Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP władysławowo-gdyniaTemat: jak dojechać??
Tak można, w dowrcu Żeglugi (na ŻG) oraz w innych punktach, np budka przed pozdrawiam Temat: jak dojechać?? Witam, czy ktoś się orientuje czy jest jakiś transport z Gdyni PKP do Władysławowa?? Przeszukałem PKP i PKS i niestety nic (czas jazdy wrzesień). Dodam że taksówka odpada ze względu na koszt. Drugie pytanko tyczy się dojazdy z gdyni głównej osobowej (pkp) do potru skad odpływa żegluga Gdynia-Hel ( oraz czy tam skad odplywa stateczek mozna kupic bilet na rejs) ?? dzieki za odp pozdrawiam haway Temat: jak dojechać??
Temat: Zlot PTP Chłapowo Impreza odbędzie się w Chłapowie w dniach 08-09.06 w Domu Wczaowym"Rudnik" ul.Władysławowska 60 (ok.100m od PKS i 2 km od PKP we Władysławowie) teraz polęcę na skróty Program:godz.14 zakwaterowanie,godz.17-19 obrady,19,30 kolacja,20 tur.wspomnień czar. Niedziela 09.04.godz8.30-śniadaniegodz.9,00 wyjście na wycieczkę.Ja proponuję wyjechać kolejką SKM ruszającą z Gda.Gł.o 14,30,Wrzeszcz 14,37 Oliwa 14,44 Gdynia 15,05.Następnie PKS 15,15 z Gdyni i we Władyslawowie jesteśmy o 16,30. Temat: Gdynia-Władysławowo Jacek Kijewski pisze: [quote]On Fri, 17 Aug 2007, Agnieszka Proczka wrote: Mam prośbę nie znam za bardzo Gdyni a z niej właśnie chciałabym się dostać jutro do Władysławowa.Wiem,że jeżdżą tam jakieś busy z okolic dworca gdyby ktoś mi mógł mnie wesprzeć szczegółami byłabym wdzięczna. Wysiadasz na dworcu Gdynia Główna Osobowa SKM, stamtąd idziesz sobie w stronę dworca PKSów. Potem patrzysz na rozkłady trzech firm pekaesowych + prywatne busiki. Ogólnie co chwilę jeżdżą. Jednak jutro jest sobota. Co oznacza totalną masakrę na drodze Gdynia - Rumunia - Reda - Peck - rondo we Władysławowie. Tylko osoba nieświadoma tematu pojedzie tam PKSem. Wybierz ciapong. Rozkład jazdy pewnie na www.pkp.pl Oki pojadę ciapongiem ) w końcu czekałam trzy tygodnie to Oni na mnie[/quote] tez mogą chwilkę dłużej poczekać ;-) dziękuje bardzo Aga_gagaa_Proczka Temat: Na Hel Nie do koncz masz racje, oto cyctat ze strony internetowej Wladyslawowa: ... pozdrawiam Temat: Zlot PTP Chłapowo ŻADNA TAM 17TA!! MAMY TAM ZAJECHAĆ JUŻ PO OBRADACH?? NA SAM NOCLEG MAMY TAM JECHAĆ??!! SĄ AUTOBUSY Z GDYNI DO WŁADYSŁAWOWA (2KM OD CHŁAPOWA) O 11.20, NAJLEPSZY 13.20, ORAZ O 16.20 (TEN TO JUZ ZA PÓŹNO RACZEJ) ALE SĄ PRZEDE WSZYSTKIM POCIĄGI (też tylko 2 km od ośrodka): Z GDYNI O 13.45 I O 15.20 PROPONUJĘ TEN PIERWSZY ZATEM Z WRZESZCZA POC. OSOB O 13.07 PRZESIADKA W GDYNI 13.34/13.45; WE WŁADYSŁAWOWIE O 14.42 www.rozklady.com to rozkłady autobusów z całej Polski; www.pkp.pl to rozklad kolejowy/ nie dzwonić do pań z różnych informacji, bo one to chcą zbyć nas byle czym. ZATEM ZBIÓRKA W SKM ODJEŻDŻAJĄCYM NP. Z WRZESZCZA O 13.07 A Z OLIWY O 13.14 lub poc. osob. z Gdyni 13.45 Temat: SKM a PKP Jestem z Wladyslawowa, do 3miasta jezdze tylko jak naprawde musze i nie znam tamtejszych przepisow. Latem zdarzylo mi sie cos takiego. Kupilismy z kumplem bilety SKM z Redy do Gdyni. Akurat jechal pociag PKP, wiec pomyslelismy sobie, zeby jechac tym, po co czekac na SKM. W pociagu byla kontrola, kanar powiedzial, ze bilety sa nie wazne. Bylismy zdziwieni, bo z tego co wiem SKM nalezy do PKP. Goscie wystawili nam kary na 70zl na glowe i ostro wkurzeni wyszlismy z pociagu. Kumpel nie darowal i zlozyl odwolanie i skarge na kanara za obraze(facet chcial go pobic). Zostal wezwany na konfrontacje i wygral ja. I teraz mam pytanie. Mozna jezdzic z biletem SKM pociagiem PKP czy nie? ----------------------------------------------------------- Adam G. www: www.jurata.prv.pl ICQ 53747048 tel./SMS 605462646 Temat: Nieodpowiedzialność PKP PR - poczynania w weekend majowy "08 Zawsze jak są wekendy majowe, to zarówno na PR jak i IC są przepełnienia. Ile to razy w Ex Beskidy czy Wisła stało się w przedsionkach, warunkach często fatalnych, mimo iż to Ex. Zawsze jest alternatywa, własne auto i korki, czy podróż dzień wcześniej lub póżniej PKP. Można wiele dyskutować, ale pasażerowie zawsze jadą wtedy gdy są szczyty i nikt mimo wielkich starań, nigdy nam nie dogodzi. Jakie sceny bywają na Wybrzeżu, gdy autobusy szynowe zwożą tłumy pasażerów z Helu i Władysławowa do Gdyni. Często autobus szynowy stoi 30 min we Władysławowie żeby drzwi zamknąć i co, jest tak co roku, cudów nie oczekujmy, kolej robi co może, nie zawsze da się jednak wszędzie wygodnie zajechać i mówie, nie pasuje PKP, wybierz auto lub PKS. Ja często wybieram autko i jestem zadowolony. Temat: Władek-Gdynia... | Może mnie oswiecić ktoś, bo wg rozklad.pkp.pl z Władysławowa do gdynie w | wakacje nic nie kursuje... | Czy to jest żart, błąd jakiś, czy może połączenie nie ma chętnych w | okresie | wakacyjnym? Jeżeli żart, to raczej z Twojej strony: Temat: zimowa odsłona RNR Już w najbliższą niedzielę zapraszam na wychodzi na to zimową odsłonę Rajdu Na Raty ... Zbiórka uczestników w holu dworca PKP Gdynia Główna Osobowa przy kasach (palma) o godz. 8:20. Odjazd autobusu 650 o godz. 8:40. Bilet na PKS kosztuje 9 złotych. Do dodatkowych kosztów należy doliczyć bilet na zwiedzanie LATARNI w Roziewiu. Ci co przeoczyli odznakę latarni morskich niech wezmą ze sobą książeczkę. Bilet 5 zł. Stamtąd pójdziemy brzegiem morza aż do samego Władysławowa gdzie zabunkrujemy się w jakimś lokalu. Czyli dojodujemy się zapewne. Mile widziane termosy z dobrą zawartością. Powrót szynobusem z Władysławowa o 15:25 (Gdynia 16:15). Koszt biletów to około 22 zł. Dojazd pociągiem SKM z Gdańska: 7:30, Wrzeszcz 7:37, Oliwa 7:44, Sopot 7:50. Dojazd z Wejherowa SKM 8:39 do Redy 8:51 gdzie przesiadka na autobus 650 o godz. 9:04 śnieg w końcu jest jak nie na Stolemach to na niedzielnej wycieczce. No to do zobaczenia. d. Temat: Władek-Gdynia... Może mnie oswiecić ktoś, bo wg rozklad.pkp.pl z Władysławowa do gdynie w wakacje nic nie kursuje... Czy to jest żart, błąd jakiś, czy może połączenie nie ma chętnych w okresie wakacyjnym? Jeżeli żart, to raczej z Twojej strony: http://tiny.pl/t9bp Temat: Najtańszy dojazd do Chałup -- Pociągiem z Gdyni do Władysławowa jest 42km i to kosztuje (2kl) Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne PKS Bydgoszcz planuje uruchomienie 3 linii. Bydgoszcz - Kielce - będący przedłużeniem istniejącego kursu Bydgoszcz - Łódź. Bydgoszcz - Szklarska Poręba - będący przedłużeniem istniejącego kursu Bydgoszcz - Wrocław Bydgoszcz - Zielona Góra Na razie nie wiadomo nic na temat tras ww kursów ani godzin, jednak w wyszukiwarce na stronie PKS Bydgoszcz jest np.: Leszno czyli obstawiam że kurs do Zielonej Góry pojedzie przez Leszno. Moim zdaniem kurs ze Szklarskiej Poręby mogli pociągnąć np.: do Władysławowa przez Gdańsk bo chyba nie ma kursu z Jeleniej Góry do Gdańska i Gdyni i byłaby to jakaś alternatywa dla nocnej rzeźni na PKP Gdynia - Szklarska Poręba. Tak samo kurs do Kielc mogli przedłużyć gdzieś w góry do Ustrzyk, Sanoka, Szczawnicy czy Krynicy i również podciągnąć gdzieś nad morze. A tak to raczej zawrotnej frekwencji na tych kursach to moim zdaniem nie będzie. Jak na razie nie wiadomo kiedy zacznie to jeździć jedynie na stronie w wyszukiwarce można znaleźć te wszystkie przystanki jednak jak nie ma konkretnych kursów. A informacja o tych kursach zaciągnięta od kierowców. Temat: Wyprawy z Hewelianum Żałuję. Przede wszystkim ze względu na towarzystwo, byłaby wreszcie okazja "poznakomitsia" Ale co roku odwiedzamy Hel i okolice przed lub po sezonie, na rowerach, dwa kółka dokulają nas tam gdzie na nogach czasem się nie da (standardowo było: poranny PKP z Gdyni, śniadanie w Helu, latarnia, foki, port, bateria Laskowskiego, bateria S-H, potem jazda przez półwysep (np. bunkry pod Jastarnią), i dokąd się dopedałuje - Władysławowo, Reda lub nawet Wejherowo, na SKM. Warunek: najdalej początek czerwca, jeszcze jest pusto. Albo wrzesień). Teraz w czerwcu nie wyszło, więc pewnie we wrześniu - jak by co - zapraszam Temat: Zawody "Nad morzem" 19-21 września 2008. Ja też mam chęć uczestnictwa w zawodach, są niestety dwa "ale": 1. Czy są jeszcze wolne miejsca? 2. Mam problem z powrotem, czy ktoś z południa ma wolne miejsce w samochodzie, mógłby mnie zabrać i przejeżdża przez Toruń? Dołożę się do paliwa. Przyjechałbym w sobote rano, tak że będę tylko w sobote+niedziele. No i czy to nie jest za późno z przelewem... Zakwaterowanie jest, looknij na post od Unixa powyżej Co do powrotu to jest jeszcze alternatywa - PKP Władysławowo Toruń Główny 21.09.08 odj 15:25 przyj 20:03 czas: 4:38 przesiadka w Gdyni ps. wlasnie kurier przywiozl 3 duze cieple gifty, walcze o więcej Temat: Z trasy i prasy - maj 2009. Mimo wcześniejszych zapowiedzi, pociągi Arriva PCC nie pojawią się latem na Półwyspie Helskim. Prywatny przewoźnik chciał w wakacyjne weekendy uruchomić pociągi z Bydgoszczy przez Kościerzynę i Gdynię do Władysławowa bądź na Hel. Damian Grabowski, wiceprezes Arirva PCC, mówi jednak, że szefowie firmy nie są zadowoleni z zarysu rozkładu, jaki został zaproponowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Jednotorwa linia z Redy na Hel jest w sezonie uznawana, obok linii do Zakopanego, za najbardziej obciążony odcinek kolejowy w Polsce. Jak już wcześniej informowaliśmy, pociągi Arrivy prawie na pewno w wakacje pojawią się w Nowym Dworze Gdańskim. Arriva chce uruchomić weekendowe połączenie Toruń - Malbork - Nowy Dwór Gd.; jej pociągi miałyby być skomunikowane z Żuławską Koleją Dojazdową. Z 10 podmiotów samorządowych, które leżą na trasie do Nowego Dworu, na razie cztery wyraziły chęć współfinansowania takiego przedsięwzięcia. źródło: Paweł Rydzyński, 22 maja 2009 rynekkolejowy.pl Temat: SKM a PKP Jestem z Wladyslawowa, do 3miasta jezdze tylko jak naprawde musze i nie znam [CIACH] tamtejszych przepisow. Latem zdarzylo mi sie cos takiego. Kupilismy z
Pozdro Temat: Rentowność wg. PKP PR Jak wiadomo, wszystkie pociągi uruchamiane przez PKP Przewozy Regionalne są rzekomo nierentowne. Zastanówmy się dlaczego tak jest. Latem tego roku wybrałam się z rodziną na Hel. W Gdyni mieliśmy przesiadkę Pytam się zatem władz PKP PR - ile ludzi musi jechać w jednym wagonie 2 kl. Wczoraj obserwowałam pociągi na odcinku Bolesławiec-Legnica. Wszystkie Jeśli PKP PR uparcie twierdzi, że absolutnie wszystkie pociagi są Krycha Temat: Co dalej z ekspresami (nowy wątek na prośbę JP) Podczas Dni Transportu w Warszawie pod koniec wrzesnia,zapytałem pracowników KM o Słonecznego,jak sie sprawdzil i dlaczego nie pozostał do końca rozkładu.Znakomicie sie sprawdził dostałem taką odpowiedż,nawet byli zaskoczeni,że tyle ludzi skorzysta i planowali przedłużenie oferty do końca rozkładu(10.12).Do końca wakacji trwały rozmowy na lini PKP IC,PR,KM,centrala PKP na temat pozostawienia Słonecznego,ale od 1 września z ceną 28zł.Niestety stanowczy sprzeciw PR i PKP IC spowodował,że ta oferta została odrzucona i Słoneczny skonczył jazde zgodnie z planem 31.08.Tak mi wyjasnili pracownicy KM,nie wnikam czy to prawda czy nie,dostałem taką odpowiedż i więcej o to nie pytałem.Taki wniosek,obserwując katastrofalne wagony Ex Jantar czy Szkuner,dlaczego nikt nie pomyslał o tym,żeby te składy chodziły jako TLK,cena latem mogła wynosić 27zł do Trójmiasta,30zł do Helu,Władysławowa,wtedy frekwencja 100% czy wyzsza niemal gwarantowana,nie byłoby dziś dyskusji,że Słoneczny komus cos zabierał,po prostu ludzie patrzą co jedzie,ile kosztuje,wybiorą przy złych standartach to tańsze wyjście,moi znajomi co roku wybierający Jantara,w tym roku skorzystali ze Słonecznego,podsumowując krotko,fajny,tani pociąg,a ten Ex to syf i szkoda pieniędzy na to.Tak to wygląda,ludzie wiedza co znaczy oznaczenie Ex,a w pociagach do Trójmiasta to jest wielka porażka co sie dzieje,dlatego należy cos z tym zrobić,poprawić standarty,zachęcic pasażerów,bo dzis PKP IC zaniedbała tę trase i byle kto wejdzie w konkurencje i odniesie sukces,a dlaczego,bo pociagi Warszawa-Gdynia to koszmar,przepłacone i fatalne,brudne i odstraszające,taką wyrobiliście sobie marke do Trójmiasta i naprawde nie wiem dlaczego tak zaniedbano te pociągi? Temat: Katowice - Wladyslawowo
Temat: Nex Katowice-Władysławowo-relacja 26 lipca udałem się na wakacje do Władysławowa.Pociąg przyjechal z Krakowa opoźniony o 10 min z powodu identycznego opóźnienia EC Polonia.Chwilę prędzej ludzie wrzucali bagaże przez okna do nocnej rzeźni Katowice-Kołobrzeg.Przy jednych drzwiach doszło do przepychanek.Jadę wagonem nr 40 z miejscami do leżenia.W środku 2 osoby z Krakowa.W sumie w moim wagonie(na Hel) zapelnienie ok 80%.Przedział czysty.Wszystkie sprzęty działają prawidłowo.Konwojent odbiera bilety i legitymacje.Każdy posiada poduszkę,prześcieradlox2 i koc.Troche ciasno ,ale chyba za 71 zl lepiej w PKP się nie da.Z WC już gorzej, ale jest woda,mydlo i papierowe ręczniki.W Warszawie dosiadają się jeszcze 2 osoby do mojego przedzialu.W Gdyni zostają 3 wagony.Podłączają SU42 budząc wszystkich pasażerów w moim przedziale:3 mocne szarpnięcia i makabryczne wibracje przez cały czas postoju.Do Władysławowa pociąg dociera już punktualnie.Wysiada też tutaj większość pasażerów. Przy wyborze takiego sposobu jazdy najlepiej mieć łóżka na samej górze bo wtedy jest gdzie wsadzić bagaże. Temat: Autobus szynowy Tak dzis wyczytalem ze ZKM Gdynia juz oglasza przetarg na linie 520 i 530 na Hel. Niestety to polaczenie bedzie bardzo ale to bardzo konkurencyjne z istniejacym kolejowym zarowno czasowo jak i cenowo. O drodze asfaltowej nie mowie nic bo tylko samobojcy jezdza na Hel latem droga nr ??? Wracajac do tematu to moim skromnym zdaniem szynobusy widma jak w koncu przyjada powinny byc puszczone w Kaszuby bo trudno bedzie cos wywalczyc chyba ze bedzie kiepska reklama Chociaz racjonalnie myslac nikt nie bedzie biegal z torbami o 6 rano z dworca PKP na przystan zeby zaoszczedzic 2 zlote (znow wychodzi roznosc taryf SKM i reszty PKP). To bedzie wojna na pasazerow goszczacych w Trojmiescie i chcacych wyskoczyc na dzien na Hel. Statkiem szybciej taniej i jaka frajda. Jest sie o co bic. PS Na Kaszubach tez nie bedzie malego ruchu wiec czekamy na te magiczne pojazdy... Osobiście bardzo miel widziałbym na trasie do Helu SKMkę i stateczki ZKM gdynia. Moim zdaniem oprócz tego, ze frajdą będzie się przepłynąć stateczkiem, to frajdą jeszze wększą bedzie możliwość wyboru trasy powrotnej. I nie koniecznie SKM będzie w tym wypadku na przegranej pozycji. Chociaż ja chyba przez całe życie będę wspominać jak wracałem z Władysławowa Azd. Czemu teraz walą tam bonanzy? Temat: Jantar => Jastrzębia Góra
Temat: Trochę OT, ale o dziennikarzu dzis poraz n-ty pociag sie spoznil do tego zamiast do Gdyni wjechal do Gdyni Chyloni jechalem od Wladyslawowa to ze nie zdazylem na pociag ni dziwi. Pani sie na mnie wydarla bo ja ze zdenerwowaniem w glosie przyjelem ze nastepny pociag mam o 1 w nocy. (dobrze ze tesc po mnie przyjechal). PKP firma panstwowa smialo moge powiedziec nienawidze tej polski za ta firme. wsiadam do pociagu a na naklejce PUNKTUALNEGO transportu powiedz innym" wiec mowie a to ze nienawidze kraju za cos tam nie znaczy ze nienawidze was tz ludzi mieszkajacych razm zemna... niech facet pisze jak moze.. dziekuje za uwage pomoglo mi to rozladowac stres zwiazany z podrozowaniem "Nienawidze Polski, nienawidze Polakow, nie moge patrzec w lustro, ze mam Proszę o komentarze Mark Temat: NORDCON 2005 Zbigniew jest wielkim optymistą jeśli beztrosko służy opisem dotarcia do ośrodka Hutnik Byłem na sześciu Nordconach i za każdym razem docierałem tam inaczej.... bywało różnie.... przesiadki w Gdyni, Redzie, Wejherowie, Władysławowie, Rumii, Pucku.... PKP, SKM, PKS, busiki, taksówki.... Na zachętę dodam że ten quest "Jak trafić z dworca gdyńskiego do Hutnika?" jest zawsze dla mnie najciekawszym fragmentem dojazdu na miejsce. W tym roku jadę oczywiście też. Temat: Katowice - Wladyslawowo
pzdr, Temat: EP05-16 dzis z Beskidami do Bielska | Zgadza się,jechałem tym pociągiem z Katowic do Bielska jakieś 2 misiące Już prędzej powinni przedłużyć coś do Żywca. Po co ten pociąg do Wisły | Mam jeszcze takie pytanie:Z jakiego powodu zlikwidowano Ex "Pilsko" ? Właśnie dlatego, że trzeba było póścić Exa do Małysza Temat: Lokomotywy SU42 w Polsce - gdzie jezdza? | apropo lini helskiej - bylem tam kilka tygodni temu i uslyszalem ze na lini | tej mozna by ustanowic szlakowa 80km/h z wyjatkiem przejazdu przez niektore | stacje a jest na calej lini 60 przez co PKP w porownaniu z PKS i busami | sporo traci | co do SU46 to jest ona dopuszczona na hel tylko ze wzgledu na ex-Jantar bo | zwykla stonka jest za slaba na 7 czy 8 wagonow (btw - a jak to jest z | podwojna trakcja tam? mozna by 2 stonki na raz i jak to wyglada z | oplacalnoscia?) Stonki i polsaty targaja tam cięższe składy niż jantar--przykład: Katowice- -- Temat: pytanie o dojazd z Gdyni Głównej do Władysławowa Witam z centralnej Polski ! Mam pytanie; jak można szybko, tanio, sprawnie dojechać z PKP Gdynii Głównej Z góry dziekuje za podpowiedzi! Temat: i jeszcze jedno biletowe zagadnienie :-)
Kiedys kumplom zrobilem lepsze jajco. Otoz wielu z tu piszacych Tomek :) Temat: KOS UG Hej!!! Wczoraj czyli w niedziele w ramach koła udało się zorganizować wyjście w teren w składzie: Ania, Magda, Marcin i moja skromna osoba. Pełni zapału zebraliśmy się przed dworcem w Gdyni Głównej, ale nasz zapał osłab gdy się dowiedzieliśmy że niestety nie mamy żadnego transportu do Przylądka Rozewie i trzeba zmienić plany... Po chwili zastanowienia się postanowiliśmy wyruszyć na Hel(l). Część niezłomnej ekipy doznała szoku gdy usłyszała ile kosztuje bilet i że nie ma zniżek studenckich, ale bez możliwości innego wyboru postanowiliśmy mimo wysokich kosztów pojechać w to urocze miejsce. Podróż minęła nam pod znakiem rozmów o tym jak się studiuje na biologii i degustowaniu grzanego wina. Po przyjeździe na miejsce udaliśmy się w pierwszym etapie do fokarium podpatrywać foczki. Po krótkim pobycie tam przemieściliśmy się do portu gdzie stwierdziliśmy że poza stadem srebrzaków i lodówek nie mam nic ciekawego do obserwacji, więc postanowiliśmy pójść obejrzeć latarnie morską z której następnie poszliśmy na cypel w Helu. Tam natomiast znowu stwierdziliśmy że nie ma ptaków... Kolejną próbą było udanie się nad Zatokę ale to też nie udało się z wielu różnych powodów. Wróciliśmy do punktu wyjścia. Postanowiliśmy zrealizować nasz nieoficjalny plan jakim pojechanie do Władysławowa i tam przejście się do zaprzyjaźnionej pizzerii i zjedzenie pysznej pizzy i zdegustowanie piwa grzanego z imbirem... Po wykonaniu tych celów udaliśmy się ponownie na stacje PKP i wróciliśmy do domu... Pozdrawiam P.S niedługo postaram się zamieścić foto relacje Temat: Prędkości na terenie DOKP Gdańsk - rok 1963 Andrzejek, znaczy się Pan dr Massel napisał o roku 1963. Ja dodam, że mimo znanych trudności finansowych PKP PLK S.A. staramy się tu i ówdzie, czyniąc drobne zabiegi konserwacyjno-remontowe w ramach posiadanych limitów kosztów, podwyższać prędkości na terenie działania Zakładu Linii Kolejowych w Gdańsku z siedzibą w Gdyni. Na Reda - Hel jest już na kawałkach 70 i 80 km/h. Docelowo chcemy, aby na odcinku Reda - Władysławowo było 80, a nawet 90 km/h. Po szlifowaniu szyn pojedziemy szybciej na odcinku Malbork - Stare Pole (od nowego rozkładu jazdy). Będzie 120 km/h. Niestety będą także zmniejszenia prędkości na ważnych ciągach. Sypie się magistrala (linia 131) i na niektórych jej fragmnetach będzie 100 km/h. Wali się kościerska (linia 201) i tu pomału osiągamy dno (bo drewno coraz starsze). 50 km/h jest coraz "popularniejszą" prędkością na tej linii. Może w końcu doczekamy się "kasy" na brakujące 1500 m szlaku Chylonia - Rumia i będzie prawdziwe 120 km/h od Chylonii aż po Lębork a nawet i dalej. Chcemy też powrócić do 120 km/h na odcinku Tczew - Gdańsk. Będzie to ważne podczas prac modernizacyjnych związanych z E-65. Przy długotrwałym zamknieciu jednego toru ważne jest, aby po tym czynnym jeździć szybko... Ale jak będzie - czas pokaże. Temat: Noworoczna wpadka na kolei
Cały wątek z dedykacją dla tych wieszających psy na marszałku Kuj-Pomu za Temat: organizacja transportu dla śląska i małopolski No i super Już ustaliłam z Mikrusią i jej Mamą, że mogę być w pociągu jej opiekunem Najbliżej w sobotę (po egzaminach) rozejrzę się dokładnie po rozkładzie PKP i IC. Chyba, że komuś wcześniej będzie chciało się w to pobawić i wybrać coś sensownego Póki co, to wiem tyle, że biorąc IC z Katowic to trzeba by się dwukrotnie przesiadać, a to nie jest fajne. Z Krk jeżdżą bezpośrednio do Gdyni, a potem kilkanaście minut osobowym do Władysławowa. Nie wiem tylko czy Wam tam w Katowic będzie chciało sie dojechać do Krk. Ja i tak bez Mikrusi nigdzie się nie ruszam, więc się dostosuję. Nie wiem, co tam tola sądzi na ten temat. Możemy też zdecydować się na Express, ale jednak IC to IC Ja to już w ogóle będę musiała dojechać z domu do Krk lub Katowic (w zależności co tam ustalimy), a to mi daje dodatkowe ponad 200km..., ale mniejsza z tym. Temat: Bezpieczny przejazd 2008 Informuję, że po raz kolejny PKP PLK S.A. organizuje wakacyjną akcję "Bezpieczny przejazd". Wzorem lat ubiegłych na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Gdańsku z siedzibą w Gdyni akcja rozpoczyna się happeningiem na wybranym przejeździe kolejowym. W dniu 2 lipca (środa) w godzinach 11:00-13:30 będziemy na przejeździe kolejowym we Władysławowie (ul. Towarowa). Rozpoczniemy konferencją prasową, która będzie miała miejsce w wagonie salonowym, ustawionym na stacji w pobliżu budynku dworcowego. Zapraszam wszysztkich, którzy chcieliby pomóc jako wolontariusze w przeprowadzeniu tej akcji. Zgłoszenia proszę kierowac do mnie. ZAPRASZAM DO UDZIAŁU. Temat: Władek-Gdynia... Może mnie oswiecić ktoś, bo wg rozklad.pkp.pl z Władysławowa do gdynie w wakacje nic nie kursuje... Czy to jest żart, błąd jakiś, czy może połączenie nie ma chętnych w okresie wakacyjnym? Temat: Koniec biletu wycieczkowego ... Beton z PKP urządził nas niezła promocją ... W grupie raźniej i taniej. Nowa taryfa PKP Przewozy Regionalne. Spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadza dziś (01.04) nową, atrakcyjną taryfę "Ty i raz, dwa, trzy". Będzie ważna zarówno w pociągach osobowych, jak i pospiesznych uruchamianych przez PKP PR. Promocja powstała z myślą o tych, którzy podróżują - w tej samej relacji, klasie i kategorii pociągu - w towarzystwie jednej, dwóch lub trzech osób. Pierwsza osoba kupuje bilet normalny, a pozostałe tańsze, średnio o jedną trzecią. Bilety (jednorazowe, w jedną stronę) można kupić zarówno w kasie, jak i u obsługi pociągu za dopłatą. Oferta obejmuje dowolne relacje na terenie całego kraju, z wyłączeniem składów objętych taryfą specjalną, np. Pociągu Papieskiego Kraków - Wadowice. Z promocji za dodatkową opłatą mogą także skorzystać osoby przewożące wózek dziecięcy, rower (coraz więcej wagonów dalekobieżnych PKP PR ma "usuwany" przedział, w miejsce którego wstawia się stojaki na rowery) lub psa. Niestety, jest też i niedobra wiadomość. PKP PR zlikwidowały bilet wycieczkowy. Obowiązywał od piątku, od godz. 20 do poniedziałku, do 8. Można go było kupić na pociągi osobowe lub pospieszne, na odległość do 200 km, ze zniżką 15 proc. w jedną stronę i 33 proc. tam i z powrotem. Mimo tej decyzji, w ofercie PKP PR nadal są też inne bardzo atrakcyjne "starsze" promocje, m.in. bilet turystyczny (od piątku wieczór do poniedziałku rano wszystkimi pociągami PKP PR w całym kraju za 60 zł w klasie 2 lub 80 zł w 1) czy Regio Karnet (trzy dowolne dni w pociągu, w dowolnej klasie, w ciągu dwóch miesięcy od momentu zakupu, za 130 zł). Bilet w ofercie "Ty i raz, dwa, trzy" wystawiany jest na jednym blankiecie imiennym (na osobę, która jedzie w taryfie "normalnej"). Jeśli z oferty skorzystają np. podróżni chcący przejechać pociągiem osobowym z Gdyni do Elbląga, to pierwsza osoba zapłaci 17 zł, ale kolejne już tylko 11,50 zł. Bilet z Gdyni do Władysławowa to dla odmiany 9 zł w taryfie standardowej i 6,50 w promocyjnej. Cena biletu "pośpiechem" (drugą klasą) z Gdańska do Poznania to 46 zł, ale druga, trzecia i czwarta osoba zapłaci 31,50 zł. Jeszcze atrakcyjniej ta oferta prezentuje się, gdy np. czteroosobowa grupa chce się wybrać znad morza w góry. Bilet pospiesznym z Trójmiasta do Szklarskiej Poręby kosztuje 58 zł, a w promocji 39 zł. W tej ofercie, podobnie jak w przypadku innych promocji na kolejowe bilety, nie stosuje się innych ulg, także ustawowych. Temat: Oferta PKP Intercity na lato Oferta PKP Intercity na lato PKP Intercity wprowadza szereg promocji i nowych rozwiązań, korzystając z większego zainteresowania pasażerów przewozami kolejowymi w okresie wakacji. Firma uruchomi 42 połączenia dodatkowe, w życie wejdą nowe oferty promocyjne, a w niektórych pociągach ekspresowych pojawią się przedziały dla rodziców z małymi dziećmi. W letnim rozkładzie jazdy pojawią się bezpośrednie pociągi ze stolicy do Amsterdamu, Norymbergi, Monachium i Bazylei. Dodatkowe połączenia pojawią się do Odessy, Moskwy, Wiednia, Frankfurtu nad Menem czy Pragi. W kraju PKP Intercity zadba o tych, którzy udają się do najpopularniejszych miejscowości wypoczynkowych. Z Warszawy, Krakowa i Katowic łatwiej będzie można dojechać do Władysławowa, Świnoujścia, Koszalina, Kołobrzegu, Trójmiasta, Krynicy i Zakopanego. Express "Nida" kursować będzie codziennie z Krakowa do Gdyni, a w weekendy dotrze na Hel. Od 27 czerwca w salonach Empik będzie można nabyć trzybiletową książeczkę "Wakacje z Intercity". Dzięki niej za 150 zł pasażer będzie mógł wykorzystać dwa bilety na przejazd w 1 klasie i jeden w 2 klasie. Ponasto PKP Intercity wprowadzi również promocje "l@to z e-IC" (bilety internetowe za 59 zł na wybrane połączenia, które będzie można nabyć od 23 czerwca) oraz "Letni odjazd" (od 1 lipca do 31 sierpnia będzie można kupić bilet na pociągi "Neptun" i "Artus" na trasie Warszawa - Gdynia - Warszawa za 25 zł). Spółka zadba także o swoich klientów, którzy będą chcieli uzyskać informacje o ofercie przewozowej przez telefon. PKP Intercity uruchamia nową infolinię: 0-801 022 007 dla telefonów stacjonarnych i 42 20 55 0077 dla telefonów komórkowych. Jednocześnie nie przestaje funkcjonować stara informacja kolejowa (0-22 94 36). Ciekawą nowością mają być przedziały dla rodziców z małymi dziećmi w pociągach ekspresowych "Małopolska", "Mewa", "Słowacki" i "Heweliusz". Pojawią się one jesienią i wyposażone będą w przewijak dla niemowląt oraz przyjazny dzieciom wystrój wnętrza. Spółka zadba także o cyklistów - wagony przystosowane do przewozu rowerów pojawią się w większości pociągów spółki. Opłata za przewóz roweru to 9 zł. Ponadto z modernizacji wróciły wagony barowe IC Cafe, które kursować będą w pociągach do Krakowa. PKP Intercity zdecydowanie stawia także na ulepszenie swego wizerunku. Firma będzie obsługiwana przez agencję reklamową JUST. Kampania "fotorada", która wystartuje latem ma pokazać przewagę kolei nad przewozami drogowymi. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Informacje ze szlaków kaszubskich Witam Poniedziałek (1.05.) pozdrawiam Marcin Bg Temat: Pierdole PKP Ej, ale powiedz, o który pociąg dokładnie chodzi i czy to było
Drugie spotkanie to typowy czeski film a`la PKP. Dla szarego MK to podróż z przygodami, dla szarego pasażera to ostatnia podróż Jak widać PKP nie jest w stanie sprecyzować dokąd i o której godzinie chce Ale spoko wodza, Ygreka budujemy od lutego, kupujemy dla IC 600 (tak 600 a nie Temat: Sylwek z SUkami - kilka pytan Witam po dłuższej przerwie, spowodowanej witaniem nowego wieku na Helu (a konkretnie w Jastarni). Kilka pytań dotyczących pociągów zdążających na Hel: 1) Ile SU46 jest aktualnie na stanie Gdyni? Z obserwacji: Temat: Arriva PCC (nie) rusza na Hel Konkurencja na liniach kościerskiej i helskiej? Jak się dowiedzieliśmy, bardzo prawdopodobnym jest, że latem tego roku pociągiem Arriva PCC będzie można dojechać na Półwysep Helski. Damian Grabowski, wiceprezes Arriva PCC, potwierdza, że polsko-brytyjskie konsorcjum ma plany uruchomienia z Torunia bądź Bydgoszczy pociągu na Hel, przez Kościerzynę i Gdynię. Na terenie woj. kujawsko-pomorskiego, gdzie Arriva prowadzi (za wyjątkiem odcinka Bydgoszcz-Chełmża) ruch na liniach niezelektryfikowanych, miałby to być pociąg osobowy, na terenie woj. pomorskiego - przyspieszony. Jego kursowanie planowane jest w weekendy. Kursowanie takiego pociągu było planowane już w ubiegłym roku, ale ostatecznie nic z nich nie wyszło. W planach na 2008 r. było kursowanie pociągu Arrivy jednego dnia na Hel, a drugiego - tylko do Władysławowa. Wynikało to, jak mówi Grabowski, z ogromnego obłożenia odcinka Hel-Władysławowo. Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni tłumaczy jednak, że wówczas w trasach katalogowych znajdowały się m.in. pociągi kolonijne i towarowe. Teraz sytuacja się zmieniła i, jak informuje Lewiński, nawet w sezonie letnim na trasie Reda-Hel można dołożyć jeszcze co najmniej trzy pary pociągów. – Wbrew pozorom, ta linia nie jest obłożona w jakiś szczególnie dramatyczny sposób. Największym problemem na linii helskiej, podobnie zresztą jak np. na trasie do Zakopanego, są często występujące spóźnienia pociągów dalekobieżnych. Wystarczy, że spóźni się jeden, nawet minimalnie, i natychmiast występuje efekt domina – uważa Lewiński. Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego, uważa pomysł uruchomienia pociągu Arrivy na Hel za „ciekawy zalążek”, choć dodaje, iż w przypadku uruchomienia tylko połączenia weekendowego trudno będzie mówić o konkurencji Arrivy z PKP PR. Struk dodaje, iż w budżecie woj. pomorskiego powinny znaleźć się pieniądze na nowe połączenie. O uruchomieniu takiego pociągu rozmawiał już z Piotrem Całbeckim, marszałkiem woj. kujawsko-pomorskiego, także przychylnym pomysłowi. 1 marca pociągi Arrivy pojawiły się na trasie Grudziądz-Kwidzyn-Malbork. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Prasówka Jak się dowiedzieliśmy, bardzo prawdopodobnym jest, że latem tego roku pociągiem Arriva PCC będzie można dojechać na Półwysep Helski. Damian Grabowski, wiceprezes Arriva PCC, potwierdza, że polsko-brytyjskie konsorcjum ma plany uruchomienia z Torunia bądź Bydgoszczy pociągu na Hel, przez Kościerzynę i Gdynię. Na terenie woj. kujawsko-pomorskiego, gdzie Arriva prowadzi (za wyjątkiem odcinka Bydgoszcz-Chełmża) ruch na liniach niezelektryfikowanych, miałby to być pociąg osobowy, na terenie woj. pomorskiego - przyspieszony. Jego kursowanie planowane jest w weekendy. Kursowanie takiego pociągu było planowane już w ubiegłym roku, ale ostatecznie nic z nich nie wyszło. W planach na 2008 r. było kursowanie pociągu Arrivy jednego dnia na Hel, a drugiego - tylko do Władysławowa. Wynikało to, jak mówi Grabowski, z ogromnego obłożenia odcinka Hel-Władysławowo. Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni tłumaczy jednak, że wówczas w trasach katalogowych znajdowały się m.in. pociągi kolonijne i towarowe. Teraz sytuacja się zmieniła i, jak informuje Lewiński, nawet w sezonie letnim na trasie Reda-Hel można dołożyć jeszcze co najmniej trzy pary pociągów. – Wbrew pozorom, ta linia nie jest obłożona w jakiś szczególnie dramatyczny sposób. Największym problemem na linii helskiej, podobnie zresztą jak np. na trasie do Zakopanego, są często występujące spóźnienia pociągów dalekobieżnych. Wystarczy, że spóźni się jeden, nawet minimalnie, i natychmiast występuje efekt domina – uważa Lewiński. Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego, uważa pomysł uruchomienia pociągu Arrivy na Hel za „ciekawy zalążek”, choć dodaje, iż w przypadku uruchomienia tylko połączenia weekendowego trudno będzie mówić o konkurencji Arrivy z PKP PR. Struk dodaje, iż w budżecie woj. pomorskiego powinny znaleźć się pieniądze na nowe połączenie. O uruchomieniu takiego pociągu rozmawiał już z Piotrem Całbeckim, marszałkiem woj. kujawsko-pomorskiego, także przychylnym pomysłowi. 1 marca pociągi Arrivy pojawiły się na trasie Grudziądz-Kwidzyn-Malbork. http://www.rynek-kolejowy...lskiej%253F.htm Temat: "Costerina" i nie tylko Z ARRIVĄ do Helu? Jak się dowiedzieliśmy, bardzo prawdopodobnym jest, że latem tego roku pociągiem Arriva PCC będzie można dojechać na Półwysep Helski. Damian Grabowski, wiceprezes Arriva PCC, potwierdza, że polsko-brytyjskie konsorcjum ma plany uruchomienia z Torunia bądź Bydgoszczy pociągu na Hel, przez Kościerzynę i Gdynię. Na terenie woj. kujawsko-pomorskiego, gdzie Arriva prowadzi (za wyjątkiem odcinka Bydgoszcz-Chełmża) ruch na liniach niezelektryfikowanych, miałby to być pociąg osobowy, na terenie woj. pomorskiego - przyspieszony. Jego kursowanie planowane jest w weekendy. Kursowanie takiego pociągu było planowane już w ubiegłym roku, ale ostatecznie nic z nich nie wyszło. W planach na 2008 r. było kursowanie pociągu Arrivy jednego dnia na Hel, a drugiego - tylko do Władysławowa. Wynikało to, jak mówi Grabowski, z ogromnego obłożenia odcinka Hel-Władysławowo. Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni tłumaczy jednak, że wówczas w trasach katalogowych znajdowały się m.in. pociągi kolonijne i towarowe. Teraz sytuacja się zmieniła i, jak informuje Lewiński, nawet w sezonie letnim na trasie Reda-Hel można dołożyć jeszcze co najmniej trzy pary pociągów. – Wbrew pozorom, ta linia nie jest obłożona w jakiś szczególnie dramatyczny sposób. Największym problemem na linii helskiej, podobnie zresztą jak np. na trasie do Zakopanego, są często występujące spóźnienia pociągów dalekobieżnych. Wystarczy, że spóźni się jeden, nawet minimalnie, i natychmiast występuje efekt domina – uważa Lewiński. Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego, uważa pomysł uruchomienia pociągu Arrivy na Hel za „ciekawy zalążek”, choć dodaje, iż w przypadku uruchomienia tylko połączenia weekendowego trudno będzie mówić o konkurencji Arrivy z PKP PR. Struk dodaje, iż w budżecie woj. pomorskiego powinny znaleźć się pieniądze na nowe połączenie. O uruchomieniu takiego pociągu rozmawiał już z Piotrem Całbeckim, marszałkiem woj. kujawsko-pomorskiego, także przychylnym pomysłowi. 1 marca pociągi Arrivy pojawiły się na trasie Grudziądz-Kwidzyn-Malbork. Paweł Rydzyński Temat: Nie wyśpisz się w nocnym pociągu Nie wyśpisz się w nocnym pociągu W tym roku wybierając się nocnym pociągiem z Lublina na Hel podróżni mogą spać tylko na siedząco albo na stojąco. Spółka przewozowa zrezygnowała bowiem z wagonów sypialnych w jedynym bezpośrednim pociągu do tej popularnej wśród turystów miejscowości. Zadecydowały o tym względy ekonomiczne. - Od lat wakacje spędzam nad morzem. Dotąd nie było problemu z połączeniami. W zeszłym roku dojechałam w przedziale sypialnym bezpośrednio do Władysławowa. W tym roku zaplanowaliśmy z dziećmi wyjazd na Hel. Okazało się jednak, że z Lublina jest tylko jedno bezpośrednie połączenie, ale w składzie nie ma żadnego wagonu sypialnego - żali się pani Teresa z Lublina. Dlaczego w pociągu jadącym w tak daleką trasę nie ma gdzie się położyć? Jak wyjaśnia Paweł Nej, rzecznik prasowy PKP Intercity, zadecydowały o tym względy ekonomiczne. - Z przeprowadzonych przez nas badań marketingowych wynika, że na tej trasie nie było dużego zainteresowania miejscami leżącymi. Więcej osób woli jechać tanio, czyli na siedząco - tłumaczy rzecznik spółki. Sprawdziliśmy, ile wynosi dopłata za wagon sypialny. Według cennika PKP Intercity, za miejsce w kuszetce trzeba dopłacić do biletu 25 zł. Jeśli podróżny życzy sobie dodatkowo pościel zapłaci od 40 do 50 zł. Z kolei miejsce w bardziej komfortowym wagonie sypialnym kosztuje co najmniej 70 zł. Na takie luksusy nie było jednak wielu chętnych. Zamiast znosić niewygody przez ponad 11 godzin w pociągu bez leżanek, pani Teresa zdecydowała się na podróż z przesiadką w Gdyni. Wyjedzie więc o godz. 18.31 pociągiem jadącym z Lublina do Kołobrzegu. - O 4.34 będziemy mieć pobudkę, bo dojedziemy do Gdyni. Tu godzinę poczekamy na osobówkę na Hel - wyjaśnia nasza Czytelniczka. W tym roku nie tylko osoby podróżujące na Hel, będą miały kłopoty z wygodnym dotarciem do celu. To samo czeka jadących np. do Zakopanego. A tylko kilka pociągów wyruszających z Lublina w dalekie trasy dysponuje wagonami sypialnymi. Możliwość przespania się na leżance mają osoby udające się m.in. w Bieszczady, do Kołobrzegu i Świnoujścia. Źródło: POLSKA Kurier Lubelski Temat: Nex Katowice-Władysławowo-relacja
----------------------- ::: MKM i MK ::: "W stopiątkach najbardziej lubię hałas przetwornicy wirującej :P" Temat: Łapowki Ha ! To jeszcze betka ! Największe nuemry odbywają się n Ekspresach i Intercity na trasie WAW-KRK , WAW-KATOWICE , bo zwyczajnie od Centralnego do KRK czy katowic pociąg teoretycznie nie staje. Spokojnie wsiada sie do pociągu i zgłasza brak biletu u konduktora ! Pan się miło uśmiecha i nic . Potem przychodzi no i spoko pytasz czy można prosić o taryfę ulgową , alebo po prostu na OKO ! Z reguły - nie ma problemu - 2 kl - to 50 zl , 1- sza 60 ! Potem najczęściej taka ekipa na oko sadzana jest w jednym wagonie w kilku przedziałach i jest miło. Zdarza się ,że tak uśredniając w skłądzie jest cały wagon ludzsi jadących na oko ! Oczywiście ,że zdarzają się kontrloe , ale najcześciej panów z kontroli widać już na peronie i wtedy oczywiście wszystko jest okk ! Niestety PKP nie ma jaeszcze dobrego działu kontroli tak by konduktorzy po prostu niczego nie przeczuwali. tak samo do niczego jest metoda z zatrzymywaniem pociągu na stacji TUNEl i tam robienie kontrloi (dodatkowy krótki stop na trasie) - z reguły maszynista zawczasu wie o takim zatrzymaniu i powiadamia kier.pociągu. Potem, chłopaki dzielą się sparwiedliwie , wg.ryzyka. I tak to sobie PKP działa. Jasne ,że to ryzykowna gra , ale jak widac po jej powszechności opłacalna. Kiedyś rozmowny konduktor powiedział mi , ze przy dobrym dniu np.piątkowe popołudniowe eskpresy z WAW do KRK i KAT - zdarza mu się być bogatszym o 1000 zł. Hmm ! To toak jak z policją ! Dopóki nie będa dobrze zarabiac i nie będa kontrolowani , bedzie tak jak jest ! pozdr m Czesc! Temat: slynna "czarna lista"
1. woj. pomorskie, poc. 90041. Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze pociag 2. ciekawe, ze nie ma na tej liscie linii helskiej /a moze i dobrze/. W 3. Malbork - Grudziadz. Co tu sie dziwic. Moze jeszcze dodac ze dwie 4. Bak - Czersk. A kto w niedziele, poza sezonem grzybowym jezdzi z Baka do 5. woj. swietokrzyskie. A gdzie na liscie Ostrowiec - Skarzysko i 6. linia Kutno - Plock. Komentarz podobny do punktu 3, tyle ze tu dodam Temat: (PRASA) Niemcy na tory? | Kiedy ostatnio jechałeś polskim autobusem? 30 lipca 1997 z Gdyni do Karwi. Po podróży wszystkie szmaty które miałem na
Szybkość, częstotliwość i cena to czynniki mające decydujący wpływ na jakość
Temat: Zmiany w taryfie PKP Przewozy Regionalne Od poniedziałku drożej Rosnące koszty energii elektrycznej i paliwa do lokomotyw już za kilka dni odczują pasażerowie pociągów w całym kraju. Bilety kolejowe podrożeją nawet o 7-8 proc. Podwyżki dotkną wszystkich. Spółka PKP Przewozy Regionalne od poniedziałku podwyższa ceny bardzo popularnych biletów turystycznych oraz miesięcznych dla osób dojeżdżających do pracy czy szkoły. W ślad za kolejowym wkrótce zdrożeje także transport autobusowy i morski. Za bilet turystyczny (ważny od piątku wieczorem do poniedziałku rano) na przejazd w klasie pierwszej zapłacimy 99 zł (o 19 zł więcej niż dotąd), a w drugiej - 69 zł (więcej o 9 zł). Podwyżki cen biletów okresowych obejmą przede wszystkim trasy łączące duże miasta z ich satelitami. Na przykład mieszkańcy oddalonego od Warszawy o 46 km Żyrardowa zapłacą teraz miesięcznie za dojazdy do pracy 199 zł zamiast jak do tej pory 187 zł. Drożeją także inne bilety okresowe. Na przykład za bilet tygodniowy z Gdyni do Władysławowa (42 km), czyli z Trójmiasta nad otwarte morze, zapłacimy 63 zł (do niedzieli 61 zł). Dwutygodniowy bilet podrożeje na tej trasie o 5 zł, a jego nowa cena wyniesie 122 zł. Zasada jest prosta - im dłuższy termin ważności biletu, tym większa podwyżka. Stąd też na tej trasie za miesięczny zapłacimy 199 zł, czyli 12 zł więcej, zaś bilet kwartalny zdrożeje z 467,5 zł do 498 zł - o 30,5 zł więcej. - Ceny biletów, które zostaną objęte zmianami, obowiązywały od 2005 r. - tłumaczy Paweł Ney, rzecznik prasowy spółki PKP Przewozy Regionalne w Warszawie. - W tym czasie nasze koszty znacząco wzrosły. Nie zmienią się opłaty za jazdę na podstawie biletów miesięcznych pociągami pospiesznymi. To dobra wiadomość dla pasażerów najpopularniejszej w kraju trasy Warszawa - Łódź. W ciągu jednego dnia korzysta z niej średnio 10 tys. osób. Dla nich bilet miesięczny nadal będzie kosztował 440 zł. Zmiany w taryfach PKP Przewozy Regionalne przychodzą w momencie, gdy spółka zaczyna wychodzić na prostą i zarabia coraz więcej pieniędzy dzięki wzrostowi liczby pasażerów. W I kwartale tego roku PKP PR przewiozły 43,5 mln pasażerów, aż o 2,5 mln więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Liczba osób korzystających z biletów sieciowych (głównie tygodniowych i dwutygodniowych) wzrosła aż trzykrotnie. Firma nie informuje dokładnie, ilu pasażerów korzysta z biletów okresowych i turystycznych, ale zapewnia, że liczba ta stale rośnie. To właśnie w nich oraz dojeżdżających do pracy podwyżka uderzy najbardziej. Na razie nie będzie podwyżek opłat za przejazdy pociągami InterCity. Tutaj korekta taryfy miała miejsce w kwietniu - średnio o 3-4 proc. zdrożały bilety na trasach powyżej 160 km. Wieść o podwyżce cen biletów w PKP wywołała lawinę. Wyższe ceny biletów zapowiadają już wcześniej poszczególne oddziały PKS. Od 10 lipca podnosi ceny PKS w Mrągowie, który obsługuje znaczą część północno-wschodniej Polski. Podwyżka na różnych trasach wyniesie 6-8 proc., np. bilet z Giżycka do Warszawy podrożeje z 35 zł do 38 zł, a Mrągowa do Warszawy - z 33 zł do 35 zł. Do podwyżek szykuje się większość przedsiębiorstw PKS. - Podwyżka jest nieunikniona, ceny paliwa wzrosły o 20 proc. Od 15 sierpnia lub na początku września będziemy zmuszeni wprowadzić 5-7-proc. podwyżkę na liniach lokalnych, a od czerwca już podnieśliśmy o 7-8 proc. ceny na liniach dalekobieżnych - mówi Jan Popiołek, dyrektor ds. transportu i sprzedaży PKS w Krakowie. Również PKS Warszawa zapowiada podwyżkę o kilka procent w najbliższym czasie. Na tym nie koniec. Należy spodziewać się także wzrostu cen usług przewoźników morskich. Co prawda niektóre firmy, jak np. kursujący z Gdyni do Sztokholmu Armator, już wcześniej wprowadziły dopłaty paliwowe, to jednak teraz mogą zwiększyć ich wysokość. Jan Warchoł, prezes zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, zapewnia, że pasażerowie pokrywają jedynie część wzrostu kosztów wynikających z podrożenia cen ropy. W spółce Polferries dopłaty paliwowe obowiązują od 1 grudnia ubiegłego roku, czyli wprowadzono je później, niż zanotowano gwałtowny wzrost kosztów paliwa. źródło: Polska Temat: Zdezorientowany podróżny Tyłem do klienta Choć skończyły się już wakacje, to nie znaczy, że ciąg urlopowiczów nad morze i z powrotem ustał. Tak nie jest, bo z uroków morza we wrześniu, a i w październiku, korzysta i planuje tu swój pobyt, dość spora ilość rodaków, i nie tylko. Nie wszyscy bowiem preferują smażenie się na plażach. Są również i tacy, którzy jadą nad morze dla spacerów, nasyconego jodem powietrza i nie zatłoczonych plaż, a że rokrocznie ich ilość się zwiększa i korzystają oni przede wszystkim z usług PKP, należałoby się więc spodziewać, że największa firma przewozowa w kraju będzie o nich pamiętała i w miarę swoich możliwości będzie im ułatwiała sprawne podróżowanie nad i znad morza, również we wrześniu i październiku. Okazuje się, że z tym pamiętaniem jest zupełnie źle, co jedynie może świadczyć o tym, że zasada: nasz klient, nasz Pan, w firmie PKP, to daleka przyszłość, choć z ust ministerialnych i kolejowych wysokich urzędników padają zgoła inne zapewnienia. Przykłady nieprzyjaznych działań wobec pasażerów można by mnożyć. A oto niektóre z nich. Pociąg TLK „Barbakan” z Krakowa do Świnoujścia kursuje od 21 czerwca, nawet nie do 31, ale tylko do 30 sierpnia, a w okresie od 31 sierpnia do 20 czerwca kursuje do Szczecina, choć przecież właśnie we wrześniu wielu urlopowiczów jedzie chociażby do Pobierowa, Dziwnówka, Międzyzdrojów i Świnoujścia. To im kolej zgotowała czekanie na przesiadki i związane z nimi niedogodności. Kolejny przykład. W okresie od 30 lub 31 sierpnia odwołane zostaje 18 pociągów z 27 kursujących w okresie 21.IV - 30/31.VIII pociągów relacji Gdynia Główna - Hel. W tej sytuacji ci wszyscy, którzy we wrześniu chcieliby do Władysławowa i na Półwysep Helski dojechać z południa Polski w miarę szybko, nie mają podstaw do stwierdzenia, że kolej jest dla nich przyjazna. Kolejnym problemem dla wracających z Wybrzeża we wrześniu, jest problem skomunikowań. Już nie mówię nawet o zmniejszonych ilościach pociągów, ale o tych, które dalej kursują. Jeśli ktoś, kto mieszka w Opolu, i był we wrześniu we Władysławowie, i postanowi wracać pociągiem „Piast” relacji Gdynia - Wrocław, odjeżdżającym z Gdyni o godzinie 14.47, musiałby ryzykować przyjazd do Gdyni o godzinie 14.45, chyba że zdecydowałby się na trzygodzinne czekanie w Gdyni, bo pozostałoby mu tylko dwie minuty na przesiadkę. Chciałbym, aby ten który ułożył taki rozkład, zobaczył człowieka w starszym wieku, z walizką w ręku, który usiłuje w ciągu dwóch minut wyjść z pociągu, zdążyć do drugiego, stojącego czasem na innym peronie... Ale jeśli klient PKP zdążył to zrobić, to we Wrocławiu czeka go kolejna niespodzianka. Jeśli oparł się na rozkładzie jazdy znajdującym się na stronie internetowej PKP, to dowiedziałby się, że „Piast” do Wrocławia przyjeżdża o godzinie 22.15, a w kierunku Opola ma pociąg o godzinie 22.38. Niespodzianka polega na tym, że jego pociąg do Opola od 18 września odjeżdża nie o godzinie 22.38, tylko o godzinie 22.22. Aby ciekawiej, na stronie internetowej PKP jeszcze 25 września figurowała godzina odjazdu 22.38. Jeśli ktoś o tym nie wiedział, został na peronie do godziny 00.01, bo dopiero o tej godzinie odjeżdża kolejny pociąg w kierunku Opola. To nie są przykłady wydumane. Taka niestety jest kolejowa rzeczywistość. I ma się to nijak do zapewnień, że to dzięki klientowi kolej istnieje, co jest akurat prawdą, dlatego trzeba klienta hołubić, dbać o jego wygody, potrzeby i oczekiwania. Przytoczone przykłady świadczą jednak, że deklaracje jedno, a twarda rzeczywistość, to drugie. Ja wiem, że w przypadku odwołanych pociągów relacji Gdynia - Hel padnie stwierdzenie, że to przecież samorząd decyduje o tym, jakie i ile pociągów w ruchu regionalnym jest uruchamianych w określonej relacji i w określonym czasie. Tak, wiem o tym, tylko chciałbym wiedzieć, co zrobił ze swej strony tamtejszy urzędnik kolejowy, aby uświadomić odpowiedniemu urzędnikowi samorządowemu, iż istnieje pilna potrzeba zachowania kursowania niektórych pociągów, chociażby w miesiącu wrześniu, czy październiku dowożących i wywożących chętnych do i z miejscowości wypoczynkowych. Tu też może paść odpowiedź, że samorządy są głuche na nasze argumenty..., co też jest możliwe, ale skoro kolej nie ma wpływu na zmianę sposobu myślenia samorządów, to po kiego licha z maniackim uporem lansuje się usamorządowienie kolei regionalnych, skoro kolej w takich przypadkach, które opisałem, nie ma nic do powiedzenia? Może więc należałoby pomyśleć o tym, jak ułatwić życie klientom kolei, zamiast łamać sobie głowę nad tym, jak dalej szatkować kolej. Ona już została wystarczająco poszatkowana, co jej dziś wychodzi bokiem. Może nadszedł więc czas, aby do klienta ustawić się frontem i od słów przejść do czynów. źródło: Wolna Droga Temat: Pociąg odjechał, dzieci zostały Przez brak oznaczenia zarezerwowanych przedziałów, szczecińscy koloniści -w tym dzieci z hospicjum - nie miały miejsc w pociągu z Gdańska. Zajęli je inni podróżni zatłoczonego składu. Intercity jako zadośćuczynienie da organizatorowi wyjazdu miejsca, których mu wcześniej odmówiło. Niedawno pisaliśmy o problemach, jakie mają organizatorzy letniego wypoczynku dzieci i młodzieży z rezerwacją miejsc w pociągach PKP Intercity SA. Okazuje się, że nawet mając wykupione przedziały, koloniści nie mogą ich zająć. - Rezerwacji 6 przedziałów w pociągu z Gdańska do Szczecina dla 42 osób dokonałam 26 kwietnia - mówi Halina Mickaniec, prezes Biura Turystyki Młodzieżowej „Traper” w Szczecinie. - Po sprawdzeniu rezerwacji miejsc przez kierownika kolonii grupa, w której były dzieci z hospicjum, chciała zająć swoje miejsca. Okazało się, że jej przedziały zostały zajęte przez innych podróżnych. Pociąg był tak zatłoczony, że nie było szans, by dzieci do niego wsiadły. Pozostawione na peronie dzieciaki zaczęły panikować, płakać, niektóre z chorych dostały ataków. Rodzice, na wieść o tym, zaczęli obwiniać biuro za złą organizację. Na koszt PKP IC grupę przewieziono kolejką SKM do Gdyni i tam zapewniono jej wagon do Szczecina. - Spowodowało to zmianę warunków podróży i powrotu, który nastąpił 2 godziny później - dodaje Halina Mickaniec. - Ponadto, wiązało się ze stresem i dodatkową pracą naszego biura, bo o opóźnieniu musieliśmy zawiadomić wszystkich rodziców. Nie mówiąc o tym, że dzieci miały wrócić z kolonii wypoczęte i zadowolone... BTM „Traper” zwróciło się ze skargą do Zakładu Północnego PKP IC w Gdyni. Zażądało odszkodowania i zadośćuczynienia za krzywdy wyrządzone chorym dzieciom z hospicjum, oraz za zszarganą opinię. Chciało się także dowiedzieć, co będzie z innymi, opłaconymi przez nie rezerwacjami. A także co ma począć, skoro na przejazd 18 lipca ze Szczecina do Wrocławia dostało 80 miejsc dla 87 osób i nie ma też tydzień później jak przewieźć 11, wypoczywających we Władysławowie, kolonistów z Gdyni do Szczecina. „Na okoliczność braku miejsc w wagonie spowodowanego nie oznaczeniem przedziałów jako rezerwacja zostało wdrożone szczegółowe postępowanie wyjaśniające. Zapewniamy, że w stosunku do winnych zaniedbań pracowników wyciągnięte zostaną surowe konsekwencje służbowe” - poinformował biuro Zbigniew Rączkowski, dyrektor zakładu w Gdyni. Przedstawiciel PKP IC, jako zadośćuczynienie, zapewnił bezpłatną rezerwację brakującego na przejazd do Wrocławia przedziału. Natomiast dla 11 kolonistów może zagwarantować - też za darmo - dwa przedziały w pociągu odjeżdżającym z Gdyni o 6.31. Ta odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje - stwierdza prezes BTM „Traper”. - Ten jeden przedział, którego wcześniej nie dostałam, to rzeczywiście wielka łaska i super zadośćuczynienie! Z kolei dzieci z kolonii we Władysławowie, by zdążyć na pociąg z Gdyni, musiałyby wstać świtem i wyjechać o 5 rano. Kurier Szczeciński Nie chcę tego komentować ale ciśnie mi się parę inwektyw w stronę Rączkowskiego... Temat: lajkonik [ciach]
Według mnie jeśli ta linia miałaby zarabiać na siebie poza sezonem (bo w sezonie Jak znam życie - PKP PR na to nie wpadnie, a ja i te co najmniej kilkadziesiąt Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 58 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||