Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP awiczTemat: Archeo czyli dawnych rozkładów czar Hurra! Wygrałem z kumplem zakład "o przekonanie"! Dzięki informacji Toporka potwierdziło się moje przekonanie, że było kiedyś połączenie Szczecin-Budapeszt. Tak, był taki pociąg o nazwie "BEM". W rozkładzie PKP 1996/97 tak jeździł m.in: Szczecin 12.25, Zielona Góra 15.35, Wrocław 17.45/18.10, Opole 19.03, Racibórz 20.07, Budapest Kel. 5.52 Budapest Kel. 16.30, Opole 4.03, Wrocław Gł. 4.55/5.10, Zielona Góra 7.33, Szczecin Gł. 10.47 W rozkłdzie 90/92 (dwuletnim) BEM jeździł ze Szczecina przez Poznań,Wrocław,K.-K.,a dalej Rybnik,Pszczyne do Zebrzydowic.Dalej przez Zyline,Zwoleń,Filakowo i Hatvan.Dopiero od rozkładu 92/93 przez Racibórz i Chałupki.Do 1992 jeżdziły w sezonie też wagony bezpośrednie ze Szczecina do Burgas przez Rybnik (jako osobny pociąg) ,łączone w Zebrzydowicach do Pociągu NORD-SUD relacji Warszawa-Burgas (oraz kuszetka do Istambułu). Kiłka lat do usunięcia kontynuował z Wrocławia Bem w odcinku Wrocław - Bratysława, ostatnio w RJ 2003/2004, przez Kłodzko - Międzylesie – Letohrad – Ústí nad Orlicí– Česką Třebovą – Brno – Břeclav – Kúty i z Bratysławy na swoją trasię kier. Rajka MÁV – Tatabánya – Budapeszt. w Ústí nad Orlicí był Bem skomunikowany z pośpiechiem słowackim „Cassovia“ z Koszyc do Pardubic, Kolína i Pragi, czekanie cca godzinkę. W Č. Trzebowej kuszetkę z Bema przyczepiono na pośpiech nocn „Excelsior” z zdrojowisk zachodnio-czeskich i Pilzna przez Pragę na kier. Žilina – Poprad pod Tatrami – Koszyce, a z tego samego „Excelsora“ przyczepiono łącznik z Czech Zachodnich na Bema do Budapesztu (w odcinku Wrocław - Česká Třebová skłąd zestawiony był z tylko trzech wagonów PKP). W Břeclawiu był Bem skomunikowany jeszcze z Chopinem z Warszawy i jego łącznikiem z Krakowa do Wiednia. To przykład starannie konstruowanego połączenia. W obecnym RJ znajdujemy EC 370 z Wiednia (06.08) do Stralsundu przez Břeclav – Brno – Pardubice (09.23 - z Brna przejeźdża wszystko, nawet Česką Třebovą, a z Pardubic przejeżdża do Pragi) – Praga-Holeąovice(10.25)– Ústí nad Łabą – Drezno (12.46) - Berlin (15.13. HBf) – Angermünde i Pasewalk (17.09). O ile kilometrów mniej z Ústí nad Orlicí do Pasewalku przez Letohrad – Międzylesie – Wrocław – Rawicz – Leszno – Poznań – Krzyż – Choszczno – Stargard i Szczecin? Temat: PKP - Kolejna modernizacja rozpocznie się w 2010? Gaweł napisał/a: Cytat: Szybkie pociągi IC, których we Wrocławiu jest kilka, jeszcze zależy co autor ma na myśli? Czyli wszystkie pośpiechy, które jeżdżą tą trasą o wiele częściej będą jeździły objazdami. Jak przebudowa linii Poznań - Wrocław wpłynie na ruch pociągów Objazd przez Jarocin Kolej chce modernizować linię z Poznania do Wrocławia. Dla mieszkańców Jarocina może to oznaczać kolejne kłopoty komunikacyjne, choć paradoksalnie na czas remontu przez miasto pojedzie większa liczba pociągów. Na razie inwestycja jest tylko na papierze. Jak przyznał na środowej konferencji prasowej dyrektor poznańskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe Ryszard Siewiera, spółka nie ma środków na modernizację linii. Obecni na spotkaniu przedstawiciele samorządów, przez obszar których biegnie linia, od razu pytali o finansowanie inwestycji. - Nas nie stać na właściwe utrzymanie posiadanej infrastruktury, a co dopiero mówić o takiej modernizacji - wyjawił Siewiera. Kolejarze liczą na dofinansowanie z Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Inwestycja ma kosztować ponad 715 mln euro. Jeśli prace na linii E59 dojdą do skutku, będą podzielone na trzy etapy. Odcinek Wrocław - Rawicz, Rawicz -Czempiń i Czempiń - Poznań. Całkowita długość modernizowanej trasy to ponad 103 km. "Gazeta" pytała, jak planowana inwestycja wpłynie na ruch pociągów. Kolejarze już dziś nie ukrywają, że będą utrudnienia i zmiana organizacji ruchu. - Na pewno przez teren Jarocina pojedzie więcej pociągów pasażerskich - mówił dyr. Siewiera. - Pierwsze doświadczenia będziemy mieli z odcinka wrocławskiego. Trzeba zapewnić dojazd i powrót ludzi do pracy. Wiadomo, że autobusami się tego nie da zrobić. Zabezpieczony musi być też przejazd pociągów Inter City Wrocław - Warszawa. Nie możemy zapomnieć o życiu gospodarczym regionu - dowóz węgla, paliwa, wywóz spirytusu z Leszna. Resztę skierujemy drogą objazdową przez Jarocin. Będą problemy, będzie zmiana organizacji ruchu, myślę, że na takich zasadach, jakich doświadczyliśmy przy okazji modernizacji węzła poznańskiego. Kolejarze planują zmienić rozkład jazdy i stworzyć nowe połączenia, które miałyby rozładować ruch na czas remontu. Szefostwo PLK twierdzi, że plany spółki nie są tajemnicą. Przewoźnicy, którzy korzystają z linii (na razie tylko PKP Przewozy Regionalne), już mogą przygotowywać się do zmian remontowych. - Na razie to my wiemy tyle co pan, czyli niewiele - przyznał przedstawiciel dofinansowującego przewozy regionalne Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, który brał udział w konferencji. Po remoncie pociągi z Wrocławia do Poznania mają jechać krócej, średnio o 20 minut. Przystosowane składy będą mogły osiągać na tym odcinku prędkości rzędu 200 km na godzinę. (nba) Źródło: Gazeta Jarocińska Temat: Strategia dla PKP przewiduje utworze nie 3 grup kapitałowych
Plan na 2004 roku zakłada, że będzie to 285,1 mln pasażerów i 161,1 mln Alek 'Alekloco' Kurstak Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: Temat: V spotkanie fanów MSTS-a "Wolsztyn 2006" Znalezione w necie - cytat za http://www.kmd.pl/imprezy.php - zatem błędy to nie ja... :D : 29 IV 2006 r. „K” – XIII PARWOZOWE SHOW – “WOLSZTYN 2006” WERSJA WSTĘPNA W dniu 29 kwietnia Wolsztyn zaprasza na największe święto Miłośników Pary, Parowozów i Starej Kolei. W tym dniu PKP Cargo S.A. – Zakład Taboru w Poznaniu przygotował po raz dwunasty „PARADĘ PAROWOZÓW – Parowozowy Show – Wolsztyn 2006”. Na miejsce parady będzie można dojechać dwoma specjalnymi pociągami prowadzonymi trakcją parową: „Hefajstosem” z Wrocławia i „Cegielskim” z Poznania. Sprzedaż biletów na przejazd tymi pociągami będą prowadziły wszystkie kasy biletowe mające możliwość sprzedaży rezerwowanych miejsc. Przejazd będzie się odbywał wg taryfy pospiesznej PKP Przewozy Regionalne ze wszystkimi ulgami ustawowymi i handlowymi. W paradzie wezmą udział następujące parowozy: - Parowozowni Wolsztyn: bark danych; - Parowozowni Chabówka: bark danych; - Parowozowy niemieckie: bark danych. Na terenie parowozowni i stacji Wolsztyn w godzinach 9:00 – 19:00 będą uruchomione punkty małej gastronomii, sprzedaży pamiątek i upominków. Udostępniona do zwiedzania będzie sala wystawowa z dioramą – makieta z parowozami z 1920 r., symulator jazdy lokomotywą, modele wagonów towarowych i lokomotyw. W wagonie pocztowym GMW (wspólnie z Pocztą Polską) prowadzona będzie sprzedaż specjalnych walorów filatelistycznych o tematyce kolejowej. Wszystkie przesyłki nadane podczas parady zostaną przewiezione o Poznania pociągiem specjalnym i ostemplowane jako „Poczta Parowozowa”. Stowarzyszenie Miłośników Kolei z parowozowni w Jaworzynie Śląskie wspólnie z Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. na stacji Wolsztyn przygotowało prezentację drezyn. W pociągu pospiesznym Hefajstos z Wrocławia będzie prowadzona sprzedaż wydawnictw o tematyce kolejkowej (między innymi: Świat Kolei, Koleje Małe i Duże, Zajezdnia, Widokówki, stare rozkłady jazdy oraz inne gadżety o tematyce kolejowe). Poniżej zamieszczony jest ramowy plan imprezy: Ramowy Program: 11:50 przyjazd pociągu specjalnego „HEFAJSTOS” z Wrocławia nr R-67501 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 9:15 - Oborniki Śląskie 9:42/9:43 - Żmigród 10:03/10:04 - Rawicz 10:27/10:28 - Leszno 10:53/10:58 - Boszkowo 11:22/11:23 - Wolsztyn 11:50, Obsługa Trakcyjna: Pm36-2, Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena dopłaty 5 zł.; 12:14 przyjazd pociągu specjalnego „CEGIELSKI” z Poznania nr R-47502 wg r.j.: Poznań Gł. o. 9:45 - Poznań Dęiec 9:52/9:53 - Kościan 10:21/10:22 - Leszno 10:46/11:19 - Boszkowo 11:45/11:46 - Wolsztyn 12:14, Obsługa Trakcyjna: Pm36-2, Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, 13:30 – 15:00 PARADA PAROWOZÓW z udziałem parowozów „PKP Cargo” S.A.: brak danych 17:30 odjazd pociągu specjalnego „HEFAJSTOS” do Wrocławia nr R-76500 wg r.j.: Wolsztyn 17:30 - Boszkowo 18:00/18:01 - Leszno 18:26/18:40 - Rawicz 19:04/19:05 - Żmigród 19:20/19:21 - Oborniki Śląskie 19:38/19:39 - Wrocław Mikołajów 20:02/20:03 - Wroclaw Gł. p. 20:12 Obsługa Trakcyjna: Pt47-65 Wolsztyn-Leszno i EU07 Leszno – Wrocław Gł., Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena dopłaty 5 zł.; 18:00 odjazd pociągu specjalnego „CEGIELSKI” do Poznania nr R-77501 wg r.j.: Wolsztyn 18:00 - Grodzisk Wielkopolski 18:31/18:32 - Poznań Dębiec 19:27/19:28 - Poznań Gł. p. 19:35 Obsługa Trakcyjna: Px36-2 Wolsztyn - Poznań Gł., Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne; UWAGA: Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w godzinach przyjazdów i odjazdów niektórych podciągów z przyczyn technicznych. 9:00 – 19:00 Na terenie parowozowni i stacji Wolsztyn dla uczestników imprezy przewidziane będą: - punkty małej gastronomii, - punkty sprzedaży pamiątek, - makieta parowozowni z roku 1920 w sali wystawowej - prezentacja drezyn ręcznych i motorowych - Istnieje możliwość przejazdu na podstawie biletu 50% do i z Wolsztyna Informacji udziela także WARS-ik tel. +601-180-914 Autor dziękuje za pomoc w zgromadzeniu materiału panom: Dariuszowi Gulowatemu, Andrzejowi Piechowi, oraz instytucją: PKP Cargo Zakład Taboru w Poznaniu, PKP PR - Dolnośląskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych i PKP PR – Wielkopolskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych Czekam na Was w Wolsztynie. Pozdro Temat: Ogrom zmian i inwestycji przed Euro 2012 Poznań: Dworzec tak, "Igrek" - nie Na piłkarskie Mistrzostwa Europy w 2012 roku Poznań będzie miał odnowiony Dworzec Główny PKP. Za to na pewno nie pojedziemy do Warszawy "Igrekiem" , czyli szybkim pociągiem z prędkością 300 kilometrów na godzinę. Ministerstwo Transportu i PKP ustaliły wstępne priorytety związane z Euro 2012. Narady dotyczące inwestycji związanych z Euro 2012 odbywają się w każdym rządowym resorcie. W tym tygodniu priorytety ustaliło między innymi Ministerstwo Transportu podczas spotkania z kolejarzami. – Informacje najważniejsze dla Wielkopolski są takie, że na pewno możemy liczyć na remont kolejowego Dworca Głównego w Poznaniu. Grupa PKP jest też przekonana do uregulowania kwestii Wolnych Torów. Poza tym Poznański Szybki Tramwaj zostanie włączony w sieć kolejową – mówi Przemysław Smulski, doradca wiceministra transportu i pełnomocnik zarządu Grupy PKP. Na jakie remonty linii kolejowych Wielkopolska może liczyć przed Euro 2012? Pewna jest modernizacja obecnej linii kolejowej z Poznania przez Konin do Warszawy. Dziś pociąg do stolicy pokonuje tę trasę średnio w trzy godziny. Po remoncie lokomotywy pojadą z prędkością 160 kilometrów na godzinę, a czas podróży skróci się do około dwóch i pół godziny. Z unijnego programu „Infrastruktura i środowisko" rząd zainwestuje w kolej w zachodniej Polsce aż 1 miliard 250 milionów euro. Zmodernizowana zostanie linia ze Szczecina przez Poznań do Wrocławia. Tylko wielkopolski odcinek z Rawicza do Poznania będzie kosztował 370 milionów euro. Podróż koleją między dwoma piłkarskimi miastami – Poznaniem i Wrocławiem skróci się do 75 minut. Dziś pociągi pospieszne jadą aż 2 godziny i 10 minut. Na tym odcinku kolej będzie konkurencyjna, jeśli nawet powstanie droga ekspresowa S5 z Poznania do Wrocławia. Jest też szansa na remont tradycyjnej linii kolejowej z Kalisza do Łodzi. Wśród projektów rezerwowych ujętych w ministerialnym wykazie znajduje się modernizacja tej trasy za 280 milionów euro. W tym tygodniu prezesi PKP potwierdzili chęć porozumienia z władzami Poznania w sprawie Wolnych Torów i remontu Dworca Głównego. – Na Mistrzostwa Europy będziemy mieli nowe centrum transportowe wokół dworca – zapewnia Smulski. Przed 2013 rokiem dojedziemy też „Pestką" do Dworca Zachodniego PKP. Przedłużona zostanie linia tramwajowa z osiedla Lecha do Centrum Handlowego M1, a tramwaje z Zawad docierać będą także do stacji Poznań Wschód. Na te inwestycje Poznań ma już zagwarantowane 68 milionów euro przydzielone przez Urząd Marszałkowski. Po ogłoszeniu, że Euro 2012 odbędą się w Polsce i na Ukrainie, pojawił się pomysł przyspieszenia budowy szybkiej kolei z Warszawy do Kalisza, a stamtąd do Poznania oraz Wrocławia. Pociąg ochrzczony już „Igrekiem" miałby jeździć z prędkością 300 kilometrów na godzinę. Sprawa wróciła pod obrady sejmowej komisji gospodarki za sprawą parlamentarzystów z Dolnego Śląskiego. – Koleje dużych prędkości to wprawdzie bardzo droga inwestycja, ale w tej sytuacji warto ją przeprowadzić – argumentował poseł Ryszard Wawryniewicz. Koncepcje kolejarzy zakładały, że do Euro 2012 polskie TGV jechałoby przynajmniej na odcinku między Kaliszem a Warszawą. Ostatecznie uznano, że nie ma możliwości, by za pięć lat z przejazdów „Igrekiem" skorzystali kibice piłkarscy. – Poglądów w tej sprawie było wiele, ale zwyciężył zdrowy rozsądek. Jeśli nawet za tydzień podjęto by polityczną decyzję o budowie „Igreka", to nie ma szans, by zdążyć z opracowaniem pełnego projektu, wykupem gruntów i samą budową. Prace nad koleją dużych prędkości idą swoim torem – przekonuje Przemysław Smulski. Ministerstwo Transportu przeznaczyło na rozpoczęcie prac przygotowawczych „Igreka" 80 milionów euro. I na taką inwestycję jest gotowy inwestor Polskie Linie Kolejowe PKP. – Ta kwota obejmuje przygotowanie prac przedprojektowych i projektowych oraz wykup niezbędnego gruntu dla potrzeb tej inwestycji – informuje Urszula Lesińska z PLK PKP. Przybliżony koszt budowy szybkiej kolei z Warszawy do Poznania i Wrocławia to 1,5 miliarda euro, a na wszystkie inwestycje związane z infrastrukturą Mistrzostw Europy mamy ponad 37 miliardów euro. źródło: Głos Wielkopolski Temat: "Poskracane" składy... Witam Wczoraj postanowiłem wybrać się na wycieczkę krajoznawczo - kolejową. Celem była Sobótka, a raczej wzosząca się nad tym sympatycznym śląskim miasteczkiem Ślęża. Podróż rozpocząłem o godzinie 6:31 na stacji Poznań Dębiec. Po kupieniu biletu i chwili oczekiwania juz wiedziałem, że bedzie spora frekwencja w pociagu (w sumie nic dziwnego, ludzie jadą do pracy, młodzież do szkół). Po chwili usłyszałem zapowiedź pociągu (relacja Konin - Wrocław), a po minucie moim oczom ukazał się skład (dużo powiedziane, bo miał zaledwie 3 wagony). Po zajęciu miejsca w przejściu między wagonami czekałem na dalszy rozwój wypadków :-) Im dalej od Poznania tym było "weselej". Apogeum nastapiło w Kościanie, gdzie ludzie nie mogli juz nawet wejść do pociagu! W takich warunkach, wsród przekleństw i narzekań na PKP (nie będę tu cytował, co bardziej "soczystych" wypowiedzi, bo zostałbym zbanowany na grupie :-)), dojechałem do Leszna. Tu wysiadła gigantyczna liczba ludzi, wsiadło kilkanaście :-). Po zajęciu lepszego miejsca, kontynuowałem podróż...Po drodze frekwencja zwiększała się w miarę zblizania sie do Wrocławia, ale i tak do stolicy Dolnego nie przyjechało tyle osób ile wysiadło w Lesznie :-)) Po przyjeździe do Wrocławia niechętnie skierowałem się na Dworzec Centralny PKS-u. Kursów do Sobótki jest tyle, że nawet nie trzeba pamiętać godzin odjazdów! Po kolejnych 45 minutach, dotarłem do Sobótki (frekwa ok. 10 osób). Opowieść o wejściu na Ślężę to temat na grupę pl.rec.góry, natomiast nie zdążyłem odwiedzić stacji w Sobótce, z rozmowy z miejscowymi dowiedziałem się że podobno nie jest jeszcze najgorzej z infrastrukturą, niewiele by trzeba by wznowić kursy do Wrocławia i Świdnicy (podobno w gminie były jakieś rozmowy, ale na razie nikt nic nie wie). Powrót pustym PKS do Wrocławia zajął 50 minut, a autobusem jechało razem 7 osób, z których 4 przyjechały na dworzec centralny (razem ze mną). Powrót do Poznania z przesiadką w Rawiczu zaplanowałem na 20:32. 20 minut przed odjazdem pociągu na peronie stał juz spory tłum ludzi, po chwili podstawiono skład w ilości...1xEN - 57. Pięknie o wygodę klienta dba PKP...znowu sytuacja jak rano w drodze do Leszna, z tym że tu ludzi co kilka stacji ubywało, a do Rawicza dojechało kilkanaście osób (komentarze o PKP podobne jak w Wielkopolsce). Jeśli chodzi o pociąg Rawicz - Poznań (2xEN - 57), jechało nim kilkanaście osób, a kiedy ja wysiadłem na Dębcu naliczyłem jeszcze 3 osoby, które jechały na Główny... Wyprawa dobiegła końca, a mnie naszła refleksja jakich to mamy genialnych ludzi w PKP. Składy skracają bo jeżdżą puste, tyle że z rozpedu poskracali też te rentowne, którymi podróżują setki osób (w Poznaniu temat jest na tyle poważny, że zajęła sie nim lokalna prasa). Z kolei kurs z Rawicza to przesada (2 kible, chyba że to jakiś podsył...). Metoda ta moim zdaniem może odnieśc skutek odwrotny od zamierzonego, gdyż pasażer zniechęcony do kolei przesiądzie sie do busa, PKS-u...., a tam gdzie będzie to niemożliwe bedzie narzekał i jeździł dopóki nie kupi własnego samochodu... Pozdrawiam Temat: Parada parowozów w Wolsztynie Byłam w ubiegłym roku w Wolsztynie i teraz też się wybieram. Poradźcie jak tam dojechać z Warszawy, bo z tego co wiem to z Poznania "Cegielskiego" pod parą już nie ma. Jak nie ma jak jest 12:17 przyjazd pociągu specjalnego „CEGIELSKI" z Poznania nr R-77502 wg r.j.: Poznań Gł. o. 9:44 -> Kościan 10:29/10:30 -> Leszno 10:58/11:23 -> Boszkowo 11:47/11:50 -> Wolsztyn 12:17. Obsługa Trakcyjna: brak danych. Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne. Ja raczej przyjade ze znajomymi samochodem, żeby zdążyć na poranny pociąg do Tuchorzy Plan imprezy: 9:30 odjazd pociągu specjalnego ogólnodostępnego „Retro-Cargo" do Tuchorzy z parowozem Tr12-25 z Chabówki; Sprzedaż biletów na ten pociąg wyłącznie w pociągu - obowiązuje cena komercyjna - 5,00 zł. 10:32 przyjazd pociągu specjalnego ogólnodostępnego „Retro-Cargo" z Tuchorzy (o. 9:53) z parowozem Tr12-25 z Chabówki; 11:05 przyjazd pociągu specjalnego z Cottbus prowadzony podwójna trakcja parową: 03 2204-0 oraz 35 1019-5 - parowozy Niemieckie; 11:34 przyjazd pociągu specjalnego z Berlina prowadzony trakcja parową: 52 8177-9 - parowóz Niemiecki; 11:40 odjazd pociągu specjalnego do Krzyża Rudna dla turystów niemieckich prowadzony trakcja parową: Ty2-953 (w doprzęgu z Ol49-7) 11:47 przyjazd pociągu specjalnego „HEFAJSTOS" z Wrocławia nr R-67501 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 9:16 -> Oborniki Śląskie 9:44/9:45 -> Żmigród 10:03/10:04 -> Rawicz 10:20/10:21 -> Leszno 10:47/10:55 -> Boszkowo 11:20/11:21 -> Wolsztyn 11:47. Obsługa Trakcyjna: brak danych. Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena dopłaty 5 zł.; 12:17 przyjazd pociągu specjalnego „CEGIELSKI" z Poznania nr R-77502 wg r.j.: Poznań Gł. o. 9:44 -> Kościan 10:29/10:30 -> Leszno 10:58/11:23 -> Boszkowo 11:47/11:50 -> Wolsztyn 12:17. Obsługa Trakcyjna: brak danych. Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, 13:05 przyjazd pociągu specjalnego z Krzyża Rudna dla turystów niemieckich prowadzony trakcja parową: Ty2-953 (w doprzęgu z Ol49-7) 13:20 - 13:40 Uroczyste otwarcie PARADY PAROWOZÓW 13:40 - 15:00 PARADA PAROWOZÓW z udziałem parowozów „PKP Cargo" S.A.: Pm36-2; Pt-47-112, Ol49-23, Ol49-111, Tr5-65, Ok22-31, OKz22-31, Tr12-25 i Ty2-953 oraz Niemieckich parowozów: 03 2204-0, 35 1019-5, 52 8177-9 15:15 odjazd parowozu: 03 2204-0 - na obrotnicę do Leszna; 16:00 odjazd pociągu specjalnego ogólnodostępnego „Retro-Cargo" do Tuchorzy z parowozem Okz32-2 z Chabówki; Sprzedaż biletów na ten pociąg wyłącznie w pociągu - obowiązuje cena komercyjna - 5,00 zł. 16:53 przyjazd pociągu specjalnego ogólnodostępnego „Retro-Cargo" z Tuchorzy z parowozem Okz32-2 z Chabówki; 17:35 odjazd pociągu specjalnego „CEGIELSKI" do Poznania nr R-77501 wg r.j.: Wolsztyn 17:35 -> Grodzisk Wielkopolski 18:04/18:09 -> Poznań Dębiec 19:02/19:03 -> Poznań Gł. p. 19:10. Obsługa Trakcyjna: Pm36-2 Wolsztyn - Poznań Gł. Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne; 17:40 odjazd pociągu specjalnego „HEFAJSTOS" do Wrocławia nr R-76500 wg r.j.: Wolsztyn 17:40 -> Boszkowo 18:07/18:09 -> Leszno 18:35/18:40 -> Rawicz 19:08/19:09 -> Żmigród 19:25/19:26 -> Oborniki Śląskie 19:46/19:47 -> Wrocław Mikołajów 20:07/20:08 -> Wroclaw Gł. p. 20:20. Obsługa Trakcyjna: brak danych. Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena dopłaty 5 zł.; 18:00 przyjazd parowozu: 03 2204-0 - z Leszna (po obrocie w Lesznie); 18:05 odjazd pociągu specjalnego do Berlina prowadzony trakcja parową: 52 8177-9 - parowóz Niemiecki; 18:25 odjazd pociągu specjalnego do Cottbus prowadzony podwójna trakcja parową: 03 2204-0 oraz 35 1019-5 - parowozy Niemieckie; UWAGA: Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w godzinach przyjazdów i odjazdów niektórych podciągów z przyczyn technicznych. Temat: Kolej na kolej. Można się wybrać na coś mniejszego... [czyta] W tym roku mamy jeszcze w Gdańsku: 28 VIII 2004 r. „K” – pożegnanie wakacji z parowozem KORSARZ do Gdyni Trasa: nr 75501 wg r.j.: Poznań Gł. o. 6:12 - Poznań Garbary 6:17/6:18 - Gniezno 6:59/7:04 - Inowrocław 7:55/8:01 - Bydgoszcz Gł. 8:57/9:39 - Tczew 11:29/11:30 - Gdańsk Gł. 11:56/11:59 - Sopot 12:09/12:10 - Gdynia Gł. p. 12:22 Nr 57504 wg r.j.: Gdynia Gł. o. 17:50 - Sopot 17:59/18:00 - Gdańsk Gł. 18:13/18:18 - Tczew 18:44/18:47 - Bydgoszcz Gł. 20:18/20:48 - Inowrocław 21:24/21:27 - Gniezno 22:15/22:20 - Poznań Gł. p. 23:10 Obsługa Trakcyjna: Pm36-2 + A (nr2)+A (nr3)+WR (nr4)+B (nr5)+B (nr6)+B (nr7)+B (nr8) Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena dopłaty 5 zł. Organizator: Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu [czyta] A w Wolsztynie: 25 IX 2004 „K” – WOLSZTYN – LIPINKA GŁOWSKA Trasa: Wolsztyn – Konotom – Sława Wlkp. – Lipinka Głogowska – Wolsztyn Obsługa Trakcyjna: brak danych Koszt: brak danych Organizator: Organizer: Peter Zmeck +49 – 172 – 313 – 94 – 96 - Istnieje możliwość przejazdu na podstawie biletu 50% do i z Wolsztyna Informacji udziela także WARS-ik tel. +601-180-914 25 IX 2004 r. „K” – Parowozem na grzyby Trasa: nr 77500 wg r.j.: Poznań Gł. o. 8:55 - Poznań Dębiec 9:01/9:02 - Grodzisk Wielkopolski 10:17/:10:18 - Wolsztyn 10:48. Nr 77501 wg r.j.: Wolsztyn 17:50 - Grodzisk Wielkopolski 18:21/18:27 - Poznań Dębiec 19:24/19:25 - Poznań Gł. p. 19:32 Obsługa Trakcyjna: Pm36-2 + A (nr2)+A (nr3)+WR (nr4)+B (nr5)+B (nr6)+B (nr7)+B (nr8) Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne Organizator: Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych 23 X 2004 r. „K” – WOLSZTYN EXPERIENCE IV Trasa: nr 76502 wg r.j.: Poznań Gł. o. 7:50 - Kościan 8:27/8:27 - Leszno 8:52/8:57 - Rawicz 9:25/9:45 - Zmigród10:02/10:02 - Oborniki Śląskie 10:23/10:23 - Wrocław Gł. p. 10:53 nr 67503 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 15:04 - Oborniki Śląskie 15:37/15:37 - Żmigród 15:58/15:59 - Rawicz 16:17/16:18 - Leszno 16:46/16:51 - Kościan 17:15/17:16 - Poznań Gł. p. 17:54 Obsługa Trakcyjna: Pm36-2 + A (nr2)+A (nr3)+WR (nr4)+B (nr5)+B (nr6)+B (nr7)+B (nr8) Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne Organizator: Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu Wolsztyn Experience w Wolsztynie 27 XI 2004 r. „K” – WOLSZTYN EXPERIENCE V Trasa: nr 76502 wg r.j.: Poznań Gł. o. 7:50 - Kościan 8:27/8:27 - Leszno 8:52/8:57 - Rawicz 9:25/9:45 - Zmigród10:02/10:02 - Oborniki Śląskie 10:23/10:23 - Wrocław Gł. p. 10:53 nr 67503 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 15:04 - Oborniki Śląskie 15:37/15:37 - Żmigród 15:58/15:59 - Rawicz 16:17/16:18 - Leszno 16:46/16:51 - Kościan 17:15/17:16 - Poznań Gł. p. 17:54 Obsługa Trakcyjna: Pm36-2 + A (nr2)+A (nr3)+WR (nr4)+B (nr5)+B (nr6)+B (nr7)+B (nr8) Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne Organizator: Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu Wolsztyn Experience w Wolsztynie [beksa2] Niestety te imprezy, co maja się odbyc w tym roku to praktycznie tylko Pm36 ze współczesnymi wagonami, czyli dokładnie to, co 28 sierpnia będziemy mogli zobaczyć w Gdańsku. Temat: Miliardy euro na polskie tory Miliardy euro na polskie tory http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3263294.html #v+ PKP ogłasza listę tras, które chce modernizować za unijne pieniądze. Nawet 6,7 mld euro może dać Bruksela w latach 2007-13 na nasze tory w Według planów PKP PLK SA najważniejsze polskie linie kolejowe Ministerstwo do końca czerwca musi zatwierdzić listę inwestycji, - Może się okazać, że unijnych pieniędzy będzie nawet więcej. Dlatego Na liście rezerwowej znalazła się przede wszystkim pierwsza część Największym utrapieniem dziś są dla kolejarzy zużyte lokalne torowiska. Pełną listę ok. 60 lokalnych linii przeznaczonych do remontu PKP PLK SA Zdravim! Temat: Rozklad jazdy - XI Parowozowe Show Wolsztyn 2004 Oficjalne informacje od WARS-ika Pociągi Specjalne: 11:03 przyjazd pociągu specjalnego z Cottbus prowadzony podwójna trakcja 11:19 przyjazd pociągu specjalnego z Berlina prowadzony trakcja parową: 53 11:30 odjazd pociągu specjalnego do Konotopu prowadzony trakcja parową: 11:50 przyjazd pociągu specjalnego "CEGIELSKI" z Poznania nr 77503 wg r.j.: 12:40 przyjazd pociągu specjalnego "HEFAJSTOS" z Wrocławia nr 67501 wg r.j.: 13:03 przyjazd pociągu specjalnego z Wiednia prowadzony trakcja parową na 13:17 przyjazd pociągu specjalnego z Konotopu prowadzony trakcja parową 13:30 - 15:00 PARADA PAROWOZÓW z udziałem parowozów "PKP Cargo" S.A.: 17:30 odjazd pociągu specjalnego "HEFAJSTOS" do Wrocławia nr 76500 wg r.j.: 17:50 odjazd pociągu specjalnego "CEGIELSKI" do Poznania nr 77501 wg r.j.: 18:00 odjazd pociągu specjalnego do Berlina prowadzony trakcja parową: 53 18:10 odjazd pociągu specjalnego do Wiednia prowadzony trakcja parową: 18:25 odjazd pociągu specjalnego do Cottbus prowadzony podwójna trakcja 9:00 - 19:00 Na terenie parowozowni i stacji Wolsztyn dla uczestników Na prosbe WARS-ika link do Kolei Malych i Duzych - http://www.kmd.pl - tam -- Kaszpir (nie jestem organizatorem) Temat: KONCERT XAVIERA W POLSCE (przygotowania) Stacja/przystanek przyj. / odj. Bielsko Biała Główna 01:16 Pospieszny Czechowice Dziedzice 01:37 / 01:38 Pszczyna 01:48 / 01:49 Tychy 02:02 / 02:03 Katowice 02:21 / 02:36 Zabrze 02:56 / 02:57 Gliwice 03:05 / 03:06 Kędzierzyn Koźle 03:35 / 03:37 Opole Główne 04:15 / 04:17 Brzeg 04:43 / 04:44 Oława 04:56 / 04:57 Wrocław Główny 05:25 / 05:35 Oborniki Śląskie 05:59 / 06:00 Żmigród 06:17 / 06:18 Rawicz 06:47 / 06:48 Leszno 07:11 / 07:12 Kościan 07:35 / 07:36 Poznań Dębiec 08:06 / 08:07 Poznań Główny 08:14 / 08:17 Szamotuły 08:42 / 08:42 Wronki 08:57 / 08:58 Krzyż 09:19 / 09:20 Dobiegniew 09:36 / 09:37 Choszczno 09:57 / 09:58 Stargard Szczeciński 10:22 / 10:24 Szczecin Dąbie 10:42 / 10:43 Szczecin Główny 11:01 Szczecin Główny 23:25 Tanie Linie Kolejowe Szczecin Dąbie 23:39 / 23:41 Stargard Szczeciński 00:01 / 00:03 Choszczno 00:24 / 00:25 Krzyż 01:03 / 01:04 Poznań Główny 02:05 / 02:25 Leszno 03:17 / 03:18 Wrocław Główny 04:41 / 04:45 Opole Główne 05:47 / 05:49 Kędzierzyn Koźle 06:23 / 06:24 Gliwice 06:54 / 06:56 Zabrze 07:07 / 07:08 Katowice 07:28 Przesiadka Katowice 07:35 Pospieszny Katowice Ligota 07:44 / 07:45 Tychy 07:57 / 07:58 Pszczyna 08:14 / 08:15 Czechowice Dziedzice 08:25 / 08:26 Bielsko Biała Główna 08:47 Szczecin Główny 05:36 InterCity Szczecin Dąbie 05:49 / 05:50 Stargard Szczeciński 06:06 / 06:07 Krzyż 06:58 / 06:59 Poznań Główny 07:56 / 08:05 Kutno 09:36 / 09:37 Warszawa Zachodnia 10:49 / 10:50 Warszawa Centralna 10:55 Przesiadka Warszawa Centralna 12:00 EuroCity Sosnowiec Główny 14:17 / 14:18 Katowice 14:30 Przesiadka Katowice 14:43 Osobowy Katowice Brynów 14:49 / 14:49 Katowice Ligota 14:53 / 14:53 Katowice Piotrowice 14:56 / 14:56 Katowice Podlesie 15:00 / 15:00 Tychy 15:07 / 15:08 Tychy Żwaków 15:13 / 15:13 Kobiór 15:18 / 15:18 Piasek 15:24 / 15:24 Pszczyna 15:29 / 15:29 Goczałkowice 15:33 / 15:34 Goczałkowice Zdrój 15:36 / 15:37 Czechowice Dziedzice 15:42 / 15:43 Czechowice Dz. Prz. 15:48 / 15:48 Czechowice Dz. Płd. 15:51 / 15:51 Bielsko Biała Komor. 15:57 / 15:58 Bielsko Biała Płn. 16:03 / 16:03 Bielsko Biała Główna 16:07 Tu już bilet normalny kosztuje 132,30zł w jedną stronę. I tu mam pytanie. Czy biorąc pod uwagę to, że zgodnie z informacją na eventimie koncert zaczyna się o 20:00 istnieje realna szansa zdążenia na pociąg powrotny o 23:25? @Izka: jest już jakieś info o biletach w klubie? Mam nadzieję, że rzeczywiście u nas będą tańsze i w ogóle do kupienia. seeker dnia Wto 13:31, 10 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz Temat: "Wielkopolska 2001" Szlichtyngowa ;) Witam wszystkie MK, szczególnie te, którie uwielbaja jazdy na zamknietych liniach! Na róznych artykulów grupy dyskusyjnej pl.misc.kolej oraz na innych stronach Serdecznie prosam Panstwu o uwadze na moj komentarz, jak rzeczy od poczatku do Dlaczego ciezka Bipa: Sklad bylo zamówione Ol 49 + 102A + 102A. Ale podstawione Dlaczego niema zrotu peniadze na ten nie przejezdny odcinek? PKP wróci Dlaczego opózniony odjazd ze stacji Jarocin: Organizator nie moge przepisac Dlaczego jechalismy od st. Grabianowo do konca pierwszego dnia w ciemnosci? Dlaczego pociag konczyl bieg na drugym dniu na st. Góra Sl.? PKP nie dal Dlaczego piekny kolor wagonów w niedziele? Wagony ryflaki z dniu pierwszym byli Na razie koniec argumentów. Wiec tak: W wiosne nastepnego roku w ramie Serdecznie pozdrawiam Michael Kremmer Temat: Kolej PKP remontuje szlaki ważne dla Dolnego Śląska. Dojedziemy szybciej do stolicy i do Poznania. We wtorek PKP Polskie Linie Kolejowe ogłoszą przetarg na projekt remontu nasypu kolejowego nad ul. Bogusławskiego we Wrocławiu. Chodzi o 600-metrowy odcinek w pobliżu Dworca Głównego. Dziś pociągi zwalniają tam nawet do 10 km/h. Ale to niejedyny problem. Nie najlepszy stan torów powoduje, że pociągami trzęsie na prawo i lewo, a podróżni czują się jak na karuzeli. To kiepska wizytówka miasta, szczególnie, że tą trasą jadą składy od strony Warszawy, Poznania, Zielonej Góry czy Zgorzelca. PKP obiecuje, że teraz będziemy jeździć bardziej po europejsku. - Szybciej, wygodniej i bezpieczniej - zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. - Oprócz fragmentu torów nad Bogusławskiego, wyremontujemy też cztery wiadukty: nad ul. Zielińskiego, Stysia, Zaporoską i nad pl. Rozjezdnym. A wiadukt nad Powstańców Śląskich odzyska blask sprzed wojny - zapowiada Siemieniec. Jeżeli nie będzie problemów z przetargami, prace w tych miejscach zaczną się jeszcze w tym roku. Potrwają maksymalnie 12 miesięcy. A to oznacza, że przed 2010 rokiem np. odcinek od stacji Wrocław-Mikołajów do stacji Wrocław Główny pokonamy o ok. 2-3 minut szybciej. Siemieniec uspokaja, że remonty nie spowodują utrudnień w ruchu pociągów. - Żaden kurs nie zostanie odwołany. Prace pociągną za sobą tylko nieznaczne, minutowe zmiany - zapewnia rzecznik. Ale podróżni są bardziej sceptyczni. Zwykle podczas remontów pociągi spóźniają się nawet o pół godziny. Niektóre wyruszają wcześniej niż w rozkładzie, o czym są informowani dopiero na dworcu. Często dowiadują się o zmianach dopiero wtedy, gdy pociąg odjeżdża im sprzed nosa. Pocieszeniem dla podróżnych mają być późniejsze udogodnienia. Pociągi powinny mknąć z prędkością nawet 200 km/h. A we Wrocławiu powstanie nowa stacja dla składów osobowych: Osobowice-Cmentarz. - Dzięki temu wiele osób, które dojeżdżają w te okolice do pracy, może przesiąść się z tramwaju na pociąg. W ten sposób zyskają na czasie i unikną stania w korkach - podkreśla Siemieniec. Jednak prawdziwa rewolucja czeka nas poza Wrocławiem. Do 2010 roku skończy się modernizacja trasy Opole - Zgorzelec. Teraz z Opola pod niemiecką granicę musimy się tłuc cztery godziny, nie licząc przesiadki. Po remoncie zaoszczędzimy nawet 40 minut! Z tego o pół godziny szybciej pojedziemy na odcinku od Wrocławia do Zgorzelca. Do Opola pospiesznym dojedziemy nie, jak dotychczas, w godzinę, a w 3 kwadranse. Podróż najwolniejszym, osobowym pociągiem z Wrocławia do Legnicy potrwa o kilkanaście minut krócej niż do tej pory. Wszystkie remontowane trasy pokonamy szybkimi i nowoczesnymi pociągami, które będą jeździły z prędkością 160, a niektóre nawet 200 km/h. Takich składów PKP zamierza kupić ponad 50. Poza tym chce wyremontować prawie 700 starych wagonów. A to wszystko za kwotę około 700 milionów złotych. Niektóre wymienione inwestycje są tylko w planach, ale inne do tej pory prawie zrealizowano. Na liczącej 250 km trasie Opole - Zgorzelec zmodernizowano prawie 200 km torów. - Już teraz pociągi mogą jeździć na niektórych odcinkach z prędkością 160 kilometrów na godzinę - opowiada Mirosław Siemieniec. I podkreśla, że ten odcinek jest istotny nie tylko dla Dolnoślązaków, ale i całej Europy, bo szybciej połączy Niemcy z Ukrainą. Mamy też dobre informacje dla tych, którzy teraz narzekają na połączenie ze stolicą Wielkopolski. Jeszcze w tym roku zacznie się remont torów na odcinku Wrocław - Poznań. Pierwszy etap, do Rawicza, powinien być gotowy do 2011 r. A to oznacza, że kibice będą mogli przemieścić się między Wrocławiem a Poznaniem w około półtorej godziny, czyli zaoszczędzą nawet 40 minut. Małgorzata Rabenda, Jerzy Wójcik - POLSKA Gazeta Wrocławska Temat: Kolej Drożeją bilety kolejowe Magdalena Kozioł, Tomasz Sierpiński 2008-07-08 18:46:46, aktualizacja: 2008-07-08 18:56:07 PKP szykują pasażerom przykrą niespodziankę - w poniedziałek drożeją bilety. Zobacz, ile po podwyżce zapłacisz za przejazd. Więcej płacić będą musieli ci, którzy korzystają z biletów miesięcznych, turystycznych i weekendowych. Zmiana ceny nie dotyczy, na szczęście, biletów jednorazowych. Bilety turystyczne, uprawniające do nieograniczonej liczby przejazdów w weekendy, drożeją o prawie jedną czwartą. Za karnet na pierwszą klasę zapłacimy zamiast 80 zł aż 99 zł. Podróż drugą klasą będzie kosztowała 69 złotych (dotąd 60 zł). PKP Przewozy Regionalne sięgną też do portfeli podróżnych korzystających z biletów miesięcznych. Ich cena podskoczy średnio o 6,30 proc. Podróżni, którzy pokonują trasę z Wrocławia do Legnicy, zapłacą nawet 22 zł więcej niż do tej pory. Ale to nie koniec przykrych niespodzianek. Zdrożeją też przejazdy tygodniowe, dwutygodniowe, kwartalne, a także bilety rodzinne. Nie zmienią się jedynie opłaty za przejazd jednorazowy. Dla pasażerów to słabe pocieszenie, bo kolej wcale nie daje gwarancji, że do końca tego roku ceny ponownie nie wzrosną. Andrzej Piech, wicedyrektor ds. handlowych w PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu, zmiany taryf tłumaczy galopującymi cenami paliw i energii elektrycznej. - Gdyby nie było podwyżki, jesienią tego roku musielibyśmy ograniczyć ofertę przewozów - mówi Piech. PKP jest jak worek bez dna. W marcu tego roku podrożały już bilety na pociągi pospieszne na trasach powyżej 100 km i pociągi osobowe jadące dalej niż 120 km. Zobacz, o ile podrożeje Twój bilet miesięczny Wrocław Główny - Legnica: stara cena 227 zł, nowa - 249 zł Wrocław Główny - Jaworzyna Śląska: stara cena 187 zł, nowa - 199 zł Wrocław Główny - Brzeg Dolny: stara cena 157 zł, nowa - 169 zł Wrocław Główny - Jelcz-Laskowice: stara cena 135 zł, nowa - 149 zł Wrocław Główny - Rawicz: stara cena 227 zł, nowa - 249 zł Wrocław Główny - Oława: stara cena 135 zł, nowa - 149 zł Wrocław Główny - Strzelin: stara cena 157 zł, nowa - 169 zł Wrocław Główny - Oleśnica: stara cena 157 zł, nowa - 169 zł Wrocław Główny - Wołów: stara cena 187 zł, nowa - 199 zł Milicz - Oleśnica: stara cena 187 zł, nowa - 199 zł Żmigród - Oborniki Śląskie: stara cena 135 zł, nowa - 149 zł Kłodzko - Międzylesie: stara cena 157 zł, nowa - 169 zł Wałbrzych - Jaworzyna Śląska: stara cena 157 zł, nowa - 169 zł Legnica - Węgliniec: stara cena 240 zł, nowa -259 zł Jelenia Góra - Szklarska Poręba: stara cena 110 zł, nowa - 118 zł Jelenia Góra - Lubań Śląski: stara cena 207 zł, nowa - 219 zł Legnica - Jaworzyna Śląska: stara cena 187 zł, nowa - 199 zł Węgliniec - Bolesławiec: stara cena 135 zł, nowa - 149 zł Głogów - Ścinawa: stara cena 187 zł, nowa - 199 zł Zgorzelec - Bolesławiec: stara cena 187 zł, nowa - 199 zł http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html Temat: rowerowa niedziela (10.09) Hej rowersi. Znów późno wysyłam propozycję na niedzielę, ale jakoś tak czas mi nie pozwala na wcześniejsze zaplanowanie trasy. Może jeszcze do kogoś trafi moja propozycja. OPIS OGÓLNY TRASY ================= Tym razem trzymać się będziemy stawów milickich i lasów Doliny Baryczy. Osobom, które już odwiedzały na rowerze te rejony - reklamować ich nie trzeba. Osoby, które nie były - same przekonać się mogą, co straciły. Trasa przebiega drogami różnej jakości - od porządnych asfaltów po nieco piaszczyste drogi leśne, stąd moja klasyfikacja trasy - zaliczyłem ją do tras o średnim poziomie trudności. PRZEBIEG SZCZEGÓŁOWY TRASY ========================== 0,00 km Żmigród PKP, czerwony SR **) 1,80 km Żmigródek, czerwony SR 3,60 km skrzyżowanie, w lewo - Nowe Domy, czerwony SR 4,20 km Nowe Domy, czerwony SR 9,90 km Czarny Las, w prawo, czerwony SR 12,60 km Gatka, w lewo, czerwony SR 13,20 km odbicie ma ścieżkę w prawo, w las, czerwony SR 15,60 km skrzyżowanie z Drogą Rawicką, w prawo, czerwony SR 16,80 km skrzyżowanie, w lewo, czerwony SR 18,60 km Wilkowo, czerwony SR 19,80 km Olsza, skrzyżowanie, w prawo, czerwony SR 22,50 km Grabówka, czerwony SR 25,20 km Ruda Sułowska, najpierw w prawo, później w lewo, niebieski SR 27,90 km Łąki, skrzyżowanie, prosto, niebieski SR 30,00 km Sułów, skrzyżowanie, na wprost, niebieski SR 30,90 km Jaz Sułów, niebieski SR 35,40 km Leśniczówka Kaszowo, niebieski SR 40,20 km Milicz, centrum, droga krajowa nr 15, niebieski ST *) 40,80 km Milicz, PKS, droga krajowa nr 15, niebieski SR 42,60 km Milicz-Karłów, skrzyżowanie, w prawo, niebieski SR 44,40 km Kaszowo, skrzyżowanie, na wprost, niebieski SR 46,50 km Karminek, niebieski SR 47,40 km skrzyżowanie, w prawo na Pracze, Gruszeczkę, Sułów 49,80 km Pracze, skrzyżowanie, w lewo 54,00 km skrzyżowanie, na wprost drogą torową 62,40 km Książęca Wieś 65,10 km Osiek, skrzyżowanie, prosto na Żmigród 71,10 km Żmigród, skrzyżowanie, przecięcie drogi nr 5, na wprost 72,30 km Żmigród , PKP *) ST - Szlak Turystyczny (pieszy) **) SR - Szlak Rowerowy Odległości wyznaczane są na podstawie mapy turystycznej i cyrkla, mogą zatem odbiegać do 5% od wielkości faktycznych (dotychczasowe doświadczenia wskazują, że jeśli tylko nie błądzimy, to moje obliczenia są dość precyzyjne). MIEJSCE SPOTKANIA I DOJAZD ========================== Możliwe miejsca spotkań to: 1) Dworzec Gł. PKP, pod szumiącą tablicą, z biletem w garści o 7:30; 2) Dworzec PKP Wrocław Mikołajów - odjazd pociągu o godzinie 7:48. Ze stacji Wrocław Główny odjeżdżamy pociągiem pospiesznym relacji Katowice - Słupsk. Pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów. Cena przejazdu: około 12 zł od osoby + 4,50 za rower. Powrót ze Żmigrodu możliwy jest jednym z poniższych pociągów (w zależności od tego, o której godzinie dotrzemy na miejsce): 1) 15:44, osobowy relacji Konin - Wrocław Gł., we Wrocławiu 16:38; 2) 16:12, pospieszny relacji Kołobrzeg - Kraków Gł., pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów, we Wrocławiu 17:00; 3) 16:57, osobowy ETZ relacji Poznań Gł. - Wrocław Gł., we Wrocławiu 17:45; 4) 18:23, poc. osobowy relacji Rawicz - Wrocław (bilet: 7 zł/os. + 4,50 rower), we Wrocławiu 19:18 lub 5) 20:11, poc. pospieszny relacji Ełk - Wrocław Gł. (pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów, bilet: 12 zł + 4,5 za rower), we Wrocławiu 21:00. Ceny biletów powrotnych: - pociąg osobowy około 7 zł - pociąg pospieszny około 12 zł - rower 4,50 zł niezależnie od rodzaju pociągu. PROGNOZA POGODY =============== Niedzielna prognoza pogody jest prorowerowa, bez opadów. Zachmurzenie małe i umiarkowane, głównie chmury wysokie. Temperatura od 8 stopni rano do 20 stopni. Wiatr słaby, do 15 km/h, południowy i południowo-wschodni. WYPOSAŻENIE =========== Prócz dobrego humoru zabieramy ze sobą: 1) komplet kluczy do swojego roweru; 2) zapasową dętkę - całą i we właściwym rozmiarze; 3) obowiązkowe wyposazenie roweru (dzwonek, oświetlenie); 4) będzie niezbyt ciepło, ale i tak wodę mineralną w ilości nie mniejszej niż 1,5l na osobę; 5) coś do jedzenia (polecam coś słodkiego). Zaleca się w przedzień wycieczki sprawdzenie sprawności technicznej roweru (hamulce, ciśnienie w oponach, odkręcające się śrubki, niedziałające przerzutki, połamane pedały itd.) POTWIERDZENIE UDZIAŁU ===================== Proszę, ze względów organizacyjnych, o potwierdzenie udziału (względnie jego odwołanie): - mailem, do soboty, do godziny 20:00 lub - później SMS-em (względnie telefonicznie) na numer 0 503 68 35 35. Pozdrower, Łukasz 'woo' Dąbrowski. Temat: Rozkład jazdy PKP rozkładem paradoksów Odnoszę wrażenie, że przy układaniu rozkładów PKP pracują jakieś osoby, które nie oglądają telewizji, nie czytają żadnych gazet. Przecież każdy powinien znać pewne nawet minimalne elementy wiedzy z zakresu geografii w odniesieniu do gospodarki, infrastruktury, turystyki itp. Nawet nie trzeba do szkoły chodzić, jak już wspomniałem wystarczy telewizja itp, żeby zdobyć tę wiedzę. Chyba logiczne, że rozwój turystyki zależy m.in. w pewnym stopniu od dogodnych połączeń kolejowych i autobusowych. Przecież z powodu cięć lub niedogodnych godzin odjazdu pociągów część ludzi zniechęca się i w ogóle nie jeździ lub prawie rzadko, co zmniejsza liczbę turystów i jednocześnie dochody z przemysłu turystycznego. A to z kolei wpływa na mniejsze wpływy do budżetu państwowego i to częściowo powoduje problemy obywateli z ZUS-em, cięcia w emeryturach, płacach... Można by tak wyliczać bez końca. Jednocześnie ze względu na mniejszy ruch turystyczny spada popularność różnych kurortów na świecie, a to zniechęca cudzoziemców do odwiedzania naszego kraju i zyskujemy wśród nich złą opinię. A chyba tego nie chcemy? I tutaj podam przykład odnoszący się do mnie, moich znajomych, rodziny i wszystkich mieszkańców miejscowości, w których mieszkamy. Mam na myśli takie miasta jak Oława, Oborniki Śląskie, Żmigród i Rawicz w województwie dolnośląskim. Bezpośrednie połączenia z Krakowem nie są dogodne, mimo że jest ich aż 7. Pociągi mają beznadziejne godziny odjazdów z tego kurortu. 5:47 - zdecydowanie za wcześnie na powrót do domu 7:47 - za wcześnie na powrót do domu 9:47 - za wcześnie na powrót do domu 11:47 - za wcześnie na powrót do domu 12:47 - za wcześnie na powrót do domu 21:50 - przyjazd do domu z wycieczki do Krakowa o zdecydowanie zbyt późnej porze(na miejscu jest się po 2 lub 3 w nocy) Ta dziura między 12 a 21 zniechęca ludzi do podróżowania. Dotyczy to wszystkich wymienionych miejscowości z wyjątkiem Oławy Jeżeli chodzi o Oławę - jest jeszcze pociąg 16:47, ale to też za wcześnie, bo nie zdąży się zbyt dużo zwiedzić. Uważam, że w związku z tym codzienny pociąg pośpieszny relacji Kraków - Świnoujście zaczynający bieg o 19:45 powinien mieć dodatkowe postoje w Oławie, Obornikach Śląskich, Żmigrodzie i Rawiczu i wyjeżdżać 2 godziny wcześniej czyli o 17:45. Trzeba myśleć o wszystkich ludziach. Ludzie z mniejszych miast to też turyści. Gdyby się wróciło o 17:45, byłoby się na miejscu najpóźniej 10-15 minut przed północą. To najlepsza godzina powrotu z jednodniowej wycieczki. Zdąży się dość dużo zobaczyć i nie trzeba będzie męczyć się z przesiadkami we Wrocławiu(biegać z peronu na peron, żeby zdążyć na przesiadkę) lub drzemać po 22 lub 23 w poczekalni w razie gdyby się nie zdążyło na przesiadkę. Gdyby były dodatkowe postoje i dogodne godziny odjazdów, ludzie na pewno zaczęliby korzystać i byłoby więcej turystów i oto właśnie chodzi. Poza tym pozostałe pociągi powinny odjeżdżać bardziej cyklicznie w ciągu dnia, a nie wszystkie rano między 5 a 12:00. Oczywiście bezpośrednie połączenia i lepsze godziny odjazdu oraz odpowiednie postoje nie odnoszą się to tylko do Krakowa i wspomnianych przeze miast, ale też miejscowości w innych województwach i innych kurortów. Temat: Modernicacja E-59 a nasz linia Za Gazetą Kościańską http://www.koscian.net/Kolej_konsultuje_przebudowe_,2645.html Kolej konsultuje przebudowę O przebudowie linii kolejowej E-59 z Poznania do Wrocławia rozmawiano podczas środowego spotkania samorządowców z miasta i gminy Kościan z projektantami z francuskiej firmy Systra Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej modernizacji linii Poznań - Wrocław wygrała francuska firma Systra. Dokumentacja ma być gotowa do końca roku. Systra ma ponadto przygotować wnioski o dofinansowanie inwestycji z Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Projektanci przyjechali do Kościana, by uzgodnić z władzami lokalnymi projekt. W spotkaniu wzięli udział wójt Henryk Bartoszewski, jego zastępca Andrzej Przybyła i burmistrz Kościana, Michał Jurga. Podobne konsultacje z samorządowcami mają się odbyć w każdej gminie, przez którą przebiega linia kolejowa E-59. Przypomnijmy, że pierwsze otwarte konsultacje społeczne na temat modernizacji linii kolejowej E-59 z Poznania do Wrocławia odbyły się w Kościanie w 2005 r. Zaprezentowano wówczas wstępny projekt modernizowanej linii kolejowej, którą zaplanowano na lata 2005-2010. Zgodnie z planem do 2008 r. miał zostać zmodernizowany odcinek o długości 60,5 km z Wrocławia do Rawicza, a w drugim etapie 102,9 km z Rawicza do Poznania. Projekt zakłada modernizację układu torowego i nawierzchni kolejowej na szlakach, stacjach i przystankach kolejowych; przystosowanie obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych; przebudowę peronów, budowę wiat peronowych, instalacji akustycznej i wizualnej informacji dla podróżnych; przebudowę urządzeń sterowania ruchem; ograniczenie liczby skrzyżowań linii kolejowej z drogami w poziomie szyn i wyposażenie ich w nowoczesne urządzenia zabezpieczenia ruchu; budowę wiaduktów i tuneli; budowę przejść dla zwierząt; budowę ekranów dźwiękochłonnych w miejscach szczególnie narażonej zabudowy mieszkaniowej; zastosowanie urządzeń oczyszczających wodę oraz odstraszających zwierzęta. Już wówczas wójt Henryk Bartoszewski zwrócił uwagę na problem nie spełniających wymogów tuneli w Nacławiu i Widziszewie oraz zgłosił propozycję likwidacji przejazdu i budowy wiaduktu w Starych Oborzyskach. Podczas środowego spotkania w Urzędzie Gminy w Kościanie temat ten powrócił. - Wnioskujemy o budowę nowych - wyższych i szerszych – wiaduktów w miejscowościach Nacław i Widziszewo. Jest też problem ze Starymi Oborzyskami, ale ustaliliśmy, że przejazd zostanie i wybudowany będzie tunel pod samochody osobowe. Jeśli idzie o Kościan to rozmawialiśmy o przebudowie przejazdów przy ulicach Młyńskiej i Gostyńskiej. Zgodnie z projektem powstaną tam tunele z dwuśladową jezdnią i chodnikami po obu stronach. Od kilku dni geolodzy robią tam odwierty. Była też mowa o tym, jak rozwiązać sprawę wjazdu do Urzędu Skarbowego, a także wyjazdów z ulic Żwirki i Wigury oraz Berwińskiego, które po przebudowie mogą zostać bez połączenia z ulicą Gostyńską - informuje Andrzej Przybyła, zastępca wójta gminy Kościan, przyznając, że samorządowcy są zadowoleni z efektów spotkania. – Zgłosiliśmy projektantom naszą prośbę o utrzymanie lokalnych linii do Gostynia i Grodziska. Przyjęli nasze uwagi i sugestie, zaznaczając, że o ich uwzględnieniu zdecyduje ostatecznie inwestor, czyli spółka PKP PLK. Na 18 marca zaplanowano kolejne spotkanie w tej sprawie. Tym razem samorządowcy będą rozmawiać z przedstawicielami inwestora, czyli spółką PKP PLK. (kar) Gk 10/2009 Temat: [pr] Pociągi pojadą 160 na godzinę Ciekawe jak można jeszcze zmodernizować linię między Rzepinem a Poznaniem i Kutnem, skoro 160km/h jest tam od lat.Czy ten koszt (1.7 mld) dotyczy zatem tylko odcinka od Siedlc, i przywrócenia 160 na reszcie? Właśnie to kolejna nieścisłość to ostatnia część artukułu: "Na najbliższe lata mamy w planie między innymi dalszą modernizację trasy z Poznania do Warszawy. Czas jazdy skróci się do dwóch i pół godziny. W 2002 roku jechałem Lechem z czasem przejazdu P-ń/W-wa 2.37 min. Linia sie pokrzywiła za Kutnem, i oniżyli znów prędkość (ciekawe dlaczego, i czy ktoś sprawdził dlaczego tak właśnie wydano pieniądze z PHARE). Łuki, zwrotnice, przejazdy, sygnalizacja, to wszystko jest jednak na 160 km/h. Dziennikarze jak zwykle przedstawiaja bardzo przybliżony obraz świata. partactwo wszechobecne. pozdrawiam Aelfric
Pociągi pojadą 160 na godzinę Modernizacje kilku linii kolejowych wokół Poznania wpisano na lata 2007-2013 Zbigniew Szafrański -- Temat: Spóźniasz się, to płać! Krzysztof Olszewski 28-04-2005, ostatnia aktualizacja 27-04-2005 21:54 źródło:http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,2678860.html Unijni urzędnicy szykują bicz na kolejarzy: pasażerowie dostaną od nich Marek Michalski, przedsiębiorca budowlany z Katowic, dwa razy w tygodniu Katarzyna, przedstawiciel handlowy, często podróżuje na trasie Warszawa - Grzegorz, student prawa na Uniwersytecie Warszawskim, nie zdążył na Ostatnio Urzędnicy z Wielkopolski, którzy jak wszystkie samorządy Pasażer nie będzie musiał prosić Kolej na wszystkie spóźnienia ma jedno wytłumaczenie: problemy techniczne. Na Teoretycznie odszkodowań można się domagać już teraz, ale Unia chce Co na to PKP? - Jeśli Unia tak postanowi, trzeba będzie się dostosować - Longos Temat: Spóźniasz się, to płać! Krzysztof Olszewski 28-04-2005, ostatnia aktualizacja 27-04-2005 21:54 źródło:http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,2678860.html Unijni urzędnicy szykują bicz na kolejarzy: pasażerowie dostaną od nich Marek Michalski, przedsiębiorca budowlany z Katowic, dwa razy w tygodniu Katarzyna, przedstawiciel handlowy, często podróżuje na trasie Warszawa - Grzegorz, student prawa na Uniwersytecie Warszawskim, nie zdążył na Ostatnio Urzędnicy z Wielkopolski, którzy jak wszystkie samorządy Pasażer nie będzie musiał prosić Kolej na wszystkie spóźnienia ma jedno wytłumaczenie: problemy techniczne. Na Teoretycznie odszkodowań można się domagać już teraz, ale Unia chce Co na to PKP? - Jeśli Unia tak postanowi, trzeba będzie się dostosować - Temat: Trzebnica
1) Zbąszyń - Międzychód (graniczna) pada -1 pkt = w sumie: -1 Oprócz odcinka pod Krobią brak jakichkolwiek rozbiórek po wejściu w życie Dorzuć wąskotorówki - też plusy; Wągrowiec częściowo myśli o trasach rowerowych w temacie przejęcia linii, Dolny Śląsk zrób Ty, żeby było obiektywnie, ale listę powinny otwierać: Zamknięć aż nadto... Tyle samo i taka sama siła przebicia - gratuluję rozeznania. Mick M. Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 149 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||