Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Energetyka plTemat: Dzień Kolejarza i bony świąteczne Poznań: „KATARZYNKI 2008” W dniu 23 listopada 2008 roku z okazji „Dnia Kolejarza” zostanie uruchomiony specjalny pociąg obsługiwany autobusem szynowym SA132 według rozkładu: Poznań Gł. 9.30 Poznań Dębina 9.35 Poznań Starołęka 9.38 Poznań Franowo (lokomotywownia) 10.00 Poznań Franowo (lokomotywownia) 11.25 Poznań Starołęka 11.47 Poznań Dębina 11.50 Poznań Gł. 11.55 Na terenie lokomotywowni Franowo zorganizowana zostanie w godzinach 10:00 - 16:00 wystawa taboru kolejowego w której udział wezmą: - lokomotywy elektryczne i spalinowe (PKP Cargo) - m.in. nowoczesna EU43 - lokomotywa parowa Tr5-65 z parowozowni Wolsztyn (PKP Cargo) - możliwość przejażdżki w budce maszynisty na krótkiej trasie - dźwig EDK2000 (PKP PLK) - samochód ratowniczy UNISTAR (PKP PLK) - pług odśnieżny typu 411S (PKP PLK) - autobus szynowy SA132 (PKP PR) - wagon pasażerski klasy 2 typu Z2a (PKP Intercity) - pociąg sieciowy (PKP Energetyka) - specjalistyczny pojazd drogowo-szynowy 4 AXE (PKP Energetyka) - drezyny ręczne z parowozowni w Wolsztynie (TPWP) Poza tym na terenie miasta udostępnione zostaną w godzinach 11:00 do 17:00 dla zwiedzających: - Izba Pamięci na Alei Niepodległości 8 - Zajezdnia Autobusowa przy ul. Pustej - Zajezdnia tramwajowa przy ul. Gajowej Od godziny 13.00 między zajezdnią tramwajową przy ul. Gajowej a autobusową przy ul. Pustej uruchomiona zostanie specjalna linia tramwajowa obsługiwana zabytkowymi tramwajami, natomiast między zajezdnią autobusową przy ul. Pustej a lokomotywownią na Franowie linia autobusowa obsługiwana historycznymi autobusami. Szczegóły na: www.kmps.org.pl Organizatorzy: PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. PKP CARGO S.A. PKP PLK S.A. Oddział Regionalny w Poznaniu PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu PKP INTERCITY S.A. PKP Energetyka sp. z o.o. Zakład Zachodni w Poznaniu PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu MPK Poznań Klub Miłośników Pojazdów Szynowych Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni Źródło: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą! Można przypuszczać, że rodzina Wachów od dawna żyje z PKP. Nie przypadkiem firma EL-IN działa w branży, w której prezes Wach działa od początku swojej pracy w PKP, czyli w kolejowej elektroenergetyce. Przepraszam, że cytuję samą siebie, ale mam coś na potwierdzenie moich słów! To, że rodzina prezesa Wacha robi interesy z "formalnie niezależną spółką" (tzn. z PKP PLK) to jeszcze nic przy tym, że dawniej jego brat wygrywał przetargi, gdy Wach zarządzał energetyką kolejową! Oto dowód: http://stare-www.uzp.gov.pl/biulety/2001/156/156_8793.html Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 156 z dnia 18.09.01 Pozycja 58793 OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA PKP S.A. Zakład Elektroenergetyki Kolejowej, 08-110 Siedlce, woj. mazowieckie, ul. Składowa 59, tel. (025) 6433373, fax (025) 6433471, informuje o wyniku postępowania na przebudowę linii LPN PT Tarczyn - PT Mszczonów, ogłoszonego w BZP nr 102/01, poz. 38492. Złożonych ofert: 5, z czego odrzucono lub zwrócono bez rozpatrywania 0. Cena najtańszej oferty wyniosła 159 477,37 zł, najdroższej - 369 238,01 zł. Wybrano ofertę firmy: Przedsiębiorstwo Wielozakładowe "El-In" T. Wach D. Wach A. Marat, 96-100 Skierniewice, ul. Kościuszki 8, tel. (046) 8332757, fax (046) 8332508. Cena oferty - 171 407,42 zł. Wtedy jeszcze nie było spółki PKP Energetyka, ta powstała 1 października 2001 roku i Wach został jej pierwszym prezesem (do 2004 r.), wcześniej był dyrektorem pionu energetyki w Dyrekcji Generalnej PKP, któremu podlegały oddziały zasilania elektroenergetycznego. Do 1990 r. naczelnikiem oddziału w Siedlcach (późniejszy zakład elektroenergetyki kolejowej) był Krzysztof Tchórzewski (obecnie poseł PiS), który potem rzucił się w wir polityki i został wojewodą siedleckim. W listopadzie 2001 r. Tchórzewski został członkiem zarządu PKP Energetyki (Wach przygarnął go po przegranych wyborach) i teoretycznie jest nim do dziś, bo jedynie został urlopowany na czas pełnienia mandatu posła. Tajemnicą poliszynela jest, że to m.in. Tchórzewski pociąga za kolejowe sznurki... PS. W 2006 roku w plebiscycie "Człowiek roku - przyjaciel kolei" kapituła konkursu pod przewodnictwem Wacha (prezes PKP S.A.), Celińskiego (prezes PKP PLK) i Klimkiewicza (prezes ZDG "TOR", były dyrektor WARS-u), w kategorii polityk roku uhonorowała... no kogo? Oczywiście Tchórzewskiego! Rok później w kategorii menadżer roku laureatem konkursu został... no kto? Tadeusz Skobel, prezes PKP Energetyki, kolega Wacha i Tchórzewskiego. Nawet tu jest kumoterstwo! Temat: Dni Techniki Kolejowej 2009 PROGRAM DNI TECHNIKI KOLEJOWEJ we Wrocławiu 6 CZERWCA 2009r. 6 czerwca (sobota) w godz 10:00 - 17:00 • Wystawa taboru kolejowego (peron V, tor 9 i 10): - zmodernizowana lokomotywa EP-07 oraz wagon bezprzedziałowy klasy I - PKP Intercity S.A. Zakład Zachodni w Poznaniu, - dźwig EDK 1000 - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu, - zmodernizowana lokomotywa ET 22, lokomotywa spalinowa SM 42 - PKP Cargo S.A. Dolnośląski Zakład Spółki, - pociąg pogotowia sieciowego - PKP Energetyka S.A. Zakład Dolnośląski, - wagony towarowe RETRO - Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu. • Stoiska promocyjno-informacyjne współorganizatorów (peron V): - Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o. Zakład Wrocław, - PKP Intercity S.A. Zakład Zachodni w Poznaniu, - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu, - PKP Energetyka S.A. Zakład Dolnośląski, - Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu. • Zwiedzanie nastawni WGA (wycieczki po 10 osób) - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu. • wystawa zdjęć z modernizacji linii kolejowych na terenie Dolnego Śląska (peron V) - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu. • Prezentacja broni oraz sprzętu pomocniczego (peron V) - Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei we Wrocławiu. Organizatorzy: PKP Intercity S.A. Zakład Zachodni w Poznaniu, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu, PKP Zakład Linii Kolejowych S.A. we Wrocławiu, PKP Cargo S.A. Dolnośląski Zakład Spółki, PKP Energetyka S.A. Zakład Dolnośląski, Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei we Wrocławiu, Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o. Zakład Wrocław. Temat: Wystawy. prelekcje PROGRAM DNI TECHNIKI KOLEJOWEJ w Gliwicach 13-15. 06. 2008 r. 13 czerwca (piątek) peron I stacji Gliwice: 900 - 1700 - prezentacja taboru kolejowego (zmodernizowany ze środków SPOT Elektryczny Zespół Trakcyjny, lokomotywa elektryczna serii ET-22 oraz spalinowa serii SM 31, dźwig kolejowy EDK-300, nowoczesny pociąg pogotowia sieciowego, drezyna pogotowia technicznego, parowóz "pod parą"), - prezentacja samochodu pomiarowego do lokalizacji uszkodzeń kabli, - wystawa modeli taboru kolejowego p. Kubickiego, - prezentacja spółek Grupy PKP W tym dniu organizatorzy serdecznie zapraszają dzieci oraz młodzież do zwiedzania wnętrz taboru. 14 czerwca (sobota) peron I stacji Gliwice: 900 - 1700 - prezentacja taboru kolejowego (zmodernizowany ze środków SPOT Elektryczny Zespół Trakcyjny, lokomotywa elektryczna serii ET-22 oraz spalinowa serii SM 31, dźwig kolejowy EDK-300, nowoczesny pociąg pogotowia sieciowego, drezyna pogotowia technicznego, parowóz "pod parą"), - prezentacja samochodu pomiarowego do lokalizacji uszkodzeń kabli, - wystawa modeli taboru kolejowego p. Kubickiego, - prezentacja Spółek Grupy PKP 15 czerwca (niedziela) peron I stacji Gliwice: 900 -1700 - prezentacja taboru kolejowego (zmodernizowany ze środków SPOT Elektryczny Zespół Trakcyjny, lokomotywa elektryczna serii ET-22 oraz spalinowa serii SM 31, dźwig kolejowy EDK-300, nowoczesny pociąg pogotowia sieciowego, drezyna pogotowia technicznego, parowóz "pod parą"), - prezentacja samochodu pomiarowego do lokalizacji uszkodzeń kabli, - wystawa modeli taboru kolejowego p. Kubickiego, - stoiska patronackie oraz prezentacje multimedialne Zakładów grupy PKP oraz zaproszonych firm 1000 -1200 - plac przed dworcem kolejowym - pokazy walk obronnych i technik interwencyjnych oraz tresury psów przez funkcjonariuszy SOK. 13-15.06 Prezentacje Spółek Grupy PKP - istnieje możliwość indywidualnego zwiedzania najnowszej sieci PKP na Nastawni Zdalnego Sterowania w Gliwicach Spółki PKP Energetyka przy ul. Zabrskiej 41 po uprzednim zgłoszeniu te. 032 719 44 77. źródło: http://www.pkp.pl/node/1763 Temat: Dni Techniki Kolejowej W ramach Dni Techniki Kolejowej będzie można trochę sobie w Gdyni pooglądać: GDYNIA 16.06.2007 r., godz. 10.00 – 17.00 17.06.2007 r., godz. 10.00 – 16.00 · Gdynia Gł. Osobowa – tor stacyjny nr 7 i przyległe bezpośrednio do niego dwa perony 4 i 5 – wystawa taboru kolejowego; stacja Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych planuje wystawienie wagonu salonowego (prezentacje filmów przy współudziale Stowarzyszenia Miłośników Kolei, Telekomunikacji Kolejowej Sp. z o.o.) oraz autobusu szynowego SA 103; wycieczki (przejazd autobusem szynowym SA 103 oraz EZT SKM) w obrębie węzła gdyńskiego połączone ze zwiedzaniem stacji towarowej Gdynia Port, lokomotywowni gdyńskiej, stacji postojowej SKM Gdynia Cisowa oraz stacji Gdynia Główna Osobowa · Przewozy Regionalne Gdynia przeprowadzą kampanię informacyjno-promocyjną oferty przewozowej i taryfowej, organizując odpowiednio oznakowane stanowiska promocyjne w wystawianym taborze oraz na peronach stacji · Gdynia Główna Osobowa – tor 7: Ř pociąg sieciowy MTW 100 Ř wystawa taboru – BZG wystawi wagon barowy w wersji "kawaiarenka" z obsługą, czynną kuchnią i bufetem, jeden wagon 111Arow (zmodernizowany rowerowy) lub konferencyjny Ř ekspozycja wydawnictw reklamowych – namiot na peronie 5, ekspozycja wspólnie z WARS S.A. · w sali konferencyjnej IZ – wystawa modeli, wystawa zbiorów kolejowych, zdjęć, giełda hobbystyczna, · 17.06.2007 r. – co 2 godz. wyjazd pociągu nadzwyczajnego w relacjach: Ř jednsotką SKM – Gdynia Gł. – Gdynia Cisowa – do hali napraw, zwiedzanie Ř autobusem szynowym PR – Gdynia Gł. – Gdynia Chylonia – Gdynia Port GPD (tzw. "Berta" – pokaz rozrządu grawitacyjnego wagonów towarowych hamowanych ETH) – Gdynia Grabówek Lokomotywownia (zwiedzanie lokomotywowni) – Gdynia Główna przez GPW · Gdynia Gł. – zwiedzanie SKD (Dyspozytury SKM) oraz nastawni dysponującej GO pod opieką przewodnika Organizatorzy: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., PKP Energetyka sp. z o.o., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Na podst. http://www.pkp.pl/node/829 Temat: Tanie bilety drogo kosztują PKP żródło: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3219128.html Tanie bilety drogo kosztują PKP Regionalne pociągi nie mają szczęścia do finansowania. Najpierw za mało Fot. Wojciech Surdziel / AG Leszek Baj 17-03-2006 , ostatnia aktualizacja 17-03-2006 20:47 PKP Przewozy Regionalne nie dostaną szybko od państwa całości z obiecanych W latach 2002-03 z powodu trudnej sytuacji budżetowej PKP PR, PKP InterCity, Dlaczego? Bo mają one pochodzić z tworzonego właśnie Funduszu Kolejowego, Co to oznacza dla PKP PR i całej Grupy PKP? Firma może nie być w stanie Na razie spółka dostała zaliczki od samorządów na finansowanie przewozów Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą! W świetle zebranych informacji proponuję, aby minister infrastruktury Cezary Grabarczyk wystąpił do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenie kontroli zamówień udzielanych przez PKP PLK na rzecz spółki KOMBUD Radom, lub w których wyżej wymieniona spółka była podwykonawcą. W radzie nadzorczej spółki KOMBUD zasiada syn prezesa UTK Krystyn Jarosiewicz, który do sierpnia br. pracował w centrali PKP S.A. (wcześniej był naczelnikiem wydziału Marketingu i Umów w PKP SKM). Młody Jarosiewicz musiał odejść z PKP S.A. gdy wyszło na jaw, że dorabia w radzie nadzorczej spółki KOMBUD, która dostawała zlecenia od PKP (PLK, Energetyka, SKM, LHS). Jeśli myślicie, że Krystyn Jarosiewicz po takim skandalu nie ma już nic wspólnego z PKP to jesteście w błędzie! Syn prezesa UTK pracuje teraz w PKP Informatyce na stanowisku dyrektora biura ekonomicznego! Jak to możliwe? To proste... Wiesław Jarosiewicz zanim został prezesem Urzędu Transportu Kolejowego, był członkiem zarządu PKP Informatyki. Dlatego gdy Jarosiewicz (już jako prezes UTK) podpisał bez przetargu z PKP Informatyką umowę na obsługę informatyczną UTK, nikogo to nie zdziwiło. Gdy jego syn wyleciał z PKP S.A. bez problemu załatwił mu fuchę w PKP Informatyce, która na lewo dostała kontrakt od UTK. Prezes Jarosiewicz udzielił zlecenia kolejowej spółce łamiąc ustawę o zamówieniach publicznych! Do Ministerstwa Infrastruktury dotarły w tej sprawie stosy donosów, więc minister Grabarczyk chcąc nie chcąc musiał zarządzić kontrolę w UTK: http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/kontrole/transport_kolejowy/utk_2008 Prezes UTK to bliski kolega prezesa Wacha i innych notabli z PKP. Trzeba skontrolować, czy firmy El-In i KOMBUD nie uczestniczyły razem w zadaniach dla PKP PLK. Warto też sprawdzić kto lobbował za tym, aby w 2006 roku powołano Jarosiewicza na prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. PS. W redakcyjnym gronie zastanawialiśmy się dlaczego, odkąd wyszła na jaw afera z El-In, ktoś z radomskiego KOMBUDU nieustannie monitoruje nasze forum, a konkretnie ten temat. Jak się okazuje zainteresowanie władz KOMBUDU nie jest przypadkowe... Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą! RMF FM nic nowego nie odkryło. Pisałam już o tym na forum 6 października: W radzie nadzorczej spółki KOMBUD zasiada syn prezesa UTK Krystyn Jarosiewicz, który do sierpnia br. pracował w centrali PKP S.A. (wcześniej był naczelnikiem wydziału Marketingu i Umów w PKP SKM). Młody Jarosiewicz musiał odejść z PKP S.A. gdy wyszło na jaw, że dorabia w radzie nadzorczej spółki KOMBUD, która dostawała zlecenia od PKP (PLK, Energetyka, SKM, LHS). Jeśli myślicie, że Krystyn Jarosiewicz po takim skandalu nie ma już nic wspólnego z PKP to jesteście w błędzie! Syn prezesa UTK pracuje teraz w PKP Informatyce na stanowisku dyrektora biura ekonomicznego! Jak to możliwe? To proste... Wiesław Jarosiewicz zanim został prezesem Urzędu Transportu Kolejowego, był członkiem zarządu PKP Informatyki. Dlatego gdy Jarosiewicz (już jako prezes UTK) podpisał bez przetargu z PKP Informatyką umowę na obsługę informatyczną UTK, nikogo to nie zdziwiło. Gdy jego syn wyleciał z PKP S.A. bez problemu załatwił mu fuchę w PKP Informatyce, która na lewo dostała kontrakt od UTK. Prezes Jarosiewicz udzielił zlecenia kolejowej spółce łamiąc ustawę o zamówieniach publicznych! Do Ministerstwa Infrastruktury dotarły w tej sprawie stosy donosów, więc minister Grabarczyk chcąc nie chcąc musiał zarządzić kontrolę w UTK: http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/kontrole/transport_kolejowy/utk_2008 Jednak wachowskie EL-IN oraz to o czym donosi RMF FM o Jarosiewiczach to mały pikuś! Odkryłam prawdziwą sieć powiązań różnych spółek i spółeczek, które żerują na PKP (tzn. "wygrywają" przetargi lub wykonują prace na rzecz PKP jako podwykonawcy). W zarządach i radach nadzorczych tych spółek zasiadają byli kolejowi dygnitarze oraz rodziny byłych jak i obecnych decydentów PKP. To wszystko jest tak zawiłe, że zależności przedstawię w formie graficznej. Jestem jeszcze na etapie gromadzenia materiału, który po opracowaniu opublikuję na forum. Temat: Wolsztyn Experience 9.02.2007 1. Zmienić stosunek PKP - proponuję zapoznać się ze stroną PSMK i w zakładce sprawdzić sponsorów: PKP Cargo: "PKP Cargo" jest sponsorem renowacji kilku zabytkowych pojazdów szynowych, w tym pomnika techniki: parowozu OKl27-10 z kolekcji Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei. "PKP Cargo" jest Głównym Sponsorem organizowanych w 2005r. przez PSMK obchodów "160-lecia Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeński PKP Energetyka: "PKP Energetyka" systematycznie wspiera renowację i odbudowę zabytkowych pojazdów szynowych z kolekcji Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei. Widać, że PKP traktuje PSMK jako konkurencję. 2. "Ceny dzierżaw terenu..." znów odsyłam do strony PSMK, a dokładniej, jak by się komuś nie chciało szukać: "Dopiero 8 listopada 2002 roku PSMK stało się pełnoprawnym właścicielem zasadniczej części kompleksu byłej skierniewickiej parowozowni." Prawny właściciel płaci za dzierżawę? Komu sobie...? Zmienić ustawę i zwiększyć kompetencje użędników, żeby stowarzyszenia nie kisiły się we własnym sosie i "wypłyęły" na szerokie wody, co ma jedno do drugiego? Pozdrawiam St PS. Piszę o PSMK dlatego, ze wszystkie informacje potrzebne do zbicia argumentów Kolegi znajdują się na stonie internetowej, a Kolega pisał o PSMK. Mam prośbę, do Stasika aby dokładnie popatrzył na to co dzieje się nie tylko w PSMK. Oni nie są jedymy skansenem w Polsce. PSMK ma swój teren a np inne skanseny nie mają. Nie przykładaj jednej miary do wszystkich skansenów. W przypadku sponsorów to PKP CARGO nie zasponsoruje działań np. w TOZK.... Dla przykładu zainteresowałbyś się tematem szerzej. Np. w Pyskowicach mamy problem z przejęciem hali wachlarzowej, która zapadła się 2006 roku, a do dziś PKP Nieruchomości z Katowic nie zrobiły nic aby ratować ponad 100 letni zabytek. Co Ty na to? Od 10 lat prowadzone są starania o przejęcie obiektów wraz z parowozownią i się nie da... Może teraz mnie zrozumiesz? Temat: Kurnik (Stróże) i cztery małopolskie i nne stacje bez prądu http://info.onet.pl/904178,10,item.html Krakowski Zakład Energetyczny wyłączył prąd dla sieci PKP Zakład Energetyczny w Krakowie SA (ZEK) wstrzymał w poniedziałek Wyjaśniła, że powodem tej decyzji są długi spółki PKP Energetyka Dodała, że jeśli PKP nie zacznie spłacać długu, ZEG zapowiada na Odłączone w poniedziałek punkty trakcyjne znajdują się w Groń powiedziała, że decyzja wstrzymania dostaw prądu do punktów "Spółka kolejowa deklarowała, że wpłaty mogą nastąpić pod koniec Jak poinformowała PAP rzecznik Małopolskiego Zakładu Przewozów "Na odcinkach pozbawionych prądu zastosowaliśmy zastępczy tabor Krakowski zakład energetyczny już wcześniej wstrzymywał dostawy Temat: Więcej pasażerów, lepsze wyniki finansowe http://wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=07&nr=19&art=02 Więcej pasażerów, lepsze wyniki finansowe Przewozy pasażerów i ładunków Dzięki podjęciu przez rząd i Ministra Transportu Jerzego Polaczka programu modernizacji infrastruktury i inwestycji w tabor wzrosła punktualność i jakość przewozów pasażerskich, dzięki temu w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2007 roku przewoźnicy Grupy PKP przewieźli ponad 111 milionów pasażerów, o ponad 1 milion pasażerów więcej niż w tym samym czasie zeszłego roku. Więcej klientów mieli wszyscy przewoźnicy Grupy PKP. Z usług przewoźników skorzystało 111,4 mln pasażerów. W 2006 roku pociągami Grupy PKP przejechało 110,1 mln. 0,3 mln więcej klientów miały „PKP Przewozy Regionalne”, 0,5 mln więcej miały „PKP Intercity” i 0,5 mln więcej osób przewiozła „PKP SKM w Trójmieście”. To już drugi rok po 1989 roku, w którym rośnie liczba pasażerów pociągów PKP w Polsce. W zeszłym roku liczba klientów wzrosła o 1,2 mln. Realizacja „Strategii dla transportu kolejowego” opracowanej przez Ministerstwo Transportu spowodowała, iż wynik finansowy netto spółek konsolidowanych Grupy PKP jest po pierwszym półroczu lepszy niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Lepszy wynik finansowy, to efekt większych przychodów, szczególnie przewoźników pasażerskich i towarowych, i lepszej kondycji finansowej większości spółek Grupy. Swój wynik finansowy poprawiło dziesięć spółek Grupy PKP na jedenaście firm. Dziesięć spółek Grupy PKP: „PKP Przewozy Regionalne”, „PKP Intercity”, „PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście”, „PKP Warszawska Kolej Dojazdowa” (spółka w trakcie prywatyzacji), „PKP CARGO” i „PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa”, „PKP Polskie Linie Kolejowe”, „PKP Energetyka”, PKP SA i „PKP Informatyka” miało dodatni wynik finansowy. Stratę zanotowała jedna spółka: „Telekomunikacja Kolejowa”. Zgodnie z celami postawionymi przez Ministra Transport Jerzego Polaczka Grupa PKP zamierza zamknąć 2007 rok najlepszym w historii wynikiem finansowym i przychodami większymi niż w zeszłym roku. Michał Wrzosek Rzecznik Prasowy PKP SA źródło: Wolna Droga Temat: [PR] Usamorządowienie PKP PR - Dziękuję, postoję. http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=8323 Usamorządowienie pod górkę Lokomotywy bez maszynistów, tabor z okrojonym zapleczem. Tak wygląda usamorządowienie kolei według PKP. Samorządowcy coraz mniej przychylnym okiem patrzą na projekt usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne. resort infrastruktury obiecywał, że odda im oddłużoną spółkę, wyposażoną w niezbędny tabor i majątek. Na razie są to jednak puste deklaracje. Wiano, jakie dostaną PKP PR, prezentuje się bowiem dość skromnie. Przewoźnik będzie miał własne lokomotywy, lecz tylko spalinowe, na dodatek bez maszynistów, których nadal będzie wynajmował od PKP Cargo. W spółce znajdzie się też tylko niewielka część zaplecza technicznego (reszta wraz z przewozami międzywojewódzkimi przejdzie do PKP Intercity), a z nieruchomości niektóre województwa przejmą tylko biurowce regionalnych dyrekcji PKP PR. Nie ma też mowy o przekazaniu samorządom lokalnych linii kolejowych. - Większość usług PKP PR będą musiały zlecać spółkom z grupy PKP. Z naszych Spółka będzie kupować energię od PKP Energetyka, ustalać rozkład jazdy z PKP Samorządowcy obawiają się, że głównym beneficjentem zmian będą PKP, które Dzisiaj w Szczecinie zbiera się Konwent Marszałków Województw RP, który ma Temat: Usamorządowienie Przewozów Regionalnych Lokomotywy bez maszynistów, tabor z okrojonym zapleczem. Tak wygląda usamorządowienie kolei według PKP. Samorządowcy coraz mniej przychylnym okiem patrzą na projekt usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne. resort infrastruktury obiecywał, że odda im oddłużoną spółkę, wyposażoną w niezbędny tabor i majątek. Na razie są to jednak puste deklaracje. Wiano, jakie dostaną PKP PR, prezentuje się bowiem dość skromnie. Przewoźnik będzie miał własne lokomotywy, lecz tylko spalinowe, na dodatek bez maszynistów, których nadal będzie wynajmował od PKP Cargo. W spółce znajdzie się też tylko niewielka część zaplecza technicznego (reszta wraz z przewozami międzywojewódzkimi przejdzie do PKP Intercity), a z nieruchomości niektóre województwa przejmą tylko biurowce regionalnych dyrekcji PKP PR. Nie ma też mowy o przekazaniu samorządom lokalnych linii kolejowych. - Większość usług PKP PR będą musiały zlecać spółkom z grupy PKP. Z naszych wyliczeń wynika, że samorządy, jako właściciel przewoźnika, miałyby wpływ tylko na niewielki procent całości kosztów. Reszta - to koszty stałe - mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor departamentu infrastruktury w kujawsko-pomorskim urzędzie marszałkowskim. Spółka będzie kupować energię od PKP Energetyka, ustalać rozkład jazdy z PKP PLK i płacić jej za użytkowanie linii kolejowych. Rachunek będzie dłuższy: PKP PR za maszynistów zapłacą PKP Cargo, za naprawy rewizyjne i przygotowanie pociągów do drogi - PKP, a za sprzedaż biletów spółce PKP Kasy Biletowe, którą chcą powołać koleje państwowe. Samorządowcy obawiają się, że głównym beneficjentem zmian będą PKP, które pozbędą się zbędnego balastu, same zaś dostaną niewiele wartą spółkę z nadmiernie rozbudowaną załogą. Co ciekawe, chociaż projekt usamorządowienia firmuje resort infrastruktury, wygląda na to, że w rzeczywistości prowadzi go kolej. Samorządy piszą pisma adresowane do resortu, a odpowiada na nie centrala PKP. Dzisiaj w Szczecinie zbiera się Konwent Marszałków Województw RP, który ma zająć się m.in. usamorządowieniem PKP PR. Dyskusja może być gorąca. Dotarliśmy do projektu stanowiska konwentu w sprawie przejęcia PKP PR przez samorządy, które utrzymywany jest w tonie ultymatywnym. Województwa domagają się pełnego oddłużenia przekazywanej im spółki, pieniędzy na inwestycje i modernizacje, wyposażenia PKP PR w niezbędny majątek oraz tabor. "Niespełnienie powyższych warunków spowoduje bezwzględne wycofanie wcześniejszego pozytywnego stanowiska konwentu w sprawie usamorządowienia". www.rynek-kolejowy.pl Temat: Czeka nas kolejowy raj? Witam. W srode w Telexpresie uslyszalem, ze spolka corka PKP zajmujaca sie energetyka sprzedaje prad ludziom mieszkajacym nieopodal kolejowych linii sredniego napiecia. PKP ma oferte lepsza od zakladu energetycznego, i to mimo, ze PKP kupuje prad wlasnie od energetyki. No i PKP ma z tego kase. Czy przebranzowienie sie na sprzedawce energii to jedyna szansa przetrwania Wieczorem w srode w TVP3 z Poznania byl material zaczynajacy sie od: Co ciekawe jest tam mowa o remoncie torow i przywroceniu ruchu pasazerskiego Czy to wszystko to tylko deklaracje? Czas pokaze. I wreszcie w czw. w Panoramie podano, ze na Dolnym Slasku samorzadowcy nie Czy czeka nas kolejowy raj z wyremontowanymi torami, nowoczesnymi PS: Sorki, jak juz o tym bylo na grupie. pozdr Temat: Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h Początek remontu odcinka Pruszcz-Szymankowo W czwartek 26 lutego rozpoczyna się remont odcinka Pruszcz-Tczew-Szymankowo - jest to fragment magistrali E-65 Warszawa-Gdynia, przebudowywanej w związku z przygotowaniami do Euro 2012. W związku z tym, pasażerscy przewoźnicy zostali zmuszeni do zmiany rozkładów swoich pociągów. Największe zmiany dotkną PKP Przewozy Regionalne. PKP PR musiały podjąć decyzję o odwołaniu trzech pociągów: dwóch w relacji Malbork-Gdynia (odj. 5.06 i 7.37) oraz Tczew-Malbork (odj. 8.33). Pociąg Gdynia-Malbork (odj. 15.07) został skrócony do Tczewa. Zmiany dotknęły jeszcze pięć innych pociągów: czterem zmodyfikowano rozkład jazdy, dwóm wyznaczono dodatkowe postoje, w przypadku jednego, kursującego od poniedziałku do piątku, zaplanowano dodatkowe kursy w sobotę. Z naszych informacji wynika, że zarówno PKP PR, jak i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego chciały by nie doszło do cięć, jednak przedstawiciele PKP PLK stwierdzili, że ograniczeń w związku z remontem nie da się uniknąć. Zmiany w rozkładzie objęły wszystkie osiem par pociągów SKM kursujących pomiędzy Gdańskiem Gł. i Tczewem. Są to jednak wyłącznie zmiany minutowe (kilka, kilkanaście minut; wszystkie SKM-ki z Tczewa w kierunku Gdańska odjeżdżają wcześniej niż w pierwotnym rozkładzie). Zmiany minutowe w związku z pracami między Pruszczem i Szymankowem zapowiadała spółka PKP Intercity, jednak na razie ich nie opublikowała. Pociągi PKP IC pomiędzy Warszawą i Trójmiastem i tak kursują ze znacznymi zmianami w rozkładzie (w przypadku niektórych pociągów dochodzących nawet do godziny), związanymi z modernizacją linii E-65 prowadzoną na terenie Mazowsza. Korektę rozkładu swoich pociągów, skomunikowanych ze składami do i z Trójmiasta, musiała dokonać także Arriva, prowadząca ruch na linii Malbork-Grudziądz-Toruń. Prywatny przewoźnik dokonał korekt rozkładów dziewięciu pociągów: część z nich kursuje wcześniej, część później niż zakłada podstawowy rozkład. 28-kilometrowy odcinek Pruszcz-Szymankowo zmodernizuje konsorcjum, na czele którego stoi PKP Energetyka. Wartość prac objętych umową wynosi 250 222 903,40 euro netto, czyli 305 271 942 euro brutto. Kontrakt przewiduje prócz wymiany torów także gruntowną modernizację stacji w Tczewie i Pszczółkach (w tym remont peronów i dojść do nich), remont zabytkowego mostu kolejowego w Tczewie, wymianę sieci trakcyjnej i rozbudowę systemu srk. Prace mają zostać wykonane do 15 grudnia 2010 r. (źródło: Paweł Rydzyński, 24 marca 2009) http://www.rynek-kolejowy.pl/11113/Pocz%25B1tek%2Bremontu%2Bodcinka%2BPruszcz%2BSzymankowo.htm Temat: Dni techniki kolejowej w Bydgoszczy Dużymi krokami zbliżają się trzecie Dni Techniki Kolejowej - coroczna ogólnopolska impreza, która odbędzie się 5 - 6 czerwca 2009 roku. W tych dniach tysiące mieszkańców największych miast Polski będą mogli zobaczyć nowe pociągi, miejsca i urządzenia na co dzień niedostępne dla zwykłych śmiertelników. (...) Bydgoszcz 6 CZERWCA 2009 r. 10:00 - Inauguracja III edycji Dni Techniki Kolejowej 10:00-17:00 - Wystawa sprzętu technicznego na stacji Bydgoszcz Główna: - samobieżny pociąg sieciowy typu WM-15P.00/H, szynowo-drogowy pojazd pomocniczy 4-AXE do naprawy oraz konserwacji sieci trakcyjnej, PKP Energetyka Sp. z o.o. - peron 4A, - ET-22, ST-44, SM-42, węglarka budowy specjalnej serii Fas typu DUMPKAR, wagon z otwieranym dachem serii Tadds typu 430 S - PKP CARGO S.A. - peron 4A, - zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny serii EN57 SPOT oraz autobus szynowy SA106 PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o. - peron 3A; - EU07, wagon sypialny, wagon rowerowy typu 111Arow âPKP Intercity S.A. (w wagonie wystawa prac artystów amatorów oraz pokaz tablicy świetlnej dla informowania podróżnych) âperon 3A - Zwiedzanie Izby Tradycji Kolejowej, - Zwiedzanie âźPociągu Papieskiegoâ, - peron 1, - Prezentacja makiety w Laboratorium Techniki Ruchu, - Zwiedzanie nastawni BGA i posterunków ruchu Bydgoszcz Główna, - Zwiedzanie nastawni komputerowej Bydgoszcz Leśna. 11:30-14:30 - Przejazd zmodernizowanym elektrycznym zespołem trakcyjnym EN57 SPOT ze stacji Bydgoszcz Główna do stacji Bydgoszcz Wschód wraz z postojem na stacji Bydgoszcz Leśna i zwiedzanie nastawni komputerowo-przekaźnikowej, - Przejazd od stacji Bydgoszcz Wschód do stacji Bydgoszcz Główna przez Bydgoszcz Emilianowo i Nową Wieś Wielką z postojem obok miejsca robót torowych i pokaz nowoczesnych urządzeń naprawy kolejowej infrastruktury drogowej oraz wagi do ważenia lokomotyw. 10:00-16:00 - Pokaz sprawności działań funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, - Pokaz badania DNA techniką mikrocząsteczek na metalu. (...) Źródło: http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=24936 Temat: Warszawa-Łódź: pociągi nie pojadą 140 Modernizacja odcinka Skierniewice - Łódź Widzew: Trochę liczb Realizując modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź na odcinku Skierniewice - Łódź Widzew (etap I), podjęto 156 decyzji administracyjnych, wykonano cztery kontrakty, przy czym zatrudnione zostały aż 44 firmy. Dane przedstawione przez PKP PLK pokazują ogrom pracy wykonany przy modernizacji tego stosunkowo krótkiego odcinka. Jak podali przedstawiciele spółki na niedawnym spotkaniu z dziennikarzami, na modernizację wydano 931,8 mln zł. 75 proc. tych funduszy pochodziło ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a pozostałe 25 proc. z budżetu państwa. Realizacja zajęła 26 miesięcy - od 19 kwietnia 2006 r. (roboty rozpoczęto 11 lipca 2006 r.) do 15 czerwca 2008 r. W ramach projektu realizowane były cztery podstawowe kontrakty: * na nadzór i zarządzanie projektem * na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Skierniewice - Koluszki * na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Koluszki - Łódź Widzew * na zaprojektowanie i wykonanie instalacji srk - LCS Koluszki. Wydano 156 decyzji administracyjnych: 15 sztuk decyzjo lokalizacyjnych, 34 pozwolenia na budowę, 41 zgłoszeń na realizację robót, 22 pozwolenia wodno-prawne, 2 decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych, 42 pozwolenia na użytkowanie. Ilość opracowań projektowych to 851 sztuk, w tym: 34 komplety projektów budowlanych wielobranżowych i 817 projektów wykonawczych. Zmodernizowano 62,8 linii dwutorowej plus tory stacyjne (razem 142,4 km torów), 160 rozjazdów wraz z napędami, przewieziono za pomocą 520 pociągów wahadłowych 625 tys. ton kruszywa. Szyny wykorzystane przy tym przedsięwzięciu ważyły 17,5 tys. ton. Wymieniono także 130,9 tkm sieci trakcyjnej, zmodernizowano 4 mosty, 6 wiaduktów, 40 przepustów, 2 przejścia podziemne dla pieszych, 37 przejazdów kolejowych, 30 peronów, 65 km linii potrzeb nietrakcyjnych, 43 stacje transformatorowe, jak również obiekty związane z ochroną środowiska. Przy realizacji projektu zatrudnione były 44 firmy, z czego 16 spółek tworzyło dwa konsorcja - Trakcja Polska SA i PKP Energetyka Sp. z o.o. oraz Bombardier (ZWUS) Transportation Sp. z o.o. Pozostałe 28 stanowili podwykonawcy. Łącznie zatrudnionych było na stałe 780 pracowników, a w ciągu całego projektu - 1260 osób. Efekty? Możliwa prędkość pociągów do 140 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu na zmodernizowanym odcinku Skierniewice - Łódź Widzew do 32 minut oraz czasu przejazdu z Warszawy do Łodzi do 88 minut - podaje PKP PLK. http://www.rynek-kolejowy.pl/10524/Mode ... Bliczb.htm Temat: Objazdy prac torowych TW 2008 To coś mi się pokiełbasiło z tym torem Nowa Praga stanie się jedną wielką pętlą można by rzec... Poniżej odpowiedź winowajcy(ów): Rondo Żaba: budowa zatrzymana na biurku Życie Warszawy, Konrad Majszyk, 31-05-2008 Jak kolejarz i urzędnik coś obiecają, to... obiecają. Harmonogram przebudowy ronda Żaba był obmyślony co do dnia, ale został spóźniony. To miała być misterna inwestycyjna układanka. Do 15 października w rejonie ronda Żaba powinny się odbyć: przebudowa wiaduktu PKP, remont torów tramwajowych i jezdni na ul. 11 Listopada oraz magistrali ciepłowniczej pod Ratuszową. Koordynator remontów Wiesław Witek obiecał zgranie ze sobą działań pięciu inwestorów. Żeby się udało, w sobotę powinna ruszyć budowa tymczasowego toru tramwajowego do objazdu ze Szwedzkiej do 11 Listopada. Zarząd Transportu Miejskiego zaplanował serię objazdów, ale nieoczekiwanie wszystkie odwołał. Kto zawinił? Słuchając tłumaczeń, można się zgubić.– Spółka PKP Energetyka odwołała rozpoczęcia prac – wyjaśnia Michał Dąbrowski z ZTM. – Jakie niby opóźnienie? – rzecznik Polskich Linii Kolejowych Kazimierz Peryt dowiedział się o tym od nas. Po godzinie przyznał, że termin został w ostatniej chwili zmieniony, ale zawiniły „przyczyny techniczne“. Jakie? Drogowcy nie oznakowali na czas objazdów. Dlaczego? Mieli to zrobić na podstawie projektu organizacji ruchu przygotowanego przez kolejarzy. Tego zaś nie podpisał miejski inżynier ruchu, bo kolejarze za późno dostarczyli dokumenty. – To wieloetapowa inwestycja, dla której projekty miały być dostarczane dwa tygodnie wcześniej. Dostałem je tymczasem tydzień temu – tłumaczy się miejski inżynier Janusz Galas. W biurze Galasa wciąż brakuje fachowców, a inżynier od sierpnia ubiegłego roku praktycznie bez skutku ogłasza konkursy na pracowników. Prace mają się skończyć przed 15 października. A jeśli nie, 1 listopada zabraknie dojazdu na Cmentarz Bródnowski. Źródło: Życie Warszawy http://www.zw.com.pl/artykul/254950.html Temat: Zainspirowany innym watkiem (energia) A moze sprobujemy oszacowac ekologiczny efekt zelektryfikowania linii? Przeciez na kazdy jej kilometr potrzeba iles tam: Wyprodukowanie tych rzeczy pochlania znaczne ilosci energii (oddawanej Ograniczmy sie do energii. Moze na grupie sa osoby majace dostep do danych Zakladajac ograniczony czas zycia infrastruktury, uwzdgledniajac dlugosc Proponuje bez wdawania sie w dywagacje pt. prad trzeba dostarczyc, rope Kwestie kosztow (w tym energetycznych) tworzenia infrastruktury pominmy - z Zapraszam do - nie tyle dyskusji - co podawania danych umozliwiajacych kWh dlatego, ze jest jednostka obiektywna. Nie ma nic wspolnego z aktualna Ekonomie zostawmy (na razie?) na boku. UE - w razie czego - doplaci, zeby Nie jestem fanatykiem tej czy innej trakcji. Fakt - faktem: w Europie linie To, ze od czasu przejechania sie w Chabowce ciufa podczas manewrow, zbieram -- --- -- --- -- --- Temat: Ex Skarbek Większym z pewnością ale co do ważności to kwestia dyskusyjna. Jakbyś się przyjrzał to chyba więcej instytucji o znaczeniu ponadmiejskim znalazłbyś w Rybniku. W strategii rozwoju województwa wspomina się o 4 subregionach w naszym województwie w tym zachodnim wokół Rybnika gdy tymczasem Gliwice nie tworzą własnego podregionu... Muszę przyznać, że zafrapowała mnie twoja wypowiedź odnośnie "instytucji o znaczeniu ponadmiejskim". Szczególnie, że żadnej nie wymieniłeś. Ja za to mogę z rękawa sypnąć paroma nazwami gliwickich instytucji o takim zasięgu: - Sąd Okręgowy w Gliwicach - Prokuratura Okręgowa w Gliwicach - Urząd Celny w Gliwicach - Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach - Archiwum Państwowe w Katowicach - Oddział w Gliwicach - Urząd Dozoru Technicznego - Oddział w Gliwicach - Diecezja Gliwicka A ze spraw typowo kolejowych: - Zakład Linii Kolejowych w Gliwicach - Śląski Zakład PKP Energetyka w Gliwicach Dla uproszczenia wymieniłem tylko te instytucje, które są w Gliwicach, a których nie ma w Rybniku. Jest jeszcze sporo takich, które się powtarzają w obu miastach, jak choćby Okręgowy Urząd Górniczy, Oddział Urzędu Statystycznego czy Obwodowy Urząd Miar itp. Poza tym, praktyka pokazuje, że bycie stolicą subregionu nie niesie za sobą zbyt wiele realnych korzyści. Nie od dziś wiadomo zresztą, że lepiej być drugim w kolejności do bogatego stołu (patrz GOP), niż pierwszym w kolejności do biednego (patrz ROW). Natomiast w strategię marketingową PKP nie wnikam. Historycznie Bytom sam jest sobie winien, że linia Wrocław - Mysłowice została poprowadzona przez Gliwice, więc nie ma sensu nad nim płakać. Lepiej za to wziąć to sobie do serca jako przestrogę, że jak ktoś chce w danym mieście wybudować ponadlokalną magistralę komunikacyjną, to nie należy przeciw temu protestować (tak, jak czynili to bytomscy woźnice), bo w dłuższej perspektywie kiepsko się na tym wychodzi. Temat: Łódzki Tramwaj Regionalny ŁTR - początek prac na kolejnych skrzyżowaniach 6.11.2007 Wczoraj rozpoczął się odbiór techniczny 2,8-kilometrowego przedłużenia ul. Śląskiej w kierunku fabryki na Olechowie, należącej do amerykańskiego koncernu komputerowego Dell. Na razie, w I etapie budowy, powstała dwujezdniowa droga od ul. Tomaszowskiej do Della. Inwestycja wartości ok. 60 mln zł obejmuje również drogi odciążające łącznej długości ok. 4 km, chodniki, ścieżki rowerowe, a także skrzyżowania. Cała inwestycja ma zakończyć się w przyszłym roku. Przedłużoną ulicę Śląską z Toma-szowską połączy rondo. Cała arteria zostanie oświetlona. Z nowej drogi skorzysta nie tylko Dell, ale również duża firma spedycyjna, magazyny Panattoni Park oraz PKP-Energetyka. Od wczoraj utrudniony jest przejazd wiaduktem na ul. Pabianickiej. Kładzenie nowego asfaltu może potrwać do najbliższego poniedziałku. Ruch odbywa się drugą jezdnią. Dziś ekipy budowlane Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Kral pojawiły się na al. Piłsudskiego - na odcinku od ul. Wodnej do ul. Kilińskiego. Ruch jest bardzo utrudniony, ponieważ odbywa się po zwężonej jezdni. Roboty zaczęły się od frezowania wierzchniej warstwy zużytego asfaltu. - Do ułożenia asfaltowego dywaniku potrzebujemy dwóch dni dobrej pogody z temperaturą plus 5 stopni Celsjusza - mówi Andrzej Prośniak, kier. robót asfaltowych w Przedsiębiorstwie Kral. - Mamy bezpieczny termin do 26 listopada, Oczywiście, remontowi jezdni towarzyszą roboty kanalizacyjne, ale one mogą być prowadzone nawet w temperaturze zbliżonej do zera. Długoterminowe prognozy są dla nas optymistyczne. Łódzcy kierowcy bardziej martwią się coraz to nowszymi utrudnieniami, niż perspektywą zimy, która ma być podobno krótka i raczej łagodna. Na budowie linii Łódzkiego Tramwaju Regionalnego dramatycznie wygląda przejazd przez skrzyżowanie al. Kościuszki z al. Mickiewicza. Na al. Kościuszki zwężony jest przejazd w kierunku ul. Zachodniej. Miejsca jest tak mało, że przeciska się tylko pojedynczy samochód. Trzeba też bardzo uważać na skrzyżowaniu al. Kościuszki z ul. Andrzeja Struga. Tutaj do maksimum zawężono kierunek do al. Włókniarzy - wystarczy moment nieuwagi, żeby koła zsunęły się do wykopu lub karoseria otarła się o karoserię. Na skrzyżowaniu al. Kościuszki ze Struga drogowcy potrzebują coraz więcej miejsca Włodzimierz Kupisz - POLSKA Dziennik Łódzki Temat: Oświetlenie pkp No to na kolei jest jeszcze 160 tysięcy starych opraw Ciekawe materiały ze strony http://www.plk-sa.pl/infr...energetyka.html Oświetlenie Oświetlenie zewnętrzne terenów kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje: tereny związane z obsługą pasażera (perony, kładki, przejścia, dojścia itp.) (rys. 12 i 13) tereny związane z obsługą urządzeń znajdujących się na torowisku (rozjazdy, tory, place), przejazdy kolejowe (skrzyżowanie ruchu kolejowego z ruchem kołowym lub ruchem pieszych). Do oświetlenia zewnętrznych terenów PKP Polskie Linie Kolejowe zastosowano ponad 190 tysięcy opraw oświetleniowych. Od kilku lat prowadzona jest modernizacja oświetlenia zewnętrznego polegająca na wymianie opraw oświetleniowych na nowoczesne oprawy z energooszczędnymi źródłami światła. Na terenie Spółki zainstalowanych jest około 29 tys szt. opraw nowoczesnych (energooszczędnych). Wykaz opraw oświetlenia zewnętrznego posiadających zgodę spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na stosowanie do oświetlenia zewnętrznego. 1. Oprawy oświetlenia zewnętrznego do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 14)-typ: SHZ – 43 070S-PKP SHZ – 43 100S-PKP SHZ – 43 150S-PKP SHZ – 43 070H-PKP SHZ – 43 100H-PKP SHZ – 43 150H-PKP SHZ – 44 150S-PKP SHZ – 44 250S-PKP SHZ – 44 250H-PKP SHZ – 44 2x150W-PKP do oświetlenia przejazdów kolejowych 2. Oprawy oświetlenia zewnętrznego do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 15)-typ: SL100/PKP 70 SL100/PKP 100 SL100/PKP 125 SL100/PKP 150 SL100/PKP 250 SL100/PKP RM 100/70 SL100/PKP RM 150/100 SL100/PKP RM 250/150 SL100/PKP 2x250/150W 3. Oprawy oświetlenia zewnętrznego EUROSTREET do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 16)-typ: ET25 ET40 4. Oprawy oświetlenia zewnętrznego Elgoluna do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 17)-typ: OUSg 50 OUSg 70 OUSg 100 OUSg 150 OUSg 250 5. Oprawy oświetlenia zewnętrznego SELENIUM do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 18)-typ: SGP340 FG TP P3x1xSON-TPP 70 W SGP340 FG TP P3x1xSON-TPP 100 W SGP340 FG TP P3x1xSON-TPP 150 W SGP340 FG TP P3x1xSON-TPP 250 W 6. Oprawy oświetlenia zewnętrznego do wysokoprężnych lamp wyładowczych (rys. 19)-typ: Luna /VT 70 W Luna /VT 100 W Luna /VT 150 W 7. Oprawa oświetleniowa TUSCAN typ 850,852,853 (rys.20) 8. Oprawa oświetleniowa typu Hamm (rys. 21) jednoświetlówkowa:18W,36W, 58W dwuświetlówkowa 2x18W, 2x36W, 2x58W 9. Oprawa oświetleniowa typu Neustad (rys. 22) Temat: Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą! Wiadomości TVP1 właśnie zapodały materiał o prezesie Wachu i firmie El-In Kto nie widział może zobaczyć w internecie: http://www.itvp.pl/event/wiadomosci/ lub tutaj [ Dodano: 31-10-2008, 19:53 ] Nepotyzm w PKP: prezes rozdaje kontrakty firmie swego bratanka Prywatna firma rodziny prezesa PKP zarabia miliony na zleceniach od państwowych kolei – dowiedziały się „Wiadomości” TVP. Chodzi o firmę El-In, specjalizującej się w elektroenergetyce i pracach budowlanych. Spółka należy do bratanków i bratanicy prezesa PKP Andrzeja Wacha. W zeszłym roku zarobiła na czysto 9 milionów 900 tysięcy złotych. Tylko w latach 2006-2007 firma El-In startowała w 65 przetargach prowadzonych przez spółki PKP i aż trzydziestokrotnie realizowała zlecenia dla kolei państwowych. Te liczby nie obejmują kontraktów, w których spółka rodziny prezesa PKP była podwykonawcą. Teraz interesy firmy El-In ze spółkami PKP badają kontrolerzy Urzędu Zamówień Publicznych, prokurator i służby specjalne. Firma El-In otrzymywała zlecenia od PKP już w drugiej połowie lat 90., gdy Andrzej Wach kierował kolejową energetyką. Najczęściej zleceniodawcą była firma Elester, w której PKP ma 50 proc. akcji. Andrzej Wach był wtedy szefem jej rady nadzorczej. Stosowne służby weryfikują stawiane zarzuty, które wpłynęły do wysokich urzędników państwowych - także polityków i do mediów w zakresie funkcjonowania grupy PKP. Zarówno ABW jak i CBA odmówiły komentarza ze względu na dobro śledztwa. Jednocześnie Urząd Zamówień Publicznych wszczął postępowanie wyjaśniające. Zwrócił się z prośbą do PKP SA o wykaz takich postępowań, w których wykonawca brał udział. źródło: TVP INFO Temat: Prezes PKP rozdaje kontrakty firmie swego bratanka
Prywatna firma rodziny prezesa PKP zarabia miliony na zleceniach od Chodzi o firmę El-In, specjalizującej się w elektroenergetyce i pracach Tylko w latach 2006-2007 firma El-In startowała w 65 przetargach Firma El-In otrzymywała zlecenia od PKP już w drugiej połowie lat 90., gdy Zarówno ABW jak i CBA odmówiły komentarza ze względu na dobro śledztwa. ---PSL rozdał w KRUS-ie. Totalna nagonka na prezesa bo wyprowadził kolej Więcej na forum Infokolej, które ujawniło i nagośniło aferę: Temat: EN81 - rozwiazanie problemu | Energetyka kolejowa nie jest producentem energii, parametry po stronie 3kV | silnie zależą od jakości po stronie energetyki zawodowej Jeśli parametry po stronie 3kV silnie zależą od energetyki, to poprawne 1. Przyjmujemy, że wahania napięcia w sieci trakcyjnej są -20/+30% (czyli 2. Jeśli te wahania są spowodowane po stronie dostawcy energii, to podobne 3. Jeśli w sieci elektrycznej WN są takie wahania, to ten sam prąd, 4. Więc napięcie w gniazdkach też powinno byc 230V -20/+30% (184 do 299V). Chyba że PKP dostaje prąd ze specjalnych elektrowni, które wyróżniaja się Pzdr Wojtek -- Temat: Kolejowe dno Pod adresem: http://www.obywatel.org.pl/index.php?menu=23&msgid=1334 ciekawy artykuł. Poniżej cytuję go. Jeśli autor czytuje naszą grupę, to ------------ NIK stwierdza, że ostatnie 4 lata zostały na kolei de facto NIK obarcza odpowiedzialnością za taki stan rzeczy kolejnych Co ważne, NIK stwierdza jednak wyraźnie, że dotacje państwa Kolejnym zarzutem NIK jest stwierdzenie, że niecelowe i Przedmiotem analizy NIK było sześć spółek działających w W jednym z najbliższych numerów "Obywatela" zaprezentujemy Temat: Dni Transportu Publicznego 2005 | Czy w tym roku będą organizowane? | -- Â Â Â Â 24 września DNI TRANSPORTU PUBLICZNEGO 2005 a) Centralne miejsce imprezy Zakład Eksploatacji Tramwajów b) Zakład Torowo-Budowlany w godz. 11:00 – 16:00 c) Stacja Techniczno-Postojowa Metra w godz. 13:00 – 18:00 d) Centralna Dyspozytornia Metra w godz. 13:00 – 18:00 e) Budowa Metra 2 grupy – zwycięzcy konkursów o komunikacji w godz. f) Zakład Eksploatacji Autobusów MZA „Redutowa” w godz. 11:00 25 września a) Dworzec Gdański w godz. 10:00 – 15:00 b) WKD - Grodzisk Mazowiecki w godz. 15:00 – 20:00 -- Temat: Dni Transportu Publicznego 2005
-- 24 września DNI TRANSPORTU PUBLICZNEGO 2005 a) Centralne miejsce imprezy Zakład Eksploatacji Tramwajów „Wola” w godz. 10:00 b) Zakład Torowo-Budowlany w godz. 11:00 – 16:00 c) Stacja Techniczno-Postojowa Metra w godz. 13:00 – 18:00 d) Centralna Dyspozytornia Metra w godz. 13:00 – 18:00 e) Budowa Metra 2 grupy – zwycięzcy konkursów o komunikacji w godz. 14:00 – 15:00 f) Zakład Eksploatacji Autobusów MZA „Redutowa” w godz. 11:00 – 18:00 25 września a) Dworzec Gdański w godz. 10:00 – 15:00 b) WKD - Grodzisk Mazowiecki w godz. 15:00 – 20:00 Temat: [pr]Kolej przeciąć ten węzeł... źródło:http://www.echo-dnia.com.pl/ Mieszkańcy Włoszczowy chcą mieć "okno na świat" Wystarczy rozbudować dworzec kolejowy PKP Północ i wybudować dwa perony o Właśnie w tej sprawie odbyło się w poniedziałek spotkanie przedstawicieli Temat: Kolej bez deficytu? To możliwe [dlugie] http://gielda.wp.pl/index.html?a=1&b=1&c=11&POD=3&P[numer]=6365056&P[obr]=pb&P Kolej bez deficytu? To możliwe 10:29 22.12.2004 Resort infrastruktury wie, jak spowodować, aby kolej w 2007 r. przestała być Na Janosika Głównym źródłem kapitału na dofinansowanie kolei będzie akcyza paliwowa oraz Taryfa za sieć, na zachętę, już w 2005 r. spadnie o 4 proc. Jeśli zarządca Intensywne cięcie kosztów czeka też pozostałe podmioty w PKP. Zdaniem ministra Terapia odchudzająca Wbrew oczekiwaniom kolejarzy resort nie zamierza się wycofywać z Na 2006 i 2007 r. zaplanowano największe prywatyzacje w PKP. Cargo i Każdego roku program ma być aktualizowany, co akurat, przy uwzględnieniu Katarzyna Kozińska Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 99 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||