Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ursuline.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP leborkrozklad jazdy pociągów





    Temat: Słupsk częściowo odcięty od świata
    http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070608/SLUPSK/70607007

    Tuż przed sezonem, a uwzględniając fantastyczną pogodę wręcz już w jego
    trakcie, kolej zafundował nam nam wielkie prace torowe.

    Dworzec kolejowy w Słupsku. PRZECZYTAJ WIĘCEJ

    PKP nie chce kłopotliwych budynków dworcowych

    Od dzisiaj (8 czerwca) aż do 22 czerwca, w związku z pracami torowymi
    pomiędzy Lęborkiem a Wejherowem, rozkład jazdy niemal wszystkich pociągów
    kursujących na odcinku od Słupska do Trójmiasta ulega poważnym zmianom.
    Kolejarze proszą o szczególną uwagę. Mogą być kłopoty i pomyłki, a te rodzą
    stres i nieporozumienia. Kolej nie ułatwia nam jednak życia. Komunikatów jest
    niewiele, ogłoszeń w prasie w ogóle.

    - W informacji ciężko się czegoś sensownego dowiedzieć - alarmują nas
    zdenerwowani czytelnicy. Oto najważniejsze informacje, które mogą ułatwić nam
    poruszanie się w najbliższych dniach.

    Słupia bez Słupska

    - Od 8 do 22 czerwca popularny ekspres "Słupia” ze Słupska do Warszawy będzie
    kursował wyłącznie na trasie Gdynia - Warszawa. Dla pasażerów chcących dostać
    się do Warszawy ze Słupska, w godzinie "normalnego odjazdu Słupi” na dworcu
    czekać będą autobusy, które pasażerów dowiozą do Wejherowa. Tam czekać mają
    specjalne wagony dołączone do pociągu IC Norwid (dla pasażerów ze Słupska bez
    dopłat).

    W relacji powrotnej "Słupia” dojedzie do Wejherowa, gdzie na pasażerów
    oczekiwać będzie autobus do Słupska. Ale uwaga! Spółka Intercity będzie
    dowozić ze Słupska do Wejherowa tylko tych pasażerów, którzy kupili bilety
    przed 31 maja! Co mają zrobić inni?

    - Muszą pojechać wcześniejszym pociągiem do Lęborka i stamtąd zostaną
    przewiezieni transportem zastępczym do Wejherowa - usłyszeliśmy w informacji.
    Ostatecznie mogą zaryzykować. Jeśli w autobusie, który wyjeżdżał będzie spod
    słupskiego dworca o godz. 4.45 będą wolne miejsca, to pasażer zostanie
    zabrany.

    Z tego względu wykupienie w kasie PKP w Słupsku biletu na Słupię, która
    będzie wyruszać z Gdyni, nie gwarantuje, że się na nią bez problemów
    dostaniemy.

    Pociąg TLK "Pobrzeże” z Kołobrzegu do Warszawy dojedzie tylko do Lęborka,
    gdzie pasażerowie przesiądą się do autobusów do Wejherowa. Dalsza podróż do
    Warszawy możliwa będzie pociągiem "Opolanin” (będzie miał dodatkowe wagony).

    W relacji odwrotnej pociąg będzie kończył bieg w Wejherowie. Stąd do Lęborka
    kursować będą autobusy komunikacji zastępczej, natomiast na trasie z Lęborka
    do Kołobrzegu specjalnie podstawiony pociąg.

    Uwaga! W czasie trwania remontu PKP Intercity zawiesza sprzedaż biletów "Last
    Minute” na odcinku od Gdańska po Słupsk, oraz ze Słupska do Kołobrzegu.

    SKM jakby krótsza

    Od 8 do 22 czerwca wszystkie pociągi spółki SKM relacji Słupsk - Trójmiasto
    skończą bieg w Lęborku. Tu na pasażerów oczekiwać będą pod dworcem autobusy,
    które dowiozą pasażerów do Strzebielina Morskiego. Tam oczekiwać będą kolejki
    SKM jadące do Gdyni, Gdańska i Tczewa.

    Pociągi jadące z Trójmiasta w stronę Słupska kończyć będą bieg w
    Strzebielinie Morskim, a dalsza podróż w stronę Słupska i Lęborka odbywać się
    będzie autobusami.

    Podlasiak naokoło

    Pociąg pospieszny "Podlasiak” z Białegostoku do Szczecina normalnie jadący
    trasą przez Gdańsk i Lębork, od 8 do 22 czerwca pominie te stacje i od Tczewa
    pojedzie do Słupska przez Chojnice i Szczecinek.

    Podobnie będzie w relacji odwrotnej. Pasażerowie chcący dostać się tym
    pociągiem do Lęborka i Trójmiasta na stacjach Słupsk oraz Tczew będą mogli
    skorzystać z komunikacji kombinowanej (pociąg z Tczewa do Wejherowa i dalej
    autobus, lub pociąg ze Słupska do Lęborka, a dalej autobusem).

    - Pociąg pospieszny relacji Kołobrzeg - Kraków oraz Kraków - Kołobrzeg
    kursuje z pominięciem stacji Lębork, Wejherowo oraz wszystkich stacji w
    Trójmieście. Podobnie jak "Podlasiak”, skład pojedzie przez Szczecinek i
    Chojnice. Pasażerowie chcący dostać się tym pociągiem do Lęborka i Wejherowa
    będą mogli skorzystać z autobusów podstawionych na słupskim dworcu. Z
    Wejherowa do Trójmiasta dojechać będą mogli pociągiem SKM. Podobnie w relacji
    odwrotnej. Podróżni jadący do Trójmiasta oraz Wejherowa i Lęborka na stacji
    Tczew skorzystają z komunikacji kombinowanej (pociągi do Wejherowa, a dalej w
    stronę Słupska i Lęborka autobus).

    - Dla pociągów pośpiesznych: Bryza, Gryf (Olsztyn - Szczecin), Rybak
    (Białystok - Szczecin) oraz Albatros (Tczew - Szczecin) w obu kierunkach na
    odcinku Wejherowo - Lębork funkcjonować będzie zastępcza komunikacja
    autobusowa.

    Od 8 do 22 czerwca zmienia się także rozkład jazdy pociągu osobowego
    Szczecinek - Słupsk. Ze Szczecinka wyjedzie on o godzinie 9:05, a do Słupska
    dotrze o 11:02.

    NASZ KOMENTARZ
    Łapaj, trzymaj, milicja areszt - pisywał Stefan w swoich felietonach
    Kisielewski, kiedy miał do czynienia z autorami wywołującymi wyjątkowo
    absurdalne sytuacje. Absurd zafundowały nam koleje. W Słupsku nie można kupić
    biletu na pociąg ekspresowy relacji Słupsk - Warszawa, bo są remonty i pociąg
    wyrusza teraz z Gdyni. Ci, którzy szczęśliwym trafem kupili bilet wcześniej
    pojadą autobusem. Inni mogą "zaryzykować”, że w autobusie akurat będzie wolne
    miejsce, ale kolej niczego nie gwarantuje. Moim zdaniem, spółki przewożące
    pasażerów koleją są nieprzygotowane do tak poważnej operacji, jaką jest de
    facto paraliż stacji w 100 tysięcznym mieście. Obsługującej co najmniej trzy
    razy tyle potencjalnych pasażerów. Obym się mylił. Klienci kolei. Niech dobry
    Bóg ma was w opiece między 8 a 20 czerwca.
    KRZYSZTOF NAŁĘCZ





    Temat: PZPR zmienia rozkład jazdy
    "jaQbek":


    Według grafiku, który wejdzie w życie 12 grudnia, w naszym regionie
    zostaną
    zawieszone 52 połączenia. Likwidacja czeka linię Bąk - Czersk,


    ...bo przeciez pociagi jadace ta linia po prostu _musza_ dojezdzac do Baka w
    srodku lasu, nie moga jechac np. do Koscierzyny czy Kartuz.


    ze względu na
    niską dochodowość zostanie ograniczona liczba pociągów na liniach
    Kościerzyna - Gdynia


    Jak z roku na rok mamy coraz gorszy rozklad na tym odcinku, to co sie
    dziwic, ze ludzie sie przesiadaja na PKSy?


    , Tczew - Chojnice,


    To jest dziwne, bo ilekroc jezdze do Chojnic, to pociagi sa zapelnione w
    okolicach 70-80%.
    Od jakiego zapelnienia zaczyna sie rentownosc? Od 130%?
    Poza tym, skoro linia przynosi straty, a ludzi jest full, to ktos tu chyba
    bierze w lape...


    Malbork - Iława i Tczew - Laskowice
    Pomorskie.


    Ta sama bajka, co z linia Bak-Czersk. Ktos sobie ubzdural, ze inaczej sie
    nie da...


    Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych (PZPR) zapowiada także
    zmiany na korzyść, np. nowe połączenia Trójmiasta z Elblągiem


    To jak to jest, przy jednoczesnym ograniczeniu Malbork-Elblag? Puscimy
    pociagi przez Ilawe i Olsztyn? Czy na M-E zostaja tylko pociagi do
    Trojmiasta?


    Czerska z Bydgoszczą


    A Koscierzyny z Bydgoszcza? W ogole mialy byc pary poc. Gdynia - Bydgoszcz
    przez Koscierzyne i Wierzchucin...


    i całoroczne połączenie Łeba - Gdynia.


    Jedno, co mnie piekielnie denerwuje, to takie zjawisko: dla poc. osobowych
    jadacych od Leborka stacja koncowa to Gdynia - a dla tych od strony Tczewa -
    Gdansk. A przez Trojmiasto to juz sobie prosze SKM pojechac, my nie chcemy
    na tym zarabiac...
    A przy ladnie ulozonym rozkladzie i odpowiedniej ofercie cenowej ludzie
    naprawde by sie poprzesiadali na PRy - od Gdanska do Gdyni jest 10 minut
    szybciej! Prosze sobie przypomniec czasy, kiedy za bilet miesieczny osobowy
    mozna bylo jechac i pospiesznym, i SKM! Poranny pociag do Kaliningradu byl
    pelny na odcinku Gdynia - Gdansk. Obecnie w jego czasach kursowania jedzie
    SKMowy Sprinter - rowniez nabity do granic mozliwosci.


    Nowy rozkład dotyczy także pociągów krajowych. - Codziennie będzie
    kursował
    "Bachus" relacji Gdynia - Zielona Góra - zapowiada Tomasz Iżycki-Herman,
    rzecznik Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - Pociąg z
    Gdyni do Szklarskiej Poręby zakończy swój bieg we Wrocławiu, a do
    Szklarskiej Poręby będzie jeździł tylko w wakacje i ferie. W wakacje
    uruchomimy nowe połączenie z Helu do Rzeszowa.


    O? A o calorocznym polaczeniu Trojmiasta z Lublinem ktos kiedys w koncu
    pomysli?
    A dzienne bezposrednie polaczenie do Berlina?

    Ale, mam jeszcze jeden kwiatek "pociagow krajowych". Dotychczasowy
    "Albatros" relacji Tczew - Szczecin kursowac bedzie w skroconej relacji -
    Gdynia - Szczecin (!). Czyli polmilionowy Gdansk, polmilionowy Szczecin oraz
    calkiem spore Slupsk i Koszalin traca jedno bezposrednie polaczenie
    kolejowe. Cudownie!


    Jak podkreśla dyrekcja PZPR, nowy rozkład jazdy pociągów, opracowany
    wspólnie z Urzędem Marszałkowskim, został tak zaplanowany, by
    zminimalizować
    deficyt przewoźnika, a jednocześnie zapewnić w miarę sprawne połączenia
    kolejowe w Pomorskiem.


    Oczywiscie... Dam sobie uciac reke i noge, ze ten rozklad mozna bylo zrobic
    lepiej i bardziej dogodnie dla pasazera. I, co ciekawe, tak go ulozyc, zeby
    moze nawet na tym zyskac (straszne slowo dla PKP - tam sa tylko deficyty,
    slabe napelnienia i straty).


    Równolegle z nowym rozkładem jazdy PZPR wprowadzi nowy rodzaj biletów:
    strefowo-czasowe, które będą obowiązywać obok zwykłego taryfikatora.
    Alternatywne rozwiązanie zakłada, że kupując np. bilet za 4 zł na przejazd
    w
    pierwszej strefie (na trasie Gdańsk Lipce - Gdynia Chylonia), w ciągu
    dwóch
    godzin można wsiadać do pociągu obsługiwanego przez PZPR dowolnie dużo


    razy.

    Prawie dobrze. O takim rozwiazaniu pisalem juz daaaaawno temu. Tylko nie do
    konca chodzilo mi o cos takiego. Myslalem raczej o cenowej alternatywie
    wobec SKM - np. 3 zl za odcinek Gdynia Gl - Gdansk Gl., 4 - Pruszcz -
    Chylonia, itp.
    I dlaczego pierwsza strefa zaczyna sie w Lipcach, a nie w Pruszczu Gd.?!
    Inna sprawa, wg wczesnych planow rozkladu z Gdyni Chylonii do Gdanska Gl.
    mialo jezdzic 6 pociagow osobowych... szkoda mojego zainteresowania ta
    "cudowna" oferta czasowa przy tak doskonalym rozkladzie...


    Najdroższy jest ośmiogodzinny bilet czasowy za 12 zł, którym w tym czasie
    możemy podróżować na odcinku 136 km (np. Pelplin - Lębork).


    Rozumiem, ze dotyczy to tylko poc. przejezdzajacych przez Trojmiasto?
    Szkoda.


    Zmiany, zwłaszcza dotyczące ograniczenia połączeń regionalnych, niepokoją
    pracowników PKP. Jak mówi Wojciech Lipiński z kolejarskiej "Solidarności",
    związek szykuje się do protestów w obronie likwidowanych połączeń. -
    Szczegółowe decyzje na temat form protestu zapadną 1 grudnia - zapowiada.


    A ci tylko protestowac potrafia i jak zwykle budza sie w momencie
    opublikowania nowego rozkladu.

    Pozdrawiam,
    Sorrow.







    Temat: Planowana likwidacja wszystkich połaczeń SKM z Luzina!

    ...SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa.

    Niedługo zmiany w umowach na przewozy kolejowe. SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa. Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.

    10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew ė- Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy.

    Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk.

    - Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

    - Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.
    Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.

    Zmiany, zmiany, zmiany...

    W szóstym przetargu jest najwięcej linii.

    Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

    Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

    Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

    Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części.

    Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

    W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów.

    Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.

    Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva.

    Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

    Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa.

    Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.

    Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki


    Z tego wynika, że SKM chce wykonywać połączenia dalej do Lęborka, lecz Urząd Marszałkowski rozpisał przetarg, tak, aby Szybka Kolej Miejska wybrała, czy chce jeździć tylko do Wejherowa, czy też obsługiwać również odcinek do Słupska nie dając kompromisowego wariantu, czyli kursowania tylko do Lęborka. Teraz wszystko w rękach SKM.
    Myślę, że linie Wejherowo - Lębork i Lębork - Słupsk nie można wkładać do przysłowiowego "jednego worka", gdyż potrzeby pasażerów tych dwóch odcinków są zupełnie inne. Odcinek pomiędzy Lęborkiem, a Wejherowem przebiega już przez tereny zurbanizowane i współpracujące z innymi miastami (Wejherowo, Trójmiasto). Dla nas ważna jest dostępność połączenia (czyli to, że pociągi SKM zatrzymują sie na każdym przystanku) i cena biletu oraz lepsza częstotliwość połączeń, a dla mieszańców mieszkających za Lęborkiem w stronę Słupska już liczy sie czas przejazdu (Pociągi spółki PKP Przewozy Regionalne zatrzymują się tylko na większych stacjach, czyli czas przejazdu skraca się). Myślę, że najbardziej korzystnym odcinkiem odsługiwanym przez Szybką Kolej Miejską zarówno dla SKM i pasażerów będzie odcinek Tczew - Trójmiasto - Wejherowo - Lębork, gdyż z tych obszarów, tzw. sypialni rano dojeżdża najwięcej osób do pracy i szkoły. dnia Pon 20:53, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy



    Temat: [pom] Połowa pociągów do likwidacji
    http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/537102.html

    Połowa pociągów do likwidacji

    Środa, 16 listopada 2005r.

    Kolej grozi zamknięciem 180 regionalnych połączeń. Żąda od samorządu
    pomorskiego 54 mln złotych na ich utrzymanie. Województwo nie ma takich
    pieniędzy.

    Cięcia przewidywane są niemal na wszystkich trasach - od 1 kwietnia 2006
    roku.
    Najwięcej połączeń zniknie na ruchliwej trasie Gdynia - Tczew - Gdynia (po
    12 kursów w obie strony dziennie). Na odcinkach: Gdynia - Koszalin,
    Malbork - Elbląg, Gdynia - Hel, Hel - Gdynia zagrożonych jest po 8
    codziennych połączeń w obie strony, Czersk - Laskowice Pomorskie (6),
    Gdynia - Kościerzyna (po 5 kursów).
    W rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia br., łatwo
    zidentyfikować owe niepewne połączenia. Oznaczone są one literą F. Nowy
    rozkład opublikujemy już wkrótce w "Dzienniku Bałtyckim".
    - Prawdopodobieństwo wstrzymania jazdy tych pociągów jest duże - przyznaje
    Stanisław Kądziela, dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w
    Gdyni. - Samorząd województwa daje za mało pieniędzy na sfinansowanie
    przewozów pasażerskich.
    Kolejowe związki zawodowe zapowiadają protesty w obronie pociągów i
    pasażerów. O tym, czy będzie więcej pieniędzy na kolej, zadecydują radni
    województwa. Marszałek mówi zaś, że nie ma pieniędzy i że poszuka sposobów
    ograniczenia kosztów funkcjonowania PKP.
    Kolej żąda od samorządu 54 milionów złotych. Jeśli ich nie dostanie,
    zapowiada cięcia w połączeniach. Urząd Marszałkowski nie ma pieniędzy.
    O niebezpieczeństwie wstrzymania ruchu 178 pociągów od 1 kwietnia
    poinformowano wczoraj w Gdyni, podczas omawiania przyszłorocznego rozkładu
    jazdy PKP Przewozy Regionalne. Spółka ta, wraz z Szybką Koleją Miejską w
    Trójmieście, utworzyła konsorcjum, które wybrane zostało przez samorząd
    województwa do zapewnienia pasażerskich przewozów kolejowych.
    Wszystko byłoby dobrze, gdyby konsorcjum uzyskało dofinansowanie 85 mln
    złotych. Niestety, w projekcie przyszłorocznego budżetu na dotowanie
    przewozów pasażerskich uwzględniono nieco ponad 31 mln złotych.
    - O tym, czy będzie więcej pieniędzy na dofinansowanie kolei, zadecydują
    radni województwa, uchwalając budżet - mówi Eugeniusz Manikowski, główny
    specjalista w Departamencie Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa
    Pomorskiego. - Co roku dajemy kolei więcej pieniędzy. Na 2005 rok było to
    (razem z wydatkami inwestycyjnymi) 50 mln złotych, a na 2006 rok - 51 mln
    złotych. Jest to jedna czwarta dochodów województwa, wynoszących 400 mln
    złotych. Związkowcy argumentują, że mazowieckie dało kolei 100 mln złotych,
    ale jego dochody wynoszą 1,5 mld złotych.
    - Poczekamy do końca listopada - mówi Wojciech Lipiński, przewodniczący
    Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ ,Solidarność" w Gdańsku. - Jeżeli pieniądze
    się nie znajdą, zaczniemy akcję protestacyjną. W zeszłym roku zagrożone
    wycofaniem były 52 pociągi w Pomorskiem. 49 udało się nam uratować.
    Urząd Marszałkowski zapowiada zaś, że poszuka sposobów ograniczenia kosztów
    funkcjonowania PKP.

    Pociągi do likwidacji
    Gdynia - Koszalin, odjazdy: 06:48, 08:05, 10:07, 12:18, 19:07, 22:24. Ze
    Słupska: 05:25, 22:37
    Chojnice - Kościerzyna, 13:39, 15:31
    Koś#cierzyna - Chojnice, 04:58, 09:29
    Chojnice - Szczecinek, 05:20, 15:30
    Szczecinek - Chojnice, 05:10, 15:39
    Czersk - Laskowice, 04:56, 07:51, 11:15, 15:08, 17:06, 18:21
    Chojnice - Wierzchucin, 05:27, 11:20, 15:40, 18:20
    Czersk - B#ąk, 05:53, 15:15
    Bąk - Czersk, 06:23, 06:00
    Elbląg - Tczew, 07:03, 08:30, 10:30, 13:29, 16:34, 18:53, 20:56
    Malbork - Elbląg, 09:29, 11:03, 13:05, 14:06, 14:50, 18:11, 18:40, 21:52
    Gdynia - Hel, 10:00, 12:00, 13:47, 16:34, 17:02, 21:02, 22:28, 23:13
    Władysławowo - Gdynia, 04:09, 04:12
    Hel - Gdynia, 05:25, 10:42, 12:37, 16:37, 19:38
    Gdynia Gł. - Kościerzyna, 05:35, 10:39, 13:45, 16:41, 20:43
    Ko#ścierzyna - Gdynia, 03:49, 05:48, 15:12, 19:12
    Gdynia Gł. - Tczew i dalej, 04:08, 05:34, 07:12, 08:23, 09:35, 12:13, 13:35,
    16:27, 16:42, 17:24, 21:01
    Gdańsk Gł. - Bydgoszcz, 18:23
    Tczew - Gdynia, 07:08, 08:05, 09:23, 10:57, 11:40, 14:23, 16:16, 18:09,
    19:59, 21:03, 21:17, 21:38
    Malbork - Grudziądz, 05:21, 08:49, 14:04, 17:45, 20:10
    Tczew - Iława, 06:28, 07:40, 08:11, 09:07, 10:40, 13:41, 14:32, 17:43, 18:21
    Malbork - Iława, 04:13, 13:27, 17:44
    Tczew - Laskowice Pom., 05:13, 09:25, 13:19, 19:01
    Łeba - Lębork, 09:17
    Lębork - Łeba, 08:19
    Tczew w kierunku Chojnic, 04:55, 05:57, 07:15, 13:41, 14:53, 17:50, 20:10
    Chojnice - Krzyż, 12:10
    Słupsk - Szczecinek, 08:15, 14:24, 20:40
    Szczecinek - Słupsk, 05:00, 10:04, 17:44
    Słupsk - Ustka, 05:21, 05:42, 06:30, 06:43, 10:00, 14:30, 15: 30, 17:10,
    18:35, 19:40, 21:30
    Ustka - Słupsk, 05:52, 06:12, 07:00, 07:13, 10:35, 15:00, 16:00, 17:40,
    19:05, 20:10, 22:00
    Chojnice - Tczew, 05:15, 06:19, 11:05, 14:08, 15:28, 19:13
    Starogard Gdański - Tczew, 14:35.
    W wykazie nie umieściliśmy: 8 pociągów z Koszalina do Gdyni, 6 z Laskowic do
    Czerska, 4 z Wierzchucina do Chojnic, 5 z Grudziądza do Malborka, 14 z
    kierunku Iławy do Tczewa, 5 z Laskowic do Tczewa, 2 z Lipki Krajeńskiej do
    Chojnic.





    Temat: Do wszystkich starostów powiatów, wójtów gmin, burmistrzów miast
    Do wszystkich starostów powiatów, wójtów gmin, burmistrzów miast którzy
    pragną wykorzystać istniejącą na ich terenie infrastrukturę do organizowania
    wraz z grupą zainteresowanych przewoźników (innych niż PKP) kolei
    samorządowych i zintegrowanego systemu transportu kolejowego wg idei
    zrównoważonego ekorozwoju

    Szanowni Państwo!

    W imieniu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Samorządów na Rzecz Kolei
    Lokalnych, Kolejowego Centrum Informacji i Logistyki, Instytutu Rozwoju i
    Promocji Kolei, producentów taboru kolejowego i niezależnych przewoźników i
    zarządów kolejowych (INNE KOLEJE) zwracam się do Państwa z propozycją pomocy
    w procesach opiniowania, przejmowania infrastruktury kolejowej.

    Jednocześnie także służymy szczegółową pomocą, informacją w zakresie
    opracowywania koncepcji zintegrowanych przewozów pasażerskich i towarowych
    na liniach lokalnych w oparciu o nowoczesne, tanie metody zarządzania i
    prowadzenia ruchu pociągów.

    Doświadczenia naszych ekspertów w połączeniu z współpracującymi z nami
    firmami przewozowymi, zarządami kolei i producentami taboru dają realne
    podstawy opracowania i wdrożenia koncepcji Lokalnych Kolei Samorządowych
    opartych o inny niż PKP model zarządzania i rzeczywisty rachunek kosztów.
    W tym:
    - model linii kolejowo-tramwajowych z eksploatacją superlekkich pojazdów
    szynowych dla linii o zawieszonych przewozach
    - model zintegrowanych przewozów pasażerskich i towarowych w oparciu o
    zaplecze bocznic kolejowych

    Szczegółowe analizy kosztów, w oparciu o te modele organizacyjno techniczne
    zarządzania kolejami lokalnymi potwierdzają znaną opinię iż prezentowane
    przez koszty PKP są przeszacowane w niektórych przypadkach nawet 8-10 razy w
    stosunku do rzeczywistych wydatków na daną linię.

    Zachęcamy Państwa do nawiązania kontaktu z nami i współpracy przy tworzeniu
    lokalnych linii kolejowych integrujących społeczeństwo całego regionu,
    poprzez przejmowanie zbędnej dla PKP infrastruktury kolejowej.

    Ze swej strony jesteśmy w stanie wspólnie z Państwem i współpracującymi z
    nami ekspertami opracować alternatywny do dotychczasowego model
    funkcjonowania przewozów w regionie w oparciu o system transportu
    kolejowego.

    Dzięki nam, naszym ekspertom lub firmom z nami współpracującym udało się
    rozpocząć prace przy organizacji kilku kolei lokalnych (Tarnów - Szczucin,
    Hajnówka - Białowieża, Tuchola - Koronowo, Złotów - Pruszcz Bagienica -
    Terespol, Kolej Beskidzka - [linie wokół Żywca i Cieszyna]), a wiele innych
    jest w trakcie opracowywania Kwidzyn - Prabuty, Lębork - Łeba, Jelenia
    Góra - Lwówek Śląski i wiele innych

    Warto tu nadmienić, że zbyt łatwa, szybka i nie do końca przemyślana decyzja
    o zgodzie na likwidację lokalnej linii kolejowej może zaowocować brakiem
    chęci wejścia obcego kapitału (budowa dużych przedsięwzięć) z uwagi na brak
    wymaganej w całej Europie dobrze rozwiniętej sieci komunikacyjnej w tym
    ekologicznej kolei. Takie przykłady już występują w Polsce.

    Jeśli udało nam się zainteresować Państwa chęcią ratowania kolei i tworzenia
    lokalnych kolei, uprzejmie prosimy o pilny kontakt z nami - ekspert
    stowarzyszenia ds. przewozów i linii lokalnych - Piotr Kazimierowski

    Zachęcamy także do wstępowania w szeregi stowarzyszenia i tworzenia
    szerokiego lobbingu prokolejowego. Efekty naszych działań są już dziś
    widoczne a wpływ działań stowarzyszenia na system transportu kolejowego w
    kraju bardzo duży. Z wielu działań najbardziej spektakularnym i odczuwalnym
    dla wszystkich pasażerów jest wejście ekspertów stowarzyszenia do prac przy
    konstrukcji nowego rozkładu jazdy pociągów regionalnych jaki będzie
    obowiązywał od stycznia 2002r. Także i Państwo możecie poprzez
    stowarzyszenie uczestniczyć w tych projektach.

    We wszystkich sprawach związanych z przystąpieniem do stowarzyszenia proszę
    kontaktować się z Dyrektorem Biura panem Stanisławem Rytlewskim 052 / 581 21

    Pragniemy równocześnie poinformować Państwa o organizowanym przez nas
    seminarium na temat organizowania kolei lokalnych przez samorządy, która
    odbędzie się w dniach 1-3 października 2001r. Zainteresowanych uczestnictwem
    lub uzyskaniem szczegółowych informacji prosimy o kontakt 052 / 581 21 75,

    ZAPRASZAMY

    Współpracujemy ponadto z wieloma firmami kolejowymi, których eksperci i
    doradcy chętnie uzupełnią Państwa ciekawość w zakresie oferty przewozowej
    (zarówno pasażerskiej jak i towarowej) taborowej i infrastrukturalnej.

    Wśród nich są:
    Prywatni polscy przewoźnicy:
    Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem SA z Rybnika
    (drugi co do wielkości przewozów - zaraz po PKP, a pierwszy i największy w
    kraju przewoźnik i zarząd infrastruktury kolejowej - ma koncesję na
    zarządzanie liniami i przewozy towarowe, wystąpił także o koncesję na
    przewozy pasażerskie

    Producenci Taboru Kolejowego - autobusy szynowe:
    KOLZAM SA Racibórz
    ZNTK Poznań
    H Cegielski - Poznań
    ADtranz Pafawag z Wrocławia
    ALSTOM Konstal z Chorzowa

    A ponadto biura konstrukcyjne i projektowe, ośrodki naukowe i
    naukowo-badawcze,

    Współpracujemy także z największymi izbami o profilu kolejowym w kraju
    Izba Gospodarcza Transportu Lądowego
    Polska Izba producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei

    Z wyrazami szacunku

    Ogólnopolskie Stowarzyszenie Samorządów Na Rzecz Kolei Lokalnych

    Z up. Piotr Kazimierowski





    Temat: Sierakowice - Kartuzy
    Witam,

    W dniu wczorajszym /9.04.05/ ekipa GWK-team w składzie Olek i ja wybrała się
    na zbadanie szlaku  Sierakowice - Kartuzy. Było to także otwarcie sezonu
    pieszego A.D. 2005. Inauguracja nastąpiła dość późno, w porównaniu z
    ubiegłym rokiem, ale sezon '04 zakończyliśmy dwa dni przed sylwestrem, więc
    sobie trochę poleniuchowaliśmy przez te 4 miesiące ;)  Przewozy pasażerskie
    na tym odcinku padły 22 czerwca 2001 roku, natomiast ostatni pociąg osobowy
    dotarł do Kartuz w ostatni dzień stycznia roku 2003.

    Do Sierakowic dotarliśmy za pomocą linii 801 z przesiadką w Ky na "czwórkę"
    do Sierakowic. Koszt biletu z Gdańska do Sierakowic to koszt 6,50 zł za 55
    kilometrów jazdy.

    Do punktu startu docieramy kilka minut po ósmej rano. Idziemy na stację.
    ZERO wagonów, na rampie ślady ciętego drzewa. W poczekalni dworcowej nadal
    wisi rozkład z 2000 roku z dwoma parami Kartuzy - Lębork, które miały
    mijankę właśnie na tej stacji. Zdaje się, że jest to jedyny rozkład na linii
    229 od Pruszcza do Lęborka we właściwym miejscu.

    Mijamy budkę nastawni Sk1. Drzwi są. Szalet zdemolowany. Jedno okno otwarte.
    Idziemy do Mojusza. Semafor wjazdowy, oczywiście kształtowy i tarcza na
    miejscu. Na wiadukcie nad szosą Kartuzy - Sierakowice zjedliśmy śniadanko.

    Do Mojusza mijamy kilka przepustów i dwa wiadukty. W ramach prac społecznych
    wyjmujemy z rowów i przytorowych kanałów odwadniających wskaźniki i znaki
    św. Andrzeja, aby je zamocować przy torach.

    Mojusz: peron, rama od białej tablicy z nazwą p.o., przejazd i bocznica -
    nieczynna do zakładu produkującego beton.

    Idziemy dalej, ale im bliżej do Kartuz tym więcej aktów wandalizmu spotykamy
    na szlaku. W miarę możliwości usuwamy je.

    O 10,30 docieramy do Miechucina. Boże, ale mamy tempo ;) Z tarczy
    ostrzegawczej pozostał tylko słup, semafory unieważnione, żuraw jest, ale
    tylko jeden. Budynek dworca dość ładny, kilka lat temu był remontowany,
    łącznie z wymianą dachu i remontem WC. Od strony "miasta" nad drzwiami wisi
    niebieska tablica "PKP Dworzec Kolejowy". Dworzec jest, a kolej... Po prawej
    stoi wagon przerobiony na potrzeby drogowców. Obok stacji słynna wieża
    ciśnień, niestety jej nie wyremontowano.

    Wychodzimy ze stacji, a tu pierwsza nie miła niespodzianka. Ostatni tor po
    lewej stronie jest zasypany na odc. 50 metrów ziemią i roślinnością, która
    zjechała ze skarpy...

    Na wyjeździe w kierunku Kartuz została tarcza, postawiona ok. 6 metrów przed
    przejazdem. Po pięciu minutach wchodzimy w wykop, w którym robimy przerwę.
    Niestety i tu czekała na nas niespodzianka. Kolejna skarpa na torach. Można
    by rzec "skarpy na tory".

    20 min przerwy i dale w drogę. Następny przystanek: Reskowo. Biała tablica,
    krzywe W4, obok buda PKSu, kilka latarni i trawa na peronie. Opuszczamy tą
    wieś i idziemy dalej. Przechodzimy przez ostatni tak duży przejazd. Po
    prawej jezioro Reskowo, po lewej skarpa, tym razem na właściwym miejscu. Łuk
    w lewo i dłuuuga prosta, nad którą przerzucono wiadukt drogowy. Mały łuk w
    lewo i wchodzimy, do Garcza. Przy stacji kilka domków, po lewej przy samych
    torach sporej wielkości jezioro Łapalickie. Patrząc na stację i dworzec
    pomyślałem jak to fajnie by było czekać na pociąg, a między czasie popływać
    w jeziorze. Myśl całkiem realna, ale nie na tej stacji.

    Ze składziku, ktoś zrobił przydomowy magazyn, budynek dworca w stylu
    Miechucińskim. Po semaforach prawie nic nie zostało.

    Idziemy dalej. Po raz pierwszy mamy tyle przestrzeni. Las gdzieś daleko na
    horyzoncie, jezioro sobie pluska. Gdyby nie kilka samochodów, które jeździły
    na dole nasypu... ale decydujemy się zrobić przerwę. W krzakach pełno
    butelek po Kelerisie, to chyba jakieś lokalne winko.

    Po sporych rozmiarów łukach w kształcie litery S zawędrowaliśmy do Prokowa.
    Pierwsze, co zrobiliśmy to naprawiliśmy W4, które też przypominało literę S.

    Budyneczek WC niestety zdemolowany, może jedna ściana jest cała. W środku
    pełno Kelerisa. Dworzec jeszcze cały. Biała tablica - JEST. Idziemy dalej.
    Przed przejazdem, po prawej jest przystanek PKSu. Szlak teraz jest raz w
    lewo raz w prawo, raz w lesie, raz na polu, więc nie jest nudno. Oddalamy
    się od cywilizacji, Kelerisa już nie ma w krzakach, w ogóle jakoś tak mało
    śmieci na tym odcinku. Wchodzimy do lasu, resztki śniegu, potok sobie płynie
    w bardzo leniwym tempie, niczym jak dwóch MK ;-P

    Na ostatnich kilometrach przyspieszamy, bo musimy zdążyć na kurs 801 do
    Gdańska o 16,52.

    Zbliżamy się do Kartuz, po prawej gospodarstwa i jezioro Klasztorne Duże.
    Dalej oczyszczalnia ścieków. Jakieś 300 - 400 metrów przed tarczą znajduje
    się osuwisko, tym razem "tory na skarpę". Są dwa miejsca, w których osunęła
    się ziemia, każde po około 15 metrów. Szlak zabezpieczono prowizorycznie
    drewnianymi belkami, jednak nie zabezpieczono, aby ziemia dalej nie spływała
    oraz aby nie było nowych uszkodzeń.

    Ostatni łuk w prawo i ostatnia prosta. Semafor wjazdowy czynny, niestety
    ustawiony na stój. Przechodzimy pod wiaduktem. Po prawej nastawnia Ky1, z
    zewnętrznym, niezabudowanym balkonem. Ozdobny napis jeszcze jest. Po lewej
    znajduje się szopa pięciostanowiskowa i obrotnica. Obok obrotnicy rdzewieją
    dwa wagony. "Wjeżdzmy" w perony. Nastawnia Ky była nieczynna. Przy
    parowozie- pomniku młode pokolenie próbuje go odpalić. Kto wie, może to
    kiedyś będą MK. Na drzwiach do poczekalni wiszą dwa komunikaty. Pierwszy
    informuje o zamknięciu kasy, drugi o zawieszeniu przewozów.

    Naszą wyprawę zakończyliśmy nadzieją, że setne urodziny tej linii nie będą
    ostatnimi, a Kartuzy, do których dotarła kolej żelazna już w roku 1886
    będzie jeszcze wielkim węzłem kolejowym, a na peronach będą oczekiwały tłumy
    na pociąg do Lęborka, Gdyni a może i do Kościerzyny.

    Wsiadamy w Setrę jako autobus 801 / przyznam, że Setra, którą jechaliśmy na
    4 miała znacznie wygodniejsze fotele, niż te, w których jechaliśmy na linii
    801. Z tego co widziałem to "wygodniejszy" to jakaś starsza wersja Setry.
    Czy dlatego starsze modele są eksploatowane na krótszych linia, bo mają już
    jakieś limity wyjeżdżone? /

    Zajmujemy siedzące miejsca na końcu. Między Żukowem, a Pępowem mijamy
    SU46-009+Bh+B+B jako poc. 90145 Gdynia - Kościerzyna. W Pępowie patrzę na
    budynek kasy i albo była brudna szyba, albo budynek, który rano jeszcze
    stał, zmienił się w kupę gruzu. Po peronie krzątała się ekipa w postaci 3
    osób...

    Kolejny przystanek a'la PKS na węglówce ?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 42 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.