Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny PKP inter city Wrocław PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Rozkład jazdy - ChojniceTemat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Nowy rozkład jazdy wchodzi w życie 9 grudnia. Pasażerów w naszym regionie na liniach niezelektryfikowanych wozić będą pociągi prywatnego przewoźnika - konsorcjum firm PCC i Arriva. Z Bydgoszczy jego składy będą jeździły do Wierzchucina, Tucholi i Chojnic. Liczba kursów na tej trasie ma być większa niż dotychczas. Nowości pojawią się także na trasie z Bydgoszczy do Torunia. Składy pomiędzy dwoma miastami będą kursowały pod marką BiT City. Kolejarze pracują już nad nową ofertą biletową. Ma być taniej niż w autobusach. Pociągi będą kursowały częściej niż teraz, ale nie skróci się czas przejazdu, bo stan torów jest fatalny. 50-km trasę w dalszym ciągu będą pokonywały w godzinę. Aby przyspieszyć o kilka minut podróż, część pociągów w godzinach szczytu nie będzie zatrzymywała się na wszystkich stacjach. Spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadzi dodatkowo jeden pociąg do Piły. Bydgoszcz zyska też nowe przedpołudniowe połączenie ze Szczecinem. O godz. 12.30 odjedzie pociąg do Przemyśla. Z kolei "Niemen" do Warszawy i Białegostoku pojedzie przez Inowrocław, a nie przez Toruń i Włocławek. Nowości przygotowała również spółka PKP Intercity. Firma uruchomi przejeżdżający przez Bydgoszcz nocny pociąg Tanich Linii Kolejowych z Warszawy do Szczecina i Świnoujścia. Dzięki temu ostatni pociąg ze stolicy odjedzie do nas nie o godz. 19, a 22. Natomiast do Warszawy z dworca głównego będzie można wyruszyć już o godz. 4.25. Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,4612375.html Temat: PZPR zmienia rozkład jazdy
Według grafiku, który wejdzie w życie 12 grudnia, w naszym regionie Temat: Nowy rozkład - 2007/2008 [i]Szykują nowe połączenia pospieszne Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP. Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo). Trochę zamieszane w tym artykule, ale brzmi ciekawie... Zgadza się - lekko pomieszane to wszystko, bo nie do konca wszystko sie zgadza... Warto tez wspomniec ze duzo zyskaja tez Chojnice od 9 grudnia. Zyskalyby wiecej ale niestety nie zyskaja... A z tego co mi wiadomo ma byc jedna para z Krakowa do Grudziądza a nie dwie.. Temat: Nowy rozkład jazdy PKP.. Jakie są Wasze pierwsze wrażenia? Bo moje jest takie: rozkład jest nowy, ale opóźnienia te same. Jak 3 tygodnie temu jechałem z Chojnic do Szczecina, to lokomotywa się zepsuła i miałem w Szczecinku pół godziny opóźnienia. Dzisiaj było podobnie, tym razem za Runowem Pomorskim, po przesiadce do świeżo wyremontowanego (sic!) składu, w elektryczce strzeliły bezpieczniki. A poza tym dziwi mnie, że obcięto wieczorne połączenie na trasie Szczecinek-Słupsk. Z autopsji wiem, że skład wcale nie jeździł taki pusty. Mam nadzieję, że w lutym powróci na tory. Pozdrawiam Temat: Nowy rozkład - 2007/2008 Nie będzie niespodzianek w jesiennym rozkładzie jazdy pociągów na trasie Bydgoszcz - Chojnice oraz Wierzchucin - Kościerzyna. Takie zapewnienie otrzymali samorządowcy z gmin powiatu tucholskiego od przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu na spotkaniu w Cekcynie. Organizatorzy spotkania – radny sejmiku wojewódzkiego Jarosław Katulski oraz radny powiatowy Andrzej Pruszak chcieli uniknąć sytuacji z lutego, kiedy to bez konsultacji z samorządami PKP usunęło z rozkładu jazdy część połączeń kolejowych. Wiele osób z terenu powiatu tucholskiego straciło w ten sposób jedyną możliwość dojazdu do pracy. Dopiero dzięki interwencji lokalnych samorządowców udało się je przywrócić. Wójt gminy Cekcyn Jacek Brygman powiedział, że, jeśli chodzi o trasę Kościerzyna – Wierzchucin zaproponowano utrzymanie trzech istniejących połączeń, ale w innych godzinach, bardziej dogodnych dla mieszkańców. Natomiast na trasie powrotnej, tj. Wierzchucin – Kościerzyna, pojawią się dwa dodatkowe pociągi w godzinach porannych. Jeżeli chodzi o połączenie Bydgoszcz – Chojnice – Bydgoszcz, zmianom uległy jedynie godziny połączeń. Pozytywnie zaopiniowane propozycje zmian w połączeniach wprowadzone zostaną od września. Źródło: Radio Weekend - Chojnice Temat: Chojnice-Szczecinek remontuja ??? (moze odrobina optymizmu w morzu pesymizmu) Cos mi sie tak jakos dziwnie o uszy obilo, na dawno nie remontowanej trasie Chojnice-Szczecinek (predkosc max 40km/h a w porywach 20km/h za wyjatkiem ostatnich km przed Chojnicami) pojawily sie dziwne urzadzenia (sorry za lamerstwo). Na niektorych lukach wymieniaja tory, a ostatnio w Czluchowie widzialem te dziwne zolte maszynki ktore widac przy okazji remontow, chyba do robienia czegos przy torach. Z tego co mi sie o uszy obilo nie tylko maja tej trasy nie zamknac (czyli odwrotna koniunktura niz na reszcie PKP), ale pociagi maja jezdzic szybciej i to ze 2x szybciej (kurde jak pieknie brzmi) na tej trasie od nowego rozkladu jazdy. Czy ktos wie cos wiecej na ten temat ??? sorry ze tyle pytan Temat: Chojnice-Szczecinek remontuja ??? (moze odrobina optymizmu w morzu pesymizmu)
To jest chyba jedyny powod dlaczego ta linia jest remontowana.
Temat: Umowa PCC Rail-Arriva z Kuj.-Pom.podpisana! ze względu na lekką drętwość tekstu pozwoliłem sobie na skróty: Pierwsze pociągi nowego przewoźnika(PCC Rail/Arriva), który będzie obsługiwał Na początku będzie to 13 szynobusów, które województwo zobowiązało się Podpisanie umowy było poprzedzone prezentacjami wszystkich trzech stron umowy. Wspomniał też o tym, że prowadzone były rozmowy z zarządem województwa Pociągi PCC/Arrivy będą, według planu, jeździć m.in. do Kościerzyny i Chojnic źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=6322 Najciekawsza informacja to ta o klasycznym składzie (wagony i lokomoywa) Temat: Podsumowanie obecnej działalności Arrivy Informacja ze strony PKP Przewozy Regionalne: „PKP Przewozy Regionalne”spółka z o.o., Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni ogłasza przetarg nieograniczony poniżej 50 000 EURO na usługę zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi 2240, 2241 w relacji Chojnice-Kościerzyna-Chojnice. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozowych PKP autobusem drogowym na odcinku Chojnice –Kościerzyna –Chojnice w okresie od 10 lipca 2008r do dnia 13 grudnia 2008r w zamian za kursujące pociągi 2240 i 2241. Jednym z najczęściej podnoszonych zarzutów uderzającym w Arrivę PCC jest to, że wprowadzała KKA w przypadku awarii szynobusów. PKP PR nie ma braków taborowych (mnóstwo wagonów rdzewieje w krzakach!), a mimo to PR Gdynia wprowadza KKA do końca obowiązującego rozkładu jazdy. Zapraszam do dyskusji ujadających na Arrivę PCC kolejarzy z PKP oraz wszystkich wrogów i przeciwników prywatnej konkurencji jedynie słusznego narodowego przewoźnika kolejowego PKP PR. Temat: Nowy rozkład - 2007/2008 Odpowiedź z wydziału infrastruktury kolejowej UM w Gdańsku odnośnie przewozów regionalnych na lata 2007/2008 w rejonie Chojnic: W odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczące bezpośrednich połączeń kolejowych na odcinku Chojnice – Bydgoszcz oraz Czersk - Bydgoszcz uprzejmie informuję, iż nie przewidujemy objęcia dofinansowaniem mniejszej liczby pociągów regionalnych niż w obecnym rozkładzie jazdy 2006/2007. Pana zaniepokojenie związane z likwidacją bezpośrednich połączeń jest zasadne, podzielamy Pańskie zdanie, dlatego też będziemy kategorycznie wymagać od przewoźnika prowadzenia pociągów w relacji bezpośredniej Bydgoszcz – Chojnice / Czersk – Bydgoszcz. Jeśli zaś chodzi o połączenia międzywojewódzkie to zgadzamy się z Pana opinią, iż ewentualna decyzja Zarządu PKP PR o zaniechaniu uruchomienia pociągu BORY TUCHOLSKIE w przyszłym sezonie wakacyjnym byłaby nie zasadna. Ponadto pragniemy poinformować, iż organizatorem przewozów międzywojewódzkich jest Minister właściwy dla spraw transportu kolejowego. Odnośnie Pańskiego zapytania dotyczącego zapotrzebowania na kolejowe przewozy regionalne w rejonie Chojnic uprzejmie informuję, iż nie planujemy znaczących zmian. Zmianą w zapotrzebowaniu będzie jedynie dodatkowa para pociągów na odcinku Chojnice – Piła. Zmiana podyktowana jest wnioskiem Województwa Wielkopolskiego, które to planuje obsługę wszystkich połączeń na w/w odcinku autobusami szynowymi. W związku z tym pociąg TUR będzie zaczynał i kończył bieg na stacji Chojnice z zachowanie skomunikowania z pociągami do i z Piły Głównej. Jakub Cichosz Departament Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz Od 1 lutego PKP wprowadza korektę rozkładu jazdy w naszym regionie. Niestety, będzie ona głównie polegała na likwidacji pociągów. Całkowicie zawieszone zostanie kursowanie składów pomiędzy Toruniem a Sierpcem oraz Brodnicą a Działdowem. Zmiany dotkną również pasażerów z naszego miasta: • zlikwidowane będą pociągi z Bydgoszczy do Chojnic o godz. 20.56 i z Chojnic przyjeżdżający do Bydgoszczy o godz. 23.55 • pociągi: przyjeżdżający z Chojnic o godz. 18.57 przestanie jeździć w soboty, a o godz. 20.05 pojedzie tylko w soboty, niedziele i święta • skład do Tucholi o godz. 22.52 uruchomiony zostanie dodatkowo w niedziele • pociąg do Kościerzyny o godz. 14.41 będzie jeździł tylko do Czerska • pociąg przyjeżdżający z Inowrocławia o godz. 6.22 odwołany będzie w niedziele i święta • składy: do Tczewa o godz. 5.32 wydłuży trasę do Gdyni Gł., natomiast o godz. 11.25 do Gdańska Gł. • pociąg z Wierzchucina przyjeżdżający o godz. 9.43 w okresie od 28 kwietnia do 30 września będzie jeździł na wydłużonej trasie z Czerska. Zmiany są wynikiem umowy podpisanej pomiędzy spółką PKP Przewozy Regionalne a samorządem województwa kujawsko-pomorskiego. Kolejarze dostaną za swoje usługi 50 mln zł, co wystarczy na uruchomienie w całym regionie 231 pociągów do grudnia. Żeby utrzymać całą dotychczasową ofertę, samorząd musiałby zapłacić 59 mln zł. źródło: gazeta.pl Temat: Rusza prywatna konkurencja PKP To już mało ważne,to sprawy techniczne! Najbardziej przykra to jest utrata skomunikowania Chojnic! Dotychczas "Przewozom Regionalnym" to się musiało opłacać (pewnie dokładali do interesu) dla dobra podróżnych! A teraz WIELKA ARRIVA o "ogromnym kapitale" i co? Marszałek Kuj.-Pom. jednymi słowy kłamał i kłamie prosto w oczy - cytat z "Gazety Pomorskiej" z dnia 30.11.2007 r.: "Rozkład jazdy był do tej pory niedopasowany do potrzeb mieszkańców - twierdzi Piotr Całbecki, marszałek województwa. - Teraz się to zmieni." No i widać jak się zmieni !! I jeszcze jeden cytat: "W końcu Polskie Koleje Państwowe, które corocznie likwidują połączenia lub je zawieszają, będą miały konkurencję - mówi Krzysztof Schroeder, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Nam jako jedynemu województwu w kraju udało się pozyskać partnera w tej branży. W ramach przetargu firma PCC Rail Arriva zobowiązała się do utrzymania minimum, jakie dotychczas świadczy PKP, oraz wprowadzenia drobnych modyfikacji. Naszym priorytetem jest rewitalizacja linii kolejowych przy niewielkich środkach." - i następne kłamstwo!!! [ Dodano: 01-12-2007, 10:17 ] Odnośnie pociągu o 20.15 do Chojnic = rzeczywiście jest, ale jest to pociąg pośpieszny (o połowę droższy) i prowadzą go "PKP Przewozy Regionalne" a nie Arriva! Temat: Chojnice - Rozklady towarowych | W Szczecinku zjawia sie na "styk" bo o 19:10 odjazd osobowego do Chojnic Tym bardziej że ten tor poszedł na na szlak Grzmiąca-Połczyn a tam już pociągów pozdrawiam: Temat: Kiedy ruszą Koleje Wielkopolskie? Ciesze się że według ostatnich doniesień Koleje Wielkopolskie będą wyjeżdżać poza obszar Wielkopolski.Wystarczy analiza choćby połączenie Piła-Chojnice.Dużo ludzi z niego korzysta a mogli by przestać gdyby przyszło im się przesiadac po drodze albo wręcz kazano by im wysiąść gdzieś w polu. Nie stawały by w polu, lecz w Złotowie lub Lipce. Najlepsze rozwiązanie to Złotów, gdyż jest tu też trasa do Więcborka/Nakła gdzie mógł by kursować szynobus lub lekki skład : SM/P 42 z 2xbh lub 3xbh. Ze stawaniem w polu to była przenośnia.Uważam że źle by była dla psażerów jakby pociąg skonczył bieg w Lipce albo Złotowie.Dużo ludzi podrużuje dalej a po drugie moim zdaniem mogły by być większy potok pasażerów przy odpowiednim rozkładzie jazdy i taborze. Niezgodze się że SM/P/U42 + wagony to lekki skład.Lekki to według mnie jest tylko szynobus.Pozatym używanie składów w postaci lokomotywa spalinowa plus wagony na liniach lokolanych jest niekonomiczne. POnadto szlakowa prędkość na odcinku Piła-Chojnice z tego co wiem to 100 km/h a lkomotywy seri 42 nie osiągają takiej predkości a więc uzyskało by się pogorszenie oferty przewozowej. Mam pytanie do skierowane do MichalLogaciuk: z twojego prfilu wychodzi że mieszkasz w Złotowie i pracujesz w PKP PR.Co sądzisz o powstaniu Kolei Wielkopolskich?Czy chciałbyś w nich pracowac czy wolałbys zostać w PKP PR? Temat: [Piła]Odjedzie szynobus http://www.glos.com/index.php?&art=41-25&enc=win&dz=nw Odjedzie szynobus O 43 minuty przesunięty został odjazd pociągu osobowego z Krzyża do Piły. W Tymczasem, na linii Piła Chojnice zaczęło się liczenie osób korzystających z Od liczby pasażerów korzystających z kolejowych połączeń regionalnych Dla ratowania lokalnych linii, kolej przy współpracy z samorządami coraz Ten niskopodłogowy pojazd kursuje sześć razy w ciągu dnia. Jak zapowiedział Jarosław Kwapiszewski, naczelnik przewozów regionalnych Oszczędne i nowoczesne niskopodłogowe autobusy szynowe mają nie tylko Temat: Dezinformacja na PKP
| Jak już pisałem, to było ogłaszane wcześniej. | Tarhimdugurth Tak wiem. Ale jeśli nawet pisali o tym w LOKALNEJ prasie, to były to tylko Za pr.pkp.pl Było to także ogłaszane na pmk. Temat: ,,Mare Balticum'' w nowym wydaniu!
Temat: ,,Mare Balticum'' w nowym wydaniu!
Temat: Woj Warm-Maz podpisało umowe Jestem ciekawy jak sytuacja wypadnie w woj. Pomorskim. Z analizy rozkłądu jazdy wynika, że: Kościerzyna-Wierzchucin Czersk-Laskowice Kwidzyn-Grudziądz Koscierzyna-Chojnice Są do zamkniecia. bardzo radyykalne ograniczenie ruchu na: Gdynia Kościerzyna i Tczew Chojnice Jednak z "innych żródeł" wprost z PKP PR, słyszałem, że chyba tak radykalnych zamknięć nie będzie. Temat: PCC Rail - Arrriva...od 9 grudnia.. Dzisiaj miałam wątpliwą przyjemność skorzystania z uslug PCC Rail Arriva na trasie Bydgoszcz - Chojnice i szczerze to chyba gorzej być nie może .... Pociąg (szynobus) zaczął się palić , nie było ludzi którzy by byli w stanie go naprawić , w związku z czym opoźnienie wyniosło ponad godzinę Personel bardzo niekompetentny , wiadomo wynikły pewne nieprawidłowosci i niejasności co do biletów pasazerów , przysługujących im zniżek - sami kontrolerzy nie potrafili wyjaśnić wątpliwości pasazerów , co wiecej o mało co by zaczeli wypisywac kary pasazerom ktorzy oczywiscie nie ze swojej winy nie posiadali odpowiednich biletów.Nagle w połowie trasy nie wiem czy to w ramach oszczednosci pasazerów z 3 wagonów wpakowano do jednego i poupychani jak sardynki dokonczylismy swoja podróz.Poza tym panowie nie potrafili właczyć ogrzewania , szynobus zatrzymywał sie na stacjach ktorych nie bylo w rozkładzie jazdy.....jeden wielki bajzel wiec jezeli ktos narzekał na pkp zycze powodzenia w przygodach z nowym przewoznikiem - gama wrazen gwarantowana Temat: PKP Więcbork Niestety, dowiedziałem sie z rok temu, że kolej w Więborku już nie istnieje. Czy ktoś wie, kiedy kolej została zamknięta ? Znacie może historię po 90 roku ? Czy ktoś z was ma stare rozkłady jazdy ? Ale fajnie można było pojeździć znów Ganzem na trasie Więcbork - Terespol Pomorski lub do Chojnic Temat: Zostanie jeden pociąg ?! !
:-((
Wszystko lezy w gestii samorzadow. Przyklad linii Chojnice - Koscierzyna czy Temat: Warszawa-Krakow 36km/h - brawo PKP!!! ;))) Jeszcze kilka lat temu (na pewno w 1990 roku) podroz z Warszawy Centralnej do Krakowa Gl. pociagiem osobowym trwala 6 godzin i jechalo sie bezposrednio. Obecnie czas ten wynosi 8h55 i daje srednia predkosc 36km/h, przy czym bilety sa coraz drozsze, jedzie sie EN57 i trzeba sie 4 razy przesiadac. Temat: 02.04.2000 - sokiści i MK
ochraniać pociągi! Przecież okoliczna ludność "buntowała" się, że PKP odcina Mowil mi, ze samorzady NIE SA ZAINTERESOWANE TRANSPORTEM KOLEJOWYM!!! Pozdrawiam PS. A tak BTW od nowego rozkladu prawdopodobnie: ech... :-(( Temat: [Piła]Odjedzie szynobus I co najciekawsze
Czyli standard. Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Znikną pociągi do Grudziądza? Już w najbliższą niedzielę, 9 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Mimo że jest on już oficjalnie zatwierdzony, jednej linii na Pomorzu ciągle grozi likwidacja. Pociągi mogą zniknąć z trasy Malbork - Kwidzyn - Grudziądz. Na nowym rozkładzie jazdy pociągów PKP na Pomorzu najwięcej skorzysta ziemia słupska. Pierwszy raz w historii pojawi się bezpośredni pociąg osobowy z Chojnic do Słupska i z powrotem. Słupsk zyska także jedną parę pociągów SKM do Gdańska. Na zmianach zyska również Malbork, dokąd wydłużona zostanie trasa przyspieszonego pociągu Albatros kursującego dotąd w relacji Szczecin Główny - Tczew. Niestety, Malbork może czekać także wkrótce przykra niespodzianka, związana z likwidacją połączeń kolejowych do Kwidzyna i Grudziądza. - Stan torowisk na tej linii jest katastrofalny - wyjaśnia Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Postawiliśmy kolejarzom ultimatum - albo wyremontują torowiska - albo nie będziemy dłużej płacić za przewozy na tej linii. Nie może być tak, że pociąg jedzie pół godziny dłużej niż autobus PKS. Kolejarze przyznają, że torowiska w okolicach Kwidzyna nie są w najlepszym stanie. Nie potrafią jednak powiedzieć, czy znajdą się pieniądze na wymianę szyn i podkładów w okolicach Gardei, gdzie linia jest najbardziej zniszczona. - Na ten temat nic nie wiem - ucina rozmowę Agnieszka Zborowska, rzeczniczka Oddziału Regionalnego Polskich Linii Kolejowych w Gdańsku. Wciąż niejasna jest także kwota, jaką pomorski marszałek ma płacić Przewozom Regionalnym. - Długo nie było jasne, kto ma wozić pasażerów do Kwidzyna i Grudziądza - tłumaczy Manikowski. - Zarówno Arriva PCC, jak i PKP Przewozy Regionalne zamówiły dostęp do torowisk. Musieliśmy podjąć mediacje i uzgodniliśmy z przewoźnikami, że na razie pasażerów wozić będą Przewozy Regionalne. Firma ta zażyczyła sobie jednak dużych pieniędzy za obsługę trasy, dlatego wciąż nie możemy podpisać ostatecznej umowy. Podpisano tymczasowe porozumienie. Jeśli PKP nie poprawią prędkości na trasie z Malborka do Grudziądza, pociągi z tej linii znikną 1 lutego. (źródło: Dziennik Bałtycki, 5 grudnia 2007) Temat: Nowy RJ 2004/2005 (!) Z lokalnej prasy: Ostre cięcia Trwają gorączkowe batalie o zmiany w planowanym rozkładzie jazdy PKP. Jeśli przeszłyby wszystkie propozycje, to w Chojnicach ruch pociągów byłby ograniczony o 60 procent. Dowiedzieliśmy się, że szczęśliwie do tego nie dojdzie. Część propozycji powędrowała bowiem do kosza. Ma jeździć około 80 proc. dotychczasowego taboru. Pierwotne do kosza Wcześniej kolejarze chcieli oszczędzać, na czym się tylko da. Planowali ostateczną likwidację linii Chojnice-Kościerzyna i liczne ograniczenia połączeń kolejowych. Pociągi miały jeździć już nie do Szczecinka, ale jedynie do Czarnego. - Wiem, że tak nie będzie - mówi Wiesław Petrykowski, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich w Chojnicach. - Między innymi dzięki staraniom starosty chojnickiego linia do Kościerzyny będzie utrzymana. A dwie pary pociągów dalej będą jeździć do Szczecinka, a nie tylko do Czarnego. Upośledzony Tczew Podróżni nie będą jednak usatysfakcjonowani działaniami kolejarzy zmierzającymi do ograniczenia ruchu pociągów na trasie Chojnice-Piła i Chojnice Tczew. Ma być zlikwidowane połączenie z Chojnic do Piły o 19.00 i przyjazd stamtąd o 21.00. Największe zmiany czekają pasażerów na linii z Chojnic do Tczewa. Jest to jedno z najważniejszych połączeń kolejowych, gdyż umożliwia dalszą podróż do Tczewa czy Warszawy. Tymi pociągami jeżdżą na uczelnię studenci. Ostatni ma odjeżdżać do Tczewa po 18.00. Dyrekcja w Gdyni planuje bowiem zlikwidować dwa ostatnie połączenia - o 19.00 i 21.00. Mniej pociągów na tej trasie ma też jeździć przed południem. Spotkanie u starosty - Liczymy, że na tej trasie uda się coś jeszcze z korzyścią dla pasażerów zmienić - twierdzi Petrykowski. - Na Piłę nic się uda wynegocjować, bo tam władny jest marszałek w Poznaniu. Dziś w starostwie odbędzie się spotkanie zainteresowanych obroną linii kolejowych z gdyńską dyrekcją Zakładów Przewozów Pasażerskich i przedstawicielami marszałka. - Będą również przedstawiciele wszystkich samorządów na trasie Kościerzyna- Chojnice - mówi starosta chojnicki Marek Buza. - Chcemy omówić sytuację. - Spodziewamy się, że w lutym do rozkładu zrobią poprawkę i do Człuchowa, Kościerzyny czy Piły nie pojedzie już nic - mówi rozgoryczony sytuacją na kolei Ryszard Gołuchowski z komitetu obrony linii 210. Anna Klaman 2 Grudnia 2004 Temat: [cyt][Wlkp] Piła - Jak zniechęcić pasażerów Głos Wielkopolski PIŁA / Jak zniechęcić pasażerów do podróżowania liniami PKP? Kolejowe zamieszanie Zapowiedź Urzędu Marszałkowskiego, że pieniędzy na koleje regionalne Dotyczy to głównie tych tras, które nie są rentowne. Sytuację tę wcześniej Jeszcze tak niedawno mieszkańcy, jak i władze gmin położonych wzdłuż trasy Pasażerowie, by wybrać dla siebie dogodny czas podróży, będą więc szukali Kolej wprowadzając częste i niekorzystne dla pasażerów zmiany w kursowaniu O ile kolej nie zmieni swego podejścia do pasażerów, nie stanie się Temat: PKP - Mazowsze układa Wielkopolsce rozkład jazdy Witam - Pan Marek Szpirko jesli sie nie myle?
Przykaldowo odcinek Piła - Chojnice. Zalozyliscie nowe pociagi, ale nie Inny przyklad - Krotoszyn - teraz pociagi sa na 7:15 - 7:30 w
Zdravim! Temat: Tranzyt przez Pomorze i WMG (1920-1939) I jeszcze jedna ciekawostka dotycząca tranzytu. W 1936 roku strona niemiecka podjęła rokowania z PKP w sprawie uruchomienia przez korytarz szybkiego pociągu pośpiesznego Berlin - Królewiec prowadzonego trakcją spalinową(!). Miał to być pociąg motorowy z wagonami silnikowymi SVT 137 (odmiana Leipzig: 3-członowa) służący za dalekobieżny ekspres (tzw. FDt).... Obrazek Bardzo ciekawe informacje, chylę czoła... Pozwolę sobie na drobne uzupełnienie informacji o najszybszych pociągach w relacji Berlin - Królewiec. Jak pisze Lyck do uruchomienia pociągu motorowego na tej trasie nigdy nie doszło. Trzeba jednak przyznać, że i pociągi parowe osiągały bardzo przyzwoite czasy przejazdu. Rekordowy czas został osiągnięty w rozkładzie jazdy na lata 1937/1938, kiedy to trasę Berlin Schles Bf - Królewiec pociąg D5 pokonywał w czasie 6 godzin 28 minut. W rozkładzie na rok 1938 czas ten był już niestety dłuższy (6 godzin 56 minut), ale rok później (lato 1939) ponownie się skrócił - do 6 godzin 38 minut, przy czy pociąg D5 awansował do kategorii FD (Fernschnellzug) i nosił numer FD5. Poniżej zamieszczam rozkład jazdy pociągu D5 z roku 1937: Berlin Schles Bf 16.50 Schneidemuehl 19.04/19.11 Marienburg 21.40/21.49 Elbing 22.08/22.09 Koenigsberg Hbf 23.18 Zwróćcie uwagę na bardzo dużą przeciętną prędkość pomiędzy Elblągiem a Królewcem (101,1 km/h). Na odcinku Berlin - Piła prędkośc przeciętna była jeszcze większa (110,4 km/h), ale mam wrażenie że czas 134 minut pomiędzy tymi stacjami był osiągany z wielkim trudem i pewnie dlatego w następnych latach uległ wydłużeniu. W rozkładzie nie był wykazany postój na zmianę parowozu DRG na PKP w Chojnicach, ale wynika to z faktu, że pociąg D5 prowadził wyłącznie wagony "zamknięte" w komunikacji z Berlina do Prus, bez możliwości wsiadania i wysiadania na terytorium Polski Temat: Koleje Kujawsko-Pomorskie (?) NOWOŚCI Poleciały głowy za pociągi Małgorzata Oberlan, Środa, 14 Lutego 2007 Marszałek Piotr Całbecki przyznaje, że podpisał likwidację pociągów. Odpowiedzialni za kształt umowy z PKP zostali odsunięci. - Tak, marszałek wiedział o likwidacji tych połączeń, podpisując umowę - przyznaje Beata Krzemińska, rzeczniczka Piotra Całbeckiego. - Koleją w Urzędzie Marszałkowskim zajmują się już inne osoby niż dotychczas. Przypomnijmy: 4 stycznia nowy samorząd województwa zgodził się na horrendalną podwyżkę rocznej dotacji dla PKP Przewozy Regionalne. Zamiast 39 mln zł (planowanych za Waldemara Achramowicza), zgodził się na 50 mln zł. PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy za utrzymanie wszystkich połączeń chciały 58 mln zł. Mniejsza suma oznaczała okrojenie rozkładu jazdy. Mimo społecznych protestów od 1 lutego wstrzymano całkowicie ruch pasażerski na trasach Toruń-Sierpc, Brodnica-Działdowo i Bydgoszcz-Chojnice oraz zmniejszono liczbę pociągów na innych trasach. - Kolej wprowadziła nas w błąd w trakcie negocjacji - oświadczył marszałek po protestach. Okazało się, że tylko nasze województwo zgodziło się na tak wysoką podwyżkę dotacji, choć i w innych regionach przewozy są deficytowe. - Wszelkie zmiany w rozkładzie jazdy zostały szczegółowo omówione i uzgodnione z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego oraz zawarte w podpisanej umowie - przypomina Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne. Całbecki zamierza renegocjować umowę z PKP. Warunkiem do rozmów czyni przywrócenie połączeń. Sprawę zgłosił Bogusławowi Kowalskiemu, wiceministrowi transportu. Niebawem spotkać ma się też z Andrzejem Wachem, dyrektorem generalnym PKP SA. Od spraw kolei odsunięto trzech urzędników odpowiedzialnych za kształt umowy z PKP. Między innymi z tego powodu wypowiedzenie dostał Sławomir Wiertel, zastępca dyrektora, ds. gospodarki i infrastruktury. Piotr Łacwik, dotąd pełnomocnik zarządu ds. PKP, oddał stanowisko Tomaszowi Moraczewskiemu, byłem pracownikowi toruńskiego magistratu. Temat: (pr) Poleciały głowy za pociągi http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPu... Poleciały głowy za pociągi Małgorzata Oberlan, Środa, 14 Lutego 2007 Marszałek Piotr Całbecki przyznaje, że podpisał likwidację pociągów. - Tak, marszałek wiedział o likwidacji tych połączeń, podpisując umowę Przypomnijmy: 4 stycznia nowy samorząd województwa zgodził się na - Kolej wprowadziła nas w błąd w trakcie negocjacji - oświadczył - Wszelkie zmiany w rozkładzie jazdy zostały szczegółowo omówione i Całbecki zamierza renegocjować umowę z PKP. Warunkiem do rozmów czyni Od spraw kolei odsunięto trzech urzędników odpowiedzialnych za kształt Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz Poleciały głowy za pociągi Marszałek Piotr Całbecki przyznaje, że podpisał likwidację pociągów. Odpowiedzialni za kształt umowy z PKP zostali odsunięci. - Tak, marszałek wiedział o likwidacji tych połączeń, podpisując umowę - przyznaje Beata Krzemińska, rzeczniczka Piotra Całbeckiego. - Koleją w Urzędzie Marszałkowskim zajmują się już inne osoby niż dotychczas. Przypomnijmy: 4 stycznia nowy samorząd województwa zgodził się na horrendalną podwyżkę rocznej dotacji dla PKP Przewozy Regionalne. Zamiast 39 mln zł (planowanych za Waldemara Achramowicza), zgodził się na 50 mln zł. PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy za utrzymanie wszystkich połączeń chciały 58 mln zł. Mniejsza suma oznaczała okrojenie rozkładu jazdy. Mimo społecznych protestów od 1 lutego wstrzymano całkowicie ruch pasażerski na trasach Toruń-Sierpc, Brodnica-Działdowo i Bydgoszcz-Chojnice oraz zmniejszono liczbę pociągów na innych trasach. - Kolej wprowadziła nas w błąd w trakcie negocjacji - oświadczył marszałek po protestach. Okazało się, że tylko nasze województwo zgodziło się na tak wysoką podwyżkę dotacji, choć i w innych regionach przewozy są deficytowe. - Wszelkie zmiany w rozkładzie jazdy zostały szczegółowo omówione i uzgodnione z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego oraz zawarte w podpisanej umowie - przypomina Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne. Całbecki zamierza renegocjować umowę z PKP. Warunkiem do rozmów czyni przywrócenie połączeń. Sprawę zgłosił Bogusławowi Kowalskiemu, wiceministrowi transportu. Niebawem spotkać ma się też z Andrzejem Wachem, dyrektorem generalnym PKP SA. Od spraw kolei odsunięto trzech urzędników odpowiedzialnych za kształt umowy z PKP. Między innymi z tego powodu wypowiedzenie dostał Sławomir Wiertel, zastępca dyrektora, ds. gospodarki i infrastruktury. Piotr Łacwik, dotąd pełnomocnik zarządu ds. PKP, oddał stanowisko Tomaszowi Moraczewskiemu, byłem pracownikowi toruńskiego magistratu. źródło: Nowości Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Mała ciekawostka. Od kilkunastu lat śledzę czasy przejazdu miedzy innymi na trasie Poznań-Gdańsk na dwóch liniach - przez Inowrocław/Bydgoszcz i przez Piłę (przez Piłę/Chojnice jest nawet 5 km krócej) Od nowego rozkladu: Poznań-Gdańsk czas jazdy najszybszym pociągiem bezpośrednim to 5:26. Dla porównania (tez dla przyszłego rozkładu) Poznań-Piła pospieszny 1:44 Piła-Chojnice osobowy (szynobus) 1:13 Chojnice-Tczew przyspieszony Tur 1:26 (odliczam 6 minut postoju na mijankę w Rytlu) Tczew-Gdańsk pospieszny 0:26 10 minut w Pile na manewry 6 minut w Tczewie na manewry (tak, tak – taki czas nawet na PKP jest możliwy) Razem: 5:05 (nawet bez likwidacji postojów na odcinkach Piła-Chojnice i Chojnice-Tczew) Wg różnych źródeł torowisko należy wymieniać co 20-25 lat. Licząc, że jeżeli nawet co 25 lat, to przyjmując że nasza eksploatowana siec tylko w ruchu pasażerskim ma długość ok. 15000 km, to wychodzi, że tylko w celu odtworzenia pierwotnych parametrów, każdego roku trzeba remontować 600 km linii kolejowych. Jeżeli nawet przyjmiemy, że remontujemy tylko te najważniejsze (załóżmy że to połowa - 7.500 km) to co roku remontowanych powinno być ok 300 km. Czyli linię Wawa-Gdańsk powinniśmy wyremontować w ciągu jednego roku!!! Wawa - Gdańsk =324 km Kraków - Opole, Wrocław Jelenia Góra =312 km Łódź - Wrocław, Łódź -Kutno =311 km Poznań - Tczew =278 km Te 600 km to i tak malo biorąc pod uwagę stan dekapitalizacji infrastruktury kolejowej. A PLK się chwali, że przez najbliższe 4 lata do 2012 wyremontują 900 km linii kolejowych. Dodatkowo w tych swoich zestawieniach, co rusz podają linie, które remontowane są już od wielu, wielu lat. Smieszni sa i tyle... Temat: kuj - pom (F) wracają Tak jak obiecywałem - oficjalny komunikat Kujawsko - Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy. Kujawsko-Pomorski Zakład Przewozów regionalnych w Bydgoszczy informuje, iż w Jednocześnie przedłużone zostało kursowanie pociągów z oznaczeniem Temat: [Poznań] Ostatni szynobus dla Wielkopolski http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,37794,4717792.html Do Poznania przyjechał 20. autobus szynowy. Jest zarazem ósmym i ostatnim zamówionym w bydgoskich zakładach PESA. Producent przekazał go Wielkopolsce cztery miesiące przed terminem. Dwudziesty autobus szynowy na wielkopolskich torach jest zarazem ósmym i ostatnim zamówionym w bydgoskich zakładach PESA. Producent przekazał go Wielkopolsce zdecydowanie wcześniej niż wynikało to z umowy. - Przyznaję, nie dotrzymaliśmy terminu. Oddajemy go cztery miesiące przed czasem - żartował Tomasz Zaboklicki, prezes PESY podczas wczorajszej uroczystości przekazania szynobusu. - Trochę żal pozbywać się ostatniej sztuki - dodał. - Zrobicie sobie nowe - uspokajał Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa. Zakup wszystkich ośmiu autobusów szynowych z PESY kosztował 60,5 mln złotych, z czego 24 mln zł dała Unia Europejska z Funduszu Rozwoju Regionalnego. Najdłużej trwało załatwienie dofinansowania i procedury przetargowe - ponad dwa lata. Zaś budowa ośmiu egzemplarzy tylko nieznacznie przekroczyła rok. - I od nowego rozkładu jazdy będziemy jedynym województwem w kraju, w którym na wszystkich niezelektryfikowanych liniach będzie jeździć najnowocześniejszy klimatyzowany tabor - zaznaczył Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego. - Szynobusy są tańsze w eksploatacji i dają oszczędności. Odkąd się pojawiły, pozwalają na systematyczne polepszanie oferty przewozowej. Dzięki nim rozkład jazdy jest coraz lepszy - przyznał Ryszard Cebulski, pełnomocnik spółki PKP Przewozy Regionalne. W przyszłym roku codziennie na tory będzie wyruszać kilkanaście pociągów więcej niż dotychczas. Żeby szynobusy mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości, potrzeba modernizacji szlaków kolejowych. Taki program samorząd województwa już ma. Na ukończeniu są studia wykonalności tych inwestycji. W pierwszej kolejności wyremontowane zostaną (i przystosowane do jazdy z prędkością 90-120 km/h) linie z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca i dalej do Gołańczy, z Wolsztyna przez Leszno do Ostrowa Wlkp. i z Krzyża Wlkp. przez Piłę do Chojnic. Urząd Marszałkowski planuje też zakup najnowocześniejszych pociągów elektrycznych. W przyszłym roku zostanie ogłoszony międzynarodowy przetarg na dostawę kilkunastu sztuk do 2013 r. - Jesteśmy już przygotowani do jego ogłoszenia - zapewnia dyrektor Kriger. Województwo zabiega o dofinansowanie w kwocie ponad 58 mln euro ze środków unijnych. Drugie tyle dołoży z własnego budżetu. Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz Od 1 lutego czekają nas zmiany w rozkładzie jazdy pociągów w naszym regionie. Od samorządu województwa kujawsko-pomorskiego spółka PKP Przewozy Regionalne otrzyma 50 mln zł na dofinansowanie 231 pociągów w regionie. Oznacza to, że w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy będą pewne cięcia. Oto najważniejsze zmiany zaplanowane od 1 lutego. Likwidacja Wycofane będą pociągi na trasie Toruń Wsch. - Sierpc oraz Brodnica - Działdowo. Przestaną kursować następujące pociągi: - Bydgoszcz Gł. (odj. 20.56) - Tuchola/Chojnice, - Kościerzyna (odj. 17.47) - Wierzchucin - Laskowice Pom., - Tuchola (odj. 22.38) - Bydgoszcz Gł. Zmiana trasy Pociągi kursujące dotychczas z Laskowic Pom. lub Grudziądza do Działdowa (i z powrotem) będą kończyły i rozpoczynały bieg na stacji Brodnica. Pociąg z Kościerzyny (odj. 7.06) do Wierzchucina będzie kursował w skróconej relacji z Czerska do Bydgoszczy, w dodatku tylko w wakacje. Podobnie będzie z pociągiem relacji Wierzchucin (odj. 9.00) - Kościerzyna, który pojedzie z Torunia do Czerska. Pociąg z Bydgoszczy (odj. 14.41) do Kościerzyny będzie kursował tylko do Czerska. Zmienioną trasą pojadą pociągi z Wierzchucina (odj. 5.14) do Kościerzyny i z powrotem. Nie ten dzień, nie ta godzina W niedziele i święta nie pojadą pociągi: - relacji Inowrocław (odj. 5.30) - Bydgoszcz. - relacji Brodnica (odj. 5.33) - Grudziądz Z kolei pociąg z Grudziądza (odj. 19.41) do Brodnicy nie pojedzie w soboty i dni przedświąteczne.W soboty odwołany będzie skład z Chojnic (odj. 16.03) do Bydgoszczy. Pociąg z Laskowic Pom. (odj. 14.40) do Brodnicy będzie na odcinku do Grudziądza opóźniony Laskowice Pom. Wcześniej natomiast pojedzie pociąg Inowrocław - Poznań Główny. źródło: Gazeta Pomorska Temat: Nowy pociag - teraz moja kolej Ostatnio na grupie pojawilo sie pare propozycji nowych pociagow. Choc podobno nikt ich nie czyta.. ale no wlasnie. W cegle lato 93 znalazlem cos takie ogloszenie Dyrekcja Generalna PKP Biuro Handlowe Pasazerskie Chalubinskiego 4, Wwa (tu adresy sp DOKP) - proponuja uslugi zakresie - a ponadto: Moze by tak zrobic ctrl+c wszystkich propozycji do worda, wydrukowac i Ale wracajac do topicu. Mam bowiem pomysl na stowrzenie doscy senswonego Chojnice 7.00 W sumie nihil novi - po prostu polaczyc Chojniczanina z Wieniawskim, ale Mozna jednak skrecic tez inne polaczenie, tym razem korzystne dla Warszafki: Lodz Fabr 4.51 Uwazam ze wzgledu na niska V handl. na odc. Dzialdowo - Chojnice powinien W ten sposob mielibysmy Mazury Lodz - Mikolajki / Chojnice, na odc. pocaig mialby sens bycia w sezonie letnim, ale z drugiej strony do Temat: Nowe pociągi z bydgoskiego dworca Więcej pociągów do Warszawy, Gdyni, Piły i Chojnic - tak od grudnia będzie wyglądał rozkład jazdy bydgoskiego PKP. Firma grozi jednak, że jeśli samorząd nie da więcej pieniędzy na przewozy regionalne, to od kwietnia zlikwiduje niemal połowę połączeń Spółka PKP Przewozy Regionalne już ujawniła, jakie zmiany planuje od 11 Z dworca głównego odjadą o 5.28 6.30 (nowy pociąg spółki Intercity "Tanie Łatwiej będzie również dotrzeć do Trójmiasta. PKP wprowadza dodatkowe pociągi Jednak tak dobrze może być tylko do kwietnia. Niemal połowa połączeń - Jeżeli nie otrzymamy zapłaty za wykonywane przez nas usługi, będziemy Czy samorząd znajdzie przeszło 30 dodatkowych milionów złotych i zgodzi się http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3002812.html Temat: Wezeł przesiadkowy w Chojnicach Chojnice. Marzy im się węzeł przesiadkowy na dworcu 23.11.2007 Stworzenie regionalnego węzła przesiadkowego ze skoordynowanymi rozkładami jazdy pociągów, autobusów PKS i miejskich oraz postojem taksówek i ścieżkami rowerowymi - to ratuszowe marzenia dotyczące dworca w Chojnicach. Ten projekt jest nietypowy, bo miasto planuje inwestycje na obiekcie, którego nie jest właścicielem. Burmistrz chce przejąć budynek od PKP za 1,5 mln zaległości podatkowych, ale woli poczekać na rozwiązania ustawowe, które pozwalałyby na bezpłatne komunalizowanie mienia kolejowego samorządom. - Marzy nam się takie rozwiązanie jak w Emsdetten: miasto zarządza tam dworcem i otoczeniem, a kolej torami i infrastrukturą - mówił burmistrz Arseniusz Finster. - Dziś dworzec jest wstydliwym miejscem. W głowach architektów miejskich urodził się bardzo ambitny plan zamknięcia pierwszego i drugiego peronu oraz usytuowania na przykrytych płytami torach placu manewrowego dla autobusów PKS. Tam ma być główny plac dworcowy, skomunikowany z ul. Towarową. Dziś kierowcy przeklinają ciasnotę na placu w niecce przed dworcem. - Wszystko jest skonsultowane z PKP i tory po drugiej stronie budynku stacyjnego dworca na pewno wystarczą do całego ruchu kolejowego - mówił na prezentacji Andrzej Ciemiński. - Na wyłączonych z ruchu torach z jednej strony może powstać muzeum kolejnictwa z zabytkowymi lokomotywami, a z drugiej perony dla pociągów kończących bieg w Chojnicach. Gruntownie odrestaurowane zostaną inne dworcowe nieruchomości, w tym zabytkowe wieże ciśnień, których stan techniczny, wbrew pozorom, nie jest taki tragiczny. W głównym budynku dworca mają być bar i poczekalnia, a na piętrze być może pokoje hotelowe. W jedno miejsce zostaną przeniesione też wszystkie kasy biletowe. Przed głównym wejściem dworca będą przystanki MZK, postój taksówek i parkingi. - Znajdzie się tam też miejsce na drobny handel, a być może na centrum handlowe, jak to ma miejsce na przykład na dworcu w Poznaniu - dodał Ciemiński. Projekt musi opiewać na minimum 8 mln zł więc być może zostanie wzmocniony o dofinansowanie zakupu taboru dla MZK. Dokładnych kosztorysów jeszcze nie ma. Wojciech Piepiorka - POLSKA Dziennik Bałtycki http://chojnice.naszemias...nia/792390.html Proszę zwrócić uwagę na fragment zaznaczony grubszą czcionką. Temat: Rusza prywatna konkurencja PKP Bo to kobieta pisała Prywatna spółka za PKP Adam Sito28.11.2007, aktualizacja: 28.11.2007, 23:35 (Polska - Dziennik Bałtycki) Za kilka dni na tory wyjedzie pierwszy w historii Pomorza pociąg pasażerski prywatnej spółki. Wciąż nie wiadomo jednak, czy na trasy wyjadą szynobusy sprowadzone przez Arrivę z Danii. Kilkanaście pojazdów z tego kraju wciąż czeka na homologację z Urzędu Transportu Kolejowego. Arriva PCC od 9 grudnia będzie wozić pasażerów na dwóch trasach w naszym województwie. - To linie z Czerska do Laskowic Pomorskich i z Chojnic do Tucholi - mówi Eugeniusz Manikowski z pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. - To tzw. odcinki wspólne z województwem kujawsko-pomorskim. Dwa pozostałe, czyli Kościerzyna - Wierzchucin i Malbork - Grudziądz obsługiwać będą nadal PKP Przewozy Regionalne. Konsorcjum Arriva PCC kupiło od duńskich kolei kilkanaście pociągów spalinowych. Jeden taki pojazd przyjechał już do Polski i przeszedł pozytywne testy w Instytucie Pojazdów Szynowych w Poznaniu. - Dokumentacja tych badań została już przekazana Urzędowi Transportu Kolejowego - zapewnia Paweł Pleśniar, specjalista ds. marketingu i rozkładów jazdy w Arriva PCC. - Urząd podejmuje decyzję o dopuszczeniu pojazdów do ruchu na polskich torach, ale dotąd nie podjął żadnej decyzji. Zaprezentowaliśmy wygodne, szybkie i niezawodne jednostki, dotychczas niestosowane na polskich trasach. Mamy też inne, np. dwuczłonowe autobusy szynowe. Nowością ma być również sposób kupowania biletów w pociągach prywatnej firmy. Każda drużyna konduktorska będzie posiadać elektroniczny terminal do drukowania biletów. Na razie będą one wystawiane wyłącznie w relacjach obsługiwanych przez konsorcjum. - Jeśli podróżny będzie chciał kupić bilet do stacji, która jest poza naszym zasięgiem, będziemy oznaczać jego bilet znakiem "dalej" - wyjaśnia Pleśniar. - Po przejściu do pociągu PKP podróżny u obsługi kupi bilet na dalszą podróż, bez dopłat za wystawienie w pociągu. To duże utrudnienie dla pasażerów. W rozmowach z PKP Przewozy Regionalne zaproponowaliśmy sprzedaż biletów także na odcinki poza naszą siecią. Dzięki temu podróżny od razu w pociągu mógłby kupić bilet do stacji docelowej. Decyzja UTK w sprawie dopuszczenia duńskich pociągów powinna być znana w ciągu dwóch tygodni. Do tego czasu pasażerowie Arrivy będą jeździli szynobusami. [/i] Temat: [Piła]Odjedzie szynobus PIŁA / Liczenie pasażerów http://www.glos.com/index.php?&art=41-02&enc=win&dz=nw Dobiega końca liczenie pasażerów podróżujących pociągami, oznaczonymi w Jak poinformowała Teresa Rausz, przedstawiciel działu marketingu poznańskiej Wszystko wskazuje na to, że na linii tej będzie jeździł przegubowy, Andrzej Świątek Temat: Katowice - Gdynia "Gitara":
Pozdrawiam, Temat: Nowe pociągi w RJ 2006/2007 Do nowego rozkładu jazdy jeszcze kilka miesięcy, więc wiele może się zmienić, ale nieoficjalne przecieki na jego temat juz tu i ówdzie się pojawiają. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że nie będzie przejęcia przez PKP IC pociągów pospiesznych od PR. Dziś trudno powiedzieć, czy to dobrze, czy źle, niemniej jednak spółka PKP PR opracowała zarys dość rozbudowanej (jak na warunki do których przez lata nas przyzwyczajono) sieci połączeń pociągami pospiesznymi. Na 99% do rj powróci pociąg "Mare Balticum" w nowej bardzo urozmaiconej relacji i zestawieniu przypominajacym zbiorowe pociągi towarowe . Będzie składał się z trzech, a w sezonie z czterech grup wagonów, z których dwie zastąpią dotychczasowego Podlasiaka i Kalinkę. Podstawowa grupa w relacji Berlin - Królewiec (wagony RŻD) na stacji Malbork lub Elbląg (tego jeszcze nie wiem) "zgubi" wagony relacji Berlin - Ełk przez Mikołajki (wagony DB) oraz Szczecin - Białystok i Szczecin - Suwałki (w sezonie) przez Giżycko (wagony PKP). Te trzy grupy z kolei bedą łączone i dzielone w Olsztynie. Kolejną ciekawostką będzie pociąg pospieszny (nie pamietam czy czasem nie sezonowy) Warszawa - Kołobrzeg przez Działdowo, Brodnicę, Grudziądz, Tucholę, Chojnice i Szczecinek. Dzieki niemu po wielu latach przerwy Grudziądz odzyska bezpośrednie, stosunkowo szybkie połączenie z Wawą, a ponadto pociągi pospieszne powrócą na trasę Chojnice - Szczecinek. Do kompletu przydałby się powrót pociągów Gdynia - Łódź przez Grudziądz lub Iławę, Brodnicę (marzenie ściętej głowy) Ciekaw jestem, czy w związku z powyższym planowane są jakies większe roboty torowe na odcinku Grudziądz - Laskowice (tu podobno linia sypie się na potęgę dzięki Lotosowi) i na liniach mazurskich. Temat: Nowy rozkład - 2007/2008 Lepiej prowadzić poc. linią zelektryfikowaną ( z podsyłem poc. do Gdańska ) , niż przez Ost-Bahn. Po pierwsze 2 x zmiana loka : Tczew ( ze zmianą kierunku ) oraz Kostrzyn n. Odrą ( no chyba by dogadać się z DB i SU46 do Berlina ). Po za tym jak przez Lichtenberg to 3 zmiana kierunku jazdy ( bo jak dojechać do Hbf - chyba , że jedziemy przez Schoneweide , Schonefeld i trasą Nord - Sud do Berlin Hbf Tief).Przy pominięciu Lichtenberga można od razu na średnicę i dworce Ostbhf i Hbf Jeśli taki pociąg jeździłby linią przez Słupsk, Koszalin to zmiana lokomotywy następowałaby również dwukrotnie, elektrowóz, spalinówka, elektrowóz. Natomiast czasami zdarza się, że z Chojnic przez Tczew do Gdyni jeżdżą na całej trasie spalinówki (poc. TUR) Co do zmiany kierunku w Tczewie, przecież nawet niektóre IC mają zmianę kierunku w trasie (ODRA Wa-wa - Szczecin, Chrobry - Wa-wa - Szczecin), więc raczej przy standardzie TLK, nikomu by to nie przeszkadzało. Muszę się przyznać, że nie wiedziałem, że w Lichtenbergu trzeba zmienić kierunek aby dostać się na HBF, więc lepiej pominąć dworzec DDRowców i dostać się na Ostb. i Hbf. Przy okazji; jak kursowały wszystkie międzynarodowe: BWE, Ost-West, Kasztan jak jeżdziły przez Kostrzyn - wjeżdżały do Lichtenbergu czy nie? Co do zamkniętego obiegu Ten pociąg nie musiałby się składać ze 100 wagonów, max 3 x 2 klasa + kuszetka + ewentualnie sypialny + skład Kalinki. Więc może przy połączeniu międzynarodowym, PKP IC znalazłoby 5 wagonów z zamkniętym obiegiem. Wiem również, że ze względu na bezpieczeństwo DB nie chce wpuszczać wagonów z ręcznym zamykaniem drzwi. Ważnym czynnikiem jest również fakt, że takie miasta jak Gorzów i Piła uzyskałyby bezpośrednie, szybkie połączenie z Trójmiastem. (Piła od nowego rozkładu jazdy będzie miała bezpośredni pociąg relacji Piła - Gdynia - Piła!!!) Temat: troche o nowej cegle.....
Aha- zagadka - jaki p.o. ponownie pojawil sie w cegle po roku nieobecnosci, Temat: Nowa cegła - obserwacje
Zacznę może od tego, że spodziewałem się potężnych cięć w związku z Przejdę jednak do konkretów. Śląskie Małopolska Lubuskie Wielkopolska Kujawsko-Pomorskie Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 76 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||