Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Wałbrzych MiastoTemat: Kolej PKP naprawia błędy poniedziałek, 17 marzec 2008 Kłopoty z kupnem biletów na dworcu kolejowym Wałbrzych Miasto to dla podróżnych nic nowego. Zdarzało się, że za przejazd musieli płacić bezpośrednio u konduktora, bo niekiedy kasy dworcowe były zamknięte na cztery spusty. Ale to już podobno przeszłość. âźW celu wyeliminowania w przyszłości negatywnych zjawisk w trybie natychmiastowym zmieniono organizację pracy. Od poniedziałku do soboty w godz. 6.00-22.00 na dworcu Wałbrzych Miasto będą funkcjonować dwa okienka kasowe" - oto fragment listu z Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu, który otrzymaliśmy w âźWiadomościach Wałbrzyskich". Przedstawiciele PKP wyjaśniają w nim to wszystko, z czym zgłosili się do nas zbulwersowani pasażerowie. Niepotrzebne nerwy podróżnych Od kilku dobrych tygodni bywało bowiem tak, że tuż po 19:00 podróżni nie mogli w kasach kupić biletu na pociąg, bo kasjerki na jakiś czas odchodziły od stanowisk z powodu tak zwanej przerwy technicznej. - Od 18:00 do 19:20 funkcjonowała jedna kasa, która dodatkowo na 10 minut była zamykana z powodu przekazywania dyżuru - potwierdza Andrzej Piech, zastępca dyrektora ds. handlowych DZPR we Wrocławiu. Te 10 minut przypadało jednak w fatalnym okresie, między godziną 19:10 a 19:20. - Właśnie w tym czasie odjeżdża z dworca Wałbrzych Miasto pociąg do Jeleniej Góry. Jakim cudem wobec tego pasażerowie mieli nabyć bilety - pyta się zdenerwowany Zbigniew Oryl. Według relacji jego oraz innych podróżnych, kasy często były zamykane dużo wcześniej, niż wskazują na to przedstawiciele PKP. Wiele osób, zaskoczonych taką sytuacją, kupowało bilety u konduktora. - Po co komu te nerwy, a i jeszcze drożej za bilet w pociągu trzeba było płacić - dodaje Zbigniew Oryl. Po naszej interwencji sytuacja uległa zmianie. Teraz czynne są dwie kasy. - Taka organizacja pracy spowoduje, że w przypadku zamknięcia jednego okienka dla przekazania dyżuru, funkcjonować będzie drugie - tłumaczy Andrzej Piech. Czy nie można był tak od razu? Tomasz Piasecki http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47 Temat: linia Walbrzych M. (stary dworzec)
A tak przy okazji, to nie wiem, czy zauwazyłeś, że niedawno wisiały na mieście Pozdrawiam, Krzysztof Temat: [Wałbrzych] Hotel "SUDETY" Cztery lata minęły niedawno od zmiany właściciela hotelu âźSudety", a w obiekcie zmian na lepsze nie widać. Aleksander Dudek, przedsiębiorca w branży budowlanej, który posiada już podobny obiekt na Śląsku, niemal obraził się ostatnio, gdy zapytałem, co chce w końcu zrobić z monumentalnym obiektem przy ulicy Parkowej? I wyraziłem żal, że nic się w budynku âźSudetów" nie dzieje. A po przeciwnej stronie intensywnie zmienia swój wygląd pałac Tielscha, który także przez lata stał bezpańsko i niszczał. - Nie może pan porównywać tych obiektów, przecież ich pałac, co prawda o 100 lat starszy i zabytkowy, nie ma się nijak do naszej powierzchni, jest dziesięć razy mniejszy - mówi Aleksander Dudek. - Tak naprawdę cieszę się, że ten obiekt coraz ładniej wygląda. Gdyby jeszcze PKP i miasto wyremontowało okoliczne kamienice, to wraz z moim hotelem niedługo będzie to ładny zakątek Wałbrzycha. Dudek zdementował informacje, że szuka kupca na swój obiekt. - Nic ma mowy o sprzedaży - uciął krótko. - Dlaczego więc nic się nie dzieje na obiekcie? - Trwają prace projektowe, mamy z tym trochę kłopotu, sprawa się przeciąga, dlatego nie trwają żadne prace... -Co ostatecznie będzie w dawnym hotelu? - Jak to co? Hotel, teraz jestem już o tym przekonany. Niedawno Polska Izba Turystyki podała informację, że nasz kraj zajmuje ostatnie miejsce w państwach Unii Europejskiej w przeliczeniu ilości liczby miejsc hotelowych na liczbę mieszkańców. Generalnie hoteli brakuje, co prawda najbardziej w tych największych miastach , do których Wałbrzych się nie zalicza, ale jednak potrzeby i w naszym mieście pod tym względem sq - okresowo - znaczne. Dlatego Aleksander Dudek w dawnych âźSudetach" nie będzie robił mieszkań, biur, powierzchni pod wynajem, akademika - chociaż takie różne plany przez te ostatnie lata się przewijały - ale stawia na to, co było podstawą budowy tego obiektu - miejsca hotelowe i baza gastronomiczna. (bskib) Tygodnik Wałbrzyski NR 22 (902/2894) 1.06.2009 Temat: Taryfa w ruchu miedzynarodowym Chcialbym sie dowiedziec o szczegoly stosowania tej ulgi, tj.: - czy taki bilet (np. na trasie Walbrzych Miasto - Mezimesti - Walbrzych Miasto) moge kupic na dowolnej stacji, czy tez na jakiejs wyznaczonej (np. w odleglosci do 70 km od granicy albo na stacji rozpoczecia podrozy) Technicznie powinno być na dowolnej; jak kupowałem w Krośnie (100 km koleją od granicy), to pani to narmalnym programem sprzedawała wpisując ze ściągawki parametry.
Temat: Taryfa w ruchu miedzynarodowym Witam, Na stronie PKP znalazlem informacje: 8. Ulgi kolejowe w komunikacji Polska - Czechy Po drugie chcialbym wiedziec, czy jest gdzies do zdobycia (w formie pliku, Z gory dziekuje za informacje Temat: Linia Wrocław - Jelenia Góra Dzięki wymianie torów pociągi będą jeździć szybciej i zmniejszy się ryzyko awarii Od poniedziałku, jadąc porannym pociągiem do Wrocławia, podróżni z Wałbrzycha muszą wsiąść do podstawionego przez PKP autobusu i dojechać do Jaworzyny Śląskiej. Trwają remonty torowisk. Dzięki temu od nowego roku dojedziemy szybciej do stolicy województwa. To, że remont torów między Świebodzicami a Wałbrzychem był konieczny, wiadomo od dawna. Pociągi na tym odcinku jeździły nawet 20 km/h, a 60-kilometrową trasę z Wrocławia pokonywały dwa razy dłużej niż przed wojną! Tory były niebezpieczne – Podroż tak się ciągnęła, że aż trudno uwierzyć, że to tylko kilkadziesiąt kilometrów. Najgorzej było już przy samym Wałbrzychu. Czułem , że jestem blisko domu, a pociąg od tego momentu wlókł się jeszcze przez dwadzieścia minut – skarży się Marek Stawowy, wałbrzyszanim studiujący we Wrocławiu prawo. Zły stan torowiska dał się we znaki także maszynistom pociągów towarowych. Tylko w tym roku wykoleiły się tam cztery składy. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale usuwanie kilkusettonowych maszyn nie jest łatwe. Teraz to się zmieni. Rozpoczęła się wymiana torów na części tej trasy. – Wymieniamy około półtora kilometra toru głównego na trasie Wałbrzych–Świebodzice. Robotnicy pracują też na odcinku między dworcem Wałbrzych Szczawienko i Wałbrzych Miasto. Końca dobiega remont torowiska przy dworcu Wałbrzych Fabryczny i Główny – wylicza Krzysztof Wójcik, rzecznik wałbrzyskiego oddziału PKP. Remonty pochłoną około siedmiu milionów złotych. Wszystkie zaplanowane na ten rok mają skończyć się w połowie grudnia. Część trasy autobusem W związku z tym, od wczoraj pasażerowie najwcześniejszych pociągów do Wrocławia, tych o godzinie 4 i 5 rano, muszą między Wałbrzychem Głównym a Jaworzyną Śląską korzystać z podstawionych autobusów. Przyjadą one po każdego na dworzec. Cena za bilet nie wzrośnie, a PKP zapewniają, że nie będzie żadnych opóźnień. Utrudnienia mają potrwać do 8 grudnia. Obecnie podróż z Wałbrzycha do Wrocławia trwa dwie godziny. Dzięki remontom prędkość pociągów wzrośnie do 70 km/h, a czas jazdy wstępnie skróci się o kilkanaście minut. Kolejne prace zaplanowane są na przyszły rok. Będzie to między innymi gruntowny remont linii kolejowej Wrocław–Zgorzelec i kontynuowanie prac na linii ze stolicy województwa do Wałbrzycha. Źródło: Nasze Miasto Temat: Konkurencja dla PKP - Koleje Dolnośląskie Kolejami Dolnośląskimi z Kłodzka do Wałbrzycha. 5 stycznia nasze pociągi rozpoczynają kursowanie na trasie Kłodzko-Wałbrzych – poinformował „Rynek Kolejowy" Tomasz Strapagiel, prezes Kolei Dolnośląskich. Samorządowa spółka KD rozpoczęła działalność 14 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu. Początkowo jej pociągi kursowały na trasie Legnica-Kamieniec Ząbkowicki-Kłodzko-Międzylesie, dublując się ze składami PKP Przewozów Regionalnych. Na linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie przewozy pasażerskie zostaną wznowione, KD będą „monopolistą”; jedynym pociągiem innej spółki pasażerskiej będzie skład pospieszny Kłodzko-Wałbrzych, kursujący w okresie letnich wakacji. Na odcinku Kłodzko-Nowa Ruda kursować będzie pięć par pociągów, a pomiędzy Nową Rudą i Wałbrzychem cztery pary. Dwie z nich nie będą kończyć biegu na położonej z dala od centrum stacji Wałbrzych Gł., lecz zmienią kierunek i pojadą do stacji Wałbrzych Miasto. Dwa pociągi w kierunku Nowej Rudy i Wałbrzycha będą rozpoczynać i kończyć bieg na przystanku Kłodzko Miasto, obiegi zaplanowano też tak, że w rozkładzie pojawił się też m.in. pociąg Międzylesie-Wałbrzych. - Do obsługi linii Kłodzko-Wałbrzych planujemy przeznaczyć szynobusy krótkie, SA 103 i SA 135. W sumie Koleje Dolnośląskie dysponują w tej chwili sześcioma szynobusami – dodał Tomasz Strapagiel. Dalsze plany KD to uruchomienie pociągów do Trzebnicy (realna data to 1 września br.). Założenia na przyszłość to m.in. wznowienie przewozów pasażerskich na linii do Stronia Śląskiego, a także uruchomienie połączeń międzynarodowych do Czech i Niemiec. W grę, po 2010 r., wchodzi m.in. reaktywacja legendarnej linii ze Szklarskiej Poręby przez Jakuszyce do czeskiego Harrachova. Źródło: Rynek Kolejowy Temat: Wałbrzych post. odg. Kopalnia Thorez
| .Kiedys Wałbrzych Fabryczny miał niezapomniany klimat | jak to nic? To ostatnia czynna z czterech koksowni - Victoria, dość daleko od linii
Oj... wchodzę w zupełny OT... Pozdrawiam Mr Rek Temat: W Wałbrzychu wykoleił się pociąg Witam! To jak w końcu jeżdżą pospieszne z Jeleniej Góry? We wtorek wybieram się do
Dużo się kiedyś mówiło o modernizacji (nawet do 160km/h, co wszyscy, którzy się Wracając do sedna. Linia 274 jest linią znaczenia państwowego, dlatego może Pozdrawiam Temat: Powrót Tramwajów do Wałbrzycha ?? Szybki Tramwaj Kolejowy Na zapchane wałbrzyskie ulice lekarstwem niekoniecznie musi być ciągle obiecywana, a niewybudowana obwodnica. Lekarstwem może być reaktywacja tramwajów. Poniżej prezentujemy koncepcję Szybkiego Tramwaju Kolejowego, jaką opracował Instytut Rozwoju i Promocji Kolei. To, że w Europie odchodzi się w kierunku ekologicznego transportu świadczy kilka przykładów. Na tramwaje postawił niedawno irlandzki Dublin, gdzie w 2004 roku otworzono dwie pierwsze linie LUAS [zobacz foto: deadlyphoto.com]. Najpierw 30 lipca uruchomiono linię zieloną następnie 28 września linię czerwoną. LUAS cieszy się wielkim powodzeniem wśród podróżnych. Na ekologiczny transport miejski stawia też Opole, które niedawno zaprezentowało prototyp kolejki powietrznej [zobacz foto: gazeta.pl]. Budowę mają sfinansować prywatne firmy ze Szwecji. Czyli okazuje się, że przy odrobinie dobrej woli można znaleźć nowych inwestorów. A oto koncepcja: Instytut Rozwoju i Promocji Kolei proponuje wprowadzenie w Wałbrzychu Szybkiego Tramwaju Kolejowego, który wykorzysta torowisko kolejowe pod zarządem PKP PLK na odcinku od stacji Wałbrzych Szczawienko do stacji Wałbrzych Miasto. Ponadto kolej wykorzysta jednotorową bocznicę kolejową ze st. Szczawienko do osiedla Podzamcze. Oba te odcinki zostały zaznaczone na granatowo na schemacie orientacyjnym poniżej. Od podstaw wybudowane zostaną dwa odcinki torowiska (na schemacie w kolorze różowym): - w pierwszej fazie fragment od linii kolejowej PKP do głównego węzła komunikacyjnego Wałbrzycha, placu Grunwaldzkiego (ok. 1 km), - w okresie późniejszym, przedłużenie linii wzdłuż os. Podzamcze, by ułatwić korzystanie z tramwaju kolejowego i polepszyć dostępność systemu dla mieszkańców tego największego osiedla. Szybki Tramwaj Kolejowy przejąłby główny potok pasażerski w mieście i kursowałby z 30-minutową częstotliwością w okresie rozruchu. Częstotliwość wzrosłaby do 15 minut w późniejszym okresie eksploatacji. System takiej kolei miejskiej w tym regionie ma ogromne możliwości rozwoju, na przykład w kierunku Świdnicy lub Boguszowa-Gorce. Temat: Kolej Szynobusem w bliższą dal poniedziałek, 28 styczeń 2008 Szynobus na peronie dworca Wałbrzych Miasto? Ten scenariusz staje się coraz bardziej realny. W jego realizacji pomoże spółka Koleje Dolnośląskie powołana przez władze województwa. Trwają negocjacje z PKP, by szynobusem z Wałbrzycha można było dostać się do Jedliny-Zdroju i Świdnicy. Spółkę jeszcze w grudniu powołali radni sejmiku województwa. Jest już zarejestrowana, ma władze, przed nią wystąpienie o licencję do Urzędu Transportu Kolejowego. W ubiegłym tygodniu trafił do niej także pierwszy z ośmiu planowanych na ten rok szynobusów. Kursować one będą głównie wokół dużych ośrodków miejskich na Dolnym Śląsku. - Na pewno trafią także do Wałbrzycha - zapewnia Sebastian Bartoszyński z Urzędu Marszałkowskiego. - Trwają negocjację z PKP, rozważana jest trasa Świdnica - Wałbrzych - Jedlina-Zdrój - dodaje. Kursy gdzie PKP nie jeździ Z oficjalnych informacji wynika, że rozważna jest również trasa do Kłodzka i Stronia Śląskiego, a także połączenia w okolicach Wrocławia, Legnicy i Lubina. Pierwsze ma ruszyć w grudniu 2008 roku, reszta do połowy przyszłego roku. Założenie jest takie, że mają to być kursy, po których PKP obecnie nie jeździ. Wszystko zależy jednak od wyników negocjacji. - Samorząd województwa dolnośląskiego jest naszym partnerem - podkreśla Łukasz Kurpiewski z PKP Przewozów Regionalnych. - Jeśli samorząd zdecyduje o powołaniu Kolei Dolnośląskich to oczywiście jesteśmy otwarci na współpracę tak jak dzisiaj współpracujemy z Kolejami Mazowieckimi na Mazowszu czy z konsorcjum PPCC Arriva w kujawsko-pomorskiem - kontynuuje. Szynobusy z pewnością dobrze przyjmą pasażerowie, którzy - jak wynika z naszej sondy - niezbyt wysoko oceniają regionalne usługi kolei państwowych. Michał Wyszowski http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47 Temat: Bedzie para w niedziele w Jaworzynie? Witam!
Etap 1 - Informacja na Dworcu Glownym we Wroclawiu [kultura osobista Etap 2 - Dyspozytor na 2 peronie stacji Wroclaw Glowny [kultura osobista (w drodze powrotnej do domu 'skoczylem na poczte' i zdobylem numer telefonu Etap 3 - Telefon do stacji Jaworzyna Slaska [kultura osobista automatu Etap 4 - Informacja 074/9436 [kultura osobista pracownika PKP: 5/5] Etap 5 - Informacja PKP w Jaworzynie Slaskiej (074/8588195 wew. 333; to samo Poprobuje jeszcze u dyspozytora we Wroclawiu i telefonicznie. pozdrawiam... Temat: (pyt) OrientExpress od Walbrzycha do Mezimesti http://www.parowozy.com.p...opic.php?t=1842 Na wniosek PKP Intercity spółka z .o.o - IRUSJ6 WROCŁAW zarzadza do Temat: Zamknięty tor Świebodzice - Wałbrzych Sz.
Zaloze sie, ze pociagi z Jeleniej do Wrocka beda sie spozniac min 15 minut
Pozdrawiam! Temat: Orient-Ekspress w Polsce http://www.parowozy.com.p...opic.php?t=1842 Na wniosek PKP Intercity spółka z .o.o – IRUSJ6 WROCŁAW zarzadza do kursowania wg indywidualnego rozkładu jazdy poc. MMPE MMPSi 56800/1(56801) rel. MALBORK – MEZIMESTI (PRAHA )kursuje 15/16.VII KWR-264073 wg rozkładu jazdy: Rawicz 3:16 c.j.9/8,1; Korzeńsko 3:23 c.j.7; Żmigród 3:30 c.j.7/6,8; Skokowa 3:40 c.j.10/9,1; Oborniki Śląskie 3:48 c.j.8/7,8; Pęgów 3:52 c.j.4; Szewce 3:56 c.j.4/3,6; Wr. Osobowice 4:01 c.j.5/4,2; Wrocław Popowice 4:06 c.j.5/4,4; Wr. Popowice Wp1 4:11 c.j.5/3,8; Wrocław Gądów 4:16/4:31 c.j.5/3,7; Wrocław Zachodni 4:39 c.j.8/7,4; Smolec 4:44 c.j.5/4,8; Kąty Wrocławskie 4:52 c.j.8/7,9; Mietków Podg 5:01 c.j.9/8,7; Imbramowice 5:13 c.j.12/11,1; Żarów 5:22 c.j.9/8,2; Jaworzyna Śląska 5:31/5:32 pt c.j.9/8,3; Świebodzice 5:45 c.j.13/12,2; Wałbrzych Szcz. 6:02 c.j.17/15,8; Wałbrzych Miasto 6:07 c.j.5/4,9; Wałbrzych Fabr. 6:16 c.j.9/5,4; Wałbrzych Główny 6:32/6:49 c.j.16/13,2; Boguszów G.Wsch. 7:03 c.j.14; Mieroszów 7:38/8:14 pt(wodowanie) c.j.35/32,6; Granica Państwa 8:26 c.j.12/9,8; Mezimesti przyjazd 8:30 c.j.4/2,9; Prędkość max: od Rawicz - 120, od km 61,3 linii 271 - 60, od km 55,7 - 80, od km 36,15 - 120, od km 6,1 - 60, od Wrocław Popowice - 20, od Wrocław Gądów - 60, od Wrocław Zachodni - 100, od km 31,6 linii 274 - 50, od km 57,5 - 40, od km 64,9 - 70, od km 69,1 - 60, od km 72,6 - 50, od km 80,4 - 40, od Boguszów G.Wsch. - 20, od km 26,85 linii 291 - 30, od Granica Państwa - 70 km/h.; Dane techniczne: Lok.= EU07-CM Kraków do Wr.Gądowa,ET22-CM Wrocław do Wałbrzycha dalej ST43(do Mezimesti jako pierwsza ) +( SU46 na odcinku Wałbrzych-Mieroszów jako druga) – CM Wrocław, drużyna CM Poznań do Wr.Gądowa dalej CM Wrocław, Obciążenie=980(16 wag), Dł.poc=400, %M.ham=101, V techn.=56,4. Nieźle, z tego wynika, że EU07 musi pociągnąć 980t z v=120 km/h Temat: Kolej Główny do remontu poniedziałek, 05 listopad 2007 Dworzec wizytówką miasta? Nie w Wałbrzychu. Szczawienko zamknięte, Miasto i Główny raczej odstraszają niż zachęcają do wyjścia z pociągu. Być może zmieni się to w przyszłym roku. Dworzec Główny ma zostać wyremontowany. Opinie pasażerów są jednoznacznie negatywne. - Jest bardzo obskurnie i brudno. Przydałby się remont, zwłaszcza że to główny dworzec miasta - mówi Marek Sobolewski, spotkany na peronie. - To jeden z najgorszych dworców jakie widziałam - dorzuca Ania, która wyrusza z niego na studia zaoczne do Wrocławia. - Na inne rzeczy PKP ma pieniądze, a na remont nie. To przygnębiający widok, jak się czeka na pociąg - dodaje. Wystarczy krótki spacer po obiekcie by przekonać się, że mają rację. Zaraz przy wejściu, po lewej stronie czynny jest jedyny na dworcu sklepik. Po prawej stronie kasy, dalej niemal wszystkie pomieszczenia z wielkimi naklejkami „Do dzierżawy". Budynek sprawia wrażenie w dużej mierze nie wykorzystanego. Jest posępnie i smutno. Perony rozdziela podziemne przejście z sypiącym się sufitem, ludzie raczej unikają rozmowy. Tłumaczą tylko, że „korzystają bo muszą". Zwłaszcza, że na dworcu obsługiwanych jest 13 połączeń regionalnych. Można z niego dojechać w wiele miejsc. O to, czy „Wałbrzych Główny" czeka dalsza degradacja, zapytaliśmy właściciela, czyli Polskie Koleje Państwowe. - Rozpoczęcie modernizacji obiektu dworca przewidziane jest w planach remontowych na 2008 rok - tłumaczy Grażyna Kopania, rzecznik prasowy Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu. - Zakres prac obejmie remont dachu, odnowienie wszystkich pomieszczeń ogólnodostępnych oraz w dalszej kolejności odnowienie elewacji zewnętrznej - precyzuje. Obecnie obiekt jest utrzymywany i ochraniany (przez Straż Ochrony Kolei), w przypadku incydentalnych zdarzeń typu wybitej szyby kolej interweniuje we własnym zakresie. Powtarzane próby przyciągnięcia na dworzec nowych dzierżawców, raczej nie przynoszą rezultatu. Michał Wyszowski http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47 Temat: Schroniska górskie - opinie Schronisko „SOWA” Sokolec 49 57-450 Ludwikowice tel. (074) 873 33 01 sowa@wielkasowa.info Schronisko Sowa położone jest w samym sercu Gór Sowich, pod szczytem Wielkiej Sowy na wysokości 900 m n.p.m., mniej więcej w połowie trasy z Przełęczy Sokolej na szczyt Wielkiej Sowy (1014 m n.p.m.). Do Schroniska możliwe jest dojście szlakiem czerwonym od Przełęczy Sokolej (ok. 30 min.) lub szlakiem zielonym od parkingu leśnego powyżej Sokolca (ok. 20 min.). Przełęcz Sokola położona jest między Sokolcem a Rzeczką. Na Przełęczy tablice i drogowskazy prowadzą w kierunku schroniska i szczytu Wielka Sowa. Dojazd do Schroniska SOWA 1.Dojazd z Wrocławia przez Świdnicę, Zagórze Śląskie i Jugowice do Walimia. W Walimiu szosą w kierunku Nowej Rudy przez Rzeczkę na Przełęcz Sokolą. 2.Dojazd z Wałbrzycha przez Jugowice do Walimia, tam dalej jak w (1). 3.Dojazd z Dzierżoniowa szosą Nr.383 do Walimia, tam dalej jak w (1), lub z Dzierżoniowa przez Pieszyce, Kamionki, Przełęcz Jugowską do Sokolca, dalej przez Sokolec na Przełęcz Sokolą. 4.Dojazd z Kłodzka przez Nową Rudę szosą nr 381, dalej w kierunku Wałbrzycha do Ludwikowic Kłodzkich, tam w prawo odbicie szosy do Sokolca. Na Przełęczy Sokolej można zostawić samochód w jednym z gospodarstw przy szlaku na Sowę. Dojazd od przełęczy do schroniska jest możliwy po telefonicznym uzgodnieniu z gospodarzem schroniska. (Tel. (074) 873 33 01). PKP 1.Wrocław --> Kłodzko --> Ludwikowice Kłodzkie --> pieszo 7 km do Rzeczki. 2.Wrocław --> PKS / BUS --> Dzierżoniów Śl. --> Bielawa --> 1,5 - 2 godz pieszo na Wielką Sowę 3.Jak wyżej + transport miejski do Kamionek --> 1 - 1,5 godz pieszo na Wielką Sowę 4.Wrocław --> Wałbrzych (stacja Wałbrzych Miasto) --> BUS z ul. Sikorskiego (po przeciwnej stronie niż dworzec PKS) --> Walim --> Rzeczka (Przełęcz Sokola) – ok. 30 min do schroniska W budynku do dyspozycji gości jest 8 pokoi 4-osobowych, cena łóżka wynosi 18-20 zł. Pokoje są bez łazienki. Do dyspozycji gości są 2 łazienki z prysznicami (ciepła woda całodobowo). Dwie główne sale obiektu (jedna z kominkiem) mają miejsca na 60-80 osób. Doba hotelowa: od 12.00 do 12.00 Gastronomia Cena śniadania: 7-12 PLN Cena obiadu: 5-12 PLN Temat: Frekwencja w dolnośląskich pociągach Dziś miałem wątpliwa przyjemność jechać Kamieńczykiem (6:50) z Poznania do Wałbrzycha, sytuacje w Nim można nazwać jednym słowem makabra! Wyobraźmy sobie sytuację, jest 14. Luty Walentynki, dużo osób jedzie do Poznania na bale, prywatki, kino itp itd. Dodatkowo w Poznańskiej Arenie ma miejsce Koncert Muzyki Elektronicznej (koło 6tys ludzi) bardzo duża liczba z Dolnego Śląska... dogodny powrót oczywiście Kamieńczyk w niedziele rano, można by rzec w sam raz, taryfa osobowa, bez przesiadek, (brak alternatywy w najbliższym czasie) żyć nie umierać, na domiar rozpoczęły sie ferie w województwie Wielkopolskim... Tak więc co zastają podróżni gdy zjawiają sie na stacji? (nie mówiąc o podstawieniu pociągu na Peron 4a -na którym odnalezienie pociągu dla przygodnego pasażera jest dość trudne, ale to można przeboleć) Czy zastają dodatkowe wagony? Nie, są bodaj cztery, w tym dwa do Szklarskiej jeden z przedziałami jeden w obskurnym stanie bez, plus dodatkowo bonus, owy drugi wagon z przedziałami zarezerwowany dla Kolonii! Nie jestem w stanie zrozumieć ludzi planujących zestawienia, rozumiem, że jest brak wagonów, ale można jakoś sensownie to rozplanować, zwarzywszy na datę! Frekwencja na starcie z Poznania hmm...180% (większość do Szklarskiej, Ci którzy byli w części do Kudowy obawiali się by nie przespać Wrocławia), ale nie wiem jak nazwać frekwencje po drodze? bo jak ludzie nie mieszczą się na korytarzach i stoją dosłownie na sobie z nartami i sporymi bagażami? Chyba 200+%. We Wrocławiu po doczepieniu wagonu do części „Szklarskiej” frekwencja 200% (po 15minutach przedzierania była nawet możliwość skorzystania z toalety, bo wcześniej dotarcie do niej graniczyło z cudem!) Jeszcze raz Gratulacje dla PKP PR! Pasażerowie na trasie nie szczędzili pochwał i pieśni wielbiących PKP! Brawo! Tak dla kontrastu - w czystym, pachnącym szynobusie do Kłodzka Miasto z elegancką i miła obsługą konduktorów z KD - od Dworca Wałbrzych miasto frekwencja ok. 65%. Temat: Wypadek w Walbrzychu (Bylo Czlowiek na torze. Zabili go i uciekl.)
Uwaga wszyscy MK. Od tej pory jak ktoś będzie chciał chodzić po torach to Temat: Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku Wiesz co Ci powiem? Faktycznie głupio to zabrzmiało. Zgadzam się że poza sezonem oferta jest niewystarczająca. Dziwi mnie troche te twoje zdanie że jest dobra komunikacja PKS. Przecierz z Wrocławia do Bolesławca i do Niemiec też jest dobra komunikacja autobusami a walczycie o pociągi. A co do dobrej komunikacji PKS do Szklarskiej to nie jest ona tak dobra jak ci się wydaje. Bo popatrzmy na takie dosyć spore miasto Wałbrzych, które co dziwne nie ma dobrego połączenia PKSem ze Szklarską Porębą. Jeżeli chodzi o Jelenią Góre to połączenia PKSem są ale jeżeli chodzi o inne okoliczne miejscowości to juz gorzej. Zawiodłem się Krycha na tobie po tym zdaniu. Już wiem dlaczego tak chcesz pociągi w relacji Wrocław- Węgliniec - Jelenia. Bo często jeździsz w góry jak sama powiedziałaś i musisz olewać PKP. Myślałem że jesteś osobą która chciała by na Dolnym Śląsku z koleją było lepiej. Ale widze że każdy myśli o sobie i o lini która przebiega przez miasto w którym mieszka. Być może się myle ale tak to odczułem. [ Dodano: 14-03-2007, 19:47 ] Taka dygresja jeszcze, będąca truzimem: poniżej średniej handlowej 40 km/h nie ma sensu utrzymywać ruchu pasażerskiego NIGDZIE, jeśli jest duża konkurencja autobusowa wzdłuż szlaku. Są wyjątki jak np. Opole - Nysa (duże potoki), ale to jedynie wyjątki, bo tam żadna dobra szosa nie idzie wzdłuż miejscowości obsługiwanej przez pociągi. Może nie z Dolnego Śląska ale na Podkarpaciu na lini Jasło - Zagórz pociągi jeżdżą dosyć wolno ( na niektórych odcinkach do Jedlicza nawet 10 km/h) , autobusów też jest sporo a pociągi i tak jeżdżą pełne. Zaletą tamtej lini jest to że idzie ona prawie cały czas prosto bez żadnych zawijasów i jest ułożony chyba dosyć rozsądny rozkład jazdy na te dwa szynobusy. Także z tym sensem utrzymywania ruchu na liniach o niskiej średniej prędkości handlowej to bym uważał bo pewnie jeszcze kilka lini by się takich znalazło co pociągi jeżdżą wolno a mimo to pełne. Pewnie dodatkowym czynnikiem na to wpływającym jest to że dworce PKS są niedaleko PKP, i moga że tak powiem ze sobą współpracować ( nie pokrywanie się odjazdów pociągów z autobusami) ale to właśnie świadczy o tym że jak się chce to się da. Temat: Remont szlaku Grabiszyn - Wrocław Gł. W związku z pracami torowymi na szlaku kolejowym Wrocław Mikołajów - Wrocław Główny w terminie od 11.02.2008 do 31.03.2008 ulegają zmianie godziny odjazdów i przyjazdów niektórych pociągów kursujących na tej trasie: Nr poc 1021/0 Namysłów-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 5.58, Wrocław Gł. Przyjazd 6.05 Nr poc 111/0 Kluczbork-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 6.58, Wrocław Gł. Przyjazd 7.08 Nr poc 1113/2 Wrocław Gł.-Oleśnica Wrocław Gł. Odjazd 15.02, Wrocław Mikołajów15.07/08, Wrocław Nadodrze 15:13/14 Długołęka 15.27/28, Borowa Oleśnicka 15.33, Oleśnica Przyjazd 15.42 Nr poc 1115/4 Wrocław Gł.-Oleśnica Wrocław Gł. Odjazd 18.34, Wrocław Mikołajów 18.39, dalej bz. Nr poc 1133/2 Oleśnica-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 6.28/30, Wrocław Gł. Przyjazd 6.40 Nr poc 1139/8 Oleśnica-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 21.58/22.00, Wrocław Gł. Przyjazd 22.06 Nr poc 11521/0 Wrocław Gł.-Kluczbork Wrocław Gł. Odjazd 13.18, Wrocław Mikołajów 13.23/29, dalej bz. Nr poc 117/6 Kluczbork-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 10.02/03, Wrocław Gł. Przyjazd 10.10 Nr poc 123/2 Kluczbork-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 16.58/59, Wrocław Gł. Przyjazd 17.09 Nr poc 141/0 Wrocław Gł.-Kluczbork Wrocław Gł. Odjazd 15.32, Wrocław Mikołajów 15.37, Wrocław Nadodrze 15:43/44 Długołęka 15.57/58, Oleśnica 16.11/12, Bierutów 16.28/29, Namysłów 16.41/42, Domaszowice 16.53, Kluczbork Przyjazd 17.17 Nr poc 16109/8 Łódź Kaliska-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 9.51, Wrocław Gł. Przyjazd 9.59 Nr poc 16113/2 Warszawa Wsch.-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 23.51/52, Wrocław Gł. Przyjazd 0.01 Nr poc 61500/1 Jelenia Góra- Warszawa Wsch. Wrocław Grabiszyn 14.27, Wrocław Gł. 14.36/50, Wrocław Nadodrze Oleśnica Rataje 15.26/27,dalej bz. Nr poc 76533 Ostrów Wlkp.-Jelenia Góra Oleśnica Rataje 10.46, dalej bz Wrocław Gł. 11.29/40, Jaworzyna Śl. 12.40/13.04, Wałbrzych Miasto 13.36/37, Wałbrzych Gł. 13.57/58, Boguszów Gorce 14.07/08, Jelenia Góra Przyjazd 15.26 Nr poc 76535/4 Ostrów Wlkp.-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 16.37/43, Wrocław Gł. Przyjazd 16.53 Nr poc 76820/1 Poznań Gł.- Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 17.42/43, Wrocław Gł. Przyjazd 17.53 Nr poc 76832/3 Krotoszyn-Wrocław Gł. Wrocław Mikołajów 15.58/16.02, Wrocław Gł. Przyjazd 16.09 Pozostałe zmiany na www.pr.pkp.pl Temat: Reaktywacja linii Klodzko Gl. - ... Cytuje za miesiecznikiem ,,Sudety'', ale jest to wlasciwie przedruk z lokalnej Gazety Noworudzkiej : Szynobusem do pracy i szkoły Urzędnicy zapewniają, że rozkład jazdy będzie przyjazny pasażerom. Kilka lat temu zawieszono kursowanie pociągów pasażerskich na linii Kłodzko-Wałbrzych. Wtedy kierownictwo PKP tłumaczyło się, że bardzo mało osób jeździ pociągami na tej trasie. Tym razem ma być inaczej, bo rozkład jazdy pociągów osobowych ma być dostosowany do potrzeb pasażerów. Dokładne godziny odjazdów pociągów ze stacji Nowa Ruda poznamy już 15 listopada. Natomiast już od połowy grudnia mieszkańcy ziemi noworudzko-radkowskiej będą mogli dojechać pociągiem do Kłodzka i Wałbrzycha. W rozmowie z „Gazetą Noworudzką” dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu Wojciech Zdanowski powiedział, że obecnie rozkład jazdy jest w ostatniej fazie dopracowywania. – Naszym głównym priorytetem w ustalaniu godzin jazdy jest ułatwienie młodzieży dojazdów do szkół, czy też uczelni. Nie zapominamy też o turystach – mówi. Zapewnia, że urzędnicy starają się ustalić takie godziny jazdy, aby szynobusy miały jak największe tzw. „obłożenie”. Dla wygody podróżnych składy będą jeździły od stacji Wałbrzych Miasto do stacji końcowej Kłodzko Główne. [Gazeta Noworudzka] dodano 08.10.2008 zrodlo : http://www.naszesudety.pl...w&iArtykul=5137 Gdyby ta reaktywacja stala sie faktem, bylaby to wielka gratka dla MK i milosnikow okolicznych partii Sudetow, nic nie wspominajac o mieszkancach tych terenoiw. Pozdrawiam Temat: Projekt odnowienia linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Oddział Regionalny - Wrocław ogłasza przetarg na modernizację nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi toru nr 1 linii nr 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec, odcinek Świebodzice - Wałbrzych Miasto od km 64,300 do 65,400 i od km 66,500 do km 69,100 oraz torów nr 29, 45, 47 na stacji Wałbrzych Główny i torów nr 7 i 11 na stacji Jaworzyna Śląska. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Wykonanie robót na podstawie dokumentacji opracowanej przez Zamawiającego, w tym: - wymiana nawierzchni torowej na długości 3,645 + 3,388 = 7,033 kmt typu z S49 na UIC60 tor bezstykowy, podkłady INBK 7/drewno S49 i S60. - zabudowa szyn przejściowych UIC 60/S49 - 28 szt. - mechaniczne oczyszczenie podsypki 3,645kmt. - roboty okołotorowe, w tym ścięcie ław torowiska - 3900m2, oczyszczenie rowów z namułu - 2519mb ) - wymiana 1 doboru podrozjazdnic drewnianych z drewna twardego. - zakup materiałów w oparciu o przedmiar zamówienia 2) Wykonanie prac geodezyjnych niezbędnych dla właściwego wykonania robót oraz inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej; 3) Sporządzenie dokumentów powykonawczych, w tym: - dokumentacji powykonawczej w 3 egzemplarzach, - geodezyjnej dokumentacji powykonawczej w 3 egzemplarzach; 4) Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. (tekst jednolity - Dz. U. z 2006r.Nr 156 poz. 1118 z późn. zm), zwanej dalej Prawem budowlanym, 5) Wykonanie innych zobowiązań zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w przedstawionej ofercie. 6) Wykonanie robót z materiałów nowych i staroużytecznych, przy czym szyny, szyny przejściowe, uzbrojone podkłady drewniane oraz podrozjazdnice nowe, staroużyteczne podkłady typu INBK7 wraz ze złączkami torowymi, staroużyteczne przęsła torowe dostarcza Zamawiający, a pozostałe brakujące materiały dostarcza Wykonawca. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 15.11.2007. Szczegóły: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2007/83/83_23917.html Temat: Legnica - Wałbrzych Witam!
I ciekawe czy obecnie
A wracając do tematu. Moim zdaniem niezłym rozwiązaniem byłyby Dlaczego niezłym? Otóż dzięki temu upiekłoby się parę pieczeni na jednym Na taką trasę postawić szynobusiki + wydać trochę na promocję i to Pozdrawiam! Temat: Dolny Śląsk Witam, zgadzam sie z wiekszoscia Twoich tez. Ogolnie rzecz biorac, jesli chodzi o linie na Dolnym Slasku przynajmniej, powinno sie spojrzec na kazda z nia z osobna. 1) Walbrzych - Klodzko: to linia, ktora powinno sie utrzymac. Ruch 2) Klodzko - Stronie i Klodzko - Kudowa. Te linie nie beda generowaly chyba 3) Takie linie jak Walbrzych- Mieroszow-Mezimesti (z dobrym skomunikowaniem Reasumujac, wladze samorzadowe mogly by sie obudzic. Na razie cale Pozdrawiam Temat: Zmiana myslenia w PKP PR? Jeden cytat z artykułu "PKP chcą pomocy od państwa" z dzisiejszej "- Likwidacja najbardziej deficytowych połączeń powoduje spadek przewozów http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051026/ekonomia/ekonomia_... Czy w PKP PR wreszcie zrozumieli że "taktyka" ograniczania kosztów przez - Stanęliśmy pod ścianą. Wyczerpaliśmy już proste rezerwy w ograniczaniu - Likwidacja najbardziej deficytowych połączeń powoduje spadek przewozów większy Likwidacja spólki PKP PR jest konieczna, bo chyba już nic nie da sięz tej spółki A teraz pytanie skoro wpływy z biletów się zmniejszają to dlaczego spółka PKP Odpowie ktoś, jakiś "kolejarz", czemu tak jest w PKP PR? I że tak naprawdę Temat: Pośpieszny na Podsudeckiej Z racji tego, że jutro piszę list do PKP IC przedstawie swoje propozycje, które zawrę w liście. Proszę o komentarze. Pociąg pośpeszny SZYNDZIELNIA relacji Bielsko Biała Główna Wrocław Główny z Wagonami do Jeleniej Góry: Bielsko Biała Główna 5:05 Żory 6:12 Kedzierzyn Koźle 7:37 tu rozdzielenie na grupę do Wrocławia odjazd 7:42 i do Jeleniej Góry 7:52 dalej Nysa 9:13 Kamieniec Ząbkowicki 9:55 Świdnica Miasto 10:46 Jaworzyna Śląska 10:56 11:10 Wałbrzych Główny 12:00 Jelenia Góra 13:27 spowrotem Jelenia Góra 14.06 Wałbrzych Główny 15:37 Jaworyzna śląska 16:26 16:40 świdnica miasto 16:51 Kamieniec Ząbkowicki 17:45 Nysa 18:41 Kedyierzyn Kozle 20:02 o 20:12 pryzjayd skadu y wroclawia odjazd pociagu o 20:17 Rybnik 21:40 Bielsko Biała Główna 22:52 Pociag pospiesyny GALICJA relacji Rzeszow Szczecin z wagonami do Jeleniej Gory Rzeszów 5:16 Tarnow 6:26 Krakow Plaszow 7:33 Krakow Glowny 7:42 7:47 Katowice 9:29 9:34 Kedyierzyn kozle 10:37 tu rozdzielanie wagonow na relacjedo szczecina i jeleniej góry do szczecina odjazd 10:42 a do Jeleniej Gory 10:52 Nysa 12:13 Kamieniec yabkiwcki 12:55 Swidnica Miasto 13:46 Jaworzyna Slaska 13:56 Wałbrzych głowny 15:00 Jelenia Gora 16:27 spowrotem Jelenia Gora 11:06 Walbrzych Glownz 12:37 Jaworzna Slaska 13:26 Swidnica Miasto 13:51 Kamieniec Zakowicki 14:45 Nysa 15:41 Kedzierzyn kozle 17:02 17:09 przyjazd pociagu ze szczecina odjazd calego skladu 17:14 Katowice 18:20 Krakow Glowny 20:23 Tarnow 21:36 Rzeszow 22:49 pospiesznz Bystrzyca z Lublina do Jeleniej Gory wedlog rozkladu jazdy normalnego a do Jeleniej gory przez Legnice Wegliniec Luban z Wroclawia 5:50 Legnica 6:51 Boleslawiec 7:22 Wegliniec 7:38 Luban Slaski 8:28 Jelenia Gora 9:36 spowrotem Jelenia Gora 19:00 Luban slaski 20:03 Wegliniec 20:44 Boleslawiec 21:12 Legnica 21:43 Wroclaw 22:48 dalej ajk w rozkladzie pospieszny Bieszczady ze Szklarskiej Poreby do Zagorza (sezon) Szklarska Poreba 22:56 Jelenia Gora 23:59 0:06 Walbryzch Glowny 01:37 Klowdko Glowne 03:04 Kamieniec Zabkiwcki 03:44 Nysa 04:32 Kedzierzyn kozle 06Ł02 Katowice 07:05 to przylaczanie wagonow do Przemzsla i dalej wedlog rozkladu odjazd 07:20 spowrotem przyjazd do Katowic 20:29 odjazd 20:50 kedzierzyn kozle 21:53 Nysa 23:23 kamieniec Zabkowicki 0:21 Swidnica Klodzko Glowne 1:05 Walbrzych Glowny 2:55 Jelenia gora 4:26 4:36 Sxklarska Porba Gorna 5:40 Temat: Dolny Śląsk
Temat: Propozycja: Wrocław - Jelenia Góra przez Węgliniec Rafi bardzo dobrze napisał. Każdy myśli tylko o miejscowościach Jelenia Góra, Wałbrzych, Wrocław, Legnica, Bolesławiec itd. Ale wzdłuż linii kolejowych jest jeszcze bardzo dużo innych miejscowości. Taka Krycha czy PKS jedzie z JG prosto do Wrocka z chyba jednym czy dwoma przystankami, podczas gdy pociąg ma tych przystanków dużo więcej. A co do remontu linii Wrocław - Jelenia Góra to Krycha napisała że takiego przez kilka lat nie będzie. Ok spoko. Ale czy jest sens całkowicie wygaszać popyt na tej linii żeby np. za kilka lat ją wyremontować i wtedy ułożyć porządny rozkład jazdy? Czy tak żeście robili na E30 kilka lat temu? NIE!!! Walczyliście o dogodne połączenia mimo złego stanu torów. A tak odnośnie remontu tej linii to.. rząd się zmienia, wiele pomysłów się zmienia i kto wie czy ktoś za miesiąc czy dwa nie postanowi przeznaczyć trochę kasy na remont tej linii. I przestańcie już gadać że na Wałbrzychu się świat nie kończy, bo to się nudne robi. Wałbrzych to duże miasto, do którego pociągi dojeżdżać powinny bo zawsze w Wałbrzychu ludzie chętnie korzystali z pociągów - wszystko rozbija się tylko o zły stan torów, przez co pociągi jeżdżą wolno ale mimo czego sporo ludzi z Wałbrzycha dalej jeździ pociągiem. Muszę wam powiedzieć że ostatnio to normalnie brzydzę się tym forum, nawet pisać mi się nie chce kiedy czytam niektóre wypowiedzi. A jeszcze bardziej martwią mnie wypowiedzi Krychy która może i chce dobrze dla kolei w tym regionie ale gdyby została dyrektorem np. PR to zachowywała by się dokładnie tak samo jak oni teraz. Całkowicie mnie dobił taki jeden post kiedy ktoś napisał jak zostać dyżurnym ruchu. I jaka była odpowiedź?? taka żeby zniechęcić człowieka do pracy na PKP. Sami tam pracujecie ale nie chcecie żeby inni pracowali. Mówicie że jest źle, ale tam pracujecie. Tak się zastanawiam czy chcecie takim zachowaniem zniechęcić ludzi do pracy na PKP aby ci narzekali na brak pracowników, i żeby np. dyrektorzy mieli problem itd czy aby ratować własne 4 litery bo wiadomo czym więcej ludzi tym gorzej z utrzymaniem pracy i podwyżkami. Naprawdę przeglądałem to forum od dosyć dawna. Ale czym dłużej je czytam tym bardziej widzę tylko jedno miasto BOLESŁAWIEC! jakby to była jakaś stolica Dolnego Śląska. Pewnie będzie tu zaraz kilka postów przeciwnych, ale taka jest prawda, przejrzyjcie sobie to forum. Wiem że tworzą je ludzie z Bolesławca ale Panie i Panowie! Trochę umiaru! Bolesławiec nie jest pępkiem świata. Czasem zdarzy się i tak że jeden pociąg odjedzie z Bolesławca o niewygodnej godzinie ale za to dojedzie o bardzo dobrej do Wrocławia. Temat: Kolej na dolnośląskie samorządy 12 dolnośląskich samorządów wkrótce podpisze list intencyjny. Ma on pomóc w staraniach o reaktywowanie nieczynnych dziś linii kolejowych. Mowa o części linii kolejowej nr 285, relacji Wrocław Główny-Świdnica Przedmieście i linii kolejowej nr 771 relacji Świdnica Przedmieście-Świdnica Miasto, na których zawieszono przewozy pasażerskie oraz części linii kolejowej nr 285 relacji Świdnica Przedmieście-Jedlina Zdrój, dla której wydana została decyzja o likwidacji. Według planu list intencyjny oprócz Zarządu Województwa Dolnośląskiego zaakceptują władze miasta oraz gminy Świdnica, Jedliny Zdroju, Walimia, Marcinowic, Sobótki, Kobierzyc i Wrocławia, a także powiatu świdnickiego, wałbrzyskiego i wrocławskiego. Podczas wczorajszego spotkania w Krzyżowej (16 maja, II Konferencja Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Powiatu Świdnickiego) Patryk Wild, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego ponowił zapewnienie o zainteresowaniu samorządu województwa przejęciem linii. Poinformował również, że rozmowy z PKP są już na finiszu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pierwszy pociąg przejedzie po reaktywowanej linii prawdopodobnie w 2008 r. - Miasta i gminy wzdłuż trasy kolejowej zajęłyby się przejęciem dworców kolejowych. Taki ciężar jesteśmy w stanie przyjąć na siebie. Zaangażowanie Urzędu Marszałkowskiego, jako organizatora transportu kolejowego na Dolnym Śląsku daje szansę na zrealizowanie naszego projektu, ponieważ samorząd wojewódzki przejąłby całą infrastrukturę - mówi Ireneusz Pałac, zastępca prezydenta Świdnicy. Z kolei prezydent Świdnicy, Wojciech Murdzek mówi: - Ruch na trasie do Wrocławia jest utrudniony ze względu na ogromną liczbę samochodów. A przepustowość dróg jest ograniczona i z pewnością się nie zwiększy. Atutów kolei jest wiele. Przede wszystkim można nią odjeżdżać z centrum miast i dojechać do centrum stolicy Dolnego Śląska. Kolej jest również tańszym środkiem transportu dla studentów i pracowników dolnośląskich firm dojeżdżających do zakładów, a przy okazji wygodniejszym. Jeszcze bardziej zyska na znaczeniu przy okazji Euro 2012, ponieważ kibice będą chcieli sprawnie poruszać się po Dolnym Śląsku. Zazwyczaj nie przyjeżdżają własnymi samochodami i jak pokazują doświadczenia innych miast - organizatorów Euro - wybierają właśnie komunikację zbiorową. źródło: www.walbrzych.info Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 14 grudnia wchodzi w życie nowy, roczny rozkład jazdy pociągów. Spośród polskich przewoźników na razie tylko PKP Intercity oficjalnie przedstawiło ofertę w rozkładzie 2008/2009; w ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej przedstawiono najważniejsze zmiany w ofercie (szczegółowy rozkład wszystkich pociągów pojawi się na stronie internetowej przewoźnika za ok. 10 dni). Wyszukiwarka połączeń na stronie Deutsche Bahn (www.bahn.de) już teraz informuje jednak o pociągach pasażerskich w Polsce po 14 grudnia. Czy ten rozkład, który widnieje na portalu DB, w całości wejdzie w życie za 1,5 miesiąca? Trudno powiedzieć, zwłaszcza że trwają negocjacje pomiędzy PKP PR i samorządami wojewódzkimi w sprawie wysokości dotacji dla połączeń lokalnych, w dalszym ciągu nie jest znany los usamorządowienia PKP PR, wciąż nie nastąpiło także zapowiadane przejęcie przez PKP Intercity Oddziału Przewozów Międzywojewódzkich, czyli pociągów pospiesznych. Stąd m.in. szefowie PKP PR zapowiadają, że ostateczny nowy rozkład zostanie ogłoszony na przełomie listopada i grudnia. Nie mniej jednak, z analizy połączeń na stronie DB wyłania się ciekawy obraz. 14 grudnia planowana jest bowiem reaktywacja przewozów pasażerskich na kolejnych kilku liniach w Polsce. Zgodnie z informacjami na stronie DB, pociągi pasażerskie mają powrócić na linie Kłodzko - Wałbrzych (tu mają kursować pociągi Kolei Dolnośląskich), Nysa - Brzeg, Legnica - Złotoryja - Jerzmanice Zdrój, Lubin - Rudna, Tychy - Tychy Miasto. 1 czerwca 2009 pojawią się na szlaku Czerwieńsk - Gubin - Guben. Jak zweryfikować te informacje? Paweł Ney, rzecznik PKP PR obiecał nam, że w najbliższym czasie przekaże projekt nowej oferty pociągów osobowych. Szczegółowa analiza rozkładu 2008/2009 ukaże się w grudniowym numerze „Rynku Kolejowego” źródło Rynek Kolejowy Temat: Czerwone światło dla pociągu do Czech.
Podaj mi przykład reaktywowanej trasy w PL z v=20km/h, która
Ponadto pozostaje również otwarta kwestia pociągów do
a stan linii 298 i 299 jest (jak na warunki dolnośląskie) bardzo
Temat: SU46 na PKP-podsumowanie Witam !! Obecnie na dzień dzisiejszy na ilostanie pojazdów trakcyjnych PKP wpisanych 1.CM Czerwieńsk [sekc.Żagań] 2.CM Wrocław [sekc.Węgliniec] SU46-006,007,012,029,031,035,043 . (7szt) 3. CM Poznań 4.CM Olsztyn Temat: Rozkład Jzady Pociągów Pasażerskich stacji LUBAWKA ważny od: 15.12.2002
LEGENDA: Przewoźnik : PKP Przewozy Regionalne Sp.z o.o. hmm... co wy na to? Zdroowka z Walbrzycha Temat: Rozmowy dot. sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie Delin napisał(a): Swoja droga podaj jakis kraj gdzie kolej jest całkowicie prywatna? Hmm, nie jestem w 100% pewien, ale np. w Wielkiej Brytanii tamtejsze British Rail (odpowiednik naszego PKP) rozbito na ponad 20 prywatnych przedsiębiorstw i kolej trzyma się całkiem dobrze. Słyszałem też o Szwajcarii i Japonii. Ale dlaczego by upadły? Może to właśnie dlatego, że są monopolistą, nie mają konkurencji, więc nie rozwijają się tak, jak mogłyby na wolnym rynku. Nie rozwijają się, więc nie mają pieniędzy na utrzymanie niektórych linii. Nie wiem, jak we Wrocławiu, ale na Śląsku przewozy regionalne raczej bardzo dobrze się mają (w sensie jest na nie dosyć spore zapotrzebowanie, na terenie aglomeracji śląskiej kursuje dużo studentów, ale też osób, które jeżdżą do pracy do Katowic np.). Tylko, że połączenie Aglomeracyjne tak samo jak w Trójmiescie to zupełnie inna bajka. Tam ludzie korzystaja z tego bo jest duzy ruch miedzy miastami za praca/szkołą itp. Tutaj chodzi o połączenia miedzy wioskami albo wioska-miasto, gdzie ruch odbywa sie tylko rano do pracy i wieczorem po pracy. Na takich trasach czesto jezdzi mało osob i dlatego sa nie rentowne. Jak mówie gdyby firma miala sie tylko bilansem kierowac to ostałyby sie połączenia miedzy wojewodzkie i takie aglomeracyjne. Problemem drugim jest tez infrastruktura. Na trasie Wrocław - Wałbrzych- Jelenia Góra cały czas leza tory pamietające Niemców i obecnie pociag jedzie wolniej (dłuzej) niz za Niemca W całej Europie utrzymaniem i naprawianiem torów zajmuje sie państwo bo dla firmy to są za duze koszty. Natomiast państwo Polskie z torami radzi sobie tak samo dobrze jak z autostradami. Czyli jest gadanie, efektów nie ma. Dlatego tez smiesza mnie twierdzenia, że jakby uwolnić rynek, to zaraz by wpadło duzo firm, bo tak naprawde nie miałyby gdize jezdzic. Jak taki ICE osiaga prędkosc koło 200km./h a u nas na wielu odcinkach pociag moze jechac max 30... nie licząc już ze jeszcze istnieja trasy gdzie nie ma połączeń trakcyjnych i jezdzi spalinowa ciuchcia... Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 107 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||