Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Lublin GdańskTemat: Na otarcie łez...
Pozdrawiam Temat: A jednak sie nie kreci... Chaos i jeszcze raz chaos. Gdynia Gl., ok. godz. 9. Prawie kazdy tor jest zajety przez jakis Z godzinnym opoznieniem odjechal (jednak!) z Gdyni pociag Krakow Pl. - Poza innymi kwiatkami, jednak cos w ogole jezdzi. Przyjechal osobowy Sklady sa pozostawiane przy peronach, co calkowicie paralizuje ruch. Wprowadzono zastepcze autobusy w relacjach Tczew-Gdansk, Gdansk-Gdynia No i na koniec oryginalny tekst z karteczki przy kasie dworca Gdansk Jarek D. Stawarz Temat: Nowe połączenia 2005/2006
1. HORYNIEC - ŚWINOUJŚCIE
Temat: Likwidacja PKP PR sp. zo.o.? Temat: [pr-podkarp] Likwidacja PKP PR sp. zo.o.? Data: 22 maja 2003 17:39
Co do tych likwidacji zakładów PRu to już najwyższy czas ! Tylko dziwi mnie, Mick M. Temat: Ceska Trebova + visa? A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty? Da się. Nie musimy robić. http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html lista kas PKP PR wyposażonych w terminale Białystok kasa nr 3 i 6 Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na Piotrek Temat: PKP-PR, SKM czyli co przyspiesza moja decyzje o posiadaniu samochodu Gdzies za Koszalinem. Kontrola biletow. Sympatyczna osoba kontrolujaca zapytana "czy pociag jedzie przez Lodz Kaliska" odpowiada twierdzaco: "tak, musielismy zadzwonic do dyspozytora, bo nie wiadomo bylo czy w koncu jedzie czy nie. Ale nie jestem w stanie udzielic Panu informacji o ktorej przyjezdza, zapomnialam przez ten balagan dopytac.... TC: Lodz Kaliska.... 4:21 prosze pani" :) No właśnie. Tak samo był kiedyś pociąg widmo Kołobrzeg - Bydgoszcz - Kutno - Koluszki(na zmianę z Łodzią) - Kielce/Lublin. - w Bydzi, Toruniu i Kutnie nie wiedzieli, że do Kielc pół pociągu jechało. Ale dzięki temu pociągowi zaliczyłem odcinek Zgierz - Arturówek - Widzew... Teraz jak zaczynają się remonty na odcinku Radom - Warszawa i Warszawa - SKM Szybka Kolej Miejska w Trojmiescie chcialem podziekowac za brak Obadamy jak się dogada Arriva z PKP w dawnym bydgoskim ;) pzdr Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski Temat: Brak pospiesznych na trasie Wwa-Gdańsk Bardzo często jeżdżę na trasie Warszawa-Gdańsk. Zauważyłem pewną prawidłowość, którą do końca nie wiem, jak okreslić. Może ktoś z grupy się wypowie na ten temat. Otóż, szczególnie na tej linii przeprowadzono kilka lat temu zmiany pociągów Problem polega na tym, że niewiele to, szczególnie na trasie Warszawa-Gdańsk Rozumiem, że ekonomika działań PKP polega na tym, że do IC i Expresów mniej Ale dlaczego przynajmniej jeden czy dwa pospieszne dzienne na trasie W-G nie Pozdrowienia Temat: Przedsiebiorstwa prowadzace przejazdy na sieci w I połowie 2 Przedsiębiorstwa prowadzące przejazdy na sieci PLK według umów w I połowie 2006 roku Prowadzący –IR Warszawa • CTR Rail sp. z o.o. • PCC Rail COALTRAN sp .z o.o. • ORLEN KolTrans sp. Z o.o. • PKN Orlen S.A. • Szybka Kolej Miejska sp. z o.o. w Warszawie IR Lublin -ZIK Leśkiewicz & Kosmala & Albera sp. Jawna -Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. -Zakład Napraw Infrastruktury Radom sp .z o.o. -Freightliner PL sp. Z o.o. IR Kraków -NZTK sp .z o.o. w Bieruniu -PCC Rail Szczakowa S.A. (przewóz rzeczy ) -Rail Polska sp. z o.o. -Euronaft Trzebinia sp. Z o.o. -PRK Kraków S.A. -KOLHUT sp. z o.o. jeszcze nie prowadzi przejazdów -Przedsiębiorstwo Transportu KOLTAR sp .z o.o. IR Gdańsk -Lotos Kolej sp. Z o.o. -Transoda sp .z o.o. -PPMT sp. z o.o. -PKP SKM w Trójmieście s .z o.o. IR Wrocław -Pol-Miedz Trans sp .z o.o. -PRKiL Wrocław S.A. -STK sp. z o.o. -PCC KOLCHEM sp. z o.o. -Dolnośląskie Linie Autobusowe sp . z o.o. -Connex Ceska Żeleznicni s.r.o. -Connex Sachsem GmbH - Rail Trans s.r.o. -Ceske Drahy a.s. IR Poznań -GATX Rail Poland sp .z o.o. -CTL Logistics S.A. -CTL Train International sp .z o.o. jeszcze nie prowadzi przewozów -CTL Reggio sp .z o.o. -CTL Express sp .z o.o. IR Katowice -KP Kuźnica Warężyńska S.A. -PTKiGK Rybnik S.A. -PTKiGK Zabrze sp .z o.o. -PCC Spedkol sp .z o.o. -KP Kotlarnia S.A. - PUK KOLPREM sp .z o.o. -CTL Train sp. z o.o. -PCC RAIL Szczakowa S.A. – przewóz osób -Maczki Bór S.A. jeszcze nie prowadzi przejazdów IR Szczecin -Kolej Bałtycka S.A. -Zakład Napraw Infrastruktury w Stargardzie Szczecińskim sp o.o. -RCO S.A. IUS Warszawa -Koleje Mazowieckie-KM sp z o.o. -PKP Cargo (przewóz osób i rzeczy ) -PKP Przewozy Regionalne sp . z o.o. -PKP Intercity sp .z o.o. Temat: Opolanin na bocznice ównych
Tu widac, ze trasy typu CMK/E-xx na 160 to nie jest panaceum na problemy PKP, Gdyby w Polsce istniala wieksza siec linii na 120, wtedy faktycznie nawet na Juz teraz z Poznania do Wroclawia, wystarczy ze pociag jedzie 120 km/h (czyli Odwrotna sytuacja miedzy Krakowem a Katowicami - autostrada, 45 minut, albo A jak ktos kupi samochod, bo "pociagi jezdza z predkoscia traktora", to potem Btw - szkoda, ze ceny w pociagach typu autokuszetka nie zachecaja finansowo do Temat: [Prasa] Wciąż niebezpiecznie Czyli np. taki Przemyślanin (w przypadku wariantu "0-6") za Katowicami zatrzymałby się dopiero w...Szamotułach ("olewamy" Opole, Wrocław, Poznań...). To tylko jeden przypadek, ale mógłbym ich tu namnożyć. Wg mnie dużo lepszym rozwiązaniem byłyby patrole SOKistów w każdym nocnym pociągu. Oczywiście myśl dotyczy stworzenia porządnej taktowanej siatki połączeń z możliwością dobrych przesiadek i sporą ilością długich tras. Wtedy możemy sobie rozmawiać o przykładach. Ten jeden przypadek uważam, że miedzy Katowicami a Poznaniem nie musiałby się zatrzymywać. Są takie przykłady pociagów i jestem pewien, że się spisują dobrze np. TLK 83702 i TLK 53708 ... Oba koło północy spotykają się w Gdyni, tam powinno być przetasowanie pasażerów (z wagonami lub bez) i potem jeden do Warszawy bez postojów a drugi do Krakowa bez postojów do Częstochowy. Sopot, Gdańsk, Tczew, Malbork czy inne miejscowości powinny być obługiwane wcześniejszymi pociągami. Jeszcze lepsze by było takie rozwiązanie na północy ... typowo sezonowe: (A-B obecne stacje, B i C - jazda bez zatrzymania, C-D obecne stacje) TLK 53702 Skrócić do Katowice - Zakopane P 53500 Gdynia - Warszawa i Sucha Beskidzka - Zakopane P 56502 Gdynia - Inowrocław i Wrocław - Sklarska P. P 54200 Gdynia - Bydgoszcz i Częstochowa - Bielsko Biała P 56200 koło północy, skomunikowany z 53708 i 83702, Gdynia i Poznań - Wrocław P 53508 Hel - Iława i Lublin - Rzeszów P 54500 Łeba - Tczew i Częstochowa - Katowice P 82500 Kołobrzeg - Gdańsk i Pilawa - Lublin P 53502 Hel - Gdańsk i Radom - Kraków P 83202 Kołobrzeg - Gdynia i Warszawa - Krkaków TLK 53708 Hel - Gdynia i Warszawa TLK 83702 Kołobrzeg - Gdynia i Częstochowa - Kraków Oczywiście inne kursy na w/w odcinkach muszą miec jakąś normalną częstotliwość, zeby pasażerowie mogli się przemieszczać na dowolnych odcinkach. Pozdrawiam [ Dodano: Sob Sie 30, 2008 15:03 ] Ja wolę zakończyć podróż przed nocą. Po nocy spędzonej w pociągu ( na siedząca ) , rano jestem " nie do życia " Chyba za stary już jestem na nocne wojaże No więc się zgadzasz, że pociąg zatymujące się w Twojej miejscowości nocą Tobie nie śłuży, tak też mysli zdecydowana większość. Po prostu PKP zamiast puścić pociągi w sposób odpowiedni do preferencji podróżujacego, wrzuca wszystkich do jednego "kotła" i puszcza pociąg zatrzymujący się cała noc na każdej stacji. Jestem pewnien, że da się zbudować rozkład obejmujący tą samą liczbe kilometrów a dający wygodne sposoby przejazdu bez konieczności kończenia podróży między 0-4 w nocy. Pozdrawiam Temat: Nieoficjalna klasyfikacja zakładów po rozegraniu14 dyscyplin Przedstawiam klasyfikację nieoficjalną zakładów po rozgrywkach w 14 dyscyplinach sportowych Do zakończenia sezonu pozostało 6 dyscyplin sportowych . Zachęcamy do uczestnictwa w nich - jak widać po klasyfikacji rywalizacja jest ostra. ZAPRASZAMY! MIEJSCE NAZWA ZAKŁADU RAZEM 1 IZ KOSZALIN 376 2 IZ OLSZTYN 320 3 IZ BYDGOSZCZ 274 4 PR BYDGOSZCZ 252 5 CM OSTRÓW 250 6 IZ GORZÓW WLKP. 239 7 CM BYDGOSZCZ 225 8 CM GDYNIA 186 9 CM POZNAŃ 182 10 EZ SZCZECIN 153 11 CZ ZIELONA G. 151 12 CM WROCŁAW 145 13 CM SZCZECIN 140 14 PR POZNAŃ 131 15 IZ SKARŻYSKO K. 128 16 IZ OSTRÓW 125 17 CZ WROCŁAW 108 18 PR OLSZTYN 104 19 IZ RZESZÓW 102 20 IZ GDAŃŚK 101 21 IZ ZIELONA G. 99 22 IZ POZNAŃ 93 23 IZ SZCZECIN 87 24 IZ NOWY SĄCZ 84 25 CM OLSZTYN 80 26 IZ TORUŃ 76 27 IM KRAKÓW 74 28 IZ SIEDLCE 73 29 CZ CZECHOWICE 73 30 PR LUBLIN 71 31 PR GDYNIA 71 32 CZ RYBNIK 70 33 CM SKARŻYSKO 65 34 IZ KRAKÓW 63 35 PR KATOWICE 62 36 EZ KATOWICE 59 37 CM KATOWICE 52 38 CM CZERWIEŃSK 52 39 PR WROCŁAW 51 40 PKP INFORMATYKA 49 41 CM ŁAZY 48 42 CZ TARNOWSKIE G. 45 43 PR KRAKÓW 40 44 CZ GDYNIA 40 45 CZ KRAKÓW 40 46 CZ SZCZECIN 38 47 CARGO CENTRALA 36 48 SKM GDYNIA 33 49 IZ OPOLE 32 50 PKP ENERGETYKA 32 51 PKP INTERCITY 31 52 IZ WAŁBRZYCH 29 53 EZ SOPOT 29 54 CZ BYDGOSZCZ 27 55 EZ GLIWICE 27 56 EZ WROCLAW 27 57 IZ TARNOWSKIE GÓRY 25 58 IZ GLIWICE 25 59 IZ KATOWICE 24 60 CZ TARNÓW 22 61 DOM POZNAŃ 19 62 CZ JAROCIN 18 63 IK WARSZAWA 17 64 CENTRALA PKP S.A. 13 65 CM BIAŁYSTOK 13 66 EZ WARSZAWA 13 67 CM CZECHOWICE 12 68 TELEKOM. KOL. 10 69 PR SZCZECIN 10 70 LZ KRAKÓW 10 71 CL MAŁASZEWICZE 10 72 CZ SKARŻYSKO K. 10 73 IZ WROCŁAW 10 74 N OLSZTYN 10 75 IZ WARSZAWA 10 Temat: Spalinowe wagony samobieżne Ok. 10 lat temu u jeździły one na trasie Koszalin - Goleniów p. Kołobrzeg (dopóki nie powiesili drutów na odc. Koszalin - Kołobrzeg).... Wagony SN61 kursowaly na wielu liniach, glownie lokalnych, przede wszystkim na Pomorzu. Ale na poczatku lat szczescdziesiatych byly one podstawa ruchu ekspresowego (!!!) PKP. Polaczone po dwa lub po trzy ciagnely kilka wagonow pasazerskich. Obsluge SN-ami mialy pociagi: "Kaszub" i "Neptun" na linii Warszawa-Gdansk-Gdynia (w sezonie do Helu), "Berolina" Warszawa-Berlin "Kujawiak" Warszawa-Bydgoszcz "Bystrzyca" Warszawa-Lublin (1962 rok) "Pomorzanin" Gdynia-Lodz (w 1962 roku relacja Gdansk-Ciechocinek) "Baltyk" Gdynia-Poznan "Gryf" Gdansk-Szczecin "Wielkopolanin" Krakow-Poznan "Mazur" - sezonowy pociag Ex Warszawa-Gizycko/Mikolajki/Ruciane (trzy grupy wagonowe, kazda SN61+2 wagony doczepne) "Blekitna Fala" Warszawa-Swinoujscie (sezonowy) Oprocz ekspresow SN-ami obslugiwano miedzy innymi: W latach siedemdziesiatych ekspresy juz byly prowadzone SP45, ale SN-y spotykalo Zdjecia SN-ow z moich zbiorow mozecie obejrzec na stronie Chestera Czesc A.M. Temat: Zmiana taryfy przewozowej PKP PR To ja wrzucam porównanie cen biletów PKP z poszczególnymi PKSami. Porównuję cenę biletu jednorazowego normalnego na odległość 30 km ( taryfa PKP - 6,00 zł PKS Temat: Kochani podróżujący PKP! Ja, przyznam się szczerze, też jestem pod wrażeniem PKP. Tak, Centra obsługi pasażera IC powstały mniej więcej w rejonie wakacji na każdym większym węźle kolejowym (Warszawa, Katowice, Lublin, Kraków, Gdańsk, Poznań, Szczecin, Wrocław, może gdzieś jeszcze). Dla mnie natomiast znacznie większym szokiem jest poziom obsługi pasażeta w pociągach "klasy Intercity" (cytat). Wsiadłem w pociąg o 4:24 na bardzo wygodnym miejscu, ponieważ pani dała mi miejscówkę przy stoliku. Ok. 4:45 przyszedł Pan, położył obok miesięcznika InterCity (z dosyć ciekawymi artykułami) "Dziennik" i zaproponował kawę, co mocno pobudziło mę podejżliwość. Ale to wszystko było za frajer. W drodze powrotnej byłem głody jak zwierzę no i stwierdziłem, że gówno ide do WARSu, wydam kupę kasy, ale co zrobić. I tutaj kolejny szok. WARSy nie wyglądają już jak bary rodem z kiepskich horrorów. Nazwa "wagon restauracyjny" naprawdę dobrze oddaje rzeczywistość. Z karty dań (!) wybrałem sobie coś co się nazywało "filet z kurczaka" i "zupa szefa" (łącznie 29 zł, jak za zupę i drugie danie nie jeszcze jakaś bardzo absrakcyjna kwota) i dostałem wyborną zupę szczawiową i całkiem niezłą porcję kurczaka, ziemniaków, jarzyn i surówki. Do tego zrobili chyba sprężyny amortyzujące, ponieważ nie czuje się ani nie słyszy tego "stuk stuk ... stuk stuk ... stuk stuk". Fakt faktem, jest to usługa znacznie droższa i niedostępna na wszystkich trasach (typu bardzo mnie interesująca Szczecin <-> Wrocław) bo kosztowało mnie to ok. 75 zł za przejazd w jedną stronę (pośpiech kosztowałby ok. 35 zł max). edit: poprawiłem orta.. (shame on me)! Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach nie czytalam wszystkich wypowiedzi bo duzo ich io mi sie nie chce wiec sorry jak sie powtarzam...dla mnie to troche dziwne ze w ogole w krasniku po miescie jezdza busy bo nie spotkalam sie z tym w zadnym innym miescie i kazdy sie tez dziwi ze tak jest(kazdy nie z krasnika... Busy prywatne jeżdżą w Polsce po takich miastach jak : Biała Podlaska, Lublin, Grudziądz, Gdańsk, większość na Górnym Śląsku ( Katowice, Bytom, Sosnowiec itp.), Kraków, Zakopane, Bydgoszcz. Tak że Kraśnik nie jest żadnym wyjątkiem. W krajach tzw. "cywilizowanych" po miescie tez jeżdżą busy. Np. w Belgii : http://www.delijn.be albo w Czechach http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=73506 Tak że nie jest to nic dziwnego. Po prostu w Polsce za komuny zniszczono komunikację prywatną, teraz ona się odrodziła to niektórzy są jeszcze zdziwieni, tak jak 15 lat temu ludzie się dziwili że są prywatne stacje radiowe. .: aron o godzinie 20:44 dodał(a): No to stań sobie na przystanku główniejszym tam gdzie jest rozkład i sprawdzaj. Jak bus jedzie niezgodnie z rozkładem - telefon do ITD. Ale! Jeżeli MPK czy PKS odjedzie niezgodnie z rozkładem to też dzwoń do ITD. A jaka konkurencja ci utrudnia życie? Przecież nikt ci nie każe jeździć busem - masz MPK i korzystaj z jego usług a na busy nie zwracaj uwagi. Jeszcze nie widziałem żeby bus jechał 20 km/h. Czasami 40-50 tak ale widzę że niektórych to nie dogodzi. Raz się czepiają że bus jedzie za szybko a potem że za wolno. Jak wam się nie podoba, to jeździjcie sobie MPK, PKS i PKP. Temat: 160 czy 200- moje podsumowanie | Jako, ze bylem jednym z inicjatorow, podsumuje rowniez :) Ale czemu uwazasz ze ten system nadawalby sie tylko na CMK, we Francji Troche 2 pierwsze punkty OT, ale ja uwazam ze kase na ewentualne KVB (a Ja mowie tak (na 2015): 70 lokalne, 90 miedzyregionalne, 120 Ale niestety Narodowa Strategia Transportu mowi, ze jak zmodernizujemy E-20, Dla mnie bez sensu. Co Wy na to? Alekloco. Temat: Nowości PKP na 2006r. Czy te wagony oprócz numerów bocznych czymś sie różnią? Konstrukcyjnie obydwa modele są takie same i różnią się jedynie oznaczeniami, tj. ciężaem własnym, numerem inwentarzowym, przydziałem do DOKP, stacji macierzystej i urzędu pocztowego, a także datą i miejscem wykonania naprawy okresowej oraz numerem i relacją ambulansu. Ze względu na ograniczoną ilość znaków w komentarzu do załączników, nie mogłem podać pełnych życiorysów tych wagonów. Przedstawiam je więc poniżej. Kolorem czerwonym wyróżniłem dane umieszczone na modelach wspomnianych wagonów: 38577 Gmy : niemieckie oznaczenie typu: Post3-b/12,5; wytwórnia: L. Steinfurt, Königsberg; rok budowy: 1926; przekazanie do służby: 06.1926; numer pierwotny (DRP): 3821; pierwotny przydział: Berlin; przyjęty na stan Poczty Polskiej: 24.01.1947; przydział: od 30.04.47 - DOPiT Szczecin, UP Szczecin 2; od 02.06.54 - DOPiT Lublin, UP Skarżysko-Kamienna 2; od 23.07.59 - DOPiT Kraków, UP Kraków 2; od 28.09.62 - DOPiT Olsztyn, Olsztyn 2; pierwotny numer PKP: 041 286; pierwotne oznaczenie serii PKP: Gmy; numer PKP od roku 1958/9: 38577; numer PKP od roku 1968: 50 51 00-23 021-6; seria PKP od roku 1968: Pmy; pierwsza naprawa główna: 02.07.47, Wst. Stargard; druga naprawa główna: 14.01.60, ZNTK Radom; ostatnia napr. okresowa (rew.): 08.07.71, ZNTK Łapy; skreślony z inwentarza PKP: 08.01.1975 38621 Gmy : niemieckie oznaczenie typu: Post3-b/12,5; wytwórnia: L. Steinfurt, Königsberg; rok budowy: 1926; przekazanie do służby: 06.1926; numer pierwotny (DRP): 3874; pierwotny przydział: Danzig; przyjęty na stan Poczty Polskiej: 08.01.1946; przydział: od 08.01.46 - DOPiT Gdańsk, UP Gdynia 2; od 01.10.62 - DOPiT Gdańsk, UP Bydgoszcz 2; pierwotny numer PKP: 041 338; pierwotne oznaczenie serii PKP: Gmy; numer PKP od roku 1958/9: 38621; numer PKP od roku 1968: 50 51 00-23 037-2; seria PKP od roku 1968: Pmy; pierwsza naprawa główna: 26.09.53, ZNTK Gdańsk; druga naprawa główna: 29.09.62, ZNTK Łapy; ostatnia napr. okresowa (śred.):11.03.68, ZNTK Łapy; skreślony z inwentarza PKP: 12.10.1970 Temat: Lublin
Była też na przełomie lat 80-tych i 90-tych grupa wagonów rel. Lublin - Protoplastą obecnego BOLKA (ale w części lubelskiej) był nocny Lublin - Wrocław Były też kiedyś: Lublin - Ustka / Łeba / trzebiatów, Lublin - Gliwice (1 Osobna sprawa to międzynarodowe: najpierw w połowie lat 80-tych do Lipska przez Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę, ale skoro włóczęgę wywołąłeś to kopiuję mój W lubelskiej prasie lat 80-tych prawdziwą furorę robiła potoczna nazwa WŁÓCZĘGA Natomiast po elektryfikacji linii Warszawa - Gdańsk pojechał on jako pośpiech Temat: Wyjazd na Mayday z ELECTROwnia.pl "Z czym kojarzy się data 10 listopada każdemu klubowiczowi? Na to pytanie nawet dziecko zna odpowiedź, oczywiście z MAYDAY. To wydarzenie na stałe wpisało się do naszego kalendarza imprez. Dla niektórych jest to już nawet tak oczywiste, że właśnie od tego terminu zaczynają odliczanie pierwszych dni roku Z przyjemnością informujemy, że portal ELECTROwnia.pl otrzymal tytuł oficjalnego organizatora wyjazdu na tą kultowa już w Polsce imprezę. Ruszamy z największych miast w kraju. Lublin Strat: 10.11.2006 godz. 11.00 z Dworca Głównego PKP Trasa: Lublin – Radom – Kielce – Jędrzejów - Zawiercie – Katowice Koszt: 68 PLN Przystanki, na których można się dosiadać: Radom (restauracja Mc Donalds ul. Czarnieckiego), Kielce (Dworzec Główny PKP) Warszawa Start: 10.11.2006 godz.12.00 ul. Emilii Plater (pod Salą Kongresową) Trasa: Warszawa – Rawa Mazowiecka – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Katowice. Koszt: 57 PLN Łódź Start: 10.11.2006 godz. 13.00 Dworzec PKP – Łódź Fabryczna Trasa: Łódź – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Katowice Koszt: 49 PLN Gdańsk Start: 10.11.2006 godz 07.00 Dworzec Główny PKP (koło starej poczty) Trasa: Gdańsk – Grudziądz – Toruń - Włocławek – Łódź – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Katowice. Koszt: 110 PLN Przystanki, na których można się dosiadać: Grudziądz (stacja benzynowa przy drodze dojazdowej nr 16 z Grudziądza do trasy głównej nr 1) Bydgoszcz Start: 10.11.2006 godz. 10.00 Dworzec PKP Bydgoszcz Główna Trasa: Bydgoszcz – Konin – Kalisz – Ostrów Wlkp. – Kluczbork - Katowice Koszt: 75 PLN Przystanki, na których można się dosiadać: Konin (stacja benzynowa ul.Europejska - przy wyjeździe w kierunku utostrady A2), Kalisz (Dworzec Główny PKP) Poznań Start: 10.11.2006 godz 10.00 Dworzec Główny PKP Trasa: Poznań – Jarocin – Ostrów Wlkp. - Kluczborg – Katowice Koszt: 68 PLN Przystanki, na których można się dosiadać: Jarocin (Dworzec PKP) Zielona Góra Start: 10.11.2006 godz. 12.00 Dworzec PKP Trasa: Zielona Góra – Legnica – Wrocław – Opole – Katowice Koszt: 65 PLN Przystanki, na których można się dosiadać: Wrocław (Dworzec Główny PKP – stacja benzynowa). Szczecin Start 10.11.2006 godz 07.00 Dworzec Główny (dolny podjazd) Trasa: Szczecin – Gorzów Wlkp. – Zielona Góra – Legnica – Wroclaw – Opole – Katowice koszt: 110 PLN Przystanki, na których można się dosiadać: Gorzów Wlkp. (Dworzec Główny PKP ul. Dworcowa), Świebodzin (stacja benzynowa ul. Wojska Polskiego). UWAGA!!! Przypominamy !!! Jeśli nie masz jeszcze wejściówki na MAYDAY to jadąc z nami możesz ją nabyć za jedyne 79 PLN !!! Prosimy tylko zrobić wspólny przelew i zaznaczyć okienko "rezerwacji biletu". Bilety do odbioru w dniu wyjazdu w autokarze CENA ZAWIERA: -PRZEJAZD W OBIE STRONY -UBEZPIECZENIE -OPIEKUN -OFICJALNY PLAKAT WYJAZDU INFORMUJEMY, ŻE KAŻDY BĘDZIE MÓGŁ ZOSTAWIĆ WSZYSTKIE SWOJE RZECZY NA CZAS IMPREZY W AUTOKARZE. PRZEDMIOTY WARTOŚCIOWE RADZIMY JEDNAK TRZYMAĆ PRZY SOBIE LUB DAĆ NA TEN CZAS OPIEKUNOWI. PROMOCYJNY SYSTEM REZERWACJI: Jeśli namówisz swoich znajomych i zbierzesz od nich pieniążki oraz niezbędne dane to będziesz mógł liczyć na dużą zniżkę na przejazd. Jeśli namówisz: 6 osób Twoja zniżka wyniesie 40% 7-8 osób Twoja zniżka wyniesie 50% 9-12 osób Twoja zniżka wyniesie 80% 13 i więcej Twoja zniżka wyniesie 100% Info www.ELECTROwnia.pl Temat: Express co 8 godzin, czyli kolej na Lubelszczyźnie w 2030 r. Express co 8 godzin, czyli kolej na Lubelszczyźnie w 2030 r. Remont linii z Lublina do Warszawy możliwy jest dopiero w latach 2014-2020, a do Chełma w latach 2021-2030. Inne miasta mogą liczyć na ekspresowe pociągi do stolicy. Od nas taki skład ma w 2030 r. jeździć rzadziej niż raz na osiem godzin. Takie dane znalazły się w przyjętym przez rząd "Master Planie dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r.”. - Master Plan powstał w Ministerstwie Infrastruktury - mówi Michał Wrzosek, rzecznik centrali PKP SA. Dokument mówi co, jak i kiedy ma się zmieniać na polskiej kolei. Ale dla Lubelszczyzny to czarna wizja. Nikłe są szanse na szybką modernizację linii kolejowej nr 7 z Warszawy przez Lublin i Chełm do Dorohuska. Odpowiedzialna za tory spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) zleciła już ekspertom opracowanie pierwszego niezbędnego dokumentu, czyli tzw. studium wykonalności. Do marca 2010 ma dostać cztery warianty, z których najgorszy zakładać ma tylko zabezpieczenie torów przed dalszą degradacją, zaś najlepszy podniesienie prędkości pociągów do 200 km/h. Z samą modernizacją spółka chciałaby ruszyć z pracami już w 2012 r. Rząd ma inne terminy: Przebudowa odcinka z Lublina do Warszawy planowana jest na lata 2014-2020, zaś z Lublina do Dorohuska na lata 2021-2030. - Rządowy Master Plan jest dokumentem nadrzędnym dla polityki transportowej i jest wiążący dla dalszych działań na kolei - przyznaje Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik lubelskiego oddziału PKP PLK. A to stawia pod znakiem zapytania szanse przyspieszenia przebudowy linii do Warszawy. Dokument w części dotyczącej odcinka do Dorohuska mówi tylko o "pracach odtworzeniowych”. Nawet po przebudowie linii Lublin nie może liczyć na superszybkie połączenie z Warszawą. Takie pociągi mają w 2030 r. rozjeżdżać się promieniście ze stolicy do największych miast, oraz pomiędzy tymi miastami. Gdańsk, Wrocław, Poznań, Katowice, Łódź, Kraków a nawet Szczecin mogą liczyć na tzw. pociągi międzyaglomeracyjne kursujące co godzinę lub częściej. A z Lublina do Warszawy? Co osiem godzin lub rzadziej, czyli z taką samą częstotliwością, jaką rząd planuje dla takich pociągów na trasie z Suwałk do Białegostoku. Na pocieszenie zostają nam tylko pociągi międzyregionalne do Warszawy co godzinę lub częściej. Rząd nie przewiduje też, by do 2030 r. w naszym regionie powstał choćby jeden nowy odcinek torów. Mowa jest tylko o elektryfikacji linii z Lublina do Stalowej Woli. Choć już teraz wiadomo, że możemy o tym zapomnieć. - Były takie plany ale zostały bezterminowo odłożone na później - mówi Kwiatkowska. W Master Planie nie ma też ani słowa o kolei aglomeracyjnej dla Lublina. W pierwszej kolejności, do 2013 r. mają powstać lokalne linie dowozowe do lotnisk Okęcie i Katowice-Pyrzowice. Nie ma za to zagrożenia dla linii do naszego lotniska, choć rząd o niej nie wspomina. Budowa liczącego 2,2 km połączenia ze stacji Świdnik Miasto do przyszłego portu lotniczego ma ruszyć w przyszłym roku i pochłonie blisko 15 mln zł. Źródło: Dziennik Wschodni Temat: Brak pospiesznych na trasie Wwa-Gdańsk Bardzo często jeżdżę na trasie Warszawa-Gdańsk. Zauważyłem pewną prawidłowość, którą do końca nie wiem, jak okreslić. Może ktoś z grupy się wypowie na ten temat. chetnie, chetnie
Rozumiem, że ekonomika działań PKP polega na tym, że do IC i Expresów W tej chwili z tego powodu w
O ile jednak
Ale dlaczego przynajmniej jeden czy dwa pospieszne dzienne na trasie W-G Temat: takt Przemysl-Krakow-Wroclaw-Poznan | Czy bedzie takt na Bialystok-Wawa(2 godzinny)-Lodz-Wroclaw (4godzinny)?? Ale po co? Ja jako bialostocczanin wolalbym miec siec pociagow jezdzacych A co do sprawy taktu - (bialystok)-olsztyn-Gdansk-Szczecin. Nikt przeciez W naszym kraju, w odroznieniu od np. Niemiec, widze straszna niechec do Oczywiscie mozliwymi sa pociagi dodatkowe-poza taktem, typu Wawa-Skarzysko- dodatkowo szereg tras pociagow typu R+ Okey, teraz czekam na obelgi.. :)))) Temat: Bus wjechał w ciężarówkę To pokazuje, jakie bezpieczne są busy, bo po zderzeniu z ciężarówką pasażerowie mieli tylko otarcia. Gdyby to był zardzewiały Autosan z PKSu z pijanym kierowcą na łysych oponach to lepiej nie mówić co by mogło się stać. Porównajcie tego Solarisa z Gdańśka który zderzył się z Yarisem. Wg niektórych domorosłych teorii po zderzeniu busa z ciężarówką bus powinien złożyć się w harmonijkę i powinny poodrywać się wszystkie siedzenia powodując masakrę pasażerów. A tu proszę - tylko otarcia. Najbardziej mnie wkurzają bzdury wypisywane przez głupków że busiarzowi trzeba za niegroźny wypadek zabrać licencję. To co powiedzieć o PKSach, gdzie też są wypadki ( Gdańsk) albo pijani kierowcy ( Puławy). Też zabrać licencję? Co do tego wypadku to jakoś dziwnym trafem ten Solaris był tylko lekko uszkodzony. Dlaczego? może po prostu było tak ze względu na to, że Solaris jest nowszym autobusem i został zmontowany tak, że jest po prostu wytrzymalszy. Założę się, że gdyby w tym wypadku brał udział M11, tudzież Ikarus to na pewno dostałby mocniej. Zresztą porównywanie niegroźnej stłuczki i groźnego wypadku z udziałem busa (które z powodu głupoty kierujących zdarzają się dosyć często) jest cokolwiek nie na miejscu. Przecież oczywistym jest, ze przy zderzeniu busa z nieco większym pojazdem bus ucierpi mocniej, bo jest po prostu mniejszy i może mnie wytrzymały (szczególnie tyczy się to Twoich ulubionych, klasycznych Fordów Transitów, które mogły by jechać 50km/h, uderzyć np. w inny autobus i się rozpaść Powinno być jasne kryterium zabierania licencji - i powinny być równe warunki zabierania licencji dla busiarzy, PKSów i PKP. Na przykład - pijany busiarz - zabieramy licencję, ale zabieramy też PKSowi Puławy, gdzie był kierowca z 3 promilami. Busiarz przekracza prędkość - zabieramy licencję, ale zabieramy też licencję PKP ,gdzie pociąg kilka lat temu wykoleił się pod Dęblinem z powodu przekroczenia dozwolonej prędkości. Busiarz jeździ niezgodnie z rozkładem jazdy? OK, ale zabieramy też licencję PKSowi Stalowa Wola który spoźnia się na linii do Zakopanego, albo MPK Lublin, które spóźnia się na wszystkich liniach, że nie wspomnę o PKP w tym temacie. BO obecnie wśród niektórych panuje niestety taka mentalność, że jak PKS czy PKP coś przeskrobią to jest to pech, a jak busiarz coś złego zrobi to od razu zabierać licencję. Spokojnie. Co do tego wypadku to jakoś dziwnym trafem ten Solaris był tylko lekko uszkodzony. Dlaczego? może po prostu było tak ze względu na to, że Solaris jest nowszym autobusem i został zmontowany tak, że jest po prostu wytrzymalszy. Założę się, że gdyby w tym wypadku brał udział M11, tudzież Ikarus to na pewno dostałby mocniej. Zresztą porównywanie niegroźnej stłuczki i groźnego wypadku z udziałem busa (które z powodu głupoty kierujących zdarzają się dosyć często) jest cokolwiek nie na miejscu. Przecież oczywistym jest, ze przy zderzeniu busa z nieco większym pojazdem bus ucierpi mocniej, bo jest po prostu mniejszy i może mnie wytrzymały (szczególnie tyczy się to Twoich ulubionych, klasycznych Fordów Transitów, które mogły by jechać 50km/h, uderzyć np. w inny autobus i się rozpaść Poza tym mnie wkurza coś innego. Mianowicie gdy tylko pojawia się jakaś informacja o wypadku wciąż powracasz do tego, że w PKS Puławy pewien kierowca miał 3 promile, albo że w Gdańsku zginęło 30 osób. A jakie to ma w tej chwili znaczenie? przeciez pojedynczy taki wybryk, np. z alkoholem nie obrazuje tego, ze zaraz wszyscy kierowcy PKS to pijacy. A wypadki autobusów zdarzają się średnio raz na tydzień lub na 2 tygodnie. A jeśli chodzi o licencję to chyba są inne możliwości odebrania jej przewoźnikowi i zazwyczaj traci się ją jeśli przewoźnik nie spełnia określonych kryteriów. A zresztą po co ja to tłumaczę. Przecież dla ciebie jazda 100km/h Sprinterem jako, wyprzedzanie na ciągłej "na trzeciego" przez busa i inne takie praktyki tworzą oraz uwielbienia dla busów. A dopóki busiarze nie zmienią swojego stylu jazdy itd. to takich wypadków będzie niestety więcej. Temat: No i Szkrabek skrocony... | Jak wszystkie pociągi dalekobieżne by jeździły w ramach taktu, to | skomunikowania wyjdą same z siebie. Śmiem wątpić. Np. w Warszawie należałoby skomunikować pociągi
Różnicując ceny??? I tak mamy porąbane taryfy, a Tobie jeszcze mało ;-(? | pociągów) Przykład - Ex Małopolska, niby z Gdańsk 950 wyjeżdża, ale IMHO w przypadku podróży dalekobieżnych ludzie jednak sprawdzają, o Pozdrowienia Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko Nie wychylasz sie dalej jak za wlasny czubek nosa i widzisz tylko swoje potrzeby. Rozumujac w ten sposob to gbym ja zostal prezydentem to zmodernizowal bym CMK do 300km/h, tylko po co? Sa jeszcze wazniejsze projekty, a to co piszesz ze gdybys zostal prezydentem to przeznaczyl bys wielka kase na ta linie jest dla mnie podejsciem egoistycznym, gdy by tak mtslal kazdy to linii w takiej potrzebie bylo by tyle ile ich istnieje. To jest wlasnie wykorzystywanie wladzy to wlasnych i wlasnego regionu potrzeb. Widze potrzebe uratowania tej linii, ale gloryfikowanie jej ponad wszystko to Odpowiedź jest krótka : NIE Dlaczego chciałbym gruntownej modernizacji tej linii tzn. w granicach V 120/160 1.Z tych samych powodów, z których linię tę chciała zelektryfikować i 2.Z tych samych powodów dla których obecnie MT i GM chce (a przynajmniej ma w 3.Już niedługo torowisko na odcinku Mielec Dębica zostanie wyeksploatowane i 4.Strategiczne położenie tej linii m.in. 5.Olbrzymia szansa rozwoju całego województwa Podkarpackiego i szansa wyjścia z 6.Szansa przejęcia połączeń osobowych i towarowych z Ukrainy (i nie tylko) na 7.Rozwój ściany wschodniej Polski 8.Zrównoważenie planów modernizacji linii kolejowych na Wschodzie i Zachodzie 9.Poprawa infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu, która jest na żenująco 10.Brak planów budowy autostrad wzdłuż odcinka Lublin Dębica i w ogóle na 11.Znacznie niższe koszty modernizacji tego odcinka niż koszty budowy nowej 12.Rozwój gospodarczy Lubelszczyzny 13.PODNIESIENIE ZNACZENIA LUBLINA w Polsce i dołączenie do miast tej rangi co 14.Wzrost znaczenia LUBLINA jako miasta metropolitalnego w Polsce Południowo – POZDROWIENIA ADRIANIKOS
Temat: (Zach-Pom) Wariacka jazda busem
Miales podac TYSIACE ludzi zabitych w busach. Tutaj mamy raptem 12 Czyli racja jest po mojej stronie - prawdopodobienstwo smierci w busie
dlaczego ci sie znudzilo? Podawaj smialo? A moze to nieprawda i nie . mam nadzieje ze ta odrobinka danych rozjaśni Ci
Tak ze PKP do likwidacji. aron Temat: Nowa taryfa Z szybkiej lektury grupy przez bramke onietu wnioskuje, ze na grupie nie pojawilo sie jeszcze streszczenie nowej taryfy - a, ze posiadam zalacznik do TOB, to pozwole podzielic sie wszelkimi nowosciami i ciekawostkami, ktore udalo mi sie odnalezc. No to po kolei: ogolnie: - ceny sieciowek poc. os., posp. - 426,20 Przypomne mnozniki: bezimienna - 1,5 Ulga 50% przysluguje posiadaczom legitek: seniora, H-1096, zolnierzom - ceny doplat za wypisanie biletu w pociagu oraz oplata za przesylke - kary za brak biletu zaleza od ceny najtanszego biletu u danego PKP Intercity: - ceny miejscowek jak podawal Krzysiek Lerski: 9 zl w Ex, 12/18 w IC. Warto - ceny rynkowe - jak juz pisal rewizor Cezary, ustalono oddzielna taryfe dla A o to spis poc. Ex z cena rynkowa: Gizycko Wszystko to jednak tymczasowo - od nowego rozkladu PKP IC wprowadza nowa 15% w przypadku: 35% w przypadku Karta zreszta bedzie rozwiazaniem tymczasowym - docelowo wprowadzony PKP Przew. Reg.: - miejscowka w poc z [R], RF bez zmian, tj. 7 zl - wprowadzono nowa oferte dla przejazdow 2 kl. poc. os. na obszarze miast - nowe ceny relacyjne (cena obliczana wg najkrotszej trasy): W-wa - Krakow (p. Kielce/Czestochowe) SKM: - bilety potanialy - serio!!! Za przykladowy przejazd Gdansk Gl - Gdynia Gl - zakres taryfy z dotychczasowych 60 km wzrosl do 300 km - oj, chyba nie ma No i pare innych ciekawostek - np. za 1 km wynajecia ezt EN57 PR licza sobie Temat: TLK-gdzie ich brak? I ja się wypowiem. Najpierw skomentuję wasze, potem przedstawię swoje TLK Olsztynianin-Olsztyn-Iława-Toruń-Bydgoszcz-Piła-Krzyż-Szczecin Na trasie Olsztyn-Elbląg-Gdynia-Szczecin jeździ BRYZA, GRYF, RYBAK, PODLASIAK. BRYZA w relacji Szczecin-Olsztyn jedzie przez Iławę. Ostatnio doszła PARSĘTA z Kołobrzegu. Nie wiem więc czy takie połączenie miałoby sens... TLK Kołobrzeg-Piła-Bydgoszcz-Toruń-Łódż Kaliska-Częstochowa-Kraków. Jestem za Pomorze zachodnie potrzebuje bezpośredniego dziennego połączenia z Częstochową. Pociąg byłby konkurencją dla KRAKOWIANKI (dla jadących całą trasę) TLK Bielsko B-Katowice-Częstochowa-Warszawa-Działdowo-Olsztyn,(latem do Ełku) takie POJEZIERZE przez cały rok? OK. Popieram. Połączenie Śląsk-Mazury z dojazdem do Częstochowy TLK Lublin-Radom-Łódż Kaliska-Kutno-Poznań-Szczecin(latem do Świnoujścia) Konkurencja dla GAŁCZYŃSKIEGO... Bo przez Łódź... Raczej nie. Lepiej jakieś skomunikowanie w Kutnie na pociąg do Łodzi z GAŁCZYŃSKIM. TLK Jelenia G-Wrocław-Łódż Kaliska-Warszawa-Białystok Dzienny czy nocny? Taki ŚWIATOWID czy PRZEMYŚLANIN ale po drugiej przekątnej Polski... Byle był w Warszawie skomunikowany z czymś z Trójmiasta. TLK Rzeszów-Kraków-Częstochowa Stradom-Lubliniec-Kluczbork-Ostrów Wlk-Poznań Dawna trasa WIELKOPOLANINA bodajrze... Dla mieszkańców poznania pociąg w góry. Być moze dałoby się skomunikować z czymś ze Słupska, Kołobrzegu (może ze SŁOWIŃCEM) - pociąg do Częstochowy TLK „Pobrzeże” Kołobrzeg – Gdynia – Warszawa – Katowice – Bielsko Biała Jestem za. Ale z Warszawy proponowałbym zamiast jazdy przez CMK jazdę przez Łodź, Częstochowę, Zawiercie. TLK „Morze Bałtyckie” Szczecin – Gdynia – Elbląg – Olsztyn / w sezonie do Ełku i Białegostoku Za tóry pocpieszny? Bo już kilka na tej trasie jeździ (GRYF, RYBKA, BRYZA, ALBATROS, PODLASIAK). Nazwa nawiązuje do MARE BALTICUM - ale jechał z Berlnia - może czas na międzynarodowy TLK? TLK „Reda” Hel – Gdynia – Warszawa – Łódź Fabryczna / tylko w sezonie Postój w Redzie (miasto) mógłby być W zasadzie do zekspresiowionej lini Gdynia-Warszawa każda nowa TLK to ciekawe połączenie. A do Łodzi tym też się przyda... TLK „E. Kwiatkowski” Gdynia – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław Wielu o takie połączenie apeluje. Raczej popieram. TLK „Wybrzeże” Gdynia – Warszawa – Łódź Fabryczna / po sezonie Ja proponuję WYBRZEŻE tak jak obecnie + powrotne WYBRZEŻE zamiast HEWELIUSZA. A można by wydłużyć do Łodzi czy Gliwic przy okazji (by skład sie nie marnował na Grochowie). TLK „A. Abraham” Hel / Łeba – Gdynia – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław / Hel i Łeba w sezonie poza tym z Gdyni Wielu o takie połączenie apeluje (z Gdyni). Raczej popieram, choć Łeba ma nocnego sezonowego pośpiecha do Wrocławia przez Słupsk, Piłę. TLK Szczecin - Krzyz - Bygdoszcz - Toruń - Iława - Olsztyn - Ełk - Białystok W relacji Olsztyn-Szczecin nie. Są już bezpośrednie na innej trasie. Lepiej jakieś 2 TLK z Olsztyna i ze Szczecina do Łodzi przekfalifikować EX Nidę na TLK całoroczny Kielce/Lublin - W-wa - Działdowo - Gdynia - (Kołobrzeg sezonowo) Hmm. Ciekawe. Kołobrzeg miałby połączenie dzienne z Lublinem. A przy okazji TLK na trasie Gdynia-Warszawa... Łódz Kaliska - Kutno - Toruń - Iława - Olsztyn (do Ełku w sezonie) Popieram. (patrz 2 pociągi wyżej:) Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia popieram (już po raz 3) Lublin/ kielce - Radom - Łódź - Ostrow Wielkopolski - Poznań - Szczecin Raczej nie. Konkurent dla GAŁCZYŃSKIEGO, który zyskuje na tym, że przez Warszawę jedzie. Ta propozycja jeździłaby raczej pustawa. Szczecin - Poznan - Wroclaw - Katowice - Krakow - Przemysl (swiatowid jako TLK) Jak PKP IC przejmie pośpiechy to to nastapi. Raczej obojętne czy pociag będzie pośpiechem czy telką. Ale na miejscu PR wrpowadziłbym częściową rezerwację miejsc ze względu na długą trasę, więc moze rzeczywiście lepsze by to połaczenie było w barwach IC??? A teraz moje: TLK POBRZEŻE (wydłużenie trasy do Gliwic p. Łódź, Częstochowę). Komentowałem też jako inną trasę przy propozycji Kwitmena. Jestem też za wyjazdem z Kołobrzegu między 6-7 (wcześniej). TLK PUSTELNIK Szczecin - Poznań - Łódź - Częstochowa - Kraków - Zakopane (Zakopane raczej w sezonie) Szczecinowi brak pociągu bezpośredniego do Częstochowy. Przy okazji byłby dzienny do Zakopanego. nocny TLK POMERANIA Kraków - Katowice - Warszawa - Gdańsk - Gdynia - Hel/Słupsk - Koszalin - Kołobrzeg nocny sezonowy TLK jako nocny całoroczny (lub chociaż w ferie, 30.10-2.11, 20.12-2.01, w Wielkanoc) TLK WROCŁAWIANIN Terespol - Siedlce - Warszawa - Łodź - Kalisz - Wrocław - Legnica - Bolesławiec - Węgliniec - Zgorzelec - Gorlitz - Dresen (..)Traktować raczej z przymróżeniem oka(...) Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 110 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||