Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny PKP inter city Wrocław PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp-rozkład jady pociągówTemat: Pokaz nowej, superszybkiej lokomotywy PKP Pokaz nowej, superszybkiej lokomotywy PKP Nic to! Według nowego rozkładu jazdy, na Podkarpaciu, pociąg pośpieszny z Krakowa do Zagórza osiągnie prędkość przejazdu 15 km na godzinę, wobec dotychczasowej 20 km. Zawsze to jakaś zmiana. Z Jasła do Zagórza osobowy szynobus ma jechać o godzinę krócej od pociągu pośpiesznego. Temat: Drożej płacić PKP, za opuźnia,zniatłoczone i...... > PKP IC Łódź - Warszawa - 32 PLN > tzw. TLK na tej samej trasie - 39 PLN W dużym skrócie: bzdura. PKP IC = TLK = 32 PLN > Sytuacje takie są zgłaszane chyba z całej Polski gdy ludzie z dnia na dzień się > dowiadują, że za bilety zapłacą po 20% więcej bo linie kolejowe zmieniły sie na "Tanie" To świadczy tylko i wyłącznie o wybitnej inteligencji zgłaszających, bowiem ceny w IC nie zmieniły się, za to zdrożały bilety w PR i to na tyle znacząco, że w niektórych relacjach bilety są droższe niż na pociągi pospieszne: www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091218/REGION/207513341 Co ciekawe w tym artykule jakiś pan z PR raczył się wypowiedzieć, że "ceny na bilety pospieszne na pewno wzrosną", co kwalifikuje się do sądu jako czyn nieuczciwej konkurencji. Bądź wiec tak miły i nie wprowadzaj ludzi w błąd. P.S. Tak, wiem, że po kliknięciu "cena" w nowym rozkładzie jazdy wyskakują jakieś kosmiczne kwoty. Temat: Bydgoszczanie odczuli skutki strajku kolejarzy Bydgoszczanie odczuli skutki strajku kolejarzy PKP i ich pracownicy sami sobie szkodzą. Po pierwsze przez idiotyczne zmiany w rozkładach jazdy. Po drugie przez to że podróżujący pociągami stracili w ostatni piątek zaufanie do PKP. Połączenia kolejowe są coraz gorsze. Trzeba nieraz godzinami czekać na przesiadki. A nawet bilety na stosunkowo krótkich trasach są droższe niż np. w bydgoskim PKS!!! Pociągi są brudne, często niedogrzane lub przegrzane. No cóż, jedyna refleksaja - chyba przesiąść się do autobusów. Temat: p****** pkp Gość portalu: zalamany napisał(a): > Bylem na stronie pkp zeby sie dowiedziec paru zeczy, a tam poza wyszukaniem > pociagów nic nie ma. Ani cen biletow ani informacji komu przysluguje znizka > wogule nic! Dobrze ze maja zamiar prywatyzowac to chore przedsiebiorstwo. bo rozklad jazdy sprawdza sie u zrodel! reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en na hafasie bazuja wszelkie normalne wyszukiwarki polaczen, ta pkp takze Temat: [PKP] Likwidacja kolei na Podkarpaciu !!! Marysia ma rację. Pociągi żeglują mając na pokładzie 5-10 osób w całym składzie. Być może w Przemyślu czy innych regionach Polski jest inaczej, ale u nas tak to wygląda. Niezbyt miło wspominam moje dawne wyprawy (tak to właśnie trzeba nazwać "wyprawy") do np. Rzeszowa tym środkiem lokomocji bo po pierwsze bród, smród i ubóstwo, po drugie 2-2,5 godziny na 70 kilometrową trasę to stanowczo zbyt długo więc się nie dziwię, że ludzie się na PKP wypięli. Całkowicie zgadzam się Z Tobą Rychu, że rozkłady jazdy również są czy jak kto woli były beznadziejne i to od zawsze. Stało się to co się stać musiało. PKP skupi się na trasach ekspresowych i przewozie ładunków. Takie czasy. Temat: Kolej chce pieniędzy Ja jednak jestem optymistą! Nieuchronnie nadchodzą nowe czasy - polityka transportowa UE i liberalizacja rynku przewozów. Opór oczywiście jest i będzie. Fatalnie wygląda tylko przyszłość spółek z Grupy PKP. Zlikwidowane pociągi w końcu wrócą, ale w innych barwach. PLK SA wzięły się ostatnio za wymianę torów na linii Wrocław - Jelenia Góra. Jeszcze niedawno chcieli ją w ogóle zlikwidować albo sprzedać. Pytałem, skąd ta zmiana? - Prywatni będą jeździć - wyjaśniono. Wracając do "oporu", to należy się spodziewać zawyżania stawek za korzystanie z linii PLK, utrudnień w rozkładach jazdy, utrudnień w dostępie do infrastruktury, blokowania informacji o konkurencyjnych pociągach itp. Takie szykany stosowały wobec siebie firmy kolejowe w Wlk. Brytanii, USA, a u nas już też doszło do utrudnień dostępu do torów dla CTL "Maczki Bór", czy blokowania informacji o pociągach Kolei Mazowieckiej - to tylko najgłośniejsze medialnie przykłady. Temat: Widziane 03.03.2003 - pociągi (na razie) uratowane Wieliczka - to już przerabialiśmy... W pierwszej połowie lat 20 zeszłego wieku w wyniku cięć w rozkładzie jazdy (skąd my to znamy) zostały tylko 3 (słownie TRZY) pary pociągów Kraków - Wieliczka i 3 Wieliczka - Bieżanów... Więc kolej przegrywała z busami (skąd my to znamy)... Ale teraz będzie coś, czego nie znamy: Wtedy w PKP najwyraźniej pracowali ludzie nieco bardziej myślący, niż dziś, bo wtedy właśnie podjęto decyzję o budowie przystanków Wieliczka-Rynek (1927) i Bieżanów-Drożdżownia (1932), linię zaczęły obsługiwać wagony motorowe (dziś nazywa się to-to autobusami szynowymi), cena biletu była niższa niż w busie, no i jechało się 20 minut :)) No i co, qrde, nie da się?? PS W 1937 z powodu wysokiej frekwencji wagony motorowe zostały wyparte przez składy wagonowe :)) Temat: SKM do Nowego Portu czeka likwidacja ? sloggi napisał: > To jest błędne koło. > Nie jeżdzimy, bo jeździ rzadko - jeździ rzadko, bo nie jeżdzimy. O to to to. Rodzaj samospełniającego się proroctwa. W identyczny sposób znikają lokalne linie kolejowe w całym kraju, zwłaszcza w Prusach, na Pomorzu, Śląsku i Wielkopolsce, gdzie przed wiekiem władze niemieckie stworzyły gęsta siec kolejową obsługująca praktycznie każde miasteczko... Prawdą jest, że lokalne przewozy pasażerskie są deficytowe i wymagają dotacji, ale komunikacja autobusowa też dochodowa nie jest... A deficyt można było zmniejszyc koordynując rozkłady jazdy lokalnych pociągów z rozkładaem jazdy połączeń dalekobieżnych i autobusdów tam gdzie kolej nie dociera. To bez wątpienia zwiększyłoby popyt na takie usługi, w końcu kolej jest wygodniejsza od autobusu, w dodatku jeździ po niewykorzystanych torach a nie po przeciążonych drogach. Ale do tetgo trzeba by kilka godzin pracy umysłowej, co przerasta możliwości PKP. Zawiesić, zamknąć i fizycznie zlikwidowac jest o wiele łatwiej. A teraz w większości przypadków jest już za późno, żeby to odkręcić... Temat: Kolejowy podział dzielnicowy kraju wszystko dzięki p. Kuleszy-on tę reformę wymyślił Powinno być 9-10 województw i max 100 powiatów (teraz byle dziura to powiat) Zresztą my nie dorośliśmy do samorzadności - od wieków jest to samo. Jakiekolwiek przesunięcie kompetencji w dół powoduje anarchię, sobiepaństwo i takie absurdy jak ten z PKP. Zresztą kto wymysił żeby decydowanie o przewozach lokalnych przenieś na szcezbel lokalny? Pociągi lokalne jeżdżą po tych samych torach co międzynarodowe i powinny mieć zsynchronizowane rozkłady jazdy - a nie każdy sobie jak chce ustala rozkład. Już nie wiem czy 49 woj. nie było lepsze... Temat: A2 i express do Poznania > Korzyści z jazdy nawet po darmowej autostradzie są mniejsze > niż straty wynikłe > z tego że jadąc po autostradzie nie zabiera się pasażerów. To prawda, ale tu dostajemy dodatkową grupę pasażerów od PKP - od nowego rozkładu pociągów Włókniarz do Szczecina i Poznania ma jechać przez Ostrów Wlkp. To zapewne spowoduje, że czas przejazdu pociągiem do Poznania wydłuży się do ok 4,5godziny i taki autobus/bus jadący 3 godziny autostradą z tylko jednym przystankiem w Koninie może mieć tych pasażerów całkiem sporo... Temat: Świętokrzyskie kupuje autobusy szynowe dla PKP Żeby połączyć Ostrowiec ze Skarżyskiem wystarczyło by wydłużenie MPK o 7 km,rozsądny rozkład jazdy i chęc porozumienia między Ostrowcem i Starachowicami (co jest oczywiście nierealne-wszystkie 3 punkty).Wtedy można by się wypiąć na pkp.A jesli te autobusy szynowe maja jeśdzić 30km/h,jak to robiły pociągi,to jaki jest sens? Temat: Czy podobają wam się szynobusy? neostrador napisał: > Mi tak. Takie jakby tramwaje. Autobuso-pociągi :-)))) Z zewnątrz pociąg, > wewnątrz autobus. No ladnie wyglada i do tego te kolory - jakze inne od zielonosci i khakowosci starego taboru PKP. Ale na naszym odarapanym dworcu przez ta jego nowoczesnosc i kolorowosc wyglada jak papuga posrod stada wrobli > Dużo młodzieży nimi jeździ, dojeżdża do szkół To dobrze, tylko ze juz kilka razy mialem nadzieje, ze uda mi sie przejechac tym cudem ale zawsze okazywalo sie, ze rozklad jazdy kompletnie nie dla mnie zostal stworzony. > Chyba niedługo zastąpią PKS-y. hehe, jak PKS poczuje, ze to dla nich jakakolwiek konkurencja to od razu zrobi 50% znizke dla uczniow na bilety jednorazowe :-) Temat: Mam nową cegłe, mam nową cegłe :) Po pierwsze polecam www.bahn.de. Tam jest nowy rozkład jazdy i nie pytaj, dlaczego tam, a nie na www.pkp.com.pl :) > Proszę Cię zatem o informacje na temat połączeń na następujących liniach > kolejowych. > 1) Chabówka - Nowy Sącz (ile ich jest? to, że są "F" to wiem) Dwie pary z Chabówki do Limanowej i trzy z Limanowej do Sącza autobusem szynowym. Wszystko w "F". > 2) Kraków Główny - Wieliczka Rynek (j/w) Chyba tak jak było, tylko wszystko w "F". > 3) Zagórz - Krościenko Dokładnie tak jak było. > 4) Zagórz - Łupków i dalej Slovakia Wycieli jeden pociąg, który i tak już od dawna nie jeździł. > 5) Rzeszów - Jasło Chyba po staremu. > 6) Dębica - Stalowa Wola Rozwadów Coś chyba nawet dodali lub przedłużyli. > 7) Przeworsk - Bełżec Tak jak było. > 8) Gdynia - Hel Tak samo chyba. Przynajmniej nie ma znaczącej różnicy. > A także ile będzie pociągów z Krakowa do Zagórza. Chyba jeden, a były dwa ;( Rano część Tarvovi jechała do Zagórza, a wcześniej jeszcze Bieszczady, a teraz same Bieszczady pojadą. Koniec z jednodniowymi wypadami do Zagórza, Sanoka czy Jasła, a tak fajnie jechało się tam bonanzą ;( Michał Wojtaszek Temat: Kolejarze protestują i rozdają ulotki zarząd PKP myślący tylko o likwidacjach kolejnych lini (pieniądze ze złomu idą dla nich) + rozkład jazdy ułożony żeby odstaszyc podróznych czekaniem na skomunikowania + tolerowanie przez obsługę pociągów dresiarzy (boją się ich) + prowadzenie pociągów lokalnych najcięższymi lokomotywami (składy typu SU45 + 1 x bonanza) + brak autobusów szynowych = obecny stan kolei w Polsce. Czyli duuuuużo do naprawienia Temat: PKP w Bytomiu umiera! Nie mogę, nie potrafię wyjaśnić sobie, jakimi drogami chadza rozumowanie (o ile tak można to w ogóle nazwać) PKP-owskich bonzów. Niedługo pozostanie nam już chyba tylko linia Katowice-Warszawa,, a w sezonie po jednym pociągu dziennie do Kołobrzegu. Tak w ogóle - gdzie można dorwać nowy rozkład jazdy, ten mający obowiązywać od grudnia? Pozdrawiam Jens11 Temat: Nowy "Łodzianin" dominic napisał: > Szkoda tylko, że nie ma on drzwi odskokowo-przesuwowych... > > A tak w ogóle to mam pytanie dotyczące Reymonta: otóż już niedługo pociąg ten > będzie obsługiwany przez PKP PR Łódź. Oznacza to, że będą normalne wagony a nie > > żadne EZT. A czy wie ktoś, jaką prędkość będzie rozwijał na CMK nowy Reymont??? > Lokomotywy łódzkiego PKP PR (czyli EP 07 i EU 07) rozwijają prędkość 125 km/h. To jest o 15 km szybciej niż jeżdżący teraz na Reymoncie ED 72. Od nowego rozkładu jazdy czas przejazdu ulegnie skróceniu o kilkanaście minut. Temat: Absurdy dnia codzinnego W pełni się zgadzam, a nawet muszę coś dodać. W kasach wcale nie potrzeba zakładać internetu, gdyż PKP we współpracy z kimśtam rok w rok wydaje program Hafas - Elektroniczny rozkład jazdy. Z grubsza rzecz ujmując jest on offline'ową wersją tego, co można znaleźć w internecie. Program ten, jak zauważyłem, znajduje się w każdym punkcie informacji PKP i kasie. Polega na tym, że się weń wpisywa stację Z, stację DO, ewentualnie stacje PRZEZ i czas wyjazdy lub przyjazdu orac zależnie od chęci jeszcze insze dane (np. rodzaj pociągu). W odpowiedzi się dostawa wszystko co potrzeba, łącznie z kosztem podróży (uwzględnia nawet, jeśli kawałek czeba przepiechtolocić lub wziąć taksówkę!). Mimo to panie w informacji wolą wertować zeszycik z planem sieciowym (co z na ogół trwa wieki), a - jak wspomniałeś - panie w kasie wogóle nic nie wiedzą. Czemu? Jedno z tych najbardziej idiotycznych pytań. Temat: włókniarz juz nie pojedzie przez kalisz? włókniarz juz nie pojedzie przez kalisz? czy pociąg włókniarz relacji łódz kaliska szczecin juz nie bedzie jeżdził przez kalisz ?słyszałem że ma jeżdzić przez kutno to chyba przez kalisz już nie pojedzie ,na stronach pkp niema tego nowego rozkładu jazdy obowiązujacego od 14 grudnia . Temat: Obchody rocznicy śmierci Reymonta żarty żartami...ale tu smrodek wykryłem "Reymont" - Będzie jeździł nadal, chociaż od nowego rozkładu jazdy droga wydłuży się o 40 minut. To dlatego, że będzie przejeżdżał przez Częstochowę - wyjaśnia Zbigniew Ciemny, zastępca dyrektora PKP Przewozy Regionalne w Łodzi. jedyny "normalnie" jadący pociag...tzn jadący do Kraka tyle ile średnio samochód...wiedziałem, że ktoś coś tu pozmienia i to w tym samym czasie kiedy miedzy Wawą i Krakiem krąży mnóstwo interciti o których istnieniu tutaj przestałem nawet marzyć. To co Panowie przywilejów branżowych sie domagacie, prawda ? za ten trud i poniewierkę... Jak tu do tej Łodzi mają dojechac turysci...jak juz się o niej dowiedza i zaufają, ze warto... Temat: Utrzymajcie połączenie z Warszawą! Utrzymajcie połączenie z Warszawą! W piśmie skierowanym do prezesa spółki PKP Intercity Krzysztofa Celińskiego, prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza apeluje o utrzymanie jedynego, bezpośredniego połączenia kolejowego miasta ze stolicą Polski - napisała "Gazeta Pomorska" W wyniku wrześniowej korekty rozkłady jazdy, zniknie łącznik do pociągu pospiesznego „Niemen”, który kursuje obecnie z Poznania do Torunia, umożliwiając podróż do Warszawy bez przesiadek. Będzie to problem dla wielu mieszkańców, ale zwłaszcza dotyczyć będzie kuracjuszy przybywających do Inowrocławia ze wschodniej części kraju. - Osoby skierowane do Inowrocławia na leczenie sanatoryjne będą miały wydłużony dojazd, a podróż odbywać się będzie z przesiadką w Toruniu, co dla osób starszych i chorych stanie się dużą niedogodnością. Jako gospodarzowi miasta zależy mi, aby pobyt tak licznej rzeszy kuracjuszy i turystów w Inowrocławiu był pozbawiony trosk, aby nasi goście należycie wypoczęli i mogli bez problemu wrócić do swoich domów. Bezpośredni dojazd do stolicy stanowił także dużą korzyść dla inowrocławian - podkreślił w wywiadzie dla "Gazety Pomorskiej" prezydent miasta. (źródło: Gazeta Pomorska, 25 sierpnia 2009) Temat: Kobyłka-Warszawa dojazd Jeżdżą autobusy J i S. J przez Marki, S przez Zielonkę. S zazwyczaj jedzie dłużej. W godzinach szczytu na Wileński przeciętnie około 1h. Pociąg jedzie szybciej, ale z Dworkowej pieszo do PKP Zielonka to jakieś 3km. Do Ossowa chyba tyle samo. Rozkład jazdy autobusów znajdziesz w internecie rajbus.waw.pl czy jakoś tak. Temat: Byłem w Ostrowie i... Przeciez z zewnatrz to nie bedzie zaden nowy dworzec. To jest aktualny dworzec tylko z odnowiona elewacja (nowe okna, izolacja i kolorki). Stary budynek bedzi epoprostu wyremontowany i pzrebudowany wewnatrz i tyle. No i gwoli scislosci - to nie miasto go remontuje, tylko PKP Dworce Kolejowe, bo ostrowski dworzec nalezy do tej spolki. Ogloszenie na wykonawce bylo ogloszone juz kilka miesiecy temu i o zadnej "atapizacji" nie bylo mowy. To chyba wymysl redaktorow RC. W tym roku byl remont placu przed dworce, w 2009 bedzie remont dworca (i tego budynku obok), a rok pozniej remont peronow. Aha - od grudnia, w nowym rozkladzie jazdy przez Ostrow bedzie jechal jeden pociag Intercity relacji Krakow - Szczecin :D Temat: Kolej w Płocku Faktycznie, masz rację ... wizja przez Ciebie roztoczona jest naprawdę świetna ... gdyby pociąg jechał do W-wy 1h40 min to nie wahałbym się wybrać jego zamiast powolnego (wbrew nazwie) autobusu PEx albo o zgrozo - Komfortu. Ja jednak mimo wrodzonego optymizmu jestem w tej kwestii realistą - może nasze dzieci doczekają się takiego rozkładu jazdy z płockiego dworca PKP (rzecz jasna odnowionego PS. Nie demonizowałbym zjawiska przenosin ludzi z W-wy pod miasto - po pierwsze trend ten jest raczej w drugą stronę , południową (Piaseczno) a po drugie za kilka lat postanie wreszcie alternatywny do Pułkowej wyjazd z W-wy na północ, może nie w otulinie Kampinosu bo ten wariant utonie pod lawiną protestów, ale na pewno w jakimś innym. Czas przejazdu przez ten rejon skróci się więc dość znacznie. Temat: Koniec Reymonta? - oby tylko plotka Koniec Reymonta? - oby tylko plotka Jak podano dzisiaj na grupie pl.misc.kolej od nowego rozkładu jazdy ma zostać zlikwidowany pospieszny Reymont z Łodzi Fabrycznej do Krakowa. Nie wiem kim był ów człowiek który tę wieść ogłosił / chodzi mi o autentyczność planów likwidacji / ale sądząc po zdecydowaniu jego wypowiedzi odnoszę wrażenie, że mogł być to ktoś z PKP i likwidacja Reymonta jest całkiem prawdopodobna. Argumenty, które ów człowiek podał, mówią że malo tym pociągiem jeździ ludzi a wagonów brakuje. Dlatego zdecydowano się na usunięcie wagonów ciągniętych przez lokomotywę a zamiast z nich podstawiono ezt obsługujący na co dzień linię Kraków-Zakopane. Więcej dowiecie się na pl.misc.kolej. Pozdrowy - Dominik. Temat: kolejny problem -tym razem z pkp :((((((((((( kolejny problem -tym razem z pkp :((((((((((( Witam, znow się nadziałem.. choć może tym razem coś się da zrobić... Otóż kupiłem bilet weekendowy, sprawdziłem rozkład w internecie- i pojaechałem jedynym pociągiem w którym ten bilet nie jest ważny :( dostałem 153 zł do zapłaty w ciągu tygodnia, lub potem 243. Jednak z internetowego rozkładu nie dowiedziałem się o tym (jak się okazało trzeba było sprawdzić w widoku szczegółowym, ale nie sprawdziłem, bo dla mnie liczył się czas jazdy i godzina odjazdu, a to na pierwszej stronie jest podane. Uważam że to jest podstawa do reklamacji.. Co państwo o tym sądzą? Jeśli są jakieś szanse to wybiorę się jutro do izby handlowej w Warszawie. Temat: PKP - Lodz - Wawa - bez sensu... > Zachodzę w głowę dlaczego zawsze PKP musi zmieniać rzokład jazdy. Nie 'zawsze' tylko co roku. W tym roku zmiana nastepuje w grudniu, tak bowiem ustalono w calej [chyba] Europie. U [chyba] wszystkich przewoznikow kolejowych rozklad zmienil sie 14/12/2002. > Co im przeszkadzało w starym? Zmieniaja sie warunki infrastrukturalne, taborowe, gospodarcze, itp. > Teraz zdążyć na pociąg o 17.15 jest bardzo ciężko. I > ten przejzad o 10 min. dłuższy. Tłumaczenie, że tory są kiepskie i nie mozna > jeździć tak szybko jak poprzednio jest beznadziejne. Ale prawdziwe. > Wczoraj wracałem > Łodzianinem o 17.45 i w Żyrardowie i w Skierniewicach ktoś postanowił wysiąść > i zerwał hamulec bezpieczeństwa. Mimo tego, że staliśmy prawie 15 mimut to > pociąg w Łodzi był o czasie! Sorry, to niemozliwe - chyba ze maszynista lamal ograniczenia predkosci. 15tu minut na odc. Wawa-Lodz Lodzianin nie nadrobi. Pozdrowienia Kiefer kiefer#kolej.pl Temat: Coś o kolejach - czyli PKP - "i smieszno i straszn chatka_ napisała: > Cos o kolejach ... w Indiach. > Podroz z miasta A do miasta B miala zajac wedlug rozkladu 8 godzin , zajela > troche wiecej bo pociag mial 36 godzin spoznienia !!!:)))) > Innym znajomym zdarzylo sie byc w wagonie, ktory odczepil sie od reszty skladu, > > w szczerym polu, a szczere pole w Indiach znaczy tyle samo co srodek pustyni :) > > Mnie podobne przygody nie spotkaly, przejazd pociagiem bylby calkiem fajny > gdyby nie wyrzuty sumienia, gdy zjawilismy sie w naszym wagonie i okazalo sie > ze nasze 6 miejsc zajmuje chyba z 20 Hindusow, ktorzy miejsca te musieli nam > ustapic. Mielismy przed soba 16 godzin jazdy ... rozlozylsmy sie do spania, a > nad ranem w przejsciu miedzy siedzeniami na podlodze spalo dwoch Hindusow...: ( To w Polsce jednak jest lepiej. W PKP jak się budzisz w wagonie to nie tylko nie ma hindusów ale i portfela, zegarka, nie wspominając o bagażu. Temat: pośpieszny "KMICIC" Myślisz, że w Opolaninie jako ekspresie jest lepiej? Płacisz jak za ekspres a w pociągu masz: brak zasłonek, w WC często brakuje wody i można jeszcze wiele ułomności tego pociągu wymieniać. Jednak od nowego rozkładu "Opolanin" jak i "Panorama" idzie na odstrzał. Pozostanie pośpieszna "Oleńka" w godzinach jazdy "Panoramy" a "Opolanina" ma zastąpić jakiś pośpiech z Częstochowy, na który ludzie z Opola będą dojeżdzali osobowym. Dodam, że w miejsce "Opolanina", PKP zapronowało Opolanom IC "Górnik"... też przez CMK i droższy, bo "Opolanin" się nie opłacał podobno... Temat: Wyjazdowe spotkanie w Kazimierzu Podróż do Kazimierza: 1. Pociągiem do Puław, dalej miejskim do Kazimierza: PKP (Lublin – Puławy Miasto – i dalej www.pkp.pl/pl/indexpl.html 11.40 – 12.16 (pospieszny Lublin – Bydgoszcz) 12.50 – 13.25 (pospieszny Lublin - Katowice MZK Puławy – linia nr 12 (dworzec PKP – Kazimierz Dolny): www.mzk.pulawy.pl/w0105_s0.gif 12.11, 12.51, 13.26, 14.16 ßmoim zdaniem za późno – do Kazimierza (15 km) jedzie około 40 minut... 2. PKS (50 minut przez Nałęczów, Wąwolnicę itd.) Dworzec Główny PKS, stanowisko nr 3: 10.30 11.10 11.40 12.40 13.10 (ewentualnie 14.00 i 14.25, ale obawiam się, że mogą być problemy z dotarciem na czas) 3. Busem z Nadstawnej (Dworzec PKS) gusniak.webpark.pl/pulawy.htm 10.20 (Puławy przez Kazimierz) 12.20 (kurs do Kazimierza) 13.30 (Puławy przez Kazimierz -> chyba za późno – o ile mnie pamięć nie myli jedzie ok. półtorej godziny Powrót – wkrótce PS Pepper nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zmiany w rozkładzie jazdy Temat: W okolicach Warszawy znikają 23 pociągi lokalne Dlaczego to PKP sama decyduje o ograniczeniu liczby pociągów? Jak mi wiadomo,to rozkłady jazdy dostosowane są W Y Ł Ą C Z N I E do potrzeb kolejarzy,a straty przynoszą głównie puste ekspresy.Więcej elastyczności w układaniu rozkładów jazdy i troski o pasażerów ! Temat: Dobry chwyt marketingowy PKP Dobry chwyt marketingowy PKP PKP wraz z nowym rozkładem jazdy uruchamia nowy pociąg "Czarna Góra" jadący z Wrocławia. Szkoda tylko, że do Międzylesia... Temat: DB wyręcza ... PKP nowy rozład -pomoc Jak się konfrontuje różne źródła wiedzy o ruchu pociągów PKP, to można dojść do wniosku, że stałego rozkładu jazdy po prostu nie ma. Temat: Ekspansja SKM Ekspansja SKM SKM nie zagrzebuje gruszek w popiele. za www.pkp.com.pl: Trójmiejska SKM będzie jeździć do Iławy i częściej do Elbląga PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. od poniedziałku, 7-go lutego 2005 r. wprowadza cztery pary pociągów do Iławy oraz kolejne cztery do Elbląga. Nowe pociągi SKM w tych kierunkach umożliwią m.in. dojazdy do pracy zmianowej na g. 6.00 na terenie Trójmiasta i Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tczewie i powrót po g. 22.00 oraz liczne skomunikowania z innymi przewoźnikami Grupy PKP - za wyjątkiem porannego pociągu z Iławy, pozostałe 15 umożliwia przesiadki do/z pociągów Spółek PKP Intercity lub PKP Przewozy Regionalne – nawet czterech na trasie do Trójmiasta. Dzięki temu, oraz korekcie rozkładu jazdy pociągów PKP PR, znacząco polepszy się oferta całej Grupy PKP w regionie, zwłaszcza dla podróżnych z Chojnic, Malborka, Iławy i Elbląga. W sumie powstało 27 nowych połączeń lokalnych z przesiadką wynoszącą od 5 do 20 minut, 4 takie same dalekobieżne całoroczne i 5 sezonowych oraz 11 - będących przedłużeniami pociągów PKP IC (8 z Elbląga i 3 z Iławy). Wyjątkiem są dłuższe skomunikowania trzech pociągów w Malborku (Ex Wysocki do/z Katowic przez W-wę oraz IC Norwid z Krakowa. Szczególnie dużym powodzeniem powinny się też cieszyć skojarzenia nowych pociągów SKM i dalekobieżnych lub regionalnych przyspieszonych, uruchamianych przez PKP PR – np. z pociągiem nr 9731/30 z Olsztyna: dzięki krótkiej przesiadce w Elblągu uzyskujemy najkrótsze połączenie tego miasta z Gdynią (2godz. 56 min.). W sezonie letnim dojdą jeszcze takie same skomunikowania Trójmiasta w Iławie, przez Warszawę, do Bielska Białej i z Kielc. Temat: Moskwa co ciekawe, w internetowym rozkładzie jazdy www.pkp.pl brak takiego pociągu Temat: Może razem na Krym! może masz rację, choć tak poinformowali mnie w informacji PKP, ale za to w rozkładzie jazdy internetowym pociąg nie występuje. Temat: jak tanio i szybko dostać się do Czech z Bielska Pociągiem z Czeskiego Cieszyna - do Cieszyna najlepiej dojechać busem lub pekaesem, a granicę przejść pieszo. Rozkład jazdy www.pkp.pl - wpisz tylko, że szukasz połączenia z Cieszyna do Ostrawy, bo z samego Czeskiego Cieszyna nie wyszuka. Temat: Komunikacja lokalna - Józefosław ii Julianów Komunikacja lokalna - Józefosław ii Julianów Szanowni Państwo, W ostatnim okresie otrzymałem wiele maili od Państwa z prośbą o pomoc w uruchomieniu Komunikacji lokalnej na terenie Józefosławia i Julianowa, oczywiście postanowiłem Państwu pomóc i natychmiast zabrałem się do działania. Do złożonego wniosku (po konsultacjach) załączyłem niektóre maile (podziękowania dla Pani Agnieszki). W złożonym wniosku starałem się pogodzić cały Józefosław i Julianów, oczywiście przykładowa trasa na pewno będzie poddana konsultacji (zawsze tak jest). W dniu wczorajszym rozmawiałem także z Biurem Promocji Piaseczna, są przychylni wnioskowi i także postarają się pomóc. Proszę o cierpliwość, będę na bieżąco informował Państwa. Pozdrawiam, do zobaczenia Oto jego treść: Mysiadło, dnia 06.09.2007 r. Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno Pan Józef Zalewski ul. Kościuszki 5 05-500 Piaseczno Przewodnicząca Rady Miejskiej Pani Dorota Wysocka - Jońska w/m Szanowni Państwo, W ostatnim okresie Józefosław i Julianów przeżywają dynamiczny rozwój. To właśnie z tą okolicą wielu mieszkańców naszego kraju postanowiło związać swą przyszłość kupując mieszkania i domy. Dużą zasługę w tym ma dogodne położenie, dobra infrastruktura komunalna i bliskość terenów rekreacyjnych. Niemałe znaczenie mają też nakłady jakie gmina i powiat ponoszą na zapewnienie bezpieczeństwa, ale mieszkanie w okolicach Józefosławia i Julianowa to oprócz zalet także problemy. Jednym z najważniejszych jest problem braku dogodnego połączenia komunikacji autobusowej z ul. Puławską i PKP. To właśnie w Warszawie i okolicach wielu mieszkańców pracuje, uczy się oraz spędza wolny czas. I wielu mieszkańców narzeka na korki na Puławskiej, które stwarzają się w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Alternatywnym rozwiązaniem dla samochodu jest dobrze zorganizowana komunikacja lokalna. W związku z napływającymi do mnie drogą elektroniczną mailami i etc. (kilka w załączeniu) w sprawie braku komunikacji na terenie Józefosławia i Julianowa uprzejmie proszę o podjęcie skutecznych działań mających na celu stworzenie Komunikacji lokalnej na trasie PKP Piaseczno - Puławska Okulickiego - Julianowska (na całej długości) - Wilanowska (pętla) - Geodetów - Łabędzia - PKP Nowa Iwiczna, oczywiście proszę o synchronizacją z rozkładem jazdy pociągów PKP oraz bieżące informowanie o podjętych działaniach w w/w sprawie. Temat: projekt nowego rozkładu jazdy PKP projekt nowego rozkładu jazdy PKP jest już projekt nowego rozkładu PKP. O dziwo, będziemy mieć z Lublina dodatkowy pociąg do Gdyni. Rozkład z Lublina do Warszawy - czas jazdy do centralnej 2h 45 minut 4.00 Warszawa ( z Kijowa i Rzeszowa) 5.30 Warszawa w dni robocze 6.20 Gdynia p. Bydgoszcz 7.20 Szczecin ( TLK) 8.20 warszawa ( z Chełma) 10.20 Warszawa ( z Przemyśla i Zamościa) 12.20 Szczecin 14.20 Warszawa 15.20 Gdynia (TLK tylko w dni robocze) w Warszawie wjeżdża tylko na DW.Wschodni 16.20 Bydgoszcz 18.20 Warszawa ( z Bełżca w wakacje, a poza wakacjami tylko w niedziele) 19.20 Warszawa ( z Przemyśla, a poza wakacjami także z Zamościa) 20.20 Świnoujście ( sezonowy) z Warszawy Centralnej do Lublina ( czas jazdy z centralnej 2 h 20 min - oj chyba się nie uda) 5.05 Lublin ( sezonowy ze Świnoujścia) 6.05 Bełżec ( w wakacje codziennie a poza wakacjami tylko w soboty) 7.05 Przemyśl ( a poza wakacjami także do Zamościa) 8.48 Lublin ( TLK z Gdyni tylko w dni robocze - odj. z Dw.Wschodniego) 9.05 Lublin ( z Bydgosczy) 12.05 Lublin ( a w piatki do Chełma) 14.05 Lublin ( ze Szczecina) 15.00 Lublin ( TLK ze Szczecina) 16.05 Przemyśl/Zamość ( z Bydgoszczy) 17.05 Lublin ( w dni robocze) 18.05 Chełm ( w dni robocze) 19.05 Lublin ( z Gdyni przez Bydgoszcz) 21.10 Kijów/Rzeszów ( w wakacje do Zagórza) do Radomia 6.10 Kraków/Katowice 12.10 Wrocław 16.10 Kraków/Katowice 21.52 Wrocław "Ludwik Solski" kierunek Stalowa Wola 9.40 Przemyśl 18.40 Przemyśl 23.40 Rzeszów kierunek Wschodni 8.40 Bełżec ( w wakacje codziennie, poza wakacjami tylko w soboty) 9.40 Zamość ( oprócz wakacji) 14.40 Chełm ( w piątki) 18.40 Zamość 20.40 Chełm 23.40 Kijów Temat: Przymiarki do nowego Rozkładu Jazdy Przymiarki do nowego Rozkładu Jazdy [DŁ]Na niektórych liniach przestaną kursować pociągi osobowe lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/638498.html Przymiarki do nowego rozkładu jazdy PKP, który wejdzie w życie w grudniu, przewidują likwidację około 60 pociągów osobowych spośród 217 jeżdżących w regionie łódzkim. Pociągi mają przestać jeździć między innymi na trasach Zduńska Wola - Herby, Kutno - Płock i Łowicz - Łódź Kaliska. Mniej połączeń będzie natomiast na liniach: Zduńska Wola - Chorzew Siemkowice, Chorzew Siemkowice - Częstochowa, Kutno - Włocławek, Koluszki - Tomaszów, Tomaszów - Opoczno. Pod znakiem zapytania stoją połączenia Kutno - Płock i Pątnów - Kępno. - Na trasie Łowicz - Łódź Kaliska są tylko trzy pary pociągów i wszystkie do likwidacji? - denerwuje się Grzegorz Arkita, szef "Solidarności" w Zakładzie Linii Kolejowych w Łodzi. - Czym ludzie będą jeździć? Co stanie się z kolejarzami, którzy tam pracują? Spółka PKP Przewozy Regionalne uzasadnia plany nierentownością połączeń: ze Zgierza do Łowicza jeździ średnio 50 - 70 osób, a w przeciwnym kierunku od 25 do 60, tymczasem najmniejszy skład ma 212 miejsc siedzących. Do tego 51- kilometrowy odcinek torów od Zgierza do Łowicza jest tak zniszczony, że pociąg jedzie tą trasą dwie godziny. - 156 pociągów, które uzgodniliśmy z Urzędem Marszałkowskim, nie wystarczy w regionie łódzkim - przyznaje Elżbieta Zielińska z PKP Przewozy Regionalne w Łodzi. - Chcemy jednak połączyć część relacji. Zaproponowaliśmy też Urzędowi Marszałkowskiemu zamówienie dodatkowo 32 pociągów. - To na razie przymiarki, oparte na założeniu, że w przyszłym roku na pociągi przeznaczymy nie mniej niż 35 milionów złotych, a więc tyle, ile w tym - uspokaja Janusz Wysocki z Urzędu Marszałkowskiego. - Zwróciliśmy się jednak do Przewozów Regionalnych, aby wzięły na siebie część kosztów utrzymania nierentownych połączeń. Urząd Marszałkowski i PKP Przewozy Regionalne muszą podpisać porozumienie najpóźniej do połowy listopada, miesiąc przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Temat: [Bydgoszcz] Szybkie i tańsze pociągi [Bydgoszcz] Szybkie i tańsze pociągi Do Warszawy, a wkrótce do Gdańska dojedziemy pociągami szybciej i taniej. Intercity i Szybka Kolej Miejska to nowe spółki kolejowe, które wchodzą do naszego województwa Do tej pory podróżujący koleją bydgoszczanie mogli korzystać z usług tylko jednej firmy - PKP Przewozy Regionalne. Teraz to się zmieni. Na rynek wchodzą spółki warszawska Intercity oraz mająca swą siedzibę w Trójmieście Szybka Kolej Miejska. A to oznacza, że spółka PKP Przewozy Regionalne straci monopol na przewóz pasażerów w naszym regionie. Nowe połączenia znajdą się w rozkładzie jazdy pociągów 11 grudnia. Intercity uruchamia na trasie Bydgoszcz - Warszawa swój najnowszy produkt Tanie Linie Kolejowe. - Pociąg wyjedzie z Bydgoszczy o godz. 6.28 i dojedzie do stolicy szybciej niż obecnie jeżdżące składy pospieszne. Chcemy zaoferować pasażerom dobry komfort jazdy za przystępną cenę - rekomenduje ofertę rzeczniczka Intercity Anna Rosiek. Na razie nie wiadomo, ile dokładnie będzie kosztował bilet. Spółka zadbała też o to, żeby pasażerowie jadący dalej do Krakowa, Katowic czy Bielska-Białej nie musieli czekać na połączenie. Na stacji Warszawa Zachodnia podróżni będą mogli od razu przesiąść się do podstawionych pociągów Intercity. Do naszego województwa będą także wjeżdżały pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej z Gdańska. Na początek dwa składy dziennie dojadą tylko do Laskowic Pomorskich, ale władze spółki już myślą o połączeniach z Bydgoszczą. PKP Przewozy Regionalne nie pozostają w tyle i również zapowiadają kilka nowości, m.in. nowe połączenie z Warszawą o godz. 7.28. W nowym rozkładzie jazdy będzie więc nie pięć pociągów do Warszawy, tak jak teraz, ale siedem. Bydgoszcz zyska też nowy dzienny pociąg "San" do Przemyśla przez Lublin i "Sukiennice" do Krakowa przez Łódź. /GW/ Temat: uwaga: opóźnienia Łódź-Warszawa uwaga: opóźnienia Łódź-Warszawa lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/218571.html Dłużej do Warszawy Wtorek, 22 października 2002r. Na trasie kolejowej między Rogowem a Płyćwią rozpoczął się remont sieci trakcyjnej. Roboty potrwają do 30 października. Dla pasażerów oznacza to dłuższą podróż do Warszawy i z powrotem o 5 – 10 minut. W tym czasie część pociągów nie będzie w ogóle kursować. Odwołano: - pociąg pospieszny odjeżdżający o godz. 17.44 z dworca Łódź Fabryczna do Warszawy. - pociąg osobowy odjeżdżający ze Skierniewic o godz. 16.35 do Łodzi Fabrycznej. Na stacjach na tej trasie zatrzymuje się pociąg pospieszny wyruszający z Warszawy o godz. 15.15. (Dlatego do Łodzi przyjedzie opóźniony). Skrócono trasę następujących składów: - pociąg wyruszający o godz. 15.30 z Łodzi Fabrycznej do Skierniewic kończy bieg w Koluszkach. Pociąg odjeżdżający o godz. 15.44 z Łodzi Fabrycznej zabiera podróżnych na trasie z Koluszek do Skierniewic. - pociąg relacji Skierniewice – Łódź (odjazd ze Skierniewic o godz. 17.35) kursuje tylko na trasie Łódź – Koluszki. Zmieniły się także godziny odjazdów: - pociąg pospieszny z Łodzi do Warszawy zamiast o godz. 14.44 odjedzie o godz. 14.34. - ekspres „Odra” wyruszy z Łodzi Kaliskiej o godz. 19.14 (zamiast o godz. 19.03). - pociąg osobowy ze Skierniewic do Łodzi Fabrycznej zamiast o godz. 14.30 odjedzie o godz. 14.20. - Opóźnione zostały odjazdy trzech pociągów pospiesznych z Łodzi Fabrycznej do Warszawy. Zamiast o godz. 9.44, 11.44 i 16.44 wyjadą o godz. 9.54, 12.04 i 17.14. Od 4 listopada roboty będą prowadzone przez całą dobę. Konieczne będą kolejne zmiany w rozkładzie jazdy PKP. Temat: Autobusy zamiast pustych pociagów Autobusy zamiast pustych pociagów Autobusy zamiast pustych pociągów lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/648990.html Co najmniej szesnaście pociągów w regionie łódzkim zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP, który ma zacząć obowiązywać w grudniu, a kolejne 32 połączenia stoją pod znakiem zapytania. Urząd Marszałkowski, który finansuje pasażerskie przewozy kolejowe, rozważa zastąpienie pociągów autobusami. Przesądzony jest los trzech pociągów z Łodzi Kaliskiej do Łowicza oraz połączenia Zduńska Wola - Częstochowa przez Chorzew Siemkowice, Kutno - Włocławek i Koluszki - Tomaszów. Ale to nie wszystko, bo kolej uzgodniła z Urzędem Marszałkowskim, że z 217 pociągów osobowych kursujących obecnie po województwie łódzkim, w nowym rozkładzie pewnych jest tylko 156. Zagrożone są m.in. pociągi Wieluń - Wieruszów, Pątnów - Kępno, Kutno - Płock. - Jeśli teraz stracimy pasażerów, to później trudno ich będzie odzyskać - mówi Antoni Kopeć, przewodniczący komisji zakładowej "Solidarności" łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Ale stan techniczny torów z Łodzi do Łowicza jest tak tragiczny, że pociąg mógłby jechać 20 km/h, więc 50-kilometrowa podróż zajęłaby 2,5 godziny, a pieniędzy na naprawę nie ma... - dodaje Antoni Kopeć. - Jeżeli składem z ponad 200 miejscami jedzie mniej niż 50 pasażerów, to nie ma sensu utrzymywać takiego połączenia - mówi Janusz Wysocki, naczelnik Wydziału Transportu i Komunikacji w Urzędzie Marszałkowskim. - Dlatego rozważamy zastąpienie połączeń kolejowych autobusowymi. Wystąpiliśmy do dwunastu PKS-ów w naszym województwie z pytaniem, czy byłyby zainteresowane uruchomieniem kursów. Wszystkie odpowiedziały pozytywnie. * * * * * Dobrą informacją dla pasażerów jest planowane od grudnia uruchomienie pośpiesznego połączenia Tomaszów - Warszawa i wydłużenie linii osobowej ze Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów do Łodzi Fabrycznej. (kr, jj) - Dziennik Łódzki Temat: "Łodzianin" - nowy pociąg z Łodzi do stolicy ju... Gość portalu: Igor napisał(a): > Jestem ciekaw czy ktokolwiek z osób tak ostro wypowiadających się o zachowaniu > pasażerów "Łodzianina" kiedykolwiek jechał tym lub jakimkolwiek pociągiem. > Przedstawione w artykule p. Gałązki twierdzenie przedstawicieli PKP, jakoby to > pasażerowie popsuli ogrzewanie i kradli dywaniki i inne części wyposażenia > wagonów jest bezsensowne. Ogrzewanie w pociągu nie działało już pierwszego dnia > > kursowania nowego składu, w momencie podstawiania pociągu na stację Łódź > Fabryczna (może się mylę i paru podróżnych głęboką nocą przyszło na dworzec i > buszowało w pociągu jeszcze na bocznicy). Po drugie dostęp do sensorów i całej > instalacji ogrzewania możliwy jest tylko od zewnątrz wagonu, a drzwi blokują > się gdy prędkość pociągu przekroczy około 5-10 km/h. Po trzecie kradzieże > wyposażenia wagonów mają miejsce głównie podczas ich postojów na bocznicach w > nocy kiedy to też padają one ofiarą twórczości grafficiarzy. Oczywiście jest to prawda i mogę potwierdzić własną krwią;) PKP, jak zawsze szuka winnych gdy winne jest ono samo bo nie dopilnuje niczego. Taka sama sytuacja dotyczy zmian w rozkładzie jazdy, PKP twierdzi że to na prośby pasażerów Łodzianin będzie odjeżdżał godzinę później, a z tego co się orientowałam to większość w tej chwili jeżdżących osób jest bardzo zadowolona z godzin odjazdów, ewentualnie byłaby skłonna poprzeć przesunięcie 15-20 minutowe. Zmiana będzie a co na to pasażerowie to nieważne. Ale oczywiście w prasie i w innych mediach pojawią się informacje że PKP odpowiada na życzenia klientów. > Następnym razem radzę p. Gałązce i p. (nomen omen) Ciemnemu nie szafować tak > lekkomyślnie oskarżeniami pod adresem pasażerów. Jest w naszym prawie kara za > oszczerstwo. Obawiam się że obaj panowie niespecjalnie przejmują się co mówią i piszą bo w pewnym sensie są jednak bezkarni... Temat: Widziane 02.02.2003 czyli PKP w Nowej Hucie Widziane 02.02.2003 czyli PKP w Nowej Hucie Zanim o wizycie na stacji PKP Nowa Huta, inne ciekawe szczegóły: 1) buuu - 833+834 też niebieskie, teraz czekać na 610+609 i mamy trzy nowe wolne składy pod reklamę. 2) "111" - około 11.00 w Ruszczy jadąca z napisem Pleszów - full wypas w Jelczyku. Może na kazanie do proboszcza jechali ??? 3) "20" pod Pleszowem - około 8 osób podjeżdżało do pętli. "21" na Solidarności od strony Pleszowa (376+377) - jeden pasażer w drugim wagonie. 4) ul. Obronna nie nadaje się do ruchu "103". Za wąska i za dziurawa (okropność, o mało się nie zostawiłem zderzaka). A szkoda, bo fajna byłaby to trasa na Piaski Wielkie 5) Jutro raczej wyjadą trójskłady, bo już 814 i 856 nie było tam gdzie wczoraj. Choć z naszym MPK to nic nie wiadomo. 6) PKP - NOWA HUTA Wydaje mi się, że jestem nienormalny, a nawet popie...lony. Zamiast przejść się na spacer po Bolechowicach lub Lasku Wolskim pojechałem właśnie tam. Nie wiem, ale tamto miejsce ma klimat. Żywej duszy wokół nie zanotowałem. Przed budynkiem stacyjnym znajduje się niewielki placyk (na upartego mogłaby tam kończyć "110", tylko że nie ma po co). Poczekalnia zamknięta na cztery spusty. W środku pozostawione w nieładzie ławki pamiętające jeszcze czasy PRL. Jednak sam budynek dość schludny. Jest też jakby kasa połączona z zawiadownią. Uwaga - widnieje rozkład jazdy PKP !!! Są dwie pary pociągów, z tym że jedna kursuje tylko w dni robocze oprócz sobót. Pociągi kursują w relacji KRAKÓW GŁ - Kr. Batowice - KRAKÓW NOWA HUTA. Tu kończą bieg i po kilkudziesięciu minutach ruszają na trasę KRAKÓW NOWA HUTA - Podgrabie Wisła - PODŁĘŻE. I dokładnie jest tak samo w kierunku przeciwnym. Peron taki jak np. w Bieżanowie. Po jego obydwu stronach tory. Pociągi osobowe, a dokładnie służbowe wjeżdżając do stacji muszą zjeżdżać "na bok", bo peron znajduje się jako pierwszy. Klimat tego miejsca jest fantastyczny. Spokój i harmonia. Wybiorę się tam raz jeszcze - pewnie za tydzień. Może jakieś foty strzelę dla Was - może. Jednak polecam to miejsce do odwiedzenia. Najlepiej tak jak ja w niedzielę koło 10-11. Bez wątpienia to moja ulubiona stacja w Krakowie. Poza Krakowem ale blisko niego lubię Niepołomice. Te jednak teraz stacji nie przypominają. Jak się to widzi straszny żal człowieka dopada. Natomiast jak ktoś ma ochotę na "uciechy" na tylnim siedzeniu z wybranką, placyk przed stacją w Nowej Hucie jest równie idealny. Na pewno nikt nie przeszkodzi w tym zainteresowanym. Może i ja spróbuję - hehehehehe. Temat: Likwidacja polaczenia na trasie Gliwice-Katowice Likwidacja polaczenia na trasie Gliwice-Katowice Radio Plus Gliwice: > Za tydzień w województwie śląskim zostanie wycofanych 60 pociągów. Z rozkładów jazdy znikną najbardziej nierentowne składy. W ten sposób kolej chce zaoszczędzić pieniądze, gdyż na koniec roku deficyt Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych wyniósł 130 mln. > Kolejarze będą jednak walczyć o przywrócenie wycofanych kursów i zapowiadają rozmowy na ten temat z Zarządem PKP i samorządem województwa > Zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Zbigniew Jastrząb uspokaja że dotychczas podróżujący wycofanymi pociągami nie zostaną na lodzie, gdyż nie ma takich linii. gdzie zawieszane są wszystkie przewozy w ciągu dnia. > Największe cięcia przewidziano na trasie Rybnik - Wodzisław, zmiany dotyczą również połączenia Gliwice - Katowice. Panowie chyba zartuja!? Przeciez polaczenie Gliwice - Katowice jest jednym z najbardziej obleganych na Slasku. Codziennie tysiace uczniow, studentow i dojezdzajacych do pracy kursuje na tej trasie (odcinek laczy 2 najwieksze uczelnie na Gornym Slasku - Politechnike Slaska i Uniwersytet Slaski). Prawie codziennie jade ta linia i zawsze jest pelno. Nie wyobrazam sobie likwidacji jakichkolwiek kursow!!! Jestem stanowczo przeciw jakichkolwiek likwidacji polaczen na tym odcinku! Jesli na tym odcinku pociagi przynosza wam straty, to zlikwidujcie wszystki przejazdy i bedzie spokoj! Zarobia wlasciciele mini-busow. Wyslijcie mailem protest do Dyrektora Zakładów Przewozów Regionalnych - promocja@pkp.com.pl i do rzecznika PKP pr.rzecznik@pkp.com.pl. Moze jak otrzymaja 1000 maili, to da im cos do myslenia! Temat: Chca zlikwidowac polaczenia na trasie Gliwice-Kato Chca zlikwidowac polaczenia na trasie Gliwice-Kato Radio Plus Gliwice: > Za tydzień w województwie śląskim zostanie wycofanych 60 pociągów. Z rozkładów jazdy znikną najbardziej nierentowne składy. W ten sposób kolej chce zaoszczędzić pieniądze, gdyż na koniec roku deficyt Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych wyniósł 130 mln. > Kolejarze będą jednak walczyć o przywrócenie wycofanych kursów i zapowiadają rozmowy na ten temat z Zarządem PKP i samorządem województwa > Zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Zbigniew Jastrząb uspokaja że dotychczas podróżujący wycofanymi pociągami nie zostaną na lodzie, gdyż nie ma takich linii. gdzie zawieszane są wszystkie przewozy w ciągu dnia. > Największe cięcia przewidziano na trasie Rybnik - Wodzisław, zmiany dotyczą również połączenia Gliwice - Katowice. Panowie chyba zartuja!? Przeciez polaczenie Gliwice - Katowice jest jednym z najbardziej obleganych na Slasku. Codziennie tysiace uczniow, studentow i dojezdzajacych do pracy kursuje na tej trasie (odcinek laczy 2 najwieksze uczelnie na Gornym Slasku - Politechnike Slaska i Uniwersytet Slaski). Prawie codziennie jade ta linia i zawsze jest pelno. Nie wyobrazam sobie likwidacji jakichkolwiek kursow!!! Jestem stanowczo przeciw jakichkolwiek likwidacji polaczen na tym odcinku! Jesli na tym odcinku pociagi przynosza wam straty, to zlikwidujcie wszystki przejazdy i bedzie spokoj! Zarobia wlasciciele mini-busow. Wyslijcie mailem protest do Dyrektora Zakładów Przewozów Regionalnych - promocja@pkp.com.pl i do rzecznika PKP pr.rzecznik@pkp.com.pl. Moze jak otrzymaja 1000 maili, to da im cos do myslenia! Temat: Komentuje Lesław Iwaniuk, organizator koncertu ... Pragne napisac cos wyjasniajacego w tej sprawie, jesli chodzi o incydent jaki mial miejsce na dworcu w Katowicach: 06.06.2004r po godz. 00.10 -00.40. przy pociagu relacji: Warszawa-Wieden-Praga Czeska. Wypowiedzi gosci portalu na temat zaistnialego incydentu w/w okropnie mnie zbulwersowalo i powiem dobitnie naruszylo moje dobre zdanie o PKP w Polsce. Po szczegolowym zapoznaniu sie z materialem jaki sie ukazal w Gazecie Wyborczej w Katowicach pt: WARS ZEGNA NAS to moge wyjasnic co nastepuje w jej prawidlowosci i szczerosci. Glowny organizator koncertu powinien dokladnie zapoznac sie z szczegolowym rozkladem jazdy pociagow, podejmujac taka decyzje, iz ma odbyc podroz z KATOWIC do PRAGI CZESKIEJ. Podroz miala byc kontynowana przez kanadyjskiego piosenkarza GAROU w wagonie sypialnym kolei czeskich, to tu trzeba "glowe pochylic" nisko i uderzyc sie w piersi kto wlasciwie zawinil. Ja na dzien dzisiejszy nie jestem w stanie wyjasnic tej sprawy do konca: jakie maja obostrzenia konduktorzy czescy, jesli chodzi o udostepnienie podroznemu do kontyowania w jego wagonie sypialny bez posiadania aktualnego biletu na przejazd. To tyle sprostowania jesli chodzi o to zajscie w "pechowa noc" dla tego Garou, skladam od siebie wyrazy wspolczucia i nie wyrozumialosci ludzi m.n. kolejarzy czeskich, czyli konduktorow obslugujacych wagony sypialne i restauracyjne. Jednak pragne wrocic do wypowiedzi niektorych gosci portalu. Nadmienic pragne, ze wypowiedzi i komentarze sa nie na miejscu, poniewaz sa BRUTALNE, HANIEBNE i OBRAZLIWE POLSKICH KOLEJARZY i SERTOR WYZSZY LACZNIE z RZADEM. To nie jest metoda i wychowanie spoleczenstwa wydawac opinie komus, bezpodstawnie nie znajac argumentow w danej dziedzinie naszego zycia, juz tak bardzo zgnebionego i upokorzonego spoleczenstwa ostatnimi laty. To sa wypowiedzi i komentarze gosci ja uwazam, zeby bardziej sklocic spoleczenstwo i pomnozyc wieksza biede i nienawisc Polakow wzgledem siebie co znajac od zarania Polski tego nie bylo w czasach ciezkich i bolesnych. Zycze nam wszystkim Paniom i Panom o troche wyrozumialosci wzglednie siebie i blizniego, a to pomoze nam zyc bez stresow i w milosci tak potrzebnej dla kazdego z nas na dalsze lata zycia! Z powazaniem /-/ JANUSZ DZ. Temat: Goniec Żagański - reaktywacja goncowy napisał: > Dziś ukazał się nowy numer "Gońca Żagańskiego". Od tego numeru pismo staje się > dwutygodnikiem, ukazującym co drugi czwartek. W najnowszym numerze: > > - o tym dlaczego Żagań jest pancerną stolicą oraz o irackim bilansie 11LDKP; siedzi sroka na żerdzi i twierdzi: Że cukier jest słony, Że mrówka jest większa od wrony, Że woda w morzu jest sucha, Że wół jest lżejszy niż mucha, Że mleko jest czerwone, Że żmija gryzie ogonem, Że raki rosną na dębie, Że kowal ogień ma w gębie, Że najlepiej fruwają krowy, Że najładniej śpiewają sowy, Że bocian ma dziób zamiast głowy, Że lód jest gorący, Że ryby się pasą na łące, Że trawa jest blaszana, Że noc zaczyna się z rana, Ale nikt tego wszystkiego nie słucha, Bo wiadomo, że sroka jest kłamczucha. > - o konferencji z cyklu "Polska Pięknieje", która odbyła się wczoraj w Pałacu > Książęcym (piszemy o tym jako pierwsi!) Polska pięknieje, Żagań raczej przeciwnie :/ > - o gimnazjalistach, którzy odwiedzili Włochy w ramach wymiany i o Włochach, > którzy odwiedzili Żagań wymian jakich w każdym polskim gimnazjum pełno > - publikujemy i analizujemy nowy rozkład jazdy pociągów, i to na miesiąc przed > samym PKP ;) analizujemy?? ??? ???? > - przedstawiamy ciąg dalszy historii budynku, w którym dziś znajduje się Zespół > Szkoł Tekstylno-Handlowych; budynek szczególny, podobnie jak tysiące budynków w Polsce i Niemczech ;] > - o wiele więcej... o matko boska aż boję się otwierać :/ Temat: [Wawa-SKM] Nowy pociąg i ciasne rozkłady Na wszystkich przystankach szybkiej kolei miejskiej między Dworcem Zachodnim i Falenicą niebawem pojawią się szczegółowe rozkłady jazdy. Szybka Kolej Miejska kursuje od dwóch tygodni. I choć przejazd nią jest na razie bezpłatny, to wielu warszawiaków mieszkających w Falenicy nie korzysta z tego środka komunikacji. Powód? Na stacjach PKP, przez które przejeżdża miejski pociąg brakuje rozkładów jazdy. Zarząd SKM obiecuje, że rozkłady pojawią się już w tym tygodniu. – SKM na razie kursuje pilotażowo. Wiele rzeczy trzeba jeszcze dopracować – tłumaczy Krzysztof Celiński, przewodniczący rady nadzorczej SKM. SKM dogadała się również z PKP co do ogłaszania na stacjach przez megafony komunikatów o nadjeżdżajacym pociągu SKM. Kolej chciała za tę usługę od Warszawy aż sześć tys. zł miesięcznie. – Ostatecznie udało nam się tę stawkę trochę obniżyć – dodaje Krzysztof Celiński. Tymczasem drugi pociąg SKM z fabryki Newag w Nowym Sączu trafi do Warszawy w przyszłym tygodniu. Choć jest gotowy pojechał na specjalistyczne targi kolejowe Trako do Gdańska. Newag zapłacił Warszawie za możliwość wypożyczenia składu. – Otrzymujemy 100 zł za godzinę wypożyczenia, czyli 2,4 tys. za dobę. Pociąg wyjechał w poniedziałek, wróci w piątek. Do kasy spółki SKM w płynie z tego tytułu prawie 10 tys. zł – mówi Celiński. Po początkowych usterkach w składach SKM z Nowego Sącza teraz wszystko funkcjonuje już zgodnie z planem. Nie ma kłopotów technicznych, pociąg jeździ zgodnie z rozkładem jazdy. Jednak podróż składem zatrzymującym się na każdej stacji między Dworcem Zachonim i Falenicą jest dłuższa niż jazda na tym odcinku samochodem. Pokonanie trasy po szynach zajmuje ponad 45 minut, autem o około 10-15 minut krócej. Szybka kolej ma być znacznie szybsza dopiero w przyszłym roku, kiedy zakończy się remont kolejowego tunelu średnicowego pod Śródmieściem. Teraz wszystkie pociągi jadą tędy z prędkością zaledwie około 20 km na godzinę, ze względu na kiepski stan torów. Po zakończeniu prac będą kursować dwa razy szybciej – podróż SKM z Falenicy do centrum skróci się o 10 minut. www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=72266 Temat: Koleje Mzowieckie - dno muliste... Po pierwsze nie lubię prezydenta Jerzego K i kolorowych marszałków za całokształt ich "pracy" dla miasta (to JK) i regionu (państwo marszłkowie). Po drugie Koleje Mazowieckie nie zatrudniają moich koleżanek/kolegów/przyjaciółek czy przyjaciół.Mam tam znajomych. Po trzecie. W momencie powstawania KM PKP i PKP PR dysponowało odpowiednią ilością zmodernizowanych EZT które nadawały się na aport rzeczowy wnoszony do spółki KM. Pomimo tego zarząd PKP postanowił ukryć ów tabor wysyłając go gdzieś w Polskę. Po czwarte PKP i PKP PR kłamały co to stanu technicznego taboru oddanego do dyspozycji KM. Oszustwo jest podwójne gdyż nie tylko spółki kolejowe nie wniosły umówionego aportu to jeszcze marzuciły absurdalnie wysokie raty leasingowe za wpełni zamortyzowany tabor oodany do dyspozycji KM. Po piąte KM nie mają fizycznej ani prawnej możliwości dbania o stan techniczny i bezpieczeństwo linii kolejowych. Są one własnością spółki PKP PLK. Po szóste 1/3 zmodernizowanych wagonów EZT przeznaczonych wyłącznie do ruchu lokalnego służy firemce PR do obsługi "pociągów" interegio. Po siódme znam dość dobrze jakość usług KM gdyż od dwóch miesięcy 2 dni w tygodniu dojeżdżam nią do pracy Żyrardowa. I nie narzekam. Mam takze porównanie z PKP IC (jej pociągami dojeżdżam 2 razy w tygodniu do pracy w Łodzi). Warto tutaj dodać iż w odróżnieniu od Łodzi W-wa wraz z sąsiednimi miastami (aż po Wołomin) stworzyła system biletów aglomeracyjnych. Znam jednocześnie opinie osób które są zmuszone korzystać z usług pr. I to co one opowiadają o warunkach podróży/opóżnieniach/cenach biletów/rozkładzie jazdy nie da się publicznie zacytować. Temat: Grodno pociag 247 Mnie zaskoczyly, ale pozytywnie. Czysto i milo, ze PKP moglaby sie uczyc. Tak szczerze to nie pamietam detali (sciany itd). Sklaniam sie jednak w strone drewnopodobnych plyt. O ten szczegol zapytam kolege, ktory jechal ze mna, a na pociagach zna sie duzo lepiej ode mnie. Na stronie PKP znalazlam 247. Oto link: rozklad.pkpik.pl/bin/traininfo.exe/pn/214380/169250/580020/218550/4095/ld=pkp&seqnr=2&ident=1o.01479167.1114175040& Jest to pociag relacji Berlin-Moskwa. Sklada sie on z roznych wagonow (polskich, rosyjskich i bialoruskich).Jesli Ost-West-Express cos Ci mowi, to on tez jest w skladzie. Kupujac bilety w PKP do Minska dostalismy miejsca w bialoruskim wagonie. Jesli bedziesz jechal nr 247 to daje Ci gwarancje, ze kontrola graniczna odbywa sie w pociagu. Jechalam tydzien temu, wiec na wlasnej skorze przeciwczylam. Z Ukrainy mam inne doswiadczenia. Jadac ze Lwowa elektryczka do Rawy Ruskiej przesiadlam sie w Rawie na pociag PKP do Warszawy. Ukrainska kontrola graniczna byla na dworcu kolejowym. Po kontroli (pod okiem pogranicznikow) nalezalo przejsc do pociagu i przed wejsciem do niego oddac "kupon", ktory oznaczal "po odprawie granicznej". PO kilku km (przemytnicy mieli duuuzo czasu na poznanie wagonowej materii) dojechalismy do Medyki. Tutaj pociag stal dluzej (czas ten jest uwzgledniony w rozkladzie jazdy) i tutaj odbyla sie kontrola paszportowa i celna. Za swoj pokoj (Minsk, Grodno) placilam ok. 40-50$. Hotele byly rezerwowane przez jakas bialoruska firme. Platnosc karta kredytowa. Firma wywiazala sie z umowy. Wszystko bylo ok. Jesli Cie interesuje, to moge przeslac Ci namiary. Temat: Widziane 03.03.2003 - pociągi (na razie) uratowane Qrestwo! Busy zamiast PKP Likwidacja 205 pociągów w Małopolsce Jerzy Kłeczek 03-03-2003, ostatnia aktualizacja 03-03-2003 22:08 Prawdopodobnie w maju z rozkładu jazdy wypadnie niemal co trzeci pociąg regionalny. Niektóre linie, jak np. Kraków - Wieliczka, mogą zostać całkowicie zlikwidowane. Pracę może stracić ponad 50 konduktorów. Przypomnijmy: 25 lutego br. dyrekcja PKP Przewozy Regionalne ogłosiła, że z powodu kłopotów z finansowaniem deficytowych połączeń regionalnych zamierza zlikwidować 1050 pociągów. Po województwie śląskim najbardziej ucierpiałaby na tym Małopolska. - Według ustawy mieliśmy dostać w tym roku 51 mln zł. Na tej podstawie opracowaliśmy funkcjonujący od 15 grudnia 2002 r. rozkład jazdy. Tymczasem otrzymaliśmy tylko 17 milionów - mówi Ryszard Rębilas, dyrektor małopolskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne. Wczoraj dyrektor Rębilas przedstawił wstępne założenia redukcji niektórych kursów, z których dochody ze sprzedaży biletów nie przekraczają 30 proc. poniesionych na kursy kosztów. Z 205, jakie zaplanowano do likwidacji, 143 pociągi zaczynają i kończą swój bieg w Małopolsce, osiem będzie miało skrócone trasy, a cztery kursować będą tylko w dni robocze. Niektóre linie, jak np. odnowiona dwa lata temu Wieliczka - Kraków, skazane zostaną nawet na zarośnięcie trawą. Bilety pokrywają na nich zaledwie 3 proc. poniesionych kosztów. Pomiędzy Suchą Beskidzką i Żywcem czy Skawiną i Oświęcimiem zamiast pociągów mogą pojawić się autobusy PKP, których koszt przejazdu jednego kilometra jest sześciokrotnie niższy niż pociągu elektrycznego. - Przeprowadzimy jeszcze jedne badania linii i dopiero w kwietniu podejmiemy ostateczną decyzję - mówi dyrektor Rębilas. Przyznaje, że w razie likwidacji pociągów może stracić pracę ok. 50-60 konduktorów. Według Krzysztofa Knapika ze Związku Zawodowego Kolejarzy pracę mogą utracić nie tylko konduktorzy, w sumie zagrożonych jest około 100 osób. Prawdopodobnie w miejsce zlikwidowanych linii kolejowych pojawią się busy prywatnych przewoźników, którzy bez problemu otrzymują pozwolenia na przewozy pasażerskie, co wypełniłoby komunikacyjną lukę. Wojciech Gleń z urzędu marszałkowskiego, który odpowiada za przewozy regionalne, przyznaje, że jak dotąd w Małopolsce nie ma spójnej polityki transportowej. Temat: [Mazowsze] więcej pociągów podmiejskich [Mazowsze] więcej pociągów podmiejskich Kolej w naszym regionie zarabia na siebie. Będą nowe połączenia. Co 10-15 minut mają kursować w godzinach szczytu pociągi podmiejskie na trasach wokół stolicy. Kolejarze rozpoczęli walkę o pasażerów. Do niedawna wprowadzenie nowego rozkładu jazdy oznaczało dla pasażerów tylko jedno – większy ścisk i dłuższe oczekiwanie na peronie. Z roku na rok liczba lokalnych połączeń kolejowych malała. W rozkładzie jazdy wprowadzonym rok temu skasowano aż 41 takich połączeń. Ale to już przeszłość. W nowym rozkładzie, który będzie obowiązywał od 11 grudnia, liczba pociągów zwiększy się z 554, które jeżdżą obecnie, do ponad 600. Składy mają też jeździć częściej. W szczycie nawet co dziesięć minut. To się opłaca A wszystko dlatego, że wożenie ludzi zaczęło się wreszcie opłacać! Odkąd z PKP wydzieliła się spółka Koleje Mazowieckie, pociągi podmiejskie jeżdżące w stolicy i okolicach stały się nagle rentowne. Oczywiście nie wszystkie. Ale faktem jest, że koleje zarobiły. Czystego zysku za pierwsze półrocze wypracowały 107 tys. zł. I dlatego mogą uruchamiać nowe połączenia. – I to na każdej z siedmiu wychodzących z Warszawy linii – zapewnia Grzegorz Kuciński, dyrektor do spraw przewozów i promocji Kolei Mazowieckich. Kolejarze mają nadzieję, że dzięki zmianom uda się zmniejszyć tłok w wagonach. Teraz w godzinach szczytu pasażerowie czekają na pociąg nawet 25 minut. Często jak metro Częstsze kursy pociągów na liniach podmiejskich oznaczają, że między Warszawą Wschodnią a Zachodnią będzie można złapać skład nawet co pięć minut. To świetna propozycja dla ludzi, którzy nie chcą przebijać się autem czy autobusem przez zakorkowane mosty. Tym bardziej że na trasie od Dw. Wschodniego przez Dw. Zachodni do stacji Ursus obowiązują miejskie bilety. Lepiej na peryferiach Wznowione zostaną też połączenia na dwóch trasach: Radom-Drzewica i Nasielsk- -Sierpc. Ostatni pociąg widziano tam kilka lat temu. Ruch zatrzymano, bo podobno nie było pasażerów. Teraz okazało się, że jednak są i chcą jeździć. – Uruchomimy tam autobusy szynowe, które są tańsze od tradycyjnych wagonów – zapowiada dyr. Kuciński. Żeby zapewnić bezpieczeństwo, w odnawianych składach montuje się kamery. Teraz są tylko w dziesięciu pociągach. W przyszłym roku pojawią się w kolejnych 29. /zw.com.pl/ Temat: kolej izerska ??????????? I na koniec,reszta znaleziona przezemnie,nie mojego autorstwa! Szlak Tanvald - Jelenia Góra dzisiaj Dzięki reelektryfikacji odcinka z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Górnej, Polskie Koleje Państwowe utrzymały kursowanie pociągów pasażerskich na tym szlaku. Mimo bardzo złej sytuacji finansowej PKP, wciąż 12 par pociągów dowozi podróżnych do Cieplic, Szklarskiej Poręby i okolicznych miejscowości [6]. Na szczęście kolej nie planuje zamknięcia tej linii, niestety nie planuje też wznowienia ruchu pasażerskiego na odcinku przez granicę do Harrachova. O wznowienie ruchu międzynarodowego zabiegają od wielu już lat samorządy lokalne zarówno czeskie, jak i polskie. W przeciwieństwie do polskiego odcinka linii Jelenia Góra-Tanvald (ograniczonego do Szklarskiej Poręby Górnej) los czeskiego szlaku do Harrachova był bardzo zagrożony. Zaledwie pięć lat po uroczystościach związanych z dziewięćdziesiątą rocznicą uruchomienia linii, 26.02.1997 r., Ćeske Drahy wstrzymały ruch na linii (w ramach obchodów 90-lecia po blisko 50 latach przerwy, 25.06.1992 r. przejechał pociąg pasażerski z Harrachova do Szklarskiej Poręby). Jako przyczynę podano bardzo zły stan techniczny szlaku, w tym między innymi mostu na Izerze. Przerwa w ruchu trwała ponad rok, dopiero 24 maja 1998 r. pierwszy pociąg z Tanvaldu dotarł do Harrachova. Nie był to już pociąg państwowych kolei czeskich, ale prywatnego operatora: ruch kolejowy przejęła spółka Jizerska Draha. Dnia 18.09.1998 r. zorganizowano kolejne jazdy promocyjne na trasie Tanvald-Szklarska Poręba Górna, a organizatorzy spodziewali się, że już wkrótce ruszy regularna komunikacja. W czeskim rozkładzie jazdy po wielu latach przerwy pojawiła się Szklarska Poręba, tabele z godzinami odjazdów pociągów pozostały jednak puste. Do wznowienia regularnego połączenia kolejowego biegnącego przez Przełęcz Jakuszycką jak dotąd nie doszło, zaś 1 grudnia 1998 r. Jizerska Draha zakończyła działalność i na szlak powróciły pojazdy w barwach państwowych kolei czeskich (mimo ponownej zmiany operatora rozkład jazdy nie uległ zmianie, do Harrachova dociera 8 par pociągów) Temat: Początek końca Aronowego busiarstwa !!!!!! :) pep-per napisał: > Tylko, że informacje o zmianach w rozkładzie PKP o PKS pojawiają się w >mediach. O zmianach w rozkładzie busów też. Np. w Wyborczej jest regularnie rozkład jazdy busów. W Kurierze też. > Często korzystam z PKP. Zawsze, zanim wybiorę się na dany pociąg, upewniam >się (strony internetowe PKP bądź informacja telefoniczna), czy i o której >pociąg odjeżdża. Ale pociągi lubią się spóźniać. > Ostatnio wybierałem się do Radomia. Musiałem jechać busem. A dlaczego? Czyżby PKP i PKS nie zapewniło ci komunikacji? > Wszedłem > dzień wcześniej na strony internetowe, na których znajduje się rozkład, > sprawdziłem o której mam bus, po czym kilka razy próbowałem dodzwonić się pod > podany numer telefonu, żeby upewnić się, czy dany bus jedzie. Nikt nie raczył > odebrać. Następnego dnia - z pół godzinnym zapasem - wyjechałem na dworzec. > Busa o danej godzinie nie było... To musiałeś mieć naprawdę pecha, bo przez Radom jeżdżą też busy do Łodzi, Krakowa itp. Może po prostu to był bus do Łodzi albo Krakowa a ty myślałeś że będzie pisać na nim "Radom". > Pojechałem PKS Łódź. Nie był rozklekotany, miał klimatyzację i nie pędził jak > szalony Czyli jechałeś do Radomia ok. 1200 albo ok. 1500 O tej porze są busy Lublin - Radom - Kraków, dokładnie o 12.15 12.45 15.15 i 15.50. Nie wiem jakim cudem nie trafiłeś na tego busa. >(jechałem kiedyś busem na trasie Lublin - Warszawa. Pędził jak >szalony. Może po prostu nie jesteś przyzwyczajony do normalnych prędkości. Ktoś kto do tej pory jeździł rozklekotanym autosanem może się bać prędkości ok. setki. > Przez większą część drogi astanawiałem się, czy dotrę w jednym kawałku. Wolę > jechać pociągiem, mimo tego, że zapłacę 7 zł więcej.) Twój wybór. Temat: Katowice-Praga Ad. doplata do EC Praha - faktycznie taka informacja pojawia sie w rozkladzie przy wyszukiwaniu polaczenia Katowice - Praga. Z tego wynika jednak tylko tyle, ze obieg informacji w PKPie jest beznadziejny i ogon nie nadaza za glowa O ile w ogole ogon nie biega w kolko za wlasnym ogonem a na glowie sie tylko wlos jezy z wypisywanych bzdur... Prawda jest taka, ze cala ta informacja "EuroCity obowiązek dopłaty, pociąg z rezerwacją miejsc, pociąg z wag. restauracyjnym" jest dolaczana do kazdego znalezionego polaczenia dla pociagu EC i jest aktualna, ale tylko w komunikacji krajowej. Jesli jechalbys tym pociagiem w relacji Katowice - Zebrzydowice, to faktycznie, musialbys kupic bilet wg taryfy ekspresowej wraz z doplata do pociagu EC i jednoczesnie obowiazkowa miejscowka za 18 PLN. Caly ten wymyslny rozklad jazdy PKPu nie zna jednak pojecia "przejazd miedzynarodowy", gdzie nie placisz zadnych doplat, nie placisz nawet za bilet w taryfie krajowej ekspresowej, korzystasz bowiem z taryfy miedzynarodowej TCV. Chyba od 2003 r. przy przejezdzie z biletem miedzynarodowym nie ma obowiazku rezerwacji miejsca, ryzykujesz tylko tym, ze bedziesz siedzial na korytarzu. Wielokrotnie korzystalem z tego przywileju nawet w relacjach czysto krajowych, np. jadac pociagiem InterCity z Warszawy do Gdanska majac bilet miedzynarodowy relacji Petrovice u K. - Sopot. Pomijam juz to, ze przy wyraznych zaletach biletu miedzynarodowego CD-PKP (bez oplaty za miejscowke, bez doplaty za EC/IC, 40% znizki przy bilecie powrotnym) bardziej mi sie oplacalo kiedys jezdzic Z Warszawy do Katowic i z powrotem, majac kupiony bilet Warszawa - Petrovice u K. a zpět. Ale to juz tak zupelnie na marginesie Zatem jedyna prawdziwa informacja w internetowym rozkladzie PKP jest ten wagon restauracyjny, ktory przy okazji bardzo polecam. W pociagu EC Praha nie jezdzi bowiem WARS, ale czeska firma JLV, ktora oferuje prawdziwe czeskie knedliki i czeskie piwo za calkiem znosne pieniadze. F. Temat: Super. Kolej rusza znowu w Gostyniu. Super. Kolej rusza znowu w Gostyniu. Oto artykuł z Wyborczej: SZYNOBUSY wróciły na trasę Leszno - Kąkolewo - Jarocin lid, en 01-09-2004, ostatnia aktualizacja 01-09-2004 18:34 Wczoraj kolej zdecydowała się na wprowadzenie zmian w swoim rozkładzie jazdy. Uruchomiono połączenia między Krzyżem a Lipką Krajeńską (przez Piłę). Na tej trasie codziennie jeździć będzie pięć pociągów. Po wielomiesięcznej przerwie wróciły też dwa szynobusy na trasie Leszno - Jarocin. Pociągi z Jarocina wyjeżdżać będą o godz. 5.32 i o godz. 14.58, a z Leszna i godz. 5.37 i o 15.15. Przypomnijmy: o przywrócenie połączenia na tej trasie starał się Stefan Mikołajczak, marszałek województwa Wielkopolskiego. Pociągi na tej trasie nie jeździły od 1 kwietnia, bo PKP nie miały na ten cel pieniędzy. - Jak szynobusy mają jeździć z Leszna do Jarocina, skoro linia jest w likwidacji - pytał kilka dni temu Marek Parafianowicz, zastępca dyrektora ds. technicznych Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu. I tłumaczył, że Polskie Linie Kolejowe przestały utrzymywać tory, bo nie ma na nich ruchu. I wyjaśniał, że konsekwencją tego są m.in. pozbawione opieki przejazdy kolejowe. - Jeśli od września będą tamtędy jeździć szynobusy, to przed każdym przejazdem maszynista będzie musiał zatrzymać pojazd, wyjść z niego, zamknąć szlaban, przejechać przez przejazd i znów się zatrzymać, by szlaban podnieść - przekonywał Parafinowicz. Argumenty dyrektora nie przekonały jednak Urzędu Marszałkowskiego, który połączenie postanowił dofinansować. - I dlatego pociągi uruchomiliśmy - wyjaśnia Kazimierz Budynkiewicz, zastępca dyrektora Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu. W rozkładzie jazdy pojawiło się też dodatkowe połączenia na trasie Jarocin - Krotoszyn. Temat: Transport Gliwice -Swinoujscie !!! 4 lub 5 paz. Z przesyłkami konduktorskimi jest tak: przesyłki konduktorskie Dziś nadanie – dziś odbiór. Przesyłki konduktorskie przewożone są w obrębie sieci PKP, w pociągach oznaczonych w rozkładzie jazdy literą "K". Miejsce przyjmowania i wydawania tych przesyłek w pociągu oznaczone jest tablicą „Przesyłki konduktorskie”. Masa przesyłki nie może przekroczyć 10 kg, maksymalne wymiary: 20x40x50 cm, a jeżeli jest to rulon – maksymalne wymiary: 150 cm x 20 cm średnicy. Maksymalna wartość – czterdziestokrotność opłaty za przewóz przesyłki konduktorskiej. Przesyłka musi być przekazana w opakowaniu umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytków i uszkodzeń. Musi być zaopatrzona w napisy zawierające imię i nazwisko (nazwę), dokładny adres (telefon) odbiorcy i nadawcy, nazwę stacji nadania i przeznaczenia oraz określenie zawartości przesyłki. Nadawanie i odbiór przesyłek konduktorskich odbywa się bezpośrednio do pociągu lub poprzez stacjonarne punkty przyjmowania przesyłek konduktorskich, znajdujące się na dworcach kolejowych. Punkty te, na podstawie odpłatnego zlecenia odbioru (również telefonicznego), dokonują odbioru przesyłek z pociągu - w zastępstwie klienta. Zlecenia odbioru przesyłki konduktorskiej z pociągu może dokonać nadawca jak i odbiorca. Opłata za przesyłkę konduktorską wynosi 25 zł. Za nadanie przesyłki lub odebranie jej z pociągu w zastępstwie klienta pobierana jest dodatkowo opłata w wysokości 10 zł. Kierownik pociągu/konduktor może odmówić przyjęcia przesyłki do przewozu, jeżeli nadawca nie posiada odliczonej należności. Temat: Szybciej do Stolycznej.... Gość portalu: Hawk napisał(a): > Oj człowieku, co ty gadasz??????? Jezeli z W-wy Centralnej do Zawiercia > express jedzie 118 minut, to jaki cudem do Włoszczowy jechał by 110 minut, > nawet przy prędkosci 120 km/h (EP-07, EU-07) Cytuję fragment telegramu służbowego o uruchomieniu nadzwyczajnego pociągu: NA ZAMOWIENIE BT= GETZ INTRNATIONAL TRAVEL= DLA PRZEJAZDU TURYSTOW KURSUJA NASTEPUJACE POCIAGI: 1.W DNIU 19 GRUDNIA BR.POC.NR 13601 REL.WARSZAWA WSCH.- KRAKOW GL. W/G ROZKLADU JAZDY: GRODZISK MAZ.14.05 KORYTOW 14.12 SZELIGI 14.17 BIALA RAWSKA 14.25 STRZALKI 14.34 IDZIKOWICE 14.46 OPOCZNO PLD.14.53 OLSZAMOWICE 15.09 WLOSZCZOWA 15.22 KNAPOWKA 15.25 PSARY 15.31 STARZYNY 15.33 SZCZEKOCINY 15.38 WEGRZYNOW 15.43,5 KOZLOW 15.51 KAMIONKA 15.53,5 TUNEL 15.56 I DALEJ W/G ZARZADZENIA IOIR KRAKOW. SZYBKOSC MAX OD GRODZISKA MAZ.120 KM/H,OD KM 170.4 - 100 KM/H, OD STARZYN 120 KM/H,OD KOZLOWA 100 KM/H. Czyli od Grodziska do Włoszczowy masz 77 minut. Ile jedzie pociąg pośpieszny z Warszawy do Grodziska? Zobaczmy... o, jest: na przykład pociąg numer 15101 pokonuje odcinek Grodzisk - Centralna w 29 minut, z minutowym postojem na Zachodniej. Razem - 106 minut. Niewiele się pomyliłem. > > Dziwne. Rozkładowa prędkość na tej linii to 70 km/h, "Solina" odjeżdżała z > > > Tarnobrzega o 16:07, by w Kielcach być o 18:16 (z postojem w Chmielowie). > > > > Jakbyś nie zauważył to w Polsce w wielu wypadkach rozkłady PKP można potłu > c o > kant d..., a poza tym sprawdzałem w praktyce jak to jest z tą "Soliną" i > niestety, ale przeważnie miała opóźnienia do 40 minut (m.in. wtedy jak ja > akurat tamtędy jechałem). Dojeżdżam "Soliną" z Radomia do Warszawy. Wedlug objazdowego rozkładu, odjeżdżała ona z Radomia o 19:43 (planowo o 19:07) i nie widziałem jej spóźnionej. Temat: Nowy rozklad PKP - cd. Nowy rozklad PKP - cd. czesc, Jacek Grabarski napisal pokrotce co sie zmieni, ja moze dorzuce kilka szczegolow. Widawa do Jeleniej Gory wyjedzie z LKaliskiej o 0615, we Wrocku bedzie dopiero o 1006. Niestety, wydluza sie czas jazdy miedzy Lodzia a Wroclawiem o ponad 20! minut - Ostrow-Wroclaw bedzie ok.10' dluzej oraz Zdunska-Lodz, poniewaz od 14/12 obnizona bedzie Vmax - z 80 na 60 km/h. Co wiecej, Widawa NIE pojedzie w soboty. Tak wiec mieszkancy Lodzi, Zdunskiej, Sieradza - jesli chcecie pojechac na weekend do mojego miasta albo w Sudety kolo Jeleniej Gory to idzcie na PKS. 'Sudety' pojada bez czesci jeleniogorskiej, a do Kudowy tylko w sezonie [zima, ferie, wakacje]. Poza sezonem tylko do Klodzka. 'Jacwing' Suwalki-Wroclaw pojedzie ok. 1800, zamiast Odry. Z powrotem ok. 0900. Nie bedzie 'Przasniczki', nie bedzie nocnej rzezni Szczecin-Lublin przez Lodz, Radom [pojedzie przez Warszawe,Kutno]. Nie bedzie Dresdnera, ktory pojedzie przez Czestochowe-Opole. Nie wiem czy to sie zmienilo, ale jeszcze kilka dni temu pociagi z Kaliskiego w kierunku Czestochowy lub Wawy byly wytrasowane przez Widzew. Czas jazdy Kaliska-Widzew: 46 [czterdziesci szesc!] minut. Aha, Zagorz pojedzie przez Czestochowe-Krakow-Tarnow, nie przez Skarzysko- Sandomierz-Rozwadow-Rzeszow. Z Podlasiem to red.Grabarski troche zamieszal - ono juz teraz sie zatrzymuje i w Skcach, i Koluszkach, i Piotrkowie. Bedzie jezdzic za to codziennie [teraz tylko w weekendy i swieta]. Podobnie z Wlokniarzem - to nie jest calkiem nowe polaczenie tylko zmiana trasy, zamiast Zdunskiej-Ostrowa bedzie Kutno-Konin. Te nowe polaczenia Ostrow/Sieradz-Kaliska-Zgierz-Widzew to sa tzw. RegioPlusy, czyli poc. przyspieszone. Bilet w nich kosztuje tyle co w zwyklym osobowym. Natomiast dam sobie reke uciac, ze beda ciecia w trakcie rozkladu. Ukladano go bowiem przy zalozeniu 800 mln dotacji. W projekcie budzetu jest [AFAIR] 370 mln, a tak naprawde przewoznik dostanie jeszcze mniej. Pozdrowienia Kiefer kiefer[at]gazeta[dot]pl Temat: Kolej zakończyła liczenie pasażerów na Śląsku Autobusy szynowe, dobre sobie. Jakby ceny biletów i oferty naszego PKP PR były takie,jak na ten przykład w Czechach, to by ludzi jeździło więcej i pociagi nierentowne by pełniejsze były, na tyle żeby ich rentowność wzrosła. Poza tym na Śląsku i tak pozostał tylko ruch na liniach zelektryfikowanych, a jedna trzywagonowa jednostka EN57 wcale taka droga w eksploatacji nie jest - prąd jest wiele razy tańszy od paliwa, więc uzycie 800kW maksymalnej mocy takiego zespołu kosztuje tyle, co lanie drogiego oleju napędowego w autobus z silnikiem diesla. Aby pociągi były rentowne, musza byc czyste i jeździc dostatecznie często. Rozkład jazdy ułozyć można w cyklu - co pół godziny, godzinę, dwie - i wtedy ludzie łatwo go zapamietują. To wszystko na świecie wiedziano sto lat temu, ale pan Jastrząb o tym ani piśnie. Porównajcie sobie cene biletu PKP na trasie Katowice-Gliwice z ceną KZK GOP. Śmiech na sali. Autobusy jadą ponad godzinę, wypełnione po brzegi - ale jeżdżą w szczycie co 15 minut. Pociąg jedzie niewiele ponad pół godziny, kolej jeździła kiedyś co 10 minut, pociągi były napełnione i rentowne. Dzisiaj pasażerowie liczący pieniądze wybierają tańszy, wolny autobus, jeżdżący często. Co by przeszkadzało PKP PR konkurować cenowo z KZK GOP? Ano nic, mieliby 2 razy więcej pasażerów, ale po co, skoro zawsze można się wykazać nierentownością. PKP nie opłacało sie jeździć z Bytomia do Gliwic. Pasażerowie nie dopisywali, bo pociagi były trzy na krzyż, o dziwnych porach. Teraz jeździ sobie autobus, pełny po brzegi, co 45 minut. No i co za skończony kretyn likwiduje pociagi takie jak ten do Łeby, ten mazurski, wcześniej zlikwidowali Trzebiatów, co z Ustka i Darłowem? Przecież na tym PKP zarabialo krocie w sezonie. Dobrze, ze niemieckie Deutsche Bahn zaczyna wchodzić w zachodniopomorskie, moze i do nas zechcą dojść, bo z niezgułami zarządzającymi PKP, ludźmi nie mającymi pojęcia o tym jak powinna wyglądać oferta nowoczesnej kolei, wszyscy będziemy leżeć i gwizdać. Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 192 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||