Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jutro.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP wykup legitymacji kolejowych





    Temat: Kontrola biletów FIP
    a jak to jest ze sprawą legitymacji kolejowej.... Posiadam starą legitymacje kolejową na której mam napisane ze upoważnia mnie do ulgowych przejazdów w klasie dowolnej (ze zniżką 80%) jednak w tym roku z racji na sporadyczne podróże koleją wykupiony mam znaczek na klase 2. Czy to oznacza że podrózując na biletach kolejowych fip mogę jeździć jedynie w drugiej klasie czy legitymacja kolejowa PKP nie ma tu żadnego znaczenia?



    Temat: Ulga 50 % i p.m.k.


    Dużo jest tutaj na grupie dyskusji odnośnie ulgi 50% na tygodniowe,
    miesięczne itd... A mam takie pytanie - nie mogłoby się pl.misc.kolej
    (albo jego część) ubiegać o tą legitymacje od PKP. Ktoś kiedyś cos
    wspominał że to musi być firma, ileś tam tych legitymacji
    wykupić...Myśle że znalazłoby się tylu chętnych. Ja osobiście byłbym w
    stanie nawet zapłacić tą cene po której się kupuje od PKP te legitymacje
    (700 zł?) bo korzystam z pociągów dużo i byłoby to dla mnie sporym
    udogodnieniem - zwłaszcza że rok obowiązuje. Co myślicie o moim pomyśle?
    No i oczywiście najlepiej gdyby ktoś kompetentny się wypowiedział czy
    taki manewr byłby możliwy...


    Pomysł dobry, więc może napisz pisemko do odpowiednich osób w PKP.







    Temat: Ulga 50 % i p.m.k.
    Witam,
    Dużo jest tutaj na grupie dyskusji odnośnie ulgi 50% na tygodniowe,
    miesięczne itd... A mam takie pytanie - nie mogłoby się pl.misc.kolej
    (albo jego część) ubiegać o tą legitymacje od PKP. Ktoś kiedyś cos
    wspominał że to musi być firma, ileś tam tych legitymacji
    wykupić...Myśle że znalazłoby się tylu chętnych. Ja osobiście byłbym w
    stanie nawet zapłacić tą cene po której się kupuje od PKP te legitymacje
    (700 zł?) bo korzystam z pociągów dużo i byłoby to dla mnie sporym
    udogodnieniem - zwłaszcza że rok obowiązuje. Co myślicie o moim pomyśle?
    No i oczywiście najlepiej gdyby ktoś kompetentny się wypowiedział czy
    taki manewr byłby możliwy...

    Pozdrawiam
    Marcin Kurpanik





    Temat: Kontrola biletów FIP
    Witam was co do legitymacji kolejowej to nie tak do końca. weszły teraz zmiany, w wyniku których na pociągi BWE wymagany oprócz Fip jest także dokument uprawniajaćy do podróżowania na terenie polski, nie wiem czemu ale tak jest. Co do sprawdzania tozsamości to w ciągu 15 lat miałem kilka kontroli i z tym trzeba się liczyć
    natomiast mam takie pytanie temat do sprawdzenia. Rzomawiałem parę lat temu z kimś wysoko postawionym w PKP i powiedział, ze to na która klase wydaje się FIP, a na którą ma się ulge w kraju nie ma znaczenia, jest to czysty wymysł biur d/s pracowniczych. Są to dwie niezależne ulgi, które w żaden sposób się nie wiążą. Na wniosku o bilet pisze się, na jaką klase mam uprawnienia, a nie na jaką klase wykupiłem uprawnienia, poza tym jak pracuje np na miejscu i nie korzystam w kraju z pociagów to nie wykupuje znaczka kolejowe. Ale dlaczego w tym układzie mam nie móc korzystac z biletu FIP??, to jest jakiś absurd, Za ten bilet płaci sie na osobne konto i nie powoinno miec to nic wspólnego, Czy ktoś może dojść do sedna sprawy??. Bo wniosek nasuwa się jeden, Jak chcesz jeździć za granica to musisz sobie kupic bilet na PKP, nawet jak byś z tego nie korzystał, to przecież absurd.
    pozdr



    Temat: ulga pracownicza 99%


    | ale nie rozdaje.
    | ulgi są WYKUPYWANE

    Nie badz smieszny - normalny klient nie moze sobie takiej ulgi wykupic.


    Normalny klient nie , ale jego firma dla swoich pracowników tak. Przykład:
    PRK choćby, gdzie pracownicy mają podobne do kolejowych legitymacje
    uprawniające do zakupu ulgowych biletów jednorazowch. Ulgi wykupił
    pracodawca. Jeśli twój pracodawca nie wykupił wam takich ulg to po prostu
    masz pecha i nie wieszaj psów na kolejarzach bo jesteś po prostu żałosny i
    już mnie zwyczajnie wkurwiasz.
    Zresztą czy ktoś ci broni zatrudnić sę w PKP? Też bedziesz mieć wtedy 99%
    zniżki. Więc stul buzię w tym temacie, bo zaraz puszcze pawia chyba jak
    czytam te głupoty.





    Temat: Bilet Sieciowy tygodniowy


    | Nie przysługuje. Ulga 33% jest ulgą handlową którą można wykupić (
    | oferta nie dotyczy osób prywatnych )

    Oczekując niedawno na przesiadkę w Pile z nudów czytałem gablotkę, w
    której wywieszone były oferty PKP. Zaintrygowała mnie owa ulga 33%,
    zasięgnąłem więc rady u pani z informacji, lecz ona odesłała mnie do
    kasy IC, bo nic nie wiedziała na ten temat. Bardzo miła pani kasjerka z
    IC szukała przez 5 minut dla kogo te bileciki mogą być... Wyszperała
    wreszcie, że ulga dotyczy tylko pracowników Telekomunikacji
    Kolejowej :|


    Pracownicy Telekomunikacji Polskiej i Poczty Polskiej też mieli
    wykupione legitymacje z taką ulgą.

    K.





    Temat: Ex,IC,EC w cenie pospiesznych


    | Jak rowniez nadal nie znam odpowiedzi na pytanie, w ktorych ekspresach
    | obowiazuje taryfa pospieszna, bo podawane tutaj listy byly ze soba sprzeczne.

    Zobacz http://www.pkp.com.pl/pkpdc/tanie.htm


    I to obejmuje tylko pociagi zahaczajace o Warszawe czy wszystkie? Bo
    bylo "w obiegu" tez kilka innych nazw.


    | PS. A IC w cenie pospiesznego bylo juz w '93. Nic nowego.

    Nie pamietam, mozesz przypomniec?


    Rozklad "Lato 93": IC Sawa w tych dniach, w ktorych Tatry jezdzily
    do/z Zakopanego, oraz Kaszub i Slupia - tylko w niedziele rano _do_
    Warszawy.

      MJ
    PS. Rownoczesnie byla afera z proba wylaczenia ulg na "legitymacje
    wykupione" w pewnych dniach - kolej musiala sie wycofac, bo nie
    zastrzegla sobie prawa do wylaczenia ulg sprzedajac te legitymacje...





    Temat: Jeszcze o Wroclaw - GĂśrlitz (nowy rozklad)


    | Ostatnio widziałam, że kasą, taki gość kupowała bilety na legitymację PKP,
    | i
    | jeszcze chciała zarezerwować dodatkowe miejsce... Ale na końcu powiedział
    | że nie będzie blokować komuś miejsca. To JEST ŚMIESZNE.

    "Ostatnio widziałam, że kasą, taki gość kupowała bilety" - O matko! Po
    jakiemu to jest?


    Po kolejowemu ;)


    Wykupienie (obowiązkowej) miejscówki traktujesz jako blokowanie komuś innemu
    mejsca? GRATULUJĘ "LOGICZNEGO" MYŚLENIA!


    No właśnie, wykupienie miejscówki jest obowiązkiem, jeynie w Polsce i USA jest
    ona obowiązkowa, jest jakiś jeszcze kraj?

    Poza tym to jest blokowanie meijsca, bo kolejarze mogą kupić miejscówkę taniej,
    lub otrzymać za darmo./Jak to jest?
    Sama wcale lepiej nie myślisz.





    Temat: Zmiany stawek za przejazdy raz w roku


    A co do zmiany ulgi na 50% to dotyczy to tylko CHĘTNYCH, a w dodatku podpisano porozumienie z "PKP Intercity" anie z PKP przewozyi regionalne czy PKP SA. Kto jeżdzi INC.
    POZDRAWIAM


    Ja posiadam legitymację na 50% Masz rację że umowę podpisano z PKP Intercity, ale legitka uprawnia do przejazdu ze zniżką 50% w dowolnej klasie w pociągach PKP Intercity, PKP przewozy regionalne, PKP Szybka kolej miejska w Trójmieście, PKP Warszawska kolej dojazdowa oraz Koleje Mazowieckie-KM
    Wiadomo że w IC, EC i Ex trzeba sobie "miejscówkę" wykupić. Ja dużo jeżdżę pociągami więc jestem zadowolony
    Pozdro



    Temat: Ulgi PKP dla żołnierzy i pracowników resortu ON
    Konwent Dziekanów, 20.12.2008 r.

    W dniu 15 grudnia 2008r. została podpisana umowa w sprawie wykupu przez Ministerstwo Obrony Narodowej uprawnień do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego w 2009 r. dla żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej.

    Zgodnie ze zgłoszonymi zapotrzebowaniami zakupiono 20.298 szt. legitymacji uprawniających do ulgowych przejazdów, w tym 13.726 szt. dla żołnierzy zawodowych, żołnierzy służby nadterminowej i okresowej oraz 6.572 szt. dla pracowników wojska. Cena jednej legitymacji (uprawnienia) wynosi 460 zł brutto. Legitymacje zostały pobrane z kas „PKP Intercity” S.A. w Warszawie, Bydgoszczy, Wrocławiu i Gdyni. Szczegóły dystrybucji legitymacji i postępowania z drukami zostały zawarte w Wytycznych Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych nr 1/W/DSS/2008 z dnia 16 grudnia 2008r. w sprawie zasad korzystania przez żołnierzy i pracowników resortu obrony Narodowej z uprawnień do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego w 2009 r.

    W chwili obecnej trwa proces dystrybucji legitymacji uprawniających do ulgowych przejazdów PKP do jednostek i instytucji wojskowych.



    Temat: Rząd: koleje wysokich prędkości będą na 100 proc., ale za 10-15 lat


    | Dlaczego nie jest to dostępne dla publiki?

    | A sprawdzałeś?
    | Na takich zasadach ztcw uczelnie wykupują ulgi dla swoich pracowników,
    | Poczta Polska podobnie. I każdy pracodawca dla swoich pracowników też
    | może.

    To akurat nie jest prawdą. Nie każdy pracodawca może pracownikom wykupić
    ulgę.

    Legitymacje z 50 % ulgą na przejazdy mogą wykupić firmy, do których można
    odnieść postanowienia ustawy z dnia 20 czerwca 1992r. o uprawnieniach do
    ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego.

    | Zapytaj swojego pracodawcę. Może kupi Ci nawet sieciówkę?

    Nie kupi. Dla pracowników PKP istnieje specjalna taryfa absolutnie
    niedostępna dla nikogo, nawet posłów. :)


    Jeśłi wyraziłem się nie dosyć jasno, to tłumaczę:
    1) z tyt. wykupienia ulgi (z dowolną zniżką) nie maleją wpływy dla
    przewoźnika - dostaje 100%. Jakie to ma mieć przełożenie na braki remontów
    na lokalkach - nie wiem.
    2) jeśli pracodwaca nie wykupi, znaczy że mu się to nie kalkuluje lub
    uznaje, że nie warto pracownikowi tego wykupić.

    Jakby to nie wyglądało, to zawsze jest to dla pracodawcy koszt.
    99% zniżka dla kolejarza to jest kilkaset zł wydatku dla pracodawcy
    kolejowego nie związanego z PR czy IC plus wydatek z pensji pracownika -
    podatek od świadczenia.
    Policz ile trzeba wyjeździć km, by zaoszczędzić te kilkaset zł z tytułu ulgi
    99%.
    Dla utrudnienia podam, że minimalna cena biletu jednorazowego z tą zniżką to
    jest coś koło 2,5zł. Czyli od jakiej kwoty ta ulga działa w pełnym wymiarze?

    jarek d.





    Temat: Na bilecie pisze: PRZEJ.TAM-50% USTAW.


    Sprawa nie jest taka prosta, bo nauczycilele (przynajmniej akademiccy)
    wg ustawy maja prawo jedynie do _50% w drugiej klasie osobowego_
    (jest tak od pocz. lat 90-tych, uprawnienia ustawowe sa wymienione w
    SRJP).
    Poniewaz jednak sa przyzwyczajeni do ulgi, to pracodawca (szkola,


            "przyzwyczajeni" :o Baardzo ciekawe podejscie...


    uczelnia, czasami prywatna) zwykle wykupuje dodatkowa "legitymacje"
    od PKP (za pieniadze, bez _podstawy ustawowej_) co nie
    nalezy do zadnej z tych dwu kategorii.  
    Legitymacja jest drukowana przez kolej bez wyszczegolninia zakladu pracy-
    moze ja kupic dla swoich pracownikow kazdy.


            Tak i nazywa sie wtedy "ulga komercyjna" a na biletach nie ma
    zadnych uwag. To wiec, czy bilet jest wlasciwy zalezy od tego jaka sie ma
    legitymacje. Czy "zwykla" nauczycielska, czy ekstra wykupiona. (Dla
    ulatwienia, ta druga jest zielona i ma wydrukowane obok zdjecia "Uprawnia
    do 50% ulgi na przejazdy PKP w klasie dowolnej".)

    Tomasz





    Temat: [WKD] Przejazdy rodzinne podczas ferii zimowych
    Przejazdy rodzinne podczas ferii zimowych 2008 r.

    PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w okresie ferii zimowych 2008r. wprowadza tzw."przejazdy rodzinne"

    Z przejazdów tych mogą korzystać osoby dorosłe, które nie posiadają indywidualnych uprawnień do przejazdów ulgowych odbywające przejazd z dzieckiem, które nie ukończyło 16 roku życia. Osoby te mogą wówczas wykupić dla siebie i dla dziecka jednorazowe bilety "tam" lub "tam i z powrotem" według taryfy ulgowej 50%, albo nabyć w kasie biletowej bilet jednorazowy wg taryfy ulgowej 50% dla siebie i bilet jednorazowy dla dziecka zgodnie z przysługującą mu ulgą ustawową lub handlową.

    Uprawnienie do przejazdów rodzinnych przysługuje we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy WKD.

    - Kasa biletowa dokonuje na biletach dla osoby dorosłej i dla dziecka adnotacji: "Przejazd rodzinny" i potwierdza ją datownikiem kasy.
    - Podróżny, który nabył bilet na przejazd w punkcie uprawniającym do sprzedaży biletów na linię WKD dokonuje samodzielnie wpisu "przejazd rodzinny" na bilecie.

    Osoba dorosła powinna posiadać przy sobie dokument stwierdzający wiek dziecka

    Jeżeli osoba dorosła odbywa przejazd z więcej niż jednym dzieckiem, powinna dla pozostałych dzieci nabyć bilet zgodnie z przysługującymi im uprawnieniami oraz posiadać dokumenty potwierdzające te uprawnienia (np. legitymację szkolną).

    Z "przejazdów rodzinnych" można korzystać:
    - od godz. 14:00 dnia 8 lutego 2008r. (piątek)
    - do godz. 00:00 dnia 24 lutego 2008r. (niedziela)

    Źródło: PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o.



    Temat: Kolej i samoloty będą tanieć


    Jak zjadacz chleba przyniesie DOCHÓD to będą o nim myśleć.


    tu sam wpadasz w pułapkę własnego "geniuszu", który to już raz,
    wybijanie słów WIELKIMI LITERAMI nie zwalnia z myślenia...

    otóż jest odwrotnie: zwykły zjadacz chleba mógłby przynieść dochód taki
    by kolej sprawnie funkcjonowała jak w dziesiątkach innych państw, ale
    trzeba obniżyć ceny biletów. Duży obrót - mały zysk. Program typu Karta
    Z czy BahnCard i bilety grupowe z prawdziwego zdarzenia to podstawa.
    Pomysły z  internetową rezerwacją tańszych biletów 2 miesiące przed
    przejazdem są bez sensu, bo atutem kolei powinna być elastyczność.
    Przecież były legitymacje zniżkowe do wykupienia, wykupywane tylko przez
    zakłady pracy (!?) ale i tak popularne. Zrobiono wiele by ich
    popularność spadła praktycznie do zera.

    miarą zapaści jest porównanie przeciętnej liczby kolejowych podróży
    mieszkańca kraju rocznie: o ile pamiętam, Polska ok. 7, Czechy 20. Albo
    liczba uruchamianych dziennie pociągów: PKP poniżej 4000 a w Niemczech
    ok. 30000





    Temat: ulga studencka



    | Mam 26 lat (ukonczone), slyszalem, ze nie przysluguje mi juz ulga na
    | PKP, jednak mam nowa legitymacje studencka i mlody wyglad, wiec chce
    | zaryzykowac wykupienie biletu studenckiego, z kasa u mnie cienko...
    | Co mi grozi gdy kontroler odkryje, ze nie przysluguje mi juz ulga?

    Karę Ci wlepią.
    Jedź busem - w 90% przypadków nie chcą legitymacji, przechodzi młody
    wygląd i nie ma kontroli biletów po drodze.
    aczkolwiek ulgi zwykle tylko 20% no ale coś za coś


    Tak działa 5-ta kolumna MK, lepiej niech okrada busiarzy niż kolej:).





    Temat: Urzędnicy się wożą
    Urzędnicy się wożą
    http://fakty.interia.pl/news?inf=675712
    #v+
    Jak wożą się polscy urzędnicy? Drogo! Co roku wydajemy nawet 20 mln zł
    na ich bilety kolejowe. A ministerialni urzędnicy mogą sobie za nie
    jeździć na wczasy.

    Większość ministerialnych urzędników ma prawo do korzystania z ulgowych
    biletów PKP. Gdy pokazują w kasach legitymacje wykupione dla nich przez
    ministerstwo, płacą za bilet tylko pół ceny. Nie byłoby sprawy,
    gdybyśmy w ten sposób dopłacali tylko do ich służbowych przejazdów.
    Problem w tym, że finansujemy również prywatne podróże urzędników. Nikt
    bowiem nie sprawdza, dokąd i po co wybiera się urzędnik, gdy kupuje
    zniżkowy bilet - pisze "Metro".

    - Nie mamy możliwości takiej kontroli - przyznaje Joanna Fiodorow z
    Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - To należy do przewoźnika - uważa.
    Jednak kolej odbija piłeczkę, twierdząc, że sprzedała usługę i nie do
    niej należy sprawdzanie, jak jest ona wykorzystywana.

    Ile na to wydajemy pieniędzy? Nie wszystkie ministerstwa chciały
    ujawnić "Metru", ile przeznaczyły na legitymacje uprawniające do
    zniżek. Z wyliczeń dziennika wynika, że może to być nawet 20 mln zł
    rocznie. W sumie wszystkie resorty kupiły zniżki dla prawie 30 tys.
    urzędników i ponad 70 tys. wojskowych. A jedna legitymacja kosztuje od
    193 do 386 zł.

    Np. w Ministerstwie Polityki Społecznej, które jest jednym z mniejszych
    resortów, legitymacje zniżkowe dostały 203 osoby - od sekretarek,
    których praca nie wymaga podróży, po dyrektorów, którzy na służbowe
    wyjazdy dostają resortowe samochody. Najwięcej legitymacji wykupił MON.
    Dostali je wszyscy żołnierze zawodowi i 30 proc. cywilnych pracowników
    wojska. To niemal 90 tys. osób. Płk Leszek Laszczak z Centrum
    Informacyjnego MON odmówił informacji o kosztach. Na podstawie danych z
    PKP "Metro" wyliczyło, że może to być nawet 17 mln zł!

    - To trzeba zlikwidować - alarmuje Grażyna Kopińska, dyrektor programu
    "Przeciw Korupcji" z Fundacji Batorego. - Bonusy dla wybranych opłacane
    z państwowej kasy to pozostałość po Polsce pezetpeerowskiej - mówi.
    #v-
    Zdravim!





    Temat: VIII MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY W TENISIE.
    1. Dyscyplina: VIII MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY W TENISIE.
    2. Miejsce i czas trwania 29 – 30.08 2008r. Kraków
    3. Wpisowe: 260 PLN/osoba – przelew

    I. SPRAWY ORGANIZACYJNE
    1. Obiekty sportowe Krakowski Kolejowy Klub Sportowy ul. Siedleckiego 7(obok Hali Targowej)
    2. Zakwaterowanie
    i wyżywienie Dom Kultury „Kolejarza” ul. Filipa 6, Kraków - od obiadu w dniu 29.08.2008r. do obiadu w dniu 30.08.2008r. (biuro zawodów czynne od godz.11’00)
    3 Organizator MIĘDZYZAKŁADOWA RADA KULTURY FIZYCZNEJ, TURYSTYKI
    I DZIAŁALNOŚCI KULTURALNEJ „KOLEJARZ” W KRAKOWIE
    4. Zgłoszenia pisemne (na załączonym druku) na fax MAŁOPOLSKI ZAKŁAD PRZEWOZÓW REGIONALNYCH W KRAKOWIE
    UL. JANA NOWAKA - JEZIORAŃSKIEGO 3, 31 – 154 KRAKÓW
    Fax 393-56-71 lub e-mail: pr.krakow@pr.pkp.pl
    5. Termin zgłoszeń i wpłat 25.08.2008r.
    6. Wpłaty na konto: STOWARZYSZENIE KRZEWIENIA SPORTU, TURYSTYKI I KULTURY „KOLEJARZ”
    MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A.
    AL.JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA
    NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254
    W TYTULE PRZELEWU PROSZĘ WPISAĆ: „Nazwę zakładu – Tenis Ziemny”
    7. Przyjazdy uczestników: Do godz. 12’00 w dniu 29 sierpnia 2008r.
    8. Informacji udzielają organizatorzy: Marek Błeszyński tel. : 605 421 748
    lub Katarzyna Dzierżak-Piotrowicz tel. Kolejowy :912 393 11 26

    II. ZASADY UCZESTNICTWA
    1 W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy, które spełniły wymogi regulaminowe:
    a). dokonały zgłoszenia w terminie z podaniem konkurencji na załączonym wzorze druku (e-mail) ,
    b). dokonały przelewem wpłaty na konto organizatora.
    2 W Mistrzostwach Polski Kolejarzy prawo udziału mają pracownicy, renciści i emeryci i członkowie ich rodzin (dzieci w wieku 18-26 lat – rocznik 1982-1990), którzy spełniają wymogi regulaminowe.
    3 Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są:
    a). legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2008 rok,
    lub (w przypadku braku legitymacji wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o:
    - zatrudnieniu – dotyczy pracowników, - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin
    - legitymacja służbowa.
    b). jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika:
    - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy.
    4. 4. Mistrzostwa przeprowadzone zostaną zgodnie z Regulaminem Polskiego Związku Tenisowego
    5. Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie (na dojazd, na zawody i powrót oraz od kradzieży)
    RG/KS/T-15/08 Warszawa 31.07.2008r.
    Ze sportowym pozdrowieniem
    Jerzy Szarmach
    /-/ Przewodniczący



    Temat: Piętnuje PKP


    Wymog okazywania legitymacji jest nalozony przez Ustawe o transporcie
    kolejowym, uchwalana - jesli ktus nie wie - przez Parlament RP, a nie
    przez Zarzad PKP.

    Tak... musieliscie nie czytac, wiec - majac czas - wyjasnie. Nie
    chodzi o kupowanie biletu przez osobe nieuprawniona (jak bede mial
    takie widzimisie, to wykupie sobie 1000 biletow na ekspres i g. to
    kogo obchodzi, a PKP sie cieszy), tylko o to, ze wiekszosc
    (wszystkie?) ulgi sa dofinansowane (do pelnego biletu? nie wiem) z
    naszej wlasnej kieszeni (=budzet panstwa). Chodzi o to, zeby budzet
    nie dofinansowywal czasem np. takiego biletu wycieczkowego (czy
    weekendowego) dla osoby "normalnej" (jest to ulga wymyslona przez samo
    PKP), a tylko rzeczywiste ulgi na odpowiedniej podstawie.


    Czyli jak zwykle idee szczytne, wykonanie dupne.
    Moja matka tydzien temu wybrala sie w odwiedziny do mnie. Wraz z nia
    przyjechala moja siostra z kolezanka, obie uczennice liceum. Matka
    nauczycielka - razem trzy osoby ze znizka 50%. Matka udala sie na
    dworzec Wroclaw Glowny, zeby kupic bilety. Po odstawniu w kolejce
    dowiedziala sie, ze poniewaz ma tylko legitymacje wlasna to moze kupic
    tylko jeden bilet ulgowy. Mogla stanac jeszcze dwa razy w kolejce do
    kasy i kupic te bilety, ale tyle czasu i checi nie miala. W przeddzien
    wyjazdu ponownie udala sie na dworzec, juz zaopatrzona w trzy
    legitymacje. Pech akurat byl strajk kasjerek. Nastepnego dnia w ex Odra
    konduktor zazadal 15 zl za wypisanie trzech biletow w pociagu. Na
    argument ze byl strajk kasjerek odpowiedzial "strajk skonczyl sie o
    godzienie 20.00 i juz mozna bylo kupowac bilety". Widac trzeba koczowac
    na dworcach i wykorzystywac te krotkie chwile kiedy zechce sie tam komus
    pracowac. W koncu skonczylo sie na 5 zl doplaty. A wiecie co jest
    najsmieszniejsze - nikomu w koncu tych legitymacji nie pokazala.





    Temat: Pasażer jak przestępca - nowe praktyki w PKP IC
    http://ic.rail.pl/viewtopic.php?t=1905
    -----------------------------CYTAT-------------------------------------
    Mandat, kara i opłata za nieuzasadnione zatrzymanie pociągu. Tyle może
    kosztować spełnienie marzeń dziecka.
    Rodzina ze Świebodzina wybierała się do Warszawy na wesele. Pojechaliby
    samochodem, ale ośmioletnia córka bardzo chciała przejechać się pociągiem.
    Nigdy jeszcze nie siedziała w wagonie. Dziś mówią w rodzinie: - Lepiej
    gdyby nie usiadła.
    Kolej podobała im się przy kasie. Kasjerka podpowiedziała, że w czwórkę
    taniej im będzie wykupić bilet rodzinny. I na tym dobra część podróży
    skończyła się. W drodze powrotnej, między Warszawą a Poznaniem, konduktorki
    zwątpiły w wiek dziesięciolatki, a ta nie miała z sobą szkolnej
    legitymacji. Konduktorki chciały dowodu, że dziewczynka nie skończyła 16
    lat. Nie zgadzały się, aby rodzina na dworcu pokazała legitymację. Wezwały
    policję. Gdy pociąg stał na stacji w Poznaniu, rodzina została potraktowana
    jak przestępcy. W asyście policyjnej konduktorki kazały dopłacić za bilety
    i straszyły karą za zatrzymanie pociągu Intercity.
    Wyliczyły 14 minut.
    Dziewczynka już nie marzy o kolejowych podróżach, jej ojciec zastanawia się
    nad skierowaniem sprawy do sądu.

    Adrianna Chibowska rzeczniczka PKP Intercity mówi, że zachowanie konduktorek
    było uzasadnione: - Muszą przestrzegać przepisów, a z rozporządzenia
    ministra infrastruktury wynika, że karze podlega także brak dokumentów
    potwierdzających prawo do ulgowego przejazdu. Konduktorzy są obowiązani
    wtedy wystawić bilet z dopłatą oraz 144 zł opłaty karnej. Podobnie jest z
    postojem pociągu. Jeżeli jest nieuzasadniony i nastąpił z winy pasażera, to
    on ponosi konsekwencje finansowe.

    Ile zapłaci za owe 14 minut nasz Czytelnik. Jak zapewnia Chibowska, jeśli
    odwoła się od decyzji i dołączy wyjaśnienie tła całej sprawy,
    prawdopodobnie zostanie zwolniony i z tej kary i z tej za korzystanie z
    ulgi bez uprawnień".
    Gazeta Lubuska 24 sierpnia 2006

    Na początek - mój komentarz. Krótki.

    Żen-Ada.

    Andrzej 'wIC' Kaźmirowski
    ---------------------------KONIEC CYTATU-------------------------------





    Temat: [Prasa] Dziecko chciało tylko pojechać koleją
    Mandat, kara i opłata za nieuzasadnione zatrzymanie pociągu. Tyle może kosztować spełnienie marzeń dziecka.

    Rodzina ze Świebodzina wybierała się do Warszawy na wesele. Pojechaliby samochodem, ale ośmioletnia córka bardzo chciała przejechać się pociągiem. Nigdy jeszcze nie siedziała w wagonie. Dziś mówią w rodzinie: - Lepiej gdyby nie usiadła.

    Kolej podobała im się przy kasie. Kasjerka podpowiedziała, że w czwórkę taniej im będzie wykupić bilet rodzinny. I na tym dobra część podróży skończyła się. W drodze powrotnej, między Warszawą a Poznaniem, konduktorki zwątpiły w wiek dziesięciolatki, a ta nie miała z sobą szkolnej legitymacji. Konduktorki chciały dowodu, że dziewczynka nie skończyła 16 lat. Nie zgadzały się, aby rodzina na dworcu pokazała legitymację. Wezwały policję. Gdy pociąg stał na stacji w Poznaniu, rodzina została potraktowana jak przestępcy. W asyście policyjnej konduktorki kazały dopłacić za bilety i straszyły karą za zatrzymanie pociągu Intercity.

    Wyliczyły 14 minut.

    Dziewczynka już nie marzy o kolejowych podróżach, jej ojciec zastanawia się nad skierowaniem sprawy do sądu.

    Adrianna Chibowska rzeczniczka PKP Intercity mówi, że zachowanie konduktorek było uzasadnione: - Muszą przestrzegać przepisów, a z rozporządzenia ministra infrastruktury wynika, że karze podlega także brak dokumentów potwierdzających prawo do ulgowego przejazdu. Konduktorzy są obowiązani wtedy wystawić bilet z dopłatą oraz 144 zł opłaty karnej. Podobnie jest z postojem pociągu. Jeżeli jest nieuzasadniony i nastąpił z winy pasażera, to on ponosi konsekwencje finansowe.

    Ile zapłaci za owe 14 minut nasz Czytelnik. Jak zapewnia Chibowska, jeśli odwoła się od decyzji i dołączy wyjaśnienie tła całej sprawy, prawdopodobnie zostanie zwolniony i z tej kary i z tej za korzystanie z ulgi bez uprawnień.

    (decha)

    Gazeta Lubuska 24 sierpnia 2006

    Na początek - mój komentarz. Krótki.

    Żen-Ada.



    Temat: "niedasie" 22 lata temu :)
    Witam!

    Przeglądałem ostatnio Politykę, z 24 III 1984 roku. W rubryce "listy do
    redakcji" moją uwage zwrócił ciekawy list pt: "W szponach biurokracji
    kolejowej". Pozwolę go sobie przytoczyć:

    "Wykupiłem wcześniej 50-proc. bilet na ekspres "Kaszub" z Warszawy do
    Gdyni. Ponieważ później zorientowałem się, ze nie mam waznej legitymacji
    służbowej, postanowiłem zrobić dopłatę do ceny biletu normalnego.
    Na GODZINĘ przed odjazdem pociągu, w kasie nr 4 na Dworcu Centralnym w
    Warszawie dowiedziałem się, że takich operacji nie przeprowadza się.
    Zdziwiony poszedłem do z-cy naczelnika, który tę informację potwierdził.
    Co zrobić żeby dopłacić, a nie płacić kary w pociągu? - trzeba najpierw
    skasować jako niewykorzystany bilet posiadany (z potrąceniem kosztów
    manipulacyjnych oczywiście), wykupić w kasie nowy bilet.
    Wracam więc do kasy. Tu nowa niespodzianka. Kasjerka nie może wypisać
    nowego biletu, ponieważ nie wie, czy moja miejscówka jest prawdziwa, a
    ona dokumenty już przekazała i nie ma gdzie sprawdzić, ponadto bilet
    trzeba skasować u starszego kasjera w okienku 4. Niestety, starszego
    kasjera przez 20 minut w okienku nie ma.
    Co robić? Pociąg za chwilę odchodzi. Rano musze być w pracy, wsiadam
    więc do pociągu. Konduktorka nawet nie dała mi możliwości wyjaśnienia
    sytuacji, wypisała bilet kredytowy na 809zł (309zł dopłata, 500zł kara),
    którego nie przyjąłem, gdyż uważam karę za rozbój na mojej osobie ze
    strony PKP.

    Dr inż. Jarosław Samsel
    Gdynia"

    Nie uważacie, ze pewne modele zachowań sa aktualne do dziś?;)

    Pozdr!
    Matys





    Temat: ulgi biletowe dla MK


    Natomiast gdyby powstało
    ogólnopolskie stowarzyszenie MK, które potrafiło by zagwarantować swoim
    członkom np. możliwość wykupu takiej zniżki, to było by to bardzo miło
    widziane.


    Widzisz, było kilka podejść do ogólnopolskiego stowarzyszenia. Pierwszym było
    moje macierzyste PSMK - szybko jednak się okazało (i tu muszę Ci przyznać
    rację, że odległość sprzyja "wirtualizacji"), że nie jest możliwe istnienie
    takiej organizacji. Coż wiadomo, że każdy chce działać przede wszystkim na
    swoimi terenie, poza tym są jeszcze różne lokalne ambicje i animozje, stąd po
    1989 r. masowo zaczęły powstawać organizacje lokalne, zaś ogólnopolski
    charakter PSMK w znacznym stopniu się zatarł, choć nadal may członków
    rozsianych po cąłej niemal Polsce. Drugim podejściem była federacja znacznej
    części klubów (m. in. prócz PSMK)znana jako Polski Związek Miłośników Kolei i
    Modelarzy Kolejowych. Dziś o PZMKiMK mało kto pamięta... Dodatkowo istniejące
    obecnie organizacje mają bardzo różne profile - część z nich "po uszy" siedzi
    w swoich przedsięwzięciach jak koleje wąsktorowe czy parozowozownie etc.. Tak
    więc nie tędy droga raczej.

        I nie zgodzę się z Tobą, że chęć posiadania takiego biletu to niskie
    pobudki.


    Marcin, ja sobie trochę zażartowałem - Twoja pierwsza wypowiedź trochę narzuca
    taki wniosek...
     W końcu organizacje tego typu mają również służyć pogłębianiu

    zainteresowań, podróże po kraju, wg mnie właśnie temu służą.


    Też. Ale ja będę dalej przewrotny i wołał będę Kingsajz dla mas - prawo do
    zniżki powinien mieć każdy Kowalski, który uzna że mu jest to niezbędne,
    niezależnie czy zrzeszony czy nie. Podobnie jak legitymacja seniora.
    Nie komplikujmy sobie życia - wiele organizacji poprostu nie ma czasu, aby
    bawić się w werfikacje członków - zresztą poco takie pośrednictwo... PKP
    poprostu musi zrozumieć, że udzieleni zniżki nie koniecznie musi oznaczać
    stratę - wręcz przeciwnie może wygenrować dodatkowy popyt na usługi, a dco za
    tym idzie zwiększyć dochody - wystarczy spojrzeć na przykłady pobliskich
    Niemice czy Czech, gdzie jest szereg ulg handlowych dla mas - bez
    jakiegokolwiek koncesjnowania.
    Pozdr.
    CAr.




    Temat: Nasze Rozgrywki.
    Stowarzyszenie KSTiK "Kolejarz" i Rada Główna Kultury Fizycznej, Turystyki i Działalności Kulturalnej „Kolejarz” w Warszawie
    - Komisja Sportu Pracowniczego uprzejmie informuje, że odbędą się:
    MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY
    1. Dyscyplina: XLV MISTRZOSTWA KOLEJARZY W STRZELECTWIE KULOWYM
    VIII MISTRZOSTWA KOLEJARZY W STRZELECTWIE PNEUMATYCZNYM
    2. Miejsce i czas trwania 24-26.08.2007 R. ZIELONA GÓRA
    3. Wpisowe: 340 zł za osobę – przelewem (lub 240 bez noclegu)
    I. SPRAWY ORGANIZACYJNE
    1. Obiekt sportowy STRZELNICA SPORTOWA ZIELONOGÓRSKIEGO POLICYJNEGO KLUBU SPORTOWEGO „GWARDIA” UL. STRZELECKA 22 W ZIELONEJ GÓRZE
    2. Zakwaterowanie
    i wyżywienie OD OBIADU 24.08.2007R. DO ŚNIADANIA 26.08.2007R.
    INTERNAT ZESPOŁU SZKÓŁ BUDOWLANYCH W ZIELONEJ GÓRZE
    UL. BOTANICZNA 75 - DOJAZD Z DWORCA PKP AUTOBUSEM LINII NR 0, 27 i 44
    3. Organizator: MRKFTi DK „KOLEJARZ” w Poznaniu
    4. Zgłoszenia pisemne ( na załączonym druku) na fax PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE ZAKŁAD LINII KOLEJOWYCH
    65 - 025 ZIELONA GÓRA UL TRAUGUTTA 10
    e-mail -: iz.zielonagora@pkp.com.pl

    5. Termin zgłoszeń 14.08.2007r.
    6. Wpłaty na konto: MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A.
    AL.JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA
    NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254
    W TYTULE PRZELEWU PROSZĘ WPISAĆ: „Nazwa zakładu – STRZELECTWO
    7. Termin wpłat 20.08.2007r.
    8. Przyjazd uczestników: 24.08.2007r. piątek - w godz. popołudniowych i wieczornych.
    9. Informacji udzielają bezpośredni organizatorzy: ELŻBIETA CZERWINSKA – TEL. 961 866 22427, FAX. 22527
    i TEL.KOM. 605 108 966
    10. Uwaga: PODAĆ GODZINY PRZYJAZDU DO ZIELONEJ GÓRY - ORGANIZATORZY USTALĄ TERMINY I GODZINY STRZELAŃ DLA POSZCZEGÓLNYCH ZAKŁADÓW
    II. ZASADY UCZESTNICTWA
    1. W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy, które spełniły wymogi regulaminowe:
    a). dokonały zgłoszenia w terminie z podaniem konkurencji na załączonym wzorze druku (fax, e-mail) ,
    b). dokonały przelewem wpłaty na konto bezpośredniego organizatora.
    2. W Mistrzostwach Polski Kolejarzy prawo udziału mają pracownicy, renciści i emeryci i członkowie ich rodzin (dzieci w wieku 18-26 lat – rocznik 1981-1989), którzy spełniają wymogi regulaminowe.
    3. Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są:
    a). legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2006 rok,
    lub (w przypadku braku legitymacji wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o:
    - zatrudnieniu – dotyczy pracowników, - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin
    - legitymacja służbowa.
    b). jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika:
    - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy.
    4. Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
    Szczegółowe regulaminy – linki do stron internetowych:
    http://stow.kolejarz.pkp.pl/regulaminy/STRZELECTWO_PNEUMATYCZNE.pdf
    i http://stow.kolejarz.pkp.pl/regulaminy/STRZELECTWO_SPORTOWE.pdf

    RG/KS/T-13-14/07 Warszawa 23.07.2007r..
    Ze sportowym pozdrowieniem
    Jerzy Szarmach
    /-/
    Przewodniczący



    Temat: V M P K W NARCIARSTWIE ALPEJSKIM (SLALOM GIGANT)
    1. Dyscyplina: V MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY W NARCIARSTWIE ALPEJSKIM ( SLALOM GIGANT) .

    2. Miejsce i czas trwania Białka Tatrzańska – Kotelnica; 06.03. - 08.03.2009 r.

    3. Wpisowe: 350 zł od osoby (w tym noclegi 06/07.03.09 i 07/08.03.09 oraz kolacja 06.03.09, śniadanie i obiado-kolacja 07.03.09, śniadanie 08.03.09)

    I. INFORMACJE ORGANIZACYJNE

    1. Zakwaterowanie i wyżywienie Bukowina Tatrzańska ;Górski Ośrodek Wypoczynkowy Stasinda; ul. Karpęciny 5, 34-530 Bukowina Tatrzańska od 06.03.2009 godz. 1500 do 08.03.2009 godz. 12;00
    06.03.2009 ; zakwaterowanie od godz. 1500, kolacja godz. 19.00 07.03.2009 ; śniadanie godz. 700 - 800, obiado-kolacja godz. 19.00 wraz ogłoszeniem wyników.
    08.03.2009.; śniadanie godz. 8.30-10.00, wykwaterowanie do godziny 12.00
    Kierownicy ekip są odpowiedzialni za ilość uczestników nie większą niż
    na zgłoszeniu.(Pokoje 4-5 osobowe)

    2. Obiekty sportowe Białka Tatrzańska stok narciarski ;Kotelnica ;

    3. Organizator PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
    Zakład Linii Kolejowych w Nowy Sączu
    33-300 Nowy Sącz

    4. Zgłoszenia pisemne faxem: 018 4437680 w. 2342 kol. 871 ; 2342
    e-mail: m.kielbasa@plk-sa.pl

    5. Termin zgłoszeń i wpłat 27.02.2009 r. - w zgłoszeniu podać godziny planowanego przyjazdu i wyjazdu (PKP Stacja Poronin).
    Po tym terminie zgłoszenia nie będą przyjmowane.

    6. Wpłaty na konto: MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A.
    AL. JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA
    NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254
    Tytułem - proszę podać w skrócie :Nazwę zakładu i aktualną dyscyplinę, np.: IZ Rzeszów

    7. Przyjazd uczestników: Przyjazd na mistrzostwa w dniu 06.03.09 od godz. 15.00 na kolację do OW ;STASINDA; a w dniu 07.03.09 bezpośrednio na zawody do godz. 9.30 na stok -KOTELNICA w Białce Tatrzańskiej.
    Organizator zapewnia przejazdy:
    - w dniu 06.03.2009 busami ze stacji Poronin do OW ;STASINDA; od godz 15.00
    - w dniu 07.03. 2009 z OW ;STASINDA; na miejsce zawodów autokarem w dwóch turach (I grupa o godz 900, II grupa o godz 930) oraz powrót w dwóch turach po zakończeniu zawodów do OW ;STASINDA”,
    - w dniu 07.03. 2008 z OW ;STASINDA; do stacji Poronin jeden przejazd autokarem.
    Punkt informacyjny dot. przejazdu na zawody wraz z mapką u dyż. ruchu w stacji Poronin.

    8. Informacji udzielają bezpośredni organizatorzy: HENRYK GIL tel kol. 871 2348; kom. 600084422
    TADEUSZ PYCIAK tel. kol. 834 402; kom. 698665363
    MARCIN KIEŁBASA tel. kol. 871 2427

    II. ZASADY UCZESTNICTWA

    1. W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy, które spełniły wymogi regulaminowe:
    a) dokonały zgłoszenia w terminie na załączonym wzorze druku zgłoszenia,
    b) dokonały przelewem wpłaty na konto bezpośredniego organizatora, lub zadeklarowały w zgłoszeniu wpłatę gotówką w dniu losowania lub przyjazdu.

    2. Drużyny ubezpieczają się we własnym zakresie. Kierownik drużyny przedstawia organizatorowi kserokopię polisy i listę ubezpieczonych, co jest bezwzględnym warunkiem dopuszczenia zawodników do Mistrzostw Polski Kolejarzy w Narciarstwie Alpejskim.

    3. Do uczestnictwa w V MPK zostaną dopuszczone osoby, które w dniu zawodów mają ukończone 16 lat.

    4. Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są:
    a) legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2009 rok, lub (w przypadku braku legitymacji wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o:
    - zatrudnieniu – dotyczy pracowników, - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin
    - legitymacja służbowa.
    b) jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika:
    - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy.

    III. KOMUNIKAT TECHNICZNY

    1. W Mistrzostwach Polski Kolejarzy w Narciarstwie obowiązuje:
    Ramowy Regulamin Mistrzostw Polski Kolejarzy.

    2. Kategorie wiekowe w slalomie gigancie:
    a) Kobiety: K1 - do 30 lat; K2 - 31 do 40 lat; K3 ; pow. 41 lat;
    b) Mężczyźni: M1 do 30 lat; M2 od 31 do 40 lat; M3 od 41 do 50 lat; M4 pow.51 lat.

    3. Sposób przeprowadzenia zawodów zostanie ustalony na odprawie kierownictwa ekip po kolacji w piątek
    06.03.2009r z Delegatem Technicznym, Sędzią Głównym i Szefem Komitetu Organizacyjnego.
    Organizator zapewnia całodzienny karnet dla każdego uczestnika zawodów, ważny na wszystkich wyciągach stacji narciarskiej KOTELNICA. Kierownicy drużyn zobowiązani są do wpłacenia organizatorowi kaucji w wysokości 10 zł za 1 karnet na odprawie w dniu 06.03.2009. Zwrot kaucji indywidualnie w kasach stacji narciarskiej przy zwrocie nieuszkodzonego karnetu.

    SKSTiK/KS/T-04/09 Warszawa 02.02.2009r.
    Ze sportowym pozdrowieniem !
    Jerzy Szarmach
    /-/ Przewodniczący



    Temat: 50 M P K W WĘDKARSTWIE SPŁAWIKOWYM
    1. Dyscyplina: 50 MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY W WĘDKARSTWIE SPŁAWIKOWYM

    2. Miejsce i czas trwania: rzeka Świniec k/Kamienia Pom. 26- 29 marca 2009 r.

    3. Wpisowe: 2.160 zł za ekipę 6-osobową (360,- od osoby)- w treści przelewu koniecznie należy zaznaczyć ekipy jakiego zakładu pracy dotyczy wpłata wpisowego

    I. INFORMACJE ORGANIZACYJNE

    1. Zakwaterowanie i wyżywienie od kolacji 26.03.2009r. do śniadania 29.03.2009r. Ośrodek Wczasowy WRZOS Łukęcin, ul. Słoneczna 11.

    2. Obiekty sportowe rzeka ŚWINIEC k/ Kamienia Pom. ; woda wolno płynąca ; woda PZW.

    3. Organizator: Międzyzakładowa RKFT i DK ;Kolejarz;
    71-715 Szczecin, ul. Korzeniowskiego 1
    ; tel. 991/471-54-13

    4. Zgłoszenia pisemne (na załączonym druku) Do 13 marca 2009r. - faksem: 991/ 471 ; 54 - 13 lub na adres poczty elektronicznej h.pulawska@plk-sa.pl

    5. Termin wpłat: 13 marca 2009 r. ; po uzgodnieniu z organizatorem można także dokonywać wpłat gotówką w dniu przyjazdu ekip.

    6. Wpłaty na konto: MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A.
    AL. JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA
    NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254
    W tytule przelewu podać nazwę zakładu i dyscypliny (np. IZ Szczecin ; 50 Wędkarstwo)

    7. Przyjazd uczestników / transport Organizator zapewnia zorganizowany odbiór uczestników mistrzostw przyjeżdżających pociągiem w dniu 26 marca 2009r. ze stacji Kamień Pomorski w godzinach 14.10 i 19.40, oraz wyjazd z ośrodka do Kamienia Pomorskiego w dniu 29 marca 2009r. (przed południem) i przejazdy na zawody.
    W celu opracowania harmonogramu przewozu uczestników szczególnie ważną dla organizatora informacją jest planowany termin przyjazdu i odjazdu ekipy oraz środek lokomocji. Informacje te prosimy przesłać przy zgłoszeniu.

    8. Informacji udzielają bezpośredni organizatorzy: Halina Puławska, PKP PLK SA Zakład Linii Kolejowych w Szczecinie,
    tel. kol. 991/ 471 ; 54 - 13

    II. ZASADY UCZESTNICTWA

    1. W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy, które spełniły wymogi regulaminowe:
    a) dokonały zgłoszenia w terminie na załączonym wzorze druku zgłoszenia,
    b) dokonały przelewem wpłaty na konto bezpośredniego organizatora, lub zadeklarowały w zgłoszeniu wpłatę gotówką w dniu losowania lub przyjazdu.

    2. W mistrzostwach w wędkarstwie spławikowym mogą uczestniczyć 6-osobowe ekipy, składające się z: 3 seniorów, 1 kobiety, 1 juniora (wiek do 20 lat czyli rocznik 1989 i młodsi) i kierownika / trenera ekipy (pracownicy, renciści, emeryci i członkowie ich rodzin). Zakład pracy może wystawić niepełną ekipę, która będzie sklasyfikowana drużynowo wg obowiązujących zasad lub pojedynczego zawodnika, który klasyfikowany będzie wyłącznie indywidualnie (jeżeli zakład pracy zgłosi reprezentację na mistrzostwa, to udział zawodników startujących indywidualnie z tego samego zakładu uzależniony jest od ilości zgłoszeń i stanowisk na łowisku). Ilość ekip i zawodników ograniczona jest liczbą stanowisk na łowisku.

    3. W zawodach mogą uczestniczyć zawodnicy indywidualni.

    4. Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są:
    a) legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2009 rok,
    lub (w przypadku braku legitymacji wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o:
    - zatrudnieniu ; dotyczy pracowników, - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin
    - legitymacja służbowa.
    b) jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika:
    - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy.
    Brak dokumentu, na podstawie którego można stwierdzić uprawnienie do udziału w kolejowych zawodach jest podstawą do niedopuszczenia do zawodów.

    5. Zawodnicy i drużyny ubezpieczają się we własnym zakresie.

    III. KOMUNIKAT TECHNICZNY

    1. Łowisko : rzeka ŚWINIEC k/ Kamienia Pom. ; woda wolno płynąca ; woda PZW.

    2. Termin zawodów:
    - 26.03.2009 ; zakwaterowanie ; możliwy trening - uroczystość otwarcia imprezy
    - 27.03.2009 - pierwsza tura zawodów
    - 28.03.2009 - druga tura zawodów ; ogłoszenie wyników ; dekoracja zwycięzców.

    3. W Mistrzostwach obowiązuje w klasyfikacji drużynowej i indywidualnej system sektorowy.

    4. Warunki techniczne:
    - długość wędki:
    - kobiety i juniorzy ; do 11,5 m,
    - seniorzy ; do 13 m
    - dopuszczalna ilość używanej zanęty, nawilżona ; do 17 litrów w jednej turze
    - ilość zanęty żywej do 2,5 litra na każdą turę, w tym do 1 litra ochotki
    w celu przechowywania złowionej ryby w stanie żywym należy używać siatek miękkich.

    SKSTiK/KS/T-6/09 Warszawa 24.02.2009r.
    Ze sportowym pozdrowieniem !
    Jerzy Szarmach
    /-/ Przewodniczący



    Temat: UWAGA!!! TELEGRAM DOTYCZĄCY SIATKÓWKI POPRAWIONO!!!
    1. Dyscyplina: XXXI MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY W SIATKÓWCE
    2. Miejsce i czas trwania Wągrowiec 12-15.03.2009r.
    3. Wpisowe: 4.200 PLN
    I. SPRAWY ORGANIZACYJNE
    1. Zakwaterowanie
    i wyżywienie OSiR Wągrowiec ul. Kościuszki
    Wielspin Wagrowiec
    2. Obiekty sportowe OSiR Wągrowiec ul. Kościuszki 59
    Wągrowiec Hala sportowa przy Gimnazjum nr 1
    3. Organizator MRKFTiDK „Kolejarz” w Poznaniu
    4. Zgłoszenia pisemne
    (na załączonym druku) Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu
    Fax PKP 961 63 33345 lub 961 63 33693
    5. Termin zgłoszeń i wpłat 03.03.2009r. płatność przelewem lub gotówką po uzgodnieniu z organizatorem w dniu przyjazdu. W zgłoszeniu podać godzinę przyjazdu – transfer samochodowy na miejsce zakwaterowania ze stacji PKP Wągrowiec
    6. Wpłaty na konto: MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A.
    AL. JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA
    NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254
    Tytułem-proszę podać NAZWĘ ZAKŁADU W SKRÓCIE Np:IZ RzeszówI MPK W SIATKÓWCE”
    7. Przyjazd uczestników: 12.03.2009r. czwartek w godz. popołudniowych i wieczornych
    8. Informacji udzielają bezpośredni organizatorzy Leszek Mielcarek – tel. kol. 96163 31989, kom. 608022558
    Stanisław Żywica – tel. kol. 96163 33345, kom. 511473281
    II. ZASADY UCZESTNICTWA
    1. W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy, które spełniły wymogi regulaminowe:
    a) dokonały zgłoszenia w terminie na załączonym wzorze druku zgłoszenia,
    b) dokonały przelewem wpłaty na konto bezpośredniego organizatora, lub zadeklarowały w zgłoszeniu wpłatę gotówką w dniu losowania lub przyjazdu.
    2. W przypadku dostarczenia do dnia 10.03.2009r. pełnej imiennej listy uczestników zawierającej
    nazwisko i imię, datę urodzenia, PESEL, dokładny adres Organizator pokrywa koszty ubezpieczenia.
    W przypadku nie dostarczenia powyższej listy drużyny ubezpieczają się we własnym zakresie.
    3. W Mistrzostwach Polski Kolejarzy prawo uczestnictwa posiadają pracownicy, emeryci, renciści oraz członków ich rodzin- dzieci w wieku 18-26 lat ( decyduje rok urodzenia) spełniający wymogi
    regulaminowe.
    4. Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są:
    a). legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2008 rok,
    lub (w przypadku braku legitymacji wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o:
    - zatrudnieniu – dotyczy pracowników, - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin
    - legitymacja służbowa.
    b). jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika:
    - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy.
    III. KOMUNIKAT TECHNICZNY
    1. W MISTRZOSTWACH POLSKI KOLEJARZY W PIŁCE SIATKOWEJ OBOWIĄZUJE:
    a) Ramowy Regulamin Mistrzostw Polski Kolejarzy.
    Regulamin i Przepisy Gry Polskiego Związku Piłki SIATKOWEJ – PZPS
    2. Uczestniczące w MPK drużyny zostaną rozstawione na podstawie wyników z 2008 roku
    3. System rozgrywek zostanie uzgodniony na spotkaniu przedstawicieli ( kierowników ekip) uczestniczących drużyn połączonym z losowaniem, które odbędzie się w dniu 03.03.2009r. o godz. 12.00 w Zakładzie Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu ul. Niepodległości 8 pok. nr 418 Prosimy podać w zgłoszeniu lub telefonicznie czy przedstawicie zakładu będzie obecny na losowaniu.
    RG/KS/T-04/09 Warszawa 23.02.2009r.

    Ze sportowym pozdrowieniem

    Jerzy Szarmach
    /-/
    Przewodniczący



    Temat: XXXI MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY W SIATKÓWCE
    1. Dyscyplina: XXXI MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY W SIATKÓWCE

    2. Miejsce i czas trwania: Wągrowiec 12-15.03.2009r.

    3. Wpisowe: 4.200 PLN

    I. SPRAWY ORGANIZACYJNE

    1. Zakwaterowanie i wyżywienie: OSiR Wągrowiec ul. Kościuszki
    Wielspin Wagrowiec

    2. Obiekty sportowe OSiR Wągrowiec ul. Kościuszki 59
    Wągrowiec Hala sportowa przy Gimnazjum nr 1

    3. Organizator: MRKFTiDK „Kolejarz” w Poznaniu

    4. Zgłoszenia pisemne : Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu
    Fax PKP 961 63 33345 lub 961 63 33693

    5. Termin zgłoszeń i wpłat: 03.03.2009r. płatność przelewem lub gotówką po uzgodnieniu z organizatorem w dniu przyjazdu. W zgłoszeniu podać godzinę przyjazdu – transfer samochodowy na miejsce zakwaterowania ze stacji PKP Wągrowiec

    6. Wpłaty na konto: MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A.
    AL. JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA
    NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254
    Tytułem-proszę podać NAZWĘ ZAKŁADU W SKRÓCIE Np:IZ RzeszówI MPK W SIATKÓWCE”

    7. Przyjazd uczestników: 12.03.2008r. czwartek w godz. popołudniowych i wieczornych

    8. Informacji udzielają bezpośredni organizatorzy:
    Leszek Mielcarek – tel. kol. 96163 31989, kom. 608022558
    Stanisław Żywica – tel. kol. 96163 33345, kom. 511473281

    II. ZASADY UCZESTNICTWA

    1. W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy, które spełniły wymogi regulaminowe:
    a) dokonały zgłoszenia w terminie na załączonym wzorze druku zgłoszenia,
    b) dokonały przelewem wpłaty na konto bezpośredniego organizatora, lub zadeklarowały w zgłoszeniu wpłatę gotówką w dniu losowania lub przyjazdu.

    2. W przypadku dostarczenia do dnia 10.2008r. pełnej imiennej listy uczestników zawierającej nazwisko i imię, datę urodzenia, PESEL, dokładny adres Organizator pokrywa koszty ubezpieczenia.
    W przypadku nie dostarczenia powyższej listy drużyny ubezpieczają się we własnym zakresie.

    3. W Mistrzostwach Polski Kolejarzy prawo uczestnictwa posiadają pracownicy, emeryci, renciści oraz członków ich rodzin- dzieci w wieku 16-26 lat ( decyduje rok urodzenia) spełniający wymogi
    regulaminowe.

    4. Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są:
    a). legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2008 rok,
    lub (w przypadku braku legitymacji wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o:
    - zatrudnieniu – dotyczy pracowników, - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin
    - legitymacja służbowa.
    b). jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika:
    - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy.

    III. KOMUNIKAT TECHNICZNY

    1. W MISTRZOSTWACH POLSKI KOLEJARZY W PIŁCE SIATKOWEJ OBOWIĄZUJE:
    a) Ramowy Regulamin Mistrzostw Polski Kolejarzy.
    Regulamin i Przepisy Gry Polskiego Związku Piłki SIATKOWEJ – PZPS
    2. Uczestniczące w MPK drużyny zostaną rozstawione na podstawie wyników z 2008 roku
    3. System rozgrywek zostanie uzgodniony na spotkaniu przedstawicieli ( kierowników ekip) uczestniczących drużyn połączonym z losowaniem, które odbędzie się w dniu 03.03.2009r. o godz. 12.00 w Zakładzie Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu ul. Niepodległości 8 pok. nr 418 Prosimy podać w zgłoszeniu lub telefonicznie czy przedstawicie zakładu będzie obecny na losowaniu.

    RG/KS/T-04/09 Warszawa 16.02.2009r.

    Ze sportowym pozdrowieniem

    Jerzy Szarmach
    /-/
    Przewodniczący



    Temat: Ceny biletow PKP od 01.02.98r.


    To proste nasz kochany rzad chce wiedziec ilez to i kto kupuje te
    ulgowe bilety
    i kasjerkasprzedajac taki bilet widzi ze to legitymacja to wpisuje w
    kasie
    odpowiedni kod
    i potem na statystykach widac ile uczniow ile studentow emerytow
    nauczycieli.
    Teraz pytanie po co to:
    rzad chce wiedziec :)))
    po drugie rzad jest zobawiazany wyrownac straty PKP w wypadkow
    przejazdow
    ulgowych objetych ustawa
    Po drugie PKP wprowadza ulgi handlowe np przejazdy rodzine i w
    staystykach to
    musi byc uwzglednione bo rzad za takie ulgi nie bedzie placil.


    Obecna ustawa o PKP jest tak perfidnie skonstruowana, ze skarb panstwa
    musi doplacac do wiekszosci ulg. Takze wtedy, kiedy jakas
    firma/instytucja wykupi ulge dla wszystkich swoich pracownikow. A jest
    tak dlatego, ze te koszty w rozliczeniach PKP nie sa rozdzielone. Wobec
    tego rzad chce nowelizacji ustawy o PKP. Projekt jest juz po pierwzym
    czytaniu w Sejmie. Drugie czytanie - w tym tygodniu. Zeby bylo
    smieszniej, komisja sejmowa proponuje projekt odrzucic. Odrzucenie
    spowoduje dziure w tegorocznym budzecie. A teraz cytuje fragmenty
    rzadowego uzasadnienia do projektu nowelizacji ustawy o PKP:

    "Art. 16 ust 1. wprowadzil roznicowy mechanizm ustalania poziomu
    planowanej dotacji przedmiotowej wyrownujacej roznice miedzy suma
    uzasadnionych kosztow (nie wiadomo co to sa za koszty) z narzutem zysku
    (nie okreslony) w krajowych przewozach pasazerskich a kwota przychodow
    uzyskanych za te przewozy.
    Tak sformulowany przepis stanowi powazne obciazenie dla budzetu panstwa,
    poniewaz sankcjonuje i wymusza finansowanie wszystkich biezacych kosztow
    zwiazanych z przewozem osob oraz wszelkich ulgf przejazdowych, nie tylko
    gwarantowanych ustawowo przez panstwo, ale rowniez wykupywanych przez
    firmy i instytucje dla swoich pracownikow oraz stosowanych przez PKP w
    ramach prowadzonej strategii handlowej ulg i znizek o charakterze
    komercyjnym.
    Przy konsekwentnej jego realizacji - dotacja przedmiotowa wyrownujaca
    PKP roznice miedzy kosztami powiekszonymi o narzut zysku a przychodami w
    krajowych przychodach pasazerskich powinna wynosic - wg planu PKP -
    2516.8 mln zl, podczas gdy w ustawie budzetowej na rok 1997 przewidziano
    710,0 mln zl, co stanowi 28%.
    Wyniki PKP za 8 m-cy br. [to jest tekst pisany w 1997 roku - przyp. P
    Ch.] potwierdzaja strate na ruchu pasazerskim w wysokosci 1561.5 mln zl,
    a zainkasowana w tym okresie dotacja przedmiotowa w kwocie 458.4 mln zl
    pokryla roznice miedzy przychodami i kosztami w ruchu pasazerskim w
    29%."

    Nowelizacja - w skrocie - przewiduje zawieranie co roku umowy miedzy PKP
    a skarbem panstwa. Znow cytat:
    "Naklada obowiazek wlaczenia do projektu ustawy budzetowej,
    wynegocjowanych i uzgodnionych w projekcie protokolu, kwot wydatkow
    budzetowych na finansowanie inwestycji na liniach kolejowych o
    panstwowym znaczeniu, kosztow likwidacji nieczynnych linii kolejowych
    oraz przewozow pasazerskich w komunikacji krajowej."

    Ciekaw jestem tylko, dlaczego nowe zasady juz dzialaja, skoro ustawa
    bedaca
    ich podstawa prawna jeszcze nie jest uchwalona i nie wiadomo czy bedzie.
    Byc moze jest jeszcze jakas inna, a byc moze jest to przewidziane w
    projekcie ustawy budzetowej.

    Jesli kogos interesuje:
     Ustawa o PKP
     Projekt nowelizacji ustawy o PKP, wniesiony przez nowy rzad niestety
    bez uzasadnienia
     Ustawa o transporcie kolejowym

    Pawel Chachulski

    PS. Gdybym byl konduktorem i musial spisywac wszystkie legitymacje, a
    potem np. wprowadzac to do komputera albo [pisac jakis specjalny raport,
    to bym sie wlasna piescia zabil.





    Temat: (pr) Konduktor zabrał Marcinowi legitymację studencką, bo podejżewał, że jest fałszywa. Okazało się to nieprawdą a kolej chce teraz 50 zł opłaty manipulacyjnej


    Ofiara dokładnej kontroli

     krist 10-01-2003, ostatnia aktualizacja 10-01-2003 18:52

    Konduktor zabrał Marcinowi legitymację studencką, bo podejżewał, że jest
    fałszywa.


    Mógł, podejrzewać, mógł zatrzymać wystawiając pokwitowanie z zatrzymania
    dokumentu.


    Okazało się to nieprawdą a kolej chce teraz 50 zł opłaty
    manipulacyjnej


    Niesłusznie. Kolej powinna odesłać dokument z przeprosinami za kłopot.


    - Sposób, w jaki został potraktowany mój syn, był skandaliczny. Kolej wręcz
    szykanuje uczciwych podróżnych - mówi Grzegorz R., którego syn został
    oskarżony przez kontrolera biletów o sfałszowanie legitymacji


    Kolej nie szykanuje podróżnych, konduktor wykonywał swoje obowiązki, mógł
    podejrzewać...


    19 grudnia 2002 roku Marcin R. z Nowej Soli, student IV roku Politechniki
    Szczecińskiej, wracał do domu na przerwę świąteczną. Przed Zieloną Górą do
    przedziału, w którym oprócz niego siedziało jeszcze kilku innych pasażerów,
    wszedł konduktor i przystąpił do sprawdzania biletów. Marcina poprosił o
    okazanie legitymacji, rzucił na nią okiem i Marcin usłyszał: - Legitymacja
    jest sfałszowana, niech pan się lepiej przyzna.


    Konduktor nie jest upoważniony do odbierania zeznań "na gorąco" od potensjalnej
    ofiary. Może zatrzymać dokument.


    Na moment go zamurowało, ale
    za chwilę próbował wyjaśniać, o co chodzi. - Nawet nie chciał słuchać i
    przez cały czas zachowywał się arogancko. Narobił mi wstydu na cały
    przedział - opowiada Marcin.


    Wstydu na cały przedział ? Śmieszny argument.


    Dopiero później okazało się, że podejrzenia
    kontrolera wzbudziła zamazana pieczątka i poprawiona drugi raz długopisem
    data. Skończyło się na tym, że kontroler zabrał dokument i wystawił wezwanie
    do zapłacenia 123 zł za jazdę bez biletu oraz pokwitowanie potwierdzające
    przejęcie legitymacji.


    Konduktor zrobił zgodnie z przepisami.


    Następnego dnia ojciec Marcina Grzegorz R. udał się do Zielonej Góry do
    Sekcji Przewozów Pasażerskich. Naczelnikowi Sekcji przedstawił dokumenty
    świadczące, że syn jest studentem Politechniki: kserokopię legitymacji
    potwierdzoną przez uczelnię, zaświadczenie z uczelni, że Marcin jest
    studentem czwartego roku i faks tej samej treści przesłany przez uczelnię
    tego samego dnia.


    Zupełnie nie potrzebnie ojciec gdziekolwiek chodził i tracił swój cenny czas i
    zdrowie. Bo i tak się okazało:


    Wszystko na nic, pomimo tych dowodów od pani naczelnik
    usłyszał, że i tak wyśle legitymację do Gniezna, gdzie będzie sprawdzona. -
    Dodała, że moja reklamacja najprawdopodobniej zostanie rozpatrzona
    pozytywnie, ale i tak syn zapłaci 50 zł kosztów manipulacyjnych - opowiada
    Grzegorz R. Jego zdaniem takie traktowanie pasażerów to skandal. - Postawa
    pani naczelnik była godna pożałowania.


    To prawda. Pani naczelnik powinna udostępnić przepisy.


    Mój syn jest teraz bez legitymacji i
    kiedy wracał do Szczecina, musiał wykupić cały bilet.


    A tu nie jestem pewien. Kwit z zatrzymania + np. index lub zaświadczenie z

    pismo o zwrot nadpłaty.


    Czy w ten sposób PKP
    zamierza likwidować swój deficyt, szykanując uczciwych podróżnych? - pyta
    Grzegorz R.

    Dla Gazety

    Elżbieta Płocieniczak, naczelnik działu sprzedaży w Lubuskim Zakładzie
    Przewozów Regionalnych.

    Skoro kontroler miał podejrzenie, że legitymacja jest podrobiona, a mógł
    mieć, bo pieczątka była rozmazana, a data poprawiona, miał prawo do
    zatrzymania dokumentu. Zgodnie z procedurą następnym krokiem jest właśnie
    przesłanie dokumentu do Gniezna, gdzie urzędnicy kontaktują się z uczelnią,
    która potwierdza autentyczność legitymacji. Jeżeli jest dobra, to odsyłamy
    ją właścicielowi i automatycznie anulujemy karę. Jednak i tak trzeba
    zapłacić koszty manipulacyjne takiej weryfikacji, czyli prawie 50 zł. Można
    jednak złożyć podanie o anulowanie tej opłaty.

    Jeżeli chodzi o sposób potraktowania tego pana przez kontrolera, to będziemy
    prowadzić w tej sprawie dochodzenie.


    I słusznie. Niech dochodzą...

    Pozdr
    Rezydent





    Temat: [Ważne!] Decyzja ministra ON w sprawie przejazdów
    MON, 07.12.2007 r.

    W dniu 7 grudnia 2007 roku minister ON podpisał decyzję w sprawie wykupu uprawnień dla żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej do przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego w 2008 r.

    Decyzja Nr 546/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 grudnia 2007 roku

    w sprawie wykupu uprawnień dla żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej do przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego w 2008 r.

    Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 R. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w celu wykupu uprawnień dla żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej do przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego, ustala się, co następuje:
    1. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych przeprowadzi negocjacje i podpisze umowę z „PKP Intercity" sp. z o.o. o wykupie uprawnień do przejazdów z 50 % ulgą w dowolnej klasie wszystkich rodzajów pociągów dla:1) żołnierzy pełniących zawodową służbę wojskową, nadterminową, zasadniczą służbę wojskową i okresową służbą wojskową, zwaną dalej „służbą wojskową";
    2) pracowników zatrudnionych w wojskowych jednostkach budżetowych, zakładach budżetowych, gospodarstwach pomocniczych wojskowych jednostek budżetowych i uczelniach wojskowych

    2. Umowa, o której mowa w pkt 1, zostanie zawarta na 2008 rok.

    3. Wykup uprawnień do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego finansowany jest w odniesieniu do wymienionych w pkt 1 osób:

    1) pełniących służbę wojskową lub zatrudnionych w wojskowych jednostkach budżetowych — ze środków właściwych dysponentów przeznaczonych na wydatki z tytułu krajowych podróży służbowych;
    2) pełniących służbę wojskową lub zatrudnionych w zakładach budżetowych, gospodarstwach pomocniczych wojskowych jednostek budżetowych — ze środków tych jednostek;
    3) pełniących służbę wojskową lub zatrudnionych w uczelniach wojskowych - ze środków tych uczelni.

    4. Legitymacje uprawniające żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej do ulgowych przejazdów wykupione zostaną w ilości zgłoszonej przez wojskowe jednostki budżetowe, zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze wojskowych jednostek budżetowych i uczelnie wojskowe.

    5. W celu realizacji postanowień umowy, o której mowa w pkt ls Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych przekaże Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowy podział kwot z zakresu wykupu uprawnień do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego, w ujęciu dysponentów oraz rozdziałów i paragrafów klasyfikacji określonej w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107, poz. 726, z późn. zm,1-5).

    6. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych wyda wytyczne w sprawie zasad korzystania z uprawnień do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego.

    7. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych przygotuje i przedstawi w terminie do dnia 10 grudnia 2008 r. propozycje w zakresie wykupu uprawnień na 2009 r,

    8. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia podpisania.



    Temat: (pr) Konduktor zabrał Marcinowi legitymację studencką, bo podejżewał, że jest fałszywa. Okazało się to nieprawdą a kolej chce teraz 50 zł opłaty manipulacyjnej
    Ofiara dokładnej kontroli

     krist 10-01-2003, ostatnia aktualizacja 10-01-2003 18:52

    Konduktor zabrał Marcinowi legitymację studencką, bo podejżewał, że jest
    fałszywa. Okazało się to nieprawdą a kolej chce teraz 50 zł opłaty
    manipulacyjnej

    - Sposób, w jaki został potraktowany mój syn, był skandaliczny. Kolej wręcz
    szykanuje uczciwych podróżnych - mówi Grzegorz R., którego syn został
    oskarżony przez kontrolera biletów o sfałszowanie legitymacji

    19 grudnia 2002 roku Marcin R. z Nowej Soli, student IV roku Politechniki
    Szczecińskiej, wracał do domu na przerwę świąteczną. Przed Zieloną Górą do
    przedziału, w którym oprócz niego siedziało jeszcze kilku innych pasażerów,
    wszedł konduktor i przystąpił do sprawdzania biletów. Marcina poprosił o
    okazanie legitymacji, rzucił na nią okiem i Marcin usłyszał: - Legitymacja
    jest sfałszowana, niech pan się lepiej przyzna. Na moment go zamurowało, ale
    za chwilę próbował wyjaśniać, o co chodzi. - Nawet nie chciał słuchać i
    przez cały czas zachowywał się arogancko. Narobił mi wstydu na cały
    przedział - opowiada Marcin. Dopiero później okazało się, że podejrzenia
    kontrolera wzbudziła zamazana pieczątka i poprawiona drugi raz długopisem
    data. Skończyło się na tym, że kontroler zabrał dokument i wystawił wezwanie
    do zapłacenia 123 zł za jazdę bez biletu oraz pokwitowanie potwierdzające
    przejęcie legitymacji.

    Następnego dnia ojciec Marcina Grzegorz R. udał się do Zielonej Góry do
    Sekcji Przewozów Pasażerskich. Naczelnikowi Sekcji przedstawił dokumenty
    świadczące, że syn jest studentem Politechniki: kserokopię legitymacji
    potwierdzoną przez uczelnię, zaświadczenie z uczelni, że Marcin jest
    studentem czwartego roku i faks tej samej treści przesłany przez uczelnię
    tego samego dnia. Wszystko na nic, pomimo tych dowodów od pani naczelnik
    usłyszał, że i tak wyśle legitymację do Gniezna, gdzie będzie sprawdzona. -
    Dodała, że moja reklamacja najprawdopodobniej zostanie rozpatrzona
    pozytywnie, ale i tak syn zapłaci 50 zł kosztów manipulacyjnych - opowiada
    Grzegorz R. Jego zdaniem takie traktowanie pasażerów to skandal. - Postawa
    pani naczelnik była godna pożałowania. Mój syn jest teraz bez legitymacji i
    kiedy wracał do Szczecina, musiał wykupić cały bilet. Czy w ten sposób PKP
    zamierza likwidować swój deficyt, szykanując uczciwych podróżnych? - pyta
    Grzegorz R.

    Dla Gazety

    Elżbieta Płocieniczak, naczelnik działu sprzedaży w Lubuskim Zakładzie
    Przewozów Regionalnych.

    Skoro kontroler miał podejrzenie, że legitymacja jest podrobiona, a mógł
    mieć, bo pieczątka była rozmazana, a data poprawiona, miał prawo do
    zatrzymania dokumentu. Zgodnie z procedurą następnym krokiem jest właśnie
    przesłanie dokumentu do Gniezna, gdzie urzędnicy kontaktują się z uczelnią,
    która potwierdza autentyczność legitymacji. Jeżeli jest dobra, to odsyłamy
    ją właścicielowi i automatycznie anulujemy karę. Jednak i tak trzeba
    zapłacić koszty manipulacyjne takiej weryfikacji, czyli prawie 50 zł. Można
    jednak złożyć podanie o anulowanie tej opłaty.

    Jeżeli chodzi o sposób potraktowania tego pana przez kontrolera, to będziemy
    prowadzić w tej sprawie dochodzenie.





    Temat: Podsumowanie obecnej działalności Arrivy
    Uprawnienia do ulgi kolejowej, jak już raz pisałam kosztują 550 zl. Tyle samo kosztują na każdą osobę w rodzinie. W tym przypadku na ogół pracodawca płaci 50 %, a resztę pracownik. Za kwotę dofinansowania przez pracodawcę pracownik opłaca podatek.Jest to około 330 zł od osoby.
    Ja mam gorącą prośbę. Jeśli poruszacie kontrowersyjny dla wielu osób temat ulg kolejarskich to proszę pisać całą prawdę, a nie tylko pół (wygodniejszej) prawdy.

    Prawdą jest, że kolejarze nie jeżdżą pociągami za darmo!
    Ale prawdą też jest, że kolejarze jeżdżą PRAWIE za darmo!

    Roczny bilet sieciowy imienny na wszystkie pociągi PKP i KM bez żadnych ulg kosztuje 12.000 zł na 1 kl. i 8.600 zł na 2 kl.

    Kolejarz z Grupy PKP i KM ma 99% ulgi. Ulgę tę wykupuje pracodawca za 550 zł na 1 klasę. Od tej kwoty kolejarz płaci 19% podatek dochodowy, czyli:

    550 zł x 19% = 104,50 zł

    Kwotę podatku 104,50 zł można sobie odpisać w rocznym zeznaniu PIT (np. tzw. ulga prorodzinna, czy internet). Czyli ta kwota wraca do nas jeśli mamy jakieś odpisy od podatku!

    Reasumując...
    Roczny bilet sieciowy imienny na 1 klasę kosztuje kolejarza 120 zł plus 104,50 (podatek) plus 5 zł opłaty manipulacyjnej (za wydanie znaczka ważności). Razem mamy 229,50 zł rocznie - jest to całkowity koszt jaki ponosi kolejarz za swoją 99% ulgę. Pomijam ewentualne miejscówki, bo przecież nikt nikomu nie każe rozbijać się w InterCity, zresztą dla kolejarzy dojeżdżających Ex czy IC do pracy są tzw. miejscówki miesięczne kosztujące grosze.

    Taki sam roczny bilet sieciowy imienny na 1 kl. kosztuje niekolejarza i kolejarza spoza PKP aż 12.000 zł !!!

    Jak się ma kwota 229,50 zł do 12.000 zł

    Dlatego nie rozumiem, dlaczego kolejarze tak bardzo się oburzają, gdy pada stwierdzenie, ze jeżdżą pociągami prawie za darmo. Przecież jeżdżą prawie za darmo! Dodajmy do tego darmowe bilety FIP i OSŻD na całą Europę, sporą część Azji i kawałeczek Afryki, które przysługują raz w roku, natomiast przez cały rok przysługuje 50% zniżki na koleje zagraniczne należące do FIP.

    Jeśli chodzi o wykup 80% ulgi dla członków rodziny to kolejarz płaci 50% od kwoty 550 zł (1 klasa), ale tylko za ulgę dla współmałżonka (za dzieci nie płaci)! Pozostałe 50% pokrywa pracodawca. Jeśli więc kolejarz wykupi ulgę również dla współmałżonka to zapłaci 225 zł plus 19% podatek od kwoty 550 zł (tj. 104,50 zł) plus 5 zł za znaczek do legitymacji. Razem: 334,50 zł.
    Członkom rodziny kolejarza przysługują także uprawnienia FIP na koleje zagraniczne!

    I jeszcze jedno. Zakład pracy zwraca kolejarzowi z PKP pieniądze jakie wydał na bilet miesięczny z przysługującą 99% ulgą na dojazd do/z pracy. Są to groszowe sprawy rzędu kilku bądź kilkunastu zł i trzeba złożyć do dyrektora stosowny wniosek, więc mało kto się w to bawi - głównie pazerne biurwy z tego korzystają.

    Weźmy teraz kolejarza z PKP, który mieszka w Kujawsko-Pomorskiem i dojeżdża do pracy pociągami Arrivy PCC, za które musi płacić pełną stawkę. Bilet miesięczny imienny na odległość 51-60 km kosztuje 195 zł, jeśli ktoś musi dojeżdżać dalej - płaci odpowiednio więcej. Chyba już rozumiecie skąd to nieustające ujadanie pekapistów i wolnodrogowców na Arrivę PCC? Oni będą ujadać na każdego prywatnego przewoźnika! Być może już niebawem zacznie się ujadanie na moim terenie na Koleje Dolnośląskie - torpedowanie tego przewoźnika przez beton PKP i ich popleczników w UM i UTK już się zaczęło!

    Nie wiem czy pracownicy Arrivy PCC mają jakieś zniżki w swoich pociągach, ale rozsądnym rozwiązaniem byłoby wzajemne honorowanie ulg. To znaczy kolejarze z PKP mogliby mieć zniżkę w pociągach Arrivy PCC, a kolejarze z Arrivy PCC taką samą zniżkę w pociągach PKP na terenie woj. kuj.-pomorskiego. Może wtedy beton PKP i Jacek Knieć z "Wolnej Drogi" przestałby tak bardzo ujadać na konkurencję, gdyby dalej mogli wozić swoje tyłki PRAWIE za darmo?

    Miłego dnia!



    Temat: Nowe ceny relacyjne

    [...]

    O co tu K5M3 chodzi???

    W czasach, kiedy wydawaloby sie, ze PKP jest w dobrej kondycji, a
    pociagi jezdzilyu tam gdzie byly tory przepisy o ulgach i


    przywilejach dla kolejarzy i rodzin byly takie:


    Cytat "informatora dla wstepujacych do pracy na PKP" popelnionej
    przez Dyrekcje Rejonowa Kolei Panstwowych Wroclaw z roku bodaj 1978


    rozdzial "Swiadczenia kolejowe":


    "Oprocz uposazenia miesiecznego, pracownicy otrzymuja rowniez w
    zaleznosci od zajmowanego stanowiska - swiadczenia, a mianowicie:
    bezplatne kompletne umundurowanie,


    Obecnie tylko pracownicy mający styczność z klientem,


    obuwie oraz odziez robocza i ochronna,


    BHP obowiązuje nawet w kapitalizmie


    deputat weglowy po okresie rocznej pracy


    Nieaktualne. Obecnie składnik wynagrodzenia nie wchodzący w uposażenie
    zasadnicze. Chodzi o to aby nie były od tego liczone pochodne.


    12 BEZPLATNYCH BILETOW KOLEJOWYCH ROCZNIE do dowolnie
    wybranych miejscowosci,


    W tym 3 na pociągi pospieszne a 9 na osobowe (tak było)


    zas czlonkowie ich rodzin otrzymuja 3 BILETY
    BEZPLATNE W CIAGU ROKU.


    W tym 1 na pociąg pospieszny (tak było)


    Niezaleznie od tego pracownikom rodzin przysluguje 80% znizka przy
    przejazdach kolejowych


    10 lat temu ktoś pomyślał ekonomicznie i wyliczył ile kosztuje druk
    biletów 80%, następnie ile takich biletów się sprzedaje i za ile (w
    ten sposób wiedział ile PKP zarabia na przejazdach kolejarzy). Potem
    wyliczoną kwotę podzielił na wszystkich uprawnionych i wyszło mu, że
    gdyby od każdego ryczałtem pobrać z góry jego część i pozwolić na
    jazdę tylko na podstawie znaczka w legitymacji, to możnaby zrezygnować
    z drukowania biletów 80% i rozładowałoby to trochę kolejki pod kasami.
    Przeprowadzono referendum czy kolejarze na to się zgadzają. Ponieważ
    większość była za, w 1989r kto chciał to wykupił  znaczek do
    legitymacji i mógł jeździć "za darmo". Kto znaczka nie wykupił, ten
    musiał kupować bilety według taryfy normalnej. Obecnie znaczek dla
    pracownika wchodzi w skład wynagrodzenia. Dla członków rodziny znaczki
    należy wykupywać ale ponieważ nie jest to przymus, wielu kolejarzy ich
    nie wykupuje..


    oraz RAZ NA TRZY LATA MOZE BYC PRZYZNANY BILET
    BEZPLATNY NA TRASY ZAGRANICZNE.


    Obecnie raz na rok. Takie bilety są uzyskiwane z wymiany pomiędzy
    zarządami kolei. Wbrew pozorom niewielu (w stosunku do ilości
    uprawnionych) kolejarzy z tego korzysta.


    Dzieci pracownikow maja prawo od bezplatnego przejazdu do szkol, w
    ktorych pobieraja nauke.


    O ile rodzic kupi dla nich znaczek.


    Pracownicy kolejowi moga rowniez otrzymac zaswiadczenie na
    bezplatny przewoz okopowizny


    Nieaktualne.


    oraz bezplatne bilety na dojazd do pracy z miejsca zamieszkania."


    Wyjaśnienie jak wyżej.
    Zapomniałeś jeszcze dodać, że kolejarzowi mógł być przydzielony wagon
    towarowy na bezpłatny przewóz mienia przesiedleńczego w przypadku
    przeprowadzki związanej ze zmianą przydziału służbowego lub raz w
    okresie pracy dla PKP, wagon na bezpłatny przewóz materiałów
    budowlanych. Poza tym wczasy, kolonie dla dzieci, pobyt w sanatorium,
    kolejowa opieka lekarska, wczasy pod gruszą itp zdobycze socjalizmu.


    Obecnie, gdy firma pada, linie masowo sie zamyka i ogolnie jest zle


    (mowie to z punktu widzenia pasazera) maja oni o wiele wieksze
    przywileje.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. ;-)


    Powiedzcie sami, czy jest normalne, ze firma, ktora nie ma pieniedzy


    na ZUS,

    Czy to znaczy, że te raporty ZUS RMUA, w których pisze ile co miesiąc
    wysłano MOICH pieniędzy na ZUS są fałszywe?


    wyplaty,


    O to to. Właśnie od miesiąca października do odwołania wszyscy
    pracownicy umowni (bo są jeszcze kontraktowi) Zakładu Infrastruktury
    Kolejowej w Białymstoku w nagrodę za swoją ciężką i wydajną pracą są
    pozbawieni 100% premi, czyli średnio od każdego około 100 zł
    miesięcznie.


    remonty itp.


    Jak to nie ma pieniędzy na remonty, a czy te wszystkie piękne gabinety
    panów dyrektorów to zostały wyremontowane za dziękuję?


    dziala w ten sposob?
    IMHO chyba nie.

    PZDRW
    Qrczak


    Również pozdrawiam Pana Pasażera

    Roman Kieda





    Temat: XLVI MPK W STRZELECTWIE KULOWYM i IX MPK w PNEUMATYCZNYM
    1. Dyscyplina: XLVI MISTRZOSTWA KOLEJARZY W STRZELECTWIE KULOWYM oraz
    IX MISTRZOSTWA KOLEJARZY W STRZELECTWIE PNEUMATYCZNYM
    2. Miejsce i czas trwania 22-24.08.2008 R. ZIELONA GÓRA
    3. Wpisowe: 340zł od osoby z noclegiem i wyżywieniem,
    260zł za udział w zawodach bez zakwaterowania

    I. SPRAWY ORGANIZACYJNE
    1. Obiekt sportowy STRZELNICA SPORTOWA ZIELONOGÓRSKIEGO POLICYJNEGO KLUBU SPORTOWEGOO „GWARDIA” UL. STRZELECKA 22 W ZIELONEJ GÓRZE
    2. Zakwaterowanie
    i wyżywienie INTERNAT ZESPOŁU SZKÓŁ BUDOWLANYCH W ZIELONEJ GÓRZE UL. BOTANICZNA 75
    AKADEMIK STUDENCKI UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO UL. OGRODOWA 36
    - dojazd z dworca PKP autobusem linii 0, 27 i 44
    - wyżywienie od obiadu w piątek 22.08.2008r. do śniadania 24.08.2008r.
    3. Organizator: MRKFTi DK „KOLEJARZ” w Poznaniu
    4. Zgłoszenia pisemne
    (na załączonym druku) PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE ZAKŁAD LINII KOLEJOWYCH
    65 - 025 ZIELONA GÓRA UL TRAUGUTTA 10
    fax 968 419 2527 lub e-mail -: iz.zielonagora@pkp.com.pl

    5. Termin zgłoszeń 11.038.2008r. (podać godz. przyj. i odjazdu oraz kategorie strzelań)
    6. Wpłaty na konto: MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A.
    AL.JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA
    NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254
    W TYTULE PRZELEWU PROSZĘ WPISAĆ: „Nazwa zakładu – STRZELECTWO SK13
    7. Termin wpłat 20.08.2008r.
    8. Informacji udziela przedstawiciel organizatora ELŻBIETA CZERWIŃSKA – TEL. 968 419 2427 i TEL.KOM. 605 108 966

    II. ZASADY UCZESTNICTWA
    1. W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy które spełniły wymogi regulaminowe:
    a). dokonały zgłoszenia w terminie z podaniem konkurencji na załączonym wzorze druku (fax, e-mail) ,
    b). dokonały w terminie wpłaty na konto organizatora.
    2. Każdy zakład wchodzący w skład Grupy PKP może wystawić dowolną liczbę osób: pracowników, emerytów i rencistów i członków ich rodzin (dzieci w wieku 18-26 lat – rocznik 1982-1990), którzy spełniają wymogi regulaminowe.
    3. Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są:
    a). legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2008 rok,
    lub (w przypadku braku legitymacji uprawniającej do wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o:
    - zatrudnieniu – dotyczy pracowników,
    - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin
    - legitymacja służbowa zakładów tych spółek je posiadają.
    b). jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika:
    - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy.
    4. Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.

    RG/KS/T-13/08 Warszawa 23.07.2008r..
    Ze sportowym pozdrowieniem
    Jerzy Szarmach
    /-/
    Przewodniczący
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 44 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.