Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klawa.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Olecko





    Temat: RJ 2006/7 osobówek już na stronie PR

    Na stronie PKP PR w dziale" W regionach" pojawiły się liniowe rozkłady 06/07
    jazdy z paru województw (Śląskie, Lubelskie, Dolnośląskie[niekompletny],
    Warmińsko-Mazurskie, Kujawsko-Pomorskie[niekompletny], Lubuskie[brak
    Kostrzyn-Krzyż],  Podkarpackie[jest tylko strona z niedziałającymi linkami,
    działa tylko tab. 121], Opolskie) no i wcześniej już z Małopolski.

    Z ciekawszych rzeczy znalezionych tam:
    - wysyp (F)-ów w Kuj.-Pom. Nie będzie żadnego pociągu osobowego między
    Toruniem a Sierpcem, Brodnicą i Działdowem. Poza tym kretyńskie uwalenia
    pojedynczych pociągów na pozostałych liniach (min. pociągi na 8 rano z

    14(!)), chociaż pewnie to nie koniec "niespodzianek" bo brakuje RJ z Torunia
    do Grudziądza i okolic.
    - pojawił się nowy przystanek Łęgówek miedzy Oleckiem a Oleckiem Małym,
    tylko dla kogo? Ja między tymi miejscowościami nie widziałem zbyt dużo
    domów. Narazie pociagi się tam nie będą zatrzymywać.
    - nie pojedziemy juz pociągiem do Biskupic Oławskich, wszystko w (F),
    Nysa-Opole 2 pary pociągów w (F) -07.32(poje**ło tu kogoś!), 11.32 z

    - brak osobówek (oprócz tego dalekobieżnego do Zielonej Góry) między Ełkiem
    i Białymstokiem,
    - pociąg z Rzeszowa do Przeworska o 15.15 oczywiście w (F),





    Temat: pkp leci sobie z nami w kulki
    Jakiś czas temu poszła fama, że pkp zlikwiduje połączenia z Ełku do Olecka z uwagi na to, że są nierentowne(dziwne bo zawsze jak jeżdżę do Białegostoku to szynobus jest pełny). Podróżni się zebrali i napisali petycje no i w efekcie pkp postanowiło jedynie zmienić godziny odjazdów i przyjazdów osławionego szynobusu. Szynobus do Ełku odjeżdża już nie 06.55 a o 05.52 i niech mi ktoś powie dla kogo to jest połączenie? w warunkach roku szkolnego, czy akademickiego jest niewygodne i niepraktyczne dla uczniów/studentów tak samo jest z popołudniowym który z odjeżdża z Olecka o 16.10 (wcześniej 15.27). Nie wiem, może te zmiany nastawione są na osoby pracujące które dojeżdżają do Ełku, ale jakoś mi się nie wydaje. Nie są to też połączenia dla turystów bo ciężko jest teraz o wygodne przesiadki ( trzeba czekać w Ełku godzinę lub dłużej, a do wyboru mamy przeważnie przesiadkę na droższy pociąg pośpieszny, który należy do pkp inter city więc trzeba kupić na niego oddzielny bilet). Podoba sytuacja jest z połączeniami do Olecka. Nie wiem jak inni podróżni, ale ja jestem wkur*#*ny, podejrzewam, że nasze kochane pkp za kilka miesięcy jednak zamkną połączenia z Olecka do Ełku z uwagi na to, że nikt nimi nie jeździ





    Temat: Pociag do studniówki
    http://www.se.com.pl/se/index.jsp?
    place=leadText&news_cat_id=40&scroll_article_id=33953&layout=1&page=text

    Maturzyści z liceum w Olecku (Warmińsko-Mazurskie) pojadą na swoją studniówkę
    specjalnym pociągiem. Mimo że do ich miasta kolej nie dociera już od ładnych
    kilkunastu lat, na tę okazje PKP podstawi balowiczom specjalny skład. Pojadą
    nim do Ełku.

    Wielki bal odbędzie się 14 stycznia. - Poszukiwaliśmy lokalu, w którym można
    zorganizować studniówkę dla niemal pół tysiąca osób. Bo w naszej szkole jest
    siedem klas maturalnych - średnio po 30 osób. Do tego jeszcze trzeba doliczyć
    gości - mówi Leszek Olszewski, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Olecku. -
    Okazało się, że w naszym mieście takiej sali nie mamy. Jednak dzielenie klas i
    urządzanie oddzielnych studniówek to nie w naszym stylu. Wybraliśmy więc
    restaurację w Ełku. Z Olecka do Ełku jest około 30 kilometrów. Pojawił się
    znów problem - czym dotrzeć na bal.

    - Musielibyśmy wynająć 10 autobusów - mówi Elżbieta Guziejko, wychowawczyni
    jednej z klas.

    Rada rodziców wystosowała odpowiednie pismo do PKP. Choć pociągi nie jeżdżą
    już z Olecka od kilkunastu lat, bo trasa okazała się nieopłacalna, tory
    pozostały i są w dobrym stanie. Kolej zgodziła się podstawić skład.
    Trzecioklasiści dostali lokomotywę i cztery wagony II klasy.

    Koszt przejazdu będzie niewielki. W obydwie strony około 14 zł.

    Moim zdaniem bardzo ciekawy pomysł. I że PKP się zgodziło!
    Pozdrowienia





    Temat: Olecko - Suwałki: wznowienie przewozów pasażerskich od 24.06

    "...O wznowienie połączenia wnioskowali uczący się mieszkańcy Olecka i Suwałk, którzy mieli kłopoty z dotarciem na uczelnie...."

    "...Wznawiamy to połączenie głównie na prośbę uczącej się młodzieży z Olecka i Suwałk, którzy prosili o dobry dojazd do uczelni w Gdańsku, Olsztynie czy Białymstoku - wyjaśnia Dariusz Rybaczek, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich PKP w Ełku. - Do tej pory musieli samochodem dojeżdżać do Ełku i tu przesiadać się na pociąg. Teraz to się zmieni...."


    Tomku! Teraz to się zmieni na 100% ZTCW większość okolicznej młodzieży uczy się we Wszechnicy Mazurskiej w Olecku. Sam znam sporo takich z okolic Ełku, Orzysza, Giżycka itd. No i teraz od 1 czerwca (sesja się będzie zbliżać) nie będą mogli wrócić z Olecka wieczorem - bo im zabiorą tę trzecią parę Pesobusu!

    Trzeba ich bełkot czytać między wierszami Wiecie co myślę? Ktoś z tym wyjedzie teraz jako "dobry gospodarny samorządowiec", jak to dba o młodzież i turystów - a wybory za pasem!



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze

    Potworek straszny, ale w tym szaleństwie jest metoda. W DP jest do dyspozycji aż 6 całek, a więc bardzo dużo. Gorzej w DŚ, gdzie zostają tylko dwie całki ze 161.

    Najlepsza byłaby trasa uproszczona, w obie strony przez Marysin.
    Z Falenicy tak jak teraz nie byłoby podjazdu pod samą przychodnię.
    W drugą stronę byłby jednokierunkowy podjazd, ale od drugiej strony: (...), Kościuszkowców, Korkowa, Łysakowska, Skrzyneckiego, Potockich, Czecha, zjazd z wiaduktu i dalej swoją trasą.
    Trasa w takim wariancie to 80 minut w jedną stronę i 77 minut w drugą stronę.
    Czas przejazdu można jednak ściąć spokojnie z 5 minut (mniej więcej tyle wcześniej przyjeżdża 305), przerobiając wszystkie przystanki na żądanie poza: Błota, Bysławska, Kosodrzewiny, Olecka, Falenica, PKP Falenica, PKP Miedzeszyn, Mozaikowa, PKP Radość, Pomologiczna, PKP Międzylesie, Zwoleńska, Trakt Lubelski, Skrzyneckiego, Strusia,
    Trawiasta, Łysakowska, Potockich, Sezam, Marysin, Instytut Kardiologii,
    Pożaryskiego, Zbójna Góra

    Jakie częstotliwości udałoby się "wyciągnąć" przy 6 wozach w dzień powszedni i 2 w weekend..?

    [ Dodano: 2006-01-25, 12:18 ]



    Temat: Olecko - Suwałki: wznowienie przewozów pasażerskich od 24.06
    A ja będę szydercą. Wysamrowałem taki oto liścik do PR-ów




    Witam

    Z wielkim zainteresoawnie przeczytałem artykuł w gazecie w wznowieniu połączeń na trasie Ełk - Suwałki.
    http://informacje.wm.pl/?main=11&c=44,3,2800

    Nie rozumiem tylko jednego. Cytuję

    "...O wznowienie połączenia wnioskowali uczący się mieszkańcy Olecka i Suwałk, którzy mieli kłopoty z dotarciem na uczelnie...."

    dalej

    "...Wznawiamy to połączenie głównie na prośbę uczącej się młodzieży z Olecka i Suwałk, którzy prosili o dobry dojazd do uczelni w Gdańsku, Olsztynie czy Białymstoku - wyjaśnia Dariusz Rybaczek, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich PKP w Ełku. - Do tej pory musieli samochodem dojeżdżać do Ełku i tu przesiadać się na pociąg. Teraz to się zmieni...."

    Jak to ma się do tego:

    "Pociąg relacji Ełk - Suwałki będzie kursował na razie raz dziennie i tylko w okresie wakacyjnym, planowo ma być zdjęty z rozkładu 3 września. Chyba że frekwencja na tej trasie będzie na tyle duża, by ten skład utrzymać."

    PRZECIEŻ SKORO TO MA BYĆ POCIĄG DLA UCZĄCEJ SIĘ MŁODZIEŻY TO FREKWENCJI NIE BĘDZIE BO W TYM CZASIE SĄ WAKACJE !!!

    Tak więc mam pytanie. Czy prawdą jest co napisali w gazecie czy to tylko dziennikarska kaczka???

    Z poważaniem

    Tomasz Sokołowski




    Temat: Dwa pomysły na komunikację w Wawrze

    Po co po dwie linie na STRUSIA i w WIŚNIOWEJ GÓRZE? Poza tym nie zrealizowałeś prawie żadnego z lokalnych połączeń międzywawerskich, o których pisałeś mi na privie. Nie ma także nadal dojazdu z głębin Radości do UD, ani od PKP w głąb Falenicy (OLECKA)
    Na Strusia to ja nie jestem przekonany do dwóch linii, to nie był mój pomysł.
    Co do Wiśniowej Góry gdzieś trzeba zmieścić te 305, wkrótce pętla i tak będzie pusta.
    Co do pomysłu na PW to mi się nadal podoba, no ale niech wszyscy ocenią:

    305 STRUSIA - ... - Trakt Lubelski - Lucerny - Szpotańskiego - Zwoleńska - Trakt Lubelski - Wał Miedzeszyński - Bysławska - FALENICA.

    Ale w nowej koncepcji tak mi 305 podpasowało , żeby puścić ją trasą 147 od Zerznia i brygadowo się zgadza, no prawie, bo jednego dodatku zbraknie chyba. Czymś trzeba było zastąpić 147 w Radości.
    W przyszłości chciałbym żeby wprowadzić komunikacja na następujące odcinki:
    Cała Przewodowa - Wał, Aleksandrów - Zagórzańska - Izbicka - Panny Wodnej -Skalnicowa - Wał Miedzeszyński, Jana Pawała II - Borkowska - Aleja Dzieci Polskich -
    Żegańska [połączenie Starej Miłosnej z PKP Międzylesie], Trasa nowozwoleńska[Mostu na Zaporze], Nowozwoleńska - Nowobora - Bora, Nowozabielska - Jeziorowa -Wał,
    Widoczna -Hermanowska -Makowska -Szaserów, Lucerny - przejazd w Aninie , Wał Miedzeszyński - Nowo Wał Miedzeszyński - Trasa Nadwiślańska , Wał - Ogórkowa - Bysławska - Nowowiejska [Józefów], TOG i. in .Wtedy reforma komunikacji w Wawrze się zakończy, może za mojego życia to zostanie zrealizowane.



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze

    Korków linia nie napotyka, to i zwyczajowo przez ZTM stosowane zapasy okazały się niepotrzebne. A takt, to bym raczej dał co 30. I koniecznie (o ile miałby ten twór pozostać wśród żywych) zakrańcować na OLECKIEJ bez podjazdu do BŁOT (bezpostojowo, jednokierunkowo, z Bysławskiej w lewo i po trasie obecnie obowiązującej w kierunku ZBÓJNEJ). Coby dowozówkę dla tamtejszych do PKP zrobić w obu kierunkach.
    A do BŁOT, powtórzę się, zrobić podjazdy 146 (w tych samych kursach, co i na OLECKĄ ), rano w kierunku FALENICY (OLECKIEJ), po południu w kierunku KIJOWSKIEJ /postoje w FALENICY jedynie wyrównawcze, 2-3 minutowe/.

    I jak by to 146, wpierw do Falenicy, potem Olecką, i potem przez Błota?

    [ Dodano: 2007-07-11, 21:10 ]



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    Zauważ, że przez BŁOTA jeździliby tylko w przeciwpotokach. Rano pasażerowie z FALENICY jechaliby do pracy/szkoły na Pragę z ominięciem BŁOT, zaś po południu ci sami pasażerowie wracaliby do domów także z ominięciem BŁOT. Jednocześnie mieszkańcy BŁOT rano mieliby autobus do stacji PKP FALENICA, a po południu od stacji - jak obecnie w postaci 161 (trzebaby tylko rozwiązać problem braku przystanku PKP FALENICA na wydłużonej trasie 146 ). Tym samym pozwoliłoby to dodatkowo na, przynajmniej odcinkowe, poprawienie frekwencji na przeciwpotokach. Fakt, że byłyby cztery warianty trasy i na niektórych przystankach musiałoby być wiele oznaczeń. Może faktycznie dać wszystkie kursy przez OLECKĄ (rano przez BŁOTA w kierunku FALENICY, po południu - w kierunku Pragi) i zredukować tym samym liczbę wariantów do dwóch



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze

    Zależy, ile jest dzieci, a ile dojeżdżających do PKP, zwłaszcza w tym konkretnym miejscu. Tym niemniej jest to akurat temat do bliższego zbadania.
    Nie wiem czy ktoś dojeżdża z Błot do kolei przy obecnej ofercie, ludzie z tego co widzę chodzą do 146 od strony Błot jak i Nowej Wsi, jeśli chcą jechać do centrum.
    Więc raczej bym badał ile osób jeździ z Błot do Falenicy na bazar, a ile do szkoły.
    Na odcinku Błota - Falenica frekwencja jest kiepska, to badania na pewno wykażą. Moim zdaniem takie badania nie mają sensu, jak nie ma oferty. A powodem słabego popytu jest słaba oferta kolei, słaba częstotliwość 161[ teraz się poprawiło, ale co to jest ], oberek przez Olecką i przyzwyczajenia ludzi, że do "centrum" jedzie się 146.
    No właśnie pytanie czy będzie szybciej z Błot 146 , czy 161[215] i koleją. ?
    Jeśli mamy stawiać na kolej to linia powinna jechać jak najkrótszą drogą, aby ludzie zmienili nawyki. Tak samo Olecka powinna omijać Błota.



    Temat: (pr) o PKP słów kilka


    Hmmm- czepilem sie tego Olecka oraz Walcza, gdyz wg mnie 'od niedawna'= 'w
    poprzednim rozkladzie' [vide Bartoszyce] a nie 2 czy 4 lata temu


    Bodajże na mapce sieci PKP jeszcze w zeszłym roku (a może w 2001 ?) widniały
    oba te połaczenia...

    Mick M.





    Temat: Kolej na Suwałki


    Pierwszy po 10 latach pociąg z Ełku do Suwałk wyruszy z Ełku 24 czerwca.
    - Wznawiamy to połączenie głównie na prośbę uczącej się młodzieży z Olecka i
    Suwałk, którzy prosili o dobry dojazd do uczelni w Gdańsku, Olsztynie czy
    Białymstoku - wyjaśnia Dariusz Rybaczek, naczelnik sekcji przewozów
    Pociąg relacji Ełk - Suwałki będzie kursował na razie raz dziennie i tylko w
    okresie wakacyjnym, planowo ma być zdjęty z rozkładu 3 września. Chyba że
    frekwencja na tej trasie będzie na tyle duża, by ten skład utrzymać.


    Ale tlumy uczącej się młodzieży beda w wakacje dojezdzac, juz to
    widze. 8-)

    Czy na PKP musza pracowac sami normalni inaczej? A moze dziennikarz przekrecil?

      MJ





    Temat: 115,119,142-projekt

    119 DW.CENTRALNY-ZBÓJNA GÓRA
    115 DW.WSCHODNI LUBELSKA-ALEKSANDRÓW (wycofanie z wiatracznej)
    142 PL.HALLERA-MIĘDZYLESIE
    305 FALENICA-STRUSIA-BYSTRZYCKA
    521 SZCZĘŚLIWICE-PKP FALENICA (powrót:bysławska-derkaczy-jagienki)
    146 DW.WSCHODNI KIJOWSKA-...bysławska-walcownicza-narcyzowa-ochocza-bystrzycka-patriotów-michalinki-olecka-jachowicza-poezji (w obu kierunkach) FALENICA
    161 BŁOTA-OS.OSTROBRAMSKA

    TAKA MOJA PROPOZYCJA

    Eh... czemu ze 142 robisz dubel 125 i 147?
    Pozatym po co 161 na Ostrobramską?
    Wogóle wszystko bez sensu.
    Pozatym nie ma uzasadnienia dlaczego tak. Tak poprostu?



    Temat: Rowerem...
    FamilyCup: no więc mistrzostwa Polski odbędą się w Ełku na plaży miejskiej. Trasa będzie wiodła plażą-brzegiem jeziora (osiedle Kilińskiego) i zawracała chyba górą (a moze pod góre) znów na plaże. Mam przed sobą mapke trasy więc wiem co mowie

    Jedzie ktos z Was w koncu na eliminacje!? Ja tam nie bede sie chwialil ale rok temu w Olecku bylem drugi a na MS Polski w Bytomiu mnie zdublowali. Ogolnie eliminacje są OK! natomiast MP są kicha - kicha jezeli chodzi o startujacych. Są to w większości byli kolaże którzy od niedawna nie mają licencji PZKolu i w ładnych strojach, swoich super ultra lekkich maszynch startują wśród nas - amatorów w tshirtach i krótkich spodekach z dżinsu

    Wypad w Polske. Za jakiś miesiąc, no moze dwa wybieram się w polske moim góralem. Sakwy na tył i przed siebie! Głównym planem jest zrobienie trasy - Ełk - Wronki (k. Poznania) w 3 dni daje to nam okolo 180km dziennie hyhy mam nadzieje ze mi sie to uda. Pozniej spokojnym tempem nawet i przy pomocy PKP zamierzam z qmplem dostac sie do Gdańska nad morze. Ilość dni - okolo 10-12. Jest ktoś chętny?

    Egipt a jak sie wypad w Polske uda to będą i następne. Najpierw będzie bliska zagranica (czechy, słowacja) a później zrealizuje swoje marzenie - Egipt. Są chętni!?



    Temat: Zapomniana seria...
    Poszedłem sobie dziś do Empiku i przeglądając plan wydawniczy Eisenbahn-Kuriera na rok 2005 natrafiłem na ciekawostkę. Otóż w lecie 2005 ma się ukazać monografia parowozów serii 37 (pruska P6). Niby to obca seria, ale nie końca na PKP (Oi1) było ich niewiele. Za to w latach 20, a szczególnie 30-tych wszystkie maszyny tego typu na DRG zgrupowano w dyrekcji królewieckiej. Było ich tu aż ~140 sztuk, na dodatek stacjonowały głównie w naszych okolicach. Trochę wyliczanki - ilostan z 1935 roku:
    - Olsztyn (z Nidzicą, Szczytnem i Czerwonką) - 16 sztuk
    - Węgorzewo (z Gołdapią) - 13 sztuk
    - Ełk (z Oleckiem, Giżyckiem i Piszem) -18(!) sztuk
    - Ostróda (z Morągiem) - 15(!) sztuk
    - Malbork - 6 sztuk
    - Kwidzyn - 6 sztuk
    - Korsze - 4 sztuki.
    Jak widać w niektórych rejonach (Gołdap, Pisz czy Ostróda) maszyny te miały faktyczny monopol na przewozy pasażerskie. Co z tego wynika? Ano to, że w tej książce muszą dominować warmińsko-mazurskie klimaty . Zresztą w zajawce jest wyraźna wzmianka, że jest to w części historia kolei w Prusach Wsch. Mam akurat inną monografię tego wydawnictwa (seria 36, pruska P4(2)). Jest tego samego autorstwa - jeżeli jakość nowej książki będzie podobna do tej, którą posiadam - to seria 37 będzie opisana naprawdę drobiazgowo i z rzadkimi zdjęciami z naszych stron. Pikantnym szczegółem jest fakt, że jedyny zachowany parowóz 37 stoi sobie (jeszcze) w Warszawie - oczywiście jako Oi1.
    Mam nadzieję że będzie w tej książce sporo zdjęć jak poniżej. To parowozownia w Piszu, obchody 25 lat pracy jednego z maszynistów. Rok nieznany, ale chorągiewki wskazują na połowę lat 30-ych.




    Temat: 160 lat "widenki"


    http://www.pkp.pl/160_lat/index.php 18 i 19 czerwca
    | będą dni otwarte w ZT Warszawa. W ZT Warszawa to znaczy dokładnie gdzie?
    | Olszynka, Odolany? Dzięki z góry za info!

    Sam nie wiem jak tam trafić, ale chyba się wybiorę, chociaż kawałek drogi
    mam bo blisko 300 km.

    pzdr

    Marcin Bg


    Ja z Olecka tez mam koło 300 km, ale jade!

    Pozdro
    Tomasz





    Temat: 160 lat "widenki"


    | http://www.pkp.pl/160_lat/index.php 18 i 19 czerwca
    | będą dni otwarte w ZT Warszawa. W ZT Warszawa to znaczy dokładnie gdzie?
    | Olszynka, Odolany? Dzięki z góry za info!

    | Sam nie wiem jak tam trafić, ale chyba się wybiorę, chociaż kawałek drogi
    | mam bo blisko 300 km.

    | pzdr

    | Marcin Bg

    Ja z Olecka tez mam koło 300 km, ale jade!

    Pozdro
    Tomasz

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    Podobno otwarta ma być wagonownia na Szczęśliwicach ale,sam nie wiem
    dokładnie.Jak ktoś coś będzie wiedział to niech da znać.





    Temat: 115,119,142-projekt
    119 DW.CENTRALNY-ZBÓJNA GÓRA
    115 DW.WSCHODNI LUBELSKA-ALEKSANDRÓW (wycofanie z wiatracznej)
    142 PL.HALLERA-MIĘDZYLESIE
    305 FALENICA-STRUSIA-BYSTRZYCKA
    521 SZCZĘŚLIWICE-PKP FALENICA (powrót:bysławska-derkaczy-jagienki)
    146 DW.WSCHODNI KIJOWSKA-...bysławska-walcownicza-narcyzowa-ochocza-bystrzycka-patriotów-michalinki-olecka-jachowicza-poezji (w obu kierunkach) FALENICA
    161 BŁOTA-OS.OSTROBRAMSKA

    TAKA MOJA PROPOZYCJA



    Temat: Woj Warm-Maz podpisało umowe
    Witam!

    Widziałem w TV tokującego Cichonia, propagandowe okładki w Olsztyńskiej przeciwko utrzymaniu połaczeń. Zapamiętałem,że teraz będą busiki i że jest drogo. Taka władza ma gdzieś kolej, bo oni to się z Ełku do Olecka przejechali kiedyś i tyle.
    Przy okazji przypuszczam, że pod koniec kadencji będą premie za oszczedność dla członków zarządu województwa (może 70 procent zaoszczędzonej kwoty) i obietnica wznowienia połączeń w trakcie kampanii wyborczej
    Nie jestem Andrzejem Masselem (pozdrowienia) aby powiedzieć jak można było uratować nadzalewówkę, ale czuję że jedna z najładniejszych linii Polski Północnej zostanie sprywatyzowana przez złomiarzy, którzy nie boją się ani PKP, ani Pana Boga (bo kradną krzyze z cmentarzy).

    Jutro chcę zobaczyć Zalew i zalać się... łzami.
    Pozdrawiam



    Temat: [pr] Połączenie kolejowe z Lublina do Lubartowa już w czerwcu?


    PS. Zgadzam się z tym, że albo jest to potrzebne kolejarzom albo
    chodzi o udowodnienie, że niedasie. PKP tylko to potrafi.


    I tak właśnie stało się np. z KPM czy Oleckiem.

    Pozdrawiam

    -//-//-//-
    Krzysztof Urbaniec
    Strzelce Op. - zagłębie kolejowe...





    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    Korków linia nie napotyka, to i zwyczajowo przez ZTM stosowane zapasy okazały się niepotrzebne. A takt, to bym raczej dał co 30. I koniecznie (o ile miałby ten twór pozostać wśród żywych) zakrańcować na OLECKIEJ bez podjazdu do BŁOT (bezpostojowo, jednokierunkowo, z Bysławskiej w lewo i po trasie obecnie obowiązującej w kierunku ZBÓJNEJ). Coby dowozówkę dla tamtejszych do PKP zrobić w obu kierunkach.
    A do BŁOT, powtórzę się, zrobić podjazdy 146 (w tych samych kursach, co i na OLECKĄ ), rano w kierunku FALENICY (OLECKIEJ), po południu w kierunku KIJOWSKIEJ /postoje w FALENICY jedynie wyrównawcze, 2-3 minutowe/.



    Temat: Azjatyckie traktowanie pasazera


    | A co do tych strzalek -  no coz, "niezly" pomysl. Odpada odwracanie
    | lub zmiana tablic przy zmianie relacji, a podrozny powinien
    | "...dbac o to, aby wsiasc do wlasciwego pociagu..." (Prawo Przewozowe).

    Niedawno bylem we Wroclawiu i wsiadlem do Sztygara w kierunku Lublina. Na
    sasiedni peron wjechal tez Sztygar, tyle ze Z Lublina. Pani megafonowa
    zapowiedziala odjazd Sztygara i Sztygar ruszyl...tyle, ze nie moj a ten,
    ktory skonczyl bieg. Niewiele brakowalo, a wyskoczyl bym z wlasciwego
    Sztygara i wsiadl do Sztygara jadacego na tory postojowe :(((
    Dzisiaj zas byla podobna sytuacja z posp. Jelenia Gora - Gdynia przez
    Jarocin,Gniezno. We Wrzesni spotkaly sie oba sklady [do- i z- Gdyni] i oba
    mialy te same tablice. Jak tak moze byc?


    Kilka lat temu kiedy z Ełku do Suwałk kursowały dwie pary pociągów w Olecku
    spotykały się pociągi z Suwałk do Ełku i z Ełku do Suwałk. Stały przy
    sąsiednich peronach. Oba miały tablice ze strzałkami. Oba wyjeżdżały w tym
    samym kierunku więc nawet loki miały z tej samej strony. Ale jak wiadomo
    obecnie PKP poradziły sobie już z tym problemem.

    Pozdrawiam.

    Piotrek.





    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze

    261 Aleksandrów - Podkowy - Złotej Jesienii -Zagórzańska - Izbicka - Patriotów - Żegańska - Aleja Dzieci Polskich - Międzylesie[zamiast 305, jeśli się zmieści 212 to też tu] Wtedy wycofanie 305 z Międzylesia i skrócenie do Falenicy.
    Zaczynam się obawiać, że Wawer chce doprowadzić do tego, że będą mieli same linie mikrobusowe donikąd, muchowozowe i spełniające tylko rolę socjalną.
    Czy tam naprawdę nie chcą dobrych linii łączących z innymi częściami miasta, lub choćby silnych dowozówek do kolei, która ma się im poprawić?

    Po pierwsze Aleksandrów, osiedle położone daleko na skraju Wawy, ale obsługiwane dwiema liniami, których okrężne trasy czas podróży jeszcze wydłużają:
    115: Aleksandrów-Płowiecka - max. 45 min.
    142: Aleksandrów-Płowiecka - max. 47 min.

    Dlatego 521, posiadające najprostszą i najkrótszą trasę, po ewentualnym przekształceniu w 113 powinno wylądować właśnie w Aleksandrowie skąd dojechałoby max. w 36 min. do Płowieckiej. Z Aleksandrowa powinno wtedy wylecieć 142 do Falenicy, gdzie mogłoby sobie robić przez cały dzień/tydzień oberki na Olecką, wraz ze 161 i 146.

    * 113 mogłoby też służyć za dość punktualną dowozówkę do PKP, ponieważ zarówno na Grochowskiej jak i Trasie Ł. mają pojawić się bus-pasy.



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze

    4. Po uruchomieniu SKM może warto byłoby uruchomić dowozówkę ALEKSANDRÓW - PKP FALENICA - BŁOTA lub OLECKA
    Słusznie, ale co wtedy ze 142? Chociaż Olecka zyskałaby na busie powrotnym do Falenicy nie zaglądającym na Błota. Tym bardziej, że dopiero co powstało tam osiedle.



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    1. Nie przewidziałeś budowy tunelu.
    2. Nie widzę Mozaikowej dla minibusa (której fragment został niedawno wybudowany, ale oczywiście zatoki za Przewodową brak).
    2. Ulica Torowa nadaje sie do BUDOWY, a Rekrucka do zmiany na jednokierunkową, dopiero potem autobus.
    3. UDz chce aby autobus jeździł Mrówczą do Lucerny. Zgadnij dlaczego.
    4. Po uruchomieniu SKM może warto byłoby uruchomić dowozówkę ALEKSANDRÓW - PKP FALENICA - BŁOTA lub OLECKA



    Temat: Jak milo byc w Wawie milosnikiem kolei
    O boże. Remik - wyrazy współczucia ode mnie. Jak to przeczytałem, to
    myślałem, że z krzeszła padnę. To znaczy, że wykręcałeś film z uiczuciem, że
    aparat trzymasz ostatni raz w życiu? Ja bym chyba psychicznie nie
    wytrzymał...
    I najgorsze jest to, że w sobotę jak będe
    wracał z Olecka, to musze przez warszawę Wschodnią

    Pozdrawiam smutno - Piotr Piwarski :(


    Wczoraj na dworcu PKP Warszawa Torunska o 17:30 trzech lebkow skroilo mi
    aparat Canon EOS 500n, torbe soligora (w niej dwie baterie litowe i jeden
    film), tel. komorkowy i 230 gotowki. Natomiast Piotras Chylinski pozbyl
    sie
    40 zl.






    Temat: pkp leci sobie z nami w kulki
    Odjazdy z Olecka do Ełku:
    1. 5:52
    2. 9:47
    3. 12:10 (ostatnio widzialem ta relację na rozklad.pkp.pl, ale teraz już nie ma, nie wiem czy jest w rozkladzie)
    4. 16:10

    Odjazdy z Olecka do Suwałki:
    1. 18:13



    Temat: [rel] Uroczystości ponownego otwarcia linii Ełk - Olecko
    fajny rozkład jazdy! jak przystało na PKP

    ludzie z Olecka dojeżdżający do Ełku do pracy są po 7 rano!!! a powinni być w większości przed 7........no i nie ma wieczornego a te przeważnie kogoś wożą....



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    Drobne uwagi:

    215 - niech nie robi oberka przez Olecką
    161 - dodać oberek przez Olecką
    137 - zostawić starą trasę
    215 - ... - Kościuszkowców - Korkowa - PKP GOCŁAWEK
    nowej wersji 137 dać poprostu inny numerek



    Temat: [część 1] Turystyczny pomysł na linię Szczytno - Biskupiec

    No to się trzeba śpieszyć, bo jeszcze PKP, zachęcone sukcesem Olecka, postanowi za rok puścić szynobuska np. na Szczytno - Nidzica!

    Ja bym nie żałował



    Temat: Dwa pomysły na komunikację w Wawrze

    Nie ma także nadal dojazdu z głębin Radości do UD, ani od PKP w głąb Falenicy (OLECKA) Tam to by chyba było trzeba jakichś lokalnych linii. Zastanawiam się, czy czasem nie można w Wawrze zrobić lokalnych linii obsługiwanych przez midibusy/minibusy.



    Temat: Railmap - wersja online
    http://www.pr.pkp.pl/img_in//olsztyn/2007%20SRJ/Elk%20%20Olecko%20%20...

    tu widać że 2 km za Oleckiem w stronę Ełku pojawił się przystanek
    Łęgówek.

    Tylko tak jak by tam nic się nie zatrzymywało .....

    Acz warto zmienić to w mapce. ...





    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze

    Dla Wawra ostatecznie widziałbym następujący, mega-kompromisowy układ, zapychający wszystkie tamtejsze pętle:

    115: ALEKSANDRÓW, Walcownicza, Patriotów (jezdnia wschodnia), Anin, Marysin, Chełmżyńska, OS. DUDZIARSKA.

    119: MIĘDZYLESIE, (...), Zwoleńska, Trakt Lubelski, Kadetów, Wał Miedzeszyński, (...), DWORZEC CENTRALNY.

    142: ALEKSANDRÓW, Walcownicza, (...), WIATRACZNA.

    146: trasa bez zmian - tylko bez podjazdów na Olecką - częściej

    147: trasa bez zmian - częściej

    161: FALENICA, Bysławska, Jachowicza, Olecka - w obie strony!, Patriotów (jezdnia zachodnia), Przewodowa, Zasadowa, Panny Wodnej, Izbicka, Kwitnącej Akacji (bez podjazdów na cmentarz), ZBÓJNA GÓRA

    205: BŁOTA, Bysławska (w obu kierunkach), Młoda, Walcownicza, Ochocza, Zagórzańska, Izbicka, (bez podjazdów na Zbójną Górę), Panny Wodnej, Mrówcza, Lucerny, Trakt Lubelski, Marysin, STRUSIA

    -----
    Częstotliwości każdej z linii do ustalenia oraz wedle możliwości brygadowych.
    -----
    115: linia stanowi połączenie całego Wawra z Aninem i Marysinem, nie ma potrzeby by jeździła na Grochów i utykała tam w korku, przez co pasażerowie oczekujący w Marysinie, by dojechać do Anina, Międzylesia, Radości nie mogą się jej doczekać. A przez krótki postój w Aleksandrowie 115 spóźnia się także popołudniami w stronę DWW.
    Korekta w Falenicy - prosto ulicą Walcowniczą.

    119: skierowanie na Kadetów wedle pierwotnych planów, a następnie Traktem Lubelskim (zaspkojenie żądań Lebiodowej), Zwoleńską, czyli w rejony, które prawdopodobnie nie przesiądą się do kolei, bo musiałyby się cofać. Połączenie bezpośrednie Zerznia w Centrum.
    Wraz z linią 147 dowiezie prosto do Międzylesie do PKP.

    142: korekta w Falenicy - prosto ulicą Walcowniczą wraz z linią 115. Prosty dojazd do PKP dla Aleksandrowa.

    146: na Oleckiej zastąpiona przez 161.

    147: wraz z linią 119 dowiezie do PKP Międzylesie.

    161: prosty dowóz Oleckiej w obie strony do PKP, dowóz z Panny Wodnej i Zbójnej Góry (bez uszczęśliwiania podjazdem na cmentarz).

    205: prosty dojazd do PKP Falenica z Błot, Ochoczej; prosty dojazd do PKP Radość z Zagórzańskiej bez uszczęśliwiania podjazdem do Zbójnej Góry, prosty dojazd do PKP Międzylesie z Mrówczej, do PKP Anin z Lucerny (tu potrzebny przystanek), zachowanie połączenia z przychodnią; w dalszej perspektywie wydłużenie przez Potockich do PKP Gocławek (wtedy to linia dowiozła by do wszystkich wawerskich stacji prócz Miedzeszyna).


    Bez sensu dwie linie autobusowe na Izbickiej. Wystarczy jedna dobra dająca połączenie z cywilizacją z podjazdem na Zbójną Górę
    Mieszkańcy Miedzeszyna nie zgodzą się na to, żeby 161 nie podjeżdzał na cmentarz.



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    Dla Wawra ostatecznie widziałbym następujący, mega-kompromisowy układ, zapychający wszystkie tamtejsze pętle:

    115: ALEKSANDRÓW, Walcownicza, Patriotów (jezdnia wschodnia), Anin, Marysin, Chełmżyńska, OS. DUDZIARSKA.

    119: MIĘDZYLESIE, (...), Zwoleńska, Trakt Lubelski, Kadetów, Wał Miedzeszyński, (...), DWORZEC CENTRALNY.

    142: ALEKSANDRÓW, Walcownicza, (...), WIATRACZNA.

    146: trasa bez zmian - tylko bez podjazdów na Olecką - częściej

    147: trasa bez zmian - częściej

    161: FALENICA, Bysławska, Jachowicza, Olecka - w obie strony!, Patriotów (jezdnia zachodnia), Przewodowa, Zasadowa, Panny Wodnej, Izbicka, Kwitnącej Akacji (bez podjazdów na cmentarz), ZBÓJNA GÓRA

    205: BŁOTA, Bysławska (w obu kierunkach), Młoda, Walcownicza, Ochocza, Zagórzańska, Izbicka, (bez podjazdów na Zbójną Górę), Panny Wodnej, Mrówcza, Lucerny, Trakt Lubelski, Marysin, STRUSIA

    -----
    Częstotliwości każdej z linii do ustalenia oraz wedle możliwości brygadowych.
    -----
    115: linia stanowi połączenie całego Wawra z Aninem i Marysinem, nie ma potrzeby by jeździła na Grochów i utykała tam w korku, przez co pasażerowie oczekujący w Marysinie, by dojechać do Anina, Międzylesia, Radości nie mogą się jej doczekać. A przez krótki postój w Aleksandrowie 115 spóźnia się także popołudniami w stronę DWW.
    Korekta w Falenicy - prosto ulicą Walcowniczą.

    119: skierowanie na Kadetów wedle pierwotnych planów, a następnie Traktem Lubelskim (zaspkojenie żądań Lebiodowej), Zwoleńską, czyli w rejony, które prawdopodobnie nie przesiądą się do kolei, bo musiałyby się cofać. Połączenie bezpośrednie Zerznia w Centrum.
    Wraz z linią 147 dowiezie prosto do Międzylesie do PKP.

    142: korekta w Falenicy - prosto ulicą Walcowniczą wraz z linią 115. Prosty dojazd do PKP dla Aleksandrowa.

    146: na Oleckiej zastąpiona przez 161.

    147: wraz z linią 119 dowiezie do PKP Międzylesie.

    161: prosty dowóz Oleckiej w obie strony do PKP, dowóz z Panny Wodnej i Zbójnej Góry (bez uszczęśliwiania podjazdem na cmentarz).

    205: prosty dojazd do PKP Falenica z Błot, Ochoczej; prosty dojazd do PKP Radość z Zagórzańskiej bez uszczęśliwiania podjazdem do Zbójnej Góry, prosty dojazd do PKP Międzylesie z Mrówczej, do PKP Anin z Lucerny (tu potrzebny przystanek), zachowanie połączenia z przychodnią; w dalszej perspektywie wydłużenie przez Potockich do PKP Gocławek (wtedy to linia dowiozła by do wszystkich wawerskich stacji prócz Miedzeszyna).



    Temat: Ciekawostka z gazety
    Czy na Podlasiu powstanie konkurencyjna do PKP spółka obsługująca pociągi regionalne? Zarząd Województwa twierdzi, że tak i bierze sprawy w swoje ręce. Wicemarszałek województwa Jan Kamiński utrzymuje, że nowa firma mogłaby działać od początku 2006 roku - poinformowała Gazeta Wyborcza.

    - To realna data. Póki co brakuje nam taboru, żeby z takim przedsięwzięciem ruszyć. Samorząd województwa ma na razie tylko jeden szynobus, a tylko je, jako tanie w eksploatacji, chcielibyśmy wyprowadzać do użytku. Pod koniec roku będziemy mieli ich już pięć - powiedział GW Kamiński.

    Z finansowaniem nowej spółki, według samorządowców, nie byłoby kłopotu, bo pieniądze na bieżącą działalność pochodziłyby z biletów i z części dotacji, które teraz marszałek przeznacza na PKP.

    - Takie molochy jak PKP nie mają racji bytu i są nierentowne. Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych do tej pory nie rozliczył się z nami. Nasza spółka byłaby mniejsza i znacznie sprawniej obsługiwałby pasażerów. Myślimy o przejęciu niektórych połączeń, np. z Białegostoku do Suwałk i Czeremchy - dodaje Kamiński.

    Mówi się też o ponownym otwarciu linii już zamkniętych. Chodzi o połączenia Białystok - Waliły, Hajnówka - Cisówka, Hajnówka - Białowieża. Możliwe jest nawet ponowne uruchomienie połączenia z Suwałk do Olecka.

    - Z czasem naszą ofertę moglibyśmy rozszerzać - tłumaczy Kamiński. - Na pewno nie będziemy porywać się na pociągi pospieszne, bo na to nigdy nas stać nie będzie. Te pozostaną w gestii PKP.

    (źródło: Gazeta Wyborcza, 19 stycznia 2005)
    Zaczerpnełem z Rynku Kolejowego
    Sory ze przepisałem, ale i tak lepiej sam bym nie napisał, a tak jest ładnie składniowo i przejrzyste znaczeniowo



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    A więc widziałbym obecnie następujące trasy linii w Wawrze:
    115/15/20/15/20
    Aleksandrów -... Patriotów wsch - przejazd w Radości - Patriotów zach - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Kadetów - Wał Miedzeszyński - Fieldorfa - Zamieniecka - ... Dworzec wschodni[Lubelska]
    119 lub 130/20/20/20/20
    CH Blue city/Dworzec Centralny.. Chełmska - Bobrowiecka - Beethovena - Witosa - TS - Wał Miedzeszyński - Bronowska - Trakt Lubelski - Zwoleńska - Żegańska - Ale Dzieci Polskich - Międzylesie
    142 15/20/15/20
    Falenica - Bysławska- ... Wiatraczna
    146 15/20/15/20
    14720/20/20/20 Międzylesie - Ale Dzieci Polskich i dalej bez zmian.
    161 15/20/15/20
    Wiśniowa Góra - Aleja Dzieci Polskich - Żegańska - Patriotów wsch - Panny Wodnej - Zasadowa - Przewodowa - Patriotów zach - Bysławska - Wał Miedzeszyński - Błota
    215 15/20/15/20 PKP Gocławek [ tymczasowo Łysakowska ] - .. Korkowa - Potockich - Skrzyneckiego - Kaczeńca - Wydawnicza - Sejmikowa - Czecha [ powrót : Czecha - Potockich] - Kajki - Pożaryskiego - Żegańska - Mrówcza - Panny wodnej - Izbicka [ podjazd na pętle ZG] - Zagórzańska - Techniczna - Petunii- Walcownicza - Narcyzowa - Ochocza - Bystrzycka - Walcownicza - Młoda - Derkaczy- Bysławska - Poezji - Olecka[ z powrotem : Olecka - Derkaczy - Michalinki - Patriotów zach - i tu albo skręt przez tory lub powrót przez Olecką bez postoju i przejazd przez tory].
    Tak o to mamy klarowną sytuacje :
    na pętli Międzylesie zostaje 125 , obok w tej samej zatoczce skoordynowana para 119-130/147,do ominięcia tego[ zjazdy], zostaje stanowisko linii 525.
    Wiśniowa obsłużona przez dojazdowa linie 161.
    rejony Oleckiej obsłużone przez linie 215 z pętlą uliczną [ trzeba zbudować zatokę , jest miejsce], może podwójne podjazdy, żeby dzieciaki nie musiały czekać na pętli Olecka? Trochę by to było naciągane, wiem.
    Jakoś to wygląda.



    Temat: Olecko - Suwałki: wznowienie przewozów pasażerskich od 24.06

    A ja będę szydercą. Wysamrowałem taki oto liścik do PR-ów




    Witam

    Z wielkim zainteresoawnie przeczytałem artykuł w gazecie w wznowieniu połączeń na trasie Ełk - Suwałki.
    http://informacje.wm.pl/?main=11&c=44,3,2800

    Nie rozumiem tylko jednego. Cytuję

    "...O wznowienie połączenia wnioskowali uczący się mieszkańcy Olecka i Suwałk, którzy mieli kłopoty z dotarciem na uczelnie...."

    dalej

    "...Wznawiamy to połączenie głównie na prośbę uczącej się młodzieży z Olecka i Suwałk, którzy prosili o dobry dojazd do uczelni w Gdańsku, Olsztynie czy Białymstoku - wyjaśnia Dariusz Rybaczek, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich PKP w Ełku. - Do tej pory musieli samochodem dojeżdżać do Ełku i tu przesiadać się na pociąg. Teraz to się zmieni...."

    Jak to ma się do tego:

    "Pociąg relacji Ełk - Suwałki będzie kursował na razie raz dziennie i tylko w okresie wakacyjnym, planowo ma być zdjęty z rozkładu 3 września. Chyba że frekwencja na tej trasie będzie na tyle duża, by ten skład utrzymać."

    PRZECIEŻ SKORO TO MA BYĆ POCIĄG DLA UCZĄCEJ SIĘ MŁODZIEŻY TO FREKWENCJI NIE BĘDZIE BO W TYM CZASIE SĄ WAKACJE !!!

    Tak więc mam pytanie. Czy prawdą jest co napisali w gazecie czy to tylko dziennikarska kaczka???

    Z poważaniem

    Tomasz Sokołowski
    Myślę,że działanie PKP jest normalne.Przede wszystkim Przewozy Regionalne chcą sprawdzić,czy kursowanie pociągów na tej trasie będzie opłacalne!Tylko zastanawiam się co będzie po 3 września?!Jedyne optymalne wyjście gwarantujące utrzymanie przy życiu tej linii to przede wszystkim turyści chcący przyjechać na Mazury!A w okolicach Suwałk jest co zwiedzać.Jężeli będą turyści linia będzie żyła.Mankamentem jest tylko to,że ten pociąg będzię się zatrzymywał tylko w Raczkach!Pozdrawiam!



    Temat: Podlasie utworzy własną kolej?
    Podlasie utworzy własną kolej?
    dodano: 20-01-2005

    Czy na Podlasiu powstanie konkurencyjna do PKP spółka obsługująca pociągi
    regionalne? Zarząd Województwa twierdzi, że tak i bierze sprawy w swoje ręce.
    Wicemarszałek województwa Jan Kamiński utrzymuje, że nowa firma mogłaby
    działać od początku 2006 roku - poinformowała Gazeta Wyborcza.

    - To realna data. Póki co brakuje nam taboru, żeby z takim przedsięwzięciem
    ruszyć. Samorząd województwa ma na razie tylko jeden szynobus, a tylko je,
    jako tanie w eksploatacji, chcielibyśmy wyprowadzać do użytku. Pod koniec roku
    będziemy mieli ich już pięć - powiedział GW Kamiński.

    Z finansowaniem nowej spółki, według samorządowców, nie byłoby kłopotu, bo
    pieniądze na bieżącą działalność pochodziłyby z biletów i z części dotacji,
    które teraz marszałek przeznacza na PKP.

    - Takie molochy jak PKP nie mają racji bytu i są nierentowne. Podlaski Zakład
    Przewozów Regionalnych do tej pory nie rozliczył się z nami. Nasza spółka
    byłaby mniejsza i znacznie sprawniej obsługiwałby pasażerów. Myślimy o
    przejęciu niektórych połączeń, np. z Białegostoku do Suwałk i Czeremchy -
    dodaje Kamiński.

    Mówi się też o ponownym otwarciu linii już zamkniętych. Chodzi o połączenia
    Białystok - Waliły, Hajnówka - Cisówka, Hajnówka - Białowieża. Możliwe jest
    nawet ponowne uruchomienie połączenia z Suwałk do Olecka.

    - Z czasem naszą ofertę moglibyśmy rozszerzać - tłumaczy Kamiński. - Na pewno
    nie będziemy porywać się na pociągi pospieszne, bo na to nigdy nas stać nie
    będzie. Te pozostaną w gestii PKP.

    (źródło: Gazeta Wyborcza, 19 stycznia 2005)





    Temat: Kolej na Suwałki


    Trzeba było ponad dziesięciu lat, by znów z Ełku wyjechał pociąg do Suwałk.
    O wznowienie połączenia wnioskowali uczący się mieszkańcy Olecka i Suwałk,
    którzy mieli kłopoty z dotarciem na uczelnie.

    Zarząd Polskich Kolei Państwowych Przewozy Regionalne podjął już decyzję.
    Pierwszy po 10 latach pociąg z Ełku do Suwałk wyruszy z Ełku 24 czerwca.
    - Wznawiamy to połączenie głównie na prośbę uczącej się młodzieży z Olecka i
    Suwałk, którzy prosili o dobry dojazd do uczelni w Gdańsku, Olsztynie czy
    Białymstoku - wyjaśnia Dariusz Rybaczek, naczelnik sekcji przewozów
    pasażerskich PKP w Ełku. - Do tej pory musieli samochodem dojeżdżać do Ełku
    i tu przesiadać się na pociąg. Teraz to się zmieni.
    Znany jest już rozkład jazdy nowego starego pociągu. Z Suwałk wyjedzie on o
    godz. 11.45, w Olecku będzie o godz. 12.50, na ełcką stację wjedzie o 13.30.

    Suwałkach. Będzie traktowany jako pociąg dalekobieżny.

    - To będą 2 wagony, które PKP dołączy w Ełku do pociągów relacji
    Białystok-Gdynia - mówi naczelnik. - Będzie to o tyle wygodne, że bez

    prostu odczepimy w Ełku te wagony, które później pojadą do Suwałk. Ten skład
    będzie skomunikowany z pociągami pospiesznymi do Białegostoku i do Gdyni.
    Pociąg relacji Ełk - Suwałki będzie kursował na razie raz dziennie i tylko w
    okresie wakacyjnym, planowo ma być zdjęty z rozkładu 3 września. Chyba że
    frekwencja na tej trasie będzie na tyle duża, by ten skład utrzymać.


    Czegoś tu nie kumam!
    Pociąg jest potrzebny na dojazdy do uczelni, a ma kursowac w wakację :))))))))

    md





    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    Skoro brakuje brygad na linie w Wawrze, to można zrobić taki majstersztyk.
    1]115 skrócenie do Zaporoża , wybrane kursy przez Międzylesie
    2] skrócenie linii 142 do zespołu Wędkarska, powrót zawrotka na rondzie, dopasowanie rozkładu do linii 702, aby nie było dziur 30 minutowych.
    3] zwiększenie częstotliwości linii 146 i 147 poprzez dodanie brygad z skróconej linii 142.
    4] 161 zwiększenie częstotliwośći do co 20 minut, skrócenie do zespołu Olecka z jednej strony, wydłużenie do Aleksandrowa z drugiej strony.
    5] uruchomienie linii minibusowej 212 na trasie PKP Radość zawrotka na rondzie - Izbicka - Zagórzańska - Techniczna - Petunii - Walcownicza - ... Bysławska - Wał Miedzeszyński - Błota co 20 minut.
    6] 213 Falenica - Mozaikowa - Mrówcza - Lucerny - Widoczna - PKP Wawer [ w DP kursy wydłużone do pętli Strusia.]
    7] 119 przez Kadetów 15/20/15/20
    8] Skrócenie do trasy Strusia - .... Trakt Lubelski - Kadetów - Wał Miedzeszyński - TS - Gocław co 30 minut.
    Ad.1 linia do reformy, więc trzeba ją wycofać z Aleksandrowa[ wybrane kursy do pętli Międzylesia], linia na solówki, na razie częstotliwość bz, aż do głębszej reformy.
    Ad.2 korki na Wale zabijają tą linie, drugim mankamentem są dziury 30 minutowe w szczycie B w rozkładzie wspólnym linii 142/702, dzięki skróceniu można by dopasować częstotliwość linii aby owe dziury zniknęły.
    Ad.3 Dzięki skróceniu linii 142 odzyskujemy 2 brygady całodzienne które mogą przejść na linie 146, 147 [ chociaż tutaj chyba nadal będzie brakować brygad, niestety].
    Ad.4 zmiana trasy linii 161 oraz dodanie jednej brygady ma na celu koordynacje z linią 212, zastępstwo linii 115, 142 w Aleksandrowie. Docelowo 4 brygady.
    Ad.5 uruchomienie linii mająca na celu przejęcia zadań linii 142, 161, oraz koordynacja z linią 161 na współnym odcinku. Docelowo 3 brygady.
    Ad.6 uruchomienie linii 213 jako dowozówki do kolei, 521, 147, 119, wybrane kursy wydłużone do przychodni na ulicy strusia w zastępstwie linii 305.
    Ad.7 wiadoma zmiana.
    Ad.8. zmiana trasy linii ma na celu poprawy dojazdu do pzychodni, do szkoły podstawowej na ulicy Kadetów, przedszkola, dojazd do podstawówki i gimnazjum w Nowym Wawrze[ to z Lasa], dojazd do linii na Gocławiu, szkół, alternatywny dojazd z Traktu Lubelskiego w czasie budowy węzła Marsa.
    Takie refleksje mnie naszły po liście z ZTM, dzisiaj doszedł.



    Temat: Blokada KURSu 90


    Skoro to do obowiazkow podroznego nalezy kontrola poprawnosci biletu
    przed odejsciem od kasy, proponuje w ramach odciazenia (????) pracy
    informatorow i kasjerow rozdawac podroznym cegly gratis!!!!!

    Ja, podobnie jak i Wy, spokojnie z taka kontrola dajemy sobie rade.
    Ale co ma powiedziec tzw. potencjalny podrozny, raz w roku
    wybierajacy sie koleja na wczasy, dajmy na to z Jeleniej Gory
    do Olecka. Czy ma on wystarczajace szanse na sprawdzenie
    poprawnosci biletu bez wgladu do cegly? Skad on ma wiedziec,
    czy np. Karkonosze jada przez Grabowno Wielkie czy Krotoszyn?
    Przez Lodz Kaliska, Lowicz i Sochaczew czy przez Widzew, Koluszki
    i Skierniewice. A do Elku przez Bialystok czy Olsztyn?
    A dalej do Olecka? A przeciez wiemy, ze kasjerki masowo sie buntuja,
    jesli podajemy numery wybranych przez siebie pociagow.
    Argument przeciez jest nie do obalenia: bilet jest wystawiany
    na dana trase, nie na pociag, a o trasie danego pociagu
    mozemy zasiegnac jezyka w... informacji.


    Nie dalej niz tydzien temu kupilem sobie bilet na trase Poznan Gl.- Poznan
    Franowo (w cegle jej nie ma), poniewaz na klapkach byl pociag do st. Poznan
    Franowo (na klapkach osobowy, faktycznie sluzbowy). Pociag faktycznie przy
    peronie stal, ale z kartka ("Poc. sluzbowy - tylko dla pracownikow PKP). I
    pytanie: czy z takim biletem moglbym wsiasc do tego pociagu? I czy kasjerka
    powinna mi sprzedac bilet do stacji, do ktorej zaden "ogolnodostepny" pociag
    nie jezdzi? A moze to na klapkach pociag powinien byc wyszczegolniony jako
    sluzbowy a nie osobowy?
    Kiedys sprobuje sie nim przejechac...

    Pozdrowka

    Pedro

    ---

    http://www.kki.net.pl/~pedro4d/
    ...





    Temat: Prasówka
    Klamka zapadła! Z rozkładu jazdy od 1 lipca wypadnie nawet kilkanaście pociągów regionalnych, którymi ludzie dojeżdżają do pracy i szkoły. Niemal na pewno znikną cztery pociągi z Olecka do Ełku. Na dziś niepewnym dojazdu może być każdy, bo Zarząd Województwa jeszcze nie wie, które pociągi znikną. Argument za likwidacją od lat jest ten sam: pieniądze.

    W tej chwili Warmińsko-Mazurski Zakład PKP Przewozy Regionalne zapewnia kursowanie 149 pociągów lokalnych, którymi ludzie dojeżdżają do pracy i szkoły. Zgodnie z umową zawartą między kolejarzami a samorządem województwa, który dofinansowuje połączenia regionalne, 86 pociągów ma zapewnione finansowanie do końca roku. Kolejne 63 pociągi mają zapewnione kursowanie tylko do końca czerwca. Ich dalszy los jest uzależniony od uzyskania przez kolejarzy dodatkowych pieniędzy.

    Już dziś wiadomo, że nie uda się uratować wszystkich połączeń. - Na pewno zostaną trzy czwarte spośród tych pociągów, a być może nawet 90 procent - stara się pocieszyć pasażerów Grzegorz Nowaczyk, członek Zarządu Województwa.

    Prosta matematyka wskazuje na to, że od 1 lipca z rozkładu jazdy zniknie od 6 do 15 pociągów. Na dziś niepewnym transportu do szkoły czy pracy może być każdy, bo Zarząd Województwa sam jeszcze nie wie, które pociągi znikną. - Decyzję o dokładnej liczbie pociągów i liniach, z których znikną połączenia, zarząd podejmie w przyszłym tygodniu - informuje Nowaczyk.

    Kolejarze dostaną w tym roku 27 mln zł od samorządu województwa na połączenia regionalne. To według nich za mało o jakieś 12 mln zł, żeby utrzymać 63 połączenia do końca roku. Brakujące pieniądze miały wpłynąć do Przewozów Regionalnych po nowelizacji ustawy o Funduszu Kolejowym. Ustawa jest w tej chwili w Senacie, a pieniądze, według zapewnień Cezarego Grabarczyka, ministra infrastruktury, mają wpłynąć do województw dopiero pod koniec roku.

    - Dlatego mamy przygotowane do uruchomienia od lipca pieniądze z nadwyżki budżetowej za poprzedni rok - uspokaja Nowaczyk, który jednak nie potrafił wczoraj powiedzieć, jaka kwota zostanie przekazana kolejarzom. - Zapewniam jeszcze raz, że będziemy likwidować pojedyncze połączenia.

    Zarówno kolejarze jak i władze województwa przyznają, że najbardziej zagrożone jest dalsze istnienie czterech pociągów z Olecka do Ełku, które zostały uruchomione z wielką pompą cztery lata temu, po 10-letniej przerwie

    http://gazetaolsztynska.w...e-pociagi,72012



    Temat: [pr] Szynobusy w prywatne ręce


    Nie, dopuszczam to że po magistrali(!) Olsztyn - Korsze - Ełk kursowałyby
    pesobusy


    jednostki typu Talent czy Desiro są w sam raz na tę trasę i na przykład
    w Niemczech czy Austrii też jeżdżą po porównywalnych liniach (w Rumunii,
    Bułgarii, Słowenii, Chorwacji też). Warto niekiedy opuścić swój zaścianek.


    (tym bardziej że po Olecku, Szczytnie, Mikołajkach a nawet Braniewie
    pozostałoby przy takiej polityce jedynie wspomnienie,


    wręcz przeciwnie


    Z Twojej propozycji aby zmarnotrawić to co już się wielkim kosztem zrobiło.
    Bo takie posunięcie byłoby najbardziej "logiczne" z punktu widzenia
    złomiarza, tak jak to się stało z trolejbusami z Warszawy do Piaseczna,
    zlikwidowanymi pod naciskiem tow. "świńcyckiego". :-(


    bardzo ładnie, chyba celujesz w ministra transportu, choć na tydzień :)
    bezsensowność linii trolejbusowej do Piaseczna w jej kształcie
    technicznym i organizacyjnym to już raczej zasługa towarzyszy którzy
    chcieli stworzyć pozory dobrobytu w latach kryzysu po stanie wojennym,
    ale to temat na inną opowieść.


    A dlaczego wykorzystanie linii Olsztyn - Ełk jest takie słabe?


    Bo jest beznadziejny rozkład i fatalna oferta biletowa.


    Bo nie ma trakcji elektrycznej na całej długości, a trakcja spalinowa ma wysokie koszty
    zmienne. Dlaczego nie ma trakcji elektrycznej na całej długości? Bo
    wykorzystanie linii jest słabe, a trakcja elektryczna ma wysokie koszty
    stałe.


    to są głupoty. Na tej zasadzie nie powinno być nigdzie linii bez
    elektryfikacji o dużym ruchu. Za dogmat przyjmujesz absurd pkp że
    elektryfikacja jest konieczna na linii magistralnej. Tym niemniej -
    opisz to w "Naszym Dzienniku", zasłyniesz jako ekspert a niedługo będzie
    potrzebny nowy minister :)


    koszty zmienne trakcji spalinowej podniesie się jazgot aby ekolodzy z własnej
    kieszeni płacili za przewóz TIRów koleją na Litwę.


    niezły chaos myślowy :)


    A i owszem, mamy nawet w samej Warszawie, w dodatku taki nowoczesny, wzdłuż
    rzeki zamiast w poprzek tak jak to bywa na tkwiącym wciąż korzeniami w
    dziewiętnastym wieku zgniłym Zachodzie.


    czy byłeś kiedyś w Wiedniu?





    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    Proszę bardzo, oto z grubsza zgłaszane wnioski (nie zdradzam tajemnic, posiedzenie było jawne) z zaznaczeniem (w miarę możliwości), z jakiego osiedla:

    - zapytanie o plany ZTM wobec linii 521 (deklaracja, że linia nie będzie zlikwidowana, być może część kursów będzie tylko do Wiatracznej w zamian za zwiększenie częstotliwości na odcinku wawerskim)
    - poparcie dla przywracania „tradycyjnych” numerów linii (zwłaszcza 137)
    - protest przeciwko uruchomieniu komunikacji na ul. Potockich, o co wnioskowała rok temu dzielnica (Marysin Pd.)
    - skarga na kursowanie mikrobusów na linii 147 (?!)
    - postulat, by wszystkie przystanki na terenie dzielnicy miały charakter stały
    - protest przeciwko skierowaniu SKM na linię otwocką („blokada dzielnicy”)
    - protest przeciwko wycofaniu 115 i 141 z Marysina oraz postulat przywrócenia tam 137 i 141 (Marysin, wszystko ten sam radny!)
    - postulat skierowania 115 lub 147 przez most Siekierkowski
    - postulat wydłużenia skróconych kursów 411 z Gocławia przez Las i Sadul do PKP Wawer (Zerzeń)
    - protest przeciwko wycofaniu 119 z Lucerny (chyba Wawer)
    - poparcie dla skierowania 130 przez Zwoleńską (Międzylesie lub Zerzeń - głos mieszkańców)
    - protest przeciwko uruchomieniu komunikacji na ul. Mrówczej (Międzylesie)
    - poparcie dla uruchomienia komunikacji na ul. Mrówczej (Radość)
    - poparcie dla skierowania 113 na ul. Olecką
    - postulat pozostawienia 115 i 142 (połączenie z Wałem Miedzeszyńskim) w Aleksandrowie (Aleksandrów)
    - protest przeciwko uruchomieniu linii 215 (Anin)
    - postulat uruchomienia 215 tylko po wschodniej strony torów (zaś 115 tylko po zachodniej)
    - postulat zostawienia na ul. Izbickiej linii 161 w celu dojazdów na cmentarz (Miedzeszyn)
    - postulat pozostawienia 305 w Falenicy (dojazd na Strusia linią 215 jest niesatysfakcjonujący, bo za długo!)
    - postulat wycofania 142 z Traktu Lubelskiego (!) i skierowanie Wałem Miedzeszyńskim i mostem Siekierkowskim na lewy brzeg (Falenica)
    - postulat wyciągnięcia 305 pętelką przez ul. Czecha, Kajki, IX Poprzeczną (nie nadaje się dla autobusów!) i Szpotańskiego do Czecha

    Padło ogólne stwierdzenie, że układ jest dobry, wymaga tylko dodawania kolejnych połączeń (mój komentarz: z jakich wozów? na które pętle?).



    Temat: Prasówka
    Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego, już jako współwłaściciel spółki PKP Przewozy Regionalne zdecydował o zakupie trzech przegubowych szynobusów. Jest to związane z planami otwarcia linii do lotniska w Szymanach.

    – Jeden z szynobusów zacznie jeździć w tym roku, dwa kolejne w 2010 r. Wartość inwestycji wynosi 27 mln zł, środki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury na lata 2007-2013. Projekt jest komplementarny z modernizacją linii do Szyman i budową lotniska – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego.

    W RPO na modernizację linii Olsztyn-Szczytno-Szymany zapisane jest 31 mln zł, a na rozbudowę lotniska - 37 mln zł. W planach jest też modernizacja szosy do lotniska. Port lotniczy w Szymanach jest nieczynny od 2004 r. (od połowy lat 90., lądowały tam regularne samoloty pasażerskie; wcześniej było to lotnisko wyłącznie wojskowe). W połowie listopadzie 2008 r. została podpisana umowa o wejściu do spółki Porty Lotnicze „Mazury – Szczytno” Sp. z o.o. firmy European Buisness Partners, posiadającej w chwili obecnej 60 procent udziałów.
    Po modernizacji linii, czas przejazdu z Olsztyna do Szyman ma wynieść 40-45 min.

    Pierwszy autobus szynowy pojawił się na Warmii i Mazurach w luteym 2004 r. Został kupiony ze środków samorządu województwa, rozpoczynając regularną komunikację na trasie Elbląg-Braniewo-Olsztyn-Ełk. Obecnie linia Braniewo-Elbląg jest nieczynna.

    W tej chwili po torach w województwie warmińsko-mazurskim jeździ pięć szynobusów, m.in. do Braniewa, Piszu i Olecka.

    http://www.rynek-kolejowy...2Bi%2BMazur.htm



    Temat: 115,119,142-projekt

    Nie będę się wypowiadał na temat powyższych propozycji, bo - nie znając zbytnio tamtejszych realiów - musiałbym się porządnie w nie wgryźć (a chwilowo ni mom czasu). Natomiast spytam, co z dawniejszymi propozycjami odnośnie Wawra:
    119 DW. CENTRALNY - ... - Patriotów - Izbicka - ZBÓJNA GÓRA
    161 OLECKA - Włókiennicza - Michalinki - Patriotów (powrót bezpostojowo: Patriotów - Bysławska - Poezji - Jachowicza) - Przewodowa - Zasadowa - Panny wodnej - Patriotów - Żegańska - Dzieci Polskich - MIĘDZYLESIE
    146 zmiana jedynie trasy kursów podjeżdżających na OLECKĄ:
    - do jakiejś 12-13: DW. WSCHODNI - ... - Wał Miedzeszyński - BŁOTA - Wał - Bysławska - FALENICA (bezpostojowo) - Poezji - Jachowicza - OLECKA - ... - FALENICA (krótki postój) - Bysławska - Wał...
    - póżniej: DW. WSCHODNI - ... - Wał Miedzeszyński - Bysławska - FALENICA (krótki postój) - Poezji - Jachowicza - OLECKA - ... - FALENICA (bezpostojowo) - Bysławska - Wał Miedzeszyński - BŁOTA - Wał - ...
    - w międzyszczycie i dni wolne co trzeci (co drugi) kurs, w szczycie każdy (co drugi).

    Co powiecie?


    Unikajmy przejazdów linii przez tory.

    Po oddaniu ulicy Kadetów proponowałbym:
    119: Dworzec Centralny, ..., Bronowska, Trakt Lubelski, Zwoleńska, Patriotów (zach. jezdnia), Panny Wodnej, Zasadowa, Przewodowa, Patriotów, Bysławska, Falenica.
    146: podjazdy na Olecką we wszysktich kursach
    147: jak zawsze oczywiście trasa weekendowa przez cały tydzień
    151: Młynów, ..., wydłużenie z Gocławia - Trasa Siekierkowska, Wał Miedzeszyński, Kadetów, Wąbrzeska, Lucerny, Szpotańskiego, Żegańska, al. Dzieci Polskich, Międzylesie.
    161: Błota, ..., Aleksandrów (tu trasa do ustalenia czy na wprost Walcowniczą czy jak 115 i 142), Techniczna, Zagórzańska, Izbicka (podjazd pod Zbójną Górę), Izbicka, Patriotów (wsch. jezdnia), Żegańska, al. Dzieci Polskich, Międzylesie.
    196: wydłużenie z Marysina po trasie 305 na Strusia. z powrotem ulicami Łysakowską i Korkową.
    305: Falenica - trasa linii 142 do Wiatracznej, z podjazdem na Strusia w obu kierunkach.

    Uzasadnienia:
    119: przywrócenie lepszej komunikacji na Zwoleńskiej. w duecie ze 147 powinno być ok.
    zastąpienie linii 161 na Zasadowej, Przewodowej, Panny Wodnej, dając tym rejonom linię wyjeżdżającą z dzielnicy, a przy okazji dowożącą nadal do kolei.
    146: żeby już nie komplikować:) przedłużyć wszystkie kursy.
    147: nie wymaga już uzasadnień.
    151: ulicami Kadetów, Lucerny, Szpotańskiego do Międzylesia, ma po oddaniu Kadetów jechać wyprostowane 119, ale to pogorszyłoby już nie tylko Zwoleńskiej, ale też Bronowskiej i całej okolicy. dlatego tam pojedzie sobie 119, a na Lucerny, zgodnie z czyjąś propozycją widziałbym 151.
    161: linia w takim kształcie nadal będzie spełniać wszystkie postulaty lokalnej społeczności (dojazd ze Zbójnej Góry do Falenicy i to nie na około!, dojazd do PKP; jedynie nie dowiezie z Izbickiej na Panny Wodnej, ale litości..), no i 147 będzie mogło pojechać na wprost (nowe 161 spełni postulat bezpośredniego dojazdu z Radości do CZD).
    196: uzupełnienie z Marysinie po zmianie trasy linii 305. zwiększenie funkcjonalności linii 196.
    305: pasażerowie 142 potrzebują dodatkowych kursów na Grochów, nawet za cenę dojazdu tam 6 minut później.., przez podjazd do przychodni; choć zawsze można wysiąść na Trakcie, jak robią teraz).
    Wbrew pozorom nie jest to aż taka rewolucja (zasadniczo zmieniają się trasy tylko 3 linii), i wg mnie do przyjęcia:)

    Częstotliwości:
    119 - jak teraz.
    146 - jak teraz.
    147 - jak teraz.
    151 - jak teraz.
    161 - tyle ile dadzą wyciągnąć te dwa wozy na nowej trasie, czyli mniej więcej 40 minut, czyli jak teraz.
    196 - jak teraz. wydłużenie niewielkie.
    305 - tyle ile dadzą wyciągnąć obecne dwa wozy na nowej trasie, chyba że ZTM przywróci zabrany trzeci wóz z tej linii..



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze

    A gdyby tak:

    115 Rembertów - Wygoda - Marysin - Anin - Żegańska - Patriotów (wsch.) - Panny Wodnej - Zasadowa - Przewodowa - Patriotów (zach.) - Falenica (Olecka)

    119 ... - Kadetów - Lucerny - Mrówcza - Zwoleńska - Patriotów (wsch.) - Walcownicza - Aleksandrów

    146 skrócenie do Falenicy (a w przyszłości może Przewodową?)

    161 Międzylesie - Żegańska - Zwoleńska - Mrówcza - Panny Wodnej - Izbicka - podjazd na Zbójną Górę - Zagórzańska - Techniczna - Walcownicza - Bysławska - Błota

    Wydaje mi się, że przy wzmocnieniu 147 i dołożeniu kilku minibusów na 115 i 161 dałoby się zapewnić zarówno dowóz do kolei, jak i przyzwoite połączenia lokalne z niezłą częstotliwością. Trzeba by też poprawić skomunikowanie Marysina z Wiatraczną. Co wtedy z 305? Strusia - Falenica, czy nawet i to nie?

    Punktem wyjścia do wszelkich propozycji dla Wawra powinno być definitywne ustalenie co ze 168 w Rembertowie.
    Wracasz do pomysłu ze 115 na Rembertów przez Wygodę, ale nie wiadomo gdzie miałoby wylądować 168. I czy częstotliwość 115 nie byłaby za duża dla Wygody i za mała dla Wawra?
    [Ale może 168 trzeba po prostu skierować na Rembertów prosto Żołnierską? 168 wraz ze 143 stanowiłyby skoordynowany duet na odcinku Rembertów - Płowiecka, podstawowy i w pełni wystarczalny dla Starego Rembertowa. A 408 jako pięćsetka powędrowałaby do Starej Miłosnej. 502 tylko na Gocław.]

    A wracając do Wawra:
    to Twoje 161 jest bardzo, bardzo ciekawe.
    Ono mogłoby mieć naprawdę dobrą częstotliwość, ponieważ obsłuży podstawowo wiele osiedli: po pierwsze - po uruchomieniu SKM do Otwocka - dowóz do najbliższej stacji PKP Międzylesie z całego Międzylesia oraz z osiedla Borków na Mrówczej, po drugie - dowóz do najbliżej stacji PKP Radość z Izbickiej (osiedla: Radość i Zbójna Góra), po trzecie dowóz do najbliższej stacji PKP Falenica z części osiedla Aleksandrów - najprostszą trasą - ulicą Walcowniczą oraz dowóz najprostszą trasą przez Bysławską z osiedla Błota.
    Dowozówka aż z sześciu wawerskich osiedli do trzech stacji kolejowych, do każdego z nich prostą trasą bez zawijasów, bardzo mi się podoba.

    Ale 115 i 119 jest do zastanowienia. 115 z racji wymienionych wcześniej, a 119 przez Walcowniczą eliminuje wszystkie linie z Ochoczej. Poza tym 115 i 119 - obie wschodnią jezdnią Patriotów?
    No i czy musi byc koniecznie linia na Mrówczej między Lucerny a Zwoleńską? Przecież to jest tak blisko Szpotańskiego. To że urząd nie zrobił przejścia do Szpotańskiego nie znaczy, że tamtejsi mieszkańcy, nie mogą dojść tych 5 minut do przystanku PKP Anin czy nawet leśną ścieżką do Piechurów, tak jak robią to teraz.

    305 jest do przymyślenia wraz ze 115 i 119. Fajnie byłoby je wkomponować w te zmiany.

    A ostatnia sprawa dojazdu na Grochów z Marysina, ewentualnie z Wawra uderza już w całą kwestię - jaka ma być komunikacja w ogóle oraz jaka ma być komunikacja na Zapłowieczu, w relacji na Grochów, na Trasę Łazienkowską oraz w stosunku do kolei.



    Temat: Smród i swąd nie wiadomo skąd!
    Ponieważ tu i tam userzy proburmistrzowi bąkają pytająco co wy żeście zrobili, ze krytykujecie burmistrza, więc znalazłem trochę archiwalnych smrodków. Ot udało sie zmusić władzę do uporządkowania czegoś, bo pewnie do dziś odwiedzający miasto i mieszkańcy pływaliby w dworcowym smrodzie. Warto mówic i pisać, nie bać sie krytykować, może to cos kiedyś da! Mnie sie udało kilka razy, a nie wątpie, że następne władze będą dużo podatniejsze na zmiany i krytykę!

    To był 2000r. - W drodze do ludzkiego świata - Jak to się robi w naszej okolicy?
    Śmierdzący, brudny i bajecznie drogi profesjonalizm!

    „Są małe stacje wielkich kolei, nieznane jak obce imiona
    Są małe stacje wielkich kolei, jakiś napis i lampa zielona...”

    Dawno już nie byłem na dworcu kolejowym w Olecku i zaskoczenie moje było ogromne, gdy wybrałem się tam w ostatnim czasie, zbierając informacje dla Punktu Informacji Turystycznej.
    Pociągi nie kursują i dworzec obsługuje wyłącznie podróżujących autobusami. Na skutek sporów z PKP, kasy biletowe PKS przeniesiono na zewnątrz. W opustoszałym budynku dworca funkcjonuje jedynie bar „COLA” ze znakomitymi daniami kuchni domowej. Aby jednak dostać się do baru trzeba przejść przez dawną poczekalnię i hol dworcowy. Obraz nędzy i rozpaczy, serce się kraje nad brudnym, odrapanym, i nie ogrzewanym wnętrzem. Ściany zabazgrane, z przemarzniętych murów odpadają płytki, nie ma tu ani jednej ławki, czy kosza na śmieci. Na ścianie napis „Jak zdechnąć, to tylko w Olecku”. Po kątach snuje się młodzież, która nie ma gdzie się podziać w oczekiwaniu na połączenie autobusowe. Obskurnie i nieprzyjaźnie – pasażerowie opowiadają, że zimą to jest dopiero tragedia, nie ma bowiem gdzie się ogrzać, pozostają jedynie bary, ale bar nie jest poczekalnią.
    Do sprzątania dworca wykorzystuje się przymusową sytuację pracowników baru położonego wewnątrz, muszą oni odgarnąć śmieci, aby klienci mogli do nich dotrzeć. W budynku szerzy się dewastacja, a dawno już nie widziano tam patrolu policyjnego. Zdarzają się po kątach rzeczy i sprawy, o których z obrzydzenia nie wspomnę. Toaleta dworcowa czasami jest zamknięta i ludzie biegają po krzaczkach i kątach.
    Przez dworzec przewijają się tysiące osób – pytam więc, jak można tak beznadziejnie się prezentować? Jakikolwiek potencjalny inwestor, jeśli ujrzy takie obrazki, nigdy więcej jego noga tu nie postanie.
    Programy edukacyjne szkół wymagają, aby młodzież i dzieci, poznawały najbliższą okolicę i swoje miasto – przychodzą więc na dworzec wycieczki ze szkół i przedszkoli, chcą poznać olecki węzeł komunikacyjny. Można tym maluchom zwichnąć estetyczny kręgosłup na całe życie i wprowadzić w depresję. Nie zobaczą tu pociągów, ale rozkład i to nie będzie rozkład jazdy. Np. w Węgorzewie na nieczynnym dworcu urządzono Muzeum Ziemi Węgorzewskiej.
    Przykro mi, że muszę o tym pisać i robić to tak napastliwie, ale gdy wszedłem na dworzec i porozmawiałem z ludźmi, to ogarnęła mnie taka beznadziejna gorycz i zniechęcenie, że zakląłem szpetnie. Zadawałem też sobie pytanie, – dlaczego ci, którzy przewijają się codziennie przez ten dworzec, nie próbują czegoś zmienić. Akceptują to, że dookoła brud i smród, że dzieci dojeżdżające do szkół tkwią tu beznadziejnie bez opieki kogokolwiek, że zimno,... Odezwijcie się, protestujcie, świat nie musi wyglądać tak, jak nam to urządzają za nasze niemałe pieniądze, betonowe mózgi urzędów różnych szczebli. Oni tak funkcjonują właśnie dlatego, że nikogo z was nie obchodzi to, że żyjemy w tak zdeformowanym świecie. Jeśli jest to wam obojętne, to co powiecie na pieniądze, które z waszych kieszeni płyną do urzędów – tylko utrzymanie administracji państwowej i samorządowej kosztuje budżet gminy na 2000 r - 2 259 327 PLN (22,6 mld starych złotych), co stanowi ponad 10% gminnych pieniędzy. Można chyba czegoś wymagać od tak dobrze opłacanej instytucji. Za te pieniądze można wyasfaltować 20 kilometrów dróg, a więc wszystkie ważniejsze w gminie!

    Pro publico bono – powiedziałem, co powiedziałem.
    Zbigniew Sienkiewicz.

    Nawiasem mówiąc byłem pierwszym który sprzeciwił sie zamknięciu ruchu kolejowego w Olecku, napisałem program rozwoju powiatu z uwzględnieniem wznowienia ruchu kolejowego i zostało to zapisane w planach wojewódzkich. Za to też nikt nie podziękował, ale przywykłem panie starosto, burmistrzu i jak was tam tytułują!



    Temat: Strategia PKP IC - znamy szczegóły!
    Witam, wiem ze to tylko zarys strategii, ale kilka pytan cisnie mi sie na usta. Celowo wywalam te kawalki strategii, do ktorych nie ma zadnych zastrzezen.


    Na początek uzupełnienie założeń, które już omawialiśmy na Forum. Totalną bzdurą jest marnowanie potencjału PKP jako grupy kapitałowej poprzez kopiowanie przez spółki zależne zadań przewozowych. Brak jest spójności w ofercie, pasażer nie rozumie ofert i promocji, którymi także spółki konkurują ze sobą. Nie wie, czemu nie może kupić jednego biletu na różne typy połączeń. Spółki nie mają ochoty na współdziałanie - brak jest jednego centrum informacyjnego, czy też telefonicznego. Nie mówiąc o wspólnej rezerwacji, bo ta nie wiedzieć czemu tylko w przewozach kwalifikowanych. Również nie najlepiej wygląda to od strony organizacyjnej. Spółki dublują swoje struktury, każda musi mieć wszystko własne - marketing, kasy, drużyny.
    PIC uruchamia 26 pociągów międzynarodowych, na których traci około 30 milionów złotych rocznie, łącznie straty na obu typach (międzywojewódzkich i międzynarodowych) wynoszą około 240 milionów. Brak jest konkurencji na takich odcinkach jak Warszawa - Łódź, czy Warszawa - Trójmiasto.


    OK, wszystko ladnie pieknie, tylko czy przejecie pospiechow przez PIC (co jest jak najbardziej wskazane)
    samo z siebie rozwiaze problem kupowania kilku biletow, gdy chcemy jechac z Lwowka Slaskiego do Olecka, na przyklad? Chyba nie. Strategia rozwoju przewozow miedzywojewodzkich i kwalifikowanych powinna byc skorelowana z jakas koncepcja przewozow regionalnych. Oczywiscie, nie jest to zadanie PICu. Czy takowaz strategia istnieje? Patrzac na poczynania PISiorow, szczerze watpie. Czy nie bedzie tak, ze robiac rewolucje (jeszcze raz podkresle - wskazana) w przewozach dalekobieznych, utraci sie pasazerow z wymienionych wczesniej Lwowka Sl. i Olecka?



    Jak PIC widzi uporządkowanie rynku? Ano poprzez utrzymanie w ramach Grupy jednego operatora przewozów międzywojewódzkich (zamiast czterech) ...


    Czterech?


    Jaka jest wizja przejęcia? Dwojaka.


    Tutaj nie rozumiem idei tworzenia spolki TLK SA. W tej chwili mamy pospiechy w PR i TLK w PICu. Po reformie TLK beda w TLK SA, a Ex/IC/Ec w PIC? Te dwa podmioty maja ze soba konkurowac czy wspoldzialac? Jesli wspoldzialac, to po co kombinowac, jak mozna wrzucic wszystko do PICu? Czy tu chodzi o jakis problem rozwiazania dotacji do TLKow?


    - <b>nowa formuła pociągów ekspresowych</b> obsługujących ośrodki wypoczynkowe i uzupełniających podstawową formułę czyli
    - InterCity - połączenia z centrum do centrum dużych ośrodków.


    Dobra, ale co tu nowego?



    <b>Koniec z połączeniami krótkimi na rzecz połączeń tranzytowych</b> zwiększających potoki pasażerskie.



    Dobra, jakie mamy teraz krotkie polaczenia (chodzi mi o TLK)? Aleksandria, co jeszcze? Czy w takim razie TLK Karlik/Kazimierz/Kilinski beda jechaly z Olsztyna/Bialegostoku/...... ?


    połączeń TLK do Gorzowa, Częstochowy, na Mazury. Będą też zupełnie nowe połączenia: Bydgoszcz - Zakopane, Olsztyn i Łódź - Zakopane</b>.



    Tu sie zupelnie pogubilem. Czy ta strategia zaklada w koncu przejecie pospiechow czy nie? Jesli tak, to poniewaz mamy obecnie Kmicice, Notecie, Pogorie, wiec jako pociagi "przejete" stana sie TLK-ami. Tak samo mamy przeciez obecnie pospiechy z Bydgoszczy/Olsztyna/Lodzi do Zakopca. O co tu chodzi?



    Spółka chce zlikwidować łączniki do swoich pociągów na rzecz dogodnych skomunikowań.


    Tu bedzie zapewne spory problem (skomunikowania). Zapewne PIC nie bedzie mial problemu ze skomunikowaniem swoich polaczen. Co jednak ze skomunikowaniami z pociagami regionalnymi? Jezeli przejecie pospiechow nie bedzie sie wiazalo ze zmianami w przewozach regionalnych (co jednak nie jest zalezne od PIC), to moze to oznacza pogorszenie oferty. Chcac jechac z takiej Legnicy/Boleslawca /Zielonej Gory w kierunku Krakow/Katowice mamy (oprocz Slazaka i Wawela) tylko opcje pociag regionalny+pospiech. Dalej, ile w tej chwili jezdzi takich lacznikow? "Pieniny" - tu rzeczywiscie dwa standardowo jezdzace wagony w relacji do Nowego Sacza wygladaja dosc kuriozalnie. Co jeszcze, Odra? Czy PIC rozwaza wspolprace z jakimis przewoznikami autobusowymi, w takich relacjach gdzie nie oplaca sie z rownych powodow prowadzic kilkuwagonowego skladu albo nie da sie ulozyc wspolpracy z przewoznikiem regionalnym? Przyklad - Warszawa - Karpacz. Przejazd TLK Warszawa - Jelenia, tam czeka skomunikowany bus jakiejs firmy przewozowej do Karpacza. Pasazer chcacy odbyc podroz na tej trasie ma do wyboru albo autobus bezposredni albo kombinowanie pociag+bus, nie wiadomo czy skomunikowany, na osobnym bilecie itd.

    OK, na razie tyle
    Pozdrawiam

    [ Dodano: Pon Lut 27, 2006 05:01 ]
    No, a zawsze jest jeszcze
    plan naprawczy Krychy



    Temat: Komunikacja miejska w Wawrze
    Projekt bardzo mi się podoba, ale są pewne szczegóły, o których napiszę.

    215 - ciekawe połączenie Wawra z Rembertowem, ale trochę przydługie i za dużo przejazdów kolejowych po drodze. Ta linia ma pełnić na terenie Wawra rolę ważnej dowozówki, więc powinna być punktualna.
    Proponowane trasy 115, 161 i 215 są ok, biorąc pod uwagę przesadne postulaty lokalne Wawra, ale może warto je puścić trochę inaczej.

    215: Dw. Wschodni, Gocław, Kadetów, zach. Patriotów, Panny Wodnej, Przewodowa, Zasadowa, zach. Patriotów, Falenica/Olecka.
    [Rejonowi Panny Wodnej, Przewodowej, Zasadowej naprawdę można dać coś lepszego niż linia do Międzylesia. Zyskaliby dojazd na Gocław i Grochów, zamiast korzystać z wątpliwych przesiadek na Pożaryskiego].

    161: wedle pierwotnej wersji - Błota, Bysławska, Ochocza, Zagórzańska, Aleksandrów, Zagórzańska, Zbójna Góra, Izbicka, Panny Wodnej, Mrówcza, Żegańska, Międzylesie.
    [Dowozówka dokolejowa Wawra tylko w granicach Wawra (coś na wzór ursynowskiego 179..), krótsza trasa = większa punktualność. Jeśli linia utykałaby na przejeździe w Falenicy, to można dołożyć kilka minut rezerwy do ewentualnego wykorzystania na pętli w Aleksandrowie, żeby Zbójna Góra i Mrówcza miały punktualną linię do PKP Radość/PKP Międzylesie].

    115: Aleksandrów, Ochocza, wsch. Patriotów, Żegańska, Anin, Marysin, Rembertów, al. Sztandarów, Mokry Ług.
    [Minimalizacja przejeżdżania tej i innych linii przez wawerskie przejazdy kolejowe, powodujące opóźnienia. Dla rejonów wschodniej Patriotów nic się w zasadzie nie zmienia, pozostaje u nich prosta trasa do Anina, Marysina, a nawet wzbogacona o Rembertów].

    Jeśli chodzi o Wawer, to reszta linii ok. Jedynie 305 nadal jest dla mnie po prostu czymś absolutnie zbędnym, czego kasacja pozwoli na odzyskanie cennych brygad.
    A jak ulica Borków będzie już kiedyś gotowa, to wtedy można pomyśleć nad jakąś ciekawą linią dla nich.
    Tylko jeszcze ciekawe co z linią pod stację Gocławek? Najlepsze byłoby takie dostosowanie infrastruktury, by mógł tam wjechać każdy tabor, choćby jednokierunkowo*. Wtedy 137 i 520 wystarczyłyby jako dobre dowozówki. Miejsce jest.

    Co do Rembertowa i Wesołej.
    Najbardziej cieszy mnie powrót 137 w 'wesołe rejony', a nawet 183. Obie w duecie, jak kiedyś.. Szacunek dla komunikacyjnej historii, tradycji, podobnie jak w przypadku 113, bardzo na plus. Jeszcze tylko 143 na Stary Rembertów (nie Kolonię!), to byłoby super.
    Nowe trasy 137, 183, 196, a nawet przelotowo 215 załatwiają kompleksowo cały ten rejon, jeśli chodzi o dojazd na Grochów i stację Rembertów oraz stację Gocławek. Ich bardzo przyzwoite częstotliwości (chyba wyłącznie na solówki, zresztą tu znacznie adekwatniejsze niż przeguby) w połączeniu z polepszonym 520 do przesiadki - Okularowa w stronę TŁ, Płowiecka - powrót, może przełamać opór pasażerów do straty bezpośredniego 514.

    520 na Znaną lepsze niż na Górczewską.
    401 na Nowy Rembertów, wraz z trzema innymi liniami, jakby za dużo, ale niby dwie z nich mają być mini.. Poza tym 196, 215 (wraz ze 153) załatwiają jednocześnie problem dojazdu do PKP Rembertów z całego Starego Rembertowa.

    Czyli generalnie projekt fajny, odważny duży krok do reformy Zapłowiecza. Jeszcze tylko porządek w Starym Rembertowie z innymi liniami, porządek w Starej Miłosnej polegający na scaleniu 502 i 411, oraz porządek ze 125 i całe Zapłowiecze zreformowane.

    * z Marysina - Korkowa, stacja Gocławek, Kaczeńca, Rezedowa, Stepowa..;
    do Marysina - przystanek na Korkowej, na wysokości ul. Związkowej.



    Temat: RONDO przy DWORCU
    A to budowlaniec2 pojechał po bandzie. Tylko, że właśnie z tego zaopiniowania nic nie wynika. Sprawy kompetencji były już tu tołkowane i są bardzo proste.
    Burmistrz z polecenia rady miejskiej, albo o zgrozo z własnej nieprzymuszonej woli, powinien starać się o rozwiązanie problemów mieszkańców. Takim problemem w tym przypadku jest zagrożenie bezpieczeństwa ludzi w węźle komunikacyjnym obok dworca PKS/PKP. Jeśli tego nie robi to dlaczego mamy o tym nie mówić. Ma występować w naszym imieniu do wszelkich instytucji i urzędów i na tym polu używać swej przebiegłości. Sądzę, ze wtedy nie miałby adwersarzy a pewnie i paru przyjaznych doradców. Wszak pomysły sypia się tu jak z korca, bowiem krytyka to tez pomysł jeno inaczej obuty.
    To "budowlańcu2" kwestia perspektywy, której mi gdzieś tam odmawiasz.

    A teraz powiem jak to powinno być, bo tak się to robi w cywilizowanym świecie!!!

    Po pierwsze to rondo, przy czym rondo nie musi oznaczać nagle budowania jaćwieskiego grodziska na środku drogi. Ot wystarczą znaki drogowe i namalowane na środku skrzyżowania koło o średnicy właściwie dowolnej, nieco wystające ponad poziom jezdni.
    Samo rondo nie wystarczy, musi być sygnalizacja świetlna, sterowana przez korzystających z przejść pieszych. Jednocześnie nie blokuje się przejazdu gdy nie ma pieszych na przejściu.
    Oczywiście przed rondem dobrze by było rozdzielić pasy ruchu małą oznakowaną wysepką. Pomaga pieszym pokonać jezdnię i wymusza kierunek ruchu na rondzie.
    System ruchu na rondzie wymusza przerwanie sznurka pojazdów przez pojazdy zjeżdżające i włączenie się do ruchu praktycznie bezkolizyjnie z każdego kierunku.
    NA całym ciągu ulicy Kolejowej sygnalizacja świetlna powinna być co najmniej w trzech miejscach. Skrzyżowanie przy poczcie i przy urzędzie miejskim powinny być z całkowitym pierwszeństwem dla pieszych, podniesione, oznakowane innym kolorem i światłami ostrzegawczymi, jezdnia w tym miejscu zwężona dla minimalizacji manewrów pojazdów, skrócenia drogi dla pieszych i wyodrębnienia zatok postojowych. O przystosowaniu dla niepełnosprawnych nie zapominając.
    Przy TESCO zarówno od strony ronda jak też przy wyjeździe powinna powstać sygnalizacja świetlna zarówno dla pieszych jak i dla pojazdów opuszczających wyjazd z TESCO. Ta loteria która tam trwa może się skończyć tragicznie! Może by korporacja TESCO zafundowała miastu takie rozwiązanie w podzięce za asfaltowe dywaniki i parkingi.

    Jak ktoś chce to mogę fotki takich rozwiązań pokazać i mało ma tu do rzeczy natężenie ruchu. Zostawcie sprawę obwodnicy w spokoju

    Uwaga znowu będzie o burmistrzu!!
    Burmistrz powinien zwrócić się z prośba do Mnie albo MarKacza, abyśmy my porozmawiali o tym problemie z kierownikiem Powiatowego Zarządu Dróg panem Kozłowskim, ze starostą, a nawet może nas wysłać na nasz koszt w delegację do Olsztyna, aby sprawa stanęła u wojewody a nawet w ministerstwie. Będzie zgoda społeczna i ważne sprawy mieszkańców popchnie się do przodu!

    A na marginesie to mówiłem już o zablokowaniu drogi wyjazdowej z miasta przez nieprzemyślane inwestycje, które mogłyby stać sobie gdziekolwiek w polu, tak tak to ten wielki zbiornik na wodę.
    A na koniec, sam budowlańcu chciałeś, o finansach co to ich ponoć nie ma i nie ma z czego kroić. Powiem tyle - błądzisz synu, błądzisz... Zajrzyj tylko na temat o basenie jak to z pieniędzy gminy planując jej totalne zadłużenie burmistrz zamierza wyasygnować 2 miliony PLN. Nie zdobyć, zarobić, uzyskać, po prostu wyjąć z kasy gminy i pomnik chwały na koniec kadencji odwalić. Cały świat robi cięcia, kryzys, bezrobocie, ludzie martwią się o przyszłość. A w Olecku okazuje się że można, nie ma rzeczy niemożliwych dla Wacława I , no gdyby mu się tak jeszcze tylko chciało coś zrobić dla ludzi.
    Zapomniałem całkiem o Policji i prewencji, oni tez powinni wywierać presję na władzę, przecież to nie dyktatura, chyba?
    Pa.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 53 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.