Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Szcecin GłTemat: Linia Sucha - Żywiec uratowana ( prywatna) ? BRAK PIĄTEJ KLEPKI Gość portalu: tomekw74 napisał(a): > Linia Zagórz-Przemyśl leży częściowo na obszarze Ukrainy. Jak kolega Adam > wyobraża sobie jej elektryfikację, to powinien również wspomnieć o wskrzeszeniu > > połączenia, zawieszonego gdzieś przed dziesięciu laty. Zawsze sobie myslę, co > TAK NAPRAWDĘ stoi na przeszkodzie, by uruchamiać linie międzyregionalne typu > np.:Wieliczka Rynek-Katowice, Żywiec-Ustrzyki (p.Chabówę, Nw.Sącz, Jasło) i tym > > podobnych (chyba tylko niemoc naszych, pożal się Boże, decydentów), jak również > > dlaczego właściwie tak dobre połączenie środkowej Polski z Bieszczadami, jakie > stanowi linia Zagórz-Prtzemyśl, nie jest wykorzystywane? O ile wiem, Czesi z > powodzeniem wykorzystują tranzytową linię przez Głuchołazy do swojego > transportu wewnętrznego. Dlaczego tu nie może byc podobnie? Ostatni pociąg relacji Zagórz - Przemyśl pojechał w 1994 roku a pociąg pośpieszny "SOLINA" relacji Zagórz - Warszawa Wschodnia w 1993 roku. Obecnie z tego co pisano gdzieś na stronach PKP (lub jakichś podobnych) szlak ten ma zostać "wskrzeszony". Oznacza to, że pociągi te powrócą na swoje stałe trasy. Wiem, że elektryfikacja tego odcinka byłaby trudna, ale dla chcącego nic trudnego (tylko coś tych "chcących" brak). Obecnie do Zagórza z Krakowa kursują "Połoniny", "Bieszczady" oraz "Wetlina". Ja proponowałbym pociąg relacji Szczecin - Zagórz przez Przemyśl, Ustrzyki Dolne, a nazwałbym go "Tarnica". Z pewnością byłoby to dobre połączenie i ożywiłoby rejony Ustrzyk Dolnych, gdzie nie czarujmy się frekwencję wyrabiają ukraińskie mrówki jeżdżące niemal codziennie na trasie Ustrzyki Dolne - Chyrów. Temat: Wojna rozpoczęta www.orient.art.pl/ Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE! > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ WIADOMOŚĆ > DALEJ! > > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty, > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi. > > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W NASTĘPUJĄCYCH > MIASTACH: > > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 > > Olkusz - o 17.00 > Tarnów - o 17.00 > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 > Lublin - Pl. Litewski o 17.00 > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 > Człuchów - Rynek o 17.00 > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 > Dębica - Rynek o 17.00 > O?więcim - Rynek o 17.00 > Chojnice - Stary Rynek o 17.00 > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00 > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00 > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 > Olsztyn - Ratusz o 17.00 > Szczecin - Brama Portowa o 17.00 > Lublin - Plac Litewski o 17.00 > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 > Kraków - pod Adasiem o 17.00 > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o > 17.00 > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 www.orient.art.pl/ Temat: Wojna rozpoczęta polacy przeciwko wojnie www.orient.art.pl/ Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE! > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ WIADOMOŚĆ > DALEJ! > > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty, > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi. > > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W NASTĘPUJĄCYCH > MIASTACH: > > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 > > Olkusz - o 17.00 > Tarnów - o 17.00 > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 > Lublin - Pl. Litewski o 17.00 > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 > Człuchów - Rynek o 17.00 > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 > Dębica - Rynek o 17.00 > O?więcim - Rynek o 17.00 > Chojnice - Stary Rynek o 17.00 > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00 > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00 > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 > Olsztyn - Ratusz o 17.00 > Szczecin - Brama Portowa o 17.00 > Lublin - Plac Litewski o 17.00 > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 > Kraków - pod Adasiem o 17.00 > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o > 17.00 > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 www.orient.art.pl/ Temat: Orędzie prezydenta Busha Gość portalu: NO WAR napisał(a): > W dniu ataku na Irak (lub dzień po, jeśli nastąpi on wieczorem) spotykamy się n > a pikietach antywojennych! > > W przypadku rozpoczecia wojny, musimy natychmiast zareagowac i wyrazic swoje ob > urzenie! W roznych miastach planuje sie protesty/pikiety w dniu ataku, glownie > o godz. 17.00. > Oto lista miast, w ktorych miejsce i godzina takiego protestu sa juz ustalone: > > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 > Olsztyn - Ratusz o 17.00 > Szczecin - Brama Portowa o 17.00 > Lublin - Plac Litewski o 17.00 > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 > Kraków - pod Adasiem o 17.00 > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3 maja o 17.00 > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o 17.00 > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 > > > W Warszawie w pierwszę sobotę po ataku odbędzie sie pikieta pod ambasadą USA o > godz. 13.00. > > WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY > 21 marca godz. 12. 00 Piątek W-wa, Pl. Zamkowy > W planach m.in. topienie Bushanny > Przebrania mile widziane > > 29 marca w sobotę planujemy demonstrację z przemarszem - Plac Zamkowy, godz. 13 > .00 czlowieku czy ty wiesz przeciwko czemu ty chcesz protestowac? czy w czasie II wojny swiatowej gdy amerykanie wyzwalali francje tez bys pikietowal pod ratuszem w gronowie gornym? czy ty wiesz cos na temat tego jak irakijczycy zyja? ze sa torturowani, zagazowywani, kobiety gwalcone, ze ludzie w iraku gloduja? czy to wszystko przez ameryke? przeciez w tym kraju rzadzi hussein, to terrorysta. jego bronisz? uwazasz ze wszystko jest ok gdy morduje wlasnych ludzi? i przeciwko tym wszystkim ktorzy chca zrobic z tym porzadek i dac wolnosc irakijczykom protestujesz? to chore. ludzie obudzcie sie. Temat: Zbrodnie pacyfizmu polacy przeciw wojnie www.orient.art.pl/ Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE! > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ WIADOMOŚĆ > DALEJ! > > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty, > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi. > > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W NASTĘPUJĄCYCH > MIASTACH: > > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 > > Olkusz - o 17.00 > Tarnów - o 17.00 > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 > Lublin - Pl. Litewski o 17.00 > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 > Człuchów - Rynek o 17.00 > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 > Dębica - Rynek o 17.00 > O?więcim - Rynek o 17.00 > Chojnice - Stary Rynek o 17.00 > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00 > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00 > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 > Olsztyn - Ratusz o 17.00 > Szczecin - Brama Portowa o 17.00 > Lublin - Plac Litewski o 17.00 > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 > Kraków - pod Adasiem o 17.00 > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o > 17.00 > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 www.orient.art.pl/ Temat: ulica J.Kaczmarskiego? 1 Piłsudczycy również mieli wpływy na uniwersytetach. Nie w Poznaniu, ale w Warszawie juz tak. 2 Dmowski nic nie mówił o Wrocławiu i Szczecinie. U nas isę o tym nadal milczy, ale przecież nie mileiśmy żadnych praw do tych ziem. O tym, ze znalazły się w Poslce zdecydował Stalin, który chciał skłócić Polaków i Niemców. 3 A skąd się brała niechęć do Polaków na Wołyniu? Z osadnictwa Polaków. Rzad Polski podczas II RP zachowywał się wobec mniejszości jak bismarkowskie Niemcy wobec Polaków. To nie usprawiedliwia Ukraińców, ale poparcie dla UPA było pochodną polskiego stanowiska. Błedy popełnione podczas II RP potem zaowocowały w czasie II wojny światowej. 3 Polska obojetnośc na holokaust jest udokumentowana i powszechnie znana. To był jeden z głównych powdów, że wojnę przezyło tylko 3-5% Polskich Żydów. W innych pańśtwach ten współczynnik był duzo mniejszy. 4 W AK (wczesniej ZWZ), PKP i innych strukturach politycznych AK udział narodowców był marginesem. Były akcje scaleniowe ( z NOW), ale narodowcy byli mjiejszością (choć istotną). Inna sprawa, że polskie podziemie było bardzo skłócone, istniała rywalizacja kto będzie sprawował włądzę po wyzwoleniu. Każda praktycznie partia szykowała się do samodzielnego sprawowania włądzy po wojnie. Wojna wywołała olbrzymie spustoszenie moralne i polscy politycy nie widzieli nic złego, aby w razie konieczności eleminować innych siła. Wysłąnie Tokarzewskiego do Lwowa było wydaniem go w ręce Rosyjskie. Między SZP a rządem emigracyjnym istniała rywalizacja o rząd dusz, dopiero gdy Sikorskiemu nie udało sie zmontować podziemia sobie posłusznemu musiał porozumieć się z niechetną grupą trzymająca władzę w podziemiu czyli sojuszu lewicowych piłsudczyków, tzw. socjalistycznej prawicy (czyli WRN, w przeciwieństwie do centrowej grupy Żuławskiego), i cześci ludowców oraz narodwców. Ten sojusz był dla Sikorskiego zbyt piłsudczykowski. Na marginesie to Niemcy zniszczyli wznacznym stopniu tych narodówców z SN którzy zostali w kraju. Zresztą w SN doszło do rozpalenia sporów przed wojny. Przed samą wojna doszło tam do polaryzacji stanowisk i podziałów na trzy frakcje. Dwie młodych Bieleckiego i Kowalskiego, oraz starych. Sikorski popierał starych przeciwko Bieleckiemu. W kraju największe znaczenie mieli młodzi, ale oni padli ofiarą hitlerowskich represji. 5 NSZ powstały po rozłąmie w NOW. Bradziej one reprezentowały ONR-ABC niz umiarkowanych narodowców. Ich siła była duzo słabsza od głównego nurtu podziemia, a siła porównywalna z komunistami. To był margines. Organizacja Piaseckiego, była zupełnym planktonem. 3 Temat: TARGI INWESTYCYJNE W MONACHIUM TARGI INWESTYCYJNE W MONACHIUM Poznański samorząd szuka partnerów do dwóch przedsięwzięć - budowy Term Maltańskich i Centrum Logistycznego. Kilkanaście polskich miast wystawiało się na międzynarodowych targach inwestycyjnych w Monachium. Wśród nich był Poznań. Było to możliwe dzięki pomocy Polsko-Niemieckiej Izby PrzemysłowoHandlowej. Poznańska delegacja wróciła z Niemiec z przekonaniem, że kilkudniowe rozmowy z wieloma inwestorami i grupami finansowymi przyspieszą budowę Term Maltańskich i Poznańskiego Centrum Logistycznego. W Monachium oferty inwestycyjne przedstawiały największe polskie miasta m.in. Warszawa, Kraków, Szczecin, Wrocław, Lublin, Białystok, Bydgoszcz, a także Agencja Mienia Wojskowego, dysponująca nieruchomościami należącymi jeszcze do armii, ale nie przeznaczonymi na cele militarne. Władzom Poznania zależy na szybkim rozpoczęciu budowy parku wodnego nad Maltą. Inwestycja ma kosztować 250 mln zł. W Monachium trwały rozmowy z instytucjami finansowymi, które chcą zainwestować w obiekt. Projektant Term Maltańskich i udziałowiec spółki z miastem rozmawiał też z przedstawicielami znanych firm hotelarskich w sprawie włączenia hotelu, wchodzącego w skład kompleksu nad Maltą, do swoich sieci. Partnerem miasta w budowie Centrum Logistycznego we Franowie jest holenderska firma GRONTMIJ. Jej przedstawiciele też byli w Monachium, prowadzili wspólnie z poznańską delegacją rozmowy ewentualnymi nowymi partnerami w inwestycji. Centrum będzie służyło poznańskim firmom. Zlokalizowane będzie w pobliżu autostrady, lotniska w Krzesinach, z którego korzystają wojska NATO, oraz stacji towarowej PKP we Franowie.(źródło:Gazeta Poznańska) Temat: Dziś protest antywojenny m.in.w Gdańsku: Dziś protest antywojenny m.in.w Gdańsku: W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA GDANSK= Grunwaldzka 102 o 17.00 (przed konsulatem brytyjskim) Udzial Polski w wojnie hańbą dla naszego narodu!!! Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: Niemiecka kolej Podsumowanie 1. Bilet nosi nazwe: Schönes-Wochenende-Ticket (schönes = ladny, piekny; Wochenende= weekend) 2. Cena biletu: - kupiony w Internecie (platne KK) lub w automacie na terenie Niemiec - 28 EURO - kupiony w pociagu lub w kasie DB (Deutsche Bahn-odpowiednik PKP w Niemczech) - 30,80 EURO (28+2,80 doplaty) 3. Waznosc - soboty LUB niedziele (oraz dni uznane na swieta w calych Niemczech) od godz. 0.00 do 3.00 nastepnego dnia = 27 godz. 4. Ilosc pasazerow: do 5 osob lub rodzice z wlasnymi dziecmi do 14 lat 5. Pociagi, w ktorych obowiazuje: - S-Bahn (kolejka miejska) - RB = RegionalBahn - IRE = InterRegionalExpress - RE = RegionalExpress Symbole te mozna znalezc na rozkladzie jazdy pociagow przy numerze pociagu. Bilet ten obowiazuje w NIEKTORYCH miastach w komunikacji miejskiej: metro, autobusy, tramwaje np. Monachium, Augsburg, Norymberia, Stuttgart, Hannover itd 6. Bilet NIE OBOWIAZUJE w: - ICE =InterCityExpress - IC =InterCity - EC = EuroCity - IR = InterRegio - CNL = CityNightLine - pociag nocny - NZ = NachtZug - pociag nocny - EN = EuroNight - pociag nocny - D = SchnellZug - pociag pospieszny 7. W Polsce mozna korzystac z tego biletu od stacji przygranicznych w pociagach jadacych w kier. Niemiec. Beda to: Grambow – (Grambow Grenze) – Szczecin Gl Tantow – (Tantow Grenze) – Szczecin Gl Küstrin-Kietz – (Kostrzyn Grenze) – Kostrzyn Görlitz – (Zgorzelec Grenze) – Zgorzelec (Grenze= granica) 8. Na podobnej zasadzie dziala to w CD (czeski odpowiednik PKP). Wykaz stacji granicznych tutaj: www.bahn.de/pv/view/mdb/content/pdf/liniennetz_tschech.pdf 9. Rowery mozna przewozic ze soba. Nalezy kupic jednak na nie bilet w cenie 3 EURO (za kazdy rower). 10. Rozklad jazdy znajdziesz tutaj: reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en - wersja angielska reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?datesel=custom - wersja niemiecka UWAGA! W ostatnim punkcie (Connections/ Angaben zur Verbindung) nalezy otworzyc zakladke More/ Erweitert i "sciagnac" haczyki i ICE, EC, IC i IR Milej podrozy! Temat: BERLIN- Szczecin- GDANSK.... Gość portalu: Janek napisał(a): > Kiedys bylo bardzo wygodne pojaczenie kolejowe, ktore laczylo najwieksze > miasta polnocnej Polski (Szczecin, Koszalin, Gdansk, Olsztyn) ze soba i > prowadzilo jeszcze dalej, mianowicie do Berlina. Mowa o polaczeniu > InterRegio Berlin- Olsztyn. Od paru lat to polaczenie nie istnieje. Pociąg nazywał się Mare Balticum (w Stargardzie go zapowiadali jako "Morze Bałtyckie" hi hi hi) i był zestawiony z niemieckich wagonów. Oprócz niego były jeszcze dwa bezpośrednie pociagi z Gdyni do Berlina, w tym jeden nocny kursujący od czasów Gierka i Honeckera. Te pociągi były wykorzystane przede wszystkim na odcinku polskim, od Szczecina do Berlina pociągi jeździły puste. Dwie - trzy osoby w wagonie to trochę za mało, żeby utrzymywać regularne połączenie "pełnowymiarowym" pociągiem. W dodatku owe niemieckie wagony na prawie 600-km odcinku polskim były w typowo polski sposób dewastowane i okradane przez polskich pasażerów, więc trudno się dziwić, że Deutsche Bahn nie kontynuują tych przewozów. > Na poczatku roku w Szczecinie byly nadzieje, ze polaczenie (juz nie tak > dlugie, bo tylko Szczecin- Berlin) moze urodzi sie na nowo. Na razie nie > wiadomo co z tego bedzie. > Pytanie do was, korzystaliscie z tego polaczenia, czy juz zawsze do Berlina > jezdziliscie autobusem? Wiadomo do Berlina mozna tez koleja (z Gdanska), do > granicy chyba jest polaczenie bezposrednie, ale pozniej jest pare przesiadek. Owszem ja korzystałem na odcinku... do Szczecina-Gumieńce, czyli stacji graniocznej. mogłem więc bez trudu zaobserwowac obłożenie tych pociągów między Szczecinem Głównym a Niemcami. Było żałośnie małe. Obecnie między Szczecinem a Berlinem kursuje jedna para pociągów bezpośrednich (trzy wagony) i jest kilka lokalnych pociągów do różnych miasteczek w Niemczech, z reguły całkiem dobrze skomunikowanych z pociągami do Berlina już po tamtej stronie granicy. Wystarcza jedna przesiadka w Angermünde, a nie "parę przesiadek". Z Gdańska i Gdyni sa obecnie tylko bezpośrednie wagony do Berlina, przeczepiane w Poznaniu. > > Moim zdaniem kazdy na tym zyska, jesli linie znowu uruchomia... > każdy oprócz PKP i DB... Temat: PKP chce przekazać tory, w zamian za długi PKP chce przekazać tory, w zamian za długi W Zachodniopomorskim, na linii nr 421 z Połczyna Zdroju do Świdwina, pociągi nie jeżdżą od ponad 10 lat. Jak informuje "Głos Pomorza", PKP chciałoby część linii wraz z budynkami przekazać samorządowi, pod warunkiem umorzenia roszczeń podatkowych. Chodzi o ośmiokilometrowy odcinek linii kolejowej pomiędzy Smardzkiem i Połczynem, który w 2004 roku został wykreślony z ewidencji czynnych linii, a obecnie przeznaczony jest do likwidacji. Do Smardzka linia utrzymywana jest wyłącznie ze względu na obsługę lotniska wojskowego. Natomiast Połczyn kolejowo został odcięty od świata. - My próbowaliśmy już dawno temu przejąć nieruchomości od szczecińskiego Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP, reaktywować ruch pociągów pasażerskich, bo dzięki tej komunikacji docierali do naszego uzdrowiska bezpiecznie i wygodnie kuracjusze. Nasi mieszkańcy mieli miejsca pracy. Ale chcieliśmy pomocy, oczywiście finansowej. Tej nie było. Chcieliśmy w końcu nieruchomości PKP wykorzystać do celów muzealnych. To też nie wypaliło - wyjaśnia Barbara Nowak, burmistrz Połczyna Zdroju. Tymczasem czas płynął, linia w dalszym ciągu była zawieszona, a pociągi nie kursowały. Gmina w końcu uznała, że należy jej sie podatek od nieruchomości, którego ma prawo żądać w przypadku zamkniętej linii. Burmistrz wystąpiła w końcu do Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Szczecinie, o zapłatę należności za 2004 rok i odzyskała ponad 200 tys. zł. Nie obyło się jednak bez sporów. Sprawa oparła się nawet o Samorządowe Kolegium Odwoławcze, które rozstrzygnęło spór na korzyść gminy. Jednak PKP, rozstrzygnięcie SKO zaskarżyła do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Sprawa jest w toku i na razie trudno powiedzieć, jak długo się jeszcze będzie ciągnąć - czytamy w "Głosie Pomorza". Żądania finansowe spowodowały jednak, że ZGN PKP w Szczecinie zaproponowało przekazanie gminie nieruchomości nieodpłatnie, pod warunkiem umorzenia względem niego wszystkich roszczeń podatkowych. - Na stawianie takich warunków ani ja, ani radni nie możemy przystać. Bo po pierwsze po tylu latach nieużywany majątek niszczał i by móc go eksploatować na pewno musielibyśmy ponieść duże koszty. I dlaczego tylko my mamy je ponosić. Poza tym dochodzi jeszcze sprawa spółek przewozowych, a więc tego, czy tą linią pojedzie jakiś pociąg - dodaje Barbara Nowak. Gmina do ZGN PKP w Szczecinie wysłała już pismo ze swoim stanowiskiem, co do złożonej propozycji i czeka na kolejną, korzystniejszą. Pozostaje jeszcze kwestia tego, co gmina ma robić z przejętą linią, gdy wiadomo, że Urząd Marszałkowski nie ma w planach uruchomienia tam przewozów pasażerskich, ze względu na fatalny stan torowiska. (źródło: Głos Pomorza, 4 lutego 2010) Temat: PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06 PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06 Dostępny w formie tabel .pdf na stronach PKP-PR. Dla Łodzi wygląda to następująco... ŁÓDŹ FABRYCZNA odjazdy 5:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 5:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 5:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 6:00 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 6:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 6:40 (Osob.) KOLUSZKI (pn.-pt.) 7:06 (Posp.) KRAKÓW PŁASZÓW / BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie) 7:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 8:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 8:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 9:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 9:35 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 10:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 11:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 11:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 12:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 13:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (pn.-pt.) 13:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 14:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 14:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 15:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 15:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 15:40 (Osob.) DRZEWICA 16:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 16:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 17:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie oprócz sobót i wakacji letnich) 17:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 18:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 18:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 19:48 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 20:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 21:08 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 22:26 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) ŁÓDŹ KALISKA odjazdy 1:05 (Posp.) KRYNICA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 2:58 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 3:24 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 3:33 (Posp.) BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie) 4:09 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 4:35 (Posp.) KIELCE przez CZĘSTOCHOWĘ (25.06-4.09) 5:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 5:12 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01- 27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w poniedziałki) 5:23 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 5:41 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (pn.-sb.) 5:43 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA / HEL (do GDYNI codziennie, do HELU 24.06-31.08) 6:01 (Osob.) KUTNO (codziennie) 6:23 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 6:29 (Posp.) SZCZECIN GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie) 7:26 (Osob.) KUTNO (codziennie) 7:39 (Osob.) SIERADZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 7:41* (Posp.) OLSZTYN GŁÓWNY przez WARSZAWĘ (pn.-sb.) 9:01 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 9:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 10:23 (Posp.) JELENIA GÓRA (codziennie) 10:47 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 10:48* (Posp.) SUWAŁKI przez WARSZAWĘ (codziennie) 11:50 (Posp.) KATOWICE (codziennie) 12:04 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (codziennie) 13:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie) 14:19 (Posp.) LEGNICA (codziennie) 14:31 (Osob.) KUTNO (pn.-pt.) 14:34 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.) 14:40 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 14:45* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 15:13 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie oprócz sobót, kursuje do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 15:35 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie) 15:35 (Posp.) KRAKÓW GŁÓWNY przez CZĘSTOCHOWĘ (codziennie) 15:52 (Osob.) KUTNO (codziennie) 16:20 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 16:30 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.) 16:51 (Osob.) KUTNO (codziennie) 17:04 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 17:25 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (codziennie) 17:42 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 18:48* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 18:55 (Osob.) KUTNO (codziennie) 18:55 (Posp.) KATOWICE (codziennie) 19:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 20:03 (Posp.) OSTRÓW WIELKOPOLSKI (codziennie oprócz sobót) 20:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 20:37 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 21:40 (Posp.) KOŁOBRZEG (23.06-2.09) 22:20 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 22:45 (Posp.) ZAKOPANE przez CZĘSTOCHOWĘ (27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 23:03 (Posp.) ŚWINOUJŚCIE (23.06-2.09) 23:20 (Posp.) ZAKOPANE przez TOMASZÓW MAZOWIECKI, KOZŁÓW (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w piątki) * - orientacyjna godzina odjazdu. Temat: PKP Przew. Reg : linia Łódź Kal-Łowicz Gł. PKP Przew. Reg : linia Łódź Kal-Łowicz Gł. Wczoraj odbyłem podróż na odcinku Łódź-Głowno i chciałbym podzielić się refleksjami : 1. TOROWISKO Gratuluję PKP utrzymania torowiska w doskonałym stanie. Efekt jest taki, że odcinek 32 km dzielący Łódź od Głowna pociąg pokonuje w zaledwie 1 godzinę 5 minut. Słyszałem, że dalej do Łowicza jest jeszcze lepiej... Średnia prędkość w granicach 20-30 km/h Dla porównania - podróż PKS na tym samym odcinku zajmuje 35 minut. 2. STAN BUDYNKÓW DWORCOWYCH Zgierz - poczekalnia czynna, kasa chyba z resztą też aczkolwiek nie jest budynek miłą zachętą dla podróżujących tą trasą, z resztą podobnie jak i poprzedni Łódź-Żabieniec Ale to i tak najlepsze, co na trasie nas czeka Następne przystanki... Smardzew, Glinnik, Swędzew - budka typu stary PKS, w sumie nie ma się co dziwić - zwykłe przystanki osobowe, nie ma potrzeby. Jedynie w Glinniku chyba funkcjonuje coś na kształt kasy biletowej. Jednak przechodzę do rzeczy.... chodzi głównie o budynki w Strykowie i Głownie, miejscowościami bądź co bądź uznawanymi powszechnie za miasta. Oto, jak aktualnie wyglądają dworce : (zdjęcia z serwisu www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl) Stacja w Głownie : www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl/galeria/fot_05_034.jpg Stacja w Strykowie : www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl/galeria/fot_05_029.jpg Ponoć ruszył jakiś program odnowy budynków dworcowych i ich adaptacji do innych celów, ale uwierzę jak zobaczę ;] 3. CZĘSTOTLIWOŚĆ z Łodzi odjazdów w sumie przez całą dobę : 3 (słownie : trzy) Pierwszy o 5.30 następny o 14.30 -> co Wy na to? Jak na lato... Podczas gdy PKS i autobusy innych przewoźników jeździ średnio co 20/30 minut... 4. CENY BILETÓW W PKP Przewozach Regionalnych ceny są chyba wziete z księżyca albo nie wiadomo skąd, bo na pewno nie są dyktowane przez zdrowy rozsądek. Bilet normalny kosztuje 6,80 zł podczas gdy w PKS zapłaciłem 3,00 zł za tą samą trasę PODSUMOWANIE Nie ma się co dziwić że PKP Przewozy Regionalne tracą klientów. Stan torowiska, infrastruktury ogólnie, komfort podróży w pociągach EN57, a przede wszystkim ceny biletów i częstotliwość kursowania sprawiają, że usługi PKP nie wybierze żaden myślący, korzystający na codzień z tej trasy pasażer. Podróż koleją bardziej kojarzyła mi się z jazdą turystyczną kolejką regionalna, gdzie można spokojnie wyjrzeć za okno i z bliska dokładnie obejrzeć okolice, przez ktore się przejeżdża. Jednak chyba nie w takim celu PKP PR obsługuje te 6 pociągów dziennie? Temat: Stocznia Szczecińska nie musi upaść Gość portalu: Janusz napisał(a): > Chciałem zauważyć, że w wielu krajach zachodu takich jak Niemcy, Finlandia i > inne państwo tworzy specjalne warunki aby utrzymać gospodarkę morską. > Napisałem specjalnie dla ludzi nierozumiejących problematyki o tym, że > stocznia to w praktyce montownia. Montownia olbrzymiej ilości wyrobów różnych > firm. Budowa statków jest przedsięwzieciem na granicy rentownosci raz troche > pod kreską raz ponad. Ale. W Szczecinie budowano jeszcze dwa, trzy lata temu > około 20 statków. Do tego statki w Gdyni - Gdańsku. Każdy z tych statków dawał > potężny eksport. Był to eksport wyrobów wbudowanych w statek. Każdy z > producentów nie miał by szansy w inny sposób tych wyrobów sprzedać. Bo jaka > stocznia np. w Korei kupi silnik wielkości kamienicy od Cegielskiego i bedzie > go transportować przez pół świata. Wspominałem o kilometrach kabli, rur i > innych maszyn i urzadzeń. Te wszystkie zakłady budowane pod potrzeby przemysłu > również przestaną zarabiać. Błędem naszych rządów było pozbycie sie nadzoru > nad tzw przemysłem strategicznym i oddanie go w prywatne zarządzanie. Polska > stanie sie krajem produkcji ziemniaka. Na produkcję lemieszy wystarczy jedna > huta. Na szczęście jeszcze soli nie importujemy. Bedziemy żarli kartofle > OSOLONE. Znam narody, które potrafią sie tym cieszyć. Smacznego kartofelka > Snajperze. Tylko obawiam sie, że po takim menu łapki jeszcze bardziej bedą Ci > sie trzesły. W zwiazku z tym staniesz sie Snajperem do strzelania na bliska > odległość > Pozdrawiam > > Janusz Nie wiem, czy zauważyłeś, ale czasy się zmieniły i o sile państwa nie decyduje przemysł ciężki. Margaret Thacher, mimo oporów >klasy robotniczej<, zlikwidowała nierentowne kopalnie. Dzięki czemu tą część budżetu, która była by topiona w kopalniach, mogli przeznaczyć na dochodowe gałezie gospodarki. Teraz siła państwa opiera się na nauce, usługach i przemyśle wysokich technologii. I tu właśnie mamy coś do powiedzenia. To nie górnicy i nie stoczniowcy są naszą przyszłością, ale informatycy, telekomunikacja. Jednym z najsensowniejszych posunięć naszych rządów, było pozbycie się niedochodowych sektorów gospodarki o oddaniu ich w prywatne ręce. Dzięki temu nie musimy teraz z naszych podatków dopłacac do tych sprzedanych zakładów. Niestety, dopłacamy jeszcze do sporej części hutnictwa, do górnictwa, do rolnictwa, do transportu (PKS, PKP, transport miejski), a teraz bedziemy zdaje sie dopłacac jeszcze do stoczni szczecińskiej. Pewnie bez podwyżki podatków się nie obejdzie. Tylko że wtedy to będziesz na rządzie pewnie psy wieszał. Że taki pażerny na Twoje pieniądze. Prawda ? snajper. Temat: Z PKP pojedziemy po nowemu Z PKP pojedziemy po nowemu W grudniu wchodzi w nowy rozkład jazdy PKP. Kolej ma dobre wiadomości: likwidacji linii nie ma, a jest też sporo nowych pociągów. - Ale rozkład ma parę wad - przyznają specjaliści z PKP W Lubuskiem nowy rozkład jazdy wchodzi 10 grudnia. Pojawią się przede wszystkim połączenia szynobusowe. Nowy przyjedzie on do nas prosto z bydgoskiej fabryki Pesa 30 listopada. Będzie kursował na trasie Żary - Iłowa - Węgliniec i Żagań - Szprotawa - Niegosławice. Nowością jest fakt, że na tory wjedzie także autobus szynowy z Wielkopolski. Z tego połączenia ucieszą się pewnie kibice żużla, bo pojazd dotrze do Wschowy i Leszna. - Wielkopolski szynobus ma również obsługiwać linie między Wolsztynem a Zbąszynkiem i między Zbąszynkiem a Lesznem - mówi Leszek Ćwiliński, naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w PKP Przewozy Regionalne Ćwiliński. Dodaje, że na mapie połączeń będzie więcej pociągów na trasie Zbąszynek - Gorzów. W starym rozkładzie jeździły trzy razy dziennie, a teraz - pięć. Przybędzie pociągów z Zielonej Góry do Żar i Żagania. Dojadą także do Tuplic. Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem zyska również Rzepin. Według nowego rozkładu kursów z Zielonej Góry do Wrocławia bez przesiadki będzie siedem. To ukłon kolei w stronę studentów, którzy dojeżdżają do stolicy Dolnego Śląska - Wstyd, że Zielona Góra nie ma połączenia ze Szczecinem, gdzie studiuje dużo młodych - skarżyła się na forum "Gazety" internautka. PKP się ugięło. Do Szczecina ruszy przez Kostrzyn pociąg "Regalica". Powody do radości mają też mieszkańcy północnej części województwa. Od 10 grudnia w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg z Gorzowa Wielkopolskiego do Warszawy. - W Krzyżu wagony z Gorzowa Wlkp. będą dołączane do pociągu portowego, który jedzie do stolicy - wyjaśnia Grzegorz Dwojak, dyrektor PKP PR. Rozkład powinien pojawić się już 28 listopada na stronach internetowych PKP. Warto się z nim zapoznać, bo godziny niektórych dotychczasowych połączeń zmieniły się. - Ale żadnego połączenia nie zlikwidowaliśmy - zapewnia Dwojak. Okazuje się, że sporo podróżnych z niecierpliwością oczekuje na nowy rozkład. - Kiedy surfowałem po internecie, okazało się, że polski rozkład jest już na niemieckich stronach! A na naszych jeszcze nie - dziwi się Marek Abramowicz z Nietkowic, który na co dzień jeździ koleją do pracy. - Rozkład, jaki jest na niemieckich stronach, jest nieaktualny. To jedynie pierwotny projekt rozkładu - wyjaśnia Dwojak. Nowy rozkład nie jest jednak idealny. Są w nim wady, których nie można było uniknąć. Na przykład szynobus, który jedzie z Niegosławic do Żagania, nie jest skomunikowany z pociągiem InterCity z Berlina do Krakowa. - Rozkład jazdy jest jak organizm, w którym płynie krew. Wiadomo, że czasem zdarzają się w nim zatory - wyjaśnia Ćwiliński. Przedstawicieli PKP martwi jeszcze kwestia opłat za użytkowanie torów. Dotychczas płacili jedną stawkę podstawową. Teraz opłaty zostaną rozbite. - Stawka podstawowa została teraz obniżona. Ale dochodzą opłaty cząstkowe za wykonywane manewry czy na przykład za dojazd do bocznic. Jednak jeśli zsumujemy wszystkie opłaty, to ogólna stawka się nie zmieni. Ewentualnie może nieznacznie wzrosnąć lub zmaleć - wyjaśnia Leszek Witczak, naczelnik Wydziału Marketingu w regionalnym oddziale PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Czy w związku ze zmianami w opłatach za linie kolejowe zmienią się też ceny biletów? Tego jeszcze w PKP Przewozy Regionalne nie wiedzą. Pociąg jedzie - wybrane z nowego rozkładu jazdy Zielona Góra - Szczecin - godz. 6.04 Zielona Góra - Leszno - godz. 10.18 Gorzów - Warszawa - godz. 14.50 Zielona Góra - Niegosławice - godz. 11.20 news.komunikacja.krakow.pl/kraj/index.php?id=200611092 Temat: Łódź zapleczem Warszawy - dzisiejsza Rzeczpospolit Miliardy złotych na dworce kolejowe W miastach, w których odbędą się mecze Euro 2012, powstaną nowoczesne dworce kolejowe. Największe mają kosztować około miliarda złotych. PKP SA rozmawiają z inwestorami. Zainteresowanie jest ogromne Nowoczesne dworce wraz z parkingami i zapleczem gastronomicznym, hotelowym i handlowym mają powstać w Warszawie (Zachodni i Wschodni), Gdyni, Sopocie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Chorzowie. Ale nie tylko - w grę wchodzi także Szczecin, gdzie mają się przesiadać kibice z Niemiec i krajów skandynawskich, oraz Łódź będąca zapleczem stolicy. Nie wiadomo, co z dworcem Warszawa Centralna. Czy zyska jedynie nowe podziemia, czy też cały zostanie przebudowany. Liczy się czas - Na modernizacje dworców w Katowicach, Chorzowie, Krakowie, Wrocławiu, Gdyni, Poznaniu i trzech warszawskich chcemy przeznaczyć do 2012 roku od 1,6 do 2,3 mld zł - tłumaczył Andrzej Wach, prezes PKP SA, podczas ostatniego posiedzenia sejmowych komisji Transportu i Skarbu Państwa. Rozmowy PKP z rządem na temat tego, ile uda się przeznaczyć pieniędzy na ten cel, wciąż trwają. Koszt remontu jednego dworca to od kilkunastu do kilkuset milionów złotych. Np. dworzec w Katowicach wraz z otoczeniem ma kosztować ok. 200 mln euro. Takich pieniędzy państwowa spółka nie ma. Dlatego chce do współpracy zaprosić partnerów prywatnych. - Inwestorzy interesowali się dworcami, zanim jeszcze przyznano nam organizację piłkarskich mistrzostw Europy. Teraz zainteresowanie dodatkowo wzrosło. Zgłaszają się firmy deweloperskie, spółki córki banków czy funduszy specjalizujące się w nieruchomościach - mówi Jarosław Adwent, członek zarządu PKP SA, dyrektor zarządzania nieruchomościami spółki. Wśród chętnych są firmy z Hiszpanii, deweloperzy z Francji i Belgii, kilku inwestorów portugalskich, firma z Danii, a nawet z Emiratów Arabskich i Izraela. Są też spółki polskie. PKP SA zatrudniły doradców inwestycyjnych (Cushman & Wakefield, Vertano i CB Richard Ellis), którzy m.in. opracowują koncepcje przebudowy i przygotowują procedury wyłaniania inwestorów. Będą to najprawdopodobniej negocjacje oraz konkursy ofert. PKP SA chcą zabezpieczyć swoje interesy, wchodząc do spółki z inwestorami finansowymi, wnosząc aportem kolejowe nieruchomości. Możliwe jest też przekazanie inwestorom terenów dworców z przyległościami w wieloletnią dzierżawę. Do inwestora należałoby sfinansowanie i przeprowadzenie budowy. Zyski zapewniałby wynajem wybudowanych sklepów, obiektów gastronomicznych i hotelowych. - W Katowicach to my wniesiemy grunt, a do końca czerwca zaprosimy do rokowań inwestorów prywatnych, którzy będą realizować projekt, w Sopocie właścicielem nieruchomości jest miasto - mówi Paweł Olczyk, dyrektor nieruchomości strategicznych w PKP SA. - Czas jest tu czynnikiem decydującym. Nowy dworzec w Berlinie, od projektu do otwarcia, powstawał osiem lat. My mamy najwyżej cztery - dodaje dyrektor Adwent. Dlatego spółka podpisała z samorządami Szczecina, Łodzi, Poznania, Katowic, Krakowa i Warszawy umowy o współpracy. Finalizowana jest umowa z władzami Wrocławia. Do rozmów nie doszło jeszcze w Gdańsku. Chodzi o zagospodarowanie przez samorządy terenów wokół dworców. Katowice ogromne Największą inwestycją będzie budowa dworca w Katowicach. Koncepcję przygotowują wspólnie Ministerstwo Transportu, Urząd Miasta i PKP SA. Ma być gotowa w czerwcu. Nad dworcem ma powstać centrum handlowo-usługowo-biurowe. W sumie do wynajęcia ma być ponad 60 tys. mkw. - Nie będziemy unikać wykładania pieniędzy, jeżeli będzie to potrzebne, np. na budowę drogi dojazdowej do dworca - mówi Józef Kocurek, wiceprezydent Katowic. Także w innych miastach samorządy włączają się w przygotowania koncepcji. Urzędnicy pracują też nad uproszczeniem procedur umożliwiających inwestorom szybkie rozpoczynanie budowy. Jednak poza Katowicami prace nad rewitalizacją dworców nie są zaawansowane. - Na razie jesteśmy na etapie ustaleń z władzami miast, niedługo wraz z doradcami przystąpimy do przygotowania koncepcji - mówi dyrektor Olczyk. Agnieszka Stefańska, Iwona Trusewicz www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070521/ekonomia/ekonomia_a_10.html Temat: PKP, a Lodz PKP, a Lodz Witam po urlopie. Wlasnie wrocilem z urlopu na wybrzezu rewalskim (Pomorze Zachodnie). Pojechalem samochodem, ale w trakcie musialem na 3 dni zajrzec do Lodzi i te podroze odbylem pociagami. Generalnie jesli jedzie sie prawie bez bagazu to nie jest zle. Z bagazami to juz gorzej bo przesiadki sa wtedy sporym utrudnieniem. Jechalem do Lodzi z Wysokiej Kamienskiej (stacja na trasie Swinoujscie-Szczecin) i analogicznie wracalem. Odnoszac sie do dzisiejszego artykulu w GW dotyczacego likwidacji polaczenia Swinoujscie-Lodz to rzeczywiscie szkoda, ale zupelna nieprawda jest, ze w Szczecinie trzeba godzinami czekac na przesiadke. Jechalem o 19 z minutami z Wysokiej, w Szczecinie Dabiu bylem okolo 20, zas 20:22 mialem pociag do Lublina przez Lodz - z kuszetkami i sypialnym. W Lodzi bylem 3:30, w automacie kupilem bilety MPK i okolo 3:50 moglem z krancowki MPK przy Kaliskim pojechac nocnym autobusem w dowolny rejon Lodzi. W sumie niezle. Koszt operacji 96zl (w tym kuszetka). W druga strone wyjechalem z Lodzi 15:30 osobowym do Kutna, potem (po 40 minutach czekania) 17:30 InterCity do Szczecina Dabia (wagon drugiej klasy z wlaczona klimatyzacja!!!). W szczecinie Dabiu przyjazd o 21:14 zas 21:23 wyjazd w kierunku Swinoujscia. Koszt imprezy okolo 89zl (drogie IC). I teraz wnioski. Po pierwsze jazda koleja to droga impreza, samochodem na paliwo na tej trasie wydaje 75zl (LPG). Nie rozumiem zatem jak koleje moga byc deficytowe. Po drugie torowiska. W rejonie Lodzi wcale nie sa gorsze niz na trasie Szczecin-Swinoujscie lub kolo Poznania gdy IC przez 20 minut wlecze sie jak zolw i trzesie na starych torach. Problemem Lodzi jest jednak brak infrastruktury bowiem np wjezdzajac od strony Sieradza pociag bardzo zwalnia (prawie staje) jadac obok Retkini ze wzgledu na przejazdy kolejowe bez zapor i sygnalizacji. Po drugie bezsensowna polityka dotyczaca dworcow. Pociag Szczecin-Lublin stoi w Lodzi 20 minut bo przeczepiana jest lokomotywa - zmiana kierunku jazdy. Dla IC tak dlugi postoj jest niemozliwy. Kiedys mozna bylo tego uniknac kierujac pociag na Chojny ale tego dworca juz nie ma. Teraz pociag moglby jechac od razu na Widzew ale tego jakos PKP nie robi. Dlaczego? I sprawa trzecia. Jednotorowa linia kolejowa do Kutna. To absurd. Teraz na tej trasie (latem) jest spory ruch nad morze (np pociag Krakow-Kolobrzeg) i trasa sie blokuje. Czekanie na mijankach i opoznienia. Znowu standard nie dla IC. Wnioski jakie dla mnie plyna to widoczna koniecznosc modernizacji zarowno linii Lodz-Warszawa, jak i linii Lodz-Kutno oraz torowisk wokol Lodzi. Moza by wtedy myslec o puszczeniu jakiegos szybkiego pociagu np z Wa-wy do Poznania/Szczecina trasa: Wa-wa, Koluszki, Lodz (tu albo z Widzewa na Zgierz albo dookola przez Kaliski) i dalej Kutno i Poznan. Pozdrawiam, MarcinK Temat: Sensacja !? Sieradz może zyskać !! Oby się udało ! I po szybkiej kolei ?! ;( Miliardy euro na polskie tory Robert Rewiński, Poznań 05-04-2006 , ostatnia aktualizacja 05-04-2006 20:59 PKP ogłasza listę tras, które chce modernizować za unijne pieniądze. Nawet 6,7 mld euro może dać Bruksela w latach 2007-13 na nasze tory w ramach programu "Transport przyjazny dla środowiska". To dziś największa szansa na modernizację polskiego kolejnictwa. Bo PKP Polskie Linie Kolejowe SA z własnymi 280 milionami złotych rocznie na remonty mogą najwyżej naprawiać najbardziej zużyte odcinki. Według planów PKP PLK SA najważniejsze polskie linie kolejowe najpóźniej do 2013 roku zostaną przystosowane do prędkości 160 km/godz. Lista inwestycji właśnie trafiła do akceptacji Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Wpisano na nią m.in. trasy Rawicz - Poznań - Szczecin, Warszawa - Katowice - Zwardoń (patrz mapa). Modernizowana ma być też towarowa linia ze Śląska do Gdańska, by pociągi mogły jeździć tu z prędkością 120 km/godz. Wartość wszystkich robót szacuje się na 8,4 mld euro, z czego kolejarze chcieliby uzyskać za pośrednictwem ministerstwa z unijnych funduszy aż 6,7 mld euro. Reszta ma pochodzić z budżetu państwa. Ministerstwo do końca czerwca musi zatwierdzić listę inwestycji, zdecydować, ile może dołożyć z budżetu i przekazać plan do akceptacji Komisji Europejskiej. - Może się okazać, że unijnych pieniędzy będzie nawet więcej. Dlatego mamy też listę projektów rezerwowych - wyjaśnia Zbigniew Szafrański z PKP PLK SA. Na liście rezerwowej znalazła się przede wszystkim pierwsza część polskiego TGV, czyli "Linia Wysokich Prędkości" (Warszawa, Łódź, Kalisz, Wrocław, z odgałęzieniem do Poznania). Największym utrapieniem dziś są dla kolejarzy zużyte lokalne torowiska. Wiele z nich ma tak zdewastowane drewniane podkłady, że pociągi jeżdżą ledwie 20 km/godz. PKP Polskie Linie Kolejowe SA opracowały plan modernizacji linii lokalnych najważniejszych dla systemu krajowej komunikacji. - Jeśli z Warszawy do Poznania szybki pociąg będzie w przyszłości jechał tylko godzinę i 40 minut, to odpowiednio przygotowane połączenie dalej do Zielonej Góry zapewniłoby pasażerom dojazd już w po 3 godz. i 20 min. Czyli skróciłoby to dzisiejszą podróż o dwie godziny - wyjaśniał w Zielonej Górze samorządowcom Szafrański. Pełną listę ok. 60 lokalnych linii przeznaczonych do remontu PKP PLK SA opublikowały w internecie. Potrzeba na to kolejnych 1,3 mld euro. Skąd? PKP PLK SA uważają, że po uzyskaniu poparcia samorządów można wystąpić po unijne fundusze dla regionów. Szefowie kolejowej spółki kończą objazd wszystkich województw, namawiając prezydentów, burmistrzów, starostów i marszałków do przeznaczenia na takie remonty unijnych pieniędzy będących w ich gestii. - Przykładowo z Poznania można dziś bez problemu dojechać do Zbąszynka, bo trasa w stronę Berlina jest przystosowana do dużych prędkości. Ale potrzeba 90 mln zł na na modernizację odcinka do Zielonej Góry. Samorządowcom powinno na takim szybkim połączeniu zależeć. Należało by więc taką inwestycję wpisać do Regionalnego Programu Operacyjnego i dołożyć unijne pieniądze Wtedy przykładowo my inwestujemy 30 mln zł a resztę dostajemy z Brukseli - tłumaczy Szafrański. link do tekstu: gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,3263294.html najważnijsze link do mapki: bi.gazeta.pl/im/3/3264/m3264443.jpg i jakoś dziwnie jest Kalisz ? Temat: menele i smród na dworcu Kłodzko Miasto Nie uważam, że PKP musi upaść. PKP powinno wstać na nogi. Czy jeździłeś może czeskimi kolejami państwowymi? Dlaczego ich koleje nie upadły? Dlaczego z Czerveneho Kostelca można się łatwo i szybko dostać do sąsiednich miasteczek pociągiem, a jazdę koleją z Kłodzka do Kudowy można polecać tylko osobom, które mają za dużo czasu? Jeśli chodzi o dworzec we Wrocławiu, to nie wiem, czy pisząc "zobacz jak wygląda wrocławski Dworzec Główny, dworzec, który jest wizytówką całego regionu..." chciałeś go ocenić negatywnie, czy pozytywnie. Ja tyle godzin spędziłem na dworcu wrocławskim (zwłaszcza dojeżdżając na studia z Obornik Śląskich), że widzę, jak dużo się w nim zmieniło na lepsze. Gmach jest piękny - chyba najpiękniejszy dworzec w Polsce. Wnętrze zagospodarowane. Perony działają, tablice świetlne też. Kible wyremontowane. Kilka barów, sklepów takich i owakich. Komisariat policji. Zdarzają się męty, ale przez tyle lat nie dostałem jeszcze butelką w łeb na dworcu we Wrocku. A nawet kilka lat temu, kiedy chodziłem na studia na dworcu wrocławskim było inaczej (czyt. gorzej) niż obecnie - nie mówiąc o tym, jak było dziesięć czy kilkanaście lat temu. Od roku mieszkam w Szczecinie. Miasto 400-tysięczne, dworzec PKP nieciekawy. Za czasów prezydentury Jurczyka nikt palcem nie kiwnął, żeby chociaż oczyścić z zewnątrz ten budynek. Dopiero tegoroczne regaty "Tall Ships Races", które były punktem honoru dla władz i wizytówką miasta spowodowały, że wzięto się do remontu - niestety, dopiero na tydzień przed rozpoczęciem regat. Zdołano przynajmniej pospiesznie wyremontować i pomalować fasadę budynku, więc juz nie jest tak szpetnie. Mam nadzieję, że dalej coś z tego wyjdzie. Kilka lat temu Szczecin był strasznie zapóźniony za Wrocławiem, ale teraz widzę, że coś drgnęło i coraz więcej kamieniczek, kościołów i pięknych obiektów jest remontowanych. Co do Kłodzka - to nie wiem, co jeszcze mam tu dopowiedzieć - powiedziałem wszystko, co mnie spotkało tydzień temu na owym peronie podczas kupna biletu. Trzeba sprawę nagłośnić, dać do prasy miejskiej, zainteresować burmistrza i radnych. A co z PKP? Nie wiem. Jestem typem podróżnika, "obieżykrajem", który objechał (i dalej objeżdża) całą Polskę głównie koleją. I czasem zdarza się, że wysiadam np. na jakimś dziwnym dworcu i widzę ślady dawnej jego świetności. Np. byłem niedawno na dworcu PKP w Kamieńcu Ząbkowickim - wyszedłem, obejrzałem gmach dworca, perony, przejście podziemne... Zauważyłem stare znaki informacyjne, gdzie do przechowalni bagażu, gdzie do fryzjera dworcowego... Chciałoby się rzec - O tempora, o mores! Czemu nie jesteśmy w stanie dorównać Czechom, którzy zmodernizowali swoje koleje? Nie, kolej w Kotlinie Kłodzkiej nie może zniknąć - to byłaby hańba. Temat: Boys, Milano - Amfiteatr Świnoujście 24.07.2009 Boys, Milano - Amfiteatr Świnoujście 24.07.2009 MIEJSCE: Świnoujście Amfiteatr DATA: 24.07.2009 Piątek GODZINA: 20.00 BILETY: 25 PLN, 30 PLN Boys – polski zespół muzyczny disco polo istniejący od 1991 roku. Zespół Boys został założony wiosną 1991 roku w Prostkach koło Ełku. Obecny skład zespołu: * Marcin Miller - lider, wokal * Jan Cieniewicz - tancerz * Andrzej Jabłoński - tancerz * Konrad Dobrzyński - tancerz * Marcin Dardziński - tancerz Zespół Boys może poszczycić się wieloma nagrodami i osiągnięciami. Łącznie posiada 5 platynowych płyt i 2 złote. W 1996 roku podczas wręczania nagród za osiągnięcia w Warszawie w klubie Tango odebrał 3 statuetki Victoria '96 w kategoriach: zespół roku, wokalista roku i płyta roku. 27 czerwca 1995 roku w Opolu odebrał nagrodę jako jedyna grupa disco polo od TVP. W 1997 2001 i 2005 na festiwalu w Ostródzie zespół zajął 1. miejsce i zdobył nagrodę publiczności. W sumie zespół Boys zdobył 17 nagród za swoje osiągnięcia. Zespół koncertuje także poza granicami Polski m.in.: w Stanach Zjednoczonych, Austrii, Belgii, Niemczech. Największe przeboje: # Jesteś Szalona # Biba # Łobuz i Drań # Wolność # Kochana uwierz mi # Jump # Chłop z Mazur Więcej informacji na www.boyslive.pl Sylwestrowa noc z zespołem BOYS cz 1 www.youtube.com/watch?v=HGrw_AM1pk4...feature=related Sylwestrowa noc z zespołem BOYS cz 2 www.youtube.com/watch?v=ktZq0TQ7LvI...feature=related Sylwestrowa noc z zespołem BOYS cz 3 www.youtube.com/watch?v=HYmIhdNYL4g...feature=related Sylwestrowa noc z zespołem BOYS cz 4 www.youtube.com/watch?v=SOYv1kdPFNo...feature=related Milano - jeden z czołowych przedstawicieli nurtu polskiej muzyki tanecznej (disco polo). Grupa istniała od marca 1993 do września 2000. W połowie lat '90 był to jeden z najpopularniejszych zespołów disco polo. W skład zespołu wchodzili: Andrzej Borowski, Bogdan Borowski i Piotr Kopański (od 1994) Od 2001 zespół występuje w USA. Grupa wydała 7 płyt i wylansowała liczne własne przeboje, m.in. : # Jasnowłosa # Kasiu Katarzyno # O Tobie kochana # Jesteś moją naj # Tylko Ty # Mario Magdaleno Bilety do nabycia Świnoujście: Empik Świnoujście ul. Armii Krajowej 8 Kasa przy Amfiteatrze ul. Chopina 30 Restauracja Albatros Stefana Żeromskiego 1 Sekretariat MDK ul. Wojska Polskiego 1/1 Galeria ART ul. Wojska Polskiego 1/1 Apartamentowiec Nautilus ul. Elizy Orzeszkowej 3 Szczecin: 1000 MIAST PKS Plac Grodnicki 1,Dworzec PKS 1000 MIAST PKP ul. Kolumba 2 Dworzec PKP 1000 MIAST Główne ul. Królowej Jadwigi 11/2 EMPiK Szczecin Wojska Polskiego Al. Wojska Polskiego 2 EMPiK Szczecin Galaxy Al. Wyzwolenia 18 (CH Galaxy) Empik Police Kinga ul. Wyszyńskiego 13 (CH Kinga) EMPiK Szczecin Ster ul. Ku Słońcu 67 (CH Ster) MEDIA MARKT ul. Mieszka I 73 (CH Piast) Ruch Salon prasowy ul. Bohaterów Warszawy 101 Ruch Salon Prasowy Pl. Hołdu Pruskiego 8 Temat: Dworzec wstyd Koszalina!!! Witam, Z problemem rewitalizacji dworca kolejowego zmaga się wiele miast – m.in. Poznań, Wrocław, Kraków itp. (wystarczy w google wpisać „rewitalizacja dworca”). W Warszawie d. Dworzec Wileński został przebudowany na centrum handlowe. Oczywiście jest możliwość adaptacji czy rewitalizacji dworca przez prywatnego inwestora. W tej kwestii należy rozmawiać z PKP S.A. - Zakład Gospodarki Nieruchomościami w Szczecinie. Miasto w ramach programu „Przystanek Koszalin” może zadbać o stworzenie odpowiedniej infrastruktury i otoczenia. Poniżej wypis z tego programu: „Celem tej koncepcji jest przekroczenie terenów rozrządu kolejowego by w najbliższej przyszłości narzucić im charakter centrotwórczy poprzez istniejące zabytkowe obiekty magazynowo-składowe PKP, które powinny wraz z istniejącym dworcem kolejowym być poddane procesowi rewitalizacji ... . Obiekty te obecnie są użytkowane w minimalnej części. DOKP w Szczecinie czyniło starania o wydzierżawienie obiektów na inne cele. ... . Ciekawym fragmentem wyspy jest historyczny schron przeciwlotniczy, sugerujący kontynuację przejścia ukrytym tunelem pod torami do osi istniejącego tunelu. To należałoby zbadać by zrealizować nowy tunel pod torami obudowany usługami, łącząc się z istniejącym tunelem peronowym i dalej na dworzec PKP. Należałoby zrekonstruować historyczne wiaty peronowe i zejścia do tunelu, obiekt dworca doprowadzić do rangi pierwszej wizytówki miasta, rewitalizując bryłę budynku, w historycznym kształcie. Przedpole dworca PKP łącznie z wyjściem pod Aleją Armii Krajowej z istniejącego przejścia podziemnego oraz przystankami autobusów i postoju taksówek proponuje się zadaszyć przezroczystą strukturą aż do historycznej wieży zbiornika wody dla dawnych parowozów, przekształcając obiekt na cele usługowo-turystyczne. ... Z fragmentów pilnych do przebudowy są ściany szczytowe zabudowy przy ulicy Dworcowej. Płaska plakatowość informacji turystycznej na tych ścianach tworzy nastrój tymczasowości. Koncepcja przewiduje realizacje przy ścianach szczytowych dwóch wież pylonów reklamujących pasaż ulicy Dworcowej, przykrytych strukturą przezroczystą tworząc dodatkowe kryte przystanki: autobusowy i przyszłych autobusów towarzystw lotniczych lądujących i startujących na lotniskach koszalińskich. Przebudowie powinny ulec usługi wbudowane pierzei ulicy Dworcowej poprzez zastosowanie wysokiej klasy witryn i wejść. Przestrzeń pomiędzy ulicami Jana z Kolna, Armii Krajowej i Zwycięstwa tworzy wschodnie skrzydło spinki „Przystanku Koszalin”. Na obszarze tym zabudowa powinna być uzupełniona o usługi komercyjne w części północnej, porządkując zaniedbane wnętrze, likwidując szpetne kioski. W części południowej (róg Zwycięstwa i Armii Krajowej) historycznie, pokonkursowo z lat 70-tych rozważyć akcent wysokościowy na osi widokowej ulicy Zwycięstwa w formie hotelu z wkomponowanym przejściem podziemnym pod tą ulicą łącząc ulicę Dworcową z Kaszubską. Pilną realizacją powinna być zabudowa plombowa w rejonie istniejących tymczasowych pawilonów przy ul. Dworcowej. Nowa zabudowa o charakterze nawiązującym do śladów kulturowych ulicy Dworcowej z usługami komercyjnymi i wbudowanymi w formie pasażu z funkcją biurową na drugim, trzecim piętrze. Po uporządkowaniu zieleni na istniejącym skwerze, pomysł przewiduje realizację ciągu pieszo-rowerowego wschód – zachód na zapleczu „Centrum Cegielskiego” do połączenia się z przejściem ulicą Grunwaldzką przy nowo zrealizowanym zespole „Jowisz” a dalej do zabytkowego zespołu koło lochów (dawnych magazynów browaru) do ulicy Kazimierza Wielkiego z interesującym obiektem Straży Pożarnej. Wzdłuż ww. ciągu należy rozważyć uzupełnienie w dwóch miejscach o zabudowę plombową pierzei przy ulicy Jana z Kolna oraz zastanowić się nad przekształceniem obiektu „Vistuli” w główny akcent współczesnej dominanty widocznej z wyjścia podziemnego przy dworcu jako obiektu świadomie utrwalającego rangę przyszłego Śródmieścia koszalińskiego.” Temat: Strajk w PKP już blisko jeszcze troche info o transporcie w Polsce "Nie budując autostrady wartej miliard dolarów (ponad 4 mld zł), można w ciągu dwóch, trzech lat zarobić 25-30 proc. tej sumy, czyli ponad miliard złotych. Wprawdzie tylko częściowo jest to gotówka, resztę stanowi jednak kapitał, którym bez przeszkód można operować. Na samej budowie autostrad zarabia się już mało lub wcale - choćby dlatego, że kredytujące te przedsięwzięcia banki drobiazgowo kontrolują wydawanie pożyczonych pieniędzy, a poza tym wartość inwestycji zwykle przekracza pierwotny kosztorys. Na niebudowaniu korzysta zresztą nie tylko koncesjonariusz, lecz także spore grono urzędników państwowych, zatrudnionych w rządowych agendach bezpośrednio współpracujących z koncesjonariuszem." www.wprost.pl/ar/?O=1045 (...)W Polsce problem liczenia i uwzględniania w kształtowaniu polityki transportowej kosztów zewnętrznych transportu jest problemem stosunkowo nowym. Próby policzenia ich dokonał Zakład Problemów Transportu Międzynarodowego z Ośrodka Badania Ekonomiki Transportu w Szczecinie, w 1993r na zlecenie Ministerstwa Transportu a następnie na zlecenie Przedsiębiorstwa PKP w marcu 1995r. Te ostatnie materiały wskazują, że biorąc pod uwagę właśnie koszty zewnętrzne transportu, w sposób zdecydowany należałoby preferować transport kolejowy. Wg. ich obliczeń: Wskaźniki strat w odniesieniu do pracy przewozowej wynosiły: w transporcie drogowym: - ruch pasażerski - 131,1 zł/ 1 paskm (pasażerokilometr) - ruch towarowy - 126,9 zł/ 1 tkm (tonokilometr) w transporcie kolejowym: - ruch pasażerski - 13,7 zł/ 1 paskm - ruch towarowy - 5,3 zł/ 1 tkm free.ngo.pl/rowery/raporty/koszty.htm (...)Według statystyk przejazd pociągiem gwarantuje 1000-krotnie większą pewność, że nic się nam nie stanie niż jazda samochodem. W rzeczywistości relacja ta jest dużo lepsza dla kolei, gdyż prawie wszystkie ofiary kolei w Polsce to... samobójcy i kierowcy samochodów, którzy łamiąc przepisy wymuszają pierwszeństwo na pędzącym pociągu.(...) (...)Jak podała w 1998 roku Rzeczpospolita: straty państwa powodowane przez ruch samochodowy wynoszą 6-7% produktu krajowego brutto. Straty te to wysokie koszty leczenia ofiar wypadków i ich rehabilitacji (tak, tak, protesty służby zdrowia mają swoją praprzyczynę w tym, że musi ona ponosić koszty dotowania transportu samochodowego, a konkretnie dotowania sprawców wypadków), obsługi wypadków przez policję, spraw sądowych (znane skądinąd przeciążenie policji, prokuratur i sądów), zniszczenia sieci drogowej (ostrożne szacunki podane w Życiu mówiły o tym, że tylko na tranzycie tirów Polska traci rocznie 200 mln złotych, bo tyle wynosi różnica między wpływami od tranzytu a zniszczonymi drogami), obniżonych wpływach podatkowych(...) (...)jest w budżecie kwota 550 mln zł, która trafia do kasy PKP, lecz nie jest to dotacja do przewozów kolejowych, lecz do ulgowych przejazdów kolejowych, które Polska w ramach nowoczesnego państwa gwarantuje dzieciom, inwalidom, studentom, policji i wojsku. Kwota ta zresztą jest taka sama jak rok temu, czyli niższa o 10% po uwzględnieniu inflacji, niższa niż 2 lata temu o 160 mln zł, gdy oficjalnie była jeszcze dotacja do przewozów kolejowych mimo, że tak naprawdę pokrywała tylko ulgi. Ale właśnie to daje podstawy do tego, aby oszukiwać ludzi, że w Polsce PKP jest dotowane. Nie jest, co więcej, to samo PKP dotuje przewozy pasażerskie, jako jedyne w tym kraju. Bowiem Polskie Koleje Państwowe zyski z przewozów towarowych przeznaczają na dofinansowanie deficytowych z natury przewozów pasażerskich. (...) www.kolej.fz.eco.pl/biega.htm Temat: [IC] Super Bilet w pomarańczowych kasach PKP IC [IC] Super Bilet w pomarańczowych kasach PKP IC Super Bilety kupuj w Pomarańczowych Kasach PKP Intercity rozpoczyna akcję wizualnego i jakościowego wyróżnienia własnych punktów sprzedaży biletów, połączoną z jesienną promocją przejazdów w specjalnych cenach krajowymi pociągami Ex i IC. 151 kas, usytuowanych na dworcach w dużych i średnich miastach w kraju, otrzymało nazwę - Pomarańczowych Kas PKP Intercity. Obecnie są wyposażane w nowe terminale spełniające ustawowy wymóg fiskalizacji. Punkty sprzedaży obsługują wyłącznie pracownicy spółki. Kasy oznakowano logotypem PKP Intercity oraz nowym, graficznym elementem przewoźnika - pomarańczą. Personel obsługujący Pomarańczowe Kasy uczestniczy w szkoleniach z zakresu obsługi klienta, które zakończą się wewnętrznym konkursem o nazwie - Super Kasjer Pomarańczowej Kasy, prowadzonym w formule "tajemniczego klienta". Nowe oferty taryfowe i prezenty dla podróżnych - od 15 września - w środę 15 września rusza przedsprzedaż Super Biletów. Pula Super Biletów na każdy dzień wynosi blisko 6 tysięcy sztuk, a w całym okresie promocji - około 400 tysięcy, - Bilet Weekendowy na przejazdy w wybranej klasie: - dotychczas za 99 zł - przejazdy w klasie 2, - teraz także 149 zł - przejazdy w klasie 1, - osoby kupujące w Pomarańczowych Kasach bilet w taryfie normalnej otrzymają prezent - smycz do kluczy lub magnetyczny notes (od 15 września do wyczerpania zapasów) SUPER BILET Jesienna promocja na przejazdy wszystkimi krajowymi pociągami kategorii Express i InterCity obowiązuje od 1 października do 11 grudnia 2004 r. Przedsprzedaż Super Biletów rozpoczyna się 15 września. Cena Super Biletu na przejazd w klasie 2 wynosi - 36 zł, a w klasie 1 - 54zł. Super Bilety można kupić wyłącznie w kasach i tylko w przedsprzedaży (od 2 miesięcy do 7 dni przed odjazdem). Super Biletu nie można zwrócić lub wymienić. Niezależnie od długości wybranego przez podróżnego odcinka - bezpośrednim krajowym pociągiem Ex lub IC - cena Super Biletu wraz z miejscówką jest stała. Oznacza to, że podróż zarówno z Krakowa do Trójmiasta, z Lublina do Wrocławia czy z Warszawy do Poznania z Super Biletem na przejazd np. klasą 2 zawsze wyniesie 36 zł. Przykładowe ceny: - Ex Kraków - Gdynia: - bilet z ulgą 33%, kl. 2 - 50,92 zł + 10 zł miejscówka, - w promocji Super Bilet, kl. 2 - tylko 36 zł, - Ex Wrocław - Lublin, - bilet normalny, kl. 1 - 114 zł + 10 zł miejscówka, - w promocji Super Bilet, kl. 1 - tylko 54 zł, - IC Warszawa - Poznań, - bilet normalny, kl. 2 - 63,50 zł + 18 zł miejscówka, - w promocji Super Bilet, kl. 2 - tylko 36 zł, - IC Szczecin - Warszawa, - bilet normalny, kl. 1 - 108,00 zł + 25 zł miejscówka, - w promocji Super Bilet, kl. 1 - tylko 54 zł, Na każdy z blisko stu krajowych pociągów Ex i IC wyznaczony jest kontyngent Super Biletów. Dzienna pula Super Biletów umożliwi tańszą podróż pociągami - aż sześciu tysiącom pasażerów każdego dnia promocji. BILET WEEKENDOWY - 149 zł - na przejazdy klasą 1 Bilet Weekendowy jest biletem czasowym i obowiązuje od godz. 18.00 dnia poprzedzającego dzień wolny od pracy do godz. 24.00 ostatniego dnia wolnego od pracy (np. od 18.00 w piątek do 24.00 w niedzielę). Uprawnia do dowolnej liczby przejazdów w komunikacji krajowej, w klasie 1 pociągów Ex, IC, EC - (oprócz pociągów BWE, Berlin-Warszawa-Express). Osoba posiadająca Bilet Weekendowy za 149 zł na przejazdy w klasie 1 jest zwolniona z obowiązku kupowania miejscówek. Jeżeli jednak podróżny chce mieć gwarancje miejsca, do każdego z wybranych pociągów powinien dokupić miejscówkę. Temat: Zakopane i Tatry - nic nie jest czarne lub biale:) Szanowny Kolego, w pewnych kwestiach moge przyznac Tobie racje-faktycznie jest tam brudno i nieswiezo, a w oczy az bije brak swmietnikow na glownych ulicach lub ich nieoproznianie. Apropos dojazdu do Zakopanego, niestety warunki mamy jakie mamy, korzystam z pociagu bardzo czesto, trudno inaczej jak bywam w Tatrach 4-5 razy do roku, a dojezdzam ze Szczecina wiec mam ponad 200km dalej od Ciebie i nie narzekam. Inne alternatywy nie ma, jak sie nie dostosujesz to nie wedrujesz. Jak narzekasz na straszne warunki PKP to polecam przejechac sie pociagiem w Bieszczady, najlepiej relacja Szczecin-Przemysl(jeden z najbradziejsz obleganych pociagow w kracju razem z Szczecin-Terespol),pozniej od Rzeszowa jakis PKS.Po takiej podrozy ze Szczecina to dopiero jestes jak nowo narodzony. Do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic. apropos sytuacji w Zakopku z busiarzami,koniami itp. Kolego jezeli nie wdrozyles sie w system, to tego nigdy nie zrozumiesz, gdyz w tym miescie jest specyficzna sytuacja. Wraz z duza iloscia turystow pojawia sie tez nie mala gotowka, a co za tym idzie kazdy chce zarobic-normalne dla kazdej miescowosci turystycznej. I tu jest podstawowy problem,jezeli nie znasz sytuacji,trabili o tym nawet w mediach ogolnopolskich-licencje na przejazd na niektorych liniach w miescie dostala tylko jedna firma,inne nie miala prawa nawet wjazdu (KUZNICE).Doszlo do tego,ze busiarze nie mieli prawa stawac nawet na przystankach w miescie.Na ten czas po wielu procesach sadowych zrzeszenie wygralo i maja dostac mozliwosc wjazdu i postoju na przystankach.A kasy fiskalne-kolego to jest smiechu warte,przeciez oni nabijaja sobie ile chca i jak chca wiec to polski na pewno nie uratuje.Kazdy biletu nie chce,bo po co mu switek papieru.Tam jest straszna walka o klienta,wiec nie dziw sie tez ze jest malo miejsca,to chodzi zeby przewiezc jak najwiecej a nie wygodnie. Chociaz ja osobiscie wspolpracuje z takimi ludzmi ktorzy oferuja uslugi na bardzo wielkim poziomie-i takich busow jest coraz wiecej bowiem to wszystko sie rozwija.Apropos koni,nie wiem czy wiesz ale codziennie nie jezdza Ci sami ludzie,oni maja swoja kolejnosc i przy slabym ruchu obsluguja pol dnia w tygodniu,wiec jak im jeszcze dolozysz kase fiskalna to chyba razem z koniem beda jedli.Nie wspomne jeszcze,ze dowoz konia kosztuje,dzierzawa za przestoj powozu i oplaty jakie sciaga od nich park za korzystanie z ich trasy.Drogi na Morksie Oko tez nie moga zmienic,bowiem to jest Park a w Polsce nie mozna straszyc zwierzatek ciezkim sprzetem-po pierwsze,po drugie-jak sobie wyobrazasz strate takiej kasy dla parku schroniska i busow itp. kiedy zamkna droge w lecie i beda ja remontowac,innej rady nie widze,bo przeciez zima nie ma warunkow,kolejna sprawa-tam jest problem z osuwiskami,utrzymaniem skarp,wiec technologicznie tez nie widze jak to wykonac nie niszczac wszystkiego dookola,mozna zrobic tam autostrade ale co bedzie wokol?! w sprawie chodzenia po gorach nie bede sie wypowiadal,bo to kazdy traktuje indywidualnie,zaleznie od gustu,jedni ida na morskie oko na obcasach,wypijaja piwo i pokazuja dzieciom piekno gor,inni te dzieci wprowadzaja w tych samych obcasach jeszcze wyzej,jest tez grupa wyscigowcow,ktorym sie bardzo spieszy,no i sa ludzie ktorzy chodza spokojnie,zwiedzaja,ogladaja.Odmienna sprawa zupelnie jest fakt,kto jest jak przygotowany do wedrowek,swiadomosc jest coraz wieksza wsrod ludzi co nijak przeklada sie na ich zachowanie na szklaku.Moze ktos miec sprzet prosto ze sklepu,swiecic sie na 2km ale to nic nie zmieni jezeli nie posiada sie szacunku do gor i do innych uzytkownikow szklakow. apropos mlodziezy,grubo przesadzaona opinia na jej temat,sam sie jeszcze zaliczam do tej frupy i nie czuje,zebym sial swoja osoba spustoszenie na szlaku,nie kazdy kto mlody jest wulgarny,powiem szczerze,ze wieksze spustoszenie od mlodziezy robi brak podstawowej wiedzy na temat gor i ludzie ktorzy sami stwarzaja zagrozenie. Kolego przejdz sie po wszystkich schroniskach w Tatrach i bedziesz wiedzial co gdzie i za ile,a zamiast smierdziec w morskim oko i sluchac pie..kto i co,to lepiej przebywaj wiecej w Roztoce... pozdrawiam serdecznie Temat: PKP likwiduje kolejne linie, eksperci są przeciwni Gość portalu: MaciekS napisał(a): > Gość portalu: arczi@gmx.net napisał(a): > > > Stalo sie to, czego wszyscy podrozujacy sie obawiali. Nie dosc, > ze ceny na miar > > e standardu swiadczonego przez przewoznika > > sa horrendalnie wysokie, to jeszcze niedlugo bedziemy chodzic > po torach, a po n > > ich jezdzic. Juz teraz dotarcie do > > niektorych miast pociagiem jest niemozliwe, a niedlugo to > pewnie i wojewodztwa > > beda sie musialy obawiac, czy do stolicy > > nie trzeba bedzie jechac furmanka. a moze wogole pozbawic > Polske kolei. Wtedy n > > a pewno nie bedzie dlugow- tory zaorac, > > ziemie dac rolnikom (by sie nie bali ze wpadnie w rece > obcokrajowcow), personel > > zwolnic (w koncu mamy za malo > > bezrobotnych). Jak to sie dzieje, ze panstwo doplaca do > stoczni, kopaln, finans > > uje absurdalne koncepcje reform, a nie > > potrafi zajac sie tak istotna przeciez dla prawidlowego rozwoju > dziedzina jaka > > jest transport kolejowy? Czy siec > > europejska ma sie konczyc w Kostrzynie, Szczecinie Gumiencach > czy Gubinie? Jak > > ma wejsc do nas Europa, skoro nasze > > drogi budza smiech na twarzach Zachodu? Nie dosc, ze dotad > stany dworcow i poci > > agow przynosza hanbe (prosze sie > > przejechac miedzynarodowa osobowka od Frankfurtu do Poznania- > smrod i brud, dro > > dzy panstwo!), to jeszcze ma nic po > > nich nie jezdzic? Jak na kraj 38-miklionowy polaczenia Warszawy > pociagami IC z > > innymi miastami to chyba troche za > > malo. Ciekawe, kiedy ktos sie obudzi i zrobi porzadek z PKP? > Nie podzieli go cu > > y pocwiartuje, tylko rozsadnie > > zmodernizuje? Chyba nie w tym stuleciu. A szkoda, bo wszyscy by > na tym skorzyst > > ali... > > > A moze by w koncu wyrzyc te ostatnie 'P' z PKP... lub choc > zmienic jej sens do "prywatne". > > Bez konkurencji firmy zawsze sobie pozwalaja na co tylko > przyjdzie ochota. A jakby tak pozwolic obslugiwac nasze linie > obcym kolejom? No ale zaraz za przejazdy po tych "wspanialych" > torach zarzada sie astronomicznych sum. Przeciez to takie cenne > tory (szyny z 24karatowego zlota) i zyzne ziemie pod wspanialy > polski owies... czy moze zyto lub ziemniaki. Napewno tez > Samobrona powysypuje sobie zboze z wagonow i zablokuje linie > osobowe. Szczerze mowiac to sprywatyzowanie linii kolejowych > daloby efekt ze za bezprawne wkroczenie na teren kolejowy (czyli > torow ramp, etc.) ludzi mozna byloby sadzac do pierdla... i to > nalezaloby zrobic "koledze" Lepperowi i jego zausznikom wreszcie. > > Kapitalizm i demokracja nie polega na pozwalaniu ludziom na > wszystko. Jest jeszczecos takiego jak panstwo prawa, ale nie > prawa do naduzywania i naciagania. Nieststy jak prawie wszyscy > naciagaja prawo i korupcja oraz balagan jest akceptowalna norma > to sie potem zyje w takim gnoju w ktorym niczego nie mozna > doprowadzic do sensownego konca. W takim wypadku pozostaje zadbac > o siebie by nie byc w sytuacji "ostatni gasi swiatlo". > > > Pozdrawiam JA BARDZO CHETNIE ZGASZE TO SWIATLO,ZAOSZCZEDZE WSTYDU RESZCIE EUROPY Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 198 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||