Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sspmechnica.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Gliwice info





    Temat: Koncert we Wrocławiu - 21.11.08 - Klub Madness

    Aniu. Dzwoniłam na informację PKP. Bardzo miła pani powiedziała, że obsługa PKP ma OBOWIĄZEK udzielić Ci pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu. Powiedziała także, iż ten pociąg o 9.07 z Gliwic (pospieszny) jest dla osób niepełnosprawnych. Dodała, żeby na pół godziny przed odjazdem zgłosić się do informacji na dworcu i powiedzieć, że potrzebujecie pomocy abyś wsiadła do tego pociągu. Dzięki temu będą mieli czas, żeby kogoś do pomocy zorganizować.

    dzięki Boni za informacje, ale ja jadę pociągiem o 12:07, okazało się, ze wrocławska informacja pkp dla niepełnosprawnych miała nieaktualny nr telefonu



    Temat: Kto da wiecej? (dlugie)

    ----- Wiadomość oryginalna -----

    Wysłano: 27 lipca 2001 07:27
    Temat: Re: Kto da wiecej? (dlugie)


    W Stróżach dowiaduję się z megafonów, ze jadę pociągiem z Gliwic i
    | Gdyni do Krynicy (choć jako żywa żadnych wagonów z Gliwic w składzie nie
    | ma
    :-0
    I jak tu nie twierdzic, ze niektorzy pracownicy PKP sa nieedukowani...


    Na stronie pkp było info, że Bieszczady jadą do Zagórza tylkoa w Jasle jest
    przesiadka własnie na ten pociąg z Gdyni
    KL







    Temat: zdarzenie drogowe przy dworcu PKP, moze ktos cos widzial/doradzi?
    witajcie.
    dzisiaj moja siostra zostawila auto przy dworcu PKP w Gliwicach.
    [czerwony golf II]

    auto stało od godziny 08:40 do 15:00.

    w tym czasie jakiś cymbał, trafił w golfa i nie zostawił po sobie śladu.

    dostalem pewne namiary  na auto ktore to zrobiło - stało zaparkowane tusz
    przy przejsciu dla pieszych przed dworcem PKP, [nasczescie jest  kilka osob
    ktore pomogło w ustaleniu tego auta]
    Mam gorącą prośbę. jeśli ktoś był w tym czasie w okolicy dworca, widział
    byćmoże całe zajscie [w golfie napewno włączył się alarm, i wył chwil
    kilka], bardzo prosze o informacje co się działo, kto i tak dalej.

    Mimo że to tylko golf,  stary, był w bardzo dobrym stanie, oryginalna
    idealna blacha, dlatego  bardzo mi zalezy na wszelkich informacjach.

    Puki co zostawiłem podejżanemu za szybą kartkę z namiarami i informacjami,
    ale narazie brak odzewu. sprawa wstępnie zgłoszona na policji,  czekam
    jescze na kontakt, a jeśli się nie uda to niestety musze zgłośić sprawe
    normalnie.

    Jeśli ktoś coś wie prosze o kontakt tutaj lub na maila - uwaga na antyspam,
    trzeba wyciac wszystkie drukowane literki  pozostawiając znak _.

    Dla zasady nie odpuszczę. tym bardziej że drzwi dostały naprawde mocno.

    Przy okazji pytanie: jak wygląda sprawa gdy nie zostanie ustalony sprawca?
    jak wygląda z odszkodowaniem z oc?

    ---
    Pozdrawiam, Bartek





    Temat: Koncert we Wrocławiu - 21.11.08 - Klub Madness
    Aniu. Dzwoniłam na informację PKP. Bardzo miła pani powiedziała, że obsługa PKP ma OBOWIĄZEK udzielić Ci pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu. Powiedziała także, iż ten pociąg o 9.07 z Gliwic (pospieszny) jest dla osób niepełnosprawnych. Dodała, żeby na pół godziny przed odjazdem zgłosić się do informacji na dworcu i powiedzieć, że potrzebujecie pomocy abyś wsiadła do tego pociągu. Dzięki temu będą mieli czas, żeby kogoś do pomocy zorganizować.



    Temat: Nie bedzie remontów linii kolejowych na Opolszczyznie (za wyjatkami)
    W marcu 2006 roku odbylo sie zebranie przedstawicieli PKP PLK z
    przedstawicielami Urzedu Marszalkowskiego w Opolu. Reprezentujacy
    kolej przywiezli ze soba propozycje, zeby wyremontowac niektóre
    opolskie linie kolejowe, m.in. Kluczbork - Lubliniec, Opole -
    Lubliniec, Kluczbork - Namyslów, Opole - Nysa itp.

    Dzisiejszy Dziennik Zachodni w Lublincu piórem Marka Swiercza
    informuje, ze niestety na takie remonty nie ma co liczyc, bo
    samorzadowcy opolscy nie zamierzaja przekazywac pieniedzy z RPO
    (Regionalny Program Operacyjny) na remonty linii kolejowych i
    uwazaja, ze modernizacje powinny byc wykonane, ale za pieniadze
    Sektorowych Programów Operacyjnych. A tymi zarzadza odpowiedni temu
    minister.

    Mimo to wkrótce na Opolszczyznie maja byc wykonane remonty.
    Informacja ta dotyczy linii Opole - Kedzierzyn - Kozle - Gliwice oraz
    Opole - Strzelce Opolskie - Gliwice.

    Czyli, informacje BKKK w Opolu, które to zamiescilo na swej stronie
    internetowej oraz którymi sie posluzyli dyskutanci naszej grupy w
    jednym z tematów okazuja sie jedynie poboznym zyczeniem. Niestety.





    Temat: KK - opóźnienia


    Witam !!!

    Miałem do odebrania przesyłkę na poczcie. Znajduje się ona blisko stacji,
    więc postanowiłem zajrzeć i zobaczyć jaka jest sytuacja.
    Docieram na miejsce ok. 17:30. Co zastaję:
    - w peronach stoi GALICJA (odj. 16:44), zostaje wypuszczona ok. 17:40,
    chwilę później odjeżdża osobowy do Gliwic z 16:02
    - przyjeżdża osobówka z Gliwic, nie wiem z której godziny
    - osobowy do Raciborza zostaje zapowiedziany jako opóźniony 40 minut
    - osobowy do Kamieńca z 16:05 odjeżdża ok. 17:45
    - przed 18:00 wtacza się powoli GORZOWIAK (odj. 16:53) a na tablicy WROCŁAW
    18:04 ;-/
    - w holu mnóstwo ludzi (nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem takie tłumy)
    - o ŚLĄZAKU (17:58) nikt nic nie trąbi, na tablicy bez opóźnien (ale
    podejrzewam że jakieś ma, skoro GORZOWIAK ma godzinę)
    - większości torów po prostu nie widać pod wartstwą śniegu (jedynie szyny
    tych po których niedawno coś jechało) ;-p

    Ciągle sypie i to mocno...

    A jak na innych stacjach ??

    Pozdr.
    Grzesiek


    w Kuj-Pom bez opoźnień info by PKP PR.





    Temat: Dziekujemy ci PKP za informacje o dodatkowych pociagach na swieta.
    Rozumiem, ze nie ma pieniedzy na wagony. Ale przepisanie informacji na
    strone, to juz naprawde...

    Dodatkowo kursuja:
    Morskie Oko  22.12, 18,21.01,  01.02 (pow: 22.12, 3,18,21.01)
    Witkacy      28.12, 1,2.01, 2,3.02 (pow: 27,28.12, 19,20.01)
    Ex bez nazwy 27.12, 19.20.01 (pow: 1,2.01, 2,3.02)

    Gdynia-Warszawa-Zakopane 26,27,31.12, 1,18,19,25,26.01, 1,7,8.02 (pow:
    27,28.12, 1,2,19,20,26,27.01, 2,8,9.02)

    Bydgoszcz - Zakopane 26/27.12 (pow: 1/2.01)

    Lodz - Zakopane 27.12 (pow: 1.01)

    Ornak Zakopane - Wroclaw 5,6.01
    Zakopane - Warszawa 6.01
    Zakopane - Krakow 6.01

    Tylko w Nowy Rok (1.01) (A moze wcale nie tylko, bo pisza strasznie metnie):
    Kudowa Zdroj - Warszawa
    Zakopane - Warszawa
    Przemysl - Gliwice
    Zakopane - Wroclaw
    Zagorz - Warszawa

    Tylko w Nowy Rok, osobowe:
    Zakopane - Krakow, Krakow - Trzebinia, Krakow - Tarnow

    Spisane z jakiejs gazetki. Szczegolow brak, za zgodnosc z
    rzeczywistoscia odpowiedzialnosci nie bierze sie.

      MJ





    Temat: GKW i Rudy - rozważania (długie)


    | Jeszcze sporo materiału torowego leży pomiędzy Bytomiem
    | a Gliwicami.

    | Właśnie dostałem info na priv od Leszka, że złodzieje są
    | szybsi niż przypuszczałem i nic tam już nie ma... :-(((

    Cóż za pasjonująca dyskusja z samym sobą :-)

    Okazało się, że nie zrozumieliśmy się z Leszkiem i jego zaprzeczenie
    dotyczyło czego innego, a nie torów GKW. Tak więc jeszcze raz:
    między Bytomiem a Gliwicami (na odcinku Zabrze Biskupice - Zabrze
    Północ) LEŻY sporo materiału torowego. Szlak na tym odcinku jest
    trudno dostępny, można podjechać w zasadzie tylko torem. :-

    Gdy próbowałem coś wskórać w DKD Bytom powiedzieli, że
    koszt wynajęcia od PKP (o ironio - dla PKP wąskiego) pociągu
    do zwózki byłby większy niż wartość tych materiałów.
    A na Siemianowice i Aquapark by starczyło... lub Szymocice
    i Pilchowice...


    Na pewno dużo materiału jest na stacji Zabrze Pn (widziałem naocznie),
    i dalej prawie do samego Maciejowa też jest sporo, tylko w stanie średnim,
    ale chyba nadającym się do ponownego użycia, tylko co z tego?
    Skoro złodzieje tego nie wyrwali, to faktycznie dostęp musi być zerowy,
    a na udział w tym przedsięwzięciu PKP faktycznie chyba nie ma co liczyć.
    A z drugiej strony nawet gdyby PKP zgodziła się na demontaż materiału
    i transport normalnotorowy, to gdzie by go można dostarczyć? (gdzie najbliżej
    Rud przebiegają jakieś tory PKP?)

    Pozdrowienia,
    Paweł Cieślar





    Temat: [IV RUNDA] Włokniarz Częstochowa - Polonia Bydgoszcz
    Gdyby kolega poczytał stronkę oficjalną to by wiedział http://www.rkm.rybnik.pl/podstrona.php?id=kibice jest tu info o dojeździe.

    Niniejszym jednak ja wrzuce tu troche info dot. Memoriału w Rybniku:

    Dojazd na stadion
    Stadion znajduje się na skrzyżowaniu ulic Gliwickiej (DK 78) i Żużlowej. Adres: ul. Gliwicka 72. Obok stadionu znajduje się kąpielisko "Ruda" oraz hipermarket "Carrefour" (na przeciwko kąpieliska).

    Komunikacja miejska:
    1. przystanek "Gliwicka Szpital" lub "Kąpielisko Ruda":
    - z dworca PKP oraz PKS: 12, 14, 41
    - z pozostałych części miasta: 11,12,13,14,32,40,41 (7 - tylko przystanek "Kąpielisko Ruda")

    2. przystanek "Rondo Gliwckie": 1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12,17,18,19,22,23,40,41,43,48

    PKS:
    przystanek "Gliwicka Szpital" (na niektórych kursach, szczególnie pośpiesznych, jest to przystanek "na żądanie"), ewentualnie "Dworzec PKS Rybnik".
    PKP:
    stacja "Rybnik Główny"

    Piechotą:
    - z rynku około 15 minut
    - z dworca PKP/PKS około 30 minut
    TAXI:
    Postój TAXI znajduje się obok dworca PKP oraz PKS (na przeciwko przystanku komunikacji miejskiej "Dworzec PKP").

    Pozdrawiam:)



    Temat: Zielone światło dla połączenia Bytom - Gliwice
    Trzeba było lepiej forum na naszej-klasie rozkręcić... Większa możliwość, że ktoś tam trafi i ma coś wspólnego z tą linią...

    Szczególnie, że: http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6148868,Nasza_klasa_kolejowa__Ludzie_walcza_o_pociagi.html?skad=rss

    [ Dodano: 21-01-2009, 12:30 ]
    A mnie teraz ciekawi takie coś:
    http://www.pr.pkp.pl/www.pr.pkp.pl/,informacje-biezace,s,0,562.html
    Tabela 166 - Bytom-Gliwice. Ważna od 21 stycznia 2009 (czyli od dziś).

    Zobaczcie ile tam pociagów. 16 par. To niech mnie teraz ktoś oświeci czy jest powrót do tego co było przed 10 stycznia czy jakaś pomyłka? Kilka innych tabel też jest zmienionych z datą dzisiejszą.



    Temat: Od czerwca nowy rozkład jazdy pociągów w Polsce


    http://www.pr.pkp.pl/img_in//NEWS/korekta2%20.pdf



    przykladzie:

    "211 Gliwice 6:18 Kędzierzyn-Koźle 6:52 "D" opr. 8.VI, 2.XI

    Nowa relacja Gliwice - Opole Gł. w połączeniu z poc. 46227 oraz wprowadzono
    postoje w st. Przywory Opole Groszowice"

    Trzeba mieć wybitne zdolności detektywistyczne, aby rozszyfrować ta
    informacje w sposób ?prawidłowy:

    W dni nauki szkolnej poc. 211 Gliwice - K-Kozle kursuje jako pociąg 46227 w
    nowej relacji Gliwice - Opole (wcześniejszy odjazd z Gliwic 6.13, pozniejszy
    odjazd z K-K 6.48, i dalej zwiększa opoznienie - dodatkowe postoje)

    W dni robocze w wakacje pociag 211 kursuje w relacji Gliwice odj. 6.18 -
    K-Kozle przyj. 6.52

    Pzdr

    Rowert





    Temat: Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
    Przeczesałam swoją prywatną "bazę danych" i oto co wyszukałam na temat Materów...

    Materowa zaczynała pracę jako konduktor na stacji w Gliwicach, następnie została żoną Matery, który jako Solidaruch po trupach pchał się do władzy i kasy. Po pewnym czasie Matera zainstalował ją w PKP Cargo w Gliwicach. Parę lat później w PR Katowice została inspektorem BHP - z biurem, które stworzono specjalnie dla niej. Następnie była dyrektorem ds. pracowniczych (polecenie z "góry" na stworzenie dotychczas nieistniejącego stanowiska). W międzyczasie Matera prawie wykończył swojego związkowego bossa, dzięki któremu zrobił karierę w kolejarskiej "Solidarności" - Ryszarda Filipowicza (obecny dyrektor PR Katowice, jest na L-4).

    Po publikacji ulotki "mój przyjacielu z rady nadzorczej" (patrz wyżej) Materowa wzięła urlop bezpłatny i bezterminowy, a Matera przestał się jakoś pokazywać! Obecnie Materowa codziennie dojeżdża pociągiem z Gliwic do Częstochowy, gdzie pracuje jako zastępca dyrektora w ośrodku szkolenia dla kierowców LOK.

    Tak więc prostuję informację, którą podałam w poprzednim poście. Materowa nie zwolniła się z PKP PR, ale wzięła bezterminowy urlop bezpłatny (jest wogóle coś takiego?) i obecnie w czasie tego urlopu pracuje w LOK na dyrektorskim stanowisku. Czyli teoretycznie nadal jest pracownikiem PKP PR, ale urlopowanym na czas nieokreślony.



    Temat: Objazd przez Rudę Kochłowice


    Teraz wystarczy zobaczyc jak wyglada rano autobus 870 z Gliwic do Katowic.
    Studentom pasowal taki wspolny bilet (kosztowal kolo 100) a teraz wszyscy


    Nie kolo 100, tylko 53,65, a potem 58,14 PLN. Choc taka cena pewnie juz nigdy
    se ne vrati... Poza tym 870 nabite jezdzi nie tylko rano, ale przez caly
    dzien:-/

    gniota sie autobusie, ktorego jak mowia pasazerowie relacje powinno sie
    wydluzyc do Oświęcimia - lub logodniej mowiac na niego: bydłowóz.


    Niestety osoby ceniace swoj czas i komfort zmuszone sa albo do wyboru wlasnych
    4 kolek albo do wydania sporej kasy na bilety KZK i PKP. Choc obecnie akurat
    kwestia zysku czasowego na PKP jest watpliwa z racji robot torowych na szlaku
    Zabrze-Gliwice...


    | No to jak to w końcu jest? Niedawno dowiedziałem się z pmk o remoncie
    | na Chorzów Stary - Bytom i Bytom - Gliwice, więc powinno być sporo
    | szybciej niż 60 minut?

    Może remonty trwaja ale jak widze to obecna "30" na Ch.Stary - Bytom to
    przejazd osobowym okolo 11-12 minut. W nowym rozkladzie przejazd ma trwac...
    14 minut - wiec bedzie wolniej :)


    Dziwne informacje masz...
    Czas jazdy bedzie wynosic 7-8 minut w strone do Bytomia i 6 minut do CS.
    Szlakowa bedzie wynosic od kilometra 12,0 do 13,1 90 km/h, a od km 13,1 do
    16,7 100 km/h w obu torach, od km 16,7 w strone Bytomia (km 17,4) w torze 1
    jest ograniczenie do 30, a w torze 2 szlakowa 50, co pewnie tlumaczy, czemu
    pojedzie sie "az" 8 minut do Bytomia i 6 do CS.





    Temat: Gliwice (bylo: Świętochłowice - DTŚ - czy skończyli?)
    popelnil ktos tekst:
    Co do KRR, to tam nie ma co konczyc, to trzeba zaczac od nowa - kiedy na
    poczatku lat 90-tych okazalo sie, ze nia ma na to kasy, PKP i pozostali
    inwestorzy zwineli wszystko, wlacznie z tluczniem i piaskiem spod
    tlucznia.
    Jedyne co zostalo to kilka straszacych nieukonczonych nastawni, ktore w
    ciagu tych kilku lat staly sie melinami i kilka niedokonczonych wiaduktow
    zarastajacych drzewami i trawa... Tak wyglada miedzy Zabrzem, a Ruda, bo
    tam
    cos zaczeto robic. W takich np. Swietochlowicach ludzie do dzis mieszkaja
    w
    familokach, ktore wedlug projektu leza na trasie linii. Na niektorych do
    dzis widac "wyrok smierci" - bialy napis "KRR", ktory dzis nie ma juz
    kompletnie zadnego znaczenia... A szkoda.
    Mam jedynie nadzieje, ze kiedys KZK GOP bedzie na tyle preznym
    przedsiebiorstwem, ze bedzie w stanie samemu zajac sie koordynowaniem
    budowy
    i eksploatacji KRR (oczywiscie na zlecenie gmin), bo na PKP nie ma juz co
    liczyc.... Ale na razie to jeszcze dlugo pozostanie moim prywatnym
    "marzeniem".  

    a teraz ja:
    chcialbym zebrac wszystkie informacje na temat KRR, zeby to juz nie bylo
    taka zagadka. relacja tego miala byc pyskowice- gliwice- katowice-
    zawiercie, czyz nie?
    moj kolega znalazl w swoich madrych ksiazkach jeszcze jedna projektowana
    relacje - tychy miasto- cos tam cos tam.
    moze moglibyscie to wzsystko pouzupelniac i dopisac wszystko co kazdy z
    was wie. wiadomo ze pkp juz sie tym nie zajmie, ale wedlug mnie pomysl
    jest wspanialy i trzeba go promowac, a nie jakies dtsy.
     fuli





    Temat: Od czerwca jeden bilet?


    Niestety zapomniałem przepisać na dworcu, które pociągi zostały odwołane.
    Jeśli ktoś to przepisał, proszę o info.


    Min.(bo w Gliwicach inforamcja ta byla tajna, tj wiedziala o tym pani w
    informacji)pociagi o
    - do Katowic 15.29 (totalna glupota, bo pociagiem tym jedzie bardzo duzo ludzi,
    a np 14.03 mimo, ze jest do Zawiercia to pojechal, podobnie jak 14.15 i 15.25 z
    Zawiercia)
    -z Katowic( przyjazdy)12.50, 17.40
    Info z poniedzialku.

    W umowie między PKP SA a UM Województwa Śląskiego podzielono pociągi
    regionalne na trzy grupy wg tzw. rentowności (dane wyssane z palca przez
    PKP, o czym nieoficjalnie wie UM, ale że innych danych nie ma przyjmuje je w
    rozliczeniach). Grupa A to tzw. pociągi samofinansujące się (z przychodów
    biletowych), B to te dla których przychody wraz z dotacją samorządu
    województwa równoważą koszty, C to te w których różnicę między przychodami a
    kosztami pokrywa PKP.



    podrozuje nimi?





    Temat: [pr] Jak dojechac do szpitala?
    Miejski Serwis Informacyjny Gliwice
    http://www.um.gliwice.pl/index.php?id=8548/1&bium=1#681

    Jak dojechać do szpitala?

    Prezydent Gliwic podjął decyzję o uruchomieniu specjalnej linii
    autobusowej pomiędzy Placem Piastów a Centrum Onkologii. Przychylił się
    do prośby, którą w tej sprawie skierowała do Urzędu Miejskiego dyrekcja
    szpitala. "Pacjenci - osoby schorowane, niejednokrotnie w podeszłym
    wieku czy mające problemy z poruszaniem - przybywający z terenu całego
    kraju do naszej placówki, są pozbawieni możliwości dotarcia komunikacją

    Szwengruben, zastępca dyrektora ds. organizacji i zarządzania w Centrum
    Onkologii - Instytucie im. Marii Słodowskiej-Curie w Gliwicach.

    Decyzja w sprawie uruchomienia nowej linii 224 zapadła na próbny okres
    trzech miesięcy. Potem - w zależności od liczby pasażerów - zostaną
    podjęte dalsze postanowienia. Przewidziano w sumie 14 kursów dziennie
    (od poniedziałku do piątku), po siedem -  w jedną i drugą stronę. Na
    trasie będzie kursował autobus 32-osobowy. Przystanek na Placu Piastów
    usytuowano na odcinku pomiędzy ul. Na Piasku i Okopową. Stamtąd autobus
    będzie wyruszał od 6.30 do 12.30 co godzinę i jechał wprost pod szpital.
    Spod Instytutu Onkologii będzie wyjeżdżał również co godzinę od 7.10 do
    13.10 i zatrzymywał się kolejno na trzech przystankach: przy ul.
    Toszeckiej (w pobliżu wlotu ul. Szobiszowickiej), przy ul. Bohaterów
    Getta Warszawskiego (naprzeciw dworca PKS i PKP) oraz na Placu Piastów. (al)

    Informacje : Wydział Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych UM,
    tel. 231-34-18
    7 marca 2005





    Temat: Jaka Vmax na CMK dla towarów?


    W obecnym rozkładzie jazdy niektóre pociągi kontenerowe pkp cargo są
    wytrasowane z vmax 100 km/h. I tak: relacja Warszawa Praga - Żurawica przez
    CMK, Warszawa Praga - Gliwice przez Piotrków, Warszawa Praga - Rotterdam,
    Gliwice - Piacenza lub Verona, Gliwice - Medyka, Świnoujście  - Gliwice,
    Świnoujście Gdsańsk Zaspa, Gdynia - Kraków Prokocim i tak dalej.


    Masz może jakieś dokładniejsze informacje na temat tego pociągu
    Świnoujście-Gdańsk Zaspa?





    Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole


    A co do tych opoznien na Opolszyznie - szacowanie na podstawie obserwaccji
    na
    dzialce kolko Kedzierzyna globalnego wskaznika dla calej Opolszczyzny (i
    to na
    poziomie 7%!) jest... co najmniej ryzykowne :)


    Zgoda 7% dotyczy tych pociagow z ktorych korzystalem / chcialem skorzystac
    (wiele pociagow jest spoznionych na okres dluzszy niz termin odjazdu
    kolejnego pociagu)


    wiele tych opoznien jest planowych, to raz.


    Bardzo dokladnie czytam informacje o planowych spoznieniach i nigdzie nie
    spotkalem sie z informacja:
    a) ze Bolko, Przemysl czy Zamosc odjezdzajacy po 8, 13, 14 spozni sie wiecej
    niz do 20 minut (a ostatnio jezdzi spozniony od 38 - ponad 200 minut)
    b) ze kazdy kolejny po 9 pociag w kierunku Gliwic odjedzie tyle spozniony ze
    przesiadka w kierunku Katowic bedzie niezrealizowana (ogloszone spoznienia
    dotycza tylko kursu z Opola (Wroclawia) wjezdzajacego do Kedzierzyna okolo
    14 i 19)
    c) nigdzie nie przeczytalem informacji ze kursy z (Gliwic) przez K-Kozle do
    Opola (Wroclawia) z godz. po 16 i po 18 sa planowo opoznione po 15-30 minut
    (i to nawet w sytuacji gdy z Gliwic dojada w miare o czasie)

    Oczywiscie cieszy mnie sytuacja gdy pociagow w kierunku Opola bedzie
    wiecej - ale denerwuje calkowity chaos jaki ostatnio panuje na PKP oraz
    widoczna na kazdym kroku niechec pracownikow PKP w stosunku do swoich
    klientow.

        Pzdr
        Robert





    Temat: 33% w PKP-IC od 1 VII


    ----- Original Message -----

    Sent: Friday, June 28, 2002 6:33 PM
    Subject: Re: 33% w PKP-IC od 1 VII

    | Dla uczniów i studentów (oczywiscie tylko w IC i EC bo w  ex ustawowe
    37%)
    w
    | klasie 2, ulga nie obowiÂązuje w niektórych dni w wakacje (tak jak
    przejazdy
    | rodzinne) oraz wyjazdy od 14 do 20 w każdy piatek i 31 XII
    | KL

    Chyba nie bardzo zrozumialem powyzszy tekst. Chodzi o to ze PKP IC
    wprowadza
    ulge handlowa dla uczniow/studentow od 1 lipca 2002 r., z tym ze tylko na
    klase 2 i nie obowiazujaca w niektorych dniach/godzinach?


    tak-info z ogłoszenia na stacji w Gliwicach
    Kl





    Temat: WYJAZD NA MECZ : PIAST GLIWICE - MOTOR LUBLIN
    3 sierpnia organizowany jest wyjazd na mecz Piast Gliwice – Motor Lublin.
    Zbiórka: (piątek) dworzec PKP , godz. 9:45 . [ Pamiętajcie , że pociąg nie czeka na spóźnialskich !!! ]
    Mecz odbędzie się o godz. 20:00.
    Jest to Nasz pierwszy mecz wyjazdowy w 2 lidze, wiec warto go zaliczyć !!!
    Macie trochę czasu to załatwiajcie sobie wolne w pracy, przekładajcie urlopy i jedziemy na meczyk

    Przypominam również, że w 2 lidze obowiązują listy imienne, które trzeba wysłać do danego klubu 48 h wcześniej przed meczem.
    Zapisy można dokonać w sklepiku klubowych do 31 lipca !!! Zapis wiąże się z opłatą za
    biletu wstępu na mecz, czyli 10 zł (stała cena biletu wstępu na mecz w 2 lidze dla kibiców przyjezdnych). Jeżeli, ktoś nie znajdzie się na liście imiennej nie zostanie wpuszczony na stadion, dlatego przekażcie informacje kolegom którzy nie mają Internetu.

    Resztę informacji dostaniecie w sklepiku z pamiątkami przy zapisie na listę imienną.

    WSZYSCY DO GLIWIC !!!!!



    Temat: Gliwice - Bytom
    Dzisiaj kilka ciekawych cytatów z bardzo długiego artykułu o Kolejach Nadwiślańskich, podsumowującego pierwszy dzień testów w naszym województwie:

    "Elegancki pojazd szynowy to może nie pierwsza liga światowa, ale bije na głowę stare składy, którymi jeździmy obecnie. Rozpędzić się do 120km/h to żaden problem, silnik spalinowy gwarantuje, że pociąg zajedzie wszędzie gdzie tylko są tory (nie musi być trakcji), pali niewiele, jak na taki ciężar - 55 litrów na 100 kilometrów, zabiera około 300 osób, wnętrza klimatyzowane."

    "Gdy pociąg mija kolejne miejsca, przedstawiciele firmy potwierdzają, że na razie interesuje ich najbardziej wygranie przetargu na obsługę trasy Gliwice-Bytom. To są tory PLK SA - firmy z grupy PKP. Więc byłaby to połowiczna prywatyzacja trasy. Samorząd wojewódzki już taki przetarg przygotowuje. Kursy mogłyby się rozpocząć pod koniec tego roku."
    "Wczoraj pociąg specjalny przejechał wokół kilku ciekawych miejsc - z punktu widzenia pasażera. Po prywatnych torach można dostać się z centrum Katowic w pobliże lotniska Muchowiec albo pod giełdę w Mysłowicach, z Sosnowca można dostać się nad Sosinę w Szczakowej. Prywatna linia prowadzi też wprost w historyczne miejsce - Trójkąt Trzech Cesarzy. Realizacja przejazdów rekreacyjnych jest możliwa niemal od zaraz - jak tylko Kolej Nadwiślańska kupi tabor."

    "Dzisiaj [21 lutego] kolejny dzień prezentacji. Nowoczesny autobus szynowy przejedzie z Katowic przez Tychy, Pszczynę, Pawłowice, Rybnik, Gliwice i wróci do Katowic. To też potencjalny przebieg trasy, po której mogłyby odbywać się regularne kursy."

    [może ktoś go przyuważy dzisiaj na trasie i załatwi jakieś bliższe informacje ]



    Temat: Staż Aikido w Gliwicach
    Witam!!
    Gliwicki Ośrodek Aikido Aikikai
    Zaprasza na staż z sensei Romanem Hoffmannem 5 Dan
    Data:
    19 czerwca 2004

    Miejsce stażu :
    Gliwice Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 11
    ul. Górnych Wałów 29 (V LO)

    Dojazd :
    Od dworca PKP tramwajem nr 4 w kierunku rynku, należy
    wysiąść na pl. Mickiewicza lub od dworca
    PKP 20 min piechotą w kierunku rynku

    Godziny zajęć:
    Sobota : 09:00 - 10:30, 14:00 - ?? ? + egzaminy

    Koszt stażu : około 30 zł
    Serdecznie zapraszam i pozdrawiam

    Bliższe informacje telefonicznie badź pocztą elektroniczną
    patrz http://www.dojo.republika.pl/kontakt/kontakt.html



    Temat: Zielone światło dla połączenia Bytom - Gliwice
    MAM REWELACYJNY POMYSŁ - sprawdzony!!!

    we wrześniu i październiku liczona była frekwencja w pociągach Bielsko-Wadowice, kiedy liczyli? w pociągach odjeżdżających o godzinach i w terminach z najmniejszą frekwencją!
    czyli: 12:03 z Bielska i 11:55 z Wadowic! - więc razem z 3 konduktorkami (mieszkającymi na szlaku Bielsko-Wadowice) wzieliśmy sprawę w swoje ręce! i przez kilka dni (jeździliśmy po 2 osoby) jeździliśmy na tym odcinku i Badaliśmy Frekwencje! spisując:
    1. trase przejazdu
    2. imię i nazwisko osoby
    3. i podpis pasażera

    zrobiliśmy kilka kopii (zachowując orginał) porozsyłaliśmy do PR, UM, UW, do Betonu, do Prezesów oraz Gazet i TV, te kopie! 3dni wcześniej na stacjach PKP przyklejaliśmy informacje że spisujemy frekwencje aby uniknąc likwidacji połączeń! Ludzie brali udział w tym bardzo chętnie, kilka nawet brało adresy gdzie mogą pisać w celu ulepszenia rozkładu poprzez dostosowanie godzin odjazdów!

    proponuje to samo na linii Bytom-Gliwice, aby zdążyć przed wiosenna korektą!

    na linii Bielsko-Wadowice to poskutkowało! przesuneli nawet pociąg z Krakowa, bo tak ludzią bardziej pasowało!!! przecież PKP się tego boi - PRAWDY NA PAPIERKU!!!



    Temat: remont E30-opoznienia pociagow
    ----- Original Message -----

    w Katowicach do 30
    | minut(Krakowianka, Światowid); m.in. Barbakan+23, Wielkopolanin +6,
    | Slazak+kilkanascie, Bolko+5.
    | Jak widac to jaki to pociag nie ma żadnego znaczenia, rozumiem, że to
    zalezy
    | od warunków na linii o danej godzinie, ale mimo to nie rozumiem po co w
    | takim razie PKP-IC płaci więcej za swoje pociagi??
    | Krzysiek

    Skad tak dokladne dane? Czy opoznienie dotyczy ruchu w obie strony? A co
    z Wawelem, to "najwazniejszy" pociag jaki jezdzi E30?
    Takie info wisi w Katowicach. Nie wiem czy na stronie PKP-PR tez to jest(o
    IC nie mówię...)
    Wawel tez ma +iles ale nie pamiętam w każdym razie nie wiecej niż 20min...
    Opóźnienia są wpisane tylko na stacji Katowice w drugą stroną tez pewnie
    są(np. opóxnienie Barbakana wynika chyba m.in. z przepuszczaniem opóźnionego
    Swiatowida) ale zgodnie z dziwną zasada info o tym pewnie wisi tylko we
    Wrocławiu..
    W Gliwicach nie ma nic(poza karteczką ze o kilka  minut)
    Krzysiek





    Temat: Gliwice (bylo: Świętochłowice - DTŚ - czy skończyli?)


    a teraz ja:
    chcialbym zebrac wszystkie informacje na temat KRR, zeby to juz nie bylo
    taka zagadka. relacja tego miala byc pyskowice- gliwice- katowice-
    zawiercie, czyz nie?
    moj kolega znalazl w swoich madrych ksiazkach jeszcze jedna projektowana
    relacje - tychy miasto- cos tam cos tam.
    moze moglibyscie to wzsystko pouzupelniac i dopisac wszystko co kazdy z
    was wie. wiadomo ze pkp juz sie tym nie zajmie, ale wedlug mnie pomysl
    jest wspanialy i trzeba go promowac, a nie jakies dtsy.


    Trasa miala byc Pyskowice Miasto - Gliwice - Katowice - Dabrowa Gornicza
    Zabkowice z odnoga do Huty Katowice. Reszta szczegolow jak wroce do domu
    ;-)

    WILQ

    PS: O linii do Tychow nic mi nie wiadomo - prawdopodobnie byla to czesc
    wiekszej koncepcji kolejowej komunikacji miejskiej w GOP (m.in. linia do
    Pyrzowic przez Tarnowskie Gory i linia do Oswiecimia - gdzies cos takiego
    widzialem). Pewnym jest, ze pierwsza linia miala miec podana wyzej
    relacje (i na tym odcinku zbudowano m.in. nastawnie w Zabrzu i
    Pyskowicach, wiadukty w Zaborzu i Rudzie Slaskiej, oraz torowisko od
    Zabrza do Rudy).





    Temat: GKW i Rudy - rozważania (długie)


    | Jeszcze sporo materiału torowego leży pomiędzy Bytomiem
    | a Gliwicami.

    Właśnie dostałem info na priv od Leszka, że złodzieje są
    szybsi niż przypuszczałem i nic tam już nie ma... :-(((


    Cóż za pasjonująca dyskusja z samym sobą :-)

    Okazało się, że nie zrozumieliśmy się z Leszkiem i jego zaprzeczenie
    dotyczyło czego innego, a nie torów GKW. Tak więc jeszcze raz:
    między Bytomiem a Gliwicami (na odcinku Zabrze Biskupice - Zabrze
    Północ) LEŻY sporo materiału torowego. Szlak na tym odcinku jest
    trudno dostępny, można podjechać w zasadzie tylko torem. :-

    Gdy próbowałem coś wskórać w DKD Bytom powiedzieli, że
    koszt wynajęcia od PKP (o ironio - dla PKP wąskiego) pociągu
    do zwózki byłby większy niż wartość tych materiałów.
    A na Siemianowice i Aquapark by starczyło... lub Szymocice
    i Pilchowice...

    Mam nadzieję, że nie będę musiał sobie więcej odpowiadać ;-)

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta





    Temat: Przewozy aglomeracyjne????


    Czy ktos moze potwierdzic informacje, ktora uslyszalem dzisiaj (z ust
    kolegi zupelnie nie zwiazanego z tematem), jakoby na odcinku Gliwice -
    Katowice miala zostac wprowadzona wspolna taryfa pociagow osobowych z
    komunikacja miejska (czyli bilety KZK GOP i kasowniki w pociagach?)


    Tez o tym czytalem np w TS "DZIEN" przy okazji laczenia sie z tramwajami.
    Cienko to widze, bo wtedy za polaczenia placily by gminy a one jakies
    oporne.
     Mimo tego zakichanego wiaduktu na trasie,  i biedy ze az piszczy PKP
    zwiekszylo na tej lini ilosc pociagów. A remont kiedys sie skonczy.
     Nie bardzo to widze od strony organizacyjnej: mialy by byc 2 rodzaje
    biletów czy jak , a jezeli tylko KZK to co z tymi co podróznymi którzy jada
    dalej niz Gliwice -Katowice?
    Z drugiej strony pamietam "zblizenia autobusowo kolejowe" takie jak wspólny
    bilet miesieczny w latach 90-tych czy mozliwosc jazdy pociagiem na bilety
    KZK w czasie strajku. Niestety w czsie strajku kolejarzy KZK, nie
    przewidzialo takich udogodnien.

    PS: Wbrew pozorom na duzych liniach popyt tez jest skutecznie wygaszany...
    Od nowego rozkladu _kazdy_ pociag w Zabrzu jadacy od strony Gliwic ma
    opoznienie, zas kazdy jadacy od Katowic stoi w Zabrzu czekajac na
    opozniony z przeciwka... Ludzie przesiadaja sie na autobus - moze i jedzie
    wolniej, ale _na_pewno_ jedzie...


    Sztandarowy "expres " KZK-840 jedzie i tak dluzej niz zwykla osobówka + 30
    min opóznienia.





    Temat: W Anonsach napisali...


    Na PKP tez 409Da - pojedyncze sztuki jezdza w pociagach sieciowych.
    Trzyosiowa spalinowka wiazarowa z przekladnia elektryczna, produkowana
    bodajze od poczatku lat 70-tych w FABLOK-u na potrzeby roznych
    zakladow


    Alez skad!
    Lokomotywa 409Da stanowi rozwiniecie lokomotywy serii SM03 produkowanej
    przez chrzanowski "Fablok" oraz zielonogorski "Zastal" dla potrzeb PKP i
    przemyslu. Podstawowa roznica w stosunku do pierwowzoru jest
    zastosowanie mocniejszego silnika. W lokomotywach typu 409Da zastosowano
    silnik typu 14H6 o mocy 180 KM, produkowany przez PZL "Wola" w
    Warszawie. Lokomotywy te trafialy do przemyslu, a takze na PKP.
    Lokomotywy sluzby trakcji zostaly oznaczone seria SM03, w stosunku
    jednak do dwoch lokomotyw przejetych z filii ZNTK Gliwice w Sedziszowie
    zastosowano nowe oznaczenie SM04.

    Informacje te podaje za "Stalowymi Szlakami", nr 3/98.

    BR





    Temat: Prezentacja sytuacji w PKP Cargo
    Na portalu Rynek Kolejowy w komentarzach pod artykułem " Balczun: Nie chowamy głowy w piasek. Pojawiły się szczątkowe informacje jak będą wyglądały nowe zakłady np:
    1) Białystok , Lublin , Małaszewicze
    2) Katowice , Gliwice , Czechowice Dziedz. , Jaworzno Szcz.
    3) Tarnowskie Góry , Łazy , Częstochowa , Kluczbork
    A jak wygląda podział innych zakładów , na pewno ktoś wie , więc niech napisze i ożywi to forum bo ostatnio zrobiło się tu bardzo spokojnie , a tak było ciekawie i to forum żyło po opublikowaniu "Strategi PKP Cargo"

    Miłej niedzieli życzę !



    Temat: Górny Śląsk #2
    Uwaga !!
    INFO odnośnie 1/2 Ligi Mistrzów z Chelsea !!

    Zapraszam jutro do Pubu Żart w Katowicach. Rezerwacja od godz. 19:00
    Mecz oglądamy na kanale N-sport na telebimie.
    Rezerwacja jest bezpłatna należy tylko wpisać się na listę.

    1. Emu
    2. Kamil Drzewiecki,
    3. Łukasz Kozłowski,
    4. Mateusz Dworak,
    5. Michał Lip
    6. ....

    UWAGA !!
    INFO odnośnie sobotniego Gran Derby.

    Gran Derby odbędzie się tak wszystkie pozostałe mecze w Pubie Żart w Katowicach
    Ul. Sobieskiego (Róg Gliwickiej i Sobieskiego 200m od DW PKP)

    Rezerwacja od godz. 19:00
    Rezerwacja na listę jest bezpłatna. Ilość miejsc siedzących ograniczona, miejsca stojące ok. 100

    DODATKOWE ATRAKCJE.
    W dniu meczu planowany jest mecz piłki nożnej pomiędzy kibicami Barcelony.
    Gramy na boisku Słowian w Katowicach przy ul. 1 Maja.
    Czas gry to 2 godz.
    Koszt 100 zł dzielony na pełną liczbę grających.
    Zbieramy 3 zespoły po 6 osób
    W sumie potrzeba max 20 osób.
    Lista:
    1. Emu
    2. ...

    Ewentualnie możemy zrobić Grilla na Dolinie 3 Stawów w pobliżu boiska i podczas pieczenia kiełbasek możemy pograć w nogę. Jestem otwarty na sugestie.

    Uwaga dla zainteresowanych mogę załatwić miejsca noclegowe w pobliżu centrum za 30 zł za noc.

    W razie jakikolwiek pytań pisac na GG 3597451 lub dzwonić 602-189-627

    PROSZĘ WPISYWAĆ SIĘ NA LISTY I NIE ROZMYWAĆ TEMATU.



    Temat: Bilet strefowy w aglomeracji śląskiej, od kiedy?
    3 pary osobówek w dni robocze, faktycznie: poza kolejarzami mało kto tym jeździ (a kolejarzom po co strefowe, logiczne przecież). Ale jest jeszcze przyśpieszony "Orlik" z Częstochowy do Krakowa Płaszowa i pośpiechy (zobacz dokładnie w rozkładzie). A linia warta zaliczenia, polecam, to przede wszystkim kawałek pięknej historii.
    Na przykładzie tej linii widać, że PKP PR nie ma kompletnie żadnego pomysłu na promocję, reklamę i przyciągnięcie ludzi do pociągów.
    Co do biletów strefowych: po 10 stycznia to trochę śmieszne się one stają. Kiedyś z Sosnowca do Katowic mogłem w weekend zajechać na bilecie strefowym i wrócić. Po wprowadzeniu taktu 2-godzinnego na linii Gliwice-Zawiercie/Częstochowa kupowanie strefowego nie ma sensu. Widać, że w PKP PR myślą o wszystkim, tylko nie o kliencie. Po co było wprowadzać strefowe, jak dokonano w grudniu i styczniu rzezi pociągów?

    Mi chodziło o to, że jeżdżą(pośpiechy)ale nie zatrzymują się np. w Sosnowcu Maczkach.Te 3 pary pociągów to są te, które zatrzymują się na wszystkich stacjach(na czele z Sosnowcem Maczki)

    http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=580&okno=start - informacje na temat dworca w Maczkach



    Temat: Chamstwo na stacji Gliwice
    W dniu wczorajszym (3.10.2003) bez zbytniego pospiechu o godz. 17.04 z
    peronu 2 w Gliwicach (z ponad 4 minutowym opoznieniem) odprawiony zostal
    zespol kibli (E38) w kierunku Czestochowy. Kilkadziesiat sekund pozniej (o
    godz. 17.05, kiedy swiatla odjezdzajacego pociagu byly jeszcze widoczne) na
    sasiedni tor przy peronie 2 wjechal opozniony pociag (E224) z Kedzierzyna.
    Pociąg z Kedzierzyna dzieki dobremu rozplanowaniu polaczen (Nysa, Raciborz,
    Wroclaw) mial dosyc dobra ponad 50 % frekwencje, wsrod pasazerow znaczna
    czesc (sadzac po ilosci osob ktore nie wysiadly z pociagu, ilosci osob
    okupujacych tablice odjazdow na peronie i w tunelu) planowala kontynuowac
    dalsza podroz. Niestety nastepny pociag w tym kierunku (40) planowany byl
    dopiero za godzine (56 minut opoznienia juz na starcie).

    Informacje podaje, gdyz mam nadzieje ze na grupie znajda sie osoby ktore
    potrafia wykorzystac ta wiadomosc w dobrze pojetym interesie MK lub grupe
    czytuje np szef osoby odpowiedzialnej za niezadowolenie grupy klientow
    narodowego przewoznika (wiadomo kolejna grupa niezadowolonych klientow PKP
    pewnie w krotkim czasie przesiadzie na inny pewniejszy srodek transportu, co
    skutkowac moze kolejnymi cieciami rozkladu jazdy).

        Pzdr
        zniesmaczony Rowert





    Temat: Wspólny obieg PR/KM?


    Nie daloby sie go finansowac. Nawet w przypadku pociagow roznych dyrekcji
    w
    obrebie jednej spolki (np. PR) czasem ciezko jest sie niektorym dogadac...


    No wlasnie i tak to pozniej bywa. Ostatnio na dworcu w Gliwicach
    przysluchiwalem sie rozmowie:
    - Patrz, nie jezdza juz zadne bezposrednie pociagi osobowe do Wroclawia, co
    to sie narobilo na tym PKP.
    - No trudno, pojedziemy pospiesznym.

    A okazuje sie ze niektore pociagi do Kedzierzyna w obiegach jada zaraz na
    Wroclaw.
    Jezeli wiec niedasie od razu na rozkladzie umiescic Wrocław, to przeciez
    mozna
    dodac jakas informacje np. numerek z adnotacja ze poc. pojedzie dalej do
    Wrocławia,
    lub info ze skomunikowaniami.

    ------------
    Blacky





    Temat: Bilet okrezny


    Zdaję sobie sprawę, że temat był już poruszany milion razy, ale nie mam
    możliwości grzebać w archiwum - czy jest możłiwe (i legalne) nabycie
    takiego
    biletu:

    Gliwice - Wrocław Główny - Łódź Kaliska - Kutno - Gniezno - Poznań -
    Katowice - Gliwice.

    Będę wdzięczny za wszelkie informacje na priv i z góry dzięki,


    Jeżeli trasa się nie powtarza to oczywiście można nabyć taki bilet w kasie
    biletowej PKP.
    Pozdrawiam





    Temat: Przebudowa Placu Wolności
    Dowiedziałem się dzisiaj (ze źródeł nieoficjalnych), iż przebudowa Placu
    Wolności w Zabrzu ma ruszyć w okolicach kwietnia.

    Jak wiadomo tenże plac jest centralnym punktem węzłowym zachodniej części
    sieci tramwajowej GOPu i jego zamknięcie spowoduje totalny bajzel w
    komunikacji tramwajowej. Były pomysły, aby wybudować łuki umożliwiające
    skręty na trasie Makoszowy - Zaborze i Biskupice - Mikulczyce, ale
    najprawdopodobniej nic z tego nie wyjdzie (ZKT-4 planuje wysłanie
    większości pracowników na urlopy bezpłatne).
    Tak więc najpewniej Zabrze na długie miesiące pozbawione będzie
    komunikacji tramwajowej. 4-ka kończyć będzie jazdę w zajezdni Gliwice, a
    reszta po prostu nie będzie jeździć (chyba, że coś w stylu 5-tki na trasie
    Bytom - Biskupice, czy 29 na trasie Chebzie - Zaborze). Być może w jakiś
    sposób zostaną wykorzystane 111-tki - chociażby na połączenie Zabrza z
    zajezdnią Gliwice lub na innej trasie.

    Wilq, Ty kiedyś miałeś w tej sprawie najdokładniejsze informacje - mógłbyś
    się coś dowiedzieć w tej kwestii?

    Btw, nie muszę chyba nikomu przypominać, że jakikolwiek remont Placu
    Wolności wiąże się z definitywnym zamknięciem pętli przy Dworcu PKP w
    Zabrzu...





    Temat: Wynajecie pociagu/wynajecie wagonu
    No sam bylem na takiej wycieczce w piatej klasie podstawowki.... Bylo to
    Maslbork-Klodzko-Kudowa-Wroclaw... Mielismy takie dwa wagony socjalne (no
    takie z niebieskimi swiatlami na koncu... [ zaraz sie na mnie wydrze kilka
    osob (hi Macgyver), ze nie ma czegos takiego jak niebieskie swiatlo, wiec
    pisze po fachowemu: takie zTb2 ] i jezdzilismy po calej Polsce, roznymi
    rzezniami, ale bylo fajnie, chlansko na maxa...

    Czesc,

       Na grupie byly juz puszczane informacje o mozliwosciach i cenach
    wynajecia calego pociagu. Mam jednak pytanie: czy istnieje mozliwosc
    wynajecia jednego lub kilku wagonow, ktore bylyby doczepiane do roznych
    pociagow (ewentualnie czekaly jakis czas na stacjach -- czas na
    zwiedzanie)? Daloby to mozliwosc zorganizowania np. kilkudniowej wycieczki
    po Polsce i zapewne byloby tansze niz wynajem calego pociagu z
    lokomotywa... Czy takie wagony mozna doczepic do pociagu towarowego
    (osobowe juz, niestety, nie wszedzie dojezdzaja)? A moze PKP organizuje
    takie wycieczki (podobno dawniej tak bylo)?

    === Pawel Kucharczyk ========= Gliwice, PL =======

    ====== http://zeus.polsl.gliwice.pl/~unsl ========






    Temat: Wynajecie pociagu/wynajecie wagonu
    Czesc,

        Na grupie byly juz puszczane informacje o mozliwosciach i cenach
    wynajecia calego pociagu. Mam jednak pytanie: czy istnieje mozliwosc
    wynajecia jednego lub kilku wagonow, ktore bylyby doczepiane do roznych
    pociagow (ewentualnie czekaly jakis czas na stacjach -- czas na
    zwiedzanie)? Daloby to mozliwosc zorganizowania np. kilkudniowej wycieczki
    po Polsce i zapewne byloby tansze niz wynajem calego pociagu z
    lokomotywa... Czy takie wagony mozna doczepic do pociagu towarowego
    (osobowe juz, niestety, nie wszedzie dojezdzaja)? A moze PKP organizuje
    takie wycieczki (podobno dawniej tak bylo)?

    === Pawel Kucharczyk ========= Gliwice, PL =======

    ====== http://zeus.polsl.gliwice.pl/~unsl ========





    Temat: Sklady ratunkowe


    To na pewno tylko czy WZT-2 były budowane dla PKP ( bo ZTCP to budowali je w
    BUMARze ) czy przejete z wojska


    Zgadza się, WZT-2 to konstrukcje gliwickiego OBRUMU, produkowana przez BUMAR.
    WZT-2 zbudowano ponad 600. Znalazłem informację, że WIĘKSZOŚĆ wyprodukowano na
    potrzeby WP. Ta lakoniczna informacja pozwala domniemywać, że te konkretne, PKP-
    owskie wozy budowano na potrzeby kolei, ale ciągle nie ma pewności. WZT-2 był
    budowany już konkretnie jako wóz zabezpieczenia technicznego, podczas, gdy WZT-
    1 był w istocie bezwieżowym czołgiem wyposażonym w dźwig, wyciągarkę i
    platformę ładunkową.
    Tyle na razie z mojej strony.

    Pozdrawiam
    Żukow





    Temat: Dziś Roztocze z problemami...


    ==To znasz chyba stare ROZTOCZE, teraz jest nowe: Zamość/Przemyśl - Wrocław.
    Obie części są łączone w Rzeszowie, jeśli część przemyska nie czekała na
    zamojską, to ciekawy jestem co było dalej z tymi wagonami, czy jazda nie
    skończyła się przypadkiem w Rzeszowie. Ponadto ciekawy jestem która suka
    zdefektowała i co przysłali na pomoc. W tamtym roku 11.11 po awarii 089 to do
    Zamościa nawet żurawicki rumun przyjechał, ale to było jak ten pociąg jeżdził
    jeszcze jako nocny.


    Dziś (26luty) jadac do Zamoscia Roztoczem widzialem w czesci
    zamojskiej wagony z Przemysla. Czyli one zostaly podpiete wczoraj do
    czesci przemyskiej. Wagony z Wroclawia, czyli z tego obiegu byly
    podstawione w Rzeszowie i trzeba bylo sie przesiadac :/

    Bieszczadami  do Gliwic mogli zajechac pasazerowie z czesci
    zamojskiej. Natomiast Ci co jechali dalej to musieli czekac na
    nocny... paranoja (info od konduktora) Patrzac rozklad jazdy to czy
    PKP w tak wyjatkowych sytuacjach nie moze wsadzic te kilka osob do TLK
    (wyjazd z Gliwic 15 min po przyjezdzie Bieszczad) ?

    Moze ktos wie dlaczego sklady Roztocza lacza i dziela w Rzeszowie a
    nie blizej Muniny?

    Pozdrawiam





    Temat: Już wkrótce Flirt na śląskich torach
    Uzupełniając informację Wojtka

    Pociągi będą kursować między Bielskiem-Białą i Częstochową oraz na linii Tychy - Katowice - Sosnowiec. Na tej drugiej trasie, specjalnie dla pociągów Flirt, przeprowadzony zostanie remont. - Naciskamy na PKP, bo nowoczesny pociąg nie może wlec się 20 kilometrów na godzinę, po starych torach - zdradza Kołodziejczyk. Pociągi wyprodukowane dla woj. śląskiego będą miały 74 m długości, klimatyzację, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie.

    Każdy ze składów pomieści ok. 500 pasażerów (180 miejsc siedzących). Wewnątrz pociągu, który może osiągnąć prędkość do 160 km/h, zamontowane zostaną też kamery. - To będzie całkiem inny komfort jazdy niż ten, który teraz kojarzy się nam z państwową koleją - zapewnia Jarosław Kołodziejczyk.

    Cztery pociągi zamówione przez województwo śląskie w 2006 roku kosztowały 90 mln zł. Do 2013 na śląskich torach ma pojawić się 16 kolejnych nowoczesnych maszyn (osiem z nich będą to nowe składy, a pozostałe osiem - gruntownie wyremontowane).

    Pociągi mają jeździć m.in. pomiędzy Gliwicami a Częstochową oraz Bielskiem-Białą a Katowicami. Samorząd województwa liczy, że za kolejne nowoczesne pociągi zapłaci już mniej. - Na torach zacznie się pojawiać konkurencja, więc ceny spadną - przewiduje Kołodziejczyk.

    Na szynach w naszym regionie pojawią się w czerwcu przyszłego roku - mówi Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego.

    Źródło:Gazeta Wyborcza - Katowice 18.08.2007r.



    Temat: Pociągi Wrocław - Drezno
    Mam kilka pytań odnośnie połączenia szynobusem pomiędzy Wrocławiem a Dreznem
    1. Czy bilet na ten pociąg mogą kupić tylko na Dolnym Śląsku czy będzie też dostępny np. w Katowicach czy Gliwicach?
    2. Czy pociąg o 13:05 z Wrocławia w dni robocze jest zatłoczony - nie chce stać na jednej nodze całą podróż do Drezna?
    3. Ktoś się orientuje może, czy pospieszne z kierunku Katowic do Wrocławia przyjeżdżają o czasie - tak statystycznie?
    4. Ile kosztuje bilet w jedną stronę na ten szynobus z Wrocławia do Drezna? Wszędzie znajduję informacje o "rewelacyjnej cenie" , która dotyczy też biletu powrotnego. Na Deutschebahn jest za 36 euro w jedną stronę, czy w Polsce też za niego tyle (tzn. równowartość w złotówkach)?
    5. Rozważam też jazdę osobowym Wrocław-> Goerlitz - na PKP rozkłady też nie podają ceny do tej stacji, ile sobie liczą za przejazd przez granicę i czy pociąg jest zatłoczony?
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam



    Temat: ZLOT 2005
    4 luty, godzina 16.00, Palmiarnia w Gliwicach. Najpierw zwiedzamy palmiarnię, a potem qdoj zrobi nam suprajs i weźmie nas czołgiem do Baru Mlecznego. Chętnych zapraszam.

    Spotykamy się pod palmiarnią. Jeśli będzie ktoś nowy, kto nie wie gdzie to, to będę czekać na PKP/PKS ze świstakiem w łapce. Mapką zarzuci qdoj, bo mnie się straciła.

    Info by gsm albo na gadulca 756818.

    wsio

    ps. posta piszę jeden pod drugim, żeby się pojawił w "nieprzeczytanych"



    Temat: Nowa ankieta KZK GOP


    Brawo, brawo :-|

    Dzięki tej ankiecie dowiecie się od pasażerów, że powinni cie wprowadzić
    autobusy pospieszne najlepiej dwuprzegubowe i to tak co parę minut w
    szczycie, jeżdżące z Katowic do Zabrza-Gliwic, Bytomia i wszystkich
    miasteczek i wiosek Zagłębia.
    Przecież nie trzeba robić takiej ankiety, wystarczy rzut oka na autobusy w
    mie cie.


    To nie ma byc jakies zasadnicze zrodlo informacji. Raczej plastyczne
    uzupelnienie, potwierdzenie (lub nie) badan.


    Po likwidacji biletu ATP macie dobite wszystkie te połączenia, gdzie
    ludzie
    je dzili dogodnie (o tyle o ile bo RJ pociagów regionalnych PKP to był
    dobry, ale 15 lat temu) pociągami plus - tradycyjnie - te połączenia,
    gdzie
    potoki wskazuja na potrzebę stworzenia wydzielonych szybkich ciagów
    szynowych, ale że ni ma takiej oferty, więc na trasie wspomagają was
    intensywnie prywaciarze rzęchami, a mimo to ludzie sie cisną.


    ATP dzialal poltora roku, niespelna. Bilety te kupowalo mniej niz 10 000
    pasazerow. Nie zauwazono zadnych istotnych zmian w napelnieniach autobusow
    jezdzacych rownolegle do torow.
    Poza tym bardziej istotne sa informacje o innych niz 8xx liniach, np. 32,
    czy 26.



    MFK





    Temat: EP09 i droga hamowania


    | Jestem początkującym MK. Dziś miałem przyjemność wziąść udział w jeździe
    | testowej EP09-023 (po remoncie) z Gliwic do Włoszczowej (po naprawianej
    | CMK). Fajna sprawa. 15 sekund do setki, 34 sekundy do 160 km/h. Mam
    | związane z tym pytanie (jeszcze nie znalazłem instrukcji serwisowej z
    | tej maszyny): jaka jest droga hamowania takiego elektrowozu z jego
    | prędkości maksymalnej? Jak ktoś wie to niech poda wartość ze i bez
    | składu.
    | Ze 160km/h przy pelnym hamowaniu zatrzyma sie prawdopodobnie na ok.
    | 800-900 metrach od zlapania wajchy przez mechanika.
    | Ze skladem - zalezy od jakosci hamulcow skladu. Przy skladzie Z1 powinno
    | to byc ok. 600m

    Aha. No to tłumaczy dlaczego komisarz PKP jej nie odebrał. Zatrzymywała
    się po 1300 metrach... Dzięki za info. BTW wajche to chyba łapie
    maszynista nie mechanik ;)

    Pozdrawiam,
    Mirosław Dudek.


    1.Niech Szanowny Kolega laskawie nie pisze publicznie gdzie,kiedy i na
    czym jezdzil bo wiecej juz nie zabiore:)Wystarczy chyba ogolnie podac
    bylem , widzialem.
    2.Mowilem zeby zadawac pytania jak czegos sie nie wie.I co?:)
    Jakby sie Kolega zapytal to by wiedzial ze droga hamowania ze 160
    dla EP09  < 1200m
    Poza tym nie istnieje zadna instrukcja serwisowa dla tego loka a drogi
    hamowania sa podane jedynie w WTO
    3.Jeszcze sie nie narodzila dziewiatka ktora zatrzymala by sie
      z Vmax w 800m ( w 900 zreszta tez nie stanie)

    Piotr





    Temat: Takie pytanko


    | ET22 sa wlasnoscia Cargo i stanowia podstawe ruchu pociagow tej spolki,
    | wiec jako podstawa musza spelniac wymagania wlasciciela. Jako
    | ciekawostke moge powiedziec, ze z tego wzgledu Cargo podjelo decyzje
    | o modenizacji tej serii. Jako pilotaz pierwszy egzemplarz zostanie
    | zmodernizowany w Gliwicach, potrwa to 10 miesiecy. Poprawia sie nie
    | tylko wlasciwosci jezdne, ale rowniez komfort pracy maszynisty.
    | W kabinie zostanie zamontowana klimatyzacja, tak jak w niemieckich
    | lokach (i EU11 ;) )

    Numer tego byka?


    Jeszcze nie ustalono. Ma to sie stac w tym miesiacu.


    | Co do EP07 to informacje
    | podawane na grupie mozna uznac jako zart, a nie cos powaznego.
    | Cargo jest zainteresowane modernizacja lokomotyw wylacznie do swoich
    | pociagow. A to co sie robi z EU07, EP09 itd. to konieczne minimum.

    Czyli siodemki, dziewiatki i ogolnie to, co niezbyt nadaje sie do
    prowadzenia brutt, jest traktowane na odwal sie?


    Dokladnia. Tak samo Cargo nie potrzebuje EU11.
    Ale jest bardzo duze prawdopodobienstwo, ze Cargo kupi kilka sztuk BR189 do
    ciagania swoich brutt przez granice (Wegliniec - Horka), na to pieniadze
    beda.


    Chyba rozumiem, bo skoro
    tylko przewozy towarowe przynosza jakies zyski, to wlasnie w nie trzeba
    ladowac kase, a nie w jakis tam marginalny ruch pasazerski.


    Inaczej. Kupujacy zawsze mysli o swoim interesie. PKP-PR nie kupi lokomotyw
    do pociagow towarowych, bo mimo ze sa dochodowe to nie dla nich.





    Temat: Warszawa - Lodz, pospiech jak osobowy...


    Z jakiej przyczyny dziś pospiech nr 22109 (W.C. odj.15.:25) był zapowiadany
    jako pociąg zatrzymujący się na każdej stacji?
    Planowane opóźnienie na przyjeździe do Łodzi wynieść miało 35 minut.


    A czy ktoś może potwierdzić, że informacje z www.pkp.pl są prawdziwe.
    Konkretnie chodzi mi o pociąg 22107 odjeżdżający z WC 13:25 - nie jest
    wymieniony wśród tych ze zmienionym rozkładem. Jutro chcę się
    przesiąść w Widzewie na Gliwice, czy mogę na nim polegać? Jak się nie
    uda czeka mnie noc w Katowicach albo innym Kędzierzynie... (odpukać)




    Temat: Bilety uzupełniające KZK GOP


    | Toż to jakas paranoja! A gdybym kupował na tyle wcześnie, że kasjerka
    | "nie wiedziałaby" o podwyżce (60 dni bodajże to max. wyprzedzenie) to
    | co wtedy? Dopłata u konduktora?
    To powinni informowac o planowanych podwyzkach na 70 dni przed ich
    wdrozeniem.


    Poza tym zwróc jeszcze uwagę na jeden szczegół: Dla mnie bilet
    nominałowy (czyli de facto pieniądz) to bilet, na którym jest tylko
    nazwa przewoźnika i cena. Natomiast bilety nominałowe KZK GOP
    zawierają dodatkowo informację np. "jednorazowy na dwie strefy, nie
    uprawnia do przesiadki". Czyli nabycie takiego biletu oznacza
    zaakceptowanie przyrzeczenia przewoźnika, że w bliżej nieokreslonej
    przyszłości wykona OKREŚLONĄ usługę, wstępnie opłaconą przy zakupie
    tego biletu. Czyli porównując do PKP - jeśli kupujesz przed podwyżką
    bilet Katowice-Gliwice na miesiąc w przód po cenie sprzed podwyżki, to
    nie musisz nic dopłacać. Jesli jednak kupisz sobie biletów
    nominałowych do kasownika za tę samą cenę, i chcesz je skasować za
    miesiąc, to będziesz musiał dopłacić.


    | primo: SM/A-T kosztuje 76 zł, a nie 90
    (swoją drogą na co komu bilet na jedno miasto?)


    Przydaje się, jeśli ktoś codziennie dojeżdża w obrębie miasta na
    trasie praca-dom i do niczego innego komunikacji miejskiej nie
    wykorzystuje. Poza Katowice komunikacją miejską nie wyjeżdżam.





    Temat: Bylem na wsi, bylem w miescie - wiec wybralem sie i do Budapesztu
    Witam ponownie,


    | Wagoniki są pamiątką po NRDowie. Trakcja elektryczna, napięcie 1000V.

    | Może faktycznie jest 600V.
    | Informację o tym że jest tam 1000V zaczerpnąłem z jakiejś starej książki
    | węgierskiego autora, który argumentował że jest 1000V by ograniczyć straty
    | w związku z większymi odległościami między punktami zasilania.

    Chyba jest jednak 1000V=, bo taka sama informacja jest na
    http://mercurio.iet.unipi.it/list/hunpriv.html


    Tak tez to widze (nawet posta skrobnalem). Zatem izolator jest pewny. W ogole
    uklad torowy Budapesztu wskazuje, jakby kiedys (a moze i dzis) istnialy jedne
    wielkie warsztaty naprawcze remontujace caly tabor BKV jak leci. Jak inaczej
    wytlumaczyc niezwykle polaczenia torowe, np tramu z koleja zebata, metra z
    tramem, tramu z HEV-em itd? Zapewne metro glebokie i MAV tez ma polaczenie.
    Swoja szosa ciekawe czemu u nas takie cos sie ostac nie moze (jedyne polaczenie
    torow tram- PKP jest w Chorzowie; to obok zajezdni w Gliwicach zlikwidowano
    podczas remontu chodnika albo mostu -nie pamietam dokladnie...)
    Pozdr!
    Storch





    Temat: Przewozy aglomeracyjne????




    | Czy ktos moze potwierdzic informacje, ktora uslyszalem dzisiaj (z ust
    | kolegi zupelnie nie zwiazanego z tematem), jakoby na odcinku Gliwice -
    | Katowice miala zostac wprowadzona wspolna taryfa pociagow osobowych z
    | komunikacja miejska (czyli bilety KZK GOP i kasowniki w pociagach?)

    KZK ma to w planach na rok 2001, ale jak sami przyznają jest to nierealne
    do czasu restrukturyzacji PKP





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP od XII/2003
    Chciałbym zapytać, czy są komuś znane plany (przecieki) dotyczące nowego
    rozkładu jazdy, a w szczególności pociągów EX, IC EC, oraz pośpiesznych
    międzyregionalnych.

    O ile dobrze pamiętam, to już mnie więcej o tej porze rok temu takie
    informacje były przekazywane na grupę.

    pozdrawiam,

    Marcin Kubiczek, Gliwice





    Temat: Śląskie Ladacznice
    Witam!!!
        Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie zaprasza na przejazd
    specjalny EN57, który odbędzie się 23 września na następującej trasie:
    Katowice-Ruda Kochłowice-Zabrze Makoszowy-Knurów-Leszczyny-Orzesze
    Jaśkowice-Łaziska Średnie-Tychy-Katowice Muchowiec-Katowice Szopienice
    Północne-Chorzów Stary-Bytom-Zabrze Biskupice-Gliwice. Wyjazd ze stacji
    Katowice około 7.30 rozkład jazdy i szczegóły podamy po otrzymaniu rozkładu
    jazdy od PKP PR. Cena biletu około 55zł informacje można uzyskać pisząc na

        W planie jest też impreza Krakowskie Ladacznice II, z EN71-001, która
    odbędzie  się 21 października na następującej trasie:
    Kraków Główny-Kraków Prokocim-podg. Gaj-podg. Rudzice-podg.
    Kościelniki-Kraków Nowa Huta-podg. Raciborowice-Zastów-Kraków
    Batowice-Kraków Mydlniki-Kraków Olsza-Elektrociepłownia Łęg-Kraków
    Olsza-podg. Kraków Przedmieście-Kraków Batowice-podg. Kraków
    Przedmieście-Kraków Zachód-Kraków Główny. Szczegóły podamy w terminie
    późniejszym.

    pozdrawiam
    Marcin Lisowski





    Temat: Piwo w Lublinie

    [....]


    W Katowicach jak w Katowicach ale juz jakis czas regulkarnie mniej wiecej
    co miesiac odbywaja sie spotkania na Slasku. Jak bylo cieplo to bylo to w
    Jaworznie nad zalewem Sosina a teraz juz w Gliwicach w bezposredniej
    blizkosci dworca PKP.

    Polecam relacje i informacje o tych spotkaniach na moim www.

    Adres do mojej strony to http://www.cyf-kr.edu.pl/~mymarmon

    Tam trzeba wybrac "Zapraszam na moje strony", potem "GSM-L" a potem to juz
    sa wszystkie spotkania. Sa relacje i zdjecia.

    Zapraszam - i na strone i na spotkania.


    Witaj :)
    Wielkie dzięki za zaproszenie, zajrze i pooglądam.





    Temat: Piwo w Lublinie


    Witam ;))
    A może by tak w Katowicach znaleźli się jacyś chętni hmmmm?


    W Katowicach jak w Katowicach ale juz jakis czas regulkarnie mniej wiecej
    co miesiac odbywaja sie spotkania na Slasku. Jak bylo cieplo to bylo to w
    Jaworznie nad zalewem Sosina a teraz juz w Gliwicach w bezposredniej
    blizkosci dworca PKP.

    Polecam relacje i informacje o tych spotkaniach na moim www.

    Adres do mojej strony to http://www.cyf-kr.edu.pl/~mymarmon

    Tam trzeba wybrac "Zapraszam na moje strony", potem "GSM-L" a potem to juz
    sa wszystkie spotkania. Sa relacje i zdjecia.

    Zapraszam - i na strone i na spotkania.

    Lechu





    Temat: zdarzenie drogowe przy dworcu PKP, moze ktos cos widzial/doradzi?


    witajcie.
    dzisiaj moja siostra zostawila auto przy dworcu PKP w Gliwicach.
    [czerwony golf II]

    auto stało od godziny 08:40 do 15:00.

    w tym czasie jakiś cymbał, trafił w golfa i nie zostawił po sobie śladu.

    dostalem pewne namiary  na auto ktore to zrobiło - stało zaparkowane tusz
    przy przejsciu dla pieszych przed dworcem PKP, [nasczescie jest  kilka osob
    ktore pomogło w ustaleniu tego auta]
    Mam gorącą prośbę. jeśli ktoś był w tym czasie w okolicy dworca, widział
    byćmoże całe zajscie [w golfie napewno włączył się alarm, i wył chwil
    kilka], bardzo prosze o informacje co się działo, kto i tak dalej.

    Mimo że to tylko golf,  stary, był w bardzo dobrym stanie, oryginalna
    idealna blacha, dlatego  bardzo mi zalezy na wszelkich informacjach.

    Puki co zostawiłem podejżanemu za szybą kartkę z namiarami i informacjami,
    ale narazie brak odzewu. sprawa wstępnie zgłoszona na policji,  czekam
    jescze na kontakt, a jeśli się nie uda to niestety musze zgłośić sprawe
    normalnie.

    Jeśli ktoś coś wie prosze o kontakt tutaj lub na maila - uwaga na antyspam,
    trzeba wyciac wszystkie drukowane literki  pozostawiając znak _.

    Dla zasady nie odpuszczę. tym bardziej że drzwi dostały naprawde mocno.

    Przy okazji pytanie: jak wygląda sprawa gdy nie zostanie ustalony sprawca?
    jak wygląda z odszkodowaniem z oc?

    ---
    Pozdrawiam, Bartek


    Chłopie, jak już ścigniesz sprawcę to za odszkodowanie niech Ci siostra
    słownik ortograficzny kupi. Przecież to aż boli jak się Ciebie czyta.

    pzdr
    Piotr





    Temat: Impreza na Śląsku
    |W planie imprezy - przejazd wagonem Konstal 102Na (niestety nie wiem który
    |numer) po prawie całej sieci tramwajowej GOPu. Czyli: Wójtowa Wieś,
    |Chebzie, Zabrze Plac Dworcowy, Bytom, Katowice, Siemianowice, Mysłowice,
    |Sosnowiec, Kazimierz, Wojkowice.

    Oto szczegółowy plan trasy:

    Chorzów Batory Zajezdnia - trasą linii 9 - Nowy Bytom (fotostop) - Chebzie
    - Chebzie Zabrzańska (wiadukty - fotostop) - Zabrze Plac Wolności -
    Gliwice Zajezdnia (fotostop) - Gliwice Zwycięstwa (fotostop) - Gliwice
    Wieczorka (fotostop) - Wójtowa Wieś Pętla (fotostop) - Gliwice Zajezdnia -
    Zabrze Plac Wolności - Zabrze Dworzec PKP (fotostop) - Biskupice Pętla
    (fotostop) lub Szombierki (fotostop) - Bytom Plac Sikorskiego - Bytom
    Siemianowicka mijanka (fotostop) - Brzeziny Śląskie ZGH "Orzeł Biały"
    (fotostop) - Dąbrówka Wielka Pętla (fotostop) - Bytom Plac Sikorskiego -
    Chorzów Rynek - Chorzów Stadion Śląski - Katowice Rynek - Szopienice -
    Mysłowice Dworzec PKP - Niwka Osiedle (fotostop) - Sosnowiec Wojska
    Polskiego (skrzyżowanie z linią kolejową zelektryfikowaną - fotostop) -
    Dańdówka Trójkąt (fotostop) - Ludwik - Sosnowiec Dworzec PKP (fotostop) -
    Sosnowiec Okrzei (trójkąt - fotostop) - Sosnowiec Będzińska - Będzin Rondo
    - Będzin Osiedlowa (fotostop) - Grodziec Kopalnia (fotostop) - Wojkowice
    Wasilewskiej (fotostop) - Wojkowice Proletariatu (fotostop) - Żychcice
    Pętla (fotostop).
    Powrót: Wojkowice - Będzin Rondo - Sosnowiec Dworzec PKP - Katowice
    Sosnowiecka (fotostop) - Katowice Rynek - Chorzów Batory Zajezdnia.

    Uwaga od organizatorów:
    osoby palące papierosy, spożywające alkohol w trakcie imprezy, a także
    zakłócające w inny sposób porządek - będą usuwane z tramwaju!

    Dodatkowe informacje:
    Robert Blicharz, Gliwice - tel.032 2792067





    Temat: Impreza na Śląsku
    Czy ktoś z Krakowa się wybiera? Mogę wziąć czterech MKM-ów (Miłośników
    Komunikacji Miejskiej).

    |W planie imprezy - przejazd wagonem Konstal 102Na (niestety nie wiem który
    |numer) po prawie całej sieci tramwajowej GOPu. Czyli: Wójtowa Wieś,
    |Chebzie, Zabrze Plac Dworcowy, Bytom, Katowice, Siemianowice, Mysłowice,
    |Sosnowiec, Kazimierz, Wojkowice.

    Oto szczegółowy plan trasy:

    Chorzów Batory Zajezdnia - trasą linii 9 - Nowy Bytom (fotostop) - Chebzie
    - Chebzie Zabrzańska (wiadukty - fotostop) - Zabrze Plac Wolności -
    Gliwice Zajezdnia (fotostop) - Gliwice Zwycięstwa (fotostop) - Gliwice
    Wieczorka (fotostop) - Wójtowa Wieś Pętla (fotostop) - Gliwice Zajezdnia -
    Zabrze Plac Wolności - Zabrze Dworzec PKP (fotostop) - Biskupice Pętla
    (fotostop) lub Szombierki (fotostop) - Bytom Plac Sikorskiego - Bytom
    Siemianowicka mijanka (fotostop) - Brzeziny Śląskie ZGH "Orzeł Biały"
    (fotostop) - Dąbrówka Wielka Pętla (fotostop) - Bytom Plac Sikorskiego -
    Chorzów Rynek - Chorzów Stadion Śląski - Katowice Rynek - Szopienice -
    Mysłowice Dworzec PKP - Niwka Osiedle (fotostop) - Sosnowiec Wojska
    Polskiego (skrzyżowanie z linią kolejową zelektryfikowaną - fotostop) -
    Dańdówka Trójkąt (fotostop) - Ludwik - Sosnowiec Dworzec PKP (fotostop) -
    Sosnowiec Okrzei (trójkąt - fotostop) - Sosnowiec Będzińska - Będzin Rondo
    - Będzin Osiedlowa (fotostop) - Grodziec Kopalnia (fotostop) - Wojkowice
    Wasilewskiej (fotostop) - Wojkowice Proletariatu (fotostop) - Żychcice
    Pętla (fotostop).
    Powrót: Wojkowice - Będzin Rondo - Sosnowiec Dworzec PKP - Katowice
    Sosnowiecka (fotostop) - Katowice Rynek - Chorzów Batory Zajezdnia.

    Uwaga od organizatorów:
    osoby palące papierosy, spożywające alkohol w trakcie imprezy, a także
    zakłócające w inny sposób porządek - będą usuwane z tramwaju!

    Dodatkowe informacje:
    Robert Blicharz, Gliwice - tel.032 2792067






    Temat: Brawo Panie Prezydencie!
    Niestety ocenia się, że możliwości samorządów lokalnych w pozyskiwaniu inwestycji to około 15%, reszta to sprawa władz centralnych (po prostu podatki, infrastruktura). Mimo to inwestycje z Gliwic raczej nie powinny uciekać, ponieważ: 1. Leżą one przy planowanym zbiegu autostrad A1 i A4 (oddanie tej drugiej już w połowie 2005!) 2. do 2010 powinno zostać uruchomione wilekie centrum logistyczne, opierające się na porcie rzecznym, stacji przeładunkowej PKP cargo no i autostradach 3. Mamy dobrze przygotowaną i uzbrojoną Specjalną Strefę Ekonomiczną 4. Jedne inwestycje przyciągają następne - nie wspomnę o obecności Opla, Mapei , TRV. Ciekawie wygląda sprawa z inwestycjami japońskimi - są oni bardzo ostrożni w inwestowaniu, lecz zazwyczaj jedna inwestycja japońska pociąga za sobą drugie: niedługo zostanie oddana do użytku fabryka koncernu NKG (z badań rynku już wiadomo, że jest ona trafiona), a już z chęcią zainwestowania w Gliwicach wystąpiło kilka koncernów z tamtego regionu.

    Inna sprawa to podatki. Hmmm, ostatnio słuchałem wypowiedzi pana Gewiazdowskiego z Centrum im. Adama Smitha na temat wyboru Słowacji przezHyundai'a, a powiedział mniej więcej tak: Słowacja ma system 3x18. U nas chciano wprowadzić 3x15 i prenier Hausner powiedział 3xNie. Nie dziwmy się zatem, że sytuacja wygłada i będzie wyglądała tak, a nie inaczej.
    Nic dodać, nic ująć... ale ja cały czas mam nadzieję na 3x15, bo wtedy o inwestycje w Polsce (a zwłaszcza w Gliwicach) bym się nie martwił (co jak co, musisz przyznać, że w pozyskiwaniu inwestycji zawsze przodowaliśmy i nadal przodujemy - tj.jesteśmy w czołówce).
    Ciekawe informacje również na http://www.gliwice.ksse.com.pl



    Temat: Śląska nocka - rozkład jazdy
    Impreza pt. "Zimowa nocna podróż bez spalin" odbędzie się w nocy z 29/30
    stycznia 2000r.
    W poniedziałek czeka nas wizyta w PKT. Ewentualnie może nastąpić zmiana
    terminu na 28/29 stycznia, ale to jest mało prawdopodobne.

    Podróż odbywać się będzie wagonem 102N (#8/ZKT K-ce-OSM).

    Rozkład jazdy przedstawia się następująco (tutaj mogą jeszcze zajść
    niewielkie zmiany):

    21:00 - Zawodzie Zajezdnia (wyjazd)
    21:13 - Katowice Rynek (wjazd za poc.132)
    21:19 - Katowice Dworzec PKP (wsiadają uczestnicy imprezy)
    - jedziemy za poc.132
    21:40 - Siemianowice Plac Skargi (przyjazd)
    21:50 - odjazd z Placu Skargi za poc.132
    21:56 - Wełnowiec Plac Alfreda (przyjazd)
    22:00 - mijanka z poc.122 (fotostop)
    22:00 - odjazd z Placu Alfreda
    22:14 - przejazd torem technicznym z Placu Hutników do Rynku w Chorzowie
    22:36 - Bytom Plac Sikorskiego (przyjazd i rundka dookoła centrum)
    22:42 - odjazd z Placu Sikorskiego
    23:00 - Dąbrówka Wielka Pętla
    23:17 - powrót na Plac Sikorskiego
    23:31 - Szombierki Elektrownia (fotostop z PN232)
    23:40 - Biskupice Pętla
    23:50 - Zabrze Plac Wolności
    23:51 - Zabrze Dworzec PKP
    00:00 - Gliwice Zajezdnia
    00:05 - odjazd z zajezdni
    00:10 - Zabrze Słowackiego (fotostop z PN241)
    00:15 - Zabrze Plac Wolności
    00:30 - Chebzie Styczyńskiego (wymarsz na fotostop)
    00:40 - odjazd do Chebzia przed PN241
    00:42 - Chebzie Wiadukty (foto PN241)
    00:45 - Chebzie Pętla (fotostop z PN224 i PN241)
    00:50 - odjazd z Chebzia (przez Wirek)
    01:20 - Chorzów Batory Zajezdnia (fotostop z PN100, PN223 i PN224)
    01:25 - odjazd spod zajezdni
    02:30 - Mysłowice Dworzec PKP
    02:48 - Dańdówka Trójkąt (wjazd 8 minut za PN201)
    03:03 - Kazimierz Zakręt (fotostop z PN201)
    03:04 - Kazimierz Pętla
    03:10 - odjazd z pętli (do Zakrętu jedziemy lewym torem)
    03:40 - Sosnowiec Dworzec PKP
    03:51 - Milowice Pętla (po drodze fotostop z PN203)
    03:52 - odjazd z Milowic
    04:15 - Zagórze (fotostop przy wiadukcie)
    04:20 - Zagórze Pętla (fotostop z PN213)
    04:30 - odjazd z pętli
    05:05 - Sosnowiec Okrzei
    i zjazd do zajezdni przez Dworzec PKP w Katowicach

    koszty - na razie nie znane

    szczegółowe informacje - Robert Blicharz, tel. 032 2792067

    zapraszamy!





    Temat: O nowym rozkladzie
    Wlasnie w Tvn'owskich "Faktach" powiedziano o nowym rozkladzie. Oczywiscie
    prawie same narzekania. I wysnuto (wlasciwie prawdziwy) wniosek o tym, ze
    kolej cenowo jest coraz mniej konkurencyjna wobec PKSu, a nawet LOTu.
    Zapodano porownanie na trasie Warszawa - Gdansk. Chociaz nie wiem jak sie
    maja komfort podrozy i czas (o tym nie powiedziano nic):
    PKS = ~50zl
    PKP = 98zl (1. klasa)
    LOT = 138 (najtanszy bilet)

    Dla porownania pokazano H9-21 (ROTFL!!!), jakis tam samolot i babke, ktora
    powiedziala, ze "woli zaplacic wiecej niz tluc sie pociagiem".

    Pokazywali zwykle przedzialowe jedynki i dwojki na WC. Poza tym kible, kible
    i jeszcze raz kible... Nie pokazano zadnego Z1 (!). Na WC kamera jedynie
    ukazala odjezdzajaca EP09 z jakims skladem (wydac bylo tylko dach, wiec nie
    wiem czy byly to Z1. Mowiono wylacznie o brudzie i syfie, a pewna pani z PKP
    (ta co kiedys w Zlotowie czy tam Jastrowiu byla w programie TVP1 chyba
    Ciszewska) stwierdzila ze PKP ma "pewne trudnosci z regulowaniem platnosci
    wobec firm ktore sprzataja wagony".
    Poza tym: "5 linii na Gornym Slasku i Mazowszu zostanie zamknietych."
    Pokazano stacje Bytom z EN57 i powiedziano, ze "od 10. czerwca nie odjedzie
    juz stad zaden pociag do Katowic, a obecni pasazerowie musza poszukac sobie
    innego srodka transportu".
    Nie wiem, ale ja myslalem, ze chyba to na linii Gliwice - Bytom nie bedzie
    juz pociagow pasazerskich. Moze sie myle?

    Jedyna dobra (wedlug nich) strona nowego rozkladu jest skrocenie czasu na
    trasie z Warszawy do Wroclawia.

    Na koniec redaktor stwierdzil, ze bardzo zadluzone koleje szukaja
    oszczednosci wszedzie, ale obiecuja ze w tym roku nie bedzie zadnych
    podwyzek, a ceny jakie placimy za podroz koleja sa nieadekwatne do
    oferowanych warunkow i nie wie, kiedy to w koncu bedziemy mogli powiedziec,
    ze placimy duzo, ale za wysoka jakosc.

    BTW to nowy rozklad jazdy PKP jest czolowa informacja niemla wszystkich
    polskich dziennikow (vide: telegazeta, serwis BBC, wp.pl, Fakty) Zapodali mi
    to w dzisiejszym smsie z serwisu "Fakty SMS" - a tam podaja zawsze 2
    najwazniejsze informacje dnia !!! PKP zaczyna sie liczyc;)

    Pozdrawiam
    Tomasz Korycki

    tel. 502346710
    ICQ UIN 115678028





    Temat: Zmiany od 1 wrze nia 2002r.
    To na razie informacje wstępne - jak to w GOPie, dopiero w piątek o 15:00
    się okaże, co się naprawdę zmienia, a co nie.

    1. Zawieszone zostanie (podkreślam: prawdopodobnie, proszę nie traktować
    tego postu jako czegoś ostatecznego) kursowanie linii autobusowych nr 15 i
    240. Uruchomiona zostaje nowa linia nr 280 w relacji Gliwice Zakład Opla -
    Osiedle Waryńskiego - Osiedle Gwardii Ludowej - Gliwice Plac Piastów -
    Maciejów - Zabrze Goethego - Zabrze Kasprowicza - Kuźnica Rudzka -
    Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Dworzec PKP (31,6/30,3 km).
    Są dwa projekty rozkładu jazdy: pierwszy, że linia kursować będzie z
    częstotliwością 30-minutową, lecz część kursów będzie skrócona w relacji
    Bytom Dworzec PKP - Zabrze Goethego (kilka kursów również skróconych w
    innych relacjach). Drugi projekt rozkładu zakłada również częstotliwość
    30-minutową (w szczycie) i tylko kilka kursów w ciągu dnia skróconych w
    różnych relacjach. Oba projekty łączy ilość wozów obsługujących linię -
    będzie ich sześć (prawdopodobnie 280/1 i 280/3 taborem C, a reszta taborem
    B). Przewoźnik oczywiście nadal nieznany, postępowanie trwa. Plotki mówią
    o PKM Gliwice.

    2. Uruchomiona zostaje linia minibusowa nr 936 w relacji Ornontowice
    Centrum - Gierałtowice Kościół z bardzo pokręconą trasą (w różnych kursach
    zahacza o Bujaków, Kopalnię Budryk, Paniówki, Przyszowice, Chudów,
    Gierałtowice, a nawet Knurów). Kursować będą dwa wozy, przewoźnik
    nieznany.

    3. Wprowadzone zostają korekty rozkładów jazdy linii tramwajowej 40 oraz
    autobusowych 58, 59, 259, 648, 693 i 710.

    4. Zmieniony zostaje rozkład jazdy linii tramwajowej nr 38. Linia kursować
    będzie w dni robocze w godzinach 5:15-18:54 (to godziny wyjazdu i zjazdu
    do zajezdni), a w dni wolne w godzinach 9:15-18:54 z częstotliwością ruchu
    od 15-minutowej (w dni robocze w godzinach szczytu), przez 20-minutową
    (większość dnia) do 30-minutowej (w robocze w międzyszczycie z powodu
    przerwy posiłkowej). Obsługiwana będzie oczywiście jednym pociągiem o
    numeracji 381, taborem typu N przez ZKT-3 Bytom.

    Poza tym prawdopodobnie cofniętych zostanie część ograniczeń wakacyjnych
    (a wiadomo np., że druga solówka na 9-tce zostanie na stałe).





    Temat: Matera, Kołodziejczyk i ich przekręty w PR Katowice
    directorpkp, ja ciebie też nie rozumiem. Przejrzałam wszystkie twoje posty i wybrałam kilka najbardziej pikantnych:

    Zakładzie kierowanym przez Krystynę P. "ustawiał" słuzby tak aby expresami i IC jeździły w piątki z Warszawy i w niedziele do Warszawy (najwieksza frekwencja) osoby, które najlepiej mu płaciły + krewni i kolesie ze Śląska. Właśnie w Gliwicach zaczynał jako konduktor pracę Wojciech P. Nikt nie przypuszczał, że dziecko ulicy dorobi się kiedykolwiek takiej fortuny, że będzie go stać za kilkanaście miesięcy na zakup pakietu kontrolnego akcji spółki Intercity (znowu o nim usłyszymy). Każdy pracownik, któremu nie ufał zostawał sprytnie przez niego usuwany z PKP.
    Czy pan Wojciech P. z wykształcenia mgr teolog z porzuconymi święcaniami kapłańskimi i podejrzeniem o skł ... (nie chce robić kłopotów kolej.info) moze być dobrym menadżerem, a w jakiej dziedzinie oprócz kleptomanii ???

    Pracownicy -przestępcy w obawie przed konsekwencjami bronią swego bosa -szefostwo, organizując się podszyldem związków zawodowych ale także uruchamiając swoją "tubępropagandową" jak np. Forum IC.

    MaTe kundelku bardzo sprytnie podlizujesz się do swego pana - dyrektora.
    To dlatego, że wyciągnął cie z przytułka i zatrudnił z pensją wyższą niż twoi koledzy, którzy pracują kilka lat dłużej.

    odwal się łapciuchu

    Jacek P. jest kanalią. Tutaj na Forum Mad Mam nadzieję, że takich cwaniaków umiejacych robić tylko "makijaż" więcej w PKP nie będzie.
    A ty Gurdol1 przylazłeś tu z pedalskiego Forum IC, czy może jakieś normalnego.

    Cichosz zdrajca wyrwiemy mu jajca
    Jeszcze niedawno po odwołaniu z dyrektora prosił się o następny stołek w PKP PR, dlaczego ?
    czyżby chciał dalej szpiegować. A tym razem brawa dla działaczy z Solidarności, którzy jako pierwsi odkryli nieczyste intencje Cichosza.

    I ty śmiesz moralizować innych? Daleko ci do Krychy, którą próbujesz pouczać.

    Sprawa Materów jest niezwykle ważna i pokazuje jakie patologiczne układy rządzą w PKP PR. Jeśli tego nie dostrzegasz to masz problem z psychiką.



    Temat: Z Intercity na Pola Lednickie
    PKP Intercity – oficjalnym przewoźnikiem XII Ogólnopolskiego Spotkania Młodych Lednica 2008

    PKP Intercity w związku z obchodami XII Ogólnopolskiego Spotkania Młodych Lednica 2008 uruchamia, już po raz drugi, specjalny pociąg pod patronatem Arcybiskupa Mokrzyckiego, który przewiezie osoby udające się na spotkanie na następującej trasie:

    Przemyśl Gł. z zatrzymaniem na stacjach w Jarosławiu, Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Bochni, Krakowie Gł., Trzebini, Jaworznie, Katowicach, Gliwicach, Kędzierzynie Koźlu, Opolu Gł., Brzegu, Wrocławiu Gł., Lesznie i przyjazdem do Lednogóry (wyjazd w dniu 7.06.2008 planowany na ok. godz. 3.30);

    Lednogóra z zatrzymaniem na stacjach Lesznie, Wrocławiu Gł., Brzegu, Opolu Gł., Kędzierzynie Koźlu, Gliwicach, Katowicach, Jaworznie, Trzebini, Krakowie Gł., Bochni, Tarnowie, Dębicy, Rzeszowie, Jarosławiu i przyjazdem do Przemyśla (wyjazd w dniu 8.06.2008 planowany na ok. godz. 7.30);

    Ponadto pociągiem tym, o symbolicznej nazwie „Św. Jacek”, przewiezione zostaną relikwie Św. Jacka i Św. Czesława z Krakowa i Wrocławia. W trakcie przejazdu przewidziane są liczne atrakcje dla osób, które skorzystają z przejazdu pociągiem Św. Jacek.

    Bilety na pociąg dostępne będą w kasach Intercity na terenie całego kraju
    w cenie 69 zł brutto za przejazd w obie strony.
    Szczegółowe informacje nt. godzin przejazdu pociągu Św. Jacek zostaną podane
    w najbliższym czasie.

    Ponadto dla grup zorganizowanych (przejazd grupowy z ulgą 50%) udających się m.in. z kierunku Lublina, Warszawy, Bydgoszczy, Szczecina PKP Intercity proponuje przejazd do stacji Poznań Gł. pociągami Tanich Linii Kolejowych:

    TLK Gałczyński relacji Szczecin Gł. – Lublin – Szczecin Gł.

    TLK nocna relacji Świnoujście – Warszawa Wschodnia (z przesiadką na stacji Kutno) do pociągu TLK Zielonogórzanin.

    Więcej informacji nt. możliwości przejazdu grupowego pociągami TLK można uzyskać pod numerem tel. 022-47-42-705.

    Źródło: http://www.intercity.pl/?page=aktualnos ... mn_id=1175



    Temat: 870 i tabor B


    | Pamiętam 5-10 minutowy
    | takt pociągów z Katowic do Gliwic w szczytach komunikacyjnych - a w
    każdym
    | pociagu jechało dobre 1000 pasażerów.
    Wg dostepnych mi danych z badan przeprowadzanych w 88 roku na
    poszczegolnych
    odstepach trasy Gliwice-Katowice w ciagu godziny podrozowalo max. 3000
    osob,
    poza szczytem 1500-2000(w zaleznosci od odstepu). Np. miedzy Batorym a
    Swietochlowicami w strone Gliwic miedzy 6 a 7 rano podroz odbylo 3097 osob
    przy skladach zestawionych z 2650 miejsc siedzacych(116% zapelnienia), a w
    godzinach 15-16 3037 osob przy 2332 miejscach siedzacych(130%
    zapelnienia).
    Przy wystepujacym wtedy takcie 10 minut, daje to ok. 500 osob na pociag w
    okresie szczytowym:-)


    Potrójna jednostka, w której ludzie stoja - niestłoczeni - w przedsionkach i
    w korytarzu, ma obłożenie ok. 1000 osób. A takie rzeczy były na porządku
    dziennym, gdy jechałeś do Gliwic na 8. Następne pociagi miały już luzy, stąd
    wychodziłaby Twoja średnia 500 osób.  Generalnie jednak zapełnienie było
    bardzo dobre przez całą dobę przy takcie 20-minutowym, w szczytach 10
    minutowym (dopełnianym do 5 minutowego przez przyspieszone dalekobieżne). W
    1990 zrobili już jedną 40 minutową dziurę - odjazd był 9.12, potem 9:52... A
    potem już było z roku na rok coraz gorzej. Nie wiem, czy twoje zestawienie
    uwzględnia pociagi dalekobieżne, które również woziły masy pasażerów
    "aglomeracyjnych".


    A czy pamietasz moze z autopsji wspolny bilet miesieczny PKP-WPK-PKS,
    ktory
    zaczal obowiazywac od 1988 roku? Czemu ow bilet cieszyl sie mala
    popularnoscia
    i dlaczego zen zrezygnowano bez prob udoskonalen tej oferty?


    Nigdy do mnie nie dotarło, że w ogóle coś takiego istnieje - chyba musieli
    bardzo ukrywać informację o tym fakcie, alobo też się po prostu nie opłacało
    tego kupować. Pamiętam, że miałem zwykłe miesięczne osobno na pociag i na
    WPK, wtedy jakoś bardzo tanio to wychodziło... a potem już od 1989 była
    galopująca inflacja.

    Pozdrowienia

    JH

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 112 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.