Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • biosfeera.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP inter city Wrocław





    Temat: Pociągi planowo opóźnione
    Ostatnio (11.XI) znajoma jechała z Opola do Wrocławia. Miała
    wykupiony bilet oraz informacje o odjezdzie pociągu osobowego o
    15:59. Sprawdziła jednak w rozkładzie w Internecie - takiego pociągu
    nie było. Był za to, bodajże, osobowy o 16:37. Po przyjezdzie na
    dworzec o 16:26 zobaczyła w rozkładzie, że pociąg odjechał jednak o
    15:59. Na szczęśie, był opóxniony o 10 minut pospieszny. Dziś
    (16.XI) w Internecie podane sa całkiem inne godziny odjazdu.
    Tyle w kwestii "najbardziej aktualnych" rozkładów z Internetu.
    Ciekawa jest też kwestia zwrotu biletu. Okazało się, że nie można
    dopłacic do osobowego na pospieszny - trzeba kupić nowy bilet. Nie
    można też zwrócić w Opolu biletu niewykorzystanego (wykupionego we
    Wrocławiu). Pani w kasie poradziła jednak, by poświadczyc
    niewykorzystanie biletu (?) u konduktora pociagu pospiesznego, by na
    tej podstawie ubiegac się o zwrot pieniedzy w kasie we Wrocku. Nie
    muszę dodawać, jak zdziwiony był tym konduktor. Biletu, oczywiście,
    nie poświadczył. Nie wiem, jak sprawa się zakończyła.
    Nic dziwnego, że kolej nam pada. Pasażerowie nie są pracownikom
    potrzebni. Z majątku spółek powstałych z rozkładu PKP jakoś wyżyją
    (szefowie pożyja naqwet bardzo dobrze - chyba, ze prokuratura
    zainteresuje sie wreszcie tymi "byznesamy").
    I komu przeszkadzało to, co było kiedyś. Dzis, jeśli pociąg, na
    który kupiono bilety spóźni sie o 548 minut, to aby pojechac innym,
    trzeba wykupić nowy bilet. Bo to już nie pociag Tanich Linii
    Kolejowych tylko Przewozów Regionalnychj, Intercity, albo inne
    diabelstwo.
    Nic dziwnego, że kto moze - wybiera samochód. A co najmniej autobus.
    Przejazd tym ostatnim, jak twierdzą znajomi, jest przy tym i tańszy,
    i bardziej bezpieczny. Zwłaszcza nocą.



    Temat: Szybkie połączenie kolejowe Łódź - Warszawa
    Nareszcie potwierdzenie optymistycznej wiadomości dotyczącej kolei dla Łodzi.
    To duży krok do przodu. Nie będzie to, co prawda, jak możemy przeczytać w
    artykule, prawdziwa szybka kolej (bo tak nazywa się zwyczajowo pociągi jadące
    przynajmniej 200 km/h), ale na polskie warunki tak, bo to standardowa
    europejska prędkość dla pociągów InterCity, więc dorówna do innych najszybszych
    tras w Polsce. Trasa ta jest dla Łodzi bardzo ważna. Sytuacja miasta poprawia
    się i jestem pewien, że już niedługo wyrówna się liczba jadących pociągiem
    łodzian i warszawiaków.

    Cieszy kompleksowa modernizacja, cieszy to, że jest to "unijna" inwestycja, że
    włączy Łódź do sieci szybkich połączeń kolejowych, cieszy, że zakupione zostaną
    nowoczesne wagony (może piętrowe Bombardiera w wersji nie-regionalnej),
    wygodne, z klimatyzacją, cieszy, że planowany jest w związku z tą modernizacją
    remont stacji w Łodzi, budowa nowego Fabrycznego (choć wciąż można mieć tylko
    nadzieję, że nie zostanie on zbudowany wg istniejącego od kilku lat planu,
    który uniemożliwia budowę trasy średnicowej i oddala dworzec od centrum),
    cieszą aspekty ekologiczne. Mam nadzieję, że będzie duża częstotliwość, a
    pociągi będą jeździć do późnego wieczora, a może i w nocy, trochę rzadziej. Po
    prostu oby trasa ta po modernizacji nie odbiegała od europejskich standardów
    pod żadnym względem.

    Mam nadzieję też, że w niedalekiej przyszłości, w związku z realizacją
    Narodowego Planu Rozwoju, zostanie zbudowana szybka linia kolejowa Warszawa-
    Łódź-Wrocław/Poznań.

    Pozdrawiam!

    PS Cieszy też fakt, że bilety po modernizacji linii nie powinny być wyższe, bo
    ma ją obsługiwać PKP Przewozy Regionalne (mam nadzieję, że do tamtego czasu PKP
    PR dojdą do europejskiego poziomu usług).





    Temat: Koniec pociągu EC "Comenius" od grudnia!!!
    Cala prawda o polskich kolejach w wydaniu CD
    www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-3548/
    Polské źeleznice PKP v současné době významně sniźují náklady a
    omezují některé spoje. To se dotklo také v rozsahu dopravy mezi naąí
    republikou a severním sousedem.
    Zruąeny jsou oba přímé vlaky Praha – Hradec Králové – Vratislav
    (Wroclaw) a jsou nahrazeny jen jedním rychlíkem Orlice v trase
    Pardubice hl.n. (odj. 17:44) – Choceň – Letohrad – Vratislav (přij.
    21:51 hod.). V Opačném směru odjíźdí Orlice z Vratislavi v 6:02 hod.
    a do Pardubic hl.n. přijíźdí v 10:12 hod. Přeshraniční dopravu na
    tomto místě zajiąťuje také několik osobních spojů Lichkov –
    Międzylesie.
    Prakticky beze změn je víkendový provoz mezi Jesenickem a polskou
    Nysou a Opolí a jeden pár osobních vlaků přibude mezi polskými
    Katovicemi a Ostravou.
    Na źádost polské strany byl zruąen vlak EC Comenius Praha – Krakov,
    který bude na českém území nahrazen vnitrostátním spojem kategorie
    InterCity. Jen s určitými časovými úpravami vąak zůstávají v provozu
    denní spoje EC Praha Praha – Ostrava – Varąava a vlaky EC Polonia a
    Sobieski z Rakouska přes Břeclav, Přerov a Ostravu do Varąavy.
    Cestovní doba se u těchto vlaků zkrátí na polském území asi o 20
    minut. Nově tak například cesta z Prahy do Varąavy potrvá 8 hod. a
    13 minut místo 8 hod. a 36 minut.
    Bez zásadních změn zůstává zachováno noční spojení vlaky Silesia a
    Chopin s přímými vozy z Prahy do Varąavy a Krakova.




    Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-(
    a w Dolnośląkiem...
    miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3783725.html
    "Dolnośląskiej kolei przybywa pasażerów i dlatego nie likwiduje połączeń
    Marek Szempliński
    2006-12-10, ostatnia aktualizacja 2006-12-10 20:33

    Dolnośląscy kolejarze chwalą się, że w tym roku przewieźli o sześć procent więcej pasażerów niż w poprzednim. Dlatego nie zlikwidują żadnych kursów, a nawet kilka przybędzie.

    To poważne osiągnięcie, bo od lat Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych obwieszczał jedynie coraz mniejsze zainteresowanie swoimi usługami. Sukces jest tym większy, że spółka PKP Przewozy Regionalne w całym kraju zanotowała wzrost, choć tylko jednoprocentowy. Nasz zakład zapowiada też na przyszły rok najniższy od lat deficyt - 51 mln zł. Oznacza to, że wożenie Dolnoślązaków wreszcie się opłaci, bo planowany deficyt jest równy dofinansowaniu, jakie spółka ma otrzymać od urzędu marszałkowskiego.

    O dobrych wynikach szefowie Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych mówili przy okazji prezentacji nowego rozkładu jazdy pociągów, który obowiązuje od wczoraj. Po raz pierwszy od wielu lat nie będzie likwidowany żaden kurs pociągu ani żaden nie będzie w rozkładzie oznaczony literą F. Oznaczała ona, że pociąg kursuje, jeśli znajdą się na to pieniądze. Niedogodnością dla pasażerów mogą okazać się jedynie przesunięcia kursów.

    Natomiast niewątpliwym plusem jest uruchomienie nowych połączeń. Wrocławian najbardziej zainteresują nowe połączenia aglomeracyjne. Choćby nowe trzy pary pociągów na trasie Wrocław - Wołów.

    Wrocław uzyskuje cztery pary bezpośrednich pociągów Wrocław - Görlitz, wszystkie będą kursować codziennie. Czas jazdy skróci się o pół godziny dzięki modernizacji torowiska. Dwie pary połączeń przyspieszonych otrzymały nazwy: Kowalski (rano z Wrocławia i wieczorem powrót) oraz Schmidt (rano z Görlitz, po południu wraca do Niemiec).

    Specjalne pociągi zostaną uruchomione z myślą o studentach - wyjeżdżają z Wrocławia w piątki po południu, a wracają w niedzielne wieczory. Oprócz już kursujących do Kluczborka (Stobrawa) i Kędzierzyna (Żak) pojawią się: Czarna Góra - do Międzylesia, Szrenica - do Jeleniej Góry i Kwisa - do Lubania przez Legnicę.

    To tylko niektóre z nowości.

    Niestety, razem z nowym rozkładem PKP kontynuuje modernizację Poznańskiego Węzła Kolejowego, więc od wczoraj do 10 stycznia 2007 r. na linii Wrocław - Poznań poc. nr 67937 będzie odjeżdżał o godz. 16.24 (17 minut wcześniej ), a poc. nr 11531 do Kluczborka o godz. 14.10 (2 minuty wcześniej). Inne pociągi też będą odjeżdżały z opóźnieniem.

    No i w pociągach Intercity nie można od wczoraj palić papierosów."




    Temat: Odlotowe wakacje-może jednak przekonacie sie doPKP
    Odlotowe wakacje-może jednak przekonacie sie doPKP
    Odlotowe wakacje i inne istotne informacje - komunikat prasowy

    Informacja prasowa

    a.. 1 czerwca: dzieciom - bilet prezencie.
    b.. ODLOTOWE WAKACJE, czyli dużo taniego podróżowania.
    c.. Promocyjne bilety już od 19 euro w pociągu InterCity Wawel.
    d.. "Bilet Weekendowy" od czerwca - biletem imiennym.
    e.. Pierwszy autobus PKP Intercity.
    f.. Więcej pasażerów w pociągach PKP Intercity.
    g.. Pociąg na U2
    h.. Krócej do Szczecina i Świnoujścia

    1. Dzień Dziecka z Intercity
    Dzisiaj, 1 czerwca - wszystkie dzieci do lat 16 mogą podróżować pociągami
    InterCity, Express i TLK płacąc jedynie za miejscówkę. PKP Intercity już po
    raz czwarty z okazji Dnia Dziecka przygotowało prezent dla najmłodszych.
    Przewoźnik zaproponował też wybranym placówkom opiekuńczo-wychowaczym
    bezpłatny przejazd na wycieczkę do Warszawy. Łącznie 160 dzieci z Domów
    Dziecka w Pawlikowicach k. Wieliczki, Gliwicach, Gdańsku, Katowicach,
    Poznaniu, Krakowie i Bochni odwiedzi dzisiaj stolicę. Do godz. 11.00
    wszystkie dzieci dotarły do Warszawy, natomiast w drogę powrotna wyruszą
    około godz. 17.00. Pobyt w stolicy placówki zaplanowały indywidualnie. Na
    Dworcu Centralnym przedstawiciele PKP Intercity przywitali dzieci drobnymi
    upominkami.
    2. ODLOTOWE WAKACJE.
    Polataj z Intercity albo. siedź w domu!
    "LATAWIEC - bilet młodzieżowy" jest ofertą skierowaną do osób w wieku do 24
    lat, czyli urodzonych najpóźniej w 1981 r., posiadających ważną legitymację
    szkolną lub studencką. Bilet jest imienny i ważny przez dwa miesiące -
    lipiec i sierpień. W tym czasie jego posiadacz może jeździć nieograniczoną
    liczbę razy krajowymi pociągami kategorii: InterCity, Express oraz TLK
    (Tanie Linie Kolejowe).
    Przed podróżą posiadacz LATAWCA powinien dokupić miejscówkę na każdy z
    wybranych przez siebie pociągów.
    LATAWIEC kosztuje 150 złotych i jest najtańszą formą wielokrotnego
    podróżowania po kraju! Dodatkowo - w konkursach z LATAWCEM można będzie
    wygrać atrakcyjne nagrody!
    Przedsprzedaż LATAWCÓW - od 1 czerwca.
    3. Specjalna oferta SparDay w pociągach: IC Wawel oraz BWE
    InterCity Wawel jest kolejnym pociągiem w komunikacji międzynarodowej
    objętym ofertą SparDay. Na każdy dzień, od 15 czerwca do 10 grudnia br.
    wyznaczona jest pula tanich biletów, których ceny wraz z miejscówką wynoszą:
    - na odcinku Wrocław - Berlin 19 euro.
    - na odcinku Wrocław - Hamburg oraz Kraków - Berlin - 29 euro.
    - na odcinku Kraków - Hamburg- 39 euro (za ponad 900 kilometrowy odcinek!)
    Od 15 czerwca do 10 grudnia br. ofertą SparDay ponownie zostają objęte
    wszystkie trzy pociągi BWE (Berlin-Warszawa-Express). Ceny za przejazd wraz
    z miejscówką:
    - na odcinku Warszawa - Berlin 29 euro.
    - na odcinku Poznań - Berlin - 19 euro
    4. Bilet Weekendowy - imienny
    Dotychczasowy "Bilet Weekendowy" na okaziciela - już od pierwszego weekendu
    czerwca '05 r. staje się biletem imiennym. Kupując w kasie BW należy podać
    imię i nazwisko, które zostanie wydrukowane na blankiecie biletowym oraz
    wpisać numer dokumentu tożsamości. Pozostałe elementy oferty nie zmieniają
    się.
    5. Pierwszy autobus Intercity
    Pierwszy autobus Intercity wyruszy w drogę do Wilna 15 czerwca. Zastąpi on
    zawieszone 29.05.2005 r połączenie kolejowe "Balti" Warszawa-Wilno. Autobus
    do Wilna będzie kursował w tych samych dniach i godzinach, co dotychczasowy
    pociąg. Nie zmienią się również: czas przejazdu (ok. 9,5 godz.), cena biletu
    (19 i 32 euro) oraz miejsce jego zakupu. Autobus będzie odjeżdżał sprzed
    Dworca Centralnego w Warszawie.
    6. Więcej pasażerów w pociągach PKP Intercity

    7. Pociąg na U2
    PKP Intercity organizuje - dla wszystkich fanów muzyki - specjalny pociąg na
    koncert zespołu U2, organizowany na Stadionie Śląskim w Chorzowie 5 lipca
    br. Pociąg w relacji Warszawa-Chorzów odjedzie z dworca Warszawa Centralna o
    godz.15.05 i będzie wracał do stolicy godzinę po koncercie. Bilety w cenie
    100 złotych (w obie strony!) można kupić już od 6 czerwca 2005 roku. Ich
    nabywcami mogą być wyłącznie posiadacze biletów na koncert U2.
    8. Krócej do Szczecina i Świnoujścia
    W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac modernizacyjnych na odcinku
    linii kolejowej Szczecin-Świnoujście i przywróceniu prędkości rozkładowych
    na odcinku
    Poznań - Krzyż, od 12.06.2005 skrócą się czasy przejazdu pociągów :
    Ex Błękitna Fala Warszawa Wsch. - Świnoujście - 35 minut
    Ex Mewa Warszawa Wsch. - Świnoujście - 31 minut
    Ex Barbakan Kraków Gł. - Świnoujście - 33 minut
    IC Chrobry Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. - 14 minut
    TLK Gałczyński Lublin - Warszawa - Szczecin - 24 minuty

    www.intercity.pl/198




    Temat: Wezmą kolej tylko z kasą (biletową)
    parszywy monopolista
    PKP coraz bardziej zachodzi za skórę swoim klientom-niegospodarność
    próbuje upchnąć w cenach biletów i obniżeniu jakości usług. Czy ktoś
    podejmie się (w imieniu pasażerów) próby wpłynięcia na PKP (IC,
    Cargo, Regionalne itp..)? Może zaczną media?!
    Ze względu na stan polskich dróg PKP Intercity i LOT są
    monopolistami na rynku przewozów masowych w kraju-nie mają
    praktycznie konkurencji.. to wywołuje niegospodarność i działanie na
    szkodę klientów. To jednak podmiaot w pełni państwowy. Oto przykłady:
    1. W kwietniu br. PKP Intercity podniosło ceny i zmieniło warunki
    świadczenia usług. To zachowanie typowo monopolistyczne, gdyż ceny
    wzrosły średnio o 10%;
    2. Zmieniono także warunki usługi np. w biletach łykendowych.
    Największą grupę klientów stanowią tu podróżujący do domu z miejsca
    pracy odległego nieraz o ponad 300 km - gł. z Warszawy, ale są też i
    inne kierunki. Kiedyś bilet łykendowy ważny był od 18:00 w piątek-
    teraz od 20:00. Sprawdziłem-spośród 5 najbardziej obleganych
    kierunków i mających sens do rozpatrzenia - ostały się jedynie dwa -
    Kraków i Katowice - takie, do/z których można wyjechać PKP Intercity
    jeszcze w piątek. Gdańsk, Poznań i Wrocław odpadły. Wobec tego
    należy zakupić pełne bilety, które zamiast 99 zł. będą kosztować
    nawet i 200! Cwany plan-nie zauważył monopolista jednak, że wtedy
    podróż samochodem-nawet w pojedynkę-jest znacznie tańsza.. Ja
    chciałem dać szansę kolejom, ale teraz wybrałem samochód.. mimo
    wiadomego stanu dróg..
    3. Fatalnie wygląda punktualność-rozkłady zmieniają się, jak w
    kalejdoskopie-ponad 2 miesiące zajęła aktualizacja rozkładu na
    pkp.pl. Horror!! Niechlujność!!
    4. Częste spóźnienia wynikają także z rozczłonkowania PKP-nie
    zlikwidowaliśmy monopolu, ale za to mamy bałagan i naciąganie
    pasażerów. Intercity zależne jest tu od Cargo posiadającego
    lokomotywy.. kto inny posiada wagony.. kto inny tory a kto inny Wars
    i konduktorów..
    5. Postanowiłem kiedyś wyegzekwować zwrot kosztów biletu z powodu
    opóźnienia o ponad 80 minut w PKP Intercity. Jak się okazało-nie
    jest to ich wina i mam się udać do sądu w celu uzyskania
    odszkodowania za poniesione straty. Jak zorientowałem się
    rozmawiając z innymi pasażerami - zawsze tak odpowiada wspomniane
    Intercity. To skandal!! kto będzie szedł do sądu o 100 zł. Udam się
    do Rzecznika Praw Konsumenta, co radzę i innym podróżnym.
    Nie interesuje mnie wina innych poddostawców PKP - to ich problem i
    kwestia odpowiedzialności za nienależycie wykonaną usługę wobec PKP
    Intercity.

    Sądzę, że monopol PKP xyz urósł do takich rozmiarów, że likwidacją
    go powinny zająć się organa centralne-zwłaszcza przed Euro 2012, bo
    blamarz będzie spotęgowany..
    Może żurnaliści nadadzą sprawie odp. biegu..



    Temat: Rosja potrafi
    ________________Pętolinia
    "Na skutek problemów z infrastrukturą torową, na Wrocławskim Węźle
    Kolejowym zapanował chaos. Estakada kolejowa pomiędzy p.odg.
    Grabiszyn, a stacją Wrocław Główny jest całkowicie zamknięta, a ruch
    pociągów na tym odcinku wstrzymany.

    Składy jadące z Oleśnicy zatrzymują się na stacji Wrocław Nadodrze,
    pociągi zmierzające od strony Rawicza - na stacji Wrocław Mikołajów,
    z od strony Legnicy i Głogowa - na stacji Wrocław Muchobór, od
    strony Wałbrzycha - na stacji Wrocław Zachodni. Bez zmian i
    większych opóźnień jeżdżą tylko pociągi w kierunku Międzylesia,
    Opola i Jelcza Laskowic.

    Na odcinkach Wrocław Główny - Wrocław Nadodrze i Wrocław Główny -
    Wrocław Mikołajów kursuje komunikacja zastępcza. Pasażerowie
    wysiadający na stacjach Wrocław Muchobór i Wrocław Zachodni, by
    dotrzeć do centrum miasta, muszą skorzystać z komunikacji miejskiej.
    Niestety, w autobusach i tramwajach, bilety kolejowe nie będą
    honorowane.

    Przewozy Regionalne zorganizowały komunikację zastępczą także między
    stacjami Wrocław Główny i Wrocław Zachodni. Pociągi dalekobieżne
    spółek Przewozy Regionalne i PKP Intercity przejeżdżające przez
    Wrocław kierowane są objazdem przez obwodnicę towarową. Przyjeżdżają
    i odjeżdżają z Dworca Głównego z opóźnieniem.

    "Przedstawiciele spółki Przewozy Regionalne zwrócili się z prośbą do
    PKP Intercity, aby pasażerowie posiadający bilety wydane przez PR,
    mogli wyjątkowo skorzystać z pociągu spółki PKP Intercity do
    Jeleniej Góry, ale spotkali się z odmową" - można przeczytać na
    stronie Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

    Rzecznik spółki PKP Intercity, Paweł Ney zdementował te informacje i
    wyjaśnił: - Podane informacje są nieprawdziwe. Przewozy Regionalne
    zwróciły się do nas dzisiaj oficjalnie z prośbą o zabranie
    pasażerów, ale tylko jednego pociągu. Chodziło o trasę Wrocław -
    Poznań, gdzie podróżni zostali zabrani naszym składem TLK 38103.
    Przychyliliśmy się do tej prośby i nie wymagaliśmy od nikogo żadnych
    dopłat, czy zakupu nowych biletów.

    Podróżni, którzy wykupili bilety na pociąg Przewozów Regionalnych,
    ale z powodu zaistniałej sytuacji chcą zrezygnować z przejazdu, mogą
    oddać bilety w kasach na Dworcu Głównym. Przewoźnik zwróci im 100%
    ceny biletów.

    - Dzisiaj od godz. 9 rano został wstrzymany ruch pociągów na
    wrocławskiej estakadzie kolejowej, ze względu na gwałtowne obniżenie
    temperatury. Stwierdzono, że pod względem eksploatacji, należy
    wyłączyć wiadukt nad ul. Zielińskiego. Dementuję natomiast
    informacje, jakoby doszło tam do pęknięcia przęsła. Zebrała się
    komisja wykonawcza, projektant i przedstawiciele Zakładu Linii
    Kolejowych we Wrocławiu, którzy stwierdzili że należy dodatkowo
    zabezpieczyć ten obiekt. Na razie trwają pracę związane z
    uwzględnieniem najlepszego rozwiązania, które pozwoli przywrócić
    ruch pociągów przez obiekt nad ul. Zielińskiego - powiedział
    rzecznik dolnośląskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe,
    Mirosław Siemieniec."




    Temat: Prasa - komunikacja zbiorowa w Warszawie i okolice
    Gw: Dłużej koleją do Gdańska i Krakowa
    Dłużej koleją do Gdańska i Krakowa
    Krzysztof Śmietana
    2007-10-18, ostatnia aktualizacja 2007-10-18 00:12
    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4588274.html
    Pociągi do Trójmiasta i Krakowa od grudnia będą jeździć dłużej. Na pocieszenie spółka Intercity uruchamia nowe połączenia międzynarodowe m.in. do Amsterdamu i Monachium.
    Spółka PKP Intercity ogłosiła wczoraj nowy rozkład, który zacznie obowiązywać 9 grudnia. Niestety, na dwóch popularnych trasach ze stolicy - do Trójmiasta i do Krakowa - będzie się jeździć dłużej niż dotychczas. Podróż ekspresem pod Wawel zajmie prawie trzy godziny - dokładnie 2 godziny i 55 minut. Jeszcze kilka lat temu przejazd na tej trasie trwał o 20 minut krócej. Po raz kolejny PKP wydłuża czas przejazdu do Gdańska. Poranny pociąg "Neptun" dotrze tam dopiero po 4 godzinach i 30 minutach.

    - W nowym rozkładzie jazdy przewidzieliśmy rozszerzony zakres prac modernizacyjnych na obu liniach. Niestety, jest to konieczne, aby za kilka lat pojechać na tych trasach z prędkością maksymalną 200 i więcej kilometrów na godzinę. Za wydłużone czasy przejazdów przepraszamy wszystkich podróżnych - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiada za stan torów.

    9 grudnia spółka PKP Intercity uruchamia za to kilka nowych połączeń. W nocnym pociągu "Jan Kiepura" do Kolonii i Frankfurtu będą dołączone nowe wagony - do Amsterdamu, Monachium i Bazylei w Szwajcarii. Przejazd na tej ostatniej trasie zajmie 16 godz. i 40 mint. Zlikwidowany zostanie za to nocny pociąg "Batory" do Budapesztu spółki Przewozy Regionalne. W zamian do stolicy Węgier będzie można nocą dojechać pociągiem "Chopin", który kursuje także do Wiednia i Pragi. Do Budapesztu będzie jeździł również nowy dzienny pociąg Eurocity "Józef Bem". Nie wiadomo tylko, czy znajdzie się wielu chętnych, którzy będą chcieli spędzić w wagonie prawie 12 i pół godziny. Tyle czasu zajmie podróż.

    Spółka Intercity uruchamia także z Warszawy kilka nowych połączeń krajowych. To m.in. nowe pociągi Intercity: "Pilsko" do Katowic i Bielska-Białej, "Kiliński" do Poznania, "Rejtan" do Poznania i Wrocławia, "Baczyński" do Katowic i Bielska-Białej. Pociąg ekspresowy "Ernest Malinowski", który jeździ w weekendy przez Kraków do Krynicy, w dni powszednie ma dojeżdżać do Rzeszowa.

    Prezes spółki PKP Intercity Czesław Warsewicz zapowiedział wczoraj też nowe inwestycje, które mają poprawić komfort podróży. Spółka kupuje m.in. nowe wagony gastronomiczne, które mają wyglądać znacznie lepiej od tych, które kursują dzisiaj. Zapowiada także zakupy supernowoczesnych składów zespolonych podobnych do francuskich TGV czy włoskich Pendolino. Będą one mogły rozwijać prędkość 250 kilometrów na godzinę. Problem w tym, że najpierw trzeba przebudować tory. Czesław Warsewicz liczy jednak, że pierwsze superszybkie pociągi wyjadą w 2010 roku.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna




    Temat: [IC] Super Bilet w pomarańczowych kasach PKP IC
    [IC] Super Bilet w pomarańczowych kasach PKP IC
    Super Bilety kupuj w Pomarańczowych Kasach

    PKP Intercity rozpoczyna akcję wizualnego i jakościowego wyróżnienia
    własnych punktów sprzedaży biletów, połączoną z jesienną promocją przejazdów
    w specjalnych cenach krajowymi pociągami Ex i IC.

    151 kas, usytuowanych na dworcach w dużych i średnich miastach w kraju,
    otrzymało nazwę - Pomarańczowych Kas PKP Intercity. Obecnie są wyposażane w
    nowe terminale spełniające ustawowy wymóg fiskalizacji. Punkty sprzedaży
    obsługują wyłącznie pracownicy spółki.

    Kasy oznakowano logotypem PKP Intercity oraz nowym, graficznym elementem
    przewoźnika - pomarańczą.

    Personel obsługujący Pomarańczowe Kasy uczestniczy w szkoleniach z zakresu
    obsługi klienta, które zakończą się wewnętrznym konkursem o nazwie - Super
    Kasjer Pomarańczowej Kasy, prowadzonym w formule "tajemniczego klienta".

    Nowe oferty taryfowe i prezenty dla podróżnych - od 15 września

    - w środę 15 września rusza przedsprzedaż Super Biletów. Pula Super Biletów
    na każdy dzień wynosi blisko 6 tysięcy sztuk, a w całym okresie promocji -
    około 400 tysięcy,

    - Bilet Weekendowy na przejazdy w wybranej klasie:

    - dotychczas za 99 zł - przejazdy w klasie 2,
    - teraz także 149 zł - przejazdy w klasie 1,

    - osoby kupujące w Pomarańczowych Kasach bilet w taryfie normalnej otrzymają
    prezent - smycz do kluczy lub magnetyczny notes (od 15 września do
    wyczerpania zapasów)

    SUPER BILET

    Jesienna promocja na przejazdy wszystkimi krajowymi pociągami kategorii
    Express i InterCity obowiązuje od 1 października do 11 grudnia 2004 r.

    Przedsprzedaż Super Biletów rozpoczyna się 15 września.

    Cena Super Biletu na przejazd w klasie 2 wynosi - 36 zł, a w klasie 1 -
    54zł.
    Super Bilety można kupić wyłącznie w kasach i tylko w przedsprzedaży (od 2
    miesięcy do 7 dni przed odjazdem).
    Super Biletu nie można zwrócić lub wymienić.

    Niezależnie od długości wybranego przez podróżnego odcinka - bezpośrednim
    krajowym pociągiem Ex lub IC - cena Super Biletu wraz z miejscówką jest
    stała.
    Oznacza to, że podróż zarówno z Krakowa do Trójmiasta, z Lublina do
    Wrocławia czy z Warszawy do Poznania z Super Biletem na przejazd np. klasą 2
    zawsze wyniesie 36 zł.

    Przykładowe ceny:
    - Ex Kraków - Gdynia:
    - bilet z ulgą 33%, kl. 2 - 50,92 zł + 10 zł miejscówka,
    - w promocji Super Bilet, kl. 2 - tylko 36 zł,
    - Ex Wrocław - Lublin,
    - bilet normalny, kl. 1 - 114 zł + 10 zł miejscówka,
    - w promocji Super Bilet, kl. 1 - tylko 54 zł,
    - IC Warszawa - Poznań,
    - bilet normalny, kl. 2 - 63,50 zł + 18 zł miejscówka,
    - w promocji Super Bilet, kl. 2 - tylko 36 zł,
    - IC Szczecin - Warszawa,
    - bilet normalny, kl. 1 - 108,00 zł + 25 zł miejscówka,
    - w promocji Super Bilet, kl. 1 - tylko 54 zł,

    Na każdy z blisko stu krajowych pociągów Ex i IC wyznaczony jest kontyngent
    Super Biletów.
    Dzienna pula Super Biletów umożliwi tańszą podróż pociągami - aż sześciu
    tysiącom pasażerów każdego dnia promocji.

    BILET WEEKENDOWY - 149 zł - na przejazdy klasą 1
    Bilet Weekendowy jest biletem czasowym i obowiązuje od godz. 18.00 dnia
    poprzedzającego dzień wolny od pracy do godz. 24.00 ostatniego dnia wolnego
    od pracy (np. od 18.00 w piątek do 24.00 w niedzielę).

    Uprawnia do dowolnej liczby przejazdów w komunikacji krajowej, w klasie 1
    pociągów Ex, IC, EC - (oprócz pociągów BWE, Berlin-Warszawa-Express).

    Osoba posiadająca Bilet Weekendowy za 149 zł na przejazdy w klasie 1 jest
    zwolniona z obowiązku kupowania miejscówek. Jeżeli jednak podróżny chce mieć
    gwarancje miejsca, do każdego z wybranych pociągów powinien dokupić
    miejscówkę.




    Temat: LOT-połączenia krajowe-"nowość"
    LOT-połączenia krajowe-"nowość"
    gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3263297.html
    LOT obniżył ceny połączeń krajowych
    Robert Rewiński, Poznań 05-04-2006
    LOT obniżył wczoraj ceny biletów na trasach krajowych. Z każdego polskiego
    lotniska można dolecieć do Warszawy już za 122 zł. Ma to zniechęcić pasażerów
    do jazdy pociągami InterCity i samochodami.

    LOT obniżył wczoraj ceny połączeń krajowych. Z każdego polskiego lotniska
    można dolecieć do Warszawy już za 122 zł. Ma to zniechęcić pasażerów do jazdy
    samochodami i pociągami InterCity.

    Nowe ceny firmowane są na internetowej stronie LOT-u hasłem: "Poczuj pociąg
    do samolotu". Bo oferowane od wczoraj ceny biletów wraz z podatkami i
    opłatami lotniskowymi są porównywalne z tymi w pierwszej klasie pociągów
    InterCity. W najbliższych tygodniach za taką cenę można dolecieć do stolicy.
    Ale dostępne są też bilety na przeloty z Warszawy do Poznania, Wrocławia i
    Gdańska.

    Dodatkowo LOT promuje też połączenia z przesiadką w Warszawie. Np. z Krakowa
    do Gdańska ceny biletów w jedną stronę zaczynają się od 220 zł. - Chcemy w
    ten sposób zachęcić pasażerów, by podróżowali po Polsce samolotem - wyjaśnia
    Paweł Klimiuk z biura prasowego LOT-u.

    Ale spółka PKP Intercity nie boi się inwazji cenowej. W zeszłym roku
    przewiozła 9,6 mln pasażerów, zarabiając na tym na czysto 3 mln zł. W tym
    roku zamierza przewieźć ponad 10 mln osób i zarobić ponad 4 mln zł. - To być
    może odpowiedź na naszą promocję firmowaną wizerunkiem orła siedzącego w
    przedziale kolejowym i zastanawiającego się: "Po co latać". I z "Latającymi
    pociągami", które od pewnego czasu promujemy na plakatach - mówi Anna Rosiak,
    rzeczniczka prasowa spółki PKP Intercity.

    Zapewnia, że jej firma nie obawia się obniżki cen biletów lotniczych. -
    Jeszcze w tym miesiącu zaskoczymy LOT czymś zupełnie nowym. To na razie
    tajemnica, ale mogę zapewnić, że będzie to oferta naprawdę korzystna dla
    pasażera - mówi.

    Nowe bilety LOT-u mają dodatkowo zniechęcać do samodzielnych wojaży po kraju.
    Okazuje się, że najniższe ceny są skalkulowane na poziomie zużycia benzyny w
    samochodzie osobowym. - Dzięki nowym taryfom samolot staje się alternatywą
    szczególnie dla samochodu czy autokaru. Wybierając podróż samolotem, pasażer
    oszczędzi czas, bo podróż będzie znacznie krótsza, a do tego wygodniejsza -
    uważa Marek Serafin, dyrektor pionu zarządzania siatką połączeń PLL LOT.

    No może wreszcie uda im się w połączeniach krajowych zabłysnąc, bo ostatnio
    to nie bardzo im ten biznes wychodził, zamiast samolotami, które często gęsto
    były odwoływane wsadzano pasażerów do autobusów.




    Temat: Zakończona modernizacja dworca Włoszczowa Pół.
    Zakończona modernizacja dworca Włoszczowa Pół.
    Ponieważ na forum toczyła się swego czasu ożywiona dyskusja na temat stacji
    Włoszczowa pozwalam sobie na przerzucenie materiałów ze strony PKP:

    Od 16 października tego roku mieszkańcy zachodniej części województwa
    świętokrzyskiego będą mieli dostęp do szybkiego połączenia kolejowego z
    Krakowem, Częstochową i Warszawą obsługiwanego przez pociągi Ekspresowe i
    Tanich Linii Kolejowych PKP Intercity.

    Grupa PKP w ramach modernizacji odcinka Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie
    (ekspresowej drogi kolejowej E65) przebudowała oddaloną 60 kilometrów od Kielc
    stację Włoszczowa Północna, na której będą zatrzymywać się pociagi kursujące
    ekspresową drogą kolejową E65 łączącą Warszawę z Krakowem i Katowicami.

    W ramach inwestycji Grupa PKP zmodernizowała układ torowy, przebudowała sieć
    trakcyjną i wybudowała nowy przystanek kolejowy. Dla mieszkańców tego regionu
    podróż pociągiem do Warszawy skróci się do 1 godziny i 40 minut. Dotychczas
    trzeba było na to poświęcić od 3 do 5 godzin jadąc przez Kielce bądź
    Częstochowę. Podróż samochodem do Warszawy z tej części województwa trwa około
    4 godzin, dlatego w sasiedztwie nowego przystanku kolejowego powstanie parking
    dla pasażerów kolei.

    Miesięcznie, z połączeń kolejowych w tym regionie województwa świętokrzyskiego
    korzysta 143 tysiące pasażerów. W tej chwili zachodnia część regionu
    świętokrzyskiego korzysta z bezpośrednich połączeń kolejowych z Kielcami,
    Częstochową, Wrocławiem, Katowicami, Radomiem i Lublinem

    Grupa PKP rozpoczęła inwestycję w marcu 2006 roku i jest ona prowadzona w
    ramach modernizacji odcinka Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie. Inwestorami są
    PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetyka i PKP S.A. Wykonawcą robót jest
    spółka Zakład Napraw Infrastruktury Radom. Inwestycja współfinansowana jest ze
    środków samorządu Miasta Włoszczowa i samorządu Powiatu Włoszczowa.

    Na koszty inwestycji składają się:
    1. Budowa peronu o długości 300 m - 909,5 tys. zł
    2. Roboty torowe realizowane w ramach projektu „Modernizacja
    linii nr 4 – E65 na odc. Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie” - 1 838,5 tys. zł
    3. Budowa parkingu wraz z odwodnieniem, oświetleniem i zagospodarowaniem
    terenu - 298,2 tys. zł.
    Rozkład jazdy pociągów 2006/2007 uwzględnia zatrzymanie na stacji Włoszczowa
    Północ następujących pociągów obsługiwanych przez PKPIntercity” spółka z o.o.:
    1. TLK „Augustyn Kordecki” relacji Warszawa Wschodnia - Częstochowa Główna,
    kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Warszawa Wschodnia16:18, przyjazd
    Włoszczowa 18:08, odjazd 18:09, przyjazd Częstochowa Główna 19:20,
    2. TLK „Augustyn Kordecki” relacji Częstochowa Główna - Warszawa Wschodnia,
    kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Częstochowa Główna 5:02, przyjazd
    Włoszczowa 6:38, odjazd 6:39,
    przyjazd Warszawa Wschodnia 8:32,
    3. Ex „Ernest Malinowski” relacji Warszawa Wschodnia - Kraków Główny /
    Krynica, kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Warszawa Wschodnia 5:53,
    przyjazd Włoszczowa 7:30, odjazd 7:31, przyjazd Kraków Główny 8:54, odjazd
    9:00, przyjazd Krynica 13:11,
    4. Ex „Ernest Malinowski” relacji Krynica / Kraków Główny - Warszawa
    Wschodnia., kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Krynica 15:46, przyjazd
    Kraków Główny 19:50, odjazd 20:00, przyjazd Włoszczowa 21:19, odjazd 21:20,
    przyjazd Warszawa Wschodnia 23:01,




    Temat: nowy rozkład jazdy PKP dla Bielska Białej
    nowy rozkład jazdy PKP dla Bielska Białej
    od 14.XII.2008 w życie wchodzi Nowy Rozkład Jazdy PKP. Pracuje w PKP
    InterCity i takowy już posiadam (prawdziwy w porównaniu do tego
    który dodał ktoś "dla jaj"!

    Pociągi Dalekobieżne:
    03:39 -> Zakopane, POSP"Podhalanin" (Z)
    / przez Wadowice
    04:00 -> Wisła Głębce, POSP "Podhalanin" (Z)
    04:55 -> Warszawa Wsch., IC "Pilsko" (E)
    05:05 -> Wrocław Główny, POSP "Szyndzielnia"
    05:42 -> Wisła Głębce, TLK "Monciak-Krupówki"
    06:55 -> Warszawa Wsch., IC "Ondraszek"
    07:05 -> Częstochowa, RP "Częstochowianin"
    07:30 -> Zwardoń, RP "Rachowiec" (C)
    07:55 -> Gdynia Główna, EX "Klimczok" (E)
    09:40 -> Zilina RP, "Skalnica"
    12:19 -> Katowice RP, "Góral"
    13:10 -> Bydgoszcz Główna, POSP "Soła"
    / przez Katowice, Częstochowę, Łódź
    13:40 -> Białystok, POSP "Zamenhof"
    / przez Katowice, Częstochowę, Warszawę
    13:55 -> Gdynia Główna, EX "Heweliusz" (N)
    16:00 -> Lublin, POSP "Sztygar" (A)
    / przez Katowice, Kielce, Radom
    16:23 -> Katowice, RP "Magurka"
    16:29 -> Zilina, RP "Góral"
    16:55 -> Warszawa Wsch., EX "Beskidy"
    17:06 -> K. Koźle, RP "Sułkowski" (C)
    17:15 -> Częstochowa, RP "Trzy Kopce"
    17:45 -> Kołobrzeg, POSP "Delfin" (w)
    / przez Katowice, Bytom, Ostrów Wielkopolski
    17:55 -> Świnoujście, POSP "Pomerania" (w)
    / przez Rybnik, Wrocław
    19:17 -> Kraków Główny, RP "Skalnica"
    19:56 -> Katowice, RP "Rachowiec" (C)
    21:35 -> Gdynia Główna, POSP "Skrzyczne" (H)
    / przez Katowice, Częstochowę, Łódź, Bydgoszcz
    22:12 -> Suwałki / Ełk, POSP "Pogoria" (w)
    / przez Katowice, Częstochowę, Warszawę, Białystok do Suwałk
    / przez Katowice, Częstochowę, Warszawę, Iławę, Olsztyn do Ełku
    23:05 -> Szczecin Główny, POSP "Podhalanin", (Z)
    / przez Katowice, Gliwice, Wrocław, Poznań
    23:20 -> Gdynia Główna / Warszawa Wsch., TLK "Monciak-Krupówki"
    / przez Katowice, Warszawę

    pociągi OSOSBOWE
    Wadowice:
    06:33-do KrK, 10:51, 13:51(D), 14:40, 15:49(D), 18:30, 22:36(B)
    Cieszyn:
    06:18, 14:45, 18:40
    Żywiec:
    05:03(D), 05:28, 06:31, 07:28(D), 07:30(C)(Rachowiec), 08:29, 09:24,
    09:40(Skalnica), 11:13(E), 11:52, 12:36, 13:31, 14:41(D), 15:35,
    16:04, 16:29(Góral)16:57, 17:34, 18:52, 19:57, 21:33, 22:37
    Zwardoń:
    05:28, 06:31, 07:30(C), 09:40, 13:31, 14:41(D), 15:35, 16:29, 18:52,
    21:33-do Rajczy, 22:37
    Katowice:
    04:05, 05:16(D), 05:27(E)-do Czechowic, 05:44, 06:16, 07:05
    (Częstochowianin),07:19, 08:16, 09:36, 10:40(D), 11:29-do Raciborza,
    12:19(Góral), 12:58, 13:25(D)-do Czechowic, 14:17, 15:10(D), 15:38-
    do Zebrzydowic, 16:23(Magurka), 16:37, 17:15(Trzy Kopce), 18:03,
    19:04, 19:56(C)(Rachowiec), 20:12, 21:17, 22:22

    IC - Pociąg InterCity
    EX - Pociąg Expresowy
    TLK - Pociąg Tanich Linii Kolejowych
    POSP - Pociąg Pospieszny
    RP - Pociąg RegioPlus (Przyspieszony)
    (A) - Kursuje w (5),(6),(7), Święta, w Wakacje Codziennie
    (B) - Kursuje codziennie oprócz (6)
    (C) - Kursuje w (6),(7)i święta
    (D) - Kursuje (1)-(5)
    (E) - Kursuje (!)-(6)
    (H) - Kursuje w wakacje, ferie, święta, pozatym w (5)i(7)
    (N) - Kursuje w (7)
    (w) - Kursuje w Wakacje
    (Z) - Kursuje w wakacje, ferie i długie weekendy

    *Trzy Kopce, Sułkowski, Delfin, Pomerania - nazwy nie pewne w 100%



    Temat: Niemcy chcą zablokować szybką kolej w Polsce.
    Niemcy chcą zablokować szybką kolej w Polsce.
    biznes.onet.pl/5,1561135,prasa.html
    Niemcy chcą zablokować szybką kolej w Polsce
    (Gazeta Prawna/12.06.2009, godz. 03:00)

    O kontrakt na 20 szybkich pociągów dla PKP Intercity biją się
    najwięksi producenci taboru szynowego. W tle zamówienia wartego 1,5
    mld zł toczy się walka przewoźników o wpływy.

    Rywalizacja o zamówienie w trybie tzw. dialogu konkurencyjnego trwa
    od sierpnia 2008 r. Według harmonogramu 14 pierwszych pociągów
    zostanie dostarczonych jeszcze przed Euro 2012. 20 proc. kosztów ich
    zakupu ma dofinansować UE. Z przetargu zostały już wykluczone dwie
    hiszpańskie firmy, CAF i Talgo. W grze pozostało czterech
    producentów.

    – Zaoferujemy pociągi z rodziny Zefiro – mówi GP Janusz Kućmin, szef
    kanadyjsko-francuskiego Bombardiera w Polsce.

    To dobra wiadomość, bo w ocenie ekspertów Zefiro są ekonomiczne w
    utrzymaniu i cieszą się w świecie dobrą opinią. Partnerem koncernu w
    walce o kontrakt jest bydgoska Pesa.

    Ochotę na zwycięstwo ma francuski Alstom oferujący pociągi
    Pendolino. Korzystają one z tzw. wychylnego pudła pozwalającego
    pokonywać zakręty z większymi prędkościami. PKP IC nie zdecydowały
    jeszcze, czy zamówią składyo takiej konstrukcji. Powód – na prostych
    trasach w Polsce nowinka może okazać się jedynie drogim gadżetem.
    Pozwala ona skrócić czas podróży z Gdańska do Wrocławia zaledwie o 7–
    15 min. Francuzi są jednak bardzo zdeterminowani, a więc i skłonni
    do modyfikacji swojej oferty.

    – Jesteśmy w stanie zaproponować nasz produkt w tańszej wersji bez
    tzw. wychylnego pudła – mówi GP Hubert De Blay, dyrektor
    strategiczny w Alstomie.

    Walkę o zamówienie zapowiada także niemiecki Siemens oferujący
    Intercity pociągi Velaro, które ponad 600-km trasę z Madrytu do
    Barcelony pokonują w 2 godz. 25 min.

    Odpuszczać nie zamierza także włoski koncern AnsaldoBreda, który o
    kontrakt walczy wraz z nowosądeckim Newagiem. Włosko-polskie
    konsorcjum najpewniej zaoferuje Albatrosy jeżdżące m.in. w Holandii
    i Belgii.

    Na razie PKP IC nie zaprosiły jeszcze producentów do przedstawienia
    swoich propozycji. Zdaniem grupy ekspertów powołanych przez Komisję
    Europejską, EBI i EBOiR, która ocenia duże inwestycje dotowane przez
    UE – zakup przez Polskę superpociągów jest nieuzasadniony
    ekonomicznie.

    Według naszych rozmówców z firm doradczych, należących do tzw.
    wielkiej czwórki, to element walki przewoźników o rynek. Od 2010
    roku będą mieli oni prawo do kabotażu, czyli przewozu pasażerów na
    wewnętrznych trasach. PKP IC nie ukrywają swoich aspiracji i
    postawiły nawet wymóg w przetargu, aby w terminie 12 miesięcy od
    dnia dostawy ostatniego pociągu posiadał on dopuszczenie do
    eksploatacji na terenie Niemiec, Czech i Austrii. Do tego może
    jednak nie dojść.

    – Podczas dzielenia unijnych środków Niemcy mają wiele do
    powiedzenia, bo od lat są największym płatnikiem netto w UE.
    Tymczasem oczkiem w głowie kolejnych rządów są narodowe koleje
    Deutsche Bahn. Kupowanie superpociągów przez polskiego przewoźnika
    nie leży w ich interesie, bo boją się, że Polacy odbiorą im część
    klientów – przyznają nieoficjalnie eksperci od projektów
    infrastrukturalnych.

    PKP IC na razie nie komentują sprawy i zapowiadają rozstrzygnięcie
    przetargu jeszcze w tym roku.

    400 mln euro będą kosztowały 20 superszybkie pociągi dla Intercity.

    250 km/h to prędkość, z jaką będą pokonywały trasę z Gdańska na
    Śląsk.




    Temat: Pogrzeb pociągów InterCity na dworcu w Rybniku
    Pogrzeb pociągów InterCity na dworcu w Rybniku
    To samo będzie w lubelskim!

    Szanowni Państwo

    W imieniu Grupy Obrony Kolei na Roztoczu zapraszam na ostatnie pożegnanie z
    pociągami, które odbędzie się w poniedziałek 31 sierpnia o godzinie 9.45 na
    stacji kolejowej w Bełżcu. Wspólnie pożegnamy wtedy ostatni pociąg z Zamościa
    do Wrocławia, który przybędzie do Bełżca o godz. 10.04. Przy dźwiękach
    orkiestry pogrzebowej i w żałobnym nastroju zamanifestujemy kolejny raz swój
    sprzeciw wobec likwidacji połączeń kolejowych na Zamojszczyźnie.

    Od momentu powstania naszej grupy codziennie staraliśmy się wywalczyć zmianę
    tej niekorzystnej dla nas decyzji. Odbyło się wiele spotkań i rozmów na
    różnych szczeblach. Niestety na próżno. PKP Intercity będące spółką Skarbu
    Państwa nie zważając na protest społeczny doprowadziło do likwidacji ostatnich
    kolejowych połączeń naszego regionu z Polską. Tym samym spółka Skarbu Państwa
    dokonała zamachu na samo Państwo czyli na nas – obywateli. Odbierając nam
    nadane Konstytucją RP prawo do zrównoważonego rozwoju (Art. 5. Rzeczpospolita
    Polska strzeże niepodległości i nienaruszalności swojego terytorium, zapewnia
    wolności i prawa człowieka i obywatela oraz bezpieczeństwo obywateli, strzeże
    dziedzictwa narodowego oraz zapewnia ochronę środowiska, kierując się zasadą
    zrównoważonego rozwoju.) skazano nasz region na zacofanie i zapomnienie. Na
    ponury żart zakrawa informacja, która ukazała się dziś w mediach dotycząca
    planów rozwojowych PKP IC. Plany te dotyczą tylko już rozwiniętych i bogatych
    regionów naszego kraju. Dlatego ponownie zaprotestujemy przeciw cywilizacyjnej
    degradacji Roztocza i Zamojszczyzny pokazując PKP IC „czerwoną kartkę”.
    Jednocześnie liczymy na wsparcie Urzędu Marszałkowskiego i przejęcie przez
    województwo współfinansowania wraz z PKP Przewozy Regionalne likwidowanych
    połączeń. To, że mogą one być opłacalne niech świadczy ten prosty fakt z dnia
    dzisiejszego. Do pociągu relacji Zamość – Wrocław tylko na stacji Bełżec
    wsiadło 45 osób. W załączeniu fotografie. Nasz region i jego mieszkańcy
    potrzebują regularnej i dobrze zorganizowanej komunikacji publicznej z resztą
    Polski.

    Mamy nadzieję na liczne przybycie na nasze pożegnanie z koleją przedstawicieli
    mediów, samorządów oraz zwykłych mieszkańców regionu. Jeszcze raz głośno
    wyrazimy swój zdecydowany protest przeciwko marginalizacji naszej pięknej
    małej ojczyzny.

    Michał Basiński
    Grupa Obrony Kolei na Roztoczu
    tel. 604 544 636

    Andrzej Adamek - Wójt Gminy Bełżec
    Michał Basiński - prezes LOT Roztocze
    Robert Marchwiany - portal zamosconline.pl
    Marian Kuropaś - w-ce przew. MZZ Rewidentów Taboru ZC IC
    Alicja Kuropaś - Stowarzyszenie Art Avanti z Zamościa
    Sławomir Zimosz
    Stowarzyszenie Padwa Północy z Zamościa




    Temat: Sobota Prasująca: Zimna wojna domowa ogarnęła m...
    Donald Tusk - "Zburzyć Stację Włoszczowa"?
    Nowe połączenia kolejowe dla mieszkańców województwa świętokrzyskiego
    Od 16 października tego roku mieszkańcy zachodniej części województwa
    świętokrzyskiego będą mieli dostęp do szybkiego połączenia kolejowego z
    Krakowem, Częstochową i Warszawą obsługiwanego przez pociągi Ekspresowe i
    Tanich Linii Kolejowych PKP Intercity.
    W ramach inwestycji Grupa PKP zmodernizowała układ torowy, przebudowała sieć
    trakcyjną i wybudowała nowy przystanek kolejowy. Dla mieszkańców tego regionu
    podróż pociągiem do Warszawy skróci się do 1 godziny i 40 minut. Dotychczas
    trzeba było na to poświęcić od 3 do 5 godzin jadąc przez Kielce bądź
    Częstochowę. Miesięcznie, z połączeń kolejowych w tym regionie województwa
    świętokrzyskiego korzysta 143 tysiące pasażerów. W tej chwili zachodnia część
    regionu świętokrzyskiego korzysta z bezpośrednich połączeń kolejowych z
    Kielcami, Częstochową, Wrocławiem, Katowicami, Radomiem i Lublinem.
    Grupa PKP rozpoczęła inwestycję w marcu 2006 roku i jest ona prowadzona w
    ramach modernizacji odcinka Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie. Inwestycja
    współfinansowana jest ze środków samorządu Miasta Włoszczowa i samorządu
    Powiatu Włoszczowa.
    Na koszty inwestycji składają się:
    1. Budowa peronu o długości 300 m - 909,5 tys. zł
    2. Roboty torowe realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii nr 4 – E65
    na odc. Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie” - 1 838,5 tys. zł
    3. Budowa parkingu wraz z odwodnieniem, oświetleniem i zagospodarowaniem
    terenu - 298,2 tys. zł.

    Rozkład jazdy pociągów 2006/2007 uwzględnia zatrzymanie na stacji Włoszczowa
    Północ następujących pociągów obsługiwanych przez PKPIntercity” spółka z o.o.:
    1. TLK „Augustyn Kordecki” relacji Warszawa Wschodnia - Częstochowa Główna,
    kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Warszawa Wschodnia16:18, przyjazd
    Włoszczowa 18:08, odjazd 18:09, przyjazd Częstochowa Główna 19:20,
    2. TLK „Augustyn Kordecki” relacji Częstochowa Główna - Warszawa Wschodnia,
    kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Częstochowa Główna 5:02, przyjazd
    Włoszczowa 6:38, odjazd 6:39, przyjazd Warszawa Wschodnia 8:32,
    3. Ex „Ernest Malinowski” relacji Warszawa Wschodnia - Kraków Główny / Krynica,
    kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Warszawa Wschodnia 5:53, przyjazd
    Włoszczowa 7:30, odjazd 7:31, przyjazd Kraków Główny 8:54, odjazd 9:00,
    przyjazd Krynica 13:11,
    4. Ex „Ernest Malinowski” relacji Krynica / Kraków Główny - Warszawa
    Wschodnia., kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Krynica 15:46, przyjazd
    Kraków Główny 19:50, odjazd 20:00, przyjazd Włoszczowa 21:19, odjazd 21:20,
    przyjazd Warszawa Wschodnia 23:01.

    Dodatkowe informacje:
    Michał Wrzosek
    Rzecznik Prasowy PKP S.A.




    Temat: modernizacja lini kolejowej Cieszyn-Katowice
    modernizacja lini kolejowej Cieszyn-Katowice
    Za onet
    biznes.onet.pl/0,1538214,wiadomosci.html
    Przed piłkarskimi Mistrzostwami Europy w 2012 r. nie powstaną w Polsce linie
    kolejowe wysokich prędkości - rzędu 300-350 kilometrów na godzinę. Zamiast
    tego zmodernizowanych zostanie ponad tysiąc kilometrów istniejących już linii
    - tak by pociągi mogły po nich jeździć z prędkością 200-220 kilometrów na
    godzinę.

    O planowanym w najbliższych latach kierunku modernizacji sieci kolejowej w
    Polsce mówili podczas piątkowej konferencji prasowej w Katowicach minister
    transportu Jerzy Polaczek oraz dyrektor Polskich Kolei Państwowych SA, Andrzej
    Wach.

    Wybór ministra transportu i rządu był taki, że albo Polska zaangażuje się w
    budowę i w sfinansowanie w całości ze środków przewidzianych na infrastrukturę
    kolejową jednego projektu - połączenia szybką koleją Warszawy z Wrocławiem i
    Poznaniem, albo te środki zostaną przeznaczone na modernizację istniejących i
    ważnych z punktu widzenia Polski i Europy korytarzy kolejowych E-20 i E-30 -
    powiedział Polaczek.

    Wskazał, że zamiast rozważanej w ostatnim czasie budowy od podstaw tzw. linii
    "Y" - przeznaczonej dla pociągów wysokiej prędkości, które miałyby kursować z
    Warszawy przez Łódź i Kalisz do Wrocławia i Poznania, wybrano koncepcję
    zmodernizowania ponad tysiąca kilometrów istniejących już linii kolejowych w
    Polsce.

    Ten jeden projekt pochłonąłby 100 proc. środków na najbliższe siedem lat.
    Inwestycja budowy szybkiej kolei jest rozważana, ale np. w formie partnerstwa
    publiczno-prywatnego. Skala środków własnych grupy PKP czy budżetu państwa nie
    jest nieograniczona - podkreślił minister transportu.

    Planowane modernizacje linii do prędkości ponad dwustu kilometrów na godzinę
    obejmą przede wszystkim dwie główne linie biegnące z zachodu na wschód Polski:
    E-20 z Kunowic przez Poznań i Warszawę do Terespola i E-30 ze Zgorzelca przez
    Wrocław, Katowice i Kraków do Medyki.

    Minister Polaczek wskazał, że wybór modernizacji istniejących linii pozwoli
    również na zakup ze środków unijnych nowoczesnego taboru za co najmniej 400
    mln euro. "Do tego trzeba doliczyć własne inwestycje kredytowe spółki PKP
    Intercity, które już dziś wynoszą ponad 1 mld zł, a także inwestycje Przewozów
    Regionalnych, które modernizują zespoły trakcyjne i będą dokonywały zakupów
    nowych składów" - zaznaczył minister transportu.

    Prezes PKP powiedział, że zgodnie z rządowymi planami do 2013 r. ma powstać
    dokumentacja projektu budowy szybkiej kolei, w kolejnym okresie unijnego
    planowania - po 2013 r. - mogłaby natomiast nastąpić realizacja pierwszych
    etapów tej inwestycji, Ocenił też, że budowa takiej linii przed 2012 r. jest
    nierealna z powodu czasochłonności przedsięwzięcia.

    Rok 2012 nie jest realny nie ze względu na brak umiejętności czy środków.
    Przygotowanie podobnych projektów w Europie Zachodniej trwa kilkanaście lat.
    Natomiast podwyższenie prędkości do 200-220 kilometrów na godzinę na
    istniejących liniach - w tym m.in. z Warszawy do Katowic - jest realne -
    podkreślił Wach.

    Według informacji resortu transportu, w ciągu najbliższych 6 lat budżet
    państwa, Grupa PKP i Unia Europejska tylko na Śląsku zainwestują w
    infrastrukturę kolejową ok. 2 mld euro. Największa część tej sumy przypadnie
    na modernizację linii kolejowych z Katowic do Zwardonia, Cieszyna i Opola, a
    także przebudowę dworca kolejowego w Katowicach.

    Prócz tego, spółka Polskie Linie Kolejowe - niezależnie od projektu linii "Y"
    - chce przystosować linię z Katowic do Warszawy dla prędkości 300 kilometrów
    na godzinę. Aby było to możliwe, konieczne będzie zmodernizowanie i
    przedłużenie istniejącej Centralnej Magistrali Kolejowej. Projektanci planują
    takie poprowadzenie nowego odcinka trasy, by połączyć ją z lotniskiem w
    Pyrzowicach.




    Temat: Już niedługo samolotem do Warszawy ! ;)
    Już niedługo samolotem do Warszawy ! ;)
    Rosną podniebni rywale dla PKP
    Marta Filipiak, KK, Puls Biznesu 14-07-2005, ostatnia aktualizacja 14-07-
    2005 14:40

    Kolejny nowy przewoźnik lotniczy wkracza na krajowe trasy. Rywalizacja
    lotnictwa z koleją o pasażerów w końcu nabiera realnego wymiaru

    Kolejny nowy przewoźnik lotniczy wkracza na krajowe trasy. Rywalizacja
    lotnictwa z koleją o pasażerów w końcu nabiera realnego wymiaru.

    Od ubiegłego roku na polskim niebie robi się coraz tłoczniej. Prym wiodą
    tanie linie, obsługujące zagraniczne trasy. Coraz większym zainteresowaniem
    cieszy się jednak obsługa połączeń krajowych. Kolejną firmą, która się za to
    weźmie, jest Adviser. Na jej bazie ma powstać spółka przewozowa skupiająca
    się na połączeniach z Małopolski.

    Dla biznesmenów

    - Planujemy połączenia z Krakowa do Gdańska, Poznania, ale także do Berlina.
    Usługi kierujemy głównie do pasażerów biznesowych z Małopolski, więc rozkład
    lotów dostosujemy do ich potrzeb - mówi Tadeusz Beliwar, prezes Advisera.

    - Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego analizuje objęcie udziałów w
    spółce. W ten sposób mielibyśmy wpływ na rozwój nowych połączeń - wyjaśnia
    Witold Śmiałek, wicemarszałek województwa małopolskiego.

    Nowi udziałowcy spółki mają stanowić większość.

    - Łączna wartość projektu, razem z kapitałem własnym, leasingiem i kredytem,
    to 8-10 mln EUR. Skład inwestorów jest finalizowany - z tym że pewna część
    udziałów nie jest jeszcze formalnie objęta - tłumaczy Stanisław Popów,
    wiceprezes ds. finansowych projektu.

    Spółka ma rozpocząć działalność jesienią, a pierwszych lotów można spodziewać
    się niedługo potem.

    - Wystartujemy w grudniu lub styczniu, a rentowność operacyjną mamy osiągnąć
    po trzech kwartałach działalności - twierdzi Stanisław Popów.

    Inni nie zostają w tyle

    Choć dziś jeszcze na trasach krajowych działa właściwie EuroLOT, to już
    wkrótce powinno się na nich zaroić od samolotów. Niedawno LOT ogłosił, że
    prywatna firma Jet Air będzie wykonywała loty na trasach, których narodowemu
    przewoźnikowi nie opłaca się obsługiwać. Dlatego na lotniczej mapie Polski
    przybędą połączenia z Warszawy do Zielonej Góry i Łodzi. Ponadto spółka
    dołoży połączenie do Bydgoszczy. Zgodnie z zapowiedziami, pierwsze loty mają
    się odbyć we wrześniu, choć jak na razie Jet Air nie ma jeszcze czym
    obsługiwać tras. Miał latać 19-osobowymi samolotami Jetstream, jak dotąd
    jednak nie ma ich w swojej flocie.

    Kolejne problemy napotyka także projekt latania ukraińskimi samolotami AN24.
    Według pierwszych informacji miał je obsługiwać przewoźnik ukraiński.
    Niestety, przepisy unijne wymuszą inne rozwiązanie.

    - Postanowiliśmy utworzyć spółkę zarejestrowaną w Polsce - wyjaśnia Zbigniew
    Sałek, wiceprezes Portu Lotniczego we Wrocławiu, organizator przedsięwzięcia.

    Wymagane jest bowiem, by firma latająca na terenie UE posiadała kapitał
    pochodzący z terenu wspólnoty.

    - Połączenia krajowe na pewno będą się rozwijały. Niekoniecznie tak
    żywiołowo, jak to jest zapowiadane, ale z pewnością staną się coraz bardziej
    popularne - uważa Włodzimierz Rydzkowski, profesor katedry polityki
    transportowej Uniwersytetu Gdańskiego.

    Konkurencja dla PKP

    Wszystkie te pomysły wydają się mieć szanse powodzenia, zwłaszcza jako
    konkurencja dla wielogodzinnych podróży kolejowych. Przynajmniej na trasach,
    których celem nie jest stolica.

    - Wszystko zależy od oferty cenowej i czasu przejazdu w porównaniu z innymi
    środkami transportu. Jeśli chodzi o połączenia Gdańska czy Krakowa z Warszawą
    to jeszcze wciąż podróż pociągiem jest atrakcyjna. Na trasie z Gdańska do
    Wrocławia korzystniejszy byłby transport lotniczy, głównie ze względu na
    czas - mówi Włodzimierz Rydzkowski.

    Same PKP dobrze wie, że lotnicze połączenia tworzą konkurencję.

    - Funkcjonują takie relacje dalekobieżne, np.: z Warszawy do Wrocławia czy do
    Szczecina, na których konkurencja linii lotniczych będzie dla nas
    zagrożeniem. Ale na wielu innych trasach nie będziemy przegrywać, bo kiedy
    uwzględni się cenę i czas dojazdu na lotniskoi z lotniska do centrum, to
    samolotem nie będzie ani szybciej, ani taniej. A dodatkowo u nas klient może
    stale korzystać z laptopa czy telefonu. Nie boję się tej konkurencji. Poza
    tym my także możemy uzupełniać ofertę lotniczą. Złożyliśmy LOT propozycję
    współpracy w sprawie dowożenia pasażerów do lotnisk, np. z Rzeszowa do Balic -
    informuje Jacek Prześluga, prezes PKP Intercity.

    ŹRÓDŁO:
    Marta Filipiak, KK, Puls Biznesu
    gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,49621,2820000.html



    Temat: PKP naciąga ludzi na podwójne bilety.
    PKP naciąga ludzi na podwójne bilety.
    Miejsce akcji: przedział kl. 2 pociągu relacji Przemyśl - Zielona Góra (Ślązak).
    Czas: Zeszły tydzień.
    Osoby: Pasażerka, Pasażer, Ważny Pan Konduktor.

    Było tak: jechałem z Wrocławia do Zielonej Góry. W kasie na Dworcu Głównym kupiłem bilet i grzecznie zająłem miejsce siedzące w owym wynalazku cudnej urody. Razem ze mną wsiadła jakaś pani w średnim wieku.

    Po pół godzinie jazdy przyszedł pan i władca owego środka lokomocji celem kontroli biletów. Mój był OK, zaś wobec jadącej pani stwierdził:
    - Ma pani nieważny bilet.
    -Jak to nieważny, dopiero co kupiłam w kasie.
    - Ale nie w tej.
    - Jak to nie w tej?
    - to jest PKP Intercity, a pani ma bilet z Tanich Linii Kolejowych
    (czy jakoś tak).
    -Ależ przecież w kasie kupiłam...
    - Powinna mieć pani bilet jak ten pan
    powiedział wskazując na mnie. Mój bilet był koloru mniej więcej kremowego, zaś owej pani zielonkawy.
    - ...ale przecież pociąg się zgadza, data, klasa nie dawała za wygrana skonsternowana niewiasta.
    - Muszę Pani wystawić bilet ręczniewestchnął i zawyrokował jego konduktoryjność.
    - Ale przecież będę musiała znowu zapłacić!
    - No właśnie odrzekł. Plus opłata za wypisanie.
    Wypisał, skasował i poszedł. Pani westchnęła, Ja zrobiłem oczy jak pięć złotych, szczęka mi opadła, wyraziłem współczucie i tyle. Panie, które siedziały już wcześniej w przedziale, bo jechały z Górnego Śląska, powiedziały że tak właśnie jest, i na dowód pokazały swoje bilety, których również nie uznano i sprzedano im dodatkowe.

    Puenta. Ludzie uważajcie, gdzie kupujecie bilet! Bo wcale nie oznacza, że gdziekolwiek z nim dojedziecie.

    Co się okazało (w wyniku mojego osobistego dochodzenia). Nasze najwspanialsze koleje żelazne podzieliły się już na tyle spółek, tworząc właściwie mafijną strukturę ośmiornicy, że same nie wiedzą co komu sprzedają, gdzie i po co jeżdżą. A najważniejsze i najbardziej zaskakujące jest to, iż pasażerowie ośmielają się im jeszcze przeszkadzać w tej radosnej twórczości. Konsekwencją podziału jest i to, że pociągi pasażerskie oddzielono od pospiesznych, dla każdego z nich tworząc osobne spółki, z własnym systemem kas i rozliczeń. Nie ma już nawet osobowych i pospiesznych! Takie pojęcia zniknęły! Pociągi nazywają się obecnie od nazwy spółki, a nie rodzaju pociągu. Nie idzie się rozeznać.

    A teraz najważniejsze. UWAGA: KASY SPRZEDAJĄ BILETY NA POCIĄGI KONKURENCJI, ALE WZAJEMNIE ICH SOBIE NIE HONORUJĄ!!! A pasażerowie jeszcze się ośmielają konduktorów denerwować, mając ważne bilety, ale z niewłaściwej kasy.

    Oklaski! Owacja na stojąco! Niech żyją sto lat (w doskonałym samopoczuciu) oraz utworzą jeszcze kilka spółek.

    PS. Opisana historia wydarzyła się naprawdę, wszystkie występujące postacie są jak najbardziej autentyczne, a PKP (Pięknie-kurna-pięknie) jeździ niestety dalej...

    KONIEC



    Temat: Rozwój Torunia? Dużo zależy od mieszkanców
    Propozycja Hecera tras kolei IC, BiT City... cz.1
    Gratuluję hecerze opracowania, które uwzględnia od swoich pierwszych punktów rozważania o miejscu naszego regionu W CAŁEJ POLSCE. Krok po kroku docieramy do bardziej szczegółowych mapek.

    Pomysły są iście oryginalne, jednakże mam kilka uwag:
    - IC Gdańsk-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław - ideą szybkich kolei Intercity (w całej Europie) jest, by zatrzymywały się na jak najmniejszej liczbie przystanków. A nie tak, jak obecnie TLK (Tanie Linie Kolejowe) Bydgoszcz-Warszawa, jedyna trasa PKP Intercity S.A. przechodząca przez nasz region (również przez Toruń).
    - W związku z powyższym i Twoją propozycją - przystankiem tego IC w Bydgoszczy byłby nowy/stary/rozbudowany dworzec w Trzcińcu, zamiast Dworca Bydgoszcz Główna. Zatem IC Północ-Południe jechałoby zapewne z Gdyni - Dworca Głównego (jak obecnie IC Gdynia-Warszawa), przez Gdańsk Główny, Poznań Główny, Wrocław Główny, a w Bydgoszczy w środku lasu, bo... lotnisko?
    - sam pomysł stacji przesiadkowej IC przy lotnisku NIE jest zły, jednakże nie wyobrażam sobie, by na tak krótkiej trasie takie IC zatrzymywało się wpierw na Dworcu Bydgoszcz Główna, a parę kilometrów dalej w Trzcińcu na Dworcu Central Poland Airport (lub o innej "czadowej" nazwie).

    2 postoje IC w Bydgoszczy raczej nie wypalą, zatem coś trzeba będzie wybrać... Postój na głównym dworcu w mieście czy przy lotnisku? Jeśli przy lotnisku, to dla mieszkańców Bydgoszczy będzie to co najmniej "mały problem" z dojazdem...

    Inna sprawa - jako człowiek z Torunia możesz nie być wtajemniczone w lokalne problemy - połowa pasa startowego PLB leży wciąż na gruncie... GMINY BIAŁE BŁOTA (zapewne jeden z masy przykładów radosnej twórczości ostatniej reformy administracyjnej...). Trzciniec również leży na terenie gminy Białe Błota. Zapewne słyszałeś o problemach Bydgoszczy z powiększeniem swojego obszaru - głównie o ziemie od gminy Białe Błota, gdzie znajduje się połowa pasa startowego - PLB niestety leży w 2 gminach jednocześnie...

    A teraz:
    Zatem mamy już IC (a może nawet EC, Eurocity Gdynia-Praha?) przechodzące przez Bydgoszcz, sprawa przystanku IC w Bydzi jest rozwiązana (Dworzec B.Główna, nowy w Trzcińcu-Lotnisko albo oba???).

    Zatem teraz mówimy o BiT City, wspaniałym pomyśle władz miasta Torunia (z inicjatywą wyszło Wasze miasto, jak podają na kujawsko-pomorskie.pl).

    W samej idei nasza wspólna kolejka jest pomysłem iście rewelacyjnym, jak SKM w Trójmieście. Jednakże propozycje tras są moim zdaniem TRAGICZNE:
    - Wisła stanowi naturalną barierę dla wszelkich przebiegów, jak i dla rozwoju Bydgoszczy na wschód (szczególnie, że "klinem" wcina się tam powiat toruński ziemski, co przekreśla jakiekolwiek inwestycje Bydgoszczy na terenach położonych po drugiej stronie wielkiej rzeki; do tego dochodzą rezerwaty przyrody)
    - mamy do wyboru trasę:




    Temat: Obchody w rocznicę śmierci JP II
    Obchody w rocznicę śmierci JP II
    Obchody w Polsce
    Jasna Góra: Modlitwa i koncert w rocznicę śmierci Jana Pawła II
    Modlitwą i uroczystym koncertem uczci w niedzielę pamięć Jana Pawła II Jasna
    Góra. W pierwszą rocznicę śmierci papieża w Częstochowie odbędzie
    się "Jasnogórska Modlitwa ze Sługą Bożym Janem Pawłem II".»
    PAP, MZ / 2006-03-28 16:45:00

    Gheorghe Zamfir wystąpi w Polsce w hołdzie Janowi Pawłowi II
    Światowej sławy wirtuoz fletni Pana Gheorghe Zamfir przyleciał we wtorek po
    południu do Polski. Artysta wystąpi 2 kwietnia we Wrocławiu, w rocznicę
    śmierci Jana Pawła II, w koncercie poświęconym pamięci papieża-Polaka.»
    PAP, MZ / 2006-03-28 15:48:00

    O. Jan Góra: Jan Paweł II był i jest gigantem
    Jan Paweł II jest ciągle obecny w życiu młodych Polaków; papież, który
    młodzieży nie obiecywał głupot, tylko wymagał, był i jest dla niej gigantem -
    mówi o. Jan Góra, dominikan, pomysłodawca i organizator spotkań młodzieży nad
    Jeziorem Lednickim.»
    PAP, msu / 2006-03-28 14:31:00

    Artyści jazzowi zagrają i zaśpiewają w hołdzie dla Jana Pawła II
    Artyści jazzowi zagrają i zaśpiewają w hołdzie Janowi Pawłowi II. 30 marca w
    Krakowie zabrzmi kantata "Miłość mi wszystko wyjaśniła" skomponowana przez
    Joachima Mencla do poezji Karola Wojtyły.»
    PAP, ML / 2006-03-23 14:56:00

    Bp Zając: Najważniejszy jest wymiar religijny obchodów pierwszej rocznicy
    śmierci Jana Pawła II
    Obchody pierwszej rocznicy śmierci Jana Pawła II mają przede wszystkim wymiar
    religijny i duchowy - podkreślał podczas poniedziałkowej konferencji prasowej
    w Krakowie bp Jan Zając.»
    PAP, msu / 2006-03-20 17:17:00

    Specjalny pociąg do Rzymu na rocznicę śmierci Jana Pawła II
    1 kwietnia w godzinach porannych wyruszy z Warszawy specjalny pociąg PKP
    Intercity do Rzymu, wiozący pielgrzymów, którzy będą chcieli wziąć udział w
    uroczystościach związanych z pierwszą rocznicą śmierci Jana Pawła II.»
    PAP, ML / 2006-03-16 19:42:00

    W rocznicę śmierci Jana Pawła II zapłoną ogniska na beskidzkich szczytach
    Rodzinne koło PTTK "Szarotka" z Andrychowa i grupa modlitewna z Gronia Jana
    Pawła II zaapelowali do turystów i ludzi gór, by wspólnie uczcili pierwszą
    rocznicę śmierci Jana Pawła II.»
    PAP, msu / 2006-03-10 16:24:00

    Jasnogórska modlitwa ze Sługą Bożym Janem Pawłem II
    W pierwszą rocznicę śmierci papieża Jana Pawła II, w niedzielę 2 kwietnia, na
    Jasnej Górze trwać będzie "Jasnogórska Modlitwa ze Sługą Bożym Janem Pawłem
    II".»
    PAP, msu / 2006-03-10 12:34:00

    "Dziedzictwo Jana Pawła II - szacunek dla człowieka"
    Arcybiskup Stanisław Dziwisz, mówiąc w czwartek w Warszawie o przygotowaniach
    do obchodów pierwszej rocznicy śmierci Jana Pawła II, podkreślił, że Jego
    dziedzictwo to szacunek dla każdego człowieka.»
    PAP, msu / 2006-03-09 15:28:00

    Polska msza za duszę Jana Pawła II 2 kwietnia na Lateranie
    2 kwietnia, w pierwszą rocznicę śmierci Jana Pawła II, w rzymskiej bazylice
    świętego Jana na Lateranie zostanie odprawiona po południu msza za duszę
    papieża dla polskich pielgrzymów, przybyłych do Watykanu.»
    PAP, msu / 2006-03-09 14:44:00




    Temat: Kolej chce pieniędzy
    Polityka kolejowa i nie tylko...
    a_o_s napisał:

    > czy mi sie wydaje, czy ty bronisz pkp. jesli tak, to podaj choc jeden
    argument
    > na to, ze ta instytucja ma szanse na zmiany. moim zdaniem w tej formie ich
    nie
    > ma. a jedna jaskolka wiosny nie czyni.
    >

    Tak bronię.
    Jest sporo złego na kolei, ale bardzo dużo tego złego to są zaszłości z lat 80-
    tych i 90-tych XX wieku.

    > co zas sie tyczy twojego postu, to:
    > intercity jest najdrozszym pociagiem.

    W relacji Wrocław - Kołobrzeg:
    poc. 38103 PKP PR bilet normalny w 2 kl. poc pośp. = 48,13
    poc. 68414 PKP IC bilet normalny w 2 kl. poc TLK = 48.00

    oprócz tego PKP IC stosuje dodatkowe formy zachęty:
    www.intercity.com.pl/5
    > intercity nie dojezdza wszedzie, gdzie chcialby dostac sie klient.

    PKP PR też nie.

    > intercity jezdzi nie za czesto.

    Równie często jak PKP PR
    W relacji Wrocław - Warszawa masz:
    5 par poc. PKP IC przez Poznań,
    3 pary poc. PKP PR przez Łódź,
    2 pary poc. PKP PR przez Opole.

    > w zwiazku z tym klientela to ludzie zamozni, a dla nich co raz czesciej
    > alternatywa sa linie lotnicze.

    www.intercity.com.pl/12?sond_id=28&action=result
    Jak można wywnioskować z tej sondy 51% osób interesujących się PKP IC należy do
    przedziału 18 - 26 lat

    > taki bilet powinien byc dostepny dla kazdego studenta [oczywiscie mam na
    mysli
    > dostepnosc biletu przez internet.], na kazdy typ pociagu.
    >

    Reasumując.
    Jeszcze długo - jeśli nie nigdy - nie kupisz biletu przez Internet w relacji
    Wrocław Główny - Pegów.
    Z obserwacji wiem, ze niektóre pomysły taryfowe ( vide: Bilet Weekendowy ),
    pojawiają się wpierw na PKP IC a następnie są wprowadzane przez PKP PR.
    Sytuacja PKP PR jest nieporównywalnie gorsza od PKP IC, ale wynika to z
    kretyńskiego podziału PKP dokonanego "Ustawą o restrukturyzacji i (...) PKP" z
    8 marca 2000 roku.
    Fakt, faktem standart usług oraz siatka połączeń to jest jedna wielka kpina,
    ale porównując do stanu z przed lat 15-stu można zauważyć powolną poprawę.

    Kończąc przydługi wywód:
    Na PKP jest jeszcze mnóstwo do poprawienia - ale nie wyleczysz pacjenta nie
    karmiąc go, odmawiając mu lekarstw a do tego sprowadza się polityka samorządów.
    Które z resztą rozumiem, ale to jest na temat na osobny, długi wątek.

    A na sam koniec prowokacyjne pytanie:
    Czemu Samorząd Województwa Dolnośląskiego, skoro nie jest zadowolony ze
    współpracy z PKP PR, nie zawrze umowy na przewozy lokalne z innymi
    przewoźnikami kolejowymi, funkcjonującymi na Dolnym Śląsku?




    Temat: Z PKP pojedziemy po nowemu
    Z PKP pojedziemy po nowemu
    W grudniu wchodzi w nowy rozkład jazdy PKP. Kolej ma dobre wiadomości:
    likwidacji linii nie ma, a jest też sporo nowych pociągów. - Ale rozkład ma
    parę wad - przyznają specjaliści z PKP

    W Lubuskiem nowy rozkład jazdy wchodzi 10 grudnia. Pojawią się przede
    wszystkim połączenia szynobusowe. Nowy przyjedzie on do nas prosto z
    bydgoskiej fabryki Pesa 30 listopada. Będzie kursował na trasie Żary - Iłowa -
    Węgliniec i Żagań - Szprotawa - Niegosławice.

    Nowością jest fakt, że na tory wjedzie także autobus szynowy z Wielkopolski. Z
    tego połączenia ucieszą się pewnie kibice żużla, bo pojazd dotrze do Wschowy i
    Leszna. - Wielkopolski szynobus ma również obsługiwać linie między Wolsztynem
    a Zbąszynkiem i między Zbąszynkiem a Lesznem - mówi Leszek Ćwiliński,
    naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w PKP Przewozy Regionalne
    Ćwiliński. Dodaje, że na mapie połączeń będzie więcej pociągów na trasie
    Zbąszynek - Gorzów. W starym rozkładzie jeździły trzy razy dziennie, a teraz -
    pięć. Przybędzie pociągów z Zielonej Góry do Żar i Żagania. Dojadą także do
    Tuplic.

    Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem zyska również Rzepin. Według nowego
    rozkładu kursów z Zielonej Góry do Wrocławia bez przesiadki będzie siedem. To
    ukłon kolei w stronę studentów, którzy dojeżdżają do stolicy Dolnego Śląska

    - Wstyd, że Zielona Góra nie ma połączenia ze Szczecinem, gdzie studiuje dużo
    młodych - skarżyła się na forum "Gazety" internautka. PKP się ugięło. Do
    Szczecina ruszy przez Kostrzyn pociąg "Regalica".

    Powody do radości mają też mieszkańcy północnej części województwa. Od 10
    grudnia w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg z Gorzowa Wielkopolskiego
    do Warszawy. - W Krzyżu wagony z Gorzowa Wlkp. będą dołączane do pociągu
    portowego, który jedzie do stolicy - wyjaśnia Grzegorz Dwojak, dyrektor PKP PR.

    Rozkład powinien pojawić się już 28 listopada na stronach internetowych PKP.
    Warto się z nim zapoznać, bo godziny niektórych dotychczasowych połączeń
    zmieniły się. - Ale żadnego połączenia nie zlikwidowaliśmy - zapewnia Dwojak.

    Okazuje się, że sporo podróżnych z niecierpliwością oczekuje na nowy rozkład.
    - Kiedy surfowałem po internecie, okazało się, że polski rozkład jest już na
    niemieckich stronach! A na naszych jeszcze nie - dziwi się Marek Abramowicz z
    Nietkowic, który na co dzień jeździ koleją do pracy.

    - Rozkład, jaki jest na niemieckich stronach, jest nieaktualny. To jedynie
    pierwotny projekt rozkładu - wyjaśnia Dwojak.

    Nowy rozkład nie jest jednak idealny. Są w nim wady, których nie można było
    uniknąć. Na przykład szynobus, który jedzie z Niegosławic do Żagania, nie jest
    skomunikowany z pociągiem InterCity z Berlina do Krakowa. - Rozkład jazdy jest
    jak organizm, w którym płynie krew. Wiadomo, że czasem zdarzają się w nim
    zatory - wyjaśnia Ćwiliński.

    Przedstawicieli PKP martwi jeszcze kwestia opłat za użytkowanie torów.
    Dotychczas płacili jedną stawkę podstawową. Teraz opłaty zostaną rozbite. -
    Stawka podstawowa została teraz obniżona. Ale dochodzą opłaty cząstkowe za
    wykonywane manewry czy na przykład za dojazd do bocznic. Jednak jeśli
    zsumujemy wszystkie opłaty, to ogólna stawka się nie zmieni. Ewentualnie może
    nieznacznie wzrosnąć lub zmaleć - wyjaśnia Leszek Witczak, naczelnik Wydziału
    Marketingu w regionalnym oddziale PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Czy w
    związku ze zmianami w opłatach za linie kolejowe zmienią się też ceny biletów?
    Tego jeszcze w PKP Przewozy Regionalne nie wiedzą.

    Pociąg jedzie - wybrane z nowego rozkładu jazdy

    Zielona Góra - Szczecin - godz. 6.04

    Zielona Góra - Leszno - godz. 10.18

    Gorzów - Warszawa - godz. 14.50

    Zielona Góra - Niegosławice - godz. 11.20
    news.komunikacja.krakow.pl/kraj/index.php?id=200611092




    Temat: Niech PKP się wstydzą: To była koszmarna podróż
    Luksus w PKP
    EuroCity Berlin-Warszawa Expres to na tle luksusowych i
    miedzynarodowych pociagow wyglada blado. Wszyscy zachwycajacy sie
    tym pociagiem wychwalaja go bo maja tylko porownanie co najwyzej do
    popularnych "zoltkow" (dzis malowanych na czerwono). W takim
    przypadku moze sie ten pociag podobac. Ale ogolnie, co nim jade, to
    zawsze cos... raz wysiadla klima w 1 klasie, kazali sie przesiadac
    do "dwojek", innym razem brak wagonu restauracyjnego. Poza tym
    ciagle spoznienia, czesto nawet 1godz!!! Nie wiadomo tez po kiego
    wala ten pociag zatrzymuje sie w Koninie i Kutnie. Najlepszymi
    pociagami w tym kraju sa nowe Intercity i EuroNight. Intercity
    Fredro z Wroclawia do Warszawy, ktorym czesto jezdzilem - jedzie
    szybko, miedzy Poznaniem a Wawa zero stacji!! Nowoczesne wagony,
    nawet Biznes Klasa!!! A EuroNight Sobieski z Wawy do Wiednia -
    przdzial sypialny Deluxe, wraz z odtwarzaczem DVD.

    Najlepszy pociag przyjezdzajacy do ZG, to nie jest Express
    Lubuszanin. Ten pociag powinni zdegradowac do zwyklego pospiecha.
    Stare wagony (zielone i czerwone) przemalowane na kolor spolki
    InterCity S.A oraz wymienione siedzenia. Nic wiecej. Ani klimy, ani
    wyciszone wagony, zamiast restauracji zwykly Wars i jeszcze zabrali
    lokomotywe EP08 mogaca jechac 140km/h. Te zielone osiagaja max
    120km/h. Poza tym pociag ma zawsze spoznienia. Najlepszy pociag do
    ZG to TLK Zielonogorzanin. I to tylko ze wzgledu na jeden wagon 2
    klasy - ten bezprzedzialowy. Jest to nowy wagon, czysty, cichy, z
    klima, roletami w oknach i gniazdkami np pod laptopa.

    Trasa Zielona Gora - Wroclaw. Zgroza!!! Nikt tych torow o znaczeniu
    miedzynarodowym nie mial zamiaru remontowac. Wycofano wiec pociagi
    miedzynarodowe, inny jak EC Wawel jedzie okrezna trasa (z Berlina
    przez Cottbus, Forst, Zary, Zagan i Legnice do Wroclawia a potem
    stara trasa). Wroclaw staral sie o pieniadze na modernizacje linii i
    udalo im sie je zdobyc, wiec juz jest prawie gotowa druga co do
    waznosci miedzynarodowa trasa w Polsce Drezno-Wroclaw-Krakow-Lwow.
    Dodatkowo zmodernizowana bedzie trasa Wroclaw-Poznan do 200km/h. A
    do ZG co?? Pociesze tylko tyle, ze na tej trasie wlasnie rusza
    modernizacji, ale z Wrocka do max Glogowa. W tej chwili wymieniaja
    tory miedzy Rudna Gwizdanow a Scinawa. Tyle ze tempo tych prac jest
    takie, ze min za 4 lata skoncza odcinek Glogow-Wrocek. A ZG nadal
    spi.

    Za sukces w ZG mozna uznac kolejowa obwodnice dla Czerwienska
    (wkoncu). Ale narazie mamy tyle ze decyzja zostala podjeta, nic
    wiecej. Czekamy wiec na realizacje. To powinno skrocic podroz z ZG
    do Poznania do 1h50min (dla Ex). Ale to moze za 2 lata tak bedzie, a
    wtedy do wrocka bedziem jezdzic juz 4,5h :)

    Najciekawsza moja przygoda na PKP:
    20 listopada 2007 - pierwszy wiekszy przymrozek.
    Mialem misje zajechac w ten dzien na chwile do Poznania a stamtad
    zalatwic sprawe do Wrocka i wrocic do ZG. Wyjazd 6:54 osobowy do
    Poznania. W Czerwiensku komunikat konduktora: "na trasie Czerwiensk -
    Zbaszynek gdzie jest tylko jeden tor pekla szyna, pojedziemy przez
    Rzepin" Od razu podziekowalem i wysiadlem. bilet zwrocilem. To by
    bylo dodatkowe 2 godziny do podrozy. Nie zdarzylbym dotrzec do
    wrocka na czas. sprawy w poznaniu nie zalatwilem. Wyjechalem PKS z
    ZG do Wro. Wracac mialem Slazakiem o 20:17 z wrocka. Tam podaja
    komunikat o spoznieniu ktore ostatecznie wzroslo do 120min!! Byle
    przymrozek i PKP siada. A zimy dopiero poczatek.



    Temat: Łódź znowu na bocznym torze
    Lubuskie
    serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3754421.html

    Z PKP pojedziemy po nowemu
    Mirosława Dulat
    2006-11-24, ostatnia aktualizacja 2006-11-24 18:28
    W grudniu wchodzi w nowy rozkład jazdy PKP. Kolej ma dobre wiadomości:
    likwidacji linii nie ma, a jest też sporo nowych pociągów. - Ale rozkład ma
    parę wad - przyznają specjaliści z PKP
    Kolejny nowy szynobus przyjedzie z Bydgoszczy w końcu listopada

    W Lubuskiem nowy rozkład jazdy wchodzi 10 grudnia. Pojawią się przede
    wszystkim połączenia szynobusowe. Nowy przyjedzie on do nas prosto z
    bydgoskiej fabryki Pesa 30 listopada. Będzie kursował na trasie Żary -
    Iłowa - Węgliniec i Żagań - Szprotawa - Niegosławice.

    Nowością jest fakt, że na tory wjedzie także autobus szynowy z Wielkopolski.
    Z tego połączenia ucieszą się pewnie kibice żużla, bo pojazd dotrze do
    Wschowy i Leszna. - Wielkopolski szynobus ma również obsługiwać linie między
    Wolsztynem a Zbąszynkiem i między Zbąszynkiem a Lesznem - mówi Leszek
    Ćwiliński, naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w PKP Przewozy
    Regionalne Ćwiliński. Dodaje, że na mapie połączeń będzie więcej pociągów na
    trasie Zbąszynek - Gorzów. W starym rozkładzie jeździły trzy razy dziennie,
    a teraz - pięć. Przybędzie pociągów z Zielonej Góry do Żar i Żagania. Dojadą
    także do Tuplic.

    Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem zyska również Rzepin. Według nowego
    rozkładu kursów z Zielonej Góry do Wrocławia bez przesiadki będzie siedem.
    To ukłon kolei w stronę studentów, którzy dojeżdżają do stolicy Dolnego
    Śląska

    - Wstyd, że Zielona Góra nie ma połączenia ze Szczecinem, gdzie studiuje
    dużo młodych - skarżyła się na forum "Gazety" internautka. PKP się ugięło.
    Do Szczecina ruszy przez Kostrzyn pociąg "Regalica".

    Powody do radości mają też mieszkańcy północnej części województwa. Od 10
    grudnia w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg z Gorzowa
    Wielkopolskiego do Warszawy. - W Krzyżu wagony z Gorzowa Wlkp. będą
    dołączane do pociągu portowego, który jedzie do stolicy - wyjaśnia Grzegorz
    Dwojak, dyrektor PKP PR.

    Rozkład powinien pojawić się już 28 listopada na stronach internetowych PKP.
    Warto się z nim zapoznać, bo godziny niektórych dotychczasowych połączeń
    zmieniły się. - Ale żadnego połączenia nie zlikwidowaliśmy - zapewnia
    Dwojak.

    Okazuje się, że sporo podróżnych z niecierpliwością oczekuje na nowy
    rozkład. - Kiedy surfowałem po internecie, okazało się, że polski rozkład
    jest już na niemieckich stronach! A na naszych jeszcze nie - dziwi się Marek
    Abramowicz z Nietkowic, który na co dzień jeździ koleją do pracy.

    - Rozkład, jaki jest na niemieckich stronach, jest nieaktualny. To jedynie
    pierwotny projekt rozkładu - wyjaśnia Dwojak.

    Nowy rozkład nie jest jednak idealny. Są w nim wady, których nie można było
    uniknąć. Na przykład szynobus, który jedzie z Niegosławic do Żagania, nie
    jest skomunikowany z pociągiem InterCity z Berlina do Krakowa. - Rozkład
    jazdy jest jak organizm, w którym płynie krew. Wiadomo, że czasem zdarzają
    się w nim zatory - wyjaśnia Ćwiliński.

    Przedstawicieli PKP martwi jeszcze kwestia opłat za użytkowanie torów.
    Dotychczas płacili jedną stawkę podstawową. Teraz opłaty zostaną rozbite. -
    Stawka podstawowa została teraz obniżona. Ale dochodzą opłaty cząstkowe za
    wykonywane manewry czy na przykład za dojazd do bocznic. Jednak jeśli
    zsumujemy wszystkie opłaty, to ogólna stawka się nie zmieni. Ewentualnie
    może nieznacznie wzrosnąć lub zmaleć - wyjaśnia Leszek Witczak, naczelnik
    Wydziału Marketingu w regionalnym oddziale PKP Polskie Linie Kolejowe w
    Poznaniu. Czy w związku ze zmianami w opłatach za linie kolejowe zmienią się
    też ceny biletów? Tego jeszcze w PKP Przewozy Regionalne nie wiedzą.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 181 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.