Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp.warzsawaTemat: ***PROTEST OGÓLNOPOLSKI*** ***PROTEST OGÓLNOPOLSKI*** W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: Niedzieka dniem modlitwy za dusze Saddama Niedzieka dniem modlitwy za dusze Saddama Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Człuchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Dębica - Rynek o 17.00 Siedlce - Plac Sikorskiego o 17.00 Oświęcim - Rynek o 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o 17.00 Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 Po spotkaniu udajemy sie na modlitwe za dusze naszego brata Saddama... Czesc jego pamieci!!!!!!!!! Temat: Wawa-Wroc jeszcze szybciej niż A4 Kce-Wroc paranoja, na skyscrapercity dywaguja nad szybka koleja lodz- warszawa, a poki co rzeczywistosc wyglada tak, ze zamykaja kolejne polaczenia miedzy tymi dwoma miastami bo sa nieoplacalne. ine wiem czy sie smiac czy plakac. jesli pkp ma w tym brac udzial, to pewnie skonczy sie tylko na artykulach w prasie i dyskusjach na forach wszelakich. Temat: Sprawy do załatwienia w Białymstoku Inwestycje potrzebne Białemustokowi by wreszcie przestal byc zasciankiem Polski: 1.Multikino (+porządny amfiteatr) 2.Aquapark (nie musi byc az taki ogromny, Białystok to nie W-wa czy Kraków) 3.Ze dwa hipermarkety, trzy góra 4.Porządne ulice i drogi wylotowe z miasta zwłaszcza do Warszawy i Na Augustów 5.Dworzec którego nie bedziemy sie wstydzić-nowoczesny i funkjonalny. (Modernizacja linii WArszawa-Białystok tez by się przydała, aby dojeżdżały do nas pociągi InterCity jak chociażby po sąsiedzku w Lublinie.Ale to już sprawa PKP) 6.Może jeszcze jakaś hala widowiskowa(słyszałem że PB miała taka budować juz w tym roku ale podobno ministerstwo nie dało obiecanych pieniedzy) &. No i myslę że rzecz chyba najważniejsza Potrzeba Porządnego rynku zamknietego dla samochodów gdzie można by sie spotkać, gdzie panowałaby fajna atmosfera i do tego odrestaurowanie iamieniczek na Lipowwej i w okolicach. TEgo mi brakuje, aby wreszcie móc powiedziec że zyje w 100%MIEŚŚŚCIE Pozdr. Janusz Temat: Lesio Niewielka, acz dość rozciągnięta grupa pracowników PKP pokonywała przestrzeń, wpatrzona w sypiącą iskrami czołówkę, aż nagle prowadzący pościg maszynista zatrzymał się, jakby wrósł w ziemię. Ujrzał coś, co przerosło widoki poprzednie! Lecącemu przed nim facetowi bezgłośnie odpadł imponujący garb i potoczył się w mroczne zarośla.... Joanna Chmielewska "Lesio" Wydawnictwa "Alfa", Warszawa 1990 Temat: WOJEWÓDZTWO BESKIDZKO-PODCHALAŃSKIE Jeśli móiszz, że Łódź itd to metropolie przy ZG to tak samo są to metropolie przy GW:))) Co do Bielska-B to sie nie zgodze, gdyż Bielsko-B jest praktycznie takie same jak ZG i GW, najwyzej 30tys różnicy. Jeśli chodzi o połączenia ZG z Berlinem to jest bardzo dużo autobusó PKSu ZIelona Góra relacji ZG-Berlin:))) Poza tym ZGma bardzo dobre połączenia PKP, jest dogodne połączenie ZG z Warszawą, Katowicami, Krakowiem itd. Zieloną Góre znam lepiej niż Gorzów może dlatego bardziej ją lubie:) Gdyby poznała też Gorzów to może by sie to zmieniło. Czestochowa jest dwa razy większa od Zielonej Góry a musze przyznać, że to Zielona Góra robi wrażenie więsze:) Poza tym Cz-wa 250tys a ZG 120 a marketów mają praktycznie tyle samo.... a może nawet ZG ma ich więcej:)))) Chociaz to błachy powód.... pzdr dla gorzowian:) Temat: Stacja Bielsko-Biała-Lipnik bielsko biała "główna" pewnie zostało od główna > stacja.. Też można iść takim tokiem: Bielsko-Biała Główna (w domyśle - stacja). Tyle że skoro jest Poznań Główny, Kraków Główny, Gdynia Główna, Opole Główne, to per analogiam powinno być Bielsko-Biała Główne (a. Bielsko-Biała Gł.). Znając życie, PKP nie zależy na niczym, więc pewnie moim listem by się nie przejęli. Tym bardziej że zgodnie z zaleceniem Rady Języka Polskiego należałoby także użyć łączników w nazwach typu Kraków-Płaszów, Bielsko-Biała-Mikuszowice, Warszawa-Powiśle (a często nawet w przypadku Bielska-Białej nie stosują łącznika, vide napisy nad wyjściami na perony). Temat: czystosc na kolei... ps. Oczywiście z góry przyznaję się - nie zareagowałem. Może, gdybym miał posturę gubernatora Kaliforni? Ale jak tu interweniować, gdy w pociągu kursującym na trasie Warszawa - Działdowo PKP informują, że najbliższy posterunek Służby Ochrony Kolei mieści się w... Iławie. Temat: SPRZEDAM BILET: pociag Bruksela-Poznan/Wawa 04.10 SPRZEDAM BILET: pociag Bruksela-Poznan/Wawa 04.10 Sprzedam bilet na pociag Bruksela - Warszawa Centralna (Kiepura, przez Poznan, Kutno),wyjazd 4 pazdziernika (Wtorek) z Brukseli (Gare du Midi) o godz.18.16. Podroz mozna rowniez rozpoczac w Niemczech (Aachen, Kolonia, Hanower, Berlin) Miejsce siedzace (bardzo duze i wygodne jak na PKP) za 29 euro lub 120 PLN. Kontakt (Bruksela), Tomek, tomsliw(at)skynet.be lub tel. 0495520412 Temat: DZIŚ PROTEST OGÓLNOPOLSKI!!! DZIŚ PROTEST OGÓLNOPOLSKI!!! W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: Kolejarze przygotowują się do strajku generalnego Ja też będę strajkować i przykuję sie do Lwa Ja tez będę strajkować i przykuję się do lwa pod Palacem Prezydenckim może w końcu lwisko zaryczy , bo ja tez chce większej renty zeby mi wytarczyło na komorne, jedzenie i lekarstwa. Niech związkowcy z PKP zabiorą sobie wszystkie ulgi i deputaty to bdą mieli pieniądze na utrzymanie taboru (kiedyś nawet mieli lekarstwa za darmo), i niech nie strasza strajkami i niech nimi nie wymuszaja swoich postulatow, a jezeli juz to niech pociągi nie maja opóźnień . Niech w wagonach bedzie czysto, niech konduktorzy nie biorą łapowek od pasazerow ktorzy jezdza bez biletu(szczegolnie na trasach podmiejkich takich jak Warszawa WileNska - Tłuszcz) . Niech nasz Rząd nie popuszcza , niech nie ida na zadne układy z tą łobuzerią kolejarską, która w okresie najwiekszego szczytu przewozowego _ Święta_- chcą wymuszac przywileje Temat: Lokatorzy podrzuceni na dworzec Lokatorzy podrzuceni na dworzec Prywatna spółka opłacona przez spółdzielnię z Wilanowa wyeksmitowała zadłużonych lokatorów na dworzec w Błoniu pod Warszawą. Dziś ludzie żyją na koszt PKP, a po spółce nie ma śladu. serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,4297105.html Temat: a tak z ciekawosci Mnie natomiast bardzo smieszy temat powracajacy co jakis czas w mediach jak bumerang,a mianowicie dotyczacy Belgische Spoorwegen i opoznien pociagow o cale 3 min.!!!Temat jest tak ciekawy, ze wymaga informacji na pierwszych stronach gazet i podawanie jako najwazniejszej informacji dnia.Moim marzeniem jest namowienie wszystkich Belgow do korzystania z uslug PKP.Pociagi z wagonami sypialnymi na miedzynarodowych trasach bez klimatyzacji w upalne lato, kogo to w Polsce wzrusza? A 17- czy 19-sto godzinne opoznienie pociagu na trasie Zakopane-Warszawa, jakie mialo miejsce w czasie sniezyc? Takie opoznienie w Belgii prawdopodobnie zakonczyloby sie upadkiem rzadu..., ale ponoc co kraj to obyczaj. Anita Temat: Nowoczesność+Ciechanów=Tandeta Masz rację, nowa architekura w Ciechanowie jest fatalna. Na widok zielonego potworka Bayera nie wiem czy śmiać się czy płakać... Powinno się wyremontować zabytkową kamienicę na Grodzkiej obok sklepu "Przy Farze". Jedna z niewielu która się ostała. Na placu Kościuszki należałoby rozebrać te "domki" przy poczcie (chyba że są zabytkowe???) i postawić trzykondygnacyjną kamienicę (tylko bez szkła, sidingów itp!!!) Przydałoby się także: - wyremontować dworzec PKP - doprowadzić do porządku Warszawską - wyremontować poniemieckie domy na osiedlu "bloki" PS. Na szczęście w naszym mieście w porównaniu z np. Warszawą panuje porządek, nie ma obklejonych reklamami przystanków i latarni itp. Temat: feta 17 SIERPIEŃ 2003 - niedziela Godz. 14.39 - 17.06 ARTONIK “Alice: Station 1” (Francja) - Dworzec PKP Godz.15.00 MR PEZO’S WANDERING DOLLS “Moresquierres” (Rosja) - ul. Szeroka przy Muzeum Morskim Godz. 16.00 ALEXEY MERKUSHEV „Djadja Wolodja” (Rosja) - Teatr Wybrzeże - Scena Malarnia Godz. 16.00 THEATER BAHÖ „Fruit and Vegetables” (Austria) - Długi Targ, ul. Długa Godz. 17.00 SCHARLATAN „The Guardian Angels” (Niemcy) - Targ Rybny Godz. 18.00 THEATER BAHÖ „Fruit and Vegetables” (Austria) - Długi Targ, ul. Długa Godz. 19.00 - 22.00 UNIWESYTET SABANCI ISTAMBUL „Teatr Rysowania Tańca” (Turcja) - ul. Świętojańska, przy kościele św. Jana Godz. 20.00 FRICHES THEATRE URBAIN “Chamade” (Francja) - Parada Długi Targ, start od Zielonej Bramy Godz. 21.00 ALEXEY MERKUSHEV „Djadja Wolodja” (Rosja) - Teatr Wybrzeże - Scena Malarnia Godz. 21.00 TEATR NOVOGO FRONTA „Fabrika Liudi” (Czechy) - scena Targu Węglowego Godz. 22.30 LIMEN - THE BODY THEATRE „Każda rzecz ma swoją wieczorną twarz” (Warszawa) - Targ Węglowy Godz. 23.00 FETA - TEATR NA SPECJALNE OKOLICZNOŚCI Goldwasser od Gdańszczan (Gdańsk) - Długi Targ Temat: tani dojazd do pragi z warszawy utrat napisał: > kupujac bilet przez internet zaplacisz 530 koron w jedna strone (warszawa praga > , > praga warszawa). Miejscowka oczywiscie w cenie! > eshop.cd.cz/international/search_cd-pkp.aspx Pod jednym warunkiem - patrz czerwony tekst na wyzej wymienionym linku : Pouźití jízdního dokladu z Polska do ČR je podmíněno nákupem jízdního dokladu z ČR do Polska a předloźením obou dokladů současně ke kontrole vlakové četě Českých drah při cestě tam. Samostatně zakoupená jízdenka z Polska do ČR nebo jízdní doklad neoznačený průvodčím Českých drah je neplatný! Co oznacza w wolnym tlumaczeniu : Uzycie biletu z Polski do Czech jest uwarunkowane zakupieniem biletu z Czech do Polski i przedlozeniu obu biletow w tym samym czasie do kontroli czeskich koleji przy podrozy do Polski. Samodzielnie zakupiony bilet z Polski do Czech badz bilet nieoznaczony przez konduktora czeskich koleji jest niewazny!!! Wiadomosc potwierdzona przez infolinie CD Temat: jak wygląda podróż pociągiem EC Praga Na terenie Czech na pewno bedzie tlum, wszystkie miejsca w przedziale zajete i full ludzi na korytarzu. Od grudnia 2007 Ceske drahy zniosly doplaty do pociagow EC, wiec teraz cena za przejazd EC jest dokladnie taka sama jak osobowym - nic wiec dziwnego, ze wszyscy jezdza EC nawet na trasie z Prahy do Kolina. Jazda 1. klasa jest rozwiazaniem chyba najbardziej rozsadnym, przynajmniej na terenie Czech. I koniecznie kup sobie miejscowke - jesli masz In-Karte, to miejscowka kosztuje tylko 30 Kc, bez In-Karty kosztuje 86 Kc - i jest to cena za rezerwacje az do samej Warszawy. W chwili obecnej bilet Praha - Warszawa 1. klasa w jedna strone kosztuje 1558 Kc. Do tego dochodza znizki - jesli kupisz bilet tam i powrot, to z automatu masz 40% znizki CD-PKP MOST. Niezaleznie od tego na odcinku czeskim akceptowana jest In-Karta (ale z tego co widze, to tylko przy kupnie biletu w dwie strony), tylko musisz to zaznaczyc przy kupowaniu biletu. Kalkulator z cenami masz tutaj: www.jizdenka.cz, musisz tylko wybrac opcje "Mezinárodní tarifní kalkulátor jízdného ČD". W razie dalszych pytan smialo pisz na priva (ostatnio na forum zagladam sporadycznie). F. Temat: Kolej wprowadza bilety za bagaż Przez chwilę powiało Prima aprilisem, ale zaraz potem grozą. Jako człowiek niezmotoryzowany przemierzyłam sporą częśc Europy, zwłaszcza Niemcy, koleją i takiego kretynizmu jeszcze nie widziałam. W samolotach opłaty za dodatkowy bagaż związane są z ograniczeniami technicznymi tego środka transportu. Obserwacja kolejnych poczynań PKP nasuwa zresztą wniosek, że PKP wystarczyłby do pełni szczęścia jeden objazdowy posiąg, kursujący wkoło Polski. Proponuję - jedno dzienne połączenie Szczecin-Poznań-Wrocław-Kraków-Lublin-Warszawa-Gdańsk i zurück do Szczecina. Kto nie ma szczęścia mieszkać na trasie - sam sobie winien. A Dyrekcję Główną ustanowić na stacji w Kutnie - kto tam był, wie, jak cudne jest to miejsce. Jeden z największych węzłow kolejowych w Polsce, a na peronie, którym mkną ekspresy międzynarodowe nawet dachu nie ma. Co tu mówić - każdy kto choć raz jechał np. niemieckim ICE wie, gdzie leży różnica cywilizacyjna między Wschodem a Zachodem i żadne wstapienie do Unii, przy takiej mentalności urzędników i innych pracowników PKP, tego nie zmieni. Temat: Nollendorfplatz -> Schönefeld caoba napisała: > Dzieki wielkie za pomoc. > > Znalazlam mape na stronie, wiec juz wiem jak najlepiej szukac - chociaz niby > najlogiczniejsza opcja jakos nie pasuje - U1 do Warschauer Strasse i tam > przesiadka na S9. Jak wbijam NollendorfPlatz->Flughafen, to ta opcja sie ni > e > wyswietla, nawet jak wbijam via Warschauer Strasse... A moze ja zle widze i S9 > nie jezdzi przez Warszawska? ALbo nie jezdzi w sobote rano... Jeździ jeździ, ale ten algorytm wyszukiwania na BVG jest trochę dziwny. IMHO trochę na siłę próbuje znaleźć najszybsze połączenie kosztem ilości przesiadek. Pamiętam, że HAFAS na stronie PKP kiedyś potrafił znajdować kwiatki w stylu - połączenie z Lublina do Wrocławia: - wsiądź do pociągu Lublin-Wrocław, - przesiądź się w Lublińcu na ekspress Warszawa-Wrocław, a to po to, żeby zaoszczędzić 3 minuty Może to ten sam algorytm. A na Warschauer Strasse niewygodnie się przesiadać bo jest daleko od U-Bahnu do S-Bahnu. > Jeszcze gwoli scislosci: Na bilet komunikacji miejskiej moge jechac tym > pociagiem? Na 99% tak. A jeśli chodzi o połączenia to może spróbuj U4 pojechać na południe do Ringu i stamtąd już bezpośrednio S45 (lub S46 albo S47 z przesiadką na Schoeneweide). Ringiem się jedzie szybciej niż trasą średnicową a na pewno szybciej niż cisnąć się przez całe miasto U1. Temat: jak wyjść z dworca centralnego pkp peron I jak wyjść z dworca centralnego pkp peron I Witam Mam pytanie jak wyjść z peronu I dworca centralnego PKP Warszawa do najbliższej stacji metra? Z góry wielkie dzięki Temat: Potrzebny ktoś z wawy! jak wpiszesz w wyszukiwarce pkp warszawa wchodnia i warszawa ochota to zobaczysz mnóstwo połaczeń. czas jazdy 10 min Temat: tani dojazd do pragi z warszawy kupujac bilet przez internet zaplacisz 530 koron w jedna strone (warszawa praga, praga warszawa). Miejscowka oczywiscie w cenie! eshop.cd.cz/international/search_cd-pkp.aspx Temat: Szybka kolej Warszawa-Wrocław via Ostrów-Kalisz Wiem, że ludzi z Łodzi ściągają do pracy w Warszawie - PKP Polskie Linie Kolejowe przy modernizacji linii Łódź - Warszawa. To już rusza! Temat: Konduktor wykolejony. Nocne pociągi Juz nie pojade PKP... a juz mialam rezerwowac sobie bilet na trasie krakow-warszawa...wstyd i hanba ze PKP wspolpracuje z bandziorami.Proponuje calkowita wymiane pracownikow lacznie z tymi o siedza ,u gory,...rzygac sie chce, bo w Polsce jest coraz gorzej.Dzieki GW za artykul. Temat: Jak się wam dojeżdża? Nie macie chyba niestety poza PKP aleternatywnego połączenia z Warszawą? Temat: PKS Dworzec Zachodni W-wa Dworzec, zarówno PKS jak i PKP jest w jednym miejscu Połaczone sa przejsciem podziemnym. Aleje Jerozolimskie 144 Dworzec Warszawa Zachodnia - tel. (0-22) 823-63-89 Temat: O komunikacji w eterze Nalezy przekazac trase Lodz-Warszawa (infrastrukture i obsluge) niepanstwowemu konsorcjum, na przyklad uformowanemu przez jakies liczace sie firmy zajmujace sie budowa pociagow i infrastruktury oraz przewoznika. Moga byc zupelnie zagraniczne. PKP - do piachu! Temat: POLSKA B=BRAK POCIAGÓW BSTOK-WA-WA od 18do6 rano? PKP powinna wprowadzic jakis pociag do Warszawy o godzinie 23.00 .Kolej nie powinna sie wykrecac brakiem oplacalnosci bo do pociagow i tak trzeba doplacac.Ewentualnie jak nie da sie wprowadzic pociagu to moze jakis nocny autobus na trasie Bialystok -Warszawa. Temat: JAKI SAMOCHOD ZLAPALISCIE NA STOPA???????? Kiedyś pod Warszawą ( raczej Radzyminem) podwiózł mnie starem 7 km do stacji PKP i zażądał pieniędzy , tyle ile za bilet PKS!!! A ja myślałem, że to w Krakowie centusie żyją! Temat: Pociąg do Moskwy Pociąg do Moskwy Czy ktos moze orientuje sie ile kosztuje bilet PKP na trasie Warszawa-Moskwa w 2 strony na pociągi Ost-West i Moskva Express?I czy cena na oba pociagi jest zblizona? Czy jesli bed ekupowal bilet ok 30 dni przed to nie ma problemu z zakupem? Temat: Jak dojechac najtaniej do Moskwy Warszawa-Terespol - jak chcesz przyżydzić to osobowym, oferta PKP KM bodajże, koło 13-15 zł studencki, 20 zł normalny, potem 1EUR za bilet Terespol-Brest i ok. 70 zł za plackartnyj Brest-Moskwa (koło 550 RUR). Tak jest chyba najtaniej. Temat: WIELKA PROŻBA O POMOC problem? problem to nie jest dojazd do Czestochowy, ale wyjazd z Janek. Poza tym istnieje jeszcze PKP i dwa przeszklone dworce. A swoja droga - there is a life, out there, outside the boudaries of Warsaw, even though there might be no movies in the city. Temat: Najtaniej droga na Słowację Bilet kupiony na Slowacji na trasie Bratyslawa-Warszawa-Bratyslawa kosztuje 1869 slowackich koron. tj ponad 190zl.Prosze pytac w polskich kasach PKP byc moze i Polacy maja w zasegu ten bilet. Temat: Międzynarodowe lotnisko między Skierniewicami a... Chyba pan jasam nie wierzy w cuda ze PKP zacznie Łódź traktować kiedykolwiek poważnie. Przecież jeszcze niedawno ta firma proponowała szybka kolej Wrocław Warszawa z pominięciem Łodzi przez opoczno... Temat: :) :) "Przyczyną poniedziałkowej awarii sieci trakcyjnej w rejonie stacji Warszawa Wschodnia był przedmiot zawieszony na sieci - poinformował rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Łańcucki." ...mam nadzieję, że nie był to łeb łosia Temat: krym Jak wejdziesz na polski rozkład jazdy PKP i wstukasz połączenie np.Warszawa- Lwów a nast. klikniesz podświetlony Lwów to przejdziesz na rozkład stacji Lwów Temat: zniżki studenckie MPK - to zalezy w jakim miescie: Warszawa i Wroclaw honoruja i mozna jezdzic za 50%, w Poznaniu walczymy, a Krakow sie procesuje kina - multikino honoruje PKP - nie (monopolista ustala wlasne prawa) PKS - nie (tzn. niektorzy przewoznicy i niektore trasy dopuszczaja znizke) Temat: Nowe pociągi, nowe tory Pomoże Bruksela Będą pieniądze z Unii Europejskiej na modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź i na nowe pociągi na tę trasę. Dzięki temu podróż koleją do Łodzi skróci się do godziny. Bruksela dołoży także do pierwszego etapu modernizacji linii do Gdynii. Po zakończeniu tej inwestycji dojedziemy nad morze o pół godziny szybciej. O konieczności skrócenia podróży pociągiem z Warszawy do Łodzi mówi się od lat. Teraz są konkrety. W grudniu 2004 roku Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się przyznać PKP z funduszy unijnych 678 mln zł dofinansowania do modernizacji linii do Łodzi. W ostatnich dniach ten sam resort przyjął wniosek o ponad 200 mln zł unijnej dotacji, m.in. na zakup jedenastu nowych pociągów, które będą kursować na tej trasie. Modernizacja torów oraz nowocześniejsze pociągi poprawią komfort jazdy i skrócą czas podróży z dwóch godzin do 60 minut. Teraz wnioski PKP o unijne dotacje na linię Warszawa - Łódź trafią do Komisji Europejskiej, która podejmie ostateczną decyzję w tej sprawie. Ich zatwierdzenie przez Komisję - po akceptacji na szczeblu krajowym - jest jednak prawie przesądzone. Nowe pociągi pojawią się na torach dopiero za dwa lata. - Tyle trwa ich wyprodukowanie - mówi Anna Hyrlik, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne. - Będą to składy bardzo nowoczesne. Modernizacja linii zajmie trzy, cztery lata i rozpocznie się dopiero w przyszłym roku. Przedstawiciele kolei tłumaczą to skomplikowanymi procedurami unijnymi, które wydłużają przygotowania do inwestycji. Szykuje się też duża inwestycja na trasie kolejowej z Warszawy do Gdyni. Wniosek PKP o 1,2 mld zł dotacji na pierwszy etap modernizacji tej linii z Funduszu Spójności Ministerstwo Gospodarki zaakceptowało w zeszłym roku. Teraz rozpatruje go Komisja Europejska. Pierwsze prace mogą rozpocząć się jeszcze w tym roku, ale zakończą się dopiero za sześć lat. Jacek Krzemiński www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_050126/warszawa_a_8.html Temat: osiedle szachowa omc napisał: > 8) Komunikacja miejska-podmiejska: niestety nie zanosi się na to, aby podróż do > centrum była krótsza niż 40 min (do stacji Powiśle-Śródmieście). SKM przestało > kursować, a podróż autobusem to ryzyko stania w korku. Co prawda kolej dalej > będzie kursować, ale ew. skrócenie czasu podróży wiązałoby się z wymianą lub > remontem trakcji (na to jednak nie ma przecież pieniędzy). Ale i tak podróż > trwałaby zaledwie 10 min krócej. Cóż więc pozostaje? Własne cztery koła. Pomyślałem sobie , że masz jakieś informacje o przyszłości SKM-ki. oto komunikat SKM o przerwie w kursowaniu i wydaje mi się , że bez znaczenia jest dla nas teraz przerwa w kursowaniu SKM związana z remontem trakcji w te wakacje. Niech wyremonują - nam będzie potrzebna dopiero w przyszłym roku. Co do dojazdu do centrum , to w rozkładzie PKP i SKM dojazd ze stacji W-wa Miedzeszyn do W-wa Śródmieście trwa 38 minut. Moim zdaniem to całkiem przyzwoity wynik. Komunikacyjnie (jak na Wawer) osiedle położone jest bardzo dobrze. Porównaj to np. z szeregowcami w stronę Wału po lewej na Przewodowej albo dużo bliżej Developer House , czy na Sęczkowej. Tam to poza własnym samochodem jest problem. Po torach do centrum jest najszybciej a nasza lokalizacja to umośliwia. wszystkie ulice do Wału (czy to Przewodowa ,czy Kadetów , czy Ostrobramska rano stoją) Jeżdzę rano z Centrum Zdrwia Dziecka i moje wyniki samochodem do centrum (około 8-9 rano) zaczynają się od 45 minut do 85 Płowiecką-Ostrobramską_Tr. Łazienkowską. Tamtędy nie radzę jechać. Oto komunikat [www.skm.warszawa.pl/] "Szanowni Podróżni, Informujemy, że z dniem 1 lipca 2006 r. zostaje zawieszone kursowanie pociągów SKM na trasie Warszawa Zachodnia - Warszawa Falenica. W związku z pracami torowymi prowadzonymi w tunelu średnicowym, pociągi SKM od dnia 1 lipca 2006 r. będą kursowały na nowej trasie (linia S2) Warszawa Rembertów - Pruszków, przez stację Warszawa Centralna, z pominięciem stacji Warszawa Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota. Za utrudnienia - przepraszamy." Temat: Przyklad na brak profesjonalzmu redakcji:( Przyklad na brak profesjonalzmu redakcji:( W nawiazaniu do watku "Balostocka Wyborcza jest kiepska" prezentuje ponizej potwierdzenie tego faktu w wykonaniu Pana Redaktora Artura Wnuka (a takze innych osob ktore dopuscily ow tekst do druku). Oto lista cytatow z tekstu ( www1.gazeta.pl/bialystok/1,35235,1370653.html ) a pod nimi wyajsnienie jak jest naprawde. 1. TAK JEST w artykule: "...dziwi się naszemu pytaniu Czesław Sulima, zastępca dyrektora ds. handlowych Podlaskich Zakładów Przewozów Regionalnych PKP." A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: Poprawna nazwa brzmi: Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych PKP SA. 2. TAK JEST w artykule: ""Hańczę" (Suwałki - Ełk - Białystok - Warszawa)" A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: "Hańcza"kursuje z Suwałk, Ełku i Szestokai przez Białystok do stacji Warszawa Zachodnia. 3. TAK JEST w artykule: "Wigry", który pokonuje jedną z najdłuższych tras w Polsce. Swój bieg rozpoczyna w Suwałkach i przez Kraków dociera aż do Gliwic." A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: Wcale nie jest to jedna z najdluzszych tras w Polsce - jest to trasa sredniej dlugosci. Pociag ten dociera DO Krakowa i Gliwic (a sklad jest dzielony w Częstochowie). Pociag ten po przyjezdzie do Krakowa nie jedzie nigdzie dalej. 4. TAK JEST w artykule: "wyróżnia się "Pogoń" (Białystok - Warszawa Wsch.)," A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: nieprawda, bo kursuje on do Warszawy Zachodniej. 5. TAK JEST w artykule: "Pdlaskie Zakłady Przewozów Regionalnych PKP nie przewidują " A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: Tak jak w punkcie pierwszym W marcowym numerze branżowego pisma kolejarzy "Nowe Sygnały" można przeczytać, że pociąg pospieszny "Konopnicka" jeździ na trasie Białystok - Warszawa - Białystok. Najwidoczniej kolejarze z Warszawy nie tylko nie znają rozkładu jazdy, ale także zapomnieli, gdzie urodziła się pisarka. W kontekscie tylu bledow takie wytykanie jest po prostu bezczelnoscia - tym bardziej, ze kupujac Wyborcza oczekuje profesjonalizmu i rzetelnej iformacji. A nie czytalem NIGDY zadnego artykulu w ktorum nie byloby bledow. Tak wiec widac na tym przykladzie rzetelnosc i fachowosc Gazety. Przykro mi, ze tak sie dzieje... Mam nadzije, ze forum zainspiruje Redakcje do wiekszej starannosci o jakość wychodzacego materialu. Temat: [Bydgoszcz] Szybkie i tańsze pociągi [Bydgoszcz] Szybkie i tańsze pociągi Do Warszawy, a wkrótce do Gdańska dojedziemy pociągami szybciej i taniej. Intercity i Szybka Kolej Miejska to nowe spółki kolejowe, które wchodzą do naszego województwa Do tej pory podróżujący koleją bydgoszczanie mogli korzystać z usług tylko jednej firmy - PKP Przewozy Regionalne. Teraz to się zmieni. Na rynek wchodzą spółki warszawska Intercity oraz mająca swą siedzibę w Trójmieście Szybka Kolej Miejska. A to oznacza, że spółka PKP Przewozy Regionalne straci monopol na przewóz pasażerów w naszym regionie. Nowe połączenia znajdą się w rozkładzie jazdy pociągów 11 grudnia. Intercity uruchamia na trasie Bydgoszcz - Warszawa swój najnowszy produkt Tanie Linie Kolejowe. - Pociąg wyjedzie z Bydgoszczy o godz. 6.28 i dojedzie do stolicy szybciej niż obecnie jeżdżące składy pospieszne. Chcemy zaoferować pasażerom dobry komfort jazdy za przystępną cenę - rekomenduje ofertę rzeczniczka Intercity Anna Rosiek. Na razie nie wiadomo, ile dokładnie będzie kosztował bilet. Spółka zadbała też o to, żeby pasażerowie jadący dalej do Krakowa, Katowic czy Bielska-Białej nie musieli czekać na połączenie. Na stacji Warszawa Zachodnia podróżni będą mogli od razu przesiąść się do podstawionych pociągów Intercity. Do naszego województwa będą także wjeżdżały pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej z Gdańska. Na początek dwa składy dziennie dojadą tylko do Laskowic Pomorskich, ale władze spółki już myślą o połączeniach z Bydgoszczą. PKP Przewozy Regionalne nie pozostają w tyle i również zapowiadają kilka nowości, m.in. nowe połączenie z Warszawą o godz. 7.28. W nowym rozkładzie jazdy będzie więc nie pięć pociągów do Warszawy, tak jak teraz, ale siedem. Bydgoszcz zyska też nowy dzienny pociąg "San" do Przemyśla przez Lublin i "Sukiennice" do Krakowa przez Łódź. /GW/ Temat: W 36 minut do Warszawy W 36 minut do Warszawy www.uw.lodz.pl/index.php3?str=308&id=717 Wojewoda łódzki Stefan Krajewski po spotkaniu z kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury zapowiada, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni powinny rozpocząć się wstępne prace studyjne nad budową trasy szybkiej kolei Warszawa – Łódź – Wrocław (z odgałęzieniem do Poznania). Prace mają obejmować wytyczenie przebiegu trasy, oszacowanie kosztów jej budowy i możliwości sfinansowania projektu, ustalenie parametrów technicznych i technologicznych. Projekt szybkiej kolei jest ściśle powiązany z budową nowego lotniska transkonytentalnego położonego między Łodzią a Warszawą. - Szybka linia kolejowa, która połączy regiony zachodnio-centralnej Polski, w tym Łódź, z Warszawą oraz Wrocławiem i Poznaniem i lokalizacja nowego lotniska to cele strategiczne dla przyszłości województwa łódzkiego. Te dwie inwestycje będą decydować o naszym rozwoju – mówi S. Krajewski. Dlatego zdaniem wojewody łódzkiego, ważne jest to, że w projekt szybkiej kolei zaangażowali się też wojewodowie: dolnośląski Stanisław Łopatowski, wielkopolski Andrzej Nowakowski i mazowiecki Leszek Mizieliński. Przypomnijmy, że już kilka miesięcy temu wojewodowie z tych województw oraz śląskiego, opolskiego, lubuskiego małopolskiego i świętokrzyskiego poparli lokalizację nowego lotniska między Łodzią a Warszawą. W tej chwili głównym zadaniem jest wpisanie projektu szybkiej kolei do Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013 i zabezpieczenie pieniędzy na pierwszy etap prac studyjnych. Według wstępnych ocen pierwsi pasażerowie pojadą z Wrocławia do Warszawy około 2015 roku, a podróż z Łodzi do Warszawy będzie trwała 36 minut. Natomiast dojazd z centrum stolicy lub Łodzi do terminalu nowego lotniska zajmie około 20 minut. Niezbędne jest włączenie się do działań Polskich Kolei Państwowych i PKP Polskich Linii Kolejowych. Obecni na spotkaniu przedstawiciele zarządów: Zbigniew Szafrański i Grażyna Liberadzka zadeklarowali, że ich spółki są gotowe na szybkie włączenie się do prac nad realizacją projektu. W rozmowach, które 14 czerwca w Warszawie prowadził wojewoda S. Krajewski uczestniczyli wiceministrowie infrastruktury: Jan Ryszard Kurylczyk (Pełnomocnik Rządu ds. Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, Grzegorz Mędza (odpowiedzialny za finansowanie infrastruktury i restrukturyzację kolei), Marek Chałas (odpowiedzialny za fundusze europejskie) i Ryszard Krystek (odpowiedzialny za politykę transportową). Temat: BB kontra Kielce Gość portalu: Krys napisał(a): > wikin napisał: > > > ale tak sobie zaglądam w rozkład PKP > > - Kielce-Wawa przeciętnie w 3h (najszybiej 2:52) > > Jeśli chodzi o PKP tak też teraz jest. Kiedyś było szybciej. głowny powód to > stara, nieremontowana i do tego jednotorowa linia na odcinku Radom-Warka. Poza > tym, od kilku lat pociągi zatrzumują się po drodze w różnych tzw. dziurach, jak > > Suchedniów czy Szydłowie, to zwiększa czas. Kiedyś pospieszne stawały tylko w > Skarżysku, Radomiu, Warce i na Zachodnim, ekspresy zaś jedynie w Skarżysku i > Radomiu. > > jak się okazuje to bliżej, znacznie bliżej, wcale nie znaczy wiele > > szybciej > > Nie znaczy, ale będzie znaczyło. Wcześniej czy później linia z Kielc zostanie > zmodernizowana - są rozmaite plany. Nie ma po prostu innego wyjścia. tak owszem, ale plany PKP zakładają również 1.podniesienie prędkości na CMK, 2.wydłużenie jej na trasie Psary-Mysłowice-Oświęcim-okolice BB 3.remont trasy BB-CD oraz 4.zakup szybkich pociągów 1, 3, 4 wcześniej czy później nastąpi, co wystarczy do znacznego skrócenia czasu przejazdu > > Ostrawa, Praga, Bratysława, Budapeszt, Wiedeń > > W praktyce nic z tego nie wynika i jeszcze bardzo, bardzo długo nie będzie > wynikało (o ile w ogóle kiedykolwiek). > Dla Polaków ważna jest nie jakaś tam Ostrawa, lecz Warszawa. tylko administracyjnie spójrz na choćby lotniska - Balice i Pyrzowice mimo odgórnych barier rozwoju, przyjmują coraz ruch, na który miała monopol Warszawa niedawno lotnisko ostrawskie też dostrzega swoją szanse w płd Polsce i będzie wynikać coraz więcej Temat: Czy turystyka jest moralna? arcykr3 napisał: > kora3 napisała: > > > z peronu III > Czyli w kierunku wschodnim: > Katowice > 11:43 > 11:48 > Mysłowice > 12:05 > 12:06 > Jaworzno Szczakowa > 12:20 > 12:21 > P 73103 > Trzebinia > 12:35 > 12:36 > Krzeszowice > 12:47 > 12:48 > Kraków Główny > 13:15 > 13:25 > Kraków Płaszów > 13:32 > 13:34 > Bochnia > 14:04 > 14:05 > Brzesko Okocim > 14:16 > 14:16 > Tarnów > 14:36 > 14:38 > Dębica > 15:11 > 15:13 > Rzeszów > 15:45 > 15:50 > Łańcut > 16:03 > 16:05 > Przeworsk > 16:20 > 16:22 > Jarosław > 16:34 > 16:36 > Przemyśl Zasanie > 17:01 > 17:02 > Przemyśl Gł. > 17:06 > Owiedzałaś rodzinne strony? dzięki za rozkład, ale mam go w necie :) zresztą ten pociąg z reguły bywa opóźniony :) Zaspokajając Twa ciekawośc - nie, nie odwiedzałam rodzinnych stron , pochodzę stąd :) > Ten pociąg rzeczywiście nie jest najlepszy - nawe jak na PKP. > Przejedź się Górnikiem - też odjeżdża z trzeciego peronu. > > Katowice > 6:50 > 6:55 > Sosnowiec Gł. > 7:07 > 7:08 > Warszawa Zachodnia > 9:27 > 9:28 > Warszawa Centralna > 9:33 > 9:42 > Warszawa Wschodnia > 9:49 Ale Arcykrze drogi ...ja nie jeżdże pociągami rekraacyjnie tylko w celu !!!! A wiec wycieczka bez celu do stolicy mnie nie kreci :) A Inter City już jechałąm ...pociąg jak pociąg ..wolę jednak autko :) > > > w Katowice Gł :) > Nie ma takiej stacji. :P > Jest "Katowice Osobowa. :-))) Mozliwe ...ważne, ze w centrum i pociągi się zatrzymują :) Temat: Wietnamska brać reporterskim okiem: miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34861,3410117.html Wietnamczyków można było spotkać w Centrum Kultury "Thang Long" przy ul. Zamoyskiego, gdzie świętowali swój Wietnamski Dzień. Kto tam zajrzał, nie żałował. To przedziwne miejsce - kolorowa oaza ulokowana pomiędzy wietnamskim sektorem Jarmarku Europa a zrujnowanym fragmentem starej Pragi. Znajduje się tam buddyjska świątynia i centrum kultury, do których na co dzień mają dostęp wyłącznie Wietnamczycy. W sobotę mogli tam wejść wszyscy. W popołudniowym słońcu i w świątecznych dekoracjach wietnamskie centrum wyglądało jak sceneria baśni. Dzieci bawiły się na skraju stawu o kształcie wielkiego smoka, wokół dziedzińca powiewały kolorowe chorągiewki, a na ścianach wisiały współczesne malowidła i zdjęcia z Wietnamu. W drewnianych kramikach sprzedawano ludowe wyroby i przysmaki. I co najciekawsze - spotkali się tam tego dnia wietnamscy oficjele i opozycjoniści. Ci pierwsi - goście w czarnych garniturach, którzy przyjechali należącymi do ambasady czarnymi limuzynami, oklaskiwali część oficjalną imprezy, podczas gdy ci drudzy na dziedzińcu gorąco dyskutowali o tym, czy to dobry pomysł, by uczestniczyć w tym wydarzeniu. - Moim zdaniem dobry. Są tu dziś zarówno Wietnamczycy, jak i Polacy, warto się pokazać - mówi wietnamski działacz społeczny Ngo Van Tuong. - My tu jesteśmy w ramach imprezy "Sąsiedzi dla sąsiadów" i pokazujemy swój program - sztuki walki, film Ani Gajewskiej "Warszawiacy" o żyjących tu Wietnamczykach, Maciek Magura-Góralski oprowadza chętnych po świątyni. Nie jest źle - dodaje. Sobotnie spotkanie było też okazją do podsumowania głównego punktu festiwalu - "Podróży do Azji" - nietypowych wycieczek śladami Wietnamczyków w Warszawie zorganizowanych przez fundację Arteria. - Świetnie się udały - podsumowuje współorganizatorka Joanna Warsza, producentka teatralna z TR Warszawa. - Od środy do soboty wypuściliśmy na trasę, która prowadziła z dworca PKP Powiśle przez Stadion Dziesięciolecia do buddyjskiej świątyni, ponad sto osób. A chętnych było trzykrotnie więcej. Dziś nagrywamy wywiady z uczestnikami, ich wrażenia i wnioski z tej podróży. Mówią, że odkryli zupełnie nowy, fascynujący świat, o którego bogactwie nie mieli pojęcia. Temat: Jak widzicie Częstochowę za 20 lat ?????? To zdrowe podejscie - naprawde bardzo duzo, chyba najwiecej zalezy od nas. Gość portalu: Darek napisał(a): > Lotnik, a co ciebie miller i cała ta wszawa (sorry, warszawa) obchodzi? > Oni i tak gotują się w swoim sosie. > Skończmy się oglądać na rząd. Zacznijmy od siebie. > Zacznijmy od tego by wymagać od naszych dozorców i dzielnicowych (naprawdę, to > są swoi ludzie!) > zwracajmy uwagę dzieciom i dorosłym by nie rzucali papierów i petów na ulice > (to działa - spróbujcie) > > A miasto nasze widzę za 20 lat przede wszystkim gospodarne: > > - samofinansująca sie komunikacja miejska (skoro pan Banaś potrafi kierować PKS > - > em bez dotacji to czemu MPK nie?) > - powołanie Zarządu Transportu Miejskiego płacącego za przejazdy firmom > autobusowym, tramwajowym i PKP > - włączenie PKP w system transportu miejskiego > - nowe parkingi na obrzeżach śródmieścia > - likwidacja ryneczku na Wałach > - obudowanie tychże Wałów (Dwernickiego i Wilsona) betonowymi skarpami co da > dodatkowe powierzchnie w centrum do wykorzystania np. na poszerzenie ulic > - budowa AL. Jana Pawła II bis po południowej stronie Śródmieścia > - budowa centralnego dworca autobusowego (PKS i MPK) w sąsiedztwie dworca PKP > - budowa centrum wypoczynku na Lisińcu, Promenadzie albo na Mirowie > - odbudowa kilku zniszczonych budynków w Alejach (np. szpital na miejscu > obecnego Merkurego, dawna kamienica, chyba najpiękniejsza w mieście na miejscu > obecnego PTTK, przywrócenie dawnego wyglądu Domowi Księcia) > i wiele innych Temat: Oni marzą, a my? radek80 napisał: > My tez mozemy pomazyc. pomysl jest swietny, chyba byl poruszany na forum. ano byl i dalej chodzi mi po glowie :-) > poza miastami, powiatami i spolkami komunikacyjnymi mozna by wciagnac pkp do > modernizacji linii kolejowych. no wlasnie, przeciez oni wyciagneli kupe kasy na modernizacje magistrali Berlin - Warszawa. > przeciez przez nasze miasta biegna wazne linie laczace Slask z Berlinem. no wlasnie, elektryfikacja bardzo by sie przydala. Zreszta mowiono o tym 20 lat temu ale na mowieniu sie skonczylo :-( > podobno przez Zielona Gore niepredko pojedzie pociag > w kierunku Niemiec bo tamtejsze tory sa w beznadziejnym stanie. To nawet nie o tory chodzi, tylko o to, ze ZG nie jest wezlem kolejowym, bo przed wojna jej stacja miala status przystanku kolejowego podobnie z linia szprotawska, nieskomunikowana z pozostalymi liniami i dlatego zamknieta tuz po wojnie. By ZG stala sie wezlem kolejowym potrzebne sa ogromne srodki, juz o wiele latwiej zmodernizowac wezel kolejowy w Czerwiensku ale to 15 km na polnoc od ZG... > niestety pkp zaczela remont linii kolejowej na trasie Wroclaw - Zgorzelec, > podejrzewam ze lubuscy poslowie(a przedee wszystkim zarsko - zaganscy) nawet > nie kiwneli palcem zeby panstwo wzielo sie za remont torowiska na "ziemi > lubuskiej". Masz stuprocentowa racje. Robert Smolen to Zagan ma w glebokim powazaniu a nasz Wolowicz pomaga Wankowej kontrolowac media. I to jest kolejny minus bycia w woj. lubuskim, ktore przegralo (i przegrywac bedzie) w lobbingu z duzo wiekszym woj. dolnoslaskim. > mozna pomyslec o torach przy okazji budowy nowej drogi laczacej oba miasta. Walsciwie to linia Zagan - Zary zostala juz jakis czas temu gruntownie zmodernizowana - nowe betonowe podklady i spawane szyny przystosowane sa do pociagow ekspresowych. Trzeba by tylko trakcje elektryczna pociagnac. pozdrav Temat: a zbalansowany milczy Gość portalu: zbalansowany napisał(a): > > > Ani ja terrorysta, ani ojciec czy dziadek granatowy policjant. > > Widzisz Fredziu w czasie wojny 20% policjantow zastrzelili Niemcy (w tym dwoch > komendantow policji za wspolprace z podziemiem), 20% ruch oporu, czyli przezylo > > tylko 60%. > > A jak CCCP zauwazyl wasza policja w gettach zabila tysiace waszych, chyba nie > bedziesz sie o to spieral. > > A ta nielubiana przez ciebie Brygada Swietokrzyska w swej drodze na zachod > wyzwolila oboz koncentracyjny pelen wlasnie zydowek - wiec i tu nie masz racji. > > > Raul Hilberg, one of the foremost Holocaust historians, states: “Of all t > he > native police forces in occupied Eastern Europe, those of Poland were least > involved in anti-Jewish actions. … The Germans could not view them as > collaborators, for in German eyes they were not even worthy of that role. They > in turn could not join the Germans in major operations against Jews or Polish > resistors, lest they be considered traitors by virtually every Polish onlooker. > > Their task in the destruction of the Jews was therefore limited.” See Rau > l > Hilberg, Perpetrators, Victims, Bystanders: The Jewish Catastrophe, 1933– > 1945 > (New York: Aaron Asher Books, 1992), 92–93. Mary Berg records in her diar > y > entry of June 3, 1942, that the Polish police were ordered to shoot 110 Jews in > > the prison on Gesia Street in Warsaw, but refused. They were then forced to > watch the execution. “One of the eyewitnesses told me that several Polish > > policemen wept,” she noted, “and that some of them averted their ey > es during > the execution.” See Mary Berg, Warsaw Ghetto: A Diary (New York: L.B. Fis > cher, > 1945), 154 Napewno ich zstrzelili bo nie dosic zydow zamordowali PKP i Polcija Granatowa polowali zydow i mordowali. Pozatym w tym ostatnie zamachu znam jednego Czlowieka co zginal z zona i z synem Pan Zeev Almog byly oficermarynarki wojenej dowdca mojego brata. Uwazam ze arabow czeba z Izraela wypedzic i tlucz ich zagranica panstwa Izraela nawet w Jedwabnie Temat: Katowice-Praga Ad. doplata do EC Praha - faktycznie taka informacja pojawia sie w rozkladzie przy wyszukiwaniu polaczenia Katowice - Praga. Z tego wynika jednak tylko tyle, ze obieg informacji w PKPie jest beznadziejny i ogon nie nadaza za glowa O ile w ogole ogon nie biega w kolko za wlasnym ogonem a na glowie sie tylko wlos jezy z wypisywanych bzdur... Prawda jest taka, ze cala ta informacja "EuroCity obowiązek dopłaty, pociąg z rezerwacją miejsc, pociąg z wag. restauracyjnym" jest dolaczana do kazdego znalezionego polaczenia dla pociagu EC i jest aktualna, ale tylko w komunikacji krajowej. Jesli jechalbys tym pociagiem w relacji Katowice - Zebrzydowice, to faktycznie, musialbys kupic bilet wg taryfy ekspresowej wraz z doplata do pociagu EC i jednoczesnie obowiazkowa miejscowka za 18 PLN. Caly ten wymyslny rozklad jazdy PKPu nie zna jednak pojecia "przejazd miedzynarodowy", gdzie nie placisz zadnych doplat, nie placisz nawet za bilet w taryfie krajowej ekspresowej, korzystasz bowiem z taryfy miedzynarodowej TCV. Chyba od 2003 r. przy przejezdzie z biletem miedzynarodowym nie ma obowiazku rezerwacji miejsca, ryzykujesz tylko tym, ze bedziesz siedzial na korytarzu. Wielokrotnie korzystalem z tego przywileju nawet w relacjach czysto krajowych, np. jadac pociagiem InterCity z Warszawy do Gdanska majac bilet miedzynarodowy relacji Petrovice u K. - Sopot. Pomijam juz to, ze przy wyraznych zaletach biletu miedzynarodowego CD-PKP (bez oplaty za miejscowke, bez doplaty za EC/IC, 40% znizki przy bilecie powrotnym) bardziej mi sie oplacalo kiedys jezdzic Z Warszawy do Katowic i z powrotem, majac kupiony bilet Warszawa - Petrovice u K. a zpět. Ale to juz tak zupelnie na marginesie Zatem jedyna prawdziwa informacja w internetowym rozkladzie PKP jest ten wagon restauracyjny, ktory przy okazji bardzo polecam. W pociagu EC Praha nie jezdzi bowiem WARS, ale czeska firma JLV, ktora oferuje prawdziwe czeskie knedliki i czeskie piwo za calkiem znosne pieniadze. F. Temat: autobus do Polski > nastup: Praha,Želivského nebo Hradec Kralove > > vystup: Warszawa,dw.Zachodni PKS Bardzo nie polecam tego połączenia. Linia obsługiwana jest przez firmę białoruską i z "Euro" nie ma nic wspólnego (gdybym wiedział o tym wcześniej, na pewno nie skorzystałbym z tej przyjemności). Za przejazd z Pragi do Warszawy zapłaciłem ponad 800 koron. Na praskim "dworcu" na ulicy Želivského (to po prostu pętla autobusów miejskich z oddzielnymi stanowiskami dla autobusów odjeżdżających TYLKO daleko na wschód) było bardzo nieprzyjemnie (zbierały się tam podejrzane typy). Owszem, obsługa (w postaci pani stewardki) była miła. W autobusie zaś panował nieporządek i nieprzyjemny zapach. Już z Pragi odjechaliśmy z osiemnastominutowym opóźnieniem. Na granicę przybyliśmy godzinę i dwanaście minut po rozkładowym czasie. Oczywiście, z powodu problemów z dokumentami, staliśmy na granicy ponad 3 i pół godziny. Kilka kilometrów za granicą nastąpiła "avaria" (tych było po drodze kilka). W ten sposób do Łodzi (w której autobus miał być o 21.20) dotarłem na godzinę 2.25 nad ranem. Do Warszawy odwieźli mnie znajomi. Z powrotem do Czech jechałem pociągiem z przesiadkami - o wiele taniej, wygodniej, bezpieczniej i na czas. Bilety na tę linię sprzedaje SA i EL. Jedyna linia polska z Pragi do Warszawy (przez Wrocław, Łódź i tylko do Warszawy) obsługiwana jest przez polski Euro Lines (odjeżdża wieczorem z Pragi, na ósmą rano w Warszawie). Mimo wszystko, po kursie autobusem Praga - Warszawa - Mińsk (tylko przypadkowo przez Polskę) do autobusu dalekobieżnego już nie wsiądę (po Europie tylko pociągiem, choć pozostaje problem PKP, ale to już inna sprawa). Pozdrawiam! Temat: Konduktor wykolejony. Nocne pociągi PKP-Polskie Koleje Przestepcow witam!!! no niestety jak wiekszosc tu wypowiadajacych sie o naszych polaczeniach kolejowych znam realia podrurzy w wagonach sypialnych,kuszetkach jak i zwyklych przedzialach.jakosc wagonow to skandal.przestarzale i brrudne jak cholera.mozna by je od czasu do czasu pomalowac albo chociaz posprzatac.wody w toaletach brakuje nie wspomne o papierze toaletowym.albo grzeja ze mozna sie ugotowac albo zimno jak w psiarni. mialem kontakt kiedys ze zlodziejami.tuz przed swietami bozego narodzenia 1999 jechalem sobie nocnym pociagiem relacji drezno-warszawa.wsiadlem w zgorzelcu.zamowilem sobie kuszetke.mysle sobie bede bezpieczniejszy no bo to wagon zamkniety wiec nikt nie wejdzie.ludzi jechalo tak ze w polowie byly wypelnione kuszetki.ja sam w kuszetce.zadowolony ze swieta za pasem polozylem sie spac.normalnie jadac pociagiem gdy spie czuje ze pociag rusza i zatrzymuje sie.wtedy sie budze.postoj we wroclawiu.skonczylem palic papierosa pociag ruszyl.drzemam.budze sie gdzies kolo lodzi.pieniedzy brak.telefonu brak(cale szczescie ze mialem wlaczonom polska karte a nie niemiecka na abonament)karta do banku jest.ciuchy sa.kasy niema.zamykalem sie porzadnie w pociagu bo pamietam.obudzilem sie drzwi byly zamkniete.bylem w szoku.poszedlem do konduktora,ktory byl tak pjany ze ledwo pisal.mowil ze on nie moze nic zrobic ze przeprasza.jak do k...nedzy ale przeciez WAGON JEST ZAMYKANY I JADA W NIM TYLKO TE OSOBY CO WYKUPILY DOPLATE DO KUSZETKI!pojechalem na dworzec centralny do komisariatu.spiano moje zeznania podalem numer telefonu aparatu i inne dane.najsmieszniejsze bylo to ze pani powiedziala do mnie abym dokladnie podal miejsce kradzierzy.jak moglem wiedziec czy to bylo w olesnicy czy w gorzowie wielkopolskim czy w kaliszu.uspili mnie eterem!!ale takie sa (byc moze byly) przepisy aby podac dokladne miejsce kradzierzy.w koncu podalem ze lodz kaliska.do dnia dzisiejszego nie dostalem umorzenia sprawy. podrurzuje czesto pociagami bo musze.za kazdym razem mam przy sobie tylko na bilet pieniadze.nic wiecej.jestem przerarzony tym co zlodzieje robiom w pociagach i co na to SOK i Policja oraz konduktorowie.dlatego marze o tym aby pkp zdechlo jak najszybciej.przesiade sie na pks gdzie place troche wiecej ale przynajmniej czuje sie bezpieczniej. Temat: Szybka kolej Warszawa-Wrocław via Ostrów-Kalisz Zdecyduje ekonomia realista-ostrow napisał: > (...) te pogłoski o pominięciu Ostrowa są wstrząsające. Oznaczałoby to juz > całkowitą marginalizacje tego i tak podupadającego miasta i ostateczny kres > marzeń o aglomeracji Ostrowsko-Kaliskiej. (...) O wyborze wariantu uwzględniającego naszą aglomerację decydują argumenty ekonomiczne. Po prostu krótszy wariant przez Kępno i Sieradz nie zapewnia odpowiedniej liczby pasażerów. To naprawdę jest wielka różnica, czy ta kolej da 5% zysku czy 5% straty i dlatego wybór miejsca na stację (jedną dla całej aglomeracji) jest bardzo ważny. Szkoda, że raczej nie da się wykorzystać i tym samym przywrócić do życia wspaniałego dworca w Skalmierzycach (za daleko od Ostrowa), ale miejsce w okolicy wiaduktu byłoby już w sam raz. Na zlokalizowanej tam stacji szybka linia mogłaby się stykać z linią Kalisz-Ostrów, na której trzeba uruchomić szybki (chociaż nie tak szybki jak TGV) tramwaj dwusystemowy, który w każdym z miast zjeżdżałby do śródmieścia (w Ostrowie nie przez Franklinów, tylko od razu z Czekanowa do drogi). Jeżeli tylko byłby to rzeczywiście szybki tramwaj z pierwszeństwem przejazdu (zielone światła, kiedy nadjeżdża), to z Ostrowa i z Kalisza jechałoby się na stację szybkiej kolei najwyżej 15-20 minut. Z tak zlokalizowanej stacji powinien być też przyszły odjazd do Poznania. W każdym razie żadne pomijanie Ostrowa nie wchodzi w rachubę, bo tym samym osłabłyby argumenty ekonomiczne, które wysuwa PKP. Zauważcie, że te same argumenty ekonomiczne są też bardzo ważne dla wyboru trasy TGV Warszawa-Poznań przez Łódź i aglomerację Kalisz-Ostrów, których Konin i Kutno w żadnym przypadku nie są w stanie zastąpić jako źródeł strumienia pasażerów! Trzeba to wszystko widzieć jako wielką szansę dla nas wszystkich, władze naszych miast powinny zawiązać sojusz w myśl zasady "szybka kolej albo śmierć". Temat: Alternatywa dla Piłsudskiego svarte_sjel napisał: > krystianwro napisał: > > > > A co masz przeciwko estakadom w centrum miasta??? > > > *Szpecą* > > To zalezy od gustu > > O tak. > Ale możemy zrobić ankietę. > "Czy chciałby pan mieć a oknem estakadę" > > > > Może jeszcze estakada nad Rynkiem? > > Estakada może nie ale jakiś tunel:) > > *Sigh* > > > > Może znajdź jakieś estetyczniejsze miasto jako przykład. > > Uważam, że przytoczyłęm dobry przykład > > Fatalny. > > Warszawa to miasto, które prawie całe zostało zburzone w > czasie wojny i zbudowane od nowa. We Wrocławiu ten smutny > los spotkał na szczęście tylko część miasta. Reszta albo > przetrwała, albo nadawała się do odbudowy. > I dzięki temu mamy *piękne* miasto. > > Warszawa natomiast to zlepek ochydnych socrealistycznych > budowli z szkaradnymi biurowcami. Jak już pisałem to jest kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje!!!!!!! > > > Proponowałem estakady w ciągu ulic Swobodnej i Suchej, > a ten rejon miasta nie > > ma raczej zabytkowej zabudowy. Chyba, że za zabytkowy > uważasz dworzec PKS !!! > > O nie. > Ale zabytkową zabudowę masz tuż obok. Ciekawe gdzie??????? Zabytkowy tam jest tylko budynek dyrekcji PKP > > > > > > To akurat można uzyskać również bezinwestycyjnie... > > > > Chyba wprowadzając zakaz poruszania się pojazdów po > > > ulicy Piłsudskiego :^) > > > Tak... > > Moje gratulacje! Bogu należy dziękować, że nie > podejmujesz decyzji dotyczących > > organizacji ruchu w mieście!! > > Nie pisałem, że to optymalne rozwiązanie Temat: Do Sherlocka: masz poczte :) Moze sie nada na www toc toc, czyli PKP na codzien Poranek wczesny Jadę pospiesznym Wprost do Warszawy Załatwiać sprawy. Pociąg o czasie Ja w drugiej klasie Wagon się kiwa Pije trzy piwa. Łódź Niciarniana, W pęcherzu zmiana. Pęcherz nie sługa, A podróż długa. Ruszam z tej stacji Do ubikacji. Kto zna koleje Wie, jak się leje. To co trzęsie się W Los Angelesie Formę osiąga W polskich pociągach. Wyciągam łapę, Podnoszę klapę, Biada mi biada, Klapa opada. Rzednie mi mina Trza klapę trzymać. Łokieć, kolano Trzymam skubana. Celuje w szparkę, Puszczam Niagarkę, Tryska kaskada, Klapa opada. Fatum złowieszcze- -wszak wciąż szczę jeszcze. Organizm płynną Spełnia powinność. Najgorsze to, że Przestać nie może. Toczę z nim boje Jak Priam o Troje, Chce się powstrzymać -Ratunku ni ma. Pociąg się giba, A piwo spływa. Lecę na ścianę Z mokrym organem, Lecąc na druga Zraszam ją struga, Wagonem szarpie Leje do skarpet, Tańcząc Czardasza Nogawki zraszam. O straszna męka, Kozak, Flamenco, Tańczę, cholera Wzorem Astair'a. Miota mną, ciska, Ja organ ściskam. Wagon się chwieje, Na lustro leje, Skład się zatacza, Ja sufit zmaczam. Wszędzie Łabędzie Jezioro będzie. Odtańczam z płaczem La Kukaraczę, Zwrotnica, podskok Spryskuje okno, Nierówne złącza- -buty nasączam, Pociąg hamuje Drzwi obsikuję I pasażera Co drzwi otwiera Plus dawka spora Na konduktora. Resztka mi kapie Na skrót PKP. Wreszcie pomału Brnę do przedziału. Pasażerowie Patrzą spod powiek. Pytania skąpe "Gdzie pan wziął kąpiel?" Warszawa, Boże! Nareszcie dworzec! Chwila szczęśliwa Na peron spływam, Walizkę trzymam, Odzież wyżymam. Ach urlop błogi Od fizjologii. Ulga bezbrzeżna. Pociąg odjeżdża, Rusza maszyna Hen w dal Po szczy... Po szynach.:) Temat: MIESZKANIE WARSZAWA REMBERTÓW MIESZKANIE WARSZAWA REMBERTÓW DO SPRZEDANIA MIESZKANIE: mieszkanie jest w dwuklatkowym bloku, który jest zbudowany w kształcie litery C, mieszkanie jest od strony dziedzińcaa okna skierowane są na południowy-zachód, cały teren jest ogrodzony, na klatkę domofon, mieszkanie jest na 3i 4 piętrze przy czym klatka schodowa jest tylko do 3 p. Miejsce garażowe w podziemnym parkingu. Powierzchnia mieszkania 104 m kw, powierzchnia równo podzielona na oba poziomy, mieszkanie rozkładowe, słoneczne, Mieszkanie jest wykończone I poziom: salon z aneksem kuchennym przedzielony stołem barowym w zabudowie kuchennej w aneksie gres i glazura w salonie parkiet bukowy holl i klatka schodowa:gres, ściany wykończone tynkiem mozaikowym, schody poręcze dębowe mały pokój (pracownia): parkiet bukowy, wyjście na balkon WC gres, glazura II poziom sypialnia: parkiet bukowy, szafa garderobiana ok 4,5 mb sypialnia: parkiet bukowy, szafa garderobiana 1.8 mb wyjscie na zabudowany balkon (loggia) łazienka z WC: glazura, terakota, wanna z kabiną prysznicową, dodatkowe ogrzewanie podłogowe korytarzyk: parkiet bukowy, szafa bieliźniana Drzwi wejściowe podwójne antywłamaniowe, drzwi wewnątrzlokalowe wykonane na zamówienie z pełnego drewna, stałe łącze internetow (65 pln/mies.) telefon, na wszystkich oknach roletki przeciwsłoneczne, Blok wybudowany w 2001 r, cegła porotherm + styropian jako ocieplenie W okolicy szkoła, banki, przedszkola, kościół, kilka sklepów, kompleks leśny, kryty basen z centrum rekreacyjnym, w pobliżu przystanek autobusowy - kilka linii (do centrum ok 30 min), stacja PKP (do wawa śródmieście 15 min) mieszkanie sprzedajemy bezpośrednio cena: 349 000,00 pln (może zdarzyć sie że znajdziecie Państwo naszą ofertę w agencjach nieruchomości ale w tedy z dodaną prowizją agencji) Jesli o czymś zapomniałem prosze pytać pozdrawiam a_kol@wp.pl Temat: [Wawa] Jutro decyzja o wspólnym bilecie Mieszkańcy Piastowa, Pruszkowa oraz miejscowości położonych wzdłuż linii WKD pozazdrościli pasażerom z Ursusa, którzy od piątku mają ten sam bilet na pociągi i miejskie autobusy Czy jego zasięg zostanie powiększony? Żeby przejechać pociągiem z Ursusa do centrum lub dalej do Dworca Wschodniego teraz wystarczy mieć w kieszeni kartę miejską. A na niej zakodowany bilet 30- lub 90-dniowy. Jak pisaliśmy w piątek, władze Warszawy wspólnie z Kolejami Mazowieckimi przywróciły na tej trasie po dwóch latach wspólny bilet na kolej i komunikację miejską. Mieszkańcy zachodniej części Warszawy zamiast stać w korkach w Al. Jerozolimskich w ciągu kilkunastu minut mogą dotrzeć pociągiem podmiejskim do centrum. Od razu zaprotestowali jednak mieszkańcy innych miejscowości położonych wzdłuż Alej Jerozolimskich - głównie Piastowa i Pruszkowa. - My też chcemy dojeżdżać do stolicy pociągiem z kartą miejską! Czyżby urzędnicy o nas zapomnieli? - dziwią się. Wprowadzenia wspólnego biletu chcą także pasażerowie kolejki WKD. Co na to Zarząd Transportu Miejskiego? Czy powiększy zasięg wspólnego biletu? - Nie wykluczamy tego. Jest jeden warunek: miejscowości podwarszawskie musiałyby dołożyć się finansowo do tego przedsięwzięcia - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Za wprowadzenie wspólnego biletu na trasie z Ursusa do Dworca Wschodniego stolica ma płacić Kolejom Mazowieckim 110 tys. zł miesięcznej rekompensaty. Nie wiadomo, ile musiałyby się dokładać miejscowości podwarszawskie. Jak nam powiedziała Jadwiga Nowakowska z urzędu Piastowa, trzeba się zorientować, czy jej miasto stać w tym roku na kolejne wydatki. - O wspólnym bilecie będziemy jednak rozmawiać z kolejarzami i z władzami Warszawy - zapowiedziała. Dopłat nie wykluczają też władze Pruszkowa. Igor Krajnow twierdzi, że wspólny bilet może się też pojawić na linii WKD. W tym wypadku również nie ma jeszcze konkretnych decyzji. O przyszłości kolejki więcej będzie można powiedzieć po jej przejęciu przez stolicę, okoliczne gminy i władze Mazowsza. PKP zdecydowało się przekazać linię samorządom. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy rzeczywiście staną się właścicielem kolejki. miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2920980.html Temat: Odcinanie prądu PKP w Małopolsce losiu - twoja kalkulacja nie jest byc moze najgorsza, nie wspominam o przewalkach, a o czystych interesach i kalkulacji ekonomicznej. przewozy takowe sa stosowane w calej zachodniej europie i znakomicie zdaje to egzamin. nikt nikogo na sile nie uszczesliwia, ale rachunek ekonomiczny istniec musi... tylko nalezy taryfy przewozowe skalkulowac, by byly one ,,interesujace,, dla firm transportu drogowego, chyba ze wystawi sie cenniki z ksiezyca... nie byloby to zadne wariackie zagranie, a zeczywiscie chlodna kalkulacja i zdrowy rozsadek, i nie zadna wojenka. niebawem do tego dojrzeja i czesi i slowacy, gdy zostana zablokowane ich drogi przez tiry, chociaz dotychczas ich drogi sa niemal puste w porownaniu z polskimi. z twego tekstu wynika, ze nie znasz realiow na drodze terespol-warszawa-poznan-swiecko. tym kierowalem sie w swej wypowiedzi, ale i nie tylko mialem na uwadze ,,wschodnich,, ale i tych z zachodu, ktorych to jest jednak znacznie mniej, a jak patrzysz na rejestracje prosze spojrz na rejestracje ciagnika, a nie naczepy - sa to dwie rozne sprawy, chociaz powiazane wspolnym interesem. co do przepisow nic nie stoi na przeszkodzie by je zmieniac gdy to korzystne. w tym przypadku o tym nie musi wcale decydowac parlament, a ministerstwo. losiu - prosze wez olowek do reki i przelicz za i przeciw, a wynik okarze sie dla ciebie szokujacy. problem w tym, ze musza wziac sie do pracy ekonomisci z dzialu ruchu i ekonomicznego na pkp, a nikt ani ze wschodu ani zachodu do polakow o to pretensji mial nie bedzie, tylko sam dostrzeze zalety tego rozwiazania. zgadzam sie, ze byc moze straca nieco restauratorzy, le nie wiele, hotelarze wcale, gdyz spia oni w kabinach swych samochodow. jest to problem, ktory zdaje egzamin roniez w stosunku do uzytkownikow prywatnych. pozdrawiam...jur Temat: Swiecicki kontra Kublik Swiecicki kontra Kublik Dzis w dziale samochodowym GW Swiecicki kontra Kublik. Milo ze jeszcze w tym kraju sa ludzie normalni ( p. Swiecicki). Pozdrawiam Natomiast p. Kublik powtarza jak zwykle wyswiechtane komunaly. Samochody 7-letnie maja wieksze zuzycie podzespolów decycujacych o bezpieczenstwie jazdy. A 5-letni Maluch i Polonez juz nie, prawda? 7-letni Mercedes klasy S jest na pewno bardziej zuzyty niz np. Daewoo Matiz 3- letni. Tych bredni juz sie nie chce komentowac. Co do zaostrzenia kontroli technicznych to sie oczywiscie zgadzam ale ROWNIEZ dla aut wyprodukowanych i kupionych w kraju. Po Polsce jezdza 15-letnie kredensy które p. Kublikowi nie przeszkadzaja a 7-letni Ford np. Mondeo to tragedia, prawda p. Kublik? Ciekawe co na to firma Ford by powiedziala. Kolejna sprawa - zanieczyszczenie powietrza. P. Kublik tradycyjnie uwaza ze Warszawa to cala Polska. Fakty sa takie ze poza paroma wielkimi miastami zanieczyszczenie powietrza z powodu samochodów praktycznie nie istnieje. Bo jakie zanieczyszczenie moze byc w gminie wiejskiej wielkosci powiedzmy polowy Warszawy gdzie mieszka 10 tys. ludzi? ZADNE! A p. Kublik sie upiera zeby ludzi ze wsi i malych miasteczek pozbawic mozliwosci dojazdu. PKS i PKP likwiduja kursy, nie oplaca sie jezdzic, prywatnym przewoznikom urzednicy zabraniaja kursowac, a p. Kublik uparl sie nie dopuscic do tego zeby p. Kowalski z malej wioski kupil sobie samochód i dzieki niemu mogl dojechac do pracy. W Warszawie i duzych miastach jest komunikacja miejska to mozna zyc bez samochodu. Na wsi i w malych miasteczkach komunikacji miejskiej nie ma, PKP i PKS polikwidowalo kursy albo zostawilo 2 kursy dziennie o 7.00 i 15.00. A co ma zrobic czlowiek który konczy prace o 18.00? Wg p. Kublika isc na bezrobocie. Jak juz to proponuje zróznicowac oplate rejestracyjna od wielkosci miasta : np. w miescie pow. 2 mln - 10000 zl w miescie pow. 1 mln - 7500 zl w miescie pow. 500 tys. - 5000 zl w miescie pow. 250 tys. - 2500 zl w miescie pow. 100 tys. - 1250 zl w miescie pow. 50 tys. - 625 zl w miescie ponizej 50 tys. - 312,50 zl na wsi - 156,25 zl I wtedy mamy pozadany efekt - maleje liczba samochodów tam gdzie sa korki - czyli w wielkich miastach a na wsi gdzie nie ma korków i nigdy nie bedzie ludzi stac na samochód i dzieki temu staja sie bardziej mobilni. CZy to takie trudne? Temat: OSIEDLE FLORIANA w Ożarowie Mazowieckim Gość portalu: Harry napisał(a): > 1. Informuję, pomiędzy 18.01.2003 a 22.01.2003 miałem przerwę w uczestnictwie w liście dyskusyjnej. jaki cel ma taka informacja? jesteś PKP, MZA a może LOT? > 2. HARY to nie Harry (czyli nie ja) i opinię wyrazone w listach, których nadawca podszywał się pode mnie nie są zgodne z moimi opiniami. czyżbyś sugerował że uczestcy tego FORUM (a nie listy dyskusyjnej o której rozprawiasz w p.1 :-))) to debile lub co najmniej dyslektycy niezorientowani w polskiej pisowni ??? a pfeee bardzo nieładna maniera cwaniaku :-( > 3. Lista dyskusyjna jak sama nazwa wskazuje jest do dyskusji, a nie do ośmieszania ludzi przez podszywanie się pod nich. owszem, lista TAK chociaż FORUM również ale daje wiecej możliwości i swobody dyskusyjnej :-))) poza tym czemu ma służyć twój wykład? uważasz że ktoś tu kogoś ośmiesza? uważasz że ktoś tu podszywa się pod ciebie? a na jakiej podstawie tak uważasz ?! czyżbyś nie był zwolennikiem demokracji w miejscach publicznych ?! > 4. Moje IP, zawiera w opisie: PJWSTK, lub STANSAT. widzę że tyle masz pojęcia o IP i możliwościach jego aktywnego wykorzystywania ile ja o składzie chemicznym Saturna w miejscu o dowolnie wybranych współrzędnych geograficznych na głebokości 8354,5 m o dowolniej porze dnia i nocy :-))) > 5. Teraz test: ten list wysłałem przez TPSA I jak tam IP ? IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl :-))) a jaki sobie życzysz w przyszłości ?? > 6. Co do getta to zapraszam pod www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=106&w=3575621&a=4344962&GazetaWyborczaWWW2=Pi1n1FyQx1VV xREDiMwbTDen1BX4jeuubZp2k51zX041Te1bW6TJ|1285334997227724 419/-1407973911/6/8083/8083/7002/7002/8083/-1 i bardzo słusznie bo cała reszta to jakieś dyrdymały :- ))) > Andrzej Charliński HARY też prawdziwy i bez specjalnego tłumaczenia się przed maluczkimi. No, może poza tym że w przeciwieństwie do Harrego ja NIE JESTEM ANI ŻYDEM ANI ŁOSIEM ANI WIELBŁĄDEM który musiałby tu cokolwiek UDOWADNIAĆ :-))) Temat: I co wybrać? do Ajki - jeśli mieszkasz w bloku JWC to Ci się nie dziwię, w Ząbkach też to przerabiałem i też miałem serdecznie dość. Jeśli nie byłaś jeszcze w Ząbkach proponuję najpierw przejechać się tam zanim zaczniesz rozważać przeprowadzkę. Wspomniałem wcześniej o komunikacji ponieważ to ona głównie powoduje że ludzie psioczą na Tarchomin, ale problem Ząbek to nie tylko tragiczna komunikacja. Zwróć uwagę jak w tym mieście jest okropnie brzydko (przepraszam mieszkańców nielicznych estetycznych enklaw), jaki jest stan ulic i chodników, jak wyglądają przystanki autobusowe i stacja PKP, jak jest brudno. Tarchomin nie jest idealny ale dla mnie jest tysiąc razy ładniejszy. Druga sprawa to perspektywy na rozwój - w Ząbkach ostatnio dużo się buduje ale za tym nie idzie rozwój infrastruktury miejskiej i przy obecnych władzach nie ma szans na jakiekolwiek zmainy. Porównując to co w ostatnich latach zmieniło się w Ząbkach i na Tarchominie ja nie miałem wątpliwości.Oczywiście napewno znajdą się osoby którym Ząbki się podobają (cisza, spokój,las) ale to samo mam na Tarchomine - co prawda pogardzanym przez wiekszość forumowiczów ale mam nadzieję że za kilka lat ta dzielnica będzie całkiem znośną lokalizacją, w Ząbkach tę nadzieję straciłem. Poczytaj sobie jeszcze forum Ząbek. Do nowego ząbkianina - jeśli chcesz dojeżdzać z Ząbek do centurum komunikacją miejską to jak sam napisałeś masz 1,5 - 2,0 km do najbliższego przystanku na którym zatrzymują się dwa totalnie zapchane autobusy (widziałem sytuacje że ludzie po prostu się do nich nie mieścili), w dodatku jedna z tych lini jest okresowa i jezdzi chyba co pół godziny. Na poprawę sytuacji raczej nie ma szans ponieważ władze miasta mają to gdzieś (patrz wyżej), a MZK również ma to gdzieś bo to już nie jest Warszawa. Poza tym np.spacer wieczorem 1,5 - 2,0 km po Ząbkach..., ja raczej unikałem takich atrakcji chociaż nigdy nie spotkała mnie jakaś niemiła przygoda. Co do cen na Tarchominie wydaje mi się że za 200 tys. trzypokojowego mieszkania raczej już nie kupisz, ceny w tej chwili to mniej wiecej przedział 3400 - 4000 za metr, a garaż...własnie w tej chwili rozważam zakup małego garażu w promocyjnej cenie około 16 000 zl. Temat: RONSON-PEGAZ Hehehe... proponuje obejrzec inne inwestycje na Mokotowie... tutaj te co pamietam z tych ktorymi sie interesowalem 1. Woronicza Park - w kwietniu cofnieto pozwolenie na budowe zarowno dla prawie skonczonego bud. A jak i B (zieloni rulez), pozatym cudowne tory PKP (radom- wawa) w odleglosci 100m, samoloty slyszalne moze nawet bardziej niz w okolicy pegaza; bud. A spozniony o ponad rok 2. Czerska - niby blisko do lazienek ale obudowany budynkami z lat 50, na jednej scianie fabryka pomp wtryskowych - rewelacja; calkiem nieciekawa okolica 3. Bukowinska (JWC) - od dluzszego czasu brak widocznych postepow w budowie... poza tym ten wyglad i marka (JWC); brak jakiegokolwiek porownania do projektow Ronsona 4. Modra - rozpoczecie budowy spoznione o jakies 4m-ce, pozatym tutaj mozna mowic o gestej zabudowie (cos chyba jednak ta inwestycja za szybko nie ruszy - developer wykreca sie nowymi argumentami) 5. Pulawska/Walbrzyska - w odleglosci chodnika (2-3m) od Pulawskiej :) poza tym cos stanelo ostatnio i nie moze ruszyc 6. Okolice Rostafinskich, Mostostal - cena z kosmosu, wspanialy widok na cmentarz zolnierzy armii czerwonej 7. Dom Morski - przekroczenie harmonogramu o jakis rok, malo atrakcyjny wyglad ogolny i wysoka cena Jakos na tym tle Pegaz wyglada calkiem niezle (jedyne co mi sie nie podoba to ten biurowiec, mam jednak nadzieje ze powstanie wg projektu takiego jak tu: www.inart.com.pl/docs/biuro.htm, poki co wszystko na to wskazuje). Co do tej lini WN to do Pegaza jest od niej niezly kawalek, jednak mieszkancy CatalinyC moga miec powody do niezadowolenia. Na zakonczenie pragne przypomniec ze to jest Mokotow/Warszawa i nie ma co liczyc na spokoj taki jak na zadupiu (np. Tarchomin Pln.) Temat: wyssali komorę gazową z palca sobie wyssali komorę gazową z palca sobie "Rzeczpospolita": Sensacyjne rezultaty przynosi prowadzone od kilku lat w Instytucie Pamięci Narodowej śledztwo w sprawie zbrodni popełnionych w latach 1943-44 w obozie koncentracyjnym w Warszawie. Nie potwierdza ono, by hitlerowcy zamordowali w nim 200 tysięcy osób. Liczbę ofiar ocenia się na 10 tysięcy. Z ustaleniami postępowania zgadza się profesor Władysław Bartoszewski - czytamy w "Rzeczpospolitej". Pierwsze polskie śledztwo mające wyjaśnić, co działo się w KL Warschau i ustalić liczbę zamordowanych, zostało umorzone w maju 1996 roku z powodu niewykrycia lub śmierci sprawców. Podjęte od nowa i prowadzone przez pion śledczy Instytutu Pamięci Narodowej, już doprowadziło do sensacyjnych rezultatów - pisze gazeta. Przede wszystkim śledztwo nie potwierdza - mówią zgodnie profesor Witold Kulesza, dyrektor Głównej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu IPN, oraz prowadzący postępowanie prokurator Paweł Karolak - informacji o tym, że w KL Warschau zamordowano 200 tysięcy osób. Upowszechniała je prowadząca poprzednie śledztwo emerytowana teraz sędzia Maria Trzcińska. Według obecnych ustaleń w obozie zginęło około 10 tysięcy więźniów. Nie potwierdza się także wersja o tym, że w okolicach obecnego Dworca Zachodniego PKP istniała obozowa wielka komora gazowa, w kształcie tunelu kolejowego. Nie wspominał o tym zresztą żaden z uwolnionych w pierwszych dniach powstania warszawskiego więźniów. Osoby te nie mówiły również o wykorzystywaniu ich do transportu najpierw żywych ludzi, a potem zwłok. Istnieniu komory lub komór zaprzeczają ponadto specjaliści, którzy analizowali radzieckie zdjęcia lotnicze wykonane nad Warszawą w tamtym czasie Temat: ZAKLADAM LISTE GOSCI Poranek wczesny Jadę pośpiesznym Wprost do Warszawy Załatwiać sprawy Pociąg o czasie Ja w drugiej klasie Wagon się kiwa Piję trzy piwa Łódź Niciarniana W pęcherzu zmiana Pęcherz nie sługa A podróż długa Ruszam z tej racji Do ubikacji Kto zna koleje Wie, jak się leje Wyciągam łapę Podnoszę klapę Biada mi biada Klapa opada Rzednie mi mina Trza klapę trzymać Łokieć, kolano Trzymam skubaną Celuję w szparkę Puszczam Niagarkę Tryska kaskada Klapa opada Fatum złowieszcze Wszak wciąż szczam jeszcze Organizm płynną Spełnia powinność Najgorsze to, że Przestać nie może Toczę z nim boje Jak Priam o Troję Chcę się powstrzymać Ratunku ni ma Pociąg się giba A piwo spływa Lecę na ścianę Z mokrym organem Lecąc na drugą Zraszam ją strugą Wagonem szarpie Leję do skarpet Tańcząc Czardasza Nogawki zraszam O, straszna męko Kozak, flamenco Tańczę, cholera Wzorem Astair'a Miota mną, ciska Ja organ ściskam Wagon się chwieje Na lustro leję Skład się zatacza Ja sufit zmaczam Wszędzie Łabędzie Jezioro będzie Odtańczam z płaczem La Kukaraczę Zwrotnica, podskok Spryskuję okno Nierówne złącza Buty nasączam Pociąg hamuje Drzwi obsikuję I pasażera Co drzwi otwiera Plus dawka spora Na konduktora Resztka mi kapie Na skrót PKP Wreszcie pomału Brnę do przedziału Pasażerowie Patrzą spod powiek Pytania skąpe "Gdzie pan wziął kąpiel?" Warszawa, Boże! Nareszcie dworzec! Chwilo szczęśliwa Na peron spływam Walizkę trzymam Odzież wyżymam Ach, urlop błogi Od fizjologii Ulga bezbrzeżna Pociąg odjeżdża Rusza maszyna Hen w dal Po szczy... Po szynach. Temat: Wojna rozpoczęta polacy przeciwko wojnie www.orient.art.pl/ Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE! > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ WIADOMOŚĆ > DALEJ! > > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty, > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi. > > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W NASTĘPUJĄCYCH > MIASTACH: > > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 > > Olkusz - o 17.00 > Tarnów - o 17.00 > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 > Lublin - Pl. Litewski o 17.00 > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 > Człuchów - Rynek o 17.00 > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 > Dębica - Rynek o 17.00 > O?więcim - Rynek o 17.00 > Chojnice - Stary Rynek o 17.00 > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00 > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00 > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 > Olsztyn - Ratusz o 17.00 > Szczecin - Brama Portowa o 17.00 > Lublin - Plac Litewski o 17.00 > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 > Kraków - pod Adasiem o 17.00 > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o > 17.00 > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 www.orient.art.pl/ Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 180 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||