Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Zakład Taboru WrocławTemat: Powołano dyrektorów nowych zakładów PKP Cargo Co wiadomo o wyżej wymienionych? Cytat: Adam Banaszak - Dolnośląskiego Zakładu Spółki we Wrocławiu Adam Banaszak był dotąd dyrektorem Zakładu Taboru we Wrocławiu. Z tego co wiem, Banaszak jest człowiekiem Marka Podskalnego z kolejarskiej "Solidarności". Podskalny jest etatowym związkowcem w PKP CARGO, (ex)Zakład Taboru we Wrocławiu, przewodniczącym Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" w PKP CARGO. Jest również członkiem rady nadzorczej PKP CARGO. Jestem pewna, że większość "nowych" dyrektorów zakładów CT to ludzie wstawieni przez związkowych Solidaruchów... w myśl zasady "mierny, bierny, ale wierny". Temat: Powołano dyrektorów nowych zakładów PKP Cargo ws. człowieka Podskalnego Sitwa Marka Podskalnego, Łęka z pradziada, rozpleniła się już na tyle istotnie, że gra pierwsze skrzypce w nominowaniu dyrektorów w PKP CARGO SA, urzędników UTK O/Wrocław i pozostałego personelu kolejowego wg swojego upodobania lub solidaruchowskiego układu (zwłaszcza po przegraniu bitwy na przewodniczącego OSK we Wrocławiu, gdzie planował na to stanowisko swojego zaufańca). Ten spracowany maszynista (sekcja Legnica) rozpoczynał karierę związkową bardzo skromnie, m.in. jako członek rady nadzorczej Wagremu, by po kilku latach zostać: - członkiem Rady SKK NSZZ Solidarność, - członkiem prezydium SKK NSZZ Solidarność, - przewodniczącym SZ NSZZ Solidarność w PKP CARGO SA, - przewodniczącym KZ NSZZ Solidarność w byłym Zakładzie Taboru we Wrocławiu, - członkiem Rady Nadzorczej PKP CARGO SA oraz jest jeszcze maszynistom , choć to należy dokładnie sprawdzić (niektórzy przewodniczący KZ przechodzą na stanowiska głównych specjalistów z pensją niespełna dyrektorską i oczywiście z aprobatą dyrektorską). Piastując tyle stanowisk jednocześnie powinien udać się na inną planetę, np. na Merkurego gdzie doba trwa przeszło 1407 godzin, wówczas można byłoby przyjąć, że wszystkiemu podoła. Skoro zaś żyje na Ziemi, wystarczy sitwa, aby giermkowie robili to, co Mareczek każe. Ciekawi mnie, kiedy w końcu ktoś nie wytrzyma i powoła kolejną komisję śledczą, bo to, co się dzisiaj dzieje na kolei to istne jaja , solidaruchowskie jaja!!! Temat: "S"przedawczyki - prezesi korumpują związkowców WAGREM Kluczbork to spółka zależna od PKP S.A. http://www.wagrem.pl W radzie nadzorczej WARGEM od 22.02.2002 do 07.08.2006 zasiadał Marek Posakalny z kolejarskiej "Solidarności". Kogo reprezentował? Bo na pewno nie załogę! Podskalny jest etatowym związkowcem w PKP CARGO, Zakład Taboru we Wrocławiu, przewodniczącym Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" w PKP CARGO. Członkiem rady nadzorczej WAGREM od 17.09.2002 do 03.10.2003 był również Jan Zaborowski. W latach 1989-2000 zajmował stanowisko prezydenta Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce. Oczywiście na stronach spółek i spółeczek zależnych od PKP nie znajdziecie składów rad nadzorczych. Informacje niewygodne i kompromitujące sprzedajnych związkowców są utajniane. Ale od czego jest Krajowy Rejestr Sądowy? Wystarczy w nim trochę poszperać, by odkryć wiele ciekawych i skrzętnie ukrywanych faktów... A wracając do przewodniczącego kolejarskiej "Solidarności"... Henryk Grymel jest członkiem rady nadzorczej PKP CARGO Wagon sp. z o.o. w Toruniu od 25.09.2007. Reprezentuje właściciela, czyli zarząd PKP CARGO S.A., choć sam Grymel gdy sprawa wyszła na jaw bredził w "Wolnej Drodze", że reprezentuje załogę spółki. Gówno prawda! Załoga PKP CARGO Wagon nie wybierała Grymla do rady nadzorczej, jako swojego przedstawiciela! Temat: Wagony wczasowe w Jedlinie Zdroj (...) A spotkalem tez wraki wagonow w ktorych z PRL-u byly wczasy.
Temat: et-41-200
Tu jest jej zdjęcie z Wałbrzycha. -- -- Temat: et-41-200 | Czy ktoś wie gdzie ten lok stacjonuje? | Wojtek | Tu jest jej zdjęcie z Wałbrzycha. | -- | -- Czyli z zakładu taboru Wrocław , sekcja Wałbrzych ? Temat: Pytania 1. czy "Śiatowid" jak i pozostałe pociągi ze Szczecina do Przemysla są na całej trasie obsługiwane prze 06/07 z Krakowa? 38102/3 i 83102/3 na calej trasie ma wyznaczona do obslugi EU07 z Vmax=120 km/h Zmiany loka w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu. Do Wroclawia loki z Zakladu Taboru w Krakowie, wiec moze go prowadzic takze EU06, od Wroclawia przejmuje go lok z Zakladu Taboru w Szczecinie.
Pozdrawiam Temat: Mobilne punkty napraw wagonów PKP CARGO Ruszyły mobilne punkty napraw wagonów PKP CARGO PKP CARGO S.A. rozpoczęło prace związane z zabudową i wyposażaniem specjalistycznych samochodów służących do napraw wagonów w terenie. Aktualnie funkcjonuje już 5 takich aut w zakładach taboru w Łodzi, Bydgoszczy, Wrocławiu, Lublinie i Białymstoku. Jako pierwszy został uruchomiony mobilny punkt w Zakładzie Taboru w Łodzi. Oficjalnego otwarcia punktu dokonał 13 bm. Witold Bawor, Członek Zarządu ds. Eksploatacyjnych Spółki. Prace adaptacyjne wnętrz wykonano w samochodach marki Lublin 3 Mi. Samochody, poza zabudową wykonaną z elementów BOTT, wyposażone zostały w specjalistyczny sprzęt, taki jak: agregat prądotwórczy, spawarka, mobilny zestaw spawalniczy, podnośniki i inne. Ponadto w autach znajdują się niezbędne części zamienne służące do napraw wagonów w terenie (resory, kurki i sprzęgi powietrzne itp.). Docelowo w Spółce planowane jest uruchomienie w okresie najbliższych 3 lat 29 mobilnych punktów napraw na terenie całego kraju. Zabudowa i wyposażenie wykonywane będzie w nowo zakupionych samochodach dostosowanych wyłącznie do potrzeb napraw wagonów. Wdrożenie do eksploatacji specjalistycznych samochodów pozwoli Spółce na ograniczenie kosztów związanych z koniecznością transportu uszkodzonych wagonów do punktów napraw oraz ograniczenie postojów pociągów w przypadkach stwierdzenia usterek w wagonach. Źródło: PKP Cargo S.A. Temat: Pijany maszynista prowadził pociąg z cysternami
| Gdyby bylo odwrotnie to niesmialo wpadlaby mi na mysl Rail Polska, ale tak to PKP Cargo - warszawskiej bo państwowa a siedziba we Wrocławiu bo Temat: Zmiany w zarządach i radach nadzorczych Z tego co wiem to do PKP IC idzie nie tylko Kozendra, ale też Bogdan Dzieciniak - dyr. Zakładu Taboru we Wrocławiu. No i dyr. Marek Pawicki z PR Wrocław też będzie mącił w PKP IC, teraz jest dyrektorem Oddziału Przewozów Międzywojewódzkich w Poznaniu. Temat: Maszynista Elektrycznych Pojazdów Trakcyjnych Witam Wie może ktoś z Państwa, czy we Wrocławiu PKP przyjmuje młodych pracowników na kurs na maszynistę? .... Owszem - jest nabór ale po cichu Ja miałem cynk to papiery złożyłem i mnie przyjęli. Musisz się osobiście zgłosić do Zakładu Taboru przy ulicy Mościckiego z papierami ( tj Zakład Cargo ) i zostawić w Sekretariacie. oddzwaniają i to szybko. Nie znajdziesz informacji o naborze oficjalnie w prasie ani na Dworcach. Warunek - niekonieczny chyba - to wykształcenie kolejowe elektryczne lub mechaniczne. Bez tego robisz cały cykl , który niestety jest dość długi. Dwa , że 1 kategoria zdrowia. bez tego zapomnij. Jak chcesz coś bliżej wiedzieć to zapraszam na priv. Pozdrawiam Temat: Z nasluchu: kradzieze wagonow Prosze pana/pani (niestety panskie dziwne imie... ech szkoda gadac) Nie, nie.. niewiem co sie z ta gupa ostatnio dzieje, moze to to jedzenie kalu... Nie no sluchajcie .. to nie tak... tego nie trzeba robic codziennie, przeciez Stolec niezastapi prawdziwego posilku. Fakt jest to taki kolejarski przysmak powiedzialbym, ale raz na tydzien wystarczy. To tyle ja chcial wypowiedziec, ja teraz rozumie, Jacek Wrocławscy policjanci ujawnili proceder Temat: Dni Techniki Kolejowej Program ogólnopolskich obchodów „Dni Techniki Kolejowej” 13 – 17 czerwca 2007 roku WROCŁAW 15 – 17.06.2007 r., godz. 9.00 – 16.00 (codziennie), stacja PKP Wrocław Główny, peron V • tor nr 9 – wystawione zostaną historyczne wagony retro, węglarka oraz lokomotywa parowa Tkt 48-18 • tor nr 10 – Elektryczny Zespół Trakcyjny, wagony SPOT • pociąg sieciowy – Zakład Energetyki • stoiska promocyjne • wystawa fotograficzna „Modernizacja linii kolejowej E-30 na terenie Dolnego Śląska” eksponowana w wagonach PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Zakład Dolnośląski • wystawa historyczna – składająca się z eksponatów z Sali Tradycji Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we Wrocławiu eksponowana w dawnym wagonie pocztowym PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Zakład Dolnośląski • wystawa planszowa „160-lat połączenia kolejowego Wrocław Berlin” • konkurs rysunkowo – fotograficzny pt. „Tabor kolejowy na torach Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wrocław” • Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu – zwiedzanie nastawni Wrocław Główny 15 – 17 06.2007 r. godz. 11.00 – 12.00 Organizatorzy: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., PKP Energetyka sp. z o.o., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. I niestety, coroczna mizeria Temat: Pijany maszynista prowadził pociąg z cysternami
Gdyby bylo odwrotnie to niesmialo wpadlaby mi na mysl Rail Polska, ale a serio to może CTL? http://www.przewoznicy.rail.pl/przewoznicy/gfx/CTL/060Da/BST43-R003(2... i podpis: ST43-R003 z pociągiem do Guben zbliża się do stacji towarowej inne: ST43-R003 ze składem beczek z Piekar Śląskich do Guben kieruje się w Temat: Parada parowozow - Wolsztyn 2005
W sobotę 30 kwietnia 2005 roku PKP CARGO S.A.- Zakład Taboru w Poznaniu W programie między innymi : Stacja Wolsztyn - od godz. 10:30 -13:15 przyjazdy pociągów nadzwyczajnych A może ktoś z Was wie jak by sprawa wyglądała z noclegiem ? Jakieś Temat: o EU11 W dzisiejszym (29.IV.2002) Przegladze Sportowym jako tekst sponsorowany (i reklama) zamieszczony jest wywiad z przezesem PKP IC Andrzejem Żukrowskim - cytuje fragment: - [red]: Prosze przyblizyc plany na przyszlosc. A przeciez EU11 mialy byc dopiero w lutym ;-)) MD Kolejarz Temat: Moja galeria. 503 jest chyba Szczevińska ;) a tak to większość to Łódzkie chyba ... ;) A co do screenów: Z powodu wieczornego wypadku gdzie uszkodzono lokomotywę elektryczną serii EU07 należącą do gdyńskiego zakładu taboru postanowiono zastąpić wrocławską lokomotywą , która przyprowadziła w nocy pociąg pospieszny. Rzecznik prasowy PKP uspokaja jednak , iż niebędzie żadnych opuźnień , zastępcza lokomotywa zostanie zamieniona w Gdańsku skąd wróci do Gdynii i odprowadzi pospieszny do Wrocławia. ;) :P :D Temat: Debile pracuja w ZNTK Poznan!
Po powyższym widzę że nie o mnie mowa :P ;-) pzdr. Temat: Ruszyły lokomotywy PKP Przewozy Regionalne Ruszyły lokomotywy PKP Przewozy Regionalne Trzy spośród 74 lokomotyw PKP Przewozy Regionalne, kupionych pod koniec grudnia ubiegłego, wyruszyło w drogę. Zmodernizowane pojazdy prowadzą pociągi pospieszne, łączące Wrocław z Gdynią, Świnoujściem i Warszawą. Pierwsze trzy lokomotywy zostały zmodernizowane w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Oleśnicy. Z lokomotyw uniwersalnych EU07 zyskały parametry lokomotyw pospiesznych EP07. Pomalowane zostały w charakterystyczne bordowo- kremowe barwy. Kupno i modernizacja lokomotyw są możliwe dzięki pomocy publicznej w wysokości 100 mln zł. Stosowna umowa z Ministerstwem Skarbu Państwa została podpisana w grudniu ubiegłego roku. źródło: PKP Przewozy Regionalne Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Tym razem na lepsze zmieni się rozkład jazdy pociągów Za tydzień zmieni się rozkład jazdy PKP. Dolnośląscy podróżni nie muszą się niepokoić, bo kolej nie tylko nie zlikwiduje żadnego połączenia, ale doda 26 nowych. Dodatkowe trzy pociągi pojadą ze Szklarskiej Poręby przez Jelenią Górę do Wrocławia. Siedem nowych składów wyjedzie na trasę między Zgorzelcem a Wrocławiem. Dziewięć dodatkowych będzie kursowało z Lubina do Legnicy. Zaś między Jelenią Górą, Lwówkiem Śląskim i Bolesławcem będą dodatkowe cztery pociągi, a z Kłodzka do Kudowy - jeden. Chociaż poszerzony rozkład jazdy będzie obowiązywał od 8 grudnia, kolejarze nie zdradzają jeszcze dokładnych godzin odjazdów i przyjazdów. Zmiany stały się możliwe, bo spółka PKP Przewozy Regionalne ma się coraz lepiej i w tym roku, po raz pierwszy od sześciu lat, jej działalność nie przyniesie strat. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych zwrócił nawet do Urzędu Marszałkowskiego 300 tysięcy złotych z otrzymanej dotacji. Kolejarze mają też kolejną dobrą nowinę dla Dolnoślązaków. Kiedy uda się wyremontować tory z Wałbrzycha do Kłodzka i z Kłodzka do Stronia Śląskiego, znajdą się pieniądze na nowe połączenia na tych odcinkach. To nie wszystko. Mają być także remontowane same pociągi. Spółka PKP Przewozy Regionalne wydała już w tym roku na ten cel 14 mln zł. To dobry sygnał - tym bardziej, że w latach ubiegłych kolej sukcesywnie wycinała połączenia ze swojego rozkładu jazdy i nie inwestowała w nowy tabor. www.gazetawroclawska.pl Temat: Sylwester 2005 z parowozem Dzień: 31.12.05r Nazwa imprezy: Sylwester z parowozem Trasa: Wrocław Gł. (o. 18:15) - Wolsztyn - Wrocław Gł. (p. 4:00) Tabor: Pm36-2 + A + A + WR + B + B + B + B Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne Organizator: Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu Kto chętny?? Temat: Przewoźnicy szykują sie do zakupu taboru Wydatki polskich przewoźników na tabor w pierwszych miesiącach tego roku były większe niż w bardzo dobrym zeszłym roku. Producenci mają pełne portfele zamówień (...) W kwietniu odbył się debiut pierwszej z sześciu nowych wziętych w leasing przez PKP Cargo lokomotyw Traxx produkcji Bombardiera, które powstają częściowo w zakładzie koncernu we Wrocławiu. (...) Zainteresowani nimi są również prywatni przewoźnicy - dwie lokomotywy Bombardiera wzięła w leasing rozpoczynająca działalność na polskim rynku fi rma ITL Polska (przejęta niedawno przez francuską kolej SNCF). więcej TUTAJ Temat: SOK czuwa ;)
Obawiam sie, ze niestety nienajlepiej. Vide zachowania pracownikow PS. Temat: Co i jak w nowym rozkładzie? Kiefer tak już przesiąkł ideologią pekapiarską jaką go indoktrynują w pozdrawiam misiek Temat: Magistrala Północna ja moge wkleic kawałek swojej pracy mgr nie za duzo ale podstawowe informacje sa : "magistrala północna – trasa nr 201 (Jęzor Centralny JCA – posterunek odgałęźny Mysłowice – posterunek odgałęźny Siemianowice – Zygmunt August – KWK Andaluzja Szyb Dołki w Piekarach Śląskich) linia dwutorowa, zelektryfikowana, jej całkowita długość wynosi ponad 29 km. Przekazano ją do eksploatacji w latach 1951-1956. Od roku 1990 magistrala północna jest własnością Zakładu Transportu Kolejowego Kopalni Piasku Szczakowa zajmującego się w ramach spółki PCC Rail Szczakowa obsługą przewozów kolejowych, dysponuje własnym taborem i zapleczem techniczno-remontowym. Linią tą dostarczany jest piasek podsadzkowy (wydobywany na polach piaskowych w Bukownie – Zakład Górniczy Błędów III) między innymi do kopalń: KWK Julian, KWK Andaluzja, KWK Barbara, KWK Rozbark, KWK Wanda, KWK Michał, KWK Katowice, KWK Szarlej, KWK Centrum . " a jesli chodzi o wiecej informacji to polecam ksiązki: 1] M.Jerzynowski, S.Koziarski - 150 lat kolei na Śląsku, Instytut Śląski w Opolu - Opole, Wrocław 1992 2]K.Sojda, J.Karniewski, T.Roszak, H.Dąbrowki, Z.Podlejski, T.Szafirski - Dzieje Katowickiego Okręgu Kolejowego Śląskiego, Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych - Katowice 1997 Obie mozna wypożyć w bibliotece PKL w Katowicach. Tylko żeby sie tam zarejstrować trzeba byc pracownikiem PKP , PKL lub bys studentem wydziału TRANSPORT na polibudzie. Temat: Żenada w RegioPlus | Też racja, jest to zdecydowanie najlepsze miejsce dla MK w Na pewno nie skorzystam z zaproszenia. Po pierwsze, aby dojechać do Temat: Poznański wynalazek pomoże w czasie Euro Poznański wynalazek pomoże w czasie Euro Polskie i ukraińskie koleje chcą uruchomić połączenie z wykorzystaniem systemu SUW 2000. Dzięki niemu pociągi będą szybciej przekraczać granicę w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Chodzi o wynalazek inżynierów z Poznańskich Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego. Pod wodzą Ryszarda Marii Suwalskiego skonstruowali oni zestaw z mechanizmem samoczynnej zmiany rozstawu kół. W Polsce i w większości krajów europejskich rozstaw szyn jest standardowy, wynosi 1435 mm. Ale w Rosji, na Białorusi, Litwie, Łotwie, w Estonii, Finlandii, a także na Ukrainie, z którą organizujemy Euro, tory są o 85 mm szersze (rozstaw szyn to 1520 mm). - System SUW 2000 umożliwia pociągom jazdę po torach o różnej szerokości bez konieczności wymiany zestawów kołowych lub wózków w wagonach. Skraca to czas przekraczania granicy przez pociągi z 2-3 godzin do kilkunastu minut - tłumaczy Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA. Dziś Ukraina nie dopuszcza polskich pociągów z tym systemem do ruchu na terenie swojego kraju. PKP chce to zmienić. W piątek na ten temat rozmawiali prezesi obu firm. Wrzosek: - Dzięki temu systemowi możliwe będzie szybkie i bezpośrednie połączenie kolejowe między miastami polskimi a Lwowem oraz Kijowem. Znacznie wzrośnie też komfort podróży. Bezpośrednie skomunikowanie z Kijowem w trakcie Euro 2012 mają mieć Warszawa, Wrocław i Kraków. Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: [cyt][tabor] Zmodernizowana ET22 na torach Gazeta Krakowska Lepsze lokomotywy na Dworcu Głównym Prototyp płynie po szynie U czestnicy seminarium naukowo-technicznego "Modernizacja pojazdów ET22 to najpopularniejsza polska seria lokomotyw elektrycznych. - Ponieważ wykorzystuje się ją przede wszystkim w ruchu towarowym, nie Stara ET22 nie sprawdzała się w górach. Poprawiona radzi sobie dobrze. PKP Cargo rozmawia z ZNLE Gliwice o modernizacji 49 kolejnych maszyn. Przy pierwszym peronie stanęła wczoraj także zmodernizowana lokomotywa Temat: TEM-2 [ciap]
Temat: skansen parowozów w Jaworzynie Ślaskiej
Pragnę
Temat: Kolejowe odznaczenia to kpiny z kolejarzy! No i potwierdzają się moja słowa, które jeszcze raz powtórzę: Dla kolejnictwa najbardziej można zasłużyć się pierdząc w związkowy lub w biurowy stołek. Jednak najtrafniej kolejowe odznaczenia podsumowała Beatrycze: Kolejarz nie dostaje odznaczenia za zasługi tylko za służenie odpowiednim osobom! Tak było, jest i jeszcze dłuuuuuuugo będzie! Te odznaczenia to kpiny z prawdziwych kolejarzy, nie tych zza biurek tylko tych z "linii". Oto dowody. Otrzymałam parę maili, w których piszecie kto z w/w wymienionych odznaczonych osób gdzie pracuje i jakie zajmuje stanowisko. Dziś lista działaczy kolejarskiej "Solidarności": Zasłużony dla Transportu Rzeczpospolitej: 1. Jan Bukiejko - członek Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy PKP Energetyka Zakład Dolnośląski 2. Zbigniew Dwojak - członek Rady Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "Solidarność" Region Dolny Śląsk Zasłużony dla Kolejnictwa: 1. Waldemar Barański - członek Rady Sekcji Zawodowej NSZZ "Solidarność" Telekomunikacji Kolejowej oraz przewodniczący komisji rewizyjnej przy Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "Solidarność" Region Dolny Śląsk 2. Zenon Cebula - członek Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy PKP Cargo Zakład Taboru we Wrocławiu 3. Ryszard Gajlusz - członek Rady Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "Solidarność" Region Dolny Śląsk 4. Krzysztof Pikulski - członek Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy PLK Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu 5. Mirosław Rzepka - członek Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy PKP Energetyka Zakład Dolnośląski oraz członek Rady Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "Solidarność" Region Dolny Śląsk 6. Grażyna Tomaszewska - członek Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy PKP Energetyka Zakład Dolnośląski 7. Dariusz Wnuk - członek Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy PKP Cargo Zakład Taboru we Wrocławiu Być może jest to niepełna lista związkowców z "Solidarności", ale jak widać najwięcej zasłużonych Solidaruchów dla kolejnictwa jest w Zakładzie Dolnośląskim PKP Energetyki. Dyrektor tego zakładu, pan Nowicki docenił nie tylko związkowców, ale również pracowników administracji swojego zakładu. Tymczasem szeregowi kolejarze, podwładni Nowickiego, zarabiają nędzne grosze, a niektórzy z nich podwyżkę dostali po sześciu latach. Zaznaczam, że te informacje mam od znajomych kolejarzy z Węglińca, gdyby ktoś chciał mi zarzucić, że wyssałam je sobie z palca. Jeśli znacie inne osoby z listy odznaczonych to proszę dać znać. Może wśród nich znajdzie choć jeden maszynista, konduktor czy rewident nie będący członkiem władz struktur kolejarskiej "Solidarności"? Temat: Wagony wczasowe w Jedlinie Zdroj
Przez jakiś czas stały na W-ch Szczawienko,a potem.....czyżby to były Może ktoś się lepiej orientuje w tej kwestii Grzesiek "Trapp" Sz. Temat: Inauguracja szynobusu we WrocÂławiu http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,2049975.html Jest nowoczesny i komfortowy. Zabiera 170 pasażerów i rozpędza się do 120 km W czwartek o godz. 11 na dworcu głównym PKP we Wrocławiu marszałek Jakie są zalety szynobusów? - Dla pasażerów to wyższy komfort jazdy. A dla Zadowoleni są też maszyniści. - Obsługa jest bardzo prosta. Wszystko Kilka minut po godz. 12 oficjele i dziennikarze ruszyli w pierwszy kurs. Od dziś szynobus jeździ na trasie Wrocław - Jelcz-Laskowice. Od 1 czerwca, Temat: Z nasluchu: kradzieze wagonow IAR (J.Mikruta): Wrocławscy policjanci ujawnili proceder F Temat: PaFaWag uratowany Pafawag PKP nie chciały nowego taboru Lokomotywy, które miały kupić od wrocławskiego Pafawagu Polskie Koleje W połowie lat 90. Pafawag stał się własnością należącej do koncernu - Jesteśmy w trakcie przerabiania naszych lokomotyw. Przeszły już testy u Wrocławska firma, która zatrudnia ok. 600 osób, mimo braku zamówień w kraju - Realizujemy wieloletni kontrakt na dostawę 400 nadwozi lokomotyw dla kolei Bombardier Transportation w Polsce zatrudnia ponad 1,3 tys. pracowników w Spółka matka całej grupy, Bombardier Inc., zatrudnia 79 tys. pracowników w 24 a. mi. Temat: Szynobusy na Dolnym Śląsku Jest nowoczesny i komfortowy.Zabiera 170 pasażerówi rozpędza się do 120 km/h. Od dziś pierwszy autobus szynowy wozi pasażerów na dolnośląskich liniach. wczoraj o godzinie 11 na Dworcu Głównym pkp we WrocławiuHenryk Gołebiewski, marszałek województwa uroczyście przekazał kolejarzom pierwszy autobus szynowy kupiony przez Urząd Marszałkowski. Samorząd województwa kupił dwa takie pojazdy. W sumie kosztowały 9,1 mln zł. JAkie sa zaletyszynobusów?- Dla paseżerów to wyższy komfort jazdy. A dla nas oszczędności.To poprostu kolej XXI wieku- tłumaczy Witold Ziółkowski, zastępca dyrektora Zakładu Przewozów Regionalnych. Kilometr jazdy lekkiego, spalinowego pojazdu jest o ponad 8 zł tańsza niż dwuwagonowego pociągu ciągniętego prze lokomotywę spalinową. Zadowoleni sa teżś maszyniści.- Obsługa jest bardzo prosta. Wszystko kontroluje komputer. Ja mam tylko joystick, którym zwiększam lub zmniejszam moc podawaną silnikowi- mówi Waldemar eśniański, maszynista- instruktor z Zakładu Taboru Koleowego Wrocław. W kabinie maszynisty jest też monitor, na którym wyświetlany jest obraz z czterech kamer. Pokazują one, co dzieje się w środku i na zewnątrz pojazdu.Kilka minut po godzinie 12 oficjele i dziennikarze ruszyli w pierwszy kurs. Stacja docelowa: Kąty Wrocławskie. Wrażenia: cicho i nie trzęsie, mimo że szynobus rozpędza się do 100km/h. Od dziś szynobus jeździ na trasie Wrocław - Jelcz Laskowice. od 1 czerwca, gdy dołączy do niego drugi, rozpocznie kursowanie po stałych, wyznaczonych trasach.- Wybraliśmy je napodstawie dokładnych analiz - tłumaczy Witold Ziółkowski. w dni robocze szynobus pojedzie z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej. A stamtąd do : Legnicy, KAmieńca Ząbkowickiego lub Wałbrzycha. A w dni wolne z Wrocławia do Kłodzka, Międzylesia i Wałbrzycha Źródło: Gazeta Wyborcza wydanie na piątek 30 kwietnia Temat: Udogodnienia dla milosnikow kolei do grup dyskusyjnych . Czego wlasciwie milosnik kolei oczekuje od PKP? Mam tu na mysli kogos - porusznia sie po terenie kolejowym (z ew. obowiazkiem zgloszenia sie - jazdy pociągami sluzbowymi; - jazdy w kabinie maszynisty o ile nie przekroczy sie dopuszczalnej Oczywiscie starajacy sie o takie zezwolenie powinien zdac odpowiedni Mysle, ze mozliwe byloby nawet zaakceptowanie tej propozycji Czy ktos jest w ogole zaineresowany taka mozliwoscia? I ilu Piotr Falkowski Temat: SP42 - gdzie szukać?
W Gdynii nie ma żadnej sprawnej SP42, toż samo w Chojnicach. Jeden kociołek w Tak więc pewniakiem jest Tomaszów-Skarżysko które staje się ostatnim bastionem Temat: SU46 na PKP-podsumowanie Witam !! Obecnie na dzień dzisiejszy na ilostanie pojazdów trakcyjnych PKP wpisanych 1.CM Czerwieńsk [sekc.Żagań] 2.CM Wrocław [sekc.Węgliniec] SU46-006,007,012,029,031,035,043 . (7szt) 3. CM Poznań 4.CM Olsztyn Temat: A ja bylem w Szczecinie wczoraj :P Kilka uwag z spostrzeżeń z wczorajszego wyjazdu do Szczecina (między innymi). Z pociągami w okolicach Żagania jeżdżą rumuny i stonki. Oczywiście W Czerwieńsku na szopie zielony ST43-235 i jeszcze jakiś, oraz Rzepin. Spodziewałem się większego ruchu na tej stacji. Rano z Czemu w wakacje "Czcibór" nie jeździ przez Szczecin Główny? Tak Linia do Trzebieża zarąbista - prawie jak w górach :) A zakłady w Wyjazd ze Szczecina Głównego (jechałem Bemem) też ekstra - fajne Po drodze do Wrocławia mijam jakiegoś zielonego byka, kilka zielonych I to chyba tyle, wieczorem znowu wyjeżdżam :) Dawid Frątczak PS. Temat: Skargi A ja powiem "dobre słowo" o konduktorach w PKP PR 21.01 jechałem pospiesznym z warszawy do Przemysla i zaraz za warszawą pociąg stał prawie 2 godziny, podobno z powodu pożaru innego pociągu na torach. Pociag ten przyjechał do Przeworska ok. 23:30 zamiast 2 godziny wczesniej i 2 pociągi osobowe w kierunku Przemysla i Rzeszowa już sobie pojechały. Obsługa pociągu załatwiła że pociąg zatrzymał się na stacjach osobowych między Jarosławiem a Przemyślem na których ktoś chciął wysiąść, oczywiście kierownik pociagu musial to zglosic duzo wczesniej ale jak się chce to mozna iść pasażerom na rękę. Grześ | Chodzi o sytuacje jaka miala miejsce w dniu 24.01.2005 w Kamiencu Do zakładu przewozów regionalnych z którego pochodzi konduktor. Pod -- Temat: Po podwyżkach - moje i nie tylko spostrzeżenia... otóz byłem wczoraj odebrać pasażerkę z dworca wrocław gł. Przyjechała z wawy pospiesznym "Wrocławianin". I teraz po kolei, przeważnie bywał spoźniony tak z 15 min, wczoraj raptem 4 min, wewnątrz zazwyczaj byla istna rzeźnia - syf i malaria, wg pasazerki wczoraj było czysto i nawet wisiały wyprane zasłonki. Czyżby tak już miało zostać, czy to tylko chwilowa pokazówka, aby ukoić nerwy pasazerów po podwyzce ? Zbieg okoliczności raczej. Nie ma żadnej korelacji czystości składu z pociągiem jaki obsługuje (poza paroma chlubnymi wyjątkami). Już mi się zdarzało jechać w brudnych expresach bez firanek nawet w oknach, a z drugiej strony wczoraj piękne i czyste wagony mi się zdarzyły w pociągu Katowice - Bydgoszcz, od którego PKP zwykle próbują raczej ludzi odstraszyć...
Temat: Spotkanie na szczycie DB-PKP Na reszte pociagow to pewnie DB da wagony. ......w jednolitych barwach pojadą dotychczasowe EC - Berlonia, Varsovia i pierwsze przygotowane wspólnie z DB pociągi ze wspolnym logo Berlin-Warszawa Schuter | Korytarz Berlin/Drezno - Wroclaw
M. -- Temat: [cyt]PKP-Kielce. PKP likwiduje kolejne połączenia (2004-11-26 13:19) Link:http://www.radio.zachod.pl/php/news.php?id=10128 Serwis: Radio Zachód Aż 75 pociągów regionalnych zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP. W sumie, w Największe zmiany czekają podróżnych mieszkających na terenach graniczących z Wraz z likwidacją 30 dotychczasowych połączeń kolejowych lubuskie PKP otworzy Dyrekcja lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP tłumaczy likwidację Jego zdaniem, szansą na ratunek lubuskiej kolei jest m.in.: wykorzystanie Nowy rozkład jazdy lubuskich kolei zacznie obowiązywać od 12 grudnia. Temat: 19WE Chyba wszyscy są za modrenizacją tabotu na PKP, tylko żeby to było robione z głową i dla pasażerów. Często podruzuję na linii Opole Kluczbork szynobusami SA103 i mam takich parę uwag: są one robione na niewiadomo jakie wrunki bo zimą jak jest w nich temperatura +10 stopni to już jest sukces, a latem jest jeszcze gorzej, temperatura w nim potrafi osiągnąć całkiem spokojnie 30 stponi pomimo że jest włączona "pseudoklimatyzacja" - na wyświetlaczu w kabinie można zobaczyć jaka jest temperatura w przedziałach. Jak się pod wylotem tego zimnego powietrza stanie (kratka około 30 na 30 cm.) to jest nawet fajnie, ale usiąść i jechać to można się rozpuścić. Skoro jest to nowy tabor to taka klimatyzacja powinna być tak wydajna, aby mogła we wnętrzu utrzymać normalną temperaturę - to jest poprostu bubel w którym kazałbym tym konstruktorom jeżdzić tak z dwa lata nonstop. Może by się czegoś nauczyli. Mają też wiele innych błędów, choćby chłodzenie silnika, od którego chłodnica jest umieszczona z boku i już od wiosny co trochę się zatyka pyłkami czy drobnymi roślinami i np. dziś temperatura soiągnęła 98 stopni i komputer wyłączył silnik. ( po10min. jak trochę ostygł można go było odpalić i jechać dalej) i to ma być nowoczesny tabor? Takich niedoróbek jest dużo więcej, a jak opowiadał mechanik jak kiedyś przyjechał serwisant z PESY i ciężko się zdziwił że one w ciągu podajże dwóch lat przejechały po około 400tys. km. to o czym to swiadczy? To tabor jest robiony na dwa lata czy jak. (średni wiek wagonu czy lokomotywy to jakieś 20 czy 40 lat). taboru nie buduje się na tylko parę lat. Powiedzmy że pierwsze SA103 mogły być awaryjne bo to prototypy ale w następnych powtarzające się usterki powinny być eliminowane a nie są SA103 013 ma takie same usterki co te poprzednie. I w/g mnie nie jest tłumaczeniem że mechanik nie umiejętnie je obsługuje, skoro włączył klimę to powinno się schłodzić w szynobusie. Są EN 57 200 ileś tam może koledzy z Wrocławia dowiedzą się dlaczego PKP PR z Wrocławia powymeniał je na satare jednostki? Przykład: te modrenizowane w Nowym Sączu nie można łączyć z tymi które były modrenizowane w innych zakładach. Nie chcą ze sobą współpracować, chociaż są robione w/g jednego projektu (np. różna wysokość półsprzęgu). Reasumując uważam że skoro mamy podróżować nowym taborem to powinien być on chociaż tak sprawny jak ten stary, i także zapewniać godziwe warunki przejazdu. Klimatyzacja to chyba już jest standart, a miękkie siedzenia to nie jest zbytek luksusu. Temat: Kolej http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/794979.html Tym razem na lepsze zmieni się rozkład jazdy pociągów Za tydzień zmieni się rozkład jazdy PKP. Dolnośląscy podróżni nie muszą się niepokoić, bo kolej nie tylko nie zlikwiduje żadnego połączenia, ale doda 26 nowych. Dodatkowe trzy pociągi pojadą ze Szklarskiej Poręby przez Jelenią Górę do Wrocławia. Siedem nowych składów wyjedzie na trasę między Zgorzelcem a Wrocławiem. Dziewięć dodatkowych będzie kursowało z Lubina do Legnicy. Zaś między Jelenią Górą, Lwówkiem Śląskim i Bolesławcem będą dodatkowe cztery pociągi, a z Kłodzka do Kudowy - jeden. Chociaż poszerzony rozkład jazdy będzie obowiązywał od 8 grudnia, kolejarze nie zdradzają jeszcze dokładnych godzin odjazdów i przyjazdów. Zmiany stały się możliwe, bo spółka PKP Przewozy Regionalne ma się coraz lepiej i w tym roku, po raz pierwszy od sześciu lat, jej działalność nie przyniesie strat. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych zwrócił nawet do Urzędu Marszałkowskiego 300 tysięcy złotych z otrzymanej dotacji. Kolejarze mają też kolejną dobrą nowinę dla Dolnoślązaków. Kiedy uda się wyremontować tory z Wałbrzycha do Kłodzka i z Kłodzka do Stronia Śląskiego, znajdą się pieniądze na nowe połączenia na tych odcinkach. To nie wszystko. Mają być także remontowane same pociągi. Spółka PKP Przewozy Regionalne wydała już w tym roku na ten cel 14 mln zł. To dobry sygnał - tym bardziej, że w latach ubiegłych kolej sukcesywnie wycinała połączenia ze swojego rozkładu jazdy i nie inwestowała w nowy tabor. Magdalena Kozioł - POLSKA Gazeta Wrocławska Temat: Powstają Opolskie Koleje Regionalne ... Być może od połowy grudnia tego roku zamiast jeździć pociągiem należącym do PKP pojedziemy Opolską Koleją Regionalną. Samorząd województwa podjął na ostatniej przed wakacjami sesji decyzję o ... Opolska Kolej Regionalna świadczyłaby przewozy pasażerskie i usługi im Umowa zakłada, że województwo opolskie obejmie w spółce 51 procent PKP Przewozy Regionalne zatrudniają 580 pracowników. Nowo powstająca
Temat: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi faust: mysle, ze nie ma sensu sie spierac. Ja juz w kazdym razie neimam sily, bo widze, ze nieststy blokada psychologiczna po stronie wypodawiadjacych sie tu Kaliszan jest zbyt duza. Jestem tylko ciekaw jak byscie mwili, gdyby w planach tych kolei byla by od poczatku mowa o stacji TYLKO w Ostrowie? Pewnie w tedy bardziej byscie polubili argument o stacji w Skalmierzycach No ale jest jak jest. Pewnei gdybym byl z Kalisza tez bym teraz tak gadal jak Wy ps. A Ostrow byl i nadal pozostanie duzym wezlem kolejowym i wiekszym od Kalisza. Linie kolejowe przechodzace przez glowna stacje w Ostrowie nie straca na waznosci. Ostatnio wycofano troche pociagow (ale nadal jest oczywiscie wiecej niz np. w Kaliszu) z powodu bardzo zlego stanu torow kolejowych. Np. trase na Poznan pocagi musza obecie pokonywac w slimaczym tepie ...30km/h. Na szczescie w tym roku PKP przeprowadza generalny remont tej trasy, dzieki temu pociagi beda jezdzily 120km/h. Mam nadzieje,z e bedzie tez remont trasy z Wroclawia i dzieki temu niektore pociagi ekspresowe, ktore obecnie z Wroclawia do Warszawy jezdza pzrez Poznan (ze wzgledu na fatalny stan torow Wroclaw-Ostrow) wroca na swe popzrednie trasy. Pozatym widac, ze Panstwo znowu stawia na kolej, wiec mysle, ze dworzec w Ostrowie po remontach zyska wiecej polaczen i rola wezla spowrotem wzrosnie. W przyslzym roku ma byc tez wymieniany tabor na bardziej nowoczesny. Szczegolnei na trasie Ostrow - Poznan wymienione zostana te "zolto-niebieskie" potworki na cos w podobnym stylu, tylko o wiele nowoczesniejsze. Na koniec mapka zasiegu lini kolejowych podlegajacych pod Zaklad Lini Kolejowych w Ostrowie link: http://www.plk-sa.pl/00spolka/mapa/plk_Poznan_ostrowwlkp.html Temat: Postoje w Skierkach oraz nawiazania do nich Nawet bez dopłat ceny byłyby znacznie niższe od tych ,,swobodnych''. Pociągi EC( flagowe okręty spółki) są oczywiscie przykładem tej normalnej konkurencji Oczywiście nie są. Są ustalone, przez rynek którego nie ma = przez przewoźnika. Ale sposobem na konkurencję nie jest wprowadzanie przewoźnika, który na starcie na tej samej trasie ma +x melonów z podatków. To tak, jakbyś zaproponował bilety za friko dla każdego, i pokrycie wpływów obecnych IC z budżetu (ten drobny miliard). Czy to dobry sposób? IMHO nie, a PRy miałyby dodatkowe narzędzia wyciskania kasy (podwyżka, bo jeździ przewoźnik IC, to cenami doszlusujmy bo koszty zbliżone, komfort zbliżony, a dotację weźmiemy do kieszeni jako zysk). Ot, konkurencja... A czy ceny dopłat byłyby niższe w warunkach czysto komercyjnych? Osobiście wątpię. Koszt szlaku, loka, obsługi zbliżony. Taboru - zakładam że mówimy o warunkach komercyjnych - też. PR ma chyba troszkę większy narzut administracyjny z uwagi na swój rozrost i ilość zakładów, z kolei nie jest nastawiona na zyski. IMHO wyszłoby podobnie cenowo, standard zbliżony, troszkę dłuższy czas przejazdu. No nawet z Twojego postu wynika, że jest to tabor własny przewoźnika . Nie widzę żadnego powodu, aby PKP PR dobrowolnie rezygnowały z programów finansowanych przez UE służących modernizacji taboru, co wiąże się nie tylko z poprawą komfortu, ale także bezpieczeństwa pasażerów. Poczytaj, co było warunkiem przekazania forsy na wagony. I czemu tak się specjaliści głowili, jak przekazać sprzęt do komercyjnego przedsiębiorstwa. A kto powiedział, że obecnie tylko pociągi spółki PKP PR są dotowane?Czy te kursujące pod szyldem TLK czy EC również nie są finansowane po części z budżetu?. EC - oficjalnie zwrot, choć tutaj akurat chyba wszyscy zgodzimy się, że to dołożenie przewoźnikowi. TLKi - o ile wiem, nie są finansowane (jedynie zwrot za zniżki ustawowe). Żadna z tych kategorii nie jeździ w relacji, od której zacząłem swoją wypowiedź (nawiązując do wypowiedzi Cubusa o relacji Wrocław-Warszawa). Pozdrawiam, Adam Temat: Reymont Podmiejski Gazeta Wyborcza - Łódź Według nowego rozkładu jazdy PKP, Łodź ominie kilka pociągów pospiesznych KWINTO -------------------------------------------------------------------------- Pozdrawiam! Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 85 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||