Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Kraków BaliceTemat: zapomniane linie PKP Chrzanów oraz Powiat chrzanowski owszem ma ale dobrą lokalizację natomiast jeśli chodzi o połączenia to nie są one wystarczające a świadczą ku temu rzesze ludzi którzy są zmuszeni dojeżdżać własnymi samochodami do miejsc pracy w Krakowie czy Katowicach czy między miejscowościami, PKS w Chrzanowie został zlikfidowany autobusy komunikacji miejskiej ZKKM Chrzanów nie zapewniają wystarczającej liczby połączeń w warunkach XXI wieku natomiast z pociągami sami widzimy co PKP Przewozy Regionalne powyprawiało - bezterminowe zawieszanie, rozbieranie torów, likfidacja połączeń, być może wrowadzane szynobusy (niestety wolno) na nasze lini uratują tę niewesołą sytuację. Jednak dziwię się mieszkańcą wspomnianych lini Trzebinia-Wadowice że głośno nie protestowali gdy pozbawiano ich połączenia kolejowego, natomiast dziś duża grupa ludzi nawołuje do powrotu ruchu osobowego na tej lini, ale to dobrze bo potrzebny jest powrót ruchu osobowego z Wadowic przez Spytkowice do Trzebini i oby się udało przedłużyć do stacji Chrzanów a te dwa wspaniałe powiaty połaczy kolej bo narazie to nie mamy połączeń praktycznie żadnych. I parę słów do lokalnych władz, szukacie miast partnerskich za granicą a dwóch powiatów i ich stoli Wadowic i Chrzanowa z kożyściami dla obydwu stron nie widzicie, jak to jest??? Nie każdy ma samochód i pieniądze na drogie paliwo na dojazdy za to pociągami można w miarę tanio i szybko dojechać. Linia Chrzanów-Trzebinia-Wadowice powinna pokazać w skali naszego województwa że kolej regionalna - szynobusowa, może z powodzeniem działać i przynosić nam wszystkim kożyści. Jeszcze parę lat temu nikt nie widział że lepiej koleją dojechać z Krakowa Głónego do Balic bo jeździły autobusy dziś prace trwają pełną parą PKP przejmuje od wojska linię Kraków Mydlniki - Balice aby czerpać kożyści z przewozów, chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć że szybciej zajedzie szynobusem na Balice z centrum Krakowa niż autobusem stojąc w korkach. Stąd też coraz większe zainteresowanie koleją będzie bo zawozić będzie pasażerów prosto na lotnisko. Temat: Ogrom zmian i inwestycji przed Euro 2012 PKP PLK: zdążymy z modernizacją linii kolejowych na EURO 2012 PKP Polskie Linie Kolejowe zdążą z realizacją planu modernizacji infrastruktury kolejowej na EURO 2012 - zapewniła podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami członek zarządu PKP PLK Agnieszka Safuta-Pawlak. Łącznie do maja 2012 r. w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej, PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości prawie tysiąca kilometrów. Do roku 2008 zmodernizowano niemal 450 km. Przed majem 2012 oddane do użytku zostanie kolejne 540 kilometrów. "Impulsem do rozpoczęcia prac modernizacyjnych na tak ogromną skalę było nie tylko przyznanie Polsce współorganizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012, ale także wstąpienie do Unii Europejskiej, co otworzyło przed PLK możliwość korzystania z funduszy unijnych - poinformowało PKP PLK. Tylko w latach 2000- 2003 ze środków unijnych polskim kolejom przyznano 876 mln euro. Środki, jakie PLK przeznaczą na kolejowe inwestycje infrastrukturalne w ramach EURO 2012, to 18 mld złotych. Z tych pieniędzy firma PLK zamierza zmodernizować linie łączące miasta- gospodarzy rozgrywek EURO 2012. Najważniejsze inwestycje w ramach programu Kolej na 2012 to modernizacja odcinków: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - Międzynarodowy Port Lotniczy (MPL) Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice. "Prace modernizacyjne obejmą nie tylko wymianę torowiska i sieci trakcyjnej, ale także budowę bądź modernizację mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, przejść kolejowych, peronów oraz wydatki związane z ochroną środowiska" - poinformowały PKP PLK. Spółka liczy, że dzięki tym inwestycjom poprawi się bezpieczeństwo pasażerów oraz znacznie skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach. Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 260 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - ze 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz ze 160 minut do 85 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to spółka Grupy PKP, odpowiedzialna za zarządzanie państwową siecią kolejową. Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: zapomniane linie PKP wypowiadałem się już parę razy w kwestii wznowienia ruchu pociągów z TRZEBINI do WADOWIC z przedłużeniem do CHRZANOWA teraz w kontekście prób wprowadzenia regularnego autobusu ZKKM z Chrzanowa do Wadowic temat powraca jest tylko sporo "ale": tak jak "quentin" wspomniałeś doprowadzenie linii do stanu używalności będzie wiązało się ze sporymi nakładami finansowymi, a pkp jest bardziej skore do likwidowania niż wznawiania połączeń, w kosztach remont linii, stacji-przystanków kolejowych, zakup szynobusów (nie wrócą tam pociągi elektryczne ponieważ ponowna elektryfikacja i utrzymanie tej infrastruktury pkp po prostu się nie opłaci) więc na linię muszą zostać wprowadzone szynobusy z napędem spalinowym, ciągnięcie wagonów spalinową lokomotywą SM42 w tym przypadku nie ma sensu i będzie nieopłacalne a pkp innych nie zakupi, ba w kosztach zakupu szynobusu na taką linię pkp umyje ręce i będzie to musiał zrobić urząd marszałkowski wraz z powiatami chrzanowskim oraz wadowickim (jakoś tego nie widzę i w to nie wierzę - bo są inne wydatki) zresztą sami widzicie jak wygląda kursowanie na linii Kraków Główny - lotnisko Balice obsługiwane przez spalinowe szynobusy (notoryczne spóźnienia i odwołania kursów spowodowane awariami), Podawałem już linka do wyżej wymienionego szlaku kolejowego, podam raz jeszcze http://kolej.one.pl/index.php?dzial=lin ... o=przebieg bywa że czasami przejeżdżam w jego pobliżu Bolęcin-Alwernia ludzie by na pewno jeździli tą linią ale potrzeba masę środków i dobrej woli przede wszystkim a tego w pkp i w naszych urzędach brakuje sprawa stanęła i raczej zbyt szybko nie ruszy dopóki w pkp cos się nie zmieni, tymczasem pozostają nieliczne minibusy które jeżdżą jak chcą pozdrawiam Temat: EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie! Z tym, że przecież nie każdy hotel musi być pięciogwiazdkowy, a nawet przedstawiciele Polskiej Izby Turystyki zapowiadają, że nastawiają się głównie na hotele dwu-,trzygwiazdkowe, tak więc wydaje mi się, że to nie będzie problem Modernizację 1200 km linii kolejowych i 15 dworców w związku z przygotowaniami do piłkarskich mistrzostw Europy zapowiedział podczas konferencji "Eurolog'2012" w Krakowie Jarosław Adwent z zarządu PKP S.A.Wśród 1200 km modernizowanych linii znajdzie się m.in. cała trasa Warszawa - Gdańsk. W stu procentach zmodernizowane będą także, z uwagi na wspólną organizację ME z Ukrainą, połączenia Rzeszowa z granicami państwa.Oprócz tego, w pierwszej kolejności unowocześnione zostaną linie łączące miasta, w których odbywać się będą mecze Euro-2012- Warszawę, Gdańsk, Poznań, Wrocław oraz Kraków i Szczecin. "Planujemy także uruchomienie połączeń kolejowych z portami lotniczymi Okęcie, Balice i Pyrzowice" - dodał Adwent. Poinformował także, że zmodernizowanych ma zostać 15 dworców kolejowych, m.in. w Sopocie, Gdyni, Szczecinie, Łodzi, Chorzowie i Zabrzu.Przygotowania PKP do Euro-2012 obejmą także wymianę i modernizację taboru. "Planowany jest zakup przez spółkę PKP Intercity 310 sztuk wagonów, które mogą być stosowane w pociągach poruszających się z prędkością 160 i 200 km/h. Kolejne 20 wagonów ma zostać przeznaczonych na linie łączące Warszawę z Gdańskiem, Krakowem i Katowicami, gdzie pociągi mają jeździć z prędkością 250 km/h" - stwierdził Adwent. Zapowiedział także zakup dziesięciu lokomotyw o dopuszczalnej prędkości 200 km/h. Koszt jednej wynosi 4 mln euro. To wszystko w zapowiedziach pięknie wygląda, więc trzymam za słowo pana z zarządu PKP Temat: Sugestie do SRJP 2000/2001 (nieco długie) | reguły są wyjątki np. Krakowianka, ale już Barbakan był strzałem w he he he - troche zalosne. Akurat czesto jezdze na trasie Krakow-Poznan, A to że ja wolalę Krakowiankę to już inna sprawa, tylko że ona łączy zaledwie trzy duże miasta: Kraków, Łódź i Poznań, a Barbakan więcej.
on to zobacz, jak sa zaladowane inne "nie-ekspresy" miedzy Wroclawiem a Pozdrowienia Temat: Rewizja przygotowań do Euro 2012 PKP PLK podsumowały zeszły rok w perspektywie przygotowań do Euro 2012 Narodowy zarządca infrastruktury planował, że w 2008 r. jego nakłady wyniosą 3,44 mld zł. Zrealizowano z tego 3,1 mld zł, czyli 90 proc. planu. Wykorzystanie środków unijnych to 102 proc. (te 2 proc. pojawiły się ze względu na zmiany kursu euro) - poinformowali wczoraj na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe. Po ogłoszeniu, że Polska będzie współorganizatorem Euro 2012, PKP PLK zgłosiły do Master Planu spółki PL 2012 zadania modernizacji: * linii nr 1 Warszawa - Łódź: Etap I i II, z wyłączeniem odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna, * linii E65 Warszawa - Gdynia: LCS Nasielsk, Ciechanów, Działdowo, Tczew i stacja Gdynia, * linia E20 Warszawa - Terespol: odcinek Siedlce - Terespol Etap I, lot B, C i D, * linia E20 Poznański Węzeł Kolejowy i stacja Poznań Główny, * linia E59 Poznań - Wrocław: odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego, * linia E30 Zgorzelec - Medyka: odcinek Zgorzelec - Legnica (stacja Zgorzelec i most w Bolesławcu), odcinek Legnica - Wrocław (szlaki: Środa Śląska - Malczyce, Malczyce - Szczedrzykowice, Szczedrzykowice - Legnica, stacje Leśnica, Miękinia i post. odgał. Szczedrzykowice), odcinek Wrocław - opole (stacje Brzeg i Oława), odcinek Rzeszów - granica państwa (szlak Rzeszów - Munina), * Warszawa: linia średnicowa i przystanek Warszawa Stadion, * Warszawa: stacja Warszawa Gdańska i linia obwodowa Józefinów - Warszawa Gdańska, * połączenia kolejowe z lotniskami: Warszawa - MPL Okęcie (zadanie 1 i 2), Kraków - MPL Balice. - Z tej listy wykazu do końca 2008 r. zmodernizowaliśmy niemal 450 km linii - mówi Agnieszka Safuta-Pawlak, członek zarządu PKP PLK. Na tę liczbę składają się modernizacje: na linii E20 odcinek granica państwa - Rzepin, Poznański Węzeł Kolejowy, odcinek Mińsk Maz. - Łuków i Międzyrzec Podlaski - Biała Podlaska; na linii E30 odcinki Zgorzelec - Legnica, Środa Śląska - Wrocław i Wrocław - Opole; na linii nr 1 odcinek Łódź Widzew - Skierniewice; na linii nr 8 odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie. Do maja 2012 r. i mistrzostw Europy pozostało do zmodernizowania ok. 540 km linii. - Liczymy na to, że wszystko nam się uda. Pomimo nawet tego, że procedury przetargowe są tak skomplikowane, są protesty i odwołania - stwierdziła prezes Safuta-Pawlak. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Tramwaj na torach kolejowych
| Nie - plany były na linię do Balic i Wieliczki - obydwa kierunki po Podobnie nie było rozwiązania dla systemu zasilania, bo przecież Wieliczka Balice Wymagało by to zelektryfikowania łącznicy z punktem zmiany systemu __________________________________________________________________ 4 [wag] * 3 [osie obl] = 60 [m] czyli tyle co EN57 (3 [wag] * 4 [osie obl]) OGŁASZAM NIEUSTAJĄCY KONKURS !!! na widok boczny pojazdu takiego, czy Temat: Projekty, inwestycje.. Czy w tym roku ruszą wielkie inwestycje w Wielkopolsce? Zupełnie na uboczu politycznych sporów posłom udało się wywalczyć miliony złotych, które mogą zamienić nasz region w plac budowy... Rząd nie widział potrzeby zamiany drogi krajowej nr 11 - tak zwanej trasy katowickiej - w trasę ekspresową. Mimo tego, z inicjatywy posłów PO, wniosek o przeznaczenie 20 mln zł na budowę trasy został złożony. I znalazł akceptację. - W takich sytuacjach zawsze możemy liczyć na wsparcie posłów nie tylko z Wielkopolski, ale i z innych regionów, gdzie jest zainteresowanie trasą, na przykład z Pomorza, ze Śląska - mówi pomysłodawca rozpoczęcia tej inwestycji, poseł Dariusz Lipiński. W pierwszym etapie parametry trasy ekspresowej ma uzyskać fragment drogi nr 11 z Poznania do Kórnika. Inwestycja mogłaby ruszyć wiosną. Potem przyjdzie pora na na cały wielkopolski odcinek ,,jedenastki’’, od Piły do Kępna. Remont tej drogi zapowiadano już od dwóch lat. I od dwóch lat nie mógł on ruszyć... Po zakończeniu inwestycji ,,jedenastka’’ będzie drogą o parametrach zbliżonych do autostrady. Wniosek Platformy wsparli wielkopolscy posłowie SLD. Poznańscy posłowie z popierającego rząd PiS byli niechętni poprawkom budżetowym, nawet korzystnym dla Wielkopolski. Dostanie i Piła Inna budżetowa poprawka dotyczyła obwodnicy Piły, także w ciągu drogi krajowej nr 11. Budżetowa dotacja do tej inwestycji wyniesie 10 mln zł. Pieniądze ma otrzymać i Poznań - 10 mln zł na budowę zachodniej obwodnicy miasta. Trasa ta nie pokrywa się z proponowana przez poznański samorząd trzecią ramą komunikacyjną, łączącą trasę nr 5 i trasę nr 11, a także łączącą autostradę z poznańskim portem lotniczym. Na budowę trzeciej ramy samorząd chce uzyskać unijną dotację. Nowe dworce Nie przeszła kolejna poprawka PO, dotycząca budowy obwodnicy Ostrowa Wlkp. Przeszła natomiast poprawka posłów z innych ugrupowań, dotycząca wydania 20 mln zł na przebudowę dworców PKP w Poznaniu i Szczecinie. Skorzystał Kraków - otrzyma rządową dotację na modernizację portu lotniczego Balice. Ławica nie otrzyma nic. Poznańska Akademia Medyczna otrzyma 5 mln zł na Centrum Kongresowo-Biblioteczne. Temat: Poznań Nas kocha Tak Poznań pojmuje inwestycje w województwie : Czy w tym roku ruszą wielkie inwestycje w Wielkopolsce? Zupełnie na uboczu politycznych sporów posłom udało się wywalczyć miliony złotych, które mogą zamienić nasz region w plac budowy... Rząd nie widział potrzeby zamiany drogi krajowej nr 11 - tak zwanej trasy katowickiej - w trasę ekspresową. Mimo tego, z inicjatywy posłów PO, wniosek o przeznaczenie 20 mln zł na budowę trasy został złożony. I znalazł akceptację. - W takich sytuacjach zawsze możemy liczyć na wsparcie posłów nie tylko z Wielkopolski, ale i z innych regionów, gdzie jest zainteresowanie trasą, na przykład z Pomorza, ze Śląska - mówi pomysłodawca rozpoczęcia tej inwestycji, poseł Dariusz Lipiński. W pierwszym etapie parametry trasy ekspresowej ma uzyskać fragment drogi nr 11 z Poznania do Kórnika. Inwestycja mogłaby ruszyć wiosną. Potem przyjdzie pora na na cały wielkopolski odcinek ,,jedenastki’’, od Piły do Kępna. Remont tej drogi zapowiadano już od dwóch lat. I od dwóch lat nie mógł on ruszyć... Po zakończeniu inwestycji ,,jedenastka’’ będzie drogą o parametrach zbliżonych do autostrady. Wniosek Platformy wsparli wielkopolscy posłowie SLD. Poznańscy posłowie z popierającego rząd PiS byli niechętni poprawkom budżetowym, nawet korzystnym dla Wielkopolski. Dostanie i Piła Inna budżetowa poprawka dotyczyła obwodnicy Piły, także w ciągu drogi krajowej nr 11. Budżetowa dotacja do tej inwestycji wyniesie 10 mln zł. Pieniądze ma otrzymać i Poznań - 10 mln zł na budowę zachodniej obwodnicy miasta. Trasa ta nie pokrywa się z proponowana przez poznański samorząd trzecią ramą komunikacyjną, łączącą trasę nr 5 i trasę nr 11, a także łączącą autostradę z poznańskim portem lotniczym. Na budowę trzeciej ramy samorząd chce uzyskać unijną dotację. Nowe dworce Nie przeszła kolejna poprawka PO, dotycząca budowy obwodnicy Ostrowa Wlkp. Przeszła natomiast poprawka posłów z innych ugrupowań, dotycząca wydania 20 mln zł na przebudowę dworców PKP w Poznaniu i Szczecinie. Skorzystał Kraków - otrzyma rządową dotację na modernizację portu lotniczego Balice. Ławica nie otrzyma nic. Poznańska Akademia Medyczna otrzyma 5 mln zł na Centrum Kongresowo-Biblioteczne. źródło : poznań.naszemiasto.pl Temat: [małopolskie] 6 nowych szynobusów w 2006 Pociągi do Balic ruszą w maju? Na 25 maja tego roku zapowiadane jest uruchomienie połączenia kolejowego pomiędzy centrum Krakowa i Międzynarodowym Portem Lotniczym Kraków-Balice (MPL). We wtorek strony uczestniczące w przedsięwzięciu porozumiały się co do sposobu jego realizacji. Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim co do wielkości po warszawskim Okęciu portem lotniczym w Polsce Działania zmierzające do uruchomienia kolejowej linii pomiędzy Dworcem Głównym PKP w Krakowie i lotniskiem w Balicach podejmowane były od ponad dwóch lat. Do tej pory zmodernizowano część torów kolejowych, ale połączenia nie udało się uruchomić z powodu sporów pomiędzy stronami uczestniczącymi w projekcie, głównie gminą Kraków i samorządem województwa małopolskiego. Mediacji podjął się senator PiS Stanisław Kogut. – Wstępny harmonogram przewiduje uruchomienie linii kolejowej 25 maja tego roku, na wizytę papieża Benedykta XVI w Krakowie – poinformował Kogut dziennikarzy we wtorek. Według niego, osiągnięte porozumienie zakłada, że właścicielem całej linii kolejowej, wraz z bocznicą w Balicach, należącą do tej pory do gminy Kraków, zostaną PKP Polskie Linie Kolejowe SA. W zamian miasto otrzyma od PKP inne działki. Kolej sfinansuje remont i elektryfikację sześciu kilometrów torów i bocznicy, co będzie kosztować około 5 mln zł. Według senatora, Koguta pieniądze na ten cel obiecało już Ministerstwo Transportu. Budowę brakującego 450-metrowego odcinka torów, wraz z kończącym je peronem na lotnisku w Balicach, weźmie na siebie Międzynarodowy Port Lotniczy, a zadanie to sfinansuje z około 3,5 mln zł przekazanych w formie dokapitalizowania spółki przez województwo małopolskie. Samorząd wojewódzki sfinansuje też zakup dwóch autobusów szynowych obsługujących tę trasę. Operatorem linii będzie spółka PKP Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Jak podkreślają sygnatariusze porozumienia, pasażerskie połączenie kolejowe lotniska w podkrakowskich Balicach z centrum miasta będzie pierwszym tego typu rozwiązaniem zastosowanym na polskim lotnisku. Przejazd na tej trasie ma trwać około 15 minut. Obecnie pasażerów pomiędzy lotniskiem i centrum miasta przewożą autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK). Podróż trwa kilkadziesiąt minut. Jak zaznaczył wicemarszałek województwa małopolskiego Witold Śmiałek, kolejowe połączenie Krakowa z lotniskiem w Balicach, to początek szerszego projektu władz województwa, które chcą utworzyć kolej aglomeracyjną, kursującą pomiędzy Krakowem i sąsiednimi miasteczkami, leżącymi w promieniu 30 kilometrów. Pieniądze na to przedsięwzięcie mają pochodzić z Unii Europejskiej. Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) portem lotniczym w Polsce oraz polskim liderem pod względem liczby tanich linii. Obecnie ma 31 regularnych połączeń lotniczych z 23 miastami. W zeszłym roku lotnisko odprawiło rekordową liczbę prawie 1,6 mln pasażerów, co przy prawie 90-proc. dynamice wzrostu w porównaniu z 2004 rokiem, daje mu status najbardziej dynamicznie rozwijającego się portu lotniczego w kraju. Nieoficjalna prognoza na ten rok mówi o odprawieniu od 1,8 mln do 2 mln pasażerów. Głównym udziałowcem spółki MPL Kraków-Balice sp. z o.o. jest Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, które posiada 85 proc. udziałów. Województwo małopolskie ma prawie 14 proc. udziałów, reszta należy do gmin Kraków (nieco ponad 1 proc.) oraz Zabierzów (0,05 proc.). (PAP) Temat: Połączenie kolejowe Kraków - Balice nie ruszy przed wizytą http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3196127.html Bartosz Piłat 05-03-2006 , ostatnia aktualizacja 05-03-2006 21:38 Nie ma szans na uruchomienie połączenia kolejowego między Krakowem a Pod koniec stycznia tego roku samorządowcy, przedstawiciele portu lotniczego Wymiana: jedyna przeszkoda? Ale żeby pociąg mógł przejechać, Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice Zarządcą torowiska ma być PKP PLK, lecz do tego konieczna jest zamiana - 1 marca kolejarze dostali upoważnienie na prowadzenie prac na tych - Rzeczywiście, po ostatnich rozmowach sporządzono nawet umowę na przekazanie Nie ma właściciela - nie ma pozwolenia - Ruch należy do władz Krakowa, a nie do nas. Na "wuzetkę" dla kolejki i Zdaniem Jastrzębskiego nie ma już jednak szans, aby uruchomić kolejkę przed Kiedy pojedzie? - Do 25 maja z pewnością przygotujemy odcinek, którym będziemy zarządzać. - Wciąż jestem optymistą, ale rozważam już nawet, czy nie wrócić do pomysłu Temat: Szybka Kolej Aglomeracyjna w Krakowie Dziennik Polski 10 maja 2009 Cytat: Kolej miejska rusza z miejsca TRANSPORT. Przed Euro 2012 pociągi będą jeździć na trasie Wieliczka - Kraków - Balice - Nawet gdyby Kraków został pominięty jako miasto rozgrywek, to "Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w Aglomeracji Krakowskiej" będzie realizowany, bo będzie on służył mieszkańcom i turystom - zapewnia Włodzimierz Żmuda, dyrektor oddziału regionalnego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w Krakowie. Na inwestycje związane z uruchomieniem kolei aglomeracyjnej udało się pozyskać unijne dotacje, które pokryją 85 proc. wszystkich kosztów. Dzięki temu przebudowane zostaną perony Dworca Głównego PKP w Krakowie w taki sposób, by były dostępne dla osób niepełnosprawnych. Modernizacja obejmie linie kolejowe Bonarka - Łagiewniki - Swoszowice oraz Bieżanów - Wieliczka. W samej Wieliczce (przy stacjach Rynek i Miasto) powstaną parkingi, na których pasażerowie wsiadający do pociągów będą mogli pozostawić swoje samochody. Na peronach i w pociągach pojawią się automaty biletowe, konduktorzy w pociągach będą mieć przenośne terminalne do sprzedaży biletów. To wszystko będzie kosztować ok. 190 mln zł, z czego 93 proc. pokryje spółka PKP PLK, 2,65 proc. - spółka PKP Przewozy Regionalne, a 4,35 proc. - samorząd Wieliczki. - Zakładamy wydanie 8 mln zł na ten cel, ale to nie wszystko, bo osobno będziemy finansować rewitalizację budynków - mówi burmistrz Artur Kozioł. Nie ma za to szans na szybką budowę przystanku kolejowego Kraków - Grzegórzki oraz budowę drugiej pary torów na odcinku Kraków Główny - Kraków - Płaszów. Brak drugiej pary torów znacznie ogranicza możliwość regularnego kursowania lokalnych pociągów, bo preferencje mają bardziej opłacalne połączenia dalekobieżne. - Zakładamy budowę drugiej pary torów, także w kierunku Balic, ale to raczej rozwiązanie przyszłościowe - powstanie za 10 - 15 lat, ale o którym trzeba myśleć już teraz - podkreśla Włodzimierz Żmuda. Według niego koncepcję wykorzystania przestrzeni pod nasypem kolejowym, jaka jest przewidywana w przypadku przystanku koło hali targowej, można by zrealizować wzdłuż całego nasypu od Dworca Głównego do dworca w Płaszowie. Nie wiadomo jednak, czy znajdzie się prywatny inwestor, który zdecyduje się na wyłożenie pieniędzy na budowę samej stacji Grzegórzki w zamian za możliwość czerpania zysków z pobliskiego parkingu, a co dopiero na wykorzystanie przestrzenni pod całym nasypem. Osobno modernizowana będzie linia kolejowa na lotnisko w Balicach. Ta inwestycja powinna być zakończona przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 r., dzięki czemu powstanie pierwsza linia kolei aglomeracyjnej Wieliczka - Kraków - Balice. Najprawdopodobniej będą jeździć po niej nowe pociągi, które zamówi Urząd Marszałkowski, bo wkrótce obecne szynobusy mogą okazać się zbyt małe do obsługi coraz większego ruchu pasażerskiego Temat: Grupa PKP połączy Kraków z międzynarodowym portem lotniczym w Balicach http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1041 ponadto informacja o tym zawarta jest tu: http://ww2.tvp.pl/373,20060411326776.strona zwroccie uwage na zdjecie, bo to jest SA109-010 który stoi w Tarnobrzegu ;P W maju połączenie Balic z centrum Pod koniec maja powinno ruszyć połączenie kolejowe pomiędzy centrum Jak wyjaśnił prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Na nową linię zostaną skierowane nowoczesne szynobusy, kursujące W drugim etapie, który ma potrwać najdłużej do połowy przyszłego W przyszłości planowana jest także budowa brakującego 450- Właścicielem całej linii kolejowej, częściowo znajdującej się Jak podkreślają przedstawiciele PKP, pasażerskie połączenie Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim co do W tegorocznym letnim rozkładzie lotnisko będzie miało 49 W zeszłym roku lotnisko odprawiło rekordową liczbę prawie 1,6 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Temat: [Kraków] Lotnisko Balice Plany rozbudowy lotniska w Balicach imponują: za dwa lata port ma być przygotowany do obsługi 3 mln pasażerów rocznie, a przyjmowanie samolotów odbywać się będzie nawet przy najgorszej pogodzie. Pod znakiem zapytania stoi jednak majowy termin uruchomienia szynobusu na trasie do Krakowa W ciągu najbliższych dwóch lat Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice zamierza wydać ponad 120 mln zł na rozbudowę. Zaplanowano postawienie nowych hangarów, drugiego terminalu i wielopoziomowego parkingu. Zostanie też powiększona płyta postojowa dla samolotów, a lotniskowa straż pożarna otrzyma nowy budynek. - Zakładamy dalszą rozbudowę, w tym wydłużenie pasa startowego. Liczymy na dotacje z budżetu Unii Europejskiej - mówił ww wtorek prezes zarządu lotniska Kamil Kamiński. Balice mają teraz dwa priorytety. Pierwszy to ograniczenie do minimum wpływu pogody na działanie lotniska. Na razie bardzo często z powodu mgły lub wiatru loty są wstrzymywane. Dlatego już tej jesieni ma być uruchomiony nowoczesny system naprowadzania samolotów oraz postawiona nowa wieża kontrolna. Drugą ważną inwestycją ma być rozbudowanie płyty postojowej dla samolotów. - Kiedy przyjmujemy większą liczbę maszyn, musimy parkować je na terenach wojskowych - wyjaśnia Paweł Jastrzębski, członek zarządu MPL. Teraz Balice mają miejsce dla 15 samolotów, po rozbudowie będzie go dwa razy tyle. Między istniejącym terminalem a budynkiem cargo stanie nowy terminal dla pasażerów przylatujących do Krakowa. Wcześniej trzeba jednak wybudować nowe centrum administracyjne i hangary z warsztatami, które teraz znajdują się w barakach stojących na miejscu przyszłego terminalu, a w dalszej kolejności - budynek do obsługi pasażerów, zgodnie z wymogami traktatu z Schengen. - Finansowo jesteśmy zabezpieczeni. Jedyną przeszkodą może być pozyskiwanie gruntów. Największą niewiadomą są tereny zajęte przez wojskową oczyszczalnię ścieków, gdzie ma powstać nowa płyta postojowa. W pozostałych przypadkach przejęcie gruntów jest już tylko kwestią czasu - mówił Paweł Jastrzębski. Przy tych ambitnych planach zagadką pozostaje data pierwszego odjazdu szynobusu kursującego między Krakowem a Balicami. - Jesteśmy gotowi od dawna, zleciliśmy nawet prace projektowe, choć nie doszło jeszcze do porozumienia między miastem a kolejami - stwierdził Kamil Kamiński. - 1 marca przekażemy kolei tereny potrzebne do wybudowania ostatnich 450 m torów prowadzących pod terminal lotniska. W zamian za nie dostaniemy od PKP SA działki, pozwalające na powiększenie cmentarza na Grębałowie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by szynobusy kursowały już w maju - uspokaja prof. Andrzej Oklejak pełnomocnik prezydenta Krakowa do spraw prawnych. Temat: Statystyki przewozu szynobusu Kraków - Balice Witam. Jak to już wcześniej jeden z poetów napisał "a to feler westchnął seler", dlatego też zapraszam do miłej lektury. Ps. Dobrze że TOB PKP PR nie przewiduje taryfy ekspresowej bo jeszcze okazałoby się że za bilet trzeba zapłacić około 50 PLN, czyli przejazd prawie kosztowo jak taksówką. Pozdrawiam. Szynobusem dalej w 15 minut, ale ekspresowo KRAKÓW. Z nieszczęsnego szynobusu, łączącego centrum Krakowa z lotniskiem w Balicach, zaśmiewała się swego czasu cała Polska Pisaliśmy o wyższym o pół metra od progu szynobusu dworcowym peronie, o nieczynnych automatach na bilety, ciągłych awariach, spóźnieniach, postojach oraz konieczności grzęźnięcia w błocie w oczekiwaniu na przyjazd "komunikacji zastępczej" w Mydlnikach. Wytykaliśmy idiotyczny rozkład jazdy, wedle którego ostatnie kursy z Balic odjeżdżały przed przylotem siedmiu wieczornych samolotów (dzięki naszej interwencji rozkład poprawiono), brak ostrzeżeń przy przecinających trasę szynobusu jezdniach (zaczęto montować znaki i szlabany), wypisywanie biletów na pożółkłych świstkach i brak mówiących po angielsku konduktorów (te sprawy wciąż kuleją). Trudno policzyć, ilu podróżnych zrobił w konia psujący się szynobus, ilu spóźniło się przez to na samoloty, ilu klęło, nie mogąc znaleźć pociągu na peronie, bo zamiast z pierwszego odjeżdżał "wyjątkowo" z trzeciego... A jednak, co ogłaszam z niekłamaną satysfakcją, coś się zmieniło. Przynajmniej z nazwy, bowiem od wczoraj ów pojazd jeździ na trasie Kraków Główny - Balice jako... Balice Express. Wow - pomyślałem w pierwszym odruchu, choć krótkie spojrzenie w rozkład jazdy otrzeźwiło mnie z entuzjazmu. Balice Express na lotnisko lub w drugą stronę jedzie bowiem dokładnie tyle samo (15 minut), co poczciwy szynobus, kosztuje jednak aż 50 proc. drożej (zamiast cztery - sześć złotych). Skąd tak szumna nazwa i idąca za nią dyskretnie podwyżka? Po krótkiej rozmowie z pracownikami PKP Koleje Regionalne dowiaduję się, iż: po pierwsze: szynobus przechrzczono na Express, bo kupiono dwa nowe składy, które są wygodne i większe. Co prawda nie jeżdżą ani o minutę szybciej, ale jakoś bardziej ze słowem "express" się kojarzą. Po drugie: wyższa cena za bilet wynika z tego, że nowy skład po prostu zżera więcej paliwa, a PKP nie zamierza dopłacać do interesu. Po trzecie: cały czas trwają czynności, dzięki którym czas przejazdu ma skrócić się nawet do 10 minut. Uff, bardzo mnie cieszy, że po paradzie absurdów, jakie zafundowały krakowianom i turystom władze PKP i województwa, w szynobusowym tunelu zapala się światełko normalności. Jeszcze bardziej cieszy mnie, że nawet po podwyżce Kraków dysponuje nadal jedną z najtańszych w Europie ofert dotarcia z lotniska do centrum miasta. Nie mogę jednak zrozumieć, dlaczego ów pojazd zdecydowano się nazwać dość zabawnie "Expressem". Może dlatego, że tempo zmian na lepsze było takie ekspresowe... Rafał Romanowski Źródło Gazeta.pl Kraków Temat: Nie będzie w terminie połączenia kolejowego Balice- Kraków Nie ma szans, żeby w zapowiadanym terminie - 10 grudnia - udało się uruchomić bezpośrednie połączenie kolejowe lotniska w Balicach ze stacją Kraków Główny. Co gorsza, nie wiadomo nawet, kiedy inwestycja się zacznie. Jeszcze niespełna miesiąc temu wiceprezes spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Nowy właściciel, nowe uzgodnienia Chodzi o stan prawny czterokilometrowego odcinka torowiska pomiędzy stacją Jak argumentował w swoim wniosku prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, - Dla nas ta zmiana oznacza, że teraz uzgodnienia musimy zawierać od nowa, bo W interesie lotniska? Według prof. Andrzeja Oklejaka, pełnomocnika prezydenta Krakowa ds. prawnych, - To logiczne. Spółka powinna być właścicielem terenu, na którym chce Dodatkowe koszty i zyski Prof. Oklejak zapowiada, że sprawa bocznicy stanie na jutrzejszym posiedzeniu - My przekazujemy teren bardzo przydatny portowi pod stację końcową kolejki - Niechętny przejęciu bocznicy jest też wiceprezes Jastrzębski. - Musielibyśmy Prof. Oklejak nie widzi problemu. - Tory można przekazać w zarządzanie PKP. Decydujący głos w tej sprawie będzie należał do Przedsiębiorstwa Porty http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3003627.html Temat: Lotnisko Kielce Podkrakowskie Balice za dwa lata mają przyjmować 3 mln pasażerów Autor: Bartosz Piłat Plany rozbudowy lotniska w Balicach imponują: za dwa lata port ma być przygotowany do obsługi 3 mln pasażerów rocznie, a przyjmowanie samolotów odbywać się będzie nawet przy najgorszej pogodzie. Pod znakiem zapytania stoi jednak majowy termin uruchomienia szynobusu na trasie do Krakowa. W ciągu najbliższych dwóch lat Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice zamierza wydać ponad 120 mln zł na rozbudowę. Zaplanowano postawienie nowych hangarów, drugiego terminalu i wielopoziomowego parkingu. Zostanie też powiększona płyta postojowa dla samolotów, a lotniskowa straż pożarna otrzyma nowy budynek. - Zakładamy dalszą rozbudowę, w tym wydłużenie pasa startowego. Liczymy na dotacje z budżetu Unii Europejskiej - mówił ww wtorek prezes zarządu lotniska Kamil Kamiński. Balice mają teraz dwa priorytety. Pierwszy to ograniczenie do minimum wpływu pogody na działanie lotniska. Na razie bardzo często z powodu mgły lub wiatru loty są wstrzymywane. Dlatego już tej jesieni ma być uruchomiony nowoczesny system naprowadzania samolotów oraz postawiona nowa wieża kontrolna. Drugą ważną inwestycją ma być rozbudowanie płyty postojowej dla samolotów. - Kiedy przyjmujemy większą liczbę maszyn, musimy parkować je na terenach wojskowych - wyjaśnia Paweł Jastrzębski, członek zarządu MPL. Teraz Balice mają miejsce dla 15 samolotów, po rozbudowie będzie go dwa razy tyle. Między istniejącym terminalem a budynkiem cargo stanie nowy terminal dla pasażerów przylatujących do Krakowa. Wcześniej trzeba jednak wybudować nowe centrum administracyjne i hangary z warsztatami, które teraz znajdują się w barakach stojących na miejscu przyszłego terminalu, a w dalszej kolejności - budynek do obsługi pasażerów, zgodnie z wymogami traktatu z Schengen. - Finansowo jesteśmy zabezpieczeni. Jedyną przeszkodą może być pozyskiwanie gruntów. Największą niewiadomą są tereny zajęte przez wojskową oczyszczalnię ścieków, gdzie ma powstać nowa płyta postojowa. W pozostałych przypadkach przejęcie gruntów jest już tylko kwestią czasu - mówił Paweł Jastrzębski. Przy tych ambitnych planach zagadką pozostaje data pierwszego odjazdu szynobusu kursującego między Krakowem a Balicami. - Jesteśmy gotowi od dawna, zleciliśmy nawet prace projektowe, choć nie doszło jeszcze do porozumienia między miastem a kolejami - stwierdził Kamil Kamiński. - 1 marca przekażemy kolei tereny potrzebne do wybudowania ostatnich 450 m torów prowadzących pod terminal lotniska. W zamian za nie dostaniemy od PKP SA działki, pozwalające na powiększenie cmentarza na Grębałowie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by szynobusy kursowały już w maju - uspokaja prof. Andrzej Oklejak pełnomocnik prezydenta Krakowa do spraw prawnych. A oto i projekt Balic: Temat: Grupa PKP połączy Kraków z międzynarodowym portem lotniczym w Balicach http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1041 11 kwietnia 2006 Grupa PKP połączy Kraków z międzynarodowym portem lotniczym w Balicach PKP S.A. chce wspólnie z samorządami decydować o: Polskie koleje otwierają się na samorządy Szybką koleją na lotnisko w Balicach W kolejnym etapie (II etap modernizacji) PKP PLK wymienią całą nawierzchnię Ze swojej strony Miasto Kraków wybuduje wiadukt drogowy na ulicy Balickiej, Dodatkowe informacje: Temat: koleją do Balic http://twojemiasto.gazeta.pl/krakow/1,35798,1817736.html Być może jeszcze w tym roku autobus szynowy pojedzie z Dworca Głównego PKP - Na większość poważnych europejskich lotnisk można dojechać koleją. Do Po Warszawie i Śląsku Pomysł połączenia lotniska z centrum miasta koleją nie jest nowy. Linia do - Do połączenia cywilnej części lotniska z centrum miasta tory trzeba jednak Paweł Jastrzębski, szef departamentu gospodarki w urzędzie małopolskiego W kilkanaście minut Właśnie tanie linie szczególnie motywują miasto i województwo do inwestycji - Z kolei chcą też korzystać mieszkańcy podkrakowskich gmin. Ich samorządy Na lotnisko miałby jeździć kupiony przez województwo spalinowy autobus Tory do lotniska Kraków Główny - Kraków Mydlniki: 6,7 km (linia obsługiwana przez PKP, nie Mydlniki - jednostka wojskowa w Balicach: 7,9 km (linia należy do wojska, jednostka wojskowa - Terminal Balice: 600 m (trzeba wybudować tory z tunelem pozdrawiam Witek. Temat: Ogrom zmian i inwestycji przed Euro 2012 No to miejmy nadzieję że zapowiedzi zostaną zrealizowane i staną się faktem a nie jak teraz tylko planem. Napewno skorzystają na tym podróżni, a i My kolejarze też. Zapraszam do lektury i pozdrawiam serdecznie. 06.06.2007 Euro poprawi stan torów i przyspieszy pociągi? KRAKÓW. Od 1 czerwca zmienił się rozkład jazdy pociągów - to efekt ograniczeń prędkości na coraz gorszych torowiskach. Szybką modernizację może zapewnić jedynie nadchodzące Euro. Są na to szanse między Krakowem a Katowicami Godziny odjazdów zmieniły się dla 174 pociągów. - To prawie całkowicie nowy rozkład - mówił Jacek Zadęcki, dyrektor małopolskiego oddziału PKP Przewozy Regionalne. Większość zmian to na szczęście jedynie kilkuminutowe przesunięcia. Wszystkie są efektem nowych ograniczeń prędkości, jakie 1 czerwca wprowadziły na większości torowisk w Małopolsce i innych częściach kraju PKP Polskie Linie Kolejowe. Dłużej o 2 minuty będą jeździły nawet szynobusy na trasie Kraków - Balice. Ograniczenia pojawiły się ze względu na pogarszający się stan torów. - Na terenie samej Małopolski czasy przejazdu nie wydłużyły się bardziej niż o dziesięć minut. Opóźnienia są większe, bo w kilku innych województwach też wprowadzono takie ograniczenia - mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor małopolskiego oddziału PLK. Najmniej ograniczenia prędkości wpłynęły na rozkład pociągów Intercity. - Pociągi jeżdżące między Krakowem a Warszawą w ogóle nie zmieniły rozkładu - mówi Adrianna Chibowska, rzecznik Intercity. Pociągi IC większość trasy do Warszawy pokonują, jadąc Centralną Magistralą. Kilka minut opóźnienia, jakie mogą "zarobić" pomiędzy Krakowem a Psarami (tam wjeżdżają na CM) z łatwością będą w stanie odrobić na magistrali. Jednym z najgorszych odcinków jest trasa z Krakowa do Katowic. Na niektórych fragmentach pociągi jeżdżą tam nawet z prędkością nie przekraczającą 40 km/h. Wszystko z powodu torów zdeformowanych przez tzw. szkody górnicze. PLK chciałaby do 2012 roku zmodernizować całą linię kolejową od Opola do granicy z Ukrainą w Medyce tak, by pociągi mogły tam jeździć z prędkością do 160 km/h. Niestety, większość tego odcinka nadal nie ma gwarantowanego dofinansowania z Unii Europejskiej. Tory z Rzeszowa do granicy na pieniądze poczekają jeszcze co najmniej 5 lat, a pozostała część trasy znajduje się jeszcze na liście rezerwowej projektów, które mogą liczyć na dotację przed 2013 rokiem. Mimo to optymizm PLK nie gaśnie. - Mamy już zapewnienia, że dzięki zbliżającemu się Euro, dostaniemy pieniądze na tory między Jaworznem a Krakowem, by dostosować je do prędkości 160 km/h - mówi Żmuda. Jesienią mają też ruszyć prace między Jaworznem a Zabrzem. Na razie pieniądze wystarczą na dostosowanie torowiska do prędkości 100 km/h, ale Ministerstwo Transportu nie wyklucza, że jeszcze nim roboty się rozpoczną, projekt ten również może dostać specjalne pieniądze z Unii. Gdyby te zapowiedzi się spełniły, za trzy lata (tyle ma potrwać modernizacja) pomiędzy Katowicami a Krakowem pociągi mogłyby jeździć niewiele ponad pół godziny. Biorąc pod uwagę, że w ciągu najbliższych pięciu lat zmodernizowany powinien być też odcinek z Zabrza do Opola (dostosowanie do prędkości 160 km/h) oznacza to, że na mecze Euro we Wrocławiu krakowianie mają szanse dostać się pociągiem w dwie i pół godziny. Bartosz Piłat Gazeta.pl Kraków Temat: Kolej 2009-01-16 PKP PLK zdąży zmodernizować linie kolejowe do EURO 2012 Agnieszka Safuta-Pawlak z zarządu PKP PLK zapewniła, że PKP Polskim Liniom Kolejowym uda się zdążyć z realizacją planu dotyczącego modernizacji infrastruktury kolejowej na EURO 2012. Do maja 2012, w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej, PKP PLK ma zmodernizować 9 odcinków linii kolejowych. Ich łączna długość wyniesie prawie tysiąc kilometrów. Do 2008 roku zostało zmodernizowanych blisko 450 km. Kolejnych 540 km zostanie oddanych do użytku przed majem 2012. Jak poinformowało PKP PLK, prace modernizacyjne zostały rozpoczęte na ogromną skalę, a to ze względu na przyznanie Polsce współorganizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 oraz wstąpienie do Unii Europejskiej, co dało PLK możliwość skorzystania z funduszy unijnych. Jedynie w latach 2000- 2003 polskim kolejom, ze środków unijnych przyznano 876 mln euro. Środki, jakie PLK mają zamiar przeznaczyć na kolejowe inwestycje infrastrukturalne odnośnie EURO 2012, to kwota 18 mld złotych. Firma PLK dzięki tym pieniądzom zmodernizuje linie łączące miasta, które będą gospodarzami rozgrywek EURO 2012. Najistotniejszymi inwestycjami w ramach programu Kolej na 2012 są prace modernizacyjne odcinków: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - Międzynarodowy Port Lotniczy (MPL) Okęcie, a także odcinek Kraków - MPL Balice. PKP PLK poinformowały, że prace modernizacyjne obejmą swoim zasięgiem nie tylko wymianę torowiska oraz sieci trakcyjnej, ale również budowę albo modernizację mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, przejść kolejowych, peronów, a także wydatki związane z ochroną środowiska. Spółka ma nadzieję, że dzięki tym wszystkim inwestycjom poprawi się bezpieczeństwo pasażerów, a ponadto w znaczny sposób skróci się czas przejazdu pociągami na tych właśnie trasach. Czas skróci się na wybranych odcinkach: Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań); - z 308 minut do 260 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny; - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol; - ze 195 minut do 125 minut; Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz - ze 160 minut do 85 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest spółką wchodzącą w skład Grupy PKP, która jest odpowiedzialna za zarządzanie państwową siecią kolejową. http://www.tur-info.pl/p/ak_id,11647,,a ... zacja.html Temat: NIK przyjrzała się przygotowaniom do Euro 2012 NIK przyjrzała się przygotowaniom do Euro 2012 Kontrolerzy NIK wykryli nieprawidłowości, które mogą utrudnić przygotowania do organizacji Euro 2012. Izba wskazuje, że nie powstał dotąd rządowy program, który objąłby wszystkie strategiczne obszary związane z organizacją mistrzostw. Z tego powodu wciąż nie wiadomo ile przygotowania do Euro 2012 będą kosztować i z jakich źródeł zostaną sfinansowane. Kontrolerzy NIK stwierdzili m.in., że: "Minister Infrastruktury powinien zweryfikować programy rozbudowy infrastruktury: lotniczej, drogowej i kolejowej z punktu widzenia wymogów związanych z organizacją EURO 2012 oraz zapewnić skuteczny nadzór nad podległymi jednostkami w zakresie realizacji tych programów." "Minister Infrastruktury nie zweryfikował programów rozwoju infrastruktury: lotniczej, drogowej i kolejowej, związanej z przygotowaniami do organizacji Euro 2012, z punktu widzenia możliwości wykonawczych oraz nie zapewnił skutecznego nadzoru nad podległymi jednostkami w zakresie realizacji tych programów." "W PKP Polskie Linie Kolejowe SA stwierdzono opóźnienia w realizacji pięciu z 17 inwestycji dotyczących modernizacji linii kolejowych związanych z przygotowaniami do organizacji Euro 2012. Opóźnienia wynoszą od jednego do 24 miesięcy i zostały spowodowane długotrwałymi procedurami uzgodnień środowiskowych oraz uzgodnień związanych z udzieleniem zamówień publicznych. Ponadto stwierdzono przypadki znaczącego wzrostu kosztów budowy lub modernizacji linii kolejowych, wynoszące w skontrolowanym okresie od 225 do ponad 1000%". "Szacowane wstępnie w wielu obszarach przygotowań do EURO 2012 koszty zadań już na etapie obecnej kontroli okazywały się zaniżone. W niektórych kluczowych dla przygotowań zadaniach komunikacyjnych nie określono dotychczas źródeł finansowania zabezpieczających w pełni ich realizację lub nie było gwarancji finansowania całości zadań. Na przykład (...) inwestycje kolejowe: * Modernizacja linii średnicowej w układzie dalekobieżnym (linia nr 1 i 2) i układzie podmiejskim (linia nr 447 i 448) na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia łącznie ze stacjami oraz przystankami i tunelem średnicowym w układzie dalekobieżnym. * Budowa połączenia kolejowego MPL „Katowice" w Pyrzowicach z miastami aglomeracji górnośląskiej, odcinek Katowice – Pyrzowice." "Na 5 spośród 17 części i etapów inwestycji zgłoszonych do Master planu Spółki PL.2012 wystąpiły - wg stanu na dzień 30 września 2008 r. opóźnienia w stosunku do terminów określonych w harmonogramach. Są to następujące zadania: * Linia E 65 Warszawa – Gdynia: LCS Nasielsk, LCS Działdowo, LCS Tczew, stacja Gdynia Główna. * Modernizacja linii E 20 (003) Warszawa – Kunowice, linii E59 (271) Wrocław – Poznań i Poznań – Szczecin (351) oraz linii nr 272 Kluczbork – Poznań w obrębie stacji Poznań Główny wraz z modernizacją infrastruktury dla obsługi ruchu pasażerskiego. * Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, odcinek Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego. * Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II. Odcinek Rzeszów – granica państwa. * Budowa połączenia kolejowego MPL”Kraków-Balice” z Krakowem, odcinek Kraków Główny – Mydlniki – Balice." Zobacz pełną treść raportu NIK źródło: NIK/Rynek Kolejowy Temat: EURO 2012 Polskie lotniska w miastach Euro 2012 planują rozbudowę Szereg inwestycji planują polskie lotniska w miastach, w których rozgrywane będą mecze Euro 2012. W planach są nowe terminale, ułatwienia w dojazdach, remonty i rozbudowy już funkcjonujących instalacji. Do końca listopada 2007 roku na warszawskim lotnisku im. F. Chopina ma zostać oddany do użytku Terminal 2, dzięki czemu lotnisko bez problemu będzie mogło obsłużyć co najmniej 10 mln osób rocznie. Do roku 2009 ma być oddana do użytku stacja kolejowa przy lotnisku - powiedział PAP rzecznik prasowy Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze Artur Burak. Część ruchu związanego z Euro 2012 może obsłużyć również lotnisko w Modlinie, które ma przyjąć pierwszych pasażerów w końcu 2008 roku. Lotnisko to początkowo ma obsługiwać 1,5 mln pasażerów rocznie, ale jest możliwa dalsza rozbudowa, jeżeli zajdzie taka potrzeba - powiedział PAP prezes spółki Port Lotniczy Modlin Piotr Okienczyc. Rozbudowę terminala pasażerskiego do przepustowości około 8 milionów pasażerów rocznie i całkowitą przebudowę układu komunikacyjnego wokół lotniska zakładają plany inwestycyjne Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków - Balice do 2012 roku. Zdaniem władz portu budowa obiektu mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć około roku 2010 r. 50 mln euro na to przedsięwzięcie ma pochodzić z unijnego, sektorowego programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko". Zarząd lotniska, wspólnie z władzami samorządowymi województwa małopolskiego, gminy Kraków, Polskimi Liniami Kolejowymi PKP oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczął prace, których efektem ma być nowe skomunikowanie lotniska z Krakowem oraz regionem. Jak poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka Portu Lotniczego Poznań - Ławica Hanna Surma, zgodnie z przyjętym przez spółkę pięcioletnim programem inwestycyjnym do 2011 roku poznańskie lotnisko rozbuduje swój terminal, rozbuduje sieć dróg technicznych, wydłuży pasy startowe i tzw. płaszczyznę postojową. Surma powiedziała PAP, że zgodnie z założeniami w 2011 Ławica będzie mogła obsłużyć 3 mln pasażerów, czyli dwa razy więcej ile może obecnie. "Oczywiście w związku z Euro 2012 planujemy uruchomienie połączeń czarterowych, zaczynamy rozmowy na ten temat z przewoźnikami" - powiedziała PAP rzeczniczka poznańskiego lotniska. Zaznaczyła, że we wrześniu 2006 roku poznańskie lotnisko podpisało z UEFA umowę zawierająca szczegółowe zapisy dotyczące organizacji mistrzostw. Wtedy też delegacja UEFA wizytowała Ławicę. W związku z organizacją Euro-2012 na gdańskim lotnisku powstanie nowy terminal. Pierwsze roboty powinny się rozpocząć w wiosną 2008 r., a budowa zakończyć po półtora roku - poinformował w czwartek na konferencji prasowej, prezes Portu Lotniczego Gdańsk Włodzimierz Machczyński. Koszt budowy terminala, wraz z infrastrukturą, wyniesie co najmniej 400 mln zł. Inwestycja pozwoli zwiększyć przepustowość gdańskiego lotniska do 4-5 mln pasażerów rocznie. W 2006 r. gdański port obsłużył ponad 1 mln 250 tys. osób. Zdaniem wiceministra transportu Eugeniusza Wróbla, organizacja Euro 2012 będzie dodatkowym impulsem pomagającym wykonać rządowy program rozwoju lotnisk. Wróbel powiedział w rozmowie z PAP, że po raz pierwszy została uruchomiona możliwość wykorzystania w latach 2007-2013 środków unijnych na te cele - w tym ponad 350 mln euro dla ośmiu lotnisk w ogólnoeuropejskiej sieci komunikacyjnej TEN-T i drugie tyle dla innych lotnisk w ramach unijnych programów operacyjnych. "Jest to olbrzymia kwota do wykorzystania, czego jeszcze w historii polskich lotnisk nie było" - powiedział Wróbel. (PAP) Temat: Usamorządowienie Przewozów Regionalnych W ubiegłym tygodniu przedstawiciele samorządów podpisali w ministerstwie infrastruktury wstępne porozumienie. - Zaproponowane w nim rozwiązania nie do końca nas zadowalają - przyznaje Andrzej Kasiura, wicemarszałek województwa opolskiego. - Wprawdzie spółka będzie oddłużona, ale na przykład nasz udział w podatku CIT zwiększony zostanie o 0,75 procent, a nie o 2 proc. jak chcieliśmy - mówi. Kasiura zapewnia, że spróbuje powalczyć o lepsze warunki, ale... - Większość samorządów zaakceptowała warunki, więc niejako postawiła nas pod ścianą - przyznaje wicemarszałek. Wejście Opolszczyzny do spółki, co ma stać się 1 stycznia 2009 roku, na razie nie powinno zmienić wiele w rozkładzie jazdy. Opolszczyzna będzie mieć 3,4 procent udziałów w spółce. Mniej otrzyma tylko województwo świętokrzyskie. - I to dobra informacja - dodaje Kasiura. - Nie oszukujmy się, dochodów przez wiele lat z tej spółki nie będzie. Trzeba się przygotować na straty. Dopłacimy więc najmniej spośród województw. 1,2 mld złotych to strata księgowa spółki PKP Przewozy Regionalne, która pozostanie mimo oddłużenia spółki zadeklarowanego przez rząd. Obawy samorządów poteguje fakt, że z przekazywanej spółki wyłączone zostaną przewozy międzywojewódzkie, czyli pociągi pospieszne, a to one przynoszą najmniejsze straty. Nie ma też pewności, że będą pieniądze na modernizację taboru. źródło: Nowa Trybuna Opolska [ Dodano: 25-11-2008, 08:33 ] Data dodania: 2008-11-25 08:00:23 Pospieszne przechodzą do PKP Intercity – potwierdzenie od PKP PR Arcyważny element reformy PKP stał się faktem. Pociągi pospieszne zostaną przekazane we władanie spółce PKP Intercity. Poinformowała o tym spółka PKP Przewozy Regionalne na swojej stronie internetowej. - Od dnia 1 grudnia 2008 r. PKP Przewozy Regionalne będą uruchamiały, poza wybranymi pociągami pospiesznymi, wyłącznie pociągi osobowe. Pozostałe pociągi pospieszne będą obsługiwane przez PKP Intercity – informuje komunikat na stronie PKP PR. Co to za „wybrane” pociągi pospieszne? We władaniu PKP PR pozostanie obsługa, pociągami pospiesznymi, połączenia Kraków Gł. - Balice. Na tej trasie kursują autobusy szynowe – mają status pociągów pospiesznych, obowiązuje w nich specjalna taryfa. - Wszystko wskazuje, że to połączenie we władaniu naszej spółki, także po zmianie rozkładu – mówi Paweł Ney, rzecznik spółki PKP PR. W wykazie pociągów pospiesznych, które będzie uruchamiać spółka PKP PR, jest też kilka pociągów międzynarodowych, które w tej chwili jeszcze nie kursują. 14 grudnia, w momencie wejścia w życie nowego rozkładu, rozpoczną kursowanie (pod banderą PKP PR) dwie pary pociągów pospiesznych Wrocław – Praga, a od 1 marca 2009 Wrocław – Drezno. Wszystkie pozostałe pociągi pospieszne od 1 grudnia przechodzą we władanie PKP IC. * * * W związku z tym od 1 grudnia 2008 r. PKP Przewozy Regionalne wprowadzają nową ofertę: Bilet turystyczny – w cenie 39,00 zł, ważny będzie w klasie dowolnej we wszystkich pociągach uruchamianych przez PKP Przewozy Regionalne; Bilety sieciowe – (nowe ceny!) ważne będą w klasie dowolnej we wszystkich pociągach uruchamianych przez PKP Przewozy Regionalne; Bilety okresowe strefowe imienne na przejazdy w aglomeracji krakowskiej będą ważne tylko w pociągach uruchamianych przez PKP Przewozy Regionalne; REGIO Karnet – nowa cena - 55,00 zł - będzie obowiązywał w klasie dowolnej we wszystkich pociągach uruchamianych przez PKP Przewozy Regionalne; RAZEM – oferta zostanie wycofana ze sprzedaży. Uwaga! Wszystkie bilety (jednorazowe, okresowe i według ofert specjalnych) wydane w przedsprzedaży do dnia 30 listopada 2008 r. (włącznie), ważne na przejazdy pociągami pospiesznymi PKP Przewozy Regionalne, będą honorowane w pociągach pospiesznych uruchamianych przez PKP Intercity do końca okresu, na który zostały wydane. Dla biletów wydanych do dnia 30 listopada 2008 r. (włącznie), w przypadku częściowego lub całkowitego zwrotu należności, zmiany umowy przewozu, itp., stosujemy przepisy obowiązujące w dniu ich wydania. * * * Jeśli chodzi o pociągi osobowe, to w ub. tyg. podpisano wstępne porozumienie, na mocy którego PKP PR przejmą samorządy wojewódzkie. Będą one nie tylko organizować przewozy i pokrywać deficyt, ale staną się także wykonawcą przewozów. Urzędy Wojewódzkie, w zamian za zgodę na przejęcie PKP PR, będą miały m.in. zwiększony udział w podatku CIT. (źródło: Paweł Rydzyński/PKP PR, 25 listopada 2008) Za: www.rynek-kolejowy.pl Temat: RJ 2050 podróż do przyszłości
Jeszcze EC
i kilka innych bedacych rownoczesnie ultraszybkimi tramwajami (zwracam Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 89 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||