Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • maiyah.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Szcecin Gł





    Temat: Linia Sucha - Żywiec uratowana ( prywatna) ?
    BRAK PIĄTEJ KLEPKI
    Gość portalu: tomekw74 napisał(a):

    > Linia Zagórz-Przemyśl leży częściowo na obszarze Ukrainy. Jak kolega Adam
    > wyobraża sobie jej elektryfikację, to powinien również wspomnieć o
    wskrzeszeniu
    >
    > połączenia, zawieszonego gdzieś przed dziesięciu laty. Zawsze sobie myslę,
    co
    > TAK NAPRAWDĘ stoi na przeszkodzie, by uruchamiać linie międzyregionalne typu
    > np.:Wieliczka Rynek-Katowice, Żywiec-Ustrzyki (p.Chabówę, Nw.Sącz, Jasło) i
    tym
    >
    > podobnych (chyba tylko niemoc naszych, pożal się Boże, decydentów), jak
    również
    >
    > dlaczego właściwie tak dobre połączenie środkowej Polski z Bieszczadami,
    jakie
    > stanowi linia Zagórz-Prtzemyśl, nie jest wykorzystywane? O ile wiem, Czesi z
    > powodzeniem wykorzystują tranzytową linię przez Głuchołazy do swojego
    > transportu wewnętrznego. Dlaczego tu nie może byc podobnie?

    Ostatni pociąg relacji Zagórz - Przemyśl pojechał w 1994 roku a pociąg
    pośpieszny "SOLINA" relacji Zagórz - Warszawa Wschodnia w 1993 roku.
    Obecnie z tego co pisano gdzieś na stronach PKP (lub jakichś podobnych) szlak
    ten ma zostać "wskrzeszony". Oznacza to, że pociągi te powrócą na swoje stałe
    trasy. Wiem, że elektryfikacja tego odcinka byłaby trudna, ale dla chcącego nic
    trudnego (tylko coś tych "chcących" brak).
    Obecnie do Zagórza z Krakowa kursują "Połoniny", "Bieszczady" oraz "Wetlina".
    Ja proponowałbym pociąg relacji Szczecin - Zagórz przez Przemyśl, Ustrzyki
    Dolne, a nazwałbym go "Tarnica". Z pewnością byłoby to dobre połączenie i
    ożywiłoby rejony Ustrzyk Dolnych, gdzie nie czarujmy się frekwencję wyrabiają
    ukraińskie mrówki jeżdżące niemal codziennie na trasie Ustrzyki Dolne - Chyrów.




    Temat: Wojna rozpoczęta
    www.orient.art.pl/
    Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE!
    > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ
    WIADOMOŚĆ
    > DALEJ!
    >
    > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty,
    > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi.
    >
    > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W
    NASTĘPUJĄCYCH
    > MIASTACH:
    >
    > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00
    >
    > Olkusz - o 17.00
    > Tarnów - o 17.00
    > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00
    > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00
    > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00
    > Lublin - Pl. Litewski o 17.00
    > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00
    > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00
    > Człuchów - Rynek o 17.00
    > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00
    > Dębica - Rynek o 17.00
    > O?więcim - Rynek o 17.00
    > Chojnice - Stary Rynek o 17.00
    > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00
    > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00
    > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00
    > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00
    > Olsztyn - Ratusz o 17.00
    > Szczecin - Brama Portowa o 17.00
    > Lublin - Plac Litewski o 17.00
    > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00
    > Kraków - pod Adasiem o 17.00
    > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o
    17.00
    > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00
    > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00
    > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00
    > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o
    > 17.00
    > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00
    www.orient.art.pl/





    Temat: Wojna rozpoczęta
    polacy przeciwko wojnie
    www.orient.art.pl/
    Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE!
    > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ
    WIADOMOŚĆ
    > DALEJ!
    >
    > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty,
    > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi.
    >
    > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W
    NASTĘPUJĄCYCH
    > MIASTACH:
    >
    > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00
    >
    > Olkusz - o 17.00
    > Tarnów - o 17.00
    > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00
    > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00
    > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00
    > Lublin - Pl. Litewski o 17.00
    > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00
    > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00
    > Człuchów - Rynek o 17.00
    > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00
    > Dębica - Rynek o 17.00
    > O?więcim - Rynek o 17.00
    > Chojnice - Stary Rynek o 17.00
    > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00
    > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00
    > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00
    > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00
    > Olsztyn - Ratusz o 17.00
    > Szczecin - Brama Portowa o 17.00
    > Lublin - Plac Litewski o 17.00
    > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00
    > Kraków - pod Adasiem o 17.00
    > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o
    17.00
    > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00
    > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00
    > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00
    > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o
    > 17.00
    > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00
    www.orient.art.pl/



    Temat: Orędzie prezydenta Busha
    Gość portalu: NO WAR napisał(a):

    > W dniu ataku na Irak (lub dzień po, jeśli nastąpi on
    wieczorem) spotykamy się n
    > a pikietach antywojennych!
    >
    > W przypadku rozpoczecia wojny, musimy natychmiast zareagowac i
    wyrazic swoje ob
    > urzenie! W roznych miastach planuje sie protesty/pikiety w
    dniu ataku, glownie
    > o godz. 17.00.
    > Oto lista miast, w ktorych miejsce i godzina takiego protestu
    sa juz ustalone:
    >
    > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00
    > Olsztyn - Ratusz o 17.00
    > Szczecin - Brama Portowa o 17.00
    > Lublin - Plac Litewski o 17.00
    > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00
    > Kraków - pod Adasiem o 17.00
    > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3 maja o 17.00
    > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00
    > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg
    Świdnickiej o 17.00
    > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00
    >
    >
    > W Warszawie w pierwszę sobotę po ataku odbędzie sie pikieta
    pod ambasadą USA o
    > godz. 13.00.
    >
    > WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY
    > 21 marca godz. 12. 00 Piątek W-wa, Pl. Zamkowy
    > W planach m.in. topienie Bushanny
    > Przebrania mile widziane
    >
    > 29 marca w sobotę planujemy demonstrację z przemarszem - Plac
    Zamkowy, godz. 13
    > .00

    czlowieku czy ty wiesz przeciwko czemu ty chcesz protestowac?
    czy w czasie II wojny swiatowej gdy amerykanie wyzwalali francje
    tez bys pikietowal pod ratuszem w gronowie gornym? czy ty wiesz
    cos na temat tego jak irakijczycy zyja? ze sa torturowani,
    zagazowywani, kobiety gwalcone, ze ludzie w iraku gloduja? czy
    to wszystko przez ameryke? przeciez w tym kraju rzadzi hussein,
    to terrorysta. jego bronisz? uwazasz ze wszystko jest ok gdy
    morduje wlasnych ludzi? i przeciwko tym wszystkim ktorzy chca
    zrobic z tym porzadek i dac wolnosc irakijczykom protestujesz?
    to chore. ludzie obudzcie sie.




    Temat: Zbrodnie pacyfizmu
    polacy przeciw wojnie
    www.orient.art.pl/
    Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE!
    > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ
    WIADOMOŚĆ
    > DALEJ!
    >
    > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty,
    > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi.
    >
    > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W
    NASTĘPUJĄCYCH
    > MIASTACH:
    >
    > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00
    >
    > Olkusz - o 17.00
    > Tarnów - o 17.00
    > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00
    > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00
    > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00
    > Lublin - Pl. Litewski o 17.00
    > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00
    > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00
    > Człuchów - Rynek o 17.00
    > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00
    > Dębica - Rynek o 17.00
    > O?więcim - Rynek o 17.00
    > Chojnice - Stary Rynek o 17.00
    > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00
    > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00
    > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00
    > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00
    > Olsztyn - Ratusz o 17.00
    > Szczecin - Brama Portowa o 17.00
    > Lublin - Plac Litewski o 17.00
    > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00
    > Kraków - pod Adasiem o 17.00
    > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o
    17.00
    > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00
    > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00
    > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00
    > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o
    > 17.00
    > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00
    www.orient.art.pl/



    Temat: ulica J.Kaczmarskiego?
    1 Piłsudczycy również mieli wpływy na uniwersytetach. Nie w Poznaniu, ale w
    Warszawie juz tak.
    2 Dmowski nic nie mówił o Wrocławiu i Szczecinie. U nas isę o tym nadal milczy,
    ale przecież nie mileiśmy żadnych praw do tych ziem. O tym, ze znalazły się w
    Poslce zdecydował Stalin, który chciał skłócić Polaków i Niemców.
    3 A skąd się brała niechęć do Polaków na Wołyniu? Z osadnictwa Polaków. Rzad
    Polski podczas II RP zachowywał się wobec mniejszości jak bismarkowskie Niemcy
    wobec Polaków. To nie usprawiedliwia Ukraińców, ale poparcie dla UPA było
    pochodną polskiego stanowiska. Błedy popełnione podczas II RP potem zaowocowały
    w czasie II wojny światowej.
    3 Polska obojetnośc na holokaust jest udokumentowana i powszechnie znana. To
    był jeden z ównych powdów, że wojnę przezyło tylko 3-5% Polskich Żydów. W
    innych pańśtwach ten współczynnik był duzo mniejszy.
    4 W AK (wczesniej ZWZ), PKP i innych strukturach politycznych AK udział
    narodowców był marginesem. Były akcje scaleniowe ( z NOW), ale narodowcy byli
    mjiejszością (choć istotną). Inna sprawa, że polskie podziemie było bardzo
    skłócone, istniała rywalizacja kto będzie sprawował włądzę po wyzwoleniu. Każda
    praktycznie partia szykowała się do samodzielnego sprawowania włądzy po wojnie.
    Wojna wywołała olbrzymie spustoszenie moralne i polscy politycy nie widzieli
    nic złego, aby w razie konieczności eleminować innych siła. Wysłąnie
    Tokarzewskiego do Lwowa było wydaniem go w ręce Rosyjskie. Między SZP a rządem
    emigracyjnym istniała rywalizacja o rząd dusz, dopiero gdy Sikorskiemu nie
    udało sie zmontować podziemia sobie posłusznemu musiał porozumieć się z
    niechetną grupą trzymająca władzę w podziemiu czyli sojuszu lewicowych
    piłsudczyków, tzw. socjalistycznej prawicy (czyli WRN, w przeciwieństwie do
    centrowej grupy Żuławskiego), i cześci ludowców oraz narodwców. Ten sojusz był
    dla Sikorskiego zbyt piłsudczykowski. Na marginesie to Niemcy zniszczyli
    wznacznym stopniu tych narodówców z SN którzy zostali w kraju. Zresztą w SN
    doszło do rozpalenia sporów przed wojny. Przed samą wojna doszło tam do
    polaryzacji stanowisk i podziałów na trzy frakcje. Dwie młodych Bieleckiego i
    Kowalskiego, oraz starych. Sikorski popierał starych przeciwko Bieleckiemu. W
    kraju największe znaczenie mieli młodzi, ale oni padli ofiarą hitlerowskich
    represji.
    5 NSZ powstały po rozłąmie w NOW. Bradziej one reprezentowały ONR-ABC niz
    umiarkowanych narodowców. Ich siła była duzo słabsza od ównego nurtu
    podziemia, a siła porównywalna z komunistami. To był margines. Organizacja
    Piaseckiego, była zupełnym planktonem.
    3



    Temat: TARGI INWESTYCYJNE W MONACHIUM
    TARGI INWESTYCYJNE W MONACHIUM
    Poznański samorząd szuka partnerów do dwóch przedsięwzięć - budowy Term
    Maltańskich i Centrum Logistycznego. Kilkanaście polskich miast wystawiało
    się na międzynarodowych targach inwestycyjnych w Monachium. Wśród nich był
    Poznań. Było to możliwe dzięki pomocy Polsko-Niemieckiej Izby
    PrzemysłowoHandlowej. Poznańska delegacja wróciła z Niemiec z przekonaniem,
    że kilkudniowe rozmowy z wieloma inwestorami i grupami finansowymi
    przyspieszą budowę Term Maltańskich i Poznańskiego Centrum Logistycznego. W
    Monachium oferty inwestycyjne przedstawiały największe polskie miasta m.in.
    Warszawa, Kraków, Szczecin, Wrocław, Lublin, Białystok, Bydgoszcz, a także
    Agencja Mienia Wojskowego, dysponująca nieruchomościami należącymi jeszcze do
    armii, ale nie przeznaczonymi na cele militarne.
    Władzom Poznania zależy na szybkim rozpoczęciu budowy parku wodnego nad
    Maltą. Inwestycja ma kosztować 250 mln zł. W Monachium trwały rozmowy z
    instytucjami finansowymi, które chcą zainwestować w obiekt. Projektant Term
    Maltańskich i udziałowiec spółki z miastem rozmawiał też z przedstawicielami
    znanych firm hotelarskich w sprawie włączenia hotelu, wchodzącego w skład
    kompleksu nad Maltą, do swoich sieci. Partnerem miasta w budowie Centrum
    Logistycznego we Franowie jest holenderska firma GRONTMIJ. Jej
    przedstawiciele też byli w Monachium, prowadzili wspólnie z poznańską
    delegacją rozmowy ewentualnymi nowymi partnerami w inwestycji. Centrum będzie
    służyło poznańskim firmom. Zlokalizowane będzie w pobliżu autostrady,
    lotniska w Krzesinach, z którego korzystają wojska NATO, oraz stacji
    towarowej PKP we Franowie.(źródło:Gazeta Poznańska)




    Temat: Dziś protest antywojenny m.in.w Gdańsku:
    Dziś protest antywojenny m.in.w Gdańsku:
    W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE
    na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA

    GDANSK= Grunwaldzka 102 o 17.00 (przed konsulatem brytyjskim)

    Udzial Polski w wojnie hańbą dla naszego narodu!!!

    Warszawa - pod ambasada USA o 17.00
    Olkusz - o 17.00
    Tarnów - o 17.00
    Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00
    Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00
    Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00
    Lublin - Pl. Litewski o 17.00
    Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00
    Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00
    Czluchów - Rynek o 17.00
    Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00
    Debica - Rynek o 17.00
    Oswiecim - Rynek o 17.00
    Chojnice - Stary Rynek o 17.00
    Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00
    Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00
    Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00
    Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00
    Olsztyn - Ratusz o 17.00
    Szczecin - Brama Portowa o 17.00
    Lublin - Plac Litewski o 17.00
    Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00
    Kraków - pod Adasiem o 17.00
    Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00
    Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00
    Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00
    Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00
    Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00
    Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00

    29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz.
    13.00

    WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY
    21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie
    Bushanny Przebrania mile widziane




    Temat: Niemiecka kolej
    Podsumowanie
    1. Bilet nosi nazwe: Schönes-Wochenende-Ticket
    (schönes = ladny, piekny;
    Wochenende= weekend)

    2. Cena biletu:
    - kupiony w Internecie (platne KK) lub w automacie na terenie Niemiec - 28 EURO
    - kupiony w pociagu lub w kasie DB (Deutsche Bahn-odpowiednik PKP w Niemczech) -
    30,80 EURO (28+2,80 doplaty)

    3. Waznosc - soboty LUB niedziele (oraz dni uznane na swieta w calych
    Niemczech) od godz. 0.00 do 3.00 nastepnego dnia = 27 godz.
    4. Ilosc pasazerow: do 5 osob lub rodzice z wlasnymi dziecmi do 14 lat

    5. Pociagi, w ktorych obowiazuje:
    - S-Bahn (kolejka miejska)
    - RB = RegionalBahn
    - IRE = InterRegionalExpress
    - RE = RegionalExpress
    Symbole te mozna znalezc na rozkladzie jazdy pociagow przy numerze pociagu.

    Bilet ten obowiazuje w NIEKTORYCH miastach w komunikacji miejskiej: metro,
    autobusy, tramwaje np. Monachium, Augsburg, Norymberia, Stuttgart, Hannover itd

    6. Bilet NIE OBOWIAZUJE w:
    - ICE =InterCityExpress
    - IC =InterCity
    - EC = EuroCity
    - IR = InterRegio
    - CNL = CityNightLine - pociag nocny
    - NZ = NachtZug - pociag nocny
    - EN = EuroNight - pociag nocny
    - D = SchnellZug - pociag pospieszny

    7. W Polsce mozna korzystac z tego biletu od stacji przygranicznych w pociagach
    jadacych w kier. Niemiec. Beda to:
    Grambow – (Grambow Grenze) – Szczecin Gl
    Tantow – (Tantow Grenze) – Szczecin Gl
    Küstrin-Kietz – (Kostrzyn Grenze) – Kostrzyn
    Görlitz – (Zgorzelec Grenze) – Zgorzelec
    (Grenze= granica)

    8. Na podobnej zasadzie dziala to w CD (czeski odpowiednik PKP).
    Wykaz stacji granicznych tutaj:
    www.bahn.de/pv/view/mdb/content/pdf/liniennetz_tschech.pdf
    9. Rowery mozna przewozic ze soba. Nalezy kupic jednak na nie bilet w cenie 3
    EURO (za kazdy rower).

    10. Rozklad jazdy znajdziesz tutaj:
    reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en - wersja angielska
    reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?datesel=custom - wersja niemiecka

    UWAGA! W ostatnim punkcie (Connections/ Angaben zur Verbindung) nalezy otworzyc
    zakladke More/ Erweitert i "sciagnac" haczyki i ICE, EC, IC i IR

    Milej podrozy!



    Temat: BERLIN- Szczecin- GDANSK....
    Gość portalu: Janek napisał(a):

    > Kiedys bylo bardzo wygodne pojaczenie kolejowe, ktore laczylo najwieksze
    > miasta polnocnej Polski (Szczecin, Koszalin, Gdansk, Olsztyn) ze soba i
    > prowadzilo jeszcze dalej, mianowicie do Berlina. Mowa o polaczeniu
    > InterRegio Berlin- Olsztyn. Od paru lat to polaczenie nie istnieje.

    Pociąg nazywał się Mare Balticum (w Stargardzie go zapowiadali jako "Morze Bałtyckie" hi hi hi) i był
    zestawiony z niemieckich wagonów. Oprócz niego były jeszcze dwa bezpośrednie pociagi z Gdyni do
    Berlina, w tym jeden nocny kursujący od czasów Gierka i Honeckera.
    Te pociągi były wykorzystane przede wszystkim na odcinku polskim, od Szczecina do Berlina pociągi
    jeździły puste. Dwie - trzy osoby w wagonie to trochę za mało, żeby utrzymywać regularne połączenie
    "pełnowymiarowym" pociągiem. W dodatku owe niemieckie wagony na prawie 600-km odcinku polskim
    były w typowo polski sposób dewastowane i okradane przez polskich pasażerów, więc trudno się dziwić,
    że Deutsche Bahn nie kontynuują tych przewozów.

    > Na poczatku roku w Szczecinie byly nadzieje, ze polaczenie (juz nie tak
    > dlugie, bo tylko Szczecin- Berlin) moze urodzi sie na nowo. Na razie nie
    > wiadomo co z tego bedzie.
    > Pytanie do was, korzystaliscie z tego polaczenia, czy juz zawsze do Berlina
    > jezdziliscie autobusem? Wiadomo do Berlina mozna tez koleja (z Gdanska), do
    > granicy chyba jest polaczenie bezposrednie, ale pozniej jest pare przesiadek.

    Owszem ja korzystałem na odcinku... do Szczecina-Gumieńce, czyli stacji graniocznej. mogłem więc bez
    trudu zaobserwowac obłożenie tych pociągów między Szczecinem ównym a Niemcami. Było żałośnie
    małe.
    Obecnie między Szczecinem a Berlinem kursuje jedna para pociągów bezpośrednich (trzy wagony) i jest
    kilka lokalnych pociągów do różnych miasteczek w Niemczech, z reguły całkiem dobrze
    skomunikowanych z pociągami do Berlina już po tamtej stronie granicy. Wystarcza jedna przesiadka w
    Angermünde, a nie "parę przesiadek".
    Z Gdańska i Gdyni sa obecnie tylko bezpośrednie wagony do Berlina, przeczepiane w Poznaniu.

    >
    > Moim zdaniem kazdy na tym zyska, jesli linie znowu uruchomia...
    >

    każdy oprócz PKP i DB...




    Temat: PKP chce przekazać tory, w zamian za długi
    PKP chce przekazać tory, w zamian za długi
    W Zachodniopomorskim, na linii nr 421 z Połczyna Zdroju do Świdwina,
    pociągi nie jeżdżą od ponad 10 lat. Jak informuje "Głos Pomorza",
    PKP chciałoby część linii wraz z budynkami przekazać samorządowi,
    pod warunkiem umorzenia roszczeń podatkowych.

    Chodzi o ośmiokilometrowy odcinek linii kolejowej pomiędzy
    Smardzkiem i Połczynem, który w 2004 roku został wykreślony z
    ewidencji czynnych linii, a obecnie przeznaczony jest do likwidacji.
    Do Smardzka linia utrzymywana jest wyłącznie ze względu na obsługę
    lotniska wojskowego. Natomiast Połczyn kolejowo został odcięty od
    świata.

    - My próbowaliśmy już dawno temu przejąć nieruchomości od
    szczecińskiego Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP,
    reaktywować ruch pociągów pasażerskich, bo dzięki tej komunikacji
    docierali do naszego uzdrowiska bezpiecznie i wygodnie kuracjusze.
    Nasi mieszkańcy mieli miejsca pracy. Ale chcieliśmy pomocy,
    oczywiście finansowej. Tej nie było. Chcieliśmy w końcu
    nieruchomości PKP wykorzystać do celów muzealnych. To też nie
    wypaliło - wyjaśnia Barbara Nowak, burmistrz Połczyna Zdroju.

    Tymczasem czas płynął, linia w dalszym ciągu była zawieszona, a
    pociągi nie kursowały. Gmina w końcu uznała, że należy jej sie
    podatek od nieruchomości, którego ma prawo żądać w przypadku
    zamkniętej linii. Burmistrz wystąpiła w końcu do Zakładu
    Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Szczecinie, o zapłatę
    należności za 2004 rok i odzyskała ponad 200 tys. zł. Nie obyło się
    jednak bez sporów. Sprawa oparła się nawet o Samorządowe Kolegium
    Odwoławcze, które rozstrzygnęło spór na korzyść gminy. Jednak PKP,
    rozstrzygnięcie SKO zaskarżyła do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
    Sprawa jest w toku i na razie trudno powiedzieć, jak długo się
    jeszcze będzie ciągnąć - czytamy w "Głosie Pomorza".

    Żądania finansowe spowodowały jednak, że ZGN PKP w Szczecinie
    zaproponowało przekazanie gminie nieruchomości nieodpłatnie, pod
    warunkiem umorzenia względem niego wszystkich roszczeń podatkowych. -
    Na stawianie takich warunków ani ja, ani radni nie możemy przystać.
    Bo po pierwsze po tylu latach nieużywany majątek niszczał i by móc
    go eksploatować na pewno musielibyśmy ponieść duże koszty. I
    dlaczego tylko my mamy je ponosić. Poza tym dochodzi jeszcze sprawa
    spółek przewozowych, a więc tego, czy tą linią pojedzie jakiś
    pociąg - dodaje Barbara Nowak.

    Gmina do ZGN PKP w Szczecinie wysłała już pismo ze swoim
    stanowiskiem, co do złożonej propozycji i czeka na kolejną,
    korzystniejszą. Pozostaje jeszcze kwestia tego, co gmina ma robić z
    przejętą linią, gdy wiadomo, że Urząd Marszałkowski nie ma w planach
    uruchomienia tam przewozów pasażerskich, ze względu na fatalny stan
    torowiska.

    (źródło: Głos Pomorza, 4 lutego 2010)




    Temat: PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06
    PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06
    Dostępny w formie tabel .pdf na stronach PKP-PR. Dla Łodzi wygląda to
    następująco...

    ŁÓDŹ FABRYCZNA odjazdy

    5:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    5:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
    5:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    6:00 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
    6:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    6:40 (Osob.) KOLUSZKI (pn.-pt.)
    7:06 (Posp.) KRAKÓW PŁASZÓW / BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie)
    7:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
    8:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    8:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    9:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
    9:35 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    10:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    11:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
    11:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    12:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    13:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (pn.-pt.)
    13:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
    14:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    14:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    15:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    15:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
    15:40 (Osob.) DRZEWICA
    16:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    16:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    17:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie oprócz sobót i wakacji letnich)
    17:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    18:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    18:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    19:48 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    20:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    21:08 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    22:26 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)

    ŁÓDŹ KALISKA odjazdy

    1:05 (Posp.) KRYNICA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04,
    3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
    2:58 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
    3:24 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04,
    3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
    3:33 (Posp.) BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie)
    4:09 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02,
    17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
    4:35 (Posp.) KIELCE przez CZĘSTOCHOWĘ (25.06-4.09)
    5:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie do 31.03.2006, potem w
    zależności od dofinansowania)
    5:12 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-
    27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w poniedziałki)
    5:23 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
    5:41 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (pn.-sb.)
    5:43 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA / HEL (do GDYNI codziennie, do HELU 24.06-31.08)
    6:01 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    6:23 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    6:29 (Posp.) SZCZECIN GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie)
    7:26 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    7:39 (Osob.) SIERADZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    7:41* (Posp.) OLSZTYN GŁÓWNY przez WARSZAWĘ (pn.-sb.)
    9:01 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
    9:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    10:23 (Posp.) JELENIA GÓRA (codziennie)
    10:47 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    10:48* (Posp.) SUWAŁKI przez WARSZAWĘ (codziennie)
    11:50 (Posp.) KATOWICE (codziennie)
    12:04 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (codziennie)
    13:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie)
    14:19 (Posp.) LEGNICA (codziennie)
    14:31 (Osob.) KUTNO (pn.-pt.)
    14:34 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.)
    14:40 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
    14:45* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    15:13 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie oprócz sobót, kursuje do
    31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania)
    15:35 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie)
    15:35 (Posp.) KRAKÓW GŁÓWNY przez CZĘSTOCHOWĘ (codziennie)
    15:52 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    16:20 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
    16:30 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.)
    16:51 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    17:04 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
    17:25 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (codziennie)
    17:42 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    18:48* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    18:55 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    18:55 (Posp.) KATOWICE (codziennie)
    19:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    20:03 (Posp.) OSTRÓW WIELKOPOLSKI (codziennie oprócz sobót)
    20:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    20:37 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    21:40 (Posp.) KOŁOBRZEG (23.06-2.09)
    22:20 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    22:45 (Posp.) ZAKOPANE przez CZĘSTOCHOWĘ (27-31.12, 2.01, 15.01-27.02,
    17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
    23:03 (Posp.) ŚWINOUJŚCIE (23.06-2.09)
    23:20 (Posp.) ZAKOPANE przez TOMASZÓW MAZOWIECKI, KOZŁÓW (w sezonie 27-31.12,
    2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w
    piątki)

    * - orientacyjna godzina odjazdu.




    Temat: PKP Przew. Reg : linia Łódź Kal-Łowicz .
    PKP Przew. Reg : linia Łódź Kal-Łowicz .
    Wczoraj odbyłem podróż na odcinku Łódź-Głowno i chciałbym podzielić się
    refleksjami :

    1. TOROWISKO

    Gratuluję PKP utrzymania torowiska w doskonałym stanie. Efekt jest taki, że
    odcinek 32 km dzielący Łódź od Głowna pociąg pokonuje w zaledwie 1 godzinę 5
    minut. Słyszałem, że dalej do Łowicza jest jeszcze lepiej... Średnia prędkość
    w granicach 20-30 km/h

    Dla porównania - podróż PKS na tym samym odcinku zajmuje 35 minut.

    2. STAN BUDYNKÓW DWORCOWYCH

    Zgierz - poczekalnia czynna, kasa chyba z resztą też aczkolwiek nie jest
    budynek miłą zachętą dla podróżujących tą trasą, z resztą podobnie jak i
    poprzedni Łódź-Żabieniec
    Ale to i tak najlepsze, co na trasie nas czeka

    Następne przystanki... Smardzew, Glinnik, Swędzew - budka typu stary PKS, w
    sumie nie ma się co dziwić - zwykłe przystanki osobowe, nie ma potrzeby.
    Jedynie w Glinniku chyba funkcjonuje coś na kształt kasy biletowej.

    Jednak przechodzę do rzeczy.... chodzi ównie o budynki w Strykowie i
    Głownie, miejscowościami bądź co bądź uznawanymi powszechnie za miasta.
    Oto, jak aktualnie wyglądają dworce :

    (zdjęcia z serwisu www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl)

    Stacja w Głownie :
    www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl/galeria/fot_05_034.jpg
    Stacja w Strykowie :
    www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl/galeria/fot_05_029.jpg
    Ponoć ruszył jakiś program odnowy budynków dworcowych i ich adaptacji do
    innych celów, ale uwierzę jak zobaczę ;]

    3. CZĘSTOTLIWOŚĆ

    z Łodzi odjazdów w sumie przez całą dobę : 3 (słownie : trzy)
    Pierwszy o 5.30 następny o 14.30 -> co Wy na to?
    Jak na lato...

    Podczas gdy PKS i autobusy innych przewoźników jeździ średnio co 20/30
    minut...

    4. CENY BILETÓW

    W PKP Przewozach Regionalnych ceny są chyba wziete z księżyca albo nie
    wiadomo skąd, bo na pewno nie są dyktowane przez zdrowy rozsądek.
    Bilet normalny kosztuje 6,80 zł podczas gdy w PKS zapłaciłem 3,00 zł za tą
    samą trasę

    PODSUMOWANIE

    Nie ma się co dziwić że PKP Przewozy Regionalne tracą klientów. Stan
    torowiska, infrastruktury ogólnie, komfort podróży w pociągach EN57, a przede
    wszystkim ceny biletów i częstotliwość kursowania sprawiają, że usługi PKP
    nie wybierze żaden myślący, korzystający na codzień z tej trasy pasażer.
    Podróż koleją bardziej kojarzyła mi się z jazdą turystyczną kolejką
    regionalna, gdzie można spokojnie wyjrzeć za okno i z bliska dokładnie
    obejrzeć okolice, przez ktore się przejeżdża. Jednak chyba nie w takim celu
    PKP PR obsługuje te 6 pociągów dziennie?



    Temat: Stocznia Szczecińska nie musi upaść
    Gość portalu: Janusz napisał(a):

    > Chciałem zauważyć, że w wielu krajach zachodu takich jak Niemcy, Finlandia i
    > inne państwo tworzy specjalne warunki aby utrzymać gospodarkę morską.
    > Napisałem specjalnie dla ludzi nierozumiejących problematyki o tym, że
    > stocznia to w praktyce montownia. Montownia olbrzymiej ilości wyrobów różnych
    > firm. Budowa statków jest przedsięwzieciem na granicy rentownosci raz troche
    > pod kreską raz ponad. Ale. W Szczecinie budowano jeszcze dwa, trzy lata temu
    > około 20 statków. Do tego statki w Gdyni - Gdańsku. Każdy z tych statków dawał
    > potężny eksport. Był to eksport wyrobów wbudowanych w statek. Każdy z
    > producentów nie miał by szansy w inny sposób tych wyrobów sprzedać. Bo jaka
    > stocznia np. w Korei kupi silnik wielkości kamienicy od Cegielskiego i bedzie
    > go transportować przez pół świata. Wspominałem o kilometrach kabli, rur i
    > innych maszyn i urzadzeń. Te wszystkie zakłady budowane pod potrzeby przemysłu
    > również przestaną zarabiać. Błędem naszych rządów było pozbycie sie nadzoru
    > nad tzw przemysłem strategicznym i oddanie go w prywatne zarządzanie. Polska
    > stanie sie krajem produkcji ziemniaka. Na produkcję lemieszy wystarczy jedna
    > huta. Na szczęście jeszcze soli nie importujemy. Bedziemy żarli kartofle
    > OSOLONE. Znam narody, które potrafią sie tym cieszyć. Smacznego kartofelka
    > Snajperze. Tylko obawiam sie, że po takim menu łapki jeszcze bardziej bedą Ci
    > sie trzesły. W zwiazku z tym staniesz sie Snajperem do strzelania na bliska
    > odległość
    > Pozdrawiam
    >
    > Janusz

    Nie wiem, czy zauważyłeś, ale czasy się zmieniły i o sile państwa nie decyduje
    przemysł ciężki. Margaret Thacher, mimo oporów >klasy robotniczej<, zlikwidowała
    nierentowne kopalnie. Dzięki czemu tą część budżetu, która była by topiona w
    kopalniach, mogli przeznaczyć na dochodowe gałezie gospodarki. Teraz siła państwa
    opiera się na nauce, usługach i przemyśle wysokich technologii. I tu właśnie mamy
    coś do powiedzenia. To nie górnicy i nie stoczniowcy są naszą przyszłością, ale
    informatycy, telekomunikacja. Jednym z najsensowniejszych posunięć naszych
    rządów, było pozbycie się niedochodowych sektorów gospodarki o oddaniu ich w
    prywatne ręce. Dzięki temu nie musimy teraz z naszych podatków dopłacac do tych
    sprzedanych zakładów. Niestety, dopłacamy jeszcze do sporej części hutnictwa, do
    górnictwa, do rolnictwa, do transportu (PKS, PKP, transport miejski), a teraz
    bedziemy zdaje sie dopłacac jeszcze do stoczni szczecińskiej. Pewnie bez podwyżki
    podatków się nie obejdzie. Tylko że wtedy to będziesz na rządzie pewnie psy
    wieszał. Że taki pażerny na Twoje pieniądze. Prawda ?

    snajper.




    Temat: Z PKP pojedziemy po nowemu
    Z PKP pojedziemy po nowemu
    W grudniu wchodzi w nowy rozkład jazdy PKP. Kolej ma dobre wiadomości:
    likwidacji linii nie ma, a jest też sporo nowych pociągów. - Ale rozkład ma
    parę wad - przyznają specjaliści z PKP

    W Lubuskiem nowy rozkład jazdy wchodzi 10 grudnia. Pojawią się przede
    wszystkim połączenia szynobusowe. Nowy przyjedzie on do nas prosto z
    bydgoskiej fabryki Pesa 30 listopada. Będzie kursował na trasie Żary - Iłowa -
    Węgliniec i Żagań - Szprotawa - Niegosławice.

    Nowością jest fakt, że na tory wjedzie także autobus szynowy z Wielkopolski. Z
    tego połączenia ucieszą się pewnie kibice żużla, bo pojazd dotrze do Wschowy i
    Leszna. - Wielkopolski szynobus ma również obsługiwać linie między Wolsztynem
    a Zbąszynkiem i między Zbąszynkiem a Lesznem - mówi Leszek Ćwiliński,
    naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w PKP Przewozy Regionalne
    Ćwiliński. Dodaje, że na mapie połączeń będzie więcej pociągów na trasie
    Zbąszynek - Gorzów. W starym rozkładzie jeździły trzy razy dziennie, a teraz -
    pięć. Przybędzie pociągów z Zielonej Góry do Żar i Żagania. Dojadą także do
    Tuplic.

    Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem zyska również Rzepin. Według nowego
    rozkładu kursów z Zielonej Góry do Wrocławia bez przesiadki będzie siedem. To
    ukłon kolei w stronę studentów, którzy dojeżdżają do stolicy Dolnego Śląska

    - Wstyd, że Zielona Góra nie ma połączenia ze Szczecinem, gdzie studiuje dużo
    młodych - skarżyła się na forum "Gazety" internautka. PKP się ugięło. Do
    Szczecina ruszy przez Kostrzyn pociąg "Regalica".

    Powody do radości mają też mieszkańcy północnej części województwa. Od 10
    grudnia w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg z Gorzowa Wielkopolskiego
    do Warszawy. - W Krzyżu wagony z Gorzowa Wlkp. będą dołączane do pociągu
    portowego, który jedzie do stolicy - wyjaśnia Grzegorz Dwojak, dyrektor PKP PR.

    Rozkład powinien pojawić się już 28 listopada na stronach internetowych PKP.
    Warto się z nim zapoznać, bo godziny niektórych dotychczasowych połączeń
    zmieniły się. - Ale żadnego połączenia nie zlikwidowaliśmy - zapewnia Dwojak.

    Okazuje się, że sporo podróżnych z niecierpliwością oczekuje na nowy rozkład.
    - Kiedy surfowałem po internecie, okazało się, że polski rozkład jest już na
    niemieckich stronach! A na naszych jeszcze nie - dziwi się Marek Abramowicz z
    Nietkowic, który na co dzień jeździ koleją do pracy.

    - Rozkład, jaki jest na niemieckich stronach, jest nieaktualny. To jedynie
    pierwotny projekt rozkładu - wyjaśnia Dwojak.

    Nowy rozkład nie jest jednak idealny. Są w nim wady, których nie można było
    uniknąć. Na przykład szynobus, który jedzie z Niegosławic do Żagania, nie jest
    skomunikowany z pociągiem InterCity z Berlina do Krakowa. - Rozkład jazdy jest
    jak organizm, w którym płynie krew. Wiadomo, że czasem zdarzają się w nim
    zatory - wyjaśnia Ćwiliński.

    Przedstawicieli PKP martwi jeszcze kwestia opłat za użytkowanie torów.
    Dotychczas płacili jedną stawkę podstawową. Teraz opłaty zostaną rozbite. -
    Stawka podstawowa została teraz obniżona. Ale dochodzą opłaty cząstkowe za
    wykonywane manewry czy na przykład za dojazd do bocznic. Jednak jeśli
    zsumujemy wszystkie opłaty, to ogólna stawka się nie zmieni. Ewentualnie może
    nieznacznie wzrosnąć lub zmaleć - wyjaśnia Leszek Witczak, naczelnik Wydziału
    Marketingu w regionalnym oddziale PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Czy w
    związku ze zmianami w opłatach za linie kolejowe zmienią się też ceny biletów?
    Tego jeszcze w PKP Przewozy Regionalne nie wiedzą.

    Pociąg jedzie - wybrane z nowego rozkładu jazdy

    Zielona Góra - Szczecin - godz. 6.04

    Zielona Góra - Leszno - godz. 10.18

    Gorzów - Warszawa - godz. 14.50

    Zielona Góra - Niegosławice - godz. 11.20
    news.komunikacja.krakow.pl/kraj/index.php?id=200611092




    Temat: Łódź zapleczem Warszawy - dzisiejsza Rzeczpospolit
    Miliardy złotych na dworce kolejowe

    W miastach, w których odbędą się mecze Euro 2012, powstaną nowoczesne dworce
    kolejowe. Największe mają kosztować około miliarda złotych. PKP SA rozmawiają z
    inwestorami. Zainteresowanie jest ogromne

    Nowoczesne dworce wraz z parkingami i zapleczem gastronomicznym, hotelowym i
    handlowym mają powstać w Warszawie (Zachodni i Wschodni), Gdyni, Sopocie,
    Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Chorzowie. Ale nie tylko - w grę wchodzi także
    Szczecin, gdzie mają się przesiadać kibice z Niemiec i krajów skandynawskich,
    oraz Łódź będąca zapleczem stolicy. Nie wiadomo, co z dworcem Warszawa
    Centralna. Czy zyska jedynie nowe podziemia, czy też cały zostanie przebudowany.

    Liczy się czas

    - Na modernizacje dworców w Katowicach, Chorzowie, Krakowie, Wrocławiu, Gdyni,
    Poznaniu i trzech warszawskich chcemy przeznaczyć do 2012 roku od 1,6 do 2,3 mld
    zł - tłumaczył Andrzej Wach, prezes PKP SA, podczas ostatniego posiedzenia
    sejmowych komisji Transportu i Skarbu Państwa. Rozmowy PKP z rządem na temat
    tego, ile uda się przeznaczyć pieniędzy na ten cel, wciąż trwają.

    Koszt remontu jednego dworca to od kilkunastu do kilkuset milionów złotych. Np.
    dworzec w Katowicach wraz z otoczeniem ma kosztować ok. 200 mln euro. Takich
    pieniędzy państwowa spółka nie ma. Dlatego chce do współpracy zaprosić partnerów
    prywatnych. - Inwestorzy interesowali się dworcami, zanim jeszcze przyznano nam
    organizację piłkarskich mistrzostw Europy. Teraz zainteresowanie dodatkowo
    wzrosło. Zgłaszają się firmy deweloperskie, spółki córki banków czy funduszy
    specjalizujące się w nieruchomościach - mówi Jarosław Adwent, członek zarządu
    PKP SA, dyrektor zarządzania nieruchomościami spółki. Wśród chętnych są firmy z
    Hiszpanii, deweloperzy z Francji i Belgii, kilku inwestorów portugalskich, firma
    z Danii, a nawet z Emiratów Arabskich i Izraela. Są też spółki polskie.

    PKP SA zatrudniły doradców inwestycyjnych (Cushman & Wakefield, Vertano i CB
    Richard Ellis), którzy m.in. opracowują koncepcje przebudowy i przygotowują
    procedury wyłaniania inwestorów. Będą to najprawdopodobniej negocjacje oraz
    konkursy ofert. PKP SA chcą zabezpieczyć swoje interesy, wchodząc do spółki z
    inwestorami finansowymi, wnosząc aportem kolejowe nieruchomości. Możliwe jest
    też przekazanie inwestorom terenów dworców z przyległościami w wieloletnią
    dzierżawę. Do inwestora należałoby sfinansowanie i przeprowadzenie budowy. Zyski
    zapewniałby wynajem wybudowanych sklepów, obiektów gastronomicznych i hotelowych.

    - W Katowicach to my wniesiemy grunt, a do końca czerwca zaprosimy do rokowań
    inwestorów prywatnych, którzy będą realizować projekt, w Sopocie właścicielem
    nieruchomości jest miasto - mówi Paweł Olczyk, dyrektor nieruchomości
    strategicznych w PKP SA.

    - Czas jest tu czynnikiem decydującym. Nowy dworzec w Berlinie, od projektu do
    otwarcia, powstawał osiem lat. My mamy najwyżej cztery - dodaje dyrektor Adwent.

    Dlatego spółka podpisała z samorządami Szczecina, Łodzi, Poznania, Katowic,
    Krakowa i Warszawy umowy o współpracy. Finalizowana jest umowa z władzami
    Wrocławia. Do rozmów nie doszło jeszcze w Gdańsku. Chodzi o zagospodarowanie
    przez samorządy terenów wokół dworców.

    Katowice ogromne

    Największą inwestycją będzie budowa dworca w Katowicach. Koncepcję przygotowują
    wspólnie Ministerstwo Transportu, Urząd Miasta i PKP SA. Ma być gotowa w
    czerwcu. Nad dworcem ma powstać centrum handlowo-usługowo-biurowe. W sumie do
    wynajęcia ma być ponad 60 tys. mkw.

    - Nie będziemy unikać wykładania pieniędzy, jeżeli będzie to potrzebne, np. na
    budowę drogi dojazdowej do dworca - mówi Józef Kocurek, wiceprezydent Katowic.
    Także w innych miastach samorządy włączają się w przygotowania koncepcji.
    Urzędnicy pracują też nad uproszczeniem procedur umożliwiających inwestorom
    szybkie rozpoczynanie budowy. Jednak poza Katowicami prace nad rewitalizacją
    dworców nie są zaawansowane.

    - Na razie jesteśmy na etapie ustaleń z władzami miast, niedługo wraz z
    doradcami przystąpimy do przygotowania koncepcji - mówi dyrektor Olczyk.
    Agnieszka Stefańska, Iwona Trusewicz

    www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070521/ekonomia/ekonomia_a_10.html




    Temat: PKP, a Lodz
    PKP, a Lodz
    Witam po urlopie.

    Wlasnie wrocilem z urlopu na wybrzezu rewalskim (Pomorze Zachodnie).
    Pojechalem samochodem, ale w trakcie musialem na 3 dni zajrzec do
    Lodzi i te podroze odbylem pociagami.
    Generalnie jesli jedzie sie prawie bez bagazu to nie jest zle. Z bagazami
    to juz gorzej bo przesiadki sa wtedy sporym utrudnieniem. Jechalem
    do Lodzi z Wysokiej Kamienskiej (stacja na trasie Swinoujscie-Szczecin)
    i analogicznie wracalem. Odnoszac sie do dzisiejszego artykulu w GW
    dotyczacego likwidacji polaczenia Swinoujscie-Lodz to rzeczywiscie
    szkoda, ale zupelna nieprawda jest, ze w Szczecinie trzeba godzinami czekac
    na przesiadke.
    Jechalem o 19 z minutami z Wysokiej, w Szczecinie Dabiu bylem okolo
    20, zas 20:22 mialem pociag do Lublina przez Lodz - z kuszetkami i
    sypialnym. W Lodzi bylem 3:30, w automacie kupilem bilety MPK i
    okolo 3:50 moglem z krancowki MPK przy Kaliskim pojechac nocnym autobusem w
    dowolny rejon Lodzi. W sumie niezle. Koszt operacji 96zl (w tym kuszetka).
    W druga strone wyjechalem z Lodzi 15:30 osobowym do Kutna, potem (po
    40 minutach czekania) 17:30 InterCity do Szczecina Dabia (wagon drugiej
    klasy z wlaczona klimatyzacja!!!). W szczecinie Dabiu przyjazd o 21:14
    zas 21:23 wyjazd w kierunku Swinoujscia. Koszt imprezy okolo 89zl (drogie
    IC).
    I teraz wnioski. Po pierwsze jazda koleja to droga impreza, samochodem
    na paliwo na tej trasie wydaje 75zl (LPG). Nie rozumiem zatem jak koleje
    moga byc deficytowe.
    Po drugie torowiska. W rejonie Lodzi wcale nie sa gorsze niz na trasie
    Szczecin-Swinoujscie lub kolo Poznania gdy IC przez 20 minut wlecze
    sie jak zolw i trzesie na starych torach. Problemem Lodzi jest jednak brak
    infrastruktury bowiem np wjezdzajac od strony Sieradza pociag bardzo zwalnia
    (prawie staje) jadac obok Retkini ze wzgledu na przejazdy kolejowe bez zapor
    i sygnalizacji. Po drugie bezsensowna polityka dotyczaca dworcow. Pociag
    Szczecin-Lublin stoi w Lodzi 20 minut bo przeczepiana jest lokomotywa
    - zmiana kierunku jazdy. Dla IC tak dlugi postoj jest niemozliwy. Kiedys
    mozna bylo tego uniknac kierujac pociag na Chojny ale tego dworca juz
    nie ma. Teraz pociag moglby jechac od razu na Widzew ale tego jakos PKP
    nie robi. Dlaczego?
    I sprawa trzecia. Jednotorowa linia kolejowa do Kutna. To absurd. Teraz na
    tej trasie (latem) jest spory ruch nad morze (np pociag Krakow-Kolobrzeg)
    i trasa sie blokuje. Czekanie na mijankach i opoznienia. Znowu standard
    nie dla IC.
    Wnioski jakie dla mnie plyna to widoczna koniecznosc modernizacji zarowno
    linii Lodz-Warszawa, jak i linii Lodz-Kutno oraz torowisk wokol Lodzi.
    Moza by wtedy myslec o puszczeniu jakiegos szybkiego pociagu np z Wa-wy
    do Poznania/Szczecina trasa: Wa-wa, Koluszki, Lodz (tu albo z Widzewa na
    Zgierz albo dookola przez Kaliski) i dalej Kutno i Poznan.

    Pozdrawiam, MarcinK



    Temat: Sensacja !? Sieradz może zyskać !! Oby się udało !
    I po szybkiej kolei ?! ;(
    Miliardy euro na polskie tory

    Robert Rewiński, Poznań 05-04-2006 , ostatnia aktualizacja 05-04-2006 20:59

    PKP ogłasza listę tras, które chce modernizować za unijne pieniądze.

    Nawet 6,7 mld euro może dać Bruksela w latach 2007-13 na nasze tory w ramach
    programu "Transport przyjazny dla środowiska". To dziś największa szansa na
    modernizację polskiego kolejnictwa. Bo PKP Polskie Linie Kolejowe SA z własnymi
    280 milionami złotych rocznie na remonty mogą najwyżej naprawiać najbardziej
    zużyte odcinki.

    Według planów PKP PLK SA najważniejsze polskie linie kolejowe najpóźniej do 2013
    roku zostaną przystosowane do prędkości 160 km/godz. Lista inwestycji właśnie
    trafiła do akceptacji Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Wpisano na nią
    m.in. trasy Rawicz - Poznań - Szczecin, Warszawa - Katowice - Zwardoń (patrz
    mapa). Modernizowana ma być też towarowa linia ze Śląska do Gdańska, by pociągi
    mogły jeździć tu z prędkością 120 km/godz. Wartość wszystkich robót szacuje się
    na 8,4 mld euro, z czego kolejarze chcieliby uzyskać za pośrednictwem
    ministerstwa z unijnych funduszy aż 6,7 mld euro. Reszta ma pochodzić z budżetu
    państwa.

    Ministerstwo do końca czerwca musi zatwierdzić listę inwestycji, zdecydować, ile
    może dołożyć z budżetu i przekazać plan do akceptacji Komisji Europejskiej.

    - Może się okazać, że unijnych pieniędzy będzie nawet więcej. Dlatego mamy też
    listę projektów rezerwowych - wyjaśnia Zbigniew Szafrański z PKP PLK SA.

    Na liście rezerwowej znalazła się przede wszystkim pierwsza część polskiego TGV,
    czyli "Linia Wysokich Prędkości" (Warszawa, Łódź, Kalisz, Wrocław, z
    odgałęzieniem do Poznania).

    Największym utrapieniem dziś są dla kolejarzy zużyte lokalne torowiska. Wiele z
    nich ma tak zdewastowane drewniane podkłady, że pociągi jeżdżą ledwie 20
    km/godz. PKP Polskie Linie Kolejowe SA opracowały plan modernizacji linii
    lokalnych najważniejszych dla systemu krajowej komunikacji. - Jeśli z Warszawy
    do Poznania szybki pociąg będzie w przyszłości jechał tylko godzinę i 40 minut,
    to odpowiednio przygotowane połączenie dalej do Zielonej Góry zapewniłoby
    pasażerom dojazd już w po 3 godz. i 20 min. Czyli skróciłoby to dzisiejszą
    podróż o dwie godziny - wyjaśniał w Zielonej Górze samorządowcom Szafrański.

    Pełną listę ok. 60 lokalnych linii przeznaczonych do remontu PKP PLK SA
    opublikowały w internecie. Potrzeba na to kolejnych 1,3 mld euro. Skąd? PKP PLK
    SA uważają, że po uzyskaniu poparcia samorządów można wystąpić po unijne
    fundusze dla regionów. Szefowie kolejowej spółki kończą objazd wszystkich
    województw, namawiając prezydentów, burmistrzów, starostów i marszałków do
    przeznaczenia na takie remonty unijnych pieniędzy będących w ich gestii. -
    Przykładowo z Poznania można dziś bez problemu dojechać do Zbąszynka, bo trasa w
    stronę Berlina jest przystosowana do dużych prędkości. Ale potrzeba 90 mln zł na
    na modernizację odcinka do Zielonej Góry. Samorządowcom powinno na takim szybkim
    połączeniu zależeć. Należało by więc taką inwestycję wpisać do Regionalnego
    Programu Operacyjnego i dołożyć unijne pieniądze Wtedy przykładowo my
    inwestujemy 30 mln zł a resztę dostajemy z Brukseli - tłumaczy Szafrański.

    link do tekstu: gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,3263294.html

    najważnijsze link do mapki:
    bi.gazeta.pl/im/3/3264/m3264443.jpg
    i jakoś dziwnie jest Kalisz ?




    Temat: menele i smród na dworcu Kłodzko Miasto
    Nie uważam, że PKP musi upaść.
    PKP powinno wstać na nogi.

    Czy jeździłeś może czeskimi kolejami państwowymi? Dlaczego ich
    koleje nie upadły? Dlaczego z Czerveneho Kostelca można się łatwo i
    szybko dostać do sąsiednich miasteczek pociągiem, a jazdę koleją z
    Kłodzka do Kudowy można polecać tylko osobom, które mają za dużo
    czasu?

    Jeśli chodzi o dworzec we Wrocławiu, to nie wiem, czy pisząc "zobacz
    jak wygląda wrocławski Dworzec Główny, dworzec, który jest wizytówką
    całego regionu..." chciałeś go ocenić negatywnie, czy pozytywnie. Ja
    tyle godzin spędziłem na dworcu wrocławskim (zwłaszcza dojeżdżając
    na studia z Obornik Śląskich), że widzę, jak dużo się w nim zmieniło
    na lepsze. Gmach jest piękny - chyba najpiękniejszy dworzec w
    Polsce. Wnętrze zagospodarowane. Perony działają, tablice świetlne
    też. Kible wyremontowane. Kilka barów, sklepów takich i owakich.
    Komisariat policji. Zdarzają się męty, ale przez tyle lat nie
    dostałem jeszcze butelką w łeb na dworcu we Wrocku. A nawet kilka
    lat temu, kiedy chodziłem na studia na dworcu wrocławskim było
    inaczej (czyt. gorzej) niż obecnie - nie mówiąc o tym, jak było
    dziesięć czy kilkanaście lat temu.

    Od roku mieszkam w Szczecinie. Miasto 400-tysięczne, dworzec PKP
    nieciekawy. Za czasów prezydentury Jurczyka nikt palcem nie kiwnął,
    żeby chociaż oczyścić z zewnątrz ten budynek. Dopiero tegoroczne
    regaty "Tall Ships Races", które były punktem honoru dla władz i
    wizytówką miasta spowodowały, że wzięto się do remontu - niestety,
    dopiero na tydzień przed rozpoczęciem regat. Zdołano przynajmniej
    pospiesznie wyremontować i pomalować fasadę budynku, więc juz nie
    jest tak szpetnie. Mam nadzieję, że dalej coś z tego wyjdzie. Kilka
    lat temu Szczecin był strasznie zapóźniony za Wrocławiem, ale teraz
    widzę, że coś drgnęło i coraz więcej kamieniczek, kościołów i
    pięknych obiektów jest remontowanych.

    Co do Kłodzka - to nie wiem, co jeszcze mam tu dopowiedzieć -
    powiedziałem wszystko, co mnie spotkało tydzień temu na owym peronie
    podczas kupna biletu. Trzeba sprawę nagłośnić, dać do prasy
    miejskiej, zainteresować burmistrza i radnych. A co z PKP? Nie wiem.
    Jestem typem podróżnika, "obieżykrajem", który objechał (i dalej
    objeżdża) całą Polskę ównie koleją. I czasem zdarza się, że
    wysiadam np. na jakimś dziwnym dworcu i widzę ślady dawnej jego
    świetności. Np. byłem niedawno na dworcu PKP w Kamieńcu Ząbkowickim -
    wyszedłem, obejrzałem gmach dworca, perony, przejście podziemne...
    Zauważyłem stare znaki informacyjne, gdzie do przechowalni bagażu,
    gdzie do fryzjera dworcowego... Chciałoby się rzec - O tempora, o
    mores! Czemu nie jesteśmy w stanie dorównać Czechom, którzy
    zmodernizowali swoje koleje? Nie, kolej w Kotlinie Kłodzkiej nie
    może zniknąć - to byłaby hańba.




    Temat: Boys, Milano - Amfiteatr Świnoujście 24.07.2009
    Boys, Milano - Amfiteatr Świnoujście 24.07.2009
    MIEJSCE: Świnoujście Amfiteatr
    DATA: 24.07.2009 Piątek
    GODZINA: 20.00
    BILETY: 25 PLN, 30 PLN


    Boys – polski zespół muzyczny disco polo istniejący od 1991 roku.

    Zespół Boys został założony wiosną 1991 roku w Prostkach koło Ełku.

    Obecny skład zespołu:

    * Marcin Miller - lider, wokal
    * Jan Cieniewicz - tancerz
    * Andrzej Jabłoński - tancerz
    * Konrad Dobrzyński - tancerz
    * Marcin Dardziński - tancerz

    Zespół Boys może poszczycić się wieloma nagrodami i osiągnięciami. Łącznie
    posiada 5 platynowych płyt i 2 złote. W 1996 roku podczas wręczania nagród za
    osiągnięcia w Warszawie w klubie Tango odebrał 3 statuetki Victoria '96 w
    kategoriach: zespół roku, wokalista roku i płyta roku. 27 czerwca 1995 roku w
    Opolu odebrał nagrodę jako jedyna grupa disco polo od TVP. W 1997 2001 i 2005
    na festiwalu w Ostródzie zespół zajął 1. miejsce i zdobył nagrodę
    publiczności. W sumie zespół Boys zdobył 17 nagród za swoje osiągnięcia.
    Zespół koncertuje także poza granicami Polski m.in.: w Stanach Zjednoczonych,
    Austrii, Belgii, Niemczech.

    Największe przeboje:

    # Jesteś Szalona
    # Biba
    # Łobuz i Drań
    # Wolność
    # Kochana uwierz mi
    # Jump
    # Chłop z Mazur

    Więcej informacji na www.boyslive.pl

    Sylwestrowa noc z zespołem BOYS cz 1
    www.youtube.com/watch?v=HGrw_AM1pk4...feature=related
    Sylwestrowa noc z zespołem BOYS cz 2
    www.youtube.com/watch?v=ktZq0TQ7LvI...feature=related
    Sylwestrowa noc z zespołem BOYS cz 3
    www.youtube.com/watch?v=HYmIhdNYL4g...feature=related
    Sylwestrowa noc z zespołem BOYS cz 4
    www.youtube.com/watch?v=SOYv1kdPFNo...feature=related

    Milano - jeden z czołowych przedstawicieli nurtu polskiej muzyki
    tanecznej (disco polo). Grupa istniała od marca 1993 do września 2000.

    W połowie lat '90 był to jeden z najpopularniejszych zespołów disco polo. W
    skład zespołu wchodzili: Andrzej Borowski, Bogdan Borowski i Piotr Kopański
    (od 1994)

    Od 2001 zespół występuje w USA. Grupa wydała 7 płyt i wylansowała liczne
    własne przeboje, m.in. :

    # Jasnowłosa
    # Kasiu Katarzyno
    # O Tobie kochana
    # Jesteś moją naj
    # Tylko Ty
    # Mario Magdaleno

    Bilety do nabycia

    Świnoujście:


    Empik Świnoujście
    ul. Armii Krajowej 8

    Kasa przy Amfiteatrze
    ul. Chopina 30

    Restauracja Albatros
    Stefana Żeromskiego 1

    Sekretariat MDK
    ul. Wojska Polskiego 1/1

    Galeria ART
    ul. Wojska Polskiego 1/1

    Apartamentowiec Nautilus
    ul. Elizy Orzeszkowej 3

    Szczecin:

    1000 MIAST PKS
    Plac Grodnicki 1,Dworzec PKS

    1000 MIAST PKP
    ul. Kolumba 2 Dworzec PKP

    1000 MIAST ówne
    ul. Królowej Jadwigi 11/2

    EMPiK Szczecin Wojska Polskiego
    Al. Wojska Polskiego 2

    EMPiK Szczecin Galaxy
    Al. Wyzwolenia 18 (CH Galaxy)

    Empik Police Kinga
    ul. Wyszyńskiego 13 (CH Kinga)

    EMPiK Szczecin Ster
    ul. Ku Słońcu 67 (CH Ster)

    MEDIA MARKT
    ul. Mieszka I 73 (CH Piast)

    Ruch Salon prasowy
    ul. Bohaterów Warszawy 101

    Ruch Salon Prasowy
    Pl. Hołdu Pruskiego 8



    Temat: Dworzec wstyd Koszalina!!!
    Witam,
    Z problemem rewitalizacji dworca kolejowego zmaga się wiele miast – m.in.
    Poznań, Wrocław, Kraków itp. (wystarczy w google wpisać „rewitalizacja dworca”).
    W Warszawie d. Dworzec Wileński został przebudowany na centrum handlowe.
    Oczywiście jest możliwość adaptacji czy rewitalizacji dworca przez prywatnego
    inwestora. W tej kwestii należy rozmawiać z PKP S.A. - Zakład Gospodarki
    Nieruchomościami w Szczecinie. Miasto w ramach programu „Przystanek Koszalin”
    może zadbać o stworzenie odpowiedniej infrastruktury i otoczenia. Poniżej wypis
    z tego programu:
    „Celem tej koncepcji jest przekroczenie terenów rozrządu kolejowego by w
    najbliższej przyszłości narzucić im charakter centrotwórczy poprzez istniejące
    zabytkowe obiekty magazynowo-składowe PKP, które powinny wraz z istniejącym
    dworcem kolejowym być poddane procesowi rewitalizacji ... . Obiekty te obecnie
    są użytkowane w minimalnej części. DOKP w Szczecinie czyniło starania o
    wydzierżawienie obiektów na inne cele. ... . Ciekawym fragmentem wyspy jest
    historyczny schron przeciwlotniczy, sugerujący kontynuację przejścia ukrytym
    tunelem pod torami do osi istniejącego tunelu. To należałoby zbadać by
    zrealizować nowy tunel pod torami obudowany usługami, łącząc się z istniejącym
    tunelem peronowym i dalej na dworzec PKP. Należałoby zrekonstruować historyczne
    wiaty peronowe i zejścia do tunelu, obiekt dworca doprowadzić do rangi pierwszej
    wizytówki miasta, rewitalizując bryłę budynku, w historycznym kształcie.
    Przedpole dworca PKP łącznie z wyjściem pod Aleją Armii Krajowej z istniejącego
    przejścia podziemnego oraz przystankami autobusów i postoju taksówek proponuje
    się zadaszyć przezroczystą strukturą aż do historycznej wieży zbiornika wody dla
    dawnych parowozów, przekształcając obiekt na cele usługowo-turystyczne. ... Z
    fragmentów pilnych do przebudowy są ściany szczytowe zabudowy przy ulicy
    Dworcowej. Płaska plakatowość informacji turystycznej na tych ścianach tworzy
    nastrój tymczasowości. Koncepcja przewiduje realizacje przy ścianach szczytowych
    dwóch wież pylonów reklamujących pasaż ulicy Dworcowej, przykrytych strukturą
    przezroczystą tworząc dodatkowe kryte przystanki: autobusowy i przyszłych
    autobusów towarzystw lotniczych lądujących i startujących na lotniskach
    koszalińskich.
    Przebudowie powinny ulec usługi wbudowane pierzei ulicy Dworcowej poprzez
    zastosowanie wysokiej klasy witryn i wejść. Przestrzeń pomiędzy ulicami Jana z
    Kolna, Armii Krajowej i Zwycięstwa tworzy wschodnie skrzydło spinki „Przystanku
    Koszalin”. Na obszarze tym zabudowa powinna być uzupełniona o usługi komercyjne
    w części północnej, porządkując zaniedbane wnętrze, likwidując szpetne kioski. W
    części południowej (róg Zwycięstwa i Armii Krajowej) historycznie, pokonkursowo
    z lat 70-tych rozważyć akcent wysokościowy na osi widokowej ulicy Zwycięstwa w
    formie hotelu z wkomponowanym przejściem podziemnym pod tą ulicą łącząc ulicę
    Dworcową z Kaszubską.
    Pilną realizacją powinna być zabudowa plombowa w rejonie istniejących
    tymczasowych pawilonów przy ul. Dworcowej. Nowa zabudowa o charakterze
    nawiązującym do śladów kulturowych ulicy Dworcowej z usługami komercyjnymi i
    wbudowanymi w formie pasażu z funkcją biurową na drugim, trzecim piętrze. Po
    uporządkowaniu zieleni na istniejącym skwerze, pomysł przewiduje realizację
    ciągu pieszo-rowerowego wschód – zachód na zapleczu „Centrum Cegielskiego” do
    połączenia się z przejściem ulicą Grunwaldzką przy nowo zrealizowanym zespole
    „Jowisz” a dalej do zabytkowego zespołu koło lochów (dawnych magazynów browaru)
    do ulicy Kazimierza Wielkiego z interesującym obiektem Straży Pożarnej. Wzdłuż
    ww. ciągu należy rozważyć uzupełnienie w dwóch miejscach o zabudowę plombową
    pierzei przy ulicy Jana z Kolna oraz zastanowić się nad przekształceniem obiektu
    „Vistuli” w główny akcent współczesnej dominanty widocznej z wyjścia podziemnego
    przy dworcu jako obiektu świadomie utrwalającego rangę przyszłego Śródmieścia
    koszalińskiego.”




    Temat: Strajk w PKP już blisko
    jeszcze troche info o transporcie w Polsce
    "Nie budując autostrady wartej miliard dolarów (ponad 4 mld zł),
    można w ciągu dwóch, trzech lat zarobić 25-30 proc. tej sumy,
    czyli ponad miliard złotych. Wprawdzie tylko częściowo jest to
    gotówka, resztę stanowi jednak kapitał, którym bez przeszkód
    można operować. Na samej budowie autostrad zarabia się już mało
    lub wcale - choćby dlatego, że kredytujące te przedsięwzięcia
    banki drobiazgowo kontrolują wydawanie pożyczonych pieniędzy, a
    poza tym wartość inwestycji zwykle przekracza pierwotny
    kosztorys. Na niebudowaniu korzysta zresztą nie tylko
    koncesjonariusz, lecz także spore grono urzędników państwowych,
    zatrudnionych w rządowych agendach bezpośrednio współpracujących
    z koncesjonariuszem."
    www.wprost.pl/ar/?O=1045
    (...)W Polsce problem liczenia i uwzględniania w kształtowaniu
    polityki transportowej kosztów zewnętrznych transportu jest
    problemem stosunkowo nowym.
    Próby policzenia ich dokonał Zakład Problemów Transportu
    Międzynarodowego z Ośrodka Badania Ekonomiki Transportu w
    Szczecinie, w 1993r na zlecenie Ministerstwa Transportu a
    następnie na zlecenie Przedsiębiorstwa PKP w marcu 1995r.

    Te ostatnie materiały wskazują, że biorąc pod uwagę właśnie
    koszty zewnętrzne transportu, w sposób zdecydowany należałoby
    preferować transport kolejowy.

    Wg. ich obliczeń:
    Wskaźniki strat w odniesieniu do pracy przewozowej wynosiły:

    w transporcie drogowym:
    - ruch pasażerski - 131,1 zł/ 1 paskm (pasażerokilometr)
    - ruch towarowy - 126,9 zł/ 1 tkm (tonokilometr)
    w transporcie kolejowym:
    - ruch pasażerski - 13,7 zł/ 1 paskm
    - ruch towarowy - 5,3 zł/ 1 tkm
    free.ngo.pl/rowery/raporty/koszty.htm
    (...)Według statystyk przejazd pociągiem gwarantuje 1000-krotnie
    większą pewność, że nic się nam nie stanie niż jazda samochodem.
    W rzeczywistości relacja ta jest dużo lepsza dla kolei, gdyż
    prawie wszystkie ofiary kolei w Polsce to... samobójcy i
    kierowcy samochodów, którzy łamiąc przepisy wymuszają
    pierwszeństwo na pędzącym pociągu.(...)

    (...)Jak podała w 1998 roku Rzeczpospolita: straty państwa
    powodowane przez ruch samochodowy wynoszą 6-7% produktu
    krajowego brutto. Straty te to wysokie koszty leczenia ofiar
    wypadków i ich rehabilitacji (tak, tak, protesty służby zdrowia
    mają swoją praprzyczynę w tym, że musi ona ponosić koszty
    dotowania transportu samochodowego, a konkretnie dotowania
    sprawców wypadków), obsługi wypadków przez policję, spraw
    sądowych (znane skądinąd przeciążenie policji, prokuratur i
    sądów), zniszczenia sieci drogowej (ostrożne szacunki podane w
    Życiu mówiły o tym, że tylko na tranzycie tirów Polska traci
    rocznie 200 mln złotych, bo tyle wynosi różnica między wpływami
    od tranzytu a zniszczonymi drogami), obniżonych wpływach
    podatkowych(...)

    (...)jest w budżecie kwota 550 mln zł, która trafia do kasy PKP,
    lecz nie jest to dotacja do przewozów kolejowych, lecz do
    ulgowych przejazdów kolejowych, które Polska w ramach
    nowoczesnego państwa gwarantuje dzieciom, inwalidom, studentom,
    policji i wojsku. Kwota ta zresztą jest taka sama jak rok temu,
    czyli niższa o 10% po uwzględnieniu inflacji, niższa niż 2 lata
    temu o 160 mln zł, gdy oficjalnie była jeszcze dotacja do
    przewozów kolejowych mimo, że tak naprawdę pokrywała tylko ulgi.
    Ale właśnie to daje podstawy do tego, aby oszukiwać ludzi, że w
    Polsce PKP jest dotowane. Nie jest, co więcej, to samo PKP
    dotuje przewozy pasażerskie, jako jedyne w tym kraju. Bowiem
    Polskie Koleje Państwowe zyski z przewozów towarowych
    przeznaczają na dofinansowanie deficytowych z natury przewozów
    pasażerskich. (...)
    www.kolej.fz.eco.pl/biega.htm



    Temat: [IC] Super Bilet w pomarańczowych kasach PKP IC
    [IC] Super Bilet w pomarańczowych kasach PKP IC
    Super Bilety kupuj w Pomarańczowych Kasach

    PKP Intercity rozpoczyna akcję wizualnego i jakościowego wyróżnienia
    własnych punktów sprzedaży biletów, połączoną z jesienną promocją przejazdów
    w specjalnych cenach krajowymi pociągami Ex i IC.

    151 kas, usytuowanych na dworcach w dużych i średnich miastach w kraju,
    otrzymało nazwę - Pomarańczowych Kas PKP Intercity. Obecnie są wyposażane w
    nowe terminale spełniające ustawowy wymóg fiskalizacji. Punkty sprzedaży
    obsługują wyłącznie pracownicy spółki.

    Kasy oznakowano logotypem PKP Intercity oraz nowym, graficznym elementem
    przewoźnika - pomarańczą.

    Personel obsługujący Pomarańczowe Kasy uczestniczy w szkoleniach z zakresu
    obsługi klienta, które zakończą się wewnętrznym konkursem o nazwie - Super
    Kasjer Pomarańczowej Kasy, prowadzonym w formule "tajemniczego klienta".

    Nowe oferty taryfowe i prezenty dla podróżnych - od 15 września

    - w środę 15 września rusza przedsprzedaż Super Biletów. Pula Super Biletów
    na każdy dzień wynosi blisko 6 tysięcy sztuk, a w całym okresie promocji -
    około 400 tysięcy,

    - Bilet Weekendowy na przejazdy w wybranej klasie:

    - dotychczas za 99 zł - przejazdy w klasie 2,
    - teraz także 149 zł - przejazdy w klasie 1,

    - osoby kupujące w Pomarańczowych Kasach bilet w taryfie normalnej otrzymają
    prezent - smycz do kluczy lub magnetyczny notes (od 15 września do
    wyczerpania zapasów)

    SUPER BILET

    Jesienna promocja na przejazdy wszystkimi krajowymi pociągami kategorii
    Express i InterCity obowiązuje od 1 października do 11 grudnia 2004 r.

    Przedsprzedaż Super Biletów rozpoczyna się 15 września.

    Cena Super Biletu na przejazd w klasie 2 wynosi - 36 zł, a w klasie 1 -
    54zł.
    Super Bilety można kupić wyłącznie w kasach i tylko w przedsprzedaży (od 2
    miesięcy do 7 dni przed odjazdem).
    Super Biletu nie można zwrócić lub wymienić.

    Niezależnie od długości wybranego przez podróżnego odcinka - bezpośrednim
    krajowym pociągiem Ex lub IC - cena Super Biletu wraz z miejscówką jest
    stała.
    Oznacza to, że podróż zarówno z Krakowa do Trójmiasta, z Lublina do
    Wrocławia czy z Warszawy do Poznania z Super Biletem na przejazd np. klasą 2
    zawsze wyniesie 36 zł.

    Przykładowe ceny:
    - Ex Kraków - Gdynia:
    - bilet z ulgą 33%, kl. 2 - 50,92 zł + 10 zł miejscówka,
    - w promocji Super Bilet, kl. 2 - tylko 36 zł,
    - Ex Wrocław - Lublin,
    - bilet normalny, kl. 1 - 114 zł + 10 zł miejscówka,
    - w promocji Super Bilet, kl. 1 - tylko 54 zł,
    - IC Warszawa - Poznań,
    - bilet normalny, kl. 2 - 63,50 zł + 18 zł miejscówka,
    - w promocji Super Bilet, kl. 2 - tylko 36 zł,
    - IC Szczecin - Warszawa,
    - bilet normalny, kl. 1 - 108,00 zł + 25 zł miejscówka,
    - w promocji Super Bilet, kl. 1 - tylko 54 zł,

    Na każdy z blisko stu krajowych pociągów Ex i IC wyznaczony jest kontyngent
    Super Biletów.
    Dzienna pula Super Biletów umożliwi tańszą podróż pociągami - aż sześciu
    tysiącom pasażerów każdego dnia promocji.

    BILET WEEKENDOWY - 149 zł - na przejazdy klasą 1
    Bilet Weekendowy jest biletem czasowym i obowiązuje od godz. 18.00 dnia
    poprzedzającego dzień wolny od pracy do godz. 24.00 ostatniego dnia wolnego
    od pracy (np. od 18.00 w piątek do 24.00 w niedzielę).

    Uprawnia do dowolnej liczby przejazdów w komunikacji krajowej, w klasie 1
    pociągów Ex, IC, EC - (oprócz pociągów BWE, Berlin-Warszawa-Express).

    Osoba posiadająca Bilet Weekendowy za 149 zł na przejazdy w klasie 1 jest
    zwolniona z obowiązku kupowania miejscówek. Jeżeli jednak podróżny chce mieć
    gwarancje miejsca, do każdego z wybranych pociągów powinien dokupić
    miejscówkę.




    Temat: Zakopane i Tatry - nic nie jest czarne lub biale:)
    Szanowny Kolego,
    w pewnych kwestiach moge przyznac Tobie racje-faktycznie jest tam brudno i
    nieswiezo, a w oczy az bije brak swmietnikow na glownych ulicach lub ich
    nieoproznianie. Apropos dojazdu do Zakopanego, niestety warunki mamy jakie
    mamy, korzystam z pociagu bardzo czesto, trudno inaczej jak bywam w Tatrach 4-5
    razy do roku, a dojezdzam ze Szczecina wiec mam ponad 200km dalej od Ciebie i
    nie narzekam. Inne alternatywy nie ma, jak sie nie dostosujesz to nie
    wedrujesz. Jak narzekasz na straszne warunki PKP to polecam przejechac sie
    pociagiem w Bieszczady, najlepiej relacja Szczecin-Przemysl(jeden z
    najbradziejsz obleganych pociagow w kracju razem z Szczecin-Terespol),pozniej
    od Rzeszowa jakis PKS.Po takiej podrozy ze Szczecina to dopiero jestes jak nowo
    narodzony. Do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic.
    apropos sytuacji w Zakopku z busiarzami,koniami itp. Kolego jezeli nie
    wdrozyles sie w system, to tego nigdy nie zrozumiesz, gdyz w tym miescie jest
    specyficzna sytuacja. Wraz z duza iloscia turystow pojawia sie tez nie mala
    gotowka, a co za tym idzie kazdy chce zarobic-normalne dla kazdej miescowosci
    turystycznej. I tu jest podstawowy problem,jezeli nie znasz sytuacji,trabili o
    tym nawet w mediach ogolnopolskich-licencje na przejazd na niektorych liniach w
    miescie dostala tylko jedna firma,inne nie miala prawa nawet wjazdu
    (KUZNICE).Doszlo do tego,ze busiarze nie mieli prawa stawac nawet na
    przystankach w miescie.Na ten czas po wielu procesach sadowych zrzeszenie
    wygralo i maja dostac mozliwosc wjazdu i postoju na przystankach.A kasy
    fiskalne-kolego to jest smiechu warte,przeciez oni nabijaja sobie ile chca i
    jak chca wiec to polski na pewno nie uratuje.Kazdy biletu nie chce,bo po co mu
    switek papieru.Tam jest straszna walka o klienta,wiec nie dziw sie tez ze jest
    malo miejsca,to chodzi zeby przewiezc jak najwiecej a nie wygodnie. Chociaz ja
    osobiscie wspolpracuje z takimi ludzmi ktorzy oferuja uslugi na bardzo wielkim
    poziomie-i takich busow jest coraz wiecej bowiem to wszystko sie
    rozwija.Apropos koni,nie wiem czy wiesz ale codziennie nie jezdza Ci sami
    ludzie,oni maja swoja kolejnosc i przy slabym ruchu obsluguja pol dnia w
    tygodniu,wiec jak im jeszcze dolozysz kase fiskalna to chyba razem z koniem
    beda jedli.Nie wspomne jeszcze,ze dowoz konia kosztuje,dzierzawa za przestoj
    powozu i oplaty jakie sciaga od nich park za korzystanie z ich trasy.Drogi na
    Morksie Oko tez nie moga zmienic,bowiem to jest Park a w Polsce nie mozna
    straszyc zwierzatek ciezkim sprzetem-po pierwsze,po drugie-jak sobie wyobrazasz
    strate takiej kasy dla parku schroniska i busow itp. kiedy zamkna droge w lecie
    i beda ja remontowac,innej rady nie widze,bo przeciez zima nie ma
    warunkow,kolejna sprawa-tam jest problem z osuwiskami,utrzymaniem skarp,wiec
    technologicznie tez nie widze jak to wykonac nie niszczac wszystkiego
    dookola,mozna zrobic tam autostrade ale co bedzie wokol?!
    w sprawie chodzenia po gorach nie bede sie wypowiadal,bo to kazdy traktuje
    indywidualnie,zaleznie od gustu,jedni ida na morskie oko na obcasach,wypijaja
    piwo i pokazuja dzieciom piekno gor,inni te dzieci wprowadzaja w tych samych
    obcasach jeszcze wyzej,jest tez grupa wyscigowcow,ktorym sie bardzo spieszy,no
    i sa ludzie ktorzy chodza spokojnie,zwiedzaja,ogladaja.Odmienna sprawa zupelnie
    jest fakt,kto jest jak przygotowany do wedrowek,swiadomosc jest coraz wieksza
    wsrod ludzi co nijak przeklada sie na ich zachowanie na szklaku.Moze ktos miec
    sprzet prosto ze sklepu,swiecic sie na 2km ale to nic nie zmieni jezeli nie
    posiada sie szacunku do gor i do innych uzytkownikow szklakow.
    apropos mlodziezy,grubo przesadzaona opinia na jej temat,sam sie jeszcze
    zaliczam do tej frupy i nie czuje,zebym sial swoja osoba spustoszenie na
    szlaku,nie kazdy kto mlody jest wulgarny,powiem szczerze,ze wieksze
    spustoszenie od mlodziezy robi brak podstawowej wiedzy na temat gor i ludzie
    ktorzy sami stwarzaja zagrozenie.
    Kolego przejdz sie po wszystkich schroniskach w Tatrach i bedziesz wiedzial co
    gdzie i za ile,a zamiast smierdziec w morskim oko i sluchac pie..kto i co,to
    lepiej przebywaj wiecej w Roztoce...
    pozdrawiam serdecznie



    Temat: PKP likwiduje kolejne linie, eksperci są przeciwni
    Gość portalu: MaciekS napisał(a):

    > Gość portalu: arczi@gmx.net napisał(a):
    >
    > > Stalo sie to, czego wszyscy podrozujacy sie obawiali. Nie
    dosc,
    > ze ceny na miar
    > > e standardu swiadczonego przez przewoznika
    > > sa horrendalnie wysokie, to jeszcze niedlugo bedziemy
    chodzic
    > po torach, a po n
    > > ich jezdzic. Juz teraz dotarcie do
    > > niektorych miast pociagiem jest niemozliwe, a niedlugo to
    > pewnie i wojewodztwa
    > > beda sie musialy obawiac, czy do stolicy
    > > nie trzeba bedzie jechac furmanka. a moze wogole pozbawic
    > Polske kolei. Wtedy n
    > > a pewno nie bedzie dlugow- tory zaorac,
    > > ziemie dac rolnikom (by sie nie bali ze wpadnie w rece
    > obcokrajowcow), personel
    > > zwolnic (w koncu mamy za malo
    > > bezrobotnych). Jak to sie dzieje, ze panstwo doplaca do
    > stoczni, kopaln, finans
    > > uje absurdalne koncepcje reform, a nie
    > > potrafi zajac sie tak istotna przeciez dla prawidlowego
    rozwoju
    > dziedzina jaka
    > > jest transport kolejowy? Czy siec
    > > europejska ma sie konczyc w Kostrzynie, Szczecinie
    Gumiencach
    > czy Gubinie? Jak
    > > ma wejsc do nas Europa, skoro nasze
    > > drogi budza smiech na twarzach Zachodu? Nie dosc, ze dotad
    > stany dworcow i poci
    > > agow przynosza hanbe (prosze sie
    > > przejechac miedzynarodowa osobowka od Frankfurtu do
    Poznania-
    > smrod i brud, dro
    > > dzy panstwo!), to jeszcze ma nic po
    > > nich nie jezdzic? Jak na kraj 38-miklionowy polaczenia
    Warszawy
    > pociagami IC z
    > > innymi miastami to chyba troche za
    > > malo. Ciekawe, kiedy ktos sie obudzi i zrobi porzadek z PKP?
    > Nie podzieli go cu
    > > y pocwiartuje, tylko rozsadnie
    > > zmodernizuje? Chyba nie w tym stuleciu. A szkoda, bo
    wszyscy by
    > na tym skorzyst
    > > ali...
    >
    >
    > A moze by w koncu wyrzyc te ostatnie 'P' z PKP... lub choc
    > zmienic jej sens do "prywatne".
    >
    > Bez konkurencji firmy zawsze sobie pozwalaja na co tylko
    > przyjdzie ochota. A jakby tak pozwolic obslugiwac nasze linie
    > obcym kolejom? No ale zaraz za przejazdy po tych "wspanialych"
    > torach zarzada sie astronomicznych sum. Przeciez to takie
    cenne
    > tory (szyny z 24karatowego zlota) i zyzne ziemie pod wspanialy
    > polski owies... czy moze zyto lub ziemniaki. Napewno tez
    > Samobrona powysypuje sobie zboze z wagonow i zablokuje linie
    > osobowe. Szczerze mowiac to sprywatyzowanie linii kolejowych
    > daloby efekt ze za bezprawne wkroczenie na teren kolejowy
    (czyli
    > torow ramp, etc.) ludzi mozna byloby sadzac do pierdla... i to
    > nalezaloby zrobic "koledze" Lepperowi i jego zausznikom
    wreszcie.
    >
    > Kapitalizm i demokracja nie polega na pozwalaniu ludziom na
    > wszystko. Jest jeszczecos takiego jak panstwo prawa, ale nie
    > prawa do naduzywania i naciagania. Nieststy jak prawie wszyscy
    > naciagaja prawo i korupcja oraz balagan jest akceptowalna
    norma
    > to sie potem zyje w takim gnoju w ktorym niczego nie mozna
    > doprowadzic do sensownego konca. W takim wypadku pozostaje
    zadbac
    > o siebie by nie byc w sytuacji "ostatni gasi swiatlo".
    >
    >
    > Pozdrawiam
    JA BARDZO CHETNIE ZGASZE TO SWIATLO,ZAOSZCZEDZE WSTYDU RESZCIE
    EUROPY
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 198 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.