Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP inter city WrocławTemat: Kupa zwana Polskimi Kolejami Państwowymi ... Trasę Kraków- Przemyśl na razie nie oplaca się pokonywać samochodem (tak ją się pokonuje, szczególnie w zimie). I PKP zarabia, ale do czasu wybudowania autostrady Kraków- Tarnów, bo to ten odcinek jest wąskim gardlem na tej trasie. Trasa Wroclaw- Przemyśl tak bliska promilkowi jest podobna najbardziej dochodową dla spólki Przewozy Regionalne, bo nie kursuje na niej jeszcze dużo ekspresówi intercity (należące do innej spólki- Intercity sp. z o.o.). Temat: Miasto wybrało tramwaje plus. Będzie skoda Gość portalu: oko napisał(a): > Takim intercity relacji Psie pole Leśnica :) Od stycznia Wrocław wcale nie jest skazany na usługi PKP. Czesi i Niemcy służą pomocą we wprowadzeniu systemu szybkiej kolei miejskiej. Również francuzi, poprzez grupę Connex, chętnie weszli by do Wrocławia. Czas podróży z Psiego Pola na Leśnicę pociągiem może wynieść 15 minut, ale warunkiem do tego jest pogonienie Dutkiewicza z magistratu. Temat: W ramach przyjazni Warszawsko-Wroclawskiej Zaraz zajrzę do poczty, dziękuje pieknie. Ksiądz mnie przebukowal na sobotę, ale jak na razie na popołudnie, w najgorszym razie przyjde jak juz wszyscy bedą zdrowo rozbawieni i dogonię, szybko mi to idzie. Miłej podróży życzę, choc na trasie Wroclaw-stolica to raczej rzadkie (niedawno wracałam do wrocławia z przesiadka w Poznaniu pozpiesznym i zabuliłam wiecej niz za intercity, nie jestem pamiętliwa ale PKP musi upaść!) Temat: LOT walczy o przejęcie pasażerów kolei tanimi b... LOT walczy o przejęcie pasażerów kolei tanimi b... a moze by tak LOT miał zawsze taka ofertę dla pasażerów jeżdzę z Wrocławia do Warszawy InterCity i zdaża się że ma on opóżnienie 4-50 min. gdybym mogła wybierać między PKP a LOT zdecydowanie wybrałabym LOT nawet gdyby bilet miał kosztować tyle samo co w PKP Temat: 2011: Szybka jazda po mieście to pewnie jest zbyt trudne dla naszych planistow na zajeciach sluchalem ze tego sie da zrobic bo nie zgodzi sie PKP bo ma zatloczone tory... Nikt nie wpadl na pomysl do tej pory jednak na prosty pomysl by wybudowac dla tego miasta obwodnice kolejowa szczegolnie dla pociagow towarowych z nowym dworcem kolo bielan gdzie mozna by zrobic jednoczesnie centrum logistyczne... Podobnie dla pociagow pospiesznych i intercity mozna by zrobic nowy dworzec tak jak to zrobiono np w Avignonie... Pociagi regionalne moglby wtedy pelnic funkcje kolejek miejskich swobodnie wyjezdzac poza miasto... ale zeby wpasc na ten pomysl patrzac na mape mozna zauwazyc ze do Olesnicy i Trzebnicy i wielu innych miasteczek kolejka moglaby bez problemu dojechac. Siec kolejowa we Wroclawiu jest bardzo rozbudowana patrz plan miasta... no i mielibysmy sznase na prawdziwa kolej miejsa co wyjezdza poza miasto... szybki tramwaj zas oczywiscie tak ale taki jak w Heilbronie... ale to trzeba wiedziec o co chodzi... A tak bedziemy mieli szybki tramwaj i dalej korki niemozebne powodowane przez dziesiatki tysiecy ludzi dojezdzajace autami do Wroclawia do pracy, bo przeca za miasto w wiele miejsc nie jedzi nic... a prognozy sa taki ze wiele osob sie za miasto wyprowadzi w najblizszych latach... no ale widac my lubimy robic plany przestarzale juz na starcie A tak na marginesie by ten szybki tramwaj byl szybki naprawde to trzeba by mu wybudowac nieco mostow na Odrze bo chyba nie puscimy tego trawmaju przez most milenijny, trzebnicki, pomorski albo zwierzyniecki pozdrawiam utopistow Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów WROCŁAW-WARSZAWA 7 godzin Jak to możliwe, żebym 7 godzin spędzał w pociągu na jednej z najważnieszych tras w Polsce? Najlepiej było w Nowy Rok - pani we wrocławskiej kasie zaproponowała mi bilet na Intercity za 100 zł, ale zastrzegła, że będę miał miejsce stojące. Podziękowałem, a na następny pociąg do stolicy musiałem czekać od 16.23 do 23.35. Podróżowałem w kompletnym ścisku, bo nikt nie wpadł na to, żeby po sylwestrze doszepić parę wagonów z Jeleniej Góry do Warszawy, skąd ludzie wracali z nart. Miałem wrażenie, że PKP mnie jako klienta zupełnie ignoruje. Następnym razem zrzucam się ze znajomymi na benzynę, wybiorę Polski Ekspres albo PKS. PKP sucks! Temat: kiedy pociągiem z Ziel.Góry do Berlina Gdzieś około 2015... Linia do Rzepina i dalej Kostrzyna jest linią krajową a nie wojewódzką. Władze PKP przedstawiły plany modernizacji linii kolejowych z wykorzystaniem środków na lata 2007 - 2013. Okazuje się że popularna i zdegradowana "Odrzanka" będzie modrnizowana w latach 2013 - 2015 lub kilka lat później, chyba, że się wcześniej rozsypie. Niestety nie przewiduje się ponownego uruchomienia połączeń (InterCity i pospiesznych) Krakowa i Wrocławia z Belinem i Hamburgiem, gdyż woj. dolnośląskie rozpocznie remont linii przez Żary i Cottbus, którędy puszczone będą te pociągi. Z Zielonej Góry możliwa będzie realizacja połączeń regionalnych do Frankfurtu i Berlina po dogadaniu się kolie niemieckich i Urzędu Marszałkowskiego (bo PKP raczej takich połączeń nie uruchomią). Temat: Pojedziesz do Wrocławia tylko w jedną stronę zmiana rozkładu jazdy W nowym rozkładzie jazdy jest parę mocno nietrafionych zmian. Żeby utrudniać dojazd do i z Wrocławia ?! Jeśli nawet likwidują bezpośrednie pospieszne,niech zrobią przynajmniej dogodną przesiadkę w Opolu.Bo inaczej sporo ludzi przesiądzie się na autobusy.Ale państwu z Intercity Częstochowa zwisa,bo mają inne bardziej dochodowe odcinki,jak np.Katowice-Warszawa przez CMK. Pociągi z/do Krakowa powinny kursować częściej,bo powrót stamtąd bezpośrednio od rana do 17 jest niemożliwy. Poza tym osobowe Herby-Wieluń powinny pozostać,bo tam jednak trochę ludzi jeździ,ale woj.łódzkie ma ich gdzieś. Wygląda na to,że ostatnia reforma PKP nie wyjdzie nam na dobre. A co do przywilejów pracowniczych,trzeba je znieść natychmiast,co pozwoli na spore oszczędności. Temat: pociągiem do Poznania Jeśli chodzi o autobusy jest to jakaś alternatywa ale na razie jest tylko jeden autobus o 8:45 a poza tym pociąg ma przewage nad autobusem i wiecej miejsca i można sie od czasu do czasu jak mniej ludzi jest położyc i przespać i toaleta jest i okno można otworzyć itp.itd. Ja już wysłałem maila do pkp i czekam na odpowiedz,przekaże wam co mi odpowiedzieli.Co do uwagi o mieście powiatowym to fakt przykre że nim jestesmy skoro wiele mniejszych jest wojewodzkimi ale wtedy może bardziej bysmy sie liczyli i było by łatwiej nie likwidować połaczeń a może i dało by sie wyremontować tory i jeżdziły by jakies expresy intercity i eurocity.........Co do bez[ieczeństwa w pociagu z przesiadką we wrocławiu to nie wiem bo nie jeżdziłem ale jeśli pkp wprowadzi zmiany to bede zmuszony je wypróbować i wtedy podziele sie spostrzeżeniami Temat: Skazani na intercity Może i zaciera ręce ale ja bym się z tego nie cieszył niestety nie wszyscy mieszkają na trasie Kudowa - Wrocław - Warszawa żeby móc jeździć PEx niektórzy byliby skazani na poświęcenie 3 godzin na dojazd do wrocka musieliby spróbować kupić bilet bo niestety rezerwacji u nich nie widziałem ani możliwości robienia przedpłat kartą a potem tłuc sie np z wrocka 6 godzin autobusem co razem daje 9 godzin w podróży. Powiedzmy sobie szczerze nikt na tym nie zyska straci PKP Przewozy Regionalne a Intercity tak naprawdę będzie miało minimalny zysk wiele osób zrezygnuje poprostu bo ich nie będzie stać. Temat: Dziękuję PKP za wrażenia z podróży Polecam autobusy!!! W zeszłą niedzielę jechałam na sląsk. Skorzystałam z autobusu odjeżdżającego z Dworca autobusowego. w ogólnym zarysie: czyściutki, elegancki, wygodny autokar, czas podrózy: 1 h 15 m., cena: 12 zł Wracałam następnego dnia w poniedziałek. Niestety tym razem skorzytsałam z usług PKP. Pociąg inter regio jadacy z Wrocławia do Przemysla. W Katowicach miał juz 50 minut spóxnienia (ponić gdzieś tam po drodze stał i czekał na jakiś inny spóźniony pociąg (nawiasem mówiąc wiele pociągów w tym dniu było spóxnionych). W środku: wstrętne, brudne, zatłoczone przedziały (takie jak w pociągu osobowym), okna albo sie nie domykały albo nie otwierały. Czas podrózy wg rozkładu: 1 h 50 min. Cena: 14 zł! Ludzie, jak tylko możecie olewajcie kolej. Mozna jechać taniej, wygodniej i szybciej. Temat: Pociągi pod specjalnym horrorem NIIEE tylko nie PKP Jestem z Poznania i czesto bywam we Wrocławiu. Niby blisko, 180 KM, pociag jedzie ok 2 i pół godziny (tyle co jade samochodem). Intercity szybciej ale nie zawsze mi pasuje. Jednak przestałem jezdzic juz PKP. Dlaczego ? Normalny bilet to koszt ok 30 PLN. 2 klasa - miejsca siedzace tylko w porannych pociagach. Totalny syf. Wracajac do Poznania wieczorem w niedzielę - zero szans na miejsce siedzace. Czesto trzeba stac w przedzionkach bo w wagonie nie ma szans. Można jechac 1 klasą (ok 40 PLN) wtedy jest szansa zeby nie stac 2.5 godziny. Tak robiłem. Pół roku. Teraz jeżdze samochodem. 50 PLN w jedną stronę. Zresztą lubie jezdzic wozem. Temat: hajnowska kasa pkp potwierdzam generalnie w standardowej kasie pkp mozna kupic bilet na przewozy regionalne i intercity tylko ze sa to dwa oddzielne bilety (no i niestety placi sie za dwa oddzielne dystansy) ostatnio taki kupowalem w 13 tysiecznym slawnie pod slupskiem w czeremsze bilet na expres warszawa-wroclaw kupowala tydzien temu moja ciocia tam kufa mozna, a u nas nie na wakacjach jezdzil pospiech o dumnej nazwie "zubr" i co .. .turysci wykorzystujacy w swojej podrozy pociagi IC nie moga kupic w hajnowce biletu powrotnego na nie Temat: 2,05,2009 - Cena biletu => Parowozem do Wolsztynu Wybierający się na tegoroczną edycję Parady Parowozów w Wolsztynie, mogą jeszcze skorzystać z ostatnich miejsc w pociągu retro Hefajstos, który 2 maja wyruszy z Wrocławia do Wolsztyna. Pociąg prowadzony przez zabytkowy parowóz Tkt 48-18 wyruszy z wrocławskiego dworca o godzinie 8.06 (planowy powrót z Wolsztyna o 17.50). Koszt przejazdu w obie strony wynosi 74 złote (wraz z miejscówkami). Bilety dostępne w kasach Intercity na terenie całego kraju. /www.pkp.pl/ PKP = Poczekaj Kiedyś Przyjedzie. :-P Temat: Za ciasno w przedziale? Zablokuj kolejowe tory! nie wsiadłeś, trudno, 15% prowizji oddaj pkp 2 stycznia wraz z osobą towarzyszącą chciałem udać się z Krakowa do Wrocławia pociągiem w godzinach przedpołudniowych lub wczesnopopołudniowych. jednak jedyne, które tego dnia kursowały od 10 rano do 15-tej to Inter Regio. do owych pociągów zwyczajnie nie udało się wielu podróznym wsiąść, gdyż już z Przemysla przyjeżdżały wypełnione pasażerami stłoczonymi w pamiętających lata 70-te wagonach. ale oczywiście przy zwrocie biletów potrącono 15% prowizji!!! bo nie udowodniłem że to była wina przewożnika że nie wsiadłem do pociągu!!! > na tę wątpliwą jakość usługi przewozowej, można jedynie machnąć ręką, ale dlaczego pociągi TLK tego dnia (naliczyłem w rozkładzie cztery) nie kursowały? rozumiem 1 stycznia, ale dlaczego 2-go stycznia, w dniu powrotów noworocznych? czemu będąc tego dnia na dworcu, miałem wrażenie jakiegoś "kataklizmu", która spadła na PKP? Temat: Czy parowozy przestaną jeździć do Poznania i Le... Polska to taki dziwny kraj, gdzie na szczytne cele zawsze i wszędzie brakuje pieniędzy. Ale na finansowanie kościoła katolickiego z budżetu państwa rocznie wydaje się około półtora miliarda złotych!!! W kilku miastach Polski, np w Częstochowie i Wrocławiu na dworcach otworzono kaplicę !!! i na to znalazły się pieniądze!!!. Cżestokroć nawet na peronach zauważam idiotyczne figurki, krzyżyki, kapliczki itp. Zadaję więc pytanie decydentom PKP: Komu to jest do szczęścia potrzebne. Natomiast gdy 29 października br odwiedziłem Poznań i Wolsztyn i przy peronie 4a w Poznaniu zobaczyłem skład wagonów Bi oraz boczniaków i parowóz Ol49-69 a w Wolsztynie podmieniono go na Ok22-31 to czułem się jak w raju. Zresztą dla mnie pociąg to przede wszystkim parowóz na czele. I nigdy nie dorówna jakiemuś tam InterCity czy EC. W Czechach czy Niemczech starannie dba się o zabytki kolejnictwa i nikt nie żąda kolosalnych sum pieniędzy za przejazdy pociągami retro ponieważ promują one koleje czeskie lub niemieckie. A w Polsce promuję się ale zacofanie i zabobony!!! Temat: Pożar na stacji benzynowej. Płonie podziemny zb... Pożar na stacji benzynowej Tak, Intercity wozi pasażerów z Wrocławia do Jeleniej, a PKP PR tylko z Wrocka do Imbramowic. A dalej co? Z buta, czy jak? Mogliście to napisać, bo dla niektórych to jest istotne. Jak już informujecie, to informujcie do końca, a nie tylko w połowie...:/ Temat: Będzie więcej pociągów! Moi znajomi jeżdżą autobusami, hehe Wygodniej pociągiem nie jest, może, że NP. TGV< buhehe, w Polsce > no u nas to prędzej InterCity, ale coś go nie widziałem na trasie J-L Breslau. W pociągu telepie strasznie, ale to wada naszych torowisk. W autobusie telepie strasznie, ale to wada naszych dróg. Z pociągu możesz wyskoczyć przez okno albo drzwi w różnych miejscach Wrocławia. Autobus zazwyczaj zatrzymuje się na kilku przystankach nim dojedzie do PKP. Czas przejazdu jest taki sam<ok 40 min.> oczywiście o autobusy chodzi, jeśli w mieście nie ma korków. Taniej to nie jest, za autobus płacę 4 zł, za pociąg 6 zł< oczywiście bez żadnych ulg> Są też autobusy za 6 zł, ale jeżdżą dłuższą trasą i to te zazwyczaj z PKS Oława. Czy pewniej i bezpieczniej? Autobusów jest więcej, więc w dniu roboczym, nawet jak jakiś się spóźnia to zazwyczaj jest następny. Pociągów jest bardzo mało, a w weekend to już prawie wogóle. Bezpieczniej? Pociąg może się wykoleić, autobus wypierdzielić. Pociąg może się zderzyć z innym pociągiem, autobus z innym pojazdem. Itd.., Itp... Idlaczego piszesz, że nikt cię nigdy nie przekona...a za chwilę " no chyba, że" Więcej zdecydowania chłopie w wyrażaniu własnych opinii. Temat: Komunikaty na Głównym Komunikaty na Głównym Przypuszczam, że post podobnej treści już się kiedyś przewinął, ale na naszym Głównym bez zmian. Ostatnio po raz kolejny przeżyłem zderzenie z naszą polską i wrocławską prowincją wjeżdżajac pociągiem do kraju z Rep. Czeskiej. Otóż miedzynarodowy pociąg "BEM" relacji Bratysława - Szczecin jeszcze w miasteczkach Usti nad Orlici i Letohradzie jest pociagiem międzynarodowym (komunikaty nie tylko po czesku ale także w jez. angielskim). Niestety po wjechaniu do Polski stał się pociagiem tylko i wyłącznie krajowym. Komunikat w Międzylesiu brzmi: "stacja Międzylesie, stacja Międzylesie" I tyle. We Wrocławiu już lepiej, bo wiadomo skąd przyjechał i dokąd zmierza, ale trzeba znać polski. Czy naszego miasta (lokalnych władz PKP)aspirującego do EXPO i Bóg wie jeszcze do czego, NAPRAWDĘ NIE STAĆ na to, aby pociągi międzynarodowe zapowiadać nie tylko w języku polskim? Na marginesie tak się dzieje chyba tylko w Warszawie (ang, niem, ros i Poznaniu). Proponuję aby j. ang dotyczył WSZYSTKICH InterCity, expresów i międzynarodowych - nawet jeśli to tylko pociągi pospieszne. A myślę, że w porządku wobec naszych sąsiadów, którzy z tych połączeń korzystają, byłoby, gdyby pociągi do oraz z Pragi i Brna zapowiadać w jęz. czeskim a te do i z Niemiec obok polskiego także w niemieckim. Co Wy na to? Temat: Nadciągają śnieżyce i porywisty wiatr. Potem zn... "Niewielkie opóźnienia", buhahahaha... "Rzecznik prasowy PKP PLK Krzysztof Łańcucki powiedział, że opóźnienia nie są duże - pociągi przyjeżdżają średnio kilka lub kilkanaście minut później." Panienka z megafonu na dworcu Warszawa Centralna 1,5 h temu powiedziała kolejno: - Uprzejmie informujemy, że wskutek trudnych warunków atmosferycznych pociągi przyjeżdżają i odjeżdżają z opóźnieniami. O przyjazdach i odjazdach pociągów będziemy informować. - Pociąg Eurocity z Berlina zwiększył opóźnienie do około 140 minut. - Pociąg Intercity Korfanty z Wrocławia zwiększył opóźnienie do około 90 minut. - Pociąg Interregio z Przemyśla, planowy przyjazd godzina 10:55, zwiększył opóźnienie do około 280 minut. To nie jest specjalny wybór. To są cztery kolejne komunikaty, nadane jeden po drugim. Nam nie trzeba Bundeswehry... Temat: Dantejskie sceny na wrocławskim Głównym Dantejskie sceny na wrocławskim Głównym Dodam tylko ze mogłabym napisac taki sam list o podrozach INTERCITY Warszwa-Wrocław gdzie płacac 118 zl za bilet w jedna strone regularnie wyłączone jest ogrzewanie . Mam nadzieję ze PKP zbankrutuje a taki Pan Kierownik i Maszynista beda bez pracy kilka lat a wtedy moze zrozumieją ze praca jest dobrem najwyższym i należy się jej SZACUNEK !!!. Pozdrawiam Temat: Monitoring w pociągu internet też W wybranych pociągach Intercity kursujących do Gdyni, Szczecina, Poznania, Wrocławia, Bielska-Białej, Katowic, Krakowa i Warszawy do 6 lutego będzie można bezpłatnie korzystać z internetu Do specjalnych wagonów konferencyjnych, które PKP nabyły z myślą o klientach biznesowych, wstawiono kilkunastoosobowe stoły z gniazdkami do zasilania komputerów przenośnych (notebooki dostarczyła Toshiba). Temat: Pospieszny odjeżdża cóż, zwiększy się liczba autobusów i samochodów i zamiast chronić środowisko, będziemy rozjeżdżać i tak już zatłoczone drogi i emitować coraz więcej CO2. Ale co na to poradzić? Przejazd dla pięcioosobowej rodziny dieslowym, samochodem na trasie Warszawa-Gdańsk to koszt ok. 20 złotych na osobę (paliwo na przejazd w jedną stronę - ok. 100 zł), w PKP IC - 108 złotych na osobę (razem ponad 500 złotych). No chyba, że PR pomyślą i przejmą z powrotem pośpiechy od IC, które ich nie chce... Z drugiej strony, dlaczego my podatnicy mamy dopłacać do firmy, która myśli tylko o swoim zysku, a nie o potrzebach ludności? Skoro zysk najważniejszy, to niech zarabia na siebie w 100%, a od budżetowych pieniędzy się od... > A pociąg IR Łódź-Warszawa wygląda jakby przybył prosto z Brukseli XXI w.:) jechałem ostatnio na trasie Warszawa-Wrocław pociągiem pośpiesznym i było w nim równie czysto, jak w Intercity, wagony też były z IC (trzymiejscowe, z gniazdkami elektrycznymi, itp). Koszt przejazdu - mniej niż połowa ceny IC (56 zł zamiast 114). Temat: Za ciasno w przedziale? Zablokuj kolejowe tory! Za ciasno w przedziale? Zablokuj kolejowe tory! W niedzielę wracałem z przyjaciółmi z Kołobrzegu do Katowic. Pociąg był okrojony o kilka wagonów + spora liczba turystów spowodowało ze juz na poczatkowej stacji brakowało miejsc i korytarze były pełne ludzi. oczywiście PKP na to nie zareagowało ani w Pile,Poznaniu, Opolu. Do wrocławia była stójka - jestem młody więc dałem radę ale starsi ludzie słaniali sie na nogach - jak tak można traktować ludzi!!!. tną koszty na czym tylkO sie da - chyba wiadomo ile biletów sprzedało sie na daną trasę i czy starczy miejsc. Marze w końcu o tym żeby dopuścili zagranicznych przewożników i zobaczymy wtedy kto wsiadzie do tego zapyziałego i drogiego InterCity. CZASY sie zmieniły, ludzie jeżdzą po świecie i w końcu powinni powiedzieć dość wykorzystywania. pozdro Temat: Koniec pociągu EC "Comenius" od grudnia!!! dddbb napisał: > www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-3548/ > Polské źeleznice PKP v současné době významně sniźují náklady a > omezují některé spoje. To se dotklo také v rozsahu dopravy mezi naąí > republikou a severním sousedem. > Zruąeny jsou oba přímé vlaky Praha – Hradec Králové – Vratislav > (Wroclaw) a jsou nahrazeny jen jedním rychlíkem Orlice v trase > Pardubice hl.n. (odj. 17:44) – Choceň – Letohrad – Vratislav > (přij. > 21:51 hod.). V Opačném směru odjíźdí Orlice z Vratislavi v 6:02 hod. > a do Pardubic hl.n. přijíźdí v 10:12 hod. Přeshraniční dopravu na > tomto místě zajiąťuje také několik osobních spojů Lichkov – > Międzylesie. Najlepiej zlikwidować całą spółkę PKP Intercity: sprzedać tabor który nadaje się do sprzedania, podziękować wszystkim i spakować manatki. Co roku, a nawet częściej to samo. Kiedyś były połączenia z Poznania do Pragi, potem z Wrocławia do Pragi a teraz z Wrocławia tylko do Pardubic raz na dobę. Nie będę przypominał zamierzchłych czasów i pociągów z Gdyni do Pragi. Co rozkład to pogorszenie. Temat: PKP Intercity kupuje szybkie nowoczesne pociągi PKP Intercity kupuje szybkie nowoczesne pociągi O Boże! czyż mam żyć nadzieją, że podróż Warszawa-Wrocław Wrocław Warszawa nie będą już trwały 5:40 i 6:30 minut expresem i IC?? buhaha.... Temat: Muzyczne pociągi PKP Intercity Muzyczne pociągi PKP Intercity PKP Intercity wspólnie z największymi polskimi agencjami koncertowymi zorgani- zuje w 2006 roku co najmniej osiem pociągów muzycznych. Pociągi będą zawozić fanów na największe koncerty organizowane w Polsce. Najbliższe Muzyczne Pociągi Intercity (MPI) pojadą 14 marca do Katowic, aby zawieść fanów Depeche Mode na koncert organizowany przez agencję koncertową Odyssey. Pierwszy MPI wyruszy ze Szczecina, przez Poznań i Wrocław. Drugi pojedzie z Trójmiasta przez Warszawę. Oba dojadą do Katowic przed koncertem, tak, aby dotrzeć na czas do Spodka. W drogę powrotną z Katowic wyruszą tuż po północy. Nie ma wygodniejszego sposobu podróżowania. Przekonali się już o tym Ci, którzy w zeszłym roku pojechali Muzycznymi Pociągami Intercity na występy U2, Stinga i Jean Micheal Jarre'a! Cena biletu tam i z powrotem to 100 i 120 złotych w zależności od długości przejazdu. Bilety dostępne są tylko dla posiadaczy wejściówek na koncert Depeche Mode, które należy okazać przy kontroli biletów w pociągu. Bilety na MPI można kupować od dziś (czwartek, 2 marca): 1. w wybranych kasach Intercity: Szczecin Główny – kasa numer 16; Poznań Główny – kasa numer 2; Wrocław Główny – kasa numer 19; Warszawa Centralna – kasy w Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym; Gdynia Główna – kasa numer 1 2. lub otrzymać przesyłką pocztową. W tym celu jak najszybciej należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wpłacić na podane konto kwotę za bilety + koszt przesyłki (6,10 zł). Poprawnie wypeł- nione zgłoszenia przyjmowane będą do poniedziałku, 6 marca 2006 do godziny 15.00. (źródło: PKP Intercity, 2 marca 2006) Temat: PKP InterCity chce przyciągnąć młodzież a dlaczego nie ma oferty pkp intercity na trasie gdansk-poznan-wroclaw?? Temat: PKP Intercity nie dba o interes pasażerów? Słupsk i Koszalin Intercity odcięło od reszty kraju, likwidując bezpośrednie połączenia z Warszawą,Wrocławiem, Katowicami,Przemyslem podobno z powodu tego ,że nie chcą aby ich (Intercity) wagony sprzątane były przez służby PKP Przewozy Regionalne! Temat: hajnowska kasa pkp hajnowska kasa pkp wiecie, ze w hajnowskiej kasie pkp nie kupicie biletu na pociagi pkp intercity nie maja technicznych mozliwosci sprzedawania nie swoich biletow trzeba jechac do czeremchy po bilet na express warszawa-wroclaw ale lipa Temat: PKP InterCity uruchamia tanie linie PKP słabo się stara. Z Gdańska nie pojedziemy ani Inter City ani TLK do Poznania i Wrocławia, a do tego drugiego od jakiegoś czasu nawet ex nie ma. To jakiś absurd. Chyba się panowie "kolejarze" nie spodziewają, że pojadę przez W-wę, albo KAtowice. Temat: podróż kraków - wrocław !! pomocy! podróż kraków - wrocław !! pomocy! Czym lepiej i taniej? PKS, PKP czy intercity?? Gdzie można znaleźć rozkład jazdy busów wyjeżdżających spod dworca gł? HELP!! jestem zupełnie zielona! ps: jakie dokumenty potrzebne do rezerwacji biletu? nie mam dowodu!! Temat: Mniej pociągów na Dolnym Śląsku Garym, PKP Intercity już zawiesiło dwa kursy IC na trasie Warszawa-Wrocław podczas weekendów. Temat: "S" chce dotacji niedlugo bedzie mozna latac tanimi liniami airpolonia.com z Wawy do Wroclawia za 19,90 ciekawe co na to PKP Intercity ;-) Temat: Absurdy PKP. Czasem śmiesznie, czasem strasznie Absurdy PKP. Czasem śmiesznie, czasem strasznie Przedwczoraj jechałem z Warszawy do Wrocławia "ekspresem" Inter City...9 godzin...no comment Temat: Ryanair szuka bazy Przeciez Lodz to tragedia komunikacyjna. PKP jezdzi praktycznie tylko do Warszawy i okolicznych wiosek, pociagow typu InterCity lub Express nie uswaidczymy. Poilaczenia drogowe to tez kicha jak na razie. Dlatego dla mnie bardziej Poznan lub Wroclaw. Temat: Pociąg Gosiewskiego skazany na likwidację? Intercity na trasie do pipidówy a tymaczasem... ...nie ma sesnownego połączenia na trasie Berlin-Wrocław-Katowice- Kraków. Mam nadzieję, że PKP szybko odejdą do historii razem z Pocztą Polską. Temat: Garu, kanadyjski gwiazdor, wyrzucony z pociągu ... Ostatnio PKP trąbiło, że obniża ceny na bilety powrotne. Próbowałam taki bilet kupić 1 czerwca we Wrocławiu. Nic o tym w kasie nie wiedzieli. Ale za to podnieśli cenę miejscówki do Poznaia na Intercity do 25 złotych. Po cichu. Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie Intercity planuje nowe połączenia w Europie biznes.onet.pl/0,1625266,wiadomosci.html PKP Intercity planuje w przyszłym roku uruchomić 22 dodatkowe połączenia. Nowe pociągi pojawią się zarówno na liniach międzynarodowych, jak i krajowych. W nowym rozkładzie jazdy będą bezpośrednie połączenia do Amsterdamu i Bazylei oraz linie z Warszawy i Poznania do Norymbergi i Monachium. PKP Intercity zwiększy też liczbę pociągów kursujących na trasie Berlin - Warszawa. Jak podkreśla Adrianna Chibowska rzecznik PKP Intercity, będzie więcej bezpośrednich połączeń. Do Frankfurtu nad Menem pociąg będzie jechał trzy godziny krócej niż do tej pory. Dodatkowo pojawią się nowe połączenia do Budapesztu, w tym Eurocity Józef Bem. PKP Intercity uruchomi ponadto nowe połączenie z Poznania do Berlina, a także z Krakowa do Moskwy i do Odessy. Dodatkowo zostanie przygotowana nowa oferta wakacyjna nad Balaton. Na liniach krajowych zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów. Pojawią się też nowe pociągi: Pilsko, który pięć razy w tygodniu będzie kursował z Warszawy do Bielska Białej przez Katowice, Odra - ze stolicy do Wrocławia oraz Prus - jadący do Szczecina. Ponadto będą też nowe połączenia do Opola. Jak zapowiada prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz, firma chce konkurować o pasażera z tanimi liniami lotniczymi. Przygotowywana jest kampania bilboardowa wokół lotnisk. W listopadzie ruszy kampania wokół warszawskiego Okęcia. Wraz z nowym rozkładem jazdy PKP Intercity wprowadza również nowy wagon gastronomiczny. Jak mówi rzeczniczka PKP Intercity Adrianna Chibowska, jest on nowocześnie zaprojektowany i urządzony. Prawdopodobnie nowy wagon barowy pojawi się na trasie Warszawa - Katowice. Nowy rozkład jazdy PKP Intercity zacznie obowiązywać od 9. grudnia. Dodatkowo w 2008 roku na trasach do miejscowości wypoczynkowych pojawi się więcej składów z wagonami sypialnymi i kuszetkami. Tak będzie między innymi na nocnych połączeniach z Łodzi do Trójmiasta, z Krakowa do Ustki i z Rzeszowa do Kołobrzegu. Pociągi pomiędzy Krakowem a Warszawą będą kursować co godzinę. Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów Wreszcie rzeczowy i kompetentny artykuł, jaki chętnie sam bym napisał. Gratuluję uchwycenia wielu absurdów. Dopiszmy do tego jeszcze kilka juz totalnie skrajnych debilizmów, których nigdzie indziej na świecie sie nie spotka - otóż spółeczkom PKP Intercity i PKP PR w ramach restrukturyzacji PKP nie przyznano lokomotyw (!) więc musza je wynajmować wraz z maszynistą od monopolisty PKP Cargo (chociaż, może mogłyby wynająć taniej np. w prywatnej firmie jak PTKiGK Rybnik czy Rail Szczakowa). PKP Cargo w ciągu ostatnich 5 lat intensywnie złomowała w zmowie ze znajomymi złomiarzami setki lokomotyw, na które nie miała zatrudnienia - często niemal sprawnych, wymagających tylko naprawy okresowej - byle tylko nie weszli w ich posiadanie masowo powstający prywatni przewoźnicy kolejowi. Ci ostatni zmuszeni są wiec do zakupu lokomotyw za granicą i kosztownej ich homologacji w Polsce. Za granicą też rejestruja wagony towarowe i tam wędruja za to pieniądze, bo nie opłaca się rejestrowac ich w Polsce (podobne kuriozum dotyczy nieistniejącej już chyba polskiej floty morskiej). Poziom korupcji w spółkach PKP przekroczył wszelkie wyobrażenia już lata temu, działania kierowników różnych szczebli na szkodę firmy nie pociągały za soba żadnych konsekwencji - poza kolejna nagrodą i awansem - więc hulaj dusza! PKP Cargo, ten niby dochodowy ogryzek masy PKP, w XXI wieku nie zakupił jeszcze ani jednej lokomotywy - w chwili obecnej nie ma już dostatecznej liczby szybkich lokomotyw (na 160km/h) do obsługiwania pociągów dla PKP Intercity. Znaleziono wiec rozwiązanie problemu, kosztem pasazera oczywiście - spółeczki wydłużyły czasy jazdy na tyle, aby ekspresy nawet ciągnięte z prędkością 120km/h towarową lokomotywą ET22 - których jest pod dostatkiem - mieściły sie w założonym czasie przejazdu na tych niby modernizowanych dla prędkości 160km/h europejskich korytarzach tranzytowych... Warto wspomnieć, że czasy przejazdu większości elektrycznych pociągow pospiesznych dziś w Polsce są o 20-30% dłuższe, niż w latach 60-70 ubiegłego wieku tych prowadzonych parowozami, zbliżając się - albo ustępując wartościom z przełomu XIX/XX wieku. Krytycznym porównaniem jest tu czas przejazdu np Katowice-Kraków - niegdyś pociągi parowe przebiegały ten odcinek w 60 minut a nawet mniej, Warszawa-Łódź - tu jeździło się 90 minut. Najszybsze połączenie Górnego Śląska z Berlinem w 1939 roku wynosiło 4:15 godz. (pociągi spalinowe jadące z prędkością 160km/h z Bytomia przez Gliwice, Kędzierzyn, Opole, Wrocław) - dziś EuroCity w tej relacji jedzie ponad 8 (!!!) godzin! Temat: Największe bzdury 2003 roku :-)) Największe bzdury 2003 roku :-)) Nagroda za największą bzdurę roku 2003 Nagrodę Złotej Muszli za największą Bzdurę Roku 2003 w konkursie "Gazety Wyborczej" i Radia Eska przyznano Polskim Kolejom Państwowym. To już siódma edycja tego konkursu, do którego zgłoszono 212 bzdur z całego kraju. Jak poinformował członek kapituły konkursu Michał Jagiełło, nagroda przypadła PKP za taką reformę tej firmy, która doprowadziła do chaosu. Jego ofiarą padł m.in. profesor toruńskiego uniwersytetu, od kilku lat jeżdżący pociągami do stolicy, gdzie na jednej z uczelni prowadzi wykłady. Zawsze kupował bilet na pociąg pospieszny do Warszawy Wschodniej. Tam przesiadał się do pociągu podmiejskiego, aby wysiąść na przystanku Powiśle. Ostatnio zapłacił mandat, bo, jak się okazało, w podmiejskim pociągu powinien skasować nowy bilet. Powód? Profesor przesiadł się z pociągu spółki PKP Intercity do PKP Przewozy Regionalne. "Nawet w dyrekcji PKP PR przyznano, że przepis "z punktu wygody pasażera jest absurdalny" - powiedział Jagiełło. Kapituła konkursu przyznała również kilka wyróżnień. Otrzymał je m.in. samorząd Skierniewic za wybudowanie kosztem 5 mln zł stadionu, na którym bieżnia jest o 70 m krótsza od standardowej, a także mecenas Włodzimierz Wolański z Gdańska, przyłapany przez policję na prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu. Mecenas tłumaczył, że wcześniej pił jedynie lekarstwo, którego opary zebrały się we wnęce gardła po usuniętej kości gnykowej. "Kilka lat temu ten sam prawnik zasłynął jako obrońca syna prezydenta Lecha Wałęsy, który prowadził auto w stanie +pomroczności jasnej+ - wyjaśnił Jagiełło. MPK we Wrocławiu wyróżniono za to, że według przedsiębiorstwa pasażer tramwaju nie może przesiąść się z wagonu do wagonu z tym samym biletem. Musi skasować nowy. Wyróżnienie otrzymał również sędzia Maciej Wilczyński z Jarosławia, który w maju 2003 r. polecił spalić 23 ikony, zarekwirowane na granicy. "Wyróżniliśmy go za +ognisty temperament w walce z niepotrzebną biurokracją sądową i nowatorskie podejście do sztuki+ - powiedział Jagiełło. Pierwszą Złotą Muszlę przyznano w 1997 roku Urzędowi Miejskiemu z Zgierzu (Łódzkie) za zaszyfrowanie zamków w toalecie dla petentów. Temat: Nocnym pociągiem z Wrocławia do Lwowa Małe sprostowanie: W klimatyzowanych przedziałach, w których jest toaleta i prysznic, będzie można od najbliższej niedzieli podróżować pociągiem z Rzeszowa do Lwowa. A potem szybko dojechać do Kijowa. Pociąg z Wrocławia do Lwowa będzie jechał przez Katowice, Kraków, Rzeszów i Przemyśl. Ze stolicy Dolnego Śląska wyjedzie o godz. 17.35. Z Rzeszowa odjedzie o 0.44., a z Przemyśla o 2.45. We Lwowie będzie o 6.03. Połączenie do Lwowa uruchamia spółka PKP Intercity. Pociągi będą jeździły przez cały tydzień. - Wybraliśmy Lwów, dlatego, że coraz więcej osób tam jeździ. Ze strony turystów jest duże zainteresowanie. A jak będzie naprawdę? Czas pokaże - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. - Połączenie do Lwowa jest atrakcyjne. Jak pociąg tam dojedzie wystarczy poczekać 30 minut i przesiąść się do pociągu, który podąża do Kijowa. W stolicy Ukrainy pasażerowie będą o 13. - zachwala Czemerajda. Pociąg powrotny z Lwowa wyjeżdżać będzie o godz. 23.59, do Przemyśla dojedzie na 1.18., Rzeszowa na 3.05., a we Wrocławiu pojawi się o 10.25. Wszystkie wagony są sypialne. Każdy wyposażony jest w klimatyzację. - Dlatego sypialne, że podróż będzie w nocy. Założenie jest takie, że pasażer wsiada do pociągu, śpi kilka godzin i budzi się na miejscu - słyszymy w PKP Intercity. W przedziałach o najwyższym standardzie jest toaleta i prysznic. Jakie będą ceny biletów? Dla dorosłego bilet kosztuje 14 euro, w przeliczeniu za bilet zapłacimy więc ponad 62 zł. Ale na tym nie koniec. Trzeba jeszcze doliczyć miejscówkę. W przedziale 3-osobowym będzie ona kosztowała 12 euro, 2-osobowym 20 euro, a w przedziale jednoosobowym klasy Lux (tylko w nich będzie toaleta i prysznic) 40 euro. Tak więc całkowity koszt najtańszego biletu dla dorosłego wahać się będzie w granicach 115 zł. Są też zniżki. Dzieci do 4 lat będą podróżować za darmo. Prawie. Jeżeli rodzic zdecyduje się, by jego pociecha podróżowała na osobnym łóżku, to będzie musiał wykupić miejscówkę. Dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat bilet będzie o połowę tańszy. Dla zorganizowanych grup (minimum 6 osób) zniżka będzie 30-procentowa. Osoby powyżej 60. roku życia mogą liczyć na 20-procentowe upusty. Do tych biletów trzeba dokupić miejscówki, na które zniżek nie ma. Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów Temat: Co po wejściu do strefy Schengen? pociąg do Lwowa Pociąg do Lwowa jedźmy do Lwowa szkoda że cena na pociąg zaporowa tak mi się rymnęło gdy przeczytałem ten artykuł Jak się budzić to tylko we Lwowie Marcin Kobiałka 2009-05-27, ostatnia aktualizacja 2009-05-27 19:47 W klimatyzowanych przedziałach, w których jest toaleta i prysznic, będzie można od najbliższej niedzieli podróżować pociągiem z Rzeszowa do Lwowa. A potem szybko dojechać do Kijowa Pociąg z Wrocławia do Lwowa będzie jechał przez Katowice, Kraków, Rzeszów i Przemyśl. Ze stolicy Dolnego Śląska wyjedzie o godz. 17.35. Z Rzeszowa odjedzie o 0.44., a z Przemyśla o 2.45. We Lwowie będzie o 6.03. Połączenie do Lwowa uruchamia spółka PKP Intercity. Pociągi będą jeździły przez cały tydzień. Wybraliśmy Lwów, dlatego że coraz więcej osób tam jeździ. Ze strony turystów jest duże zainteresowanie. A jak będzie naprawdę? Czas pokaże - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. - Połączenie do Lwowa jest atrakcyjne. Jak pociąg tam dojedzie, wystarczy poczekać 30 minut i przesiąść się do pociągu, który podąża do Kijowa. W stolicy Ukrainy pasażerowie będą o 13 - zachwala Czemerajda. Pociąg powrotny ze Lwowa wyjeżdżać będzie o godz. 23.59, do Przemyśla dojedzie na 1.18., Rzeszowa na 3.05., a do Wrocławia dotrze o 10.25. Wszystkie wagony są sypialne. Każdy wyposażony jest w klimatyzację. - Dlatego sypialne, że podróż będzie w nocy. Założenie jest takie, że pasażer wsiada do pociągu, śpi kilka godzin i budzi się na miejscu - słyszymy w PKP Intercity. W przedziałach o najwyższym standardzie jest toaleta i prysznic. Jakie będą ceny biletów? Dla dorosłego bilet kosztuje 14 euro, w przeliczeniu za bilet zapłacimy więc ponad 62 zł. Ale na tym nie koniec. Trzeba jeszcze doliczyć miejscówkę. W przedziale trzyosobowym będzie ona kosztować 12 euro, dwuosobowym 20 euro, a w przedziale jednoosobowym klasy Lux (tylko w nich będzie toaleta i prysznic) 40 euro. Tak więc całkowity koszt najtańszego biletu dla dorosłego wahać się będzie w granicach 115 zł. Są też zniżki. Dzieci do czterech lat będą podróżować za darmo. Prawie. Jeżeli rodzic zdecyduje się, by jego pociecha podróżowała na osobnym łóżku, to będzie musiał wykupić miejscówkę. Dla dzieci w wieku od czterech do 12 lat bilet będzie o połowę tańszy. Dla zorganizowanych grup (minimum sześć osób) zniżka będzie 30-procentowa. Osoby powyżej 60. roku życia mogą liczyć na 20-procentowe upusty. Do tych biletów trzeba dokupić miejscówki, na które zniżek nie ma. Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów Temat: 2012 rok - Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej Euro 2012 - PKP będzie modernizować tory W związku z mistrzostwami Euro 2012, PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają polepszyć stan oraz standard linii kolejowych, które łączą miasta zgłoszone do organizacji mistrzostw. Przewoźnicy poinformowali, że PKP Intercity zamierza kupić nowoczesne i szybkie pociągi. Do roku 2012, PKP PLK planują zmodernizować 652 km linii kolejowych. Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK wyznał - W grę wchodzą odcinki: Warszawa - Gdańsk, Warszawa - Poznań, Poznań - Wrocław, Warszawa - Kraków - odgałęzienie od stacji Psary w kierunku Krakowa. Pozostałe odcinki dróg kolejowych, które łączą miasta Euro 2012 będą remontowane, przy wykorzystaniu między innymi pieniędzy z Funduszu Kolejowego. W latach 2007-2013 PKP PLK planuje wydać na modernizacje oraz inwestycje 6,2 mld euro, z czego 4,2 mld euro ze środków unijnych, natomiast 2 mld euro ze środków budżetowych. Adrianna Chibowska, rzecznik prasowy PKP Intercity przyznała, że spółka zamierza kupić 20 składów zespolonych, czyli szybkich i nowoczesnych pociągów. Na przełomie lat 2007 i 2008 przewoźnik zamierza rozpisać przetarg, natomiast pierwsze pociągi tego typu mają wyjechać na tory w roku 2010. Pociągi miałyby jeździć na liniach Warszawa - Gdańsk i Warszawa - Kraków - Katowice. Mogłyby osiągać prędkości do 220-230 kilometrów na godzinę, jeżeli PKP PLK przeprowadzi na tych odcinkach zamierzone prace modernizacyjne. Zakup 20 pociągów ma kosztować około 1,5 mld zł. Połowa tej kwoty ma pochodzić ze środków unijnych. Duże inwestycje w drogi, które łączą polskie miasta Euro 2012 zapowiedziała w kwietniu również Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa autostrad na tych kierunkach ma kosztować około 25-27 mld zł. GDDKiA poinformowała, że większość dróg będzie gotowa pomiędzy rokiem 2008, a 2011. Odcinek autostrady A4, który łączy Tarnów z Korczową na granicy z Ukrainą miał zostać wybudowany w roku 2013, jednak termin ma zostać skrócony o rok. Droga ma być gotowa już w 2012 roku. Łącznie trzeba wybudować 960 kilometrów nowych autostrad. Wiele inwestycji planują także lotniska, znajdujące się w miastach Euro 2012. Planuje się budowę nowych terminali, ułatwienie dojazdów, a także remonty i rozbudowy już funkcjonujących instalacji. Miasta, które zostały zgłoszone przez Polski Związek Piłki Nożnej do organizacji mistrzostw Europy w roku 2012 to: Chorzów, Gdańsk, Kraków, Poznań, Warszawa i Wrocław. Temat: Koleją dojedziemy szybciej niż autostradą truten.zenobi napisał: "co nie zmieniało faktu że bywały i powazne opóźniena" Tak samo jak moze cos sie zdazyc na drodze, tak samo cos moze stac sie z torami. Dlatego pociag IC moze byc spozniony. Ale w Poznaniu jest remontowany wezel kolejowy. Wszystkie pociagi IC oraz EC jezdza normalnie. Pozostale Ex, TLK, pospiechy jezdza na okolo tracac pol godziny. Jedynym powaznym problemem polaczenia Wroclawia z Wawa jest jazda przez pol Polski a nie droga bezposrednia. Z miast Poznan, Gdansk czy Krakow/Katowice juz tylko ICkiem oplaca sie jezdzic bo jest po linii prostej i bardzo szybko. CMK (Centralna magistrala kolejowa) z Krakowa/Katowic do Warszawy na calym odcinku pozwala na jazde z predkoscia 160km/h. Pociag jedzie tam 2h40min lub max 2h50min "pewnie nie :P > może tyhlko tyle że nie ma tam meneli.." Nie mylmy spolki PKP InterCity z pociagiem InterCity. Spolka PKP Intercity obsluguje pociagi TLK (to jest ich pospiech), Ex, IC, EC oraz EN. Pociagi TLK i Ex to jeszcze zaden luksus a tylko taki pociag posredni miedzy zwyklym pospiechem a ICkiem z prawdziwego zdarzenia. Pociag IC potrafi sie po drodze NIGDZIE nie zatrzymywac. IC Fredo staje w Lesznie i Poznaniu. Z Poznania zero przystankow. IC wyjezdzajacy z Krakow Glowny, nastapna stacje ma juz Warszawa Zachodnia (no chyba ze na jakiejs stacji w Krakowie sie jeszcze zatrzymuje, tak jak we Wrocku na Mikolajowie). " że auto jest idealnym rozwiązaniem ale mimo wszysto dużo wygodniejszym niż PKP" Niekoniecznie. Pociagi IC/EC sa bardzo wygodne (nie TLK i Ex). A juz wszczegolnosci pociagi hotelowe EN (np EN Jan Kiepura z Warszawy do Amsterdamu - tam masz laczane dwa przedzialy w taki pokoj dwuosobowy z wlasna lazienka, TV i nawet DVD). I to ma byc niekomfortowe?? "ale wszak jak wysiądę z tobołami w centrum miasta > to raz że musze wszystko na własnym garbie dźwigać " Ale zrozum ze Warszawa to nie Wroclaw. Tam komunikacja funkcjonuje wysmienicie. Czlowiek w garniturze w metrze czy tramwaju to tam codzienny widok. Wysiadajac na centralnym masz do wyboru linie metra (polnoc-poludnie) i SKM (wschod-zachod). A do tego bardzo dobrze rozbudowana siec tramwajowa, ktora nie jest laczona z ulica a ma wydzielone torowisko. A duzo ludzi jezdzacymi pociagami IC ma ze soba laptopa i walizke na kolkach. Jakos nie widze zeby specjalnie meczyli sie z dzwiganiem. Ja przyjezdzajac do Wawy odpowiednio wczesniej wybieram sobie dogodne miejsce hotelowe, zawsze w poblizu centrum. Wybor jest spory i niekoniecznie po masakrycznych cenach. Jak sie tam przejade 2-3 przystaki tramwajem (i to z klima) to mi korona z glowy nie spadnie... Temat: Promocje lotnicze gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3263297.html LOT obniżył ceny połączeń krajowych Robert Rewiński, Poznań 05-04-2006 LOT obniżył wczoraj ceny połączeń krajowych. Z każdego polskiego lotniska można dolecieć do Warszawy już za 122 zł. Ma to zniechęcić pasażerów do jazdy samochodami i pociągami InterCity. Nowe ceny firmowane są na internetowej stronie LOT-u hasłem: "Poczuj pociąg do samolotu". Bo oferowane od wczoraj ceny biletów wraz z podatkami i opłatami lotniskowymi są porównywalne z tymi w pierwszej klasie pociągów InterCity. W najbliższych tygodniach za taką cenę można dolecieć do stolicy. Ale dostępne są też bilety na przeloty z Warszawy do Poznania, Wrocławia i Gdańska. Dodatkowo LOT promuje też połączenia z przesiadką w Warszawie. Np. z Krakowa do Gdańska ceny biletów w jedną stronę zaczynają się od 220 zł. - Chcemy w ten sposób zachęcić pasażerów, by podróżowali po Polsce samolotem - wyjaśnia Paweł Klimiuk z biura prasowego LOT-u. Ale spółka PKP Intercity nie boi się inwazji cenowej. W zeszłym roku przewiozła 9,6 mln pasażerów, zarabiając na tym na czysto 3 mln zł. W tym roku zamierza przewieźć ponad 10 mln osób i zarobić ponad 4 mln zł. - To być może odpowiedź na naszą promocję firmowaną wizerunkiem orła siedzącego w przedziale kolejowym i zastanawiającego się: "Po co latać". I z "Latającymi pociągami", które od pewnego czasu promujemy na plakatach - mówi Anna Rosiak, rzeczniczka prasowa spółki PKP Intercity. Zapewnia, że jej firma nie obawia się obniżki cen biletów lotniczych. - Jeszcze w tym miesiącu zaskoczymy LOT czymś zupełnie nowym. To na razie tajemnica, ale mogę zapewnić, że będzie to oferta naprawdę korzystna dla pasażera - mówi. Nowe bilety LOT-u mają dodatkowo zniechęcać do samodzielnych wojaży po kraju. Okazuje się, że najniższe ceny są skalkulowane na poziomie zużycia benzyny w samochodzie osobowym. - Dzięki nowym taryfom samolot staje się alternatywą szczególnie dla samochodu czy autokaru. Wybierając podróż samolotem, pasażer oszczędzi czas, bo podróż będzie znacznie krótsza, a do tego wygodniejsza - uważa Marek Serafin, dyrektor pionu zarządzania siatką połączeń PLL LOT. Temat: Nowy rozkład jazdu PKP Intercity w lubuskiem. Nowy rozkład jazdu PKP Intercity w lubuskiem. 1.EC Berlin-Warszawa Express Berlin Hbf. 6.36 RZEPIN 7.55 - 8.05 śWIEBODZIN 8.30 - 8.31 Poznań Gł. 9.32 Warszawa Centr. 12.25 Warszawa Wsch. 12.37 2.EC Berlin-Warszawa Express Berlin Hbf. 12.37 RZEPIN 13.55 - 14.05 Poznań Gł. 15.30 Warszawa Centr. 18.25 Warszawa Wsch. 18.37 3.EC Berlin-Warszawa Express Berlin Hbf. 16.37 RZEPIN 17.55 - 18.05 Poznań Gł. 19.32 Warszawa Centr. 22.25 Warszawa Wsch. 22.37 4.EC Berlin-Warszawa Express Warszawa Wsch. 7.14 Warszawa Centr. 7.25 Poznań Gł. 10.23 RZEPIN 11.44 - 11.54 Berlin Hbf. 13.16 5.EC Berlin-Warszawa Express Warszawa Wsch. 11.13 Warszawa Centr. 11.25 Poznań Gł. 14.23 RZEPIN 15.44 - 15.54 Berlin Hbf. 17.16 6.EC Berlin-Warszawa Express Warszawa Wsch. 16.13 Warszawa Centr. 16.25 Poznań Gł. 19.23 śWIEBODZIN 20.18 - 20.19 RZEPIN 20.44 - 20.44 Berlin Hbf. 22.17 7.EN Jan Kiepura Warszawa Wsch. 18.23 warszawa Centr. 18.35 Poznań Gł. 21.48 RZEPIN 23.16 - 23.26 Koln Hbf. 6.14 Frankfurt(M) Hbf. 8.53 8.EN Jan Kiepura Frankfurt(M) Hbf. 18.00 Koln Hbf. 21.18 RZEPIN 4.10 - 4.20 Poznań Gł. 5.50 Warszawa Centr. 8.55 warszawa Wsch. 9.07 9.EC Wawel Kraków Gł. 7.55 Katowice 9.13 Wrocław Gł. 11.43 ŻAGAŃ 14.21 - 14.23 ŻARY 14.40 - 14.41 Berlin Hbf. 17.31 Hamburg Alt. 20.42 10.EC Wawel Hamburg Alt. 6.42 Berlin Hbf. 9.38 ŻARY 12.35 - 12.36 ŻAGAŃ 12.54 - 12.56 Wrocław Gł. 15.24 Katowice 17.54 Kraków Gł. 19.17 11.Ex Lubuszanin ZIELONA GÓRA 5.24 CZERWIEŃSK 5.41 - 5.53 SULECHÓW 6.10 - 6.11 ZBĄSZYNEK 6.38 - 6.39 Poznań Gł. 7.30 Warszawa Centr. 10.35 Warszawa Wsch. 10.47 12.Ex Lubuszanin Warszawa Wsch. 17.13 Warszawa Centr. 17.25 Poznań Gł. 20.28 ZBĄSZYNEK 21.19 - 21.20 SULECHÓW 21.45 - 21.46 CZERWIEŃSK 22.05 - 22.17 ZIELONA GÓRA 22.35 13.TLK Zielonogórzanin ZIELONA GÓRA 14.59 CZERWIEŃSK 15.17 - 15.29 SULECHÓW 15.48 - 15.49 BABIMOST 16.06 - 16.07 ZBĄSZYNEK 16.17 - 16.18 Poznań Gł. 17.30 Warszawa Centr. 21.15 Warszawa Wsch. 21.27 14.TLK Zielonogórzanin Warszawa Wsch. 5.43 Warszawa Centr. 5.55 Poznań Gł. 9.40 ZBĄSZYNEK 10.43 - 10.43 BABIMOST 10.54 - 10.55 SULECHÓW 11.11 - 11.12 CZERWIEŃSK 11.31 - 11.43 ZIELONA GÓRA 12.02 Uff... Temat: Newsletter 15 4 kwietnia ruszają Tanie Linie Kolejowe 4 kwietnia ruszają Tanie Linie Kolejowe PKP Intercity uruchamia od 4 kwietnia 2005 roku nową kategorię pociągów o nazwie Tanie Linie Kolejowe (TLK). Będzie to sieć połączeń dziennych i nocnych, których głównym atutem ma być bezpieczeństwo i niska cena za przejazd - poinformował przewoźnik w komunikacie przesłanym w środę PAP. Pociągi nocne będą złożone z wagonów sypialnych, kuszetek, wagonów z miejscami do siedzenia oraz wagonu barowego, obsłużą one kierunki północ-południe. Pociągi dzienne będą uzupełnieniem oraz wydłużeniem tras - podstawowego segmentu usług przewoźnika - pociągów InterCity i Express. W pierwszej fazie TLK zastąpią pociągi kategorii Nocny Express i InterRegion ujęte w aktualnym rozkładzie jazdy. Od 4 kwietnia w ramach TLK zostanie uruchomiony jeden nowy pociąg dzienny: Siedlce-Warszawa. Przewoźnik pracuje obecnie nad ostatecznym ustaleniem tras kolejnych pociągów, z których pierwsze mogą być uruchomione jeszcze przed wakacjami - poinformowano w komunikacie. W trzynastu pociągach dziennych i dziesięciu nocnych ceny biletów skalkulowano w sposób korzystny dla pasażerów organizujących swoją podróż z wyprzedzeniem lub organizujących ją w porze nocnej. Jak informuje komunikat, o 60 proc. obniżono cenę za miejsce do leżenia w kuszetce - z 50 zł na 20 zł, a cenę za miejsce do spania w wagonie sypialnym obniżono o 10 zł. We wszystkich pociągach TLK, w wagonach z miejscami do siedzenia wyznaczono całoroczną pulę Tanich Biletów w cenie 27 zł wraz z miejscówką - dla osób planujących podróż z wyprzedzeniem. Oznacza to, że za 27 zł można przejechać dowolnie długą trasę bezpośrednim pociągiem TLK (np. ze Szczecina do Lublina czy z Krakowa do Świnoujścia). Podobnie jak w tanich liniach lotniczych, TLK zrezygnowały z proponowania swoim klientom poczęstunku w wagonach. Jeśli podróżny zażyczy sobie indywidualnie pościeli jednorazowego użytku, będzie mógł ją nabyć u obsługi pociągu za niewielką cenę. W pościel i pełną obsługę wyposażone będą natomiast - tak jak dotychczas - wagony sypialne. Podobnie jak w kuszetkach, nie będzie jednak bezpłatnych poczęstunków. Nad bezpieczeństwem pasażerów w pociągach nocnych będą stale czuwały zespoły ochroniarzy z profesjonalnej agencji ochrony. Źródło: Polska Agencja Prasowa SA ========== A jakie pociągi TLK będą jeżdzić z Wrocławia lub przez Wrocław? Temat: PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie Przewozy Regionalne nie zostawią na łasce losu setek tysięcy pasażerów pozbawionych dotychczasowych połączeń. Nowe połączenia InterRegio otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań, oraz Szczecin. PKP PR wyciągają pomocną dłoń już 1 września. Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku. Późne ogłoszenie przez PKP IC ostatecznej listy odwołanych pociągów wymusza wprowadzanie nowych połączeń etapami. Niemniej, już od wtorku 1 września codziennie w porze zlikwidowanego porannego pociągu pospiesznego z Wrocławia do Warszawy będzie jeździł elektryczny skład InterRegio oferując przy tym cenę biletu mniejszą o kilkanaście złotych w porównaniu z dotychczasowym pociągiem PKP IC. W drogę powrotną będzie ruszał po południu łącząc przy okazji te dwa wielkomiejskie ośrodki z Łodzią. Również pasażerowie z Poznania i Szczecina nie powinni odczuć pogorszenia oferty kolejowej w relacji między tymi miastami. Mimo wycofania kilku pociągów dalekobieżnych podróżni będą mieli do dyspozycji w ciągu dnia dwa nowe, a w dodatku tańsze pociągi InterRegio, które będą zatrzymywały się tylko na wybranych stacjach, dzięki czemu w niektórych przypadkach będą szybsze niż pospieszne. Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów rozwoju sieci InterRegio. Pomysł „ochrzczenia” pociągu Wrocław - Warszawa nazwą "Brzydkie Kaczątko" wszystkim dobrze pamiętającym zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę na "Piękny Łabędź". (źródło: PKP Przewozy Regionalne, 31 sierpnia 2009) Temat: Koleją coraz szybciej martouf napisał: > Za szybkie tory > > Piątek, 9 września 2005r. > > Wczoraj pierwszy pociąg przejechał po odnowionym fragmencie trasy Opole – > Wrocław > Pociąg z Brzegu do Opola pojechał wczoraj z prędkością 160 km na godzinę. (...) > Tory pozwalają na tak szybką jazdę, ale nie ma taboru, który byłby w st > anie > rozwinąć taką prędkość – mówi Witold Ziółkowski, dyrektor Zakładu Przewoz Ale w posiadaniu PKP PR - dla przypomnienia Przewozy Regionalne posiadają tylko elektryczne zespoły trakcyjne - nie ma takiego taboru. Jakoś nikt nie postawił pytania, jakim cudem, skoro nie ma takiego taboru, pierwszy pociąg pojechał te 160 km/h. Otóż PKP Cargo posiada na stanie lokomotywy serii EP 09, których prędkość maksymalna to właśnie 160 km/h. Lokomotywy te są zatrudniane do prowadzenia pociągów EC/IC/Expres/TLK, uruchomianych przez spółkę PKP InterCity. > Modernizacja torowiska na trasie Wrocław – Opole zakończy się na początku > 2006 > roku. Cała 244-kilometrowa linia kolejowa E 30 na odcinku Opole – Wrocław > – > Legnica będzie gotowa trzy lata później. Dolny Śląsk i Opolszczyzna są > Linia kolejowa E 30 jest częścią europejskiego korytarza, który połączy Niemcy, > Polskę i Ukrainę. Polski odcinek tej trasy będzie miał długość blisko siedmiuse > t > kilometrów. I wtedy będzie sens kupowania taboru. PKP popełniło kiedyś taki błąd, zamawiając w Pafawagu, serię EU 11 o prędkości maksymalnej 200 km/h. Lokomotywy te nie jeżdzą na PKP - zostały sprzedane przez producenta do Włoch - bo... zabrakło dla nich torów, po których mogłyby jeżdzić. Temat: Dworzec PKP Postulat przywrócenia pociagów dalekobieznych W TEJ CHWILI do Mielca jest nierealny. Nie chodzi przeciez o infrastrukture (to jest tylko jeden z argumentów) lecz o sytuacje jaka panuje na kolei (PKP). Nie wierze, by jakiemus miastu w Polsce udalo sie w ciagu najblizszych 12 miesiecy wymoc na PKP utworzenie zupelnie nowego pociagu pospiesznego, a jezeli zrobi to miasto wielkosci Mielca o podobnych "zaletach komunikacyjnych" to bedzie to rekord swiata. Pociagi pospieszne sa w tej chwili bardzo drazliwym temetem - nie chca ich PKP PR(obecny "operator" tych polaczen) ani PKP Intercity z bardzo prostego powodu- nie przynosza zysku. Jezeli chodzi o pociag nocny do Wroclawia, który jezdzil przez Mielec. Rzeczywiscie miasto i inne wladze nie wykazaly sie przy obronie tego pociagu. Lecz mysle, ze rywalizacja miast o pociag nie odegrala decydujacej roli w zmianie trasy tego skladu. Zdedecydowal czysty rachunek ekonomiczny. Pociag zamiast przez Mielec jezdzi teraz min. przez Rzeszów,Przworsk,Lancut,Jaroslaw- gdzie zarabia pewnie wiecej grosza. Zreszta przy ostatniej reorganizacji pociagów pospiesznych relacji Wroclaw-Rzeszów przycieto nocne polaczenia (nie jestem w 100% pewien) a "nasz dawny pociag" wypelnil te luke i teraz stanowi wazne nocne polaczenie Wroclaw-Rzeszów, tak wiec byloby bardzo ciezko przywrocic go na dawna trase. Kolej przy ogólnej biedzie panujacej w jej spolkach zostawia tylko najbardziej rentowne polaczenia. A to nocne przez Mielec do takich chyba nie nalezalo. Sam mialem okazje podrozowac tym skladem i srodku nocy wsiadalo do niego max. 5-10 osób. Tak wiec twierdzenie, ze mial w Mielcu duza popularnosc jest mocno przesadzone. Gdyby tak bylo PKS zaraz wykorzystalby szanse i uruchomil nocne polaczenie w kierunku Krakowa. Wydaje mi sie, ze do dzis takowego nie ma- chociaz moze sie myle. Dlatego powinnismy sie skoncentrowac na tym co jest w tej chwili i próbowac jak najefektywniej to wylorzystac. Ja ze swojej strony wysunalem propozycje. Pozdrawiam Temat: dworzec dworzec Inwestycje Polskich Kolei Państwowych w związku z przygotowaniami do Euro-2012 obejmować będą m.in. modernizację trakcji, dworców, taboru oraz poprawę wizerunku firmy" - poinformował Adwent. Wśród 1200 km modernizowanych linii znajdzie się m.in. cała trasa Warszawa - Gdańsk. W stu procentach zmodernizowane będą także, z uwagi na wspólną organizację ME z Ukrainą, połączenia Rzeszowa z granicami państwa. Oprócz tego, w pierwszej kolejności unowocześnione zostaną linie łączące miasta, w których odbywać się będą mecze Euro-2012- Warszawę, Gdańsk, Poznań, Wrocław oraz Kraków i Szczecin. "Planujemy także uruchomienie połączeń kolejowych z portami lotniczymi Okęcie, Balice i Pyrzowice" - dodał Adwent. Poinformował także, że zmodernizowanych ma zostać 15 dworców kolejowych, m.in. w Sopocie, Gdyni, Szczecinie, Łodzi, Chorzowie i Zabrzu. "Środki na modernizację dworców Kraków Główny, Wrocław Główny i Warszawa Centralna chcemy w 75 procentach pozyskać z funduszy Unii Europejskiej, przede wszystkim z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko" - wyjaśnił członek zarządu PKP SA, dodając że trwają już poszukiwana inwestorów prywatnych, którzy będą zainteresowani modernizacją pozostałych dworców objętych planem w związku z piłkarskimi ME. Najwcześniej - na początku 2011 roku - ma zakończyć się modernizacja dworców Kraków Główny i Warszawa Wschodnia. Przygotowania PKP do Euro-2012 obejmą także wymianę i modernizację taboru. "Planowany jest zakup przez spółkę PKP Intercity 310 sztuk wagonów, które mogą być stosowane w pociągach poruszających się z prędkością 160 i 200 km/h. Kolejne 20 wagonów ma zostać przeznaczonych na linie łączące Warszawę z Gdańskiem, Krakowem i Katowicami, gdzie pociągi mają jeździć z prędkością 250 km/h" - stwierdził Adwent. Zapowiedział także zakup dziesięciu lokomotyw o dopuszczalnej prędkości 200 km/h. Koszt jednej wynosi 4 mln euro. "Eurolog'2012" to dwudniowa konferencja w Krakowie z udziałem przedstawicieli świata polityki, biznesu, turystyki i mediów, która ma m.in. pomóc odpowiedzieć na pytanie "Jak wygrać Euro- 2012?". biznes.onet.pl/0,1656510,wiadomosci.html ot słowo ciałęm sie stało - PKP olewa nas ciepłym moczem - zgadnijmy dlaczego... Temat: Obalanie mitów - "Nie da się przepisowo!" Alternatywy zara_int napisała: " wszystko prawda - dobry człowieku powiedz mi w takim razie jak zrobic w-wa - wrocław jadąc zgodnie z przepisami. Jedno spotkanie robocze dziennie ok 3h dzień składa się dla mnie również ze sniadania i obiadu z kawą - to jedyne 700 km mniej więcej do zrobienia.... zgodnie z przepisami jadąc...jadąc...jadąc jedzie sie do 6 godzin do wrocławia (sprawdziła to navigacja za mnie wyniki podaje od 5h 20 min do 5h 55min) ja robie to w 4h - w dwie strony to robi 8h plus spotkanie 3h plus obiad postój/tankowanie/kawa/ 1h w sumie 12h. To nie jest szybko to jest w dobrym tempie - zgodnie z przepisami zasypiam za kierownicą, nastepnego dnia jestem padniety.... " Respekt i współczucie z powodu stresującej pracy! ;-) Taki odcinek bez wariactw da się przejechać w ok. 5 godzin ale... Pozostaje problem jazdy po centrum miast, przebrania się i odświeżenia przed spotkaniem i przygotowania się do niego, przejrzenia notatek, dokumentów itp. Ja radziłem sobie w takich sytuacjach w inny sposób. Mimo, że wciąż bardzo lubię jeździć, to mając w perspektywie trasę np. z Warszawy do Poznania, wybierałem ... PKP. Dojeżdżałem raczej szybciej niż samochodem, do tego do samego centrum i na miejsce spotkania miałem z reguły blisko - taksówka, komunikacja a nawet spacerek. W czesie jazdy przeglądałem dokumenty, szlifowałem prezentację, podjadłem i nie musiałem się odświeżać. Na spotkaniu byłem odprężony a po powrocie do domu nie byłem padnięty. Gorzej, jeśli spotkanie było poza głównymi miastami, wtedy ciężko to rozegrać bez własnego samochodu. Do Wrocławia z W-wy Intercity jedzie ok 5 godzin i też pozwala na sprawne i niemęczące dotarcie na spotkanie i powrót. A jeśli trzeba to załatwić własnym samochodem, to niestety dzień pracy musi się wydłużyć - trzeba to przedyskutować z pracodawcą ;-). Do czasu jak nie tylko nam wybudują autostrady, ale jeszcze nauczymy sie nimi jeździć...;-) Pozdrawiam, Mejson Temat: Otwarty list protestacyjny w obronie kolei na Rozt Otwarty list protestacyjny w obronie kolei na Rozt Z ogromnym rozczarowaniem i smutkiem przyjęliśmy informację o tym, że przewoźnik kolejowy PKP Inter City od 1 września zamierza zlikwidować wszystkie pociągu dalekobieżne kursujące przez Roztocze. Jest to ogromny cios w rozwój turystyki i gospodarki naszego regionu. Odebranie turystom możliwości dotarcia koleją do takich miejscowości jak Zamość, Zwierzyniec, Susiec, Bełżec i Horyniec-Zdrój spowoduje spadek zainteresowania tą przepiękna częścią Polski. Straci na tym cała gospodarka regionu, który nie ma innej większej alternatywy jak tylko rozwój turystyki przyjazdowej. Od wielu lat połączenia kolejowe m.in. z Warszawą, Krakowem i Wrocławiem stanowiły znakomitą alternatywę dla zatłoczonych dróg, które i tak nie w naszym regionie pozostawiają wiele do życzenia. Koleją mogły podróżować osoby wraz z rowerami, dzięki specjalnie przystosowanym do tego rodzaju transportu wagonom. Również grupy zorganizowane: obozy, kolonie i wycieczki w wygodny sposób mogły dotrzeć na Roztocze wprost z centrów wielkich miast. Z likwidowanych połączeń korzystały także osoby niepełnosprawne dla których komfort podróży koleją jest nieporównywalnie większy niż komunikacją samochodową. Proponowane zastąpienie połączeń kolejowych autobusami według nas nie rozwiąże problemu i nie będzie stanowić znaczącej alternatywy. Uważamy, że przy odpowiednim dostosowaniu rozkładów jazdy, przygotowaniu odpowiedniego taboru, promocji połączeń na Roztoczu i wsparciu samorządów wszystkich szczebli przewozy kolejowe mogą być finansowo opłacalne. Transport kolejowy nie może być traktowany jako czysto komercyjne przedsięwzięcie. Kolej pełniła i pełni ważna rolę społeczną, pobudzającą gospodarkę regionów i jej obecność przyczynia się do wyrównywania dysproporcji w rozwoju naszego kraju. Odebranie transportu kolejowego tej najpiękniejszej części województwa lubelskiego to naszym zdaniem ogromny krok wstecz, na który nasz biedny region nie może sobie pozwolić. Zwracamy się z apelem do wszystkich, którym na sercu leży rozwój naszego regionu do poparcia i przyłączenie się do protestu. Wspólny, głośny sprzeciw samorządów, przedsiębiorców, mediów i zwykłych mieszkańców niech będzie sygnałem, że nie pozwalamy skazywać naszego Roztocza na zacofanie i zapomnienie. W imieniu Zarządu i Członków Michał Basiński Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej ROZTOCZE Temat: MZK kontra PKP, na korzyść taksówkarzy!!! MZK kontra PKP, na korzyść taksówkarzy!!! System Komunikacyjny w Bielsku Białej po godzinie 21 to katastrofa! od 14 grudnia w życie wchodzi NOWY ROZKŁAD PKP, do Bielska przyjadą i odjadą z Bielska, następujące pociągi: o 22:30 pospieszny z Wisły Głębce o 22:31 osobowy z Katowic o 22:45 pospieszny z Zakopanego o 22:50 pospieszny z Wrocławia o 23:00 Tanie Linie Kolejowe z Wisły Głębce o 23:20 Tanie Linie Kolejowe do Gdyni Głownej i Warszawy o 23:05 pospieszny do Szczecina o 23:18 InterCity z Warszawy Wschodniej o 00:13 osobowy z Katowic o 03:24 pospieszny ze Szczecina o 03:39 pospieszny do Zakopanego o 04:00 pospieszny do Wisły Głębce o 04:05 osobowy do Katowic dojazd autobusem MZK do / z dworca w tych godzinach jest NIEREALNY, ogryzkowy rozkład autobusu N1 jest tragiczny! czy w Bielsku Białej nie można zrobić 4 lini autobusowych nocnych,kursujących normalnie? przykładowo kursujących co godzine, odpowiednio do rozkładu jazdy pociągów, np. po liniach: N1 Długa MZK-Szpital Wojewódzki-Partyznatów-Dworzec PKP-Piastowska- Hulanka-Kopernika-Wojska Polskiego-Wapienica N2 Złote Łany-Żywiecka-PCK trasa WZ-Partyznatów-Dworzec PKP- Konopnicka-Hulanka-Beskidzkie-Karpackie N3 Lipnik Granica-Lipnik Dolny-Lipnicka-Piłsudskiego-Dworzec PKP- Warszawska-i dalej trasą #13 do Hałcnowa N4 Os. Sarni Stok - Dworzec PKP-Wałowa-Komorowicka-Komorowice odjazd z okolic dworca o 22:30 ostatnie autobusy dzienne na niektorych liniach, np. #1,4,10,28,32natomiast nocne o 23:00,23:30, 00:00, 00:30, 02:00, 03:30, 04:00, i główny przystanek przesiadkowy przy dworcu, na zasadzie że póki czwarty autobus nie przyjedzie trzy czekają na niego! w nocy nie ma ruchu więc spokojnie mogłyby stać 10minut w zatoczce! bardzo często wracam dwoma nocnymi pociągami, tym z Katowic po pólnocy i tym z Warszawy po 22 i ludzie dosłownie biegną do taksówek bo postój jest pełny a dla każdego i tak ich nie starcza!, co sądzicie o pomysle z trasami i godzinami kursowania tych autobusów? Temat: doktorat krakow-wrocław-wawa doktorat krakow-wrocław-wawa Witam wszystkich:) strasznie fajne i pomocne forum:)) Trochę mi się ostatnio podziało w życiu: wyszlo na to, ze robie 2 doktoraty: w krakowie i we wrocławiu, a własnie sie przeprowadzilam do Warszawy :) No więc dotuję Intercity (czy ktos slyszal z Was o grancie/dofinansowaniu na bilety PKP ;)?) No, a teraz trochę bardziej serio: czy naprawde do biblioteki SGH nie można wyrobic sobie karty regularnej będąc doktorantem innej uczelni? Strasznie mi zależy, nie mam finansowej sposobności kupowac książek zagranicznych, a z Krakowa targać też nie bardzo... No i pytanie drugie: we Wrocławiu wyszło na to, ze robię doktorat jakby z wolnej stopy, w Krakowie studiuje i tam mi też każą wybierac promotora. Wiec wychodzi na to, ze promotorów mam dwóch, a prace chcialabym napisac jedną (na razie ;)), tym bardziej że pracuje normalnie zawodowo i ten doktorat to i tak jakby drugi etat. Nie chcialabym konczyc studiow doktoranckich bez doktoratu, a pisac dwa doktoraty to przecież szaleństwo (vide: zdanie poprzednie). Czy slyszeliscie o takiej kombinacji, zeby pisac na jednej uczelni i bronic tam, gdzie piszę, a konczyc studia dr na innej i żeby na tej innej uznali doktorat tej pierwszej jak swojej? (no wiem, ze pogmatwane to, ale no ja tak mam aktualnie:(() Aaa, i bardzo chętnie poznam jakies warszawskie środowisko doktoranckie (oby tylko bez trzecich studiow doktoranckich :)) A może bysmy wykombinowali jakies male piwo/kawę doktoranckie? Co Wy na to? (ja też zarobiona jestem, uwierzcie, ale fajnie byłoby się jakoś zgrac międzyuczelnianie. Nie sądzicie?:))) Pozdrawiam, ola Temat: Coś dla sprinterów, czyli pociąg do Poznania Ale brednie!!! "W zeszłym roku były chociaż dwa dobre połączenia z przesiadką w Zbąszynku. Obecnie jest tylko o godz. 18.53 - pisze..." Byl pociag pospieszny po 23. Jezdzil dawno temu bezposrednio do Warszawy, bedac przylaczany w Poznaniu do skladu pospiecha relacji Szczecin-Poznan-Warszawa-Terespol. Potem Poznaniakom "odbilo" i ow pospiech z ZG jedzil tylko do Poznania i tam byla przesiadka na Wawe. Teraz Poznaniacy stwierdzili ze im sie to polaczenie nie oplaca. Nasze lokalne wladze tylko przykiwnely glowa, nie walczyly o ten pociag. Wniosek?? Samorzad lubuski to slugus Poznaniakow... "Pociąg, który wyjeżdża z Zielonej Góry właśnie o 18.53, w Zbąszynku planowo jest o godz. 20.04. O godz. 20.08 odjeżdża pociąg do Poznania. Tak więc na przesiadkę zostają tylko cztery minuty" Skomunikowanie dla mnie oznacza ze ow pociagi czekaja na siebie. A wiec ten z ZG sie spoznia 10min, 20 min to ten ze Zbaszynka sie nie rusza poki ten z ZG nie przyjedzie. Takie rozwiazanie sprawy doskonale funkcjonuje we Wroclawiu i nie tylko. Nie raz wracajac w dzien z Katowic, pociag byl spozniony a jednak we Wrocku ten na ZG czekal. ""Mpes" dodaje: - PKP w Zielonej Górze to w ogóle jest żart. Jedno połączenie z Krakowem. Czas podróży pominę. Zero połączeń typu Inter City" Buhahaha... no teraz to sie usmialem. InterCity Wam sie marzy?? Dokad ma jechac? Do tej wiochy zwanej ZG?? To jest pociag biznesowy wyskiej rangi i cholernie drogi. Laczy tylko najwieksze miasta w PL ze stolica tak by rano wyjechac z tego miasta i wieczorem wrocic. Pociag po drodze prawie nigdzie sie nie zatrzymuje. InterCity na trasie Poznan-Warszawa nie zatrzymuja sie NIGDZIE, nawet w bylym miescie wojewodzkim - Konin. Niektore tylko w Kutnie, ale dlatego ze to duza stacja przesiadkowa na Lodz/Torun/Bydgoszcz. Chcecie taki pociag by sobie tylko jezdzil? Placilby ktos z was 100zl do Poznania albo do Wrocka? Bo jeszcze do Wawy sie oplaca tyle zaplacic. Macie Ex Lubuszanin i sie z tego cieszcie. Kolejna glupota ze strony PKP. Pociag do Poznania o chyba 7:30 rano przesuneli na kilka minut po 6 rano. A kilkanascie minut wczesniej odjezdza Lubuszanin. Dwa pociagi do Poznania, jeden za drugim. Po co?? Temat: Duszyński: lotnisko w Toruniu zamiast ESK lotnisko to pomysl z kosmosu.... gdzie beda samoloty z Torunia latac?? Do Londynu - lataja z Bydzi. Do Warszawy? Raz na dzien, poza tym odprawa to 30min minimum, dojazd z lotniska Okęcie to kolejna godzina...to nie lepiej miec intercity?? Podobnie wykluczyć do lokalnych połączeń lotniczych można Gdańsk, Poznań, Łódź. Za rzadko będą latały samoloty, podróż będzie droższa niż koleją, czas podobny, a do tego nadanie/odbiór bagażu, dojazd taxi lub powolnym busem do centrum... Zostaje nam połączenie z Krakowem, Szczecinem, Wrocławiem, Białymstokiem, Rzeszowem... ekonomiczne? Znajdzie się 10 osób na 1 loty dziennie? A koleją można znaleźć 3-4 połączenia dziennie...(do gdańska nawet więcej). Żeby uruchomić loty do Torunia, turyści musieliby planując wakacje kupować bilety lotnicze na trasie: kraj z którego wyrusza turysta - europejska baza linii lotniczych (np Londyn, Frankfurt, Warszawa, Berlin, etc) - Toruń. Tak działają tanie linie. Budują siatkę połączeń z bazy. Dlatego turysta przyleci do Krakowa, Warszawy, czy Gdańska. A potem wybierze "łatwo dostępne miejsce" (2h godziny pociagiem max). Dla turystycznych aspiracji Torunia istotne jest więc lotnisko w Bydgoszczy (póki ruch napędzają na nim emigranci) oraz lotniska w Poznaniu, Gdańsku i Warszawie. Moim zdaniem największe korzyści dla Torunia przyniosłoby utworzenie intercity: Gdańsk - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław. Ale tylko jeśli stworzymy dobre połączenia lokalne (szynobus) z Bydgoszczą (napisałem wyżej o potrzebie utworzenia drugiej linii szynobusa Toruń Hala Balonowa - Campus UMK - Przysiek - Górzno - Solec Kuj (nowy most kolejowo-drogowy) - Bydgoszcz (dwie linie z Solca - Bydgoszcz PKP Centrum i Bydgoszcz Lotnisko). Ta linia nie musi mieć wielkich dworców ale zwykle przystanki/plaformy. Nie musi mieć też stacji remontowych i pętli, bo to wszystko ma istniejąca infrastruktura PKP. Wystarczą wagony, tory, zadaszony przystanek no i most w Solcu. Temat: W 2020 roku ma być zakończona budowa Kolei Duży... akurat połączenie do wrocławia jest potrzebne najlepiej od zaraz. dwie strategiczne aglomeracje kraju i nie są ze sobą połączone. pociąg obecnie jeździ przez poznan. wszystkie aglomeracje: warszawa, łódź, wrocław, poznań, kraków, gop, trójmiasto bydgoszcz-toruń, szczecin, lublin[dalej na ukrainę] powinny zostać połączone takim systemem kolejowym, żeby można było wygodnie i szybciej niż samochodem. i będzie cacy. a trasy lokalne-ustawowo nakazać pkp przekazanie tych tras samorządom. np tak jak zrobiono z linią wrocław-trzebnica. idzie do remontu, koleje dolnośląskie[podległe marszałkowi a nie tysiącu dyrektorów z pekapu] mają zostać przywrócone przejazdy. no i bomba. ale pekape sobie nie radzi nawet na najważniejszych trasach i dochodowych inwestycjach- wielkich miejskich dworcach, które sa doskonałym materiałem na wielki biznes. małe stacje można by ograniczyć do peronów, rozkładu, ew. autoamtu do biletów i jakiejś tablicy informacyjnej-o przesiadkach itp. parking rowerowy, gdzie potrzebne to także dla samochodów. ew. toaleta. zadaszenie w postaci jakiejś zwyczajnej wiaty przystankowej. ładnie ogrodzić stację i ładnie. wystrczyłoby, żeby tym majątkiem zarządzała gmina lub powiaat, a nie pekape stacje-samorządom linie-plk[jako niezależne od pekape przedsiębiorstwo] przewozy-pekape, koleje regionalne, intercity, PRYWATNI PRZEWOŹNICY połączenia zamawia urząd marszałkowski. na drodze przetargu. skorelowanie rozkładów z odjazdami autobusów/innych pociągów, by możliwa była przesiadka i ludzie zapragną podróżować koleję! nawet teraz jest to dużo przyjemniejsze niż samochodem[wyjazd nad morze, nocnym wrocław główny-koszalin, można się rozłożyć na szerokich ławkach przedziału, , żubrówka, papieprochy, okropna zdemoralizowana młodzież, rozmowy o wszystkim i o niczym, potem idziemy w kimę, a nad ranem w koszalinie już czuć powiew morza i mocz na dworcu :D podróże pekapem są jednak najciekawszy środkiem transportu :D Temat: [Toruń] Dworzec Główny i Dworzec Miasto 1. Nie wyciągaj mi tu ssc - krytykę na tym forum w wątku BiT City odparłem bardzo dobrze (a że za most mnie zabanowano to po prostu złośliwość i cenzura). Odparłem tę krytykę tak samo jak odparłem krytykę innego gościa w wątku na tym forum, tramwaju na Fordon. 2. "nikt nie da ci toru pod SKM". Co masz na myśli? Tory są państwowe, zarządza nimi PLK. Nie muszą mi ich dawać - ja po prostu je odremontuje i będę po nich jeździł. PLK nie ma prawa mi odmówić o ile jest możliwość jazdy po takich torach - a ja ją utworzę. Nie muszę mieć torów na własność by po nich jeździć - to że uważam że przejęcie dochodów z torów przez samorząd jest dobre - to jedna sprawa. To że chcę użytkować tory - to kwestia osobna. Problem, który postawi przede mną PLK gdy będę chciał utworzyć SKM jest taki - czy wystarczy jeden tor dla pociągów dalekobieżnych i towarowych. Odpowiedź jest "oczywiście, wystarczy". Policz liczbę pociągów dalekobieżnych (międzywojewódzkich), pośpiesznych, jakie jeżdżą na tej trasie - jest chyba tylko jedno połączenie Wrocław - Olsztyn. Nie zmieści się na 1 torze? Chyba sobie kpisz. Po drugie - jako samorząd - jestem właścicielem PKP PR - przewoźnikiem regionalnym. Do mnie należy układanie linii regionalnych - pociągów osobowych i pośpiesznych "wewnątrz-wojewódzkich". Tylko Intercity swoimi pośpiesznymi międzyregionalnymi może mi zapychać ten jeden tor. No i Cargo. Ale sam piszesz że Cargo nie ma pierwszeństwa... Cóż, jak nie ma, to nie niech czeka aż przejedzie pociąg spółki Intercity i sobie jedzie potem. Co mnie to obchodzi. Cała koncepcja "hubów" - czyli wykorzystania Dworca "Toruń Główny" do stworzenia jednej siatki połączeń - i dworca "Toruń Wschód" do stworzenia drugiej siatki połączeń - a następnie połączenia tych dwóch dworców za pomocą TYLKO JEDNEJ linii SKM - ...cała ta koncepcja, dobrodzieju, jest do wykonania już teraz, bo jako samorząd to ja układam linie na terenie województwa, ustalam częstotliwość, kierunki, itd. A następnie zlecam przewozy Arrivie albo swojej spółce PKP PR. A PLK to ustawia mi tylko rozkład ale w innym sensie - technicznym, tzn, który pociąg przepuszcza który i jak dokładnie mają przejechać. Temat: Sekretarz UEFA skontrolował Wrocław. I co? Nic Produkt Krajowy Brutto Warszawy i Poznania Ciekawie Piszesz, ale musimy doprecyzować pewne pojęcia otóz według encyklopedii PWN PKB jest to wartość dóbr wytworzonych na terenie kraju w ciągu roku. Natomiast według Wikipedia jest to "PKB per capita (ang. GDP per capita) to jeden z najczęściej stosowanych na świecie mierników zamożności państwa (społeczności w nim mieszkającej). Sposób jego obliczania jest bardzo prosty – wartość Produktu Krajowego Brutto danego państwa dzielimy przez liczbę jego mieszkańców. Pojęcie PKB per capita pojawiło się na świecie ze względu na niespójność w podawaniu dochodu narodowego państw jako niepodważalnej miary ich zamożności. PKB nie uwzględnia kwot amortyzacyjnych. Toteż wzrost PKB nie przekłada się automatycznie na wzrost stopy życiowej." czy Pisząc o PKP Poznania Piszesz o województwie wielkopolskim, czy Poznaniu czyli administracyjnie wytyczonym Mieście Poznaniu czy uwzgledniasz w tym produkcie działalnośc firmy Allegro i jej obroty tylko dlatego, że serwery są umieszczone w Poznaniu, oraz dochody Firmy Kulczyk Tradex żyjącej ze sprzedaży samochodów czyli sprzedającej produkty niemieckie zainteresowałem sie ostatnio działalnością firmy Cegielski, który modernizuje wagony zrobione w Pafawagu lub Bautzen i opatruje zmodernizowane produkty dla Intercity tabliczką "Made in Cegielski" lub wyprodukowano w HCP Cegielski co jest typową rachunkowością kreatywną i kilka firm w USA zbankrutowało z tego powodu oraz prowadzono dochodzenia w senacie, uwierz mi we Wrocławiu naprawdę cięzko pracujemy mieszkałem w Rzymie 6 lat i byłem objety włoskim systemem podatkowym i włoski PKB jest kształtowany według miejsca największego nakładu robocizny, czyli stolicą gospodarczą jest Mediolan, gdzie jest najwięcej fabryk i zakładów, jeżeli w Warszzawie na ul. Konstruktorskiej Toyota ulokowała swoje przedstawicielstwo w Polsce, to nie znaczy że PKP wytworzone w Jelczu lub Wałbrzychu można przypisać na poczet Warszawy. jest to typowa hipokryzja ekonomiczna zgubna dla Warszawy Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 181 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||