Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Legnica
Temat: EU11 Wracaja?
Daj troche więcej info o niej. Kiedy jedzie, czy standardową trasą, itp. Jeśli jedzie przez Węgliniec - Horka, to zrobimy z kolegami troche fotek na tej trasie.
pozdr
| trasie Legnica-Wrocław. W jego składzie była EU11. Numerów i oznaczeń | nie widziałem. Malowanie jak dla PKP było planowane. | Ciekawe było to, że była podczepiona bezpośrednio za bykiem, co chyba | nie odbije się na jej czystości z przodu.
| Nie wiecie dlaczego wraca?
W Bombardierze stoi jeszcze jeden egzemplarz E405 (byle EU11). Nie bylo do niej czesci, ale za 2 tygodnie smiga juz do Wloch. Moze na testy pojechala. BTW malowanie oczywiscie ma juz wloskie, nie polskie.
-- Zdroowka z Walbrzycha / Wroclawia Marzipan
Temat: Predkosc miedzy Wroclawiem a Opolem
Jak ktos daje na to kasy to sam sobie zyczy co ma byc modernizowane Zgadza sie????
Czy mozna sie spodziewac zwiekszenia predkosci na tym szlaku z 120 na wiecej (160?) w zwiazku z modernizacja (jesli juz jakas jej czesc dobiegnie do konca)?
Jakby ktos mogl mi wyjasnic dlaczego... modernizacja e30 w ogole przebiega w nielogiczny sposob. Bo czemu modernizowac odcinek z pedkoscia 120 km/h a zostawic tak irytujace fragmenty trasy jak wroclaw lesnica-wroclaw gl, katowice-myslowice, czy wjazd/wyjazd z krakowa?
(Nie wiem czy PKP spostrzeglo, ze jest fragmentaryczna autostrada miedzy Okmianami (za Legnica) a Krakowem i wypadaloby przyspieszyc nieco pociagi na tej trasie; gdyby tak zwiekszyc predkosc na najgorszych fragmentach z 40/50 do 120/140 to jest to prawie minuta na kazdym kilometrze; a jak zwieksza cos miedzy opolem a wroclawiem, to bedzie tylko kilka sekund, z ktorych zbierze sie moze piec minut).
Temat: perspektywy na E30?
Chcialbym sie zapytac jak wygladaja najblizsze plany, jesli w ogole takie sa, z przyspieszeniem pociagow (pkp-ic) na trasie E30, glownie miedzy Legnica a Wroclawiem. Ktos mi kiedys mowil, ze czas przejazdu z Wroclawia do Opola skrocony zostanie do 30 minut. Jakos trudno mi w to uwierzyc, a takze wyobrazic sobie kiedy to nastapi?
Już teraz na odcinku Oława-Opole prędkość szlakowa wynosi 160km/h, a na odcinku Wrocław-Oława cały czas trwają prace modernizacyjne. W tej sytuacji czas 30 minut nie jest abstrakcyjny (chociaż dużo bardziej prawdopodobne byłoby jakieś 40min). Docelowo na całej trasie Medyka- Zgorzelec prędkość szlakowa będzie wynosiła 160km/h
Jatzk
Temat: perspektywy na E30?
Chcialbym sie zapytac jak wygladaja najblizsze plany, jesli w ogole takie sa, z przyspieszeniem pociagow (pkp-ic) na trasie E30, glownie miedzy Legnica a Wroclawiem. Ktos mi kiedys mowil, ze czas przejazdu z Wroclawia do Opola skrocony zostanie do 30 minut. Jakos trudno mi w to uwierzyc, a takze wyobrazic sobie kiedy to nastapi? Drugie pytanie, czy zajda jakies zmiany w pociagach na tej trasie od nowego RJ?
Temat: Koniec całodobowej kasy w Solcu Kujawskim...
W Solcu jest ajencja PKP..... Niech ją szlag trafi...
tak się zastanawiam dlaczego w niektórych regionach sa kasy ajencyjne a w innych nie, na przykład w takiej wsi gminnej Miękinia (trasa Legnica-Wrocław) jest kasa (oczywiście ajencyjna), a w Rydułtowach które z resztą są miastem kasy nie ma, przez co postępuje dewastacja wewnetrznych pomieszczeń dworca w Rydułtowach, albo taki Koszęcin na trasie Kalety-Lubliniec, tam tez nie ma kasy biletowej a wsiada pełno ludzi i kierpoć wypisuje bilety przez 15minut
Temat: Kępno - Wieluń- Herby Nowe zawieszą czy nie?
Odcinkowi miedzy Fosowskiem a Kluczborkiem PKP PR ostatecznie powie nara. Towarowch chyba jezdzi tam niewiele, wiec reszta sieci i torow padnie lupem.
Już teraz tor nieczynny (w Zębowicach się przejeżdża z jednego na drugi) jest systematycznie okradany w bezczelny sposób. Powinna zostać ta para, a zlikwidować mogliby ostatni pociąg Opole-Jelcz - tam i tak sporo towarów jeździ, więc by się utrzymała i bez niego. Fosowskie - TG zostają jakieś ochłapy, KKA powoli włazi, więc chyba osobowe długo nie pociągną.
W piatek ostatnie 445/446 miedzy Legnica a Rudna Gw., a sobota to ostatni 440 Glogow - Wroclaw
A jak tu z towarowymi? Jeśli też niewiele, to chyba będą musieli puścić nocny pociąg w lipcu i sierpniu przez Ścinawę z racji niezdatności tej linii do użytku. Tak czy inaczej szkoda Głogowa - ze sporego węzła w trzy lata zrobili zwykłą stację z 7 czy 8 parami pociągów i zawrotną vmax.
Temat: Dlaczego w IC Wawel DALEJ nie dziala klimatyzacja???
| Jezedze wafelkiem przecietnie 4 razy w roku!Standartowo klima nie dziala | na odcinku spalinowym w polsce miedzy Legnica a granica!!Wtedy sie mozna | udusic.
Czy to jakos wynika z techniki w tych wagonach/zasilania klimy czy zwyczajnie niechciejstwa, ze nie mozna jej podpiac do sprzegu elektrycznego w lokomotywie? Czy klima w tych wagonach jest zasilana inaczej niz ogrzewanie elektryczne?
A jak wytlumaczyc to, ze w jednym wagonie klimatyzacja dzialala?? W zimie podobne cyrki sa z ogrzewaniem.
I co to znaczy, ze jest to wina techniki? Wagon jest niesprawny?? Moze tez nie chamuje???
Do tego niedzialajaca klimatyzacja jest zagrozeniem, to nie jest tylko "upal", "gorac". To po pierwsze jest niewywiazanie sie z umowy, bo wagon mialbyc klimatyzowany. A po drugie pociagiem tym jezdza ludzie starsi, ktorzy SPECJALNIE wybrali ten pociag, zeby jechac w chlodzie... a tutaj szklarnia i nawet okien nie mozna odtworzyc.
PKP od lat daje do zrozumienia, ze ten pociag jest dla nich tylko problemem i najlepiejby bylo gdyby go zlikwidowac.
Ponoc niebawem bedzie tanie polaczenie lotnicze Berlin-Krakow. Zycze temu pociagowi jak najlepiej.
Temat: IC 42/43
Hi,
Na torach DB-AG sa to BR 101 z Hamburg-Altona do Cottbus i BR 232/234 z Cottbus do Forst. Jest tez zmiana lokomotywy na stacji Legnica? Na jakie typy?
Dlaczego jest to InterCity a nie EuroCity?
Kann mir jemand sagen, welche Loks den IC 42/42 auf den Gleisen der PKP ziehen? Auf DB-AG Gleisen sind es die BR 101 von HH-Altona bis Cottbus und die BR 232/4 von Cottbus bis Forst. Findet in Liegnitz noch ein weiterer Lokwechsel statt? Welche Loks fahren dann bis Krakau?
Warum verkehrt der Zug als IC und nicht als EC obwohl er eine Grenze Ăźberschreitet?
Danke fĂźr Ihre Antworten!
CU, Thomas
Temat: 409Da vs. Ls150a
Z niższymi numerkami: SM03-04..99
Litosci... moze ktos ma monografie SM03 :-( Do tej pory wydawalo mi sie, ze 2Ls150 to byly SM03 od nr 230 do 273. Teraz juz zupelnie nic nie wiem. To chyba najbardziej zakrecona seria do opisania.
A jaką "atrapę" (siatkę czy żaluzje) i jakie schodki do kabiny (ułożone pionowo czy ukośnie) ma ta Ls150, o którą pytasz?
W zyciu widzialem dwie lokomotywy oznaczonel Ls150a: Ls150a-022 w WGW Kluczbork, ale to ladnych pare lat temu bylo i Ls150a-150, ktora dokladnie rok temu obrabiala zaklad przy stacji Stary Jawor (Jaworzyna Sl.-Legnica). Pomykala sobie zwawo, ale niestety nie zdazylem jej sfotografowac, a tym bardziej przyjrzec sie temu "nieszczesciu".
Z ciekawych oznaczeń: W Kluczborku stoi "PKP SM03/a-150 214"
Pare lat temu oznaczona byla SM03/Ls150-214
Pozdrawiam Marek Dabrowski
Temat: perspektywy na E30?
| Chcialbym sie zapytac jak wygladaja najblizsze plany, jesli w ogole | takie sa, z przyspieszeniem pociagow (pkp-ic) na trasie E30, glownie | miedzy Legnica a Wroclawiem. Ktos mi kiedys mowil, ze czas przejazdu z | Wroclawia do Opola skrocony zostanie do 30 minut. Jakos trudno mi w to | uwierzyc, a takze wyobrazic sobie kiedy to nastapi?
Już teraz na odcinku Oława-Opole prędkość szlakowa wynosi 160km/h,
Niestety nie jest. Ten odcinek jest jeszcze nie zrobiony. Brakuje: - modernizacji stacji Brzeg, Olawa - zmiany stacji Dabrowa Niem. na podg. - zmiany stacji Lipki, Losiow na przystanki osobowe - zmiany podg. Przecza na przystanek osobowy - sbl (samoczynnej blokady liniowej) - ssp (samoczynnej sygnalizacji przejazdowej) - linii WN zasilajacej podstacje (E-30 bedzie druga po CMK linia zasilana WN, a nie SN, nawet E-20 nie jest).
Na razie na tym odcinku obowiazuje predkosc 120km.h i tak bedzie przynajmniej do konca 2004.
W tej sytuacji czas 30 minut nie jest abstrakcyjny
I taki tez zostanie po modernizacji. Trasa Wroclaw - Opole ma 82km i 30min oznaczxaloby srednia predkosc 164km/h co nie jest do osiagniecia nawet przy 200km/h na tym odcinku. Czas przejazdu z V=160 bez postojow wyniesie 38min (to jest liczone z rezerwa, ktora moze sie zmienic) bez postoju w Brzegu i 41min z postojem.
Temat: Jak najtaniej Wroclaw Glowny - Cottbus?
Witam.
Jak w temacie. Chodzi o podroz 26.12.2004 pociagiem IC Wawel. Sa jakies specjalne taryfy, czy moze kupic osobne bilety na odcinek polski i niemiecki (istnieje jakas przejsciowka?). Aha, tego dnia Wawel jedzie jeszcze normalnie przez Zagan, Forst?
Chyba jedzie jużprez Zgorzelec. PKP InterCity mówi, że jeszcze nie ma oficjalnego poinformowania. Jest pewnien problem też z zakupem miejscówki. Ja chcę przejechać odcinkiem Zgorzelec-Legnica, który WAWEL, pokona w dosyć szybkim tempie! Po raz pierwszy! (Rok temu te jechał ale chyba tylko 3 dni?)
Temat: Czy Wiking jest skomunikowany ze Śnieżką?
Heh. Zgadza się, mogłem tak jechać. Ale za to wczoraj jechałem najciekawszym pociągiem na świecie. Takim niebieskim jelczem...:-) Szynobus Legnica - Kamieniec sobie nie przyjechał - nie wiem co go wsysło no i zamiast zaliczyć Jaworzyna-Kamieniec to sobie pooglądałem wioski ziemi dzierżoniowskiej z okna autobusu PKP. :-) Nawet ładne okolice....
Niebieski Jelcz - to oznacza wielką rewolucję w KKA na podsudeckiej, jeszcze kilka dni temu jechałbyś małym busikiem na około 10 osób ;) Szynobusy nie jeżdzą już od około 2 tygodni - to już jakaś poważniejsza awaria ... Ale żeby nie myśleć, że na podsudeckiej jeździ już tylko KKA, to dodam, że po prostu trafiłeś na jeden z dwóch kurswów, na których jest obecnie (mam nadzieję że tymczasowo) KKA. Na pozostalych pięciu kursach jest skład wagonowy (SU45-064 + Az + B).
A co do okolic Dzierżoniowa ... te okolice byłby jeszcze ładniejsze - gdybyś jechał torami ...
Temat: Wrocław - Berlin. Rocznica połączenia kolejowego
Na razie posypały się pomysły na konferencje, wystawy, publikacje. Konsulat obiecał ułatwić kontakty ze stroną niemiecką. Spółka PKP Przewozy Regionalne zapowiada transport historycznymi pojazdami.
Proponuję przejazd historycznym taborem trasą Wrocław Gł. - Legnica - Żary - Lubsko - Gubin - Frankfurt - Berlin ze zwiedzaniem historycznej stacji z lokomotywowniami w Lubsku ! :-/
Problem w tym, że najdalej dojechałby do Lubska i to nie przez Żary a Bieniów, a zwiedzać to nawet ruin by nie można było...
Mick M.
Temat: już w Poznaniu...
Nie wiem, czy było, ale już od wczoraj można kupić SRJP w informacji PKP na dworcu Poznań Gł.
A tak z pierwszych uwag:
zapisu godziny na "13.12" (z kropką)
2) Skład po rannym pociągu Bydgoszcz - Kcynia wraca podłączony do porannego pociągu Poznań - Kcynia - Bydgoszcz, czyli kicha... Mógłby wracać jako jeszcze jeden pociąg np na 10:00 do Bydgoszczy...
3) Niesamowite są literki "G" np. na Nadodrzance, gdzie na odc. Wrocław - Głogów po odwołaniu wszystkich "G" pozostałoby 5 par osobowych na dobę - nie poznaję tej linii.
4) Linia Rudna Gw. - Legnica podupada i rozkład aż prosi o dobicie jej do końca - tylko 2 pary dojeżdżają do Głogowa. W pozostałych przypadkach liczą na skomunikowania - Tomku K. współczuję rozkładu :-(
5) Nocny Expres wraca ze Szklarskiej do Jeleniej Góry jako podsył... No cóż pewenie inaczej się nie dało, ale to chyba pogarsza jego atrakcyjność...
A w ogóle wyszukiwanie w SRJP zaczyna być zabójcze - trzeba nieźle uważać na terminy kusowania, bo D i E są przeplatane G i F, a wężyki ma już prawie każdy pociąg... :-(
Na razie tyle ! Pozdr.! Mick M.
Temat: TVN - skacze jakaś Pani z pociągu na pociąg
Natomiast skok pomiędzy pociągami jadącymi w przeciwnych kierunkach byłby czymś bardzo przydatnym na PKP. Ileż to razy wjeżdżąjąc do stacji węzłowej widzi się pociąg jadący tuż obok w przeciwnym kierunku (po czym odbijający gdzieś w bok,) dzięki brakującym 2 minutom na przesiadkę... A tak, hop i ujemna przesiadka zrealizowana :-)
Tak!!! Możnaby nawet ściąć na taryfie. Np. kupić tylko Poznań Gł. - Legnica przez Grabiszyn... pzdr ws
Temat: Wrocław - Berlin. Rocznica połączenia kolejowego
| Na razie posypały się pomysły na konferencje, wystawy, publikacje. | Konsulat obiecał ułatwić kontakty ze stroną niemiecką. Spółka PKP | Przewozy Regionalne zapowiada transport historycznymi pojazdami.
Proponuję przejazd historycznym taborem trasą Wrocław Gł. - Legnica - Żary - Lubsko
To podobno miasto rodzinne Ewweliny Flinty. MOż jakiś koncrert?
Problem w tym, że najdalej dojechałby do Lubska i to nie przez Żary a Bieniów, a zwiedzać to nawet ruin by nie można było...
Ludzie mogą zobaczyć wszystko nawet ruiny. Byleby dano im tę możliwość, a nie karano za chodzenie z aparatem fotograficznym.
Temat: Czy Wiking jest skomunikowany ze Śnieżką?
W sumie to nie widze przeszkod, zeby jechac ta osobowka. Jestes w Klodzku 17:32, potem SZKLARKA do Wroclawia, tam 19 minut na Zamosc (odj. 19:30) i w Katowicach przesiadka 22:11 / 22:30 na POGORIE. Do Czestochowy przyjezdzasz 23:44, wiec w sam raz zeby turystyk uwazac za dobrze wykorzystany ;).
Heh. Zgadza się, mogłem tak jechać. Ale za to wczoraj jechałem najciekawszym pociągiem na świecie. Takim niebieskim jelczem...:-) Szynobus Legnica - Kamieniec sobie nie przyjechał - nie wiem co go wsysło no i zamiast zaliczyć Jaworzyna-Kamieniec to sobie pooglądałem wioski ziemi dzierżoniowskiej z okna autobusu PKP. :-) Nawet ładne okolice....
Temat: Wszystkie pociągi pośpieszne dla PKP Intercity
Polska Agencja Prasowa podała, że w dniu dzisiejszym Rząd RP podjął decyzję o przekazaniu wszystkich pociągów pośpiesznych do spółki PKP Intercity z dniem 1 lipca 2006 r.
Szczegóły wkrótce! Zdradzę tylko, że pociąg "Wrocławianin" nie zostanie zlikwidowany na odcinku Legnica - Zgorzelec od 1 lipca 2006 r. tak jak chce Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych, ale jako TLK "Wrocławianin" będzie kursować w relacji Görlitz - Warszawa Wsch. - Görlitz
Temat: WHEREVER I MAY ROAM - Legnica
Dobra ludzie, kto jedzie z Legnicy i okolic PKP? Dawac znac!
---- dodane: inne srodki niz PKP tez moga byc
Temat: modernizacja E30, Zgorzelec
Więcej info o modernizacji E-30 Zgorzelec-Legnica tutaj: http://pkp.boleslawiec.pl/news.html
BTW autorzy tej strony mylą jeden z najpiękniejszych mostów na DŚ z wiaduktem (http://pkp.boleslawiec.pl/wiadukt.html)!
Jaco
Temat: IC Wawel - wagon barowy - zmiany
Hi!
Nie wiem od kiedy, ale teraz dopiero zauwazylem. Jeszcze niedawno na calej trasie (Hamburg/Berlin - Krakow) byl wagon DB z obsluga Warsowa. Teraz na odcinku Krakow-Legnica jest wagon PKP, a na Cottbus-Berlin/Hamburg - wagon DB.
Pozdr. Krzysiek
Temat: Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy
25 października 2004
Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy (PAP) Miłośnicy kolei z całej Polski zjechali w niedzielę do Legnicy, skąd wyruszył pociąg specjalny uruchomiony na nieczynnej już linii Legnica - Jerzmanice Zdrój. Okazją do nadzwyczajnego połączenia są 160 urodziny kolei żelaznej w Legnicy. "Dotarła ona tutaj wraz z budową Kolei Dolnośląsko-Monachijskiej łączącej Wrocław z Berlinem i Dreznem. Odcinek Wrocław - Legnica uruchomiono 19 października 1844 roku, czyli 160 lat temu" - powiedział PAP Jacek Jerczyński z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Dodał, że w tym miesiącu mija również 120 lat od uruchomienia połączenia kolejowego między Legnicą i Złotoryją, a kolejną okrągłą rocznicą jest 20-lecie elektryfikacji kolei w Legnicy.
W niedzielę na dworcu PKP w Legnicy można było usłyszeć niecodzienny komunikat: "Pociąg nadzwyczajny Legnica - Jerzmanice Zdrój odchodzi z peronu pierwszego". W kasach trudno jednak było znaleźć bilety. Skład wynajęty został bowiem przez Klub Sympatyków Kolei, który pokrywał koszty sentymentalnej podróży na nieistniejącej już trasie.
Aby przejechać się specjalnym pociągiem z Legnicy do Jerzmanic, niektórzy przybyli z tak odległych miejsc jak Waszawa, Szczecin, Gdańsk, Kraków, czy Poznań.
"To naprawdę frajda przejechać się takim składem na linii, która już nie funkcjonuje, z ludźmi, którzy tak samo kochają kolej" - powiedział PAP Aleksander Kurstak z Warszawy. Inny uczestnik imprezy, Robert Łubiński ze Szczecina nazwał to "zaliczaniem linii kolejowych".
"Niektórzy z nas mają mapki i odznaczają sobie trasy, które przejechali takimi właśnie +specjalnymi połączeniami+. To dla każdego z nas duża gratka i powód do dumy" - wyjaśnił Mateusz Żmuda.
"Niestety kolej nie jest nam tak przychylna, jak byśmy chcieli i jak to jest w innych krajach. Wynajęcie przez nas takiego pociągu słono kosztuje i trzeba przejść całą biurokratyczną drogę, aby takie przedsięwzięcie się powiodło. Koszt przejazdu 1 kilometra to kilkanaście złotych" - powiedział Jerczyński.
O godzinie 11.10 złożony z kilku wagonów specjalny skład wyruszył w kierunku Złotoryi i dalej do docelowej stacji Jerzmanice Zdrój. Pociągi pasażerskie nie jeżdżą w tym kierunku od 1995 roku.
Podczas niedzielnej podróży organizowane będą tzw. fotostopy umożliwiające miłośnikom kolei robienie zdjęć dokumentujących malowniczą trasę. Około godziny 15 pociąg wyruszy w drogę powrotną.(PAP)
Temat: Firmy sprzątające na kolei a władze PKP
Otwieram nowy temat, w którym prześwietlimy firmy sprzątające na kolei. Gwarantuję moc wrażeń!
Rynek usług porządkowych dla kolei jest zmonopolizowany przez kilka prywatnych firm, które mniej lub bardziej formalnie są powiązane z kadrą kierowniczą spółek PKP. I tak na przykład na Pomorzu są to "Kolejowe Zakłady Usługowe", w Małopolsce i na Śląsku "Zakłady Usługowe POŁUDNIE", a na Dolnym Śląsku "Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Usługowe".
Dziś zajmiemy się tą ostatnią, czyli DPU z Wrocławia: http://www.dpu.net.pl
Na stronie internetowej firmy znajdziemy informację, że DPU sprząta w:
• PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.
- Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych - Opolski Zakład Przewozów Regionalnych
• PKP Cargo S.A.
- Zakład Przewozów Towarowych Legnica - Zakład Przewozów Towarowych w Opolu - Zakład Przewozów Towarowych we Wrocławiu
• PKP Cargo WAGON Jaworzyna Śląska Sp. z o.o. • PKP Intercity Sp. z o.o. w Warszawie • PKP S.A. Odział Gospodarowanie Nieruchomościami we Wrocławiu • PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe • PKP S.A. Oddział Kolejowa Medycyna pracy we Wrocławiu • Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu - Zakład Linii Kolejowych w Opolu - Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei Wrocław - Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu
Czy to nie dziwne, że jedna firma opanowała prawie wszystkie spółki i zakłady PKP na tym terenie? Dla mnie dziwne. Dlatego prześwietliłam Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Usługowe sp. z o.o. w Krajowym Rejestrze Sądowym...
Proszę sobie wyobrazić moje zdziwienie, gdy w KRS natrafiłam na następujące nazwiska w składzie rady nadzorczej Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Usługowego we Wrocławiu:
1. Krzysztof Mamiński - prezes Natury Tour, członek rady nadzorczej WARS.S.A., prezes zarządu Związku Pracodawców Kolejowych PKP. Ponadto były przewodniczący kolejarskiej "Solidarności", były członek zarządu PKP S.A.
2. Jerzy Dul - dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK we Wrocławiu. Były przewodniczący dolnośląskiej "Solidarności" w PKP.
3. Stanisław Cichoń - były członek zarządu PKP PR oraz PKP CARGO. Obecnie członek zarządu ZNTK Mińsk Mazowiecki. Były aparatczyk kolejarskiej "Solidarności".
4. Janusz Staniewski - zastępca dyrektora Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.
5. Bogdan Grzegorzewski - były wiceprezes PKP PLK, dyrektor Biura Nieruchomości PKP S.A.
Teraz już wszystko rozumiem...
Temat: Awantura o dworzec PKP w Bolesławcu
Nasza cierpliwość się skończyła! Czas zakończyć tę zabawę w "psa ogrodnika"!
Po "wojnie" z betonem PKP PR o pociągi dalekobieżne na linii Legnica - Zgorzelec (zakończoną sukcesem), wchodzimy na kolejną ścieżkę wojenną, tym razem przeciwko zarządowi PKP SA oraz dyrekcji Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu.
Chodzi o dworzec kolejowy w Bolesławcu, który wymaga natychmiastowego remontu. Władze naszego miasta od wielu lat bezskutecznie czynią starania o przejęcie dworca, tak jak dzieje się to w innych miastach Polski. PKP SA (właściciel dworca) nawet nie myśli o jego remoncie i jednocześnie nie chce przekazać (lub wydzierżawić) miastu tego obiektu. Ciągle słyszymy tylko NIE! albo NIE DA SIĘ!
Mamy już serdecznie dość tego ciągłego niedasizmu betonu PKP SA, dlatego bierzemy sprawę dworca w swoje ręce. Przed rokiem zrobiliśmy specjalną stronę internetową www.dworzec.end.pl "reklamującą" wizytówkę naszego miasta i daliśmy władzy PKP SA aż 12 miesięcy na załatwienie tej sprawy. Czas minął!
Jeśli zarząd PKP SA chce z nami wojny to będzie ją mieć! We wrześniu sprawę przejmie Krycha, co w konsekwencji oznacza wywlekanie na Forum brudów, przekrętów itd. z Centrali PKP SA. Zapewniam, że trochę tego mamy... Dlatego żądamy od natychmiast: - albo remontu dworca ze środków własnych PKP SA, - albo przekazania dworca władzom miasta, które same wyremontują i zagospodarują obiekt.
Na dowód, że nie żartujemy i sprawę traktujemy priorytetowo, załączam materiał video z TV Bolesławiec - lokalne media zawsze wspierają pro-kolejowe inicjatywy, jak np. Awanturę o "Wrocławianina". To dopiero początek walki o nasz dworzec! Doprowadziliście już do kompletnej ruiny dworzec Zgorzelec Miasto, ale w Bolesławcu do tego nie dopuścimy!
Temat: Czemu nie przywrócić komunikacji kolejowej, już bez PKP
Dlaczego tolerujecie że Lubin jest odcięty od komunikacji kolejowej? Ja rozumiem- PKP bankrutuje, nie chce jeździć, żąda bardzo wysokich dotacji od samorządu wojewódzkiego. I proponuję- porzucić PKP, niech sobie jeżdżą gdzie chcą i jak chcą. Ale przecież w Lubinie jest inny przewoźnik kolejowy, należący do grupy KGHM- jest to Pol-Miedź Trans Sp. z o.o. Czemu się władze nie zwrócą się do tej firmy z wnioskiem o to, by to oni uruchomili przewozy pasażerskie? Przecież mają maszynistów. Potrzebują jedynie licencji na przewozy pasażerskie oraz dofinansowania z pieniędzy samorządu woj. Dolnośląskiego.
Koszt pociągokilometra wyniesie ok. 7 PLN, wliczając w to koszty leasingu szynobusów, a dzięki komuniakcji kolejowej ten podobno zamożny region przestałby wreszcie wyglądać jak trzeci świat, pełen chaotycznie kursujących busów. Tak to niestety wygląda dla podróżnego który przyjechał np. z Wielkiej Brytanii. Ostatnio bowiem gościłem w Lubinie po powrocie z zagranicy i takie były moje wrażenia- komunikacyjny trzeci świat.
Uważam że w tak gęsto zaludnionym regionie sens mają i przyniosą zyski dla przewoźnika bezpośrednie połączenia z wykorzystaniem wagonów motorowych (tzw. szynobusów) w relacjach: Głogów- Lubin- Legnica (co 60 minut) i Legnica- Lubin – Polkowice (wykorzystanie bocznicy kol. do Polkowic, ruch w cyklu co 60 minut, konieczna dobudowa atrakcyjnie ulokowanej stacji końcowej w Polkowicach). Na odcinku Lubin- Legnica w sumie da to kursy co 30 minut.
Kolej pasażerska to takze dobry biznes- w sąsiedniej RFN przewozy pasażerskie swiadczy 280 przewoźników, w więksozści prywatnych. W Poslce faktem jest monopol PKP, które sobie życzy nawet 15- 20 PLN za jeden pociagokilometr, podczas gdy z kosztorysu wynika suma ok. 7- 8 PLN w zależnosci od rodzaju leasingowanego taboru. Nowy przewoźnik w regionie spowodowałby że kolej by odżyła, a region rozwijałby się lepiej majac szybszy transport zbiorowy.
Jak podają dane KGHM, w roku 1994 ludność regionu liczyła 522,6 tysięcy osób, z czego Lubin liczy obecnie ponad 90 tysięcy mieszkańców, a Głogów ponad 74 tysiące. Polkowice mają wg tamtych danych ok. 20 tysięcy mieszkańców.
Uważam że nie ma przeszkód dla przywrócenia komunikacji kolejowej w tym regionie- oczywiście bez udziału przewoźników spod znaku PKP.
Temat: Modernizacja E-30
http://www.uzp.gov.pl/biulety/2003/181/181_7693.html
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 181 z dnia 05.12.2003 POZYCJA 77693
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala Spółki, 03-734 Warszawa, ul. Targowa 74 skrz. A (wysoki parter) , lok. 5, woj. mazowieckie, pow. warszawski, tel. 022 5133867; 5132080, fax 022 5132696, e-mail:
linii E-30 na odcinku Opole - Wrocław - Legnica, szlak Wrocław Muchobór - Wrocław Nowy Dwór wraz z p. odg. Wrocław Nowy Dwór tor 1 i 2.
Miejsce realizacji: linia E-30 Opole - Wrocław - Legnica.
Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.
Termin realizacji (wymagany) - 2004/12/31.
Wadium - 700000 zł.
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
cena (koszt) - 75%
całkowita ilość zamknięć toru - 20%
termin płatności faktur - 5%
Ogłoszenie o planowanych zamówieniach (ZP-190) dotyczące tego postępowania zostało opublikowane w BZP 21/2003, poz. 8844.
Środki finansowe na realizację zamówienia pochodzą z zagranicy; umowa Nr 1.9950.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia (cena: 3180 zł) można odebrać w PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Oddział Regionalny 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13, pok. 383, lub za zaliczeniem pocztowym.
Uprawniony do kontaktów z oferentami - Piotr Dubaniowski, e-mail:
Joannitów 13, w godz. 08:00 - 14:00.
Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Warszawa, skrzydło A, wysoki parter, pok. 8.
Termin składania ofert upływa dnia 08.01.2004 o godzinie 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 08.01.2004 o godzinie 11:30 w siedzibie zamawiającego, lok. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Warszawa, skrzydło A, wysoki parter, pok. 19.
Postępowanie będzie prowadzone bez zastosowania preferencji krajowych.
W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 19 ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych, spełniający warunki dodatkowe:
zgodne ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
xxmWarszawa
xxzPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala Spółki
xxwmazowieckie
xxrB
xxpprzebudowa linii kolejowej
Temat: Zlodziejstwo konduktorow i reakcja PKP
Pare dni temu powrocilem (jak to sie powszechnie mowi) "z wakacji". Powracalismy z Helu wylacznie osobowkami ze wzgledu na nizsze koszty. Jadac nieco zadupiastymi liniami i pociagami typu wieczorny 90148 GGO - Koscierzyna, czy zabojczy 90040 do Wierzchucina o 3:51 widac, jak w Polsce "pracuja" kolejarze dobijajac ostatnie linie lokalne. W tym ostatnim facet nie chcial nam sprzedac doplat po 0,38 zl od lebka - pomimo, ze byla mi ona potrzebna w nastepnym pociagu (!). Kupilem ja dopiero w Wierzchucinie, ledwo zdazajac na pociag (godzina na biletach z KKF jest), co jest swietnym dowodem na to, ze z Koscierzyny sila rzeczy musialem przejechac nielegalnie. W sumie na przelomie tychze dwu dni skorzystalismy w dziewieciu pociagow i podobna niespodzianka spotkala nas jeszcze w ostatnim - czyli 447 Legnica - Glogow, gdzie kierpoc zajety byl ekspresowa dystrybucja "biletow umownych", gdy w Raszowce wsiadlo troche podroznych (kasa rok jest juz zamknieta, choc pracownik ja obslugujacy wciaz pracuje jako Dyzurny Ruchu). Do zazalen dodalem jeszcze czeste niewychodzenia kondich miedzy Lubinem a Legnica z kanciapy (a kasa po odjezdzie tego pociagu jest jeszcze 9 minut zamknieta), dzieki czemu wiele osob do Legnicy dojezdza za free (sam niekiedy musze go gonic by mi sprzedal bilet, co chyba jest jakas paranoja). Oczywiscie podalem konkretne terminy, sluzac skanami biletow. Na wszystkie wydarzenia mam po jednym swiadku - bynajmniej nie z rodziny.
Dzis rano wstalem wczesnie i blisko godziny dziewiatej rano odezwal sie telefon stacjonarny. Stawialem na kogos zdecydowanie innego, a tu zadzwonl "facet w czerni" - pan, ktory przedstawil sie jako "z PKP". Powiedzial, iz przeczytali moja skarge i rozpoczna dochodzenie w sprawie, ale by moja skarga byla wazna, musze rzekomo ja sygnowac recznie. Zapytany czy wciaz
bylo, nie wysylalbym skarg). Jakbym wyslal ja poczta zwykla, oczywiscie mialbym juz to za soba, wiec chyba nie ma w tym nic zlego ? W koncu to chyba nie ja jestem oskarzycielem, tylko raczej kapusiem ;
Na koniec "Agent PKP" (ktory mnie namierzyl) powiedzial, iz jeszcze sie ze mna skontaktuje... Na tym rozmowa sie zakonczyla.
W sumie bylem w lekkim szoku, wiec nawet nie zapytalem czy to Wroclaw, czy tez Gdynia (choc logika wskazuje na pierwsze gdyz tam jestem juz niejako "znany").
Niestety nawet wsrod moich najblizszych znajomych panuje znieczulica, wiec powiadaja i "to nie Twoje pieniedze, wiec sie nie mieszaj w te sprawy". Mnie jednak troche to boli...
Co o tym szanowna grupa sadzi ?
Temat: Rentowne przewozy PKP
A ja mam taki pomysl: moze by tak zalozyc ogolnopolski fundusz wspierania kolei, dzialajacy podobie jak ogolnopolski fundusz wspierania niepelnosprawnych. W bankach, sklepach i na poczcie lezaly by odpowiednie, juz wypelnione, blankiety i kazdy w przyplywie dobrej woli moglby grosik na PKP dorzucic. Mozna by bylo tez przeprowadzic akcje medialna w radio i telewizji, i zorganizowac kilka koncertow charytatywych (z piosenka kolejowa na przyklad). W dalszym etapie mozna by ustawic na dworach skarbonki i przeprowadzic kweste na ulicach...
no i jeszcze może fundusz wsparcia dla stoczni, hut, kopalń, zadłużonych klu bów piłkarskich, szpitali itd. wyciąganie kolejnych pięniędzy od społeczeńst wa nie jest rzadną metodą. W/w propozycja wsparcia jest identyczna jak próba wprowadzenia winiet. Konsument nie może dwa razy płacić za to samo. Ja mam i nna koncepcję dotyczacą jednej lini kolejowej np.na dolnym sląsku zlikwidowa ć przewozy pasażerskie na liniach: Jelenia Góra- Lwówek, Sedziszów-Lubawka, Wałbrzych-Mezimesti oraz Jaworzyna-Legnica. Zaoszczędzone w ten sposób zainw estować w linie Wrocław-Jelenia Góra. Moim zdaniem lepiej jest robić jedną r zecz lepiej niz kilka byle jak. Lini Wrocław-Jeleniia Góra wiadomo w jakim j est stanie tech jednak napewno ma dobre perspektywy przy odpowiednich inwest ycja. Jezeli to nie pomoże to trzeba sie powaznie zastanowić nad ogółnym sen sem istnienia PKP.Natomiast co do pozostałych w/w lini lokalnych: przyobecny m stanie naszej całej gospodarki nigdy te linie nie będa zarabiać na siebie. Tam wystarczy trasport drogowy. Kazdy zainteresowany niech sobie sprawdzi il ośc kursów PKS z Lubawki do Kamiennej Góry i porówna czasu przejazdu z PKP jas
Temat: Cuda na PKP...?
Cytat z UM/PR Forum
"Uruchomienie 42 połączeń kolejowych W pierwszym tygodniu października uruchomione zostaną 42 kolejowe połączenia regionalne. Będzie to możliwe dzięki przejęciu finansowania pociągów międzyregionalnych i międzynarodowych przez Ministerstwo Transportu i zaoszczędzeniu w związku z tym 6 mln złotych. PKP Przewozy Regionalne chciało przeznaczyć te pieniądze na zmniejszenie deficytu finansowego, na co nie wyraził zgody marszałek Paweł Wróblewski.
Dzięki temu przywrócona zostanie część połączeń zlikwidowanych kilka miesięcy temu przez PKP. W rozkładach jazdy pojawią się także nowe pociągi, o które zabiegali mieszkańcy i samorządowcy Dolnego Śląska. W tym roku samorząd województwa dolnośląskiego na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich przeznaczy 51 mln zł.
Lista pociągów: Jelenia Góra – Węgliniec (nowy) Węgliniec – Zgorzelec (pociąg zastąpi szynobus) Zgorzelec – Jelenia Góra (nowy) Jelenia Góra – Zgorzelec (nowy) Zgorzelec – Węgliniec (pociąg zastąpi szynobus) Węgliniec – Jelenia Góra (nowy) Oleśnica – Milicz (dwa pociągi przywrócone) Milicz – Oleśnica (dwa pociągi przywrócone) Wrocław Główny – Wałbrzych Główny (zmiana terminu) Wałbrzych Główny – Wrocław Główny (nowy) Kudowa Zdrój – Kłodzko Główne (dwa pociągi – zmiana godzin kursowania) Kłodzko Główne – Kudowa Zdrój (dwa pociągi – zmiana godzin kursowania) Kudowa Zdrój – Kłodzko Główne (nowy) Kłodzko Główne – Kudowa Zdrój (nowy) Wrocław Główny – Żmigród (dwa pociągi przywrócone) Żmigród – Wrocław Główny (dwa pociągi przywrócone) Wrocław Główny – Kamieniec Ząbkowicki (trasa wydłużona do Kłodzka) Kamieniec Ząbkowicki – Wrocław Główny (trasa wydłużona z Kłodzka) Wrocław Główny – Kłodzko Główne (trasa wydłużona do Międzylesia) Kłodzko Główne – Wrocław Główny (trasa wydłużona z Międzylesia) Wrocław Główny – Legnica (nowy) Legnica – Wrocław Główny (nowy) Wrocław Główny – Jelcz Laskowice (przywrócony) Jelcz Laskowice – Wrocław Główny (przywrócony) Wrocław Główny – Jelcz Laskowice (dwa nowe pociągi) Jelcz Laskowice – Wrocław Główny (dwa nowe pociągi) Wrocław Główny – Jelenia Góra (nowy) Jelenia Góra – Wrocław Główny (nowy) Jelenia Góra – Szklarska Poręba (trzy nowe pociągi) Szklarska Poręba – Jelenia Góra (trzy nowe pociągi) Wrocław Główny – Jaworzyna Śląska (nowy) Jaworzyna Śląska – Wrocław Główny (nowy) "
Pozdrawiam senior
[ Dodano: Pon Wrz 25, 2006 12:52 ]
Temat: Bilety Wycieczkowe Powrotne
Juz sam znalazlem odpowiedz na swoje pytanie tam, gdzie nawet sie tego nie spodziewalem.
"Bilet wycieczkowy wydaje się na przejazd w klasie 2 pociągów osobowych i pospiesznych: - w jedną stronę - z ulgą 15%.
odbywa się tą samą drogą."
Pieknie. Zapraszam zatem specow z PKP do przejazdu ta sama droga relacji Lubin G. - Swidnica M. i powrot w ostatnim dniu waznosci. Po 15.07. w weekendy zostal tam pociag najglupszy z mozliwych (6:07 z Jaworzyny).
W pierwsza strone jedziemy jedynym pociagiem miedzy Legnica a Jaworzyna w dni wolne (ktorych to przeciez BW dotycza):
Stacja Data Przyj Per/Tor Odj. Per/Tor Nr poc. Uwagi Lubin Górniczy 01-11 6:51 440 K2 PT Legnica 7:19 8:00 4430 Świdnica Miasto 01-11 9:28
Powrot po Swiecie Zmarlych jest wprost znakomity. Trzeba tez jechac jedynym pociagiem na linii Jaworzyna - Legnica, ktory zostal zapewne tylko dla uzyskania propagandowego efektu jednej pary pociagow sluzacych niemal nikomu.
Świdnica Miasto 02-11 5:52 4423 K2 Legnica 7:21 8:50 P 68103 K Lubin Górniczy 02-11 9:12
Powrot przez Wroclaw bylby o wiele bardziej sensowym (nie trzebaby bylo zrywac sie o tak nieludzkiej porze).
Temat: KKZ na Torun_Sierpc
Prawdziwa poniekąd. Szef PR wymyślił, że każdy ZPR ma zaoszczędzić do przyszłego roku 50 milionów na kosztach działalności. Zakłady uczyniły to w bardzo typowy dla siebie sposób. W założeniu (być może) miała to być zachęta do cięcia kosztów działalności i szukania oszczędności gdzie jeszcze można, czyli w rozdętych do granic możliwości kadrach i wszelakich bzdurach typu pociągi dla kolejarzy itp. Ale oczywiście
Wprowadzenie szynobusow przez DZPR mialo byc prawdziwa rewolucja w przewozach na linii Legnica - Kamieniec. Pociag o 4:48 z Legnicy oczywiscie pozostal. Zastanawia mnie faktyczna frekwencja w tym pociagu - ile osob procz kolejarzy nim jezdzi. Za to dano turystyczny pociag o 9:00 z Legnicy (pora ewidentnie nierobotna), ktory kursuje... w (D) ! Genialnie.
Urzedasy w UMar tez maja nieziemskie pomysly. Po to tylko by pokazac te poezdy we Wrocku mamy Czarna Hora zestawiona z dwoch kolzlomow ;)
wszystkie betony myślą, że jak wszystko zawieszą, to trochę pogłodują i państwo i tak ich wszystkich razem utrzyma i jeszcze da mundur i deputat węglowy jak to robiła mateczka PKP. Więc cięcie kosztów w wydaniu większości PRów to właśnie KKA i inne bzdury, do jakich na przykład zdołał nas już przyzwyczaić Kiefer. Jak już pisałem - niedługo jedynym miejscem gdzie być może będą wakaty to szorowanie brudnych kibli w opolskich w EN-ach.
KKA pobedzie do konca rozkladu, a pozniej sie ja wytnie. Czy ktos wie na jakim odcinku w RP KKA utrzymala sie dluzej nizli do konca rozkladu ? I czy ktos ma pojecie jaki jest ten "rekordowy" czas funkcjonowania KKA ? Nie jest to jakakolwiek zagadka - raczej zapytanie.
Temat: Jak to jest z numeracją serii na PKP, czyli znowu bzdury
15-24 przekładnia hydrauliczna, sterowanie pojedyncze SM15 - 1963r. Bzdura: Raptem jedna seria, na co taki przedział numeracji w tej kategorii? 25-29 przekładnia hydrauliczna, sterowanie wielokrotne SM25 - 1961r. (zrobili ćmule tylko 3 szt. - już to było głupotą) Bzdura: Jak wyżej - jedna seria, bo u nas przekładnia hydrauliczna była za trudna dla specjalistów?
To dość długa historia związana z socjalizmem i priorytetami.
70-79 przekładnia hydrauliczna, sterowanie pojedyncze Bzdura: Takowych nie było, więc po co ten przedział? 80-89 przekładnia hydrauliczna, sterowanie wielokrotne
Ale mogły być!
15-19 cztery osie, BoBo, prąd przemienny Bzdura: Ha, ha, ha. Prąd przemienny na PKP? Niezła kpina. :-)))
Otóż nie bardzo - przymierzano się do elektryfikacji linii Wrocław - Legnica tym systemem. W tym okresie plany elektryfikacji robiono w dwóch wersjach na prąd stały 3 kV i 15 kV prądu przemiennego 50 Hz. Jednak po konsultacjach w zaprzyjaźnionych zarządach kolejowych (nie tylko SŻD, ÄŚSD i DR ale także SNCF) wyszło na to, że przy mocno rozgałęzionej sieci PKP i rozpowszechnionym już wówczas systemie 3 kV= oszczędności związane z nowym systemem (mniej stacji zasilających, mniej skomplikowane zasilacze, mniej linii energetycznych do ich zasilania) z nawiązką przewyższyły by: budowa stacji stykowych (nie wspominając o kłopotliwości takiego rozwiązania), budowa lokomotyw dwusystemowych i 50 Hz, walka z zakłóceniami i brak specjalistów.
20-34 sześć osi, CoCo, =3000V
EU20 - 1955r. ET21 - 1957r. [sputnik] ET22 - 1969r. [byk, helmut] EP23 - ??? (coś tam było, ale się zmyło :-)
Planowano też ET24 o układzie osi BoBoBo, ale coś nie wyszło. Coś w rodzaju 1.5 anglika, choć w nieco innym stylu niż ET22.
Grzexs
Temat: EW-90 - dwa pytania
No to troche Wam przetlumacze z pieknego jezyka Goethego i Schillera:
"Im Bahnbetriebswerk in Wroclaw-Brochów (Breslau-Brockau) ist die nebenstehende Ruine von EW 90-23s vormals ET 165 057 Ăźbrig geblieben. Der Triebwagen ist als Werkstatt eingerichtet und steht noch auf seinen originalen Drehgestellen. Der Zustand des dahinterstehenden Beiwagens EW 90-23d ist noch schlechter. Unten eine Aufnahme der Reste von EW 90-13d (ES 165 067), der zuletzt als Kranbeiwagen im Bw Legnica eingesetzt wurde."
"W lokomotywowni Wr.Brochow pozostala jeszcze obok stojacej ruiny EW 90 -23s, dawniejsza ET 165 057. Ta jednostka uzywana jest jako warsztat i stoi jeszcze na swoich orginalnych wozkach. Stan stojacego z tylu wagonu doczepnego EW 90-23d jest jeszcze gorszy. Ponizej zdjecie resztek z EW 90-13d (ES 165 067), ktory jako dzwigowy wagon dodatkowy w uzywany jest w lokomotywowni Legnica."
===========
Dringend!
Als langfristige Ersatzteilreserve fßr unsere Wagen suchen wir -- der Verein Historische S-Bahn e.V. in Berlin -- dringend mehrere Originaldrehgestelle von Wagen der Baureihen EW 91 und/oder EW 92. - Wo gibt es solche Drehgestelle? - Wo gibt es Wagen mit diesen Drehgestellen, die demnächst verschrottet werden? - An wen muß man sich bei der PKP wenden?
"Pilne!" Jako dlugoletnia rezerwe czesci zamiennych dla naszego zespolu trakcyjnego pilnie szukamy -- Historyczne Stowarzyszenie S-Bahn e.v. w Berlinie -- wielu orginalnych wozkow z wagonow EW 91 i/lub EW 92. - Gdzie sa takie wozki? - Gdzie znajduje sie taki wagon z tymi wozkami, ktore niedlugo beda zlomowane? - Do kogo w PKP trzeba sie zwrocic?
Temat: 03 we Wrocławiu (telegram)
22 IV 2006 r. "K" - Parowóz 03 2204-0 we Wrocławiu
Trasa:
nr R-76610 wg r.j.: Cottbus DB o. b.d. -Forst 8:40 -Żagań 9:44/9:46 -Legnica 10:55/11:00 -Wrocław Gł. Wrocław Gł. p. 12:07
Obrót Parowozu:Wrocław Gł. 12:28 -Wrocław Grabiszyn podg. 12:31 - Wrocław Mikołajów 12:33 -Wroclaw Nadodrze 12:40/12:45 -Wrocław Popowice 12:50/12:55 -Wrocław Mikołajów 12:57 -Wrocław Gł. 13:05
nr R-67611 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 18:30 -Legnica 19:45/19:50 -Żagań 21:06/21:08 -Forst 22:10 -Cottbus brak danych
Obsługa Trakcyjna: 03 2204-0 (wg PKP Pm3)
Koszt: obowiązuje specjalna taryfa
Organizator: BRAK DANYCH
Jednocześnie przypominam w w tym dnu przyjedzie pocuąg: ? 22 IV 2006 r. "K" - WOLSZTYN EXPERIENCE II
Trasa: nr R-76504 wg r.j.: Wolsztyn o. 8:03 -Boszkowo 8:33/8:34 -Leszno 9:07/9:12 -Rawicz 9:36/9:37 -Żmigród 9:55/9:56 -Oborniki Śląskie 10:14/10:15 -Wrocław Mikołajów 10:37/10:38 -Wrocław Gł. p. 10:45
nr R-67505 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 17:22 -Oborniki Śląskie 17:53/17:54 -Żmigród 18:17/18:18 -Rawicz 18:36/18:37 -Leszno 19:06/19:36 - Boszkowo 19:59/20:00 -Wolsztyn p. 20:26. Prawdopobobnie na wniosek Towarzystwa Wolsztyn Experience trasa zostanie przedłuzona do Jaworzyny Ślaskiej.
Obsługa Trakcyjna: Pm36-2 + A+A+B+B
Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne
Organizator: Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu Wolsztyn Experience w Wolsztynie
Pozdrawiam WARS-ik Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych
Temat: PKP w końcu zabierze się za GSM-R
http://telepolis.pl/news.php?id=7122
PKP w końcu zabierze się za GSM-R 2006-12-26 12:35
PKP poprzez swoją spółkę zależną - Telekomunikację Kolejową - rozpoczyna budowę sieci GSM-R na potrzeby komunikacji między pociągami, pracownikami w terenie i dyspozytorami.
Stadium wykonywalności projektu ma być gotowe do końca 2007 roku, a już od stycznia rozpocznie się pilotażowa budowa na odcinku Wrocław-Legnica, która powinna zakończyć się pod koniec listopada.
Globalny System Kolejowej Radiokomunikacji Ruchomej GSM-R (ang. Global System for Mobile Communication - Rail) jest częścią składową Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym ERTMS (ang. European Railway Traffic Management System) i został opracowany dla potrzeb utworzenia spójnego i transeuropejskiego systemu kolejowego. GSM-R w krajach Unii Europejskiej zastępuje szereg systemów narodowych radiołączności kolejowej. Wdrożenie systemu GSM-R to nie tylko podniesienie jakości radiokomunikacji ruchomej ale także likwidacja barier wynikających ze stosowania kilkudziesięciu rozwiązań w Unii Europejskiej dla łączności rozmownej i transmisji danych dla potrzeb aplikacji kolejowych.
System GSM-R to kolejowa wersja systemu GSM900, pracujący w specjalnie wydzielonym dla kolei paśmie częstotliwości i udostępniający użytkownikom, obok kanału rozmownego, cyfrowy kanał radiowy do przesyłania danych, wywołania grupowe, określanie priorytetu wywołań, adresowanie funkcyjne, adresowanie zależne od lokalizacji i inne specjalizowane funkcje przeznaczone dla kolei.
W przypadku, gdy na linii kolejowej wdrożony jest Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS (ang. European Train Control System) poziom 2, łącza systemu GSM-R stanowią również medium transmisyjne, którym przesyłane są zezwolenia na jazdę wydawane przez Radiowe Centrum Sterowania RBC (ang. Radio Block Centre) poszczególnym pociągom znajdującym się na obszarze danego RBC.
W 2006 roku w krajach UE system GSM-R był wdrożony lub zakontraktowany na około 100 tys. km linii. Polska kolej, dzięki temu projektowi, będzie mogła rozpocząć wdrażanie GSM-R w 2008 roku.
Więcej szczegółów na stronie gsmr.tktelekom.pl.
Temat: Informacji poszukuje ??
Witam serdecznie Zwracam sie z prosba gdyz poszukuje wszelkich informacji na temat rodzimych połaczen kolejowych glownie stanu na dzisiaj, jakie linie sa zamykane jakie maja
zamiar byc
Poszukaj w archiwum PMK wątku pt. "Zamkniete linie" - był w tym miesiącu, tam będziesz miał linie, które właśnie zamknięto. Co do przyszłości to PKP od jakiegoś czasu myśli o odcinkach / liniach:
Jarocin - Kąkolewo (Leszno) Kępno - Wieluń Dąbrowa Herby Nowe - Zduńska Wola Stargard Szcz. - Pyrzyce Ulikowo - Kalisz Pom. Leszno - Zbąszyń Kłodzko - Wałbrzych Kłodzko - Stronie Śl. Zagórz - Krościenko (czy dobrze nazwę piszę ?) Przeworsk - Hurbieszów Dębica - Tarnobrzeg Stalowa Wola PD. - Rejowiec Zwierzyniec - Zamość - granica p. Brodnica - Działdowo Wierzchucin - Kościerzyna Czersk - Laskowice Pom. Runowo Pom. - Szczecinek - Chojnice Żywiec - Sucha Beskidzka Jaworzyna Śl. - Legnica Somonimo - Kartuzy Wągrowiec - Bydgoszcz Inoworocław - Żnin
coś się mówiło o: Piła - Szczecinek i Koszalin - Kołobrzeg
i jeszcze kilka, o których zapomniełem...
Rowniez dobrzeby bylo wiedizec jakie liniie sa oblegane a jakie pustoszeja... mam rowniez
oporcz analizy
Nie wdając się w szczegóły pustoszeja te linie, gdzie: 1) jest marna prędkość handlowa pociągów, 2) jest marny rozkład typu 2-3 poc. na dzień 3) jest konkurencja w postaci komunikacji samochodowej.
Na pierwszą myśl przychodzą mi: ZG - Żagań ZG - Nowa Sól Głogów - Rudna Gw. - Legnica Kraków Pł. - Zakopane okolice Lublina Wałbrzych - Jelenia Góra, a może nawet Wrocław - Jelenia Góra Tomaszów Maz. - Skarżysko Kam. (tutaj zapewne - z powodu braku połaczeń bezpośr. - linia rozerwana na dwa kawałki)
i pewnie te które są zagrożone likwidacją ...może ktoś jeszcze coś dorzuci...
Pozdr. ! Mick M.
Temat: SU46 na PKP-podsumowanie
Witam !!
Obecnie na dzień dzisiejszy na ilostanie pojazdów trakcyjnych PKP wpisanych jest 43 pojazdy serii SU46 . Nowością jest przydzielenie do Sekcji w Węglińcu 7 pojazdów tej serii . Oto wykaz Zakładów Taboru eksploatujących loki SU46 :
1.CM Czerwieńsk [sekc.Żagań] SU46 - 011,014,032,036,037,038,040,047,048 (9 szt.) Lokomotywy te obsługują pociągi na liniach do Forstu , Głogowa , Leszna , Zielonej Góry , Gubina , Węglińca . Obecny rozkład jazdy jest tak dziwacznie skonstruowany że większość pociągów zostało zlikwidowanych i nie ma dużego zatrudnienia na te lokomotywy w węźle żagańskim . Trzeba wziąść pod uwagę że sekcja w Żaganiu eksploatuje jeszcze pojazdy serii SU45 czyli jednym słowem w Żaganiu jest bałagan .
2.CM Wrocław [sekc.Kamieniec Z.] SU46-008,013,017,024,025,026,034,046,053,054 . (10szt) Sekcja w Kamieńcu obsługuje tymi lokomotywami pociągi na linii Legnica - Jaworzyna - Nysa - Kędzierzyn Koźle. Jednocześnie na okres remontu mostu na odcinku Świdnica Miasto - Świdnica Kraszowice pociągi pospieszne relacji Kraków - Jelenia G (36101) i Jelenia G - Kraków (63100) prowadzone są przez Kłodzko - Wałbrzych .
[sekc.Węgliniec] SU46-006,007,012,029,031,035,043 . (7szt) Sekcja Węgliniec obsługuje tymi lokomotywami pociągi towarowe na linii do Horki , oraz pociągi pośpieszne na linii do Zgorzelca i Goerlitz (nie zawsze czasem pojedzie SU45) . Pociągi towarowe do Horki chodzą praktycznie co pół godziny i wszystki na SU46 .
3. CM Poznań SU46-022,033. W Poznaniu już niestety zostały tylko dwie maszyny tej serii , ponieważ resztę oddano do Węglińca. Lokomotywy te z tego co wiem obsługuja pociągi do Wągrowca i czasem trafi się do Wolsztyna .
4.CM Olsztyn SU46-004,005,010,015,016,023,028,030. Obecnie te lokomotywy eksploatowane są na liniach Olsztyn-Korsze-Ełk , Czerwonka-Mikołajki-Ełk , Szczytno-Pisz , nie wiem czy obecnie jeszcze jeżdżą do Braniewa ale nie dawno jezszcze jeździły . W Olsztynie jest podobna sytuacja jak w Żaganiu , nie ma sztywnych obiegów na SU46 , równie dobrze może pojechać SU45 . Ponadto lokomotywy SU45/46 wykorzystywane są w tamtych terenach na pociągi towarowe w Kierunku Korsz.
Temat: Kępno - Wieluń- Herby Nowe zawieszą czy nie?
| Pytanie jak w temacie czy na całej trasie Kępno - Wieluń- Herby Nowe będą | nowym rozkładzie jeżdzić pociągi
ZTCP tam jakies smieszne pociagi od jednej i drugiej strony do granicy wojewodztw w Patnowie Wielunskim maja jezdzic. Zatem wyglada, ze cos kursowac bedzie.
ja wczoraj żegnalem tą linię, jak nie zawieszą to pożegnam jeszcze raz za rok :D Kepno 9:10-Herby Stare frekwencja prawie zerowa (ja-cala trasa, 1 pijaczek-3 stacje, 1 wielodzietna matka :) -2 stacje i jeszcze ze 3 osoby
na peronie w HS czekalo 20 osob na poc do HN (przewóz aglomeracyjny :D i przesiadka na Wielun)
HN-Kepno frekwencja 50% siedzących ale szybku opustoszal, za Wieluniem kilka osob, kilka dojechalo do Kepna na przesiadke na Ostrow (Kepno dalej pelni role węzła :)
| podobnie z trasą :Kluczbork-Fosowskie-Zawadzkie-Tarnowskie Góry
Odcinkowi miedzy Fosowskiem a Kluczborkiem PKP PR ostatecznie powie nara. Towarowch chyba jezdzi tam niewiele, wiec reszta sieci i torow padnie lupem.
przy okazji Kepna zwiedziłem podg. Kuniów, aż dziwne że jeszcze nie wszystko rozkradzione (pewnie bliskość drogi i zabudowań)
Czy ktos jest moze chetny na "pozegnalny" przejazd w czwartek pociagiem od miedzy Fosowskiem a Kluczborkiem ? W piatek ostatnie 445/446 miedzy Legnica a Rudna Gw., a sobota to ostatni 440 Glogow - Wroclaw. Moze by tak sobote zaczac od Leszna o 4:30 (76331) i dojechac do Wroclawia przez Glogow i Legnice ?
Czy ktos by na cos podobnego reflektowal ?
ja, tylko praca :( ale moze sobota Leszno-Wroc dalo by rade :)
pozdr Tomek (gg 1863222)
Temat: (Op,DŚ)Tracą zamiast zyskiwać czyli coś o Nysa-Kamieniec
Zakładam ze liczba 140 kolejarzy jest prawdziwa.
Nie jest. Rano jeżdzi ok. 30-40 osób,z tego 3/4 PKP. Wcześniej kolejarze wymusili, by pociąg jechał wcześniej do Kamieńca (przed 6-ą) (bo do Wrocławia jedzie wicedyrektorka z Cargo i kolejarze pracują 6-18. W efekcie dwa-trzy lata temu przestało z pociagu korzystać ponad 20 uczniów, którzy jeżdzili pociągiem do Ząbkowic do szkoły na 7-ą, gdyż przesiadka na Jaworzynę zmieniła się w blisko 40 minut czekania.
Co do pociagu 10:45 z Kamienca do KK to jest nieciekawie. W ostatnia sobote owym pociagiem wg. pewnego podróznego jechało 3 podroznych (słownie trzech). Wszystko przez to ze nie ma zadnego skomunikowania w Kamiencu z tym pociagiem. Z Kłodzka pociag przyjezdza po odjezdzie szynobusa, na poc do Wrocławia trzeba czekac godzine. W przeciwnym kierunku podobnie dodatkowo jeszcze jest to
posp
Trzeba podziękować DZPR, któy zmienił pory kursów osobowych,że nam nie pozostało nic innego jak dac szynobus godzinę wcześniej. Ale mamy teraz przesiadkę w naturalne relacji Legnica-Nysa. Wkamieńcu tak są teraz pociągi, że nie da się utrzymać skomunikowań na wszystkie kierunki.
do Pragi wiec tym bardziej nikt nim nie pojedzie.
W takim razie wypadałoby sie zastanowic czy nie lepiej utrzymac polaczenia rannego kosztem przedpoludniowego, bo dla tych kilku osob raczej nie warto utrzymywac polaczenia, chyba ze zmieni sie godzine przyjazdu/odjazdu
Rano nie ma wolnego szynobusu. Pierwszy jedzie o 4:36 do KK, drugi o 6:16, trzeci jest w Namysłowie. Opole więcej ich nie ma. A lok+bh kosztuje tyle, zę bilety kolejarzy nie starczą nawet na 1% pokrycia kosztów przychodami.
Koordynator
Koordynator
Temat: (pr) Estakada do remontu (Wrocław)
"Estakada do remontu Dominik Flunt 03-12-2003,
Ograniczenia przed remontem nasypu na Bogusławskiego Tak będzie w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia. Powód? Ograniczenie prędkości na estakadzie na ul. Bogusławskiego - winny jest zły stan nawierzchni.
- Mieliśmy wielkie problemy przy konstruowaniu nowego rozkładu - mówi Andrzej Piech, zastępca dyrektora dolnośląskiego zakładu spółki PKP Przewozy Regionalne. - Pociągi będą jechać dłużej, więc na tych torach będzie po prostu tłok. A gdy jeden się spóźni, mogą się spóźniać następne.
Jak całą sytuację odczują pasażerowie? Oprócz dłuższej podróży będą mieli kłopoty z przesiadkami. - Przy tych ograniczeniach niektórych połączeń po prostu nie udało nam się w nowym rozkładzie skomunikować. Szczególnie rano i wieczorem, gdy ruch jest największy - mówi Piech.
Estakada ma strategiczne znaczenie dla kolei. Musi nią przejechać większość wrocławskich pociągów: w kierunkach na zachód (Legnica, Jelenia Góra), północ (Szczecin, Poznań, Zielona Góra) i na Warszawę. Jej zamknięcie wydaje się praktycznie niemożliwe. Cztery lata temu wypadek na tej trasie całkowicie sparaliżował ruch we Wrocławiu - pociągi cofały się nawet do Świętej Katarzyny, miały po kilka godzin opóźnienia. Co się dzieje z estakadą?
- Stan obiektu pogorszył się w czasie powodzi 1997 roku, ograniczenia są wprowadzone od trzech lat. W przyszłym roku planowany jest remont w niektórych miejscach i naprawa toru ze środków ISPA - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik oddziału regionalnego Polskich Linii Kolejowych. - Ale nie ma zagrożenia bezpieczeństwa ruchu pociągów, trzy razy w roku dokonywany jest przegląd obiektu - zapewnia.
Na szczęście dłuższa podróż to niejedyna nowość w rozkładzie. Kolej chce uruchomić nowe połączenia do podwrocławskich miejscowości dla ludzi dojeżdżających do pracy i szkoły. Mają one konkurować z busami jeżdżącymi na tych trasach. O szczegółach czytaj w sobotę."
Gazeta Wyborcza 03.12.03 http://twojemiasto.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,1808377.html
Temat: Kasy z terminami do rezerwacji
Wydawalo mi sie, ze kazda kasa wyposazona w terminal KURS '90 jest w stanie wystawic miejscowke na pociagi kwalifikowane i pospiechy z RF. Czy tak wlasnie jest ? Istnieje taka stacja, jak Sedziszow Malopolski na odcinku miedzy z Debica do Przeworskiem. I to m. in. z przygoda na tej stacji zwiazany jest caly ten post.
Ostatnio chcialem tam kupic bilet i miejscowke na IC Wawel, ale baba powiedziala, ze nia maja terminalu do sprzedazy miejscowek od 2 lat (!). Dzien wczesniej widzialem na wlasne oczy bilet rel. Sedziszow Mlp. - Wroclaw Glowny kupiony wlasnie na rzeczonej stacji. Bilet sprzedany i datowany byl na 13.10.2001 roku i wystawiony na "KURSie", co upewnilo mnie dzien przed wyjazdem, ze miejscowke tam nabede.
zapowiada, ze "bilety na pociagi kwalifikowane mozna kupic tylko na wybranych stacjach".
Mamy tu swoisty paradox, sa trzy sprzeczne ze soba uwarunkowania. 1. Kasjerka mowi, ze nie maja juz od dwoch lat. 2. Kartka mowi, ze od kiedystam, ale nie wyglada na jakas kartke powieszona przed np. dwoma laty - zreszta PKP IC wtedy nie istnialo. Nawet jesli przyklejenie kartki odebralo im KURS'90, to nie bylo to dwa lata temu... 3. A bilet datowany na 13.10. wydany na kursie kloci sie z powiedzieniem babki. Chyba, ze KURS nie umozliwia wydania miejscowek.
Niegoslawice, ale to juz inna historia, przez ktora nie zdazylem na "Wafla" dojechac, bo uciekl mi pospiech z Przemysla. A bilet mial byc Sedziszow Mlp - Lubin Gorniczy przez Wroclaw, Zagan, Niegoslawice i Rudna Gw. Z czego posp do Krakowa Gkl. miedzy Krakowem Gl. a Zaganiem Ex a dalej osobowy. No i miejscowka. No to chcialem kupic posp. do Zaganaia, a w Krakowie zdazyc nabyc doplate i miejscowke, ale baba przez swoje nierozgarniecie spoznila sie o co najmniej 3 minuty. Bilet oddalem, kase dostalem, ale niesmak pozostal...
W nowej cegle mogliby przy spisie stacji/przystankow symbol Kb powiekszyc o KbEx <- gdzie mozna kupic miejscowki. A moze bysmy wspolnie zrobili liste takich stacji i zamiescic to np. na kolej.pl ? Chyba ze gdzies juz takie cos istnieje...
Na poczatek moge podac szesc o ktorych wiem, ze miejscowki kupic tamze mozna: - Lubin Gorniczy - Legnica - Wroclaw Glowny - Glogow - Leszno - Debica
Temat: Wrażenia ze Szwecji (długie)
| Ciekawe, że w Szwecji pociągi mijają się | nie na stacjach, ale już poza nimi.
Nie w peronach, masz na mysli? Podobnie jest w kilku miejscach na kryniczance, exemplum Wierchomla i rozne takie kolo Tarnowa.
Tak, właśnie: nie przy peronach. Gdy kilka lat temu korzystałem z "Czcibora" w kierunku do Wrocławia, to dziwił mnie 10-minutowy postój przy peronach jakiejś stacji pomiędzy Rudną a Legnicą, nieuwzględniony w rozkładzie jazdy. Planowo takiego postoju w SRJP nie było. Chyba lepiej, jakby wpisać do rozkładu ten postój, albo "wyprowadzić" pociąg poza perony. Po przekroczeniu granicy tolerancji na czas przejazdu Nadodrzanką, obecnie z "Czcibora" nie korzystam...
| Konduktor sprawdza bilety zaraz po ruszeniu pociągu, ale nie zabiera ich | na | noc, jak to się u nas dzieje... Więc niech nikt mi nie mówi, że Polsce też | nie mogłoby tak być.
A jak przyjdzie rewizor? Ten problem jest chyba odrobinke glebszy. U nas trzeba sprawdzac konduktora, zwlaszcza z obcej firmy, czy nie szachruje aby...
Achh... no właśnie... W Szwecji żadnego rewizora nie widziałem. Dodam, że konduktor _po_każdej_stacji_ (oczywiście w pociągach niesypialnych) przechodził przez skład i sprawdzał bilety dosiadającym na danej stacji. Gdy podróżuję pomiędzy Szczecinem a Wrocławiem, to zdaża się, że pierwszą kontrolę mam dopiero w okolicach Krzyża. Inna rzecz, że łatwiej sprawdzać bilety w wagonach bezprzedziałowych, nie trzeba tyle razy drzwi otwierać i przeciskać się korytarzykiem :)
| Część osób przesiadała się w Dąbiu na pociąg do | Warszawy i Terespola i zapytali się kondiego, na którym peronie będzie ten | pociąg. "Nie mam pojęcia, zależy, jak nas i ich wpuszczą". Koniec | tematu... | Nie da się tego sprawdzić - i już. Trzeba biegać po nocy po peronach, | jeśli | chcesz korzystać z luksusu usług PKP :(
To raczej zla wola kondiego. Przeciez to _jest_ ustalone. I zwykle druzyna wie o tym z autopsji chociazby.
Oczywiście. Na szczęście Dąbie nie jest dużą stacją, ale już na Głównym byłoby biegania znacznie więcej.
Pozdrawiam (D)
Temat: Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy
25 października 2004
Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy (PAP) Miłośnicy kolei z całej Polski zjechali w niedzielę do Legnicy, skąd wyruszył pociąg specjalny uruchomiony na nieczynnej już linii Legnica - Jerzmanice Zdrój. Okazją do nadzwyczajnego połączenia są 160 urodziny kolei żelaznej w Legnicy. "Dotarła ona tutaj wraz z budową Kolei Dolnośląsko-Monachijskiej łączącej Wrocław z Berlinem i Dreznem. Odcinek Wrocław - Legnica uruchomiono 19 października 1844 roku, czyli 160 lat temu" - powiedział PAP Jacek Jerczyński z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Dodał, że w tym miesiącu mija również 120 lat od uruchomienia połączenia kolejowego między Legnicą i Złotoryją, a kolejną okrągłą rocznicą jest 20-lecie elektryfikacji kolei w Legnicy.
W niedzielę na dworcu PKP w Legnicy można było usłyszeć niecodzienny komunikat: "Pociąg nadzwyczajny Legnica - Jerzmanice Zdrój odchodzi z peronu pierwszego". W kasach trudno jednak było znaleźć bilety. Skład wynajęty został bowiem przez Klub Sympatyków Kolei, który pokrywał koszty sentymentalnej podróży na nieistniejącej już trasie.
Aby przejechać się specjalnym pociągiem z Legnicy do Jerzmanic, niektórzy przybyli z tak odległych miejsc jak Waszawa, Szczecin, Gdańsk, Kraków, czy Poznań.
"To naprawdę frajda przejechać się takim składem na linii, która już nie funkcjonuje, z ludźmi, którzy tak samo kochają kolej" - powiedział PAP Aleksander Kurstak z Warszawy. Inny uczestnik imprezy, Robert Łubiński ze Szczecina nazwał to "zaliczaniem linii kolejowych".
"Niektórzy z nas mają mapki i odznaczają sobie trasy, które przejechali takimi właśnie +specjalnymi połączeniami+. To dla każdego z nas duża gratka i powód do dumy" - wyjaśnił Mateusz Żmuda.
"Niestety kolej nie jest nam tak przychylna, jak byśmy chcieli i jak to jest w innych krajach. Wynajęcie przez nas takiego pociągu słono kosztuje i trzeba przejść całą biurokratyczną drogę, aby takie przedsięwzięcie się powiodło. Koszt przejazdu 1 kilometra to kilkanaście złotych" - powiedział Jerczyński.
O godzinie 11.10 złożony z kilku wagonów specjalny skład wyruszył w kierunku Złotoryi i dalej do docelowej stacji Jerzmanice Zdrój. Pociągi pasażerskie nie jeżdżą w tym kierunku od 1995 roku.
Podczas niedzielnej podróży organizowane będą tzw. fotostopy umożliwiające miłośnikom kolei robienie zdjęć dokumentujących malowniczą trasę. Około godziny 15 pociąg wyruszy w drogę powrotną.(PAP)
Czy ktoĹ fociÂł ?
Temat: Wyniki przewozów pasażerskich Grupy PKP w 2008 r.
Wyniki przewozów pasażerskich Grupy PKP w 2008 r.
223 mln pasażerów przewiozła Grupa PKP w 2008 roku. Liczba przewiezionych osób zwiększyła się w stosunku do 2007 roku o 2 mln. Wzrost popularności przewozów pasażerskich w Grupie PKP trwa od trzech lat.
Więcej klientów w 2008 roku miały spółki: PKP Intercity – o 3 mln pasażerów (11,6 mln w 2007 roku i 14, 7 mln w 2008 roku) oraz PKP Przewozy Regionalne – o 1 mln pasażerów (168,9 mln w 2007 roku i 169,6 mln w 2008 roku). PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście zanotowała spadek liczby przewiezionych osób o 1,5 mln (40,6 mln w 2007 roku i 39 mln w 2008 roku).
Lepsza oferta, nowszy tabor, wiele promocji oraz większe niż w ubiegłych latach zaangażowanie samorządów wojewódzkich w tworzenie regionalnej siatki połączeń to główne przyczyny rosnącej popularności kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych przez spółki Grupy PKP. Do wzrostu konkurencyjności transportu kolejowego przyczyniają się także inwestycje prowadzone przez firny z Grupy PKP. Dzięki modernizacjom linii kolejowych zakończonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w 2008 roku, pociągi kursują szybciej między innymi na trasach: Łódź – Warszawa, Legnica – Węgliniec czy Siedlce - Łuków. Również zakończenie modernizacji poznańskiego węzła kolejowego usprawniło ruch pociągów, zwłaszcza w województwie wielkopolskim. W ubiegłym roku zostało wyremontowanych przez PKP S.A. wiele dworców w takich miastach jak np.: Bolesławiec, Strzelce Opolskie, Jastarnia, Jurata, Koluszki, Rogów, Gałkówek. Pasażerowie obecnie coraz chętniej korzystają w drodze do pracy z transportu kolejowego niż samochodowego, ponieważ przy stacjach kolejowych powstają parkingi. Jadąc pociągiem do pracy i szkoły pasażerowie m.in. unikają korków w mieście oraz oszczędzają na paliwie. Do końca 2007 roku, przy współpracy z gminami i przewoźnikami, PKP S.A. przygotowała przy dworcach kolejowych w całej Polsce 258 parkingów na 4186 samochodów. W 2008 roku powstały 32 parkingi na ponad 400 samochodów.
W 2009 roku przewoźnicy chcą walczyć o pasażerów lepszym dostosowaniem się do ich wymogów, otwieraniem kolejnych centrów obsługi klienta, dalszą poprawą standardu pociągów, budową nowych przystanków kolejowych oraz nowych parkingów Parkuj i Jedź w miejscowościach różnej wielkości. W 2009 roku zarówno PKP Intercity, jak i PKP SKM w Trójmieście prognozują wzrost przewozu pasażerów.
W grudniu 2008 roku PKP Przewozy Regionalne zostały przekazane szesnastu samorządom wojewódzkim, dlatego też nie są brane pod uwagę w prognozach Grupy PKP na 2009 rok.
Liczba pasażerów przewiezionych przez przewoźników Grupy PKP: PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity i PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście: - 2008 – 223 mln - 2007 – 221 mln * - 2006 – 219 mln - 2005 - 218 mln** - 2004 - 272 mln - 2003 - 300 mln - 2002 - 303 mln - 2001 - 332 mln
* W 2007 roku spółka Warszawska Kolej Dojazdowa została wydzielona z Grupy PKP, a przewiezieni przez nią pasażerowie nie są uwzględnieni w powyższym zestawieniu w latach 2007 i 2008, (WKD przewiozła 6 mln pasażerów w 2007 roku). ** Od 2005 na rynku funkcjonuje spółka Koleje Mazowieckie, która została wydzielona z Grupy PKP, a przewiezieni przez nią pasażerowie nie są brani pod uwagę w statystyce w latach 2005 - 2008 (40 mln przewiezionych pasażerów w 2005 roku).
źródło: http://www.pkp.pl/node/2456
Temat: Ze strony... PKP
Na stronie głównej pojawiło się coś takiego:
Nadmienię, że "moja" wypowiedź pomylona została z czyjąś inną, ja nic takiego nie mówiłem. Depesza PAP
25 października 2004
Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy (PAP)
Miłośnicy kolei z całej Polski zjechali w niedzielę do Legnicy, skąd wyruszył pociąg specjalny uruchomiony na nieczynnej już linii Legnica - Jerzmanice Zdrój. Okazją do nadzwyczajnego połączenia są 160 urodziny kolei żelaznej w Legnicy. "Dotarła ona tutaj wraz z budową Kolei Dolnośląsko-Monachijskiej łączącej Wrocław z Berlinem i Dreznem. Odcinek Wrocław - Legnica uruchomiono 19 października 1844 roku, czyli 160 lat temu" - powiedział PAP Jacek Jerczyński z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Dodał, że w tym miesiącu mija również 120 lat od uruchomienia połączenia kolejowego między Legnicą i Złotoryją, a kolejną okrągłą rocznicą jest 20-lecie elektryfikacji kolei w Legnicy.
W niedzielę na dworcu PKP w Legnicy można było usłyszeć niecodzienny komunikat: "Pociąg nadzwyczajny Legnica - Jerzmanice Zdrój odchodzi z peronu pierwszego". W kasach trudno jednak było znaleźć bilety. Skład wynajęty został bowiem przez Klub Sympatyków Kolei, który pokrywał koszty sentymentalnej podróży na nieistniejącej już trasie.
Aby przejechać się specjalnym pociągiem z Legnicy do Jerzmanic, niektórzy przybyli z tak odległych miejsc jak Waszawa, Szczecin, Gdańsk, Kraków, czy Poznań.
"To naprawdę frajda przejechać się takim składem na linii, która już nie funkcjonuje, z ludźmi, którzy tak samo kochają kolej" - powiedział PAP Aleksander Kurstak z Warszawy. Inny uczestnik imprezy, Robert Łubiński ze Szczecina nazwał to "zaliczaniem linii kolejowych".
"Niektórzy z nas mają mapki i odznaczają sobie trasy, które przejechali takimi właśnie +specjalnymi połączeniami+. To dla każdego z nas duża gratka i powód do dumy" - wyjaśnił Mateusz Żmuda.
"Niestety kolej nie jest nam tak przychylna, jak byśmy chcieli i jak to jest w innych krajach. Wynajęcie przez nas takiego pociągu słono kosztuje i trzeba przejść całą biurokratyczną drogę, aby takie przedsięwzięcie się powiodło. Koszt przejazdu 1 kilometra to kilkanaście złotych" - powiedział Jerczyński.
O godzinie 11.10 złożony z kilku wagonów specjalny skład wyruszył w kierunku Złotoryi i dalej do docelowej stacji Jerzmanice Zdrój. Pociągi pasażerskie nie jeżdżą w tym kierunku od 1995 roku.
Podczas niedzielnej podróży organizowane będą tzw. fotostopy umożliwiające miłośnikom kolei robienie zdjęć dokumentujących malowniczą trasę. Około godziny 15 pociąg wyruszy w drogę powrotną.(PAP)
Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek malpa rower kropka com.
Temat: Strategia dla PKP przewiduje utworze nie 3 grup kapitałowych
Stworzenie trzech grup kapitałowych skupionych wokół spółek PKP Cargo, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) i PKP Przewozy Regionalne (PR) przewiduje nowa strategia rozwoju Grupy PKP, którą ma jeszcze zaakceptować jej rada nadzorcza, poinformował agencję ISB Jacek Prześluga, rzecznik PKP SA.
Ooo, nowa restrukturyzacja, fajnie. Może w końcu utopi się to wszystko ostatecznie.
"Plan rozwoju polskich kolei przewiduje utworzenie w ramach PKP trzech
Czego!? Chyba złomowania.
grup kapitałowych - grupę infrastrukturalną ze spółką PLK jako spółką-matką, grupę przewozów towarowych skupioną wokół PKP Cargo oraz grupę przewozów regionalnych powstałą wokół PKP PR" - powiedział ISB Prześluga.
Więcej faktur, więcej pisania, więcej niekompetencji, więcej przekrętów. Jak widać nikt nic się nie nauczył.
"Powiązania w grupach mają polegać na tym, że poszczególne spółki-matki będą dysponować kontrolnymi pakietami swoich spółek-córek" - dodał rzecznik PKP.
Czyli wybitnie korupcjo- i patogenna struktura.
Strategia zakłada, że w grupie PLK znajdą się m.in. takie spółki, jak PKP Informatyka, PKP Energetyka oraz Telekomunikacja Kolejowa, należące w tej chwili bezpośrednio do PKP SA. W przyszłości grupę ma zasilić
Akurat ta grupa ma IMHO sens, bo będzie silna i dobrze wyodrębniona.
byłoby głupotą. Wskazane byłoby jedynie odbetonienie tej firmy.
jeszcze nie powstała spółka "Dworce PKP" dysponująca budynkami dworcowymi, obecnie znajdującymi się w strukturze PKP SA.
A to już piramidalna bzdura.
Z kolei pod kontrolą PKP Cargo mają się znaleźć spółki Grupy PKP związane ze spedycją, m.in. Trade Trans oraz centra logistyczne. Docelowo do PKP Cargo mogą trafić także zagraniczne spółki przewozów towarowych, m.in. z Niemiec i Słowacji, jeśli PKP Cargo uda się odkupić je od obecnych właścicieli.
Bo w Polsce jak wiadomo nie ma co wozić i nikt nie chce kolei :-/ (dla Cargo - owszem nie ma). Ekstensywna strategia zakładana przez Cargo poraża w swej beznadziei i krótkowzroczności. Ale może to dobije tą gównianą betonową firmę, bo za granicą nie ma już takich układzików jak w Polsce.
Zarząd PKP SA chce, aby w grupie przewozów regionalnych znalazły się natomiast niskokapitałowe spółki tworzone przez PKP PR wspólnie z samorządami. W ramach współpracy PKP PR z samorządami powstały już dwie takie firmy - Koleje Wielkopolskie i Koleje Mazowieckie.
A to już piramidalna bzdura. Nie ma co zrobić z PR, więc modzi się dalej. Aż wszystko pieprznie ostatecznie. Co nastąpi już niedługo. Jednym słowem - dalsze zawieszenia, cięcia, aż w końcu nie zostanie ani jeden pasażer płacący bilet normalny. Spółki regionalne z góry skazane są na porażkę, bo współzałożycielem jest pekapowy beton.
"Chcemy bardzo szybko przeprowadzić zmiany w PKP SA" - dodał Prześluga. Według niego przegrupowania majątkowe zmierzające do zbudowania nowej struktury będą prowadzone w latach 2005-2006, tak, aby na koniec 2006 roku proces został zakończony.
Chyba żeby zdążyć zanim wszystko się zawali. I tak się zawali.
Z informacji Prześlugi wynika, że poza trzema grupami kapitałowymi PKP SA będzie bezpośrednio posiadała spółki, które mają zostać szybko sprywatyzowane. Chodzi m.in. o PKP WKD, PKP SKM, Farmację Kolejową oraz PKP Intercity. Ta ostatnia ma być wystawiona na sprzedaż prawdopodobnie dopiero w 2007 roku, po podniesieniu jej wartości.
Zabranie wagonów i pociągów z PR, sztuczna kroplóweczka, czy inne respiratorki dla zbetoniałych móżdżków? Szkoda, bo w normalnych warunkach spółczyna powinna paść dla dobra ogółu.
W pierwszym półroczu 2004 roku PKP przewiozły 138,6 mln pasażerów i 78,5 mln ton ładunków. Było to odpowiednio o 4% mniej i o 2,1% więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub. r.
Plan na 2004 roku zakłada, że będzie to 285,1 mln pasażerów i 161,1 mln ton ładunków. W 2003 PKP przewiozły 283,3 mln pasażerów i 161,8 mln ton ładunków.
A pięciolatkę panowie pekap mają? Może są już plany, że w 2015 PKP przewiezie 5 mln pasażerów na trasie Wrocław - Zgorzelec? Bo w 2005 mieli elektryfikować Rawicz - Ścinawa - Legnica... Co z tego wyszło nie muszę chyba komentować.
Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek malpa rower kropka com.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 149 rezultatów • 1, 2, 3
|