Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP inter city WrocławTemat: O kolejowych remontach słow kilka O kolejowych remontach słow kilka lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/883178.html <<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Polskie Koleje Państwowe zamiast zapowiadanych przyspieszeń coraz bardziej zwalniają. Przed trzema laty łodzianie pociągiem do Kalisza docierali o siedem minut szybciej niż obecnie, do Ostrowa o 11 minut. Do Wrocławia podróżowało się wówczas 3 godz. 35 min, a teraz już o ponad pół godziny dłużej! Koleje tłumaczą, że winny jest fatalny stan torów. Torowisko między Łodzią a Wrocławiem ostatnio modernizowane było jeszcze w czasach PRL, w pierwszej połowie lat 80. To na tej linii pociągi pospieszne "osiągają" jedne z najmniejszych prędkości w kraju, bo zanim dojadą do granicy z Wielkopolską, przez 55 km jadą z prędkością 60 km/godz., a na ostatnich 36 km przyspiesza do 80 km/godz. Na forach internetowych pasażerowie żartują, że można w czasie jazdy wysiąść, nazbierać w lesie grzybów i spokojnie jechać dalej... Jeszcze gorzej jest między Łodzią i Kutnem, ważnym węzłem kolejowym, bo otwierającym łodzianom drogę do połączeń od Berlina po Moskwę. Mimo że to tylko 70 km, pociąg jedzie dwie godziny, miejscami wlokąc się 30 km/godz. - Wciąż zwiększa się zużycie szyn, a tory po prostu powoli się zapadają i prędkość trzeba wciąż redukować, bo najważniejsze jest przecież bezpieczeństwo - tłumaczy Grzegorz Robaszek, z-ca dyrektora ds. technicznych łódzkiego oddziału PKP PLK SA, które są właścicielami torowisk. W 2004 r., według danych PKP, między Łodzią i Wrocławiem przemieszczało się 1890 osób na dobę, a prognozy przewidują, że ta liczba do 2010 r. zwiększy się raptem o 20 osób. Wielu rezygnuje z kolei, bo podróż na tej linii jest coraz dłuższa. Skutek? Łódź jest dziś jedynym wielkim miastem w kraju bez ekskluzywnego składu InterCity. Mimo że to najkrótsze połączenie między stolicą a Wrocławiem, to dziś pociągiem pokonujemy je w ponad 6 godzin. Warszawianie na Dolny Śląsk dojadą szybciej przez Katowice i Poznań. PKP z dumą reklamuje zmodernizowane połączenie Łodzi ze stolicą, gdzie po roku męczarni z ponad dwóch godzin udało się skrócić czas podróży do niespełna 90 minut (po modernizacji odcinka krócej jeździmy też do Olsztyna, Białegostoku i Katowic - red.). Teraz pojawił się plan modernizacji linii Łódź-Wrocław. Po zmianach podróż skrócić mogłaby się z 4 godz. 6 min do 3 godz. 18 min. Byłoby szybciej o 17 minut niż przed czterema laty! W Łódzkiem PKP ma zainwestować w tę modernizację ok. 350 mln zł. Aż 85 proc. tej sumy kolejarze chcą pozyskać ze środków unijnych. Tymczasem w Urzędzie Marszałkowskim, który dzieli środki z UE, nic nie obiecują, bo pieniądze przyznawane będą na zasadach konkursowych. Jeśli wszystko pójdzie bez przeszkód, remont ma się skończyć w 2012 r., pierwsze prace mają się rozpocząć już wiosną. A co z Kutnem? Dyrektor Robaszek mówi, że przesłał do centrali projekt modernizacji i wymiany urządzeń na całej linii. Na razie bez odpowiedzi. - Ale wczesną jesienią planujemy wyremontować most w Kociszewie - zastrzega dyrektor Robaszek. -Dzięki temu pociąg zimą będzie kilka minut szybciej. />>>>>>>>>> Temat: Jest lotnisko w Babimoście ale brakuje pasażerów lotnisko - TAK, LOT - NIE Lotnisko - dobry pomysl, ale DOBRZE ZARZADZANE. Wiec po kolei: 1) Po pierwsze, rozdzielmy doplaty do lotow od zarzadzania lotniskiem. Z tego co wiem, na swiecie lotniska sa to niezalezne od sieci lotniczych instytucje finansowe. Ktore na pokrycie swoich kosztow pobieraja oplaty lotniskowe. Jak to ma sie do organizowanych przez LOT lotow? To tylko mala czesc ze wspomnianych 540 zl za bilet!!! 2) Dojazd - no coz, jesli nie mozna na lotnisko trafic, to co sie dziwic, ze nikt tam nie jezdzi? A jakby byly dobre oznaczenia, jeszcze lepiej jakies skomunikowane z lotami polaczenia - czyz nie latalo by wiecej ludzi? 3) Zielona G. - Warszawa - o ile mi sie wydaje, mimo iz pas startowy jest ukierunkowany w jakas tam strone (np. na Mekke ;) to jeszcze nie znaczy, ze to jedny kierunek, w ktorym mozna lata. A czemu nie ma lotow do Berlina? Mysle, ze moglyby sie cieszyc wiekszym powodzeniem przy tych samych cenach ;) Rozwiazaniem bylyby tanie linie, rozwiazaniem bylyby tez wyloty wakacyjne - zwlaszcza, ze Szczecin nadal nie wykorzystuje w tym celu swojego lotniska... 3) Jesli chodzi o loty LOTu, to juz ewidentnie widac zle zarzadzanie. Kupisz bilet z wyprzedzeniem - 180 PLN, na ostatnia chwile - 540 PLN? Kto za te pieniadze poleci? Niektorzy by sie jeszcze zdecydowali porownac 100 zlotych za pociag (w tym 2 godziny czekania na dworcu w Krzyzu, co zwlaszcza dla biznesmenow rozsadne nie jest) - II klasa, bo jak porownac cene z I klasa, to jeszcze mniejsza roznica bedzie. Ale 540 PLN? Jeszcze rozumiem, ze na trasach na ktorych bilety sie dobrze sprzedaja, wykorzystuje sie dobra koniunkture. Ale na takiej kiepskiej trasie? To nawet w InterCity sa tansze bilety za zakup w ostatniej chwili. A jeszcze jezeli wiem 2 tygdonie wczesniej, ze mam sie udac do Waw-ki, to sie moge zastanawiac, jak sie tam udac, ale jesli mi to wypadnie pozniej - to juz nie ma co sie zastanawiac, pociag i tyle. 4) > Według danych urzędu największą popularnością cieszą się poranne loty do > Warszawy i wieczorne powroty do Babimostu. Statystyki ciągną w dół kursy > popołudniowe. A to juz swiadczy o glupocie LOTu. Skoro statystyki ciagna w dol kursy o glupich godzinach, to po co sie te kursy realizuje? Przeciez wiadomo, ze na tej trasie, to glownie lata sie do Waw-ki rano, zeby zalatwic interesy lub zakupy w stolycy, i wieczorem wraca. Nie trzeba byc magistrem komunikacji czy wrecz profesorem, zeby to wiedziec. Zrezygnowac z popoludniowych lotow do Wawki, i poranych powrotnych (bo kto jezdzi na noc do Waw-ki? Co, na balety???). 5) > Kuleje promocja [...] Nie ma biznesplanu - to tylko cytat z gazety... a jakze wymowny... 6) > Ryanair, który rozruszał już lotniska w Łodzi oraz Wrocławiu i byłby gotów > uruchomić z Zielonej Góry połączenia do Dublina, może po prostu zrezygnować > [...] Potrzeby przewoźnika to przepustowość 150, a nie kilkunastu osób Jak wiec widac, POTRZEBY SA. Tylko nikt nie umie ich wykorzystac. Jak wiec widac, problem nie lezy w durnym dofinansowywaniu lotniska, i bez dofinansowania lotnisko nie ma prawa bytu. Problem polega na tym, ze nikt nie chce wziasc i wykorzystac szansy na rozwoj. Po co, skoro i tak ekstra wyplate dostanie za "zarzadzanie lotniskiem"... Ech, przypomina sie polaczenie Krakow-Wieliczka made by PKP, totalnie deficytowe, wiec zamkniete. Jak sie jednak za nie wzieli busiarze, jak ustalili normalne godziny kursow (a nie wyjazd o 6 rano, powrot o 12-ej - czyli zdecydowanie nie turystyczne podejscie), to nagle PKP zaczelo sie DOMAGAC od wladz, zeby ZAKAZAC BUSOM OBSLUGI TEJ TRASY, bo PKP CHCE SAMO OBSLUGIWAC TA TRASE. Zadali od wladz, zeby zrobili nie wiadomo co, zeby PKP obslugiwalo podobno deficytowa trase!!!! Zeby sie nie okazalo, ze z lotniskiem w Babimoscie jest to samo... Temat: Nadchodzi high-speed PKP. Pociągi pojadą 350 km/h Nadchodzi high-speed PKP. Pociągi pojadą 350 km/h biznes.onet.pl/0,1681133,wiadomosci.html Chcemy połączyć cztery aglomeracje: Poznań, Wrocław, Łódź i Warszawę linią high-speed, po której pociągi mogłyby jeździć z prędkością 350 km/godz. – powiedział Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury ds. kolei w wywiadzie dla "Gazety Wyborczej". Nowy rząd zaczyna głośno mówić o kolejach wysokich prędkości... - Dostałem wręcz zadanie od ministra Cezarego Grabarczyka, by zająć się tym problemem i by przygotować w krótkim okresie rządowy program budowy kolei wysokich prędkości. To szansa na wielki skok cywilizacyjny dla Polski. W jaki sposób można by sfinansować budowę szybkich kolei? - To zadanie na wiele lat. Najpierw trzeba myśleć o wprowadzeniu odpowiednich struktur, także rządowych, które by te prace rozpoczęły. Później myśleć np. o wykupie gruntów. Kilkadziesiąt milionów euro z funduszy europejskich na lata 2007-13 będzie przeznaczone na przygotowanie projektu budowy kolei wysokich prędkości. A w perspektywie budżetowej od 2014 r. trzeba będzie już uwzględnić środki na samą budowę. W tym czasie trzeba rozstrzygnąć, na jakiej zasadzie będzie finansowana ta budowa - czy z pomocą partnerstwa publiczno-prywatnego, czy ze środków budżetowych. To trzeba dobrze przemyśleć, żeby rozwiązanie było korzystne dla kraju i polskiego społeczeństwa. W dotychczasowych dyskusjach na temat kolei wysokiej prędkości mówiło się o sieci w kształcie litery Y łączącej Warszawę, Wrocław i Poznań. Czy to dobry pomysł? - To jest dobra koncepcja i przy niej stoimy. Chcemy połączyć cztery aglomeracje: Poznań, Wrocław, Łódź i Warszawę linią high-speed, po której pociągi mogłyby jeździć z prędkością 350 km/godz. Ale proszę zauważyć, że oferta przewozowa może być znacznie szersza niż te linie, bo taki szybki pociąg może też jeździć po torach klasycznych. Ofertą można więc połączyć wiele innych polskich miast. Pamiętajmy też, że już mamy Centralną Magistralę Kolejową, która będzie modernizowana na 200 km/godz. Już dzisiaj z Warszawy do Krakowa jedzie się dwie i pół godziny. Samochodem nie da się przejechać w takim czasie. Czy za pana kadencji będą się zdarzały sytuacje, że pociąg interCity zatrzymuje się we Włoszczowej? - Moim zdaniem sprawa jest trochę przereklamowana. Kolej powinna służyć społeczeństwu. Jeśli społeczeństwo potrzebuje gdzieś kolei, to powinniśmy tam być. Jeśli to samorządy miast i miasteczek wyłożyłyby pieniądze na remonty tysięcy przystanków, dworców, których my nie jesteśmy w stanie wyremontować, to niech będzie nawet tysiąc Włoszczowych. Kolej jest bowiem dla ludzi. Cały wywiad na temat przyszłości polskiej kolei w Gazecie Wyborczej Temat: Superszybkie pociągi wjadą do centrum Poznania Robert - przesadzasz. Bo jeżeli znasz się na tym jak na modernizacjach szlaków kolejowych, co udowodniłeś na forum, to zwracam honor, jestes Bogiem. To po pierwsze. Po drugie - moja wina. Zapomniałem powiedziec, że rozmawiałem w sprawie projektu tej kolei z kimś WYSOKO postawionym w tej kwestii w sprawie decydowania o jej przebiegu, z kimś kto współtworzy Narodowy Plan Rozwoju. I myślę, że wiem więcej na ten temat. Kropka, bo z pierogami się nie dyskutuje. Poza tym - dworce szybkiej kolei nie zawsze są budowane w centrach dużych miast, zwłaszcza dworce przelotowe, z uwagi na straty prędkości. Wazne jest nie budowa dworca w centrum, a budowa szybkiego i sprawnego systemu dojazdów do takiego dworca, nawet ulokowanego na przedmieściach. Zwykle łaczy się budowe takiego z budową tak zwanej Szybkiej Kolei Miejskiej, która odbiera pasażerów z Dworca ICE i dowozi do miasta. Więc koncepcja Dworzec w Poznaniu ICE na Starołęce jest uzasadniona, zwłaszcza, ze kolej ma iść dalej do Berlina. Ale jeszcze nie wiadomo jak wyglądać ma sytauacja. Bo miasto Poznań zgłosiło dwa warianty. Sens i ekonomiczna opłacalność linii Wrocław - Łódź - Warszawa jest nieuzasadniony. Nie mówie tego, bo mieszkam w Poznaniu, ale zasada tej linii jest taka. Nie buduje tego PKP, tylko koncesjonowany operator (tak jak np Autostrada Wielkopolska buduje drogi). A żaden operator nie zbuduje linii "ślepej", bo mu sie nie zwrócą koszty. O ile nie przecze: są potoki pasażerskie i to spore na linii Wroclaw - Warszawa, ale przy planowanych cenach ICE, i ilosci pasażerów dziś (z tendencja do spadku) wywnioskujemy, ze na dobę będa jeździć tam 3-4 pociagi w jedną stronę. Sens jest budować linię dla 3,4 pociągów? Nie ma. Pojawia sie w planach Poznań. Nie dlatego, ze są megalomanami i "tez chcą" ale poznan ma być jednym sensownym połączeniem linii Wrocław - Warszawa z BERLINEM I SIECIĄ SZYBKICH KOLEI W EUROPIE. I wtedy koncesjonowany przewoźnik mówi tak: opłaca sie nam robic z wariantem Poznańskim, bo prócz 4 pociagów z Wrocławia, dajemy jeszcze dwa z Poznania, Cztery z Berlina, i np. po jednym z Paryża czy Monahium.. Tu już szansa na połacalność i na szeroką możliwość połączeń europejskich jest. I wybaczcie, ale mając perspektywiczne łączenie Warszawy z Berlinem, Paryżem, Brukselą, a nawet z Londynem (przez Eurotunel) nikt nie będzie się głowił, czy budować stacji dla Kalisza "bo się będzie opłacać" to też jest nie moja opinia, tylko odgórna, jaką słyszałem. W kaliszu, jezeli ktoś słyszał o jakiejs stacji, to nie o przystanku osobowym, a co najwyżej o przystanku technicznym i nastawni, tudziesz jakiejś stacji kontrolnej. Przypominam, dla niepoiformowanych, że takie stacje istnieją na CMK: Opoczno Południowe, Włoszczowa Północna, Psary. Sa to stacje w miastach wyżej wymienionych, ale są to posterunki techniczne, NIECZYNNE DLA RUCHU PASAŻERSKIEGO. Nie ma mozliwości, zeby InterCity z Krakowa do Warszawy zatrzymywał się w Opocznie, mimo iż nie jest to "wygnajewo" jakieś. Z Kaliszem pewnie będzie tak samo. Zbudują stację "Kalisz Północny" czy jakoś tak, i bedzie traktowana jako stacja techniczna. Temat: Przebieg linii wysokich prędkości przez Polskę Przebieg linii wysokich prędkości przez Polskę poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,7543960,Ygrek_pedzi_coraz_szybciej__kiedy_dojedzie_do_Berlina_.html <<<<<<<<<<<<< Jak ominąć zbiornik Jeziorsko: od północy czy od południa? I co z przedłużeniem linii Kolei Dużych Prędkości do Berlina? Kilometry mają znaczenie - przekonuje wicemarszałek Wojciech Jankowiak i zapowiada, że będzie zabiegać wraz z władzami powiatu i miasta o to, żeby szybkie pociągi omijały zbiornik Jeziorsko od północy. Bo wtedy z Warszawy do Poznania trasa "ygreka" będzie miała 300 km, a nie 330 km, jeśli linia biegłaby na południe od Jeziorska. - Im więcej kilometrów, tym dłuższy czas przejazdu, ale i droższe bilety - wyjaśnia Jankowiak. We wtorek w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się spotkanie w sprawie Kolei Dużych Prędkości. Pociągi pędzące ok. 300 km na godz. mają jechać z Warszawy przez Łódź do Wrocławia oraz Poznania, linia na mapie tworzy więc literę "Y". 15 lutego ma zostać wybrana firma, która opracuje tzw. studium wykonalności. Dokument określi m.in., z której strony obejść Jeziorsko, gdzie powinna powstać stacja dla KDP, by mogli z niektórych pociągów korzystać mieszkańcy Ostrowa i Kalisza, w którym miejscu trasa będzie się rozgałęziać: czy w okolicy Nowych Skalmierzyc (wersja bardziej prawdopodobna), czy Sieradza. Studium odpowie też na pytanie, gdzie w Poznaniu pociągi będą się zatrzymywać: czy na nowym dworcu głównym, który ma według zapewnień PKP powstać do Euro 2012 (wariant, który najbardziej odpowiada miastu i przewoźnikom kolejowym), czy może poza dworcem, na specjalnie zbudowanej dla KDP stacji. - Studium ma być gotowe w połowie 2011 r., potem zaczną się prace projektowe - zaznacza Jan Raczyński, dyrektor biura KDP w PKP. Według optymistycznego wariantu linia ma powstać do 2018 r. Inwestycja jest kosztowna, w Europie budowa kilometra KDP - musi to być specjalne torowisko - kosztuje od 7 do 12 mln euro. Kiedy już na tory wyjedzie "polskie TGV", do Warszawy będziemy mogli dotrzeć w półtorej godziny (dziś 2 godz. 40 minut pociągiem Intercity), a do Krakowa przez Łódź w 2,5 godziny (obecnie około siedmiu godzin przez Wrocław). - Ale co dalej? My chcemy, by linia była przedłużona na zachód, do Berlina, by nasze miasto i województwo zyskało szybkie połączenie. A w tym temacie nie ma żadnego postępu - mówi wicemarszałek Jankowiak. Dyrektor Raczyński podkreśla, że taka koncepcja się pojawiła, ale to, czy drugi etap budowy KDP na zachód będzie realizowany, zależy w dużej mierze od ustaleń rządu polskiego i niemieckiego, bo część trasy będzie przebiegać za granicą. - Gdyby obie strony się dogadały, budowa linii do Berlina mogłaby być realizowana między 2020 a 2025 rokiem - podkreśla Raczyński. />>>>>>>>>>> Z jednej strony Berlin, z drugiej Moskwa- kolej dużych prędkości należy rozpatrywać właśnie w tym kontekście. Tu nie chodzi o przewóz pasażerów między największymi miastami Polski, ale o główną linię kolejową Europy Wschodniej. BTW: fakt, że Poznań poważnie rozpatruje budowę oddzielnego dworca tylko dla pociągów szybkiej kolei, świadczy o tym, że miasto słynące od ponad 100 lat z rozsądku i gospodarności zwyczajnie pogięło. :) Temat: My tu gadu-gadu a tymczasem "prywatyzacja" trwa. My tu gadu-gadu a tymczasem "prywatyzacja" trwa. www.myslpolska.org/?article=983 Rząd Donalda Tuska jest oskarżany o nieróbstwo, brak koncepcji, nieudolność, a sam premier o niepodejmowanie zdecydowanych kroków, by nie narazić się elektoratowi przed wyborami prezydenckimi, w których zamierza kandydować. Te oskarżenia – formułowane zarówno przez opozycję, jak i media poprawne politycznie – są z gruntu niesłuszne, wręcz krzywdzące zarówno cały gabinet, jak i jego szefa. Ekipa Tuska przygotowała przecież gigantyczny plan tzw. prywatyzacji, oznaczający pozbawienie Polaków resztek majątku narodowego. Sam program został już opracowany, a nad jego realizacją pracuje w pocie czoła Rada Ministrów, a szczególnie Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP), którego skrót powinien być raczej odczytywany jako Ministerstwo Sprzedaży Polski. Po „zaniedbaniach” w tej dziedzinie rządów Kazimierza Marcinkiewicza i Jarosława Kaczyńskiego robota ruszyła pełną parą. Aby zamydlić oczy różnym „nacjonalistom” i malkontentom, rozpętano wielką hecę wokół Lecha Wałęsy. Niech ludek telewizyjny pod batutą różnych Lisów fascynuje się ograną już sprawą „Bolka”, a my pod osłoną wrzawy po cichu zrobimy swoje. Czteroletni plan wyprzedaży Komuniści preferowali pięciolatki, platformersi (nie zapominajmy też o sojuszniczym PSL, o którym w drugiej części) wolą czterolatkę. Plan zakłada wyprzedaż 740 spółek w latach 2008 – 2011. Jak zapewnił Tusk, istotna część spółek ma być „sprywatyzowana” jeszcze w tym roku. W całości pójdą pod młotek branże: turystyczna, farmaceutyczna, spożywcza, budowlana, stoczniowa, chemiczna, poligraficzna, drzewna, wydawnicza oraz przemysł elektroniczny. Na razie nie będzie dalszej „prywatyzacji” KGHM „Miedź”, lecz premier nie wykluczył dalszej wyprzedaży koncernu w przyszłej kadencji. 19 spółek ma trafić na giełdę, ale – jak przewiduje szef resortu skarbu, Aleksander Grad – być może zostanie wprowadzonych na parkiet dalszych 11. Z pewnością na Giełdę Papierów Wartościowych pójdą: BGŻ, PLL „Lot”, PKP „Intercity” i „Cargo”, Enea, zakłady azotowe w Tarnowie i Kędzierzynie, przedsiębiorstwa węglowe – lubelskie, wałbrzyskie, katowickie, jastrzębskie, zabrzańskie. Rozważa się wystawić na sprzedaż poprzez ofertę publiczną m.in.: Hutę Łabędy, ZGH Bolesław, Elektromontaż Poznań, Centrozłom Wrocław, Kieleckie Kopalnie Surowców Mineralnych, Stomil Poznań. W sektorze finansowym zostanie sprzedane wszystkie 13 spółek nadzorowanych przez Skarb Państwa, w tym PZU po rozstrzygnięciu sporu z Eureko. Zostaną objęte „dobrodziejstwem” wyprzedaży cztery grupy energetyczne: PGE, Tauron, Polska Energia, Energia i Enea. Z 12 spółek sektora naftowego ulegnie „prywatyzacji” 6. Nie będą dalej sprzedawane PKN Orlen i Grupa „Lotos”, ale zależne od nich spółki również pójdą pod młotek. Na razie nie przewiduje się do wyprzedaży: PGNiG, Operator Gazociągów Przesyłowych, Gaz-System, PERN „Przyjaźń”, PSE-Operator, Bank Gospodarstwa Krajowego, Totalizator Sportowy, Kopania Soli Wieliczka, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Prasowa, PKP Polskie Linie Kolejowe. Minister Grad solennie zapewnił, że rząd nie zamierza „prywatyzować” ani Telewizji Publicznej ani Polskiego Radia. Jak jednak donosiła część gazet, miałby zostać „sprywatyzowany” jeden z kanałów TVP, drugi pozbawiony reklam, zlikwidowana TVP „Info”. „To jeden ze scenariuszy, który jest omawiany” – przyznaje ostrożnie minister w Kancelarii Premiera Rafał Grupiński. Z lekka zdezawuował go Grad, mówiąc, że w PO są różne głosy i dobrze, iż Grupiński je „oficjalnie wypowiedział”. Jeśli jest to zaprzeczenie, to przyznajmy, że mętne. ....." PO cichu,POd osłoną tematów zastępczych trwa tzw. "prywatyzacja" Nawet polskojęzyczne media nic w temacie nie piszą POchłoniete BOLKIEM i TL. Temat: Wykoleił się pociąg pasażerski. Winny maszynista? Kompletnie pijany maszynista wykoleił pociąg Standard, mnie to już nic nie jest w stanie ździwić. Jak usłyszałem o tym wypadku gdzieś w radiu, to se pomyślałem, że pewnie po znajomości był zatrudniony, albo fałszywe papiery albo w ogóle nie sprawdzali mu dokumentów( I i III wersja jest najbardziej prawdopodobna znając standardy panujące w PKP) i się nie myliłem jak przeczytałem,że trzy razy miał podobne przygody wcześniej. Żaden zdrowy rachunek ekonomiczny nie jest stosowany,najgorszych lewusów przyjmują po znajomościach oczywiście, a ci co pracują to maja dożywotnio zapewnione swoje stanowisko.Dodatkowo ogromny przerost zatrudnienia,po kilku konduktorów, przejdą się dwa razy po trasie, sprawdzą bilety i maja ponad 3 tysiące na rękę plus jeszcze jakieś dodatki, premie i inne bonusy ( gdzieś czytałem, że nawet talony na węgiel :),a żeby sprawdzać bilety studia wyższe nie są do tego potrzebne. Jak przychodzi do cięcia kosztów to oczywiście są traktowani jak święte krowy wychodząc z oponami i blokując główne węzły kolejowe (związki zawodowe kiedyś walczyły z komunizmem, a teraz w istocie rzeczy i przewrotnie nadal dla zachowania swoich korzyści ten system na siłę chcą podtrzymać). Rzecznicy prasowi tej spółki ośmieszają się stwierdzeniami, że nikt nic nie podejrzewał, że maszynista był pijany i że będą dochodzić zwrotu kosztów od niego za zerwaną trakcję, zniszczone 600m torów,opóźnienia pociągów (7 cyfrowa liczba-straty w milionach złotych( dokładnie nie powiedzą), zakładając, że musiałby oddać milion złotych przez 30 lat płacą miesięczne raty i przyjmując stopę procentową 6%, wyjdzie co miesiąc 6000 zł..Ale straty to kilka milionów, więc te 6 tyś trzeba przemnożyć przez te kilka.(Kwota nie do zarobienia,a tym bardziej nie do odłożenia,a jeszcze trzeba będzie posiedzieć w pudle parę lat). Ja też nie jestem abstynentem i jak wypiję pół litra to niestety każdy widzi, że jednak coś jest ze mną nie w porządku( chyba, że ma jednocześnie nie sprawne trzy zmysły: wzroku, słuchu i węchu).Ale podróżując komunikacją lądową po Polsce staram się być trzeźwy, bo wiem, że w razie wypadku lub katastrofy, żeby się wydostać na zewnątrz będę mógł liczyć tylko na siebie. Jechałem ostatnio Ekspresem Intercity Warszawa-Wrocław, koszt biletu w jedną stronę 110zł. Jadąc samochodem samemu koszt paliwa Warszawa-Wrocław 350km*7 l/100km*3,60=90zł (Diesel).Na Dworcu Centralnym w Warszawie część ludzi szuka ciągając ciężkie torby i walizki odpowiedniego wagonu, żeby wziaść ( obowiązkowe miejscówki) bo wagony są tak oznaczone, że nie wiadomo, który jest ten właściwy. W środku poszłem do WC, śmierdziało jak by nie sprzątali parę dni, wolałbym załatwić swoją potrzebę u swojego dziadka na wsi w oborze razem z trzodą ( jak bym miał wybór). Nie można podłączyć laptopa, bo choć są gniazdka, to nie ma w nich napięcia potrzebnego do tego aby prąd popłyną do laptopa. W cenie biletu poczęstunek-kawa (lepsza jest z automatu za 1,40zl i małe ciastkeczko) Temat: chleb - adresy sklepów, wawa i inne miasta WROCŁAW ASTRA ul.Horbaczewskiego 4 ASTRA 5 TGG ul.Słubicka 18 Sklep spoż. Gądów ul.Bystrzycka 55 ELMA ul.Dubois EKOSTYL Zdrowa Żywność Ip.ASTRA EPI ul.Komandorska 21 FENIKS ul. Szewska 75/77 ŻRÓDŁO ZDROWEGO ŻYWIENIA ul.Grabiszyńska ZDROWA ŻYWNOŚĆ Hala Targowa stoisko nr.128 ul.Piaskowa 17 HERMES W-w Leśnica ul.Średzka 32 INTER-MIX ul.Bogusławskiego 103 HEWEA 2 ul.Jackowskiego 4 WERBENA ul.Komandorska [obok Areny] HERBAVIT ul.Krucza 112 Sklep Spoż.-Przem. ul.Legnicka 27a "DEMAPOL�" ul.Norweska 27 TARG-PIAST ul.Obornicka stoisko nr.35 HEWEA 1 ul.Olszewskiego 128 NA ZDROWIE ul.Pabianicka 30 Plac Targowy KOMANDOR Sklep �PARMA� ul.Ruska 11/12 "Zdrowa Żywność" ul. Pomorska 40 "Żywność Ekologiczna" ul. Poznańska 20a Sklep Spożywczy ul.Poznańska 27 REMA 1000 ul.Micińskiego 11 Sklep "STAMAR" ul.Sienkiewicza 131 MINI-MAX ul.Sucha [tył dworca głównego PKP] BIOMARKET ul.Szewska 27 Sklep "DJA" pl. Zgoday 19 SKLEPY PSS PÓŁNOC: Sklep nr 900 ul.Olszewskiego 79 Sklep nr 849 ul.Kochanowskiego 33 Sklep nr 800 Galeria Grunwaldzka SKLEPY PSS POŁUDNIE: DH Podwale Podwale 37/38 RUMCAJS ul.Powstańców Śl. 159 DOROTA ul.Drukarska 34 HEMAR ul.M.Kromera 4 EUROPA ul.Czarnieckiego 13 C.H. Arena stoisko 6-9 ul. KOmandorska 66 LEGNICA: Rynek 20 Sklep DELICJE Ul.Jaworzyńska 32 Sklep ANNA Ul.Baczyńskiego 8 Sklep Spożywczy Targowisko ul.Górnicza 17 Stoisko Piekarstwo Art.Spoż. OPOLE: Ul.Dambonia 167 Sklep JAGODA Plac Targowy CYPRYSEK Kiosk nr.8 Ul.Piotrowska 2 Slkep DAP Ul.Skautów Op. 4 Sklep �FRYKAS� Ul.Grota Roweckiego 17b Sklep WITAMINA Ul.Popowicka 7 Sklep GRAŻYNA Ul.Luboszycka 14 Sklep Spożywczy Ul.Nysy Łużyckiej Sklep Spoż. Import-Export-Handel Ul.Ozimska 36/9 Sklep TERRA SKLEPY MARO [Lewiatan]: Ul.Wilsona 56 Ul.Strzelecka 44 Ul.Chabrów 117 Ul.Chabrów 52 Ul.Hubala 10 JAWORZYNA ŚLĄSKA ul. 1 Maja sklep spozywczy WOŁÓW Ul.Piastów Śląskich Sklep Spoż.-Przemyslowy Ul. T.Kościuszki 13, Sklep 13-stka GŁOGÓW Ul.Śniadeckich 16/12 Sklep PPHU MARIA POLKOWICE Ul.Sztygarska 1a Sklep Spożywczy Ul.3-go Maja 1 Sklep Spożywczy PROCHOWICE Ul.Rynek 30 Sklep Spoż-Przem. "Magdalenka" LUBIN Ul.Mieszka I 10 Sklep ZDROWA ŻYWNOŚĆ Ul..Mickiewicza 41/11 Firma Handlowa VIOLEK ul. Polna 31, sklep spoż. "BiK" Ul.Żurawia 17/1 Sklep Spoż.-Przemysłowy HANKA NIEMODLIN Ul.Opolska 14 Sklep KAPRYS BRZEG Ul.Brzechwy 3 OZIMEK Ul.Częstochowska 15 Sklep Ogólno-Spożywczy GLIWICE Ul.Architektów 43 Piekarnia CHLEBUŚ WARSZAWA Ul.Nadarzyńska 64 Hurtownia Wegetariańska PROVITA ELBLAG Ul.Brzozowa 1a Sklep MELISA JELCZ LASKOWICE Ul.Cegielskiego 17 Sklep Ogółnospożywczy Ul. Hirszfelda 10a Sklep Ogólnospożywczy OŁAWA Sklep Ziel. Med. :Wszzystko dla Zdrowia" ul.Żeromskiego 3d JELENIA GÓRA Ul.Matejki 1a Sklep Społem RONDO Ul.Szkolna 12 Sklep Zdrowa Żywność THE-PINK Ul.Wolności 242 Sklep Spożywczy WIG STRZEGOM Ul.Sw.Anny 2/8 Sklep RENMAR ul. Świdnicka 16 Sklep Kamila ŚWIDNICA Ul.Marcinkowskiego 6 Sklep MINI DELIKATESY ŚWIEBODZICE Rynek 2 Sklep DELIKATESY D.W. Ul.Krzywoustego 44 Sklep FAMILLI WAŁBRZYCH Ul.Słowackiego 14a Sklep Spożywczy SAM ul. Senatorska 19B, Sklep ADRO II JAWOR Ul.Zamkowa 5a Sklep LIDA ZŁOTORYJA Ul.Wojska Polskiego 6F Sklep ART.Spożywcze ŚRODA ŚLĄSKA Ul.Kolejowa 10 Sklep Spożywczy KRÓL Ul.Legnicka 25 HANDLOWIEC Stoisko spożywcze Pl.Wolności 28 Sklep 1 STEFAN Pl.Wolności 55 Sklep Spożywczy MAXIM LUBIĄŻ Ul.Ks.Bolesława Wysockiego Sklep Ogólnospożywczy Ul.Chopina 1 Sklep Wielobranżowy MAREK Ul.Wilmanna 12 Sklep Spożywczo-Przemysłowy BRZEG DOLNY Ul.Tęczowa 14 Sklep ART.Spożywcze Zielona Góra ul. Ptasia 32, Sklep "Zdrowie i Witalność" Ostrzeszów ul. Łąkowa 6, sklep "Aniołki" Temat: Polska Lista Afer • Powstanie Telewizji Familijnej • Kariera Władysława Jamrożego • Sprawa Totalizatora Sportowego • Sprawa Kazimierza Grabka • Kredyt Leszka Millera • Pożyczka Jerzego Szmajdzińskiego • Nominacja Andrzeja Modrzejewskiego na szefa Orlenu • Zatrzymanie prezesa Orlenu, Andrzeja Modrzejewskiego • Koncesja dla Polsatu • Weksle PKP • Sprawa komputeryzacji ZUS • Sprawa Stanisława Alota • Trójkąt Buchacza i Podkańskiego • Nominacja Zbigniewa Wróbla na prezesa Orlemu • Nominacja Jacka Turczyńskiego na dyrektora Poczty Polskiej Tu należałoby dodać jeszcze te z początku lat 90tych . FOZZ . Art. B . Żelazo . Sprzedaż Banku Śląskiego . NFI . Bezpieczna kasa oszczędności Lecha Grobelnego . afera alkoholowa . afera tytoniowa . wykup ziemi w szczecińskim przez podstawione osoby . sprawa niejakiego Farmusa . sprawa Gawronika . sprawa Niezgody . malwersacje Bykowskiego (Inwest Bank) . Inter Arms . KGHM . afery w łódzkim pogotowiu + handel zwłokami . Łódzka ośmiornica I i II oraz "Meduza" Osobno należałoby potraktować tu afery obyczajowe, proszę o uzupełnienie i aktualizowanie niniejszej listy.. mile widziany krótki opis sprawy KGHM i telewizji familijnej Polkomtel , Big Bank, Polisa, Coloseum, El-GAZ, Weltinex, oraz WESTA i Uniwersal, Elektromis, Dembud, Polnippon Fundusz Górnośląski - o powiązaniach pracowników urzędu wojewody śląskiego z prywatną firmą Lurator, smrodek wokół Kempskiego i pana Ćwika. Infolex - afera ze sprzedażą łódzkiemu oddziałowi ZUS byłego biurowca "Próchnika". Sprawa sędziego Wielkanowskiego z Torunia – upadek Tormięsu jeden z bocznych wątków tej sprawy sprawa sądu wojewódzkiego w Katowicach w związku z aferą Colloseum. Banpol (1998) Powodziowe przekręty Zbigniewa Bugaja Zamieszanie wokół prywatyzacji TP SA Prywatyzacja domów towarowych Centrum Stoen Bielanach Wrocławskich, w pobliżu autostrady A4, spółka Erabud ma wybudować centrum handlowe Auchan...Wrocławska prokuratura sprawdza zagadkowe transakcje gruntami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa - NIK szacuje straty na 21 mln zł...Trzech biznesmenów w ciągu półtora roku zarobiło ponad trzydzieści milionów złotych na handlu atrakcyjnymi działkami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. Ziemię pod Wrocławiem odkupił od nich francuski Auchan. Według NIK, która zawiadomiła prokuraturę, państwowa agencja sprzedawała działki za pół ceny.... Rzepa 9.04.2002 Stocznia Szczecińska - To była moja lista opublikowana na forum GW w Ub.r byłbym wdzięczyny temu które bedzie prowadził tę listę na bieżąco i będzie ją systematycznie uzupełniał o nowe zdarzenia... Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 181 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||