|
Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plursuline.opx.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP leborkrozklad jazdy pociągów
Temat: Słupsk częściowo odcięty od świata
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070608/SLUPSK/70607007
Tuż przed sezonem, a uwzględniając fantastyczną pogodę wręcz już w jego trakcie, kolej zafundował nam nam wielkie prace torowe.
Dworzec kolejowy w Słupsku. PRZECZYTAJ WIĘCEJ
PKP nie chce kłopotliwych budynków dworcowych
Od dzisiaj (8 czerwca) aż do 22 czerwca, w związku z pracami torowymi pomiędzy Lęborkiem a Wejherowem, rozkład jazdy niemal wszystkich pociągów kursujących na odcinku od Słupska do Trójmiasta ulega poważnym zmianom. Kolejarze proszą o szczególną uwagę. Mogą być kłopoty i pomyłki, a te rodzą stres i nieporozumienia. Kolej nie ułatwia nam jednak życia. Komunikatów jest niewiele, ogłoszeń w prasie w ogóle.
- W informacji ciężko się czegoś sensownego dowiedzieć - alarmują nas zdenerwowani czytelnicy. Oto najważniejsze informacje, które mogą ułatwić nam poruszanie się w najbliższych dniach.
Słupia bez Słupska
- Od 8 do 22 czerwca popularny ekspres "Słupia” ze Słupska do Warszawy będzie kursował wyłącznie na trasie Gdynia - Warszawa. Dla pasażerów chcących dostać się do Warszawy ze Słupska, w godzinie "normalnego odjazdu Słupi” na dworcu czekać będą autobusy, które pasażerów dowiozą do Wejherowa. Tam czekać mają specjalne wagony dołączone do pociągu IC Norwid (dla pasażerów ze Słupska bez dopłat).
W relacji powrotnej "Słupia” dojedzie do Wejherowa, gdzie na pasażerów oczekiwać będzie autobus do Słupska. Ale uwaga! Spółka Intercity będzie dowozić ze Słupska do Wejherowa tylko tych pasażerów, którzy kupili bilety przed 31 maja! Co mają zrobić inni?
- Muszą pojechać wcześniejszym pociągiem do Lęborka i stamtąd zostaną przewiezieni transportem zastępczym do Wejherowa - usłyszeliśmy w informacji. Ostatecznie mogą zaryzykować. Jeśli w autobusie, który wyjeżdżał będzie spod słupskiego dworca o godz. 4.45 będą wolne miejsca, to pasażer zostanie zabrany.
Z tego względu wykupienie w kasie PKP w Słupsku biletu na Słupię, która będzie wyruszać z Gdyni, nie gwarantuje, że się na nią bez problemów dostaniemy.
Pociąg TLK "Pobrzeże” z Kołobrzegu do Warszawy dojedzie tylko do Lęborka, gdzie pasażerowie przesiądą się do autobusów do Wejherowa. Dalsza podróż do Warszawy możliwa będzie pociągiem "Opolanin” (będzie miał dodatkowe wagony).
W relacji odwrotnej pociąg będzie kończył bieg w Wejherowie. Stąd do Lęborka kursować będą autobusy komunikacji zastępczej, natomiast na trasie z Lęborka do Kołobrzegu specjalnie podstawiony pociąg.
Uwaga! W czasie trwania remontu PKP Intercity zawiesza sprzedaż biletów "Last Minute” na odcinku od Gdańska po Słupsk, oraz ze Słupska do Kołobrzegu.
SKM jakby krótsza
Od 8 do 22 czerwca wszystkie pociągi spółki SKM relacji Słupsk - Trójmiasto skończą bieg w Lęborku. Tu na pasażerów oczekiwać będą pod dworcem autobusy, które dowiozą pasażerów do Strzebielina Morskiego. Tam oczekiwać będą kolejki SKM jadące do Gdyni, Gdańska i Tczewa.
Pociągi jadące z Trójmiasta w stronę Słupska kończyć będą bieg w Strzebielinie Morskim, a dalsza podróż w stronę Słupska i Lęborka odbywać się będzie autobusami.
Podlasiak naokoło
Pociąg pospieszny "Podlasiak” z Białegostoku do Szczecina normalnie jadący trasą przez Gdańsk i Lębork, od 8 do 22 czerwca pominie te stacje i od Tczewa pojedzie do Słupska przez Chojnice i Szczecinek.
Podobnie będzie w relacji odwrotnej. Pasażerowie chcący dostać się tym pociągiem do Lęborka i Trójmiasta na stacjach Słupsk oraz Tczew będą mogli skorzystać z komunikacji kombinowanej (pociąg z Tczewa do Wejherowa i dalej autobus, lub pociąg ze Słupska do Lęborka, a dalej autobusem).
- Pociąg pospieszny relacji Kołobrzeg - Kraków oraz Kraków - Kołobrzeg kursuje z pominięciem stacji Lębork, Wejherowo oraz wszystkich stacji w Trójmieście. Podobnie jak "Podlasiak”, skład pojedzie przez Szczecinek i Chojnice. Pasażerowie chcący dostać się tym pociągiem do Lęborka i Wejherowa będą mogli skorzystać z autobusów podstawionych na słupskim dworcu. Z Wejherowa do Trójmiasta dojechać będą mogli pociągiem SKM. Podobnie w relacji odwrotnej. Podróżni jadący do Trójmiasta oraz Wejherowa i Lęborka na stacji Tczew skorzystają z komunikacji kombinowanej (pociągi do Wejherowa, a dalej w stronę Słupska i Lęborka autobus).
- Dla pociągów pośpiesznych: Bryza, Gryf (Olsztyn - Szczecin), Rybak (Białystok - Szczecin) oraz Albatros (Tczew - Szczecin) w obu kierunkach na odcinku Wejherowo - Lębork funkcjonować będzie zastępcza komunikacja autobusowa.
Od 8 do 22 czerwca zmienia się także rozkład jazdy pociągu osobowego Szczecinek - Słupsk. Ze Szczecinka wyjedzie on o godzinie 9:05, a do Słupska dotrze o 11:02.
NASZ KOMENTARZ Łapaj, trzymaj, milicja areszt - pisywał Stefan w swoich felietonach Kisielewski, kiedy miał do czynienia z autorami wywołującymi wyjątkowo absurdalne sytuacje. Absurd zafundowały nam koleje. W Słupsku nie można kupić biletu na pociąg ekspresowy relacji Słupsk - Warszawa, bo są remonty i pociąg wyrusza teraz z Gdyni. Ci, którzy szczęśliwym trafem kupili bilet wcześniej pojadą autobusem. Inni mogą "zaryzykować”, że w autobusie akurat będzie wolne miejsce, ale kolej niczego nie gwarantuje. Moim zdaniem, spółki przewożące pasażerów koleją są nieprzygotowane do tak poważnej operacji, jaką jest de facto paraliż stacji w 100 tysięcznym mieście. Obsługującej co najmniej trzy razy tyle potencjalnych pasażerów. Obym się mylił. Klienci kolei. Niech dobry Bóg ma was w opiece między 8 a 20 czerwca. KRZYSZTOF NAŁĘCZ
Temat: PZPR zmienia rozkład jazdy
"jaQbek":
Według grafiku, który wejdzie w życie 12 grudnia, w naszym regionie zostaną zawieszone 52 połączenia. Likwidacja czeka linię Bąk - Czersk,
...bo przeciez pociagi jadace ta linia po prostu _musza_ dojezdzac do Baka w srodku lasu, nie moga jechac np. do Koscierzyny czy Kartuz.
ze względu na niską dochodowość zostanie ograniczona liczba pociągów na liniach Kościerzyna - Gdynia
Jak z roku na rok mamy coraz gorszy rozklad na tym odcinku, to co sie dziwic, ze ludzie sie przesiadaja na PKSy?
, Tczew - Chojnice,
To jest dziwne, bo ilekroc jezdze do Chojnic, to pociagi sa zapelnione w okolicach 70-80%. Od jakiego zapelnienia zaczyna sie rentownosc? Od 130%? Poza tym, skoro linia przynosi straty, a ludzi jest full, to ktos tu chyba bierze w lape...
Malbork - Iława i Tczew - Laskowice Pomorskie.
Ta sama bajka, co z linia Bak-Czersk. Ktos sobie ubzdural, ze inaczej sie nie da...
Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych (PZPR) zapowiada także zmiany na korzyść, np. nowe połączenia Trójmiasta z Elblągiem
To jak to jest, przy jednoczesnym ograniczeniu Malbork-Elblag? Puscimy pociagi przez Ilawe i Olsztyn? Czy na M-E zostaja tylko pociagi do Trojmiasta?
Czerska z Bydgoszczą
A Koscierzyny z Bydgoszcza? W ogole mialy byc pary poc. Gdynia - Bydgoszcz przez Koscierzyne i Wierzchucin...
i całoroczne połączenie Łeba - Gdynia.
Jedno, co mnie piekielnie denerwuje, to takie zjawisko: dla poc. osobowych jadacych od Leborka stacja koncowa to Gdynia - a dla tych od strony Tczewa - Gdansk. A przez Trojmiasto to juz sobie prosze SKM pojechac, my nie chcemy na tym zarabiac... A przy ladnie ulozonym rozkladzie i odpowiedniej ofercie cenowej ludzie naprawde by sie poprzesiadali na PRy - od Gdanska do Gdyni jest 10 minut szybciej! Prosze sobie przypomniec czasy, kiedy za bilet miesieczny osobowy mozna bylo jechac i pospiesznym, i SKM! Poranny pociag do Kaliningradu byl pelny na odcinku Gdynia - Gdansk. Obecnie w jego czasach kursowania jedzie SKMowy Sprinter - rowniez nabity do granic mozliwosci.
Nowy rozkład dotyczy także pociągów krajowych. - Codziennie będzie kursował "Bachus" relacji Gdynia - Zielona Góra - zapowiada Tomasz Iżycki-Herman, rzecznik Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - Pociąg z Gdyni do Szklarskiej Poręby zakończy swój bieg we Wrocławiu, a do Szklarskiej Poręby będzie jeździł tylko w wakacje i ferie. W wakacje uruchomimy nowe połączenie z Helu do Rzeszowa.
O? A o calorocznym polaczeniu Trojmiasta z Lublinem ktos kiedys w koncu pomysli? A dzienne bezposrednie polaczenie do Berlina?
Ale, mam jeszcze jeden kwiatek "pociagow krajowych". Dotychczasowy "Albatros" relacji Tczew - Szczecin kursowac bedzie w skroconej relacji - Gdynia - Szczecin (!). Czyli polmilionowy Gdansk, polmilionowy Szczecin oraz calkiem spore Slupsk i Koszalin traca jedno bezposrednie polaczenie kolejowe. Cudownie!
Jak podkreśla dyrekcja PZPR, nowy rozkład jazdy pociągów, opracowany wspólnie z Urzędem Marszałkowskim, został tak zaplanowany, by zminimalizować deficyt przewoźnika, a jednocześnie zapewnić w miarę sprawne połączenia kolejowe w Pomorskiem.
Oczywiscie... Dam sobie uciac reke i noge, ze ten rozklad mozna bylo zrobic lepiej i bardziej dogodnie dla pasazera. I, co ciekawe, tak go ulozyc, zeby moze nawet na tym zyskac (straszne slowo dla PKP - tam sa tylko deficyty, slabe napelnienia i straty).
Równolegle z nowym rozkładem jazdy PZPR wprowadzi nowy rodzaj biletów: strefowo-czasowe, które będą obowiązywać obok zwykłego taryfikatora. Alternatywne rozwiązanie zakłada, że kupując np. bilet za 4 zł na przejazd w pierwszej strefie (na trasie Gdańsk Lipce - Gdynia Chylonia), w ciągu dwóch godzin można wsiadać do pociągu obsługiwanego przez PZPR dowolnie dużo
razy.
Prawie dobrze. O takim rozwiazaniu pisalem juz daaaaawno temu. Tylko nie do konca chodzilo mi o cos takiego. Myslalem raczej o cenowej alternatywie wobec SKM - np. 3 zl za odcinek Gdynia Gl - Gdansk Gl., 4 - Pruszcz - Chylonia, itp. I dlaczego pierwsza strefa zaczyna sie w Lipcach, a nie w Pruszczu Gd.?! Inna sprawa, wg wczesnych planow rozkladu z Gdyni Chylonii do Gdanska Gl. mialo jezdzic 6 pociagow osobowych... szkoda mojego zainteresowania ta "cudowna" oferta czasowa przy tak doskonalym rozkladzie...
Najdroższy jest ośmiogodzinny bilet czasowy za 12 zł, którym w tym czasie możemy podróżować na odcinku 136 km (np. Pelplin - Lębork).
Rozumiem, ze dotyczy to tylko poc. przejezdzajacych przez Trojmiasto? Szkoda.
Zmiany, zwłaszcza dotyczące ograniczenia połączeń regionalnych, niepokoją pracowników PKP. Jak mówi Wojciech Lipiński z kolejarskiej "Solidarności", związek szykuje się do protestów w obronie likwidowanych połączeń. - Szczegółowe decyzje na temat form protestu zapadną 1 grudnia - zapowiada.
A ci tylko protestowac potrafia i jak zwykle budza sie w momencie opublikowania nowego rozkladu.
Pozdrawiam, Sorrow.
Temat: Planowana likwidacja wszystkich połaczeń SKM z Luzina!
...SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa.
Niedługo zmiany w umowach na przewozy kolejowe. SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa. Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.
10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew ė- Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy.
Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk.
- Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.
- Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową. Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.
Zmiany, zmiany, zmiany...
W szóstym przetargu jest najwięcej linii.
Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.
Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.
Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.
Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części.
Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.
W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów.
Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.
Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva.
Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.
Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa.
Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.
Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki
Z tego wynika, że SKM chce wykonywać połączenia dalej do Lęborka, lecz Urząd Marszałkowski rozpisał przetarg, tak, aby Szybka Kolej Miejska wybrała, czy chce jeździć tylko do Wejherowa, czy też obsługiwać również odcinek do Słupska nie dając kompromisowego wariantu, czyli kursowania tylko do Lęborka. Teraz wszystko w rękach SKM. Myślę, że linie Wejherowo - Lębork i Lębork - Słupsk nie można wkładać do przysłowiowego "jednego worka", gdyż potrzeby pasażerów tych dwóch odcinków są zupełnie inne. Odcinek pomiędzy Lęborkiem, a Wejherowem przebiega już przez tereny zurbanizowane i współpracujące z innymi miastami (Wejherowo, Trójmiasto). Dla nas ważna jest dostępność połączenia (czyli to, że pociągi SKM zatrzymują sie na każdym przystanku) i cena biletu oraz lepsza częstotliwość połączeń, a dla mieszańców mieszkających za Lęborkiem w stronę Słupska już liczy sie czas przejazdu (Pociągi spółki PKP Przewozy Regionalne zatrzymują się tylko na większych stacjach, czyli czas przejazdu skraca się). Myślę, że najbardziej korzystnym odcinkiem odsługiwanym przez Szybką Kolej Miejską zarówno dla SKM i pasażerów będzie odcinek Tczew - Trójmiasto - Wejherowo - Lębork, gdyż z tych obszarów, tzw. sypialni rano dojeżdża najwięcej osób do pracy i szkoły. dnia Pon 20:53, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
Temat: [pom] Połowa pociągów do likwidacji
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/537102.html
Połowa pociągów do likwidacji
Środa, 16 listopada 2005r.
Kolej grozi zamknięciem 180 regionalnych połączeń. Żąda od samorządu pomorskiego 54 mln złotych na ich utrzymanie. Województwo nie ma takich pieniędzy.
Cięcia przewidywane są niemal na wszystkich trasach - od 1 kwietnia 2006 roku. Najwięcej połączeń zniknie na ruchliwej trasie Gdynia - Tczew - Gdynia (po 12 kursów w obie strony dziennie). Na odcinkach: Gdynia - Koszalin, Malbork - Elbląg, Gdynia - Hel, Hel - Gdynia zagrożonych jest po 8 codziennych połączeń w obie strony, Czersk - Laskowice Pomorskie (6), Gdynia - Kościerzyna (po 5 kursów). W rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia br., łatwo zidentyfikować owe niepewne połączenia. Oznaczone są one literą F. Nowy rozkład opublikujemy już wkrótce w "Dzienniku Bałtyckim". - Prawdopodobieństwo wstrzymania jazdy tych pociągów jest duże - przyznaje Stanisław Kądziela, dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - Samorząd województwa daje za mało pieniędzy na sfinansowanie przewozów pasażerskich. Kolejowe związki zawodowe zapowiadają protesty w obronie pociągów i pasażerów. O tym, czy będzie więcej pieniędzy na kolej, zadecydują radni województwa. Marszałek mówi zaś, że nie ma pieniędzy i że poszuka sposobów ograniczenia kosztów funkcjonowania PKP. Kolej żąda od samorządu 54 milionów złotych. Jeśli ich nie dostanie, zapowiada cięcia w połączeniach. Urząd Marszałkowski nie ma pieniędzy. O niebezpieczeństwie wstrzymania ruchu 178 pociągów od 1 kwietnia poinformowano wczoraj w Gdyni, podczas omawiania przyszłorocznego rozkładu jazdy PKP Przewozy Regionalne. Spółka ta, wraz z Szybką Koleją Miejską w Trójmieście, utworzyła konsorcjum, które wybrane zostało przez samorząd województwa do zapewnienia pasażerskich przewozów kolejowych. Wszystko byłoby dobrze, gdyby konsorcjum uzyskało dofinansowanie 85 mln złotych. Niestety, w projekcie przyszłorocznego budżetu na dotowanie przewozów pasażerskich uwzględniono nieco ponad 31 mln złotych. - O tym, czy będzie więcej pieniędzy na dofinansowanie kolei, zadecydują radni województwa, uchwalając budżet - mówi Eugeniusz Manikowski, główny specjalista w Departamencie Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Co roku dajemy kolei więcej pieniędzy. Na 2005 rok było to (razem z wydatkami inwestycyjnymi) 50 mln złotych, a na 2006 rok - 51 mln złotych. Jest to jedna czwarta dochodów województwa, wynoszących 400 mln złotych. Związkowcy argumentują, że mazowieckie dało kolei 100 mln złotych, ale jego dochody wynoszą 1,5 mld złotych. - Poczekamy do końca listopada - mówi Wojciech Lipiński, przewodniczący Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ ,Solidarność" w Gdańsku. - Jeżeli pieniądze się nie znajdą, zaczniemy akcję protestacyjną. W zeszłym roku zagrożone wycofaniem były 52 pociągi w Pomorskiem. 49 udało się nam uratować. Urząd Marszałkowski zapowiada zaś, że poszuka sposobów ograniczenia kosztów funkcjonowania PKP.
Pociągi do likwidacji Gdynia - Koszalin, odjazdy: 06:48, 08:05, 10:07, 12:18, 19:07, 22:24. Ze Słupska: 05:25, 22:37 Chojnice - Kościerzyna, 13:39, 15:31 Koś#cierzyna - Chojnice, 04:58, 09:29 Chojnice - Szczecinek, 05:20, 15:30 Szczecinek - Chojnice, 05:10, 15:39 Czersk - Laskowice, 04:56, 07:51, 11:15, 15:08, 17:06, 18:21 Chojnice - Wierzchucin, 05:27, 11:20, 15:40, 18:20 Czersk - B#ąk, 05:53, 15:15 Bąk - Czersk, 06:23, 06:00 Elbląg - Tczew, 07:03, 08:30, 10:30, 13:29, 16:34, 18:53, 20:56 Malbork - Elbląg, 09:29, 11:03, 13:05, 14:06, 14:50, 18:11, 18:40, 21:52 Gdynia - Hel, 10:00, 12:00, 13:47, 16:34, 17:02, 21:02, 22:28, 23:13 Władysławowo - Gdynia, 04:09, 04:12 Hel - Gdynia, 05:25, 10:42, 12:37, 16:37, 19:38 Gdynia Gł. - Kościerzyna, 05:35, 10:39, 13:45, 16:41, 20:43 Ko#ścierzyna - Gdynia, 03:49, 05:48, 15:12, 19:12 Gdynia Gł. - Tczew i dalej, 04:08, 05:34, 07:12, 08:23, 09:35, 12:13, 13:35, 16:27, 16:42, 17:24, 21:01 Gdańsk Gł. - Bydgoszcz, 18:23 Tczew - Gdynia, 07:08, 08:05, 09:23, 10:57, 11:40, 14:23, 16:16, 18:09, 19:59, 21:03, 21:17, 21:38 Malbork - Grudziądz, 05:21, 08:49, 14:04, 17:45, 20:10 Tczew - Iława, 06:28, 07:40, 08:11, 09:07, 10:40, 13:41, 14:32, 17:43, 18:21 Malbork - Iława, 04:13, 13:27, 17:44 Tczew - Laskowice Pom., 05:13, 09:25, 13:19, 19:01 Łeba - Lębork, 09:17 Lębork - Łeba, 08:19 Tczew w kierunku Chojnic, 04:55, 05:57, 07:15, 13:41, 14:53, 17:50, 20:10 Chojnice - Krzyż, 12:10 Słupsk - Szczecinek, 08:15, 14:24, 20:40 Szczecinek - Słupsk, 05:00, 10:04, 17:44 Słupsk - Ustka, 05:21, 05:42, 06:30, 06:43, 10:00, 14:30, 15: 30, 17:10, 18:35, 19:40, 21:30 Ustka - Słupsk, 05:52, 06:12, 07:00, 07:13, 10:35, 15:00, 16:00, 17:40, 19:05, 20:10, 22:00 Chojnice - Tczew, 05:15, 06:19, 11:05, 14:08, 15:28, 19:13 Starogard Gdański - Tczew, 14:35. W wykazie nie umieściliśmy: 8 pociągów z Koszalina do Gdyni, 6 z Laskowic do Czerska, 4 z Wierzchucina do Chojnic, 5 z Grudziądza do Malborka, 14 z kierunku Iławy do Tczewa, 5 z Laskowic do Tczewa, 2 z Lipki Krajeńskiej do Chojnic.
Temat: Do wszystkich starostów powiatów, wójtów gmin, burmistrzów miast
Do wszystkich starostów powiatów, wójtów gmin, burmistrzów miast którzy pragną wykorzystać istniejącą na ich terenie infrastrukturę do organizowania wraz z grupą zainteresowanych przewoźników (innych niż PKP) kolei samorządowych i zintegrowanego systemu transportu kolejowego wg idei zrównoważonego ekorozwoju
Szanowni Państwo!
W imieniu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Samorządów na Rzecz Kolei Lokalnych, Kolejowego Centrum Informacji i Logistyki, Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, producentów taboru kolejowego i niezależnych przewoźników i zarządów kolejowych (INNE KOLEJE) zwracam się do Państwa z propozycją pomocy w procesach opiniowania, przejmowania infrastruktury kolejowej.
Jednocześnie także służymy szczegółową pomocą, informacją w zakresie opracowywania koncepcji zintegrowanych przewozów pasażerskich i towarowych na liniach lokalnych w oparciu o nowoczesne, tanie metody zarządzania i prowadzenia ruchu pociągów.
Doświadczenia naszych ekspertów w połączeniu z współpracującymi z nami firmami przewozowymi, zarządami kolei i producentami taboru dają realne podstawy opracowania i wdrożenia koncepcji Lokalnych Kolei Samorządowych opartych o inny niż PKP model zarządzania i rzeczywisty rachunek kosztów. W tym: - model linii kolejowo-tramwajowych z eksploatacją superlekkich pojazdów szynowych dla linii o zawieszonych przewozach - model zintegrowanych przewozów pasażerskich i towarowych w oparciu o zaplecze bocznic kolejowych
Szczegółowe analizy kosztów, w oparciu o te modele organizacyjno techniczne zarządzania kolejami lokalnymi potwierdzają znaną opinię iż prezentowane przez koszty PKP są przeszacowane w niektórych przypadkach nawet 8-10 razy w stosunku do rzeczywistych wydatków na daną linię.
Zachęcamy Państwa do nawiązania kontaktu z nami i współpracy przy tworzeniu lokalnych linii kolejowych integrujących społeczeństwo całego regionu, poprzez przejmowanie zbędnej dla PKP infrastruktury kolejowej.
Ze swej strony jesteśmy w stanie wspólnie z Państwem i współpracującymi z nami ekspertami opracować alternatywny do dotychczasowego model funkcjonowania przewozów w regionie w oparciu o system transportu kolejowego.
Dzięki nam, naszym ekspertom lub firmom z nami współpracującym udało się rozpocząć prace przy organizacji kilku kolei lokalnych (Tarnów - Szczucin, Hajnówka - Białowieża, Tuchola - Koronowo, Złotów - Pruszcz Bagienica - Terespol, Kolej Beskidzka - [linie wokół Żywca i Cieszyna]), a wiele innych jest w trakcie opracowywania Kwidzyn - Prabuty, Lębork - Łeba, Jelenia Góra - Lwówek Śląski i wiele innych
Warto tu nadmienić, że zbyt łatwa, szybka i nie do końca przemyślana decyzja o zgodzie na likwidację lokalnej linii kolejowej może zaowocować brakiem chęci wejścia obcego kapitału (budowa dużych przedsięwzięć) z uwagi na brak wymaganej w całej Europie dobrze rozwiniętej sieci komunikacyjnej w tym ekologicznej kolei. Takie przykłady już występują w Polsce.
Jeśli udało nam się zainteresować Państwa chęcią ratowania kolei i tworzenia lokalnych kolei, uprzejmie prosimy o pilny kontakt z nami - ekspert stowarzyszenia ds. przewozów i linii lokalnych - Piotr Kazimierowski
Zachęcamy także do wstępowania w szeregi stowarzyszenia i tworzenia szerokiego lobbingu prokolejowego. Efekty naszych działań są już dziś widoczne a wpływ działań stowarzyszenia na system transportu kolejowego w kraju bardzo duży. Z wielu działań najbardziej spektakularnym i odczuwalnym dla wszystkich pasażerów jest wejście ekspertów stowarzyszenia do prac przy konstrukcji nowego rozkładu jazdy pociągów regionalnych jaki będzie obowiązywał od stycznia 2002r. Także i Państwo możecie poprzez stowarzyszenie uczestniczyć w tych projektach.
We wszystkich sprawach związanych z przystąpieniem do stowarzyszenia proszę kontaktować się z Dyrektorem Biura panem Stanisławem Rytlewskim 052 / 581 21
Pragniemy równocześnie poinformować Państwa o organizowanym przez nas seminarium na temat organizowania kolei lokalnych przez samorządy, która odbędzie się w dniach 1-3 października 2001r. Zainteresowanych uczestnictwem lub uzyskaniem szczegółowych informacji prosimy o kontakt 052 / 581 21 75,
ZAPRASZAMY
Współpracujemy ponadto z wieloma firmami kolejowymi, których eksperci i doradcy chętnie uzupełnią Państwa ciekawość w zakresie oferty przewozowej (zarówno pasażerskiej jak i towarowej) taborowej i infrastrukturalnej.
Wśród nich są: Prywatni polscy przewoźnicy: Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem SA z Rybnika (drugi co do wielkości przewozów - zaraz po PKP, a pierwszy i największy w kraju przewoźnik i zarząd infrastruktury kolejowej - ma koncesję na zarządzanie liniami i przewozy towarowe, wystąpił także o koncesję na przewozy pasażerskie
Producenci Taboru Kolejowego - autobusy szynowe: KOLZAM SA Racibórz ZNTK Poznań H Cegielski - Poznań ADtranz Pafawag z Wrocławia ALSTOM Konstal z Chorzowa
A ponadto biura konstrukcyjne i projektowe, ośrodki naukowe i naukowo-badawcze,
Współpracujemy także z największymi izbami o profilu kolejowym w kraju Izba Gospodarcza Transportu Lądowego Polska Izba producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei
Z wyrazami szacunku
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Samorządów Na Rzecz Kolei Lokalnych
Z up. Piotr Kazimierowski
Temat: Sierakowice - Kartuzy
Witam,
W dniu wczorajszym /9.04.05/ ekipa GWK-team w składzie Olek i ja wybrała się na zbadanie szlaku Sierakowice - Kartuzy. Było to także otwarcie sezonu pieszego A.D. 2005. Inauguracja nastąpiła dość późno, w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale sezon '04 zakończyliśmy dwa dni przed sylwestrem, więc sobie trochę poleniuchowaliśmy przez te 4 miesiące ;) Przewozy pasażerskie na tym odcinku padły 22 czerwca 2001 roku, natomiast ostatni pociąg osobowy dotarł do Kartuz w ostatni dzień stycznia roku 2003.
Do Sierakowic dotarliśmy za pomocą linii 801 z przesiadką w Ky na "czwórkę" do Sierakowic. Koszt biletu z Gdańska do Sierakowic to koszt 6,50 zł za 55 kilometrów jazdy.
Do punktu startu docieramy kilka minut po ósmej rano. Idziemy na stację. ZERO wagonów, na rampie ślady ciętego drzewa. W poczekalni dworcowej nadal wisi rozkład z 2000 roku z dwoma parami Kartuzy - Lębork, które miały mijankę właśnie na tej stacji. Zdaje się, że jest to jedyny rozkład na linii 229 od Pruszcza do Lęborka we właściwym miejscu.
Mijamy budkę nastawni Sk1. Drzwi są. Szalet zdemolowany. Jedno okno otwarte. Idziemy do Mojusza. Semafor wjazdowy, oczywiście kształtowy i tarcza na miejscu. Na wiadukcie nad szosą Kartuzy - Sierakowice zjedliśmy śniadanko.
Do Mojusza mijamy kilka przepustów i dwa wiadukty. W ramach prac społecznych wyjmujemy z rowów i przytorowych kanałów odwadniających wskaźniki i znaki św. Andrzeja, aby je zamocować przy torach.
Mojusz: peron, rama od białej tablicy z nazwą p.o., przejazd i bocznica - nieczynna do zakładu produkującego beton.
Idziemy dalej, ale im bliżej do Kartuz tym więcej aktów wandalizmu spotykamy na szlaku. W miarę możliwości usuwamy je.
O 10,30 docieramy do Miechucina. Boże, ale mamy tempo ;) Z tarczy ostrzegawczej pozostał tylko słup, semafory unieważnione, żuraw jest, ale tylko jeden. Budynek dworca dość ładny, kilka lat temu był remontowany, łącznie z wymianą dachu i remontem WC. Od strony "miasta" nad drzwiami wisi niebieska tablica "PKP Dworzec Kolejowy". Dworzec jest, a kolej... Po prawej stoi wagon przerobiony na potrzeby drogowców. Obok stacji słynna wieża ciśnień, niestety jej nie wyremontowano.
Wychodzimy ze stacji, a tu pierwsza nie miła niespodzianka. Ostatni tor po lewej stronie jest zasypany na odc. 50 metrów ziemią i roślinnością, która zjechała ze skarpy...
Na wyjeździe w kierunku Kartuz została tarcza, postawiona ok. 6 metrów przed przejazdem. Po pięciu minutach wchodzimy w wykop, w którym robimy przerwę. Niestety i tu czekała na nas niespodzianka. Kolejna skarpa na torach. Można by rzec "skarpy na tory".
20 min przerwy i dale w drogę. Następny przystanek: Reskowo. Biała tablica, krzywe W4, obok buda PKSu, kilka latarni i trawa na peronie. Opuszczamy tą wieś i idziemy dalej. Przechodzimy przez ostatni tak duży przejazd. Po prawej jezioro Reskowo, po lewej skarpa, tym razem na właściwym miejscu. Łuk w lewo i dłuuuga prosta, nad którą przerzucono wiadukt drogowy. Mały łuk w lewo i wchodzimy, do Garcza. Przy stacji kilka domków, po lewej przy samych torach sporej wielkości jezioro Łapalickie. Patrząc na stację i dworzec pomyślałem jak to fajnie by było czekać na pociąg, a między czasie popływać w jeziorze. Myśl całkiem realna, ale nie na tej stacji.
Ze składziku, ktoś zrobił przydomowy magazyn, budynek dworca w stylu Miechucińskim. Po semaforach prawie nic nie zostało.
Idziemy dalej. Po raz pierwszy mamy tyle przestrzeni. Las gdzieś daleko na horyzoncie, jezioro sobie pluska. Gdyby nie kilka samochodów, które jeździły na dole nasypu... ale decydujemy się zrobić przerwę. W krzakach pełno butelek po Kelerisie, to chyba jakieś lokalne winko.
Po sporych rozmiarów łukach w kształcie litery S zawędrowaliśmy do Prokowa. Pierwsze, co zrobiliśmy to naprawiliśmy W4, które też przypominało literę S.
Budyneczek WC niestety zdemolowany, może jedna ściana jest cała. W środku pełno Kelerisa. Dworzec jeszcze cały. Biała tablica - JEST. Idziemy dalej. Przed przejazdem, po prawej jest przystanek PKSu. Szlak teraz jest raz w lewo raz w prawo, raz w lesie, raz na polu, więc nie jest nudno. Oddalamy się od cywilizacji, Kelerisa już nie ma w krzakach, w ogóle jakoś tak mało śmieci na tym odcinku. Wchodzimy do lasu, resztki śniegu, potok sobie płynie w bardzo leniwym tempie, niczym jak dwóch MK ;-P
Na ostatnich kilometrach przyspieszamy, bo musimy zdążyć na kurs 801 do Gdańska o 16,52.
Zbliżamy się do Kartuz, po prawej gospodarstwa i jezioro Klasztorne Duże. Dalej oczyszczalnia ścieków. Jakieś 300 - 400 metrów przed tarczą znajduje się osuwisko, tym razem "tory na skarpę". Są dwa miejsca, w których osunęła się ziemia, każde po około 15 metrów. Szlak zabezpieczono prowizorycznie drewnianymi belkami, jednak nie zabezpieczono, aby ziemia dalej nie spływała oraz aby nie było nowych uszkodzeń.
Ostatni łuk w prawo i ostatnia prosta. Semafor wjazdowy czynny, niestety ustawiony na stój. Przechodzimy pod wiaduktem. Po prawej nastawnia Ky1, z zewnętrznym, niezabudowanym balkonem. Ozdobny napis jeszcze jest. Po lewej znajduje się szopa pięciostanowiskowa i obrotnica. Obok obrotnicy rdzewieją dwa wagony. "Wjeżdzmy" w perony. Nastawnia Ky była nieczynna. Przy parowozie- pomniku młode pokolenie próbuje go odpalić. Kto wie, może to kiedyś będą MK. Na drzwiach do poczekalni wiszą dwa komunikaty. Pierwszy informuje o zamknięciu kasy, drugi o zawieszeniu przewozów.
Naszą wyprawę zakończyliśmy nadzieją, że setne urodziny tej linii nie będą ostatnimi, a Kartuzy, do których dotarła kolej żelazna już w roku 1886 będzie jeszcze wielkim węzłem kolejowym, a na peronach będą oczekiwały tłumy na pociąg do Lęborka, Gdyni a może i do Kościerzyny.
Wsiadamy w Setrę jako autobus 801 / przyznam, że Setra, którą jechaliśmy na 4 miała znacznie wygodniejsze fotele, niż te, w których jechaliśmy na linii 801. Z tego co widziałem to "wygodniejszy" to jakaś starsza wersja Setry. Czy dlatego starsze modele są eksploatowane na krótszych linia, bo mają już jakieś limity wyjeżdżone? /
Zajmujemy siedzące miejsca na końcu. Między Żukowem, a Pępowem mijamy SU46-009+Bh+B+B jako poc. 90145 Gdynia - Kościerzyna. W Pępowie patrzę na budynek kasy i albo była brudna szyba, albo budynek, który rano jeszcze stał, zmienił się w kupę gruzu. Po peronie krzątała się ekipa w postaci 3 osób...
Kolejny przystanek a'la PKS na węglówce ?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 42 rezultatów • 1, 2
|
|