|
Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP awicz
Temat: Co w tym roku? Co dalej?
Witam!
Mam pytanie - jakie sa Wasze poglady na temat tego, jakie linie w tym roku pekap chce odstrzelic? Uwazam bowiem, ze po tych wszystkich deklaracjach, ze "nie powtorzymy 2 kwietnia" nie bedzie tak zle. Juz w zeszlym roku gdzies czytalem, ze z planu zamkniecia 6 tys. km. linii zrealizowano tylko niecale 2 tys. gdyz kondycja przedsiebiorstwa poprawila sie, poza tym ich wykorzystanie nie jest najmniejsze i nie ma sie zamiaru kontynuowac. Moim zdaniem bedzie mialo miejsce nastepujace: 1.- Zamykanie krotkich tras jesli samorzad nie wyrazi nimi zadnego zainteresowania (np. linia do Lubawki, dodatkowo utwierdza mnie w tym przekonaniu fakt, ze zabrali szynobus z Jeleniej). Szkoda, bo czesto sa one bardzo widokowe. 2.- Spodziewam sie, ze dotacje na przewozy lokalne spotkaja sie z duzym zainteresowaniem, przerastajacym oczekiwania (starczy na 100 szynousow, to za malo), co wreszcie moze decydentom da do myslenia - ze kolej jest jednak potrzebna i lubiana, tylko moze nie w wydaniu PKP. 3.- Inicjatywa prywatna wlezie na niektore linie i dobrze, nie bedzie jednak tego duzo (juz o tym pisalem, bez zadnego odzewu), uwazam, ze dopoki samorzady nie zaczna sie starac o uruchomienie komunikacji w niektorych rejonach, to nikt do nich sie nie zglosi (pozytywne sygnaly plyna ze strony Gorzowa i Wadowic, tam jednak jeszcze cos jezdzi, chodzi o wyrwanie z apatii miasteczek przy nieczynnych liniach, miejmy nadzieje, ze inicjatywa "W 10 dni" cos da. Sadze, ze na 25.000 kilometrow nierozebranych linii (tak cos w tym stylu, nie?), najwyzej na 250-500, a wiec 1-2% moze sie pojawic inicjatywa w pelni prywatna (mowa o pociagach pasazerskich!). 4.- Beda naciski, byc moze skuteczne, na uruchomienie niektorych zamknietych linii, sadze, ze szanse na to sa w przypadku Pila-Ulikowo, Chojnice-Gniezno, byc moze Kluczbork-Opole i Wroclaw-Swidnica, byc byc moze jeszcze cos na Dolnym Slasku, wzystko zalezy od inicjatywy lokalnych. 5.- Moim zdaniem, o wschod nie ma sie co obawiac. Obecnie ustawa _zobowiazuje_ PKP do uzyskania zgody od wladz lokalnych na zawieszenie (to tez wplynelo na zmiany). Na pewno nie bedzie zgody na zamkniecie Debica-Mielec-Sandomierz, Munina-Hrebenne (walka trwa juz od 1,5 roku i teraz samorzady nie ustapia na pewno), Lublin-Stalowa przynajmniej dla Hetmana nie padnie, byc moze bedzie inicjatywa obrony Buska-Zdroju, Mazury jak juz byla mowa, sa raczej w fazie renesansu (i slusznie), ciemno jest tylko nad Ostroleka-Szczytno, ale tu nic nie jestem w stanie wydumac. Chabowka-Nowy Sacz??? Chyba bedzie jak co roku - przesuniete. To jest linia, z ktora wiaze sie nadzieje na przyszlosc (ten nierealny na razie skrot do Kraka) a jak cos zamkna, to jak wiadomo dalszy proces rozpierduchy jest szybki, wiec sie boja.
To co dalej to rail-fiction (na razie)
Uwazam, ze realne w przyszlosci jest widywanie pociagow pasaz. na zamknietych trasach: Tarnow-Szczucin, Ocice-Rzeszów, Ostroleka-Siedlce (jedno wojewodztwo!!!), Ostroleka-Lapy, Brodnica-Sierpc, Bydgoszcz-Chelmza-Brodnica, Pyrzyce-Mysliborz-Kostrzyn, Gorzow-Skwierzyna-Miedzychod-Poznan, Legnica-Rawicz (ale to juz bardzo fiction), Zagan-Lubsko-.de-Gubin (po wejsciu do UE), Bogatynia, Legnica-Zlotoryja (moze i dalej), Wroclaw-Trzebnica, Koscierzyna-Lipusz (ale mysle, ze poczatkowo to bedzie odcinkami, w dalszej przyszlosci byc moze cala), Tluszcz-Zegrze.
Co Wy na to?
Obym byl dobrym prorokiem :-).
Pozdrawiam serdecznie Alekloco.
Temat: Upadajace sny o potedze Cargo
Po za tym elektryfikacja uratowała / przedłużyła "zycie " niektórym liniom. Nie wiem czy gdyby nie było drutu jeździły by poc. na liniach Jelenia Góra - Sz. P. , Jelenia Góra - Węgliniec , Zywiec - Sucha B. , B. Biała - Kalwaria L. , Wysoka K. - Kamień P. , Chełm - Dorohusk , Bielsko B. - Cieszyn , Cieszyn - Zebrzydowice , Krotoszyn - Ostrów , Krotoszyn - Jarocin - Września , Ustka - Słupsk i wiele innych. Choć są linie ( np. na szkieletczyźnie ) Sitkówka - Busko , Włoszczowice - Chmielów , Ostrowiec - Sandomierz gdzie ruchu pasażerskiego nie ma. Pamiętaj , że w latach 90 największe cięcia odbywały się na poc. tr. parową lub spalinową. Dominował tutaj dziki zachód ( ob. lubuskie ) , Pomorze , Wielkopolska , Dolny Śląsk Warmia i Mazury - gdzie gęstość linii kolejowych jest/była największa
Uratowała w warunkach naszej chorej pekapowej ekonomii. "Uratowała", ponieważ z zasady koncentrowano przewozy towarowe (dalekobieżne) na liniach zelektryfikowanych, unikając jak tylko się da linii spalinowych. "Uratowała" ponieważ EN57 zużywał coś, co przez długi czas dla PKP było kompletnie niepoliczalne i abstrakcyjne - prąd (o niezdolności do liczenia niech świadczy trzymanie punktowych dwudziestek na linii Warszawa - Radom, gdzie od ich wprowadzenia w 1991 PKP straciło mnóstwo pieniędzy), natomiast na liniach spalinowych zużywano rzecz bardzo wymierną i bolącą bardzo bezpośrednio po kieszeni - ON. To nie jest żaden argument, bo argumentu wziętego z chorej rzeczywistości nie powinno się używać. Na normalnej kolei policzono by bowiem: - koszty utrzymania trakcji - weźmy takie linie jak Gierałtowice - Orzesze, Trzebinia - Wadowice, Orzesze - Żory, Pawłowice Śląskie - Jastrzębie Zdrój - Wodzisław Śląski, Puszczykówko - Osowa Góra, Zabrze Mikulczyce - Tworóg Brynek, gdzie pod koniec jeździły tylko kible. Czy sądzisz że linia taka była NAPRAWDĘ tańsza niż nawet ciężki lok plus wagony? Polemizowałbym. Na normalnej kolei policzono by również rzetelnie zużycie prądu. Wówczas przestaje być tak różowo jak było u nas dopóki wszystko było wirtualne. Ponadto zacznijmy od pryncypiów, czyli od naszych chorych strategów z lat 70-tych, którzy postanowili wszystko w tym kraju zelektyrfikować zamiast zacząć od jak najszybszego ścięcia kosztów paliwa (wprowadzając lekki tabor osobowy, przydałaby się również, nawet mimo całej polityczności sprawy gagarów, jakaś lekka lokomotywa spalinowa o lepszych parametrach niż SM/P/U 42) a potem dopiero może jakaś większa elektryfikacja. Ale i tak sądzę, że w normalnych warunkach ekonomicznych w życiu niezelektryfikowano by linii takich jak: - Tłuszcz-Ostrołęka - Siedlce-Mordy-(Czeremcha-Białystok) - Trzebinia-Wadowice - Gierałtowice-Orzesze - Bielsko Biała-Kalwaria Zebrzydowska L. - Sucha Beskidzka-Żywiec - Puszczykówko-Osowa Góra - Ostrów Wielkopolski-Krotoszyn - Oleśnica-Gniezno - zamiast Przeworsk-Stalowa-Skarżysko zrobiono by Lublin-Rzeszów lub Rzeszów-Skarżysko - Legnica-Krzeniów - Stróże-Jasło-(Rzeszów/Zagórz) A nie wiem czy nie inne byłyby losy Białystok-Ełk/Korsze-Olsztyn-Elbląg (rezygnacja z elektryfikacji).
Abstrachuję tu od linii jakie przygotowywano/planowano do elektryfikacji bo to w ogóle była pomyłka: Kostrzyn-Piła-Chojnice-Tczew, Legnica-Rawicz, Legnica-Kędzierzyn Koźle, Krotoszyn-Tuplice, Legnica-Żagań, Łapy-Ostrołęka, Ostrołęka-Siedlce i wiele, wiele innych.
Pozdrawiam Alekloco
Temat: Pociąg sylwestrowy.
Sylwester w Borach Tucholskich z SU45
Dolnośląski Sylwester pod parą Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych zaprasza na przejazd specjalnym pociągiem sylwestrowym zestawionym z parowóz i wagonów kl. 1 (taryfa wg kl. 2) Zapytania prosimy kierować na telefonicznie pod numer +71 / 717 – 55 - 01 ROZKŁAD JAZDY: Wrocław Gł. o. 18:21 --Oborniki Śląskie 18:51/18:52 -- Żmigród 19:12/19:13 --Rawicz 19:33/19:34 --Leszno 20:01/21:12 -- Wolsztyn 22:05/22:25 --Granowo Nowotomyskie 23:10 / 1:22 --Poznań Gł. 2:11 / 3:11 --Kościan 3:45 / 3:46 --Leszno 4:06 / 4:11 --Rawicz 4:33 / 4:34 --Żmigród 4:49 / 4:50 – Oborniki Śląskie 5:07 / 5:08 --Wrocław Mikołajów 5:28 / 5:29 --Wrocław Gł. przyj. 5:41 Obsługa Trakcyjna: Parowóz z Wolsztyna + 3 wagony kl. 1 + wagon restauracyjny + wagon balowy Koszt: 180 zł + koszt biletu Sprzedaż Biletów: Wyznaczone kasy stacji Wrocław Gł. wraz z kuponami cateringowymi. Organizator: Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych Informacji udziela: pod numer +71 / 717 – 55 – 01
SYLWESTER W BORACH TUCHOLSKICH z SU45 PR Bydgoszcz (we współpracy z BTPK) w tym roku uruchamia pociąg sylwestrowy. Będzie on nosił nazwę BOROVIA i pojedzie 31 XII w relacji Bydgoszcz Gł.
Laskowice Pom. - Bydgoszcz Gł. (p.3:45). Dla uczestników będzie przygrywała żywa orkiestra - także na miejscu w Osiu przy ognisku. W skład pociągu będą wchodziły wagony 1 i 2 klasy, wagon socjalny (jako generator mocy), wagon barowy (będzie w nim serwowane sylwestrowe menu) oraz wagon bagażowy serii Ds (starego typu) zamieniony w sale taneczną. Całość pociągnie lokomotywa serii SU45 z CM Bydgoszcz. W skład menu sylwestrowego będą wchodzić 2-3 ciepłe posiłki + zimne zakąski oraz butelka szampana na 2 osoby. W Osiu, gdzie pociąg zatrzyma się na ok. 4 godz., na stacji będzie miało miejsce ognisko z pieczeniem prosiaka i jakąś grochówką. ROZKŁAD JAZDY: Bydgoszcz Gł. (odj. 20:0 – Wierzchucin – Osie – Laskowice Pom. – Bydgoszcz Gł. (p.3:45). Obsługa Trakcyjna: SU45 + wagony kl. 1 i 2 + wagon restauracyjny + wagon balowy Koszt: - wraz z cateringiem w pociągu (menu sylwestrowym): kl. 2 - 179 zł; kl.1 - 199 zł; - bez cateringu w pociągu: kl.2 - 99 zł; kl.1 - 129 zł; Sprzedaż Biletów: Wyznaczone kasy stacji Bydgoszcz Gł. wraz z kuponami cateringowymi. Organizator: Kujawsko-Pom,orski Zakład Przewozów Regionalnych Jeśli jesteście zainteresowani nietypowym spędzeniem nocy sylwestrowej to zapraszam serdecznie. Informacji udziela: Pan Marek Ostrowski - naczelnik działu marketingu PKP PR
podać imię i nazwisko, ilość osób i telefon kontaktowy).
SYLWESTER 2007/2008 w WIŚLE z ED72
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie zaprasza na przejazd specjalnym pociągiem sylwestrowym zestawionym z elektrycznego zespołu trakcyjnego ED72 na trasie Kraków – Wisła Głębce. – Kraków Gł. Zgłoszenia i Zapytania prosimy
ROZKŁAD JAZDY w programie: Kraków Gł. – Wisła Głębce – Kraków Gł. Wagon balowy z DJ’em Wagon barowy z bezpłatnymi posiłkami a także indywidualne menu za opłatą Chętni mogą spędzić Sylwestra na imprezach zorganizowanych przez władze miasta Ustroń bądź Wisła lub pozostać z nami na peronie stacji Wisła Głębce Obsługa Trakcyjna: w trakcie ustalania Koszt: 200 zł od pary lub 120 zł za osobę Organizator: Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie
Jak pokazały ubiegłe imprezy – doskonała zabawa Oryginalnie spędzone powitanie Nowego Roku 2008! Patronat: Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych _________________ Pozdrawiam WARS-ik Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych GG: 61361, tel. +601-180-914
WIĘCEJ INFORMACJI O POCIĄGACH SPECJALNYCH na stronie internetowej: www.shk.prv.pl --FORUM --IMPREZY KOMUNIKACYJNE
Temat: Jak ucieknie pospieszny... to EX-em?
Oj kolego zapominasz o jednym drobiazgu :(( Pociag osobowy i pospieszny to jedna spolka, a exy i ICe to druga, a jeszcze tak nie ma, zeby jedna spolka placila za druga.
Ja jako pasazer mam swiete prawo miec w duszy fakt ze jeden pociag jest innej spolki niz drugiej - skoro PR nawalily to niech placa.
Miesiac temu mialam takie zdarzenie na trasie z Jeleniej Gory do Warszawy. Mialam kupiony bilet na osobowy na trasie Jelenia Gora/Wroclaw/Czestochowa/Radomsko/Koluszki/Wawa i spoznil mi sie pociag z Jeleniej do Wroclawia, w zwiazku z czym cala trase wzielo i wcielo :(((. Poszlam po podbicie biletu, ze z winy PKP biletu nie wykorzystalam i pani mi podstemplowala waznosc na pospieszny do Warszawy z Wroclawia, ktory byl za 3,5 godziny. W miedzy czasie odjezdzal ekspres do Warszawy, na ktory juz musialabym kupic oddzielny bilet. Roszady miedzypociagowe sa mozliwe, ale obecnie juz tylko w obrebie spolki. Kiedys owszem, mozna bylo kombinowac i tez kilka razy pojechalam exem zamiast pospiechem.
No to bardzo dziwne. Az mnie sklonilo to do opisania mojej historii z 28 pazdziernika. Jechalem trase Poznan - Opole - Poznan i nastepnego dnia moj kumpel na moim bilecie jechal dalej do Kwidzyna. Jako ze Poznan - Wroclaw jechalem IC, kupilem dwa bilety: pierwszy na IC Poznan - Wroclaw ze znizka 33%, drugi Wroclaw - Kwidzyn przez Opole Gl. * Rawicz * Torun Wsch (cofka z premedytacja). Do Opola dojechalem cez zadnych problemow - jaja zaczely sie w drodze powrotnej. Pospieszny Przemysl - Wroclaw juz w Opolu mial +30 a ja na przesiadke na Drwece we Wrocku tylko 26 minut. No ale asekuratywnie zglosilem kierpociowi jeszcze w Opolu skomunikowanie na posp do Olsztyna (oprocz mnie uczynilo to jeszcze kilka osob). Uspokoilem sie na slowa, ze 'na pewno poczeka'. No ale wjezdzamy sobie do Wrocka o 13:52 na peron 1 a przez okno widze koncowki Drwecy. Wkurw**nie mnie ogarnelo nieziemskie ale patrzam w cegle - nastepne pociagi do Poznania to osobowy o 14:35 o Ex o 15:17 z tym, ze Exem w Poznaniu jestem 48 minut wczesniej niz osobowym. No to ja marsz do dyzurnej ja opierdzielic za to ze nie przytrzymala skomunikowania oraz po potwierdzenie utraty skomunikowania. Na pierwszy z moich zarzutow odpowiedziala, ze musiala wyprawic Drwece zeby moc podstawic osobowy do Krotoszyna. Zas co do drugiego - powiedziala ze nie moze mi czegos takiego wystawic, bo to pociag innej spolki (a co mnie to obchodzi?). Po dlugiej rozmowie telefonicznej z dyzurnym dysponujacym otrzymalem jednak zapewnienie, ze mam isc do kasy nr 2 i dostane pieczatke na bilet i bezplatna doplate. Skoro tak to ide do kasy nr 2 i tu konsternacja, bo mam bilet od stacji Wroclaw Gl. a twierdze, ze przyjechalem z Opola. Po kilku minutach konsylium zlozone z trzech grubych bab stwierdzilo, ze to jest zly bilet i zadnej pieczatki nie przybija a jak mam jakies watpliwosci to mam isc na pierwsze pietro do dyrektora. Jako ze watpliwosci mialem cale mnostwo, niezwlocznie udalem sie do owego dyrektora, ktory sprawe zalatwil w 2 minuty w ten oto sposob (adnotacja na odwrocie biletu): "Pozdrozny na st. Wroclaw Gl. utracil skomunikowanie z poc nr 6304 rel Przemysl Gl. - Wroclaw Gl. z poc ne 65105 rel. Wroclaw Gl. - Olsztyn Gl. Bilet wazny na poc. nr EX 6501 w relacji Wroclaw Gl. - Inowroclaw bez doplaty." /podpis, pieczatka/ Czyli jednak mozna :)
Pozdrw Pedro
Temat: Relacje z wagonami bezpośrenimi - problemy
Również uważam, że tablice kierunkowe w przypadku takich pociągów powinny być umieszczone na każdym wagonie z obu stron. Wiele do życzenia pozostawia również zapowiadanie takich pociągów - przykłady z dawnych rozkładów: Lubliniec; godz. ok. 2.00 "Pociąg pośpieszny z Warszawy Wsch. do Szklarskiej Poręby przez Ozimek, Opole, Brzeg, Oławę, Wrocław Gł, Kudowę-Zdrój wjedzie na tor ..." Był to pociąg Warszawa Wsch. - Szklarska P. G. / Kudowa -Zdrój. Wagony rozłączane na 2 składy we Wrocławiu. Zapowiedź uproszczona mocno i jeszcze z błędem - jak można jechać do Szklarskiej P. przez Kudowę - Zdrój! Poza tym nie raczono wskazać gdzie znajdują się wagony do Szklarskiej P. a gdzie do Kudowy Z. Pociąg miał bardzo długi skład. Więc jak tylko wjechał, pytam się konduktora który wyszedł na peron gdzie znajdują się wagony do Kudowy, bo te mnie interesowały i ile ich jest. Odpowiedź brzmiała: Na koncu składu. Mówią, że dzisiaj jadą trzy." Przecież to skandal. Jak taka osoba może nie wiedzieć ile jest wagonów do psozczególnych stacji!. Jak sprawdza bilety to pewnie też nie zwraca uwagi na to czy czasem dana osoba nie siedzi w złym wagonie. Podobna sytacja. Ten sam pociąg. Ale rok/dwa później. Jak miał dodatkowo wagony do Drezna (!) Stacja Opole Gł. ok. 3.00 Zapowiedź: "Pociąg pospieszny do Drezna i Szklarskiej Poręby wjedzie..." A Kudowa gdzie?? W ogóle została nie wspomniana!!! Na stacji OPOLE!!! Również nie powiedziano gdzie znajdują sie jakie wagony (wiem, że nie ma takiego podziału na sektory jak na dworcu Centralnym, ale można chyba powiedzieć, że na początku składu jest np 6 wagonów do..., dalej 3 wagony do ... etc.) Jechałem do Szklarskiej wtedy. Z nartami. Wymyśliłem, że skoro skład jest dzielony we Wrocławiu na 3 części i Szklarska i Kudowa odjeżdżaja mniej więcej tak samo, a Drezno znacznie pozniej i jeszcze fakt, że do Kudowy jedzie się z Wrocka najpierw w tył - to wg mojej myśli pociąg powienien wyglądac tak: Lok + Szklarska P. + Drezno + Kudowa Z. A jak było? Lok + Drezno + Szklarska P. + Kudowa Z. Warto dodać, że w części do Szklarskiej znajdował się wagony sypialny, więc jak ktos źle wsiadł i nawet chciał sie podczas jazdy przesiąść to nie mógł tego zrobić bo od części do Drezna odzielał go zamknięty wagony sypialny(!) Może ktos powie, że skoro międzynarodowy to część do Drezna najważniejsza i dlatego jedzie pierwsza. Ale dla mnie nie jest to argument. Poza tym to przecież pociągowi do Szkl. P. dołożono wagone do Drezna a nie odwrotnie. We Wrocławiu oczywście musieli "Drezno" odstawić najpierw na sąsiedni tor. Potem i tak Szklarska pojechała najpierw. To się nazywa myślenie na PKP. Ciekaw jestem jak zapowiadają obecnie np w Tczewie, Inowrocławiu, Poznaniu czy Rawiczu pociąg z wagonami rel. Hel - Kłodzko/Kudowa-Zdrój i Gdynia-Jelenia G./Szklarska P. ... Ludzie jak wsiadają do takich pociągów w środku nocy moga łatwo sie pomylić. Zwłaszcza osby starsze. Dlatego te wszystkie czynniki - słabe oznaczenia na wagonach, brak wiedzy o dokładnym składzie pociągów u konduktorów i często niepełna albo nawet błędna zapowiedź przez megafon na stacjach - powodują wielkie zamieszanie u osób podróżujących takimi pociągami.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 149 rezultatów • 1, 2, 3, 4
|
|