Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp.koszalin.plTemat: Po torach do Mielna? http://www.glos-pomorza.pl/apps/pbcs.dll/article?Site=GP&Date=2002100... Po torach do Mielna? Autorami projektu są pracownicy Instytutu Rozwoju i Promocji Kolejnictwa Trasa szynobusu pokrywałaby się z linią Koszalin - Mścice, z stamtąd Andrzej Gasidło Temat: Koszalińska Wąskotorówka
Pozdrawiam Temat: Widma na torach http://www.glos-pomorza.pl/ W Zachodniopomorskiem kursują pociągi-widma! Jadą tylko po to, żeby pojechać Nasz Czytelnik z Białogardu opowiedział nam niewiarygodną historię. Nalali z pustego Choć wydaje się to niemożliwe, kolej przekonuje, że na takich kursach Robi kilometry To nie koniec absurdów. Główny powód, dla którego pociągi wożą powietrze, Temat: Wrocław ma najdroższe kantory
| Wyglada że Wrocław ma nadroższe waluty w kantorach i najwieksze widełki Kraków, Kantor, Pl. Szczepański 8.Widełki.14 Wiadomo, że kantor utrzymuje się z różnicy kursów, więc jest ona w pewnym Temat: PODKOWA Zainspirowany pomysłem ryszardamłodszego postanowiłem napisać o naszej przygodzie z przeglądem kabaretowym "PODKOWA 2005" więc zaczęło się tak: Siedzę sobie przy komputerze (jak to czasem robie) i czytam informacje na kabaretowej grupie dyskusyjnej. Nagle! Jeden temat przykuł moją uwage..." Przegląd Kabaretowy". Bez mrugnięcia okiem kliknąłem na link (chociaż po ustawie o ochronie języka powinienem napisać "mlasnąłem" , ale to inna historia). Przed oczyma ukazał mi się napis Przegląd Kabaretowy ... bla bla bla ... minimum 13 lat ... bla bla bla... Koszalin... bla bla bla ... pod HONOROWYM patronatem kabaretu "KOŃ POLSKI"! myśle sobie: "extra"! Przy najbliższej okazji skonsultowałem się z resztą ekipy oraz z naszą panią instruktor i postanowiliśmy - JEDZIEMY Gdy nastał dzień odjazdu, zebraliśmy się na dworcu PKP w Piotrkowie Trybunalskim (gdzie też mieszkamy) i wsiedliśmy w pociąg który odjeżdżał ok godziny 20:45 posówaliśmy smętnie pociągiem(nie bede opisywał podróży zabardzo bo strasznie długa była) o godzinie 22:40 dojechaliśmy na dworzec w Warszawie gdzie mieliśmy przesiadke. Do Koszalina dotarliśmy ok godziny 8:33 iwyruszyliśmy w poszukiwaniu MDK (młodzieżowego domu kultury) o godzinie 8:45 zorientowaliśmy się że nawet mieszkańcy Koszalina nie wiedzą gdzie jest ten budynek. Dotarliśmy! Jsteśmy! Nareszcie! Nie... to MOK Węc ok godz 9:40 znaleźliśmy się w końcu w MDK Ozywiście brak czasu aby coś zjeść (nie ma mowy żeby się przebrać) bo przegląd zaczyna się o 10:00 Drwaliśmy do godziny 13:00 i niewytrzymaliśmy - weszliśmy na scene wystąpiliśmy A co było dalej i jakie rezultaty zapraszam na www.ucho.abc.pl PS kabaretu "Koń Polski" nie było (zresztą mogliśmy się tego spodziewać ponieważ w ciągu 7 lat tylko raz tam był ; ) tzw MOCNO HONOROWY PATRONAT Temat: PKP - 2.275 mld PLN strat w 1999 r. - kto to uzasadni?
| Heh. To pytanie retoryczne?
Temat: Tańsza nowość, Bój o Słupi "Głos Koszaliński" podaje: "Lżejszy, szybszy i co najważniejsze Âoszczędny autobus szynowy ma pojawić Do tego na stronie jest poniższe zdjęcie: Na stronie 3 jest jeszcze kolejny artykuł z serii "Bój o Słupię", w którym Temat: Pociągi pod nóż Kolejarska Solidarność powinna przede wszystkim skirować protest przeciwko prezesowi spółki PKP Przewozy Regionalne, ale jak ma to zrobić, kiedy przewodniczący tego związku są na "utrzymywani" przez tego prezesa????????????? "Jaki kraj, takie związki....." Wśród siedemnastu pociągów, które przeznaczono do likwidacji w naszym regionie, są też takie, którym niewiele brakuje do progu rentowności. Kolejarska "Solidarność" skierowała protest do prezesa spółki PKP Przewozy Są to m.in. pociągi kursujące na trasach: Koszalin-Białogard (odj. 13.05), - "Wystąpienie do prezesa podyktowane jest też troską o zapewnienie Pociągi znikną z rozkładu jazdy z początkiem października. Jak się jednak Temat: Koszalińska Wąskotorówka Witam. Chciałem udostępnić swoje zdjęcia szopy wąskotorówki w Koszalinie. http://jarask.tripod.com/waskotor Tam są spalone i zniszczone pomieszczenia, w których jeszcze niedawno Nie mogę do końca się zgodzić z tym, że potrzebne byłyby niebotyczne Niestety, tutaj w Koszalinie nie ma _prawdziwych_ miłośników kolei. Któż zatem u nas miałby restaurować linię wąskotorówki? Nikt - bo Pozdrawiam serdecznie. Temat: Czy samorządy przejmą kolej? http://www1.gazeta.pl/szczecin/1,34939,988736.html Czy samorządy przejmą kolej? dawo 26-08-2002 Kolej chce pozbyć się nierentownych linii i przekazać je samorządom. Nawet Wczoraj władze Polskich Linii Kolejowych SA spotkały się w Szczecinie z Ale PKP i samorząd współpracują już od dawna. - Dzięki samorządowi funkcjonuje nadal linia Stargard - Kalisz Pomorski, Mniej szczęścia miało 12 linii o długości 473 km, które zostały zawieszone. - Jeżeli nie będzie zainteresowania ze strony samorządów, grozi im Zdaniem prezesa PLK zachodniopomorskie linie należą do najlepszych w Aby wyremontować tę linię, trzeba wydać aż 600 mln zł (rocznie na wszystkie - Stan pozostałych linii jest dobry lub bardzo dobry - dodaje prezes. Linie do oddania: Szczecin Główny - Trzebież; Szczecinek - Kołobrzeg; Szczecinek - Turowo Pom. Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2008 Szynobus ze Sławna do Darłowa z ulgą Ze Sławna do Darłowa pojedziemy szynobusem nie za 4,5 złotego, ale za 3 złote. Obniżkę, już w tym tygodniu, ma wprowadzić PKP Przewozy Regionalne. - We wtorek zarząd mojej spółki ma zatwierdzić nowe taryfy - informuje Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. - Sądzę, że nie będzie żadnych przeciwwskazań, więc można już powiedzieć, że od tego tygodnia za bilet na trasę ze Sławna do Darłowa zapłacimy o 33 procent mniej. Skąd taki pomysł? Wszystko przez konkurencję, a właściwie dzięki niej - autobusom PKS, prywatnym firmom transportowym. - Obojętnie, czy wieziemy 10 czy 70 osób, koszty stałe mamy zawsze takie same - mówi dyrektor Chańko. - Zrobiliśmy jednak badanie i wyszło, że obniżając ceny, będziemy mieć więcej pasażerów, którzy przesiądą się do naszych tańszych szynobusów i dzięki temu przyniosą nam większy przychód - tłumaczy. I zdradza, że tak właśnie się stało na przykład na trasie Koszalin - Kołobrzeg. Niższe ceny będą obowiązywały aż do odwołania. W wakacje ma się także zwiększyć liczba kursów szynobusu. Niestety, na razie na wymianę maszyn nie możemy liczyć. - Te, które mamy, są sprawne i pasażerowie nie narzekają. A ponadto przygotowujemy się do uruchomienia nowego połączenia na trasie z Koszalina do Mielna - mówi Andrzej Chańko. - Właściwie to jesteśmy już do tego przygotowani na 100 procent. Maszyny są, trzeba jednak jeszcze załatwić sprawę torów. Ale o tym to już muszą zadecydować przedstawiciele gmin i PKP. źródło: Głos Koszaliński http://www.gk24.pl/apps/p...LAWNO/170618101 Temat: Białogard dawna KD - kilka zdjęć Nieprawda Władze Białogardu są bardzo zainteresowane kolejką - gdyby nie super sztywna Ale udało się uniemożliwić rozbiórkę lini do Świelina, więc jest jeszcze
Temat: Wstępniak 2009 Witajcie zapraszamy wszystkich, a w szczególności studentów pierwszego roku, na rajd górski "Wstępniak 2009" w Beskid Żywiecki, czyli na górską integrację świeżo upieczonych studentów UEP Termin: 3-6 września 2009r. (choć fizycznie zaczynamy 2 września, ale nie bądźmy drobiazgowi ) Zbiórka: 2.09.2009 (środa) o godz. 22:20 przed kasą nr 1, PKP Poznań Koszty: 180 zł Dla każdego uczestnika koszulka rajdowa i śpiewnik setkowy w cenie TRASA: 3.09.09 3h+2h Rano dojeżdżamy pociągiem do Węgierskiej Górki, wsiadamy w busa i podjeżdżamy do Skałki. Stamtąd wyruszamy czarnym szlakiem na Halę Boraczą i dalej zielonym na halę Rysianki - miejsca naszego pierwszego noclegu. Zostawiamy plecaki, zabieramy tylko niezbędne rzeczy i ruszamy żółtym szlakiem na Romankę. 4.09.09 8h Czerwonym szlakiem wchodzimy na Trzy Kopce, dalej idziemy szlakiem niebieskim przez Przełęcz Bory Orawskie, Grubą Buczynę, Krawców Wierch, Przełęcz Glinka, Smereków Mały, Beskid, Świtkową, aż docieramy na Wielką Rycerzową. Czerwonym szlakiem schodzimy na nocleg do bacówki. 5.09.09 4h Czerwonym szlakiem wchodzimy na Wielką Rycerzową i dalej idziemy szlakiem niebieskim przez Przełęcz pod Banią, Jaworzynę, Orła, Małą Raczą, aż docieramy do Wielkiej Raczy. 6.09.09 4h Z Wielkiej Raczy szlakiem czerwonym idziemy przez Kikulę i Beskid Graniczny do Zwardonia. Pociąg ze Zwardonia wyrusza o 18:14. Póki co, wrzucam info. tutaj; mam nadzieję, że niedługo pojawi się również na stronce... Formularz Zgłoszeniowy ostateczny termin zapisów i wpłat: 1.09.2009 Konto: Cezary Żukowski ul. Kamieniarska 2 75-737 Koszalin z dopiskiem : wstępniak (swoje imię i nazwisko) BZ WBK S.A. I o / KOSZALIN 72109026460000000107553970 w razie jakichkoliwek watpliwosci co do wplat dzwonic 605 894 299 Info: Ola Pieczka kom: 663 769 471 e-mail: ola.pieczka@wp.pl Zapraszamy Ola, Agatka i Czarek Temat: Spalinowe wagony samobieżne Ok. 10 lat temu u jeździły one na trasie Koszalin - Goleniów p. Kołobrzeg (dopóki nie powiesili drutów na odc. Koszalin - Kołobrzeg).... Wagony SN61 kursowaly na wielu liniach, glownie lokalnych, przede wszystkim na Pomorzu. Ale na poczatku lat szczescdziesiatych byly one podstawa ruchu ekspresowego (!!!) PKP. Polaczone po dwa lub po trzy ciagnely kilka wagonow pasazerskich. Obsluge SN-ami mialy pociagi: "Kaszub" i "Neptun" na linii Warszawa-Gdansk-Gdynia (w sezonie do Helu), "Berolina" Warszawa-Berlin "Kujawiak" Warszawa-Bydgoszcz "Bystrzyca" Warszawa-Lublin (1962 rok) "Pomorzanin" Gdynia-Lodz (w 1962 roku relacja Gdansk-Ciechocinek) "Baltyk" Gdynia-Poznan "Gryf" Gdansk-Szczecin "Wielkopolanin" Krakow-Poznan "Mazur" - sezonowy pociag Ex Warszawa-Gizycko/Mikolajki/Ruciane (trzy grupy wagonowe, kazda SN61+2 wagony doczepne) "Blekitna Fala" Warszawa-Swinoujscie (sezonowy) Oprocz ekspresow SN-ami obslugiwano miedzy innymi: W latach siedemdziesiatych ekspresy juz byly prowadzone SP45, ale SN-y spotykalo Zdjecia SN-ow z moich zbiorow mozecie obejrzec na stronie Chestera Czesc A.M. Temat: Tabela 340, czyli 1567 pomyslow PKP jak dzialac na wlasna szkode W dniu, w ktorym "rzucili" cegly kupilem dla siebie jeden egzemplarz. Pierwsze wrazenie to fakt "wyparowania" kuponow do bezplatnego nabycia Pierwsza czynnosc to zerkniecie na trase 385 czy aby pociagi nie Na odcinku Szczecinek-Runowo pozostaly 4 pociagi, ostatni wyjezdzajace To czego sie nie spodziewalem, a co nastapilo to "reformy" w tabeli Jezdzacy tyle lat osobowy prawiedalekobiezny z Poznania do Kolobrzegu Zamiast tego pociagu zostal puszczony tylko w sezonie posp/ex (nie mam Pociag posp "RADEW" czyli zwana przez nas "Mechaniczna Pomarancza" Tak wiec studenci maja jedynie do dyzpozycji 18:50 (wg starego byly 3 Czego jednak oczekiwac po przedsiebiorstwu, ktorego przejazdy futszaK -- Może doczekamy się większego ruchu na 340-stce. Temat: Jak PKS dba o klienta Autobusom PKS kursującym po lokalnych liniach (chodzi mi o Autosany) jeszcze daleko do standardu kibli. Nic mnie tak nie muli niż jazda Autosanem szczególie latem. Przyklad: Koszalin - Gąski, pare dni temu. W autobusie tłum, słońce grzeje przez szybę, ludu że nie da się przejść, czuć tylko pot i oddech pasażerów. Na przystanku w Mielnie na widok jadącego autobusu pasażerowie czekając na niego wstają z ławek, ale cóż...kierowca się nie zatrzymał bo za dużo ludzi bylo. No z jednej strony dobrze, ale takie sytuacje, że idziesz na przystanek i nie wiesz czy pojedziesz do domu bo może sie twój środek transportu nie zatrzymać chociaż powinien to żadko sie zdarza na PKP (ostatnio jak czytamy na odcinku Przemyśl - Tarnów). Zawsze jazda PKS mnie tak zamula, ze dochodze do siebie przez resztę dnia. Akurat problem niezatrzymywania się występuje nie tylko na lokalnych liniach. Przykładowo chyba trzy lata temu z Giżycka ledwo udało nam się dopaść PKS do Warszawy (zajelismy ostatnie cztery wolne miejsca), a za nami został jeszcze tłum na przystanku. Jak łatwo się domyśleć po drodze zatrzymywał się tylko tam, gdzie ktoś chciał wysiąść i ewentualnie uzupełniał pasażerów do kompletu. Tu nawet nie było problemu tłoku - kierowca po prostu nie brał nikogo ponad normę miejsc siedzących twierdząc, że zabraniają mu tego przepisy. A żeby nie było zupełnie NTG to dodam, że mieliśmy nawet bilety na Pozdrawiam Czarek Gorzeński Temat: Informacji poszukuje ?? Witam serdecznie Zwracam sie z prosba gdyz poszukuje wszelkich informacji na temat rodzimych połaczen kolejowych glownie stanu na dzisiaj, jakie linie sa zamykane jakie maja zamiar byc Poszukaj w archiwum PMK wątku pt. "Zamkniete linie" - był w tym miesiącu, Jarocin - Kąkolewo (Leszno) coś się mówiło o: Piła - Szczecinek i Koszalin - Kołobrzeg i jeszcze kilka, o których zapomniełem...
Nie wdając się w szczegóły pustoszeja te linie, gdzie: Na pierwszą myśl przychodzą mi: i pewnie te które są zagrożone likwidacją ...może ktoś jeszcze coś Pozdr. ! Temat: Koniec Linii 305!!!!
Kiedyś, kiedy przeczytalem o pociagach hybrydowych <http://www.pkp.szczecin.pl/informacje.php?id=49 tak sobie zamarzyłem połączenie podobnym taborem ( dwuczłonowy szynobus z Czy Pesa albo jakiś inny polski producent "coś" takiego projektowały lub Ciekawe jaką nazwę będzie miała nowa stacja końcowa przy porcie lotniczym bo Jagular Temat: Jak PKP PR chcą dojechać do Mielna No to podsumujmy Najbliższa sobota - 19 lipca 2008 r. jest pierwszym dniem, ktiedy ułatwione będzie dotarcie na wybrzeże Bałtyku turystom i wszystkim osobom spragnionym morskiego szumu fal. W tym dniu o godzinie 5.52 sprzed koszalińskiego dworca PKP rusza regularne połączenie kolejowe na trasie Koszalin – Mielno Koszalińskie. Do dyspozycji pasażerów będzie nowoczesny szynobus, który unikając drogowych korków zapewni dojazd na plażę w ciągu 20 minut. Cena biletu wynosić będzie 4 zł, ale zachowane są wszystkie ulgi stosowane w PKP. Przywrócenie tego kolejowego połączenia było możliwe dzięki bliskiej współpracy partnerów projektu: Władysława Husejko, Marszałka Zachodniopomorskiego, Mirosława Mikietyńskiego, prezydenta miasta Koszalina oraz Zbigniewa Choińskiego, wójta gminy Mielno z udziałem przedstawicieli Polskich Kolei Państwowych. - Mieszkańcy Koszalina i turyści uzyskają w ten sposób możliwość alternatywnego dotarcia z Koszalina nad morze i odwrotnie – odwiedzenia Koszalina, skorzystania z bogatej oferty kulturalnej miasta - wylicza korzyści płynące z uruchomienia połączenia prezydent Koszalina Mirosław Mikietyński. Dzień wcześniej tj. 18 lipca o godzinie 17.00 zaplanowano uroczyste i oficjalne uruchomienie linii na dworcu PKP w Koszalinie. Historia kołem się toczy..... Pierwszy pociąg na trasę Koszalin – Mielno – Koszalińskie wyruszył 15 sierpnia 1905 roku. Niestety po kilku latach ze względów ekonomicznych nie udało się dłużej utrzymać połączenia kolejowego. W 1913 roku otwarto połączenie tramwajowe z Koszalina przez Mielno do Unieścia, które miało wspólne torowisko z koleją. Tak więc po jednym torze kursowały tramwaje i pociągi towarowe. Tramwaje zlikwidowano 30 września 1938 roku. W listopadzie 1988 roku linia Mścice – Mielno Koszalińskie została zelektryfikowana i zmodernizowana przez PKP. 1 września 1994 roku zawieszono na niej ruch pociągów pasażerskich a siedem lat później również ruch towarowy. Wydawało się, że połączenie nie będzie już nigdy reaktywowane. Po objęciu funkcji prezydenta Koszalina przez Mirosława Mikietyńskiego jednym z priorytetowych zadań jakie prezydent wyznaczył do realizacji była reaktywacja linii kolejowej do Mielna. Znalazło to swój wyraz w pierwszej edycji Planu Rozwoju Lokalnego na lata 2005-2007 oraz w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Koszalina. Projekt przechodził różne koleje i koncepcje, aby jednak ostatecznie dzięki zapałowi wielu osób i instytucji, nakładom finansowym koszalińskiego samorządu i samorządu województwa zachodniopomorskiego zostać zrealizowanym! Rewitalizacja linii Ponad pięciokilometrowy odcinek Mścice – Mielno wymagał gruntownego remontu. Aby go wykonać miasto przeznaczyło z budżetu ponad 1,5 mln złotych. 17 czerwca 2008 roku miasto Koszalin przekazało plac budowy do rewitalizacji. Wykonawca prac - Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury w Warszawie Zakład Napraw Infrastruktury w Stargardzie Szczecińskim wymieniło kilkaset sztuk podkładów kolejowych, zmodernizowało przejazd kolejowy na drodze do Kołobrzegu, przeprowadziło wiele wydawałoby się drobnych prac związanych z automatyką i elektroenergetyką, zainstalowało nowe semafory, szafy torowe, sygnalizatory drogowe na przejazdach, uzupełniło znaki drogowe - w tym „Krzyże św. Andrzeja”, wybudowało oświetlenie na przejeździe kolejowym. Trzeba było również wykarczować wiele drzew i krzewów, które wyrosły w pobliżu torowiska. Zapraszamy do skorzystania z nowej, ciekawej oferty komunikacyjnej! http://www.koszalin.pl/news/MAMY-POCIAG-DO-MORZA------.aspx Temat: Linia Koszalin-Mielno MAMY POCIĄG DO MORZA...... 2008-07-16 Najbliższa sobota - 19 lipca 2008 r. jest pierwszym dniem, ktiedy ułatwione będzie dotarcie na wybrzeże Bałtyku turystom i wszystkim osobom spragnionym morskiego szumu fal. W tym dniu o godzinie 5.52 sprzed koszalińskiego dworca PKP rusza regularne połączenie kolejowe na trasie Koszalin – Mielno Koszalińskie. Do dyspozycji pasażerów będzie nowoczesny szynobus, który unikając drogowych korków zapewni dojazd na plażę w ciągu 20 minut. Cena biletu wynosić będzie 4 zł, ale zachowane są wszystkie ulgi stosowane w PKP. Przywrócenie tego kolejowego połączenia było możliwe dzięki bliskiej współpracy partnerów projektu: Władysława Husejko, Marszałka Zachodniopomorskiego, Mirosława Mikietyńskiego, prezydenta miasta Koszalina oraz Zbigniewa Choińskiego, wójta gminy Mielno z udziałem przedstawicieli Polskich Kolei Państwowych. - Mieszkańcy Koszalina i turyści uzyskają w ten sposób możliwość alternatywnego dotarcia z Koszalina nad morze i odwrotnie – odwiedzenia Koszalina, skorzystania z bogatej oferty kulturalnej miasta - wylicza korzyści płynące z uruchomienia połączenia prezydent Koszalina Mirosław Mikietyński. Dzień wcześniej tj. 18 lipca o godzinie 17.00 zaplanowano uroczyste i oficjalne uruchomienie linii na dworcu PKP w Koszalinie. Historia kołem się toczy..... Pierwszy pociąg na trasę Koszalin – Mielno – Koszalińskie wyruszył 15 sierpnia 1905 roku. Niestety po kilku latach ze względów ekonomicznych nie udało się dłużej utrzymać połączenia kolejowego. W 1913 roku otwarto połączenie tramwajowe z Koszalina przez Mielno do Unieścia, które miało wspólne torowisko z koleją. Tak więc po jednym torze kursowały tramwaje i pociągi towarowe. Tramwaje zlikwidowano 30 września 1938 roku. W listopadzie 1988 roku linia Mścice – Mielno Koszalińskie została zelektryfikowana i zmodernizowana przez PKP. 1 września 1994 roku zawieszono na niej ruch pociągów pasażerskich a siedem lat później również ruch towarowy. Wydawało się, że połączenie nie będzie już nigdy reaktywowane. Po objęciu funkcji prezydenta Koszalina przez Mirosława Mikietyńskiego jednym z priorytetowych zadań jakie prezydent wyznaczył do realizacji była reaktywacja linii kolejowej do Mielna. Znalazło to swój wyraz w pierwszej edycji Planu Rozwoju Lokalnego na lata 2005-2007 oraz w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Koszalina. Projekt przechodził różne koleje i koncepcje, aby jednak ostatecznie dzięki zapałowi wielu osób i instytucji, nakładom finansowym koszalińskiego samorządu i samorządu województwa zachodniopomorskiego zostać zrealizowanym! Rewitalizacja linii Ponad pięciokilometrowy odcinek Mścice – Mielno wymagał gruntownego remontu. Aby go wykonać miasto przeznaczyło z budżetu ponad 1,5 mln złotych. 17 czerwca 2008 roku miasto Koszalin przekazało plac budowy do rewitalizacji. Wykonawca prac - Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury w Warszawie Zakład Napraw Infrastruktury w Stargardzie Szczecińskim wymieniło kilkaset sztuk podkładów kolejowych, zmodernizowało przejazd kolejowy na drodze do Kołobrzegu, przeprowadziło wiele wydawałoby się drobnych prac związanych z automatyką i elektroenergetyką, zainstalowało nowe semafory, szafy torowe, sygnalizatory drogowe na przejazdach, uzupełniło znaki drogowe - w tym „Krzyże św. Andrzeja”, wybudowało oświetlenie na przejeździe kolejowym. Trzeba było również wykarczować wiele drzew i krzewów, które wyrosły w pobliżu torowiska. Zapraszamy do skorzystania z nowej, ciekawej oferty komunikacyjnej! http://www.koszalin.pl/news/MAMY-POCIAG ... -----.aspx Temat: pytanie o pociągi do mielna za http://www.koszalin.pl/news/MAMY-POCIAG-DO-MORZA------.aspx MAMY POCIĄG DO MORZA...... 2008-07-16 Historia kołem się toczy..... Rewitalizacja linii Zapraszamy do skorzystania z nowej, ciekawej oferty komunikacyjnej! Temat: Koszalin - Mielno Byłem wczoraj w Mielnie. Uruchomienie połączenia z Koszalina to strzał w 100! Poszedłem na dworzec w Mielnie a tam tłum ludzi oczekujących na pociąg. Trasę obsługiwał niemcobus. Mogli by coś zrobić jeszcze z biletami (nie wiem może sprzedawać w kioskach). Z Mielna wracałem autem. Dojazd do Koszalina zajął mi ...1godzinę i 32 minuty... Pierwszy i ostatni raz byłem tam autem. [ Dodano: 30-07-2008, 07:31 ] Bzdura na torach Absurd na trasie Mielno - Koszalin Na dworcu w Mielnie nie można kupić biletu powrotnego na szynobus do Koszalina. Kolejarze znaleźli na to sposób.... Jak nam przekazali - namawiają pasażerów jadących do Mielna, by kupowali w kasie w Koszalinie bilet w obie strony. Skąd wziął się ten absurd? Na łamach parokrotnie pisaliśmy o zainteresowaniu, jakim cieszy się pociąg relacji Mielno - Koszalin. Szynobus kursuje od 18 lipca i jak na razie można mówić o sukcesie. Jednak jak się wczoraj przekonaliśmy - nie do końca... Dlaczego? - Na dworcu PKP w Koszalinie chciałam kupić bilet na pociąg do Mielna. Usłyszałam, że mam kupić w obie strony, a więc zamiast 4 złotych, musiałabym zapłacić 8 złotych. A kto powiedział, że nie będę chciała wrócić znad morza np. autobusem? - mówi jedna z naszych Czytelniczek. Mamy też inny przykład "kolejowego absurdu”. Do redakcji zadzwonił mieszkaniec Koszalina, który opowiadał o swojej podróży pociągiem z Mielna do Koszalina: - Na dworcu w Mielnie okazało się, że kasa biletowa jest nieczynna. Nie było gdzie kupić biletu, więc wsiadłem do pociągu i chciałem to załatwić z konduktorem. A tego ani widu ani słychu. Takich jak ja było więcej, wręcz cały wagon. Skończyło się na tym, że wszyscy za darmo wrócili znad morza do miasta, bo nie miał im kto sprzedać biletów. Jak potem miasto, które chce podtrzymać przewozy na tej trasie, udowodni, jakie faktycznie było obłożenie? Sytuacja jest niewątpliwie komiczna. Skontaktowaliśmy się z Lechem Karmelitą, który jest naczelnikiem sekcji przewozów regionalnych PKP w Kołobrzegu. - Absolutnie nie ma mowy o tym, aby ktokolwiek zmuszał pasażerów do kupna biletów w obie strony - zapewnia Lech Karmelita. - My tylko sugerujemy takie rozwiązanie, gdyż na razie kasa w Mielnie jest nieczynna. A dlaczego kasa na dworcu w Mielnie jest zamknięta na cztery spusty? - To się zmieni od 1 sierpnia - twierdzi Lech Karmelita. - Wszystko z organizacją kursów na trasie Koszalin - Mielno działo się szybko i jest problem z ludźmi, by obsadzić stanowisko w kasie - tłumaczy. Naczelnik Karmelita zapewnia, że obecnie wyjeżdżający z Mielna mogą kupić bilet u kierownika pociągu albo u konduktorów. - Proszę nie wierzyć, że w pociągu nie było konduktora - mówi naczelnik. - Może się zdarzyło, że pociąg był przepełniony, tak się dzieje popołudniami, i konduktor nie przecisnął się do jakiejś osoby. Ale jak komuś zależy, to bilet u konduktora kupi. Nasz komentarz: Obawiam się, że zaniedbania dotyczące sprzedaży biletów odbiją się sporą czkawką. I to finansową. Wystarczy przypomnieć, że ratusz wydał 1,5 miliona z pieniędzy podatników, by uruchomić połączenie. Powodzenie przedsięwzięcia zależy tylko i wyłącznie od obłożenia pociągu. A tu kasa nieczynna, konduktorzy mają problemy, żeby dopchać się do pasażerów... A potem wszyscy będą się dziwić, dlaczego "słupki” pokazują, że kursy nie są opłacalne, a 1,5 miliona pójdzie na marne. gk24.pl -------------------------------------------------------------------------- # o Jezu, ale ABSURD! kiedy staniecie sie prawdziwymi dzienikarzami? # Pawilon Brzeziny, dzisiaj, 00:42A to tylko w sezon jezdzi? # Gość, dzisiaj, 00:27Ja już miałem "przyjemność" się przejechać i nigdy więcej... absurdalne kolejki do kasy, ścisk niesamowity w środku (jedna osoba na drugiej a część chętnych pomimo biletu została na dworcu), wyłączona klimatyzacja- jakoś nie chce mi się wierzyć aby taki nowoczesny szynobus nie posiadał [...] Temat: Linia Koszalin-Mielno Bzdura na torach Absurd na trasie Mielno - Koszalin Na dworcu w Mielnie nie można kupić biletu powrotnego na szynobus do Koszalina. Kolejarze znaleźli na to sposób.... Jak nam przekazali - namawiają pasażerów jadących do Mielna, by kupowali w kasie w Koszalinie bilet w obie strony. Skąd wziął się ten absurd? Na łamach parokrotnie pisaliśmy o zainteresowaniu, jakim cieszy się pociąg relacji Mielno - Koszalin. Szynobus kursuje od 18 lipca i jak na razie można mówić o sukcesie. Jednak jak się wczoraj przekonaliśmy - nie do końca... Dlaczego? - Na dworcu PKP w Koszalinie chciałam kupić bilet na pociąg do Mielna. Usłyszałam, że mam kupić w obie strony, a więc zamiast 4 złotych, musiałabym zapłacić 8 złotych. A kto powiedział, że nie będę chciała wrócić znad morza np. autobusem? - mówi jedna z naszych Czytelniczek. Mamy też inny przykład "kolejowego absurdu”. Do redakcji zadzwonił mieszkaniec Koszalina, który opowiadał o swojej podróży pociągiem z Mielna do Koszalina: - Na dworcu w Mielnie okazało się, że kasa biletowa jest nieczynna. Nie było gdzie kupić biletu, więc wsiadłem do pociągu i chciałem to załatwić z konduktorem. A tego ani widu ani słychu. Takich jak ja było więcej, wręcz cały wagon. Skończyło się na tym, że wszyscy za darmo wrócili znad morza do miasta, bo nie miał im kto sprzedać biletów. Jak potem miasto, które chce podtrzymać przewozy na tej trasie, udowodni, jakie faktycznie było obłożenie? Sytuacja jest niewątpliwie komiczna. Skontaktowaliśmy się z Lechem Karmelitą, który jest naczelnikiem sekcji przewozów regionalnych PKP w Kołobrzegu. - Absolutnie nie ma mowy o tym, aby ktokolwiek zmuszał pasażerów do kupna biletów w obie strony - zapewnia Lech Karmelita. - My tylko sugerujemy takie rozwiązanie, gdyż na razie kasa w Mielnie jest nieczynna. A dlaczego kasa na dworcu w Mielnie jest zamknięta na cztery spusty? - To się zmieni od 1 sierpnia - twierdzi Lech Karmelita. - Wszystko z organizacją kursów na trasie Koszalin - Mielno działo się szybko i jest problem z ludźmi, by obsadzić stanowisko w kasie - tłumaczy. Naczelnik Karmelita zapewnia, że obecnie wyjeżdżający z Mielna mogą kupić bilet u kierownika pociągu albo u konduktorów. - Proszę nie wierzyć, że w pociągu nie było konduktora - mówi naczelnik. - Może się zdarzyło, że pociąg był przepełniony, tak się dzieje popołudniami, i konduktor nie przecisnął się do jakiejś osoby. Ale jak komuś zależy, to bilet u konduktora kupi. Nasz komentarz: Obawiam się, że zaniedbania dotyczące sprzedaży biletów odbiją się sporą czkawką. I to finansową. Wystarczy przypomnieć, że ratusz wydał 1,5 miliona z pieniędzy podatników, by uruchomić połączenie. Powodzenie przedsięwzięcia zależy tylko i wyłącznie od obłożenia pociągu. A tu kasa nieczynna, konduktorzy mają problemy, żeby dopchać się do pasażerów... A potem wszyscy będą się dziwić, dlaczego "słupki” pokazują, że kursy nie są opłacalne, a 1,5 miliona pójdzie na marne. gk24.pl -------------------------------------------------------------------------- # o Jezu, ale ABSURD! kiedy staniecie sie prawdziwymi dzienikarzami? # Pawilon Brzeziny, dzisiaj, 00:42A to tylko w sezon jezdzi? # Gość, dzisiaj, 00:27Ja już miałem "przyjemność" się przejechać i nigdy więcej... absurdalne kolejki do kasy, ścisk niesamowity w środku (jedna osoba na drugiej a część chętnych pomimo biletu została na dworcu), wyłączona klimatyzacja- jakoś nie chce mi się wierzyć aby taki nowoczesny szynobus nie posiadał [...] Cytowane teksty wyróżniamy kursywą i jeśli kopiujemy artykuł z internetu to podajemy odnośnik. mod. Karol Domagalskiu Temat: Pływ na konwentach Witam! Pragnę ponownie zaprosić wszystkich uczestników kampanii Homogenesis, a także pozostałe osoby zainteresowane szeroko pojętą fantastyką na Koszalińskie Spotkania z Fantastyką "FENIKS". Oto oficjalne info: KOSZALIŃSKIE SPOTKANIA Z FANTASTYKĄ FENIKS komunikat organizacyjny Termin: 26 – 28 maja 2006 r. Miejsce: Zespół Szkół w Mścicach k/Koszalina, ul. Szkolna 1. Dojazd lokalny: Sprzed dworca PKP w Koszalinie do Mścic - autobus nr 1 lub bus w kierunku do Mielna Organizacja Zgłoszenia wstępne dla klubów (wstępna ilość uczestników – członków klubu) - na adres organizatora KKF "Sathra” w terminie 15 kwietnia 2006 r. włącznie. Zgłoszenie wstępne nie jest obowiązkowe. Zgłoszenia imienne (przedpłata) – na adres współorganizatora KLKS „Pobrzeże” w terminie do 15 maja 2006 r. włącznie. Potwierdzenie uczestnictwa ze strony organizatora - do 20.05.2006 r. włącznie. Uwaga liczba miejsc ograniczona. Rozpoczęcie imprezy – 26 maja 2006 r., godz. 17.00 w hali Zespołu Szkół w Mścicach Propozycje programowe: 1/ Prelekcje i dyskusjje 2/ Dział gier fabularnych 3/ Dział LARP-ów 4/ Konkursy 5/ Dział filmowy 6/ Turniej gry Magia i Miecz 7/ Dział gier karcianych 8/ Games Room 9/ Dział gier bitewnych i figurkowych 10/ Pokazy walk rycerskich Szczegółowy plan konwentu zostanie dostarczony uczestnikom najpóźniej podczas rozpoczęcia imprezy. Wpisowe Pełna akredytacja obejmująca 2 noclegi na terenie konwentu (karimaty i śpiwory we własnym zakresie, nocleg w przeznaczonych do tego celu salach lekcyjnych, dostęp do łazienek i pryszniców) oraz ubezpieczenie NW wynosi 25 zł. Zakwaterowanie i wyżywienie Zespół Szkół w Mścicach Zamówienia – w terminie zgłoszeń imiennych na adres organizatora wyłącznie w formie pisemnej (pismo, poczta elektroniczna). Liczba zgłoszeń pozwoli nam oszacować wymagany stopień przygotowania stołówki. Główny organizator Andrzej "Anioł" Krzyżanowski Kontakt ul. Sygietyńskiego 11/1 75-527 Koszalin tel. 880-141-095, poczta elektroniczna shaidel@wp.pl Uwagi końcowe 1/ Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania imprezy z przyczyn niezależnych. 2/ Poszczególne punkty programu mogą ulec zmianie. 3/ Każdy z uczestników dostanie dyplom pamiątkowy, dodatkowo organizatorzy punktów programu otrzymają dyplomy z podziękowaniami. 4/ Niepełnoletni uczestnicy, którzy pragną pozostać na terenie konwentu na noc proszeni są o dostarczenie pisemnej zgody rodziców. 5/ Impreza 100 % bez alkoholu. Bycie nietrzeźwym, bądź wnoszenie alkoholu na teren konwentu powoduje bezwarunkowe usunięcie z terenu konwentu bez prawa zwrotu akredytacji. (Informacja dla Artis restauracja jest 200 m od terenu knwentu) Pozdrawiam i zapraszam serdecznie Andrzej "Anioł"Krzyżanowski Temat: PRZEJMOWANIE POCIĄGÓW POSPIESZNY CH PRZEZ PKP IC - pytania i wyja Wczoraj w Radiu Maryja można było usłyszeć wypowiedź pana Koguta z kolejowej sekcji NSZZ SOLIDARNOŚĆ. Oczywiście ona, jak i większość MK spreciwia się treści ustawy nakazującej przejąć pociągi pospieszne przez PKP IC. Ja ewentualnie zezwoliłbym na to, ale z zastrzeżeniem: pociągi pospieszne obsługiwane przez PKP IC nazywały bedą się InterRegio i cena biletu będzie taka jak dotychczas (w PKP PR) + ew. 2-5 zł miejscówki!!!!!! Jeśli przejęte pospieszne mają stać się expressami, to jestem temu przeciwny!!!!!! - Ekspressów mamy wystarczającą ilość!!! A poza tym np. w Świdwinie EXy nie będa pewnie stawały - a większość pociągów to pospieszne! Również zdecydowane NIE jeśli ma dojść do likwidacji połączeń (choć niektóre moznaby zmodyfikować - patrz niżej)! Kilka pytań: 1. PKP PR ma ponad 660 mln zł długów (zrobionych w ciągu 2 lat istnienia). A 04:07 osob Białogard--Szczecin Są godziny gdzie jedzie posiąg za pociągiem i są godziny, gdzie poiciągu --------------- Temat: [Koszalin] Papierowa kolejka lokalna Szybciej mi kaktus na głowie wyrośnie niż u nas coś tutaj pojedzie. Niestety u nas dominuje tendencja do zwijania linii kolejowych a nie do ich rozwijania. Czy sieć do Bobolic czy Mielna będzie należała do PKP czy do miasta, to będzie jedno i to samo. Nikt nie uruchomi, bo nie będzie na to pieniędzy. Miasto w to napewno nie zainwestuje grubszej kasy, a taka byłaby potrzebna. Do Świelina kursowała przez jakiś czas stosunkowo niedawno wąskotorówka, ale kursy zawiesili, bo im się nie opłacało. Więc czy teraz nagle zacznie się opłacać? Swoją drogą.... czy linia do Mielna nadaje się wogóle do użytku, bo szczerze wątpię w to?? Papierowa kolejka lokalna Koszalin może mieć dwa lokalne połączenia kolejowe niezależne od PKP. Tak przynajmniej wynika z opracowania "Koncepcja marketingowa reaktywacji -- Temat: Koszalin - Mielno Przedsiębiorca czuje się oszukany przez PKP - Jak kupowałem ten budynek, to pokazano mi uchwałę o likwidacji linii kolejowej. Tylko dlatego zainwestowałem tu pieniądze. Teraz mogę zbankrutować - żali się Zbigniew Kimbar. Powodem jego obaw jest reaktywacja połączenie kolejowego Koszalin - Mielno. Smród palonego oleju jaki unosi się z podkładów kolejowych, hałas prac przy remontowanym torowisku - takie atrakcje mają wczasowicze, którzy zdecydowali się wykupić miejsce w ośrodku wypoczynkowym prowadzonym przez Zbigniewa Kimbara. Budynek sąsiaduje bezpośrednio z peronem dawnego dworca PKP w Mielnie, a pięć metrów od ściany budynku ośrodka biegną tory. Kolej na wczasy - Wczasowicze rezygnują, tracę pieniądze. A wszystko przez to, że kolej mnie oszukała. Kiedy sprzedawali mi ten teren twierdzili, że linia jest zlikwidowana, a tymczasem w piątek ruszył tędy pierwszy pociąg - opowiada. Na dowód wyciąga uchwałę Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ze stycznia 2002 roku, w której czarno na białym jest napisane, że linia będzie zlikwidowana. - Gdyby napisali: zawieszona lub coś takiego, to bym się dwa razy zastanowił. A oni wyraźnie napisali "zlikwidowana”. Jak to rozumieć? Ja odczytałem to literalnie. Nie ma linii i nie będzie! Właśnie dlatego wziąłem kredyt i zdecydowałem się na remont budynku - wyjaśnia. Nie odpuszczę Kiedy zorientował się, że linia zlikwidowana kilka lat temu ożywa, zaczął działać. - Mam wszystkie wymagane pozwolenia, tymczasem prace przy remoncie torowiska i użytkowanie torów przez kolej powodują zagrożenie zawalenia się mojego budynku. Nadto zagrażają życiu i zdrowiu osób, które przyjechały na wypoczynek - napisał w piśmie skierowanym do Prokuratury Okręgowej w Koszalinie. Zainteresował także nadzór budowlany w koszalińskim starostwie. Wysłał pismo do prezydenta. Jego pisma pozostały bez echa. Przedsiębiorca zapowiedział szukanie sprawiedliwości w sądach. PKP umywa ręce - Przekazaliśmy ten teren gminie Koszalin i nie jesteśmy właścicielami działki - zastrzega na początku rozmowy Ireneusz Kilichowski, dyrektor Oddziału Nieruchomości PKP w Szczecinie.Tłumacząc określenie likwidacji linii zawarte w uchwale PKP zaznacza, że nie chodziło o fizyczna likwidację linii. A o co?! - próbujemy dociec. - Ten pan źle to odczytał. Kolej powiedziała, że nie będzie eksploatować tej linii - przekonuje dyrektor. Wyjaśnił nam, że uchwała co prawda została podjęta, ale nie zaakceptował jej minister infrastruktury. Do tego czasu połączenia można było wznowić w każdej chwili. - Tak przecież dzieje się w całym kraju. Ten pan wiedział co kupuje. Tam wcześniej też był kolejowy ośrodek wypoczynkowy - twierdzi urzędnik PKP. W Starostwie Powiatowym dowiedzieliśmy się, że zdaniem powiatowego inspektora budowlanego nie ma mowy o złamaniu prawa, bo przepisy na które powołują się Zbigniew Kimbar dotyczą obiektów nowo budowanych, a nie już istniejących. KOMENTARZ Jak widać można różnie rozumieć słowo "likwidacja”. Dla mnie i dla pana Kimbara znaczenie tego słowa jest oczywiste: znieść, usunąć, rozwiązać, pozbyć się czegoś. I tak to tłumaczą słowniki. W nowomowie urzędniczej jest to zawieszenie i inne pojęcia, które pozwolą wybrnąć z kłopotliwej sytuacji. źródło: gk24.pl Temat: [ Sz ] Mniej pociągów w województwie - lista odwołań. www.glosszczecinski.com.pl Mniej pociągów w województwie Osiemnaście pociągów regionalnych zostanie odwołanych, a pięć połączeń Samorządy wspólnie z przedstawicielami PKP, ministerstwa infrastruktury i - Staraliśmy się znaleźć kompromis i zlikwidować jak najmniej pociągów, albo Udało się utrzymać połączenie między Kamieniem Pomorskim a Wysoką Kamieńską. Rząd do końca kwietnia ma zapoznać się z propozycjami samorządów i PKP. - Gdyby nawet zaproponowany pakiet został przyjęty i tak dotacja rządowa PKP ograniczenia w kursowaniu pociągów tłumaczy mniejszą niż zakładana w POCIĄGI ODWOŁANE Odjazd, godz. 11.27 - Stargard-Szczecin POCIĄGI ZASTĄPIONE AUTOBUSAMI Odjazd, godz. 5 - Stargard-Pyrzyce SKRÓCONE TRASY Odjazd, godz. 20.55 - Kołobrzeg-Szczecinek, nie kursuje na odcinku Temat: PKP & ISIC Witam:D http://www.kolejarz.lhs.pl/wstep_1.htm tutaj jest wyciag z przepisow... domniemuje, ze Grzegorz ma to wszystko aktualne, tak wiec wyraznie z tabeli wynika, ze na ISICu mozesz tylko studiujac za granica z waznym dowodem os./paszportem... to ze honoruja ISIC to jest ich zasrany za przeproszeniem obowiazek (PKP nie wazne ktore) i do tej pory wiele ludzi dawalo sie na to nabrac i placilo pelna stawke:( Tak wlasciwie to wyglada ze ISIC w Polsce na PKP jest wazny tylko dla Studentow! czyli jezeli jestes uczniem, to prawdopodobienstwo wpadki bedzie wieksze...
eeee ale jak to jest W TEJ CHWILI na PKP? mi sie zdaje ze inaczej
pzdr i mam nadzieje, ze jeszcze sie kilka rzeczy wyjasnilo... a ja na 9 do Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 114 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||