Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fantazia.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Karpacz





    Temat: Jelenia Góra - Karpacz
    Ja zgadzam się z przedmówcą, gdyż "muchobusy" z Jeleniej Góry nie mają najmniejszego sensu, ale szynobus z Wrocławia, czy z Poznania, owszem, ma. Myślę, że nawet na linii, z Wrocławia, do Jeleniej Góry, szynobus rozwinie trochę wyższe prędkości. Tak samo, przyszłość, mają pociągi pospieszne (np 2 wagony od "Sudetów) prowadzone SU42 (cięższy tabor ma rację bytu, bo nieraz widziałem zdjęcia z SM-ką w Karpaczu) Jakoś osobowe z Wrocławia do Kudowej, mogą mieć zmienianego loka w Kłodzku, tak samo z Wrocławia do Gorlitz, mogą mieć zmienianego loka w Węglińcu. Myslę też o, pociągach retro prowadzonych parowozem (Karpacz-Jelenia Góra-Piechowice-Szklarska Poręba-Jakuszyce-Harrahov. Oczywiście te pociągi to marzenia ściętaj głowy, ale nawet takie kiedyś się spełnią.

    A co do złego położenia dworca w Karpaczu, to PKP powinno podstawić autobusy, np do świątyni Wang, i np odjazd autobusu z dworca 10 minut po przyjeździe jakiegokolwiek pociągu pasażerskiego, a przyjazd na dworzec 10 minut przed odjazdem pociągu w stronę Jeleniej. Oczywiście autobus oznaczony w HAFASIE jako KKA, i np stacje :

    -KARPACZ (stacja kolejowa)
    -KARPACZ DOLNY
    -KARPACZ ŚREDNI
    -KARPACZ GÓRNY
    -KARPACZ WANG.



    Temat: DB Regio wjedzie do Polski


    Po co im była wojna skoro teraz metodą małych kroków zabiorą sobie to co chcą?


    Hitler był na szczęście kiepskim strategiem i nie mógł przewidzieć obecnych
    czasów  ale wracając do tematu ,wojna wojną to zupełnie odrębny temat ,a
    świadczenie usług przewozowych na polskich torach przez DB Regio nie oznacza
    przejęcia torowisk na rzecz państwa niemieckiego.
    Osobiście mieszkam w rejonie przygranicznym i jak kiedyś byłem przeciwny
    wjazdowi DB na nasze tory ,tak teraz jestem jak najbardziej za.
    Konkurencja może tylko polepszyć ofertę przewozową w rejonach granicznych ,a na
    naszego rodzimego molocha PKP nie ma niestety co liczyć.
    Co jest Twoim zdaniem lepsze:
    1.Być patriotą w stosunku do PKP ,mieszkać koło linii kolejowej na której PKP
    (często w dziwnych okolicznościach zawiesiło ruch pasażerski) i pogodzić się z
    tym że więcej nie zobacze tu pociągu osobowego PKP,ani tym bardziej z niego nie
    skorzystam
    czy
    2.Mieszkać przy tej samej reaktywowanej linii kolejowej i korzystać z usług
    zagranicznego przewoźnika.
    Dla mnie po latach marazmu i likwidacji jakie PKP zaserwowały na Dolnym Śląsku
    wybór jest oczywisty -czyli czynna linia kolejowa a przewoźnik nieistotny.
    A dla DB Regio dobra rada.
    Karpacz , Karpacz ,jak najszybciej do Karpacza







    Temat: Karpacz...w sobotę?

    Witam wszystkich


    Czy ktoś może mi odpowiedzieć, jak dostać się z Wrocławia do
    Karpacza w sobotę?


    Sytuacja czesto ma miejsce na tej grupie - gosc zadal konkretne pytanie, a
    zostalo mu udzielonych kilka odpowiedzi w stylu BLE BLE BLE, ktore i tak nic
    nie wyjasniaja. Wiec moze ja sprobuje.
    O podrozy PKP do Karpacza mozesz zapomniec bo linia Jelenia Gora - Karpacz
    zostala juz dawno zlikwidowana. Ponadto podroz pociagiem na trasie Wroclaw -
    Jelenia Gora trwa planowo 3h40min, czego stanowczo odradzam.
    Proponuje jechac PKSem
    tu jest rozklad
    http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/9ce879bc-8e10-4f43-b3e9-d7...
    b4f/PKS_cen_odj_17.07.pdf
    jest nawet kilka polaczen bezposrednich. Spokojnie mozna jechac do Jeleniej
    Gory, a tam przesiasc sie na autobus do Karpacza
    http://www.karkonosze.info.pl/komunikacja/pks_jelenia1.htm

    Nie wiem czy na trasie Karpacz - Jelenia Gora jezdza jakies busy.

    Do Jeleniej mozna dostac sie rowniez komunikacja prywatna
    http://www.wroclaw.pl/m3313/p41573.aspx
    i zarezerwowac nawet miejsce.
    http://www.krycha.pl/news.php
    Busy sa tansze (15zl normalny,10zl ulgowy) od PKSu (bilet w zaleznosci od
    kursu i mozliwych znizek od 10 do 24zl) ale jest w nich mniej miejsca na
    nogi. Jedzie sie szybciej bo ok 1h30min, autobus 2h. Co do temperatury w
    busie to upal nie ma znaczenia bo jest klima i podrozuje sie calkiem milo.
    Pozdro i udanego weekendu
    Pit





    Temat: Jelenia Góra - Karpacz
    Do Karpacza powinny jezdzic pociągi jak kilka lat temu,potrzebne są najbardziej dla Turystów,jak i dla mieszkańców,czas przejazdu nie jest bardzo długi Jeenia.Góra-Karpacz 40min. , Karpacz-Jelenia Góra 35min. , PKS 40-45min. PKP 5,00 byłoby na tej trasie - ulgowy 2,82 , PKS 6,40 bez ulg (poza biletem miesięcznym szkolnym/studenckim) Burmistrz Miasta powinien się postarać o dojazd pociągiem do kurortu ,,Pod Śnieżką,, jakim jest Karpacz ,może pomoże ,,Gołębiewski,,



    Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
    Dworzec PKP w Karpaczu idzie pod młotek

    PKP ogłosiły przetarg na zabytkowy obiekt. Dworzec od kilku lat, od czasu zamknięcia linii Jelenia Góra - Karpacz, popada w coraz większą ruinę. Budynek chciał za darmo przejąć samorząd, ale nie zgodził się na to minister transportu. Burmistrz Bogdan Malinowski mówi, że miasto nie złożyło oferty na przetargu.

    Nieoficjalnie wiadomo, że kilka osób zainteresowanych jest uruchomieniem tam
    dyskoteki z restauracją.

    Piotr Kaczmarski PRW





    Temat: Wrocław - Karpacz
    Witam,
    jak najlepiej dostać się z Wrocławia do Karpacza?
    PKP - nie ma połaczenia
    PKS - tylko w godzinach ranno - wczesnopopołudniowych, a potrzebuję coś
    wieczornego.
    Może jest jakaś komunikacja prywatna, ale nie wiem gdzie ewentualnie szukać.
    Dziękuję
    Justyna




    Temat: PCC Rail Szczakowa startuje 20 lutego


    Jedno wielkie pozapekapowskie niedasie.

    Do Krystyny, kasjerki PKP:
    Rozwiazac w tym kraju tylko PKP, czy wszystkie pasażerskie firmy kolejowe i
    zaorać perony?


    Nie. Podstawą pasażerskiego problemu w Polsce jest spółka PKP Przewozy
    Regionalne. To ona generuje największe straty i likwiduje połaczenia po mimo
    coraz większychg rocznych dotacji. Wygenerowała od swojego istnienia 1
    październiak 2002 roku już 2 mld strat. I dzięki likwidowaniu połaczeń i coraz
    większym dotacjom to zadłużenie o dziwo się zmniejsza. Ale dlaczego
    pasażerowie mają płacić za długi PKP PR?

    Drugim problemem będzie zbyt małe zaangażowanie spółki PKP PLK SA. Która to
    generuje największe straty (pomijając ruiny - nieruchomości PKP). Firma ta
    powinna być bardziej przychylna prywatnym przewoźnikom jak i towarowym i
    pasażerskim. Jest szansa, że DB może u nas świadczyć usługi, ale to zależy
    również od absurdalenj spółki PKP PLK SA, bo jeśli zarząda ona naprawy
    torowiska Jelenia Góra(Mysłakowice)-Karpacz 8 mld złotych (pokrywając cały
    dług PKP) to rzeczywiście te pociągi DB do Karpacza nie dojadą.





    Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
    KARPACZ - Dworzec nie został sprzedany

    PKP unieważniły przetarg na sprzedaż dworca kolejowego w Karpaczu. Gdyby doszło do transakcji, miasto nie miałoby już szans na przejęcie tego obiektu.
    Władze Karpacza starają się o przejęcie zdewastowanego obecnie dworca od sześciu lat. Od dawna jest on nieczynny, bo do Karpacza nie jeżdżą żadne pociągi. Urząd miasta chciałby umieścić w budynku dworca ośrodek kultury i przenieść do niego Muzeum Zabawek ze zbiorów Henryka Tomaszewskiego.
    Gdy przed paroma tygodniami PKP zaskoczyły władze Karpacza decyzją o wystawieniu dworca na sprzedaż, szefowie miasta zaczęli protestować. Być może to właśnie listy do najważniejszych osób w państwie pomogły, bo PKP unieważniły przetarg (bez podania przyczyn), choć zgłosiło się do niego kilkunastu oferentów.
    Teraz ruch należy znowu do PKP. Władze miasta wciąż mają nadzieję, że dworzec zostanie skomunalizowany.

    (kos)

    "NOWINY JELENIOGÓRSKIE"



    Temat: Dworzec w Karpaczu - petycja
    Przekazuję prośbę twórców stowarzyszenia Karkonoskie drezyny ręczne o wypełnienie i wysłanie netem PETYCJi do Premiera, w sprawie pozyskania majątku publicznego znajdującego się w posiadaniu PKP S.A. na rzecz jednostek samorządu terytorialnego (m.in niszczejących budynków dworców kolejowych )

    Karkonoskie drezyny ręczne wspólnie z lokalnymi samorządami, jako cel stawiają sobie rewitalizację linii kolejowych 340 i 308 łączących Karpacz, Podgórzyn, Mysłakowice oraz Kowary i Jelenią Górę.oraz aby na bazie Dworca Kolejowego w Karpaczu (przy zachowaniu jego pierwotnej funkcji) powstało centrum kultury.Więcej informacji.

    Wg dostepnych informacji PKP wyłoniło w przetargu nabywcę budynku dworca w Karpaczu (z pominięciem oferty samorządu) , który może przeznaczyć budynek na tzw. inne cele (np dyskotekę), co prawdopodobnie znacząco zmniejszy szanse na przywrócenie ruchu na tej trasie. Obecnie przetarg czeka? na zatwierdzenie Ministra Transportu. Więcej informacji.

    ----------------

    Apel

    "Na naszej stronie znajduje się zakładka PETYCJA. Można oddać głos w sprawie przekazywania linii kolejowych na rzecz samorządów drogą internetową lub wydrukować i zebrać wśród znajomych.
    Za każdy oddany głos serdecznie dziękujemy!"
    link do PETYCJI



    Temat: Jak dojechac z Karpacza do Wwy?


    Prosba o pomoc. Pisze spoza Polski. Musze dojechac 12 grudnia (piatek) z
    Karpacza do Warszawy. Znalazlem autobus Karpacz-Wroclaw o 11:00, przyjazd
    Wroclaw 14:10 i pociag IC odjazd z Wroclawia 14:35. Czy 25 minut we
    Wroclawiu
    to nie za malo na przesiadke? Jak daleko jest od dworca autobusowego do
    Wroclawia Gl.? Jakas inna kombinacja? Czy sa wczesniejsze autobusy?

    Z gory dziekuje.

    Jurek (jrk011 'at' gazeta.pl)


    To wystarczający czas na przesiadkę pod warunkiem, że autobus z Karpacza
    przyjedzie punktualnie. Dworzec autobusowy PKS we Wrocławiu jest w pobliżu
    dworca PKP, wystarczy tylko przejść przez ulice.
    http://www.pks.jgora.pl/
    tu masz połączenia autobusowe z Jeleniej Góry do Wrocławia, z Karpacza
    wystarczy dojechać zwykłym autobusem na dworzec PKS w Jeleniej Górze, a
    stamtąd jest mnóstwo autobusów do Wrocławia. Pamietaj tylko, aby jechać z
    Karpacza przez Miłków, Sosnówkę, Podgórzyn,w przeciwnym wypadku dojedziesz
    do dworca PKP w Jeleniej Górze. Miłej podróży.




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: Jelenia Góra - Karpacz
    Witam

    Co do lini Jelenia Góra - Karpacz (Kowary) myśl, że miała by ona rację bytu. Jednak musiałoby być spełnionych kilka warunków:
    1) W miarę normalny czas przejazdu konkurencyjny dla PKS-u, co wiązałoby się napewno ze sporym nakładem finansowym. (o tym była już mowa wcześniej)
    2) Wydłużenie relacji np. Bolesławiec - Lwówek - JG - Karpacz czy wspominana już wersja z Goerlitz. Kiedyś pamiętam PKP wydłużyło ostatni skład z Karpacza do Lwówka nie pamiętam ile czasu coś takiego funkcjonowało ale napewno podniosło to frekwencję na tym kursie.
    3) Lokalizacja nowych przystanków osobowych.
    a)reaktywowanie przystanku Brzezie Karkonoskie
    b)nowy przystanek Mysłakowice Dolne w okolicach tzw. bloków polamowskich w Mysłakowicach mniej więcej połowa drogi ze stacji Mysłakowice do stacji Łomnica.
    4) Wprowadzenie połączenia do Kowar, a z czasem do Kowar Górnych.
    5) Nagłośnienie i reklama z prawdziwego zdażenia
    6) Zniżki, promocje, ZVON itp.

    Myślę, że przywrócenie połączeń regularnych może nastąpić najwcześniej za dwa - trzy lata, ponieważ:

    1) Przede wszystkim gruntowny remont torowisk i infrastruktury szeroko pojętej.
    2) Na dzień dzisiejszy zbyt mała ilość szynobusów, którymi dysponuje ogólnie Dolny Śląsk (KD i PKP)

    Co od pomysłów z wagonami bezpośrednimi do Karpacza, to wszystko fajnie, tylko czy aby napewno się to da rozwiązać technicznie. Chodzi głównie mi o pojemność stacji Karpacz. Zwłaszcza jeśli miałby się tam odbywać ruch cykliczny szynobusami.

    z mojej strony to narazie tyle



    Temat: Uszynobusianie ;-)


    Niestety tak wesoło nie jest. Po pierwsze były głosy na pmk, że linia już
    przejezdna nie jest. Po drugie potoki owszem są, ale do centrum Karpacza,
    a nie na przedmieścia, z których trzeba 15-20 minut drałować pod niezłą
    górę.


    A jakoś kiedyś ludzie korzystali z pociągów do Karpacza, po mimo oddalenia
    stacji Karpacz od centrum kurortu.
    Pomóc mogłyby dwie opcje (obie s-f): przedłużenie linii przynajmniej


    pod Biały Jar (od obecnej stacji w tunelu i potem wyjazd windą na górę,
    jak w Monte Carlo :-))) ) albo przedłużenie pod Wang przez Biały Jar
    na powierzchni z zastosowaniem zębatki.


    Tunel to wiesz... Coś więcej niż s-f.
    Poza tym niech wybudująten Łódź Kaliska-Łódź Fabryczna to będie bardziej
    realne.


    12 listopada (piątek) jechałem PKSem z Jeleniej do Karpacza. Odjechał
    spod dworca PKP z kilkunastoma osobami, na następnym przystanku
    czekały dzikie tłumy. Na tyle dzikie, że staliśmy 15(!) minut aż kierowca
    sprzedał wszystkim bilety. Okrzyki "proszę się przesuwać do tyłu", "tutaj
    ludzie nie mogą już wsiąść" przypomniały mi lata 80-te. Autobus jechał
    przez Kowary i to właśnie tu, pod dworcem kolejowym (!) większość
    wysiadła. Również sporo wysiadło wcześniej w Mysłakowicach. Czyli może
    ta linia byłaby lepsza do wznowienia ruchu?
    Albo tak jak ten autobus: JG - Mysłakowice - Kowary - Mysłakowice -
    Karpacz? Chyba wyrobiłby się w 55 minut,


    Nie osobne pociągi JG-Kowary, JG-Karpacz, ze mianą czoła nie ma sensu.





    Temat: Możecie pomóc!


    Dlaczego Niemcy?
    Już nic nie możemy zrobić własnymi rękami oprócz mycia szklanek w Anglii?
    Ścieżce rowerowej mówimy "nie".
    Zapraszamy na

    www.drezyny.karpacz.pl

    Zamiast utyskiwać nad niegospodarnością w PKP S.A. pomózcie nam uratować tą
    linię i dworzec.
    W przeciwnym razie tory kupią złomiarze a dworzec jakiś pracz kapuchu
    albo...Niemiec. :)


    Nie utyskuję nad niegospodarnością w PKP S.A. Chciałem tylko zauważyć, że
    słyszy się tylko o przejęciach linii kolejowych przez samorządy i zamianie
    ich na ścieżki rowerowe, na co pieniądze mają pochodzić ze złomowania tego,
    co pozostało. Mi się marzy, żeby na takich liniach pojawili się przewoźnicy
    obsługujący właśnie takie lokalne odcinki, niekoniecznie supernowoczesnym
    taborem. A jeżeli tylko Niemcy będą chcieli coś zrobić w tej kwestii to nie
    mam nic przeciwko. Lepiej tak, niż patrzeć na całkowitą ruinę, do jakiej
    doprowadziła polityka transportowa naszej kochanej ludowej ojczyzny.
    A swoją drogą pamietam jeszcze, jak kiedyś oczekując na pociąg z Karpacza do
    Jeleniej (opóźniony) byłem świadkiem "wjazdu" wehikułu LKR do Karpacza z
    godzinnym opóźnieniem złapanym od Mysłakowic z powodu poslizgów na
    podjeździe do Karpacza. Z Miłkowa do Karpacza jechał godzinę, obsługa
    zasuwała z wiaderkami z piaskiem przed pociągiem i sypała na tory. Sam
    silnik tego czegoś rzęził na najwyższych obrotach rozgrzany niemal do
    czerwoności, wszystkie blachy z osłon pozdejmowane, a w pociągu kilka osób.





    Temat: Z Karpacza? Specjalny? Z jakiej okazjii?


    Drawsko Pomorskie - coprawda nie bezpłatne a w zamian za zaległości
    podatkowe ( które napewno pkp wobec karpacza też ma :D )


    Właśnie słabo z tymi zaległościami.
    Często gminy albo same umarzają zaległości, albo wchodzi jakiś zapis ustawowy
    o restrukturyzacji zadłużenia i jest ono umarzane z mocy prawa po spełnieniu
    przez PKP S.A. jakichś tam warunków.
    Sytuacja PKP zaczyna przypominać nieco sytuację FWP.
    Z państwowego niegdyś przedsiębiorstwa powstała spółeczka, która dostała w
    darze domy wczasowe. Teraz, co roku wyznacza kilka nieruchomości na sprzedaż
      i tak sobie z tego handlu przedłuża agonię.

     Ponawiam wiec pytanie, czy zna ktoś przypadki nieodpłatnego przekazania
    nieruchomości budynkowych na rzecz samorządów?

    Pozdrawiam
    Rafał
    www.drezyny.karpacz.pl





    Temat: R"Y"Ś Rajd Inżynierii Środowiska
    PKP do Jeleniej Góry
    http://rozklad-pkp.pl/bin...985485&OK#focus

    2 kl osobowego kosztuje 18,50 zł a pośpiechu 31,00 zł.
    Zauważcie że pośpiech czasem jedzie dłużej niż osobowy (bez komentarza proszę
    od tych cen odlicz zniżkę, o ile masz podbitą nowa legitymację (prawie 40% zniżki)

    BUS(nie piszę PKS, tylko jakikolwiek BUS) J. Góra -> Karpacz
    Busy PKSu stoją na prawo jak sie wychodzi z dworca, i tam bilet jest tani, ale jak sie spieszycie albo jest Was dużo to na wprost wejścia stoją busy, i tam z kierowcą można pogadać, potargować, i może wyjść niewiele drożej jak będzie Was dużo - znaczy komplet w busie, i nie trzeba czekać tylko od razu jedziecie....

    trzeba pogadać jak ktoś ma gadane to może i się targować, ceny nie pamiętam, tli mi się coś tk 5-10 zł ale jeździłem tam jakieś 3-6 lat temu więc się mogło pozmieniać...

    Jest jeszcze alternatywa - Krycha-Bus się nazywa, i jest chyba niewiele tańsza i szybsza od PKP i też śmiga do J. Góry...

    więc można kombinować, mona się zastanowić nad autem, nie wiem jak tam z parkowaniem, ale auto na 5 osób koszta paliwa może sie okazać porównywalne cenowo...

    a no i najtaniej to stopem



    Temat: Karpacz-wyjaśnienie


    e, nawet jesli tak bedzie, to zawsze PKP moze wyprodukowac jakis belkot, ze
    "wprawdzie w skali lokalnej faktycznie linia nadal istnieje i przynosi
    (niewielki) dochod, jednak PKP, jako instytucja globalna, musi liczyc sie z
    kosztami calosciowymi,


    Ależ oczywiście. Jeśli JG - Karpacz/Kowary nie jeździ, to pasażer pojedzie
    busem DLA który dowiezie go conajmniej do Wrocławia. A gdyby miał jeździć
    pociąg na tej linii, to niechybnie i z JG pasażer chciałby jechać pociągiem,
    no a przecież każdy pasażerokilometr - to czysta strata dla PKP. Brak
    pociagów na linii do Karpacza pozwolił na poczynienie wymiernych oszczędności
    na JG-Wrocław, a może i nie tylko, skoro przynajmniej część podróznych
    wysiadających z DLA na wrocławskim dworcu udających się dalej do Warszawy,
    Poznania czy Krakowa wybierze PKS lub Polski Express.
    Tak brzmiałby pekapiarski bełkot w nieco mniej bełkotliwym wydaniu.

    Pozdrawiam
    Tomek Janiszewski





    Temat: Jelenia Góra - Karpacz

    2) Na dzień dzisiejszy zbyt mała ilość szynobusów, którymi dysponuje ogólnie Dolny Śląsk (KD i PKP)

    Co od pomysłów z wagonami bezpośrednimi do Karpacza, to wszystko fajnie, tylko czy aby napewno się to da rozwiązać technicznie. Chodzi głównie mi o pojemność stacji Karpacz. Zwłaszcza jeśli miałby się tam odbywać ruch cykliczny szynobusami.

    Myślę, że jeśli chodzi o szynobus, to nie chodzi tu o szynobus, ale KONKRETNY SZYNOBUS Z KONKRETNĄ MOCĄ, który dałby radę wyjechać do Karpacza. Podobne problemy były na linii Chabówka-Nowy Sącz, gdzie w okolicach Kasiny Wielkiej, szynobus miał problemy właśnie z nachyleniem linii. Ale reaktywacja linii do Karpacza. Jak najbardziej tak. Podobnie Świeradów. Przecież tam leczą się sami Niemcy. Dwie pary w realcji Gorlitz-Zgorzelec-Lubań-Gryfów-Mirsk-Świeradów byłyby dla nich hitem. A po promocji w postaci tych dwóch par można byłoby pomyśleć o następnych. To wstyd, żeby do tak popularnych miejscowości turystycznych nie można było dojechać pociągiem...



    Temat: Kierpoc chce zarabiac na siebie
    Tak oto, słusznie lub nie, prawi osobistość sieciowa znana jako


    Jak mozna zalowac zlodzieja, który w jawny sposób przyczynia sie do upadku
    transportu kolejowego i likwidacji kolejnych linii?


    Normalnie. Złodziej to też człowiek. Poza tym jakoś dużo bardziej
    boli mnie złodziejstwo innych złodziei. Tych, którzy duzo
    zarabiają, mają służbowe samochody, i _decydują_ o tym, czym PKP
    jest i jakie jest.


    Pare lat temu scialem
    sie z konduktorem PKP, który nie chcial mi wypisac biletu na trasie Jelenia
    Góra - Karpacz, pól wagonu "dalo w lape" a ja wyszedlem na idiote.... "Czego
    sie pan czepiasz? Daj pan dwa zlote i jedz pan, po co panu swistek? ......"
    Dzieki temu "biednemu zarabiajacemu grosze" dzis nie moge juz jechac do
    Karpacza pociagiem,


    Nie. Linię o Karpacza i tak by skasowano. Nawet, gdyby wszyscy
    konduktorzy byli stuprocentowo uczciwi, w wszystkie pociągi miały
    dwa razy większe obłożenie.


    a zlodziej z PKP pewnie stracil prace.


    Co oznacza, ze musi więcej kraść, żeby się utrzymać. Może dołączył
    do ludzi rabujących zamknięte linie? 8-P


    Jestem ciekawy co powiesz, jak zlikwiduja polaczenie, którym Ty jezdzisz,
    MILOSNIKU KOLEI?
    Sadzac po Twojej wypowiedzi, skoro nigdy nie placisz za
    bilet......



    bilet? Nie zauważyłem...

    Marek A. Salwa





    Temat: Szybki marsz: Karpacz - Samotnia<czas?
    Ważniejsze od czasu przejścia Karpacz - Samotnia jest miejsce gdzie zostawisz auto/ wysiądziesz z autobusu w Karpaczu.
    Od (nieczynnej już) stacji PKP do Wangu idzie się jakąś godzinę !.

    Jezeli masz czas na jednodniową wycieczkę, to polecam trasę: Karpacz - Sowia Przełęcz - Jelenka - Śnieżka - Strzecha - Samotnia - Wang (Karpacz), albo w drugą stronę....



    Temat: wspólny wypad
    Druga oferta: Orle gniazdo


    Dom wczasowy "BIELIK" w Karpaczu! Dom po remoncie, z nowym wyposażeniem i przyjmuje grupy do 45 osób. Dla grup stosują zniżki.
    Cena noclegu dla grup zorganizowanych to 16zł (turyści indywidualni: 20-35zł)

    Pokoje 2-5 osobowe z łazienkami i pięknym widokiem na Śnieżkę i Karkonosze. Każdy pokój posiada telewizor z TV-SAT i radio.

    Dojazd PKP: Poznań-Jelenia Góra, potem PKS'em "Tour" do samego Karpacza (cena biletu ulgowego: 6zł)

    Plusy(+): niska cena noclegu, miejsce noclegu w samym Karpaczu (parę kroków do atrakcji turystycznych, wyciągów, barów mlecznych i innych obiektów)
    Minusy(-): w pokojach brak aneksu kuchennego i lodówki, brak atrakcji na samym terenie obiektu (sauny, tenisa stołowego, siłowni)

    Podstawowy kosztorys:
    # przejazd pociągiem PKP w obie strony: bez zmian= 55zł
    # cena noclegu: 16zł/dzień/os.
    RAZEM (wyjazd 5-dniowy): 135zł

    Cena nie obejmuje jedzenia i oczywiście innych przyjemności.




    Temat: Jelenia Góra - Karpacz
    ale bardzo szkoda, że kolej nie dotarła przynajmniej do centrum Karpacza. Co do przedłużenia linii - w obecnych czasach to pomysł zupełnie nierealny..
    W obecnych czasach na pewno nie jest to możliwe. W 1914r zabudowa karpacza była inna niż teraz. Więc linia szła by serpentynami i tunelami aż do góry a stacja końcowa o nazwie "Karpacz Górny" pewnie byłaby w okolicach Świątyni Wang.

    Cóż, nie takie linie kasowano w Polsce w latach 90 - tych...
    Zgadzam się większość linii pokasowano bezsensownie, które można by uruchomić z powrotem. Ale na tych liniach pojawiał się problem w postaci stanu torowiska. A stan torowiska na niektórych tych zlikwidowanych liniach musiał być fatalny skoro pociąg jechał z prędkością 15km/h. To ja stoję szybciej niż ten pociąg jechał ;p

    Jakiś czas temu "Gazeta Wojewódzka" opisywała, że PKP PLK ogłosiło przetarg na dzierżawę torów stacyjnych w Karpaczu oraz magazynu. Koszt dzierżawy torów miał wynosić 200zł miesięcznie a magazynu to nie wiem ile. Nie podawali.



    Temat: Kolej
    Muzeum na dworcu

    Karpacz Minister transportu nie zgodził się na sprzedaż dworca kolejowego. PKP chciało sprzedać stację za co najmniej 500 tys. zł. Minister, po protestach gminy, unieważnił jednak kolejny już przetarg. Budynki stacji od 7 lat niszczeją. Od 2000 roku obiekt stara się przejąć gmina Karpacz, by przenieść tam Muzeum Lalek i Zabawek Henryka Tomaszewskiego. Decyzja ministra otwiera drogę do przejęcia dworca przez miasto, umożliwi to również rewitalizację linii kolejowej i jej turystyczne wykorzystanie.

    (święc) - POLSKA - Gazeta Wrocławska

    http://karpacz.naszemiasto.pl/wydarzenia/783691.html



    Temat: Kolej
    Sprzedają perony

    Polskie Koleje Państwowe rozstrzygnęły przetarg na sprzedaż dworca w Karpaczu. Za atrakcyjnie położoną działkę wraz ze stacją PKP ma dostać 505 tys. zł. To tylko o pięć tysięcy złotych więcej od ceny wywoławczej. Jak poinformowała Grażyna Kopaniec z PKP, do przetargu stanął jeden oferent.

    Zanim zostanie podpisany akt notarialny, zgodę na sprzedaż musi wyrazić Ministerstwo Transportu. – Już o nią wystąpiliśmy. Jeśli ministerstwo zezwoli na sprzedaż, formalności zakończą się w ciągu miesiąca – tłumaczy Kopaniec.

    Transakcję może zablokować jeszcze gmina Karpacz. Rada miasta zdecydowała się wystąpić o dzierżawę stacji. Przed kilku tygodniami urzędnicy ministerialni zapewniali, że w takim przypadku nie zgodzą się na sprzedaż.
    Budynki stacji od sześciu lat stoją opuszczone i niszczeją. Gmina Karpacz stara się przejąć obiekt od 2000 r. Władze chcą tam urządzić sale wystawowe Muzeum Lalek i Zabawek.

    (RS) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska



    Temat: Linia do Karpacza


    Tak naprawdę różnice między elektrykami a spaliną w obecnych
    pseudorealiach PKP nie przekraczają kilku procent ceny końcowej. To
    nie jest przyczyna.


    Ale z tego co widac, PKP jest bardziej sklonne zamykac linie bez druta niz z
    nim. Ale to tylko przypuszczenia. Moze Szklarska sie ostanie, bo tam jezdzi
    troche wiecej pociagow niz do Karpacza jezdzilo za ostatnich czasow, no i
    chyba bardziej znany kurortem jest Szklarska niz Karpacz (chociaz oba sa
    bardzo popularne).





    Temat: Karpacz -> Wrocław - jedzie coś?
    PKP nie zna stacji Karpacz :)
    Znalazłem jakąś prywatną linię, ale Karpacza też nie obsługują.
    PKS ma dziurę czasową... (chcę być we Wrocławiu między 18-19, oni oferują mi
    albo przed 17, albo 22)

    Zna ktoś jakichś innych przewoźników, którzy umożliwią mi powrót do Wrocka w
    tym czasie?





    Temat: A tak poza tym co u Was słychać?
    Witajcie,
    z kolegą CzAnolik zrobiliśmy w ub weekend marszowy wyjazd do Szklarskiej. Z uwagi na to, że z Trójmiasta mamy "kawałek" do tegoż pięknego miejsca, pomyślałem, że napiszę pokrótce co wybraliśmy (może komuś się przyda, bo pierwsze dwie trasy są jak najbardziej (marszo)biegowe, a wszystkie trzy super widokowe. Czasy podane dla żwawego marszu.

    Piątek. Wyjazd autem 5:00 Gdańsk, przyjazd 14:00 Szklarska Poręba (zgodnie z przepisami i przerwą w trakcie).

    Piątek. Wycieczka 1 (6 godz.)
    Szklarska Poręba Górna PKP (czerwony) - Hutnicza Górka - Rozdroże pod Wysokim Kamieniem - Wysoki Kamień - Rozdroże pod Zwaliskiem - Rozdroże pod Kopą (żółty) - Chatka Górzystów (niebieski) - Rozdroże pod Cichą Równią - Szklarska Droga - PKP Szklarska Górna (coś koło 31-33 km)

    Sobota. Wycieczka 2. (7,5 godz.)
    Stacja dolna wyciągu na Szrenicę - Kamieńczyk - Hala Szrenicka - Szrenica - Przełęcz Karkonoska - Śnieżka - Śląska Droga (czarny szlak) - Karpacz PKS Biały Jar (ok. 35-36 km)

    Niedziela. Wycieczka 3.
    Szklarska Poreba Górna (Kasprowicza - początek Drogi pod Reglami) - Droga pod Reglami - Czeska Ścieżka (niebieski) - Schronisko Pod Łabskim Szczytem - Ścieżka nad Reglami - Rozdroże pod Wielkim Szyszakiem (niebieski) - Droga pod Reglami - Szklarska/Kasprowicza (16 km)

    Niedziela. Wyjazd PKP z Jeleniej 19:30, przyjazd poniedziałek 9:10 Gdańsk

    Wycieczka 3 wstępnie do wymiany, jak ktoś chce marszobiegać, bo nawierzchnia to same kamienie Ale za to można poćwiczyć mięśnie nóg

    Może się komuś w przyszłości przydadzą te uwagi...




    Temat: Tiry na tory - glosy drugiej strony


    | Ktoś wspomniał, o budowie bocznic do zakładów...
    | Tam, gdzie jest to opłacalne - tak się robi - Żarów, Świdnica,
    | Piechowice - by nie opuszczać Dolnego Śląska. Gorzej, że wycinając
    | kolejne linie, PKP sprawia, ze budowa bocznic staje się nieopłacalna...

    Nie PKP, tylko UTK i nie budowa, a zaledwie utrzymanie...


    Rozumiem, że wycince kolejnych lini w PL winny jest UTK?

    To nie UTK uwalił Karpacz czy Kamienną Górę, to nie UTK wstrzymał ruch
    pasażerski do Świdnicy przez Sobótkę a wcześniej wstrzymał ruch (a
    właściwie - zaniechał naprawy co było przyczyną wstrzymania ruchu
    towarowego) lini Świdnica - Jedlina Zdrój...

    Takich przykładów można szukać więcej.

    Owszem - wątpię, by w Zagórzu powstała farbyka wymagająca budowy
    bocznicy, ale to nie jedyne linie na których wstrzymano ruch - i nie
    przyczynił się do tego UTK, a jedynie PKP PLK prowadząc gospodarkę
    rabunkową (bo jak inaczej nazwać dotychczasową eksploatację
    większości lini kolejowych w Polsce - dopiero teraz zaczynają się
    remonty, gdy tory zaczynają się sypać, jak np. w Wałbrzychu).

    Dodatkowo niedawna polityka cenowa PLK - szczególnie na małych liniach
    - powodowała, iż astronomiczne koszty transportu kolejowego działały
    odstraszająco (liczne zakłady przestawiły się na transport drogowy, inne
    upadły, choć kolej nie była ich gwoździem do trumny).

    Kwestia utrzymania samych bocznic jest pochodną zapotrzebowania na nie.
    Jeśli bocznica jest niepotrzebna - po co ją utrzymywać?

    Pozdrawiam
    Wojtek





    Temat: Dolnośląskie reaktywacje
    Proponuję skupić się na liniach, na których ruch kolejowy można wznowić od "już", bez wielkich nakładów na konieczne remonty. Karpacz i Świeradów to odległa przyszłość i to pod warunkiem, że te linie przejmie samorząd, który potem znajdzie środki na ich remont.

    Chodzi m.i. o to, że rodzima spółka sama zarobi i da zarobić innym. Kasa zostanie w kraju.
    Którą spółkę masz na myśli? PKP Przewozy Regionalne? Oni nawet na dochodowych liniach wykażą wielkie straty i bez dotacji nie pojadą! Koleje Dolnośląskie to jeszcze nic pewnego, bo w związku z usamorządowieniem PKP PR są różne naciski, żeby tę inicjatywę uwalić w zarodku! Jeśli chcemy mieć normalną kolej w naszym regionie to musimy postawić na współpracę z czeskimi i niemieckimi przewoźnikami kolejowymi. Innego wyjścia nie ma. Jak napisał Zed - PKP PR to DNO i ma rację.



    Temat: Konkurencja dla PKP - Koleje Dolnośląskie
    DK Dolnośląska Kolej powinna obsługiwać w rejonie jeleniogórskim takie połączenia jak:

    1) Karpacz - JG - Gryfów Śl.- Lubań Śl.- Mikułowa -Zgorzelec - Goerlitz

    2) Bolesławiec - LWS - JG - Szklarska Poręba - Jakuszyce - Harrachov - Tanvald

    3) Śweiradów Zdrój - Mirsk - Gryfów Śląski - Lubań Śląski - Zawidów - Liberec

    4) JG - Kamienna Góra - Lubawka - Czechy

    5) Lwówek Śląski - Złotoryja - Legnica

    Do Karpacza ciężka sprawa. Linia jest w tragicznym stanie. Tak samo Świeradów.
    Jeszcze gorzej jest na Lwówek - Złotoryja. Mało realne.

    Jeśli Koleje Dolnośląskie mają obsługiwać "trasy szynobusowe" to w grę wchodzą linie, które są przejezdne, ale nie użytkowane oraz te obsługiwane przez PKP PR.



    Temat: Bardziej towarzysko
    Propozycja na najbliższy poniedziałek.
    Czy ktoś reflektuje na wyjście w górki na jeden dzionek.
    Mam dwie opcje
    1-sza Boguszów - Chełmiec - Trójgarb - Marciszów
    2-ga Ciechanowice - Kolorowe Jeziorka - Kopa - Czartak - Skalnik - Kowary (lub Karpniki)
    3-cia Lubawka - szlak graniczny - Łysocina - Przeł. Okraj - Kowary albo Karpacz (zależy jak czas nam pozwoli)

    Trasy mogą ulegać modyfikacji w trakcie wędrówki

    Jeśli chodzi o wyjazd i zbiórkę to w przypadku pierwszej i drugiej opcji wyjazd jest o 7:55 z dworca PKP pociągiem jadącym do Wrocławia. koszt do 7pln
    Powrót w przypadku 1-szej trasy pociągiem bądź pks-em w zależności o której dojdziemy do Marciszowa, w przypadku drugiej Pks-em (Kowary) bądź komunikacją prywatną (Karpniki)

    Jeśli chodzi o trasę numer trzy to wyjazd PKS-em z dworca autobusowego o 6:55 do Kamiennej a potem dalej do Lubawki. (koszt do Kamiennej jakies 7 PLN i potem jeszcze z trójeczkę) Powrót z Kowar lub Karpacza Pks-em (Kowary JG jakies 5-6 PLN, a Karpacz Jg jakiegoś złocisza wiecej)

    Czekam na odpowiedz i sugestie na jaka trasę byście się pisali i kto w ogóle jest zainteresowany.

    Pozdrawiam wasz Prezio



    Temat: Jelenia Góra - Karpacz
    mam do Was kilka pytań w sprawie mojej pracy, mianowicie:
    1) potrzebuję danych archiwalnych dot. linii JG-Karpacz, ilosc pasażerów podrozujacych pod koniec dzialania linii, czas przejazdu itd. jednym slowem przyczyny upadku. Odsyłają mnie od jednego do drugiego, bo sami nie mogą mi powiedziec, do kogo ta linia wlasciwie nalezy. czy do PR czy do Zakladu PKP w W-chu, czy jeszcze do kogoś innego.

    2) gdzie szukać informacji na taki punkt z zakresu mojej pracy: Analiza przewozów turystycznych i regionalnych w drogowym transporcie zbiorowym.
    PKS? PKP?

    z góry dziękuję za pomoc



    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    I ja pomarzę...

    -Ślązak jedzie na zmodernizowanych "pulmanach" a w Przeworsku rozdzielają go na wagony do Zamościa (linią 68 i 66) i Przmyśla (Linią 91)
    -PKP Mądrzeje i puszcza Hetmana, nie przez Mielec tylko przez Przeworsk, Leżajsk.... A w tym czasie remontują odcinek Dębica-Mielec...
    -Hetmana rozdzielają w Rozwadowie, na część do Sandomierza i Zamościa...
    -Po małym remoncie przedłużają EN81 ze Skarżyska-Kamiennej do Ostrowca Świętokrzyskiego, na relację Skarżysko Kamienna - Ostrowięc Świętokrzyski - Sandomierz - Stalowa Wola Południe...
    -Jakiś pociąg z Przemyśla do Szczecina, powinienien, mieć zmienioną trasę, tak, aby jechał przez Nadodrzankę...
    -EC Wawel, jedzie przez Brzeg Dolny, Ścinawę, Głogów, Kostrzyn n Odrą...
    - Na linię Kłodzko -- Wałbrzych i Jelenia Góra - Karpacz wracają szynobusy...
    -Pociąg "Śnieżka" jedzie przez Nysę, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko, Wałbrzych, a w Jeleniej Górze rozdzielają wagony na Karpacz i Szklarską Porębe...

    Ale to tylko marzenia....



    Temat: Dziennik Zachodni "Wsiąść do pociągu, byle jakiego"


    No to my nie bądźmy dłużni i wywalmy Czechów z Głuchołazów.


    Nie wykluczone, że otwierane z wielką pompą przejście kolejowe
    Głuchołązy - Mikulowice i tzw. pociąg na narty Opole - Ostrużna,
    który beton PKP blokował przez ponad 15 lat okaże się wielką
    porażką... Pociąg na trasie Opole Ostrużna ma zawrotną prędkość
    niczym pociąg Wrocław Jelenia Góra no i słono kosztuje bilet ponad
    50 PLN. Mnie się wydaje, że nawet jak beton PKP uruchomi ten sezonowy
    pociąg Opole - Jesenik - Ramzowa - Ostrużna to szybko wykaże, że
    jest to nierentowne i zarząda takiego dofinasowania od władz
    regionalnych, że te władze zwyczajnie zlikwidują połączenie.
    Dziwie się władzom w Opolu, że postawiły na PKP dużo łatwiej
    było puścić autobus z Opola - odpowiednia reklama i full ludzi w
    autobusie podobnie jak w autobusie Wrocław Karpacz. Zresztą taniej
    jest finasować jeden pusty kurs autobusowy niż cały pociąg.




    Temat: Lubuska Kolej Regionalna.


    A cóż to za dziwoląg? Jakaś wąskotorówka czy jak?


    Przeraza mnie niedoinformowanie pewnych swierzo upieczonych MK.
    Ale jako stary wyjadacz ;-) poczuwam sie w obowiazku oswiecenia tej biednej
    duszyczki.

    Otoz LKR to miala byc kolej regionalna, wladze samorzadowe w odpowiedzi na
    likwidacje polaczen lokalnych PKP powolaly taki twor, dostali za poldarmo
    tabor spalinowy intercity z Danii, takie jednostki cos a la trans europa
    ekspress i jezdzili chyba ze dwa lata na liniach :
    Wolsztyn - Nowa Sol, Wolsztyn - Sulechow, Nowa Sol - Zagan, Kozuchow -
    Niegoslawice i mieli nawet pociag pospieszny Zielona Gora -Karpacz.

    LKR zostal pokazowo wykonczony i splajtowal, zeby pokazac ze w .pl "nie z
    PKP" sie nie da.
    Przyczyny upadku byly dwie:
    - tabor nieprzystosowany do prowadzonego ruchu - te jednostki nadawaly sie
    tylo na w/w pociag pospieszny, zarly ropy tyle co gagar
    - brak obslugi ruchu towarowego, ktorego madre PKP im nie przekazalo..





    Temat: KKAB


    zastanawialem sie ostatnio, czy PKP nie oplacaloby sie utworzyc jakiejs
    spolki-corki/wnuczki, ktora kupilaby kilka busikow i obslugiwala
    polaczenia
    np. Polczyn-Szczecinek, Jelenia G - Karpacz. Skoro prywaciarzom sie


    oplaca,

    Zreszta z JG do Karpacza autobusy (glownie PKS JG, ale i masa innych, ktore
    daja dosc spory "ciag" polaczen) jezdza bardzo czesto, wiec w tym kierunku
    nie widze zadnych szans na konkurencje. Tym bardziej, ze to PKP. O wspolnych
    biletach nie ma nawet co marzyc. Zreszta jesli mialoby to docierac tylko do
    dw. kolejowego, to gwarantuje niepowodzenie - nikt tymze jezdzic nie bedzie,
    bo nikomu nie chce sie isc godzine w gore miasta...

    No i zgodnie z tradycja to KKA a nie KKAB ;))





    Temat: Jak dojechac z Karpacza do Wwy?


    Czy sa wczesniejsze autobusy?


    Rano jest autobus pospieszny o 6.30 (Karpacz Biały Jar, 6.38 Karpacz
    dw.kol.) do Buska-Zdroju, we Wrocławiu jest o 9.00.
    Oprócz tego są autobusy/busy do Jeleniej Góry, skąd autobusy PKS
    (www.rozklady.com.pl) i prywatne (www.krycha.pl) do Wrocławia lub PKP
    ("nieco" długa podróż...).





    Temat: Lubuska Kolej Regionalna.


    Wolsztyn - Nowa Sol, Wolsztyn - Sulechow, Nowa Sol - Zagan, Kozuchow -
    Niegoslawice i mieli nawet pociag pospieszny Zielona Gora -Karpacz.


    Czerwiensk - Karpacz. Jezdzili tez do Sieniawy Lubuskiej przez Sulechow - Toporow (E20!!!)
    oraz z Kolska do Slawy - do dzis nie jestem w stanie pojac, jak to sie stalo, ze mieszka
    jac w Poznaniu ani razu tym nie pojechalem :-(((


    LKR zostal pokazowo wykonczony i splajtowal, zeby pokazac ze w .pl "nie z
    PKP" sie nie da.
    Przyczyny upadku byly dwie:
    - tabor nieprzystosowany do prowadzonego ruchu - te jednostki nadawaly sie
    tylo na w/w pociag pospieszny, zarly ropy tyle co gagar
    - brak obslugi ruchu towarowego, ktorego madre PKP im nie przekazalo..


    I totalne branie w lape kondich - to z opowiesci tych ktorzy jechali i nawet chcieli zap
    lacic... :-(

    Tomek





    Temat: Podjazd


    Która linia na PKP ma najostrzejrzy podjazd (o najwiekszym nachyleniu) ?


    Waskotorowka miedzy Naleczowem a Wawolnica (chyba tak sie nazywa
    pierwsza stacja za Naleczowem). Wyjazd z doliny jakiejs rzeki. Obilo
    mi sie o uszy, ze tam jest najwieksze pochylenie na sieci PKP, tylko
    nie wiem, czy chodzilo o siec normalnotorowa (a moze jednak Karpacz
    prowadzi), czy o siec waskotorowa.

    Pozdrowienia
    Krzysiek  Mieloch.





    Temat: Miasto pod Śnieżką

    Karpacz należy niewątpliwie do jednych z ciekawszych i wartych odwiedzenia miejscowości. Wzdłuż głównej ulicy

    Właśnie teksty tego typu na pierwszej stronie. U Ciebie może to jest OK, gdzies na dole, ale u innych to mnie już denerwowało. Wchodziłem na strony kolejnych ośrodków a tutaj na głównym miejscu na stronie wielki napis "Witamy w Ustce", "Ustka to piękny ośrodek wypoczynowy ..." itp. "Zapraszamy do nas, zdrowo wypoczniesz ...." itp.

    Oczywiscie takie informacje sa potrzebne, ale wiekszosc serwisow tego typu niepotrzebnie daja je na Głównej stronie na najbardizej widocznych miejscach, powoli czułęm wrecz irytacje.

    Może nie odnosi się to bezpośrednio do Twojego serwisu, ale poprostu wtedy miałęm takie odczucie, które mozę ci sie przydać keidyś.

    A jeżeli chodzi o serwis bezpośrednio to, dlaczego nie ma informacji o imprezach które będą się odbywać? Są tylko te co się już odbyły? A to raczej ludzi, którzy chcą przyjechąc nie interesuje tak bardzio jak to co ma sie wydarzyc.

    Bardzo przydatne informacje sa, np. szukałem keidys w necie bankomató we Władysławowie i nie znalazłem :)

    Możesz także dać dział PKP, PKS z odnośnikami do PKP.pl np. żeby znaleźć połączenie.




    Temat: Stacja Karpacz na sprzedaż


    Dokładnie. Ale z drugiej strony ktoś mógłby zrobić z tego dodatkową
    atrakcję, ot choćby drezyna na stacji.


    Ktoś już to zrobił, mimo rzucania pod nogi kłód ze strony PKP
    http://www.drezyny.karpacz.pl

    Co dziwne (a może i nie - zważywszy na anomalne zasady funkcjonowania
    multispółeczki) zainteresowanie molocha stacją i linią dziwnie zwiększało się
    proporcjonalnie do stopnia odkrzaczenia/odwodnienia/odśmiecenia stacji i
    poszerzania planów zagospodarowania na dalsze odcinki.

    D/LF





    Temat: dojazd
    Autobusy: http://www.rozklady.com.pl i klik z lewej na Wyszukiwanie połączeń, wpisujemy Kraków Bolków, i klik

    Połączenia na trasie: KRAKÓW - BOLKÓW
    Odjazd - Przyjazd - Oznaczenia - Relacja
    8:05 ---- 15:00 ---- U P g * ---- ZAKOPANE - KARPACZ BIAŁY JAR przez KRAKÓW, WROCŁAW
    13:45 ---- 20:40 ---- N P * ---- ZAKOPANE - JELENIA GÓRA przez KRAKÓW, WROCŁAW
    21:30 ---- 4:15 ---- P ---- WADOWICE - JELENIA GÓRA przez KRAKÓW
    21:30 ---- 4:15 ---- N P a ---- WADOWICE - JELENIA GÓRA przez KRAKÓW, WROCŁAW

    ale "Autorzy serwisu nie odpowiadają za rzetelność danych dostarczonych przez przewoźników." więc lepiej sprawdzić powyższe dane w okienku stacjonarnym.

    Pociągi: z mapy wynika, że przez Bolków owszem prowadzą tory - ale w internetowym rozkładzie jazdy Bolkowa nie ma: http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn?




    Temat: KKAB


    | zastanawialem sie ostatnio, czy PKP nie oplacaloby sie utworzyc jakiejs
    | spolki-corki/wnuczki, ktora kupilaby kilka busikow i obslugiwala
    polaczenia
    | np. Polczyn-Szczecinek, Jelenia G - Karpacz. Skoro prywaciarzom sie
    oplaca,
    | to moze i Kolejowej Komunikacji (Auto)Busowej tez by sie oplacilo?

    Ale co to znaczy "opłaciło"?


    To znaczy, ze w bilansie przed kwota masz znaczek "+" :-)


    Zarobią na tym tysiąc złotych miesięcznie?
    Dziesięć tysięcy? Nawet sto? I po co to komu? Przecież to więcej kłopotów,
    niż korzyści. Najpierw trzeba by zainwestować w tabor autobusowy, stworzyć
    kupę stanowisk pracy, itd.


    Ojojojojoj...chcialbym miec takie klopoty. Komu? Mi jako klientowi.
    Producentowi taboru, ludziom [moze bezrobotnym]. Jesli przychody pokrylyby z
    nawiazka owe koszta to tylko sie cieszyc. Moznaby wtedy przypuszczac, ze RJ
    KKAB bedzie jakos tam zintegrowany z RJ pociagow, byc moze bylyby wspolne
    bilety. Mimo wszystko wolalbym zaplacic PKP-KKAB niz jakiemus busikarzowi
    [chociaz nie mam nic przeciwko drobnym przewoznikom]. Poza tym wowczas moznaby
    zlikwidowac niektore kursy pociagow, wybitnie nierentowne [np. pociagi moglyby
    docierac z NSacza tylko do Limanowej, potem busik Limanowa-Mszana/Rabka].
    Prosze nie rzucac pomidorami, ja w tej chwili mysle portfelem.


    Niech zarabiają przewoźnicy prywatni, małe firmy,
    dla których zarobek paru tysięcy jest coś wart.


    Niech zarabia lepszy/tanszy.

    Pzdr, Kiefer





    Temat: Linia kolejowa Mielno - Koszalin



    | Kursowanie pociagow Koszalin - Mielno zawieszono wraz z koncem
    | sezonu letniego AD 1993:(((

    Tez wybieram się właśnie w sierpniu do Mielna,
    tak więc szczerze mnie zasmuciła ta informacja :(
    Jeszcze troche, a zlikwidują wszystkie lokalne
    linie... A przeciez moznaby zakupic jakies
    autobusy szynowe na wzor kolejki WKD albo
    cos jeszcze bardziej oszczednego i obslugiwac
    te linie dalej.
    Do tej pory nie mogę przeboleć linkwidacji
    linii Jelenia Góra - Karpacz, ktora była
    może i nierentowna, ale widoki wspaniałe,
    ze Śnieżką w tle, miodzio. Ale się skonczyło.
    Czy ktoś może mi odpowiedzieć, teoretycznie,
    czy jakby jakis prywatny przewoznik kupił
    sobie drezynę, to czy mogłby taką linię
    obsługiwać?


    No wlasnie tez sie nad tym zastanawialem, bedac w skansenie w Chabowce
    widzialem ta Warszawe na szynach, z rozmowy z mechanikami wynikalo ze
    jest normalnie dopuszczona do ruchu, wykonuja nia czeste inspekcje
    droznikow na trasie Zakopane - Chabowka podobno nawet dalo sie wyciagnac
    80km/h a z gorki 100 km/h (jak ktos chce moge podrzucic zdjecie), mozna
    by tak wziasc jakiego Autosana i przerobic go na trakcje szynowa i
    wziasc w ajencje nieuzywana linie od PKP, czy wogole PKP daje takie
    mozliwosci?

    Pozdrowienia
    Radek

    Leszek A. Szczepanowski

      * UIN: 61793753 *






    Temat: Akcja - zgłaszamy propozycje dla PK P


    Zgłaszamy tu propozycje do formularza "buduj z nami rozkład jazdy" na
    pkp.pl. Uprasza się także użytkowników pmk, aby weszli potem na pkp.pl i
    wklepali zgłoszoną tutaj propozycję.


    W rubryce kategoria pociagu nie znalazlem KKA, a przydaloby sie wklepac
    kilka takich ofert, np.

    Rachowiec - KKA Zywiec - Korbielow
    Czarna Gora - KKA na odcinku Klodzko - Sienna
    Reymont KKA na odcinku Krakow - Zakopane / Nowy Sacz / Krynica
    Jadwiga czy inna Kinga (Lublin - Krakow) KKA Krakow - Zakopane
    Nocny Zamosc KKA do Tomaszowa Lub - Belzca / Hrubieszowa
    Karkonosze KKA Jelenia Gora - Karpacz Gorny
    ? Neptun KKA z Wladyslawowa do Jastrzebiej Gory i Karwi
    ....

        Pzdr
        Rowert





    Temat: Dworzec Warszawa Główna Osobowa


    Witam mam pytanie czy ma ktoś do odsprzedania albo wymiany kasetę z Obchodów
    150 lecia Kolei na Ziemiach Polskich poszukuję kasety na której była nagrana
    parada parowozów na Dworcu Głównym. Mam też pytanie czy może ktoś posiada
    zdjęcia Dworca Warszawa Główna z okresu od 1945 do 1990 jeśli tak proszę
    pisać bardzo mi na tym zależy pozdrawiam


    Ile razy mam jeszcze powtarzać!
    150 lat kolej nie istnieje w Polsce.
    Linia kolejowa Wrocław-Święta Katarzyna oddana do użytku już w 1842 roku nie
    należała do Polski, przez ponad kolejnych sto lat.

    Szczególne oburzenie, budzi w jakim stanie są te linie kolejowe:
    Kamieniec Ząbkowicki-Złoty Stok,
    Jelenia Góra-Karpacz, Gryfów śląski-Świeradów Zdrój,
    Marciszów-Złotoryja-Legnica, Wrocław-Sobótka-Świdnica-Jedlina Zdrój, czy
    Kobierzyce-Dzierżoniów, a są to tak poważne linie i niektóre wielce klimatyczne,
    szczególnie dla "uczczenia" chociaż poszanowanie tego, kto coś kiedyś wybudował.
    Totalna bezczelność ze strony PKP i ktoś jeszcze śmie nazywać 150 lat polskiego
    kolenjictwa... To już jest kolejny z wielu absurd PKP.





    Temat: ZOSIA 2006
    WERSJA A - PKS:
    wrzucam zrzut, więcej informacji na http://www.rozklady.com.pl/ .
    WERSJA B - PKP + PKS:
    trzeba pojechać do Jeleniej Góry pociągiem, a stamtąd PKSy do Karpacza jeżdżą do 22.20, a podróż JG->Karpacz trwa 40min.



    Temat: opole - śnieżka
    Planuję wycieczkę na śnieżkę jak ktoś jest chętny na wyjazd to piszcie.

    Planowana trasa: Opola, Niemodlin, Grodków, Strzelin, Wałbrzych, Kamienna góra, Karpacz, Śnieżka
    Podjazd na szczyt z Karpacza brukowaną drogą ok.9km
    Max nachylenie: 20%
    Dystans: ok.200km(w jedną stronę)
    Powrót: rowerkiem lub PKP
    Czas: 4-6dni
    Data: sierpień lub wrzesień (do uzgodnienia)
    Nocleg: Namiot lub schronisko
    Dodatkowo: może jakiś wypad do czech lub inny szczyt w karkonoszach



    Temat: Zawieezenie Jelenia Gora Lwowek Sl i Jelenia Gora -Karpacz


     Mam smutna informacje ze od 01.01.2000 Zostaja zawieszone linie :

    - Jelenia Gora - Karpacz
    - Jelenia Gora - Lwowek Sl

    Moze ktos jest chetny na wycieczke


    ja planuje sobie taki szybki wypad na zaliczenie
    tej trasy (Jelenia Gora - Lwowek Sl)

    i w zwiazku z tym mam takie pytanie
    czy nocny pociąg  26200 z Lublina do Jeleniej
    lubi się spóźniać ?
    bo sęk w tym, że planowy przyjazd ów pocigu do Jeleniej
    jest o godzinie 8:47, a pociąg do Lwówka (na który chciałbym
    sie załapać) odjeżdza o 9:07 ...
    qrcze trochę mało, w porównaniu do realiów PKP ...

    Rafał





    Temat: Miasto pod Śnieżką
    Zastosowałem się do sugestii obu Panów. PKP i PKS miałem umieścić ale jakoś to wcześniej przeoczyłem. Jeśli chodzi o tekst powitalny na stronie, to rzeczywiście skoro już ktoś trafił na stronę o Karpaczu to chcąc się czegoś o nim dowiedzieć kliknie na odpowiednią zakładke. Może mi się uda napisać w miejsce tego tekstu coś, co przekona do pozostania na stronie - muszę pomyśleć jak to wszystko w skrócie napisac - może macie jakiś pomysł??!!
    Mapa satelitarna świetna sprawa chociaż prawdopodobnie większości będzie ciężko rozpoznać na niej Karpacz - najłatwiej rozpoznać po śladach stoków narciarskich



    Temat: Śnieżka zdobyta :D 05.01.2008r
    Witam serdecznie

    Mam przyjemność zdać relacje z sobotniej wycieczki. Z dworca PKP o godzinie 7:10 wyruszlyliśmy autobusikiem PKS. Kierunek: Karpacz - Biały Jar. Z tego miejsca żółtym szlaczkiem, czyli dawnym torem saneczkowym doszliśmy do schroniska "Strzecha Akademicka". Początkowo planowaliśmy udać się szlakiem niebieskim na Samotnie, a następnie na Strzechę. Niestety okazało się że szlak niebieski jest zamknięty. Dalej chcieliśmy iść na Kope, ale zamknięty szlak skutecznie pokrzyżował nasze plany. Tak więc z Kopy wyszła kupa. Dalej dotarliśmy, na początku szlakiem niebieskim, a później "zimowym szlakiem" do Śląskiego Domu. W tych rejonach zaczął dawać o sobie znać silny wiatr, na mniejsych wysokościach było cieplusi Droga Jubileuszowa zamknięta, szlak czarny otwarty, lecz mocno oblodzony. I tutaj zaczęła się frajda Wejście na Śnieżke w taką pogodę było wyjątkowym pzeżyciem Na punktach widokowych po rozłożeniu rąk i ustawieniu się tyłem do wiatru można było spokojnie oprzeć się na wietrze. Powrót w sumie taką samą trasą tylko w drugą stronę Po dojściu do Strzechy udaliśmy się na Samotnie, a następnie drogą dojazdową wyszliśmy na zielony szlak rowerowy, następnie Polana i drogą Bronka Czecha --> Karpacz Biały Jar.

    Fotki
    http://picasaweb.google.com/Loganik85

    Pozdrawiam serdecznie



    Temat: Zaproszenie na II Rajd OffRoad Kowary4x4 SOMBIN
    12.07.08 w Mysłakowicach odbędzie się II Rajd OffRoad Kowary4x4 edycja SOMBIN, w kategoriach: samochody klasa WYCZYN i quady klasa WYCZYN. Baza i start imprezy - przy drodze głównej Jelenia Góra – Karpacz.

    Trasa rajdu będzie przygotowana tak, aby umożliwić załogom ominięcie przeszkód i PKP-ów, których ewentualnie nie chciałyby „zaliczać”. Quady i „twardsi” zawodnicy w autach będą mieć okazję do wykazania się na kilku specjalnie przygotowanych PKP-ach extra.
    Wszystkim uczestnikom rajdu gwarantujemy błoto, dużo zjazdów i podjazdów o różnym stopniu trudności. Może trafić się również woda.

    Więcej na: www.kowary4x4.pl
    Kontakt: Jarosław Stasiński tel. 48 513 153693,
    e-mail: siwulex@poczta.onet.pl



    Temat: Za dwa tygodnie długi weekend...

    [...] Wyjazd z dworca PKS autobusem o godz. 8,20 (kierunek Karpacz) do Miłkowa. [...] A dokładniej, który to autobus? Z tego co sprawdziłem, to do Karpacza jedzie o 8:20, ale z dworca PKP. Z dworca PKS jest o 8:00 i 9:00.

    Pytam, bo mam ochotę się wyrwać z domu.



    Temat: KKAB



    zastanawialem sie ostatnio, czy PKP nie oplacaloby sie utworzyc jakiejs
    spolki-corki/wnuczki, ktora kupilaby kilka busikow i obslugiwala
    polaczenia
    np. Polczyn-Szczecinek, Jelenia G - Karpacz. Skoro prywaciarzom sie
    oplaca,
    to moze i Kolejowej Komunikacji (Auto)Busowej tez by sie oplacilo? Busik
    skomunikowany z pociagiem, moze jakies wspolne bilety?

    Bzdura to wg Was czy ciekawa idea?


    Ciekawa idea, ale nawet gdyby, to PKP i tak coś spiepszy :-(

    Pozdrawiam, Tomek





    Temat: NOWY ROZKŁAD JUŻ JEST


    Nowy rozkład już jest na http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?


    Wreszcie powróciły pociągi do Krotoszyna, Wrocław-Milicz-Poznan zostaje,
    Wrocław-Rawicz są,
    jest również 06:34 Wrocław-Jelenia Góra
    Jest również pociąg Grabowo Nowotomyskie-Poznan-Wrocław (i to jakiś pośpieszny 1
    stycznia 2007 tylko)

    Wszystko dobrze, ale tego za mało jest.
    Brakuje chociaż 1 pary pociągów do Sobótki w weekendy o 09:10
    I jeszcze wskrzesić Stronie-Kłodzko-Wałbrzych-Jaworzyna,
    powraca pociąg 09:32 Jelenia G.-Lwówek slaski - miejmy nadzieje, ze nie kka,
    wciąż brakuje pociągu Warszawa-Wrocław-Wegliniec-Karpacz,
    i Zielona-Góra-Jelenia Góra.

    no i mam nadzieję, że jednak spółki zaczną się od stycznia 2007 rozliczać miedzy
    sobą, chociaż "stawkami z sufitów"
    bo to skandal, żeby kupować 2 bilety na weekend PKP IC-99 zł i PKP PR- 60 zł za
    DWA dni podróżowania po całej sieci!!!





    Temat: trasa Wroclaw Karpacz - pytanie
    Witam
    Czy ktos z szanownych grupowiczow orientuje sie w jaki sposob z Wrocka mozna
    dostac sie do Karpacza (oczywiscie nie chodzi tu o metode Piesza, Rowerowa,
    PKP, PKS). Chodzi przede wszystkim o prywatnych przewoznikow. (busy itp)

    Moze ktos z Was jezdzil

    I ile to moze kosztowac?

    Z gory dziekuje za Re.





    Temat: Pytania do Marszałka Marka Łapińskiego
    Ja mam pytanie odnośnie linii Jelenia Góra-Karpacz/Kowary. Czy ta linia jest przenaczona do reaktywacji? Uważam, że powinny wrócic tam przewozy, może nie tyle do samej Jeleniej, co pośpieszne (bez postojów na odcinku Jelenia Góra-Karpacz) o długich relacjach: do Warszawy, nad morze, na Mazury. Pociągi takie na pewno cieszyłyby się sporym powodzeniem. Chodzi o zapewnienie bezpośredniego dojazdu do kurortu gdyż mało kto ma ochotę przesiadać się do busa a to obecnie jest koniecznością.
    Osobówki mogłyby natomiast kursować w relacji Jelenia Góra-Kowary. To wszystko należałoby oczywiście poprzeć modernizacją linii do minimum 70-80km/h inaczej powtórzy się błąd z Jerzmanic gdzie prędkość odstrasza pasażerów, choć sam pomysł reaktywacji jest jak najbardziej słuszny.
    To samo pytanie dotyczy linii Kłodzko-Stronie Śl. Czy będzie ona reaktywowana?
    Ostatnie pytanie dot. pociągów Jelenia Góra-Trutnov. Cieszyły się duzym powodzeniem, Viamont chce tam jeździć, więc dlaczego znowu nic tam nie kursuje? jakie jest stanowisko UMWD w tej sprawie?

    Nieprawdą jest, że ludzie nie chca jeździć koleją. Chcą ale pod warunkiem, że będzie szybko, dosyć niedrogo i bez kopmlikacji czli przesiadek, awarii taboru, komunikacji zastepczej itd. PKP PR niestety tego nie zapewnia. Zjeździłem prawie całą Polskę pociągami i wiem co piszę.



    Temat: Reaktywacje/zawieszenia


    | za Lwówkiem na 8,3 km prędkość 20 km/h, dalej 60 km/h, a potem jeszcze 40
    | km/h przed Zebrzydową - jaki ma sens wznawianie przewozów by jechać z
    | handlową prędkością poniżej 30 km/h?

    Nie ma co się nad tym zastanawiać, trzeba zaliczać! ;-)


    Nie czytałem całego wątku o Lwówku, bo nie mam teraz czasu, ale dziś w nocy
    wróciłem z Karkonoszy. We wczorajszej lokajnej gazecie Jelonka (Jelenia Góra)
    był artykuł o tym, że w przyszłym roku ruszą weekendowe pociągi Trutnov-
    Gorlitz przez Lwówek Śląski. Obsługiwał je będzie czeski Viamont - jak

    na tej właśnie trasie. A więc jest także szansa na reaktywację Lubawka-
    Sędzisław:)
    Starosta lwówecki bardzo zabiega o rozwój połaczeń z Lwówkiem i chyba mu się
    to udaje. W artykule też było potwierdzenie tego, że PKP PR od grudnia pojadą
    aż do Bolesławca:)
    Pożyjemy zobaczymy:) Uważam że jest sens reaktywacji, bo może za tym pójdą
    jakieś pieniądze na remont i będzie lepiej. Moim zdanie w przyszłości sens
    miałaby też relacja Karpacz-JG-LŚ-Zgorzelec-Gorlitz.
    A czy linia do Karpacza jest przejezdna w całości jeszcze? Wczoraj oglądałem
    stację w Miłkowie i budynek wydał mi się w całkiem dobrym stanie (widziałem z
    daleka z okien autobusu, więc mogę się mylić).
    Pozdrawiam
    kruczek





    Temat: [Karpacz] Zimowy spot 29.12.2008r
    wiec panowie kto moze niech przyjezdza 29.12.2008 ostatni spocik w tym roku, ja z Mariuszem spotykam sie tak ok godziny 8 rano w Jeleniej Górze pod tesco i potem razem lecimy na Karpacz miejsce spotkania tam gdzie na ostatnim spocie czyli parking przy starym dworcu pkp

    pzdr i do zobaczenia



    Temat: Generalnie to wstyd mieszkać w tym mieście...

    Piszesz o innych miejscowościach...no to riposta. Czy słyszałeś, że ludzie z Karpacza chcą wykupić tory Jelenia Góra - Karpacz i odtworzyć odcinek zabytkowej kolei? A u nas czy słyszałeś aby któryś z urzędów (a mamy ich tyle, ile było w Świdnicy dworców kolejowych w 1912r), był zainteresowany wskrzeszeniem linii Świdnica - Jedlina? No bo przecież po co. A jedź w niedzielę xobacz ile aut ile turystów tam przyjeżdza czytaj rejestracje zmierz ilość ludzi.

    A jasne że słyszałem o próbie reaktywacji lini Świdnica Jedlina i Wrocław Sobótka Świdnica

    jeśli chodzi o tą pierwszą to problem polega na tym że jej trasa przebiega przez tereny kilku samorządów Świdnicy nie stać na wykupienie całej lini i jej utrzymanie nawet jeśli podzielono by ją pod zarząd odpowiednich samorządów to zaraz sie okazuje że np powiatu Wałbrzyskiego czy jedliny nie stać na jej reaktywacje i utrzymanie bo skad mają wziasc pieniądze skoro nie mają żadnych inwestorów którzy wnieśli by do ich kasy jakieś fundusze nawet gdy w grę wchodzi dotacja z UE to trzeba też wnieśc wkład własny w proporcji do długosci lini na odcinku kazdej gminy

    Jeśli chodzi o drugą linie to PLK S.A nie chce oddać tej linii samorządom bo to stanowi jej majątek i z tym problemem borykają się gminy w całej Polsce

    Jeśli chodzi o nasz dworzec główny to PKP go nie odda ale sprzeda i to za astronomiczną cene

    Powracając do wskrzeszenia linii do jedliny to rozmawiałem z organizatorami festynu drezynowego w zagórzu własnymi siłami połatali szyny wcześnie skradzione przez złomiarzy i to zrobili za własną kase choć linia nie należy do nich




    Temat: Linia Koszalin-Mielno
    Czy w pociągach Koszalin-Mielno obowiązuje jakaś taryfa specjalna, czy też "normalne" ceny PKP-PR?

    A swoją drogą, to skandal, że pociągi Koszalin-Mielno-Koszalin nie są skomunikowane w stronę Kołobrzegu!

    Przykład: 6:44 przyjazd do Mścic z Mielna - 6:31 odjazd z Mścic do Kołobrzegu
    12:39 przyjazd z Mielna - 12:33 - odjazd do Kołobrzegu !!!!!
    14:41 przyjazd z Mielna - 14:39 - odjazd do Kołobrzegu !!!!!!!!!!
    16:10 - 15:55
    19:46 - 19:39
    21:39 - 21:27

    W drugą stronę też nie jest lepiej...

    I w takim przypadku podróżny nieMK pojedzie sobie PKS-em albo innym busem...

    Kasa w Mielnie? Jeśli jest problem z kompem i komputerową obsługą kasy, to co za problem wydrukować trochę biletów-kartoników. Jeszcze 10 lat coś takiego funkcjonowało n.p. na Gryfickiej KD (były również kartoniki relacji n.p.Rewal-Kołobrzeg p.Trzebiatów Wąsk.-Trzebiatów). Wysłać tam kolejarza lub kolejarkę. Zardzewiały kasownik pewno gdzieś tam w dawnej kasie leży. Ale cóż żyjemy w Polsce, a tu o podróżnych mało się dba.
    Ale mimo wszystko cieszę się, że te pociągi w ogóle ruszyły, bo to skandal, że nie można dojechać w Polsce pociągiem do takich miejsc wypoczynku jak Karpacz, Świeradów, Węgorzewo, Gołdap, Lądek Zdr i do niedawno Mielno.



    Temat: opuszczone linie kolejowe
    Czytałem niedawno w "Tygodniku Szklarskoporębskim", że przywrócenie ruchu pasażerskiego na trasach Karpacz - Jelenia Góra i Szklarska Poręba - Harachov wymagałoby 240 mln złotych. Taką kwotą nie dysponują samorządy lokalne, a PKP nie jest tym zainteresowane. Dlatego najprawdopodobniej podtorza zostaną wykorzystane jako ścieżki rowerowo - biegowe. Podobnie zagospodarowano trasę Ząbkowice - Srebrna Góra. A z nieczynnych linii polecam przejście Koleją Sowiogórską



    Temat: KKAB
    Witam,

    zastanawialem sie ostatnio, czy PKP nie oplacaloby sie utworzyc jakiejs
    spolki-corki/wnuczki, ktora kupilaby kilka busikow i obslugiwala polaczenia
    np. Polczyn-Szczecinek, Jelenia G - Karpacz. Skoro prywaciarzom sie oplaca,
    to moze i Kolejowej Komunikacji (Auto)Busowej tez by sie oplacilo? Busik
    skomunikowany z pociagiem, moze jakies wspolne bilety?

    Bzdura to wg Was czy ciekawa idea?





    Temat: Obwodnica Kluczborka (drogowa :(


    | Czemu pamiętnego? Co sie  wtedy wydarzyło?

    Chyba najbardziej brzemienny w skutki Punkt G w historii.


    Dokładnie. Zebrało się wtedy w dyrekcji PKP paru matołów i w szaleńczym
    (pijackim?) amoku kreślili po mapie gdzie popadnie. Bez zastanowienia,
    bez uzasadnienia, jakby grali na tej mapie w kółko i krzyżyk. Ów krzyżyk
    postawili niejednokrotnie na liniach o bardzo dobrej frekwencji,
    pozostawiając
    te z gorszą. Młodszym MK przypomnę, że za jednym zamachem przestały
    jeździć: (nie wiem czy lista jest kompletna)

    1.Piotrkow Tryb-Bialy Lug /od 01.05, po wygasnieciu umowy z Kopalnia, umowa
    rozwiazana na wniosek kopalni Belchatow/
    2.Lukow -Lublin Pln
    3.Sierpc-Brodnica
    4.Ostroleka-Lapy
    5.Bialystok-Zubki Bialost.
    6.Wloszczowice-Rytwiany
    7.Ocice-Rzeszow
    8.Rytwiany-Polaniec
    9.Chelm-Wlodawa
    10.Krakow Biezanow-Wieliczka
    11.Podleze-Niepolomice
    12.Tarnow-Szczucin
    13.Raciborz-Glubczyce
    14.Pyskowice-Pyskowice Miasto
    15.Nowa Wies Wielka-Bydgoszcz Wsch.Towarowa
    16.Chelmza-Bydgoszcz Fordon
    17.Pisz-Elk
    18.Pszczolki-Skarszewy
    19.Tama Brodzka-Ilawa
    20.Mikulowa -Bogatynia
    21.Nysa-Brzeg
    22.Jelowa-Kluczbork
    23.Glubczyce-Raclawice Slaskie
    24.Opole-Jelowa
    25.Rokitki-Chocianow
    26.Myslakowice-Jelenia Gora
    27.Myslakowice-Karpacz
    28.Korsze-Skandawa
    29.Glazow-Mysliborz
    30.Pyrzyce-Glazow
    31.Sosnowiec Maczki-Sosnowiec Kazimierz

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta





    Temat: Inwestycje drogowe (budowy & remonty)

    Mam małe pytanie czy ktoś coś wie o tych pociągach prywatnej spółki, co miały kursować miedzy innymi miedzy Rybnikiem a GliwicamiKolej jest rewelacyjną alternatywą na korki ale... na zachodzie Europy. W Polsce też ale tylko w Trójmieście, okolicach Poznania, Wrocławia, Warszawy i Krakowa - tam torowiska są jeszcze w miarę dobrym stanie lub są obecnie modernizowane. Niestety w Polsce, a szczególnie na Śląsku przez kilkanaście ostatnich lat kolej była olewana, nie wykonywano prawie żadnych remontów efektem czego było pogarszanie się infrastruktury i zmniejszanie prędkości, a to pociągało zmniejszanie pasażerów. Jeśli dodać do tego niesamowitych jełopów jacy rządzili PKP przez ostatnie lata to... efekty są ale wyłącznie negatywne. Wszędzie w Europie pociągiem dojedzie się prawie do każdej pipidówy, a w Polsce nie dojedzie się już pociągiem do tak dużych miast jak Jastrzębie czy Bełchatów i do wielu fantastycznych kurortów typu Karpacz, Świeradów Zdrój, Lądek Zdrój czy Kudowa Zdrój. Oczywiście, że pociągi między Gliwicami a Rybnikiem bardzo by się przydały ale nie jadące 30 km/h, a tyle dopuszcza obecny stan linii. Myślę, że więcej w tej sprawie powinni działać posłowie z naszego okręgu. To skandal aby w 21 wieku pociąg jechał z prędkością roweru. To samo na odcinku Wodzisław-Rybnik.



    Temat: Czesi protestują przeciw EN 57
    Proszę sobie porównać ilość pociągów na liniach

    Jelenia Góra - Szklarska Poręba
    Marciszów - Kamienna Góra
    Jelenia Góra - Lwówek
    Jelenia Góra - Karpacz
    Gryfów - Świeradów

    z liniami:

    Harrachov - Tanvald - Liberec
    Zacler Kralovec - Trutnov
    Teplice - Trutnov
    Mezimesti - Teplice - Nachod

    Dla przeciętnego śmiertelnika ważen jest by mógł codziennie dojechać do pracy/szkoły, a nie to, czy dostanie kawałek wafelka w pociągu IC.

    I tyle w kwestii wyzszości PKP nad CD.



    Temat: 2006-12-09 Głuchołazy => uroczyste otwarcie kolejowego pg
    Ależ Walterze, ja miałęm na myśli siebie!
    Z tym utyskiwaniem chciałem zrobić podkład pod dalszą część swojej wypowiedzi .
    Chciałem uniknąć zarzutu, że tylko narzekam, ale w przypadku PKP chyba nie można inaczej. Przekraczając południową granicę odczuwam tylko zazdrość widząc, gdy do miejscowości zamieszkanej przez kilkudziesięciu mieszkańców dociera szynobus, a u nas Karpacz, Lubawka czy Lądek są zupełnie pozbawione połączenia, a o Szklarskiej czy Kudowie - choć pociąg dociera - lepiej nie wspominać, by nie wyglądać tak: .



    Temat: Sobota 30 czerwca 2007
    A ja już prawi gotowa do wyjazdu, wszystko spakowane,kanapki na drogę zrobione i za ok.godzinę wyjeżdżam na dworzec PKP,podróż szykuje się długa ok.14h,ale mam zamiar przespać ten czas. I tak jutro ok. będę w Jeleniej Górze ,a potem przesiadka tylko ok.30 min i Karpacz wita na 2 miesiące ,mam nadzieję,ze będę wspominać miło ten wyjazd.Życzę wszystkim nieśmiertelnym udanych wakacji!! I do zobaczenia we wrześniu :lol:



    Temat: Czas przejazdu Wałbrzych - Wrocław


    | Jelenia góra-Karpacz (Wg Ciebie nieprzejezdna - bo brakuje 5 m torów.), pociągi
    | nie mogą przejechać? (Mogą niskim kosztem naprawy)

    Za mojej krótkiej pamięci pociągi tam jeździły, ale...
    W jakim stanie są podkłady? W jakim stanie jest podtorze? Budowle
    inżynieryjne?
    Czy po tych torach jest w stanie przejechać coś cięższego od DL-2 albo
    machajki?


    Po podkładach strunobetonowych nawet popękanych pojedzie spokojnie
    łajka. A tam takie są. Budowle inżynieryjne raczej nie wzbudzają
    poważnych zastrzeżeń.


    W przypadku odcinka Świdnica-Kraszowice - Jedlina Zdrój wchodzi w grę
    rozkradzione kilkaset jeśli nie kilka kilometrów szyn, rozmyty nasyp,
    pokradzione mechanizmy zwrotnic a czasem całe iglice, tor odcięty
    od sieci PKP i na wszelki wypadek - naciągnięty czymś ciężkim tak,
    że nie wystarczy zwykłe przykręcenie łubków. Do tego zaasfaltowane
    przejazdy.


    Przesadzasz nieco jeśli chodzi o skalę kradzieży to raz, nasyp owszem,
    co do zwrotnic to w momencie zamykania i obecnie wiele ich nie ma.

    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    alekloco malpa o2 kropka pl.





    Temat: z cyklu "cieknie" [jak co miesiac :-)] - mala rewolucja nocna


    W nastepnym rozkladzie rewolucja kwalifikowana - zniknie wiekszosc
    wagonow WLAB oraz Bc z pospiechow nocnych, za to pojawia sie najpierw NEx
    (Night Express),


    Do tej nazwy nic nie mam.


    a w przyszlosci - pociagi "NIC" :-))) (Night InterCity),


    Ten skrot brzmi delikatnie mowiac niemarketingowo... nie mogloby byc IN
    albo NZ ;-)


    obslugiwane oczywiscie przez PKP InterCity.


    Pewnie dlatego zamierzaja przyjac ludzi i ich szkolic (cos mi sie obilo
    o uszy ze pierwsze szkolenia beda w lipcu...(?)...)


    Przyznam sie szczerze, ze dostalem rozpiske szczegolowa ktore pociagi,
    jak kursujace, ale na razie niestety mam takie urwanie glowy w pracy po
    tygodniowym urlopie, ze nie moge obecac zadnego konkretnego terminu
    wrzucenia szczegolowego info.


    Baaardzo ciekawe.

    Moze wroci "Sniezka", jabym ja tak widzial:
    Gdynia Gl - Poznan - Wroclaw - Jelenia Gora - Karpacz (S*42+Bc+WLAB) /
    Szklarska Poreba Gorna (EM10+reszta squadu)
    Na odcinku Gdynia - Poznan moglaby kursowac grupa do Berlina.


    W pamieci jednak bede mial, obiecuje.


    Czekam z niecierpliwoscia, temat wart zainteresowania...

    WL





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    eurek, dlaczego jesteś taki sceptyczny? Jeśli na tablicy odjazdów, dajmy na to na Dworcu Centralnym będzie Karpacz (w godz. odjazdu Karkonoszy) z uwagą, że w JG jest przesiadka na autobus PKP to na pewno przyciągnie to ludzi. Trzeba spróbować, wtedy się okaże. Oczywiście niezbędna będzie reklama i promocja takich połączeń.



    Temat: ŻARY-WĘGLINIEC out??


    No nie...
    to są szczyty....
    zamknięcie tej linii (Żary-Węgliniec) planuje PKP. A przecież
    ta linia w
    najktórszej odległości spina województwo lubuskie, a częściowo
    nawet
    zachodniopomorskie z Karkonoszami (Karpacz, Szklarska Poręba).
    Żeby
    chociażwprowadzić sezonowe połączenia...
    Gdzie oni mają oczy??


    Zobaczmy co będzie za rok łączyło lubuskie z dolnośląskim?
    Oczywiście tylko nadodrzanka oraz linia Żagań-Legnica.
    A za dwa lata Żagań-Legnica out i mamy nasze kolejowe lubuskie,
    gdzie w odległości 41 km od Żar(lubuskie) w
    Węglińcu(dolnośląskie) pociągi przelatują - jak na polskie
    realia - z prędkościami ponad 120 km/h!!! Dopiero wtedy przyjdzie
    opamiętanie, że wyremontowanie połowy z tych 41km (zdaje się
    Węgliniec-Ruszów ale może się mylę) skróciłoby czas przejazdu
    obecnego IC WAWEL gdyby jechał Kra-Wro-Leg-Węgl-Żary-Forst-reszta
    Europy.
    Żeby choć kiedyś w C dali rano ZG-JG powrót popołudniu JG-ZG to
    może po ludzku skorzystałbym z biletu wycieczkowego, bo po tym
    wszystkim zostanie nam tutaj sypiaca się linia Żary-ZG, a może DB
    w końcu dojedzie do Żagania?




    Temat: ŻARY-WĘGLINIEC out??

    No nie...
    to są szczyty....
    zamknięcie tej linii (Żary-Węgliniec) planuje PKP. A przecież ta linia w
    najktórszej odległości spina województwo lubuskie, a częściowo nawet
    zachodniopomorskie z Karkonoszami (Karpacz, Szklarska Poręba). Żeby
    chociażwprowadzić sezonowe połączenia...
    Gdzie oni mają oczy?


    Szkoda Wikinga  ,szkoda pociągu Jelenia  Góra - Zielona Góra ,szkoda linii.
    Ale cóż ...pewnie zaproponują połączenie przez Przemyśl i Suwałki.




    Temat: Podjazd


    | Która linia na PKP ma najostrzejrzy podjazd (o najwiekszym nachyleniu)


    [Karpacz]


    47 promille to zdaje się jest oficjalnie, a faktycznie podobno ponad 50.
    ...
    głupie gadanie, ale wzniesienie jest tam największe w Polsce raczej bez
    wątpliwości (czy ta linia w ogóle jeszcze istnieje?)


    A jakie są jeszcze inne ostre podjazdy? Np. jak się do tego mają
    Jaworzyna - Wałbrzych, Jelenia - Szklarska (zwłaszcza okolice Górzyńca
    i samej Szklarskiej), okolice Duszników Zdr., Nowy Targ - Zakopane.

    A może ktoś wie jakie jest nachylenie przy wyjeździe z Nysy w stronę
    Kamieńca (bo to chyba max na "mojej linii")?

    Może nie tylko nachylenia, ale różnice poziomów też by były ciekawe.

    A jakie są najbardziej płaskie linie kolejowe? Czy CMK jest płaska,
    czy też jest na zmianę pod górkę - z górki, zależnie od widzi mi się
    konstruktorów?





    Temat: ŻARY-WĘGLINIEC out??
    No nie...
    to są szczyty....
    zamknięcie tej linii (Żary-Węgliniec) planuje PKP. A przecież ta linia w
    najktórszej odległości spina województwo lubuskie, a częściowo nawet
    zachodniopomorskie z Karkonoszami (Karpacz, Szklarska Poręba). Żeby
    chociażwprowadzić sezonowe połączenia...
    Gdzie oni mają oczy??




    Temat: ŻARY-WĘGLINIEC out??


    No nie...
    to są szczyty....
    zamknięcie tej linii (Żary-Węgliniec) planuje PKP. A przecież ta linia w
    najktórszej odległości spina województwo lubuskie, a częściowo nawet
    zachodniopomorskie z Karkonoszami (Karpacz, Szklarska Poręba). Żeby
    chociażwprowadzić sezonowe połączenia...
    Gdzie oni mają oczy??


    Sorry za okreslenie...
    w zadku, zeby nie powiedziec dosadniej...





    Temat: Wyrok odroczony


    Bo jak każdy wór bez dna będą chcieli więcej, więcej i więcej... Z
    utęsknieniem czekam na prywaciarzy pasazerskich albo np. koleje niemieckie.


    PKP przedłużyły swoją agonię do lipca.
    Probelm powróci.
    Ale DB nie wjedzie na takie linie jak Siedlec-Sokołów, czy Chełm-Włodawa.

    Jak już to widzę pociagi DB Dresden-Gorlitz-Luban -Karpacz





    Temat: Skrocili bilety weekendowe
    Jak wiadomo od 1 maja skrocono bilety weekendowe z 160 do 120 km. "Dzieki"
    temu nie mozna juz jezdzic w weekendy taniej na m.in. takich, bardzo
    popularnych trasach wycieczkowych, pielgrzymkowych i miedzi duzymi
    miastami jak:
    Krakow - Rzeszow 158 km
    Krakow - Wisla Gl. 139 km
    Radom - Lodz F. 137 km
    Radom - Lublin 128 km
    Krakow - Zakopane 147 km
    Gdansk - Bydgoszcz 160 km
    Czestochowa - Lodz F. 148 km
    Szczecin - Kolobrzeg 132 km
    Gdynia - Ustka 128 km
    Bielsko B. - Czestochowa 141 km
    Krakow - Cieszyn 129 km.
    Gdansk - Slupsk 132 km
    Wroclaw - Karpacz 143 km
    Wroclaw - Szklarska P. 158 km
    Krakow - Zwardon 140/155 km (p.Sucha/p.Oswiecim)
    Rzeszow - Zagorz 140 km
    Tarnow - Krynica 150 km
    Rzeszow - Nowy Sacz (p. Jaslo) 148 km
    Krakow - Kielce 132 km
    Krakow - Czestochowa 132/143 km (p. Zawiercie/p.Koniecpol)
    To tylko wierzcholek gory, w wiekszoci przyklady z poludnia. Dorzuccie cos
    jeszcze i wytlumaczcie, czy tak ma wygladac zachecanie do korzystania z
    PKP czy moze popyt byl tak duzy, ze trzeba bylo go deczko ukrocic :)))

    Slawomir [lider] Rygiel





    Temat: ERRATA 1.Kwietnia by only PKP.
    Dzisiaj jest ważny dzień polikwidowano w ostatnich 20 latach polikwidowano
    bardzo wiele połaczeń tego dnia.
    Np.
    Kobierzyce-Piława Górna 1995 rok,
    Jelenia Góra-Karpacz 2000 roku,
    Legnica-Chocianów 2000 roku,
    i zdaje się, że jeszcze Marciszów-Złotoryja zlikwidowano na wiosnę.




    Temat: (pr)"Którędy pojadą szynobusy?" Dolny Sląsk
    Wiem, że w tekście wyprodukowanym przez PKP i przemielonym przez
    dziennikarzy nie powinienem się dopatrywać sensu, ale jakby tak na siłę,
    to wychodzi tak:


    W dni robocze:

    1. Wrocław Główny - Jaworzyna Śląska


    Odtajniony, wczesnoporanny podsył do Jaworzyny...


    2. Legnica - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów - Kamieniec
    Ząbkowicki

    3. Jaworzyna Śląska - Wałbrzych Główny


    ...aby w ciągu dnia kursować na ww. trasach.


    W soboty, niedziele i święta:

    1. Wrocław Główny - Kłodzko Główne - Międzylesie


    Odtajniony, wczesnoporanny podsył do Kłodzka (wiem, brakuje
    Międzylesie - Kłodzko)...


    2. Kłodzko Główne - Kudowa Zdrój

    3. Kłodzko Główne - Wałbrzych Główny"


    ... i kursy w ciągu dnia na ww trasach.

    Powyższe rozumowanie oczywiście nie ma na celu wykazania, że obieg
    szynobusa jest dobry, bo jak już tu wspominano m.in. linie Kłodzko -
    Stronie,
    Lubań - Zgorzelec, Lubawka, Sobótka, Trzebnica, Karpacz aż się proszą o
    niego...

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta





    Temat: Ruch towarowy - male podsumowanie
    Podsumuje watek o ruchu towarowym. Wymienie te linie na ktorych jest
    zamkniety ruch tow. i nie udalo sie ustalic daty. Prosze abyscie siegneli do
    pamieci i podali choiaz rok od kiedy nic nie kursuje na wymienionych
    linaich:

    Małkinia - Siedlce tu pytanie o lacznice Treblinka-Prostyn Bug. Kiedy jechal
    tam ostatni pasazerski (1982?) i kiedy ja zamknieto dla towarowego? i kiedy
    wybudowano?

    Strzelin - Głęboka Śląska - Przeworno
    Gryfino - Pyrzyce    (w/g PKP linie zamknieto 1999-05-01) (a kiedy zamknieto
    dokladnie pasazerski)
    Siekierki - Godków !!!brakuje srub Ganze sprawdzic kiedy
    Chojnów - Złotoryja 1996 buraki do Budziwojowa. Reszta razem z pasazerskim
    1991? (pamieta moze ktos dokladna date zamkniecia pasazerskiego ruchu)
    Strzelce Krajeńskie Wschód - Strzelce Krajeńskie
    Pszczółki- Skarszewy
    Iława - Tama Brodzka
    Ostróda - Miłomłyn
    Złociniec - Grotniki Drwaskie
    Malbork - Małdyty (razem z pasazerskim 1999?)
    Lidzbark Warmiński - Czerwonka
    Łuków - Radzyń Podlaski (razem z pasazerskim?)
    Gubinek - Jasień
    Mysłakowice - Karpacz
    Podlęże - Niepołomice
    Czerwony Bór - Śniadowo (przed 2000-04-03??)
    Oleśnica - Syców (2001?)
    Kalisz Pomorski - Drawno
    Drawno-Choszczno ja mam date calkowitego zamkniecia odcinka 1999-05-01
    Marciszów - Bolków
    Brodnica - Kowalewo -Chelmza
    Unisław - Bydgoszcz Fordon





    Temat: Logika kolejnosci zawieszen


    Chyba troche dramatyzujesz. Jechalem tam poznanskim pospiechem w sierpniu
    i
    nie bylo znowu nic zaskakujaco tragicznego (poza paroma zezartymi lukami).


    No wlasnie. Jest kilka zezartych lukow, potem pojawia sie nastepne wady, a
    nikt nic konkretnego, poza ograniczaniem ruchu nie robi...


    Nic w kazdym razie takiego, co wymuszaloby obnizenie do 15 w ciagu
    niecalego
    roku!!!


    Nie twierdze, ze to proces natychmiastowy! Najpierw ogranicza sie ilosc
    pociagow (jak wlasnie robia z ta linia), potem ogranicza sie predkosc, a na
    koniec stwierdza sie, ze nierentowna, albo wyeksploatowana (to oczywiscie
    nieoficjalnie) i ciach.
    Chcialem tylko zauawzyc, ze PKP traktuje linie lokalne jak kopalnie -
    uzytkowac, az sie wyeksploatuje i zamknac. Tak wygladaja chocby linie
    Myslakowice - Kowary - Kamienna Gora, Myslakowice - Karpacz, Swidnica -
    Jedlina Zdroj i inne. Ile razy probowano zamknac linie Klodzko - Kudowa,
    albo Klodzko Stronie Sl? Przeciez te linie moga byc (przy skomunikowaniu)
    calkiem dobrze oblozone.


    To przeciez typowe udupianie linii z przyszloscia!


    Zgadzam sie w pelni.


    Niewazne zreszta
    kto budowal i ile to ma lat, ale jak sie trzyma. A trzyma sie na pewno na
    wiecej niz 15 czy 30, i to stwierdzi nawet laik.


    Wlasnie - jak zauwazyles wazne jak sie trzyma, ale dobrze byloby, gdyby ktos
    cos robil zeby ten stan utrzymac i nie trzebaby sie martwic _ile_ jeszcze
    wytrzyma.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 140 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.