Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Wałbrzych Miasto
Temat: Proszę o wszelkie info nt.: "Znaczenie infrastruktury kolejowej w gospodarce Polski"!
| Referat piszesz? ;)
| Tak, na jutro.
| Oj toś sięobudził.
Mam jeszcze całą noc, ale na spisanie z neta 30 jeszcze minut.
| To na geografię?
Na WOS.
| Potrzebujesz transport pasażerski czy towarowy? Nie kurywam, że bardziej | oznajomiona jestem z pasażerskim.
Obojętnie, nalepiej oba.
HMM... Trudny temat:Znaczenie infrastruktury kolejowej w gospodarce Polski.
To od 1930 roku? Infrastruktura w Polsce zmierza ku samoistnej degradacji. Obecnie tylko około 5% linii kolejowych jest dostosowanych do standardów Unijnych. W latach 70tych nastąpił poważny kryzys PKP, spowodowany ogromnym zacofaniem kolejnictwa w Polsce. W połowie lat 70tych rozpoczęto masową elektryfikację linii kolejowych, np. Wrocław-Ostrów Wlkp-Łódź(1975) elektryfikacja "nadodrzanki" Wrocław-Głogów-Zielona Góra-Szczecin i jej remont generalny(1976). Niestety do dziś "nadodrzanka" nie doczekała się remontu, ani tym bardziej bardziej kosztownej modernizacji. Co więcej czas jazdy pomiędzy Wrocławiem, a Zieloną Górą (154km) jeszcze w 1994 roku wynosił 2:20 a obecnie 3:23 dla pociągu pośpiesznego. Drastyczny poziom zdegradowanych linii kolejowych można zaobserwować na Dolnym Śląsku: linia kolejowa Kamieniec Ząbkowicki-Złoty Stok (brak jakichkolwiek inwestycji, pod koniec ekspoloatacji w ruchu pasażerskim do 1989 roku, pociąg jechał 15 km/h), Henryków-Ciepłowody (również średnia 15 km/h do 1987 roku)
Bodaj w 1977 roku PKP przewiozły najwięcej paażerów 1 miliard 142 miliony. Była jakaślinia kolejowa w Polsce, co pociągi jeździły ze śr. predkością 11 km/h, to chyba Pyrzyce-Płońsko, albo gdzieś w tamtych okolicach.
Stan degradacji infrastruktury posuwa sięw zastraszającym tempie, ponieważ w latach 1995-2005, w ogóle nie inwestowano w większe remonty szlaków w Polsce.
Polecam: http://pkp.pl/historia_1.php Wraz z przemianami gospodarczymi w kraju (upadkiem komunizmu w 1989 roku)
Rejon Wałbrzyski, mógłbyś przytoczyć jako do 1993 roku miasto górnicze. Czas jazdy między Wrocławiem, a Wałbrzychem(79km) wynosił 01:16 minut, a obecnie 01:48 minut. Zaświadcza to o dużym upadku i tragicznym stanie infrastruktury na linii pierwszorzędnej "Świebodzickiej" Wrocław-Jaworzyna-Wałbrzych-Jelenia Góra(Zgorzelec)
Poza tym możesz przytoczyć zawieszanie połaczeń na liniach kolejowych: Jelenia Góra-Lwówek Śląski, Jelenia Góra-Mysłakowice-Kostrzyca gdzie korzystano z przewożenia towarów (z tartaków), a obecnie likwiduje się te połaczenia.
Można tesh przytoczyć stan linii kolejowej Wrocław-Kobierzyce (najbogatsza gmina w Polsce) rejon dużej inwestycji obecnie LG) linia ta jest bodaj na 40 km/h, podobno to odsrasza inwestorów, bo kto chce wybudować fabrykę przy takiej linii? Hehehe. PKP szkodzom w pozyskiwaniu inwestorów nawet!
Jak gdzieś się pomyliłam, to proszę o korektę.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 107 rezultatów • 1, 2, 3
|