Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sspmechnica.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Gliwice info





    Temat: Re, czyli opolscy MK- nie dajmy się!
     [ciach]
    Z dawnych połączeń zrobiono harakiri - utrzymano je tylko na szynobusach
    kończących bieg w Nysie. Dalej do Kamieńca jest już tylko dziura, bo nie
    można inaczej określić tego co tam mamy teraz. Raptem dwa pociągi kończące
    bieg w Kamieńcu, dwa KKA plus sezonowa Śnieżka. Realnie brak jakiejkolwiek
    komunikacji z Kłodzkiem, Jaworzyną i Legnicą - a wszystko to właśnie przez
    podział na koleje regionalne.[ciach]. Nie mogę tylko znieść widoku tych
    szynobusów
    na "podsudeckiej" bo wyglądają one tam komicznie. [ciach] Od karzełka (vide:
    OZPR)
    trudno jednak wymagac więcej, dlatego chyba wolałbym jednak by rejon Nysy i
    Brzegu podlegał pod Wrocław.

    Taaaaaaa, bo akurat Dolnośląski ZPR posiada spektakularne sukcesy w
    przewozach regionalnych, zwłaszcza do Lwówka, Stronia Śl., Baborowa (za
    czasów PKP Przewozy Pasażerskie) i Kłodzko- Wałbrzych.
    Przyjacielu! Ten karzełek, Opolski ZPR w ostatnich dwóch latach więcej
    zrobił dla przewozów regionalnych, niż DZPR za całej swojej historii. Proszę
    przykłady: Nysa-Brzeg, Kluczbork- Opole rusza od września, Kędz-Koźle -
    Wrocław o każdej pełnej+02, wyremontowane kible, 3 szynobusy, składy lśniące
    czystością, kierpocie: proszę, dziękuję, dokładne informacje w prasie o
    planowanych zmianach/opóźnieniach.
    Szynobusy nie służą do wyglądania, lecz do ekonomicznego (czytaj: z
    poszanowaniem pieniędzy podatnika) przewożenia ludzi i rowerów.Wcześniej
    jeździło kuriozum: SU46+ Bh+B+ SU46. Jak chcesz pooglądać pociąg, to
    poczekaj, po szynobusie zazwyczaj jedzie ST43+ 25 Fals+ ST43. Dzięki nim
    prędkość drogowa(szlakowa?- nie wiem jaka różnica) na podsudeckiej spadła ze
    100 km/h do 70/90 km/h.(SA103/109 PLK dopuściły 100 km/h).
    Śnieżki nie organizuje OpZPR, lecz właśnie Dolnośląski i Małopolski ZPR.
    Gdyby była "opolska", to pewnie by zapodano jakiś codzienny SA 10x w wersji
    "de luxe".
    Odnośnie Nysa- Kamieniec, to faktycznie jest kicha. Ale pamiętaj, że zawsze
    organizatorem pociągu jest stacja początkowa. Zatem jeśli OpZPR chce

    Dolnośląskiego ZPR. Jak nie mogli się dogadać ze Śląskim ZPR odnośnie
    Opole-Tarn.Góry i Opole - Gliwice, to we własnym zakresie uruchomili Opole-
    Zawadzkie/Kielcza i Opole- Strzelce Op.
    Należy zwrócić uwagę, że wydłuż linii, na których działa OpZPR, praktycznie
    nie występuje busiarstwo. Natomiast przyznaję, że faktycznie porażką i
    słabym punktem Opola jest Nysa- Głuchołazy- Jesenik.
    O działalności Dolnośląskiego ZPR świadczy choćby lektura p.m.k.
    Pozdrawiam gorąco i życzę wszystkim i sobie, aby w przyszłości
    wymienialibyśmy się postami typu "dolnośląskie szynobusy Wrocek- Harrahov i
    Wrocek- Głuszyca mają siedzenia zielone, a opolskie SA 10x w relacji
    Opole-Jesenik i Kędzierzyn- Baborów/Opava mają siedzenia niebieskie w żółte
    kwiatuszki".
    Michał z Kędzierzyna-Koźla.





    Temat: Flirt w Katowicach
    Podróż Flirtem jest naprawdę przyjemnością

    W środku jest czysto, cicho, wygodnie i bardzo przestronnie. Kolejarze zapewniają też, że nowe pociągi są "wandaloodporne" - nie mają żadnych zakamarków, a pasażerów będą śledzić kamery

    Pomalowane na żółto-niebieskie kolory dwa nowe "Flirty" pojawiły się we wtorek na dworcu w Katowicach, gdzie uroczyście przekazano je samorządowcom. Potem przyszedł czas na pierwszą przejażdżkę: do Sosnowca i z powrotem.

    Podróż "Flirtem" to naprawdę przyjemność. Siedzenia w żółte, niebieskie i czerwone kropki są twarde, ale bardzo wygodne. Pociąg jest cichy i dzięki bardzo dużym oknom widny. Wewnątrz znajdują się 212 miejsca siedzące oraz 284 stojące. W środkowym wagonie umieszczono specjalne pomieszczenie na wózki dziecięce, rowery czy duży bagaż. Przygotowano też stanowiska dla wózków inwalidzkich oraz składane siedzenia dla osób niepełnosprawnych. Nie zabrakło oczywiście toalety i niemal bezgłośnej klimatyzacji.

    Ale jadąc, a właściwie sunąc po szynach nowym "Flirtem", zastanawiałem się, jak ten pociąg będzie wyglądał za kilka tygodni, gdy dostaną go w swoje ręce wandale. Czy przemieni się w obskurne składy tak dobrze nam znane z dworców PKP? Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, uspokaja, że nie będzie tak źle, bo w środku "Flirtów" zamontowano kamery (niewielkie "klosze" umieszczone pod sufitem). Transmitują obraz bezpośrednio do kokpitu maszynisty. - Będziemy reagować na każde, nawet najmniejsze zniszczenia - obiecuje dyrektor Kołodziejczyk.

    Nieprzypadkowo też nowe "Flirty" to jednolita konstrukcja pozbawiona przedziałów. Stając z tyłu, możemy dostrzec, co dzieje się w środku i z przodu pociągu. Nie ma zakamarków, szczelin i wewnętrznych drzwi. - Pasażerowie czują się pewniej, gdy widzą się nawzajem - mówi Stanisław Skalski, zastępca dyrektora ds. sprzedaży firmy Stadler, która wyprodukowała "Flirty".

    Niestety, na wyposażeniu i komforcie jazdy można skończyć dobre informacje o "Flirtach". Wczoraj do Katowic dotarły dwa pojazdy (kolejne dwa mają być gotowe do połowy października), ale póki co na trasę wyjedzie tylko jeden. Okazuje się, że na drugim przez miesiąc będą szkolić się maszyniści, których nie udało się przygotować na czas. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych ma dziś tylko trzech maszynistów potrafiących obsługiwać "Flirty", a potrzebuje co najmniej 20.

    Od środy do 6 października "Flirt" będzie jeździł na trasie Katowice - Zwardoń. Potem ma jeździć do Częstochowy, a gdy pojawią się kolejne maszyny, będą obsługiwać połączenia Częstochowy z Gliwicami i Bielskiem-Białą. "Flirty" mają jeździć też do Rybnika. - Chcemy, by odwiedziły wszystkie subregiony województwa śląskiego - tłumaczy Piotr Spyra, członek zarządu województwa śląskiego.

    Docelowo wszystkie cztery nowe pociągi mają obsługiwać szybkie połączenie Katowice - Tychy Miasto, które rusza 14 grudnia.

    Śląscy kolejarze mają też inne zmartwienie. W trzech z sześciu "Flirtów", które firma Stadler dostarczyła województwu mazowieckiemu, zauważono zbyt szybkie ścieranie się kół. Niewykluczone, że ten sam problem będą miały nasze pojazdy. Mają to dopiero sprawdzić specjaliści. - Na pociągi mamy trzyletnią gwarancję - uspokaja dyrektor Kołodziejczyk.

    "Flirt" zadebiutował w 2004 roku. Od tego czasu firma Stadler sprzedała 514 pojazdów do 10 krajów. Śląsk był - obok Mazowsza - pierwszym regionem w Polsce, który zmówił te pociągi. W przyszłym roku województwo śląskie chce ogłosić przetarg na dostawę ośmiu kolejnych nowoczesnych składów. Samorząd zamierza przeznaczyć na to ok. 150 mln zł.

    Źródło: Gazeta Wyborcza





    Temat: Zmiany w kursowaniu pociagow 01.09.98
    Po pewnej przerwie znowu publikuje informacje
    Szcegoly na http://www.pkp.com.pl/zmiany/

    Wersja z dnia 01.09.98r.

    Od dnia 7 sierpnia do koqca rozk3adu jazdy 98/99 we wszystkie pi1tki oraz
    23.12.98r. oprscz 25.12.98 i 01.01.99
    uruchamia sij poci1gi ekspresowe:
    71408 Poznaq G3swny odj.14:24 - Kutno odj.16:15 - Warszawa Wsch.
    przyj.17:49.
    17409 Warszawa Wsch.odj.19:15 - Warszawa C. odj.19:30 - Kutno odj.20:44 -
    Poznaq G3. przyj.22:30

    W dniach 29 lipca do 1 wrze6nia w godz. 9:40 - 15:20 zamknijty bjdzie
    szlak Celestynsw - Pilawa. W zwi1zku z tym
    poci1gi 21100,21102,21108,7201 prowadzone bjd1 drog1 okrj?n1 przez
    Stojad3a, Warszawj Rembertsw. Dla
    pozosta3ych bjdzie uruchomiona zastjpcza komunikacja autobusowa.

    W dniach 11 sierpnia do 12 wrze6nia z powodu zamknijcia szlaku Nowe Miasto
    Lubawskie - I3awa G3, poci1gi
    Brodnica - I3awa kursuj1 z/do Nowego Miasta Lubawskiego, dojazd z/do I3awy
    zastjpcz1 komunikacj1 autobusow1.

    W dniach 20 sierpnia do 20 wrze6nia 98r. zamknijty bjdzie tor 1 szlaku
    Chotomsw - Nowy Dwsr Maz. w zwi1zku z
    tym mog1 wyst1pif ops<nienia poci1gsw. Poci1gi 626,628,633 zostaj1
    odwo3ane.

    w dniach 26 sierpnia do 11 wrze6nia 98r. zmienia sij kursowanie poci1gsw
    7715,7714 relacji Szczecinek - S3upsk
    (bjd1 kursowaf z/do Mistaka)

    W dniach 31 sierpnia do 5 wrze6nia w godz. 22:30 - 5:00 z powodu budowy
    wiaduktu na linii Szczecin - Trzebie?
    wyst1pi1 zak3scenia w kursowaniu poci1gsw.

    W dniach 1 wrze6nia od godz. 17:00 do 2 wrze6nia do godz.16:00 zostanie
    wstrzymany zostanie ruch poci1gsw na
    odcinku /ywiec - #odygowice. Zostanie zastosowane zastjpcza komunikacja
    autobusowa.

    W dniach 3-4 wrze6nia 98 w godz. 9:50 - 14:30 zamknijty bjdzie szlak Raba
    Wy?na - Sieniawa na linii Kraksw
    Zakopane. W zwi1zku z tym na wymienionym odcinku bjdzie prowadzona
    zastjpcza komunikacja autobusowa.
    Poci1gi Rysy i Kasprowy bjdj na czeci trasy prowadzone skladem zastjpczymi
    bez wagonsw 1 kl.

    W dniach 3-9 wrze6nia 98r. z powodu remontu stacji Ruda Chebzie zamknijty
    bjdzie tor 2. Z tego podu zostajj
    odwo3any poci1g 4122 na odcinku Gliwice - Katowice. Mog1 te? wyst1pif
    zak3scenia w kursowaniu poci1gsw.

    W dniach 3-7 wrze6nia 98r. w godz. 9:10 - 19:00 zamknijty bjdzie tor 2
    szlaku Poraj - Myszksw. W zwi1zku z tym
    zostaj1 odwo3ane poci1gi na czj6ci trasy 24,31,26,28,32,37 .

    W dniach 7-9 wrze6nia 98r. w godz. 8:00 - 18:00 zamknijty bjdzie w tor 1,
    z powodu wymiany rozjazdu na stacji
    Reptowo. W zwi1zku z tym wyst1pi1 zak3scenia w kursowaniu poci1gsw.

    W dniach 7-11 wrze6nia 98r. z powodu prac torowych poc 85100 "Gryf" bjdzie
    kursowa3 z ops<nieniem ok 50 minut.

    W dniach 7-11 wrze6nia z powodu modernizacji szlaku Olsztynek - Olsztyn
    poci1gi 15101,51728 kursuj1 drog1
    okrj?n1 przez Ilawj, a poci1gi 97024,97025,9740 zostaj1 odwo3ane na
    odcinku Olsztynek - Olsztyn. Zostanie
    wprowadzona zastjpcza komunikacja autobusowa.

    W dniach 20/21 wrze6nia i 4/5 pa<dziernika z powodu remontu mostu na Wi6le
    na szlaku Tczew - Lisewo w godz.
    23:30 - 4:30 zostanie ca3kowicie wstrzymany ruch poci1gsw. Poci1gi bjd1
    prowadzone drog1 okrj?n1 przez
    Jab3onowo Pomorskie,Grudzi1c,Laskowice Pomorskie w zwi1zku z tym wyst1pi1
    ops<nienia.





    Temat: Pare uwag po przyjezdzie ;-)
    Bedzie o PKP, KM i PKS czyli praktycznie o wszystkim.

    We wtorek wybylem do mojej kobiety w opolskie wsie, wiec postanowilem przy
    okazji zaliczyc i Opole.
    W podroz wyruszylem z miedzynarodowego dworca* kolejowego w Chebziu pieknie
    umalowanym kiblem (co ciekawe pojedynczy) relacji Katowice-Opole. Na
    pochwale zasluguje wyjatkowa jak dla mnie punktualnosc dojazdu (planowo). Na
    miejscu czekal juz na mnie kolega vredny (ktory w przeciwienstwie do pociagu
    przybyl przed czasem ;-) ).
    Na dworcu w Opolu mozna bylo zauwazyc _czyste_ EN-57. Porownujac to poki co
    z pociagami z katowickiego zakladu taboru ewenement.
    W Opolu nabylem bilet jednodniowy ulgowy za 3,50 - taniocha jak dla
    przybysza z GOPu. No i wyruszylismy w trase...
    Co prawda ciezko mi wymienic linie i miejsca, ktore zaliczylismy  (jak
    wywolam i wrzuce do TWB to sie okaze:), ale za to zaliczylem wiekszosc
    miejscowego taboru.
    Tzn. - Jelczydla 120 (w odmianach wszelakich), 121, M11 oraz L11.3. Do tego
    dolozylem tez MANa NL222. Niestety nie udalo sie przejechac NL223 (ale
    sfocony), widziany byl tez Edik (M081) oraz jedyny (chyba) w tym dniu
    Ik280.26. Te dwa ostatni eksponaty niestety bez zdjec.
    Generalnie jezdzi tego po Opolu dosyc sporo, ale tylko w godzinach szczytu
    (do ok. 16). O ile do tej godziny busy jezdza dosyc gesto, to pozniej
    czestotliwosci gwaltownie spadaja, czesc lini zjezdza do zajezdni (linie
    literowe - szczytowki; liczbowe to calodzienne) i po wyjezdzie w odlegle

    W centrum Opola ostatnio sporo objazdow, co skutkuje przekladkami tras.
    Malowanie niebiesko-zolte (typu oczojebnego).
    Po ok. 2 godzinach focenia pod obiektyw zaczely wlazic ciagle te same
    autobusy. Tak wiec najwyzsza pora bylo sie zwijac.

    O 19 mialem swojego PKSa w kierunku na Radawie (komu sie chce sprawdzac to
    pomiedzy Opolem a Dobrodzieniem). Oczywista niesmiertelne H9-21 by PKS
    Opole. Z tym, ze trafil sie w miare mlody woz (1998) wiec wygladal w srodku
    calkiem przyjemnie. No i te charakterystyczne bujanie...
    Oprocz H9 na dworcu daly sie zauwazyc PKSowe DABy i jakis blizej
    niezidentyfikoany bus na bazie Mercedes 0303. A takze gimbusa z PKSu
    Kluczbork jako normalnego liniowego - koszmar z tymi autometami.
    O ile w zeszlym roku moj PKS jechal prosciutko do celu, to obecnie zpowodu
    ciec musial zaliczyc wszystkie okoliczne wioski, z tak klimatycznymi
    sprawami jak objezdzanie przystanku albo trojkatowanie w samym srodku wsi -
    przezycie jak dla mnie niezle. Bilet - 6,40 za 32km jazdy - sporo, bo bez
    ulg. W srodku ok 8 osob, ale do konca trasy juz nikt nie dojechal (ja
    wysiadalem na przedostatnim przytanku, gdzie bylismy 15 minut przed czasem).

    W srode bylismy w Olesnie i przez plot widzialem jakies L11, L120, H9 i H10
    miejscowego PKSu.

    Dzis nastapil dzien powrotu, wiec dawaj PKSem do Opola. Znowu H9-21, tym
    razem firmowe zolto(a w zasadzie pomaranczowo)-niebieskie. W srodku (lacznie
    ze mna) az 2 pasazerow!  Jeszcze do tego trafilem na kierowce, ktory
    pochodzi z Bytomia i ma rodzine w mojej najblizszej okolicy ;-)
    Powrot to oczywiscie kibelek (jak malowany...) do Gliwic, a potem przesiadka
    na osobowy do Czestochowy z przystankiem Ruda Chebzie. Tak wiec miejscowy
    standardzik ( z tym ze ten drugi jechal w skladzie podwojnym no i byl
    pelny).

    Wysiadlem na dworcu w Chebziu, przeskoczylem przez tory (wiem ze niezgodnie
    z przepisami, ale dlaczego - info ponizej) no i na dzien dobry przywitala
    mnie nowa obsada na 121 - bytomskie 280.70 #7201 oraz ex-gdynski #7249.
    Poklalem sobie wiec troche pod nosem, bo tylko w GOPie mozna wygrac przetarg
    puszczajac na linie 21-letni autobus.
    Proponuje kiedys panu Smialkowi kupic sobie 20-letni samochod po odbudowie
    sprzed paru lat i cieszyc sie "nowym" nabytkiem...

    Na koniec chcialbym jeszcze raz podziekowac koledze vrednemu za oprowadzenie
    i cierpliwosci :-)))

    poprzek torowiska- woda zalala tunelik laczacy kasy z peronami. Jak wiec
    widac stacja 1sza klasa ;-)





    Temat: Bezrobocie
    Na rynku mniej ofert pracy, ale bezrobocie nie rośnie

    Joanna Ćwiek 2008-10-27 22:11:47, aktualizacja: 2008-10-28 20:31:50

    Pogarsza się sytuacja na rynku pracy. Firmy wstrzymują planowane wcześniej przyjęcia pracowników, a największe przedsiębiorstwa w kraju szykują się do zwolnień grupowych.

    A nie jest to jeszcze efekt ostatniego kryzysu finansowego, tylko spodziewanego spowolnienia gospodarki. Kryzys odciśnie swoje piętno na rynku dopiero za dwa, trzy miesiące.

    Zobacz także:
    Monika Libicka: Nasze aktywa to pracownicy
    Jeden z największych polskich portali rekrutacyjnych pracuj.pl podał informacje dotyczące liczby ofert opublikowanych w III kwartale tego roku. Było ich o 2,5 tys. mniej niż w II kwartale (łącznie 54 858). - Coś niekorzystnego zaczyna dziać się na rynku pracy. To pierwszy spadek od 2005 r. - niepokoi się Anita Wojtaś-Jakubowska z pracuj.pl.

    Potwierdza to także Robert Błażyca z firmy doradztwa personalnego Hays: - Wiele firm wstrzymuje rekrutacje. Zwłaszcza te, które mają swoje centrale w krajach borykających się z recesją - tłumaczy.

    Z zatrudniania nowych pracowników rezygnują przede wszystkim firmy produkcyjne, zwłaszcza z sektora motoryzacyjnego, oraz przedsiębiorstwa budowlane. Wstrzymanie rekrutacji związane jest często z tym, że firmom coraz trudniej dostać w bankach kredyty. To oznacza, że wiele nowych inwestycji nie ruszy i firmy nie będą potrzebować dodatkowych pracowników.

    - Chociaż jesteśmy przekonani, że w najbliżych miesiącach liczba ofert pracy nadal będzie spadać, uważamy, że na razie nie ma powodów do paniki - mówi uspokajająco Wojtaś-Jakubowska z portalu pracuj.pl. Między innymi dlatego, że jak dotąd bezrobocie nadal spada, chociaż już nie tak szybko jak dotąd. We wrześniu stopa bezrobocia wynosiła 8,9 proc.

    Już dziś wiele dużych firm zapowiada zwolnienia m.in. PKP Cargo czy Poczta Polska. Do zwolnień dojdzie też w przemyśle stoczniowym. Te redukcje nie są jednak związane z kryzysem, zaplanowano je dużo wcześniej. Wkrótce jednak zwolnienia nadejdą w budownictwie, które w ostatnich latach nakręcało rynek pracy.

    Na razie większość firm woli przeprowadzać restrukturyzację bez zwolnień personelu.- Przedsiębiorcy obserwują sytuację na rynku pracy i póki jest tak niepewna jak obecnie, nie chcą wykonywać żadnych gwałtownych ruchów - mówi Małgorzata Rusewicz z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan."

    Tak stało się m.in. w fabryce Opla w Gliwicach, która czasowo ograniczyła produkcję, a pracowników przesunęła na inne stanowiska pracy, np. konserwacyjne. Dopóki sytuacja się nie ustabilizuje, firmy nie chcą pozbywać się wyszkolonej kadry.

    Zamrożono natomiast pieniądze, które miały być przeznaczone na szkolenia pracowników. - Na razie w ten sposób firmy szukają oszczędności - mówi Izabela Kluzek-Duda z firmy doradztwa personalnego SelectOne.

    Doradcy personalni są przekonani, że wyhamowanie na rynku pracy ma podłoże psychologiczne, a nie gospodarcze. - Wszyscy żyją w strachu i czekają, aż sytuacja się uspokoi. Przez ostatni miesiąc nic drastyczego się nie wydarzyło - uspokaja Kluzek-Duda.

    Jej zdaniem, firmy nadal będą szukały pracowników. - Dziś ponad połowa firm ma za mało ludzi. Nawet jeśli pracownicy stracą pracę, bardzo szybko znajdą nowe zajęcie.

    Potwierdza to rzeczywistość: mimo spadku liczby ofert, firmy rekrutacyjne nadal szukają pracowników. - Poszukują głównie handlowców i specjalistów od marketingu. Wiedzą, że tylko dzięki dobrym fachowcom wygrają walkę o klienta na trudnym rynku - tłumaczy Robert Bła-życa z firmy Hays.

    POLSKA Gazeta Wrocławska
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 112 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.