Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny PKP inter city Wrocław PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP rozkład jazdy zagraniczneTemat: Elektroniczny Rozkład Jazdy PKP Hafas 2006/2007 erjp - PKP 2006/2007 (ważny od 10.12.2006 do 08.12.2007r.) erjp - PKP 2006/2007 umożliwia w prosty i szybki sposób zaplanowanie podróży, prezentuje najdogodniejsze połączenia, a przede wszystkim: rodzaje pociągów, dni kursowania, czas podróży, liczbę i miejsca przesiadek, informuje o usługach w pociągu. erjp - PKP 2006/2007 udostępnia informacje o połączeniach krajowych i zagranicznych. źródło Minimalne wymagania systemowe: # CPU: PC/486 # RAM: 64 MB # HDD: 30 MB # OS: MS-WINDOWS 95 i wyższe ed2k://|file|Hafas_5.01_Rozklad_Jazdy_PKP_2006-2007_+_aktualizacja_19.12.2006_PL_by_ePiotr.(osloskop.net).rar|12995287|4CC72FC023EA02C841FB3934C5B848A9|/ Temat: Rozkład jazdy na stronie PKP
-- Temat: Rozkład jazdy na stronie PKP Może dla niektórych to nic nowego, ale ja byłem pod wrażeniem - wczoraj przeglądałem sobie wyszukiwarkę połączeń na stronie PKP (jak wiele razy wcześniej). Szukając pociągu na Ukrainę, zacząłem sprawdzać tablice odjazdów zagranicznych (ukraińskich) stacji. Na stronie PKP są rozkłady jazdy nawet nie związane z Polską na zagranicznych stacjach. W ten sposób dotarłem aż do Irkucka (szukałem pociągu Moskwa Irkuck - ponad 80h jazdy). Brawo PKP!!! Irkuck to może i jest, ale szkoda że nie ma tam aktualnego rozkładu EZT Nasielsk - Warszawa... Przypadek z pociągiem 642, (czyli elektrycznym przedłużeniem pociągu z Trounia przez Sierpc do Nasielska) już Marcin opisał... Pozdrawiam, Temat: Rozkład jazdy na stronie PKP Może dla niektórych to nic nowego, ale ja byłem pod wrażeniem - wczoraj przeglądałem sobie wyszukiwarkę połączeń na stronie PKP (jak wiele razy wcześniej). Szukając pociągu na Ukrainę, zacząłem sprawdzać tablice odjazdów zagranicznych (ukraińskich) stacji. Na stronie PKP są rozkłady jazdy nawet nie związane z Polską na zagranicznych stacjach. W ten sposób dotarłem aż do Irkucka (szukałem pociągu Moskwa Irkuck - ponad 80h jazdy). Brawo PKP!!! Temat: Ihr Reiseplan W 2000 roku jechałem sobie EC Mimarą i dostałem taką rozkładówkę na papierze "toaletowym" - wszystkie godziny przyjazdów i odjazdów ze skomunikowaniami (w tym S-bahn) i numerami peronów (na terenie Austrii i Niemiec). Mam następujące pytanie: - Czy takie ulotki są cały czas, czy tylko na czas Expo2000 Temat: Zawieszenie kursowania pociągów na trasie Zagórz - Łupków No i stało się. W nowym rj nie będzie połączenia do Komańczy i Łupkowa. Czy coś w tej sytuacji można zrobić? Kiedy wchodził obecny rozkład jazdy pkp też chciała zlikwidować tę linię. Znajomy mk podsunął wtedy pewne hipotetyczne rozwiązanie. Otóż jeśli pkp pr zrzeknie się obsługiwania tej linii to istnieje możliwość, że na trasę tę może wejść zagraniczny przewoźnik, czyli w tym wypadku koleje słowackie. Wtedy nawet na wszelki wypadek skontaktowaliśmy wójta gminy Komańcza z przestawicielem kolei słowackich na Polskę, (obaj panowie podeszli do propozycji bardzo poważnie). Oczywiście takie połączenie musiało by być finansowane przez gminy Komańcza, Zagórz i inne na tej trasie. Połączenie musiało by być realizowane przez te małe, stare słowackie autobusy szynowe. Ciekawy jestem czy taka możliwość jest rzeczywiście realna w świetle polskiego prawa transportowego, polskich norm dotyczących takich pojazdów itp. Pozostaje jeszcze kwestia ceny, ale sądze, że Słowacy są bardziej elastyczni niż polscy przewoźnicy. PS Czy ktoś wie jak będzie z przewozami pkp cargo na tej trasie? Temat: Hafas (erjp-PKP) - aktualizacja 11.02.2003
Nie chodzi tylko o baza bo te wymienia sie na zasadzie wzjemnosci. Temat: Kolej po 1 maja Witam, Juz za niecale dwa miesiace Polska przystapi do UE, w zwiazku z czym zagraniczni przewoznicy beda mogli jezdzic po polskich torach. Jednak z tego co pamietam, to wynegocjowano jakies okresy przejsciowe. Niestety nie pamietam dokladnie szczegolow, bo obecnie jakos chyba zadne z mediow nie podejmuje tego tematu, zas wczesniej gdzies mi to umknelo w tym przedreferendalnym belkocie. Z tego co pamietam to: od 1 maja zagraniczni beda mogli jezdzic po sieci PKP, jednak nie wiecej, niz 20 procent przepustowosci linii (ruch towarowy), po pewnym czasie zas bez ograniczen. I to tyle co wiem na ten temat. Jezeli wiecie cos wiecej na ten temat to odpowiedzcie mi na nastepujace pytania: 1. Kiedy zagraniczni uzyskaja pelny i nieograniczony dostep do polskich sieci (zarowno w ruchu pasazerskim jak i towarowym) 2. Czy np. DB lub CD beda mogly uruchamiac pociagi pasazerskie juz po 1 maja? 3. Czy PKP beda mialy mozliwosc "utrudniania" dzialalnosci zagranicznych spolek poprzez np. zawyzanie oplat za dostep do infrastruktury, czy tez tworzenie nadmiernie "wydluzonych" rozkladow jazdy? 4. Wreszcie kto bedzie koordynowal te rozklady? 5. Czy zagraniczne koleje beda zainteresowane prowadzeniem ruchu towarowego lub pasazerskiego na liniach lokalnych? 6. Jak beda ksztaltowaly sie ceny biletow (ruch pasazerski) Z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam, kowal Temat: Ostróda miastem hoteli i pensjonatów Zacytuję co znalazłam o naszym ostródzkim PKS-sie. "Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Ostródzie istnieje nieprzerwanie od 1958 roku. Firma posiada dwa dworce autobusowe w Ostródzie i Morągu, zatrudnia 185 osób. PKS Ostróda dysponuje 78 autobusami, (w tym - 8 luksusowymi autobusami produkcji zachodniej) oraz 10 zestawami ciągników siodłowych z naczepami. Te ostatnie przystosowane są i przeznaczone głównie do międzynarodowych przewozów towarowych. Tabor autobusowy przedsiębiorstwa obsługuje lokalne przewozy pasażerskie wg urzędowego rozkładu jazdy - w tym przewozy szkolne i międzyregionalne. Firma obsługuje bezpośrednie połączenia z Warszawą, Gdańskiem, Bydgoszczą, Płockiem, Elblągiem i Olsztynem (jak w rozkładzie jazdy).Przedsiębiorstwo wykonuje także przewozy turystyczne za granicą i w kraju autobusami o wysokim standardzie z klimatyzacją, wc, video i barkiem. PKS w Ostródzie przewozi rocznie 3 mln pasażerów oraz 20 tys. ton towarów." Widocznie jak zwykle brak kasy, wiele kursów zawiesili z uwagi na ich nierentowność, faktycznie chociaż ten jeden przystanek dla obsługi ruchu zagranicznego powinien trochę lepiej wyglądać. Nisko położony plac dworca, szczególnie po ulewach jest utrapieniem i pasażerów i autobusów. A co do dworca PKP to pocieszę już pierwsze drobne malunki powstają tak jakby w ostródzie nie mogłoby być ładniej i czyściej Temat: Ceny biletów - skąd?
K. Temat: Czesi mówią "stop" polskim pociągom
Pozdrawiam PS. A to dopiero początek. W końcu przyjdzie czas prawdziwej Temat: Mój własny plan naprawczy PKP - trochę fantazji
Temat: PKP:Rewolucja na torach, będzie drożej Od poniedziałku większość pociągów pośpiesznych w Polsce zmienia właściciela. Dla tysięcy osób oznacza to droższe podróżowanie - ocenia "Metro". Zgodnie z rządowym planem, spółkę PKP Przewozy Regionalne przejmą Sceptycy podejrzewają, że za kilka miesięcy, przy kolejnej zmianie Jedyną nadzieją na rozbicie monopolu na torach jest rok 2010, kiedy to źródło informacji: PAP/Metro Temat: Z rowerkiem koleja - lawina chamstwa w PKP Wczoraj na szczescie jechalem bez roweru, ale widzialem, jak cierpia inni. Wracalem z Katowic poc. 41114 Podlasie relacji Czestochowa - Terespol przepuszczajac wiozacy glownie powietrze "dochodowy" IC Beskidy. "Nieoplacalny" pospieszny mial zajete ok. 160% miejsc, a na kazdej stacji biegali zdezorientowani podrozni z rowerami (takze rosyjskojezyczni) w poszukiwaniu zaznaczonego w rozkladzie jazdy wagonu bagazowego, ktorego oczywiscie nie bylo!!! No i zostali na peronach ze smutnymi minami obok pieszych, ktorzy rowniez nie dostali sie do zatloczonego pociagu. Kolejny raz pytam, po co PKP zaznacza w rozkladzie wagony ktorych nie ma Michal S. Temat: Praha - Wroclaw dnia 1.5.2006 Probowalem co pokaze rosklad jazdy Czeski idos Praha - Wroclaw 1.5.2007 to mozno dac pomedzi zarty prosze zobaczyc http://jizdnirady.atlas.cz/ConnRes.asp?tt=a&from=3&from=0&from=6149&f... &to=3&to=0&to=8892&tol=-1&date=1.5.2007&time=4:00&min1=5&max1=240&alg=1&isde p=1&beds=0&chn=5&stop=0&odcht=0&odch=50&link=AA6B jezeli link niepokaze sie to prosto Praha - Wroclaw dnia 1.5.2007 na Temat: Jak sie nazywa ta gazeta co ją dają za darmo? Dokładnie, popieram przedmówce :-) Często bywam w Czechach koleją i regularnie przeglądam gazetke CD - zawsze jest w niej cos ciekawego. Natomiast Kurier PKP to zbędna makulatura. A najciekawsze jest to ze oni ciagle pisza o tym regiotramie 'Nysa' - po PKP trupie!
Temat: EN Jan Kiepura PKP Intercity w minionym tygodniu opublikowało na stronie firmowej nareszcie nowe rozkłady jazdy w komunikacji krajowej i zagranicznej od 14.12.2008. do 12.12.2009. Na temat EN Jana Kiepury możemy już na wstępie m.in. przeczytać: 3. Dla amatorów zimowego szaleństwa wygodne, bezpośrednie połączenie z Innsbruckiem ( trasa przejazdu: Warszawa – Poznań – Berlin – Hannover –Norymberga – Monachium – Innsbruck). Wagon z miejscami do leżenia kursujący raz w tygodniu od grudnia do kwietnia (w piątki z Warszawy i w soboty z Innsbrucku) w pociągu EN Jan Kiepura. Odjazd z Warszawy Centr. o 17.55 przyj. do Innsbrucku 11.34, wyjazd z Innsbrucku o 16.27 przyj. do Warszawy 10.35. 4. Nowe połączenie z Warszawy i Poznania do Hannoveru realizowane pociągiem EN Jan Kiepura. Cieszący się dużym zainteresowaniem pociąg EN Jan Kiepura z Warszawy przez Poznań do Amsterdamu zyskuje od nowego rozkładu dodatkowy przystanek w stolicy Dolnej Saksonii – Hannoverze. Pociąg kursuje codziennie, wyjazd z Warszawy Centr. o godz. 17.55, przyjazd do Hannoveru o godz.2.15 , wyjazd z Hannoveru o godz. 2.38, przyjazd do Warszawy Centr. o godz. 10.35. Temat: Jak sie nazywa ta gazeta co ją dają za darmo?
Temat: Czesi mówią "stop" polskim pociągom [ciach] Nie wiem, czy niewpuszczenie nowego przewoźnika można nazwać "maniem" kogoś w Natomiast z Czechami ustaliliśmy kursy przed zmianą rozkładu, a oni przypomnieli Pozdrawiam -//-//-//- Temat: Koncesja w tajemnicy - likwidacje pomocne dla nowych przewoznikow :Nikt Ci nie zabrania tak s?dzi?, ale poprosz? o jakie? argumenty : Chocby ten argument ze polski przewzonik prowadzi przewozy regionalne nie dla HAHAHA ROTFL :-))))))))))))) : - brak srodkow na inwestycje infrastrukturalne i brak srodkow na ulozenie prawidlowego rozkladu jazdy MC Temat: ZAMARŁ RUCH NA LINII KOLEJOWEJ ZAGÓRZ-ŁUPKÓW Witam wiadomość brzmi niepokojąco dlatego natychmiastowo zweryfikowałem ją u dobrze poinformowanych Przyjaciół w PKP. Rzeczywiście to prawda, że od 1 stycznia 2009 w kierunku Łupkowa nie odjechał ani jeden pociąg. Ruch towarowy ma być przywrócony na trasie od 2 lutego a osobowy ruszy od maja. W tym drugim przypadku wynika to funkcjonującego od dwóch lat rozkładu jazdy. W pierwszym jest oznaką iż do naszych drzwi właśnie PUKA MR. KRYZYS Postępująca degradacja linii kolejowej Zagórz - Łupków dostarcza kolejnych argumentów na rzecz URUCHOMIENIA POCIĄGU RETRO!!! Przy obecnym kursie Euro koszt wczasów zagranicznych już przeciętnie wzrósł o ok. 20% Paradoksalnie krajowa branża turystyczna w dobie kryzysu ma szansę na odbicie się od dna. Bez atrakcji turystycznych samo z siebie się to nie zrobi. CZY ZAGÓRSKIE WŁADZE MNIE SŁYSZĄ!!! PUK! PUK! Temat: Kolejka do Balic Hmm - dzisiaj drugi raz przejechalem sie do Balic. No jedzie sie calkiem fajnie. Mocno stuka i nie dziwie sie ze szynobusy padają... Klimat jazdy niesamowity, a jakie piękne widoki... Z wad. W szynobusach wisi inny (niekatualny rozkład) w stosunku do tego co na przystanku w Balicach. Przykładowo w Balicach jest połączenie do Krakowa o 17:23, a w szynobusie jak byk napisane jest 17:40. Wynika z tego ze PKP PR nawet nie jest w stanie miec aktualnych rozkladow... Moze to kwestia oszczednosci zeby nie drukowac kolejnych plakatow... Za to na dworcu olbrzymi baner: Dla mnie polityka PR jak chyba dla wszystkich oprócz władz tej spółki jest niezrozumiała... Poza tym wypuszczanie SA101 na taką trasę gdzie zagraniczni turysci jeżdżą jest smieszne - przecież to wrak w którym nie slychać mówiącej drugiej osoby tak warczy silnik... Ale cóż zrobic - nie mamy nic lepszego... Chwała ze chodziaż SA109 009 jest. Nie mam do niego większych zastrzeżeń - żeby się tylko nie psuł... A co sie dzieje ze SA109-002 - na trypolisie naprawiany? A poza tym jak pewnie wiecie sa duze protesty mieszkancow ze im trąbią i stukają pociągi... Przy przejeździe na Balickiej napisali nawet sprayem tekst na pustym bibordzie o tresci: "Twoja do Balic kolejka, to nasz koszmar i udręka" Fotorelacja i opis połączenia jest tutaj: http://www.transportszynowy.200.pl/balice.html Czekam na Wasze opinie i komentarze Pozdrawiam Temat: kolej na emeryturze O dziwo Cargo i Intercity siedzą na kasie i nie wiedzą jak ją wykorzystać, a ich pracowników werbują prywatni przewoźnicy... Pamiętajcie koledzy, że w PKP dwie grupy zawodowe zarabiają rewelacyjnie: dyrektorzy i naczelnicy oraz ...maszyniści. Maszynista PKP Cargo jest w stanie wyciągnąć nawet 3000 zł jeśli jeździ np. z pociągami do Petrovic czy Bohumina (dodatkowe stawki za delegacje zagraniczne). 2500-3000 zł to nie są złe zarobki w porównaniu do zarobków np. kierowców autobusów którzy chyba nie wyciągają więcej niż 1600-1800 zł. Jest to prawda, ale wynagrodzenie zależy od bardzo wieleu elementów: stażu pracy, przejechanych kilometrów w czasie służby, ewentualnych godzin świątecznych, nadgodzin, tego czy jedzie się z pomocnikiem, albo jako pasażer itd. Nie zapominajmy o tym, że jest to praca wymagająca (z mojego punktu widzenia) nieco większej sprawności psychofizycznej i sporej odporności psychicznej. Wbrew licznym stereotypom, warunki pracy maszynisty różnią się od warunków pracy kierowcy. Pod autobusy rzuca się statystycznie mniej samobójców, niż pod pociąg. Złomiarze, złodzieje węgla i towarów autobusy sobie raczej odpuszczają i nie skaczą po nich w czasie jazdy, ani ich nie zatrzymują blokadami na drogach. Poza tym autobus w gestej mgle nie musi jechać 100km/h czy 160km/h żeby trzymać się rozkładu. Temat: Stacja Piaseczno, a pośpiechy...
Narazie mieszkam jeszcze w Wawie, ale powoli sie przygotowuje do A wracajac do pomyslu z Warka, sadze, ze byloby swietnie, gdyby Pozdrawiam jeszcze z Warszawy Filip Karonski Temat: Pociągi retro w rozkładzie jazdy PKP - Kolejowy retro-rozkład Pociągi retro, zestawiane z historycznych wagonów i parowozów, mogą znaleźć się na stałe w rozkładach jazdy PKP. Z taką propozycją do PKP Cargo zwróciła się powołana w lutym w ramach projektu Turystyka Wspólna Sprawa partnerska grupa "Piękno Wolsztyńskich Parowozów" i Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni. Pomysł polega na uwzględnieniu w rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od grudnia, pociągów retro. Miałyby one kursować przy okazji organizacji ciekawych imprez kulturalnych i dowozić na nie turystów polskich i zagranicznych. Projekt ma przyczynić się również do wykreowania markowych produktów turystycznych województwa, wykorzystując przy tym jego największe walory. Jednym z nich jest właśnie wolsztyńska parowozownia, jedyna czynna obecnie parowozownia w Europie. Historyczne składy miałyby wozić turystów do miejscowości, w których można by im było zaproponować ciekawy program. Na przykład do Kopanicy pojechałby "Powstaniec Wielkopolski", do którego pasażerów werbowałyby patrole powstańcze. Pomysł przewiduje na razie wprowadzenie czternastu takich pociągów. Plan poszerzenia rozkładu jazdy znany jest już też Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. – Uważam, że to rewelacyjny pomysł. Pociągi retro zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem, ale jest ich bardzo mało. Odzew ze strony turystów tak polskich jak i zagranicznych, na pewno będzie bardzo duży, a przy okazji będzie można pokazać im inne atrakcje regionu – mówi Ewa Przydrożny, dyrektor biura WOT. Jutro przedstawiciele grupy i TPWP spotkają się w tej sprawie z przedstawicielami PKP Cargo w Poznaniu. źródło: Głos Wielkopolski Temat: Archiwum sygnałów -pragotrony i inne Pasażer nasz pan! "Światowid" Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Inowrocław: Miasto spychane na boczny tor Rząd nie da w przyszłym roku pieniędzy na kolejowe połączenia międzywojewódzkie. Oznacza to, że coraz mniejsze są szanse na utrzymanie pociągów z Inowrocławia w kierunku Łodzi i Śląska. Likwidacja połączeń do Zduńskiej Woli jest zapowiadana od wielu miesięcy. Władze miasta ślą petycje do różnych instytucji, aby nie wdrażano tych planów. Na razie się nie udało. Departament Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury poinformował inowrocławski ratusz, że od przyszłego roku na trasach międzywojewódzkich, na których kursowały pociągi pospieszne, jeździć będzie PKP Intercity. Pociągami osobowymi przewozić pasażerów będzie spółka PKP Przewozy Regionalne. Rząd nie będzie dofinansowywał osobowych pociągów międzywojewódzkich. - Nie jest możliwe w 2009 roku objęcie dofinansowaniem przez ministra infrastruktury takiej samej oferty przewozowej jak dotychczas - informuje wicedyrektor departamentu, Tomasz Warsza. Jedyną szansą, aby trzy połączenia do Zduńskiej Woli nadal funkcjonowały, jest teraz Urząd Marszałkowski w Toruniu. Samorządy wojewódzkie mogą bowiem zamawiać połączenia na trasach przez siebie wybranych. - W związku z tym prezydent Ryszard Brejza poprosił marszałka Piotra Całbeckiego o złożenie zamówienia na zachowanie dotychczasowych połączeń na trasie Inowrocław-Zduńska Wola Karsznice - informuje rzeczniczka ratusza, Monika Dąbrowska. Odpowiedzi z Torunia jeszcze nie ma i nie wiadomo, kiedy można się jej spodziewać. Tymczasem czas nagli. Jak już pisaliśmy, kolej trzyma co prawda w tajemnicy rozkład jazdy, który wejdzie w życie w grudniu, ale musiała udostępnić jego projekt zagranicznym przewoźnikom. Ci natomiast już opublikowali go w Internecie. W nowym rozkładzie nie ma żadnego pociągu z Inowrocławia do Zduńskiej Woli, w której przesiadali się pasażerowie jadący na Śląsk i do Łodzi. - Miasto zostaje spychane dosłownie na boczny tor. Jeśli te połączenia zostaną zlikwidowane, to możemy ogłosić pogrzeb kolejowego węzła inowrocławskiego - ocenia jeden z kujawskich kolejarzy. Nowy rozkład jazdy pociągów ma zostać ogłoszony w połowie grudnia. Jeśli mimo interwencji władz miasta i inowrocławskich posłów trzy połączenia ze Zduńską Wolą zostaną zlikwidowane, mieszkańcy Kujaw i kuracjusze na Śląsk będą musieli jeździć z przesiadkami w Toruniu lub autobusami. Źródło: Express Bydgoski Temat: Jelenia G. -Pisarzewiec - Tkacze Wypadaloby jednak odpowiedziec nazadane pytanie. Szlak powstal w 1902 roku, w 1923 zostal zelektryfikowany. Po wojnie stacja W 1991 roku powstalo w Jeleniej Gorze "Towarzystwo Kolei Izerskiej". Stara W zwiazku z tym, ze dysponujesz takim starym rozkladem jazdy mam prosbe o Grzegorz Mam takie pytanie od kiedy Tkacze sa zagraniczne :))) Temat: NowoÂści w Rybniku Pewnie straszliwie podpadnę wszystkim tym, którzy boją się obcego kapitału w Polsce i są wyznawcami idei: "Rozkradają nam kraj i sprzedają Polskę". Nie ma nic paskudniejszego w naszym kraju od dworców PKP ze szczególnym uwzględnieniem peronów. Zaraz za nimi plasują się same pociągi. Dopóki PKP nie dostanie solidnego zastrzyku gotówki, nie dostanie solidnych, mądrych i energicznych zarządców to nie ma szans na zmiany na lepsze. Polska jest już w XXI wieku. Ale nasze PKP to jeszcze w XIX... Pogoda, mi na pewno nie podpadłes. Po pierwsze każdy ma prawo do własnej opinii, a po drugie ja już też pomału wątpię w możliwość zreformowania PKP. Jestem wielkim zwolennikiem transportu zbiorowego ale z pewnością nie zbiurokratyzowanej i deficytowej PKP gdzie masę absurdalnych decyzji wychodzi z gabinetów w których pełno dyletantów z przypadku. Wiem co mówię bo nie obce jest mi środowisko PKP. Prawdziwych pasjonatów i ludzi którzy chcą coś dobrego zrobić w tej firmie jest naprawdę niewielu- chociaż z pewnością dyrektor Wach (powołany jeszcze za SLD) jest najbardziej kompetentnym dyrektorem w ostatnich 15 latach. Z tym, że Pogoda należy Ci wyjaśnić, że w Europie żaden kraj za wyjątkiem Wlk. Brytanii nie pozwolił na prywatyzację samych linii kolejowych (torowisk). Brytyjczycy żałują tej decyzji, a kilka spektakularnych wypadków do jakich tam doszło było spowodowanych olewaniem utrzymania infrastruktury przez kilkunastu prywatnych operatorów! Tory muszą należeć do państwa. Za to powinno się dopuścić przewoźników nawet zagranicznych. Jestem pewien że Ceske Drahy zrobiłyby o wiele znakomitszy rozkład jazdy od tych imbecyli z Katowic. Co do tkwienia w XIX wieku to jest jeszcze kilka innych instytucji co do których też mam wątpliwości. Szczególnie kiedy stoję w długiej kolejce na poczcie czy kiedy muszę odwiedzić przychodnię zdrowia. Może to nie XIX w. ale zacofanie jest tam spore i podejście do petenta nie licujące z naszymi czasami. Tak samo nasz ZTZ tkwi w minionej epoce. PKP nie jest więc osamotniona. Co do dworców kolejowych to pojawiły się nadzieje. Przeczytaj sobie tego linka. Rybnicki dworzec jest na liście 72 i pewnie też się za niego wezmą. Pytanie kieeedy?! Zerknij na link o dworcu w Katowicach http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,3245414.html http://dziennik.dziennikbudowy.pl/Ekspr ... =10&Cat=wd Temat: ME 2012 - pociągiem na mecz Nowoczesne, komfortowe wagony, superszybkie składy kolejowe, wspólny bilet na mecz i pociąg - w ten sposób PKP Intercity chce zachęcić kibiców do korzystania z linii kolejowych podczas piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. Pociągi wobec słabej jakości polskich dróg, mogą być dla kibiców głównym środkiem przemieszczenia się po Polsce. Jak poinformował Maciej Cłapiński, dyrektor Biura Marketingu PKP Intercity, spółka w najbliższych latach wzbogaci się o nowe lokomotywy oraz składy zespolone, które umożliwiają podróżowanie z prędkością do 250 km/h. "Składy zespolone to +młodszy brat+ kolei dużych prędkości. W podobny sposób rozwijała się kolej na zachodzie Europy. W tej chwili trwa również modernizacja klasycznego taboru, w tym kilkuset wagonów. Są one coraz ładniejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. Nie zapominamy też o gastronomii, tak by tego przysłowiowego schabowego jadło się przyjemniej" - powiedział Cłapiński podczas konferencji Press Euro 2012, która przez dwa dni odbywała się w Poznaniu. Główną zachętą do korzystania z tego środka transportu ma być tzw. kombi-ticket. Kibice, którzy posiadaliby wejściówki na mecz, nie musieliby kupować dodatkowego biletu. "Jesteśmy po wstępnych rozmowach z przedstawicielami z Austrii i Szwajcarii, którzy podpowiadają jak uzyskać środki na ten cel od państwa i od miast-gospodarzy. W tej chwili już prowadzimy negocjacje z miastami na temat innego wspólnego biletu. Tak aby pasażer po wyjściu z pociągu mógł przemieszczać się środkami komunikacji miejskiej bez konieczności kupowania dodatkowego biletu". PKP Intercity chce także ułatwić podróżującym kupno biletów poprzez uruchomienie nowych kanałów sprzedaży. Oprócz istniejącej już możliwości transakcji przez internet, rozważany jest pomysł wprowadzania zakupu biletów przez telefon komórkowy oraz rozbudowę sieci biletomatów. Jak zapewnił Cłapiński, rozkład jazdy pociągów będzie dostosowany do potrzeb kibica. "Chcemy by kibice mniej więcej co godzinę mogli przemieścić się z jednego miasta do drugiego. Jeśli będzie konieczność uruchomienia dodatkowych połączeń, zarówno krajowych jak i zagranicznych, zrobimy to" - podkreślił. PKP w swoich planach inwestycyjnych do maja 2012 planuje zmodernizowanie 936,3 km linii kolejowych. Część tego planu już została wykonana. Największe remontowane trasy to Kunowice - Terespol, Zgorzelec - Medyka i Gdynia - Warszawa. Dzięki modernizacji czas podróży pociągami ekspresowymi, intercity i pospiesznymi zmniejszy się na niektórych trasach od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Na przykład podróż z Gdańska do Warszawy Centralnej skróci się z 270 minut do 180. źródło gazeta.pl Temat: KOLEJE WIELKOPOLSKIE od stycznia 2007 Po trzech latach przygotowań ruszą wreszcie Koleje Wielkopolskie. Od nowego roku spółka z udziałem samorządu stanie się faktem. Zwiększają się szanse na to, że pociągi regionalne pojadą punktualnie z odpowiednią liczbę wagonów, a czystość nie będzie już budziła kontrowersji. Prace nad powołaniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od 2003 roku. Jednak dopiero teraz Ernst&Young sporządził biznesplan nowej spółki i jej powstanie jest już pewne. – Od 1 stycznia 2007 roku rozpoczną działalność Koleje Wielkopolskie – deklaruje Przemysław Smulski, członek zarządu województwa wielkopolskiego. Partnerem samorządu w spółce będą PKP, ale zmieni się wiele. Wszelkie decyzje, na przykład o rozkładzie jazdy będą zapadać w Poznaniu. Dziś jest tak, że o wielu sprawach nie decydują kolejarze w Wielkopolsce, ale centrala w Warszawie. Na dziś wiadomo na pewno, że zarząd PKP Przewozy Regionalne zadecydował o tym, że 19 wyremontowanych "żółtków" (fachowo nazywanych jednostkami EZT) trafi do województwa wielkopolskiego i zostanie przekazanych nowej spółce. W przyszłym roku tabor spalinowy w naszym regionie będzie liczył 20 nowoczesnych szynobusów. To wystarczy na pełną obsługę linii niezelektryfikowanych. Aktualnie jeździ tylko 10 takich pojazdów. Samorząd chce także zmodernizować i kupić elektryczne pociągi z pieniędzy unijnych. Teraz Wielkopolanie podróżują 30-letnim taborem. Każda, nawet mała awaria sprawia, że pasażerowie tłoczą się w pociągach, które mają za mało wagonów. Tak jest na trasie do Ostrowa, Gniezna czy Konina. W przyszłości, PKP Przewozy Regionalne będą mogły wyjść ze spółki, jeśli znajdą się inni chętni, na przykład przewoźnicy zagraniczni. – Chcemy także zaprosić do współpracy samorząd Poznania, a także Konina, Piły, Kalisza i Ostrowa – zwraca uwagę Przemysław Smulski. Powstanie spółki to jeden z elementów strategii rozwoju transportu dla Wielkopolski, którą przygotują samorządowcy razem z naukowcami. Samorząd deklaruje również współfinansowanie remontów linii kolejowych do Kluczborka, Wągrowca i Wolsztyna. Ze swojej strony mam nadzieję, że po tej zmianie podobnie jak to miało miejsce na MAzowszu powoli będą reaktywowane linie zamknięte np. Gniezno-Skoki(Wągrowiec) Temat: [pr] Bliskie powstanie Kolei Wielkopolskich http://www.glos.com/index.php?ida=1519 Powstała spółka Koleje Wielkopolskie 2006-09-06 Po trzech latach przygotowań ruszą wreszcie Koleje Wielkopolskie. Od nowego Temat: Kiedy ruszą Koleje Wielkopolskie? Koleje Wielkopolskie od 1 stycznia 2007 roku Po trzech latach przygotowań ruszą wreszcie Koleje Wielkopolskie. Od nowego roku spółka z udziałem samorządu stanie się faktem. Prace nad powołaniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od 2003 roku. Jednak dopiero teraz Ernst&Young sporządził biznesplan nowej spółki i jej powstanie jest już pewne. – Od 1 stycznia 2007 roku rozpoczną działalność Koleje Wielkopolskie – deklaruje Przemysław Smulski, członek zarządu województwa wielkopolskiego. Partnerem samorządu w spółce będą PKP, ale zmieni się wiele. Wszelkie decyzje, na przykład o rozkładzie jazdy będą zapadać w Poznaniu. Dziś jest tak, że o wielu sprawach nie decydują kolejarze w Wielkopolsce, ale centrala w Warszawie. Na dziś wiadomo na pewno, że zarząd PKP Przewozy Regionalne zadecydował o tym, że 19 wyremontowanych "żółtków" (fachowo nazywanych jednostkami EZT) trafi do województwa wielkopolskiego i zostanie przekazanych nowej spółce. W przyszłym roku tabor spalinowy w naszym regionie będzie liczył 20 nowoczesnych szynobusów. To wystarczy na pełną obsługę linii niezelektryfikowanych. Aktualnie jeździ tylko 10 takich pojazdów. Samorząd chce także zmodernizować i kupić elektryczne pociągi z pieniędzy unijnych. Teraz Wielkopolanie podróżują 30-letnim taborem. Każda, nawet mała awaria sprawia, że pasażerowie tłoczą się w pociągach, które mają za mało wagonów. Tak jest na trasie do Ostrowa, Gniezna czy Konina. W przyszłości, PKP Przewozy Regionalne będą mogły wyjść ze spółki, jeśli znajdą się inni chętni, na przykład przewoźnicy zagraniczni. – Chcemy także zaprosić do współpracy samorząd Poznania, a także Konina, Piły, Kalisza i Ostrowa – zwraca uwagę Przemysław Smulski. Powstanie spółki to jeden z elementów strategii rozwoju transportu dla Wielkopolski, którą przygotują samorządowcy razem z naukowcami. Samorząd deklaruje również współfinansowanie remontów linii kolejowych do Kluczborka, Wągrowca i Wolsztyna. (źródło: Głos Wielkopolski, 6 września 2006) Temat: [ pr ] Lokalne koleje do wzięcia 23 grudnia poznamy przewoźnika, który tylko przez rok będzie obsługiwał
Wogóle jak to możliwe, że działalnością która dla PKP-PR jest zaj...ście Pozdr. Krzysztof Cz. Temat: Kolej na autobusy Gazeta Pomorska. Hm. Zamiast tą linię wyremontować, a szynobusy puścić przez Unisław-Chełmżę do Brodnicy... Kolej na autobusy Dopiero w przyszłym roku PKP planuje zakup szynowych autobusów, które (akr) Tarhimdugurth Temat: wolsztyn 5.4. i cos jeszcze
Pozdrowionka, Temat: Kolej Po angielsku nie pogadasz 06.08.2007 Wrocław, jako trzecie miasto w Polsce, ma na Dworcu Głównym nowoczesne Centrum Obsługi Klienta. Sprawdziliśmy też, czy zagraniczny turysta ma szanse uzyskać tu informację Centrum do niedawna działało tylko w Warszawie. Od kilkunastu dni ma je też Poznań, a teraz Wrocław. Szukaj przy toaletach COK mieści się tuż przy toaletach. Wnętrze jest nowoczesne, czyste, z klimatyzacją. Można tu kupić bilety komunikacji krajowej i międzynarodowej. Pasażerowie mogą się też dowiedzieć wszystkiego o rozkładzie jazdy, cenach biletów i ofertach promocyjnych. Jednym słowem, zdobyć wszelkie niezbędne informacje o tym, jak najkorzystniej i najtaniej podróżować. Na razie centrum świeci pustkami, bo jeszcze niewielu podróżnych wie o jego istnieniu. Czynne jest codziennie od 9 do 20.30. Sprzedaż biletów prowadzona będzie przy czterech kasach. Mili, młodzi i... niedouczeni W okienkach czekają młodzi pracownicy. Szefowie PKP zapewniają, że obsługa pracująca w nowym centrum jest wykwalifikowana i zapewne żaden petent nie odejdzie od okienka z kwitkiem. Niestety, mimo że ci młodzi ludzie wyglądają niezwykle sympatycznie i starają się być mili i kompetentni, cudzoziemiec raczej odejdzie od okienka z kwitkiem. Na zadane w języku angielskim pytanie, o to jak dojechać pociągiem do Madrytu, miła i atrakcyjna dziewczyna rozkłada bezradnie ręce i zdecydowanym ruchem wskazuje siedzącego obok kolegę. Ten jest odrobinę bardziej rozmowny, ale niekoniecznie pomocny. Łamaną angielszczyzną kieruje do okienka połączeń międzynarodowych w głównym holu dworca. Centrum Obsługi Klienta to teoretycznie miejsce, w którym podróżujący z Intercity pasażerowie, również anglojęzyczni, uzyskują profesjonalną i kompleksową obsługę. Miejmy nadzieję, że wkrótce tak będzie. Rafał Zagrobelny http://wroclaw.echomiasta.pl/artykuly.php?czytaj=719 Temat: Nowe połączenie szynobusowe w Małopolsce? Nowe połączenie szynobusowe w Małopolsce? O pomyśle uruchomienia szynobusów, obsługujących linię z Krakowa do Oświęcimia. mówiło się od kilku lat. W końcu pojawiły się, ale okazuje się, że na razie są to kursy pilotażowe. Trasę, dokładnie rzecz biorąc, obsługuje jeden szynobus, który w ciągu dnia kursuje trzykrotnie z Krakowa do Oświęcimia i z powrotem przez Spytkowice oraz Kraków Płaszów a także przez Trzebinię. Kiedy szynobusy będą kursować już normalnie? - Realne jest to w drugim półroczu tego roku, czyli tak, jak to wynikało z wcześniejszych przymiarek. Wtedy będzie możliwe zagęszczenie rozkładu jazdy na trasach obsługiwanych przez szynobusy, zarówno przez Chrzanów, jak i Skawinę - mówi wicestarosta oświęcimski Józef Krawczyk. Jak podkreśla, komfort podróży jest nieporównywalny z tradycyjnym pociągiem, ale chodzi przecież także o szybkość. - Szynobusy jeżdżą trochę krócej, ale faktycznie spełnią swą rolę, gdy podróż z Oświęcimia do Krakowa zajmie nie więcej niż godzinę - dodaje wicestarosta Krawczyk. Same szynobusy, szczególnie przy obecnym stanie torowisk niewiele ten stan rzeczy zmienią na lepsze. Na trasie od Krakowa przez Trzebinię, Chrzanów i Libiąż do Oświęcimia są odcinki, gdzie pociągi nie mogą jeździć szybciej niż 20 km/h. Dlatego wcześniej konieczne są uzgodnienia z koleją, która powinna zając się stanem podległych jej szlaków. Kolejarze na dodatek przekonują, że wprowadzenie szynobusów na całej trasie przy dwóch dużych rodzajach składów nie poprawi w znaczący sposób sytuacji. Rodzi się także pytanie, kto będzie prowadził taką działalność. jednym z rozwiązań jest powołanie spółki z udziałem województwa. Tak jest na Mazowszu. W Małopolsce sprawa jest bardziej skomplikowana. bo rozmowy władz samorządowych województwa z PKP na ten temat są trudne. Okazuje się, że w województwie rozważają wariant, który nie uwzględnia aliansu z koleją. Jak powiedział niedawno wicemarszałek Roman Ciepiela, są zagraniczni przewoźnicy, w tym operatorzy z Europy Zachodniej, którzy są zainteresowani organizacją komunikacji kolejowej na trasie od Oświęcimia, przez Trzebinię do Krakowa i dalej do Wieliczki. źródło: Dziennik Polski Temat: CZAS ZACZĄĆ!!! CO ROBIMY?
Temat: Ba(h)na zamiast PKP http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/420066.html http://www.poznan.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/a2/40_420066_2_d_5795.jpg http://www.poznan.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/0b/40_420066_1_d_9037.jpg Ba(h)na zamiast PKP Wtorek, 16 listopada 2004r. Prawdopodobnie już niebawem do Wielkopolski zaczną dojeżdżać niemieckie Ekspansją na wschód zainteresowani są prywatni i państwowi niemieccy Do przetargu Stanęły one do przetargu na organizację przewozów kolejowych do Już jeżdżą Obecnie niemieckie pociągi wjeżdżają na 2,5 kilometra w głąb Polski. Są Muszą oddać część rynku Zgodnie z unijnymi przepisami 30 procent naszego rynku kolejowego może - Jednak muszą spełniać dwa warunki - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik Wszystko wskazuje jednak na to, że możliwość przejęcia trzeciej części - Nie dotarło do mnie żadne pismo - mówi Henryk Szczefanowicz z Twierdzi, że nie wie także nic o tym, ze w Zielonej Górze rozmawiano o Będą rozmawiać Z naszych informacji wynika, że jeszcze w tym tygodniu pracownicy Według naszych informacji, BBX prawdopodobnie chce, by połączenia Rozkład w Niemczech Nowy rozkład jazdy PKP, który ma zostać wprowadzony od 12 grudnia, nie Do Niemiec PKP Cargo, spółka zajmująca się transportem towarowym, zamierza wejść na Temat: [pr] Zagraniczny turysta na Dworcu Centralnym Łelkam tu Łorsoł, only Suwałki Jesteś zagranicznym turystą, który postanowił pojeździć po Polsce? Brawo! Naprawdę warto. Ale uwaga! Przygotuj się na szkołę survivalu. Pierwszą przeszkodę napotkasz już na Dworcu Centralnym, największym w Polsce. Stoisz pośrodku ogromnej sali. - Gdzie są perony? Te cyferki na ścianie, czy to rozkład jazdy? Nic nie rozumiem. Ani jednego słowa po angielsku - dziwisz się, miły gościu. Wyzwanie w hali głównej Jesteś zadowolony, bo właśnie udało ci się kupić bilet. To spore wyzwanie, ale miałeś farta. Klient za tobą, pomógł dogadać się z kasjerką. Rozglądasz się dokoła i dostrzegasz znajomy znak: I - Information. Zadowolony idziesz w tamtym kierunku, by poznać szczegóły podróży. 20 min w kolejce. Niepotrzebnie. Nie znasz polskiego, poznaj język gestów. Pani z okienka wykręca rękę, by skierować cię w głąb hali. Tam znajduje się Centrum Obsługi Intercity. Chluba PKP! Szczęście w Centrum Obsługi Centrum Obsługi na Centralnym to jak oaza na pustyni. Tam pracownicy rozumieją angielski, a nawet inne języki. Jednak uwaga! Tego użytecznego miejsca nie wskazuje żaden znak. Żaden zrozumiały dla obcokrajowca napis. Ale do ciebie znowu los się uśmiechnął trafiłeś nakierowany gestem życzliwej pani. Na drzwiach wejściowych dwa małe znaczki: "I" jak informacja i "R" jak rezerwacja. Za drzwiami zagubione twarze innych cudzoziemców. Każdy dzierży numerek. Czekasz 40 min, aż na ekranie pojawi się twój. Po wielu trudach pierwszy bastion zdobyty. Cieszysz się jak dziecko. Masz cenne informacje: peron, czas podróży, stacje przesiadkowe. Samotność na peronie Uff! Za chwilę ten dworcowy mozół skończy się. Razem z innymi pasażerami stojącymi teraz na peronie pojedziesz do pięknego Gdańska, słynnego Krakowa, starego Torunia czy gdziekolwiek. Czekasz. Czas mija. Pociąg nie nadjeżdża. Spóźniony? Możliwe. Kolej spóźnia się na całym świecie. Nie dziwi cię już brak jakiejkolwiek informacji po angielsku. Choć to, że inni pasażerowie poszli sobie gdzieś z peronu, jest zastanawiające. Ale w końcu nie pozostaje ci nic innego poza czekaniem. Nie wiesz, że twój pociąg odjechał. W związku z opóźnieniem zmienił peron. Dowiesz się tego potem w niezastąpionym Centrum Obsługi Intercity. Niepewność w telefonie A może tak - myślisz - dałoby się kłopotów oszczędzić, dzwoniąc wcześniej na informację. Wykręcasz numer. - For English press four - słyszysz i wciskasz.- Jestem uratowany - mówisz sobie. W słuchawce spokojny głos dyspozytorki. - Czy ona naprawdę odzywa się do mnie po polsku? - dociekasz w myślach wyraźnie zaskoczony. Nie zrażając się, zadajesz pytanie... po angielsku. Interesuje cię połączenie z Gołdapią nad jeziorem Gołdap. - Podobno tam jest bardzo pięknie - dodajesz, licząc na przełamanie lodów. W słuchawce dłuższa przerwa. Niepewność. Znów tłumaczysz, gdzie chcesz dojechać. Gołdap. Blisko granicy z Rosją. Chyba nie wiedzą, o co chodzi. Trwa jakaś narada... Nagle głośniejsze szurnięcie i pada odpowiedź: - Only Suwałki, only Suwałki. Pytasz się zatem o pociąg do Suwałk. Może jest szansa, że znajdą powrotny. Jednak nie. Myślą, że ciągle dopytujesz się o połączenia z Warszawy. Mówisz starannie: "Dsienkuye bardsoo". Postscriptum dla tubylców Drogi czytelniku, możesz odetchnąć z ulgą. Nie jesteś zagranicznym turystą. Nie gubisz się w gąszczu korytarzy i nieczytelnych dla ciebie informacji na Centralnym. Ale każdego dnia setki takich osób przechodzi jednak przez dworcową dżunglę, gdzie nawet międzynarodowych znaków, tzw. piktogramów, jest jak na lekarstwo. Władze PKP nie widzą problemu. Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity, które odpowiada za komunikaty megafonowe na stacjach oraz informację telefoniczną, przysłała lakoniczne oświadczenie. Kolej ma gotowe zapowiedzi w językach obcych dotyczące stałych połączeń międzynarodowych i Intercity. W przypadku zmian w rozkładzie PKP przygotowuje, w miarę możliwości, komunikaty po angielsku. Co oznacza "w miarę możliwości"? Komunikatów takich na Dworcu Centralnym nie ma. W oświadczeniu czytamy też, że "na dziennej zmianie (informacji kolejowej) dyżurują zwykle trzy osoby władające językiem obcym". Sprawdziliśmy. W informacji w holu głównym oznaczonej międzynarodowym symbolem "I" rzeczywiście dyżurują trzy osoby. Jednak żadna z nich nie była w stanie udzielić informacji po angielsku. Według Łukasza Kurpiewskiego z PKP Przewozy Regionalne elektroniczne tablice informacyjne na Centralnym są czytelne dla obcokrajowców. Nie ma potrzeby wymieniać ich na nowe z dodatkowymi angielskimi określeniami. Kurpiewski uważa też, że w przypadku opóźnień pociągów i zmian peronów obcojęzyczni podróżni mogą obserwować zachowanie Polaków i podążać za tłumem. Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4387835.html Temat: [ZPR][pyt] Spotkanie z Dyr. A.Ch. ? A jakaś relacja w necie ? No bo chyba treści przekazane na tym spotkaniu klauzulą tajności nie były objęte ... Trudno o jakąś szczegółową relację, bo i nikt chyba protokołu nie Na spotkanie przybyło osiem osób spoza PKP, zaś ze strony gospodarzy byli -- Temat: Likwidacja połączeń kolejowych w Sudetach! Cytat: ,,Roko,, a nie Krycha pomija Cieplice,Sobieszów , jedzie przez Wojcieszyce , Piech.Cmentarz,Dom Strażaka,Średnie,Przedszkole 1 NŻ , Górne Nż, Nie do końca. To Krycha uruchomiła ten ekspres, następnie doszło do podziału firmy na przewozy turystyczne i dalekobieżne (Krycha) oraz lokalne (Roko) Podobno wspólnicy się pokłócili i doszło do takiego rozwodu. Teraz rzeczywiście przewozy prowadzi Roko. Co do trasy przejazdu omija południową część Jeleniej Góry (Cieplice, Sobieszów) i jest szybszy. Rzeczywiście co do całego przebiegu trasy się pomyliłem. Cytat: a poza tym ten jeden wagon nie woził 1 osoby , często jezdziłem na linii JG-Szkl. i zawsze w pociągu było ok. 20-50 os. Mijasz się z prawdą kolego. Pociąg JG= Szklarska Por. woził powietrze. Może kiedyś rzeczywiście widziałeś 30 osób, ale to chyba w soboty i wyjątkowo. Szkolny bilet miesięczny wykupiona miała tylko jedna osoba (na trasie Szklarka Poręba- JG) Wiem, widziałem na oczy, gdyż to mój kolega właśnie nim dojeźdżał. Poza tym w pociągu jechało góra, powtarzam góra 5 osób. I taka frekwencja była w dni robocze. Sam to obserwowałem każdego dnia. Oczopląsów nie mam Niemal 100% potoków na tej trasie przejęła komunikacja autobusowa. Cytat: gdyby bilety staniały i więcej połączen była by to alternatywa dla Sobieszowa,Piechowic,Górzyńca,Szkl. Bilety już wtedy były tańsze (zarówno jednorazowe jak i miesięczne) a mimo wszyscy wybierali PKS. Nie tutaj leży przyczyna marginalnej roli kolei. O tej alternatywie to chyba nie mówisz poważnie?: Sobieszów- dzielnica JG z dobrą KM (7,9,15, plus PKSy) Piechowice- włączone w system KM Jeleniej Góry (9, 13, 15) z liniami jeżdżącymi po całym mieście (kilka wariantów przez centrum, dzielnice Piastów, Pakoszów, Górzyniec) Górzyniec- jak wyżej komunikacja miejska do JG (linia 9 oraz jeźdżąca po Piechowicach 13) Z Górzyńca do centrum Piechowic jedzie się MZK coś koło 5 -10min.pociągiem dłużej Do tego spójrz na mapę (już to kilkakrotnie wałkowano na tym forum) zobacz przebieg tej linii przez JG w relacji do zabudowy miasta i uzyskasz odpowiedź dlaczego ludzie codziennie dojeżdżający do pracy nie chcą korzystać z pociągów. Co z tego, że tory biegną przez JG Sobieszów, Cieplice, Zachodnią (przed Cieplicami jest jeszcze Orle) skoro cała zabudowa miejska oraz instytucje (szkoły, urzędy, zakłady produkcyjne) znajdują się daleko od stacji. Nikt codziennie dojeżdżający nie będzie się bawił w jazdę kombinowaną (PKP +MZK lub podróż z buta), która jest dłuższa, kosztowniejsza. Tutaj nie ma sentmentów. Trzeba jak najszybciej do tej pracy/ szkoły dotrzeć/wrócić. Pociąg tego nie zapwenia w żadnym stopniu (może poza okresami intensywnych opadów śniegu) Utworzenie pociągów Jelenia Góra- Szklarska byłoby największym kretyństwem, najwięszym marnotrawstwem publicznych pieniędzy na kolej w naszym regionie. Na to żaden odpowiedzialny za kolej, ale także któremu los kolei jest bliski nie powinien się zgodzić. To wbijanie noża w plecy tym, którzy walczą o utrzymanie tej trasy w eksploatacji i dobry argument dla polityków i PKP za całkowitym zamknięciem szlaku (bo nikt nie jeździł) Podobna sytuacja ma zresztą miejsce z Kudową. Te dwie linie muszą być utrzymywane jako najlepszy sposób komunikacji dla turystów z innych regionów (połączenia dalekobieżne, przyspieszone ze stolicą województwa) Na tym się trzeba skupić, a nie na puszczaniu muchowozów, żeby tylko coś jeździło.Co należy więc zrobić, aby utrzymać te piękne trasy przy życiu: - wziąść się za remonty linii dojazdowych (JG- Wrocław) (Wrocław- Kłodzko) żeby zachęcić jak największą liczbę podróżnych do podróży pociągiem. Jak taki turysta wsiądzie we Wrocławiu , Poznaniu czy Warszawie do pociągu to mimo dłuższego czasu przejazdu na odcinkach Kłodzko- Kudowa, JG- Szklarska nie będzie biegał za busem po Jeleniej Górze czy Kłodzku. Zostanie z wygody w pociągu. - utrzymaać za wszelką cenę połączenia dalekobieżne, które wożą sporo (jak na prędkości) pasażerów. To są stali pasażerowie wybierający kolej. Tylko dzięki nim jakieś wpływy z biletów na tych liniach są generowane. Poza tym regularne ich kursowanie pozwala uchronić trasę przed rozbiórką. - wzorem lat poprzednich promować te trasy w postaci plakatów, czy ulotek z rozkładami jazdy i cennikiem oraz dostępnymi promocjami (tak postąpiono w przypadku Kamieńczyka. W kasie poznańskiej otrzymałem razem z biletem ulotkę "pociągiem w góry" ze szczegółowym rozkładem jazdy i cennikiem. Taki zabieg pozornie bardzo pomaga. Ktoś przeczyta, zachowa, pokaże znajomemu i tak następny klient zdecyduje wybrać pociąg. - udrożnić w końcu trasę do Harrachova, zbudować przystanek Szklarka Poręba- Jakuszyce (Bieg Piastów) To jest ogromna szansa na ożywienie tej linii (narciarze, turystyka zagraniczna) Takie turystyczne pociągi cieszyć się będa ogromną popularnością co już podkreślali koledzy forumowicze. Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 68 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||