Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kinojesttu.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP toruń-przyjazdy





    Temat: Co zobaczylem w nowej cegle


    | | 1. Tabelka z porownaniem czasow w roznych krajach - nie umiem
    | zrozumiec, jaki czas jest gdzie. A w tabeli do Trakiszek mamy Sestokai
    | CM i objasnienie pod tabela: CM - Zima czas OEZ, lato czas MEZ.

    | 2. Pociagi do Fordonu sa jednoczesnie (F) i (G)... Ja rozumiem, ze tam
    | jest remont, ale smiesznie wyszlo. No i w przypisie jest, ze mozna
    | jezdzic komunikacja miejska z biletem PKP, tak jak kiedys bylo z
    | okazji remontu Poniatoszczaka.

    A nie było wtedy na odwrót, znaczy z biletem KM można było jechać PKP?


    Rzeczywiscie popelnilem skrot (bez)myslowy. Chodzilo o szczatek
    (embrion?) biletu systemowego.


    [...]
    | 7. Nowy uklad tabeli 131 (Dzialdowo / Bydgoszcz - Wierzchucin -
    | Chojnice). Na weglowke zasadzam sie coraz mocniej...

    131?
    Dziwny numer jak na rejony Bydgosko - Chojnickie. 131 raczej mi się kojarzy
    z południem kraju...


    431 ;-P


    [...]

    | 15. Taki smieszny pociag jest z Katowic do Bydgoszczy i Elku przez
    | weglowke. Niby nic, ale jak nie zdazyc nan w Chorzew Siemkowice (odj.
    | 9.45), to mozna szybciutko wsiasc w kibelek o 9.49, w dowolnej
    | Zdunskiej zlapac inny kibelk (4 min., niestety w (G) ), i te wagony do
    | Elku jeszcze sie w Inowroclawiu zlapie...

    Kiedyś w związku z oszczędnością węglówki był osobowy pociąg z Mysłowic do
    Gdyni prez ZDWK, Inowrocław, Toruń, Chełmżę, Grudziądz, Kwidzyn, Malbork i
    Tczew.
    Jeżeli się w Inowrocławiu przesiadło na kibel, to można było jeszcze Tczew
    zwiedzić, bo pozostawała godzina do przyjazdu tego " nadwiślańskiego
    włóczęgi" ;)))


    Zupelnie jak z Solina i Odessa...





    Temat: [pr] 1 czerwca rusza modernizacja poznańskiego węzła kolejowego
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3384926.html

    1 czerwca rusza modernizacja poznańskiego węzła kolejowego

    gut 31-05-2006 , ostatnia aktualizacja 31-05-2006 17:21

    Każda inwestycja poprawiająca komunikację wymaga poświęceń. Tym razem w
    cierpliwość muszą się uzbroić nie kierowcy, ale podróżni w pociągach, bo już
    jutro pełną parą ruszy modernizacja poznańskiego węzła kolejowego.

    Przebudowa węzła Poznań to największa tego typu inwestycja w Polsce.
    Dotychczas bowiem żadne miasto nie doświadczyło takiego kolejowego remontu.
    Potrwa trzy lata i pochłonie 105 mln euro. Pierwszy etap rozpocznie się już
    1 czerwca na torze nr 1 od Antoninka do stacji Poznań Wschód. Kompletna
    wymiana torów i trakcji potrwa 50 dni. W tym czasie pociągi w obu kierunkach
    będą kursowały po jednym czynnym torze. Dlatego składy przyjeżdżające i
    odjeżdżające ze stacji Poznań Główny mogą być lekko opóźnione. Zmienią się
    nieznacznie godziny odjazdów i przyjazdów ok. 100 pociągów. Godziny
    kursowania kilku z nich, zwłaszcza z kierunku Wrześni, Konina i Kutna,
    zostaną przesunięte o pół godziny, a nawet godzinę. 14 minut później niż
    zwykle przyjedzie też pociąg z Poznania do Zakopanego (teraz o godz. 9.16),
    a 10 minut później, czyli o godz. 10.06, pojawi się w Poznaniu pociąg z
    Łodzi Kaliskiej jadący do Szczecina.

    Zmienią się również godziny kursowania pociągów pospiesznych niejadących
    przez Poznań, a przemierzających północną Wielkopolskę: "Barnima" z Torunia
    do Szczecina (przez Piłę, Trzciankę, Krzyż) oraz "Kopernika" z Bydgoszczy
    przez Piłę do Warszawy.

    Szczegółowy wykaz zmian można znaleźć na stronie internetowej PKP Przewozy
    Regionalne (www.pr.pkp.pl) i w dworcowych punktach informacji. Komunikaty
    pojawią się także na wszystkich stacjach poznańskiego węzła kolejowego.
    Informacja kolejowa: tel. 94 36.







    Temat: czlowiek pod Ondraszkiem


    | KaWu nie pitol
    |     Podziwiam ten wytworny język informatyki kolejowej.

    Nie pracuje w informatyce kolejowej


        A ja się dziwiłem, że Hafas zaczął lepiej "chodzić"...

    Wiesz namolny jestes


        Znaczy się Namol ?!
    No taką mam wadę charakterologiczną.

    | Poprostu u nas lezy przeplyw informacji miedzy PLK - IC -PR a
    informacja
    | koncowa.
    |     Zapomniałeś jeszcze o kolejkach linowych!

    No tak tez lezy. Ale KaWu nie gadaj dyrdymalow tylko ARGUMENTY


        Argumenty są proste.
    Otóż oczekiwanie na spóźniony pociąg jest poniewiersko SEXI KOLEJOWE!
    Oczywiście mówię o wielkich dworcach typu WC, Wschodniej bym już nie
    polecał.
    Ale np. dworzec w Lublinie (można spotkać tam środowisko MK...)
    Toruń , Poznań ...(dopisz co chcesz - tu jakiś mędrek pisał o zawiadowcach,
    jako o PRLowskich dobroczyńcach PKP)
    I stacja w Nałęczowie (ale tylko latem)
    Z nudów można zobaczyć tyle ciekawych rzeczy, których nie zobaczy się w
    przypadku punktualnego przyjazdu pociągu.
    I to są argumenty!
    Dlatego też: POCIĄGI PKP SPÓŹNIAJCIE SIĘ!


    Wiesz przypominasz mi troche beton kolejowy z takim gadaniem


    Bo ja jestem BETON KOLEJOWY!
    Zabetonowałem się na kolei jakieś 44 lat temu, gdy to drzwiami od przedziału
    przyciąłem sobie palice, a konduktor z apteczką jawił mi się Archaniołem
    Gabrielem.
    Od tamtego czasu kocham kolej!
    A Pradziadek mego Syna prowadził pociąg pancerny pod Zamościem w 1920 roku.
    Dobrze, że nie było Cię wtedy na tym padole łez kolejowych!

    KaWa





    Temat: Opóźniać dwa, czy pozwolić wyprzedzić - czyli "Motława" dziś...


    Jechałem sobie dziś (jak średnio co 2. tydzień) "Motławą" (P70106/7) z
    Olsztyna do Gdańska i zaszła taka oto sytuacja sytuacja:
    (...)
    W Ostródzie 3-4 minuty postoju, w Samborowie 5 - potem do Iławy już bez
    zatrzymań, ale w Iławie opóźnienie ok. 20 minut - dowiezione do 3miasta.


    O, to tak jak w ostatni czwartek. Też osobowy i "Motława" 20 minut
    spóźnienia. (jechałem "Motławą" tylko od Iławy)


    No i tu pytanie 1., na logikę: czy nie lepiej by było pozwolić
    "Motławie" wyprzedzić 30034 np. w Ostródzie?


    O której by to było, o której prognozujesz przyjazd "Motławy" oraz 30034 do
    Iławy przy wyprzedzaniu?


    Bo oczywiście możliwe, że
    niektórzy z pasażerów tej osobówki podjeżdżają nią na "Motławę"
    właśnie...


    Możliwe.


    Ale jeśli "Motława" do Iławy dojechałaby jako pierwsza - czas
    potrzebny na zmianę czoła byłby raczej wystarczający, żeby 30034 dowiózł
    "przesiadkowców"


    Pewnie tak.


    , a  jednocześnie pozwoliłby zmniejszyć opóźnienie
    pośpiesznego (choć pewnym kosztem osobowego).


    No tak. Coś za coś. Zależy jakie byłyby te spóźnienia. Ale generalnie
    wyprzedzanie bez SBL trochę jest czasochłonne i raczej należy unikać.
    Myślę, że dyspozytor bardzo dobrze postąpił. Z osobowym są "na kilku
    minutach" skomunikowane np. Brodnica i Gr. w Jabłonowie, Inowr. w Toruniu,
    Bydgoszcz w Toruniu. A z Motławą? Praktycznie nic. Tak więc lepiej opóźnić
    Motławę, niż osobowy, bo wtedy jest efekt domina i pół Polski jest
    opóźnione. ;-)


    Bo o wyprzedzaniu "w
    locie" nawet nie marzę;-)

    I 2.pytanie - natury proceduralnej: kto i na jakim szczeblu może podjąć
    taką decyzję? Dyżurni ruchu w porozumieniu z kierpociami, dyrektor
    regionalnego ZPR, czy prezes PKP PR?;-)


    Dyspozytor. Ale gdzie on jest i jakim obszarem zarządza? przyłączam się do
    pytania.

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek





    Temat: Ponoć na dworcu we Wrocławiu można już kupić cegł


    Kupiłem cegłę :) Koszt jak już pisano 57,06zł.


    Gdzie ?


    - TLK "Poznaniak" (bzdurna nazwa)


    Masz coś przeciwko Poznaniakom lub Poznaniowi ? :-)


    - "Rusałka" Poznań - Zielona Góra - Głogów


    W końcu, choć nie tędy droga...


    - "Malta" Zielona Góra - Szczecin (osobowy przez Poznań)


    Jaja sobie robią ?


    - pociągi Leszno-Gostyń


    Rozumiem, że dodatkowe ?


    - Hetman Gorzów - Rzeszów z grupą wagonów Gorzów-Lublin (przełączaną do
    Portowca, postój w Krzyżu 40 minut), oraz z grupą Wrocław-Zamość


    Już dłużej toto stać tam nie mogło ?


    - więcej pociągów na Poznań-Wolsztyn, Zbąszynek-Leszno


    Niesamowite, aż jestem ciekawy kto jest autorem - wszak Zielone Mazowsze
    krzyczało o ograniczeniu kursów...


    - pociągi Leszno-Legnica, Leszno-Lubin Górniczy czyli 5 par między
    Lesznem a  Głogowem


    Alleluja ! W końcu po latach, oby się utrzymało.


    - zajebisty rozkład dla Niegosławic - odjazdy w kierunku Żagania: 4:12,
    17:41, przyjazdy z kierunku Żagania: 4:06, 17:36 :/


    Zapewne byleby tylko spełnić zobowiązania wobec UE...


    - do Sierpca od strony Torunia tylko 1 para (PCC się nie popisało)


    Tego się nie spodziewałem.


    - osobowy Bydgoszcz-Swiekatowo (Swiekatowo to p.o.)


    Jeżeli na SA nie ma problemu.


    - brak Powiśla, w zamian poc. Grudziadz-Bydgoszcz przez Wierzchucin 8-)


    Na SA ? Jeśli nie to ile toto tam manewruje, wszak brak wspólnych torów w
    kier. Grudziądza i Bydgoszczy ?


    - dziwny pociąg Chojnice-Czersk o 4:30 (brak relacji powrotnej)


    Nie jest to podsył na relację Czersk - Kościerzyna lub Czersk/ Szlachta -
    Bydgoszcz ?


    - dziwny pociag Tuchola (3:42) - Chojnice (4:04)


    Może jakiś podsył po wieczornym pociągu z Bydgoszczy do Tucholi ?


    - totalne zamieszanie z pociągami KD, ich dziwne relacje i kombinacje z
    terminami kursowania "zapaćkały" tabele na Dln. Sląsku. Czy nikt nie
    wie, że  w prostocie siła ? :(


    Relacje mogę zrozumieć - wolisz rozwiązanie ala PKP bez ujawniania wspólnych
    obiegów ?

    Terminy - fakt komplikują życie, ale dzięki temu jedzie więcej pockm.

    Pozdrówka !
    Mick M.





    Temat: [pr] 1 listopada - będą dłuższe pociągi


    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4624195.html

    Koleją na Wszystkich Świętych
    oprac. anpio
    2007-10-29, ostatnia aktualizacja 2007-10-29 20:21
    PKP Przewozy Regionalne tuż przed świętem wprowadzi do sprzedaży nowy
    bilet.
    Od dziś dostępny ma być tzw. regiokarnet.
    To propozycja podróżowania wszystkimi pociągami osobowymi i pospiesznymi
    PKP
    PR, w ciągu trzech dowolnie wybranych dni, za 120 zł w dowolnej klasie.
    Regiokarnet można kupić tylko w kasach biletowych. Wybranego dnia należy
    go
    aktywować w kasie (poza kolejką) lub u konduktora (bez dodatkowych opłat).

    Oto lista wybranych pociągów, którymi będzie można podróżować 1 listopada.

    Łódź Kaliska

    Wybrane połączenia z następującymi miastami:
    * Wrocław - pociąg "Sudety", wyjazd o 10.26, przyjazd o 14.22
    * Szczecin - pociąg "Włókniarz", wyjazd o 6.01, przyjazd o 13.11
    * Gdynia - pociąg "Skrzyczne", wyjazd o godz. 2.05, przyjazd o godz. 9.21
    lub pociąg "Asnyk", wyjazd o godz. 6.09, przyjazd o godz. 13.07 oraz
    pociąg
    "Doker", wyjazd o 9.25, przyjazd o 16.23
    * Bielsko-Biała - pociąg "Skrzyczne", odjazd o godz. 3.50, przyjazd 9.25
    *Lublin - pociąg "Wieniawski", odjazd o godz. 11,18, przyjazd godz. 15.27
    * Poznań - pociąg "Wieniawski", odjazd o godz. 14.59, przyjazd o godz.
    18.59
    * Kraków - pociąg "Sukiennice", odjazd o godz. 15.25, przyjazd godz. 20.01
    * Katowice - pociąg "Stoczniowiec", odjazd o godz. 12.37, przyjazd o godz.
    16.01

    Łódź Fabryczna

    Wybrane połączenia z następującymi miastami:

    * Warszawa - pociągi odjeżdżają o godz. 4 (przyjazd o godz. 6.40), 5.05
    (7.42), 6.07(8.42), 8.23 (10.54), 12 (14.42), 14.10 (16.43), 15.20
    (18.14),
    16.36 (19.13), 18.55 (21.39), 20.24 (23.08).
    * Kraków - pociąg "Reymont", odjazd o godz. 6.24, przyjazd o godz. 11.08

    Co jeśli miasta, do którego się wybierasz, nie ma na liście? Ponieważ
    prezentujemy tylko fragment rozkładu warto jeszcze zajrzeć na
    www.pr.pkp.pl
    lub zadzwonić na infolinię 9436. Dane do zestawienia dostarczył Łódzki
    Zakład Przewozów Regionalnych PKP.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź


    Totalna bzdura i kłamstwo, osobowy z Torunia do Kutna, wyjeżdzający o godz.
    15.40 był przeładowany do granic niemozliwosci. Dyzurna ruchu kilka razy
    gwizdała sygnał odjazdu, a pasażerowie biegli jeszcze do przeładowanego
    pociagu, który z trudem ruszył z opoznieniem. PKP Rzewozy dbają tylko o
    pociagi pospieszne, zapominając o tym ze tzw. klasa srednia podrózuje
    pociągami osobowymi. Jednostki na tej trasie jeżdza w skróconej wersji
    wskutek decyzji owczesnego marszalka wojewodztwa ACHRAMOWICZA z SLD, który
    jest odpowiedzialy za ograniczenia w kursowaniu pociagow na terenie
    wojewodztwa i cale szczescie ze ten czlowiek nie dostal sie do parlamentu z
    listy LiD





    Temat: Kwietniowa korekta RJ
    Kuj-pom: Kolejna korekta w rozkładzie PKP

    Od kwietnia zmienią się godziny odjazdów kilku pociągów w naszym regionie. Niektóre składy znikną z torów, m.in. połączenia z Grudziądza i Inowrocławia do Warszawy.

    Obecny rozkład jazdy obowiązuje od 9 grudnia ub.r. W ciągu roku kolej wprowadza do niego cztery korekty. Jedną z nich, która weszła w życie 1 lutego br., mamy już za sobą. Wówczas z rozkładu wypadły połączenia z Grudziądza do Wrocławia i Kwidzyna. Kolejna korekta zacznie obowiązywać już od 1 kwietnia. Spółka PKP Przewozy Regionalne zlikwiduje po jednym połączeniu z Grudziądza i Inowrocławia do Warszawy. Grudziądzanie nie będą już jeździli do stolicy przez Toruń. Z rozkładu znikną dwa połączenia: • pociąg z Warszawy Wsch. (odjazd o godz. 16.28) przez Toruń Gł. (20.39) do Grudziądza (przyjazd o godz. 22.30) będzie kursował do 30 marca • skład z Grudziądza (6.34) przez Toruń Gł. (8.25) do Warszawy Wsch. (12.12) ostatni raz pojedzie 31 marca. - Połączenie z Grudziądza do Warszawy m.in. przez Jabłonowo Pomorskie i Brodnicę cieszyło się większym zainteresowaniem - tłumaczy Marek Ostrowski, zastępca dyrektora ds. handlowych PKP PR w Bydgoszczy. - Ten pociąg od kwietnia będzie jeździł codziennie, a nie tylko w wybrane dni tygodnia.

    Przez Toruń do Warszawy pojadą za to inowrocławianie. Wagony ze składu jadącego z Poznania Gł. przez Inowrocław na stacji Toruń Gł. zostaną włączone do Niemena, zmierzającego przez Warszawę do Białegostoku. Ten pociąg zmieni również swoją trasę. Nie będzie kursował przez Inowrocław. Tak jak dawniej pojedzie przez Toruń i Włocławek: • z Bydgoszczy (7.14) do Białegostoku (13.47) - odjazd z Torunia Gł. o godz. 8.30 (w Warszawie Centralnej o godz. 11.15) • z Białegostoku (14.05) do Bydgoszczy (21.05) - w Toruniu Gł. o godz. 19.38 (w Warszawie Centralnej o 17). Oprócz tego zostaną z nim skomunikowane inne pociągi: • z Torunia Gł. (8.22) do Olsztyna (10.32) - z naszego miasta wyjedzie trzy min później, czyli o godz. 8.25 • z Ciechocinka (19.21) do Aleksandrowa Kujawskiego (19.32) - będzie kursował wcześniej o 13 min (odjazd z Ciechocinka - 19.08) • z Aleksandrowa Kujawskiego (8.58) do Ciechocinka (9.08) - wyjedzie 10 min wcześniej (odjazd z Aleksandrowa - 8.48). Oprócz tego zmienią się godziny odjazdów: • skład z Włocławka (18.40) do Torunia (19.31) - wyjedzie trzy min wcześniej, czyli o godz. 18.37 • z Bydgoszczy Gł. (7.35) do Torunia Wsch. (8.45) - odjedzie z Bydgoszczy o 7.36.

    Zmiany w rozkładzie jazdy składów są uzgadniane między centralą PKP a Ministerstwem Infrastruktury. W przypadku połączeń regionalnych konieczne jest porozumienie bydgoskiego oddziału PKP Przewozy Regionalne z Urzędem Marszałkowskim, który zleca przejazdy w naszym województwie. Jak są przygotowywane korekty w regionie? - Obserwujemy, jak wygląda zapełnienie pociągów - mówi Ostrowski. - Przeprowadzamy ankiety wśród pasażerów. Po wprowadzeniu nowych połączeń sprawdzamy też, jak się zachowa rynek.

    Źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: (Teoretycznie) więcej pociągów na Warmii i Mazurach
    Po grudniowej zmianie rozkładu jazdy i podzieleniu pociągów Toruń - Olsztyn na Toruń - Iława i Iława - Olsztyn oraz Bydgoszcz - Olsztyn na Bydgoszcz - Iława i Iława - Olsztyn przyszedł czas na kolejne zmiany.
    Od 1 lutego pojedzie 'nowy' pociąg Korsze (5:57) - Ełk (7:36), który został zlikwidowany jakiś czas temu. Ale w bezpośredniej relacji Olsztyn - Ełk i Ełk - Olsztyn przez Korsze, Kętrzyn, Giżycko będzie jeździł tylko jeden pociąg. Pozostałe będą podzielone na relacje Olsztyn - Korsze i Korsze - Ełk (podobnie jak obecnie pociąg wieczorny), co wiąże się zapewne z obsługą Olsztyn - Korsze przez EZT.

    http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmiany%20do%20SRJP%202007-2008/ol-elk-korsz.pdf

    [ Dodano: 31-01-2008, 23:37 ]
    Źródło: http://gazetaolsztynska.wm.pl/Zmiana-rozkladu-PKP,39104

    Zmiana rozkładu PKP
    Warmińsko – Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie informuje, że od dnia 1 lutego 2008r nastąpi częściowa zmiana rozkładu jazdy pociągów w ruchu regionalnym i międzywojewódzkim.

    • pociąg nr 98026 dotychczasowej relacji Korsze odjazd 22.31 - Ełk przyjazd 0.05 zaprzestanie kursować z dniem 31.01.2008r. Od dnia 2.02.2008 r. będzie kursować w godzinach Korsze odjazd 5.57 - Ełk przyjazd 7.36;

    • pociąg nr 60226 relacji Iława Gł. odjazd 12.30 - Działdowo przyjazd 13.30 będzie kursował do 20.VI i od 1.IX,

    • pociąg nr 60237 relacji Działdowo odjazd 14.25 - Iława Gł. przyjazd 15.25 będzie kursował do 20.VI i od 1.IX,

    • pociąg nr 98133/2 relacji Ełk odjazd 9.13 - Olsztyn Gł. przyjazd 12.21 będzie kursował w dwóch zmienionych relacjach Ełk - Korsze i Korsze - Olsztyn Gł.

    • pociąg nr 98131/0 relacji Ełk odjazd 4.59 - Olsztyn Gł. przyjazd 8.00 będzie kursował w dwóch zmienionych relacjach Ełk - Korsze i Korsze - Olsztyn Gł.

    • pociąg nr 98127/6 relacji Olsztyn Gł. odjazd 16.07 - Ełk przyjazd 19.12 będzie kursował w dwóch zmienionych relacjach Olsztyn Gł. - Korsze i Korsze - Ełk;

    • pociąg nr 98125/4 relacji Olsztyn Gł. odjazd 13.05 - Ełk przyjazd 16.08 będzie kursował w dwóch zmienionych relacjach Olsztyn Gł. - Korsze i Korsze - Ełk;

    • pociąg nr 9622 relacji Pisz - Olsztyn Gł. będzie kursował wcześniej. Pisz odjazd 5.05 Szczytno odjazd 6.26, Olsztyn przyjazd 7.15

    • pociąg nr 18200/1 „ PODLASIAK” relacji Białystok - Szczecin Gł. będzie kursował do 31.I/1.II, 20/21.VI-30/31.VIII codziennie poza tym od poniedziałku do piątku oprócz świąt w relacji Białystok - Olsztyn Gł.

    • pociąg nr 81200/1 „ PODLASIAK” relacji Szczecin Gł. - Białystok będzie kursował do1/2.II, 21/22.VI-31.VIII/1.IX codziennie poza tym od poniedziałku do piątku oprócz świąt w relacji Olsztyn Gł.- Białystok

    • pociąg nr 15107 „SZCZECINIANIN” relacji (Szczecin) Warszawa Wsch. - Ełk będzie kursował do 31.I, 21.VI-31.VIII codziennie, poza tym w soboty oraz 1, 22.V, oprócz 3, 24.V

    • pociąg nr 51106 „SZCZECINIANIN” relacji Ełk Warszawa Wsch. - (Szczecin) będzie kursował do 31.I, 21.VI-31.VIII codziennie, poza tym w niedziele oraz 24.III, 11.XI oprócz 23.III. 9.XI;

    • 45110/54112 „HUTNIK” relacji Racibórz - Olsztyn Gł. - Racibórz będzie kursował do 31.I i w terminie 21.VI - 31.VIII.



    Temat: Pierwsze pociągi Arrivy


    poc. z Torunia Gł(15:46)do Grudziądza wyjechał planowo, ale skład to jeden
    (!!!) SA106. Na Wschodnim kilkanaście osób zostało na peronie...


    Komentarz internauty z Nowości o dzisiejszym kursie rano z Grudziądza.

    Autor: ~student (IP zapamiętane)

    Data: 10 Dec 2007 - 14:24:05

    Dzisiaj po raz pierwszy miałem okazje korzystać z prywatnego
    przewoźnika "Arriva." Jestem studentem z Grudziądza i dojeżdżam na zajęcia do
    Torunia.
    To, co wydarzyło się na dworcu w Grudziądzu można nazwać tylko TOTALNYM
    SKANDALEM!!!!. Mój pociąg odjeżdżający zgodnie z rozkładem 7:17 z Grudziądza
    do Torunia zepsuł się jakieś 200 m za stacją. Obsługa pociągu była zupełnie
    niekompetentna i zdezorientowana, a maszynista sprawiał wrażenie jakby
    kierował pociągiem po raz pierwszy. Dopiero po 30 minutach bezskutecznych
    zmagań i pełnej dezinformacji przyjechała po nas lokomotywa i przyciągnęła z

    poinformowali nas, że zostanie podstawiony zastępczy skład i odjedziemy do
    Torunia. Niestety po przyjeździe na dworzec okazało się, że żadnego
    zastępczego składu nie ma. Zostaliśmy przez nich poinformowani, że następny
    pociąg do Torunia, który odjeżdża 9:47 obsługuje spółka PKP Przewozy
    Regionalne. W oczekiwaniu na ten pociąg dowiedzieliśmy się, iż obsługuje go
    jednak także i niestety firma Arriva. Pociąg ten podstawiono na dworzec z
    opóźnieniem ponad 30 minutowym, ponieważ jak się okazało musieliśmy poczekać
    na skład, który przyjeżdżał z Torunia i miał godzinne opóźnienie. Niestety w
    czasie przestawiania składu okazało się, że nastąpiła awaria hamulców także i
    tym pociągiem nie mogliśmy wyjechać z Grudziądza. W tym momencie część
    pasażerów w tym również ja dało za wygraną i po prostu zrezygnowaliśmy z
    podróży do Torunia. Część natomiast przesiadła się na pociąg pospieszny
    obsługiwany przez PKP Przewozy Regionalne (który w jakiś dziwny sposób jedzie
    do Torunia o 2 minuty dłużej niż osobowy mimo, że nie zatrzymuje się na
    wszystkich stacjach, ale to już inna historia).
    Dojeżdżam pociągami do szkoły już od ponad 8 lat i w tym czasie zdarzały się
    różne nieprzewidziane sytuacje, ale z TAKIM SKANDALEM nie miałem jeszcze do
    czynienia. Mam wrażenie, że firma PCC Rail Arriva jest zupełnie
    nieprzygotowana na zapewnienie pasażerom punktualności, komfortu i
    bezpieczeństwa. Niestety wybór przewoźnika dokonany został gdzieś na szczeblu
    władz województwa kujawsko-pomorskiego bez jakiegokolwiek sprawdzenia czy
    firma ta jest w stanie zapewnić nam chociaż punktualność i bezpieczeństwo
    (nie wspominając o komforcie - jeden autobus szynowy pojemności wagonu
    tramwajowego ma wystarczyć na ok 100 pasażerów). Oczywiście na tej sytuacji
    cierpi jak zwykle szary obywatel, który w tym nie ma wyboru przewoźnika i
    skazany jest na linii Grudziądz-Toruń wyłącznie na Arrivę. Jak dzisiaj
    powiedziała starsza pani w pociągu: „prezesi firmy i władze województwa nie
    interesują się jak będziemy dojeżdżać do szkół i do pracy bo oni sobie jeżdżą
    limuzynami, które kupili za pieniądze zarobione na tym przetargu”. Osobom
    takim jak ja, czyli skazanym na korzystanie z tego „pseudoprzewoźnika”
    pozostaje jedynie mieć nadzieję, że sprawą zajmą się bardzo wnikliwie media i
    zmuszą Arrivę do zmiany stosunku wobec pasażera. Dziś na dworcu spotkałem się
    z opiniami, że awarie i spóźnienia mają miejsca ponieważ tabor, który
    przejęła firma od PKP jest w opłakanym stanie. W takim razie należało o tym
    pomyśleć dużo wcześniej, a nie wysyłać w trasę zepsute pociągi.
    Na koniec prośba do wszystkich internautów, podobnie potraktowanych przez
    tego przewoźnika. Piszcie swoje przemyślenia na różnych forach lub wysyłajcie
    maile do mediów i do tej firmy bo być może chociaż w ten sposób zwrócimy
    uwagę na problem i doprowadzimy do tego, że Arriva zacznie traktować
    pasażerów poważnie i szacunkiem, który się nam należy."

    Cóż zbyt różowo to to nie wyląda.

    Koordynator





    Temat: Kolejowa pustynia
    W nawiązaniu do podjętego już wątku ośmieliłem się przeklepać z gazety lokalnej
    (w innych tutejszych też są artykuły na ten temat) stosowny artykuł:

    =====

    Kolejowa Pustynia
    W lutym znikną pociągi do Grudziądza?

    Kurier Kwidzyński, nr 50 - 12.12.2007r., str.1,3

    Czy Kwidzyn stanie się kolejową pustynią? Wszystko wskazuje na to, że tak. W
    nowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od 9 grudnia, nie ma już pociągów do
    Torunia, do Grudziądza jeżdżą tylko cztery, a i te mogą przestać kursować po 31
    stycznia.

    Tylko do tego dnia podpisano bowiem porozumienie między Urzędem Marszałkowskim
    w Gdańsku, a PKP Przewozy Regionalne. Firma domaga się wysokich opłat za
    obsługę tej trasy, a samorząd województwa nie chce się na to zgodzić, chcąc w
    zamian zwiększenia prędkości jazdy na tym odcinku. Mediacje na razie nic nie
    pomogły, dlatego porozumienie jest tylko tymczasowe - do 31 stycznia.

    Obecnie rozkład jazdy PKP 40-tysięcznego miasta przedstawia się bowiem
    następująco: siedem pociągów do Malborka, cztery do Grudziądza. Do Gdańska
    kursów nie ma już od dawna.
    Rozkład jazdy PKP był tematem rozmów radnych powiatu kwidzyńskiego.
    - Od dłuższego czasu jesteśmy pozbawieni bezpośredniego połączenia z Gdańskiem,
    stolicą województwa. Powinno się rozpocząć rozmowy na ten temat z innymi
    powiatami oraz marszałkiem. Teraz znika połączenie z Toruniem - alarmuje Jerzy
    Śnieg, radny powiatu kwidzyńskiego.

    Rzeczywiście, PKP coraz bardziej ogranicza ilość połączeń.
    - Zauważamy odwrót PKP od połączeń kolejowych oraz degradację torów. Kolej
    praktycznie nie zwraca się już do nas z prośbą o konsultacje w sprawie
    połączeń, choć powinna. W ubiegłym roku dostaliśmy pismo w sprawie nowego
    rozkładu jazdy. Zaopiniowaliśmy wtedy negatywnie likwidację połączeń.

    W tym roku takiego pisma nie było. Uważam, że dopóki PKP nie ulegną
    przekształceniu w instytucję, która będzie osiągała dochody na swojej
    podstawowej działalności, nic się nie zmieni. To zamknięty krąg, w którym PKP
    likwidują połączenia, tłumacząc się dużymi kosztami. Jednak z powodu ich
    likwidacji koszty rosną, gdyż coraz mniej osób jeździ koleją. Potrzebne są
    radykalne, strukturalne rozwiązania, ale oczywiście zwrócimy się do PKP w tej
    sprawie - wyjaśnia Jerzy Godzik.
    Andrzej Zwolak, przewodniczący rady powiatu kwidzyńskiego, uważa, że potrzebna
    jest konkurencja.

    Jeśli PKP nie będą miały konkurencji, to ciągle będziemy wracali do tego
    tematu. Tylko rywalizacja wymusi zmiany, które przyniosą zadowalające nas
    efekty - podsumowuje Andrzej Zwolak.

    (jk)

    Nowy rozkład jazdy:

    Kwidzyn - odjazdy:

    GRUDZIĄDZ 6.05(1), 9,44(1), 14.34(1), 17.55(1)
    MALBORK 5.30(E), 6.18, 7.26, 11.09, 15.05, 16.57, 18.44

    Kwidzyn - przyjazdy:
    GRUDZIĄDZ 7.25(1), 11.08(1), 16.51(1), 18.43(1)
    MALBORK 6.04, 7.18, 9.42, 14.33, 16.55, 17.54, 21.17(B)

    Legenda:
    (B) - kursuje od poniedziałku do piątku i w niedziele, oprócz 23-25,30,31 XII,
    23 III, 30 IV, 1,2 V
    (E) - kursuje od poniedziałku do soboty oraz 1 XI, oprócz świąt, 24, 31 XII, 2 V
    (1) - na odcinku Kwidzyn - Grudziądz - Kwidzyn kursuje do 31 I

    =====

    I jeszcze moje słowo komentarza.

    Możliwe, że się mylę, ale gdy doszło do rozstrzygnięcia przetargu na przewozy
    regionalne w kuj-pomie i wygrała Arriva, w oczy pekapiarzy zajrzało m.in. widmo
    likwidacji szopy w Grudziądzu. Jednym z niuansów pozwalających jednak na jej
    dalsze funkcjonowanie, okazało się porozumienie, które sprawiło, że w
    Grudziądzu nadal będą pojawiały się pociągi OSOBOWE spółki PKP PR, na linii do
    Malborka właśnie. Ostatnio hitem i szczytem mody na pmk jest opluwanie
    prywatnego operatora, a jakoś niespecjalnie widzi się to, że PR najpierw
    chciało mieć swoje pociągi w Grudziądzu, po czym - jak to właśnie widzimy -
    postanowiło je uwalić. Dla mnie sprawa jest oczywista, choć możliwe, że nie
    jestem obiektywny...

    Tyle.

    Wniosek jest z tej historii dla mnie jeszcze jeden - poświęcę kilka dni w
    styczniu i pobiegam z aparatem na tych niespełna 40 km, na których mamy (i to
    jest akurat bolesna prawda) czas przejazdu już przekraczający godzinę, choć
    połowa tego odcinka ma szlakową 80km/h...

    A w Gardei ostatnio wyremontowano nawet 3km do granicy regionu PLK...





    Temat: Wyprawa KF - Trójmiasto - Malbork - Toruń 28 - 31.08.2008
    20 czerwca 2008 Gorath napisała:

    Oto i jest! Alternatywny program północny, na który trzeba było dość długo czekać, za co przepraszam wszystkich zainteresowanych.
    Wszystkie ważne informacje poniżej. Zastanawiałam się, czy nie wydłużyć wyjazdu o jeden dzień na przykład pobytem w Gdańsku lub Toruniu, ale na razie przedstawiam wersję podstawową. Czekam na komentarze i pozdrawiam.

    Trójmiasto – Malbork – Toruń

    Termin: 28 – 31. 07. 2008

    Forma wyjazdu:
    Wycieczka jest niskobudżetowym, czterodniowym, rajdem, który zaczyna się w Gdańsku, a kończy w Toruniu. Ponieważ zwiedzane miejsca są od siebie dość odległe, ciężko ją nazwać rajdem pieszym. Jednakże główny temat jaki jej będzie przyświecać, to architektura i ufortyfikowania średniowieczne.

    Organizator wyjazdu
    Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy im. Heliodora Święcickiego w Śremie

    Opiekunowie
    Marta Selmoser-Kondras, Horacy Kondras

    Noclegi
    1. Gdańsk camping Stogi; www.kemping-gdansk.pl/
    2. Toruń; Szkolne Schronisko Młodzieżowe; http://www.eholiday.pl/noclegi-6241.html
    Koszt pojedynczego noclegu wynosi ok. 25 zł.

    Transport
    Publiczny: PKP

    Wyżywienie
    Każdy uczestnik we własnym zakresie.

    Warunki uczestnictwa:
    1. Wpłacenie do końca czerwca 40 zł na rezerwacje noclegów oraz ubezpieczenie.
    2. Osoby, które w dniu 28.07.2008. nie będą miały ukończonych 18 lat muszą mieć pisemną zgodę jednego z Rodziców.
    3. UWAGA: Przed wyjazdem każdy uczestnik opracowuje informacje dotyczące jednego wylosowanego obiektu i opowiada o nim w czasie wycieczki!!!
    4. Ze względów organizacyjnych liczba miejsc na wycieczce zostaje ograniczona do 15.

    Koszt wyjazdu
    Z wyjątkiem wpłaty na rezerwację noclegów wszystkie wydatki związane z wycieczką każdy uczestnik pokrywa sam w trakcie jej trwania. Orientacyjne koszty wyglądają następująco:

    PKP: 70 zł
    3 noclegi: 75 zł
    Bilety wstępu: 60 zł
    Ubezpieczenie 10 zł
    SUMA (bez wyżywienia) 215 zł

    Informacje
    Marta Selmoser – Kondras etinelle@vp.pl; Horacy Kondras, horkon@op.pl

    PROGRAM RAMOWY

    1 dzień - 28.07.2008. (poniedziałek)
    • 02:30 – zbiórka na dworcu PKP Poznań Główny
    • 02:53 – wyjazd do Gdańska
    • 8:26 – przyjazd do Gdańska, zakwaterowanie
    • Uczestnictwo w otwarciu jarmarku św. Dominika, zwiedzanie Gdańska; Żuraw, nadbrzeże, wyspa Spichrzy, Zielona Brama, Długi Targ, Ratusz, Biała Brama, Brama Katowska, katedry z wieżą, kościoła św. Katarzyny;

    2 dzień - 29.07.2008. (wtorek)
    • 9:00 – wyjazd do Sopotu na molo, krzywy domek; zwiedzanie Skweru Kościuszki w Gdyni (Błyskawica, Dar Pomorza);
    • 15:00 – koncert organowy w katedrze w Oliwie; zwiedzanie opactwa cysterskiego;
    • wieczorna laba na nadmorskiej plaży 

    3 dzień - 30.07.2008. (środa)
    • 10:00 - Przejazd PKP do Malborka; zwiedzanie zamku krzyżackiego; wstęp ok.15zł
    • ok. 17:00 – przejazd do Torunia; zakwaterowanie;
    • dla chętnych wieczorny spacer po Toruniu;

    4 dzień - 31.07.2008. (czwartek)
    • zwiedzanie starówki, domu Kopernika, Krzywej Wieży, dworu Artusa, Uniwersytetu Toruńskiego, katedry św. Janów, ruin zamku, ogólne wdychanie gotyku;
    • ok. 18:15 – przejazd PKP do Poznania; na miejscu ok. 21:30;

    Sprzęt niezbędny:
    • Wygodny plecak
    • Śpiwór
    • Latarka
    • Odzież przeciwdeszczowa
    • Porządne buty do marszu
    • Buty na zmianę
    • Kubek, nóż, łyżka
    • Ciepłe ubranie
    • Ręcznik i przybory do mycia
    • Legitymacja szkolna

    Opcjonalnie:
    • Instrumenty muzyczne (przypominam, że krasnoludy z „Hobbita” niosły nawet harfę…)

    ----------------------------------------------------------------------

    Wszelkie pytania i sugestie dotyczące wyjazdu - poniżej.




    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 dla woj. kujawsko-pom.
    Stawiamy na pociąg, ale narzekamy
    PKP PR i Arriva PCC zaprezentowały nowy rozkład jazdy. Nie wszyscy pasażerowie będą zadowoleni

    Małgorzata Oberlan, Sobota, 6 Grudnia 2008

    Na trasach Toruń-Bydgoszcz i Toruń-Włocławek pasażerów przybyło w ciągu roku o 22 i 28 procent. Od pierwszych dni po przywróceniu linii tłoczno jest też na trasie Chełmża-Bydgoszcz.

    Od 13 listopada, gdy reaktywowano nieczynne przez osiem lat połączenie, do końca listopada z pociągów na trasie Chełmża-Bydgoszcz skorzystało aż 8,2 tysiąca pasażerów.
    Reklama

    - Dobowo jest ich ponad 450, ale ta liczba stale rośnie - mówi Marek Ostrowski, z-ca dyrektora ds. handlowych PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy.

    Poprawki dopiero w marcu

    Niestety, osiem par pociągów kursujących na tej trasie nie zadowala pasażerów. Liczą, że w przyszłości połączeń będzie więcej. W godzinach popołudniowych przerwy w kursowaniu sięgają trzech godzin. Od początku kursowania pasażerowie zgłaszają też uwagi co do godzin odjazdów. Skarżą się na zbyt wczesne odjazdy ze stacji Bydgoszcz Główna po godzinie 15.00 (było 15.15, będzie 15.12). Dla osób pracujących w mieście nad Brdą dotarcie na ten pociąg okazuje się niemożliwe. Niestety, od 14 grudnia lepiej nie będzie.

    - Późniejsze kursowanie tego pociągu spowodowałoby brak skomunikowań na stacji Chełmża z pociągami w kierunku Grudziądza i Torunia - tłumaczy Marek Ostrowski. Dodaje też, że inne niedogodności na tej trasie spowodowane są w dużej mierze tempem, w jaki stworzono rozkład jazdy dla tej linii.

    - W Polskich Liniach Kolejowych (zarządca torów) zamówiony został dopiero 20 października, kiedy to Urząd Marszałkowski był w stanie określić termin uruchomienia pociągów. Rozkład więc, zarówno ten jeszcze obowiązujący, jak i ten, który wejdzie w życie 14 grudnia, został praktycznie nałożony na istniejąca już siatkę połączeń. Pierwsze korekty, zgodnie z regulaminem PLK, możliwe będą 1 marca 2009 roku - tłumaczy dyrektor.

    Ruch na trasach BiT i WiT wzrósł przez rok o 22 i 28 procent. Kampanie promujące bilet aglomeracyjny (BiT) i regionalny (WiT) z pewnością się do tego przyczyniły, bo zwróciły uwagę mieszkańców na kolej.

    Sam bilet jako tako zdaje jednak egzamin tylko w wersji miesięcznej. W styczniu kupiło go 85 osób, w październiku - 134. Niewiele, ale widać tendencję wzrostową.

    Sprzedaż biletów aglomeracyjnych jednorazowych spadła od stycznia do października br. z poziomu 1050 miesięcznie do 841. Podróżni częściej kupują normalny bilet PKP PR. Jest o 50 groszy tańszy od aglomeracyjnego. Możliwość dotarcia do centrum miasta zapewnia wydłużenie większości kursów pociągów do stacji Toruń Miasto i Wschodni.

    Co się zmieni od 14 grudnia?

    Nowy rozkład jazdy torunian specjalnie nie zaskoczy. Liczba połączeń z Bydgoszczą i Włocławkiem pozostanie taka sama, podobnie jak czas przejazdu. Nie będzie za to trzech połączeń osobowych do Zduńskiej Woli.

    Konsorcjum Arriva PCC natomiast, zgodnie z postulatami podróżnych, dodaje nowy pociąg na trasie Toruń-Lipno. Chodzi o tak zwany "pociąg szkolny", dostosowany do potrzeb uczących się w Grodzie Kopernika. Z Torunia Głównego startować będzie o 13.38, do Lipna dotrze o 14.18.

    Prywatny przewoźnik uruchamia też dodatkowy pociąg z Torunia Głównego (odjazd o 14.52) przez Chełmżę do Kornatowa (przyjazd o 15.45). To odpowiedź Arrivy na życzenia tak uczniów, jak i pracujących.

    link do artykułu. NOWOŚCI



    Temat: Plany kółeczek forumowiczów
    Witam.
    Jakiś czas temu pisałem o "kółeczku" data wyjazdu i trasa także była niepewna. A więc .
    -------------------------------------------------------------------------------------------]
    Plan podróży:
    Podróż odbędzie się w dniach: 2-3 lutego. ]
    -------------------------------------------------------------------------------------------]
    2 luty.
    1). "Bryza" Olsztyn Malbork Nr: 58-100 . ]
    wyjazd z Olsztyna: 6:29 w Malborku meldujemy się (Przyjazd 8:23) ]
    -------------------------------------------------------------------------------------------]
    2 luty.
    2). Biebrza- Nr: 51-104 ]
    Malbork-Białystok (Przez Olsztyn, Korsze, Ełk, Kętrzyn, Giżycko) ]
    Czasy przyjazdów do pośrednich stacji na trasie: ]
    Olsztyn : 10:33/ Odjazd: 10:42 ]
    Korsze- 11:34 przyjazd/ Wyjazd z Korsz: 11:46 ]
    Ełk- 13:22 przyjazd Wyjazd z Ełku 13:34 ]
    Białystok- 15:08 ]
    -------------------------------------------------------------------------------------------]
    3).
    Białystok (Od 15-16 przerwa w podróży)
    -------------------------------------------------------------------------------------------]
    4).
    2 luty.
    Kordecki 14-106
    Wyjazd:z Białegostoku 16:00
    W-wa Wschodnia 18:12
    -------------------------------------------------------------------------------------------]
    5). 2 luty.
    "Antoni Blank" (25107) Wyjazd z W-wy 19.29
    Przyjazd do Ciechanowa na godzinę: 21.10

    -----------------------------------------------------------------------------------------------]
    noc z 2/3 luty.
    6). "Monciak - Krupówki" Monciakiem z Ciechanowa do Bielsko-Białej Nr: (53702)
    Wyjazd z Ciechanowa o godzinie: 22:25

    Uwagi:
    Ze względów bezpieczeństwa że jedziemy tylko we dwóch jedziemy w tzw: "Taniej kuszetce".
    ----------------------------------------------------------------------------------------------]
    3 luty.
    7). "IC Ondraszek" Nr: 4100 Przez Katowice.
    Bielsko-Biała ( Odjazd: 6:55) -W-wa Wschodnia Przyjazd: 11:02
    ----------------------------------------------------------------------------------------------]
    3 luty.
    . BWE (Berlin Warszawa ekspres) Przez Konin. Nr Krajowy: 17002 Międzynarodowy: 44.
    Warszawa Wschodnia (odjazd: 11:23 ) Poznań (Przyjazd : 14:24)
    ----------------------------------------------------------------------------------------------]
    3 luty.
    9). "Jeziorak" Nr: 65-105 przez Inowrocław, Toruń, Jabłonowo Pomorskie Iławę.
    Poznań odjazd: 16:18
    Iława przyjazd: 19:48
    Olsztyn GŁ Przyjazd: 20:49

    Pozdrawiam i zapraszamy do wspólnej PKP jazdy.
    Kod: Zaznacz wszystkoUwagi:
    poprzedni plan który jest chyba (2 strony wstecz w tym temacie  jest nieaktualny).Obowiązuje od dzisiaj ten i jest na 100 % pewny.  :D 



    Temat: 1-3.05 - zwariowana nowa wersja
    Witajcie

    Zachecony przez Adama Plaszczyce postanowilem rozszerzyc wycieczke na 4 dni.
    Tak, wiem, matura i sesja za pasem - ale moze chociaz na jeden dzien sie
    wybierzecie. A ci, ktorzy juz sie nie ucza ["lud pracujacy" ;)) ] tez moze
    cos dla siebie wybiora, bo zageszczenie atrakcji na 1 godzine wycieczki jest
    duze :))

    A teraz szczegoly:

    Wyjazd: 30.kwietnia [piatek] Warszawa Wschodnia
    Powrot: 3.maja [poniedzialek] Chelmza/Torun Gl.

    ===30.kwietnia [piatek]===

    81207 posp 2 Szczecin Gl. - Terespol [byc moze bedzie bolalo, ale to tylko
    do Siedlec]
    07:16 o Warszawa Wsch.
    08:35 p Siedlce

    # 88433 os 2 Siedlce - Hajnowka
    08:55 o Siedlce
    11:44 p Hajnowka

    # 88535/6 os 2 Hajnowka - Cisowka - Hajnowka
    11:53 o Hajnowka
    12:31 p Cisowka
    12:41 o Cisowka
    13:21 p Hajnowka

    # PKS os [niestety, inaczej plan wycieczki sie rozpada, odpadaja Zubki
    Bialostockie]
    13:30 o Hajnowka
    ok.14:10 p Bielsk Podlaski

    Jesli nie zdazymy [a mozemy, bo podobno jest troszke do przejscia od stacji
    PKP do PKS] to jest jeszcze jeden kurs o 13:50 i przyjazd do Bielska ok.
    14:30

    # 88821/77824 os 2 Czeremcha - Zubki Bialostockie - Bialystok
    15:07 o Bielsk Podlaski
    16:17 p Bialystok
    16:40 o Bialystok
    17:34 p Zubki Bial.
    17:56 o Zubki Bial.
    18:55 p Bialystok

    i teraz sa 2 mozliwosci:

    1. jesli akurat 1.05 rano bedzie jechac jakies brutto z Suwalk do Elku przez
    Olecko i jesli bede wiedzial, ze uda sie nam na nie zalapac to jedziemy
    nastepujaco:

    #77133 os 2 Warszawa Zach. - Suwalki
    19:35 o Bialystok
    22:29 p Suwalki

    Tam nocleg i nastepnego dnia [1.05] rano jedziemy bruttem do Elku.

    2. Jesli nie ma brutta/nie ma szans zeby sie na nie zalapac, to jedziemy
    nastepujaco:

    # 18205 posp 2 Bialystok - Szczecin Gl.
    19:34 o Bialystok
    20:53 p Elk

    i tam nocleg.

    ===1.05 [sobota]===
    dzien luzniejszy, musimy dojechac z Elku do Malborka
    jest kilka mozliwosci:
    a) Elk-Pisz-Szczytno-Olsztyn i potem albo prosto do Malborka, albo z
    "additionalami" typu Maldyty-Malbork, Elblag-Braniewo
    powazna wada tej mozliwosci jest koniecznosc wstania okolo godz. 03:30 nad
    ranem, bo osob z Elku wyrusza 04:21 i w Olsztynie jest o 09:45. Troche za
    wczesnie, ale z drugiej strony zwiedzimy linie z Elku do Szczytna, ktora na
    pewno bedzie zamknieta conajmniej na odc. Elk-Pisz.
    b) zwiedzenie stacji waskotorowej przed poludniem i wyjazd o 13:20 osobowym
    przez Mikolajki. W Olsztynie jestesmy o 16:47 i jedziemy nim dalej, do
    Maldyt (18:23 i tam ponownie zaliczamy Maldyty-Malbork p.Dzierzgon - jesli
    beda chetni) lub do samego Malborka (przyj. 19:21).
    Osobiscie wole wersje b) - ale dostosuje sie do wiekszosci.

    Wieczorem w Malborku idziemy na koncert, potem na nocleg do schroniska.

    ===2.05 [niedziela]===

    5524 os 2 Malbork - Torun Gl
    09:25 o Malbork
    10:54 p Grudziadz

    # 1921 os 2 Dzialdowo - Chojnice
    11:38 o Grudziadz
    14:06 p Chojnice

    # 90023 os 2 Chojnice - Gdynia Gl. przez Koscierzyne
    15:24 o Chojnice
    18:45 p Gdynia Gl.

    i powrot do uzgodnienia (mozna zaraz, tj. o 18:54 z przesiadka w Tczewie i
    jestesmy w Malborku o 20:40, lub pozniej)

    ===3.05 [poniedzialek]===

    E60322 os 2 Malbork - Dzialdowo
    10:11 o Malbork
    11:14 p Ilawa Gl.

    # 94226/7 os 2 Ilawa - Brodnica
    12:35 o Ilawa Gl
    13:43 p Brodnica

    # 1123 os 2 Brodnica - Bydgoszcz przez Chelmze
    15:35 o Brodnica
    17:41 p Chelmza

    i teraz powracajacy w kierunku Torunia, Warszawy, Lodzi jada:

    #5528 os 2 Malbork - Troun Gl
    17:46 o Chelmza
    18:15 p Torun Gl.

    # 51108 posp 2 KOPERNIK Bydgoszcz Gl - Warszawa Wsch
    18:20 o Torun Gl.
    21:36 p Warszawa Wsch.

    LUB
    # 5134 os 2 Torun Gl. - Lodz Kal
    18:46 o Torun Gl.
    22:09 p Lodz Kal

    powracajacy w kierunku Malborka maja os o 17:47 [w Malborku 20:34], a
    powracajacy w kierunku Bydgoszczy jada dalej 1123 i sa w Bydgoszczy o 19:13.

    Ufffffffff, to tyle jesli chodzi o sam rozklad.
    Teraz ceny (orientacyjne, 50%)

    30.04 Wawa-Cisowka-Zubki-Elk/Suwalki --22-25 PLN
    01.05 Elk-Malbork --10,02 PLN
    02.05 Malbork-Koscierzyna-Gdynia --8,64 PLN
    (02)03.05 (Gdynia)-Malbork-Ilawa-Brodnica-Chelmza - Torun  --8,64PLN, do
    Wawy kosztuje 15,91PLN
    Tu jest troche krecenia - bilet na 2.05 jest kupiony tylko do Gdyni [bo nie
    mozna kupic Malbork-Malbork], ta resztke wlaczylem do biletu na Brodnice.
    Noclegi w Malborku (1/2,2/3.05) kosztuja po 9PLN w schronisku [bez poscieli]
    lub 15PLN [z posciela]
    Nocleg w Elku/Suwalkach kosztuje ???? Sprawdze to w ten weekend.

    Kto by sie pisal i na ile dni?





    Temat: Bydgoszcz - Chełmża

    13 listopada Polskie Koleje Państwowe uruchamiają pociągi z Bydgoszczy do Chełmży. Połączenia na tej trasie reaktywowane zostaną po ośmiu latach przerwy.
    Pierwotnie składy miały ruszyć 1 września. Ale przedłużająca się procedura przetargowa opóźniła inaugurację o ponad dwa miesiące. Na razie Urzędowi Marszałkowskiemu udało się jednak wyłonić przewoźnika tylko na najbliższy miesiąc - szynobusy będzie prowadziła spółka PKP Przewozy Regionalne. - Pociągi wyjeżdżać będą na tę trasę osiem razy dziennie. Rozkład zaplanowany został tak, aby mieszkańcy Ostromecka, Dąbrowy Chełmińskiej, Unisławia Pomorskiego czy Chełmży mogli dojeżdżać do Bydgoszczy do pracy lub szkoły, a następnie wrócić do domów - informuje Michał Lipiński z biura prasowego PKP PR.

    Co ciekawe, dzięki tej reaktywacji nasze miasto zyska również dodatkowe połączenia z Toruniem przez Chełmżę. Niestety czasy przejazdów nie będą oszałamiające. Nieco ponad 40-kilometrowy odcinek pomiędzy dworcem głównym a Chełmżą pociąg będzie pokonywał w niemal godzinę. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ten rozkład nie przypadł do gustu urzędnikom marszałka i najprawdopodobniej w ciągu miesiąca ma zostać poprawiony.

    Wciąż nie wiadomo też, kto dalej będzie woził podróżnych na tej trasie od 14 grudnia, bo konsorcjum Arriva PCC, które przegrało przetarg, odwołało się od jego wyniku do działającej przy Urzędzie Zamówień Publicznych Krajowej Izby Odwoławczej. Urząd Marszałkowski w nieoficjalnych zapowiedziach zapewnia jednak, że nie dojdzie do sytuacji, że kursy trzeba będzie zawiesić. Najprawdopodobniej wkrótce wystosuje prośbę do UZP o możliwość tymczasowego zamówienia usług w Przewozach Regionalnych z tzw. wolnej ręki. Tymczasem wiadomo już, że od dnia inauguracji w autobusach szynowych na nowej trasie będą obowiązywały specjalne promocyjne ceny. Za przejazd wewnątrz miasta (pomiędzy stacjami Bydgoszcz Główna, a Bydgoszcz Fordon) zapłacimy złotówkę. Bilet z Bydgoszczy do Ostromecka będzie kosztował 3 zł, do Dąbrowy Chełmińskiej - 3,5 zł, Unisławia - 4,5 zł, a do Chełmży - 7 zł. Bilety miesięczne w mieście będą kosztowały 40 zł, natomiast przy dojeździe do Ostromecka - 108 zł, Dąbrowy Chełmińskiej - 119 zł, Unisławia - 140 zł, a Chełmży - 182 zł.

    Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na nowej trasie

    Z Bydgoszczy Głównej odjazdy zaplanowano na godz.:

    - 6.08 - do Unisławia Pom. w dni robocze

    - 7.18 - do Chełmży codziennie

    - 9.43 - do Chełmży w dni robocze

    - 12.08 - do Chełmży codziennie

    - 14.19 - do Chełmży w dni robocze

    - 15.12 - do Chełmży codziennie

    - 18.06 - do Torunia codziennie

    - 20.33 - do Torunia w niedziele a codziennie do Unisławia Pom

    Przyjazdy na bydgoski dworzec główny wyznaczono na godz.

    - 5.42 - z Unisławia Pom. w dni robocze

    - 6.18 - w dni robocze w Torunia a w soboty i niedziele z Unisławia Pom.

    - 7.35 - z Unisławia Pom. w dni robocze

    - 9.33 - z Chełmży codziennie

    - 12.15 - z Chełmży codziennie

    - 14.14 - z Chełmży codziennie

    - 16.33 - codziennie z Chełmży, a w niedziele z Torunia

    - 18.16 - codziennie z Chełmży.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz


    http://miasta.gazeta.pl/b..._W_godzine.html

    Bezpośrednie kursy do Torunia przez Chełmżę to niezła ciekawostka.



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009

    Będzie też nowy Inter Region Łódź - Kraków!

    http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/304842/327765/560340/178556/4095/?q=pl/node/146&seqnr=1&ident=op.02693329.1239569956&

    Nowe połączenia do Warszawy i Gdyni

    PKP Przewozy Regionalne uruchamiają trzy nowe połączenia do stolicy. W okresie wakacji kursował będzie również pociąg do Gdyni. Podróż ma być tańsza i krótsza

    W grudniu ubiegłego roku spółkę PKP Przewozy Regionalne przejęły samorządy wojewódzkie, a połączenia między województwami - najbardziej rentowne (np. Łódź - Warszawa) - trafiły do PKP Intercity. Aby przejąć część klientów przewoźnik należący do urzędów marszałkowskich postanowił wejść na rynek regionalny. W maju uruchomiono pierwsze połączenia m.in. Wrocław - Kraków, Warszawa - Poznań, Warszawa - Białystok.

    Od czerwca także łodzianie będą mogli korzystać z nowej oferty. - Bilety będą tańsze, niż na dotychczas kursujące pociągi, a na niektórych liniach również szybciej pokonamy trasę - mówi Iwona Jędrychowska z PKP PR w Łodzi.

    Z Łodzi Fabrycznej będą trzy nowe kursy do stolicy o godz.: 7.50, 11.50 i 17.35. Natomiast z Warszawy będą wyjeżdżały o godz.: 9.50, 14.03 i 22.08. Pociągi będą jeździły codziennie. Czas przejazdu będzie zbliżony do dotychczasowych połączeń - ok. godziny i czterdziestu minut. Podróż będzie jednak tańsza o 7 zł (bilet będzie kosztował 24 zł).

    W okresie wakacji (20 czerwca-30 sierpnia oraz11-14 czerwca) uruchomione zostanie także połączenie na trasie Sieradz - Gdynia. Pociąg będzie kursował przez Łódź Kaliską, Kutno, Toruń, Iławę, Malbork, Tczew, Gdańsk i Sopot.

    Na odcinku Sieradz - Kutno pociąg będzie zatrzymywał się na wszystkich stacjach i przystankach, dalej będzie już kursował jak pośpieszny. Mimo to czas przejazdu w porównaniu do dotychczas kursujących pociągów będzie krótszy o 75 min, natomiast koszt przejazdu będzie niższy o 12 zł.

    Na trasie Łódź - Warszawa będzie kursował "Acatus", który może poruszać się z prędkością 160 km/godz. i zabrać 350 pasażerów. Natomiast do Gdyni wyjadą zmodernizowane składy elektryczne.

    Nowe połączenia

    * Godz. 7.50 Łódź Fabryczna - godz. 9.25 Warszawa Centralna

    * 11.50 Łódź Fabryczna - 13.37 Warszawa Wschodnia

    * 17.35 Łódź Fabryczna - 19.17 Warszawa Wschodnia

    * 9.50 Warszawa Centralna - 11.21 Łódź Fabryczna

    * 14.03 Warszawa Wschodnia - 15.58 Łódź Fabryczna

    * 22.08 Warszawa Wschodnia - 23.50 Łódź Fabryczna

    * Godz. odjazdu: 5.04 Sieradz - godz. przyjazdu: 12.38 Gdynia Główna

    * 14.25 Gdynia Główna - 22.10 Sieradz

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź




    Temat: Co tam na froncie walki Arrivy?


    W niedzielę pełno relacji, w poniedziałek też, a potem ucichło, a już
    środa...

    Zaczęli jeździć rozkładowo i nie ma o czym mówić, czy już w ogóle nie
    jeżdżą i nie ma o czym mówić?


    Mozesz poczytac "Nowosci". Tam na bieżąco codzienne relacje:

    *poczatek prasowki*
    Marek Nienartowicz, Środa, 12 Grudnia
    Nie widać końca nerwów pasażerów lokalnych pociągów.
    Jeśli już wyjeżdżają na trasy, to nie są w stanie pomieścić wszystkich
    pasażerów. Prywatny przewoźnik zapowiada poprawę.

    Problemów jednak nie brakuje. Pociągi spóźniają się albo zamiast nich
    kursują autobusy.
    PCC Rail/Arriva tłumaczy się awariami szynobusów.
    Te pojazdy do obsługi połączeń, kupione przez samorząd województwa w
    bydgoskiej firmie Pesa, przejęła od PKP Przewozy Regionalne.

    - We wtorek było już lepiej - mówi Maciej Królak, rzecznik prasowy PCC
    Rail/Arriva. - Sytuacja się normuje. Nie było już tylu problemów, co w
    niedzielę i poniedziałek.

    Do ‼Nowości" ciągle docierają jednak skargi pasażerów. Proszą o
    interwencję u marszałka Piotra Całbeckiego, bo to samorząd województwa
    musi zapewnić regionalne połączenia. Pasażerowie wskazują, że w
    poniedziałkowe popołudnie pociąg z Torunia do Grudziądza był za mały i
    część pasażerów została na toruńskim Dworcu Wschodnim. Tłok był też na
    innych liniach.

    We wtorek rano pociąg do Torunia nie pojawił się w Lipnie.
    PCC Rail/Arriva na tej trasie już wcześniej uruchomiła zastępczą
    komunikację autobusową.

    - Jestem studentem z Grudziądza i dojeżdżam na zajęcia do Torunia -
    opowiadał inny Czytelnik. - To, co wydarzyło się na dworcu w
    Grudziądzu, można nazwać totalnym skandalem. Pociąg odjeżdżający
    zgodnie z rozkładem o godzinie 7.17 z Grudziądza do Torunia, zepsuł
    się jakieś 200 metrów za stacją. Obsługa pociągu była zupełnie
    niekompetentna i zdezorientowana, a maszynista sprawiał wrażenie,
    jakby kierował pociągiem po raz pierwszy. Dopiero po 30 minutach
    bezskutecznych zmagań i pełnej dezinformacji, przyjechała po nas

    czasie ‼łaskawi" konduktorzy poinformowali nas, że zostanie
    podstawiony zastępczy skład i odjedziemy do Torunia. Niestety, po
    przyjeździe na dworzec okazało się, że żadnego zastępczego składu nie
    ma.

    W poniedziałek z 13 przejętych przez PCC Rail/Arriva od PKP PR
    szynobusów, trzy były niesprawne. We wtorek dwa z nich wyjechały na
    trasę.

    - Najlepsza obsługa może sobie nie poradzić z psującym się sprzętem -
    tak Maciej Królak wyjaśnia sytuację z Grudziądza. - Był problem z
    blokowaniem się hamulców. Okazało się, że podobnych składów szynobusów
    nie można ze sobą łączyć. Wiemy już których i dlaczego. Jest nam
    przykro, że nie wszystkim pasażerom mogliśmy zapewnić transport, także
    ten zastępczy. Przepraszamy za wszystkie utrudnienia, ale będzie
    lepiej.

    *koniec prasówki*





    Temat: Nowy RJ Szczecin i okolice
    Wlkejam treść zapytania, ktore właśnie wysłałałem e-mailem do PKP PR i
    Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego:

    Szanowni Państwo !

    W związku z trwającymi pracami nad nowym rozkładem jazdy, zwracam się
    z uprzejmą prośbą o uwzględnienie w nim następujących propozycji:

    1)      dogodne skomunikowanie któregoś z dwóch pociągów przyjeżdżających z
    Przemyśla w Szczecinie Dąbiu w kierunku Świnoujścia: chodzi tu o poc.
    38105 „Galicja" (przyj. do Szczecina Dąbia 19:28) i poc.. 38101
    „Galicja" (przyj. do Szczecina Dąbia 21:23); w pierwszym przypadku
    czas oczekiwania na poc. do Świnoujścia wynosi 90 minut, w drugim
    przypadku skomunikowania nie ma w ogóle (poc. do Świnoujścia odjeżdża
    25 minut wcześniej); moim zdaniem, poc. „Galicja" powinien zostać
    skomunikowany z (odpowiednio przesuniętym) ostatnim pociągiem do
    Świnoujścia, co byłoby ważne dla wielu pasażerów podróżujących z
    rejonu Krakowa, Śląska, Wrocławia czy Poznania ;
    2)      skomunikowanie pociągu 2811 TLK „Gałczyński" (przyjazd do Szczecina
    Dąbia 16:02) z poc.  nr 88330 do Świnoujścia, odjeżdżającym obecnie 5
    minut (15:57) przed przyjazdem TLK,
    3)      skomunikowanie pociągu IC  „Chrobry" z W-wy w Szczecinie Dąbiu
    (przyjazd 22:12) z ostatnim pociągiem 88830 do Gryfic/ Kołobrzegu – w
    obecnym rozkładzie IC przyjeżdża 15 minut po odjeździe (21:57)
    wymienionego pociągu do Gryfic / Kołobrzegu,
    4)      skomunikowanie w Szczecinie Dąbiu poc. nr 88720 z Kołobrzegu z poc.
    IC  „Chrobry" do W-wy  (w obecnym rozkładzie ww. pociąg osobowy, m.in.
    będący pierwszym pociągiem od strony Goleniowa, przyjeżdża 20 minut
    [6:03] po odjeździe [5:44] poc. IC),
    5)      skomunikowanie poc.  88726 z  Kołobrzegu w Szczecinie Dąbiu
    (przyjazd obecnie 16:15)  z poc. IC „Prus" do W-wy (odjazd obecnie
    16:17); w obecnie obowiązującym rozkładzie poc. osobowy przyjeżdża
    tylko 2 minuty przed odjazdem poc. IC, co zdaniem spółki PKP IC nie
    gwarantuje skomunikowania (taką odpowiedź otrzymałem na pytanie zadane
    mailem);
    6)      skomunikowanie w Szczecinie Dąbiu poc. nr  88436 ze Świnoujścia
    (obecnie przyjazd  21:26) z poc. 83200 „Przemyślanin" (obecnie odjazd
    21:02); skomunikowanie to byłoby istotne zwłaszcza poza sezonem
    letnim, gdy „Premyślanin" kursuje tylko ze Szczecina, zapewniając
    dogodne połączenie m.in. z rejonem Krakowa, Śląska, Wrocławia czy
    Poznania;
    7)      skomunikowanie w Pile poc. 87442 z Kołobrzegu z pociągiem 81102
    „Kopernik" (ze Szczecina) do Warszawy; w obecnym rozkładzie jazdy brak
    jest w Pile po południu /.wieczorem dogodnego skomunikowania z
    kierunku Kołobrzegu w kierunku Bydgoszczy / Torunia/ Warszawy, co
    byłoby istotne dla dość licznej rzeszy studentów i osób pracujących w
    tych dużych miastach; dogodne skomunikowanie na ww. poc. „Kopernik"
    zapewniono z kierunku Wałcza i Chojnic, byłoby zatem pożądane
    potraktować w ten sam sposób podróżnych z kierunku Kołobrzegu.

    Pragnę zaznaczyć, że zapewnienie ww.  skomunikowań w Szczecinie Dąbiu
    byłoby uzasadnione i dlatego, ze zakończono prace przy remoncie
    Poznańskiego Węzła Kolejowego, co powinno gwarantować większą
    punktualność i stabilność rozkładów jazdy pociągów przyjeżdżających z
    kierunku Poznania. Uwzględnienie ww. propozycji może spowodować pewne
    zakłócenie cyklu godzinnego kursowania pociągów ze Szczecina do Goleniowa,
    niemniej, biorąc pod uwagę dużo mniejszą liczbę pociągów w
    kierunku Świnoujścia czy Kołobrzegu, uzasadnione jest także wzięcie
    pod uwagę interesów podróżnych przesiadających się dość licznie w
    Szczecinie Dąbiu, a udających się we wskazanych kierunkach dalej niż
    do Goleniowa.

    MK





    Temat: [pr] Zmiany w rozkladzie jazdy
    Jak podala piatkowa Gazeta Pomorska, takze w wojewodztwie Kujawsko-Pomorskim
    PKP-PR przygotowala zmiany w rozkladzie. Moim zdaniem na lepsze.

    Oto artykul :

    ----------
    Więcej przystanków i pociągów
    Korekty w rozkładzie

    Kujawsko-Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy od 2 lutego
    wprowadza zmiany w rozkładzie jazdy pociągów pasażerskich w naszym regionie.

         Do stałej eksploatacji wchodzi drugi z autobusów szynowych, który,
    oprócz dotychczasowego odcinka Inowrocław - Żnin, będzie od 2 lutego będzie
    kursował na trasach Toruń - Grudziądz i Grudziądz - Brodnica - Działdowo. W
    związku z tym kilka pociągów kursujących na tych liniach będzie jeździło
    według zmienionego rozkładu jazdy, także w nowych relacjach. Godziny odjazdu
    lub przyjazdu zmienionych kursów pozostaną zbliżone do dotychczasowych,
    jednak pasażerowie niektórych pociągów kursujących obecnie w relacjach
    bezpośrednich będą musieli przesiąść się na stacjach Grudziądz lub Brodnica.
    Będą też i dobre strony tej zmiany: ostatni pociąg relacji Działdowo -
    Brodnica - Grudziądz (przyjazd o godz. 18:39) będzie w niedziele oraz
    wybrane dni świąteczne kursował w wydłużonej relacji aż do Torunia Gł. Na
    odcinku Grudziądz - Toruń Gł. będzie to zatem dla podróżnych zupełnie nowa
    oferta. Ponadto do codziennego kursowania przywrócony zostaje ostatni pociąg
    relacji Grudziądz (odjazd o godz. 19:28) - Toruń Główny, który po wejściu w
    życie obecnego rozkładu jazdy kursował tylko w niedziele.
         Dodatkowe przystanki
         Para pociągów pospiesznych KUJAWIAK (Bydgoszcz - Warszawa Wsch. -
    Bydgoszcz) będzie miał dodatkowy postój na stacji Solec Kujawski -
    odpowiednio o godz. 7:08 i 19:42 (w zależności od kierunku jazdy).
    Popołudniowy pociąg relacji Bydgoszcz Gł. (odjazd o godz. 16:00) - Gdynia
    Chylonia otrzyma dodatkowy postój na przystanku Rynkowo Wiadukt (godz.
    16:03).
         W związku z licznymi wystąpieniami lokalnych społeczności oraz władz
    samorządowych, w dni robocze przywrócony zostaje ostatni pociąg relacji
    Bydgoszcz Główna (odjazd godz. 22:46) - Tuchola, który po wejściu w życie
    obecnego rozkładu jazdy nie kursował. Jednocześnie w wydłużonej relacji z
    Tucholi (odjazd godz. 6:12) będzie kursował dotychczasowy poranny pociąg
    relacji Wierzchucin - Bydgoszcz Główna (przyj. 7:24). Pociąg ten dodatkowo
    będzie jeździł również w soboty (dotychczas kursuje tylko w dni robocze).
         Nieco później, bo od dnia 9. lutego zmianie ulegnie rozkład porannego
    pociągu relacji Brodnica (odj. 6.20) - Działdowo. Pociąg ten będzie wyruszał
    z Brodnicy już o godz. 6:15, czyli 5 minut wcześniej. Dzięki temu na stacji
    Działdowo będzie skomunikowany z pociągiem pospiesznym KORMORAN do Warszawy
    Zachodniej.
    ----------

    http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040130/REGION/101...

    IMHO zmiany na lepsze :)

    pzdr z Grudziadza,
    djabel





    Temat: Rozkład jazdy PKP rozkładem paradoksów

    Rozkład jazdy PKP rozkładem paradoksów

    Pociągi osobowe szybsze niż pospieszne, zawieszenie połączeń w góry przed feriami zimowymi. To ciekawostki, które proponują kolejowi przewoźnicy w nowym rozkładzie jazdy. Podróżowanie koleją wymaga co najmniej dwóch cnót - cierpliwości i wyrozumiałości - pisze Krzysztof Aładowicz, "Gazeta Wyborcza".

    W holu dworca PKP Bydgoszcz Główna znad kas zniknął rozkład jazdy pociągów. Gdy się znowu pojawi, rozczaruje pasażerów.Wziąłem pod lupę najnowszy rozkład jazdy PKP, który obowiązuje od niedzieli. I złapałem się za głowę. Absurd goni w nim absurd. Już w pierwszym dniu obowiązywania będzie zmieniony - z powodu niekończących się prac remontowych na węźle poznańskim, zupełnie inaczej niż ustalili kolejarze będziemy jeździć w kierunku Poznania, Wrocławia i Zielonej Góry. Modernizacja przedłuży się co najmniej do lutego przyszłego roku i do tego czasu pasażerowie muszą się liczyć z kłopotami.

    Analizując ten nowy - choć już mało aktualny rozkład - dochodzę do wniosku, że konstruowali go ludzie, dla których najmniej ważne jest dobro i wygoda pasażerów. Przykłady można mnożyć. Ferie zimowe to okres, kiedy kolejarze zdobywają największą szansę zapełnienia pociągów jadących w góry. Jednak w tą zimę składy do Zakopanego, Krynicy i Zagórza przestają jeździć z Bydgoszczy 14 lutego - dwa dni przed rozpoczęciem przerwy w nauce.

    W rozkładowych tabelkach widać trzy pociągi jadące w kierunku Beskidu Sądeckiego i Bieszczad - o godz. 16.25, 17.47 i 17.57. Pierwszy w nich pojedzie tylko latem, drugi skończy kursować 14 lutego, a trzeci już 3 stycznia. W stolicę Tatr również zaplanowano trzy składy, ale w czasie ferii codziennie pojedzie tylko jeden. Drugi uruchamiany będzie jedynie w piątki, a trzeci również przestanie jeździć 14 lutego.

    To nie koniec dziwactw. Od niedzieli przejazd z naszego miasta do Gdańska składem osobowym potrwa krócej niż pospiesznym. Wolniejszy z definicji skład wyjeżdżać będzie z Bydgoszczy o godz. 5.04, po drodze zatrzyma się na 21 stacjach i zamelduje się w Gdańsku po trzech godzinach i pięciu minutach. Bilet kosztuje 20,5 zł. Mniej więcej w tym samym czasie - o godz. 5.15 wyjedzie pociąg pospieszny, za który zapłacimy 33 zł. W drodze do stolicy Pomorza będzie miał tylko dwa postoje. Podróżni w wagonach będą siedzieć jednak trzy godziny i dziewięć minut - o cztery minuty dłużej, niż podróżując pociągiem osobowym. Skąd ten paradoks? Osobówka będzie jechała w kierunku Gdańska po tzw. "torze niewłaściwym", który jest w lepszym stanie technicznym niż ten właściwy. A pospieszny pokona cały odcinek po szynach gorszych, bo na tych lepszych nie ma więcej miejsca.

    Zanim latem wybierzemy się na urlop do Kołobrzegu, przeanalizujmy rozkład wzdłuż i wszerz. Intercity zaproponuje nam w ciągu doby aż sześć połączeń, ale od dobrego wyboru zależy, ile czasu spędzimy w pociągu. Naturalnie najkrócej pojedziemy ekspresem (3 godz. 40 min), ale pospieszne pokonają tę trasę w czasie od czterech do ośmiu godzin.

    Zresztą czasy przejazdów na niektórych trasach oszołomiają. Pół biedy, kiedy pokonujemy 50 kilometrów do Torunia w godzinę czy 160 kilometrów do Gdańska w trzy godziny. Zanim wybierzemy się do Kielc wakacyjnym pociągiem, zaopatrzymy się w dobrą książkę i zapas gazet. 463 km będziemy przemierzać dziesięć godzin, podziwiając urodziwe pola, lasy, wsie, miasteczka i miasta. Choć to nic patrząc na podróż do Zakopanego (13 godz.) czy Zagórza (17 godz.).

    Kłopot będą mieli też ci podróżni, którzy z różnych krańców naszego regionu, będą chcieli się przesiąść w Bydgoszczy na pociągi dalekobieżne. Rozkład jest tak ułożony, że składy pospieszne często odjeżdżają kilka minut przed przyjazdem pociągów lokalnych. O godz. 5.12 wyrusza skład do Warszawy i Lublina, a dwie minuty później na perony wjeździe Arriva z Tucholi. Godzinę później podobna sytuacja - o godz. 6.04 wyjeździe pociąg do Łodzi, Katowic i Bielska-Białej, o 6.10 przyjedzie osobowy z Piły, a o 6.11 z Tucholi.

    Jeśli kolejarze w taki sposób chcą przyciągnąć pasażerów, to życzę im "szczęśliwej podróży".

    Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz



    Temat: PKP Przewozy Kisielowe
    Dlugi weekend sie zbliza wielkimi krokami, a tu Przewozy Regionalne zafundowaly
    poznaniakom niezlego zbuka. Jak wiadomo ostatni dzien takiego weekendu to
    zawsze czas, kiedy ktos wraca skads. Szczegolnie duzo ktosiow jest na
    najbardziej obciazonych relacjach, takich jak na przyklad Warszawa - Poznan.
    Ale czego dowiaduje sie pasazer, chcacy wrocic na bilet turystyczny ze stolicy
    do Poznania w niedziele poznym popoludniem lub wieczorem? Ze Galczynski
    pojechal o 12:20, ze Starosta jest zawieszony przez caly dlugi weekend, ze
    majacy go zastapic w niedziele turystyczny 17501 z parowozem zostal przez p.
    Budynkiewicza odwolany w zeszly czwartek, a nastepnie bedzie Terespol, ktory
    jednak juz przed Kutnem opuszcza strefe biletu turystycznego (wjezdza w
    poniedzialek).

    Jak sadze, beda niezle jaja w niedziele wieczorem na Centralnym, ludzie nie
    zawsze ogladaja dopiski kiedy co kursuje a kiedy nie, i o ile na pewno niewielu
    chcialoby jechac w piatkowy czy sobotni wieczor do Poznania, to w niedziele na
    bank bedzie mnostwo zawiedzionych chetnych.

    Poniewaz w podobnej sytuacji co ja - zmuszony do jazdy Starosta lub
    Experiencem, ktorych nie ma - jest dwoch moich kumpli, rozpoczelismy mala
    ofensywe. Pierwszym krokiem byl atak na kasjerki, ktore jeszcze wczoraj
    informowaly o tym, ze zarowno 17501 jak i 1703 w niedziele jada. Bledem jak sie
    okazuje bylo to, iz nie wzielismy numerow sluzbowych tych pan. Otoz jak to
    zgrabnie ujal p. Budynkiewicz, mogloby to stanowic podstawe do odwolania, na
    mocy ktorego moglibysmy odbyc podroz z biletem turystycznym pociagiem Terespol -
     ZG/Szczecin az do Poznania. Jeszcze wczesniejszym bledem bylo nie wykupienie
    przez nas miejscowek na 17501 przed jego odwolaniem - stanowiloby to
    automatycznie przepustke do jazdy Terespolem na bilecie turystycznym, jako ze
    pociag na ktory mamy bilet nie przyjechal. Niestety, jak sie pozniej
    dowiedzielismy, chetnych do jazdy 17501 bylo DWOCH, tzn. tyle osob zdazylo
    przed zeszlym czwartkiem kupic miejscowki.

    Mimo wszystko wystosowalismy - probnie, na jednego z nas na razie - pismo do p.
    Budynkiewicza, aby podbil nam swoja pieczatka bilety turystyczne, tak aby
    uzyskaly waznosc w Terespolu az do stacji Poznan Glowny. Po dlugich
    negocjacjach i telefonach do Warszawy PKP PR wyrazily stanowisko, ze zgadzaja
    sie tylko na dojechanie do Kutna (0:38), zas do Poznania trzeba dokupic
    normalny bilet (ile tam wychodzi? Cos kolo 25-30 pewnie). Nadmienie tylko, ze
    podczas dlugiej batalii z Budynkiewiczem i jego trzema rozkladowcami -
    marketingowcami obstawali oni twardo, ze Starosta ma miejscowki, a ponadto
    jezdzi pusty. dowodem jest jakoby podroz jednego z marketingowcow, ktory jechal
    dwa tygodnie temu pierwsza klasa. Ja jezdze tylko w niedziele i tylko druga
    klasa, a oblozenie oceniam na 80%.
    Rozkladowcy zaproponowali jazde przez Torun i Ino - wyjazd 14:25, przyjazd
    20:07, lub przez Ostrow (z gwarantowana specjalnie czterominutowa przesiadka) -
    wyjazd 15:30, przyjazd 22:30. Nie musze dodawac, ze polaczenia sa niespecjalne,
    nie mowiac juz o tym, ze musimy wyjechac z Warszawy po 18-tej.

    Bedziemy jeszcze probowac wymusic zmiane stanowiska i wynegocjonowanie od PKP
    PR dojazdu do Poznania Terespolem na bilecie turystycznym. Budynkiewicz wyrazil
    sie, ze czasu jest nieduzo, ale jesli bedzie nas wiecej, to bedzie latwiej cos
    wywalczyc.
    Jesli zas sie nie uda, to najpierw p. Budynkiewicza czekaja wyjasnienia w
    Glosie Wlkp i Wyborczej dlaczego pozbawil wielkopolan powrotu po dlugim
    weekendzie ze stolicy, a nastepnie nalejemy pelny bak do Opla i coz... :-(((

    tg





    Temat: Imprezy z PKP Cargo - da sie?

    | Tylko co z tego skoro pociągi z Kostrzyna odjeżdżają o tak pasjonujących
    | godzinach jak 3:49 czy 4:43 i to w dodatku codziennie !

    Ta, jedzie do Szczecina to trzeba od razu opier**lic ZZPR. Akurat te poc.
    sa
    zamawiane przez Lubuski PR.

    A! To zwracam honor. Swoj drogą Lubuski PR też ma swoje "zasługi" dla kolei:
    taka KKA Kostrzyn-Krzyż....


    | Sensownych
    | skomunikowań w Kostrzynie to jak nie ma tak nie ma.

    Tam w ogole nie ma skomunikowan...


    Są 8-) Osobówki z Gorzowa/Krzyża są skomunikowane z pociągami do Berlina.


    | Pociąg 145 relacji
    | Krzyż-Szczecin, wydłuzony w styczniu, codziennie odjeżdża przed(!)
    | przyjazdem poc. z Kostrzyna i Poznania.
    Widac nie da sie. Nie wykluczone ze potem jada towary, a Cargo nie musi
    sie
    zgadzac na przesuniecie ich pociagow (moze akurat w tym czasie jedzie
    jakis
    miedzynarodowy, gdzie jest placony podwojna stawka dla PLK itp).


    Nie wykluczone, że tak jest. Przykro, że w 2004 dało się, żeby i ludzie się
    przesiedli i towary pojechały. A to przecież chodzi raptem o 20 minut....


    | Żeby odbyć podróż z Runowa Pomorskiego do Chojnic na stacji w
    | Szczecinku trzeba czekać odpowiednio 8 godzin 24 minuty, 9 godzin 6
    | minut,
    8
    | godzin i 28 minut, 1 h 4 minuty - szybciej wychodzi chyba rowerem jechać,
    | oprócz tego ostatniego przypadku.

    Lucek, zaczynasz przeginac. Majac do dyspozycji 3 pary na jednej linii i 2
    na drugiej, ty chcesz miec 5 minutowe przesiadki? Te pociagi sa tak
    ulozone,
    aby ludzie mogli w miare rozsadnie dojechac do/wrocic z, pracy/szkoly, a
    nie
    ze Lucek chce sobie linie zaliczyc...


    Porównaj rozkłady jazdy z linii Poznań-Gołańcz-Bydgoszcz,
    Toruń-Sierpc-Nasielsk z linią Runowo-Szczecinek-Chojnice na przestrzeni
    ostatnich kilku lat. Zauważasz analogie ?

     | Do Pyrzyc w ramach "oszczędności" pociag zastąpiono


    | autobusem a poźniej to już wogole niedasię jeździć,

    PKS ma kilkanascie kursow na tej trasie, wiec PKP ma juz przegrana pozycje
    ;/


    Kiedyś to PKP miało kilkanaście kursów, a PKS stał na "przegranej pozycji".


    | ale tabela w cegłe
    | została 8-)

    No i co? Skad wiesz czy we wrzesniu nie wroci?


    Nie wiem. Wróżką nie jestem.


    A potem by bylo - jak ja mam wkleic nowa strone??


    Na Olecko i Nysa-Brzeg wklejałem nową stronę do cegły i nie marudziłem :-D


    Oferta zostala dostosowana, tak aby moglo z niej korzystac jak najwiecej
    osob. Oczywiscie dla mnie to jest debilizm, bo do Gorzowa kiblami i
    bonanzami to sie za ch*ja nie mogles dostac, no ale takie sa prawa
    rynku/ekonomii...


    Niestety mam wrażenie że takie to są prawa PKP PR, a nie rynku i ekonomi.


    | no i może zamiast stać
    | zaczną jeździć te niemieckie szynobusy

    Powiedz to tym z UTK...


    Nie mam adresu :-D
    A serio mówiąc, jeśli chodzi o mówienie PR Szczecin jest w czołówce - wszak
    żaden inny dyrektor ZPR nie wypowiada się na internetowej grupie
    dyskusyjnej, nie słyszałem także, żeby pracownicy innych ZPR organizowali
    spotkania dla MK. W czynach też nie jest najgorzej - jak narazie jeden
    SA109, który więcej jeździ, niż stoi co jest ewenementem na skale krajową
    (co prawda aktualnie stoi, ale to tzw. przypadek losowy), zamówione kolejne
    szynobusy, zakup używanego taboru z Niemiec - wielu nie mogło uwierzyć, że
    "dasię", a jednak się dało. Kiepsko jest tylko z efektami i to ich się
    czepiam. Ale może na nie, trzeba po prostu poczekać ?

    Pozdrawiam
    Lucjan Jeziorny





    Temat: Kursowanie pociągów na E20 Poz - Wwa-Poz

    Od AT do | Kiefer<<<<<<<<<<

    Nr, nazwa i godzina przyjazdu poc. do Poznania Gl
    brakujace_minuty_na_przesiadke, nr i stacja docelowa poc.

    46 Berolina p 0942
    0 5600 Wroclaw

    1711 Mickiewicz 1300
    -5 78333 Pila

    44 Paderwski p 1342
    -12 76936 Wroclaw
    -2 4442 Wolsztyn

    1701 Warta p.1551
    -6 540 Ostrow
    -4 7536/7 Torun

    1813 Mewa p 1650
    -5 4446 Wolsztyn

    1613 Fredro p 1737
    -17 11330 Krotoszyn
    -12 78107 Gorzow

    40 Varsovia p 1942
    -17 78141 Krzyz
    -12 Wagrowiec

    2703 Lubuszanin p 2050
    -10 78339 Pila

    1713 Przemyslaw p 2201
    -1 73200 Zakopane

    Podajesz przykłady mało przekonywujące. Otóż:


    - z W-wy nie ma aż tylu podróżnych w kierunku :
    Wrocławia, ponieważ z W-wy o 6:00 odjeżdzą poc 1611 do Wrocławia więc po
    jaką cholerę ma być skomunikowanie z EC 46 w poznaniu z poc 5600? Pasażer
    udający się do Wrocławia ma z W-wy lepsze polączenie, a nie tak jak ty
    proponujesz jakieś bezsensowne przesiadki i podwójne płacenie miesjcówki
    - w kierunku Pily z W-wy jest bardzo dobry poc 15109 mający skomunikowanie
    na stacji Bydgoszcz z poc5939 do Piły.
    -masz zaraz następny do Wrocławia 14:20 (38min to nie jest tak dużo)
    - z W-wy do Ostrowa Wlkp. jest bardzo dobry poc16103 który w Ostrowie jest o
    15:52! czyli wcześniej niż  przez Poznań tak jak ty proponujesz
    -z W-wy do Torunia na pewno będzie bardzo mało podróżnych z uwagi na zły
    potok pasażerów (W-wa - Toruń p Poznań!) natomiast z samej W-wy w tym
    kirunku jest bardzo dobre połączenie przed połódniem  poc.: 25101 oraz
    jeszcze lepsze  popołódniowe  poc.: 1507
    - z W-wy do Gorzowa jest bardzo dobre połączenie Z poc 1813 na stacji Krzyż
    i może nie chciałeś zauważyć ale właśnie z poc 78107! (a ten poc jest poc
    regionalnym więc władze wij zapbiegały o takie połączenie z W-wą właśnie na
    stacji Krzyż)
    -jeśli chodzi o połączenie z Krzyzem z poc EC 40 to pamiętaj że z W-wy jest
    połączenie bezpośrednie  do Krzyża poc 1803 który ma również połączenie z
    Gorzowem Wlkp.
    - z 2703 do Piły połączenie znów nie mające napewno zbyt wielu zwolenników,
    raczej korzystają pasażerowie lokalni głównie
    - z poc 1713 wybacz ale to już naprawdę głupota robić skomunikowanie z poc
    73200, ponieważ W-wa z Zakopanem ma tak dużo połączen, dziennych p Kraków
    jak i nocnych wyjeżdzających o odpowiedniej porze i przybywających do celu,
    iż napewno nie jehcali by  p Poznań, zaś do Jarocina jest poc. 548 (zauważ
    że to już ostatni i może lepiej że o tej godz. (więcej z niego skorzysta
    podróżnych). Dlaczego zaś nie chwalisz połączń w inne kierunki, zauważ że
    miedzy 22:00 a 23:00 masz chyba w każdą stronę połączenie a są to nieraz
    ostatnie w tym kierunku połączenia i jest ważne aby jak najwięcej
    skorzystało z tego a ty widze patrzysz tylko ze swojego punktu ...... , ale
    masz takie prawo.

    Pozdrawiam i zacheęcam do korzystania z usług PKP w czasie wakacji
    (uruchomione nowe połączenia sezonowe)
    AT

     

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 87 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.