Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nowe.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp-rozkład jady pociągów





    Temat: Newsletter 12
    remont estakady kolejowej po wakacjach
    Na kłopoty Świebodzki

    Środa, 9 lutego 2005r.

    Ważą się losy kolejowego trzęsienia ziemi. Latem na estakadzie nad Powstańców
    Śląskich rozpocznie się remont

    To nieprawdopodobne! Kolejarze poważnie zastanawiają się nad powrotem pociągów
    na Dworzec Świebodzki. Powodem jest planowany remont estakady nad ulicą
    Powstańców Śląskich i Świdnicką

    Remont ma się rozpocząć po wakacjach. PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka
    odpowiedzialna za stan torów kolejowych planuje wzmocnić estakadę, poprawić
    trzy tory i odremontować przejścia dla pieszych pod wiaduktem. Oznacza to, że
    przez cztery miesiące po jednym torze nie będą mogły jeździć pociągi, a na
    dwóch będą musiały zwolnić. Pasażerów czeka kolejny koszmar komunikacyjny.
    Przez estakadę przejeżdża bowiem 361 pociągów na dobę. W czasie remontu
    najprawdopodobniej tylko część z nich będzie mogła z tej drogi.

    Koniec targowiska?

    - Remont estakady oznacza poważne zmiany w kursowaniu pociągów jadących na
    zachód od Wrocławia, czyli w kierunku Poznania, Warszawy, Zielonej Góry,
    Głogowa oraz Legnicy - mówi Maciej Szewczyk, miłośnik kolei. - Żeby uniknąć
    korka kolej będzie musiała wprowadzić sporo zmian. Jedną z mniej kłopotliwych
    wydaje się być otwarcie Dworca Świebodzkiego. Nie mogłyby się na nim
    zatrzymywać tylko pociągi jadące do Warszawy i Poznania, które na ten dworzec
    po prostu nie dadzą rady skręcić - dodaje.
    Ten problem łatwo rozwiązać kończąc trasy tych pociągów na przykład na stacji
    Wrocław Nadodrze, a tylko części pozwolić dojeżdżać do Wrocławia Głównego.
    Powrót pociągów na Świebodzki byłby istnym wrocławskim kolejowym trzęsieniem
    ziemi. Ostatni pociąg z niego odjechał 13 lat temu. Wiązałoby się to też z
    likwidacją największego wrocławskiego targowiska.

    Spokojnie, to tylko plany

    I choć ten pomysł wydaje się być niedorzeczny, kolejarze rozważają go całkiem
    poważnie.
    - Jako jedną z kilku możliwości - tłumaczy Mirosław Siemieniec z dolnośląskiego
    oddziału PKP Przewozy Regionalne. - Nadal jednak liczymy, że mimo sporych
    problemów związanych z porannym i popołudniowym szczytem wszystkie pociągi
    przejadą po tych dwóch nieremontowanych torach i nie trzeba będzie korzystać z
    żadnych objazdów. Oczywiście, część z pociągów musiałaby zmienić godziny
    odjazdów i przyjazdów - dodaje i zaznacza, że to który wariant zostanie wybrany
    okaże się dopiero latem. Do tego czasu kolejarze mają czas na przygotowanie
    planów remontu, objazdów i zmian w rozkładzie jazdy.
    Na razie nie wiadomo nawet, czy ponowne uruchomienie Dworca Świebodzkiego jest
    możliwe. Co prawda teren ten nigdy nie stracił funkcji kolejowej, jednak część
    torów została zakopana, a ze słupów elektrycznych ściągnięto kable. Kolejnym
    problemem jest dawny hol dworca. Dzisiaj jest w nim restauracja.

    Wrocławska estakada kolejowa
    Powstała w 1884 roku . Ma 5,5 metra wysokości, 13 m szerokości i prawie 600 m
    długości. Ułożone są na niej trzy tory, które przebiegają przez 8 wiaduktów. Na
    początku XX wieku planowano dołożyć jeszcze 4. tor. Nie udało się jednak tego
    zrobić.

    Tak można ominąć remont:
    1. Zmieniają się godziny odjazdów wielu pociągów. Dzięki temu jednak można nimi
    dojechać do Dworca Głównego.
    2. Część pociągów będzie jeździła na Dworzec Świebodzki, a część zatrzymywała
    się na ostatnich stacjach przed Wrocławiem Głównym. Na główną stację będą
    dojeżdżać tylko pociągi ekspresowe, Inter City i pociągi przelotowe.
    3. Pociągi cofają się do stacji Wrocław Brochów, tam skręcają na obwodnicę
    towarową omijając Dworzec Główny i dojeżdżają do rozwidlenia torów skąd
    rozjeżdżają się w swoich kierunkach
    4. Objazd przez Jelcz - Laskowice i Nadolice. Tyle, że dojazd tą trasą z Dworca
    Głównego do dworca Wrocław Nadodrze trwa około 2 godzin.

    Przemysław Ziółek - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska




    Temat: ...jeszcze o Bobrze
    ...jeszcze o Bobrze
    W związku z informacją o likwidacji połączenia do Wrocławia dołączyłem do
    grupy osób wspierających jego dalszy byt. Wysłaliśmy do Marszałka Województwa
    Lubuskiego list z poparciem dla jego utrzymania.

    Oto odpowiedz jaką otrzymałem ja oraz szereg osób uczestniczących w tej akcji:

    Odpowiadając na e-maila w sprawie połączenia relacji Żagań – Wrocław – Żagań
    uprzejmie informuję, że Województwo Lubuskie nie planuje likwidacji żadnego
    połączenia z Wrocławiem. Wręcz przeciwnie, zaplanowano więcej połączeń Żagania
    i Żar z Wrocławiem od nowego rozkładu. Poniżej chciałbym odnieść się do
    przytoczonych argumentów dotyczących zasadności planowanych zmian na
    przedmiotowej trasie.

    Bezpośredni pociąg „Bóbr” kursujący niegdyś jako pospieszny relacji Żary –
    Wrocław funkcjonuje obecnie jako osobowy pociąg regionalny zatrzymujący się na
    każdym przystanku na trasie. Łączny koszt kursowania tego pociągu na naszym
    odcinku wynosi ponad 0,5 mln zł rocznie, z czego przychody z biletów pokrywają
    zaledwie 40%. Wynika to głównie z faktu stosowania przez PKP Przewozy
    Regionalne ciężkiego, nieekonomicznego składu w postaci lokomotywy spalinowej
    i trzech wagonów, co generuje bardzo duże koszty eksploatacyjne na naszym
    terenie. Takie pociągi mają zastosowanie do ruchu dalekobieżnego a nie
    regionalnego. Dla porównania, koszt przejechanego kilometra na tej samej
    trasie lekkim autobusem szynowym jest o ponad połowę mniejszy od obecnie
    używanego tradycyjnego składu. Jest to dla nas istotnym argumentem mając na
    uwadze zasadność wydatkowania finansów publicznych. Ponadto zwróciliśmy uwagę,
    że kursujący pociąg „Bóbr” pomimo bezpośredniej relacji ma w Legnicy prawe 20
    minutowy postój z powodu zmiany lokomotywy spalinowej na elektryczną. Część
    pasażerów przesiada się wówczas na odjeżdżający wcześniej pociąg pospieszny
    „Ślązak”, którym kontynuują podróż do Wrocławia.

    Analiza potoków pasażerskich wykazała, że na odcinku Żagań – Legnica nie ma
    uzasadnienia ekonomicznego dla dalszego kursowania tak drogiego składu
    zwłaszcza, że możemy tam zastosować nasze najnowsze autobusy szynowe
    mieszczące do 300 osób. Z powyższej analizy wynika, że na odcinku Żagań –
    Legnica przez ostatnie 3 lata ilość pasażerów w skrajnych przypadkach nie
    przekraczała 200 osób. Przy czym zwiększona ilość podróżnych występuje zwykle
    w okresach około świątecznych.

    Zastępując nieekonomiczne i przestarzałe pociągi spalinowe tanimi autobusami
    szynowymi udaje nam się sukcesywnie zwiększać ilość połączeń regionalnych na
    terenie naszego województwa, w tym w szczególności w rejonie węzła
    żagańskiego. W związku z powyższym rezygnując z obsługi przedmiotowego
    połączenia tradycyjnym składem, również w tym przypadku liczymy na znaczne
    oszczędności, które pozwolą uruchomić dodatkowo jedną parę pociągów więcej na
    tej trasie. Ponadto wszystkie pociągi będą kursowały codziennie, zarówno w
    święta jak i w czasie wakacji i ferii, a kursy zostaną wydłużone bezpośrednio
    do stacji Żary.

    Zatem od nowego rozkładu jazdy komunikacja Żar i Żagania z Wrocławiem ulegnie
    poprawie, gdyż ilość par pociągów uruchamianych codziennie na tej trasie
    wzroście z trzech do pięciu.

    Z Żagania do Legnicy zaplanowano odjazdy pociągów regionalnych w
    orientacyjnych godzinach: 5:40, 8:15, 13:35, 16:15 i 18:20. Jednocześnie
    nadmieniam, że w Legnicy nasze autobusy szynowe zostały skomunikowane z
    pociągami do oraz z Wrocławia.

    Bogdan Mucha
    Z-ca Dyrektora Departamentu Gospodarki i Infrastruktury
    Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

    Niestety trzeba przyznać że jest w tym sporo racji.





    Temat: Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat
    Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat

    INFORMACJA Z WWW.GKW.PRV.PL

    Bytom, 12-14.IX.2003: Obchody 150-lecia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

    ORGANIZATORZY: GMINY BYTOM, TARNOWSKIE GÓRY, MIASTECZKO ŚLĄSKIE oraz
    STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW KOLEI i STOWARZYSZENIE GÓRNOŚLĄSKICH KOLEI
    WĄSKOTOROWYCH
    POD PATRONATEM WOJEWODY ŚLĄSKIEGO, MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO ORAZ
    DYREKTORA NACZELNEGO PKP CARGO S.A.

    I. WĄSKOTOROWE POCIĄGI JUBILEUSZOWE linii BYTOM-TARNOWSKIE GÓRY-MIASTECZKO
    ŚL.
    sobota-niedziela, 13-14 września 2003 oraz soboty, niedziele i święta do 12
    października 2003
    - odjazdy z Bytomia Wąsk. o godz. 10:00, 14:00, Tarnowskie Góry 10:45,
    14:45, przyjazdy do Miasteczka Śl. Wąsk.11:10, 15:10
    - odjazdy z Miasteczka Śl. Wąsk. o godz. 12:00, 16:20, Tarnowskie Góry
    12:25, 16:45, przyjazdy do Bytomia Wąsk. 13:20, 17:30
    Bilety do nabycia w pociągach. Szczegółowy rozkład jazdy. Dojazd do stacji
    Bytom Wąsk. pociągami z Katowic i Gliwic do stacji PKP Bytom;
    wejście na peron wąskotorowy od strony ul. Zabrzańskiej; dojazd autobusami
    komunikacji publicznej do dworca Bytom, tramwajami linii 5,9,18,30 do
    przystanku Bytom Zamłynie.

    II. POCIĄGI PAROWE KATOWICE-BYTOM-GLIWICE, GLIWICE-BYTOM-KATOWICE
    sobota-niedziela, 13-14 września 2003,
    Katowice-Bytom-Gliwice-Bytom-Katowice:
    - odjazd z Katowic o godz. 9:20, przyjazd Bytom 9:52, odjazd 10:37, przyjazd
    do Gliwic 11:05
    - odjazd z Gliwic o godz. 13:12, przyjazd Bytom 13:40, odjazd 14:25,
    przyjazd do Katowic 14:51
    niedziela, 14 września 2003, Katowice-Bytom-Katowice:
    - odjazd z Katowic o godz. 16:25, przyjazd Bytom 16:58, odjazd 17:40,
    przyjazd do Katowic 18:06
    Przejazd pociągami parowymi bezpłatny; pociągi te są skomunikowane na dworcu
    w Bytomiu z pociągami wąskotorowymi. Pociągi parowe uruchomiono staraniem
    PKP CARGO S.A., PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A., PKP PRZEWOZY REGIONALNE Sp.
    z o.o. i FUNDACJI WIEKU PARY.

    III. IMPREZY TOWARZYSZĄCE
    Bytomskie Centrum Kultury:
    piątek, 12 września 2003 w godz. 9:00-17:00:
    - I Ogólnopolskie Seminarium Kolei Wąskotorowych
    Udział bezpłatny. Zgłoszenia proszę kierować na adres Referatu Transportu
    Lokalnego Urzędu Miasta Bytom: kml@um.bytom.pl

    Bytom, Rynek i Biuro Promocji Bytomia, Rynek 7:
    piątek-sobota-niedziela, 12-14 września 2003:
    - wystawa fotograficzna "Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat", wagon z
    jubileuszowymi wydawnictwami
    sobota, 13 września 2003 w godz. 14:00-21:30:
    - festyn rodzinny "Pożegnanie lata": program dla dzieci, orkiestry i
    zespoły, śląski dowcip w programie Hryniewicza i Czernego

    Bytom - Rozbark, Warsztaty Naprawcze i Muzeum Górnośląskich Kolei
    Wąskotorowych, ul. Brzezińska 27:
    sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 9:30-15:00:
    - wystawa modeli kolejowych
    - ekspozycja muzealna pamiątek związanych z historią kolejnictwa
    - zwiedzanie zabytkowych warsztatów naprawczych i ekspozycji taboru ,
    sobota, 13 września 2003 w godz. 10:00-13:00:
    - zlot pojazdów zabytkowych, prezentacja technik ratownictwa, pokazy
    sprawnościowe, egzaminy na kartę rowerową
    Dojazd autobusami 42, 91, 185 i tramwajami linii 6, 8, 41 do przystanku
    Bytom ul. Siemianowicka.

    Bytom - Karb, zabytkowa stacja i lokomotywownia Bytom Karb Wąsk., ul. Reja:
    sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 10:00-18:00
    - dni otwarte lokomotywowni Bytom Karb Wąsk., prezentacja historycznego i
    współczesnego
    taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, m.in. wąskotorowego wagonu salonki
    z 1912 r.
    niedziela, 14 września 2003, godz. 18:30
    - klubowy pokaz filmów o kolejach wąskotorowych
    Dojazd koleją wąskotorową z Bytomia Wąsk. odjazdy 10:00, 14:00, 17:40 lub
    tramwajami 8, 41 do pętli przy Szkole Górniczej.




    Temat: 150 lat Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
    150 lat Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
    INFORMACJA Z WWW.GKW.PRV.PL

    Bytom, 12-14.IX.2003: Obchody 150-lecia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

    ORGANIZATORZY: GMINY BYTOM, TARNOWSKIE GÓRY, MIASTECZKO ŚLĄSKIE oraz
    STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW KOLEI i STOWARZYSZENIE GÓRNOŚLĄSKICH KOLEI
    WĄSKOTOROWYCH
    POD PATRONATEM WOJEWODY ŚLĄSKIEGO, MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO ORAZ
    DYREKTORA NACZELNEGO PKP CARGO S.A.

    I. WĄSKOTOROWE POCIĄGI JUBILEUSZOWE linii BYTOM-TARNOWSKIE GÓRY-MIASTECZKO
    ŚL.
    sobota-niedziela, 13-14 września 2003 oraz soboty, niedziele i święta do 12
    października 2003
    - odjazdy z Bytomia Wąsk. o godz. 10:00, 14:00, Tarnowskie Góry 10:45,
    14:45, przyjazdy do Miasteczka Śl. Wąsk.11:10, 15:10
    - odjazdy z Miasteczka Śl. Wąsk. o godz. 12:00, 16:20, Tarnowskie Góry
    12:25, 16:45, przyjazdy do Bytomia Wąsk. 13:20, 17:30
    Bilety do nabycia w pociągach. Szczegółowy rozkład jazdy. Dojazd do stacji
    Bytom Wąsk. pociągami z Katowic i Gliwic do stacji PKP Bytom;
    wejście na peron wąskotorowy od strony ul. Zabrzańskiej; dojazd autobusami
    komunikacji publicznej do dworca Bytom, tramwajami linii 5,9,18,30 do
    przystanku Bytom Zamłynie.

    II. POCIĄGI PAROWE KATOWICE-BYTOM-GLIWICE, GLIWICE-BYTOM-KATOWICE
    sobota-niedziela, 13-14 września 2003,
    Katowice-Bytom-Gliwice-Bytom-Katowice:
    - odjazd z Katowic o godz. 9:20, przyjazd Bytom 9:52, odjazd 10:37, przyjazd
    do Gliwic 11:05
    - odjazd z Gliwic o godz. 13:12, przyjazd Bytom 13:40, odjazd 14:25,
    przyjazd do Katowic 14:51
    niedziela, 14 września 2003, Katowice-Bytom-Katowice:
    - odjazd z Katowic o godz. 16:25, przyjazd Bytom 16:58, odjazd 17:40,
    przyjazd do Katowic 18:06
    Przejazd pociągami parowymi bezpłatny; pociągi te są skomunikowane na dworcu
    w Bytomiu z pociągami wąskotorowymi. Pociągi parowe uruchomiono staraniem
    PKP CARGO S.A., PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A., PKP PRZEWOZY REGIONALNE Sp.
    z o.o. i FUNDACJI WIEKU PARY.

    III. IMPREZY TOWARZYSZĄCE
    Bytomskie Centrum Kultury:
    piątek, 12 września 2003 w godz. 9:00-17:00:
    - I Ogólnopolskie Seminarium Kolei Wąskotorowych
    Udział bezpłatny. Zgłoszenia proszę kierować na adres Referatu Transportu
    Lokalnego Urzędu Miasta Bytom: kml@um.bytom.pl

    Bytom, Rynek i Biuro Promocji Bytomia, Rynek 7:
    piątek-sobota-niedziela, 12-14 września 2003:
    - wystawa fotograficzna "Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat", wagon z
    jubileuszowymi wydawnictwami
    sobota, 13 września 2003 w godz. 14:00-21:30:
    - festyn rodzinny "Pożegnanie lata": program dla dzieci, orkiestry i
    zespoły, śląski dowcip w programie Hryniewicza i Czernego

    Bytom - Rozbark, Warsztaty Naprawcze i Muzeum Górnośląskich Kolei
    Wąskotorowych, ul. Brzezińska 27:
    sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 9:30-15:00:
    - wystawa modeli kolejowych
    - ekspozycja muzealna pamiątek związanych z historią kolejnictwa
    - zwiedzanie zabytkowych warsztatów naprawczych i ekspozycji taboru ,
    sobota, 13 września 2003 w godz. 10:00-13:00:
    - zlot pojazdów zabytkowych, prezentacja technik ratownictwa, pokazy
    sprawnościowe, egzaminy na kartę rowerową
    Dojazd autobusami 42, 91, 185 i tramwajami linii 6, 8, 41 do przystanku
    Bytom ul. Siemianowicka.

    Bytom - Karb, zabytkowa stacja i lokomotywownia Bytom Karb Wąsk., ul. Reja:
    sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 10:00-18:00
    - dni otwarte lokomotywowni Bytom Karb Wąsk., prezentacja historycznego i
    współczesnego
    taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, m.in. wąskotorowego wagonu salonki
    z 1912 r.
    niedziela, 14 września 2003, godz. 18:30
    - klubowy pokaz filmów o kolejach wąskotorowych
    Dojazd koleją wąskotorową z Bytomia Wąsk. odjazdy 10:00, 14:00, 17:40 lub
    tramwajami 8, 41 do pętli przy Szkole Górniczej.




    Temat: stacja PKP Kobyłka Ossów
    stacja PKP Kobyłka Ossów
    W związku z zamknięciem kasy biletowej na stacji PKP Kobyłka Ossów
    zapraszam zarówno osoby korzystające z tej stacji, jak również
    mieszkańców Kobyłki niekorzystających z usług Kolei Mazowieckich a
    czujących solidarność z pokrzywdzonymi pasażerami o wysyłanie skarg
    do w tej sprawie. Skargi zawierające imię, nazwisko oraz adres do
    korespondencji, można wysyłać drogą mejlową na:
    skargi@mazowieckie.com.pl Dla przykładu ja wysłałem mejla
    następującej treści więc jeżeli ktoś nie chce się wysilać może
    zmodyfikować moją wiadomość:
    Koleje Mazowieckie

    (imie, nazwisko)
    (adres)

    Szanowni Państwo,

    w piśmie, które otrzymałem od Kolei Mazowieckich w sierpniu zostałem
    poinformowany o tym, że ponowne otworzenie kasy biletowej na stacji
    PKP
    Kobyłka Ossów nastąpi w połowie września. Obecnie mamy połowę
    listopada,
    jednak stacja nadal pozostaje zamknięta. W związku z tym proszę o
    wyjaśnienia moich kilku wątpliwości:
    1) na kiedy planowane jest otworzenie kasy biletowej. Pewną obawę
    wzbudził we mnie fakt zabicia deskami drzwi wejściowych do
    poczekalni,
    co odbieram jako zapowiedź dłuższego wyłączenia kasy biletowej.
    2) niezrozumiałe jest dla mnie, dlaczego budynek, który kilka lat
    temu
    przeszedł gruntowny remont, został tak bezmyślnie pozbawiony
    jakiegokolwiek nadzoru. W efekcie cała stacja została pomazana, w
    wielu
    przypadkach w sposób niezwykle wulgarny. Mój szczególny niepokój
    wzbudzają kawałki szkła znajdujące się w ramach okien nad drzwiami
    wejściowymi, które w każdej chwili mogą spaść na ziemie raniąc osoby
    znajdujące się w pobliżu.
    3) przypominam, że wielkimi krokami zbliża się zima, która zazwyczaj
    związana jest z ujemnymi temperaturami. Dlatego proszę o informacje
    gdzie według Kolei Mazowieckich, mają chronić się pasażerowie przed
    chłodem.
    4) zastanawia mnie również fakt, gdzie pasażerowie mają uzyskiwać
    informacje o bieżących zmianach w rozkładzie jazdy, opóźnieniach i
    odwołaniach pociągów. Jako osoba mieszkająca w pobliży stacji ten
    problem nie jest dla mnie tak dotkliwy jak dla osób, które do stacji
    muszą iść czasem po kilka kilometrów. Co ma zrobić mieszkający
    daleko
    pasażer, który w przypadku nagłego odwołania pociągu nie wie czy ma
    wracać do domu i szukać innego środka transportu do warszawy, czy
    czekać
    na pociąg, o którym
    nie wiadomo kiedy przyjedzie.
    5) w piśmie, które dostałem, otrzymałem wyjaśnienie, że zamknięcie
    jest
    związane z brakiem chętnych do sprzedaży biletów. Nie bardzo
    rozumiem
    jak to możliwe że sprzedaż biletów na stacji znajdującej się na
    najbardziej zatłoczonej linii aglomeracji warszawskiej, z której
    codziennie korzysta ogromna liczba ludzi, może nie przynosić
    dochodów.
    Jest to tym bardziej nie zrozumiałe, gdyż na mniej popularnych
    stacjach
    znajdujących się za Wołominem taki problem nie występuje.
    Liczę na to, że państwa odpowiedź rozwieje wszystkie moje wątpliwości

    Serdecznie pozdrawiam

    XXX



    Temat: Linia Sucha - Żywiec uratowana ( prywatna) ?
    Linia Sucha - Żywiec uratowana ( prywatna) ?
    Oto artykuł z dzisiejszego Dziennika. Mam nadzieję, że podobny inwestor
    zainteresuje się odcinkiem Chabówka - Nowy Sącz i w ogóle trasą karpacką, by
    mogły jeździć pociągi np. BB - Zagórz, czy Kraków - Sucha - Żywiec. A może
    nawet międzynarodowe z BB i Krakowa przez Przełęcz Łupkowską na Słowację i
    przez Ustrzyki na Ukrainę ? W każdym razie brawo dla pierwszego odważnego!

    "Linia Żywiec - Sucha Beskidzka

    Dla kogo tory?
    (INF. WŁ.) Czy linia kolejowa Żywiec - Sucha Beskidzka przestanie istnieć?
    Pociągi na tej trasie miały ostatecznie zaprzestać kursowania w miniony
    poniedziałek. Jako powód zawieszenia ruchu kolej podała brak rentowności
    przewozów pasażerskich. Pociągi jednak kursują i będą to robiły przynajmniej
    do końca tego roku, bo dogadały się ze sobą Małopolski oraz Śląski Zakład
    Przewozów Regionalnych.

    - Takie przewozy są dofinansowywane z funduszy urzędów marszałkowskich -
    mówi Ryszard Rębilas, wicedyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych w Krakowie. - Jeśli samorządy zdecydują przeznaczyć pieniądze na
    tę linię, nadal będziemy wozili pasażerów.

    Przesunięcie terminu zamknięcia trasy o trzy miesiące stało się możliwe na
    skutek nerwowych negocjacji pomiędzy samorządami wojewódzkimi a PKP.
    Informacje, które pojawiły się w mediach na ten temat, spowodowały, że
    ujawnił się potencjalny, prywatny przewoźnik, który od dłuższego czasu chce
    podjąć się pasażerskiego transportu kolejowego pomiędzy Żywcem a Suchą
    Beskidzką. CTL Maczki - Bór to firma z Górnego Śląska, będąca jednym z
    nielicznych na razie prywatnych przedsiębiorstw świadczących usługi
    przewozowe przy wykorzystaniu infrastruktury PKP.

    - Informacja o planowanym zamknięciu trasy zaskoczyła nas, tym bardziej że
    od początku roku deklarujemy obsługę ruchu pasażerskiego w tym rejonie - mówi
    Dariusz Pękosz, dyrektor Zakładu Kolejowego CTL Maczki - Bór. - Nasze
    starania o koncesję Ministerstwa Infrastruktury mają jednak dziwny przebieg.
    Najpierw zażądano od nas spełnienia kilku warunków, a teraz od miesięcy mamy
    wrażenie, że resort zwleka z udzieleniem jakiejkolwiek odpowiedzi.

    W ministerstwie odsyłano wczoraj "Dziennik" od Annasza do Kajfasza; nie
    udało się nam uzyskać odpowiedzi, na jakim etapie jest proces koncesyjny.

    Górnośląski przewoźnik nie boi się konkurencji autobusów oraz mikrobusów
    jeżdżących znad Soły nad Skawę. Uważa, że - przy zastosowaniu autobusów
    szynowych oraz urealnieniu rozkładów jazdy - linia będzie rentowna.

    Optymistą jest również Stanisław Lach, wicestarosta żywiecki, a
    jednocześnie przewodniczący Ogólnopolskiego Stowarzyszenia na rzecz Kolei
    Lokalnych. - Utrzymamy przewozy pasażerskie pomiędzy Suchą Beskidzką a Żywcem
    niezależnie od tego, kto będzie je wykonywał - twierdzi wicestarosta. -
    Myślę, że już w przyszłym roku będzie to pierwszy w Polsce wzorcowy przykład
    funkcjonowania taniego lokalnego transportu szynowego.

    (MOL) "




    Temat: Odszedł największy twórca sukcesów polskiej piłki
    Jak każdy Wielki pozostanie wśród nas
    za Joemonster, wkleił Niegoscinny z szacunkiem i pamięcią od kibica za wspmonień
    czar Panie Kazimierzu

    "MOŻE TO JAKAŚ WOLA BOSKA, ŻE TAK ZWARIOWAŁEM NA PUNKCIE PIŁKI..."
    - Podchodzi zakapior z mordem wymalowanym na twarzy, cały w tatuażach. I w te
    słowa: - Panie trenerze, chciałbym uścisnąć szanowną rękę. Jak pana zespół
    odnosił sukcesy na olimpiadach i mistrzostwach świata, ja 15-letni wyrok we
    Wronkach kiwałem. Górski pyta:
    - A jak pan się nazywasz?
    - We Wronkach wołali na mnie Cycek.
    - No to, panie Cycku, bardzo proszę. Niech pan już więcej nie kiwa, niech pan
    lepiej na mecze chodzi.

    Jerzy Piekarzewski, Polonia Warszawa:
    - W Zambrowie na środku miasta wjechaliśmy samochodem w tłum ludzi wychodzących
    z jakiejś uroczystości. Zobaczyli na tylnym siedzeniu Kazia i mówią:
    - Albo do nas wyjdzie, albo przewrócimy samochód na dach.
    Zaczęli kołysać. Kazio wyszedł, to go zaciągnęli do restauracji. Właściciel
    knajpy powiedział, że wmuruje tablicę upamiętniającą jego wizytę".

    "PIŁKA JEST OKRĄGŁA, A BRAMKI SĄ DWIE."

    Kliknij i zobacz więcej!Michał Listkiewicz, Prezes PZPN:
    - Stanęliśmy na obiad w Sierpcu i zbiegł się dziki tłum po autografy, ale trener
    poprosił, żeby najpierw dali mu zjeść. Na straży stanęło na ochotnika paru lekko
    zawianych, których strach byłoby spotkać w ciemnej ulicy.Nagle gdzieś znikli.
    Wracają z wielkim bukietem kwiatów, z których sterczą korzenie z ziemią. I w te
    słowa: "Panie Kaziu, nie stać nas na kupne kwiaty. Ale dla naszego ukochanego
    trenera wyrwaliśmy sprzed samego prezydium Rady Narodowej. Najlepsze, jakie
    były!". A pan Kazimierz na to: "Panowie, w tył zwrot i zakopać mi to z powrotem,
    bo jeszcze będą kłopoty".

    "IM DŁUŻEJ MY PRZY PIŁCE, TYM KRÓCEJ ONI."
    - Wiele razy bywaliśmy na spotkaniach w więzieniach. Raz w Warszawie na Służewcu
    podchodzi niemłody już więzień i mówi, że ma jeszcze 15 lat do odsiedzenia, ale
    czy jak wyjdzie, pan Kazimierz nie pomógłby mu załapać się do jakiejś drużyny. A
    Górski na to: "To jest mój telefon. Jak pan wyjdziesz, coś dla pana
    wykombinujemy". Po roku przyszedł list od wychowawcy więziennego. Pisał, że ten
    twardy kryminalista przestał grypsować, zadbał o siebie, stał się wzorem do
    naśladowania. Bo co dzień powtarza, że jak wyjdzie z więzienia, pan Górski
    pomoże mu znów grać w piłkę.

    "MECZ MOŻNA WYGRAĆ, PRZEGRAĆ ALBO ZREMISOWAĆ."
    - Pan Kazimierz nie tylko nigdy nie miał samochodu, ale nawet nie zrobił prawa
    jazdy. Jak był prezesem PZPN, jeździł do pracy autobusem 125. Raz przyjeżdża
    rozbawiony i opowiada, że stał sobie z tyłu, ale trzy panie w "wieku
    trolejbusowym" rozpoznały go i na cały głos mówią: "O, zobaczcie, to ten znany
    trener Górski. Pewnie się upił i mu prawo jazdy zabrali".

    "W PIŁCE NIE WYGRYWAJĄ PIENIĄDZE, BO GDYBY TAK BYŁO, TO MISTRZEM ŚWIATA BYŁABY
    ARABIA SAUDYJSKA."
    Kliknij i zobacz więcej!- Pan Kazimierz miał w notesie rozkład jazdy i przez
    całe lata kończył pracę słowami: "Przepraszam, muszę iść, bo za dwie minuty mam
    autobus spod SPATIF-u". Trener jest niezwykle punktualny. Jak zdarzało mi się
    spóźnić dwie czy trzy minuty, zawsze witał mnie słowami: "No, panie Misiu,
    nawalanka". To jego ulubione słowo.

    "TAK SIĘ GRA, JAK PRZECIWNIK POZWALA."
    Janusz Zaorski, reżyser:
    - W 1975 z Romanem Kłosowskim spotkaliśmy w pociągu pana Kazimierza. Też nie
    miał miejsca, ale konduktor zaprosił nas do przedziału służbowego. I jak na
    dobrego pracownika PKP przystało, na widok wielkiego trenera od razu wyciągnął
    butelkę wódki. Tak się poznaliśmy. Mogłem mu wtedy opowiedzieć, jak rok
    wcześniej kręciłem "Awans" według książki Redlińskiego w Kazimierzu nad Wisłą.
    Akurat trwały "Dni Kazimierza Dolnego". Zrobiliśmy dowcip i na transparencie
    przy wjeździe zamalowaliśmy "Dolny", dopisując "Górski". Ale było nam mało.
    Udaliśmy się całą ekipą do władz miejskich z petycją, że chcemy zmienić nazwę
    miasta z Kazimierz Dolny na Kazimierz Górski. Z pokerowymi twarzami, żadnych
    głupich uśmiechów. Podlaliśmy wszystko urzędową nowomową, że to oddolna
    inicjatywa mas w reakcji na sukcesy polskiej jedenastki, że społeczeństwo PRL
    czeka. Urzędnik zbaraniał, ale sprawę potraktował ze śmiertelną powagą. Na
    sztywnych nogach petycję przyjął, obiecał przekazać wyżej i dać odpowiedź.



    Temat: Kolejarski cud !!!
    Kolejarski cud !!!
    Nie chce mi się wierzyć. A jednak cuda na kolei się zdarzają. Oczywiście nie
    liczę pociągów "tajniaków" hehehe.

    KOMUNIKAT ZAKŁADU PRZEWOZÓW REGIONALNYCH

    PRZYWRÓCENIE REGIONALNYCH PRZEWOZÓW PASAŻERSKICH NA LINII ZBĄSZYNEK – GORZÓW
    WIELKOPOLSKI od dnia 01 września 2003r. 26.08.2003

    PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o informuje, że od dnia 01 września do
    dnia 20 października 2003 r. zostaną przywrócone regionalne przewozy
    pasażerskie na linii Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski. Pociągi obsługiwane
    będą autobusami szynowymi i kursować będą wg rozkładu jazdy:

    Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski
    Zbąszynek 05.42; Dąbrówka 05.49; Chociszewo Rogoziniec 05.55; Lutol Suchy
    06.02; Panowice 06.07; Bukowiec Międzyrzecki 06.13; Międzyrzecz 06.28;
    Głębokie Międzyrzeckie 06.37; Popowo Skwierzyńskie 06.45; Skwierzyna 06.56;
    Trzebiszewo 07.05; Brzozowiec Gorzowski 07.10; Deszczno 07.16; Gorzów
    Wielkopolski Karnin 07.20; Gorzów Wielkopolski Zieleniec 07.24; Gorzów
    Wielkopolski Zamoście 07.30; Gorzów Wielkopolski 07.35

    Gorzów Wielkopolski – Zbąszynek
    Gorzów Wielkopolski 17.30; Gorzów Wielkopolski Zamoście 17.34; Gorzów
    Wielkopolski Zieleniec 17.39; Gorzów Wielkopolski Karnin 17.43; Deszczno
    17.47; Brzozowiec Gorzowski 17.53; Trzebiszewo 17.59; Skwierzyna 18.10;
    Popowo Skwierzyńskie 18.20; Głębokie Międzyrzeckie 18.27; Międzyrzecz 18.38;
    Bukowiec Międzyrzecki 18.52; Panowice 18.59; Lutol Suchy 19.04; Chociszewo
    Rogoziniec 19.11; Dąbrówka 19.17; Zbąszynek 19.25

    Międzyrzecz – Gorzów Wielkopolski
    Międzyrzecz 09.30; Głębokie Międzyrzeckie 09.39; Popowo Skwierzyńskie 09.46;
    Skwierzyna 09.58; Trzebiszewo 10.07; Brzozowiec Gorzowski 10.12; Deszczno
    10.18; Gorzów Wielkopolski Karnin 10.22; Gorzów Wielkopolski Zieleniec 10.25;
    Gorzów Wielkopolski Zamoście 10.31; Gorzów Wielkopolski 10.36

    Międzyrzecz – Gorzów Wielkopolski
    Międzyrzecz 12.40; Głębokie Międzyrzeckie 12.49; Popowo Skwierzyńskie 12.56;
    Skwierzyna 13.08; Trzebiszewo 13.17; Brzozowiec Gorzowski 13.22; Deszczno
    13.28; Gorzów Wielkopolski Karnin 13.32; Gorzów Wielkopolski Zieleniec 13.35;
    Gorzów Wielkopolski Zamoście 13.41; Gorzów Wielkopolski 13.46

    Międzyrzecz – Gorzów Wielkopolski
    Międzyrzecz 15.50; Głębokie Międzyrzeckie 15.59; Popowo Skwierzyńskie 16.06;
    Skwierzyna 16.18; Trzebiszewo 16.27; Brzozowiec Gorzowski 16.32; Deszczno
    16.38; Gorzów Wielkopolski Karnin 16.42; Gorzów Wielkopolski Zieleniec 16.45;
    Gorzów Wielkopolski Zamoście 16.51; Gorzów Wielkopolski 16.56

    Gorzów Wielkopolski – Międzyrzecz
    Gorzów Wielkopolski 8.00; Gorzów Wielkopolski Zamoście 08.04; Gorzów
    Wielkopolski Zieleniec 08.09; Gorzów Wielkopolski Karnin 08.13; Deszczno
    08.17; Brzozowiec Gorzowski 08.23; Trzebiszewo 08.29; Skwierzyna 08.40;
    Popowo Skwierzyńskie 08.50; Głębokie Międzyrzeckie 08.57; Międzyrzecz 09.06

    Gorzów Wielkopolski – Międzyrzecz
    Gorzów Wielkopolski 11.15; Gorzów Wielkopolski Zamoście 11.19; Gorzów
    Wielkopolski Zieleniec 11.24; Gorzów Wielkopolski Karnin 11.28; Deszczno
    11.32; Brzozowiec Gorzowski 11.38; Trzebiszewo 11.44; Skwierzyna 11.55;
    Popowo Skwierzyńskie 12.05; Głębokie Międzyrzeckie 12.12; Międzyrzecz 12.21

    Gorzów Wielkopolski – Międzyrzecz
    Gorzów Wielkopolski 14.30; Gorzów Wielkopolski Zamoście 14.34; Gorzów
    Wielkopolski Zieleniec 14.39; Gorzów Wielkopolski Karnin 14.43; Deszczno
    14.47; Brzozowiec Gorzowski 14.53; Trzebiszewo 14.59; Skwierzyna 15.10;
    Popowo Skwierzyńskie 15.20; Głębokie Międzyrzeckie 15.27; Międzyrzecz 15.36




    Temat: Komunikacja Pabianice - Łódź
    Ani Gazeta, ani dyskutujacy nie zauwazyli ze na likwidacje
    tramwaju najbardziej liczy PKS. Autobusy MZK na tej linii,
    smieszne, MZK nie jest w stanie zapewnic komunikacji w samym
    miescie. W weekend po 21:30 praktycznie nie ma juz dojazdu z
    okolic Dworca PKP na osiedle Bugaj.

    Byla linia 11 w centrum miasta zamiast zlikwidowanego tramwaju
    41bis. Szybko ja zlikwidowano. Nie oplacala sie. A w trawaju w
    godzinach szytu tloczno. Dziwne. Wec po dwoch meisiacach
    komunikacji autobusowej do Lodzi MZK powie ze ta trasa sie nie
    oplaca. Tak wiec do Lodzi i przez Centrum Pabianic jedynie bada
    jazdzic busy prywatnego przewoznika i PKS Lodz. CViekawe ile
    wtedy bedzie kosztowac przejazd - 10 zl.

    Niedawno w ramahc przebudowy skrzyzowania Laska/Wiejka nieco
    zmodernizowano krancowke - w minimalnym stopniu, juz wtedy
    zakladano pewny i szybki koniec tramwaju.

    Kiedys mial powstac linia na Bugaj, szkoda. Wtedy komunikacja
    miejsca w Pabianicach moglaby miec inny ksztalt, bardziej
    funckjonalny a nie jak dzisiaj calkowiecie niepraktyczny i wrecz
    idiotyczy.

    A czas przejazdu - sorry, nie mozna ulozyc lepiej rozkladu
    jazdy, bo jak na razie nie wykorzystuje sie mijanek nalezycie co
    powoduje ze w Ksawerowie mozna sobie spokojnie wypalic papierosa
    na zewnatrz tramwaju.

    Grozba realna, bowim przed otwarciem supermarketu w centrum
    iasta w rama odnowy czesci ulicy Zamkowej wybierze sie wariant
    tanszy zalewajac asfaletm torowisko.

    MPK w Pabianicach, nie sadze. Obecnie w regionie lodzkim zawisly
    ciemne chmury nad komunikacja tramwajowa. W kwietniu obetna duza
    ilosc kursow tramwajow, linia 7 do likwidacji i to juz niedlugo,
    Polnocna bez tramwajow, to samo czeka niedlugo ulice Lagiewnicka
    i Warszwaska tylko autobusy. Prawdowpodbonie ulica
    PRzybyszewskiego tez zostanie pozbawionatramwaju, tylko planow
    wladz miejskich przezkada nowe torowisko pomiedzy Piotrkowksa a
    Smiglego Rydza.

    Lobby autobusow strasznie zacheca wladze w regionie abysmy sie
    podusili spalinami. NIE MA EKOLOGICZNEGO SILNIKA SPALINOWEGO.

    Pan Kropiwnicki zapewne zrobi wszystko aby zlikwidowac tramwaje
    w tym regionie. Jedyny dobry tabor to kilkanascie Cityrunnerow i
    dwa GT6 w posiadaniu przez Tramwaje Podmiejskie. Reszta nei
    nadaje sie na tabor. Ba odnowione przez Fimre Elin za
    gigantyczna kase sa i tak niefunkcjonalne, dlaczego ww KRakowie
    trawaje 105 po renowacji miaj wiecej miejsc siedzacych i wygonde
    miejsce dla osob z bagazem, wozkiem. Przejezdza stary 40 letni
    niemiecki wagon GT-6, niec niestychac, brak wibracji, przejzdza
    ponoc nowoczesny chorzowski 105N wszystko sie trzesie.

    A co do zmodernizowanych 803 w MKT, Czesciow mozna pochwalic za
    lepsza funkcjonalnosc wnetrza. Ale jakosc wykonania jest
    fatalna. Po roku przezera je juz rdza.

    Obawiam sie ze tramwaje w Pabianicach nie doczekaja lata.
    Potem pospiesznie sie znizczy torowisko aby bron boze ponownie
    tej komunikacji nie uruchomic. Pozniej nie bedzie wyboru.
    Najlepsze jest to ze piatki po poludniu autobusy PKS i BUS'y
    przez Ksawerow jada znacznie dluzej od tramwaju. Nie bedzie
    lepiej.

    PKP zlikwiduej pociagi osobowe przejezdzajace przez Pabianice, a
    wtedy bedziemy tylko stac godzinami w korku w Ksawerowie.




    Temat: PKP - dajcie to do Gazety, co na to rzecznik
    PKP - dajcie to do Gazety, co na to rzecznik
    Przedwczoraj odwozilem zone z dzieckiem do Zagorza. Niby nic nadzwyczajnego,
    ale... No wlasnie posluchajcie:
    Najpierw Pani w kasie, uczyla mnie matematyki, ze 50 + 20 + 50 to jest 160.
    Coz w koncu bez 'przepraszam' przyjela, ze w tym zadaniu nie ma racji. Potem
    bylo czekanie na pociag. Na peronie z 10 (slownie: dziesiec) plastikowych
    krzeselek. Z czego zadnego czystego!.
    Przyjezdza pociag... Nie myslcie sobie - byl punktualnie. I co - wzielismy
    jedynke, bo dziecko, bo 14 godzin w drodze itd. Wchodzimy, mamy chwile, wiec
    nauczony doswiadczeniem testuje konkretne przedzialy (czytaj: probuje
    rozkladac fotele, szukam zaslonek, otwieram okno itd.). I wiecie co w tej
    jednej jedynej jedynce (w skrocie JJJ) nie rozkladal sie zaden fotel
    (przepraszam, jeden sie rozlozyl, tylko siedzisko spadlo na podloge).
    Wszystkie fotel mialy wysuwane do powiedzmy 75 stopni siedzisko i to
    wszystko. Mysle sobie - przeciez jedziemy przez 14 godzin i nawet nie ma
    foteli, ktore jak w starych, zwyklych wagonach rozkladaja sie normalnie, cos
    jest nie w porzadku. Dla wtajemniczonych ten wagon byl z tych co jezdza na
    trasie Lodz-Warszawa, gdzie powiedzmy spelniaja swoje zadanie.
    Dalej - tylko jeden przedzial mial zaslonki szt. 4. Niestety nie wzielismy
    go, bo fotele byly zbyt zardzewiale by sie w ogole rozlozyc. W naszym byla 1
    zaslonka od strony okien. Napomkne, ze w 2-kach byly wszedzie zaslonki, ba
    nawet nad oparciami biale tkaniny (jak podejrzewam prane raz na kwartal).
    Z drobiazgow - nie bylo wody (zadnej), a ubikacja byla tak 'zuzyta', ze nie
    korzystano z niej.

    I kiedy juz jakos dojechalismy, zaczela sie druga przygoda. Chcialem z
    Zagorza wsiasc do pociagu do Krakowa i stamtad udac sie do Lodzi. Niestety
    jak jest jedno polaczenie, to nie ma drugiego, lub nie jest do niego
    dostosowane. Albo z kolei Pani w informacji zapomina o tym, ze mozna pojechac
    przez Warszawe - o czym pozniej sie dowiedzialem studiujac rozklad. Slowem
    musze czekac do godz. 17 na odjazd tego samego pociagu, ktorym przyjechalem.
    Nauczony doswiadczeniem nie kupuje juz 1-ki.

    I to nie koniec, przed Radomiem - okradli mnie! Nie bylem jedynym
    poszkodowanym. Pocieli mi spodnie, wyjeli portfel. Chcieli zdjac zegarek -
    niestety IQ zlodziei marnie wypadl. W tym starciu Timex byl gora. Ale
    porysowali bransolete. Pytanie jak to zrobili skoro musieli - odwrocic mnie
    (82 kg.) na brzuch, by rozciac z tylu spodnie. Nastepnie sadzac po
    zarysowaniach przez co najmniej minute probowali zdjac zegarek. Wg. policji,
    ktora spisywala protokol byl to gaz, ktory doslownie uspil mnie.
    W sumie nie bylo tak zle - prawo jazdy, 400 zlotych, karta kredytowa - od
    razu zablokowana i jakies drobiazgi typu karta do makro. Sasiedzi mieli mniej
    szczescia - jechali na wakacje, wiec kieszenie mieli bardziej pelne.

    Na podroz kupilem sobie Newsweek. Wg. jednej z informacji dowiedzialem sie,
    ze PKP kupuje/modernizuje wagony Intercity, w ktorych bedzie mozna obejrzec
    DVD, wykapac sie pod prysznicem itd.

    I mysle sobie kpina jakas. Firma, ktora nie jest w stanie zadbac o
    bezpieczenstwo podrozujacych, zapewnic NORMALNYCH warunkow podrozy porywa sie
    na cos takiego. Cisnie mi sie cos na usta, ale moderator chyba nie pozwoli.

    Chcialbym, by tekst we fragmencie pojawil sie w Gazecie, tak by rzecznik mogl
    sie do niego ustosunkowac.

    Pozdrawiam
    Grzegorz



    Temat: pociag Poznan-Praha
    Wlasnie zrobilem maly przeglad po rozkladach jazdy obu przewoznikow i sytuacja
    wyglada nastepujaco [gorzej niz myslalem].

    PKP [wazny od 1.2.2007]: tiny.pl/c9l6
    Zadne pociagi kursujace miedzy Klodzkiem a Miedzylesiem nie maja zadnej
    adnotacji o zawieszeniu kursowania od 31.3. Jednak wszystkie pociagi
    przekraczajace granice miedzy Miedzylesiem a Lichkovem po 31.3 kursuja w [F],
    czyli po ogloszeniu.

    ČD [wazny od 4.3.2007]: tiny.pl/c9l3
    Pociagi na odc. Letohrad - Lichkov - Dolni Lipka - Hanusovice nie sa zawieszone,
    jezdza tak jakby normalnie. Likwidacja [nawet nie zawieszenie] dotyczy tylko
    pociagow przekraczajacych granice z PL - po prostu jezdza do 31.3 i koniec.

    Nie chce nic pochopnie oceniac, ale... w ciagu ostatnich kilku lat zawieszono
    lub drastycznie ograniczono kursowanie pociagow pasazerskich przekraczajacych
    granice miedzy PL i CR. Z tego, co czytalem na stronach Ceskych drah, zawsze
    bylo to z powodu braku zainteresowania PKP. Mam nadzieje, ze te remonty nie beda
    tylko pretekstem do kolejnej likwidacji. Podkreslam, likwidacji polaczen
    pasazerskich. Bo towarowe jak jezdzily, tak jezdza.

    Sam jestem bardzo zainteresowany kursowaniem pociagow przez przejscie w
    Miedzylesiu - to tak, zebyscie nie mysleli, ze popieram stanowisko PKP.
    Siedze w tej brazy dosc mocno, bede staral sie na biezaco Was informowac o zmianach.

    Jedyne, co pozostaje niezmotoryzowanym, jezdzacym do Wroclawia, to jazda przez
    Nachod. Autobusem troche szybciej niz pociagiem, choc busy nie startuja z Pragi
    az tak wczesnie/z Nachoda az tak pozno, zeby mogly byc wykorzystane na
    poczatkowym/koncowym etapie podrozy. Z NAchoda do Kudowy dosc czesto jezdza
    lokalne czeskie autobusy za 15 Kc/2 PLN [nie korzystac z polskich nielicznych
    polaczen, bo zdzieraja jak za zboze], a dalej z Kudowy jezdzi juz dosc sporo
    autobusow w kierunku Klodzka czy Wroclawia. Zdaje sobie sprawe, ze taka jazda
    jest dosc uciazliwa, ale i tak najszybsza jesli chodzi o komunikacje zbiorowa.
    Kiedys sprawdzalem, czas jazdy nie wychodzi az tak zle, da rade w ciagu jednego
    dnia dojechac z Pragi do Wroclawia i jeszcze wrocic Choc wychodzi troche
    drozej, bo w kazdym PKSie trzeba kupic nowy bilet [i kilometry licza sie od
    poczatku]. Jedyny plus takiego polaczenia to to, ze mozna wtedy wyjechac z Pragi
    rano, nie czekajac na jedyny pociag do 13:00. Wowczas istnieje jeszcze szansa
    dostac sie w ciagu tego dnia z Wroclawia gdzies dalej w glab Polski. Jesli jest
    ktos zainteresowany, moge przygotowac kilka wariantow rozkladow jaZdy przez
    NAchod w obie strony wraz z kalkulacja kosztow. W przypadku innych pytan
    zwiaznaych z komunikacja zbiorowa miedzy PL a CZ, prosze smialo pytac, najlepiej
    mailem.

    Pozdrawiam
    Filip
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 192 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.