Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nataliaswit.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Rozkład jazdy - Chojnice





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
    Nowy rozkład jazdy wchodzi w życie 9 grudnia. Pasażerów w naszym regionie na liniach niezelektryfikowanych wozić będą pociągi prywatnego przewoźnika - konsorcjum firm PCC i Arriva. Z Bydgoszczy jego składy będą jeździły do Wierzchucina, Tucholi i Chojnic. Liczba kursów na tej trasie ma być większa niż dotychczas.

    Nowości pojawią się także na trasie z Bydgoszczy do Torunia. Składy pomiędzy dwoma miastami będą kursowały pod marką BiT City. Kolejarze pracują już nad nową ofertą biletową. Ma być taniej niż w autobusach. Pociągi będą kursowały częściej niż teraz, ale nie skróci się czas przejazdu, bo stan torów jest fatalny. 50-km trasę w dalszym ciągu będą pokonywały w godzinę. Aby przyspieszyć o kilka minut podróż, część pociągów w godzinach szczytu nie będzie zatrzymywała się na wszystkich stacjach.

    Spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadzi dodatkowo jeden pociąg do Piły. Bydgoszcz zyska też nowe przedpołudniowe połączenie ze Szczecinem. O godz. 12.30 odjedzie pociąg do Przemyśla. Z kolei "Niemen" do Warszawy i Białegostoku pojedzie przez Inowrocław, a nie przez Toruń i Włocławek.

    Nowości przygotowała również spółka PKP Intercity. Firma uruchomi przejeżdżający przez Bydgoszcz nocny pociąg Tanich Linii Kolejowych z Warszawy do Szczecina i Świnoujścia. Dzięki temu ostatni pociąg ze stolicy odjedzie do nas nie o godz. 19, a 22. Natomiast do Warszawy z dworca głównego będzie można wyruszyć już o godz. 4.25.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
    http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,4612375.html



    Temat: PZPR zmienia rozkład jazdy


    Od 12 grudnia - zmiany w rozkładach jazdy PKP: zawieszenie kursów 52
    pociągów w naszym regionie i nowa taryfa czasowa. Kolejarska "Solidarność"
    szykuje protesty

    Według grafiku, który wejdzie w życie 12 grudnia, w naszym regionie
    zostaną
    zawieszone 52 połączenia. Likwidacja czeka linię Bąk - Czersk, ze względu
    na
    niską dochodowość zostanie ograniczona liczba pociągów na liniach
    Kościerzyna - Gdynia, Tczew - Chojnice, Malbork - Iława i Tczew -
    Laskowice
    Pomorskie


    Coz, te protesty to chyba znow jedyna realna szansa na uratowanie chocby
    czesci z tych pociagow.







    Temat: Nowy rozkład - 2007/2008

    [i]Szykują nowe połączenia pospieszne

    Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.

    Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).

    Trochę zamieszane w tym artykule, ale brzmi ciekawie...


    Zgadza się - lekko pomieszane to wszystko, bo nie do konca wszystko sie zgadza... Warto tez wspomniec ze duzo zyskaja tez Chojnice od 9 grudnia. Zyskalyby wiecej ale niestety nie zyskaja... A z tego co mi wiadomo ma byc jedna para z Krakowa do Grudziądza a nie dwie..



    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP..
    Jakie są Wasze pierwsze wrażenia? Bo moje jest takie: rozkład jest nowy, ale opóźnienia te same. Jak 3 tygodnie temu jechałem z Chojnic do Szczecina, to lokomotywa się zepsuła i miałem w Szczecinku pół godziny opóźnienia. Dzisiaj było podobnie, tym razem za Runowem Pomorskim, po przesiadce do świeżo wyremontowanego (sic!) składu, w elektryczce strzeliły bezpieczniki.

    A poza tym dziwi mnie, że obcięto wieczorne połączenie na trasie Szczecinek-Słupsk. Z autopsji wiem, że skład wcale nie jeździł taki pusty. Mam nadzieję, że w lutym powróci na tory. Pozdrawiam




    Temat: Nowy rozkład - 2007/2008
    Nie będzie niespodzianek w jesiennym rozkładzie jazdy pociągów na trasie Bydgoszcz - Chojnice oraz Wierzchucin - Kościerzyna. Takie zapewnienie otrzymali samorządowcy z gmin powiatu tucholskiego od przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu na spotkaniu w Cekcynie.
    Organizatorzy spotkania – radny sejmiku wojewódzkiego Jarosław Katulski oraz radny powiatowy Andrzej Pruszak chcieli uniknąć sytuacji z lutego, kiedy to bez konsultacji z samorządami PKP usunęło z rozkładu jazdy część połączeń kolejowych. Wiele osób z terenu powiatu tucholskiego straciło w ten sposób jedyną możliwość dojazdu do pracy. Dopiero dzięki interwencji lokalnych samorządowców udało się je przywrócić.
    Wójt gminy Cekcyn Jacek Brygman powiedział, że, jeśli chodzi o trasę Kościerzyna – Wierzchucin zaproponowano utrzymanie trzech istniejących połączeń, ale w innych godzinach, bardziej dogodnych dla mieszkańców. Natomiast na trasie powrotnej, tj. Wierzchucin – Kościerzyna, pojawią się dwa dodatkowe pociągi w godzinach porannych. Jeżeli chodzi o połączenie Bydgoszcz – Chojnice – Bydgoszcz, zmianom uległy jedynie godziny połączeń.
    Pozytywnie zaopiniowane propozycje zmian w połączeniach wprowadzone zostaną od września.

    Źródło: Radio Weekend - Chojnice



    Temat: Chojnice-Szczecinek remontuja ??? (moze odrobina optymizmu w morzu pesymizmu)
    Cos mi sie tak jakos dziwnie o uszy obilo, na dawno nie remontowanej
    trasie Chojnice-Szczecinek (predkosc max 40km/h a w porywach 20km/h za
    wyjatkiem ostatnich km przed Chojnicami) pojawily sie dziwne
    urzadzenia (sorry za lamerstwo).
    Na niektorych lukach wymieniaja tory, a ostatnio w Czluchowie
    widzialem te dziwne zolte maszynki ktore widac przy okazji remontow,
    chyba do robienia czegos przy torach.
    Z tego co mi sie o uszy obilo nie tylko maja tej trasy nie zamknac
    (czyli odwrotna koniunktura niz na reszcie PKP), ale pociagi maja
    jezdzic szybciej i to ze 2x szybciej (kurde jak pieknie brzmi) na tej
    trasie od nowego rozkladu jazdy.

    Czy ktos wie cos wiecej na ten temat ???
    Czy moze ma to cos wspolnego z przejsciem odcinka Brzezno-Czarne pod
    Gdansk w zwiazku z nowym podzialem administracyjnym ???
    Jakie sa szanse przedluzenia trasy pociagu posp "Tur" do Szczecinka
    ???
    Gdzie skladac propozycje do nowego rozkladu jazdy ???

    sorry ze tyle pytan
    a pozatym re-re-re-dziendobry
    futszaK
    0603 237728
    0501 969422
    067 2663090





    Temat: Chojnice-Szczecinek remontuja ??? (moze odrobina optymizmu w morzu pesymizmu)


    Cos mi sie tak jakos dziwnie o uszy obilo, na dawno nie remontowanej
    trasie Chojnice-Szczecinek (predkosc max 40km/h a w porywach 20km/h za
    wyjatkiem ostatnich km przed Chojnicami) pojawily sie dziwne
    urzadzenia (sorry za lamerstwo).


    ZTCW wymiana ta jest finansowana ze srodkow MON lub NATO, ze wzgledu na to,
    zeby NATO mialo dojazd dla swoich wojsk do poligonow w Drawsku Pomorskim.

    To jest chyba jedyny powod dlaczego ta linia jest remontowana.


    Z tego co mi sie o uszy obilo nie tylko maja tej trasy nie zamknac
    (czyli odwrotna koniunktura niz na reszcie PKP), ale pociagi maja
    jezdzic szybciej i to ze 2x szybciej (kurde jak pieknie brzmi) na tej
    trasie od nowego rozkladu jazdy.


    Szybciej, szybciej, ale tylko towarowe z zaopatrzeniem w/w poligonu;-)


    Gdzie skladac propozycje do nowego rozkladu jazdy ???


    Najlepszym miejscem bedzie kasetka na intencje modlitewne w kosciele
    odpowiednim do Twojego wyznania ;-))))





    Temat: Umowa PCC Rail-Arriva z Kuj.-Pom.podpisana!
    ze względu na lekką drętwość tekstu pozwoliłem sobie na skróty:

    Pierwsze pociągi nowego przewoźnika(PCC Rail/Arriva), który będzie obsługiwał
    linie niezelektryfikowane w województwie, wyjadą na tory wraz z nowym
    rozkładem jazdy, 9 grudnia 2007.[...]

    Na początku będzie to 13 szynobusów, które województwo zobowiązało się
    przekazać zwycięzcy przetargu oraz dwa autobusy szynowe i jeden skład złożony
    z lokomotywy i wagonów Arrivy.[...]

    Podpisanie umowy było poprzedzone prezentacjami wszystkich trzech stron umowy.
    Marszałek Całbecki przedstawił plany rozwoju transportu szynowego w
    województwie kujawsko-pomorskim[...]

    Wspomniał też o tym, że prowadzone były rozmowy z zarządem województwa
    pomorskiego nt. przejęcia przez konsorcjum części przewozów także w tym
    województwie.[...]

    Pociągi PCC/Arrivy będą, według planu, jeździć m.in. do Kościerzyny i Chojnic
    w Pomorskiem, ale nie będą to na razie przewozy na mocy umowy z zarządem tego
    województwa. Ustalono już kwestię skomunikowania pociągów, a w najbliższych
    dniach zostaną z PKP PLK podpisane umowy dot. rozkładu jazdy.[...]

    źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=6322

    Najciekawsza informacja to ta o klasycznym składzie (wagony i lokomoywa)
    Arrivy. Która lokomotywa i skąd wagony? Pojawiały się również informacje o
    wagonach doczepnych (Arrivy czy urzędu marszałkowskiego?) do szynobusów.





    Temat: Podsumowanie obecnej działalności Arrivy
    Informacja ze strony PKP Przewozy Regionalne:

    PKP Przewozy Regionalne”spółka z o.o., Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych
    w Gdyni ogłasza przetarg nieograniczony poniżej 50 000 EURO na usługę zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi 2240, 2241 w relacji Chojnice-Kościerzyna-Chojnice. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozowych PKP autobusem drogowym na odcinku Chojnice –Kościerzyna –Chojnice w okresie od 10 lipca 2008r do dnia 13 grudnia 2008r w zamian za kursujące pociągi 2240 i 2241.

    Jednym z najczęściej podnoszonych zarzutów uderzającym w Arrivę PCC jest to, że wprowadzała KKA w przypadku awarii szynobusów. PKP PR nie ma braków taborowych (mnóstwo wagonów rdzewieje w krzakach!), a mimo to PR Gdynia wprowadza KKA do końca obowiązującego rozkładu jazdy.

    Zapraszam do dyskusji ujadających na Arrivę PCC kolejarzy z PKP oraz wszystkich wrogów i przeciwników prywatnej konkurencji jedynie słusznego narodowego przewoźnika kolejowego PKP PR.



    Temat: Nowy rozkład - 2007/2008
    Odpowiedź z wydziału infrastruktury kolejowej UM w Gdańsku odnośnie przewozów regionalnych na lata 2007/2008 w rejonie Chojnic:

    W odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczące bezpośrednich połączeń kolejowych na odcinku Chojnice – Bydgoszcz oraz Czersk - Bydgoszcz uprzejmie informuję, iż nie przewidujemy objęcia dofinansowaniem mniejszej liczby pociągów regionalnych niż w obecnym rozkładzie jazdy 2006/2007. Pana zaniepokojenie związane z likwidacją bezpośrednich połączeń jest zasadne, podzielamy Pańskie zdanie, dlatego też będziemy kategorycznie wymagać od przewoźnika prowadzenia pociągów w relacji bezpośredniej Bydgoszcz – Chojnice / Czersk – Bydgoszcz.

    Jeśli zaś chodzi o połączenia międzywojewódzkie to zgadzamy się z Pana opinią, iż ewentualna decyzja Zarządu PKP PR o zaniechaniu uruchomienia pociągu BORY TUCHOLSKIE w przyszłym sezonie wakacyjnym byłaby nie zasadna. Ponadto pragniemy poinformować, iż organizatorem przewozów międzywojewódzkich jest Minister właściwy dla spraw transportu kolejowego.

    Odnośnie Pańskiego zapytania dotyczącego zapotrzebowania na kolejowe przewozy regionalne w rejonie Chojnic uprzejmie informuję, iż nie planujemy znaczących zmian. Zmianą w zapotrzebowaniu będzie jedynie dodatkowa para pociągów na odcinku Chojnice – Piła. Zmiana podyktowana jest wnioskiem Województwa Wielkopolskiego, które to planuje obsługę wszystkich połączeń na w/w odcinku autobusami szynowymi. W związku z tym pociąg TUR będzie zaczynał i kończył bieg na stacji Chojnice z zachowanie skomunikowania z pociągami do i z Piły Głównej.

    Jakub Cichosz
    Departament Infrastruktury
    Urząd Marszałkowski
    Województwa Pomorskiego



    Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
    Od 1 lutego PKP wprowadza korektę rozkładu jazdy w naszym regionie. Niestety, będzie ona głównie polegała na likwidacji pociągów.
    Całkowicie zawieszone zostanie kursowanie składów pomiędzy Toruniem a Sierpcem oraz Brodnicą a Działdowem. Zmiany dotkną również pasażerów z naszego miasta:

    • zlikwidowane będą pociągi z Bydgoszczy do Chojnic o godz. 20.56 i z Chojnic przyjeżdżający do Bydgoszczy o godz. 23.55

    • pociągi: przyjeżdżający z Chojnic o godz. 18.57 przestanie jeździć w soboty, a o godz. 20.05 pojedzie tylko w soboty, niedziele i święta

    • skład do Tucholi o godz. 22.52 uruchomiony zostanie dodatkowo w niedziele

    • pociąg do Kościerzyny o godz. 14.41 będzie jeździł tylko do Czerska

    • pociąg przyjeżdżający z Inowrocławia o godz. 6.22 odwołany będzie w niedziele i święta

    • składy: do Tczewa o godz. 5.32 wydłuży trasę do Gdyni Gł., natomiast o godz. 11.25 do Gdańska Gł.

    • pociąg z Wierzchucina przyjeżdżający o godz. 9.43 w okresie od 28 kwietnia do 30 września będzie jeździł na wydłużonej trasie z Czerska.

    Zmiany są wynikiem umowy podpisanej pomiędzy spółką PKP Przewozy Regionalne a samorządem województwa kujawsko-pomorskiego. Kolejarze dostaną za swoje usługi 50 mln zł, co wystarczy na uruchomienie w całym regionie 231 pociągów do grudnia. Żeby utrzymać całą dotychczasową ofertę, samorząd musiałby zapłacić 59 mln zł.

    źródło: gazeta.pl



    Temat: Rusza prywatna konkurencja PKP
    To już mało ważne,to sprawy techniczne! Najbardziej przykra to jest utrata skomunikowania Chojnic! Dotychczas "Przewozom Regionalnym" to się musiało opłacać (pewnie dokładali do interesu) dla dobra podróżnych! A teraz WIELKA ARRIVA o "ogromnym kapitale" i co? Marszałek Kuj.-Pom. jednymi słowy kłamał i kłamie prosto w oczy - cytat z "Gazety Pomorskiej" z dnia 30.11.2007 r.: "Rozkład jazdy był do tej pory niedopasowany do potrzeb mieszkańców - twierdzi Piotr Całbecki, marszałek województwa. - Teraz się to zmieni." No i widać jak się zmieni !!
    I jeszcze jeden cytat:
    "W końcu Polskie Koleje Państwowe, które corocznie likwidują połączenia lub je zawieszają, będą miały konkurencję - mówi Krzysztof Schroeder, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Nam jako jedynemu województwu w kraju udało się pozyskać partnera w tej branży. W ramach przetargu firma PCC Rail Arriva zobowiązała się do utrzymania minimum, jakie dotychczas świadczy PKP, oraz wprowadzenia drobnych modyfikacji. Naszym priorytetem jest rewitalizacja linii kolejowych przy niewielkich środkach." - i następne kłamstwo!!!

    [ Dodano: 01-12-2007, 10:17 ]
    Odnośnie pociągu o 20.15 do Chojnic = rzeczywiście jest, ale jest to pociąg pośpieszny (o połowę droższy) i prowadzą go "PKP Przewozy Regionalne" a nie Arriva!



    Temat: Chojnice - Rozklady towarowych


    | W Szczecinku zjawia sie na "styk" bo o 19:10 odjazd osobowego do Chojnic
    | czyli wymusza to jazde towarowego od Chojnic zgodnie z rozkladem. Juz bylem
    | swiadkiem jak 85338 odjechal z 5 min opoznieniem bo czekali na towarowego. I
    | po co bylo drugi tor rozbierac...

    Tym bardziej że ten tor poszedł na na szlak Grzmiąca-Połczyn a tam już pociągów
    nie ma :-(. Tak prawdę mówiąc to czasami bardzo brakuje "dwójki" na szlaku
    Szczecinek - Czarne. Cały czas wierzę że ta linia ma przyszłość.


    Jak była "dwójka" to przynajmniej pociągi jeździły szybciej a teraz
    się mulą , szczerze mówiąc to wina sztywnych ST44 z tego co mi mówiła
    osoba naprawiająca tory one dobiły tą trasę. A wspaniała PKP zabrała
    ten tor na trasę Grzmiąca-Połczyn aby ją zamknąć po jakimś czasie.

    pozdrawiam:

    http://www.m3888.prv.pl
    GSM PL-01 +48693502623





    Temat: Kiedy ruszą Koleje Wielkopolskie?

    Ciesze się że według ostatnich doniesień Koleje Wielkopolskie będą wyjeżdżać poza obszar Wielkopolski.Wystarczy analiza choćby połączenie Piła-Chojnice.Dużo ludzi z niego korzysta a mogli by przestać gdyby przyszło im się przesiadac po drodze albo wręcz kazano by im wysiąść gdzieś w polu.

    Nie stawały by w polu, lecz w Złotowie lub Lipce. Najlepsze rozwiązanie to Złotów, gdyż jest tu też trasa do Więcborka/Nakła gdzie mógł by kursować szynobus lub lekki skład : SM/P 42 z 2xbh lub 3xbh.

    Ze stawaniem w polu to była przenośnia.Uważam że źle by była dla psażerów jakby pociąg skonczył bieg w Lipce albo Złotowie.Dużo ludzi podrużuje dalej a po drugie moim zdaniem mogły by być większy potok pasażerów przy odpowiednim rozkładzie jazdy i taborze.
    Niezgodze się że SM/P/U42 + wagony to lekki skład.Lekki to według mnie jest tylko szynobus.Pozatym używanie składów w postaci lokomotywa spalinowa plus wagony na liniach lokolanych jest niekonomiczne.
    POnadto szlakowa prędkość na odcinku Piła-Chojnice z tego co wiem to 100 km/h a lkomotywy seri 42 nie osiągają takiej predkości a więc uzyskało by się pogorszenie oferty przewozowej.

    Mam pytanie do skierowane do MichalLogaciuk:
    z twojego prfilu wychodzi że mieszkasz w Złotowie i pracujesz w PKP PR.Co sądzisz o powstaniu Kolei Wielkopolskich?Czy chciałbyś w nich pracowac czy wolałbys zostać w PKP PR?



    Temat: [Piła]Odjedzie szynobus
    http://www.glos.com/index.php?&art=41-25&enc=win&dz=nw

    Odjedzie szynobus

    O 43 minuty przesunięty został odjazd pociągu osobowego z Krzyża do Piły. W
    nowym rozkładzie jazdy odjeżdża on teraz o 6.35 (poprzednio o 5.52), z
    przyjazdem do Piły o 7.30 (dawniej 6.50). Korekta ta wprowadzona została na
    prośbę pasażerów, zwłaszcza młodzieży dojeżdżającej do szkół.

    Tymczasem, na linii Piła Chojnice zaczęło się liczenie osób korzystających z
    pociągów okresowo przywróconych do ruchu. Kolejowi statystycy i ekonomiści
    oceniają też frekwencję na innych trasach regionalnych PKP, i to nie tylko
    w Wielkopolsce.

    Od liczby pasażerów korzystających z kolejowych połączeń regionalnych
    zależeć będzie, czy pociągi te będą dalej jeździć.

    Dla ratowania lokalnych linii, kolej przy współpracy z samorządami coraz
    częściej wprowadza na trasy ekonomiczny tabor. Tak było pod koniec
    ubiegłego roku z wyjazdem autobusu szynowego na trasę Krzyż Piła Krzyż.

    Ten niskopodłogowy pojazd kursuje sześć razy w ciągu dnia.

    Jak zapowiedział Jarosław Kwapiszewski, naczelnik przewozów regionalnych
    stacji PKP Piła-Główna, 10 lutego wyjedzie z Piły tym razem w kierunku
    Złotowa i Chojnic drugi niskopodłogowy szynobus. Zastąpi on tradycyjny
    skład pociągu osobowego kursujące na tej trasie stare wagony piętrowe,
    doczepione do lokomotywy spalinowej.

    Oszczędne i nowoczesne niskopodłogowe autobusy szynowe mają nie tylko
    zachować dotychczasowy ruch pociągów na tej trasie, lecz także poprawić
    warunki podróży. ans





    Temat: Dezinformacja na PKP


    | Chojnice - Bydgoszcz przez Maksymilianowo, odjazd 18.03. 1 maja rano
    | przychodzi telegram, że od 1 maja kursuje od Wierzchucina

    | Jak już pisałem, to było ogłaszane wcześniej.

    | Tarhimdugurth

    Tak wiem. Ale jeśli nawet pisali o tym w LOKALNEJ prasie, to były to tylko
    przymiarki. Oficjalny telegram przyszedł 1 maja


    Bzdury. O tym wiadomo było już 23. kwietnia.

    Za pr.pkp.pl
    Temat: Pociągi z (F) w woj. kujawsko pomorskim - zawieszenie kursowania od 1
    maja 2004r.  23.04.2004
    Od 1 maja br. zostaje w województwie kujawsko- pomorskim zawieszone dalsze
    kursowanie 21 pociągów oznaczonych w rozkładzie jazdy pociągów literą (F).
    Są to pociągi, które pomimo wcześniejszych deklaracji ich dofinansowania ze
    strony Urzędu Marszałkowskiego - nie zostały uwzględnione w umowie na
    realizację kolejowych przewozów pasażerskich za rok 2004.

    Było to także ogłaszane na pmk.
    Żeby uprzedzić pytania, dla _pasażerów_ to nikłe pocieszenie, że "gdzieś tam
    na internecie pisze", bo zapewne niewielu z nich zagląda na "Informacje
    Rzecznika", ale dla _MK_ to rzetelna informacja, która powinna być brana pod
    uwage przy planowaniu podróży.





    Temat: ,,Mare Balticum'' w nowym wydaniu!


    Ponoć od nowego rozkładu jazdy pociągów obowiązującego na przełomie
    2006/2007 PKP ma zamiar wraz ze spółką DB uruchomić bezpośrednie połączenie
    z Berlina do Kaliningradu z grupą wagonów do Gdynii i Ełku, które będą
    dzielone na stacji Tczew! Do Ełku i Kaliningradu mają jeździć wagony DB a do
    Gdynii PKP PR.


    a ktoredy - przez Poznan czy Chojnice?





    Temat: ,,Mare Balticum'' w nowym wydaniu!


    Ponoć od nowego rozkładu jazdy pociągów obowiązującego na przełomie
    2006/2007 PKP ma zamiar wraz ze spółką DB uruchomić bezpośrednie
    połączenie z Berlina do Kaliningradu z grupą wagonów do Gdynii i Ełku,
    które będą dzielone na stacji Tczew! Do Ełku i Kaliningradu mają jeździć
    wagony DB a do Gdynii PKP PR.
    a ktoredy - przez Poznan czy Chojnice?


    przez Piłe?





    Temat: Woj Warm-Maz podpisało umowe
    Jestem ciekawy jak sytuacja wypadnie w woj. Pomorskim.

    Z analizy rozkłądu jazdy wynika, że:

    Kościerzyna-Wierzchucin
    Czersk-Laskowice
    Kwidzyn-Grudziądz
    Koscierzyna-Chojnice
    Są do zamkniecia.

    bardzo radyykalne ograniczenie ruchu na:

    Gdynia Kościerzyna i Tczew Chojnice

    Jednak z "innych żródeł" wprost z PKP PR, słyszałem, że chyba tak radykalnych zamknięć nie będzie.



    Temat: PCC Rail - Arrriva...od 9 grudnia..
    Dzisiaj miałam wątpliwą przyjemność skorzystania z uslug PCC Rail Arriva na trasie Bydgoszcz - Chojnice i szczerze to chyba gorzej być nie może .... Pociąg (szynobus) zaczął się palić , nie było ludzi którzy by byli w stanie go naprawić , w związku z czym opoźnienie wyniosło ponad godzinę Personel bardzo niekompetentny , wiadomo wynikły pewne nieprawidłowosci i niejasności co do biletów pasazerów , przysługujących im zniżek - sami kontrolerzy nie potrafili wyjaśnić wątpliwości pasazerów , co wiecej o mało co by zaczeli wypisywac kary pasazerom ktorzy oczywiscie nie ze swojej winy nie posiadali odpowiednich biletów.Nagle w połowie trasy nie wiem czy to w ramach oszczednosci pasazerów z 3 wagonów wpakowano do jednego i poupychani jak sardynki dokonczylismy swoja podróz.Poza tym panowie nie potrafili właczyć ogrzewania , szynobus zatrzymywał sie na stacjach ktorych nie bylo w rozkładzie jazdy.....jeden wielki bajzel wiec jezeli ktos narzekał na pkp zycze powodzenia w przygodach z nowym przewoznikiem - gama wrazen gwarantowana



    Temat: PKP Więcbork
    Niestety, dowiedziałem sie z rok temu, że kolej w Więborku już nie istnieje. Czy ktoś wie, kiedy kolej została zamknięta ? Znacie może historię po 90 roku ? Czy ktoś z was ma stare rozkłady jazdy ? Ale fajnie można było pojeździć znów Ganzem na trasie Więcbork - Terespol Pomorski lub do Chojnic



    Temat: Zostanie jeden pociąg ?!
    !


    Od nowego rozkładu jazdy na odcinku Tarnobrzeg-Dębica ma kursować jesen
    pociąg.
    Będzie to pospiech Hetman Zamosc-Wrocław.Ruch osobowy ma być zawieszony na
    odcinku Dębica-Rozwadów. Tak podało piątkowe Echo Dnia.
    Ja mam pytanie, czy opłaca się utrzymywać cała tą linię dla jednego
    pociągu
    dziennie?


    Taka sytuacja bedzie niedlugo na calej Zamojszczyznie, Roztoczu i tych
    okolicach -
    Rejowiec - Hrebenne 1 para (Roztocze Wwa - Rawa Ruska)
    Rejowiec - Zamosc 1 para (Chelmianin z Kostrzyna)
    Zamosc - Rozwadow 2 pary (Hetman i nocny do Wroclawia)

    :-((


    Czy zamiast su 45 i bhp można wprowadzić lżejszy tabor dla ruchu
    osobowego?
    Czy PKP SA w tym roku nie otrzma 800 mnl zl na transport lokalny?


    Chyba tylko 200 mln - te 800 to mialo byc do 2005 r.


    Dlaczego likwidować mają tak ważne dla ludzi tu mieszkających połączenie?
    Czy nie będzie tak, ze Hetman bedzie tak kursował tylko do konca tego


    roku?

    Wszystko lezy w gestii samorzadow. Przyklad linii Chojnice - Koscierzyna czy
    Jarocin - Leszno pokazuje ze mozna uratowac linie choc w SRJP widniala juz
    adnotacja "poc. kursuja tylko do 23 VI)





    Temat: Warszawa-Krakow 36km/h - brawo PKP!!! ;)))


    Jeszcze kilka lat temu (na pewno w 1990 roku) podroz z Warszawy
    Centralnej
    do Krakowa Gl. pociagiem osobowym trwala 6 godzin i jechalo sie
    bezposrednio. Obecnie czas ten wynosi 8h55 i daje srednia predkosc
    36km/h,
    przy czym bilety sa coraz drozsze, jedzie sie EN57 i trzeba sie 4 razy

    przesiadac.
    No coz, jakosc uslug PKP stale rosnie. ;)
    Ostatnim takim cieciem bylo przekwalifikowanie Olenki i Kmicica
    (Warszawa - Czestochowa) na pospiechy praktycznie bez zmiany warunkow
    jazdy. Czy to nie jest typowa praktyka monopolistyczna?
    Wiem, zaraz sie podniosa glosy, ze kolej i tak jest nierentowna, wiec
    trzeba podnosic ceny  i zniechecac do jezdzenia pociagami wszelkimi
    mozliwymi metodami. Darujcie sobie tego typu odpowiedzi.
    Na poczatku chcalem tu zrobic ranking najszyszych obecnie pociagow
    osobowych w Polsce (nie jezdza one wcale liniami typu Warszawa-Krakow
    czy
    Katowice). Ale lepiej nie wymienie ich, bo zaraz zlikwiduja,
    spowolnia,
    albo przerobia na pospiechy.



    ja mogę podać przykład pociągu któey PKP przekwalifikowało "w dół". Są
    to dwie pary Ex ( w rozkładzie 96/97) pomiędzy Tczewem-Gdańskiem a
    Szczecinem. Teraz są one(jeden "Gryf", a drugi nie pamiętam)
    pośpiechami. Całe szczęście bo Ex jadący 300 km w 4,5 h to raczej
    kiepski pomysł.  Pomiędzy tymi miastami istnieje także połączenie
    osobowe(tak dalekobieżny osobowy przez Szczecinek i Chojnice).
    kovaL





    Temat: 02.04.2000 - sokiści i MK


    Witam (po raz któryś tam dzisiaj),

    ochraniać pociągi! Przecież okoliczna ludność "buntowała" się, że PKP odcina
    ich od świata i była gotowa na wszystko - petycje, manifestacje, a nawet


    Dzisiaj rozmawialem sobie z p. naczelnikiem Lechem Romanowskim z Zakladu
    Przewozow Pasazerskich w Gdyni. (Bylo to w chwile po tym, jak przez telefon objechal
    autorow artykulu o zawieszaniu linii z dzisiejszego "Dziennika Baltyckiego")

    Mowil mi, ze samorzady NIE SA ZAINTERESOWANE TRANSPORTEM KOLEJOWYM!!!
    no coz, jak radny ma samochod ktorym sobie jezdzi 100 po szosie to juz nie obchodza go zbytnio
    jego wyborcy ktorzy zostali pozbawieni mozliwosci jazdy pociagiem 30 km/h...

    Pozdrawiam
    KMR

    PS. A tak BTW od nowego rozkladu prawdopodobnie:
    Chojnice - Naklo n/Notecia
    Koscierzyna - Chojnice
    Koscierzyna - Wierzchucin (!)
    Lebork - Leba
    Lebork - Kartuzy

    ech... :-((





    Temat: [Piła]Odjedzie szynobus

    I co najciekawsze


    zamiast spodziewanego przeze mnie nowego wielkopolskiego SA108-005
    przyjechal SA108-004 (czyzby na stale?).


    hehe... Pewnie jak znam życie, ZNTK Poznań, spóźnia się z dostawą SA108-005
    więc jazde promocyjną zrobiono z -004. Jak wyjdzie z fabryki -005 to
    rozpocznie regularne kursy. A propos: tylko do Złotowa/Lipki Krajeńskiej czy
    też do Chojnic, które są w sąsiednim województwie ??


    Reszta kursow obslugiwana wg rozkladu ze strony PKP przez szynobusy na


    razie ma SU45+Bhp.

    Czyli standard.





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
    Znikną pociągi do Grudziądza?

    Już w najbliższą niedzielę, 9 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Mimo że jest on już oficjalnie zatwierdzony, jednej linii na Pomorzu ciągle grozi likwidacja. Pociągi mogą zniknąć z trasy Malbork - Kwidzyn - Grudziądz.
    Na nowym rozkładzie jazdy pociągów PKP na Pomorzu najwięcej skorzysta ziemia słupska. Pierwszy raz w historii pojawi się bezpośredni pociąg osobowy z Chojnic do Słupska i z powrotem. Słupsk zyska także jedną parę pociągów SKM do Gdańska.

    Na zmianach zyska również Malbork, dokąd wydłużona zostanie trasa przyspieszonego pociągu Albatros kursującego dotąd w relacji Szczecin Główny - Tczew.

    Niestety, Malbork może czekać także wkrótce przykra niespodzianka, związana z likwidacją połączeń kolejowych do Kwidzyna i Grudziądza.

    - Stan torowisk na tej linii jest katastrofalny - wyjaśnia Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Postawiliśmy kolejarzom ultimatum - albo wyremontują torowiska - albo nie będziemy dłużej płacić za przewozy na tej linii. Nie może być tak, że pociąg jedzie pół godziny dłużej niż autobus PKS.

    Kolejarze przyznają, że torowiska w okolicach Kwidzyna nie są w najlepszym stanie. Nie potrafią jednak powiedzieć, czy znajdą się pieniądze na wymianę szyn i podkładów w okolicach Gardei, gdzie linia jest najbardziej zniszczona.

    - Na ten temat nic nie wiem - ucina rozmowę Agnieszka Zborowska, rzeczniczka Oddziału Regionalnego Polskich Linii Kolejowych w Gdańsku.

    Wciąż niejasna jest także kwota, jaką pomorski marszałek ma płacić Przewozom Regionalnym.

    - Długo nie było jasne, kto ma wozić pasażerów do Kwidzyna i Grudziądza - tłumaczy Manikowski. - Zarówno Arriva PCC, jak i PKP Przewozy Regionalne zamówiły dostęp do torowisk. Musieliśmy podjąć mediacje i uzgodniliśmy z przewoźnikami, że na razie pasażerów wozić będą Przewozy Regionalne. Firma ta zażyczyła sobie jednak dużych pieniędzy za obsługę trasy, dlatego wciąż nie możemy podpisać ostatecznej umowy.

    Podpisano tymczasowe porozumienie. Jeśli PKP nie poprawią prędkości na trasie z Malborka do Grudziądza, pociągi z tej linii znikną 1 lutego.

    (źródło: Dziennik Bałtycki, 5 grudnia 2007)



    Temat: Nowy RJ 2004/2005 (!)
    Z lokalnej prasy:

    Ostre cięcia

    Trwają gorączkowe batalie o zmiany w planowanym rozkładzie jazdy PKP. Jeśli przeszłyby wszystkie propozycje, to w Chojnicach ruch pociągów byłby ograniczony o 60 procent.

    Dowiedzieliśmy się, że szczęśliwie do tego nie dojdzie. Część propozycji powędrowała bowiem do kosza. Ma jeździć około 80 proc. dotychczasowego taboru.
    Pierwotne do kosza
    Wcześniej kolejarze chcieli oszczędzać, na czym się tylko da. Planowali ostateczną likwidację linii Chojnice-Kościerzyna i liczne ograniczenia połączeń kolejowych. Pociągi miały jeździć już nie do Szczecinka, ale jedynie do Czarnego. - Wiem, że tak nie będzie - mówi Wiesław Petrykowski, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich w Chojnicach. - Między innymi dzięki staraniom starosty chojnickiego linia do Kościerzyny będzie utrzymana. A dwie pary pociągów dalej będą jeździć do Szczecinka, a nie tylko do Czarnego.
    Upośledzony Tczew
    Podróżni nie będą jednak usatysfakcjonowani działaniami kolejarzy zmierzającymi do ograniczenia ruchu pociągów na trasie Chojnice-Piła i Chojnice Tczew. Ma być zlikwidowane połączenie z Chojnic do Piły o 19.00 i przyjazd stamtąd o 21.00. Największe zmiany czekają pasażerów na linii z Chojnic do Tczewa. Jest to jedno z najważniejszych połączeń kolejowych, gdyż umożliwia dalszą podróż do Tczewa czy Warszawy. Tymi pociągami jeżdżą na uczelnię studenci. Ostatni ma odjeżdżać do Tczewa po 18.00. Dyrekcja w Gdyni planuje bowiem zlikwidować dwa ostatnie połączenia - o 19.00 i 21.00. Mniej pociągów na tej trasie ma też jeździć przed południem.
    Spotkanie u starosty
    - Liczymy, że na tej trasie uda się coś jeszcze z korzyścią dla pasażerów zmienić - twierdzi Petrykowski. - Na Piłę nic się uda wynegocjować, bo tam władny jest marszałek w Poznaniu.
    Dziś w starostwie odbędzie się spotkanie zainteresowanych obroną linii kolejowych z gdyńską dyrekcją Zakładów Przewozów Pasażerskich i przedstawicielami marszałka. - Będą również przedstawiciele wszystkich samorządów na trasie Kościerzyna- Chojnice - mówi starosta chojnicki Marek Buza. - Chcemy omówić sytuację.
    - Spodziewamy się, że w lutym do rozkładu zrobią poprawkę i do Człuchowa, Kościerzyny czy Piły nie pojedzie już nic - mówi rozgoryczony sytuacją na kolei Ryszard Gołuchowski z komitetu obrony linii 210.

    Anna Klaman

    2 Grudnia 2004



    Temat: [cyt][Wlkp] Piła - Jak zniechęcić pasażerów
    Głos Wielkopolski

    PIŁA / Jak zniechęcić pasażerów do podróżowania liniami PKP?

    Kolejowe zamieszanie

    Zapowiedź Urzędu Marszałkowskiego, że pieniędzy na koleje regionalne
    prawdopodobnie starczy tylko do końca roku, spowodowała, że w nowym
    rozkładzie jazdy PKP godziny odjazdów niektórych pociągów lokalnych zostały
    nagle dziwnie ustawione. Zdaniem pasażerów, zniechęcić to ma do podróży
    koleją i w ostateczności do likwidacji połączeń.

    Dotyczy to głównie tych tras, które nie są rentowne. Sytuację tę wcześniej
    próbowano ratować poprzez wprowadzenie autobusów szynowych. Pojawiły się
    one również na dwóch liniach Północnej Wielkopolski: z Piły do Krzyża i do
    Lipki.

    Jeszcze tak niedawno mieszkańcy, jak i władze gmin położonych wzdłuż trasy
    tej kolei, przyjęli kursowanie tych pojazdów z nadzieją na ożywienie linii
    lokalnych. W Złotowie, gdy z początkiem bieżącego roku na peron wjechał
    pierwszy autobus szynowy, powitano go radością. Teraz wygląda na to, że
    może nadejść czas pożegnania. Wszystko właśnie z powodu niekorzystnych dla
    pasażerów przesunięć czasowych kursowania tych i pozostałych pociągów.

    Pasażerowie, by wybrać dla siebie dogodny czas podróży, będą więc szukali
    innych możliwości przejazdu, na przykład autobusami. Tych zaś, należących
    do kilku przewoźników, jeździ coraz więcej. Przykładem może być trasa
    Piła - Kaczory, gdzie po otwarciu nowej drogi jeżdżą tam w dni powszednie i
    święta autobusy podmiejskie trzech firm przewozowych, a częstotliwość ich
    kursowania jest duża. Z Piły do Kaczor jeżdżą też pociągi (linia do
    Bydgoszczy), dla których szybkie połączenie autobusowe to poważna już
    konkurencja.

    Kolej wprowadzając częste i niekorzystne dla pasażerów zmiany w kursowaniu
    pociągów lokalnych, sama więc sobie szkodzi i naraża się na jeszcze większe
    straty ekonomiczne. Te zaś będą wstępem do likwidacji kolejnych połączeń, a
    nawet zamykania całych tras. Tak było w niedalekiej przeszłości na linii
    Piła - Wałcz, czy Krzyż - Rogoźno - Wągrowiec. Tymi liniami interesują się
    teraz złomiarze, którzy systematycznie demontują szyny. Wprawdzie linii do
    Złotowa i Chojnic jeszcze to nie grozi, lecz widać, iż z każdym rokiem ruch
    pociągów na tej trasie jest coraz mniejszy. Tylko trzy pociągi do Chojnic,
    o dwa więcej do Lipki (szynobusy), ani jednego bezpośredniego do Tczewa,
    brak sezonowego połączenia Piły z Gdynią.

    O ile kolej nie zmieni swego podejścia do pasażerów, nie stanie się
    konkurencją wobec transportu samochodowego, to źle jej to wróży - przede
    wszystkim na liniach lokalnych.





    Temat: PKP - Mazowsze układa Wielkopolsce rozkład jazdy

    Witam - Pan Marek Szpirko jesli sie nie myle?


    Radni Opozycyjni pewnie nie widzieli opracowania Zielonego Mazowsza dla
    Wielkopolski każdy może je otrzymać składając wniosek od UMWW o informacje
    publiczną. Po pierwsze opracowanie zakładało cykliczność większą liczbę
    pociągów i dopasowanie składów do potzreb według danych Urzęd
    Marszałkowskiego.


    Opracowanie wiele rzeczy zakladalo, tylko bylo troszke oderwane od
    rzeczywistosci.


    Mimo że opracowanie zrobiono uzgodniono z PKP to rozkad jazdy nie jest taki
    jak w opracowaniu.


    Na czym polegalo to uzgadnianie? Dla PKP ZM nie jest partnerem do
    uzgodnien, jest nim UM.
    Wy mogliscie wygenerowac zamowienie, ale to UM ostatecznie sklada to
    zamowienie i dokonuje w nim zmian. PKP nie interesuje to, co Wy
    robiliscie dla UM, tylko to co zamowi UM.


    Odnośnie tłoku w pociągach to jeszcze dodam że nowe pociągi miały być na
    trasach: Poznań-Leszno, Poznań- Piła, Poznań-Wągrowiec, Poznań- Wolsztyn,
    Leszno -Ostrów, Gniezno-Jarocin dodatkowo także pociągi w piątki z Poznania
    do Piły i Ostrowa i powrót w niedziele. A co z opracowania zostało to nie
    wiem. Mimo tylu nowych pociągów deficyt miał być mniejszy niż w tym roku,
    ale już czytałem że skoczył i to ostro w górę


    Ale to byla fikcja. Wyliczenia wziete z sufitu - wieksza praca, a
    bilans lepszy. No cudownie!

    Przykaldowo odcinek Piła - Chojnice. Zalozyliscie nowe pociagi, ale nie
    ma na nie szynobusow. Biega stwierdzil, ze na dodadtkowy pociag mial
    byc szynobus z pomorskiego. Oczywiscie pomorskie nic nie wie i ma
    lepsze pomysly na wykorzystanie swojego taboru. Okazalo sie, ze to
    tylko wasze pobozne zyczenia.

    Inny przyklad - Krotoszyn - teraz pociagi sa na 7:15 - 7:30 w
    Krotoszynie. Urzad zamowil zgodnie z waszym opracowaniem
    pociagi tak, ze beda tam pomiedzy 8:30 a 9:00. Dobrze, ze tylko tyle
    zamowil... Teraz trwaja prace jak to odkrecic i powinno sie jeszcze
    udac. Gdyby bylo tego wiecej to moze by sie nie udalo wyrobic.


    Także polecam wszystkim zainteresowanym złożenie wniosku o udzielenie
    informacji publicznej dotyczącej przekazania Opracowania "Zielonego
    Mazowsza" dot. rozkładu jazdy pociągów 2007/8 i potem ewentualne uwagi do
    opracowania które jak wiem odbiega od zrobionego rozkładu jazdy mimo
    uzgodnień Zielonego Mazowsza, Urzędu Marszałkowskiego z PKP.


    Nie wszystko co przyjmie papier, da sie potem zrealizowac.

    Zdravim!





    Temat: Tranzyt przez Pomorze i WMG (1920-1939)

    I jeszcze jedna ciekawostka dotycząca tranzytu. W 1936 roku strona niemiecka podjęła rokowania z PKP w sprawie uruchomienia przez korytarz szybkiego pociągu pośpiesznego Berlin - Królewiec prowadzonego trakcją spalinową(!). Miał to być pociąg motorowy z wagonami silnikowymi SVT 137 (odmiana Leipzig: 3-członowa) służący za dalekobieżny ekspres (tzw. FDt)....
    Obrazek

    Bardzo ciekawe informacje, chylę czoła...
    Pozwolę sobie na drobne uzupełnienie informacji o najszybszych pociągach w relacji Berlin - Królewiec. Jak pisze Lyck do uruchomienia pociągu motorowego na tej trasie nigdy nie doszło. Trzeba jednak przyznać, że i pociągi parowe osiągały bardzo przyzwoite czasy przejazdu. Rekordowy czas został osiągnięty w rozkładzie jazdy na lata 1937/1938, kiedy to trasę Berlin Schles Bf - Królewiec pociąg D5 pokonywał w czasie 6 godzin 28 minut. W rozkładzie na rok 1938 czas ten był już niestety dłuższy (6 godzin 56 minut), ale rok później (lato 1939) ponownie się skrócił - do 6 godzin 38 minut, przy czy pociąg D5 awansował do kategorii FD (Fernschnellzug) i nosił numer FD5.

    Poniżej zamieszczam rozkład jazdy pociągu D5 z roku 1937:

    Berlin Schles Bf 16.50
    Schneidemuehl 19.04/19.11
    Marienburg 21.40/21.49
    Elbing 22.08/22.09
    Koenigsberg Hbf 23.18

    Zwróćcie uwagę na bardzo dużą przeciętną prędkość pomiędzy Elblągiem a Królewcem (101,1 km/h). Na odcinku Berlin - Piła prędkośc przeciętna była jeszcze większa (110,4 km/h), ale mam wrażenie że czas 134 minut pomiędzy tymi stacjami był osiągany z wielkim trudem i pewnie dlatego w następnych latach uległ wydłużeniu.

    W rozkładzie nie był wykazany postój na zmianę parowozu DRG na PKP w Chojnicach, ale wynika to z faktu, że pociąg D5 prowadził wyłącznie wagony "zamknięte" w komunikacji z Berlina do Prus, bez możliwości wsiadania i wysiadania na terytorium Polski



    Temat: Koleje Kujawsko-Pomorskie (?)
    NOWOŚCI

    Poleciały głowy za pociągi

    Małgorzata Oberlan, Środa, 14 Lutego 2007

    Marszałek Piotr Całbecki przyznaje, że podpisał likwidację pociągów. Odpowiedzialni za kształt umowy z PKP zostali odsunięci.
    - Tak, marszałek wiedział o likwidacji tych połączeń, podpisując umowę - przyznaje Beata Krzemińska, rzeczniczka Piotra Całbeckiego. - Koleją w Urzędzie Marszałkowskim zajmują się już inne osoby niż dotychczas.

    Przypomnijmy: 4 stycznia nowy samorząd województwa zgodził się na horrendalną podwyżkę rocznej dotacji dla PKP Przewozy Regionalne. Zamiast 39 mln zł (planowanych za Waldemara Achramowicza), zgodził się na 50 mln zł. PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy za utrzymanie wszystkich połączeń chciały 58 mln zł. Mniejsza suma oznaczała okrojenie rozkładu jazdy. Mimo społecznych protestów od 1 lutego wstrzymano całkowicie ruch pasażerski na trasach Toruń-Sierpc, Brodnica-Działdowo i Bydgoszcz-Chojnice oraz zmniejszono liczbę pociągów na innych trasach.
    - Kolej wprowadziła nas w błąd w trakcie negocjacji - oświadczył marszałek po protestach. Okazało się, że tylko nasze województwo zgodziło się na tak wysoką podwyżkę dotacji, choć i w innych regionach przewozy są deficytowe.
    - Wszelkie zmiany w rozkładzie jazdy zostały szczegółowo omówione i uzgodnione z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego oraz zawarte w podpisanej umowie - przypomina Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne.
    Całbecki zamierza renegocjować umowę z PKP. Warunkiem do rozmów czyni przywrócenie połączeń. Sprawę zgłosił Bogusławowi Kowalskiemu, wiceministrowi transportu. Niebawem spotkać ma się też z Andrzejem Wachem, dyrektorem generalnym PKP SA.
    Od spraw kolei odsunięto trzech urzędników odpowiedzialnych za kształt umowy z PKP. Między innymi z tego powodu wypowiedzenie dostał Sławomir Wiertel, zastępca dyrektora, ds. gospodarki i infrastruktury. Piotr Łacwik, dotąd pełnomocnik zarządu ds. PKP, oddał stanowisko Tomaszowi Moraczewskiemu, byłem pracownikowi toruńskiego magistratu.



    Temat: (pr) Poleciały głowy za pociągi
    http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPu...

    Poleciały głowy za pociągi

    Małgorzata Oberlan, Środa, 14 Lutego 2007

    Marszałek Piotr Całbecki przyznaje, że podpisał likwidację pociągów.
    Odpowiedzialni za kształt umowy z PKP zostali odsunięci.

    - Tak, marszałek wiedział o likwidacji tych połączeń, podpisując umowę
    - przyznaje Beata Krzemińska, rzeczniczka Piotra Całbeckiego. - Koleją
    w Urzędzie Marszałkowskim zajmują się już inne osoby niż dotychczas.

    Przypomnijmy: 4 stycznia nowy samorząd województwa zgodził się na
    horrendalną podwyżkę rocznej dotacji dla PKP Przewozy Regionalne.
    Zamiast 39 mln zł (planowanych za Waldemara Achramowicza), zgodził się
    na 50 mln zł. PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy za utrzymanie
    wszystkich połączeń chciały 58 mln zł. Mniejsza suma oznaczała
    okrojenie rozkładu jazdy. Mimo społecznych protestów od 1 lutego
    wstrzymano całkowicie ruch pasażerski na trasach Toruń-Sierpc,
    Brodnica-Działdowo i Bydgoszcz-Chojnice oraz zmniejszono liczbę
    pociągów na innych trasach.

    - Kolej wprowadziła nas w błąd w trakcie negocjacji - oświadczył
    marszałek po protestach. Okazało się, że tylko nasze województwo
    zgodziło się na tak wysoką podwyżkę dotacji, choć i w innych regionach
    przewozy są deficytowe.

    - Wszelkie zmiany w rozkładzie jazdy zostały szczegółowo omówione i
    uzgodnione z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego oraz zawarte w
    podpisanej umowie - przypomina Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki PKP
    Przewozy Regionalne.

    Całbecki zamierza renegocjować umowę z PKP. Warunkiem do rozmów czyni
    przywrócenie połączeń. Sprawę zgłosił Bogusławowi Kowalskiemu,
    wiceministrowi transportu. Niebawem spotkać ma się też z Andrzejem
    Wachem, dyrektorem generalnym PKP SA.

    Od spraw kolei odsunięto trzech urzędników odpowiedzialnych za kształt
    umowy z PKP. Między innymi z tego powodu wypowiedzenie dostał Sławomir
    Wiertel, zastępca dyrektora, ds. gospodarki i infrastruktury. Piotr
    Łacwik, dotąd pełnomocnik zarządu ds. PKP, oddał stanowisko Tomaszowi
    Moraczewskiemu, byłem pracownikowi toruńskiego magistratu.





    Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
    Poleciały głowy za pociągi

    Marszałek Piotr Całbecki przyznaje, że podpisał likwidację pociągów. Odpowiedzialni za kształt umowy z PKP zostali odsunięci.

    - Tak, marszałek wiedział o likwidacji tych połączeń, podpisując umowę - przyznaje Beata Krzemińska, rzeczniczka Piotra Całbeckiego. - Koleją w Urzędzie Marszałkowskim zajmują się już inne osoby niż dotychczas.

    Przypomnijmy: 4 stycznia nowy samorząd województwa zgodził się na horrendalną podwyżkę rocznej dotacji dla PKP Przewozy Regionalne. Zamiast 39 mln zł (planowanych za Waldemara Achramowicza), zgodził się na 50 mln zł. PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy za utrzymanie wszystkich połączeń chciały 58 mln zł. Mniejsza suma oznaczała okrojenie rozkładu jazdy. Mimo społecznych protestów od 1 lutego wstrzymano całkowicie ruch pasażerski na trasach Toruń-Sierpc, Brodnica-Działdowo i Bydgoszcz-Chojnice oraz zmniejszono liczbę pociągów na innych trasach.

    - Kolej wprowadziła nas w błąd w trakcie negocjacji - oświadczył marszałek po protestach. Okazało się, że tylko nasze województwo zgodziło się na tak wysoką podwyżkę dotacji, choć i w innych regionach przewozy są deficytowe.

    - Wszelkie zmiany w rozkładzie jazdy zostały szczegółowo omówione i uzgodnione z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego oraz zawarte w podpisanej umowie - przypomina Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne.

    Całbecki zamierza renegocjować umowę z PKP. Warunkiem do rozmów czyni przywrócenie połączeń. Sprawę zgłosił Bogusławowi Kowalskiemu, wiceministrowi transportu. Niebawem spotkać ma się też z Andrzejem Wachem, dyrektorem generalnym PKP SA.

    Od spraw kolei odsunięto trzech urzędników odpowiedzialnych za kształt umowy z PKP. Między innymi z tego powodu wypowiedzenie dostał Sławomir Wiertel, zastępca dyrektora, ds. gospodarki i infrastruktury. Piotr Łacwik, dotąd pełnomocnik zarządu ds. PKP, oddał stanowisko Tomaszowi Moraczewskiemu, byłem pracownikowi toruńskiego magistratu.

    źródło: Nowości



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Mała ciekawostka. Od kilkunastu lat śledzę czasy przejazdu miedzy innymi na trasie Poznań-Gdańsk na dwóch liniach - przez Inowrocław/Bydgoszcz i przez Piłę (przez Piłę/Chojnice jest nawet 5 km krócej)

    Od nowego rozkladu:
    Poznań-Gdańsk czas jazdy najszybszym pociągiem bezpośrednim to 5:26.
    Dla porównania (tez dla przyszłego rozkładu)
    Poznań-Piła pospieszny 1:44
    Piła-Chojnice osobowy (szynobus) 1:13
    Chojnice-Tczew przyspieszony Tur 1:26 (odliczam 6 minut postoju na mijankę w Rytlu)
    Tczew-Gdańsk pospieszny 0:26
    10 minut w Pile na manewry
    6 minut w Tczewie na manewry (tak, tak – taki czas nawet na PKP jest możliwy)
    Razem: 5:05 (nawet bez likwidacji postojów na odcinkach Piła-Chojnice i Chojnice-Tczew)

    Wg różnych źródeł torowisko należy wymieniać co 20-25 lat. Licząc, że jeżeli nawet co 25 lat, to przyjmując że nasza eksploatowana siec tylko w ruchu pasażerskim ma długość ok. 15000 km, to wychodzi, że tylko w celu odtworzenia pierwotnych parametrów, każdego roku trzeba remontować 600 km linii kolejowych. Jeżeli nawet przyjmiemy, że remontujemy tylko te najważniejsze (załóżmy że to połowa - 7.500 km) to co roku remontowanych powinno być ok 300 km. Czyli linię Wawa-Gdańsk powinniśmy wyremontować w ciągu jednego roku!!!
    Wawa - Gdańsk =324 km
    Kraków - Opole, Wrocław Jelenia Góra =312 km
    Łódź - Wrocław, Łódź -Kutno =311 km
    Poznań - Tczew =278 km
    Te 600 km to i tak malo biorąc pod uwagę stan dekapitalizacji infrastruktury kolejowej.

    A PLK się chwali, że przez najbliższe 4 lata do 2012 wyremontują 900 km linii kolejowych. Dodatkowo w tych swoich zestawieniach, co rusz podają linie, które remontowane są już od wielu, wielu lat. Smieszni sa i tyle...



    Temat: kuj - pom (F) wracają
    Tak jak obiecywałem - oficjalny komunikat Kujawsko - Pomorskiego Zakładu
    Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy.

    Kujawsko-Pomorski Zakład Przewozów regionalnych w Bydgoszczy informuje, iż w
    oparciu o ustalenia ze spotkania związków zawodowych z przedstawicielami
    Rządu RP i pracodawców kolejowych z dnia 19 grudnia br., z dniem 5 stycznia
    2004 r. na okres pierwszego kwartału 2004 r. uruchomione zostaną wszystkie
    pociągi oznaczone w wydawnictwach rozkładowych literą (F), czyli kursujące
    po ogłoszeniu. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego na okres 5.I-
    31.III przywrócone zostaną zatem 24 takie pociągi.

            Jednocześnie przedłużone zostało kursowanie pociągów z oznaczeniem
    (F), które zostały przywrócone na okres 14-31.XII br. Oznacza to, iż pociągi
    te będą kursowały do końca pierwszego kwartału 2004 r. nie tylko od dnia
    5.I, lecz w ciągłości, tj. również w dniach 1-4.I (zgodnie z terminami
    wynikającymi z rozkładu jazdy).
            Ponadto w związku z przywróceniem w okresie 5.I-31.III pociągów z
    oznaczeniem (F) wprowadzone zostaną następujące dodatkowe zmiany w
    rozkładzie jazdy pociągów regionalnych:
    •     zawieszeniu ulega kursowanie poc. 9025 (G) rel. Bydgoszcz Gł. (odj.
    17:42) - Wierzchucin w związku z wprowadzeniem do kursowania poc. 90225 (F)
    rel. Bydgoszcz Gł. (18:04) - Chojnice (zgodnie z rozkładem pociągi te
    kursują zamiennie);
    •     zawieszeniu ulega kursowanie poc. 3025 rel. Inowrocław (odj. 6:37) -
    Toruń Wsch. na odc. Toruń Gł. - Toruń Wsch. w związku z wprowadzeniem do
    kursowania poc. 4020/1 (F) rel. Bydgoszcz Gł. - Toruń Wsch. (zgodnie z
    rozkładem pociągi te kursują zamiennie);
    •     zmianie ulega termin kursowania poc. 40024 rel. Toruń Wsch. (7:43)  -
     Toruń Gł., pociąg ten będzie kursował tylko w dni robocze;
    •     zmianie ulega termin kursowania poc. 3032 rel. Toruń Gł. –
    Inowrocław, pociąg ten będzie kursował tylko w dni robocze.





    Temat: [Poznań] Ostatni szynobus dla Wielkopolski
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,37794,4717792.html

    Do Poznania przyjechał 20. autobus szynowy. Jest zarazem ósmym i ostatnim zamówionym w bydgoskich zakładach PESA. Producent przekazał go Wielkopolsce cztery miesiące przed terminem.

    Dwudziesty autobus szynowy na wielkopolskich torach jest zarazem ósmym i ostatnim zamówionym w bydgoskich zakładach PESA. Producent przekazał go Wielkopolsce zdecydowanie wcześniej niż wynikało to z umowy. - Przyznaję, nie dotrzymaliśmy terminu. Oddajemy go cztery miesiące przed czasem - żartował Tomasz Zaboklicki, prezes PESY podczas wczorajszej uroczystości przekazania szynobusu. - Trochę żal pozbywać się ostatniej sztuki - dodał. - Zrobicie sobie nowe - uspokajał Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa.

    Zakup wszystkich ośmiu autobusów szynowych z PESY kosztował 60,5 mln złotych, z czego 24 mln zł dała Unia Europejska z Funduszu Rozwoju Regionalnego. Najdłużej trwało załatwienie dofinansowania i procedury przetargowe - ponad dwa lata. Zaś budowa ośmiu egzemplarzy tylko nieznacznie przekroczyła rok. - I od nowego rozkładu jazdy będziemy jedynym województwem w kraju, w którym na wszystkich niezelektryfikowanych liniach będzie jeździć najnowocześniejszy klimatyzowany tabor - zaznaczył Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego. - Szynobusy są tańsze w eksploatacji i dają oszczędności. Odkąd się pojawiły, pozwalają na systematyczne polepszanie oferty przewozowej. Dzięki nim rozkład jazdy jest coraz lepszy - przyznał Ryszard Cebulski, pełnomocnik spółki PKP Przewozy Regionalne. W przyszłym roku codziennie na tory będzie wyruszać kilkanaście pociągów więcej niż dotychczas.

    Żeby szynobusy mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości, potrzeba modernizacji szlaków kolejowych. Taki program samorząd województwa już ma. Na ukończeniu są studia wykonalności tych inwestycji. W pierwszej kolejności wyremontowane zostaną (i przystosowane do jazdy z prędkością 90-120 km/h) linie z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca i dalej do Gołańczy, z Wolsztyna przez Leszno do Ostrowa Wlkp. i z Krzyża Wlkp. przez Piłę do Chojnic.

    Urząd Marszałkowski planuje też zakup najnowocześniejszych pociągów elektrycznych. W przyszłym roku zostanie ogłoszony międzynarodowy przetarg na dostawę kilkunastu sztuk do 2013 r. - Jesteśmy już przygotowani do jego ogłoszenia - zapewnia dyrektor Kriger. Województwo zabiega o dofinansowanie w kwocie ponad 58 mln euro ze środków unijnych. Drugie tyle dołoży z własnego budżetu.



    Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
    Od 1 lutego czekają nas zmiany w rozkładzie jazdy pociągów w naszym regionie.

    Od samorządu województwa kujawsko-pomorskiego spółka PKP Przewozy Regionalne otrzyma 50 mln zł na dofinansowanie 231 pociągów w regionie. Oznacza to, że w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy będą pewne cięcia. Oto najważniejsze zmiany zaplanowane od 1 lutego.

    Likwidacja

    Wycofane będą pociągi na trasie Toruń Wsch. - Sierpc oraz Brodnica - Działdowo.

    Przestaną kursować następujące pociągi:

    - Bydgoszcz Gł. (odj. 20.56) - Tuchola/Chojnice,
    - Kościerzyna (odj. 17.47) - Wierzchucin - Laskowice Pom.,
    - Tuchola (odj. 22.38) - Bydgoszcz Gł.

    Zmiana trasy

    Pociągi kursujące dotychczas z Laskowic Pom. lub Grudziądza do Działdowa (i z powrotem) będą kończyły i rozpoczynały bieg na stacji Brodnica.

    Pociąg z Kościerzyny (odj. 7.06) do Wierzchucina będzie kursował w skróconej relacji z Czerska do Bydgoszczy, w dodatku tylko w wakacje.

    Podobnie będzie z pociągiem relacji Wierzchucin (odj. 9.00) - Kościerzyna, który pojedzie z Torunia do Czerska.

    Pociąg z Bydgoszczy (odj. 14.41) do Kościerzyny będzie kursował tylko do Czerska.
    Zmienioną trasą pojadą pociągi z Wierzchucina (odj. 5.14) do Kościerzyny i z powrotem.

    Nie ten dzień, nie ta godzina

    W niedziele i święta nie pojadą pociągi:
    - relacji Inowrocław (odj. 5.30) - Bydgoszcz.
    - relacji Brodnica (odj. 5.33) - Grudziądz

    Z kolei pociąg z Grudziądza (odj. 19.41) do Brodnicy nie pojedzie w soboty i dni przedświąteczne.W soboty odwołany będzie skład z Chojnic (odj. 16.03) do Bydgoszczy.

    Pociąg z Laskowic Pom. (odj. 14.40) do Brodnicy będzie na odcinku do Grudziądza opóźniony Laskowice Pom. Wcześniej natomiast pojedzie pociąg Inowrocław - Poznań Główny.

    źródło: Gazeta Pomorska



    Temat: Nowy pociag - teraz moja kolej
    Ostatnio na grupie pojawilo sie pare propozycji nowych pociagow. Choc
    podobno nikt ich nie czyta.. ale no wlasnie. W cegle lato 93 znalazlem cos
    takie  ogloszenie
    Dyrekcja Generalna PKP
    Biuro Handlowe Pasazerskie
    Chalubinskiego 4, Wwa
    (tu adresy sp DOKP)

    - proponuja uslugi zakresie
    (tu rozne oferty typu poc. kolonijne)

    - a ponadto:
    (...)
    Przyjmuja wnioski do rozkladu jazdy

    Moze by tak zrobic ctrl+c wszystkich propozycji do worda, wydrukowac i
    wyslac tam?

    Ale wracajac do topicu. Mam bowiem pomysl na stowrzenie doscy senswonego
    polaczenia Chojnic ze stolica:

    Chojnice             7.00
    Tuchola              7.15 / 16
    Wierzchucin       7.40 / 41
    Swiekatowo        7.51
    Serock                 8.01
    Maksymilianowo  8.11
    Bydgoszcz Gl.  8.21 / 8.30
    ........
    Warszawa Wsch 12.39

    W sumie nihil novi - po prostu polaczyc Chojniczanina z Wieniawskim, ale
    obecnie skomunikowanie obu poc. wola o pomste do nieba..
    Pociag ten mialby sluzyc ofkoz mieszkancom Borow Tucholskich ktorzy chca
    dojechac do stolicy i dalej (moglby jak Wieniawski docierac do Lublina)

    ten sposob powstal by ciekawy obieg (Chojnice - Lublin - Chelm - Chojnice
    :))) [ofkoz na odc. Lublin - Chelm podsyl jako jedna z osbowek

    Mozna jednak skrecic tez inne polaczenie, tym razem korzystne dla Warszafki:

    Lodz Fabr             4.51
    ...
    Wwa Cent.          6.52
    Wwa Wsch.        7.03
    ...
    Dzialdowo     8.43 / 8.55 (zwazywszy ze trzeba rozlaczac sklad i zmieniac
    loka - niech bedzie :))
    Lidzbark        9.18 / 9.19
    Brodnica       9.39 / 9.40
    Jablonowo Pom  10.00 / 10.01
    Melno             10.14 / 10.15
    Grudziadz        10.28 / 10.30
    Laskowice Pom.    10.49 / 10.50
    Wierzchucin  11.18 / 11.19
    Tuchola         11.36 / 11.37
    Chojnice        12.00

     Uwazam ze wzgledu na niska V handl. na odc. Dzialdowo - Chojnice powinien
    byc osobowy

    W ten sposob mielibysmy Mazury Lodz - Mikolajki / Chojnice, na odc.
    Dzialdowo - Chojnice jako osobowy :)))

    pocaig mialby sens bycia w sezonie letnim, ale z drugiej strony do
    Grudziadza powinien jezdzic caly rok. Jest to w koncu ponad 100-tys. miasto,
    tym bardziej doliczajac jakies sensowne skomunikowanie z tez niemalym
    Kwidzynem (ktory po likwidacji polaczenia z Prabutami stracil dogodne
    skomunikowanie z Wwa)





    Temat: Nowe pociągi z bydgoskiego dworca
    Więcej pociągów do Warszawy, Gdyni, Piły i Chojnic - tak od grudnia będzie
    wyglądał rozkład jazdy bydgoskiego PKP. Firma grozi jednak, że jeśli samorząd
    nie da więcej pieniędzy na przewozy regionalne, to od kwietnia zlikwiduje
    niemal połowę połączeń

    Spółka PKP Przewozy Regionalne już ujawniła, jakie zmiany planuje od 11
    grudnia. Z Bydgoszczy będzie wyjeżdżało więcej pociągów zarówno lokalnych,
    jak i do innych regionów. Zdecydowanie poprawi się komunikacja z Warszawą.
    Zamiast pięciu pociągów, pojedzie siedem.

    Z dworca głównego odjadą o 5.28 6.30 (nowy pociąg spółki Intercity "Tanie
    Linie Kolejowe Kujawy") 7.28 9.28 11.00 13.28 17.10. Z naszego miasta
    dojedziemy również do Przemyśla nowym składem "San" o godz. 11 i do
    Krakowa "Sukiennicami" o godz. 11.57.

    Łatwiej będzie również dotrzeć do Trójmiasta. PKP wprowadza dodatkowe pociągi
    osobowe na tej trasie o godz. 9.30 i 17.30 oraz pospieszny o 20.52. Więcej
    połączeń zaplanowanych zostało również do Chojnic i Piły. O innych porach
    będą za to odjeżdżały składy do Wrocławia. Zamiast o godz. 7.34 i 18.09
    wyjadą w tym kierunku 10.12 i 16.10. Natomiast pociąg "Barnim" do Szczecina
    zamiast w piątkowe i niedzielne popołudnia, będzie kursował w sobotnie i
    poniedziałkowe poranki.

    Jednak tak dobrze może być tylko do kwietnia. Niemal połowa połączeń
    lokalnych jest oznaczona literką "F", co oznacza, że po 1 kwietnia będą
    kursowały pod warunkiem, że samorząd wojewódzki za nie zapłaci. PKP Przewozy
    Regionalne żądają niemal dwa razy więcej pieniędzy, niż gotowy jest dać
    marszałek.

    - Jeżeli nie otrzymamy zapłaty za wykonywane przez nas usługi, będziemy
    musieli zlikwidować znaczną część połączeń - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik
    prasowy PKP PR.

    Czy samorząd znajdzie przeszło 30 dodatkowych milionów złotych i zgodzi się
    na takie warunki, dowiemy się do końca roku. Jeżeli nie, najbardziej ucierpi
    trasa z Bydgoszczy do Wierzchucina. Pozostałyby na niej tylko dwa pociągi. Po
    kilka ubyłoby również na trasach do Torunia, Piły i Inowrocławia.

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3002812.html





    Temat: Wezeł przesiadkowy w Chojnicach

    Chojnice. Marzy im się węzeł przesiadkowy na dworcu

    23.11.2007

    Stworzenie regionalnego węzła przesiadkowego ze skoordynowanymi rozkładami jazdy pociągów, autobusów PKS i miejskich oraz postojem taksówek i ścieżkami rowerowymi - to ratuszowe marzenia dotyczące dworca w Chojnicach.

    Ten projekt jest nietypowy, bo miasto planuje inwestycje na obiekcie, którego nie jest właścicielem. Burmistrz chce przejąć budynek od PKP za 1,5 mln zaległości podatkowych, ale woli poczekać na rozwiązania ustawowe, które pozwalałyby na bezpłatne komunalizowanie mienia kolejowego samorządom.
    - Marzy nam się takie rozwiązanie jak w Emsdetten: miasto zarządza tam dworcem i otoczeniem, a kolej torami i infrastrukturą - mówił burmistrz Arseniusz Finster. - Dziś dworzec jest wstydliwym miejscem.

    W głowach architektów miejskich urodził się bardzo ambitny plan zamknięcia pierwszego i drugiego peronu oraz usytuowania na przykrytych płytami torach placu manewrowego dla autobusów PKS. Tam ma być główny plac dworcowy, skomunikowany z ul. Towarową. Dziś kierowcy przeklinają ciasnotę na placu w niecce przed dworcem.

    - Wszystko jest skonsultowane z PKP i tory po drugiej stronie budynku stacyjnego dworca na pewno wystarczą do całego ruchu kolejowego - mówił na prezentacji Andrzej Ciemiński. - Na wyłączonych z ruchu torach z jednej strony może powstać muzeum kolejnictwa z zabytkowymi lokomotywami, a z drugiej perony dla pociągów kończących bieg w Chojnicach.

    Gruntownie odrestaurowane zostaną inne dworcowe nieruchomości, w tym zabytkowe wieże ciśnień, których stan techniczny, wbrew pozorom, nie jest taki tragiczny. W głównym budynku dworca mają być bar i poczekalnia, a na piętrze być może pokoje hotelowe. W jedno miejsce zostaną przeniesione też wszystkie kasy biletowe. Przed głównym wejściem dworca będą przystanki MZK, postój taksówek i parkingi.

    - Znajdzie się tam też miejsce na drobny handel, a być może na centrum handlowe, jak to ma miejsce na przykład na dworcu w Poznaniu - dodał Ciemiński.

    Projekt musi opiewać na minimum 8 mln zł więc być może zostanie wzmocniony o dofinansowanie zakupu taboru dla MZK. Dokładnych kosztorysów jeszcze nie ma.

    Wojciech Piepiorka - POLSKA Dziennik Bałtycki


    http://chojnice.naszemias...nia/792390.html

    Proszę zwrócić uwagę na fragment zaznaczony grubszą czcionką.



    Temat: Rusza prywatna konkurencja PKP
    Bo to kobieta pisała

    Prywatna spółka za PKP
    Adam Sito28.11.2007, aktualizacja: 28.11.2007, 23:35 (Polska - Dziennik Bałtycki)

    Za kilka dni na tory wyjedzie pierwszy w historii Pomorza pociąg pasażerski prywatnej spółki. Wciąż nie wiadomo jednak, czy na trasy wyjadą szynobusy sprowadzone przez Arrivę z Danii. Kilkanaście pojazdów z tego kraju wciąż czeka na homologację z Urzędu Transportu Kolejowego.

    Arriva PCC od 9 grudnia będzie wozić pasażerów na dwóch trasach w naszym województwie.

    - To linie z Czerska do Laskowic Pomorskich i z Chojnic do Tucholi - mówi Eugeniusz Manikowski z pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. - To tzw. odcinki wspólne z województwem kujawsko-pomorskim. Dwa pozostałe, czyli Kościerzyna - Wierzchucin i Malbork - Grudziądz obsługiwać będą nadal PKP Przewozy Regionalne.

    Konsorcjum Arriva PCC kupiło od duńskich kolei kilkanaście pociągów spalinowych. Jeden taki pojazd przyjechał już do Polski i przeszedł pozytywne testy w Instytucie Pojazdów Szynowych w Poznaniu.

    - Dokumentacja tych badań została już przekazana Urzędowi Transportu Kolejowego - zapewnia Paweł Pleśniar, specjalista ds. marketingu i rozkładów jazdy w Arriva PCC. - Urząd podejmuje decyzję o dopuszczeniu pojazdów do ruchu na polskich torach, ale dotąd nie podjął żadnej decyzji. Zaprezentowaliśmy wygodne, szybkie i niezawodne jednostki, dotychczas niestosowane na polskich trasach. Mamy też inne, np. dwuczłonowe autobusy szynowe.

    Nowością ma być również sposób kupowania biletów w pociągach prywatnej firmy. Każda drużyna konduktorska będzie posiadać elektroniczny terminal do drukowania biletów. Na razie będą one wystawiane wyłącznie w relacjach obsługiwanych przez konsorcjum.

    - Jeśli podróżny będzie chciał kupić bilet do stacji, która jest poza naszym zasięgiem, będziemy oznaczać jego bilet znakiem "dalej" - wyjaśnia Pleśniar. - Po przejściu do pociągu PKP podróżny u obsługi kupi bilet na dalszą podróż, bez dopłat za wystawienie w pociągu. To duże utrudnienie dla pasażerów. W rozmowach z PKP Przewozy Regionalne zaproponowaliśmy sprzedaż biletów także na odcinki poza naszą siecią. Dzięki temu podróżny od razu w pociągu mógłby kupić bilet do stacji docelowej. Decyzja UTK w sprawie dopuszczenia duńskich pociągów powinna być znana w ciągu dwóch tygodni. Do tego czasu pasażerowie Arrivy będą jeździli szynobusami.

    [/i]



    Temat: [Piła]Odjedzie szynobus
    PIŁA / Liczenie pasażerów
    http://www.glos.com/index.php?&art=41-02&enc=win&dz=nw

    Dobiega końca liczenie pasażerów podróżujących pociągami, oznaczonymi w
    rozkładach jazdy literą ,,F''. Pociągi te warunkowo zostały przywrócone do
    ruchu w styczniu i kursować będą do końca marca. Jeśli okaże się, iż
    korzysta z nich wielu podróżnych, będą nadal jeździły.

    Jak poinformowała Teresa Rausz, przedstawiciel działu marketingu poznańskiej
    dyrekcji PKP, w każdym z tych pociągów pasażerów liczy dwóch ankieterów, a
    pomagają im także zespoły konduktorskie. Od poniedziałku do piątku
    frekwencję tę, w pociągach warunkowo przywróconych do ruchu, obserwowało 50
    ankieterów. Na trasach kolejowych pilskiego węzła analizowane były cztery
    takie kursy: dwa relacji Piła Chojnice (odjazd z Piły o godzinie 10.33 i
    22.33) oraz dwa Chojnice Piła (przyjazd do Piły o 5.24 i 13.14).Powrót na
    stałe pociągów oznaczonych literą ,,F'', to wynik ustaleń związków
    zawodowych kolejarzy z rządem i dyrekcją PKP. Od 1 kwietnia dalsze ich
    kursowanie uzależnione będzie od wyników przeprowadzanej właśnie kontroli.
    O ile okaże się, że nie przyniosą kolei dużych strat finansowych, będą
    jeździły nadal i na ich utrzymanie będą przyznane przez Sejm dodatkowe
    pieniądze.Tymczasem, na trasie Piła Złotów Chojnice zapowiadane są nowości.
    Do tej pory tę linię obsługują wiekowe i wysłużone ,,piętrusy'', którym
    daleko do komfortu. Tym bardziej więc cieszy, że już w najbliższy wtorek,
    10 lutego, odbędzie się promocyjny przejazd na tej linii autobusu
    szynowego. Planuje się, by na stałe kursowały tam wyłącznie szynobusy,
    które są pojazdami bardziej oszczędnymi od klasycznych składów dodała
    Teresa Rausz. Cztery kursy tej linii regionalnej obsługiwałyby pojazdy z
    Wielkopolski, a dwa z Pomorza.

    Wszystko wskazuje na to, że na linii tej będzie jeździł przegubowy,
    niskopodłogowy autobus szynowy tego samego typu, jaki obsługuje trasę Piła
    Krzyż. Jest on oznaczony symbolem SA108 i produkowany jest przez Zakłady
    Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu. Wówczas na dworcu w Pile można
    będzie zobaczyć już dwa takie nowoczesne szynobusy, zakupione za pieniądze
    Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego, po to, aby zachować i rozwijać
    koleje regionalne. Trzeci autobus szynowy, który będzie jeździł na trasie
    Piła-Chojnice, obsługiwany przez koleje pomorskie, ma być innego typu.

    Andrzej Świątek





    Temat: Katowice - Gdynia
    "Gitara":


     Niestety - nie pracuję w PKP - nie mam przebicia -a le fak chiałbym
    podjac
    inicjatyę - bo ma dosyć tego narzekania -  i nic nierobienia w tym
    kierunku !!!!


    Nie pytam złośliwie, tylko z szczerej ciekawości: jak to nic-nie-robienie
    zmienić. I jaką inicjatywę można tu podjąć? Pisma słać tu i ówdzie? Oburzać
    się? Prasę poinformować, niech rozdmuchają? Jak już, moim zdaniem powinno to
    wyglądać tak, że pracuje kilka grup "zapaleńców" i fachowców - równolegle,
    nie wiedząc nic o postępach pozostałych. Następnie spotykają się wszyscy
    razem, tworzą z tego coś w miarę konstruktywnego i z tym idą do PKP PR/IC -
    lub do samorządów, które ponoć mają teraz orgranizować (lokalny) transport
    kolejowy.
    Na jakiekolwiek spotkanie dotyczące "układania rozkładów", taktów, itp.
    bardzo chętnie się stawię - o ile będzie to miało jakiekolwiek znaczenie
    poza czysto hobbystycznym, bo tak dla własnej przyjemności to sobie mogę sam
    w domu porobić ;P


    szczerze pwoiem że kończę w tym roku studia na specjalności Inżynieria
    Ruchu -
    i bardzo jestem zainteresowany tym tematem  ( własciwie to po to robiłem
    te
    studia :)


    Nie kończę takich studiów (nędzna informatyka ledwie), ale jest to
    ("inżynieria ruchu", specjalność "rozkłady jazdy" :) moje hobby /
    zainteresowanie. I patrząc na to, co robią np. w Trójmieście "spece" od
    pociągów, krew mnie zalewa... jakbym to towarzystwo na cztery strony świata
    rozgonił i ułożył coś po mojemu, to podejrzewam, że pewnie zyski PKP PR
    wzrosłyby w Trójmieście znacząco ;P
    A co do samego pomysłu "taktowania" na ważniejszych liniach - jak
    najbardziej trafiony pomysł. Warto pamiętać, że także na mniejszych liniach
    taktowanie by się przydało, podobnie jak możliwe wydłużanie relacji pociągów
    / grup wagonów, np. zamiast puszczać dwa osobne skomunikowane pociągi
    Gdynia - Kościerzyna i Kościerzyna - Chojnice, uruchomić jeden z wagonami
    bezpośrednimi... Przykłady takie można mnożyć w nieskończoność...

    Pozdrawiam,
    Sorrow.





    Temat: Nowe pociągi w RJ 2006/2007
    Do nowego rozkładu jazdy jeszcze kilka miesięcy, więc wiele może się zmienić, ale nieoficjalne przecieki na jego temat juz tu i ówdzie się pojawiają.
    Nieoficjalnie dowiedziałem się, że nie będzie przejęcia przez PKP IC pociągów pospiesznych od PR. Dziś trudno powiedzieć, czy to dobrze, czy źle, niemniej jednak spółka PKP PR opracowała zarys dość rozbudowanej (jak na warunki do których przez lata nas przyzwyczajono) sieci połączeń pociągami pospiesznymi.
    Na 99% do rj powróci pociąg "Mare Balticum" w nowej bardzo urozmaiconej relacji i zestawieniu przypominajacym zbiorowe pociągi towarowe .
    Będzie składał się z trzech, a w sezonie z czterech grup wagonów, z których dwie zastąpią dotychczasowego Podlasiaka i Kalinkę.
    Podstawowa grupa w relacji Berlin - Królewiec (wagony RŻD) na stacji Malbork lub Elbląg (tego jeszcze nie wiem) "zgubi" wagony relacji Berlin - Ełk przez Mikołajki (wagony DB) oraz Szczecin - Białystok i Szczecin - Suwałki (w sezonie) przez Giżycko (wagony PKP). Te trzy grupy z kolei bedą łączone i dzielone w Olsztynie.
    Kolejną ciekawostką będzie pociąg pospieszny (nie pamietam czy czasem nie sezonowy) Warszawa - Kołobrzeg przez Działdowo, Brodnicę, Grudziądz, Tucholę, Chojnice i Szczecinek. Dzieki niemu po wielu latach przerwy Grudziądz odzyska bezpośrednie, stosunkowo szybkie połączenie z Wawą, a ponadto pociągi pospieszne powrócą na trasę Chojnice - Szczecinek.
    Do kompletu przydałby się powrót pociągów Gdynia - Łódź przez Grudziądz lub Iławę, Brodnicę (marzenie ściętej głowy)
    Ciekaw jestem, czy w związku z powyższym planowane są jakies większe roboty torowe na odcinku Grudziądz - Laskowice (tu podobno linia sypie się na potęgę dzięki Lotosowi) i na liniach mazurskich.



    Temat: Nowy rozkład - 2007/2008


    Lepiej prowadzić poc. linią zelektryfikowaną ( z podsyłem poc. do Gdańska ) , niż przez Ost-Bahn.
    Po pierwsze 2 x zmiana loka : Tczew ( ze zmianą kierunku ) oraz Kostrzyn n. Odrą ( no chyba by dogadać się z DB i SU46 do Berlina ).
    Po za tym jak przez Lichtenberg to 3 zmiana kierunku jazdy ( bo jak dojechać do Hbf - chyba , że jedziemy przez Schoneweide , Schonefeld i trasą Nord - Sud do Berlin Hbf Tief).Przy pominięciu Lichtenberga można od razu na średnicę i dworce Ostbhf i Hbf


    Jeśli taki pociąg jeździłby linią przez Słupsk, Koszalin to zmiana lokomotywy następowałaby również dwukrotnie, elektrowóz, spalinówka, elektrowóz.
    Natomiast czasami zdarza się, że z Chojnic przez Tczew do Gdyni jeżdżą na całej trasie spalinówki (poc. TUR)

    Co do zmiany kierunku w Tczewie, przecież nawet niektóre IC mają zmianę kierunku w trasie (ODRA Wa-wa - Szczecin, Chrobry - Wa-wa - Szczecin), więc raczej przy standardzie TLK, nikomu by to nie przeszkadzało.

    Muszę się przyznać, że nie wiedziałem, że w Lichtenbergu trzeba zmienić kierunek aby dostać się na HBF, więc lepiej pominąć dworzec DDRowców i dostać się na Ostb. i Hbf.
    Przy okazji; jak kursowały wszystkie międzynarodowe: BWE, Ost-West, Kasztan jak jeżdziły przez Kostrzyn - wjeżdżały do Lichtenbergu czy nie?

    Co do zamkniętego obiegu Ten pociąg nie musiałby się składać ze 100 wagonów, max 3 x 2 klasa + kuszetka + ewentualnie sypialny + skład Kalinki. Więc może przy połączeniu międzynarodowym, PKP IC znalazłoby 5 wagonów z zamkniętym obiegiem.
    Wiem również, że ze względu na bezpieczeństwo DB nie chce wpuszczać wagonów z ręcznym zamykaniem drzwi.

    Ważnym czynnikiem jest również fakt, że takie miasta jak Gorzów i Piła uzyskałyby bezpośrednie, szybkie połączenie z Trójmiastem. (Piła od nowego rozkładu jazdy będzie miała bezpośredni pociąg relacji Piła - Gdynia - Piła!!!)



    Temat: troche o nowej cegle.....


    I to wszystko co można powiedzieć o nowym rozkładzie.
    Jest to jedyny region gdzie rozkład "zarządzany" jest przez fachowca.
    Jest tak jak lubię: więcej pociągów i w układzie cyklicznym (no może nie
    do
    końca ale nie wszystko da się zrobić w trakcie zaawansowanych prac nad
    nim -
    ruch dalekobieżny i skomunikowania z pociągami na odcinkach na których
    Andrzejowa władza nie sięga...)
    Ale od 6 stycznia pewnie będzie lepiej.
    To co zrobił Andrzej należałoby "przelać" na całą sieć


    Uff - nie chcialbym sie narazac :-), ale jest jedna niedorobka, o ktorej juz
    slyszalem w kwietniu od policjantow cyklicznie  jezdzacych na trasie Slupsk-
    Gdansk do pracy. Byli deko zdegustowani, ze zerwa im 'jedyne sluszne'
    polaczenie - i tak tez sie stalo. Osobowy ze Slupska przyjezdza do Gdyni o
    7.07, a o 7.00 odjezdza Braniewo. Ewentualnie mozna sobie poczekac 19 min.
    na Biebrze...
    Plusem sporym jest dosyc pokazna ilosc przyspieszonych osobowych na terenie
    3miasta. Cieszy powrot Heweliusza. Szkoda, ze z Kaszuba nie mozna na
    Sobieskiego sie juz przesiasc...
    Dziwi fakt iz Kutno - Rutkowice znowu wolniej po torze nr 1.
    365 w calosci bez komentarza - jeden pociag utajniony to i gminy mniej
    placa... nie wspomne juz o komentarzu,  ze 'rozklad jazdy pociagow nalezy
    poprawic zgodnie z errata' - jasnowidztwo ???
    Znowu bedzie mozna bez problemu na grzyby do Zabna k. Chojnic wyskoczyc...
    Ciesza takze przede wszystkim godziwe odjazdy poc. z Gdyni do Koscierzyny w
    porach przedpoludniowych.
    Irytuje urwanie sie 440 na Wierzchucinie
    Wqrza niemilosiernie utajnienie Trzepowa - i tak pociagi pewnie jezdzic
    beda. PKP potrafi...
    Znowu ze Szklarskiej do Jelonki w godziwym tempie...
    Co sie stalo z Krolewcem ???
    Czy Mazury maja tylko 1 squad ? - jesli tak, to w ciagu 30 minut postoju w
    Piszu chyba mozna zapomniec o sprzataniu wagonow - fajny syf bedzie w drodze
    powrotnej.....
    To chyba tyle moich dywagacji....

    Aha- zagadka - jaki p.o. ponownie pojawil sie w cegle po roku nieobecnosci,
    choc obecnie wystepuje pod nieco inna nazwa ?





    Temat: Nowa cegła - obserwacje


    Myślę, że to zasługuje na nowy temat, bo z pewnością będzie rozwijany.


    To może ja również dorzucę swoje 0,03zł,  bo akurat dziś wpadła mi w rękę
    cegła. Jakaś taka chudsza się zrobiła, chociaż to pewnie spowpodowane innym
    papierem.

    Zacznę może od tego, że spodziewałem się potężnych cięć w związku z
    przytaczanymi tutaj informacjami dot. bardzo dużych rozbieżności finansowych
    między samaorządami a PKP PR. A tutaj pozytywna niespodzianka (albo cisza
    przed burzą...).

    Przejdę jednak do konkretów.

    Śląskie
    -Do Wisły znowu dotrze wagon sypialny i kuszetka (prowadzone w TLK z Gdyni).
    - prawie 50 minutowa dziura w połączeniach z Tychów Miasta w porannym
    szczycie (8:19-9:08). Wszystko oczywiście tam pojedzie na Flirtach.
    - Czantoria jako RegioPlus.
    - Cieszynka z pierwszą klasą.

    Małopolska
    - wszystkie pociagi w tab. 141 wytrasowane na szynobus.
    - lepsze pory dojazdów do Oświęcimia na 8 rano od Trzebini i Spytkowic (to
    drugie akurat jest całkowicie nowym połączeniem).
    Granica z woj. Śląskim
    - Sucha-Żywiec większość pociągów wytrasowana na szynobus. Zobaczymy...

    Lubuskie
    Rozkłady jazdy z Żagania do Niegosławic i a w szczególności z Żar do Tuplic
    można określić jednym słowem: Kpina! Pociąg po 15 z Żar do Forstu pojedzie
    teraz ok. 18... A Niegosławice to już tylko 2 pary pociagów jeżdżące o 4
    rano i 16/17.

    Wielkopolska
    Nowe 2 pary poc. z Leszna (12:30, 16:51) do Gostynia (kursujące w dni nauki
    szkolnej). Niestety leci popołudniowo-wieczorna pora pociągów z Jarocina
    (16:50) i Leszna (19:23).

    Kujawsko-Pomorskie
    Generalnie wydaje się, że jest więcej połączeń pociągami Arrivy. Jakoś
    bardziej sensownie rozplanowano popołudniowe pociągi z Bydgoszczy w kierunku
    Wierzchucina. Min. nowym pociągiem jest przyspieszony z Tucholi do Chojnic
    na 8 rano.
    Na linii Toruń-Grudziąc ciekawa sytuacja będzie po 14, gdzie o 14:52
    pojedzie osobówka (notabene nowa) do Kornatowa a 12 minut później szynobus
    PKP PR do Bydgoszczy Przez Chełmże.
    Zlikwidowano wszystkie postoje na przystanku Dragacz.
    Szkoda, że poległo Powiśle...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 76 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.