Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • biosfeera.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP inter city Wrocław





    Temat: O kolejowych remontach słow kilka
    O kolejowych remontach słow kilka
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/883178.html
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    Polskie Koleje Państwowe zamiast zapowiadanych przyspieszeń coraz bardziej
    zwalniają. Przed trzema laty łodzianie pociągiem do Kalisza docierali o siedem
    minut szybciej niż obecnie, do Ostrowa o 11 minut. Do Wrocławia podróżowało
    się wówczas 3 godz. 35 min, a teraz już o ponad pół godziny dłużej!

    Koleje tłumaczą, że winny jest fatalny stan torów. Torowisko między Łodzią a
    Wrocławiem ostatnio modernizowane było jeszcze w czasach PRL, w pierwszej
    połowie lat 80. To na tej linii pociągi pospieszne "osiągają" jedne z
    najmniejszych prędkości w kraju, bo zanim dojadą do granicy z Wielkopolską,
    przez 55 km jadą z prędkością 60 km/godz., a na ostatnich 36 km przyspiesza do
    80 km/godz. Na forach internetowych pasażerowie żartują, że można w czasie
    jazdy wysiąść, nazbierać w lesie grzybów i spokojnie jechać dalej... Jeszcze
    gorzej jest między Łodzią i Kutnem, ważnym węzłem kolejowym, bo otwierającym
    łodzianom drogę do połączeń od Berlina po Moskwę. Mimo że to tylko 70 km,
    pociąg jedzie dwie godziny, miejscami wlokąc się 30 km/godz.

    - Wciąż zwiększa się zużycie szyn, a tory po prostu powoli się zapadają i
    prędkość trzeba wciąż redukować, bo najważniejsze jest przecież bezpieczeństwo
    - tłumaczy Grzegorz Robaszek, z-ca dyrektora ds. technicznych łódzkiego
    oddziału PKP PLK SA, które są właścicielami torowisk.
    W 2004 r., według danych PKP, między Łodzią i Wrocławiem przemieszczało się
    1890 osób na dobę, a prognozy przewidują, że ta liczba do 2010 r. zwiększy się
    raptem o 20 osób. Wielu rezygnuje z kolei, bo podróż na tej linii jest coraz
    dłuższa. Skutek? Łódź jest dziś jedynym wielkim miastem w kraju bez
    ekskluzywnego składu InterCity. Mimo że to najkrótsze połączenie między
    stolicą a Wrocławiem, to dziś pociągiem pokonujemy je w ponad 6 godzin.
    Warszawianie na Dolny Śląsk dojadą szybciej przez Katowice i Poznań.

    PKP z dumą reklamuje zmodernizowane połączenie Łodzi ze stolicą, gdzie po roku
    męczarni z ponad dwóch godzin udało się skrócić czas podróży do niespełna 90
    minut (po modernizacji odcinka krócej jeździmy też do Olsztyna, Białegostoku i
    Katowic - red.). Teraz pojawił się plan modernizacji linii Łódź-Wrocław. Po
    zmianach podróż skrócić mogłaby się z 4 godz. 6 min do 3 godz. 18 min. Byłoby
    szybciej o 17 minut niż przed czterema laty! W Łódzkiem PKP ma zainwestować w
    tę modernizację ok. 350 mln zł. Aż 85 proc. tej sumy kolejarze chcą pozyskać
    ze środków unijnych. Tymczasem w Urzędzie Marszałkowskim, który dzieli środki
    z UE, nic nie obiecują, bo pieniądze przyznawane będą na zasadach
    konkursowych. Jeśli wszystko pójdzie bez przeszkód, remont ma się skończyć w
    2012 r., pierwsze prace mają się rozpocząć już wiosną. A co z Kutnem? Dyrektor
    Robaszek mówi, że przesłał do centrali projekt modernizacji i wymiany urządzeń
    na całej linii. Na razie bez odpowiedzi.

    - Ale wczesną jesienią planujemy wyremontować most w Kociszewie - zastrzega
    dyrektor Robaszek. -Dzięki temu pociąg zimą będzie kilka minut szybciej.
    />>>>>>>>>>



    Temat: Jest lotnisko w Babimoście ale brakuje pasażerów
    lotnisko - TAK, LOT - NIE
    Lotnisko - dobry pomysl, ale DOBRZE ZARZADZANE.
    Wiec po kolei:
    1) Po pierwsze, rozdzielmy doplaty do lotow od zarzadzania lotniskiem. Z tego
    co wiem, na swiecie lotniska sa to niezalezne od sieci lotniczych instytucje
    finansowe. Ktore na pokrycie swoich kosztow pobieraja oplaty lotniskowe. Jak to
    ma sie do organizowanych przez LOT lotow? To tylko mala czesc ze wspomnianych
    540 zl za bilet!!!
    2) Dojazd - no coz, jesli nie mozna na lotnisko trafic, to co sie dziwic, ze
    nikt tam nie jezdzi? A jakby byly dobre oznaczenia, jeszcze lepiej jakies
    skomunikowane z lotami polaczenia - czyz nie latalo by wiecej ludzi?
    3) Zielona G. - Warszawa - o ile mi sie wydaje, mimo iz pas startowy jest
    ukierunkowany w jakas tam strone (np. na Mekke ;) to jeszcze nie znaczy, ze to
    jedny kierunek, w ktorym mozna lata. A czemu nie ma lotow do Berlina? Mysle, ze
    moglyby sie cieszyc wiekszym powodzeniem przy tych samych cenach ;)
    Rozwiazaniem bylyby tanie linie, rozwiazaniem bylyby tez wyloty wakacyjne -
    zwlaszcza, ze Szczecin nadal nie wykorzystuje w tym celu swojego lotniska...

    3) Jesli chodzi o loty LOTu, to juz ewidentnie widac zle zarzadzanie. Kupisz
    bilet z wyprzedzeniem - 180 PLN, na ostatnia chwile - 540 PLN? Kto za te
    pieniadze poleci? Niektorzy by sie jeszcze zdecydowali porownac 100 zlotych za
    pociag (w tym 2 godziny czekania na dworcu w Krzyzu, co zwlaszcza dla
    biznesmenow rozsadne nie jest) - II klasa, bo jak porownac cene z I klasa, to
    jeszcze mniejsza roznica bedzie. Ale 540 PLN? Jeszcze rozumiem, ze na trasach
    na ktorych bilety sie dobrze sprzedaja, wykorzystuje sie dobra koniunkture. Ale
    na takiej kiepskiej trasie? To nawet w InterCity sa tansze bilety za zakup w
    ostatniej chwili. A jeszcze jezeli wiem 2 tygdonie wczesniej, ze mam sie udac
    do Waw-ki, to sie moge zastanawiac, jak sie tam udac, ale jesli mi to wypadnie
    pozniej - to juz nie ma co sie zastanawiac, pociag i tyle.
    4)
    > Według danych urzędu największą popularnością cieszą się poranne loty do
    > Warszawy i wieczorne powroty do Babimostu. Statystyki ciągną w dół kursy
    > popołudniowe.
    A to juz swiadczy o glupocie LOTu. Skoro statystyki ciagna w dol kursy o
    glupich godzinach, to po co sie te kursy realizuje? Przeciez wiadomo, ze na tej
    trasie, to glownie lata sie do Waw-ki rano, zeby zalatwic interesy lub zakupy w
    stolycy, i wieczorem wraca. Nie trzeba byc magistrem komunikacji czy wrecz
    profesorem, zeby to wiedziec. Zrezygnowac z popoludniowych lotow do Wawki, i
    poranych powrotnych (bo kto jezdzi na noc do Waw-ki? Co, na balety???).

    5) > Kuleje promocja [...] Nie ma biznesplanu - to tylko cytat z gazety... a
    jakze wymowny...

    6) > Ryanair, który rozruszał już lotniska w Łodzi oraz Wrocławiu i byłby gotów
    > uruchomić z Zielonej Góry połączenia do Dublina, może po prostu zrezygnować
    > [...] Potrzeby przewoźnika to przepustowość 150, a nie kilkunastu osób
    Jak wiec widac, POTRZEBY SA. Tylko nikt nie umie ich wykorzystac.

    Jak wiec widac, problem nie lezy w durnym dofinansowywaniu lotniska, i bez
    dofinansowania lotnisko nie ma prawa bytu. Problem polega na tym, ze nikt nie
    chce wziasc i wykorzystac szansy na rozwoj. Po co, skoro i tak ekstra wyplate
    dostanie za "zarzadzanie lotniskiem"...
    Ech, przypomina sie polaczenie Krakow-Wieliczka made by PKP, totalnie
    deficytowe, wiec zamkniete. Jak sie jednak za nie wzieli busiarze, jak ustalili
    normalne godziny kursow (a nie wyjazd o 6 rano, powrot o 12-ej - czyli
    zdecydowanie nie turystyczne podejscie), to nagle PKP zaczelo sie DOMAGAC od
    wladz, zeby ZAKAZAC BUSOM OBSLUGI TEJ TRASY, bo PKP CHCE SAMO OBSLUGIWAC TA
    TRASE. Zadali od wladz, zeby zrobili nie wiadomo co, zeby PKP obslugiwalo
    podobno deficytowa trase!!!!
    Zeby sie nie okazalo, ze z lotniskiem w Babimoscie jest to samo...





    Temat: Nadchodzi high-speed PKP. Pociągi pojadą 350 km/h
    Nadchodzi high-speed PKP. Pociągi pojadą 350 km/h
    biznes.onet.pl/0,1681133,wiadomosci.html
    Chcemy połączyć cztery aglomeracje: Poznań, Wrocław, Łódź i Warszawę linią
    high-speed, po której pociągi mogłyby jeździć z prędkością 350 km/godz. –
    powiedział Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury ds. kolei w
    wywiadzie dla "Gazety Wyborczej".

    Nowy rząd zaczyna głośno mówić o kolejach wysokich prędkości...

    - Dostałem wręcz zadanie od ministra Cezarego Grabarczyka, by zająć się tym
    problemem i by przygotować w krótkim okresie rządowy program budowy kolei
    wysokich prędkości. To szansa na wielki skok cywilizacyjny dla Polski.

    W jaki sposób można by sfinansować budowę szybkich kolei?

    - To zadanie na wiele lat. Najpierw trzeba myśleć o wprowadzeniu odpowiednich
    struktur, także rządowych, które by te prace rozpoczęły. Później myśleć np. o
    wykupie gruntów.

    Kilkadziesiąt milionów euro z funduszy europejskich na lata 2007-13 będzie
    przeznaczone na przygotowanie projektu budowy kolei wysokich prędkości. A w
    perspektywie budżetowej od 2014 r. trzeba będzie już uwzględnić środki na samą
    budowę.

    W tym czasie trzeba rozstrzygnąć, na jakiej zasadzie będzie finansowana ta
    budowa - czy z pomocą partnerstwa publiczno-prywatnego, czy ze środków
    budżetowych. To trzeba dobrze przemyśleć, żeby rozwiązanie było korzystne dla
    kraju i polskiego społeczeństwa.

    W dotychczasowych dyskusjach na temat kolei wysokiej prędkości mówiło się o
    sieci w kształcie litery Y łączącej Warszawę, Wrocław i Poznań. Czy to dobry
    pomysł?

    - To jest dobra koncepcja i przy niej stoimy. Chcemy połączyć cztery
    aglomeracje: Poznań, Wrocław, Łódź i Warszawę linią high-speed, po której
    pociągi mogłyby jeździć z prędkością 350 km/godz. Ale proszę zauważyć, że
    oferta przewozowa może być znacznie szersza niż te linie, bo taki szybki
    pociąg może też jeździć po torach klasycznych. Ofertą można więc połączyć
    wiele innych polskich miast. Pamiętajmy też, że już mamy Centralną Magistralę
    Kolejową, która będzie modernizowana na 200 km/godz. Już dzisiaj z Warszawy do
    Krakowa jedzie się dwie i pół godziny. Samochodem nie da się przejechać w
    takim czasie.

    Czy za pana kadencji będą się zdarzały sytuacje, że pociąg interCity
    zatrzymuje się we Włoszczowej?

    - Moim zdaniem sprawa jest trochę przereklamowana. Kolej powinna służyć
    społeczeństwu. Jeśli społeczeństwo potrzebuje gdzieś kolei, to powinniśmy tam
    być. Jeśli to samorządy miast i miasteczek wyłożyłyby pieniądze na remonty
    tysięcy przystanków, dworców, których my nie jesteśmy w stanie wyremontować,
    to niech będzie nawet tysiąc Włoszczowych. Kolej jest bowiem dla ludzi.

    Cały wywiad na temat przyszłości polskiej kolei w Gazecie Wyborczej



    Temat: Superszybkie pociągi wjadą do centrum Poznania
    Robert - przesadzasz. Bo jeżeli znasz się na tym jak na modernizacjach szlaków
    kolejowych, co udowodniłeś na forum, to zwracam honor, jestes Bogiem. To po
    pierwsze. Po drugie - moja wina. Zapomniałem powiedziec, że rozmawiałem w
    sprawie projektu tej kolei z kimś WYSOKO postawionym w tej kwestii w sprawie
    decydowania o jej przebiegu, z kimś kto współtworzy Narodowy Plan Rozwoju. I
    myślę, że wiem więcej na ten temat. Kropka, bo z pierogami się nie dyskutuje.

    Poza tym - dworce szybkiej kolei nie zawsze są budowane w centrach dużych miast,
    zwłaszcza dworce przelotowe, z uwagi na straty prędkości. Wazne jest nie budowa
    dworca w centrum, a budowa szybkiego i sprawnego systemu dojazdów do takiego
    dworca, nawet ulokowanego na przedmieściach. Zwykle łaczy się budowe takiego z
    budową tak zwanej Szybkiej Kolei Miejskiej, która odbiera pasażerów z Dworca ICE
    i dowozi do miasta. Więc koncepcja Dworzec w Poznaniu ICE na Starołęce jest
    uzasadniona, zwłaszcza, ze kolej ma iść dalej do Berlina. Ale jeszcze nie
    wiadomo jak wyglądać ma sytauacja. Bo miasto Poznań zgłosiło dwa warianty.

    Sens i ekonomiczna opłacalność linii Wrocław - Łódź - Warszawa jest
    nieuzasadniony. Nie mówie tego, bo mieszkam w Poznaniu, ale zasada tej linii
    jest taka. Nie buduje tego PKP, tylko koncesjonowany operator (tak jak np
    Autostrada Wielkopolska buduje drogi). A żaden operator nie zbuduje linii
    "ślepej", bo mu sie nie zwrócą koszty. O ile nie przecze: są potoki pasażerskie
    i to spore na linii Wroclaw - Warszawa, ale przy planowanych cenach ICE, i
    ilosci pasażerów dziś (z tendencja do spadku) wywnioskujemy, ze na dobę będa
    jeździć tam 3-4 pociagi w jedną stronę. Sens jest budować linię dla 3,4
    pociągów? Nie ma.
    Pojawia sie w planach Poznań. Nie dlatego, ze są megalomanami i "tez chcą" ale
    poznan ma być jednym sensownym połączeniem linii Wrocław - Warszawa z BERLINEM I
    SIECIĄ SZYBKICH KOLEI W EUROPIE. I wtedy koncesjonowany przewoźnik mówi tak:
    opłaca sie nam robic z wariantem Poznańskim, bo prócz 4 pociagów z Wrocławia,
    dajemy jeszcze dwa z Poznania, Cztery z Berlina, i np. po jednym z Paryża czy
    Monahium.. Tu już szansa na połacalność i na szeroką możliwość połączeń
    europejskich jest.
    I wybaczcie, ale mając perspektywiczne łączenie Warszawy z Berlinem, Paryżem,
    Brukselą, a nawet z Londynem (przez Eurotunel) nikt nie będzie się głowił, czy
    budować stacji dla Kalisza "bo się będzie opłacać" to też jest nie moja opinia,
    tylko odgórna, jaką słyszałem.
    W kaliszu, jezeli ktoś słyszał o jakiejs stacji, to nie o przystanku osobowym, a
    co najwyżej o przystanku technicznym i nastawni, tudziesz jakiejś stacji
    kontrolnej. Przypominam, dla niepoiformowanych, że takie stacje istnieją na CMK:
    Opoczno Południowe, Włoszczowa Północna, Psary. Sa to stacje w miastach wyżej
    wymienionych, ale są to posterunki techniczne, NIECZYNNE DLA RUCHU
    PASAŻERSKIEGO. Nie ma mozliwości, zeby InterCity z Krakowa do Warszawy
    zatrzymywał się w Opocznie, mimo iż nie jest to "wygnajewo" jakieś.
    Z Kaliszem pewnie będzie tak samo. Zbudują stację "Kalisz Północny" czy jakoś
    tak, i bedzie traktowana jako stacja techniczna.



    Temat: Przebieg linii wysokich prędkości przez Polskę
    Przebieg linii wysokich prędkości przez Polskę
    poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,7543960,Ygrek_pedzi_coraz_szybciej__kiedy_dojedzie_do_Berlina_.html
    <<<<<<<<<<<<<
    Jak ominąć zbiornik Jeziorsko: od północy czy od południa? I co z
    przedłużeniem linii Kolei Dużych Prędkości do Berlina?

    Kilometry mają znaczenie - przekonuje wicemarszałek Wojciech Jankowiak i
    zapowiada, że będzie zabiegać wraz z władzami powiatu i miasta o to, żeby
    szybkie pociągi omijały zbiornik Jeziorsko od północy. Bo wtedy z Warszawy do
    Poznania trasa "ygreka" będzie miała 300 km, a nie 330 km, jeśli linia
    biegłaby na południe od Jeziorska. - Im więcej kilometrów, tym dłuższy czas
    przejazdu, ale i droższe bilety - wyjaśnia Jankowiak.

    We wtorek w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się spotkanie w sprawie Kolei
    Dużych Prędkości. Pociągi pędzące ok. 300 km na godz. mają jechać z Warszawy
    przez Łódź do Wrocławia oraz Poznania, linia na mapie tworzy więc literę "Y".

    15 lutego ma zostać wybrana firma, która opracuje tzw. studium wykonalności.
    Dokument określi m.in., z której strony obejść Jeziorsko, gdzie powinna
    powstać stacja dla KDP, by mogli z niektórych pociągów korzystać mieszkańcy
    Ostrowa i Kalisza, w którym miejscu trasa będzie się rozgałęziać: czy w
    okolicy Nowych Skalmierzyc (wersja bardziej prawdopodobna), czy Sieradza.

    Studium odpowie też na pytanie, gdzie w Poznaniu pociągi będą się zatrzymywać:
    czy na nowym dworcu głównym, który ma według zapewnień PKP powstać do Euro
    2012 (wariant, który najbardziej odpowiada miastu i przewoźnikom kolejowym),
    czy może poza dworcem, na specjalnie zbudowanej dla KDP stacji. - Studium ma
    być gotowe w połowie 2011 r., potem zaczną się prace projektowe - zaznacza Jan
    Raczyński, dyrektor biura KDP w PKP.

    Według optymistycznego wariantu linia ma powstać do 2018 r. Inwestycja jest
    kosztowna, w Europie budowa kilometra KDP - musi to być specjalne torowisko -
    kosztuje od 7 do 12 mln euro.

    Kiedy już na tory wyjedzie "polskie TGV", do Warszawy będziemy mogli dotrzeć w
    półtorej godziny (dziś 2 godz. 40 minut pociągiem Intercity), a do Krakowa
    przez Łódź w 2,5 godziny (obecnie około siedmiu godzin przez Wrocław).

    - Ale co dalej? My chcemy, by linia była przedłużona na zachód, do Berlina, by
    nasze miasto i województwo zyskało szybkie połączenie. A w tym temacie nie ma
    żadnego postępu - mówi wicemarszałek Jankowiak.

    Dyrektor Raczyński podkreśla, że taka koncepcja się pojawiła, ale to, czy
    drugi etap budowy KDP na zachód będzie realizowany, zależy w dużej mierze od
    ustaleń rządu polskiego i niemieckiego, bo część trasy będzie przebiegać za
    granicą. - Gdyby obie strony się dogadały, budowa linii do Berlina mogłaby być
    realizowana między 2020 a 2025 rokiem - podkreśla Raczyński.
    />>>>>>>>>>>

    Z jednej strony Berlin, z drugiej Moskwa- kolej dużych prędkości należy
    rozpatrywać właśnie w tym kontekście. Tu nie chodzi o przewóz pasażerów między
    największymi miastami Polski, ale o główną linię kolejową Europy Wschodniej.

    BTW: fakt, że Poznań poważnie rozpatruje budowę oddzielnego dworca tylko dla
    pociągów szybkiej kolei, świadczy o tym, że miasto słynące od ponad 100 lat z
    rozsądku i gospodarności zwyczajnie pogięło. :)



    Temat: My tu gadu-gadu a tymczasem "prywatyzacja" trwa.
    My tu gadu-gadu a tymczasem "prywatyzacja" trwa.
    www.myslpolska.org/?article=983
    Rząd Donalda Tuska jest oskarżany o nieróbstwo, brak koncepcji,
    nieudolność, a sam premier o niepodejmowanie zdecydowanych kroków,
    by nie narazić się elektoratowi przed wyborami prezydenckimi, w
    których zamierza kandydować. Te oskarżenia – formułowane zarówno
    przez opozycję, jak i media poprawne politycznie – są z gruntu
    niesłuszne, wręcz krzywdzące zarówno cały gabinet, jak i jego szefa.

    Ekipa Tuska przygotowała przecież gigantyczny plan tzw.
    prywatyzacji, oznaczający pozbawienie Polaków resztek majątku
    narodowego. Sam program został już opracowany, a nad jego realizacją
    pracuje w pocie czoła Rada Ministrów, a szczególnie Ministerstwo
    Skarbu Państwa (MSP), którego skrót powinien być raczej odczytywany
    jako Ministerstwo Sprzedaży Polski. Po „zaniedbaniach” w tej
    dziedzinie rządów Kazimierza Marcinkiewicza i Jarosława Kaczyńskiego
    robota ruszyła pełną parą.
    Aby zamydlić oczy różnym „nacjonalistom” i malkontentom, rozpętano
    wielką hecę wokół Lecha Wałęsy. Niech ludek telewizyjny pod batutą
    różnych Lisów fascynuje się ograną już sprawą „Bolka”, a my pod
    osłoną wrzawy po cichu zrobimy swoje.

    Czteroletni plan wyprzedaży

    Komuniści preferowali pięciolatki, platformersi (nie zapominajmy też
    o sojuszniczym PSL, o którym w drugiej części) wolą czterolatkę.
    Plan zakłada wyprzedaż 740 spółek w latach 2008 – 2011. Jak zapewnił
    Tusk, istotna część spółek ma być „sprywatyzowana” jeszcze w tym
    roku. W całości pójdą pod młotek branże: turystyczna,
    farmaceutyczna, spożywcza, budowlana, stoczniowa, chemiczna,
    poligraficzna, drzewna, wydawnicza oraz przemysł elektroniczny. Na
    razie nie będzie dalszej „prywatyzacji” KGHM „Miedź”, lecz premier
    nie wykluczył dalszej wyprzedaży koncernu w przyszłej kadencji.
    19 spółek ma trafić na giełdę, ale – jak przewiduje szef resortu
    skarbu, Aleksander Grad – być może zostanie wprowadzonych na parkiet
    dalszych 11. Z pewnością na Giełdę Papierów Wartościowych pójdą:
    BGŻ, PLL „Lot”, PKPIntercity” i „Cargo”, Enea, zakłady azotowe w
    Tarnowie i Kędzierzynie, przedsiębiorstwa węglowe – lubelskie,
    wałbrzyskie, katowickie, jastrzębskie, zabrzańskie. Rozważa się
    wystawić na sprzedaż poprzez ofertę publiczną m.in.: Hutę Łabędy,
    ZGH Bolesław, Elektromontaż Poznań, Centrozłom Wrocław, Kieleckie
    Kopalnie Surowców Mineralnych, Stomil Poznań. W sektorze finansowym
    zostanie sprzedane wszystkie 13 spółek nadzorowanych przez Skarb
    Państwa, w tym PZU po rozstrzygnięciu sporu z Eureko. Zostaną
    objęte „dobrodziejstwem” wyprzedaży cztery grupy energetyczne: PGE,
    Tauron, Polska Energia, Energia i Enea. Z 12 spółek sektora
    naftowego ulegnie „prywatyzacji” 6. Nie będą dalej sprzedawane PKN
    Orlen i Grupa „Lotos”, ale zależne od nich spółki również pójdą pod
    młotek.
    Na razie nie przewiduje się do wyprzedaży: PGNiG, Operator
    Gazociągów Przesyłowych, Gaz-System, PERN „Przyjaźń”, PSE-Operator,
    Bank Gospodarstwa Krajowego, Totalizator Sportowy, Kopania Soli
    Wieliczka, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Polska Agencja
    Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Prasowa, PKP
    Polskie Linie Kolejowe. Minister Grad solennie zapewnił, że rząd nie
    zamierza „prywatyzować” ani Telewizji Publicznej ani Polskiego
    Radia. Jak jednak donosiła część gazet, miałby
    zostać „sprywatyzowany” jeden z kanałów TVP, drugi pozbawiony
    reklam, zlikwidowana TVP „Info”. „To jeden ze scenariuszy, który
    jest omawiany” – przyznaje ostrożnie minister w Kancelarii Premiera
    Rafał Grupiński. Z lekka zdezawuował go Grad, mówiąc, że w PO są
    różne głosy i dobrze, iż Grupiński je „oficjalnie wypowiedział”.
    Jeśli jest to zaprzeczenie, to przyznajmy, że mętne. ....."

    PO cichu,POd osłoną tematów zastępczych trwa tzw. "prywatyzacja"
    Nawet polskojęzyczne media nic w temacie nie piszą POchłoniete
    BOLKIEM i TL.




    Temat: Wykoleił się pociąg pasażerski. Winny maszynista?
    Kompletnie pijany maszynista wykoleił pociąg
    Standard, mnie to już nic nie jest w stanie ździwić.
    Jak usłyszałem o tym wypadku gdzieś w radiu, to se pomyślałem, że pewnie po znajomości był zatrudniony, albo fałszywe papiery albo w ogóle nie sprawdzali mu dokumentów( I i III wersja jest najbardziej prawdopodobna znając standardy panujące w PKP) i się nie myliłem jak przeczytałem,że trzy razy miał podobne przygody wcześniej.
    Żaden zdrowy rachunek ekonomiczny nie jest stosowany,najgorszych lewusów przyjmują po znajomościach oczywiście, a ci co pracują to maja dożywotnio zapewnione swoje stanowisko.Dodatkowo ogromny przerost zatrudnienia,po kilku konduktorów, przejdą się dwa razy po trasie, sprawdzą bilety i maja ponad 3 tysiące na rękę plus jeszcze jakieś dodatki, premie i inne bonusy ( gdzieś czytałem, że nawet talony na węgiel :),a żeby sprawdzać bilety studia wyższe nie są do tego potrzebne. Jak przychodzi do cięcia kosztów to oczywiście są traktowani jak święte krowy wychodząc z oponami i blokując główne węzły kolejowe (związki zawodowe kiedyś walczyły z komunizmem, a teraz w istocie rzeczy i przewrotnie nadal dla zachowania swoich korzyści ten system na siłę chcą podtrzymać).
    Rzecznicy prasowi tej spółki ośmieszają się stwierdzeniami, że nikt nic nie podejrzewał, że maszynista był pijany i że będą dochodzić zwrotu kosztów od niego za zerwaną trakcję, zniszczone 600m torów,opóźnienia pociągów (7 cyfrowa liczba-straty w milionach złotych( dokładnie nie powiedzą), zakładając, że musiałby oddać milion złotych przez 30 lat płacą miesięczne raty i przyjmując stopę procentową 6%, wyjdzie co miesiąc 6000 zł..Ale straty to kilka milionów, więc te 6 tyś trzeba przemnożyć przez te kilka.(Kwota nie do zarobienia,a tym bardziej nie do odłożenia,a jeszcze trzeba będzie posiedzieć w pudle parę lat). Ja też nie jestem abstynentem i jak wypiję pół litra to niestety każdy widzi, że jednak coś jest ze mną nie w porządku( chyba, że ma jednocześnie nie sprawne trzy zmysły: wzroku, słuchu i węchu).Ale podróżując komunikacją lądową po Polsce staram się być trzeźwy, bo wiem, że w razie wypadku lub katastrofy, żeby się wydostać na zewnątrz będę mógł liczyć tylko na siebie.
    Jechałem ostatnio Ekspresem Intercity Warszawa-Wrocław, koszt biletu
    w jedną stronę 110zł. Jadąc samochodem samemu koszt paliwa Warszawa-Wrocław 350km*7 l/100km*3,60=90zł (Diesel).Na Dworcu Centralnym w Warszawie część ludzi szuka ciągając ciężkie torby i walizki odpowiedniego wagonu, żeby wziaść ( obowiązkowe miejscówki) bo wagony są tak oznaczone, że nie wiadomo, który jest ten właściwy.
    W środku poszłem do WC, śmierdziało jak by nie sprzątali parę dni, wolałbym załatwić swoją potrzebę u swojego dziadka na wsi w oborze razem z trzodą ( jak bym miał wybór).
    Nie można podłączyć laptopa, bo choć są gniazdka, to nie ma w nich napięcia potrzebnego do tego aby prąd popłyną do laptopa.
    W cenie biletu poczęstunek-kawa (lepsza jest z automatu za 1,40zl i małe ciastkeczko)




    Temat: chleb - adresy sklepów, wawa i inne miasta
    WROCŁAW
    ASTRA ul.Horbaczewskiego 4
    ASTRA 5 TGG ul.Słubicka 18
    Sklep spoż. Gądów ul.Bystrzycka 55
    ELMA ul.Dubois
    EKOSTYL Zdrowa Żywność Ip.ASTRA
    EPI ul.Komandorska 21
    FENIKS ul. Szewska 75/77
    ŻRÓDŁO ZDROWEGO ŻYWIENIA ul.Grabiszyńska
    ZDROWA ŻYWNOŚĆ Hala Targowa stoisko nr.128
    ul.Piaskowa 17
    HERMES W-w Leśnica ul.Średzka 32
    INTER-MIX ul.Bogusławskiego 103
    HEWEA 2 ul.Jackowskiego 4
    WERBENA ul.Komandorska [obok Areny]
    HERBAVIT ul.Krucza 112
    Sklep Spoż.-Przem. ul.Legnicka 27a
    "DEMAPOL�" ul.Norweska 27
    TARG-PIAST ul.Obornicka stoisko nr.35
    HEWEA 1 ul.Olszewskiego 128
    NA ZDROWIE ul.Pabianicka 30
    Plac Targowy KOMANDOR
    Sklep �PARMA� ul.Ruska 11/12
    "Zdrowa Żywność" ul. Pomorska 40
    "Żywność Ekologiczna" ul. Poznańska 20a
    Sklep Spożywczy ul.Poznańska 27
    REMA 1000 ul.Micińskiego 11
    Sklep "STAMAR" ul.Sienkiewicza 131
    MINI-MAX ul.Sucha [tył dworca głównego PKP]
    BIOMARKET ul.Szewska 27
    Sklep "DJA" pl. Zgoday 19
    SKLEPY PSS PÓŁNOC:
    Sklep nr 900 ul.Olszewskiego 79
    Sklep nr 849 ul.Kochanowskiego 33
    Sklep nr 800 Galeria Grunwaldzka
    SKLEPY PSS POŁUDNIE:
    DH Podwale Podwale 37/38
    RUMCAJS ul.Powstańców Śl. 159
    DOROTA ul.Drukarska 34
    HEMAR ul.M.Kromera 4
    EUROPA ul.Czarnieckiego 13
    C.H. Arena stoisko 6-9 ul. KOmandorska 66

    LEGNICA:
    Rynek 20 Sklep DELICJE
    Ul.Jaworzyńska 32 Sklep ANNA
    Ul.Baczyńskiego 8 Sklep Spożywczy
    Targowisko ul.Górnicza 17 Stoisko Piekarstwo Art.Spoż.

    OPOLE:
    Ul.Dambonia 167 Sklep JAGODA
    Plac Targowy CYPRYSEK Kiosk nr.8
    Ul.Piotrowska 2 Slkep DAP
    Ul.Skautów Op. 4 Sklep �FRYKAS�
    Ul.Grota Roweckiego 17b Sklep WITAMINA
    Ul.Popowicka 7 Sklep GRAŻYNA
    Ul.Luboszycka 14 Sklep Spożywczy
    Ul.Nysy Łużyckiej Sklep Spoż. Import-Export-Handel
    Ul.Ozimska 36/9 Sklep TERRA
    SKLEPY MARO [Lewiatan]:
    Ul.Wilsona 56
    Ul.Strzelecka 44
    Ul.Chabrów 117
    Ul.Chabrów 52
    Ul.Hubala 10

    JAWORZYNA ŚLĄSKA
    ul. 1 Maja sklep spozywczy

    WOŁÓW
    Ul.Piastów Śląskich Sklep Spoż.-Przemyslowy
    Ul. T.Kościuszki 13, Sklep 13-stka
    GŁOGÓW
    Ul.Śniadeckich 16/12 Sklep PPHU MARIA
    POLKOWICE
    Ul.Sztygarska 1a Sklep Spożywczy
    Ul.3-go Maja 1 Sklep Spożywczy
    PROCHOWICE
    Ul.Rynek 30 Sklep Spoż-Przem. "Magdalenka"
    LUBIN
    Ul.Mieszka I 10 Sklep ZDROWA ŻYWNOŚĆ
    Ul..Mickiewicza 41/11 Firma Handlowa VIOLEK
    ul. Polna 31, sklep spoż. "BiK"
    Ul.Żurawia 17/1 Sklep Spoż.-Przemysłowy HANKA

    NIEMODLIN
    Ul.Opolska 14 Sklep KAPRYS
    BRZEG
    Ul.Brzechwy 3
    OZIMEK
    Ul.Częstochowska 15 Sklep Ogólno-Spożywczy
    GLIWICE
    Ul.Architektów 43 Piekarnia CHLEBUŚ

    WARSZAWA
    Ul.Nadarzyńska 64
    Hurtownia Wegetariańska PROVITA
    ELBLAG
    Ul.Brzozowa 1a Sklep MELISA

    JELCZ LASKOWICE
    Ul.Cegielskiego 17 Sklep Ogółnospożywczy
    Ul. Hirszfelda 10a Sklep Ogólnospożywczy
    OŁAWA
    Sklep Ziel. Med. :Wszzystko dla Zdrowia"
    ul.Żeromskiego 3d
    JELENIA GÓRA
    Ul.Matejki 1a Sklep Społem RONDO
    Ul.Szkolna 12 Sklep Zdrowa Żywność THE-PINK
    Ul.Wolności 242 Sklep Spożywczy WIG
    STRZEGOM
    Ul.Sw.Anny 2/8 Sklep RENMAR
    ul. Świdnicka 16 Sklep Kamila
    ŚWIDNICA
    Ul.Marcinkowskiego 6 Sklep MINI DELIKATESY
    ŚWIEBODZICE
    Rynek 2 Sklep DELIKATESY D.W.
    Ul.Krzywoustego 44 Sklep FAMILLI
    WAŁBRZYCH
    Ul.Słowackiego 14a Sklep Spożywczy SAM
    ul. Senatorska 19B, Sklep ADRO II
    JAWOR
    Ul.Zamkowa 5a Sklep LIDA
    ZŁOTORYJA
    Ul.Wojska Polskiego 6F Sklep ART.Spożywcze

    ŚRODA ŚLĄSKA
    Ul.Kolejowa 10 Sklep Spożywczy KRÓL
    Ul.Legnicka 25 HANDLOWIEC Stoisko spożywcze
    Pl.Wolności 28 Sklep 1 STEFAN
    Pl.Wolności 55 Sklep Spożywczy MAXIM
    LUBIĄŻ
    Ul.Ks.Bolesława Wysockiego Sklep Ogólnospożywczy
    Ul.Chopina 1 Sklep Wielobranżowy MAREK
    Ul.Wilmanna 12 Sklep Spożywczo-Przemysłowy
    BRZEG DOLNY
    Ul.Tęczowa 14 Sklep ART.Spożywcze

    Zielona Góra
    ul. Ptasia 32, Sklep "Zdrowie i Witalność"

    Ostrzeszów
    ul. Łąkowa 6, sklep "Aniołki"



    Temat: Polska Lista Afer
    • Powstanie Telewizji Familijnej
    • Kariera Władysława Jamrożego
    • Sprawa Totalizatora Sportowego
    • Sprawa Kazimierza Grabka
    • Kredyt Leszka Millera
    • Pożyczka Jerzego Szmajdzińskiego
    • Nominacja Andrzeja Modrzejewskiego na szefa Orlenu
    • Zatrzymanie prezesa Orlenu, Andrzeja Modrzejewskiego
    • Koncesja dla Polsatu
    • Weksle PKP
    • Sprawa komputeryzacji ZUS
    • Sprawa Stanisława Alota
    • Trójkąt Buchacza i Podkańskiego
    • Nominacja Zbigniewa Wróbla na prezesa Orlemu
    • Nominacja Jacka Turczyńskiego na dyrektora Poczty Polskiej
    Tu należałoby dodać jeszcze te z początku lat 90tych
    . FOZZ
    . Art. B
    . Żelazo
    . Sprzedaż Banku Śląskiego
    . NFI
    . Bezpieczna kasa oszczędności Lecha Grobelnego
    . afera alkoholowa
    . afera tytoniowa
    . wykup ziemi w szczecińskim przez podstawione osoby
    . sprawa niejakiego Farmusa
    . sprawa Gawronika
    . sprawa Niezgody
    . malwersacje Bykowskiego (Inwest Bank)
    . Inter Arms
    . KGHM
    . afery w łódzkim pogotowiu + handel zwłokami
    . Łódzka ośmiornica I i II oraz "Meduza"
    Osobno należałoby potraktować tu afery obyczajowe, proszę o uzupełnienie i
    aktualizowanie niniejszej listy.. mile widziany krótki opis sprawy KGHM i
    telewizji familijnej

    Polkomtel , Big Bank, Polisa, Coloseum, El-GAZ, Weltinex, oraz WESTA i
    Uniwersal, Elektromis, Dembud, Polnippon

    Fundusz Górnośląski - o powiązaniach pracowników urzędu wojewody śląskiego z
    prywatną firmą Lurator, smrodek wokół Kempskiego i pana Ćwika.
    Infolex - afera ze sprzedażą łódzkiemu oddziałowi ZUS byłego
    biurowca "Próchnika".
    Sprawa sędziego Wielkanowskiego z Torunia – upadek Tormięsu jeden z
    bocznych wątków tej sprawy
    sprawa sądu wojewódzkiego w Katowicach w związku z aferą Colloseum.
    Banpol (1998)
    Powodziowe przekręty Zbigniewa Bugaja
    Zamieszanie wokół prywatyzacji TP SA
    Prywatyzacja domów towarowych Centrum
    Stoen

    Bielanach Wrocławskich, w pobliżu autostrady A4, spółka Erabud ma wybudować
    centrum handlowe Auchan...Wrocławska prokuratura sprawdza
    zagadkowe transakcje
    gruntami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa - NIK szacuje
    straty na 21 mln
    zł...Trzech biznesmenów w ciągu półtora roku zarobiło ponad
    trzydzieści
    milionów złotych na handlu atrakcyjnymi działkami Agencji
    Własności Rolnej
    Skarbu Państwa. Ziemię pod Wrocławiem odkupił od nich francuski
    Auchan. Według
    NIK, która zawiadomiła prokuraturę, państwowa agencja
    sprzedawała działki za
    pół ceny.... Rzepa 9.04.2002

    Stocznia Szczecińska

    - To była moja lista opublikowana na forum GW w Ub.r byłbym wdzięczyny temu
    które bedzie prowadził tę listę na bieżąco i będzie ją systematycznie
    uzupełniał o nowe zdarzenia...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 181 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.