Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP inter city WrocławTemat: Pociągi planowo opóźnione Ostatnio (11.XI) znajoma jechała z Opola do Wrocławia. Miała wykupiony bilet oraz informacje o odjezdzie pociągu osobowego o 15:59. Sprawdziła jednak w rozkładzie w Internecie - takiego pociągu nie było. Był za to, bodajże, osobowy o 16:37. Po przyjezdzie na dworzec o 16:26 zobaczyła w rozkładzie, że pociąg odjechał jednak o 15:59. Na szczęśie, był opóxniony o 10 minut pospieszny. Dziś (16.XI) w Internecie podane sa całkiem inne godziny odjazdu. Tyle w kwestii "najbardziej aktualnych" rozkładów z Internetu. Ciekawa jest też kwestia zwrotu biletu. Okazało się, że nie można dopłacic do osobowego na pospieszny - trzeba kupić nowy bilet. Nie można też zwrócić w Opolu biletu niewykorzystanego (wykupionego we Wrocławiu). Pani w kasie poradziła jednak, by poświadczyc niewykorzystanie biletu (?) u konduktora pociagu pospiesznego, by na tej podstawie ubiegac się o zwrot pieniedzy w kasie we Wrocku. Nie muszę dodawać, jak zdziwiony był tym konduktor. Biletu, oczywiście, nie poświadczył. Nie wiem, jak sprawa się zakończyła. Nic dziwnego, że kolej nam pada. Pasażerowie nie są pracownikom potrzebni. Z majątku spółek powstałych z rozkładu PKP jakoś wyżyją (szefowie pożyja naqwet bardzo dobrze - chyba, ze prokuratura zainteresuje sie wreszcie tymi "byznesamy"). I komu przeszkadzało to, co było kiedyś. Dzis, jeśli pociąg, na który kupiono bilety spóźni sie o 548 minut, to aby pojechac innym, trzeba wykupić nowy bilet. Bo to już nie pociag Tanich Linii Kolejowych tylko Przewozów Regionalnychj, Intercity, albo inne diabelstwo. Nic dziwnego, że kto moze - wybiera samochód. A co najmniej autobus. Przejazd tym ostatnim, jak twierdzą znajomi, jest przy tym i tańszy, i bardziej bezpieczny. Zwłaszcza nocą. Temat: Szybkie połączenie kolejowe Łódź - Warszawa Nareszcie potwierdzenie optymistycznej wiadomości dotyczącej kolei dla Łodzi. To duży krok do przodu. Nie będzie to, co prawda, jak możemy przeczytać w artykule, prawdziwa szybka kolej (bo tak nazywa się zwyczajowo pociągi jadące przynajmniej 200 km/h), ale na polskie warunki tak, bo to standardowa europejska prędkość dla pociągów InterCity, więc dorówna do innych najszybszych tras w Polsce. Trasa ta jest dla Łodzi bardzo ważna. Sytuacja miasta poprawia się i jestem pewien, że już niedługo wyrówna się liczba jadących pociągiem łodzian i warszawiaków. Cieszy kompleksowa modernizacja, cieszy to, że jest to "unijna" inwestycja, że włączy Łódź do sieci szybkich połączeń kolejowych, cieszy, że zakupione zostaną nowoczesne wagony (może piętrowe Bombardiera w wersji nie-regionalnej), wygodne, z klimatyzacją, cieszy, że planowany jest w związku z tą modernizacją remont stacji w Łodzi, budowa nowego Fabrycznego (choć wciąż można mieć tylko nadzieję, że nie zostanie on zbudowany wg istniejącego od kilku lat planu, który uniemożliwia budowę trasy średnicowej i oddala dworzec od centrum), cieszą aspekty ekologiczne. Mam nadzieję, że będzie duża częstotliwość, a pociągi będą jeździć do późnego wieczora, a może i w nocy, trochę rzadziej. Po prostu oby trasa ta po modernizacji nie odbiegała od europejskich standardów pod żadnym względem. Mam nadzieję też, że w niedalekiej przyszłości, w związku z realizacją Narodowego Planu Rozwoju, zostanie zbudowana szybka linia kolejowa Warszawa- Łódź-Wrocław/Poznań. Pozdrawiam! PS Cieszy też fakt, że bilety po modernizacji linii nie powinny być wyższe, bo ma ją obsługiwać PKP Przewozy Regionalne (mam nadzieję, że do tamtego czasu PKP PR dojdą do europejskiego poziomu usług). Temat: Koniec pociągu EC "Comenius" od grudnia!!! Cala prawda o polskich kolejach w wydaniu CD www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-3548/ Polské źeleznice PKP v současné době významně sniźují náklady a omezují některé spoje. To se dotklo také v rozsahu dopravy mezi naąí republikou a severním sousedem. Zruąeny jsou oba přímé vlaky Praha – Hradec Králové – Vratislav (Wroclaw) a jsou nahrazeny jen jedním rychlíkem Orlice v trase Pardubice hl.n. (odj. 17:44) – Choceň – Letohrad – Vratislav (přij. 21:51 hod.). V Opačném směru odjíźdí Orlice z Vratislavi v 6:02 hod. a do Pardubic hl.n. přijíźdí v 10:12 hod. Přeshraniční dopravu na tomto místě zajiąťuje také několik osobních spojů Lichkov – Międzylesie. Prakticky beze změn je víkendový provoz mezi Jesenickem a polskou Nysou a Opolí a jeden pár osobních vlaků přibude mezi polskými Katovicemi a Ostravou. Na źádost polské strany byl zruąen vlak EC Comenius Praha – Krakov, který bude na českém území nahrazen vnitrostátním spojem kategorie InterCity. Jen s určitými časovými úpravami vąak zůstávají v provozu denní spoje EC Praha Praha – Ostrava – Varąava a vlaky EC Polonia a Sobieski z Rakouska přes Břeclav, Přerov a Ostravu do Varąavy. Cestovní doba se u těchto vlaků zkrátí na polském území asi o 20 minut. Nově tak například cesta z Prahy do Varąavy potrvá 8 hod. a 13 minut místo 8 hod. a 36 minut. Bez zásadních změn zůstává zachováno noční spojení vlaky Silesia a Chopin s přímými vozy z Prahy do Varąavy a Krakova. Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-( a w Dolnośląkiem... miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3783725.html "Dolnośląskiej kolei przybywa pasażerów i dlatego nie likwiduje połączeń Marek Szempliński 2006-12-10, ostatnia aktualizacja 2006-12-10 20:33 Dolnośląscy kolejarze chwalą się, że w tym roku przewieźli o sześć procent więcej pasażerów niż w poprzednim. Dlatego nie zlikwidują żadnych kursów, a nawet kilka przybędzie. To poważne osiągnięcie, bo od lat Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych obwieszczał jedynie coraz mniejsze zainteresowanie swoimi usługami. Sukces jest tym większy, że spółka PKP Przewozy Regionalne w całym kraju zanotowała wzrost, choć tylko jednoprocentowy. Nasz zakład zapowiada też na przyszły rok najniższy od lat deficyt - 51 mln zł. Oznacza to, że wożenie Dolnoślązaków wreszcie się opłaci, bo planowany deficyt jest równy dofinansowaniu, jakie spółka ma otrzymać od urzędu marszałkowskiego. O dobrych wynikach szefowie Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych mówili przy okazji prezentacji nowego rozkładu jazdy pociągów, który obowiązuje od wczoraj. Po raz pierwszy od wielu lat nie będzie likwidowany żaden kurs pociągu ani żaden nie będzie w rozkładzie oznaczony literą F. Oznaczała ona, że pociąg kursuje, jeśli znajdą się na to pieniądze. Niedogodnością dla pasażerów mogą okazać się jedynie przesunięcia kursów. Natomiast niewątpliwym plusem jest uruchomienie nowych połączeń. Wrocławian najbardziej zainteresują nowe połączenia aglomeracyjne. Choćby nowe trzy pary pociągów na trasie Wrocław - Wołów. Wrocław uzyskuje cztery pary bezpośrednich pociągów Wrocław - Görlitz, wszystkie będą kursować codziennie. Czas jazdy skróci się o pół godziny dzięki modernizacji torowiska. Dwie pary połączeń przyspieszonych otrzymały nazwy: Kowalski (rano z Wrocławia i wieczorem powrót) oraz Schmidt (rano z Görlitz, po południu wraca do Niemiec). Specjalne pociągi zostaną uruchomione z myślą o studentach - wyjeżdżają z Wrocławia w piątki po południu, a wracają w niedzielne wieczory. Oprócz już kursujących do Kluczborka (Stobrawa) i Kędzierzyna (Żak) pojawią się: Czarna Góra - do Międzylesia, Szrenica - do Jeleniej Góry i Kwisa - do Lubania przez Legnicę. To tylko niektóre z nowości. Niestety, razem z nowym rozkładem PKP kontynuuje modernizację Poznańskiego Węzła Kolejowego, więc od wczoraj do 10 stycznia 2007 r. na linii Wrocław - Poznań poc. nr 67937 będzie odjeżdżał o godz. 16.24 (17 minut wcześniej ), a poc. nr 11531 do Kluczborka o godz. 14.10 (2 minuty wcześniej). Inne pociągi też będą odjeżdżały z opóźnieniem. No i w pociągach Intercity nie można od wczoraj palić papierosów." Temat: Odlotowe wakacje-może jednak przekonacie sie doPKP Odlotowe wakacje-może jednak przekonacie sie doPKP Odlotowe wakacje i inne istotne informacje - komunikat prasowy Informacja prasowa a.. 1 czerwca: dzieciom - bilet prezencie. b.. ODLOTOWE WAKACJE, czyli dużo taniego podróżowania. c.. Promocyjne bilety już od 19 euro w pociągu InterCity Wawel. d.. "Bilet Weekendowy" od czerwca - biletem imiennym. e.. Pierwszy autobus PKP Intercity. f.. Więcej pasażerów w pociągach PKP Intercity. g.. Pociąg na U2 h.. Krócej do Szczecina i Świnoujścia 1. Dzień Dziecka z Intercity Dzisiaj, 1 czerwca - wszystkie dzieci do lat 16 mogą podróżować pociągami InterCity, Express i TLK płacąc jedynie za miejscówkę. PKP Intercity już po raz czwarty z okazji Dnia Dziecka przygotowało prezent dla najmłodszych. Przewoźnik zaproponował też wybranym placówkom opiekuńczo-wychowaczym bezpłatny przejazd na wycieczkę do Warszawy. Łącznie 160 dzieci z Domów Dziecka w Pawlikowicach k. Wieliczki, Gliwicach, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu, Krakowie i Bochni odwiedzi dzisiaj stolicę. Do godz. 11.00 wszystkie dzieci dotarły do Warszawy, natomiast w drogę powrotna wyruszą około godz. 17.00. Pobyt w stolicy placówki zaplanowały indywidualnie. Na Dworcu Centralnym przedstawiciele PKP Intercity przywitali dzieci drobnymi upominkami. 2. ODLOTOWE WAKACJE. Polataj z Intercity albo. siedź w domu! "LATAWIEC - bilet młodzieżowy" jest ofertą skierowaną do osób w wieku do 24 lat, czyli urodzonych najpóźniej w 1981 r., posiadających ważną legitymację szkolną lub studencką. Bilet jest imienny i ważny przez dwa miesiące - lipiec i sierpień. W tym czasie jego posiadacz może jeździć nieograniczoną liczbę razy krajowymi pociągami kategorii: InterCity, Express oraz TLK (Tanie Linie Kolejowe). Przed podróżą posiadacz LATAWCA powinien dokupić miejscówkę na każdy z wybranych przez siebie pociągów. LATAWIEC kosztuje 150 złotych i jest najtańszą formą wielokrotnego podróżowania po kraju! Dodatkowo - w konkursach z LATAWCEM można będzie wygrać atrakcyjne nagrody! Przedsprzedaż LATAWCÓW - od 1 czerwca. 3. Specjalna oferta SparDay w pociągach: IC Wawel oraz BWE InterCity Wawel jest kolejnym pociągiem w komunikacji międzynarodowej objętym ofertą SparDay. Na każdy dzień, od 15 czerwca do 10 grudnia br. wyznaczona jest pula tanich biletów, których ceny wraz z miejscówką wynoszą: - na odcinku Wrocław - Berlin 19 euro. - na odcinku Wrocław - Hamburg oraz Kraków - Berlin - 29 euro. - na odcinku Kraków - Hamburg- 39 euro (za ponad 900 kilometrowy odcinek!) Od 15 czerwca do 10 grudnia br. ofertą SparDay ponownie zostają objęte wszystkie trzy pociągi BWE (Berlin-Warszawa-Express). Ceny za przejazd wraz z miejscówką: - na odcinku Warszawa - Berlin 29 euro. - na odcinku Poznań - Berlin - 19 euro 4. Bilet Weekendowy - imienny Dotychczasowy "Bilet Weekendowy" na okaziciela - już od pierwszego weekendu czerwca '05 r. staje się biletem imiennym. Kupując w kasie BW należy podać imię i nazwisko, które zostanie wydrukowane na blankiecie biletowym oraz wpisać numer dokumentu tożsamości. Pozostałe elementy oferty nie zmieniają się. 5. Pierwszy autobus Intercity Pierwszy autobus Intercity wyruszy w drogę do Wilna 15 czerwca. Zastąpi on zawieszone 29.05.2005 r połączenie kolejowe "Balti" Warszawa-Wilno. Autobus do Wilna będzie kursował w tych samych dniach i godzinach, co dotychczasowy pociąg. Nie zmienią się również: czas przejazdu (ok. 9,5 godz.), cena biletu (19 i 32 euro) oraz miejsce jego zakupu. Autobus będzie odjeżdżał sprzed Dworca Centralnego w Warszawie. 6. Więcej pasażerów w pociągach PKP Intercity 7. Pociąg na U2 PKP Intercity organizuje - dla wszystkich fanów muzyki - specjalny pociąg na koncert zespołu U2, organizowany na Stadionie Śląskim w Chorzowie 5 lipca br. Pociąg w relacji Warszawa-Chorzów odjedzie z dworca Warszawa Centralna o godz.15.05 i będzie wracał do stolicy godzinę po koncercie. Bilety w cenie 100 złotych (w obie strony!) można kupić już od 6 czerwca 2005 roku. Ich nabywcami mogą być wyłącznie posiadacze biletów na koncert U2. 8. Krócej do Szczecina i Świnoujścia W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac modernizacyjnych na odcinku linii kolejowej Szczecin-Świnoujście i przywróceniu prędkości rozkładowych na odcinku Poznań - Krzyż, od 12.06.2005 skrócą się czasy przejazdu pociągów : Ex Błękitna Fala Warszawa Wsch. - Świnoujście - 35 minut Ex Mewa Warszawa Wsch. - Świnoujście - 31 minut Ex Barbakan Kraków Gł. - Świnoujście - 33 minut IC Chrobry Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. - 14 minut TLK Gałczyński Lublin - Warszawa - Szczecin - 24 minuty www.intercity.pl/198 Temat: Wezmą kolej tylko z kasą (biletową) parszywy monopolista PKP coraz bardziej zachodzi za skórę swoim klientom-niegospodarność próbuje upchnąć w cenach biletów i obniżeniu jakości usług. Czy ktoś podejmie się (w imieniu pasażerów) próby wpłynięcia na PKP (IC, Cargo, Regionalne itp..)? Może zaczną media?! Ze względu na stan polskich dróg PKP Intercity i LOT są monopolistami na rynku przewozów masowych w kraju-nie mają praktycznie konkurencji.. to wywołuje niegospodarność i działanie na szkodę klientów. To jednak podmiaot w pełni państwowy. Oto przykłady: 1. W kwietniu br. PKP Intercity podniosło ceny i zmieniło warunki świadczenia usług. To zachowanie typowo monopolistyczne, gdyż ceny wzrosły średnio o 10%; 2. Zmieniono także warunki usługi np. w biletach łykendowych. Największą grupę klientów stanowią tu podróżujący do domu z miejsca pracy odległego nieraz o ponad 300 km - gł. z Warszawy, ale są też i inne kierunki. Kiedyś bilet łykendowy ważny był od 18:00 w piątek- teraz od 20:00. Sprawdziłem-spośród 5 najbardziej obleganych kierunków i mających sens do rozpatrzenia - ostały się jedynie dwa - Kraków i Katowice - takie, do/z których można wyjechać PKP Intercity jeszcze w piątek. Gdańsk, Poznań i Wrocław odpadły. Wobec tego należy zakupić pełne bilety, które zamiast 99 zł. będą kosztować nawet i 200! Cwany plan-nie zauważył monopolista jednak, że wtedy podróż samochodem-nawet w pojedynkę-jest znacznie tańsza.. Ja chciałem dać szansę kolejom, ale teraz wybrałem samochód.. mimo wiadomego stanu dróg.. 3. Fatalnie wygląda punktualność-rozkłady zmieniają się, jak w kalejdoskopie-ponad 2 miesiące zajęła aktualizacja rozkładu na pkp.pl. Horror!! Niechlujność!! 4. Częste spóźnienia wynikają także z rozczłonkowania PKP-nie zlikwidowaliśmy monopolu, ale za to mamy bałagan i naciąganie pasażerów. Intercity zależne jest tu od Cargo posiadającego lokomotywy.. kto inny posiada wagony.. kto inny tory a kto inny Wars i konduktorów.. 5. Postanowiłem kiedyś wyegzekwować zwrot kosztów biletu z powodu opóźnienia o ponad 80 minut w PKP Intercity. Jak się okazało-nie jest to ich wina i mam się udać do sądu w celu uzyskania odszkodowania za poniesione straty. Jak zorientowałem się rozmawiając z innymi pasażerami - zawsze tak odpowiada wspomniane Intercity. To skandal!! kto będzie szedł do sądu o 100 zł. Udam się do Rzecznika Praw Konsumenta, co radzę i innym podróżnym. Nie interesuje mnie wina innych poddostawców PKP - to ich problem i kwestia odpowiedzialności za nienależycie wykonaną usługę wobec PKP Intercity. Sądzę, że monopol PKP xyz urósł do takich rozmiarów, że likwidacją go powinny zająć się organa centralne-zwłaszcza przed Euro 2012, bo blamarz będzie spotęgowany.. Może żurnaliści nadadzą sprawie odp. biegu.. Temat: Rosja potrafi ________________Pętolinia "Na skutek problemów z infrastrukturą torową, na Wrocławskim Węźle Kolejowym zapanował chaos. Estakada kolejowa pomiędzy p.odg. Grabiszyn, a stacją Wrocław Główny jest całkowicie zamknięta, a ruch pociągów na tym odcinku wstrzymany. Składy jadące z Oleśnicy zatrzymują się na stacji Wrocław Nadodrze, pociągi zmierzające od strony Rawicza - na stacji Wrocław Mikołajów, z od strony Legnicy i Głogowa - na stacji Wrocław Muchobór, od strony Wałbrzycha - na stacji Wrocław Zachodni. Bez zmian i większych opóźnień jeżdżą tylko pociągi w kierunku Międzylesia, Opola i Jelcza Laskowic. Na odcinkach Wrocław Główny - Wrocław Nadodrze i Wrocław Główny - Wrocław Mikołajów kursuje komunikacja zastępcza. Pasażerowie wysiadający na stacjach Wrocław Muchobór i Wrocław Zachodni, by dotrzeć do centrum miasta, muszą skorzystać z komunikacji miejskiej. Niestety, w autobusach i tramwajach, bilety kolejowe nie będą honorowane. Przewozy Regionalne zorganizowały komunikację zastępczą także między stacjami Wrocław Główny i Wrocław Zachodni. Pociągi dalekobieżne spółek Przewozy Regionalne i PKP Intercity przejeżdżające przez Wrocław kierowane są objazdem przez obwodnicę towarową. Przyjeżdżają i odjeżdżają z Dworca Głównego z opóźnieniem. "Przedstawiciele spółki Przewozy Regionalne zwrócili się z prośbą do PKP Intercity, aby pasażerowie posiadający bilety wydane przez PR, mogli wyjątkowo skorzystać z pociągu spółki PKP Intercity do Jeleniej Góry, ale spotkali się z odmową" - można przeczytać na stronie Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Rzecznik spółki PKP Intercity, Paweł Ney zdementował te informacje i wyjaśnił: - Podane informacje są nieprawdziwe. Przewozy Regionalne zwróciły się do nas dzisiaj oficjalnie z prośbą o zabranie pasażerów, ale tylko jednego pociągu. Chodziło o trasę Wrocław - Poznań, gdzie podróżni zostali zabrani naszym składem TLK 38103. Przychyliliśmy się do tej prośby i nie wymagaliśmy od nikogo żadnych dopłat, czy zakupu nowych biletów. Podróżni, którzy wykupili bilety na pociąg Przewozów Regionalnych, ale z powodu zaistniałej sytuacji chcą zrezygnować z przejazdu, mogą oddać bilety w kasach na Dworcu Głównym. Przewoźnik zwróci im 100% ceny biletów. - Dzisiaj od godz. 9 rano został wstrzymany ruch pociągów na wrocławskiej estakadzie kolejowej, ze względu na gwałtowne obniżenie temperatury. Stwierdzono, że pod względem eksploatacji, należy wyłączyć wiadukt nad ul. Zielińskiego. Dementuję natomiast informacje, jakoby doszło tam do pęknięcia przęsła. Zebrała się komisja wykonawcza, projektant i przedstawiciele Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu, którzy stwierdzili że należy dodatkowo zabezpieczyć ten obiekt. Na razie trwają pracę związane z uwzględnieniem najlepszego rozwiązania, które pozwoli przywrócić ruch pociągów przez obiekt nad ul. Zielińskiego - powiedział rzecznik dolnośląskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe, Mirosław Siemieniec." Temat: Prasa - komunikacja zbiorowa w Warszawie i okolice Gw: Dłużej koleją do Gdańska i Krakowa Dłużej koleją do Gdańska i Krakowa Krzysztof Śmietana 2007-10-18, ostatnia aktualizacja 2007-10-18 00:12 miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4588274.html Pociągi do Trójmiasta i Krakowa od grudnia będą jeździć dłużej. Na pocieszenie spółka Intercity uruchamia nowe połączenia międzynarodowe m.in. do Amsterdamu i Monachium. Spółka PKP Intercity ogłosiła wczoraj nowy rozkład, który zacznie obowiązywać 9 grudnia. Niestety, na dwóch popularnych trasach ze stolicy - do Trójmiasta i do Krakowa - będzie się jeździć dłużej niż dotychczas. Podróż ekspresem pod Wawel zajmie prawie trzy godziny - dokładnie 2 godziny i 55 minut. Jeszcze kilka lat temu przejazd na tej trasie trwał o 20 minut krócej. Po raz kolejny PKP wydłuża czas przejazdu do Gdańska. Poranny pociąg "Neptun" dotrze tam dopiero po 4 godzinach i 30 minutach. - W nowym rozkładzie jazdy przewidzieliśmy rozszerzony zakres prac modernizacyjnych na obu liniach. Niestety, jest to konieczne, aby za kilka lat pojechać na tych trasach z prędkością maksymalną 200 i więcej kilometrów na godzinę. Za wydłużone czasy przejazdów przepraszamy wszystkich podróżnych - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiada za stan torów. 9 grudnia spółka PKP Intercity uruchamia za to kilka nowych połączeń. W nocnym pociągu "Jan Kiepura" do Kolonii i Frankfurtu będą dołączone nowe wagony - do Amsterdamu, Monachium i Bazylei w Szwajcarii. Przejazd na tej ostatniej trasie zajmie 16 godz. i 40 mint. Zlikwidowany zostanie za to nocny pociąg "Batory" do Budapesztu spółki Przewozy Regionalne. W zamian do stolicy Węgier będzie można nocą dojechać pociągiem "Chopin", który kursuje także do Wiednia i Pragi. Do Budapesztu będzie jeździł również nowy dzienny pociąg Eurocity "Józef Bem". Nie wiadomo tylko, czy znajdzie się wielu chętnych, którzy będą chcieli spędzić w wagonie prawie 12 i pół godziny. Tyle czasu zajmie podróż. Spółka Intercity uruchamia także z Warszawy kilka nowych połączeń krajowych. To m.in. nowe pociągi Intercity: "Pilsko" do Katowic i Bielska-Białej, "Kiliński" do Poznania, "Rejtan" do Poznania i Wrocławia, "Baczyński" do Katowic i Bielska-Białej. Pociąg ekspresowy "Ernest Malinowski", który jeździ w weekendy przez Kraków do Krynicy, w dni powszednie ma dojeżdżać do Rzeszowa. Prezes spółki PKP Intercity Czesław Warsewicz zapowiedział wczoraj też nowe inwestycje, które mają poprawić komfort podróży. Spółka kupuje m.in. nowe wagony gastronomiczne, które mają wyglądać znacznie lepiej od tych, które kursują dzisiaj. Zapowiada także zakupy supernowoczesnych składów zespolonych podobnych do francuskich TGV czy włoskich Pendolino. Będą one mogły rozwijać prędkość 250 kilometrów na godzinę. Problem w tym, że najpierw trzeba przebudować tory. Czesław Warsewicz liczy jednak, że pierwsze superszybkie pociągi wyjadą w 2010 roku. Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna Temat: [IC] Super Bilet w pomarańczowych kasach PKP IC [IC] Super Bilet w pomarańczowych kasach PKP IC Super Bilety kupuj w Pomarańczowych Kasach PKP Intercity rozpoczyna akcję wizualnego i jakościowego wyróżnienia własnych punktów sprzedaży biletów, połączoną z jesienną promocją przejazdów w specjalnych cenach krajowymi pociągami Ex i IC. 151 kas, usytuowanych na dworcach w dużych i średnich miastach w kraju, otrzymało nazwę - Pomarańczowych Kas PKP Intercity. Obecnie są wyposażane w nowe terminale spełniające ustawowy wymóg fiskalizacji. Punkty sprzedaży obsługują wyłącznie pracownicy spółki. Kasy oznakowano logotypem PKP Intercity oraz nowym, graficznym elementem przewoźnika - pomarańczą. Personel obsługujący Pomarańczowe Kasy uczestniczy w szkoleniach z zakresu obsługi klienta, które zakończą się wewnętrznym konkursem o nazwie - Super Kasjer Pomarańczowej Kasy, prowadzonym w formule "tajemniczego klienta". Nowe oferty taryfowe i prezenty dla podróżnych - od 15 września - w środę 15 września rusza przedsprzedaż Super Biletów. Pula Super Biletów na każdy dzień wynosi blisko 6 tysięcy sztuk, a w całym okresie promocji - około 400 tysięcy, - Bilet Weekendowy na przejazdy w wybranej klasie: - dotychczas za 99 zł - przejazdy w klasie 2, - teraz także 149 zł - przejazdy w klasie 1, - osoby kupujące w Pomarańczowych Kasach bilet w taryfie normalnej otrzymają prezent - smycz do kluczy lub magnetyczny notes (od 15 września do wyczerpania zapasów) SUPER BILET Jesienna promocja na przejazdy wszystkimi krajowymi pociągami kategorii Express i InterCity obowiązuje od 1 października do 11 grudnia 2004 r. Przedsprzedaż Super Biletów rozpoczyna się 15 września. Cena Super Biletu na przejazd w klasie 2 wynosi - 36 zł, a w klasie 1 - 54zł. Super Bilety można kupić wyłącznie w kasach i tylko w przedsprzedaży (od 2 miesięcy do 7 dni przed odjazdem). Super Biletu nie można zwrócić lub wymienić. Niezależnie od długości wybranego przez podróżnego odcinka - bezpośrednim krajowym pociągiem Ex lub IC - cena Super Biletu wraz z miejscówką jest stała. Oznacza to, że podróż zarówno z Krakowa do Trójmiasta, z Lublina do Wrocławia czy z Warszawy do Poznania z Super Biletem na przejazd np. klasą 2 zawsze wyniesie 36 zł. Przykładowe ceny: - Ex Kraków - Gdynia: - bilet z ulgą 33%, kl. 2 - 50,92 zł + 10 zł miejscówka, - w promocji Super Bilet, kl. 2 - tylko 36 zł, - Ex Wrocław - Lublin, - bilet normalny, kl. 1 - 114 zł + 10 zł miejscówka, - w promocji Super Bilet, kl. 1 - tylko 54 zł, - IC Warszawa - Poznań, - bilet normalny, kl. 2 - 63,50 zł + 18 zł miejscówka, - w promocji Super Bilet, kl. 2 - tylko 36 zł, - IC Szczecin - Warszawa, - bilet normalny, kl. 1 - 108,00 zł + 25 zł miejscówka, - w promocji Super Bilet, kl. 1 - tylko 54 zł, Na każdy z blisko stu krajowych pociągów Ex i IC wyznaczony jest kontyngent Super Biletów. Dzienna pula Super Biletów umożliwi tańszą podróż pociągami - aż sześciu tysiącom pasażerów każdego dnia promocji. BILET WEEKENDOWY - 149 zł - na przejazdy klasą 1 Bilet Weekendowy jest biletem czasowym i obowiązuje od godz. 18.00 dnia poprzedzającego dzień wolny od pracy do godz. 24.00 ostatniego dnia wolnego od pracy (np. od 18.00 w piątek do 24.00 w niedzielę). Uprawnia do dowolnej liczby przejazdów w komunikacji krajowej, w klasie 1 pociągów Ex, IC, EC - (oprócz pociągów BWE, Berlin-Warszawa-Express). Osoba posiadająca Bilet Weekendowy za 149 zł na przejazdy w klasie 1 jest zwolniona z obowiązku kupowania miejscówek. Jeżeli jednak podróżny chce mieć gwarancje miejsca, do każdego z wybranych pociągów powinien dokupić miejscówkę. Temat: LOT-połączenia krajowe-"nowość" LOT-połączenia krajowe-"nowość" gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3263297.html LOT obniżył ceny połączeń krajowych Robert Rewiński, Poznań 05-04-2006 LOT obniżył wczoraj ceny biletów na trasach krajowych. Z każdego polskiego lotniska można dolecieć do Warszawy już za 122 zł. Ma to zniechęcić pasażerów do jazdy pociągami InterCity i samochodami. LOT obniżył wczoraj ceny połączeń krajowych. Z każdego polskiego lotniska można dolecieć do Warszawy już za 122 zł. Ma to zniechęcić pasażerów do jazdy samochodami i pociągami InterCity. Nowe ceny firmowane są na internetowej stronie LOT-u hasłem: "Poczuj pociąg do samolotu". Bo oferowane od wczoraj ceny biletów wraz z podatkami i opłatami lotniskowymi są porównywalne z tymi w pierwszej klasie pociągów InterCity. W najbliższych tygodniach za taką cenę można dolecieć do stolicy. Ale dostępne są też bilety na przeloty z Warszawy do Poznania, Wrocławia i Gdańska. Dodatkowo LOT promuje też połączenia z przesiadką w Warszawie. Np. z Krakowa do Gdańska ceny biletów w jedną stronę zaczynają się od 220 zł. - Chcemy w ten sposób zachęcić pasażerów, by podróżowali po Polsce samolotem - wyjaśnia Paweł Klimiuk z biura prasowego LOT-u. Ale spółka PKP Intercity nie boi się inwazji cenowej. W zeszłym roku przewiozła 9,6 mln pasażerów, zarabiając na tym na czysto 3 mln zł. W tym roku zamierza przewieźć ponad 10 mln osób i zarobić ponad 4 mln zł. - To być może odpowiedź na naszą promocję firmowaną wizerunkiem orła siedzącego w przedziale kolejowym i zastanawiającego się: "Po co latać". I z "Latającymi pociągami", które od pewnego czasu promujemy na plakatach - mówi Anna Rosiak, rzeczniczka prasowa spółki PKP Intercity. Zapewnia, że jej firma nie obawia się obniżki cen biletów lotniczych. - Jeszcze w tym miesiącu zaskoczymy LOT czymś zupełnie nowym. To na razie tajemnica, ale mogę zapewnić, że będzie to oferta naprawdę korzystna dla pasażera - mówi. Nowe bilety LOT-u mają dodatkowo zniechęcać do samodzielnych wojaży po kraju. Okazuje się, że najniższe ceny są skalkulowane na poziomie zużycia benzyny w samochodzie osobowym. - Dzięki nowym taryfom samolot staje się alternatywą szczególnie dla samochodu czy autokaru. Wybierając podróż samolotem, pasażer oszczędzi czas, bo podróż będzie znacznie krótsza, a do tego wygodniejsza - uważa Marek Serafin, dyrektor pionu zarządzania siatką połączeń PLL LOT. No może wreszcie uda im się w połączeniach krajowych zabłysnąc, bo ostatnio to nie bardzo im ten biznes wychodził, zamiast samolotami, które często gęsto były odwoływane wsadzano pasażerów do autobusów. Temat: Zakończona modernizacja dworca Włoszczowa Pół. Zakończona modernizacja dworca Włoszczowa Pół. Ponieważ na forum toczyła się swego czasu ożywiona dyskusja na temat stacji Włoszczowa pozwalam sobie na przerzucenie materiałów ze strony PKP: Od 16 października tego roku mieszkańcy zachodniej części województwa świętokrzyskiego będą mieli dostęp do szybkiego połączenia kolejowego z Krakowem, Częstochową i Warszawą obsługiwanego przez pociągi Ekspresowe i Tanich Linii Kolejowych PKP Intercity. Grupa PKP w ramach modernizacji odcinka Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie (ekspresowej drogi kolejowej E65) przebudowała oddaloną 60 kilometrów od Kielc stację Włoszczowa Północna, na której będą zatrzymywać się pociagi kursujące ekspresową drogą kolejową E65 łączącą Warszawę z Krakowem i Katowicami. W ramach inwestycji Grupa PKP zmodernizowała układ torowy, przebudowała sieć trakcyjną i wybudowała nowy przystanek kolejowy. Dla mieszkańców tego regionu podróż pociągiem do Warszawy skróci się do 1 godziny i 40 minut. Dotychczas trzeba było na to poświęcić od 3 do 5 godzin jadąc przez Kielce bądź Częstochowę. Podróż samochodem do Warszawy z tej części województwa trwa około 4 godzin, dlatego w sasiedztwie nowego przystanku kolejowego powstanie parking dla pasażerów kolei. Miesięcznie, z połączeń kolejowych w tym regionie województwa świętokrzyskiego korzysta 143 tysiące pasażerów. W tej chwili zachodnia część regionu świętokrzyskiego korzysta z bezpośrednich połączeń kolejowych z Kielcami, Częstochową, Wrocławiem, Katowicami, Radomiem i Lublinem Grupa PKP rozpoczęła inwestycję w marcu 2006 roku i jest ona prowadzona w ramach modernizacji odcinka Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie. Inwestorami są PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetyka i PKP S.A. Wykonawcą robót jest spółka Zakład Napraw Infrastruktury Radom. Inwestycja współfinansowana jest ze środków samorządu Miasta Włoszczowa i samorządu Powiatu Włoszczowa. Na koszty inwestycji składają się: 1. Budowa peronu o długości 300 m - 909,5 tys. zł 2. Roboty torowe realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii nr 4 – E65 na odc. Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie” - 1 838,5 tys. zł 3. Budowa parkingu wraz z odwodnieniem, oświetleniem i zagospodarowaniem terenu - 298,2 tys. zł. Rozkład jazdy pociągów 2006/2007 uwzględnia zatrzymanie na stacji Włoszczowa Północ następujących pociągów obsługiwanych przez PKP „Intercity” spółka z o.o.: 1. TLK „Augustyn Kordecki” relacji Warszawa Wschodnia - Częstochowa Główna, kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Warszawa Wschodnia16:18, przyjazd Włoszczowa 18:08, odjazd 18:09, przyjazd Częstochowa Główna 19:20, 2. TLK „Augustyn Kordecki” relacji Częstochowa Główna - Warszawa Wschodnia, kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Częstochowa Główna 5:02, przyjazd Włoszczowa 6:38, odjazd 6:39, przyjazd Warszawa Wschodnia 8:32, 3. Ex „Ernest Malinowski” relacji Warszawa Wschodnia - Kraków Główny / Krynica, kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Warszawa Wschodnia 5:53, przyjazd Włoszczowa 7:30, odjazd 7:31, przyjazd Kraków Główny 8:54, odjazd 9:00, przyjazd Krynica 13:11, 4. Ex „Ernest Malinowski” relacji Krynica / Kraków Główny - Warszawa Wschodnia., kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Krynica 15:46, przyjazd Kraków Główny 19:50, odjazd 20:00, przyjazd Włoszczowa 21:19, odjazd 21:20, przyjazd Warszawa Wschodnia 23:01, Temat: nowy rozkład jazdy PKP dla Bielska Białej nowy rozkład jazdy PKP dla Bielska Białej od 14.XII.2008 w życie wchodzi Nowy Rozkład Jazdy PKP. Pracuje w PKP InterCity i takowy już posiadam (prawdziwy w porównaniu do tego który dodał ktoś "dla jaj"! Pociągi Dalekobieżne: 03:39 -> Zakopane, POSP"Podhalanin" (Z) / przez Wadowice 04:00 -> Wisła Głębce, POSP "Podhalanin" (Z) 04:55 -> Warszawa Wsch., IC "Pilsko" (E) 05:05 -> Wrocław Główny, POSP "Szyndzielnia" 05:42 -> Wisła Głębce, TLK "Monciak-Krupówki" 06:55 -> Warszawa Wsch., IC "Ondraszek" 07:05 -> Częstochowa, RP "Częstochowianin" 07:30 -> Zwardoń, RP "Rachowiec" (C) 07:55 -> Gdynia Główna, EX "Klimczok" (E) 09:40 -> Zilina RP, "Skalnica" 12:19 -> Katowice RP, "Góral" 13:10 -> Bydgoszcz Główna, POSP "Soła" / przez Katowice, Częstochowę, Łódź 13:40 -> Białystok, POSP "Zamenhof" / przez Katowice, Częstochowę, Warszawę 13:55 -> Gdynia Główna, EX "Heweliusz" (N) 16:00 -> Lublin, POSP "Sztygar" (A) / przez Katowice, Kielce, Radom 16:23 -> Katowice, RP "Magurka" 16:29 -> Zilina, RP "Góral" 16:55 -> Warszawa Wsch., EX "Beskidy" 17:06 -> K. Koźle, RP "Sułkowski" (C) 17:15 -> Częstochowa, RP "Trzy Kopce" 17:45 -> Kołobrzeg, POSP "Delfin" (w) / przez Katowice, Bytom, Ostrów Wielkopolski 17:55 -> Świnoujście, POSP "Pomerania" (w) / przez Rybnik, Wrocław 19:17 -> Kraków Główny, RP "Skalnica" 19:56 -> Katowice, RP "Rachowiec" (C) 21:35 -> Gdynia Główna, POSP "Skrzyczne" (H) / przez Katowice, Częstochowę, Łódź, Bydgoszcz 22:12 -> Suwałki / Ełk, POSP "Pogoria" (w) / przez Katowice, Częstochowę, Warszawę, Białystok do Suwałk / przez Katowice, Częstochowę, Warszawę, Iławę, Olsztyn do Ełku 23:05 -> Szczecin Główny, POSP "Podhalanin", (Z) / przez Katowice, Gliwice, Wrocław, Poznań 23:20 -> Gdynia Główna / Warszawa Wsch., TLK "Monciak-Krupówki" / przez Katowice, Warszawę pociągi OSOSBOWE Wadowice: 06:33-do KrK, 10:51, 13:51(D), 14:40, 15:49(D), 18:30, 22:36(B) Cieszyn: 06:18, 14:45, 18:40 Żywiec: 05:03(D), 05:28, 06:31, 07:28(D), 07:30(C)(Rachowiec), 08:29, 09:24, 09:40(Skalnica), 11:13(E), 11:52, 12:36, 13:31, 14:41(D), 15:35, 16:04, 16:29(Góral)16:57, 17:34, 18:52, 19:57, 21:33, 22:37 Zwardoń: 05:28, 06:31, 07:30(C), 09:40, 13:31, 14:41(D), 15:35, 16:29, 18:52, 21:33-do Rajczy, 22:37 Katowice: 04:05, 05:16(D), 05:27(E)-do Czechowic, 05:44, 06:16, 07:05 (Częstochowianin),07:19, 08:16, 09:36, 10:40(D), 11:29-do Raciborza, 12:19(Góral), 12:58, 13:25(D)-do Czechowic, 14:17, 15:10(D), 15:38- do Zebrzydowic, 16:23(Magurka), 16:37, 17:15(Trzy Kopce), 18:03, 19:04, 19:56(C)(Rachowiec), 20:12, 21:17, 22:22 IC - Pociąg InterCity EX - Pociąg Expresowy TLK - Pociąg Tanich Linii Kolejowych POSP - Pociąg Pospieszny RP - Pociąg RegioPlus (Przyspieszony) (A) - Kursuje w (5),(6),(7), Święta, w Wakacje Codziennie (B) - Kursuje codziennie oprócz (6) (C) - Kursuje w (6),(7)i święta (D) - Kursuje (1)-(5) (E) - Kursuje (!)-(6) (H) - Kursuje w wakacje, ferie, święta, pozatym w (5)i(7) (N) - Kursuje w (7) (w) - Kursuje w Wakacje (Z) - Kursuje w wakacje, ferie i długie weekendy *Trzy Kopce, Sułkowski, Delfin, Pomerania - nazwy nie pewne w 100% Temat: Niemcy chcą zablokować szybką kolej w Polsce. Niemcy chcą zablokować szybką kolej w Polsce. biznes.onet.pl/5,1561135,prasa.html Niemcy chcą zablokować szybką kolej w Polsce (Gazeta Prawna/12.06.2009, godz. 03:00) O kontrakt na 20 szybkich pociągów dla PKP Intercity biją się najwięksi producenci taboru szynowego. W tle zamówienia wartego 1,5 mld zł toczy się walka przewoźników o wpływy. Rywalizacja o zamówienie w trybie tzw. dialogu konkurencyjnego trwa od sierpnia 2008 r. Według harmonogramu 14 pierwszych pociągów zostanie dostarczonych jeszcze przed Euro 2012. 20 proc. kosztów ich zakupu ma dofinansować UE. Z przetargu zostały już wykluczone dwie hiszpańskie firmy, CAF i Talgo. W grze pozostało czterech producentów. – Zaoferujemy pociągi z rodziny Zefiro – mówi GP Janusz Kućmin, szef kanadyjsko-francuskiego Bombardiera w Polsce. To dobra wiadomość, bo w ocenie ekspertów Zefiro są ekonomiczne w utrzymaniu i cieszą się w świecie dobrą opinią. Partnerem koncernu w walce o kontrakt jest bydgoska Pesa. Ochotę na zwycięstwo ma francuski Alstom oferujący pociągi Pendolino. Korzystają one z tzw. wychylnego pudła pozwalającego pokonywać zakręty z większymi prędkościami. PKP IC nie zdecydowały jeszcze, czy zamówią składyo takiej konstrukcji. Powód – na prostych trasach w Polsce nowinka może okazać się jedynie drogim gadżetem. Pozwala ona skrócić czas podróży z Gdańska do Wrocławia zaledwie o 7– 15 min. Francuzi są jednak bardzo zdeterminowani, a więc i skłonni do modyfikacji swojej oferty. – Jesteśmy w stanie zaproponować nasz produkt w tańszej wersji bez tzw. wychylnego pudła – mówi GP Hubert De Blay, dyrektor strategiczny w Alstomie. Walkę o zamówienie zapowiada także niemiecki Siemens oferujący Intercity pociągi Velaro, które ponad 600-km trasę z Madrytu do Barcelony pokonują w 2 godz. 25 min. Odpuszczać nie zamierza także włoski koncern AnsaldoBreda, który o kontrakt walczy wraz z nowosądeckim Newagiem. Włosko-polskie konsorcjum najpewniej zaoferuje Albatrosy jeżdżące m.in. w Holandii i Belgii. Na razie PKP IC nie zaprosiły jeszcze producentów do przedstawienia swoich propozycji. Zdaniem grupy ekspertów powołanych przez Komisję Europejską, EBI i EBOiR, która ocenia duże inwestycje dotowane przez UE – zakup przez Polskę superpociągów jest nieuzasadniony ekonomicznie. Według naszych rozmówców z firm doradczych, należących do tzw. wielkiej czwórki, to element walki przewoźników o rynek. Od 2010 roku będą mieli oni prawo do kabotażu, czyli przewozu pasażerów na wewnętrznych trasach. PKP IC nie ukrywają swoich aspiracji i postawiły nawet wymóg w przetargu, aby w terminie 12 miesięcy od dnia dostawy ostatniego pociągu posiadał on dopuszczenie do eksploatacji na terenie Niemiec, Czech i Austrii. Do tego może jednak nie dojść. – Podczas dzielenia unijnych środków Niemcy mają wiele do powiedzenia, bo od lat są największym płatnikiem netto w UE. Tymczasem oczkiem w głowie kolejnych rządów są narodowe koleje Deutsche Bahn. Kupowanie superpociągów przez polskiego przewoźnika nie leży w ich interesie, bo boją się, że Polacy odbiorą im część klientów – przyznają nieoficjalnie eksperci od projektów infrastrukturalnych. PKP IC na razie nie komentują sprawy i zapowiadają rozstrzygnięcie przetargu jeszcze w tym roku. 400 mln euro będą kosztowały 20 superszybkie pociągi dla Intercity. 250 km/h to prędkość, z jaką będą pokonywały trasę z Gdańska na Śląsk. Temat: Pogrzeb pociągów InterCity na dworcu w Rybniku Pogrzeb pociągów InterCity na dworcu w Rybniku To samo będzie w lubelskim! Szanowni Państwo W imieniu Grupy Obrony Kolei na Roztoczu zapraszam na ostatnie pożegnanie z pociągami, które odbędzie się w poniedziałek 31 sierpnia o godzinie 9.45 na stacji kolejowej w Bełżcu. Wspólnie pożegnamy wtedy ostatni pociąg z Zamościa do Wrocławia, który przybędzie do Bełżca o godz. 10.04. Przy dźwiękach orkiestry pogrzebowej i w żałobnym nastroju zamanifestujemy kolejny raz swój sprzeciw wobec likwidacji połączeń kolejowych na Zamojszczyźnie. Od momentu powstania naszej grupy codziennie staraliśmy się wywalczyć zmianę tej niekorzystnej dla nas decyzji. Odbyło się wiele spotkań i rozmów na różnych szczeblach. Niestety na próżno. PKP Intercity będące spółką Skarbu Państwa nie zważając na protest społeczny doprowadziło do likwidacji ostatnich kolejowych połączeń naszego regionu z Polską. Tym samym spółka Skarbu Państwa dokonała zamachu na samo Państwo czyli na nas – obywateli. Odbierając nam nadane Konstytucją RP prawo do zrównoważonego rozwoju (Art. 5. Rzeczpospolita Polska strzeże niepodległości i nienaruszalności swojego terytorium, zapewnia wolności i prawa człowieka i obywatela oraz bezpieczeństwo obywateli, strzeże dziedzictwa narodowego oraz zapewnia ochronę środowiska, kierując się zasadą zrównoważonego rozwoju.) skazano nasz region na zacofanie i zapomnienie. Na ponury żart zakrawa informacja, która ukazała się dziś w mediach dotycząca planów rozwojowych PKP IC. Plany te dotyczą tylko już rozwiniętych i bogatych regionów naszego kraju. Dlatego ponownie zaprotestujemy przeciw cywilizacyjnej degradacji Roztocza i Zamojszczyzny pokazując PKP IC „czerwoną kartkę”. Jednocześnie liczymy na wsparcie Urzędu Marszałkowskiego i przejęcie przez województwo współfinansowania wraz z PKP Przewozy Regionalne likwidowanych połączeń. To, że mogą one być opłacalne niech świadczy ten prosty fakt z dnia dzisiejszego. Do pociągu relacji Zamość – Wrocław tylko na stacji Bełżec wsiadło 45 osób. W załączeniu fotografie. Nasz region i jego mieszkańcy potrzebują regularnej i dobrze zorganizowanej komunikacji publicznej z resztą Polski. Mamy nadzieję na liczne przybycie na nasze pożegnanie z koleją przedstawicieli mediów, samorządów oraz zwykłych mieszkańców regionu. Jeszcze raz głośno wyrazimy swój zdecydowany protest przeciwko marginalizacji naszej pięknej małej ojczyzny. Michał Basiński Grupa Obrony Kolei na Roztoczu tel. 604 544 636 Andrzej Adamek - Wójt Gminy Bełżec Michał Basiński - prezes LOT Roztocze Robert Marchwiany - portal zamosconline.pl Marian Kuropaś - w-ce przew. MZZ Rewidentów Taboru ZC IC Alicja Kuropaś - Stowarzyszenie Art Avanti z Zamościa Sławomir Zimosz Stowarzyszenie Padwa Północy z Zamościa Temat: Sobota Prasująca: Zimna wojna domowa ogarnęła m... Donald Tusk - "Zburzyć Stację Włoszczowa"? Nowe połączenia kolejowe dla mieszkańców województwa świętokrzyskiego Od 16 października tego roku mieszkańcy zachodniej części województwa świętokrzyskiego będą mieli dostęp do szybkiego połączenia kolejowego z Krakowem, Częstochową i Warszawą obsługiwanego przez pociągi Ekspresowe i Tanich Linii Kolejowych PKP Intercity. W ramach inwestycji Grupa PKP zmodernizowała układ torowy, przebudowała sieć trakcyjną i wybudowała nowy przystanek kolejowy. Dla mieszkańców tego regionu podróż pociągiem do Warszawy skróci się do 1 godziny i 40 minut. Dotychczas trzeba było na to poświęcić od 3 do 5 godzin jadąc przez Kielce bądź Częstochowę. Miesięcznie, z połączeń kolejowych w tym regionie województwa świętokrzyskiego korzysta 143 tysiące pasażerów. W tej chwili zachodnia część regionu świętokrzyskiego korzysta z bezpośrednich połączeń kolejowych z Kielcami, Częstochową, Wrocławiem, Katowicami, Radomiem i Lublinem. Grupa PKP rozpoczęła inwestycję w marcu 2006 roku i jest ona prowadzona w ramach modernizacji odcinka Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie. Inwestycja współfinansowana jest ze środków samorządu Miasta Włoszczowa i samorządu Powiatu Włoszczowa. Na koszty inwestycji składają się: 1. Budowa peronu o długości 300 m - 909,5 tys. zł 2. Roboty torowe realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii nr 4 – E65 na odc. Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie” - 1 838,5 tys. zł 3. Budowa parkingu wraz z odwodnieniem, oświetleniem i zagospodarowaniem terenu - 298,2 tys. zł. Rozkład jazdy pociągów 2006/2007 uwzględnia zatrzymanie na stacji Włoszczowa Północ następujących pociągów obsługiwanych przez PKP „Intercity” spółka z o.o.: 1. TLK „Augustyn Kordecki” relacji Warszawa Wschodnia - Częstochowa Główna, kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Warszawa Wschodnia16:18, przyjazd Włoszczowa 18:08, odjazd 18:09, przyjazd Częstochowa Główna 19:20, 2. TLK „Augustyn Kordecki” relacji Częstochowa Główna - Warszawa Wschodnia, kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Częstochowa Główna 5:02, przyjazd Włoszczowa 6:38, odjazd 6:39, przyjazd Warszawa Wschodnia 8:32, 3. Ex „Ernest Malinowski” relacji Warszawa Wschodnia - Kraków Główny / Krynica, kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Warszawa Wschodnia 5:53, przyjazd Włoszczowa 7:30, odjazd 7:31, przyjazd Kraków Główny 8:54, odjazd 9:00, przyjazd Krynica 13:11, 4. Ex „Ernest Malinowski” relacji Krynica / Kraków Główny - Warszawa Wschodnia., kursującego według rozkładu jazdy: odjazd Krynica 15:46, przyjazd Kraków Główny 19:50, odjazd 20:00, przyjazd Włoszczowa 21:19, odjazd 21:20, przyjazd Warszawa Wschodnia 23:01. Dodatkowe informacje: Michał Wrzosek Rzecznik Prasowy PKP S.A. Temat: modernizacja lini kolejowej Cieszyn-Katowice modernizacja lini kolejowej Cieszyn-Katowice Za onet biznes.onet.pl/0,1538214,wiadomosci.html Przed piłkarskimi Mistrzostwami Europy w 2012 r. nie powstaną w Polsce linie kolejowe wysokich prędkości - rzędu 300-350 kilometrów na godzinę. Zamiast tego zmodernizowanych zostanie ponad tysiąc kilometrów istniejących już linii - tak by pociągi mogły po nich jeździć z prędkością 200-220 kilometrów na godzinę. O planowanym w najbliższych latach kierunku modernizacji sieci kolejowej w Polsce mówili podczas piątkowej konferencji prasowej w Katowicach minister transportu Jerzy Polaczek oraz dyrektor Polskich Kolei Państwowych SA, Andrzej Wach. Wybór ministra transportu i rządu był taki, że albo Polska zaangażuje się w budowę i w sfinansowanie w całości ze środków przewidzianych na infrastrukturę kolejową jednego projektu - połączenia szybką koleją Warszawy z Wrocławiem i Poznaniem, albo te środki zostaną przeznaczone na modernizację istniejących i ważnych z punktu widzenia Polski i Europy korytarzy kolejowych E-20 i E-30 - powiedział Polaczek. Wskazał, że zamiast rozważanej w ostatnim czasie budowy od podstaw tzw. linii "Y" - przeznaczonej dla pociągów wysokiej prędkości, które miałyby kursować z Warszawy przez Łódź i Kalisz do Wrocławia i Poznania, wybrano koncepcję zmodernizowania ponad tysiąca kilometrów istniejących już linii kolejowych w Polsce. Ten jeden projekt pochłonąłby 100 proc. środków na najbliższe siedem lat. Inwestycja budowy szybkiej kolei jest rozważana, ale np. w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Skala środków własnych grupy PKP czy budżetu państwa nie jest nieograniczona - podkreślił minister transportu. Planowane modernizacje linii do prędkości ponad dwustu kilometrów na godzinę obejmą przede wszystkim dwie główne linie biegnące z zachodu na wschód Polski: E-20 z Kunowic przez Poznań i Warszawę do Terespola i E-30 ze Zgorzelca przez Wrocław, Katowice i Kraków do Medyki. Minister Polaczek wskazał, że wybór modernizacji istniejących linii pozwoli również na zakup ze środków unijnych nowoczesnego taboru za co najmniej 400 mln euro. "Do tego trzeba doliczyć własne inwestycje kredytowe spółki PKP Intercity, które już dziś wynoszą ponad 1 mld zł, a także inwestycje Przewozów Regionalnych, które modernizują zespoły trakcyjne i będą dokonywały zakupów nowych składów" - zaznaczył minister transportu. Prezes PKP powiedział, że zgodnie z rządowymi planami do 2013 r. ma powstać dokumentacja projektu budowy szybkiej kolei, w kolejnym okresie unijnego planowania - po 2013 r. - mogłaby natomiast nastąpić realizacja pierwszych etapów tej inwestycji, Ocenił też, że budowa takiej linii przed 2012 r. jest nierealna z powodu czasochłonności przedsięwzięcia. Rok 2012 nie jest realny nie ze względu na brak umiejętności czy środków. Przygotowanie podobnych projektów w Europie Zachodniej trwa kilkanaście lat. Natomiast podwyższenie prędkości do 200-220 kilometrów na godzinę na istniejących liniach - w tym m.in. z Warszawy do Katowic - jest realne - podkreślił Wach. Według informacji resortu transportu, w ciągu najbliższych 6 lat budżet państwa, Grupa PKP i Unia Europejska tylko na Śląsku zainwestują w infrastrukturę kolejową ok. 2 mld euro. Największa część tej sumy przypadnie na modernizację linii kolejowych z Katowic do Zwardonia, Cieszyna i Opola, a także przebudowę dworca kolejowego w Katowicach. Prócz tego, spółka Polskie Linie Kolejowe - niezależnie od projektu linii "Y" - chce przystosować linię z Katowic do Warszawy dla prędkości 300 kilometrów na godzinę. Aby było to możliwe, konieczne będzie zmodernizowanie i przedłużenie istniejącej Centralnej Magistrali Kolejowej. Projektanci planują takie poprowadzenie nowego odcinka trasy, by połączyć ją z lotniskiem w Pyrzowicach. Temat: Już niedługo samolotem do Warszawy ! ;) Już niedługo samolotem do Warszawy ! ;) Rosną podniebni rywale dla PKP Marta Filipiak, KK, Puls Biznesu 14-07-2005, ostatnia aktualizacja 14-07- 2005 14:40 Kolejny nowy przewoźnik lotniczy wkracza na krajowe trasy. Rywalizacja lotnictwa z koleją o pasażerów w końcu nabiera realnego wymiaru Kolejny nowy przewoźnik lotniczy wkracza na krajowe trasy. Rywalizacja lotnictwa z koleją o pasażerów w końcu nabiera realnego wymiaru. Od ubiegłego roku na polskim niebie robi się coraz tłoczniej. Prym wiodą tanie linie, obsługujące zagraniczne trasy. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się jednak obsługa połączeń krajowych. Kolejną firmą, która się za to weźmie, jest Adviser. Na jej bazie ma powstać spółka przewozowa skupiająca się na połączeniach z Małopolski. Dla biznesmenów - Planujemy połączenia z Krakowa do Gdańska, Poznania, ale także do Berlina. Usługi kierujemy głównie do pasażerów biznesowych z Małopolski, więc rozkład lotów dostosujemy do ich potrzeb - mówi Tadeusz Beliwar, prezes Advisera. - Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego analizuje objęcie udziałów w spółce. W ten sposób mielibyśmy wpływ na rozwój nowych połączeń - wyjaśnia Witold Śmiałek, wicemarszałek województwa małopolskiego. Nowi udziałowcy spółki mają stanowić większość. - Łączna wartość projektu, razem z kapitałem własnym, leasingiem i kredytem, to 8-10 mln EUR. Skład inwestorów jest finalizowany - z tym że pewna część udziałów nie jest jeszcze formalnie objęta - tłumaczy Stanisław Popów, wiceprezes ds. finansowych projektu. Spółka ma rozpocząć działalność jesienią, a pierwszych lotów można spodziewać się niedługo potem. - Wystartujemy w grudniu lub styczniu, a rentowność operacyjną mamy osiągnąć po trzech kwartałach działalności - twierdzi Stanisław Popów. Inni nie zostają w tyle Choć dziś jeszcze na trasach krajowych działa właściwie EuroLOT, to już wkrótce powinno się na nich zaroić od samolotów. Niedawno LOT ogłosił, że prywatna firma Jet Air będzie wykonywała loty na trasach, których narodowemu przewoźnikowi nie opłaca się obsługiwać. Dlatego na lotniczej mapie Polski przybędą połączenia z Warszawy do Zielonej Góry i Łodzi. Ponadto spółka dołoży połączenie do Bydgoszczy. Zgodnie z zapowiedziami, pierwsze loty mają się odbyć we wrześniu, choć jak na razie Jet Air nie ma jeszcze czym obsługiwać tras. Miał latać 19-osobowymi samolotami Jetstream, jak dotąd jednak nie ma ich w swojej flocie. Kolejne problemy napotyka także projekt latania ukraińskimi samolotami AN24. Według pierwszych informacji miał je obsługiwać przewoźnik ukraiński. Niestety, przepisy unijne wymuszą inne rozwiązanie. - Postanowiliśmy utworzyć spółkę zarejestrowaną w Polsce - wyjaśnia Zbigniew Sałek, wiceprezes Portu Lotniczego we Wrocławiu, organizator przedsięwzięcia. Wymagane jest bowiem, by firma latająca na terenie UE posiadała kapitał pochodzący z terenu wspólnoty. - Połączenia krajowe na pewno będą się rozwijały. Niekoniecznie tak żywiołowo, jak to jest zapowiadane, ale z pewnością staną się coraz bardziej popularne - uważa Włodzimierz Rydzkowski, profesor katedry polityki transportowej Uniwersytetu Gdańskiego. Konkurencja dla PKP Wszystkie te pomysły wydają się mieć szanse powodzenia, zwłaszcza jako konkurencja dla wielogodzinnych podróży kolejowych. Przynajmniej na trasach, których celem nie jest stolica. - Wszystko zależy od oferty cenowej i czasu przejazdu w porównaniu z innymi środkami transportu. Jeśli chodzi o połączenia Gdańska czy Krakowa z Warszawą to jeszcze wciąż podróż pociągiem jest atrakcyjna. Na trasie z Gdańska do Wrocławia korzystniejszy byłby transport lotniczy, głównie ze względu na czas - mówi Włodzimierz Rydzkowski. Same PKP dobrze wie, że lotnicze połączenia tworzą konkurencję. - Funkcjonują takie relacje dalekobieżne, np.: z Warszawy do Wrocławia czy do Szczecina, na których konkurencja linii lotniczych będzie dla nas zagrożeniem. Ale na wielu innych trasach nie będziemy przegrywać, bo kiedy uwzględni się cenę i czas dojazdu na lotniskoi z lotniska do centrum, to samolotem nie będzie ani szybciej, ani taniej. A dodatkowo u nas klient może stale korzystać z laptopa czy telefonu. Nie boję się tej konkurencji. Poza tym my także możemy uzupełniać ofertę lotniczą. Złożyliśmy LOT propozycję współpracy w sprawie dowożenia pasażerów do lotnisk, np. z Rzeszowa do Balic - informuje Jacek Prześluga, prezes PKP Intercity. ŹRÓDŁO: Marta Filipiak, KK, Puls Biznesu gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,49621,2820000.html Temat: PKP naciąga ludzi na podwójne bilety. PKP naciąga ludzi na podwójne bilety. Miejsce akcji: przedział kl. 2 pociągu relacji Przemyśl - Zielona Góra (Ślązak). Czas: Zeszły tydzień. Osoby: Pasażerka, Pasażer, Ważny Pan Konduktor. Było tak: jechałem z Wrocławia do Zielonej Góry. W kasie na Dworcu Głównym kupiłem bilet i grzecznie zająłem miejsce siedzące w owym wynalazku cudnej urody. Razem ze mną wsiadła jakaś pani w średnim wieku. Po pół godzinie jazdy przyszedł pan i władca owego środka lokomocji celem kontroli biletów. Mój był OK, zaś wobec jadącej pani stwierdził: - Ma pani nieważny bilet. -Jak to nieważny, dopiero co kupiłam w kasie. - Ale nie w tej. - Jak to nie w tej? - to jest PKP Intercity, a pani ma bilet z Tanich Linii Kolejowych (czy jakoś tak). -Ależ przecież w kasie kupiłam... - Powinna mieć pani bilet jak ten pan powiedział wskazując na mnie. Mój bilet był koloru mniej więcej kremowego, zaś owej pani zielonkawy. - ...ale przecież pociąg się zgadza, data, klasa nie dawała za wygrana skonsternowana niewiasta. - Muszę Pani wystawić bilet ręczniewestchnął i zawyrokował jego konduktoryjność. - Ale przecież będę musiała znowu zapłacić! - No właśnie odrzekł. Plus opłata za wypisanie. Wypisał, skasował i poszedł. Pani westchnęła, Ja zrobiłem oczy jak pięć złotych, szczęka mi opadła, wyraziłem współczucie i tyle. Panie, które siedziały już wcześniej w przedziale, bo jechały z Górnego Śląska, powiedziały że tak właśnie jest, i na dowód pokazały swoje bilety, których również nie uznano i sprzedano im dodatkowe. Puenta. Ludzie uważajcie, gdzie kupujecie bilet! Bo wcale nie oznacza, że gdziekolwiek z nim dojedziecie. Co się okazało (w wyniku mojego osobistego dochodzenia). Nasze najwspanialsze koleje żelazne podzieliły się już na tyle spółek, tworząc właściwie mafijną strukturę ośmiornicy, że same nie wiedzą co komu sprzedają, gdzie i po co jeżdżą. A najważniejsze i najbardziej zaskakujące jest to, iż pasażerowie ośmielają się im jeszcze przeszkadzać w tej radosnej twórczości. Konsekwencją podziału jest i to, że pociągi pasażerskie oddzielono od pospiesznych, dla każdego z nich tworząc osobne spółki, z własnym systemem kas i rozliczeń. Nie ma już nawet osobowych i pospiesznych! Takie pojęcia zniknęły! Pociągi nazywają się obecnie od nazwy spółki, a nie rodzaju pociągu. Nie idzie się rozeznać. A teraz najważniejsze. UWAGA: KASY SPRZEDAJĄ BILETY NA POCIĄGI KONKURENCJI, ALE WZAJEMNIE ICH SOBIE NIE HONORUJĄ!!! A pasażerowie jeszcze się ośmielają konduktorów denerwować, mając ważne bilety, ale z niewłaściwej kasy. Oklaski! Owacja na stojąco! Niech żyją sto lat (w doskonałym samopoczuciu) oraz utworzą jeszcze kilka spółek. PS. Opisana historia wydarzyła się naprawdę, wszystkie występujące postacie są jak najbardziej autentyczne, a PKP (Pięknie-kurna-pięknie) jeździ niestety dalej... KONIEC Temat: Rozwój Torunia? Dużo zależy od mieszkanców Propozycja Hecera tras kolei IC, BiT City... cz.1 Gratuluję hecerze opracowania, które uwzględnia od swoich pierwszych punktów rozważania o miejscu naszego regionu W CAŁEJ POLSCE. Krok po kroku docieramy do bardziej szczegółowych mapek. Pomysły są iście oryginalne, jednakże mam kilka uwag: - IC Gdańsk-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław - ideą szybkich kolei Intercity (w całej Europie) jest, by zatrzymywały się na jak najmniejszej liczbie przystanków. A nie tak, jak obecnie TLK (Tanie Linie Kolejowe) Bydgoszcz-Warszawa, jedyna trasa PKP Intercity S.A. przechodząca przez nasz region (również przez Toruń). - W związku z powyższym i Twoją propozycją - przystankiem tego IC w Bydgoszczy byłby nowy/stary/rozbudowany dworzec w Trzcińcu, zamiast Dworca Bydgoszcz Główna. Zatem IC Północ-Południe jechałoby zapewne z Gdyni - Dworca Głównego (jak obecnie IC Gdynia-Warszawa), przez Gdańsk Główny, Poznań Główny, Wrocław Główny, a w Bydgoszczy w środku lasu, bo... lotnisko? - sam pomysł stacji przesiadkowej IC przy lotnisku NIE jest zły, jednakże nie wyobrażam sobie, by na tak krótkiej trasie takie IC zatrzymywało się wpierw na Dworcu Bydgoszcz Główna, a parę kilometrów dalej w Trzcińcu na Dworcu Central Poland Airport (lub o innej "czadowej" nazwie). 2 postoje IC w Bydgoszczy raczej nie wypalą, zatem coś trzeba będzie wybrać... Postój na głównym dworcu w mieście czy przy lotnisku? Jeśli przy lotnisku, to dla mieszkańców Bydgoszczy będzie to co najmniej "mały problem" z dojazdem... Inna sprawa - jako człowiek z Torunia możesz nie być wtajemniczone w lokalne problemy - połowa pasa startowego PLB leży wciąż na gruncie... GMINY BIAŁE BŁOTA (zapewne jeden z masy przykładów radosnej twórczości ostatniej reformy administracyjnej...). Trzciniec również leży na terenie gminy Białe Błota. Zapewne słyszałeś o problemach Bydgoszczy z powiększeniem swojego obszaru - głównie o ziemie od gminy Białe Błota, gdzie znajduje się połowa pasa startowego - PLB niestety leży w 2 gminach jednocześnie... A teraz: Zatem mamy już IC (a może nawet EC, Eurocity Gdynia-Praha?) przechodzące przez Bydgoszcz, sprawa przystanku IC w Bydzi jest rozwiązana (Dworzec B.Główna, nowy w Trzcińcu-Lotnisko albo oba???). Zatem teraz mówimy o BiT City, wspaniałym pomyśle władz miasta Torunia (z inicjatywą wyszło Wasze miasto, jak podają na kujawsko-pomorskie.pl). W samej idei nasza wspólna kolejka jest pomysłem iście rewelacyjnym, jak SKM w Trójmieście. Jednakże propozycje tras są moim zdaniem TRAGICZNE: - Wisła stanowi naturalną barierę dla wszelkich przebiegów, jak i dla rozwoju Bydgoszczy na wschód (szczególnie, że "klinem" wcina się tam powiat toruński ziemski, co przekreśla jakiekolwiek inwestycje Bydgoszczy na terenach położonych po drugiej stronie wielkiej rzeki; do tego dochodzą rezerwaty przyrody) - mamy do wyboru trasę: Temat: Obchody w rocznicę śmierci JP II Obchody w rocznicę śmierci JP II Obchody w Polsce Jasna Góra: Modlitwa i koncert w rocznicę śmierci Jana Pawła II Modlitwą i uroczystym koncertem uczci w niedzielę pamięć Jana Pawła II Jasna Góra. W pierwszą rocznicę śmierci papieża w Częstochowie odbędzie się "Jasnogórska Modlitwa ze Sługą Bożym Janem Pawłem II".» PAP, MZ / 2006-03-28 16:45:00 Gheorghe Zamfir wystąpi w Polsce w hołdzie Janowi Pawłowi II Światowej sławy wirtuoz fletni Pana Gheorghe Zamfir przyleciał we wtorek po południu do Polski. Artysta wystąpi 2 kwietnia we Wrocławiu, w rocznicę śmierci Jana Pawła II, w koncercie poświęconym pamięci papieża-Polaka.» PAP, MZ / 2006-03-28 15:48:00 O. Jan Góra: Jan Paweł II był i jest gigantem Jan Paweł II jest ciągle obecny w życiu młodych Polaków; papież, który młodzieży nie obiecywał głupot, tylko wymagał, był i jest dla niej gigantem - mówi o. Jan Góra, dominikan, pomysłodawca i organizator spotkań młodzieży nad Jeziorem Lednickim.» PAP, msu / 2006-03-28 14:31:00 Artyści jazzowi zagrają i zaśpiewają w hołdzie dla Jana Pawła II Artyści jazzowi zagrają i zaśpiewają w hołdzie Janowi Pawłowi II. 30 marca w Krakowie zabrzmi kantata "Miłość mi wszystko wyjaśniła" skomponowana przez Joachima Mencla do poezji Karola Wojtyły.» PAP, ML / 2006-03-23 14:56:00 Bp Zając: Najważniejszy jest wymiar religijny obchodów pierwszej rocznicy śmierci Jana Pawła II Obchody pierwszej rocznicy śmierci Jana Pawła II mają przede wszystkim wymiar religijny i duchowy - podkreślał podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Krakowie bp Jan Zając.» PAP, msu / 2006-03-20 17:17:00 Specjalny pociąg do Rzymu na rocznicę śmierci Jana Pawła II 1 kwietnia w godzinach porannych wyruszy z Warszawy specjalny pociąg PKP Intercity do Rzymu, wiozący pielgrzymów, którzy będą chcieli wziąć udział w uroczystościach związanych z pierwszą rocznicą śmierci Jana Pawła II.» PAP, ML / 2006-03-16 19:42:00 W rocznicę śmierci Jana Pawła II zapłoną ogniska na beskidzkich szczytach Rodzinne koło PTTK "Szarotka" z Andrychowa i grupa modlitewna z Gronia Jana Pawła II zaapelowali do turystów i ludzi gór, by wspólnie uczcili pierwszą rocznicę śmierci Jana Pawła II.» PAP, msu / 2006-03-10 16:24:00 Jasnogórska modlitwa ze Sługą Bożym Janem Pawłem II W pierwszą rocznicę śmierci papieża Jana Pawła II, w niedzielę 2 kwietnia, na Jasnej Górze trwać będzie "Jasnogórska Modlitwa ze Sługą Bożym Janem Pawłem II".» PAP, msu / 2006-03-10 12:34:00 "Dziedzictwo Jana Pawła II - szacunek dla człowieka" Arcybiskup Stanisław Dziwisz, mówiąc w czwartek w Warszawie o przygotowaniach do obchodów pierwszej rocznicy śmierci Jana Pawła II, podkreślił, że Jego dziedzictwo to szacunek dla każdego człowieka.» PAP, msu / 2006-03-09 15:28:00 Polska msza za duszę Jana Pawła II 2 kwietnia na Lateranie 2 kwietnia, w pierwszą rocznicę śmierci Jana Pawła II, w rzymskiej bazylice świętego Jana na Lateranie zostanie odprawiona po południu msza za duszę papieża dla polskich pielgrzymów, przybyłych do Watykanu.» PAP, msu / 2006-03-09 14:44:00 Temat: Kolej chce pieniędzy Polityka kolejowa i nie tylko... a_o_s napisał: > czy mi sie wydaje, czy ty bronisz pkp. jesli tak, to podaj choc jeden argument > na to, ze ta instytucja ma szanse na zmiany. moim zdaniem w tej formie ich nie > ma. a jedna jaskolka wiosny nie czyni. > Tak bronię. Jest sporo złego na kolei, ale bardzo dużo tego złego to są zaszłości z lat 80- tych i 90-tych XX wieku. > co zas sie tyczy twojego postu, to: > intercity jest najdrozszym pociagiem. W relacji Wrocław - Kołobrzeg: poc. 38103 PKP PR bilet normalny w 2 kl. poc pośp. = 48,13 poc. 68414 PKP IC bilet normalny w 2 kl. poc TLK = 48.00 oprócz tego PKP IC stosuje dodatkowe formy zachęty: www.intercity.com.pl/5 > intercity nie dojezdza wszedzie, gdzie chcialby dostac sie klient. PKP PR też nie. > intercity jezdzi nie za czesto. Równie często jak PKP PR W relacji Wrocław - Warszawa masz: 5 par poc. PKP IC przez Poznań, 3 pary poc. PKP PR przez Łódź, 2 pary poc. PKP PR przez Opole. > w zwiazku z tym klientela to ludzie zamozni, a dla nich co raz czesciej > alternatywa sa linie lotnicze. www.intercity.com.pl/12?sond_id=28&action=result Jak można wywnioskować z tej sondy 51% osób interesujących się PKP IC należy do przedziału 18 - 26 lat > taki bilet powinien byc dostepny dla kazdego studenta [oczywiscie mam na mysli > dostepnosc biletu przez internet.], na kazdy typ pociagu. > Reasumując. Jeszcze długo - jeśli nie nigdy - nie kupisz biletu przez Internet w relacji Wrocław Główny - Pegów. Z obserwacji wiem, ze niektóre pomysły taryfowe ( vide: Bilet Weekendowy ), pojawiają się wpierw na PKP IC a następnie są wprowadzane przez PKP PR. Sytuacja PKP PR jest nieporównywalnie gorsza od PKP IC, ale wynika to z kretyńskiego podziału PKP dokonanego "Ustawą o restrukturyzacji i (...) PKP" z 8 marca 2000 roku. Fakt, faktem standart usług oraz siatka połączeń to jest jedna wielka kpina, ale porównując do stanu z przed lat 15-stu można zauważyć powolną poprawę. Kończąc przydługi wywód: Na PKP jest jeszcze mnóstwo do poprawienia - ale nie wyleczysz pacjenta nie karmiąc go, odmawiając mu lekarstw a do tego sprowadza się polityka samorządów. Które z resztą rozumiem, ale to jest na temat na osobny, długi wątek. A na sam koniec prowokacyjne pytanie: Czemu Samorząd Województwa Dolnośląskiego, skoro nie jest zadowolony ze współpracy z PKP PR, nie zawrze umowy na przewozy lokalne z innymi przewoźnikami kolejowymi, funkcjonującymi na Dolnym Śląsku? Temat: Z PKP pojedziemy po nowemu Z PKP pojedziemy po nowemu W grudniu wchodzi w nowy rozkład jazdy PKP. Kolej ma dobre wiadomości: likwidacji linii nie ma, a jest też sporo nowych pociągów. - Ale rozkład ma parę wad - przyznają specjaliści z PKP W Lubuskiem nowy rozkład jazdy wchodzi 10 grudnia. Pojawią się przede wszystkim połączenia szynobusowe. Nowy przyjedzie on do nas prosto z bydgoskiej fabryki Pesa 30 listopada. Będzie kursował na trasie Żary - Iłowa - Węgliniec i Żagań - Szprotawa - Niegosławice. Nowością jest fakt, że na tory wjedzie także autobus szynowy z Wielkopolski. Z tego połączenia ucieszą się pewnie kibice żużla, bo pojazd dotrze do Wschowy i Leszna. - Wielkopolski szynobus ma również obsługiwać linie między Wolsztynem a Zbąszynkiem i między Zbąszynkiem a Lesznem - mówi Leszek Ćwiliński, naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w PKP Przewozy Regionalne Ćwiliński. Dodaje, że na mapie połączeń będzie więcej pociągów na trasie Zbąszynek - Gorzów. W starym rozkładzie jeździły trzy razy dziennie, a teraz - pięć. Przybędzie pociągów z Zielonej Góry do Żar i Żagania. Dojadą także do Tuplic. Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem zyska również Rzepin. Według nowego rozkładu kursów z Zielonej Góry do Wrocławia bez przesiadki będzie siedem. To ukłon kolei w stronę studentów, którzy dojeżdżają do stolicy Dolnego Śląska - Wstyd, że Zielona Góra nie ma połączenia ze Szczecinem, gdzie studiuje dużo młodych - skarżyła się na forum "Gazety" internautka. PKP się ugięło. Do Szczecina ruszy przez Kostrzyn pociąg "Regalica". Powody do radości mają też mieszkańcy północnej części województwa. Od 10 grudnia w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg z Gorzowa Wielkopolskiego do Warszawy. - W Krzyżu wagony z Gorzowa Wlkp. będą dołączane do pociągu portowego, który jedzie do stolicy - wyjaśnia Grzegorz Dwojak, dyrektor PKP PR. Rozkład powinien pojawić się już 28 listopada na stronach internetowych PKP. Warto się z nim zapoznać, bo godziny niektórych dotychczasowych połączeń zmieniły się. - Ale żadnego połączenia nie zlikwidowaliśmy - zapewnia Dwojak. Okazuje się, że sporo podróżnych z niecierpliwością oczekuje na nowy rozkład. - Kiedy surfowałem po internecie, okazało się, że polski rozkład jest już na niemieckich stronach! A na naszych jeszcze nie - dziwi się Marek Abramowicz z Nietkowic, który na co dzień jeździ koleją do pracy. - Rozkład, jaki jest na niemieckich stronach, jest nieaktualny. To jedynie pierwotny projekt rozkładu - wyjaśnia Dwojak. Nowy rozkład nie jest jednak idealny. Są w nim wady, których nie można było uniknąć. Na przykład szynobus, który jedzie z Niegosławic do Żagania, nie jest skomunikowany z pociągiem InterCity z Berlina do Krakowa. - Rozkład jazdy jest jak organizm, w którym płynie krew. Wiadomo, że czasem zdarzają się w nim zatory - wyjaśnia Ćwiliński. Przedstawicieli PKP martwi jeszcze kwestia opłat za użytkowanie torów. Dotychczas płacili jedną stawkę podstawową. Teraz opłaty zostaną rozbite. - Stawka podstawowa została teraz obniżona. Ale dochodzą opłaty cząstkowe za wykonywane manewry czy na przykład za dojazd do bocznic. Jednak jeśli zsumujemy wszystkie opłaty, to ogólna stawka się nie zmieni. Ewentualnie może nieznacznie wzrosnąć lub zmaleć - wyjaśnia Leszek Witczak, naczelnik Wydziału Marketingu w regionalnym oddziale PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Czy w związku ze zmianami w opłatach za linie kolejowe zmienią się też ceny biletów? Tego jeszcze w PKP Przewozy Regionalne nie wiedzą. Pociąg jedzie - wybrane z nowego rozkładu jazdy Zielona Góra - Szczecin - godz. 6.04 Zielona Góra - Leszno - godz. 10.18 Gorzów - Warszawa - godz. 14.50 Zielona Góra - Niegosławice - godz. 11.20 news.komunikacja.krakow.pl/kraj/index.php?id=200611092 Temat: Niech PKP się wstydzą: To była koszmarna podróż Luksus w PKP EuroCity Berlin-Warszawa Expres to na tle luksusowych i miedzynarodowych pociagow wyglada blado. Wszyscy zachwycajacy sie tym pociagiem wychwalaja go bo maja tylko porownanie co najwyzej do popularnych "zoltkow" (dzis malowanych na czerwono). W takim przypadku moze sie ten pociag podobac. Ale ogolnie, co nim jade, to zawsze cos... raz wysiadla klima w 1 klasie, kazali sie przesiadac do "dwojek", innym razem brak wagonu restauracyjnego. Poza tym ciagle spoznienia, czesto nawet 1godz!!! Nie wiadomo tez po kiego wala ten pociag zatrzymuje sie w Koninie i Kutnie. Najlepszymi pociagami w tym kraju sa nowe Intercity i EuroNight. Intercity Fredro z Wroclawia do Warszawy, ktorym czesto jezdzilem - jedzie szybko, miedzy Poznaniem a Wawa zero stacji!! Nowoczesne wagony, nawet Biznes Klasa!!! A EuroNight Sobieski z Wawy do Wiednia - przdzial sypialny Deluxe, wraz z odtwarzaczem DVD. Najlepszy pociag przyjezdzajacy do ZG, to nie jest Express Lubuszanin. Ten pociag powinni zdegradowac do zwyklego pospiecha. Stare wagony (zielone i czerwone) przemalowane na kolor spolki InterCity S.A oraz wymienione siedzenia. Nic wiecej. Ani klimy, ani wyciszone wagony, zamiast restauracji zwykly Wars i jeszcze zabrali lokomotywe EP08 mogaca jechac 140km/h. Te zielone osiagaja max 120km/h. Poza tym pociag ma zawsze spoznienia. Najlepszy pociag do ZG to TLK Zielonogorzanin. I to tylko ze wzgledu na jeden wagon 2 klasy - ten bezprzedzialowy. Jest to nowy wagon, czysty, cichy, z klima, roletami w oknach i gniazdkami np pod laptopa. Trasa Zielona Gora - Wroclaw. Zgroza!!! Nikt tych torow o znaczeniu miedzynarodowym nie mial zamiaru remontowac. Wycofano wiec pociagi miedzynarodowe, inny jak EC Wawel jedzie okrezna trasa (z Berlina przez Cottbus, Forst, Zary, Zagan i Legnice do Wroclawia a potem stara trasa). Wroclaw staral sie o pieniadze na modernizacje linii i udalo im sie je zdobyc, wiec juz jest prawie gotowa druga co do waznosci miedzynarodowa trasa w Polsce Drezno-Wroclaw-Krakow-Lwow. Dodatkowo zmodernizowana bedzie trasa Wroclaw-Poznan do 200km/h. A do ZG co?? Pociesze tylko tyle, ze na tej trasie wlasnie rusza modernizacji, ale z Wrocka do max Glogowa. W tej chwili wymieniaja tory miedzy Rudna Gwizdanow a Scinawa. Tyle ze tempo tych prac jest takie, ze min za 4 lata skoncza odcinek Glogow-Wrocek. A ZG nadal spi. Za sukces w ZG mozna uznac kolejowa obwodnice dla Czerwienska (wkoncu). Ale narazie mamy tyle ze decyzja zostala podjeta, nic wiecej. Czekamy wiec na realizacje. To powinno skrocic podroz z ZG do Poznania do 1h50min (dla Ex). Ale to moze za 2 lata tak bedzie, a wtedy do wrocka bedziem jezdzic juz 4,5h :) Najciekawsza moja przygoda na PKP: 20 listopada 2007 - pierwszy wiekszy przymrozek. Mialem misje zajechac w ten dzien na chwile do Poznania a stamtad zalatwic sprawe do Wrocka i wrocic do ZG. Wyjazd 6:54 osobowy do Poznania. W Czerwiensku komunikat konduktora: "na trasie Czerwiensk - Zbaszynek gdzie jest tylko jeden tor pekla szyna, pojedziemy przez Rzepin" Od razu podziekowalem i wysiadlem. bilet zwrocilem. To by bylo dodatkowe 2 godziny do podrozy. Nie zdarzylbym dotrzec do wrocka na czas. sprawy w poznaniu nie zalatwilem. Wyjechalem PKS z ZG do Wro. Wracac mialem Slazakiem o 20:17 z wrocka. Tam podaja komunikat o spoznieniu ktore ostatecznie wzroslo do 120min!! Byle przymrozek i PKP siada. A zimy dopiero poczatek. Temat: Łódź znowu na bocznym torze Lubuskie serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3754421.html Z PKP pojedziemy po nowemu Mirosława Dulat 2006-11-24, ostatnia aktualizacja 2006-11-24 18:28 W grudniu wchodzi w nowy rozkład jazdy PKP. Kolej ma dobre wiadomości: likwidacji linii nie ma, a jest też sporo nowych pociągów. - Ale rozkład ma parę wad - przyznają specjaliści z PKP Kolejny nowy szynobus przyjedzie z Bydgoszczy w końcu listopada W Lubuskiem nowy rozkład jazdy wchodzi 10 grudnia. Pojawią się przede wszystkim połączenia szynobusowe. Nowy przyjedzie on do nas prosto z bydgoskiej fabryki Pesa 30 listopada. Będzie kursował na trasie Żary - Iłowa - Węgliniec i Żagań - Szprotawa - Niegosławice. Nowością jest fakt, że na tory wjedzie także autobus szynowy z Wielkopolski. Z tego połączenia ucieszą się pewnie kibice żużla, bo pojazd dotrze do Wschowy i Leszna. - Wielkopolski szynobus ma również obsługiwać linie między Wolsztynem a Zbąszynkiem i między Zbąszynkiem a Lesznem - mówi Leszek Ćwiliński, naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w PKP Przewozy Regionalne Ćwiliński. Dodaje, że na mapie połączeń będzie więcej pociągów na trasie Zbąszynek - Gorzów. W starym rozkładzie jeździły trzy razy dziennie, a teraz - pięć. Przybędzie pociągów z Zielonej Góry do Żar i Żagania. Dojadą także do Tuplic. Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem zyska również Rzepin. Według nowego rozkładu kursów z Zielonej Góry do Wrocławia bez przesiadki będzie siedem. To ukłon kolei w stronę studentów, którzy dojeżdżają do stolicy Dolnego Śląska - Wstyd, że Zielona Góra nie ma połączenia ze Szczecinem, gdzie studiuje dużo młodych - skarżyła się na forum "Gazety" internautka. PKP się ugięło. Do Szczecina ruszy przez Kostrzyn pociąg "Regalica". Powody do radości mają też mieszkańcy północnej części województwa. Od 10 grudnia w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg z Gorzowa Wielkopolskiego do Warszawy. - W Krzyżu wagony z Gorzowa Wlkp. będą dołączane do pociągu portowego, który jedzie do stolicy - wyjaśnia Grzegorz Dwojak, dyrektor PKP PR. Rozkład powinien pojawić się już 28 listopada na stronach internetowych PKP. Warto się z nim zapoznać, bo godziny niektórych dotychczasowych połączeń zmieniły się. - Ale żadnego połączenia nie zlikwidowaliśmy - zapewnia Dwojak. Okazuje się, że sporo podróżnych z niecierpliwością oczekuje na nowy rozkład. - Kiedy surfowałem po internecie, okazało się, że polski rozkład jest już na niemieckich stronach! A na naszych jeszcze nie - dziwi się Marek Abramowicz z Nietkowic, który na co dzień jeździ koleją do pracy. - Rozkład, jaki jest na niemieckich stronach, jest nieaktualny. To jedynie pierwotny projekt rozkładu - wyjaśnia Dwojak. Nowy rozkład nie jest jednak idealny. Są w nim wady, których nie można było uniknąć. Na przykład szynobus, który jedzie z Niegosławic do Żagania, nie jest skomunikowany z pociągiem InterCity z Berlina do Krakowa. - Rozkład jazdy jest jak organizm, w którym płynie krew. Wiadomo, że czasem zdarzają się w nim zatory - wyjaśnia Ćwiliński. Przedstawicieli PKP martwi jeszcze kwestia opłat za użytkowanie torów. Dotychczas płacili jedną stawkę podstawową. Teraz opłaty zostaną rozbite. - Stawka podstawowa została teraz obniżona. Ale dochodzą opłaty cząstkowe za wykonywane manewry czy na przykład za dojazd do bocznic. Jednak jeśli zsumujemy wszystkie opłaty, to ogólna stawka się nie zmieni. Ewentualnie może nieznacznie wzrosnąć lub zmaleć - wyjaśnia Leszek Witczak, naczelnik Wydziału Marketingu w regionalnym oddziale PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Czy w związku ze zmianami w opłatach za linie kolejowe zmienią się też ceny biletów? Tego jeszcze w PKP Przewozy Regionalne nie wiedzą. Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 181 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||