Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grajcownia.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Wałbrzych Miasto





    Temat: Kolej
    PKP naprawia błędy

    poniedziałek, 17 marzec 2008

    Kłopoty z kupnem biletów na dworcu kolejowym Wałbrzych Miasto to dla podróżnych nic nowego. Zdarzało się, że za przejazd musieli płacić bezpośrednio u konduktora, bo niekiedy kasy dworcowe były zamknięte na cztery spusty. Ale to już podobno przeszłość.

    ‼W celu wyeliminowania w przyszłości negatywnych zjawisk w trybie natychmiastowym zmieniono organizację pracy. Od poniedziałku do soboty w godz. 6.00-22.00 na dworcu Wałbrzych Miasto będą funkcjonować dwa okienka kasowe" - oto fragment listu z Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu, który otrzymaliśmy w ‼Wiadomościach Wałbrzyskich". Przedstawiciele PKP wyjaśniają w nim to wszystko, z czym zgłosili się do nas zbulwersowani pasażerowie.

    Niepotrzebne nerwy podróżnych

    Od kilku dobrych tygodni bywało bowiem tak, że tuż po 19:00 podróżni nie mogli w kasach kupić biletu na pociąg, bo kasjerki na jakiś czas odchodziły od stanowisk z powodu tak zwanej przerwy technicznej. - Od 18:00 do 19:20 funkcjonowała jedna kasa, która dodatkowo na 10 minut była zamykana z powodu przekazywania dyżuru - potwierdza Andrzej Piech, zastępca dyrektora ds. handlowych DZPR we Wrocławiu. Te 10 minut przypadało jednak w fatalnym okresie, między godziną 19:10 a 19:20. - Właśnie w tym czasie odjeżdża z dworca Wałbrzych Miasto pociąg do Jeleniej Góry. Jakim cudem wobec tego pasażerowie mieli nabyć bilety - pyta się zdenerwowany Zbigniew Oryl. Według relacji jego oraz innych podróżnych, kasy często były zamykane dużo wcześniej, niż wskazują na to przedstawiciele PKP. Wiele osób, zaskoczonych taką sytuacją, kupowało bilety u konduktora. - Po co komu te nerwy, a i jeszcze drożej za bilet w pociągu trzeba było płacić - dodaje Zbigniew Oryl.

    Po naszej interwencji sytuacja uległa zmianie. Teraz czynne są dwie kasy. - Taka organizacja pracy spowoduje, że w przypadku zamknięcia jednego okienka dla przekazania dyżuru, funkcjonować będzie drugie - tłumaczy Andrzej Piech. Czy nie można był tak od razu?

    Tomasz Piasecki

    http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47



    Temat: linia Walbrzych M. (stary dworzec)


    Witam.
     Wszyscy wiedza, gdzie byl dwany dworzec Walbrzych Miasto..


    W książce "Dawny Wałbrzych w ikonografii" (tutył cytuję z pamięci więc mogę cos
    przekręcić) wydanej przez Muzeum Okręgowe w W-chu. Dworzec ten nazywają
    Głównym. Jest nawet rycina dawnego budynku dworcowego i  podana informacja, że
    budynek stoi do dziś (ulica Nowy Świat). Numeru domu nie pamiętam, ale był tam
    podany, a książki nie mam teraz przy sobie.


     na teren pomiedzy dworcem PKP a ZE...


    Chodzi oczywiście o dworzec PKS. (wiem, ze to literówka, bo zauwazyłem, że na
    temat historii Wałbrzycha masz niesamowitą wiedzę, ale poprawiam to dla mniej
    zorientowanych czytelników.)


     Z niego linia jeszcze byla wydluzona do b. kopalni Victoria.
    W dawnych czasach zmienila nazew na dw. Walbrzych Miasto Towarowa.
     Ale do sprawy...
     1- Na starej  mapie zauwazylem, ze znajdowaly sie obiekty
        -budynek dworac  -jest jako mieszkalnu
        -szopa           -dzis chyba jakis garaz ?
        -zabudowania magazynowe - no te po wielu latach
                                  w 2001 zostaly rozebraene.


    Ja mam jeszcze podejrzenie, ze taki wysoki budyneczek na dworcu PKS (chyba
    dyspozytornia) to dawna nastawnia. Wie ktos cos na ten temat?????


     Czy ktos spotkal sie z data likwidacji torow z dw. W-ch M. do kop. Victoria??
     Czy to bylo przed 1945 rokiem ??
    I jeszcze spotkalem sie z informacja, ze z tego dworca byla bocznica
    do Fabryki Porcelany i tory mialy przebiegac obok teatru...???
    Kolega twierdzi, ze taka bocznica byla..


    Wcale by mnie to nie zdziwiło, przecież Fabryka Porcelany Krzysztof leży bardzo
    blisko, a jakoś surowce musieli dowozić.

    A tak przy okazji, to nie wiem, czy zauwazyłeś, że niedawno wisiały na mieście
    plakaty wałbrzyskiego Teatru, chodzilo chyba o jakies spotkania teatralne, w
    każdym razie na plakatach był napis Waldenburg i piękne, bardzo wyraźne zdjęcie
    zupełnie mi dotąd nie znane, pewnie sprzed jakiś 100 lat, okolic, o których
    mówimy (dziś okolice OSIRu). Do zdjęcia dołozono taką palme, czy palmy, jak
    stoi (stała?) obecnie w Warszawie, ale nie zepsuto na szczęscie do końca
    widoku. Niestety nie udało mi się takiego plakatu znikąd ściągnąć, a miałem
    wielka ochotę. :-)
    Pozdrawiam, Krzysztof

    Pozdrawiam, Krzysztof







    Temat: [Wałbrzych] Hotel "SUDETY"
    Cztery lata minęły niedawno od zmiany właściciela hotelu ‼Sudety", a w obiekcie zmian na lepsze nie widać.

    Aleksander Dudek, przedsiębiorca w branży budowlanej, który posiada już podobny obiekt na Śląsku, niemal obraził się ostatnio, gdy zapytałem, co chce w końcu zrobić z monumentalnym obiektem przy ulicy Parkowej? I wyraziłem żal, że nic się w budynku ‼Sudetów" nie dzieje. A po przeciwnej stronie intensywnie zmienia swój wygląd pałac Tielscha, który także przez lata stał bezpańsko i niszczał.
    - Nie może pan porównywać tych obiektów, przecież ich pałac, co prawda o 100 lat starszy i zabytkowy, nie ma się nijak do naszej powierzchni, jest dziesięć razy mniejszy - mówi Aleksander Dudek.
    - Tak naprawdę cieszę się, że ten obiekt coraz ładniej wygląda. Gdyby jeszcze PKP i miasto wyremontowało okoliczne kamienice, to wraz z moim hotelem niedługo będzie to ładny zakątek Wałbrzycha.
    Dudek zdementował informacje, że szuka kupca na swój obiekt.
    - Nic ma mowy o sprzedaży
    - uciął krótko.
    - Dlaczego więc nic się nie dzieje na obiekcie?
    - Trwają prace projektowe, mamy z tym trochę kłopotu, sprawa się przeciąga, dlatego nie trwają żadne prace...
    -Co ostatecznie będzie w dawnym hotelu?
    - Jak to co? Hotel, teraz jestem już o tym przekonany.
    Niedawno Polska Izba Turystyki podała informację, że nasz kraj zajmuje ostatnie
    miejsce w państwach Unii Europejskiej w przeliczeniu ilości liczby miejsc hotelowych na liczbę mieszkańców. Generalnie hoteli brakuje, co prawda najbardziej w tych największych miastach , do których Wałbrzych się nie zalicza, ale jednak potrzeby i w naszym mieście pod tym względem sq - okresowo - znaczne. Dlatego Aleksander Dudek w dawnych ‼Sudetach" nie będzie robił mieszkań, biur, powierzchni pod wynajem, akademika - chociaż takie różne plany przez te ostatnie lata się przewijały - ale stawia na to, co było podstawą budowy tego obiektu - miejsca hotelowe i baza gastronomiczna.
    (bskib)
    Tygodnik Wałbrzyski NR 22 (902/2894) 1.06.2009



    Temat: Taryfa w ruchu miedzynarodowym


    Chcialbym sie dowiedziec o szczegoly stosowania tej ulgi, tj.:
     - czy taki bilet (np. na trasie Walbrzych Miasto - Mezimesti -
       Walbrzych Miasto) moge kupic na dowolnej stacji, czy tez na
       jakiejs wyznaczonej (np. w odleglosci do 70 km od granicy
       albo na stacji rozpoczecia podrozy)


    Technicznie powinno być na dowolnej; jak kupowałem w Krośnie (100 km koleją
    od granicy), to pani to narmalnym programem sprzedawała wpisując ze
    ściągawki parametry.


     - czy istnieje przedsprzedaz tych biletow, tzn. czy moge kupic
       stosowny bilet na kilka dni przed rozpoczeciem podrozy, czy


    Kupowałem dzień wcześniej i zapewne mógłbym i tydzień


       tez musi ti nastapic w dniu wyjazdu


    Nie musi.




    Aby była zniżka - TAK (dokładniej tym dniu lub następnym)

       czy tez mozna date powrotu ustalic przy zakupie


    Tak, jeśli jest równa dacie TAM lub jest dniem dokładnie następnym po dacie
    wyjazdu.


    na to, ile kosztuje bilet Wroclaw-Lisbona-Wroclaw. Jest to istotne (jak


    Zapytaj w dowolnej stacji CD czy ZSR. Poważnie. Bilet Bekescsaba-Arad w
    Humennem był kupowany w tym samym czasie obsługi jak , powiedzmy,
    Humenne-Praha  (czyli tak lekko powyżej minuty ) . To tylko PKP ma
    przedpotopowy program nie dający możliwości zakupu (i sprawdzenia ceny)
    takich różnych dziwnych relacji. Oczywiście program ZSR nie miał prawa
    wiedziec, że w MAV kupując bilet bodajże do 50 km od granicy rumuńskiej masz
    75% znizki - kupic możesz tylko normalne (lub ze zniżkami ZSR).


    sadze nie tylko dla mnie) z punktu
    widzenia planowania podrozy, a w tej chwili pozostaje mi jedynie pojsc do
    kasy, odstac swoje w kolejce,
    zdenerwowac srodze pania kasjerke i innych kolejkowiczow i uzyskac
    niepewna
    informacje (tak mi sie juz
    pare razy zdarzylo). A tak w ogole to mysle, ze swietnie by bylo, gdyby
    PKP
    udostepnialo taka sama informacje na swoim serwerze (przeciez bilety
    wystawia system komputerowy, wiec i baza danych, i niezbedne
    algorytmy sa!). Ale jakos mi sie wydaje, ze to nigdy nie nastapi... :-(((


    O to to! Taki emulator KURS90 (może być bez opcji oddruku....) i jakiś
    helpik do rodzajów ofert. Wreszcie wiedziałbym co i jak mozna kupić co
    znakomicie zmniejszyłoby rozterki pań z okienka (przynajmniej tych , które
    nie uważaja pasażerów za głąby większe od nich).





    Temat: Taryfa w ruchu miedzynarodowym
    Witam,
    Na stronie PKP znalazlem informacje:

      8. Ulgi kolejowe w komunikacji Polska - Czechy
     (...)

     pomiędzy stacjami polskimi i czeskimi znajdującymi się w odległości
     do 70 km od punktów granicznych po stronie polskiej i czeskiej
     obowiązują:
     - opłaty za przejazd z ulgą 70% od stawek normalnych na przejazd
     osób,
     (...)
    Chcialbym sie dowiedziec o szczegoly stosowania tej ulgi, tj.:
     - czy taki bilet (np. na trasie Walbrzych Miasto - Mezimesti -
       Walbrzych Miasto) moge kupic na dowolnej stacji, czy tez na
       jakiejs wyznaczonej (np. w odleglosci do 70 km od granicy
       albo na stacji rozpoczecia podrozy)
     - czy istnieje przedsprzedaz tych biletow, tzn. czy moge kupic
       stosowny bilet na kilka dni przed rozpoczeciem podrozy, czy
       tez musi ti nastapic w dniu wyjazdu

       czy tez mozna date powrotu ustalic przy zakupie

    Po drugie chcialbym wiedziec, czy jest gdzies do zdobycia (w formie pliku,
    programu, serwera www etc.)
    informacja na temat taryf stosowanych w międzynarodowym ruchu pasazerskim.
    Chcialbym wiedziec dajmy
    na to, ile kosztuje bilet Wroclaw-Lisbona-Wroclaw. Jest to istotne (jak
    sadze nie tylko dla mnie) z punktu
    widzenia planowania podrozy, a w tej chwili pozostaje mi jedynie pojsc do
    kasy, odstac swoje w kolejce,
    zdenerwowac srodze pania kasjerke i innych kolejkowiczow i uzyskac niepewna
    informacje (tak mi sie juz
    pare razy zdarzylo). A tak w ogole to mysle, ze swietnie by bylo, gdyby PKP
    udostepnialo taka sama informacje na swoim serwerze (przeciez bilety
    wystawia system komputerowy, wiec i baza danych, i niezbedne
    algorytmy sa!). Ale jakos mi sie wydaje, ze to nigdy nie nastapi... :-(((

     Z gory dziekuje za informacje
    Mikolaj





    Temat: Linia Wrocław - Jelenia Góra
    Dzięki wymianie torów pociągi będą jeździć szybciej i zmniejszy się ryzyko awarii

    Od poniedziałku, jadąc porannym pociągiem do Wrocławia, podróżni z Wałbrzycha muszą wsiąść do podstawionego przez PKP autobusu i dojechać do Jaworzyny Śląskiej. Trwają remonty torowisk. Dzięki temu od nowego roku dojedziemy szybciej do stolicy województwa.

    To, że remont torów między Świebodzicami a Wałbrzychem był konieczny, wiadomo od dawna. Pociągi na tym odcinku jeździły nawet 20 km/h, a 60-kilometrową trasę z Wrocławia pokonywały dwa razy dłużej niż przed wojną!

    Tory były niebezpieczne
    – Podroż tak się ciągnęła, że aż trudno uwierzyć, że to tylko kilkadziesiąt kilometrów. Najgorzej było już przy samym Wałbrzychu. Czułem , że jestem blisko domu, a pociąg od tego momentu wlókł się jeszcze przez dwadzieścia minut – skarży się Marek Stawowy, wałbrzyszanim studiujący we Wrocławiu prawo.

    Zły stan torowiska dał się we znaki także maszynistom pociągów towarowych. Tylko w tym roku wykoleiły się tam cztery składy. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale usuwanie kilkusettonowych maszyn nie jest łatwe. Teraz to się zmieni. Rozpoczęła się wymiana torów na części tej trasy.
    – Wymieniamy około półtora kilometra toru głównego na trasie Wałbrzych–Świebodzice. Robotnicy pracują też na odcinku między dworcem Wałbrzych Szczawienko i Wałbrzych Miasto. Końca dobiega remont torowiska przy dworcu Wałbrzych Fabryczny i Główny – wylicza Krzysztof Wójcik, rzecznik wałbrzyskiego oddziału PKP.

    Remonty pochłoną około siedmiu milionów złotych. Wszystkie zaplanowane na ten rok mają skończyć się w połowie grudnia.

    Część trasy autobusem

    W związku z tym, od wczoraj pasażerowie najwcześniejszych pociągów do Wrocławia, tych o godzinie 4 i 5 rano, muszą między Wałbrzychem Głównym a Jaworzyną Śląską korzystać z podstawionych autobusów. Przyjadą one po każdego na dworzec. Cena za bilet nie wzrośnie, a PKP zapewniają, że nie będzie żadnych opóźnień. Utrudnienia mają potrwać do 8 grudnia. Obecnie podróż z Wałbrzycha do Wrocławia trwa dwie godziny. Dzięki remontom prędkość pociągów wzrośnie do 70 km/h, a czas jazdy wstępnie skróci się o kilkanaście minut. Kolejne prace zaplanowane są na przyszły rok. Będzie to między innymi gruntowny remont linii kolejowej Wrocław–Zgorzelec i kontynuowanie prac na linii ze stolicy województwa do Wałbrzycha.

    Źródło: Nasze Miasto



    Temat: Konkurencja dla PKP - Koleje Dolnośląskie
    Kolejami Dolnośląskimi z Kłodzka do Wałbrzycha.
    5 stycznia nasze pociągi rozpoczynają kursowanie na trasie Kłodzko-Wałbrzych – poinformował „Rynek Kolejowy" Tomasz Strapagiel, prezes Kolei Dolnośląskich.

    Samorządowa spółka KD rozpoczęła działalność 14 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu. Początkowo jej pociągi kursowały na trasie Legnica-Kamieniec Ząbkowicki-Kłodzko-Międzylesie, dublując się ze składami PKP Przewozów Regionalnych. Na linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie przewozy pasażerskie zostaną wznowione, KD będą „monopolistą”; jedynym pociągiem innej spółki pasażerskiej będzie skład pospieszny Kłodzko-Wałbrzych, kursujący w okresie letnich wakacji.

    Na odcinku Kłodzko-Nowa Ruda kursować będzie pięć par pociągów, a pomiędzy Nową Rudą i Wałbrzychem cztery pary. Dwie z nich nie będą kończyć biegu na położonej z dala od centrum stacji Wałbrzych Gł., lecz zmienią kierunek i pojadą do stacji Wałbrzych Miasto. Dwa pociągi w kierunku Nowej Rudy i Wałbrzycha będą rozpoczynać i kończyć bieg na przystanku Kłodzko Miasto, obiegi zaplanowano też tak, że w rozkładzie pojawił się też m.in. pociąg Międzylesie-Wałbrzych.

    - Do obsługi linii Kłodzko-Wałbrzych planujemy przeznaczyć szynobusy krótkie, SA 103 i SA 135. W sumie Koleje Dolnośląskie dysponują w tej chwili sześcioma szynobusami – dodał Tomasz Strapagiel.

    Dalsze plany KD to uruchomienie pociągów do Trzebnicy (realna data to 1 września br.). Założenia na przyszłość to m.in. wznowienie przewozów pasażerskich na linii do Stronia Śląskiego, a także uruchomienie połączeń międzynarodowych do Czech i Niemiec. W grę, po 2010 r., wchodzi m.in. reaktywacja legendarnej linii ze Szklarskiej Poręby przez Jakuszyce do czeskiego Harrachova.

    Źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Wałbrzych post. odg. Kopalnia Thorez


    | .Kiedys Wałbrzych Fabryczny miał niezapomniany klimat
    | i ten zapach koksu nic juz z tego jednak nie zostało.

    | jak to nic?
    | w lutym jechalem i koksownia funkcjonowala- strasznie tajemnicza luna
    nad
    | miastem...
    | P.

    To ostatnia czynna z czterech koksowni - Victoria, dość daleko od linii
    kolejowej, ale łunę faktycznie widać - nie jest to łuna z baterii
    koksowniczych
    ale ze "świeczki" na której spala się nadmiar gazu koksowniczego
    (zapraszam do
    obejrzenia z bliska w nocy - niesamowite wrażenie).


    Podczas ostatniego urlopu byłem tam. Niestety, za dnia. Mimo wszystko -
    wrażenie niesamowite! :-)


    Za to kiedys to były czasy -
     widok z pociągu wprost na czynne baterie koksownicze - można sobie było
    obejrzeć cały proces technologiczny, od napełniania baterii węglem do
    gaszenia
    rozżarzonego koksu. Przy Wałbrzychu Fabrycznym była jedna koksownia
    (Chrobry),
    przy Głównym druga (Mieszko), a przy PO Thorez trzecia( nazywała się
    Thorez
    albo Biały Kamień, nie pamiętam dokładnie).


    Pamiętam swoją pierwszą wyprawę do Szklarskiej Poręby by PKP. Pociąg
    przejeżdżał przez Wałbrzych bladym świtem... Gdy zatrzymał się na Fabrycznym
    otworzyłem okno aby podziwiać widoki bez pośrednictwa nienajczystrzej
    szyby... Zamykałem to okno szybciej niż je otwierałem ;-)
    Z tamtego wyjazdu pamiętam jeszcze dokładnie odcinek Jelenia Góra -
    Szklarska Poręba... Małe stacyjki o niesamowitym klimacie (może z wyjątkiem
    JG Celwiskoza). Widać, że nie nowe, ale czyste, z każdej z nich wychodził (a
    przeważnie wychodziła...) pan/pani z "lizakiem" i dawała znak do odjazdu.
    Gdy dwa tygodnie temu jechałem tą linią - obraz przerażający. Zdewastowane
    budynki, którymi zajęli się graficiarze, żadnej obsługi, stacyjki widać, że
    jeszcze używane, ale chyba bez większego ruchu (Cieplice, Piechowice).
    Przystanej JG Celwiskoza w ruinie (właściwie były przystanek). Quo Vadis
    PKP?
    Wracając do Wałbrzycha - Ale czy przy szybie Chrobry to się nie nazywało po
    prostu "Kopalnia Wałbrzych"? Tam był jeden z trzech zakładów koksowniczych.
    Na Thorezie był zakład nr 3 (wiem z ostatniej wycieczki - jest jeszcze napis
    na bramie). A na Victorii koksują do dziś, bo jest tam elektrociepłownia i
    "przepompownia gazu Victoria". Czy to znaczy, że miasto Wałbrzych w
    kuchenkach używa gazu koksowniczego?

    Oj... wchodzę w zupełny OT...

    Pozdrawiam

    Mr Rek





    Temat: W Wałbrzychu wykoleił się pociąg
    Witam!

    To jak w końcu jeżdżą pospieszne z Jeleniej Góry? We wtorek wybieram się do
    Gdańska  na Trako i chciałem jechać pospiesznym z Wałbrzycha Miasto, ale widzę,
    że chyba będę musiał zmienić plany...


    A to co się dzieje na terenie ZLK Wałbrzych woła o pmste do nieba.


    Skoro PLK nie chce się zainteresować sytuacją w Wałbrzychu, można spróbować
    zainteresować nią władze miasta, prezydenta, naszych lokalnych parlamentarzystów
    i włodarzy miast sąsiednich (Świebodzic i Boguszowa-Gorc). Mamy w końcu gorący
    okres przedwyborczy... Nasi wałbrzyscy parlamentarzyści dużo mówią o sytuacji w
    mieście i stanie sieci transportowej, ale tylko w kontekście dróg, a przecież
    sprawny system transportowy rozwijającego się państwa w środku Europy nie może
    obyć się bez kolei.  Szczególnie, że Dolny Śląsk jest ważnym regionem pod
    względem gospodarczym i turystycznym, a ta linia kolejowa jest jak by nie
    patrzyć kręgosłupem południowej jego części.

    Dużo się kiedyś mówiło o modernizacji (nawet do 160km/h, co wszyscy, którzy się
    trochę na tym znają - o zgrozo, poza PKP - uznali za chory pomysł), a teraz w
    obliczu planów na Euro2012 sprawa przycichła o została odwleczona chyba nawet
    poza rok 2020. Do tej pory wszystko sie totalnie rozsypie, no może poza nowymi
    torami między Szczawienkiem a Miastem (jeden jest właśnie w trakcie wymiany), a
    busy, sory, ale to nienormalne...

    Wracając do sedna. Linia 274 jest linią znaczenia państwowego, dlatego może
    warto poruszyć temat wśród zarządców nie tylko kolejowych. Jesli chodzi o
    Walbrzych to problemem jest tu brak jakiegos oficjalnego stowarzyszenia MK czy
    MKM. Pojedyncza osoba nic raczej nie zdziala. Trzeba wykombinowac jakis sposob
    zeby glosy tych, ktorym lezy sprawa na sercu nie zginely i zostaly zauwazone.

    Pozdrawiam





    Temat: Powrót Tramwajów do Wałbrzycha ??
    Szybki Tramwaj Kolejowy

    Na zapchane wałbrzyskie ulice lekarstwem niekoniecznie musi być ciągle obiecywana, a niewybudowana obwodnica. Lekarstwem może być reaktywacja tramwajów. Poniżej prezentujemy koncepcję Szybkiego Tramwaju Kolejowego, jaką opracował Instytut Rozwoju i Promocji Kolei. To, że w Europie odchodzi się w kierunku ekologicznego transportu świadczy kilka przykładów.

    Na tramwaje postawił niedawno irlandzki Dublin, gdzie w 2004 roku otworzono dwie pierwsze linie LUAS [zobacz foto: deadlyphoto.com]. Najpierw 30 lipca uruchomiono linię zieloną następnie 28 września linię czerwoną. LUAS cieszy się wielkim powodzeniem wśród podróżnych.
    Na ekologiczny transport miejski stawia też Opole, które niedawno zaprezentowało prototyp kolejki powietrznej [zobacz foto: gazeta.pl]. Budowę mają sfinansować prywatne firmy ze Szwecji. Czyli okazuje się, że przy odrobinie dobrej woli można znaleźć nowych inwestorów.

    A oto koncepcja:

    Instytut Rozwoju i Promocji Kolei proponuje wprowadzenie w Wałbrzychu Szybkiego Tramwaju Kolejowego, który wykorzysta torowisko kolejowe pod zarządem PKP PLK na odcinku od stacji Wałbrzych Szczawienko do stacji Wałbrzych Miasto. Ponadto kolej wykorzysta jednotorową bocznicę kolejową ze st. Szczawienko do osiedla Podzamcze. Oba te odcinki zostały zaznaczone na granatowo na schemacie orientacyjnym poniżej.

    Od podstaw wybudowane zostaną dwa odcinki torowiska (na schemacie w kolorze różowym):
    - w pierwszej fazie fragment od linii kolejowej PKP do głównego węzła komunikacyjnego Wałbrzycha, placu Grunwaldzkiego (ok. 1 km),
    - w okresie późniejszym, przedłużenie linii wzdłuż os. Podzamcze, by ułatwić korzystanie z tramwaju kolejowego i polepszyć dostępność systemu dla mieszkańców tego największego osiedla.

    Szybki Tramwaj Kolejowy przejąłby główny potok pasażerski w mieście i kursowałby z 30-minutową częstotliwością w okresie rozruchu. Częstotliwość wzrosłaby do 15 minut w późniejszym okresie eksploatacji. System takiej kolei miejskiej w tym regionie ma ogromne możliwości rozwoju, na przykład w kierunku Świdnicy lub Boguszowa-Gorce.






    Temat: Kolej
    Szynobusem w bliższą dal

    poniedziałek, 28 styczeń 2008

    Szynobus na peronie dworca Wałbrzych Miasto? Ten scenariusz staje się coraz bardziej realny. W jego realizacji pomoże spółka Koleje Dolnośląskie powołana przez władze województwa. Trwają negocjacje z PKP, by szynobusem z Wałbrzycha można było dostać się do Jedliny-Zdroju i Świdnicy.

    Spółkę jeszcze w grudniu powołali radni sejmiku województwa. Jest już zarejestrowana, ma władze, przed nią wystąpienie o licencję do Urzędu Transportu Kolejowego. W ubiegłym tygodniu trafił do niej także pierwszy z ośmiu planowanych na ten rok szynobusów. Kursować one będą głównie wokół dużych ośrodków miejskich na Dolnym Śląsku. - Na pewno trafią także do Wałbrzycha - zapewnia Sebastian Bartoszyński z Urzędu Marszałkowskiego. - Trwają negocjację z PKP, rozważana jest trasa Świdnica - Wałbrzych - Jedlina-Zdrój - dodaje.

    Kursy gdzie PKP nie jeździ

    Z oficjalnych informacji wynika, że rozważna jest również trasa do Kłodzka i Stronia Śląskiego, a także połączenia w okolicach Wrocławia, Legnicy i Lubina. Pierwsze ma ruszyć w grudniu 2008 roku, reszta do połowy przyszłego roku. Założenie jest takie, że mają to być kursy, po których PKP obecnie nie jeździ. Wszystko zależy jednak od wyników negocjacji. - Samorząd województwa dolnośląskiego jest naszym partnerem - podkreśla Łukasz Kurpiewski z PKP Przewozów Regionalnych. - Jeśli samorząd zdecyduje o powołaniu Kolei Dolnośląskich to oczywiście jesteśmy otwarci na współpracę tak jak dzisiaj współpracujemy z Kolejami Mazowieckimi na Mazowszu czy z konsorcjum PPCC Arriva w kujawsko-pomorskiem - kontynuuje.

    Szynobusy z pewnością dobrze przyjmą pasażerowie, którzy - jak wynika z naszej sondy - niezbyt wysoko oceniają regionalne usługi kolei państwowych.

    Michał Wyszowski

    http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47



    Temat: Bedzie para w niedziele w Jaworzynie?
    Witam!


    No właśnie - podobno nie zgodzono się na uruchomienie pociągu
    specjalnego z okazji WOŚP. Parowóz ma być rozpalony, ale będzie
    jeździł tylko po stacji... Niech ktoś to potwierdzi/zaprzeczy.


    Dzis (tzn. w czwartek) probowalem sie tego dowiedziec:

    Etap 1 - Informacja na Dworcu Glownym we Wroclawiu [kultura osobista
    pracownika PKP: 4/5]
    Pani stwierdzila, ze gdzies widziala cos o tym, ale w stosie papierkow nic
    konkretnego nie potrafila znalezc. Zostalem odeslany do dyspozytora na 2
    peronie.

    Etap 2 - Dyspozytor na 2 peronie stacji Wroclaw Glowny [kultura osobista
    pracownika PKP: 1/5]
    Pani bardzo malo mowila i generalnie dawal mi do zrozumienia, azebym spadal
    na szczaw i jej nie przeszkadzal (rzeczywiscie cos notowala). Po bardzo
    pobieznym przegladnieciu segragatora z telegramami stwierdzila, ze nic o tym
    nie wie, a po nowe telegramy idzie o 18. Moze wtey cos bedzie wiedziec.

    (w drodze powrotnej do domu 'skoczylem na poczte' i zdobylem numer telefonu
    na stacje w Jaworzynie (do centrali))

    Etap 3 - Telefon do stacji Jaworzyna Slaska [kultura osobista automatu
    zgloszeniowego: 4/5]
    'Tu stacja Jaworzyna Slaska (..) polaczenie z numerami PKP tylko poprzez
    tonowy numer wewnetrzny, informacja PKP pod numerem miejskim 9436'. Ciekawe
    tylko skad ten numer wewnetrzny.

    Etap 4 - Informacja 074/9436 [kultura osobista pracownika PKP: 5/5]
    Specjalnie sie nie zdziwilem jak polaczylo mnie ze stacja Walbrzych Miasto.
    Pan oczywiscie nic nie wiedzial, jednak zdradzil mi ow tajemniczy numer
    wewnetrzny w Jaworzynie: 333 (dobrze, ze nie 666).

    Etap 5 - Informacja PKP w Jaworzynie Slaskiej (074/8588195 wew. 333; to samo
    co 9436 krecone z miasta Jaworzyna Slaska) [kultura osobista pracownika PKP:
    5/5]
    Rozmowa troche w stylu 'wiem ale nie powiem'. Pani zgodzila sie ze mna, ze
    cos sie swieci, ale niestety zaden telegram do nich nie dotarl jeszcze. Moze
    jutro... W kazym razie mozna zadzwonic i sie dowiedziec.

    Poprobuje jeszcze u dyspozytora we Wroclawiu i telefonicznie.
    Jakby ktos mial jeszcze jakies info to bylbym wdzieczny za przekazanie.

    pozdrawiam...





    Temat: (pyt) OrientExpress od Walbrzycha do Mezimesti
    http://www.parowozy.com.p...opic.php?t=1842

    Na wniosek PKP Intercity spółka z .o.o - IRUSJ6 WROCŁAW zarzadza do
    kursowania wg indywidualnego rozkładu jazdy poc. MMPE MMPSi 56800/1(56801)
    rel. MALBORK - MEZIMESTI (PRAHA )kursuje 15/16.VII KWR-264073 wg rozkładu
    jazdy: Rawicz 3:16 c.j.9/8,1; Korzeńsko 3:23 c.j.7; Żmigród 3:30 c.j.7/6,8;
    Skokowa 3:40 c.j.10/9,1; Oborniki Śląskie 3:48 c.j.8/7,8; Pęgów 3:52 c.j.4;
    Szewce 3:56 c.j.4/3,6; Wr. Osobowice 4:01 c.j.5/4,2; Wrocław Popowice 4:06
    c.j.5/4,4; Wr. Popowice Wp1 4:11 c.j.5/3,8; Wrocław Gądów 4:16/4:31
    c.j.5/3,7; Wrocław Zachodni 4:39 c.j.8/7,4; Smolec 4:44 c.j.5/4,8; Kąty
    Wrocławskie 4:52 c.j.8/7,9; Mietków Podg 5:01 c.j.9/8,7; Imbramowice 5:13
    c.j.12/11,1; Żarów 5:22 c.j.9/8,2; Jaworzyna Śląska 5:31/5:32 pt c.j.9/8,3;
    Świebodzice 5:45 c.j.13/12,2; Wałbrzych Szcz. 6:02 c.j.17/15,8; Wałbrzych
    Miasto 6:07 c.j.5/4,9; Wałbrzych Fabr. 6:16 c.j.9/5,4; Wałbrzych Główny
    6:32/6:49 c.j.16/13,2; Boguszów G.Wsch. 7:03 c.j.14; Mieroszów 7:38/8:14
    pt(wodowanie) c.j.35/32,6; Granica Państwa 8:26 c.j.12/9,8; Mezimesti
    przyjazd 8:30 c.j.4/2,9;
    Prędkość max: od Rawicz - 120, od km 61,3 linii 271 - 60, od km 55,7 - 80,
    od km 36,15 - 120, od km 6,1 - 60, od Wrocław Popowice - 20, od Wrocław
    Gądów - 60, od Wrocław Zachodni - 100, od km 31,6 linii 274 - 50, od km
    57,5 - 40, od km 64,9 - 70, od km 69,1 - 60, od km 72,6 - 50, od km 80,4 -
    40, od Boguszów G.Wsch. - 20, od km 26,85 linii 291 - 30, od Granica
    Państwa - 70 km/h.;
    Dane techniczne: Lok.= EU07-CM Kraków do Wr.Gądowa,ET22-CM Wrocław do
    Wałbrzycha dalej ST43(do Mezimesti jako pierwsza ) +( SU46 na odcinku
    Wałbrzych-Mieroszów jako druga) - CM Wrocław,
    drużyna CM Poznań do Wr.Gądowa dalej CM Wrocław,
    Obciążenie=980(16 wag), Dł.poc=400, %M.ham=101, V techn.=56,4.





    Temat: Zamknięty tor Świebodzice - Wałbrzych Sz.


    Ups... nieczytelnie wyszlo.
    Czasy, zarowno zaplanowane, jak i realne,
    jak dla mnie sa _absurdalnie_ dlugie.


    Tu sie zgadzam - sa za dlugie. Ale czy przez to lepiej jest żyłowac czasy
    jazdy w sposób jaki nie jest możliwy do wykonania (zwlaszcza na tej linii,
    gdzie co troche stawiane sa nowe sierzanty), czy ustalić dłuższy czas
    przejazdu, ale chociaz gwarantujacy PUNTUALNA jazde. Zgodze sie, ze sa
    odcinki (glownie w okolicach JG), gdzie pociagi moglyby miec czas jazdy
    krotszy o 1-2 minutki, ale to co dzieje sie potem, w kierunku Wcha, wola o
    pomste do nieba. Pociag z Walbrzycha Glownego odjezdza planowo, na Wchu
    Miasto ma juz +11, do Wroclawia przyjezdza +15. A na nowy rozklad przy
    obnizeniu szlakowej od Swiebodzic do Imbramowic z 50 na 40 km/h, czas jazdy
    z Wcha Miasto do Wroclawia dla niektorych pociagow jeszcze bardziej zostaje
    skrocony w stosunku do obecnego! Przyklad: poranny przyspieszony pociag
    Szklarska - Wroclaw - Poznan na odc. Walbrzych Miasto - Wroclaw Gl. jechac
    ma 1h36, podczas gdy obecnie, przy wiekszych szlakowych ani razu nie udalo
    mi sie przejechac tego odcinka pociagiem POSPIESZNYM w czasie krotszym niz
    1h41. I co jest w tym realnego?

    Zaloze sie, ze pociagi z Jeleniej do Wrocka beda sie spozniac min 15 minut
    (obecnie kazda osobowka praktycznie tyle ma w plecy). A przez caly dzien od
    grudnia skomunikowania od Jeleniej na pospiechy w strone Poznania sa
    zalozone na 5ciu minutach... Powodzenia wiec zycze :(.


    Jezeli widze tutaj postulat _zwiekszenia_ czasow przejazdu,
    to wychodzi na to ze JG-Wch-Wro bedzie jechal ok 4h, a to juz
    jest totalna bzdura. Szybciej bedzie rowerem. Albo na piechote.


    No i lepiej zeby pasazer wiedzial, ze bedzie jechal te 4 godziny, a nie PKP
    mu zamydli oczy, ze jedzie 3h30 (co i tak jest zenujaco dlugie), a
    "przypadkiem" okaze sie, ze jedzie pol godziny wiecej...


    Ja osobiscie obserwuje zjawisko wygaszania popytu na odcinku
    Wch-JG. Ostatni pociag Wro-Wch-JG to 15:50. PKS i Krycha jezdza
    do 22-22:30.


    Od grudnia bedzie codzienny pociag o 17:49 (Poznan - Szklarska) oraz w
    piatki i soboty jeszcze o 20:37. Co ja uwazam za paranoje przy skracaniu
    pociagu po 22 jedynie do Jaworzyny. Wiecej ludzi na pewno pojechaloby nim do
    Walbrzycha, niz na polnoc z Wroclawia do Jeleniej...

    Pozdrawiam!
    Marek Wiercioch





    Temat: Orient-Ekspress w Polsce
    http://www.parowozy.com.p...opic.php?t=1842

    Na wniosek PKP Intercity spółka z .o.o – IRUSJ6 WROCŁAW zarzadza do kursowania wg indywidualnego rozkładu jazdy poc. MMPE MMPSi 56800/1(56801) rel. MALBORK – MEZIMESTI (PRAHA )kursuje 15/16.VII KWR-264073 wg rozkładu jazdy: Rawicz 3:16 c.j.9/8,1; Korzeńsko 3:23 c.j.7; Żmigród 3:30 c.j.7/6,8; Skokowa 3:40 c.j.10/9,1; Oborniki Śląskie 3:48 c.j.8/7,8; Pęgów 3:52 c.j.4; Szewce 3:56 c.j.4/3,6; Wr. Osobowice 4:01 c.j.5/4,2; Wrocław Popowice 4:06 c.j.5/4,4; Wr. Popowice Wp1 4:11 c.j.5/3,8; Wrocław Gądów 4:16/4:31 c.j.5/3,7; Wrocław Zachodni 4:39 c.j.8/7,4; Smolec 4:44 c.j.5/4,8; Kąty Wrocławskie 4:52 c.j.8/7,9; Mietków Podg 5:01 c.j.9/8,7; Imbramowice 5:13 c.j.12/11,1; Żarów 5:22 c.j.9/8,2; Jaworzyna Śląska 5:31/5:32 pt c.j.9/8,3; Świebodzice 5:45 c.j.13/12,2; Wałbrzych Szcz. 6:02 c.j.17/15,8; Wałbrzych Miasto 6:07 c.j.5/4,9; Wałbrzych Fabr. 6:16 c.j.9/5,4; Wałbrzych Główny 6:32/6:49 c.j.16/13,2; Boguszów G.Wsch. 7:03 c.j.14; Mieroszów 7:38/8:14 pt(wodowanie) c.j.35/32,6; Granica Państwa 8:26 c.j.12/9,8; Mezimesti przyjazd 8:30 c.j.4/2,9;
    Prędkość max: od Rawicz - 120, od km 61,3 linii 271 - 60, od km 55,7 - 80, od km 36,15 - 120, od km 6,1 - 60, od Wrocław Popowice - 20, od Wrocław Gądów - 60, od Wrocław Zachodni - 100, od km 31,6 linii 274 - 50, od km 57,5 - 40, od km 64,9 - 70, od km 69,1 - 60, od km 72,6 - 50, od km 80,4 - 40, od Boguszów G.Wsch. - 20, od km 26,85 linii 291 - 30, od Granica Państwa - 70 km/h.;
    Dane techniczne: Lok.= EU07-CM Kraków do Wr.Gądowa,ET22-CM Wrocław do Wałbrzycha dalej ST43(do Mezimesti jako pierwsza ) +( SU46 na odcinku Wałbrzych-Mieroszów jako druga) – CM Wrocław,
    drużyna CM Poznań do Wr.Gądowa dalej CM Wrocław,
    Obciążenie=980(16 wag), Dł.poc=400, %M.ham=101, V techn.=56,4.

    Nieźle, z tego wynika, że EU07 musi pociągnąć 980t z v=120 km/h



    Temat: Kolej
    Główny do remontu

    poniedziałek, 05 listopad 2007

    Dworzec wizytówką miasta? Nie w Wałbrzychu. Szczawienko zamknięte, Miasto i Główny raczej odstraszają niż zachęcają do wyjścia z pociągu. Być może zmieni się to w przyszłym roku. Dworzec Główny ma zostać wyremontowany.

    Opinie pasażerów są jednoznacznie negatywne. - Jest bardzo obskurnie i brudno. Przydałby się remont, zwłaszcza że to główny dworzec miasta - mówi Marek Sobolewski, spotkany na peronie. - To jeden z najgorszych dworców jakie widziałam - dorzuca Ania, która wyrusza z niego na studia zaoczne do Wrocławia. - Na inne rzeczy PKP ma pieniądze, a na remont nie. To przygnębiający widok, jak się czeka na pociąg - dodaje.



    Wystarczy krótki spacer po obiekcie by przekonać się, że mają rację. Zaraz przy wejściu, po lewej stronie czynny jest jedyny na dworcu sklepik. Po prawej stronie kasy, dalej niemal wszystkie pomieszczenia z wielkimi naklejkami „Do dzierżawy". Budynek sprawia wrażenie w dużej mierze nie wykorzystanego. Jest posępnie i smutno. Perony rozdziela podziemne przejście z sypiącym się sufitem, ludzie raczej unikają rozmowy. Tłumaczą tylko, że „korzystają bo muszą". Zwłaszcza, że na dworcu obsługiwanych jest 13 połączeń regionalnych. Można z niego dojechać w wiele miejsc.

    O to, czy „Wałbrzych Główny" czeka dalsza degradacja, zapytaliśmy właściciela, czyli Polskie Koleje Państwowe. - Rozpoczęcie modernizacji obiektu dworca przewidziane jest w planach remontowych na 2008 rok - tłumaczy Grażyna Kopania, rzecznik prasowy Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu. - Zakres prac obejmie remont dachu, odnowienie wszystkich pomieszczeń ogólnodostępnych oraz w dalszej kolejności odnowienie elewacji zewnętrznej - precyzuje. Obecnie obiekt jest utrzymywany i ochraniany (przez Straż Ochrony Kolei), w przypadku incydentalnych zdarzeń typu wybitej szyby kolej interweniuje we własnym zakresie. Powtarzane próby przyciągnięcia na dworzec nowych dzierżawców, raczej nie przynoszą rezultatu.

    Michał Wyszowski

    http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47



    Temat: Schroniska górskie - opinie
    Schronisko „SOWA”
    Sokolec 49
    57-450 Ludwikowice
    tel. (074) 873 33 01
    sowa@wielkasowa.info

    Schronisko Sowa położone jest w samym sercu Gór Sowich, pod szczytem Wielkiej Sowy na wysokości 900 m n.p.m., mniej więcej w połowie trasy z Przełęczy Sokolej na szczyt Wielkiej Sowy (1014 m n.p.m.).

    Do Schroniska możliwe jest dojście szlakiem czerwonym od Przełęczy Sokolej (ok. 30 min.) lub szlakiem zielonym od parkingu leśnego powyżej Sokolca (ok. 20 min.).

    Przełęcz Sokola położona jest między Sokolcem a Rzeczką. Na Przełęczy tablice i drogowskazy prowadzą w kierunku schroniska i szczytu Wielka Sowa.

    Dojazd do Schroniska SOWA

    1.Dojazd z Wrocławia przez Świdnicę, Zagórze Śląskie i Jugowice do Walimia.
    W Walimiu szosą w kierunku Nowej Rudy przez Rzeczkę na Przełęcz Sokolą.
    2.Dojazd z Wałbrzycha przez Jugowice do Walimia, tam dalej jak w (1).
    3.Dojazd z Dzierżoniowa szosą Nr.383 do Walimia, tam dalej jak w (1), lub z Dzierżoniowa przez Pieszyce, Kamionki, Przełęcz Jugowską do Sokolca, dalej przez Sokolec na Przełęcz Sokolą.
    4.Dojazd z Kłodzka przez Nową Rudę szosą nr 381, dalej w kierunku Wałbrzycha do Ludwikowic Kłodzkich, tam w prawo odbicie szosy do Sokolca.

    Na Przełęczy Sokolej można zostawić samochód w jednym z gospodarstw przy szlaku na Sowę.

    Dojazd od przełęczy do schroniska jest możliwy po telefonicznym uzgodnieniu z gospodarzem schroniska. (Tel. (074) 873 33 01).

    PKP
    1.Wrocław --> Kłodzko --> Ludwikowice Kłodzkie --> pieszo 7 km do Rzeczki.
    2.Wrocław --> PKS / BUS --> Dzierżoniów Śl. --> Bielawa --> 1,5 - 2 godz pieszo na Wielką Sowę
    3.Jak wyżej + transport miejski do Kamionek --> 1 - 1,5 godz pieszo na Wielką Sowę
    4.Wrocław --> Wałbrzych (stacja Wałbrzych Miasto) --> BUS z ul. Sikorskiego (po przeciwnej stronie niż dworzec PKS) --> Walim --> Rzeczka (Przełęcz Sokola) – ok. 30 min do schroniska

    W budynku do dyspozycji gości jest 8 pokoi 4-osobowych, cena łóżka wynosi 18-20 zł. Pokoje są bez łazienki. Do dyspozycji gości są 2 łazienki z prysznicami (ciepła woda całodobowo).

    Dwie główne sale obiektu (jedna z kominkiem) mają miejsca na 60-80 osób.

    Doba hotelowa: od 12.00 do 12.00

    Gastronomia
    Cena śniadania: 7-12 PLN
    Cena obiadu: 5-12 PLN



    Temat: Frekwencja w dolnośląskich pociągach
    Dziś miałem wątpliwa przyjemność jechać Kamieńczykiem (6:50) z Poznania do Wałbrzycha, sytuacje w Nim można nazwać jednym słowem makabra!
    Wyobraźmy sobie sytuację, jest 14. Luty Walentynki, dużo osób jedzie do Poznania na bale, prywatki, kino itp itd. Dodatkowo w Poznańskiej Arenie ma miejsce Koncert Muzyki Elektronicznej (koło 6tys ludzi) bardzo duża liczba z Dolnego Śląska... dogodny powrót oczywiście Kamieńczyk w niedziele rano, można by rzec w sam raz, taryfa osobowa, bez przesiadek, (brak alternatywy w najbliższym czasie) żyć nie umierać, na domiar rozpoczęły sie ferie w województwie Wielkopolskim... Tak więc co zastają podróżni gdy zjawiają sie na stacji? (nie mówiąc o podstawieniu pociągu na Peron 4a -na którym odnalezienie pociągu dla przygodnego pasażera jest dość trudne, ale to można przeboleć) Czy zastają dodatkowe wagony? Nie, są bodaj cztery, w tym dwa do Szklarskiej jeden z przedziałami jeden w obskurnym stanie bez, plus dodatkowo bonus, owy drugi wagon z przedziałami zarezerwowany dla Kolonii! Nie jestem w stanie zrozumieć ludzi planujących zestawienia, rozumiem, że jest brak wagonów, ale można jakoś sensownie to rozplanować, zwarzywszy na datę! Frekwencja na starcie z Poznania hmm...180% (większość do Szklarskiej, Ci którzy byli w części do Kudowy obawiali się by nie przespać Wrocławia), ale nie wiem jak nazwać frekwencje po drodze? bo jak ludzie nie mieszczą się na korytarzach i stoją dosłownie na sobie z nartami i sporymi bagażami? Chyba 200+%. We Wrocławiu po doczepieniu wagonu do części „Szklarskiej” frekwencja 200% (po 15minutach przedzierania była nawet możliwość skorzystania z toalety, bo wcześniej dotarcie do niej graniczyło z cudem!) Jeszcze raz Gratulacje dla PKP PR! Pasażerowie na trasie nie szczędzili pochwał i pieśni wielbiących PKP!
    Brawo!

    Tak dla kontrastu - w czystym, pachnącym szynobusie do Kłodzka Miasto z elegancką i miła obsługą konduktorów z KD - od Dworca Wałbrzych miasto frekwencja ok. 65%.



    Temat: Wypadek w Walbrzychu (Bylo Czlowiek na torze. Zabili go i uciekl.)


    | W piatek 1 wrzesnia maszynista pociagu 13205 z Warszawy Wschodniej do
    | Rzeszowa i Zagorza przejechawszy przez most na Pilicy w Warce zatrzymal
    | pociag i zglosil kierownikowi pociagu potracenie czlowieka. Druzyna
    | konduktorska rozpoczela poszukiwanie ciala ofiary. Nie zakonczyly sie
    | one sukcesem. Niedlugo potem do pociagu przybyl policjant w celu
    | spisania protokolu ze zdarzenia. W miedzyczasie dyzurny ruchu ze stacji
    | Warka poinformowal przez radio, ze zglosil sie do niego pracownik PKP,
    | ktory spotkal chwile przedtem pijanego kolege, ktory powiedzial mu:
    | "Pierdolnal mnie pociag, malo mnie nie zabil".

    Uwaga wszyscy MK. Od tej pory jak ktoś będzie chciał chodzić po torach to
    oprócz kamizelki obowiązkowo trzeba się napić! Wszyscy wiedzą że ofiary
    wypadków w stanie zanietrzeżwionym mają kilkukrotnie większe szanse na
    przeżycie.
    A jeszcze dodatkowo - pijąc alkohol (z banderolą) spłacasz długi PKP!


    31 wrzesnia jechalem do Walbrzycha pociagiem Wroclaw - Jelenia Gora,
    przyjazd do stacji Walbrzych Miasto 10:29. Zamierzalem pierwotnie wysiasc na
    Glownym.
    Po postoju na w/w stacji pociag ruszyl i po ok. 100 m zahamowal. Po paru
    minutach dowiedzialem sie, ze ktos wpadl pod pociag. Zrezygnowalem z dalszej
    jazdy.
    Pod czolem elektrowozu, przed kolami znajdowal sie czlowiek, prawdopodobnie
    byl przez nia w jakis sposob ciagniety (byl o cos zaczepiony, pchany ?).
    Zeby go wydostac, trzeba bylo nieco wycofac lokomotywe(doslownie
    centymetry). Byl nieprzytomy, ale zyl. Pogotowie obwiazalo mu bandazami.
    Mial zakrwawiona jedna stope (byl bosy). Byl to starszy czlowiek tak ok.
    70-80 lat. Jego buty i laska znajdowaly sie ok. 50 m od niego obok pociagu.
    Nie wiem czy to byl wypadek (potknal sie lub probowal w jakis sposob
    zatrzymac pociag), czy proba samobojstwa. Nie uslyszalem, ani nie





    Temat: Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku
    Wiesz co Ci powiem? Faktycznie głupio to zabrzmiało. Zgadzam się że poza sezonem oferta jest niewystarczająca. Dziwi mnie troche te twoje zdanie że jest dobra komunikacja PKS. Przecierz z Wrocławia do Bolesławca i do Niemiec też jest dobra komunikacja autobusami a walczycie o pociągi. A co do dobrej komunikacji PKS do Szklarskiej to nie jest ona tak dobra jak ci się wydaje. Bo popatrzmy na takie dosyć spore miasto Wałbrzych, które co dziwne nie ma dobrego połączenia PKSem ze Szklarską Porębą. Jeżeli chodzi o Jelenią Góre to połączenia PKSem są ale jeżeli chodzi o inne okoliczne miejscowości to juz gorzej.

    Zawiodłem się Krycha na tobie po tym zdaniu. Już wiem dlaczego tak chcesz pociągi w relacji Wrocław- Węgliniec - Jelenia. Bo często jeździsz w góry jak sama powiedziałaś i musisz olewać PKP. Myślałem że jesteś osobą która chciała by na Dolnym Śląsku z koleją było lepiej. Ale widze że każdy myśli o sobie i o lini która przebiega przez miasto w którym mieszka. Być może się myle ale tak to odczułem.

    [ Dodano: 14-03-2007, 19:47 ]
    Taka dygresja jeszcze, będąca truzimem: poniżej średniej handlowej 40 km/h nie ma sensu utrzymywać ruchu pasażerskiego NIGDZIE, jeśli jest duża konkurencja autobusowa wzdłuż szlaku. Są wyjątki jak np. Opole - Nysa (duże potoki), ale to jedynie wyjątki, bo tam żadna dobra szosa nie idzie wzdłuż miejscowości obsługiwanej przez pociągi.

    Może nie z Dolnego Śląska ale na Podkarpaciu na lini Jasło - Zagórz pociągi jeżdżą dosyć wolno ( na niektórych odcinkach do Jedlicza nawet 10 km/h) , autobusów też jest sporo a pociągi i tak jeżdżą pełne. Zaletą tamtej lini jest to że idzie ona prawie cały czas prosto bez żadnych zawijasów i jest ułożony chyba dosyć rozsądny rozkład jazdy na te dwa szynobusy. Także z tym sensem utrzymywania ruchu na liniach o niskiej średniej prędkości handlowej to bym uważał bo pewnie jeszcze kilka lini by się takich znalazło co pociągi jeżdżą wolno a mimo to pełne. Pewnie dodatkowym czynnikiem na to wpływającym jest to że dworce PKS są niedaleko PKP, i moga że tak powiem ze sobą współpracować ( nie pokrywanie się odjazdów pociągów z autobusami) ale to właśnie świadczy o tym że jak się chce to się da.



    Temat: Remont szlaku Grabiszyn - Wrocław Gł.
    W związku z pracami torowymi na szlaku kolejowym Wrocław Mikołajów - Wrocław Główny w terminie od 11.02.2008 do 31.03.2008 ulegają zmianie godziny odjazdów i przyjazdów niektórych pociągów kursujących na tej trasie:

    Nr poc 1021/0 Namysłów-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 5.58, Wrocław Gł. Przyjazd 6.05

    Nr poc 111/0 Kluczbork-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 6.58, Wrocław Gł. Przyjazd 7.08

    Nr poc 1113/2 Wrocław Gł.-Oleśnica

    Wrocław Gł. Odjazd 15.02, Wrocław Mikołajów15.07/08, Wrocław Nadodrze 15:13/14 Długołęka 15.27/28, Borowa Oleśnicka 15.33, Oleśnica Przyjazd 15.42

    Nr poc 1115/4 Wrocław Gł.-Oleśnica

    Wrocław Gł. Odjazd 18.34, Wrocław Mikołajów 18.39, dalej bz.

    Nr poc 1133/2 Oleśnica-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 6.28/30, Wrocław Gł. Przyjazd 6.40

    Nr poc 1139/8 Oleśnica-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 21.58/22.00, Wrocław Gł. Przyjazd 22.06

    Nr poc 11521/0 Wrocław Gł.-Kluczbork

    Wrocław Gł. Odjazd 13.18, Wrocław Mikołajów 13.23/29, dalej bz.

    Nr poc 117/6 Kluczbork-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 10.02/03, Wrocław Gł. Przyjazd 10.10

    Nr poc 123/2 Kluczbork-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 16.58/59, Wrocław Gł. Przyjazd 17.09

    Nr poc 141/0 Wrocław Gł.-Kluczbork

    Wrocław Gł. Odjazd 15.32, Wrocław Mikołajów 15.37, Wrocław Nadodrze 15:43/44 Długołęka 15.57/58, Oleśnica 16.11/12, Bierutów 16.28/29, Namysłów 16.41/42, Domaszowice 16.53, Kluczbork Przyjazd 17.17

    Nr poc 16109/8 Łódź Kaliska-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 9.51, Wrocław Gł. Przyjazd 9.59

    Nr poc 16113/2 Warszawa Wsch.-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 23.51/52, Wrocław Gł. Przyjazd 0.01

    Nr poc 61500/1 Jelenia Góra- Warszawa Wsch.

    Wrocław Grabiszyn 14.27, Wrocław Gł. 14.36/50, Wrocław Nadodrze Oleśnica Rataje 15.26/27,dalej bz.

    Nr poc 76533 Ostrów Wlkp.-Jelenia Góra

    Oleśnica Rataje 10.46, dalej bz Wrocław Gł. 11.29/40, Jaworzyna Śl. 12.40/13.04, Wałbrzych Miasto 13.36/37, Wałbrzych Gł. 13.57/58, Boguszów Gorce 14.07/08, Jelenia Góra Przyjazd 15.26

    Nr poc 76535/4 Ostrów Wlkp.-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 16.37/43, Wrocław Gł. Przyjazd 16.53

    Nr poc 76820/1 Poznań Gł.- Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 17.42/43, Wrocław Gł. Przyjazd 17.53

    Nr poc 76832/3 Krotoszyn-Wrocław Gł.

    Wrocław Mikołajów 15.58/16.02, Wrocław Gł. Przyjazd 16.09

    Pozostałe zmiany na www.pr.pkp.pl




    Temat: Reaktywacja linii Klodzko Gl. - ...
    Cytuje za miesiecznikiem ,,Sudety'', ale jest to wlasciwie przedruk z lokalnej Gazety Noworudzkiej :


    Szynobusem do pracy i szkoły
    Urzędnicy zapewniają, że rozkład jazdy będzie przyjazny pasażerom. Kilka lat temu zawieszono kursowanie pociągów pasażerskich na linii Kłodzko-Wałbrzych. Wtedy kierownictwo PKP tłumaczyło się, że bardzo mało osób jeździ pociągami na tej trasie. Tym razem ma być inaczej, bo rozkład jazdy pociągów osobowych ma być dostosowany do potrzeb pasażerów.

    Dokładne godziny odjazdów pociągów ze stacji Nowa Ruda poznamy już 15 listopada. Natomiast już od połowy grudnia mieszkańcy ziemi noworudzko-radkowskiej będą mogli dojechać pociągiem do Kłodzka i Wałbrzycha. W rozmowie z „Gazetą Noworudzką” dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu Wojciech Zdanowski powiedział, że obecnie rozkład jazdy jest w ostatniej fazie dopracowywania.
    – Naszym głównym priorytetem w ustalaniu godzin jazdy jest ułatwienie młodzieży dojazdów do szkół, czy też uczelni. Nie zapominamy też o turystach – mówi. Zapewnia, że urzędnicy starają się ustalić takie godziny jazdy, aby szynobusy miały jak największe tzw. „obłożenie”. Dla wygody podróżnych składy będą jeździły od stacji Wałbrzych Miasto do stacji końcowej Kłodzko Główne.

    [Gazeta Noworudzka] dodano 08.10.2008


    zrodlo : http://www.naszesudety.pl...w&iArtykul=5137

    Gdyby ta reaktywacja stala sie faktem, bylaby to wielka gratka dla MK i milosnikow okolicznych partii Sudetow, nic nie wspominajac o mieszkancach tych terenoiw.
    Pozdrawiam



    Temat: Projekt odnowienia linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra
    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Oddział Regionalny - Wrocław ogłasza przetarg na modernizację nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi toru nr 1 linii nr 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec, odcinek Świebodzice - Wałbrzych Miasto od km 64,300 do 65,400 i od km 66,500 do km 69,100 oraz torów nr 29, 45, 47 na stacji Wałbrzych Główny i torów nr 7 i 11 na stacji Jaworzyna Śląska. Opis przedmiotu zamówienia:
    1) Wykonanie robót na podstawie dokumentacji opracowanej przez Zamawiającego, w tym:
    - wymiana nawierzchni torowej na długości 3,645 + 3,388 = 7,033 kmt typu z S49 na UIC60 tor bezstykowy, podkłady INBK 7/drewno S49 i S60.
    - zabudowa szyn przejściowych UIC 60/S49 - 28 szt.

    - mechaniczne oczyszczenie podsypki 3,645kmt.
    - roboty okołotorowe, w tym ścięcie ław torowiska - 3900m2, oczyszczenie rowów z namułu - 2519mb )
    - wymiana 1 doboru podrozjazdnic drewnianych z drewna twardego.
    - zakup materiałów w oparciu o przedmiar zamówienia
    2) Wykonanie prac geodezyjnych niezbędnych dla właściwego wykonania robót oraz inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej;
    3) Sporządzenie dokumentów powykonawczych, w tym:
    - dokumentacji powykonawczej w 3 egzemplarzach,
    - geodezyjnej dokumentacji powykonawczej w 3 egzemplarzach;
    4) Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. (tekst jednolity - Dz. U. z 2006r.Nr 156 poz. 1118 z późn. zm), zwanej dalej Prawem budowlanym,
    5) Wykonanie innych zobowiązań zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w przedstawionej ofercie.
    6) Wykonanie robót z materiałów nowych i staroużytecznych, przy czym szyny, szyny przejściowe, uzbrojone podkłady drewniane oraz podrozjazdnice nowe, staroużyteczne podkłady typu INBK7 wraz ze złączkami torowymi, staroużyteczne przęsła torowe dostarcza Zamawiający, a pozostałe brakujące materiały dostarcza Wykonawca.
    Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 15.11.2007. Szczegóły: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2007/83/83_23917.html



    Temat: Legnica - Wałbrzych
    Witam!


    Czy kiedykolwiek istniały bezpośrednie połączenia L - W (przez Jawor, rzecz
    jasna) czy to lokalne czy też będące częścią dłuższej relacji? Wydaje się to
    mało prawdopodobne, żeby nie, wszak oba miasta to spore ośrodki.
    Przypuszczam, że jeśli istniały to pewnie za Niemca, bo nie podejrzewam o to
    PKP, gdzie bywa, że wciąż jeszcze panuje syndrom węzła i zmiany kierunku
    jazdy (Jaworzyna Śląska w tym konkretnym przypadku).


    Istniało i to paradoksalnie jakieś... 2 lata temu. Na początku służby
    Kolzłomów na Podsudeckiej. Któryśtam kurs zjezdżał/wyjeżdżał do/z
    Wałbrzycha na tankowanie. Była co prawda wirtualna przesiadka w
    Jaworzynie, ale de facto było to połączenie bezpośrednie.

      I ciekawe czy obecnie


    taka relacja miałaby sens (pomijając już fakt przynależności wspomnianej
    trasy do Dolnego Śląska, o którym czytam tu przeważnie mało pochlebne
    opinie), skoro kursują pociągi Legnica - Kamieniec.


    Moim zdaniem tak. Uważam zresztą, że brak pociągów Legnica - Wałbrzych i
    Legnica Jelenia to był jeden z większych grzechów PKP w tym regionie.

    A wracając do tematu. Moim zdaniem niezłym rozwiązaniem byłyby
    bezpośrednie pociągi:
    Legnica - Jaworzyna - Wałbrzych Gł. - Kłodzko Gł. - Kudowa Zdrój.

    Dlaczego niezłym? Otóż dzięki temu upiekłoby się parę pieczeni na jednym
    ogniu:
    - wspomniane połączenie Legnica - Wałbrzych,
    - wydłużenie pociągów Wałbrzych - Kłodzko tak by kursowały także przez
    stacje "Miasto" zarówno w Kłodzku jak i Wałbrzychu,
    - bezpośrednie połączenie Kudowy, Dusznik, Polanicy z dużymi ośrodkami -
    Wałbrzychem i Legnicą (co ciekawe - w przypadku Legnicy - trasa przez
    Wałbrzych nie jest wcale dłuższa niż przez Kamieniec),
    - bezpośrednie połączenie Kłodzka z Legnicą.

    Na taką trasę postawić szynobusiki + wydać trochę na promocję i to
    musiałoby się udać... ale nie na PKP.

    Pozdrawiam!





    Temat: Dolny Śląsk
    Witam, zgadzam sie z wiekszoscia Twoich tez. Ogolnie rzecz biorac, jesli
    chodzi o linie na Dolnym Slasku przynajmniej, powinno sie spojrzec na kazda
    z nia z osobna.

    1) Walbrzych - Klodzko: to linia, ktora powinno sie utrzymac. Ruch
    generowany jest zarowno w tygodniu (szczegolnie uczniowie), jak i na
    weekendy (dojazd w G. Sowie i Kotline). Zgadza sie, ze jest problem z
    polozeniem stacji. Ale mozna go rozwiazac poprzez: wprowadzenie szynobusow,
    nie ma problemu ze zmiana czola w W.Gl. Dalej, pociagi z Walbrzycha nie
    musza konczyc biegu w Kl.Miasto. Mozna wprowadzic przeciez relacje (na
    zmiane) Walbrzych - Kudowa/Stronie. Z Klodzkiem nie widze wiec problemu. Z
    Walbrzychem jest wiekszy problem. Wydaje mi sie, ze wydluzenie relacji do
    Szczwienka na przyklad, za duzo nie da. Ciagle pasazerowie z Podzamcza (na
    przyklad) beda musieli przesiasc sie gdzies na autobus. Rozwiazanie moglo by
    byc takie (tu jednak potrzebna jest wspolpraca miasto/Marszalek/MPK/PKP lub
    jakis prywaciarz): Wprowadzenie autobusowych linii miejskich relacji W.Gl. -
    Podzamcze itd.    

    2) Klodzko - Stronie i Klodzko - Kudowa. Te linie nie beda generowaly chyba
    duzego ruchu w tygodniu. Stacje w Polanicach, Ladkach itd. sa polozone
    fatalnie. Droga z Kudowy do Klodzka jest dosyc dobra, wiec male sa szanse na
    konkurencje z autobusami. W tygodniu widzial bym wiec ze 4 pary (w
    polaczeniu z relacja z Walbrzycha, jak wyzej), wiecej na weekendy.

    3) Takie linie jak Walbrzych- Mieroszow-Mezimesti (z dobrym skomunikowaniem
    do Teplic, Letohradu, Broumova), czy (Walbrzych/Jelenia Gora) - Kamienna
    Gora - Lubawka i dalej Kralovec ze skomunikowaniem do Trutnova maja chyba
    typowo turystyczne znaczenie i rozklad powinien byc ustawiany pod tym katem.

    Reasumujac, wladze samorzadowe mogly by sie obudzic. Na razie cale
    zamieszanie wokol dotacji to tylko reanimowanie trupa. Potrzebna jest wizja
    przewozow pasazerskich na Dolnym Slasku. I choc jestem milosnikiem, to
    jestem za zintegrowanym systemem kolejowo-autobusowym (jak opisalem w
    Walbrzychu). I jesli taka linia jak Walbrzych - Mieroszow kosztuje kilka
    razy wiecej niz uruchomienie autobusow, to trudno, beda tylko autobusy.      
    To juz ostatni dzwonek, zeby ratowac linie na Dolnym Slasku. Za chwile nie
    bedzie co. Tylko czy komus na tym zalezy?

    Pozdrawiam





    Temat: Zmiana myslenia w PKP PR?


    Jeden cytat z artykułu "PKP chcą pomocy od państwa" z dzisiejszej
    Rzeczpospolitej

    "- Likwidacja najbardziej deficytowych połączeń powoduje spadek przewozów
    większy niż planowany. To obniża dochodowość pozostałych połączeń - dodaje
    Leszek Ruta."

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051026/ekonomia/ekonomia_...

    Czy w PKP PR wreszcie zrozumieli że "taktyka" ograniczania kosztów przez
    likwidację połaczeń z roku na rok nie przyniosła im spodziewanych rezultatów
    tylko dałszy odpływ pasażerwów? Od dawna wiele osób słusznie twierdziło, że to
    droga donikąd. Bo weźmy pierwszy przykład z brzegu. O ile zmniejszył się ruch
    pasażerów z Wrocławia do Kłodzka w związku z zawieszeniem pociągów do Stronia
    czy ograniczeniem oferty do Kudowy? Ile osób wybiera bezpośredni autobus
    zamiast bawić sie w kombinacje typu "do Kłodzka jadę PKS a z Kłodzka PKP".


    "Według prezesa Przewozów Regionalnych bez pomocy rządu spółka nie przeżyje.

    - Stanęliśmy pod ścianą. Wyczerpaliśmy już proste rezerwy w ograniczaniu
    kosztów. Bez pomocy publicznej władze PKP będą musiały się zmierzyć z
    koniecznością podjęcia decyzji o likwidacji spółki - powiedział Leszek Ruta.

    - Likwidacja najbardziej deficytowych połączeń powoduje spadek przewozów większy
    niż planowany. To obniża dochodowość pozostałych połączeń - dodaje Leszek Ruta. "

    Likwidacja spólki PKP PR jest konieczna, bo chyba już nic nie da sięz tej spółki
    uratować. Lepiej zniszczyć, niż restukturyzować i wprowadzaćzmiany...

    A  teraz pytanie skoro wpływy z biletów się zmniejszają to dlaczego spółka PKP
    PR zawiesiła ruch na liniach kolejowych:
    Jelenia Góra-Lwówek Śląski, Wałbrzych-Lubawka, Kłodzko Miasto-Stronie Śląskie,
    skoro dotacj a w 2003 roku wynosiła 21 mln, a w 2004 roku 41 mln złotych?
    Te 10 pociągów na dobę aż tyle nas kosztowało?

    Odpowie ktoś, jakiś "kolejarz", czemu tak jest w PKP PR? I że tak naprawdę
    dotacja nie idzie na kursowanie pociągów (bo PKP PR, nie płaci czasem nawet za
    prąd, nie mówiąc jużPKP Cargo za lokomotywy i PLK za infrastukturę, to gdzie
    nasze pieniądze idą?) czy na pensję pracowników, którzych jest za dużo?





    Temat: Pośpieszny na Podsudeckiej
    Z racji tego, że jutro piszę list do PKP IC przedstawie swoje propozycje, które zawrę w liście. Proszę o komentarze.
    Pociąg pośpeszny SZYNDZIELNIA relacji Bielsko Biała Główna Wrocław Główny z Wagonami do Jeleniej Góry: Bielsko Biała Główna 5:05 Żory 6:12 Kedzierzyn Koźle 7:37 tu rozdzielenie na grupę do Wrocławia odjazd 7:42 i do Jeleniej Góry 7:52 dalej Nysa 9:13 Kamieniec Ząbkowicki 9:55 Świdnica Miasto 10:46 Jaworzyna Śląska 10:56 11:10 Wałbrzych Główny 12:00 Jelenia Góra 13:27
    spowrotem Jelenia Góra 14.06 Wałbrzych Główny 15:37 Jaworyzna śląska 16:26 16:40 świdnica miasto 16:51 Kamieniec Ząbkowicki 17:45 Nysa 18:41 Kedyierzyn Kozle 20:02 o 20:12 pryzjayd skadu y wroclawia odjazd pociagu o 20:17 Rybnik 21:40 Bielsko Biała Główna 22:52
    Pociag pospiesyny GALICJA relacji Rzeszow Szczecin z wagonami do Jeleniej Gory
    Rzeszów 5:16 Tarnow 6:26 Krakow Plaszow 7:33 Krakow Glowny 7:42 7:47 Katowice 9:29 9:34 Kedyierzyn kozle 10:37 tu rozdzielanie wagonow na relacjedo szczecina i jeleniej góry do szczecina odjazd 10:42 a do Jeleniej Gory 10:52 Nysa 12:13 Kamieniec yabkiwcki 12:55 Swidnica Miasto 13:46 Jaworzyna Slaska 13:56 Wałbrzych głowny 15:00 Jelenia Gora 16:27
    spowrotem Jelenia Gora 11:06 Walbrzych Glownz 12:37 Jaworzna Slaska 13:26 Swidnica Miasto 13:51 Kamieniec Zakowicki 14:45 Nysa 15:41 Kedzierzyn kozle 17:02 17:09 przyjazd pociagu ze szczecina odjazd calego skladu 17:14 Katowice 18:20 Krakow Glowny 20:23 Tarnow 21:36 Rzeszow 22:49
    pospiesznz Bystrzyca z Lublina do Jeleniej Gory wedlog rozkladu jazdy normalnego a do Jeleniej gory przez Legnice Wegliniec Luban z Wroclawia 5:50 Legnica 6:51 Boleslawiec 7:22 Wegliniec 7:38 Luban Slaski 8:28 Jelenia Gora 9:36
    spowrotem Jelenia Gora 19:00 Luban slaski 20:03 Wegliniec 20:44 Boleslawiec 21:12 Legnica 21:43 Wroclaw 22:48 dalej ajk w rozkladzie
    pospieszny Bieszczady ze Szklarskiej Poreby do Zagorza (sezon) Szklarska Poreba 22:56 Jelenia Gora 23:59 0:06 Walbryzch Glowny 01:37 Klowdko Glowne 03:04 Kamieniec Zabkiwcki 03:44 Nysa 04:32 Kedzierzyn kozle 06Ł02 Katowice 07:05 to przylaczanie wagonow do Przemzsla i dalej wedlog rozkladu odjazd 07:20
    spowrotem przyjazd do Katowic 20:29 odjazd 20:50 kedzierzyn kozle 21:53 Nysa 23:23
    kamieniec Zabkowicki 0:21 Swidnica Klodzko Glowne 1:05 Walbrzych Glowny 2:55 Jelenia gora 4:26 4:36 Sxklarska Porba Gorna 5:40



    Temat: Dolny Śląsk


    Wydaje mi sie, ze wydluzenie relacji do
    Szczwienka na przyklad, za duzo nie da. Ciagle pasazerowie z Podzamcza (na
    przyklad) beda musieli przesiasc sie gdzies na autobus. Rozwiazanie moglo
    by
    byc takie (tu jednak potrzebna jest wspolpraca miasto/Marszalek/MPK/PKP
    lub
    jakis prywaciarz): Wprowadzenie autobusowych linii miejskich relacji
    W.Gl. -
    Podzamcze itd.


    Być może. Ze Szczawienkiem to można by zbadać czy pracownicy wałbrzyskich
    zakładów w strefie ekonomicznej nie chcieliby dojeżdżać pociągiem, to wymaga
    zbadania, czy w ogóle są tam ludzie z Jedliny czy Głuszycy. Jeśli chodzi o
    linie autobusowe to bodajże jeździ "3" między Głównym a Podzamczem, no
    chyba, że chodzi Ci o jakieś ekspresowe połączenie.


    2) Klodzko - Stronie i Klodzko - Kudowa. Te linie nie beda generowaly
    chyba
    duzego ruchu w tygodniu. Stacje w Polanicach, Ladkach itd. sa polozone
    fatalnie. Droga z Kudowy do Klodzka jest dosyc dobra, wiec male sa szanse
    na
    konkurencje z autobusami. W tygodniu widzial bym wiec ze 4 pary (w
    polaczeniu z relacja z Walbrzycha, jak wyzej), wiecej na weekendy.


    Można faktycznie pomyśleć o takich relacjach. Z Wałbrzycha jeżdzą autobusy
    do Kudowy, więc jakiś popyt musi być.


    3) Takie linie jak Walbrzych- Mieroszow-Mezimesti (z dobrym
    skomunikowaniem
    do Teplic, Letohradu, Broumova), czy (Walbrzych/Jelenia Gora) - Kamienna
    Gora - Lubawka i dalej Kralovec ze skomunikowaniem do Trutnova maja chyba
    typowo turystyczne znaczenie i rozklad powinien byc ustawiany pod tym
    katem.
    Reasumujac, wladze samorzadowe mogly by sie obudzic. Na razie cale
    zamieszanie wokol dotacji to tylko reanimowanie trupa. Potrzebna jest
    wizja
    przewozow pasazerskich na Dolnym Slasku. I choc jestem milosnikiem, to
    jestem za zintegrowanym systemem kolejowo-autobusowym (jak opisalem w
    Walbrzychu). I jesli taka linia jak Walbrzych - Mieroszow kosztuje kilka
    razy wiecej niz uruchomienie autobusow, to trudno, beda tylko autobusy.
    To juz ostatni dzwonek, zeby ratowac linie na Dolnym Slasku. Za chwile nie
    bedzie co. Tylko czy komus na tym zalezy?


    APELUJĘ I PROSZĘ O ZGŁASZANIE SWOICH UWAG I PROPOZYCJI DO DZPR i Urzędu
    Marszałkowskiego, może to coś da.
    Ja już swoje uwagi dla PKP PR przesłałem mailem.





    Temat: Propozycja: Wrocław - Jelenia Góra przez Węgliniec
    Rafi bardzo dobrze napisał. Każdy myśli tylko o miejscowościach Jelenia Góra, Wałbrzych, Wrocław, Legnica, Bolesławiec itd. Ale wzdłuż linii kolejowych jest jeszcze bardzo dużo innych miejscowości. Taka Krycha czy PKS jedzie z JG prosto do Wrocka z chyba jednym czy dwoma przystankami, podczas gdy pociąg ma tych przystanków dużo więcej.

    A co do remontu linii Wrocław - Jelenia Góra to Krycha napisała że takiego przez kilka lat nie będzie. Ok spoko. Ale czy jest sens całkowicie wygaszać popyt na tej linii żeby np. za kilka lat ją wyremontować i wtedy ułożyć porządny rozkład jazdy? Czy tak żeście robili na E30 kilka lat temu? NIE!!! Walczyliście o dogodne połączenia mimo złego stanu torów. A tak odnośnie remontu tej linii to.. rząd się zmienia, wiele pomysłów się zmienia i kto wie czy ktoś za miesiąc czy dwa nie postanowi przeznaczyć trochę kasy na remont tej linii.

    I przestańcie już gadać że na Wałbrzychu się świat nie kończy, bo to się nudne robi. Wałbrzych to duże miasto, do którego pociągi dojeżdżać powinny bo zawsze w Wałbrzychu ludzie chętnie korzystali z pociągów - wszystko rozbija się tylko o zły stan torów, przez co pociągi jeżdżą wolno ale mimo czego sporo ludzi z Wałbrzycha dalej jeździ pociągiem.

    Muszę wam powiedzieć że ostatnio to normalnie brzydzę się tym forum, nawet pisać mi się nie chce kiedy czytam niektóre wypowiedzi. A jeszcze bardziej martwią mnie wypowiedzi Krychy która może i chce dobrze dla kolei w tym regionie ale gdyby została dyrektorem np. PR to zachowywała by się dokładnie tak samo jak oni teraz.
    Całkowicie mnie dobił taki jeden post kiedy ktoś napisał jak zostać dyżurnym ruchu. I jaka była odpowiedź?? taka żeby zniechęcić człowieka do pracy na PKP. Sami tam pracujecie ale nie chcecie żeby inni pracowali. Mówicie że jest źle, ale tam pracujecie. Tak się zastanawiam czy chcecie takim zachowaniem zniechęcić ludzi do pracy na PKP aby ci narzekali na brak pracowników, i żeby np. dyrektorzy mieli problem itd czy aby ratować własne 4 litery bo wiadomo czym więcej ludzi tym gorzej z utrzymaniem pracy i podwyżkami.

    Naprawdę przeglądałem to forum od dosyć dawna. Ale czym dłużej je czytam tym bardziej widzę tylko jedno miasto BOLESŁAWIEC! jakby to była jakaś stolica Dolnego Śląska.

    Pewnie będzie tu zaraz kilka postów przeciwnych, ale taka jest prawda, przejrzyjcie sobie to forum. Wiem że tworzą je ludzie z Bolesławca ale Panie i Panowie! Trochę umiaru! Bolesławiec nie jest pępkiem świata. Czasem zdarzy się i tak że jeden pociąg odjedzie z Bolesławca o niewygodnej godzinie ale za to dojedzie o bardzo dobrej do Wrocławia.



    Temat: Kolej na dolnośląskie samorządy
    12 dolnośląskich samorządów wkrótce podpisze list intencyjny. Ma on pomóc w staraniach o reaktywowanie nieczynnych dziś linii kolejowych. Mowa o części linii kolejowej nr 285, relacji Wrocław Główny-Świdnica Przedmieście i linii kolejowej nr 771 relacji Świdnica Przedmieście-Świdnica Miasto, na których zawieszono przewozy pasażerskie oraz części linii kolejowej nr 285 relacji Świdnica Przedmieście-Jedlina Zdrój, dla której wydana została decyzja o likwidacji.

    Według planu list intencyjny oprócz Zarządu Województwa Dolnośląskiego zaakceptują władze miasta oraz gminy Świdnica, Jedliny Zdroju, Walimia, Marcinowic, Sobótki, Kobierzyc i Wrocławia, a także powiatu świdnickiego, wałbrzyskiego i wrocławskiego.

    Podczas wczorajszego spotkania w Krzyżowej (16 maja, II Konferencja Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Powiatu Świdnickiego) Patryk Wild, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego ponowił zapewnienie o zainteresowaniu samorządu województwa przejęciem linii. Poinformował również, że rozmowy z PKP są już na finiszu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pierwszy pociąg przejedzie po reaktywowanej linii prawdopodobnie w 2008 r.

    - Miasta i gminy wzdłuż trasy kolejowej zajęłyby się przejęciem dworców kolejowych. Taki ciężar jesteśmy w stanie przyjąć na siebie. Zaangażowanie Urzędu Marszałkowskiego, jako organizatora transportu kolejowego na Dolnym Śląsku daje szansę na zrealizowanie naszego projektu, ponieważ samorząd wojewódzki przejąłby całą infrastrukturę - mówi Ireneusz Pałac, zastępca prezydenta Świdnicy.

    Z kolei prezydent Świdnicy, Wojciech Murdzek mówi: - Ruch na trasie do Wrocławia jest utrudniony ze względu na ogromną liczbę samochodów. A przepustowość dróg jest ograniczona i z pewnością się nie zwiększy. Atutów kolei jest wiele. Przede wszystkim można nią odjeżdżać z centrum miast i dojechać do centrum stolicy Dolnego Śląska. Kolej jest również tańszym środkiem transportu dla studentów i pracowników dolnośląskich firm dojeżdżających do zakładów, a przy okazji wygodniejszym. Jeszcze bardziej zyska na znaczeniu przy okazji Euro 2012, ponieważ kibice będą chcieli sprawnie poruszać się po Dolnym Śląsku. Zazwyczaj nie przyjeżdżają własnymi samochodami i jak pokazują doświadczenia innych miast - organizatorów Euro - wybierają właśnie komunikację zbiorową.

    źródło: www.walbrzych.info



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    14 grudnia wchodzi w życie nowy, roczny rozkład jazdy pociągów. Spośród polskich przewoźników na razie tylko PKP Intercity oficjalnie przedstawiło ofertę w rozkładzie 2008/2009; w ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej przedstawiono najważniejsze zmiany w ofercie (szczegółowy rozkład wszystkich pociągów pojawi się na stronie internetowej przewoźnika za ok. 10 dni). Wyszukiwarka połączeń na stronie Deutsche Bahn (www.bahn.de) już teraz informuje jednak o pociągach pasażerskich w Polsce po 14 grudnia.

    Czy ten rozkład, który widnieje na portalu DB, w całości wejdzie w życie za 1,5 miesiąca? Trudno powiedzieć, zwłaszcza że trwają negocjacje pomiędzy PKP PR i samorządami wojewódzkimi w sprawie wysokości dotacji dla połączeń lokalnych, w dalszym ciągu nie jest znany los usamorządowienia PKP PR, wciąż nie nastąpiło także zapowiadane przejęcie przez PKP Intercity Oddziału Przewozów Międzywojewódzkich, czyli pociągów pospiesznych. Stąd m.in. szefowie PKP PR zapowiadają, że ostateczny nowy rozkład zostanie ogłoszony na przełomie listopada i grudnia.

    Nie mniej jednak, z analizy połączeń na stronie DB wyłania się ciekawy obraz. 14 grudnia planowana jest bowiem reaktywacja przewozów pasażerskich na kolejnych kilku liniach w Polsce.

    Zgodnie z informacjami na stronie DB, pociągi pasażerskie mają powrócić na linie Kłodzko - Wałbrzych (tu mają kursować pociągi Kolei Dolnośląskich), Nysa - Brzeg, Legnica - Złotoryja - Jerzmanice Zdrój, Lubin - Rudna, Tychy - Tychy Miasto. 1 czerwca 2009 pojawią się na szlaku Czerwieńsk - Gubin - Guben.

    Jak zweryfikować te informacje? Paweł Ney, rzecznik PKP PR obiecał nam, że w najbliższym czasie przekaże projekt nowej oferty pociągów osobowych.

    Szczegółowa analiza rozkładu 2008/2009 ukaże się w grudniowym numerze „Rynku Kolejowego”

    źródło Rynek Kolejowy



    Temat: Czerwone światło dla pociągu do Czech.


    I nadal podtrzymuje swoje zdanie, że reaktywacja trasy z v-20 km/h jest
    wygaszaniem popytu.


    Zacznijmy od tego że wygasać popyt można na trasie którą chce się zamknąć a nie
    na trasie która została reaktywowana (choć historia zna i takie przypadki)

     Podaj mi przykład reaktywowanej trasy w PL z v=20km/h, która


    okazała się sukcesem?? Nie ma takiej.


    Skoro już tak atakujesz Jerzmanice to bądź przynajmniej dokładny w argumentach.
    20 km/h na trasie do Jerzmanic jest tylko na pierwszych paru kilometrach
    leżących w IZ Wrocław. Na reszcie trasy do Jerzmanic leżącej w IZ Wałbrzych (a
    to znaczna większość linii) jest 40 km/h tylko po co o tym pisać skoro wygodniej

    Typowy przykład krytykowania czegoś gdzie się nie było lub o czym nie ma się
    zielonego pojęcia!

     Ponadto pozostaje również otwarta kwestia pociągów do


    Lubawki (bez przedłużania do Czech), tutaj również mamy miasto powiatowe -
    Kamienną Górę,


    I co z tego że jest to miasto powiatowe skoro planowe pociągi osobowe jeździły
    pod koniec swojego żywota niemal puste.
    Dużo w tym winy samego PKP bo to ono wygasiło popyt do Lubawki zamieniając
    pociągi do Jeleniej Góry na pociągi do Wałbrzycha a następnie drastycznie
    ograniczyło szlakowe na linii do Jeleniej Góry.
    Przykład szynobusu który w 2004 roku ponownie ruszył z Lubawki do Jeleniej Góry
    pokazał że już wtedy a tym bardziej teraz że codzienne połączenie Lubawki i
    Kamiennej Góry z Jelenią Górą nie ma najmniejszego sensu bo w tygodniu pociąg
    jeździł niemal pusty.Nie wiele lepiej było w weekendy.
    Mówienie teraz o reaktywacji planowych codziennych pociągów na linii do Lubawki
    to przy obecnym stanie technicznym linii do Jeleniej Góry czyste szaleństwo.

     a stan linii 298 i 299 jest (jak na warunki dolnośląskie) bardzo


    dobry v-60km /h.


    I jak myślisz jak długo jeszcze do Lubawki (na linii na której przewozy
    dosłownie zamierają) będzie nadal 60 km/h. Moim zdaniem już nie długo bo PLK jak
    na wielu liniach lokalnych nie robi tam NIC





    Temat: SU46 na PKP-podsumowanie
    Witam !!

    Obecnie na dzień dzisiejszy na ilostanie pojazdów trakcyjnych PKP wpisanych
    jest 43 pojazdy serii SU46 . Nowością jest
    przydzielenie do Sekcji w Węglińcu 7 pojazdów tej serii . Oto wykaz Zakładów
    Taboru eksploatujących loki SU46 :

    1.CM Czerwieńsk [sekc.Żagań]
    SU46 - 011,014,032,036,037,038,040,047,048 (9 szt.)
    Lokomotywy te obsługują pociągi na liniach do Forstu , Głogowa , Leszna ,
    Zielonej Góry , Gubina , Węglińca .
    Obecny rozkład jazdy jest tak dziwacznie skonstruowany że większość pociągów
    zostało zlikwidowanych i nie
    ma dużego zatrudnienia na te lokomotywy w węźle żagańskim . Trzeba wziąść
    pod uwagę że sekcja w Żaganiu
    eksploatuje jeszcze pojazdy serii SU45 czyli jednym słowem w Żaganiu jest
    bałagan .

    2.CM Wrocław
    [sekc.Kamieniec Z.] SU46-008,013,017,024,025,026,034,046,053,054 . (10szt)
    Sekcja w Kamieńcu obsługuje tymi lokomotywami pociągi na linii Legnica -
    Jaworzyna - Nysa - Kędzierzyn Koźle.
    Jednocześnie na okres remontu mostu na odcinku Świdnica Miasto - Świdnica
    Kraszowice pociągi pospieszne
    relacji Kraków - Jelenia G (36101) i Jelenia G - Kraków (63100) prowadzone
    są przez Kłodzko - Wałbrzych .

    [sekc.Węgliniec] SU46-006,007,012,029,031,035,043 . (7szt)
    Sekcja Węgliniec obsługuje tymi lokomotywami pociągi towarowe na linii do
    Horki , oraz pociągi pośpieszne na linii
    do Zgorzelca i Goerlitz (nie zawsze czasem pojedzie SU45) . Pociągi towarowe
    do Horki chodzą praktycznie co
    pół godziny i wszystki na SU46 .

    3. CM Poznań
    SU46-022,033.
    W Poznaniu już niestety zostały tylko dwie maszyny tej serii , ponieważ
    resztę oddano do Węglińca.
    Lokomotywy te z tego co wiem obsługuja pociągi do Wągrowca i czasem trafi
    się do Wolsztyna .

    4.CM Olsztyn
    SU46-004,005,010,015,016,023,028,030.
    Obecnie te lokomotywy eksploatowane są na liniach Olsztyn-Korsze-Ełk ,
    Czerwonka-Mikołajki-Ełk , Szczytno-Pisz ,
    nie wiem czy obecnie jeszcze jeżdżą do Braniewa ale nie dawno jezszcze
    jeździły . W Olsztynie jest podobna sytuacja jak
    w Żaganiu , nie ma sztywnych obiegów na SU46 , równie dobrze może pojechać
    SU45 . Ponadto lokomotywy SU45/46
    wykorzystywane są w tamtych terenach na pociągi towarowe w Kierunku Korsz.





    Temat: Rozkład Jzady Pociągów Pasażerskich stacji LUBAWKA ważny od: 15.12.2002


                        ODJAZDY:
     JELENIA GÓRA p.Marciszów 5.05  7.05  10.30  14.10  17.00  19.30  22.10 D
     KAMIENNA GÓRA  4.45 D  5.05  5.35  6.45  7.05  9.00  10.00(1)  10.30
    12.00
                   14.10  14.35  15.10  16.00  17.00  18.30  19.30  21.00
    22.10 D
     KRALOVEC  7.00  10.00  13.00  16.00  19.00
     LEGNICA p.Marciszów,Złotoryja  5.35  10.00(1)  15.10
     MARCISZÓW  5.05  5.35  7.05  10.00(1)  10.30  14.10  15.10  17.00  19.30
               22.10 D
     PRAHA SMICHOV  10.00
     WAŁBRZYCH  MIASTO  4.45 D  6.45  9.00  12.00  14.35  16.00  18.30  21.00

     LEGENDA:
     (1) - pociąg retro do Legnicy prowadzony lokomotywą parową,kursuje w
    każdą
           pierwszą sobotę miesiaca.
      D  - kursuje w dni robocze

         Przewoźnik :   PKP  Przewozy Regionalne Sp.z o.o.
                 | | Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu
                        50-085 Wroclaw ul.Piłsudskiego 105

             hmm... co wy na to?


    Fajne bardzo, ale niestety w/w przewoznik raczej tego nie zrealizuje. Moze w
    dalekiej przyszlosci ktos inny sie tym zainteresuje ;). Zreszta warunki
    techniczne niestety takze nie pozwalaja na prowadzenie ruchu na niektorych z
    linii ktore podales.

    Zdroowka z Walbrzycha
    Marek Wiercioch





    Temat: Rozmowy dot. sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie

    Delin napisał(a): Swoja droga podaj jakis kraj gdzie kolej jest całkowicie prywatna?

    Hmm, nie jestem w 100% pewien, ale np. w Wielkiej Brytanii tamtejsze British Rail (odpowiednik naszego PKP) rozbito na ponad 20 prywatnych przedsiębiorstw i kolej trzyma się całkiem dobrze. Słyszałem też o Szwajcarii i Japonii.

    Ale dlaczego by upadły? Może to właśnie dlatego, że są monopolistą, nie mają konkurencji, więc nie rozwijają się tak, jak mogłyby na wolnym rynku. Nie rozwijają się, więc nie mają pieniędzy na utrzymanie niektórych linii. Nie wiem, jak we Wrocławiu, ale na Śląsku przewozy regionalne raczej bardzo dobrze się mają (w sensie jest na nie dosyć spore zapotrzebowanie, na terenie aglomeracji śląskiej kursuje dużo studentów, ale też osób, które jeżdżą do pracy do Katowic np.).


    Tylko, że połączenie Aglomeracyjne tak samo jak w Trójmiescie to zupełnie inna bajka. Tam ludzie korzystaja z tego bo jest duzy ruch miedzy miastami za praca/szkołą itp. Tutaj chodzi o połączenia miedzy wioskami albo wioska-miasto, gdzie ruch odbywa sie tylko rano do pracy i wieczorem po pracy. Na takich trasach czesto jezdzi mało osob i dlatego sa nie rentowne. Jak mówie gdyby firma miala sie tylko bilansem kierowac to ostałyby sie połączenia miedzy wojewodzkie i takie aglomeracyjne.
    Problemem drugim jest tez infrastruktura.
    Na trasie Wrocław - Wałbrzych- Jelenia Góra cały czas leza tory pamietające Niemców i obecnie pociag jedzie wolniej (dłuzej) niz za Niemca W całej Europie utrzymaniem i naprawianiem torów zajmuje sie państwo bo dla firmy to są za duze koszty. Natomiast państwo Polskie z torami radzi sobie tak samo dobrze jak z autostradami. Czyli jest gadanie, efektów nie ma.
    Dlatego tez smiesza mnie twierdzenia, że jakby uwolnić rynek, to zaraz by wpadło duzo firm, bo tak naprawde nie miałyby gdize jezdzic. Jak taki ICE osiaga prędkosc koło 200km./h a u nas na wielu odcinkach pociag moze jechac max 30... nie licząc już ze jeszcze istnieja trasy gdzie nie ma połączeń trakcyjnych i jezdzi spalinowa ciuchcia...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 107 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.