|
Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pltynka123.pev.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Lublin Gdańsk
Temat: Propozycje zmian w ofercie "PKP Przewozy Regionalne". Czekamy na Wasze opinie
| 3) | 18200/1 / 81200/1 "Podlasiak" relacji Białystok - Szczecin - Białystok
| obecnie: kursuje piątek/ sobota i niedziela/ poniedziałek | propozycja zmiany: zmiana trasy przejazdu pociągu : Białystok- Olsztyn- | Gdańsk- Szczecin (dotychczasowy), na Białystok- Warszawa- | Poznań- Szczecin (propozycja)
Z tych wszystkich propozycji ta jest najgorsza. Warszawa NIE MOŻE narzekać na małą ilość połączeń - czy to z Białymstokiem czy też ze Szczecinem. Jeździ przecież m. in. nocny z Terespola do Szczecina. Z tego co zauważam, kolej dąży do tego, aby połączenia dalekobieżne koniecznie kierować przez stolicę. Dlaczego? Dlaczego linie takie jak Olsztyn-Giżycko-Ełk mają być spychane na dalszy plan? Dlaczego mają zostać skazane wyłącznie na jakieś liche kilka par lokalnych szynobusów? Czy ludzie, którzy tam mieszkają nie podróżują poza Olsztyn i Ełk? Zmieniając trasę tego pociągu zostanie przecież zlikwidowana możliwość dojazdu (już nie będę pisał gdzie i jak bo to wyjaśniono w innych postach tego tematu), na kolejnej linii ulegnie pogorszeniu oferta przewozowa. Czy doprawdy ludzie nie podróżują na Mazury? Dla Warszawiaków będzie to tylko kolejny pociąg do kolekcji, którym mogą pojechać do Szczecina. A co dla mieszkańców miast położonych przy linii Białystok-Ełk-Giżycko-Olsztyn-Gdynia? Wyleci jedyna możliwość dotarcia na rano do Szczecina / Białegostoku. Bo zmarnowanie całego dnia na dojazd nie każdemu pasuje. Nastąpi kolejny etap degradacji połączeń w tym rejonie. I znowu: czy dalekobieżny pociąg z lokomotywą spalinową jest aż takim problemem? Dlaczego tam, gdzie nie ma "drutów" albo nie ma Warszawy wszystko się likwiduje? Złym pomysłem było ustalenie terminu kursowania tego pociągu. 2 razy w tygodniu. W ten sposób pociągi kursują w krajach, gdzie nadal panuje ustrój, którego obalenie właśnie świętujemy. Problem z bezpieczeństwem? W takim razie czy w tym pociągu nie jeżdżą patrole SOK i policji? Sposobem na poprawienie bezpieczeństwa nie jest przecież likwidacja pociągu. Także zanim decyzja o zmianie trasy na Warszawę zapadnie może pare osób, w tym Pan Prezez PKP PR, zastanowią się nad tym, czy to na pewno dobra decyzja. I jeszcze taka mała propozycja. Mało tego, że pociąg powinien zostać na dotychczasowej trasie, w sezonie letnim mógłby zostać wydłużony do Świnoujścia (popatrzmy jak mają się bezpośrednie połączenia Białegostoku czy Olsztyna ze Świnoujściem)
Podobny prolem ma Lublin (brak połaczeń z Biaymstokiem, Olsztynem i Gdańskiem) bo pociagi z Lublina nie jada przez Warszawę Centralna. Niedługo pociagi z lulina do Krakowa /Katowic i wrocławia beda jeździły przez warszawę, bo tylko przez 100-licę sa rentowne. Najlepiej wszystko zlikwidować i zostawić pociagi relacji Warszawa Zachodnia-Warszawa Wschodnia-
B Z D U R A
Temat: Tydzien w pociagach
Witam, Probowal ktos kiedys wymyslic trase ktora polegalaby na praktycznie tygodniowym jezdzeniu pociagiami non-stop? Z minimalnymi przerwami, tak zeby jak najwiecej zwiedzic... Nocowanie powiedzmy w hotelowcach tam gdzie sie da...
Za mlodu :) gdzies w 1992 moze 93 wybralem sie wraz z kolegmi z podworka na wycieczke dookola pl. Zajelo nam to 6 i pol dnia. Trasa z malym opisem:
Gliwice - Przemysl; w Przemyslu wczesnie rano a pociag ktorym mielismy udezyc na Lublin byl jakos pozno wiec po krotkim zwiedzeniu Przemysla i zapoznaniu sie z miejscowym kolorytem - ukraincy, rosjanie i mieszkancy innych panstw WNP, postanowilismy ruszyc do
Przemysl - Szczecin; W Szczecinie zwiedzilismy to i owo ze szczegolnym nastawieniem na Waly Chrobrego i jazda dalej
Szczecin - Swinoujscie; No tu dluzej zabawilismy, odwiedzilismy nasze morze nawet niektorzy z nas sobie poplywali i dalej
Swinoujscie - Szczecin; mielismy troche czasu wiec male zwiedzanko, wycieczka tramwajowa i w droge
Szczecin - Bialystok; mial byc Gdansk no ale przysnelismy :) w Bialym bylismy tym razem krociutko gdyz na sasiednim peronie stal juz pociag do
Bialystok - Suwalki; w Suwalkach bylismy troszke dluzej, male zwiedzanko, odwiedziny herbaciarni "Teinka", moje zakupy w skladnicy harcerskiej modelu mojej ulubionej DR lokomotywy BR 132 w skali TT (niestety w malowaniu CSD i oznaczona jako T679 czyli CD 781 hmm Gagarin) - dziwne bo u nas na slasku w skladnicy ten sam model kosztowal (przykladowo) 400000 owczesnych zlotych a tam 115000. Po zwiedzeniu, obfitym posilku (jedyne obiad poza pociagiem) i zakupach udalismy sie do
Suwalki - Bialystok; tym razem mielismy wiecej czasu wiec zapuscilismy sie na miasto, pozwiedzalismy, uzupelnilismy prowiant i w droge do pominietego przypadkowo
Bialystok - Gdansk; tu troche zabawilismy bo jest co zwiedzac stare miasto, zuraw itd, a w planie jeszcze
Gdynia - Hel; troche pobuszowalismy po porcie, miescie no i oczywiscie plaza wraz z taplaniem by z muszlkami :) udac sie w kierunku domu
Hel - Katowice; z miedzyladowaniem w Gdyni wagony bezposrednie do Katowic ale pociag z Helu tylko do Gdyni i postoj owych wagonow na bocznicy cos z cztery godziny podzielilismy sie na dwie grupy - tych ktorym sie chcialo zwiedzac i tych co nie - wiec jedni pilnowali miejsc w wagonie a reszta na Blyskawice :) i mala zapiekanke
Gdynia - Katowice; pamietam jak dzis jak nas kierownik pociagu obudzil pytaniem "A panowie dokad?" my "Do Katowic", kierownik "To sa Katowice, od 15 minut." - szybka ewakuacja.
A planowana trasa miala wygladac nastepujaco Gliwice - Przemysl - Lublin - Bialystok - Suwalki - Gdansk - Hel - Gdynia - Szczecin - Zielona Gora - Wroclaw - Gliwice, troche nam sie trasa rozjechala ale bylo i tak ekstra. Wszystko nocnymi pociagami pospiesznymi no moze poza Przemysl - Szczecin bo jechalismy 16,5 godz. Ech jak fajnie bylo miec legitymacje czlonka rodziny pracownika PKP :), a mielismy wszyscy. To se ne wrati :( Wspomnienia i model BR 132 pozostaly do dzis.
Temat: Obserwacje ptaków 2008
Witajcie. Gdyby to było w sobotę to chętnie bym się wybrał na to spotkanie GKO. W imieniu MTO pragnę zaprosić zainteresowanych na zjazd
PROGRAM 39 ZJAZDU ORNITOLOGÓW POLSKI POŁUDNIOWO-WSCHODNIEJ Kraków, 1-2 XII 2007 r.
1 grudnia 2007 r. (sobota) 10.00 - Otwarcie Zjazdu 10.05 - 10.50 - Prof. dr hab. Przemysław Busse (Stacja Bad. Wędr. Ptaków, UG, Przebendowo) - Na trasie do Afryki - co dają badania prowadzone w sieci naukowej ?
10.50 - 11.05 - Mgr Szymon Wojcik (MTO) - Sprawozdanie za ostatni rok z prac monitoringowych i ochrony ptaków w MTO.
11.05 - 11.15 - Wręczenie Pomorników.
11.15 - 11.30 - Przerwa
11.30 - 11.50 - Paweł Malczyk (MTO) - Rzadsze gatunki ptaków stwierdzone w 2007 r. w Małopolsce.
11.50 - 12.10 - Mgr Marcin Polak (Zakł;. Ochr. Przyr., UMCS, Lublin) - Ekologia populacji baka na Lubelszczyźnie.
12.10 - 12.30 - Dr inż. Damian Wiehle, dr hab. Zbigniew Bonczar (Akademia Rolnicza, Kraków) - Śmiertelność ptaków w warunkach stawów rybnych.
12.30 - 12.50 - Dr Waldemar Biadun (Katedra i Zakl. Biologii z Genetyk, AM, Lublin) - Rozwój synurbijnej populacji lęgowej krogulca i jej wpływ na awifaunę lęgową Lublina.
12.50 - 13.00 - Przerwa. W przerwie - Konkurs na rozpoznawanie ptaków ze zdjęć (prow. dr J.Betleja).
13.00 - 13.30 - Prof. dr hab. Ludwik Tomialojć (Muzeum Przyrodnicze, UWr., Wrocław) - Stare parki miejskie: dowód na wpływ drapieżnictwa na populacje i zespoły ptaków.
13.30 - 13.50 - Dr Magdalena Zagalska-Neubauer, dr Grzegorz Neubauer (Inst. Nauk o Środ. UJ, Kraków, Stacja Ornit. MiIZ PAN, Gdańsk) - Rozpoznawanie mew z grupy mewy srebrzystej - praktyczne wskazówki dla obserwatorów i obrączkarzy.
13.50 - 14.10 - Mgr inż. Roman Kalski, mgr Marta Potocka (PTOP, Białystok) - Aktywna ochrona głuszca w Puszczy Augustowskiej.
14.10 - 14.30 - OTOP - Monitoring Pospolitych Ptaków Lęgowych
14.30 - 15.30 - Przerwa obiadowa.
15.30 - 15.50 - Mgr Mateusz Ledwoń (Instytut Systematyki i Ewolucji Zwierząt PAN, Kraków) - Podarunki, kopulacje oraz zdrady u rybitwy białowąsej.
15.50 - 16.20 - Paweł; Malczyk (MTO) - Hybrydy grążyc - rozpoznawanie w terenie.
16.20 - 16.40 - Stanisław Czyż (Częstochowa) - Atlas ptaków lęgowych Częstochowy 2003-2007.
16.40 - 17.00 - Mgr Szymon Wojcik (MTO) - Projekty użytków ekologicznych na terenie Krakowa i szansa na ich utworzenie.
17.00 - 17.10 - Przerwa. 17.10 - Pokazy przezroczy. Prosimy o przywiezienie i zaprezentowanie przezroczy o tematyce przyrodniczej. Mogą to być także prezentacje multimedialne.
2 grudnia 2007 r. (niedziela) 9.00 - 12.00 - Wycieczka nad Wisłę w Krakowie. Zbiórka nad Wisłą k. Mostu Dębnickiego (naprzeciw Domu Handlowego "Jubilat")
Serdecznie zapraszamy. Prosimy także o powiadomienie innych osób zainteresowanych !
Organizatorzy Zjazdu dr Kazimierz Walasz, mgr Szymon Wojcik
Małopolskie Towarzystwo Ornitologiczne, 30-309 Kraków 11, skr. pocz. 22 e-mail: www.mto-kr.pl ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Osoby, które chciałyby w czasie Zjazdu przedstawić wyniki swoich obserwacji lub zdjęcia, rysunki na plakacie (poster) prosimy o przysłanie informacji (tytuł posteru i jego wymiary). ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Obrady w nowym budynku Instytutu Nauk o środowisku UJ - przy ul. Gronostajowej 7 w Krakowie. Dojazd z Dworca Głównego PKP autobusem nr 124 (kier. os. Ruczaj) do przystanku końcowego - przejazd ok.20-25 min., przejście od przystanku dalej ok.200 m do budynku Kampusu UJ
Ps. Wiem że to nie Zagłębie ale może ktoś będzie zainteresowany. Pozdrawiam Dawid
Temat: Rozklad 1999
Mimo ze nowy rozklad zostanie wprowadzony 30 maja, to podam Wam to, czego ostatnio dowiedzialem sie o zmianach, jakie przyniesie.
[...]
Odjazdy z Warszawy Centralnej do Gdanska [...] 6.57 IC Neptun z Lodzi
[...] AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Co za kretynizm!!!!!!!!! Przepraszam, musialem sie choc troche rozladowac...
Niestety rowniez na linii gdanskiej czasy jazdy wydluza sie wskutek przyjecia zbyt duzych rezerw.
Wlasnie, od czego/kogo uzalezniona jest wielkosc "luzu" ? I jaki standardowo sie przyjmuje? Np. miedzy Lodzia Chojny a Zdunska Wola jest 7 minut, czyli prawie 15% [czas rozkladowy 47 minut, czas rzeczywisty 40 minut, dane dla Sudetow z 29.grudnia 1998].
KRAKOW - WARSZAWA i WARSZAWA - GDANSK
Pociagi beda kursowac cyklicznie co godzine.
WARSZAWA - POZNAN Pociagi co godzine WARSZAWA - POZNAN
[...]
Czas jazdy do Poznania skroci sie troszeczke [...] Tylko Lech i EuroCity pojada z V=160 i to tylko na odcinku Kutno-Konin. Jak widac efekty monstrualnej modernizacji linii E-20 przychodza bardzo, bardzo wolno.
A czemu reszta nie? Brakuje EP09? Poza tym te dwa Ex z postojami w Lowiczu i Wrzesni to juz gruba przesada. Pewnie ktorys tez zatrzyma sie w Kole... No ale przeciez nie zrobi sie pospiesznego Wawa-Poznan :(((
Do Wroclawia przez Poznan pojada IC Sleza o 5.45 i IC Fredro o 14.45)
Czyli z grubsza pokrywaja sie z Sudetami i Frankfurterem, dodatkowo Frankfurter ma rez.fakultatywna w wagonach do Frankfurtu, ktore sa quite comfortable...
INNE NOWOSCI
Ex Odra pojedzie przez (Sochaczew) Lodz Kaliska. Czas jazdy wcale sie przez to nie wydluzy, a nawet skroci o symboliczna minute: czas do Wroclawia 4 godziny 49 minut. Niestety Sudety i "Frankfurt" nadal beda jezdzic przez Widzew i wlec sie 15 km/h pomiedzy Widzewem a Chojnami.
Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego??? Jakiez to "obiektywne trudnosci" nie pozwalaja puscic Bohemii, Drezdnera, Frankfurtera, Sudetow przez glowny dworzec w Lodzi??? Zamiast tego jada przez stacyjki na obrzezach miasta :((
Wiekszosc pociagow Lodz - W-wa i W-wa - Lublin bedzie miala laczone relacje.
AFAIR to Lodz-Lublin beda [godziny odjazdow z LFabr]: 10:45, 12:45, 18:45 zas Lodz-Terespol 14:45 ale moglem cos pokrecic [nie mam gazety pod reka]
Ja np. slyszalem o zamiarach zawieszenia ruchu z [...] Chelmzy do Kowalewa Pomorskiego (rozbicie bezposredniej relacji Bydgoszcz - Brodnica).
?!?!?!!?!?!?!?!? Dlaczego akurat ta? Z Bydgoszczy do Kowalewa i Brodnicy teraz trzeba bedzie przez Torun... 8-( Jest tyle innych linii, ktore powinny byc wczesniej zamkniete [przy dwoch zalozeniach: 1. kryterium: ilosc par poc. na dobe 2. drastycznie redukujemy kursowanie poc. lokalnych]...
Ogolnie moja opinia jest taka - w ruchu dalekobieznym jest lepiej niz sie spodziewalem, ale pewnie w ruchu lokalnym bedzie szok... Czy mam racje? Leszku, Andrzeju, wiecej info!!!
Pozdrawiam! :))
Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski
[usun PKP.] ;)
Temat: zakazany temat (IC, PR, PLK)
| Istnieje obawa, ze np. wprowadzenie pospiesznych dziennych w takcie na | trasie Gdynia-Warszawa powaznie zaszkodziloby IC.
Na Gdynia - Warszawa na pewno. Dlaczego? Bo tam kursują ekspresy, jadące z szybkością pośpiesznego i o standardzie pośpiesznego. Dlatego tam IC powinna puścić własne "pospieszne" (mogą się inaczej nazywać, skoro "prawdziwe" pospieszne może uruchamiać tylko PR), a nie kurczowo trzymać się "ekspresów".
Czy puszczenie pospiesznego zamiast ekspresu byloby na reke spolce IC ? Mozna sie nad tym zastanawiac, ba, przeprowadzic badania naukowe ;)
Roznica w oplacie dla PLK za pockm jest 2zl. Powiedzmy, ze w pociagu nie bedzie Warsu z obsluga, koszt loka ten sam, wagony te same, wiec prawdopodobna jest oszczednosc do 10zl/pockm, czyli ok. 3500zl na trasie Gdynia-Warszawa (upraszczajac).
Jednoczesnie srednio rzecz biorac pasazer zaplaci za jazde 25zl mniej. Jesli w pociagu jest 250 osob to stracimy na biletach 6250zl. Uwzgledniajac wspomniana redukcje kosztow, na uruchomieniu pospiecha tracimy 2750zl.
Owa strate musi zrekompensowac wzrost frekwencji. Sredni bilet na pociag pospieszny Gdynia-Warszawa kosztuje 40zl, a wiec frekwencja pociagu musi wzrosnac o 2500:40 = prawie 69 osob, czyli 27%. Jesli tak by sie stalo, to przyznaje racje kol. Psofometrowi - warto uruchomic pospiechy.
Natomiast na liniach do Poznania, Katowic, Szczecina czy Wrocławia pociągi kwalifikowane są wyraźnie szybsze od pospiesznych, więc mają "swoich" klientów, którzy pośpiechem nie pojadą. Nie wydaje mi się, by wprowadzenie Starosty jakoś znacznie obniżyło frekwencję w IC Warszawa - Poznań.
Czyli Gdynia-Warszawa - pospiechy oraz IC (bez zatrzyman Gdansk-Warszawa), Warszawa-Poznan, Warszawa-Krakow/Katowice - ekspresy oraz IC, stosownie do standardu linii. Brzmi logicznie, warunek - wysoka frekwencja w pospiechach i przeniesienie ich do spolki IC. Z tym, ze jesli te pospiechy i ekspresy beda przynosic straty, to i tak bedzie kiepsko...
| j.w. Wolniejsza lokomotywa - mniejszy koszt. | Oj, wolniejsza lokomotywa=starsza lokomotywa=mniej sprawna=drozsza w | utrzymaniu ;) No, a jak się do tego maja stawki Cargo? 8-)
Nijak...tzn. na 99% nie roznia sie czy to jest EU07, EP08 czy ET22. Jednak placi sie jeszcze energetyce. Tu juz moga byc roznice w zaleznosci od zuzycia energii.
| Zreszta w Niemczech tzw. D-Zugi tez sa w gestii DB- | Regio ?
A nie Reise&Turistik? Tak jak IR?
No rzeczywiscie. IR i D sa w Reise&Tourisitik, chociaz w raporcie R&T znalazlem takie zdanie: "Fur die Kunden ergibt sich dadurch keine nennenswerte Angebotsverschlechterung, da in der Regel die Moglichkeit besteht, das erweiterte ICE-Angebot, IC/EC-Linien oder auch die leistungsfahigen IRE/RE-Produkten *der DB Regio AG* zu nutzen.", czyli ze IRE to produkt DB Regio.
No pewnie, że są. I, co ciekawe, na początku "nowych czasów" w PKP (w latach 1990-95 tak na oko) widać było wyraźnie, że te zmiany idą "w górę": osobowe pospieszne, pospieszne ekspresy, ekspresy IC. Teraz mamy okazję obserwować trend odwrotny - zamiast ekspresów pojawiają się pośpieszne, zamiast pospiesznych - osobowe... Przypadek?
Pospieszne zamiast ekspresow, tzn. IC oddaje pociagi PR ?
| Na szczescie autobus to chyba nie alternatywa na dluzsza trase,
Coraz częściej tak. PKP likwiduje rzeźnie - pojawiają się nocne autobusy o podobnych trasach. PKP puszcza w dzień prawie same ekspresy - pojawiają się dzienne autobusy dalekobieżne na o zbliżonych trasach. Tańsze od pociągów.
Niestety nawet tam gdzie jest duzo pospiesznych, i tak przegrywaja one cenowo z autobusem. Np. trasa Lublin-Warszawa (post wyzej), Bialystok-Warszawa. Czas przejazdu-porownywalny, cena nizsza. I tu nawet zamiana ekspresow na pospieszne nie pomoze, chyba, ze puscimy pospieszne w cenie osobowego.
Sytuacja wyglada lepiej na dluzszych dystansach, np. z Gdyni do Warszawy autobus jedzie 1,5 h dluzej, a kosztuje kilka zlotych mniej, w dodatku znizka dla studentow obowiazuje tylko w wybrane dni. Na Bydgoszcz-Warszawa oferta cenowo-czasowa jest porownywalna.
Temat: Zjazd MTO 1-2 grudnia 2007r.
PROGRAM 39 ZJAZDU ORNITOLOGOW POLSKI POLUDNIOWO-WSCHODNIEJ Krakow, 1-2 XII 2007 r. 1 grudnia 2007 r. (sobota) 10.00 - Otwarcie Zjazdu 10.05 - 10.50 - Prof. dr hab. Przemysław Busse (Stacja Bad. Wedr. Ptakow, UG, Przebendowo) - Na trasie do Afryki - co daja badania prowadzone w sieci naukowej ?
10.50 - 11.05 - Mgr Szymon Wojcik (MTO) - Sprawozdanie za ostatni rok z prac monitoringowych i ochrony ptakow w MTO.
11.05 - 11.15 - Wręczenie Pomurnikow.
11.15 - 11.30 - Przerwa
11.30 - 11.50 - Pawel Malczyk (MTO) - Rzadsze gatunki ptakow stwierdzone w 2007 r. w Malopolsce.
11.50 - 12.10 - Mgr Marcin Polak (Zakł. Ochr. Przyr., UMCS, Lublin) - Ekologia populacji baka na Lubelszczyznie.
12.10 - 12.30 - Dr inż. Damian Wiehle, dr hab. Zbigniew Bonczar (Akademia Rolnicza, Krakow) - Smiertelnosc ptakow w warunkach stawow rybnych.
12.30 - 12.50 - Dr Waldemar Biadun (Katedra i Zakl. Biologii z Genetyk�, AM, Lublin) - Rozwoj synurbijnej populacji lęgowej krogulca i jej wplyw na awifaune legowa Lublina.
12.50 - 13.00 - Przerwa. W przerwie - Konkurs na rozpoznawanie ptakow ze zdjec (prow. dr J.Betleja).
13.00 - 13.30 - Prof. dr hab. Ludwik Tomialojc (Muzeum Przyrodnicze, UWr., Wroclaw) - Stare parki miejskie: dowod na wplyw drapieznictwa na populacje i zespoly ptakow.
13.30 - 13.50 - Dr Magdalena Zagalska-Neubauer, dr Grzegorz Neubauer (Inst. Nauk o Srod. UJ, Krakow, Stacja Ornit. MiIZ PAN, Gdańsk) - Rozpoznawanie mew z grupy mewy srebrzystej - praktyczne wskazowki dla obserwatorow i obraczkarzy.
13.50 - 14.10 - Mgr inż;. Roman Kalski, mgr Marta Potocka (PTOP, Bialystok) - Aktywna ochrona gluszca w Puszczy Augustowskiej.
14.10 - 14.30 - OTOP - Monitoring Pospolitych Ptakow Legowych
14.30 - 15.30 - Przerwa obiadowa.
15.30 - 15.50 - Mgr Mateusz Ledwon (Instytut Systematyki i Ewolucji Zwierzat PAN, Kraków) - Podarunki, kopulacje oraz zdrady u rybitwy białowasej.
15.50 - 16.20 - Paweł Malczyk (MTO) - Hybrydy grazyc - rozpoznawanie w terenie.
16.20 - 16.40 - Stanislaw Czyz (Czestochowa) - Atlas ptakow legowych Czestochowy 2003-2007.
16.40 - 17.00 - Mgr Szymon Wojcik (MTO) - Projekty uzytkow ekologicznych na terenie Krakowa i szansa na ich utworzenie.
17.00 - 17.10 - Przerwa. 17.10 - Pokazy przezroczy. Prosimy o przywiezienie i zaprezentowanie przezroczy o tematyce przyrodniczej. Moga to być także prezentacje multimedialne.
2 grudnia 2007 r. (niedziela) 9.00 - 12.00 - Wycieczka nad Wisle w Krakowie. Zbiorka nad Wisła k. Mostu Debnickiego (naprzeciw Domu Handlowego "Jubilat")
Serdecznie zapraszamy. Prosimy także o powiadomienie innych osob zainteresowanych !
Osoby, które chciałyby w czasie Zjazdu przedstawić wyniki swoich obserwacji lub zdjęcia, rysunki na plakacie (poster) prosimy o przysłanie informacji (tytuł posteru i jego wymiary). ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Obrady w nowym budynku Instytutu Nauk o Środowisku UJ - przy ul. Gronostajowej 7 w Krakowie. Dojazd z Dworca Głównego PKP autobusem nr 124 (kier. os. Ruczaj) do przystanku końcowego - przejazd ok.20-25 min., przejście od przystanku dalej ok.200 m do budynku Kampusu UJ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Temat: Przeciw tarczy antyrakietowej
24 maja Polska Partia Pracy przeprowadzi kolejną akcję zbierania w całym kraju podpisów pod wnioskiem obywatelskim o przeprowadzenie referendum w sprawie instalacji elementów amerykańskiej tarczy antyrakietowej w Polsce. Tego dnia działaczki i działacze Polskiej Partii Pracy będą zbierać podpisy w centralnych punktach wszystkich miast wojewódzkich. Wybór tej daty jest nieprzypadkowy, gdyż w dniach 23-24 maja odbędą się pierwsze oficjalne negocjacje polsko-amerykańskie, poświęcone budowie w Polsce amerykańskich baz.
W tym samym dniu, o godzinie 12-tej w warszawskiej siedzibie Polskiej Partii Pracy (Al. Wyzwolenia 18) odbędzie się wspólna konferencja prasowa Polskiej Partii Pracy oraz partii Zieloni 2004, na której przekażemy informacje o porozumieniu, podpisanym przez nasze organizacje w sprawie wspólnego zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum. Przedstawimy zagrożenia, związane z instalacją amerykańskich baz wojskowych w Polsce oraz argumenty na rzecz przeprowadzenia referendum w tej sprawie.
Podobne porozumienie Polska Partia Pracy podpisze wkrótce także z innymi organizacjami politycznymi, społecznymi i związkami zawodowymi.
Polska Partia Pracy domaga się przeprowadzenia ogólnokrajowego referendum w sprawie instalacji elementów amerykańskiej tarczy antyrakietowej. Przystępując do zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum w tej sprawie chcemy zmusić rząd do zgody na jego przeprowadzenie i dać jasny sygnał, że żadna władza nie ma prawa podejmować tak ważnych decyzji wbrew całemu społeczeństwu lub bez jego udziału.
Przedstawiamy listę miast, wraz z dokładnymi lokalizacjami i miejscami prowadzenia akcji.
Lublin Krakowskie Przedmieście godz. 16,oo Andrzej Borys 603920622
Gdańsk Długi Targ obok fontanny Neptuna godz. 12,oo Tomasz Adamski 502730259
Katowice Przed dworcem PKP godz. 12,oo Szczepan Kasiński 601726806
Kielce ul. Sienkiewicza 76 godz. 16,oo Mariusz Olszewski 602477871
Warszawa wejście do Łazienek od Al. Ujazdowskich godz. 17,oo Wojtek Orowiecki 503701015
Rzeszów poniedziałek Jerzy Wróbel 604063836
Kraków pl.Centralny godz. 15,oo Paweł Szelegieniec 888458830
Białystok Eugeniusz Warpachowski 692232003
Olsztyn pod Ratuszem godz.15,oo Paweł Bazydło 507871896
Wrocław ul. Piłsudskiego okolice dworca PKP godz.16,oo Ewa Groszewska 606668564
Szczecin Grzybek pl. Brama Portowa godz. 11,oo Andrzej Ślipko 501397504
Łódź Zbigniew Kowalewski 889664952
Bydgoszcz Pl. Wolności godz. 13,oo Grzegorz Kulczycki 608302199
Opole Mirosław Szczygieł 502606712
Od 28 maja PPP i inne partie, związki zawodowe i organizacje zaangaowane w zbieranie podpisów na Lubelszczyźnie rozpoczną akcje zbierania podpisów w miastach powiatowych.
Temat: takt Przemysl-Krakow-Wroclaw-Poznan
jestem zwolennikiem ruchu w takcie na calej sieci kolejowej.
Ja tez. Ale nie za wszelka cene.
To co z Twojego punktu widzenia byloby wygodne, byloby bardzo niepraktyczne z mojego punktu widzenia.
Ale byloby bardzo praktyczne z punktu widzenia pasazera. Ludzie potrafia tluc sie pol Polski PKSem tylko po to, zeby sie nie przesiadac.
Wedlug mnie wystarczy aby w Warszawie (najlepiej na dworcu Wschodnim) istnialy skomunikowania.
A wedlug mnie nie wystarczy. Skomunikowania owszem - ale poza tym jak najwieksza siec polaczen bezposrednich.
pociag Bialystok-Krakow przez Kielce, aby wpasowac sie w takt musialby stac na Wschodnim ponad 10 minut!
Moglby stac na Centralnym i przepuscic to, co tam nie pasuje. Pasazerowie jadacy via Wawa byliby zadowoleni, ze nie musza sie przesiadac. Natomiast ci jadacy z Wawy i tak w zdecydowanej wiekszosci wsiadaja na Centralnym.
A co do sprawy taktu - (bialystok)-olsztyn-Gdansk-Szczecin. Nikt przeciez nie zmusza pasazera do korzystania z tego pociagu w relacjach skrajnych, skoro nawet z przesiadka w Wawie podroz jest znacznie krotsza!
Tak - tylko, ze ludzie slyszac slowo przesiadka kreca glowa i chca cos bezposredniego. Nawet jesli jedzie dluzej.
Dla mnie takt jest najistotniejszy, latwo go ulozyc. Dzieki taktowi na calej sieci, na wszystkich wezlach co 2 godziny (badz inny okres stanowiacy podstawe taktu) ma sie dogodne skomunikowania!
A dla mnie zadowolenie pasazera i wygoda podrozowania. Takt na pewno latwiej ulozyc, ale mozna tez ulozyc rozklad z duza iloscia polaczen bezposrednich kursujacych niemalze w takcie (10 minutowe przesuniecia). Dobrzy specjalisci od rozkaldow jakby siedli i pokombinowali to stowrzyliby cos takiego - ale warunek jest jeszcze taki, ze nie mozna co roku wywracac calego rozkladu do gory nogami. Trzeba tylko udoskonalac to, co sie spartolilo - czyli na przyklad dopracowywac skomunikowania tam gdzie to konieczne itd...
W naszym kraju, w odroznieniu od np. Niemiec, widze straszna niechec do przesiadania sie!
Dziwisz sie? Wiedzac jak sa realizowane skomunikowania w razie opoznienia pociagu ludzie boja sie przesiadek. Ile to razy bylo pisane na grupie, ze pociag na kogos nie zaczekal. Tym bardziej, ze czesto wynika to po prostu z glupoty i niedasizmu.
W moim pomysle takt pociagow pospiesznych na sieci PKP moglby byc taki:
<ciach Bedzie tylko o Warszawie. Skoro mamy 3 kierunki wjezdzajce ze Wschodniej (Gdynia/Olsztyn, Białystok, Lublin) oraz 4 wyjezdajce przez Zachodnia (Bydgoszcz/Poznan, Wrocław, Lodz Fabr, Radom) to widze tutaj miejsce dla pociagow w roznych relacjach w odstepach okolo 2 godzinnych, z jednoczesnym zapewniem skomunikowania na inne polaczenia. Moze i nie bedzie to taktem, ale bedzie zgodne z tym, czego oczekuja podrozni - czyli bezposrednioscia polaczen. Oczywiscie nie postuluje tutaj o pociagi bezposrednie z Gdyni do Wrocka przez Wawe - bo tutaj raczej nie ma duzego pola do popisu i trzeba je kierowac do Krakowa ewentualnie Lodzi Fabr - ale uwazam, ze zmiescliby si ejeden pociag z Bialegostoku. Mozna natomiast utworzyc porzadna siec polaczen z Bialegostoku (do Bydgoszcz/Poznan, Wrocław, Lodz Fabr, Radom) lub Lublina (do Bydgoszcz/Poznan, Lodz Fabr.).
dodatkowo szereg tras pociagow typu R+ Poznan-Zielona Gora Poznan-Kalisz Lodz-kalisz
A dlaczego nie Poznan - Kalisz - Lodz?
Kielce-Katowice Wroclaw-Zielona Gora (najlepiej przez Legnice i Lubin!) Lodz-Radom Wawa-Terespol
Tutaj sie moge zgodzic.
Okey, teraz czekam na obelgi.. :))))
Masochista jaki czy co?;)
Pozdrawiam rowniez GIL
Temat: Miejsca, w których można kupić lub nabić butle CO2
Hej! Co prawda nie jest to w mojej okolicy, ale myślę, że się przyda
Bydgoszcz
Fordońska 399
Częstochowa
Supon, ul. Warszawska 77 tel. (034) 361 25 40
Gliwice
Gliwice, ul.Lipowa 7, tel./fax (0 32) 279-38-55
Głogów
Baza PKS-u obok stacji benzynowej, jest tam mały punkt nabijania gaśnic i właśnie tam jest ta możliwość
Gdańsk
Pliszka p-poż., ul.Szczecińska, Gdańsk-Przymorze
Gorzów Wlkp. SUPON, ul.Składowa 9
Kalisz
Tlen, ul. Wrocławska Jadąc od strony miasta jakiś kilometr za Urzędem Skarbowym (parę metrów za torami) skręca się w prawo w bramę (jest oznaczenie)
Kraków
1. SPAW, ul Grzegorzecka
2. Gazy techniczne (za Max Flizem i stacja Orlen (obok Carefura) przy Zakopiance)
3. Sklep RoslinyAkwariowe.pl, ul. Młyńska 12
4. Jarvex, ul.Ujastek
Lublin
1. SUPON, ul.Przyjacielska 4, boczna Nałeczowskiej (obok piekarni)
2. WOKA, ul Choiny (numeru nie znam) Za końcowym na Paderewskiego 400 metrów dalej i w prawo w bramę za bramą prosto do końca budynku który znajduje się po lewej stronie
Łódź
1. "MARGAZ" Gazy Techniczne Zgierz Telefony 042/7140153,042/7156657 (Firma ta mieści się na terenie dawnych zakładów "BORUTA" )
2. Strzelców Kaniowskich 56 w godz 7-15
Mysłowice
1. ul. Oświęcimska (jadąc od Katowic pierwsza w lewo za światłami koło REALA)
2. ul. Katowicka (w pobliżu składu materiałów budowlanych "Gaja")
Opole
Supon, ul.Ozimska 182
Ostrowiec Świętokrzyski
ul. Kilińskiego (brak numeru)
Piaseczno
Service Gaśnic, ul. Dworcowej (blisko stacji PKP)
Poznań
1. Supon, Norwida 14.
2. Lewgaz, Ul.Wołczyńska (na terenie Pegazu) tel: 618-678-125
Olsztyn
BOMBI, ul. Tracka 5
Radom
1.Ul.Krańcowa 6, tel.0-48-331-76-47
Rzeszów
SUPON, Ul. Miłocińska 17
Ruda Śląska
Punkt firmy TechnoGaz ul.Kokotek 35
Szecin
1. ul.Narutowicza 11, tel. 501 188 678
2. Unitor Customer Service Szczecin UL. Mickiewicza 53 70-358 Szczecin Poland
Toruń
ul.Sułkowskiego 5 tel. 601 63 64 96
Warszawa
1. Firma KAMINO tel.6670026 ul.Żywiecka 21a (niedaleko Al.Jerozolimskie skrzyżowanie z ul.Ryżową)
2. Zakład na ul. Stalowej (blisko Szwedzkiej)
3. Ul. Jeleniogórskq 8 (Targówek fabryczny) tel. 674-87-49 / kom.: 0-501-109-008
4. Kamino, ul. Żywiecka
5. Ul.Emaliowa 15 (przy AL. Krakowskiej) WWW
Włocławek
1. PPUH "BALEXPOL", ul. Łęgska 1A, tel.054 2311833
2. CarboWil, Toruńska 222, 0 54 230 92 25
Wrocław
1. Gami ul. Działdowska 30, Wroclaw tel./fax 345 69 42 tel. kom. 0601 57 03 81 WWW
2. HTSPiO SUPON sp. z o.o. ul. Pułaskiego 69/71 50-950 Wrocław
tel. +48/71/ 344 - 16 - 26 tel. +48/71/ 344 - 42 - 62 tel./fax +48/71/ 343 - 83 - 32
3. ZAKŁAD KONSERWACJI I REMONTU SPRZĘTY P/POŻAROWEGO ul. Ssamborska 28/30, Wrocław tel. 071-792-60-80
4. Dzierzęcki Ryszard. Zakład konserwacji i remontów gaśnic 54-230 Wrocław, Starograniczna 32 0 71 350 09 42
5. Supon, ul.Weigla (boczna ul.Ślężnej)
6. Oleśnica - przy winiarni
Zielona Góra
1.Firma "Gaśnicolex" al.Zjednoczenia za centralą rybną (w głębi na samym końcu podwórza).
Tyle co znalazłem w necie.
Pozdrawiam!
Temat: Plus w czerwcu, lipcu i sierpniu.
CZERWIEC
Radziejów (Toruńskie), Staszów (Tarnobrzeskie), Mrocza (Bydgoskie), Rogowo (Bydgoskie). Warszawa Miodowa (Warszawskie) Stronie Śląskie (Wałbrzyskie) Ciężkowice (Tarnowskie), Książ Wielkopolski (Poznańskie Warszawa Zoo (Warszawskie), Radków (Wałbrzyskie) Silnowo (Koszalińskie) Kotlin (Kaliskie) Gdynia Klif (Gdańskie) Niedrzwica Duża (Lubelskie), Poznań Piotrowo (Poznań), Modliborzyce (Tarnobrzeskie Krzyż Wielkopolski (Pilskie) Babimost (Zielonogórskie) Oleśnica Centrum (Wrocławskie) Chojnów (Legnickie) Parczew (siedleckie) Domaszowice (Opolskie) Wołów (Wrocławskie) Wrocław Kowale (Wrocławskie), Sycewice (Słupskie), Jarosławiec (Słupskie), Wrocław Wojnów (Wrocławskie) Budzyń (Pilskie) Stare Babice (Warszawskie) Proszowice (Krakowskie). Tuczono (Poznańskie), Leśna (Jeleniogórskie) Kraków Dworzec PKP (Krakowskie) Brzozów (Krośnieńskie
Z LIPCA
Czerwionka - Leszczyny (Katowickie), Świnoujście (Szczecińskie) Radlin (Katowickie) ŻELAZNA (Choczewo) - gdanskie Międzywodzie (Szczecińskie) Szczawnica (Nowosądeckie), Krościenko (Nowsądeckie) Klucze (Katowickie) Wolbrom (Katowickie) Biała Rawska (Skierniewickie), Świdnica (Wałbrzyskie), Mysiadło (Warszawskie), - Opoczno (Piotrkowskie), Zdzieszowice (Opolskie) Warszawa Prosta (Warszawskie) Warszawa Aktyn (warszawskie), Leszno (Warszawskie), Wrocław (Wrocławskie) - . Waraszawa Panorama (Warszawskie) - . Wesoła (Warszawa), Zębiec (Kieleckie), Siarcza Łąka (Otrołęckie), - Góra Strażnik (Wałbrzyskie), Poznań (Poznańskie), Warszawa Kozia (Warszawskie) Gromnik (Tarnowskie) Warszawa Dworzec Śródmieście (Warszawskie), - Nowa Karczma (Gdańskie) Łodziska (Ostrołęckie) Niechorze (Szczecińskie) Iłża (Radomskie) Warszawa (Warszawskie) - Miłosław (Poznańskie) Warszawa (Warszawskie) - Sobótka (Wrocławskie), Jakać Dworna (Ostrołęckie) - Gdynia (Gdynia), Sulęczyno (Gdańskie) (Opolskie) Chorzów (Katowickie) Sejny (Suwalskie) - Będziemyśl (Rzeszowskie) Śrem (Poznańskie) Poznań Kiekrz (Poznańskie) Warszawa TVP (Warszawskie) - Warszawa Targówek (Warszawskie), Moskorzew (Częstochowskie). Iwonicz Zdrój (Kro nieńskie) Mierzowice ( Ińsko (Szczecińskie). Łódź (Łódzkie), Rokietnica (Poznańskie), Gdańsk (Gdańskie). Jaworzno (Katowickie) Nowy Wiśnicz (Tarnowskie) Kędzierzyn Koźle (Opolskie). Sopot (Gdańskie), Międzybrodzie Żywieckie (Bielskie) Wisełka (Szczecińskie), Żarnów (Piotrkowskie). Trzebież (Szczecińskie) Kościan (Leszczyńskie) Opole Lubelskie (Lubelskie), Nałęczów (Lubelskie) Pobiedziska (Poznańskie), Łęka Opatowska (Kaliskie) Laskowice (Bydgoskie) Poznań (Poznańskie) Rowy (Słupskie) Kraków (Krakowskie)
Z SIERPNIA
Złotoryja (Legnickie Buk (Poznańskie) Piaseczno (Warszawskie) Prószków (Opolskie). Radoszyce (Kieleckie) Lublin (Lubelskie), Bielsko Biała (Bielskie), Michrów (Warszawskie) Zaniemyśl (Poznańskie) Gdynia (Gdańskie) Świebodzin (Zielonogórskie) Limanowa (Nowosądeckie) Zabrze (Katowickie) Lubniewice (Gorzowskie) Stilo (Gdańskie) Radoszyce (Kieleckie), Gdynia (Gdańskie), Świebodzin (Zielonogórskie), Zabrze (Katowickie), Lubniewice (Gorzowskie), Bydgoszcz (Bydgoskie), Bobolice (Koszalińskie), Wierzchowo (Koszalińskie), Kłodne (Nowosądeckie) Nowa Sól (Zielonogórskie) Katowice (Katowickie) Gdańsk (Gdańskie) Turawa (Opolskie) Poznań (Poznańskie) Szczecin (Szczecińskie) Bolesławiec (Jeleniogórskie), Warszawa (Warszawskie), Warszawa (Warszawskie) Czerniejewo (Poznańskie) Warta (Sieradzkie) Ożarów Mazowiecki (Warszawskie) Tłuszcz (Ostrołęckie) Gąbin (Płockie Świekatowo (Bydgoskie) Szczecin (Szczecińskie Zławieś Wielka (Toruńskie, Kujawsko-Pomorskie) Turek (Konińskie) Bierutów (Wrocławskie) Piątek (Płockie) Lubawka (Jeleniogórskie
Temat: Plus w czerwcu, lipcu i sierpniu.
A olsztyńskie mają w ....pie W ogólle ten teren ich nie interesuje Eraa pod względem pokrycia bije ich na głowę bas
CZERWIEC
Radziejów (Toruńskie), Staszów (Tarnobrzeskie), Mrocza (Bydgoskie), Rogowo (Bydgoskie). Warszawa Miodowa (Warszawskie) Stronie Śląskie (Wałbrzyskie) Ciężkowice (Tarnowskie), Książ Wielkopolski (Poznańskie Warszawa Zoo (Warszawskie), Radków (Wałbrzyskie) Silnowo (Koszalińskie) Kotlin (Kaliskie) Gdynia Klif (Gdańskie) Niedrzwica Duża (Lubelskie), Poznań Piotrowo (Poznań), Modliborzyce (Tarnobrzeskie Krzyż Wielkopolski (Pilskie) Babimost (Zielonogórskie) Oleśnica Centrum (Wrocławskie) Chojnów (Legnickie) Parczew (siedleckie) Domaszowice (Opolskie) Wołów (Wrocławskie) Wrocław Kowale (Wrocławskie), Sycewice (Słupskie), Jarosławiec (Słupskie), Wrocław Wojnów (Wrocławskie) Budzyń (Pilskie) Stare Babice (Warszawskie) Proszowice (Krakowskie). Tuczono (Poznańskie), Leśna (Jeleniogórskie) Kraków Dworzec PKP (Krakowskie) Brzozów (Krośnieńskie
Z LIPCA
Czerwionka - Leszczyny (Katowickie), Świnoujście (Szczecińskie) Radlin (Katowickie) ŻELAZNA (Choczewo) - gdanskie Międzywodzie (Szczecińskie) Szczawnica (Nowosądeckie), Krościenko (Nowsądeckie) Klucze (Katowickie) Wolbrom (Katowickie) Biała Rawska (Skierniewickie), Świdnica (Wałbrzyskie), Mysiadło (Warszawskie), - Opoczno (Piotrkowskie), Zdzieszowice (Opolskie) Warszawa Prosta (Warszawskie) Warszawa Aktyn (warszawskie), Leszno (Warszawskie), Wrocław (Wrocławskie) - . Waraszawa Panorama (Warszawskie) - . Wesoła (Warszawa), Zębiec (Kieleckie), Siarcza Łąka (Otrołęckie), - Góra Strażnik (Wałbrzyskie), Poznań (Poznańskie), Warszawa Kozia (Warszawskie) Gromnik (Tarnowskie) Warszawa Dworzec Śródmieście (Warszawskie), - Nowa Karczma (Gdańskie) Łodziska (Ostrołęckie) Niechorze (Szczecińskie) Iłża (Radomskie) Warszawa (Warszawskie) - Miłosław (Poznańskie) Warszawa (Warszawskie) - Sobótka (Wrocławskie), Jakać Dworna (Ostrołęckie) - Gdynia (Gdynia), Sulęczyno (Gdańskie) (Opolskie) Chorzów (Katowickie) Sejny (Suwalskie) - Będziemyśl (Rzeszowskie) Śrem (Poznańskie) Poznań Kiekrz (Poznańskie) Warszawa TVP (Warszawskie) - Warszawa Targówek (Warszawskie), Moskorzew (Częstochowskie). Iwonicz Zdrój (Kro nieńskie) Mierzowice ( Ińsko (Szczecińskie). Łódź (Łódzkie), Rokietnica (Poznańskie), Gdańsk (Gdańskie). Jaworzno (Katowickie) Nowy Wiśnicz (Tarnowskie) Kędzierzyn Koźle (Opolskie). Sopot (Gdańskie), Międzybrodzie Żywieckie (Bielskie) Wisełka (Szczecińskie), Żarnów (Piotrkowskie). Trzebież (Szczecińskie) Kościan (Leszczyńskie) Opole Lubelskie (Lubelskie), Nałęczów (Lubelskie) Pobiedziska (Poznańskie), Łęka Opatowska (Kaliskie) Laskowice (Bydgoskie) Poznań (Poznańskie) Rowy (Słupskie) Kraków (Krakowskie)
Z SIERPNIA
Złotoryja (Legnickie Buk (Poznańskie) Piaseczno (Warszawskie) Prószków (Opolskie). Radoszyce (Kieleckie) Lublin (Lubelskie), Bielsko Biała (Bielskie), Michrów (Warszawskie) Zaniemyśl (Poznańskie) Gdynia (Gdańskie) Świebodzin (Zielonogórskie) Limanowa (Nowosądeckie) Zabrze (Katowickie) Lubniewice (Gorzowskie) Stilo (Gdańskie) Radoszyce (Kieleckie), Gdynia (Gdańskie), Świebodzin (Zielonogórskie), Zabrze (Katowickie), Lubniewice (Gorzowskie), Bydgoszcz (Bydgoskie), Bobolice (Koszalińskie), Wierzchowo (Koszalińskie), Kłodne (Nowosądeckie) Nowa Sól (Zielonogórskie) Katowice (Katowickie) Gdańsk (Gdańskie) Turawa (Opolskie) Poznań (Poznańskie) Szczecin (Szczecińskie) Bolesławiec (Jeleniogórskie), Warszawa (Warszawskie), Warszawa (Warszawskie) Czerniejewo (Poznańskie) Warta (Sieradzkie) Ożarów Mazowiecki (Warszawskie) Tłuszcz (Ostrołęckie) Gąbin (Płockie Świekatowo (Bydgoskie) Szczecin (Szczecińskie Zławieś Wielka (Toruńskie, Kujawsko-Pomorskie) Turek (Konińskie) Bierutów (Wrocławskie) Piątek (Płockie) Lubawka (Jeleniogórskie
Temat: Sluzba Trakcji od 1.09.99
Podawalem tylko te jednostki, ktore byly dotychczas _Zakladami Taboru_. Nie ma takiego pojecia jak lokomotywownia!
O jest... co z tego, ze PKP-organizacyjnie juz nie ma.. to bardzo istotna informacja. Pamietasz, co kiedys Ci mowilem jako przyklad?: "Zwiedzalem dzisiaj zaklad taboru w Poznaniu" (chodzi o lok. Wolsztyn)
Wiesz to juz przeciez od dobrych dwoch lat. Jest Zaklad Taboru Gdynia i juz. Bez Malborka, czy z nim - niewazne, bo Malbork juz nie zalicza sie do Zakladow Taboru.
Tak, ale w Malborku stacjonuja na stale pewne srodki trakcyjne (w tym Twoje ulubione) i chodzi mi o ustalenie, ktory Z.T. posiada co.
Nota bene, kiedys miales stary spis inwentarza lok. Malbork - wez mi go podeslij prosze, trzeba zweryfikowac z rzeczywistoscia i poprawic.
Ale Malbork jako miejscowosc z kilkoma lokomotywami w swojej szopie nalezy rzeczywiscie do Olsztyna. Mozna to odczytac z mapki, ktora jest strone dalej: granice zasiegow nowych Zakladow Taboru:
O! mamy wreszcie jakies konkretne rzeczy - MAPKA.
Prosba do Ciebie, Kuba. Podaj numer tych "Nowych Sygnalow". A prosba do kogokolwiek, majacego dostep do tego numeru o zeskan tej mapki i mi jej podeslanie.
Malbork - do Olsztyna, Zd. Wola Karsznice do Lodzi
A jednak do Lodzi!
Debica - do Zurawicy (mimo, ze od 1.01.97 podlegala pod Zaklad Taboru Tarnow a wiec od 1.09.99 powinna podlagc pod Zaklad Taboru Nowy Sacz
No wlasnie ze nie, bo to, ze tarnow podlega pod N. Sacz to oznacza, ze w Tarnowie nie siedzi juz Dyrektor MT (czy MZ - co rok nowe skroty, cholery mozna dostac) , tylko jakis kierownik zamiejscowej sekcji Tarnow, ktory nad soba ma dyrektora w Nowym Saczu. A ze jednostki sie porozpalcelowywaly, to juz inna baja...
Zeskanuje wiec ta mapke i wrzuce gdzies jak bedzie chwila czasu.
O.. (pisze on-read) zrob to koniecznie. Gdybys mi mogl podeslac te mapke jako grafike o wymiarach slusznych (np. 800 pikseli krotszego boku), bylbym szczerze zobowiazany,.
Ciekawe jest to, ze cala LHS to jest teraz Zaklad Taboru Lublin wraz z Zamosciem i dzieli obszar Zakladu Taboru Skarzysko Kamienna na dwie czesci - nad LHSem i pod LHSem (malutki kawalek).
Chodzi chyba o Sedziszow, ktory jako Kielce teraz podlegalby Lublinowi?
W koncu do biblioteki mam na przerwie dwa kroki a tam sa wszystkie NS-y od 3 lat - prenumerowane.
No i od razu trzeba bylo walic o mapce i konkretach. Mnie niezbyt interesuje, ktorzy dyrektorzy zostali "zdegradowani" do kierownikow i komu podlegaja. Mnie bardziej interesuje podlegloc srodkow tr. Stad te dociekania o ZWK czy Malbork...
zdrowia
Jarek
Jarek D. Stawarz, Gdansk http://kolej.pasjo.net.pl/~jareks (+48) 501 024817
Temat: Trochę uwag o nowym rozkladzie
Przedstawiam trochę (z natury subiektywnych) uwag o nowym rozkładzie jazdy
Wydłużone czasy przejazdu wskutek kolejnego zmniejszenia prędkości rozkładowych Poznań Główny – Gdańsk Główny z 4 h 44 min na 5 h 11 min (na tej trasie jeszcze 10 lat temu osiągany był czas jazdy równy 3,5 godziny) Kłodzko – Kudowa Zdrój z 1 h 52 min na 2 h 10 min
Ostateczne odejście od ruchu cyklicznego na węźle warszawskim (pociągi regionalne Kolei Mazowieckich oraz SKM). Podstawową przyczyną jest przypadkowe wiązanie relacji pociągów, a układ cykliczny wymaga konsekwencji i trzeba podjąć przemyślaną, czy pociągi z linii grodziskiej mają przechodzić na linię mińską, czy też na linię otwocką. Tego nie zrobiono. Brak w rozkładzie 2007/2008 układu cyklicznego na węźle poznańskim, co jest tłumaczone trwającą przebudową tego węzła, związaną w szczególności z jednotorowym ruchem na odcinku Poznań Główny – Poznań Wschód. Widoczne coraz większe uporządkowanie ruchu pociągów na węźle wrocławskim, aczkolwiek niewątpliwą usterką jest wyznaczenie tej samej końcówki minutowej dla odjazdów pociągów osobowych w kierunku Oleśnicy i dla pociągów spółki PKP Intercity w kierunku Warszawy przez Poznań. Pozytywy: Cykliczny rozkład jazdy na odcinku Lublin – Chełm. Cykliczne odjazdy ze Szczecina Głównego w kierunku Świnoujścia i Kołobrzegu Cykliczny rozkład Szczecin – Gryfino, Szczecin – Stargard Szczeciński (co 60 minut, w szczycie nawet co 15 minut)
Niestaranne trasowanie pociągów pospiesznych na odcinkach jednotorowych, straty czasu na krzyżowaniach z pociągami osobowymi, wydłużone postoje Czas jazdy poc. 33511 „Bieszczady” na odcinku Jasło – Zagórz o 36 minuty dłuższy niż dla poc. 33503, ponadto aż 32 minuty postoju na stacji Jasło (wystarczy 10 minut) Czas jazdy poc. 81504 na odcinku Chojnice – Bydgoszcz Główna dłuższy o 40 minut niż dla poc. 90100 (krzyżowania na stacji Silno i Tuchola) Czas jazdy po. 18201 „Podlasiak” na odcinku Koszalin – Szczecin Główny dłuższy o 42 minuty niż dla osobowego 58121 „Albatros” Krzyżowanie pociągu 48101 „Merkury” Katowice – Szczecin na stacji Panki z pociągiem osobowym (postój techniczny) Oczekiwanie pociągu 19101 na krzyżowanie z pociągiem osobowym na stacji Brodnica (17 minut postoju) Pociąg nr 50102 Grudziądz – Toruń z dwoma postojami technicznymi na krzyżowanie (Grudziądz Mniszek, Ostaszewo Toruńskie)
Całkowity bezsens uruchamiania łącznika nr 50101 Toruń – Grudziądz do pociągu 17101 Warszawa – Poznań, w sytuacji, gdy odjazd z Torunia następuje po 38 minutach postoju, w odbiegu za pociągiem osobowym 55031.
Prowadzenie ruchu pociągów pospiesznych po odcinkach, które z uwagi na obecną prędkość maksymalną się do tego nie kwalifikują: Skierniewice – Łowicz Mielec - Dębica (Częstochowa -) Wyczerpy – Chorzew Siemkowice Toruń Wschodni – Grudziądz
Jedynie turystyczny charakter pociągów pospiesznych kursujących na odcinkach Stróże – Jasło – Zagórz, Kłodzko – Kudowa Zdrój, Wrocław – Jelenia Góra – Szklarska Poręba, Olecko - Suwałki uzasadnia ich uruchamianie.
Nierównomierność oferty w ciągu dnia, nawet na liniach o stosunkowo małym obciążeniu Na odcinku Zielona Góra – Rzepin w godzinach porannych dwa pociągi w odstępie 22 minut (6:22, 6:44). Analogiczny problem w kierunku przeciwnym (wprowadzenie pociągu Zielona Góra – Frankfurt – Zielona Góra bez dopasowania go do reszty oferty)
AM
Temat: NEx naszych marzen
Witam!
No to ustaliliśmy w innym wątku:
- ma jechać spokojnie, wolno i bez postojów zamiast stać "technicznie". - ma wyjeżdżać koło 21 a być na rano (7:00-9:30) - postoje handlowe między 22 (najdalej 23) a 6 raczej nie powinny być tolerowane.
No to ja proponuję (nawet najciekawszym ułozyłem rozkład ;-):
Nex Krążownik Południa
Zakopane: o. 19:35 Nowy Targ: p. 20:05 o. 20:08 Chabówka: p. 20:40 o 20:50 (zmiana loka i mechanika) Nowy Sącz (doczepianie grupy z Krynicy, zmiana mechanika): p. 0:15 o. 0:30 Stróże (przelot, 1:05) - Jasło (doczepianie grupy wagonów z Łupkowa, p. 2:10, o. 2:20) - Rzeszów (zmiana loka, czoła i mechanika, ew. doczepianie grupy wagonów z Lwowa przez Przemyśl, p. 3:45 o. 3:55) - Stalowa Wola Rozwadów (zmiana loka i mechanika p. 5:25 o. 5:35) Lublin (zmiana loka, czoła i mechanika: p. 7:10 o. 7:20 Warszawa Wschodnia: p. 9:20 o. 9:30 Warszawa Centralna: p. 9:37
Nex Przyjaźń II
Suwałki: o. 19:20 Olecko: p. 20:05 o. 20:15 (zmiana czoła) Ełk: p. 20:50 o. 20:55 Grajewo: o. 21:11 Białystok: p. 22:10, o. 22:30 (doczepianie wag. bezp z Białegostoku, zmiana mechanika)
Łapy (22:55, przelot) - Ostrołęka (0:35, przelot) - Wielbark (1:45, przelot) - Szczytno (2:10, przelot) - Biskupiec Resz. (2:50, przelot) - Czerwonka (3:00, przelot) - Olsztyn (p. 3:26 o 3:27 - zmiana mechanika) - Gutkowo (3:37, przelot) - Małdyty (4:23, przelot rzecz jasna) - Malbork (p. 5:53, o. 6:03, zmiana loka i mechanika)- Tczew (6:17, przelot) -
Gdańsk Główny: p. 6:40, o. 6:55 Sopot: p. 7:09 o. 7:14 Gdynia Główna: p. 7:24 o. 7:39 Lębork: p. 8:16 o. 8:26 Słupsk: p. 9:02
NEx Spalina Pomorza
Trzebiatów (jak za starych dobrych czasów) Kołobrzeg: Koszalin: Słupsk: Szczecinek - Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz Gł. - Toruń - Sierpc - Płock - Kutno (odłączanie grupy do Łodzi) - Warszawa:
NEx Błękitna Piana (na ustach pasażerów)
Świnoujście: Szczecin Główny: Stargard Szcz: Kalisz Pom. - Wałcz - Piła Gł - Bydgoszcz Gł. - Toruń (łączenie z poprzednim pociągiem, manewry z grupą do Łodzi) - Sierpc - Płock - Kutno - Warszawa Centralna:
Nex Czeski Film
Świeradów Zdr: Gryfów Śl: Jelenia Góra (doczepianie grupy ze Szklarskiej Poręby i wagonów bezp. z Jeleniej Góry): Wałbrzych Gł - Jaworzyna Śl - Kamieniec Ząbkowicki (doczepianie grupy z Kłodzka, Stronia, Wrocławia i Pragi) - Nysa - Opole - Fosowskie - Lubliniec - Częstochowa - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola - Łódź Widzew: Warszawa Centralna:
Czuwaj nad logiką PKP! Pozdrawiam Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek[at]rower[dot]com.
Temat: Ogólnie ogólne
http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73497,3901947.html
Szkoda, że o Kielcach nie wspomnieli ani słowem, a mogliby, bo szykują nam się dwie nowe galerie (Warszawska i Dworzec PKP), a Także rozbudowa Galerii Echo
Złote Tarasy - ostatnie wielkie centrum handlowe? Piotr Miączyński, Leszek Kostrzewski 2007-02-06, ostatnia aktualizacja 2007-02-08 13:12
Otwarte w środę Złote Tarasy będą ostatnią nową galerią handlową w stolicy otwartą w ciągu najbliższych lat. Podobny trend widać w innych dużych miastach. Nowe centra będą teraz budowane głównie w miastach liczących 100-350 tys. mieszkańców.
Słowem, które może scharakteryzować Złote Tarasy, nie jest wielkość - prawie dwukrotnie większa są od niego warszawska Arkadia czy łódzka Manufaktura. Nie są też korki, choć - jak ostrzegał urząd miasta - mogły one sparaliżować w środę pół Warszawy. Złote Tarasy, które powstały kosztem ok. 500 mln euro, można za to opisać słowem "opóźnienie". Ich otwarcie przekładano co najmniej trzykrotnie. Pierwszy termin - koniec 2005 r. - przesunięto na wiosnę 2006 r., z której szybko zrobiła się jesień, a wreszcie luty 2007 r.
Inwestor - holenderska spółka ING Real Estate Development - winą za przedłużające się prace obarczała wykonawcę oraz pseudoekologów z organizacji Przyjazne Miasto, którzy uchylili w lipcu 2004 r. pozwolenie na budowę giganta (wcześniej za dwa miliony złotych zrezygnowali z protestów wobec budowy centrum Arkadia).
Dziś inwestor jest jednak przekonany, że Tarasy odniosą sukces. Całość powierzchni rozrywkowo-handlowej - 63,5 tys. m kw. - jest już wynajęta, i to mimo zabójczych czynszów sięgających nawet 350 zł za m kw. miesięcznie.
Dla ekspertów nowe centrum to jednak przede wszystkim punkt zwrotny. - Otwarcie Złotych Tarasów oznacza, że przez blisko dwa lata w Warszawie nie powstaną już porównywalne centra. Teraz wszyscy na rynku będą obserwować, jak ta inwestycja daje sobie radę - twierdzi Anna Bartoszewicz-Wnuk z agencji nieruchomości Jones Lang LaSalle.
Zdaniem specjalistów w dużych miastach popyt na nowe centra zaczyna powoli wyhamowywać. 230 krajowych centrów oferuje już 3,7 mln m kw. powierzchni handlowej (dane Cushman & Wakefield Polska). Mieszczą się one przede wszystkim w dużych miastach, a w budowie znajduje się kolejne 550 tys. m kw. Na otwarcie czeka Galeria Malta Poznań (4 kw. 2008 r.), Arkady Wrocławskie (2 kw. 2007 r.), Forum Gliwice (2 kw. 2007 r.) oraz Galeria Bałtycka Gdańsk (4 kw. 2007 r.).
Konkurencja między centrami się zaostrza. Aby przyciągnąć klientów, stare centra są rozbudowywane. W ubiegłym roku zakończyło się powiększanie Galerii Mokotów, trwa poznańskiego Starego Browaru.
Galerie zaczęły też "wietrzyć" najemców. Części sklepów wypowiadane są umowy, na ich miejsce zapraszane są nowe. Pierwszeństwo mają tzw. kotwice, czyli sklepy, które osiągają największe obroty: hipermarkety, duże sklepy z elektroniką, np.: RTV EURO AGD, Media Markt, Saturn, i oczywiście sieci odzieżowe: Reserved, Cottonfield, H&M czy Cubus. Tacy kluczowi najemcy zamawiają najwięcej powierzchni - Grupa EM&F otworzy w Złotych Tarasach dziesięć sklepów o łącznej powierzchni grubo ponad 5 tys. m kw. (m.in. Empik, Smyk, Zara, Mexx czy Mango). W zamian płacą najniższe z możliwych czynsze. Najmniej hipermarkety - kilkanaście euro za metr kwadratowy na miesiąc. Sklep odzieżowy"kotwica" w Warszawie - 18-20 euro. Dla porównania sklep "niestrategiczny" - już cztery razy więcej.
Centra handlowe robią też łowy na nowych najemców, którzy dopiero wchodzą do kraju. Złotym Tarasom udało się przechwycić np. pierwszą w Europie Środkowej restaurację Hard Rock Café (słynie z muzycznych pamiątek, będą tam np. gitary, na których grali Bono i John Lennon), angielską sieć drogeryjną Body Shop (uchodzi za pioniera kosmetyków naturalnych), sklep z luksusową kobiecą bielizną Palmers czy ekskluzywny Hugo Boss.
Co będzie dalej? Według Katarzyny Michnikowskiej, analityka Cushman & Wakefield, działalność deweloperska przenosi się obecnie do miast średniej wielkości - 100-350 tys. mieszkańców - w których w latach 2007-08 prognozowany jest największy wzrost podaży. Chodzi m.in. o Białystok, Lublin, Częstochowę, Gliwice, Rzeszów, Rybnik, Opole i Słupsk.
Z kolei zdaniem Jan Dębskiego, dyrektora generalnego ECE Projektmanagement Polska (m.in. Galeria Dominikańska we Wrocławiu oraz Galeria Krakowska), galerie coraz częściej będą powstawać w ścisłych centrach miast. Pozwala to na łączenie ich w jedną handlową całość z główną ulicą miasta.
Jest to o tyle istotne, że w ostatnim czasie zaczął rosnąć popyt na nowoczesne powierzchnie przy głównych ulicach handlowych. Napędza go zainteresowanie ze strony ekskluzywnych marek handlowych, takich jak Armani, Burberry czy Escada, które zazwyczaj zajmują odrestaurowane stare kamienice.
Pierwszym takim obiektem łączącym koncept centrum handlowego z główną ulicą był poznański Stary Browar.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 110 rezultatów • 1, 2, 3
|
|