Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP KRYNICA
Temat: RJ 2050 podróż do przyszłości
Istnieją nowe linie dużych prędkości w Polsce. Kraków - Myślenice - Nowy Sącz - (Kosice)
Ze jak? A ktoredy to z Myslenic do Sacza??? Dolina Raby? To chyba na estakadzie nad sama rzeka. Od Lubnia moznaby juz pociagnac wzdluz drogi do Mszany Dolnej a dalej juz zgodnie z (nie)istniejaca linia. Anyway - linia raczej jako metreo by musiala dzialac.
Pociągi SFT (Super Fast Train) - dzienne pociągi dużych prędkości. 1. Frankfurt/M - Dresden - Wrocław - Piotrków - Warszawa - Villinius 2. Strasbourg - Koln - Hamburg - Berlin - Poznań - Warszawa 3. Brussell - Koln - Hamburg - Berlin - Poznań - Warszawa 4. Berlin - Poznań - Warszawa - Kaunas - Tallinn 5. Budapest - Bratislava - Katowice - Warszawa - Vilinnius
A dlaczego nic do Krakowa?
Pociągi NET (Night Euro Train) - nocne pociągi dużych prędkości 1. London - Brussell - Koln - Berlin - Warszawa 2. Brussell - Koln - Berlin - Warszawa - Villinius 3. Paris - Strasbourg - Frankfurt/M - Wrocław - Warszawa 4. Frankfurt/M - Dresden - Wrocław - Warszawa - Kaunas - Tallinn 5. Lyon - Munich - Dresden - Wrocław - Warszawa 6. Munich - Nurnberg - Praha - Kraków 7. Milano - Innsbruck - Wien - - Warszawa - Villinius 8. Venezia - Ljubliana - Wien - Warszawa - Kaunas - Tallinn 9. Venezia - Ljubliana - Wien - Bratislava - Zwardoń - Kraków 10. Innsbruck - Munich - Nurnberg - Dresden - Wrocław - Warszawa 11. Praha - Katowice - Warszawa - Villinius - Tallinn 12. Bucuresti - Budapest - Bratislava - Zylina - Warszawa - Villinius 13. Zagreb - Budapest - Kosice - Nowy Sącz - Kraków - Warszawa 14. Budapest - Kosice - Nowy Sącz - Warszawa - Kaunas - Tallinn
Dlaczego znow tak duzo do Warszawy? Moze konczyc bieg w innych miastach Polski? Przy takiej ilosci pociagow odjazd z WC bedzie co dwie minuty....
Pociągi SC (CD) 1. Praha - Wrocław - Poznań - Szczecin - Świnoujście 2. Praha - Wrocław - Piotrków - Warszawa - Gdynia 3. Praha - Wrocław - Piotrków - Warszawa - Villinius 4. Karlove Vary - Praha - Katowice - Warszawa 5. Ceskie Budejovice - Praha - Katowice - Warszawa
A do Polski wschodniej nic?
Pociagi EC (mam nadzieję że PKP do tego czasu padnie) 1. Gdynia - Warszawa - Katowice - Breclav - Wien
O nie! Zdrada! Zabrali Krakowowi Sobieskiego! Wszak wszyscy wiedza ze z Krakowa jest blizej do Wiednia niz do Warszawy :P
13. Warszawa - Kraków - Nowy Sącz - Kosice - Budapest - Bucuresti
Raczej Warszawa-Krakow-Zakopane-TatraTunel (TM) - Poprad - Lockoshaza (jak to sie pisze?) -Brasov-Bucuresti.
15. Warszawa - Katowice - Breclav - Wien - Salzburg
A nie polaczyc go z Sobieskim - patrz punkt 1?
Pociągi IC 1. Świnoujście - Szczecin - Poznań - Wrocław - Kraków - Krynica
A Krakow-Krynica jak?
2. Szczecin - Poznań - Wrocław - Kraków - Myślenice - Zakopane
No ... to co, z Myslenic jednak jedzie sie na Nowy Sacz czy na Nowy Targ? Chyba ze tunel pod Luboniem Wielkim i Szczeblem do Chabowki.
Jeszcze EC Krakow - Wroclaw - Szczecin - ScanTunel - Ystad - Stockholm.
7. KK (Komunikacja Krakowska) Balice LOT - Dw. Główny - Płaszów - Niepołomice Krzeszowice - Dw. Główny - Bonarka - Skawina Batowice - Dw. Główny - Wieliczka
Dodalbym jeszcze Myslenice - Borek Falecki - Kurdwanow - Biezanow Myslenice - Borek Falecki - Plaszow - Krakow Glowny Borek Falecki - Kurdwanow - Plaszow - Komenda Wojewodzka Polcji - Nowa Huta
i kilka innych bedacych rownoczesnie ultraszybkimi tramwajami (zwracam uwage ze Krakow od pewnego czasu ostrz sobie zeby na przejecie czesci ruchu kolejowego i zintegrowanie go z tramwajowym - niebawem zakupiony zostanie pierwszy tramwaj 600V/3kV).
Temat: Scyzoryk się sam w kieszeni otwiera gdy patrzy się na nowy rozkład
A. OK, z Krakowem jakoś jeszcze się skomunikuję, ale jak sensownie dojechać na rano a) do Krynicy b) do Zagórza B. Nie tyle zbulwersował mnie fakt skasowania pociągu - widać taki to już pieski los Polski B - ale CAŁKOWITA AROGANCJA wyrażająca się faktem zostawienia wagonu skomunikowanego w pociągu/ach pasażerskich NIEDOSTĘPNEGO dla podróżnych (przynajmniej w teorii a i w praktyce częściej spotykałem się z całkowitym i mocnym sprzeciwem wejścia do bagażowego niż zgodą, mówię tu o wagonach typu (bodajże) BD - czyli z przedziałami osobowymi BTW w Cesku a Slovensku ve vlakach takie wagony są całkowicie dostępne - za to bierze pieniądze obsługa, by bagażu pilnować a nie chlać w przedziałach (teoretycznie) pasażerskich). Czyli za skasowanie pociągu to bym co najwyżej na grzywnę skazał, ale za naigrawanie się z ludzi (bo tak odbieram ten bagażowy Lublin-Kr. Pł0- ludziska, my was olewamy, budźta się w nocy, nasza (pijana????!) załoga będzie przetaczana ale wy - co wam się , w głowie pokręciło??) poprzez nie zostawienie wagonów bezpośrednich (a podejrzewam , że koszt przetoczenia 3 czy 4 wagonów nie jest dużo wyższy od przetoczenia jednego) Wynika stąd, że chyba przyjdzie kupić duże pudło i siebie w nocy na bagaż wysłać, będzie wygodniej... I pomyśleć, że 3 (4?) lata temu jechałem z Lublina do Zakopanego kuszetką (i to wypełnioną w ok. 75%). C. Po przestudiowaniu lokalnych tabel zauważyłem, że teraz oknem na świat (pd-wsch) dla Lublina stają się pociągi z Zamościa.... 8-()! ;-) (najtańsze klasą pociągu - najkrótsze kilometrowo jest - dojechać do Rozwadowa i wsiąść do p. Hrubieszów - Wrocław lub Zamość - Katowice; na szczęście Lublin doznał zaszczytu otrzymania połączeń do przesiadki w te pociągi ;-((())); w porywie rozpaczy znalazłem połączenie z Tarnowem (= Krynica, Gorlice a nawet Jasło) z przesiadką w Zawadzie....(jest tylko ok 2.godz. dłuższe niż inne proponowane przez PKP - ale co to 2 h wobec 12 h podrózy...) Jeszcze pójdę na dworzec PKS i zobaczę, czy nie jest szybciej do Ustrzyk jechać przez Lwów, Chyrów ;-))))))))))))) (autobusy kursowe przez granicę jadą dość szybko a i wiz / voucherów już nie trzeba)... BTW gdzie jest wWWW jakiś serwer kolei Ukrainy???
C. Jadwiga jest OK, ale to pociąg wieczorny a ja potrzebuję nocnych - w ramach urlopu szkoda dwa dni siedzieć w pociągu na przejazd w góry - jak będę miał ochotę po-pociągować, to pojadę Jadźką do Krakowa i wsiądę w Bieszczady do Zagórza, ale jak kończę pracę o 17 to wolałbym pociąg o 21 -22 a nie o 17.40.
D. A czyż nie lepiej dla Sandomierza byłoby, gdyby odcinek do Dębicy był bardziej przejezdny? Zauważyłem w cegle, że pierwsze (od Ocic) 40 -50 kilometrów pociąg jedzie z V ok. 50 a potem 30 km z V ok 30 - może te 30 km dałoby radę zremontować (ach, te marzenia)
Temat: Dlaczego "Liwa" i "Bursztyn" nie mogą jeździć z Torunia?
BURSZTYN rano z Torunia woziłby powietrze (odjazd ok 4.30?), a LIWĘ skrócono do Torunia przez wprowadzenie autobusów szynowych. I tak dobrze, że zamiast totalnej kasacji został pociąg w najbardziej obłożone dni.
Bursztyna można przesunąć godzinę-półtorej w przód. Gdyby wyremontowali odcinek Grudziądz-Gardeja i tak pociąg nadrobiłby część tego opóźnienia. A remont nie ucieknie, bo po torach w takim stanie może już niedługo nie da się prowadzić pociągów. W piątki i niedziele to tyle ludzi będzie w Liwie ile do tej pory w zwykłe dni albo jeszcze mniej, więc aparaty w dłoń i musimy jeszcze uwiecznić Liwę w Toruniu, bo jej koniec w tym mieście będzie szybki! A co do autobusów szynowych... Niech one wypierniczają z tej linii tak szybko jak na nią przybyły i jadą ratować Kościerzyna-Wierzchucin!!!
| A ciekawe jak wyjaśnić zlikwidowanie pociągu "Torunianin" z Gdyni do | Torunia i stworzenie czegoś dziwnego z Gdyni do Bydgoszczy.
Tym, że wieczorny TORUNIANIN woził od Smętowa sporo powietrza...
A co to Smętowo to taka metropolia, że tłumy tam jeździły? Po co Torunianin w ogóle tam stawał, żaden inny pospieszny tego nie robił... A w ogóle co za kretyn zlikwidował Torunianina na odcinku do Ustki?! W zeszłym roku Torunianin już od Torunia miał bardzo dobre zapełnienie (jakieś 90%, potem wzrosło). W Gdyni wysiadło kilkanaście osób, a TŁUMY (dosłownie, w pociągu było aż ciemno) pojechały dalej, czyli jak łatwo się domyślić do Lęborka na przesiadkę do Łeby i prosto do Ustki. I co? Może to było nierentowne? Po prostu ZAZDROŚĆ, że ze wszystkich miejscowości w Polsce (nie licząc Słupska) tylko TORUŃ miał bezpośrednie połączenie z Ustką. No i zlikwidowali, tłumacząc się pewnie tym, że skład musi obsłużyć to "coś dziwnego" do Bydgoszczy.
A że pojawiło się "coś dziwnego" z Gdyni do Bydgoszczy - widać była taka potrzeba w sytuacji, gdy jadący w jego porze BACHUS przesunięty został o 2 godziny, co groziło zerwaniem skomunikowania na CHEŁMIANINA.
A potem to coś dziwnego zmienia się w zwykły osobowy, miotający się gdzieś po nocach raz w tygodniu, a potem rano na stację Toruń Wschodni stawia się "piękna", niesamowicie śmierdząca, okradziona ze wszystkiego co się dało, zniszczona i zapluta resztka pociągu "Torunianin". Sam widziałem-siedzenia były jednym słowem PODARTE i powypalane papierochami aż gąbka wyłaziła na wierzch. Ludzie brzydzili się usiąść. Ale co poradzić... Taka Polska właśnie... A z resztą kolej w Toruniu to zawsze wszyscy z PKP mają bardzo głęboko... Niedługo bezpośredni pociąg z Torunia będzie wyjeżdżał najdalej do Iławy. Szkoda gadać...
I wtedy | mieszkańcy Torunia co mają? Przez Bydgoszcz im likwidują, przez Grudziądz | nie chcą dać...
Zostaje wciąż wieczorny Gdynia-Łódź/Krynica albo późniejsze Bielsko...
No nie, no jak tak patrzyć to można wyrżnąć Kujawiaka (to i tak już poszło na straty), Wieniawskiego (w Warszawie z pewnością znajdzie się ładna przesiadeczka z Niemena [Niemna?] do Lublina. Co jeszcze możnaby wyciąć... Możnaby wyciąć jakieś osobowe z Bydgoszczy do Poznania przez Inowrocław, bo przecież są pospieszne. Ale nie, ze 2-3 dzienne pospieszne też można wyciąć, zostanie przecież nocny do Szklarskiej. Koniecznie trzeba zlikwidować pociąg "Lednica", ewentualnie puścić go raz w tygodniu albo jeszcze lepiej z 5-6 razy w roku, oczywiście tylko w relacji w jedną stronę. Taka teraz moda. I jak? Po co jest pociąg "Lednica", skoro są inne osobowe i pospieszne? Jeżeli PKP ma taką nową modę, aby pozostawić po jednym połączeniu między poszczególnymi miastami, to bądźmy sprawiedliwi...
Temat: Marzenia kolejowe (bardzo dlugie, ale mysle ze ciekawe)
No, wlasnie. Watek o inwestycjach bardzo mi sie spodobal i proponuje teraz calkowicie puscic wodze fantazji przedstawiajac swoja wizje Doskonalej Sieci Kolejowej (DSK, naturalnie w Polsce). To znaczy nie ograniczamy sie sprawami typu: brak funduszy, kondycja PKP itp. Jedyne ograniczenie to takie, ze mowimy o "klasycznych" skladach, bez futurologii typu maglev itp. A zatem co ja bym zrobil, gdyby powyzsze lezalo w zakresie moich mozliwosci: 1) zmodernizowalbym wszystkie glowne szlaki kolejowe (do jakiej predkosci to sprawa dyskusyjna, bo istotne jest zarowno "uksztaltowanie" linii w terenie jak i to, ze przeciez nie wszedzie musi byc 300 km/h) 2) z nowych linii, czy tez odcinkow zbudowalbym trasy: a) Kielce - Konskie jako mozliwosc polaczenia Kielc (i nie tylko) z m.in. Lodzia, a przez nia z Poznaniem, Toruniem, Bydgoszcza b) Busko Zdroj - Dabrowa Tarnowska - oczywiscie skrocenie drogi do Tarnowa, Nowego Sacza, Krynicy, a takze na Slowacje c) Nowy Dwor Maz. - Plock - Wloclawek (oraz przy okazji "lekkie przegiecie" na Ciechocinek) - alternatywne polaczenie stolicy ( i nie tylko) z Kujawami d) Poznan - Gorzow Wlkp - Szczecin - w polaczeniu z trasa Warszawa - Lodz - Poznan, o ktorej kiedys dyskutowalismy stwarzalaby wymarzony godzinny takt dla relacji Warszawa - Lodz - Poznan - Gorzow - Szczecin pociagami typu IC (5 duzych miast po drodze) e) Warszawa - Lodz - Wroclaw - juz bylo f) Legionowo - Zegrze - (Szczytno) - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto oraz odgalezienie Olsztyn - Braniewo - Krolewiec ( - Ryga - Tallin - prom - Helsinki, ale to juz nie my) - trasa szybkiego ruchu dla relacji Warszawa - Trojmiasto (Szczytno dlatego, zeby moc dostac sie w glab regionu, ale to dodatkowo) g) Ostroleka - Mlawa - polaczenie Bialegostoku ze swiatem, przy czym przy okazji wlaczenie w to Lomzy po drodze, tzn. od Lap niecalkowicie istniejaca trasa, lecz "wyginajaca sie" na Lomze w ktoryms miejscu h) Kalisz - Konin - Inowroclaw - alternatywa dla istniejacych polaczen Wroclaw - Kujawy i oczywiscie wlaczenie w siec Konina (ewentualnie Turka, ale to chyba dosc male miasteczko) i) Lublin - Zamosc - Lwow - polepszenie polaczen z Zamosciem
Przykladowe relacje pociagow: * IC: Krakow/Katowice - Warszawa - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto (w wakacje postoj w Szczytnie) * IC: Krakow - Warszawa - Plock - Wloclawek - Ciechocinek - Torun - Bydgoszcz * Ex: Kielce - Skarzysko - Radom - Warszawa - ... jw. ... - Pila - Krzyz - Stargard - Szczecin * Posp: Warszawa - Plock - ... - Torun - Inowroclaw - Gniezno - Poznan * Posp: Kielce - Konskie - Opoczno - Tomaszow - Lodz (ew. dalej Poznan, Bydgoszcz). Przy okazji tej relacji mozna by uruchomic nocne polaczenie Kielc ze Szczecinem, laczone w Tomaszowie z pociagiem z Lublina * Posp (sezonowy): Gdynia/Lodz - Tomaszow - ... - Kielce - Busko - Tarnow - ... - Nowy Sacz - ... - Krynica * "Solina" zamiast do Krakowa moglaby jezdzic do Rzeszowa * Posp: Krakow/Kielce - ... - Warszawa - Ostroleka - Lomza - Lapy - Bialystok * Posp: Bialystok - ... - Lomza - Ostroleka - Mlawa - ... i tu przez Dzialdowo do Torunia, Bydgoszczy, Szczecina, Poznania, Wroclawia, w Sudety, a od Ostroleki lacznik do Olsztyna, Elblaga i Trojmiasta * itd. itd. (moze Ktos cos jeszcze doda?) Swoja droga, nie rozumiem dlaczego nie ma na przyklad pociagu pospiesznego relacji Warszawa - Grudziadz przez Dzialdowo, ktory do Grudziadza kursowalby po poludniu w piatek, a z Grudziadza po poludniu w niedziele. To juz nie jest futurologia, ale "realnosc", ktora, moim laickim zdaniem przy odrobinie checi juz dzis mozna by wcielic w zycie.
Jak widac, dzieki tak skonstruowanej DSK i relacjom mozna by stworzyc wspaniale polaczenia pomiedzy wszystkimi bez wyjatku duzymi i wielkimi osrodkami miejskimi w Polsce oraz np. uzdrowiskami (Ciechocinek, Busko), a jesli przyjac, ze trasy sa naprawde porzadnie wyremontowane, a firma przewozowa dba przede wszystkim o pasazera oraz pracownika, a nie tylko szefa i dyrektora generalnego to nigdy nie uwierze, ze nie bedzie chetnych np. z Kielc do Lomzy, Zamoscia do Pily czy Ostroleki do Wroclawia. A przy okazji odzylaby kolej regionalna, bo skoro do takiej Gdyni mozna by dojechac w trymiga z kazdego duzego miasta to i na RE do Koscierzyny znalezliby sie pasazerowie.
A co do tytulu watku. Otoz marzenia maja to do siebie, ze choc nie musza, to jednak MOGA sie spelnic... A wiec?
Pozdrawiam serdecznie Piotr
Temat: [CZ-WA] Nowy pociąg do stolicy od poniedziałku
http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=10&id=37667
Ekspres we Włoszczowie tuż-tuż Miejmy nadzieję, że tym razem ekspres Intercity zatrzyma się wreszcie we Włoszczowie. Fot. R. Banaszek Miejmy nadzieję, że tym razem ekspres Intercity zatrzyma się wreszcie we Włoszczowie. WŁOSZCZOWA. Dwa dni mają trwać uroczystości związane z otwarciem peronu na dworcu PKP Włoszczowa-Północ. Punkt kulminacyjny nastąpi w poniedziałkowy poranek około godziny 7.30.
Swoją obecność przy tym jednym z największych w dziejach Włoszczowy wydarzeniu potwierdził już minister Przemysław Gosiewski, szef komitetu stałego Rady Ministrów. W inauguracji wezmą także udział między innymi minister transportu Jerzy Polaczek i prezes Polskich Kolei Państwowych Andrzej Wach.
Już jutro, w niedzielę o godzinie 18 odprawiona zostanie msza święta w intencji polskiego transportu kolejowego w kościele parafialnym pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we Włoszczowie. O godzinie 19 w Domu Kultury odbędzie się uroczyste spotkanie środowiska kolejarzy, mieszkańców, władz lokalnych i przedstawicieli rządu. Będzie na pewno mowa o kolejnym wyzwaniu dla Włoszczowy, czyli budowie obwodnicy miejskiej.
Oficjalne otwarcie peronu odbędzie się w poniedziałek, 16 października około godziny 7.30. O tej godzinie wszyscy będą wypatrywać na horyzoncie ekspresu âźErnest Malinowskiâ, jadącego z Warszawy do Krakowa. Pociąg ten po raz pierwszy zatrzyma się przy włoszczowskim peronie. Po 30 sekundach postoju ruszy w kierunku Krakowa. O godzinie 8.40 zatrzyma się kolejny ekspres âźKordeckiâ, którym goście odjadą do stolicy.
Do czasu uruchomienia kasy w budynku włoszczowskiego dworca bilety trzeba będzie kupować w pociągu. Bilety normalne do Warszawy, w drugiej klasie, z opłaconą miejscówką będą kosztowały 37 złotych, do Krakowa - 17 złotych, a do Częstochowy - 20 złotych (dane ze strony internetowej Intercity).
Godziny odjazdów Na stacji Włoszczowa-Północ od 16 października zatrzymywać się będą cztery pociągi ekspresowe i dwa pospieszne. Od poniedziałku do piątku przewidziane są następujące kursy: Warszawa Wschodnia - Kraków-Płaszów (odjazd godz. 7.34), Kraków-Płaszów - Warszawa Wschodnia (odjazd 21.20). W soboty i niedziele we Włoszczowie będą zatrzymywały się ekspresy: Warszawa Wschodnia - Krynica (odjazd 7.34), Krynica - Warszawa Wschodnia (odjazd 21.20). Od poniedziałku do piątku oraz w niedziele będzie zatrzymywał się pociąg pospieszny relacji Warszawa Wschodnia - Częstochowa (odjazd 18.23). Od 17 października dojdzie jeszcze jeden kurs pociągu pospiesznego relacji Częstochowa - Warszawa Wschodnia (odjazd 8.45). Ten pociąg będzie kursował od poniedziałku do soboty.
Temat: Dlaczego "Liwa" i "Bursztyn" nie mogą jeździć z Torunia?
Wiele w Twojej wypowiedzi goryczy, ale w wielu kwestiach się mylisz.
| BURSZTYN rano z Torunia woziłby powietrze (odjazd ok 4.30?), a LIWĘ skrócono do | Torunia przez wprowadzenie autobusów szynowych. I tak dobrze, że zamiast | totalnej kasacji został pociąg w najbardziej obłożone dni.
Bursztyna można przesunąć godzinę-półtorej w przód. Gdyby wyremontowali odcinek Grudziądz-Gardeja i tak pociąg nadrobiłby część tego opóźnienia. A remont nie ucieknie, bo po torach w takim stanie może już niedługo nie da się prowadzić pociągów.
Jedno małe ale.... GDYBY....
| A ciekawe jak wyjaśnić zlikwidowanie pociągu "Torunianin" z Gdyni do | Torunia i stworzenie czegoś dziwnego z Gdyni do Bydgoszczy.
| Tym, że wieczorny TORUNIANIN woził od Smętowa sporo powietrza...
A co to Smętowo to taka metropolia, że tłumy tam jeździły? Po co Torunianin w ogóle tam stawał, żaden inny pospieszny tego nie robił...
Byli pasażerowie z Trójmiasta - wracający z pracy albo zakupów.
A w ogóle co za kretyn zlikwidował Torunianina na odcinku do Ustki?! W zeszłym roku Torunianin już od Torunia miał bardzo dobre zapełnienie (jakieś 90%, potem wzrosło). W Gdyni wysiadło kilkanaście osób, a TŁUMY (dosłownie, w pociągu było aż ciemno) pojechały dalej, czyli jak łatwo się domyślić do Lęborka na przesiadkę do Łeby i prosto do Ustki. I co? Może to było nierentowne? Po prostu ZAZDROŚĆ, że ze wszystkich miejscowości w Polsce (nie licząc Słupska) tylko TORUŃ miał bezpośrednie połączenie z Ustką. No i zlikwidowali, tłumacząc się pewnie tym, że skład musi obsłużyć to "coś dziwnego" do Bydgoszczy.
Mylisz się. Nie chodziło o to, aby coś zabrać Toruniowi, ale dlatego , bo taki był kaprys Pomorskiego ZPR.
| A że pojawiło się "coś dziwnego" z Gdyni do Bydgoszczy - widać była taka | potrzeba w sytuacji, gdy jadący w jego porze BACHUS przesunięty został o 2 | godziny, co groziło zerwaniem skomunikowania na CHEŁMIANINA.
A potem to coś dziwnego zmienia się w zwykły osobowy, miotający się gdzieś po nocach raz w tygodniu, a potem rano na stację Toruń Wschodni stawia się "piękna", niesamowicie śmierdząca, okradziona ze wszystkiego co się dało, zniszczona i zapluta resztka pociągu "Torunianin". Sam widziałem-siedzenia były jednym słowem PODARTE i powypalane papierochami aż gąbka wyłaziła na wierzch. Ludzie brzydzili się usiąść. Ale co poradzić... Taka Polska właśnie...
A czy to nie ludzie doprowadzają składy do właśnie takiego stanu????
A z resztą kolej w Toruniu to zawsze wszyscy z PKP mają bardzo
głęboko... Niedługo bezpośredni pociąg z Torunia będzie wyjeżdżał najdalej do Iławy. Szkoda gadać...
Głęboko się mylisz. Nie wszyscy
| I wtedy | mieszkańcy Torunia co mają? Przez Bydgoszcz im likwidują, przez Grudziądz | nie chcą dać...
| Zostaje wciąż wieczorny Gdynia-Łódź/Krynica albo późniejsze Bielsko...
No nie, no jak tak patrzyć to można wyrżnąć Kujawiaka (to i tak już poszło na straty), Wieniawskiego (w Warszawie z pewnością znajdzie się ładna przesiadeczka z Niemena [Niemna?] do Lublina. Co jeszcze możnaby wyciąć... Możnaby wyciąć jakieś osobowe z Bydgoszczy do Poznania przez Inowrocław, bo przecież są pospieszne. Ale nie, ze 2-3 dzienne pospieszne też można wyciąć, zostanie przecież nocny do Szklarskiej. Koniecznie trzeba zlikwidować pociąg "Lednica", ewentualnie puścić go raz w tygodniu albo jeszcze lepiej z 5-6 razy w roku, oczywiście tylko w relacji w jedną stronę. Taka teraz moda. I jak? Po co jest pociąg "Lednica", skoro są inne osobowe i pospieszne? Jeżeli PKP ma taką nową modę, aby pozostawić po jednym połączeniu między poszczególnymi miastami, to bądźmy sprawiedliwi...
Można liczyć pasażerów. Ja to robiłem, więc nie uważam, aby likwidacja wieczornego TORUNIANINA była sabotażem.
Adam Włoch, Bydgoszcz
Temat: Nowy SRJP - moje wrazenia
Jako ze dzis stalem sie szczesliwym posiadaczem nowej cegly, a nie chce tworzyc n-tego watku na ten temat, dorzyce swoje 0,03 PLN tutaj.
Wrazenie ogolne - srednie. Zdjecie na okladce fatalnej jakosci, papier cieniutki jak w cegle 89/90 tak ze na niektorych tabelach mozna nie tylko pod swiatlo czytac co jest na odwrocie. Ponadto 16 stron "Zmian w czasie druku..." to zdecydowane przegiecie. Jesli do tego doliczyc ze 20 poprawek ktore wyjda do konca tego roku to okaze sie ze po 2 tygodniach obowiazywania cegla bedzie juz w znacznym stopniu nieaktualna. W czesci miedzynarodowej przydaloby sie cieniowanie co drugiego wiersza bo przy tak malej czcionce jest ona dosyc malo czytelna.
Po raz kolejny nie uniknieto przesuniec czerwonego druku - u mnie na str 130 pociagi oznaczone na czerwono przeskoczyly o 1,5 wiersza do gory, tak wiec nie wiem czy Bieszczady staja w Woli Luzanskiej czy w Moszczenicy Malopolskiej ;) Szkoda ze umiera powoli kolejna linia - tym razem Zagorz - Lupkow. Pierwszy pociag z kierunku Lupkowa melduje sie w Zagorzu dopiero o 10:18, ponadto wszystkie 4 pary (G). Pojawia sie za to kosmiczna relacja Krynica - Tarnow Moscice i Tarnow Moscice - Stroze :) I chyba przegapilem jakas reforme jezykowa, ale od tego rozkladu dotychczasowy Chirov nazywa sie Hirov :) Zeby bylo smieszniej to w "Alfabetycznym spisie..." widnieje Hyriv.
Odnosnie nazw pociagow i nowinek z PKP-IC sie nie wypowiadam, bo w tym temacie chyba juz wszystko zostalo powiedziane. Jedyne na co wczesniej nie zwrocilem uwagi to posp. Wroclaw - Slupsk (z Wrocka o 8:24, zpet o 12:00 - z czym toto bedzie mialo obieg?), o dziwo kursujacy poza sezonem. Fajnie, ze Radew bedzie jezdzic w (5)-(7). No i po raz pierwszy w cegle uwzgledniono "Blues Expres" Poznan - Zakrzewo Zlotowskie. Wypadl z rozkladu obieg jednej z poznanskich ED72/3 Poznan - Leszno - Poznan - Mogilno - Poznan. Zostaje tylko Poznan - Mogilno - Poznan jako osobowy na calej trasie, zreszta oznaczony jako kibel tylko Poznan - Mogilno. Rewelacyjnie wyglada relacja wagonow bezposrednich Miedzylesie - Elk :))) Kolejna katastrofa to "Bem" - nie dosc ze juz tylko z Bratyslawy, to np. w Miedzylesiu ma 43' postoju, we Wrocku 30', ponadto miedzy Poznaniem a Stargardem staje we wszystkich Dobiegniewach i innych zadupiewach wiec czas jazdy Poznan - Szczecin wychodzi 2h57' :( Wspaniale zdekomunikowane w Krzyzu sa pociagi 130 Szczecin - Krzyz (przyj. 19:47) i 87134 Krzyz - Poznan (odj. 19:37). To tak ku przestrodze, gdyby komus sie zachcialo jechac ze Szczecina do Poznania osobowkami. Nie uniknieto oczywiscie literowek bo np w tab 420 mamy Kujawiaka raz jako IC a raz jako Ex, podobnie zreszta jak Neptun w tab 400.
Ciag dalszy pewnie nastapi. Pozdrw z IC Fredro Pedro
Temat: Dodatkowe pociągi
http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/Dodatkowepociagi.html
Od 25 maja ruszają dodatkowe pociągi
W okresie wydłużonego weekendu majowego 2005 r., Przewozy Regionalne dodatkowo uruchamiają 34 pociągi pośpieszne, ujęte w rozkładzie jazdy z wyznaczonymi terminami kursowania. Niektóre z nich będą prowadziły w swoim składzie wagony do przewozu rowerów (wykaz poniżej).
Lp.Nr pociąguNazwa pociąguRelacja pociąguTermin kursowaniaUwagi
1.13200/1NosalWarszawa Wsch. 22.51- Zakopane 7.3725/26.V - 1/2.X.2005 2.31200/1NosalZakopane 22.09 - Warszawa Wsch. 6.4326/27.V - 2/3.X.2005 3.13502/3WigrySuwałki 18.40 - Kraków Pł. 4.5128/29, 29/30.V.2005Rower* 4.31502/3WigryKraków Pł. 22.13 - Suwałki 8.4925/26, 26/27.V.2005Rower* 5.18204/5 Warszawa Zach. 21.34 - Kołobrzeg 7.4125/26.V.2005 6.81502Kołobrzeg 13.44 - Warszawa Wsch. 22.1029.V.2005 7.26500/1Lublin 22.05 - Jelenia Góra 9.4525/26 - 28/29.V.2005Rower* 8.62500/1 Jelenia Góra 19.23 - Lublin 7.3326/27 - 29/30.V.2005Rower* 9.28200/1Lublin 23.00 - Szczecin Gł. 8.4925/26.V, 29/30.V.2005 10.82200/1Szczecin Gł. 20.35 - Lublin 5.5525/26.V, 29/30.V.2005 11.35500/1Krynica 18.52 - Gdynia Gł. 11.1726/27 - 29/30.V.2005 12.53500/1Gdynia Gł.16.28 - Krynica 8.2025/26 - 28/29.V.2005 13.35504/5Zakopane 23.05 - Gdynia Gł.11.08 / Olsztyn 10.2726/27 - 29/30.V.2005 14.53504/5Gdynia Gł. 19.20/ Olsztyn 20.22 - Zakopane 8.3225/26 - 28/29.V.2005 15.35506/7Zakopane 20.42 - Bydgoszcz Gł. 8.4226/27 - 29/30.V.2005 16.53506/7 Bydgoszcz Gł. 19.42 - Zakopane 8.1525/26 - 28/29.V.2005 17.37500/1PodhalaninZakopane 21.32 - Poznań Gł. 4.4828/29, 29/30.V.2005 18.73500/1PodhalaninPoznań Gł.18.31 - Zakopane 4.5625/26, 26/27.V.2005 19.45504/5PogoriaBielsko-Biała 21.23 - Ełk 9.5525/26, 26/27.V.2005Rower* 20.54505/4PogoriaEłk 16.55 - Bielsko Biała 5.5228/29, 29/30.V.2005Rower* 21.56502/3Gdynia Gł. 23.23 - Szklarska Poręba Górna 11.3525/26 - 28/29.V.2005, 22.65502/3 Szklarska Poręba Górna 15.36 - Gdynia Gł. 4.5226/27 - 29/30.V.2005, 23.58109BarnimToruń Gł.15.39 - Szczecin Gł. 20.2225.V, 29.V.2005 24.85108/8518BarnimSzczecin Gł.16.08 - Toruń Gł. 21.1825.V, 29.V.2005 25.68504/5WikingSzklarska Poręba Górna 10.17 - Szczecin Gł. 20.5227 - 29.V.2005Rower* 26.86504/5WikingSzczecin Gł. 7.18 - Szklarska Poręba Górna 17.3626 - 28.V.2005Rower* 27.78501OrkanPoznań Gł. 6.00 - Świnoujście 10.3126.V.2005Rower* 28.87500OrkanŚwinoujście 18.12 - Poznań Gł. 22.2529.V.2005Rower* 29.15510/1Warszawa Zach. 6.10 - Ełk 10.5526.V.2005 30.51510/1Ełk 18.07 - Warszawa Zach. 22.1529.V.2005 31.36510/1ŚnieżkaKraków Gł. 9.53 - Jelenia Góra 16.1526.V.2005 32.63510/1ŚnieżkaJelenia Góra 13.23 - Kraków Gł. 21.5229.V.2005 33.43101BieszczadyGliwice 6.07 - Zagórz 15.1126.V - 28.V.2005Rower* 34.34100BieszczadyZagórz 10.39 - Gliwice 18.5927.V - 29.V.2005Rower* Rower * - Pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów
Dodatkowe wagony
W dniach 25.05.2005 - 30.05.2005, na trasach cieszących się największym zainteresowaniem naszych podróżnych, dołączymy dodatkowe wagony.
PRZEWÓZ ROWERÓW i WÓZKÓW DZIECIĘCYCH Rower lub wózek dziecięcy można przewieźć: w wagonie (przedziale) przystosowanym do przewozu rowerów, w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu lub w ostatnim przedsionku ostatniego wagonu w składzie pociągu, w przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym, na podstawie biletu na przewóz roweru/wózka dziecięcego. Rower/wózek dziecięcy powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego. Rower/wózek dziecięcy nie może przeszkadzać współpodróżnym i powodować uszkodzeń i zanieczyszczeń wagonu. Uwaga! Wózek dziecięcy przewożony przez osobę jadącą z dzieckiem nie podlega opłacie.
Temat: Remont i przywrócenie ruchu pociągów na linii Rzezów - Ocice
| Hetman przez | Leżajsk, Rzeszów.
| I bardzo mnie to cieszy Według mnie nie ma się z czego cieszyć. Jeśliby ten remont doszedł do skutku (w co i tak nie chce mi się wierzyć) i Hetman pojechał przez Rzeszów, wtedy poszłaby się je.... linia Rozwadów- Dębica. Te dwie nędzne pary osobówek na 99% zniknęłyby z rozkładu. Już i tak jedna ma "G".
Wszystkie mają literkę G. Warto również zwrócić uwagę jak fatalnie konstruuje się rozkłady jazdy na tej linii. Trudno na prawdę znaleźć słowa by to określić. Z rozkładu na rozkład jest coraz gorzej. Warto tytułem przykładu podać jak w obecnym i poprzednim rozkładzie skomunikowano (nie wiem czy w ogóle jest to według jakichś normalnych standardów skomunikowanie) EX Wielkopolanin z osobówką Dębica - Mielec - Chorzelów. W poprzednim rozkładzie dano pasażerom na przesiadkę tylko 2 minuty (przyj EX 12.56, odjazd osob. do Chorzelowa 12.58). Jeden z pracowników PKP zapytał Dyrektora PZPR Zbigniewa Górniaka, dlaczego nieskomunikowano tych pociągów normalnie uzyskał od niego odpowiedź, że i tak nikt by z tego połączenia nie korzystał, a poza tym pociąg ten wracając z Chorzelowa do Dębicy jest skomunikowany (chyba 5 min) z osobowym do Tarnowa i musiano wybrać albo jedno albo drugie. Tak było w poprzednim rozkładzie. Obecnie Ex Wielkopolanin przyjeżdża do Dębicy 2 min. później, tj. o 12.58 a osob. do Chorzelowa odjeżdżą również 2 min. później, tj. o 13.00 (czyli jest to samo co w poprzednim rozkładzie)i mimo to istnieje skomunikowanie tej osobówki, która wraca z Chorzelowa do Dębicy z pociągiem osob. na Taranów. Bardzo proszę również o zerknięcie do sieciowego na sposób w jaki skomunikowano osobowy Rozwadów Dębica z pośpiechem Przemyśl Gliwice (zpołączenia tego korzystało mnóstwo studentów). Dlaczego przytaczam tyle szczegółów - otóż po pierwsze dlatego aby wykazać, że Dyrektor Górniak kłamał, twierdząc, że trzeba wybrać albo jedno albo drugie, po drugie po to by udowodnić, że rozkład na tej linii celowo jest układany niechlujnie, by oferta nakierowana była na jak najmniejszą potencjalną ilość podróżnych. W tym kontekście przypomnę, że istniał kompleksowy plan modernizacji tej linii (Dębica - Rozwadów). Istniała cała gotowa dokumentacja projektowa. Jej modernizacja rozpoczeła się w 1997 r., lecz z niewiadomych przyczyn przerwano ją w trakcie wykonywania robót w lipcu 1998r.
Aha, a gdzie leży Rzezów?
Tam gdzie "(ob)Rzez(ów)ano z pociągów dalekonieżnych kilka linii kolejowych, i gdzie ma miejsce nie mające w całej Polsce precedensu, przewartościowywanie znaczenia linii kolejowych. Jak tak dalej pójdzie przez Rzeszów pojadą również Wetlina rel. Zagórz - Kraków - Warszwa, oraz Bieszczady rel. Zagórz/Krynica (?)- Kraków - Gliwice. Pytam jak to wszystko się ma do idei budoy COP-u, która zakładała równomierny rozwój całego obszaru w widłach Wisły i Sanu. Inwestycje kierowano równomiernie w kilkadziesiąt miast i wsi położonych w obszarze tzw. COPu. Dziś nie tylko środki (chodzi ni przede wszystkim o kolej) kierowane są niemal wyłącznie na rozwój połączeń dla jednego miasta (Rzeszów), ale dodatkowo trwa bezprzykładne okradanie tylko nieco mniejszych od Rzeszowa miast z połączeń kolejowych.
Pozdrawiam
Temat: Nowy rozklad 98/99 - czesc II
Karpaty likwidacja
Trudno i tak byl beznadziejnie skomunikowany. Ani z linii zakopianskiej nie mozna bylo sensownie dojechac ani z linii Krynica - Tarnow. Brakowalo osobowych pociagow skomunikowanych "po trasie" z Karpatami.
Inna zaleta - mniejszy tlok warszawiakow w beskidach. Jest wiec korzysc.
pociag Krakow - Constanca bedzie kursowal z Warszawy (13209)
Warszawa ???? ???? Krakow 2:06 1:43 Nowy Sacz 5:32 22:27 Muszyna 6:41 20:40 przez Cop/Diakovo Satu Mare 15:25 15:23 Bucuresti 3:50 3:03 Constanca 6:00 0:45
1) Bedzie dobry na wyjazdy na Slowacje. Chociaz znacznie lepiej by bylo zeby jechal tak ze dwie godziny wczesniej (z punktu widzenia Slowacj).
2) Poniewaz Slowacja nie jest najwazniejszym atutem tego pociagu to lepiej by bylo zeby na Ukraine wjezdzal on o 4-5 rano. To by dalo mozliwosc jezdzenia tym pociagiem na zakarpacie w gory. Ponadto warto by bylo uregulowac sprawe odprawy pasazerow do stacji na terenie Ukrainy oraz skomunikowac pociag z pociagami w kierunku Mukaczeva, Solotwiny i Uzhorodu. (w Czopie oczywiscie)
3) Jezeli nadal odprawa celna na terenie Ukrainy (szczegolnie w Diakovie) bedzie tak niebezpieczna to nie widze sensu jazdy tym pociagiem przez turystyow niehandlarzy.
4) Przyjazd do Satu Mare okolo 15 jest BEZ SENSU. Poludniowe pociagi dawno juz odjechaly a na wieczorne trzeba dlugo czekac. Traci to sens. Szczegolnie ze pociag na terenie Rumunii to "rapid" ktory jest bardzo drogi w porownaniu z popularnym "acc".
5) Czy taryfa obowiazujaca na trasie tego pociagu nadal bedzie promocyjna bo jezeli nie to przejazd nim traci sens ze wzgledu na trudnosci w kupowaniu biletow na odcinki graniczne i na odcinki w obrebie kazdej z kolei po drodze. (szczegolnie przekraczanie przejsc ukrainskich i przejazd przez Ukraine (napewno beda specjalne taryfy) beda kosztowne.
6) Wszystko to sprawia ze taniej i bezpieczniej bedzie jechac przez Wegry. Tzn SUPERPOCIAGIEM (bo tak nazwalismy go w Klubie Karpackim po jego powstaniu) do Koszyc lub do Slovenskego N.M. a dalej przez Wegry.
7) Kretynizmem bylo do tej pory ze pociag Bieszczady nie byl skomunikowany z superpociagiem. Jechaly zaraz po sobie dwa sklady (Krakow - Muszyna) z czego drugi mial czasami 2 wagony. Jaka tutaj jest logika - chyba tylko porazajaca PKP. Mozna bylo pojechac z W-wy Silesia do KAtowic, tam przesiasc sie w Bieszczady ale w Krakowie Bieszczady (prawie ZAWSZE) spoznialy sie na tyle ze nie bylo mowy na zdazenie na SUPERPOCIAG. Czy nie wystrczyloby aby Bieszczady ciagnely 2-3 wagony do Romanii zamiast nowego pociagu z W-wy ????
Cracovia 381 Krakow Gl 23:11 7:25 Nowy Sacz 1:54 4:49 Budapest 10:09 21:05 Pecs 13:07 17:00
Czy ten pociag bedzie skomunikowany z Silesia i Bieszczadami. Tak zeby nie jechac Ex. do Krakowa jezeli w tym samym czasie jedzie przez CMK poc. pospieszny.
Tarnow - Presov oba jako Krakow - Kosice Krakow 5:55 13:36 powrot 12:17 23:04 Nowy Sacz9:00 16:21 --- 9:05 19:50 Muszyna 10:08 17:35 8:21 18:50 Kosice 12:31 20:20 6:06 16:10
Troche za pozno !!!
pozdrawiam PABLO
Temat: Podsumowanie roku 2008
Witam !
Tradycyjnie przedstawiam swoje statystyki za miniony rok. ;-)
W roku 2008 przejechałem koleją 34 792 km (o 10 782 km więcej niż w roku 2007) w tym: - 23 553 km pociągami osobowymi - 1 147 km pociągami przyspieszonymi - 9 108 km pociągami pospiesznymi - 385 km pociągami Ex - 16 km pociągami IC - 180 km pociągami EC - 314 km pociągami EN - 89 km pociągami specjalnymi
- 12 959 km z całości stanowią dojazdy na uczelnię
--------
Jeździłem po następujących sieciach: PKP, CD, ZSR
-----------
Trasy zaliczone w roku 2008:
POLSKA: - Legnica - Lubin Górniczy - Gliwice - Bytom - Kalety - Kluczbork - Grabowno Wielkie - Milicz - Krotoszyn - Jarocin - Gniezno - Leszno - Jarocin - Leszno - Ostrów Wielkopolski - Leszno - Głogów - Reda - Hel - Białogard - Stargard Szczeciński - Poznań - Szczecin - Sędzisław - Lubawka - Stróże - Jasło - Zagórz - Zagórz - Łupków - Rzeszów - Jasło - Tarnów - Rzeszów - Łańcut - Przeworsk - Muszyna - Krynica - Zduńska Wola - Inowrocław - Nowa Wieś Wielka - Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz - Piła - Szczecin - Świnoujście - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski - Szczecin - Kostrzyn - Rzepin - Czerwieńsk - Zbąszynek - Zbąszyń - Tuchorza - Racławice Śląskie - most nad Osobłogą na linii do Głubczyc - Warszawa Wschodnia - Białystok - Ełk - Białystok - Olsztyn - Ełk - Olsztyn - Działdowo - Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów - Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg - Dębica - grupa towarowa w Opolu Głównym - Kłodzko Miasto - Kudowa Zdrój - Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce - Wrocław Brochów Towarowy - Wrocław Stadion - Wrocław Mikołajów - Lwówek Śląski - Zebrzydowa - Tychy - Tychy Miasto
CZECHY: - Kromeriz - Zborovice - Lipova Lazne - Javornik ve Slezsku - Velka Kras - Vidnava - Hanusovice - Stare Mesto pod Sneznikem - Mikulovice - Zlate Hory - Horni Lidec - Strelna - Praha Masarykovo - Rakovnik - Rakovnik - Louny - Louny - Postoloprty - Zatec - Kladno - Kralupy nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou - Velvary - Vranany - Luzec nad Vltavou - Vranany - Straskov - Racineves - Straskov - Zlonice - Zlonice - Kralupy nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou - Uzice - Celakovice - Neratovice - Mlada Boleslav - Dolni Bousov - Dolni Bousov - Kopidlno - Krinec - Kopidlno - Jicin - Smirice - Hnevceves - Hradec Kralove - Jaromer - Starkoc - Vaclavice - Nachod - Mezimesti - Broumov - Teplice nad Metuji - Trutnov - Trutnov - Zacler - Trutnov - Svoboda nad Upou - Krizanov - Studenec - Tisnov - Nove Mesto na Morave - Zdar nad Sazavou - Svetla nad Sazavou - Cercany - Hrusovany nad Jevisovkou - Hevlin - Breclav - Lednice - Breclav - Hrusovany nad Jevisovkou - Znojmo - Okrisky - Strelice - Hrusovany nad Jevisovkou - Moravske Branice - Oslavany - Moravske Budejovice - Jemnice - Martinice v Krknosich - Rokytnice nad Jizerou - Kuncice nad Labem - Vrchlabi - Kolin - Ledecko - Kutna Hora - Zruc nad Sazavou - Caslav - Tremosnice
SŁOWACJA: - Strelenka - Puchov - Zilina - Lipany - Presov - Presov - Humenne - Medzilaborce mesto
Odcinki graniczne: - Strelna - Strelenka - Lubawka - Kralovec - Łupków - Medzilaborce mesto
-------
Imprezy w których uczestniczyłem: - Dni Techniki Kolejowej - Opole - Wokół Wrocławia
-------
Zainteresowanych szczegółami odsyłam do działu STATYSTYKI (dawne ROZMAITOŚCI) na www.kolejomania.rail.pl
Zachęcam innych do dzielenia się swoimi statystykami (oczywiście nie chodzi tu o to, żeby prześcigać się ilością kilometrów ;-) ).
Pozdr. Grzesiek
Temat: ZSSK --> PL - RJ 2004/2005
| Hello. Co do pociagow miedzynarodowych kursujacych z .pl do .sk i odwrotnie | nie zaszly wieksze zmiany w nowym rozkladzie jazdy, oprocz: | poc. 337 BATHORY ze Zwardonia odjazd 1:40, czyli możliwe ze z Warszaway | Wschodniej pojedzie godzine wczesniej (tj. ok. 19.30) | poc. 336 BATHORY do Zwardonia przyjazd 2:07, czyli możliwe ze do Warszawy | Wschodniej przyjedzie ok. 2 h pozniej niz teraz (tj. ok. 8,30-9,00) - co | daje pociag pospieszny na CMK z Katowic do Warszawy o dosc sensownej | porze... ok. 5,30-6. O ile CMK pojedzie, ale pewnie tak! | poc. 332 i poc. 333 GORAL (Bratislava-Katowice-Bratislava) z dodatkowym | postojem na stacji Skalite-Serafinov (do 31 III !) | poc. 334 i poc. 331 SKALNICA (Krakow-Zilina-Krakow) z dodatkowymi postojami | na terenie .sk (od Cadcy do Zwardonia poc. zatrzymuja sie na kazdej stacji) | poc. 380 i poc. 381 CRACOVIA bez wiekszych zmian
| Nie mam info nt Tarnovii i Presovcana. Tzn w rozkladzie ich nie ma, ale | pewnie dla tego ze ZSSK i PKP sie nie umieja dogadac. | Poza tym upkow raczej padnie.
zmian na korzyść (tzn.: więcej pociągów i lepsze godziny) czy na gorsze w porównaniu z tym co, Kajetanie, piszesz?
Jesli chodzi o .sk --.pl a spet to mniej wiecej porownywalnie. I godziny i czas przejazdu. liczba pociagow miedzy .sk a .pl jest taka sama. Pojawilo sie jedno polaczenie wiecej z Ziliny do Zwardonia (osob.) - po proopstu przedluzyli relacje. Co do Presovcana i Tarnovii nie wierze zeby przestaly te pociagi jezdzic. Zapytam Kolege z odpowiedniego ZPRu czy posiada info nt tych pociagow. ;] Dam znac.
Bo niewesołe te wieści. TARNOVIA i PREĹ OVÄŚAN na pewno są bardzo potrzebne - miałem okazję oglądać ich obłożenie na odcinku Muszyna - PlaveÄ, w Żegiestowie- Zdroju i w Tarnowie. Za każdym razem wypełnione co najmniej 50% (oczywiście 2 klasa, bo pierwsza to dla mnie inny świat i nawet tam nie zaglądam ;-)). Może to sprawka sezonu wakacyjnego, ale widać, że te pociągi naprawdę mają wzięcie i są potrzebne. Zresztą i z PlavÄa TARNOVIA pojechała w dalszą drogę na Slovensku nieźle zapełniona.
jw.
Pociągi Krynica - PlaveÄ rzeczywiście nieco idiotycznie jeżdżą. Wątpię czy poranny (6:49 odjazd z Muszyny. Z Krynicy pewnie około 6:30) cieszy się popularnością wśród krynickich kuracjuszy, którzy chcieliby zakosztować słowackiego piwa ;-) To pociąg chyba tylko dla mrów. Drugim pociągiem do PlavÄa przyjechały 3 (!) osoby: dwóch niemieckich turystów i podchmielony Rom. To przede wszystkim te składy należałoby poddać bacznej obserwacji i zmienić im godziny kursowania na bardziej przystępne dla pasażerów.
Nie. Te pociagi sa w 1 % dla pasazerow. Generalnie sa to pociagi dla podmian druzyn konduktorskich w Plavcu - o czym pisalem juz we wczesniejszym poscie. Pociagi zazwyczaj jezdza puste...
Przykre jest to co piszesz o Łupkowie. Bo jeśli Słowacy przestaną puszczać do nas swoje motoriÄki, to pewnie i po naszej stronie padną pociągi z Zagórza. Nie wiem jak możnaby ratować to potrzebne przecież przejście graniczne (wszak w pobliżu nie ma nawet przejścia drogowego - najbliższe w Barwinku!). Może powrót połączenia Rzeszów - Koąice. Albo (Rzeszów/Krosno) Sanok - HumennĂŠ? Najlepiej byłoby tam puścić jakiś międzynarodowy pospieszny, ale... nie ma czego...
Taa pospieszny.... Moze Tarnovia/Presovcan 8-)
Dobrze, że chociaż Zwardoń zostanie jak było. Jednak sądzę, iż możnaby to przejście o wiele lepiej wykorzystać.
Ta... ____________________________ Kajetan Dobrowolski -kajman- kajman#euro26.pl GSM: +48 502 172 332 GG: 2920494
Temat: RJ 2004/2005 Batory przez Bratysławę
Zachęcony postami K. Dobrowolskiego dotyczącymi połączeń Polska-Czechy i Polska- Słowacja poszukałem w nowych tabelach Batorego. I o to co mi wyszło (na początku fragment postu K. Dobrowolskiego)
"Co do pociagow miedzynarodowych kursujacych z .pl do .sk i odwrotnie nie zaszly wieksze zmiany w nowym rozkladzie jazdy, oprocz: poc. 337 BATHORY ze Zwardonia odjazd 1:40, czyli możliwe ze z Warszaway Wschodniej pojedzie godzine wczesniej (tj. ok. 19.30) poc. 336 BATHORY do Zwardonia przyjazd 2:07, czyli możliwe ze do Warszawy Wschodniej przyjedzie ok. 2 h pozniej niz teraz (tj. ok. 8,30-9,00) - co daje pociag pospieszny na CMK z Katowic do Warszawy o dosc sensownej porze... ok. 5,30-6. O ile CMK pojedzie, ale pewnie tak!"
W przypadku Batorego okazuje się, że zmiana jest poważna. Od Leopoldov pojedzie przez Trnavę, Bratysławę, Rajkę i Györ (a nie przez Nowe Zamky i Komarno względnie Sturovo). Rozkład następujący:
Zilina 2:35/3:18 ... Leopoldov 4:54/4:56 Trnava 5:08/5:10 Bratislava Vin. 5:41 Bratislava hl.st. 5:49/6:02 Bratislava Petrz. 6:21/6:22 Rajka 6:39 (do Budapesztu ok. 2h15m) Budapest Kel. ok. 8:55
Budapest Kel. ok.18:30 ... Rajka 20:45 Bratislava Petrz. 21:03/21:04 Bratislava hl.st. 21:23/21:50 Bratislava Vin. 21:57 Trnava 22:25/22:27 Leopoldov 22:40/22:42 ... Zilina 0:30/ 1:02
Rozwiązanie to prowadzi w gruncie rzeczy do wydłużenia czasu podrózy w relacji Warszawa-Budapeszt ale daje sensowne połączenie Warszawa-Bratysława (bez kombinowania z wagonem bezpośrednim Warszawa-Bratysława stojącym 1,5h w Zilinie). Mi osoboście się w miarę podoba.
Nie mam info nt Tarnovii i Presovcana. Tzn w rozkladzie ich nie ma, ale pewnie dla tego ze ZSSK i PKP sie nie umieja dogadac.Poza tym Łupkow raczej
padnie.
Łupków padnie. Pociągi Krynica-Plavec będą mniej więcej w tych samych godzinach. W godzinach Tarnovii i Presovcana koleje słowackie wytrasowały swoje pociągi pospieszne/przyspieszone w relacji Kosice-Plavec i Kosice-Presov, więc może można mieć jakąś nadzieję.
"CHOPIN" w kierunku do Wiednia nie będzie miał godzinnego postoju w Prerov, co by oznaczało, że w Wiedniu będzie już około 6-tej. Ma to podobno m.in. udogodnić przesiadkę na pociągi EC do Zagrzebia, Ljubljany i Wenecji.
Na marginiesie: czy Polonia będzie prowadzić wagony bezpośrednie do Wiednia?
Piotrek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 133 rezultatów • 1, 2, 3
|