Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grajcownia.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Wałbrzych Miasto





    Temat: Proszę o wszelkie info nt.: "Znaczenie infrastruktury kolejowej w gospodarce Polski"!


    | Referat piszesz? ;)

    | Tak, na jutro.

    | Oj toś sięobudził.

    Mam jeszcze całą noc, ale na spisanie z neta 30 jeszcze minut.

    | To na geografię?

    Na WOS.

    | Potrzebujesz transport pasażerski czy towarowy? Nie kurywam, że bardziej
    | oznajomiona jestem z pasażerskim.

    Obojętnie, nalepiej oba.


    HMM...
    Trudny temat:Znaczenie infrastruktury kolejowej w gospodarce Polski.

    To od 1930 roku?
    Infrastruktura w Polsce zmierza ku samoistnej degradacji.
    Obecnie tylko około 5% linii kolejowych jest dostosowanych do standardów
    Unijnych. W latach 70tych nastąpił poważny kryzys PKP, spowodowany ogromnym
    zacofaniem kolejnictwa w Polsce. W połowie lat 70tych rozpoczęto masową
    elektryfikację linii kolejowych, np. Wrocław-Ostrów Wlkp-Łódź(1975)
    elektryfikacja "nadodrzanki" Wrocław-Głogów-Zielona Góra-Szczecin i jej remont
    generalny(1976). Niestety do dziś "nadodrzanka" nie doczekała się remontu, ani
    tym bardziej bardziej kosztownej modernizacji. Co więcej czas jazdy pomiędzy
    Wrocławiem, a Zieloną Górą (154km) jeszcze w 1994 roku wynosił 2:20 a obecnie
    3:23 dla pociągu pośpiesznego.
    Drastyczny poziom zdegradowanych linii kolejowych można zaobserwować na Dolnym
    Śląsku: linia kolejowa Kamieniec Ząbkowicki-Złoty Stok (brak jakichkolwiek
    inwestycji, pod koniec ekspoloatacji w ruchu pasażerskim do 1989 roku, pociąg
    jechał 15 km/h), Henryków-Ciepłowody (również średnia 15 km/h do 1987 roku)

    Bodaj w 1977 roku PKP przewiozły najwięcej paażerów 1 miliard 142 miliony.
    Była jakaślinia kolejowa w Polsce, co pociągi jeździły ze śr. predkością 11
    km/h, to chyba Pyrzyce-Płońsko, albo gdzieś w tamtych okolicach.

    Stan degradacji infrastruktury posuwa sięw zastraszającym tempie, ponieważ w
    latach 1995-2005, w ogóle nie inwestowano w większe remonty szlaków w Polsce.

    Polecam:
    http://pkp.pl/historia_1.php
    Wraz z przemianami gospodarczymi w kraju (upadkiem komunizmu w 1989 roku)

    Rejon Wałbrzyski, mógłbyś przytoczyć  jako do 1993 roku miasto górnicze.
    Czas jazdy między Wrocławiem, a Wałbrzychem(79km) wynosił 01:16 minut, a obecnie
    01:48 minut. Zaświadcza to o dużym upadku i tragicznym stanie infrastruktury na
    linii pierwszorzędnej "Świebodzickiej" Wrocław-Jaworzyna-Wałbrzych-Jelenia
    Góra(Zgorzelec)

    Poza tym możesz przytoczyć zawieszanie połaczeń na liniach kolejowych:
    Jelenia Góra-Lwówek Śląski, Jelenia Góra-Mysłakowice-Kostrzyca
    gdzie korzystano z przewożenia towarów (z tartaków), a obecnie likwiduje się te
    połaczenia.

    Można tesh przytoczyć stan linii kolejowej Wrocław-Kobierzyce (najbogatsza gmina
    w Polsce) rejon dużej inwestycji obecnie LG) linia ta jest bodaj na 40 km/h,
    podobno to odsrasza inwestorów, bo kto chce wybudować fabrykę przy takiej linii?
    Hehehe.
    PKP szkodzom w pozyskiwaniu inwestorów nawet!

    Jak gdzieś się pomyliłam, to proszę o korektę.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 107 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.