Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Szcecin GłTemat: PKP likwiduje kolejne linie, eksperci są przeciwni Gość portalu: arczi@gmx.net napisał(a): > Stalo sie to, czego wszyscy podrozujacy sie obawiali. Nie dosc, ze ceny na miar > e standardu swiadczonego przez przewoznika > sa horrendalnie wysokie, to jeszcze niedlugo bedziemy chodzic po torach, a po n > ich jezdzic. Juz teraz dotarcie do > niektorych miast pociagiem jest niemozliwe, a niedlugo to pewnie i wojewodztwa > beda sie musialy obawiac, czy do stolicy > nie trzeba bedzie jechac furmanka. a moze wogole pozbawic Polske kolei. Wtedy n > a pewno nie bedzie dlugow- tory zaorac, > ziemie dac rolnikom (by sie nie bali ze wpadnie w rece obcokrajowcow), personel > zwolnic (w koncu mamy za malo > bezrobotnych). Jak to sie dzieje, ze panstwo doplaca do stoczni, kopaln, finans > uje absurdalne koncepcje reform, a nie > potrafi zajac sie tak istotna przeciez dla prawidlowego rozwoju dziedzina jaka > jest transport kolejowy? Czy siec > europejska ma sie konczyc w Kostrzynie, Szczecinie Gumiencach czy Gubinie? Jak > ma wejsc do nas Europa, skoro nasze > drogi budza smiech na twarzach Zachodu? Nie dosc, ze dotad stany dworcow i poci > agow przynosza hanbe (prosze sie > przejechac miedzynarodowa osobowka od Frankfurtu do Poznania- smrod i brud, dro > dzy panstwo!), to jeszcze ma nic po > nich nie jezdzic? Jak na kraj 38-miklionowy polaczenia Warszawy pociagami IC z > innymi miastami to chyba troche za > malo. Ciekawe, kiedy ktos sie obudzi i zrobi porzadek z PKP? Nie podzieli go cu > y pocwiartuje, tylko rozsadnie > zmodernizuje? Chyba nie w tym stuleciu. A szkoda, bo wszyscy by na tym skorzyst > ali... A moze by w koncu wyrzyc te ostatnie 'P' z PKP... lub choc zmienic jej sens do "prywatne". Bez konkurencji firmy zawsze sobie pozwalaja na co tylko przyjdzie ochota. A jakby tak pozwolic obslugiwac nasze linie obcym kolejom? No ale zaraz za przejazdy po tych "wspanialych" torach zarzada sie astronomicznych sum. Przeciez to takie cenne tory (szyny z 24karatowego zlota) i zyzne ziemie pod wspanialy polski owies... czy moze zyto lub ziemniaki. Napewno tez Samobrona powysypuje sobie zboze z wagonow i zablokuje linie osobowe. Szczerze mowiac to sprywatyzowanie linii kolejowych daloby efekt ze za bezprawne wkroczenie na teren kolejowy (czyli torow ramp, etc.) ludzi mozna byloby sadzac do pierdla... i to nalezaloby zrobic "koledze" Lepperowi i jego zausznikom wreszcie. Kapitalizm i demokracja nie polega na pozwalaniu ludziom na wszystko. Jest jeszczecos takiego jak panstwo prawa, ale nie prawa do naduzywania i naciagania. Nieststy jak prawie wszyscy naciagaja prawo i korupcja oraz balagan jest akceptowalna norma to sie potem zyje w takim gnoju w ktorym niczego nie mozna doprowadzic do sensownego konca. W takim wypadku pozostaje zadbac o siebie by nie byc w sytuacji "ostatni gasi swiatlo". Pozdrawiam Temat: powrot wensza ! :))) Streszczenie Bylo fajnie! Caly pobyt przeplatal rozne przyjemnosci z moimi osobistymi zawirowaniami, wiec nie bylo nudno. Pierwsze dwa tygodnie wloczylem sie z lub bez kanadyjczyka. Bylem w Zielonej Gorze, Warszawie, Pradze i Krakowie. Baza wypadowa byl Szczecin. Paul (czyli kanadol) jest naszym krajem zachwycony i planuje przyjechac znow, w przyszlym roku. Najwieksze chyba wrazeenie zrobila na nim historia, mieszkajaca w niektorych miejscach, ktore odwiedzilismy. I odkrycie, ze istnieja budynki strasze niz 125 lat :))) Podrozowalismy pociagami. Do Polski wjechalismy przez Kostrzyn, osobowym z Berlina. Powital nas brudny, zniszczony dworzec i zlot celnkikow, dla ktorych przyjecie osoby z kanadyjskim paszportem i wiza bylo chyba wydazeniem roku :))) Potem na peronie grupa mlodziezy szkolnej odspiewala chodzacemu w kapeluszu Paulowi "lucky luck bez konia" tralala. Podjechala po nas lux- torpeda pod postacia tyqtyq, znanego tez jako jednostka lub ENka. Squad byl w stanie agonalnym, swiecilo slonce i byl upal... :))) Wytlumaczylem, ze ten pociag to dno, jakas padlina wyciagnieta z rezerwy i potem bedzie lepiej. Potem nadeszlo przy przesiadce w Rzepinie. I bylo gorzej. Wagon byl obmalowany paskudnym sprayem, brudny a siedzenia pokrywal popiol (skad?) W Zielonej spedzilismy mily wieczor na rodziny lonie, zaskoczonej naszym pojawieniem sie w drzwiach. Potem do Szczecina, i znow tlumaczenie, ze nie wszystkie pociagi jezdza z maksymalna 40km/h (sprawdzalismy go GPSem, przekroczyl 40 dwa razy i to na krotko!) A Szczecin... heh, duzo sie zdarzylo. Zaczelismy oczywiscie od tawerny Cutty Sark. Potem spiacy Paul zostal odstawiony do domu a ja mialem nocne rozmowy. Nastepnego dnia wypadlismy nad morze, odwiedzic punkt widokowy niedaleko Miedzyzdrojow. Bylo magicznie :))) A wieczorem powtorka :))) W piatek wyjechalismy do Wawy, pociagiem Inter City, i w koncu nie musialem sie wstydzic za PKP. Warszawe pokazala nam Ulalka, przeciagnela po miescie i pomogla przedawkowac piwo :))) Bylo tez spotkanie Dekamerona, przyszli swietni ludzie ktorych ciesze sie, ze poznalem. I tylko mialem problem z wytlumaczeniam Paulowi o co chodzilo z tym smalcem :))))))) Paul zostal w stolicy a ja pojechalem do Pragi, w ktorej mialy miejsce wydarzenia wielkie, ktore jeszcze teraz obracam w glowie i ogladam z zadziwieniem. Spotkalismy sie znow w Krakowie, w hotelu wyszukanym przez dobrego ducha naszej wyprawy, czyli Ulalke. Hotel Piast, polecam, tanio i przyjemnie. Wloczylismy sie po rynku, weszlismy do kosciola mariackiego z ktorego wywibrowala mnie (miau!) Anahella. Okazalo sie, ze jest w Krakowie. Spotkalismy sie w Szufladzie, bardzo milym miejscu. Potem bylo standartowe lazenie po miescie, hotel, pociag i powrot do Szczecina. Znow impreza w tawernie, pozegnanie Paula, jego wyjazd o czwartej nad ranem i koniec czesci pierwszej. Trzeci i czwarty tydzien spedzilem na dlugich rozmowach, krotkich klotniach, wspieraniu kolegi ktoremu rozlecialo sie prawie wszystko, opieraniu sie na grupce dobrych przyjaciol, odnawianiu starych znajomosci. Teraz wszysto wydaje sie stac na glowie a ja czuje, jakby wreszcie wrocilo na swoje miejsce. Oby tak zostalo :))) W Polsce bede znow przed sylwestrem, na 2 lub 3 tygodnie. K. Temat: JM Rektor UAM - IPN BU 0194/365 - STANISŁAW LORENC informacyjnie tylko bo kolega pisze bzdurki. Wyjasnie lopatologicznie. Pula IP z tym 'poczatkiem' (213.199.192.*) nalezy do Telekomunikacji Kolejowej Sp. z o.o. z siedziba w Warszawie (02-305), Al. Jerozolimskie 140. Oni z kolei 'odsprzedali' w roznych miastach roznym firmom rozne numery IP z tego zakresu. A dokladnie: 213.199.192.0 - 213.199.192.3 Spoldzielcza Kasa Oszczednosciowo-Kredytowa Gdynia 213.199.192.4 - 213.199.192.15 Wojewodzki Urzad Pracy, Lublin 213.199.192.16 - 213.199.192.31 F.H.U. Spectrum Jacek Pinas Internet Cafe Szczecin 213.199.192.32 - 213.199.192.63 Satel - Profesjonalne systemy alarmowe 213.199.192.80 - 213.199.192.95 Kawiarnia Internetowa Dworzec Warszawa Centralna 213.199.192.96 - 213.199.192.127 FHU Pronet 213.199.192.128 - 213.199.192.135 PKP Cargo SA Zaklad Taboru Zurawica 213.199.192.136 - 213.199.192.139 ULDO Sp. z o.o., Pollanki 21b, Krakow 213.199.192.140 - 213.199.192.143 Kolejowka - Zespol Szkol im. Stanislawa Wysockiego 213.199.192.144 - 213.199.192.147 Zaklad Produkcyjno-Uslugowy Eko-Partner Sp. z o.o. 213.199.192.152 - 213.199.192.155 Przedsiebiorstwo Instalacyjne s.j., ul. Ludwikowo 2, 85-502 Bydgoszcz 213.199.192.156 - 213.199.192.159 Koltech Investment SC 213.199.192.160 - 213.199.192.175 Bar Andrzeja Stanislaw Koc Internet Cafe ul. Kijowska 18, Warszawa 213.199.192.176 - 213.199.192.179 PKP Cargo Zaklad Taboru Sp. z o.o. 213.199.192.180 - 213.199.192.183 ZDROWIE KOLEJARZY Sp. z o.o. ul. Podwale Grodzkie 1, 80-895 Gdansk 213.199.192.184 - 213.199.192.191 VDP Robert Piotrowski, ul. Kopernika 2, 14-240 Susz 213.199.192.192 - 213.199.192.199 ETOH, Fundacja Rozwoju Profilaktyki, ul. Mszczonowska 6, Warszawa 213.199.192.200 - 213.199.192.207 PPMT, Robert Piotrowski, ul.Sandomierska 17, Gdansk 213.199.192.208 - 213.199.192.223 ZMP - Zwiazek Miast Polskich, ul. Robocza 46A, Poznan, +48-61-863 50 50, 213.199.192.224 - 213.199.192.239 Firma Uslugowo Handlowa Enter-Net, 08-530 Deblin, ul.Staszica 19 m.4 213.199.192.240 - 213.199.192.255 Eurogames Bis Bilard Internet Cafe Maria Legierska, ul. Podgorna 1, 64-000 Widziszewo Pawel Wlazlo, ul. Mickiewicza 9, 42-506 Bedzin Jak zatem widac: 1. jak najbardziej mogly to byc dwie rozne osoby; 2. na moj nos co najmniej jedna z tych osob klikala sobie ze zwiazku miast polskich 3. prawdopodobne jest tez wykorzystanie kawiarenki internetowej na dworcu centralnym w warszawie (np. wracam do poznania, mam za godzine pociag, wiec siadam przed kompem i czytam co tam nowego w sprawie slychac) I dlatego mysle - ze dyskusje maja sens. Sensu nie maja jedynie paranaukowe wywody takich domoroslych specow od informatyki jak ow "glosik z uam(?)" pozdrawiam neo PS. Od razu uprzedzam, ze podobnie sie ma rzecz z adresami, ktore widzicie... to, ze kilka osob ma przy IP napisane np. *.icpnet.pl to wcale nie znaczy ze te osoby siedza przy jednym komputerze, czy wrecz ze to jedna i ta sama osoba. Przeciwnie - jest zdecydowanie bardziej prawdopodobne, ze to zupelnie rozne nie znajace sie pewnie osoby, ktore tylko korzystaja - np. z tego samego dostawcy telewizji kablowej, internetu, etc... :-) ot, i filozofia cala :-) Temat: znowu market Tiaaa ;) on miał racje;) przeczytaj to: źródło portalkaliski.pl Czy w Kaliszu powstaną Złote Tarasy? Centrum handlowo-rozrywkowe o powierzchni zabudowy sięgającej 100 tysięcy metrów kwadratowych może powstać na terenie po dawnym dworcu PKS w Kaliszu. Obok marketów i butików w centrum byłyby zlokalizowane kina, restauracje, kręgielnie, sale zabaw dla dzieci oraz parking dla 1500 aut. W minioną środę, na posiedzeniu Komisji Rozwoju i Integracji Europejskiej Rady Miejskiej Kalisza koncepcje budowy obiektu przedstawiła firma Echo Investment S.A. z Kielc. Echo Investment, firma inwestycyjno-deweloperska jest spółką akcyjną z polskim kapitałem z główną siedzibą w Kielcach. Istnieje od 11 lat. Wartość zrealizowanych przez Echo Investment osiemdziesięciu projektów oszacowano na 1.100.000 euro. W przygotowaniu i w trakcie realizacji jest czterdzieści kolejnych projektów. Firma realizuje inwestycje w Polsce, Rumunii, Bułgarii oraz na Ukrainie i na Węgrzech w czterech głównych segmentach rynku nieruchomości: budownictwie mieszkaniowym, centrach handlowych i handlowo-rozrywkowych, budownictwie biurowym oraz hotelowym. Od 1996 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jako przykładowe zrealizowane projekty centrów handlowo-rozrywkowych zaprezentowano, między innymi, obiekty: Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu, Galaxy Centrum w Szczecinie, Pasaż Świętokrzyski w Kielcach i Centrum Rozrywki w Łodzi. Propozycję zagospodarowania terenu u zbiegu ulic Górnośląskiej, Dworcowej i Podmiejskiej przedstawiciele spółki Echo Investment zaprezentowali podczas posiedzenia Komisji Rozwoju i Integracji Europejskiej. Koncepcja ta zakłada, iż na działce o powierzchni 3 hektarów i 750 tysięcy metrów kwadratowych zlokalizowany zostanie obiekt o łącznej powierzchni sięgającej 100 tysięcy metrów kwadratowych, w tym około 50 tysięcy stanowić będzie powierzchnia wynajmowalna. Wstępny projekt zakłada budowę czterech kondygnacji o zróżnicowanej wysokości (z uwzględnieniem innych wymogów dla punktów handlowych i usługowych). W przyziemiu przewidziany jest hipermarket o powierzchni ok. 5 tysięcy metrów kwadratowych; na dwu środkowych kondygnacjach butiki, punkty usługowe, restauracje, kawiarnie oraz miejsca rozrywki, jak kina, kręgielnie, place zabaw; na dachu – parking. źródło U.M. Kalisz Odpowiadając na pytania radnych Krzysztof Giemza, architekt, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment wyjaśniał, iż inwestor współpracuje z różnymi sieciami hipermarketów – polskimi i zagranicznymi. W obiekcie może powstać ponad tysiąc miejsc pracy. Po wybudowaniu centrum zarządzać nim będzie spółka z siedzibą w Kaliszu, co zagwarantuje miastu zasilanie kasy poprzez podatki - w miastach, w których działają podobnej wielkości centra w skali roku odprowadzane podatki sięgają dwóch milionów złotych. Czas realizacji inwestycji oszacowano na osiemnaście miesięcy od otrzymania pozwolenia na budowę. Przy czym inwestor zakłada budowę centrum w bardzo nowoczesnym stylu i z użyciem takich materiałów jak kamień, szkło i aluminium. Temat: 400km w 1 dzien? 400km w 1 dzien? Pewnego naprawde pieknego (to znaczy kiedy bedzie ladna pogoda) wakacyjnego dnia 2004 roku zamierzam na zwyklym goralu w ciagu 24h przejechac 400km. Przyjalem nastepujaca trase i checkpointy (czas, km) Wroclaw Spiska - Lodowisko (4:45/4:50, 0) Wroclaw Rynek (5:00/5:00, 4) Wroclaw Bałtycka/Obornicka (5:15/5:15, 8) Brzeg Dln (6:30/6:40, 35) Wolow (7:10/7:10, 46) Gora (9:00/9:10, 93) Wschowa (10:30/11:10, 117) Wolsztyn (13:20/13:25, 158) Nw. Tomysl (14:40/15:20, 184) Miedzychod (17:30/17:40, 230) Dobiegniew (20:30/21:15, 278) Choszczno (23:15/23:25, 312) Miedwiecko (1:35/1:50, 360) Szczecin Centr. (na Jasnych Błoniach) (3:30, 393) W planie jest godzinka na nieprzewidziane wypadki mozliwe do naprawy na trasie (np. dziura w detce czy zerwany lancuch) albo nieprzewidziane maruderstwo na trasie. Trasa wiedzie przez Wrocław, wzgórza Górecko-Wołowskie, Zachodnią Wielkopolskę (pola), lasy lubuskie (od Wolsztyna do Choszczna). Trasa omija Stargard, jednak biorąc pod uwagę, że będzie to już noc, wspólnie rozważymy przejazd przez Stargard, aby uniknąć zgubienia się. Jest możliwość ominięcia głównych drog w Sz-nie (Autostrada, Trasa Zamkowa) jadąc przez Niedźwiedź - Wielgowo -> to będzie zależało od naszej kondycji i nastawienia, ale raczej w nocy pojedziemy głównymi. Od Choszczna i do Pęgowa trasa mało atrakcyjna turystycznie. MOJE WARUNKI WYCIECZKI: Maksymalna grupa: 4-5 zdeterminowanych, dyspozycyjnych osob z co najmniej srednia kondycja i doswiadczeniem na odcinkach km; preferowani mezczyzni. Dobra pogoda - wycieczke zwolujemy na konkretny termin bedacy dowolnym dniem tygodnia, kiedy pogoda bedzie optymalna, na 3 dni przed wyjazdem. Uwzgledniamy temperature dnia i nocy (13-28C), opady, wiatr. Wyjazd wczesnie rano (przed godzina piata po swicie wyjazd spod lodowiska Spiska) Moja optymalna predkosc: 27-21km/h na plaskim, rownym asfalcie Krotkie odpoczynki (5') co 20km Dlugie odpoczynki (15-40') co 80-60km Każdy uczestmik ma komplet sprawnych lamp i ze soba tylko lekki bagaż Bagaz nadany jako przesylka kurierska we Wrocławiu dotrze do Szczecina (PKP) okolo 42 godzin po naszym wyjezdzie z Wroclawia, ewentualnie mozna zalatwic indywidualny transport. Wedlug elektronicznej Mapy Polski trasa liczy 393 km, wiec kazdy z uczestnikow na pewno przejedzie 400, liczac pewne komplikacje po drodze, dojazdy do restauracji, dojazd do miejsca spotkania i do hotelu w Szczecinie. Średnia jazdy to niecałe 21km/h, do tego nalezy dodac w sumie około 240 minut odpoczynkow na trasie i rezerwe czasowa (5%) - proponuje tak jak przedstawilem powyzej. Kiedys na tym samym goralu przejechalem 200km w 10h. Czy ktos chce jechac ze mna? Prosze o kontakt na forum :) PS. To DA SIE Zrobic!! Temat: Zmiany w rozkładzie jazdy PKP Zmiany w rozkładzie jazdy PKP Piszę te słowa trzymając na kolanach "Sieciowy Rozkład Jazdy Pociągów ważny od 14.12.2003 do 11.12.2004". W posiadanie tego jakoby supertajnego dokumentu wszedłem drogą kupna w kasie biletowej Warszawa Śródmieście i kosztował mnie 37 złotych 17 groszy. Jak widać, stosując superekspresową retorykę łatwo można wpaść w śmieszność. "Rozkład jest jest trzymany w wielkiej tajemnicy", "nieoficjalnie dowiedzieliśmy się" - dziennikarstwo śledcze w wielkim stylu, doprawdy. Smutne, że "GW" chce walczyć z konkurencją "Faktu" w takim stylu, a nie podając po prostu fakty. A fakty są takie: Na linii do Warszawy z 16 par pociągów osobowych znikną 3. W pośpiesznych bez większych zmian, z wyjątkiem tego, że pociąg Warszawa-Skarżysko-Warszawa zostaje zdegradowany do przyśpieszonego osobowego, z wydłużeniem czasu jazdy w kierunku Warszawy Centralnej z 111 do 121 minut, a w przeciwnym z 107 do 114. Ponadto jego godzina odjazdu z Warszawy C. zostaje zmieniona z 19.10 na 16.59. Poza tym czasy jazdy skracają się. "Sienkiewicz" odjedzie z Radomia 15 minut później, z niezmienioną godziną przyjazdu do Warszawy, ale to najbardziej widoczny przykład, zwykle zmiany są rzędu pojedynczych minut. Najbardziej rzucająca się w oczy zmiana na tej linii, to wypadnięcie z niej "Soliny", a w zamian powrót nocnego pociągu do Zagórza. Pociąg ten w sezonie oraz w piątki (powrót w poniedziałki) będzie prowadził grupę wagonów do Krynicy (podział grup w Skarżysku). Z linii do Tomaszowa znikają pociągi pośpieszne, zostają dwa osobowe do Koluszek i jeden do Drzewicy (obecnie jeździ do Tomaszowa). Zlikwidowane pociągi pośpieszne to nie tylko Lublin-Szczecin, ale również sezonowe Zagórz- Łódź Kaliska i Lublin-Kołobrzeg przez Łódź, Bydgoszcz. W zamian za ten ostatni zostaje uruchomiony pociąg Kielce-Dęblin, w Dęblinie łączony z pociągiem do Kołobrzegu przez Warszawę, Gdynię. Na linii do Dęblina nie zmienia się praktycznie nic, poza skróceniem o około 5 minut czasu jazdy (do Radomia trochę bardziej). Oczywiście, konsekwentnie znikają tam pociągi z Lublina w kierunku Łodzi i dodatkowo sezonowy do Kudowy. I wreszcie - Skarżysko: Najbardziej bolesna zmiana to (kolejna już) likwidacja "Chałubińskiego" z Radomia do Krakowa. Zostaje skrócony do relacji Kielce-Kraków, nazwany "Kielczanin" i przekwalifikowany na osobowy (z wydłużeniem czasu jazdy o 5 minut). Na pociąg ten nie da rady się przesiąść w drodze z Radomia, jest dogodne połączenie powrotne. Ponadto pociąg do Jeleniej Góry będzie tam docierał wyłącznie w sezonie, poza tym tylko do Wrocławia. Pozostałe zmiany to tylko konsekwencje już wyżej wypisanych. To wszystko, droga redakcjo. A o likwidacji pociągu do Szczecina dowiadywaliście się nieoficjalnie na tym forum już dawno temu. Zresztą - ode mnie. Wtedy można było pisać, tak jak teraz to zrobliście. Teraz to już wstyd po prostu. Temat: Stop dla marketów ŁOMŻA - Tesco zainteresowane jest przejeciem terenów po niewykorzystywanej stacji kolejowej przy ul. Sikorskiego. Jesto miejsce bardzo atrakcyjne ze względu na bliskość dworca PKS i targowiska miejskiego. (28.08) ZIELONA GÓRA - wojewoda uznał, że Polski Klub Ekologiczny, który zaskarżył decyzję o budowie Castoramy przy al. Wojska Polskiego nie może być stroną w sprawie.(18.08) SZCZECIN - w pobliżu stadionu Pogoni może być zbudowany hipermarket - taką decyzję podjęli szczecińscy radni.(18.08) ZIELONA GÓRA. Carrefour, Castorama, Obi i Kaufland chcą uruchomic działalność przy ul. Dabrówki. Największe szanse na ten grunt ma jednak Piotr Gwizd, który chce w tym miejscu wybudować budynek z galeriami handlowymi (18.08) OSTROWIEC. Radni Ostrowa podczas sesji przyjęli oświadczenie, w którym są przeciwni budowie w mieście obiektów wielkopowierzchniowych do 2010 roku. Zaapelowali także do ościennych gmin, by te postąpiły podobnie.(12.08) WĄGROWIEC. Handlowcy ze Zrzeszenia Kupców grożą , że jeśli w Wągrowcu powstanie kolejny supermarket będą protestować na ulicach.Chodzi o firmę Lidl, która uzyskała od Urzędu Miasta zgodę na lokalizację marketu przy ul. Kcyńskiej. Zgodnie z przeznaczeniem jest to teren pod działalność przemysłową. Kupcy wytykają władzą miasta niezgodne z zagospodarowaniem przestrzennym lokowanie inwestycji.(24.07) LUBLIN. Trwa wielka dyskusja na temat wpuszczenia do centrum miasta hipermarketu Tesco (ok. 10000 m2). Za budowa przy ul. Kraśnickiej są miejscy urzędnicy i jedna z organizacji związkowych. Przeciw - kupcy. Lubelska prokuratura prowadzi śledztwo, które ma ustalić, czy lubelscy radni zostali przekupieni (kwotą 50-100 tys. złotych) aby głosować za uchwałą umożliwiającą powstanie hipermarketu.(09.07) JASTRZĘBIE. Pełni rozterek sa radni w Jastrzębiu. Najpierw zaakceptowali oni plan budowy hipermarketu przy ul. Podhalańskiej. A potem nie zatwierdzili zmiany planu zagospodarowania przestrzennego, który te budowe umożliwiał. AUGUSTÓW. Augustowscy kupcy zablokowali budowę nowego supermarketu przy ul. Mazurskiej. Planowany market byłby już trzecim wielkopowierzchniowym obiektem w Augustowie. Burmistrz miasta nie udzielił pozwolenia na rozpoczęcie budowy, mimo że inwestor proponował wybudowanie nowoczesnego dworca PKS. TORUŃ. Władze miasta zastopowały projekt budowy hipermarketu przy ul. Żwirki i Wigury. Analiza wykazała, że powstanie w tym miejscu sklepu wielkopowwierzchniowego zwiekszyłoby dwukrotnie ruch w tym rejonie i kompletnie go zdezorganizowało. Inwwestor Euroinwest Saller chce zamiast hipermarketu postawic przy ul Żwirki i Wigury supermarket. Zdecydowanie bardziej ostry charakter ma spór o budowę przez TK Develepment hipermakrketu przy ul. Żółkiewskiego. Inwwestor zgodizł się na zapłacenie 11 mln zł na przebudowe węzła drogowego. Budowa została zatrzymana przez protest organizacji ekologicznych. Zdaniem Realu, który ma byc przyszłym gospodarzem obiektu, jest próba wymuszenia od inwestora dodatkowego miliona zł na modernizację kanalizacji w dzielnicy. MRĄGOWO. Radni zadecydowali, ze nie udzielą zgody na budowę w ich mieście sklepów o powierzchni powyżej 300 m2. Tym samym anulowano decyzje rady miejskiej, która przychylała się do wybudowania w Mrągowie dwu marketów o pow. 1200 i 2000 m2. AUGUSTÓW. Miejscowi kupcy walczą o zablokowanie decyzji o budowie trzeciego marketu. Dwa, przy ul. Sucharskiego (1000 i 600 m2) są już w budowie. Trzeci, największy miałby powstac przy ul. Mazurskiej. Jego inwestor kusi władze Augustowa obietnicą postawienia nowego dworca autobusowego. POZNAŃ. Stowarzyszenia kupieckie sprzeciwiają się planom wybudowania dwu kolejnych centrów handlowych. Komandorii nad Maltą i Carrefoura na Łacinie. BYDGOSZCZ. Jak skusić radnych ? Carrefour proponuje miastu grant w wysokości 2,5 mln zł wypłacany w trzech ratach. Warunkiem jego przyznania ma być zgoda na budowę hipermarketu u zbiegu ulicy Glinki, Świetego Ducha i Jana Pawła II. Miasto wydało firmie decyzję o o warunkach zabudowy i zagospodarowania. Do prezydenta miasta okoliczni mieszkańcy wysłali protest - nie chcą hipermarketu i przebudowy skrzyzowania pod swoimi oknami.(09.07) Temat: Rzygacze pod Narwikiem Pociąg do Bytowa... Jest pierwsza połowa XX wieku. Ściśle mówiąc okrez między 1902 a 1945 rokiem. Na peron dużej pięciokierunkowej stacji kolejowej Lauenburg (po 1945 Lębork) podstawia się kilkuwagonowy skład prowadzony parowozem tendrzakiem. To lokalny pociąg osobowy do Buetow (Bytów), którym przemierzymy 55 kilometrów wśród lasów, pól i jezior zachodnich Kaszub albo, jak kto woli, wschodniego Pomorza. Wsiadamy do dwuosiowego wagonu 3 klasy i zajmujemy miejsce przy oknie. Nagle świiiist, nagle gwiiiizd, potężne fuknięcie pary pod ciśnieniem, lekkie kołysanie i przesuwający się do tyłu peron. Jedziemy w stronę Gdańska, ale zaraz skręcamy ostrym łukiem w prawo na południe. Po 2 km pierwsza śliczna stacyjka Finkenbruch (Lębork Dretowo). Dalej jedziemy doliną Okalicy wśród pięknych lasów. Jakiś kilometr przed stacją Wussow (Osowo Lęb.) przejeżdżamy pod wiaduktem drogowym i przepustem nad rzeczką. Zaraz za Wussow jedziemy kamiennym wiaduktem nad droga, mostkiem nad rzeczką i stajemy na stacji Gross Massow (Maszewo). Dalej las, jazda po dwóch wiaduktach, jazda pod trzecim wiaduktem i wtaczamy się na stację Zewitz (Cewice) z okazałym ceglanym dworcem. Ruszamy dalej, po długim nasypie dojeżdżamy do stacji Wutzkow (Oskowo), skąd wzdłuż drogi Lębork – Bytów dojeżdżamy do kamienno-ceglanego mostu nad Łupawą, za którym czeka następna stacja Helenenhof (Kostroga). Dalej wiaduktem nad droga do Bytowa prosty tor prowadzi nas do stacji Schwarz Damerkow (Czarna Dąbrówka). Dalej wśród pól uprawnych jedziemy do stacji Jerskewitz (Jerzkowice), skąd przez zalesiony wykop jedziemy do znajdującej się w lesie stacji Jassener See (Jasień), którą dzieli spora odległość od wsi. Stamtąd wśród iglastych lasów i pod kamienno-ceglano-stalowym wiaduktem tor prowadzi nas do stacji Neukrug (Soszyca). Kolejnym mostem nad Słupią jedziemy wśród pól do Pomeiske (Pomysk Mały). Dalej między jeziorami i pod wiaduktem drogowym jedziemy na południe. Wkrótce równolegle do naszego toru widać tor linii Lipusz – Bytów i wjeżdżamy na dużą czterokierunkową stację Buetow (Bytów). Koniec podróży. Jeden z czterech pociągów na dobę kursujących po naszej linii skończył bieg. Mamy rok 1945. Wojownicy obłąkańczej i zbrodniczej ideologii wysadzają w powietrze wiadukty na naszej linii kolejowej. Wojownicy drugiej obłąkańczej i zbrodniczej ideologii kradną tor i urządzenia. Mamy rok 1947. Wojskowe lotnisko w Siemirowicach potrzebuje połączenia kolejowego. PKP odbudowują 17 km odcinek z Lęborka do położonych opodal lotniska Cewic, po którym do 1979 roku kursowac będą także pociągi osobowe. Tor do dzisiaj słuzy jako bocznica wojskowa. Mamy rok 2002. Dawna wielka stacja Lauenburg jest dziś stacyjką Lębork, przelotową dla linii Gdynia – Szczecin, dodatkowo odjeżdża kilka pociągów dziennie do Łeby. Wielka stacja Bytów zarasta chwastami, a istnieje tylko dlatego, że czasem przetaczane są tędy pociągi towarowe do Kościerzyny przez Lipusz. Z Bytowa do Miastka (Rummelsburg) na razie nie pojedziemy, bo nie wiemy dokładnie jak. A podróż z Lęborka do Bytowa odbyliśmy dzięki Bernardowi Sobczykowi, który w „Świecie Kolei” nr 5/2001 opisał historię tej linii. Temat: Kieleckie lotnisko nie powstanie w Miedzianej G... Szybka droga do Krakowa a lotnisko !! Po pierwsze korzystając z tanich linii lotniczych bilet w obie strony kupisz w promocji już za niewiele powyżej 100 zł (a zdarza się, że i taniej gdyż osobiście kupiłem bilety Kraków - Mediolan za 76 zł - w obie strony cena całkowita). Cóż z tego skoro dojazd do Krakowa własnym samochodem to wydatek minimum 50 zł. Dolicz jeszcze koszty parkowania pojazdu na parkingu przed lotniskiem i po tygodniu rozstajesz się z kolejną "stówką. Jeszcze tylko powrót do Kielc i ... 200 zł wyrzucone na same dojazdy. Gdyby lotnisko było w okolicach Kielc zapewne mógłbym skorzystać z taksówki - nawet przy 50 zł w jedną stronę oszczędzam 100 zł za które mógłbym ... kupić kolejny bilet lotniczy a więc wziąć ze sobą towarzysza podróży. A przecież na pewno będzie coś takiego jak komunikacja shuttle-busami - Kielce Centrum - Lotnisko więc można oszczędzić jeszcze więcej. Pomijam tak prozaiczne fakty jak czas dojazdu (Kielce - Balice minimum 1,5 godziny i to jak nie ma korków w Krakowie), ryzyko kolizji czy zwykłego mandatu (zgodnie z przepisami z Kielc na lotnisko Balice jechałoby się coś koło 4 godzin - nie do zniesienia) Oczywiście zaraz ktoś powie, że mogłem skorzystać z autobusów lub pociągów do Krakowa a później z Shuttle-Busów. Otóż taka opcja wyszła niewiele taniej niż dojazd własnym samochodem. Po pierwsze w środku nocy (4 rano) ciężko dostać się z osiedli Kieleckich na dworzec autobusem MPK bo ich nie ma (przynajmniej na moje osiedle nocne nie dojeżdżają). Nocna taryfa dla taksówki na dworzec to 15 zł. Teraz już tylko bilet na pociąg (osobowy - taki bez przedziałów bo inny o tej porze nie kursuje) kosztuje 22 zł (bilet autobusowy to wydatek 25 zł). W obu przypadkach ów transport zatrzymuje się na wszystkich możliwych przystankach i bardzo wątpliwym jest by zdążyć na 9:30 rano na lotnisko (teoretycznie pociąg miał być na dworcu PKP w Krakowie o 8:47 a autobus o 8:40). Zakładając, że nie spóźnią się nawet minuty to z dworca trzeba się jeszcze dostać na lotnisko. Tutaj okazuje się, że Shuttle Busy kursują ... od godziny 10 rano !!! Autobus MPK chyba nawet jeździ ale sam jego przejazd na tej trasie trwa ponad godzinę. Pozostaje więc taksówka - cud Boski jak kierowca weźmie 50 zł bo licznikowo powinien wziąc 75 zł. Ale w korkach niestety jedzie się ponad 30 minut na lotnisko więc jest szansa, że będzie się ... na styk. Teraz podliczmy koszty: 90 zł w jedną stronę (licząc taksówkę 50 zł) - w obie 180 zł. Dojazd własnym samochodem jest o 20 zł droższy ale mamy pewność, że na pewno zdążymy na czas. Oczywiście teoretycznie można byłoby skorzystać z jeszcze wcześniejszych kursów ale ... perspektywa spędzenia nocy na dworcu nie uśmiecha mi się. Owszem drogi powinny być wybudowane ale powinny służyć zupełnie do innych celów niż dojazd z Kielc na lotnisko :-) Lotnisko powinno być pod Kielcami. Wtedy może ktoś odważyłby się na zaproponowanie tanich lotów w Polsce np. Kielce - Warszawa, Kielce - Gdańsk, Kielce - Wrocław, Kielce - Poznań, Kielce - Szczecin, Kielce - Rzeszów, Kielce - Łódź, Kielce - Kraków, etc. A co do dróg to Warszawiacy, którzy chcą spędzić urlop w Zakopanem wymyślili sobie nowy sposób podróży. Sky Europe na trasie Warszawa - Londyn i później Londyn - Poprad a stamtąd za kilkadziesiąt złotych (o ile nie za darmo - musiałbym sprawdzić) transfer Shuttle Busem do Zakopanego :-) O dziwo czasowo wychodzi podobnie jak podróż z Warszawy do Zakopanego (wliczając postój na Zakopiance). Cenowo też da się załapać na fajną promocję :-) Temat: Rzygacze pod Narwikiem zoppoter napisał: > Jest pierwsza połowa XX wieku. Ściśle mówiąc okrez między 1902 a 1945 rokiem. > Na peron dużej pięciokierunkowej stacji kolejowej Lauenburg (po 1945 Lębork) > podstawia się kilkuwagonowy skład prowadzony parowozem tendrzakiem. To lokalny > pociąg osobowy do Buetow (Bytów), którym przemierzymy 55 kilometrów wśród > lasów, pól i jezior zachodnich Kaszub albo, jak kto woli, wschodniego Pomorza. > Wsiadamy do dwuosiowego wagonu 3 klasy i zajmujemy miejsce przy oknie. Nagle > świiiist, nagle gwiiiizd, potężne fuknięcie pary pod ciśnieniem, lekkie > kołysanie i przesuwający się do tyłu peron. Jedziemy w stronę Gdańska, ale > zaraz skręcamy ostrym łukiem w prawo na południe. Po 2 km pierwsza śliczna > stacyjka Finkenbruch (Lębork Dretowo). Dalej jedziemy doliną Okalicy wśród > pięknych lasów. Jakiś kilometr przed stacją Wussow (Osowo Lęb.) przejeżdżamy > pod wiaduktem drogowym i przepustem nad rzeczką. Zaraz za Wussow jedziemy > kamiennym wiaduktem nad droga, mostkiem nad rzeczką i stajemy na stacji Gross > Massow (Maszewo). Dalej las, jazda po dwóch wiaduktach, jazda pod trzecim > wiaduktem i wtaczamy się na stację Zewitz (Cewice) z okazałym ceglanym dworcem. > > Ruszamy dalej, po długim nasypie dojeżdżamy do stacji Wutzkow (Oskowo), skąd > wzdłuż drogi Lębork – Bytów dojeżdżamy do kamienno-ceglanego mostu nad Łu > pawą, > za którym czeka następna stacja Helenenhof (Kostroga). Dalej wiaduktem nad > droga do Bytowa prosty tor prowadzi nas do stacji Schwarz Damerkow (Czarna > Dąbrówka) Pamietam czasy kiedy jezdzilismy tam na pstragi.Na lupawe.Korzystalismy z starej sztabowej mapy niemieckiej.Wedlug tej mapy Czarna dabrowka nazywala sie Schwartz Dobrawka.wedrowalismy do miejscowosci (wg,mapy)Kosy.W lasach widac bylo doskonale dawna linie kolejowa.Lezaly jeszcze podklady,niestety bez szyn. Dalej wśród pól uprawnych jedziemy do stacji Jerskewitz > (Jerzkowice), skąd przez zalesiony wykop jedziemy do znajdującej się w lesie > stacji Jassener See (Jasień), którą dzieli spora odległość od wsi. Stamtąd > wśród iglastych lasów i pod kamienno-ceglano-stalowym wiaduktem tor prowadzi > nas do stacji Neukrug (Soszyca). Kolejnym mostem nad Słupią jedziemy wśród pól > do Pomeiske (Pomysk Mały). Dalej między jeziorami i pod wiaduktem drogowym > jedziemy na południe. Wkrótce równolegle do naszego toru widać tor linii > Lipusz – Bytów i wjeżdżamy na dużą czterokierunkową stację Buetow (Bytów) > . > Koniec podróży. Jeden z czterech pociągów na dobę kursujących po naszej linii > skończył bieg. > Mamy rok 1945. Wojownicy obłąkańczej i zbrodniczej ideologii wysadzają w > powietrze wiadukty na naszej linii kolejowej. Wojownicy drugiej obłąkańczej i > zbrodniczej ideologii kradną tor i urządzenia. > Mamy rok 1947. Wojskowe lotnisko w Siemirowicach potrzebuje połączenia > kolejowego. PKP odbudowują 17 km odcinek z Lęborka do położonych opodal > lotniska Cewic, po którym do 1979 roku kursowac będą także pociągi osobowe. Tor > > do dzisiaj słuzy jako bocznica wojskowa. > Mamy rok 2002. Dawna wielka stacja Lauenburg jest dziś stacyjką Lębork, > przelotową dla linii Gdynia – Szczecin, dodatkowo odjeżdża kilka pociągów > > dziennie do Łeby. Wielka stacja Bytów zarasta chwastami, a istnieje tylko > dlatego, że czasem przetaczane są tędy pociągi towarowe do Kościerzyny przez > Lipusz. > > Z Bytowa do Miastka (Rummelsburg) na razie nie pojedziemy, bo nie wiemy > dokładnie jak. A podróż z Lęborka do Bytowa odbyliśmy dzięki Bernardowi > Sobczykowi, który w „Świecie Kolei” nr 5/2001 opisał historię tej l > inii. Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 198 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||