statystykami (oczywiście nie chodzi
    tu o to, żeby prześcigać się ilością kilometrów ;-) ).

    Pozdr.
    Grzesiek





    Temat: ZSSK --> PL - RJ 2004/2005


    | Hello. Co do pociagow miedzynarodowych kursujacych z .pl do .sk i
    odwrotnie
    | nie zaszly wieksze zmiany w nowym rozkladzie jazdy, oprocz:
    | poc. 337 BATHORY ze Zwardonia odjazd 1:40, czyli możliwe ze z Warszaway
    | Wschodniej pojedzie godzine wczesniej (tj. ok. 19.30)
    | poc. 336 BATHORY do Zwardonia przyjazd 2:07, czyli możliwe ze do
    Warszawy
    | Wschodniej przyjedzie ok. 2 h pozniej niz teraz (tj. ok. 8,30-9,00) - co
    | daje pociag pospieszny na CMK z Katowic do Warszawy o dosc sensownej
    | porze... ok. 5,30-6. O ile CMK pojedzie, ale pewnie tak!
    | poc. 332 i poc. 333 GORAL (Bratislava-Katowice-Bratislava) z dodatkowym
    | postojem na stacji Skalite-Serafinov (do 31 III !)
    | poc. 334 i poc. 331 SKALNICA (Krakow-Zilina-Krakow) z dodatkowymi
    postojami
    | na terenie .sk (od Cadcy do Zwardonia poc. zatrzymuja sie na kazdej
    stacji)
    | poc. 380 i poc. 381 CRACOVIA bez wiekszych zmian

    | Nie mam info nt Tarnovii i Presovcana. Tzn w rozkladzie ich nie ma, ale
    | pewnie dla tego ze ZSSK i PKP sie nie umieja dogadac.
    | Poza tym upkow raczej padnie.

    zmian
    na korzyść (tzn.: więcej pociągów i lepsze godziny) czy na gorsze w
    porównaniu
    z tym co, Kajetanie, piszesz?


    Jesli chodzi o .sk --.pl a spet to mniej wiecej porownywalnie. I godziny i
    czas przejazdu.
    liczba pociagow miedzy .sk a .pl jest taka sama.
    Pojawilo sie jedno polaczenie wiecej z Ziliny do Zwardonia (osob.) - po
    proopstu przedluzyli relacje.
    Co do Presovcana i Tarnovii nie wierze zeby przestaly te pociagi jezdzic.
    Zapytam Kolege z odpowiedniego ZPRu czy posiada info nt tych pociagow. ;]
    Dam znac.


    Bo niewesołe te wieści. TARNOVIA i PREĹ OVÄŚAN na pewno są bardzo
    potrzebne -
    miałem okazję oglądać ich obłożenie na odcinku Muszyna - Plaveč, w
    Żegiestowie-
    Zdroju i w Tarnowie. Za każdym razem wypełnione co najmniej 50%
    (oczywiście 2
    klasa, bo pierwsza to dla mnie inny świat i nawet tam nie zaglądam ;-)).
    Może
    to sprawka sezonu wakacyjnego, ale widać, że te pociągi naprawdę mają
    wzięcie
    i są potrzebne. Zresztą i z Plavča TARNOVIA pojechała w dalszą drogę na
    Slovensku nieźle zapełniona.


    jw.


    Pociągi Krynica - Plaveč rzeczywiście nieco idiotycznie jeżdżą. Wątpię czy
    poranny (6:49 odjazd z Muszyny. Z Krynicy pewnie około 6:30) cieszy się
    popularnością wśród krynickich kuracjuszy, którzy chcieliby zakosztować
    słowackiego piwa ;-) To pociąg chyba tylko dla mrów. Drugim pociągiem do
    Plavča przyjechały 3 (!) osoby: dwóch niemieckich turystów i podchmielony
    Rom.
    To przede wszystkim te składy należałoby poddać bacznej obserwacji i
    zmienić
    im godziny kursowania na bardziej przystępne dla pasażerów.


    Nie. Te pociagi sa w 1 % dla pasazerow. Generalnie sa to pociagi dla podmian
    druzyn konduktorskich w Plavcu - o czym pisalem juz we wczesniejszym poscie.
    Pociagi zazwyczaj jezdza puste...


    Przykre jest to co piszesz o Łupkowie. Bo jeśli Słowacy przestaną puszczać
    do
    nas swoje motorički, to pewnie i po naszej stronie padną pociągi z
    Zagórza.
    Nie wiem jak możnaby ratować to potrzebne przecież przejście graniczne
    (wszak
    w pobliżu nie ma nawet przejścia drogowego - najbliższe w Barwinku!). Może
    powrót połączenia Rzeszów - Koąice. Albo (Rzeszów/Krosno) Sanok - HumennĂŠ?
    Najlepiej byłoby tam puścić jakiś międzynarodowy pospieszny, ale... nie ma
    czego...


    Taa pospieszny.... Moze Tarnovia/Presovcan 8-)


    Dobrze, że chociaż Zwardoń zostanie jak było. Jednak sądzę, iż możnaby to
    przejście o wiele lepiej wykorzystać.


    Ta...
    ____________________________
    Kajetan Dobrowolski -kajman-
    kajman#euro26.pl
    GSM: +48 502 172 332
    GG: 2920494





    Temat: RJ 2004/2005 Batory przez Bratysławę
    Zachęcony postami K. Dobrowolskiego dotyczącymi połączeń Polska-Czechy i Polska-
    Słowacja poszukałem w nowych tabelach Batorego. I o to co mi wyszło (na
    początku fragment postu K. Dobrowolskiego)

    "Co do pociagow miedzynarodowych kursujacych z .pl do .sk i odwrotnie
    nie zaszly wieksze zmiany w nowym rozkladzie jazdy, oprocz:
    poc. 337 BATHORY ze Zwardonia odjazd 1:40, czyli możliwe ze z Warszaway
    Wschodniej pojedzie godzine wczesniej (tj. ok. 19.30)
    poc. 336 BATHORY do Zwardonia przyjazd 2:07, czyli możliwe ze do Warszawy
    Wschodniej przyjedzie ok. 2 h pozniej niz teraz (tj. ok. 8,30-9,00) - co
    daje pociag pospieszny na CMK z Katowic do Warszawy o dosc sensownej
    porze... ok. 5,30-6. O ile CMK pojedzie, ale pewnie tak!"

    W przypadku Batorego okazuje się, że zmiana jest poważna. Od Leopoldov pojedzie
    przez Trnavę, Bratysławę, Rajkę i Györ (a nie przez Nowe Zamky i Komarno
    względnie Sturovo). Rozkład następujący:

    Zilina             2:35/3:18
    ...
    Leopoldov          4:54/4:56
    Trnava             5:08/5:10
    Bratislava Vin.         5:41
    Bratislava hl.st.  5:49/6:02
    Bratislava Petrz.  6:21/6:22
    Rajka              6:39
    (do Budapesztu ok. 2h15m)
    Budapest Kel.  ok. 8:55

    Budapest Kel.        ok.18:30
    ...
    Rajka                   20:45
    Bratislava Petrz. 21:03/21:04
    Bratislava hl.st. 21:23/21:50
    Bratislava Vin.         21:57
    Trnava            22:25/22:27
    Leopoldov         22:40/22:42
    ...
    Zilina             0:30/ 1:02

    Rozwiązanie to prowadzi w gruncie rzeczy do wydłużenia czasu podrózy w relacji
    Warszawa-Budapeszt ale daje sensowne połączenie Warszawa-Bratysława (bez
    kombinowania z wagonem bezpośrednim Warszawa-Bratysława stojącym 1,5h w
    Zilinie). Mi osoboście się w miarę podoba.


    Nie mam info nt Tarnovii i Presovcana. Tzn w rozkladzie ich nie ma, ale
    pewnie dla tego ze ZSSK i PKP sie nie umieja dogadac.Poza tym Łupkow raczej


    padnie.

    Łupków padnie. Pociągi Krynica-Plavec będą mniej więcej w tych samych
    godzinach. W godzinach Tarnovii i Presovcana koleje słowackie wytrasowały swoje
    pociągi pospieszne/przyspieszone w relacji Kosice-Plavec i Kosice-Presov, więc
    może można mieć jakąś nadzieję.

    "CHOPIN" w kierunku do Wiednia nie będzie miał godzinnego postoju w Prerov, co
    by oznaczało, że w Wiedniu będzie już około 6-tej. Ma to podobno m.in.
    udogodnić przesiadkę na pociągi EC do Zagrzebia, Ljubljany i Wenecji.

    Na marginiesie: czy Polonia będzie prowadzić wagony bezpośrednie do Wiednia?

    Piotrek

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 133 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.