Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sylkahaha.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Energetyka pl





    Temat: W 2005 r. PKP miała najniższe straty w historii
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3272345.html

     Aż za 70 proc. strat kolejowego giganta odpowiadają połączeniach
    regionalne. W ubiegłym roku samorządy nie zapłaciły za zamówione usługi
    kolejowe 490 mln zł - podała PKP .

    Koszty funkcjonowania Grupy PKP wyniosły w 2005 r. 11 mld zł. Były o 2 mld
    zł mniejsze niż w 2004 r. i jednocześnie najniższe w historii Grupy PKP.

    Na 11 największych spółek Grupy PKP siedem z nich zakończyło 2005 r.
    zyskiem: PKP SA, PKP Cargo, PKP Linie Hutnicze Szerokotorowe, PKP Intercity,
    PKP Szybka Kolej Miejska, PKP Energetyka i PKP Informatyka. Cztery spółki
    odnotowały w zeszłym roku stratę: PKP Przewozy Regionalne, PKP Warszawska
    Kolej Dojazdowa, PKP Polskie Linie Kolejowe i Telekomunikacja Kolejowa.

    - W zeszłym roku tylko cztery spółki z grupy na jedenaście firm odnotowało
    ujemny wynik. Pokazuje to dobitnie, że narodowa kolej w Polsce potrafi
    przynosić zyski, a więc jest biznesem jak każdy inny - różni się tylko tym
    że jest istotną częścią całej polskiej gospodarki" - powiedział prezes PKP
    Andrzej Wach





    Temat: Zmiany w zarządach i radach nadzorczych
    Wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Członka Zarządu „PKP Energetyka” spółka z o.o.

    Rada Nadzorcza Spółki „PKP Energetyka” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie ogłasza o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Członka Zarządu „PKP Energetyka” spółka z o.o. – Dyrektora Ekonomiczno-Finansowego.

    źródło: http://www.pkp.pl/node/1594

    Wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska w Zarządzie Spółki PKP CARGO Spółka Akcyjna

    RADA NADZORCZA Spółki PKP CARGO Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ogłasza o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska w Zarządzie Spółki PKP CARGO Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie:

    1. Członka Zarządu ds. Strategii

    2. Członka Zarządu ds. Międzynarodowych

    źródło: http://www.pkp.pl/node/1593





    Temat: PKP - wątek ogólny.
    No i utworzą kolejną spółeczkę z fotelem prezesa, zastępcy itd.
    Poziom rozdrobnienia PKP jest absurdalny. Wiadomo, że konieczny był podział na infrastruktuję i przewoźników, ale aż na tyle spółek?
    Dla przykładu obecna sytuacja infrastruktury:
    1. PKP Polskie Linie Kolejowe
    2. PKP Energetyka
    3. PKP Telekomunikacja Kolejowa
    4. PKP Informatyka
    5. Mnóstwo podmiotów od remontów i utrzymania, np. perony sprzątają zewnętrzne firmy a PLKa za to płaci.

    Oprócz tego dochodzą jeszcze mniej związane z bezpośrednim prowadzeniem ruchu PKP Nieruchomości i PKP Dworce Kolejowe.

    Przykłady absurdów absolutnych:
    1. Trakcja jest własnością PLKi, ale do jej utrzymania musi zatrudniać PKP Energetykę.
    2. Nie wiem jak wygląda sprawa własności łączy telekomunikacyjnych - utrzymuje je Telekomunikacja Kolejowa, kasuje za wszystko od centralek ruchowych po kolejowe zegary na nastawniach i peronach (sterowane z zegara matki).
    3. Nastawnia dysponująca w Czerwionce obecnie znajduje się w budynku dworca, więc należy do PKP Nieruchomości. No więc oczywiście PLKa płaci czynsz na rzecz Nieruchomości za użytkowanie nastawni.




    Temat: Ruszają budowy na kolei


    Ostatnie trzy umowy na kwotę ponad 60 mln euro podpisano we wtorek. Chodzi
    tu o warty 20 mln euro kontrakt na modernizację poznańskiego węzła
    kolejowego. W ramach umowy firma Trakcja Polska PKRE oraz PKP Energetyka
    zmodernizują m.in. sieć trakcyjną i system zasilania na linii ze Swarzędza
    do Poznania Junikowo. Kilka miesięcy temu podpisano już umowy m.in. na
    modernizację torów. Dlaczego umów nie podpisano razem? Bo w pierwszym
    przetargu wszystkie oferty były za wysokie.


    Pragnę poinformować, że w tym roku podpisana została również umowa na budowę
    nowej podstacji trakcyjnej Łosiów na E-30. Inwestorem jest PLK, a realizacji
    zadania podjęło się konsorcjum ELESTER-PKP i PKP ENERGETYKA.

    PT Łosiów powstanie w miejsce istniejącej kabiny sekcyjnej Łosiów. Będzie to
    podstacja z jednostopniową transformacją 110/3 kV, wyposażona w jeden zespół
    prostownikowy oraz zasilana jedną linią 110 kV (odczepem).

    Aktualnie trwają prace projektowe, w których mam przyjemność uczestniczyć.
    Podstacja zbudowana zostanie i uruchomiona w przyszłym roku.

    Pozdrawiam
    Jacek Jastrzębski
    http://jastrzab.LHS.pl
    http://www.elester-pkp.com.pl





    Temat: Zmiany w zarządach i radach nadzorczych
    Warto odświerzyć temat, bo konkursy powinny być już dawno zfinalizowane. Podtytuł tego wątku to "Rewolucja personalna w spółkach grupy PKP?!". Media kolejowe milczą, a to oznacza, że we władzach spółek PKP nie nastąpiły żadne zmiany, pomimo hucznie zapowiadanych konkursów!

    Wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na Członków Zarządu PKP Energetyka:
    http://www.pkp.com.pl/node/543

    Skład zarządu PKP Energetyka przed konkursem:

    1. Tadeusz Skobel - prezes zarządu
    2. Grzegorz Grabowski - dyrektor handlowy
    3. Jolanta Piłat - dyrektor ekonomiczny
    4. Konrad Tuliński - dyrektor techniczny

    Skład zarządu PKP Energetyka po konkursie:

    1. Tadeusz Skobel - prezes zarządu
    2. Grzegorz Grabowski - dyrektor handlowy
    3. Jolanta Piłat - dyrektor ekonomiczny
    4. Konrad Tuliński - dyrektor techniczny

    Oferty zostały otwarte w marcu. Mamy już lipiec. Zero zmian! Rewolucja personalna jak cholera! Po co ogłaszali te konkursy skoro nie przyniosły żadnych zmian w zarządzie spółki! A może te konkursy to fikcja i z góry było ustalone (ustawione) kto ma "wygrać"?

    Informacja o konkursie była też na stronie spółki www.pkpenergetyka.pl ale nagle zniknęła bez słowa wyjaśnienia o wynikach. Ale znalazłem to w internetowym archiwum: link



    Temat: Plebiscyt "Beton roku - wróg kolei" 2006
    Ponieważ nasz plebiscyt z założenia jest ogólno-PKP-owski, do tegorocznego tytułu "Betona PKP" nominuję Zarząd spółki PKP Energetyka za dobrowolne-przymusowe ubezpieczenia w Nordei.

    Temat był już szeroko komentowany na PR Forum w tym wątku:
    http://pkp.boleslawiec.pl/forum/viewtopic.php?t=870

    Krótko mówiąc chodzi o to, że kierownictwo PKP Energetyki (od Zarządu przez dyrektorów zakładów po naczelników sekcji) dopuściło się zbiorowego mobbingu na kolejarzach z tej spółki zmuszając ich do przystąpienia do dodatkowych niby-dobrowolnych ubezpieczeń w Nordei. Dopuszczono się również do fałszowania umów poprzez wpisanie wstecznej daty!

    Wiadomo, że w tej sprawie chodzi o duże pieniądze w postaci prowizji, którą podzielą się odpowiednie osoby. Sprawą zainteresowały się media, jednak beton PKP Energetyki oczywiście zamydlił wszystkim oczy i afera rozeszła się po kościach. Bezspornym jest jednak fakt, że mamy do czynienia z wyprowadzaniem pieniędzy z PKP do prywatnej spółki, ponieważ składki za prawie 8.000 osób opłacane są przez pracodawcę. W tej sytuacji nominacja Zarządu PKP Energetyki do tytułu "Betona PKP" jest jak najbardziej uzasadniona.



    Temat: Strony internetowe Grupy PKP
    PKP Energetyka ma nową stronę:
    www.pkpenergetyka.pl



    Temat: 3 i 1/2 Spotkanie fanów msts
    Celowo dałem numerek 3 i 1/2 bo czwarty jest już wyznaczony. :D Ponieważ targi będą jak poczytałem w październiku to może ta propozycja jest w ramach "rozgrzewki" godna uwagi.
    Dni transportu 25 września na Dworcu Gdańskim a taki program udało mi się wynaleźć:

    25 września

    a) Dworzec Gdański w godz. 10:00 – 15:00
    * prezentacja nowoczesnego pociągu SKM
    * wystawa taboru technicznego PKP PLK i PKP Energetyka (pociąg ratunkowy, Unimog, drezyna „Warszawa”, drezyna ręczna)
    * pokazy SOK: tresury pasów służbowych (11:00) i technik interwencyjnych (13:00)
    * przejazdy drezyna ręczną i „Warszawą” po wydzielonym torze
    * wystawa lokomotyw (PKP CARGO, przewoźnicy prywatni)
    * wystawa taboru wagonowego (PKP PR, PKP IC) oraz ezt i autobusu szynowego (KM)
    * przejazd pociągiem SKM do Grodziska Mazowieckiego (odj. 14:30/ odj. powrotny z Grodziska Maz. ok. 18:00)
    * stoiska spółek kolejowych i organizatorów
    * prezentacja i przejazd (W-wa Gdańska – Radiowo lub Zegrze) autobusem szynowym (opcja)
    * wystawa maszyn związanych z naprawą infrastruktury kolejowej – ZNI (opcja)

    ten program dostępny jest na: http://www.pkp.pl/160_lat/index_wybor.php?id=11

    I co Panowie na to? :568:



    Temat: [pr]Nowoczesność na szynach
    Źródło: Kurier Lubelski: http://tiny.pl/tffr  z 27.06.2006

    Link do fotki:
    http://www.kurierlubelski.pl/images/topics/06-148/no1.jpg

    Spółka PKP Energetyka otrzymała wczoraj nowoczesny pociąg do
    obsługi sieci trakcyjnej. Uroczyste przekazanie pojazdu do
    eksploatacji odbyło się na peronie Dworca Głównego w Lublinie.

    Pociąg sieciowy PS-00M to najnowocześniejsze urządzenie tego typu w
    Polsce. Jego producentem są Zakłady Pojazdów Szynowych w Warszawie.
    - Można śmiało powiedzieć, że jest to pierwszy na
    Lubelszczyźnie pojazd o standardzie europejskim - mówi Józef
    Kaleta, dyrektor biura jakości usług i wyposażenia technicznego
    spółki PKP Energetyka.
    Koszt tego pociągu to ok. 3 mln 300 tys. zł. Całość finansowana
    jest z kredytu, uzyskanego przez PKP Energetykę w Europejskim Banku
    Odbudowy i Rozwoju.





    Temat: Pogotowie strajkowe / podwyżki na kolei
    Fragment wywiadu z Przewodniczącym Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, Henrykiem Grymelem:

    Następna sprawa dotyczy spółek PKP PLK i „PKP Energetyka”, gdzie kluczowym problemem, widocznym zresztą we wszystkich spółkach grupy PKP SA, są niskie płace i, szczególnie w tych konkretnych spółkach, widoczne braki w zatrudnieniu. Na zewnętrznym rynku pracy uposażenia dla porównywalnych stanowisk są o wiele wyższe. Dobrzy fachowcy, skuszeni wyższymi zarobkami, już zaczęli odchodzić z wyżej wymienionych spółek do firm prywatnych, co przy ogromnej skali inwestycji prowadzonych przez PKP PLK, grozi zaprzepaszczeniem kolosalnych funduszy przekazanych PKP. Myślę, że zapobiec tej fali migracji zarobkowych może jedynie polepszenie warunków pracy i płacy zarówno w PKP PLK, jak i w „PKP Energetyka”.

    Więcej na stronie "Wolnej Drogi":
    http://www.wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=07&nr=21&art=06



    Temat: Cena kWh


    Na www.pkpenergetyka.pl (łojezu jak to się wolnooooo ładuuuuuje) jest
    kalkulatorek - wychodzi z niego że za 3290kWh (z sieci trakcyjnej 3kV)
    trzeba zapłacić 1963zł (za przejazd 330km). Wyszło mi przy okazji, że
    miałeś
    ok. 486t na haku :)
    Wynika z tego, że 1kWh kosztuje ok. 1,68zł. Nie wiem czy w tym
    kalkulatorze
    uwzględnianie są wszystkie opłaty stałe, przesyłowe itp. czy tylko cena
    kWh.
    W każdym bądź razie daje to jakieś pojęcie o cenie.


    Coś źle policzyłeś tą cenę za 1kW/h. trzeba podzielić odwrotnie: cena/kWh =
    cena za 1kWh. W zwizku z tym cena 1kWh wg ich cennika będzie wynosiła w
    przybliżeniu 0,60 zł. biorąc pod uwagę fakt, że to aż 60gr, wydaje mi się,
    że to już z opłatami wszystkimi.

    A przy okazji, jak to jest z tą energią na PKP ? - Rozumiem, że
    PKPenergetyka jest odpowiedzialna wyłącznie za przesył energii. Jeśli mówi
    się, że PKP nie uiszcza opłat za prąd energetyce, to co rozumie się pod
    pojęciem ENERGETYKA ? To jest PKPenergetyka + elektrownia, która ten prąd
    wytwarza, czy są tu jeszcze jacyś pośrednicy jak np. enea ? - która również
    zajmuje się przesyłem. Czy to jest tak, że jakiś dostawca energii (jej
    przesył) dostarcza prądu dla PKPenergetyka, a później ona w ramach własnej
    sieci rozprowadza dalej i bieże za to opłaty ? Jeśli tak, to mamy opłatę x2
    za przesył ? ... Z góry dzięki za wyjaśnienie tych kwestii :)





    Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
    Z ostatniej chwili...

    Informacja ze strony PKP PLK:

    Modernizacja linii kolejowej E-20 na odcinku Siedlce - Terespol, Etap I

    Roboty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu
    ISPA/FS (Lot C Międzyrzec Podlaski - Biała Podlaska)

    * numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/012-04 Lot C (roboty)
    * data podpisania: 22 grudnia 2006 r.
    * wartość: 49 530 538,00 euro
    * wykonawca: PKP Energetyka Sp.z o.o. (lider konsorcjum)

    Dowiedziałam się, że podwykonawcą PKP Energetyki (lidera konsorcjum) bez przetargu została firma EL-IN należąca do rodziny prezesa Wacha !!!

    Informacja jest niepotwierdzona, ale można to sprawdzić!



    Temat: [pr]Kolej regionalna bez prądu
    IAR 30-05-2005, ostatnia aktualizacja 30-05-2005 14:48
    źródło:http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,2736980.html

    Spółka PKP Energetyka poinformowała, że jutro w południe wyłączy prąd na
    kolei w województwach podlaskim, pomorskim i kujawsko-pomorskim. Jest to
    wynik gigantycznego i wciąż nie opłaconego przez Spółkę PKP Przewozy
    Regionalne rachunku za energię. Dług spółki w skali całego kraju wynosi
    prawie 200 milionów złotych.

    Prąd ma być wyłączony punktowo, tak by ucierpiał przede wszystkim dłużnik.
    Dyrektor kujawsko-pomorskich Przewozów Regionalnych Mieczysław Cichosz
    powiedział, że jeśli dojdzie do wyłączenia poszczególnych podstacji, to ruch
    pociągów będzie się odbywał, może jednak zostać zakłócony. Cichosz dodał, że
    możliwe będą opóźnienia w podstawianiu składów lub zamianie lokomotyw z
    elektrycznych na spalinowe.

    Mieczysław Cichosz wyjaśnił, że zadłużenie spółki wynika z jej
    systematycznych strat. Dodał, że tego rodzaju działalność dotowana jest na
    całym świecie. W Polsce ciężar ten spadł na barki samorządów województwa, a
    kwoty przyznawane przez sejmiki są za małe.

    Na dziś zaplanowano jeszcze rozmowy ostatniej szansy pomiędzy szefostwem PKP
    Przewozy Regionalne a PKP Energetyką.





    Temat: SA109 dla Opolszczyzny-kiedy?


    | Kolzama nie wiadomo kiedy KOLZam przekaże skarżą się na PKP Energetyka że
    | niezapłacili za drezyni i nie mają za co skończyć autobusu.
    | Jak PKP Energetyka zapłaci to będzie słowa dyrektora Kolzamu a jak nie ...

    Zatory płatnicze powoli stają się normą w Polsce. Obyśmy nie skończyli jak
    druga Argentyna...

    | Na nowy rozkład przewidziany jest na linię Kędzierzyn-Kamieniec ok 900
    | km/dziennie.

    900 km dziennie? to zakładając że będzie 18 godzin w ruchu wychodzi 50 km/h
    prędkości handlowej. Na jakiej lilnii da się tak pojechać?


    Kędzierzyn-Kamieniec Ząbk


    Pozdrawiam
    Piottr


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: Bonzowie "Solidarności" twoim pracodawcą
    Garść informacji kadrowych z EZ Wrocław (PKP Energetyka Zakład Dolnośląski).

    Grzegorz Wciórka - zastępca dyrektora ds. technicznych to były przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" w EZ Wrocław.

    Wciórkę na związkowym stołku zastąpił Andrzej Niezgoda, który już drugą kadencję jest członkiem rady nadzorczej spółki PKP Energetyka.

    Andrzej Niezgoda jest także we władzach OSK we Wrocławiu oraz SKK NSZZ "Solidarność".

    Prawą ręką Niezgody (choć bardziej pasuje tu słowo "przydupas") jest Mirosław Rzepka z Komisji Zakładowej NSZZ "S".

    Dyrektor zakładu Krzysztof Nowicki tańczy tak jak mu w/w panowie zagrają.

    Więcej na stronie:
    http://wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=06&nr=06&art=08



    Temat: skm PROPAGANDA



    Będę powtarzał do upadłego - głównym powodem wprowadzenia obowiązującego
    od dziś rozkładu jazdy SKM nie jest remont peronu lecz kolejny etap prac
    modernizacyjnych stacji Gdynia Główna. Pociągi sieciowe i inne maszyny
    nie nauczyły się jeszcze latać i trzeba prowadzić pewien etap prac
    zajmując sąsiedni tor. A uwagi odnośnie obijania się to raczej powinny
    być kierowane pod innym adresem niż do PKP Energetyka - ekipy remontowe
    widać dzień-w-dzień a gdy wracałem dzisiaj z Gdańska to sieciowcy wciąż
    pracowali (ok. 18.15 w Gdyni Głównej).


    Chłopie, co ty bredzisz !
    http://www.skm.pkp.pl/dali.php?aa=ogloszenia_dla_podroznych&bb=3&PHPS...

    weź tu sobie poczytaj bo chyba jesteś nie z tej planety co trzeba,
    to jest modernizacja peronu SKM w GG który trwa równolegle z 2 etapem
    modernizacji E-65
    i nie wprowadzaj czytelników w błąd !





    Temat: Netto "zero plus" Grupy PKP w 2007
    Grupa PKP po raz kolejny poprawiła wynik netto i, według wstępnych danych, zanotowała dodatni rezultat zbliżony do zera, wobec straty przed rokiem, poinformował we wtorek prezes PKP SA Andrzej Wach.

    - Według wstępnych danych przed audytem, grupa PKP miała wynik na poziomie 'zero plus', co było zgodne z planem - powiedział Wach w Sejmie. Dodał, że prawie wszystkie spółki z grupy miały dodatnie wyniki, a tylko PLK zanotowały stratę w wysokości ok. 60 mln zł.

    Prezes poinformował, że na 2008 roku firma także planuje wynik "zero plus".

    W 2006 roku grupa PKP zmniejszyła stratę netto do 100 mln zł z 710 mln zł straty rok wcześniej. Przychody wyniosły wówczas 11.400 mln zł, a koszty - 11.627 mln zł.

    Swoje wyniki w 2006 roku poprawiły wszystkie spółki Grupy PKP, a w największym stopniu spółka PKP Przewozy Regionalne - o 420 mln zł.

    Siedem firm przyniosło w 2006 roku zyski: PKP Intercity - 30 mln zł zysku, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - 1,9 mln zł, PKP WKD - 0,2 mln zł, PKP CARGO - 53 mln zł, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa - 65 mln zł, PKP Energetyka - 25 mln zł, PKP Informatyka - 1,9 mln zł.

    Natomiast trzy spółki miały w 2006 roku ujemny wynik finansowy. PKP Przewozy Regionalne miały 227 mln zł straty, Telekomunikacja Kolejowa - 16 mln zł, zaś PKP Polskie Linie Kolejowe - 74 mln zł.

    www.rynek-kolejowy.pl



    Temat: Zemsta betonu PKP za aferę z EL-IN
    Dyskusja odbiega od zasadniczego problemu! Przypominam, że Krycha nie oskarżyła prezesa Wacha o ustawianie przetargów pod firmę El-In. Na forum ujawniono tylko fakt (przedstawiając na to dowody!), że firma należąca do rodziny prezesa PKP S.A. od wielu lat wygrywa przetargi i dostaje zlecenia od spółek Grupy PKP (PKP S.A., PLK, Energetyka) i spółek zależnych (Elester-PKP), nad którymi prezes Wach sprawuje nadzór właścicielski.

    Nepotyzm i kumoterstwo w spółkach państwowych nie są karane. Są tylko wątpliwe moralnie. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca w spółkach Skarbu Państwa! Nagłośnienie tego przez nasze forum spowodowało wściekłość prezesa PKP S.A. (i jego popleczników), który wmawia prokuraturze, że został przez Krychę pomówiony. Pytam się o co pomówiony, skoro przedstawiono wyłącznie same fakty poparte dowodami pochodzącymi ze stron PKP PLK i UZP?

    Sprawa z El-In od dawna była znana politykom i wysokim dygnitarzom PKP, ale skrzętnie ukrywana. My tylko przekazaliśmy to do opinii publicznej! Cieszy, że zajęły się tym media ogólnopolskie. Skandalem jest, że prokuratura na wniosek prezesa PKP S.A. nęka osobę, która tę niewygodną prawdę publicznie ujawniła i nagłośniła.

    Cytat: Ile osób czyta to forum?
    Nie robimy z tego tajemnicy. Na forum każdego dnia zagląda kilka tysięcy osób, w tym pracownicy wszystkich spółek kolejowych, niektórych ministerstw, agend rządowych i służb specjalnych, urzędów marszałkowskich. A także dziennikarze mediów ogólnopolskich i lokalnych.

    Nasze statystyki odwiedzin:
    http://stat.4u.pl/?prforum



    Temat: Dni Techniki Kolejowej


    Program ogólnopolskich obchodów
    „Dni Techniki Kolejowej”
    13 – 17 czerwca 2007 roku

    WROCŁAW
    15 – 17.06.2007 r., godz. 9.00 – 16.00 (codziennie), stacja PKP Wrocław Główny, peron V
    • tor nr 9 – wystawione zostaną historyczne wagony retro, węglarka oraz lokomotywa parowa Tkt 48-18
    • tor nr 10 – Elektryczny Zespół Trakcyjny, wagony SPOT
    • pociąg sieciowy – Zakład Energetyki
    • stoiska promocyjne
    • wystawa fotograficzna „Modernizacja linii kolejowej E-30 na terenie Dolnego Śląska” eksponowana w wagonach PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Zakład Dolnośląski
    • wystawa historyczna – składająca się z eksponatów z Sali Tradycji Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we Wrocławiu eksponowana
    w dawnym wagonie pocztowym PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Zakład Dolnośląski
    • wystawa planszowa „160-lat połączenia kolejowego Wrocław Berlin”
    • konkurs rysunkowo – fotograficzny pt. „Tabor kolejowy na torach Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wrocław”
    • Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu – zwiedzanie nastawni Wrocław Główny
    15 – 17 06.2007 r. godz. 11.00 – 12.00
    Organizatorzy: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., PKP Energetyka sp. z o.o., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


    I niestety, coroczna mizeria




    Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
    Cytat: Firma El-In otrzymywała zlecenia od PKP już w drugiej połowie lat 90., gdy Andrzej Wach kierował kolejową energetyką. Najczęściej zleceniodawcą była firma Elester, w której PKP ma 50 proc. akcji. Andrzej Wach był wtedy szefem jej rady nadzorczej.
    Niedawno PKP S.A. sprzedały PKP Energetyce 50% udziałów, które posiadały w spółce Elester-PKP:
    http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5369
    Przypadek, czy nerwowe ruchy?



    Temat: Stanisław Kogut news
    http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=8149

    Na stronie PKP Informatyka sp. z o.o. znajdują się „Listy referencyjne od klientów” m.in. od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP CARGO S.A., PKP Energetyka Sp. z o.o., Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o., KPTW "Natura Tour" Sp. z o.o. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o. oraz Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach, która gorąco poleca spółkę Informatyka jako godnego zaufania partnera, który zrealizował profesjonalnie zadanie inwestycyjne w zakresie informatyki.
    Na końcu pisma znajdujemy uzasadnienie wyrażonej satysfakcji:
    „Uwzględniając charakter podmiotu PKP Informatyka przychyliła się do propozycji Fundacji i zrealizowała przedsięwzięcie nie korzystając z zasad komercyjnych”.



    Temat: Kolej
    Rozpoczął się remont Nadodrza

    Tekst opublikowany dzisiaj, 08:30:47, opracowanie nadodrze.com.pl

    Wczoraj ekipa PKP Energetyka rozpoczęła remont neonu dworca Wrocław Nadodrze.

    Przez wiele lat z napisem znajdującym się w centralnej części dachu bywało różnie - podczas dnia prezentował się jeszcze "jako tako", natomiast w nocy brakowało zazwyczaj jakiejś rozświetlonej litery.

    Niedługo ma się to jednak zmienić - konstrukcja nośna neonu zostanie wzmocniona i odmalowana, następnie zostanie zamontowane nowe podświetlenie liter. Prace konserwacyjne neonu wykonywane są na zlecenie PKP Nieruchomości.



    http://www.wfp.pl/wroclaw-miasto/news.p ... e50513499e



    Temat: Odcinanie prądu PKP w Małopolsce
    Nie będzie dalszych wyłączeń prądu w sieci trakcyjnej PKP w Małopolsce.
    Przynajmniej na razie. Koleje obiecały, że rozpoczną spłacać długi. Zakład
    Energetyczny w Krakowie wyłączył prąd na kilku liniach, bo PKP są mu winne
    ok. 30 mln złotych.

    Otrzymaliśmy sygnał od spółki PKP Energetyka, że część pieniędzy wpłynie
    dziś na nasze konto - powiedziała Ewa Groń, rzecznik Zakładu Energetycznego
    w Krakowie.

    Dziś prąd wyłączono w czterech punktach trakcyjnych, które zasilają sieć
    kolejową w południowej części województwa - Nowy Sącz, Młodów, Żegiestów i
    Moszczenica - oraz w dziesięciu obiektach administracyjnych.

    Od poniedziałku prądu nie ma w Osielcu, Chabówce, Lasku, Stróżach i
    Ptaszkowej oraz w 25 należących do PKP obiektach administracyjnych i
    pomocniczych. Na trasie Kraków- Zakopane kursują pociągi spalinowe;
    pasażerowie muszą jednak spodziewać się nawet kilkudziesięciominutowych
    opóźnień.

    rmf fm
    ____________________________
    Kajetan Dobrowolski -kajman-
    kajman#euro26.pl
    GSM: +48 502 172 332
    GG: 2920494





    Temat: Powstała spółka PKP CARGO TABOR CZERWIEŃSK
    No i mamy kolejną spółkę-córkę PKP CARGO a tym samym kolejną spółkę-wnuczkę PKP S.A. Ciekawe kto ze związkowych bonzów załapał się do rady nadzorczej nowej spółeczki?

    Jako ciekawostkę dodam, że na "rozpączkowanie" szykowana jest PKP Energetyka, z której ma być wyodrębnionych kilka spółek-córek:
    http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=61265#61265



    Temat: Co z Lasami Państwowymi PO wyborach ???

    "... Polityka prywatyzacyjna musi być spójna z polityką gospodarczą państwa. Skarb Państwa pod rządami Platformy zachowa pełną kontrolę właścicielską nad newralgicznymi obszarami infrastruktury (rurociągi eksploatowane przez PERN, siecią przesyłową gazu, siecią przesyłową energetyki, Naftoportem, PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Energetyka, Lotnisko Warszawa-Okęcie) oraz instytucjami służącymi do realizacji określonych celów społecznych lub państwowych (Bank Gospodarstwa Krajowego, PP Lasy Państwowe, Totalizator Sportowy, Polski Monopol Loteryjny, TVP S.A. i Polskie Radio S.A.).
    Które sektory gospodarki powinny zostać pod kontrolą państwa?

    Decydując się na koalicję z PSL, umówiliśmy się, że wspólnie przygotujemy czteroletni program prywatyzacji. Znajdą się w nim harmonogramy przekształceń poszczególnych spółek. Firmy, które nie wejdą do programu, pozostaną pod kontrolą państwa. Chcemy, by ta lista była jak najkrótsza. Siłą rzeczy muszą trafić na nią spółki infrastrukturalne, które decydują o naszym bezpieczeństwie energetycznym lub gwarantują dostawy do rafinerii, Lasy Państwowe, PKP PLK czy firmy posiadające ważny cel społeczny, jak Totalizator Sportowy. Powstanie też lista firm, które będziemy gotowi przekazać samorządom
    http://www.wp.pl/r/XC294

    [ Dodano: 2007-11-20, 09:23 ]



    Temat: Liczniki energii 3 kV na stacji Bydgoszcz Główna
    Witam.

    W dniu 21 lutego 2007 miało miejsce uruchomienie dwóch liczników energii prądu
    stałego LE 3000plus, wyprodukowanych przez ELESTER-PKP dla "PKP Energetyka"
    Zakład Kujawski w Bydgoszczy. Liczniki te zostały zainstalowane na stacji
    Bydgoszcz Główna i będą służyć do rozliczenia energii na napięciu 3,3 kV z PKP
    Przewozy Regionalne (zasilanie rozdzielnicy stacyjnego ogrzewania wagonów) oraz
    PESA Holding S.A. (zasilanie zelektryfikowanego toru na terenie zakładu). Jest
    to prototypowe rozwiązanie, polegające na instalacji liczników energii
    bezpośrednio na słupie trakcyjnym. Transmisja pomiarów z obu liczników do
    centrum odczytu odbywa się za pomocą GPRS.

    Dla zainteresowanych tematem umieściłem materiał reklamowy na serwerze
    firmowym - wbrew pozorom jest tam sporo informacji technicznych. Są również
    zdjęcia uruchomionych liczników na stacji Bydgoszcz Główna, a także zdjęcia z
    montażu liczników na lokomotywach ET22.

    http://elester-pkp.com.pl/download.php?file=pdf/licznik_energii.pdf

    Jestem otwarty na pytania
    i zapraszam do dyskusji.

    Pozdrawiam
    Jacek Jastrzębski
    ELESTER-PKP (Łódź)





    Temat: PKP i SKM na tym samym bilecie ZTM od Pruszkowa do Sulejówka
    Dnia 14.11.2008, o godzinie 18.34.05, na pl.regionalne.warszawa,


    KM oczywiście płaci rachunki PKP PLK, PKP DK, PKP Energetyka i pewnie
    jeszcze innym oddziałom. Jednak działa jako prywatny przewoźnik.


    Dzięki za wtajemniczenie. :)





    Temat: Wrocław Nadodrze
    2.07.2008 Wrocław Nadodrze znów zaświeci

    W dniu dzisiejszym ekipa PKP Energetyka rozpoczęła remont neonu dworca Wrocław Nadodrze. Przez wiele lat z napisem znajdującym się w centralnej części dachu bywało różnie w dzień prezentował się "jako tako" natomiast od zmierzchu do świtu niestety - co róż brakowało jakiejś rozświetlonej litery, a przecież w chwili jego świetności widoczny był już z daleka. Niedługo ma się to jednak zmienić, konstrukcja nośna neonu zostanie wzmocniona i odmalowana następnie zostanie zamontowane nowe podświetlenie liter. Prace konserwacyjne neonu wykonywane są na zlecenie PKP Nieruchomości.

    http://www.nadodrze.strefa.pl/wiadomosci/lipiec2008/2.07.2008_wiadom.htm

    Czy ktoś wie czy to działa i czy wciąż jest neonem (a nie parchatym kasetonem)???

    Może jakaś fotka, hę? kopsnie sie ktoś na spacerek ?




    Temat: Strefa ekonomiczna - zatorze
    Spotkanie dotyczące utworzenia Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Prabutach.

    "9 maja 2007r. odbyło się w Prabutach spotkanie dotyczące włączenia terenów inwestycyjnych "Zatorza" w Prabutach do terenów Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Inicjatorem spotkania był prezes Pomorskiej Strefy Ekonomicznej.

    W spotkaniu udział wzięli: dyrektor Biura Obsługi Inwestorów oraz dyrektor ds. Marketingu Pomorskiej Strefy, gestorzy - przedstawiciele Pomorskiej Spółki Gazowniczej, rejonu energetycznego Energa, PKP Telekomunikacja, PKP Cargo, PKP Energetyka, firmy Pewik oraz przedstawiciele firmy Wega: Grzegorz Kohls oraz szwedzki partner Bengk Planqvist.

    Dyrekcję strefy ekonomicznej interesowały możliwości dostarczenia mediów do terenów inwestycyjnych oraz termin przygotowania niezbędnych inwestycji. Przy okazji miała miejsce wizja lokalna w terenie.
    Słabym punktem naszych terenów - co podkreślono - jest zróżnicowanie konfiguracji terenu oraz określone w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego stanowiska archeologiczne.

    Przypomnijmy, że samorząd gminy Prabuty oraz samorząd powiatu kwidzyńskiego będzie realizował już w tym roku inwestycję za kwotę 1 mln 200 tyś zł. w celu poprawy infrastruktury i dostępności terenów inwestycyjnych dla potencjalnych inwestorów."

    źródło: http://www.prabuty.pl/tindex.php?news=07.05.11_SSE

    Tak było 2 lata temu w mieście.
    Czy coś się od tej pory zmieniło oprócz pustych obietnic?? Czy Prabuty mają szanse na specjalną strefę ekonomiczną?



    Temat: Polscy "desperados"

    Jak kupujący zobaczą, że nówki PKP idą za 75 zł to przestaną (mam nadzieję) kupować BTTB za > 100 zł - i o to chodzi
    O nie to komu sprzedamy nasze BTTB
    Z resztą ja planuje też zrobić takie desperados:
    platformę z zestawu BTTB start pomalować na żółto i dokleić uprzednio wydrukowane logo PKP Energetyka. Jako ładunek dam podkłady od rurek.



    Temat: PLK SA od 01.10.2001



    A co z kwalifikowanymi (PKP InterCity S.A. czy jakos tak ;) )?


    A dzialaja www.ic.pkp.pl.

    Sa ten spolo Informatyka KOlejowa, Telekom8unikacja kolejowa i Energetyka
    Kolejowa


    Pozdrowienia
    Grzesiek


    --

    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/
    GSM-Info WAP http://wap.umts-pl.com/





    Temat: Stare EZT, a raczej to, co z nich zostalo - na sprzedaz

    Witam,
    Stare EZT na sprzedaz...a raczej to, co z nich zostalo:
    Z wtorkowej „Gazety - Komunikaty” (s. 32):
    Licytacja wagonow PKP - Energetyka w Bydgoszczy:
    (w nawiasach ceny wywolawcze)
    wagony kryte:
    Typ 1K (2380 zl)
    EN56 (od 7341 zl do 12652,61 zl; - ach, ta PKP-owska dokladnosc)
    EW53 (7341  zl)
    EW90 (4960 zl)
    23K (2420 zl)
    223K (2420 zl)
    platformy
    2Z (2282 zl)
    4Z (2460 zl)
    201Z (2480 zl)

    Z innych ciekawych ogloszen: PKP zamierza budowac oczyszczalnie sciekow dla
    stacji w Czeremsze. Tak wiec jeszcze nie kafejka internetowa, ale
    oczyszczalnia
    jest juz w planach ;-)

    Pozdrawiam,

    Marcin


    Witam
    EN 56 stoi w Toruniu Gł tuż obok stacji Shell'a mają jeszcze oryginalne wózki
    EW 53 stoją w Maksymilianowie
    EW 90 powinno stać w Inowrocławiu, ale tego nie gwarantuję.
    Jeśli ktoś się interesuje to EN 56 mają jeszcze tabliczki na wózkach LOWA
    Gorliz z lat 1954-56. Warto zapytać. Pozdrawiam Mariusz


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Piku


    Człowieku, to Energetyka jest spółką dostarczającą prąd a nie PR. I to
    wina Energetyki że nie ma prądu a nie PR. Owszem, PR wisi kasę
    Energetyce, ale to w gestii tej ostatniej spółki leży wyegzekwowanie
    długów.

    A swoją drogą, to ciekaw jestem ile jeszcze rząd będzie się biernie
    przyglądał agonii tego przedsiębiorstwa. To już nawet nie jest
    ignorancja, ale to brak elementarnej wyobraźni.


    No wlasnie - winnym jest rzad, ktory nie wyplacil naleznej dotacji.
    Juz tu podawalem linka do takiej ciekawej tabelki:
    http://www.pr.pkp.pl/rzecznik/20040420/
    Jasno z niej wynika, ze gdyby rzad wplacil w calosci obiecane 1088,6 mln zl,
    to strata PR wynioslaby 0,00 zl i wowczas rachunki za prad zostalyby
    oplacone.





    Temat: [pr]Nowoczesność na szynach


    Źródło: Kurier Lubelski: http://tiny.pl/tffr  z 27.06.2006

    Link do fotki:
    http://www.kurierlubelski.pl/images/topics/06-148/no1.jpg

    Spółka PKP Energetyka otrzymała wczoraj nowoczesny pociąg do
    obsługi sieci trakcyjnej. Uroczyste przekazanie pojazdu do
    eksploatacji odbyło się na peronie Dworca Głównego w Lublinie.


    ja takie coś parę dni temu w Kielcach widziałem
    http://tgv.neostrada.pl/tgv/tmp/2006-06-23_17-19-26.jpg

    R.





    Temat: [Dzierżonów] Inwestycje drogowe
    [Pilawa Górna]

    Oświetlenia ulicy Kolejowej w Piławie Górnej.

    Urząd Miasta w Piławie Górnj informuje mieszkańców ulicy Kolejowej w Piławie Górnej, że po licznych pismach i interwencjach kierowanych przez nas do Polskich Kolei Państwowych - Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu, w sprawie wykonania oświetlenia ulicy Kolejowej oraz przycięcia rosnących tam drzew, otrzymaliśmy odpowiedź, że wykonanie oświetlenia zlecone zostało do PKP Energetyka Sp. z o.o. Zakład Dolnośląski we Wrocławiu dnia 10 lipca 2008r.
    Natomiast korony drzew zostaną przycięte w terminie do dnia 30 września 2008r.



    Fot. Widok ulicy Kolejowej

    http://www.pilawagorna.pl/?s=inf&id=1288



    Temat: Kolej
    Szybkie połączenia PKP

    Czy pociągi będą jeździć szybciej? Wszystko na to wskazuje, bo jeszcze w tym roku na zmodernizowanej trasie Wrocław - Opole kolej ma rozwijać prędkość do 160 km/h. Przyczyni się do tego między innymi oddana 27.09 do użytku podstacja transformatorowa w Łosiowie. Dzięki niej pociągi będą mogły naprawdę szybko jeździć - podkreśla Krzysztof Łobodziec, Dyrektor PKP Energetyka w Gliwicach.

    "W grudniu, gdy zostaną dokonane zmiany w rozkładzie jazdy, prędkość 160 km/h stanie się realna" - wyjaśnia Jerzy Dul z Oddziału Regionalnego PKP we Wrocławiu.

    Od kilku lat Polskie Koleje Państwowe mają w planach kapitalne remonty dworców. O ile małe miejscowości doczekały się takich prac, to w miastach powiatowych dworce nie są najlepszymi wizytówkami. Taka sytuacja jest między innymi w Brzegu. Czy ta stacja doczeka się wreszcie remontu?

    Modernizacja głównych szlaków kolejowych w Polsce ma być ukończona w 2011 roku. Na trasie Wrocław - Kraków, Kraków - Gdańsk i Poznań - Warszawa pociągi będą poruszać się z prędkością ponad 160 km/h.

    Źródło: Maciej Stępień

    brzeg24.pl



    Temat: PKP ENERGETYKA Zakład Łódzki

    konto w mBanku i w pełni narazie darmowe jest...nie zauwarzyłem zadnych ukrytych kosztów... a i szybko mozna zalozyc...hmm..na upartego jesli wg.Prawa i regulaminu mBanku moge miec 2 konta...to jestem w stanie sie tym zająć.. kwestia relacji innych osób i zgody ogółu itd...
    Nazwa rachunku : eKONTO

    Numer rachunku : 90 1140 2004 0000 3002 3837 8280

    Mój numer. Jako że jestem w miarę rozpoznawalny i często zaglądam na forum, oraz posiadam ciągłą płynność finansową Wink podaję konto. Wiem, że rozwiązanie Jezyka by potrwało długo, wiec podaję rozwiązanie natychmiastowe. Jakby ktoś się bał o pieniążki to namiery na mnie :
    Marcin Tylski
    ul. Mokra 34/51
    91-034 Łódź


    ale widzę, że organizacja działa, zatem nic tylko robić przelewy MASOWO




    Temat: Plan rozwwoju Olechowa...
    http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73506,4109679.htmld

    "Ulicę Śląską z Tomaszowską będzie łączyło rondo. Cały odcinek dostanie nowe oświetlenie. Droga połączy kilka zakładów: cztery dojazdy powstaną do Della, dwa do Spedcont i po jednym do Panattoni i PKP-Energetyka."




    Temat: Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h
    http://www.plk-sa.pl/przetargi/szczegol ... ste/1.html

    Pod tym linkiem jest info o wybraniu na wykonawcę E-65 (w tym nieszczęsnego Nasielska)
    konsorcjum w składzie "PKP Energetyka" + jeszcze coś tam. Data podpisania wyboru wykonawcy to 18.05.2007. Orientujecie się, czy było już jakieś oprotestowanie tego etapu przetargu???



    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa
    PKP Energetyka zajmuje się ostatnio wstawianiem słupów (chyba trakcyjnych - "chyba" bo po raz pierwszy takie, dość nietypowe widziałem , jeśli się mylę proszę forumowiczów o poprawienie ) wzdłuż północnego toru w kierunku Łodzi Widzewa (stoją już przynajmniej na odcinku przechodzącym przez Andrzejów).



    Temat: jastrzab.LHS.pl
    Witam serdecznie. Po wakacyjnej przerwie strona powoli odżywa. Na początek
    wrzuciłem coś dla ludzi zainteresowanych zasilaniem trakcji elektrycznej -
    zdjęcia z podstacji trakcyjnej Sopot Wyścigi. Zdjęcia wykonane za zgodą PKP
    Energetyka Zakład Północny. Tak powinna wyglądać podstacja :)

    Pozdrawiam
    Jacek Jastrzębski
    http://jastrzab.LHS.pl





    Temat: Fotki
    Witam
    Dodalem dzisiaj na http://hex.risp.pl nastepujace fotki:

    EU07-111 (Zakład Taboru w Katowicach )
    EP07-385 (Zakład Taboru w Szczecinie ) + POŚP "Bryza"
    EN57-1264 (Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie )
    PUSiO.00 (PKP Energetyka) - Jak to sie fachowo nazywa?
    SU45-253 (Zakład Taboru w Szczecinie)
    Zycze milego ogladania i prosze o ocene jakosci fotek

    Pozdrawiam
    hex
    http://hex.risp.pl





    Temat: To już klasyka naszej grupy ;-)


    No nie przesadzaj.


    Nie przesadzam. W nie tak odległej przyszłości na naszej stronie
    www.telefonia.skonet.pl/ znajdą się skany pism z TPSA, jakie dostałem ja
    i moja rodzica w nie tak odległes przEszłości. Będzie jako dowód
    podejścia monopolisty do klienta.


    Chyba, że już kilka lat w BOKu nie byłeś.


    Wyobraź sobie, że byłem i wrażenia opisywałem wielokrotnie.
    Ot, choćby pamiętne składanie formularzy A4 o preselekcję.

    Ale zdarzały się też spotkania z bardzo przyjemnym i fachowym
    personelem, choćby podpisywanie umowy o Neostradę. :-)


    Może takie oporne jednostki
    gdzieś tam jeszcze egzystują


    Zgadza się.  Nie będę wymieniał nazwisk.


    ale ja obserwuję zmiany i to na lepsze.


    Ja też.


    Zreformować takiego molocha to nie jest chop-siup.


    Jak się ma tylu nierobów zrzeszownych w ZZ........  :-(


    Porównaj np z PKP, Energetyką itp...


    No tu masz rację. PKP czy ZUS to dopiero jest szambo.


    Chyba, że Twój wstręt do tej firmy jest tak wielki,
    że zapomniałeś o obiektywiźmie.


    Jeeeee, czy ja wiem...?

    Rico.





    Temat: Podłęże
    Adrian Karwat pisze 29-03-2008 16:51:


    | Witam mam takie zapytanie co to jest za tor który odchodzi od Podłęża w  
    | stronę
    | południową - obecnie nie połączony z siecią PKP -jadąc od Krakowa jest  
    | po prawej
    | stronie na wysokości PKP Energetyka.

    http://semek.cba.pl/s6302262.jpg

    który?


    Erm, gdzieś za tym psem są tory?

    ;)





    Temat: [Wlkp] Modernizacja trasy kolejowej Poznań - Gniezno

    Modernizacja trasy kolejowej Poznań - Gniezno

    Kolejna modernizacja torów kolejowych szykuje się w tym roku w Wielkopolsce.
    Jako pierwsza remontowi będzie poddana trasa z Poznania w kierunku Gniezna i
    Trzemeszna. Początek robót już w sierpniu.

    Kontrakt na modernizację linii kolejowej z Poznania, przez Toruń i Olsztyn,
    do Skandawy został podpisany wczoraj w Warszawie. Za 10 mln euro (41 mln zł)
    remont wykona konsorcjum, w którego skład weszły: Torpol z Poznania, PRK
    Poznań, ZKR DOM Poznań oraz PKP Energetyka. W pierwszej kolejności
    wymieniona zostanie nawierzchnia torowa na blisko 16-kilometrowym odcinku z
    Pobiedzisk do Gniezna. Nowa sieć trakcyjna pojawi się na 7 kilometrach trasy
    z Biskupic Wlkp. do Pobiedzisk. Nowe szyny zostaną ułożone na 10 km linii na
    stacji Gniezno i na trasie do Trzemeszna. Z kolei w samych Pobiedziskach
    kolejarze wymienią 12 rozjazdów. Prace rozpoczną się najprawdopodobniej już
    w lipcu tego roku, a zakończą w grudniu przyszłego. W tym czasie pociągi
    będą jeździły po jednym torze. Po zakończeniu remontu czas jazdy znacznie
    się skróci. Podróż z Pobiedzisk do Poznania będzie krótsza o 9 minut
    (dotychczas 31-33 minuty). A wszystko dlatego, że zwiększy się
    bezpieczeństwo jazdy i prędkość z 60-80 km na godzinę do 120 km/h.

    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3446175.html

    No nareszcie ktos pomyslał o modernizacji tego odcinka dziekuje wszystkim tym


    ktorzy tak zadecydowali ale jednoczesnie spadnie sprzedaż piwa ponieważ
    przyjechanie odcinka gniezno - pierzyska - gniezno bez browarku graniczyło z
    cudem





    Temat: Aktualności
    Amatorska Liga Piłki Nożnej w ramach Białostockiej Ligi Sportu dobiegła końca.

    Zwycięzcą I ligi został zespół CZARNEJ BIAŁYSTOK, natomiast do I ligi awansowały zespoły ATENA i ZHP. Spadkowiczami z I ligi są White Bears Team i PKP Energetyka.

    Chcielibyśmy podziękować wszystkim zespołom za udział w turnieju i zapraszamy wkrótce. Obecnie staramy się o organizację kolejnej edycji ALPN w ramach BLS.

    Więcej szczegółów na stronie www.biala.bialystok.pl

    Zapraszamy




    Temat: Informacje nt. szlaku Rybnik - Wodzisław - Chałupki.
    Na przejeździe na ulicy Bogumińskiej jest już położony nowy tor. Zaniedługo będą kładli płyty przejazdowe, prace trwają aż do późnych godzin. Dziś pod przejazd ten od strony Wodzisławia, przyjechał sieciowiec z PKP Energetyka. Był to chyba jedyny pojazd na tej lini dzisiaj.

    PS: Czeskie wagony są naprawiane nawet u nas, np w Wodzisławskim zakładzie naprawy wagonów zauważyłem pare razy węglarki Falns, z czeskiej Dopravy




    Temat: To już klasyka naszej grupy ;-)


    | Na tym opiera się oporność wielu ludzi z TPSA, którzy uważają, że jak

    | przeciągu trzech miesięcy może ruszymy tyłki aby coś w tym kierunku
    | zrobić.
    No nie przesadzaj. Chyba, że już kilka lat w BOKu nie byłeś.
    Może takie oporne jednostki gdzieś tam jeszcze egzystują ale ja obserwuję
    zmiany i to na lepsze. Zreformować takiego molocha to nie jest chop-siup.
    Porównaj np z PKP, Energetyką itp...
    Chyba, że Twój wstręt do tej firmy jest tak wielki, że zapomniałeś o
    obiektywiźmie.
    Bubro


    tiaaa, przyklad z wczoraj:

    -Dzien dobry, chcialem zlozyc wniosek
    -O telefon ???
    -Nie o Neostrade
    -Ale my nie swiadczymy takiej uslugi
    -Jak to nie ??? TPSA nie swiadczy ???
    -TPSA tak, ale tutaj jak i w bylym slupskim nie swiadczymy
    -To w takim razie napiszcie mi NA PISMIE ze ODMAWIACIE PRZYJECIA
    WNIOSKU o Neostrade
    -A nie nie, to niech Pan siada i pisze, ale i tak bedzie odmownie

    futszaK
    ==  Download SiteFinder and get Warez, MP3, Movies, etc. from IRC  ==
    ================ http://www.sitefinder.w.pl =========================





    Temat: Modernizacja węzła Poznań...


    1.06 11:00 - zamknięcie toru nr 1 linii nr 3 na odc. Poznań Antoninek -


    [...]

    montaż wykolejnic na obu końcach modernizowanego szlaku (co ciekawe od
    strony Antoninka można wjechać z pominięciem wykolejnicy przejściem
    półtrapezowym z toru parzystego, bo wykolejnica znajduje się przed głowicą
    zachodnią) oraz oznakowanie ich po nieruchomym znaczku (btw. jaki jest
    symbol tego wskaźnika przy wykolejnicy ?) z każdej strony toru - z jednej
    dwie kropki, z drugiej pozioma krecha tarczy zaporowej.

    6.06 - 7.06 - dalsze wstawianie bloków pod słupy trakcyjne,
    przewieszenie trakcji na odc. PA1 do jej końca (100 m za semaforem wj. do
    PA1) na w całości nowe słupy. Montaż napędu ręcznego do wykolejnic (bomby) z
    dźwigniami do zmiany obrazu obu wskaźników wykolejnicy przy torze (takiego
    nowego już dawno nie widziałem);.


    Na robotach gościnnie występuje skład sieciowy z Świętokrzyskiego Zakładu
    Energetycznego... A jak na razie całość robót związanych z siecią wykonuje
    PKP Energetyka.


    Drugi jest z zakładu mazowieckiego, trzeci zachodniego + skład PS... (?) W
    sumie myślałem, że szybciej im te słupy pójdą, ale w tym tempie potrwa to
    jeszcze kilka dni.

    Zdjęcia na http://www.icpnet.pl/~mick_m/Mod_PWK/

    Mick M.





    Temat: SA109 dla Opolszczyzny-kiedy?

    Primo: TNIJ CYTATY !


    Nie zarzucam nikomu nikomu niekompetencji, rzeczywiscie firma może się
    tłumaczyć tym że nie ma kasy. Ale nie tym że to PKP Energetyka nie
    zapłaciła.


    Jak widać z powyższego przykładu może..., w PL może.


    Po drugie z moich obserwacji wynika że jak do tej pory to
    szynobusy kursują na terenie jednego województwa, a Kamieniec jest już w
    Dolnośląskim.


    Co nie znaczy, że od przyszłego RJ-tu nie pojadą do województw ościennych.
    Nie ma reguły i prawa nakazującego szynobusom jeździć do granicy i ani kroku
    dalej. Jeżeli samorządy się dogadają to może pojechać nawet do Warszawy.


    Mimo wszystko życze temu przedsięwzięciu powodzenia.


    No to załóż sobie, że pierwszy kurs będzie o 5:00, a ostatni będzie się
    kończył o 23:00 - mamy godzin 18 i mniejszą handlową, co jest do
    zrealizowania innym składem.

    Mick M.





    Temat: Reklama PR?


    Takie obserwacje:

    IC, inwestuje w reklamę jak cholera, (a ktoś tam narzekał na Prześlugę).
    KM, uskutecznia jakieś billboardy ulotki, promocje
    WKD, podobnie jak KM
    PKP Energetyka, zaczeła też chwalić się 'dobrą energią'

    Czy ktoś kiedyś zaobserwował jakieś ruchy z gatunku marketingowych
    mające na celu powiększenie przewozów największego przewoźnika gatunku
    ludzkiego w Polsce? Ulotka, billboardzik, cokolwiek?


    W Opolu, Brzegu, Nysie i na wielu inych stacjach województwa Opolskiego
    wszędzie pełno plakatów formatu A4 reklamujących przejazdy rodzinne,
    przejazdy grupowe itp. a przede wszystkim wznowienie ruchu pociągów na
    lini Opole-Kluczbork (włącznie z podanymi przykładowymi cenami) i to
    najwidoczniej działa bo pociągi na tej lini jeżdżą pełniutkie :)
    Przypuszczam że PR po prostu nie stać na inną forme reklamy.

    pozdrawiam Bluefish
    GG : 6350781
    www.bluefish.webd.pl





    Temat: STARJK A SKM
    Użytkownik wyskrobał(a):


    Mam pytanko. Czy SKM stanie 13 czy tylko się bedzie solidaryzować? Dla
    mnie to bardzo ważne bo codziennie telepię sie tym do Wejherowa i z


    Podobno PKP Energetyka ma odciąć prund, więc nawet jak będzie wola ze strony
    SKM, to i tak nic nie pojedzie. Podobno SKM już wynajmuje autobusy
    przegubowe... Tylko jak oni przewiozą wszystkich chętnych tymi autobusami to
    ja nie wiem... Był parę dni temu wątek na pl.regionalne.trojmiasto.





    Temat: Prezes PKP rozdaje kontrakty firmie swego bratanka
    http://www.tvp.info/news.html?news=819820&directory=17099

    Prywatna firma rodziny prezesa PKP zarabia miliony na zleceniach od

    Chodzi o firmę El-In, specjalizującej się w elektroenergetyce i pracach
    budowlanych. Spółka należy do bratanków i bratanicy prezesa PKP Andrzeja
    Wacha. W zeszłym roku zarobiła na czysto 9 milionów 900 tysięcy złotych.

    Tylko w latach 2006-2007 firma El-In startowała w 65 przetargach prowadzonych
    przez spółki PKP i aż trzydziestokrotnie realizowała zlecenia dla kolei
    państwowych. Te liczby nie obejmują kontraktów, w których spółka rodziny
    prezesa PKP była podwykonawcą. Teraz interesy firmy El-In ze spółkami PKP
    badają kontrolerzy Urzędu Zamówień Publicznych, prokurator i służby specjalne.

    Firma El-In otrzymywała zlecenia od PKP już w drugiej połowie lat 90., gdy
    Andrzej Wach kierował kolejową energetyką. Najczęściej zleceniodawcą była
    firma Elester, w której PKP ma 50 proc. akcji. Andrzej Wach był wtedy szefem
    jej rady nadzorczej. Stosowne służby weryfikują stawiane zarzuty, które
    wpłynęły do wysokich urzędników państwowych - także polityków i do mediów w
    zakresie funkcjonowania grupy PKP.

    Zarówno ABW jak i CBA odmówiły komentarza ze względu na dobro śledztwa.
    Jednocześnie Urząd Zamówień Publicznych wszczął postępowanie wyjaśniające.
    Zwrócił się z prośbą do PKP SA o wykaz takich postępowań, w których wykonawca
    brał udział.

    ---

    Więcej na forum Infokolej, które ujawniło i nagośniło aferę:
    http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5353





    Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
    MaTe_, no cóż... Prywaciarz za te same dotacje uruchomi więcej pociągów i będzie się liczyć z pasażerem. Informacje i wyliczenia mam z pierwszej ręki. Więc czyja to wina? UM, który ma dość dojenia z kasy przez zbiurokratyzowaną Centralę PKP PR na podstawie niejasnych i naciąganych wyliczeń? Nie winię tutaj dyrekcji DZPR tylko właśnie Zarząd PKP PR i jej pełnomocniczkę Genowefę Ładniak, która już wystarczająco dużo szkód narobiła:
    http://pkp.boleslawiec.pl/forum/viewtopic.php?t=2082

    W sytuacji gdy znaczna część (70%) kosztów pociągokilometra to koszty zewnętrzne ( PLK Energetyka itd ) i to w dodatku bezpośrednie to wybacz - żaden prywaciarz nie utrzyma takiego ruchu pociągów przy dotacji o 20% niższej. Choć bardzo chętnie rozczarowałbym się.

    Pozatym troche obiektywizmu - w zeszłym roku za dotacje 52mln urząd finansował 70% deficytu - w tym roku za te same pieniądze finansowałby 100% deficytu + 0,5mln pock pociągów więcej - jakbyś błotem nie rzucała to przyznasz jednak, że koszty poszły ostro w dół.

    Aby nie być gołosłownym : http://tiny.pl/cgds -- w części uzasadnienie.



    Temat: Płock - Kutno do likwidacji?


    Widzę, że Ty nie rozumiesz, jaka jest struktura "kolei" w .pl.
    Jest centrala PKP (holding) skupiająca ponad 20 spółek. Wśród tych spółek są
    m.in. IC, Przewozy Regionalne, CARGO, Energetyka... Każda z tych spółek ma


    [ciach te wszystkie dziwne struktury]

    Mysle, ze znaczna czesc (moze nawet wiekszosc) pracownikow tych wszystkich
    Spolek nie ma zielonago pojecia, w jakim miejscu owej struktury sie wlasnie
    znajduje. Moze ktos w centrali - czyli w PKP S.A. - wie jak to wszystko
    wyglada, ale jesli nawet, to chyba jest bardzo waska grupa ludzi.
    Schizofreniczna wyobraznia natworzyla "Centra w Centarach" i rozne "Generalne
    Ekspozytury Terenowe Głownej Dyspozytury Infrastruktury ". Trudno nazwac (o
    odmianie przez przypadki wcale nie mysle) niektore Spolki, a i z nazwy tak na
    prawde wcale nie wynika, czym sie zajmuja.

    Ja tak na prawde to wcale sie nie dziwie, ze ktos z zewnatrz tago
    hmmm... "Holdingu", "Grupy Kapitałowej", "Sieci Korporacyjnej" nie zna jej
    struktury, jesli nie do konca jest ona znana wewnatrz. Stad sie biora w mediach
    takie niedorzecznosci i sensacje typu - "... jak nam doniosly warszawskie
    PKP..."

    Pozdrawiam
    Grzegorz Petka
    www.kolejarz.to2.pl





    Temat: PKP oświetli

    Częstochowski „Enion” przespał przetarg. Dlatego od nowego roku Urząd Miasta, budynek BGŻ, Urząd Stanu Cywilnego oraz fontanny będzie oświetlała spółka PKP "Energetyka". Więcej: http://www.tvorion.pl/ind...ews&idNews=4545



    Temat: PKP i UMTS -- konsorcjum?


    | Ale to nie wina PKP. Zrozum wreszcie zekolej nigdzie nie przynosi zyskow
    Zaraz, zaraz?!?!
    To po jakiego grzyba istnieje instytucja do której zawsze i wszędzie trzeba
    dopłacać?!?!
    Zlikwidować to zakalstwo i będzie spokój!


    Alez ja nie widze problemu. Zlikwidowac ZUS, Szpitale, komunikacje miejska.
    KOlej dawno postulowala likwidacje 50% polaczen ale Ministerstwo
    Transportu nie pozwala. Tak samo jak energetyka nie moze wylaczyc
    pradu szpitalom tak PKP nie moze zawiesic polaczen.


    Spójrz na taki Polski Express: firma prywanta i stworzona dla osiągania zysku
    właścicielom a nie po to, aby świadczyć deficytowo "Usługi dla Ludności".
    Jeśli kolej ma już z założenia być deficytowa, to pociąć te Gagariny i razem z tymi
    koślawymi szynami oddać do huty.


    A potrzeby spoleczne. Ja wiem ze ty burzuj jestes i latasz samolotem.


    Sam będę podróżował własnym samochodem albo Polskim Expressem, mając czyste sumienie,
    że już nikt do mnie nie dopłaca.


    Co za samolub. O innych juz nie pomyslisz typowy dorobkiewicz kapitalista.


    No, chyba nie powiesz, że Orlen dopłaca do mnie? ;-)


    Oczywiscie


    Skoro jakaś branża nie przynosi zysków, znaczy, że jest już przestarzała i
    nierentowna i winna zniknąć z rynku.




    Rico.


    --

    Klub Ericssona - http://www.ericsson.org.pl/





    Temat: Płock - Kutno do likwidacji?


    | Marketing moze byc tez w nieruchomosciach (pewnie zowie sie to "Dzial
    | Handlowy" :)

    U nas w Lublinie to sie nazywa jesli mnie pamiec nie myli Dzial Marketingu i
    Obrotu Nieruchomosciami, wiec pewnie wszedzie indziej tak samo.


    Widzę, że Ty nie rozumiesz, jaka jest struktura "kolei" w .pl.

    Jest centrala PKP (holding) skupiająca ponad 20 spółek. Wśród tych spółek są
    m.in. IC, Przewozy Regionalne, CARGO, Energetyka... Każda z tych spółek ma
    własną strukturę organizacyjną, zakres działania itd. Każda ma też swoje
    jednostki wykonawcze, naszące najczęściej nazwę zakładu. W związku z tym, w
    każdym punkcie sieci kolejowej może być inna sytuacja, np. infrastruktura
    bezpośrednio związana z ruchem kolejowym należy do Zakładu Linii Kolejowych w
    X, operatorem przewozów pasażerskich jest Zakład Przewozów Regionalnych w Y,
    towarami rządzi Zakład Przewozów Towarowych w Z, a nieruchomościami rządzi
    Zakład Nieruchomości w O, zaś mieszkaniami kolejowymi - Zakład Gospodarki
    Mieszkaniowej w P. Prawie każdy z tych zakładów ma w swojej strukturze dział
    marketingu - ale te działy w poszczególnych zakładach nie mają ze sobą żadnych
    powiązań.
    Oczywiście mogą zachodzić relacje typu X=Y=Z itp.

    A więc pisanie o "warszawskim PKP" jak zrobił to autor artykułu z GW jest
    totalnym bezsensem.

    Pozdr.
    Aragorn





    Temat: Wyłączą


    -- Przed chwilą Zetka podała że energetyka zamierza wyłączyć prąd na trasie
    Koluszki - Łódź.
    Przedstawiciel PKP stwierdził, że poradzą sobie przy pomocy trakcji
    spalinowej :)))
    Jak obstawiacie, wyłączą czy znów tylko grożą?


    Zadzwoni nowy minister i nie wylacza :)) .
     Jak im sie wczoraj udalo dogadac
    to juz chyba nie dokopia PKP. W koncu PSE to tez panstwowa firma.


    Bobby X


    --

    Klub Ericssona - http://www.ericsson.org.pl/





    Temat: czy można roboć zdięcia wewnątrz nastawni??
    Witam uprzejmie,

    | czy można robić zdięcia wewnątrz nastawni, słyszałem że nie za bardzo, nie
    ma
    | tam moim zdaniem jakiś super tajemnic, a może ktoś posiada lub zna jakąś
    | stronke

    Zdjęcia Nastawni Centralnych PKP "Energetyka" są na:
    http://www.komster.neostrada.pl/galeria.htm
    Pozdrawiam,
    Piotr





    Temat: Kędz-Koźle: Rąbnięty kibel, skroili tabliczk

    Dwa newsy z "lokomotywowni" Kędzierzyn-Koźle 17.09 godz. 14.15 :
    1. W podwójnym składzie EN-57 1180/1312 (ZPR Opole) coś zdrowo walnęło w
    człon 1180 rb. Skład musiał dopiero co zjechać z trasy ;(to moja hipoteza),
    bo drugi ezt miał jeszcze włączoną przetwornicę i reflektory. Szkoda
    kibelka, bo dopiero co go wyremontowali.
    2. Jakiś łepek kroił tabliczki z wraku Pt 47. Jak pół żartem, pół serio
    krzyknąłem "Kradną !" to z rozbrajającym uśmiechem odpowiedział "Nie, do
    muzeum !".
    Jak więc któryś MK będzie się zastanawiał, co to było, więc informuję, że
    Pt47-301. Ta druga nie wiem, bo dawno ją oskubali.
    Słowo "lokomotywownia" celowo piszę w cudzysłowie, bo teraz pół budynku jest
    Cargo, drugie pół ZPR Opole, jeszcze Energetyka; cholera wie o co tam
    chodzi. Pozdrawiam


    Witam. Chciałbym poruszyć tu jedną kwestię. Czy ściągnięcie z wraku lokomotywy
    czy wagonu tabliczki lub innego "ciekawego" elementu jest naganne. Moim zdaniem
    jezeli jest to wrak lub przyszły wsad hutniczy to nie widzę przeszkód, żeby tak
    zrobić. Za zgodą oczywiście władz PKP. Całego parowozu się nie zachowa więc
    pozostanie chociaż po nim tabliczka. Oczywiście chamstwem jest ściaganie takich
    rzeczy i wystawianie ich na sprzedaż na drugi dzień. Prawdziwy MK zbira to z
    potrzeby zabezpieczenia a nie z chęci zysku. Pozdrowienia Mariusz




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Regulacja rynku GSM


    | Mapke mogles widziec, polaczen tez moga uzywac, ale nie do przesylania
    | rozmow telefonicznych miedzy miastami. Na to ma monopol TP S.A. -
    | USTAWOWO. Moga te lacza wykorzystywac do swojej komunikacji, moze do
    | danych (Internet, SMS). Ciul wie po co, ale na pewno nie wolno im
    | puszczac rozmow miedzymiastowych. Przeciez tak to by Telenergo mialo
    | wlasna siec telefoniczna - a nie ma - bo nie moze.

    oj Pawelku energetyka ma polaczenia miedzymiastowe,podobnie jak PKP.

    ze Polapak-T moze puszczac rozmowy telefoniczne.

    Nie ta warstwa ISO ze tak powiem :))

    | Hadzio


    A nie da sie czasem wstawic do router'a karty Voice ? :-) U mnie w firmie
    kilka drooter'ow chodzi pod Polpakiem-T i spoko ida z tym rozmowy
    telefoniczne ... I co ty na to ? :-)

    Pozdrowienia ... :)

    =*=*Wroclaw <*GSM/SMS +48 601 763586 <*=*=
    =*Klub Nokia <*http://www.nokia.org.pl <*=





    Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
    Oświadczenie do mediów w związku z publikacją dziennika Parkiet pod tytułem: „Grabarczyk ma duży kłopot z PKP

    W związku z nieprawdziwymi informacjami zawartymi w artykule pt. „Grabarczyk ma duży kłopot z PKP” zamieszczonym na łamach „Parkietu” (22.10.2008 r.), dotyczącymi przetargów organizowanych przez „PKP Energetykę”, w tym przetargu organizowanego przez PKP Zakład Elektroenergetyki Kolejowej Siedlce, w którym uczestniczyła i wygrała go firma El-In, pragniemy oświadczyć, co następuje:

    1. W przetargu ogłoszonym przez PKP Zakład Elektroenergetyki Kolejowej Siedlce w 2001 r. na prace remontowe na linii Tarczyn – Mszczonów najtańsza oferta wynosiła 159 477,37 zł (czyli około 159 tys. zł, a nie 159 mln zł – jak podano w artykule), a najdroższa 369 238,01 zł (a nie 309 mln zł – jak podano w artykule). Firma El-In, uzyskując najwyższą ocenę punktową, wygrała ten przetarg z ceną 171 407,42 zł (a nie 171 mln zł – jak podano w artykule).

    2. W przetargu tym, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego wg ustawy o zamówieniach publicznych, o wyborze wykonawcy decydowała nie tylko cena, ale również doświadczenie i przygotowanie techniczne oraz warunki gwarancji i serwisu, przekładające się na punktację.

    3. Postępowania o udzielanie zamówień w „PKP Energetyka” odbywają się zgodnie z procedurami.

    Pozostajemy w przeświadczeniu, że kontrola Urzędu Zamówień Publicznych, wskazywana w artykule, potwierdzi niezasadność zarzutów stawianych „PKP Energetyce”.

    Z wyrazami szacunku,

    Konrad Tuliński
    Członek Zarządu „PKP Energetyka” spółka z o.o.

    Gabriela Dwornik
    Członek Zarządu „PKP Energetyka” spółka z o.o.

    źródło: http://www.pkp.pl/node/2095



    Temat: Lodz - Warszawa - coraz "lepiej"
    Oto i odpowiedź, czemu w Polsce brakuje ludzi do prac torowych i inzynierów
    do koordynacji prac. Przypomnę, że na Skierniewice-Łódź i na E65 to PKP
    Energetyka jest liderem konsorcjum.

    PKP Energetyka przy szybkich pociągach w Hiszpanii

    wnp.pl (Marek F. Klimek)25.02.2008 13:22
    Elektromonterzy PKP Energetyka uczestniczyli w pracach związanych z montażem
    sieci przy budowie Linii Dużych Prędkości Madrid-Valladolid w Hiszpanii, w
    ramach których firma Alstom Transport Spain odpowiedzialna była za budowę
    napowietrznej sieci trakcyjnej.

    Prace te zostały ukończone i 22 grudnia 2007 przedstawiciele Rządu
    Hiszpańskiego zgodnie z planem otworzyli tę linię.

    Hiszpanie w oficjalnym liście gratulacyjnym podkreślają zaangażowanie
    pracowników PKP Energetyka, które przyczyniło się do osiągnięcia rekordowo
    wysokiej wydajności pracy (średnio1 km wybudowanej sieci trakcyjnej
    dostosowanej do prędkości maksymalnej 300 km/h, w ciągu dnia roboczego).

    Doceniono wysokie umiejętności techniczne pracowników PKP Energetyka,
    dyscyplinę, solidność, a także przestrzeganie wszelkich niezbędnych środków
    ostrożności. Zarówno przełożeni, jak i współpracownicy polskich pracowników
    postrzegają ich jako bardzo dobrych specjalistów.

    Firma Alstom Transport Spain jest bardzo zadowolona ze współpracy z PKP
    Energetyka - skomentował w oficjalnym liście Denis Girault, Dyrektor TSG
    Spain. Mamy nadzieję na współpracę przy innych projektach kolejowych - dodał
    Girault.

    Współpraca międzynarodowa i tego typu referencje są dla nas najlepszym
    dowodem, na to że rozwijamy się konsekwentnie i w dobrym kierunku -
    komentuje sukces Tadeusz Skobel, Prezes PKP Energetyka.





    Temat: Wszystko o kolei na stacji Bydgoszcz Gł.

    Pokaz wstawiania na szyny wykolejonego składu, zwiedzanie największej w Posce Pólnocnej makiety kolejowej, okazjonalne przejazdy pociągów - to niektóre atrakcje Dni Techniki Kolejowej
    Piątkowo-niedzielny cykl imprez organizują: PKP Przewozy Regionalne, PKP Energetyka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP CARGO S.A., Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o., PKP S.A.

    Program imprez:

    - piątek (10-14) - pokazy wstawiania na tory wykolejonego taboru przez specjalny samochód ratownictwa technicznego Unimog (peron 3a);

    - piątek-niedziela (godz. 10-15) - wystawa taboru oraz sprzętu do utrzymania nawierzchni kolejowej i sieci trakcyjnej (perony 3a i 4a); stoiska promocyjne spółek grupy PKP (perony 3a i 4a); prezentacja urządzenia do nagłaśniania peronów MEGA 2000 na stacji Bydgoszcz Gł. (między peronami 3a a 4a); zwiedzanie Izby Tradycji Bydgoskiego Węzła Kolejowego prowadzonej przez Bydgoskie Towarzystwo Przyjaciół Kolei (peron 3); pokazy działań i sprzętu służbowego oraz tresury psów służbowych Straży Ochrony Kolei (peron 4a); prezentacja dostępu do Internetu i telefonii Internetowej (peron 3a);

    - piątek i niedziela (10-15) - zwiedzanie największej w północnej Polsce makiety kolejowej w Laboratorium Kierowania Ruchem Pociągów (wejście na 3. piętro z peronu 4);

    - sobota (10-14) - zwiedzanie nastawni dysponującej BGA oraz nastawni zdalnego sterowania zasilaniem sieci trakcyjnej (wyjścia co ok. 30 minut spod Izby Tradycji na peronie 3);

    - niedziela (12-15.30) - przejazd pociągu nadzwyczajnego z Bydgoszczy do Twardej Góry (i z powrotem) celem zwiedzania nowoczesnej skomputeryzowanej nastawni dysponującej na stacji Twarda Góra (odcinek Laskowice Pomorskie-Tczew) oraz nowoczesnego pociągu sieciowego w Laskowicach Pom. (pociąg obsługiwany będzie przez zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny, wyruszy z Bydgoszczy Gł. ok. godz. 12 i po drodze będzie się zatrzymywał także na stacjach: Maksymilianowo, Pruszcz Pom., Laskowice Pom.)

    - niedziela (11-15) - stacja Laskowice Pom., pociąg sieciowy typu WM-15A.


    Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz

    http://miasta.gazeta.pl/b...3.html?skad=rss



    Temat: Dni Techniki Kolejowej
    http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4225513.html

    Wszystko o kolei na stacji Bydgoszcz Gł.
    red
    2007-06-14, ostatnia aktualizacja 2007-06-14 17:17
    Pokaz wstawiania na szyny wykolejonego składu, zwiedzanie największej w
    Posce Pólnocnej makiety kolejowej, okazjonalne przejazdy pociągów - to
    niektóre atrakcje Dni Techniki Kolejowej
    Piątkowo-niedzielny cykl imprez organizują: PKP Przewozy Regionalne, PKP
    Energetyka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP CARGO S.A., Telekomunikacja
    Kolejowa Sp. z o.o., PKP S.A.

    Program imprez:

    - piątek (10-14) - pokazy wstawiania na tory wykolejonego taboru przez
    specjalny samochód ratownictwa technicznego Unimog (peron 3a);

    - piątek-niedziela (godz. 10-15) - wystawa taboru oraz sprzętu do utrzymania
    nawierzchni kolejowej i sieci trakcyjnej (perony 3a i 4a); stoiska
    promocyjne spółek grupy PKP (perony 3a i 4a); prezentacja urządzenia do
    nagłaśniania peronów MEGA 2000 na stacji Bydgoszcz Gł. (między peronami 3a a
    4a); zwiedzanie Izby Tradycji Bydgoskiego Węzła Kolejowego prowadzonej przez
    Bydgoskie Towarzystwo Przyjaciół Kolei (peron 3); pokazy działań i sprzętu
    służbowego oraz tresury psów służbowych Straży Ochrony Kolei (peron 4a);
    prezentacja dostępu do Internetu i telefonii Internetowej (peron 3a);

    - piątek i niedziela (10-15) - zwiedzanie największej w północnej Polsce
    makiety kolejowej w Laboratorium Kierowania Ruchem Pociągów (wejście na 3.
    piętro z peronu 4);

    - sobota (10-14) - zwiedzanie nastawni dysponującej BGA oraz nastawni
    zdalnego sterowania zasilaniem sieci trakcyjnej (wyjścia co ok. 30 minut
    spod Izby Tradycji na peronie 3);

    - niedziela (12-15.30) - przejazd pociągu nadzwyczajnego z Bydgoszczy do

    nastawni dysponującej na stacji Twarda Góra (odcinek Laskowice
    Pomorskie-Tczew) oraz nowoczesnego pociągu sieciowego w Laskowicach Pom.
    (pociąg obsługiwany będzie przez zmodernizowany elektryczny zespół
    trakcyjny, wyruszy z Bydgoszczy Gł. ok. godz. 12 i po drodze będzie się
    zatrzymywał także na stacjach: Maksymilianowo, Pruszcz Pom., Laskowice Pom.)

    - niedziela (11-15) - stacja Laskowice Pom., pociąg sieciowy typu WM-15A.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz





    Temat: ARCHIWUM cz.1 "Prywatyzacja Portu Handlowego"
    Wyniki finansowe Grupy PKP
    W 2006 roku przychody Grupy PKP wyniosły 11 miliardów 400 mln złotych i były większe o 400 mln złotych niż w 2005 roku.
    Zeszły rok Grupa PKP zakończyła stratą na poziomie 100 milionów złotych sześciokrotnie niższą niż w 2005 roku i najniższą w historii

    Osiągnięty w 2006 roku wynik finansowy to zasługa większych przychodów i mniejszych w stosunku do 2005 roku kosztów (o około 300 mln złotych).

    W 2006 roku Grupa PKP zmniejszyła zatrudnienie o tysiąc etatów i zwiększyła wydatki inwestycyjne o 200 mln złotych. Grupa wydała na ten cel 1 mld 925 milionów złotych. Fundusze na inwestycje pochodziły ze środków własnych (31%), budżetowych Państwa (36%) oraz Unii Europejskiej (27%). Ponad 58% funduszy zainwestowano w modernizację dróg kolejowych, około 18% wykorzystano na modernizację i zakup nowego taboru kolejowego.

    Swoje wyniki w 2006 roku poprawiły wszystkie spółki Grupy PKP. W największym stopniu spółka PKP Przewozy Regionalne o 420 milionów złotych.

    Na dziesięć spółek Grupy PKP zależnych od PKP S.A.
    siedem firm przyniosło w 2006 roku zyski:
    PKP CARGO 53 mln zł zysku
    PKP Intercity 30 mln zł zysku
    PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - 1,9 mln zł
    PKP WKD 0,2 mln zł
    PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa 65 mln zł
    PKP Energetyka 25 mln zł
    PKP Informatyka 1,9 mln zł

    Trzy spółki miały w 2006 roku wynik finansowy na poziomie straty
    PKP Przewozy Regionalne 227 mln zł straty
    Telekomunikacja Kolejowa 16 mln zł
    PKP Polskie Linie Kolejowe - 74 mln zł

    W 2006 roku Grupa PKP po raz pierwszy od siedemnastu lat zwiększyła ilość przewożonych pasażerów. Z usług PKP skorzystało w zeszłym roku 219 milionów klientów. Także przewoźnicy towarowi (PKP Cargo i PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa) przewieźli w 2006 roku 156,5 mln ton towarów o 6 milionów 600 tysięcy ton więcej niż rok wcześniej.

    Podstawowe informacje o wynikach Grupy PKP w 2006 roku:
    Wynik finansowy: strata 100 mln
    Przychody: 11 mld 400 mln
    Inwestycje w 2006 roku: 1 mld 925 milionów
    Liczba zatrudnionych: 125 tysięcy osób
    Ilość uruchamianych w ciągu doby pociągów pasażerskich: 3400 pociągów
    Ilość uruchamianych w ciągu doby pociągów towarowych: 1100 pociągów
    Ilość przewożonych pasażerów: 219 mln
    Ilość przewożonych towarów: 156 mln ton

    Więcej informacji udziela:
    Rzecznik Prasowy PKP S.A.
    Michał Wrzosek
    Tel: (+48 22) 47 49 200
    Fax: (+48 22) 47 49 202
    m.wrzosek@pkp.pl







    Temat: Parada parowozów w Wolsztynie
    Zapraszamy na uroczystości 100 lecia parowozowni w Wolsztynie!

    W dniach 27-29 kwietnia br. w Wolsztynie pod Poznaniem obchodzona będzie setna rocznica miejscowej parowozowni. Główna atrakcja to "Parowozowe Show" - jedyna w swoim rodzaju parada parowozów.

    Przez 3 dni sympatyków kolei czekają nie lada atrakcje. Start w piątek 27 kwietnia br. o 16.00.

    W piątek 27 kwietnia będzie można przejechać się drezyną, obejrzeć wystawę prac artystycznych, prezentacje multimedialne, zbiory SPR i pokaz obrządzania parowozów. O 21.00 rozpocznie się widowisko "Światło, para i dźwięk", a godzinę próźniej pokaz filmów o tematyce kolejowej oraz dyskoteka.

    W sobotę obchody ruszają pełną parą już o godz. 10.00. Głównym punktem programu będzie parada parowozów. Pierwszy, o godz. 13.30 zaprezentuje się pociąg militarny. Następnie zobaczymy kilkanaście zabytkowych maszyn z Polski, Niemiec, Czech i Węgier. Specjalnie na tą okazję została sprowadzona lokomotywa brytyjska, która po raz pierwszy w historii będzie kursowała po polskich torach. Kolejną atrakcją dnia będzie "Podniebna Lokomotywa". Ważącą kilkadziesiąt ton "ciuchcię" uniesie w powietrze specjalny dźwig. Także w sobotę o godz. 19.00 odbędzie się Miss Świata Parowozów.

    Niedziela to przede wszystkim kontynuacja zwiedzania zabytkowych parowozów i lokomotywowni. Głównym punktem programu będą Międzynarodowe Zawody Maszynistów (od godz. 11.00). Planowane zakończenie imprezy - godz. 15.00.

    Po raz pierwszy w historii, relację z imprezy będzie można obejrzeć na stronie internetowej www.parowozowniawolsztyn.pl Transmisję zapewni Spółka Telekomunikacja Kolejowa.

    "Parowozowe Show" będzie niespotykanym wydarzeniem także dla ponad 200 dzieci z domów dziecka z województw wielkopolskiego, dolnośląskiego, łódzkiego i zachodniopomorskiego. Bezpieczny dojazd na imprezę oraz wyżywienie podczas jej trwania zapewni dzieciom Spółka PKP Przewozy Regionalne.

    Patronat honorowy nad obchodami 100-lecia parowozowni objął Minister Transportu Jerzy Polaczek. Organizatorem głównym jest PKP Cargo, a współorganizatorami spółki Grupy PKP: PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetyka, Telekomunikacja Kolejowa oraz Kolejowa Oficyna Wydawnicza.

    Do Wolsztyna dojedziemy pociągiem lub samochodem. Po plan dojazdu kliknij tutaj i tutaj. Na miejscu można także zarezerwować nocleg. Więcej informacji o obchodach 100-lecia parowozowni w Wolsztynie oraz szczegółowy program imprez można znaleźć na stronie www.parowozowniawolsztyn.pl

    źródło: www.pkp.pl



    Temat: Kryzysowa sytuacja w PKP Cargo
    Skoro masz coś wspólnego z PKP S.A. i nie wiesz, to proszę...

    Opis Grupy PKP
    Grupa PKP powstała w roku 2001 w wyniku procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Celem tych przemian było - zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej - rozgraniczenie działalności przewozowej kolei od zarządzania liniami kolejowymi oraz utworzenie samodzielnych podmiotów prawa handlowego, mogących świadczyć usługi nie tylko na rynku kolejowym.
    Grupę PKP tworzą: PKP S.A. spółka dominująca oraz spółki operatorskie obsługujące rynki: przewozów pasażerskich ( PKP Intercity Sp. z o. o., PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o. o.), przewozów towarowych (PKP Cargo S.A., PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o. o.) oraz spółki związane z infrastrukturą kolejową (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP Energetyka Sp. z o. o., Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o. o., PKP Informatyka Sp. z o.o.), oraz: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o., WAGREM sp. z o.o., Gorzów Wagony sp. z o.o., CS Szkolenie i Doradztwo sp. z o.o., Natura Tour sp. z o.o., Polskie Koleje Linowe sp. z o.o., Drukarnia Kolejowa Kraków sp. z o.o., Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. Większość z nich została wyodrębniona przez spółkę - matkę PKP S.A. na podstawie ustawy z 8 września 2000 r. "O komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji p.p. Polskie Koleje Państwowe". Trzy spółki powstały rozpoczęły działalność na podstawie koncesji Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, są to PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o., PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o., PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.

    Grupa PKP jest rodzajem grupy kapitałowej, w której spółka dominująca PKP S.A. posiada udziały w spółkach zależnych. Jedenaście największych spółek zostało wytypowanych do konsolidowania wyników finansowych. Właśnie te spółki chcemy Państwu bliżej zaprezentować. Grupa PKP jest jednym z największych polskich pracodawców, zatrudniającym około 125 tys. osób. Grupa PKP jest czwartą co do wielkości koleją europejską. Grupa PKP jest reprezentowana we wszystkich międzynarodowych organizacjach kolejowych.

    Źródło: www.pkp.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 99 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.