Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ursuline.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP leborkrozklad jazdy pociągów





    Temat: Koniec remontu na trasie Słupsk - Lębork + po ciągi sezonowe
    Za "Głosem Koszalińskim"

    Od środy PKP wprowadza sezonowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów.
    Natomiast w czwartek do normy (po zakończeniu remontu szyn) wraca stały
    rozkład jazdy. Po zakończonym remoncie większość składów będzie odjeżdżać
    wcześniej niż dotychczas, radzę więc przed podróżą zasięgnąć informacji na
    dworcach lub telefonicznie pod numerem 94-36­ mówi Artur Surmacz, naczelnik
    Sekcji Przewozów Pasażerskich PKP w Słupsku. I tak pociąg "Rybak" relacji
    Szczecin Olsztyn, od 19 czerwca ze Słupska będzie odjeżdżał o godz. 13.35. O
    5.03 wyjedzie ze Słupska do Warszawy ekspres "Słupia", a o godz. 8
    Pobrzeże". Już w środę jeździć zaczną pociągi sezonowe. Z siedmiu do 12
    wzrośnie liczba kursów na trasie Słupsk ­Ustka ­Słupsk. Z Ustki do Torunia o
    godzinie 16.55 odjedzie pośpieszny "Torunianin". Ze Słupska natomiast odjadą
    sezonowe pociągi do Krakowa (o godz. 18.58), Lublina (19.59), Katowic z
    wagonami do Łodzi Kaliskiej (20.23), Kielc (23.05) i Warszawy Zachodniej
    (godz. 23.43). Latem pociąg pośpieszny do Wrocławia będzie odjeżdżał ze
    Słupska o godz. 22.13. Przez słupską stację przejadą także pociągi Inter
    City: o godz. 16.48 ekspres "Posejdon" relacji Kołobrzeg ­Warszawa i o 22.14
    nocny pociąg hotelowy z Kołobrzegu do Krakowa. Sezonowy rozkład jazdy będzie
    obowiązywać do końca sierpnia.

    greetz
    stone





    Temat: [cyt][łódzk][RJ 2005] Cięcia
    Express Ilustrowany

    W grudniu nowy kolejowy rozkład jazdy

    Już wiadomo - 50 pociągów regionalnych i 19 dalekobieżnych zniknie z nowego
    rozkładu jazdy PKP, który zacznie obowiązywać 12 grudnia w województwie
    łódzkim.

    - Zostały zlikwidowane przede wszystkim ranne i nocne kursy. Pozostały
    pociągi, które zapewniają dojazdy do pracy i do szkół. Natomiast na trasach
    obsługiwanych przez 19 pociągów dalekobieżnych będą jeździć pociągi
    Intercity - powiedziała Elżbieta Zielińska , naczelnik działu marketingu
    Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi, podczas wczorajszej prezentacji
    nowego rozkładu.

    Wprowadzono dodatkowe połączenia w wakacje z Łebą i Helem oraz z
    Kołobrzegiem przez Kutno, Trójmiasto, Słupsk, Lębork i Koszalin.
    "Podhalanin" relacji Poznań-Zakopane zatrzyma się w Koluszkach i
    Tomaszowie. Przybyło także 14 pociągów regionalnych m. in. z Łodzi do
    Tomaszowa, Zduńskiej Woli, Sieradza i Skierniewic .

    dworca Łódź Fabryczna składy wyruszą 26 minut po pełnej godzinie, a z
    Centralnego 35 minut po pełnej (z wyjątkiem godz. 19.05 i godz. 20.15).
    Innymi trasami pojedzie 12 pociągów regionalnych i pośpiesznych. Np.
    "Wrocławianin" zamiast w Łodzi będzie miał przystanek w Koluszkach.

    W województwie łódzkim ma wreszcie kursować pojazd szynowy - zapowiada
    urząd marszałkowski. - Przetarg na taki pojazd, do którego przystąpiło 8
    firm, ma zostać rozstrzygnięty 20 grudnia. (mr)







    Temat: Ruch regionalny w RJ 2001/2002 na Pomorzu

    7) pociag 77424/5 Chojnice (4:27) - Gdansk (6:46) - Gdynia (7:13)
    8) pociag 77426/7 Gdynia (9:11) - Gdansk (9:35) - Chojnice (11:59)


    miejmy nadzieje, ze beda przedluzone jako sluzbowe do Gd. Port Gpe,
    tak, jak dawniej...
    Rozklad jazdy tak jakby na to wskazuje...

    Nie uda sie wprowadzic pociagow Koscierzyna - Czersk - Szlachta -
    Lipowa
    - Wierzchucin.


    Nic nowego- na PKP nic sie nie da... Dobrze,bo turysci inaczej
    rozdeptaliby Bory Tucholskie...:-)

    Jak widac pociag jest fatalnie wytrasowany na odc.

    Gdynia-Slupsk (krzyzowanie na stacji Bozepole Wlk, Potegowo,


    Damnica)
    Czy jest mozliwe, aby te postoje byly normalnie uwzglednione w
    rozkladzie jazdy ?
    Bedzie to mniej denerwowac podroznych...

    W sezonie Leba odzyskuje polaczenie dalekobiezne (pociag 45501 z
    Katowic)


    Czy na odc. Lebork- Leba beda kursowac oprocz tego autobusy szynowe,
    jak kiedys wspominano?
    Ponoc moznaby wtedy podwyzszyc szlakowa do 60km/h...





    Temat: Dodatkowe pociagi do Leby


    | dodatkowa para pociagow Lebork -  Leba ....
    | Czemu nikt sie nie cieszy?

    Będziemy się cieszyć jak to weźmie samorząd lęborski w swoje łapy i zrobi
    porządek, puszczając przez caly rok 3 razy więcej pociągów niż obecnie robi
    robi to PKP w sezonie, jeszcze dodatkowo z zaskoczenia.


    Kolega chyba przesadzil. Akurat na tej linii oferta w tym rozkladzie jazdy jest
    lepsza niz poprzednio. A te dodatkowe pociagi ... to po prostu efekt dobrego
    wykorzystania tych juz kursujacych. W weekend na przelomie lipca i sierpnia
    niektore pociagi byly przepelnione i stad ta decyzja.

    A tak na marginesie: czy powaznie sadzisz, ze przejecie eksploatacji linii przez
    samorzad gminy (bo linie chciala przejac gmina Lebork) jest recepta na wszystkie
    problemy ? Kolej to jednak troche inne przedsiewziecie niz zakup dwoch
    mikrobusow i uruchomienie "linii autobusowej"....

    A M





    Temat: EW-58 wraca do łask


    | wszystko to przygotowania do puszczenia do ruchu
    | w dniu 26.08.2006
    | na koncert Davida Gilmour'a

    A teraz moze kilka szczegułów dla niewtajemniczonych/?
    Jakie relacje? Może rozkłady? No i co potem?(po 26?)


    W dniu 26.08.2006 w godzinach 16-20 pociągi SKM na trasie Gdynia Chylonia-
    Gdańsk Główny kursować będą co 7 minut., natomiast w nocy z 26/27 sierpnia
    zostaną uruchomione dodatkowe pociągi.

    Odjazdy z Gdańska Głównego:

    0:01 Wejherowo
    0:10 Wejherowo
    0:20 Wejherowo
    0:25 Gdynia Chylonia
    0:30 Lębork
    0:35 Gdynia Chylonia
    0:40 Wejherowo
    0:45 Gdynia Chylonia
    0:55 Gdynia Chylonia
    0:55 Elbląg (skomunikowanie w Tczewie z pociągiem do Smętowa)
    1:00 Lębork
    1:10 Wejherowo

    Podane godziny odjazdów pociągów SKM mogą ulec zmianie w zależności od godziny
    zakończenia koncertu

    Szczegółowy rozkład jazdy znajduje się na stronie SKM:  www.skm.pkp.pl

    pozdrawiam
    T.S
    gwk





    Temat: Łeba-Lębork do odwołania
    Czy ktoś na liście może powiedzieć, co tu jest grane (mam na myśli SRJP tab
    451). Rozumiem, że pociąg jedzie na tej trasie (32km) godzinę ze względu na
    rozpirzony szlak, ale jaki palant "położył" te skomunikowania w Lęborku?
    Chyba nie ma bardziej żywego przykładu, jak PKP świadomie układa rozkład w
    celu niezabrania żadnych pasażerów i zamknięcia linii. Tym bardziej bije, że
    rzecz dotyczy okresu wakacji. Po prostu paranoja i nabijanie sie w żywe oczy
    z ludzi. Oczywiście "(G)", czyli g.... w najlepszym wydaniu.

    Oczywiście nie muszę dodawać, że turystyczny wypad w razie niepogody z Łeby
    do Gdańska, Kartuz czy Kościerzyny jest w ogóle niemożliwy z punktu widzenia
    rozkładu jazdy PKP - to chyba nikogo nie dziwi przy umiejętnościach
    PKP-owskich speców od rozkładania kolei.

    JH

    PS - naiwnie myślałem że uda mi się wyjechać nad morze bez samochodu. W tym
    celu jednakże trzeba kupić wehikuł czasu.





    Temat: 02.04.2000 - sokiści i MK


    Witam (po raz któryś tam dzisiaj),

    ochraniać pociągi! Przecież okoliczna ludność "buntowała" się, że PKP odcina
    ich od świata i była gotowa na wszystko - petycje, manifestacje, a nawet


    Dzisiaj rozmawialem sobie z p. naczelnikiem Lechem Romanowskim z Zakladu
    Przewozow Pasazerskich w Gdyni. (Bylo to w chwile po tym, jak przez telefon objechal
    autorow artykulu o zawieszaniu linii z dzisiejszego "Dziennika Baltyckiego")

    Mowil mi, ze samorzady NIE SA ZAINTERESOWANE TRANSPORTEM KOLEJOWYM!!!
    no coz, jak radny ma samochod ktorym sobie jezdzi 100 po szosie to juz nie obchodza go zbytnio
    jego wyborcy ktorzy zostali pozbawieni mozliwosci jazdy pociagiem 30 km/h...

    Pozdrawiam
    KMR

    PS. A tak BTW od nowego rozkladu prawdopodobnie:
    Chojnice - Naklo n/Notecia
    Koscierzyna - Chojnice
    Koscierzyna - Wierzchucin (!)
    Lebork - Leba
    Lebork - Kartuzy

    ech... :-((





    Temat: (prasa) Frekwencja uratowała pociągi
    Dziennik Bałtycki :

    Frekwencja uratowała pociągi

    Poniedziałek, 8 października 2001

    Linia kolejowa między Lęborkiem a Łebą będzie istniała. Pomorski Zakład
    Przewozów Regionalnych postanowił zwiększyć nawet liczbę kursujących tam
    pociągów.

    - To miód na moje serce - cieszy się Andrzej Cyranowicz, burmistrz Łeby. -
    Warto było powierzyć tę linię PKP, a nie upierać się przy przejęciu jej
    przez samorządy. Przewozy pasażerskie dofinansowywane są z pieniędzy Urzędu
    Marszałkowskiego. - Bardzo dużo osób podróżowało w tym roku pociągiem
    relacji Lębork-Łeba - mówi Andrzej Massel z Departamentu Gospodarki i
    Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Wagony były pełne!

    Bezpośrednim pociągiem z Katowic do Łeby jeździło często nawet 900
    pasażerów. PZPR postanowił, że w przyszłym sezonie letnim uruchomiony
    zostanie bezpośredni pociąg pomiędzy Gdynią a Łebą, dalej też jeździć
    będzie pociąg na trasie Łeba - Katowice. W sezonie kursować ma 9 składów na
    linii Lębork- Łeba, natomiast jeszcze w tym miesiącu planuje się
    uruchomienie dwóch dodatkowych kursów pomiędzy Lęborkiem a Łebą (obecnie
    jeżdżą dwa pociągi). Niewykluczone, że w nowym rozkładzie jazdy, który
    będzie obowiązywał od 6 stycznia przyszłego roku, pojawią się kolejne
    pociągi na tej linii. PZPR nie wyklucza, że składy będą szybciej jeździły,
    tak by były konkurencją dla autobusów.

    (MM) - Dziennik Bałtycki
    ___________________
    PZPR - niezły skrót...
    Pi





    Temat: SKM dojedzie do Prabut i Iławy
    http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,2513841.html

    SKM dojedzie do Prabut i Iławy

    Mikołaj Chrzan 26-01-2005 , ostatnia aktualizacja 26-01-2005 21:15

    Ekspansja trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej trwa. Po uruchomieniu
    połączenia do Elbląga, szefowie zapowiadają, że wkrótce żółto-niebieskimi
    pociągami dojedziemy aż do Iławy i Prabut.

    - To zasługa lokalnych samorządów. To one zwróciły się do nas, by przedłużyć
    trasy naszych pociągów w tym kierunku - tłumaczy Mikołaj Segeń, prezes
    zarządu spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.

    Według Segenia pociągi SKM dotrą do Prabut i Iławy już 8 lutego. - Jednak
    nie możemy zaprezentować jeszcze szczegółowego rozkładu jazdy. Trwają jego
    ostateczne uzgodnienia z Polskimi Liniami Kolejowymi - mówi Paweł
    Wróblewski, rzecznik SKM.

    Zarząd SKM realizuje swoją strategię uruchamiania kolejnych połączeń poza
    aglomerację trójmiejską. Kolejki dojeżdżają do takich miejscowości, jak
    Lębork, Tczew, Pelplin, Smętowo i Malbork. Od 17 stycznia pociągi
    przekraczają już granicę województwa, dojeżdżając aż do Elbląga.

    W ten sposób pociągi SKM są alternatywą dla dominujących do tej pory na tych
    trasach pociągów Przewozów Regionalnych (osobowych i pospiesznych).
    Powodzeniu SKM sprzyjają także minimalnie niższe, niż w przypadku pociągów
    PR, ceny biletów.

    begin 666 px.gif
    K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
    `
    end





    Temat: SKM
    Od 10 grudnia 2006 r. na stacji Luzino zatrzymuje się mniej niż dotychczas pociągów osobowych. Takie zmiany są wynikiem tego, że Szybka Kolej Miejska doszła do porozumienia z Polskimi Kolejami Państwowymi, które mówi o tzm, że na odcinku Lębork - Wejherowo kursy osobowe pociągów będą wykonywane tylko przez SKM. SKM miała zastąpić niemal wszystkie kursy PKP wykonywane przez pociągi osobowe na tym odcinku. Lecz efekt końcowy nie jest tak kolorowy. W efekcie z 21 pociągów w jedną stronę kursuje tylko 16. Od kilku miesięcy zmalała też ilość składów w pociągach SKM, przez co pasażerowie muszą "gnieźdźić się" w wagonach.
    Informacje o rozkładzie jazdy SKM na www.skm.pkp.pl

    Pozdrawiam, MKM!



    Temat: SKM do likwidacji
    Zarzuty stawiane prezesowi Segeniowi trudno pogodzić z tym, co ta sama "Gazeta" pisała wczoraj:

    "Ekspansja trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej trwa. Po uruchomieniu połączenia do Elbląga, szefowie zapowiadają, że wkrótce żółto-niebieskimi pociągami dojedziemy aż do Iławy i Prabut.
    - To zasługa lokalnych samorządów. To one zwróciły się do nas, by przedłużyć trasy naszych pociągów w tym kierunku - tłumaczy Mikołaj Segeń, prezes zarządu spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
    Według Segenia pociągi SKM dotrą do Prabut i Iławy już 8 lutego. - Jednak nie możemy zaprezentować jeszcze szczegółowego rozkładu jazdy. Trwają jego ostateczne uzgodnienia z Polskimi Liniami Kolejowymi - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.
    Zarząd SKM realizuje swoją strategię uruchamiania kolejnych połączeń poza aglomerację trójmiejską. Kolejki dojeżdżają do takich miejscowości, jak Lębork, Tczew, Pelplin, Smętowo i Malbork. Od 17 stycznia pociągi przekraczają już granicę województwa, dojeżdżając aż do Elbląga.
    W ten sposób pociągi SKM są alternatywą dla dominujących do tej pory na tych trasach pociągów Przewozów Regionalnych (osobowych i pospiesznych). Powodzeniu SKM sprzyjają także minimalnie niższe, niż w przypadku pociągów PR, ceny biletów."



    Temat: pyt. remont w Bożym Polu


    Czy jest to na 100% pewne? W internecie na stronach PKP nic na ten
    temat nie ma. A temat mnie interesuje, bo tą nocną TLKą mam zamiar
    jechać 11.06 z Koszalina do Katowic. Jeśli rzeczywiście kursuje
    objazdem, to byłoby nieciekawie. Ciekawe, czy jakieś pociągi
    pozwalające na dojazd dla pasażerów z Lęborka, Słupska, Sławna i
    Koszalina byłyby zorganizowane.


    "Uwaga podróżni! W związku z robotami modernizacyjnymi na stacji
    Bożepole Wielkie od dnia 08.06.07 godz. 2:00 - 22.06.07 godz. 21:00 na
    odcinku Wejherowo - Lębork nastąpi całkowite wstrzymanie ruchu pociągów
    z zastosowaniem komunikacji zastępczej autobusowej. Pociągi o numerach
    81200, 18201, 83202, 38203, 83702 oraz 38703 zostaną skierowane od
    Tczewa i Słupska drogą okrężną przez Szczecinek-Chojnice natomiast za
    pociągi 83202, 83702, 38203, 38703 oraz 58121 i 85120 zostaną
    uruchomione pociągi łącznikowe Tczew-Wejherowo-Tczew i od Lęborka do
    Słupska i Szczecina - Lęborka. Szczegółowe rozkłady jazdy zostaną
    udostępnione podróżnym." Tyle można się dowiedzieć z ogłoszeń
    rozwieszonych na dworcu w Gdyni Głównej.





    Temat: dzieje sie cos dalej na E30?

    cze !


    No - tu ja juz mowilem o pociagach pospiesznych, a nie osobowych.
    Chodzilo mi bardziej o analogie...
    Linie typu Brodnica-Sierpc: np. Lebork - Leba. Ostatnio jeden czlowiek pisal


    Moze Plock - Sierpc - Brodnica... moze sie pukna w te puste makowki
    i przedluza...


    mi, ze duzo osob nie moglo skorzystac z uslug PKP dojezdzajac do pracy do
    miejscowosci na lezacej na tej linii, bo takowych nie bylo (tzn. chcieli
    wyjechac z Leborka po 6:00 - jest pociag o 5:00 i wrocic po 15:00 - pociag
    wraca do Leborka o 16:53 bodajze). Pytanie - czy Ty bys jezdzil takim
    polaczeniem do pracy? Ja tez nie. Dlatego nie ma klientow. A jak nie jezdze


    Wiec nalezy czym predzej pogonic kretynow co ukladaja rozklady jazdy
    Ale PKS i MPK maja podobnie idiotyczne rozklady...


    W tej sytuacji nikt nie bedzie jezdzil w takiej konfiguracji. Albo PKP
    zaproponuje bezposrednie polaczenie z Grudziadzem (albo rozreklamuje
    skomunikowane przesiadki w Laskowicach) i to nie bedzie jedno polaczenie na
    dobe, albo odda tych pasazerow PKSowi/busiarzom, ktorzy zaproponuja
    polaczenie bezposrednie. Trzeciego wyjscia nie widze.


    A nie mozna puscic Grudziadz - Chelmza - Unislaw - Bydgoszcz ?
    przecie inne miejscowosci tez potrzebuja dojazdu do Bydg.


    Wystarczy potraktowac je tak jak inne linie (nikt nie pojedzie IC
    Warszawa-Poznan o 2:45 z przesiadka w Zychlinie).


    Mnie to pasuje - bede mial czym dojechac, zeby ciotke odwiedzic ;)

    Pozdrawiam cieplo !
    &y





    Temat: Dodatkowe pociagi do Leby


    Kolega chyba przesadzil. Akurat na tej linii oferta w tym rozkladzie jazdy jest
    lepsza niz poprzednio.


    Ale czas przejazdu chyba równie marny?


    A te dodatkowe pociagi ... to po prostu efekt dobrego
    wykorzystania tych juz kursujacych. W weekend na przelomie lipca i sierpnia
    niektore pociagi byly przepelnione i stad ta decyzja.


    Przepełnione? A czy jeździła Bipa? - jak w zeszłym roku?


    tak na marginesie: czy powaznie sadzisz, ze przejecie eksploatacji linii przez
    samorzad gminy (bo linie chciala przejac gmina Lebork) jest recepta na
    problemy ? Kolej to jednak troche inne przedsiewziecie niz zakup dwoch
    mikrobusow i uruchomienie "linii autobusowej"....


    To prawda, najlepsze by tu było przedsięwzięcie w rodzaju

    http://www.omebahn.de (Die Ostmecklenburgische Eisenbahngesellschaft)

    To chyba własność grupy Connex, tej co w Warszawie ma autobusy
    miejskie. Tu przejęli wiele linii w okolicach Rostocku, kupili Talenty
    i jeżdżą... U nas może też wreszcie zostaną dopuszczone takie firmy,
    a wtedy co PKP zaproponuje w przetargu?

    A taką fajną sieć można tam utworzyć, przejąć linie do Łeby, Kartuz,
    Kościerzyny, Bytowa, Mielna...

                                    Pozdrawiam

                                            Maciek





    Temat: BUS PKP IC Warszawa-Vilnus-Sestokai


    | To jedyne kuriozum na oponach tego przewoźnika? Czy jest więcej takich
    | atrakcji?
    Powiększanie oferty przewozowej o połączenia autobusowe to dobry pomysł.


    Oby Twoje (i moje) słowa w g... się obróciły! :-((( Już mam gotową całą gamę
    podobnych "pomysłów" dla PKP pIC po szykowanym na listopad wrogim przejęciu PKP
    PR: Wrocław - JG/Qdowa/, Opole - Głuchołazy Zdrój, Katowice-Wisła/Zwardoń,
    Kraków - Zakopane, Tarnów - Krynica, Rzeszów/Przemyśl - Zagórz, Białystok -
    Augustów, Olsztyn - Giżycko/Mikołajki/Ruciane, Gdynia - Hel, Lębork - Łeba,
    Słupsk - Ustka, Sławno - Darłowo, Koszalin - Mielno, Szczecin - Świnoujście,
    może jescze Warszawa - Nieporęt/Zalesie Górne.


    Choć tej akurat sytuacji mógłby jeździc pociąg:)


    Po tej omal nie zaoranej u schyłku PRL linii Suwałki - Trakiszki? Tak samo nie
    będą ICki zawracać sobie glowy trzykrotną zmianą czoła na trasie Kraków -
    Zakopane, albo jazdą po dobitych technicznie liniach do Szlarskiej i Qdowy
    tylko puszczą gumobusy. I Ty uważasz to za dobry pomysł? Niechby tam sobie
    gumobusy "kolejowego" przewoźnika jeździły, ale tak jak to było przed wojną -
    tam gdzie faktycznie nie ma szyn. Choćby z Nowego Targu do Szczawnicy, z
    Wysokiej Kamieńskiej lub Trzebiatowa do Pobierowa, z Bystrzycy Kł. do
    Międzygórza, z Zagórza do Polańczyka, z JG do Jagniątkowa itd. Ale jestem
    dziwnie spokojny o to że tak NIEDASIE.

    Pozdrawiam
    Tomek Janiszewski





    Temat: SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa?
    Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.

    10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew - Gdańsk Gł.

    Całość w POLSKA Dziennik Bałtycki




    Temat: ze Śląska do Łeby...?
    Zdecydowanie polecam jazde autem. Pamiętam jak 3 lata temu do Ustki jechałam pociągiem. Niby jakiś pośpiech jadący z północy polski...wchodzę, a tam ludzie na korytarzu już wegetują Masakra, jednak po małym rekonesansie po wagonie "coś" się znalazło żeby usiąść. O spaniu nie było mowy, bo pilnowało się bagaży. Pośpiech, pośpiechem a pół nocy się wlókł

    Ja w połowie sierpnia także wybieram się do Łeby Moja podroż zamyka się w ok. 300 km: Bydgoszcz - Człuchów - Miastko - Bytów - Słupsk - Lębork - Łeba. Więc nie mam co się porównywać z odległością z arcosz

    W zeszłym roku byłam sejem w Darłówku, i bardzo sobie chwalę tę podróż. Auto, to auto. Nie ma porównania z PKS bądź PKP Nie muszę siedzieć, lub stać w ścisku i wąchać czyjeś "zapaszki spod paszki"



    Temat: [pr] [zachpom] nowy RJ - moje spostrzeżenia i pytania
    Witam!

    Dziś ściagnałem sobie plik (nareszcie) z propozycjami rozkładu jazdy (nowego)
    pociągów międzywojewódzkich i międzynarodowych. Skupie się nad tym, nad czym
    mogę się wypowiadać - czyli zachodniopomorskie.

    Chodzi mi o połączenia przez moje miasto - Świdwin. Rozkład pociągów do
    Olsztyna przedstawia się tak:

    BRYZA:
    Olsztyn         Szczecin
    13:50           21:45
    Szczecin        Olsztyn
    6:35            14:34

    GRYF:
    Olsztyn         Szczecin
    14:18           22:36
    Szczecin        Olsztyn
    6:00            13:31

    PARSĘTA:
    Olsztyn         Kołobrzeg
    15:32           22:29
    Kołobrzeg      Olsztyn
    5:22            11:51

    Po co komu  pociągi w godzinnym odstępe czasu? Domyślam się, że GRYF będzie
    jeździł przez Elblag, a BRYZA przez Iławę, ale...

    Starata połączeń. Kiedyś obie BRYZY mijały się w Świdwinie po 14:20. W
    ustającym RJ BRYZA z Olsztyna jest w Świdwinie po 13, a jadąca do Olsztyna po 16
    Ogólnie stracimy popołudniowy pociąg do Olsztyna (z moich obserwcji to pusty
    on nie jeździł)

    A co się stało z ALBATROSEM? Nie ma go w wykazie... Mógłby być jako RegoPluls
    Szczecin--Gdańsk

    PODLASIAK - któż wsiadzie w Świdwinie do pociągu przed północą i wysiądzie
    przed 4. Jak w stronę Olsztyna był około 20:40 i do Szczecina około 8:00 był
    im zdaniem bardziej atrakcyjny. I jeździł przez cały rok ( z kuszetką). W
    wakacje sypialny dołączali (zawsze toś tym sypialnym jechał). Czyżby wszyscy
    przerzucili się na dziennego RYBAKa?
    Może zmianiono mu godziny, bo po 2 w nocy Lębork śpi (okoliczni złodzieje w
    UPIORZE PÓŁNOCY).

    Proszę o merytoryczną dyskusję, gdyż zamierzam skierować pismo do Urzędu
    Marszałkowskiego, ZRP w Szczecinie, Gdynii i Olsztynie oraz do centrali PKP PR.

    P.S. Wielkie uznanie wrażam przy okazju dla pana Mateusza Żmudy (który na
    pewno weźmie udział w tej dyskusji) za działalność na rzeczx pociagów w
    zachodniopomorskim!

    p.s.2 ze Świdwina do Szczecina jedzie się około 2 godziny.

    p.s.3 Ma ktoś może info dot. pociągów osobowych i pociagów PKP IC w
    zachodniopomorskim w nowym RJ???

    -----------------
    pozdrawiam bardzo serdecznie
    Przemek, MK Świdwin





    Temat: Bilet musi stanieć - Szynobusem z Lęborka do Łeby
    http://www.glos-pomorza.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=200440608005

    Autobus szynowy, który od wczoraj kursuje z Lęborka do Łeby,
    wzbudza ogromne zaciekawienie pasażerów. - Oby ludzie naprawdę chcieli nim
    jeździć - mówi burmistrz Lęborka Witold Namyślak.

    Będzie tak wtedy, gdy przewoźnik, a więc PKP Przewozy Regionalne, zejdzie z
    ceny 6,80 zł za bilet do Łeby do około 5 złotych, jak proponuje starosta
    Witold Piórkowski. Mniej więcej taką stawkę przejazdu stosują kierowcy
    minibusów, ale już PKS jest tańszy o 50 groszy. - Nie można wystraszyć
    podróżnych i udowodnić, że szynobus nie jest nam potrzebny - dodaje
    burmistrz Namyślak.
    - Nie możemy się bawić w metodę prób i błędów - powiedział Stefan Czapczyk,
    dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - Zmiana ceny
    przejazdu wymaga decyzji zarządu naszej spółki. Chcemy, aby szynobus
    jeździł jak najwięcej i zarabiał na siebie, i dlatego nie wykluczamy, że
    będzie kursował cały rok. Musimy dokładnie zanalizować frekwencję i
    dopracować rozkład jazdy. Być może pojazd będzie udostępniuoiny dla
    podróżnych już z Gdyni.
    Szynobus został kupiony przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku. Trafił do
    Lęborka z półrocznym opóźnieniem. Jego producent, Kolejowe Zakłady Maszyn
    Kolzam, obciążony będzie karą pieniężną za każdy dzień zwłoki.
    Pojazd jest tańszy w eksploatacji niż tradycyjne pociągi. Poprawi komfort
    jazdy i skróci przejazd z Lęborka do Łeby do 45 minut. Jeździć będzie z
    prędkością 60 km/godz. przy maksymalnej prędkości pojazdu 110 km/godz.,
    gdyż musi wpisać się w obowiązujący rozkład jazdy i na taką prędkość
    pozwalają wyeksploatowane tory do Łeby. Na trasie Lębork-Łeba autobus
    szynowy będzie na razie jeździł tylko do 24 czerwca i później od 1

    pociągów dalekobieżnych.





    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    Zmiany w rozkładach

    W niedzielę 1 czerwca ma miejsce trzecia tzw. roczna korekta rozkładu jazdy PKP. Jest to moment, podczas którego spółki kolejowe mogą dokonać zmian w rozkładzie (w całości zmienia się on w grudniu) bez płacenia kar spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Z tej możliwości skorzystały w tym momencie PKP Przewozy Regionalne oraz Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.

    PKP PR dokonały rewolucji na 7-kilometrowym odcinku Ciechocinek-Aleksandrów Kujawski. Do tej pory na tej trasie kursowało każdego dnia 14 par pociągów - wcześnie rano skład z Torunia przyjeżdżał bezpośrednio do Ciechocinka, cały dzień kursował pomiędzy Ciechocinkiem i Aleksandrowem stanowiąc „łącznik” do niemal wszystkich pociągów kursujących na linii Kutno-Toruń. Wieczorem (o godz. 22.10) skład udawał się z powrotem z Ciechocinka do Torunia.

    Od niedzieli sytuacja zmienia się diametralnie. Urząd Marszałkowski, tłumacząc się cięciami kosztów i niską frekwencją, dokonał radykalnej zmiany rozkładu pociągów do Ciechocinka. Tylko jeden skład dziennie będzie kursował w relacji Ciechocinek-Aleksandrów-Ciechocinek, natomiast pozostałe pojadą bezpośrednio do i z Torunia. Będzie ich jednak mniej, bo tylko pięć. Inny rozkład obowiązywać będzie w dni robocze (ostatni pociąg z Ciechocinka odjedzie o 16.23), a inny w dni wolne (19.21). Władze Urzędu Marszałkowskiego tłumaczą, że zmieniając rozkład w pierwszej kolejności zwracały uwagę na pociągi, którymi uczniowie dojeżdżają do szkół.

    Inne zmiany rozkładów PKP PR to m.in. zawieszenie na czas wakacji kilku pociągów Bytom-Gliwice oraz posp. Kraków-Wrocław (kursującego w piątki i niedziele).

    Jeśli chodzi o zmiany w rozkładzie SKM, to zadowoleni będą pasażerowie korzystający z usług SKM-ki na trasie Lębork-Słupsk. Spełnione zostały postulaty, by wprowadzić do rozkładu nowy pociąg wyjeżdżający z Trójmiasta późnym wieczorem (do tej pory ostatnia SKM-ka do Słupska wyjeżdżała z Gdańska o godz. 19.00). Teraz pociąg o 22.05 do Lęborka będzie w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę wydłużony do Słupska. Pierwsze składy na wydłużonej trasie mają pojechać w przyszły weekend.
    Przybędzie także m.in. poranny pociąg SKM Tczew-Gdańsk Gł.

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Absurd z biletami kolejowymi
    Lębork: Podróżni są dyskryminowani przez kolej

    Biletowy problem zaczął się 1 kwietnia. Podróżni nie mogą kupić biletu do Gdańska na pociąg InterCity, ani TLK. Muszą zaopatrzyć się w bilet na dworcu w Gdyni.

    Podróżni korzystający z usług kolejowych w Lęborku są zdezorientowani. W okienkach biletowych, kasjerki mają zakaz sprzedawania biletów na pociągi pośpieszne. Kupić można wyłącznie bilet Szybkiej Kolei Miejskiej.

    - Dowiedziałam się, że aby kupić bilet Intercity lub TLK do Gdańska muszę zgłosić się do kierownika pociągu lub jechać do Gdyni i tam zarezerwować sobie bilet - mówi studentka Katarzyna Kosior. - To jakiś paradoks. Przecież na pociągi pośpieszne obowiązuje rezerwacja miejsc. Ciekawa jestem skąd konduktor będzie wiedział, czy dane miejsce jest jeszcze wolne. A jeśli będę chciała kupić bilet w Gdyni, to zanim dojadę tam z Lęborka to dostanę mandat za jego brak.

    Biletowy problem zaczął się pierwszego kwietnia, kiedy przetarg na pośrednictwo w sprzedaży biletów wygrała firma handlowo - usługowa VIP, która będąc agentem SKM bez trudu rozpoczęła dystrybucję biletów tej linii. Nowa firma nie ma jednak zgody na sprzedaż biletów na pociągi pośpieszne.

    - Wykorzystaliśmy wszystkie możliwości, aby rozwiązać ten problem - tłumaczy współwłaściciel firmy VIP, Wojciech Wasiek. - Złożyliśmy pismo z chęcią współpracy z Intercity i czekamy na odpowiedź.
    Nie udało nam się dowiedzieć, co na ten temat mają do powiedzenia zarządzający Intercity.

    - Na razie na ten temat nic nie mogę powiedzieć - tłumaczy Paweł Nycz, rzecznik prasowy Intercity. - Dopiero po zapoznaniu się z tą sprawą, będę mógł udzielić konkretnej odpowiedzi.

    Wydawałoby się, że trudna sytuacja w jakiej znaleźli się podróżni to prima aprilisowy żart, ale niestety tak nie jest.

    - To co się teraz dzieję przekracza ludzkie pojęcie - komentuje Jarosław Habecki. - Kiedyś były tylko Polskie Koleje Państwowe i nie było takich problemów.

    Podróżni są niezadowoleni z faktu, że zarówno PKP i SKM zmieniły rozkład jazdy kolejek i pociągów.
    A dokładnie sobotnich połączeń z Lęborka do Trójmiasta i z powrotem. Aby być punktualnie np. w Gdańsku Głównym o godz. 9, trzeba wyruszyć z Lęborka o godz. 6.23, a nie tak jak dawniej o 6.55.

    Zlikwidowano dwa kluczowe połączenia z Gdańska do Lęborka o godz. 17.30 i 19. Studenci i osoby pracujące w Gdańsku są zmuszeni zwalniać się prędzej z zajęć lub pracy i jechać o godz. 18.30, albo czekać aż do godziny 22 na następny kurs SKM. Inne linie PKP, także od godziny 19 do 22 nie kursują.

    Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Od grudnia pociągi SKM mają częściej niż teraz kursować do Wejherowa. POLSKA Dziennik Bałtycki dotarł do założeń nowego rozkładu jazdy.

    Obecnie co drugi pociąg SKM kursuje w relacji Gdańsk Gł. - Gdynia Chylonia, a pozostałe jadą dalej - do Rumi, Wejherowa, Lęborka lub Słupska. Zgodnie z planami zawartymi w nowym rozkładzie, który wchodzi w życie 14 grudnia, trasa części pociągów kursujących do Chyloni zostałaby wydłużona do Wejherowa, część skrócona do Gdyni Gł.

    Ten drugi zabieg jest konieczny, gdyż na razie nie można zwiększyć liczby kursujących pociągów (SKM dysponuje ok. 65 czynnymi składami). Wydłużenie niektórych relacji do Wejherowa musi zatem spowodować skrócenie innych. Nie powinno być to jednak uciążliwe dla podróżnych. Pociągi Gdańsk Gł.- Chylonia na odcinku od Gdyni Gł. do stacji końcowej często jeżdżą niewypełnione.

    - Gwałtownie rośnie liczba mieszkańców Rumi, Redy i Wejherowa korzystających z SKM-ki - tak Eugeniusz Manikowski, odpowiedzialny w Urzędzie Marszałkowskim za transport kolejowy, tłumaczy powody propozycji zmian w rozkładzie.

    SKM-ki kursują pomiędzy Tczewem i Słupskiem. I w grudniu to się raczej nie zmieni, choć wicemarszałek Mieczysław Struk nie ukrywa, że trzeba się np. zastanowić, czy odcinka Lębork - Słupsk ponownie nie oddać do obsługi PKP Przewozom Regionalnym (tworzą w woj. pomorskim konsorcjum z SKM).

    Na razie SKM-ki nie będą kursować do Malborka, choć władzom miasta na tym zależy. W maju Rada Miasta zdecydowała o wejściu kapitałowym Malborka do spółki SKM. Gdy to nastąpi, rozpoczną się prace nad wydłużeniem trasy "tczewskich" SKM-ek do Malborka.

    Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki



    Temat: Odwolane pociagi
    Lubań Sł. - Zgorzelec

    Cholera, nie zdazylem sie przejechac!


    Na wniosek PBM prosze o zarządzenie z dniem 1 paÄ˝dziernika
    br.


    Kto to jest PBM?

    odwołać na odcinku Chabówka - Rabka Zdrój - Chabówka

    To do Rabki ich zdaniem nikt nie jezdzi? Jeszcze sprzed kilku lat pamietam
    te kilkaset osob czekajacych na slicznym dworcu Rabka Zdroj...

    odwołać na odcinku Działdowo -


    Brodnica


    Zbójectwo.

    ZbÂąszynek - Gorzów Wlkp. odwołać na całym odcinku

    Horror.

    Jelenia Góra - Zielona Góra pociÂąg prowadzić  w dwu


    relacjach: Jelenia Góra - Węgliniec (bez zmiany rozkładu jazdy) i Żagań
    - Zielona Góra (bez zmiany rozkładu jazdy na odcinku Żary - Zielona
    Góra)


    To chyba najwiekszy absurd. DObra droga do tego, aby i tymi dwoma urwanymi
    pociagami nikt nie jezdzil. Jak sobie obserwowalem ten pociag w Zarach, to
    wiekszosc ludzi jedzie wlasnie gdzies od strony Weglinca i na Zielona
    Gore...


    100 55021 Zielona Góra - Guben odwołać na odcinku Zielona Góra - Gubin


    A skad w Gubinie wezmie sie pociag do Guben? Chyba, ze bedzie


    105 88521 Czeremcha - Cisówka odwołać na całym odcinku
    106 88535 Hajnówka - Cisówka odwołać na całym odcinku
    107 88531 Hajnówka - Cisówka odwołać na całym odcinku
    108 88533 Hajnówka - Cisówka odwołać na całym odcinku
    109 88530 Cisówka - Hajnówka odwołać na całym odcinku
    110 88534 Cisówka - Hajnówka odwołać na całym odcinku
    111 88532 Cisówka - Hajnówka odwołać na całym odcinku
    112 88520 Cisówka - Czeremcha odwołać na całym odcinku


    A czym beda kolejrze so Siemianowki jezdzic? Tym samym, tylko sluzbowym?


    3. 66423 Lębork (8.41) - Łeba (9.42) całym
    4. 66424 Łeba (9.57) - Lębork (10.58) całym
    5. 66431 Lębork (17.14) - Łeba (18.15) całym
    6. 66432 Łeba (19.03) - Lębork (20.04) całym


    Czyli do Leby zostaje pociag o 4:55?


    31. 60105 Wrocław Gł. (17.10) - Szklarska P.G. (20.52) całym


    nikt nie jezdzi?


    2. poc. nr 33123, 33129, 33122, 33128 rel. Jarocin - Leszno - Jarocin
       - odwołać w całej relacji;


    ech, ostatnia taka prawdziwa lokalna linia Wielkopolski

    Ogólnie: nóż się w kieszeni otwiera.

    JEDYNA NADZIEJA TO FAKT, ŻE ŻADEN SAMORZĄD NA MIESIĄC PRZED WYBORAMI SIĘ NA
    TAKIE NUMERY NIE ZGODZI I WYDOBĘDZIE KASĘ NA ŁAPÓWKI DLA TYCH PKP-owców.

    MK





    Temat: Dodatkowe pociagi do Leby


    Akurat na tej linii oferta w tym rozkladzie jazdy jest
    lepsza niz poprzednio. A te dodatkowe pociagi ... to po prostu efekt dobrego
    wykorzystania tych juz kursujacych. W weekend na przelomie lipca i sierpnia
    niektore pociagi byly przepelnione i stad ta decyzja.


    Ofrta jest jaka jest, każdy widzi. I nie krytykuję tu wcale nikogo. Stwierdzam
    fakt i widzę potzrebę zmian. Dodatkowo literka G i ten strach przed
    zawieszeniem przewozów na linii która zdaniem ekspertów mogłaby nieźle
    funkcjonować, przy niweielkich stosunkowo  nakładach na infrastrukturę (w
    pierwszym roku 0k. 700 tys. zł., a w następnych o wiele mniej. Poza tym ta
    drozyzna jaką oferuje PKP. Gdyby samorząd lęborski chciał zamówić te pociągi
    (ilość za poprzedni rok) kosztowało by go to 2 mln. zł. czyli koszt prawie
    połowy AS netto, a gdyby to zrobiła sama gmina doplacała by do przezwozów tylko
    ok. 200 tys. rocznie (tej liczby dokladnie nie pamiętam) ztendencją spadkową i
    lepszą ofertą przewozową zarówno pod względem ilości jak i jakościc
    świadczonych usług.


    A tak na marginesie: czy powaznie sadzisz, ze przejecie eksploatacji linii
    przez
    samorzad gminy (bo linie chciala przejac gmina Lebork) jest recepta na
    wszystkie
    problemy ? Kolej to jednak troche inne przedsiewziecie niz zakup dwoch
    mikrobusow i uruchomienie "linii autobusowej"....


    Tak to prawda. Faktycznie po takim przejęciu nie musi być wcale różowo,
    zwłaszcz gdy władzą przejmą ludzie chcący inwestować np. w drogi a nie w kolej,
    lub nie za bardzo znający sie na tym.
    Ale z drugiej strony przecież takie zarządzanie może wygląć bardzo sprawnie, bo
    burmistrz nie musi się przecież zajmować rozkladami, od tego powinien być
    operator. Taki ooperator to przecież może być spólka nawet z udzialem PKP,
    które wniosły by know - how i nie musiały posiadać większości udzialów (akcji).
    Sprawa na pewno jest do przemyślenia, tym bardzie, że jak się wydaje
    nieuniknionym wydaje się fakt przejęcia niektórych linii (np. na tych odcinkach
    gdzie już zawieszono przewozy) przez samorządy. Oni powoli tej rzeczy będą sie
    uczyć i wydaje mi się że w więksszości przypadków poradzą sobie.
    Tu jescz nasuwa się problem subwencji dla samorządów. Czy aby musi to być
    subwencja tylko dla samorządów wojewódzkich, na cała sieć w danym województwie?





    Temat: Od jutra regularne kursy (ciut dlugie)


    polskie (pekapowskie) szyny jakoś tak trochę nie trzymają standardów ;-)


    a skadzesz znowu. [tylko nie szukaj w archiwum sprzed 2 lat, bo w tym czasie
    czlowiek dowiedzial sie troche wiecej rzeczy :-)]
    Nasze szyny maja standardy okreslone przez UIC, natomiast moze byc problem w
    utrzymaniu toru.

    W każdym razie wolałbym raczej, żeby ten autobus póki co jeździł z
    normalną prędkością, niż żeby się wykoleił, będąc zatłoczony jak rzeźnia
    Gdynia - Katowice (na co się zanosi). Skoro istnieje taka możliwość, to
    PKP zapewne to zrobi, zdaje się w Polsce już istnieje precedens wyższej
    szybkości dla szyobusu?


    nie, na to raczej sie nie zanosi tak do konca. Tak, jak juz pisalem, max.
    przyspieszenie niezrownowazone na luku na PKP wynosi 0.8 m/s^2 - jest to
    wartosc dla klasycznego taboru. Dotychczas dopuszczalna wartosc wynosila w
    zasadzie 0.6. Dlatego, ze przyjeto 0.8 jako dopuszczalne, udalo sie
    diagnostykom sprawic, ze od przyszlego rozkladu pociagi na trasie
    Lebork-Leba pojada nie 40 a 60 km/h i tyczy sie to taboru klasycznego, a nie
    tylko autobusow szynowych. Uczestniczac w jazdach probnych Pesobusu
    dowiedzialem sie, ze moglby on sie poruszac po lukach z przyspieszeniem 1.0
    [takie jest powszechnie stosowane m.in. we Francji], a wyjatkowo z przysp.
    1.3. Ponadto podczas testow na Gdy-Kosc-Gdy , gdy pojazd ten jechal srednio
    z predkoscia wieksza o 10-20 km/h od drogowej [100 km/h] , najwieksza
    wartosc przyspieszenia na luku wynosila 0,7 m/s^2 a wiec byl spory zapas do
    0.8, a co dopiero do 1.0 . Dodajac do tego mniejszy nacisk na os i mniejsze
    zuzycie szyn, na pewno JEST MOZLIWE rozroznienie predkosci drogowej dla
    lokomotyw i dla autobusow szynowych, oczywiscie zwiekszajac dla tych drugich
    w zaleznosci od stanu toru, no i oczywiscie w sposob rozsadny.
    Wiem swoje, ze na PKP sie nie da i zauwazylem na przyklad, ze podczas jazd
    probnych mechanik 'wiedzial lepiej' niz inzynier z CNTK - i tak jest na
    wszystkich szczeblach holdingu, ze wszyscy 'wiedza lepiej' i nie chca nic
    zmieniac, nie mowiac juz o podejsciu do konkretnych, rzeczowych argumentow,
    ktore wysuwane sa przez naukowcow.




    Temat: Słupia- i do Koszalina nic
    <ciach skomunikowania z Warszawą

    Wczoraj oglądałem w regionalnej tv relację ze spotkania przedstawicieli
    Koszalin, Sławna i Kołobrzegu z PKP-IC. Były wymieniane tam m.in. 2 warianty
    skomunikowania Słupska z Koszalinem:

    wariant 1: autobus zewnętrznego przewoźnika
    Wyglądałoby to tak, że ekspres dojeżdża do Słupska, tam pasażerowie
    przesiadają się do podstawionego przed dworcem autobusu. Tylko, że jest
    kilka wad takiego rozwiązania (mimo znacznie mniejszych kosztów obsługi):
    - autobus nie dojedzie drogą tak szybko jak pociąg, podejrzewam, że nawet
    osobówka pojedzie szybciej
    - w wypadku gołoledzi, ew. wypadku przyjazd bardzo się opóźni
    - mniej pasażerów zechce jechać takim kombinowanym połączeniem. Ludzie chcą
    bezpośrednich połączeń, jeśli się tak nie da, to jakiś skomunikowań, typu
    wariant 2

    wariant 2: skomunikowany autobus szynowy:
    Autobus taki ma jeździć w relacji Lębork-Łeba. Możnaby wykorzystać go jako
    skomunikowanie Słupsk-Koszalin-Słupsk.Pozostaje sprawa sprzątania szynobusu
    w Koszalinie, ale jak dziś się przekonaliśmy "kiblomyjnia" w Koszalinie
    funkcjonuje i ma się dobrze. Zalety tego wariantu:
    - przesiadka tylko w obrębie peronu
    - szybszy dojazd niż autobusem po drodze
    - niewiele zmniejszone zainteresowanie podróżnych (jazda exem, a potem
    komfortowym szynobusem)

    Poza tym zawsze jakimś połączeniem będzie NocnyEx, który pojedzie już od 10
    kwietnia (ale tylko do pocz. września). Jego minusy to wyższa cena i wczesna
    godzina przyjazdu do Warszawy. Także w pociągu nocnym do Krakowa na stałe są
    kuszetki i sypialne. Pociąg ten przyjeżdża nad ranem do Warszawy. Sporo osób
    więc przesiądzie się do tych dwóch pociągów, a także do połączenia per PKS
    (nocny autobus z Koszalina odj. około 22:30-23.30. Podobnie w drodze
    powrotnej.





    Temat: KASZUBY I MORZE BALTYCKIE 2002
    Witam!

    To bedzie impreza lata 2002. Obsluga niezwykla typowa dla tych tras: Ty 2. W
    Pomorzu nie odbylo sie od siedmiu lat, w ruchu planowym od 11 lat. Na
    zamknietych odcinkach od dawna nie. Przejechane beda tyle od dawna zamkniete
    oraz kilka glówne, przede wszystkim malowiczne trasy, nad Morzem Baltyckym i w
    Kaszubach.

    Podam te na dzien diszajszy znane szczególy tej imprezy. Impreza ma odbedzic
    sie w terminie 03.08.2002 - 07.08.2002 w/g planu:

    sobota, 03.08.2002
    Koscierzyna - Kartuzy - Stara Pila - Kokoszki - Stara Pila - Pruszcz Gdanski -
    Gdansk Gl. - Gdynia Gl. Osob.

    niedziela, 04.08.2002
    Gdynia Gl. Osob. - Reda - Swarzewo - Krokowa - Swarzewo - Reda - Wejherowo -
    Rybno - Zarnowiec - Rybno - Choczewo - Rybno - Wejherowo

    poniedzalek, 05.08.2002
    Wejherowo - Lebork - Maszewo - Cewice - Maszewo - Lebork - Kartuzy - Koscierzyna

    wtorek, 06.08.2002
    Koscierzyna - Lipusz - Chojnice - Szczecinek

    sroda, 07.08.2002
    Szczecinek - Korzybie - Bytów - Lipusz - Koscierzyna

    Byc moze, ze wtorek / sroda beda odwrotnie prowadzone. Plan imprezy moze w
    ciagu ustalenia z PKP ulec niewielkich zmian. Dalsze szczególy prezentujemy w
    ciagu prac przygotowania imprezy.

    Koszt: okolo 120zl/dzien w PRZEDPLACIE do konca CZERWCA 2002-roku.

    Na ta cene dostanietcie przejazd typowym pociagiem, który zestawiono bedzie z
    ciemnozielonymi ryflakami lub starszymi wagonami, prowadzone przez parowóz Ty
    2. Oczywiscie dlugo jazdy, duzo fotostopów i najazdów, gwarantowane mejsce
    siedzace w pociagu dla kazdego uczestnika i bar WARS-ika. Ewentualnie beda
    obslugiwac na krótkich odcinkach towarowe sklady. Witamy wszystkie milosniki,
    które licza kazdy metr trasy, który bedziemy przejechac oraz
    wszistkie "focisty".

    Pewne beda zalatwione tanie i korzystne noclegi róznych rodzajach oraz dojazd
    autobusem.

    jezeli odpowiedz troche dluzej trwa, bo nie kazdy dzien moge otrzymac maili.
    Podam informacje chetnie telefonicznie.

    Telefony z Polski:
    Roman Witkowski: 0049/40/7962547 lub (0)600/645647
    Michael Kremmer: 0049/36848/40382 (tel/fax), 0049/175/5924954 lub (0)600/726176

    W ciagu ustalenia imprezy informacje równiez podaje WARS-ik:

    Serdecznie pozdrawiam,

    MICHAEL KREMMER





    Temat: Obiecane zawieszenia
    Obiecalem, a slowa staram sie dotrzymywac.
    Wykaz odcinkow linii proponowanych do zawieszenia w obecnym rozkladzie
    jazdy (po przecinku podaje ilosc pociagow):
    1. Lapy - Ostroleka, 7
    2. Bialystok - Zubki Bialostockie, 4
    3. Korsze - Skandawa, 2
    4. Chelm - Wlodawa, 6
    5. Lukow - Lublin, 6
    6. Rzeszow - Ocice, 6
    7. Opole - Kluczbork
    8. Raclawice Sl. - Raciborz, 17
    9. Tychy - Orzesze Jaskowice, 18
    10. Zabrze Makoszowy - Leszczyny, 13
    11. Tychy - Ledziny, 32
    12. Wloszczowice - Polaniec, 4
    13. Mikulowa - Bogatynia, 4
    14. Jelenia Gora - Karpacz, 8
    15. Jelenia Gora - Lwowek Sl., 12
    16. Rokitki - Chocianow, 4
    17. Gniezno - Chojnice, 17
    18. Kalwaria Zebrz. Lanckorona - Wadowice, 8
    19. Tarnow - Szczucin k. Tarnowa, 6
    20. Podleze - Niepolomice, 2
    21. Prabuty - Kwidzyn, 10
    22. Pszczolki - Skarszewy, 4
    23. Kartuzy - Lebork, 12
    24. Szczytno - Elk, 10
    25. Tama Brodzka - Ilawa, 12
    26. Brodnica - Sierpc, 8
    27. Chelmza - Bydgoszcz Fordon, 12
    28. Nowa Wies Wielka - Bydgoszcz Bielawy, 6
    29. Legionowo - Tluszcz, 10
    30. Pyrzyce - Mysliborz, 7
    31. Sosonowiec Kazimierz - Sosnowiec Maczki,6
    32. Pyskowice - Pyskowice Miasto, 11
    Razem pociagow: 290
    Zawieszenia maja byc od 1 lutego, poza Zubkami, ktore maja byc zawieszone
    od 1 marca. Zreszta jeszcze do konca nie wiadomo, jak z tymi zawieszeniami
    bedzie, poniewaz PKP przypomnialo sobie, ze musi to uzgodnic z samorzadami
    lokalnymi, a taki obowiazek naklada ustawa. Stad moze byc przesuniecie
    terminow zawieszen, lub, co bardziej prawdopodobne, PKP nie bedzie sie
    ogladala na nikogo i zawieszenia zrealizuje.
    Przepraszam, ze tak pozno, ale w koncu cos przeslalem.



    Temat: gdynia-lębork utrudnienia?
    Wstrzymanie ruchu na trasie Wejherowo - Lębork

    Z powodu prac remontowych wstrzymany zostanie ruch na trasie Wejherowo -
    Lębork. Pociągi nie będą tam kursowały od piątku 8 czerwca br. od godziny
    2.00 do piątku 22 czerwca br. do godziny 21.00. Oznacza to jednak, że zmiany
    rozkładu jazdy dotkną również niektóre pociągi wyjeżdżające w trasę już w
    dzień Bożego Ciała, tj. w czwartek 7 czerwca br.

    Nocne pociągi dalekobieżne USTRONIE i PODLASIAK w Tczewie zostaną podzielone
    na dwie grupy wagonów. Tzw. grupa krajowa pojedzie od Tczewa objazdem przez
    Chojnice i Szczecinek, a na właściwą trasę wróci w Słupsku, zaś tzw. grupa
    łącznikowa zawiezie podróżnych udających się do Trójmiasta. Identycznie
    będzie w kierunku powrotnym. Objazdem pojedzie także pociąg międzynarodowy z
    Berlina do Kaliningradu i Ełku.

    Pociągi dzienne, głównie kursujące pomiędzy Olsztynem a Szczecinem, dojadą z
    jednej strony do Wejherowa, z drugiej strony do Lęborka, a pomiędzy tymi
    stacjami pasażerowie będą mogli korzystać z zastępczych autobusów. Te
    pociągi i autobusy będą na siebie wzajemnie czekały. Dotyczy to pociągów:
    ALBATROS, BRYZA, GRYF, RYBAK.

    Większość pociągów dalekobieżnych może być opóźnionych nawet do
    kilkudziesięciu minut. Z opóźnieniem, nie większym jednak niż pół godziny,
    będą kursowały pociągi regionalne na trasie Lębork - Słupsk - Koszalin -
    Białogard - Runowo Pom. - Stargard Szcz. - Szczecin Gł. Wszystkie te zmiany
    będą rzutowały także na pociągi kursujące na innych trasach na Pomorzu. Za
    wszelkie utrudnienia przepraszamy.

    Szczegółowe informacje o organizacji ruchu pasażerskiego na Pomorzu 8 -
    22.06.2007

    źródło: PKP PR

    W związku z zawieszeniem ruchu pociągów spowodowanym pracami torowymi
    prowadzonymi przez Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Strzebielino
    Morskie - Bożepole Wielkie - Godętowo linii Gdynia Gł. - Kołobrzeg od dnia
    08.VI godz. 2.00 do godz. 21.00 dnia 22.VI.2007 nastapią istotne zmiany w
    kursowaniu pociągów spółki PKP Intercity.

    Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.

    źródło: PKP Intercity

    Uprzejmie informujemy, iż w dniach 08-22 czerwca 2007r. na odcinku Lębork -
    Godętowo - Bożepole Wielkie - Strzebielino Morskie obowiązywać będzie
    autobusowa komunikacja zastępcza. Pociągi SKM jadące od strony Wejherowa
    będą kończyć bieg na stacji Strzebielino Morskie natomiast pociągi SKM
    jadące z Słupska będą kończyć bieg na stacji Lębork.

    Rozkład Jazdy Pociągów SKM:
    Kierunek Tczew
    Kierunek Słupsk

    Rozkład Jazdy autobusowej komunikacji zastępczej:
    Lębork
    Godętowo
    Bożepole Wielkie
    Strzebielino Morskie

    źródło: PKP SKM





    Temat: Prasówka
    http://wejherowo.naszemia...nia/986622.html - tu podali:

    Niedługo zmiany w umowach na przewozy kolejowe. SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa

    Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.

    10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew ė- Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy.

    Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk.

    - Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

    - Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.
    Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.

    Zmiany, zmiany, zmiany

    W szóstym przetargu jest najwięcej linii

    Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

    Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

    Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

    Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części.

    Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

    W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów.

    Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.

    Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva.

    Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

    Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa.

    Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.



    Temat: Prasówka
    http://www.pruszcz.com/ni...ko-do-wejherowa - tu znalezione:

    Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.

    10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew ė- Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy. Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk.

    - Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

    - Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.
    Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.

    Zmiany, zmiany, zmiany

    W szóstym przetargu jest najwięcej linii

    Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

    Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

    Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

    Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części.

    Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

    W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów.

    Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.

    Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva.

    Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

    Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa.

    Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.



    Temat: SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa
    SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa

    Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk. 10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne.

    SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew - Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy.

    Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk. - Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

    - Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.

    Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

    Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

    Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

    Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części. Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

    W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów. Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.
    Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva. Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

    Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa. Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.

    źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki



    Temat: SKM do Elbląga, czyli da się pr zekroczyć granicę województw...


    Nowe połączenia Trójmiejskiej SKM
    PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. od dnia 17-go stycznia 2005 r. wprowadza
    nowe połączenia w relacjach dotychczas obsługiwanych oraz do Elbląga.
    Nową relację do Elbląga obsłuży pociąg, który będzie wydłużeniem trasy
    dotychczasowego, jadącego z Gd. Cisowej. Powrót z Elbląga do Malborka na
    godzinę 7.18, co umożliwi m.in. przesiadkę do Warszawy - Ex
    &#8222;Słupia&#8221; lub na pociąg PKP Przewozy Regionalne (PR) do Gdańska
    Gł.


    Wykaz szczegółowy SPRINTERÓW:

    NOWE:   SKM 6912(no może ten to nie całkiem nowy)
    Lębork                o 05:36
    Strzebielino Morskie  o 05:50
    Luzino                o 05:55
    Wejherowo             o 06:05
    Reda                  o 06:13
    Rumia                 o 06:17
    Gdynia Chylonia       o 06:23
    Gdynia Główna Osob.   p 06:31
    Gdynia Główna Osob.   o 06:32
    Sopot                 o 06:40
    Gdańsk Główny         p 06:52
    Gdańsk Główny         o 06:55
    Gdańsk Orunia         o 07:01
    Pruszcz Gdański       o 07:07
    Cieplewo              o 07:11
    Pszczółki             o 07:17
    Tczew                 p 07:27
    Tczew                 o 07:28
    Malbork               p 07:45

    SKM 910
    Rumia                 o 06:31
    Gdynia Chylonia       o 06:36
    Gdynia Główna Osob.   p 06:46
    Gdynia Główna Osob.   o 06:46
    Sopot                 o 06:54
    Gdańsk Oliwa          o 06:57
    Gdańsk Wrzeszcz       o 07:01
    Gdańsk Główny         p 07:07

    SKM 6916
    Gdynia Chylonia       o 14:07
    Gdynia Główna Osob.   p 14:14
    Gdynia Główna Osob.   o 14:17
    Sopot                 o 14:25
    Gdańsk Oliwa          o 14:29
    Gdańsk Wrzeszcz       o 14:33
    Gdańsk Główny         p 14:39
    Gdańsk Główny         o 14:40
    Tczew                 p 15:05
    Tczew                 o 15:07
    Malbork               p 15:25

    SKM 615
    Malbork               o 20:24
    Tczew                 p 20:39
    Tczew                 o 20:40
    Pszczółki             o 20:48
    Pruszcz Gdański       o 20:56
    Gdańsk Główny         p 21:06
    Gdańsk Główny         o 21:07
    Gdańsk Wrzeszcz       o 21:12
    Gdańsk Oliwa          o 21:16
    Sopot                 o 21:20
    Gdynia Główna Osob.   p 21:29

    PARĘ SŁÓW KOMENTARZA
    Widzimy, że SKM nie zaprzestała z passą w układaniu najśmieszniejszych
    rozkładów jazdy. Na dzień dzisiejszy mamy pociągi, które zatrzymują się w
    Gdańsku Stoczni, a przez Pruszcz Gdański jadą bez postoju, mamy też takie,
    które nie zatrzymują się we Wrzeszczu, ale stają natomiast w Cieplewie. Co
    nas czeka w przyszłości? Jazda bezpostojowa przez Pruszcz, jednak w Lipcach
    zatrzymanie, czy może jazda bezpostojowa od stacji Gdynia Główna do stacji
    Malbork?
    Oprócz postojów widzimy fajny fakt, że z Gdynia Głównej do Gdańska Głównego

    że SKM 615 w Gdyni Głównej kończy bieg. To jest moim zdaniem chore, bo i
    tak zjeżdża na Cisową. Myślałem, że SKM robi wszystko, aby tą lukę zrobioną
    przez PR swoimi pociągami załatać.
    Poranek uważam za przedobrzony po co ta armada tych trzech przyspieszonych,
    jeśli żaden nie zawozi na 8:15 do Gdańska na Polibudę i uniwerek.

    Pozdrawiam
    Karol (Tyson) Domagalski





    Temat: Szynobus za trzy dni -> Lêbork - £eba
    Głos Pomorza, 04-06-2004

    Szynobus za trzy dni

    Od poniedziałku na trasie Lębork-Łeba zacznie kursować długo oczekiwany
    przez pasażerów autobus szynowy.

    Cena biletu pozostanie taka sama jak przy przejeździe ok. 30-kilometrowej
    trasy do Łeby zwykłym pociągiem (6,80 zł), bo przewoźnik - PKP Przewozy
    Regionalne nie chce niczego zmieniać. Starosta Witold Piórkowski proponuje,
    aby Przewozy Regionalne obniżyły cenę do 5 złotych (mniej więcej taką stawkę
    przejazdu stosują kierowcy minibusów kursujących do Łeby, ale PKS jest
    tańszy o 50 groszy). Piórkowski: - Można też obniżyć koszty rezygnując z
    obsługi konduktorskiej i instalując kasowniki w szynobusie. Zwiększy się
    liczba pasażerów i kolej nadrobi to, co mogłaby stracić.
    Burmistrz Witold Namyślak idzie jeszcze dalej. - Dyrekcja kolei powinna
    obniżyć cenę do 4,50 złotych, bo inaczej wystraszymy podróżnych i
    udowodnimy, że szynobus nie jest nam potrzebny - powiedział burmistrz.
    Tomasz Iżycki, zastępca rzecznika prasowego PKP Przewozy Regionalne. -
    Jeżeli pasażerów będzie mało, to prawdopodobnie zredukujemy liczbę
    przejazdów. Obniżenie ceny biletów będzie realne jeśli otrzymamy dotację z
    Urzędu Marszałkowskiego. Natomiast eliminacja obsługi konduktorskiej nie
    wchodzi w grę, gdyż konduktor i kierownik szynobusu nie tylko sprzedaje i
    sprawdza bilety, ale także daje sygnał odjazdu i czuwa nad bezpieczeństwem w
    podróży. Motorniczy nie mógłby robić tych wszystkich czynności naraz.
    Szynobus miał być przekazany przez Kolejowe Zakłady Maszyn Kolzam w
    Raciborzu pod koniec grudnia ubiegłego roku. Tak przewidywała umowa z
    Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku, który jest
    zleceniodawcą zamówienia. Opóźnienia wynikły z nierzetelności podwykonawców,
    którzy nie wywiązywali się z terminów dostaw. Kolzam zapłaci za zwłokę karę
    pieniężną.
    Pojazd jest tańszy w eksploatacji niż tradycyjne pociągi. Poprawi komfort
    jazdy i skróci przejazd z Lęborka do Łeby do 45 minut. Jeździć będzie z
    prędkością 60 km/godz. przy maksymalnej prędkości pojazdu 100 km/godz., gdyż
    musi wpisać się w obowiązujący rozkład jazdy. Poza tym na zwiększenie
    prędkości nie pozwalają wyeksploatowane tory do Łeby. Na trasie Lębork-Łeba
    autobus szynowy ma jeździć tylko poza sezonem letnim, a więc tylko do 24
    czerwca i później od 1 września.
    - Cieszę się bardzo, że nareszcie szynobus trafi do nas - powiedział pan
    Franciszek. - Nie lubię zatłoczonych autobusów, więc z przyjemnością pojadę
    do Łeby tym pojazdem. Czas przejazdu będzie taki sam jak autobusu, a i
    widoki za oknem ładniejsze.
    Uroczysty przejazd promocyjny dla VIPów - w poniedziałek 7 czerwca (godzina
    11.15). Pierwszy kurs pasażerski tego samego dnia o godzinie 15.13 z
    Lęborka. Później przewidywane są trzy pary przejazdów dziennie.

    Fakty

    Szynobus kosztuje 4 miliony 700 tysięcy złotych. Pieniądze na jego zakup
    pochodzą z budżetu centralnego (dotacja na zakup taboru kolejowego). Pojazd
    ma 73 miejsca siedzących (całkowita liczba miejsc - 172). Wyposażony jest w
    ruchome stopnie, które umożliwią pasażerom wsiadanie przy niskich peronach.
    W szynobusie są miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz kabina WC z
    zamkniętym obiegiem.





    Temat: SKM do Elbląga, czyli da się pr zekroczyć granicę województw...
    "Karol Domagalski":


    NOWE:   SKM 6912(no może ten to nie całkiem nowy)
    Lębork                o 05:36
    Gdynia Chylonia       o 06:23
    Gdynia Główna Osob.   o 06:32
    Gdańsk Główny         o 06:55
    Malbork               p 07:45


    Wydluzenie relacji do Malborka.
    Moim zdaniem na 8 rano do Malborka... no... moze i jest jakis powod, ktorego
    nie dostrzegam. Piffko, wytlumacz! :)


    SKM 910
    Rumia                 o 06:31
    Gdynia Chylonia       o 06:36
    Gdynia Główna Osob.   o 06:46
    Gdańsk Główny         p 07:07


    Dobry kurs. Daje mozliwosc spokojnego dojechania na 8 rano do wiekszosci
    dzielnic, nawet do Nw. Portu.
    Przydalby sie jeszcze taki, ktory przyjedzie do Gdanska o 7.20 i o 8.00.


    SKM 6916
    Gdynia Chylonia       o 14:07
    Gdynia Główna Osob.   o 14:17
    Gdańsk Główny         o 14:40
    Malbork               p 15:25


    Tez dobry, tylko czy nie za wczesnie? Wiekszosc ludzi konczy prace o 15 lub
    16, a nie o 14...


    SKM 615
    Malbork               o 20:24
    Gdańsk Główny         o 21:07
    Gdynia Główna Osob.   p 21:29


    K...a, a juz sie cieszylem, ze bede mial sprintera na powrot wieczorem do
    domu...
    Zabic ich to malo...


    Widzimy, że SKM nie zaprzestała z passą w układaniu najśmieszniejszych
    rozkładów jazdy.


    Oni sie dopiero rozkrecaja ;D Poczekaj na otwarcie relacji do Bydgoszczy
    albo Warszawy ;)

    //ciach


    może jazda bezpostojowa od stacji Gdynia Główna do stacji
    Malbork?


    Obstawialbym postoje Gdynia, Gdansk, Malbork, Elblag. I to jest dosc
    prawdopodobne.


    Oprócz postojów widzimy fajny fakt, że z Gdynia Głównej do Gdańska
    Głównego




    Nie wiem też czym SKM tłumaczy fakt,
    że SKM 615 w Gdyni Głównej kończy bieg. To jest moim zdaniem chore, bo i
    tak zjeżdża na Cisową. Myślałem, że SKM robi wszystko, aby tą lukę
    zrobioną
    przez PR swoimi pociągami załatać.


    Nie chce byc zlosliwy, ale kiedys chyba toczylem z Toba spor wlasnie o
    odcinek Gdynia Gl - Chylonia... ;)
    90% pasazerow wysiada w Gdyni ;P
    Ale zawsze zostaje te 10%...


    Poranek uważam za przedobrzony po co ta armada tych trzech
    przyspieszonych,
    jeśli żaden nie zawozi na 8:15 do Gdańska na Polibudę i uniwerek.


    Bo SKM uwaza, ze studenci wysiadaja na przystankach Politechnika i
    Przymorze. Sprintery z zalozenia musialyby to ominac, wiec nie ma sensu ich
    puszczac...
    Ech... szkoda gadac. A juz myslalem, ze ta firma bedzie najbardziej sensowna
    z grupy PKP.

    Pozdrawiam,
    Sorrow.





    Temat: pociąg papieski w trójmieście
    Pociąg Papieski po raz pierwszy w historii dotrze na Pomorze - przejedzie przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, lecz się tam nie zatrzyma
    dziś
    Tak wygląda Pociąg Papieski. Obejrzeć go będzie można 10 czerwca na stacji w Malborku

    Z zewnątrz złoty kolor, herb Jana Pawła II i napisy "Totus Tuus" ("Cały Twój"). W środku nowoczesny wystrój, wygodne fotele, monitory LCD, na których podróżni podczas jazdy oglądają filmy o Janie Pawle II. Tak prezentuje się Pociąg Papieski, który od kilku lat wozi pielgrzymów pomiędzy Krakowem i Wadowicami. Co pewien czas Pociąg Papieski wyrusza na "tournee" po kraju. Za dwa tygodnie po raz pierwszy w historii dotrze na Pomorze.

    Niestety, będzie praktycznie niedostępny dla mieszkańców Trójmiasta. Mimo iż pociąg będzie przejeżdżać przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, to prawdopodobnie... nie będzie się w nich zatrzymywał.

    O popularności Pociągu Papieskiego niech świadczy fakt, że w pierwszej połowie maja, kiedy zawitał na Podlasie, odwiedziło go 10 tys. osób. Pociąg był prezentowany praktycznie we wszystkich największych miastach regionu - zarówno w Białymstoku, jak i w Ełku, Grajewie, Sokółce czy Łapach.
    Pod koniec tego tygodnia jest zaplanowana trzydniowa wizyta Pociągu Papieskiego w woj. śląskim.
    ::: Reklama :::

    Pociąg zatrzyma się na blisko 30 stacjach - m.in. w Katowicach, Oświęcimiu, Tychach, Bielsku-Białej czy Rybniku, a także w Piekarach Śląskich, dokąd na co dzień nie dojeżdżają pociągi pasażerskie.
    9 i 10 czerwca Pociąg Papieski będzie wozić pielgrzymów w woj. pomorskim. Okazją jest 10 rocznica, przypadająca dokładnie 6 czerwca, wizyty Jana Pawła II w bazylice w Pelplinie. Specjalnym składem
    do Pelplina będzie można dojechać z Tczewa, Malborka, Wejherowa, a nawet Lęborka. Ale nie z Trójmiasta.

    Choć pociąg jadący od strony Lęborka bądź Wejherowa do Pelplina, leżącego na linii Tczew - Bydgoszcz, musi przejechać przez Trójmiasto, kolejarze nie zaplanowali w nim tzw. postojów handlowych, podczas których może nastąpić wymiana pasażerów. Co jednak ciekawe, na stacjach w Trójmieście zaplanowane są jednak tzw. postoje służbowe, wynikające np. z tego, że szlak kolejowy jest zajęty przez inny pociąg i trzeba poczekać na jego zwolnienie. Czyli krótko mówiąc - Pociąg Papieski zatrzyma się w Trójmieście, ale nie będzie można do niego wsiąść ani z niego wysiąść!

    - Od początku nastawialiśmy się na to, że pociągiem będą podróżowały przede wszystkim zorganizowane grupy, pielgrzymki, wycieczki szkolne - mówi Piotr Janicki, rzecznik Pomorskiego Zakładu PKP Przewozów Regionalnych.

    Właśnie m.in. dlatego biletów... nie można kupić w kasach PKP, a są jedynie dostępne w Tczewie, Malborku i Lęborku. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że nastawienie się na udział grup w tym przedsięwzięciu wzięło się z tego, że kolejarze bali się, iż w innym przypadku frekwencja w pociągu może być niska. Tym samym jego sprowadzenie na Pomorze byłoby nieopłacalne.

    Piotr Janicki powiedział, że nie jest wykluczone, iż Pociąg Papieski, który w poniedziałek 9 czerwca wieczorem pojedzie w relacji Wejherowo - Tczew (dokładny rozkład wszystkich pociągów podajemy w ramce obok), zatrzyma się na stacjach Gdynia Gł., Gdańsk Gł. i Pruszcz Gd.

    - Każdy będzie mógł też obejrzeć Pociąg Papieski we wtorek 10 czerwca rano na stacji w Malborku - dodaje Piotr Janicki.

    Przez dwa dni Pociąg Papieski wykona na Pomorzu kilkanaście kursów. Teoretycznie są ogólnodostępne. Informacji, jakie bilety są jeszcze dostępne i w których parafiach Tczewa, Malborka i Lęborka można je kupić, udzielają PKP Przewozy Regionalne pod numerem 058 721 21 75 od poniedziałku do piątku w godz. 8-14. Kolejarze nie wykluczają też, że jeśli dystrybucja biletów w parafiach będzie szła słabo, to w przyszłym tygodniu może być podjęta decyzja o zmianie sposobu sprzedaży.

    Dodajmy jeszcze, że na Górnym Śląsku wprowadzono zupełnie inny sposób sprzedaży biletów na Pociąg Papieski niż na Pomorzu. Można je kupić nie tylko w parafiach, ale także w urzędach miast i gmin, a nawet przez internet.

    Pociąg Papieski posiada 152 fotele i osiem miejsc dla wózków inwalidzkich.
    Do jego budowy zostały wykorzystane wózki i instalacje z elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 - składy tej serii są podstawą "parku maszyn" SKM.

    Rozkład jazdy pociągu
    9 czerwca Tczew 7.35 - Wejherowo 9.01, (pusty przejazd do Lęborka), Lębork 10.09 - Pelplin 13.02, Pelplin 15.52 - Lębork 18.54, (pusty przejazd do Wejherowa), Wejherowo 19.51 - Tczew 21.32, Tczew 21.40 - Pelplin 22.02, Pelplin 0.20 - Tczew 0.42.
    10 czerwca Tczew 8.10 - Malbork 8.36, Malbork 10.00 - Pelplin 11.02, (pusty przejazd do Tczewa), Tczew 11.49 - Pelplin 12.09, Pelplin 14.00 - Tczew 14.20, Tczew 14.42 - Pelplin 15.01, Pelplin 15.10 - Tczew 15.30, Tczew 16.20 - Pelplin 16.41 (pociąg zatrzyma się też na stacji Subkowy), Pelplin 18.10 - Tczew 18.30.

    10 czerwca na podstawie biletów na Pociąg Papieski będzie można też podróżować pociągami Gdynia - Elbląg (na trasie Tczew - Malbork, odj. z Tczewa 14.46) oraz Bydgoszcz - Gdynia (na trasie Pelplin - Tczew, odj. z Pelplina 19.49). Kolejarze zapowiadają, że być może dojdzie do zmian w rozkładzie i że pociąg jadący 9 czerwca wieczorem z Wejherowa do Tczewa zatrzyma się w Gdyni, Gdańsku i Pruszczu Gdańskim.
    Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 42 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.