Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Szczecin ceny biletówTemat: odsprzedam bilety PKP, SZCZECIN, POZNAŃ, WARSZAWA odsprzedam bilety PKP, SZCZECIN, POZNAŃ, WARSZAWA mam do odsprzedania promocyjne bilety PKP na EX na dzień 28 kwiecień (czwartek) cena - 36 zł każdy!!!! na trasach: Wrocław - Szczecin (9:58 na miejscu o 14:29) Warszawa - Poznań (8;15 na miejscu 11;14) Poznań - Szczecin (12:08 na miejscu 14;29) dwa ostatnie bilety mogą byc tez traktowane jako jeden na trasie Warszawa - Szczecin, z przesiadką w Poznaniu wszystkie te bilety są na pociąg EX z miejscówkami, w przedziale dla niepalących. Są to tzw. Super bilety o STAŁEJ CENIE 36 zł każdy!!!! normalnie płaci się jakieś 70-80 zł ich minus polega na tym, że nie można ich zwrócić (właśnie dlatego ja je chce odsprzedać - pozmieniały się plany moje i znajomych, z wyjazdu na majówkę do Szczecina nici:-( jesli mieszkacie we Wrocławiu, bilet moze przejsc z ręki do ręki, przy kasie PKP, żeby potwierdzic autentycznosc, jeśli poza - pozostaje niestety poczta... bilety2@go2.pl Temat: Żądam od PKP odszkodowania za ... Żądam od PKP odszkodowania za ... 1. Likwidację dogodnych połączeń między Gryfinem a Szczecinem niczym nie uzasadnionych, gdyż na tych kursach jeździło bardzo dużo ludzi 2. Wzrost bezrobocia w regionie zachodniopomorskim w związku z bezsensowną i bezmózgową polityką zarządu PKP Przewozy Regionalne 3. Za narażenie mnie i innych pasażerów na niebezpieczeństwo w związku z likwidacją ostatniego pociągu ze Szczecina do Gryfina o godz. 22:30. 4. Za niedbałość o bezpieczeństwo pasażerów na Dworcu PKP w Szczecinie oraz w pociągach w regionie zachodniopomorskim 5. Za bezprawne zamykanie budynku użteczności publicznej utrzymywanego z naszych podantików pieniedzy, czyli Dworca PKp w Gryfinie w godzinach nocnych. 6. Za wyśrubowane ceny biletów w zamian za marne usługi. 7. Za narażanie mnie przez 15 lata na wdychanie azbestu z dachu na peronach PKP w Gryfinie 8. Za spóźnianie się notoryczne przy wyjeździe z dworca PKP w Szczecinie. Za to wszystko co PKP robi wbrew woli mieszkańców Szczecina, Gryfina oraz województwa zachodniopomorskiego żądam odszkodowania w wysokości 2 mln złotych. I będę tych pieniędzy dochodził na drodze sądowej, a świadków i dowody na winę PKP mam bez liku. Temat: SPRZEDAM BILET PKP KRAKÓW-SZCZECIN 7.11.04 SPRZEDAM BILET PKP KRAKÓW-SZCZECIN 7.11.04 SPRZEDAM bilet PKP z Krakowa głównego do Szczecina głównego dnia 7 listopada br. o godzinie 6:16 Cena którą zapłaciłam to 108 zł sprzedaje państwu 28zł taniej.(80zł) POKRYWAM KOSZTA PRZESYŁKI!!! jest to bilet 2 OSOBOWY!!! PIERWSZĄ KLASĄ!!! CHĘTNYM PRZEŚLE ZESKANOWANY BILET!!! ZAPRASZAM TEZ DO SKŁADANIE MI PORPOZYCJI MAILOWO, JESTEM SKŁONNA SIĘ TARGOWAĆ:) Temat: PKP prosimy o dpowiedź ile kosytuje 1 km jazdy Szczecin-Tantow PKP prosimy o dpowiedź ile kosytuje 1 km jazdy Szczecin-Tantow bardzo proszę o wyjaśnienie jak skalkulowana jest cena biletu na trasie Szczecin - Tantow cena biletu wynosi 11,40DM od osoby (było 2,40DM). Trasę Tantow - Kolonia 780 km przejechaliśmy w 3 osoby za 45,00DM a Szczecin - Tantow 10 km? w bardyo czystych wagonach???? za 34,20DM pozdrawiam firme PKP tak dalej do Europy!!!!!! Temat: Z Zakopanego do Szklarskiej? Z Zakopca do Krakowa jest jakieś 2-2,5 godz.Pks,ok.1,5h własnym samochodem( jesli nie ma korków) i ok 4h pociągiem. Jeśli jedziecie samochdem to jest całkiem ok. bo od Krakowa do Wrocławia albo nawet do Legnicy masz autostradę a potem już tylko jakieś 2-2,5h do Szklarskiej. Gorzej PKP czy PKS bo to już masa przesiadek. W najlepszym razie tylko w Jeleniej Gorze( a i tak z Jeleniej Góry lepiej do Szklarskiej jechaĆ busem. Gorzej jesli będziecie musieli się przesiadać jeszcze we Wrocławiu. Najlepiej sprawdźcie na stronie pks zakopane czy przypadkiem w okresie letnim nie ma bezpośredniego połączenia do Szklarskiej - oni w Wkacje mają bardzo różne i dziwne czasem trasy. Dodam , ze my w podróż poślubną pojechaliśmy najpierw na półtora tygodnia w gory Stołowe, a potem na 2 dni do Pragi , a potem do znajomych na parę dni do miejscowości kolo Karlovych Varów. I wracaliśmy ha! "parę" dobrych godzin:))ale nie żałowaliśmy. Jechaliśmy najpierw z tej wioski do Krlovych, potem z Krlovych do Pragi z Pragi do Nachodu i tam niestety zwiał nam autobus do Polski więc na pieszo do granicy i tam w taksówkę,żeby dojechać do centrum Kudowy. A tam oczekiwanie na autobus do Wrocławia i we Wrocławiu przesiadka na PKP do Szczecina.....W Czechach połączenia były skomunikowane, natomiast w Polsce ......sprawdzaliśmy wiele kombinacji powrotu min.przez Karkonosze i Jelenią Górę, ale wszędzie droga była mniej więcej taka sama od ok5 rano do 23 wieczorem...:)Najprościej było wrócić z Karlovych do Szczecina Przez Berlin - ale wtedy cena biletu była dla nas jakoś bardzo wysoka.pozdrawiam.M Temat: pkp.... pkp.... grozza w pociągu zakopane - szczecin to lekka przesada... normalka jeżeli chodzi o polskie warunki i realia.. Czy Pani Danuta nie wiedziała, że naszym kolejom państwowym trzeba płacić i dziekowac że jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka... osobiście mam dosyć podróżowania polskimi kolejami - brud, smród, złodziejstwo i coraz wyższe ceny za bilety... Temat: Bilet IC PKP Warszawa-Szczecin Bilet IC PKP Warszawa-Szczecin Hej! mam do sprzedania bilet IC na 17.03 na 16:55 miejsce w pierwszej klasie, cena 55 zlotych (superbilet), niestety nie moge jechac wiec chce odsprzedac po cenie kupna, pozdrawiam. Trasa Warszawa centralna - Szczecin (miejscowka jest wliczona w bilet). Temat: Jak najtaniej dostać się z Polski do Szwecji? najtaniej chyba z nami :) Autobus ze Szczecina do Sztokholmu i wszystkich większych miejscowości na trasie między Trelleborg a Sztokholmem. Bilet stała cena do 18 kwietnia 800 sek., później po tej dacie obniżka 500 sek!!! Przejazdy do Rostoku (na prom do Gedser w Danii) i Sasnitz (na prom do Trelleborg w Szwecji). Cena już od 130 złotych Przejazdy między Berlinem a Szczecinem. Cena od 50 złotych. BERLIN, ROSTOCK, SASNITZ, Niemcy (Usługi: Oferuje) UWAGA ! Codzienne przejazdy do Niemiec ze Szczecina. Berlin (także lotniska), Rostock, Sasnitz (promy do Szwecji i Danii). Odbiór z dworca PKP/PKS lub z uzgodnionego miejsca. Transfery na statki oraz inne, wg potrzeb. Niskie ceny, komfortowa podróż samochodami z klimatyzacją oraz zawsze miła i sprawna obsługa naszych gości. Tel 0607 130837, 601-702-750, +49-160-915-87-212 bubaab@bubaab.com keypc@o2.pl Temat: PKP bezlitosne dla pechowców "Jest jednak sposób, żeby przechytrzyć kolej: Gdyby mąż Edyty kupił w Szczecinie bilet przez internet, jego żona w Warszawie mogłaby odebrać e-mailem potwierdzenie tej operacji, wydrukować je i z wydrukiem iść do kasy po bilet." Mozna wiec wysnuc wniosek, ze jest to najpilniej strzezona tajemnica PKP :) Krotko mowiac, kolejowy przewoznik sam zacheca pechowcow do jazdy na gape. Roznicy w cenie nie ma zadnej, wiec ryzyko jazdy bez biletu tez zadne, a przy odrobinie szczescia lub sprytu, jesli uniknie sie kontroli mozna przejechac cala trase za darmo. Paranoi jest wiecej. Kiedys wiozlem dwie duze walizki. Chcialem wyslac je wagonem bagazowym, ale odmowiono, tlumaczac, ze takie wagony na trasie Gdansk- Szczecin nie kursuja. Meczylem sie wiec z nimi wciskajac do normalnego wagonu. Polozylem obydwie walizki na polce (zajely cala polke) i mimo, ze w przedziale bylem sam, konduktor ktory sie pojawil, kazal mi uiscic doplate za zbyt duzy bagaz. Nie zgodzilem sie, co rozezlilo konduktora, ktory zaczal na mnie krzyczec. Poprosilem wiec, aby zawolal policje na mnie, krnabrnego pasazera, bo ja nie chcialem zabierac tego bagazu do przedzialu, ale PKP nie dalo mi innej opcji. Machnal reka i laskawie pozwolil mi kontynuowac podroz bez doplaty. Temat: PKP Intercity nie obawia się na razie tanich li... Gość portalu: Kiks napisał(a): > Zobaczymy ... Ale jak do niskiej ceny biletu lotniczego > doliczycie opłaty lotniskowe + koszty dotarcia do lotniska + do > czasu podróży dodacie sobie czas potrzebny na dotarcie do i z > lotniska oraz czas potrzebny na odprawę przed odlotem (.....) No niestety... Dużo w tym racji. Szczególnie jeśli chodzi o loty do Szczecina, który tak naprawdę nie jest Szczecinem, tylko Goleniowem. A podróż z Goleniowa do centrum Szczecina zajmuje godzinę :-((( IC z centrum Warszawy do centrum Szczecina jedzie 4,5 h. Na pociąg można przyjść w ostatniej chwili. Natomiast dotarcie do Żwirek, stawienie się do odprawy minimum 20 min przed odlotem, lot trwajacy 1h 20 min, odbiór bagażu, czekanie na busika, godzinna podróż busikiem... Dodam, że często latam na tej trasie, bo mimo wszystko coś tam się oszczędza tego czasu, a poza tym lubię latać, a nienawidzę tłuc się pociągami, ale jak ktoś czuje strach przed lataniem, to cena takiego przelotu i jego szybkość wcale nie są atrakcyjne. A juz w ogóle nie widze sensu latania do Krakowa czy Katowic z Warszawy. Bo tam tez pociąg jedzie z centrum do centrum 2,5 h. A z Balic czy Pyrzowic tłuc się potem do miasta, to dla mnie jakiś absurd. Ale oczywiście mam nadzieję, że PKP troche spokornieje i przestanie robić łaskę, że wozi ludzi. Temat: Przejazdy Skandynawia oraz Rostock Sasnitz Berlin Przejazdy Skandynawia oraz Rostock Sasnitz Berlin Autobus ze Szczecina do Sztokholmu i wszystkich większych miejscowości na trasie między Trelleborg a Sztokholmem. Bilet stała cena do 18 kwietnia 800 sek., później po tej dacie obniżka 500 sek!!! Przejazdy do Rostoku (na prom do Gedser w Danii) i Sasnitz (na prom do Trelleborg w Szwecji). Cena już od 130 złotych Przejazdy między Berlinem a Szczecinem. Cena od 50 złotych. BERLIN, ROSTOCK, SASNITZ, Niemcy (Usługi: Oferuje) UWAGA ! Codzienne przejazdy do Niemiec ze Szczecina. Berlin (także lotniska), Rostock, Sasnitz (promy do Szwecji i Danii). Odbiór z dworca PKP/PKS lub z uzgodnionego miejsca. Transfery na statki oraz inne, wg potrzeb. Niskie ceny, komfortowa podróż samochodami z klimatyzacją oraz zawsze miła i sprawna obsługa naszych gości. Tel 0607 130837, 601-702-750, +49-160-915-87-212 bubaab@bubaab.com keypc@o2.pl Temat: Czy Szczecin "przegapił" swoją szasnsę? Gość portalu: Buazen napisał(a): > Im krótsza trasa tym mniej im się to opłaca. Jak to? Krotka trasa - to niskie koszty przejazdu. Chyba bardziej oplaca sie przewiezc 1000 osob na 10 km niz 10 osob na 10 km. Poza tym pociag moze wykonac wiecej cyklow w krotkim czasie. Ilość ludzi musiałaby być większa > i jestem ciekaw, czy zapłaciłbyś 10-15 zł za codzienny dojazd ze Słonecznego na > Turzyn bo w takiej cenie byłby bilet. PKP posiada infrastrukturę tak starą i > kapitałochłonną, jest tak rozdętą instytucją, że pożerają ją koszty utrzymania. > PKP zarabia tylko na przewozach "cargo" czyli towarowych. Jest tego w sumie > jakieś 6 mld zł rocznych (zysku z cargo). Natomiast strata na liniach > pasażerskich zamyka się w kwocie 8 mld. Czyli 2 mld zł co roku dokłada państwo. (...) OK. Sytuacja w PKP jest powszechnie znana ale... W 3miescie dziala taka kolejka (juz przykladow z zachodu dawac nie bede) i zbiera doskonale recenzje. Komunikacja miejska (tramwaje i autobusy) z pewnoscia tez jest ostro dotowana. A dodatkowo miasto wywala 70 mln zl na budowe mostu (to ten srodkowy w przeprawie Nowoclowej) dla szybkiego tramwaju, ktory i tak nie rozwize ostatecznie problemow komunikacyjnych. A tak swoja droga ile kosztuje obecnie bilet Dabie-Szczecin Gl.? Temat: inerRail, doświadczenia, wrażenia? strefa: D-A-CH Kilka razy wykupywalam InterRail na Niemcy, Austrie, Szwajcarie. Bylo spoko! Po prostu trzeba sie trzymac regul wypisanych na otrzymanej ulotce: do IC i ICE trzeba doplacic troche. Do wagonu sypialnego tez extra doplata! Uwaga na Szwajcarie: jest tam kilka prywatnych linii kolejowych, ktore nie uznaja IR. Kiedys chcialam przejechac nieznany mi jeszcze rejon Alp i ... konduktor skasowal mnie na 60 frankow! Jeszcze cos: czasem ceny biletu InterRail sa tansze np w Niemczech w DB niz w rodzimym PKP. Zwlaszcza teraz, kiedy euro tyle kosztuje dokonuja w okienku kasy PKP dosc dziwnych obliczen :-( Ja ostatnimi czasy kupowalam bilet w Niemczech (mieszkalam w Szczecinie, wiec spoko). Porownajcie ceny ! www.bahn.de www.pkp.pl Temat: Funkcjonuje ta kolej dzisiaj? Do Niemiec taniej koleją Polska w UE: Do Niemiec taniej koleją Niedziela, 2 maja 2004, 19:00 Pierwsze korzyści z wejścia do UE... dla pasażerów kolei. Mieszkańcy terenów przy granicy z Niemcami mogą taniej podróżować do naszych zachodnich sąsiadów. Nowe ceny biletów obowiązują na trasach m.in. do Berlina, Lispka czy Drezna. Od 1 maja bilety grupowe niemieckich kolei na połączenia regionalne ważne są nie tylko do granicy z Polską, ale także do pierwszej stacji na terenie naszego kraju. A to oznacza, że np. jedna osoba za podróż ze Szczecina do Berlina i z powrotem zapłaci 5 euro, oczywiście pod warunkiem, że znajdzie 4 innych podróżnych, którzy złożą się na taki bilet. Z kolei ci, którzy kupili bilet weekendowy PKP, mogą na jego podstawie dotrzeć do pierwszej stacji na terenie Niemiec, czyli bez jakiejkolwiek dopłaty podróż można zakończyć np. we Frankfurcie nad Odrą. Ponadto niemiecka kolej zapowiada, że połączeń regionalnych będzie coraz więcej. /Wygląda po prostu na to, że nie potrzebne są już tzw. przejściówki na przejazdy przez granicę - pewnie do Czech, Słowacji i na Litwę też/ Temat: O linii kolejowej ze Szczecina przez Police do ... O linii kolejowej ze Szczecina przez Police do .. PKP nic nigdy się nie opłacało. Wszystkie spółki trzeba sprywatyzować, wpuścić konkurencję zza granicy i od razu wszystko pójdzie do przodu. I ceny za bilety spadną, i nierentowne trasy staną się opłacalnymi... PKP to święta krowa która w państwie upatrzyła sobie dojną krowę! Temat: Będziemy szybciej jeździć do Warszawy? Droga kolejowa Lublin - Warszawa liczy 175 km. W godzinę, to chyba musiałbyś jechać TGV i to bez postojów w Puławach, Dęblinie i innych miejscowościach. Poza tym PKP ma ostatnio kłopoty z szybkimi lokomotywami i nawet ekspresy do W-wy spóźniają się przez to po 20 min. I jeszcze kwestia komfortu jazdy - w czwartek 26.06. jechałem ze stolicy do Lublina PKP. Wybrałem pociąg o 16.15 z Centralnego, który jedzie z Bydgoszczy do Zamościa i Przemyśla. Co prawda 15 min. wcześniej miał być pociąg TLK Szczecin - Lublin, ale ponieważ nie wiedziałem czy zdążę, to kupiłem bilety na ten drugi. Pomijam spóźnienie obu składów, ale gdy zobaczyłem pociąg z Bydgoszczy, to nie mogłem uwierzyć - pierwszy wagon I klasy był OK, ale pozostałe wagony 2 klasy to były piętrówki bezprzedziałowe. Większość myślała, że to jakiś podmiejski skład wjechał na nasz peron. Podróżowałem z małym dzieckiem i miałem nadzieję na specjalny przedział dla dzieci, ale przy takich wagonach wszelkie nadzieje prysły. Poczułem się, jakbym się przeniósł 20-25 lat wstecz. Oczywiście cena biletu nie była mniejsza niż zwykle... Temat: Nowy rozkład jazdy PKP... Nowy rozkład jazdy PKP... jeśli strona DB nie kłamie (a jest ponoć najlepszą stroną z rozkładami w Europie) to w nowym rozkładzie zmieni się: - pociąg nocny do Kijowa będzie jeździł tylko do Jagodina - "Chelmianin" bedzie jeździł tylko do Lublina, i zmieni nazwe na "Noteć" chyba, - nie ma w ogóle "Czartoryskiego" do Gdyni, nawet w sezonie, jak i "Bystrzycy" - poranny "Sztygar" chyba nie bedzie mial grupy wagonów do Katowic - "Roztocze" będzie jeździc do Rawy Ruskiej tylko w sezonie, poza sezonem 1:15h później będzie tylko pociąg Lublin - Bełżec - na IR "Gałczynski" do Szczecina będzie wydawana miejscówka, ale w cenie biletu pospiesznego. - pociągi do Przemyśla i Odessy będą jeździły jako osobne składy - "Bydgoszczanin" zastępujacy "Wieniawskiego" bedzie odjeźdzać 4h później tj o 15:40 - pojawi się popołudniowy osobowy do Radomia - nie ma popołudniowego pospiesznego do Krakowa - nie będzie nocnego do Poznania, tylko kursujący 2 razy w tygodniu nocny do Szczecina: we czwartki i niedziele jeśli to jest ostateczna wersja rozkładu to potwierdza tylko to, ze jest źle a bedzie coraz gorzej... Temat: Busy do Świnoujścia ?! Busy do Świnoujścia ?! Wybieram się do Świnoujścia i z racji tego że mamy takie "kochane" państwo, i monopolistyczne PKP jestem zmuszona wysiąść w Szczecinie i dalej dojechać Busem. Chciałabym się dowiedzieć czy istnieje połączenie "Szczecin - Świnoujście" z Dworca Głównego w Szczecinie (ewentualnie Dworzec Dąbie), jak często kursują takie Busy (Autobusy ?!), jak długo się jedzie i w jakiej cenie jest bilet (około). P.S: I czy istnieje jakaś strona z rozkładem jazdy (szukałam w necie i nic :|) ?! Temat: Już nie trzeba mierzyć toreb (PKP) !!!! choc przyznam ze kon 'intercity' w stajni pkp to dobra partia. zupelnie przyzwoicie sie podrozuje, czego nie da sie powiedizec o polaczeniach pkp przewozy regionalne. mimo iz przejazd na trasie w-wa - Szczecin do tanich nie nzalezy, to jednakw arto wydac te kilka pln wiecej z aten komfort jazdy, kawe w cenie biletu, wygodne siedzenia, klimatyzacje, wieksza kulture obslugi i kilka innych rzeczy, ktore oceniam in plus. no i firma nie przynosi strat. Temat: Przeżyłam koszmarną podróż. Niech PKP się wstydzi Przeżyłam koszmarną podróż. Niech PKP się wstydzi w Lutym jechalem z siostra pociagiem relacji Warszawa-Bialystok. Najpierw przez pierwsze 30 minut, balismy sie w ogole siedziec w naszym wagonie, bo grupka zapitych mlokosow wrzeszczala, sypala k...wami na lewo i prawo a jak przyszedl konduktor, to mu po prostu zaczeli grozic. Potem bylo jeszcze lepiej, zadna ze stacji na ktorej zatrzymywal sie pociag nie miala nawet latarni, wiec bylo niemozliwe przeczytac gdzie jestesmy. cale szczescie, ze wysiadalismy na koncowej stacji, bo inaczej to trudno by bylo utrafic wlasciwa miejscowosc. A na koniec to po prostu wybuchnelismy smiechem, bo okno w przedziale sie oczywiscie nie domykalo i po jakims czasie wpadala nam po prostu masa sniegu do przedzialu, ktora najprawdopodobniej zsunela sie z dachu. Cale szczescie nikt z nas nie siedzial przy oknie. Poza tym, to ze smierdzi w pociagu nie ma nic wspolnego z komuna albo bieda, bo wystarczy kupic najtanszy srodek czyszczacy i raz a porzadnie te kible wyszorowac. Ceny bilet z roku na rok rosna a standard na odwrot. A jesli chodzi o poprawe uslug, to racja. 10 lat temu mozna bylo dojechac ze Szczecina do Zielonej Gory w jakies 4 godziny, teraz jedzie 1! bezposredni pociag w zabojczym czasie 6!!! (slownie szesciu) godzin ze srednia predkoscia blyskawicy, czyli ok. 30 km/h. Jeszcze wiecej takich ulepszen i za 2 lata ta trase beda obslugiwac furmanki. Temat: Rewolucja kolejowa: znikają pośpieszne i ekspresy To dobrze iz w spolkach PKP mysli sie o udoskonaleniu systemu, ale nie nalezy zapominac o sluzalczej roli koleji do pasazera bo to on oprocz ceny biletu rowniez doplaca do dzialanosci przewoznika. Zatem kolej ne tylk musi reagowac komercyjnie zwracajac na bierzace zainteresowanie ale byc stymulatorem rozwoju regionow i proponowania atrenatywnych rozwiazan komunikacyjnych. Nalezy przyjac conajmniej trzy grupy wzajemngo skomunikowania aglomeracji /do 30-40 km od centrum/ szybkimi pocigami i okreslana czestotliwoscia, przyjmujac Warszawe jako glowny wezel. I. milonowe z predkoscia podrozna 130-140 km/h, z czest. co 1-2 godziny II powyzej 500tys z predkoscia pdrozna 110-120 km/h z czest. co 1-3 godziny III powyzej 250 tys z predkosci podrozna ca 100 km/h co 1-4 godziny Czemu taki rozrzut, przyklad; Warszawa - Lodz czy Radom co 1 godzine, W-wa-Bialystok czy Lublin co 2 godzny a Olsztyn co 3 godziny Bydgoszcz-Torun co 1 godzine a z Poznaniem czy Gdanskiem co 3 godziny Glownie winno sie z formatowac system ciagow komunikacyjnych przecinajacych Polske laczacych najwazniejsze aglomeracje lacznie ze sprzegnietymi odnogami. Szczecin-Poznan-Warszawa-Lublin z polaczeniem Krzyz-Gorzow, Kutno- Lodz czy Plock. Wroclaw-Katowice-Warszawa-Bialystok z polaczeniem Wloszczowa- Czestochowa czy Kielce. Krakow-Warszawa-Gdansk z polaczeniem Ilawa-Olsztyn, Malbork-Elblag Szczecin Temat: Ranking dworców polskich. Smród Główny, brud Ce... ereta napisał: > W ostatnich kilkunastu latach > kolej została zarżnięta. Znaczny spadek przejazdów, szczególnie do > pracy, także z powodu nowomody-mam samochód więc jeżdżę, podczas gdy > na zachodzie dopłaca się do masowej komunikacji aby zmniejszyć > jzazdy samochodami. Jeśli jest mały ruch pasażerów , na przystankach > nawet przez kilka godzin może nie być pasażerów to jest jak jest. > Zobacz Bielsko-Biała Lipnik. Dawniej codziennie tysiące ludzi > dojeżdżało do pracy i szkół. A teraz co? Pustki. JEST OKAZJA DO > POPISU WANDALI. Przykładem są zadaszenia peronów. I to na trasie > międzynarodoej: Katowice-Bratysława.Itp,itp,itp. pomyliłeś skutki z przyczynami - koleje się same zarżnęły podwyższając ceny biletów nie zmieniając jakości. PKP samo wygania ludzi z pociągów, pociągi są drogie, niepunktualne, zatłoczone, śmierdzące, niebezpieczne a PKP ma to wszystko gdzieś. Wszystko jest tańsze od pociągów - z Warszawy do Gdańska taniej wychodzi jechać samochodem już w dwójkę, samolot z Warszawy do Szczecina kupowany z odpowiednim wyprzedzeniem kosztuje niewiele drożej niż pociąg. Jak chińczycy dobudują jeszcze trochę autostrad na Euro to nawet do Zakopanego nie będzie się opłacało jeździć pociągiem. Temat: PKP i jeszcze o BUSACH zgadzam się w temacie PKP i podzielam pogląd ze na reaktywację chyba raczej szans nie ma wracając do busów jest pewna sfera działalności busów która sprawia ze są bezkonkurencyjne wobec komunikacji miejskiej głównie po stronie kosztów komunikacja miejska płaci za: korzystanie z przystanków, za pracę kierowców zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców, za paliwo i matreiały jezdne, za dozór techniczny takie busy z reguły: korzystają z przystanków na dziko(za darmo), kierowcy pracują na czarno i po 10 godzin dziennie, nie rejestrują czasu pracy w urządzeniach pomiarowcyh (tachografy) wobec tego bus może pojechać nawet za 2-3 złote już sama cena biletu jest konkurencyjna poza tym w chwili obecnej można kupić busy w niemczech za śmieszne pieniądze i stale rozbudowywać flotę autobus miejski kosztuje średnio ok milion złotych w moim przekonaniu wpuszczenie busów na trasę police-szczecin w krótkim czasie wykonczy komunikaję mniejską w myśl zasady - daj palec a zabiorę rękę Temat: Wielkie odliczanie przed premierą opery "Ça ira" doceniam.. doceniam. wspomniałem tylko że o ile to jest wielkie wydarzenie, to koncert Watersa jako Watersa (nie mówiąc o PF) byłby wydarzeniem niesamowitym btw wydaje mi się że nie ma potrzeby w tym układzie dzielić się na jakichkolwiek "nas" z Poznania, "Was" ze Szczecina i "ich" z Gdańska Waters i Gilmour są w Polsce czyli można pojechać na ich koncert PKP albo samochodem a bilety mają cenę w dziesiątkach złotych a nie dziesiątkach euro sam bym poszedł na oba gdyby nie to że jutro poprawiam egzamin i do Gdańska nijak nie zdążę btw2 - raz jeszcze pozwolę sobie wkleić link: caira.allthatyousee.net - teraz zdjęcia z wczorajszej próby, w nocy - jeśli się uda - zdjęcia z premiery pzdr kvakva napisał: > Macie takie szczęście a tak trudno Wam go dostrzec i docenić. U nas, czyli w > Szczecinie, już dawno zafundowali nam kulturalną pustynię. Występ > trzecioligowego "artysty" urasta do miana megahitu roku. Nic innego nie ma. Na > Dniach Morza, jako gwiazda, wystąpiła Kate Rian... bo nieśmiertelny Bajm > wreszcie się komuś znudził. Bez komentarza... Temat: Tramwaje i ich miłośnicy :-) DD oznacza szeroki uśmiech.:)) Nawet podwójny.:) Z Twoją polityką cenową dla MK zgadzam się całkowicie.Jest tylko jedno ale,Jak przekonać do niej szefów firm komunikacyjnych,a zwłaszcza załogę.Jak wiesz w Szczecinie szykuje się odwrotna operacja cenowa,bo firmom podobno się inaczej nie opłaca.Skończy pewnie tak samo jak na PKP,gdzie podwyżki cen biletów zniechęciły pasażerów,co spowodowało spiralę cenową.W końcu poprzedniego systemu na Żeraniu również uważano,że lepiej opłaca się produkować miniej za to droższych Polonezów.Jak na tym wyszli,wszyscy wiemy. pzdr Temat: Kolej do Myśliborza, odżyje, ale na chwilę Kolej do Myśliborza, odżyje, ale na chwilę Marzy mi się połączenie Szczecin-Gorzów, właśnie przez Myślibórz. Sam jestem studentem i widzę, że PKS wogóle sobie nie radzi z tak dużą rzeszą studentów z Gorzowa i Myśliborza. Autobusy są przepełnione i wielu studentów nie ma szans dostć się szybko do domu! a o cenach biletów nie wspomnę... TRAGEDIA!! na 100% takie połączenie było by rentowne i dało duże zyski dla PKP. Piszcie co o tym myślicie!! Temat: Z PKS-em daleko nie zajedziesz A czy ktos probowal sie dodzwonic na informacje pks w gorzowie i dowiedziec sie czegokolwiek?? buahah jakiej informacji - kiedys spedzilem 30 min. wiszac na sluchawce i probujac sie dodzwonic i co?? pojechalem na dworzec .. a co do pkp to tez nie ma tak rozowo. Prosze sie sprobowac dowiedziec jaka jest cena biletu Tanich Lini Kolejowych z Wa-wy do Szczecina. Pierwsze pani w informacji nie wie czy ten pociag ma miejsca siedzace czy tez tylko lezace. A napytanie jaki bylby koszt gdybym okazalo sie ze ten pociag ma kuszety .. "a ja nie wiem, to trzeba sie dowiadywac" .. rece opadaja .. a co ja probowalem zrobic?? (w kasie podobnie). Temat: Walczą o pociąg? Walczą o pociąg? Irytuje mnie akcja GL, by pociag Jelenia Gora - Szczecin pojechal przez Zagan.Rozumiem, ze zaganiacy martwia sie degradacja swej stacji, ale wydluzenie trasy spowoduje wzrost ceny biletu i czasu podrozy, co odbije sie niekorzystnie na podrozujacych od JG, czy jadacych z polnocy do JG (i moze w dac PKP argument do ponownego zamkniecia polaczenia). Zdaje sobie sprawe, ze wielu zaganiakow chetnie podrozowaloby tym pociagiem, ale uwazam, ze powinni zabiegac o dobre skomunikowanie kursu szynobusu z tym pociagiem. Mysle, ze ucierpia na tym jedynie ambicje, ale jest to rozwiazanie najbardziej rozsadne. Czemu uwazam, ze jest to zagrywka ambicjonalna? Ano wczoraj bylem odebrac zone, ktora przyjechala EX Lubuszanin do Zielonej Gory. W drodze do ZG widzialem wiele samochodow z rejestracjami FZA i FZG, ktore spotkalem pozniej pod dworcem. Dlaczego Tomasz Hucal nie poprowadzi w GL akcji na rzecz przedluzenia trasy Lubuszanina do Zar i Zagania???!!! No tak, tu nie mozna by zagrac starej melodi: "Zary maja a my nie"... zary.info/n,zary,1415.html Temat: Ta Wasza kolejka... Ta Wasza kolejka... Powiedzcie o niej cos wiecej. Ile sie jedzie z Gdyni do Gdanska, jak dluga jest trasa, czy to jezdzi po normalnych szynach kolejowych, nalezy do PKP, jest dotowana przez miasto, jaka cena biletu? Kwestia jest taka ze w Szczecinie mamy doskonale polozone tory i przystanki kolejowe. Taka kolejka moglaby laczyc lewo i prawobrzeze, Police oraz pare mniejszych miejscowosci. Niestety jest gdzies problem z realizacja tego pomyslu... Temat: Znów będzie mniej pociagów? Że koleje na Zachodzie nietanie, to nie do końca prawda. W Niemczech - owszem - ceny mają zabójcze, ale jednocześnie tak zajebiste promocje, że możesz przejechać całe Niemcy za 6 Euro(!!!) z biletem, który możesz sobie kupić na przykład w automacie w tramwaju i jest on ważny w pociągach, autobusach i tramwajach. Można też na jego podstawie przekroczyć granicę dojeżdżając do stacji Szczecin Główny, Zgorzelec lub Kostrzyn (skorzystałem miesiąc temu). No i oczywiście bilet jest honorowany przez wszystkich przewoźników kolejowych - DB, Metronom, Lausitzbahn itd. Tymczasem w Polsce, jak chcesz dojechać z przesiadkami powiedzmy z Siedlec do Władysławowa to przy niektórych połączeniach może się okazać, że potrzebujesz kupić trzy albo i cztery osobne bilety - bo masz czterech różnych przewoźników (PKP Intercity, PKP PR, Koleje Mazowieckie i SKM). A to oczywiście odpowiednio kosztuje. Paranoja. Temat: nonsensy na PKP Koleje a sprawa polska Nie podniecajcie się tak bardzo tymi "kwalifikowanymi"połączeniami drogimi jak niewiem, a których kursowanie ogranicza się najczęsciej z/do Warszawki. Horrendalne ceny i nic w zamian czas przejazdu śmieszny. w takich CZECHACH jest dwa razy więcej pociągów EC,IC,SC i Ex, które kochani, nie są pociągami "dla kasty wyższej" tak jak u nas, ale dla "zwykłych ludzi" gdyż NIE MA W NICH OBOWIĄZKOWEJ REZERWACJI a jedynie niewielka dopłata do biletu (około kilkanascie-kilkadziesiąt koron). co do absurdów PKP to np.będąc w Szczecinie usiłowałem się dowiedziec (i kupic)bilet do Pasewalk ale niestety piękne panie na kasach PKP PR i IC nie wiedziały nic!! szukały i gmerały w jakichs szpargałach,i sprawiały wrazenie ze jestem nieproszonym gościem zakłócam ich świety spokój. w koncu po pół godziny znalazły taryfę..ale i tak nie były do końca pewne!!!cos nie do pomyślenia w DB czy Czechach... Temat: Tanie latanie do szczecina Tanie latanie do szczecina dzis na glownej GW pisza ze od 15 grudnia ruszaja tanie linie z warszawy do londynu. bilet od 55 zl. potem maja latac z poznnia i katowic. lotow ze szczecina do londynu niestety nie uwzgledniono. jak zwykle. ale jest wziety pod uwage w lotach krajowych do warszawy cena od 19 zl mowia ze ruszy to od sezonu letniego. wtedy zasyfiale pkp sie skonczy zupelnie. szczecin jest juz na mapce lotow: www.airpolonia.com.pl/destinations.php?type=1&lang=pl pozdrawiam rado Temat: Bilety na pociąg musisz kupić na Białorusi > PKP w Polsce to porażka. By dojechać ze Szczecina do Holandii trzeba kupić bile > t > za 125 euro. By dojechać z Berlina do Holandii zapłacić trzeba 39 euro Trzeba zaplacic wiecej. Te 39 to tylko cena promocyjna, dotyczaca niewielkiej ilosci biletow. Normalny bilet kosztuje ok. 2 razy wiecej Temat: Pomoc Bliźniacza rzeczywiście :) mieszkam w Warszawie i jadę zawsze pociągiem (samochodem jest to niebezpieczna i bardzo długa mordownia, jeśli komuś życie miłe na naszych drogach, odradzam). mam 2 sposoby: / pociągiem z Wawy Centr. do Berlina (Ostbahnhof) - 5:40 minut, bez przesiadki, ok. 150 pln, lub, ok. 70 pln, jeśli kupi się bilet z dużym wyprzedzeniem, najlepiej zapytać o taką konkretną możliwość w pkp. / pociągiem z Wawy Centr. do Szczecina Główn. - 5:22 min., bez przesiadki, 114 pln, lub 6:12 Tanimi Liniami Kolejowymi (TLK) za zaledwie 56 pln (spora różnica, prawda?). ceny w obu przypadkach dotyczą 2. klasy. dalej jadę już samochodem 1-2 godzin z kolegą (jeśli kolega też ma ochotę spędzić czas w Berlinie). ze Szczecina jeżdżą też tzw. Busiki (prywatne przewozy) za ok. 50 pln do Berlina (dotychczas Alexanderplatz, ale można też wysiąść gdzieś po drodze, np. na Pankow. a w drodze powrotnej do Szczecina zawożą już na konkretny adres wedle życzenia) - w razie potrzeby mogę podać nr tel. - są to bardzo przyjaźni i solidni kierowcy, mają oczywiście miejsce na bagaż, o którym jednak warto wspomnieć wcześniej. /a powiem Wam, że Berlin jest wart zachodu :)/ Temat: Dziękuję PKP za wrażenia z podróży Swojego czasu był niemiecki pociąg relacji bodajże Gdańsk - Kraków. Ładnych kilka lat temu, podczas moich studiów. Pierwsza klasa. Klima, zadbany, ze stolikami, z popielniczkami przy siedzeniach. W cenie pośpiesznego. Wycofany przez Niemców z powodu dewastowania składu przez Polaków. Pozostało mi tłuc się tzw. "polskimi" pośpiechami. Powinni na to utworzyć osobną wyrażenie słownikowe. Polskie pośpiechy. Unikam jak ognia od 4(?) lat, gdy całą noc z Krakowa do Szczecina (ok. 10-11h), mając bilet 1-ej klasy, przejechałem w niemiłosiernym ścisku na korytarzu. PKP. Tfu Temat: Po co nam lotniska? Człowieku, 90 mln? na tunel pod Racławickimi chcą wydać 120 mln! A co do znaczenia lotniska, to dzięki liberalizacji rynku przewozów lotniczych już teraz nawet w Polsce ceny za lot np. z Katowic do Szczecina będą na takim samym poziomie jak bilet normalny na pkp, nie mówiąc już o lotach europejskich. Temat: Kolejowa promocja-bubel. Na pociąg z Berlina sz... Kolejowa promocja-bubel. Na pociąg z Berlina sz... to nie jedyna głupota w nowym rozkładzie podam przykład:jechałem pociągiem relacji warszawa-kostrzyn ponad tydzień temu kupiłem miejscówke w poznaniu(cena 32+5zł) usiadłem w wyznaczonym przedziale i widze przy kontroli że 4 siedzące obok mnie osoby nie mają miejscówki bo ponoć nie trzeba,ja musiałem zapłacić dodatkowe 5 zł bo tak kazali w kasie w poznaniu,ale osoby kupujące bilety na ten pociąg we wrocławiu usłyszały że pociąg jest bez rejestracji miejsc,niezłe zamieszanie wyszło przy kontroli,czyli co miasto to co innego mówią,po drugie po co jest pociąg z krzyża odjazd 21:41 jeżeli nic w tym czasie do krzyża ze strony poznania nie przyjeżdza? oprócz ic chrobry? jest z poznania pociąg odjazd 18.47 do krzyża przyjedza o 20.00 no ale zostaje 100min czasu na pociąg do gorzowa,dlaczego nie ma pociągu z krzyża o 20.10? pytanie pewnie bez odpowiedzi,po trzecie podróż do krakowa poc. interregio-barbakan- jest to poc. elektryczny którym jechałem do poznania,jeszcze jakoś ujdzie,ale takim pociągiem jechać 8godzin a z szczecina ponad 10 do krakowa to już przesada,pociąg nabity niemiłosiernie,miejsca stojące od krzyża na bank!!!! i to jest ta rewelacja interregio?-totalna porażka,ja do poznania jeżdze już pks,a pkp już dziękuje na zawsze!!! Temat: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podkarpacie napisał: > podobno już mamy trzy razy dziennie loty do Warszawy i jeden do Krakowa a > kiedy gdzieś za granice, albo do Gdańska lub na Mazury ? Od 19 maja mamy 25 lądowań tygodniowo samolotów z Warszawy oraz 21 startów do Warszawy i 4 do Krakowa. Związane jest to ze zwiększonym ruchem wakacyjnym. Czy obecny stan połączeń się utrzyma w zimowym rozkładzie, nie wiadomo. Zależeć to będzie jakie będzie obłożenie miejsc we wrześniu i październiku. Jak na razie nie mamy co marzyć o dodatkowych rejsach gdziekolwiek poza Warszawą, bowiem zapotrzebowanie jest jeszcze małe. A poza tym, można praktycznie wszędzie dolecieć z przesiadką w Warszawie. Aby można było mówić o połączeniu zagranicznym codziennie musiałoby z Rzeszowa w danym kierunku udawać się conajmniej 25 - 30 pasażerów. Słyszy sie pogłoski o wejściu do Rzeszowa tanich przewoźników typu RyanAir, rzekomo przewoźnik chce zaoferować 5 połączeń tygodniowo do jednego z portów lotniczych w Zachodniej Europie. Przypominam, że z przesiadką w Warszawie najtańszy bilet powrotny (taryfa weekendowa) do Szczecina czy do Gdańska kosztuje około 350 zł dla osoby dorosłej. Obecnie mamy promocję LOTu, conajmniej dwie osoby lecą za cenę 260zł każda. I tak jest to szybciej niż PKP czy PKS a koszt taki sam jak podróż nad morze kuszetą. Ale kto o tym wie i umie liczyć? Temat: Air Polonia Gość portalu: MK napisał(a): > WROCŁAW Od połowy grudnia będziemy mogli latać z > Wrocławia do Warszawy tanimi liniami Air Polonia. Na > zagraniczne połączenia musimy jeszcze poczekać. > No to wykończą PKP Intercity. LOTowi opłaca się wozić studentów do Wawy za 120 PLN więc tani przewoźnik pewnie będzie miał ceny (dla wszystkich) poniżej 100. A bilet normalny w Intercity kosztuje 90 PLN. I kto pojedzie pociagiem??? Chyba tylko milosnik zwiedzania Poznania w drodze do Wawy ;-) A czemu wybrali Poznan? Bo Poznan jest o 2 godziny od Wroclawia, 2 godziny od Wawy, 2 od Szczecina, 2 od Zielonej Gory itd. A Wroclaw? 2 godz od Poznania, 1 godz od Opola i to koniec... Tak sie niestety konczy brak infrastruktury (np. odleglosc Wroclaw-Poznan to mniej wiecej tyle co Wroclaw-Jelenia Gora a pociagiem jedzie sie dwa razy dluzej :-() Pozdrawiam, SW Temat: EX Bolesław Prus EX Bolesław Prus Nie wiem czy ktoś miał okazję jechać tym "expresem"... Kolej chyba kpi tym czymś z pasażerów. Po pierwsze jakieś marne 4 wagony a na dodatek wyciągnięte chyba ze złomowiska bo na skład poc. ex to one nie wyglądają. Jechałem tym składem już kilka razy i za każdym nie było przez pół trasy światła w wagonach. O brudzie nie wspomnieć bo to standard wliczony w cenę expresu. Nawet to coś Warsa na trasie do Poznania nie ma (potem skład jest łączony z ex ze Szczecina i Wars przybywa). Ostatnio nawet kasy sprzedają bilety na wirtualne wagony których nie ma w składzie. Oficjalnie są ale jak podstawiają złom-pociąg to okazuje się że brakuje. Konduktorzy chodzą jeszcze obrażeni bo jak to pasażerowie śmią cokolwiek powiedzieć na ten temat... To całe PKP Szerokiej drogi! Dyżurny ruchu Temat: Cenowa rzeź na polskim niebie Główny problem leży w czymś innym... Myślę, że problem nie jest tani bilet z Polski w świat, bo tych mamy co nie co - może nie wszędzie, ale wystarczająco aby sie dostać w dowolny zakątek świata po rozsądnej cenie. Myślę że oferują to juz linie takie jak Air France, Lufthansa itp. Moim zdaniem największą potrzebą dla polaków jest komunikacja wewnątrz kraju. Brak autostrad i tory kolejowe w większości w opłakanym stanie to stan faktyczny i dobrze polakom znany. To powoduje że podróż z jednego miasta do drugiego to całodniowa wyprawa, można zapomnieć o powrocie tego samego dnia :-( Jeszcze z Warszawy to jako tako można się dostać za pomocą PKP w miarę krótko do Krakowa, Poznania itp, ale już do Wrocławia to wyprawa pół dnia. Jak była Air polonia to można było lecieć tanio (także lotem - jakieś 350PLN) teraz koszt podróży z W-wy 900PLN. Jest to koszmar. Nie wspominam nic już o komunikacji Szczecin - Rzeszów itp Więc myślę że rewolucja to by była gdyby pojawiła się alternatywa dla Lotu na trasach krajowych, bo na europejskich to już konkurencja jest i nie sądzę, żeby diametralnie coś się zmieniło. Temat: PKP-Szczecin- Niemcy,wolne miejsca na bilet..19.06 PKP-Szczecin- Niemcy,wolne miejsca na bilet..19.06 W sobotę 19.06 o godzinie 7:33 wyruszamy ze Szczecina pociagiem do Niemiec.Szukamy osób,które chciałyby się do nas dołączyc i skorzystać z biletu Schönes Wochenende Ticket-cena 30 euro(bilet na 5 osób).Wolne 3 miejsca.Jedziemy m.in przez:Angermünde ,Berlin,Falkenberg,Leipzig. oriana19@poczta.onet.pl Temat: Ile kosztuje bilet PKP do Amsterdamu Ile kosztuje bilet PKP do Amsterdamu Moze ktos z Was jechal, lub orientuje sie ile kosztuje bilet na pociag do Amsterdamu, ze Szczecina. Codziennie o 8.15 odjezdza ten pociag. Bede bardzo wdzieczny, za jakakolwiek informacje, lub namiar gdzie moge sie dowiedziec o te cene:) Temat: PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie Przewozy Regionalne nie zostawią na łasce losu setek tysięcy pasażerów pozbawionych dotychczasowych połączeń. Nowe połączenia InterRegio otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań, oraz Szczecin. PKP PR wyciągają pomocną dłoń już 1 września. Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku. Późne ogłoszenie przez PKP IC ostatecznej listy odwołanych pociągów wymusza wprowadzanie nowych połączeń etapami. Niemniej, już od wtorku 1 września codziennie w porze zlikwidowanego porannego pociągu pospiesznego z Wrocławia do Warszawy będzie jeździł elektryczny skład InterRegio oferując przy tym cenę biletu mniejszą o kilkanaście złotych w porównaniu z dotychczasowym pociągiem PKP IC. W drogę powrotną będzie ruszał po południu łącząc przy okazji te dwa wielkomiejskie ośrodki z Łodzią. Również pasażerowie z Poznania i Szczecina nie powinni odczuć pogorszenia oferty kolejowej w relacji między tymi miastami. Mimo wycofania kilku pociągów dalekobieżnych podróżni będą mieli do dyspozycji w ciągu dnia dwa nowe, a w dodatku tańsze pociągi InterRegio, które będą zatrzymywały się tylko na wybranych stacjach, dzięki czemu w niektórych przypadkach będą szybsze niż pospieszne. Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów rozwoju sieci InterRegio. Pomysł „ochrzczenia” pociągu Wrocław - Warszawa nazwą "Brzydkie Kaczątko" wszystkim dobrze pamiętającym zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę na "Piękny Łabędź". (źródło: PKP Przewozy Regionalne, 31 sierpnia 2009) Temat: Newsletter 15 4 kwietnia ruszają Tanie Linie Kolejowe 4 kwietnia ruszają Tanie Linie Kolejowe PKP Intercity uruchamia od 4 kwietnia 2005 roku nową kategorię pociągów o nazwie Tanie Linie Kolejowe (TLK). Będzie to sieć połączeń dziennych i nocnych, których głównym atutem ma być bezpieczeństwo i niska cena za przejazd - poinformował przewoźnik w komunikacie przesłanym w środę PAP. Pociągi nocne będą złożone z wagonów sypialnych, kuszetek, wagonów z miejscami do siedzenia oraz wagonu barowego, obsłużą one kierunki północ-południe. Pociągi dzienne będą uzupełnieniem oraz wydłużeniem tras - podstawowego segmentu usług przewoźnika - pociągów InterCity i Express. W pierwszej fazie TLK zastąpią pociągi kategorii Nocny Express i InterRegion ujęte w aktualnym rozkładzie jazdy. Od 4 kwietnia w ramach TLK zostanie uruchomiony jeden nowy pociąg dzienny: Siedlce-Warszawa. Przewoźnik pracuje obecnie nad ostatecznym ustaleniem tras kolejnych pociągów, z których pierwsze mogą być uruchomione jeszcze przed wakacjami - poinformowano w komunikacie. W trzynastu pociągach dziennych i dziesięciu nocnych ceny biletów skalkulowano w sposób korzystny dla pasażerów organizujących swoją podróż z wyprzedzeniem lub organizujących ją w porze nocnej. Jak informuje komunikat, o 60 proc. obniżono cenę za miejsce do leżenia w kuszetce - z 50 zł na 20 zł, a cenę za miejsce do spania w wagonie sypialnym obniżono o 10 zł. We wszystkich pociągach TLK, w wagonach z miejscami do siedzenia wyznaczono całoroczną pulę Tanich Biletów w cenie 27 zł wraz z miejscówką - dla osób planujących podróż z wyprzedzeniem. Oznacza to, że za 27 zł można przejechać dowolnie długą trasę bezpośrednim pociągiem TLK (np. ze Szczecina do Lublina czy z Krakowa do Świnoujścia). Podobnie jak w tanich liniach lotniczych, TLK zrezygnowały z proponowania swoim klientom poczęstunku w wagonach. Jeśli podróżny zażyczy sobie indywidualnie pościeli jednorazowego użytku, będzie mógł ją nabyć u obsługi pociągu za niewielką cenę. W pościel i pełną obsługę wyposażone będą natomiast - tak jak dotychczas - wagony sypialne. Podobnie jak w kuszetkach, nie będzie jednak bezpłatnych poczęstunków. Nad bezpieczeństwem pasażerów w pociągach nocnych będą stale czuwały zespoły ochroniarzy z profesjonalnej agencji ochrony. Źródło: Polska Agencja Prasowa SA ========== A jakie pociągi TLK będą jeżdzić z Wrocławia lub przez Wrocław? Temat: bilety komunikacji miejskiej bilety komunikacji miejskiej Był wątek o biletach PKP, a ja od jakiegoś czasu chcę Was zapytać o bilety autobusowe/tramwajowe. Mieszkam na Śląsku i mam wrażenie, że bilety komunikacji miejskiej u nas są jednymi z najdroższych w kraju. Najtańszy normalny bilet kosztuje 2,4 zł. Nie ma u nas biletów czasowych, jakie są, wiem o tym, np. w Szczecinie albo w Poznaniu. Jest jedynie podział na miasta. Przejazd w obrębie jednego miasta to właśnie koszt 2,4 zł, w obrębie 2 miast - 3 zł, a trzech i więcej 4 zł. Oznacza to, że jeśli chcę podjechać sobie tramwajem czy autobusem jeden przystanek do centrum (jakieś 2-3 minuty jazdy) płacę 2,4 zł, co uważam, jest lekką przesadą :/ Bilety miesięczne też mają ceny masakryczne, ale i tak się opłacają, jeśli jeździ się codziennie tam i z powrotem. Ja środkami komunikacji miejskiej jeżdżę raz dziennie (do pracy zawozi mnie M, wracam sama), więc bilet miesięczny mi się nie opłaca, ale i tak bilety jednorazowe mocno trzepią mnie po kieszeni. W dodatku autobusy/tramwaje są niepunktualne, przeładowane, w kiepskim stanie technicznym i coraz rzadziej jeżdżą (co jakiś czas zmniejszana jest częstotliwość kursowania poszczególnych linii, zwłaszcza tramwajowych). Pewnie dlatego, że mnóstwo ludzi jeździ "na gapę", bo kontrole biletów są baaardzo rzadkie (pewnie kiepsko płacą kontrolerom), więc to się naprawdę opłaca, a ściąganie mandatów za przejazd bez biletu jest mizerna (nałogowi gapowicze i tak nie zapłacą). Myślę, że gdyby były bilety czasowe, które byłyby np. połowę tańsze, więcej ludzi byłoby na nie stać i nie ryzykowaliby jazdy bez biletu. Inna sprawa, że to absolutna niesprawiedliwość płacić za jazdę 3 minuty tyle samo, co za półtorej godziny w obrębie jednego miasta. W aglomeracji katowickiej jedno miasto przylega do drugiego i często w ciągu 5 minut można się dostać do sąsiedniego miasta, a za godzinę do odległej dzielnicy w tym samym mieście. A jak jest u Was?? Temat: Musicback - impreza w 21 lokalach na jeden bilet Musicback - impreza w 21 lokalach na jeden bilet Czy to możliwe, żeby w Szczecinie za jeden jedyny bilet o wartości 10 zł można było wejść wielokrotnie do 21 lokali? Jak się okazuje, jest to możliwe! W poniedziałek, 10 listopada, dzień przed Świętem Niepodległości ruszy niezwykła impreza, która ucieszy każdego prawdziwego klubowicza. Impreza odbędzie się w 21 lokalach : Alter Ego (Plac Batorego 4) B-52 (Deptak Bogusława 8) Baila Club (Plac Rodła 8) Barrel Whisky Bar (Śląska 12) Can Can (Partyzantów 2) City Hall (3 Maja 18) Club 77 (Bohaterów Warszawy 34/35) Coyote Club (Jagielońska 89) Dekadencja (Wojska Polskiego 11) Ellite (Niepodległości 18/22) Grand Cru (Deptak Bogusława 9) Inferno (Wojska Polskiego 20) Intro (Papieża Jana Pawła II 11) Kontrasty (Wawrzyniaka 7A) Mezzoforte (Deptak Bogusława 8) Pralnia (Bohaterów Warszawy 75) Red Rocket (Rezedowa 2) Tabu (Wyzwolenia 73) Tiger (Felczaka 9) Vincent (Podgórna 63) Wasabi (Kolumba 4) Zagrają między innymi : Catz N Dogz (3 Channels), Crazy Train, Czortez, (Unknown Errorz), Donguralesko, dj Dario, dj Diablo, dj Falcon (21 gram), dj Hen, dj Ice, dj Miqel, dj Miqro, dj Moondeck, dj Tony Jazzu (Essa), Halcyone, Jakub Krezel, Kwazar (Respecta Kru), Martaholz (Pandora), MarvMC (H:Revolta!1), Milkwish, Papadrof, Patrick Ex Diff, Qba (Pcv), Ratsmilk (Pcv), Slg, Snack (21 gram), Souls in motion, The Chiave, vj Puh, Wullah (21 gram) i wiele innych artystów! Bilety można kupić w : 1000 Miast Główne (Królowej Jadwigi 11/2) 1000 Miast PKS (Plac Grodnicki 1 Dworzec PKS) 1000 Miast PKP (Kolumba 2 Dworzec PKP) A.R. Centrum Wynajmu i Turystyki (Kolumba 1/6) Andegrand (Wojska Polskiego 49) Centrum Rozrywki MK Bowling (Wyzwolenia 18-20) Empik Szczecin DTC (Niepodległości 60 DTC Posejdon) Empik Szczecin Galaxy (Wyzwolenia 18 CH Galaxy) Empik Szczecin Ster (Ku Słońcu 67 CH Ster) Empik Szczecin Wojska Polskiego (Wojska Polskiego 2) Eventim.pl (sprzedaż internetowa) Infoludek (Wyzwolenia 44a) Kolporter Salon Multimedialny (Bohaterów Warszawy 42) Kolporter Salon Multimedialny (Wiosenna 32) Mezzoforte (Deptak Bogusława 8) Salon Muzyczny Riff (Żołnierza Polskiego 5) Sklep Fordj.pl (Piastów 11) Stoprocent & Endorfina (Piastów 54) Bilety w cenie 10,00 zł/15,00 zł w przedsprzedaży Sprawdzaj www.musicback.pl Temat: Muzyczne pociągi PKP Intercity Muzyczne pociągi PKP Intercity PKP Intercity wspólnie z największymi polskimi agencjami koncertowymi zorgani- zuje w 2006 roku co najmniej osiem pociągów muzycznych. Pociągi będą zawozić fanów na największe koncerty organizowane w Polsce. Najbliższe Muzyczne Pociągi Intercity (MPI) pojadą 14 marca do Katowic, aby zawieść fanów Depeche Mode na koncert organizowany przez agencję koncertową Odyssey. Pierwszy MPI wyruszy ze Szczecina, przez Poznań i Wrocław. Drugi pojedzie z Trójmiasta przez Warszawę. Oba dojadą do Katowic przed koncertem, tak, aby dotrzeć na czas do Spodka. W drogę powrotną z Katowic wyruszą tuż po północy. Nie ma wygodniejszego sposobu podróżowania. Przekonali się już o tym Ci, którzy w zeszłym roku pojechali Muzycznymi Pociągami Intercity na występy U2, Stinga i Jean Micheal Jarre'a! Cena biletu tam i z powrotem to 100 i 120 złotych w zależności od długości przejazdu. Bilety dostępne są tylko dla posiadaczy wejściówek na koncert Depeche Mode, które należy okazać przy kontroli biletów w pociągu. Bilety na MPI można kupować od dziś (czwartek, 2 marca): 1. w wybranych kasach Intercity: Szczecin Główny – kasa numer 16; Poznań Główny – kasa numer 2; Wrocław Główny – kasa numer 19; Warszawa Centralna – kasy w Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym; Gdynia Główna – kasa numer 1 2. lub otrzymać przesyłką pocztową. W tym celu jak najszybciej należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wpłacić na podane konto kwotę za bilety + koszt przesyłki (6,10 zł). Poprawnie wypeł- nione zgłoszenia przyjmowane będą do poniedziałku, 6 marca 2006 do godziny 15.00. (źródło: PKP Intercity, 2 marca 2006) Temat: 10.11.2008 - Muzyka wraca do miasta 10.11.2008 - Muzyka wraca do miasta Czy to możliwe, żeby w Szczecinie za jeden jedyny bilet o wartości 10 zł można było wejść wielokrotnie do 21 lokali? Jak się okazuje, jest to możliwe! W poniedziałek, 10 listopada, dzień przed Świętem Niepodległości ruszy niezwykła impreza, która ucieszy każdego prawdziwego klubowicza. Impreza odbędzie się w 21 lokalach : Alter Ego (Plac Batorego 4) B-52 (Deptak Bogusława 8) Baila Club (Plac Rodła 8) Barrel Whisky Bar (Śląska 12) Can Can (Partyzantów 2) City Hall (3 Maja 18) Club 77 (Bohaterów Warszawy 34/35) Coyote Club (Jagielońska 89) Dekadencja (Wojska Polskiego 11) Ellite (Niepodległości 18/22) Grand Cru (Deptak Bogusława 9) Inferno (Wojska Polskiego 20) Intro (Papieża Jana Pawła II 11) Kontrasty (Wawrzyniaka 7A) Mezzoforte (Deptak Bogusława 8) Pralnia (Bohaterów Warszawy 75) Red Rocket (Rezedowa 2) Tabu (Wyzwolenia 73) Tiger (Felczaka 9) Vincent (Podgórna 63) Wasabi (Kolumba 4) Zagrają między innymi : Catz N Dogz (3 Channels), Crazy Train, Czortez, (Unknown Errorz), Donguralesko, dj Dario, dj Diablo, dj Falcon (21 gram), dj Hen, dj Ice, dj Miqel, dj Miqro, dj Moondeck, dj Tony Jazzu (Essa), Halcyone, Jakub Krezel, Kwazar (Respecta Kru), Martaholz (Pandora), MarvMC (H:Revolta!1), Milkwish, Papadrof, Patrick Ex Diff, Qba (Pcv), Ratsmilk (Pcv), Slg, Snack (21 gram), Souls in motion, The Chiave, vj Puh, Wullah (21 gram) i wiele innych artystów! Bilety można kupić w : 1000 Miast Główne (Królowej Jadwigi 11/2) 1000 Miast PKS (Plac Grodnicki 1 Dworzec PKS) 1000 Miast PKP (Kolumba 2 Dworzec PKP) A.R. Centrum Wynajmu i Turystyki (Kolumba 1/6) Andegrand (Wojska Polskiego 49) Centrum Rozrywki MK Bowling (Wyzwolenia 18-20) Empik Szczecin DTC (Niepodległości 60 DTC Posejdon) Empik Szczecin Galaxy (Wyzwolenia 18 CH Galaxy) Empik Szczecin Ster (Ku Słońcu 67 CH Ster) Empik Szczecin Wojska Polskiego (Wojska Polskiego 2) Eventim.pl (sprzedaż internetowa) Infoludek (Wyzwolenia 44a) Kolporter Salon Multimedialny (Bohaterów Warszawy 42) Kolporter Salon Multimedialny (Wiosenna 32) Mezzoforte (Deptak Bogusława 8) Salon Muzyczny Riff (Żołnierza Polskiego 5) Sklep Fordj.pl (Piastów 11) Stoprocent & Endorfina (Piastów 54) Bilety w cenie 10,00 zł/15,00 zł w przedsprzedaży Sprawdzaj www.musicback.pl Temat: !!*!!*!!* Ferie zimowe 2007 *!!*!!*!! Dodatkowe pociągi, zniżki dla młodzieży to prezent od PKP!Codzienne połączenia z Zakopanego do Warszawy i Gdańska, dodatkowe pociągi w okresie świątecznym oraz w czasie ferii zimowych i wakacji, atrakcyjne ceny biletów – to tylko niektóre zmiany w nowym rozkładzie jazdy pociągów . Pula „superbiletów” np można przejechać z Warszawy do Zakopanego za 39 zł. „last minute” na trasie Kraków – Zakopane – Kraków. Kupując bilet w kasie na 30 min. przed odjazdem, można ten odcinek przejechać za 11 zł. To najtańsze połączenie na tej trasie, choć czas przejazdu jest nieco dłuższy, od np. połączenia autobusowego. Dzięki nowemu rozkładowi jazdy PKP InterCity, turyści i górale w końcu doczekali się całorocznego połączenia z Warszawą i Trójmiastem. Ekspres „Tatry” kursuje codziennie z Warszawy do Zakopanego i z powrotem, w swoim składzie prowadzi 2 wagony z miejscami na rowery. – Zimą w miejscach wyznaczonych dla rowerów mogą być bezpiecznie przechowywane narty – wyjaśnia Adrianna Chibowska. Ekspres „Tatry” wyjeżdża codziennie ze stacji Warszawa Centralna o 8.05, a z Zakopanego o 15.50. Z kolei ekspres „Podhale” Zakopane – Warszawa Wsch. uzupełni ofertę PKP Intercity w okresie wzmożonych przewozów z Zakopanego do Warszawy – w dniach 1 i 21 stycznia przyszłego roku. Odjazd z Zakopanego o godz. 16.56, przyjazd do Warszawy Centr. – 23.46. Będzie też dodatkowy pociąg relacji Gdynia – Zakopane – Gdynia, wyjazd z Trójmiasta 9/10 lutego, powrót z Zakopanego 10/11 i 24/25 lutego. Także mieszkańcy Szczecina i Poznania będą mieli możliwość wygodnego dojazdu do Zakopanego w terminie rozpoczęcia ferii zimowych. Wielkim udogodnieniem dla podróżnych będzie zapewne całoroczne – nocne połączenie na trasie Zakopane – Trójmiasto – Zakopane, które PKP Intercity wprowadziło już do nowego rozkładu jazdy. Więcej szczegółów na stronie: www.intercity.pl i www.tlk.pl Temat: Przyszłość wrocławskiego lotniska w UE map4 napisał: > Gość portalu: John Stuart Mill napisał(a): > > > tani przewoznicy nie tylko konkuruja na rynku z innymi > > przewoznikami, ale przede wszystkim zdobywaja nowych > > klientow wlasnie ze wzgledu na niskie ceny, przyciagaja > > ludzi, ktorzy nigdy wczesniej nie pomysleliby o > > podrozowaniu samolotem > > Teoretycznie masz rację - tyle, że tani przewoźnicy to > firmy, a nie organizacje charytatywne. Oznacza to, że > tanie linie latają na popularnych trasach, gdzie łatwo > mogą ceną napchać do swoich samolotów ile wlezie klientów > konkurencji. Gdyby z Wrocka do Berlina, Pragi, czy innej > warszawy (małą literę użyto rozmyślnie) Map4 czasem mowi z sensem... ;) > było 80 km ( a > tak jest w przypadku Szczecina i Berlina ) to od tanich > przewoźników na Strachowicach nie można byłoby się > opędzić. Innymi słowy ujmując : tani przewoźnicy nie > bawią się w kreowanie ruchu - oni żywią się tymi > przyzwyczajeniami pasażerów, na które wielcy przewoźnicy > pracowali latami. Żadna tania linia nie będzie utrzymywać > połączenia, które chociażby wychodzi na zero. Linia musi > przynosić zysk. Inaczej samolot nie leci, a pasażerowie > zostają na płycie - bez odszkodowania. > > > dlatego jest sens starac sie o tania linie lotnicza we > > wroclawiu, z Berlina i Pragi to duzo ludzi nie > > sciagniemy, bo do tych miast juz tanie linie lataja, ale > > dla mieszkancow Polski na pewno bylaby to atrakcyjna > > oferta (wystarczy porownac ceny biletow tanich linii i > > biletow autokarowych) i im oplacaloby sie dojechac > > pociagiem do Wroclawia > > Zapomniałeś o KOMPLETNYM braku połączenia pomiędzy > dworcem PKP/PKS i lotniskiem. A to już jak najbardziej > sprawa władz Wrocławia. Niestety tylko czasem... Pozdrawiam! :) Temat: Przyszłość wrocławskiego lotniska w UE Gość portalu: John Stuart Mill napisał(a): > tani przewoznicy nie tylko konkuruja na rynku z innymi > przewoznikami, ale przede wszystkim zdobywaja nowych > klientow wlasnie ze wzgledu na niskie ceny, przyciagaja > ludzi, ktorzy nigdy wczesniej nie pomysleliby o > podrozowaniu samolotem Teoretycznie masz rację - tyle, że tani przewoźnicy to firmy, a nie organizacje charytatywne. Oznacza to, że tanie linie latają na popularnych trasach, gdzie łatwo mogą ceną napchać do swoich samolotów ile wlezie klientów konkurencji. Gdyby z Wrocka do Berlina, Pragi, czy innej warszawy (małą literę użyto rozmyślnie) było 80 km ( a tak jest w przypadku Szczecina i Berlina ) to od tanich przewoźników na Strachowicach nie można byłoby się opędzić. Innymi słowy ujmując : tani przewoźnicy nie bawią się w kreowanie ruchu - oni żywią się tymi przyzwyczajeniami pasażerów, na które wielcy przewoźnicy pracowali latami. Żadna tania linia nie będzie utrzymywać połączenia, które chociażby wychodzi na zero. Linia musi przynosić zysk. Inaczej samolot nie leci, a pasażerowie zostają na płycie - bez odszkodowania. > dlatego jest sens starac sie o tania linie lotnicza we > wroclawiu, z Berlina i Pragi to duzo ludzi nie > sciagniemy, bo do tych miast juz tanie linie lataja, ale > dla mieszkancow Polski na pewno bylaby to atrakcyjna > oferta (wystarczy porownac ceny biletow tanich linii i > biletow autokarowych) i im oplacaloby sie dojechac > pociagiem do Wroclawia Zapomniałeś o KOMPLETNYM braku połączenia pomiędzy dworcem PKP/PKS i lotniskiem. A to już jak najbardziej sprawa władz Wrocławia. Temat: Najlepsze połączenia Szczecin- Świnoujście? Witam, pochodzę ze Świnoujścia a mieszkam w Szczecinie. Z mojego doświadczenia widzę to tak: - pociąg - zdecydowanie odpada i odradzam, czas jazdy dłuższy niż wcześniej wspomniany bo wynosi około 2 godzin 20 minut. Bilet w cenie busa, do tego ścisk w wagonach (szczególnie w okresie letnim). - bus - jest ich dużo, ale minimalny czas przejazdu to 1.5h. W sezonie jak jest większe natężenie ruchu na trasie może się to wydłużyć (nawet do 2h). Do tego musisz dodać czas na przeprawę promową (20-30min w zależności od tego o której godzinie będziesz w Śwninoujściu) i dotarcie na miejsce na drugiej stronie wyspy. Zwróć uwagę też na koszty dojazdu: bus to 15 zł w jedną stronę co daje 30 zł dziennie x średnio 20 dni roboczych to 600zł. - własne auto - nieco szybciej jak bus (powiedzmy 1 godz 15 min przy małym natężeniu ruchu) ale napotykasz na konieczność przeprawy promowej. Jeżeli nie jesteś zameldowany w Świnoujściu to nie możesz przeprawiać się samochodem przez przeprawę w centrum - musisz jechać na przeprawę przez Karsibór. Poza sezonem przeprawa zajmie Ci jakieś 30 min, ale podczas wakacji nie bądź zdziwiony jak przez godzinę będziesz czekał w kolejce na prom (albo i lepiej). Do tego też koszty paliwa i amortyzacji pojazdu - jedyne sensowne połączenie którego teraz nie ma to był wodolot. Kilka razy z niego korzystałem, był co prawda droższy od pkp ale czas rejsu to było około 40 minut. O ile dobrze pamiętam to nie pływały one jednak przez cały rok tylko w sezonie wiosenno-letnim. Gdzieś ostatnio słyszałem o planie przywrócenia tego połączenia, ale musiałbyś to sam sprawdzić. Podsumowując: raczej zastanów się nad mieszkaniem w Świnoujściu (najlepiej na tej stronie wyspy na której pracujesz) - koszty wynajmu mieszkania powinny być niższe niż w Szczecinie. Jeżeli masz samochód wówczas możesz wynająć dom lub mieszkanie w miejscowościach pod Świnoujściem (Karsibór, Łunowo, Przytór) - do przeprawy masz blisko (około 6km), możesz wówczas albo przeprawiać się samochodem albo też podjechać autem na przeprawę do centrum, zostawić auto na jednej stronie a na drugą przepłynąć promem. Koszty zamieszkania pod Świnoujściem będą też miniejsze niż w samym mieście. Pozdrawiam Temat: Koniec kolei nie oznacza końca dworca Koniec kolei nie oznacza końca dworca Na litość Boską - tak to skomentuję. Nie rozumiem dlaczego kolej ma całkowicie zniknąć z naszego miasta. Podróżuję do Torunia ponieważ tam studiuję. W czasie świąt czy choćby weekendów kilka razy miałem problem ponieważ kierowcy Komfortu czy Polskiego Expresu nie mogli zabrać mnie z powodu "braku miejsc". Rozwiązanie: przywrócenie pociągów do Torunia (a nawet dalej, jako pociągi dalekobieżne)przez Sierpc.Oto moje argumenty: 1.Płock nie może być "ślepą uliczką" linii kolejowych - otworzyć z powrotem linię do Sierpca tak, żeby Płock nie miał tylko 1 połączenia(na południe do Kutna)bo to jest bez sensu; zwiększenie przepływu przez Płock pasażerskiego ruchu kolejowego da mieszkańcom o wiele więcej możliwości do podróżowania (w kierunku Torunia, Bydgoszczy, trójmiasta, Szczecina, Olsztyna) 2.nie od dzis wiadomo, że konduktor nie wyprosi nas z pociągu gdy wszystkie miejsca siedzące są zajęte (aluzja do wyżej wymienionych przewoźników autobus.) 3.odpowiednio niska cena biletu (które są zazwyczaj niższe - w pociągach osob.) z pewnością zachęci ludzi do wyboru kolei zamiast autobusu 4.odjazdy pociągów o nieekstremalnych godzinach dla pasażerów typu 4 - 5 rano czy 18-20!!Pociągami mają jeździć klienci PKP, a nie kolejarze do domu!! No jasne, ale po co! Przecież każdy płocczanin jest na tyle bogaty, że może sobie podróżować własnym pojazdem, a dla naszych władz problem sam się rozwiązał bo w końcu Samorząd Łódzki powiedział "dosyć" dla sponsorowania połączeń Kutno-Płock!!W dodatku dla PKP to również żaden interes bo nie ma chętnych na męczącą, długą i drogą podróż(do Kutna), nic już nie piszę o jakiejś modernizacji torów do Sierpca. Jak to zwykle bywa w naszej Polsce najłatwiej jest zlikwidować, pozamykać i zrzucić winę na coś lub kogoś innego. Przykre... Temat: Bezrobotni absolwenci Gość portalu: Remislaw napisał(a): > > W Polsce (Warszawie) moze zarobisz troche wiecej ale pamietaj o kosztach - > > wynajem, dojazdy, utrzymanie no i rozlaka z rodzina i przyjaciolmi. > > chcialbym sie zapytac o jakich kosztach mowimy: > koszty wyzsze: > -mieszkanie > -uslugi (np. fryzjer,etc.) > -ew. rozrywka (chociaz ceny biletow w Multikinach sa identyczne w calej Polsce, > wiec chyba i w reszcie nie bedzie duzej) > > koszty takie same: > -zycie codzienne (jedzenie,dojazdy (w koncu PKP to jedna firma,a ceny sieciowek > w Warszawie sa i tak tansze od szczecinskich),ubranie,itp) > > Wiec zakladajac, ze nie jestem fanatykiem strzyzenia sie raz dziennie i chodzen > ia do kosmetyczki co tydzien, to wydaje mi sie jednak, ze realna stopa zyciowa > w Warszawie jest niestey wieksza. Korki, b. dlugie dojazdy do pracy, duzo wiekszy bandytyzm, zulomaty. Poza tym brak srodowiska - swoich znajomych i znajomych rodzicow - ludzi rozsianych po roznych firmach i branzach, ktorzy zawsze moga Ci pomoc i doradzic - tam bedziesz sam jak palec i za wszystko bedziesz musial elegancko bulic... > Zas co do miast, ktore proponujesz.. coz, i tak bardziej patrze w kierunku Berl > ina Berlin to najbiedniejsze z duzych miast niemickich (najslabsze zarobki ale koszty zacia praktycznie jak w Polsce), juz lepiej Hamburg a najlepiej Frankfurt albo Monachium > Fascynuje mnie natomiast Twoja permanentna proba unikniecia odpowiedzi na > pytanie, w jakim miescie pracujesz Firme mam zarejestrowana w Szczecinie, tu tez mam mieszkanie i uzeram sie z II US na Felczaka. Glowne zlecenia pochodza z lokalnego oddzialu duzej ogolnopolskiej firmy. Jednak, mimo iz to dochodowa dzialka od jakiegos czasu robie glownie dla zachodu. Dlatego tak czesto podrozuje - tym roku glownie USA i RFN. Temat: Tanie bilety kolejowe Tanie bilety kolejowe źródło: PKP InterCity, 2 maja 2006 Spółka PKP Intercity wprowadza do sprzedaży wielką – jak na polskie warunki – pulę tanich biletów. Pakiet „Wojażer” zawiera 4 bilety, w tym dwa gratis. Wojażera będzie można kupić tylko przez tydzień od 8 do 15 maja, wyłącznie w sieci kiosków Ruchu (około 10 tysięcy punktów). Bilety w książeczce „Wojażera” można wykorzystać w dowolnie wybranym pociągu InterCity, Eurocity, Express lub Tanie Linie Kolejowe w komunikacji krajowej. To pierwsza taka akcja na polskich kolejach. Pakiet „Wojażer”, sądząc po zainteresowaniu klientów, ma szansę stać się hitem tego roku. W cenie dwóch biletów pasażer otrzymuje cztery. Może je wykorzystać w ciągu pół roku – od 1 czerwca do 9 grudnia 2006 r. PKP Intercity wprowadzi do sprzedaży 500.000 sztuk książeczek „Wojażera”, co oznacza dwa miliony przejazdów, w tym jeden milion – zupełnie za darmo. „Wojażer” kosztuje 150 zł. Dwa bilety są na podróż w 2 klasie, dwa kolejne w dowolnie wybranej klasie. Z „Wojażera” mogą skorzystać rodziny, dwu-czteroosobowe grupy oraz indywidualni pasażerowie. Bilety można przeznaczyć na letnie podróże, a także – co jest zamierzeniem przewoźnika – na przejazdy poza szczytem przewozowym, kiedy nie obowiązują inne oferty promocyjne. PKP Intercity dyskretnie podpowiada szczególnie młodszej grupie swoich klientów, aby pakietem „Wojażera” obdarowała rodziców i dziadków – tych, których z reguły nie stać na podróże po kraju. To może być świetny prezent na Dzień Matki, imieniny czy urodziny. Uśredniona cena jednego biletu w Pakiecie „Wojażera” wynosi 37,50 zł. Dla porównania – bilet z Krakowa do Gdyni w drugiej klasie pociągu ekspresowego kosztuje 87 złotych, z Warszawy do Poznania 71 złotych, do Szczecina – 80 złotych, do Wrocławia 78 złotych. Bilety w pierwszej klasie są zwykle od 20 do 40 złotych droższe. Posiadając „Wojażera” podróżny sam decyduje, kiedy, w jakim kierunku i w jakim pociągu pragnie pojechać, a decyzję o wyjeździe może podjąć w każdej chwili. Temat: Coraz mniej ludzi jeździ autobusami i tramwajami Skoro ceny zanizylem, to kalkulacja ekonomiczna wychodzi jeszcze bardziej na niekorzysc MZK. Mam na mysli zwykly bilet, bo wiekszosc ludzi po 18 (od tego wieku mozna zdawac na prawko) musi kupowac zwykle, nie ulgowe. Tak wiec, samochodem taniej, wygodniej, lepiej. I wiadomo, gdzie zatankowac, a nie pietnascie kioskow pod rzad z karteczkami "biletow nie sprzedajemy". Jesli chodzi o blaganie o bilet, to nie wiedzialem, ze jest kanar. Po prostu sie uparlem, ze chce kupic bilet, skasowalem go, doszedlem do konca autobusu, usiadlem sobie, no i dopiero wtedy zauwazylem, ze facet obok mnie oddaje bilet innemu pasazerowi. Potem obrocil sie do mnie i poprosil o bilety do kontroli. Gdyby kierowca nie sprzedal, to bym sie po sadach ciagal za to, bo bym swojej winy nie uznal, ale na szczescie sie udalo bez problemow. Jesli chodzi o nielegalne doplaty, to sprawa byla naglosniona, ale wieeele, wieeele lat temu. A 2 lata temu nadal prawo bylo lamane. Fakt, sprawa TERAZ juz wyglada lepiej... A np. w Szczecinie, doplata szla do kieszeni kierowcy. A podatek to co? (bilety na poczatku byly takie same jak kupowane w kioskach). Jesli chodzi o dostepnosc biletow: STARAM sie kupowac w kioskach. Jezeli na przystanku jest kiosk, moge kupic w kiosku. Ale jezeli ide powiedzmy 500 metrow, kiosku zadnego nie minalem, i nic nie widac? Wiesz, w innych miastach mniej jest kioskow z karteczka "biletow nie sprzedajemy", sa tez automaty biletowe. PKP jakos calkiem rozsadnie rozwiazalo problem tych, ktorym nie dalo szansy kupic biletow. TAMTEN kierowca raczej wykazywal zyczliwosc typu "mogl wrzasnac, a tylko pokazal kartke z napisem, w jakich godzinach sprzedaja bilety". Btw mniej czasu by stracil na sprzedaz biletu, niz na sluchanie mojego marudzenia. Aha, na Zachodzie jakos bilety kupuje sie u kierowcy, albo sa automaty na monete.... Temat: Coraz mniej ludzi jeździ autobusami i tramwajami Ceny? Jakosc? Dostepnosc biletow? Olewanie prawa? A wlasnie mialem na dniach pisac watek o cenach w MZK. No wiec tak: bilet w jedna strone: 1,8zl. W dwie strony: 3,6 zl. Litr benzyny: 4 zl. Przy spalaniu 8 l/100 km, za 4 zlote przejade 12,5 km. Czyli na terenie Gorzowa, to juz wystarczy, zeby dojechac w wiele miejsc. Pominalem koszty parkowania, bo nie kazdy jezdzi do centrum. Jak ktos mieszka w centrum - to wogole nie placi za parkowanie (w centrum parkuje na swoim podworku), jadac skadkolwiek do Tesco/Castoramy tez nic nie placimy, jadac na Gorczy, itp. - nic nie placimy. W niedziele do parku - nie placimy za parking. Tak wiec przy 1 osobie, ceny zblizone. Kazda kolejna osoba w autku, to juz nasz zysk. Zalety: nie czekamy na autobus, mozemy cos zapakowac, nie ma tlokow, nie trzeba dziecka pilnowac, zeby nie lazilo po autobusie. No, co innego, jak sie jedzie na piwko, wtedy juz autko nie wchodzi w rachube. Jakosc: zdaje mi sie, ze to wlasnie w Gorzowie widzialem zapis w rozkladzie jazdy, ze dopuszczalna odchylka od rozkladu to +/-3 minuty. W takim Szczecinie, to taka odchylka znaczy, ze rozklad szlag trafil - bo jesli tramwaj jezdzi co 8 minut, to w zasadzie o ktorej nie przyjedzie, to sie pod ktorys podpasuje. Dostepnosc biletow: kiedys musialem zostawic samochod w serwisie. Wracalem autobusem. Zadnego kiosku w poblizu, wsiadam do autobusu, a kierowca mowi, ze w tych godzinach nie sprzedaje. To chociaz w PKP jest zapis w regulaminie, ze jak na stacji nie ma kas lub sa zamkniete, to sprzedaja. Tutaj musialem BLAGAC kierowce, zeby mogl MZK zaplacic za przejazd. Na szczescie wyblagalem, w autobusie byl kanar. Olewanie prawa? Sad Najwyzszy na przykladzie Szczecina juz wiele lat lat temu (5? 8? 10?) orzekl, ze doplaty do biletow kupowanych u kierowcow sa nielegalne. W Gorzowie jeszcze dwa lata temu te doplaty obowiazywaly, nie bylo regilaminow wymaganych Ustawa Transportowa. Tym samym, byly to pojazdy przeznaczone do uzytku publicznego, ale niezgodne z wymaganiami dla pojazdów używanych do płatnego przewozu ludzi. Więc jeździć nimi mógł każdy, natomiast opłacanie biletu (poprzez zakup biletu i skasowanie) było ŁAMANIEM PRAWA - wielu ludzi którzy to czyta nie uświadamia sobie sprawy, że łamali prawo!!! Temat: O której nowy pociąg do Berlina? Decyzja w środę ale o co chodzi? Gość portalu: Szczecinianin napisał(a): > Wiem już skąd bierze sie takie myślenie i kalkulowanie > poprzednich Zarządów Kolei. Po takich kalkulacjach - właśnie > wiecznie im wychodziło: że się nie kalkuluje i likwidowali > kolejne "nierentowne" linie, doprowadzajac własnych pracowników > do takiej pauperyzacji, ze znacząca ich częśc woli wspołpracować > ze złodziejami okradającymi ich macierzyste przedsiębiorstwo i > jego klientów, niż dbać o wysoki przed wojną prestiż tego zawodu > i dobre imie ich firmy; a majątek (- np.: popatrz: dworce: > Police, Niebuszewo, etc..) Gdyby Gradus pofatygował się od > czasu do czasu na dworzec główny przed 5 maja, to zobaczyłby jak > przybywa z kazdym tygodniem wiecej Polaków wyjeżdzających do > Berlina i Poczdamu (= fakt,że szczególnie w niedzielnych > wieczornych i poniedziałkowych wczesnorannych ) pociągami "DB", > korzystając z licznych "Angebot`ów", które fundują im i > niemieckim turystom odwiedzającym polską część Pomorza > ("Zachodniego"). Mógłby wówczas zrozumieć kto tu nie umie > liczyć, gdyby zorientował się wówczas, dlaczego Polakowi opłaca > się bardziej w niemieckiej kasie kupić bilet niż kasie "PKP", i > dlaczego naprzeciw wzrastającej liczbie ludzi inaczej liczących > niż Gradus i Zarząd "PKP", - Przedsiębiorstwo "DB" zwiększa > swoją obecność na tej linii, zwiększa ilość wagonów, wydłuża > linię (najpierw docierał pociąg "DB" do Angermuende, potem do > Tantow, potem do Szczecina - a w drugą stronę do Poczdamu -; a > latem linie do Szczecina planuje się wydłużyc do Świnoujścia- > Ahlbeck, do Międzyzdrojów i do Kołobrzegu. Może już w "PKP" dość > myślenia w stylu Gradusa, a więcej w stylu dyr. A. Chańko? przeczytalem ten post 3 razy i nie wiem o co chodzi? czy pkp ma wprowadzic bilety a'la wochenende. kiedys czesciej jezdzilem tymi polaczeniami i niestety pociagi byly b. wole i b.b.b. brudne. na dokladnie drogo. zdarzalo sie ze w 3 wagonach jechaly... 3 osoby. busami jest taniej, szybciej i wygodniej. pociag mialby sens gdyby jechal pinizej 1,30 godz. co jest mozliwe (w 1913 r. jezdzil 1,20 godz.) i w obie strony kosztowal max 80 zl. dla dojezdzajacych musialyby byc miesieczne za ok. polowe tej ceny. wtedy mogloby to funkcjonowac tak jak polaczenie Lodz-Warszawa, gdzie codziennie dojezdzaja do pracy tysiace osob. Temat: PRL to byly piekne czasy to byl raj na ziemi... Mam 50 lat. Mimo "podeszłego" wieku nieźle pamiętam te "piękne" czasy. Choć teraźniejszość wcale nie jest tą wymarzoną, to za żadne skarby nie wróciłbym do tamtych czasów. Te wszystkie "darmowe" wczasy, mieszkania, przedszkola i co tam kto jeszcze chce, ta praca dla każdego (nota bene służąca jedynie możliwości kontrolowania każdego obywatela, wszak "uchylający się" od pracy byli conajmniej szykanowani), te niby niskie ceny (sporo ich pamiętam, np: masło 250g to 17,50zł, cukier 10,50 kg, chleb 0,8 kg 4zł, mieszkanie 67m czynsz ok. 400zł, czekolada 100g 19zł, 0,5 czystej od 50zł w latach 60tych do 120zł pod koniec 70tych, pomarańcze, cytryny, banany 40/45zł kg, szynka 86zł kg, bilet do kina od 12,50 do 60zł w zależności od kina i filmu, bilet na Widzew 30zł, sok pomidorowy 0,33 11zł, "piwo" 3/6zł 0,5l, bilet normalny PKP Łódź-Szczecin ok. 90zł, pomidory w delikatesach w lutym(!) 220zł kg (tak, tak!), itd itp), które zmuszały 90% społeczeństwa do nieustannego życia na kredyt. O możliwościach dostępu do tych "dóbr" nawet nie wspomnę. Pamiętać należy o średniej płacy od 1200zł w l-ach 60tych do ok. 2000 pod koniec lat 70tych. Jak ktoś dzisiaj nie chce pamiętać ówczesnej szarej, smutnej i zgrzebnej codzienności, to można to tłumaczyć dwojako. Albo tęsknota za utraconą młodością przesłania mu wszystko, co na upartego pozwala "rozgrzeszyć" takiego delikwenta, albo był poprostu wpisany taki osobnik w tamten system jako funkcjonariusz (wszelkiej maści służby, partia, wysokie stanowisko w pracy związane zresztą z koniecznością bycia w PZPR). Było jeszcze trochę "ideowców", którym czerwona zaćma uniemożliwiła realne spojrzenie na fakty. Zwykły śmiertelnik, odznaczający się chociażby minimalnym poczuciem osobistej niezależności, odrobiną godności i krztą trzeźwego spojrzenia na świat, musi patrzeć na PRL niemal z obrzydzeniem. Za STRACONĄ młodość, za indroktynację, za wszechobecny fałsz, za upodlenie, kolejki, korupcję (tak, tak, to nie wymysł lat 90tych), za 1-go Maja, za 22 lipca, za zagłuszanie wolnego świata, za paszporty, kubańskie "pomarańcze", tenże "cukier", wyroby czekoladopodobne, tv Rubin, Syrenę, Trabanta, i jeszcze mnóstwo innych rzeczy i spraw. Nigdy więcej tych "lubych" czasów! Młodzi, dziękujcie Bogu za to, że nie przyszło Wam żyć kilkadziesiąt lat w tym syfie!!! Pozdrawiam. Temat: Co dalej z darmowymi przejazdami? Gość portalu: Walter napisał(a): > Wszystkie przedsiebiorstwa transportowe na calym swiecie > maja "cukierek" dla pracownikow (i ich rodzin) w postaci > darmowych lub znizkowych biletow. > > Ja pracuje dla Lufthansy i mam dwa prawie darmowe przeloty w > roku - tylko jezeli sa wolne miejsca (nie sprzedane) 2 RAZY W ROKU (i to jak sa wolne miejsca). to niech pracownicy mpk (albo PKP) tez sobie jada 2 x w roku za darmo autobusem (pociagiem) pod warunkiem ze jest miejsce... (a nie jak smierdzacy kolejarze zajmuja miejsca w I klasie ludziom ktorzy maja wykupione bilety) > a moj kuzyn tak samo w Locie > a nasz kumpel w American Airlines. > Tak samo pracownicy koleji i linii autobusowych maja takie > cukierki dla swoich pracownikow i ich rodzin i to na calym > swiecie. Darmowe przejazdy dla rodzin??? Raczej znizkowe, czasami i to raczej w eurosocjalizmie... > Odziezowka ma sklepy fabryczne "tylko dla pracownikow" > a w wiele innych firm ma rabaty "tylko dla pracownikow" > Mercedes, VW, BMW na samochody, Amica na kuchenki > Te rabaty, ulgi i podbne sa zastepcza wyplata dla nas te rabaty to nie zadne RABATY tylko cena fabryczna. pracownicy kupuja produkt prosto z tasmy i dlatego odpadaja koszty transportu, dystrybucji i marze dealerow. NIKT NIC NIE DAJE ZA DARMO! > i ja nie wiem dlaczego w Szczecinie porywaja sie z motyka na > slonce tradycji, to komunistyczna tradycja, panstwo nie moglo placyc prawdziwymi pieniedzmi to dodawalo przywilejow > nie powiekszy to dochodu 1,5 MILIONA zl rocznie - jak dla mnie warto. rowniez dla zasady. Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 80 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||