Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • marcinkiewicz.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Kraków Balice





    Temat: ...pasażerów PKP
    Pytanko do tych pasażerów, którzy kupowali PO 1 grudnia 2008 "bilet miesięczny na pośpieszne". Jeździliście pociągami osobowymi z "biletem pospiesznym" ? jak reagowali konduktorzy? Z tego co doczytałam się, można jeździć (jednak) z biletem na pociągi pospieszne w osobówkach, ale żaden konduktor z którym miałam do czynienia nie jest poinformowany


    Od 2 grudnia 2008 r. bilety PKP Intercity okresowe (tygodniowe, miesięczne, kwartalne) nabyte po 30 listopada 2008 r. na połączenia pospieszne międzywojewódzkie i pociągi TLK są honorowane w pociągach Spółki PKP Przewozy Regionalne, z wyjątkiem pociągów uruchamianych w relacji Kraków Główny – Kraków Balice i Kraków BaliceKraków Główny.


    Od 1 grudnia 2008 r. na połączenia pospieszne międzywojewódzkie są sprzedawane bilety PKP Intercity odcinkowe (tygodniowe, miesięczne, kwartalne) bez zmiany cen i bez obowiązku wykupienia miejscówki. Bilety obowiązują w pociągach pospiesznych uruchamianych przez PKP Intercity i pociągach TLK.

    Z drugiej strony co nieco mi koliduje w tych fragmentach

    Wiem, że jestem panikara i roztrząsam temat, ale nie chcę kupić biletu i zostać "z ręką w nocniku" i wiem, że był temat o PKP ale nie jest to miejsce na moje przeżywki

    Z góry dziękuję ludziom dobrego serca



    Temat: Skok na pospieszne - wrogie przejęcie przez IC
    Od dziś tj. od 2 grudnia 2008 r. bilety PKP Intercity okresowe ( tygodniowe, miesięczne, kwartalne) nabyte po 30 listopada 2008 r. na połączenia pospieszne międzywojewódzkie i pociągi TLK będą honorowane w pociągach Spółki „PKP Przewozy Regionalne”, z wyjątkiem pociągów uruchamianych w relacji Kraków Główny – Kraków Balice i Kraków BaliceKraków Główny.

    Bilety jednorazowe, okresowe, sieciowe, abonamentowe ważne na pociągi pospieszne PKP Przewozy Regionalne sprzedane przed 1 grudnia 2008 r. będą honorowane przez PKP Intercity w pociągach pospiesznych zgodnie z terminem ważności wskazanym na bilecie. Podobnie jak bilety w ofertach specjalnych „Regio Karnet” i „Bilet Turystyczny”.

    www.intercity.pl

    [ Dodano: 03-12-2008, 22:14 ]
    Bilety jednorazowe PKP Intercity na pociągi pośpieszne nie są honorowane w pociągach PKP PR??

    Czyli jak będę jechał z Warszawy do Jeleniej Karkonoszami, przyjadę do Wrocławia, Karkonosze stoją tam pół godziny, w międzyczasie jedzie osobowy do Jeleniej to nie będę mógł przeskoczyć sobie do osobowego i na odcinku Wrocław - Jelenia jechać osobowym z biletem na pośpieszny Intercity?





    Temat: wspolny bilet okresowy PR i IC


    Zawww.intercity.pl

    Honorowanie biletów okresowych
     02.12.2008
    Od dziś tj. od 2 grudnia 2008 r. bilety PKP Intercity okresowe ( tygodniowe,
    miesięczne, kwartalne) nabyte po 30 listopada 2008 r. na połączenia
    pospieszne międzywojewódzkie i pociągi TLK będą honorowane w pociągach
    Spółki "PKP Przewozy Regionalne", z wyjątkiem pociągów uruchamianych w
    relacji Kraków Główny - Kraków Balice i Kraków Balice - Kraków Główny.
    Bilety jednorazowe, okresowe, sieciowe, abonamentowe ważne na pociągi
    pospieszne PKP Przewozy Regionalne sprzedane przed 1 grudnia 2008 r. będą
    honorowane przez PKP Intercity w pociągach pospiesznych zgodnie z terminem
    ważności wskazanym na bilecie. Podobnie jak bilety w ofertach specjalnych
    "Regio Karnet" i "Bilet Turystyczny".

    ---

    pzdr

    Marcin Bg


    tak ma być bo przecież PR dla IC  NIE jest obcym przewoźnikiem (i
    odwrotnie) wynika to ze :
    - struktury organizacyjnej( obie spółki należą przecież do grupy PKP)
    - wykazu licencjonowanych przewoźników i instrukcji wypełniania
    wniosku (o rozkład jazdy) dostępnych na stronach peelki.
    myślę że niedługo dojdzie honorowanie jednorazowych bo za dużo osób
    zrezygnowałoby z podróżowania koleją.
    oby równie szybko załatwili poprawkę do instrukcji Ct-1 pozwalająca
    jeżdzić z prędkością 140 km/h co pozwoli na pełne wykorzystanie
    warunków techniczno-ruchowych zmodernizowanych odcinków linii 1 i 17.





    Temat: [Prasa] Wielkie kolejowe przemeblowanie
    Info prasowe IC i PR:

    Od dziś tj. od 2 grudnia 2008 r. bilety PKP Intercity okresowe ( tygodniowe, miesięczne, kwartalne) nabyte po 30 listopada 2008 r. na połączenia pospieszne międzywojewódzkie i pociągi TLK będą honorowane w pociągach Spółki „PKP Przewozy Regionalne”, z wyjątkiem pociągów uruchamianych w relacji Kraków Główny – Kraków Balice i Kraków BaliceKraków Główny.

    Bilety jednorazowe, okresowe, sieciowe, abonamentowe ważne na pociągi pospieszne PKP Przewozy Regionalne sprzedane przed 1 grudnia 2008 r. będą honorowane przez PKP Intercity w pociągach pospiesznych zgodnie z terminem ważności wskazanym na bilecie. Podobnie jak bilety w ofertach specjalnych „Regio Karnet” i „Bilet Turystyczny”.



    Temat: wspolny bilet okresowy PR i IC
    Za www.intercity.pl

    Honorowanie biletów okresowych
     02.12.2008
    Od dziś tj. od 2 grudnia 2008 r. bilety PKP Intercity okresowe ( tygodniowe,
    miesięczne, kwartalne) nabyte po 30 listopada 2008 r. na połączenia
    pospieszne międzywojewódzkie i pociągi TLK będą honorowane w pociągach
    Spółki "PKP Przewozy Regionalne", z wyjątkiem pociągów uruchamianych w
    relacji Kraków Główny - Kraków Balice i Kraków Balice - Kraków Główny.
    Bilety jednorazowe, okresowe, sieciowe, abonamentowe ważne na pociągi
    pospieszne PKP Przewozy Regionalne sprzedane przed 1 grudnia 2008 r. będą
    honorowane przez PKP Intercity w pociągach pospiesznych zgodnie z terminem
    ważności wskazanym na bilecie. Podobnie jak bilety w ofertach specjalnych
    "Regio Karnet" i "Bilet Turystyczny".

    ---

    pzdr

    Marcin Bg





    Temat: 50 pociągów do likwidacji w Małopolsce?
    W czasie okupacji z Żywca do Suchej codziennie jeździło 7 par pociągów w bardzo dogodnych porach. Obecnie w dni robocze jeździ 5 par, w weekendy 3 pary,oczywiście godziny odjazdów są wzięte z księżyca. Chciałbym zwrócić uwagę, jakie linie PKP chce zawiesić: Stróże-Biecz, Żywiec-Sucha. Czyli prezent po prostu dla busiarzy, którzy już zacierają ręce. Busiarstwo z Wieliczki też skacze z radości. Ciekawe co chcą ograniczać na linii Kalwaria-Wadowice? Przecież oprócz "papieskiego" jeździ tam tylko jedna para osobówek. skandal, to trzeba nagłośnić. Tarnów-Krynica, Zakopane-Kraków, Kraków-Oświęcim, Stróże-Biecz, Żywiec-Sucha Beskidzka, Kraków-Wieliczka, Kraków-Balice. Czy PKP PR w Krakowie oszalało? Gdzie są związki zawodowe, gdzie jest "Wolna Droga"? No gdzie? Tak dalej być nie może, beton PKP nabija kieszenie naszymi pieniędzmi. Przecież niedługo już nic nie będzie jeździło w Małopolsce. O to chodzi Panu Zadęckiemu? A może by szanowny pan Dyrektor poszukał wreszcie oszczędności w swoim zakładzie, powywalał tych, którzy podostawali się tam do pracy z różnych podejrzanych powodów i nic nie robią, odchudził administrację, wreszcie mam jeszcze jedną radę dla Pana Zadęckiego. Niech zapyta kolegów z kujawsko-pomorskiego, jak obliczyli koszty na linii Bydgoszcz-Chełmża. A może po prostu UM powinien dogadać się np. z Arrivą, może wtedy dyr. Zadęcki nauczy się normalnej i uczciwej matematyki. Przepraszam za emocje, ale akurat kolej w Małopolsce jest moim oczkiem w głowie i nie mogę patrzeć obojętnie, co banda nieudaczników z PKP z nią wyprawia.



    Temat: PKP rządzi :P

    Problem w tym, ze pośpiechy przejmuje PKP Intercity a to oznacza, ze nie kupisz jednego biletu na osobowy i pospiech.
    Od 2 grudnia 2008 r. bilety PKP Intercity okresowe (tygodniowe, miesięczne, kwartalne) nabyte po 30 listopada 2008 r. na połączenia pospieszne międzywojewódzkie i pociągi TLK są honorowane w pociągach Spółki PKP Przewozy Regionalne, z wyjątkiem pociągów uruchamianych w relacji Kraków Główny – Kraków Balice i Kraków BaliceKraków Główny.




    Temat: wspolny bilet okresowy PR i IC


    Od dziś tj. od 2 grudnia 2008 r. bilety PKP Intercity okresowe ( tygodniowe,
    miesięczne, kwartalne) nabyte po 30 listopada 2008 r. na połączenia
    pospieszne międzywojewódzkie i pociągi TLK będą honorowane w pociągach
    Spółki "PKP Przewozy Regionalne", z wyjątkiem pociągów uruchamianych w
    relacji Kraków Główny - Kraków Balice i Kraków Balice - Kraków Główny.
    Bilety jednorazowe, okresowe, sieciowe, abonamentowe ważne na pociągi
    pospieszne PKP Przewozy Regionalne sprzedane przed 1 grudnia 2008 r. będą
    honorowane przez PKP Intercity w pociągach pospiesznych zgodnie z terminem
    ważności wskazanym na bilecie. Podobnie jak bilety w ofertach specjalnych
    "Regio Karnet" i "Bilet Turystyczny".


    Można? Można. Widać nawet na pekape pomyśleli inaczej niż kolega Pedro i
    wcale nie chcą sprawdzać, czy liczba pasażerów spadnie po uniemożliwieniu
    podróżowania na jednym bilecie P+O. :Czekam jeszcze na jednorazówki!





    Temat: busem Dorohusk - Lublin


    Czyzbys twierdzil, ze sa miejsca gdzie busy oferuja lepszy poziom uslug niz
    PKP?
    Niemozliwe!


    No skoro PKP nie jeździ wcale, to jak można w ogóle to w jakikolwiek sposób
    porównywać?


    No to wezmy

    [...]

    tam jezdza i PKP i busy. No kto ma lepsza oferte?


    To ja dołożę:

    Częstochowa - Warszawa
    Częstochowa - Lubliniec
    Częstochowa - Kraków
    Katowice - Gdańsk
    Kraków - Tarnów
    Kraków - Warszawa
    Kraków - Kraków Balice
    Wrocław - Poznań
    Wrocław - Legnica
    Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
    Warszawa - Poznań
    Poznań - Szczecin
    Szczecin - Kołobrzeg

    Mogę wymienic jeszcze kilkanaście razy tyle relacji, gdzie kolej ma
    znacznie lepszą ofertę, chcesz? Istotą było porównanie busiarstwa
    i PKP w sensie ogólnym.


    Poza tym bus nie jezdzi z C do D czesto nie dlatego ze nie chce, ale dlatego
    ze urzednicy nie pozwolili


    Bredzisz.





    Temat: busem Dorohusk - Lublin


    No skoro PKP nie jeździ wcale, to jak można w ogóle to w jakikolwiek sposób
    porównywać?


    Dobra. To weźmy Lublin - Łuków. Jeżdżą i busy i PKP. Kto ma lepszą ofertę.
    Lublin - Zamość - kto ma lepszą ofertę?
    Lublin - Rzeszów - kto ma lepszą ofertę?


    Częstochowa - Warszawa
    Częstochowa - Lubliniec
    Częstochowa - Kraków
    Katowice - Gdańsk
    Kraków - Tarnów
    Kraków - Warszawa
    Kraków - Kraków Balice
    Wrocław - Poznań
    Wrocław - Legnica
    Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
    Warszawa - Poznań
    Poznań - Szczecin
    Szczecin - Kołobrzeg

    Mogę wymienic jeszcze kilkanaście razy tyle relacji, gdzie kolej ma
    znacznie lepszą ofertę, chcesz?


    A ja bym ci dołożył 100 relacji, w których jeżdża busy, a PKP nie.

    < Istotą było porównanie busiarstwa


    i PKP w sensie ogólnym.


    Co ma mieszkaniec Lubartowa czy Łukowa z tego że pociągi z Warszawy do
    Grodziska jeżdżą często?


    Bredzisz.


    To ty bredzisz. Odmawianie busiarzowi zgody na kursowanie jest na porrządku
    dziennym

    aron





    Temat: Dotyczący cen biletów PKP
    Pierwsza część się zgadza, cennik już nie bardzo;) Znaczy ten z linku jest z ostatnią zmianą w 2007 roku.

    Link do cen PKP Przewozy Regionalne (wszystkie osobówki oraz pociągi pośpieszny Praga-Wrocław, Drezno-Wrocław, Kraków-Kraków Balice)
    Cennik PKP PR

    Link do cen PKP Intercity (pociągi pośpieszne, TLK, EX, IC i EC)
    Cennik PKP IC



    Temat: Warhead Festival
    Czy na podstawie biletu turystycznego mogę podróżować również pociągami Kolei Mazowieckich?
    Tak, bilet turystyczny jest ważny w pociągach spółki Koleje Mazowieckie (KM) z wyłączeniem pociągu SŁONECZNY oraz – naturalnie – PKP Przewozy Regionalne, oprócz Pociągu Papieskiego i pociągu w relacji Kraków - Balice - Kraków. Nie jest on jednak honorowany w pociągach przewoźników: PKP Intercity, PKP SKM, WKD oraz SKM Warszawa.

    źródło: http://www.pr.pkp.pl/faq,s,1,14.html



    Temat: REGIOkarnet + Pociąg InterRegio - pytanie
    http://www.pr.pkp.pl/img_in//IR/wykaz01pociagow06IR09a.pdf tutaj nie ma pociągu takiego jak jest tutaj (Warszawa-Kraków):



    Jakieś teorie, dlaczego w rozkładzie jest a w wykazie go nie ma?

    Dokładnie taką trasę chce pokonać na RegioKarnet (oprócz odcinka Kraków - Kraków Balice gdzie muszę osobno kupić bilet). Strasznie mnie gryzie, że jedni w informacji mówią, że mogę na RegioKarnet nim jechać, a jedni, że nie mogę. Do tego doszło to, że na rozkładzie widnieje ten pociąg a w wykazie go nie ma.

    Co do callcenter to dzwoniłem pod 42 19436.



    Temat: PKS Kraków poprzez nieudolne zarządzanie likwiduje kursy

    Potem pozostanie sprzedać teren bazy przy ul. Cystersów pod getto mieszkaniowe (bo obecnie budowane blokowiska w Krakowie bardziej przypominają obozy koncentracyjne niż osiedla, na których można mieszkać w ludzkich warunkach) i

    Już jest przygotowywane nowa baza na Powstańców. Więc max w przyszłym roku baza na cystersów zostanie sprzedana.

    Aaaa i jeszcze PKS ma kursy darmobusów dla Carrefoura (w sumie 5 linii ?) + MB na linii Kraków Balice PKP - Lotnisko.



    Temat: Absurd na trasie kolejowej Kraków-Balice

    Absurd na trasie kolejowej Kraków-Balice

    Kupując bilet w pociągu jadącym z lotniska w Balicach do centrum Krakowa,

    trasie z Dworca Głównego PKP do Balic konduktor żąda dodatkowej opłaty za
    wypisanie biletu.

    W "Dzienniku Polskim" czytamy, że gdy ponad pół roku temu uruchamiano
    połączenie z lotniskiem, kolej informowała, że bilety będą sprzedawane tylko
    w pociągu. Teraz zasady się zmieniły. Pasażerowie powinni kupować bilety w
    kasach na dworcu lub w automacie ustawionym w terminalu lotniska. Jeżeli
    kupią bilet u konduktora w pociągu, to muszą dodatkowo zapłacić 4 zł za
    wypisanie tego biletu - ale tylko na trasie Kraków-Balice. Podczas jazdy w
    drugą stronę konduktor takich opłat nie pobiera: podróżny płaci tylko za
    bilet - też 4 zł.

    Rzeczniczka Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie
    wyjaśnia, że kolej musi pobierać dodatkową opłatę za wypisanie biletu w
    pociągu, bo takie zasady obowiązują w całej Polsce. Dlaczego opłaty nie
    pobiera się w pociągach kursujących z lotniska do centrum Krakowa? - Na
    przystanku w Balicach nie ma kasy biletowej PKP, a turyści nie zawsze wiedzą
    o możliwości zakupu biletów w automacie, powiedziała "Dziennikowi Polskiemu"
    rzeczniczka.





    Temat: Kraków - Balice
    Witam,
    temat linii NS-Chabówka powraca jak bumerang. Oczywiście KKA jeździ, ze trzy
    tygodnie temu było na grupie...a ja mam podgląd na trasę i bardzo mi przykro
    ale stwierdzam stanowczy brak szynobusu...Ciekawe czy ogłoszenie na PKP NS
    jeszcze wisi. Mieli naprawiać bo ponoć popsuty. Czy ktoś ma jakieś info na
    ten temat??
    Uzdrawiam,
    Michał

    Witam

    Jak informuje www.pkp-krakow.prv.pl 25 maja ruszyć ma połączenie Kraków
    - Balice, w takcie 0.5h. Do obsługi połączenia mają zostać wykorzystane
    krakowskie SA109.

    W związku z tym reaktywowana niedawno linia Chabówka - Nowy Sącz ma
    zostać na całym odcinku przejęta przez SA101, czy też zostanie
    definitywnie zamknięta? Coś tam wogóle jeździ osobowego ostatnio, czy
    tylko KKA?

    I jeszcze jedno. Co będą robić w przypadku zepsucia się obu kolzłomów?
    Na aglo z tego co wiem w razie awarii EN81 puszczają EZT. Tylko, że do
    Balic EZT raczej nie puszczą. A puszczanie KKA przez środek miasta chyba
    też nie jest najlepszym pomysłem - w końcu kolej miała zapewnić szybki
    dojazd do lotniska, a nie ryzyko utknięcia w korku.

    Pozdrawiam Paweł

    --
    http://www.kolej.of.pl






    Temat: Kraków - Balice


    Witam

    Jak informuje www.pkp-krakow.prv.pl 25 maja ruszyć ma połączenie
    Kraków - Balice, w takcie 0.5h. Do obsługi połączenia mają zostać
    wykorzystane krakowskie SA109.

    W związku z tym reaktywowana niedawno linia Chabówka - Nowy Sącz ma
    zostać na całym odcinku przejęta przez SA101, czy też zostanie
    definitywnie zamknięta? Coś tam wogóle jeździ osobowego ostatnio, czy
    tylko KKA?


    Witam,

    Na początek małe sprostowanie - prawdopodobnie jednak połączenie ruuszy
    dzień później, czyli 26 maja.
    IMO SA101 będzie kursować na AGLO i w razie zepsucia SA109 będzie
    zastępować je.
    Taktu równego nie będzie z kilku względów:
    1. trudno coś takiego wprowadzić w środku obowiązującego rj (choć dla PKP
    nawet przy układaniu trudno o coś takiego ;) )
    2. są pewne problemy z bocznicą bazy paliw w Olszanicy - nie bardzo chcą
    się zgodzić na nocne dostawy...

    Pozdrawiam!





    Temat: Kraków - Balice
    Witam

    Jak informuje www.pkp-krakow.prv.pl 25 maja ruszyć ma połączenie Kraków
    - Balice, w takcie 0.5h. Do obsługi połączenia mają zostać wykorzystane
    krakowskie SA109.

    W związku z tym reaktywowana niedawno linia Chabówka - Nowy Sącz ma
    zostać na całym odcinku przejęta przez SA101, czy też zostanie
    definitywnie zamknięta? Coś tam wogóle jeździ osobowego ostatnio, czy
    tylko KKA?

    I jeszcze jedno. Co będą robić w przypadku zepsucia się obu kolzłomów?
    Na aglo z tego co wiem w razie awarii EN81 puszczają EZT. Tylko, że do
    Balic EZT raczej nie puszczą. A puszczanie KKA przez środek miasta chyba
    też nie jest najlepszym pomysłem - w końcu kolej miała zapewnić szybki
    dojazd do lotniska, a nie ryzyko utknięcia w korku.

    Pozdrawiam Paweł





    Temat: Krakow-Balice
    Witam
    Mam trzy pytania.
    1.Ile zajmuje dojazd samochodem z dworca PKP w Krakowie na lotnisko w
    Balicach. Przewidywana godzina- ok. 21 w dzien powszedni.
    2.Poszukuje jakiegos parkingu na dwa tygodnie na tymze lotnisku (obok niego?).
    Znalazlem jakies oferty parkingowe ale za dwa tygodnie wychodzi okolo 300
    zl.Moze sa jakies tansze opcje?.
    3. Dojazd z Katowic, którą trasą?. Czytam, ze na autostradzie sa korki,
    chociaz o godz 19 moze juz ich nie ma? To samo z trasą przez Olkusz, tez ponoc
    sa remonty, moze w takim razie przez Myslowice?
    Dzieki za podpowiedzi.
    PZDR




    Temat: Nie będzie w terminie połączenia kolejowego Balice- Kraków


    | No chyba to, że właścicielem torowiska na odcinku Kraków- Mydlinki-Kraków
    Główny
    | (część trasy) jest PKP.

    i wszystko OK !!!!!!
    trasa świeżo wyremontowana równo rok temu (oddana do użytku koniec listopada
    2004)
    prędkość rozkładowa 100 km/h (przed remontem było 40) i wszystko na terenie
    odcinka będącego w dyspozycji PKP PLK jest gotowe do jazd do Balic.

    ale oczywiście najlepiej gadać bzdury i wszystko zwalić na PKP


    No i co ztego chłopie, że jest na 100 km/h, mogłaby być nawet i na 350 km/h i
    tak nic by  nie pojechało.
    Obawiam, się, że Balice wcześniej niż w czerwcu 2006 nie ruszą. A może nawet
    dłużej. Obym się myliła.





    Temat: Szybka Kolej Aglomeracyjna w Krakowie
    Plany Plany i dalej nic już dawno powinna funkcjonować kolej aglomeracyjna na odcinku Wieliczka - Balice i Kraków Główny- Batowice - Nowa Huta – Kraków Płaszów - Kraków Główny bo są do tego warunki ale nie ma dobrej woli. Dlaczego już teraz nie wprowadzono wspólnych biletów MPK PKP PR cena jest ta sama 2,50 zł a z ulgowymi idzie się dogadać ale każdy zabiera się do tego jak do jeża.
    Kolej aglomeracyjną należy rozpocząć od wspólnego biletu takiego samego (w obrębie miasta Krakowa, Wieliczki, Skawiny i Balic na liniach już istniejących) a potem cała reszta, a przedewszystkim dużo dobrej woli i chciejstwa (nie mówić że się nie da).



    Temat: Off topic

    A Jaki numer ma ten autobus szynowy moze pamietasz ?? dzieki wielkie za pomoc

    Nie ma numeru Nie kieruj sie nazwa "autobus szynowy" On jezdzi praktycznie co chwilke. Wszystko mozesz znalezc tutaj http://rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&OK#focus I wpisz sobie w pierwszej rubryce "Krakow Glowny" a w drugiej "Krakow Balice". Wszystko Ci pieknie wyskoczy Milej podrozy!

    Pozdrawiam!



    Temat: Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa
    No to tak, od 1.XII:
    turystyk 39 PLN
    reksio karnet 55 PLN
    sieciówka tydzień 99 PLN, miesiąc 250 PLN

    wszystkie te bilety są ważne w klasie dowolnej w pociągach PKP PR, czyli osobówkach oraz następujących pociągach pospiesznych:
    Kraków Główny - Kraków Balice
    Wrocław - Drezno (3 pary od 1 marca)
    Wrocław - Praga (2 pary od 13 grudnia)

    turystyki i karnety zakupione w przedsprzedaży przed 1.XII będą honorowane w pociągach przejętych przez PKP IC

    Szczegóły zapewnia strona PKP PR.

    Jeśli by jeszcze było parę nocnych pociągów dalekobieżnych...



    Temat: Zmiany na PKP po 1.12, bilety grupowe i nie tylko...
    Na 100% się nie dogadają PR z IC do 1.12, może później im się uda . Podróż w kombinacji pociąg pospieszny + pociąg osobowy będzie oznaczała zmianę spółki i wzrost ceny, tak jak dziś np. do Krakowa TLK a dalej osobowym. PKP IC chyba nie ma w ofercie grupowych, w PR oferta biletowa też się trochę zmienia(http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,194.html). Generalnie wszystko nie wygląda zbyt kolorowo. Ceny takich podrózy, jakie w dużej mierze wykonujemy w ramach rajdów raczej wzrosną. Narazie jednak szczegółowe informacje, które wypływają są niepewne. Jak będę miał jakieś konkrety to dam znać.
    PR poprowadzą jedynie pospieszne Kraków Gł. - Kraków Balice, Wrocław - Drezno (3 pary od marca) i Wrocław - Praga (dwie pary od 14.12).
    Przy mniej liczebnych wyjazdach np. do Zakopanego polecam bezpośrednie PKSy
    Nadzieją mogą być dobre rozkłady PIC (posp lub tlk) do miejscowości wypoczynkowych, choć te pociągi będą bardziej zawalone w długie weekendy niż Kamieńczyk w Nowy Rok.
    Jesli planuje się przejazd grupowy w grudniu warto kupić bilety już teraz, patrz ostatnie akapity z informacji z powyższego linka.



    Temat: Wielkie kolejowe przemeblowanie
    Wygląda na to, iż spółki dogadały się odnośnie biletów okresowych odcinkowych:

    Jednocześnie PKP Przewozy Regionalne honoruje wszystkie bilety okresowe odcinkowe wydane po 1 grudnia 2008 r. ważne na przejazdy pociągami według taryfy pospiesznej uruchamianymi przez PKP Intercity. Można z nich korzystać we wszystkich pociągach PKP PR, z wyjątkiem trasy Kraków Główny – Kraków Balice.



    Temat: 50 pociągów do likwidacji w Małopolsce?
    Po za tym na lotnisko pociągiem to jest chyba najszybszy sposób dojechania na lotnisko, choć może nie najtańszy(5 zł od osoby bez żadnych ulg to dość dużo).

    Nie 5 zł, a 6 zł bilet normalny na odcinku Kraków Gł. - Kraków Balice (5 zł to kosztuje z Łobzowa), poza tym skąd to stwierdzenie, że nie ma tam żadnych ulg? Są ulgi komercyjne i, co najważniejsze, ustawowe: 37, 49, 78 i 95% jak w każdym "zwykłym" pociągu PKP PR!

    (...) jeżdzą takie "muchowozy" jak (...) 22.50 do Oświęcimia z Krakowa (...)

    Ilekroć kończyłem pracę w Krakowie ok. 23-ej pociągiem TLK "Barbakan" i widziałem ten szynobus do Oświęcimia o w/w godzinie (znaczy teraz troszkę później), to zawsze frekwencja, jak na tą godzinę była dość wysoka. Nie można też oczekiwać, że po 23-ej odjedzie pełny pociąg regionalny (wszystkie miejsce siedzące zajęte, plus jeszcze osoby stojące)! W końcu to już późna godzina, a likwidacja ostatnich pociągów o tej porze wywołała by baaaardzo dużą burzę ze strony pasażerów, którzy z tych linii korzystają kończąć późno pracę.



    Temat: Lotnisko Kielce
    Tanie linie lotnicze spowodowały znaczny wzrost podróży lotniczych w Polsce (nawet o kilkaset procent). Obecnie Polska jest drugim najszybciej rozwijającym się rynkiem usług lotniczych na świecie (po Chinach). Szkoda by było nie wykorzystać takiej koniunktury i zmarnować szanse na lotnisko. Powinno ono powstać właśnie teraz, aby mogło przynieść jak największe zyski. Bo prędzej, czy później ten boom minie, choć na pewno ilość podróży lotniczych pozostanie na wysokim poziomie.
    Weźmy np. Kraków, gdzie tanie linie spowodowały znaczny wzrost przyjazdów krajowych i zagranicznych turystów. W najbliższym czasie będzie gotowa kolej Balice-Dworzec PKP w Krakowie. Wszyscy na tym zyskają, a boom na Kraków dopiero się rozpoczyna. Podejrzewam, ze za kilka lat moze to być najczęściej odwiedzane miasto w Europie Środkowo-Wschodniej.
    Kielce również powinny skorzystać z okazji, bo skoro nie mamy dobrych dróg, to będzie mozna w bardzo krótkim czasie dotrzeć do nas samolotem. Targi Kielce niejako zmuszają do budowy lotniska, gdyż ich rozwój niesie za sobą znaczny wzrost przyjazdu biznesmenów. Władze postawiły takze na turystykę, a połączenia lotnicze z naszym miastem to przepustka do napływu turystów.



    Temat: Szybka Kolej Aglomeracyjna w Krakowie
    Fajnie to brzmi Wieliczka-Kraków Balice Czyli jest szansa, że reaktywują odcinek do Nowej Huty - super! Szkoda tylko że to tylko wstępne plany.Ciekawe ile by kosztował tam bilet, czy PKP by się rozpadło, wreszcie czy to wszystko wypali, czy to kolejny pseudoprojekt który ma ubarwić szarą rzeczywistość osób podróżujących w zatłoczonych tramwajach i autobusach bądź klientów betoniary PKP.



    Temat: 1/2 OT [pr] [Rzeszów] Wracając ekspresem, nie zdążą na autobus




    [...]


    Co na to rzeszowskie Miejskie Przedsiębiorstwo
    Komunikacji?



    dostosować rj. autobusu.

    Bo przecież możnaby dostosować rj. expresu a co za tym idzie
    pociągów skomunikowanych z Ex, czyli zmienić rj. pociągów w całej
    Polskiej Sieci Kolejowej PKP PLK, żeby dostosować się do autobusu
    0A.

    Proponuję też dostosować rejsy międzykontynentalne statków
    towarowych, kursujących do Świnoujścia, do rj. pociągów PKP Cargo
    oraz loty samolotów do rj. pociągów na linii Kraków Główny -
    Kraków Balice.





    Temat: Kolej w woj. śląskim
    szczerze? zeby nie bylo tlokow to wszystkie pociagi relacji:
    Katowice-Rybnik/Wodzislaw/Raciborz
    Katowcie-Wisla/Cieszyn
    puscilbym z Katowic Ligoty

    polaczyl bym wszystkie pociagi Tarnowskie Gory/Wielun-Katowice z pociagami Katowice-Kozlow/Sedziszow
    a SKM zrobilbym tylko na trasach:
    S1: Tychy Miasto - Tychy - Katowice Ligota - Katowice - Mysłowice - Jaworzno Szczakowa
    S2: Chorzów Batory - Katowice - Sosnowiec - Będzin - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice
    S3: Bytom - Katowice - Sosnowiec Południowy - Bukowno
    S4: Mikołów - Katowice Ligota - Katowice - Mysłowice - Bieruń
    i niestety zrobil SKM co pol godziny (PKP PR tez musi jezdzic) i zrobil jeden peron dla SKM w Katowicach i odjazd odpowiednio:
    :00 -> Jaworzno Szczakowa
    :05 -> Tychy Miasto
    :10 -> Dąbrowa G.Z
    :15 -> Chorzów Batory
    :20 -> Bukowno
    :25 -> Mikołów
    :30 -> Jaworzno Szczakowa
    :35 -> Tychy Miasto
    :40 -> Dąbrowa G.Z
    :45 -> Chorzów Batory
    :50 -> Bieruń
    :55 -> Bytom
    poc. do Wawy TLK, EX, IC, EC odjazd o..:55
    poc. posp, TLK, EX, IC, EC do Bielska/Wisły odjazd ..:20
    poc. posp, TLK, EX, IC do Rybnika i dalej ...:40
    poc. posp, TLK, EX, IC do Gliwic odj. ...:25
    poc. posp, TLK, EX, IC, EC do Krakowa odj. ...:00 i to mamy ustalone osobowki ok 20-30min przed/po poc pospiesznych:D linie Katowice-Lotnisko puscilbym na poczatek co 40minut pod warunkiem ze rozreklamowali by to tak jak Krakow Balice:D



    Temat: Stróże - dlaczego do Biecza, a nie do Gorlic?
    @Sheva17 skoro mamy się trzymać faktów to w tym okresie nie były puste, a po za tym to jeszcze był okres przed podziałem PKP na spółeczki. Fakt Shave17 możesz tego nie pamiętać bo mama Ci jeszcze pieluchy wtedy przewijała . A tak serio w tym terenie są miasta po 40 tys mieszkańców a PKP nie opłaca się tam uruchamiać połączeń. To samo odnosi się wszystkich miast w pobliżu Krakowa. Małopolska to nie tylko Kraków i okolice. Zapominasz jeszcze i o tym że jeżeli miałbym skorzystać z linii na Balice to muszę jakoś się dostać na Główny, a skoro nie mogę to wsiadam w samochód i jadę bezpośrednio do Balic więc tak naprawdę dla kogo to połączenie? Sam Kraków nie wygeneruje pełnej obsady do Balic i o tym tez trzeba pamiętać. Więc skoro zaczynamy zamykać linie to dlaczego nie zostawić tylko Rzeszów - Kraków - Katowice - Warszawa a resztę wyciąć w pień bo jest nieopłacalne ja tam nie tęsknie za turystami z wawy do Krynicy, niech się tłuką samochodem, tak jak reszta ludzi mieszkająca na tym terenie bo PKP ma ich w .... .



    Temat: Osobowe szybsze od pośpiesznego
    Z Krakowa powinny być pociągi w górskie stacje docelowe, końcowe,
    brakuje takich TANICH (ceny szokują pośpiechów) pociągów
    przyspieszonych do Szklarskiej Poręby czy gdzieś do Świeradowa Zdroju
    (są tam jeszcze tory? :) ) przez Jelenią Górę też.

    Z Krakowa brakuje pociągów w Sudety (Góry Opawskie, Ślęza, Kotlina
    Kłodzka i dalej cykl pasm aż do Izerów) po prostu bezpośrednich bez
    tych cholernych przesiadek. Kraków nawet od Beskidów odcina się, od
    Tatr, Bieszczadów, tylko Balice ich interesują i duże miasta,
    połączenia międzynarodowe żeby przywozić gości z kasą, np opijusów.

    Poza tym dla turysty musi to być pociąg albo o 4 rano, albo wieczorem
    o 23. Powrót zaś np na 21 w Krakowie, albo na rano o 5-6. Pociągi są
    niestety znacznie późniejsze w starcie i wolne, cały dzień turla się
    do Jeleniej Góry, szok, parę kilometrów :) Trzeba zwalczać ukochanie
    PKP do przesiadek, "połączeń", bo to nie PRL, nie złote jeszcze lata
    90-te, to upadek, ostatni rok PKP i spełni się sen, plan Kononowicza
    dla PKP

    Żeby nie było niczego.





    Temat: Pociągiem na lotnisko Balice
    za Rzeczpospolita:

    W pierwszym półroczu ma ruszyć kolejka łącząca lotnisko Balice z centrum
    Krakowa. Pierwszy kurs planowany jest na 25 maja. Próby uruchomienia
    linii trwają od ponad dwóch lat. Zgodnie z podpisanym wczoraj
    porozumieniem właścicielem całej linii kolejowej, wraz z bocznicą w
    Balicach, należącą do gminy Kraków, zostaną PKP Polskie Linie Kolejowe,
    a miasto dostanie od PKP inne działki. Sfinansowanie remontu i
    elektryfikacji sześciu kilometrów torów i bocznicy będzie kosztować
    kolej ok. 5 mln zł. Budowę peronu na lotnisku oraz 450-metrowego
    brakującego odcinka torów sfinansuje Międzynarodowy Port Lotniczy.





    Temat: 18 mld zł PKP PLK na Euro 2012
    18 mld zł PKP PLK na Euro 2012

    Około 18 mld zł chcą przeznaczyć na inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w ramach przygotowań do Euro 2012. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej spółka zmodernizuje 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.

    Odcinki, na których prowadzone będą lub trwają już prace, to: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - MPL Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice.

    Spółka liczy, że dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach.

    Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio o: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 205 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - z 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz z 160 minut do 85 minut. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.

    źródło: PAP / RK



    Temat: [pr] Szynobusy wreszcie pojadą na lotnisko w Balicach


    http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,3365890.html

    Szynobusy wreszcie pojadą na lotnisko w Balicach

    Bartosz Piłat 23-05-2006 , ostatnia aktualizacja 23-05-2006 21:12

    W czwartkowe południe na tymczasowym peronie w Balicach pojawi się pierwszy
    szynobus. Jednak PKP już boi się o rentowność połączenia, bo podróż na
    trasie Kraków - lotnisko może kosztować nawet 2 zł 30 gr.


    Typowe pekapiarskio-betoniarskie myślenie. A jeszcze będzie mniej
    rentowne, biorąc pod uwagę bilet np. Kielce - Balice czy turystyk...
    Cholera człowieka bierze jak wycinają jakiś świetnie obłożony pociąg,
    zostawiają jakieś puste, nieskomunikowane o dziwnych porach i jeszcze
    wyciągają łapska o większe dotacje... tylko zapominają o roli
    użyteczności publicznej (o tym zapominają też samorządy). PKS czy
    tymbardziej busiarstwo problemu komunikacji nie rozwiązuje.

    pzdr.
    &y





    Temat: Grupa PKP połączy Kraków z międzynarodowym portem lotniczym w Balicach

    Tyle gadania o zmodernizowaniu i wybudowania kawalku toru -,-
    przypominam ze Mydlniki - Balice to torche za malo jak na Kraków.
    Kiedy Wybuduja linie Podleze - Piekielko ???
    Zapewne nigdy a jak juz to nie za rzadów PKP
    dlaczego tak czarno widzisz? na pewno pierwszy sklad pojedzie juz 30 lutego.
    pozdrawiam
    Stefan





    Temat: Newsy
    PKP PLK wydadzą 18 mld zł na inwestycje kolejowe w ramach Euro 2012

    PAP 16.12.2008 14:03

    Około 18 mld zł chcą przeznaczyć na inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w ramach przygotowań do Euro 2012 - podała spółka we wtorek w komunikacie.
    W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.

    Odcinki, na których prowadzone będą lub trwają już prace, to: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - MPL Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice.

    Spółka liczy, że dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach.

    Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio o: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 205 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - z 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz z 160 minut do 85 minut.

    (PAP)



    Temat: Roma Giovani Paolo II - zmieńmy Kraków Główny na Kraków Jana Pawła II !!!!!!!!!!!!!!!!!


    Nie należy tego psuć. Siedlce Boże Ciało i Kraków Jan Paweł Drugi to
    nazwy złe. Bo nie spełniają swojej funkcji informacyjnej, która powinna
    być podstawowa.


    w Łodzi nazwy dworców już dawno przestały być funkcjonalne i czy to oznacza
    że trzeba zminić Kaliską na Główną a Fabryczną na Centrlaną?? nie bo
    wprowadziło by to niepotrzebny zamęt a Ci co sie niełapią i na pociag do
    Gdyni ida na Fabryczną dalej bedą tak robić
    funkcja informacyjna nie jest najważniejsza w nazwie dworca, najważniejsze
    jest to że ludzie są przywczjeni do takiej a nie innej nazwy i jej
    zmienianie nie ma sensu bo i tak ludzie będą mówić po staremu (tak samo z
    lotniskami że lecą na Okęcie czy Balice)
    można co najwyżej kiedyś nadać jakiemuś nowemu dworcowi imię Jana Pawła II
    (tylko kiedy takowy powstanie??) albo na upartego nadać oficjalną nazwę
    Dworzec Główny im Jana Pawła II i powiesić tablicą na wejściu a w
    nomenklturze PKP zostawić starą

    Sokół





    Temat: Connex w Krakowie


    Dlaczego od lat nikt nie wykombinował zaadaptowania części trasy Wieliczka
    Rynek - Kraków Bieżanów dla ruchu tramwajowego? Przecież wystarczyło by
    nieco przedłużyć odcinek z pętli w Bieżanowie - nie ma nawet kilometra - i
    po kłopocie. Pół Wieliczki dojeżdża co dzień do Krakowa. A jeśli chodzi o
    rzadki dojazd do kopalni - można wykorzystać tory wspólnie (oczywiście dla
    kolei tylko spalinowo).


    Mały kłopot - Kopalnia cały czas potrzebuje bocznicy,,,


    I Bronowice - Balice, ale tu to już inwestycja.


    Wozy dwusystemowe... No i jedna kolosalna przeszkoda - PKP...





    Temat: Stróże - dlaczego do Biecza, a nie do Gorlic?
    Brawo Jędrek zgadzam się w 100%. Widzę, że widzisz w czym rzecz. A prawda jest taka, że pociagi miały dobrą frekwencję. Za przykład podam rok 2008 i pociągi retro do Mszany i Dobrej. Zapełnienie w 100/120%. Ludzie błagali UM i PKP o kursy w każdy letni dzień. Walczyli i prosili. Nie wiem jaki cel ma Shewa, ale widać, że mówi o kolei i widzi ją tylko w głównych miastach. A co mają zrobić mieszkańcy małych wsi i miasteczek. Nie każdy ma życzenie jazdy Busem. Już wystarczy likwidacji linii. CZAS NA REAKTYWACJĘ. Tak jak mówienie o nioskiej frekwencji Biecza. Może za wysoka nie jest, ale gdyby PKP zechciało dać szynobus dla tej linii to by była. Ale zawsze mówią, że mają niedobór. Nie dziwię się, skoro wszystkie idą na Balice. 30 kursów to chyba za dużo. A frekwa przez to 20/30%. A inne linie co do piachu. Małopolska to nie tylko Kraków i Tarnów. Są jeszcze Gorlice jest Biecz i Grybów i setki małych miasteczek i wsi. Dlaczego mamy zapominać o nich. Co oni są gorsi bo nie mieszkają w Kraku, a może gorsi bo auta nie mają.
    Czy się komuś podoba czy nie to nie frekwa stoi za likwidacją pociagów tylko lobby busiarskie. Ludzie pociągami by jeździli. Czemu na okres wakacji i ferii nie dać im poociągów do Limanowy, czy Mszany, skoro linia jest. Wystarczy chęci i dobrego skomunikowania w Sączu i Chabówce.
    Tak jak trzeba wydębić szynobus i dać go z Sącza do Jasła przez wjazd do Gorlic. Zrobić IR do Zagóraza i R+ do Gorlic. Ludzie się znajdą. A czepianie się Biecza jest śmiesznme. Bo na tej zasadzie poco pociągi do Krynicy, Wadowic, Bielska.



    Temat: Pociągiem do Wieliczki


    Tak marzy sie pociag Wieliczka Rynek - Krakow Gl. - Balice Port Lotniczy,
    co jakies 15-30 minut codziennie. Tylko musi byc taki, by wygrac
    konkurencje
    z innymi rodzajami transportu - szybki, czysty, punktualny. No a jakby tak
    jeszcze wspolny bilet okresowy z MPK... pomarzyc mozna....


    Z tego co pamnietma, to w ktakowie trwaly badania nad tramwajem ,ktory
    mialby kursowac po torach PKP i pod siecia PKP

    MD Kolejarz





    Temat: Lotnisko Kielce

    Nie wiem czy u nas powstanie Terminal Cargo. Lubawski coś wczoraj o tym mówił, że nie mamy co myśleć o porcie przeładunkowym, choćby niewielkim.
    Na początek usatysfakcjonuje mnie 1 pas startowy i terminal z przepustowoscią 1mln pasażerów rocznie. No i oczywiscie w pobliżu nowoczesna stacja PKP lub SKM .


    Dla mnie 1 mln pasażerów rocznie to przesada. Balice mają obsługiwać 2mln ale Kraków jest od nas większy i bardziej atrakcyjny turystycznie i biznesowo. Myśle że 150tys. dla lotniska w Kielcach to będzie przyzwoity wynik. Te 150tys rocznie ozaczałoby 3 starty i 3 lądowania dziennie samolotów typu Boeing 737, kontrola powietrzna będzie miała pełen luzik



    Temat: Interwencja


    Ja nie rozumiem ludzi, dolot z lotniska z Katowic do Wawy juz  od
    poprzedniego
    rozkladu jest bezplatny pod warunkiem, ze leci sie dalej za granice,
    czasami
    jezeli lot nie ma podpisanej umowy z nastepnym przewoznikiem pobiera sie
    niewielka oplate cos ala doplata za odcinek. Jechac PKP a potem leciec
    samolotem
    za granice to glupota. Zreszta naraza sie w/w Pani na kradziez w 175 a tak
    byla
    by od razu na miejscu.
    Ach Ci ludzie....


    Mogla tez pojechac do st. Krakow Mydlniki (jest masa pociagow z Katowic) i
    stamtad piechotka na Balice, po czym 737 do CDG :-)

    Pozdrawiam lot-niczo





    Temat: Grupa PKP połączy Kraków z międzynarodowym portem lotniczym w Balicach
    Tyle gadania o zmodernizowaniu i wybudowania kawalku toru -,-
    przypominam ze Mydlniki - Balice to torche za malo jak na Kraków.
    Kiedy Wybuduja linie Podleze - Piekielko ???
    Zapewne nigdy a jak juz to nie za rzadów PKP

    Pozdrawiam





    Temat: plan zagospodarowania/uciążliwe sąsiedztwo


    jak ludzie ktorzy kupuja dom kolo torow a potem placz ze pociagi
    halasuja(np. krakow i linia na balice:)
    protesty bo pociagi sa za glosne:)


    To akurat nie problem - jak PKP padnie to same przestaną jeździć - bez
    protestów...
    ;)





    Temat: [Kraków] Lotnisko Balice



    10 grudnia koleją z dworca na lotnisko

    kf 12-10-2005 , ostatnia aktualizacja 13-10-2005 10:02

    - Połączenie kolejowe pomiędzy stacją Kraków Główny a portem lotniczym w Balicach ruszy 10 grudnia - zapowiada Paweł Jastrzębski, wiceprezes spółki zarządzającej lotniskiem.

    Pasażerowie podróżować będą szynobusem. Jeden taki skład utrzymywać ma połączenie, kursując wahadłowo, stąd przewidywana częstotliwość odjazdów z dworca i Balic to 30-40 minut. Według Pawła Jastrzębskiego, wiceprezesa spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice, podróż w jedną stronę zajmie 12-15 minut. Przejazd, z przystankami pośrednimi w Łobzowie i Mydlnikach, kosztować ma 2,50 zł - jak w taryfie dla strefy miejskiej.

    - Prowadzimy rozmowy z wykonawcą, który wyremontuje torowisko, przystosowując je do wymogów połączenia. Zakładamy, że standard modernizacji będzie wysoki, zapewniając możliwość korzystania z linii przez przynajmniej 20 lat - informuje wiceprezes Jastrzębski. Przystanek końcowy przy lotnisku zlokalizowany będzie na trenie jednostki wojskowej. Stąd pasażerom pozostanie do pokonania 300 m na piechotę do terminalu. - Traktujemy to rozwiązanie jako tymczasowe. Docelowo chcemy podciągną torowisko pod sam terminal, do czego potrzeba dobudować 400 m szyn - deklaruje Jastrzębski.

    Pieniądze na uruchomienie linii Kraków-Balice (3,3 mln zł) pochodzą z budżetu regionalnego. - Fundusze zostaną przekazane jako dokapitalizowanie spółki MPL i spowodują odpowiednie podniesienie naszych udziałów w firmie - wyjaśnia Jan Bereza, członek zarządu województwa małopolskiego. Obsługę linii przejmie spółka PKP Przewozy Regionalne. - Jako województwo mamy dwuletnią umowę z tą firmą na świadczenie usług przewozowych. Umieszczenie w rozkładzie jazdy nowego połączenia wiązać się będzie tylko z uzgodnieniem aneksu do umowy - dodaje Jan Bereza.

    Na przyszły tydzień zwołana została komisja terenowa z udziałem spółki MPL, województwa, gminy Kraków, wojska, kolei i zarządców dróg. Jej celem będzie m.in. ustalenie sposobu organizacji przejazdu kolejowego w poprzek ul. Balickiej w Mydlnikach. Od zapewnienia bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu kolejowo-drogowym zależy w dużej mierze, czy przewidziany na 10 grudnia termin uruchomienia połączenia z lotniska do centrum Krakowa zostanie dotrzymany. Wedle przyjętych ustaleń koszty urządzenia bezpiecznego przejazdu przez ul. Balicką wzięła na siebie gmina Kraków.




    Temat: Statystyki przewozu szynobusu Kraków - Balice
    Statystyki przewozu szynobusu Kraków - Balice

    Przez ponad osiem miesięcy funkcjonowania połączenia kolejowego do Balic z szynobusu skorzystało ponad 250 tys. pasażerów.

    Po dziewięciu miesiącach pracy Ryszard Rębilas, odpowiedzialny za promocję pociągu papieskiego oraz szynobusu do Balic, zakończył swoje zadanie. Przy tej okazji podzielił się danymi dotyczącymi liczby podróżnych korzystających z tych środków komunikacji.

    Na trasie między Krakowem a Wadowicami (pociąg papieski zatrzymuje się w miejscach związanych z kultem maryjnym i papieżem Janem Pawłem II) przejechało przez dziewięć miesięcy działania tej linii ponad 82 tys. pielgrzymów.

    Odkąd w końcu maja zeszłego roku zaczęło działać połączenie do Balic, skorzystało z niego ponad 250 tys. pasażerów. Samo lotnisko przez cały miniony rok obsłużyło zaś ponad 2,4 mln ludzi. Według pobieżnych szacunków w okresie działania szynobusu przewinęło się przez nie ok. 1,75 mln pasażerów. Z danych wynika więc, że do pojazdu wsiadło ok. 15 proc. klientów lotniska. - Od jesieni co miesiąc coraz więcej osób korzysta z szynobusów. Mam zatem nadzieję, że w tym roku będzie jeszcze lepiej - mówi Rębilas.

    - 15-procentowa skuteczność szynobusu to pozytywnie zaskakujący wynik, biorąc pod uwagę wszystkie awarie i przerwy w działaniu połączenia. Patrząc na inne lotniska, okazuje się, że z komunikacji zbiorowej korzysta tam zwykle ok. 20 proc. klientów linii lotniczych. Reszta dojeżdża prywatnymi autami bądź taksówkami - komentuje Jan Friedberg, ekspert firmy doradczej Ernst &Young, która sporządzała raport o kolejowych połączeniach aglomeracyjnych wokół Krakowa.

    Jego zdaniem PKP ma jednak jeszcze sporo do zrobienia, bo niemała liczba pasażerów nadal korzysta z autobusów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (linia nr 192). Zdaniem Friedberga trzeba też pamiętać, że oprócz pasażerów samolotów z szynobusu korzystali też pracownicy lotniska czy pobliskiej jednostki wojskowej. - Pojawiła się już grupka osób, które korzystają z niego, by dostać się do centrum miasta bez stania w korkach. Zostawiają samochód w Balicach i jadą do centrum na bilecie miesięcznym - przypomina Friedberg.

    Mimo że są osoby, które korzystają z szynobusu w drodze do centrum, według Friedberga jak na razie nie ma sensu zatrzymywać go w Łobzowie lub na innych przystankach. Będzie się to opłacało, gdy w okolicy trasy szynobusu wyrosną nowe osiedla, a linia zostanie zmodernizowana - będzie gwarancja, że z powodu dodatkowych postojów czas dojazdu się nie wydłuży.

    źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Samorząd małopolski nie dołoży pieniędzy kolejarzom...
    Pociągi regionalnych PKP oznaczone w rozkładach literą "F" na pewno będą
    zlikwidowane, bo urząd marszałkowski nie przekaże dodatkowych pieniędzy dla
    kolei. Zamiast tego chce zainwestować w połączenie kolejowe Kraków-Balice.

    Na początku roku firma PKP Przewozy Regionalne zapowiedziała, że 1 kwietnia
    zlikwidują część połączeń kolejowych. - Brakuje nam pieniędzy, żeby je
    utrzymywać. Liczymy, że małopolski samorząd wojewódzki zwiększy dotację.
    Część połączeń miałaby szansę pozostać w rozkładach - mówił wtedy Ryszard
    Rębilas, dyrektor regionalnych PKP.

    Teraz jest już prawie pewne, że PKP nie dostanie więcej pieniędzy, bo
    samorząd chce wspomóc kolej finansowo na... jednym konkretnym połączeniu.
    Chodzi o uruchomienie pociągu między lotniskiem w Balicach a krakowskim
    dworcem. - Planujemy pomóc PKP, by to połączenie nie borykało się od samego
    początku z kłopotami finansowymi - mówi Jan Bereza, wicemarszałek małopolski.

    - Oprócz tych pieniędzy do kolejarzy trafi 26,2 mln zł zaplanowanych w
    budżecie. Na więcej nie możemy sobie pozwolić - wyjaśnia Bereza. Powód:
    samorząd województwa małopolskiego nie chce topić pieniędzy w długach
    kolejarzy. - Te pieniądze byłyby przeznaczone na wyrównywanie deficytu kolei,
    a nie na poprawę jakości połączeń - wyjaśnia Bereza.

    Wicemarszałek przypomina, że samorząd pomaga PKP inaczej. - W tym roku
    kolejarze dostaną od nas w prezencie sześć szynobusów. Dla budżetu Małopolski
    oznacza to wydatek ponad 40 mln. zł. To niemałe pieniądze, a przekładają się
    na poprawę atrakcyjności aglomeracyjnych połączeń - twierdzi Bereza.

    Od 1 kwietnia co siódmy regionalny pociąg nie wyjedzie na trasę. - Likwidacja
    jest nieunikniona, bo nie potrafimy wygospodarować na nie pieniędzy. Chodzi o
    54 połączenia. Spróbujemy jednak przeorganizować rozkład, by nie było to zbyt
    dotkliwe dla pasażerów - tłumaczy Rębilas. Czy w takim razie uruchamianie
    tych 54 połączeń miało sens, skoro PKP zakładały, że nie wystarczy im
    pieniędzy? - Miało. Po pierwsze, kiedy powstawał rozkład, były szanse na
    większe pieniądze. Po drugie, chcieliśmy pokazać klientom, że kolej może być
    dobrym środkiem transportu - uzasadnia Rębilas.

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3158656.html





    Temat: Nowe szynobusy dla Małopolski
    Nowe szynobusy małopolskie

    Samorząd województwa małopolskiego odebrał we wtorek od producenta - firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz - ostatnie dwa z sześciu zamówionych w zeszłym roku nowych autobusów szynowych. Wartość całego kontraktu wynosiła blisko 54,7 mln zł.

    Odebrane pociągi (z napędem spalinowym i elektrycznym) zostały przekazane do eksploatacji w formie użyczenia spółce PKP Przewozy Regionalne - Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Będą one obsługiwały tzw. trasy metropolitalne łączące Kraków z okolicznymi miastami, a także Międzynarodowym Portem Lotniczym Kraków-Balice.

    Małopolski samorząd, jako pierwsza tego typu jednostka w Polsce, skorzystał z leasingu operacyjnego jako formy sfinansowania tak dużego zakupu, co pozwoliło nie obciążać nim budżetu województwa. Raty leasingowe będą spłacane przez 10 lat.

    W sumie województwo odebrało dwa szynobusy z napędem spalinowym i cztery z napędem elektrycznym. Pojazdy dysponują od 150 do 303 miejsc, można je także łączyć ze sobą. Udogodnienia dla pasażerów to m.in. klimatyzowane wnętrze przystosowane dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, obniżona podłoga w części pojazdu oraz monitoring jego wnętrza.

    Jak zaznaczył wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela, po zamknięciu kontaktu na dostawę sześciu szynobusów samorząd zakończył pierwszy etap modernizacji i unowocześniania taboru kolejowego w regionie.

    - W najbliższych latach czekają nas jeszcze większe zakupy pojazdów szynowych, ponieważ samorząd zamierza przeznaczyć na zakup nowych szynobusów około 25 mln euro w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - przypomniał wicemarszałek. Pieniądze te pozwolą skierować na małopolskie tory 10-12 tego typu składów. Ogłoszenie pierwszych przetargów powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

    Jego zdaniem, finansowanie przez samorząd wojewódzki nowego taboru kolejowego jest szczególnie ważne w kontekście rządowych planów restrukturyzacji spółki PKP Przewozy Regionalne, które zakładają przekazanie akcji tej spółki samorządom terytorialnym.

    źródło: Onet.pl



    Temat: Nowa oferta PKP PR "Ty i raz, daw, trzy"
    W inforali przeczytałem:
    Nowa oferta taryfowa „TY i raz, dwa, trzy”obowiązuje od 1 kwietnia 2008 r. w klasie dowolnej pociągów osobowych i pospiesznych uruchamianych przez „PKP Przewozy Regionalne”spółka z o.o., w dowolnych relacjach, z wyłączeniem przejazdów w Pociągu Papieskim i na odcinku Kraków Gł. –Kraków Balice. Oferta przeznaczona jest dla osób podróżujących wspólnie do tej samej stacji przeznaczenia, w tej samej klasie i kategorii pociągu, które nie korzystają z indywidualnych uprawnień do ulgowych przejazdów i innych ofert taryfowych. Bilety wydaje się na życzenie podróżnego.
    Za bilety wg oferty „TY i raz, dwa, trzy”pobiera się opłatę za przejazd:
    - dla pierwszej osoby –z zastosowaniem taryfy normalnej,
    - każdej następnej osoby –z zastosowaniem taryfy na przejazd rodzinny
    Na przejazd osób wg oferty „TY i raz, dwa, trzy”wydaje się:
    - dla pierwszej osoby –bilet wg taryfy normalnej
    - dla pozostałych osób –jeden bilet wg taryfy na przejazd rodzinny
    Bilet wg taryfy na przejazd rodzinny jest ważny wyłącznie z biletem wg taryfy normalnej do którego został wydany. Bilety wydane z kasy elektronicznej są zaopatrzone w nadruk „TY i raz, dwa, trzy”, bilety można nabyć również w pociągu. Oferty specjalnej nie można łączyć z innymi ofertami. Do w/w biletu można nabyć
    bilety na przewóz rzeczy/wózka dziecięcego, roweru i/lub psa, ze zryczałtowaną opłatą za jednorazowy
    przewóz. Zmiana warunków przejazdu może być dokonana jedynie w tym samym zakresie dla wszystkich
    http://inforail.pl/text.php?id=16700&from=main
    Czy ktoś jeszcze słyszał o tej promocji, moze wiecej szczegółów



    Temat: Czego jeszcze nie będzie na Euro 2012?
    Nie będzie linii kolejowej do lotniska w Pyrzowicach

    Z powodu kryzysu finansowego Ministerstwo Infrastruktury obcięło o 50 procent dotacje do inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Niestety z wykazu inwestycji spadła 24-kilometrowa linia Katowice-Pyrzowice.

    Na wprowadzenie tej inwestycji w życie PLK potrzebują 1,2 mld zł. Tak dużych pieniędzy na to nie ma. Ostatecznie można byłoby wysupłać środki na wykonanie dokumentacji projektowej. Trzeba na to wyłożyć 107 mln zł z czego 69 mln zł to wsparcie Unii Europejskiej. Reszta to środki własne PLK. Według planów podróż na 24 km odcinku trasy kolejowej z Katowic do Pyrzowic miała trwać 28 minut.

    Wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt potwierdził, że tym samym inwestycja została skreślona z listy obiektów przygotowywanych na Euro 2012. Głównym powodem takiej decyzji - podkreślił Engelhardt - jest jednak koszt budowy. Dodał, że PKP unieważniła przetarg na studium wykonalności inwestycji, także dlatego, że były zastrzeżenia co do potencjalnego wykonawcy.

    Tymczasem PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę łącznika, dzięki któremu warszawski port lotniczy dostanie połączenie kolejowe. Zadaniem wykonawcy będą m.in. budowa dwukilometrowego połączenia z Okęcia na Służewiec (częściowo w tunelu) i wykończenie podziemnej stacji na lotnisku. Zmodernizowana będzie także linia Kraków - Balice.

    A swoją drogą, może doczekamy się czasów kiedy szlaki kolejowe budować będą także, i to za swoje środki, prywatni inwestorzy. Kilka lat temu była koncepcja linii do lotniska w Pyrzowicach z wykorzystaniem istniejących prywatnych piaskowych tras kolejowych. I co? Przepadła.

    źródło: wnp.pl



    Temat: "W Polske idziemy drodzy panowie..."
    Nasza kochana PKP

    Najlepszy jest komentarz "milosnika lokomotyw"


    Tak sie glupio sklada, ze w tym samym dniu dwa europejskie miasta swietuja
    wielkie wydarzenia zwiazane z rozwojem swojego transportu kolejowego...

    O godzinie 20.00 w Berlinie zostanie oficjalnie otwarty nowy glowny dworzec
    kolejowy "Berlin Hauptbahnhof".
    Inwestycja, ktorej zrealizowanie trwalo okolo dziesieciu lat, byla mega
    wyzwaniem dla wladz miasta i projektantow.
    To miejsce, w ktorym na pieciu poziomach krzyzuja sie ruch kolowy i kolejowy
    dwoch kierunkow pn-pd i wsch-zach. Cale przedsiewziecie zwiazane bylo ze
    zbudowaniem, oprocz najwiekszego europejskiego dworca, nowej linii kolejowej
    polnoc-poludnie, kilkunastokilometrowych tuneli kolejowych i samochodowych,
    nowej linii metra, przebudowie kanalow rzecznych w rejonie inwestycji oraz
    realizacja innych nowych dworcow kierunku pn-pd, jak np. Papestrasse.
    Wladze Berlina obiecaly, ze zdaza z uruchomieniem dworca przed otwarciem
    mistrzostw swiata w pilce noznej. I udalo sie!

    W ten sam dzien w Krakowie uruchomiono szynobus dojezdzajacy do nowootwartego
    przystanku Krakow-Balice.
    Inwestycja, ktorej zrealizowanie trwalo okolo dziesieciu lat, byla mega
    wyzwaniem dla wladz miasta.
    To miejsce, do ktorego juz od lat prowadzily tory kolejowe. Cale przedsiewziecie
    zwiazane bylo ze zbudowaniem jednej platformy peronowej i sprawdzeniem stanu
    torow nieuzywanych od kilku lat. Wprawdzie na tym przystanku koncowym nie
    krzyzuja sie zadne inne kierunki, ale dosc duzo czasu zajelo poszczegolnym
    organom administracyjnym wyjasnienie swoich komperencji i porozumienie sie.
    Wladze Krakowa obiecaly, ze zdaza z uruchomieniem szynobusu przed wizyta
    Benedykta XVI. I (nie) udalo sie!

    ps.
    jeszcze link
    www.tagesspiegel.de/tso/fototouren/





    Temat: OKECIE DEFINITYWNIE BEZ GAGARINOW
    Na wstępie chciałbym przeprosić wszystkich Czytaczy, za nieco podstępny
    tytuł.  Znaczy on ni mniej ni więcej tylko  tyle, że o gagarinach nie
    napiszę słowa, a o Okęciu tak.  Przechodząc do rzeczy: Kilka tygodni temu
    dwukrotnie czytałem w stołecznym dodatku Gazety Wyborczej  o planach budowy
    nowego terminalu. W obu notatkach pojawiła się informacja o budowie nowego
    dworca kolejowego jako części całego kompleksu Okęcie 2.  I owo
    sformułowanie "dworzec kolejowy"  bardzo mnie zafrapowało.  Czy miałby by to
    być dworzec z prawdziwego zdarzenia, czy też skromna wiata dla jednego
    żółtka vel WKD-ki dojeżdżających do Śródmieścia czy Wschodniej.   To
    pierwsze wydaje mi się mało realne z uwagi na kondycję  PKP . Z drugiej
    jednak strony na calą inwestycję kasa ma być, a raczej te wszystkie hale
    odpraw, hotele i parkingi dużo droższe od przeciętnego dworca kolejowego
    będą.  Moim zdaniem w tej częsci Warszawy nowy dworzec  bardzo by się
    przydał. Już oczami wyobrażni za lat przypuśćmy 10 widzę taki oto rozkład
    jazdy:

    ICE PORTOWIEC

         Przyjazd
    Odjazd

             -----        Kraków Balice Port Lotniczy          8.00
            8.15        Kraków Główny                               8.25
    (zmiana czoła)
           10.40       Warszawa Okęcie Port Lotniczy 10.50            (zmiana
    czoła)
           11.05       Warszawa Gdańska                     11.10
           14.10       Gdańśk Głowny                             14.15
           14.25       Sopot                                              14.28
           14.38       Gdynia Główna (port morski)        ------

    Wracając  na  ziemię, chciałbym zapytać, czy ktoś posiada jakieś informacje
    na tema towego nowego dworca w rmach przyszłego terminalu na Okęciu.





    Temat: Skok na pospieszne - wrogie przejęcie przez IC
    Pospieszne przechodzą do PKP Intercity – potwierdzenie od PKP PR

    Arcyważny element reformy PKP stał się faktem. Pociągi pospieszne zostaną przekazane we władanie spółce PKP Intercity. Poinformowała o tym spółka PKP Przewozy Regionalne na swojej stronie internetowej.

    - Od dnia 1 grudnia 2008 r. PKP Przewozy Regionalne będą uruchamiały, poza wybranymi pociągami pospiesznymi, wyłącznie pociągi osobowe. Pozostałe pociągi pospieszne będą obsługiwane przez PKP Intercity – informuje komunikat na stronie PKP PR.

    Co to za „wybrane” pociągi pospieszne? We władaniu PKP PR pozostanie obsługa, pociągami pospiesznymi, połączenia Kraków Gł. - Balice. Na tej trasie kursują autobusy szynowe – mają status pociągów pospiesznych, obowiązuje w nich specjalna taryfa.
    - Wszystko wskazuje, że to połączenie we władaniu naszej spółki, także po zmianie rozkładu – mówi Paweł Ney, rzecznik spółki PKP PR.

    W wykazie pociągów pospiesznych, które będzie uruchamiać spółka PKP PR, jest też kilka pociągów międzynarodowych, które w tej chwili jeszcze nie kursują. 14 grudnia, w momencie wejścia w życie nowego rozkładu, rozpoczną kursowanie (pod banderą PKP PR) dwie pary pociągów pospiesznych Wrocław – Praga, a od 1 marca 2009 Wrocław – Drezno. Wszystkie pozostałe pociągi pospieszne od 1 grudnia przechodzą we władanie PKP IC.

    * * *

    Jeśli chodzi o pociągi osobowe, to w ub. tyg. podpisano wstępne porozumienie, na mocy którego PKP PR przejmą samorządy wojewódzkie. Będą one nie tylko organizować przewozy i pokrywać deficyt, ale staną się także wykonawcą przewozów. Urzędy Wojewódzkie, w zamian za zgodę na przejęcie PKP PR, będą miały m.in. zwiększony udział w podatku CIT.

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: [Kraków] Lotnisko Balice

    Szynobusy wreszcie pojadą na lotnisko w Balicach

    Bartosz Piłat 23-05-2006 , ostatnia aktualizacja 23-05-2006 21:12

    W czwartkowe południe na tymczasowym peronie w Balicach pojawi się pierwszy szynobus. Jednak PKP już boi się o rentowność połączenia, bo podróż na trasie Kraków - lotnisko może kosztować nawet 2 zł 30 gr.

    Mimo że od kilku dni na pasażerów czeka tymczasowy peron, a tory są przygotowane do przejazdu pociągu, do ostatnich chwil nie było pewne, czy połączenie kolejowe między portem lotniczym w Balicach a krakowskim Dworcem Głównym zacznie działać przed wizytą Benedykta XVI. Przeszkodą było stanowisko PKP Przewozy Regionalne, które domagały się dodatkowych dotacji na uruchomienie nowej linii. - Potrzebujemy pieniędzy na rozruch, żebyśmy mieli za co jeździć, nim linia stanie się popularna. Bez tego nie pojedziemy - argumentował niedawno Ryszard Rębilas, szef małopolskich PKP PR.

    Dziś, mimo że kolejarzom obiecano dodatkowe pieniądze, Rębilas nadal powątpiewa: - Boję się, że to połączenie może nie przynosić dochodów.

    Jak to możliwe, że kolejarze obawiają się o rentowność połączenia z Balicami, które ma niedługo odwiedzić blisko 3 mln podróżnych rocznie? - Nie obawiamy się o liczbę pasażerów, ta z pewnością będzie bardzo duża - mówi Ryszard Rębilas. - Gdybyśmy mogli wprowadzić specjalną cenę na to połączenie, np. 10 zł za przejazd w jedną stronę, byłaby to kura znosząca złote jaja. Jednak ustawa o przewozach regionalnych nam na to nie pozwala. Na tej linii muszą obowiązywać takie same bilety jak w pociągach do Wieliczki czy do Tarnowa - wyjaśnia.

    W czwartek szynobusy wreszcie pojadą. Mają kursować co pół godziny między czwartą rano a północą. Ryszard Rębilas nie chciał zdradzić, jaka będzie dokładna cena biletu, ale udało się nam dowiedzieć, że aby dostać się na lotnisko, wystarczy kupić tzw. bilet strefowy. Jeśli Balice zmieszczą się w pierwszej strefie, bilet będzie kosztował 2,3 zł, jeśli w drugiej, zapłacimy 4,6 zł. - Zniżki studenckie i inne ulgi będą obowiązywać - zapewnia Rębilas.

    Dzięki porozumieniu z małopolskim urzędem marszałkowskim PKP dostaną 900 tys. zł na rozruch linii na lotnisko. - Zapłacimy też 200 tys. zł za remont dwóch spalinowych szynobusów. Zgodziliśmy się na zwiększenie dotacji, bo nikt nie zauważył wcześniej, że PKP nie będą mogły wprowadzić na tej linii specjalnych biletów - przyznaje marszałek małopolski Janusz Sepioł.

    http://miasta.gazeta.pl/k...98,3365890.html



    Temat: Skok na pospieszne - wrogie przejęcie przez IC
    PKP InterCity się rozrasta

    Koniec awantury o PKP PR. Dziś (1 grudnia) InterCity przejmuje pociągi międzywojewódzkie, jutro rząd ma zaakceptować zasady przejęcia spółki PKP PR przez samorządy.

    Oznacza to koniec prawie rocznych negocjacji rządu z marszałkami województw - pisze "Rzeczpospolita". Żadna ze stron nie chce zdradzić treści porozumienia, zanim nie zaakceptuje go Rada Ministrów. – Jesteśmy zadowoleni z kierunku, w jakim zamierza jedno z największych jak do tej pory przekształceń własnościowych – mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu infrastruktury.

    Przejmowana przez samorządy spółka będzie potrzebować ok. 7,5 mld zł do 2020 r. na wymianę i modernizację taboru. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami rząd zarezerwował na ten cel 507,6 mln zł unijnego wsparcia na inwestycje warte 1316,7 mln zł. Tyle ma kosztować zakup 60 pociągów. Nowe mają się pojawić na torach do 2014 roku. Do 2015 roku spółka ma też otrzymywać corocznie z budżetu państwa ok. 100 mln zł.
    Wśród postulatów samorządów był też wniosek o podwyższenie wpływów z CIT o 2 pkt proc., do 16 proc., co dałoby im rocznie dodatkowe kilkaset mln zł.

    PKP Przewozy Regionalne zostaną podzielone. Od dzisiaj prawie wszystkie pociągi pospieszne międzywojewódzkie i międzynarodowe przechodzą do spółki siostry PKP InterCity. Pod szyldem PKP Przewozy Regionalne obsługiwane będą międzynarodowe połączenia z Wrocławia do Drezna i Pragi oraz pospieszny pociąg relacji Kraków Główny – lotnisko Balice.

    Obie spółki wprowadzają nowe oferty. M.in. bilet turystyczny i bilety sieciowe od dzisiaj ważne są we wszystkich pociągach PKP PR w dowolnej klasie. Do końca roku będą ważne w pociągach pospiesznych PKP InterCity wszystkie bilety kupione przed 30 listopada na przejazdy pociągami pośpiesznymi PKP PR.

    Jak pisze "Rzeczpospolita" znacznie zmieni się struktura PKP InterCity, której upublicznienie ma nastąpić w przyszłym roku. Zatrudnienie i jej przychody mają wzrosnąć dwukrotnie. Obecnie PKP IC zatrudnia 5 tys. osób i to łącznie z 2,5 tys. pracowników przejętych od PKP Cargo wraz z lokomotywami. Od dzisiaj zespół spółki to 10 tys. osób.

    źródło: Rzeczpospolita



    Temat: Euro 2012: PKP zapowiada potężne inwestycje
    Euro 2012: PKP zapowiada potężne inwestycje
    (PAP, pr/11.12.2007, godz. 15:39)

    Modernizację 1200 km linii kolejowych i 15 dworców w związku z
    przygotowaniami do piłkarskich mistrzostw Europy zapowiedział podczas
    konferencji "Eurolog'2012" w Krakowie Jarosław Adwent z zarządu PKP S.A.
    "Inwestycje Polskich Kolei Państwowych w związku z przygotowaniami do
    Euro-2012 obejmować będą m.in. modernizację trakcji, dworców, taboru oraz
    poprawę wizerunku firmy" - poinformował Adwent.
    Wśród 1200 km modernizowanych linii znajdzie się m.in. cała trasa Warszawa -
    Gdańsk. W stu procentach zmodernizowane będą także, z uwagi na wspólną
    organizację ME z Ukrainą, połączenia Rzeszowa z granicami państwa.
    Oprócz tego, w pierwszej kolejności unowocześnione zostaną linie łączące
    miasta, w których odbywać się będą mecze Euro-2012- Warszawę, Gdańsk,
    Poznań, Wrocław oraz Kraków i Szczecin.
    "Planujemy także uruchomienie połączeń kolejowych z portami lotniczymi
    Okęcie, Balice i Pyrzowice" - dodał Adwent.
    Poinformował także, że zmodernizowanych ma zostać 15 dworców kolejowych,
    m.in. w Sopocie, Gdyni, Szczecinie, Łodzi, Chorzowie i Zabrzu.
    "Środki na modernizację dworców Kraków Główny, Wrocław Główny i Warszawa
    Centralna chcemy w 75 procentach pozyskać z funduszy Unii Europejskiej,
    przede wszystkim z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko" -
    wyjaśnił członek zarządu PKP SA, dodając że trwają już poszukiwana
    inwestorów prywatnych, którzy będą zainteresowani modernizacją pozostałych
    dworców objętych planem w związku z piłkarskimi ME.
    Najwcześniej - na początku 2011 roku - ma zakończyć się modernizacja dworców
    Kraków Główny i Warszawa Wschodnia.
    Przygotowania PKP do Euro-2012 obejmą także wymianę i modernizację taboru.
    "Planowany jest zakup przez spółkę PKP Intercity 310 sztuk wagonów, które
    mogą być stosowane w pociągach poruszających się z prędkością 160 i 200
    km/h. Kolejne 20 wagonów ma zostać przeznaczonych na linie łączące Warszawę
    z Gdańskiem, Krakowem i Katowicami, gdzie pociągi mają jeździć z prędkością
    250 km/h" - stwierdził Adwent. Zapowiedział także zakup dziesięciu lokomotyw
    o dopuszczalnej prędkości 200 km/h. Koszt jednej wynosi 4 mln euro.
    "Eurolog'2012" to dwudniowa konferencja w Krakowie z udziałem
    przedstawicieli świata polityki, biznesu, turystyki i mediów, która ma m.in.
    pomóc odpowiedzieć na pytanie "Jak wygrać Euro- 2012?".





    Temat: [pr] Szynobusy wreszcie pojadą na lotnisko w Balicach
    http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,3365890.html

    Szynobusy wreszcie pojadą na lotnisko w Balicach

    Bartosz Piłat 23-05-2006 , ostatnia aktualizacja 23-05-2006 21:12

    W czwartkowe południe na tymczasowym peronie w Balicach pojawi się pierwszy
    szynobus. Jednak PKP już boi się o rentowność połączenia, bo podróż na
    trasie Kraków - lotnisko może kosztować nawet 2 zł 30 gr.

    Mimo że od kilku dni na pasażerów czeka tymczasowy peron, a tory są
    przygotowane do przejazdu pociągu, do ostatnich chwil nie było pewne, czy
    połączenie kolejowe między portem lotniczym w Balicach a krakowskim Dworcem
    Głównym zacznie działać przed wizytą Benedykta XVI. Przeszkodą było
    stanowisko PKP Przewozy Regionalne, które domagały się dodatkowych dotacji
    na uruchomienie nowej linii. - Potrzebujemy pieniędzy na rozruch, żebyśmy
    mieli za co jeździć, nim linia stanie się popularna. Bez tego nie
    pojedziemy - argumentował niedawno Ryszard Rębilas, szef małopolskich PKP
    PR.

    Dziś, mimo że kolejarzom obiecano dodatkowe pieniądze, Rębilas nadal
    powątpiewa: - Boję się, że to połączenie może nie przynosić dochodów.

    Jak to możliwe, że kolejarze obawiają się o rentowność połączenia z
    Balicami, które ma niedługo odwiedzić blisko 3 mln podróżnych rocznie? - Nie
    obawiamy się o liczbę pasażerów, ta z pewnością będzie bardzo duża - mówi
    Ryszard Rębilas. - Gdybyśmy mogli wprowadzić specjalną cenę na to
    połączenie, np. 10 zł za przejazd w jedną stronę, byłaby to kura znosząca
    złote jaja. Jednak ustawa o przewozach regionalnych nam na to nie pozwala.
    Na tej linii muszą obowiązywać takie same bilety jak w pociągach do
    Wieliczki czy do Tarnowa - wyjaśnia.

    W czwartek szynobusy wreszcie pojadą. Mają kursować co pół godziny między
    czwartą rano a północą. Ryszard Rębilas nie chciał zdradzić, jaka będzie
    dokładna cena biletu, ale udało się nam dowiedzieć, że aby dostać się na
    lotnisko, wystarczy kupić tzw. bilet strefowy. Jeśli Balice zmieszczą się w
    pierwszej strefie, bilet będzie kosztował 2,3 zł, jeśli w drugiej, zapłacimy
    4,6 zł. - Zniżki studenckie i inne ulgi będą obowiązywać - zapewnia Rębilas.

    Dzięki porozumieniu z małopolskim urzędem marszałkowskim PKP dostaną 900
    tys. zł na rozruch linii na lotnisko. - Zapłacimy też 200 tys. zł za remont
    dwóch spalinowych szynobusów. Zgodziliśmy się na zwiększenie dotacji, bo
    nikt nie zauważył wcześniej, że PKP nie będą mogły wprowadzić na tej linii
    specjalnych biletów - przyznaje marszałek małopolski Janusz Sepioł.





    Temat: Wkrótce start Szybkiej Kolei Regionalnej
    Właśnie o to mi Alive23 chodziło. Co ja się maili napisałem w sprawie cyklicznego rozkładu jazdy. Raz mi odpisali, że się nie da, bo tory są za wąskie (po dyskusji z pewną osobą stwierdziłem, że chyba chodziło o to, że mają ograniczoną przepustowość. Szkoda, że nie mam tego pisma dzisiaj ). Nie można tworzyć zrębów systemu SKM bez cyklicznego rozkładu! Przecież to paranoja. I tak jak pisałem, warto choć niektóre kursy Tychy Miasto-Katowice przedłużyć do Sosnowca, czy Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. Tory spokojnie dadzą radę to pomieścić. No ale chyba znowu "nie-da-się".
    Pytanie do znawców tematu: czy faktycznie tak trudno opracować cykliczny rozkład jazdy?
    I jeszcze coś: w Krakowie klan Zadęckich opracował "cykliczny rozkład". Pewnie w myśl logiki samego dyrektora MZPR (ten, któremu za 3 lata minie 2 dni jak pracuje w tym zakładzie, czy coś takiego, nie pamiętam już tej bzdury, jak się pomyliłem, to poprawcie). Oto, co owe tęgi głowy wymyśliły. Cytuję za: http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,malopolskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,3959.html

    "CYKLICZNY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW
    W ofercie Kraków Główny – Balice (M.P.L.) – pociągi kursują w cyklach (z niewielkimi odstępstwami), co pół godziny, i tak: odjazdy ze stacji Kraków Główny – odbywają się o pełnej godzinie i 30 minut po godzinie, np. „7.00, 7.30”, odjazdy z Balic – odbywają się 24 minut po godzinie i 6 minut przed godziną, np. „16.24, 16.54”

    W ofercie Kraków Główny – Wieliczka Rynek – pociągi kursują w cyklach (z niewielkimi odstępstwami), w godzinach szczytu średnio co 1 godzinę, natomiast poza szczytem co dwie godziny.
    Odjazdy ze stacji Kraków Główny – w 80% odbywają się 35 minut po pełnej godzinie, np. „7.35, 9.35”,
    Odjazdy ze stacji Wieliczka Rynek – w 80% odbywają się 6 minut po pełnej godzinie, np. „8.06, 10.06”,"

    "Z niewielkimi odstępstwami", w 80 %. Nie, to nie jest cykliczny rozkład jady!

    [ Dodano: 10-12-2008, 19:12 ]
    PKP PR i UM jeszcze nie uruchomiły połączenia Tychy Miasto-Katowice, a już bezsensownie zaczynają psuć rozkład jazdy.
    Zobaczcie sami: http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/slaskie/Flirt%20Tychy/r.j.%20K_Tychy%20M.pdf

    Pociągi oznaczone czerwoną literką "D" początkowo miał jeździć codzienie. Od 1.01.2009 będę kursowały jedynie w D.
    Nie wiem jaka jest Wasza opinia, ale ja uważam, że czara goryczy już się przelała.



    Temat: Ogrom zmian i inwestycji przed Euro 2012
    PKP zapowiada potężne inwestycje

    Modernizację 1200 km linii kolejowych i 15 dworców w związku z przygotowaniami do piłkarskich mistrzostw Europy zapowiedział podczas konferencji "Eurolog'2012" w Krakowie Jarosław Adwent z zarządu PKP S.A.

    "Inwestycje Polskich Kolei Państwowych w związku z przygotowaniami do Euro-2012 obejmować będą m.in. modernizację trakcji, dworców, taboru oraz poprawę wizerunku firmy" - poinformował Adwent.

    Wśród 1200 km modernizowanych linii znajdzie się m.in. cała trasa Warszawa - Gdańsk. W stu procentach zmodernizowane będą także, z uwagi na wspólną organizację ME z Ukrainą, połączenia Rzeszowa z granicami państwa.

    Oprócz tego, w pierwszej kolejności unowocześnione zostaną linie łączące miasta, w których odbywać się będą mecze Euro-2012- Warszawę, Gdańsk, Poznań, Wrocław oraz Kraków i Szczecin.

    "Planujemy także uruchomienie połączeń kolejowych z portami lotniczymi Okęcie, Balice i Pyrzowice" - dodał Adwent.

    Poinformował także, że zmodernizowanych ma zostać 15 dworców kolejowych, m.in. w Sopocie, Gdyni, Szczecinie, Łodzi, Chorzowie i Zabrzu.

    "Środki na modernizację dworców Kraków Główny, Wrocław Główny i Warszawa Centralna chcemy w 75 procentach pozyskać z funduszy Unii Europejskiej, przede wszystkim z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko" - wyjaśnił członek zarządu PKP SA, dodając że trwają już poszukiwana inwestorów prywatnych, którzy będą zainteresowani modernizacją pozostałych dworców objętych planem w związku z piłkarskimi ME.

    Najwcześniej - na początku 2011 roku - ma zakończyć się modernizacja dworców Kraków Główny i Warszawa Wschodnia.

    Przygotowania PKP do Euro-2012 obejmą także wymianę i modernizację taboru. "Planowany jest zakup przez spółkę PKP Intercity 310 sztuk wagonów, które mogą być stosowane w pociągach poruszających się z prędkością 160 i 200 km/h. Kolejne 20 wagonów ma zostać przeznaczonych na linie łączące Warszawę z Gdańskiem, Krakowem i Katowicami, gdzie pociągi mają jeździć z prędkością 250 km/h" - stwierdził Adwent. Zapowiedział także zakup dziesięciu lokomotyw o dopuszczalnej prędkości 200 km/h. Koszt jednej wynosi 4 mln euro.

    "Eurolog'2012" to dwudniowa konferencja w Krakowie z udziałem przedstawicieli świata polityki, biznesu, turystyki i mediów, która ma m.in. pomóc odpowiedzieć na pytanie "Jak wygrać Euro- 2012?".

    Źródło: PAP



    Temat: zapomniane linie PKP

    1 sprawa to mała ilość szynobusów; 2. nie wiem czy ktokolwiek byłby chętny czymś takim jeździć do samego Krakowa, ale do Trzebinii bądź Chrzanowa jak najbardziej; 3. stan infrastruktury jest tragiczny (głównie chodzi mi o linię Trzebinia - Wadowice) 4 wątpie czy PKP poszło by na łączenie szynobusów na stacji Trzebinia.
    Pomysł na reaktywacje linii Trzebinia - Wadowice jak najbardziej godny pochwały, teraz mieć tylko dobry sposób na to i umieć go przeforsować.

    myślę że pomysł jak najbardziej realny jednak główna przeszkoda to PKP
    1 już niedługo ma przybyć więcej szynobusów jednak myślę że Kraków ich nie wyśle na taką linię, 2 czy byli by chętni do jeżdżenia na tej lini? tu bym cię zadziwił ile nażekań się słyszy od ludzi mieszkających w pobliżu nadmienionych wyżej stacji na brak połączenia osobowego choćby z Trzebinią a tu relatywnie połączenie byłoby do Krakowa 3 tory są w miarę dobrym stanie linia jest przejezdna wymaga wprawdzie napraw ale to głównie na stacjach i rozjazdach, po za tym konduktor mógłby sprzedawać bilety więc kas wzdłóż lini nie trzeba na nowo otwierać bo to by znacznie podniosło koszty, 4 PKP zawsze stanowiło problem być może kiedy będą prywatne linie to wszystko inaczej się potoczy.
    tymczasem fakt jest taki że zaniedługo całkowicie rozbiorą tory i tyle z tego zostanie, jak już tu na forum przeczytałem dobudowują i remontują linię Kraków Mydlniki - Balice, i pytam się "da się? - da się" bo ruch duży będzie i PKP nagle przejmuje w zarząd tory od wojska, a u nas pustynia komunikacyjna.
    Dobry sposób aby przeforsować ten pomysł? cóż szczerze nie mam takowego, być może gdyby nasi włodarze (głównie z Trzebini, Alwerni, Wadowic i inni) zaczeli za tym jeździć do wojewody małopolskiego i PKP znalazły by się na to pieniądze (dofinansowania) noi głos zabrali by sami zainteresowani czyli mieszkańcy wymienionych miejscowości znajdujących się na tej lini to coś by to dało, a może Przełom coś niecoś wspomni o tym na swoich łamach? byłby to dobry początek.
    Chyba nie muszę przypominać że szybka tania i sprawna komunikacja to naprawdę bardzo dużo w dzisiejszych czasach, z kożyścią dla obu stron.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 89 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.