Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Szczecin Gł





    Temat: LAST MINUTE.


    | | Nie wiem jak sprawdzałeś, ale wg strony PKP IC oferta LastMinute
    jest
    | dostępna
    | | dla tego pociągu tylko na odcinku Krzyż-Szczecin .
    | | Nie liczyłem, ale wydaje mi się, że nie opłaca się kupować biletu
    wg
    | ogólnej
    | | taryfy Poznań .-Krzyż, a potem wg LastMinute.
    | | Piotrek

    | Czytaj ze zrozumieniem!
    | Kupuję bilet Poznań-Krzyż LAST MINUTE w kasie w Poznaniu.
    | I wysiadam w Krzyżu i kupuję LAST MINUTE na Krzyż-Szczecin .

    | Chyba fatycznie tutaj potrzeba czytania ze zrozumieniem.
    | Jeżeli pociąg EX Bolesław Prus objęty jest ofertą LastMinute tylko na
    | odcinku
    | Krzyż - Szczecin . to nie można kupić biletu wg tej oferty na
    odcinek
    | Poznań
    | . - Krzyż ani w kasie w Poznaniu, ani gdziekolwiek indziej.

    | Piotrek

    | Za moją racją idzie strona pkp intercity:
    | "Szczecin . - Krzyż Mewa
    |  Prus** Szczecin ., Szczecin Dąbie, Stargard Szczeciński
    |  Krzyż - Szczecin . Mewa
    |  Prus** Krzyż, Stargard Szczeciński, Szczecin Dąbie

    | http://www.intercity.com.pl/83 LAST MINUTE na obu odcinkach już od roku
    | obowiązuje, ale kiedyś dla tylko EX MEWY.


    http://www.intercity.com.pl/scripts/train/index.php?action=show_all&i...

    | asa_id=182&typ=all
    | Fakt, faktem, tutaj nic nie ma mowy o LAST MINUTE, na żadnych z
    odcinków,
    | ale ta oferta obowiązuje od 4 maja, więc mogli strony


    niezaktualizować...


    Ja nadal będę się upierał, że oferta LM jest niedostępna na odcinku Poznań
    . -
     Krzyż. I nie mam pojęcia, gdzie na stronie PKP IC znajdujesz argument za
    swoją
    racją. Wg tego fragmentu, który przytoczyłeś dla obu pociągów (tzn. Mewy i
    Prusa) jest ona dostępna tylko w relacji: Szczecin .-Krzyż (z
    możliwością
    zakupu biletów w Szczecinie ównym, Dąbiu i Starg. Szcz.) i w relacji:
    Krzyż -
    Szczecin . (z możliwością zakupu biletów w Krzyżu, Starg. Szcz. i
    Szczecinie
    Dąbiu).
    W całej tej tabelce nazwa "Poznań ." pada tylko w odniesieniu do oferty
    LM
    w "Lubuszaninie"
    A może wypowie się jeszcze ktoś?
    Piotrek



    Jeszcze niedawno było odcinek last minute Krzyż-Poznań I Pozńań -Krzyż,
    dla EX MEWA i EX BOLESŁAW PRUS.
    Poza tym skoro pociąg EX PRUS jest objęty LAST MINUTE tylko w relacji ze
    Szczecina do Poznania (na dwa dzielone odcinki) to czemu nie jest nic





    Temat: Kolej
    Wakacyjnymi pociągami na urlop

    szem 2007-06-26, ostatnia aktualizacja 2007-06-26 17:22

    Spółka "PKP Przewozy Regionalne" jak co roku uruchamia pociągi, które ułatwiają letnie podróże na wypoczynek w górach, nad morzem i nad jeziorami.
    - Kursy zaznaczone są co prawda w rozkładach jazdy, ale nie wszyscy zwracają na nie uwagę, więc przypominamy, zwłaszcza o tych sezonowych - mówi wicedyrektor dolnośląskiego zakładu Przewozów Regionalnych Andrzej Piech.

    Tradycyjnie największym zainteresowaniem cieszą się połączenia z miejscowościami nadmorskimi i z jeziorami.

    * Kudowa Zdrój - Gdynia ., odjazd z Wrocławia . 1.04, kursuje do 3.09

    * "Karkonosze", Warszawa Wsch. - Jelenia Góra, do 2.09 przedłużony do Szklarskiej Poręby Górnej i Kudowy Zdrój, odjazd z Wrocławia 5.42

    * "Rozewie", Wrocław . - Gdynia . do 1.09 przedłużony do Helu (odjazd z Wrocławia 23.58)

    * Katowice - Kołobrzeg/Świnoujście, odjazd z Wrocławia 22.55 kursuje 22/23.06 - 1/2.09

    * "Niegocin", Wrocław . - Ełk, odjazd z Wrocławia 22.28, kursuje do 1.09

    * "Podhalanin", Szczecin . - Zakopane, odjazd z Wrocławia 22.41, kursuje do 1.09

    * Wrocław . - Lublin/Przemyśl ., odjazd z Wrocławia 21.40, do 1.09 prowadzi grupę wagonów do Zakopanego

    * Wrocław . - Kołobrzeg/Łeba, odjazd z Wrocławia 21.58, kursuje do 1.09

    * "Bosman", Wrocław . - Szczecin ., odjazd z Wrocławia 6.04, przedłużony do 2.09 do Świnoujścia

    * "Sudety", Warszawa Wsch. - Wrocław ., do 2.09 przedłużony do Jeleniej Góry, odjazd z Wrocławia 14.55

    * "Wiking", Wrocław . - Szczecin ., odjazd z Wrocławia 17.08, do 2.09 kursuje ze Szklarskiej Poręby Górnej

    * "Kamieńczyk", Poznań . - Szklarska Poręba Górna, odjazd z Wrocławia 9.15 - kursuje codziennie

    * "Gwarek", Katowice - Słupsk, odjazd z Wrocławia 9.08, do 2.09 przedłużony do Ustki

    * "Krakowianka", Kraków . - Kołobrzeg, odjazd z Wrocławia 11.06, kursuje codziennie

    * "Mamry", Wrocław . - Ełk, odjazd z Wrocławia 8.08, kursuje codziennie

    * "Jeziorak", Wrocław . - Olsztyn ., odjazd z Wrocławia 14.01, kursuje codziennie

    * "Jaćwing", Wrocław . - Suwałki, odjazd z Wrocławia 7.00, kursuje codziennie

    * "Piast", Wrocław . - Gdynia ., odjazd z Wrocławia 7.08, kursuje codziennie

    * "Pomorzanin", Wrocław . - Gdynia ., odjazd z Wrocławia 15.58, kursuje codziennie.

    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,4254075.html





    Temat: LAST MINUTE.

    | Nie wiem jak sprawdzałeś, ale wg strony PKP IC oferta LastMinute jest
    | dostępna
    | dla tego pociągu tylko na odcinku Krzyż-Szczecin .
    | Nie liczyłem, ale wydaje mi się, że nie opłaca się kupować biletu wg
    | ogólnej
    | taryfy Poznań .-Krzyż, a potem wg LastMinute.
    | Piotrek

    | Czytaj ze zrozumieniem!
    | Kupuję bilet Poznań-Krzyż LAST MINUTE w kasie w Poznaniu.
    | I wysiadam w Krzyżu i kupuję LAST MINUTE na Krzyż-Szczecin .

    | Chyba fatycznie tutaj potrzeba czytania ze zrozumieniem.
    | Jeżeli pociąg EX Bolesław Prus objęty jest ofertą LastMinute tylko na
    odcinku
    | Krzyż - Szczecin . to nie można kupić biletu wg tej oferty na odcinek
    Poznań
    | . - Krzyż ani w kasie w Poznaniu, ani gdziekolwiek indziej.

    | Piotrek

    Za moją racją idzie strona pkp intercity:
    "Szczecin . - Krzyż Mewa
     Â     Prus** Szczecin ., Szczecin Dąbie, Stargard Szczeciński
     Â     Krzyż - Szczecin . Mewa
     Â     Prus** Krzyż, Stargard Szczeciński, Szczecin Dąbie

    http://www.intercity.com.pl/83 LAST MINUTE na obu odcinkach już od roku
    obowiązuje, ale kiedyś dla tylko EX MEWY.

    http://www.intercity.com.pl/scripts/train/index.php?action=show_all&i...
    asa_id=182&typ=all
    Fakt, faktem, tutaj nic nie ma mowy o LAST MINUTE, na żadnych z odcinków,
    ale ta oferta obowiązuje od 4 maja, więc mogli strony niezaktualizować...


    Ja nadal będę się upierał, że oferta LM jest niedostępna na odcinku Poznań . -
     Krzyż. I nie mam pojęcia, gdzie na stronie PKP IC znajdujesz argument za swoją
    racją. Wg tego fragmentu, który przytoczyłeś dla obu pociągów (tzn. Mewy i
    Prusa) jest ona dostępna tylko w relacji: Szczecin .-Krzyż (z możliwością
    zakupu biletów w Szczecinie ównym, Dąbiu i Starg. Szcz.) i w relacji: Krzyż -
    Szczecin . (z możliwością zakupu biletów w Krzyżu, Starg. Szcz. i Szczecinie
    Dąbiu).
    W całej tej tabelce nazwa "Poznań ." pada tylko w odniesieniu do oferty LM
    w "Lubuszaninie"
    A może wypowie się jeszcze ktoś?
    Piotrek





    Temat: Dni Techniki Kolejowej

    Może tym razem lepiej będzie, bo słyszałam, że jakaś imprezka się szykuje
    Prawda pilotko

    "Dni Techniki Kolejowej" to druga edycja imprezy, która odbędzie się w dniach 13-15 czerwca 2008 roku. Wydarzenie obejmuje przede wszystkim wystawy, prezentacje, pokazy na żywo oraz daje możliwość zwiedzenia miejsc na co dzień niedostępnych. W tym roku odbędzie się w dwudziestu dziewięciu miastach Polski.

    W Szczecinie plan imprezy wygląda następująco:

    13-15 czerwca (piątek-niedziela)
    Dworzec Szczecin Główny:

    10:00 - 16:00
    -zwiedzanie historycznego jedynego w Europie mostu zwodzonego kolejowego w Szczecinie Podjuchach - przejazd szynobusem ze stacji Szczecin . (zapisy Indywidualne na stoisku spółki PKP Informatyka),
    -zwiedzanie zabytkowego cywilnego schronu przeciwlotniczego i przeciw-atomowego wraz z prezentacją Izby Pamięci Kolejowej,
    -przejazd do lokomotywowni Szczecin Port Centralny połączony ze zwiedzaniem Izby Pamięci Kolejowej i urządzeń do naprawy taboru kolejowego

    12:00
    -otwarcie Edycji Dni Techniki Kolejowej – Peron I

    12:00
    -koncerty orkiestry dętej z Technikum Kolejowego w Szczecinie

    12:20
    -rozstrzygnięcie wyników wcześniej ogłoszonego konkursu fotograficznego „Technika na Kolei wczoraj i dziś”

    12:00 - 17:00
    -prezentacja historycznych pojazdów szynowych, drezyn torowych wraz z wyścigami drezyn (Prezentacja Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Drezynowych i Zabytków Kolejowych oraz Gminnego Stowarzyszenia Turystycznego z Morynia. Przy peronie pocztowym i bagażowym),
    -prezentacja spółek Grupy PKP,
    -prezentacja praktycznego wykorzystania nowoczesnego sprzętu do robót kolejowych na przykładzie: ratownictwa kolejowego, pojazdów do utrzymania sieci trakcyjnej, maszyn wysoko wydajnych do robót torowych,
    -prezentacja wizualna projektu Rewitalizacja Dworca PKP Szczecin Główny wraz z terenami przyległymi (monitory reklamowe w holu dworca),
    -prezentacja inwestycji kolejowych realizowanych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii E59 i CE 59

    12:00 - 17:00
    -zwiedzanie centrum obsługi klienta Intercity na dworcu Szczecin Główny – hol dworca

    13:00
    -bicie rekordu w zbiorowej recytacji wiersza Lokomotywa J. Tuwima (prowadzi aktor Teatru Współczesnego ze Szczecina Konrad Pawicki). Peron 4 naprzeciwko lokomotywy parowej,

    14:30
    -pokazy sprawności grup operacyjno-interwencyjnych S.O.K.,

    15:00
    -prezentacja historii sterowania ruchem kolejowym na przykładzie nastawni mechanicznej, nastawni przekaźnikowej oraz nastawni komputerowej z systemem Ebilock 850 (wyjazd autokarem przy kładce od strony ul. Kolumba - zapisy indywidualne na stoisku spółki PKP Informatyka - liczba miejsc ograniczona)



    Temat: INA (Szczecin Glowny - Koszalin)
    Chodzi mi o to, ze pospieszny i osobowy zatrzymują się na tych samych
    stacjach

    INA 9416 (osobowy relacji Szczecin Gl - Koszalin)

    Swidwin  15:41  15:41
    Rabino  15:52  15:53
    Bialogard  16:04  16:09
    Koszalin  16:34

    REGA 88117 (pospieszny (relacji Koszalin - Szczecin Gl)

    Koszalin     18:14  P 88117
    Bialogard  18:41  18:43
    Rabino  18:55  18:55
    Swidwin  19:07  19:07

    Wykaz stacji na odcinku Koszalin - Swidwin ( pociag osobowy 9427 relacji
    Koszalin - Stargard Szcz.)

    Koszalin     15:40  9427
    Nieklonice  15:44  15:45
    Dunowo  15:49  15:50
    Nosowko  15:54  15:54
    Kosciernica  15:59  15:59
    Bialogard  16:05  16:07
    Czarnowesy Pom.  16:13  16:13
    Rabino  16:19  16:20
    Nielep  16:25  16:26
    Swidwin  16:32  16:33

    Trasa wiekszosci pospiesznych na tym odcinku ( pospieszny RYBAk 581003
    relacji Olsztyn Gl - Szczecin Gl)

    Koszalin  16:08  16:11
    Bialogard  16:31  16:32
    Swidwin  16:56  16:57

    Pociagowi REGA dodali postoj w Rabinie, a pociagowi INA odebrali kilka.
    Podsumowujac zatrzymuja sie na tych samych stacjach. Tylko, ze za pierwszy
    place 5,35, a za drugi 8,76.
    A firma ta sama PKP PR

    nie rozumiem???




    | Paranoja na PKP.

    A to ze za te sama cocacole placisz wiecej w sklepie nocnym niz w
    normlanym tez jest paranoja?

    --
    kovaL - Michal kowalski

    mobile: (NOWY!) +48691666831

    "Jeżeli jedziemy pociągiem po szynach dwutorowych, to..."

    Prof. dr hab. inż. Jan Misiak "Mechanika Techniczna", tom 2,
    "Kinematyka i dynamika", str. 76






    Temat: RJ 02/03 - jeszcze raz o konkurencyjnych pospiesznych
    Poniewaz ostatnio na grupie pojawilo sie sporo postulatow dot. stworzenia
    nowych pociagow pospiesznych na trasach "zmonopolizowanych" przez poc.
    kwalifikowane, informuje, ze w rozkladzie jazdy 2002/03 (15.12.02 -
    13.12.03) spolka PKP-Przewozy Regionalne uruchomi kilka takich polaczen.
    Pisalem juz o tym kilkakrotnie, teraz warto zebrac wszystkie informacje w
    jednym poscie (konstrukcja rozkladu jest juz praktycznie zakonczona wiec
    zadnych zmian raczej nie bedzie).

    odj/przyj z/do W-wy - podane dla W-wy Centr.
    (Kutno 12.35/47)- oznacza przesiadke

    W-wa Poznan
    10.10 13.35 - "Merkury"
    11.05 (Kutno 12.35/47) 14.55  - "Chelmianin" / 17113
    13.43 17.20  - "Starosta"

    Poznan W-wa
      7.05 11.00 - "Starosta" (przyj. do W-wy Zach. 10.43)
    10.20 13.48 - "Merkury"

    W-wa Szczecin
    10.10 16.31 - "Merkury"
    13.43 (Pozn.Gl. 17.20/30) 20.32 - "Starosta" / "Bosman"

    Szczecin W-wa
    7.15 13.48 - "Merkury"

    W-wa Gdansk Gl. Kolobrzeg
    10.52 15.10 19.02 - "Pobrzeze"

    W-wa Gdansk Gl.
    14.55 (Ilawa 17.36/41) (Tczew 19.10/30) 19.54 - "Kormoran" / 60329 /
    "Mieszko"

    Kolobrzeg Gdansk Gl W-wa
    6.06 10.02 14.28 - "Pobrzeze"

    W-wa Katowice Gliwice
    15.35 19.45 20.20 - 14105

    Gliwice Katowice W-wa
    6.31 7.11 11.15 - 41102

    W-wa Katowice
    21.12 23.55 - "Batory"
    21.18  0.08 - "Chopin"

    Katowice W-wa
    4.03 7.00 - "Chopin"
    4.22 7.04 - "Batory"

    Krakow Gl. Szczecin Gl.
    7.00 (Pozn.Gl. 13.35/50) 16.31 - "Krakowianka" / "Merkury"

    Szczecin Gl. Krakow Gl.
    10.10 (Pozn.Gl. 12.57/13.10) 20.20 - "Bosman" / "Krakowianka"





    Temat: [IC][Web] Rozszerzenie internetowej sprzedaży w PKP Intercity
    http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=973

    14 grudnia 2005

    Rozszerzenie internetowej sprzedaży w PKP Intercity  
    Po blisku dwóch miesiacach działania e-IC, PKP Intrcity rozszerza ofertę
    sprzedaży biletów przez Internet.
    Dotychczas przez Internet można było kupić bilety na nastepujące pociągi:
    IC "Krakus" relacji Kraków - Warszawa - Kraków
    IC "Fredro" relacji Wrocław - Warszawa - Wrocław
    IC "Lech" relacji Poznań - Warszawa - Poznań
    IC "Ondraszek" relacji Warszawa - Bielsko-Biała - Warszawa
    IC "Chrobry" relacji Szczecin - Warszawa - Szczecin

    Od 11 grudnia będzie można kupić bilet przez Internet również na pocigi z
    poniżej listy:
    IC "Kaszub" relacji Kraków . - Gdynia ówna - Kraków .
    IC "Odra" relacji Warszawa Wsch. - Wrocław . /Szczecin .- Warszawa Wsch.
    IC "Norwid" relacji Kraków . - Gdynia ówna – Kraków .
    IC "Lajkonik" relacji Kraków . - Gdynia ówna – Kraków .
    IC "Kościuszko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków . - Warszawa Wsch.
    IC "Ślęża" relacji Warszawa Wsch. - Wrocław .- Warszawa Wsch.
    IC "Górnik" relacji Warszawa Wsch. - Gliwice – Warszawa Wsch.
    IC "Panorama" relacji Warszawa Wsch. - Wrocław . - Warszawa Wsch.
    IC "Warta" relacji Warszawa Wsch. - Poznań . - Warszawa Wsch.
    IC "Mickiewicz" relacji Warszawa Wsch. - Kraków . - Warszawa Wsch.
    IC "Rejtan" relacji Warszawa Wsch. - Kraków . - Warszawa Wsch.
    IC "Stanisław Wysocki" relacji Warszawa Wsch. - Gliwice – Warszawa Wsch.
    IC "Neptun" relacji Warszawa Zach. - Gdynia ówna – Warszawa Zach.

    www.intercity.pl





    Temat: Słosinko - mała relacja
    Postanowiłem odwiedzic sobie stacje Słosinko.
    Mają tam jeszcze bilety kartonowe.
    Obsługa ajent więc tylko przed pociągiem.
    Wyjazd z POznania 5.30 bezpośrednim kibelkiem do Koszalina przesiadka w
    Szczecinku i już ok 9.30 wylądowałem w Słosinku.
    W Białym Borze pracuje jeszcze druznik przejazdowy.
    Drzonowo i Mała Gwda nie są obsadzone.
    W Słosinku nastawnia (jedyna od strony Szczecinka) totalnie zdemolowana.
    Wszelkie elementy stalowe zostały sprywatyzowane.
    W ramach wolnego czasu (pierwszy powrotny dopiero po 15)
    wybrałem się w podróż na linię do Człuchowa.
    Pierwsze 300 metrów za ostatnim rozjazdem są w całości i widać
    iż były wymieniane szyny przed zamknięciem linii.
    Podkłady drewniane przedstawiają obraz nędzy i rozpaczy.
    Nawet gdyby nie złomiarze cięzko byłoby cokolwiek tu puścić.
    Zresztą na linii i tak obowiązywała prędkośc do 20 km/h
    tuż prze jej zamknięciem w 92 roku.
    Prywatyzacja linii idzie na calego. Najpierw brakuje
    mocowań szyn a następnie już całego torowiska
    które pojawia się i znika ... pojawia się i znika ...
    Torowisko prócz całej rzeszy chwastów oferuje sporo
    towaru w postaci grzybów niestety w większości robaczywych.
    Dochodząc do pierwszej drogi przecinającej tory załapałem się na
    PKS-a do Koczały. Budynek stacyjny jest zamieszkały, poczekalnia zabita dechami.
    Przed budynkiem zalegają spore ilości pociętego drzewa.
    Dyżurnego ruchu zdegradowali do rangi drużnika przejazdowego
    w roku ok 1982. Wtedy też podobno wzieli w swe  łapy tor boczny (mogący równiez
    spełniac rolę mijanki) złomiarze z PKP. Ok roku 1987 zlikwidowano również
    druznika przejazdowego który równocześnie prowadził kasę biletową.
    Według relacji trasą jeździły chojnickie SN61 a wcześniej SM42 z jedną lub
    dwoma bonanzami. Dalej z braku czasu udałem się w drogę powrotną niestety
    ponownie PKS-em.
    POdobno linie Słosinko-Człuchów interesowali się niemcy z zamiarem uruchomienia
    linii turystycznej. Szybko się jednak okazało iż w Polsce turystyka
    kolejowa jest niemile widziana przez dawnym włodarzy tej linii
    oraz przepisy regulujące prowadzenie ruchu.
    Jesli chodzi o linię Słupsk-Szczecinek serdecznie ją polecam.
    Oprócz całkiem niezłej szlakowej linia jest całkiem urokliwa
    biegną wśród lasów i całkiem sporego jeziorka w okolicach Bialego Boru.
    Jesli chodzi o kartoniki w Słosinku ilość relacji jest niewielka
    Mają bilety do
    Słupsk
    Miastko
    Szczecinek
    Drzonowo
    Poznań
    Szczecin
    Piła
    POzdrawiam
    Tomek




    Temat: co o tym myslę
    Cieszę się że kolej wróciła na lubińskie tory tylko się nie dziwie że strasznie mało osób jeżdzi na tych trasach. Więcej osób wsiada w Gorzelinie bo to jest ich jedyne połączenie ze światem a i w Raszówce zawsze ktoś wsiada. Zauważyłem że więcej osób jeżdzi w piątki i niedziele na trasie Wrocław - Lubin - Wrocław a są to przewarznie [ort!]studenci bo pociąg mają o wiele tańszy od śmierdzącego i zawalonego busa. Jeżeli urząd marszałkowski oraz PKP dotrzymają danego słowa to odnowią odcinek Lubin Górniczy - Legnica jeszcze w tym roku i w tedy podróż do Wrocławia ma zająć godzinkę. Ale moim zdaniem to wygląda w następujący sposób: na wiosnę miały ruszyć już prace ale do tej pory nie widzę nic ciekawego a w grudniu ma zacząć jeżdzić przewożnik KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE (jest to kolej stworzona na podobieństwo SKM i WKD) lecz oni nam postawili warunek że odcinek ma być wyremontowany. Ale co z tego wyjdzie to zobaczymy. A co do połączenia z Glogowem to np. pociągi relacji Legnica - Rudna Gwizdanów, LegnicaLubin - Głogów moim zdaniem nie mają sensu bo to są połączenia do du.y. Powinny jeżdzić pociągi w relacji które kiedyś kursowały np. poc.pośpieszny CZCIBÓR Wrocław . - Szczecin ., poc.pośpieszny Legnica - Lubin - Głogów - Leszno - Łódż Kaliska - Warszawa Wsch. Były również połaczenia osobowe do Stargardu Szcz., Zielonej Góry czy Rzepina. Takie połaczenia się kiedyś opłacały i powinni chociarz połowę tego przywrócić i było by w tedy zaje.....e. Hmn a jeśli chodzi o Polkowice to najpierw niech zrobią tam jakąś ładną stacje i dociagną tory bardziej do centrum bo nikt nie będzie w Polkowicach zasuwał na pociąg taki kawałek, może na połaczatku będe ludzie jeżdzić ale szybko im się znudzi. Doszły mnie słuchy również że pociąg pośpieszny ŚLĄZAK Zielona Góra - Przemyśl ., ma od nowego rozkładu kursować w zmienionaj trasie przez Lubin i Legnice ale też to im chyba nie wypali. I miałbym na tyle do powiedzenia. Lizak - kolejarz

    \
    \a ja miałbym do powiedzenia tyle tylko ze nim wyślesz to co napisałeś - przeczytaj.
    \ rybolek



    Temat: zapytania


    | Liny tego
    | typu wykonywano najczęściej z aluminium - AFL95. Przewód ten co jakąś
    | odległość
    | łączony był z siecią jezdną, tym samym zwiększony był przekrój czynny
    | całej
    | sieci co umożliwiało większy pobór prądu np 2djp o przekroju 100mm2
    | zapewniały
    | pobór 1200A, a z "dowieszką" przewodu AFL95 - 1425A.

    Ja bym się jeszcze zastanowił, czy po prostu ten przewód nie idzie jako
    zasilacz, przyłączony x kilometrów dalej. Ten dodatkowy przewód kolega
    'marekjan' widział na pewno na odcinku Otwock - Celestynów. Tam faktycznie
    na słupach są podwieszone dodatkowe 2 grube przewody. Gdzie się łączą z
    siecią - nie wiem, musiałbym popatrzyć, jak to koło Celestynwa wygląda.


    Przewód zasilający tzw zasilacz napowietrzny stosuje się na osobnych
    konstrukcjach wsporczych, w zależności od roku elektryfikacji linii, te
    konstrukcje mają różny kształt - albo są to słupy betonowe albo drewniane. Dla
    linii 2-torowej na takim słupie znajdują się 4 grube przewody (lub więcej o
    mniejszym przekroju) przymocowane po każdej stronie słupa i łączą "podstację" z
    siecią jezdną poprzez odłączniki w miejscu zasilania sieci.
    http://www.trakcja.rail.pl/images/articles/trakcja/zasilacz_nap.jpg
    http://www.trakcja.rail.pl/images/articles/trakcja/060915/zas-pow1.jpg

    Obecnie prawie wyłącznie stosuje się zasilacze gdzie kabel prowadzony jest z
    ziemi, jednak w wielu miejscach na sieci PKP możemy zauważyć jeszcze zasilacze
    napowietrzne. Natomiast w niektórych przypadkach o których pisze kolega komp
    taki zasilacz poprowadzony jest na konstrukcji wsporczej słupa trakcyjnego m.in
    odc Szczecin -Szczecin Port Centr.

    Wracając do przewodów wzmacniających to jest to jeden przewód (przekrój 95mm2)
    podwieszony do izolatora znajdującego się na dodatkowym wysięgu słupa.
    http://www.trakcja.rail.pl/images/articles/trakcja/060915/prz_wzm2.jpg
    http://www.trakcja.rail.pl/images/articles/trakcja/060915/prz_wzm1.jpg

    Pozdr





    Temat: [ Sz ] Cięcia, jakich nie było


    http://www.glosszczecinski.com.pl/
    Tylko na trasie Szczecin Gl.-Świnoujście do likwidacji przeznaczono 10
    pociągów. Sześc przestanie kursowac na linii Szczecin Gl.-Stargard. Ciecia
    dotyczyc tez mają m.in. pociągów relacji: Szczecin Gl.-Gryfino,
    Kostrzyn-Szczecin Gl.


    Ooo, świetnie. Czyli p. Chańko nie tylko uwala potoki na Świnoujście -
    Szczecin, Kostrzyn - Szczecin ale i nawet (Koszalin) - Stargard -
    Szczecin się powoli będzie kasowało. Świetnie, wkrótce nikt pociągami
    jeździć nie będzie.


    - Urząd Marszalkowski jest organizatorem przewozów regionalnych i tyle
    zamówil pociągów - stwierdzil wczoraj Andrzej Chanko, dyrektor


    Oczywiście. Więc skoro zamówił, to będzie Kostrzyn 3:49, Świnoujście
    pewnie podobnie, bo kogo tam co obchodzi. Wiadomo, wszystko przynosi
    straty, pełne pociągi ze Świnoujścia też. Bo MUSI przynosić straty.
    Wiemy już dawno, to przecież PKP. A działy marketingu w tych
    pierdolnikach to co jeden to lepszy. Wrocław, p. Rojewski. Ciekawe jak
    nazywa się nasz dobrodziej ze Szczecina. Podaruję mu używaną
    betoniarkę jak w końcu wyleci z roboty z powodu likwidacji zakładu.
    Będzie mó sobie betonować mózg na bieżąco. Gratis dorzucę 10 metrów
    prętów zbrojeniowych. W Goleniowie skomunikowanie na całorocznego
    Przemyślanina - ooo tak, tysiące pasażerów już biegną do kasy aby z
    radością zapłacić pekapowi haraczyk za osobowopośpieszny, bo przecież
    każdy jest szlachetny, ma wielkie serce i będzie dofinansowywać PKP,
    jak obok odjeżdża bus za pół ceny. No ale jak trzy pary zostają, to
    faktycznie nie ma co komunikować. Mam postulat - po co osobówki do
    Świnoujścia i Kostrzyna. Przecież ten rozkład oznacza zniknięcie ze

    kursuje trzy razy na dobę. Czytałem już wywody o problemach
    finansowych z lat poprzednich. Otóż proponuję od razu wszystko
    skasować, bo przy takim postępowaniu żadne problemy nie znikną. Wiem
    że to boli, bo oznacza odcięcie od koryta pt. Urząd Marszałkowski, ale
    minimum przyzwoitości nakazuje, aby wreszcie się od kroplóweczki
    odczepić.

    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek malpa rower kropka com.





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    W niedzielę, 14 grudnia, zacznie obowiązywać nowy rozkład pociągów. Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych będzie ich uruchamiał więcej niż dotąd, bo aż 240 każdej doby. Jeszcze nie wiadomo, ile samorząd województwa będzie płacił za te połączenia - rozmowy trwają.

    Po przejęciu przez spółkę PKP Intercity połączeń pospiesznych w PKP Przewozy Regionalne pozostały pociągi osobowe, lokalne. Mimo tych zmian pozostały one największym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, bo obsługują ponad 3 tys. pociągów regionalnych i 150 przygranicznych.

    - A nasz zakład jest jedynym w kraju, który realizuje połączenia wyłącznie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi i spalinowymi autobusami szynowymi- dodaje Andrzej Tomaszewski, zastępca dyrektora ZZPR w Szczecinie. - Staraliśmy się tak ułożyć siatkę połączeń, by pociągi były blisko ludzi. Od nowego rozkładu będziemy ich uruchamiać 240 na dobę.

    Dzięki współpracy samorządów województw, które niebawem mają zostać udziałowcami spółki PKP PR, w nowym rozkładzie pojawią się pociągi osobowe o relacjach wydłużonych poza granice naszego regionu: Kamień Pomorski-Wrocław, Szczecin-Rzepin-Zielona Góra-Lubin-Legnica-Wrocław, Szczecin-Poznań i Chojna-Wrocław.

    - Można powiedzieć, że będą to pociągi osobowego dalekiego zasięgu - mówi Marek Synowiecki, rzecznik ZZPR w Szczecinie. - Podróż tymi „włóczęgami” będzie trwała długo, bo mają się zatrzymywać na większości stacji i przystanków, ale dzięki temu zapewnią komunikację z ośrodkami miejskimi w kilku regionach.

    Nowością w rozkładzie będzie także pociąg wyjeżdżający w piątki o g.10 z Poznania do Szczecina, a powracający do stolicy Wielkopolski w niedziele o g.17.25. Jedna para pociągów więcej będzie obsługiwała od 14 bm. linię Szczecin-Kostrzyn, a o trzy zwiększy się ich liczba na odcinku Koszalin-Białogard. W poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i soboty wieczorny pociąg do Kalisza jeździ ze Stargardu, a w piątki i niedziele trasa jest wydłużona do Szczecina . W wakacyjne soboty i niedziele będą kursować osobowe pomiędzy Poznaniem i Świnoujściem oraz Koszalinem i Kołobrzegiem. Więcej informacji na www.pkp.szczecin.pl .

    Jeszcze nie wiadomo, ile pociągi regionalne będą kosztowały zachodniopomorski samorząd. Negocjacje umowy rocznej nadal trwają. Natomiast jutro (9 bm.) w Ministerstwie Infrastruktury ma dojść do podpisania porozumienia określającego zasady wspierania samorządów w związku z przejęciem przez nie udziałów w spółce PKP Przewozy Regionalne.

    Źródło: Kurier Szczeciński



    Temat: Z Intercity na Pola Lednickie
    PKP Intercity – oficjalnym przewoźnikiem XII Ogólnopolskiego Spotkania Młodych Lednica 2008

    PKP Intercity w związku z obchodami XII Ogólnopolskiego Spotkania Młodych Lednica 2008 uruchamia, już po raz drugi, specjalny pociąg pod patronatem Arcybiskupa Mokrzyckiego, który przewiezie osoby udające się na spotkanie na następującej trasie:

    Przemyśl . z zatrzymaniem na stacjach w Jarosławiu, Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Bochni, Krakowie ., Trzebini, Jaworznie, Katowicach, Gliwicach, Kędzierzynie Koźlu, Opolu ., Brzegu, Wrocławiu ., Lesznie i przyjazdem do Lednogóry (wyjazd w dniu 7.06.2008 planowany na ok. godz. 3.30);

    Lednogóra z zatrzymaniem na stacjach Lesznie, Wrocławiu ., Brzegu, Opolu ., Kędzierzynie Koźlu, Gliwicach, Katowicach, Jaworznie, Trzebini, Krakowie ., Bochni, Tarnowie, Dębicy, Rzeszowie, Jarosławiu i przyjazdem do Przemyśla (wyjazd w dniu 8.06.2008 planowany na ok. godz. 7.30);

    Ponadto pociągiem tym, o symbolicznej nazwie „Św. Jacek”, przewiezione zostaną relikwie Św. Jacka i Św. Czesława z Krakowa i Wrocławia. W trakcie przejazdu przewidziane są liczne atrakcje dla osób, które skorzystają z przejazdu pociągiem Św. Jacek.

    Bilety na pociąg dostępne będą w kasach Intercity na terenie całego kraju
    w cenie 69 zł brutto za przejazd w obie strony.
    Szczegółowe informacje nt. godzin przejazdu pociągu Św. Jacek zostaną podane
    w najbliższym czasie.

    Ponadto dla grup zorganizowanych (przejazd grupowy z ulgą 50%) udających się m.in. z kierunku Lublina, Warszawy, Bydgoszczy, Szczecina PKP Intercity proponuje przejazd do stacji Poznań . pociągami Tanich Linii Kolejowych:

    TLK Gałczyński relacji Szczecin . – Lublin – Szczecin .

    TLK nocna relacji Świnoujście – Warszawa Wschodnia (z przesiadką na stacji Kutno) do pociągu TLK Zielonogórzanin.

    Więcej informacji nt. możliwości przejazdu grupowego pociągami TLK można uzyskać pod numerem tel. 022-47-42-705.

    Źródło: http://www.intercity.pl/?page=aktualnos ... mn_id=1175



    Temat: [tutej] Pociągiem na narty


    http://www.tutej.pl/cms.php?i=6018

    Niedziela, 15.01.2006, 07:58
    Maciek Morze

    Pociągiem na narty

    Od jutra PKP Przewozy Regionalne uruchomią dodatkowe pociągi na czas ferii.
    Będą one wozić podróżnych do najpopularniejszych miejsc zimowego wypoczynku.

    Dodatkowe pociągi będą jeździły przez ponad miesiąc, do 26 lutego. Wtedy
    kończy się ostatni termin zimowych ferii. Wielkopolscy uczniowie będą
    odpoczywać właśnie w tej turze.

    Podróżując pociągiem, warto znać nową ofertę cenową zaproponowaną przez PKP
    PR. Na tańszy przejazd możemy liczyć kupując bilet "Bilet na 5-tkę" (pięć
    przejazdów za cenę czterech) lub "Szczęśliwa 13-tka" (trzynaście przejazdów
    za cenę dziesięciu). Przed rozpoczęciem każdej podróży bilet należy
    aktywować w kasie - można to uczynić poza kolejką. Bilet kupuje się na
    wybraną relację, w razie wydłużenia podróży lub przejścia do klasy 1
    wystarczy dopłacić różnicę.

    Przypominamy, że zgodnie z taryfa na przewóz osób, rzeczy i zwierząt PKP PR,
    każdy podróżny może przewozić ze sobą bezpłatnie jedną parę nart.

    Wśród ponad 30 pociągów można znaleźć kilka przejeżdżających przez stolicę
    Wielkopolski:

    - "Wiking" Szczecin . 5.50 - Wrocław  . 10.56/ Szklarska Poręba Górna
    16.00 (odjazd z Poznania . 8.35)
    - "Wiking" Szklarska Poręba Górna 9.20/ Wrocław . 14.40 - Szczecin .
    19.47 (przyjazd do Poznania . 17.07)
    - Gdynia 19.46 - Szklarska Poręba Górna 9.05 (odjazd z Poznania . 0.36)
    - Szklarska Poręba Górna 18.49 - Gdynia . 8.20 (przyjazd do Poznania .
    2.43)
    - (Gdynia . 19.46) Wrocław 4.22 - Kudowa Zdrój 8.10 (odjazd z Poznania .
    0.36)
    - Kudowa Zdrój 19.56 - Wrocław 23.14 (Gdynia . 8.20) (przyjazd do Poznania
    . 2.43)
    - "Podhalanin"  Zakopane 21.36 -  Poznań . 9.03
    - "Podhalanin"  Poznań . 19.54 -  Zakopane 07.08


    było juz gdzieś mowione, w dodatku jest na pr.pkp.pl zaśmiecasz ;)





    Temat: [tutej] Pociągiem na narty
    http://www.tutej.pl/cms.php?i=6018

    Niedziela, 15.01.2006, 07:58
    Maciek Morze

    Pociągiem na narty

    Od jutra PKP Przewozy Regionalne uruchomią dodatkowe pociągi na czas ferii.
    Będą one wozić podróżnych do najpopularniejszych miejsc zimowego wypoczynku.

    Dodatkowe pociągi będą jeździły przez ponad miesiąc, do 26 lutego. Wtedy
    kończy się ostatni termin zimowych ferii. Wielkopolscy uczniowie będą
    odpoczywać właśnie w tej turze.

    Podróżując pociągiem, warto znać nową ofertę cenową zaproponowaną przez PKP
    PR. Na tańszy przejazd możemy liczyć kupując bilet "Bilet na 5-tkę" (pięć
    przejazdów za cenę czterech) lub "Szczęśliwa 13-tka" (trzynaście przejazdów
    za cenę dziesięciu). Przed rozpoczęciem każdej podróży bilet należy
    aktywować w kasie - można to uczynić poza kolejką. Bilet kupuje się na
    wybraną relację, w razie wydłużenia podróży lub przejścia do klasy 1
    wystarczy dopłacić różnicę.

    Przypominamy, że zgodnie z taryfa na przewóz osób, rzeczy i zwierząt PKP PR,
    każdy podróżny może przewozić ze sobą bezpłatnie jedną parę nart.

    Wśród ponad 30 pociągów można znaleźć kilka przejeżdżających przez stolicę
    Wielkopolski:

    - "Wiking" Szczecin . 5.50 - Wrocław  . 10.56/ Szklarska Poręba Górna
    16.00 (odjazd z Poznania . 8.35)
    - "Wiking" Szklarska Poręba Górna 9.20/ Wrocław . 14.40 - Szczecin .
    19.47 (przyjazd do Poznania . 17.07)
    - Gdynia 19.46 - Szklarska Poręba Górna 9.05 (odjazd z Poznania . 0.36)
    - Szklarska Poręba Górna 18.49 - Gdynia . 8.20 (przyjazd do Poznania .
    2.43)
    - (Gdynia . 19.46) Wrocław 4.22 - Kudowa Zdrój 8.10 (odjazd z Poznania .
    0.36)
    - Kudowa Zdrój 19.56 - Wrocław 23.14 (Gdynia . 8.20) (przyjazd do Poznania
    . 2.43)
    - "Podhalanin"  Zakopane 21.36 -  Poznań . 9.03
    - "Podhalanin"  Poznań . 19.54 -  Zakopane 07.08





    Temat: Taniej do Berlin

    Ceny jakie sa dokladnie nikt nie wie (nie wiedziala nawet pani w kasie na
    stacji w Kostrzynie - ile kosztuje przejsciowka do KĂźstrin_Kietz[DB]:)))! ).
    Nie sposob tez wcale sie tego dowiedziec inaczej niz idac na dworzec ipytajac
    obrazonej pani w kasie miedzynarodowej, a i ona zazwyczaj nie wie nic o  
    promocjach itp. a wiec ceny podawane przez nia sa na ogol lekko wyssane z
    palca - tak jest przynajmiej we Wroclawiu.
    informacja tel. nie dziala, a w internecie nie ma zadnych cen. Na genialnej
    zreszta stronie PKP czytamy:  "ceny biletów miedzynarodowych zaleza od kursu
    EUR". I tyle. Mozna podac na tej samej stronie aktualne "kursy przerachowania
    walut obcych na zlote", ale juz przeliczyc niepodobna. Moznabyloby podac
    wreszcie te (tajne jak sadze) wartosci w EURO i liczyc, ze co 2gi klient umie
    mnozyc i sobie policzy, mozna bylo...ale.
    Szkoda gadac  - PKP (nawet jezeli SA) samo nie zna swoich cen, nie chce wiecn
    albo raczej nie moze podawac ich klientom:)
     Â 


    Witam!

    Cena za kazda przejescie graniczne DB/PKP jest 2 EURO, to wydaje miedzynarodowa
    umowa. Cena w zlotych zalezy od obuwiazowego kursu EURO-PLN. Ale - jest rózne.
    Bilet za 2 EURO teraz podaje tylko konduktor polski w pociagu bez doplata. Baby
    w kasach PKP lub DB - obojetnie - oraz konduktorzy niemieckie (obsluguja
    przejesce graniczne Kostrzyn/KĂźstrin, Szczecin/Grambow i Szczecin/Tantow)
    podaja bilety TYLKO w taryfie CIV.
    W taryfie CIV kosztuja bilety Szczecin Gl. - Grambow 10,20 DM; Szczecin Gl. -
    Tantow kosztuje np. 11,40 DM; Kostrzyn - KĂźstrin-Kietz 7,80 DM, Kunowice -
    Frankfurt ok. 10 DM, GĂśrlitz - Zgorzelec ok. 7 DM itp.; Forst-Zasieki oraz
    Gubin - Guben tesz.
    Taryfa CIV na sieci PKP jest od nowego RJP skalkulowane od taryfy obuwiazowej
    dla pociagów expresowych. Obuwiazuje w przewozu miedznarodowego, niezalezny od
    rozdaju pociagu, którym jedziesz.
    Nie wiem, dlaczego bilety za 2 EURO tylko podaja konduktorzy PKP. Ale to sie
    mnie wydaje. Niema diskusji np. z konduktorami DB. Oni mówia, ze oni musia to
    skasowac i pokaza jakas instrukcja, na która pisze, ze wszystko zalezy od PKP.
    W pociagu jest tyle BGS (straz graniczna); ktora tesz pilnuje pociagi i dworce.

    Pozdrawiam serdecznie

    MICHAEL KREMMER





    Temat: Taniej do Berlin


    | Za 15 DM bilet Frankfurt n/O. - Berlin Stadtbahn nie dostaniesz. Nawet odc.
    | Kunowice - Frankfurt kosztuje ok. 15...20 PLN, w kazdym pociagu.

    | Pozdrawiam

    | Michael Kremmer

    bilet kunowice- frankfurt kosztuje w pociagu max 8 zl - jednak cena zalezy od
    konduktora - ja place zazwyczaj 7,20zl albo 8zl ale kiedys pokazawszy
    legitymacje studencka - facet wystawil mi bilet 50% - za 4zl

    pozdrowienia z wolsztyna


    Witam!

    Cena jest 2 EURO, niezalezny od konduktora. Zalezy od obuwiazowego kursu EURO-
    PLN. Ten bilet teraz podaje tylko konduktor polski w pociagu bez doplata. Baby
    w kasach PKP lub DB - obojetnie - oraz konduktorzy niemieckie (obsluguja
    przejesce graniczne Kostrzyn/KĂźstrin, Szczecin/Grambow i Szczecin/Tantow)
    podaja bilety TYLKO w taryfie CIV.
    Np.: W kasach DB i w pociagu kosztuja bilety Szczecin Gl. - Grambow 10,20 DM;
    Szczecin Gl. - Tantow kosztuje np. 11,40 DM; Kostrzyn - KĂźstrin-Kietz 7,80 DM.
    Tylko w kasach DB kosztuja Kunowice - Frankfurt ok. 10 DM, GĂśrlitz - Zgorzelec
    ok. 7 DM itp.; Forst-Zasieki oraz Gubin - Guben tesz.; w pociagu 2 EUR. W
    kasach PKP dostaniejesz bilet za sama cena w taryfie CIV (zalezny od
    obuwiazowego kursu EURO, patrz wyszej. To sie mnie wydaje.
    Taryfa CIV na sieci PKP jest od nowego RJP skalkulowane od taryfy obuwiazowej
    dla pociagów expresowych. Obuwiazuje w przewozu miedznarodowego, niezalezny od
    rozdaju pociagu, którym jedziesz.
    Nie wiem, dlaczego bilety za 2 EURO tylko podaja konduktorzy PKP. Ale to sie
    mnie wydaje. Niema diskusji np. z konduktorami DB. Oni mówia, ze oni musia to
    skasowac i pokaza jakas instrukcja, na która pisze, ze wszystko zalezy od PKP.
    W pociagu jest tyle BGS (straz graniczna); ktora tesz pilnuje pociagi i dworce.

    Pozdrawiam serdecznie

    MICHAEL KREMMER





    Temat: Propozycje zmian w ofercie "PKP Przewozy Regionalne". Czekamy na Wasze opinie
    Szanowni Państwo;

          Przekazuję poniżej propozycję zmian w ofercie spółki „PKP Przewozy Regionalne”. Państwa opinie są dla nas bardzo cenne, dlatego bardzo proszę o kilka słów na ich temat.

    Pozdrawiam;
    Łukasz Kurpiewski
    Rzecznik prasowy
    PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.

    PROPOZYCJE ZMIAN OFERTY W RUCHU MIĘDZYWOJEWÓDZKIM
    PKP PRZEWOZY REGIONALNE” SPÓŁKA Z O.O.
    W OKRESIE 3 X – 10 XII 2005 R.

    1)
     34100/1 / 43100/1 „Bieszczady” relacji Rzeszów – Gliwice - Rzeszów

     obecnie: kursuje codziennie
     propozycja zmiany: kursuje codziennie oprócz sobót z Rzeszowa,
                              codziennie oprócz niedziel z Gliwic

    2)
     13202/3 / 31202/3 „Wetlina” relacji Warszawa Wsch. – Zagórz –
                                          Warszawa Wsch.
     obecnie: kursuje codziennie oprócz sobót i niedziel
     propozycja zmiany: na odcinku Rzeszów – Zagórz – Rzeszów kursuje piątek/
                              sobota do Zagórza i niedziela/ poniedziałek  z  Zagórza

    3)
     18200/1 / 81200/1 „Podlasiak” relacji Białystok – Szczecin – Białystok

    obecnie: kursuje piątek/ sobota i niedziela/ poniedziałek
    propozycja zmiany: zmiana trasy przejazdu pociągu : Białystok- Olsztyn-
                            Gdańsk- Szczecin (dotychczasowy), na  Białystok- Warszawa-  
                            Poznań- Szczecin (propozycja)

    4)
     38200/1 / 83200/1 „Przemyślanin” relacji Przemyśl – Świnoujście – Przemyśl

     obecnie: kursuje codziennie w całej relacji
     propozycja zmiany: odwołanie pociągu na odcinku Szczecin . – Świnoujście
                              – Szczecin . poza sezonem letnim





    Temat: SuperWagon - nowa oferta PKP
    http://intercity.pl/471

    SuperWagon - nowa oferta taniego podróżowania                  

    29 zł

    Proste zasady:

    Cena ta obejmuje również rezerwację miejsca.
    Za 29 zł można przejechać dowolnie długą trasę wskazanymi pociągami Ex lub IC w
    wagonach z miejscami do siedzenia w klasie 2:

        * 1810/1 (Ex) Mewa Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny,
        * 8110/1 (Ex) Mewa Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia,
        * 18410/1/2/3 (Ex) Mewa Warszawa Wschodnia - Świnoujście Port,
        * 81412/3/1/2 (Ex) Mewa Świnoujście Port - Warszawa Wschodnia,
        * 1318/9 (Ex) Kossak Warszawa Wschodnia - Kraków Główny,
        * 3118/9 (Ex) Kossak Kraków Główny - Warszawa Wschodnia,
        * 1406/7 (IC) Korfanty Warszawa Wschodnia - Katowice,
        * 4106/7 (IC) Korfanty Katowice - Warszawa Wschodnia,
        * 1500/1 (IC) Neptun Warszawa Zachodnia - Gdynia ówna,
        * 5100/1 (IC) Neptun Gdynia ówna - Warszawa Zachodnia;

    Oferta obowiązuje od 10 grudnia 2006 r. do 22 czerwca 2007r.
    Liczba miejsc objętych ofertą jest ograniczona.

    Oferta dostępna jest na przejazdy od poniedziałku do piątku.

    Bilety w ofercie SuperWagon dostępne są w kasach prowadzących sprzedaż biletów z
    rezerwacja miejsc.
    Bilet nie jest dostępny w sprzedaży u konduktora.  

    ---
    Również należałoby wprowadzić ofertę
    Poznań-Szczecin Special
    i Wrocław-Poznań Special za 29 zł
    dla pociągów IC ODRA I IC Sleza, bo maja naprawde mala frekwencje na tych odcinkach.





    Temat: Nowa cegła juz jest!


    No i jest nowa cegła (przynajmniej na Wschodnim w Warszawie). cena
    43.73 zl.
    okładka podobna do Vademecum Podróżnego ze strony PKP PR. dodatki:
    oczywiscie mapa polska i europejska, zakladka tyle ze badziewna bo
    cienki
    papier, zmiany w tym tabela 126 i rozklad ZKA na odcinku
    Szczecin-Angermunde
    ważny do 28 stycznia; rozkład SKMW w tabeli 616 i inaczej wyglądający
    rozkład Miedzynarodowych na koncu. To tyle po szybkim przejrzeniu


    Dokładniejszy przegląd daje więcej wniosków:
    1. Znika oznaczenie "E", tym samym nie są już wyróżnione pociągi
    prowadzone EZT. Co ciekawe, w legendzie rosyjskiej oznaczenie to
    pozostało (w innych nie ma)
    2. Zmieniły się niektóre numery tabel:
    115 - skrócenie do odcinka Skarżysko Kamienna - Sandomierz
    116 (wydzielona ze 115) Sandomierz - Przeworsk
    126 Ocice - Rzeszów (dawniej była to część tabeli 125)
    152a -153 (Rybnik - Racibórz)
    360a -361 (Stargard Szczeciński - Szczecin .)
    368a -369 (Szczecin . - Schwerin/Lubeka)
    380a -381 (Słupsk - Ustka)
    Linie Żagań - Niegosławice i Żary - Węgliniec wracają ze starymi
    numerami tabel (358 i 359)
    3. Ciąg dalszy zabawy w nowe nazy pociągów (mniej lub bardziej udane):
    - nocny pospieszny Wrocław - Ełk otrzyma nazwę "Niegocin"
    - nazwy dostają też przyspieszone osobowe Wrocław - Goelitz - jedna para
    to... "Kowalski", druga "Schmidt".
    - śląskie Regio Plusy otrzymają nazwy Karlik i Gliwiczanin
    - osobowy Słupsk - Szczecin będzie się nazywał "Sztorm"
    Inne nowe nazwy były już znane wcześniej.
    4. Chyba jeszcze nikt o tym nie pisał, ale na odcinku Łowicz Główny -
    Zgierz zostaje jeden pociąg. Będzie to sezonowy pospieszny do
    Kołobrzegu, który pojedzie bardzo interesującą trasą: Łódź Kaliska -
    Łowicz Główny - Kutno - Toruń - Iława ówna, gdzie będzie łączony ze
    składem z Warszawy Zachodniej.
    Nocny TLK ze Świnoujścia do W-wy pojedzie przez Poznań Franowo.
    5. W wielu tabelach jest informacja o możliwych zmianach rozkładu z
    powodu trwających robót (m.in. 601 i wszystkie poznańskie).
    6. Mnóstwo "F"-ów.

    Pozdrawiam





    Temat: moje uwagi dot. linii 202
    Ponieważ MaTe robi wiele dla zachodniopomorskich kolei i ja chciałbym
    zaproponować kilka rzeczy. Tyle, że dla linii 202.

    1. Obecny pociąg 9426 (Szczecin .--Koszalin) rozbiłbym w Białogardzie na
    pociąg do Koszalinia i Kołobrzegu. Wielu ludziom brakuje połączenia o tej
    porze z Kołobrzegiem.

    2. W 9424 (INA) jeżdzi mało ludzi. Dałbym ją trochę wcześniej (Szczecin
    Główny 13:15). Zrobiłbym jeden pociąg z 9420 i 9424.

    3. 9427. Skład łączony (Koszalin+Kołobrzeg)

    4. PODLASIAK - mało aktualnie o nim wiem. Godziny jak dla np. Świdwinia
    kiepskie do wsiadania/wysiadania. Ale w poprzednich rozkładach, szczególnie
    w wakacje miał sporo podróżnych. Nie wiem dlaczego został tak uciety. I
    kuszetka... tylko w wakacje... Brak sypialnego - to już chyba działanie PKP
    IC.

    5. Pociągi Tanie Linie Kolejowe - jestem za TLK SŁUPIA (Kołobrzeg--Kraków
    ./Katowice). Ew. mogłoby zostać Kołobrzeg--Warszawa Zach, nawet
    Słupsk--Warszawa Zach - pod warunkiem skomunikowania. A Trójmiasto z
    róznych opini to wiem, ze potrzebuje taniego rannego połączenia ze stolicą.

    Kwestia TLK np. RYBAK - jako luksusowy (skład) pociąg z miejscówką - byłbym
    za. Ale stracimy pociąg jak chcemy korzystać z np. bilety turystycznego.
    Również wtedy uderza kwestia wspólnego biletu (PR+IC+SKM+WKD+KM)

    6. Pociągi PKP SKM do Słupska... Jak dla mnie to mogłyby być nawet do
    Koszalina. byleby był wspólny bilet, bo inaczej to skuteg będzie przeciwny
    do celu (bedzie drożej niż taniej).

    7. TLK POBRZEŻE mógłby kursować cały rok.

    8. Nie przymierzanie się do takich akcji jak rok temu - likwidacja KURS-90 w
    Świdwinie. Apropo kas biletowch - w Koszalinie mogłaby byc jeszcze jedna
    kasa. Wystarczy fiskalna - szczególnie w sezonie.

    SUPER BONUS - po postulat ogólnopolski - tańsze kuszeki w pociągach PKP PR.

    --------
    pozdrawiam
    Przemek, MK Świdwin





    Temat: Rozkład jazdy PKP IC na 2008/2009
    Otrzymałem właśnie odp. od PKP Intercity. Wklejam fragment maila, może komuś się przydadzą te informacje:

    Biuro Przepisów i Taryf informuje, że od dnia 14 grudnia 2008 r. wprowadza
    się zmianę zasad odprawy na przejazdy pociągami TLK nocne:

    1)38704 i 83706 Kraków . – Świnoujście – Kraków .,
    2)18010/38704 i 83706/81010 Warszawa Wsch. – Świnoujście –
    Warszawa Wsch.,
    3)53702/3 i 35702/3 Gdynia . – Zakopane – Gdynia .,
    4)44703/44704 Katowice – Wisła ębce – Katowice,
    5)53700/1 i 35700/1 Gdynia . – Zakopane – Gdynia .,
    6)38702/3 i 83702/3 Kraków . – Kołobrzeg – Kraków .,
    7)35708/9 i 53708/9 Kraków . – Hel – Kraków .,
    38710/1 i 83710/1 Zakopane Szczecin . – Zakopane.

    Przy odprawie podróżnych na przejazd ww. pociągami:
    1)w wagonach z miejscami do siedzenia kursującymi w komunikacji krajowej
    przejazd taki należy traktować tak, jak przejazd w pociągach wg taryfy
    pospiesznej – bez rezerwacji miejsc („D”), tj. wystawiać
    wyłącznie bilety na przejazd pociągami wg taryfy pospiesznej
    „D” (bez biletu dodatkowego na miejsce do siedzenia);
    2)w wagonach z miejscami do leżenia i sypialnymi, do czasu wprowadzenia
    zmiany w elektronicznym systemie sprzedaży biletów i rezerwacji miejsc,
    należy wystawiać bilety na przejazd na pociągi wg taryfy pospiesznej
    „D” oraz rezerwacje miejsc wg dotychczasowych zasad, tj.
    odpowiednio z biletem dodatkowym na miejsce sypialne lub do leżenia.

    Bilety na przejazd oraz rezerwacje miejsc wydane do dnia 13 grudnia 2008
    r. będą honorowane wg zasad obowiązujących w dniu ich nabycia.

    Podróżni posiadający bilety na przejazd, wydane wg zmienionych zasad,
    powinni ustąpić miejsca do siedzenia tym, którzy okażą dokument
    rezerwacyjny wystawiony na to miejsce przed 14 grudnia 2008 r.




    Temat: Ceska Trebova + visa?

    A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami
    zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty?


    Da się. Nie musimy robić.
    http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html
    lista kas PKP PR wyposażonych w terminale

      Białystok kasa nr 3 i 6
      Gdańsk Główny kasa nr 7
      Katowice kasa nr 2 i 6
      Rybnik kasa nr 3
      Bielsko-Biała, kasa nr 1
      Kielce
      Kraków kasa nr 1, 2, 4, 17, 18 i 19
      Lublin kasa nr 2
      Łódź Fabryczna kasa nr 4
      Łódź Kaliska kasa nr 8
      Kutno kasa nr 4
      Skierniewice kasa nr 5
      Olsztyn . kasa nr 3 i 7
      Olsztyn Zach. kasa nr 1
      Iława . kasa nr 1
      Działdowo kasa nr 2
      Elbląg kasa nr 5
      Ełk kasa nr 1
      Giżycko kasa nr 2
      Kętrzyn kasa nr 1
      Nidzica kasa nr 1
      Ostróda kasa nr 1
      Poznań . kasa nr 6, 7, 9 i 10
      Konin kasa nr 5
      Gniezno kasa nr 3
      Leszno kasa nr 4
      Rzeszów kasa nr 2 i 5
      Przemyśl kasa nr 2
      Szczecin . kasa nr 16
      Biuro UNITY LINE /centrum Szczecina/
      Świnoujście, kasa w Bazie Promów Morskich
      Warszawa Wschodnia kasa nr 3 i 8
      Radom kasa nr 1
      Wrocław . kasa nr 8
      Gorzów Wlkp. kasa nr 3
      Kostrzyn kasa nr 2
      Rzepin kasa nr 2
      Zielona Góra kasa nr 2

    Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na
    stronie PKP IC nie znalazłem żadnej listy. Pojawiła się za to sonda:
     "Gdyby konduktorzy PKP Intercity honorowali karty płatnicze...
     ...i tak kupowałbym bilety w kasie.               (17%)
     ...zacząłbym kupować bilety właśnie u nich.       (27%)
     ...i tak płaciłbym u nich gotówką.                ( 4%)
     ...zamiast gotówką, płaciłbym u konduktora kartą. (51%)
    W nawiasie przy opcjach wyniki głosowania (oddano prawie 1200 głosów). Nawiasem
    mówiąc opcje są źle sformułowane, gdyż zachodzą na siebie (za kupnem biletów w
    pociągu opowiedziało się w rzeczywistości aż 83% głosujących - ci:
    - którzy chcieliby kupowac bilety w pociągu,
    - w pociągu płacić gotówką,
    - w pociągu płacić kartą.

    Piotrek





    Temat: Bilet Pierwsza Klasa


    Usłyszałem od kolegi, że można kupić takie coś jak "Bilet Pierwsza Klasa"?


    Nie słyszałem o niczym takim... Może koledze chodziło o Tanie Bilety na
    pociągi TLK, albo Super Bilety, swego czasu oferowane przez PKP Intecity
    (teraz o ile się nie mylę już ich nie ma.


    Jeżdżę często z Wawy do Szczecina i chętnie zrezygnowałbym z samochodu.


    Jeżeli to rzeczywiście często, to i PKP IC, i PKP Przewozy Regionalne mają w
    swojej ofercie bilety abonamentowe. Pierwsza - na sześć przejazdów w cenie
    pięciu, druga na dwanaście w cenie dziesięciu.

    Jadąc pociągiem spółki Intercity (z wyjątkiem TLK, ale o tym niżej) płacisz
    za normalny bilet Warszawa Centralna - Szczecin . w drugiej klasie 74 zł,
    za sześć przejazdów na bilecie abonamentowym 370 zł (czyli oszczędzasz 74
    zł) - ale musisz za każdym razem kupić miejscówkę w cenie od 10 do 25 zł.

    Pociągi IC do Szczecina z Warszawy Centralnej odjeżdżają o 6.25 (IC Odra,
    miejscówka 18 zł), 14.25 (Ex Mewa, miejsc. 15 zł) i 16.15 (IC Chrobry,
    miejsc. 25 zł). Podróż trwa około 5,5 godziny.

    Jadąc z biletem abonamentowym pociągiem pospiesznym na tej samej trasie
    (normalny bilet kosztuje 51,40 zł), oszczędzasz analogicznie 102,80 zł,
    jadąc dwanaście razy za cenę dziesięciu. Znam jeden bezpośredni pociąg w tej
    relacji - pospieszny z Terespola do Szczecina, odjeżdżający z W-wy
    Centralnej o 22.50. Podróż trwa siedem godzin. W innych przypadkach musisz
    się przesiadać, co oczywiście wydłuża czas jazdy.

    Wreszcie, możesz skorzystać z ofery Intercity - Tanich Linii Kolejowych. Do
    Szczecina kursują dwa pociągi TLK - Gałczyński (odjazd z Warszawy Centralnej
    12.25, przyjazd do Szczecina 18.29) oraz nocny pociąg do Szczecina i
    Świnoujścia (odjazd z W-wy Centralnej 23.15, przyjazd do Szczecina 6.35). W
    obu przypadkach za bilet w klasie drugiej płacisz 49 zł, z tym że w
    Gałczyńskim kupujesz miejscówkę za 3 zł, a w nocnym musisz kupić miejscówkę
    na kuszetkę za 20 zł.

    Na pociąg Gałczyński możesz kupić Tani Bilet za 27 zł na całą trasę
    (miejscówka wliczona) - i możliwe że o to chodziło Twojemu koledze. Bilet
    taki można kupić nie później niż na 7 dni przed odjazdem pociągu, z tym że
    jest takich biletów niewiele, więc możesz mieć trudności z nabyciem, jeśli
    się nie pospieszysz.

    Na pociągi TLK oczywiście również można kupować bilety abonamentowe IC - w
    tym przypadku na sześciu przejazdach oszczędzasz 50 zł.

    Pozdrawiam!





    Temat: Połączenia z Białegostoku według nowego RJP 05/06
    Rzuciłem okiem na połączenia zawarte w -
    http://www.pr.pkp.pl/img/pociagi.pdf i trochę jestem zdzwiony.

    Mianowicie:

    178 13106/7 Kinga    10:05 Białystok - Kraków Pł. 17:55
    131 12114/5 Branicki 16:05 Białystok - Kielce     21:52 (1)-(5)i(7)

    Jeśli "Kinga" pojedzie tak jak do tej pory przez Radom-Kielce to bez
    sensem są dwa połączenia na trasie Białystok-Kielce. Warszawa mogłaby
    mieć dodatkowe Warszawa-Kielce bo na linni radomskiej na pewno się
    znajdą pasażerowie. Tak samo w Wakacje pojedzie pociąg Suwałki-Kraków.

    132 18112/3 Rybak    06:00 Białystok - Szczecin . 18:43 codziennie
    210 15114/5 Biebrza  12:15 Białystok – Gdynia .   19:58 codziennie

    Tu też mnie zastanawia czy akurat konieczne jest podwójne połączenie
    przez Gdynię i czy nie wystarczyłby sam Rybak. W wakacje będzie jeszcze
    trzecie połączenie do Szczecina - Podlasiak. Rozumiem, że za jednym
    zamachem PZPR PKP chce załatwić sprawę połączeń do Ełku. Ciekawe jakie
    będzie skomunikowanie Ełku z Suwałkami. Bezpośrednie przez Warszawę do
    Suwałk widzę dwa:

    44 91001   Hańcza (05:55) 11:48 (Warszawa Zach.) Suwałki-Sestokai 12:56
    90 16104/5 Jaćwing 09:27 Suwałki- Wrocław . 21:23 codziennie

    Dobrze, że zaplanowane zostały pociągi:
    76  14114/5 Narew  06:05 Białystok - Bielsko-Biała 14:24 codziennie
    118 15118/9 Niemen 14:15 Białystok – Bydgoszcz     20:35

    Ciekawe, czy w ten do BB będzie miał partię wagonów do Gliwic i czy
    będzie formowany w Warszawie.

    Zamiast drugiego połączenia "na Kielce" widziałbym pociąg "na Łódź" - do
    Łodzi Kaliskiej.

    Poczekamy jeszcze na siatkę połączeń lokalnych. Nie jest tragicznie, ale
    mogłoby być lepiej (jak zwykle zresztą).

    K.





    Temat: Nowe połączenia 2005/2006


    W związku z tym, że nie chcę tworzyć nowego wątku, chciałbym podać kilka
    swoich propozycji które IMHO miałyby szanse na relaizację nawet na PKP:

    1. HORYNIEC - ŚWINOUJŚCIE
    Roztocze i Lublin - Świnoujście idą mniej więcej w tych samych godzinach,
    ani
    Roztocze nie jest pełne, ani rzeźnia świnoujska też nie, bo zapełnia się
    dopiero w Warszawie. Proponuję połączenie tych pociągów w terminie ich
    wspólego kursowania i zgodnie z apelami z grupy wydłużenie do Horyńca. Wiem
    że
    ze względu na czas jazdy jest to gniotowate, ale jest _oszczędność_ i wogle.


    Głupi pomysł lepszy by był już rzeźnia zamość-Świnoujście a Roztocze na
    odcinku Horyniec Zdrój-Rejowiec poc osobowy aby umozliwił przesiadke na rzeźnie


    3. Przywrócenie pociągu jadącego z Lublina do Warszawy na 7.00 jako
    najnormalniejszy pospieszny, a nie Regio Plus / kawałek osobowy, kawałek
    pospieszny / inna głupota.


    _likwidacja_debilnych_kilkunastominutowych_albo_większych_postojów_pociągów_z_i


    _do_Lublina na wschodnim.


    Nie przesadzaj do Lublina pociagi nie stoja na wschodnim poza nocną rzeźnia
    świnoujska dzie nastepuje zmiana lokomotywy tak jak i w TLK Gałczyńskim


    O takcie przez cały dzień Lublin - Warszawa nawet nie wspominam, bo beton
    ciągle twardym jest. Mam nadzieję, że w tym roku nie dodadzą kolejnej 3-4
    godzinnej dziury między pociągami (wiem że nie ma już gdzie, ale różni
    ludzie
    mają różne pomysły)


    Zgadzam sie stworzenie taktu godzinnego Lublin- Warszawa Wschodnia od 4.50 do
    20.40) w tym 4 TLK Zielonogórzanin Lublin- Zielona Góra, TLK Czartoryski
    Lublin-Gdynia . Osob. TLK Gałczyński Lublin- Szczecin . oraz nowy TLK SAN
    Przemyśl .- Kołobrzeg przez Przeworsk, Stalowa Wola Rozwadów, Lublin,
    Warszawa Wshodnia, Gdańsk )





    Temat: Połączenia z Białegostoku według nowego RJP 05/06


    Jeśli "Kinga" pojedzie tak jak do tej pory przez Radom-Kielce to bez
    sensem są dwa połączenia na trasie Białystok-Kielce. Warszawa mogłaby
    mieć dodatkowe Warszawa-Kielce bo na linni radomskiej na pewno się
    znajdą pasażerowie. Tak samo w Wakacje pojedzie pociąg Suwałki-Kraków.


    Od przybytku glowa nie boli, ale troche racji masz. Skoro bedzie
    caloroczna "Kinga" + sezonowe "Wigry" przez Kielce, to "Branicki" moglby
    pojechac do Poznania czy do Lublina (nawet przez Czachowek, Pilawe) tak,
    aby stworzyc jeszcze jedna bezposrednia trase.


    132 18112/3 Rybak    06:00 Białystok - Szczecin . 18:43 codziennie
    210 15114/5 Biebrza  12:15 Białystok – Gdynia .   19:58 codziennie

    Tu też mnie zastanawia czy akurat konieczne jest podwójne połączenie
    przez Gdynię i czy nie wystarczyłby sam Rybak. W wakacje będzie jeszcze
    trzecie połączenie do Szczecina - Podlasiak. Rozumiem, że za jednym
    zamachem PZPR PKP chce załatwić sprawę połączeń do Ełku.


    "Rybak", tak jak juz ktos wspominal, to strzal w 10. "Biebrza" do
    poprawki - ile razy nia jechalem, byla pusta. Moze reaktywacja Elk -
    Suwalki cos zmieni? "Podlasiak" natomiast mial swietny rozklad rok temu,
    ale komus to najwyrazniej nie pasowalo. Kuszetka w pociagu, ktory
    wyrusza o 16:30 wyglada idiotycznie.


    będzie skomunikowanie Ełku z Suwałkami. Bezpośrednie przez Warszawę do
    Suwałk widzę dwa:
    44 91001   Hańcza (05:55) 11:48 (Warszawa Zach.) Suwałki-Sestokai 12:56
    90 16104/5 Jaćwing 09:27 Suwałki- Wrocław . 21:23 codziennie


    A co z "Konopnicka"?


    Dobrze, że zaplanowane zostały pociągi:
    76  14114/5 Narew  06:05 Białystok - Bielsko-Biała 14:24 codziennie
    118 15118/9 Niemen 14:15 Białystok – Bydgoszcz     20:35


    Do BB w sezonie bedzie mozna pojechac rowniez "Wigrami".


    Zamiast drugiego połączenia "na Kielce" widziałbym pociąg "na Łódź" - do
    Łodzi Kaliskiej.


    Masz "Jacwinga". Ciekawe czy "Pogon" (B-stok - Lodz Fabryczna) zostanie?





    Temat: Historia taboru kolejowego ktory byl eksplatowanyw Gryfinie
    Parowoz serii OKo1
    http://www.mundek.krakow...._2005-09-14.jpg
    OKo1-3
    Wyprodukowana Vulcan-Werke Hamburg und Stettin AG, 1920, nr fabryczny 3610

    OKo1 to model parowozu tendrzaka przystosowanego do szybkiego ruchu pasażerskiego. Jednakową prędkość w obydwóch kierunkach jazdy uzyskano przez dodanie dwóch dwuosiowych wózków. Jego prędkość maksymalna wynosi 100 km/h. Jest to konstrukcja pruska, produkowana przez firmę Vulcan ze Szczecina do obslogi rowniez wezla kolejowego w Szczecinie jako seria T18; w kolejach niemieckich nosiła oznaczenie serii 75.

    Dla kolei niemieckich zbudowano 534 lokomotywy pod oznaczeniem 78 0-5, 8 maszyn dla kolei tureckich, a ostatnią tego typu wybudowano w 1939 dla prywatnych kolei. W Polsce skoncentrowane były w dyrekcji poznańskiej (MD Poznań Osobowa, Jarocin, Zbąszynek i in.)

    W PKP została wycofana w 1975 z Zielonej Góry. Do celów muzealnych pozostawiono lokomotywę OKo1-3, która znajduje się w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
    Dane techniczne
    Producent Vulcan-Werke Hamburg und Stettin AG Niemcy
    Lata budowy 1916-1924
    Układ osi 2'C2'
    Masa służbowa 37 t
    Prędkość maksymalna 100 km/h
    Ciśnienie w kotle 12 kG/cm³
    Powierzchnia ogrzewalna kotła 138 m²
    Powierzchnia rusztu 2.44 m²
    Średnica cylindra 560 mm
    Skok tłoka 630 mm
    Średnica kół napędnych 1650 mm
    http://sedina.px.pl/coppe...tivschuppen.jpg
    na obrotnicy w lokmtywowni na staci Szczecin GL



    Temat: Dolnośląski rozkładowy "koncert życzeń"
    W zasadzie znamy już nowy rozkład jazdy. Zobaczmy co wyszło z naszych pobożnych życzeń sprzed kilku miesięcy.

    Region jeleniogórski:

    1. Więcej pociągów na trasie Węgliniec - Żary, conajmniej 4-5 par, w tym bezpośrednie połączenie relacji Jelenia Góra - Zielona Góra (może nawet Kostrzyn). W Węglińcu skomunikowania z pociągami do/z Wrocławia, Zgorzelca, Jel. Góry.
    Będzie!

    2. Wydłużenie tras szynobusów Jelenia Góra - Lwówek Śl. do Zebrzydowej - tutaj skomunikowanie z pociągami do/z Wrocławia. Minimum 3-4 połączenia!
    Będzie! Szynobusy pojadą do Bolesławca i tu będą skomunikowania.

    Pozwolenie Czechom jezdzic na odcinku Harrachov-Szklarska Poreba
    Jest szansa, że w przyszłym roku ruszą połączenia na linii izerskiej! Linię Szklarska Poręba - Jakuszyce przejął samorząd.

    Bezposrednie pociagi Jelenia Gora-Kostrzyn lub Szczecin
    Będzie sezonowy pociąg posp. Szczecin - Szklarska Poręba.

    Lubin-Legnica-Wroclaw- przywrocic
    Będzie!

    Trzeba zwiększyć liczbę połączeń na linii Żary - Węgliniec.
    Trzeba wydłużyć lwóweckie szynobusy do Zebrzydowej.
    Będzie!

    I na koniec Zgorzelec. To miasto ma pecha. Zważywszy na fakt, że Urząd Marszałkowski bardzo niechętnie finansuje połączenia na odcinku Węgliniec - Zgorzelec (trakcja spalinowa jest droższa) - uważam, że koniecznie trzeba zwiększyć liczbę pociągów pospiesznych, które finansuje Ministerstwo Transportu
    Będzie nowy pociąg posp. Zgorzelec - Przemyśl.

    Pierwszym pociągiem, który powinien zostać wpisany do nowego rozkłądu jazdy to pociąg relacji Zgorzelec - Wrocław wyjeżdżający ze Zgorzelca o 7:20, a z Węglińca o 8:00.
    Będzie!

    Mam nawet nazwę dla takiego pociągu - ŁUŻYCE.
    Będzie pociąg posp. ŁUŻYCE Zgorzelec - Warszawa.

    Jeśli wywalczymy choć jeden dodatkowy pociąg ze Zgorzelca do Krakowa to już osiągniemy sukces. Z tego co mówiła Krycha to są na to spore szanse...
    I udało się!

    Od nowego rozkładu jazdu ,,Wiking,, Szkl.Por.Grn-Szczecin .-Szkl.Por.Grn. musi powrucic na dawna trasę tj. Szkl.P-Jel.Góra-Węgliniec-Żary-Ziel.G-Kostrzyn.
    Będzie!

    Na razie walczymy o pociąg z Gorlitz do Krakowa (może uda się do Przemyśla) i teraz to jest nasz priorytet jeśli chodzi o linię Wrocław - Zgorzelec. Jeśli to "ugramy" to wtedy zawalczymy o Drezno.
    Udało się do Przemyśla. Drezna na razie nie ma.

    Liczę na poprawę oferty na linii Węgliniec - Żary do 5 par, z bezpośrednim pociągiem Jel. Góra - Ziel. Góra.
    Będzie!

    Byliście jasnowidzami, czy może UM i beton PKP to czytał i wziął sobie te uwagi do serca?



    Temat: Ganzem do Siekierek... Oj, dzialo sie, dzialo...
    Witam!     W dniu dzisiejszym odbyl sie przejazd wagonem SN61-183 dla
    pracownikow PKP. Trasa zostala zaplanowana do Siekierek, gdzie mialo odbyc
    sie ognisko.
    O 8:57 wyruszylismy z dworca Szczecin Gl. W Widuchowej minelismy "sklad"
    EU07-418+ET22-413. Przez radio podano komunikat, ze na odcinku
    Chojna-Widuchowa nie ma napiecia. Okolo 10:15 wyminelismy sie ze skladem
    ST43-103+EN57-.... Spotkac rumuna w tych rejonach to spora przyjemnosc :-) W
    czasie kilkuminutowego postoju w Krzywinie Gryf. minal nas ST43-103 luzem,
    juz wracajac z Widuchowy po kolejny sklad do przeciagniecia, zostal
    wypuszczony na tor niewlasciwy nr 1 a my po chwili pojechalismy po torze
    wlasciwym w tym samym kierunku. Prosze sobie wyobrazic miny mechanikow z
    rumuna kiedy przy jezdzie rownoleglej wyprzedzil ich Ganz :-) Kawalek dalej
    stal sklad ET41-185 z weglarkami i spokojnie oczekiwal na przeciagniecie.
    Na stacji w Godkowie kilka fotostopow i wyjechalismy na linie do Siekierek.
    Jednak juz po kilkuset metrach jazdy okazalo sie, ze ktos _ukradl_ sroby
    mocujace szyny z prawie 200 podkladow na odcinku okolo 0,5 km a wiele
    podkladow mialo juz poluznione sroby, przygotowane do "zwiniecia". Nie
    zaryzykowano dalszej jazdy i podjeto decyzje o przesunieciu miejsca ogniska
    w okolice Trzcinska Zdroju.
    Szybka zmiana kierunku, krotkie manewry w Godkowie i juz "pedzilismy"
    nieczynna linia na Pyrzyce. Po drodze pare fotostopow i jak sie okazalo
    dotarlismy w okolice Goralic. Tam zostalismy przyjeci przez dyrektora
    szkoly, ktory udostepnil drewno na ognisko, co znacznie przyspieszylo proces
    pieczenia kielbas (na wagonie byly tylko grille). Okolo 16 wyruszylismy w
    droge powrotna, po drodze wykonujac fotki w ciekawych miejscach. W Godkowie
    stal sklad ET41-190+towar_EU07-413+ET22-418. Uradowani dotarlismy do szopy
    Szczecin Port Centralny okolo 20.
    Jako ciekawostke dodam, ze na szopie stala EP07-422, naprawa glowna Nowy
    Sacz, 23.03.03. Kolejna EP w Szczecinie :-)




    Temat: Cyklista bez cyklistow i bez informacji


    Witam,

    | W sobotę po raz pierwszy wyjechał z Gdyni pociąg ze specjalnym wagonem
    | do przewozu rowerów.
    [...]
    Matko Buzka! Po raz pierwszy! I do tego z pierwszym(?) w RP wagonem do
    przewozu rowerów! Toż to prawie święto na miarę święta lasu. :)
    A tak na serio: czy ktoś widział jak to "cudo" wygląda?
    Czy to nie przypadkiem "podrasowany" zwykły wagon bagażowy?
    Pytam bo w te wakacje jechałem poc. "Rybak"(?) rel. Szczecin - Olsztyn
    ., który miał w składzie niezwykły (bo super czysty, prawie lśniąco
    nowy) wagon bagażowy z wymalowanym na oknie sybolem roweru.
    O dziwo można było w nim jechać wraz z rowerem.
    Więc to chyba nie był zwykły bagażowy...


    Ja juz widzailem.Switetej pamieci pociag Pila-Berlin Licht mial w swoim skladzie
    wagon rowerowy pod warunkiem ze jechal z niemieckimi wagonami.
    Oczywiscie namalowany na wagonie rower byl na tyle duzy ze dalo sie od razu zorientowac ze to
    wlasnie wagon rowerowy.


    No po prostu: bombowo! A w wakacje trzeba będzie dalej wysłuchiwać

    jest wagon osobowy a nie towarowy! Itp.


    Standard.Wiec jak mam rowerek laduje sie na tzw.trasy regionalne.
    Wtedy nie ma problemu z miejscem.


    | Największe zdziwienie może budzić fakt, że pociąg jeździć będzie przed
    | wakacjami i po wakacjach, a nie w ich trakcie. Massel wyjaśnia, że w
    | sezonie wakacyjnym kursowanie takiego pociągu byłoby niemożliwe.
    | - Na tej trasie jeździ zbyt dużo pociągów, które w wakacyjnych miesiącach
    | mają przedłużone trasy.
    [...]
    :-O
    Przecież wystarczy podpiąć ten "epokowy" wagon pod jakiś poranny pociąg na
    Hel zostawić go na Helu i wieczorem przykleić do jakiegoś składu i po
    sprawie.


    Chlopie to PKP.Oni zamiast glowy na karku maja glowy ale tam gdzie napletek
    zachodzi.A jak z  dziura w glowie mozna myslec?


    | przyjeździe na Hel, o godz. 11.57.
    | Turyści mają jednak możliwość skorzystania z dwóch późniejszych pociągów:
    | o godz. 14.41 lub 16.36 - informuje Massel.
    [...]
    To po jasną, za przeproszeniem, ch#%$#$ ten specjalny wagon!


    Ciekawy jestem kto z tego skorzysta. Przez godzinke to mozna sobie co najwyzej pojezdzic wokol stacji.

    Pozdrawiam
    Tomek





    Temat: Impreza na Jedrzejowskiej

    Adam Kolacz

    | Kiefer [czyli ja]

    | Jestem chetny! Tylko kiedy? Pewnie maturzysci nie moga przed 15.05, ja z
    | kolei nie chcialbym po 1.czerwca [sesja...].

    Ciekaw jestem, jak sie przeprawisz z twojej Lodzi do "moich" ;-)))) Kielc
    (koleja oczywiscie !!!)


    Alez prosze Cie bardzo:

    82201 posp Szczecin Gl - Lublin
    03:53 o Lodz Kaliska
    05:01 p Tomaszow Maz.

    # 12021 os Koluszki - Skarzysko-Kam
    05:16 o Tomaszow Maz.
    07:34 p Skarzysko-Kam

    # E523 os Radom - Kielce
    07:30  o Skarzysko-Kam  [tak, tak, to nie pomylka, zdazylem juz sie
    przesiasc przy  skomunikowaniu minus 1 minuta, zobaczymy moze minus 4 tez
    sie da :)]
    08:20 p Kielce

    DUPOCHRON1:
    # 2301 Ex JAGIELLO Lublin - Zakopane
    07:55 o SKarzysko-Kam
    08:27  p Kielce

    DUPOCHRON2:
    #24101 SZTYGAR Lublin - Bielsko-Biala/Wroclaw
    08:19 o Skarzysko-Kam
    08:55 p Kielce

    DUPOCHRON 3:
    82201 posp Szczecin - Lublin
    03:53 o Lodz Kaliska
    06:26 p Radom

    #E523 osob Radom-Kielce
    06:44 o Radom
    08:20 p Kielce

    Voila. Proste jak wlos Mongola ;)))

    A jak jechac z Kielc? Wybor zostawiam Tobie :)))


    Termin jest oczywiscie do ustalenia, jesli bysmy jechali po 1 maja, to
    w niedziele kursuje pociag planowy i nic nie trzeba by bylo zalatwiac
    (i koszt na glowe bylby mniejszy), jest wtedy jednak sztywny rozklad
    jazdy, ktorego sie nie da zmienic (Jedrzejow odj. 9.40) ;-(((


    No to moze 17.05? Tylko, ze chyba trzeba bedzie wrocic PKSem z Pinczowa do
    Jedrzejowa/Kielc [kolejka powrotna ma rozklad:
    14:40 o Pinczow
    15:10 p Umianowice
    17:20 o Umianowice [sic!]
    18:30 p Jedrzejow Wask...]

    To jestesmy umowieni?

    Wesolych Swiat! :))

    Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski

    UIN: 11367700

    [usun PKP.] ;)





    Temat: Dolnośląski rozkładowy "koncert życzeń"
    Od nowego rozkładu jazdu ,,Wiking,, Szkl.Por.Grn-Szczecin .-Szkl.Por.Grn. musi powrucic na dawna trasę tj. Szkl.P-Jel.Góra-Węgliniec-Żary-Ziel.G-Kostrzyn. Podróż na całej trasie będzie trwała ok.9h, przez wrocław 10h. , powinien jezdzic przez cały rok , ktoś wczesniej napisał aby wydłuzyc go np. do Ustki,Kołobrzegu czy Świnoujścia. Sądzę iz wydłuzenie go w sezonie letnim do Świnoujścia czy Kołobrzegu było by bardzo atrakcyjne i cieszyło sie duzą frekwencja,Wyjazd ze Szkl.Por kolo 9rano w Szczecinie kolo 18 nad mozem po 20, tak samo powrót, z okolic Jeleniej Góry cięzko sie dostac latem pociągami do tych miast. Ponadto powinien wrucic pociąg osobowy Jel.Góra-Zielona G. z Jg wyjezdzal o 6,35. Popieram wprowadzenie więcej par pociagów na trasie Węgliniec-Zielona Góra,mamy dwa dalekobiezne tj Wiking i os.JG-ZG i do tego z 3-4 szynobusy węgliniec-zary. Popieram także wydłuzenie szynobusów Lwóweckich do Zebrzydowej czy np. Bolesławca, napewno ta trasą jezdziłoby wiecej osob np. z Bolesławca do Jg, pks jest drogi i napewno ludzie woleli by jechac pociagiem,łatwiejszy i szybszy dojazd byłby do Legnicy, Wrocławia, wiele ludzi jezdzi z JG do Legnicy i są tylko PKS-y drogie,dojazd pociagiem w 2h. byłby duzą konkurencją,a wrocław w 3h. ,skorzystali by studenci,turysci oraz inni , pozatym ze wrucil szynobus na trase JG-Lwówek to i tak jest za mało kursów dziennie bo tylko dwa , a frekwencja w nich nie jest zła, trzeba dołozyc jeszcze z 2-3pary i tak szynobus stoi bezczynie w JG oprócz tych dwóch kursów. Osobówki JG-Szkl.Por.Grn. powinny pozostac tylko lepiej ułożyc rozkład , sam z nich czesto korzystam i nie jest najgorzej co do frekwencji,czasem bywa ze w pociagu jest naprawde mało osób bo ok.10-15 a sa dni ze prawie dwa wagony pełne,,gdyby jezdziły tylko sezonowe na tej trasie wówczas ta linia by zarosła poza sezonem , bo nic wiecej nie jezdzi tutaj ,jedynie dwa razy w tygodniu z piechowic wyworzone jest drzewo i czasem przyjezdzaja składy do Polcoloritu i Ceramiki Marconi. Chyba ze wydłuzyc z dwie relacje Wrocław-Jel.G do Szkl.P.G.przez cały rok i pozostawic Kamieńczyka , wówczas mozna zlikwidowac Osobowe JG-Szkl.P.G ale poza sezonem cos tam musi jezdzic,nie można zmarnowac tak historycznej i pieknej lini,powinno powstac połączenie z Harrachovem chociaż od Szkl.Por.,skomunikowac PKP z CD,nawet jest nie uzywany tor w Szkl. gdzie mógłby konczyc szynobus trase nie przeszkadzajac polskim składom na pozostałych trzech torach. Pomysł szynobusu do Karpacza jest b.dobry , torowisko jeszcze nie jest w najgorszym stanie. Ze Szkl.Por ,Węglińca i Lwówka wprowadzic wiecej kursów i jakąs promocyjna cene, zrobic przystanek osobowy pod Estakadą kolo Tesco na Zabobrzu i napewno o wiele osób wiecej by korzystało. pozdrówy



    Temat: Kolejna chamska kasjerka ukarana!

    Jakiś miesiąc temu opisywałem na tej grupie chamskie zachowanie kasjerki
    dworca Szczecin . Kasjerka ta, pracująca w kasie międzynarodowej,
    odmówiła
    sprzedaży biletu krajowego, mimo że przy kasie międzynarodowej nie było
    nikogo, a przy kasach krajowych kolejki sięgały 40 lub 45 osób. Kurs miała
    włączony i gotowy do pracy. Był to długi weekend sierpniowy. Poza tym
    lekceważąco odnosiła się do mnie, czyli klienta i odmówiła podania swoich
    danych identyfikacyjnych, gdyż brakowało identyfikatora. Żądanie wywalenia
    tej
    Pani na bruk poszło w trybie niezwłocznym. Wczoraj przyszła odpowiedź.
    Streszczam ją poniżej.
    Wdrożono postępowanie wyjaśniające. Kasjerka, oczywiście, wyparła się i
    stwierdziła, że nic nie pamięta. Oświadczenie to zostało uznane za
    niewiarygodne. Za swoje skandaliczne zachowanie kasjerkę ukarano z
    ostrzeżeniem. Jej zachowanie nie powinno powodować stresów u podróżnych :-)
    i
    nie powinno odbiegać od ogólnie przyjętych form grzecznościowych. Z gruntu
    kasa międzynarodowa nie wydaje biletów krajowych, ale w sytuacjach
    odbiegających od normy postawa kasjerki, która jest pracownikiem front
    office,
    powinna być w tej sprawie elastyczna. Pojedyncze bilety w czasie tłoku
    winny
    być wydawane na życzenie podróżnego. Serdecznie przeproszono za kłopoty.
    Tyle streszczenia. List ten to kolejny dowód na to, że można czynić próby
    ucywilizowania PKP. Jeśli nie marchewką, to kijkiem.
    WS


    Przede wszystkim chcę pogratulować tego, że zamiast strzępić język,
    postanowiłeś działać. PKP powinno trzymać w ryzach swoich pracowników. A co
    do nich samych(tzn.pracowników) to dziwi mnie, to, iz nie ptrafią zrozumieć
    tego, że to klient płaci za ich pensje.
    Pozdrawiam i gratuluję!




    Temat: Wyjazd z OSMT ( PKP PR.)
    Jak co roku planujemy wyjazd Kwietniowy , z foto i zwiedzaniem
    Oto Wstępny plan :
    Cena 60zł klasa 2 , 80zł klasa 1 ,

    KWIECIEŃ 2008 WYJAZD OSMT PO POLSCE

    GLIWICE-BYTOM
    18.10-18.30 OSOBOWY

    Bytom-Lubliniec przez Tarnowskie Góry
    18,35-19,40 osobowy ( Pociąg ten z katowic wyjeżdża o godzinie 18.04 )

    Lubliniec-Opole ówne przez Fosowskie
    19,50-20,48 Osobowy

    Opole ówne-Wrocław Główny
    21,18-22,25 Posp. Roztocze

    Wrocław -Gdańsk Główny przez Poznań
    0,05-8,20 Pos Rozewie

    Gdańsk Główny-Sopot
    9,20-9,36 POS Skrzyczne

    Sopot-Gdynia ówna
    9,50-10,00 POSP

    ( 10.20-10,34) SKM sOPOT-Gdynia.
    (11,10-11,20 ) POSP Sopot-Gdynia.

    Gdynia-Kościerzyna przez Somonino
    11,37-13,00 Osobowy Spalinowy PKP PR

    Kościrzyna-Chojnice przez Lipusz
    15,10-16,45 Osobowy Spalinowy PKP PR

    Chojnice-Piła przez Złotów
    18,30-19,40 Osobowy Spalinowy PKP PR

    Piła-Krzyż przez Trzcianka
    19,55-20,46 Osobowy Spalinowy PKP PR

    Krzyż-Szczecin Dąbie przez Choszczno
    21,35-22,50 POSP z Lublina

    Szczecin- Warszawa Wschodnia przez Poznań, Kutno
    23,15-6,17 POSP SZCZECINIANIN

    Warszawa Wschodnia -Skarżysko Kamienna przez WARKA, Radom
    7,05-10,10 POSP

    Skarżysko-Kielce
    12.20-13,15 Osobowy

    Kielce-Częstochowa przez Włoszczowa
    14,15-16,35

    Częstochowa-Katowice przez Zawiercie
    16,50-18,34 Osobowy

    Katowice-Rybnik
    19,22-20,30 Osobowy

    Rybnik-Żory
    21,03-21,20 POSP Szyndzielnia

    Są możliwe zmianki do planu , wszelkie propozycje itd proszę zgłaszać do zarządu . Dane są w dziale KONTAKT.

    Możliwe zmianki :

    Kościerzyna-Wierzchucin przez : Lipowa Tucholska , Bąk - tą linią jeżdżą tylko 2 pociągi osobowe. 15.17-16.50 osobowy spalinowy pkp pr.

    Wierzchucin - Chojnice Spółka PCC RAIL
    Osobowy pcc- 17,05-17,50

    i z Chojnic dalej za planem .

    Możliwe też że zmieni się plan od Warszawy w stronę Łodzi i Zduńskiej Woli .

    Wszystko do negocjacji .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 124 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.