Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Warszawa - GdańskTemat: Sprzedam "Super Bilety" PKP Gdańsk-Warszawa Sprzedam "Super Bilety" PKP Gdańsk-Warszawa Witam. Plany podróży trochę mi się pokomplikowały i w związku z tym mam na sprzedaż 5 następujących "Super Biletów" (www.intercity.pl/119): - 3 bilety na trasę Gdańsk-Warszawa, 2 klasa, wagon dla niepalących, odjazd z Gdańska Głównego w piątek 18.03 o godzinie 17:40; - 2 bilety na trasę Warszawa-Gdańsk, 2 klasa, wagon dla niepalących, odjazd z Warszawy Centralnej w niedzielę 20.03 o godzinie 15:50. Jeśli ktoś byłby zainteresowany kupnem, proszę o kontakt mailowy, via GG 1203830 lub telefoniczny 504142974. Bilety mogę sprzedać oddzielnie, powrotne (Waw-Gda) mogę dostarczyć na terenie Warszawy w weekend, zakładając że uda mi się sprzedać wszystkie (lub większość z posiadanych pięciu) i wyruszyć w podróż samochodem. Bilety sprzedam w cenie zakupu, czyli 36 PLN. Pozdrawiam. Temat: PKP- planuje PKP- planuje biznes.onet.pl/5,1422723,prasa.html Po modernizacji czas jazdy na linii Warszawa - Gdańsk skróci się z 4 godzin do 2 godzin 43 minut. Z Wrocławia do Poznania zamiast 2 godzin 12 minut będziemy jechać 1 godzinę 9 minut, a z Poznania do Świnoujścia zamiast 4 godzin 9 minut - 2 godziny 37 minut - zapowiada Krzysztof Celiński, prezes spółki PKP PLK, która zarządza infrastrukturą kolejową i odpowiada za inwestycje na torach. ... Wkrótce zaprosimy inwestorów zainteresowanych przebudową Dworca Zachodniego w Warszawie. Do 2012 roku mamy w planach modernizację dworców m.in. we Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Szczecinie, Katowicach, stacji Warszawa Gdańska, Warszawa Stadion, a także Dworca Centralnego - wylicza Andrzej Wach. Temat: Debata...tanie państwo, jak jest naprawdę. Acha. By było jasne. Nic nie robienie przez rząd w sprawie PKP i nie realizowanie Strategii dla transportu kolejowego z marca 2006 jest z jednej strony dobre, a z drugiej może przynieść katastrofalne skutki w niedalekiej przyszłości. Jest dobre, bo rząd przynajmniej nie zepsuł w PKP tego, co zepsuł w budowie dróg i autostrad. Z drugiej strony polscy przewoźnicy nie sprostają konkurencji europejskiej po uwolnieniu rynku. Zapisane w Strategii rozpoczęcie budowy linii dużych prędkości z Warszawy do Poznania i Wrocławia pozostaje wciąż w ramach pobożnych życzeń. Ostatnie znane mi plany, debaty na ten temat i prezentacje, pochodzą z lat 2004-2005. Potem w zasadzie nic się nie działo w kierunku inwestycji w nowe szlaki kolejowe. Przeprowadza się co prawda obecnie kilka modernizacji strategicznych linii (np. Warszawa - Gdańsk, Warszawa - Kraków, Warszawa - Łódź), ale jest to kropelka w morzu. To tak jak układanie nowej nawierzchni na ulicy Kolejowej w Łomiankach zamiast budowania nowej trasy wylotowej z Warszawy do Gdańska. Coś się niby robi, ale głównie dlatego,że poprzednicy wszystko zaplanowali, zrobili dokumentację, projekty, wystarali się o dofinansowanie, więc trzeba wziąc tą kasę z UE i coś zrobić. Polecam poczytanie jak wygląda prawda: www.rbf.net.pl/press/070122.htm www.rbf.net.pl/press/060817.htm www.rbf.net.pl/press/070330.htm Temat: PKP - inwestycje przed EURO 2012... PKP - inwestycje przed EURO 2012... biznes.onet.pl/0,1530991,wiadomosci.html "Do roku 2012 PKP PLK mają zamiar zmodernizować 652 km linii kolejowych łączących miasta Euro 2012. W grę wchodzą odcinki: Warszawa - Gdańsk, Warszawa - Poznań, Poznań - Wrocław, Warszawa - Kraków (odgałęzienie od stacji Psary w kierunku Krakowa) - powiedział rzecznik prasowy PKP PLK Krzysztof Łańcucki." A gdzie odcinek Gdańsk-Poznań?... "Pozostałe odcinki dróg kolejowych łączących miasta Euro 2012 mają być remontowane, przy wykorzystaniu m.in. pieniędzy pochodzących z Funduszu Kolejowego." Czyli wszystko jasne...Będą albo nie będą,ze wskazaniem na tą drugą ewentualność...Fundusz kolejowy...dobre sobie... Temat: Wrocław-Łódź-Warszawa po 2013 PKP: ogrom zmian i inwestycji przed Euro 2012 Do roku 2012 PKP PLK mają zamiar zmodernizować 652 km linii kolejowych łączących miasta Euro 2012. W grę wchodzą odcinki: Warszawa - Gdańsk, Warszawa - Poznań, Poznań - Wrocław, Warszawa - Kraków (odgałęzienie od stacji Psary w kierunku Krakowa) - powiedział rzecznik prasowy PKP PLK Krzysztof Łańcucki. biznes.onet.pl/0,1530991,wiadomosci.html Temat: Drugi tor do Warki na Euro 2012 Drugegoi toru do Warki na Euro 2012 nie będzie? PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) zamierzają poprawić stan i standard linii łączących miasta zaproponowane do organizacji mistrzostw Euro 2012. PKP Intercity chce kupić nowoczesne, szybkie pociągi - dowiedziała się PAP u przewoźników. Do roku 2012 PKP PLK mają zamiar zmodernizować 652 km linii kolejowych łączących miasta Euro 2012. W grę wchodzą odcinki: Warszawa - Gdańsk, Warszawa - Poznań, Poznań - Wrocław, Warszawa - Kraków (odgałęzienie od stacji Psary w kierunku Krakowa) - powiedział rzecznik prasowy PKP PLK Krzysztof Łańcucki. Pozostałe odcinki dróg kolejowych łączących miasta Euro 2012 mają być remontowane, przy wykorzystaniu m.in. pieniędzy pochodzących z Funduszu Kolejowego. www.finanse.wp.pl/kat,72914,wid,8850011,raportwiadomosc.html?rfbawp=1178568303.780 Temat: Bez szans na szybki pociąg do stolicy przed Euro "Do roku 2012 PKP PLK mają zamiar zmodernizować 652 km linii kolejowych łączących miasta Euro 2012. W grę wchodzą odcinki: Warszawa - Gdańsk, Warszawa - Poznań, Poznań - Wrocław, Warszawa - Kraków (odgałęzienie od stacji Psary w kierunku Krakowa) - powiedział rzecznik prasowy PKP PLK Krzysztof Łańcucki. Pozostałe odcinki dróg kolejowych łączących miasta Euro 2012 mają być remontowane, przy wykorzystaniu m.in. pieniędzy pochodzących z Funduszu Kolejowego." patrz co znalazłem na Interii. Czyli to niestracone. Temat: Waldemar Wardziński Prezydentem Ciechanowa!!!!!!!! wracając do wczorajszej debaty w TVP. smart-man słusznie zauważył: Kałużyński chce wybudować drogi - obwodnicę, której gestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad i miasto ma niewiele (czytaj - nic)do powiedzenia w tej sprawie. Przykład: oprotestowany przez mieszkańców miasta zakaz zatrzymywania się na ul. 11 Pułku Ułanów (droga krajowa, który nie został zniesiony, nawet przy aptece. Jak Kałużyński chce zbudować obwodnicę, kiedy w tej sprawie miasto nie ma naprawdę nic do powiedzenia? Podobnie PKP - państwo w Państwie. Gdyby to zależało od miasta, dawno ta stacja kolejowa miałaby inny wygląd. PKP robi co chce i żaden Kałużyński tu nic nie zdziała. A swoją drogą takie gadanie jest ze strony Kałużyńskiego trochę nieprzyzwoite, chce iść "za ciosem" bo przecież plany zwiazane z przebudową lini kolejowej Warszawa - Gdańsk już są przez PKP przygotowane. Ogłaszała to kilkakrotnie prasa. Czyli - jak kolej przystąpi do ich realizacji to będzie zasługa Kałużyńskiego? Bzdura, ale cóż szkodzi sobie to przypisać? Wardziński przedstawił konkret - przebudowa centrum miasta. I na tym chyba wszystkim zależy. Pozwólmy mu to zrealizować. Kałużyński jakoś nic o tym nie mówi.... Dopiero wtedy byłaby miniona kadencja stracona, podczas której wykonano kosztowne plany (niestety , ale w Polsce 4 lata to akurat tyle by powstała dokumentacja), a które przy nowym prezydencie mogłyby zostać zaniechane. Pozdrawiam. Temat: Walka o tanie latanie LOT lubi wozic powietrze Wracalem z Gdanska w niedziele rok temu wieczornym rejsem, szybciutko embraer pokonal trase, w 2 5 minut z...TRZEMA PASAZERAMI NA POKLADZIE!!! Korzystalem z tzw. taryfy weekendowej, 270 zl w obie strony. Poniewaz spodobalo mi sie, chcialem za jakis czas tez poleciec. Okazalo sie, ze jest bardzo ograniczona ilosc miejsc w tej taryfie. Co wiecej, nawet jak sie zglosisz przed odlotem i sa wolne miejsca w samolocie, ale limit miejsc promocyjnych wyczerpany, masz do wyboru tylko normalna stawke, albo rezygnacje. Widac bardziej im sie oplaca przewiezc pusty fotel niz wziac 130 zl. Normalna stawka na trasie Warszawa - Gdansk - Warszawa to 1200 zl!!!!! 20 Euro z Pragi do Londynu wydaje sie byc czyms nierealistycznym, az sie chyba przejade na piwko do Pragi w wypadem do Londynu ( tez na piwko) zeby sie przekonac. Wszak nad Weltawe dotzec mozna pociagiem za ok 90 zl ( oczywiscie taryfa PKP do granicy, a dalej bilet u czeskiego konduktora). Czyzby wychodzilo ok.360 zl w obie strony? (90 zl + 20 Eur + 20 Eur + 90 zl) Temat: PKP likwiduje prawie połowę połączeń kolejowych... Nie będzie możliwości dostania się do wielu miejscowości min.na trasie Lublin-Stalowa Wola.To skandal!Likwidują połączenia lokalne,a za istniejące trzeba płacić krocie,i to za jazdę w podłych warunkach (dot.pociągów ekspresowych Warszawa- Gdańsk).PKP spada na psy,może to i dobrze,szybciej wejdzie prywatny inwestor.Oby. Temat: Od 12 grudnia nowy rozkład jazdy pociągów Z tym oszustwem to przesadzasz, PKP IC ma niższą taryfę pospieszną i pomimo miejscówki za 3 zł pojedziesz w tej samej cenie - z gwarancją miejsca. Pociągi InterRegion to nic innego jak pociągi pospieszne tylko o lepszym standardzie i szybsze np. Pobrzeże z Gdańska do Warszawy skróci czas przejazdu o 16 minut. Oprócz dwóch pociagów IRN będzie całoroczny nocny pociąg PKP PR - tak więc chyba jednak da się pojechać taniej nie wspominając o SUPERBILETACH w PKP IC za 36 zł.- cena z miejscówką. Co do zmian w rozkładzie to radzę uważnie przestudiować nową oferte przed ferowaniem wyroków - np. zwiększono ilość połaczeń bezpośrednich z Krakowem z 4 do 6 w dobie ( w tym 3 IC), skrócono czas przejazdu pociągów IRN,NEx z Gdańska do Zakopanego pojedzie także w letnie weekendy ( 4 godziny krócej niż przez Bydgoszcz) o podniesieniu jakości taboru czy wyglądzie i kulturze załóg pokładowych PKP IC nie wpominając. Co do czasu jazdy z Gdańska do Warszawy proponuje napisanie tekstu w twoim stylu do ministerstwa infrastruktury które nie potrafi wywalczyć odpowiednich funduszy dla Polskich Linii Kolejowych na modernizację linni Warszawa - Gdańsk. Temat: PKP chce zlikwidować 350 połączeń regionalnych LIKWIDACJA POSPIESZNYCH GDAŃSK - WARSZAWA Cwaniaczki z PKP likwidują na trasie Warszawa - Gdańsk pociągi pospieszne (43 zł, jedzie dziś 4h 25min) zostawiając tylko Ex i IC (cena od 75 zł i jedzie ok 4h). To jest skandal uznawać przejazd 330 km w 4h (czyli z prędkością 80 km/h !) jako przejazd pociągiem EXPRESOWYM i żądać za to takiej kasy, wraz z obowiązkową, złodziejską i nikomu niepotrzebną miejscówką. I nie zostawić możliwości przejazdu pociągiem pospiesznym. Trasa Warszawa - Gdańsk jest jedyną taką trasą w Polsce, gdzie monopolista - PKP narzuca konieczność jazdy pociągiem Exi IC na takich gófnianych warunkach. Dla porównania - przejazd na trasie Warszawa - Kraków (290 km) pociąg jedzie 2h 40 min. Co na to UOKiK ? Temat: Gdansk i Warszawa przed Madrytem Gdansk i Warszawa przed Madrytem "Życie Warszawy" podało, że w grudniu Al-Kaida miała wysadzić dworzec PKP w Gdańsku i Okęcie!! www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=1030&news_id=34527 Temat: Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Gdańsk 1."Czy jak pociąg z Gdańska jedzie do Warszawy i kończy bieg dajmy na to w Milanówku czy Otwocku to ktokolwiek o zdrowych zmysłach powie że jest to pociąg realcji Gdańsk - Milanówek ? - Nigdy nie podaje się nazw małych pipidów na których pociągi kończą bieg." Dla twojej informacji pociągi zazwyczaj jeżdża albo do stacji końcowej albo do dużego węzła kolejowego znajdującego sie na danym obszarze. Pociągi nie jeżdża z Gdańska do Milanówka. Pociągi zawsze jeżdża z Gdyni to Warszawy, etc. 2."Zresztą po co pociąg do samej gdyni byłby niepotrzebny bo i tak nie ma tam po co jeżdźić." No comments. 3."Zwykła stacja przelotowa??? Pojmij, że na tej stacji wysiada 80% wszystkich pasażerów, reszta we Wrzeszczu, Oliwie i Sopocie. Do Gdyni pociagi zazwyczaj przyjeżdżają puste. Więc z punktu widzenia pasażerów a także marketingu PKP jest to jak najbardziej uzasadnione Gdańsk - Warszawa." Były robione jakies badani marketingowe na ten temat? Czy moze podać ich żródło? 4."To jest scisla informacja bo pociagi beda jezdzic na trasie Gdansk-Wawa z predkoscia 160-200km/h. Na trasie Gdansk-Gdynia nic sie nie zmieni . Mamy po drodze Wrzeszcz , Oliwe i Sopot i na tych krotkich odcinkach trudno byloby uzyskac takie predkosci." To już bardziej rzczowa odpowiedź, ale mi chodzi o to dlaczego w jedym artykule znajdują się rozbieżne informacje - najpierw pisza o trasie Gdańska - Wawa, a zaraz pod tym pisza o trasie Gdynia - Warszawa. Kompletna bzdura. Temat: Od 12 grudnia nowy rozkład jazdy pociągów Umówmy się tak - jak będę miał taką zniżkę jak Ty na bilety PKP (czyli 100%) to też żadna podwyżka mi nie będzie przeszkadzać. Nawet o 3 zł. Superbilety są dobre dla studentów czy turystów, nie dla ludzi intensywnie korzystających z pociągów i nie mogących zaplanować sobie podróży na tydzień naprzód, poza tym dziwni mnie dlaczego ci co jadą za 85 zł mają fundować przejazd tym co jadą za 36zł. Podtrzymuję, że PKP to złodzieje wykorzystujący swoją monopolistyczną pozycję. Dlaczego np. z Olsztyna, Szczecina czy Łodzi do Warszawy jeżdżą pociągi pośpieszne a z Gdańska prawie same Ex i IC? Kulturze załóg pociągów pospiesznych nic nie mogę zarzucić - jest tak samo świetna na trasie Gdańsk- Warszawa jak w IC. A na remont torów PKP mogłaby zarobić sama spokojnie choćby wyrzucając z pracy 60% niepotrzebnego nadmiaru pracowników. Akurat znam PKP od potrzewki i wiem jakie nieroby tam siedzą. "proponuję napisanie do ministerstwa infrastruktury które nie potrafi wywalczyć odpowiednich funduszy dla Polskich Linii Kolejowych na modernizację linni Warszawa - Gdańsk." Oto przykład myślenia PKP - nieroba. Wszystkie firmy same muszą inwestować, a PKP ma "wywalczyć". I to nie sama a rękami MI. Socjalizm i lenistwo na PKP wiecznie żywe! Temat: Teraz dłużej, w przyszłości wygodniej O ! Kolejny temat dla Pana MT! Panie Michale! Zainteresuj się Pan czemu z Gdańska do Warszawy nie można dojechać pociągiem pospiesznym, a jedynie Ex i IC. Spółka PKP IC zmonopolizowała ten odcinek, więc te 330 km jedzie się pociągiem IC 4 godziny czyli 80 km/h. Jakaś paranoja. I kosztuje to 75-100zł. Dla porównania - z Wawy do Olsztyna pojedziemy kilkoma pociągami pospiesznymi za 25-30 zł, to samo dotyczy to relacji Warszawa-Łódź, Poznań czy Kraków; Gdańsk - Olsztyn, Bydgoszcz, Wrocław .A z Gdańska do Warszawy tylko Ex i IC. Sprawdź Pan czemu pasażerowie z Gdańska są skazani na usługi spółki PKP IC, czy z powodu braku dobrej drogi ? Sprawdź Pan też proszę czy jest zgodnie z prawem pociąg który sie wlecze 80km/h nie powinien być zaklasyfikowany jak pospieszny ? - I nie poprzestań Pan na wymijających odpowiedziach które dostaniesz Pan w dyrekcji PKP. Powodzenia. Temat: [Wawa] Nowe przystanki PKP [Wawa] Nowe przystanki PKP Społeczny rzecznik niezmotoryzowanych zaproponował wybudowanie czterech nowych przystanków kolejowych w Warszawie. Przystanki te miałyby zostać zbudowane w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa-Gdańsk. Rzecznik proponuje, by zlokalizować te przystanki w okolicy ul. Radzymińskiej, na Targówku w rejonie ul. Prałatowskiej, przy ul. Św. Wincentego w rejonie węzła Żaba oraz na Bródnie w rejonie ul. Bartniczej. Przystanki te miałyby posłużyć przygotowywanej w Warszawie szybkiej kolei miejskiej. Zdaniem rzecznika, budowa czterech nowych przystanków nie zwiększy zasadniczo kosztów modernizacji linii kolejowej Warszawa-Gdańsk, ponieważ na większości tych przystanków nie będzie potrzeby budowy przejść podziemnych czy wiaduktów. PKP PLK zamierzać zbadać potrzeby pasażerów oraz możliwości prawne i techniczne budowy przystanków we wskazanych miejscach. Temat: Dlaczego busiarstwo to ostatnie dno część osób jadących z Lublina wysiada w WArszawie, ale w Warszawie wsiadają kolejne osoby jadące do Gdańska. Fakt, czasami jedzie 30 osób, ale to tylko dlatego że PKP ma tak fatalną ofertę, ze ci ludzie wolą już jechac busem na stojąco niż śmierdzącym wiecznie opóźnionym pociągiem. A teraz jeszcze jak będzie remont linii kolejowej Warszawa - Gdańsk ( i przy tym spóźnienia pociągów przez kilka lat tak jak to było na trasie Warszawa - Łódź) to dla busów nadchodzą złote czasy. Temat: Wylotówka do Gdańska utknęła w ministerstwie Robercie nie oszukuj! robert_c napisał: > No widzisz... Nawet nie wiesz, ze linia kolejowa do Gdańska jest >własnie modernizowana i po jej ukończeniu pociągi przejadą odcinek >Warszawa - Gdańsk w 2 godziny. Jako pracownik jednej ze spółek PKP i super spec od transportu nie powinienieś oszukiwać ludzi. Po remoncie na linii Warszawa-Gdańsk czas przejazdu będzie taki sam jak 20 lat temu - ok 3h20 minut, a nie 2 godziny. To jedynie remont odtworzeniowy (i likwidacyjny - "likwidacja zbędnej infrastruktury kolejowej"), ale np przedwojennego skrótu przez Skrzeszew nie odtwarza się - przed wojną zbudowanogo w rok, od podstaw! Tak więc przestań manipulować faktami, zamiast prowadzić w godzinach pracy autostradową ewangelizację zajmij się pracą - dlaczego kupno biletu w "nowoczesnych" kasach trwa dłużej niż 20 lat temu, dlaczego nie ma automatów do kupna biletów, dlaczego nie mogę w normalny i wygodny sposób kupić biletu przez internet? Temat: Kolejarze nie chcą budować nowych stacji Temat remontu dworca wschodniego to zupełna inna bajka. Linia Warszawa - Gdańsk była wpisana w plany modernizacji z funduszy unijnych wiele lat temu. Dw. Wschodni też będzie przebudowany, ale przede wszystkim układ torowy, który rozszerzy możliwości dworca, przy okazji pewnie zrobią i resztę. Były takie plany przy modernizacji linii Warszawa - Radom i Warszawa - Gdańsk (chodzi o przebudowę układu torowego). O to co widać dla pasażerów, PKP musi się postarać razem z miastem. Temat: Ktos ma bimber? :))) Pyszne anegdoty, a w dodatku prosto z zycia. W zamian dowcip: "Stan wojenny, dworzec PKP. Spiker zapowiada: - Pociąg pośpieszny relacji Gdańsk - Warszawa odjedzie z peronu pierwszego o godz 11:48. Specjalny komunikat dla oddziałów ZOMO: pociąg pośpieszny relacji Gdańsk - Warszawa odjedzie z peronu jeden o godzinie: pałka, pałka, krzesełko, bałwanek" Temat: Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Gdańsk Zwykła stacja przelotowa??? Pojmij, że na tej stacji wysiada 80% wszystkich pasażerów, reszta we Wrzeszczu, Oliwie i Sopocie. Do Gdyni pociagi zazwyczaj przyjeżdżają puste. Więc z punktu widzenia pasażerów a także marketingu PKP jest to jak najbardziej uzasadnione Gdańsk - Warszawa. Temat: PKP PKP No i tak powoli, a moze całkiem szybko, kończy się historia Działdowa, jako węzła kolejowego. Jeszcze jedna zmiana rozkładu jazdy i przez miasto będą jeździły tylko ekspresy Warszawa-Gdańsk bez zatrzymywania. Smutne, ale prawdziwe. Polak wszystko potrafi ... zepsuć. Nagle nikt nie jeździ pociągami i nic sie nie opłaca... Smutne... Temat: Szybki pociąg do brazylijskiego Mundialu PKP Intercity kupuje lokomotywy na 230 km/godz. Pod koniec ub. roku prasa doniosła o zakupie przez PKP IC 10 lokomotyw Siemensda osiągających 230 km/godz. Gdyby tak na głównych szlakach w Polsce (Warszawa, Gdańsk, Poznań, Kraków, Katowice) pociągi osiągały 200 km/godz i przelotową 160 km/godz to czas jazdy do tych miast, leżących średnio 300 km od Warszawy, skróciłby się do 2 godzin. wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/10,88722,6048782,230_km_h_po_polskich_torach.html www.brutto3200.fora.pl/news,20/warszawa-nowa-lokomotywa-pkp-intercity,535.html www.kolej24.pl/news/czytaj/husarz-prezentacja-nowej-lokomotywy-pkp-intercity.html Temat: Nowy rozklad jazdy PKP od 12 grudnia Nowy rozklad jazdy PKP od 12 grudnia Jakby kogos interesowalo to bedzie taki : Belzec 10.00 ( nie kursuje w wakacje) Berlin 20.25p Bydgoszcz przez Warszawa, Torun 7.30p 15.40p Chelm 5.25 6.20 7.28 9.15 11.10 13.05 14.20 15.35 16.48d 17.50 18.35p 18.45 21.08 22.30 Deblin przez Pulawy 6.35 7.59 9.10 13.07d 14.30 15.50 17.10 20,35 Gdynia 7.50exh 19.17ph 21.10ph Hel przez Warszawe, Gdansk 19.17ph Jelenia Góra przez Radom, Kielce, Wroclaw 22.05ph Kijów 0.42p 9.09p Kolobrzeg przez Wawe, Gdansk 21.10ph Kostrzyn przez Warszawe, Bydgoszcz 7.30p Kraków przez Radom, Kielce 5.42p 16.40p Krasnik 3.20 5.27 6.25ph 8.15 10.10p 11.33 14.45b 15.45 19.50 22.27b Przemysl przez Stalowa Wola 10.10p Rawa Ruska 8.45h Rzeczyca przez Krasnik 3.20 5.27 8.15 11.33 14.45b 15.45 22.27b Rzeszów przez Stalowa Wole 6.25ph Stalowa Wola przez Krasnik 5.27 6.25ph 10.10p 11.33 15.45 Szczecin przez Warszawe, Poznan 9.45ir 20.00ph 23.00p(5,7) Swinoujscie przez Warszawe, Poznan, Szczecin 20.00ph Terespol przez Deblin, Lukow, Biala Podl. 17.10 Warszawa 2.57p 4.05 5.30pd 5.50exh 6.25p 7.30p 8.30p 9.45ir 12.40p 15.40p 18.30p 19.17ph 19.45ph 20.00ph 21.10ph 23.00p(5,7) Wroclaw przez Radom, Kielce, Katowice 13.40p Wroclaw przez Radom, Kielce, Czestochowe 22.05p Zamosc 18.35p p - pospieszny h - kursuje w wakacje ex - ekspres ir - inter regio ( pospieszny z miejscówka za 3 zl) d - nie kursuje w weekendy b - nie kursuje w soboty 5,7 - kursuje w piatki i niedziele Temat: Dlaczego PKP olewa Łódź!!? Dlaczego PKP olewa Łódź!!? Sporo sie ostatnio mowi o autostradach, lotnisklach i choc w Lodzi najlepiej te dwie sprawy sie nie maja to jednak w najblizszej przyszlosci ten stan niewatpliwie sie zmieni na lepsze. Natomiast jezeli chodzi o kolej to to co ten moloch z Lodzia wypraiwia to skandal! Trasa Łódź warszawa jest najbardziej oplacalna i najbardziej uczeszczana w polsce. I co z tego skoro jakies barany z PKP uznaly ze remont torow na tej trasie to kiedys sie zrobi i jesli nawet to przystosuje sie tory do 120km/h!!! Takie standarty to byly w 1939 roku! Ktos powie ze wszedzie tak jest ale to to nie prawda. 22% glownych szlakow kolejowych jest dostosowana do norm europejskich, czyli 160 km /h dalsze szlaki miedzy innymi Gdansk Warszawa i BIALYSTOK WARSZAWA beda rowniez dostosowane do tych predkosci! A Łódź? Remont minimalny tam gdzie tory grożą wykolejeniem a gdzie indziej zmniejszenie predkosci... To jawne robienie sobie jaj z lodzian! Gdzie sa nasze wladze?! Zarowno wojewodzkie jak i miejskie? Czemu nie ma z ich strony agresywnej reakcji gdy PKP wymysla kolejna bzdure w postaci szybkiego pociagu Wa-wa Wrocław przez OPOCZNO!!!??? Ja rozumiem autostrady, lotnisko ale co z pociagami? Niedlugo leszno albo brodnica bedzie lepiej skomunikowane z polska niz Łódź! Zastanowmy sie wspolnie co zrobic bo za 10 lat sie okaze ze wynalazek w postaci pociagu to w lodzi zatrzymal sie na poziomie II wojny swiatowej. Popatrzmy na łodzkie dworce, ostatnio mozna bylo przeczytac ze PKP wreszcie wyremontowala budynek dworca na widzewie i sa tam w koncu TOALETY!!! Maks! Temat: [PKP] Ósemka wyprzedziła wszystkich [PKP] Ósemka wyprzedziła wszystkich miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,3888041.html Linia kolejowa Warszawa - Radom - Kraków znalazła się na pierwszym miejscu w sondzie, która w styczniu ukazała się na stronie PKP. Kolejarze pytają w niej pasażerów, które linie powinny zostać w pierwszej kolejności zmodernizowane, aby skrócić czas podróży. W ankiecie wzięło udział prawie 15 tys. internautów. Najwięcej, bo 38 proc. z nich, czyli 5707 osób zagłosowało za modernizacją "ósemki" (Warszawa - Radom - Kraków). Dopiero za tą linią znalazły się takie drogi kolejowe jak Warszawa - Gdańsk (14 proc.) i Poznań - Wrocław (11 proc.). Najmniej osób chciałoby remontów tras: Bydgoszcz - Trójmiasto (4 proc.) i Trójmiasto - Szczecin (3 proc.). Tak dobry wynik "ósemki" jest zasługą przede wszystkich radomskich miłośników kolei, którzy nawoływali w mailach i na forum "Gazety" do głosowania za tą linią. Jak informuje Michał Wrzosek, rzecznik grupy PKP, wyniki ankiety trafią do zarządu spółki PKP SA i Polskich Linii Kolejowych. Temat: Od 12 grudnia nowy rozkład jazdy pociągów Od 12 grudnia nowy rozkład jazdy pociągów Czyli jedyna zmiana to taka, że zlikwidowane zostają pociągi pospieszne, co jest skandalem i oszustwem (przemianowanie ich na IR to kosmetyka i kolejne złodziejstwo w postaci 3zł nikomu niepotrzebnej miejscówki, ale Gazeta pisze że to "tylko" 3zł. A ja powiem że to aż 3zł pozdwyżki, bo dotychczas nie była potrzebna miejscówka). Odcinek Gdańsk - Warszawa jest chyba jedyny w Polsce, że nie da się pojechać pociągiem pospiesznym, i za przejazd w drugiej klasie trzeba płacić 76-84 zł. Ze wszystkich innych miast w Polsce (może poza odciniem Kraków Warszawa - 280 km, czas przejazdu 2h40 min) pojechać można pośpiechem za uczciwą cenę 45 zł. PKP wykorzystuje stwoją pozychę monopolisty wymuszając prawie 2x wyższą cenę przejazdu IC lub EX dając w zamian raptem 15 min różnicy czasu między Ex a pośpiechem. A 15 minut wobec 4h jazdy pociągiem to o 7% szybciej. Ponieważ GW walczy o blokowanie A1 monopol PKP będzie trwał zapewnie nadal. Brawo Gazeta, która nie potrafi analizować informacji które dostaje z PKP tylko powtarza bzdury bez komentarza. Bo "komunikowanie" pociągów do Krakowa w Warszawie to nic nie warta informacja, ile %% pazażerów wyjeżdżających z Gdańska jeździ akurat do Krakowa ? - Pewnie 3-5%, więc o czym tu pisać ? Piszecie "Rodzaj pociągów dopasowano do pory dnia", to bzdura, gdyż nie wprowadzono praktycznie żadnych zmian poza zmianami nazw pociągów. Do chrzanu z taką rzetelnością, panie Chrzan ! Temat: Mieszkaniec Złocieńca w Reprezentacji Polski U-18 Mieszkaniec Złocieńca w Reprezentacji Polski U-18 Tomasz Dusza - Trener reprezentacji Polski do lat 18 (rocznik 1987) Michał Globisz powołał dwie kadry na konsultacje szkoleniowe w Gdańsku. Pierwsze zgrupoanie, z udziałem 28 zawodników, odbędzie się w dniach 4-7 marca. Zbiórkę zawodników wyznaczono na 4 marca (piątek) o godzinie 13:00 na dworcu PKP Gdańsk Główny przy kasie numer 1 lub w miejscu zakwaterowania Hotel OPO Gdańsk-Żabianka ulica Wiejska 1 do godziny 14:00. KADRA U-18 NA PIERWSZĄ KONULTACJĘ W GDAŃSKU Michał Chełmiński (Eintracht Norderstedt, Niemcy), Norbert Czubała (GKS Bełchatów), Tomasz Dusza (MKS Złocieniec), Bartosz Gębura i Piotr Stępień (obaj Juventa Starachowice), Łukasz Gikiewicz i Rafał Gikiewicz (obaj Dobrowiejski Klub Sportowy), Wojciech Jagodziński (Kolporter Korona Kielce), Paweł Kazimierczak i Kamil Wacławczyk (obaj Górnik Polkowice), Łukasz Kędzierski (Wisła Płock), Krzysztof Kowalski (RKS Radomsko), Łukasz Lebioda (Warta Poznań), Krzysztof Leszek (Lechia Gdańsk), Artur Marciniak (Lech Poznań), Łukasz Nadolski (Polonia Gdańsk), Adam Nowicki (Mieszko Gniezno), Przemysław Orłowski (Pogoń Szczecin), Wojciech Ostrowski (AZS Bydgoszcz), Dominik Pawolka (Borussia Moenchengladbach), Damian Piotrowski (Zagłębie Lubin), Michał Romanowski (Warmia Olsztyn), Bartosz Rosłoń (Wisła Kraków), Kamil Sobala (Raków Częstochowa), Mariusz Starba (Pogoń Staszów), Mariusz Warmuz (LZS Czarnochowice), Wojciech Wocial (Agrykola Warszawa),Zbigniew Zawada (Darkovia Darłowo). Temat: [PKP] Ósemka wyprzedziła wszystkich INTERNAUCI CHCĄ PRZYŚPIESZYĆ POCIĄGI Szybkie drogi kolejowe i modernizacja linii Warszawa - Radom - Kraków to główne życzenia i oczekiwania podróżnych od kolei - wynika z ankiety dla pasażerów zamieszczonej na stronie PKP S.A. W pierwszej edycji ankiety internauci odpowiadali na pytanie: " Czego życzę kolei w 2007 roku?", a w drugiej "Jakie drogi kolejowe powinny zostać w najbliższych latach zmodernizowane jako pierwsze, aby skrócić czas podróży?" (...) Głosujemy na swoje połączenia Druga ankieta była tematyczną kontynuacją pierwszej sondy. Podróżni zastanawiali się, które - ich zdaniem - linie kolejowe należy modernizować w pierwszej kolejności. Do wyboru było 10 linii kolejowych. Ostatecznym "zwycięzcą" internetowego plebiscytu została linia Warszawa - Radom - Kraków, na którą zagłosowało 5707 osób (38 proc. głosujących) choć nie od początku była liderem. Przez długi czas najwięcej osób głosowało na linię Warszawa - Gdańsk. - W czasie trwania ankiety lokalna prasa w Radomiu opublikowała informację o możliwości głosowania i zachęcała swoich czytelników do typowania trasy Warszawa - Radom - Kraków - opowiada Wrzosek. - Po publikacji wiadomość o możliwości głosowania rozeszła się pocztą pantoflową i elektroniczną wśród miłośników kolei, mieszkańców regionu. Cieszy nas odzew lokalnych mediów na naszą sondę, ale weźmiemy pod uwagę ten mechanizm przy interpretacji wyników - zapewnia. (...) KURIER PKP NR 5 4 lutego 2007. Czyli wychodzi na to, że chyba nici z teg wszystkiego :(. To poco ta sonda była???? Temat: Rewolucja kolejowa: znikają pośpieszne i ekspresy To dobrze iz w spolkach PKP mysli sie o udoskonaleniu systemu, ale nie nalezy zapominac o sluzalczej roli koleji do pasazera bo to on oprocz ceny biletu rowniez doplaca do dzialanosci przewoznika. Zatem kolej ne tylk musi reagowac komercyjnie zwracajac na bierzace zainteresowanie ale byc stymulatorem rozwoju regionow i proponowania atrenatywnych rozwiazan komunikacyjnych. Nalezy przyjac conajmniej trzy grupy wzajemngo skomunikowania aglomeracji /do 30-40 km od centrum/ szybkimi pocigami i okreslana czestotliwoscia, przyjmujac Warszawe jako glowny wezel. I. milonowe z predkoscia podrozna 130-140 km/h, z czest. co 1-2 godziny II powyzej 500tys z predkoscia pdrozna 110-120 km/h z czest. co 1-3 godziny III powyzej 250 tys z predkosci podrozna ca 100 km/h co 1-4 godziny Czemu taki rozrzut, przyklad; Warszawa - Lodz czy Radom co 1 godzine, W-wa-Bialystok czy Lublin co 2 godzny a Olsztyn co 3 godziny Bydgoszcz-Torun co 1 godzine a z Poznaniem czy Gdanskiem co 3 godziny Glownie winno sie z formatowac system ciagow komunikacyjnych przecinajacych Polske laczacych najwazniejsze aglomeracje lacznie ze sprzegnietymi odnogami. Szczecin-Poznan-Warszawa-Lublin z polaczeniem Krzyz-Gorzow, Kutno- Lodz czy Plock. Wroclaw-Katowice-Warszawa-Bialystok z polaczeniem Wloszczowa- Czestochowa czy Kielce. Krakow-Warszawa-Gdansk z polaczeniem Ilawa-Olsztyn, Malbork-Elblag Szczecin Temat: jak się dostać Najpierw - Warszawa - Elbląg www.polskiexpress.pl/rozklad/kreator_step2.php przystanki w Warszawie- Warszawa * al. Jana Pawła II pomiędzy Dworcem Centralnym PKP a hotelem Holiday Inn * Port Lotniczy im. F. Chopina - Terminal I, poziom przylotów Potem - Elbląg - Braniewo www.pks.gdansk.pl/rozklad/gdansk.php Szerokiej drogi:) Temat: Łódź-Warszawa: trzy godziny w zimnym pociągu Łódź-Warszawa: trzy godziny w zimnym pociągu A ja myślę, że bez względu na typ biletu i tak nie dostałaby Pani odszkodowania. Własnie kilka dni temu dostałam odpowiedź spółki PKP Intercity na reklamację dotyczacą opóźnienia powyżej 6o minut. Miałam trzy takie sytuacje pod rząd na trasie Warszawa-Gdańsk albo odwrotnie. Jeszcze w grudniu - przed mrozami i totalną zapaścią kolei. Tylko raz udało mi się dopaść konduktora, żeby mi poświadczył owo spóźnienie na bilecie (teoretycznie można to zrobić także na stacji, w praktyce nikt nic nie wie i odsyłają od okienka do okienka). W otrzymanym piśmie przeczytałam, że opóźnienie było spowodowane pęknięciem szyny z powodu mrozu, a zatem przyczyną od spółki niezależną i rekompensata się nie należy. Kiedy czekaliśmy na pociąg na stacji Warszawa-Wschodnia nie podano żadnej informacji o uszkodzeniu, w ogóle z informacją było kiepsko. Tego dnia było ok 5 stopni poniżej zera, więc niezbyt oszałamiający mróz. Razem ze mną jechała kobieta, która miała 2 godziny na przesiadkę na prom do Szwecji (od planowejgodziny przyjazdu do Gdańska), a pociąg był spóźniony 1,5 godziny. Wyobraźcie sobie jej zdenerwowanie. Intercity trąbi o tych odszkodowaniach, a ja jestem ciekawa czy komukolwiek udało się takowe uzyskać. Temat: ....co nos ceko...drozyj !!!...drozyj !!! PKP tyz strasy: Gigantyczna podwyżka biletów w PKP w 2006 roku W przyszłym roku w budżecie państwa nie będzie środków na inwestycje w infrastrukturę kolejową dostępną dla pasażerów. To oznacza zatrzymanie inwestycji lub gigantyczną podwyżkę cen biletów, nawet o połowę. Podwyżkę zapowiada w komunikacie rzecznik prasowy PKP Michał Wrzosek. Jak informuje, resort finansów wykreślił z projektu budżetu na 2006 r. środki na inwestycje w kolej. "Konieczność zaspokojenia potrzeb finansowych z biletów na sumę miliarda złotych oznaczać będzie podwyżkę cen wszystkich biletów, także przewoźników niezależnych od PKP (np. samorządowych). Znikną wszystkie specjalne oferty, pociągi i promocje wszystkich przewoźników czy tanie linie kolejowe. Trzeba będzie bowiem zapewnić jak największe wpływy z biletów" - napisał Wrzosek w komunikacie. Zaznaczył, że w przypadku wstrzymania inwestycji, nie dojdzie w przyszłym roku do modernizacji linii Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań oraz Warszawa - Łódź. (PAP) Tyz piyyknie! Juz nika sie nie rusymy, wte bee dobrze? Temat: Szybka kolej Wroclaw-Lodz-Warszawa-Olsztyn O właśnie: "W czasie międzynarodowych konferencji Ministrów Transportu na Krecie w 1993 r. oraz w Helsinkach w 1997 r. wytyczono łącznie 10 korytarzy transportowych ( tak kolejowych jak i równolegle biegnących drogowych ) łączących kraje UE z krajami Europy Środkowo-wschodniej, starającymi się o wejście do tej organizacji a także między krajami Europy Środkowo-wschodniej i wschodniej. " To ze strony PKP. Z wspomnianych 10 korytarzy przez Polskę przechodzą 4: 1.Warszawa - Wilno - Kowno - Tallin (z odgałezieniem Gdańsk - Kaliningrad - gdzieś na Litwie) 2. Berlin - Poznań - Warszawa -Mińsk - Moskwa 3. Berlin - Wrocław - Kraków i być może gdzieś dalej 4. Zlina - Kraków - Warszawa - Gdańsk i tyle. Temat: Utrudnienia na PKP proszę: PKP a NS proszę bardzo. prezykładowe porównanie kolei polskich (PKP) i holenderskich (NS). PKP, przykładowo: Warszawa - Gdańsk (330 km) ilość połączeń dziennie: 2 (IC) + 12 (Ex) + 4(Posp) = 18 czas przejazdu: 4h7"(IC), 4h 15"(Ex), 4h45"(Posp) cena w jedną stronę w EUR (EUR1 = 4,75 zł): 17,7(IC), 16(Ex), ~10(Posp) NS, przykładowo: Amsterdam - Maastricht (220 km) ilość połączeń dziennie: 34 (bezpośrednie IC co pół godziny) czas przejazdu: 2h30" cena w EUR (2 klasa): w jedną stronę 25 cały, zniżka 15,30 (roczna karta zniżkowa na koleje holenderskie kosztuje koło 50 euro); powrotny (tego samego dnia) 37,10, zniżkowy 22,20. Dodam, że koleje holenderskie używają starych wagonów. Pociągi są jednak czyste, bezpieczne i zadbane. Dodatkowo NS dba o punktualne i sensowne połączenia. Dobry przykład dla PKP, że i bez TGV jak się chce to można. Temat: Dworzec PKP w Ciechanowie PKP to długa historia i można o niej pisać bez końca. W najbliższych latach mają wpłynąć duże pieniądze z Unii Europejskiej na remont trasy Gdańsk-Warszawa i większych dworców, między innymi w Ciechanowie. Ale co z tego kiedy pierwsze pieniądze już zostały zdefraudowane przez włodarzy PKP i prawdopodobnie będzie musiał nastąpić zwrot kasy do budżetu Unii. Gdzie logika???? Szefostwo i związkowcy PKP weżcie się do roboty, bo jak obejrzałem wczoraj reportaż o zabezpieczeniu terenu PKP to mnie zimny pot oblał. Na waszde tyłki jest potrzebny solidny kij a nie dotacje z budżetu państwa. Na drzewo!!!!!!! Temat: Zbudujmy nową linię kolejową do Płocka Takie plany jak wiadomo były w latach 70-tych. Przez Płock do Gdańska miał przebiegać północny odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej, bo raczej nigdy, nikt w PKP nie myślał o budowie niezależnego odcinka Warszawa-Płock. Na stronie internetowej PLK mapka z CMK przez Płock zamieszczona była jeszcze 2 lata temu. Jednak dziś nie ma po niej śladu. W planach PLK i Ministerstwa Transportu (do 2020 r.!)nie ma nawet wzmianki o budowie linii Warszawa-Płock jako północna CMK. Jedyną informację w tej sprawie znajdziemy w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego. Od dobrych kilku lat nie buduje się w Polsce nowych linii kolejowych. Brakuje na to pieniędzy. Jedynymi inwestycjami są remonty istniejących linii kolejowych i też tylko tych najważniejszych jak np. Łódź-Warszawa (koszt prawie 1 mld zł!), Warszawa-Gdańsk. W obliczu remontu szczególnie tej drugiej linii i przystosowania jej do prędkości 160 km/h plany budowy płn. CMK w skład której wchodziłby odcinek Grodzisk Maz.-Płock możemy uznać jako marzenia, które pewnie nigdy nie doczekają się realizacji. Nie odrzucałbym natomiast istniejącego połączenia kolejowego. Mamy przecież w Płocku tory przebiegające z południa na północ. Dlaczego więc nie można spróbować uruchomić pociągów relacji np. Płock-Gdynia, czy Płock-Łódź-Kraków (taki pociąg był w latach 80-tych)? Niewielka poprawa infrastruktury na odcinku Płock-Kutno pozwoliłaby na pokonanie tego odcinka w 45 min, a to jest prawie 2 razy szybciej niż PKS. Odcinek do Sierpca choć niezelktryfikowany obecnie posiada szlakową 80 km/h więc wyżej wspomniane połączenia miałyby sens. Temat: Korekta podzialu województw! Wieśniaku z Olsztyna napisałem już ci na Forum Bielsko- Biała, że w Elblągu nigdy w życiu nie byłem i nie ma z tym miastem nic wspólnego. A jedyny kontakt jaki mam z twoim województwem szuwarowo- bagiennym to przejazd pociągiem IC Warszawa-Gdańsk i dwa niepotrzebne postoje w Działdowie i Iławie, bo na CMK Kraków- Warszawa ten Debil mi zafundował postój we Włoszczowie. Ja po Prostu umiem czytać dane statystyczne i wyciągać wnioski. Dlaczego jest podział siedziby województwie rydzykowym na Bydgoszcz i Rydzyk City podczas gdy stosunek mieszkańców wynosi 360 tys. do 200 tyś. A w szuwarowo-bagiennym Olsztyn 170 tys. do Elbląg 128 tyś. Ten podział administracyjny to jawne pogwałcenie zasady demokratycznego państwa prawa art.2 Konstytucji i zasady równości. Poza tym dlaczego trzymacie Elbląg na siłę w szuwarowo-bagiennym skoro on chce być w Pomorskim. Dlaczego dyrekcja PKP Olsztyn zlikwidowała SKM do Gdańska dla Elbląga ? A no właśnie dlatego aby na siłę utrzymać Elbląg przy Olsztynie. Z Elbląga do Gdańska jest 2 razy bliżej niż do Olsztyna. Inny przykład to Ełk który chce uciec do Białegostoku pomimo różnic historycznych. PRAWDA JEST TAKA ŻE TO IDIOTYCZNE WOJEWÓDZTWO SZUWAROWO -BAGIENNE SŁUŻY NIE REGIONOWI TYLKO PROMOCJI SAMEGO OLSZTYNA. Temat: Babimost: czy jeszcze leci z nami pasażer Babimost: czy jeszcze leci z nami pasażer Skoro cena za jeden lot wynosi 3000 zł, a samoloty latajace na trasie Babimost-Warszawa mieszczą 18 osób, to średni koszt na osobe wynosi ok. 167 złotych. Obecnie koszt przelotu w jedna strone wynosi ponad 500 złotych. Aż tyle musi zarabiać przwoźnik? Nie lepiej obniżyć cenę biletu naliczając mniejszą marżę? To chyba lepsze niż codziennie przewozić powietrze i generować straty. Inny przewoźnik obslugujacy trasę Warszawa-Gdansk oferuje pasazerom przeloty za 180- 230 zl, co jest bardzo konkurencyjną ceną (biorąc pod uwagę czas podroży i komfort) w porownaniu do PKP. 200-250 zl to sam byłbym w stanie wydać, zeby tylko uniknac smierdzących wagonów PKP i 6- godzinnej tułaczki do Warszawy. Temat: Przez Warszawę ,mogą nas ominąć dotacje z UE . Jacy dwaj? Przecież dowodziłeś że młody i ja to jeden i ten sam? Zmieniłeś zdanie po drodze, misiu? Pojęcia nie masz najmniejszego a teraz: (pisz)esz + krzy(czysz) = piszczysz. Mieszasz dwie kwestie. Wiadukty to element projektu PKP którego autorem nie jest ani nikt z Ciechanowa ani tym bardziej Marszałek Struzik, człowiek który tak wiele zrobił dla Mazowsza i Ciechanowa, któremu dziękował ostatnio Prezydent Wardziński z twojej PO. Projekt PKP ma zapewnić bezkolizyjny ruch na magistrali kolejowej Warszawa- Gdańsk po zwiększeniu szybości przejadu pociągów. Natomiast obwodnica ma zapewnić wyprowadzenie ruchu kołowego poza teren miasta i PKP nie ma z tym nic wspólnego. Pzdr dla niedouczonego kanciastogłowego PO-działacza phk1/onkena. Jak tam twoje nowe forum, misiu? Rozwija się? Temat: Polecimy do Danii i Niemiec Przed wojną samoloty z Warszawy do Gdańska miały międzylądowanie w Bydgoszczy. Linia Direct Fly będzie latać z Gdańska do Krakowa, więc może zarząd naszego portu lotniczego zasugeruje zarządowi linii lotniczych rozwiązanie analogiczne jak przedwojenne - z międzylądowaniem w Bydgoszczy. Czas przelotu na trasie Gdańsk-Kraków z Bydgoszczą włączoną w rozkłąd lotu nadto go nie wydłuży, a i tak będzie on zdecydowanie krótszy niż PKP via Warszawa czy via Bydgoszcz. Temat: Zagraniczne koleje wjadą do Polski Znakomita wiadomość,czekam na TGV! Kiedy przez Polskę przejedzie TGV.I bedzie Warszawa-Poznań 60, Warszawa Kraków 50 minut minut,Warszawa-Gdańsk 60 minut,Warszawa-Świnoujscie 90 minut(czyba ze bedzie tunel albo most Uznam-Wolin i wtedy 70).I czysto,w restauracyjnym nie tylko zupa z kubka albo kawa lura(brak ekspesu bo po co?).Marzenia!PKP jeszcze namiesza.Pod haslem,,polski interes narodowy i inne ble ble''. Temat: Polska chce latać No wreszcie ktoś poruszył ten temat. A co z połączeniami WEWNĄTRZ kraju!? Kraków, Warszawa, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Łódź. Trzeba tylko maksymalnie uprościć procedury i skrócić czas odprawy do, powiedzmy, kilkunastu minut (żeby nie trzeba było sterczeć na lotnisku godzinę przed odlotem). Może dla połączenia Łódź - Warszawa to nie będzie specjalnie opłacalne (choć sam LOT oferował kiedyś - czy nadal, nie wiem - takie połączenie) ale już choćby Gdańsk - Kraków?, Szczecin - Warszawa? Zamiast tłuc się 5,6 czy więcej godzin PKP 40 minut samego lotu + po kilkanaście na kołowanie i załatwianie formalności i już! Dlaczego oni tego nie wykorzystują? Czyżby to był nieopłacalny rynek? Temat: Transport: Intercity bliżej rynku KPINY a nia kampania PKP Niech PKP nie bierze się za KAMPANIE i LANSOWANIE tylko za zwykłe rzeczy które do niej należą. Brak wody w kiblach (o mydle nie marzę), brak ogrzewania w zimie, jedna jarzeniówka z dwóch ZAWSZE wyłączona, przejazd na trasie Warszawa - Gdańsk w czasie 4h (średnio - 80 km/h ! czyli jak pociąg osobowy) za cene pociągu IC czy EX praktycznie bez możliwości wyboru pociągu pospiesznego. Brudne zagłówki, syf. To jest PKP. Ale teraz wiem dlaczego - PKP skupia się na KAMPANIACH i LANSOWANIU. Temat: Transport: Intercity bliżej rynku KPINA A NIE PKP Niech PKP zabierze za zwykłe rzeczy które do niej należą. Brak wody w kiblach (o mydle nie marzę), brak ogrzewania w zimie, jedna jarzeniówka z dwóch ZAWSZE wyłączona, przejazd na trasie Warszawa - Gdańsk w czasie 4h (średnio - 80 km/h ! czyli jak pociąg osobowy) za cene pociągu IC czy EX praktycznie bez możliwości wyboru pociągu pospiesznego. Brudne zagłówki, syf. To jest PKP. Ale teraz wiem dlaczego - PKP skupia się na KAMPANIACH i LANSOWANIU MARKI. Temat: Pospieszny odjeżdża cóż, zwiększy się liczba autobusów i samochodów i zamiast chronić środowisko, będziemy rozjeżdżać i tak już zatłoczone drogi i emitować coraz więcej CO2. Ale co na to poradzić? Przejazd dla pięcioosobowej rodziny dieslowym, samochodem na trasie Warszawa-Gdańsk to koszt ok. 20 złotych na osobę (paliwo na przejazd w jedną stronę - ok. 100 zł), w PKP IC - 108 złotych na osobę (razem ponad 500 złotych). No chyba, że PR pomyślą i przejmą z powrotem pośpiechy od IC, które ich nie chce... Z drugiej strony, dlaczego my podatnicy mamy dopłacać do firmy, która myśli tylko o swoim zysku, a nie o potrzebach ludności? Skoro zysk najważniejszy, to niech zarabia na siebie w 100%, a od budżetowych pieniędzy się od... > A pociąg IR Łódź-Warszawa wygląda jakby przybył prosto z Brukseli XXI w.:) jechałem ostatnio na trasie Warszawa-Wrocław pociągiem pośpiesznym i było w nim równie czysto, jak w Intercity, wagony też były z IC (trzymiejscowe, z gniazdkami elektrycznymi, itp). Koszt przejazdu - mniej niż połowa ceny IC (56 zł zamiast 114). Temat: "Kordecki" nie pojedzie w czerwcu ani w lipcu Pytanie jest, czy te za 100 i za 2000 się różnią. Jeśli tak, nie ma sprawy. Ale jak wiadomo, wiele osób kupuje spodnie dla metki - i to jest właśnie snobizm. Co do spółek PKP - nie chciałbym wracać do tamtej dyskusji, ale obie spółki podlegają pod inną spółkę - Grupę PKP SA i są własnością tej samej osoby prawnej, więc kwestia "rozwoju" czy "zipania" wynika z pewnych odgórnych decyzji podejmowanych w pewnych określonych celach. Nie miałbym nic przeciwko pociągom spółki InterCity, gdyby naprawdę były lepsze, a nie są. Póki co efekt tego wszystkiego jest taki, że ja po prostu muszę dwa razy więcej płacić. Bo wprowadzenie "Kordeckiego" to prostu wstęp do likwidacji "Kmicica". Na innych liniach (Warszawa - Poznań i Warszawa - Gdańsk) postąpili ostrzej bo od razu zastąpili pospieszne przez TLK. Więc na tych trasach przestałem jeździć pociągami, bo mnie nie stać. Temat: NowoKijowska - Trasa Swietokrzyska Z przyczyn formalnych niestety nie. To co realizyje PKP-PLK to zamknięty projekt przewidziany do dofinansowania z UE (modernizacja trasy kolejowej E65 Warszawa - Gdańsk). Tzn że projektowanie i wszystkie decyzje administracyjne zostały już wydane minimum rok temu. Budowa nowego przepustu wykraczała by poza ramy formalne projektu - modernizacji. Pozatym nadal trwa projektowanie trasy Świętokrzyskiej i nie ma wydanych żadnych prawomocnych decyzji administracyjnych. Więc na chwile obecną nie wiadomo nawet co należało by zbudować. Pozatym PKP-PLK wcale nie palą się do budowy kolejnych przekroczeń torów i do płacenia za to. Za budowe wiaduktu w ciągu Nowokijowskiej zapłaci Warszawa. Temat: Wynik ankiety PKP Radomianie możemy być z siebie dumni! A jak PKP zacznie coś mówić o przebudowie trasy Warszawa-Gdańsk to ich zniszczymy lawiną maili, telefonów, listów i tym podobnych działań. Przecież dobre połączenie ze stolicą to jedna z większych szans dla miasta! Pilnujemy was PKP, oj pilnujemy:) Temat: korki Uważam, że gdyby naprawa trasy kolejowej Warszawa - Gdańsk szła szybciej idealnym rozwiązaniem dla Warszawy i naszego powiatu byłoby zrobienie naziemnego metra. Z PKP Choszczówka, albo PKP Płudy można by dojechać do Dw. Gdańskiego w 15 minut... ale to niestety nie jest w kompetencji naszego powiatu Temat: PKP głosem odstrasza zwierzaki.... PKP głosem odstrasza zwierzaki.... Na wyremontowanej trasie kolejowej Warszawa - Siedlce, na której pociągi moga zasuwać ponoc 160km/h, zamontowano ciekawy system odstraszający zwierzaki - dziki, łosie. Wzdłuz torowiska widac..... głosniki. W momencie gdy zbliża sie jakis czworonóg, z głosników słychac ostrzegawcze dzwieki - m. in. "zagrożeniowy" głos sójki i szczakanie psów. Fachowo nazywa sie to "atrapą bodzców kluczowych". Kolejnym etapem montowania głosników będzie trasa Warszawa - Gdańsk. Na terenie mazowieckiej CDOKP po zderzeniach np. z dzikami wykoleiły sie dwa składy pociagów. Pozdro Krzysztof Temat: PiS zaatakował senatora Łuczyckiego za interwen... Panowie nie emocionujcie sie za bardzo , Radom w dalszym ciagu odcinany jest od kluczowych inwestycji waznych dla naszego regionu. To co mial obiecane zostalo zabrane , tak bylo w przypadku modenizacji lini Radom - W-wa . Jak dobrze wiemy w Polsce obowiazuje od dawna zasada kumoterstwa i ukladow lokalnych i kazdy kto sie dorwie do wladzy ciagnie do swego regionu lub miasta. Tak bylo w przypadku pieniedzy na kolej, zamaist do Radomia poszly do Lodzi, bo premier byl w tamtej kadencji z Lodzi. Wczoraj w TVN - uszlyszalem informacje o podpisaniu umowy z PKP o modernizacji linji kolejowej Warszawa - Gdansk. Inwestycia ma ruszyc z poczatkiem 2007r.pociagi na tej trasie maja jezdzic z szybkoscia - 200 km/h ., mozna szybo porownac - W-wa - Gdansk - 400km w 2 god., Radom - Warszawa - 100km - 2godz., generalnie nasz region odcinany jest coraz bardziej od postepujacej cywilizacji a srodki i dotacie pieniezne omijaja Nas ciagle i idą dla tych co maja wieksze przebicie, uklady. Rzadzacy Naszym krajem dzialaja w/g okreslonego schematu - jestes przy wlady - to mosisz to musisz jak najwiecej zagrabic kosztem innych dla swego regionu. Tworza sie wiec w Polsce enklawy -rozwoju i bogatstwa kosztem takich zapomnianych i coraz bardziej podupadajacych regionow jak - radomskie. Temat: PKP chce zlikwidować 350 połączeń regionalnych > Cwaniaczki z PKP likwidują na trasie Warszawa - Gdańsk pociągi pospieszne Pośpieszny z Gdyni do Warszawy Zachodniej, który jedzie jakoś parę minut po 17.00 też na razie kursuje (miał tylko przerwę w czasie wakacji). Ale rzeczywiście expres powinien jechać zdecydowanie krócej niż pośpiech. Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów PKP IC maświetny tabor w ekspresach PKP IC maświetny tabor w ekspresach: czysty, nowoczesny. Aż miło jeździć. Piękny wagon barowy, wygodne fotele w obu kjlasach, przechstronnośc, piękne pachące toalety - o to co decyduje o sukcesie. Godne uwagi są także niskie ceny, np. na trasie do 100 km bilet w 1. klasie z miejscówką kosztuje 58 zł. Gorzej jest niestety z szybkością, np. na trasie Warszawa-Gdańsk. Temat: Nowy rozkład PKP. Wolniej przez roboty, których... Nowy rozkład PKP. Wolniej przez roboty, których... Chyba autor tego artykułu przed oddaniem do druku powinien przejechać się trasa Warszawa - Gdańsk. Przez szyby obejrzeć roboty trwające i te które są szykowane. Dobrze by było, aby także odwiedził laryngologa, by sprawdzić słuch i neurologa skontrolować pamięć. Akurat jestem świadkiem przeprowadzonej rozmowy z "Kolesiem". Nie napisał także, że rzetelne informacje może uzyskać u źródeł jutro a nie we wtorek. Jak widzę należy On do nowoczesnych oszołomów, którym na sercu leży bicie piany i odwracanie uwagi czytelników od tego co naprawdę istotne.Wstyd Panie Tusk. A może to rodzinne??? ZERO profesjonalizmu.Niestety współcześni pseudo dziennikarze nie są nastawieni na rzetelne zbieranie informacji. Temat: Pierwszy InterCity z Czestochowy !! Na linii Warszawa - Gdańsk w najlepszych godzinach jeździ tylko firma IC tyle że bilety drogie. PR nie jest dopuszczona do tortu bo IC jako sztandar PKP-e musi przynieśc zysk lub minimlane straty. Podobnie na CMK. Dlaczego zaden pospiech PR nie jedzie z Zawiercia do W-wy przez CMK czyżby brakowało chętnych? Tak niestety wyglada konkurencja w wydaniu PKP-u i naszych menedżerów Temat: Ile będzie kosztować autostrada A1? Odnosząc się do wykrzyczanych powyżej zarzutów prosiłbym o rozróżnienie PKP a kolej. Z punktu widzenia infrastruktury - co zmienia droga jak diabli 1 autostrada - kto na niej skorzysta. Gdańsk ? Warszawa ? A co z miejscowościami gdzie mamy bezrobocie bo nikt tam nie bedzie otwierał interesu bo nie dojedzie (pomorze zachodnie na ten przykład) A jak się zjedzie się z autostrady to co - dalej to przeleci się na dziurami ? Albo boczne drogi staną się cudownie przepustowe ? Wszędzie autostrad nie wybudujesz (zresztą to absurd) - lepiej już inwestować w całość systemu transportowego - problemem w Polsce nie jest brak austostrad tylko słaba jakość wszystkich dróg. Do tranzytu tirów wystarczy kolej (niekoniecznie PKP w obecnym kształcie). Cieszę się, że są w Polsce ludzie którym wizja kilometrów betonu nie zasłania horyzontu. Zresztą -jest to potężna ingerencja w wolny rynek- Państwo w ten sposób dotuje gigantyczną kwotą transport samochodowy. Jak komuś takie drogi potrzebne nie buduje je i utrzymuje za własne pieniądze. Jakoś prywatny inwestor nie jest chętny... Temat: PKP: Będą kolejne inwestycje podobne do Włoszcz... Najbardzie wzrusza w PKP to, ze buduje perony w pipidowach, a miedzy glownymi miastami nie jest w stanie zmodernizowac linii. Wezmy taka trase Warszawa - Gdansk: mowili, ze za dwa lata pojedziemy nia pendolino, albo wrecz francuskim TGV. Przez te dwa lata pociagi na tej trasie mialy jezdzic 7 godziny ze wzgledu na dynamiczne roboty na trasie glownej. Tyle ze dwa lata szybko zmienily sie w osiem, a parafrazujac znany dowcip - pewnie nie beda w Polsce tylko w Niemczech i nie dotycza kolei tylko autostrad. Temat: Jest zgoda na lotnisko w Modlinie Połączenia kolejowego lotniska z Warszawą AKTUALNIE nie ma. Jest stacja PKP Modlin. Na lotnisko, położone parę kilometrów dalej, prowadzi ze stacji bocznica, ale jest to bocznica towarowa, która w obecnej postaci nie nadaje się do regularnych kursów pasażerskich. Jest na niej dość stromy podjazd, a zaraz za nim jednopoziomowe skrzyżowanie z jedną bardzo ruchliwą drogą (TIR-y lecą non stop, bodaj na Litwę) i kawałeczek dalej z drogą lokalną. Oczywiście tylko jeden tor, pewnie wymagający kompletnej przebudowy. Linia Warszawa-Gdańsk owszem, jest modernizowana, tylko... zapomniano w Modlinie zrobić przyzwoitego rozjazdu do tej bocznicy. Przesiadka na autobus? Tak, tylko nie wiem, czy przewidziano zatrzymywanie się w Modlininie pocisków dalekobieżnych - a z Nowego Dworu trzeba jechać przez wąskie ulice, korkujące się skrzyżowania i wąski most. Szybkie "wahadło" - nie wiem, czy teraz miałoby jak zawrócić (teoretycznie mogłoby wrócić po tym samym torze do Nowego Dworu). Wreszcie - jakoś nie widzę tłumu pasażerów, wspinających się z walizami po stromych schodach, by kładką nad torami dojść do autobusu... Trasa przez Chomiczówkę niewiele pomoże, bo i tak połączy się ze starą drogą w Łomiankach - i tam się będzie korkować, że hej... Miała być całkiem nowa trasa - przedłużenie Trasy Olszynki Grochowskiej. Ale TOG jeszcze nie ma, a dla jej przedłużenia nawet dokładnie nie ustalono przebiegu. I nie wiadomo czy powstanie, bo władzom Gminy Nieporęt znudziło się czekanie i uchwalili, że takiej trasy przez swój teren nie przepuszczą... Temat: Remont Dworca PKP w Ostrowie Też nie wiem czym się aż tak podniecają, cały projekt nie jest nawet w fazie planowania - i do 2013 nie ma nawet najmniejszej szansy na ruszenie z konkretnym planowaniem i rozpoczęciem prac przygotowawczych bo PKP zamroziła wszelkie fundusze na okres do tego czasu w różne prace modernizacyjne np na liniach Gdańsk-Warszawa-Łódź Temat: Superszybka kolej w Polsce? A Gdańsk????????? Jezdze dosyc czesto na tej trasie i nie tylko w weekendy i musze powiedziec, ze pociag za kazdym razem jest zaladowany na max. Czesto ludzie stoja na korytarzach... Takie polaczenie Gdansk - Warszawa - Krakow byloby BARDZO rentowne i dochodowe. Podsumowanie: debile wygraly wybory, debile od planowania siedza w PKP... Temat: szybka kolej BB - Katowice i dalej szybka kolej BB - Katowice i dalej Kolega Radek w wątku dotyczącym S1 powiedział: "Tak troche off topic . Czy Urzad miasta jakkolwiek interesuje sie przebiegiem linii kolejowec E-65/EC/65 . Przypomne jeszcvze raz ze jes to jedna z najbardziej priorytetowych inwestycje wykazanych w programie szybki start . Moge nawet podac numer dyrektywy UE : "Projekty priorytetowe według Decyzji 884/2004/WE projekt nr 23: oś Gdańsk - Warszawa - Brno - Bratysława - Wiedeń (Gdańsk - Katowice do 2015, Katowice - Breclav, Katowice - Zilina - Nove Mesto nad Vahom do 2010)" i link do dokumentu na ten temat: www.mi.gov.pl/prezentacje/ jednostki/9/dokumenty/05.massel-kolej.ppt ." Postanowiłem stworzyc nowy temat, by nie mieszać go z problemem S1 (a mieszanie różnych wątków to nasza specjalność). W każdym razie pomysł jak najbardziej trafny, obecny dojazd do Katowic zajmuje koleją 1,5 godz. Ciekaw jestem czy ewentualne przedsięwzięcie bedzie polegało na modernizowaniu starej trasy, czy budowie zupełnie nowej? Pendolino czy szybki S-Bahn do Tychów i Katowic (coś podobnego już działa w Trójmieście!) jeszcze bardziej porawiłby mobilność siły roboczej jak i możliwości turystyczne w regionie. W sensie ekonomicznym jeszcze bardziej zintegrowałoby to te trzy dobrze rozwijające się miasta i wpłynełoby na ich pozycje konurencyjną w Polsce czy środkowej Europie. Pożyjemy, zobaczymy. Czekam na konkrety i reakcję PKP. Temat: Położenie Bydgoszczy a ME 2012 bart_lex napisał: > Z uwagi na centralne położenie Bydgoszczy względem większości miast, w których > rozgrywane będą mecze mistrzostw Europy, możemy na tym wiele zyskać. Hahahahahaha ,co???????????????????????? > > 1. Już teraz powinniśmy skupić się nie tylko na trasie S5 ale również na > gruntownej modernizacji linii kolejowej Gdynia - Gdańsk - Bydgoszcz - Poznań - > Wrocław. > Myslisz czubku ,ze ktos bedzie ryzykował jeżdząc PKP ?????????????????? > 2. S5 bezwzględnie Hahahahahahahahahahahah!!!! No tak bezwzględnie :) > > 3. Intensywna promocja miasta, jako zaplecza noclegowego dla turytów, gdyż > jako położone centralnie (Warszawa, Gdańsk, Poznań, Wrocław), możemy być > doskonałą bazą wypadową dla kibiców z innych miast. > Wypadowa na co?????????????????????????? Chyba nie wiesz o czym piszesz kolego? > 4. Połączenia lotnicze z innymi niż tylko Londyn miastami - kibice wiedząc o > dobrym położeniu miasta i sprawnej bazie noclegowej, mogą obrać sobie Bydzię > jako punkt docelowy. > Do tegp czasu po porcie lotniczym pozostanie tylko wspomnienie i szczury w hali odpraw. > Mamy 4 lata na intensywną reklamę Bydgoszczy. Macie całe zycie "obywatelu" jak pisze wasz idol-kazecik. Hahahahahaha Temat: Dworzec Gdański - następna kolejowa prowizorka Dworzec Gdański - następna dziennikarsk prowizorka 1. Taki boss od komunikacji jak pan Ossowski mógłby się pofatygować na strony ogłaszającego przetarg - PKP gdzie wszystkie materiały były ogólnodostępne i nie musiałby dziś pisać, że "wczoraj się okazało". 2. Miasto nie dokłada tylko płaci za tunel. Dołożyć to pan może dziecku do lodów, jak sam pan zamawia piwo to pan za nie płaci. Piwo miejskie miało być zresztą większe, co też widać na stronie metra, ale jak się rzuca miliardy na stadiony i muzea to potem nie ma na porządne przejście. 3. Zadaszenia są na każdym peronie, mają po 50m co można łatwo sprawdzić na stronie zamawiającego czyli PKP PLK. Feler jest taki że od zadaszonych wyjść z tunelu dzieli je 100m. I to faktycznie jest bzdura i warto byłoby je wydłużyć i/lub przesunąć. 4. Stacji nie buduje się na ruch jaki może się tam zdarzyć raz na stulecie , tylko na taki jaki tam będzie. Sensowniej byłoby dobudować trzeci tor na lini Warszawa-Gdańsk by nie odczuwać remontu planowanego na 5 lat niż robić ch... wie co na stacji w gruncie rzeczy towarowej z podmiejskim ruchem kolejkowym. Temat: Pociąg Edgara "Perona" Gosiewskiego do likwidacji Jak to? Ta Ultra-Zyskowna-SUper-Hiper inwestycja ma zostać zlikwidowana, pomimo że przynosi milionowe zyski???? Cholera, a już myślałem, że w pogoni za zyskiem w mojej 20tys mieścinie PKP zrobi przystanek ekspresu Warszawa-Gdańsk, albo chociaż przywróci jakiekolwiek połączenia kolejowe, które już wszystkie praktycznie zlikwidowała, a tu taka wtopa... To któż mówi prawdę - PiS i ci mówiący o milionowych zyskach, czy podła opozycja zapominająca o Polsce B? Temat: Nowy pas startowy nie dla Olsztyna? Sensowne lotniko może być tylko w Gryźlinach. MPK powinno zrobić linię Dworzec Główny PKP - Olsztynek przez Kortowo, Stawigudę, Gryźliny. Olsztyn zyskałby komunikacyjnie znacznie, gdyż byłby szybki dojazd do lotniska i do ekspresowych linii autobusowych na trasie Warszawa-Gdańsk. Temat: Pasażerowie piszą listy w obronie zawieszonego ... Pasażerowie piszą listy w obronie zawieszonego ... Zgadzam się! Codziennie jeżdżę pociągami, nie dość że muszę patrzeć na ślamazarny i XIX-wieczny remont trasy Warszawa-Gdańsk robiony przez PKP PLK, to jeszcze zawieszany jest ktoś, kto starał się dalej zmieniać na lepsze KM. Niestety, opór okopanych jest zbyt silny... Może przynajmniej tymi pojedynczymi głosami uda nam się wpłynąć na struzikowe władze? Temat: Pokaz dla telewizji ojca Rydzyka - masówka PiS ... Częstochowa - Kielce Ha,ha,ha można się pośmiać jak to było załatwiane - ale połączenie przyda się obu miastom. Nie kto inny jak GW swego czasu rozwodziła się nad planami PKP budowy szybkiej kolei m.in. na trasie Gdańsk-Warszawa-Katowice ( z wykorzystaniem CMK-i)- ale i z pominięciem zarówno Częstochowy jak i Kielc. Te plany pewnie powrócą a stacja ta mogłaby służyc przesiadkom i udostępnić szybką kolej mieszkańcowm Częstochowy i Kielc (nawet gdyby zatrzymywały sie tam tylko niektóre pociągi) Temat: auta na platformach kolejowych (AUTOKUSZETKI) auta na platformach kolejowych (AUTOKUSZETKI) Za czasów PRLu był realizowany (nie wiem jak długo) pomysł PKP pt. AUTOKUSZETKI (chyba jakoś tak to się nazywało). Polegał on na tym, że na wczasy (tak był reklamowany) wyjeżdżało się samochodem, ale na trasie np. Warszawa - Gdańsk samochód był przewożony na platformie wagonowej, a pasażerowie podróżowali normalnie w tym samym pociągu w wagonie osobowym. Przypomniał mi się ten pomysł jak usłyszałam o wczorajszym wypadku pod Legnicą, gdzie zginęła na miejscu cała rodzina podróżująca na wakacje (w tym troje dzieci). Pomysł z autokuszetkami jest chyba okej, bo: - odciążamy drogi - zmniejszamy emisję spalin - zwiększamy bezpieczeństwo podróżowania - kierowca się nie męczy - a już na miejscu do poruszania się lokalnie mamy auteczko do dyspozycji Podobno w Szwajcarii jest bardzo dobrze rozwinięta taka forma transportu ale w przypadku wielkich ciężarówek. Tzn. całe składy pociągów z tirami na pokładzie + wagon dla kierowców przemiarzają Szwajcarię, gdzie drogi są wolne od tirów. Czy ktoś mądry może mi wyjaśnić dlaczego to u nas nie działa i dlaczego wtedy za PRLu ten pomysł z autokuszetkami się nie przyjął na stałe (może było za mało chętnych). Ja wtedy miałam jakieś -naście lat i nie bardzo pamiętam. Temat: Koniec wielkiego Portu Lotniczego w Bydgoszczy babbik napisał: > Nie - winny jest zarzad PLB. I cykliści. Możesz mi powiedzieć jaki wpływ zarząd PLB miał na likwidację połączenia Gdańsk-Warszawa albo Łódź-Kijów? > Jest zle zarzadzane - brak polaczen z Toruniem czy Wloclawkiem, Helikopterami? > komu powinno > zalezec na utrzymaniu duzej frekwencji PLB? Chyba glownie bydgozsczanom, a oni > nic nie robia. Jak wiadomo, tysiące torunian pragnęło lecieć do Kopenhagi, ale powstrzymał ich brak bezpośredniego autobusu z dworca PKP na lotnisko. Temat: Lotnisko wcześniej (?) Nieprawda, nie wynika - moze byc tak, ze obecne oblozenie zapewnia zysk, a jak dlugo sa wolne miejsca nie pozwala tworzyc nowych polaczen. Moze byc rowniez i tak, ze same w sobie istniejace polaczenia z Wroclawia nie generuja zadnego zysku ale dowoza pasazerow do hubu, ktorzy potem tymi samymi liniami leca dalej i w ten sposob calkowita dzialalnosc jest in plus. (To tylko PKP mysli ze jak zlikwiduje wszystkie lokalne polaczenia i zostawi same pociagi gdansk warszawa krakow poznan to bedzie mialo zysk.) Czesto Pan lata z Wroclawia? Temat: Wrocław w reklamie Wrocław w reklamie Ostatnio coraz częściej można zobaczyć nasze miasto w reklamówkach telewizyjnych. Nie tak dawno wieżę ciśnień wykorzystał producent jednego z piw, Ostrów Tumski pojawił się w reklamie jednego z samochodów a dziś widziałem nasz ... Dworzec Główny PKP w reklamie jednej z firm ubezpieczeniowych. Czyżby kolejne ładne a "nieopatrzone" miejsce, na których ponoć zależy agencjom reklamowym. Z niecierpliwością czekam na kolejne reklamówki z Wrocławiem w roli drugoplanowej. Takich miejsc jest u nas więcej :) Chyba nie tylko mnie się już znudził w telewizji serial Północ - Południe (Gdańsk - Warszawa - Kraków - Tatry) Temat: Dlaczego PKP olewa Łódź!!? No tak, ale problem Łodzi to nie tylko ilosc polaczen ale tez ich jakosc. Trasa Łódź - Warszawa to obecnie najbardziej uczeszczane przez pasazerów PKP polaczenie pasazerskie. Jak zatem wyglada nasze wspaniale PKP jezeli co chwila czytamy ze na kolejnym odcinku tej trasy zmniejszono predkosc pociagu ze wzgledu na stan torow i podroz wydluzyla sie o kolejne 5 min? Jak sie odniesc do tego, ze dzis z lodzi do warszawy jedzie sie okolo 2 godz, podczas gdy przed wojna i to II swiatowa w 1939 roku jechalo sie okolo 1:40??? Jak sie odniesc ze PKP inwestuje w rozwoj linii i unowoczesnianie ich do 160km/h (np. wa-wa gdansk) ale linie Lodz warszawa najczesciej uczeszczana po prostu jedynie naprawia bo tak trzeba by nazwac te dorazne wymiany torow??? Co mamy myslec o wspanialym pomysle powstania szybkiej kolei Wa-wa Wroclaw z pominieciem Lodzi ale przez opoczno?? Wreszcie jak to jest mozliwe ze tej ignorancji PKP nie widza ani wladze lodzi ani wojewodztwa i biadola ze nie ma pieniedzy?? Wczoraj w dzienniku mozna bylo zobaczyc bardzo potrzebne dla PKP nowe wagony do Kijowa i Brukseli za chyba 300mln wiec jednak kasa jest! Temat: nowy rozkład PKP-Intercity nowy rozkład PKP-Intercity nowy rozkład PKP-Intercity dla dworca w Lublinie - wejdzie w życie w grudniu mogą być jeszcze zmiany ale widać już że stara bida Bielsko-Biała p. Katowice 6.10h Bydgoszcz p. Warszawa 5.45 7.55e 12.00 16.25 Chełm p. Rejowiec 9.40 19.30 Katowice p. Kielce 6.10 Kołobrzeg p. Bydgoszcz 5.45h Kołobrzeg p. Gdańsk 8.50 Kraków p. Kielce 6.10 16.15 Przemyśl p. Leżajsk 9.30 Przemyśl p. Rzeszów 17.50 Szczecin p. Warszawa Poznań 7.00 Szczecin p. Warszawa Bydgoszcz 9.50 Świnoujście p. Szczecin 7.00h 20.05h Warszawa p. Dęblin 5.05d 13.00b 18.00 20.05 Wrocław p. Częstochowa 12.25 Wrocław p. Katowice 21.55h Zakopane p. Kraków 6.10h b - nie kursuje w soboty d - kursuje w dni robocze e - nie kursuje w niedziele h - kursuje w wakacje Temat: Pociągi pod specjalnym horrorem Pociągi pod specjalnym horrorem Wypowiedź Pana Zadęckiego dla mnie jako bohatera artykułu jest conajmniej żenująca (Pan Zadęcki "dziwi się, że pan Wojciech nie sprawdził przed podróżą strony internetowej PKP PR. - Jeśli pobuszować po stronie, to znajdą się tam również informacje o opóźnieniach spowodowanych remontami - wyjaśnia i dodaje, że pasażerowie powinni się także zapoznać z regulaminem PKP PR."). Jeśli ja podrózuję po Polsce to po to, żeby ją zwiedzać, a nie siedzieć Bóg wie gdzie w kafejce internetowej by "pobuszować" po stronach PKP! Ja jednie miałem chwilę czasu na to, żeby sprawdzić odjazdy pociągów! Poza tym, czy ja mam czytać regulamin przewozów PKP jadąc na rowerze, czy płynąc kajakiem po jeziorze? Co do lokomotywy ("lokomotywy mają określoną moc i nie można w nieskończoność dodawać do nich kolejnych wagonów") - tym razem 7 wagonów, jakie były w składzie pociągu, ciągnęła wielka lokomotywa ET22 służąca do przewozów towarowych (podstawowe typy lokomotyw znam z zainteresowania, bo wiele lat korzystałem z usług PKP), więc argument o mocy maszyny jest po prostu idiotyczny! Ponadto na stacjach takich, gdzie zatrzymują się pociągi pospieszne (Gdynia, Sopot, Gdańsk, Iława, Działdowo, Warszawa, Kielce) wszędzie są perony na kilkanaście wagonów, a tu, jak wspomniałem, było ledwie 7 (w tym wagon zarezerwowany) + restauracyjny! Ech, szkoda po prostu gadać... Temat: Modernizacja kolei naszym kosztem!! Warszawa-Gdańs Modernizacja kolei naszym kosztem!! Warszawa-Gdańs Jak to się mówi biednemu zawsze wiatr wieje w oczy.I takie porównanie można wpiąć w temat gruntownej modernizacji linii kolejowej Warszawa –Gdańsk. A to potrwa dwa lata.Pociągi a jest ich nie mało będą kierowane objazdem przez Kutno i Bydgoszcz.By nie było w tym nic ujmującego ,żeby nie fakt że przez zwiększone obciążenie szlaku kolejowego z Bydgoszczy do Warszawy ,pogłębi to w znaczącym stopniu dalszy proces dekapitalizacji tego szlaku kolejowego.Nie dosyć że przez lata PKP nie inwestuje w naszym regionie w modernizacje szlaków kolejowych ,i wyglądają one w opłakanym stanie ,to teraz jeszcze tym ruchem będzie rozjechane to ,co ledwo zipie.I to kolejny przykład traktowania regionu i Bydgoszczy po macoszemu ,gdzie tylko możliwe.Nie ma w Bydgoszczy osób nie tylko w Zarządzie Miasta ,nie wspomnę o Prezydencie ,ale i teraz okazuje się że i w regionalnej DOKP,aby faktycznie zainteresowali się o sprawy miasta i jego mieszkańców .Słowo lob bing w danym kierunku jest im obce !!.Szkoda że nie jest im obca kasa którą otrzymują .Panowie z PKP obudzić się !!! Bo każdy kij ma dwa końce ,i jak dalej będziecie robić taką zlewkę ,i mając gdzieś to co dzieje się na waszym podwórku ,to nie długo pójdziecie z torbami ,bo nie będziecie konkurencyjni z żadnym środkiem transportu ,chyba że z rowerzystami!!!! biznes.onet.pl/1,1409718,prasa.html Temat: Polskie firmy-PKS, PKP, poczta=DNO Polskie firmy-PKS, PKP, poczta=DNO Szukalem polaczen z BB-Gdansk, wchodze na str PKSu, jest, sa polaczenia, wiec chce sie dowiedziec czy sa jeszcze bilety. Dzwonie na informacje, ktora KOSZTUJE 2.5 zl ZA MINUTE!!!!!!!!! Kurcze, w USA gdziekolwiek zadzwonie, do banku, sklepu, kina, lotnbisko, GDZIEKOLWIEK-to polaczenie jest BEZPLATNE!! No dobra, zadzwonielm a Pani niestety nie wie czy sa miesjca, nie umie mi powiedziec. Jaki bezsesn, co to za informacja, bu ha ha ha.W polsce moim zdaniem, bedzie normalnie, jak polakow tu nie bedzie. Zadzwonielm na reklamacje PKS na 022-czyli warszawa-a tam kolega mowi, ze ona tylko informuje, o ktorej godzinie itd...tzn, info PKSU jest tylko w warszawie i panie nie moze sprawdzic czy sa jeszcze bilety na danu kurs. porste , logiczne, zacofane jak w kraju 3 swiata. Pozatym , jak juz pisze,na dworcu centralnym PKP nie ma drukarkii pani nie moze wydrukowac rozkladu jazdy, a na poczcie glownej w bielsku nie ma xero....xero jest nawet w faksie za 200 zl a drukarki i za 100 mozna kupic. czy nie stac na to te firmy?? Pozatym PKP zlikwidowala fajne polaczenia interciti, i cza jezdzic bez klimy.... Temat: Światłowody Nie wiem czy zdobedziesz mampe TP bo onie nie chcca sie dzielic takimi informacjami. Szkielet TP nie nalezy do najnowoczesniejszych, wiekszosc inwestycji w siec zostala drastycznie przychamowana po przejeciu udzialow przez FT. Bardzo czesto TP dzierzawi siec od PKP lub ma polozone kable na terenie PKP przy torach. Dopiero od roku jest switlowod TP bezposredno miedzi Warszawa a Bialymstokiem byla to wspolna inwestycja PKP TP Exatel z tego co pamietam to robila dla nich firma z Olsztyna. Podobnie ma sie sprawa swiatlowodu przy centralnej magistrali kolejowej(warszawa-katowice-krakow), warszawa-poznan, katowic-gdansk. Co do swiatlowodu do malych miejscowosci to wszystko zalezy od ludzi pracujacych w TP, zdaza sie ze switlowod jest ciagniety na wioske(gmina),stawia sie centrale i od centrali dalej po kablu miedzianym do domow. Jesli mieszkasz w miejscowosci gdzie w ciagu ostatnich lat byla modernizowana siec i jest ona w miedzi to nie masz co liczyc na swiatlowod jesli to nie jest miejscowosc pod duzym miastem z duzym przyrostem abonetow. Popatrz sobie na linie kolejowe i mozesz byc pewnien ze w wiekszosci przy tej lini jest polozony kabel medziany a przy glownych dochodzi jecze swiatlowod. Temat: Cięcia na torach Cięcia na torach Szanowni Państwo. Komunikacja szynowa PKP nie ma racji bytu w Płocku. Dlaczego tak sie dzieje wszyscy wiedzą, tory kolejowe przebiegają przez newralgiczne punkty naszego miasta. Jeszcze na dodatek jest tylko jeden tor kolejowy. Komunikacja autobusowa PKS zapewnia dojazd do Kutna, autobusy odjeżdżają z Płocka do Kutna co godzine i podwożą pasażerów pod sam Dworzec PKP w Kutnie. Płock ma zapewnioną komunikacje autobusową dalekobieżną codziennie odjeżdżają autobusy do wielkich aglomeracji: BIAŁYSTOK 17:30, BYDGOSZCZ, GDAŃSK 7:30, 12:15, JELENIA GÓRA 6:00, KONIN 14:15, KOŁOBRZEG 6:55, 8:10, 11:45, KOSZALIN 1:15, 12:40, KRAKÓW 8:45, ŁÓDŹ, OLSZTYN 5:48, 8:30, 16:30, RADOM 12:45, SŁUPSK 9:00, SZCZECIN 13:55, TORUŃ, USTKA 23:20, WARSZAWA, WŁOCŁAWEK, WROCŁAW 13:20. jak wiemy do BYDGOSZCZY, TORUNIA, WARSZAWY i WŁOCŁAWKA mamy autobusy co godzine bo oprócz PKS, jest jeszcze Polski Express i Komfort Bus, dodatkowo mamy autobusy do SZCZECINA, GORZOWA WIELKOPOLSKIEGO, PIŁY, KOSZALINA i KOŁOBRZEGU od przewoźnika Polski Express. Przydały by sie jeszcze autobusy do POZNANIA, niestety PKS uruchamia co kilka lat jakieś kursy, ale powinien przynajmniej jeden autobus codziennie jeździć. Ja sie ciesze że firma Polski Express połączyła w miare dobrze PŁOCK z Warszawą i Bydgoszczą, Koszalinem, Szczecinem , Gorzowem WLKP i Piłą. Naprawde starczy pasażerów dla jeszcze nowego przewoźnika, wystarczy przejść sie na Dworzec PKS i Dworzec przy al. Jachowicza. Temat: LOT walczy o przejęcie pasażerów kolei tanimi b... LOT walczy o przejęcie pasażerów kolei tanimi b... No fajnie, tylko, że to strasznie nieatrakcyjny system połączeń. O wiele ciekawszą ofertą dla mnie była by możliwość bezpośredniego przelotu Gdańsk-Kraków, Gdańsk-Rzeszów lub Gdańsk-Wrocław. Połączenie z Warszawą będzie moim zdaniem jedynie krótkotrwałym etapem, zanim PKP łaskawie skończy modernizację trasy Gdynia-Warszawa (o ile to w ogóle możliwe). Ale może to dobrze, bo jest jakaś presja na koleje, które mają klientów delikatnie mówiąc tam, gdzie Słońce nie dochodzi. Temat: Druzgoczący audyt w PR PKP, będzie rewolucja trzeba przede wszystkim zlikwidowac pociagi lokalne w Polsce Wschodniej tam gdzie jest niska gestosc zaludnienia. To one ciagna w dol cale PKP-PR. Na przyklad pociagiem z Lublina do Chelma jedzie 30 osob , a tymczasem miedzy Warszawa i Piasecznem jest dziki tlok. Nalezy zlikwidowac pociagi w okolicach Lublina, Rzeszowa, Kielc i Bialegostoku a w zamian zwiekszysc ilosc pociagow w okolicach wielkich miast takich jak Warszawa, Wroclaw, Katowice, Gdansk itp. Lepiej zeby pociag wozil po 100-200 osob w szczycie miedzy Warszawa a Minskiem czy Piasecznem niz ma wozic 30 osob z Lukowa do Deblina, Temat: Skazani na intercity W miniony weekend bylem zmuszony pojechac z Warszawy do Kolobrzegu. "Ekspres", ktorego predkosc podrozna powinna przekraczac 100 km/h i powinien zatrzymywac sie tylko na duzych stacjach ( jadac od Warszawy bylyby to Dzialdowo, Ilawa, Malbork, Tczew, Gdansk, Sopot, Gdynia, Slupsk, Koszalin ) wieksza czesc odcinkow pokonuje turlajac sie 60 km/h i zatrzymujac sie, pomimo rozkladu, w malych miasteczkach ( ustronie morskie przed Kolobrzegiem tego przykladem ). Samo PKP publikuje mape stanu torowisk w Polsce przedstawiajaca ograniczenia predkosci skladow na calych odcinkach - po co oszukiwac ze pociagi tamtedy jezdzace sa ekspresami, skoro cale odcinki musza pokonywac z predkosciami rzedu 60 km/h a nawet 40 km/h? PKP doskonale wie, ze na danym odcinku sklad pojedzie nie szybciej niz tyle i tyle, a mimo to ma czelnosc nazywac pociag zaslugujacy na miasno pospiesznego "ekspresem", w przypadku ktorego nie dosc ze bilet jest drozszy, to jeszcze trzeba wykupic miejscowke. Po co oszukiwac? Na miano ekpresow ( pociagow podrozujacych ze srednia predkosca wieksza niz 60 km/h ) zasluguje w tej chwili w Polsce moze kilka polaczen. Te same uwagi dotycza jazdy powrotnej - nieprawda jest jakoby miedzy Gdynia a Warszawa pociag nigdzie sie nie zatrzymywal, jak informowano przez interkom, na odcinku z kolobrzegu do koszalina "ekspres" zatrzymywal sie w kilku wioskach. Bilet w obie strony kosztowal mnie 168 PLN. Tyle zaplace za paliwo jadac sam(!) ekonomicznym samochodem ( w obie strony jest ~1000 km ), a przeciez srodek komunikacji masowej powinien byc kilkakrotnie tanszy w przeliczeniu na pojedynczego pasazera! Przemo Temat: Połączenie nad morze Z pkp: (kursuje od 23 czerwca do 30 sierpnia, jedzie tez powrotny) stacja; godz przyjazdów: Stalowa Wola 20:36 Stalowa Wola Centrum 20:39 Stalowa Wola Rozwad.20:45 ... Warszawa Wschodnia 01:22 Legionowo 02:13 Nasielsk 02:59 Ciechanów 03:25 Mława 03:48 Działdowo 04:02 Iława Główna 04:43 Malbork 05:31 Tczew 05:48 Gdańsk Główny 06:15 Gdańsk Wrzeszcz 06:23 Gdańsk Oliwa 06:27 Sopot 06:32 Gdynia Główna Osob. 06:43 Gdynia Chylonia 07:03 Rumia 07:12 Reda 07:19 Reda Rekowo 07:27 Mrzezino 07:38 Żelistrzewo 07:42 Puck 07:49 Swarzewo 07:59 Władysławowo 08:11 Władysławowo Port08:19 Chałupy 08:28 Kuźnica (Hel) 08:39 Jastarnia Wczasy 08:49 Jastarnia 08:55 Jurata 09:08 Hel09:23 Temat: Olsztyn a reszta regionu Elblag w ukochanym wojewodztwie nie zrozumiales.... chodzi o wyliczanke potrzeb wojewodztwa, o przepraszam, olsztyna... rozumiesz? jedynie interesy olsztyna to interesy wojewodztwa... pkp chce dac na trase Elblag-Braniewo (tez w wojewodztwie i w interesie wojewodztwa), ale akurat ukazane jest to JAKO ZABOR WASZYCH pieniedzy pod TYTULEM "Co w zamian oferuje kolej?" "W 2006 roku chce zacząć remonty dwóch trakcji w naszym województwie. Pierwsza to linia Gdańsk - Iława - Warszawa (E 65), druga to linia towarowa z Malborka do przejścia granicznego w Braniewie." ps. DUPOLIZ GORCZYCA? Stanisław Gorczyca, poseł PO => z okregu ELBLASKIEGO!!!! <= czy to jego slowa ponizej? "Modernizacja trakcji towarowej jest potrzebna dla rozwoju gospodarki. Naprawa linii Gdańsk - Iława - Warszawa niewiele zmieni, jeżeli chodzi o sytuacje Olsztyna. Aby stąd dojechać do stolicy Polski i dalej na południe, trzeba najpierw dotrzeć do Działdowa lub Iławy. Ale by podróż była szybka, trzeba naprawić odcinek Olsztyn - Działdowo. Ta inwestycja miałaby dla naszego regionu znaczenie." Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 144 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||