Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tynka123.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Lublin Gdańsk





    Temat: Propozycje zmian w ofercie "PKP Przewozy Regionalne". Czekamy na Wasze opinie


    | 3)
    | 18200/1 / 81200/1 "Podlasiak" relacji Białystok - Szczecin - Białystok

    | obecnie: kursuje piątek/ sobota i niedziela/ poniedziałek
    | propozycja zmiany: zmiana trasy przejazdu pociągu : Białystok- Olsztyn-
    | Gdańsk- Szczecin (dotychczasowy), na  Białystok- Warszawa-
    | Poznań- Szczecin (propozycja)

    Z tych wszystkich propozycji ta jest najgorsza. Warszawa NIE MOŻE narzekać
    na małą ilość połączeń - czy to z Białymstokiem czy też ze Szczecinem.
    Jeździ przecież m. in. nocny z Terespola do Szczecina. Z tego co zauważam,
    kolej dąży do tego, aby połączenia dalekobieżne koniecznie kierować przez
    stolicę. Dlaczego? Dlaczego linie takie jak Olsztyn-Giżycko-Ełk mają być
    spychane na dalszy plan? Dlaczego mają zostać skazane wyłącznie na jakieś
    liche kilka par lokalnych szynobusów? Czy ludzie, którzy tam mieszkają nie
    podróżują poza Olsztyn i Ełk? Zmieniając trasę tego pociągu zostanie
    przecież zlikwidowana możliwość dojazdu (już nie będę pisał gdzie i jak bo
    to wyjaśniono w innych postach tego tematu), na kolejnej linii ulegnie
    pogorszeniu oferta przewozowa. Czy doprawdy ludzie nie podróżują na Mazury?
    Dla Warszawiaków będzie to tylko kolejny pociąg do kolekcji, którym mogą
    pojechać do Szczecina. A co dla mieszkańców miast położonych przy linii
    Białystok-Ełk-Giżycko-Olsztyn-Gdynia? Wyleci jedyna możliwość dotarcia na
    rano do Szczecina / Białegostoku. Bo zmarnowanie całego dnia na dojazd nie
    każdemu pasuje. Nastąpi kolejny etap degradacji połączeń w tym rejonie. I
    znowu: czy dalekobieżny pociąg z lokomotywą spalinową jest aż takim
    problemem? Dlaczego tam, gdzie nie ma "drutów" albo nie ma Warszawy wszystko
    się likwiduje?
    Złym pomysłem było ustalenie terminu kursowania tego pociągu. 2 razy w
    tygodniu. W ten sposób pociągi kursują w krajach, gdzie nadal panuje ustrój,
    którego obalenie właśnie świętujemy. Problem z bezpieczeństwem? W takim
    razie czy w tym pociągu nie jeżdżą patrole SOK i policji? Sposobem na
    poprawienie bezpieczeństwa nie jest przecież likwidacja pociągu. Także zanim
    decyzja o zmianie trasy na Warszawę zapadnie może pare osób, w tym Pan
    Prezez PKP PR, zastanowią się nad tym, czy to na pewno dobra decyzja.
    I jeszcze taka mała propozycja. Mało tego, że pociąg powinien zostać na
    dotychczasowej trasie, w sezonie letnim mógłby zostać wydłużony do
    Świnoujścia (popatrzmy jak mają się bezpośrednie połączenia Białegostoku czy
    Olsztyna ze Świnoujściem)


    Podobny prolem ma Lublin (brak połaczeń z Biaymstokiem, Olsztynem i Gdańskiem)
    bo pociagi z Lublina nie jada przez Warszawę Centralna. Niedługo pociagi z
    lulina do Krakowa /Katowic i wrocławia beda jeździły przez warszawę, bo tylko
    przez 100-licę sa rentowne.
    Najlepiej wszystko zlikwidować  i zostawić pociagi relacji
    Warszawa Zachodnia-Warszawa Wschodnia-

    B Z D U R A  





    Temat: Tydzien w pociagach


    Witam,
    Probowal ktos kiedys wymyslic trase ktora polegalaby na praktycznie
    tygodniowym jezdzeniu pociagiami non-stop? Z minimalnymi przerwami,
    tak
    zeby jak najwiecej zwiedzic... Nocowanie powiedzmy w hotelowcach tam
    gdzie sie da...


    Za mlodu :) gdzies w 1992 moze 93 wybralem sie wraz z kolegmi z podworka
    na wycieczke dookola pl.
    Zajelo nam to 6 i pol dnia.
    Trasa z malym opisem:

    Gliwice - Przemysl; w Przemyslu wczesnie rano a pociag ktorym mielismy
    udezyc na Lublin byl jakos pozno wiec po krotkim zwiedzeniu Przemysla i
    zapoznaniu sie z miejscowym kolorytem - ukraincy, rosjanie i mieszkancy
    innych panstw WNP, postanowilismy ruszyc do

    Przemysl - Szczecin; W Szczecinie zwiedzilismy to i owo ze szczegolnym
    nastawieniem na Waly Chrobrego i jazda dalej

    Szczecin - Swinoujscie; No tu dluzej zabawilismy, odwiedzilismy nasze
    morze nawet niektorzy z nas sobie poplywali i dalej

    Swinoujscie - Szczecin; mielismy troche czasu wiec male zwiedzanko,
    wycieczka tramwajowa i w droge

    Szczecin - Bialystok; mial byc Gdansk no ale przysnelismy :) w Bialym
    bylismy tym razem krociutko gdyz na sasiednim peronie stal juz pociag do

    Bialystok - Suwalki; w Suwalkach bylismy troszke dluzej, male
    zwiedzanko, odwiedziny herbaciarni "Teinka", moje zakupy w skladnicy
    harcerskiej modelu mojej ulubionej DR lokomotywy BR 132 w skali TT
    (niestety w malowaniu CSD i oznaczona jako T679 czyli CD 781 hmm
    Gagarin) - dziwne bo u nas na slasku w skladnicy ten sam model kosztowal
    (przykladowo) 400000 owczesnych zlotych a tam 115000. Po zwiedzeniu,
    obfitym posilku (jedyne obiad poza pociagiem) i zakupach udalismy sie do

    Suwalki - Bialystok; tym razem mielismy wiecej czasu wiec zapuscilismy
    sie na miasto, pozwiedzalismy, uzupelnilismy prowiant i w droge do
    pominietego przypadkowo

    Bialystok - Gdansk; tu troche zabawilismy bo jest co zwiedzac stare
    miasto, zuraw itd, a w planie jeszcze

    Gdynia - Hel; troche pobuszowalismy po porcie, miescie no i oczywiscie
    plaza wraz z taplaniem by z muszlkami :) udac sie w kierunku domu

    Hel - Katowice; z miedzyladowaniem w Gdyni wagony bezposrednie do
    Katowic ale pociag z Helu tylko do Gdyni i postoj owych wagonow na
    bocznicy cos z cztery godziny podzielilismy sie na dwie grupy - tych
    ktorym sie chcialo zwiedzac i tych co nie - wiec jedni pilnowali miejsc
    w wagonie a reszta na Blyskawice :) i mala zapiekanke

    Gdynia - Katowice; pamietam jak dzis jak nas kierownik pociagu obudzil
    pytaniem "A panowie dokad?" my "Do Katowic", kierownik "To sa Katowice,
    od 15 minut." - szybka ewakuacja.

    A planowana trasa miala wygladac nastepujaco Gliwice - Przemysl -
    Lublin - Bialystok - Suwalki - Gdansk - Hel - Gdynia - Szczecin -
    Zielona Gora - Wroclaw - Gliwice, troche nam sie trasa rozjechala ale
    bylo i tak ekstra.
    Wszystko nocnymi pociagami pospiesznymi no moze poza Przemysl - Szczecin
    bo jechalismy 16,5 godz.
    Ech jak fajnie bylo miec legitymacje czlonka rodziny pracownika PKP :),
    a mielismy wszyscy.
    To se ne wrati :(
    Wspomnienia i model BR 132 pozostaly do dzis.







    Temat: Obserwacje ptaków 2008
    Witajcie. Gdyby to było w sobotę to chętnie bym się wybrał na to spotkanie GKO.
    W imieniu MTO pragnę zaprosić zainteresowanych na zjazd

    PROGRAM
    39 ZJAZDU ORNITOLOGÓW
    POLSKI POŁUDNIOWO-WSCHODNIEJ
    Kraków, 1-2 XII 2007 r.

    1 grudnia 2007 r. (sobota)
    10.00 - Otwarcie Zjazdu
    10.05 - 10.50 - Prof. dr hab. Przemysław Busse (Stacja Bad. Wędr. Ptaków,
    UG, Przebendowo)
    - Na trasie do Afryki - co dają badania prowadzone w
    sieci naukowej ?

    10.50 - 11.05 - Mgr Szymon Wojcik (MTO) - Sprawozdanie za ostatni rok z prac
    monitoringowych
    i ochrony ptaków w MTO.

    11.05 - 11.15 - Wręczenie Pomorników.

    11.15 - 11.30 - Przerwa

    11.30 - 11.50 - Paweł Malczyk (MTO) - Rzadsze gatunki ptaków stwierdzone w 2007
    r.
    w Małopolsce.

    11.50 - 12.10 - Mgr Marcin Polak (Zakł;. Ochr. Przyr., UMCS, Lublin) -
    Ekologia populacji baka
    na Lubelszczyźnie.

    12.10 - 12.30 - Dr inż. Damian Wiehle, dr hab. Zbigniew Bonczar (Akademia
    Rolnicza, Kraków)
    - Śmiertelność ptaków w warunkach stawów rybnych.

    12.30 - 12.50 - Dr Waldemar Biadun (Katedra i Zakl. Biologii z Genetykš, AM,
    Lublin) - Rozwój
    synurbijnej populacji lęgowej krogulca i jej
    wpływ na awifaunę lęgową Lublina.

    12.50 - 13.00 - Przerwa. W przerwie - Konkurs na rozpoznawanie ptaków ze zdjęć
    (prow. dr J.Betleja).

    13.00 - 13.30 - Prof. dr hab. Ludwik Tomialojć (Muzeum Przyrodnicze, UWr.,
    Wrocław) - Stare
    parki miejskie: dowód na wpływ drapieżnictwa na
    populacje i zespoły ptaków.

    13.30 - 13.50 - Dr Magdalena Zagalska-Neubauer, dr Grzegorz Neubauer (Inst. Nauk
    o Środ. UJ,
    Kraków, Stacja Ornit. MiIZ PAN, Gdańsk) -
    Rozpoznawanie mew z grupy mewy
    srebrzystej - praktyczne wskazówki dla obserwatorów i
    obrączkarzy.

    13.50 - 14.10 - Mgr inż. Roman Kalski, mgr Marta Potocka (PTOP, Białystok)
    - Aktywna ochrona
    głuszca w Puszczy Augustowskiej.

    14.10 - 14.30 - OTOP - Monitoring Pospolitych Ptaków Lęgowych

    14.30 - 15.30 - Przerwa obiadowa.

    15.30 - 15.50 - Mgr Mateusz Ledwoń (Instytut Systematyki i Ewolucji Zwierząt
    PAN, Kraków)
    - Podarunki, kopulacje oraz zdrady u rybitwy
    białowąsej.

    15.50 - 16.20 - Paweł; Malczyk (MTO) - Hybrydy grążyc - rozpoznawanie w
    terenie.

    16.20 - 16.40 - Stanisław Czyż (Częstochowa) - Atlas ptaków lęgowych Częstochowy
    2003-2007.

    16.40 - 17.00 - Mgr Szymon Wojcik (MTO) - Projekty użytków ekologicznych na
    terenie Krakowa
    i szansa na ich utworzenie.

    17.00 - 17.10 - Przerwa.
    17.10 - Pokazy przezroczy. Prosimy o przywiezienie i
    zaprezentowanie przezroczy o tematyce
    przyrodniczej. Mogą to być także prezentacje
    multimedialne.

    2 grudnia 2007 r. (niedziela)
    9.00 - 12.00 - Wycieczka nad Wisłę w Krakowie. Zbiórka nad Wisłą k.
    Mostu Dębnickiego
    (naprzeciw Domu Handlowego "Jubilat")

    Serdecznie zapraszamy. Prosimy także o powiadomienie innych osób
    zainteresowanych !

    Organizatorzy Zjazdu
    dr Kazimierz Walasz, mgr Szymon Wojcik

    Małopolskie Towarzystwo Ornitologiczne, 30-309 Kraków 11, skr. pocz. 22
    e-mail: www.mto-kr.pl
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Osoby, które chciałyby w czasie Zjazdu przedstawić wyniki swoich
    obserwacji lub zdjęcia,
    rysunki na plakacie (poster) prosimy o przysłanie informacji (tytuł
    posteru i jego wymiary).
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Obrady w nowym budynku Instytutu Nauk o środowisku UJ - przy ul.
    Gronostajowej 7 w Krakowie.
    Dojazd z Dworca Głównego PKP autobusem nr 124 (kier. os. Ruczaj) do
    przystanku końcowego
    - przejazd ok.20-25 min., przejście od przystanku dalej ok.200 m do
    budynku Kampusu UJ

    Ps. Wiem że to nie Zagłębie ale może ktoś będzie zainteresowany. Pozdrawiam Dawid



    Temat: Rozklad 1999


    Mimo ze nowy rozklad zostanie wprowadzony 30 maja, to podam Wam to,
    czego ostatnio dowiedzialem sie o zmianach, jakie przyniesie.


    [...]

    Odjazdy z Warszawy Centralnej do Gdanska
    [...]
    6.57 IC Neptun z Lodzi


    [...]
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
    Co za kretynizm!!!!!!!!!
    Przepraszam, musialem sie choc troche rozladowac...


    Niestety rowniez na linii gdanskiej czasy jazdy  wydluza sie wskutek
    przyjecia zbyt duzych rezerw.


    Wlasnie, od czego/kogo uzalezniona jest wielkosc "luzu" ? I jaki standardowo
    sie przyjmuje?
    Np. miedzy Lodzia Chojny a Zdunska Wola jest 7 minut, czyli prawie 15% [czas
    rozkladowy 47 minut, czas rzeczywisty 40 minut, dane dla Sudetow z
    29.grudnia 1998].


    KRAKOW - WARSZAWA i WARSZAWA - GDANSK


    Pociagi beda kursowac cyklicznie co godzine.


    WARSZAWA - POZNAN
    Pociagi co godzine
    WARSZAWA - POZNAN


    [...]

    Czas jazdy do Poznania skroci sie troszeczke
    [...]
    Tylko Lech i EuroCity pojada z V=160 i to tylko na odcinku Kutno-Konin.
    Jak widac efekty monstrualnej modernizacji linii E-20 przychodza bardzo,
    bardzo wolno.


    A czemu reszta nie? Brakuje EP09?
    Poza tym te dwa Ex z postojami w Lowiczu i Wrzesni to juz gruba przesada.
    Pewnie ktorys tez zatrzyma sie w Kole... No ale przeciez nie zrobi sie
    pospiesznego Wawa-Poznan :(((


    Do Wroclawia przez Poznan pojada IC Sleza o 5.45 i IC Fredro o 14.45)


    Czyli z grubsza pokrywaja sie z Sudetami i Frankfurterem, dodatkowo
    Frankfurter ma rez.fakultatywna w wagonach do Frankfurtu, ktore sa quite
    comfortable...


    INNE NOWOSCI

    Ex Odra pojedzie przez (Sochaczew) Lodz Kaliska. Czas jazdy wcale sie
    przez to nie wydluzy, a nawet skroci o symboliczna minute: czas do
    Wroclawia 4 godziny 49 minut.
    Niestety Sudety i "Frankfurt" nadal beda jezdzic przez Widzew i wlec sie
    15 km/h pomiedzy Widzewem a Chojnami.


    Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego??? Jakiez to "obiektywne trudnosci" nie
    pozwalaja puscic Bohemii, Drezdnera, Frankfurtera, Sudetow przez glowny
    dworzec w Lodzi??? Zamiast tego jada przez stacyjki na obrzezach miasta :((


    Wiekszosc pociagow Lodz - W-wa i W-wa - Lublin bedzie miala laczone
    relacje.


    AFAIR to Lodz-Lublin beda [godziny odjazdow z LFabr]:
    10:45, 12:45, 18:45
    zas Lodz-Terespol 14:45
    ale moglem cos pokrecic [nie mam gazety pod reka]


    Ja np. slyszalem o zamiarach zawieszenia ruchu z [...]
    Chelmzy do Kowalewa Pomorskiego (rozbicie bezposredniej relacji
    Bydgoszcz - Brodnica).


    ?!?!?!!?!?!?!?!?
    Dlaczego akurat ta? Z Bydgoszczy do Kowalewa i Brodnicy teraz trzeba bedzie
    przez Torun... 8-(
    Jest tyle innych linii, ktore powinny byc wczesniej zamkniete [przy dwoch
    zalozeniach: 1. kryterium: ilosc par poc. na dobe 2. drastycznie redukujemy
    kursowanie poc. lokalnych]...

    Ogolnie moja opinia jest taka - w ruchu dalekobieznym jest lepiej niz sie
    spodziewalem, ale pewnie w ruchu lokalnym bedzie szok...
    Czy mam racje?
    Leszku, Andrzeju, wiecej info!!!

    Pozdrawiam! :))

    Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski

    [usun PKP.] ;)





    Temat: zakazany temat (IC, PR, PLK)


    | Istnieje obawa, ze np. wprowadzenie pospiesznych dziennych w takcie na
    | trasie Gdynia-Warszawa powaznie zaszkodziloby IC.

    Na Gdynia - Warszawa na pewno. Dlaczego? Bo tam kursują ekspresy, jadące z
    szybkością pośpiesznego i o standardzie pośpiesznego. Dlatego tam IC
    powinna puścić własne "pospieszne" (mogą się inaczej nazywać, skoro
    "prawdziwe" pospieszne może uruchamiać tylko PR), a nie kurczowo trzymać
    się "ekspresów".


    Czy puszczenie pospiesznego zamiast ekspresu byloby na reke spolce IC ?
    Mozna sie nad tym zastanawiac, ba, przeprowadzic badania naukowe ;)

    Roznica w oplacie dla PLK za pockm jest 2zl. Powiedzmy, ze w pociagu nie
    bedzie Warsu z obsluga, koszt loka ten sam, wagony te same, wiec
    prawdopodobna jest oszczednosc do 10zl/pockm, czyli ok. 3500zl na trasie
    Gdynia-Warszawa (upraszczajac).

    Jednoczesnie srednio rzecz biorac pasazer zaplaci za jazde 25zl mniej. Jesli
    w pociagu jest 250 osob to stracimy na biletach 6250zl. Uwzgledniajac
    wspomniana redukcje kosztow, na uruchomieniu pospiecha tracimy 2750zl.

    Owa strate musi zrekompensowac wzrost frekwencji. Sredni bilet na pociag
    pospieszny Gdynia-Warszawa kosztuje 40zl, a wiec frekwencja pociagu musi
    wzrosnac o 2500:40 = prawie 69 osob, czyli 27%. Jesli tak by sie stalo, to
    przyznaje racje kol. Psofometrowi - warto uruchomic pospiechy.


    Natomiast na liniach do Poznania, Katowic, Szczecina czy
    Wrocławia pociągi kwalifikowane są wyraźnie szybsze od pospiesznych, więc
    mają "swoich" klientów, którzy pośpiechem nie pojadą. Nie wydaje mi się,
    by
    wprowadzenie Starosty jakoś znacznie obniżyło frekwencję w IC Warszawa -
    Poznań.


    Czyli Gdynia-Warszawa - pospiechy oraz IC (bez zatrzyman Gdansk-Warszawa),
    Warszawa-Poznan, Warszawa-Krakow/Katowice - ekspresy oraz IC, stosownie do
    standardu linii. Brzmi logicznie, warunek - wysoka frekwencja w pospiechach
    i przeniesienie ich do spolki IC.
    Z tym, ze jesli te pospiechy i ekspresy beda przynosic straty, to i tak
    bedzie kiepsko...


    | j.w. Wolniejsza lokomotywa - mniejszy koszt.
    | Oj, wolniejsza lokomotywa=starsza lokomotywa=mniej sprawna=drozsza w
    | utrzymaniu ;)
    No, a jak się do tego maja stawki Cargo? 8-)


    Nijak...tzn. na 99% nie roznia sie czy to jest EU07, EP08 czy ET22. Jednak
    placi sie jeszcze energetyce. Tu juz moga byc roznice w zaleznosci od
    zuzycia energii.


    | Zreszta w Niemczech tzw. D-Zugi tez sa w gestii DB-
    | Regio ?

    A nie Reise&Turistik? Tak jak IR?


    No rzeczywiscie. IR i D sa w Reise&Tourisitik, chociaz w raporcie R&T
    znalazlem takie zdanie:
    "Fur die Kunden ergibt sich dadurch keine nennenswerte
    Angebotsverschlechterung, da in der Regel die Moglichkeit besteht, das
    erweiterte ICE-Angebot, IC/EC-Linien oder auch die leistungsfahigen
    IRE/RE-Produkten *der DB Regio AG* zu nutzen.", czyli ze IRE to produkt DB
    Regio.


    No pewnie, że są. I, co ciekawe, na początku "nowych czasów" w PKP (w
    latach 1990-95 tak na oko) widać było wyraźnie, że te zmiany idą "w górę":
    osobowe pospieszne, pospieszne ekspresy, ekspresy IC. Teraz mamy
    okazję obserwować trend odwrotny - zamiast ekspresów pojawiają się
    pośpieszne, zamiast pospiesznych - osobowe... Przypadek?


    Pospieszne zamiast ekspresow, tzn. IC oddaje pociagi PR ?


    | Na szczescie autobus to chyba nie alternatywa na dluzsza trase,

    Coraz częściej tak. PKP likwiduje rzeźnie - pojawiają się nocne autobusy o
    podobnych trasach.
    PKP puszcza w dzień prawie same ekspresy - pojawiają się
    dzienne autobusy dalekobieżne na o zbliżonych trasach. Tańsze od pociągów.


    Niestety nawet tam gdzie jest duzo pospiesznych, i tak przegrywaja one
    cenowo z autobusem. Np. trasa Lublin-Warszawa (post wyzej),
    Bialystok-Warszawa. Czas przejazdu-porownywalny, cena nizsza. I tu nawet
    zamiana ekspresow na pospieszne nie pomoze, chyba, ze puscimy pospieszne w
    cenie osobowego.

    Sytuacja wyglada lepiej na dluzszych dystansach, np. z Gdyni do Warszawy
    autobus jedzie 1,5 h dluzej, a kosztuje kilka zlotych mniej, w dodatku
    znizka dla studentow obowiazuje tylko w wybrane dni. Na Bydgoszcz-Warszawa
    oferta cenowo-czasowa jest porownywalna.





    Temat: Zjazd MTO 1-2 grudnia 2007r.
    PROGRAM
    39 ZJAZDU ORNITOLOGOW
    POLSKI POLUDNIOWO-WSCHODNIEJ
    Krakow, 1-2 XII
    2007 r.
    1 grudnia 2007 r.
    (sobota)
    10.00 - Otwarcie Zjazdu
    10.05 - 10.50 - Prof. dr hab. Przemysław Busse (Stacja Bad. Wedr.
    Ptakow,
    UG, Przebendowo)
    - Na trasie do Afryki - co daja badania
    prowadzone w
    sieci naukowej ?

    10.50 - 11.05 - Mgr Szymon Wojcik (MTO) - Sprawozdanie za ostatni rok z
    prac
    monitoringowych
    i ochrony ptakow w MTO.

    11.05 - 11.15 - Wręczenie Pomurnikow.

    11.15 - 11.30 - Przerwa

    11.30 - 11.50 - Pawel Malczyk (MTO) - Rzadsze gatunki ptakow stwierdzone w
    2007
    r.
    w Malopolsce.

    11.50 - 12.10 - Mgr Marcin Polak (Zakł. Ochr. Przyr., UMCS, Lublin)
    -
    Ekologia populacji baka
    na Lubelszczyznie.

    12.10 - 12.30 - Dr inż. Damian Wiehle, dr hab. Zbigniew Bonczar
    (Akademia
    Rolnicza, Krakow)
    - Smiertelnosc ptakow w warunkach stawow
    rybnych.

    12.30 - 12.50 - Dr Waldemar Biadun (Katedra i Zakl. Biologii z Genetyk�,
    AM,
    Lublin) - Rozwoj
    synurbijnej populacji lęgowej krogulca i
    jej
    wplyw na awifaune legowa Lublina.

    12.50 - 13.00 - Przerwa. W przerwie - Konkurs na rozpoznawanie ptakow ze
    zdjec
    (prow. dr J.Betleja).

    13.00 - 13.30 - Prof. dr hab. Ludwik Tomialojc (Muzeum Przyrodnicze,
    UWr.,
    Wroclaw) - Stare
    parki miejskie: dowod na wplyw drapieznictwa na
    populacje i zespoly ptakow.

    13.30 - 13.50 - Dr Magdalena Zagalska-Neubauer, dr Grzegorz Neubauer
    (Inst. Nauk
    o Srod. UJ,
    Krakow, Stacja Ornit. MiIZ PAN, Gdańsk) -
    Rozpoznawanie mew z grupy mewy
    srebrzystej - praktyczne wskazowki dla
    obserwatorow i
    obraczkarzy.

    13.50 - 14.10 - Mgr inż;. Roman Kalski, mgr Marta Potocka (PTOP,
    Bialystok)
    - Aktywna ochrona
    gluszca w Puszczy Augustowskiej.

    14.10 - 14.30 - OTOP - Monitoring Pospolitych Ptakow Legowych

    14.30 - 15.30 - Przerwa obiadowa.

    15.30 - 15.50 - Mgr Mateusz Ledwon (Instytut Systematyki i Ewolucji
    Zwierzat
    PAN, Kraków)
    - Podarunki, kopulacje oraz zdrady u rybitwy
    białowasej.

    15.50 - 16.20 - Paweł Malczyk (MTO) - Hybrydy grazyc - rozpoznawanie
    w
    terenie.

    16.20 - 16.40 - Stanislaw Czyz (Czestochowa) - Atlas ptakow legowych
    Czestochowy
    2003-2007.

    16.40 - 17.00 - Mgr Szymon Wojcik (MTO) - Projekty uzytkow ekologicznych
    na
    terenie Krakowa
    i szansa na ich utworzenie.

    17.00 - 17.10 - Przerwa.
    17.10 - Pokazy przezroczy. Prosimy o przywiezienie i
    zaprezentowanie przezroczy o tematyce
    przyrodniczej. Moga to być także
    prezentacje
    multimedialne.

    2 grudnia 2007 r. (niedziela)
    9.00 - 12.00 - Wycieczka nad Wisle w Krakowie. Zbiorka nad Wisła
    k.
    Mostu Debnickiego
    (naprzeciw Domu Handlowego "Jubilat")

    Serdecznie zapraszamy. Prosimy także o powiadomienie innych osob
    zainteresowanych !

    Osoby, które chciałyby w czasie Zjazdu przedstawić wyniki
    swoich
    obserwacji lub zdjęcia,
    rysunki na plakacie (poster) prosimy o przysłanie informacji
    (tytuł
    posteru i jego wymiary).
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Obrady w nowym budynku Instytutu Nauk o Środowisku UJ - przy ul.
    Gronostajowej 7 w Krakowie.
    Dojazd z Dworca Głównego PKP autobusem nr 124 (kier. os. Ruczaj) do
    przystanku końcowego
    - przejazd ok.20-25 min., przejście od przystanku dalej ok.200 m
    do
    budynku Kampusu UJ

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Temat: Przeciw tarczy antyrakietowej
    24 maja Polska Partia Pracy przeprowadzi kolejną akcję zbierania w całym kraju podpisów pod wnioskiem obywatelskim o przeprowadzenie referendum w sprawie instalacji elementów amerykańskiej tarczy antyrakietowej w Polsce. Tego dnia działaczki i działacze Polskiej Partii Pracy będą zbierać podpisy w centralnych punktach wszystkich miast wojewódzkich. Wybór tej daty jest nieprzypadkowy, gdyż w dniach 23-24 maja odbędą się pierwsze oficjalne negocjacje polsko-amerykańskie, poświęcone budowie w Polsce amerykańskich baz.

    W tym samym dniu, o godzinie 12-tej w warszawskiej siedzibie Polskiej Partii Pracy (Al. Wyzwolenia 18) odbędzie się wspólna konferencja prasowa Polskiej Partii Pracy oraz partii Zieloni 2004, na której przekażemy informacje o porozumieniu, podpisanym przez nasze organizacje w sprawie wspólnego zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum. Przedstawimy zagrożenia, związane z instalacją amerykańskich baz wojskowych w Polsce oraz argumenty na rzecz przeprowadzenia referendum w tej sprawie.

    Podobne porozumienie Polska Partia Pracy podpisze wkrótce także z innymi organizacjami politycznymi, społecznymi i związkami zawodowymi.

    Polska Partia Pracy domaga się przeprowadzenia ogólnokrajowego referendum w sprawie instalacji elementów amerykańskiej tarczy antyrakietowej. Przystępując do zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum w tej sprawie chcemy zmusić rząd do zgody na jego przeprowadzenie i dać jasny sygnał, że żadna władza nie ma prawa podejmować tak ważnych decyzji wbrew całemu społeczeństwu lub bez jego udziału.

    Przedstawiamy listę miast, wraz z dokładnymi lokalizacjami i miejscami prowadzenia akcji.

    Lublin
    Krakowskie Przedmieście
    godz. 16,oo
    Andrzej Borys
    603920622

    Gdańsk
    Długi Targ obok fontanny Neptuna
    godz. 12,oo
    Tomasz Adamski
    502730259

    Katowice
    Przed dworcem PKP
    godz. 12,oo
    Szczepan Kasiński
    601726806

    Kielce
    ul. Sienkiewicza 76
    godz. 16,oo
    Mariusz Olszewski
    602477871

    Warszawa
    wejście do Łazienek od Al. Ujazdowskich
    godz. 17,oo
    Wojtek Orowiecki
    503701015

    Rzeszów
    poniedziałek
    Jerzy Wróbel
    604063836

    Kraków
    pl.Centralny
    godz. 15,oo
    Paweł Szelegieniec
    888458830

    Białystok
    Eugeniusz Warpachowski
    692232003

    Olsztyn
    pod Ratuszem
    godz.15,oo
    Paweł Bazydło
    507871896

    Wrocław
    ul. Piłsudskiego okolice dworca PKP
    godz.16,oo
    Ewa Groszewska
    606668564

    Szczecin
    Grzybek pl. Brama Portowa
    godz. 11,oo
    Andrzej Ślipko
    501397504

    Łódź
    Zbigniew Kowalewski
    889664952

    Bydgoszcz
    Pl. Wolności
    godz. 13,oo
    Grzegorz Kulczycki
    608302199

    Opole
    Mirosław Szczygieł
    502606712

    Od 28 maja PPP i inne partie, związki zawodowe i organizacje zaangaowane w zbieranie podpisów na Lubelszczyźnie rozpoczną akcje zbierania podpisów w miastach powiatowych.



    Temat: takt Przemysl-Krakow-Wroclaw-Poznan


    jestem zwolennikiem ruchu w takcie na calej sieci kolejowej.


    Ja tez. Ale nie za wszelka cene.


    To co z Twojego
    punktu widzenia byloby wygodne, byloby bardzo niepraktyczne z mojego punktu
    widzenia.


    Ale byloby bardzo praktyczne z punktu widzenia pasazera. Ludzie potrafia tluc
    sie pol Polski PKSem tylko po to, zeby sie nie przesiadac.


    Wedlug mnie wystarczy aby w Warszawie (najlepiej na dworcu
    Wschodnim) istnialy skomunikowania.


    A wedlug mnie nie wystarczy. Skomunikowania owszem - ale poza tym jak
    najwieksza siec polaczen bezposrednich.


    pociag Bialystok-Krakow przez Kielce, aby wpasowac sie w takt musialby stac
    na Wschodnim ponad 10 minut!


    Moglby stac na Centralnym i przepuscic to, co tam nie pasuje. Pasazerowie
    jadacy via Wawa byliby zadowoleni, ze nie musza sie przesiadac. Natomiast ci
    jadacy z Wawy i tak w zdecydowanej wiekszosci wsiadaja na Centralnym.


    A co do sprawy taktu - (bialystok)-olsztyn-Gdansk-Szczecin. Nikt przeciez
    nie zmusza pasazera do korzystania z tego pociagu w relacjach skrajnych,
    skoro nawet z przesiadka w Wawie podroz jest znacznie krotsza!


    Tak - tylko, ze ludzie slyszac slowo przesiadka kreca glowa i chca cos
    bezposredniego. Nawet jesli jedzie dluzej.


    Dla mnie takt jest najistotniejszy, latwo go ulozyc. Dzieki taktowi na
    calej
    sieci, na wszystkich wezlach co 2 godziny (badz inny okres stanowiacy
    podstawe taktu)  ma sie dogodne skomunikowania!


    A dla mnie zadowolenie pasazera i wygoda podrozowania. Takt na pewno latwiej
    ulozyc, ale mozna tez ulozyc rozklad z duza iloscia polaczen bezposrednich
    kursujacych niemalze w takcie (10 minutowe przesuniecia). Dobrzy specjalisci
    od rozkaldow jakby siedli i pokombinowali to stowrzyliby cos takiego - ale
    warunek jest jeszcze taki, ze nie mozna co roku wywracac calego rozkladu do
    gory nogami. Trzeba tylko udoskonalac to, co sie spartolilo - czyli na
    przyklad dopracowywac skomunikowania tam gdzie to konieczne itd...


    W naszym kraju, w odroznieniu od np. Niemiec, widze straszna niechec do
    przesiadania sie!


    Dziwisz sie? Wiedzac jak sa realizowane skomunikowania w razie opoznienia
    pociagu ludzie boja sie przesiadek. Ile to razy bylo pisane na grupie, ze
    pociag na kogos nie zaczekal. Tym bardziej, ze czesto wynika to po prostu z
    glupoty i niedasizmu.


    W moim pomysle takt pociagow pospiesznych na sieci PKP moglby byc taki:


    <ciach
    Bedzie tylko o Warszawie. Skoro mamy 3 kierunki wjezdzajce ze Wschodniej
    (Gdynia/Olsztyn, Białystok, Lublin) oraz 4 wyjezdajce przez Zachodnia
    (Bydgoszcz/Poznan, Wrocław, Lodz Fabr, Radom) to widze tutaj miejsce dla
    pociagow w roznych relacjach w odstepach okolo 2 godzinnych, z jednoczesnym
    zapewniem skomunikowania na inne polaczenia. Moze i nie bedzie to taktem, ale
    bedzie zgodne z tym, czego oczekuja podrozni - czyli bezposrednioscia
    polaczen. Oczywiscie nie postuluje tutaj o pociagi bezposrednie z Gdyni do
    Wrocka przez Wawe - bo tutaj raczej nie ma duzego pola do popisu i trzeba je
    kierowac do Krakowa ewentualnie Lodzi Fabr - ale uwazam, ze zmiescliby si
    ejeden pociag z Bialegostoku.  
    Mozna natomiast utworzyc porzadna siec polaczen z Bialegostoku (do
    Bydgoszcz/Poznan, Wrocław, Lodz Fabr, Radom) lub Lublina (do
    Bydgoszcz/Poznan, Lodz Fabr.).


    dodatkowo szereg tras pociagow typu R+
    Poznan-Zielona Gora
    Poznan-Kalisz
    Lodz-kalisz


    A dlaczego nie Poznan - Kalisz - Lodz?


    Kielce-Katowice
    Wroclaw-Zielona Gora (najlepiej przez Legnice i Lubin!)
    Lodz-Radom
    Wawa-Terespol


    Tutaj sie moge zgodzic.


    Okey, teraz czekam na obelgi.. :))))


    Masochista jaki czy co?;)

    Pozdrawiam rowniez
    GIL





    Temat: Miejsca, w których można kupić lub nabić butle CO2
    Hej!
    Co prawda nie jest to w mojej okolicy, ale myślę, że się przyda

    Bydgoszcz

    Fordońska 399

    Częstochowa

    Supon, ul. Warszawska 77 tel. (034) 361 25 40

    Gliwice

    Gliwice, ul.Lipowa 7, tel./fax (0 32) 279-38-55

    Głogów

    Baza PKS-u obok stacji benzynowej, jest tam mały punkt nabijania gaśnic i właśnie tam jest ta możliwość

    Gdańsk

    Pliszka p-poż., ul.Szczecińska, Gdańsk-Przymorze

    Gorzów Wlkp.
    SUPON, ul.Składowa 9

    Kalisz

    Tlen, ul. Wrocławska
    Jadąc od strony miasta jakiś kilometr za Urzędem Skarbowym (parę metrów za torami) skręca się w prawo w bramę (jest oznaczenie)

    Kraków

    1. SPAW, ul Grzegorzecka

    2. Gazy techniczne (za Max Flizem i stacja Orlen (obok Carefura) przy Zakopiance)

    3. Sklep RoslinyAkwariowe.pl, ul. Młyńska 12

    4. Jarvex, ul.Ujastek

    Lublin

    1. SUPON, ul.Przyjacielska 4, boczna Nałeczowskiej (obok piekarni)

    2. WOKA, ul Choiny (numeru nie znam)
    Za końcowym na Paderewskiego 400 metrów dalej i w prawo w bramę za bramą prosto do końca budynku który znajduje się po lewej stronie

    Łódź

    1. "MARGAZ" Gazy Techniczne Zgierz
    Telefony 042/7140153,042/7156657
    (Firma ta mieści się na terenie dawnych zakładów "BORUTA" )

    2. Strzelców Kaniowskich 56 w godz 7-15

    Mysłowice

    1. ul. Oświęcimska (jadąc od Katowic pierwsza w lewo za światłami koło REALA)

    2. ul. Katowicka (w pobliżu składu materiałów budowlanych "Gaja")

    Opole

    Supon, ul.Ozimska 182

    Ostrowiec Świętokrzyski

    ul. Kilińskiego (brak numeru)

    Piaseczno

    Service Gaśnic, ul. Dworcowej (blisko stacji PKP)

    Poznań

    1. Supon, Norwida 14.

    2. Lewgaz, Ul.Wołczyńska (na terenie Pegazu)
    tel: 618-678-125

    Olsztyn

    BOMBI, ul. Tracka 5

    Radom

    1.Ul.Krańcowa 6, tel.0-48-331-76-47

    Rzeszów

    SUPON, Ul. Miłocińska 17

    Ruda Śląska

    Punkt firmy TechnoGaz ul.Kokotek 35

    Szecin

    1. ul.Narutowicza 11, tel. 501 188 678

    2. Unitor Customer Service Szczecin
    UL. Mickiewicza 53
    70-358 Szczecin
    Poland

    Toruń

    ul.Sułkowskiego 5 tel. 601 63 64 96

    Warszawa

    1. Firma KAMINO tel.6670026 ul.Żywiecka 21a (niedaleko Al.Jerozolimskie skrzyżowanie z ul.Ryżową)

    2. Zakład na ul. Stalowej (blisko Szwedzkiej)

    3. Ul. Jeleniogórskq 8 (Targówek fabryczny)
    tel. 674-87-49 / kom.: 0-501-109-008

    4. Kamino, ul. Żywiecka

    5. Ul.Emaliowa 15 (przy AL. Krakowskiej)
    WWW

    Włocławek

    1. PPUH "BALEXPOL", ul. Łęgska 1A, tel.054 2311833

    2. CarboWil, Toruńska 222, 0 54 230 92 25

    Wrocław

    1. Gami
    ul. Działdowska 30, Wroclaw
    tel./fax 345 69 42
    tel. kom. 0601 57 03 81
    WWW

    2. HTSPiO SUPON sp. z o.o.
    ul. Pułaskiego 69/71
    50-950 Wrocław

    tel. +48/71/ 344 - 16 - 26
    tel. +48/71/ 344 - 42 - 62
    tel./fax +48/71/ 343 - 83 - 32

    3. ZAKŁAD KONSERWACJI I REMONTU SPRZĘTY P/POŻAROWEGO
    ul. Ssamborska 28/30, Wrocław
    tel. 071-792-60-80

    4. Dzierzęcki Ryszard. Zakład konserwacji i remontów gaśnic
    54-230 Wrocław, Starograniczna 32
    0 71 350 09 42

    5. Supon, ul.Weigla (boczna ul.Ślężnej)

    6. Oleśnica - przy winiarni

    Zielona Góra

    1.Firma "Gaśnicolex" al.Zjednoczenia
    za centralą rybną (w głębi na samym końcu podwórza).

    Tyle co znalazłem w necie.

    Pozdrawiam!



    Temat: Plus w czerwcu, lipcu i sierpniu.
    CZERWIEC

    Radziejów (Toruńskie),
    Staszów (Tarnobrzeskie),
    Mrocza (Bydgoskie),
    Rogowo (Bydgoskie).
    Warszawa Miodowa (Warszawskie)
    Stronie Śląskie (Wałbrzyskie)
    Ciężkowice (Tarnowskie),
    Książ Wielkopolski (Poznańskie
    Warszawa Zoo (Warszawskie),
    Radków (Wałbrzyskie)
    Silnowo (Koszalińskie)
    Kotlin (Kaliskie)
    Gdynia Klif (Gdańskie)
    Niedrzwica Duża (Lubelskie),
    Poznań Piotrowo (Poznań),
    Modliborzyce (Tarnobrzeskie
    Krzyż Wielkopolski (Pilskie)
    Babimost (Zielonogórskie)
    Oleśnica Centrum (Wrocławskie)
    Chojnów (Legnickie)
    Parczew (siedleckie)
    Domaszowice (Opolskie)
    Wołów (Wrocławskie)
    Wrocław Kowale (Wrocławskie),
    Sycewice (Słupskie),
    Jarosławiec (Słupskie),
    Wrocław Wojnów (Wrocławskie)
    Budzyń (Pilskie)
    Stare Babice (Warszawskie)
    Proszowice (Krakowskie).
    Tuczono (Poznańskie),
    Leśna (Jeleniogórskie)
    Kraków Dworzec PKP (Krakowskie)
    Brzozów (Krośnieńskie

    Z   LIPCA

    Czerwionka - Leszczyny (Katowickie),
    Świnoujście (Szczecińskie)
    Radlin (Katowickie)
    ŻELAZNA (Choczewo) - gdanskie
    Międzywodzie (Szczecińskie)
    Szczawnica (Nowosądeckie),
    Krościenko (Nowsądeckie)
    Klucze (Katowickie)
    Wolbrom (Katowickie)
    Biała Rawska (Skierniewickie),
    Świdnica (Wałbrzyskie),
    Mysiadło (Warszawskie), -
    Opoczno (Piotrkowskie),
    Zdzieszowice (Opolskie)
    Warszawa Prosta (Warszawskie)
    Warszawa Aktyn (warszawskie),
    Leszno (Warszawskie),
    Wrocław (Wrocławskie) - .
    Waraszawa Panorama (Warszawskie) - .
    Wesoła (Warszawa),
    Zębiec (Kieleckie),
    Siarcza Łąka (Otrołęckie), -
    Góra Strażnik (Wałbrzyskie),
    Poznań (Poznańskie),
    Warszawa Kozia (Warszawskie)
    Gromnik (Tarnowskie)
    Warszawa Dworzec Śródmieście (Warszawskie), -
    Nowa Karczma (Gdańskie)
    Łodziska (Ostrołęckie)
    Niechorze (Szczecińskie)
    Iłża (Radomskie)
    Warszawa (Warszawskie) -
    Miłosław (Poznańskie)
    Warszawa (Warszawskie) -
    Sobótka (Wrocławskie),
    Jakać Dworna (Ostrołęckie) -
    Gdynia (Gdynia),
    Sulęczyno (Gdańskie)
    (Opolskie)
    Chorzów (Katowickie)
    Sejny (Suwalskie) -
    Będziemyśl (Rzeszowskie)
    Śrem (Poznańskie)
    Poznań Kiekrz (Poznańskie)
    Warszawa TVP (Warszawskie) -
    Warszawa Targówek (Warszawskie),
    Moskorzew (Częstochowskie).
    Iwonicz Zdrój (Kro nieńskie)
    Mierzowice (
    Ińsko (Szczecińskie).
    Łódź (Łódzkie),
    Rokietnica (Poznańskie),
    Gdańsk (Gdańskie).
    Jaworzno (Katowickie)
    Nowy Wiśnicz (Tarnowskie)
    Kędzierzyn Koźle (Opolskie).
    Sopot (Gdańskie),
    Międzybrodzie Żywieckie (Bielskie)
    Wisełka (Szczecińskie),
    Żarnów (Piotrkowskie).
    Trzebież (Szczecińskie)
    Kościan (Leszczyńskie)
    Opole Lubelskie (Lubelskie),
    Nałęczów (Lubelskie)
    Pobiedziska (Poznańskie),
    Łęka Opatowska (Kaliskie)
    Laskowice (Bydgoskie)
    Poznań (Poznańskie)
    Rowy (Słupskie)
    Kraków (Krakowskie)

    Z SIERPNIA

    Złotoryja (Legnickie
    Buk (Poznańskie)
    Piaseczno (Warszawskie)
    Prószków (Opolskie).
    Radoszyce (Kieleckie)
    Lublin (Lubelskie),
    Bielsko Biała (Bielskie),
    Michrów (Warszawskie)
    Zaniemyśl (Poznańskie)
    Gdynia (Gdańskie)
    Świebodzin (Zielonogórskie)
    Limanowa (Nowosądeckie)
    Zabrze (Katowickie)
    Lubniewice (Gorzowskie)
    Stilo (Gdańskie)
    Radoszyce (Kieleckie),
    Gdynia (Gdańskie),
    Świebodzin (Zielonogórskie),
    Zabrze (Katowickie),
    Lubniewice (Gorzowskie),
    Bydgoszcz (Bydgoskie),
    Bobolice (Koszalińskie),
    Wierzchowo (Koszalińskie),
    Kłodne (Nowosądeckie)
    Nowa Sól (Zielonogórskie)
    Katowice (Katowickie)
    Gdańsk (Gdańskie)
    Turawa (Opolskie)
    Poznań (Poznańskie)
    Szczecin (Szczecińskie)
    Bolesławiec (Jeleniogórskie),
    Warszawa (Warszawskie),
    Warszawa (Warszawskie)
    Czerniejewo (Poznańskie)
    Warta (Sieradzkie)
    Ożarów Mazowiecki (Warszawskie)
    Tłuszcz (Ostrołęckie)
    Gąbin (Płockie
    Świekatowo (Bydgoskie)
    Szczecin (Szczecińskie
    Zławieś Wielka (Toruńskie, Kujawsko-Pomorskie)
    Turek (Konińskie)
    Bierutów (Wrocławskie)
    Piątek (Płockie)
    Lubawka (Jeleniogórskie





    Temat: Plus w czerwcu, lipcu i sierpniu.
    A olsztyńskie mają w ....pie
    W ogólle ten teren ich nie interesuje Eraa pod względem pokrycia bije ich na
    głowę
    bas


    CZERWIEC

    Radziejów (Toruńskie),
    Staszów (Tarnobrzeskie),
    Mrocza (Bydgoskie),
    Rogowo (Bydgoskie).
    Warszawa Miodowa (Warszawskie)
    Stronie Śląskie (Wałbrzyskie)
    Ciężkowice (Tarnowskie),
    Książ Wielkopolski (Poznańskie
    Warszawa Zoo (Warszawskie),
    Radków (Wałbrzyskie)
    Silnowo (Koszalińskie)
    Kotlin (Kaliskie)
    Gdynia Klif (Gdańskie)
    Niedrzwica Duża (Lubelskie),
    Poznań Piotrowo (Poznań),
    Modliborzyce (Tarnobrzeskie
    Krzyż Wielkopolski (Pilskie)
    Babimost (Zielonogórskie)
    Oleśnica Centrum (Wrocławskie)
    Chojnów (Legnickie)
    Parczew (siedleckie)
    Domaszowice (Opolskie)
    Wołów (Wrocławskie)
    Wrocław Kowale (Wrocławskie),
    Sycewice (Słupskie),
    Jarosławiec (Słupskie),
    Wrocław Wojnów (Wrocławskie)
    Budzyń (Pilskie)
    Stare Babice (Warszawskie)
    Proszowice (Krakowskie).
    Tuczono (Poznańskie),
    Leśna (Jeleniogórskie)
    Kraków Dworzec PKP (Krakowskie)
    Brzozów (Krośnieńskie

    Z   LIPCA

    Czerwionka - Leszczyny (Katowickie),
    Świnoujście (Szczecińskie)
    Radlin (Katowickie)
    ŻELAZNA (Choczewo) - gdanskie
    Międzywodzie (Szczecińskie)
    Szczawnica (Nowosądeckie),
    Krościenko (Nowsądeckie)
    Klucze (Katowickie)
    Wolbrom (Katowickie)
    Biała Rawska (Skierniewickie),
    Świdnica (Wałbrzyskie),
    Mysiadło (Warszawskie), -
    Opoczno (Piotrkowskie),
    Zdzieszowice (Opolskie)
    Warszawa Prosta (Warszawskie)
    Warszawa Aktyn (warszawskie),
    Leszno (Warszawskie),
    Wrocław (Wrocławskie) - .
    Waraszawa Panorama (Warszawskie) - .
    Wesoła (Warszawa),
    Zębiec (Kieleckie),
    Siarcza Łąka (Otrołęckie), -
    Góra Strażnik (Wałbrzyskie),
    Poznań (Poznańskie),
    Warszawa Kozia (Warszawskie)
    Gromnik (Tarnowskie)
    Warszawa Dworzec Śródmieście (Warszawskie), -
    Nowa Karczma (Gdańskie)
    Łodziska (Ostrołęckie)
    Niechorze (Szczecińskie)
    Iłża (Radomskie)
    Warszawa (Warszawskie) -
    Miłosław (Poznańskie)
    Warszawa (Warszawskie) -
    Sobótka (Wrocławskie),
    Jakać Dworna (Ostrołęckie) -
    Gdynia (Gdynia),
    Sulęczyno (Gdańskie)
    (Opolskie)
    Chorzów (Katowickie)
    Sejny (Suwalskie) -
    Będziemyśl (Rzeszowskie)
    Śrem (Poznańskie)
    Poznań Kiekrz (Poznańskie)
    Warszawa TVP (Warszawskie) -
    Warszawa Targówek (Warszawskie),
    Moskorzew (Częstochowskie).
    Iwonicz Zdrój (Kro nieńskie)
    Mierzowice (
    Ińsko (Szczecińskie).
    Łódź (Łódzkie),
    Rokietnica (Poznańskie),
    Gdańsk (Gdańskie).
    Jaworzno (Katowickie)
    Nowy Wiśnicz (Tarnowskie)
    Kędzierzyn Koźle (Opolskie).
    Sopot (Gdańskie),
    Międzybrodzie Żywieckie (Bielskie)
    Wisełka (Szczecińskie),
    Żarnów (Piotrkowskie).
    Trzebież (Szczecińskie)
    Kościan (Leszczyńskie)
    Opole Lubelskie (Lubelskie),
    Nałęczów (Lubelskie)
    Pobiedziska (Poznańskie),
    Łęka Opatowska (Kaliskie)
    Laskowice (Bydgoskie)
    Poznań (Poznańskie)
    Rowy (Słupskie)
    Kraków (Krakowskie)

    Z SIERPNIA

    Złotoryja (Legnickie
    Buk (Poznańskie)
    Piaseczno (Warszawskie)
    Prószków (Opolskie).
    Radoszyce (Kieleckie)
    Lublin (Lubelskie),
    Bielsko Biała (Bielskie),
    Michrów (Warszawskie)
    Zaniemyśl (Poznańskie)
    Gdynia (Gdańskie)
    Świebodzin (Zielonogórskie)
    Limanowa (Nowosądeckie)
    Zabrze (Katowickie)
    Lubniewice (Gorzowskie)
    Stilo (Gdańskie)
    Radoszyce (Kieleckie),
    Gdynia (Gdańskie),
    Świebodzin (Zielonogórskie),
    Zabrze (Katowickie),
    Lubniewice (Gorzowskie),
    Bydgoszcz (Bydgoskie),
    Bobolice (Koszalińskie),
    Wierzchowo (Koszalińskie),
    Kłodne (Nowosądeckie)
    Nowa Sól (Zielonogórskie)
    Katowice (Katowickie)
    Gdańsk (Gdańskie)
    Turawa (Opolskie)
    Poznań (Poznańskie)
    Szczecin (Szczecińskie)
    Bolesławiec (Jeleniogórskie),
    Warszawa (Warszawskie),
    Warszawa (Warszawskie)
    Czerniejewo (Poznańskie)
    Warta (Sieradzkie)
    Ożarów Mazowiecki (Warszawskie)
    Tłuszcz (Ostrołęckie)
    Gąbin (Płockie
    Świekatowo (Bydgoskie)
    Szczecin (Szczecińskie
    Zławieś Wielka (Toruńskie, Kujawsko-Pomorskie)
    Turek (Konińskie)
    Bierutów (Wrocławskie)
    Piątek (Płockie)
    Lubawka (Jeleniogórskie






    Temat: Sluzba Trakcji od 1.09.99


    Podawalem tylko te jednostki, ktore byly dotychczas _Zakladami Taboru_.
    Nie ma takiego pojecia jak lokomotywownia!


    O jest... co z tego, ze PKP-organizacyjnie juz nie ma.. to bardzo istotna
    informacja.
    Pamietasz, co kiedys Ci mowilem jako przyklad?:
    "Zwiedzalem dzisiaj zaklad taboru w Poznaniu" (chodzi o lok. Wolsztyn)


    Wiesz to juz przeciez od
    dobrych dwoch lat. Jest Zaklad Taboru Gdynia i juz. Bez Malborka, czy z
    nim - niewazne, bo Malbork juz nie zalicza sie do Zakladow Taboru.


    Tak, ale w Malborku stacjonuja na stale pewne srodki trakcyjne (w tym Twoje
    ulubione) i chodzi mi o ustalenie, ktory Z.T. posiada co.

    Nota bene, kiedys miales stary spis inwentarza lok. Malbork - wez mi go
    podeslij prosze, trzeba zweryfikowac z rzeczywistoscia i poprawic.


    Ale Malbork jako miejscowosc z kilkoma lokomotywami w swojej szopie
    nalezy rzeczywiscie do Olsztyna. Mozna to odczytac z mapki, ktora jest
    strone dalej: granice zasiegow nowych Zakladow Taboru:


    O! mamy wreszcie jakies konkretne rzeczy - MAPKA.

    Prosba do Ciebie, Kuba. Podaj numer tych "Nowych Sygnalow".
    A prosba do kogokolwiek, majacego dostep do tego numeru o zeskan tej mapki i mi
    jej podeslanie.


    Malbork - do Olsztyna, Zd. Wola Karsznice do Lodzi


    A jednak do Lodzi!


    Debica - do Zurawicy
    (mimo, ze od 1.01.97 podlegala pod Zaklad Taboru Tarnow a wiec od
    1.09.99 powinna podlagc pod Zaklad Taboru Nowy Sacz


    No wlasnie ze nie, bo to, ze tarnow podlega pod N. Sacz to oznacza, ze w
    Tarnowie nie siedzi juz Dyrektor MT (czy MZ - co rok nowe skroty, cholery mozna
    dostac) , tylko jakis kierownik zamiejscowej sekcji Tarnow, ktory nad soba ma
    dyrektora w Nowym Saczu.
    A ze jednostki sie porozpalcelowywaly, to juz inna baja...


    Zeskanuje wiec ta mapke i wrzuce gdzies jak bedzie chwila czasu.


    O.. (pisze on-read) zrob to koniecznie. Gdybys mi mogl podeslac te mapke jako
    grafike o wymiarach slusznych (np. 800 pikseli krotszego boku), bylbym szczerze
    zobowiazany,.


    Ciekawe
    jest to, ze cala LHS to jest teraz Zaklad Taboru Lublin wraz z Zamosciem
    i dzieli obszar Zakladu Taboru Skarzysko Kamienna na dwie czesci - nad
    LHSem i pod LHSem (malutki kawalek).


    Chodzi chyba o Sedziszow, ktory jako Kielce teraz podlegalby Lublinowi?


    W koncu do biblioteki mam na przerwie dwa kroki a tam sa wszystkie NS-y
    od 3 lat - prenumerowane.


    No i od razu trzeba bylo walic o mapce i konkretach. Mnie niezbyt interesuje,
    ktorzy dyrektorzy zostali "zdegradowani" do kierownikow i komu podlegaja. Mnie
    bardziej interesuje podlegloc srodkow tr. Stad te dociekania o ZWK czy
    Malbork...

    zdrowia

    Jarek

    Jarek D. Stawarz, Gdansk
    http://kolej.pasjo.net.pl/~jareks
    (+48) 501 024817





    Temat: Trochę uwag o nowym rozkladzie
    Przedstawiam trochę (z natury subiektywnych) uwag o nowym rozkładzie jazdy

    Wydłużone czasy przejazdu wskutek kolejnego zmniejszenia prędkości rozkładowych
    Poznań Główny &#8211; Gdańsk Główny z 4 h 44 min na 5 h 11 min (na tej trasie jeszcze
    10 lat temu osiągany był czas jazdy równy 3,5 godziny)
    Kłodzko &#8211; Kudowa Zdrój z 1 h 52 min na 2 h 10 min

    Ostateczne odejście od ruchu cyklicznego na węźle warszawskim (pociągi
    regionalne Kolei Mazowieckich oraz SKM). Podstawową przyczyną jest przypadkowe
    wiązanie relacji pociągów, a układ cykliczny wymaga konsekwencji i trzeba
    podjąć przemyślaną, czy pociągi z linii grodziskiej mają przechodzić na linię
    mińską, czy też na linię otwocką. Tego nie zrobiono.
    Brak w rozkładzie 2007/2008 układu cyklicznego na węźle poznańskim, co jest
    tłumaczone trwającą przebudową tego węzła, związaną w szczególności z
    jednotorowym ruchem na odcinku Poznań Główny &#8211; Poznań Wschód.
    Widoczne coraz większe uporządkowanie ruchu pociągów na węźle wrocławskim,
    aczkolwiek niewątpliwą usterką jest wyznaczenie tej samej końcówki minutowej
    dla odjazdów pociągów osobowych w kierunku Oleśnicy i dla pociągów spółki PKP
    Intercity w kierunku Warszawy przez Poznań.
    Pozytywy:
    Cykliczny rozkład jazdy na odcinku Lublin &#8211; Chełm.
    Cykliczne odjazdy ze Szczecina Głównego w kierunku Świnoujścia i Kołobrzegu
    Cykliczny rozkład Szczecin &#8211; Gryfino, Szczecin &#8211; Stargard Szczeciński (co 60
    minut, w szczycie nawet co 15 minut)

    Niestaranne trasowanie pociągów pospiesznych na odcinkach jednotorowych, straty
    czasu na krzyżowaniach z pociągami osobowymi, wydłużone postoje
    Czas jazdy poc. 33511 &#8222;Bieszczady&#8221; na odcinku Jasło &#8211; Zagórz o 36 minuty
    dłuższy niż dla poc. 33503, ponadto aż 32 minuty postoju na stacji Jasło
    (wystarczy 10 minut)
    Czas jazdy poc. 81504 na odcinku Chojnice &#8211; Bydgoszcz Główna dłuższy o 40 minut
    niż dla poc. 90100 (krzyżowania na stacji Silno i Tuchola)
    Czas jazdy po. 18201 &#8222;Podlasiak&#8221; na odcinku Koszalin &#8211; Szczecin Główny dłuższy
    o 42 minuty niż dla osobowego 58121 &#8222;Albatros&#8221;
    Krzyżowanie pociągu 48101 &#8222;Merkury&#8221; Katowice &#8211; Szczecin na stacji Panki z
    pociągiem osobowym (postój techniczny)
    Oczekiwanie pociągu 19101 na krzyżowanie z pociągiem osobowym na stacji
    Brodnica (17 minut postoju)
    Pociąg nr 50102 Grudziądz &#8211; Toruń z dwoma postojami technicznymi na krzyżowanie
    (Grudziądz Mniszek, Ostaszewo Toruńskie)

    Całkowity bezsens uruchamiania łącznika nr 50101 Toruń &#8211; Grudziądz do pociągu
    17101 Warszawa &#8211; Poznań, w sytuacji, gdy odjazd z Torunia następuje po 38
    minutach postoju, w odbiegu za pociągiem osobowym 55031.

    Prowadzenie ruchu pociągów pospiesznych po odcinkach, które z uwagi na obecną
    prędkość maksymalną się do tego nie kwalifikują:
    Skierniewice &#8211; Łowicz
    Mielec - Dębica
    (Częstochowa -) Wyczerpy &#8211; Chorzew Siemkowice
    Toruń Wschodni &#8211; Grudziądz

    Jedynie turystyczny charakter pociągów pospiesznych kursujących na odcinkach
    Stróże &#8211; Jasło &#8211; Zagórz, Kłodzko &#8211; Kudowa Zdrój, Wrocław &#8211; Jelenia Góra &#8211;
    Szklarska Poręba, Olecko - Suwałki uzasadnia ich uruchamianie.

    Nierównomierność oferty w ciągu dnia, nawet na liniach o stosunkowo małym
    obciążeniu
    Na odcinku Zielona Góra &#8211; Rzepin w godzinach porannych dwa pociągi w odstępie
    22 minut (6:22, 6:44). Analogiczny problem w kierunku przeciwnym (wprowadzenie
    pociągu Zielona Góra &#8211; Frankfurt &#8211; Zielona Góra bez dopasowania go do reszty
    oferty)

    AM





    Temat: NEx naszych marzen
    Witam!

    No to ustaliliśmy w innym wątku:

    - ma jechać spokojnie, wolno i bez postojów zamiast stać
    "technicznie".
    - ma wyjeżdżać koło 21 a być na rano (7:00-9:30)
    - postoje handlowe między 22 (najdalej 23) a 6 raczej nie powinny być
    tolerowane.

    No to ja proponuję (nawet najciekawszym ułozyłem rozkład ;-):

    Nex Krążownik Południa

    Zakopane: o. 19:35
    Nowy Targ: p. 20:05 o. 20:08
    Chabówka: p. 20:40 o 20:50 (zmiana loka i mechanika)
    Nowy Sącz (doczepianie grupy z Krynicy, zmiana mechanika): p. 0:15 o.
    0:30
    Stróże (przelot, 1:05) - Jasło (doczepianie grupy wagonów z Łupkowa,
    p. 2:10, o. 2:20) - Rzeszów (zmiana loka, czoła i mechanika, ew.
    doczepianie grupy wagonów z Lwowa przez Przemyśl, p. 3:45 o. 3:55) -
    Stalowa Wola Rozwadów (zmiana loka i mechanika p. 5:25 o. 5:35)
    Lublin (zmiana loka, czoła i mechanika: p. 7:10 o. 7:20
    Warszawa Wschodnia: p. 9:20 o. 9:30
    Warszawa Centralna: p. 9:37

    Nex Przyjaźń II

    Suwałki: o. 19:20
    Olecko: p. 20:05 o. 20:15 (zmiana czoła)
    Ełk: p. 20:50 o. 20:55
    Grajewo: o. 21:11
    Białystok: p. 22:10, o. 22:30 (doczepianie wag. bezp z Białegostoku,
    zmiana mechanika)

    Łapy (22:55, przelot) - Ostrołęka (0:35, przelot) - Wielbark (1:45,
    przelot) - Szczytno (2:10, przelot) - Biskupiec Resz. (2:50, przelot)
    - Czerwonka (3:00, przelot) - Olsztyn (p. 3:26 o 3:27 - zmiana
    mechanika) - Gutkowo (3:37, przelot) - Małdyty (4:23, przelot rzecz
    jasna) - Malbork (p. 5:53, o. 6:03, zmiana loka i mechanika)- Tczew
    (6:17, przelot) -

    Gdańsk Główny: p. 6:40, o. 6:55
    Sopot: p. 7:09 o. 7:14
    Gdynia Główna: p. 7:24 o. 7:39
    Lębork: p. 8:16 o. 8:26
    Słupsk: p. 9:02

    NEx Spalina Pomorza

    Trzebiatów (jak za starych dobrych czasów)
    Kołobrzeg:
    Koszalin:
    Słupsk:
    Szczecinek - Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz Gł. - Toruń - Sierpc -
    Płock - Kutno (odłączanie grupy do Łodzi) -
    Warszawa:

    NEx Błękitna Piana (na ustach pasażerów)

    Świnoujście:
    Szczecin Główny:
    Stargard Szcz:
    Kalisz Pom. - Wałcz - Piła Gł - Bydgoszcz Gł. - Toruń (łączenie z
    poprzednim pociągiem, manewry z grupą do Łodzi) - Sierpc - Płock -
    Kutno -
    Warszawa Centralna:

    Nex Czeski Film

    Świeradów Zdr:
    Gryfów Śl:
    Jelenia Góra (doczepianie grupy ze Szklarskiej Poręby i wagonów bezp.
    z Jeleniej Góry):
    Wałbrzych Gł - Jaworzyna Śl - Kamieniec Ząbkowicki (doczepianie grupy
    z Kłodzka, Stronia, Wrocławia i Pragi) - Nysa - Opole - Fosowskie -
    Lubliniec - Częstochowa - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola -
    Łódź Widzew:
    Warszawa Centralna:

    Czuwaj nad logiką PKP!
    Pozdrawiam
    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek[at]rower[dot]com.





    Temat: Ogólnie ogólne
    http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73497,3901947.html

    Szkoda, że o Kielcach nie wspomnieli ani słowem, a mogliby, bo szykują nam się dwie nowe galerie (Warszawska i Dworzec PKP), a Także rozbudowa Galerii Echo


    Złote Tarasy - ostatnie wielkie centrum handlowe?
    Piotr Miączyński, Leszek Kostrzewski
    2007-02-06, ostatnia aktualizacja 2007-02-08 13:12

    Otwarte w środę Złote Tarasy będą ostatnią nową galerią handlową w stolicy otwartą w ciągu najbliższych lat. Podobny trend widać w innych dużych miastach. Nowe centra będą teraz budowane głównie w miastach liczących 100-350 tys. mieszkańców.

    Słowem, które może scharakteryzować Złote Tarasy, nie jest wielkość - prawie dwukrotnie większa są od niego warszawska Arkadia czy łódzka Manufaktura. Nie są też korki, choć - jak ostrzegał urząd miasta - mogły one sparaliżować w środę pół Warszawy. Złote Tarasy, które powstały kosztem ok. 500 mln euro, można za to opisać słowem "opóźnienie". Ich otwarcie przekładano co najmniej trzykrotnie. Pierwszy termin - koniec 2005 r. - przesunięto na wiosnę 2006 r., z której szybko zrobiła się jesień, a wreszcie luty 2007 r.

    Inwestor - holenderska spółka ING Real Estate Development - winą za przedłużające się prace obarczała wykonawcę oraz pseudoekologów z organizacji Przyjazne Miasto, którzy uchylili w lipcu 2004 r. pozwolenie na budowę giganta (wcześniej za dwa miliony złotych zrezygnowali z protestów wobec budowy centrum Arkadia).

    Dziś inwestor jest jednak przekonany, że Tarasy odniosą sukces. Całość powierzchni rozrywkowo-handlowej - 63,5 tys. m kw. - jest już wynajęta, i to mimo zabójczych czynszów sięgających nawet 350 zł za m kw. miesięcznie.

    Dla ekspertów nowe centrum to jednak przede wszystkim punkt zwrotny. - Otwarcie Złotych Tarasów oznacza, że przez blisko dwa lata w Warszawie nie powstaną już porównywalne centra. Teraz wszyscy na rynku będą obserwować, jak ta inwestycja daje sobie radę - twierdzi Anna Bartoszewicz-Wnuk z agencji nieruchomości Jones Lang LaSalle.

    Zdaniem specjalistów w dużych miastach popyt na nowe centra zaczyna powoli wyhamowywać. 230 krajowych centrów oferuje już 3,7 mln m kw. powierzchni handlowej (dane Cushman & Wakefield Polska). Mieszczą się one przede wszystkim w dużych miastach, a w budowie znajduje się kolejne 550 tys. m kw. Na otwarcie czeka Galeria Malta Poznań (4 kw. 2008 r.), Arkady Wrocławskie (2 kw. 2007 r.), Forum Gliwice (2 kw. 2007 r.) oraz Galeria Bałtycka Gdańsk (4 kw. 2007 r.).

    Konkurencja między centrami się zaostrza. Aby przyciągnąć klientów, stare centra są rozbudowywane. W ubiegłym roku zakończyło się powiększanie Galerii Mokotów, trwa poznańskiego Starego Browaru.

    Galerie zaczęły też "wietrzyć" najemców. Części sklepów wypowiadane są umowy, na ich miejsce zapraszane są nowe. Pierwszeństwo mają tzw. kotwice, czyli sklepy, które osiągają największe obroty: hipermarkety, duże sklepy z elektroniką, np.: RTV EURO AGD, Media Markt, Saturn, i oczywiście sieci odzieżowe: Reserved, Cottonfield, H&M czy Cubus. Tacy kluczowi najemcy zamawiają najwięcej powierzchni - Grupa EM&F otworzy w Złotych Tarasach dziesięć sklepów o łącznej powierzchni grubo ponad 5 tys. m kw. (m.in. Empik, Smyk, Zara, Mexx czy Mango). W zamian płacą najniższe z możliwych czynsze. Najmniej hipermarkety - kilkanaście euro za metr kwadratowy na miesiąc. Sklep odzieżowy"kotwica" w Warszawie - 18-20 euro. Dla porównania sklep "niestrategiczny" - już cztery razy więcej.

    Centra handlowe robią też łowy na nowych najemców, którzy dopiero wchodzą do kraju. Złotym Tarasom udało się przechwycić np. pierwszą w Europie Środkowej restaurację Hard Rock Café (słynie z muzycznych pamiątek, będą tam np. gitary, na których grali Bono i John Lennon), angielską sieć drogeryjną Body Shop (uchodzi za pioniera kosmetyków naturalnych), sklep z luksusową kobiecą bielizną Palmers czy ekskluzywny Hugo Boss.

    Co będzie dalej? Według Katarzyny Michnikowskiej, analityka Cushman & Wakefield, działalność deweloperska przenosi się obecnie do miast średniej wielkości - 100-350 tys. mieszkańców - w których w latach 2007-08 prognozowany jest największy wzrost podaży. Chodzi m.in. o Białystok, Lublin, Częstochowę, Gliwice, Rzeszów, Rybnik, Opole i Słupsk.

    Z kolei zdaniem Jan Dębskiego, dyrektora generalnego ECE Projektmanagement Polska (m.in. Galeria Dominikańska we Wrocławiu oraz Galeria Krakowska), galerie coraz częściej będą powstawać w ścisłych centrach miast. Pozwala to na łączenie ich w jedną handlową całość z główną ulicą miasta.

    Jest to o tyle istotne, że w ostatnim czasie zaczął rosnąć popyt na nowoczesne powierzchnie przy głównych ulicach handlowych. Napędza go zainteresowanie ze strony ekskluzywnych marek handlowych, takich jak Armani, Burberry czy Escada, które zazwyczaj zajmują odrestaurowane stare kamienice.

    Pierwszym takim obiektem łączącym koncept centrum handlowego z główną ulicą był poznański Stary Browar.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 110 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.