Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP WołominTemat: Fryzjer - Bartek z Franck Provost na Nowym Swiecie pracuje teraz w Le beaute w Duczkach kolo Wołomina (PKP Zagościniec) ul. Przytorowa 114 tel do salonu: 0 784 286 020 e-mail: lebeaute@wp.pl Na gronie: grono.net/users/798652/profile/ Pozdrawiam klientów Temat: Kraków przetestował pociąg dla Warszawy A może też ktoś by pomyślał nie tylko o lewobrzeżnej części, ale także o prawobrzeżnej? Linią PKP do Wołomina (i dalej do Tłuszcza / Wyszkowa) jeździ więcej osób niż np. WKD, ale o rozwoju tego połączenia jakoś nigdy się nie mówi. Gotowa jeszcze jestem zrozumieć, że to jakiś priorytet, ale dlaczego faworyzuje się podając powód, że to będzie unowocześnienie dla dużej liczby pasażerów? Tylko dlaczego pomija się, że gdzie ruch ich większy? Temat: STREFY W PKP STREFY W PKP Dwa lata temu bilety obowiązywały w pociągch PKP, w twoim rejonie do Piastowa.Gdy porozumienie padło PKP postanowiła utworzyć 3 strefy taryfowe i tak I STREFA to tylko Warszawa, II strefa kończy się w Wołominie, Pruszkowie, Otowcku i Legionowie i Ożarowie III strefa ma krańce w Grodzisku, Tłuszczu i np w N.D.Mazowieckim. Kupując bilet na I strefę możesz jeździc koleją PKP na terenie Warszawy kupując bilet na II strefie możesz jeździć po Warszawie i do końcowych stacji II strefy, kupując bilet na III strefę jeździsz wszędzie Temat: Jak człowiek jeździ koleją (mazowiecką) Znowu utrudnienia na torach do Wołomina Znowu utrudnienia na torach do Wołomina śmik 2008-01-04, ostatnia aktualizacja 2008-01-04 23:35 miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4811989.html Choć remont torów w stronę Wołomina zakończył się przed świętami Bożego Narodzenia, znowu pasażerów czeka na tej linii kilka dni utrudnień. Na szczęście tylko w weekendy. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzi, że kilkanaście dni po zakończeniu remontu trzeba wykonać "standardowe prace stabilizacyjne", czyli m.in. podsypać tory dodatkowym tłuczniem. W związku z tym w sobotę i w niedzielę na odcinku między Warszawą Wileńską i Zielonką ruch pociągów ma się odbywać po jednym torze. Odwołanych zostanie 12 par pociągów z Warszawy w kierunku Tłuszcza. Z kolei w następny weekend podobne prace mają być prowadzone na odcinku między Zielonką i Wołominem. Kazimierz Peryt z regionalnego oddziału spółki PKP PLK nie wyklucza, że utrudnień można się spodziewać także w trzeci weekend stycznia. Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna Temat: "Parkuj i jedź" W najbliższych miesiącach kolejne parkingi powstaną między innymi w: Gnieźnie (wielkopolskie), Zielonce (mazowieckie), Wołominie (mazowieckie), Warce (mazowieckie), Łowiczu (mazowieckie), Nasielsku (mazowieckie), Zalesiu Górnym (mazowieckie), Włoszczowej (świętokrzyskie), Mogilnie (kujawsko-pomorskie), Kielcach (świętokrzyskie), Terespolu (lubelskie) , Celestynowie (mazowieckie), Siedlcach (mazowieckie), Terespolu Pomorskim (kujawsko-pomorskie), Legionowie (mazowieckie) i w Olsztynie (warmińsko-mazurskie). Do budowy parkingów PKP S.A. przeznacza najczęściej niewykorzystane tereny należące do kolei wokół dworców (tak jak w Skierniewicach). Także tych terenów które wcześniej szpeciły okolice dworca. Inwestycje są finansowane ze środków własnych PKP S.A., funduszy samorządów gminnych i samorządu województwa mazowieckiego. www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1095 Temat: Wspólny bilet MZA-PKP Tak a mi jak mieszkańcowi Wołomina nie zależy wcale na wspólnym bilecie i na oszczędności 50 zł miesięcznie, po prostu Koleje Mazowieckie to nie PKP, tak samo jak stacja benzynowa Statoil to nie CPN, Fakty w TVN to nie Wiadomości, a Kaufland i Carrefour to nie Megasam....Przez takie ciągłe używanie słowa PKP ludzie nie rozumieją, że za remont torów nie odpowiada firma Koleje Mazowieckie, tak samo jak za remont drogi w Legionowie nie odpowiada ZTM , który puszcza autobusy np 723. Temat: Nowa linia ZTM do Wołomina - tu wasze propozycje A pociąg? To już pociągiem z Dworca Wileńskiego źle się jeździ? Zamiast tworzyc linii podmiejskiej do Wołomina lepiej jest porozumieć się w sprawie autobusów dowozowych do linii wileńskiej z władzami Ząbek, Kobyłki Zielonki, Wołomina, może nawet Tłuszcza. Ci ludzie mogliby jeździć pociągiem. Tylko jedno stoi na przeszkodzie - przekonanie PKP do czyszczenia pociągów i podstawiania dłuższych składów (to chyba mało kosztuje), aby ludzie się nie gnieździli. Ponadto należałoby w Warszawie rozwiązać problem tłumu pasażerów w autobusach, trmawajach po przyjeździe jednego pociągu (pasy tylko dla autobusów miejskich i tramwaju na moście Kierbedzia, i żeby żadne Transludy z nich nie korzystały, bo w tym momencie jest to pasożytowanie). Temat: Kawalerka do remontu w Wołominie. Ile? Kawalerka do remontu w Wołominie. Ile? Mam kawalerkę (w bardzo złym stanie) w Wołominie 35 m2 do remontu (wymiana okien, rur kanalizacyjnych, przewodów elektrycznych itp.). Mieszkanie znajduje sie w starej kamienicy, 10 minut do stacji PKP. Czy może ktoś sie orientuje jaka może być wartość tego mieszkania (jeżeli w ogóle jest to coś warte). Adam Temat: 12 tras metra w centrum To nie jest niestety to co "misie lubią najbardziej" a prowizorka. Dlaczego? 1. Tramwaj to tramwaj a nie metro (a jak rozumiem nie negujesz potrzeby przeprowadzenia linii metra po tej trasie) 2. Pociąg to jest pociąg, a nie metro. I ma to do siebie, że -jedzie donikąd (stadion, dw. Wschodni, itd), a nie tam gdzie chcą ludzie (Saska Kępa, Grochów, Gocław, Gocławek) -jest zarządzany porzez PKP, a nie miasto to znaczy: biednie i głupio (patrz kwestia uzgodnienia biletów), -jest nienowoczesny (pieniądze), -jest słabo mobilny w mieście, W Warszawie potrzeba rewolucji polegającej na wyrzuceniu PKP z miasta. Jeżeli tego nie zrobimy to o optymalizacji nakładów na komunikację (w tym na metro) możemy sobie tylko pomarzyć.Nieskromnie powiem, że mam w tym zakresie jasną koncepcję i przedstawiałem ją na wielu wątkach. Nikt nie mówił, że są to idityzmy. Wszyscy widzieli tylko dwa problemy: -Polityczny - ruszenie molocha: PKP -Techniczny - przebudowa tras mostowych dla mostu Poniatowskiego oraz Gdańskiego, gdzie przewiduję III nitkę metra z Wołomina na dw. Gdański i dalej do ronda Radosława i wdłuż Okopowej na południe (Piaseczno) i Zachód (Pruszków, Ożarów) Pozdrawiam Temat: Linia 730- WOŁOMIN No ale: - z każdym rokiem czas przjazdu się wydłuża teraz według rozkładu Na Wileński ze Słonecznej jedzie się 27 a wraca 30 minut(sam jeżdże codziennie więc wiem), jak tak dalej pojdzie to za rok bedzie sie jechało z Wileńskiego 33 minuty a może i więcej. - wspólny bilet miał już być wprowadzony rok temu także do Wołomina, ale rozmowy padły ponieważ PKP argumentowało, że wspołny bilet nie może obowiązywać tam gdzie nie ma autobusów podmiejskich (mowa o Pruszkowie i Wołominie) -trzeba zauważyć, że droga nr 8 oprócz ruchu lokalnego jest obciążona również ruchem krajowym i międzynarodowym w przeciwieństwie do drogi nr 634 (korki są ale mniejsze) - zły stan drug to polska specjalność -autobusy ZTM jeżdżą znacznie dłużej np w soboty do 23, są bardziej punktualne, kierowcy nie walczą o swój zysk jak debile, - kursy niskopodłogowe umożliwią korzystanie przez niepełnosprawnych - niektótrzy mają poprostu daleko do pociągu!z okolic ulicy 1-maja to ponad kilometr -kiedyś jeździło 709 (wcześnie 209) do Zielonki (o złej trasie) więc jakiś punkt zaczepienia jest - Nie ma już MZK tylko ZTM Temat: KOMUNIKACJA ZIELONKA-W-WA(WOŁOMIN) ja tez jezdze prywatnymi liniami (gdy pada deszcz / jest zimno) bo do stacji PKP mam 3km. tez jestem ciekaw dlaczego nikt jeszcze na to nie wpadl (Kobylka - moje rodzinne miasto - jest po drodze do Wolomina, jakis przystanek przy szkole czy kosciele by sie przydal ;) mysle ze WIELE osob byloby zainteresowanych alternatywnymi liniami (pociagi PKP o 6-7 rano tez sa przepelnione!! kiedys jechalem i mlody czlowiek zemdlal - taki tlok byl.. :/) a ostatnio przyjechal TYLKO jeden (!) wagon jednostki (godzina 7 rano w OSSOWIE), co do linii prywatnych - kiedys bylo taniej. Ale "ropa podrozala" i jak podrozala tak zostalo - 3,5zl czyli 7zl (!) dziennie.. przy jezdzie 5 razy w tygodniu (do szkoly/uczelni) to jest to jednak troche ZA DUZO zwlaszcza ze zaraz koncze 21 lat i nie bede mial znizek w ZTM.. Temat: Za ile można wynająć w Wołominie? Za ile można wynająć w Wołominie? Jest wątek dotyczący wynajmu w Wa-wie a teraz chciałabym zapytać za ile wynajmujecie w Wołominie? Mam mieszkanie 50 metrów, całkowicie urządzone, meble i całe wyposażenie prawie nowe, włącznie z zabudowana kuchnią, armatura w łazience, kafelki i te inne rzeczy także nowe. Dobra lokalizacja bo na przystanek autobusowy jest 100 metrów a na stacje PKP jakieś 150. Ile wziąć za wynajem żeby to sie mieściło w granicach rozsądku? Temat: [GW] Pasażerowie stłoczeni jak sardynki Kolejny etap prac i jeszcze większe utrudnienia. Dzisiaj kolej nie potrafiła rano funkcjonować wg własnego zastępczego rozkładu :( Na czas remontu mozna by przecież uruchomić dwa potrójne składy jeżdżące wahadłowo z Wawy-Wileńskiej do Zielonki co 20 minut, jeden pociąg jeżdżący wahadłowo z Zielonki do Wołomina co 20 min, a z Wołomina do Tłuszcza pociągi już mogą uczęszczać normalnie. Ale widać to przerasta możliwości PKP, albo gdzieś tkwi haczyk. Temat: Likwidacja przejazdu na Bukowieckiej (Elsnerów) To ile jedzie to mnie nie interesuje, mnie interesuje jaka jest max prędkość dopuszczona przez PKP na odcinku do Ząbek. Kiedyś chodziłem po tych torach pomiędzy Bukowiecką a Łodygową i już około 8-10 lat temu naprawdę nie wyglądało to najlepiej, teraz to musi być już raczej tylko ruina przypominająca tory ... którą nieprędko wyremontują ... chyba tylko wtedy kiedy będzie można po tym bezpiecznie przejechać z prędkością 10km/h ... jakby jeździły jakieś dalekobieżne lub tak jak kiedyś towarowe to może byłoby inaczej ... a tak można tylko pomarzyć o wyremontowaniu tych torów ... a z drugiej strony to z Ząbek do Wileniaka lub nawet z Wołomina powinny dygać co 10-15 minut szynobusy, a w samych miastach busiki dowożące do stacji PKP. Przy dzisiejszych cenach paliw - gdyby wszystko działo się w cenie biletu sieciowego to napewno byliby chętni na taką jazdę ;) Pozdro !! Temat: ABC "skrojonego" dziecka - informator o bezpiec... Może to teraz zabrzmi dziwnie ale ojciec mojego kolegi jeździł w takich patrolach w latach siedemdziesiątych na trasie do Wołomina I Tłuszcza. Ci "straszni UB-cy itd." ubrani w cywilne ubrania czkali na "rozbrykanych" młodych . Brali takiego do przdziału konduktorskiego spisywali dokumenty , rozkładali na siedzeniu i tłukli pałami po d.... Na najbiższej stacji kopa w tyłek i słowa na pożegnanie " następnym razem nie wyjdziesz na własnych nogach" Wiem że to bezprawie ale po tych akcjach wiele zmieniło się w tamtych latach na trasie PKP do Tłuszcza i Wołomina. Nikt nie mówił jak to zostało zrobione ale wszyscy cieszyli się że nastąpiła poprawa bezpieczeństwa na trasie kolejowej...". Jest prosta zasada "prosty mięśniak" może zrozumieć tylko przez bolacą d... bo myślenie to bolący proces. Temat: Opóźnia się remont torów do Wołomina Opóźnia się remont torów do Wołomina <<To przez pogodę. Opady deszczu i ujemne temperatury znacznie utrudniły roboty - usprawiedliwia się Kazimierz Peryt ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która zleca przebudowę torów. Zapowiada, że prace potrwają do 18 grudnia.>> Przepraszam, a na co liczyły PLK ? Że w listopadzie nie będzie opadów deszczu ? Że będzie lato ?! I tak Warszawę pogoda potraktowała ulgowo, bo śniegu nie było w ogóle... Temat: Platinum Plaza w Wołominie - co o tym sądzicie ?? Platinum Plaza w Wołominie - co o tym sądzicie ?? A ja mam zamiar się wyprowadzić z Warszawki :) Znalazłem ofertę mieszkaniową w Wołomienie. Nazywa się Platinum Plaza, blisko PKP, lasów, Zalewu Zegrzyńskiego, CH Targówek. Ale co Wy myślicie, czy warto tam kupić? CZekam tylko na szczere odpowiedzi. Pozdrawiam Temat: Co z tą Polską? > Kłamiesz znowu : > Odjazd z Wołomina > 6:14 , 6:29 , 6:39 , 6:49 , 6:58 , 7:07 , 7:19 , 7:29 , 7:44 > > Czas przejazdu 21 minut > Widzisz jak krótkie nogi ma Twoje oszustwo ? Oj, az mi dech zaparlo. Jesli jednak komus jest po drodze metrem, to albo cisnie sie w komunikacji miejskiej, albo smiga koleja: 6:25, 7:11 (w zalozonym przez Ciebie zakresie czasowym miedzy 6, a 8 rano). Jesli nigdy nie jezdziles PKP na Wilenska, to informuje, ze tak na oko co najmniej polowa pasazerow kontynuuje podroz przez Wisle. Miedzy innymi dlatego torowisko zostalo wylaczone z ruchu samochodowego. Po to, aby komunikacja miejska mogla zrobic to, czego nie robi PKP. Niestety kosztem praktycznego wylaczenia z ruchu jednego z niewielu mostow w Warszawie. Temat: PKP PLK zapytają ekspertów o tunel średnicowy w... PKP PLK zapytają ekspertów o tunel średnicowy w... Szczerze mówiąc nie rozumiem tej burzy związanej z piętrowymi wagonami w tunelu średnicowym. Przecież te śliczne wagony nie muszą jeździć w tunelu... Piętrusy mogą jeździć przecież od przystanku Warszawa Wola w kierunku Nasielska lub z Warszawy Wileńskiej w kierunku wołomina, a tamten tabor można przesunąć na linie które przebiegają przez tunel średnicowy. Temat: Pociągiem do Centrum Warszawy z Tłuszcza, Wołomina Pociągiem do Centrum Warszawy z Tłuszcza, Wołomina Zapraszamy zainteresowanych dyskusją nt. możliwości poprawy sytuacji komunikacyjnej wschodnich przedmieść Warszawy. Może na tym forum znajdą się osoby które potrafią podpowiedzieć jakie kroki podjąć by Miastu i PKP zaczęło zależeć na podjęciu jakichś działań w tym temacie... forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=148&w=92106357 Temat: II linia Metra Może jak wytrzeźwiejesz, to pogadamy :P Gość portalu: slawekp+ napisał(a): > Witam, > Temat II lini metra znowu aktualny (tak jak w słynnej reklamie "Oferta ZREMB > zawsze na czasie). I-nitka na ukończeniu (będzie z okładem 25 lat od decyzji W > Jaruzelskiego). Czas na nitkę II-gą. Coraz drożej.Miało być 2 mld, jest 3 mld, > zostanie wybudowane za 4 mld - samo życie plus koszty dezorganizacji ruchu. No > to włączę się po raz kolejny z uporem maniaka i metodą zdartej płyty powtórzę: > Czy nie byłoby taniej przebudować za te pieniądze most Poniatowskiego, a być > może i Gdański (dla linii z Wołomina), wyrzucić PKP i koleje Regionalne z > Warszawy, przebudować most średnicowy na drogowy i uruchomić trzecią szynę i > puścić metro z KOnstancina/Piaseczna/Grodziska/Ożarowa liną średnicową i mostem > > Poniatowskiego do Ronda Wiatraczna i dalej na Gocław/Marysin Wawerski/do > Rembertowa-Halinowa/do Wołomina/do Anina-Otwocka/do St Miłosnej, i zamiast > wsadzić 3 mld PLN i dalsze miliardy w koleje regionalne i w dziurę długości 3- 4 > > km stworzyć rozległą sieć połączeń częściowo biegnących po ziemi? Spytam forum > nieskromnie "Czyż taki projekt nie jest piękny"??? Temat: Zmiany w rozkładzie PKP w związku z remontem torów Zmiany w rozkładzie PKP w związku z remontem torów Utrudnienia na linii do Tłuszcza śmik 2007-09-03, ostatnia aktualizacja 2007-09-03 19:41 miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4457068.html W środę i piątek można się spodziewać utrudnień na linii kolejowej do Tłuszcza. Część pociągów zostanie odwołanych Kłopoty związane są z przygotowaniami do rozpoczęcia remontu torów z Dworca Wileńskiego do Wołomina. W środę w godz. 10.15-16.50 i w piątek w godzinach 10.45-16.50 zamknięty będzie jeden z torów. W tym czasie Koleje Mazowieckie odwołają pięć pociągów. Pozostałe mogą kursować według zmienionego rozkładu jazdy. Szczegółów można się dowiedzieć pod numerem infolinii 0 22 47 37 900. Kolejne utrudnienia na tej trasie spodziewane są po 22 września. Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna Temat: autobusy wołomińskie gdzie wsiadać? autobusy wołomińskie gdzie wsiadać? Zadaniem nowych radnych i burmistrza powinna być współpraca zarówno z PKP na rzecz biletu zintegrowanego jak też z ZTM w celu utworzenia lub przedłużenia nowych linii autobusowych. Jak pokazuje praktyka jest to zadanie dość trudne, ale możliwe do realizacji. Zadaniem dużo łatwiejszym byłoby ustalenie z właścicielami „wołomińskich” linii autobusowych typu: A, S, W, Z itp. stałych tras przejazdu przez nasze miasto. W dniu dzisiejszym, niestety autobusy te ustalają trasę ad hoc w zależności od korków i potrzeb pasażerów jadących z Wołomina. To co dobre dla naszych sąsiadów nie zawsze jest dobre dla nas. Przyjęte rozwiązanie prowadzi do tego, że jako ząbkowianie nigdy nie jesteśmy pewni na który „przystanek” się udać, aby złapać autobus. Biorąc pod uwagę rozbudowę centrum naszego miasta i warto byłoby nakłonić właścicieli linii do tego, aby autobusy jechały od strony Wołomina, ulicami Skorupki, Orlą, 3-ego Maja, Jana Pawła II (w celu ominięcia korków na światłach) i Łodygową w stronę Warszawy. Myślę, że stała trasa przejazdu, skłoniłaby większą liczbę mieszkańców Ząbek do korzystania z tych linii, jako alternatywnego środka transportu (pomimo wyższej ceny za przejazd). więcej na: www.zabki.platforma.org/forum/viewtopic.php?t=60 Temat: Rywalizacja o podatki mieszkańców Złego słowa nie powiem na urząd w Ząbkach, ale proszę pojechać do Wołomina. Zmarnuje Pan pół dnia, wróci do pracy wściekły a i tak nic nie załatwi. Co najwyżej zapisze się na listę społeczną. Nie wspomnę o tym, że w Warszawie wszędzie można dojechać tramwajem, czy autobusem a w Wołominie trzeba urządzić sobie: ZUS - 4km marszobieg (w jedną stronę). Do wydziału komunikacji od najbliższej stacji PKP - 2km spacer. Załatwienie czegoś w elektrowni - 3 km. Odległości są orientacyjne, lecz uciążliwe. Temat: II linia Metra Witam, Temat II lini metra znowu aktualny (tak jak w słynnej reklamie "Oferta ZREMB zawsze na czasie). I-nitka na ukończeniu (będzie z okładem 25 lat od decyzji W Jaruzelskiego). Czas na nitkę II-gą. Coraz drożej.Miało być 2 mld, jest 3 mld, zostanie wybudowane za 4 mld - samo życie plus koszty dezorganizacji ruchu. No to włączę się po raz kolejny z uporem maniaka i metodą zdartej płyty powtórzę: Czy nie byłoby taniej przebudować za te pieniądze most Poniatowskiego, a być może i Gdański (dla linii z Wołomina), wyrzucić PKP i koleje Regionalne z Warszawy, przebudować most średnicowy na drogowy i uruchomić trzecią szynę i puścić metro z KOnstancina/Piaseczna/Grodziska/Ożarowa liną średnicową i mostem Poniatowskiego do Ronda Wiatraczna i dalej na Gocław/Marysin Wawerski/do Rembertowa-Halinowa/do Wołomina/do Anina-Otwocka/do St Miłosnej, i zamiast wsadzić 3 mld PLN i dalsze miliardy w koleje regionalne i w dziurę długości 3-4 km stworzyć rozległą sieć połączeń częściowo biegnących po ziemi? Spytam forum nieskromnie "Czyż taki projekt nie jest piękny"??? Temat: Śliskie schody przy PKP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Śliskie schody przy PKP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To skandal,że nikt nie posypuje schodów przy zejściu na stację. Dzisiaj byłam świadkiem jak kobieta z nich spadła z dzieckiem i prawdopodobnie złamała sobie rękę. Dziecku na szczęscie nic się nie stało. Pewnie musimy czekać, aż ktoś skręci sobie kark zanim władze Wołomina pogonią odpowiednie służby do sypania piachem oblodzonych schodów. Uważajcie przy zejściu. Temat: Plusy z obecności Kauflanda >NIGDY. To po prostu nie prawda. ul. Legionów po pzedłużeniu wpada na sklepy, > nowe, dopiero co zbudowane. > A przedłużenie Laskowej wypada w peron stacji PKP, nie w Legionów. Ulice miewają zakręty, nikt nie każe nikomu NIGDY rozbierać nowych sklepów, ani dramatycznie wpadać w peron stacji PKP :))) Te dwie ulice dałoby się połączyć. >Poza tym tory są w tym miejscu bardzo szerokie (chyba z 10 torów), dalej > zarówno w kierunku Warszawy jak Tłuszcza są 2 tory. NIGDY. To po prostu nieprawda. Zarówno na przejeździe w Wołominie, jak i w Słonecznej, jest więcej niż dwa tory :))) Temat: Przez Wołomin do Warszawy na bilecie ZTM? Na pewno sporo osób by doceniło takie połączenie (wielu nie wie że takie jest). Remont linii Warszawa-Legionowo dobiega końca. W 40-45 minut z Radzymina do Warszawy Gdańskiej gdzie jest metro na północ i południe oraz tramwaje w kierunku zachodnim. A na Pradze można skorzystać z takich przystanków jak Toruńska czy ZOO. Skoro pojawił się temat dowożenia do Wołomina to tak naprawdę wystaczyłby autobus który przejedzie przez Radzymin do stacji PKP przed odjazem pociągu, a po przyjeździe zrobi kurs w drugą stronę. Nikt mi nie powie że na pociąg np. o 6.30 czy 7.00 nie będzie chętnych na dojazd do Warszawy Gdańskiej w ok. 40-45 minut, no chyba że ktoś uwielbia stać w korkach jakie czasem zaczynają sie już na początku Marek. Niedawno do do Wileńskiego autobusem o 7.00 jechałem prawie dwie godziny. Temat: Przez Wołomin do Warszawy na bilecie ZTM? Ja tylko napisałem ile jedzie pociąg z Wołomina Słonecznej do Warszawy Wieleńskiej. I nie jest to bynajmniej 20 minut. 24 minut za rozkładem jazdy PKP. A w praktyce nigdy tak krótko nie jechałem. A wątek o liberalizmie kasuj, bo nie potrzebnie dałem się sprowokować. Mam nadzieję, że pozostałe nie na temat też wytniesz. Temat: Linie podmiejskie vs. pociagi podmiejskie Mieszkam w Warszawie ale czasami bywam w Wołominie i pierwsze trzy przejazdy z Wołomina odbyłem pociągiem niestety później przekonałem się ,że przejazd prywatnym autobusem jest dużo wygodniejszy i tańszy dlatego też nie wiem co może zrobić PKP aby zachęcić klientów. Z drugiej strony autobus podmiejski za 4.80 jeżdżący co godzinę będzie jeszcze większą paranoją. Temat: Jaki problem ma SKM ? > Z tego, co wiadomo, tabor SKM jest bardziej energooszczędny i > nowoczesny Źle Ci wiadomo - tabor SKM to stare poczciwe EN57 (te, co jeżdżą w KM) w nowej skorupie. Najbardziej energochłonna rzecz - napęd - została nietknięta. Kilka "bajerów" jak klimatyzacja ,czy montowane ostatnio prawie seryjne statyczne przetwornice, sprężarki śrubowe etc wcale nie czynią tego taboru nowoczesnym. > w czym jest problem ? Może ktoś zna odpowiedź ? Już poprzednik odpowiedział. Ja dopowiem - SKM i tak wynajęła już 4 składy dodatkowe od PKP PR i SKM z Trójmiasta. Więcej nikt jej nie da, na pewno nie za darmo. Na takie kursy do Wołomina trzeba by wziąść "skądś" z 10 jednostek od ręki. Produkcja całkowicie nowego składu - 1,5-2 lata. Producja tego czegoś - 14WE - do pół roku. Ale więcej 14WE, cy też EN57M - nam chyba nie trzeba. Temat: L jak Legia > L - Legia i demolka Starówki ...połączona z pobiciem spacerujacego Karolaka > oraz taboru komunikacji miejskiej i PKP po > zdobyciu mistrza. ...połączona z pobiciem Karolaka, który akurat był pasażerem > Ł - jak łysi chłopcy z Wołomina, Pruszkowa i Otwocka odwiedzający raz na dwa > tygodnie Warszawę w celu naszprycowania się dragami i spuszczenia komuś > wpierdolu w drodza na lub ze stadionu. ...i zawsze trafiają na Karolaka No opisz jeszcze swoje traumatyczne przezycia. Temat: Sposob na straszne korki Parkingi tak, natomiast Linia X powinna pełnić rolę komunikacji lokalnej - powinna dowozić ludzi do pociągu z odległych krańców Ząbek, powinna dojeżdzać do stacji PKP i do M1. Na komunikację autobusową do Warszawy bym nie stawiał, bo za pare lat nie będzie przejazdu z powodów korków. Konieczne jest zwiększenie liczby pociągów KM lub uruchomienie linii SKM Z Wileńskiej do Wołomina. Temat: Rupiecie na liniach autobusowych ''W'' i ''S'' taa.. chyba ze mieszkasz przy torach - to wtedy PKP podjedzie pod blok. Swoja drogą aż tak żle nie jest - no czasem w korkach jest beznadziejnie (jak sie zacznie od pl. Bankowego to kończy się w Ząbkach na światłach) - 1,5H do Wołomina... Pozdrawiam wszystkich podróżnych... Ja mam przyjemność jeżdzić tym codziennie. Może ktos ma pomysł jak uprzyjemnić sobie te trudy dojazdów (poza książkowe i gazetowe). Pozdrawiam, Temat: Zagrożony wspólny bilet - KM żąda dużo więcej... Czyli KM jest niestety monopolistą, Ciekawe jak to będzie w przypadku SKM, czy haracz będzie porównywalny do haraczu KM, bo jęsli tak, to cały pomysł weźmie w łeb. Z tego co wiem, to już Piaseczno waha się w sprawie kasy dla KM, Ząbki zrezygnują (koniec z wizją biletu wspólnego do Wołomina - musi być zgoda wszystkich gmin na trasie), dodatkowo podobno KM i PKP blokują wejście SKM na tory PLK na zasadzie zmowy. I w taki oto sposób w ychodzi na to, że w Polsce nie da się zrobic tego, co od dawna funkcjonuje na zachodzie - może praktyki ZTM'owców w Berlinie coś wniosą, chociaż śmię wątpić. Temat: Czy lokalna Platforma stawia na młodych? TAK! kgs2 napisał: > I jak Pan Ocenia moją odpowiedź? Chciałbym znać Pańskie zdanie. W Pana opisie wszystko ładnie brzmi, tylko pozostaje jedna wątpliwość z mojej strony: skoro obecne władze Warszawy od 2 lat nie mogą dogadać się z PKP w sprawie wspólnego biletu, to jak miało by wyglądać uczestniczenie gmin podwarszawskich w finansowaniu komunikacji? Bo obecnie władze Warszawy stoją na stanowisku że nie są zainteresowane takim rozwiązaniem. I może jeszcze jedno pytanie: Jak Pan chce ograniczyć „dziką amerykankę” jaka panuje wśród prywatnych przewoźników nie tylko w okolicach Warszawy, ale i w całej Polsce? Tzn. jazda bez rozkładu, sprzedaż biletów tylko jednorazowych, tragiczny stan techniczny pojazdów, często wyścigi między kierowcami który pierwszy podjedzie na przystanek i zabierze więcej ludzi, łamanie przepisów ruchu drogowego i notoryczne przekraczanie prędkości etc. – jako mieszkaniec Zielonki zna Pan to z autopsji na przykładzie linii przez nią kursujących do Wołomina. - - - - - - - - - - - - - Forum Mieszkanców Marek webplus.d8b.pl/comp/forum/index.php?idm=6248 Temat: Żmijewska bo ani wody, ani nawozu.(Odniesienie do Twojej ironicznej wypowiedzi względem potrzeby basenu w Radzyminie) Żal to mi Ciebie za Twoją krótkowzroczność. Nie wiem ile masz lat ale bez względu na to, myślę, że jesteś conajmiej ojcem i jeśli uważasz między innymi Twoim dzieciom, a może i wnukom nie potrzeba alternatywy za zagospodarowanie czasu i kierunkowanie poczynań w szczególności dzieci i młodzieży, to proponuję przespaceruj się pod szkołami, w rejonie stacji PKP, oraz zapewne w innych miejscach po zapadnięciu zmroku jeśli Ci odwaga na to pozwoli. A tak swoją drogą myślę, że owocna piękna i wielka kampania pod hasłem "Czas na miasto i Gminę Radzymin" promująca kandydata Dyrektora Radzymińskiego Ośrodka Kultury i Sportu do Rady Powiatu Wołomińskiego przyniesie wymierną korzyść w postaci rozszerzania ofety z zakresu rozwoju kultury i sportu choćby w postaci zawalczenia o środki na budowę basenu. Jest to możliwe jeśli będzie taka determinacja w działaniu jak dla przykładu Dyrektora SPZZOZ, radnej powiatowej ubiegłej kadencji, która nie zmarnowała tego czasu i widać rozwój i rozbudowę placówek którymi zarządza. Tak więc Panie Dyrektorze ROKiS życzę owocnych obrad w powiecie i oby radzymińska kultura i sport dzięki Pana determinacji rozwijały się i rozbudowywały ku uciesze nas wszystkich mieszkańców Radzymina i okolic. Temat: czym do Choszczowki Jeśli chodzi o dojazd do Choszczówki to jedyne linie dzienne ZTM jakie tam dojeżdzaa to 133 i 176. 133 rzeczywiście nie zachęca do jazdy nią-chyba,że ma się przy sobie rozkład jazdy i odpowiednio dopasuje połączenia. Natomiast linia 176 jeżdzi jak na tak dość słabo zaludniony teren (brak osiedli mieszkaniowych) z dość dobrą częstotliwością.... Jeśli chodzi i linie prywatne to do Choszczowki takie nie dojeżdzają i nigdy nie dojeżdzały (wogóle po Warszawie nie jeżdzą linie prywatne poza supermarketowymi na duże blokowiska.Liniami prywatnymi dojechać można do miejscowości podwarszawskich m.in.do Pruszkowa,Zielonki,Wołomina,Otwocka,Legionowa) Co do jazdy PKP.....jest co prawda połączenie Warszawa Gdańska-Warszawa Choszczówka ale po ostatnich cięciach pociągi jeżdzą rzadziej niż 133.Też trzeba mieć przy sobie rozkład aby nie stać 2 godz.na pustym peronie. Temat: L jak Legia L - Legia i demolka Starówki oraz taboru komunikacji miejskiej i PKP po zdobyciu mistrza. Ł - jak łysi chłopcy z Wołomina, Pruszkowa i Otwocka odwiedzający raz na dwa tygodnie Warszawę w celu naszprycowania się dragami i spuszczenia komuś wpierdolu w drodza na lub ze stadionu. Temat: chodnik na ul. Powstańców A czy choć raz miasto wystąpiło o posprzątanie tej drogi do starostwa w wołominie lub innej odpowiedzialnej komórki?? Czy choć raz miasto zwróciło uwagę PKP na śliskie perony?? Czy choć raz urzędnicy miejscy "wyłowili" odpowiedzialne osoby w MZK za brud na chodnikach?? Przecież MZK to jest przedsiębiorstwo naszego miasta!! Patrząc na Ząbki i opłakaną infrastrukturę to ręce opadają Temat: Jak poprawic transport publiczny w Warszawie? W pełni popieram! Ale jest jeszcze jedno: zanim zaczniemy poprawiać transport publiczny, ZTM NAJPIERW powinien PRZESTAĆ go PSUĆ. mr_kagan napisała: > Zamiast wyrzucac pieniadze na budowe drugiej linii metra, ktora > dubluje linie srednicowa, mozna by za te same pieniadze wybudowac, > na bazie istniejacych linii kolejowych, siec SKM porownywalna z > berlinskim S-Bahn (na poczatek w kierunku Nowego Dworu, Wolomina, > Minska Maz., Otwocka, Piaseczna, Grodziska Maz. i Ozarowa/Blonia), w > tym tez linie do Konstancina i Lomianek na bazie juz > istniejacych bocznic towarowych do EC Siekierki i Huty Warszawa oraz > wybudowac brakujace linie tramwajowe na Targowek (od Dw. > Wilenskiego), do Zabek (od Dw. Wschodniego), na Tarchomin (nie tylko > z Huty na Mlocinach ale i z Zerania), na Wawer (z Grochowa), do > Wilanowa (z Dw. Zachodniego) itp. Czemu nie ma takiego planu, a > forsuje sie droga linie metra, prowadzaca na razie "z nikad do > nikad" i dublujaca linie srednicowa PKP? Kto ma w tym interes? HGW? > lech.keller@gmail.com Temat: Jak poprawic transport publiczny w Warszawie? Jak poprawic transport publiczny w Warszawie? Zamiast wyrzucac pieniadze na budowe drugiej linii metra, ktora dubluje linie srednicowa, mozna by za te same pieniadze wybudowac, na bazie istniejacych linii kolejowych, siec SKM porownywalna z berlinskim S-Bahn (na poczatek w kierunku Nowego Dworu, Wolomina, Minska Maz., Otwocka, Piaseczna, Grodziska Maz. i Ozarowa/Blonia), w tym tez linie do Konstancina i Lomianek na bazie juz istniejacych bocznic towarowych do EC Siekierki i Huty Warszawa oraz wybudowac brakujace linie tramwajowe na Targowek (od Dw. Wilenskiego), do Zabek (od Dw. Wschodniego), na Tarchomin (nie tylko z Huty na Mlocinach ale i z Zerania), na Wawer (z Grochowa), do Wilanowa (z Dw. Zachodniego) itp. Czemu nie ma takiego planu, a forsuje sie droga linie metra, prowadzaca na razie "z nikad do nikad" i dublujaca linie srednicowa PKP? Kto ma w tym interes? HGW? lech.keller@gmail.com Temat: Kiedy będzie Monitoring w Ząbkach Z kamerą wśród ząbczan Z kamerą wśród ząbczan www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/echo/echo/Z-2008-11_07-4 Ząbki wprowadzą na swoim terenie monitoring. Stały podgląd na ulice miasta ma podnieść bezpieczeństwo mieszkańców. W lutym 2008 roku podpisano umowę na opracowanie koncepcji monitoringu. Ko-menda Powiatowa Policji w Wołominie została zaproszona do rozmów o projekto-wanym rozmieszczeniu kamer, a centrum monitoringu ma się znaleźć w budynku straży miejskiej. Monitoring, oparty na technologii cyfrowej i światłowodach, ma docelowo obsługiwać 40 kamer. Pierwszy etap inwestycji, który ma zostać zrealizowany do grudnia tego roku, obejmie jednak samo centrum zarządzania i dziewięć kamer w północnej części miasta. Zostaną one umieszczone w następujących miejscach: stacja PKP Ząbki, Park Miejski, ul. Batorego róg Bema, ul. Wojska Polskiego róg Paderewskiego, ul. Batorego 2 (osiedle Wojska Polskiego), ul. Rychlińskiego róg Szpitalnej, ul. Pru-sa/Kolejowa, ul. Batorego/11 Listopada, ul. 11 Listopada/Wyszyńskiego. Drugi etap, zakładający założenie kolejnych kamer, ma się zakończyć w przy-szłym roku - jednak decyzja o realizacji ma zapaść dopiero podczas ustalania budżetu na rok 2009. (wt) Temat: Czy ktoś z Was organizuje wycieczki rowerowe? Czy ktoś z Was organizuje wycieczki rowerowe? Z tego co wiem to w okolicy Wołomina są fajne miejsca na wycieczki rowerowe. Słyszałam że są osoby, które zbieraja się pod stacją PKP i razem gdzieś wyruszają, ale nie znam szczegółów, ale może ktoś z Was ma jakieś informacje. Temat: Forum o Komunikacji Podmiejskiej Forum o Komunikacji Podmiejskiej Zapraszam wszystkich mieszkanców Wołomina na nowe forum o tematyce związanej z funkcjonowaniem linii podmiejskich (także PKP i autobusów linii prywatnych). Jakim "luksusem" jest jazda liniami podmiejskimi doświadcza każdy z nas, a do dnia dzisiejszego nie było forum o tej tematyce. Moje forum znajduje się w tym samym katalogu co inne fora mazowieckich miast w portalu Gazeta.pl . Serdecznie zapraszam!!! Temat: POCIĄGI !!!!!!!!! MASAKRA POCIĄGI !!!!!!!!! MASAKRA Czy ktoś z Was jechał dziś pociągiem do W-wy? W Wołominie już ludzie zostawali na peronie, bo był taki ciasny (o co dopiero nastepne stacje). Tak ma być przez cały miesiąc !!!!!!!! Dzwoniłam do PKP......pewnie i tak to nic nie da, ale jak będzie Nas więcej to może? Pozdrawiam Temat: Jak to w tych Ząbkach jest :) Jak to w tych Ząbkach jest :) Witajcie, Dziś właśnie mam oglądać mieszkanie, które jest do kupienia w Ząbkach, a ponieważ nigdy w tym mieście wcześniej nie byłem - z ciekawości szukałem informacji na jego temat. Trafiłem w końcu na to forum, poczytałem różne (także starsze) wypowiedzi i cóż. Obraz miasta przedstawia się mniej więcej tak: brudno i brzydko (może poza wiosną) - na jesieni w szczególności. Bywa niebezpiecznie, bo atmosfera pobliskiego Wołomina zdaje się niektórym mieszkańcom udzielać. Do lasu nie warto, bo z brzegu brzydko i śmieciowato, a głębiej - niebezpiecznie. Chodniki - podobnie jak ulice - dziurawe i nierówne. Stacja PKP woła o pomstę do nieba. Władze miasta zdają się być na nieustających wakacjach, bo nic się na lepsze nie zmienia. Nawet na poczcie są kolejki (chyba, że filia którą jakiś czas temu otworzyli poprawiła nieco sytuację). Dojazd do Warszawy - jeżeli ktoś skazany jest na komunikację publiczną - przepełnionymi autobusami (swoją drogą - poranne pociągi do Warszawy Wileńskiej też są tak napchane?). Z plusów wymienia się to, że jest zielono i cicho. Wygląda to niewesoło. :) I tylko tak się zastanawiam - czy takie opinie wynikają z typowo polskiego malkontenctwa, czy też istotnie - kilka kilometrów od stolicy mamy istną "kumulację beznadziei"? ;) Cóż - pojedziemy, zobaczymy... Ciekaw też jestem Waszych opinii - wiem, że wiele już na ten temat słów padło na tym forum. Ale - jak to w tych Ząbkach jest? Rzeczywiście wstyd pokazać znajomym? W Warszawie lepiej? pozdrawiam, Zmudek Temat: Drogi, ulice, chodniki w Ząbkach... Map33a napisał: Droga mieszkanko.zabek nie jesteś w temacie. Wszystkie pozwolenia na budowę wydaje Starostwo powiatowe w Wołominie.Miasto nie wyprzedaje ziemi bo jej nie posiada.Wszystkie bloki które powstają,to tereny prywatnych właścicieli odsprzedane inwestorom. Pisz to na czy się znasz i posiadasz pełną wiedzę. Map33a to ty niestety nie masz racji. Zajrzyj do materiałów na najbliższą sesję w poniedziałek, a dowiesz się, że miasto ma jeszcze (choć niewiele) gruntów np. w centrum Ząbek i właśnie burmistrz chce je sprzedać. Pewnie jego poplecznicy z PiS i Wspólnoty go poprą, więc przy stacji PKP (róg 3-go Maja i Poniatowskiego) pewnie też wyrosną jakieś maszkarony. A kiedyś planowano tam zrobić ośrodek kultury z prawdziwego zdarzenia. Szkoda. Ale pewnie chłopcy na gwałt potrzebują kasy:( Temat: Dlaczego nie jeździsz pociągiem z Zielonki? Pociągi do Śródmieścia Kilka lat temu Zielonka wraz z Wołominem dopłaciły PKP, żeby pociągi w stronę Zachodniego jeździły częściej. Rezultat był opłakany, bo "dodatkowe" pociągi jeździły 15 minut przed/po kursów "stałych" - co nie miało w rezultacie sensu. Ponieważ w dobie zatłoczonych pociągów na Wileński i jeszcze bardziej zatłoczonych tramwajów (co sam doświadczam) komunikacja bezpośrednio do Centrum nabiera coraz większego znaczenia, obiecuję więc zainteresować tematem radnych i Burmistrza. Mnie dla odmiany brakuje pociągu, który dowiózłby mnie do Centrum na godzinę 7.40, co bym do pracy na 8 zdążył :)) i oczywiście powrotnego 16.30 ze Śródmieścia .... Temat: Pociąg wjechał w autobus z dziećmi Pociąg wjechał w autobus z dziećmi Żeby przejazdy kolejowe były w pełni bezpieczne powinny być zabezpieczone betonowymi zaporami przeciwczołgowymi. Dopiero wtedy byłyby odporne na głupotę kierowców. Najprawdopodobnie (wyjaśni to komisja) winny jest kierowca, który zlekceważył znak STOP. Ludzie!!!! Przecież to jest pociąg ważący kilkaset ton. On nie zatrzyma się w miejscu. Troche rozwagi. Często jeżdże ul Łodygową z Bródna do Wołomina i przejeżdżam przez przejazd kolejowy. Przejazd jest niestrzeżony, ale zabezpieczony automatycznymi tzw. półzaporami. Conajmniej raz w tygodniu widzę kierowcę, który decyduje sie na objechanie tych zapór! Ludzie!!!! Tu nie pomoga żadne zabezpieczenia! Tu potrzebny jest zdrowy rozsądek! Wygląda na to, że niektórzy polscy kierowcy nie myślą i tyle. I nic się na to nie poradzi... no chyba, że PKP zdecyduje sie jednak na montaż betonowych zapór na przejazdach kolejowych.... Temat: System Parkuj i jedź - konsultacje System w takiej formie, calkowicie sie osmieszy. To jest proba wkladania styropianowej protezy w miejsce kosci. Zacne cele, ktore sa pudrowane frazesami, ale nie spelni swojej funkcji. Parkingi na 50 samochodow zostana zapelnione w 15 minut po rozpoczeciu godzin szczytu. Co zrobi reszta? Pojedzie dalej. Jesli taki parking ma miec charakter niezwykle lokalny, to moze mobilizowac do krotkiej przejazdzki wlasnym samochodem z zalozeniem zaparkowania i pojechania dalej KM. Jak nie znajdzie miejsca, to co taki milosnik krotkiej przejazdzki zrobi? Wroci do domu zdenerwowany, czy pojedzie dalej robiac dluzsza przejazdzke? Generalnie uwazam, ze system p&r jest sluszny, jest potrzebny i powienien byc. Pytanie dla kogo? Dla mieszkanca Wolomina, czy mieszkanca, ktory ma 15 minut wolnym chodem do stacji metra czy PKP? Najpierw obwodnica. Obwodnica powinna byc koniecznie polaczona z systemem p&r i wezlami komunikacji miejskiej. Wtedy osoba z Nieporetu dojedzie do parkingu ze stacja przesiadkowa i nie bedzie sie stresowala nieznajomoscia topografii czy wielkimi korkami w centrum. Czy usuniecie 1500 pojazdow z hipotetycznego ruchu do centrum w jakikolwiek zauwazalny sposob osiagnie cele zalozone w programie p&r? Nie sadze. Najwazniejszy cel, ktory nie moze byc rozmywany to okreslenie "dla kogo" ma byc ten system. Dla mnie odpowiedz na takie pytanie nie jest jednoznaczna, a nawet z Waszych wypowiedzi nie jasno to wychodzi. Temat: Podwózka do Galerii Mokotów Podwózka do Galerii Mokotów Codziennie na 8:00 rano jeżdżę samochodem z osiedla Niepodległości w Wołominie do Warszawy w okolicę Galerii Mokotów do pracy. Jeśli ktoś również pracuje w tej okolicy to bardzo chętnie zabiore go ze sobą. Wspólna jazda wyjdzie taniej. Do tej pory jeżdziłem pociągami i autobusami ale nie mogę znieść tego co wyprawia PKP. Mam juz dość spóźnień do pracy. Jeśli znajdą się jacyś chętni to proszę o informację na GG 5058526 lub mailowo stefan_zdzialek@gazeta.pl Temat: zalety i wszelkie cechy dodatnie Zaletą Wołomina jest to, że nie jest w Warszawie ;) tj. jadę do niego pociągiem (wstrętnym, ale to wina PKP) 20 minut - tyle, ile z centrum stolicy do dzielnic sypialnianych, i nie muszę mieszkać w gigantycznym blokowisku. No i powietrze inne od stołecznego. No i zima wygląda jak zima. I w ogóle ;))) (............) <<< miało być o zaletach, więc poddałam się autocenzurze ;P Temat: burmistrz Kobyłki zgadzam się z milka2000 niema tu gdzie z dzieckiem pujść!!!!! a Kobyłka to dziura zabita dechami!!!! rozwija się ????? gdzie chodnik na napoleona ? policja przy straży??? mieszkam przy stacji w ossowie a na zakupy musze jechać aż kilometr bo błękitny sam nadaje się do #@%$#$%#% . Żeby coś konkretnego kupić to trzeba jechać do wołomina lub dalej...... Gdzie ma bawić się moje dziecko na ulicy? przy stacji pkp ossów niema placu zabaw a nie będe z tąd zasówała do straży !!!!! No a gdzie kosze na śmieci w tym mieście? Już w zielonce jest lepiej !!!!!! Temat: ul. Szpitalna, Rychlińskiego, Wojska Polskiego... > Mam nadzieję, że nasi Radni Powiatowi pomogą w umieszczeniu tych > inwestycji w budżecie Starostwa Powiatu Wołomińskiego na 2010r. Współpraca z powiatem co widać na przykładzie ul.Batorego wychodzi średnio więc to wpisanie dróg do budżetu też jakoś mglisto widzę (chyba, że powiat wpisze, a Ząbki zapłacą za remont) A w sumie ulice ważne dla Ząbek szczególnie w kontekście zapowiedzi, że w 2010 będą robione ulice 11-Listopada, Piotra Skargi, Wolności - czyli te które wraz z z ulicami Wojska Polskiego, Szpitalną, Rychlińskiego i tunelem pod PKP miały być lekiem na korki (w co średnio wierzę, ale to temat na inną dyskusję ;) ). Bez remontu to Szpitalna jeszcze ujdzie w tłoku, ale Wojska Polskiego a tym bardziej Rychlińskiego zaliczają się do dróg nieprzejezdnych samochodem osobowym. Pozdrawiam Tomek Temat: Bunt! Czyli chcemy lepszej komunikacji. Rzeczywiscie komunikacja lokalna jest bardzo kiepska, ale w kierunku Warszawy koszmarna. Niedawno przesiadłam się z samochodu na pociąg do Warszawy i raczej spasuje. Kierowalam sie kwestiami altruistycznymi: korki, spaliny, itp. itd. ale warunki w jakich PKP przewozi swoich klientow sa na poziomie transportow bydla. W wolominie jeszcze da sie wsiasc i nawet oddychac ale w ossowie, zielonce i zabkach ludzie ledwo sie mieszcza. Kazda szczelinka jest wypelniona. Nie wyobrazam sobie co by sie dzialo gdyby ktos zemdlal. ludzi jest mnostwo a ja ciagle slysze ze ta linia jest nierentowna ?? Temat: Analiza budowy osiedla "Saska Kępa" ze tez sie nie wstydzisz klepac te swoje glupoty bzdura jesli deweloperzy stanowiacy "oligopol" nie obniza ceny powoli beda bankrutowac - przy obecnych cenach warto jest budowac w grupie osiedla blizniakow/szeregowcow poza Warszawa - tak samo pozbawione infrastruktury jak nowe osiedla w Warszawie - za to tansze, wieksze i z lepszym powietrzem zamiast spedzac godzine w korku z Ursusa albo Bialoleki mozna dojechac PKP z Grodziska, Sulejowka czy Wolomina ponizej 40 minut w jedna strone we Wlochach trwa budowa ok tysiaca nowych mieszkan i segmentow - od dwoch lat te same pozycje w ofercie - pies z kulawa noga sie tym nie interesuje, w Lomiankach na co drugiej posesji plachta sprzedam - i tak samo kupujacych brak dream on, oszuscie Temat: szukam sympatycznej restauracji w okolicy wolomina W Wołominie to może restauracja "Livia"albo u"U stefaniaków",ale nie wiem jak tam jest.Podobno Fjny lokal jest w Kobyłce"Alpina" niedaleko stacji PKP. Temat: O szynobusie z Wołomina do Wileńskiego Czy barierą korzystania z PKP jest brak współnego biletu z ZTM? (linie autobusowe z Wołomina też nie mają wspólnego) Temat: Absurdy PKP. Powolne Katowanie Pasażera Absurdy PKP. Powolne Katowanie Pasażera Pojawiła się możliwość płacenia komórką za przejazd do Wołomina... Jeden przejazd, jedna komórka... Temat: Dziecinne myślenie zwolenników ZTM Jechalem dzis PKP i za bilet z Wolomina do Zabek skasowali mnie na 5 zl. Autobusy prywatne A,Z,W,S jezdzace z Wolomina do Warszawy kosztuja 3,5 zl. Mam pytanie. Dlaczego panstwowe mimo, ze doplacane jest drozsze? Temat: Dzilka budowlana w okolicach W-wy nie wiem czy za tę cenę uda się kupić coś przyzwoitego (pytanie jeszcze podstawowe, co chcesz mieć w pobliżu działki? jakie media? itd.) np. działka w pobliżu stacji PKP jest już droższa my za działkę (1 km do stacji) za Wołominem daliśmy 55 zł Temat: Ślub- Fotograf kulesza, ja robiłam w wołominie słoneczna, blisko staci pkp Temat: Jak dojechć z Mińska do Ząbek? Dziękuje za pomoc.. będę próbować PKP z Mińska do W-wa Rembertów a potem może taxi.. kiedyś kursowały pociągi z dworca zach przez W-wę Rembertów do Wołomina i do Tłuszcza chyba jedne na 2 godz..czy teraz już nie jeżdżą? pozdrawiam Temat: Podpisz petycję do Kolei Mazowieckich Sęk w tym, że PKP nie obsługuje pociągów podmiejskich w Wołominie. Temat: Wielka radość z biletu aglomeracyjnego Autobus MZA (ZTM) do Wołomina (stacja PKP), a dalej wspólny bitet (w przyszłości), jakieś to zawsze wyjście... cytat: "a matkę możecie pożegnać machając" Temat: ul. Legionów ul. Legionów Nie znam za dobrze Wolomina, a potrzebuje wiedziec, jak daleko od stacji PKP jest nr 38 na ul. Legionow. z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam Temat: Komunikacja pewnie ze wiemy i potwierdzamy - widzialem juz kilka napadow w PKP a takze sytuacje jak zaraz za stacja w Wolominie wyrzicono z pociagu chlopaka... Temat: jak zrobić z pragi... Jako Prażanini niemalże od urodzenia (od 50 lat) śledzę uważnie wszystko co dotyczy rozwoju i zmian w tej dzielnicy. Ten wątek na forum jest dobrym miejscem, aby przedstwić mój oryginalny, a ja sądzę rwnież bardzo kontrowersyjny pomysł na rozwiązanie problemów komunikacyjnych w centrum Pragi. Będę wdzięczny wszystkim forumowiczom za opinię w tym względzie. A więc do rzeczy. 1. Odblokowanie ul Targowej w kierunku Połunie - Północ. To najprostsza sprawa. należy wrócić do znanej koncepcji przebudowy budowy ul Zamojskiego: węzeł przy Teatrze Powszechnym dalej obejście w tunelu lub wykopie skrajem portu praskiego, tunel po Al Solidarności i wylot w okolicy nieczynnej pętli tramwajowej przy kościele, rozbudowa ul Jagiellońskiej do 4 pasów do Ronda Starzyńskiego. 2. Komunikacja Wschód - Zachód - metro. Neguję w pełni koncepcję 2 linii metra tak jak została zaprojektowana. a) Proponuję wyrzucenie PKP z centrum Warszawy na obwodnicę północno-zachodnią z nowym Dworcem Centralnym w miejscu Dw. Gdańskiego. Linię metra poprowadzić wzdłuż linii średnicowej, a od Ronda de Gaulle'a przebudowanym mostem Poniatowskiego, przez ronda Waszyngtona i Wiatraczną na Pragę Południe i dalej w kierunku Otwocka. b) Linię PKP z Wołomina na Dw. Wileński zamienić na trasę metro i poprowadzić do Dw. Gdańskiego przebudowanym (??) Mostem Gdańskim (dolny poziom). Zyskujemy (obok Portu Praskiego) drugi ogromny teren Dw. Wileńskiego na nowoczesne (w dobrym tego słowa znaczeniu) centrum Pragi (Potencjalnie bardzo drogi teren - źródło środków na inwestycje).Dodatkowo perspektywa rozbudowy linii metra od Dw, Gdańskiego wzdłuż ul Okopowej i dalej (nie ma PKP) w kierunkach do Piaseczna i Pruszkowa. 3. Komunikacja Wschód - Zachód połączenia drogowe. a) Poprowadzenie linii metra przez Most Poniatowskiego związać ze zmianą przeznaczenia kolejowego Mostu Średnicowego na most drogowy. Skręt na most w Śródmieściu lewo przy Muzem Narodowym. Wylot w kierunku na Wschód - wzłuż "dawnej linii kolejowej" - rozjazdy na Rembertów oraz Radzymin. b)Przyśpieszenie trasy WZ. Eliminacja linii tramwajowej od Dw, Wileńskiego do Pl.Bankowego. Dwupoziomowy węzeł przy ul Sierakowskiego (wyjazd z Pragi w lewo). Przeniesienie przystanków autobusowych na drugą stronę tunelu trasy WZ (miejsce na zatoki)i likwidacja przejścia przez jezdnię przez tunelem. To zarys. I oczywista mrzonka. Ale...Ciekaw jestem Waszych opinii.Pozdrawiam Temat: MZK i PKP - wspólny bilet miesięczny olciak napisała: > wiesz co, to jeśli to zrobią, to niech to najdrozesz cacko za publiczne > pieniądze w końcu padnie w cholerę - dokłądamy do tego interesu z naszych > kieszeni juz wystarczajaco dużo - 50% pomocy publicznej w polsce przezaczanej > jest właśnie na PKP... niech to padnie - przyjdzie NIemiec, Belg, czy Holender, > > które się opłaci - będzie czysto i wygodnie oraz punktualnie i bez przerostów > zatrudnienia pokrywanych z buydżetowej kiesy... I tu prezentujesz punkt widzenia mało zorientowanego klienta. I dobrze, bo klient PKP nie musi się orientować. Jak przyjdzie Niemiec, Belg, czy Holender, to za dojazd z Wołomina do Warszawy zapłacisz 57 zł, a nie 5,70. W dodatku Niemca nie bedzie obchodziło, że student, uczeń, inwalida muszą miec ulgę. Teraz PKP likwiduje wiele połączeń. Mikt nikomu nie przeszladza załozyć spólkę, kupić lokomotywę i 3 wagony i wozic ludzi tam gdzie PKP się nie opłaca. Włala - wolny rynek. Tyle, że nikt jakoś nie chce. A ileż to powstało prywatnych przewoźników autobusowych? - Mnóstwo. A bo jest jedna zasadnicza różnica - asfaltu nikt nie kradnie, a PKS-y nie płaca ani złotówki za naprawe jezdni. To znaczy płaca jak wszyscy - w paliwie. I jak wyglądają nasze drogi? PKP samo musi utrzymać tory. I jak wyglądaja tory? Zaręczam, że sa w lepszym stanie, niż jezdnie. Przynajmniej nie ma dziur. Pierwsze słyszę, by 50 % pomocy publicznej szło na PKP. Ja znam wersję, że w Polsce na kolej przeznacza się 1/10 tego (w stosunku do PKB), co w Czechach, na Węgrzech i w Niemczech. A tam bilety nie sa wcale tańsze, wręcz przciwnie. Może i przeznacza się 50% jakiejś kwoty na PKP. Można przeznaczać 0%, ale podnieśc ceny biletów o 100%. Pasuje? Bilet z Wołomina do Warszawy Centralnej kosztuje 5,70. Drogo? To przejedź się tramwajem za 2,40 jeden przystanek lub weź taryfę i tylko trzaśnij drzwiami. Temat: Pusta kolej miejska - ile płacimy za wożenie po... Jest to wiadomość, która cieszy mnie niezmiernie. Z róznych okazji, podczas dyskusji na forum o komunikacji próbuję lansować koncepcję wyrzucenia PKP z miasta i radykalnej zmiany koncepcji budowy II-linii metra. Fakty opisane w artykule w 100 procentach potwierdzają moje racje, mimo, że nie jestem żadnym ekspertem w tym zakresie. W Warszawie nie da się ekonomicznie wykorzystać "cięzkich kolei" (PKP, SKM) do tego do czego próbuje wykorzystać je decydencj tzn. do zastąpienia metra. Przykład linii do Falenicy jest kliniczny i powody są znane. Ten pociąg jeździ "donikąd" (Powiśle Stadion, Olszynka, Gocławek). Naturalny ciąg komunikacyjny jest ograniczony od północy Mostem Poniatowskiego, ul. ul. Waszyngtona, Grochowską i Płowiecką. Budowa Trasy Siekierkowskiej i obserwacja strumieni ruchu wskazuje, że jest to ograniczenie przebiega jeszcze bardziej na południe - optimum to linia Trasy Łazienkowskiej. Jednak istniejąca infrastruktua linii średnicowej oraz jej połaczenie na Zachód (Ursus, Piastów, Pruszków, Grodzisk) powoduje, że podejmując śmiały projekt poprowadzenia linii metra (3cia szyna) wraz z przebudową Mostu Poniatowskiego i wiaduktu na ul 3 Maja oraz wydrążenie tunelu od Ronda Waszyngtona poprzez Rondo Wiatraczna do Stacji Anin spowodowałoby, że II-ga nitka zdjęłaby ogromny strunień ruchu na liniii Zachód - Centrum - Połudnowy Wschód. Ale zamiast tego jest 12 innych pomysłów jak poprowadzić II-gą nitkę metra. Jeszcze kilka słów co z takim pomysłem dalej. 1. Następny etap to wyrzucenie kolejki PKP z linni Wołomińskiej i uruchomienie metra z Wołomina Możliwe kierunki: Dw. Gdański (poprzez Targówek i Most Gdański). Rondo Wiatraczna i dalej jaki wyżej na zachód, południe, Dw. Wileński (stacja końcowa z opcją budowy wg. obecnych planów w następnym terminie). 2. Kolejny etap - wykorzystać błogosławieństwo opóźnienia budowy Mostu Północnego i przeprowadzić metro od Huty na Białołękę i dalej (Jabłonna) rezygnując z "chorej" koncepcji szybkiego tramwaju.Pozdrawiam. PS. Czy ktokolwiek policzył ile kosztowałaby przebudowa 2 mostów w stosunku do drążenia bardzo głębokiego tunelu pod Wisła i ryzyka zniszczenia skarpy Temat: II linia Metra "Wyrzucić" - oznacza wyrzucenie PKP na północno-zachodnią obwodnicę i wybudowanie nowego dworca głównego na terenach Dworca Gdańskiego. To jeden etap. Drugi to połączenie Metra Warszawskiego i PKP Kolei Regionalnych oraz przebudowę w jeden układ komunikacyjny z siecią metra zasilanego z "trzeciej szyny". Do tego należałoby dodać normalne połączenia kolejowe dla linii kolejowych poza miastami granicznego węzła typu "metro", mające na celu dowiezienie ludzi np do Grodziska, Otwocka, Helinowa, Legionowa, Wołomina itp. Taki model powoduje, że ciąg dalszy to jest po prostu "kaszka manna". Proszę narysować sobie mapę Warszawy z zaznaczonymi liniami (obecnie) podmiejskimi, wziąć pod uwagę, że dysponujemywówczas dla komunikacji metra linią średnicową, zastanowić się czy obecny przebieg linii średnicowej jest optymalny z punktu widzenia strumienia przewożonych pasażerów, zwrócić uwagę, że na moście Poniatowskiego wydzielono już tory dla komunikacji szynowej, że to samo jest na moście Gdańskim (jeżeli jest za wąsko to mostami można kierować ruchem na zasadzie wahadła) i na koniec pamiętać, że mamy 4 mld złotych plus to co i tak trzeba wydać na nowy Dw. Centralny oraz dopłacać do Kolei Regionalnych. I jeszcze proszę oszacować jaki strumień ruchu mógłby być "zdjęty" do metra z ruchu tramwajowego, autobusowego oraz komunikacji indywidualnej, przy takim podejściu, a jaki przy wybudowaniu tunelu od Ronda ONZ do Dw Wileńskiego. Moim zdaniem trzeba by to conajmniej policzyć. Piszę o moim pomyśle już któryś raz z kolei. Poprzednio jedyną jego słabosć wytknął mi spec od komunikacji, który powiedział, że największy problem byłby z tym, że oba mosty należałoby przebudować, ponieważ nie są przystosowane do ruchu kolejowego. No coż taką mam idee fix, która poza altrantywną koncepcją metrea daje szansę stworzenia (po starym moście średnicowym) ciągu komunikacyjnego wyprowadzającego z lewej strony Wisły ruch po nasypie w kierunku Wołomina. Moim skromnym zdaniem ma to sens Temat: Szlaban dla prywatnych autobusów w centrum Szlaban dla prywatnych autobusów w centrum Bardzo dobrze, że zdecydowano się na zrobienie z tym porządku! Do listy warto dodać także autobusy z Wołomina, które nie wiadomo po co jeżdżą na Marszałkowską, choć mogłyby co najwyżej do Placu Bankowego (stacja Metra)lub Dworca Gdańskiego (stacja Metra). Na odcinku od Pl.Bankowego jedzie zaledwie kilka osób lub nikt! Wariant zdroworozsądkowy to końcówka przy Dw.Wileńskim (pod budynkiem PKP na Targowej lub pod cerkwią na Solidarności), oczywiście pod warunkiem, że żaden idiota nie zdecyduje się na skasowanie wydzielonego pasa dla tramwajów w Al.Solidarności. Wspólne "grzechy" wszystkich/wielu operatorów, które wymagają ukrócenia przez ZTM, policję i ITD to: 1/ długie stanie na przystankach wspólnych z autobusami miejskimi (czekanie na większą liczbę pasażerów, przyjmowanie opłaty), 2/ "czołganie się" i ospałe ruszanie na światłach, aby zaoszczędzić paliwo, 3/ zatrzymywanie się gdzie popadnie "na żądanie" i często blokowanie przejazdu przez skrzyżowania na zielonym świetle, 4/ brak aktualnego rozkładu jazdy (przystanki, internet), 5/ bardzo często dymiące i w fatalnym stanie autobusy, 6/ nie zawsze wydawanie biletów, a więc unikanie płacenia podatków (nie na tym chyba polega zdrowa konkurencja). Obecny bałagan wymaga szybkiego uporządkowania i dobrze, że zaczęliście o tym pisać; ciekawe czy władze miasta jak zwykle na końcu nic nie zrobią (?). Dobrą okazją do radykalnych działań jest/będzie szybki tramwaj w Al.Jerozolimskich, funkcjonowanie wydzielonego pasa dla tramwajów w Al.Solidarności i uruchomienie wiaduktów nad Rondem Starzyńskiego. Temat: Tysiąc prywatnych autobusów w centrum Takich wybralismy radnych a tym samym wlodarzy naszego miasta, ktorzy wola dogadac sie z prywatnym inwestorem /w domysle bonusy/ niz znalesc rozwiazanie z Poczta czy z PKP. Jesli w ratuszu na eksponownych decyzyjnych stanowiskach zatrudnia sie kolesi, rodziny to trudno sie dziwic niskiej fachowosci. Kolejny raz wladza udawadnia nam iz zasiadanie w ratuszu to tylko kolejny etap w karierze politycznej. Zatem pracuja i dzialaja tak by sie nikomu nie narazic. A tak niewiele potrzeba by prezydent HGW osiagnela wiekszy sukces niz dotychczas. Nalezy wykorzystac doskonaly promienisty system stolecznej komunikacji kolejowej zwienczony srodmiejskim okregiem kolei. Wystarczy przyjac okreslony obszar aglomeracj warszawskiej i uruchomic najbardziej efektywna forme komunikacji jaka jest kolej, role autobusow sprowadzic do dowozu podroznych do przystankow kolejowych. Jeli ktos koniecznie chce korzystac z autobusow jako alternatywnej komunikacji to nalezy ulatwic ale w pewnej formie skanalizowania, np. dla podmiejskich autobusow z kierunku Legionowa, Radzymina, Izabelina, Leszna zbudowac dworzec koncowy W-wa Gdanska /stacja metra/ a na trasach dojazdowych umozliwic korzystanie z istniejacych bus pasow. to samo dla autobusow z Wolomina, Sulejowka, Otwocka petla Goclaw, dla kierunku Piaseczno, Konstancin, metro Wilanowska, dla kierunku Tarczyn, Nadarzyn, petla Okecie. Takie rozwiazanie pozwolilo by skupienie sie na rozwoju komunikacji miejskiej nie zwiekszajac blokowania i tak zablokowanego centrum. Wystarczy pozostawic prywate, ukladziki, gierki i stwozyc doskonaly, przyjzysty system komunikacji zbiorowej a mieszkancy/wyborcy beda wam wlodarze wdzieczni. Temat: Niezwykły pomysł na stacje drugiej linii metra Niezwykły pomysł na paraliż A gdyby tak miasto (i rząd) wzięły się wreszcie za wybudowanie przejazdu z Targówka na Grochów? I to biegiem, a nie w 2012 roku. Kawał już jest zrobiony, tylko trzeba przekroczyc tory i doczołgać się do Wiatracznej. A że trzeba spacyfikować zapędy "właścicielskie" do gruntów, prezentowane przez PKP? Jedna decyzja ministra i po herbacie! A jeszcze - gdyby choć spróbowano wymyślić coś na połączenie Szmulek (Kijowska) z Kamionkiem (Lubelska). Ot, taka resztka po trasie 1000-lecia. Jakiś wiadukt nad torami, albo tunel... (j.w.). Może by wreszcie też ktoś znalazł sposób na "przebicie" Jagiellońskiej przez Al. Solidarności? Do tego nie trzeba boleśnie myśleć - trzeba jedynie instalacji świateł i odpowiedniej synchronizacji z krzyżowką przy "Śpiących" i "Florku". Bo, że jadący z Wołomina i Radzymina oraz Targówka&Bródna, na przebycie z prawego na lewy brzeg Wisły Mostem Gdańskim będą potrzebowali więcej czasu niż na przelot do Nowego Jorku - to pewne jak w banku Rotszylda! Szczególnie w obliczu: 1. kretyńskiego zestrojenia świateł koło Dworca Gdańskiego (na cóż ten przystanek tramwajowy u dawnej pętli 174) i na Rondzie (jak go zwał) Radosława, 2. ustanowienia osobliwości komunikacyjnej na tym rondzie (albo to jest rondo, albo skrzyżowania dróg wg tablic pionowych, albo jest to, wg znaków poziomych, zespół skrzyżowań jednokierunkowych), 3. bałwańskiej synchronizacji sygnalizacji świetlnej, plus świateł dla pieszych w Al. Jana Pawła II przed rondem, tudzież 4. niemniej bałwańsko nieprzestrzeganych znaków poziomych na wiadukcie ul. Starzyńskiego w kierunku zachodnim, plus generalnie 5. rzadkiej bytności policji tam, gdzie jej trzeba (poranna, permanentna blokada zjazdu z Gdańskiego na zachód, wyścigi po pasach wyłączonych z ruchu tam i na dojeździe do mostu Grota, itp.), a częsta - w krzakach, na "polowaniu na komary". Powracając o wiaduktów nad Rondem Starzyńskiego - kto (nie nazwisko tylko typ charakteru) wymyślił, że jeden pas zjazdu z mostu w kierunku wschodnim, musi "rozwidlać" się za pomocą takiego "brzucha"? Efekt jest taki, że jadący prawym pasem, czasem zagubieni nieco, nie mają wyboru i muszą "ciąć" na dół, na rondo, w korek! A jadący lewym pasem wykonują paranoiczne zakrętasy (fajnie jest, jak popada i oszroni) zamiast jechać prosto i dać tamtym z prawej szansę wyboru. Już nic nie myślcie, tylko do roboty! Temat: Jak tu się żyje ludzie kochani? No właśnie to jest najlepsze w Kobyłce że możesz sobie wyjść i po spacerować, jak Ci przeszkadza ruch głównych ulic można podeptać po bocznych uliczkach, lesie czy poletkach :) a najwięcej ich przy Marecie, za Kościołem ul.Wygonowa, Radzymińska, przy PKP Ossów, z końca ul. Serwituckiej, Zalasek. Najbardziej rozbudowywanymi miejscami są chyba Krechowiecka, Zalasek, Nadarzyn, zresztą jak chcecie się dowiedzieć jak to wszystko wygląda to mapka w dłoń www.kobylka.eu/mapa/pliki/mapa.htm i do Kobyłki na rower teraz jest pogoda i wszystko można zobaczyć chociaż najciekawiej będzie jak już się zrobi zielono!!! Z bezpieczeństwem to tak jak szukasz guza to go znajdziesz szczególnie wieczorkiem jak młodzieży na ulicach pełno (nie to żeby było ich mnóstwo) ale tak ogólnie to Kobyłka jest bardzo spokojnym miasteczkiem jak dla mnie a mieszkam tu już prawie 25lat i nigdy mi się nie zdarzyło oberwać na ulicy. Kradną tak samo jak wszędzie raz mniej raz więcej ale przyglądając się Kronice Wypadków i Przestępstw w Wieściach Podwarszawskich to Kobyłka ma z reguły trochę mniej opisów niż okoliczne miejscowości :) W pociągu chyba się poprawiło od paru lat odkąd ja do średniej dojeżdżałem, kiedyś było dużo gorzej za czasów starego Wileniaka. Pociągiem do Wileńskiego dojedziecie w 20min bez opuźnień a autobusem "S" 45min nawet do 1h ale "J" podobno szybciej, autkiem nawet w 20min (wszystko w zależności od przepustowości:), nie jeżdżę komunikacją więc nie wiem, informacje zasłyszane od znajomych. Do sklepów z reguły nie ma po co jeździć do Wawy wszystko na miejscu jak nie to w Wołominie bliżej, wiadomo trochę drożej jak w marketach i nie taki wybór, ale można sobie zrobić wypad na zakupy do miasteczka marketowego Ząbki/Marki/Targówek jak ktoś potrzebuje. Ot takie fajne spokojne miasteczko (ja bym się z tąd nie wyprowadził:) Temat: Komisja w lesie Komisja w lesie Materiał pochodzi z Gazety Stołecznej Komisja w lesie? śmik 18-11-2003, ostatnia aktualizacja 18-11-2003 23:37 Choć specjalny zespół powołany w Ministerstwie Infrastruktury do wyboru najlepszej lokalizacji pod drugie lotnisko dla Warszawy działa od wiosny, nadal jest w lesie z pracami - krytykuje szef sejmowej komisji Infrastruktury Janusz Piechociński (PSL). Nad poszczególnymi lokalizacjami zastanawiają się m.in. przedstawiciele kilku ministerstw, Agencji Mienia Wojskowego, PKP, a także specjaliści z Politechniki Warszawskiej. Szefem komisji jest były prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Marek Sidor. Prawie nikt z członków komisji nie chce zdradzać szczegółów obrad. Wiadomo, że w lipcu sześć samorządów prezentowało projekty lokalizacji lotnisk. W październiku znienacka dołączyła kolejna propozycja - starostwa z Wołomina. Pracom komisji przygląda się bacznie Janusz Piechociński, przewodniczący sejmowej komisji Infrastruktury. - Coraz bardziej jestem poirytowany tym, co się dzieje. Choć komisja odbyła siedem posiedzeń, dotąd nie wypracowała kryteriów, na podstawie których będzie oceniać poszczególne lokalizacje. Mam nadzieję, że zrobi to wreszcie w ciągu najbliższych dni - twierdzi poseł. - Komisja nie przeprowadziła też analizy, ile gruntów trzeba kupić w poszczególnych miejscach. Poza tym trzeba ocenić, jak będzie się rozchodził hałas. Część samorządów, które walczą o lokalizację, jest już zdegustowana. Do burmistrza czy do starosty kierowane są np. pytania, na ile szacują koszty budowy portu lotniczego. To chyba nie jest odpowiedni adres. Do tego dochodzi jeszcze sprawa Agencji Mienia Wojskowego, które wystawia na przetarg teren w Modlinie. Zadaję sobie pytanie, czy my naprawdę wyłaniamy to lotnisko czy nie? - dodaje Piechociński. Członek komisji wiceminister Andrzej Piłat (SLD) zaprzecza jednak, żeby istniały jakieś opóźnienia. - Przed końcem roku zespół przedstawi raport. Komisja nie jest jednak od wybierania lokalizacji. Wskaże dwie-trzy najlepsze. Potem zajmie się tym rząd - zapowiada. Przyznaje, że ostateczna lokalizacja może zostać wybrana dopiero w połowie przyszłego roku. -. Nie chcę, żeby ktoś posądzał nas, że lokalizację wybrano pod jakimś naciskiem. Trzeba to maksymalnie oderwać od decyzji podejmowanych przez polityków. Dlatego wcześniej pochylą się nad tym jeszcze niezależni eksperci. Nie ukrywam, że staram się o grant amerykański na ten cel - zdradza wiceminister Piłat Temat: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacja Jestem całym sercem za rozwojem transportu publicznego w Markach. Stoję tylko na jednym stanowisku: nie wolno niszczyć tego co jest, i ma się bardzo dobrze (a swoje twierdzenie popieram tym, że żadna z naszych linii na brak pasażerów nie narzeka, więc o czymś to świadczy). Jeżeli ktoś ma jakieś nowe pomysły, to niech nie próbuje ich realizować niszcząc to co jest, ale niech przekona naszego Burmistrza aby znalazł, i wyasygnował odpowiednie dodatkowe środki z budżetu naszego miasta na ten cel. A łatwo nie będzie, bo nasz Burmistrz twierdzi, że i tak za dużo wydajemy. Szczególnie spodobał mi się pomysł linii do stacji PKP w Zielonce. Taka linia zapewniłaby dojazd zarówno do Warszawy, jak i do Wołomina. Mogłaby być ciekawym dodatkiem do tego co mamy teraz. I na koniec odniosę się do odpowiedzi na mój poprzedni post: nie prawdą jest że przesiadki na Wschodnim nie są alternatywą dla dojazdu na Bankowy. Szczególnie teraz widać jak dużo mieszkańców Marek zamiast się przebijać przez remontowany most jedzie na dworzec, i tam maszerują do pociągów. Często rano autobusy na 718/805 dojeżdżają na Wschodni z nawet osobami stojącymi! Ja korzystam z tego połączenia regularnie, i śmieję się z tych osób którzy usiłują przebijać się przez Warszawę autobusami czy samochodami. Ja wsiadam na Wschodnim (a pociągów jest tyle że jeden pogania drugi), i po 15 minutach jestem na Zachodnim. Pociągi z przesiadką na Wschodnim dla mieszkańców Marek to bardzo dobra, i coraz popularniejsza alternatywa o czym świadczy rosnące zainteresowanie. Tylko wielu pasażerów jeszcze przeraża ta cała mnogość relacji pociągów, ale po wstępnym przełamaniu strachu idzie już gładko ;-) Temat: Rusza przetarg na remont Wschodniego i Centralnego Nie mozna kazdego porzadkowania w tym szczegolne na PKP zaczynac od tylnej strony. Najpierw nalezy wywietrzyc dyrekcje kolejowe z klanow rodzinych i srodowiskowych dzierzacych od dziesiecioleci stanowiska kierownicze dzielac je miedzy siebie i zapewniajac ciaglosci klanowe w obsadzaniu intratnych funkcji. Dopoki koleja beda rzadzic wiejskie chorsty z okolicznych wezlow kolejowych, Malkini, Siedlec, Nasielska, Lowicza, Pilawy to nic sie nie zmieni, zwazywszy ze emeryci usadowili swoj nowy rodzinny narybek. Kiedy nasz kochany cudaczny wodz i jego nominowana wladczyni stolicy uporzadkuja sprawy kolejowych gruntow miejskich i okresla role, miejsce, zadania koleji w stolecznym/aglomeracyjnym systemie zbiorowej komunikacji. Znacznie tansza i efektywiejsza szczegolnie w ochronie srodowiska, bezpieczenstwa i czasu jest zbiorowa kolejowa komunikacja w porownaniu z indywidualna samochodowa komunikacja. Rownolegle z wielka determinacja nalezy zmodernizowac infrastrukture kolejowa jak i drogowa w naszej warszawskiej aglomeracji, elminujac wadliwych, uwiklanych w afery i uklady, decydentow zasiadajacych na roznych szczeblach wladzy rzadowej i samorzadowej. wtedy opracowac zalozenia akceptowane przez spolecznosc i wdrozyc do szybkiego dzialania. Marzy sie nam optymalne rozwiazania na miare naszych czasow, mozliwosci, potrzeb i oczekiwan. Zorgnizowac spojny, wydolny i przejzysty system transportu publicznego, wyznaczajac jego obszar ca 30 km od centrum. Obszar komunikacji w aglomeracji od Grodziska M, Zalesia G, Otwocka, Halinowa, Wolomina, Strugi, Legionowa, Lomianek, Blonia, a w stolicy uruchomiajac srodmiejski okreg kolejowy wpinajac go w srednicowke oraz wykorzystanie kolejowych szlakow dojazdowych do huty (Bemowo/Kocjana do Gdanskiej, Czyste-Gdanska) i EC Siekierki (Konstancin-Iwiczna). Marzenia nie realne przy tej klasie politycznej, ktora co najwyzej moze te nasze oczekiwania wykorzystac do gloszenia obietnic wzbogacajac swoja kampanie wyborcza. Temat: Łodygowa pawwas napisał: > Kiedy ma rozpocząć sie poszerzanie łodygowej ? Można gdzieś zobaczyć konkretne > plany? Zapewne będzie coś wyburzane ( zapewne przy radzymińskiej kolo > przystanku 145) I czy ktos wie czy przy okazji zostanie przebudowane jakoś > skrzyzowanie z radzymińska ?( wiadukt to marzenie pewnie) , a przejazd > kolejowy w ząbkach - czy będzie wiadukt? Z tego co wiem to - Łodygowa pozostanie jednojezdniowa, mogą pojawić się lokallne poszerzenia na pasy do lewoskrętów. - pojawią się jezdnie lokalne do obsługi części posesji - aby ograniczyć ilość dostępów do jezdni głównej. - będą chodniki i ściezka rowerowa - zmodernizowane oświetlenie - uporządkowana zieleń przyuliczna Nie będzie wiaduktów - ani przy Radzymińskiej (to na 100%) ani nad torami pkp w Ząbkach (to na 80%). Na razie chyba nie istnieją żadne plany przebudowy Łodygowej, na razie poszukiwany jest projektant. Można tylko zobaczyć plan przestrzennego zagospodarowania dla tego obszraru tam jest zgrubnie naszkicowane rozwiązanie Łodygowej. mozna go znaleść na tej stronie www.siskom.waw.pl/tog.htm Projekt ma być gotowy do marca 2009 roku prace budowalane ruszą w drugiej połowie 2009 roku i pewnie przeciągną się na 2010 Odcinek ząbkowski drogi 634 w ciągu najbliższych 2-3 lat również zostanie odremontowany i również pozostanie jednojezniowy do ronda na granicy Ząbek i Zielonki. Dalej do Wołomina ma być przekrój 2x2 (roboty na małym fragmentcie tej drogi w Ząbkach powinny ruszyć na dniach i wywołają niezłe zamieszanie bo ruch będzie puszczony wachadłowo) Pozdrawiam Temat: Komunikacyjne obietnice kandydatów na prezydenta W Komunikacyjne obietnice kandydatów na prezydenta W Polecam linka na dole, bo są schematy :-) Komunikacyjne obietnice kandydatów na prezydenta Warszawy Komunikacja miejska to jedno z najistotniejszych zobowiązań przedwyborczych. Kandydaci na prezydenta Warszawy sami przyznają, że ich pomysły na usprawnienie transportu w stolicy mogą znacząco przysporzyć im głosów. Dlatego prześcigają się w obietnicach i przekonują, że są one realne. Metro na Gocław i Bródno, tramwaj do Wilanowa, na Tarchomin i na Siekierki do 2012 roku. To przedwyborcze zapowiedzi Kazimierza Marcinkiewicza. Hanna Gronkiewicz-Waltz, kandydatka PO przedstawiła koncepcję zintegrowanej komunikacji miejskiej i imponujący schemat połączeń -siedmiu linii SKM z trzema liniami metra, który ma być zrealizowany do 2014 r. Kazimierz Marcinkiewicz powtórzył zobowiązania o rozbudowie metra na Gocław, Targówek i Ochotę i obiecał budowę czterech nowych linii tramwajowych. Planuje więc torowisko do osiedla Tarchomin, na trasie Mostu Północnego (kandydatka PO chce tam przedłużyć metro z Młocin), w ciągu ul. Krasińskiego. W planach jest też trasa tramwajowa do Wilanowa jako połączenie z Dworca Zachodniego do ul. Puławskiej i al. Wilanowskiej. Jego zdaniem jest to realne do 2012 r. Dodatkowo na koniec przyszłej kadencji (lata 2009 - 2010) zapowiedział remont trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II i w ciągu Trasy W-Z. Pojawiły się też zobowiązania krótkoterminowe - już od 10 grudnia pociągi SKM mają kursować na wydłużonej trasie z Pruszkowa do Wesołej (dziś jeżdżą do Rembertowa). Dalsze plany na rozwój SKM to m.in. nowe pociągi na trasie Grodzisk - Otwock oraz Okęcie -Warszawa Wschodnia (za dwa lata), a także do Legionowa, Sulejówka i Wołomina (za cztery lata). Za trzy miesiące, a najdalej za pół roku ma być wprowadzony wspólny bilet komunikacji miejskiej i podmiejskiej kolei. Już kilka tygodni temu p.o. prezydenta powołał zespół do negocjacji z PKP. - Wspólny bilet będzie, ale rozmowy są trudne - przyznał Marcinkiewicz. Obiecał też, że ani w tym, ani w przyszłym roku na pewno nie będzie podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej. Marcinkiewicz zapewnił, że w przyszłej kadencji ratusz co roku będzie kupował co najmniej 120 nowych autobusów i wyłącznie niskopodłogowe tramwaje. Tymczasem w ciągu ostatnich czterech lat przybyło zaledwie 100 autobusów i na razie żaden nowy tramwaj. www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=4449 Temat: mapa niebezpiecznych miejsc artykuł w Echu Podwarszawskim Taki oto artykuł znalazł się Echu Podwarszawskim: www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/echo/echo/Z-2006-12_15-5 "Mapa niebezpiecznych miejsc w Ząbkach Mieszkańcy Ząbek postanowili na forum internetowym stworzyć spis niebezpiecznych miejsc na terenie swojego miasta. Później informacje te chcą przekazywać policji. Wśród niebezpiecznych miejsc znalazły się: - niedokończone segmenty Selbudu na rogu ulic Reymonta i Andersena, gdzie wieczorami zbiera się "podejrzany element", - park miejski - na ławkach przesiadują, piją, rzucają butelkami nastolatki, - sklep nocny na ulicy ks. Skorupki naprzeciwko bloków Dolcanu, szczególnie w weekendy wieczorami, ale i w tygodniu między 22.30 a 1.00, - parking przed przychodnią zdrowia przy stacji kolejowej - prawie zawsze wie- czorem zbierają się pijani młodzi ludzie, hałasują i zostawiają rozbite butelki. Zapytaliśmy policję, które zakątki Ząbek są według funkcjonariuszy najbardziej niebezpieczne. Mówi Piotr Kaczorek, rzecznik prasowy Powiatowej Komendy Policji w Wołominie: - Codziennie odnotowujemy miejsca, w których dochodzi do zdarzeń przestęp- czych. Można więc powiedzieć, że mapa niebezpiecznych miejsc jest na bieżąco aktualizowana. Wysyłamy tam później więcej patroli i radiowozów. Miejscem, gdzie dość często dochodzi do rozbojów jest teren przy stacji PKP, ale generalnie niebezpieczne lokalizacje zmieniają się co jakiś czas. Ostatnio np. dochodziło do kradzieży w osiedlach przy Powstańców i Szwoleżerów. Generalnie w osiedlach, tak zwanych sypialniach, w których całymi dniami nie ma nikogo w mieszkaniach, jest większe ryzyko włamań. Ochrona zazwyczaj nie jest żadną gwarancją bezpie-czeństwa. Oprócz instalowania drzwi antywłamaniowych czy alarmów, polecamy mieszkańcom, by nawzajem uważali na swoje mieszkania. Sąsiad jest nieraz lep-szą ochroną niż ochroniarz - zabierze ulotki spod drzwi kogoś, kogo nie ma długo w domu, aby mieszkanie nie wyglądało na opuszczone, pozna obcą osobę w osiedlu i zapyta, co ona tu robi i tak dalej. Dużą rolę w poprawie bezpieczeństwa mają również administracje osiedli oraz samorząd - mogą one także działać na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców np. oświetlając miasto. Policja w ramach programu "Reaguj, powiadom, nie toleruj" zachęca mieszkań-ców do zgłaszania wszelkich zdarzeń i miejsc, w których zbierają się podejrzane osoby. Telefony kontaktowe to 997 (dla telefonów stacjonarnych) i 112 (dla ko- mórkowych) oraz 022 781-62-57 (komenda policji w Ząbkach)." Temat: Prywaciarze chcą wjeżdżać na tory Prywaciarze chcą wjeżdżać na tory Jak to czytam, to aż smutno się robi. Głosy typu "niech stoją w korku" to typowe przeciąganie liny. A twierdzenie, że prywatne autobusy to złom, hmm.. ktoś tu chyba się zatrzymał w postrzeganiu rzeczywistości 10 lat temu. Może są jakieś linie, lub pojedyncze sztuki, ale ogólnie mają lepszy tabor, których chociaż nie płonie... Na trasie W-Z porusza się 5 prywatnych linii, po 2 autobusy na dobę - można to sobie sprawdzić na stronie np. Zielonki czy Wołomina. Są tam rozkłady dla mieszkańców. Większe korki powoduje samo przejście dla pieszych przed tunelem niż te biedne max 10 dodatkowych autobusów w godzinie szczytu. Wileński nie jest przystosowany do takich przesiadek - nie ma miejsca na parking, dodatkowe przystanki, przejścia itp. Owszem centrum to może faktycznie nie najlepszy pomysł. Natomiast pl. Bankowy, z którego zrobiony został parking, nadaje się na takie 4 dodatkowe przystanki. Od razu można do metra się przesiąć i po kłopocie. Ale zaraz marudy powiedzą, że do metra to nie, bo i tak jest zatłoczone. :D No nic, trzeba chyba sobie skrzydła wytworzyć. Blokowanie przez sprzedaż biletów? Kpina, te autobusy od dawna mają zakaz zatrzymywania się między Wileńskim i Bankowym. A teoretycznie można skasować przejście przed tunelem i przystanek i cały ruch płytnie by się odbywał. Koło "misków" jest wydzielony przystanek i nie powoduje wiecznych korków. Wiem, bo czasem jeżdżę do kolegi tymi liniami. Jak dla mnie śmieszne, autobus nie może wjechać na pas dla autobusów, bo jest na inny kolor pomalowany. Normalnie jak PKP, które przez lata broniło się przed konkurencją. :D Poza tym z tego co wiem, to te linie mają licencję od władz miasta, bo są jakieś, którym nie pozwolono dalej niż Wileński wjeżdżać. No to skoro tak, to sami mają łapę nad tym ile takich autobusów się w ciągu godziny porusza, ja nie widzę problemu, żeby jechały środkowym pasem. Jakoś nie mogę zrozumieć, jak można tak się bronić przed autobusem, który nie ma przystanków na trasie W-Z. Nie zabiera pasażerów, kierowca nie sprzedaje biletów, tylko mógłby grzecznie sobie stać za autobusem lub tramwajem ZTM, zabierając jakże "gigantyczną powierzchnię". Już bym wolał żeby nim jeździły, a egzekwowany był brak przystanków niż odwrotnie. Ale to chyba całe pokolenie urzędników musi się zmienić. Nie pisać, że to w naszym kraju tylko takie cuda, ale proponuję wybrać się za Odrę i zobaczyć jak komunikacja zbiorowa może dobrze funkcjonować, bez darcia kotów na U-Bahn, S-Bahn, ze wspólnymi przystankami itd. Pozazdrościć jeszcze przez lata. Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 103 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||