Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nowe.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp-rozkład jady pociągów





    Temat: Pokaz nowej, superszybkiej lokomotywy PKP
    Pokaz nowej, superszybkiej lokomotywy PKP
    Nic to! Według nowego rozkładu jazdy, na Podkarpaciu, pociąg
    pośpieszny z Krakowa do Zagórza osiągnie prędkość przejazdu 15 km na
    godzinę, wobec dotychczasowej 20 km. Zawsze to jakaś zmiana. Z Jasła
    do Zagórza osobowy szynobus ma jechać o godzinę krócej od pociągu
    pośpiesznego.



    Temat: Drożej płacić PKP, za opuźnia,zniatłoczone i......
    > PKP IC Łódź - Warszawa - 32 PLN
    > tzw. TLK na tej samej trasie - 39 PLN

    W dużym skrócie: bzdura. PKP IC = TLK = 32 PLN

    > Sytuacje takie są zgłaszane chyba z całej Polski gdy ludzie z dnia na dzień się
    > dowiadują, że za bilety zapłacą po 20% więcej bo linie kolejowe zmieniły sie
    na "Tanie"

    To świadczy tylko i wyłącznie o wybitnej inteligencji zgłaszających, bowiem ceny
    w IC nie zmieniły się, za to zdrożały bilety w PR i to na tyle znacząco, że w
    niektórych relacjach bilety są droższe niż na pociągi pospieszne:
    www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091218/REGION/207513341

    Co ciekawe w tym artykule jakiś pan z PR raczył się wypowiedzieć, że "ceny na
    bilety pospieszne na pewno wzrosną", co kwalifikuje się do sądu jako czyn
    nieuczciwej konkurencji.

    Bądź wiec tak miły i nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    P.S. Tak, wiem, że po kliknięciu "cena" w nowym rozkładzie jazdy wyskakują
    jakieś kosmiczne kwoty.





    Temat: Bydgoszczanie odczuli skutki strajku kolejarzy
    Bydgoszczanie odczuli skutki strajku kolejarzy
    PKP i ich pracownicy sami sobie szkodzą. Po pierwsze przez idiotyczne zmiany
    w rozkładach jazdy. Po drugie przez to że podróżujący pociągami stracili w
    ostatni piątek zaufanie do PKP. Połączenia kolejowe są coraz gorsze. Trzeba
    nieraz godzinami czekać na przesiadki. A nawet bilety na stosunkowo krótkich
    trasach są droższe niż np. w bydgoskim PKS!!! Pociągi są brudne, często
    niedogrzane lub przegrzane. No cóż, jedyna refleksaja - chyba przesiąść się
    do autobusów.



    Temat: p****** pkp
    Gość portalu: zalamany napisał(a):

    > Bylem na stronie pkp zeby sie dowiedziec paru zeczy, a tam poza wyszukaniem
    > pociagów nic nie ma. Ani cen biletow ani informacji komu przysluguje znizka
    > wogule nic! Dobrze ze maja zamiar prywatyzowac to chore przedsiebiorstwo.

    bo rozklad jazdy sprawdza sie u zrodel!
    reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en
    na hafasie bazuja wszelkie normalne wyszukiwarki polaczen, ta pkp takze



    Temat: [PKP] Likwidacja kolei na Podkarpaciu !!!
    Marysia ma rację. Pociągi żeglują mając na pokładzie 5-10 osób w całym
    składzie. Być może w Przemyślu czy innych regionach Polski jest inaczej, ale u
    nas tak to wygląda. Niezbyt miło wspominam moje dawne wyprawy (tak to właśnie
    trzeba nazwać "wyprawy") do np. Rzeszowa tym środkiem lokomocji bo po pierwsze
    bród, smród i ubóstwo, po drugie 2-2,5 godziny na 70 kilometrową trasę to
    stanowczo zbyt długo więc się nie dziwię, że ludzie się na PKP wypięli.
    Całkowicie zgadzam się Z Tobą Rychu, że rozkłady jazdy również są czy jak kto
    woli były beznadziejne i to od zawsze. Stało się to co się stać musiało.
    PKP skupi się na trasach ekspresowych i przewozie ładunków. Takie czasy.



    Temat: Kolej chce pieniędzy
    Ja jednak jestem optymistą! Nieuchronnie nadchodzą nowe czasy - polityka
    transportowa UE i liberalizacja rynku przewozów. Opór oczywiście jest i będzie.
    Fatalnie wygląda tylko przyszłość spółek z Grupy PKP. Zlikwidowane pociągi w
    końcu wrócą, ale w innych barwach. PLK SA wzięły się ostatnio za wymianę torów
    na linii Wrocław - Jelenia Góra. Jeszcze niedawno chcieli ją w ogóle zlikwidować
    albo sprzedać. Pytałem, skąd ta zmiana?
    - Prywatni będą jeździć - wyjaśniono.
    Wracając do "oporu", to należy się spodziewać zawyżania stawek za korzystanie z
    linii PLK, utrudnień w rozkładach jazdy, utrudnień w dostępie do infrastruktury,
    blokowania informacji o konkurencyjnych pociągach itp. Takie szykany stosowały
    wobec siebie firmy kolejowe w Wlk. Brytanii, USA, a u nas już też doszło do
    utrudnień dostępu do torów dla CTL "Maczki Bór", czy blokowania informacji o
    pociągach Kolei Mazowieckiej - to tylko najgłośniejsze medialnie przykłady.



    Temat: Widziane 03.03.2003 - pociągi (na razie) uratowane
    Wieliczka - to już przerabialiśmy...
    W pierwszej połowie lat 20 zeszłego wieku w wyniku cięć w rozkładzie jazdy
    (skąd my to znamy) zostały tylko 3 (słownie TRZY) pary pociągów Kraków -
    Wieliczka i 3 Wieliczka - Bieżanów... Więc kolej przegrywała z busami (skąd my
    to znamy)...
    Ale teraz będzie coś, czego nie znamy:
    Wtedy w PKP najwyraźniej pracowali ludzie nieco bardziej myślący, niż dziś, bo
    wtedy właśnie podjęto decyzję o budowie przystanków Wieliczka-Rynek (1927) i
    Bieżanów-Drożdżownia (1932), linię zaczęły obsługiwać wagony motorowe (dziś
    nazywa się to-to autobusami szynowymi), cena biletu była niższa niż w busie,
    no i jechało się 20 minut :))
    No i co, qrde, nie da się??
    PS W 1937 z powodu wysokiej frekwencji wagony motorowe zostały wyparte przez
    składy wagonowe :))



    Temat: SKM do Nowego Portu czeka likwidacja ?
    sloggi napisał:

    > To jest błędne koło.
    > Nie jeżdzimy, bo jeździ rzadko - jeździ rzadko, bo nie jeżdzimy.

    O to to to. Rodzaj samospełniającego się proroctwa. W identyczny sposób znikają lokalne linie kolejowe
    w całym kraju, zwłaszcza w Prusach, na Pomorzu, Śląsku i Wielkopolsce, gdzie przed wiekiem władze
    niemieckie stworzyły gęsta siec kolejową obsługująca praktycznie każde miasteczko...

    Prawdą jest, że lokalne przewozy pasażerskie są deficytowe i wymagają dotacji, ale komunikacja
    autobusowa też dochodowa nie jest...
    A deficyt można było zmniejszyc koordynując rozkłady jazdy lokalnych pociągów z rozkładaem jazdy
    połączeń dalekobieżnych i autobusdów tam gdzie kolej nie dociera. To bez wątpienia zwiększyłoby popyt
    na takie usługi, w końcu kolej jest wygodniejsza od autobusu, w dodatku jeździ po niewykorzystanych
    torach a nie po przeciążonych drogach. Ale do tetgo trzeba by kilka godzin pracy umysłowej, co przerasta
    możliwości PKP. Zawiesić, zamknąć i fizycznie zlikwidowac jest o wiele łatwiej. A teraz w większości
    przypadków jest już za późno, żeby to odkręcić...



    Temat: Kolejowy podział dzielnicowy kraju
    wszystko dzięki p. Kuleszy-on tę reformę wymyślił
    Powinno być 9-10 województw i max 100 powiatów (teraz byle dziura to powiat)
    Zresztą my nie dorośliśmy do samorzadności - od wieków jest to samo.
    Jakiekolwiek przesunięcie kompetencji w dół powoduje anarchię, sobiepaństwo i
    takie absurdy jak ten z PKP. Zresztą kto wymysił żeby decydowanie o przewozach
    lokalnych przenieś na szcezbel lokalny? Pociągi lokalne jeżdżą po tych samych
    torach co międzynarodowe i powinny mieć zsynchronizowane rozkłady jazdy - a nie
    każdy sobie jak chce ustala rozkład.
    Już nie wiem czy 49 woj. nie było lepsze...




    Temat: A2 i express do Poznania
    > Korzyści z jazdy nawet po darmowej autostradzie są mniejsze
    > niż straty wynikłe
    > z tego że jadąc po autostradzie nie zabiera się pasażerów.

    To prawda, ale tu dostajemy dodatkową grupę pasażerów od PKP - od nowego
    rozkładu pociągów Włókniarz do Szczecina i Poznania ma jechać przez Ostrów
    Wlkp. To zapewne spowoduje, że czas przejazdu pociągiem do Poznania wydłuży się
    do ok 4,5godziny i taki autobus/bus jadący 3 godziny autostradą z tylko jednym
    przystankiem w Koninie może mieć tych pasażerów całkiem sporo...



    Temat: Świętokrzyskie kupuje autobusy szynowe dla PKP
    Żeby połączyć Ostrowiec ze Skarżyskiem wystarczyło by wydłużenie MPK o 7
    km,rozsądny rozkład jazdy i chęc porozumienia między Ostrowcem i Starachowicami
    (co jest oczywiście nierealne-wszystkie 3 punkty).Wtedy można by się wypiąć na
    pkp.A jesli te autobusy szynowe maja jeśdzić 30km/h,jak to robiły pociągi,to
    jaki jest sens?



    Temat: Czy podobają wam się szynobusy?
    neostrador napisał:

    > Mi tak. Takie jakby tramwaje. Autobuso-pociągi :-)))) Z zewnątrz pociąg,
    > wewnątrz autobus.

    No ladnie wyglada i do tego te kolory - jakze inne od zielonosci i khakowosci
    starego taboru PKP. Ale na naszym odarapanym dworcu przez ta jego nowoczesnosc i
    kolorowosc wyglada jak papuga posrod stada wrobli

    > Dużo młodzieży nimi jeździ, dojeżdża do szkół

    To dobrze, tylko ze juz kilka razy mialem nadzieje, ze uda mi sie przejechac tym
    cudem ale zawsze okazywalo sie, ze rozklad jazdy kompletnie nie dla mnie zostal
    stworzony.

    > Chyba niedługo zastąpią PKS-y.

    hehe, jak PKS poczuje, ze to dla nich jakakolwiek konkurencja to od razu zrobi
    50% znizke dla uczniow na bilety jednorazowe :-)



    Temat: Mam nową cegłe, mam nową cegłe :)
    Po pierwsze polecam www.bahn.de. Tam jest nowy rozkład jazdy i nie pytaj,
    dlaczego tam, a nie na www.pkp.com.pl :)

    > Proszę Cię zatem o informacje na temat połączeń na następujących liniach
    > kolejowych.
    > 1) Chabówka - Nowy Sącz (ile ich jest? to, że są "F" to wiem)
    Dwie pary z Chabówki do Limanowej i trzy z Limanowej do Sącza autobusem
    szynowym. Wszystko w "F".

    > 2) Kraków Główny - Wieliczka Rynek (j/w)
    Chyba tak jak było, tylko wszystko w "F".

    > 3) Zagórz - Krościenko
    Dokładnie tak jak było.

    > 4) Zagórz - Łupków i dalej Slovakia
    Wycieli jeden pociąg, który i tak już od dawna nie jeździł.

    > 5) Rzeszów - Jasło
    Chyba po staremu.

    > 6) Dębica - Stalowa Wola Rozwadów
    Coś chyba nawet dodali lub przedłużyli.

    > 7) Przeworsk - Bełżec
    Tak jak było.

    > 8) Gdynia - Hel
    Tak samo chyba. Przynajmniej nie ma znaczącej różnicy.

    > A także ile będzie pociągów z Krakowa do Zagórza.
    Chyba jeden, a były dwa ;( Rano część Tarvovi jechała do Zagórza, a wcześniej
    jeszcze Bieszczady, a teraz same Bieszczady pojadą. Koniec z jednodniowymi
    wypadami do Zagórza, Sanoka czy Jasła, a tak fajnie jechało się tam bonanzą ;(

    Michał Wojtaszek



    Temat: Kolejarze protestują i rozdają ulotki
    zarząd PKP myślący tylko o likwidacjach kolejnych lini (pieniądze ze złomu idą
    dla nich) + rozkład jazdy ułożony żeby odstaszyc podróznych czekaniem na
    skomunikowania + tolerowanie przez obsługę pociągów dresiarzy (boją się ich) +
    prowadzenie pociągów lokalnych najcięższymi lokomotywami (składy typu SU45 + 1
    x bonanza) + brak autobusów szynowych = obecny stan kolei w Polsce. Czyli
    duuuuużo do naprawienia



    Temat: PKP w Bytomiu umiera!
    Nie mogę, nie potrafię wyjaśnić sobie, jakimi drogami chadza rozumowanie (o ile
    tak można to w ogóle nazwać) PKP-owskich bonzów. Niedługo pozostanie nam już
    chyba tylko linia Katowice-Warszawa,, a w sezonie po jednym pociągu dziennie do
    Kołobrzegu. Tak w ogóle - gdzie można dorwać nowy rozkład jazdy, ten mający
    obowiązywać od grudnia?
    Pozdrawiam
    Jens11



    Temat: Nowy "Łodzianin"
    dominic napisał:

    > Szkoda tylko, że nie ma on drzwi odskokowo-przesuwowych...
    >
    > A tak w ogóle to mam pytanie dotyczące Reymonta: otóż już niedługo pociąg ten
    > będzie obsługiwany przez PKP PR Łódź. Oznacza to, że będą normalne wagony a
    nie
    >
    > żadne EZT. A czy wie ktoś, jaką prędkość będzie rozwijał na CMK nowy
    Reymont???
    >
    Lokomotywy łódzkiego PKP PR (czyli EP 07 i EU 07) rozwijają prędkość 125 km/h.
    To jest o 15 km szybciej niż jeżdżący teraz na Reymoncie ED 72. Od nowego
    rozkładu jazdy czas przejazdu ulegnie skróceniu o kilkanaście minut.




    Temat: Absurdy dnia codzinnego
    W pełni się zgadzam, a nawet muszę coś dodać. W kasach wcale nie potrzeba
    zakładać internetu, gdyż PKP we współpracy z kimśtam rok w rok wydaje program
    Hafas - Elektroniczny rozkład jazdy. Z grubsza rzecz ujmując jest on
    offline'ową wersją tego, co można znaleźć w internecie. Program ten, jak
    zauważyłem, znajduje się w każdym punkcie informacji PKP i kasie. Polega na
    tym, że się weń wpisywa stację Z, stację DO, ewentualnie stacje PRZEZ i czas
    wyjazdy lub przyjazdu orac zależnie od chęci jeszcze insze dane (np. rodzaj
    pociągu). W odpowiedzi się dostawa wszystko co potrzeba, łącznie z kosztem
    podróży (uwzględnia nawet, jeśli kawałek czeba przepiechtolocić lub wziąć
    taksówkę!). Mimo to panie w informacji wolą wertować zeszycik z planem
    sieciowym (co z na ogół trwa wieki), a - jak wspomniałeś - panie w kasie wogóle
    nic nie wiedzą. Czemu? Jedno z tych najbardziej idiotycznych pytań.




    Temat: włókniarz juz nie pojedzie przez kalisz?
    włókniarz juz nie pojedzie przez kalisz?
    czy pociąg włókniarz relacji łódz kaliska szczecin juz nie bedzie jeżdził
    przez kalisz ?słyszałem że ma jeżdzić przez kutno to chyba przez kalisz już
    nie pojedzie ,na stronach pkp niema tego nowego rozkładu jazdy
    obowiązujacego od 14 grudnia .



    Temat: Obchody rocznicy śmierci Reymonta
    żarty żartami...ale tu smrodek wykryłem
    "Reymont" - Będzie jeździł nadal, chociaż od nowego rozkładu jazdy droga
    wydłuży się o 40 minut. To dlatego, że będzie przejeżdżał przez Częstochowę -
    wyjaśnia Zbigniew Ciemny, zastępca dyrektora PKP Przewozy Regionalne w Łodzi.

    jedyny "normalnie" jadący pociag...tzn jadący do Kraka tyle ile średnio
    samochód...wiedziałem, że ktoś coś tu pozmienia i to w tym samym czasie kiedy
    miedzy Wawą i Krakiem krąży mnóstwo interciti o których istnieniu tutaj
    przestałem nawet marzyć.
    To co Panowie przywilejów branżowych sie domagacie, prawda ? za ten trud i
    poniewierkę...

    Jak tu do tej Łodzi mają dojechac turysci...jak juz się o niej dowiedza i
    zaufają, ze warto...




    Temat: Utrzymajcie połączenie z Warszawą!
    Utrzymajcie połączenie z Warszawą!
    W piśmie skierowanym do prezesa spółki PKP Intercity Krzysztofa
    Celińskiego, prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza apeluje o
    utrzymanie jedynego, bezpośredniego połączenia kolejowego miasta ze
    stolicą Polski - napisała "Gazeta Pomorska"

    W wyniku wrześniowej korekty rozkłady jazdy, zniknie łącznik do
    pociągu pospiesznego „Niemen”, który kursuje obecnie z Poznania do
    Torunia, umożliwiając podróż do Warszawy bez przesiadek. Będzie to
    problem dla wielu mieszkańców, ale zwłaszcza dotyczyć będzie
    kuracjuszy przybywających do Inowrocławia ze wschodniej części kraju.

    - Osoby skierowane do Inowrocławia na leczenie sanatoryjne będą
    miały wydłużony dojazd, a podróż odbywać się będzie z przesiadką w
    Toruniu, co dla osób starszych i chorych stanie się dużą
    niedogodnością. Jako gospodarzowi miasta zależy mi, aby pobyt tak
    licznej rzeszy kuracjuszy i turystów w Inowrocławiu był pozbawiony
    trosk, aby nasi goście należycie wypoczęli i mogli bez problemu
    wrócić do swoich domów. Bezpośredni dojazd do stolicy stanowił także
    dużą korzyść dla inowrocławian - podkreślił w wywiadzie dla "Gazety
    Pomorskiej" prezydent miasta.

    (źródło: Gazeta Pomorska, 25 sierpnia 2009)




    Temat: Kobyłka-Warszawa dojazd
    Jeżdżą autobusy J i S. J przez Marki, S przez Zielonkę. S zazwyczaj
    jedzie dłużej. W godzinach szczytu na Wileński przeciętnie około 1h.
    Pociąg jedzie szybciej, ale z Dworkowej pieszo do PKP Zielonka to
    jakieś 3km. Do Ossowa chyba tyle samo. Rozkład jazdy autobusów
    znajdziesz w internecie rajbus.waw.pl czy jakoś tak.



    Temat: Byłem w Ostrowie i...
    Przeciez z zewnatrz to nie bedzie zaden nowy dworzec. To jest
    aktualny dworzec tylko z odnowiona elewacja (nowe okna, izolacja i
    kolorki). Stary budynek bedzi epoprostu wyremontowany i pzrebudowany
    wewnatrz i tyle. No i gwoli scislosci - to nie miasto go remontuje,
    tylko PKP Dworce Kolejowe, bo ostrowski dworzec nalezy do tej
    spolki. Ogloszenie na wykonawce bylo ogloszone juz kilka miesiecy
    temu i o zadnej "atapizacji" nie bylo mowy. To chyba wymysl
    redaktorow RC. W tym roku byl remont placu przed dworce, w 2009
    bedzie remont dworca (i tego budynku obok), a rok pozniej remont
    peronow. Aha - od grudnia, w nowym rozkladzie jazdy przez Ostrow
    bedzie jechal jeden pociag Intercity relacji Krakow - Szczecin :D



    Temat: Kolej w Płocku
    Faktycznie, masz rację ... wizja przez Ciebie roztoczona jest naprawdę świetna
    ... gdyby pociąg jechał do W-wy 1h40 min to nie wahałbym się wybrać jego zamiast
    powolnego (wbrew nazwie) autobusu PEx albo o zgrozo - Komfortu. Ja jednak mimo
    wrodzonego optymizmu jestem w tej kwestii realistą - może nasze dzieci doczekają
    się takiego rozkładu jazdy z płockiego dworca PKP (rzecz jasna odnowionego

    PS. Nie demonizowałbym zjawiska przenosin ludzi z W-wy pod miasto - po pierwsze
    trend ten jest raczej w drugą stronę , południową (Piaseczno) a po drugie za
    kilka lat postanie wreszcie alternatywny do Pułkowej wyjazd z W-wy na północ,
    może nie w otulinie Kampinosu bo ten wariant utonie pod lawiną protestów, ale na
    pewno w jakimś innym. Czas przejazdu przez ten rejon skróci się więc dość znacznie.




    Temat: Koniec Reymonta? - oby tylko plotka
    Koniec Reymonta? - oby tylko plotka
    Jak podano dzisiaj na grupie pl.misc.kolej od nowego rozkładu jazdy ma zostać
    zlikwidowany pospieszny Reymont z Łodzi Fabrycznej do Krakowa. Nie wiem kim
    był ów człowiek który tę wieść ogłosił / chodzi mi o autentyczność planów
    likwidacji / ale sądząc po zdecydowaniu jego wypowiedzi odnoszę wrażenie, że
    mogł być to ktoś z PKP i likwidacja Reymonta jest całkiem prawdopodobna.
    Argumenty, które ów człowiek podał, mówią że malo tym pociągiem jeździ ludzi
    a wagonów brakuje. Dlatego zdecydowano się na usunięcie wagonów ciągniętych
    przez lokomotywę a zamiast z nich podstawiono ezt obsługujący na co dzień
    linię Kraków-Zakopane. Więcej dowiecie się na pl.misc.kolej. Pozdrowy -
    Dominik.



    Temat: kolejny problem -tym razem z pkp :(((((((((((
    kolejny problem -tym razem z pkp :(((((((((((
    Witam, znow się nadziałem.. choć może tym razem coś się da zrobić... Otóż kupiłem bilet weekendowy, sprawdziłem rozkład w internecie- i pojaechałem jedynym pociągiem w którym ten bilet nie jest ważny :( dostałem 153 zł do zapłaty w ciągu tygodnia, lub potem 243. Jednak z internetowego rozkładu nie dowiedziałem się o tym (jak się okazało trzeba było sprawdzić w widoku szczegółowym, ale nie sprawdziłem, bo dla mnie liczył się czas jazdy i godzina odjazdu, a to na pierwszej stronie jest podane. Uważam że to jest podstawa do reklamacji.. Co państwo o tym sądzą? Jeśli są jakieś szanse to wybiorę się jutro do izby handlowej w Warszawie.



    Temat: PKP - Lodz - Wawa - bez sensu...

    > Zachodzę w głowę dlaczego zawsze PKP musi zmieniać rzokład jazdy.

    Nie 'zawsze' tylko co roku. W tym roku zmiana nastepuje w grudniu, tak bowiem
    ustalono w calej [chyba] Europie. U [chyba] wszystkich przewoznikow kolejowych
    rozklad zmienil sie 14/12/2002.

    > Co im przeszkadzało w starym?

    Zmieniaja sie warunki infrastrukturalne, taborowe, gospodarcze, itp.

    > Teraz zdążyć na pociąg o 17.15 jest bardzo ciężko. I
    > ten przejzad o 10 min. dłuższy. Tłumaczenie, że tory są kiepskie i nie mozna
    > jeździć tak szybko jak poprzednio jest beznadziejne.

    Ale prawdziwe.

    > Wczoraj wracałem
    > Łodzianinem o 17.45 i w Żyrardowie i w Skierniewicach ktoś postanowił wysiąść
    > i zerwał hamulec bezpieczeństwa. Mimo tego, że staliśmy prawie 15 mimut to
    > pociąg w Łodzi był o czasie!

    Sorry, to niemozliwe - chyba ze maszynista lamal ograniczenia predkosci. 15tu
    minut na odc. Wawa-Lodz Lodzianin nie nadrobi.

    Pozdrowienia
    Kiefer
    kiefer#kolej.pl




    Temat: Coś o kolejach - czyli PKP - "i smieszno i straszn
    chatka_ napisała:

    > Cos o kolejach ... w Indiach.
    > Podroz z miasta A do miasta B miala zajac wedlug rozkladu 8 godzin , zajela
    > troche wiecej bo pociag mial 36 godzin spoznienia !!!:))))
    > Innym znajomym zdarzylo sie byc w wagonie, ktory odczepil sie od reszty
    skladu,
    >
    > w szczerym polu, a szczere pole w Indiach znaczy tyle samo co srodek
    pustyni :)
    >
    > Mnie podobne przygody nie spotkaly, przejazd pociagiem bylby calkiem fajny
    > gdyby nie wyrzuty sumienia, gdy zjawilismy sie w naszym wagonie i okazalo
    sie
    > ze nasze 6 miejsc zajmuje chyba z 20 Hindusow, ktorzy miejsca te musieli nam
    > ustapic. Mielismy przed soba 16 godzin jazdy ... rozlozylsmy sie do spania,
    a
    > nad ranem w przejsciu miedzy siedzeniami na podlodze spalo dwoch Hindusow...:
    (

    To w Polsce jednak jest lepiej. W PKP jak się budzisz w wagonie to nie tylko
    nie ma hindusów ale i portfela, zegarka, nie wspominając o bagażu.



    Temat: pośpieszny "KMICIC"
    Myślisz, że w Opolaninie jako ekspresie jest lepiej? Płacisz jak za ekspres a
    w pociągu masz: brak zasłonek, w WC często brakuje wody i można jeszcze wiele
    ułomności tego pociągu wymieniać. Jednak od nowego rozkładu "Opolanin" jak
    i "Panorama" idzie na odstrzał. Pozostanie pośpieszna "Oleńka" w godzinach
    jazdy "Panoramy" a "Opolanina" ma zastąpić jakiś pośpiech z Częstochowy, na
    który ludzie z Opola będą dojeżdzali osobowym. Dodam, że w
    miejsce "Opolanina", PKP zapronowało Opolanom IC "Górnik"... też przez CMK i
    droższy, bo "Opolanin" się nie opłacał podobno...



    Temat: Wyjazdowe spotkanie w Kazimierzu
    Podróż do Kazimierza:
    1. Pociągiem do Puław, dalej miejskim do Kazimierza:
    PKP (Lublin – Puławy Miasto – i dalej
    www.pkp.pl/pl/indexpl.html
    11.40 – 12.16 (pospieszny Lublin – Bydgoszcz)
    12.50 – 13.25 (pospieszny Lublin - Katowice
    MZK Puławy – linia nr 12 (dworzec PKP – Kazimierz Dolny):
    www.mzk.pulawy.pl/w0105_s0.gif
    12.11, 12.51, 13.26, 14.16 ßmoim zdaniem za późno – do Kazimierza (15 km)
    jedzie około 40 minut...

    2. PKS (50 minut przez Nałęczów, Wąwolnicę itd.) Dworzec Główny PKS, stanowisko
    nr 3:
    10.30
    11.10
    11.40
    12.40
    13.10
    (ewentualnie 14.00 i 14.25, ale obawiam się, że mogą być problemy z dotarciem
    na czas)

    3. Busem z Nadstawnej (Dworzec PKS)
    gusniak.webpark.pl/pulawy.htm
    10.20 (Puławy przez Kazimierz)
    12.20 (kurs do Kazimierza)
    13.30 (Puławy przez Kazimierz -> chyba za późno – o ile mnie pamięć nie myli
    jedzie ok. półtorej godziny

    Powrót – wkrótce

    PS
    Pepper nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zmiany w rozkładzie jazdy




    Temat: W okolicach Warszawy znikają 23 pociągi lokalne
    Dlaczego to PKP sama decyduje o ograniczeniu liczby pociągów? Jak mi wiadomo,to
    rozkłady jazdy dostosowane są W Y Ł Ą C Z N I E do potrzeb kolejarzy,a straty
    przynoszą głównie puste ekspresy.Więcej elastyczności w układaniu rozkładów
    jazdy i troski o pasażerów !



    Temat: Dobry chwyt marketingowy PKP
    Dobry chwyt marketingowy PKP
    PKP wraz z nowym rozkładem jazdy uruchamia nowy pociąg "Czarna Góra" jadący z
    Wrocławia.
    Szkoda tylko, że do Międzylesia...




    Temat: DB wyręcza ... PKP nowy rozład -pomoc
    Jak się konfrontuje różne źródła wiedzy o ruchu pociągów PKP, to
    można dojść do wniosku, że stałego rozkładu jazdy po prostu nie ma.



    Temat: Ekspansja SKM
    Ekspansja SKM
    SKM nie zagrzebuje gruszek w popiele. za www.pkp.com.pl:
    Trójmiejska SKM będzie jeździć do Iławy i częściej do Elbląga
    PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. od poniedziałku, 7-go lutego 2005 r.
    wprowadza cztery pary pociągów do Iławy oraz kolejne cztery do Elbląga. Nowe
    pociągi SKM w tych kierunkach umożliwią m.in. dojazdy do pracy zmianowej na
    g. 6.00 na terenie Trójmiasta i Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tczewie i
    powrót po g. 22.00 oraz liczne skomunikowania z innymi przewoźnikami Grupy
    PKP - za wyjątkiem porannego pociągu z Iławy, pozostałe 15 umożliwia
    przesiadki do/z pociągów Spółek PKP Intercity lub PKP Przewozy Regionalne –
    nawet czterech na trasie do Trójmiasta. Dzięki temu, oraz korekcie rozkładu
    jazdy pociągów PKP PR, znacząco polepszy się oferta całej Grupy PKP w
    regionie, zwłaszcza dla podróżnych z Chojnic, Malborka, Iławy i Elbląga. W
    sumie powstało 27 nowych połączeń lokalnych z przesiadką wynoszącą od 5 do 20
    minut, 4 takie same dalekobieżne całoroczne i 5 sezonowych oraz 11 - będących
    przedłużeniami pociągów PKP IC (8 z Elbląga i 3 z Iławy). Wyjątkiem są
    dłuższe skomunikowania trzech pociągów w Malborku (Ex Wysocki do/z Katowic
    przez W-wę oraz IC Norwid z Krakowa.

    Szczególnie dużym powodzeniem powinny się też cieszyć skojarzenia nowych
    pociągów SKM i dalekobieżnych lub regionalnych przyspieszonych, uruchamianych
    przez PKP PR – np. z pociągiem nr 9731/30 z Olsztyna: dzięki krótkiej
    przesiadce w Elblągu uzyskujemy najkrótsze połączenie tego miasta z Gdynią
    (2godz. 56 min.). W sezonie letnim dojdą jeszcze takie same skomunikowania
    Trójmiasta w Iławie, przez Warszawę, do Bielska Białej i z Kielc.




    Temat: Moskwa
    co ciekawe, w internetowym rozkładzie jazdy www.pkp.pl brak takiego pociągu



    Temat: Może razem na Krym!
    może masz rację, choć tak poinformowali mnie w informacji PKP, ale za to w
    rozkładzie jazdy internetowym pociąg nie występuje.



    Temat: jak tanio i szybko dostać się do Czech z Bielska
    Pociągiem z Czeskiego Cieszyna - do Cieszyna najlepiej dojechać busem lub
    pekaesem, a granicę przejść pieszo.
    Rozkład jazdy www.pkp.pl - wpisz tylko, że szukasz połączenia z Cieszyna do
    Ostrawy, bo z samego Czeskiego Cieszyna nie wyszuka.



    Temat: Komunikacja lokalna - Józefosław ii Julianów
    Komunikacja lokalna - Józefosław ii Julianów
    Szanowni Państwo,

    W ostatnim okresie otrzymałem wiele maili od Państwa z prośbą o pomoc w
    uruchomieniu Komunikacji lokalnej na terenie Józefosławia i Julianowa,
    oczywiście postanowiłem Państwu pomóc i natychmiast zabrałem się do działania.
    Do złożonego wniosku (po konsultacjach) załączyłem niektóre maile
    (podziękowania dla Pani Agnieszki). W złożonym wniosku starałem się pogodzić
    cały Józefosław i Julianów, oczywiście przykładowa trasa na pewno będzie
    poddana konsultacji (zawsze tak jest). W dniu wczorajszym rozmawiałem także z
    Biurem Promocji Piaseczna, są przychylni wnioskowi i także postarają się
    pomóc. Proszę o cierpliwość, będę na bieżąco informował Państwa.

    Pozdrawiam, do zobaczenia

    Oto jego treść:

    Mysiadło, dnia 06.09.2007 r.

    Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno

    Pan Józef Zalewski
    ul. Kościuszki 5
    05-500 Piaseczno

    Przewodnicząca Rady Miejskiej
    Pani Dorota Wysocka - Jońska
    w/m

    Szanowni Państwo,

    W ostatnim okresie Józefosław i Julianów przeżywają dynamiczny
    rozwój. To właśnie z tą okolicą wielu mieszkańców naszego kraju
    postanowiło związać swą przyszłość kupując mieszkania i domy. Dużą
    zasługę w tym ma dogodne położenie, dobra infrastruktura komunalna i
    bliskość terenów rekreacyjnych. Niemałe znaczenie mają też nakłady
    jakie gmina i powiat ponoszą na zapewnienie bezpieczeństwa, ale
    mieszkanie w okolicach Józefosławia i Julianowa to oprócz zalet
    także problemy. Jednym z najważniejszych jest problem braku
    dogodnego połączenia komunikacji autobusowej z ul. Puławską i PKP.

    To właśnie w Warszawie i okolicach wielu mieszkańców pracuje, uczy
    się oraz spędza wolny czas. I wielu mieszkańców narzeka na korki na
    Puławskiej, które stwarzają się w porannym i popołudniowym
    szczycie komunikacyjnym.

    Alternatywnym rozwiązaniem dla samochodu jest dobrze zorganizowana
    komunikacja lokalna. W związku z napływającymi do mnie drogą
    elektroniczną mailami i etc. (kilka w załączeniu) w
    sprawie braku komunikacji na terenie Józefosławia i Julianowa
    uprzejmie proszę o podjęcie skutecznych działań mających na celu
    stworzenie Komunikacji lokalnej na trasie PKP Piaseczno - Puławska
    Okulickiego - Julianowska (na całej długości) - Wilanowska (pętla)
    - Geodetów - Łabędzia - PKP Nowa Iwiczna, oczywiście proszę
    o synchronizacją z rozkładem jazdy pociągów PKP oraz bieżące
    informowanie o podjętych działaniach w w/w sprawie.




    Temat: projekt nowego rozkładu jazdy PKP
    projekt nowego rozkładu jazdy PKP
    jest już projekt nowego rozkładu PKP. O dziwo, będziemy mieć z Lublina
    dodatkowy pociąg do Gdyni.

    Rozkład z Lublina

    do Warszawy - czas jazdy do centralnej 2h 45 minut

    4.00 Warszawa ( z Kijowa i Rzeszowa)
    5.30 Warszawa w dni robocze
    6.20 Gdynia p. Bydgoszcz
    7.20 Szczecin ( TLK)
    8.20 warszawa ( z Chełma)
    10.20 Warszawa ( z Przemyśla i Zamościa)
    12.20 Szczecin
    14.20 Warszawa
    15.20 Gdynia (TLK tylko w dni robocze) w Warszawie wjeżdża tylko na
    DW.Wschodni
    16.20 Bydgoszcz
    18.20 Warszawa ( z Bełżca w wakacje, a poza wakacjami tylko w niedziele)
    19.20 Warszawa ( z Przemyśla, a poza wakacjami także z Zamościa)
    20.20 Świnoujście ( sezonowy)

    z Warszawy Centralnej do Lublina ( czas jazdy z centralnej 2 h 20 min - oj
    chyba się nie uda)

    5.05 Lublin ( sezonowy ze Świnoujścia)
    6.05 Bełżec ( w wakacje codziennie a poza wakacjami tylko w soboty)
    7.05 Przemyśl ( a poza wakacjami także do Zamościa)
    8.48 Lublin ( TLK z Gdyni tylko w dni robocze - odj. z Dw.Wschodniego)
    9.05 Lublin ( z Bydgosczy)
    12.05 Lublin ( a w piatki do Chełma)
    14.05 Lublin ( ze Szczecina)
    15.00 Lublin ( TLK ze Szczecina)
    16.05 Przemyśl/Zamość ( z Bydgoszczy)
    17.05 Lublin ( w dni robocze)
    18.05 Chełm ( w dni robocze)
    19.05 Lublin ( z Gdyni przez Bydgoszcz)
    21.10 Kijów/Rzeszów ( w wakacje do Zagórza)

    do Radomia

    6.10 Kraków/Katowice
    12.10 Wrocław
    16.10 Kraków/Katowice
    21.52 Wrocław "Ludwik Solski"

    kierunek Stalowa Wola

    9.40 Przemyśl
    18.40 Przemyśl
    23.40 Rzeszów

    kierunek Wschodni

    8.40 Bełżec ( w wakacje codziennie, poza wakacjami tylko w soboty)
    9.40 Zamość ( oprócz wakacji)
    14.40 Chełm ( w piątki)
    18.40 Zamość
    20.40 Chełm
    23.40 Kijów




    Temat: Przymiarki do nowego Rozkładu Jazdy
    Przymiarki do nowego Rozkładu Jazdy
    [DŁ]Na niektórych liniach przestaną kursować pociągi osobowe

    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/638498.html
    Przymiarki do nowego rozkładu jazdy PKP, który wejdzie w życie w grudniu,
    przewidują likwidację około 60 pociągów osobowych spośród 217 jeżdżących w
    regionie łódzkim.
    Pociągi mają przestać jeździć między innymi na trasach Zduńska Wola - Herby,
    Kutno - Płock i Łowicz - Łódź Kaliska. Mniej połączeń będzie natomiast na
    liniach: Zduńska Wola - Chorzew Siemkowice, Chorzew Siemkowice - Częstochowa,
    Kutno - Włocławek, Koluszki - Tomaszów, Tomaszów - Opoczno.

    Pod znakiem zapytania stoją połączenia Kutno - Płock i Pątnów - Kępno.

    - Na trasie Łowicz - Łódź Kaliska są tylko trzy pary pociągów i wszystkie do
    likwidacji? - denerwuje się Grzegorz Arkita, szef "Solidarności" w Zakładzie
    Linii Kolejowych w Łodzi. - Czym ludzie będą jeździć? Co stanie się z
    kolejarzami, którzy tam pracują?

    Spółka PKP Przewozy Regionalne uzasadnia plany nierentownością połączeń: ze
    Zgierza do Łowicza jeździ średnio 50 - 70 osób, a w przeciwnym kierunku od 25
    do 60, tymczasem najmniejszy skład ma 212 miejsc siedzących. Do tego 51-
    kilometrowy odcinek torów od Zgierza do Łowicza jest tak zniszczony, że
    pociąg jedzie tą trasą dwie godziny.

    - 156 pociągów, które uzgodniliśmy z Urzędem Marszałkowskim, nie wystarczy w
    regionie łódzkim - przyznaje Elżbieta Zielińska z PKP Przewozy Regionalne w
    Łodzi. - Chcemy jednak połączyć część relacji. Zaproponowaliśmy też Urzędowi
    Marszałkowskiemu zamówienie dodatkowo 32 pociągów.

    - To na razie przymiarki, oparte na założeniu, że w przyszłym roku na pociągi
    przeznaczymy nie mniej niż 35 milionów złotych, a więc tyle, ile w tym -
    uspokaja Janusz Wysocki z Urzędu Marszałkowskiego.

    - Zwróciliśmy się jednak do Przewozów Regionalnych, aby wzięły na siebie
    część kosztów utrzymania nierentownych połączeń.

    Urząd Marszałkowski i PKP Przewozy Regionalne muszą podpisać porozumienie
    najpóźniej do połowy listopada, miesiąc przed wejściem w życie nowego
    rozkładu jazdy.




    Temat: [Bydgoszcz] Szybkie i tańsze pociągi
    [Bydgoszcz] Szybkie i tańsze pociągi
    Do Warszawy, a wkrótce do Gdańska dojedziemy pociągami szybciej i taniej.
    Intercity i Szybka Kolej Miejska to nowe spółki kolejowe, które wchodzą do
    naszego województwa

    Do tej pory podróżujący koleją bydgoszczanie mogli korzystać z usług tylko
    jednej firmy - PKP Przewozy Regionalne. Teraz to się zmieni. Na rynek wchodzą
    spółki warszawska Intercity oraz mająca swą siedzibę w Trójmieście Szybka
    Kolej Miejska. A to oznacza, że spółka PKP Przewozy Regionalne straci monopol
    na przewóz pasażerów w naszym regionie.

    Nowe połączenia znajdą się w rozkładzie jazdy pociągów 11 grudnia. Intercity
    uruchamia na trasie Bydgoszcz - Warszawa swój najnowszy produkt Tanie Linie
    Kolejowe. - Pociąg wyjedzie z Bydgoszczy o godz. 6.28 i dojedzie do stolicy
    szybciej niż obecnie jeżdżące składy pospieszne. Chcemy zaoferować pasażerom
    dobry komfort jazdy za przystępną cenę - rekomenduje ofertę rzeczniczka
    Intercity Anna Rosiek. Na razie nie wiadomo, ile dokładnie będzie kosztował bilet.

    Spółka zadbała też o to, żeby pasażerowie jadący dalej do Krakowa, Katowic czy
    Bielska-Białej nie musieli czekać na połączenie. Na stacji Warszawa Zachodnia
    podróżni będą mogli od razu przesiąść się do podstawionych pociągów Intercity.

    Do naszego województwa będą także wjeżdżały pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej z
    Gdańska. Na początek dwa składy dziennie dojadą tylko do Laskowic Pomorskich,
    ale władze spółki już myślą o połączeniach z Bydgoszczą.

    PKP Przewozy Regionalne nie pozostają w tyle i również zapowiadają kilka
    nowości, m.in. nowe połączenie z Warszawą o godz. 7.28.

    W nowym rozkładzie jazdy będzie więc nie pięć pociągów do Warszawy, tak jak
    teraz, ale siedem.

    Bydgoszcz zyska też nowy dzienny pociąg "San" do Przemyśla przez Lublin i
    "Sukiennice" do Krakowa przez Łódź.
    /GW/




    Temat: uwaga: opóźnienia Łódź-Warszawa
    uwaga: opóźnienia Łódź-Warszawa
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/218571.html
    Dłużej do Warszawy

    Wtorek, 22 października 2002r.

    Na trasie kolejowej między Rogowem a Płyćwią rozpoczął się remont sieci
    trakcyjnej. Roboty potrwają do 30 października. Dla pasażerów oznacza to
    dłuższą podróż do Warszawy i z powrotem o 5 – 10 minut.

    W tym czasie część pociągów nie będzie w ogóle kursować.

    Odwołano:

    - pociąg pospieszny odjeżdżający o godz. 17.44 z dworca Łódź Fabryczna do
    Warszawy.

    - pociąg osobowy odjeżdżający ze Skierniewic o godz. 16.35 do Łodzi
    Fabrycznej. Na stacjach na tej trasie zatrzymuje się pociąg pospieszny
    wyruszający z Warszawy o godz. 15.15. (Dlatego do Łodzi przyjedzie opóźniony).

    Skrócono trasę następujących składów:

    - pociąg wyruszający o godz. 15.30 z Łodzi Fabrycznej do Skierniewic kończy
    bieg w Koluszkach. Pociąg odjeżdżający o godz. 15.44 z Łodzi Fabrycznej
    zabiera podróżnych na trasie z Koluszek do Skierniewic.

    - pociąg relacji Skierniewice – Łódź (odjazd ze Skierniewic o godz. 17.35)
    kursuje tylko na trasie Łódź – Koluszki.

    Zmieniły się także godziny odjazdów:

    - pociąg pospieszny z Łodzi do Warszawy zamiast o godz. 14.44 odjedzie o
    godz. 14.34.

    - ekspres „Odra” wyruszy z Łodzi Kaliskiej o godz. 19.14 (zamiast o godz.
    19.03).

    - pociąg osobowy ze Skierniewic do Łodzi Fabrycznej zamiast o godz. 14.30
    odjedzie o godz. 14.20.

    - Opóźnione zostały odjazdy trzech pociągów pospiesznych z Łodzi Fabrycznej
    do Warszawy. Zamiast o godz. 9.44, 11.44 i 16.44 wyjadą o godz. 9.54, 12.04 i
    17.14.

    Od 4 listopada roboty będą prowadzone przez całą dobę. Konieczne będą kolejne
    zmiany w rozkładzie jazdy PKP.




    Temat: Autobusy zamiast pustych pociagów
    Autobusy zamiast pustych pociagów
    Autobusy zamiast pustych pociągów

    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/648990.html
    Co najmniej szesnaście pociągów w regionie łódzkim zniknie z nowego rozkładu
    jazdy PKP, który ma zacząć obowiązywać w grudniu, a kolejne 32 połączenia
    stoją pod znakiem zapytania. Urząd Marszałkowski, który finansuje pasażerskie
    przewozy kolejowe, rozważa zastąpienie pociągów autobusami.

    Przesądzony jest los trzech pociągów z Łodzi Kaliskiej do Łowicza oraz
    połączenia Zduńska Wola - Częstochowa przez Chorzew Siemkowice, Kutno -
    Włocławek i Koluszki - Tomaszów. Ale to nie wszystko, bo kolej uzgodniła z
    Urzędem Marszałkowskim, że z 217 pociągów osobowych kursujących obecnie po
    województwie łódzkim, w nowym rozkładzie pewnych jest tylko 156. Zagrożone są
    m.in. pociągi Wieluń - Wieruszów, Pątnów - Kępno, Kutno - Płock.

    - Jeśli teraz stracimy pasażerów, to później trudno ich będzie odzyskać -
    mówi Antoni Kopeć, przewodniczący komisji zakładowej "Solidarności" łódzkiego
    Zakładu Przewozów Regionalnych.

    - Ale stan techniczny torów z Łodzi do Łowicza jest tak tragiczny, że pociąg
    mógłby jechać 20 km/h, więc 50-kilometrowa podróż zajęłaby 2,5 godziny, a
    pieniędzy na naprawę nie ma... - dodaje Antoni Kopeć.

    - Jeżeli składem z ponad 200 miejscami jedzie mniej niż 50 pasażerów, to nie
    ma sensu utrzymywać takiego połączenia - mówi Janusz Wysocki, naczelnik
    Wydziału Transportu i Komunikacji w Urzędzie Marszałkowskim. - Dlatego
    rozważamy zastąpienie połączeń kolejowych autobusowymi. Wystąpiliśmy do
    dwunastu PKS-ów w naszym województwie z pytaniem, czy byłyby zainteresowane
    uruchomieniem kursów. Wszystkie odpowiedziały pozytywnie.

    * * * * *

    Dobrą informacją dla pasażerów jest planowane od grudnia uruchomienie
    pośpiesznego połączenia Tomaszów - Warszawa i wydłużenie linii osobowej ze
    Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów do Łodzi Fabrycznej.

    (kr, jj) - Dziennik Łódzki




    Temat: "Łodzianin" - nowy pociąg z Łodzi do stolicy ju...
    Gość portalu: Igor napisał(a):

    > Jestem ciekaw czy ktokolwiek z osób tak ostro wypowiadających się o
    zachowaniu
    > pasażerów "Łodzianina" kiedykolwiek jechał tym lub jakimkolwiek pociągiem.
    > Przedstawione w artykule p. Gałązki twierdzenie przedstawicieli PKP, jakoby
    to
    > pasażerowie popsuli ogrzewanie i kradli dywaniki i inne części wyposażenia
    > wagonów jest bezsensowne. Ogrzewanie w pociągu nie działało już pierwszego
    dnia
    >
    > kursowania nowego składu, w momencie podstawiania pociągu na stację Łódź
    > Fabryczna (może się mylę i paru podróżnych głęboką nocą przyszło na dworzec i
    > buszowało w pociągu jeszcze na bocznicy). Po drugie dostęp do sensorów i
    całej
    > instalacji ogrzewania możliwy jest tylko od zewnątrz wagonu, a drzwi blokują
    > się gdy prędkość pociągu przekroczy około 5-10 km/h. Po trzecie kradzieże
    > wyposażenia wagonów mają miejsce głównie podczas ich postojów na bocznicach w
    > nocy kiedy to też padają one ofiarą twórczości grafficiarzy.

    Oczywiście jest to prawda i mogę potwierdzić własną krwią;)
    PKP, jak zawsze szuka winnych gdy winne jest ono samo bo nie dopilnuje niczego.
    Taka sama sytuacja dotyczy zmian w rozkładzie jazdy, PKP twierdzi że to na
    prośby pasażerów Łodzianin będzie odjeżdżał godzinę później, a z tego co się
    orientowałam to większość w tej chwili jeżdżących osób jest bardzo zadowolona z
    godzin odjazdów, ewentualnie byłaby skłonna poprzeć przesunięcie 15-20
    minutowe. Zmiana będzie a co na to pasażerowie to nieważne. Ale oczywiście w
    prasie i w innych mediach pojawią się informacje że PKP odpowiada na życzenia
    klientów.

    > Następnym razem radzę p. Gałązce i p. (nomen omen) Ciemnemu nie szafować tak
    > lekkomyślnie oskarżeniami pod adresem pasażerów. Jest w naszym prawie kara za
    > oszczerstwo.

    Obawiam się że obaj panowie niespecjalnie przejmują się co mówią i piszą bo w
    pewnym sensie są jednak bezkarni...




    Temat: Widziane 02.02.2003 czyli PKP w Nowej Hucie
    Widziane 02.02.2003 czyli PKP w Nowej Hucie
    Zanim o wizycie na stacji PKP Nowa Huta, inne ciekawe szczegóły:

    1) buuu - 833+834 też niebieskie, teraz czekać na 610+609 i mamy trzy nowe
    wolne składy pod reklamę.

    2) "111" - około 11.00 w Ruszczy jadąca z napisem Pleszów - full wypas w
    Jelczyku. Może na kazanie do proboszcza jechali ???

    3) "20" pod Pleszowem - około 8 osób podjeżdżało do pętli. "21" na
    Solidarności od strony Pleszowa (376+377) - jeden pasażer w drugim wagonie.

    4) ul. Obronna nie nadaje się do ruchu "103". Za wąska i za dziurawa
    (okropność, o mało się nie zostawiłem zderzaka). A szkoda, bo fajna byłaby to
    trasa na Piaski Wielkie

    5) Jutro raczej wyjadą trójskłady, bo już 814 i 856 nie było tam gdzie
    wczoraj. Choć z naszym MPK to nic nie wiadomo.

    6) PKP - NOWA HUTA

    Wydaje mi się, że jestem nienormalny, a nawet popie...lony. Zamiast przejść
    się na spacer po Bolechowicach lub Lasku Wolskim pojechałem właśnie tam. Nie
    wiem, ale tamto miejsce ma klimat. Żywej duszy wokół nie zanotowałem.
    Przed budynkiem stacyjnym znajduje się niewielki placyk (na upartego mogłaby
    tam kończyć "110", tylko że nie ma po co).
    Poczekalnia zamknięta na cztery spusty. W środku pozostawione w nieładzie
    ławki pamiętające jeszcze czasy PRL. Jednak sam budynek dość schludny.
    Jest też jakby kasa połączona z zawiadownią. Uwaga - widnieje rozkład jazdy
    PKP !!! Są dwie pary pociągów, z tym że jedna kursuje tylko w dni robocze
    oprócz sobót. Pociągi kursują w relacji KRAKÓW GŁ - Kr. Batowice - KRAKÓW
    NOWA HUTA. Tu kończą bieg i po kilkudziesięciu minutach ruszają na trasę
    KRAKÓW NOWA HUTA - Podgrabie Wisła - PODŁĘŻE. I dokładnie jest tak samo w
    kierunku przeciwnym. Peron taki jak np. w Bieżanowie. Po jego obydwu stronach
    tory. Pociągi osobowe, a dokładnie służbowe wjeżdżając do stacji muszą
    zjeżdżać "na bok", bo peron znajduje się jako pierwszy. Klimat tego miejsca
    jest fantastyczny. Spokój i harmonia. Wybiorę się tam raz jeszcze - pewnie za
    tydzień. Może jakieś foty strzelę dla Was - może. Jednak polecam to miejsce
    do odwiedzenia. Najlepiej tak jak ja w niedzielę koło 10-11.
    Bez wątpienia to moja ulubiona stacja w Krakowie. Poza Krakowem ale blisko
    niego lubię Niepołomice. Te jednak teraz stacji nie przypominają. Jak się to
    widzi straszny żal człowieka dopada.
    Natomiast jak ktoś ma ochotę na "uciechy" na tylnim siedzeniu z wybranką,
    placyk przed stacją w Nowej Hucie jest równie idealny. Na pewno nikt nie
    przeszkodzi w tym zainteresowanym. Może i ja spróbuję - hehehehehe.



    Temat: Likwidacja polaczenia na trasie Gliwice-Katowice
    Likwidacja polaczenia na trasie Gliwice-Katowice
    Radio Plus Gliwice:
    > Za tydzień w województwie śląskim zostanie wycofanych 60 pociągów. Z
    rozkładów jazdy znikną najbardziej nierentowne składy. W ten sposób kolej
    chce zaoszczędzić pieniądze, gdyż na koniec roku deficyt Śląskiego Zakładu
    Przewozów Regionalnych wyniósł 130 mln.
    > Kolejarze będą jednak walczyć o przywrócenie wycofanych kursów i
    zapowiadają rozmowy na ten temat z Zarządem PKP i samorządem województwa
    > Zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Zbigniew
    Jastrząb uspokaja że dotychczas podróżujący wycofanymi pociągami nie zostaną
    na lodzie, gdyż nie ma takich linii. gdzie zawieszane są wszystkie przewozy w
    ciągu dnia.
    > Największe cięcia przewidziano na trasie Rybnik - Wodzisław, zmiany dotyczą
    również połączenia Gliwice - Katowice.

    Panowie chyba zartuja!? Przeciez polaczenie Gliwice - Katowice jest jednym z
    najbardziej obleganych na Slasku. Codziennie tysiace uczniow, studentow i
    dojezdzajacych do pracy kursuje na tej trasie (odcinek laczy 2 najwieksze
    uczelnie na Gornym Slasku - Politechnike Slaska i Uniwersytet Slaski). Prawie
    codziennie jade ta linia i zawsze jest pelno. Nie wyobrazam sobie likwidacji
    jakichkolwiek kursow!!!
    Jestem stanowczo przeciw jakichkolwiek likwidacji polaczen na tym odcinku!
    Jesli na tym odcinku pociagi przynosza wam straty, to zlikwidujcie wszystki
    przejazdy i bedzie spokoj! Zarobia wlasciciele mini-busow.

    Wyslijcie mailem protest do Dyrektora Zakładów Przewozów Regionalnych -
    promocja@pkp.com.pl i do rzecznika PKP pr.rzecznik@pkp.com.pl. Moze jak
    otrzymaja 1000 maili, to da im cos do myslenia!



    Temat: Chca zlikwidowac polaczenia na trasie Gliwice-Kato
    Chca zlikwidowac polaczenia na trasie Gliwice-Kato
    Radio Plus Gliwice:
    > Za tydzień w województwie śląskim zostanie wycofanych 60 pociągów. Z
    rozkładów jazdy znikną najbardziej nierentowne składy. W ten sposób kolej
    chce zaoszczędzić pieniądze, gdyż na koniec roku deficyt Śląskiego Zakładu
    Przewozów Regionalnych wyniósł 130 mln.
    > Kolejarze będą jednak walczyć o przywrócenie wycofanych kursów i
    zapowiadają rozmowy na ten temat z Zarządem PKP i samorządem województwa
    > Zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Zbigniew
    Jastrząb uspokaja że dotychczas podróżujący wycofanymi pociągami nie zostaną
    na lodzie, gdyż nie ma takich linii. gdzie zawieszane są wszystkie przewozy w
    ciągu dnia.
    > Największe cięcia przewidziano na trasie Rybnik - Wodzisław, zmiany dotyczą
    również połączenia Gliwice - Katowice.

    Panowie chyba zartuja!? Przeciez polaczenie Gliwice - Katowice jest jednym z
    najbardziej obleganych na Slasku. Codziennie tysiace uczniow, studentow i
    dojezdzajacych do pracy kursuje na tej trasie (odcinek laczy 2 najwieksze
    uczelnie na Gornym Slasku - Politechnike Slaska i Uniwersytet Slaski). Prawie
    codziennie jade ta linia i zawsze jest pelno. Nie wyobrazam sobie likwidacji
    jakichkolwiek kursow!!!
    Jestem stanowczo przeciw jakichkolwiek likwidacji polaczen na tym odcinku!
    Jesli na tym odcinku pociagi przynosza wam straty, to zlikwidujcie wszystki
    przejazdy i bedzie spokoj! Zarobia wlasciciele mini-busow.

    Wyslijcie mailem protest do Dyrektora Zakładów Przewozów Regionalnych -
    promocja@pkp.com.pl i do rzecznika PKP pr.rzecznik@pkp.com.pl. Moze jak
    otrzymaja 1000 maili, to da im cos do myslenia!



    Temat: Komentuje Lesław Iwaniuk, organizator koncertu ...
    Pragne napisac cos wyjasniajacego w tej sprawie, jesli chodzi o incydent jaki
    mial miejsce na dworcu w Katowicach: 06.06.2004r po godz. 00.10 -00.40. przy
    pociagu relacji: Warszawa-Wieden-Praga Czeska. Wypowiedzi gosci portalu na
    temat zaistnialego incydentu w/w okropnie mnie zbulwersowalo i powiem dobitnie
    naruszylo moje dobre zdanie o PKP w Polsce. Po szczegolowym zapoznaniu sie z
    materialem jaki sie ukazal w Gazecie Wyborczej w Katowicach pt: WARS ZEGNA NAS
    to moge wyjasnic co nastepuje w jej prawidlowosci i szczerosci. Glowny
    organizator koncertu powinien dokladnie zapoznac sie z szczegolowym rozkladem
    jazdy pociagow, podejmujac taka decyzje, iz ma odbyc podroz z KATOWIC do PRAGI
    CZESKIEJ. Podroz miala byc kontynowana przez kanadyjskiego piosenkarza GAROU w
    wagonie sypialnym kolei czeskich, to tu trzeba "glowe pochylic" nisko i uderzyc
    sie w piersi kto wlasciwie zawinil. Ja na dzien dzisiejszy nie jestem w stanie
    wyjasnic tej sprawy do konca: jakie maja obostrzenia konduktorzy czescy, jesli
    chodzi o udostepnienie podroznemu do kontyowania w jego wagonie sypialny bez
    posiadania aktualnego biletu na przejazd. To tyle sprostowania jesli chodzi o
    to zajscie w "pechowa noc" dla tego Garou, skladam od siebie wyrazy wspolczucia
    i nie wyrozumialosci ludzi m.n. kolejarzy czeskich, czyli konduktorow
    obslugujacych wagony sypialne i restauracyjne. Jednak pragne wrocic do
    wypowiedzi niektorych gosci portalu. Nadmienic pragne, ze wypowiedzi i
    komentarze sa nie na miejscu, poniewaz sa BRUTALNE, HANIEBNE i OBRAZLIWE
    POLSKICH KOLEJARZY i SERTOR WYZSZY LACZNIE z RZADEM. To nie jest metoda i
    wychowanie spoleczenstwa wydawac opinie komus, bezpodstawnie nie znajac
    argumentow w danej dziedzinie naszego zycia, juz tak bardzo zgnebionego i
    upokorzonego spoleczenstwa ostatnimi laty. To sa wypowiedzi i komentarze gosci
    ja uwazam, zeby bardziej sklocic spoleczenstwo i pomnozyc wieksza biede i
    nienawisc Polakow wzgledem siebie co znajac od zarania Polski tego nie bylo w
    czasach ciezkich i bolesnych. Zycze nam wszystkim Paniom i Panom o troche
    wyrozumialosci wzglednie siebie i blizniego, a to pomoze nam zyc bez stresow i
    w milosci tak potrzebnej dla kazdego z nas na dalsze lata zycia!

    Z powazaniem /-/ JANUSZ DZ.



    Temat: Goniec Żagański - reaktywacja
    goncowy napisał:

    > Dziś ukazał się nowy numer "Gońca Żagańskiego". Od tego numeru pismo staje się
    > dwutygodnikiem, ukazującym co drugi czwartek. W najnowszym numerze:
    >
    > - o tym dlaczego Żagań jest pancerną stolicą oraz o irackim bilansie 11LDKP;

    siedzi sroka na żerdzi i twierdzi:
    Że cukier jest słony,
    Że mrówka jest większa od wrony,
    Że woda w morzu jest sucha,
    Że wół jest lżejszy niż mucha,
    Że mleko jest czerwone,
    Że żmija gryzie ogonem,
    Że raki rosną na dębie,
    Że kowal ogień ma w gębie,
    Że najlepiej fruwają krowy,
    Że najładniej śpiewają sowy,
    Że bocian ma dziób zamiast głowy,
    Że lód jest gorący,
    Że ryby się pasą na łące,
    Że trawa jest blaszana,
    Że noc zaczyna się z rana,

    Ale nikt tego wszystkiego nie słucha,
    Bo wiadomo, że sroka jest kłamczucha.

    > - o konferencji z cyklu "Polska Pięknieje", która odbyła się wczoraj w Pałacu
    > Książęcym (piszemy o tym jako pierwsi!)

    Polska pięknieje, Żagań raczej przeciwnie :/

    > - o gimnazjalistach, którzy odwiedzili Włochy w ramach wymiany i o Włochach,
    > którzy odwiedzili Żagań

    wymian jakich w każdym polskim gimnazjum pełno

    > - publikujemy i analizujemy nowy rozkład jazdy pociągów, i to na miesiąc przed
    > samym PKP ;)

    analizujemy?? ??? ????

    > - przedstawiamy ciąg dalszy historii budynku, w którym dziś znajduje się Zespół
    > Szkoł Tekstylno-Handlowych;

    budynek szczególny, podobnie jak tysiące budynków w Polsce i Niemczech ;]

    > - o wiele więcej...

    o matko boska aż boję się otwierać :/




    Temat: [Wawa-SKM] Nowy pociąg i ciasne rozkłady
    Na wszystkich przystankach szybkiej kolei miejskiej między Dworcem Zachodnim i
    Falenicą niebawem pojawią się szczegółowe rozkłady jazdy.

    Szybka Kolej Miejska kursuje od dwóch tygodni. I choć przejazd nią jest na razie
    bezpłatny, to wielu warszawiaków mieszkających w Falenicy nie korzysta z tego
    środka komunikacji. Powód? Na stacjach PKP, przez które przejeżdża miejski
    pociąg brakuje rozkładów jazdy.

    Zarząd SKM obiecuje, że rozkłady pojawią się już w tym tygodniu. – SKM na razie
    kursuje pilotażowo. Wiele rzeczy trzeba jeszcze dopracować – tłumaczy Krzysztof
    Celiński, przewodniczący rady nadzorczej SKM.

    SKM dogadała się również z PKP co do ogłaszania na stacjach przez megafony
    komunikatów o nadjeżdżajacym pociągu SKM. Kolej chciała za tę usługę od Warszawy
    aż sześć tys. zł miesięcznie. – Ostatecznie udało nam się tę stawkę trochę
    obniżyć – dodaje Krzysztof Celiński.

    Tymczasem drugi pociąg SKM z fabryki Newag w Nowym Sączu trafi do Warszawy w
    przyszłym tygodniu. Choć jest gotowy pojechał na specjalistyczne targi kolejowe
    Trako do Gdańska. Newag zapłacił Warszawie za możliwość wypożyczenia składu. –
    Otrzymujemy 100 zł za godzinę wypożyczenia, czyli 2,4 tys. za dobę. Pociąg
    wyjechał w poniedziałek, wróci w piątek. Do kasy spółki SKM w płynie z tego
    tytułu prawie 10 tys. zł – mówi Celiński.

    Po początkowych usterkach w składach SKM z Nowego Sącza teraz wszystko
    funkcjonuje już zgodnie z planem. Nie ma kłopotów technicznych, pociąg jeździ
    zgodnie z rozkładem jazdy. Jednak podróż składem zatrzymującym się na każdej
    stacji między Dworcem Zachonim i Falenicą jest dłuższa niż jazda na tym odcinku
    samochodem. Pokonanie trasy po szynach zajmuje ponad 45 minut, autem o około
    10-15 minut krócej.

    Szybka kolej ma być znacznie szybsza dopiero w przyszłym roku, kiedy zakończy
    się remont kolejowego tunelu średnicowego pod Śródmieściem. Teraz wszystkie
    pociągi jadą tędy z prędkością zaledwie około 20 km na godzinę, ze względu na
    kiepski stan torów. Po zakończeniu prac będą kursować dwa razy szybciej – podróż
    SKM z Falenicy do centrum skróci się o 10 minut.
    www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=72266




    Temat: Koleje Mzowieckie - dno muliste...
    Po pierwsze nie lubię prezydenta Jerzego K i kolorowych marszałków
    za całokształt ich "pracy" dla miasta (to JK) i regionu (państwo
    marszłkowie).
    Po drugie Koleje Mazowieckie nie zatrudniają moich
    koleżanek/kolegów/przyjaciółek czy przyjaciół.Mam tam znajomych.
    Po trzecie. W momencie powstawania KM PKP i PKP PR dysponowało
    odpowiednią ilością zmodernizowanych EZT które nadawały się na aport
    rzeczowy wnoszony do spółki KM. Pomimo tego zarząd PKP postanowił
    ukryć ów tabor wysyłając go gdzieś w Polskę.
    Po czwarte PKP i PKP PR kłamały co to stanu technicznego taboru
    oddanego do dyspozycji KM. Oszustwo jest podwójne gdyż nie tylko
    spółki kolejowe nie wniosły umówionego aportu to jeszcze marzuciły
    absurdalnie wysokie raty leasingowe za wpełni zamortyzowany tabor
    oodany do dyspozycji KM.
    Po piąte KM nie mają fizycznej ani prawnej możliwości dbania o stan
    techniczny i bezpieczeństwo linii kolejowych. Są one własnością
    spółki PKP PLK.
    Po szóste 1/3 zmodernizowanych wagonów EZT przeznaczonych wyłącznie
    do ruchu lokalnego służy firemce PR do obsługi "pociągów" interegio.
    Po siódme znam dość dobrze jakość usług KM gdyż od dwóch miesięcy 2
    dni w tygodniu dojeżdżam nią do pracy Żyrardowa. I nie narzekam. Mam
    takze porównanie z PKP IC (jej pociągami dojeżdżam 2 razy w tygodniu
    do pracy w Łodzi). Warto tutaj dodać iż w odróżnieniu od Łodzi W-wa
    wraz z sąsiednimi miastami (aż po Wołomin) stworzyła system biletów
    aglomeracyjnych. Znam jednocześnie opinie osób które są zmuszone
    korzystać z usług pr. I to co one opowiadają o warunkach
    podróży/opóżnieniach/cenach biletów/rozkładzie jazdy nie da się
    publicznie zacytować.



    Temat: Grodno
    pociag 247
    Mnie zaskoczyly, ale pozytywnie. Czysto i milo, ze PKP moglaby sie uczyc.
    Tak szczerze to nie pamietam detali (sciany itd). Sklaniam sie jednak w strone
    drewnopodobnych plyt. O ten szczegol zapytam kolege, ktory jechal ze mna, a na
    pociagach zna sie duzo lepiej ode mnie.
    Na stronie PKP znalazlam 247. Oto link:
    rozklad.pkpik.pl/bin/traininfo.exe/pn/214380/169250/580020/218550/4095/ld=pkp&seqnr=2&ident=1o.01479167.1114175040&
    Jest to pociag relacji Berlin-Moskwa. Sklada sie on z roznych wagonow (polskich,
    rosyjskich i bialoruskich).Jesli Ost-West-Express cos Ci mowi, to on tez jest w
    skladzie. Kupujac bilety w PKP do Minska dostalismy miejsca w bialoruskim wagonie.
    Jesli bedziesz jechal nr 247 to daje Ci gwarancje, ze kontrola graniczna odbywa
    sie w pociagu. Jechalam tydzien temu, wiec na wlasnej skorze przeciwczylam.

    Z Ukrainy mam inne doswiadczenia. Jadac ze Lwowa elektryczka do Rawy Ruskiej
    przesiadlam sie w Rawie na pociag PKP do Warszawy. Ukrainska kontrola graniczna
    byla na dworcu kolejowym. Po kontroli (pod okiem pogranicznikow) nalezalo
    przejsc do pociagu i przed wejsciem do niego oddac "kupon", ktory oznaczal "po
    odprawie granicznej". PO kilku km (przemytnicy mieli duuuzo czasu na poznanie
    wagonowej materii) dojechalismy do Medyki. Tutaj pociag stal dluzej (czas ten
    jest uwzgledniony w rozkladzie jazdy) i tutaj odbyla sie kontrola paszportowa i
    celna.

    Za swoj pokoj (Minsk, Grodno) placilam ok. 40-50$. Hotele byly rezerwowane przez
    jakas bialoruska firme. Platnosc karta kredytowa. Firma wywiazala sie z umowy.
    Wszystko bylo ok. Jesli Cie interesuje, to moge przeslac Ci namiary.




    Temat: Widziane 03.03.2003 - pociągi (na razie) uratowane
    Qrestwo! Busy zamiast PKP
    Likwidacja 205 pociągów w Małopolsce

    Jerzy Kłeczek 03-03-2003, ostatnia aktualizacja 03-03-2003 22:08

    Prawdopodobnie w maju z rozkładu jazdy wypadnie niemal co trzeci pociąg
    regionalny. Niektóre linie, jak np. Kraków - Wieliczka, mogą zostać całkowicie
    zlikwidowane. Pracę może stracić ponad 50 konduktorów.

    Przypomnijmy: 25 lutego br. dyrekcja PKP Przewozy Regionalne ogłosiła, że z
    powodu kłopotów z finansowaniem deficytowych połączeń regionalnych zamierza
    zlikwidować 1050 pociągów. Po województwie śląskim najbardziej ucierpiałaby na
    tym Małopolska.

    - Według ustawy mieliśmy dostać w tym roku 51 mln zł. Na tej podstawie
    opracowaliśmy funkcjonujący od 15 grudnia 2002 r. rozkład jazdy. Tymczasem
    otrzymaliśmy tylko 17 milionów - mówi Ryszard Rębilas, dyrektor małopolskiego
    zakładu PKP Przewozy Regionalne.

    Wczoraj dyrektor Rębilas przedstawił wstępne założenia redukcji niektórych
    kursów, z których dochody ze sprzedaży biletów nie przekraczają 30 proc.
    poniesionych na kursy kosztów. Z 205, jakie zaplanowano do likwidacji, 143
    pociągi zaczynają i kończą swój bieg w Małopolsce, osiem będzie miało skrócone
    trasy, a cztery kursować będą tylko w dni robocze.

    Niektóre linie, jak np. odnowiona dwa lata temu Wieliczka - Kraków, skazane
    zostaną nawet na zarośnięcie trawą. Bilety pokrywają na nich zaledwie 3 proc.
    poniesionych kosztów.

    Pomiędzy Suchą Beskidzką i Żywcem czy Skawiną i Oświęcimiem zamiast pociągów
    mogą pojawić się autobusy PKP, których koszt przejazdu jednego kilometra jest
    sześciokrotnie niższy niż pociągu elektrycznego.

    - Przeprowadzimy jeszcze jedne badania linii i dopiero w kwietniu podejmiemy
    ostateczną decyzję - mówi dyrektor Rębilas. Przyznaje, że w razie likwidacji
    pociągów może stracić pracę ok. 50-60 konduktorów.

    Według Krzysztofa Knapika ze Związku Zawodowego Kolejarzy pracę mogą utracić
    nie tylko konduktorzy, w sumie zagrożonych jest około 100 osób.

    Prawdopodobnie w miejsce zlikwidowanych linii kolejowych pojawią się busy
    prywatnych przewoźników, którzy bez problemu otrzymują pozwolenia na przewozy
    pasażerskie, co wypełniłoby komunikacyjną lukę.

    Wojciech Gleń z urzędu marszałkowskiego, który odpowiada za przewozy
    regionalne, przyznaje, że jak dotąd w Małopolsce nie ma spójnej polityki
    transportowej.




    Temat: [Mazowsze] więcej pociągów podmiejskich
    [Mazowsze] więcej pociągów podmiejskich
    Kolej w naszym regionie zarabia na siebie. Będą nowe połączenia.

    Co 10-15 minut mają kursować w godzinach szczytu pociągi podmiejskie na
    trasach wokół stolicy. Kolejarze rozpoczęli walkę o pasażerów.

    Do niedawna wprowadzenie nowego rozkładu jazdy oznaczało dla pasażerów tylko
    jedno – większy ścisk i dłuższe oczekiwanie na peronie.

    Z roku na rok liczba lokalnych połączeń kolejowych malała. W rozkładzie jazdy
    wprowadzonym rok temu skasowano aż 41 takich połączeń. Ale to już przeszłość.
    W nowym rozkładzie, który będzie obowiązywał od 11 grudnia, liczba pociągów
    zwiększy się z 554, które jeżdżą obecnie, do ponad 600. Składy mają też
    jeździć częściej. W szczycie nawet co dziesięć minut.

    To się opłaca
    A wszystko dlatego, że wożenie ludzi zaczęło się wreszcie opłacać! Odkąd z PKP
    wydzieliła się spółka Koleje Mazowieckie, pociągi podmiejskie jeżdżące w
    stolicy i okolicach stały się nagle rentowne. Oczywiście nie wszystkie. Ale
    faktem jest, że koleje zarobiły.

    Czystego zysku za pierwsze półrocze wypracowały 107 tys. zł. I dlatego mogą
    uruchamiać nowe połączenia. – I to na każdej z siedmiu wychodzących z Warszawy
    linii – zapewnia Grzegorz Kuciński, dyrektor do spraw przewozów i promocji
    Kolei Mazowieckich. Kolejarze mają nadzieję, że dzięki zmianom uda się
    zmniejszyć tłok w wagonach. Teraz w godzinach szczytu pasażerowie czekają na
    pociąg nawet 25 minut.

    Często jak metro
    Częstsze kursy pociągów na liniach podmiejskich oznaczają, że między Warszawą
    Wschodnią a Zachodnią będzie można złapać skład nawet co pięć minut. To
    świetna propozycja dla ludzi, którzy nie chcą przebijać się autem czy
    autobusem przez zakorkowane mosty. Tym bardziej że na trasie od Dw.
    Wschodniego przez Dw. Zachodni do stacji Ursus obowiązują miejskie bilety.

    Lepiej na peryferiach
    Wznowione zostaną też połączenia na dwóch trasach: Radom-Drzewica i Nasielsk-
    -Sierpc. Ostatni pociąg widziano tam kilka lat temu. Ruch zatrzymano, bo
    podobno nie było pasażerów. Teraz okazało się, że jednak są i chcą jeździć. –
    Uruchomimy tam autobusy szynowe, które są tańsze od tradycyjnych wagonów –
    zapowiada dyr. Kuciński.

    Żeby zapewnić bezpieczeństwo, w odnawianych składach montuje się kamery. Teraz
    są tylko w dziesięciu pociągach. W przyszłym roku pojawią się w kolejnych 29.
    /zw.com.pl/




    Temat: kolej izerska ???????????
    I na koniec,reszta znaleziona przezemnie,nie mojego autorstwa!

    Szlak Tanvald - Jelenia Góra dzisiaj

    Dzięki reelektryfikacji odcinka z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby
    Górnej, Polskie Koleje Państwowe utrzymały kursowanie pociągów pasażerskich na
    tym szlaku. Mimo bardzo złej sytuacji finansowej PKP, wciąż 12 par pociągów
    dowozi podróżnych do Cieplic, Szklarskiej Poręby i okolicznych miejscowości
    [6]. Na szczęście kolej nie planuje zamknięcia tej linii, niestety nie planuje
    też wznowienia ruchu pasażerskiego na odcinku przez granicę do Harrachova.

    O wznowienie ruchu międzynarodowego zabiegają od wielu już lat sa­morządy
    lokalne zarówno czeskie, jak i polskie. W przeciwieństwie do polskiego odcinka
    linii Jelenia Góra-Tanvald (ograniczonego do Szklarskiej Poręby Górnej) los
    czeskiego szlaku do Harrachova był bardzo zagrożony. Zaledwie pięć lat po
    uroczystościach związanych z dziewięćdziesiątą rocznicą uruchomienia linii,
    26.02.1997 r., Ćeske Drahy wstrzymały ruch na linii (w ramach obchodów 90-lecia
    po blisko 50 latach przerwy, 25.06.1992 r. przejechał pociąg pasażerski z
    Harrachova do Szklarskiej Poręby). Jako przyczynę podano bardzo zły stan
    techniczny szlaku, w tym między innymi mostu na Izerze. Przerwa w ruchu trwała
    ponad rok, dopiero 24 maja 1998 r. pierwszy pociąg z Tanvaldu dotarł do
    Harrachova. Nie był to już pociąg państwowych kolei czeskich, ale prywatnego
    operatora: ruch kolejowy przejęła spółka Jizerska Draha. Dnia 18.09.1998 r.
    zorganizowano kolejne jazdy promocyjne na trasie Tanvald-Szklarska Poręba
    Górna, a organizatorzy spodziewali się, że już wkrótce ruszy regularna
    komunikacja. W czeskim rozkładzie jazdy po wielu latach przerwy pojawiła się
    Szklarska Poręba, tabele z godzinami odjazdów pociągów pozostały jednak puste.
    Do wznowienia regularnego połączenia kolejowego biegnącego przez Przełęcz
    Jakuszycką jak dotąd nie doszło, zaś 1 grudnia 1998 r. Jizerska Draha
    zakończyła działalność i na szlak powróciły pojazdy w barwach państwowych kolei
    czeskich (mimo ponownej zmiany operatora rozkład jazdy nie uległ zmianie, do
    Harrachova dociera 8 par pociągów)




    Temat: Początek końca Aronowego busiarstwa !!!!!! :)
    pep-per napisał:

    > Tylko, że informacje o zmianach w rozkładzie PKP o PKS pojawiają się w
    >mediach.

    O zmianach w rozkładzie busów też. Np. w Wyborczej jest regularnie rozkład
    jazdy busów. W Kurierze też.

    > Często korzystam z PKP. Zawsze, zanim wybiorę się na dany pociąg, upewniam
    >się (strony internetowe PKP bądź informacja telefoniczna), czy i o której
    >pociąg odjeżdża.

    Ale pociągi lubią się spóźniać.

    > Ostatnio wybierałem się do Radomia. Musiałem jechać busem.

    A dlaczego? Czyżby PKP i PKS nie zapewniło ci komunikacji?

    > Wszedłem
    > dzień wcześniej na strony internetowe, na których znajduje się rozkład,
    > sprawdziłem o której mam bus, po czym kilka razy próbowałem dodzwonić się pod
    > podany numer telefonu, żeby upewnić się, czy dany bus jedzie. Nikt nie raczył
    > odebrać. Następnego dnia - z pół godzinnym zapasem - wyjechałem na dworzec.
    > Busa o danej godzinie nie było...

    To musiałeś mieć naprawdę pecha, bo przez Radom jeżdżą też busy do Łodzi,
    Krakowa itp. Może po prostu to był bus do Łodzi albo Krakowa a ty myślałeś że
    będzie pisać na nim "Radom".

    > Pojechałem PKS Łódź. Nie był rozklekotany, miał klimatyzację i nie pędził jak
    > szalony

    Czyli jechałeś do Radomia ok. 1200 albo ok. 1500
    O tej porze są busy Lublin - Radom - Kraków, dokładnie o 12.15 12.45 15.15 i
    15.50. Nie wiem jakim cudem nie trafiłeś na tego busa.

    >(jechałem kiedyś busem na trasie Lublin - Warszawa. Pędził jak >szalony.

    Może po prostu nie jesteś przyzwyczajony do normalnych prędkości. Ktoś kto do
    tej pory jeździł rozklekotanym autosanem może się bać prędkości ok. setki.

    > Przez większą część drogi astanawiałem się, czy dotrę w jednym kawałku. Wolę
    > jechać pociągiem, mimo tego, że zapłacę 7 zł więcej.)

    Twój wybór.




    Temat: Katowice-Praga
    Ad. doplata do EC Praha - faktycznie taka informacja pojawia sie w rozkladzie
    przy wyszukiwaniu polaczenia Katowice - Praga. Z tego wynika jednak tylko tyle,
    ze obieg informacji w PKPie jest beznadziejny i ogon nie nadaza za glowa O
    ile w ogole ogon nie biega w kolko za wlasnym ogonem a na glowie sie tylko wlos
    jezy z wypisywanych bzdur...
    Prawda jest taka, ze cala ta informacja "EuroCity obowiązek dopłaty, pociąg z
    rezerwacją miejsc, pociąg z wag. restauracyjnym" jest dolaczana do kazdego
    znalezionego polaczenia dla pociagu EC i jest aktualna, ale tylko w komunikacji
    krajowej. Jesli jechalbys tym pociagiem w relacji Katowice - Zebrzydowice, to
    faktycznie, musialbys kupic bilet wg taryfy ekspresowej wraz z doplata do
    pociagu EC i jednoczesnie obowiazkowa miejscowka za 18 PLN.
    Caly ten wymyslny rozklad jazdy PKPu nie zna jednak pojecia "przejazd
    miedzynarodowy", gdzie nie placisz zadnych doplat, nie placisz nawet za bilet w
    taryfie krajowej ekspresowej, korzystasz bowiem z taryfy miedzynarodowej TCV.
    Chyba od 2003 r. przy przejezdzie z biletem miedzynarodowym nie ma obowiazku
    rezerwacji miejsca, ryzykujesz tylko tym, ze bedziesz siedzial na korytarzu.
    Wielokrotnie korzystalem z tego przywileju nawet w relacjach czysto krajowych,
    np. jadac pociagiem InterCity z Warszawy do Gdanska majac bilet miedzynarodowy
    relacji Petrovice u K. - Sopot. Pomijam juz to, ze przy wyraznych zaletach
    biletu miedzynarodowego CD-PKP (bez oplaty za miejscowke, bez doplaty za EC/IC,
    40% znizki przy bilecie powrotnym) bardziej mi sie oplacalo kiedys jezdzic Z
    Warszawy do Katowic i z powrotem, majac kupiony bilet Warszawa - Petrovice u K.
    a zpět. Ale to juz tak zupelnie na marginesie
    Zatem jedyna prawdziwa informacja w internetowym rozkladzie PKP jest ten wagon
    restauracyjny, ktory przy okazji bardzo polecam. W pociagu EC Praha nie jezdzi
    bowiem WARS, ale czeska firma JLV, ktora oferuje prawdziwe czeskie knedliki i
    czeskie piwo za calkiem znosne pieniadze.

    F.




    Temat: Super. Kolej rusza znowu w Gostyniu.
    Super. Kolej rusza znowu w Gostyniu.
    Oto artykuł z Wyborczej:

    SZYNOBUSY wróciły na trasę Leszno - Kąkolewo - Jarocin
    lid, en 01-09-2004, ostatnia aktualizacja 01-09-2004 18:34

    Wczoraj kolej zdecydowała się na wprowadzenie zmian w swoim rozkładzie jazdy.
    Uruchomiono połączenia między Krzyżem a Lipką Krajeńską (przez Piłę). Na tej
    trasie codziennie jeździć będzie pięć pociągów. Po wielomiesięcznej przerwie
    wróciły też dwa szynobusy na trasie Leszno - Jarocin. Pociągi z Jarocina
    wyjeżdżać będą o godz. 5.32 i o godz. 14.58, a z Leszna i godz. 5.37 i o
    15.15.

    Przypomnijmy: o przywrócenie połączenia na tej trasie starał się Stefan
    Mikołajczak, marszałek województwa Wielkopolskiego. Pociągi na tej trasie nie
    jeździły od 1 kwietnia, bo PKP nie miały na ten cel pieniędzy.

    - Jak szynobusy mają jeździć z Leszna do Jarocina, skoro linia jest w
    likwidacji - pytał kilka dni temu Marek Parafianowicz, zastępca dyrektora ds.
    technicznych Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu. I tłumaczył, że
    Polskie Linie Kolejowe przestały utrzymywać tory, bo nie ma na nich ruchu. I
    wyjaśniał, że konsekwencją tego są m.in. pozbawione opieki przejazdy
    kolejowe. - Jeśli od września będą tamtędy jeździć szynobusy, to przed każdym
    przejazdem maszynista będzie musiał zatrzymać pojazd, wyjść z niego, zamknąć
    szlaban, przejechać przez przejazd i znów się zatrzymać, by szlaban podnieść -
    przekonywał Parafinowicz. Argumenty dyrektora nie przekonały jednak Urzędu
    Marszałkowskiego, który połączenie postanowił dofinansować. - I dlatego
    pociągi uruchomiliśmy - wyjaśnia Kazimierz Budynkiewicz, zastępca dyrektora
    Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu.

    W rozkładzie jazdy pojawiło się też dodatkowe połączenia na trasie Jarocin -
    Krotoszyn.



    Temat: Transport Gliwice -Swinoujscie !!! 4 lub 5 paz.
    Z przesyłkami konduktorskimi jest tak:

    przesyłki konduktorskie
    Dziś nadanie – dziś odbiór.

    Przesyłki konduktorskie przewożone są w obrębie sieci PKP, w pociągach
    oznaczonych
    w rozkładzie jazdy literą "K". Miejsce przyjmowania i wydawania tych przesyłek
    w pociągu oznaczone jest tablicą „Przesyłki konduktorskie”.
    Masa przesyłki nie może przekroczyć 10 kg, maksymalne wymiary: 20x40x50 cm, a
    jeżeli jest to rulon – maksymalne wymiary: 150 cm x 20 cm średnicy. Maksymalna
    wartość – czterdziestokrotność opłaty za przewóz przesyłki konduktorskiej.
    Przesyłka musi być przekazana w opakowaniu umożliwiającym jej prawidłowy
    przewóz i wydanie bez ubytków i uszkodzeń. Musi być zaopatrzona w napisy
    zawierające imię i nazwisko (nazwę), dokładny adres (telefon) odbiorcy i
    nadawcy, nazwę stacji nadania i przeznaczenia oraz określenie zawartości
    przesyłki.
    Nadawanie i odbiór przesyłek konduktorskich odbywa się bezpośrednio do pociągu
    lub poprzez stacjonarne punkty przyjmowania przesyłek konduktorskich,
    znajdujące się na dworcach kolejowych.
    Punkty te, na podstawie odpłatnego zlecenia odbioru (również telefonicznego),
    dokonują odbioru przesyłek z pociągu - w zastępstwie klienta.
    Zlecenia odbioru przesyłki konduktorskiej z pociągu może dokonać nadawca jak i
    odbiorca.
    Opłata za przesyłkę konduktorską wynosi 25 zł.
    Za nadanie przesyłki lub odebranie jej z pociągu w zastępstwie klienta
    pobierana jest dodatkowo opłata w wysokości 10 zł.
    Kierownik pociągu/konduktor może odmówić przyjęcia przesyłki do przewozu,
    jeżeli nadawca nie posiada odliczonej należności.




    Temat: Szybciej do Stolycznej....
    Gość portalu: Hawk napisał(a):

    > Oj człowieku, co ty gadasz??????? Jezeli z W-wy Centralnej do Zawiercia
    > express jedzie 118 minut, to jaki cudem do Włoszczowy jechał by 110 minut,
    > nawet przy prędkosci 120 km/h (EP-07, EU-07)

    Cytuję fragment telegramu służbowego o uruchomieniu nadzwyczajnego pociągu:

    NA ZAMOWIENIE BT= GETZ INTRNATIONAL TRAVEL= DLA PRZEJAZDU TURYSTOW
    KURSUJA NASTEPUJACE POCIAGI:
    1.W DNIU 19 GRUDNIA BR.POC.NR 13601 REL.WARSZAWA WSCH.- KRAKOW GL.
    W/G ROZKLADU JAZDY:
    GRODZISK MAZ.14.05 KORYTOW 14.12 SZELIGI 14.17 BIALA RAWSKA 14.25
    STRZALKI 14.34 IDZIKOWICE 14.46 OPOCZNO PLD.14.53 OLSZAMOWICE 15.09
    WLOSZCZOWA 15.22 KNAPOWKA 15.25 PSARY 15.31 STARZYNY 15.33
    SZCZEKOCINY 15.38 WEGRZYNOW 15.43,5 KOZLOW 15.51 KAMIONKA 15.53,5
    TUNEL 15.56 I DALEJ W/G ZARZADZENIA IOIR KRAKOW.
    SZYBKOSC MAX OD GRODZISKA MAZ.120 KM/H,OD KM 170.4 - 100 KM/H,
    OD STARZYN 120 KM/H,OD KOZLOWA 100 KM/H.

    Czyli od Grodziska do Włoszczowy masz 77 minut. Ile jedzie pociąg pośpieszny z
    Warszawy do Grodziska? Zobaczmy... o, jest: na przykład pociąg numer 15101
    pokonuje odcinek Grodzisk - Centralna w 29 minut, z minutowym postojem na
    Zachodniej. Razem - 106 minut. Niewiele się pomyliłem.

    > > Dziwne. Rozkładowa prędkość na tej linii to 70 km/h, "Solina" odjeżdżała z
    >
    > > Tarnobrzega o 16:07, by w Kielcach być o 18:16 (z postojem w Chmielowie).
    > >
    > > Jakbyś nie zauważył to w Polsce w wielu wypadkach rozkłady PKP można potłu
    > c o
    > kant d..., a poza tym sprawdzałem w praktyce jak to jest z tą "Soliną" i
    > niestety, ale przeważnie miała opóźnienia do 40 minut (m.in. wtedy jak ja
    > akurat tamtędy jechałem).

    Dojeżdżam "Soliną" z Radomia do Warszawy. Wedlug objazdowego rozkładu,
    odjeżdżała ona z Radomia o 19:43 (planowo o 19:07) i nie widziałem jej
    spóźnionej.



    Temat: Nowy rozklad PKP - cd.
    Nowy rozklad PKP - cd.
    czesc,

    Jacek Grabarski napisal pokrotce co sie zmieni, ja moze dorzuce kilka
    szczegolow.

    Widawa do Jeleniej Gory wyjedzie z LKaliskiej o 0615, we Wrocku bedzie
    dopiero o 1006. Niestety, wydluza sie czas jazdy miedzy Lodzia a Wroclawiem
    o ponad 20! minut - Ostrow-Wroclaw bedzie ok.10' dluzej oraz Zdunska-Lodz,
    poniewaz od 14/12 obnizona bedzie Vmax - z 80 na 60 km/h.
    Co wiecej, Widawa NIE pojedzie w soboty. Tak wiec mieszkancy Lodzi,
    Zdunskiej, Sieradza - jesli chcecie pojechac na weekend do mojego miasta
    albo w Sudety kolo Jeleniej Gory to idzcie na PKS.
    'Sudety' pojada bez czesci jeleniogorskiej, a do Kudowy tylko w sezonie
    [zima, ferie, wakacje]. Poza sezonem tylko do Klodzka.
    'Jacwing' Suwalki-Wroclaw pojedzie ok. 1800, zamiast Odry. Z powrotem ok.
    0900.
    Nie bedzie 'Przasniczki', nie bedzie nocnej rzezni Szczecin-Lublin przez
    Lodz, Radom [pojedzie przez Warszawe,Kutno]. Nie bedzie Dresdnera, ktory
    pojedzie przez Czestochowe-Opole.
    Nie wiem czy to sie zmienilo, ale jeszcze kilka dni temu pociagi z
    Kaliskiego w kierunku Czestochowy lub Wawy byly wytrasowane przez Widzew.
    Czas jazdy Kaliska-Widzew: 46 [czterdziesci szesc!] minut.
    Aha, Zagorz pojedzie przez Czestochowe-Krakow-Tarnow, nie przez Skarzysko-
    Sandomierz-Rozwadow-Rzeszow.

    Z Podlasiem to red.Grabarski troche zamieszal - ono juz teraz sie zatrzymuje
    i w Skcach, i Koluszkach, i Piotrkowie. Bedzie jezdzic za to codziennie
    [teraz tylko w weekendy i swieta].
    Podobnie z Wlokniarzem - to nie jest calkiem nowe polaczenie tylko zmiana
    trasy, zamiast Zdunskiej-Ostrowa bedzie Kutno-Konin.

    Te nowe polaczenia Ostrow/Sieradz-Kaliska-Zgierz-Widzew to sa tzw.
    RegioPlusy, czyli poc. przyspieszone. Bilet w nich kosztuje tyle co w
    zwyklym osobowym.

    Natomiast dam sobie reke uciac, ze beda ciecia w trakcie rozkladu. Ukladano
    go bowiem przy zalozeniu 800 mln dotacji. W projekcie budzetu jest [AFAIR]
    370 mln, a tak naprawde przewoznik dostanie jeszcze mniej.

    Pozdrowienia
    Kiefer
    kiefer[at]gazeta[dot]pl




    Temat: Kolej zakończyła liczenie pasażerów na Śląsku
    Autobusy szynowe, dobre sobie. Jakby ceny biletów i oferty
    naszego PKP PR były takie,jak na ten przykład w Czechach, to by
    ludzi jeździło więcej i pociagi nierentowne by pełniejsze były,
    na tyle żeby ich rentowność wzrosła. Poza tym na Śląsku i tak
    pozostał tylko ruch na liniach zelektryfikowanych, a jedna
    trzywagonowa jednostka EN57 wcale taka droga w eksploatacji nie
    jest - prąd jest wiele razy tańszy od paliwa, więc uzycie 800kW
    maksymalnej mocy takiego zespołu kosztuje tyle, co lanie
    drogiego oleju napędowego w autobus z silnikiem diesla.

    Aby pociągi były rentowne, musza byc czyste i jeździc
    dostatecznie często. Rozkład jazdy ułozyć można w cyklu - co pół
    godziny, godzinę, dwie - i wtedy ludzie łatwo go zapamietują.
    To wszystko na świecie wiedziano sto lat temu, ale pan Jastrząb
    o tym ani piśnie.

    Porównajcie sobie cene biletu PKP na trasie Katowice-Gliwice z
    ceną KZK GOP. Śmiech na sali. Autobusy jadą ponad godzinę,
    wypełnione po brzegi - ale jeżdżą w szczycie co 15 minut. Pociąg
    jedzie niewiele ponad pół godziny, kolej jeździła kiedyś co 10
    minut, pociągi były napełnione i rentowne. Dzisiaj pasażerowie
    liczący pieniądze wybierają tańszy, wolny autobus, jeżdżący
    często. Co by przeszkadzało PKP PR konkurować cenowo z KZK GOP?
    Ano nic, mieliby 2 razy więcej pasażerów, ale po co, skoro
    zawsze można się wykazać nierentownością.

    PKP nie opłacało sie jeździć z Bytomia do Gliwic. Pasażerowie
    nie dopisywali, bo pociagi były trzy na krzyż, o dziwnych
    porach. Teraz jeździ sobie autobus, pełny po brzegi, co 45 minut.

    No i co za skończony kretyn likwiduje pociagi takie jak ten do
    Łeby, ten mazurski, wcześniej zlikwidowali Trzebiatów, co z
    Ustka i Darłowem? Przecież na tym PKP zarabialo krocie w sezonie.
    Dobrze, ze niemieckie Deutsche Bahn zaczyna wchodzić w
    zachodniopomorskie, moze i do nas zechcą dojść, bo z niezgułami
    zarządzającymi PKP, ludźmi nie mającymi pojęcia o tym jak
    powinna wyglądać oferta nowoczesnej kolei, wszyscy będziemy
    leżeć i gwizdać.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 192 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.