Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sylkahaha.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Energetyka pl





    Temat: Dzień Kolejarza i bony świąteczne
    Poznań: „KATARZYNKI 2008”

    W dniu 23 listopada 2008 roku z okazji „Dnia Kolejarza” zostanie uruchomiony specjalny pociąg obsługiwany autobusem szynowym SA132 według rozkładu:

    Poznań Gł. 9.30
    Poznań Dębina 9.35
    Poznań Starołęka 9.38
    Poznań Franowo (lokomotywownia) 10.00

    Poznań Franowo (lokomotywownia) 11.25
    Poznań Starołęka 11.47
    Poznań Dębina 11.50
    Poznań Gł. 11.55

    Na terenie lokomotywowni Franowo zorganizowana zostanie w godzinach 10:00 - 16:00 wystawa taboru kolejowego w której udział wezmą:
    - lokomotywy elektryczne i spalinowe (PKP Cargo) - m.in. nowoczesna EU43
    - lokomotywa parowa Tr5-65 z parowozowni Wolsztyn (PKP Cargo)
    - możliwość przejażdżki w budce maszynisty na krótkiej trasie
    - dźwig EDK2000 (PKP PLK)
    - samochód ratowniczy UNISTAR (PKP PLK)
    - pług odśnieżny typu 411S (PKP PLK)
    - autobus szynowy SA132 (PKP PR)
    - wagon pasażerski klasy 2 typu Z2a (PKP Intercity)
    - pociąg sieciowy (PKP Energetyka)
    - specjalistyczny pojazd drogowo-szynowy 4 AXE (PKP Energetyka)
    - drezyny ręczne z parowozowni w Wolsztynie (TPWP)

    Poza tym na terenie miasta udostępnione zostaną w godzinach 11:00 do 17:00 dla zwiedzających:
    - Izba Pamięci na Alei Niepodległości 8
    - Zajezdnia Autobusowa przy ul. Pustej
    - Zajezdnia tramwajowa przy ul. Gajowej

    Od godziny 13.00 między zajezdnią tramwajową przy ul. Gajowej a autobusową przy ul. Pustej uruchomiona zostanie specjalna linia tramwajowa obsługiwana zabytkowymi tramwajami, natomiast między zajezdnią autobusową przy ul. Pustej a lokomotywownią na Franowie linia autobusowa obsługiwana historycznymi autobusami. Szczegóły na: www.kmps.org.pl

    Organizatorzy:

    PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o.
    PKP CARGO S.A.
    PKP PLK S.A. Oddział Regionalny w Poznaniu
    PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu
    PKP INTERCITY S.A.
    PKP Energetyka sp. z o.o. Zakład Zachodni w Poznaniu
    PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu
    MPK Poznań
    Klub Miłośników Pojazdów Szynowych
    Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni

    Źródło: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.



    Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
    Można przypuszczać, że rodzina Wachów od dawna żyje z PKP. Nie przypadkiem firma EL-IN działa w branży, w której prezes Wach działa od początku swojej pracy w PKP, czyli w kolejowej elektroenergetyce.
    Przepraszam, że cytuję samą siebie, ale mam coś na potwierdzenie moich słów!

    To, że rodzina prezesa Wacha robi interesy z "formalnie niezależną spółką" (tzn. z PKP PLK) to jeszcze nic przy tym, że dawniej jego brat wygrywał przetargi, gdy Wach zarządzał energetyką kolejową!

    Oto dowód:
    http://stare-www.uzp.gov.pl/biulety/2001/156/156_8793.html

    Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 156 z dnia 18.09.01

    Pozycja 58793

    OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA

    PKP S.A. Zakład Elektroenergetyki Kolejowej, 08-110 Siedlce, woj. mazowieckie, ul. Składowa 59, tel. (025) 6433373, fax (025) 6433471, informuje o wyniku postępowania na przebudowę linii LPN PT Tarczyn - PT Mszczonów, ogłoszonego w BZP nr 102/01, poz. 38492.

    Złożonych ofert: 5, z czego odrzucono lub zwrócono bez rozpatrywania 0.

    Cena najtańszej oferty wyniosła 159 477,37 zł, najdroższej - 369 238,01 zł.

    Wybrano ofertę firmy:

    Przedsiębiorstwo Wielozakładowe "El-In" T. Wach D. Wach A. Marat, 96-100 Skierniewice, ul. Kościuszki 8, tel. (046) 8332757, fax (046) 8332508.

    Cena oferty - 171 407,42 zł.

    Wtedy jeszcze nie było spółki PKP Energetyka, ta powstała 1 października 2001 roku i Wach został jej pierwszym prezesem (do 2004 r.), wcześniej był dyrektorem pionu energetyki w Dyrekcji Generalnej PKP, któremu podlegały oddziały zasilania elektroenergetycznego. Do 1990 r. naczelnikiem oddziału w Siedlcach (późniejszy zakład elektroenergetyki kolejowej) był Krzysztof Tchórzewski (obecnie poseł PiS), który potem rzucił się w wir polityki i został wojewodą siedleckim.
    W listopadzie 2001 r. Tchórzewski został członkiem zarządu PKP Energetyki (Wach przygarnął go po przegranych wyborach) i teoretycznie jest nim do dziś, bo jedynie został urlopowany na czas pełnienia mandatu posła. Tajemnicą poliszynela jest, że to m.in. Tchórzewski pociąga za kolejowe sznurki...

    PS.
    W 2006 roku w plebiscycie "Człowiek roku - przyjaciel kolei" kapituła konkursu pod przewodnictwem Wacha (prezes PKP S.A.), Celińskiego (prezes PKP PLK) i Klimkiewicza (prezes ZDG "TOR", były dyrektor WARS-u), w kategorii polityk roku uhonorowała... no kogo? Oczywiście Tchórzewskiego!
    Rok później w kategorii menadżer roku laureatem konkursu został... no kto? Tadeusz Skobel, prezes PKP Energetyki, kolega Wacha i Tchórzewskiego. Nawet tu jest kumoterstwo!





    Temat: Dni Techniki Kolejowej
    2009

    PROGRAM
    DNI TECHNIKI KOLEJOWEJ
    we Wrocławiu
    6 CZERWCA 2009r.

    6 czerwca (sobota) w godz 10:00 - 17:00
    • Wystawa taboru kolejowego (peron V, tor 9 i 10):
    - zmodernizowana lokomotywa EP-07 oraz wagon bezprzedziałowy klasy I - PKP Intercity S.A. Zakład Zachodni w Poznaniu,
    - dźwig EDK 1000 - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu,
    - zmodernizowana lokomotywa ET 22, lokomotywa spalinowa SM 42 -
    PKP Cargo S.A. Dolnośląski Zakład Spółki,
    - pociąg pogotowia sieciowego - PKP Energetyka S.A. Zakład Dolnośląski,
    - wagony towarowe RETRO - Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu.

    • Stoiska promocyjno-informacyjne współorganizatorów (peron V):
    - Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o. Zakład Wrocław,
    - PKP Intercity S.A. Zakład Zachodni w Poznaniu,
    - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu,
    - PKP Energetyka S.A. Zakład Dolnośląski,
    - Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu.

    • Zwiedzanie nastawni WGA (wycieczki po 10 osób) - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu.
    • wystawa zdjęć z modernizacji linii kolejowych na terenie Dolnego Śląska (peron V) - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu.
    • Prezentacja broni oraz sprzętu pomocniczego (peron V) - Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei we Wrocławiu.

    Organizatorzy: PKP Intercity S.A. Zakład Zachodni w Poznaniu, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu, PKP Zakład Linii Kolejowych S.A. we Wrocławiu, PKP Cargo S.A. Dolnośląski Zakład Spółki, PKP Energetyka S.A. Zakład Dolnośląski, Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei we Wrocławiu, Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o. Zakład Wrocław.





    Temat: Wystawy. prelekcje
    PROGRAM
    DNI TECHNIKI KOLEJOWEJ
    w Gliwicach
    13-15. 06. 2008 r.
    13 czerwca (piątek)
    peron I stacji Gliwice:
    900 - 1700 - prezentacja taboru kolejowego (zmodernizowany ze środków SPOT Elektryczny Zespół Trakcyjny, lokomotywa elektryczna serii ET-22 oraz spalinowa serii SM 31, dźwig kolejowy EDK-300, nowoczesny pociąg pogotowia sieciowego, drezyna pogotowia technicznego, parowóz "pod parą"),
    - prezentacja samochodu pomiarowego do lokalizacji uszkodzeń kabli,
    - wystawa modeli taboru kolejowego p. Kubickiego,
    - prezentacja spółek Grupy PKP
    W tym dniu organizatorzy serdecznie zapraszają dzieci oraz młodzież do zwiedzania wnętrz taboru.

    14 czerwca (sobota)
    peron I stacji Gliwice:
    900 - 1700 - prezentacja taboru kolejowego (zmodernizowany ze środków SPOT Elektryczny Zespół Trakcyjny, lokomotywa elektryczna serii ET-22 oraz spalinowa serii SM 31, dźwig kolejowy EDK-300, nowoczesny pociąg pogotowia sieciowego, drezyna pogotowia technicznego, parowóz "pod parą"),
    - prezentacja samochodu pomiarowego do lokalizacji uszkodzeń kabli,
    - wystawa modeli taboru kolejowego p. Kubickiego,
    - prezentacja Spółek Grupy PKP

    15 czerwca (niedziela)
    peron I stacji Gliwice:
    900 -1700 - prezentacja taboru kolejowego (zmodernizowany ze środków SPOT Elektryczny Zespół Trakcyjny, lokomotywa elektryczna serii ET-22 oraz spalinowa serii SM 31, dźwig kolejowy EDK-300, nowoczesny pociąg pogotowia sieciowego, drezyna pogotowia technicznego, parowóz "pod parą"),
    - prezentacja samochodu pomiarowego do lokalizacji uszkodzeń kabli,
    - wystawa modeli taboru kolejowego p. Kubickiego,
    - stoiska patronackie oraz prezentacje multimedialne Zakładów grupy PKP oraz zaproszonych firm
    1000 -1200 - plac przed dworcem kolejowym - pokazy walk obronnych i technik interwencyjnych
    oraz tresury psów przez funkcjonariuszy SOK.
    13-15.06 Prezentacje Spółek Grupy PKP - istnieje możliwość indywidualnego zwiedzania najnowszej sieci PKP na Nastawni Zdalnego Sterowania w Gliwicach Spółki PKP Energetyka przy ul. Zabrskiej 41 po uprzednim zgłoszeniu te. 032 719 44 77.

    źródło: http://www.pkp.pl/node/1763




    Temat: Dni Techniki Kolejowej
    W ramach Dni Techniki Kolejowej będzie można trochę sobie w Gdyni pooglądać:

    GDYNIA

    16.06.2007 r., godz. 10.00 – 17.00
    17.06.2007 r., godz. 10.00 – 16.00

    · Gdynia Gł. Osobowa – tor stacyjny nr 7 i przyległe bezpośrednio do niego dwa perony 4 i 5 – wystawa taboru kolejowego; stacja Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych planuje wystawienie wagonu salonowego (prezentacje filmów przy współudziale Stowarzyszenia Miłośników Kolei, Telekomunikacji Kolejowej Sp. z o.o.) oraz autobusu szynowego SA 103; wycieczki (przejazd autobusem szynowym SA 103 oraz EZT SKM) w obrębie węzła gdyńskiego połączone ze zwiedzaniem stacji towarowej Gdynia Port, lokomotywowni gdyńskiej, stacji postojowej SKM Gdynia Cisowa oraz stacji Gdynia Główna Osobowa
    · Przewozy Regionalne Gdynia przeprowadzą kampanię informacyjno-promocyjną oferty przewozowej i taryfowej, organizując odpowiednio oznakowane stanowiska promocyjne w wystawianym taborze oraz na peronach stacji
    · Gdynia Główna Osobowa – tor 7:
    Ř pociąg sieciowy MTW 100
    Ř wystawa taboru – BZG wystawi wagon barowy w wersji "kawaiarenka"
    z obsługą, czynną kuchnią i bufetem, jeden wagon 111Arow (zmodernizowany rowerowy) lub konferencyjny
    Ř ekspozycja wydawnictw reklamowych – namiot na peronie 5, ekspozycja wspólnie z WARS S.A.
    · w sali konferencyjnej IZ – wystawa modeli, wystawa zbiorów kolejowych, zdjęć, giełda hobbystyczna,
    · 17.06.2007 r. – co 2 godz. wyjazd pociągu nadzwyczajnego w relacjach:
    Ř jednsotką SKM – Gdynia Gł. – Gdynia Cisowa – do hali napraw, zwiedzanie
    Ř autobusem szynowym PR – Gdynia Gł. – Gdynia Chylonia – Gdynia Port GPD (tzw. "Berta" – pokaz rozrządu grawitacyjnego wagonów towarowych hamowanych ETH) – Gdynia Grabówek Lokomotywownia (zwiedzanie lokomotywowni) – Gdynia Główna przez GPW
    · Gdynia Gł. – zwiedzanie SKD (Dyspozytury SKM) oraz nastawni dysponującej GO pod opieką przewodnika
    Organizatorzy: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., PKP Energetyka sp. z o.o., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    Na podst. http://www.pkp.pl/node/829



    Temat: Tanie bilety drogo kosztują PKP
    żródło: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3219128.html
    Tanie bilety drogo kosztują PKP

    Regionalne pociągi nie mają szczęścia do finansowania. Najpierw za mało
    pieniędzy dawały samorządy. Teraz okazało się, że nie ma jeszcze funduszu,
    który ma dofinansowywać ulgowe bilety

    Fot. Wojciech Surdziel / AG
    Zobowiązania wobec spółek grupy PKP

     Leszek Baj 17-03-2006 , ostatnia aktualizacja 17-03-2006 20:47

    PKP Przewozy Regionalne nie dostaną szybko od państwa całości z obiecanych
    na ten rok 140 mln zł za ulgowe bilety. Oznacza to dalszy wzrost zadłużenia
    firmy

    W latach 2002-03 z powodu trudnej sytuacji budżetowej PKP PR, PKP InterCity,
    PKP SKM i WKD nie dostały z budżetu 280 mln zł na pokrycie utraconych
    przychodów za stosowanie ulg ustawowych, czyli dopłat do ulgowych biletów
    dla dzieci, młodzieży czy inwalidów. Samo PKP PR powinno dostać w sumie aż
    245 mln zł, z czego 140 mln jeszcze w tym roku, a resztę w 2007. Teraz
    okazuje się, że najprawdopodobniej w tym roku opóźni się wypłacanie
    pieniędzy.

    Dlaczego? Bo mają one pochodzić z tworzonego właśnie Funduszu Kolejowego,
    który jeszcze nie istnieje, bo przedłużają się procedury bankowe. Fundusz
    Kolejowy jest rachunkiem bankowym tworzonym w Banku Gospodarstwa Krajowego.
    Głównym źródłem jego zasilania jest 20 proc. wpływów z opłaty paliwowej.
    Jako że pieniądze z opłaty wpływają z opóźnieniem, "nie należy oczekiwać, iż
    spółka PKP Przewozy Regionalne otrzyma środki z tego funduszu w najbliższym
    czasie i w pełnej wysokości" - dowiadujemy się w Ministerstwie Transportu i
    Budownictwa.

    Co to oznacza dla PKP PR i całej Grupy PKP? Firma może nie być w stanie
    spłacać rat (około 32 mln zł miesięcznie) wynikających z ugody
    restrukturyzacyjnej z marca 2004 roku. W jej wyniku umorzono około 760 mln
    zł długów PKP PR, czyli około 40 proc. ówczesnego zadłużenia. Resztę PKP PR
    miała sukcesywnie spłacać do 2007 roku. - Im później dotrą do nas pieniądze,
    tym mniej zobowiązań bieżących będziemy w stanie regulować - mówi Łukasz
    Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. Stracą na tym wszystkie firmy
    z nim współpracujące, czyli głównie spółki z Grupy PKP - PKP Polskie Linie
    Kolejowe (udostępniająca infrastrukturę), PKP Cargo (pożyczająca lokomotywy
    i maszynistów) i PKP Energetyka (dostarczająca energię). A zadłużenie PKP PR
    wobec innych spółek z Grupy PKP, które wynosi już około 1,9 mld zł, będzie
    rosło jeszcze szybciej.

    Na razie spółka dostała zaliczki od samorządów na finansowanie przewozów
    regionalnych, ale te pieniądze szybko zostaną wykorzystane na spłatę
    zobowiązań i problem powróci.





    Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
    W świetle zebranych informacji proponuję, aby minister infrastruktury Cezary Grabarczyk wystąpił do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenie kontroli zamówień udzielanych przez PKP PLK na rzecz spółki KOMBUD Radom, lub w których wyżej wymieniona spółka była podwykonawcą.

    W radzie nadzorczej spółki KOMBUD zasiada syn prezesa UTK Krystyn Jarosiewicz, który do sierpnia br. pracował w centrali PKP S.A. (wcześniej był naczelnikiem wydziału Marketingu i Umów w PKP SKM). Młody Jarosiewicz musiał odejść z PKP S.A. gdy wyszło na jaw, że dorabia w radzie nadzorczej spółki KOMBUD, która dostawała zlecenia od PKP (PLK, Energetyka, SKM, LHS).

    Jeśli myślicie, że Krystyn Jarosiewicz po takim skandalu nie ma już nic wspólnego z PKP to jesteście w błędzie! Syn prezesa UTK pracuje teraz w PKP Informatyce na stanowisku dyrektora biura ekonomicznego! Jak to możliwe? To proste...

    Wiesław Jarosiewicz zanim został prezesem Urzędu Transportu Kolejowego, był członkiem zarządu PKP Informatyki. Dlatego gdy Jarosiewicz (już jako prezes UTK) podpisał bez przetargu z PKP Informatyką umowę na obsługę informatyczną UTK, nikogo to nie zdziwiło. Gdy jego syn wyleciał z PKP S.A. bez problemu załatwił mu fuchę w PKP Informatyce, która na lewo dostała kontrakt od UTK.

    Prezes Jarosiewicz udzielił zlecenia kolejowej spółce łamiąc ustawę o zamówieniach publicznych! Do Ministerstwa Infrastruktury dotarły w tej sprawie stosy donosów, więc minister Grabarczyk chcąc nie chcąc musiał zarządzić kontrolę w UTK:
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/kontrole/transport_kolejowy/utk_2008

    Prezes UTK to bliski kolega prezesa Wacha i innych notabli z PKP. Trzeba skontrolować, czy firmy El-In i KOMBUD nie uczestniczyły razem w zadaniach dla PKP PLK.

    Warto też sprawdzić kto lobbował za tym, aby w 2006 roku powołano Jarosiewicza na prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.

    PS.
    W redakcyjnym gronie zastanawialiśmy się dlaczego, odkąd wyszła na jaw afera z El-In, ktoś z radomskiego KOMBUDU nieustannie monitoruje nasze forum, a konkretnie ten temat. Jak się okazuje zainteresowanie władz KOMBUDU nie jest przypadkowe...



    Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
    RMF FM nic nowego nie odkryło. Pisałam już o tym na forum 6 października:

    W radzie nadzorczej spółki KOMBUD zasiada syn prezesa UTK Krystyn Jarosiewicz, który do sierpnia br. pracował w centrali PKP S.A. (wcześniej był naczelnikiem wydziału Marketingu i Umów w PKP SKM). Młody Jarosiewicz musiał odejść z PKP S.A. gdy wyszło na jaw, że dorabia w radzie nadzorczej spółki KOMBUD, która dostawała zlecenia od PKP (PLK, Energetyka, SKM, LHS).

    Jeśli myślicie, że Krystyn Jarosiewicz po takim skandalu nie ma już nic wspólnego z PKP to jesteście w błędzie! Syn prezesa UTK pracuje teraz w PKP Informatyce na stanowisku dyrektora biura ekonomicznego! Jak to możliwe? To proste...

    Wiesław Jarosiewicz zanim został prezesem Urzędu Transportu Kolejowego, był członkiem zarządu PKP Informatyki. Dlatego gdy Jarosiewicz (już jako prezes UTK) podpisał bez przetargu z PKP Informatyką umowę na obsługę informatyczną UTK, nikogo to nie zdziwiło. Gdy jego syn wyleciał z PKP S.A. bez problemu załatwił mu fuchę w PKP Informatyce, która na lewo dostała kontrakt od UTK.

    Prezes Jarosiewicz udzielił zlecenia kolejowej spółce łamiąc ustawę o zamówieniach publicznych! Do Ministerstwa Infrastruktury dotarły w tej sprawie stosy donosów, więc minister Grabarczyk chcąc nie chcąc musiał zarządzić kontrolę w UTK:
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/kontrole/transport_kolejowy/utk_2008

    Jednak wachowskie EL-IN oraz to o czym donosi RMF FM o Jarosiewiczach to mały pikuś! Odkryłam prawdziwą sieć powiązań różnych spółek i spółeczek, które żerują na PKP (tzn. "wygrywają" przetargi lub wykonują prace na rzecz PKP jako podwykonawcy). W zarządach i radach nadzorczych tych spółek zasiadają byli kolejowi dygnitarze oraz rodziny byłych jak i obecnych decydentów PKP. To wszystko jest tak zawiłe, że zależności przedstawię w formie graficznej. Jestem jeszcze na etapie gromadzenia materiału, który po opracowaniu opublikuję na forum.



    Temat: Wolsztyn Experience 9.02.2007

    1. Zmienić stosunek PKP - proponuję zapoznać się ze stroną PSMK i w zakładce sprawdzić sponsorów:

    PKP Cargo:

    "PKP Cargo" jest sponsorem renowacji kilku zabytkowych pojazdów szynowych, w tym pomnika techniki: parowozu OKl27-10 z kolekcji Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.

    "PKP Cargo" jest Głównym Sponsorem organizowanych w 2005r. przez PSMK obchodów "160-lecia Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeński

    PKP Energetyka:

    "PKP Energetyka" systematycznie wspiera renowację i odbudowę zabytkowych pojazdów szynowych z kolekcji Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.

    Widać, że PKP traktuje PSMK jako konkurencję.

    2. "Ceny dzierżaw terenu..." znów odsyłam do strony PSMK, a dokładniej, jak by się komuś nie chciało szukać:

    "Dopiero 8 listopada 2002 roku PSMK stało się pełnoprawnym właścicielem zasadniczej części kompleksu byłej skierniewickiej parowozowni."

    Prawny właściciel płaci za dzierżawę? Komu sobie...?

    Zmienić ustawę i zwiększyć kompetencje użędników, żeby stowarzyszenia nie kisiły się we własnym sosie i "wypłyęły" na szerokie wody, co ma jedno do drugiego?

    Pozdrawiam
    St

    PS. Piszę o PSMK dlatego, ze wszystkie informacje potrzebne do zbicia argumentów Kolegi znajdują się na stonie internetowej, a Kolega pisał o PSMK.


    Mam prośbę, do Stasika aby dokładnie popatrzył na to co dzieje się nie tylko w PSMK. Oni nie są jedymy skansenem w Polsce.
    PSMK ma swój teren a np inne skanseny nie mają. Nie przykładaj jednej miary do wszystkich skansenów.

    W przypadku sponsorów to PKP CARGO nie zasponsoruje działań np. w TOZK....

    Dla przykładu zainteresowałbyś się tematem szerzej. Np. w Pyskowicach mamy problem z przejęciem hali wachlarzowej, która zapadła się 2006 roku, a do dziś PKP Nieruchomości z Katowic nie zrobiły nic aby ratować ponad 100 letni zabytek. Co Ty na to? Od 10 lat prowadzone są starania o przejęcie obiektów wraz z parowozownią i się nie da...

    Może teraz mnie zrozumiesz?




    Temat: Kurnik (Stróże) i cztery małopolskie i nne stacje bez prądu
    http://info.onet.pl/904178,10,item.html

    Krakowski Zakład Energetyczny wyłączył prąd dla sieci PKP

    Zakład Energetyczny w Krakowie SA (ZEK) wstrzymał w poniedziałek
    dostawy prądu do pięciu kolejowych punktów trakcyjnych na terenie
    województwa małopolskiego - poinformowała w poniedziałek PAP
    rzecznik ZEK Ewa Groń.

    Wyjaśniła, że powodem tej decyzji są długi spółki PKP Energetyka
    w Warszawie, sięgające kilku milionów złotych. Groń nie chciała
    jednak ujawnić dokładnej kwoty zadłużenia.

    Dodała, że jeśli PKP nie zacznie spłacać długu, ZEG zapowiada na
    najbliższe dni dalsze odłączenia prądu: we wtorek czterech, a w
    środę sześciu kolejnych punktów trakcyjnych.

    Odłączone w poniedziałek punkty trakcyjne znajdują się w
    południowej części województwa, w Osielcu, Chabówce, Lasku,
    Stróżach i Ptaszkowej.

    Groń powiedziała, że decyzja wstrzymania dostaw prądu do punktów
    trakcyjnych, została podjęta po fiasku rozmów prowadzonych przez
    krakowski zakład energetyczny z PKP Energetyka, dotyczących
    spłaty zobowiązania.

    "Spółka kolejowa deklarowała, że wpłaty mogą nastąpić pod koniec
    maja. Z naszej strony nie możemy sobie pozwolić na tak długie
    kredytowanie tego odbiorcy, stąd decyzja o wyłączeniach" -
    powiedziała Groń.

    Jak poinformowała PAP rzecznik Małopolskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych PKP, Katarzyny Dżierzak-Piotrowicz, wyłączenie prądu
    powoduje kilkunasto- do kilkudziesięciominiutowych opóźnień
    pociągów jadących w kierunku Zakopanego i Nowego Sącza.

    "Na odcinkach pozbawionych prądu zastosowaliśmy zastępczy tabor
    spalinowy. Powoduje to jednak utrudnienia i opóźnienia pociągów"
    - powiedziała rzecznik.

    Krakowski zakład energetyczny już wcześniej wstrzymywał dostawy
    prądu do nietrakcyjnych obiektów PKP, głównie do budynków
    administracyjnych.





    Temat: Więcej pasażerów, lepsze wyniki finansowe
    http://wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=07&nr=19&art=02

    Więcej pasażerów, lepsze wyniki finansowe

    Przewozy pasażerów i ładunków

    Dzięki podjęciu przez rząd i Ministra Transportu Jerzego Polaczka programu modernizacji infrastruktury i inwestycji w tabor wzrosła punktualność i jakość przewozów pasażerskich, dzięki temu w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2007 roku przewoźnicy Grupy PKP przewieźli ponad 111 milionów pasażerów, o ponad 1 milion pasażerów więcej niż w tym samym czasie zeszłego roku. Więcej klientów mieli wszyscy przewoźnicy Grupy PKP.

    Z usług przewoźników skorzystało 111,4 mln pasażerów. W 2006 roku pociągami Grupy PKP przejechało 110,1 mln. 0,3 mln więcej klientów miały „PKP Przewozy Regionalne”, 0,5 mln więcej miały „PKP Intercity” i 0,5 mln więcej osób przewiozła „PKP SKM w Trójmieście”. To już drugi rok po 1989 roku, w którym rośnie liczba pasażerów pociągów PKP w Polsce. W zeszłym roku liczba klientów wzrosła o 1,2 mln.

    Realizacja „Strategii dla transportu kolejowego” opracowanej przez Ministerstwo Transportu spowodowała, iż wynik finansowy netto spółek konsolidowanych Grupy PKP jest po pierwszym półroczu lepszy niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Lepszy wynik finansowy, to efekt większych przychodów, szczególnie przewoźników pasażerskich i towarowych, i lepszej kondycji finansowej większości spółek Grupy.

    Swój wynik finansowy poprawiło dziesięć spółek Grupy PKP na jedenaście firm. Dziesięć spółek Grupy PKP: „PKP Przewozy Regionalne”, „PKP Intercity”, „PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście”, „PKP Warszawska Kolej Dojazdowa” (spółka w trakcie prywatyzacji), „PKP CARGO” i „PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa”, „PKP Polskie Linie Kolejowe”, „PKP Energetyka”, PKP SA i „PKP Informatyka” miało dodatni wynik finansowy. Stratę zanotowała jedna spółka: „Telekomunikacja Kolejowa”.

    Zgodnie z celami postawionymi przez Ministra Transport Jerzego Polaczka Grupa PKP zamierza zamknąć 2007 rok najlepszym w historii wynikiem finansowym i przychodami większymi niż w zeszłym roku.

    Michał Wrzosek
    Rzecznik Prasowy PKP SA

    źródło: Wolna Droga



    Temat: [PR] Usamorządowienie PKP PR - Dziękuję, postoję.
    http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=8323
    Usamorządowienie pod górkę
    Lokomotywy bez maszynistów, tabor z okrojonym zapleczem. Tak wygląda
    usamorządowienie kolei według PKP.
    Samorządowcy coraz mniej przychylnym okiem patrzą na projekt
    usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne. resort infrastruktury obiecywał,
    że odda im oddłużoną spółkę, wyposażoną w niezbędny tabor i majątek. Na
    razie są to jednak puste deklaracje. Wiano, jakie dostaną PKP PR, prezentuje
    się bowiem dość skromnie. Przewoźnik będzie miał własne lokomotywy, lecz
    tylko spalinowe, na dodatek bez maszynistów, których nadal będzie wynajmował
    od PKP Cargo. W spółce znajdzie się też tylko niewielka część zaplecza
    technicznego (reszta wraz z przewozami międzywojewódzkimi przejdzie do PKP
    Intercity), a z nieruchomości niektóre województwa przejmą tylko biurowce
    regionalnych dyrekcji PKP PR. Nie ma też mowy o przekazaniu samorządom
    lokalnych linii kolejowych.

    - Większość usług PKP PR będą musiały zlecać spółkom z grupy PKP. Z naszych
    wyliczeń wynika, że samorządy, jako właściciel przewoźnika, miałyby wpływ
    tylko na niewielki procent całości kosztów. Reszta - to koszty stałe - mówi
    Tomasz Moraczewski, dyrektor departamentu infrastruktury w
    kujawsko-pomorskim urzędzie marszałkowskim.

    Spółka będzie kupować energię od PKP Energetyka, ustalać rozkład jazdy z PKP
    PLK i płacić jej za użytkowanie linii kolejowych. Rachunek będzie dłuższy:
    PKP PR za maszynistów zapłacą PKP Cargo, za naprawy rewizyjne i
    przygotowanie pociągów do drogi - PKP, a za sprzedaż biletów spółce PKP Kasy
    Biletowe, którą chcą powołać koleje państwowe.

    Samorządowcy obawiają się, że głównym beneficjentem zmian będą PKP, które
    pozbędą się zbędnego balastu, same zaś dostaną niewiele wartą spółkę z
    nadmiernie rozbudowaną załogą. Co ciekawe, chociaż projekt usamorządowienia
    firmuje resort infrastruktury, wygląda na to, że w rzeczywistości prowadzi
    go kolej. Samorządy piszą pisma adresowane do resortu, a odpowiada na nie
    centrala PKP.

    Dzisiaj w Szczecinie zbiera się Konwent Marszałków Województw RP, który ma
    zająć się m.in. usamorządowieniem PKP PR. Dyskusja może być gorąca.
    Dotarliśmy do projektu stanowiska konwentu w sprawie przejęcia PKP PR przez
    samorządy, które utrzymywany jest w tonie ultymatywnym. Województwa domagają
    się pełnego oddłużenia przekazywanej im spółki, pieniędzy na inwestycje i
    modernizacje, wyposażenia PKP PR w niezbędny majątek oraz tabor.
    "Niespełnienie powyższych warunków spowoduje bezwzględne wycofanie
    wcześniejszego pozytywnego stanowiska konwentu w sprawie usamorządowienia".





    Temat: Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
    Lokomotywy bez maszynistów, tabor z okrojonym zapleczem. Tak wygląda usamorządowienie kolei według PKP.

    Samorządowcy coraz mniej przychylnym okiem patrzą na projekt usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne. resort infrastruktury obiecywał, że odda im oddłużoną spółkę, wyposażoną w niezbędny tabor i majątek. Na razie są to jednak puste deklaracje. Wiano, jakie dostaną PKP PR, prezentuje się bowiem dość skromnie. Przewoźnik będzie miał własne lokomotywy, lecz tylko spalinowe, na dodatek bez maszynistów, których nadal będzie wynajmował od PKP Cargo. W spółce znajdzie się też tylko niewielka część zaplecza technicznego (reszta wraz z przewozami międzywojewódzkimi przejdzie do PKP Intercity), a z nieruchomości niektóre województwa przejmą tylko biurowce regionalnych dyrekcji PKP PR. Nie ma też mowy o przekazaniu samorządom lokalnych linii kolejowych.

    - Większość usług PKP PR będą musiały zlecać spółkom z grupy PKP. Z naszych wyliczeń wynika, że samorządy, jako właściciel przewoźnika, miałyby wpływ tylko na niewielki procent całości kosztów. Reszta - to koszty stałe - mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor departamentu infrastruktury w kujawsko-pomorskim urzędzie marszałkowskim.

    Spółka będzie kupować energię od PKP Energetyka, ustalać rozkład jazdy z PKP PLK i płacić jej za użytkowanie linii kolejowych. Rachunek będzie dłuższy: PKP PR za maszynistów zapłacą PKP Cargo, za naprawy rewizyjne i przygotowanie pociągów do drogi - PKP, a za sprzedaż biletów spółce PKP Kasy Biletowe, którą chcą powołać koleje państwowe.

    Samorządowcy obawiają się, że głównym beneficjentem zmian będą PKP, które pozbędą się zbędnego balastu, same zaś dostaną niewiele wartą spółkę z nadmiernie rozbudowaną załogą. Co ciekawe, chociaż projekt usamorządowienia firmuje resort infrastruktury, wygląda na to, że w rzeczywistości prowadzi go kolej. Samorządy piszą pisma adresowane do resortu, a odpowiada na nie centrala PKP.

    Dzisiaj w Szczecinie zbiera się Konwent Marszałków Województw RP, który ma zająć się m.in. usamorządowieniem PKP PR. Dyskusja może być gorąca. Dotarliśmy do projektu stanowiska konwentu w sprawie przejęcia PKP PR przez samorządy, które utrzymywany jest w tonie ultymatywnym. Województwa domagają się pełnego oddłużenia przekazywanej im spółki, pieniędzy na inwestycje i modernizacje, wyposażenia PKP PR w niezbędny majątek oraz tabor. "Niespełnienie powyższych warunków spowoduje bezwzględne wycofanie wcześniejszego pozytywnego stanowiska konwentu w sprawie usamorządowienia".

    www.rynek-kolejowy.pl



    Temat: Czeka nas kolejowy raj?
    Witam.

    W srode w Telexpresie uslyszalem, ze spolka corka PKP zajmujaca sie
    energetyka sprzedaje prad ludziom mieszkajacym nieopodal kolejowych linii
    sredniego napiecia. PKP ma oferte lepsza od zakladu energetycznego, i to
    mimo, ze PKP kupuje prad wlasnie od energetyki. No i PKP ma z tego kase.

    Czy przebranzowienie sie na sprzedawce energii to jedyna szansa przetrwania
    dla PKP? :))
    * * *

    Wieczorem w srode w TVP3 z Poznania byl material zaczynajacy sie od:
    "Dla dobra podróżnych
    Samorząd Wielkopolski zapewni pasażerom transport autobusami szynowymi, a
    kolej wyremontuje tory - przewiduje wstępne porozumienie samorządowców i
    PKP.
    Dzięki temu przywrócona zostanie komunikacja na niektórych liniach i nie
    dojdzie do likwidacji kolejnych, nierentownych dla PKP połączeń. W
    Wielkopolsce remontu wymaga 600 km linii kolejowych. Na liście samorządu na
    pierwszym miejscu do remontu są tory wiodące z Poznania do Wągrowca, gdzie
    autobusy szynowe muszą teraz jeździć znacznie wolniej niż mogłyby."
    Ciag dalszy na http://news
    .tvp.pl/poznan/ViewPage.php?Cat=1&id=2002/08/21/2688

    Co ciekawe jest tam mowa o remoncie torow i przywroceniu ruchu pasazerskiego
    na liniach, na ktorych dawno nie widziano pociagu, np. Wagrowiec-Rogozno.
    Przedstawiciel UM mowil, ze w wyniku przetargu w przyszlym roku przybedzie
    Wlkp. 5 szynobusow.

    Czy to wszystko to tylko deklaracje? Czas pokaze.
    * * *

    I wreszcie w czw. w Panoramie podano, ze na Dolnym Slasku samorzadowcy nie
    wytrzymali i nie beda czekac nieskonczonosc na restrukturyzacje PKP. W
    wyniku rozmow z facetem z jakiejs Unijnej instytucji bedzie przeprowadzony
    przetarg, w ktorym zostanie wybrany... nowy przewoznik regionalny. I
    oczywiscie nie musi wygrac PKP. Do przetargu maja stanac "miedzynarodowe
    firmy". Nowy przewoznik ma dzialac juz w przyszlym roku.

    Czy czeka nas kolejowy raj z wyremontowanymi torami, nowoczesnymi
    pociagami/szynobusami obslugiwanymi przez miedzynarodowych przewoznikow?
    Chyba jednak nie tak szybko jak sie moze z powyzszych materialow tv wydawac
    :(

    PS: Sorki, jak juz o tym bylo na grupie.

    pozdr
    Jarek





    Temat: Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h
    Początek remontu odcinka Pruszcz-Szymankowo
    W czwartek 26 lutego rozpoczyna się remont odcinka Pruszcz-Tczew-Szymankowo - jest to fragment magistrali E-65 Warszawa-Gdynia, przebudowywanej w związku z przygotowaniami do Euro 2012. W związku z tym, pasażerscy przewoźnicy zostali zmuszeni do zmiany rozkładów swoich pociągów. Największe zmiany dotkną PKP Przewozy Regionalne.

    PKP PR musiały podjąć decyzję o odwołaniu trzech pociągów: dwóch w relacji Malbork-Gdynia (odj. 5.06 i 7.37) oraz Tczew-Malbork (odj. 8.33). Pociąg Gdynia-Malbork (odj. 15.07) został skrócony do Tczewa. Zmiany dotknęły jeszcze pięć innych pociągów: czterem zmodyfikowano rozkład jazdy, dwóm wyznaczono dodatkowe postoje, w przypadku jednego, kursującego od poniedziałku do piątku, zaplanowano dodatkowe kursy w sobotę.

    Z naszych informacji wynika, że zarówno PKP PR, jak i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego chciały by nie doszło do cięć, jednak przedstawiciele PKP PLK stwierdzili, że ograniczeń w związku z remontem nie da się uniknąć.

    Zmiany w rozkładzie objęły wszystkie osiem par pociągów SKM kursujących pomiędzy Gdańskiem Gł. i Tczewem. Są to jednak wyłącznie zmiany minutowe (kilka, kilkanaście minut; wszystkie SKM-ki z Tczewa w kierunku Gdańska odjeżdżają wcześniej niż w pierwotnym rozkładzie). Zmiany minutowe w związku z pracami między Pruszczem i Szymankowem zapowiadała spółka PKP Intercity, jednak na razie ich nie opublikowała. Pociągi PKP IC pomiędzy Warszawą i Trójmiastem i tak kursują ze znacznymi zmianami w rozkładzie (w przypadku niektórych pociągów dochodzących nawet do godziny), związanymi z modernizacją linii E-65 prowadzoną na terenie Mazowsza. Korektę rozkładu swoich pociągów, skomunikowanych ze składami do i z Trójmiasta, musiała dokonać także Arriva, prowadząca ruch na linii Malbork-Grudziądz-Toruń. Prywatny przewoźnik dokonał korekt rozkładów dziewięciu pociągów: część z nich kursuje wcześniej, część później niż zakłada podstawowy rozkład.

    28-kilometrowy odcinek Pruszcz-Szymankowo zmodernizuje konsorcjum, na czele którego stoi PKP Energetyka. Wartość prac objętych umową wynosi 250 222 903,40 euro netto, czyli 305 271 942 euro brutto. Kontrakt przewiduje prócz wymiany torów także gruntowną modernizację stacji w Tczewie i Pszczółkach (w tym remont peronów i dojść do nich), remont zabytkowego mostu kolejowego w Tczewie, wymianę sieci trakcyjnej i rozbudowę systemu srk. Prace mają zostać wykonane do 15 grudnia 2010 r.
    (źródło: Paweł Rydzyński, 24 marca 2009)
    http://www.rynek-kolejowy.pl/11113/Pocz%25B1tek%2Bremontu%2Bodcinka%2BPruszcz%2BSzymankowo.htm



    Temat: Dni techniki kolejowej w Bydgoszczy

    Dużymi krokami zbliżają się trzecie Dni Techniki Kolejowej - coroczna ogólnopolska impreza, która odbędzie się 5 - 6 czerwca 2009 roku. W tych dniach tysiące mieszkańców największych miast Polski będą mogli zobaczyć nowe pociągi, miejsca i urządzenia na co dzień niedostępne dla zwykłych śmiertelników. (...)

    Bydgoszcz 6 CZERWCA 2009 r.

    10:00 - Inauguracja III edycji Dni Techniki Kolejowej

    10:00-17:00 - Wystawa sprzętu technicznego na stacji Bydgoszcz Główna:

    - samobieżny pociąg sieciowy typu WM-15P.00/H, szynowo-drogowy pojazd pomocniczy 4-AXE do naprawy oraz konserwacji sieci trakcyjnej, PKP Energetyka Sp. z o.o. - peron 4A,

    - ET-22, ST-44, SM-42, węglarka budowy specjalnej serii Fas typu DUMPKAR, wagon z otwieranym dachem serii Tadds typu 430 S - PKP CARGO S.A. - peron 4A,

    - zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny serii EN57 SPOT oraz autobus szynowy SA106 PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o. - peron 3A;

    - EU07, wagon sypialny, wagon rowerowy typu 111Arow –PKP Intercity S.A. (w wagonie wystawa prac artystów amatorów oraz pokaz tablicy świetlnej dla informowania podróżnych) –peron 3A

    - Zwiedzanie Izby Tradycji Kolejowej,

    - Zwiedzanie ‼Pociągu Papieskiego”, - peron 1,

    - Prezentacja makiety w Laboratorium Techniki Ruchu,

    - Zwiedzanie nastawni BGA i posterunków ruchu Bydgoszcz Główna,

    - Zwiedzanie nastawni komputerowej Bydgoszcz Leśna.

    11:30-14:30 - Przejazd zmodernizowanym elektrycznym zespołem trakcyjnym EN57 SPOT ze stacji Bydgoszcz Główna do stacji Bydgoszcz Wschód wraz z postojem na stacji Bydgoszcz Leśna i zwiedzanie nastawni komputerowo-przekaźnikowej,

    - Przejazd od stacji Bydgoszcz Wschód do stacji Bydgoszcz Główna przez Bydgoszcz Emilianowo i Nową Wieś Wielką z postojem obok miejsca robót torowych i pokaz nowoczesnych urządzeń naprawy kolejowej infrastruktury drogowej oraz wagi do ważenia lokomotyw.

    10:00-16:00 - Pokaz sprawności działań funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei,

    - Pokaz badania DNA techniką mikrocząsteczek na metalu.
    (...)

    Źródło: http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=24936




    Temat: Warszawa-Łódź: pociągi nie pojadą 140
    Modernizacja odcinka Skierniewice - Łódź Widzew: Trochę liczb

    Realizując modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź na odcinku Skierniewice - Łódź Widzew (etap I), podjęto 156 decyzji administracyjnych, wykonano cztery kontrakty, przy czym zatrudnione zostały aż 44 firmy. Dane przedstawione przez PKP PLK pokazują ogrom pracy wykonany przy modernizacji tego stosunkowo krótkiego odcinka.

    Jak podali przedstawiciele spółki na niedawnym spotkaniu z dziennikarzami, na modernizację wydano 931,8 mln zł. 75 proc. tych funduszy pochodziło ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a pozostałe 25 proc. z budżetu państwa. Realizacja zajęła 26 miesięcy - od 19 kwietnia 2006 r. (roboty rozpoczęto 11 lipca 2006 r.) do 15 czerwca 2008 r.

    W ramach projektu realizowane były cztery podstawowe kontrakty:

    * na nadzór i zarządzanie projektem
    * na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Skierniewice - Koluszki
    * na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Koluszki - Łódź Widzew
    * na zaprojektowanie i wykonanie instalacji srk - LCS Koluszki.

    Wydano 156 decyzji administracyjnych: 15 sztuk decyzjo lokalizacyjnych, 34 pozwolenia na budowę, 41 zgłoszeń na realizację robót, 22 pozwolenia wodno-prawne, 2 decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych, 42 pozwolenia na użytkowanie.

    Ilość opracowań projektowych to 851 sztuk, w tym: 34 komplety projektów budowlanych wielobranżowych i 817 projektów wykonawczych.

    Zmodernizowano 62,8 linii dwutorowej plus tory stacyjne (razem 142,4 km torów), 160 rozjazdów wraz z napędami, przewieziono za pomocą 520 pociągów wahadłowych 625 tys. ton kruszywa. Szyny wykorzystane przy tym przedsięwzięciu ważyły 17,5 tys. ton. Wymieniono także 130,9 tkm sieci trakcyjnej, zmodernizowano 4 mosty, 6 wiaduktów, 40 przepustów, 2 przejścia podziemne dla pieszych, 37 przejazdów kolejowych, 30 peronów, 65 km linii potrzeb nietrakcyjnych, 43 stacje transformatorowe, jak również obiekty związane z ochroną środowiska.

    Przy realizacji projektu zatrudnione były 44 firmy, z czego 16 spółek tworzyło dwa konsorcja - Trakcja Polska SA i PKP Energetyka Sp. z o.o. oraz Bombardier (ZWUS) Transportation Sp. z o.o. Pozostałe 28 stanowili podwykonawcy. Łącznie zatrudnionych było na stałe 780 pracowników, a w ciągu całego projektu - 1260 osób.

    Efekty? Możliwa prędkość pociągów do 140 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu na zmodernizowanym odcinku Skierniewice - Łódź Widzew do 32 minut oraz czasu przejazdu z Warszawy do Łodzi do 88 minut - podaje PKP PLK.

    http://www.rynek-kolejowy.pl/10524/Mode ... Bliczb.htm



    Temat: Objazdy prac torowych TW 2008
    To coś mi się pokiełbasiło z tym torem Nowa Praga stanie się jedną wielką pętlą można by rzec...

    Poniżej odpowiedź winowajcy(ów):


    Rondo Żaba: budowa zatrzymana na biurku

    Życie Warszawy, Konrad Majszyk, 31-05-2008

    Jak kolejarz i urzędnik coś obiecają, to... obiecają. Harmonogram przebudowy ronda Żaba był obmyślony co do dnia, ale został spóźniony.

    To miała być misterna inwestycyjna układanka. Do 15 października w rejonie ronda Żaba powinny się odbyć: przebudowa wiaduktu PKP, remont torów tramwajowych i jezdni na ul. 11 Listopada oraz magistrali ciepłowniczej pod Ratuszową.

    Koordynator remontów Wiesław Witek obiecał zgranie ze sobą działań pięciu inwestorów. Żeby się udało, w sobotę powinna ruszyć budowa tymczasowego toru tramwajowego do objazdu ze Szwedzkiej do 11 Listopada. Zarząd Transportu Miejskiego zaplanował serię objazdów, ale nieoczekiwanie wszystkie odwołał.

    Kto zawinił? Słuchając tłumaczeń, można się zgubić.– Spółka PKP Energetyka odwołała rozpoczęcia prac – wyjaśnia Michał Dąbrowski z ZTM.

    – Jakie niby opóźnienie? – rzecznik Polskich Linii Kolejowych Kazimierz Peryt dowiedział się o tym od nas. Po godzinie przyznał, że termin został w ostatniej chwili zmieniony, ale zawiniły „przyczyny techniczne“. Jakie? Drogowcy nie oznakowali na czas objazdów.

    Dlaczego? Mieli to zrobić na podstawie projektu organizacji ruchu przygotowanego przez kolejarzy. Tego zaś nie podpisał miejski inżynier ruchu, bo kolejarze za późno dostarczyli dokumenty.

    – To wieloetapowa inwestycja, dla której projekty miały być dostarczane dwa tygodnie wcześniej. Dostałem je tymczasem tydzień temu – tłumaczy się miejski inżynier Janusz Galas.

    W biurze Galasa wciąż brakuje fachowców, a inżynier od sierpnia ubiegłego roku praktycznie bez skutku ogłasza konkursy na pracowników.

    Prace mają się skończyć przed 15 października. A jeśli nie, 1 listopada zabraknie dojazdu na Cmentarz Bródnowski.

    Źródło: Życie Warszawy


    http://www.zw.com.pl/artykul/254950.html



    Temat: Zainspirowany innym watkiem (energia)
    A moze sprobujemy oszacowac ekologiczny efekt zelektryfikowania linii?

    Przeciez na kazdy jej kilometr potrzeba iles tam:
    * cementu
    * stali
    * izolatorow
    * alu-brazu (czy z czego sie tam te druty robi)
    * reszty pierdolek

    Wyprodukowanie tych rzeczy pochlania znaczne ilosci energii (oddawanej
    glownie do atmosfery), plus troche pylow, tlenkow siarki i azotu, oraz CO2
    (i tego, chocby sie posrac, zmienic sie nie da, chocby w tempie wymuszanym
    przez potrzeby rozwoju).

    Ograniczmy sie do energii. Moze na grupie sa osoby majace dostep do danych
    ile kWh poswiecane jest na wytworzenie tony cementu, stali, ceramiki. No i
    ile tego trzeba na kilometr zelektryfikowanej linii.

    Zakladajac ograniczony czas zycia infrastruktury, uwzdgledniajac dlugosc
    linii oraz energie zszamana przez PKP Energetyka, uda sie uzyskac sensowny
    szacunek "ekologicznego narzutu".

    Proponuje bez wdawania sie w dywagacje pt. prad trzeba dostarczyc, rope
    dowiezc. Tutaj dziala rynek. Pierwsze jest liczone (po cenach prawie
    rynkowych) na licznikach w podstacjach, drugie (po cenach prawie rynkowych)
    przy tankowaniu ropy.

    Kwestie kosztow (w tym energetycznych) tworzenia infrastruktury pominmy - z
    bezrobociem jakos trzeba walczyc ;-)

    Zapraszam do - nie tyle dyskusji - co podawania danych umozliwiajacych
    oszacowanie "narzutu" kWh, ktore trzeba uwzglednic w ekologicznych kosztach
    funkcjonowania zelektryfikowanej linii.

    kWh dlatego, ze jest jednostka obiektywna. Nie ma nic wspolnego z aktualna
    cena wegla czy ropy. I zdaje sie jest glownym wyznacznikiem (przy obecnym
    ukladzie metod wytwarzania energii) "ekologicznosci".

    Ekonomie zostawmy (na razie?) na boku. UE - w razie czego - doplaci, zeby
    ekologiczne bylo ekonomiczne ;-

    Nie jestem fanatykiem tej czy innej trakcji. Fakt - faktem: w Europie linie
    sa raczej zelektryfikowane, w USA raczej nie sa.

    To, ze od czasu przejechania sie w Chabowce ciufa podczas manewrow, zbieram
    pieniadze na otworzenie fabryki parowozow na prawde nie ma znaczenia ;-).

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/





    Temat: Ex Skarbek

    Większym z pewnością ale co do ważności to kwestia dyskusyjna. Jakbyś się przyjrzał to chyba więcej instytucji o znaczeniu ponadmiejskim znalazłbyś w Rybniku. W strategii rozwoju województwa wspomina się o 4 subregionach w naszym województwie w tym zachodnim wokół Rybnika gdy tymczasem Gliwice nie tworzą własnego podregionu...

    Muszę przyznać, że zafrapowała mnie twoja wypowiedź odnośnie "instytucji o znaczeniu ponadmiejskim". Szczególnie, że żadnej nie wymieniłeś. Ja za to mogę z rękawa sypnąć paroma nazwami gliwickich instytucji o takim zasięgu:
    - Sąd Okręgowy w Gliwicach
    - Prokuratura Okręgowa w Gliwicach
    - Urząd Celny w Gliwicach
    - Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach
    - Archiwum Państwowe w Katowicach - Oddział w Gliwicach
    - Urząd Dozoru Technicznego - Oddział w Gliwicach
    - Diecezja Gliwicka

    A ze spraw typowo kolejowych:
    - Zakład Linii Kolejowych w Gliwicach
    - Śląski Zakład PKP Energetyka w Gliwicach

    Dla uproszczenia wymieniłem tylko te instytucje, które są w Gliwicach, a których nie ma w Rybniku. Jest jeszcze sporo takich, które się powtarzają w obu miastach, jak choćby Okręgowy Urząd Górniczy, Oddział Urzędu Statystycznego czy Obwodowy Urząd Miar itp. Poza tym, praktyka pokazuje, że bycie stolicą subregionu nie niesie za sobą zbyt wiele realnych korzyści. Nie od dziś wiadomo zresztą, że lepiej być drugim w kolejności do bogatego stołu (patrz GOP), niż pierwszym w kolejności do biednego (patrz ROW).

    Natomiast w strategię marketingową PKP nie wnikam. Historycznie Bytom sam jest sobie winien, że linia Wrocław - Mysłowice została poprowadzona przez Gliwice, więc nie ma sensu nad nim płakać. Lepiej za to wziąć to sobie do serca jako przestrogę, że jak ktoś chce w danym mieście wybudować ponadlokalną magistralę komunikacyjną, to nie należy przeciw temu protestować (tak, jak czynili to bytomscy woźnice), bo w dłuższej perspektywie kiepsko się na tym wychodzi.




    Temat: Łódzki Tramwaj Regionalny
    ŁTR - początek prac na kolejnych skrzyżowaniach

    6.11.2007

    Wczoraj rozpoczął się odbiór techniczny 2,8-kilometrowego przedłużenia ul. Śląskiej w kierunku fabryki na Olechowie, należącej do amerykańskiego koncernu komputerowego Dell. Na razie, w I etapie budowy, powstała dwujezdniowa droga od ul. Tomaszowskiej do Della. Inwestycja wartości ok. 60 mln zł obejmuje również drogi odciążające łącznej długości ok. 4 km, chodniki, ścieżki rowerowe, a także skrzyżowania.

    Cała inwestycja ma zakończyć się w przyszłym roku. Przedłużoną ulicę Śląską z Toma-szowską połączy rondo. Cała arteria zostanie oświetlona. Z nowej drogi skorzysta nie tylko Dell, ale również duża firma spedycyjna, magazyny Panattoni Park oraz PKP-Energetyka.

    Od wczoraj utrudniony jest przejazd wiaduktem na ul. Pabianickiej. Kładzenie nowego asfaltu może potrwać do najbliższego poniedziałku. Ruch odbywa się drugą jezdnią.

    Dziś ekipy budowlane Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Kral pojawiły się na al. Piłsudskiego - na odcinku od ul. Wodnej do ul. Kilińskiego. Ruch jest bardzo utrudniony, ponieważ odbywa się po zwężonej jezdni. Roboty zaczęły się od frezowania wierzchniej warstwy zużytego asfaltu.

    - Do ułożenia asfaltowego dywaniku potrzebujemy dwóch dni dobrej pogody z temperaturą plus 5 stopni Celsjusza - mówi Andrzej Prośniak, kier. robót asfaltowych w Przedsiębiorstwie Kral. - Mamy bezpieczny termin do 26 listopada, Oczywiście, remontowi jezdni towarzyszą roboty kanalizacyjne, ale one mogą być prowadzone nawet w temperaturze zbliżonej do zera. Długoterminowe prognozy są dla nas optymistyczne.

    Łódzcy kierowcy bardziej martwią się coraz to nowszymi utrudnieniami, niż perspektywą zimy, która ma być podobno krótka i raczej łagodna.

    Na budowie linii Łódzkiego Tramwaju Regionalnego dramatycznie wygląda przejazd przez skrzyżowanie al. Kościuszki z al. Mickiewicza. Na al. Kościuszki zwężony jest przejazd w kierunku ul. Zachodniej. Miejsca jest tak mało, że przeciska się tylko pojedynczy samochód.

    Trzeba też bardzo uważać na skrzyżowaniu al. Kościuszki z ul. Andrzeja Struga. Tutaj do maksimum zawężono kierunek do al. Włókniarzy - wystarczy moment nieuwagi, żeby koła zsunęły się do wykopu lub karoseria otarła się o karoserię.


    Na skrzyżowaniu al. Kościuszki ze Struga drogowcy potrzebują coraz więcej miejsca

    Włodzimierz Kupisz - POLSKA Dziennik Łódzki



    Temat: Oświetlenie pkp
    No to na kolei jest jeszcze 160 tysięcy starych opraw

    Ciekawe materiały ze strony http://www.plk-sa.pl/infr...energetyka.html


    Oświetlenie

    Oświetlenie zewnętrzne terenów kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje:
    tereny związane z obsługą pasażera (perony, kładki, przejścia, dojścia itp.) (rys. 12 i 13)
    tereny związane z obsługą urządzeń znajdujących się na torowisku (rozjazdy, tory, place),
    przejazdy kolejowe (skrzyżowanie ruchu kolejowego z ruchem kołowym lub ruchem pieszych).

    Do oświetlenia zewnętrznych terenów PKP Polskie Linie Kolejowe zastosowano ponad 190 tysięcy opraw oświetleniowych. Od kilku lat prowadzona jest modernizacja oświetlenia zewnętrznego polegająca na wymianie opraw oświetleniowych na nowoczesne oprawy z energooszczędnymi źródłami światła. Na terenie Spółki zainstalowanych jest około 29 tys szt. opraw nowoczesnych (energooszczędnych).

    Wykaz opraw oświetlenia zewnętrznego posiadających zgodę spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na stosowanie do oświetlenia zewnętrznego.

    1. Oprawy oświetlenia zewnętrznego do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 14)-typ:
    SHZ – 43 070S-PKP
    SHZ – 43 100S-PKP
    SHZ – 43 150S-PKP
    SHZ – 43 070H-PKP
    SHZ – 43 100H-PKP
    SHZ – 43 150H-PKP
    SHZ – 44 150S-PKP
    SHZ – 44 250S-PKP
    SHZ – 44 250H-PKP
    SHZ – 44 2x150W-PKP do oświetlenia przejazdów kolejowych

    2. Oprawy oświetlenia zewnętrznego do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 15)-typ:
    SL100/PKP 70
    SL100/PKP 100
    SL100/PKP 125
    SL100/PKP 150
    SL100/PKP 250
    SL100/PKP RM 100/70
    SL100/PKP RM 150/100
    SL100/PKP RM 250/150
    SL100/PKP 2x250/150W

    3. Oprawy oświetlenia zewnętrznego EUROSTREET do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 16)-typ:
    ET25
    ET40

    4. Oprawy oświetlenia zewnętrznego Elgoluna do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 17)-typ:
    OUSg 50
    OUSg 70
    OUSg 100
    OUSg 150
    OUSg 250

    5. Oprawy oświetlenia zewnętrznego SELENIUM do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 18)-typ:
    SGP340 FG TP P3x1xSON-TPP 70 W
    SGP340 FG TP P3x1xSON-TPP 100 W
    SGP340 FG TP P3x1xSON-TPP 150 W
    SGP340 FG TP P3x1xSON-TPP 250 W

    6. Oprawy oświetlenia zewnętrznego do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 19)-typ:
    Luna /VT 70 W
    Luna /VT 100 W
    Luna /VT 150 W

    7. Oprawa oświetleniowa TUSCAN typ 850,852,853 (rys.20)

    8. Oprawa oświetleniowa typu Hamm (rys. 21)
    jednoświetlówkowa:18W,36W, 58W
    dwuświetlówkowa 2x18W, 2x36W, 2x58W

    9. Oprawa oświetleniowa typu Neustad (rys. 22)




    Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!
    Wiadomości TVP1 właśnie zapodały materiał o prezesie Wachu i firmie El-In

    Kto nie widział może zobaczyć w internecie:
    http://www.itvp.pl/event/wiadomosci/ lub tutaj

    [ Dodano: 31-10-2008, 19:53 ]

    Nepotyzm w PKP: prezes rozdaje kontrakty firmie swego bratanka

    Prywatna firma rodziny prezesa PKP zarabia miliony na zleceniach od państwowych kolei – dowiedziały się „Wiadomości” TVP.

    Chodzi o firmę El-In, specjalizującej się w elektroenergetyce i pracach budowlanych. Spółka należy do bratanków i bratanicy prezesa PKP Andrzeja Wacha. W zeszłym roku zarobiła na czysto 9 milionów 900 tysięcy złotych.

    Tylko w latach 2006-2007 firma El-In startowała w 65 przetargach prowadzonych przez spółki PKP i aż trzydziestokrotnie realizowała zlecenia dla kolei państwowych. Te liczby nie obejmują kontraktów, w których spółka rodziny prezesa PKP była podwykonawcą. Teraz interesy firmy El-In ze spółkami PKP badają kontrolerzy Urzędu Zamówień Publicznych, prokurator i służby specjalne.

    Firma El-In otrzymywała zlecenia od PKP już w drugiej połowie lat 90., gdy Andrzej Wach kierował kolejową energetyką. Najczęściej zleceniodawcą była firma Elester, w której PKP ma 50 proc. akcji. Andrzej Wach był wtedy szefem jej rady nadzorczej. Stosowne służby weryfikują stawiane zarzuty, które wpłynęły do wysokich urzędników państwowych - także polityków i do mediów w zakresie funkcjonowania grupy PKP.

    Zarówno ABW jak i CBA odmówiły komentarza ze względu na dobro śledztwa. Jednocześnie Urząd Zamówień Publicznych wszczął postępowanie wyjaśniające. Zwrócił się z prośbą do PKP SA o wykaz takich postępowań, w których wykonawca brał udział.

    źródło: TVP INFO



    Temat: Prezes PKP rozdaje kontrakty firmie swego bratanka


    http://www.tvp.info/news.html?news=819820&directory=17099

    Prywatna firma rodziny prezesa PKP zarabia miliony na zleceniach od

    Chodzi o firmę El-In, specjalizującej się w elektroenergetyce i pracach
    budowlanych. Spółka należy do bratanków i bratanicy prezesa PKP Andrzeja
    Wacha. W zeszłym roku zarobiła na czysto 9 milionów 900 tysięcy złotych.

    Tylko w latach 2006-2007 firma El-In startowała w 65 przetargach
    prowadzonych
    przez spółki PKP i aż trzydziestokrotnie realizowała zlecenia dla kolei
    państwowych. Te liczby nie obejmują kontraktów, w których spółka rodziny
    prezesa PKP była podwykonawcą. Teraz interesy firmy El-In ze spółkami PKP
    badają kontrolerzy Urzędu Zamówień Publicznych, prokurator i służby
    specjalne.

    Firma El-In otrzymywała zlecenia od PKP już w drugiej połowie lat 90., gdy
    Andrzej Wach kierował kolejową energetyką. Najczęściej zleceniodawcą była
    firma Elester, w której PKP ma 50 proc. akcji. Andrzej Wach był wtedy
    szefem
    jej rady nadzorczej. Stosowne służby weryfikują stawiane zarzuty, które
    wpłynęły do wysokich urzędników państwowych - także polityków i do mediów w
    zakresie funkcjonowania grupy PKP.

    Zarówno ABW jak i CBA odmówiły komentarza ze względu na dobro śledztwa.
    Jednocześnie Urząd Zamówień Publicznych wszczął postępowanie wyjaśniające.
    Zwrócił się z prośbą do PKP SA o wykaz takich postępowań, w których
    wykonawca
    brał udział.

    ---PSL rozdał w KRUS-ie. Totalna nagonka na prezesa bo wyprowadził kolej


    na prostą a PKP musi zostać bankrutem żeby łatwo można było sprzedać.


    Więcej na forum Infokolej, które ujawniło i nagośniło aferę:
    http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5353


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: EN81 - rozwiazanie problemu

    | Energetyka kolejowa nie jest producentem energii, parametry po stronie 3kV
    | silnie zależą od jakości po stronie energetyki zawodowej

    Jeśli parametry po stronie 3kV silnie zależą od energetyki, to poprawne
    musiałoby byc następujące rozumowanie:

    1. Przyjmujemy, że wahania napięcia w sieci trakcyjnej są -20/+30% (czyli
    2400 do 3900V)

    2. Jeśli te wahania są spowodowane po stronie dostawcy energii, to podobne
    powinny byc wahania w sieci energetycznej wysokiego napięcia, bo chyba na
    podstacjach trakcyjnych nie ma żadnych stabilizatorów napięcia. Zatem w
    ogólnodostepnej sieci elektrycznej wahania powinny wynosic analogicznie np.
    220 kV -20/+30%

    3. Jeśli w sieci elektrycznej WN są takie wahania, to ten sam prąd,
    pochodzący z tych samych elektrowni trafia tez do naszych mieszkań. Poprzez
    siec stacji transformatorowych i końcu przez transformator stojący w małym
    budyneczku na naszym osiedlu, trafia do naszego gniazdka. Wszystkie wahania
    napięcia w sieci byłyby proporcjonalnie widoczne w naszych mieszkaniach.

    4. Więc napięcie w gniazdkach też powinno byc 230V -20/+30% (184 do 299V).
    Coś takiego oczywiście nie ma miejsca, bo zmienialibyśmy urządzenia AGD co 2
    dni, więc...

    Chyba że PKP dostaje prąd ze specjalnych elektrowni, które wyróżniaja się
    tym, że są kompletnie do niczego, tzn. parametry prądu są do... Ale to raczej
    też niemozliwe.

    Pzdr

    Wojtek

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/


    Zgodnie z polskimi normami wahania napięcia w sieci 3kV= mogą wynosić +20% i
    -30% czyli od 2100 do 3600V i wszystkie urządzenia muszą pracować poprawnie.
    Aby uchronić się przed zbyt wysokim poziomem napięcia w sieci trakcyjnej stosuje
    sie zabezpieczenia nadnapieciowe, np. na lokomotywie ET42 jest ono ustawione na
    3800V.
    Czytając na tym forum "Złote myśli" niektórych dyskutantów na temat
    elektryczności dochodzę do wniosku,że na lekcjach fizyki słodko spali lub
    myśleli o niebieskich migdałach.
    Zastanówcie sie czasami nad tym co piszecie.
    Geminus





    Temat: Kolejowe dno
    Pod adresem:
    http://www.obywatel.org.pl/index.php?menu=23&msgid=1334
    ciekawy artykuł.

    Poniżej cytuję go. Jeśli autor czytuje naszą grupę, to
    pozdrawiam go.

    ------------
    Najnowszy raport Najwyższej Izby Kontroli stwierdza to, co
    widać gołym okiem - że restrukturyzacja PKP była nieudana:
    nie poprawiono w sposób znaczący kondycji finansowej
    przedsiębiorstwa oraz nie polepszono jakości usług.

    NIK stwierdza, że ostatnie 4 lata zostały na kolei de facto
    zmarnowane - jesteśmy w punkcie wyjścia, mówią autorzy
    raportu. Nie zrealizowano podstawowego celu działań
    naprawczych, czyli zahamowanie i odwrócenie trendu stałego
    pogarszania się kondycji finansowej firmy. PKP nie ma
    płynności finansowej i nie widać znaczącej poprawy kondycji
    ekonomicznej.

    NIK obarcza odpowiedzialnością za taki stan rzeczy kolejnych
    ministrów infrastruktury (Tadeusz Syryjczyk, Jerzy Widzyk,
    Marek Pol i Krzysztof Opawski), budżet państwa, samorządy
    wojewódzkie i zarząd PKP SA. Wedle NIK, nie podjęli oni
    wystarczających działań na rzecz ratowania kolei,
    ograniczając się do dotowania przejazdów pasażerskich i
    infrastruktury kolejowej, bez jednoczesnej dbałości o
    szersze działania w spółkach PKP, mogące zmienić coś na
    lepsze w dłuższej perspektywie.

    Co ważne, NIK stwierdza jednak wyraźnie, że dotacje państwa
    do kolei polskich są niewystarczające w stosunku do realnych
    potrzeb i w efekcie przyczyniają się do utrwalania stanu
    marginalizacji kolei. Autorzy raportu przypominają, że na
    dotacje do przewozów regionalnych przeznaczono teoretycznie
    500 milionów złotych w roku 2002 i 800 milionów rok później,
    ale w praktyce w obu tych latach kolei otrzymała z budżetu
    po 300 milionów złotych, a więc znacznie mniej niż się
    spodziewano. Zbyt niskie były także nakłady budżetowe na
    utrzymanie infrastruktury kolejowej, w tym - co szczególnie
    ważne z punktu widzenia rozwoju firmy - rozbudowę i
    wyposażenie przeładunkowych terminali kolejowych służących
    do obsługi transportu kombinowanego (czyli realizacji
    głoszonego od lat przez twórców "Obywatela" hasła "TIR-y na
    tory"). W stosunku do realnych potrzeb, budżet pokrył w
    latach 2001-2003 tylko nieco ponad 40 procent wydatków.
    Podobnie było z finansowaniem kolei przez samorządy
    wojewódzkie. Np. na rok 2004 założono, że samorządy przekażą
    PKP 538 milionów złotych dofinansowania, a następnie
    podpisano umowy na przekazanie tylko 295 milionów.

    Kolejnym zarzutem NIK jest stwierdzenie, że niecelowe i
    pozbawione sensu było w większości przypadków rozbicie PKP
    na szereg spółek zależnych - w praktyce poza formalną
    operacją nie przekazano im wystarczającego majątku, który
    pozwalałby na faktyczną samodzielność i konkurowanie z
    innymi podmiotami. Spółki te chcąc prowadzić działalność
    zadłużyły się, co z kolei obniżyło ich wartość.

    Przedmiotem analizy NIK było sześć spółek działających w
    ramach PKP: PKP Cargo, Polskie Linie Kolejowe, Przewozy
    Regionalne, PKP Energetyka, Telekomunikacja Kolejowa i PKP
    Informatyka. Kontrola objęła okres od 27 października 2000
    r. do 12 lutego 2004 r., ale w sierpniu 2004 przeprowadzono
    dodatkową kontrolę, aby uaktualnić wcześniejsze obserwacje i
    wnioski.

    W jednym z najbliższych numerów "Obywatela" zaprezentujemy
    dla kontrastu w jaki sposób dokonano restrukturyzacji kolei
    w Czechach i wyjaśnimy, dlaczego sytuacjach tamtejszych
    kolei jest znacznie lepsza niż w przypadku PKP.





    Temat: Dni Transportu Publicznego 2005

    | Czy w tym roku będą organizowane?

    | --
    | Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

     Â       
    PostWysłany: 2005-06-07, 16:55          Dodaj użytkownika do listy
    ignorowanych
    Odpowiedz z cytatem
    to wydaje sie bardzo fajnym pomysłem:

    24 września

    DNI TRANSPORTU PUBLICZNEGO 2005
    "Program wstępny w trakcie tworzenia i uzgodnień"

    a) Centralne miejsce imprezy Zakład Eksploatacji Tramwajów


    „Wola” w godz. 10:00

    – 18:00
    * oficjalne otwarcie Dni Transportu Publicznego o 10:00
    * zwiedzanie R-1 (zajezdni) i ZNT (Zakładu Naprawy Tramwajów) – grupy
    co 15-20
    min. z przewodnikiem
    * wystawa taboru tramwajowego (od zabytków do nowoczesnych)
    * wystawa taboru autobusowego (od zabytków do nowoczesnych)
    * wystawa taboru specjalnego Polskich Linii Kolejowych (pojazd wielofunkcyjny
    Unimog i drezyna ręczna).
    * przejazdy drezyna ręczną po wydzielonym torze prób wzdłuż ul.
    Siedmiogrodzkiej)
    * stoiska instytucji, organizacji i firm związanych z transportem
    * prezentacje instytucji, organizacji i firm w sali projekcyjnej
    * wykłady i konkursy związane z bezpieczeństwem komunikacyjnym
    * konkursy poszczególnych instytucji i firm
    * możliwość zakupu gadżetów komunikacyjnych
    * linia spacerowa obsługiwana zabytkowymi tramwajami na trasie R-1 (wyjazd)
    –
    Wolska – Towarowa – Muzeum Powstania – Kasprzaka –


    Skierniewicka – R-1 (wjazd).

    Takt zależny od frekwencji
    * tramwajowa linia specjalna – dowożąca do ZTB (historyczny tramwaj
    przegubowy)
    * autobusowa linia specjalna dowożąca do STP Kabaty od 12:30
    * orkiestra tramwajowa i chór MZA
    * mała gastronomia (opcja)
    * poczęstunek dla VIPów (opcja)
    * występy artystyczne (opcja)

    b) Zakład Torowo-Budowlany w godz. 11:00 – 16:00
    * zwiedzanie ZTB
    * wystawa taboru specjalnego
    * linia dowozowa z R-1

    c) Stacja Techniczno-Postojowa Metra w godz. 13:00 – 18:00
    * zwiedzanie w grupach co 30-45 min. STP – wejściówki na stoisku Metra
    Warszawskiego na R-1 od 10:00 do 13:00
    * dojazd autobusową linią dowozową z R-1 lub ze stacji metra Kabaty

    d) Centralna Dyspozytornia Metra w godz. 13:00 – 18:00
    * zwiedzanie w grupach co 30-45 min. CD – wejściówki na stoisku Metra
    Warszawskiego na R-1 od 10:00 do 13:00

    e) Budowa Metra 2 grupy – zwycięzcy konkursów o komunikacji w godz.
    14:00 – 15:00

    f) Zakład Eksploatacji Autobusów MZA „Redutowa” w godz. 11:00
    – 18:00
    * rozpoczęcie paradą autobusów – przejazd szykiem od najstarszego do
    najmłodszego – po jednym wozie każdego typu
    * zwiedzanie zajezdni autobusowej
    * pokazy jazdy autobusem (slalom, parkowanie itp.)
    * przejazdy autobusami CNG – pokazy i wykłady
    * pokazy obsługi warsztatowej autobusów – czyli co robi się z
    autobusem od
    zjazdu do wyjazdu
    * pokazy przystosowania autobusów do potrzeb niepełnosprawnych (przyklęk,
    prawidłowe zamocowanie wózka, jak pomagać)
    * wykłady i konkursy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (wespół z
    Policją)
    * dowóz do zajezdni specjalnymi autobusami z R-1

    25 września

    a) Dworzec Gdański w godz. 10:00 – 15:00
    * prezentacja nowoczesnego pociągu SKM
    * wystawa taboru technicznego PKP PLK i PKP Energetyka (pociąg ratunkowy,
    Unimog, drezyna „Warszawa”, drezyna ręczna)
    * pokazy SOK: tresury pasów służbowych (11:00) i technik interwencyjnych
    (13:00)
    * przejazdy drezyna ręczną i „Warszawą” po wydzielonym torze
    * wystawa lokomotyw (PKP CARGO, przewoźnicy prywatni)
    * wystawa taboru wagonowego (PKP PR, PKP IC) oraz ezt i autobusu szynowego
    (KM)
    * przejazd pociągiem SKM do Grodziska Mazowieckiego (odj. 14:30/ odj.
    powrotny z
    Grodziska Maz. ok. 18:00)
    * stoiska spółek kolejowych i organizatorów
    * prezentacja i przejazd (W-wa Gdańska – Radiowo lub Zegrze) autobusem
    szynowym
    (opcja)
    * wystawa maszyn związanych z naprawą infrastruktury kolejowej – ZNI
    (opcja)

    b) WKD - Grodzisk Mazowiecki w godz. 15:00 – 20:00
    * zwiedzanie elektrowozowni WKD
    * wystawa taboru WKD
    * zwiedzanie Muzeum WKD
    * występu artystyczne (opcja)
    * piknik
    * podsumowanie DTP i zamknięcie imprezy
    * stoiska organizatorów
    * prezentacja systemu P&R


    jak mozna pytac, skad masz takie info?


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Dni Transportu Publicznego 2005


    Czy w tym roku będą organizowane?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    PostWysłany: 2005-06-07, 16:55         Dodaj użytkownika do listy ignorowanych
    Odpowiedz z cytatem
    to wydaje sie bardzo fajnym pomysłem:

    24 września

    DNI TRANSPORTU PUBLICZNEGO 2005
    "Program wstępny w trakcie tworzenia i uzgodnień"

    a) Centralne miejsce imprezy Zakład Eksploatacji Tramwajów „Wola” w godz. 10:00
    – 18:00
    * oficjalne otwarcie Dni Transportu Publicznego o 10:00
    * zwiedzanie R-1 (zajezdni) i ZNT (Zakładu Naprawy Tramwajów) – grupy co 15-20
    min. z przewodnikiem
    * wystawa taboru tramwajowego (od zabytków do nowoczesnych)
    * wystawa taboru autobusowego (od zabytków do nowoczesnych)
    * wystawa taboru specjalnego Polskich Linii Kolejowych (pojazd wielofunkcyjny
    Unimog i drezyna ręczna).
    * przejazdy drezyna ręczną po wydzielonym torze prób wzdłuż ul. Siedmiogrodzkiej)
    * stoiska instytucji, organizacji i firm związanych z transportem
    * prezentacje instytucji, organizacji i firm w sali projekcyjnej
    * wykłady i konkursy związane z bezpieczeństwem komunikacyjnym
    * konkursy poszczególnych instytucji i firm
    * możliwość zakupu gadżetów komunikacyjnych
    * linia spacerowa obsługiwana zabytkowymi tramwajami na trasie R-1 (wyjazd) –
    Wolska – Towarowa – Muzeum Powstania – Kasprzaka – Skierniewicka – R-1 (wjazd).
    Takt zależny od frekwencji
    * tramwajowa linia specjalna – dowożąca do ZTB (historyczny tramwaj przegubowy)
    * autobusowa linia specjalna dowożąca do STP Kabaty od 12:30
    * orkiestra tramwajowa i chór MZA
    * mała gastronomia (opcja)
    * poczęstunek dla VIPów (opcja)
    * występy artystyczne (opcja)

    b) Zakład Torowo-Budowlany w godz. 11:00 – 16:00
    * zwiedzanie ZTB
    * wystawa taboru specjalnego
    * linia dowozowa z R-1

    c) Stacja Techniczno-Postojowa Metra w godz. 13:00 – 18:00
    * zwiedzanie w grupach co 30-45 min. STP – wejściówki na stoisku Metra
    Warszawskiego na R-1 od 10:00 do 13:00
    * dojazd autobusową linią dowozową z R-1 lub ze stacji metra Kabaty

    d) Centralna Dyspozytornia Metra w godz. 13:00 – 18:00
    * zwiedzanie w grupach co 30-45 min. CD – wejściówki na stoisku Metra
    Warszawskiego na R-1 od 10:00 do 13:00

    e) Budowa Metra 2 grupy – zwycięzcy konkursów o komunikacji w godz. 14:00 – 15:00

    f) Zakład Eksploatacji Autobusów MZA „Redutowa” w godz. 11:00 – 18:00
    * rozpoczęcie paradą autobusów – przejazd szykiem od najstarszego do
    najmłodszego – po jednym wozie każdego typu
    * zwiedzanie zajezdni autobusowej
    * pokazy jazdy autobusem (slalom, parkowanie itp.)
    * przejazdy autobusami CNG – pokazy i wykłady
    * pokazy obsługi warsztatowej autobusów – czyli co robi się z autobusem od
    zjazdu do wyjazdu
    * pokazy przystosowania autobusów do potrzeb niepełnosprawnych (przyklęk,
    prawidłowe zamocowanie wózka, jak pomagać)
    * wykłady i konkursy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (wespół z Policją)
    * dowóz do zajezdni specjalnymi autobusami z R-1

    25 września

    a) Dworzec Gdański w godz. 10:00 – 15:00
    * prezentacja nowoczesnego pociągu SKM
    * wystawa taboru technicznego PKP PLK i PKP Energetyka (pociąg ratunkowy,
    Unimog, drezyna „Warszawa”, drezyna ręczna)
    * pokazy SOK: tresury pasów służbowych (11:00) i technik interwencyjnych (13:00)
    * przejazdy drezyna ręczną i „Warszawą” po wydzielonym torze
    * wystawa lokomotyw (PKP CARGO, przewoźnicy prywatni)
    * wystawa taboru wagonowego (PKP PR, PKP IC) oraz ezt i autobusu szynowego (KM)
    * przejazd pociągiem SKM do Grodziska Mazowieckiego (odj. 14:30/ odj. powrotny z
    Grodziska Maz. ok. 18:00)
    * stoiska spółek kolejowych i organizatorów
    * prezentacja i przejazd (W-wa Gdańska – Radiowo lub Zegrze) autobusem szynowym
    (opcja)
    * wystawa maszyn związanych z naprawą infrastruktury kolejowej – ZNI (opcja)

    b) WKD - Grodzisk Mazowiecki w godz. 15:00 – 20:00
    * zwiedzanie elektrowozowni WKD
    * wystawa taboru WKD
    * zwiedzanie Muzeum WKD
    * występu artystyczne (opcja)
    * piknik
    * podsumowanie DTP i zamknięcie imprezy
    * stoiska organizatorów
    * prezentacja systemu P&R





    Temat: [pr]Kolej przeciąć ten węzeł...
    źródło:http://www.echo-dnia.com.pl/
    Mieszkańcy Włoszczowy chcą mieć "okno na świat"

    Wystarczy rozbudować dworzec kolejowy PKP Północ i wybudować dwa perony o
    długości około 600 metrów, żeby szybkie pociągi mogły się zatrzymywać we
    Włoszczowie. Bolączka, że nic się nie robi w tej sprawie, gryzie mieszkańców
    miasta od wielu lat.

    Właśnie w tej sprawie odbyło się w poniedziałek spotkanie przedstawicieli
    spółek kolejowych, związkowców oraz radnych miejskich i powiatowych. Przybyli
    nawet dwaj posłowie, Przemysław Gosiewski i Jerzy Polaczek z Sejmowej Komisji
    do spraw Infrastruktury. Mówili o wszystkim, tylko nie o Włoszczowie. Panowie
    nie przywieźli ze sobą konkretnych informacji odnośnie rozbudowy dworca. Ich
    zapewnienia skończyły się tylko na obietnicach, że się tym zajmą. Tymczasem
    zgromadzonych w kawiarni Domu Kultury kilkanaście osób czekało na
    optymistyczne wieści z Warszawy. Po minach widać było, że są zawiedzeni.
    - My oczekujemy, że nam panowie posłowie pomożecie, że dworzec zostanie
    wybudowany we Włoszczowie. Pomóżcie nam, zwłaszcza teraz, na etapie
    projektowania modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej, żeby
    zaprojektować też dworzec i perony we Włoszczowie. Nasze samorządy nie mają
    na to pieniędzy. Próbowały, ale na próżno. Na kolei nie widać poprawy
    finansowej. Pomóżcie nam, a my się na pewno w to zaangażujemy. Wystarczą
    tylko trzy pospieszne pociągi do Krakowa i Warszawy rano i wieczorem. Będzie
    to furtka dla młodych bezrobotnych, okno na świat nie tylko dla Włoszczowy,
    ale i całego regionu - przekonywał radny miejski Stanisław Wójcik, któremu
    sprawy kolejowe nie są obce, bo pracuje we włoszczowskiej spółce PKP
    Energetyka.
    - My jesteśmy otwarci na modernizację linii Centralnej Magistrali Kolejowej.
    Żeby powstał u was nowoczesny dworzec, potrzebna jest jeszcze konsultacja z
    generalną dyrekcją PKP. Z naszych wstępnych ustaleń wynika, że jest możliwa
    budowa dworca. Na razie nic więcej nie możemy wam obiecać, poza deklaracją.
    Więcej będziemy wiedzieć dopiero po 25 września - ucinał rozmowę poseł
    Gosiewski.
    Z kolei Jerzy Polaczek, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji do spraw
    Infrastruktury mówił, że najpierw trzeba będzie opracować studium analizy
    ekonomicznej, czy opłaca się we Włoszczowie zatrzymywać pociągi pędzące z
    prędkością ponad 200 kilometrów na godzinę. - Bez obawy, ludzie na pewno będą
    jeździli pociągami! - zapewniali zgromadzeni.
    Temat ten był poruszany jeszcze we wrześniu ubiegłego roku podczas obchodów
    30-lecia Centralnej Magistrali Kolejowej w Psarach. Wówczas zapytaliśmy
    Tadeusza Augustowskiego, dyrektora generalnego i prezesa zarządu Polskich
    Kolei Państwowych w Warszawie, jakie są szanse na wybudowanie dworca we
    Włoszczowie. - Nie neguję tego - odpowiedział. - Jest tylko jedna podstawowa
    kwestia - czy będzie klient. Prowadzone są badania przez firmę Intercity -
    stwierdził. I na tym zapewnieniu się skończyło.





    Temat: Kolej bez deficytu? To możliwe [dlugie]

    http://gielda.wp.pl/index.html?a=1&b=1&c=11&POD=3&P[numer]=6365056&P[obr]=pb&P
    [godzina]=1029&P[dzien]=22122004

    Kolej bez deficytu? To możliwe 10:29 22.12.2004
    Środa  

    Resort infrastruktury wie, jak spowodować, aby kolej w 2007 r. przestała być
    workiem bez dna. Pieniędzmi z PKP podzielą się m.in. drogowcy.
    Resort infrastruktury przesłał do uzgodnień międzyresortowych zreformowany
    program restrukturyzacji PKP do 2007 r. Grzegorz Mędza, wiceminister
    infrastruktury odpowiedzialny za kolej, zakłada, że rząd przyjmie dokument na
    początku stycznia. Jednak najważniejsze z finansowego punktu widzenia zmiany
    kolej odczuje dopiero w 2006 r.
    - Program określa nowe zasady finansowania infrastruktury kolejowej, co
    umożliwi obniżenie stawek dostępu do sieci. Najbliższe miesiące są potrzebne
    do przeprowadzenia zmian ustaw i reorganizacji w grupie PKP - podkreśla
    Grzegorz Mędza.

    Na Janosika

    Głównym źródłem kapitału na dofinansowanie kolei będzie akcyza paliwowa oraz
    środki z opłat drogowych. 30 proc. z około 15 mld zł akcyzy wpływającej do
    budżetu przeznacza się na drogi. 12 proc. tej sumy (na drogi krajowe)
    pozostaje w gestii ministra infrastruktury.
    - Proponujemy, aby ten poziom zwiększył się z 12 do 16 proc. i aby możliwe
    było przeznaczanie części kapitału na infrastrukturę kolejową. Do tej pory
    korzystały tylko drogi. W tym samym celu chcemy, aby Krajowy Fundusz Drogowy
    został przekształcony w Krajowy Fundusz Infrastruktury. Te zmiany już w 2006
    r. pozwolą przekazać na utrzymanie sieci kolejowej 400 mln zł, a w kolejnym
    roku 600 mln zł - wylicza minister Mędza.

    Taryfa za sieć, na zachętę, już w 2005 r. spadnie o 4 proc. Jeśli zarządca
    infrastruktury dostanie dofinansowanie, przez kolejne dwa lata stawki będą
    spadać o 15 proc. rocznie. Na razie mamy jedne z najwyższych w Europie. PKP
    PLK, spółka, która przejmuje od PKP SA sieć kolejową, dostała zadanie
    obniżenia kosztów przez likwidację lub sprzedaż zbędnych linii.

    Intensywne cięcie kosztów czeka też pozostałe podmioty w PKP. Zdaniem ministra
    Mędzy, możliwe jest ograniczenie w ciągu trzech lat straty operacyjnej w
    grupie z 1,1 mld zł do 100 mln zł i ograniczenie do zera 400 mln zł deficytu
    (m.in. dzięki sprzedaży 38 proc akcji Koksowni Przyjaźń). W tym czasie koszty
    mają zostać zmniejszone o 700 mln zł. Resort chce też, aby spółki PKP
    utworzyły grupę podatkową do wspólnego rozliczania się z fiskusem. Zarząd
    grupy ma natomiast dopilnować utworzenia grup kapitałowych
    (infrastrukturalnej, przewozów towarowych i pasażerskich) oraz uporządkować
    sprawy majątku i nieruchomości.

    Terapia odchudzająca

    Wbrew oczekiwaniom kolejarzy resort nie zamierza się wycofywać z
    regionalizacji przewozów pasażerskich, ale nikt nie mówi już, że spółek będzie
    tyle, ile województw. PKP Przewozy Regionalne (PKP PR) nie mogą też liczyć na
    istotne wsparcie z budżetu, ale mogą liczyć na "pomocną dłoń" państwa przy
    inwestowaniu w tabor.
    - Zakładamy, że zostaną stworzone podstawy do udzielenia gwarancji skarbu
    państwa na leasing taboru przez PKP PR. A lepsza oferta przewoźnika powinna
    skutkować zwiększeniem finansowania przez samorządy wojewódzkie, które
    odpowiadają za transport w swoich regionach - mówi wiceminister infrastruktury.

    Na 2006 i 2007 r. zaplanowano największe prywatyzacje w PKP. Cargo i
    Energetyka mogą liczyć na inwestorów finansowych, ale na różnych warunkach.
    Dla Telekomunikacji i Informatyki poszukiwani będą inwestorzy z branży.
    Inwestor strategiczny pożądany jest dla Intercity i ośmiu zakładów naprawy
    infrastruktury.

    Każdego roku program ma być aktualizowany, co akurat, przy uwzględnieniu
    przyszłorocznych wyborów parlamentarnych, jest niemal pewne.

    Katarzyna Kozińska

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 99 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.