Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP raadomTemat: Droga i kolej do Wawy Gość portalu: kolejarz napisał(a): > Nie ma lokomotywowni, praktycznie nie ma gdzie odstawiać składów, a na pewno ni > e > ma gdzie ich myć. Za mało peronów, żeby można sobie pozwolić na postoje większe > j > liczby pociągów rozpoczynających i kończących bieg. Nic nie ma. > A więc - na początku dnia pociągi muszą jechać z Kielc, a co najmniej ze > Skarżyska, a wieczorem muszą tam wrócić. W środku dnia - za małe zapotrzebowani > e. Chyba nie jest to do końca argument tłumaczący brak miejscowych posiągów pospiesznych - w Kielcach jest tyle samo perownów, a gdyby to była prawda to pociągi pospieszne nie jeżdziłyby np. do Wisły, Szklarskiej itp. gdzie też brak lolomotywowni i całego zaplecza o którym piszesz. Wiadomo też, że są składy elektryczne, które potrzebują tyle samo miejsca co zwykłe "żółtki" osobowe, a takie jednak z Radomia jeżdżą. A przy okazji chciałbym przypomnieć o pociągu pospiesznym "Chałubiński" który jeżdził Z Radomia do Krakowa ze 2-3 lata temu (może sprawdzisz w rozkładzie). Do niedawna też jeżdziły normalne wagony + lokolotywa w pociągu do Łodzi Fabrycznej i przez wiele lat nie było problemów z elektowozem ani z tym gdzie mają stać wagony. Osobnym tematem jest sprawa zatrudnienia - gdyby Radom był stacją początkową dla pociągów pospiesznych (co kilka lat temu wywalczono np. w Cżęstochowie)ileś tam osób miałoby zajęcie. No ale widać, że nie od infrastruktury to zależy tylko od złej woli, tylko czyjej? - PKP, władz miasta, samorządów, wojewody, polityków? Temat: busy wrocław - lublin Chodziło o busy Wrocław - LUBLIN, a nie nieodległy LUBIN. LUBLIN w województwie lubelskim blisko 500 km. od Wrocławia. Na stronie www.minibus.prv.pl można przeczytać że z Lublina(Ruska Skarpa) do Wrocławia przez Radom Wieluń godz 11.30 oraz 23.30 oraz telefon tel. 084 638 9056 Ciekawe jak jest z powrotem i czy w ogóle jeździ ten bus. ? Skoro już jestesmy przy tym temacie busów to zapytam skąd odjeżdżają busy z Wrocławia do Lubina (przez Prochowice i Środę Śląską). Czy to prawda że z ul. Joannitów w poblizu PKP i PKS, czy nic sie nie zmieniło ? Temat: Bezpośrenie pociągi dpKrakowa,Olsztyna,Grudziądza Bezpośrenie pociągi dpKrakowa,Olsztyna,Grudziądza Spółka PKP Przewozy Regionalne lekko poszerzyła ofertę dla mieszkańców Nowego Dworu Mazowieckiego, choć nadal nie ma ona wiele wspólnego z ofertą z przed 2 lat gdy wszystkie pociągi pośpieszne zatrzymywały się w NDM. Oto pociągi kursujące od dzisiaj z Nowego Dworu Maz.: 9:41 Kraków (przez Piaseczno, Kielce, Radom, Skarżysko Kamienną)w wybrane dni trasa wydłużona do Zakopanego)- w Krakowie o 16:10 18:07 Olsztyn przez Ciechanów, Mławę, Nidzicę, Olsztynek) - w Olsztynie na 20:54 18:07 Grudziądz przez Działdowo, Jabłonowo Pomorskie Prócz tego nadal kursuje w okresie wakacyjnym (od czerwca do początku września) pociąg Kolei Mazowieckich o nazwie SŁONECZNY do Gdyni Głównej o bardzo konkurencyjnej cenie biletu i czasie przejazdu porównywalnym z pociągami Inter City na tej trasie! Odjazd z Nowego Dworu o 9.07(czas przejazdu ponad 4 godziny) Powrót z Gdyni 16:11 Temat: Czy cos sie zmienia w Radomiu? Punkt do programu Kibica: chciałbym przypomnieć o sprawie, która była już swego czasu rozważana, ale ostatnio nic o tym nie słychać. Chodzi o propozycję zorganizowania tzw. kolei miejskiej, która połączyłaby Gołębiów z osiedlem Południe. Ponieważ tory już istnieją, wymagałoby to wybudowania kilku przystanków i zakupu 2-3 szynobusów zabierających jednorazowo kilkudziesięciu pasażerów. Szynobusy mogłyby jeździć np. od Starej Woli Gołębiowskiej (pierwsza mijanka w kierunku W-wy jeszcze w granicach miasta) do stacji Radom Potkanów na linii do Łodzi z przystankami na Gołębiowie, na osiedlu Nad Potokiem, może w okolicach ul. Słowackiego, na dworcu PKP i na Południu i kursowałyby z częstotliwością około 20-30 minut. Takie rozwiązanie na pewno zyskałoby wielu zwolenników. Samo miasto raczej nie poradzi sobie finansowo, ale gdyby udało się przekonać kolej to kto wie ? Pozdrawiam Temat: Dlaczego w Krakowie nie lubi sie Kielc? Dlaczego w Krakowie nie lubi sie Kielc? Szczerze powiedzcie mi dlaczego?Duzo ludzi z Kielc studiuje w Krakowie ,a mimo to kielczan się tu nie lubi.Nawet przy wyjeździe w kierunku Kielc na drogowskazie nie ma napisu Kielce.Na stacji PKP pani informuje o pociągu przez Tunel, Jędrzejów,Sakrżysko,Radom do Warszawy a pomija jak by nie było miasto wojewódzkie? Skąd te uprzedzenia.Nawet Robert Makłowicz krakus z urzodzenia ,którego uwielbiam oglądać też nie lubi Kielc. Temat: Sadków czy Lublinek - porównanie A co ma zmienić? Na połączenia z Warszawą nie narzekamy: mamy znacznie lepsze niż Radom kolejowe, poza tym komfortowe lotnicze za 90 zł (30 min). Tylko tyle, ze nie jest to nasze jedyne dobre połączenie - mamy także bardzo dobre i szybkie połączenie z największym skupiskiem ludności w Polsce - Śląskiem - autostrada i droga ekspresowa. No i oczywiście Łódź jako drugie miasto w Polsce, ośrodek kultury i nauki i aglomeracja pięć razy większa od Radomia jest sama w sobie atrakcyjnym rynkiem dla przewozów lotniczych. Warto także dodać,że nieopodal lotniska znajduje się stacja kolejowa PKP Łódź - Lublinek, o której w rankingu nie wspomniano, a z której mozna uruchomić bezpośrednie połączenie z Warszawą. Temat: Walczcie dla nas Umiemy tylko narzekać... nie uda się, Miller z Łodzi, hałas nad Sadkowem, wszędzie daleko... Radomianie!!! To nasza wspólna sprawa. Ktoś, kto przyleci z Londynu czy Pragi i nie dostanie na pokładzie posiłku ( ataka idea tanich lotów) zje ten posiłek w radomskiej restauracji, jeśli zrezygnuje z wycieczki krajoznawczej PKP (udręka dla ciała i duszy) to może wynajmie samochód. Po drodze zarobi jeszcze jakiś hotel i ze trzy stacje benzynowe. Podróżnych trzeba przekonać do Radomia a nie tylko wyprowadzać "7" w kierunku 100- licy. Radom jest pięknym miastem i należy to eksponować. Czasem wydaje się, że jedynym pomysłem władz miasta na pokazanie go podróżnym są objazdy przez centrum, ale chyba nie tędy droga, bo droga do Warszawy ma być dobra tylko musi powstać w ludziach wolna wola zwiedzenia Radomia. WSZYSCY RADOMIANIE DO BOJU O LOTNISKO!!! pozdr. Temat: Jak dojechać do Warszawki? Jak dojechać do Warszawki? Niby Radom oddalony jest od warszawy "tylko" o 100 km, ale tak na prawdę jest to aż 100 km. Od dziś nasze kochane PKP uszczęśliwia nas pociągiem pospiesznym jedynie do Warszawy Wschodniej (z pominięciem Zachodniej i Centralnej) który pędzi prawie 3 godziny. Czy to się nie kwalifikuje do jakiejś księgi rekordów. Samochodem dziś próbowali się wbić tylko najwytrwalsi... Temat: Nowoczesny pociąg wyrusza na trasę WKD Zdecydowanie popieram Polski Ekspress, a najbardziej podoba mi sie pomysl rozbudowy WKD do Raszyna i Janek. Do lotniska Okecie ma być wybudowana odnoga od linii kolejowej PKP Warszawa-Radom, ok. kilometra - i to powinno wystarczyć. Dzielnica Okęcie wystarczająco jest obsłuzona przez linię tramwajową; konieczne sa tylko krótkie linie autobusowe, dowożące ludzi z bardziej odległych okolic do tramwaju. Tymczasem w Jankach jest ogromne centrum handlowe, a Raszyn tez nalezy do rozwijających sie miejscowosci podwarszawskich. O konkretnych planach niestety nic nie wiadomo. Prawdopodobnie przedłużenie WKD mogłoby powstac równolegle do planowanej trasy Salomea-Wolica (ponoć ma powstac do 2007 r.) Sądzę, że kolejka do Raszyna i Janek w znacznym stopniu rozwiązałaby problemy komunikacyjne tej cześci południa Warszawy. Popieram z całego serca. Temat: bilety MPK i dyrektor Ruszczyk bilety MPK i dyrektor Ruszczyk W całym kraju pracownicy i ich rodziny mająbilety bezpłante. Tak samo jest w PKP i PKS. Ale Radom musi być kurcze lepszy. Pan Marcinkowski niech wie że traci elektorat. A pan dyr Ruszczyk niech wpisze w oświadczenie majątkowe swojego starego poloneza. Bo raczej komunikacją miejską nie jeździ. Morał krótki - Ruszczyk kłamczuch! A po co w MPK rzecznik prasowy? Tyle lat ma MPK i rzecznika nie było nigdy! Jak oszczędzać to oszczędzać. Temat: Nowe wojewodztwo? Uważam że województwo powinno być większe. Jeżeli Radom nie chce - szkoda (Radomia). Być ambicją sypialni Warszawy - to bardzo wysokie aspiracje. Pochodzę ze Świętokrzyskiego (nie z Kielc) a mieszkam w stolicy (tymczasowej - tak ją nazywają Krakusy) i patrzę na to lekko z boku. Nie będę wdawał się w dyskusje ile to pieniędzy będzie wpompowane w ten "biedny" region, ile supermarketów wybudowano i ile to problemów jest, a ile będzie. Wiadomo, jest to jeden region geograficzny (Wisła-Pilica), wspólne uwarunkowania historyczne (nie tylko w latach 45-75 Kolego Radomianine...). Można przytoczyć jeszcze historyjkę pewnego profesora kursującego kiedyś między Warszawą a Krakowem (nie było wówczas CMK) - jak to zamykał oczy w Warce a otwierał w Tunelu aby nie patrzeć na tą "czerwoną" krainę... Jeżeli doszło by do powiększenia województwa nie powinno się kończyć to tylko na zmianie map. Trzeba podzielić się władzą. Wojewoda tu, sejmik tam (lub na odwrót), straż tu policja tam (lub na odwrót) itp. Jak to ma miejsce w innych "podwójnych" województwach. A może posunąć się jeszcze dalej Kielczanie? Niech cała władza przeniesie się do Radomia. Co wy na to? Dla mnie obojętne gdzie będę patrzył na gęby urzędników. I jeszcze prośba do Radomia - jeżeli już chcecie być sypialnią Warszawy i tak się chwalicie obwodnicą Białobrzegów - zróbcie dobry przejazd przez swoje miasto (najlepiej obwodnicą - nie będą wam Kielce zaglądać) oraz interweniujcie na PKP (aby nie jeździć do Warszawy ze średnią prędkością 60-70 km/h) - a przy okazji zrobicie dobrze swojemu ODWIECZNEMU WROGOWI. Temat: Koniec z egzotyką na dworcu Gość portalu: lolo napisał(a): > Odwiedzajcie Radom, bo w Radomiu jak wysiądziesz z pociagu na dworcu PKP, to > możesz sobie do plecaka parę litrów benzynki zatankować, jak nigdzie a to akurat nieprawda. we wrocku tuz obok dworca jest stacja benzynowa PKN Orlen. zreszta byla tam juz od baaardzo dawna. a porzadek na placyku przed dworcem to inna sprawa - naprawde by sie przydal. ostatnio chcialem sie przedrzec tamtedy do przystanku i nie bylo latwo. handlarze wchodza na ten teren coraz ofensywniej i niedlugo w tym tempie przejscie od tunelu w kierunku miasta bedzie sennym marzeniem .... Temat: Marcinkowski z Sochą rozwalają komunikację miejską Marcinkowski z Sochą rozwalają komunikację miejską No i zaczęło się. Rada Miejska uznała, że Dworzec Linii Podmiejskich w Raodmiu ma małe znaczenia dla komunikacji miejskiej w Radomiu i zmieniła jego zarządcę. Od 1 lipca nie będzie nim MZDiK, a MPK. Już widac pierwsze tego efekty. MPK nie może (czyt. nie chce) dogadać się z innymi przewoźnikami w sprawie wjazdu autbousów na teren dwroca. Linia A obsługiwana przez ITS, od 1 lipca bedzie kursowała do dworca PKP (końcowy bedzie miała tam, gdzie linia 18). To kolejna praktyka monopolistyczna MPK na liniach podmiejskich (po braku kas fiskalnych i stosowaniu róznych cen biletów na róznych liniach, zaleznie od konkurencji na danej trasie). Znacznie zmiejszy sie także przychód MZDiK-u, gdyż za każdorazowy wjazd na teren dworca pobierano kilkadziesiąt groszy od każdego przewoźnika (MPK, ITS, Jarząbek, Informix, PKS Radom; niedotyczyło oczywiście linii 26 i 27). Ponadto pojawił się u Generała i Sochy pomysł na połaczenie MZDiK-u i MPK. Pierwszym krokiem w tym kierunku są plany przenisienia Zarządu do budynku MPK przy ul. Wjazdowej "w ramach oszczędności". Problem polega na tym, że w tej chwili MZDiK płaci ok. 70 tys. zł. rocznie podatku od nieruchomości, a po przeniesieniu musiałby płacić przewoźnikami z Wjazdowej ponad 200 tys. zł. za dzierżawę pomieszczeń. Szerzej pisało o tym "Echo Dnia". Temat: Czterech kolejarzy musiało przerwać głodówkę > Jaką prędkość rozwija EXPRESS ? chyba taką jak osobowy tylko, że nie zatrzymuje oprócz odcinka Radom-Warka to powyżej 90 a nawet 110 km/h > Widziałem bardzo eleganckie - niektóre klimatyzowane - autokary krajowe. tylko, że takie przez Kielce już nie jeżdża :( > > Czy w EXPRESSSSSIE jest klimatyzacja w lato za to 70 złotych ??? widziałem już w gNidzie klimatyzowany wagon, ale to przez przypadek go zaczepili ;) > > Czy ubikacja jest czysta w PKP ??? zdarza się... w PKS ubikację widziałem raz !!! > > *** na razie koniec pytań *** pozdrawiam ;) Temat: słyszę: "SZCZECIN", myslę..... słyszę: "SZCZECIN", myslę..... Witam, dzieki za miłe skojarzenia. W Radomiu spedziłem kupe czasu i jestem związany emocjonalnie, a w Szczecinie mieszkam od 11 lat. Jak przyjechałem, postanowiłem zostać. Mnóstwo przestrzeni, szerokie ulice, piekne budynki, wszechobecna zieleń z ogromnymi parkami, gdzie nie rzadzi przypadek, a jedynie niemiecka precyzja i porządek. Nie wspominam o jeziorach, jeziorkach i stawach, gdzie jest tego w bród. Szczecin lezy w niecce, otoczony z jednej strony Puiszcza Bukową, po stronie tzw. 'polskiej' , Lasem Arkońskim, na tzw. 'niemieckim' lewobrzezu Odry, Jeziorem Dąbie, które zajmuje 1/4 powierzchni miasta i granica z Niemcami, do której mam 20 minut rowerem a krócej samochodem. Szkoda, ze PKP zlikwidowała pociąg Szczecin - Radom, ale kij im w oko. Moze wejdzie Deutsche Bahn i zapełni lukę. Poniżej pare fotek z miasta. www.skyscrapercity.com/showthread.php? s=978ab90aed604aebf87d2f9ebedcbbb2&threadid=67512 www.skyscrapercity.com/showthread.php? s=651ebe5a589d7756fe270922b1af0d4b&threadid=59881 www.fotoart.pl/projektor2.php?mode=1&nr=17 groups.yahoo.com/group/szczecin/ www.fotoart.pl/projektor2.php?mode=1&nr=65 Pozdrawiam Tycjan Temat: Nie nasza KOLEJ Często jeździłem do Wrocławia. Był taki pociąg z Kielc ok9.30 przez Cz-wę, a z Wrocławia do Kielc ok13.30 . Przy ostatniej zmianie rozkładu został zlikwidowany ponieważ jeździlo nim zbyt mało ludzi, a sam pamiętam jak nie raz jechało się tym pociągiem na stojąco. Osobiście uważam, że może rzeczywiście Ex czy IC nie są nam tak bardzo potrzebne, ale ilość pociągów goszcząca na naszym dworcu jest chyba już ograniczona do minimum. Zawsze narzekałem też na połączenie kolejowe z Łodzią i z Poznaniem. Ludzie do Łodzi mamy niecałe 150 km, a pociąg kursuje tylko raz dziennie i to zdaje się przez Cz-wę, kiedyś przez Radom, to zresztą jest bez różnicy. Tak czy tak jechał chyba z 5 godzin do tej Łodzi i dalej do Poznania następne 5. Przecież zmniejszając czas przejazdu PKP napewno zyskałaby więcej pasażerów. Temat: Kieleckie lotnisko nie powstanie w Miedzianej G... Ale jednak Piekoszów ma chyba lepsze położenie: Do kieleckiego dworca PKS i PKP jest z Piekoszowa 10 km, a z Morawicy 15 km. Obok jest droga ekspresowa S7, E77 łącząca Kraków, Radom i Warszawę. Jeszcze bliżej Piekoszowa są tory kolejowe prowadzące do centrum Kielc. Do Targów Kielce jest 8 km,a z Morawicy jest 17 km. Do Buska jest kolej w lini prawie prostej. Temat: Nowe kamery monitoringu Dzisiejsze Echo donosi: Więcej kamer. Dworzec w monitorze 30-06-2003 Jeszcze w tym miesiącu ma się rozstrzygnąć sprawa poszerzenia monitoringu w Radomiu. Do systemu ma być podłączonych dodatkowych 16 kamer. Rozszerzenie monitoringu ma być jednym z elementów programu poprawy bezpieczeństwa miasta. Monitoring, który działa od kilku lat na głównej ulicy Radomia, nieco poprawił bezpieczeństwo, ale przestępcy wynieśli się w inne rejony miasta. Czesław Gąsiorowski, pełnomocnik prezydenta Radomia w Stowarzyszeniu „Bezpieczny Radom”, nadzorujący monitoring, poinformował na sesji Rady Miejskiej, że w najbliższym czasie do systemu podglądu ulic zostanie podłączonych kolejnych 16 kamer. Marzena Kędra-Podlipniak, rzecznik prezydenta poinformowała, że 30 czerwca okaże się, ile ofert zostanie dopuszczonych do udziału w przetargu na dostawę kamer. Do 10 lipca rozstrzygnie się, która z firm została zwycięzcą. Montaż kamer rozpocząłby się od sierpnia. Jest niemal pewne, że kamery będą „widzieć” dworzec PKP. Inne jeszcze miejsca są w trakcie ustalania. Autor: (RF) Echo Dnia Temat: Kolej zwleka z uprzątnięciem działki w centrum ... Kolej zwleka z uprzątnięciem działki w centrum ... Na wstępie zaznaczam, iż nie jestem z Radomia. Nie mam nic do tego miasta i nawet zaczynam go lubić. Ale jak wysiadam na dworcu w Radomiu, to dostaję białej gorączki. Obskurny tunel, szpaler handlarzy wciskających fajki z przemytu, przeterminowane kosmetyki i Bóg wie, co jeszcze. Z drugiej strony kawał działki w centrum miasta, który mógłby być świetnie wykorzystany, a leży nieuporządkowany. Naprawdę przykre. Ze względu na pracę odwiedzam wiele miast i z przykrością swtierdzam, że pod względem gospodarności Radom jest daleko, daleko... Oczywiście, zdaję sobie też sprawę, że to barzdiej sprawa kolei, niż miasta, ale niestety rzutuje na obraz miasta, bo na PKP to już nic rzutować nie może. Pozdrawiam wszystkich radomiaków. Temat: Cysterna zderzyla sie z pociagiem pod Radomiem isoxazolidine napisał: > ja z kolei z forum Warszawa przed chwila dowiedzialem sie ze linia kolejowa > warszawa-radom do konca 2006 bedzie doprowadzona do standartu 160km/h. czy > bedzie to juz inna sprawa - ale dlaczego u nas nikt o tym nie pisze ?? Bo to lipa. Nieoficjalne, lecz dobrze poinformowane źródło zbliżone do PKP InterCity twierdzi, że w przyszłym roku ruszy modernizacja Warszawa - Nasielsk, w 2005 Nasielsk - Działdowo i Warszawa - Białystok i Kraków - Opole, a w 2008 Poznań - Wrocław. Między Warszawą a Radomiem i Łodzią, mimo robionego przez media i polityków szumu, robót nie planuje się. Temat: ZARÓB COŚ!! Gość portalu: Fox.ca napisał(a): > Gość portalu: GOSC napisał(a): > > NIE NAPISAL NIC i rozpoczal SAMOISTNY proces utleniania sie, czyli rdzewienia. Proces rdzewienia postepuje nieustannie, nawet w czasie snu. Obudzcie sie Przyjaciele Radomia i do roboty. Od porannych DZIEN DOBRY, ktore Wam najbardziej sie podoba, Radom bedzie staczal sie na boczny tor w zyciu PKP, a Kopiec, achkolwiek nie rozpoczety, ale juz lezy na lopatkach, a najwazniejszy rozwoj ma zanik pamieci. Nie lekajcie sie, jutro jest nastepny, ponury dzien. > Temat: czy ktoś może wie do W-wy PKP a póxniej autobusem albo W-wa, Radom PKP i z Radomia PKS Temat: Czy wszyscy mlodzi wyjada z Radomia? No ale musialbys skorzystac z tego slynnego na calom Pomrocznom dworca PKP Radom ... Temat: Propozycja zmian rozkładu PKP ja bym sugerowal raczej wejscie przez www.wojewodztwo.radom.pl/pkp/akcjapkp.htm Temat: Rozpoczęcie prac na torach Radom - Warka Rozpoczęcie prac na torach Radom - Warka To skandal - to tylko 100 km a nigdy nie bylo normalnego podrozowania PKP. Teraz przez Deblin czlowiek jedzie 4 godziny, nie sadze, zeby po remoncie PKP przyspieszylo, raczej przyspieszy nadrabiajac cenami. Temat: Radom - Łódz Radom - Łódz prosze o pomoc...choadzi o wszystkie znane wam połączenia na trasie Radom - łódz.... i droga powrotna...w szczególności busy... w mniejszym stopniu trasy PKP....Serdecznie dziękuje wszystkim zainteresowanym Temat: Zmiany w rozkładzie jazdy PKP Zmiany w rozkładzie jazdy PKP Pomalutku,pomalutku odcinają Radom od Świata.A włodarze miasta i radomscy parlamentarzyści mają Radom w d..... Temat: Szybka kolej Radom - W-wa Szybka kolej Radom - W-wa Jak oceniacie szanse na ukończenie modernizacji torów kolejowych na trasie Radom - W-wa do 2015 roku? Takie są plany PKP. Byłaby to duża szansa dla Radomia jako miasta satelity Warszawy. Temat: transport na AIR SHOW RADOM 2003 transport na AIR SHOW RADOM 2003 czy ktos slyszal moze o jakims specjalnym transporcie na AIR show w Radomiu ( autobus , minibus )??? Perspektywa 6 - godzinnej podrozy PKP w jedna strone nie jest zachecajaca a samochod umarl :( . Dzieki za info Temat: linia kolejowa warszawa-radom-szydłowiec-kraków linia kolejowa warszawa-radom-szydłowiec-kraków głosowanie trwa! htp://www.pkp.pl szydłowiec do boju! Temat: Linia kolejowa Lublin-Radom-Kraków Fakt, że BUSy Lublin-Radom-Kraków jeżdżą pełne najlepiej dowodzi, że ludzi chcą podróżować na tej trasie. Oczywiście PKP zdaje się tego faktu nie zauważać ..... Temat: RADOMIAK RADOM-KORONA KIELCE RADOMIAK RADOM-KORONA KIELCE Siema mam pytanko czy daleko jest stadion w Kielcach gdzie bedzie rozgrywany mecz z radomiakiem od dworca pkp?? Temat: Szybki tani pociąg w sprawie polaczen kolejowych pionek ze swiatem mozna monitowac PKP. szczegoly akcji na stronie www.wojewodztwo.radom.pl bombardujmy Polskie Koleje Panstwowe majlami do skutku! Temat: Jak można dojechać do Kozienic niestety do samych kozienic PKP juz nie dojezdza. trzeba jechac do radomia a stamtad do bakowca (pociagiem relacji radom-deblin). z bakowca trzeba niestety gnac PKS-em. Temat: 7 milionów turystów w Krakowie w 2005r.! a Radom odwiedziło 5 mln. turystów dane na podstawie sprzedanych biletów PKP i PKS !!! Temat: STADION NARODOWY w RADOMIU A moze by tak zaczonc od naprawienia chodnikuff czy budowy dworca PKP - obecnie Radom to wiocha ze zdewastowanymi chodnikami i ugorem po dawnym Radomiaku ... alleluja! Temat: Sonda o staraniach władz o port lotniczy w Radomiu Niewatpliwie PKP jest strupieszalym molochem ..... Moze wiec inwestycje Siemensa cos pomoga w temacie linii kolejowej radom-stolyca ? Tyle ze ostatnimi czasy cicho cos o tym pomysle ... Temat: Koniec z egzotyką na dworcu Odwiedzajcie Radom, bo w Radomiu jak wysiądziesz z pociagu na dworcu PKP, to możesz sobie do plecaka parę litrów benzynki zatankować, jak nigdzie Temat: Szybki tani pociąg Taki pociąg może połaczyć 3 radomskie metropolie (nie mylić - nekropolie) tzn. RADOM-PIONKI-KOZIENICE. Kiedyś, ok. 15 lat temu były takie plany na PKP. Temat: Nowe pociągi!! Nowe pociągi!! Od 1 czerwca PKP PR uruchamia połączenie dzienne posp. ,,Wieniawski'' relacji Poznań-Koło-Łódź-Radom-Lublin!! A w okresie letnim pociąg posp. ,,Bystrzyca'' Lublin-Kutno będzie wydłużony do Świnoujścia przez Koło, Poznań!! Temat: AIR SHOW W RADOMIU Gość portalu: kojot napisał(a): > Mozna pociagiem. Pozdro. :) Częstochowa Os. - Radom , przesiadki 2 , data podrozy 30.08.03 , odjazd 4:50 , przyjazd 10:51 , CZAS PODROZY 6:01 MILEGO PODROZOWANIA PKP !!!!!!!!!!! :( Temat: PKP Radom - Warszawa PKP Radom - Warszawa To co dzieje się z pociągiem "pośpiesznym" Radom - Warszawa o godz. 5.37 to po prostu skandal. Codziennie spóźnia się do Warszawy Centr. i to dobrze ponad 10, a nawet ponad 20 minut. Zwłaszcza rano jest to bardzo przykre, gdyż wiele osób spóźnia się z tego powodu do pracy. Odcinek Radom - Warka przebywa punktualnie, a całe spóźnienie osiąga na trasie od Warki do Warszawy. Nie dość, że ma zaplanowany kilkuminutowy postój w polu za Czachówkiem, to jeszcze potrafi stać na stacji w Czachówku (ok. 5 min.), czasem postój w polu wydłuża do nawet 20-25 min. Jedzie bardzo wolno, co chwila zwalniając i zatrzymując się na przystankach lub w polu. Całkowity czas postojów tego "pośpiesznego" - poza planowymi (w Warce i w Piasecznie) wynosi ok. 35 min. Sądząc po sposobie jazdy wygląda na to, że pociąg ten jedzie cały czas za pociągiem osobowym z Czachówka Górnego (godz.6.21) do Warszawy. Konduktorzy oczywiście są niekompetentni i nic nie chcą wyjaśnić, choć jednemu kiedyś się wyrwało, że priorytetem są pociągi Kolei Mazowieckich, a ten jako regionalny jest celowo przytrzymywany. Aha, pociąg ten ma jeszcze jeden dodatkowy specjalnie zaplanowany postój w Lesiowie, gdzie wsiada do niego jedna osoba dojeżdżająca do pracy w Warszawie w jednej ze spółek kolejowych. Pociągi powrotne spóźniają się także notorycznie. Nie są to duże (5 - 10 min.), a przede wszystkim nie są to dolegliwe spóźnienia, gdyż dla znacznej większości jest to po prostu powrót. Punktualny przyjazd zdarza się raz na 1,5 - 2 miesiące. Przecież to zwykłe naciągactwo i nieuczciwość wobec osób będących w sytuacji przymusowej!!! Jak za takie łobuzerstwo kolej śmie wyciągać ręce po kolejne dotacje??? Temat: Chcemy młodego, energicznego prezydenta Radomia!!! Poszukaj sobie na tym forum: Gazeta.pl > Forum > Regionalne > Mazowieckie > Radom "szukaj na tym forum"... w treści lub w temacie wpisz TADEUSZ WYDRA to otrzymasz miedzy innymi ... Najlepsi z Możliwych – TADEUSZ WYDRA Autor: kibic_radomski Data: 30.11.05, 01:34 Otwieram cykl wątków na temat kilku (może kilkunastu) potencjalnych kandydatów na Prezydenta Radomia, jego zastepców, lub członków RM, którzy otrzymali najwieksza liczbe punktów w typowaniu 24 internautów. Punkty 24 typowan ( )–( )Liczba 2ek (prezydent) 1. WYDRA, TADEUSZ (39)-(16) (Informacje zebrane na stronach Internetu.) Urodzony w Radomiu. Absolwentem Zespołu Szkół Elektronicznych oraz Wydziału Transportu Wyzszej Szkoły Inzynierskiej (obecnie Politechnika Radomska). Skonczył studia podyplomowe: UW & PW. Pracownik PKP Radom, nauczyciel ZSE, dyrektor Urzedu Wojewódzkiego w Radomiu, prezes Miejskiej Agencji Rozwoju "Radom 2001", dyrektor generalnego Mazowieckiego Urzedu Wojewódzkiego oraz departamentu zarzadzania kadrami Urzedu Sluzby Cywilnej, Wiceprezes zarzadu w Spólce PSE (Polskie Sieci Elektroenergetyczne) -Serwis sp. z o.o. SA, Publikacje:"Wynagrodzenia w słuzbie cywilnej". Jezyk obcy: Niemiecki • Re: Stowarzyszenie Radomian w Warszawie ? Gosc: ... 23.11.05, 10:45 Swego czasu takie próby czynil pan Tadeusz Wydra jako dyrektor generalny Urzedu Wojewódzkiego w Warszawie. Pamietam taki oplatek w UW z bpem Chrapkiem, otwarciem wystawy fotograficznej promujacej Radom i jego zabytki i koncertem uczniów radomskiej szkoly muzycznej. Niestety woj. Mizielinski wyrzucil pana Wydre z pracy. Teraz nie ma Mizielinskiego, moze znów bedzie mozna promowac Radom a Stolicy, a Radomianie których jest wielu na róznych stanowiskach zrobia cos dobrego dla swojego miasta, tak jak robia to plocczanie dla Plocka, siedlecczanie dla Siedlec czy ostroleczanie dla Ostroleki. Radomianie w stolicy Radom czeka na wasza pomoc, bo na wladze lokalne nie ma co liczyc. Re: Stowarzyszenie Radomian w Warszawie – p Gość: marek 29.11.05, 07:44 Jeden z przedmówców nie ma dokładnej wiedzy co Pan Tadeusz Wydra zrobił dla Radomian w Warszwie. Zatrudnił kilkadziesiąt osób z Radomia, a proponował jeszcze większej grupie ale nie wszyscy wtedy chcieli pracować w warszawskim urzędzie. Przede wszystkim walczył o delegatury. A poza mnóstwo osób skorzystało z Jego referecji i otrzymalo pracę w Warszawie w różnych instytucjach. Problem jest inny Pan Tadeusz nie mówi o tym, tylko robi swoje. Pozdrawiam serdecznie. Cieszę się, że powstaje to stowarzyszenie. To dobry kierunek. Temat: RONSON-PEGAZ Hehehe... proponuje obejrzec inne inwestycje na Mokotowie... tutaj te co pamietam z tych ktorymi sie interesowalem 1. Woronicza Park - w kwietniu cofnieto pozwolenie na budowe zarowno dla prawie skonczonego bud. A jak i B (zieloni rulez), pozatym cudowne tory PKP (radom- wawa) w odleglosci 100m, samoloty slyszalne moze nawet bardziej niz w okolicy pegaza; bud. A spozniony o ponad rok 2. Czerska - niby blisko do lazienek ale obudowany budynkami z lat 50, na jednej scianie fabryka pomp wtryskowych - rewelacja; calkiem nieciekawa okolica 3. Bukowinska (JWC) - od dluzszego czasu brak widocznych postepow w budowie... poza tym ten wyglad i marka (JWC); brak jakiegokolwiek porownania do projektow Ronsona 4. Modra - rozpoczecie budowy spoznione o jakies 4m-ce, pozatym tutaj mozna mowic o gestej zabudowie (cos chyba jednak ta inwestycja za szybko nie ruszy - developer wykreca sie nowymi argumentami) 5. Pulawska/Walbrzyska - w odleglosci chodnika (2-3m) od Pulawskiej :) poza tym cos stanelo ostatnio i nie moze ruszyc 6. Okolice Rostafinskich, Mostostal - cena z kosmosu, wspanialy widok na cmentarz zolnierzy armii czerwonej 7. Dom Morski - przekroczenie harmonogramu o jakis rok, malo atrakcyjny wyglad ogolny i wysoka cena Jakos na tym tle Pegaz wyglada calkiem niezle (jedyne co mi sie nie podoba to ten biurowiec, mam jednak nadzieje ze powstanie wg projektu takiego jak tu: www.inart.com.pl/docs/biuro.htm, poki co wszystko na to wskazuje). Co do tej lini WN to do Pegaza jest od niej niezly kawalek, jednak mieszkancy CatalinyC moga miec powody do niezadowolenia. Na zakonczenie pragne przypomniec ze to jest Mokotow/Warszawa i nie ma co liczyc na spokoj taki jak na zadupiu (np. Tarchomin Pln.) Temat: ***Przyszłość Jest Jasna - Przyszłość To Radom*** Nie no co ja wyczytałem. Jednym z symboli Kielc jest jakiś oszklony budynek Exbudu. A te Exbud to jakaś firma śmieci wywożąca?? Boże ludzie . Radom co najmniej ma jakieś symbole. Ma dworzec PKP który jest zabytkowy! A wy macie ale dworzec PKP który jest rzekomo Nowoczesny. Może nowy to jest ale ten szyld plusa nad nim.Macie ulicę Sienkiewicza która wygląda jak u nas ulica Rwańska a my mamy piękną ulicę Żeromskiego z pięknymi fontannami. Radom nie ma może uniwersytetu ale po co nam uniwersytet skoro w mieście mamy uniwersytet warszawski! Wy macie kościół na Karczówce a my mamy katedrę z dwoma złotymi koronami na szczycie (poświęconymi przez papieża Jana Pawła II) bardzo podobną do tej w Rotterdamie. Radom będzie miał lotnisko które będzie przyjmowało ogromne samoloty a wy? Lotnisko przyjmujące co najwyżej samolot którym przyleci pan Gosiewski! Śmiejecie sie że radom ma najwyżej markety takie jak biedronka itp a ja PRZYPOMINAM ŻE W RADOMIU WŁAŚNIE BUDUJE SIĘ OGROMNA GALERIA SŁONECZNA. CENTRUM KING CROSS. ORAZ JEST JUŻ PROJEKT BUDOWY CENTRUM NA ULICY ENERGETYKÓW! Wy macie teatr Żeromskiego a my mamy Resursę obywatelską i teatr powszechny! Śmiejecie się że radom sie nie wyludnia. Owszem nie wyludnia bo mamy jeszcze dość wolnego miejsca na obrzeżach miasta! Niektórzy sie wykłócają że Kielce są większe niż radom... Hmmm to was rozczaruje Kielce mają 109 km/kw a radom 111km/kw a żeby jeszcze dodać do tego, niedługo planuje sie powiększenie Radomia tzn że do Radomia zostaną wcielone miasteczka z tzw aglomeracji radomskiej. Wtedy radom będzie miał około 250 km/kw i około 300.000 ludzi! Radom jest 4tym miastem w Polsce co do bezpieczeństwa na ulicach a Kielce?? Nawet nie wspomnę!! Śmiejecie się że w Radomiu są budynki które wyglądają jak budynki prowincji! Dbamy o zabytki które co róż przechodzą renowację!!! Radom jest świetnie położonym miastem przy 2 drogach zagranicznych a wy przy jednej! Chwalicie się że wasz dworzec PKS wygląda jak latający spodek, może i wygląda ale Radom nie będzie tak jak wy drugiego Wylatowa robił. A Kielecka komunikacja jest gorsza niż ta na Kamczatce! Ludzie sami przyznajcie że Radom jest lepszym miastem. Bo u was jedyną atrakcja może jest położenie!!! Góry Świętokrzyskie!! Proszę o mądre wypowiedzi takie na poziome Kielc. Temat: PKP kasuje kolejne pociagi PKP kasuje kolejne pociagi Czy ktos wie, czy jakies pociagi Radom-Warszawa znikna z rozkladu? Ktore z jezdzacych pociagow sa oznaczone F? ==== Mniej lokalnych pociągów Bartosz Raj 23-03-2004, ostatnia aktualizacja 23-03-2004 18:48 Ostre cięcia w rozkładach lokalnych pociągów zapowiedziała wczoraj spółka PKP Przewozy Regionalne. Nierentowne połączenia kosztowały ją ponad 13 mln zł Lista kasowanych od 1 kwietnia połączeń nie jest jeszcze pełna. Na razie spółka ujawniła wykaz jedynie 37 z 288 pociągów, które na pewno nie znikną, bo "rokują poprawę na przyszłość". Połowa z nich kursuje na trasach wokół Warszawy. Pełna lista jest dostępna na stronie internetowej www.pr.pkp.pl. Cięcia dotknęły w ogromnej większości pociągów oznaczonych w rozkładzie literą "F" - uruchamianych tylko na żądanie samorządów, które mogły za nie płacić. Na razie tylko województwa śląskie i warmińsko-mazurskie zadeklarowały, że sfinansują w sumie dziesięć połączeń. Reszta - razem 251 pociągów - zniknie z torów. Jak oblicza szefostwo PKP Przewozy Regionalne, ich utrzymanie od grudnia do połowy marca kosztowało ponad 13 mln zł. - Gdybyśmy chcieli, żeby nadal kursowały, musielibyśmy liczyć się ze stratą kolejnych 37 mln zł do końca roku - oblicza Anna Hyrlik, rzecznik PKP PR. A pieniędzy brakuje. Do PKP PR nie dotarły jeszcze obiecane przez Ministerstwo Infrastruktury 550 mln zł na dofinansowanie przewozów regionalnych. Do tego nie wiadomo, czy w ogóle trafią do kolei (część tej kwoty PKP chcą przeznaczyć na remont taboru), czy od razu do samorządów. Z tymi ostatnimi mają negocjować w środę regionalne dyrekcje PKP. Temat: Prezes PKP o Włoszczowie:OPŁACALNA STACJA!!! Prezes PKP o Włoszczowie:OPŁACALNA STACJA!!! Prezes PKP o Włoszczowie: kolej jest dla pasażerów Według prezesa PKP Andrzeja Wacha, zatrzymywanie na stacji we Włoszczowie (Świętokrzyskie) pociągów jadących Centralną Magistralą Kolejową (CMK) z Krakowa do Warszawy jest opłacalne dla kolei, wbrew temu, co sądzą przeciwnicy decyzji w tej sprawie. Przystanek na CMK we Włoszczowie pojawił się w rozkładzie jazdy PKP w połowie października br., po zbudowaniu nowoczesnego peronu i zmodernizowaniu włoszczowskiego torowiska. Inwestycja kosztowała 3 mln zł i w związku z tym wywołała falę krytyki władz kolei. Jak wyjaśnił w środę w Kielcach prezes Wach, zatrzymanie pociągu na stacji kosztuje od 32 do 42 zł, w zależności od tego ile wagonów liczy skład. Od 16 października do 5 listopada na stacji we Włoszczowe PKP obsłużyły każdej doby średnio 31 pasażerów, którzy zapłacili za bilet do Warszawy po 37 zł - podał szef PKP. Kategorycznie zaprzeczył przy tym lansowanej przez niektóre media tezie, że "stacja we Włoszczowe służy dwóm pasażerom na dobę". "Kolej jest dla społeczeństwa i dla pasażerów - także tych z Włoszczowy" - podkreślił prezes PKP podczas spotkania z kolejarzami w Kielcach. Dodał, że po 15 latach "degradacji" tego środka transportu w Polsce, w ciągu trzech kwartałów tego roku przewieziono o 5,5 mln pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Dzięki kolejowo-samorządowej inwestycji we Włoszczowie (lokalne samorządy partycypowały kwotą 345 tys. zł), miasto uzyskało dogodne połączenie z Warszawą, Krakowem, Częstochową i Krynicą. Jak powiedział orędownik i patron przedsięwzięcia - minister w Kancelarii Premiera, Przemysław Gosiewski - "to, na co czekano od 30 lat, zrealizowane zostało w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku". Podróż z liczącej 11 tys. mieszkańców Włoszczowy do Warszawy trwa 1,5 godziny. Postój pociągu na włoszczowskiej stacji może także skrócić trwającą trzy godziny podróż z Kielc do stolicy przez Radom; trzeba jednak w tym celu zbudować 7 km toru od Czarncy do Włoszczowy. Na wniosek posłów opozycyjnej Platformy Obywatelskiej, Prokuratura Okręgowa w Warszawie sprawdza celowość wydatkowania publicznych pieniędzy na budowę włoszczowskiego peronu dla pociągów jadących CMK. Żródło: biznes.onet.pl/0,1430418,wiadomosci.html Temat: Początek końca Aronowego busiarstwa !!!!!! :) pep-per napisał: > Tylko, że informacje o zmianach w rozkładzie PKP o PKS pojawiają się w >mediach. O zmianach w rozkładzie busów też. Np. w Wyborczej jest regularnie rozkład jazdy busów. W Kurierze też. > Często korzystam z PKP. Zawsze, zanim wybiorę się na dany pociąg, upewniam >się (strony internetowe PKP bądź informacja telefoniczna), czy i o której >pociąg odjeżdża. Ale pociągi lubią się spóźniać. > Ostatnio wybierałem się do Radomia. Musiałem jechać busem. A dlaczego? Czyżby PKP i PKS nie zapewniło ci komunikacji? > Wszedłem > dzień wcześniej na strony internetowe, na których znajduje się rozkład, > sprawdziłem o której mam bus, po czym kilka razy próbowałem dodzwonić się pod > podany numer telefonu, żeby upewnić się, czy dany bus jedzie. Nikt nie raczył > odebrać. Następnego dnia - z pół godzinnym zapasem - wyjechałem na dworzec. > Busa o danej godzinie nie było... To musiałeś mieć naprawdę pecha, bo przez Radom jeżdżą też busy do Łodzi, Krakowa itp. Może po prostu to był bus do Łodzi albo Krakowa a ty myślałeś że będzie pisać na nim "Radom". > Pojechałem PKS Łódź. Nie był rozklekotany, miał klimatyzację i nie pędził jak > szalony Czyli jechałeś do Radomia ok. 1200 albo ok. 1500 O tej porze są busy Lublin - Radom - Kraków, dokładnie o 12.15 12.45 15.15 i 15.50. Nie wiem jakim cudem nie trafiłeś na tego busa. >(jechałem kiedyś busem na trasie Lublin - Warszawa. Pędził jak >szalony. Może po prostu nie jesteś przyzwyczajony do normalnych prędkości. Ktoś kto do tej pory jeździł rozklekotanym autosanem może się bać prędkości ok. setki. > Przez większą część drogi astanawiałem się, czy dotrę w jednym kawałku. Wolę > jechać pociągiem, mimo tego, że zapłacę 7 zł więcej.) Twój wybór. Temat: PKP - likwidacja linii Radom-Tomaszów Maz. PKP - likwidacja linii Radom-Tomaszów Maz. "Wczoraj władze Mazowsza i firma PKP Przewozy Regionalne podpisały umowę o powstaniu nowej spółki - Koleje Mazowieckie. Ma się ona zająć organizacją przewozów w regionie od 12 grudnia, gdy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. To pierwsza tego typu firma w Polsce. Co się zmieni? Marszałek województwa Adam Struzik przekonywał: - Postaramy się zdobywać więcej pieniędzy na przewozy, dostosować rozkłady do potrzeb mieszkańców, do końca 2006 r. wymienić większą część taboru na nowy, a resztę zmodernizować. Po prostu przejmujemy zarządzanie koleją regionalną. Wtórował mu jego zastępca Bogusław Kowalski: - Chcemy, by kolej była tak dobra, żeby ludzie przesiedli się do niej z samochodów. Jednak konkretów na razie jest niewiele. Wciąż nie wiadomo, czy samorząd będzie mógł inwestować na terenach należących do kolei: - Dyskutujemy nad tym, ale terminów nie mogę podać - asekurował się minister infrastruktury Krzysztof Opawski. Do tego nadal niepewny jest los kilku połączeń, które mają zniknąć w planowanym rozkładzie. Chodzi m.in. o trasy Radom - Tomaszów Maz., Płock - Kutno i Nasielsk - Sierpc. Priorytetem mają być połączenia podwarszawskie. - Będziemy rozmawiali z ludźmi [w planach są badania opinii społecznej - red.] i postaramy się tak wprowadzać zmiany, żeby pasażerom było wygodnie, a kolej nie generowała strat - wymijająco odpowiadał marszałek Struzik. Jest jednak i pozytywna informacja. Wicepremier Jerzy Hausner obecny przy podpisywaniu umowy o powołaniu spółki obiecał: na przewozy regionalne trafi we wrześniu z rezerwy budżetowej 200 mln zł. Mają być podzielone na wszystkie województwa, ale nie po równo. Więcej dostaną te, które planują powołanie kolejowych firm z udziałem samorządu, takich jak Koleje Mazowieckie. Pieniądze mają być przeznaczone na nowe wagony." (źródło GW - wydanie stołeczne z dn.30-07-2004) Jeśli ktoś chciałby się skontaktować w tej sprawie z Urzędem Marszałkowskim to podaje maila: urzad_marszalkowski@mazovia.pl Temat: Reaktywacja Pociągów z Tomaszowa do Radomia Reaktywacja Pociągów z Tomaszowa do Radomia serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3882802.html W związku z pojawiającymi się na łamach radomskiej prasy opiniami dotyczącymi reaktywacji połączenia Radom - Tomaszów Mazowiecki członek zarządu województwa mazowieckiego Piotr Szprendałowicz apeluje do mieszkańców i lokalnych samorządów z subregionu radomskiego o nadsyłanie opinii w tej sprawie. Mimo iż do tej pory połączenie to nie cieszyło się dużym zainteresowaniem, postanowiliśmy po raz kolejny przeanalizować zasadność reaktywacji linii Radom - Tomaszów Mazowiecki. Jednak najważniejszym argumentem w tej sprawie musi być głos samych pasażerów. Połączenie Radom - Tomaszów Mazowiecki zostało zawieszone przez PKP Przewozy Regionalne 11 grudnia 2004r. Powodem tej decyzji była zbyt mała liczba podróżnych korzystających z połączenia oraz bardzo niska, zaledwie pięcioprocentowa rentowność przewozów (pięcioprocentowe pokrycie kosztów przychodami). Dla potrzeb nielicznych pasażerów korzystających z usług kolei, uruchomiono komunikację zastępczą. Od 18 grudnia 2004r. trasę tę obsługiwały cztery pary autobusów. Niestety, zainteresowanie było znikome, a wykorzystanie autobusów kształtowało się zaledwie na poziomie 15 proc. W związku z tym 28 lutego 2005 r. zawieszono ich działalność. Od tego czasu Koleje Mazowieckie, analizując obciążenie trasy Radom - Tomaszów Mazowiecki, nie stwierdziły by sytuacja ulęgła zmianie. Kolejną przeszkodą jest to, że Koleje Mazowieckie nie dysponują w tej chwili wystarczającą liczbą szynobusów. A trzeba podkreślić, że przy tak niskim obciążeniu tej trasy tylko ich użycie mogłoby zminimalizować straty. Połączenie to jest realizowane na styku dwóch województw - mazowieckiego i łódzkiego - co wymaga dwustronnego porozumienia dotyczącego dofinansowania przewozów. Rozmowy w tej sprawie są oczywiście prowadzone. Opinie przesyłać należy na adres: Piotr Szprendałowicz Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego 03-472 Warszawa ul. Brechta 3 nr faks: 0 225 979 271 z dopiskiem "Tomaszów Mazowiecki - Radom" Temat: PKP - do Rzeszowa PKP - do Rzeszowa Tak poczytałem sobie trochę forum RZESZÓW no i tam wpadli na dość ciekawy projekt, który uwarunkowany jest rzecz jasna ich potrzebami. Mianowicie Rzeszów nie posiada w zasadzie żadnego logicznego połączenia kolejowego z Warszawą. Obowiązują przesiadki ze wskazaniem na Kraków. No i jak by się tak popatrzył – no to jest to naprawdę kawał drogi, jaką się nadrabia. Alternatywną trasą jest linia przez Tarnobrzeg-Sandomierz-Ostrowiec- Starachowice-Skarżysko, ale ze względu na jakość torowisk i mnogość stacji i stacyjek po drodze, chyba lepiej nadaje się ta trasa do ruchu lokalnego niż dalekobieżnego. No i w związku z tym padała propozycja, żeby wykorzystać odcinek przez Sitkówkę-Chmielnik-Staszów-Nową Dębę. Sporo zalet miałoby chyba takie rozwiązanie. Oprócz bezpośredniego połączenia Rzeszów – Kielce (Radom też by zyskał), chyba znacznie spadłby czas podróży. Ten odcinek w południowej części województwa chyba nie jest w najgorszym stanie; powstał nie tak dawno, no i nigdy nie był do granic możliwości eksploatowany. Z tego co widać na mapie jest tam przede wszystkim znacząco mniej stacji, przystanków, zwrotnic i rozjazdów, a więc tych czynników, które ograniczają prędkość przejazdową, miejsc przed którymi pociągi muszą hamować, a potem przyśpieszać. Byłaby więc okazja zyskać trochę na czasie. W porównaniu z relacją Sandomierz – Warszawa przez Skarżysko zyskuje się jeszcze kilka cennych minut związanych z faktem zmiany kierunku biegu pociągu, co ma miejsce w Skarżysku. Projekt – uważam – ciekawy, zyskali by na tym wszyscy, tzn. Rzeszów, Kielce i Radom. Być może warto byłoby się zastanowić nad wydłużeniem trasy Ex Nida właśnie do Rzeszowa ? Ma przecież całkiem ‘atrakcyjne’ godziny kursowania.... Nie wypowiadam się do końca w temacie spraw technicznych; nie ukrywam, że przydałby się tu komentarz KOLEJARZA z f. RADOM Tak całkiem na marginesie: w nawiązaniu do upałów i decyzji o zakazie ruchu ciężarowego powyżej 12 t. również na terenie świętokrzyskiego: czy nie jest to dobra okazja dla PKP do uruchomienia alternatywnego transportu TIR-ów na platformach kolejowych ? Temat: Nowe poączenie kolejowe do Białegostoku i Lublina Bardzo dobra informacja! Moze to znak, ze kolej powoli sie odradza? Dobrze by bylo, zeby ktos zaczal wreszcie rozsadnie myslec i przywrocil polaczenia Lublin-Radom-Lodz oraz dalej w kierunku Poznania, Szczecina i Torunia. Takie polaczenia moglyby rowniez rozpoczynac sie w Kielcach i w Radomiu laczyc sie z pociagami z Lublina. Moze w kolejnym rozkladzie?... ================= Zmiany w rozkładzie jazdy PKP Będą nowe pociągi ŚWIĘTOKRZYSKIE. W nowym rozkładzie jazdy PKP pojawi się kilka nowych pociągów, w tym dalekobieżne. W regionie świętokrzyskim PKP Przewozy Regionalne uruchomią trzy nowe połączenia dalekobieżne. Dwa są zupełną nowością. Chodzi o pociągi pospieszne "Branicki" i "Kinga". - "Branicki" to wydłużona relacja pociągu pospiesznego kursującego obecnie ze Skarżyska-Kamiennej do Warszawy, od nowego rozkładu jazdy będzie jeździł z Kielc do Białegostoku - informuje Andrzej Jagielski, dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Kielcach. - "Kinga" dotychczas kursowała z Krakowa przez Kielce do Warszawy. Jej relacja również została wydłużona do Białegostoku. "Branicki" z Kielc do Białegostoku będzie wyjeżdżał tuż po godz. 5 (z powrotem kilka minut po godz. 16), a "Kinga" odpowiednio - około godz. 12 i 16. Poza tym wraz z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2005/2006 w ofercie pojawi się połączenie pospieszne relacji Lublin - Kraków/Katowice. Skład pociągu o nazwie "Jan Długosz" będzie dzielony na stacji Kielce. Ze stolicy regionu świętokrzyskiego do Katowic i Krakowa będzie wyjeżdżał przed godz. 21, a do Lublina przed godz. 8. W nowym rozkładzie jazdy - będzie obowiązywał od 11 grudnia 2005 roku - pojawią się również dodatkowe połączenia regionalne na trasie Skarżysko-Kamienna - Ostrowiec Świętokrzyski. Będą obsługiwane nowoczesnymi i oszczędnymi szynobusami, które wkrótce przyjadą do Kielc. Ponadto niewykluczone, że Kielce zyskają dodatkowe, wakacyjne połączenie z Kołobrzegiem. - Od kilku lat zauważamy, że mieszkańcy naszego regionu upodobali sobie wypoczynek nad Bałtykiem i dlatego wystąpiliśmy do dyrekcji spółki o uruchomienie jeszcze jednego połączenia do Kołobrzegu - wyjaśnia Andrzej Jagielski. - Pociąg jechałby przez Trójmiasto i środkowe wybrzeże, zapewniałby więc dojazd między innymi do Łeby, Ustki, Darłowa i oczywiście Kołobrzegu. Temat: Koncepcja Transportu Piaseczno - Warszawa Kolej METRO NIE - KOLEJ TAK Pomimo pięknych planów nikt nie przedstawił konkretnych rozwiązań dla metra, analiz, planów. Wg mnie: 1.Taka budowa jest mało atrakcyjna ekonomicznie, jeśli chodzi o potencjalnych inwestorów, zwłaszcza trasa przecinająca Las Kabacki. 2. Kompleks leśny LK umiera ze wzgledu na drastyczne obniżenie się poziomu wód gruntowych. 3. Nikt nie przeprowadził badań związanych z opłacalnością budowy jesli chodzi o wykupy gruntów oraz faktyczną możliwością wykonania takiej inwestycji 4. Projekt trasy nowego środka transportu musi zawierać jedynie ekonomicznie uzasadnione przystanki, a nie budowę w stylu Włoszczowej. 5. Sama koncepcja nie polega na nakresleniu linii przez las i opisaniu przystanków. Zamiast budować coś nierealnego mozna wykorzystać isteniejącą ifrastrukturę czyli trasę kolejową W-wa - Radom. Od dłuższego czasu słyszę iz PKP rozpoczyna realizację koncepcji Parkuj i jedź lecz na stacji PKP Iwiczna, Piaseczno i Zalesie Górne nadal istnieją średniowieczne warunki. Podobno jesteśmy w Europie. Naprawdę realną koncepcją jest uruchomienie SKP poprzez modernizacje trasy na odcinku Zalesie Górne - Warszawa. Jeśli dobrze pamiętam w Zalesiu Górnym znajdują się tory odstawcze. Z pod stacji PKP Z.G. odjeżdżają autobusy zdaje się ze Rojbus i PKS. Synchronizacja rozkładu autobusu z odjazdem SKM wpłynęlaby pozytywnie na rachunek ekonomiczny. Przy stacji PKP Piaseczno takze umiejscowiona jest pętla autobusowa. Wprowadzenia pomysłu SKP pozytywnie wpłynie na jakość życia mieszkańców Zalesia i okolic, Piaseczna oraz miejscowości wokół Iwicznej. Ale to moje zdanie. SKP - Szybka kolej podmiejska Temat: Idealny Rozkład PKP Idealny Rozkład PKP tak postanowiłem się pobawić w układanie rozkładu PKP z Łodzi . wszelkie poprawki i sugestie mile widziane p - pospieszny v - przyspieszony d - kursuje w dni robocze dw. Fabryczny Warszawa 5.30pd 5.40pd 6.00pd 8.00pd 10.00pd 11.00p 12.00pd 14.00pd 16.00pd 18.00pd 19.00p 20.00pd Olsztyn przez Warszawę Mławę 7.00p 15.00p Suwałki przez Warszawę Białystok 9.00p 21.00p Białystok przez Warszawę Czyżew 17.00p Terespol przez Warszawę Siedlce 5.00p 11.00p 13.00p Lublin przez Tomaszów Radom 6.30v 10.30v 14.30v Radom przez Tomaszów 18.30v Opoczno przez Tomaszów 14.35v 20.30v Kielce przez Tomaszów Skarżysko 8.30v 12.30v 16.30v Kraków przez Częstochowę Trzebinię 18.15v Kraków przez Tomaszów CMK 16.15v Przemyśl przez Częstochowę Kraków Rzeszów 10.15v Żywiec przez Częstochowę Katowice 8.15v Gliwice przez Częstochowę Katowice 12.15v 16.15v Częstochowa 20.15v Radomsko przez Piotrków 15.15dv 17.15dv Zakopane przez Cżęstochowę Kraków 6.15v 14.15v 22.15v Drzewica przez Tomaszów 16.35v dw. Kaliski Gdynia przez Bydgoszcz 6.10v 10.10v 14.10v 23.10v Bydgoszcz przez Toruń 18.10v Poznań przez Kutno 8.10v 12.10v 16.10v Kołobrzeg przez Bydgoszcz Piła 22.10v Płock przez Kutno 7.10v 13.10dv 15.10v 19.10v Włocławek przez Kutno 17.10dv Poznań przez Ostrów 10.10v 18.10v Szczecin prez Ostrów Poznań 6.10v 14.10v Wrocław przez Ostrów 16.10v Jelenia Góra przez Wrocław 8.10v 22.10v Zgorzelec przez Wrocław 12.10v Ostrów przez Kalisz 15.10dv 20.10v Opole przez Zduńska Wola Chorzew Herby Lubliniec 7.10v 17.10v Zielona Góra przez Ostrów Leszno Głogów 11.10v 23.10v Temat: Tramwaje są w Radomiu... Prof. M.Kelles-Krauz wcale się niepomylił w kwestii PKP. Otóż restrukturyzacja jak przeprowadzono w 2001 roku doprowadziła w rezultacie do rozdrobnienia kolei. Sama w sobie była potrzebna - uporządkowała wiele kwestii prawnych dotyczących działów kolei. Źle się stało, że po tzw. porządkach nie powrócono do konsolidacji, tylko pozwolono na pogłębianie się patologii. Teraz grupa PKP, to samodzielne spółki, które w każdej chwili mogą upaść. Łatwiej bowiem zlikwidować małą spółkę niż jednej dużej firmy jaką były PKP wcześniej. Uważam, że w obecnej sytuacji na PKP powinno ulec konsolidacji w postaci: Zakładów przewozów pasażerskich, przewozów towarowych, nieruchomości i infrastruktury. Z tej ostatniej należałoby wyłączyć linie kolejowe (pozostawić np. komunikację), które powinny przejść w ręce oddzielnego podmiotu, ale ze 100% udziałem skarbu państwa. Pozwoliłoby to na zaniechanie pogłębiającej się patologii na kolei, oraz ułatwiłoby wejście na polskie linie kolejowe konkurencji. Natomiast jeśli chodzi o tramwaj. Ten temat będzie powracał. Radom w bliższej lub dalszej perspektywie nie uniknie budowy takiej linii. To wymusi naturalny rozwój Radomia jako aglomeracji miejskiej. Uważam, że budowa linii powinna odbyć się przy pomocy jednego z koncernów z dziedziny transportu. A mianowicie miasto winno powołać spółkę, w którym większościowym udziałowcem byłby np. Bombardier, przyj jego pomocy można byłoby wybudować taką linię. Albo zacząć budować już wkrótce tylko przez 20 lat - kasa miejska jest biedna. Uważam, że Pan prof. M. Kelles-Krauz powinien na prośbę miasta dokonać aktualizacji sporządzonych przed laty planów... DO ROBOTY!!!! Temat: Szybciej do Stolycznej.... Mówiąc szczerze, to nie sądzę, żeby pomysł z Włoszczową wypalił. Kielce to nie Radom, no i tak wiele osób z Kielc nie ma potrzeby aż tak często dojeżdżać do stolicy. To ile ich naprawdę przeciętnie dojeżdża – bardzo łatwo przecież sprawdzić; wystarczy policzyć bilety sprzedane do Stolycznej plus te ‘za’ Stolyczną, czyli Olsztyny i inne Gdynie ... no i można zaryzykować dodać do tego 10%, no bo na pewno ktoś’tam do tej Stolycznej dojeżdża co dzień do roboty; gdyby transport był szybszy, no to można pomyśleć, że jakieś 10% więcej zaczęłoby się starać o robotę w Warszawce... tudzież wybierałoby dojazd PKP zamiast alternatywnych PKSów i okazji. Ale i tak nie sądzę, że opłacałoby się takie połączenie. Wielu pasażerów ‘kursuje’ jednak na odcinku do Skarżyska i do Radomia (zwłaszcza studenty zaoczne – czyli mowa o weekendach). Same Kielce to chyba za mało; pośpiechy ze Stolycznej do Kielc przez Radom kursują chyba zazwyczaj dalej; do Krakówka zahaczając o Jędrzejowy i inne Sędziszowy. Kraków raczej by odpadł, no bo połączenie byłoby sporo dłuższe, więc pewnie wszyscy i tak woleliby CMK. A pozostałe ’-owy’ zmuszone byłyby do przesiadek. Szansą byłoby chyba odpalenie połączenia Kielce – Rzeszów przez Tarnobrzeg, ale dołem województwa, czyli przez Chmielnik a nie Starachowicze... tam jakość torowisk jest zdecydowanie lepsza (przynajmniej na naszym terenie, bo jak w podkarpackim – nie wiem) i jest mniej stacyjek, co pozwoliłoby na ‘konkurencyjność’ połączenia Rzeszów – Warszawa przez Kielce względem przesiadek w Krakowie... No ale – co w pełni przyznaje – takie połączenie byłoby jeszcze bardziej konkurencyjne przez Radom, a nie przez CMK..... Tylko że, stan naszych torów jest opłakany. I dotyczy to nie tylko odcinka Radom – Stolyczna, ale również Skarżysko – Kielcze... Popatrzyłem się na mapkę; nie ma szans przejechania tego fragmentu w ‘zadowalającym’ tempie nawet po remoncie; tam jest tyle zakrętów, że pociągi muszą tam zwalniać... nawet po remoncie. A prostowanie owych zakrętów to niewyobrażalna kasa. Chyba lepiej byłoby położyć nowe torowisko. Niestety nie ma chyba szans na skrócenie trasy, bo po drodze są ‘górki’ sięgające nawet 460 m. n.p.m. A więc pewnie skończy się na tym, że wasz odcinek zmodernizują; skrócicie czas dojazdu, my też na tym zyskamy, za nasz fragment to się raczej szybko nie zabiorą.... Temat: Podczas remontu torów utrudniania dla podróżnych Przepraszam, ale kim Ty jestes? Rzecznikiem PKP? Jesli tak, to niespecjalnie przekonujacym. Do rzeczy: Gość portalu: Bartosz napisał(a): > Bez przesadyzmu. Objazd przez Dęblin (o ile pociąg nie pojedzie przez > Czachówek, tylko prosto na Warszawę Wschodnią) spowoduje opóźnienie (na > Wschodniej) rzędu 15 minut, a może nawet mniej. Pozostaje mieć nadzieję, że > rozkład zostanie ułożony właśnie w taki sposób. Na Wschodniej 15 minut spoznienia, a na Centralnej ile? 45 minut? Ale tego juz nie dopowiedziales... (O Zachodniej nie wspominajac...) > Nie masz żadnej praktyki w obserwowaniu remontów na PKP. Czasu trwania zamknięć > linii przestrzega się z żelazną konsekwencją. Z tego rozliczany jest wykonawca, > któremu kolej płaci. Moze ja tez nie mam "zadnej praktyki w obserwowaniu remontow na PKP", co nie uniemozliwia mi chyba zabrania glosu w sprawie jako pasazer? (Przepaszam, ze wlaczam sie do dyskusji z martica, ale tez czasem jezdze pociagami...) > > 5 lat temu ekspres Nida jechal z wawy 80 > > Nieprawda. Pamietam, jak jezdzila 80-85 minut do W-wy Centralnej (moze nie 5 a 10 lat temu, ale na pewno) > > minut, a teraz 100...NO COMMENTS!!! > > Nieprawda. Fakt, jezdzi jakies 97 minut - wielki blad... > A ja mam po dziurki w nosie biadolenia na PKP. Nie remontują - źle. Remontują - jeszcze gorzej. I dogódź tu takim... Chyba jasne, ze trzeba remontowac, ale fakt faktem, ze kolej jezdzi coraz gorzej - i nie tylko na trasie przez Radom, ale w calej Polsce wyraznie widoczna jest degradacja kolei - tak sieci jak i taboru. A z Warszawy do Radomia pociag dzisiaj jezdzi tak jak prawie 70 lat temu. Ot, i postep... P.S. Wcale nie mam nic przeciwko remontom. Wprost przeciwnie. Tylko zeby cos wreszcie zaczelo sie dziac naprawde... Temat: Przecieki nowego rozkładu jazdy PKP Przecieki nowego rozkładu jazdy PKP Na liście dyskusyjnej misc.kolej.pl pojawiy się przecieki z nowego rozkładu jazdy PKP, który wejdzie w życie od grudnia www2.gazeta.pl/usenet/704534,27014,713670.html?group=pl.misc.kolej&tid=143808&strona=0 Łódź w tym rozkładzie przedstawia się następująco: Wylatują: Prząśniczka do Gorzowa Fabryczny-Gliwice Nocny sezonowy Łódź-Suwałki Część do Jeleniej Góry w Sudetach Express (ostatni w Łodzi) Odra Wawa-Łódź-Wrocek Grupa wagonów z Łodzi do Kołobrzegu w jednym pośpiechu tylko w wakacje Nocne Suwałki Dochodzą: Widawa - Łódź - Jelenia Góra Jaćwing - Suwałki-Łódź-Wrocław Sukiennice - Łódź-Kraków (przez Częstochowę) Grupa wagonów z Kielc (przez Radom, Łódź) włączana w Kutnie do nocnego Lublin- Świnoujście) Pogoń - Wydłużona do Łodzi (obecnie Warszawa-Białystok) Włókniarz pojedzie przez Kutno zamiast przez Zduńską Wolę. Nie napisano co z Dreznem, ale z przecieków jakie dochodziły wcześniej wynikało, że pojedzie przez Koluszki, Częstochowę, Opole. I to by było chyba na tyle. Mam nadzieję, że dobrze przestukałem. Czyli definitywnie Łódź traci dwa połączenia Gorzów i Gliwice ( no i być może Drezno). Gliwice nie są zbyt dużą stratą - do GOPu jest kilka połączeń. Zyskujemy Kielce, Świnoujście, Białystok, Legnicę. Przyda się też Kraków kursujący w przeciwnych porach jak Reymont. Generalnie wydaje się, że nie najgorzej. pozdrawiam Temat: BB kontra Kielce Gość portalu: Krys napisał(a): > wikin napisał: > > > ale tak sobie zaglądam w rozkład PKP > > - Kielce-Wawa przeciętnie w 3h (najszybiej 2:52) > > Jeśli chodzi o PKP tak też teraz jest. Kiedyś było szybciej. głowny powód to > stara, nieremontowana i do tego jednotorowa linia na odcinku Radom-Warka. Poza > tym, od kilku lat pociągi zatrzumują się po drodze w różnych tzw. dziurach, jak > > Suchedniów czy Szydłowie, to zwiększa czas. Kiedyś pospieszne stawały tylko w > Skarżysku, Radomiu, Warce i na Zachodnim, ekspresy zaś jedynie w Skarżysku i > Radomiu. > > jak się okazuje to bliżej, znacznie bliżej, wcale nie znaczy wiele > > szybciej > > Nie znaczy, ale będzie znaczyło. Wcześniej czy później linia z Kielc zostanie > zmodernizowana - są rozmaite plany. Nie ma po prostu innego wyjścia. tak owszem, ale plany PKP zakładają również 1.podniesienie prędkości na CMK, 2.wydłużenie jej na trasie Psary-Mysłowice-Oświęcim-okolice BB 3.remont trasy BB-CD oraz 4.zakup szybkich pociągów 1, 3, 4 wcześniej czy później nastąpi, co wystarczy do znacznego skrócenia czasu przejazdu > > Ostrawa, Praga, Bratysława, Budapeszt, Wiedeń > > W praktyce nic z tego nie wynika i jeszcze bardzo, bardzo długo nie będzie > wynikało (o ile w ogóle kiedykolwiek). > Dla Polaków ważna jest nie jakaś tam Ostrawa, lecz Warszawa. tylko administracyjnie spójrz na choćby lotniska - Balice i Pyrzowice mimo odgórnych barier rozwoju, przyjmują coraz ruch, na który miała monopol Warszawa niedawno lotnisko ostrawskie też dostrzega swoją szanse w płd Polsce i będzie wynikać coraz więcej Temat: Przeciwko kolei Rzeszów - Warszawa niepotrzebny wątek Uważam że ten cały wątek jest po prostu niepotrzebny. Chyba każdy kto jest w temacie wie że Rzeszów od 2002 roku chciał uruchomić tą linie. Każdy kto jest w temacie wie że do remontu chciała sie dołożyć Petro Tank Widełka. Chyba każdy normalny człowiek wybrałby opcje w której dokłada się także trzecia strona. Czyli w wypadku remontu Ocice-Rzeszów mamy tutaj 3 sponsorów: Władze województwa, PKP PLK w Rzeszowie,Petro Tank Widełka. A w wypadku Chmielów- Dębica kogo?? jeśli już to tylko władze województwa i PKP PLK. Pomyślcie którą opcje byście wybrali rządząc w Rzeszowie. Odpowiedz chyba jest logiczna. Własnie w tym momencie zawiązały się komitety lini Radom-Sandomierz które chcą doprowadzić do remontu tamtej lini. Dzięki temu Tarnobrzeg zyska w przyszłości szybkie połączenia nie tylko ze stolicą Polski ale także ze stolicą regionu. Ta linia może też służyć do komunikacji z Węgrami i Słowacją napewno może zachęcić inwestorów do inwestycji w naszym regionie. Przez Tarnobrzeg kto wie czy przyszłości nie mogły by przejeżdżać pociągi Tanich Lini Kolejowych albo nawet Intercity. Po co mamy być przeciwni remontowi lini z której może być duży dochów. Linia Chmielów-Dębica i tak w przyszłości będzie remontowana i nikt z tamtąd nie zabierze szynobusów. Jeśli reaktywują Ocice-Rzeszów to i tak władze województwa zakupią nowy szynobus który napewno nie zagrozi szynobusowi na Dębice. O Stalową Wole też nie ma się co martwić bo tam jest linia bieszczadzka z Przemyśla. Tam zawsze będą jechały pociągi na Wawe. A ten post był po prostu napisany w Lublinie a jest rozsyłaby przez pewną Mielczanke. Chyba jest to jasne i logiczne że Lublinowi nie jest to na ręke dlatego rozsiewa plotki które szkodzą tej inwestycji. Dlaczego przez stacje w Sandomierzu przejeżdża tak mało pociągów a większość jeździ po lini bez druta na Lublin. Ktoś może powiedzieć bo na lini przez Radom są zbyt małe prędkości. No dobra zgoda ale dlaczego na tej lini pod drutem nie było remontu?? Odpowiedź jest prosta bo sekcji Lublin jest to nie na ręke. Remontując tamtą linie straciła by pociągi. Prawda jest taka ze w tym kraju każdy zagarnia jak najwięcej pod siebie i zanim ktoś napisze że jest czemuś przeciwny niech przemyśli wszystkie swoje argumenty. Temat: voodoo niemieckim mkulra JAk waśnie w ski tvn ... niemiecki syf mkultra ? .....fix dr.zwi gromadziński "życie to nie je bajka"/fix radom "zgnijesz" 2006hotel/łyso.góry.2002wykopki"napisałeś coś?"("łysy")(wszystko mu jedno czy to polska czy raich żebyb tylko dla niego było)"...restaacja/victoria...2006 11 05/ 50rocznica.... ataki wypa.dek niemiecka tablica fix ul.dzialkowa fix 2006 02 ub przystanek "ona tak zniknęla" fix lidel/ub"szklo"2005 nbp fix "wodo.spad" (niemowle"problemy")?? 85r fix w.man 86r"alfa"."luft.cik"/2005 12 24 atak głos komin kuchnia/kierowca alfa 5 marian 86 345 kurdupel/victoria hotel plac opera narodowa atak fix polska mowa alg krokowy fix forum śn kwasniewski/satelita wawa /pj sm 64 11ul.pocztowa karetkowy radiowóz/pamiętnik 81r/kolor majtki/ cyganki "1000 razy byś chciał" RT "wawa chce mieć swojego satelitę/??/stacja obok wawa jest niewykorzystywana" fix z sielpia w kielce kolumna aut ??kwasniewski 2005 przed pkp fix de.bank fix bank slaski ...ubek "bialy miś" drapał sie jak ub 2004 fix przystań "delfin"stryczek przed oś? wczasow 8 sielpia fix do.mon hurt eta.nol..."(?) on nie jest taki samobójczy"...ul.kom.pielowa?... s.troje kompielowe 85r ul.kil.ińskiego/84 bursa/kobieta/skarżysko/85 izolatka pj z fs/piekarnia kolor (kwp)żeby tylko izolacja była fix 'izolatory'WN na gzymsach obok ul.myśliwska/myśliwiecka/WN NN sem na ryj fix pkp/atak ub pkp/sedziszow/kazimierza w/seminaryjska/zimak/porcelana/zimak czerwony sufit atak 97r "matka mu umarła"/2005 5.oo zimak atak czerwony/2005 11 01 cm czerwony (sadysta) "pozdrów matkę"/2006 10 dek "pohandlować z komendy"/2006 11 wypa.dek..."marjanek"....niewidział I DALEJ NIE WIDZI za "słup ów"(cz.j. 84r) ...siedzi kurdupel z nosem na kierownicy ..za.voodoo.wo Temat: Szybciej do Stolycznej.... Tak się w dalszym ciągu zastanawiam, w jaki sposób wyliczyłeś to, że z Warszawy do Włoszczowy Północnej pociąg będzie jechał 110 minut. Dokładnie z Warszawy Wschodniej do tejże Włoszczowy Północnej jest 190 km. Biorąc pod uwagę jeszcze jedno, że standardowe lokomotywy do ruchu pasażerskiego na PKP (czyli EP-07, EU- 07), rozwijają maksymalną prędkość 140 km/h, to jest to niemożliwe, żeby ten pociąg tyle jechał. Uwzględniając postój na Centralnym w Wawie to wyglądałoby to tak (przykładowy czas odjazdu ze Wschodniego powiedzmy 10:00 rano): W-wa Wschodnia - 10:00 W-wa Centralna - 10:07 - 10:15 Włoszczowa Północna - 11:35 - 11:36 Włoszczowa - 11:46 - 11:47 Kielce - 12:30 Tak więc podróż do samej tylko Włoszczowy Północnej nie trwałaby 110 minut a co najwyżej 95, i to ze Wschodniego, pomijam fakt, że gdyby wybudowano nitke łączącą obie linie (napisałem w komentarzu wyżej) nie byłoby potrzeby zatrzymywania pociągu na stacji Włoszczowa Północna i odpadłoby następne 5 minut (licząc hamowanie przy stacji, postój i rozpędzanie pociągu). Cała zaś podróż do Kielc trwałaby 150 minut, a nie 160 minut, licząc przez Radom (i to w najlepszym razie, biorąc pod uwagę, że tam pociągi na odcinku Radom - W-wa jeździłyby z prędkością 100 km/h tak jak planuje PKP po modernizacji). Tak więc pomysł połączenia Kielc z W-wą przez CMK-ę wcale nie jest taki zły i czasochłonny jak piszesz. A... gdyby jeszcze jednak znaleźć parę lokomotyw EP- 09, o których piszesz, że jest ich taki brak (proponuję, wyjdź kiedys sobie na dworzec na pociąg posp "Wetlina" z W-wy do Zagórza o 16:05 - 16:08 i obceń jaka lokomotywa go ciągnie, albo też na nocny pociąg W-wa - Krynica/Zakopane o 2:12 - 2:15 i zrób to samo co przy pociągu wyżej - sam widziałem nieraz jak te pociągi bardzo często były ciągnięte przez te deficytowe lokomotywy, które rozwijają prędkość 160 km/h) to wtedy cała podróz trwałaby około 20 - 30 minut krócej. Przemyśl sobie to i sprawdź, aq potem napisz sam co o tym wszystkim sądzisz. Pozdrawiam (Jeżeli przy okzaji jesteś maniakiem kolejowym z Kielc, to daj znać: hawk@2com.pl). Temat: Czy Mazowsze kupi dziesięć nowoczesnych pociągów ? Kupi ale nie wiadomo czy Płock na tym skorzysta Z konferencji spółki Koleje Mazowieckie : "Koleje Mazowieckie (KM) w pierwszym kwartale swojej działalności przyniosły dodatni wynik z działalności gospodarczej 48 tys. 684 zł - poinformowali we wtorek na konferencji prasowej przedstawiciele KM i samorządu Mazowsza. W pierwszym kwartale pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły 9,5 mln pasażerów. Spółka używa 184 pociągów, które posiadają łącznie 39 tys. miejsc siedzących i 36,8 tys. miejsc stojących. Jak poinformował wicemarszałek zarządu woj. mazowieckiego Bogusław Kowalski, zakupy taboru dla KM mają być dostosowane do potrzeb podróżnych. Tam, gdzie podróżnych jest mniej, trasy będą obsługiwane przez autobusy szynowe, tam, gdzie podróżnych jest więcej, "chcemy kupić specjalne pociągi o większej pojemności" - powiedział Kowalski. Prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita wyjaśniła, że jedna trzecia wszystkich kosztów ponoszonych przez spółkę to opłaty za dostęp do torów oraz energia trakcyjna. "Realizujemy wszystkie nasze zobowiązania na bieżąco" - dodała Sekita. Rozkład jazdy jest stale zmieniany i poprawiany, w celu dostosowania go do potrzeb pasażerów. W pierwszym kwartale dokonano łącznie 107 zmian, wprowadzono 24 nowe pociągi, wydłużono relację 22 pociągów, 39 pociągom poszerzono terminy kursowania, a 13 zmieniono godziny kursowania. Spółka planuje także zakup i wprowadzenie na tory pociągów piętrowych. Będą one kursować na trasach łączących Warszawę z dużymi miastami województwa mazowieckiego, takimi jak Siedlce, Płock oraz stolicami ościennych województw tj. Łódź, Białystok, Lublin. Autobusy szynowe będą kursować na trasach: Tłuszcz-Ostrołęka, Tłuszcz-Legionowo-Nasielsk-Sierpc, Siedlce-Czeremcha, Radom- Drzewica, Radom-Dęblin. Spółka ma kupić 13 takich autobusów. Trwa procedura przetargowa na zakup 10 nowoczesnych pociągów. które będą obsługiwać trasy: Warszawa-Grodzisk Mazowiecki, Warszawa-Tłuszcz, Warszawa-Siedlce, Warszawa-Sochaczew, Warszawa- Radom, Warszawa-Nasielsk, Warszawa-Pilawa. Koleje Mazowieckie to pierwsza w Polsce spółka samorządowo- kolejowa, realizująca przewozy regionalne na Mazowszu. Działalność rozpoczęła 1 stycznia 2005 r. Udziałowcami spółki Koleje Mazowieckie jest PKP Przewozy Regionelne oraz samorząd mazowiecki, który posiada 51 proc. akcji nowej spółki." Temat: wzrost ruchu lotniczego w PL o 25 %, +100 % w KRK Gospodarka PAP, tm /27.10.2005 17:06 W grudniu na Mazowszu pierwsze szynobusy W grudniu na szlak Tłuszcz-Ostrołęka wyjadą pierwsze autobusy szynowe Kolei Mazowieckich (KM) - poinformował przewoźnik w komunikacie przesłanym w czwartek PAP. Od 6 listopada KM wprowadza nowe taryfy, a od 11 grudnia - nowy rozkład jazdy. Koleje Mazowieckie chcą przeznaczyć szynobusy na trasy nieopłacalne dla pociągów z powodu niskiego zainteresowania podróżnych. Spółka zamierza wprowadzić na tory 11 używanych szynobusów, z tego trzy mają wyjechać w trasę w grudniu. KM będą używać dwóch typów szynobusów - jednego na 70, a drugiego na 140 miejsc siedzących. Od 6 listopada KM dzieci i młodzież do 26. roku życia, która nie ma uprawnień do ulgowych przejazdów, będzie mogła kupić bilet jednorazowy z ulgą 33 proc. na przejazdy pociągami osobowymi, okazując dokument stwierdzający wiek. Chodzi o młodzież z zagranicy, dzieci i młodzież uczęszczającą do szkół nie mających uprawnień szkoły publicznej.REKLAMA Czytaj dalej Pasażerowie będą mogli kupić bilet dobowy sieciowy, umożliwiający swobodne podróżowanie pociągami KM. 11 grudnia zmieni się rozkład jazdy pociągów w całej Polsce. Koleje Mazowieckie tego dnia wprowadzą tzw. cykliczny rozkład jazdy. Końcówki minut dla odjazdów w tej samej relacji będą się powtarzać. Ruch pociągów w poszczególnych relacjach ma być dostosowany do liczby podróżnych. Np. na najbardziej obciążonej trasie Warszawa-Grodzisk Mazowiecki w godzinach porannych i popołudniowych pociągi będą kursowały co 10 minut, zaś poza szczytem - co 30 minut. Na linii Warszawa-Siedlce pociągi mają jeździć co 60 minut, a na odcinku Warszawa-Mińsk Mazowiecki co 30 minut poza szczytem i co 10-20 minut w szczycie. Koleje Mazowieckie zapowiadają w nowym rozkładzie większą liczbę pociągów - obecnie jest 554, a będzie 625. Linie: Radom- Skarżysko-Kamienna-Radom i Siedlec-Łuków-Siedlce będą obsługiwane wyłącznie przez KM, a nie jak do tej pory przez KM i PKP Przewozy Regionalne. Planowana jest reaktywacja linii na odcinku Radom-Drzewica, Sierpc-Nasielsk. no comments.... Temat: Nowy rozklad PKP - cd. Nowy rozklad PKP - cd. czesc, Jacek Grabarski napisal pokrotce co sie zmieni, ja moze dorzuce kilka szczegolow. Widawa do Jeleniej Gory wyjedzie z LKaliskiej o 0615, we Wrocku bedzie dopiero o 1006. Niestety, wydluza sie czas jazdy miedzy Lodzia a Wroclawiem o ponad 20! minut - Ostrow-Wroclaw bedzie ok.10' dluzej oraz Zdunska-Lodz, poniewaz od 14/12 obnizona bedzie Vmax - z 80 na 60 km/h. Co wiecej, Widawa NIE pojedzie w soboty. Tak wiec mieszkancy Lodzi, Zdunskiej, Sieradza - jesli chcecie pojechac na weekend do mojego miasta albo w Sudety kolo Jeleniej Gory to idzcie na PKS. 'Sudety' pojada bez czesci jeleniogorskiej, a do Kudowy tylko w sezonie [zima, ferie, wakacje]. Poza sezonem tylko do Klodzka. 'Jacwing' Suwalki-Wroclaw pojedzie ok. 1800, zamiast Odry. Z powrotem ok. 0900. Nie bedzie 'Przasniczki', nie bedzie nocnej rzezni Szczecin-Lublin przez Lodz, Radom [pojedzie przez Warszawe,Kutno]. Nie bedzie Dresdnera, ktory pojedzie przez Czestochowe-Opole. Nie wiem czy to sie zmienilo, ale jeszcze kilka dni temu pociagi z Kaliskiego w kierunku Czestochowy lub Wawy byly wytrasowane przez Widzew. Czas jazdy Kaliska-Widzew: 46 [czterdziesci szesc!] minut. Aha, Zagorz pojedzie przez Czestochowe-Krakow-Tarnow, nie przez Skarzysko- Sandomierz-Rozwadow-Rzeszow. Z Podlasiem to red.Grabarski troche zamieszal - ono juz teraz sie zatrzymuje i w Skcach, i Koluszkach, i Piotrkowie. Bedzie jezdzic za to codziennie [teraz tylko w weekendy i swieta]. Podobnie z Wlokniarzem - to nie jest calkiem nowe polaczenie tylko zmiana trasy, zamiast Zdunskiej-Ostrowa bedzie Kutno-Konin. Te nowe polaczenia Ostrow/Sieradz-Kaliska-Zgierz-Widzew to sa tzw. RegioPlusy, czyli poc. przyspieszone. Bilet w nich kosztuje tyle co w zwyklym osobowym. Natomiast dam sobie reke uciac, ze beda ciecia w trakcie rozkladu. Ukladano go bowiem przy zalozeniu 800 mln dotacji. W projekcie budzetu jest [AFAIR] 370 mln, a tak naprawde przewoznik dostanie jeszcze mniej. Pozdrowienia Kiefer kiefer[at]gazeta[dot]pl Temat: Mała reorganizacja na Dworcu Głównym PKS Mała reorganizacja na Dworcu Głównym PKS Mała reorganizacja na Dworcu Głównym PKS - czyli Podzamcze Zostały zmienione numery niektórych stanowisk. Autobusy PKS odjeżdżają z tych samych miejsc co przedtem, zmienił się tylko numer stanowiska. A więc: stanowisko 13 nosi teraz nr 18 ( kierunek Hrubieszów, Chełm) stanowisko 14 nosi teraz nr 19 ( kier. Zamość, Tomaszów i okolice) stanowisko 15 nosi teraz nr 20 ( kier. Zamość, Tomaszów i okolice) stanowisko 16 nosi teraz nr 21 ( kier. Chełm, Włodawa, Pojezierze) stanowisko 17 nosi teraz nr 22 ( kier. Gródek, Lubartów - kom. prywatna) stanowisko 18 nosi teraz nr 23 ( kier. Jeziorzany, Michów - komunikacja prywatna) Prywatne autobusy do Świdnika zostały przeniesione na stanowisko nr 11 ( jest tam gdzie było) a do Łęcznej na stanowisko nr 16 i 17 ( są tam gdzie było St. 12) poza tym mamy trochę nowych kursów komunikacji prywatnej: LUBLIN 20.00- Warszawa Zachodnia - GDAŃSK 4.45 odjazd z Lublina z Dworca Gł. PKS ( Podzamcze St.1) powrót GDAŃSK 20.30 - Lublin 5.15 więcej szczegółów tel. 501 551 341 LUBLIN - Łęczna - Sosnowica - Kodeniec - WISZNICE odj. z Lublina 12.00 18.00 ( PKS St. 12) nie kursuje w weekendy odjazdy z Wisznic do Lublina o 7.10 14.10. Czas jazdy 2 godziny. LUBLIN - Zwoleń - RADOM odj. z Lublina ( ul. Ruska - Skarpa przy Dworcu Głównym PKS) 6.05 10.55 16.05. Czas jazdy 2 godziny. Nie kursuje w Boże Narodzenie ( 2 dni), Wielkanoc ( 2 dni), Nowy Rok, Sylwestra i Wigilię. RADOM - Zwoleń - LUBLIN odj. z Radomia ul. Prażmowskiego 6 przy PKP i PKS o 8.45 13.00 i 18.30. Terminy kursowania jak wyżej. LUBLIN - Bernatówka - Ciecierzyn - BODUSZYN - linia typowo podmiejska odjazdy z Lublina ( ul. Ruska - Cerkiew) o 6.05F 7.40F 8.40C 9.15F 10.50 12.40F 14.05F 15.15C 15.50F 17.15F 18.50F F - nie kursuje w weekendy C - kursuje w weekendy w Boże Narodzenie, Wielkanoc, Nowy Rok, Wigilię i Sylwestra komunikacja jest zawieszona. LUBLIN - Lubartów - Parczew - Wisznice - BIAŁA PODLASKA . Odjazdy z Lublina ( PKS St.12) o 9.20 i 16.00. Czas jazdy 2 godziny. Nie kursuje w Boże Narodzenie, Wielkanoc i Nowy Rok Temat: Przyszlosc Mazowsza Czyli mamy jasnosc - Wy nie chcecie z nami a my nie chcemy z Wami. NIe znam wypowiedzi owego parlamentarzsysty ale postaram sie dotrzec do tej informacji (nie pamietasz kiedy to bylo?) Natomiast podstawowe pytanie jakie zadaja sobie Radomianie brzmi: co moglibysmy zyskac na ew. mariazu z Kielcami? Odpowiedz - dokladnie nic. Zreszta wariant taki przerabialismy juz kiedys i obecne nastrroje w Radomiu sa poniekad skutkikem tamtego okresu. Dajmy sobie wiec spokoj z gdybaniam na temat wspolnego regionu a zastanowmy sie lepiej nad wazniejszymi sprawami: np.: (1) juz niedlugo realizowane beda ostatnie odcinki itrasy E7 na fragmencie Wawa-Radom - w odroznieniu od wielu krzykaczy mowiacych ze dobra droga do stolycy to wszystko ja mowie, ze trzeba potem pomagac wszystkim tym, ktorzy chca ja modernizowac w drugim kierunku. bo "siodemka" z pewnoscia bedzie miala wieksze znaczenie jako ekspresowa arteria N-S (wawa-krakow) niz jako tylko wygodna droga dojazdowa do warszawy. od kiedy tylko pojawila sie idea budowy obwodnicy Jedrzejowa z uwaga sledze tamte dzialania - nie jest to obszar naszego regionu ale to co sie tam teraz dzieje wplyw na sytuacje w regionie ma jakim najbardziej. (2) linia kolejowa wawa-krakow - dlaczego tak sie dzieje ze wszytskie pociagi jezdza "przez pola" kiedy moglyby przy okazji, podobnej dlugosci trasa "zaliczyc" po drodze jeszcze dwa duze miasta? przeciez przez to zwiekszylaby sie na pewno liczba przewozow a to jest zdaje sie w obecnej chwili problem PKP. na przeszkodzie stoi kiepski stan torowisk - miedzy innymi na odcinku radom-warka, sytuacja w tunelu za sedziszowem i jeszcze pare historii. to jest druga sprawa w ktorej powinnismy twardo i konsekwentnie mowic jednym gloserm. slowem - wspolnego wojewodztwa nikt nie chce - ale pakt w rodzaju "partnerstwo dla rozwoju" powiniem funkcjonowac w dobrze pojetym interesie nas wszystkich. pozdrawiam tych co w kielczech Temat: PKP przyspiesza ;) PKP przyspiesza ;) Witam po dłuższej przerwie, Dzisiaj natknąłem się na artykuł dotyczący Piaseczna. Jest szansa, żeby czas podróży na linii Piaseczno - Warszawa skrócił się. No chyba, że połączenia o których napisał autor artykułu nie przewidują przystanku Piaseczno ;) Mam wrażenie, że te modernizacje, które ostatnio były wykonywane są właśnie częścią planu podniesienia prędkości pociągów na linii nr 8 do 160 km/h (teraz jest to teoretycznie 100 km/h a w praktyce spotyka się na tej linii ograniczenia do 40 km/h - zwłaszcza na terenie Warszawy) Treść artykułu z dziennik.dziennikbudowy.pl/Ekspres.nsf/n/7ABB6165EBED784CC1257022002818F6?OpenDocument&View=n&Count=10&Cat=wd POROZUMIENIE W SPRAWIE MODERNIZACJI LINII KOLEJOWEJ WARSZAWA – KRAKÓW W dniu wczorajszym przedstawiciele trzech województw, mazowieckiego, świętokrzyskiego i małopolskiego, podpisali porozumienie w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa - Kielce – Kraków. Modernizacja trakcji elektrycznej, roboty torowe i związane z automatyką ruchu pociągów pochłoną miliard sto milionów złotych. Najpierw zostanie zmodernizowana część kolei między Radomiem a Warszawą. Na odcinku Radom - Warka zostanie wybudowany drugi tor kolejowy. Na inwestycję potrzeba około 1,5 miliarda złotych. Ministerstwo infrastruktury będzie zabiegać o to, aby inwestycja znalazła się w programie Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007 - 2013. Modernizacja linii nr 8 ma przyczynić się do aktywizacji gospodarczej i społecznej tej części województwa. Pozwoli także odciążyć ruch drogowy na trasie nr 7. Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 192 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||