Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP KarpaczTemat: Sławno-Darłowo; Koszalin-Mielno. Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu Nie ma. I dobrze. Ile tam jest z Wysokiej? 15 km? Na rowerku bardzo szybko Przemek Temat: Nowy rozkład-wstrzymać modernizację wschodniej E-20
W okolicach Krakowa PKS-y i busy są _wyjątkowo_ tanie. To nie jest zjawisko Temat: Wagon ma torach tramwajowych Wracając do głównego wątku, który poruszyłem. Po pierwsze - można już oglądać zdjęcia rzeczonego wagonu kolejowego na torach tramwajowych we Wrocławiu na mojej stronie. Adres: http://klub.chip.pl/geyb/kolej/index.html Ponadto - wagon ten został prawdopodobnie wtoczony nie przez służbową N-kę, Gabriel Kowalski Temat: Dolnośląski rozkładowy "koncert życzeń" Uwazam, ze ruch na lini Jelenia Gora-Szklarska Poreba powinien zostac. Krycha, kazda liwkidacja polaczen regionalnych powoduje, ze jeszcze latwiej likwiduje sie pociagi dalekobiezne. Trzeba w koncu usiasc z UM i samorzadami, jak i z PKP i CD i zrobic z ta linia porzadek! Skoro PKP i UM nie chca wykladac kasy, to nich oddza ten odcinek CD, ktora chetnie jezdzilaby swoimi szynobusami z Liberca do Jeleniej Gory. Lekki tabor, mniejsze koszta, promocja, reklama trasy, miejsca na rowery i narty. Uwazam, ze ta trasa ma ogromny potencjal, ktory jest beznadziejnie wykorzystany. Moznaby zrobic w innch miejscach przystanki, jak np. w JG przy Tesco, odnowic przystanek w Cieplicach. Koniecznie jest wydluzenie lini, i skomunikowanie Boleslawca z Jelenia Gory przez Zebrzydowe, Nowogrodziec i Lwowek Sl. Autobusy szynowe idealnie by sie do tego nadawaly, ale musi byc to polaczenie bezposrednie: Boleslawiec-JG a nie Zebrzydowa, bo to zniecheci tylko podroznych z Boleslawca i takie polaczenie jest ogolnie bezsensowne. Koniecznie takze wydluzenie pociagow z Jeleniej Gory do Wroclawia przez Wegliniec, ale lepsze sklady, przydaloby sie tez zrobic remoint torow w okolicach Gieraltow-Gieraltow Wyktory jak i Luban-Olszyna Lub. Pociag bardzo wolno tam jedzie i traci sie tylko czas. A jesli chodzi o pociagi miedzynarodowe Görlitz-Mikolowa-Luban-JG-Karpacz (np.Express Sniezka czy Schneekoppenxpress) bylby swietnym produktem ,jak i reklama calej okolicy. Mylse , ze chetnych by nie brakowalo. Oczywiscie trzeba tez trzeba dac wiecej polaczenia na trasie Wegliniec-Zielona Gory i jedno bezsposrednie polaczenie JG-ZG Temat: Wizja połączeń kolejowych w regionie jeleniogórskim Wszyscy doskonale wiemy, ze w naszym rejonie kolej jest zle zarzadzana. Trasa Görlitz-Zgorzele-Zgorzelec Miasto-Mikulowa-Luban-Olszyna-Gryfow Slaski- Jelenia Gora-Karpacz mialaby wielkie powodzenie, ale widzimy kto zarzadza koleja i dlaczego mamy taki stan. W Görlitz czekaja busy wozace starych Niemcow do Swieradowa Zdroju, miasto, ktore w ostatnim czasi stalo sie kolebka niemieckich kuracjuszy. Coraz wiecej widac busow i autokarow jadacych w Gory Izerskie. Polaczenie z Görlitz do Swieradowa Zdr. mialoby powodzenie, gdyz NIemcy bardzo lubia podrozowac koleja, szczegolnie turysci, starsi ludzie, rowerzysci itp. NIestety nadal zamykamy sie przed turystami. Dopoki UM Dolnego Slaska i PKp tego nie zrozumieja, kolej bedzie nadal podupadac. Podobnie jest z polaczeniem do Szklarskieej Poreby, Jakuszyc i Harrachova. Region moznaby bylo polaczycz z Libercem (ostatni przejazd czeskich motoriczek odbyl sie w 100 letnia rocznice budowy lini) Potencjal kolejowy w samym regionie jeleniogorskim jest potezny, aczkolwiek niewykorzystany. Pozostaje jedynie czekac na prywatnego przewoznika i wieksza inicjatywe UM w otwieraniu nieczynnych linii kolejowych jak w zachodniopomorskiem. Temat: PKP PKP odwołała przetarg na sprzedaż dworca w Karpaczu. Wczorasze Fakty w TVP3 podały, że miasto Karpacz wycofało się z planów przejęcia dworca motywując to brakiem pieniędzy Temat: Do Opola zapraszamy prywaciarzy!
Temat: Karpacz...w sobotę? Witam wszystkich Czy ktoś może mi odpowiedzieć, jak dostać się z Wrocławia do Pozdrawiam Temat: karpacz chce sie wybrac do karpacza ale z tego co wiem to tamtejszy dworzec i linia pkp nie sa w uzytkowaniu... zatem dokad najdalej moge sie dostac? do jeleniej gory? Temat: Koleje Mazowieckie w tarapatach? Tak się kończy spółkowanie ze spółkami PKP. To jak przeszczepianie chorego organu do zdrowego organizmu. Przerzuty murowane. Gonić gości i zakładać spółki z innymi przewoźnikami. Pozdrawiam Temat: poszukuję zdjęć stacji Karpacz jw. Chodzi mi o zdjęcia z czasów "świetności" PKP. Jeśli ktoś zna adres, pod którym coś znajdę, to z góry dziękuję. Jesli ktoś posiada takie zdjęcia i Temat: DB Regio wjedzie do Polski
Hitler był na szczęście kiepskim strategiem i nie mógł przewidzieć obecnych Pozdrawiam -- Temat: Karpacz-wyjaśnienie Sprawa przetargu na sprzedaz komercyjną dworca w Karpaczu wyglada, po krótce tak: Po zawieszeniu połączeń kolejowych w kwietniu 2000 roku władze Karpacza podjęły działania zmierzające do pozyskania budynku na rzecz gminy. W rozmowach z PKP ustalono, ze przekazanie nastąpi wzamian za umorzenie zobowiazań podatkowych. Mimo braku takich zobowiazań PKP zapewniało Gminę, że realizuje procedurę przekazania zgodnie z wczesniejszymi ustaleniami jeszcze w listopadzie 2006r. Niezależnie od tego, na skutek informacji o planowanej likwidacji linii 340 łaczącej Karpacz z Mysłakowicami i odcinka linii 308 Mysłakowice-Kamienna Góra samorząd Karpacza zainspirowany pomysłem naszego autorstwa złożył do PKP wniosek o przejęcie linii wraz z dworcem w celu samodzielnej eksploatacji. Powstał projekt rewitalizacji linii i towarzyszącej jej infrastruktury w tym dworców w Karpaczu, Miłkowie, Mysłakowicach i Kowarach. Do współpracy przy jego realizacji udało nam się zaprosić samorządy wszystkich gmin, przez których przebiega linia. Gminy te również złożyły wnioski o przekazanie linii. Projekt poparło Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze oraz Wojewoda Dolnośląski. Trafił on również do Ministerstwa Transportu. Realizacja projektu pozwala na zachowanie i rewitalizację nieczynnej linii kolejowej wraz z towarzyszącą infrastruktura, na którą składają się obiekty o walorach zabytków kultury technicznej i architektonicznej. Powstaną nowe miejsca pracy i regionalny produkt turystyczny. Na bazie Dworca (przy zachowaniu jego pierwotnej funkcji) zamierzamy stworzyć centrum kultury w Karpaczu. Przywrócenie połączenia umożliwi realizację lokalnej polityki transportowej na linii kolejowej zbędnej dla PKP S.A. i przeznaczonej do likwidacji oraz rewitalizację 3 innych dworców. Mimo daleko zaawansowanych rozmów dotyczacych przkazania linii wraz z dworcem, PKP jednostronnie przekreśliło dotychczasowe ustalenia i wystawiło dworzec na przetarg. Sprzedaż komercyjna Dworca w Karpaczu jako jednego z elementów kluczowych projektu, dajaca jednorazowy wpływ do kasy PKP oznaczać będzie definitywny koniec linii, która miała realne szanse na reaktywację. Ponieważ przetarg ogłoszony został bez wynmaganej dla rozporządzania majątkiem Skarbu Państwa zgody Ministra Transportu podjeliśmy interwencję w sprawie odwołania przetargu. I to by było tyle na dzień dzisiejszy. Pozdrawiamy Temat: Garść wrażeń z Dolnego Śląska (długie)
Szczególnie do Karpacza. I kto powiedział, że muszą tam być TYLKO pociągi | 1 - Wrocław-Sobótka-Świdnica-Jugowice-Jedlina-cofka na Wałbrzych-Nowa | Pomarzyć można Wszystko zaczyna się od marzeń. A te akurat nie są niemożliwe do Czemu takie pociągi nie mają relacji np Lubawka-Wałbrzych-Kłodzko-Kudowa, albo PKP jeszcze nie doszło do tego jak szukać klienta, oni na niego czekają, a klient się przesiadł do G. Temat: Karpacz sprzedany wizualizacja taka, że rzygać się chce, jakoś lepiej wygląda na szkopskich pocztówkach http://www.polskatimes.pl...rebie,id,t.html Karpacz reaktywuje swoją linię kolejową. Pociągiem retro turyści mają pojechać już latem. Gdy Szklarska Poręba walczyła o linię do Harrachowa i Tanvaldu w Czechach, Karpacz niewiele robił, by przywrócić połączenie kolejowe do tego miasta. Teraz, gdy Szklarskiej Porębie udało się doprowadzić do rozpoczęcia prac na nieczynnej od wielu lat linii kolejowej, Karpacz też postanowił mieć własny pociąg. Nieczynna trasa wiodąca pod Śnieżkę rdzewieje od ponad 9 lat. Ostatni pociąg do Karpacza przejechał nią 2 kwietnia 2000 roku. Dziś tory są w złym stanie, a na dworcu działa skład budowlany. Burmistrz Karpacza Bogdan Malinowski uważa jednak, że już latem wjedzie tu na tory stara ciuchcia, by pociągnąć wagony do oddalonego o kilka kilometrów Miłkowa. Na razie na próbę, by sprawdzić, z jakim przyjęciem turystów spotka się ten projekt. - Stan torów pozwala dojechać jedynie do tej stacji. Do kolejnej, w Mysłakowicach, bez remontu torów na razie dojechać się nie da - tłumaczy burmistrz. Gmina znalazła partnera, który chciałby wozić turystów na tej linii. Jest nim skansen kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej koło Świdnicy. Miasto stara się o unijne pieniądze na remont dworca kolejowego. Planuje, że obok informacji turystycznej i siedziby Muzeum Zabawek znajdzie się w nim także miejsce na niewielkie muzeum kolei. Docelowo pociąg retro z Karpacza ma po remoncie torów dojeżdżać do Mysłakowic. Stamtąd turyści ruszaliby na objazd zabytkowych rezydencji w dolinie pałaców i ogrodów. Pomysł reaktywacji linii do Karpacza nie jest nowy. Rafał Gersten z firmy Karkonoskie Drezyny Ręczne, który opracował projekt rewitalizacji kolejki karkonoskiej, uważa, że mogłaby ona funkcjonować od dawna. Ale gmina Karpacz dotąd robiła niewiele, by go zrealizować. M.in. nie skorzystała z propozycji dzierżawy torów od PKP, choć kolej za kilometr torów żądała jedynie 10 zł czynszu. Burmistrz Malinowski uważa, że ta umowa była dla gmi-ny niekorzystna, bo nakładała na samorząd obowiązki, z których trudno byłoby się wywiązać. tu burmistrz pierdyknął grzywką o parapetpytanie > jak dojedzie pociąg do Karpacza? chyba jako "gabaryt" Temat: Jelenia Góra - Karpacz Niestety odnośnie linii do Karpacza pan Pokój ma wiele racji! Mówię to jako sympatyk gór i sympatyk kolei. Karpacz i Szklarską Porębę znam jak własną kieszeń i porównywanie tych dwóch miast jest niedorzeczne. Stacja w Karpaczu znajduje się w dolnej części miasta, niemal na przedmieściach. Punktem wypadowym w góry jest Biały Jar (w górnej części miasta) oddalony od stacji o ok. 5 km (Karpacz strasznie się ciągnie!). Tu jest wyciąg krzesełkowy na Kopę. Jeszcze dalej (wyżej) jest świątynia Wang - drugi ważny punkt wypadowy w góry - stąd prowadzi najłatwiejsza droga na Śnieżkę, z której chętnie korzystają mniej wytrawni turyści, ludzie starsi, rodziny z dziećmi. Stację kolejową od Wang dzieli ok. 7-8 km. Powiem tak, nikt normalny, a już na pewno nie ja, wybierając się w góry do Karpacza nie skorzystałby z pociągu mając do dyspozycji tanie i w miarę szybkie autobusy PKS (także spod dworca PKP w Jeleniej Górze), które dowiozą nas pod sam Biały Jar i Wang w Karpaczu Górnym. Szklarska Poręba to co innego - w mieście są trzy stacje, a ostatnia (SP Górna) znajduje się blisko centrum miasta (jeśli tak można powiedzieć) - stąd wszędzie jest blisko. Wracając do Karpacza, uważam że reaktywacja tej linii z ekonomicznego punktu widzenia mija się z celem i ewentualne szynobusy z JG woziłyby powietrze. Ale ponieważ jestem przeciwnikiem likwidacji linii kolejowych (i przerabiania ich na ścieżki rowerowe) proponuję linię do Karpacza (jak i do Świeradowa Zdroju) oddać za darmo Niemcom (DB), którzy nie tylko wyremontują te linie, ale jeszcze na nich zarobią, wożąc w polskie góry niemieckich turystów. Bo to co dla nas niedasie, dla Niemców czy Czechów jest oczywistą oczywistością... Temat: Dworzec w Karpaczu - petycja Drezyny wygrywają z burmistrzem Ministerstwo Transportu nie zgodziło się na sprzedaż dworca w Karpaczu! W wyniku działań stowarzyszenia Karkonoskie Drezyny Ręczne wspartych przez samorząd lokalny, Urząd Marszałkowski, wojewodę i starostę jeleniogórskiego Minister Transportu nie wyraził zgody na przekazanie dworca kolejowego w Karpaczu w ręce prywatne – poinformował nas Rafał Gersten z KDR. PKP S.A. złożyły do Ministra Transportu wniosek o wyrażenie zgody na zbycie dworca, po rozstrzygnięciu przetargu, w którym został on sprzedany wraz z działką o powierzchni 2 700 m za kwotę 505 tys. złotych. Transakcja nie spodobała się radnym oraz ludziom z KDR, którzy uznali, że zostali oszukani przez burmistrza Bogdana Malinowskiego. Samorządowiec zapewniał długo, że dworzec zostanie przejęty przez miasto. Później zmienił zdanie. Decyzja ministra transportu otwiera dalszy etap naszych działań zmierzających do pozyskania dworca kolejowego na rzecz Karpacza. - Umożliwi to jego wykorzystanie z pożytkiem dla mieszkańców naszego miasta – dodaje R. Gersten. Zgodnie z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym Gminy Karpacz dworzec ma być wykorzystany jako nowa siedziba Muzeum Zabawek. - Chcielibyśmy również, aby w obiekcie lub jego otoczeniu powstały pracownie tematyczne służące rozwojowi najmłodszego pokolenia oraz aby pełnił on rolę zarówno dworca jak i miejsca kultury – dodaje. Zachowanie dworca w rękach miasta umożliwi również rewitalizację linii kolejowej i jej turystyczne wykorzystanie. Oznacza to, że na szlak powrócą drezyny ręczne, które były turystycznym hitem sezonu 2006. Decyzja ministra umożliwi dzierżawienie linii kolejowej przez gminę za kwotę 8 zł i 7 gr. miesięcznie do czasu jej przekazania Karpaczowi na własność. Rafał Gersten za naszym pośrednictwem dziękuje wszystkim, którzy zaangażowali się w zakończoną sukcesem obronę dworca. - Osiągnie celów, które sobie wyznaczyliśmy nie byłoby możliwe bez wsparcia społeczności lokalnej. Zarówno mieszkańców Karpacza, związanych emocjonalnie z dworcem kolejowym jako miejscem o bogatej historii jak również lokalnego środowiska artystycznego oraz działajacych w Karpaczu przedsiębiorców, którzy dostrzegają wartość projektu KDR. Dziękuję również tym radnym Karpacza, którzy wsparli mnie wielokrotnie w staraniach o pozyskanie stacji na rzecz gminy, turystom, którzy złożyli ponad 2 000 podpisów pod przygotowaną przez nas petycją oraz Adrianie - współautorce projektu KDR za wsparcie i inspirowanie do działania – dodał R. Gersten. www.jelonka.com Temat: Garść wrażeń z Dolnego Śląska (długie)
| I dlatego powinien tu funkcjonować niepekapowski przewoźnik. Podobnie Albo do Karpacza lub Kowar - tam wciąż jeszcze są tory. Tylko niechęć do stworzenia takiej Szczyt marzeń - pociągi relacji 1 - Wrocław-Sobótka-Świdnica-Jugowice-Jedlina-cofka na Wałbrzych-Nowa Pomarzyć można Pozdrawiam Temat: Jelenia Góra - Karpacz Tory "przeszły" koło nosa Karpacz bez szans na wydzierżawienie za małe pieniądze linii kolejowej. Polskie Koleje Państwowe zgodziły się po dwóch latach na dzierżawę gminom Karpacz, Podgórzyn oraz Mysłakowice linii kolejowej wiodącej z Jeleniej Góry do miasta pod Śnieżką. Kwota jest symboliczna: 8 złotych i 7 groszy. Tyle że Karpacz już z niej nie skorzysta, bo wcześniej pozbył się dworca i fragmentu linii. Nie wiadomo, co z nimi zrobi nowy właściciel. Poinformowało o tym stowarzyszenie Karkonoskie Drezyny Ręczne Biuro Ekonomiczne Polskich Linii Kolejowych S.A. Karpacz odpuścił sprawę i – mimo zapowiedzi – nie podjął starań o przejęcie dworca i szlaku. Budynek został sprzedany przez PKP innemu podmiotowi. - Gdyby burmistrz Bogdan Malinowski okazał się wtedy stanowczy, dziś miasto pod Śnieżką za niewielkie pieniądze mogłyby linię dzierżawić i pomyśleć dwóch reaktywacji lokalnych połączeń – sugerują działacze KDR. Rafał Gestern ze stowarzyszenia przypomina, że rada miejska podjęła uchwałę, w której zobowiązała burmistrza do podjęcia działań związanych ze staraniem się o przejęcie dworca kolejowego Karpaczu. - Ponieważ burmistrza Malinowski uchwały nie wykonał, złożyliśmy skargę do wojewody. Teraz Krzysztof Grzelczyk, wojewoda dolnośląski, wzywa odrębnym pismem, aby Bogdan Malinowski złożył mu wyjaśnienia – mówi Rafał Gestern. www.jelonka.com Dodam, ze jakos obency burmistrz Szklarskiej Poreby przejal torowisko do Jakuszyc . Torowisko zostalo prawie w calosci oczyszczone. Jak widac mozna. Mam nadzieje, ze wladze Dolnego Slaska wymusza wyjasnienia do burmistrza Karpacza. Moze jeszcze udaloby sie przejac tory i dworzec w miescie pod Sniezka? Temat: Jelenia Góra - Karpacz Rowerami pod Śnieżkę nie po nasypie! Cyklistom z Izersko–Karkonoskiego Towarzystwa Kolarskiego nie podoba się pomysł likwidacji torów zawieszonej linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza i urządzenia tam ścieżki rowerowej. W zamian mają inną propozycję. – Nie bardzo widzimy jako atrakcję turystyczną jazdę rowerem po byłym torowisku z Jeleniej Góry do Karpacza. Naszym zdaniem brak walorów turystycznych akurat w tym miejscu deklasuje to przedsięwzięcie, jako atut do przebudowy torowiska na drogę rowerową – pisze do nas Zbigniew Leszek, szef towarzystwa. – Popularną drogą rowerową z Jeleniej Góry dojeżdżamy do Mysłakowic, koło ośrodka wypoczynkowego ,, Przystań,, i dalej leśną wyasfaltowaną drogą w kierunku „Leśnego Banku Genów”, dojeżdżamy do wiaduktu, przejeżdżamy pod nim i jedziemy polną drogą biegnącą nad malowniczą rzeką Łomnica, wjeżdżamy na mostek, wspaniała konstrukcja mostku wiszącego, znajduje się on na wysokości restauracji ” Pod Skałkami”, po nim przejeżdżamy już do samego Miłkowa z historycznymi zabytkami. Do miejscowości tej na początku XIX wieku należał majątek i pałac „ Brzezie Karkonoskie”. Posiadłość obejmowała swym zasięgiem: Karpacz, Ścięgny, Płuczki, Wilczą Porębę i Głębock. Pałac znajduje się w centrum Miłkowa z rozległym starym parkiem . Obecnie jest tam hotel z restauracją "Spiż". Po lewej stronie ulicy wyłania się ruina kościoła ewangelickiego z niszczejącą wieżą. Jadąc dalej mijamy kościół parafialny św. Jadwigi. Zbudowany w XIV z charakterystycznymi trzema krzyżami pokutnymi, oraz na prawo od bramy cmentarnej stojącymi jeszcze resztkami pręgierza. Tu droga z lekkim podjazdem wiedzie nas przez sam Miłków wzdłuż potoku Miłkówka , aż na Brzezie Karkonoskie. Przejeżdżamy niedaleko nieczynnego zakładu papierniczego i dalej już piękną leśną drogą w kanionie rzeki Łomnica dojeżdżamy do samego Karpacza powyżej dworca PKP. Tu mamy do wyboru zjechać do początku Karpacza na wysokości właśnie tego dworca, albo dalej, ale dość stromą drogą przejechać koło malowniczych stoków narciarskich i dotrzeć do Centrum Pulmonologii i Alergologii w Karpaczu. Dalej jedziemy koło toru saneczkowego i wyjeżdżamy niedaleko Białego Jaru. Opisując tą „Turystyczną Trasę Drogi Rowerowej” chcemy pokazać walory turystyczne, jakie zostałyby pominięte przez rowerowych turystów chcących zawitać w nasze strony, a poruszających się po drodze rowerowej wytyczonej właśnie na tym na torowisku – uzasadniają sprzeciw wobec zamierzeń budowy ścieżki rowerowej członkowie Izersko-Karkonoskiego Towarzystwa Rowerowego. Jelonka.com Temat: Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku A propo tych ostatnio wprowadzonych zmian to w jakich pociągach skrócono składy? Na Jelenia - Wrocław dalej po 2xEN57 czy skrócili do jednej sztuki? Ostatnio przejeżdżałem obok stacji w Jeleniej, stało Pogórze przy peronie do Wrocławia ale nie było widać żeby coś łączyli, a zawsze dołączali. A tak wogóle jeżeli chodzi o składy to przydało by się to jakoś uporządkować w w ferie jechał Hetmanem z Wrocławia do Gliwic i na peronie na tablicy z rozkładem jazdy itp była taka kartka a na niej rozrysowane składy pociągów dalekobieżnych. Według tego co tam było rozrysowane to w hetmanie powinien być wars, a go nie było. Kiedy tak stałem sobie w przedziale przy oknie to do konduktora podeszło w tym czasie 3 pasażerów pociągu i pytali gdzie w składzie jest wars bo chcieli coś wszamać. Według hafasa też powinien być. A tak wogóle to takie właśnie składy pociągów powinny być na każdej stacji. Podróżny powinien wiedzieć ile dany skład ma wagonów i jakie. Przecierz to wszystko wiadomo. Pracownicy PKP to wszystko wiedzą. Czemu nie podadzą tego do wiadomości zwykłym podróżnym, którzy ucieszyli by się wiedząc czy dany wagon będzie w środku składu czy na końcu itp. I jeszcze takie jedno pytanko odnośnie strony www.pkp.wroc.pl kiedyś były na niej przynajmniej tablicowe rozkłady jazdy pociągów z peronami z dolnośląskich stacji. Dlaczego nie uaktualniono tego działu tylko usunięto. Nie stać DZPR na troche lepszą strone www? Jest jakaś osoba w DZPR zatrudniona lub odpowiedzialna za stronę www? Czy DZPR nie ma obowiązku prowadzenia własnej www. Chodzi mi o to że np. biorą od kogoś kase na prowadzenie strony a faktycznie jej nie prowadzą. Wyczytałem również na tej stronie że w dniach 6-8 grudnia 2006 odbyło się w Jeleniej Górze spotkanie pod tytułem "PKP w Uni, problemy integracji" czy jakoś tak. Ciekawe czy ci wszyscy dyrektorzy, profesorki itp przyjechali do Jeleniej pociągiem? Jak jakaś impreza, spotkanie czy coś to ich tu ciągnie ale żeby wyremontować linie to już nie bardzo. Tym bardziej że siedzieli chyba w najlepszym hotelu w mieście 'Mercury" przy wylocie na Karpacz. A niby takie to PKP biedne. Temat: Uszynobusianie ;-)
12 listopada (piątek) jechałem PKSem z Jeleniej do Karpacza. Odjechał Pozdrawiam, Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007... Jelenia Góra dostała godło Teraz Polska, ale wciąż jest wiele do zrobienia Nagroda na wyrost Dworzec PKP odstrasza odrapanymi ścianami i ogólnym zaniedbaniem. Na dodatek nie wiadomo, którędy iść do centrum i gdzie szukać informacji turystycznej, bo drogowskazów nie ma. Na dworcu jest wprawdzie duży plan Jeleniej Góry, ale zamazany sprayem i niewiele na nim widać. Najczęściej pierwszą informacją przyjezdnym służy Grażyna Kołodziej, pracująca w kiosku. Tylko dla bogatych – Ludzie pytają mnie, jakim autobusem dojechać, jak daleko jest do centrum – mówi. Dobrze, że ma plan miasta czy mapy Karkonoszy. Można także kupić u niej mapki Karpacza i Szklarskiej Poręby. – Wszystkie sprzedają się bardzo szybko – zaznacza. Może na dworcu dlatego jest tak źle, że coraz mniej ludzi decyduje się na przyjazd do Jeleniej Góry pociągiem. Wlecze się on z Wrocławia ponad trzy godziny. Pani Grażyna zauważa, że przyjeżdżają głównie zorganizowane grupy szkolne i to najczęściej z miast, z którymi jest bezpośrednie połączenie. Można zabłądzić W drodze z dworca PKP do centrum miasta przyjezdny ani razu nie natknie się na tabliczkę, z której dowie się, gdzie znajduje się informacja turystyczna. Lepiej to wygląda od strony dworca PKS. Ale tylko dlatego, że do Informacji Turystycznej jest stamtąd zaledwie kilka minut drogi piechotą. Do informacji dzwonią bądź przychodzą najczęściej obcokrajowcy. W większości są to Niemcy i Czesi. Pojawiają się też Belgowie, Duńczycy, Holendrzy. – Cieszy nas obecność Czechów. Kiedyś przyjeżdżali głównie na zakupy, teraz chcą zwiedzać miasto, oglądać zabytki – przyznaje Barbara Różycka, szefowa IT w Jeleniej Górze. – Cześć folderów jest specjalnie przygotowana dla naszych południowych sąsiadów w ich języku. Dobra informacja W informacji turystycznej klienci najczęściej pytają, co można w mieście zobaczyć, gdzie można przenocować. – Mamy też bardzo dużo próśb o wysyłanie materiałów promocyjnych, bo ktoś gdzieś o czymś usłyszał i chciałby dowiedzieć się więcej – dodaje. Baza noclegowa Jeleniej Góry, w porównaniu z Karpaczem czy Szklarską Porębą, jest znacznie uboższa. Spać można głównie w hotelach i to za niemałe pieniądze. – Dzieje się tak dlatego, że miasto jest dla turystów bardziej wymagających. Na przykład rodzina z dziećmi czy wycieczka szkolna nie jedzie na wypoczynek do miasta. Raczej na obrzeża lub do mniejszych miejscowości – tłumaczy Barbara Różycka. • Krzysztof Mateusiak - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska http://karpacz.naszemiasto.pl/wydarzenia/734014.html Temat: Kolej publiczna bylo/List do Prezydenta - wstepny pomysl - Slowacja, Czechy: Koledzy relacjonuja zawrotne szybkosci na gorskich i kretych odcinkach, unowoczesniany tabor, uprzejmych pracownikow, rezolutne kasjerki. I naprawde nieglupio byloby, gdyby Czesi obcykali wiekszosc naszych linii przygranicznych swoimi motowozikami. Z Frydlantu przez Zawidow do Zgorzelca i Lubania, Świeradow, przez Harrachov do Jeleniej, Karpacz, z Trutnova do Lubawki (Marciszow, Strzegom, Legnica?). Z Mezimesti do Walbrzycha i Klodzka przez Otrokovice, Nachod - Kudowa (dużo wysilku?), dlaczego jeszcze nie ma przejscia w Glucholazach, motorowki do Nowego Świetowa, Obsluga Raclawice - Raciborz / Krzanowice / Kietrz z lok. Krnov z dojazdem przez Pietrowice i Glubczyce... wiekszosc tych pomyslow (i cala masa innych) nie jest trudna do realizacji w normalnych warunkach. No ale jesli w tym dziwnym kraju w ciagu pol roku obniza sie predkosc z ok. 60 do 15 (mowa o Szklarskiej) bez wyraznego pogorszenia sie stanu torow, dodatkowo prowadzi wieloletnie dzialania majace na celu zniechecenie pomyslodawcow (Izerska Draha i CD chcialy jezdzic do Szklarskiej, teraz slyszalem, ze nawet do samej Jeleniej, ale z taka predkoscia?!), to nic sie nie ma prawa udac. PKP to kolej, kolej to PKP, zdaja sie myslec ciagle wszyscy decydenci. Pies ogrodnika, sam nie zje ale innemu tez nie da. To tak a propos sprzedawania z glowa, co bylo pare postow wyzej... Owszem, sprzedac z glowa teraz tez jest sztuka - PKP nie chca sprzedawac komus, kto by je osmieszyl (czeskie Bzmoty), a z bogatszych (DB?, The Wolsztyn Experience?) chca zdoic max forsy ile sie da za nic, a to tez powoduje wycofanie sie chetnych. A tymczasem PKP niszcza wszystko co sie rusza i stoi i w zasadzie nie wiadomo czemu - silne lobby antykolejowe? Ktos tu zaspal najwyrazniej. PKP rozniosa to co jest, a to co zostanie lykna jacys "pomyslowi" i tyle bedzie z kolei w Polsce. :((( Tomek Temat: Czas przejazdu Wałbrzych - Wrocław
| Zaora? Buhehehe. Do Karpacza? Tam na pewno będą jeździły DB i pociągi Kwestia czasu, kiedy linię przejmie samorząd, a już przeszło rok temu Temat: DB Regio wjedzie do Polski
Za PKP ciągnie się cały czas swąd centralnego uwalania linii nie ze względu Poza tym tej firmie w większości ciągle trzeba pokazywać jak prowadzić dobry Jeden spojrzy na Karpacz i powie z dotacją XX nieopłacalne, bo stacja za Dla nas polskich MK DB - może nie do końca słusznie - jest symbolem tych Mick M. Temat: Wyprawa w Sudety Bylem w ostatni weekend przejechac sie zamykanymi wkrotce liniami. Oto 1) Mikulowa - Bogatynia - pociag ledwo ogrzewany, sklad sie sypiacy, 2) Jelenia Gora - Lwowek - dwa wagony, prawie calkowicie wypelnione 3) Jelenia Gora - Karpacz. Ta linia rzeczywiscie wymiera. Autobusy Jechalem rowniez dosyc fajnym (tylko dlaczego tak wolnym?) autobusem Mam wrazenie, ze jak jeszcze troche linii pozamykaja w Sudetach, to Pozdrawiam MCZ Temat: Absurdy w nowym rozkładzie jazdy Proszę bardzo Kopię listu miałem na dysku: Cytat: Dnia 9 grudnia 2007 roku w życie wszedł nowy rozkład jazdy Polskich Kolei Państwowych na rok 2007/2008. PKP przedstawiało swój projekt jako dogodny dla każdego pasażera. Z dumą twierdzono, że wiele połączeń zostało uruchomionych na wyraźne prośby pasażerów. Twierdzono także, że żadne połączenie regionalne nie zostanie od nowego rozkładu zlikwidowane. Niestety, ale tak się nie stało. Problem dotyczy pociągu relacji Jelenia Góra - Lublin. Przez wiele lat, połączenie to zawsze przewijało się przez tablice z rozkładem, jedynie dokonywano pewnych zmian. jeżeli chodzi o trasę przejazdu. Zainteresowanie tym połączeniem było spore, albowiem umożliwiało mieszkańcom wojewódzka Lubelskiego, Świętokrzyskiego i Śląskiego bezpośrednie połączenie ze Stolicą Karkonoszy. Około 3-4 lata temu, połączenie to obowiązywało tylko w konkretnym sezonie (ferie zimowe, święta, wakacje), jednak nie było to zbyt dotkliwe, gdyż generalnie, poza sezonem z tego połączenia korzystało mniej ludzi. Obecny rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 zrywa z dotychczasową tradycją uruchamiania tak ważnego połączenia, nawet w okresie sezonowym. Jest to szokujące tym bardziej dlatego, że było to rentowne połączenie, przynoszące spółce zysk, a pasażerom możliwość dostania się do miejscowości wypoczynkowych, położonych niedaleko Jeleniej Góry (Szklarska Poręba, Karpacz, etc). W obecnym rozkładzie jazdy jest pociąg nocny z Wrocławia Głównego do Lublina ( P42200), który kursuje przez Opole, Katowice, Zawiercie, Kielce i Radom. Zwracam się z prośbą o wydłużenie tej relacji do/z Jeleniej Góry przynajmniej na okres wakacji i ferii zimowych. Trasa tej relacji jest tak ułożona, że pozwoliłaby mieszkańcom kilku województw bezproblemowo dotrzeć do Stolicy Karkonoszy. Proponuję też drugą możliwość - wydłużenie trasy pociągu "Karkonosze" relacji Jelenia Góra = Warszawa Wschodnia (P61200) do Lublina. Mam nadzieję, że któryś z wyżej wymienionych wariantów zostanie przyjęty, a pasażerowie będą mogli chociażby w okresie letnio-zimowym skorzystać z takiego połączenia. Liczę na pozytywne rozpatrzenie tego wniosku. Z wyrazami szacunku Temat: Rozkład jazdy z 1950 Witajcie. Dobrych dziesięć lat w stecz, wszdłem w posiadanie rozkładu jazdy PKP z roku Wniosek nasuwa sie podstawowy jeden - był to okres rozkwitu PKP. Na Sytuacja ta była zrozumiała dla tego okresu, kiedy to władza ludowa i nakazy Na linii Jelenia Góra - Mysłakowice i dalej Karpacz lub Kamienna Góra Ciekawostką chyba są linie wąskotorowe, których wtedy było bardzo dużo. Z No nic, kilka lat temu można powiedzieć byłem miłośnikiem kolei, a teraz Pozdrawiam obecnych MK Temat: Archeo czyli dawnych rozkładów czar Sezon ogórkowy w pełni, na PKP nic ciekawego się nie dzieje, proponuję więc trochę powspominać rozkłady jazdy sprzed lat. Sięgnijcie pamięcią wstecz i przypomnijcie sobie jakie relacje (egzotyczne jak na dzisiejsze czasy) pociągów mieliśmy na naszych torach. I powspominajmy dobre czasy na kolei... Pracuję na PKP od końca lat '80 i pamiętam pociągi jakie kursowały przez mój region w ciągu ostatnich kilkunastu lat: OSOBOWE: Bogatynia/Lubań - Częstochowa - Warszawa - Białystok Lubań - Zgorzelec - Węgliniec - Wrocław Jelenia Góra - Lwówek Śl. - Zebrzydowa - Węgliniec - Zgorzelec - Lubań Jelenia Góra - Lwówek Śl. - Zebrzydowa - Żagań - Kożuchów - Poznań Węgliniec - Wrocław - Rawicz Legnica - Wrocław - Głogów - Zielona Góra Legnica - Jaworzyna Śl. - Nysa - Kędzierzyn Koźle - Katowice Stargard Szczeciński - Szczecin - Zielona Góra - Legnica - Wrocław POŚPIESZNE: Zgorzelec - Opole - Częstochowa - Lublin Legnica - Wrocław - Poznań - Ustka Legnica - Wrocław - Poznań - Warszawa - Brześć Legnica - Wrocław - Kraków - Kijów Legnica/Żagań - Głogów - Leszno - Łódź - Warszwa Jelenia Góra - Węgliniec - Żary - Zielona Góra - Szczecin MIĘDZYNARODOWE: Monachium - Drezno - Wrocław - Katowcie - CMK - Warszawa Magdeburg - Leipzig - Drezno - Wrocław - Łódź - Warszawa - Lublin Aachen - Koln - Leipzig - Drezno - Wrocław - Kraków Leipzig - Drezno - Wrocław - Kraków - Rzeszów Karl Marx Stadt - Drezno - Wrocław - Łódź - Warszawa Karl Marx Stadt - Drezno - Wrocław - Katowice Leipzig - Żagań - Legnica - Wrocław - Katowice - Kraków Frankfurt/M - Leipzig - Drezno - Wrocław - Kraków/Warszawa (Moskwa) Paryż - Frankfurt/M - Leipzig - Drezno - Zgorzelec - Jelenia Góra - Wrocław - Katowice - CMK - Warszawa Reichenbach - Drezno - Zgorzelec - Jelenia Góra - Karpacz Leipzig - Drezno - Zgorzelec - Jelenia Góra - Kłodzko - Nysa - Katowice - Kraków Uff, to były czasy!!! Gdzieś na naszym serwerze są archiwalne rozkłady jazdy, więc jak znajdę to wrzucę na Forum. Temat: Autobus kontra autobus
A swoja przewage szynobusy najdobitniej pokaza podczas sezonu zimowego.
Temat: Obiecane zawieszenia Obiecalem, a slowa staram sie dotrzymywac. Wykaz odcinkow linii proponowanych do zawieszenia w obecnym rozkladzie jazdy (po przecinku podaje ilosc pociagow): 1. Lapy - Ostroleka, 7 2. Bialystok - Zubki Bialostockie, 4 3. Korsze - Skandawa, 2 4. Chelm - Wlodawa, 6 5. Lukow - Lublin, 6 6. Rzeszow - Ocice, 6 7. Opole - Kluczbork 8. Raclawice Sl. - Raciborz, 17 9. Tychy - Orzesze Jaskowice, 18 10. Zabrze Makoszowy - Leszczyny, 13 11. Tychy - Ledziny, 32 12. Wloszczowice - Polaniec, 4 13. Mikulowa - Bogatynia, 4 14. Jelenia Gora - Karpacz, 8 15. Jelenia Gora - Lwowek Sl., 12 16. Rokitki - Chocianow, 4 17. Gniezno - Chojnice, 17 18. Kalwaria Zebrz. Lanckorona - Wadowice, 8 19. Tarnow - Szczucin k. Tarnowa, 6 20. Podleze - Niepolomice, 2 21. Prabuty - Kwidzyn, 10 22. Pszczolki - Skarszewy, 4 23. Kartuzy - Lebork, 12 24. Szczytno - Elk, 10 25. Tama Brodzka - Ilawa, 12 26. Brodnica - Sierpc, 8 27. Chelmza - Bydgoszcz Fordon, 12 28. Nowa Wies Wielka - Bydgoszcz Bielawy, 6 29. Legionowo - Tluszcz, 10 30. Pyrzyce - Mysliborz, 7 31. Sosonowiec Kazimierz - Sosnowiec Maczki,6 32. Pyskowice - Pyskowice Miasto, 11 Razem pociagow: 290 Zawieszenia maja byc od 1 lutego, poza Zubkami, ktore maja byc zawieszone od 1 marca. Zreszta jeszcze do konca nie wiadomo, jak z tymi zawieszeniami bedzie, poniewaz PKP przypomnialo sobie, ze musi to uzgodnic z samorzadami lokalnymi, a taki obowiazek naklada ustawa. Stad moze byc przesuniecie terminow zawieszen, lub, co bardziej prawdopodobne, PKP nie bedzie sie ogladala na nikogo i zawieszenia zrealizuje. Przepraszam, ze tak pozno, ale w koncu cos przeslalem. Temat: Grudziądz
Na szybko przychodzi mi do głowy: Miejscowości wypoczynkowe pozbawione kolei: Pozdrawiam serdecznie Temat: "drezynowosc plaserowata" [copyright by Chester]
Pozdrawiam Temat: witam, curriculum vitae, pmt i polskie wagony Witam po raz pierwszy! Zarejestrowalem sie jakis dobry czas temu, ale to moj pierwszy post Jestem z Wroclawia, i z mniejszymi lub wiekszymi przerwami(ostatnio z bardzo duzymi), bawie sie w skali TT. Jak dotychczas na warsztacie (po dlugieeeej przerwie) stoi mala diorama fragmentu jakiejs tam stacji epoki III DR. Wszystko bedzie mialo charakter stricte towarowy, a wiec magazyn spedycyjny, 2 rampy itd. Traktuje to jako forme treningu Natomiast projekt, ktory chce uskutecznic bardziej na powaznie to modul stacji Kowary Srednie(Mittel Schmiedeberg) w okresie przed 1937, a wiec II epoka i DRG. Po wykonaniu go, zostanie zlaczony z modulem Karpacz (w przygotowaniu) kolegi Thomasa Schrransa z Drezna (www.elektrische-bahnen.de). Tutaj male wtracenie. Otoz jak niektorym wiadomo w Rosswein odbywaja sie spotkania "modularzy" TT. W ostatnim czasie pojawili sie koledzy Czesi, przy czym w czasie rozmow wyszlo, ze generalnie w ramach integracji itd mozna by zorganizowac spotkanie polsko-niemiecko-czeskie i polaczyc nasze moduly. To tak na przegryzienie i przemyslenie. Wracajac do watku, w czasie wymiany roznych pogladow, zareklamowal mi on firme swojego, zdaje sie, znajomego, czyli PMT i dla do zrozumienia, ze istnieje realna mozliwosc uruchomienia produkcji wagonow towarowych PKP z III epoki, co wynikalo z latwosci "przemodelowania" wagonow bazujacych na konstrukcji niemieckiej II epoki (skrot myslowy;)). Info zostalo przeze mnie tu i tam puszczone, jednak wygaslo, rowniez z mojej winy...Natomiast, jak sie okazalo, prace mimo wszystko trwaly. Na podanej stronie: http://www.pmt-modelle.de...iten/neu-tt.htm kilka pozycji w dol od gory znajduje sie zapowiedz pierwszego wagonu naszego przewoznika w skali TT, niestety na razie bez foto. Oprocz tego pojawily sie pierwsze wagony DRG (firma dotychczas specjalizowala sie w III i chyba IV epoce). Kwestia 2. to informacja o podobnym charakterze. Kolega Scherrans swojego czasu przedstawil mi info, z ktorego wynikalo (mozliwe, ze ponownie chodzi o pmt, ale watpie...), ze ktos w Niemczech uruchomi produkcje modeli "Triebwagen" w skali TT, tyle ze nie pamietam dokladnie czy chodzilo o ET51 czy moze 87? Niestety w oby dwu przypadkach nalezy liczyc sie ze sporymi kosztami No to chyba na dzisiaj tyle Serdecznie pozdrawiam! Igor Temat: Pociąg z południa
Pozdr-Jacek Temat: Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku Tutaj akurat nie dokonca sie zgodze. Z mojego podworka sa dwa takie kursy: poc. Nr 6630 relacji Wrocław Gł. ( 5.48 ) - Jelcz Laskowice ( 6.38 ) (jest to jedyny sposob dla Gminy Swieta Katarzyna i najwygodniejszy dla Wroclawian na dojazd do pracy W Jelczu - Toyota itp-ludzi nie bylo wiele ale linii rownoleglej nie ma) poc. Nr 6623 relacji Jelcz Laskowice ( 9.38 ) - Wrocław Gł. ( 10.25 ) dojazd gdy trzeba "zalatwic sprawy" we Wroclawiu a takze dla studentow z Jelcza - i mimo ze ta linia ma srednie oblozenie w tym pociagu akurat ludzie byli. Tu jest tez inny problem. Jak dla linii Szklarska czy Kudowa to bylo poprostu reanimacja trupa (w relacji lokalnej ze tak sie wyraze) tak w przypadku Jelcz jest inna sprawa. Tu pociag wciaz moglby wygrac (brak rownoleglej drogi i niezla predkosc) ale jest coraz wiecej przewoznikow prywtanych ktorzy jezdza czesciej i jedyny sposob "uratowania" tej linii to czestrze kursy (oczywiscie mniejszym taborem). Bo sa Stacje (kierunki): Legnica,Strzelin,Olawa/Brzeg/Opole,Jelcz,Olesnica na ktorych Kolej Ma duze szanse wygrac lecz jest mocna konkurencja busow i musi byc BARDZO DOBRA oferta zeby przyciagnac pasarzerow. Sa kierunki Walbrzych,Miedzylesie,Namyslow (kluczbork) gdzie konkurencja jest mniejsza dla Kolei wiec jest potrzebny sensowny rozklad ale pasarzer "godzinke czy poltorej"moze poczekac. Sa linie gdzie z roznych przyczyn PKP przegralo: Kudowa,Szklarska,Karpacz (zly stan torowisk -lepiej zamknac i otworzyc gdy "jakims cudem uda sie wyremontowa" niz utrzymywac teraz) Trzebnica,Lubin/Polkowice (na wlasne zyczenie) Najwazniejsze to zeby z linii gdzie kolej wciaz rywalizuje z busami nie zmniejszac oferty- bo zacznie sie od ciecia 2 par a skonczy na kasacji linii . (tak jest teraz z Jelczem -gdyby kolej kilka lat temu nie zmniejszyla kursow z 11 do 6 par dziennie nadal by miala tyle pasarzerow co kiedys bo nie ma drogi rownoleglej i autobusem jest dluzej-a im czesciej zmienia sie tnie przywraca itd tym kolej bardziej traci zaufanie pasarzerow) No i to tyle moich "przemyslen" pozdrawiam senior Temat: Przyszłość kolei na Dolnym Śląsku W jednej z lokalnych gazet jeleniogórskich ukazał się wywiad z marszałkiem Łosiem. - Panie marszałku, w marcu PKP ponownie zawiesiło kursowanie kilku pociągów lokalnych. Na przykład, na linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba pojada tylko pociągi sezonowe. Czy to Pana nie martwi? - Niestety, nie mamy na to większego wpływu. Dotacja, którą przekazaliśmy DZPR jest taka, na jaką nas stać. Pociągi zlikwdowane miały bardzo niską frekwencję. - Nie odpowiedział Pan na moje pytanie. Czy nie smuci Pana fakt, że umierają takie lokalne linie jak wspomniana wcześniej Jelenia Góra - Szklarska Poręba, Jelenia Góra - Węgliniec czy Jelenia Góra - Lwówek? - Jest to na pewno smutne, ale po prostu nie stać nas na ich utrzymywanie. Współpraca z DZPR ukłąda nam się bardzo dobrze, a według ich obliczeń pociągi na wyżej wymienionych liniach miały bardzo małą frekwencję. W przyszłości należy oczekiwać, że na Dolnym Śląsku zostaną tylko takie linie jak z Wrocławia do Zgorzelca, Głogowa, Poznania, Kluczborka, Opola czy Kłodzka. NA tych lniach są odpowiednie potoki podróżnych, a pasażerowie z mniejszych ośrodków mogą korzystać z komunikacji autobusowej i busowej. - Nie wymienił Pan linii Wrocław - Jelenia Góra? - Ta linia wymaga dużych nakładów finansowych. W przeciwnym razie prowadzenie na niej działalności przewozowej nie ma sensu. - Czy to oznacza, że na Dolnym Śląsku nie zobaczymy już pociągów na liniach lokalnych? - Wręcz przeciwnie. Uważam, że linie te mogą odżyć w przypadku uruchomienia tam przewozów turystycznych trakcją parową. Weźmy na przykłąd taki Krzeszów. Rozmawiałem ostatnio z przedstawicielem zakonu redemptorystów, o. Józefem Podgrzybkiem. Są oni bardzo zaineteresowani organizowaniem pociągów pielgrzymkowych. Z klientami nie będzie problemu. Członkowie i członkinie Rodzin Radia Maryja na pewno skorzystają z takiej taniej oferty. Prowadzimy też rozmowy z panem Markiem Mutorem, odpowiedzialnym za program "Patriotyzm jutra". Chcemy uzyskać z tego programu dofinansowanie i organizować wycieczki kolejowe dla młodzieży szkolnej pod wspólnym hasłem "Śladami piastowskiego dziedzictwa". Odnosząc się jeszcze raz do Krzeszowa: wycieczkę do sanktuarium można połączyć z wizytą w Chełmsku Śląskim, gdzie młodziez dowie się o życiu najsławniejszego piisarza urodzonego na Dolnym Śląsku. Tak więc jestem przekonany, że pociągi turystyczne dotrą do takich miejscowości jak Krzeszów, Karpacz, Świeradów Zdrój. Nie mozemy przecież zmarnować dorobku pokoleń polskich kolejarzy, którzy budowali kolej przez dziesiątki lat na terenie Dolnego Śląska. - Dziękuję za rozmowę. Temat: Lwówek- Jelenia - szynobusy brak Pokrewny temat z regionu. http://tiny.pl/mwxr REGION JELENIOGÓRSKI. Czy będzie można przejechać koleją przez całą Kotlinę Czy jednak nie są to jedynie pobożne życzenia? Powiat pieniędzy na to nie ma i Jednak członek zarządu powiatu Ryszard Grek jest przekonany, że pomysł ma – Najważniejsze jest ponowne uruchomienie linii do Karpacza, gdyż istniejące Ryszard Grek zapewnia, że będzie to możliwe już w roku… 2014. A ma to być Temat: Karpacz 13-20.01.2007 Parę tygodni temu wróciliśmy (Czarny i ja) z cudnej wyprawy :)Miał to być wyjazd na narty, ale na szczęście wzielismy ze soba rowery. Mieszkaliśmy w Karpaczu Górnym, praktycznie na Przełęczy Pod Czołem. Pod naszym ośrodkiem biegła trasa Tour De Pologne. Pogoda przez pierwsze 5 dni była wymarzona jak na ta pore roku. Oto nasza relacja w kilometrach : Dzień 1 (obeznanie terenu i warunków) 13.01.2007 Zjazd z Karpacza Górnego do Borowic szlakiem Euro-regionalnym ER2 i lekko morderczy powrót leśna ścieżką . Mieszkaliśmy na 819 metrach, więc po każdej trasce czekał nas nie lekki podjazd. Dystans: 10km Dzień 2 (już się rozkręciliśmy) 14.01.2007. Karpacz Górny[ER 2]- Karpacz PKP-”Western City”-Kowary Górne(tzw. Żółta Droga) zjechaliśmy z [ER2] „Rozdroże Pod Sulicą”[czerwony szlak]-Przełęcz Okraj (1046m.n.p.m)[czerwony szlak]”Rozdroże pod Sulicą” [niebieski szlak]Sztolnie Kowary (mega stromy zjazd dziurawym asfaltem)Podgórze(niebieski szlak, tzw. Droga Głodu) (bardzo stromy podjazd)Przełęcz Kowarska (727 m.n.p.m)-Przełęcz Pod Bobrzakiem (808m.n.p.m)-(tzw. Trasa rowerowa Obwodnica Rudawska)Gruszków (giga ostry zjazd)-Bukowa (559 m.n.p.m) [zielony szlak] Gąska-[niebieski szlak]Ściegny -”Western City”-Karpacz Górny PS. Tuż przed Karpaczem, w oko rzuca się hipermarket „ Biedronka”. Żeby tam dojechać, musieliśmy pokonać najbardziej stromy (muczios nachylenie %) i najkrótszy podjazd w naszym życiu. No i potem tradycyjnie serpentyną 7km pod górę do ośrodka Dystans: 65 km Dzień 3 (ciągle nam mało) 15.01.2007 Karpacz górny [ER2]- Borowice tzw. „Droga Sudecka”-Nad Przesieką [czarny szlak] (długi, ciężki stromy podjazd) Przełęcz Karkonoska (1198 m.n.p.m). Cześć trasy, do samej Przełęczy musieliśmy pokonać z buta, ponieważ ślizgaliśmy się na przymrożonym śniegu i oblodzonym asfalcie. A nasze SPDy niczym łyżwy ..za to jaka jazda na zjezdzie …! Poczuliśmy nasze rozgrzane hample . Nad Przesieką-Borowice-Karpacz Górny Dystans: 26 km Dzień 4 16.01.2007 Karpacz Górny [ER2]-Borowice-Nad Przesieką-Przesieka-Baszty Skalne (piękna „Droga pod Reglami”)-Trzy Jawory-Szklarska Poręba-Jakuszyce-Polana Jakuszycka Herbatka w Ośrodku narciarstwa Biegowego, przy granicy Jakuszyce-Szklarska Poręba-Trzy Jawory-Baszty skalne-Przesieka-(wredny, stromy podjazd)Nad Przesieką-Borowice-Karpacz Górny…. Uff Dystans: 73,5 km Dzień 5 17.01.2007 Karpacz Górny[ER2]-Płóczki [czarny szlak]-Miłków[zielony szlak]-Głębock-Sosnówka; Zbiornik „Sosnówka”-Miał być Podgórzyn, ale Panowie ścinający drzewa w lesie chyba ścieli nam jedno ze szlakiem w efekcie wjechaliśmy na Wierzchnicę (650 m.n.p.m)-Borowice-Karpacz Górny Dystans: 26,5 km W kolejne dni, wiatr bił rekordy swojej prędkości i nie było warunków żeby jeździć, chodzić czy cokolwiek. Poza tym, w naszym ośrodku nie było prądu dlatego tez wróciliśmy wcześniej. Ogólnie przejechaliśmy 200km, rowery i nasza kondycja w bardzo dobrym stanie.! Pozdrawiamy sponsorów, czekamy na kolejne zaproszenia .. hehe P.S. Mamy wiele zdjęć które juz nieraz próbowałem umieścić w naszej galerii ale nie wiem czemu nie da radu, nawet nasz Wódz nie wie hehe Iga i Tomek Temat: Rowery zamiast pociągów! | To nie Możesz pojechać autobusem PKS na dworzec PKP? | Wieczorem odpada - po 16 z Karpacza na PKP się nie dojedzie http://pks.jgora.pl Ostatnie dwa jadące na PKP: | THX - przesiadkę na autobus miejski przerabiałem po swoim ślubie, mając ze OK, ale to jest jednostkowy przypadek: ile razy w życiu się żenisz (i to
| Poza tym o co Ci chodzi z tymi przesiadkami? Narzekasz, a z tego co | Narzekam, bo poza głupizną PKP nic nie stało na przeszkodzie, aby pociągi No proszę... spójrz w przeszłość - Szklarska zawsze miała lepiej rozwiniętą Z pozdrowieniami Adam Temat: Karkonosze Karpacz wynajął dworzec na skład W zabytkowym dworcu będą leżeć cegły i wapno. Burmistrz Karpacza wojuje z drezynami. Władze Karpacza bez przetargu wydzierżawiły za 50 zł miesięcznie nieczynny dworzec kolejowy. Będzie się tam mieścił magazyn materiałów budowlanych. Burmistrz Karpacza Bogdan Malinowski zapewnia, że umowa jest bardzo korzystna dla miasta i nie oznacza rezygnacji z planów adaptacji budynku, m.in. na Muzeum Zabawek. Aby dworzec mógł stać się składem budowlanym, usunięto z niego firmę Karkonoskie Drezyny Ręczne, która latem i wiosną woziła turystów po torach. Jej właściciel, Rafał Gersten, opiekował się stacją i przez kilka lat zabiegał o jej przekazanie na rzecz samorządu. Gdy PKP oddały budynek, Gerstena wyrzucono. Zrujnowany budynek stacji burmistrz wydzierżawił hurtowni budowlanej na dwa lata. Dzierżawa może zostać skrócona, jeśli miasto rozpocznie przystosowanie dworca na Muzeum Zabawek, dom pracy twórczej oraz punkt informacji turystycznej. Na realizację projektu potrzeba około 4 mln zł. Na razie miasto nie ma na to pieniędzy. Zlecono przetarg na przygotowanie dokumentacji budowlanej. - Nie chciałem, by do czasu rozpoczęcia modernizacji dworzec stał pusty - tłumaczy burmistrz Malinowski. Dzierżawca ma płacić gminie 50 zł czynszu oraz nieco ponad 400 zł podatku od nieruchomości. Oprócz tego ma pomalować elewację, załatać dziury w dachu i wstawić wybite szyby. Nie będzie to remont, a jedynie prace zabezpieczające budynek. - To dobre warunki, zważywszy że niedługi okres dzierżawy może jeszcze zostać skrócony - uważa Bogdan Malinowski. Rafał Gersten z Karkonoskich Drezyn Ręcznych jest rozgoryczony postawą władz miasta. - Funkcja turystyczna byłaby bardziej pożądana niż skład budowlany. Gdy zwróciłem się z prośbą o wydzierżawienie dworca, gmina ją zignorowała - tłumaczy Gersten. Przez kilka lat opiekował się dworcem, odświeżył elewację, oczyścił z krzaków tory. W budynku urządził wystawę poświęconą historii kolei w Karpaczu. W 2006 roku organizowane przez niego przejażdżki drezyną doceniono w konkursie na Najciekawszy Produkt Turystyczny Karpacza. Organizował go urząd miasta. Dyplom osobiście podpisał burmistrz Bogdan Malinowski. Uważał wtedy, że dzięki drezynom uda się uchronić przed dewastacją zamkniętą kilka lat wcześniej linię kolejową do Karpacza. Firma Gerstena miała nawet pełnomocnictwo do reprezentowania gminy w rozmowach z PKP. Potem jednak drogi obu panów się rozeszły. Obecnie pozostają w otwartym konflikcie. Według Rafała Gerstena, niechęć władz miasta wynika z tego, że praktycznie zmusił je do przejęcia dworca. Gersten zebrał dwa tysiące podpisów mieszkańców Karpacza pod petycją w tej sprawie i przygotował treść uchwały, przyjętej później przez radę miasta. Mało tego. Gdy uznał, że władze nie dość energicznie zabiegają o budynek, napisał skargę do wojewody. Burmistrz Malinowski uważa, że Karkonoskie Drezyny Ręczne są firmą niewiarygodną. - Nie mam nic przeciwko drezynom, ale nie z panem Gerstenem - mówi samorządowiec. Nie wiadomo, czy Karkonoskie Drezyny Ręczne będą w tym roku woziły turystów. Władze miasta mogą utrudnić Gerstenowi wynajęcie innego magazynowego budynku stacji. Rafał Święcki - POLSKA Gazeta Wrocławska http://karpacz.naszemiasto.pl/wydarzenia/980512.html Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 140 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||