Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rzanek.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Szczecin ceny biletów





    Temat: odsprzedam bilety PKP, SZCZECIN, POZNAŃ, WARSZAWA
    odsprzedam bilety PKP, SZCZECIN, POZNAŃ, WARSZAWA
    mam do odsprzedania promocyjne bilety PKP na EX na dzień 28 kwiecień
    (czwartek)
    cena - 36 zł każdy!!!!
    na trasach:
    Wrocław - Szczecin (9:58 na miejscu o 14:29)

    Warszawa - Poznań (8;15 na miejscu 11;14)

    Poznań - Szczecin (12:08 na miejscu 14;29)
    dwa ostatnie bilety mogą byc tez traktowane jako jeden na trasie Warszawa -
    Szczecin, z przesiadką w Poznaniu

    wszystkie te bilety są na pociąg EX z miejscówkami, w przedziale dla
    niepalących. Są to tzw. Super bilety o STAŁEJ CENIE 36 zł każdy!!!! normalnie
    płaci się jakieś 70-80 zł ich minus polega na tym, że nie można ich zwrócić
    (właśnie dlatego ja je chce odsprzedać - pozmieniały się plany moje i
    znajomych, z wyjazdu na majówkę do Szczecina nici:-( jesli mieszkacie we
    Wrocławiu, bilet moze przejsc z ręki do ręki, przy kasie PKP, żeby
    potwierdzic autentycznosc, jeśli poza - pozostaje niestety poczta...

    bilety2@go2.pl




    Temat: Żądam od PKP odszkodowania za ...
    Żądam od PKP odszkodowania za ...
    1. Likwidację dogodnych połączeń między Gryfinem a Szczecinem niczym nie
    uzasadnionych, gdyż na tych kursach jeździło bardzo dużo ludzi
    2. Wzrost bezrobocia w regionie zachodniopomorskim w związku z bezsensowną i
    bezmózgową polityką zarządu PKP Przewozy Regionalne
    3. Za narażenie mnie i innych pasażerów na niebezpieczeństwo w związku z
    likwidacją ostatniego pociągu ze Szczecina do Gryfina o godz. 22:30.
    4. Za niedbałość o bezpieczeństwo pasażerów na Dworcu PKP w Szczecinie oraz w
    pociągach w regionie zachodniopomorskim
    5. Za bezprawne zamykanie budynku użteczności publicznej utrzymywanego z
    naszych podantików pieniedzy, czyli Dworca PKp w Gryfinie w godzinach nocnych.
    6. Za wyśrubowane ceny biletów w zamian za marne usługi.
    7. Za narażanie mnie przez 15 lata na wdychanie azbestu z dachu na peronach
    PKP w Gryfinie
    8. Za spóźnianie się notoryczne przy wyjeździe z dworca PKP w Szczecinie.

    Za to wszystko co PKP robi wbrew woli mieszkańców Szczecina, Gryfina oraz
    województwa zachodniopomorskiego żądam odszkodowania w wysokości 2 mln
    złotych. I będę tych pieniędzy dochodził na drodze sądowej, a świadków i
    dowody na winę PKP mam bez liku.





    Temat: SPRZEDAM BILET PKP KRAKÓW-SZCZECIN 7.11.04
    SPRZEDAM BILET PKP KRAKÓW-SZCZECIN 7.11.04
    SPRZEDAM bilet PKP z Krakowa głównego do Szczecina głównego dnia 7 listopada
    br. o godzinie 6:16
    Cena którą zapłaciłam to 108 zł sprzedaje państwu 28zł taniej.(80zł) POKRYWAM
    KOSZTA PRZESYŁKI!!!
    jest to bilet 2 OSOBOWY!!! PIERWSZĄ KLASĄ!!!
    CHĘTNYM PRZEŚLE ZESKANOWANY BILET!!! ZAPRASZAM TEZ DO SKŁADANIE MI PORPOZYCJI
    MAILOWO, JESTEM SKŁONNA SIĘ TARGOWAĆ:)




    Temat: PKP prosimy o dpowiedź ile kosytuje 1 km jazdy Szczecin-Tantow
    PKP prosimy o dpowiedź ile kosytuje 1 km jazdy Szczecin-Tantow
    bardzo proszę o wyjaśnienie jak skalkulowana jest cena biletu na trasie
    Szczecin - Tantow cena biletu wynosi 11,40DM od osoby (było 2,40DM). Trasę
    Tantow - Kolonia 780 km przejechaliśmy w 3 osoby za 45,00DM a Szczecin - Tantow
    10 km? w bardyo czystych wagonach???? za 34,20DM

    pozdrawiam firme PKP tak dalej do Europy!!!!!!



    Temat: Z Zakopanego do Szklarskiej?
    Z Zakopca do Krakowa jest jakieś 2-2,5 godz.Pks,ok.1,5h własnym samochodem(
    jesli nie ma korków) i ok 4h pociągiem. Jeśli jedziecie samochdem to jest
    całkiem ok. bo od Krakowa do Wrocławia albo nawet do Legnicy masz autostradę a
    potem już tylko jakieś 2-2,5h do Szklarskiej. Gorzej PKP czy PKS bo to już masa
    przesiadek. W najlepszym razie tylko w Jeleniej Gorze( a i tak z Jeleniej Góry
    lepiej do Szklarskiej jechaĆ busem. Gorzej jesli będziecie musieli się
    przesiadać jeszcze we Wrocławiu. Najlepiej sprawdźcie na stronie pks zakopane
    czy przypadkiem w okresie letnim nie ma bezpośredniego połączenia do Szklarskiej
    - oni w Wkacje mają bardzo różne i dziwne czasem trasy. Dodam , ze my w podróż
    poślubną pojechaliśmy najpierw na półtora tygodnia w gory Stołowe, a potem na 2
    dni do Pragi , a potem do znajomych na parę dni do miejscowości kolo Karlovych
    Varów. I wracaliśmy ha! "parę" dobrych godzin:))ale nie żałowaliśmy. Jechaliśmy
    najpierw z tej wioski do Krlovych, potem z Krlovych do Pragi z Pragi do Nachodu
    i tam niestety zwiał nam autobus do Polski więc na pieszo do granicy i tam w
    taksówkę,żeby dojechać do centrum Kudowy. A tam oczekiwanie na autobus do
    Wrocławia i we Wrocławiu przesiadka na PKP do Szczecina.....W Czechach
    połączenia były skomunikowane, natomiast w Polsce ......sprawdzaliśmy wiele
    kombinacji powrotu min.przez Karkonosze i Jelenią Górę, ale wszędzie droga była
    mniej więcej taka sama od ok5 rano do 23 wieczorem...:)Najprościej było wrócić z
    Karlovych do Szczecina Przez Berlin - ale wtedy cena biletu była dla nas jakoś
    bardzo wysoka.pozdrawiam.M



    Temat: pkp....
    pkp....
    grozza w pociągu zakopane - szczecin to lekka przesada... normalka jeżeli
    chodzi o polskie warunki i realia.. Czy Pani Danuta nie wiedziała, że naszym
    kolejom państwowym trzeba płacić i dziekowac że jedzie pociąg z daleka, na
    nikogo nie czeka... osobiście mam dosyć podróżowania polskimi kolejami - brud,
    smród, złodziejstwo i coraz wyższe ceny za bilety...



    Temat: Bilet IC PKP Warszawa-Szczecin
    Bilet IC PKP Warszawa-Szczecin
    Hej! mam do sprzedania bilet IC na 17.03 na 16:55 miejsce w pierwszej klasie,
    cena 55 zlotych (superbilet), niestety nie moge jechac wiec chce odsprzedac
    po cenie kupna, pozdrawiam. Trasa Warszawa centralna - Szczecin (miejscowka
    jest wliczona w bilet).



    Temat: Jak najtaniej dostać się z Polski do Szwecji?
    najtaniej chyba z nami :)
    Autobus ze Szczecina do Sztokholmu i wszystkich większych miejscowości na
    trasie między Trelleborg a Sztokholmem. Bilet stała cena do 18 kwietnia 800
    sek., później po tej dacie obniżka 500 sek!!!
    Przejazdy do Rostoku (na prom do Gedser w Danii) i Sasnitz (na prom do
    Trelleborg w Szwecji). Cena już od 130 złotych
    Przejazdy między Berlinem a Szczecinem. Cena od 50 złotych.
    BERLIN, ROSTOCK, SASNITZ, Niemcy (Usługi: Oferuje)
    UWAGA ! Codzienne przejazdy do Niemiec ze Szczecina. Berlin (także lotniska),
    Rostock, Sasnitz (promy do Szwecji i Danii). Odbiór z dworca PKP/PKS lub z
    uzgodnionego miejsca. Transfery na statki oraz inne, wg potrzeb. Niskie ceny,
    komfortowa podróż samochodami z klimatyzacją oraz zawsze miła i sprawna obsługa
    naszych gości.
    Tel 0607 130837, 601-702-750, +49-160-915-87-212 bubaab@bubaab.com keypc@o2.pl




    Temat: PKP bezlitosne dla pechowców
    "Jest jednak sposób, żeby przechytrzyć kolej: Gdyby mąż Edyty kupił w
    Szczecinie bilet przez internet, jego żona w Warszawie mogłaby odebrać e-mailem
    potwierdzenie tej operacji, wydrukować je i z wydrukiem iść do kasy po bilet."

    Mozna wiec wysnuc wniosek, ze jest to najpilniej strzezona tajemnica PKP :)
    Krotko mowiac, kolejowy przewoznik sam zacheca pechowcow do jazdy na gape.
    Roznicy w cenie nie ma zadnej, wiec ryzyko jazdy bez biletu tez zadne, a przy
    odrobinie szczescia lub sprytu, jesli uniknie sie kontroli mozna przejechac
    cala trase za darmo.

    Paranoi jest wiecej. Kiedys wiozlem dwie duze walizki. Chcialem wyslac je
    wagonem bagazowym, ale odmowiono, tlumaczac, ze takie wagony na trasie Gdansk-
    Szczecin nie kursuja. Meczylem sie wiec z nimi wciskajac do normalnego wagonu.
    Polozylem obydwie walizki na polce (zajely cala polke) i mimo, ze w przedziale
    bylem sam, konduktor ktory sie pojawil, kazal mi uiscic doplate za zbyt duzy
    bagaz. Nie zgodzilem sie, co rozezlilo konduktora, ktory zaczal na mnie
    krzyczec. Poprosilem wiec, aby zawolal policje na mnie, krnabrnego pasazera, bo
    ja nie chcialem zabierac tego bagazu do przedzialu, ale PKP nie dalo mi innej
    opcji. Machnal reka i laskawie pozwolil mi kontynuowac podroz bez doplaty.




    Temat: PKP Intercity nie obawia się na razie tanich li...
    Gość portalu: Kiks napisał(a):

    > Zobaczymy ... Ale jak do niskiej ceny biletu lotniczego
    > doliczycie opłaty lotniskowe + koszty dotarcia do lotniska + do
    > czasu podróży dodacie sobie czas potrzebny na dotarcie do i z
    > lotniska oraz czas potrzebny na odprawę przed odlotem (.....)

    No niestety... Dużo w tym racji. Szczególnie jeśli chodzi o loty do Szczecina,
    który tak naprawdę nie jest Szczecinem, tylko Goleniowem. A podróż z Goleniowa
    do centrum Szczecina zajmuje godzinę :-((( IC z centrum Warszawy do centrum
    Szczecina jedzie 4,5 h. Na pociąg można przyjść w ostatniej chwili.
    Natomiast dotarcie do Żwirek, stawienie się do odprawy minimum 20 min przed
    odlotem, lot trwajacy 1h 20 min, odbiór bagażu, czekanie na busika, godzinna
    podróż busikiem...
    Dodam, że często latam na tej trasie, bo mimo wszystko coś tam się oszczędza
    tego czasu, a poza tym lubię latać, a nienawidzę tłuc się pociągami, ale jak
    ktoś czuje strach przed lataniem, to cena takiego przelotu i jego szybkość
    wcale nie są atrakcyjne.

    A juz w ogóle nie widze sensu latania do Krakowa czy Katowic z Warszawy. Bo tam
    tez pociąg jedzie z centrum do centrum 2,5 h. A z Balic czy Pyrzowic tłuc się
    potem do miasta, to dla mnie jakiś absurd.

    Ale oczywiście mam nadzieję, że PKP troche spokornieje i przestanie robić
    łaskę, że wozi ludzi.



    Temat: Przejazdy Skandynawia oraz Rostock Sasnitz Berlin
    Przejazdy Skandynawia oraz Rostock Sasnitz Berlin
    Autobus ze Szczecina do Sztokholmu i wszystkich większych miejscowości na
    trasie między Trelleborg a Sztokholmem. Bilet stała cena do 18 kwietnia 800
    sek., później po tej dacie obniżka 500 sek!!!
    Przejazdy do Rostoku (na prom do Gedser w Danii) i Sasnitz (na prom do
    Trelleborg w Szwecji). Cena już od 130 złotych
    Przejazdy między Berlinem a Szczecinem. Cena od 50 złotych.
    BERLIN, ROSTOCK, SASNITZ, Niemcy (Usługi: Oferuje)
    UWAGA ! Codzienne przejazdy do Niemiec ze Szczecina. Berlin (także lotniska),
    Rostock, Sasnitz (promy do Szwecji i Danii). Odbiór z dworca PKP/PKS lub z
    uzgodnionego miejsca. Transfery na statki oraz inne, wg potrzeb. Niskie ceny,
    komfortowa podróż samochodami z klimatyzacją oraz zawsze miła i sprawna
    obsługa naszych gości.
    Tel 0607 130837, 601-702-750, +49-160-915-87-212 bubaab@bubaab.com
    keypc@o2.pl




    Temat: Czy Szczecin "przegapił" swoją szasnsę?
    Gość portalu: Buazen napisał(a):

    > Im krótsza trasa tym mniej im się to opłaca.

    Jak to? Krotka trasa - to niskie koszty przejazdu. Chyba bardziej oplaca sie
    przewiezc 1000 osob na 10 km niz 10 osob na 10 km. Poza tym pociag moze wykonac
    wiecej cyklow w krotkim czasie.

    Ilość ludzi musiałaby być większa
    > i jestem ciekaw, czy zapłaciłbyś 10-15 zł za codzienny dojazd ze Słonecznego na
    > Turzyn bo w takiej cenie byłby bilet. PKP posiada infrastrukturę tak starą i
    > kapitałochłonną, jest tak rozdętą instytucją, że pożerają ją koszty utrzymania.
    > PKP zarabia tylko na przewozach "cargo" czyli towarowych. Jest tego w sumie
    > jakieś 6 mld zł rocznych (zysku z cargo). Natomiast strata na liniach
    > pasażerskich zamyka się w kwocie 8 mld. Czyli 2 mld zł co roku dokłada państwo.
    (...)

    OK. Sytuacja w PKP jest powszechnie znana ale...
    W 3miescie dziala taka kolejka (juz przykladow z zachodu dawac nie bede) i zbiera
    doskonale recenzje. Komunikacja miejska (tramwaje i autobusy) z pewnoscia tez
    jest ostro dotowana. A dodatkowo miasto wywala 70 mln zl na budowe mostu (to ten
    srodkowy w przeprawie Nowoclowej) dla szybkiego tramwaju, ktory i tak nie rozwize
    ostatecznie problemow komunikacyjnych.
    A tak swoja droga ile kosztuje obecnie bilet Dabie-Szczecin Gl.?



    Temat: inerRail, doświadczenia, wrażenia?
    strefa: D-A-CH
    Kilka razy wykupywalam InterRail na Niemcy, Austrie, Szwajcarie. Bylo spoko! Po
    prostu trzeba sie trzymac regul wypisanych na otrzymanej ulotce: do IC i ICE
    trzeba doplacic troche. Do wagonu sypialnego tez extra doplata!

    Uwaga na Szwajcarie: jest tam kilka prywatnych linii kolejowych, ktore nie uznaja
    IR. Kiedys chcialam przejechac nieznany mi jeszcze rejon Alp i ... konduktor
    skasowal mnie na 60 frankow!

    Jeszcze cos: czasem ceny biletu InterRail sa tansze np w Niemczech w DB niz w
    rodzimym PKP. Zwlaszcza teraz, kiedy euro tyle kosztuje dokonuja w okienku kasy
    PKP dosc dziwnych obliczen :-( Ja ostatnimi czasy kupowalam bilet w Niemczech
    (mieszkalam w Szczecinie, wiec spoko).
    Porownajcie ceny ! www.bahn.de www.pkp.pl




    Temat: Funkcjonuje ta kolej dzisiaj?
    Do Niemiec taniej koleją
    Polska w UE: Do Niemiec taniej koleją
    Niedziela, 2 maja 2004, 19:00
    Pierwsze korzyści z wejścia do UE... dla pasażerów kolei. Mieszkańcy terenów
    przy granicy z Niemcami mogą taniej podróżować do naszych zachodnich sąsiadów.
    Nowe ceny biletów obowiązują na trasach m.in. do Berlina, Lispka czy Drezna.
    Od 1 maja bilety grupowe niemieckich kolei na połączenia regionalne ważne są
    nie tylko do granicy z Polską, ale także do pierwszej stacji na terenie naszego
    kraju. A to oznacza, że np. jedna osoba za podróż ze Szczecina do Berlina i z
    powrotem zapłaci 5 euro, oczywiście pod warunkiem, że znajdzie 4 innych
    podróżnych, którzy złożą się na taki bilet.
    Z kolei ci, którzy kupili bilet weekendowy PKP, mogą na jego podstawie dotrzeć
    do pierwszej stacji na terenie Niemiec, czyli bez jakiejkolwiek dopłaty podróż
    można zakończyć np. we Frankfurcie nad Odrą.
    Ponadto niemiecka kolej zapowiada, że połączeń regionalnych będzie coraz
    więcej.

    /Wygląda po prostu na to, że nie potrzebne są już tzw. przejściówki na
    przejazdy przez granicę - pewnie do Czech, Słowacji i na Litwę też/



    Temat: O linii kolejowej ze Szczecina przez Police do ...
    O linii kolejowej ze Szczecina przez Police do ..
    PKP nic nigdy się nie opłacało. Wszystkie spółki trzeba sprywatyzować, wpuścić
    konkurencję zza granicy i od razu wszystko pójdzie do przodu. I ceny za bilety
    spadną, i nierentowne trasy staną się opłacalnymi... PKP to święta krowa która w
    państwie upatrzyła sobie dojną krowę!



    Temat: Będziemy szybciej jeździć do Warszawy?
    Droga kolejowa Lublin - Warszawa liczy 175 km. W godzinę, to chyba musiałbyś
    jechać TGV i to bez postojów w Puławach, Dęblinie i innych miejscowościach.
    Poza tym PKP ma ostatnio kłopoty z szybkimi lokomotywami i nawet ekspresy do
    W-wy spóźniają się przez to po 20 min.
    I jeszcze kwestia komfortu jazdy - w czwartek 26.06. jechałem ze stolicy do
    Lublina PKP. Wybrałem pociąg o 16.15 z Centralnego, który jedzie z Bydgoszczy do
    Zamościa i Przemyśla. Co prawda 15 min. wcześniej miał być pociąg TLK Szczecin -
    Lublin, ale ponieważ nie wiedziałem czy zdążę, to kupiłem bilety na ten drugi.
    Pomijam spóźnienie obu składów, ale gdy zobaczyłem pociąg z Bydgoszczy, to nie
    mogłem uwierzyć - pierwszy wagon I klasy był OK, ale pozostałe wagony 2 klasy to
    były piętrówki bezprzedziałowe. Większość myślała, że to jakiś podmiejski skład
    wjechał na nasz peron. Podróżowałem z małym dzieckiem i miałem nadzieję na
    specjalny przedział dla dzieci, ale przy takich wagonach wszelkie nadzieje
    prysły. Poczułem się, jakbym się przeniósł 20-25 lat wstecz.
    Oczywiście cena biletu nie była mniejsza niż zwykle...




    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP...
    Nowy rozkład jazdy PKP...
    jeśli strona DB nie kłamie (a jest ponoć najlepszą stroną z rozkładami w
    Europie) to w nowym rozkładzie zmieni się:

    - pociąg nocny do Kijowa będzie jeździł tylko do Jagodina
    - "Chelmianin" bedzie jeździł tylko do Lublina, i zmieni nazwe na "Noteć"
    chyba,
    - nie ma w ogóle "Czartoryskiego" do Gdyni, nawet w sezonie, jak i "Bystrzycy"
    - poranny "Sztygar" chyba nie bedzie mial grupy wagonów do Katowic
    - "Roztocze" będzie jeździc do Rawy Ruskiej tylko w sezonie, poza sezonem
    1:15h później będzie tylko pociąg Lublin - Bełżec
    - na IR "Gałczynski" do Szczecina będzie wydawana miejscówka, ale w cenie
    biletu pospiesznego.
    - pociągi do Przemyśla i Odessy będą jeździły jako osobne składy
    - "Bydgoszczanin" zastępujacy "Wieniawskiego" bedzie odjeźdzać 4h później tj
    o 15:40
    - pojawi się popołudniowy osobowy do Radomia
    - nie ma popołudniowego pospiesznego do Krakowa
    - nie będzie nocnego do Poznania, tylko kursujący 2 razy w tygodniu nocny do
    Szczecina: we czwartki i niedziele

    jeśli to jest ostateczna wersja rozkładu to potwierdza tylko to, ze jest źle
    a bedzie coraz gorzej...



    Temat: Busy do Świnoujścia ?!
    Busy do Świnoujścia ?!
    Wybieram się do Świnoujścia i z racji tego że mamy takie "kochane" państwo, i
    monopolistyczne PKP jestem zmuszona wysiąść w Szczecinie i dalej dojechać
    Busem. Chciałabym się dowiedzieć czy istnieje połączenie "Szczecin -
    Świnoujście" z Dworca Głównego w Szczecinie (ewentualnie Dworzec Dąbie), jak
    często kursują takie Busy (Autobusy ?!), jak długo się jedzie i w jakiej
    cenie jest bilet (około).

    P.S: I czy istnieje jakaś strona z rozkładem jazdy (szukałam w necie i
    nic :|) ?!



    Temat: Już nie trzeba mierzyć toreb (PKP) !!!!
    choc przyznam ze kon 'intercity' w stajni pkp to dobra partia. zupelnie
    przyzwoicie sie podrozuje, czego nie da sie powiedizec o polaczeniach pkp
    przewozy regionalne.
    mimo iz przejazd na trasie w-wa - Szczecin do tanich nie nzalezy, to jednakw
    arto wydac te kilka pln wiecej z aten komfort jazdy, kawe w cenie biletu,
    wygodne siedzenia, klimatyzacje, wieksza kulture obslugi i kilka innych rzeczy,
    ktore oceniam in plus. no i firma nie przynosi strat.



    Temat: Przeżyłam koszmarną podróż. Niech PKP się wstydzi
    Przeżyłam koszmarną podróż. Niech PKP się wstydzi
    w Lutym jechalem z siostra pociagiem relacji Warszawa-Bialystok. Najpierw przez
    pierwsze 30 minut, balismy sie w ogole siedziec w naszym wagonie, bo grupka
    zapitych mlokosow wrzeszczala, sypala k...wami na lewo i prawo a jak przyszedl
    konduktor, to mu po prostu zaczeli grozic. Potem bylo jeszcze lepiej, zadna ze
    stacji na ktorej zatrzymywal sie pociag nie miala nawet latarni, wiec bylo
    niemozliwe przeczytac gdzie jestesmy. cale szczescie, ze wysiadalismy na
    koncowej stacji, bo inaczej to trudno by bylo utrafic wlasciwa miejscowosc. A na
    koniec to po prostu wybuchnelismy smiechem, bo okno w przedziale sie oczywiscie
    nie domykalo i po jakims czasie wpadala nam po prostu masa sniegu do przedzialu,
    ktora najprawdopodobniej zsunela sie z dachu. Cale szczescie nikt z nas nie
    siedzial przy oknie.
    Poza tym, to ze smierdzi w pociagu nie ma nic wspolnego z komuna albo bieda, bo
    wystarczy kupic najtanszy srodek czyszczacy i raz a porzadnie te kible
    wyszorowac. Ceny bilet z roku na rok rosna a standard na odwrot.
    A jesli chodzi o poprawe uslug, to racja. 10 lat temu mozna bylo dojechac ze
    Szczecina do Zielonej Gory w jakies 4 godziny, teraz jedzie 1! bezposredni
    pociag w zabojczym czasie 6!!! (slownie szesciu) godzin ze srednia predkoscia
    blyskawicy, czyli ok. 30 km/h. Jeszcze wiecej takich ulepszen i za 2 lata ta
    trase beda obslugiwac furmanki.



    Temat: Rewolucja kolejowa: znikają pośpieszne i ekspresy
    To dobrze iz w spolkach PKP mysli sie o udoskonaleniu systemu, ale
    nie nalezy zapominac o sluzalczej roli koleji do pasazera bo to on
    oprocz ceny biletu rowniez doplaca do dzialanosci przewoznika.
    Zatem kolej ne tylk musi reagowac komercyjnie zwracajac na bierzace
    zainteresowanie ale byc stymulatorem rozwoju regionow i proponowania
    atrenatywnych rozwiazan komunikacyjnych.
    Nalezy przyjac conajmniej trzy grupy wzajemngo skomunikowania
    aglomeracji /do 30-40 km od centrum/ szybkimi pocigami i okreslana
    czestotliwoscia, przyjmujac Warszawe jako glowny wezel.
    I. milonowe z predkoscia podrozna 130-140 km/h, z czest. co 1-2
    godziny
    II powyzej 500tys z predkoscia pdrozna 110-120 km/h z czest. co 1-3
    godziny
    III powyzej 250 tys z predkosci podrozna ca 100 km/h co 1-4 godziny
    Czemu taki rozrzut, przyklad;
    Warszawa - Lodz czy Radom co 1 godzine, W-wa-Bialystok czy Lublin co
    2 godzny a Olsztyn co 3 godziny
    Bydgoszcz-Torun co 1 godzine a z Poznaniem czy Gdanskiem co 3 godziny
    Glownie winno sie z formatowac system ciagow komunikacyjnych
    przecinajacych Polske laczacych najwazniejsze aglomeracje lacznie ze
    sprzegnietymi odnogami.
    Szczecin-Poznan-Warszawa-Lublin z polaczeniem Krzyz-Gorzow, Kutno-
    Lodz czy Plock.
    Wroclaw-Katowice-Warszawa-Bialystok z polaczeniem Wloszczowa-
    Czestochowa czy Kielce.
    Krakow-Warszawa-Gdansk z polaczeniem Ilawa-Olsztyn, Malbork-Elblag
    Szczecin



    Temat: Ranking dworców polskich. Smród Główny, brud Ce...
    ereta napisał:

    > W ostatnich kilkunastu latach
    > kolej została zarżnięta. Znaczny spadek przejazdów, szczególnie do
    > pracy, także z powodu nowomody-mam samochód więc jeżdżę, podczas
    gdy
    > na zachodzie dopłaca się do masowej komunikacji aby zmniejszyć
    > jzazdy samochodami. Jeśli jest mały ruch pasażerów , na
    przystankach
    > nawet przez kilka godzin może nie być pasażerów to jest jak jest.
    > Zobacz Bielsko-Biała Lipnik. Dawniej codziennie tysiące ludzi
    > dojeżdżało do pracy i szkół. A teraz co? Pustki. JEST OKAZJA DO
    > POPISU WANDALI. Przykładem są zadaszenia peronów. I to na trasie
    > międzynarodoej: Katowice-Bratysława.Itp,itp,itp.

    pomyliłeś skutki z przyczynami - koleje się same zarżnęły
    podwyższając ceny biletów nie zmieniając jakości. PKP samo wygania
    ludzi z pociągów, pociągi są drogie, niepunktualne, zatłoczone,
    śmierdzące, niebezpieczne a PKP ma to wszystko gdzieś. Wszystko jest
    tańsze od pociągów - z Warszawy do Gdańska taniej wychodzi jechać
    samochodem już w dwójkę, samolot z Warszawy do Szczecina kupowany z
    odpowiednim wyprzedzeniem kosztuje niewiele drożej niż pociąg.
    Jak chińczycy dobudują jeszcze trochę autostrad na Euro to nawet do
    Zakopanego nie będzie się opłacało jeździć pociągiem.



    Temat: PKP
    i jeszcze o BUSACH
    zgadzam się w temacie PKP
    i podzielam pogląd ze na reaktywację chyba raczej szans nie ma
    wracając do busów
    jest pewna sfera działalności busów która sprawia ze są bezkonkurencyjne wobec
    komunikacji miejskiej
    głównie po stronie kosztów
    komunikacja miejska płaci za: korzystanie z przystanków, za pracę kierowców
    zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców, za paliwo i matreiały jezdne, za
    dozór techniczny
    takie busy z reguły: korzystają z przystanków na dziko(za darmo), kierowcy
    pracują na czarno i po 10 godzin dziennie, nie rejestrują czasu pracy w
    urządzeniach pomiarowcyh (tachografy)
    wobec tego bus może pojechać nawet za 2-3 złote
    już sama cena biletu jest konkurencyjna
    poza tym w chwili obecnej można kupić busy w niemczech za śmieszne pieniądze i
    stale rozbudowywać flotę
    autobus miejski kosztuje średnio ok milion złotych

    w moim przekonaniu wpuszczenie busów na trasę police-szczecin w krótkim czasie
    wykonczy komunikaję mniejską
    w myśl zasady - daj palec a zabiorę rękę



    Temat: Wielkie odliczanie przed premierą opery "Ça ira"
    doceniam..
    doceniam. wspomniałem tylko że o ile to jest wielkie wydarzenie, to koncert
    Watersa jako Watersa (nie mówiąc o PF) byłby wydarzeniem niesamowitym

    btw wydaje mi się że nie ma potrzeby w tym układzie dzielić się na jakichkolwiek
    "nas" z Poznania, "Was" ze Szczecina i "ich" z Gdańska

    Waters i Gilmour są w Polsce czyli można pojechać na ich koncert PKP albo
    samochodem a bilety mają cenę w dziesiątkach złotych a nie dziesiątkach euro

    sam bym poszedł na oba gdyby nie to że jutro poprawiam egzamin i do Gdańska
    nijak nie zdążę

    btw2 - raz jeszcze pozwolę sobie wkleić link: caira.allthatyousee.net -
    teraz zdjęcia z wczorajszej próby, w nocy - jeśli się uda - zdjęcia z premiery

    pzdr

    kvakva napisał:
    > Macie takie szczęście a tak trudno Wam go dostrzec i docenić. U nas, czyli w
    > Szczecinie, już dawno zafundowali nam kulturalną pustynię. Występ
    > trzecioligowego "artysty" urasta do miana megahitu roku. Nic innego nie ma. Na
    > Dniach Morza, jako gwiazda, wystąpiła Kate Rian... bo nieśmiertelny Bajm
    > wreszcie się komuś znudził. Bez komentarza...




    Temat: Tramwaje i ich miłośnicy :-)
    DD oznacza szeroki uśmiech.:)) Nawet podwójny.:)
    Z Twoją polityką cenową dla MK zgadzam się całkowicie.Jest tylko jedno ale,Jak przekonać do niej szefów firm komunikacyjnych,a zwłaszcza załogę.Jak wiesz w Szczecinie szykuje się odwrotna operacja cenowa,bo firmom podobno się inaczej nie opłaca.Skończy pewnie tak samo jak na PKP,gdzie podwyżki cen biletów zniechęciły pasażerów,co spowodowało spiralę cenową.W końcu poprzedniego systemu na Żeraniu również uważano,że lepiej opłaca się produkować miniej za to droższych Polonezów.Jak na tym wyszli,wszyscy wiemy.
    pzdr



    Temat: Kolej do Myśliborza, odżyje, ale na chwilę
    Kolej do Myśliborza, odżyje, ale na chwilę
    Marzy mi się połączenie Szczecin-Gorzów, właśnie przez Myślibórz. Sam jestem studentem i widzę, że PKS wogóle sobie nie radzi z tak dużą rzeszą studentów z Gorzowa i Myśliborza. Autobusy są przepełnione i wielu studentów nie ma szans dostć się szybko do domu! a o cenach biletów nie wspomnę... TRAGEDIA!! na 100% takie połączenie było by rentowne i dało duże zyski dla PKP. Piszcie co o tym myślicie!!



    Temat: Z PKS-em daleko nie zajedziesz
    A czy ktos probowal sie dodzwonic na informacje pks w gorzowie i dowiedziec sie
    czegokolwiek?? buahah jakiej informacji - kiedys spedzilem 30 min. wiszac na
    sluchawce i probujac sie dodzwonic i co?? pojechalem na dworzec ..

    a co do pkp to tez nie ma tak rozowo.
    Prosze sie sprobowac dowiedziec jaka jest cena biletu Tanich Lini Kolejowych z
    Wa-wy do Szczecina. Pierwsze pani w informacji nie wie czy ten pociag ma
    miejsca siedzace czy tez tylko lezace. A napytanie jaki bylby koszt gdybym
    okazalo sie ze ten pociag ma kuszety .. "a ja nie wiem, to trzeba sie
    dowiadywac" .. rece opadaja .. a co ja probowalem zrobic?? (w kasie podobnie).




    Temat: Walczą o pociąg?
    Walczą o pociąg?
    Irytuje mnie akcja GL, by pociag Jelenia Gora - Szczecin pojechal przez
    Zagan.Rozumiem, ze zaganiacy martwia sie degradacja swej stacji, ale
    wydluzenie trasy spowoduje wzrost ceny biletu i czasu podrozy, co odbije sie
    niekorzystnie na podrozujacych od JG, czy jadacych z polnocy do JG (i moze w
    dac PKP argument do ponownego zamkniecia polaczenia). Zdaje sobie sprawe, ze
    wielu zaganiakow chetnie podrozowaloby tym pociagiem, ale uwazam, ze powinni
    zabiegac o dobre skomunikowanie kursu szynobusu z tym pociagiem. Mysle, ze
    ucierpia na tym jedynie ambicje, ale jest to rozwiazanie najbardziej rozsadne.
    Czemu uwazam, ze jest to zagrywka ambicjonalna? Ano wczoraj bylem odebrac
    zone, ktora przyjechala EX Lubuszanin do Zielonej Gory. W drodze do ZG
    widzialem wiele samochodow z rejestracjami FZA i FZG, ktore spotkalem pozniej
    pod dworcem. Dlaczego Tomasz Hucal nie poprowadzi w GL akcji na rzecz
    przedluzenia trasy Lubuszanina do Zar i Zagania???!!! No tak, tu nie mozna by
    zagrac starej melodi: "Zary maja a my nie"...

    zary.info/n,zary,1415.html




    Temat: Ta Wasza kolejka...
    Ta Wasza kolejka...
    Powiedzcie o niej cos wiecej. Ile sie jedzie z Gdyni do Gdanska, jak dluga jest
    trasa, czy to jezdzi po normalnych szynach kolejowych, nalezy do PKP, jest
    dotowana przez miasto, jaka cena biletu?

    Kwestia jest taka ze w Szczecinie mamy doskonale polozone tory i przystanki
    kolejowe. Taka kolejka moglaby laczyc lewo i prawobrzeze, Police oraz pare
    mniejszych miejscowosci. Niestety jest gdzies problem z realizacja tego
    pomyslu...



    Temat: Znów będzie mniej pociagów?
    Że koleje na Zachodzie nietanie, to nie do końca prawda. W Niemczech - owszem -
    ceny mają zabójcze, ale jednocześnie tak zajebiste promocje, że możesz
    przejechać całe Niemcy za 6 Euro(!!!) z biletem, który możesz sobie kupić na
    przykład w automacie w tramwaju i jest on ważny w pociągach, autobusach i
    tramwajach. Można też na jego podstawie przekroczyć granicę dojeżdżając do
    stacji Szczecin Główny, Zgorzelec lub Kostrzyn (skorzystałem miesiąc temu).

    No i oczywiście bilet jest honorowany przez wszystkich przewoźników kolejowych -
    DB, Metronom, Lausitzbahn itd. Tymczasem w Polsce, jak chcesz dojechać z
    przesiadkami powiedzmy z Siedlec do Władysławowa to przy niektórych
    połączeniach może się okazać, że potrzebujesz kupić trzy albo i cztery osobne
    bilety - bo masz czterech różnych przewoźników (PKP Intercity, PKP PR, Koleje
    Mazowieckie i SKM). A to oczywiście odpowiednio kosztuje. Paranoja.



    Temat: nonsensy na PKP
    Koleje a sprawa polska
    Nie podniecajcie się tak bardzo tymi "kwalifikowanymi"połączeniami drogimi jak
    niewiem, a których kursowanie ogranicza się najczęsciej z/do Warszawki.
    Horrendalne ceny i nic w zamian czas przejazdu śmieszny. w takich CZECHACH jest
    dwa razy więcej pociągów EC,IC,SC i Ex, które kochani, nie są pociągami "dla
    kasty wyższej" tak jak u nas, ale dla "zwykłych ludzi" gdyż NIE MA W NICH
    OBOWIĄZKOWEJ REZERWACJI a jedynie niewielka dopłata do biletu (około
    kilkanascie-kilkadziesiąt koron). co do absurdów PKP to np.będąc w Szczecinie
    usiłowałem się dowiedziec (i kupic)bilet do Pasewalk ale niestety piękne panie
    na kasach PKP PR i IC nie wiedziały nic!! szukały i gmerały w jakichs
    szpargałach,i sprawiały wrazenie ze jestem nieproszonym gościem zakłócam ich
    świety spokój. w koncu po pół godziny znalazły taryfę..ale i tak nie były do
    końca pewne!!!cos nie do pomyślenia w DB czy Czechach...



    Temat: Tanie latanie do szczecina
    Tanie latanie do szczecina
    dzis na glownej GW pisza ze od 15 grudnia ruszaja tanie linie z warszawy do
    londynu. bilet od 55 zl. potem maja latac z poznnia i katowic. lotow ze
    szczecina do londynu niestety nie uwzgledniono. jak zwykle. ale jest wziety
    pod uwage w lotach krajowych do warszawy cena od 19 zl mowia ze ruszy to od
    sezonu letniego. wtedy zasyfiale pkp sie skonczy zupelnie.
    szczecin jest juz na mapce lotow:

    www.airpolonia.com.pl/destinations.php?type=1&lang=pl
    pozdrawiam rado



    Temat: Bilety na pociąg musisz kupić na Białorusi
    > PKP w Polsce to porażka. By dojechać ze Szczecina do Holandii trzeba kupić bile
    > t
    > za 125 euro. By dojechać z Berlina do Holandii zapłacić trzeba 39 euro

    Trzeba zaplacic wiecej. Te 39 to tylko cena promocyjna, dotyczaca niewielkiej
    ilosci biletow. Normalny bilet kosztuje ok. 2 razy wiecej



    Temat: Pomoc Bliźniacza
    rzeczywiście :)
    mieszkam w Warszawie i jadę zawsze pociągiem (samochodem jest to niebezpieczna i
    bardzo długa mordownia, jeśli komuś życie miłe na naszych drogach, odradzam).
    mam 2 sposoby:
    / pociągiem z Wawy Centr. do Berlina (Ostbahnhof) - 5:40 minut, bez przesiadki,
    ok. 150 pln, lub, ok. 70 pln, jeśli kupi się bilet z dużym wyprzedzeniem,
    najlepiej zapytać o taką konkretną możliwość w pkp.
    / pociągiem z Wawy Centr. do Szczecina Główn. - 5:22 min., bez przesiadki, 114
    pln, lub 6:12 Tanimi Liniami Kolejowymi (TLK) za zaledwie 56 pln (spora różnica,
    prawda?). ceny w obu przypadkach dotyczą 2. klasy.
    dalej jadę już samochodem 1-2 godzin z kolegą (jeśli kolega też ma ochotę
    spędzić czas w Berlinie).
    ze Szczecina jeżdżą też tzw. Busiki (prywatne przewozy) za ok. 50 pln do Berlina
    (dotychczas Alexanderplatz, ale można też wysiąść gdzieś po drodze, np. na
    Pankow. a w drodze powrotnej do Szczecina zawożą już na konkretny adres wedle
    życzenia) - w razie potrzeby mogę podać nr tel. - są to bardzo przyjaźni i
    solidni kierowcy, mają oczywiście miejsce na bagaż, o którym jednak warto
    wspomnieć wcześniej.
    /a powiem Wam, że Berlin jest wart zachodu :)/




    Temat: Dziękuję PKP za wrażenia z podróży
    Swojego czasu był niemiecki pociąg relacji bodajże Gdańsk - Kraków. Ładnych
    kilka lat temu, podczas moich studiów. Pierwsza klasa. Klima, zadbany, ze
    stolikami, z popielniczkami przy siedzeniach. W cenie pośpiesznego. Wycofany
    przez Niemców z powodu dewastowania składu przez Polaków. Pozostało mi tłuc się
    tzw. "polskimi" pośpiechami. Powinni na to utworzyć osobną wyrażenie słownikowe.
    Polskie pośpiechy. Unikam jak ognia od 4(?) lat, gdy całą noc z Krakowa do
    Szczecina (ok. 10-11h), mając bilet 1-ej klasy, przejechałem w niemiłosiernym
    ścisku na korytarzu. PKP. Tfu



    Temat: Po co nam lotniska?
    Człowieku, 90 mln? na tunel pod Racławickimi chcą wydać 120 mln! A co do
    znaczenia lotniska, to dzięki liberalizacji rynku przewozów lotniczych już
    teraz nawet w Polsce ceny za lot np. z Katowic do Szczecina będą na takim samym
    poziomie jak bilet normalny na pkp, nie mówiąc już o lotach europejskich.



    Temat: Kolejowa promocja-bubel. Na pociąg z Berlina sz...
    Kolejowa promocja-bubel. Na pociąg z Berlina sz...
    to nie jedyna głupota w nowym rozkładzie podam przykład:jechałem
    pociągiem relacji warszawa-kostrzyn ponad tydzień temu kupiłem
    miejscówke w poznaniu(cena 32+5zł) usiadłem w wyznaczonym przedziale
    i widze przy kontroli że 4 siedzące obok mnie osoby nie mają
    miejscówki bo ponoć nie trzeba,ja musiałem zapłacić dodatkowe 5 zł
    bo tak kazali w kasie w poznaniu,ale osoby kupujące bilety na ten
    pociąg we wrocławiu usłyszały że pociąg jest bez rejestracji
    miejsc,niezłe zamieszanie wyszło przy kontroli,czyli co miasto to co
    innego mówią,po drugie po co jest pociąg z krzyża odjazd 21:41
    jeżeli nic w tym czasie do krzyża ze strony poznania nie przyjeżdza?
    oprócz ic chrobry? jest z poznania pociąg odjazd 18.47 do krzyża
    przyjedza o 20.00 no ale zostaje 100min czasu na pociąg do
    gorzowa,dlaczego nie ma pociągu z krzyża o 20.10? pytanie pewnie bez
    odpowiedzi,po trzecie podróż do krakowa poc. interregio-barbakan-
    jest to poc. elektryczny którym jechałem do poznania,jeszcze jakoś
    ujdzie,ale takim pociągiem jechać 8godzin a z szczecina ponad 10 do
    krakowa to już przesada,pociąg nabity niemiłosiernie,miejsca stojące
    od krzyża na bank!!!! i to jest ta rewelacja interregio?-totalna
    porażka,ja do poznania jeżdze już pks,a pkp już dziękuje na zawsze!!!



    Temat: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka
    podkarpacie napisał:

    > podobno już mamy trzy razy dziennie loty do Warszawy i jeden do Krakowa a
    > kiedy gdzieś za granice, albo do Gdańska lub na Mazury ?

    Od 19 maja mamy 25 lądowań tygodniowo samolotów z Warszawy oraz 21 startów do
    Warszawy i 4 do Krakowa. Związane jest to ze zwiększonym ruchem wakacyjnym. Czy
    obecny stan połączeń się utrzyma w zimowym rozkładzie, nie wiadomo. Zależeć to
    będzie jakie będzie obłożenie miejsc we wrześniu i październiku.
    Jak na razie nie mamy co marzyć o dodatkowych rejsach gdziekolwiek poza
    Warszawą, bowiem zapotrzebowanie jest jeszcze małe. A poza tym, można
    praktycznie wszędzie dolecieć z przesiadką w Warszawie. Aby można było mówić o
    połączeniu zagranicznym codziennie musiałoby z Rzeszowa w danym kierunku udawać
    się conajmniej 25 - 30 pasażerów.
    Słyszy sie pogłoski o wejściu do Rzeszowa tanich przewoźników typu RyanAir,
    rzekomo przewoźnik chce zaoferować 5 połączeń tygodniowo do jednego z portów
    lotniczych w Zachodniej Europie.
    Przypominam, że z przesiadką w Warszawie najtańszy bilet powrotny (taryfa
    weekendowa) do Szczecina czy do Gdańska kosztuje około 350 zł dla osoby
    dorosłej. Obecnie mamy promocję LOTu, conajmniej dwie osoby lecą za cenę 260zł
    każda. I tak jest to szybciej niż PKP czy PKS a koszt taki sam jak podróż nad
    morze kuszetą. Ale kto o tym wie i umie liczyć?




    Temat: Air Polonia
    Gość portalu: MK napisał(a):

    > WROCŁAW Od połowy grudnia będziemy mogli latać z
    > Wrocławia do Warszawy tanimi liniami Air Polonia. Na
    > zagraniczne połączenia musimy jeszcze poczekać.
    >

    No to wykończą PKP Intercity. LOTowi opłaca się wozić
    studentów do Wawy za 120 PLN więc tani przewoźnik pewnie
    będzie miał ceny (dla wszystkich) poniżej 100. A bilet
    normalny w Intercity kosztuje 90 PLN. I kto pojedzie
    pociagiem??? Chyba tylko milosnik zwiedzania Poznania w
    drodze do Wawy ;-)

    A czemu wybrali Poznan? Bo Poznan jest o 2 godziny od
    Wroclawia, 2 godziny od Wawy, 2 od Szczecina, 2 od
    Zielonej Gory itd. A Wroclaw? 2 godz od Poznania, 1 godz
    od Opola i to koniec... Tak sie niestety konczy brak
    infrastruktury (np. odleglosc Wroclaw-Poznan to mniej
    wiecej tyle co Wroclaw-Jelenia Gora a pociagiem jedzie
    sie dwa razy dluzej :-()

    Pozdrawiam,
    SW




    Temat: EX Bolesław Prus
    EX Bolesław Prus
    Nie wiem czy ktoś miał okazję jechać tym "expresem"... Kolej chyba kpi tym
    czymś z pasażerów. Po pierwsze jakieś marne 4 wagony a na dodatek wyciągnięte
    chyba ze złomowiska bo na skład poc. ex to one nie wyglądają. Jechałem tym
    składem już kilka razy i za każdym nie było przez pół trasy światła w
    wagonach. O brudzie nie wspomnieć bo to standard wliczony w cenę expresu.
    Nawet to coś Warsa na trasie do Poznania nie ma (potem skład jest łączony z
    ex ze Szczecina i Wars przybywa). Ostatnio nawet kasy sprzedają bilety na
    wirtualne wagony których nie ma w składzie. Oficjalnie są ale jak podstawiają
    złom-pociąg to okazuje się że brakuje. Konduktorzy chodzą jeszcze obrażeni bo
    jak to pasażerowie śmią cokolwiek powiedzieć na ten temat... To całe PKP

    Szerokiej drogi!

    Dyżurny ruchu



    Temat: Cenowa rzeź na polskim niebie
    Główny problem leży w czymś innym...
    Myślę, że problem nie jest tani bilet z Polski w świat, bo tych mamy co nie co -
    może nie wszędzie, ale wystarczająco aby sie dostać w dowolny zakątek świata
    po rozsądnej cenie. Myślę że oferują to juz linie takie jak Air France,
    Lufthansa itp.
    Moim zdaniem największą potrzebą dla polaków jest komunikacja wewnątrz kraju.
    Brak autostrad i tory kolejowe w większości w opłakanym stanie to stan
    faktyczny i dobrze polakom znany. To powoduje że podróż z jednego miasta do
    drugiego to całodniowa wyprawa, można zapomnieć o powrocie tego samego dnia :-(
    Jeszcze z Warszawy to jako tako można się dostać za pomocą PKP w miarę krótko
    do Krakowa, Poznania itp, ale już do Wrocławia to wyprawa pół dnia.
    Jak była Air polonia to można było lecieć tanio (także lotem - jakieś 350PLN)
    teraz koszt podróży z W-wy 900PLN. Jest to koszmar. Nie wspominam nic już o
    komunikacji Szczecin - Rzeszów itp
    Więc myślę że rewolucja to by była gdyby pojawiła się alternatywa dla Lotu na
    trasach krajowych, bo na europejskich to już konkurencja jest i nie sądzę, żeby
    diametralnie coś się zmieniło.



    Temat: PKP-Szczecin- Niemcy,wolne miejsca na bilet..19.06
    PKP-Szczecin- Niemcy,wolne miejsca na bilet..19.06
    W sobotę 19.06 o godzinie 7:33 wyruszamy ze Szczecina pociagiem do
    Niemiec.Szukamy osób,które chciałyby się do nas dołączyc i skorzystać z
    biletu Schönes Wochenende Ticket-cena 30 euro(bilet na 5 osób).Wolne 3
    miejsca.Jedziemy m.in przez:Angermünde ,Berlin,Falkenberg,Leipzig.
    oriana19@poczta.onet.pl



    Temat: Ile kosztuje bilet PKP do Amsterdamu
    Ile kosztuje bilet PKP do Amsterdamu
    Moze ktos z Was jechal, lub orientuje sie ile kosztuje bilet na pociag do
    Amsterdamu, ze Szczecina. Codziennie o 8.15 odjezdza ten pociag. Bede bardzo
    wdzieczny, za jakakolwiek informacje, lub namiar gdzie moge sie dowiedziec o
    te cene:)



    Temat: PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie
    PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie
    Przewozy Regionalne nie zostawią na łasce losu setek tysięcy
    pasażerów pozbawionych dotychczasowych połączeń. Nowe połączenia
    InterRegio otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań, oraz Szczecin. PKP
    PR wyciągają pomocną dłoń już 1 września.

    Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu
    pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara
    się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach
    skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku. Późne ogłoszenie przez
    PKP IC ostatecznej listy odwołanych pociągów wymusza wprowadzanie
    nowych połączeń etapami.

    Niemniej, już od wtorku 1 września codziennie w porze zlikwidowanego
    porannego pociągu pospiesznego z Wrocławia do Warszawy będzie
    jeździł elektryczny skład InterRegio oferując przy tym cenę biletu
    mniejszą o kilkanaście złotych w porównaniu z dotychczasowym
    pociągiem PKP IC. W drogę powrotną będzie ruszał po południu łącząc
    przy okazji te dwa wielkomiejskie ośrodki z Łodzią.

    Również pasażerowie z Poznania i Szczecina nie powinni odczuć
    pogorszenia oferty kolejowej w relacji między tymi miastami. Mimo
    wycofania kilku pociągów dalekobieżnych podróżni będą mieli do
    dyspozycji w ciągu dnia dwa nowe, a w dodatku tańsze pociągi
    InterRegio, które będą zatrzymywały się tylko na wybranych stacjach,
    dzięki czemu w niektórych przypadkach będą szybsze niż pospieszne.

    Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów
    rozwoju sieci InterRegio. Pomysł „ochrzczenia” pociągu Wrocław -
    Warszawa nazwą "Brzydkie Kaczątko" wszystkim dobrze pamiętającym
    zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście
    zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi
    połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych
    rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę
    na "Piękny Łabędź".

    (źródło: PKP Przewozy Regionalne, 31 sierpnia 2009)




    Temat: Newsletter 15
    4 kwietnia ruszają Tanie Linie Kolejowe
    4 kwietnia ruszają Tanie Linie Kolejowe

    PKP Intercity uruchamia od 4 kwietnia 2005 roku nową kategorię pociągów o
    nazwie Tanie Linie Kolejowe (TLK). Będzie to sieć połączeń dziennych i nocnych,
    których głównym atutem ma być bezpieczeństwo i niska cena za przejazd -
    poinformował przewoźnik w komunikacie przesłanym w środę PAP.

    Pociągi nocne będą złożone z wagonów sypialnych, kuszetek, wagonów z miejscami
    do siedzenia oraz wagonu barowego, obsłużą one kierunki północ-południe.

    Pociągi dzienne będą uzupełnieniem oraz wydłużeniem tras - podstawowego
    segmentu usług przewoźnika - pociągów InterCity i Express.

    W pierwszej fazie TLK zastąpią pociągi kategorii Nocny Express i InterRegion
    ujęte w aktualnym rozkładzie jazdy. Od 4 kwietnia w ramach TLK zostanie
    uruchomiony jeden nowy pociąg dzienny: Siedlce-Warszawa.

    Przewoźnik pracuje obecnie nad ostatecznym ustaleniem tras kolejnych pociągów,
    z których pierwsze mogą być uruchomione jeszcze przed wakacjami - poinformowano
    w komunikacie.

    W trzynastu pociągach dziennych i dziesięciu nocnych ceny biletów skalkulowano
    w sposób korzystny dla pasażerów organizujących swoją podróż z wyprzedzeniem
    lub organizujących ją w porze nocnej.

    Jak informuje komunikat, o 60 proc. obniżono cenę za miejsce do leżenia w
    kuszetce - z 50 zł na 20 zł, a cenę za miejsce do spania w wagonie sypialnym
    obniżono o 10 zł.

    We wszystkich pociągach TLK, w wagonach z miejscami do siedzenia wyznaczono
    całoroczną pulę Tanich Biletów w cenie 27 zł wraz z miejscówką - dla osób
    planujących podróż z wyprzedzeniem. Oznacza to, że za 27 zł można przejechać
    dowolnie długą trasę bezpośrednim pociągiem TLK (np. ze Szczecina do Lublina
    czy z Krakowa do Świnoujścia).

    Podobnie jak w tanich liniach lotniczych, TLK zrezygnowały z proponowania swoim
    klientom poczęstunku w wagonach.

    Jeśli podróżny zażyczy sobie indywidualnie pościeli jednorazowego użytku,
    będzie mógł ją nabyć u obsługi pociągu za niewielką cenę. W pościel i pełną
    obsługę wyposażone będą natomiast - tak jak dotychczas - wagony sypialne.
    Podobnie jak w kuszetkach, nie będzie jednak bezpłatnych poczęstunków.

    Nad bezpieczeństwem pasażerów w pociągach nocnych będą stale czuwały zespoły
    ochroniarzy z profesjonalnej agencji ochrony.

    Źródło:
    Polska Agencja Prasowa SA

    ==========

    A jakie pociągi TLK będą jeżdzić z Wrocławia lub przez Wrocław?




    Temat: bilety komunikacji miejskiej
    bilety komunikacji miejskiej
    Był wątek o biletach PKP, a ja od jakiegoś czasu chcę Was zapytać o bilety
    autobusowe/tramwajowe.
    Mieszkam na Śląsku i mam wrażenie, że bilety komunikacji miejskiej u nas są
    jednymi z najdroższych w kraju. Najtańszy normalny bilet kosztuje 2,4 zł. Nie
    ma u nas biletów czasowych, jakie są, wiem o tym, np. w Szczecinie albo w
    Poznaniu. Jest jedynie podział na miasta. Przejazd w obrębie jednego miasta to
    właśnie koszt 2,4 zł, w obrębie 2 miast - 3 zł, a trzech i więcej 4 zł.
    Oznacza to, że jeśli chcę podjechać sobie tramwajem czy autobusem jeden
    przystanek do centrum (jakieś 2-3 minuty jazdy) płacę 2,4 zł, co uważam, jest
    lekką przesadą :/ Bilety miesięczne też mają ceny masakryczne, ale i tak się
    opłacają, jeśli jeździ się codziennie tam i z powrotem. Ja środkami
    komunikacji miejskiej jeżdżę raz dziennie (do pracy zawozi mnie M, wracam
    sama), więc bilet miesięczny mi się nie opłaca, ale i tak bilety jednorazowe
    mocno trzepią mnie po kieszeni. W dodatku autobusy/tramwaje są niepunktualne,
    przeładowane, w kiepskim stanie technicznym i coraz rzadziej jeżdżą (co jakiś
    czas zmniejszana jest częstotliwość kursowania poszczególnych linii, zwłaszcza
    tramwajowych). Pewnie dlatego, że mnóstwo ludzi jeździ "na gapę", bo kontrole
    biletów są baaardzo rzadkie (pewnie kiepsko płacą kontrolerom), więc to się
    naprawdę opłaca, a ściąganie mandatów za przejazd bez biletu jest mizerna
    (nałogowi gapowicze i tak nie zapłacą). Myślę, że gdyby były bilety czasowe,
    które byłyby np. połowę tańsze, więcej ludzi byłoby na nie stać i nie
    ryzykowaliby jazdy bez biletu. Inna sprawa, że to absolutna niesprawiedliwość
    płacić za jazdę 3 minuty tyle samo, co za półtorej godziny w obrębie jednego
    miasta. W aglomeracji katowickiej jedno miasto przylega do drugiego i często w
    ciągu 5 minut można się dostać do sąsiedniego miasta, a za godzinę do odległej
    dzielnicy w tym samym mieście.
    A jak jest u Was??




    Temat: Musicback - impreza w 21 lokalach na jeden bilet
    Musicback - impreza w 21 lokalach na jeden bilet
    Czy to możliwe, żeby w Szczecinie za jeden jedyny bilet o wartości 10 zł można
    było wejść wielokrotnie do 21 lokali? Jak się okazuje, jest to możliwe! W
    poniedziałek, 10 listopada, dzień przed Świętem Niepodległości ruszy niezwykła
    impreza, która ucieszy każdego prawdziwego klubowicza.

    Impreza odbędzie się w 21 lokalach :

    Alter Ego (Plac Batorego 4)
    B-52 (Deptak Bogusława 8)
    Baila Club (Plac Rodła 8)
    Barrel Whisky Bar (Śląska 12)
    Can Can (Partyzantów 2)
    City Hall (3 Maja 18)
    Club 77 (Bohaterów Warszawy 34/35)
    Coyote Club (Jagielońska 89)
    Dekadencja (Wojska Polskiego 11)
    Ellite (Niepodległości 18/22)
    Grand Cru (Deptak Bogusława 9)
    Inferno (Wojska Polskiego 20)
    Intro (Papieża Jana Pawła II 11)
    Kontrasty (Wawrzyniaka 7A)
    Mezzoforte (Deptak Bogusława 8)
    Pralnia (Bohaterów Warszawy 75)
    Red Rocket (Rezedowa 2)
    Tabu (Wyzwolenia 73)
    Tiger (Felczaka 9)
    Vincent (Podgórna 63)
    Wasabi (Kolumba 4)

    Zagrają między innymi :

    Catz N Dogz (3 Channels), Crazy Train, Czortez, (Unknown Errorz),
    Donguralesko, dj Dario, dj Diablo, dj Falcon (21 gram), dj Hen, dj Ice, dj
    Miqel, dj Miqro, dj Moondeck, dj Tony Jazzu (Essa), Halcyone, Jakub Krezel,
    Kwazar (Respecta Kru), Martaholz (Pandora), MarvMC (H:Revolta!1), Milkwish,
    Papadrof, Patrick Ex Diff, Qba (Pcv), Ratsmilk (Pcv), Slg, Snack (21 gram),
    Souls in motion, The Chiave, vj Puh, Wullah (21 gram) i wiele innych artystów!

    Bilety można kupić w :

    1000 Miast Główne (Królowej Jadwigi 11/2)
    1000 Miast PKS (Plac Grodnicki 1 Dworzec PKS)
    1000 Miast PKP (Kolumba 2 Dworzec PKP)
    A.R. Centrum Wynajmu i Turystyki (Kolumba 1/6)
    Andegrand (Wojska Polskiego 49)
    Centrum Rozrywki MK Bowling (Wyzwolenia 18-20)
    Empik Szczecin DTC (Niepodległości 60 DTC Posejdon)
    Empik Szczecin Galaxy (Wyzwolenia 18 CH Galaxy)
    Empik Szczecin Ster (Ku Słońcu 67 CH Ster)
    Empik Szczecin Wojska Polskiego (Wojska Polskiego 2)
    Eventim.pl (sprzedaż internetowa)
    Infoludek (Wyzwolenia 44a)
    Kolporter Salon Multimedialny (Bohaterów Warszawy 42)
    Kolporter Salon Multimedialny (Wiosenna 32)
    Mezzoforte (Deptak Bogusława 8)
    Salon Muzyczny Riff (Żołnierza Polskiego 5)
    Sklep Fordj.pl (Piastów 11)
    Stoprocent & Endorfina (Piastów 54)

    Bilety w cenie 10,00 zł/15,00 zł w przedsprzedaży

    Sprawdzaj www.musicback.pl



    Temat: Muzyczne pociągi PKP Intercity
    Muzyczne pociągi PKP Intercity
    PKP Intercity wspólnie z największymi polskimi agencjami koncertowymi zorgani-
    zuje w 2006 roku co najmniej osiem pociągów muzycznych. Pociągi będą zawozić
    fanów na największe koncerty organizowane w Polsce.
    Najbliższe Muzyczne Pociągi Intercity (MPI) pojadą 14 marca do Katowic, aby
    zawieść fanów Depeche Mode na koncert organizowany przez agencję koncertową
    Odyssey.
    Pierwszy MPI wyruszy ze Szczecina, przez Poznań i Wrocław. Drugi pojedzie
    z Trójmiasta przez Warszawę. Oba dojadą do Katowic przed koncertem, tak, aby
    dotrzeć na czas do Spodka. W drogę powrotną z Katowic wyruszą tuż po północy.
    Nie ma wygodniejszego sposobu podróżowania. Przekonali się już o tym Ci,
    którzy w zeszłym roku pojechali Muzycznymi Pociągami Intercity na występy U2,
    Stinga i Jean Micheal Jarre'a!
    Cena biletu tam i z powrotem to 100 i 120 złotych w zależności od długości
    przejazdu. Bilety dostępne są tylko dla posiadaczy wejściówek na koncert
    Depeche Mode, które należy okazać przy kontroli biletów w pociągu.
    Bilety na MPI można kupować od dziś (czwartek, 2 marca):
    1. w wybranych kasach Intercity:
    Szczecin Główny – kasa numer 16;
    Poznań Główny – kasa numer 2;
    Wrocław Główny – kasa numer 19;
    Warszawa Centralna – kasy w Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym;
    Gdynia Główna – kasa numer 1
    2. lub otrzymać przesyłką pocztową.
    W tym celu jak najszybciej należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wpłacić
    na podane konto kwotę za bilety + koszt przesyłki (6,10 zł). Poprawnie wypeł-
    nione zgłoszenia przyjmowane będą do poniedziałku, 6 marca 2006 do godziny
    15.00.
    (źródło: PKP Intercity, 2 marca 2006)



    Temat: 10.11.2008 - Muzyka wraca do miasta
    10.11.2008 - Muzyka wraca do miasta
    Czy to możliwe, żeby w Szczecinie za jeden jedyny bilet o wartości 10 zł można
    było wejść wielokrotnie do 21 lokali? Jak się okazuje, jest to możliwe! W
    poniedziałek, 10 listopada, dzień przed Świętem Niepodległości ruszy niezwykła
    impreza, która ucieszy każdego prawdziwego klubowicza.

    Impreza odbędzie się w 21 lokalach :

    Alter Ego (Plac Batorego 4)
    B-52 (Deptak Bogusława 8)
    Baila Club (Plac Rodła 8)
    Barrel Whisky Bar (Śląska 12)
    Can Can (Partyzantów 2)
    City Hall (3 Maja 18)
    Club 77 (Bohaterów Warszawy 34/35)
    Coyote Club (Jagielońska 89)
    Dekadencja (Wojska Polskiego 11)
    Ellite (Niepodległości 18/22)
    Grand Cru (Deptak Bogusława 9)
    Inferno (Wojska Polskiego 20)
    Intro (Papieża Jana Pawła II 11)
    Kontrasty (Wawrzyniaka 7A)
    Mezzoforte (Deptak Bogusława 8)
    Pralnia (Bohaterów Warszawy 75)
    Red Rocket (Rezedowa 2)
    Tabu (Wyzwolenia 73)
    Tiger (Felczaka 9)
    Vincent (Podgórna 63)
    Wasabi (Kolumba 4)

    Zagrają między innymi :

    Catz N Dogz (3 Channels), Crazy Train, Czortez, (Unknown Errorz),
    Donguralesko, dj Dario, dj Diablo, dj Falcon (21 gram), dj Hen, dj Ice, dj
    Miqel, dj Miqro, dj Moondeck, dj Tony Jazzu (Essa), Halcyone, Jakub Krezel,
    Kwazar (Respecta Kru), Martaholz (Pandora), MarvMC (H:Revolta!1), Milkwish,
    Papadrof, Patrick Ex Diff, Qba (Pcv), Ratsmilk (Pcv), Slg, Snack (21 gram),
    Souls in motion, The Chiave, vj Puh, Wullah (21 gram) i wiele innych artystów!

    Bilety można kupić w :

    1000 Miast Główne (Królowej Jadwigi 11/2)
    1000 Miast PKS (Plac Grodnicki 1 Dworzec PKS)
    1000 Miast PKP (Kolumba 2 Dworzec PKP)
    A.R. Centrum Wynajmu i Turystyki (Kolumba 1/6)
    Andegrand (Wojska Polskiego 49)
    Centrum Rozrywki MK Bowling (Wyzwolenia 18-20)
    Empik Szczecin DTC (Niepodległości 60 DTC Posejdon)
    Empik Szczecin Galaxy (Wyzwolenia 18 CH Galaxy)
    Empik Szczecin Ster (Ku Słońcu 67 CH Ster)
    Empik Szczecin Wojska Polskiego (Wojska Polskiego 2)
    Eventim.pl (sprzedaż internetowa)
    Infoludek (Wyzwolenia 44a)
    Kolporter Salon Multimedialny (Bohaterów Warszawy 42)
    Kolporter Salon Multimedialny (Wiosenna 32)
    Mezzoforte (Deptak Bogusława 8)
    Salon Muzyczny Riff (Żołnierza Polskiego 5)
    Sklep Fordj.pl (Piastów 11)
    Stoprocent & Endorfina (Piastów 54)

    Bilety w cenie 10,00 zł/15,00 zł w przedsprzedaży

    Sprawdzaj www.musicback.pl



    Temat: !!*!!*!!* Ferie zimowe 2007 *!!*!!*!!
    Dodatkowe pociągi, zniżki dla młodzieży to prezent od PKP!Codzienne połączenia
    z Zakopanego do Warszawy i Gdańska, dodatkowe pociągi w okresie świątecznym
    oraz w czasie ferii zimowych i wakacji, atrakcyjne ceny biletów – to tylko
    niektóre zmiany w nowym rozkładzie jazdy pociągów .

    Pula „superbiletów” np można przejechać z Warszawy do Zakopanego za 39 zł.

    „last minute” na trasie Kraków – Zakopane – Kraków. Kupując bilet w kasie na 30
    min. przed odjazdem, można ten odcinek przejechać za 11 zł. To najtańsze
    połączenie na tej trasie, choć czas przejazdu jest nieco dłuższy, od np.
    połączenia autobusowego.

    Dzięki nowemu rozkładowi jazdy PKP InterCity, turyści i górale w końcu
    doczekali się całorocznego połączenia z Warszawą i Trójmiastem. Ekspres „Tatry”
    kursuje codziennie z Warszawy do Zakopanego i z powrotem, w swoim składzie
    prowadzi 2 wagony z miejscami na rowery.

    – Zimą w miejscach wyznaczonych dla rowerów mogą być bezpiecznie przechowywane
    narty – wyjaśnia Adrianna Chibowska.

    Ekspres „Tatry” wyjeżdża codziennie ze stacji Warszawa Centralna o 8.05, a z
    Zakopanego o 15.50. Z kolei ekspres „Podhale” Zakopane – Warszawa Wsch.
    uzupełni ofertę PKP Intercity w okresie wzmożonych przewozów z Zakopanego do
    Warszawy – w dniach 1 i 21 stycznia przyszłego roku. Odjazd z Zakopanego o
    godz. 16.56, przyjazd do Warszawy Centr. – 23.46.
    Będzie też dodatkowy pociąg relacji Gdynia – Zakopane – Gdynia, wyjazd z
    Trójmiasta 9/10 lutego, powrót z Zakopanego 10/11 i 24/25 lutego. Także
    mieszkańcy Szczecina i Poznania będą mieli możliwość wygodnego dojazdu do
    Zakopanego w terminie rozpoczęcia ferii zimowych.

    Wielkim udogodnieniem dla podróżnych będzie zapewne całoroczne – nocne
    połączenie na trasie Zakopane – Trójmiasto – Zakopane, które PKP Intercity
    wprowadziło już do nowego rozkładu jazdy. Więcej szczegółów na stronie:

    www.intercity.pl i www.tlk.pl




    Temat: Przyszłość wrocławskiego lotniska w UE
    map4 napisał:

    > Gość portalu: John Stuart Mill napisał(a):
    >
    > > tani przewoznicy nie tylko konkuruja na rynku z innymi
    > > przewoznikami, ale przede wszystkim zdobywaja nowych
    > > klientow wlasnie ze wzgledu na niskie ceny, przyciagaja
    > > ludzi, ktorzy nigdy wczesniej nie pomysleliby o
    > > podrozowaniu samolotem
    >
    > Teoretycznie masz rację - tyle, że tani przewoźnicy to
    > firmy, a nie organizacje charytatywne. Oznacza to, że
    > tanie linie latają na popularnych trasach, gdzie łatwo
    > mogą ceną napchać do swoich samolotów ile wlezie klientów
    > konkurencji. Gdyby z Wrocka do Berlina, Pragi, czy innej
    > warszawy (małą literę użyto rozmyślnie)

    Map4 czasem mowi z sensem...
    ;)

    > było 80 km ( a
    > tak jest w przypadku Szczecina i Berlina ) to od tanich
    > przewoźników na Strachowicach nie można byłoby się
    > opędzić. Innymi słowy ujmując : tani przewoźnicy nie
    > bawią się w kreowanie ruchu - oni żywią się tymi
    > przyzwyczajeniami pasażerów, na które wielcy przewoźnicy
    > pracowali latami. Żadna tania linia nie będzie utrzymywać
    > połączenia, które chociażby wychodzi na zero. Linia musi
    > przynosić zysk. Inaczej samolot nie leci, a pasażerowie
    > zostają na płycie - bez odszkodowania.
    >
    > > dlatego jest sens starac sie o tania linie lotnicza we
    > > wroclawiu, z Berlina i Pragi to duzo ludzi nie
    > > sciagniemy, bo do tych miast juz tanie linie lataja, ale
    > > dla mieszkancow Polski na pewno bylaby to atrakcyjna
    > > oferta (wystarczy porownac ceny biletow tanich linii i
    > > biletow autokarowych) i im oplacaloby sie dojechac
    > > pociagiem do Wroclawia
    >
    > Zapomniałeś o KOMPLETNYM braku połączenia pomiędzy
    > dworcem PKP/PKS i lotniskiem. A to już jak najbardziej
    > sprawa władz Wrocławia.

    Niestety tylko czasem...

    Pozdrawiam! :)



    Temat: Przyszłość wrocławskiego lotniska w UE
    Gość portalu: John Stuart Mill napisał(a):

    > tani przewoznicy nie tylko konkuruja na rynku z innymi
    > przewoznikami, ale przede wszystkim zdobywaja nowych
    > klientow wlasnie ze wzgledu na niskie ceny, przyciagaja
    > ludzi, ktorzy nigdy wczesniej nie pomysleliby o
    > podrozowaniu samolotem

    Teoretycznie masz rację - tyle, że tani przewoźnicy to
    firmy, a nie organizacje charytatywne. Oznacza to, że
    tanie linie latają na popularnych trasach, gdzie łatwo
    mogą ceną napchać do swoich samolotów ile wlezie klientów
    konkurencji. Gdyby z Wrocka do Berlina, Pragi, czy innej
    warszawy (małą literę użyto rozmyślnie) było 80 km ( a
    tak jest w przypadku Szczecina i Berlina ) to od tanich
    przewoźników na Strachowicach nie można byłoby się
    opędzić. Innymi słowy ujmując : tani przewoźnicy nie
    bawią się w kreowanie ruchu - oni żywią się tymi
    przyzwyczajeniami pasażerów, na które wielcy przewoźnicy
    pracowali latami. Żadna tania linia nie będzie utrzymywać
    połączenia, które chociażby wychodzi na zero. Linia musi
    przynosić zysk. Inaczej samolot nie leci, a pasażerowie
    zostają na płycie - bez odszkodowania.

    > dlatego jest sens starac sie o tania linie lotnicza we
    > wroclawiu, z Berlina i Pragi to duzo ludzi nie
    > sciagniemy, bo do tych miast juz tanie linie lataja, ale
    > dla mieszkancow Polski na pewno bylaby to atrakcyjna
    > oferta (wystarczy porownac ceny biletow tanich linii i
    > biletow autokarowych) i im oplacaloby sie dojechac
    > pociagiem do Wroclawia

    Zapomniałeś o KOMPLETNYM braku połączenia pomiędzy
    dworcem PKP/PKS i lotniskiem. A to już jak najbardziej
    sprawa władz Wrocławia.



    Temat: Najlepsze połączenia Szczecin- Świnoujście?
    Witam,
    pochodzę ze Świnoujścia a mieszkam w Szczecinie. Z mojego doświadczenia widzę
    to tak:

    - pociąg - zdecydowanie odpada i odradzam, czas jazdy dłuższy niż wcześniej
    wspomniany bo wynosi około 2 godzin 20 minut. Bilet w cenie busa, do tego ścisk
    w wagonach (szczególnie w okresie letnim).

    - bus - jest ich dużo, ale minimalny czas przejazdu to 1.5h. W sezonie jak jest
    większe natężenie ruchu na trasie może się to wydłużyć (nawet do 2h). Do tego
    musisz dodać czas na przeprawę promową (20-30min w zależności od tego o której
    godzinie będziesz w Śwninoujściu) i dotarcie na miejsce na drugiej stronie
    wyspy. Zwróć uwagę też na koszty dojazdu: bus to 15 zł w jedną stronę co daje
    30 zł dziennie x średnio 20 dni roboczych to 600zł.

    - własne auto - nieco szybciej jak bus (powiedzmy 1 godz 15 min przy małym
    natężeniu ruchu) ale napotykasz na konieczność przeprawy promowej. Jeżeli nie
    jesteś zameldowany w Świnoujściu to nie możesz przeprawiać się samochodem przez
    przeprawę w centrum - musisz jechać na przeprawę przez Karsibór. Poza sezonem
    przeprawa zajmie Ci jakieś 30 min, ale podczas wakacji nie bądź zdziwiony jak
    przez godzinę będziesz czekał w kolejce na prom (albo i lepiej). Do tego też
    koszty paliwa i amortyzacji pojazdu

    - jedyne sensowne połączenie którego teraz nie ma to był wodolot. Kilka razy z
    niego korzystałem, był co prawda droższy od pkp ale czas rejsu to było około 40
    minut. O ile dobrze pamiętam to nie pływały one jednak przez cały rok tylko w
    sezonie wiosenno-letnim. Gdzieś ostatnio słyszałem o planie przywrócenia tego
    połączenia, ale musiałbyś to sam sprawdzić.

    Podsumowując: raczej zastanów się nad mieszkaniem w Świnoujściu (najlepiej na
    tej stronie wyspy na której pracujesz) - koszty wynajmu mieszkania powinny być
    niższe niż w Szczecinie. Jeżeli masz samochód wówczas możesz wynająć dom lub
    mieszkanie w miejscowościach pod Świnoujściem (Karsibór, Łunowo, Przytór) - do
    przeprawy masz blisko (około 6km), możesz wówczas albo przeprawiać się
    samochodem albo też podjechać autem na przeprawę do centrum, zostawić auto na
    jednej stronie a na drugą przepłynąć promem. Koszty zamieszkania pod
    Świnoujściem będą też miniejsze niż w samym mieście.

    Pozdrawiam



    Temat: Koniec kolei nie oznacza końca dworca
    Koniec kolei nie oznacza końca dworca
    Na litość Boską - tak to skomentuję. Nie rozumiem dlaczego kolej ma całkowicie
    zniknąć z naszego miasta. Podróżuję do Torunia ponieważ tam studiuję. W czasie
    świąt czy choćby weekendów kilka razy miałem problem ponieważ kierowcy Komfortu
    czy Polskiego Expresu nie mogli zabrać mnie z powodu "braku miejsc".
    Rozwiązanie: przywrócenie pociągów do Torunia (a nawet dalej, jako pociągi
    dalekobieżne)przez Sierpc.Oto moje argumenty:
    1.Płock nie może być "ślepą uliczką" linii kolejowych - otworzyć z powrotem
    linię do Sierpca tak, żeby Płock nie miał tylko 1 połączenia(na południe do
    Kutna)bo to jest bez sensu; zwiększenie przepływu przez Płock pasażerskiego
    ruchu kolejowego da mieszkańcom o wiele więcej możliwości do podróżowania (w
    kierunku Torunia, Bydgoszczy, trójmiasta, Szczecina, Olsztyna)
    2.nie od dzis wiadomo, że konduktor nie wyprosi nas z pociągu gdy wszystkie
    miejsca siedzące są zajęte (aluzja do wyżej wymienionych przewoźników autobus.)
    3.odpowiednio niska cena biletu (które są zazwyczaj niższe - w pociągach osob.)
    z pewnością zachęci ludzi do wyboru kolei zamiast autobusu
    4.odjazdy pociągów o nieekstremalnych godzinach dla pasażerów typu 4 - 5 rano
    czy 18-20!!Pociągami mają jeździć klienci PKP, a nie kolejarze do domu!!
    No jasne, ale po co! Przecież każdy płocczanin jest na tyle bogaty, że może
    sobie podróżować własnym pojazdem, a dla naszych władz problem sam się rozwiązał
    bo w końcu Samorząd Łódzki powiedział "dosyć" dla sponsorowania połączeń
    Kutno-Płock!!W dodatku dla PKP to również żaden interes bo nie ma chętnych na
    męczącą, długą i drogą podróż(do Kutna), nic już nie piszę o jakiejś
    modernizacji torów do Sierpca.
    Jak to zwykle bywa w naszej Polsce najłatwiej jest zlikwidować, pozamykać i
    zrzucić winę na coś lub kogoś innego. Przykre...



    Temat: Bezrobotni absolwenci
    Gość portalu: Remislaw napisał(a):

    > > W Polsce (Warszawie) moze zarobisz troche wiecej ale pamietaj o kosztach -
    > > wynajem, dojazdy, utrzymanie no i rozlaka z rodzina i przyjaciolmi.
    >
    > chcialbym sie zapytac o jakich kosztach mowimy:
    > koszty wyzsze:
    > -mieszkanie
    > -uslugi (np. fryzjer,etc.)
    > -ew. rozrywka (chociaz ceny biletow w Multikinach sa identyczne w calej Polsce,
    > wiec chyba i w reszcie nie bedzie duzej)
    >
    > koszty takie same:
    > -zycie codzienne (jedzenie,dojazdy (w koncu PKP to jedna firma,a ceny sieciowek
    > w Warszawie sa i tak tansze od szczecinskich),ubranie,itp)
    >
    > Wiec zakladajac, ze nie jestem fanatykiem strzyzenia sie raz dziennie i chodzen
    > ia do kosmetyczki co tydzien, to wydaje mi sie jednak, ze realna stopa zyciowa
    > w Warszawie jest niestey wieksza.

    Korki, b. dlugie dojazdy do pracy, duzo wiekszy bandytyzm, zulomaty.
    Poza tym brak srodowiska - swoich znajomych i znajomych rodzicow - ludzi
    rozsianych po roznych firmach i branzach, ktorzy zawsze moga Ci pomoc i doradzic -
    tam bedziesz sam jak palec i za wszystko bedziesz musial elegancko bulic...

    > Zas co do miast, ktore proponujesz.. coz, i tak bardziej patrze w kierunku Berl
    > ina

    Berlin to najbiedniejsze z duzych miast niemickich (najslabsze zarobki ale koszty
    zacia praktycznie jak w Polsce), juz lepiej Hamburg a najlepiej Frankfurt albo
    Monachium

    > Fascynuje mnie natomiast Twoja permanentna proba unikniecia odpowiedzi na
    > pytanie, w jakim miescie pracujesz

    Firme mam zarejestrowana w Szczecinie, tu tez mam mieszkanie i uzeram sie z II US
    na Felczaka. Glowne zlecenia pochodza z lokalnego oddzialu duzej ogolnopolskiej
    firmy. Jednak, mimo iz to dochodowa dzialka od jakiegos czasu robie glownie dla
    zachodu. Dlatego tak czesto podrozuje - tym roku glownie USA i RFN.



    Temat: Tanie bilety kolejowe
    Tanie bilety kolejowe
    źródło: PKP InterCity, 2 maja 2006

    Spółka PKP Intercity wprowadza do sprzedaży wielką – jak na polskie warunki –
    pulę tanich biletów. Pakiet „Wojażer” zawiera 4 bilety, w tym dwa gratis.
    Wojażera będzie można kupić tylko przez tydzień od 8 do 15 maja, wyłącznie w
    sieci kiosków Ruchu (około 10 tysięcy punktów).
    Bilety w książeczce „Wojażera” można wykorzystać w dowolnie wybranym pociągu
    InterCity, Eurocity, Express lub Tanie Linie Kolejowe w komunikacji krajowej.
    To pierwsza taka akcja na polskich kolejach.
    Pakiet „Wojażer”, sądząc po zainteresowaniu klientów, ma szansę stać się hitem
    tego roku.
    W cenie dwóch biletów pasażer otrzymuje cztery. Może je wykorzystać w ciągu
    pół roku – od 1 czerwca do 9 grudnia 2006 r. PKP Intercity wprowadzi do
    sprzedaży 500.000 sztuk książeczek „Wojażera”, co oznacza dwa miliony
    przejazdów, w tym jeden milion – zupełnie za darmo.
    „Wojażer” kosztuje 150 zł. Dwa bilety są na podróż w 2 klasie, dwa kolejne w
    dowolnie wybranej klasie. Z „Wojażera” mogą skorzystać rodziny,
    dwu-czteroosobowe grupy oraz indywidualni pasażerowie. Bilety można
    przeznaczyć na letnie podróże, a także – co jest zamierzeniem przewoźnika – na
    przejazdy poza szczytem przewozowym, kiedy nie obowiązują inne oferty
    promocyjne. PKP Intercity dyskretnie podpowiada szczególnie młodszej grupie
    swoich klientów, aby pakietem „Wojażera” obdarowała rodziców i dziadków –
    tych, których z reguły nie stać na podróże po kraju. To może być świetny
    prezent na Dzień Matki, imieniny czy urodziny.
    Uśredniona cena jednego biletu w Pakiecie „Wojażera” wynosi 37,50 zł. Dla
    porównania – bilet z Krakowa do Gdyni w drugiej klasie pociągu ekspresowego
    kosztuje 87 złotych, z Warszawy do Poznania 71 złotych, do Szczecina – 80
    złotych, do Wrocławia 78 złotych. Bilety w pierwszej klasie są zwykle od 20 do
    40 złotych droższe. Posiadając „Wojażera” podróżny sam decyduje, kiedy, w
    jakim kierunku i w jakim pociągu pragnie pojechać, a decyzję o wyjeździe może
    podjąć w każdej chwili.




    Temat: Coraz mniej ludzi jeździ autobusami i tramwajami
    Skoro ceny zanizylem, to kalkulacja ekonomiczna wychodzi jeszcze bardziej na
    niekorzysc MZK. Mam na mysli zwykly bilet, bo wiekszosc ludzi po 18 (od tego
    wieku mozna zdawac na prawko) musi kupowac zwykle, nie ulgowe. Tak wiec,
    samochodem taniej, wygodniej, lepiej. I wiadomo, gdzie zatankowac, a nie
    pietnascie kioskow pod rzad z karteczkami "biletow nie sprzedajemy".

    Jesli chodzi o blaganie o bilet, to nie wiedzialem, ze jest kanar. Po prostu
    sie uparlem, ze chce kupic bilet, skasowalem go, doszedlem do konca autobusu,
    usiadlem sobie, no i dopiero wtedy zauwazylem, ze facet obok mnie oddaje bilet
    innemu pasazerowi. Potem obrocil sie do mnie i poprosil o bilety do kontroli.
    Gdyby kierowca nie sprzedal, to bym sie po sadach ciagal za to, bo bym swojej
    winy nie uznal, ale na szczescie sie udalo bez problemow.

    Jesli chodzi o nielegalne doplaty, to sprawa byla naglosniona, ale wieeele,
    wieeele lat temu. A 2 lata temu nadal prawo bylo lamane. Fakt, sprawa TERAZ juz
    wyglada lepiej... A np. w Szczecinie, doplata szla do kieszeni kierowcy. A
    podatek to co? (bilety na poczatku byly takie same jak kupowane w kioskach).

    Jesli chodzi o dostepnosc biletow: STARAM sie kupowac w kioskach. Jezeli na
    przystanku jest kiosk, moge kupic w kiosku. Ale jezeli ide powiedzmy 500
    metrow, kiosku zadnego nie minalem, i nic nie widac? Wiesz, w innych miastach
    mniej jest kioskow z karteczka "biletow nie sprzedajemy", sa tez automaty
    biletowe. PKP jakos calkiem rozsadnie rozwiazalo problem tych, ktorym nie dalo
    szansy kupic biletow. TAMTEN kierowca raczej wykazywal zyczliwosc typu "mogl
    wrzasnac, a tylko pokazal kartke z napisem, w jakich godzinach sprzedaja
    bilety". Btw mniej czasu by stracil na sprzedaz biletu, niz na sluchanie mojego
    marudzenia.
    Aha, na Zachodzie jakos bilety kupuje sie u kierowcy, albo sa automaty na
    monete....



    Temat: Coraz mniej ludzi jeździ autobusami i tramwajami
    Ceny? Jakosc? Dostepnosc biletow? Olewanie prawa?
    A wlasnie mialem na dniach pisac watek o cenach w MZK.
    No wiec tak:
    bilet w jedna strone: 1,8zl.
    W dwie strony: 3,6 zl.
    Litr benzyny: 4 zl.
    Przy spalaniu 8 l/100 km, za 4 zlote przejade 12,5 km. Czyli na terenie
    Gorzowa, to juz wystarczy, zeby dojechac w wiele miejsc. Pominalem koszty
    parkowania, bo nie kazdy jezdzi do centrum. Jak ktos mieszka w centrum - to
    wogole nie placi za parkowanie (w centrum parkuje na swoim podworku), jadac
    skadkolwiek do Tesco/Castoramy tez nic nie placimy, jadac na Gorczy, itp. - nic
    nie placimy. W niedziele do parku - nie placimy za parking.
    Tak wiec przy 1 osobie, ceny zblizone. Kazda kolejna osoba w autku, to juz nasz
    zysk.
    Zalety: nie czekamy na autobus, mozemy cos zapakowac, nie ma tlokow, nie trzeba
    dziecka pilnowac, zeby nie lazilo po autobusie.
    No, co innego, jak sie jedzie na piwko, wtedy juz autko nie wchodzi w rachube.

    Jakosc: zdaje mi sie, ze to wlasnie w Gorzowie widzialem zapis w rozkladzie
    jazdy, ze dopuszczalna odchylka od rozkladu to +/-3 minuty. W takim Szczecinie,
    to taka odchylka znaczy, ze rozklad szlag trafil - bo jesli tramwaj jezdzi co 8
    minut, to w zasadzie o ktorej nie przyjedzie, to sie pod ktorys podpasuje.

    Dostepnosc biletow: kiedys musialem zostawic samochod w serwisie. Wracalem
    autobusem. Zadnego kiosku w poblizu, wsiadam do autobusu, a kierowca mowi, ze w
    tych godzinach nie sprzedaje. To chociaz w PKP jest zapis w regulaminie, ze jak
    na stacji nie ma kas lub sa zamkniete, to sprzedaja. Tutaj musialem BLAGAC
    kierowce, zeby mogl MZK zaplacic za przejazd. Na szczescie wyblagalem, w
    autobusie byl kanar.

    Olewanie prawa?
    Sad Najwyzszy na przykladzie Szczecina juz wiele lat lat temu (5? 8? 10?)
    orzekl, ze doplaty do biletow kupowanych u kierowcow sa nielegalne. W Gorzowie
    jeszcze dwa lata temu te doplaty obowiazywaly, nie bylo regilaminow wymaganych
    Ustawa Transportowa. Tym samym, byly to pojazdy przeznaczone do uzytku
    publicznego, ale niezgodne z wymaganiami dla pojazdów używanych do płatnego
    przewozu ludzi. Więc jeździć nimi mógł każdy, natomiast opłacanie biletu
    (poprzez zakup biletu i skasowanie) było ŁAMANIEM PRAWA - wielu ludzi którzy to
    czyta nie uświadamia sobie sprawy, że łamali prawo!!!



    Temat: O której nowy pociąg do Berlina? Decyzja w środę
    ale o co chodzi?
    Gość portalu: Szczecinianin napisał(a):

    > Wiem już skąd bierze sie takie myślenie i kalkulowanie
    > poprzednich Zarządów Kolei. Po takich kalkulacjach - właśnie
    > wiecznie im wychodziło: że się nie kalkuluje i likwidowali
    > kolejne "nierentowne" linie, doprowadzajac własnych pracowników
    > do takiej pauperyzacji, ze znacząca ich częśc woli wspołpracować
    > ze złodziejami okradającymi ich macierzyste przedsiębiorstwo i
    > jego klientów, niż dbać o wysoki przed wojną prestiż tego zawodu
    > i dobre imie ich firmy; a majątek (- np.: popatrz: dworce:
    > Police, Niebuszewo, etc..) Gdyby Gradus pofatygował się od
    > czasu do czasu na dworzec główny przed 5 maja, to zobaczyłby jak
    > przybywa z kazdym tygodniem wiecej Polaków wyjeżdzających do
    > Berlina i Poczdamu (= fakt,że szczególnie w niedzielnych
    > wieczornych i poniedziałkowych wczesnorannych ) pociągami "DB",
    > korzystając z licznych "Angebot`ów", które fundują im i
    > niemieckim turystom odwiedzającym polską część Pomorza
    > ("Zachodniego"). Mógłby wówczas zrozumieć kto tu nie umie
    > liczyć, gdyby zorientował się wówczas, dlaczego Polakowi opłaca
    > się bardziej w niemieckiej kasie kupić bilet niż kasie "PKP", i
    > dlaczego naprzeciw wzrastającej liczbie ludzi inaczej liczących
    > niż Gradus i Zarząd "PKP", - Przedsiębiorstwo "DB" zwiększa
    > swoją obecność na tej linii, zwiększa ilość wagonów, wydłuża
    > linię (najpierw docierał pociąg "DB" do Angermuende, potem do
    > Tantow, potem do Szczecina - a w drugą stronę do Poczdamu -; a
    > latem linie do Szczecina planuje się wydłużyc do Świnoujścia-
    > Ahlbeck, do Międzyzdrojów i do Kołobrzegu. Może już w "PKP" dość
    > myślenia w stylu Gradusa, a więcej w stylu dyr. A. Chańko?

    przeczytalem ten post 3 razy i nie wiem o co chodzi?
    czy pkp ma wprowadzic bilety a'la wochenende. kiedys czesciej jezdzilem tymi
    polaczeniami i niestety pociagi byly b. wole i b.b.b. brudne. na dokladnie
    drogo. zdarzalo sie ze w 3 wagonach jechaly... 3 osoby.

    busami jest taniej, szybciej i wygodniej. pociag mialby sens gdyby jechal
    pinizej 1,30 godz. co jest mozliwe (w 1913 r. jezdzil 1,20 godz.) i w obie
    strony kosztowal max 80 zl.
    dla dojezdzajacych musialyby byc miesieczne za ok. polowe tej ceny. wtedy
    mogloby to funkcjonowac tak jak polaczenie Lodz-Warszawa, gdzie codziennie
    dojezdzaja do pracy tysiace osob.



    Temat: PRL to byly piekne czasy to byl raj na ziemi...
    Mam 50 lat. Mimo "podeszłego" wieku nieźle pamiętam te "piękne" czasy. Choć
    teraźniejszość wcale nie jest tą wymarzoną, to za żadne skarby nie wróciłbym do
    tamtych czasów. Te wszystkie "darmowe" wczasy, mieszkania, przedszkola i co tam
    kto jeszcze chce, ta praca dla każdego (nota bene służąca jedynie możliwości
    kontrolowania każdego obywatela, wszak "uchylający się" od pracy byli
    conajmniej szykanowani), te niby niskie ceny (sporo ich pamiętam, np: masło
    250g to 17,50zł, cukier 10,50 kg, chleb 0,8 kg 4zł, mieszkanie 67m czynsz ok.
    400zł, czekolada 100g 19zł, 0,5 czystej od 50zł w latach 60tych do 120zł pod
    koniec 70tych, pomarańcze, cytryny, banany 40/45zł kg, szynka 86zł kg, bilet do
    kina od 12,50 do 60zł w zależności od kina i filmu, bilet na Widzew 30zł, sok
    pomidorowy 0,33 11zł, "piwo" 3/6zł 0,5l, bilet normalny PKP Łódź-Szczecin ok.
    90zł, pomidory w delikatesach w lutym(!) 220zł kg (tak, tak!), itd itp), które
    zmuszały 90% społeczeństwa do nieustannego życia na kredyt. O możliwościach
    dostępu do tych "dóbr" nawet nie wspomnę. Pamiętać należy o średniej płacy od
    1200zł w l-ach 60tych do ok. 2000 pod koniec lat 70tych. Jak ktoś dzisiaj nie
    chce pamiętać ówczesnej szarej, smutnej i zgrzebnej codzienności, to można to
    tłumaczyć dwojako. Albo tęsknota za utraconą młodością przesłania mu wszystko,
    co na upartego pozwala "rozgrzeszyć" takiego delikwenta, albo był poprostu
    wpisany taki osobnik w tamten system jako funkcjonariusz (wszelkiej maści
    służby, partia, wysokie stanowisko w pracy związane zresztą z koniecznością
    bycia w PZPR). Było jeszcze trochę "ideowców", którym czerwona zaćma
    uniemożliwiła realne spojrzenie na fakty. Zwykły śmiertelnik, odznaczający się
    chociażby minimalnym poczuciem osobistej niezależności, odrobiną godności i
    krztą trzeźwego spojrzenia na świat, musi patrzeć na PRL niemal z obrzydzeniem.
    Za STRACONĄ młodość, za indroktynację, za wszechobecny fałsz, za upodlenie,
    kolejki, korupcję (tak, tak, to nie wymysł lat 90tych), za 1-go Maja, za 22
    lipca, za zagłuszanie wolnego świata, za paszporty, kubańskie "pomarańcze",
    tenże "cukier", wyroby czekoladopodobne, tv Rubin, Syrenę, Trabanta, i jeszcze
    mnóstwo innych rzeczy i spraw. Nigdy więcej tych "lubych" czasów! Młodzi,
    dziękujcie Bogu za to, że nie przyszło Wam żyć kilkadziesiąt lat w tym syfie!!!
    Pozdrawiam.



    Temat: Co dalej z darmowymi przejazdami?
    Gość portalu: Walter napisał(a):

    > Wszystkie przedsiebiorstwa transportowe na calym swiecie
    > maja "cukierek" dla pracownikow (i ich rodzin) w postaci
    > darmowych lub znizkowych biletow.
    >
    > Ja pracuje dla Lufthansy i mam dwa prawie darmowe przeloty w
    > roku - tylko jezeli sa wolne miejsca (nie sprzedane)

    2 RAZY W ROKU (i to jak sa wolne miejsca). to niech pracownicy mpk (albo PKP)
    tez sobie jada 2 x w roku za darmo autobusem (pociagiem) pod warunkiem ze jest
    miejsce... (a nie jak smierdzacy kolejarze zajmuja miejsca w I klasie ludziom
    ktorzy maja wykupione bilety)

    > a moj kuzyn tak samo w Locie
    > a nasz kumpel w American Airlines.
    > Tak samo pracownicy koleji i linii autobusowych maja takie
    > cukierki dla swoich pracownikow i ich rodzin i to na calym
    > swiecie.

    Darmowe przejazdy dla rodzin??? Raczej znizkowe, czasami i to raczej w
    eurosocjalizmie...

    > Odziezowka ma sklepy fabryczne "tylko dla pracownikow"
    > a w wiele innych firm ma rabaty "tylko dla pracownikow"
    > Mercedes, VW, BMW na samochody, Amica na kuchenki
    > Te rabaty, ulgi i podbne sa zastepcza wyplata dla nas

    te rabaty to nie zadne RABATY tylko cena fabryczna. pracownicy kupuja produkt
    prosto z tasmy i dlatego odpadaja koszty transportu, dystrybucji i marze
    dealerow. NIKT NIC NIE DAJE ZA DARMO!

    > i ja nie wiem dlaczego w Szczecinie porywaja sie z motyka na
    > slonce tradycji,

    to komunistyczna tradycja, panstwo nie moglo placyc prawdziwymi pieniedzmi to
    dodawalo przywilejow

    > nie powiekszy to dochodu

    1,5 MILIONA zl rocznie - jak dla mnie warto. rowniez dla zasady.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 80 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.