Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kazimierz.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Kraków Stróże





    Temat: Dni huculskie- od kuchni:)
    PKP do Stróż jedzie - w Gorlicach się nie zatrzymuje. Skąd będziesz jechała? Jest kilka opcji jeżeli nie autem jedziesz chociaż jak kejti napisała autem najłatwiej do samego Regetowa żadne autobusy ani busy nie jeżdżą.
    Z Krakówa możesz autobusem dojechać do Gorlic - z Gorlic do Gładyszowa (z tego co pamiętam był autobus o 11.40 i jak z Krakowa wyjechałaś autobusem o 9.00 to udawało się zdąży na ten do Gładyszowa ) był też jakiś autobus o ok 14.00 - mogą to już by nieaktualne dane więc lepiej sprawdzi (ale na razie strona PKS Gorlice nie działa)
    Z Krakowa można też dojechać do Nowego Sącza a stąd do Uścia Gorlickiego (jeżeli planujesz w dzień powszedni a nie w weekend bo w weekendy nie jeżdżą )
    z Gładyszowa czy z Uścia trzeba na nogach (z Gładyszowa bliżej)
    Jakby nie patrzeć to najlepiej swoim autem albo stopem

    co do noclegu to też kwatery polecam - po pierwsze w stadninie już pewnie brak miejsc, po drugie Jaśmin drogi (i to bardzo) a tańszych miejsc jest niewiele więc na pewno zajęte. Kwater trochę jest w Regetowie, Smrekowcu i w Gładyszowie - odległości do 5 km trzeba poruszać się albo autem albo pieszo



    Temat: Chabówka - Nowy Sącz
    Ostatnio wybrałem się pociągiem z Chabówki do Nowego Sącza. Po zamknięciu linii kolejowej 104 trasa nie wynosi 76 km, a 270km. Trzeba jechać z Chabówki do Krakowa, w Krakowie przesiąść się na "pociąg" do Tarnowa, a dopiero z Tarnowa (przesiadka) przez Stróże docieramy do Nowego Sącza. Jest to też bardzo ładna linia kolejowa, ale czas i kłopotliwość podróży odstrasza wielu pasażerów od skorzystania z usług PKP i wybierają PKS. Osobiście też bym nie chciał robić 270 km codziennie np. przy dojeździe do pracy.






    Temat: Pociągi w okolicach Jasła Gorlic?
    Witam. Jestem nowy na forum. Ostatnio bardzo zainteresowałem się koleją. Zwłaszcza bardzo smuci mnie fakt gdy oglądam zdjecia lub sam wybieram sie na "oględziny" mało uczęszczanych stacji w okolicach Gorlic, Jasła. Łza się w oku kręci jak patrzy się na miejsca w których niegdyś tętniło życie a teraz zarastają krzakami. Zastanawiam się czy jeszcze kiedyś pojedzie więcej pociągów na lini Stróże Jasło i dalej do Krosna oraz z Stróż do Krakowa? Jak myślicie jaka jest tendencja? Wiem ze póki co PKP ogranicza połączenia jednak mnie wydaje się iż to sie wkrótce zmieni. I takie piękne trasy kolejowe zaczną sie "podnosić" z gleby.
    Może ktoś wie czy planowane sa jakies wznowienia połączeń w tych okolicach? Co z trasą Zagórzany- Gorlice?Pozdrawiam



    Temat: Rozkład jazdy 2008/09
    Pewnie dlatego by 10 minut za nim nie jechał 33513 co za beton układał ten rozkład Nie mogli ich połączyć Ale z Stróż jadą z 20 minutową różnicą W zasadzie można by te pociągi połączyć od Krakowa ale wtedy PKP by się pewnie pogubiło bo jak złączyć 4 pociągi w 2 ?, co ciekawsze w Krakowie różnica pomiędzy odjazdami wynosi 15 minut ale przy przyjeździe do Krynicy już 35 minut, cuda się zdarzają .



    Temat: Objazd!


    WłaÂśnie wróciłem do Warszawy...
    Na nieszczęÂście jechałem CracoviÂą...
    Nikt oczywiÂście nic nie wiedział.


    W jakim sensie nikt nic? Z Wegier jechales? To do nich albo do Slowakow
    trzeba miec pretensje. W koncu co do PKP to nawet ich agendy w Warszawie
    wiedzialy, co najmniej o zalozeniach. W tym, ze Cracovia w kolko. Zrozummy,
    ze to jest zywiol i wszystkiego sie przewidziec nie da. Ja podtrzymuje swoja
    opinie z czasu powodzi w Gdansku, ze zarzadzanie przewozami w warunkach
    obecnych jest calkiem niezle. Mozemy miec pretensje, ze ze Stroz do Krakowa
    jest +257 wskutek objazdu, bo brak linii alternatywnych, ale 240 bylo w
    zalozeniach. Nie wymagajmy za wiele...





    Temat: Odcinanie prądu PKP w Małopolsce
    Nie będzie dalszych wyłączeń prądu w sieci trakcyjnej PKP w Małopolsce.
    Przynajmniej na razie. Koleje obiecały, że rozpoczną spłacać długi. Zakład
    Energetyczny w Krakowie wyłączył prąd na kilku liniach, bo PKP są mu winne
    ok. 30 mln złotych.

    Otrzymaliśmy sygnał od spółki PKP Energetyka, że część pieniędzy wpłynie
    dziś na nasze konto - powiedziała Ewa Groń, rzecznik Zakładu Energetycznego
    w Krakowie.

    Dziś prąd wyłączono w czterech punktach trakcyjnych, które zasilają sieć
    kolejową w południowej części województwa - Nowy Sącz, Młodów, Żegiestów i
    Moszczenica - oraz w dziesięciu obiektach administracyjnych.

    Od poniedziałku prądu nie ma w Osielcu, Chabówce, Lasku, Stróżach i
    Ptaszkowej oraz w 25 należących do PKP obiektach administracyjnych i
    pomocniczych. Na trasie Kraków- Zakopane kursują pociągi spalinowe;
    pasażerowie muszą jednak spodziewać się nawet kilkudziesięciominutowych
    opóźnień.

    rmf fm
    ____________________________
    Kajetan Dobrowolski -kajman-
    kajman#euro26.pl
    GSM: +48 502 172 332
    GG: 2920494





    Temat: Stróże - dlaczego do Biecza, a nie do Gorlic?
    A może tak zamiast pomysłu wyrżnięcia tych pociągów zaproponowałbyś wystosowanie pisma do UMWM i UMWP żeby wydłużono relacje do i z Jasła...

    Pamiętaj sheva17, wyrżnąć i zniszczyć jest najłatwiej. Trudniej natomiast cokolwiek odbudować

    [ Dodano: 07-08-2009, 07:39 ]
    Cytat: Popatrz jak wygląda dworzec na stacji Kraków Płaszów, a jak w Stróżach.

    sheva17, Zazdrościsz Stróżom... nie jest to ani zasługa PKP ani UMWM ani też niegdysiejszego woj. nowosądeckiego. Remont jaki tam przeprowadzono był wykonany po interwencjach senatora Koguta który pochodził ze Stróż znał potoki pasażerów w tym węźle kolejowym i wiedział że jak na lata 90 XX wieku klepisko z ziemi między torami to jednak trochę za mało. A w Stróżach właśnie tak było. Obecny senator był wcześniej przewodniczącym ZZ PKP Solidarności



    Temat: GRYBÓW "2007
    ja tak w innym temacie, tzn tyczy Grybowa, ale nie transportu klamotów na górę.

    pytanie mam jedno acz zasadnicze: Którym pociągiem jedziemy? pytam, bo zajrzałam na stronkę pkp i tam stoi tak:
    Ex odjazd 17.05 (podaję z w-wy centr), Stróże 22.16
    Ex odj 19.05, przesiadka w Krakowie na pośp, Stróże 0.42
    TLK odj 21.35 , przesiadka w Katowicach na pośp, w Tarnowie na osob, Stróże 5.46
    TLK odj 0.05, przesiadka w Krakowie na pośp, Stróże 6.00

    Nie powiem, ale wzbudziło to mój niepokój, nieco... I oczywiście powtórzę pytanie na próbie, ale jeśli ktoś zdąży wcześniej mi udzielić odpowiedzi, będę bardzo happy.



    Temat: Brama Bieszczad

    Ja nie wiem, jak Wy wynajdujecie takie połączenia. Na rozkładzie PKP na stacji Zagórz to jest pociąg oznaczony jako Stróże-Zagórz.

    No z wyszukiwaniem to trzeba kombinować bo rozkład na stronie PKP pokazuje dziwne rzeczy czasami. Ja sugerowałem się plakatem z Krakowa ze strony pr.pkp.pl

    Szkoda tylko że tak mało jest tych plakatów stacyjnych...



    Temat: Gdzie to jest?


    Skoro podkarpacka PKP nie wygląda jakoś szczególnie gorzej od innych to


    Porównaj sobie ogólny stan podkarpackiej PKP i stan "rodzimej" (a może
    raczej "rodzinnej") dla przewodniczącego Koguta stacji Stróże. Taka
    ważny węzeł że jej remont był ważniejszy niż dworca w Krakowie czy
    Rzeszowie. Ale w tych miastach monopolu na stację eni ma rodzina pana
    przewodniczącego.


    podkreślanie roli tego gościa wygląda tylko na wymówkę maskującą istotę
    rzeczy. A ta jest taka, że PKP dzięki posiadaniu (częściowo w stanie
    nieuregulowanym prawnie) najdroższych terenów w centrach miast jest
    prawdziwym finansowym potentatem.


    Akurat nie o to chodzi. Przewodniczący kierująć neiwielką grupą
    związkowców jest w stanei zablokowac właściwie w dowolnym celu np.
    węzeł w Krakowie. Co gorsza takze do doraźnych celów politycznych.

    Zdrówko





    Temat: Pd.Malopolska w sobote


    Plan jest jak nastepuje:
    Sobota, 23/03/2002

    os E5525 Krakow Gl - Zakopane
    0532 o Krakow Gl
    0810 p Rabka Zdroj
    #
    os 6625 Chabowka - NSacz
    0844 o Rabka Zdroj
    1119 p Nowy Sacz


    Przeciez te pociagni jezdza chyba dalej jako dwa osobne: Chabowka - Mszana
    Dln. i Tymbark - Nw. Sacz. PKP transportu zastepczego nie przewiduje. Nie
    slyszalem do tej pory, zeby juz naprawili. Chociaz moge sie mylic...


    I jeszcze pytania gastronomiczne: czy w Jasle mozna cos zjesc? If yes -
    gdzie? Czy w Strozach nadal otwarty jest bar Warsu na dworcu?


    Tak, WARS w Strozach dziala (chyba przez 24 h). W Nowym Saczu na dworcu sa
    az dwa bary/restauracje.





    Temat: Pociągi w okolicach Jasła Gorlic?
    Witam
    Jak wynika z SRJP na odcinku Biecz - Jasło kursuje tylko jeden pociąg pospieszny i tylko w sezonie z Gdyni (jako łącznik). Pozostałe pociągi osobowe jadące ze Stróż (723 i 731, aż dwa w dobie), kończą bieg na stacji Biecz.
    Cały ruch tak naprawdę odbywa się na linii Jasło - Zagórz (7 pociągów osobowych i trzy pospieszne sezonowe) w dobie.
    Według niepotwierdzonych informacji raczej w kolejnym RJP 2007/2008 nie ma co liczyć na cud.
    Co do linii Gorlice Zagórzany - Gorlice (5 km) raczej na "cud" ze strony PKP nie ma co liczyć, chyba że prywatny przewoźnik który wykorzysta tą "nitkę" i zdecyduje się np. na połączenie do Zagórza, Jasła, Tarnowa a nawet do Krakowa. Ale to na razie czysta fikcja.
    Bodajże dwa lata temu kursował pociąg relacji Kraków Gł. - Gorlice ale jak widzisz PKP się nie opłacało i wycięto ten pociąg z rozkładu.
    Zobaczymy bo najprawdopodobniej na początku października zapewne będziesz mógł zaspokoić swoją ciekawość co do linii oznaczonej numerem 108.

    Pozdrawiam serdecznie.



    Temat: Nowy rj na Podkarpaciu


    | O ludzie!! To szynobus stoi w Debicy od 9 do 14 bezczynnie??

    | Na to wygląda :(


    Tak widziałem go dziś przed 10 z poc. Kraków-Rzeszów (odj. Kraków 7.35). Stał w
    dodatku na włączonym silniku i z obsługą. Istna paranoja!!!
    Jest bardzo wqrwiony na całe to podkarpackie zadupie kolejowe, bo miałem być w
    Krośnie po 14, a siedzę w Rzeszowie, bo poc. o 10.25 nie pojechał, a z sieci i
    rozkładu kondiego wcale to nie wynikało...
    Wyp....doliłbym tych wszystkich zasrańców z RZPR i UM za tak wspaniałe
    rozłożenie kolei na Podkarpaciu. Odcięcie Bieszczad od kolei jest tylko kwestią
    czasu. Oni sobie remontują do Kolbuszowej, a do Jasła, Stróż i Zagórza
    normalnych połączeń nie potrafią zrobić! Żle mówię, ONI PO PROSTU NIE CHCĄ
    TUTAJ KOLEI!
    Nie wiem, czy jest jakaś szansa na prywatnych przewoźników w przyszłości, na
    normalne połączenia Łupków i Chyrów z Jasłem i Strózami, Jasła z Rzeszowem itd.
    Chciałbym tego dożyć...

    A dla wszystkich autobusomaniaków podaję, że autobus Rzeszów-Krosno kosztuje
    9.50 i nie zamierzam korzystać z takiej drożyzny i idę na stopa:) Może do
    Łupkowa dziś zajadę...
    Dziś nie pozdrawiam, bo mam dość PKP!
    kruczek





    Temat: Kolej w Gorlicach
    To prawda, w Stróżach wystarczy sensowne skomunikowanie i pasażerów przybędzie. Teraz np. rano po przyjeździe pociagu z Biecza w Stróżach na Dunajca do Krakowa czeka się pół godziny - po co?
    Tylko samorządy powinny to wręcz wymusić na PKP, bo kolejowi "mędrcy" na takie rzeczy nie wpadną.



    Temat: Kolej w Gorlicach
    Nie tak dawno potrzebowałem wrócić z Rzeszowa do Gorlic, niestety w godzinach dla mnie wieczorowych, kiedy nie jeżdżą prywatni przewoźnicy, a o Veolii już nie wspomnę ... Wyszukiwarka internetowa połączeń kolejowych PKP na takowe polecenie znalazła - podróż z 3 przesiadkami, czas przejazdu prawie dwa dni - mniej więcej tak - z Rzeszowa do Tarnowa, przesiadka, z Tarnowa do Stróż, przesiadka, z Stróż do Zagórzany- Gorlice (tu ewentualnie jeszcze przesiadka do Gorlic - wtedy linia jeszcze nie była zlikwidowana i jakiś tam jeden pociąg dziennie jeździł) Gdzie tu sens? Na szczęście w ostatniej chwili okazało się, że kolega może mnie zabrać:)

    Nie ukrywam, że już nie raz wśród znajomych studentów i nie tylko słyszałem opinie, że do Krakowa chętnie by jeździli, gdyby było połączenie kolejowe i w miarę szybkie ... wydaje mi się więc, że zainteresowani zawsze by się znaleźli, czekać tylko teraz na decyzje władz:)



    Temat: Polaczenia z Galicji
    Czolem, jestem tu nowy wiec wszystkich pozdrawiam.
    Wlocze sie troche po poludniowej Polsce i kilka rzeczy mnie zainteresowalo:

    1) Zawsze wdziecznym tematem jest Ex Malinowski. Czy PKP zamierza go dalej
    utrzymywac w nowym rozkladzie jazdy jako ekspresowy pociag caloroczny (i to
    w dodatku jeden z najwolniejszych zwlaszcza na odcinku Krynica - Tarnow) ?
    Jeszcze pare miesiecy temu pociag ten ciagnal wagony 2 klasy z przedzialami
    6 miejscowymi (miala byc to rekompensata za zlikwidowanie tanszych i
    poreczniejszych Karpat), aktualnie jezdzi juz z przedzialami 8 - miejscowymi
    wiec normalka. W dni powszednie Malinowski wozi powietrze, bo jako pociag
    dojazdowy do Krakowa jest po prostu bardzo drogi (a taka funkcje pelnily
    Karpaty).

    2) Z Zagorza do Warszawy Wsch. (przez Krakow) chodzi taki dziwny pociag

    Wetlina<. Chodzi nie bardzo wiadomo po co, bo wyjezdza z Zagorza o jakiejs


    kretynskiej godzinie (chyba przed 5:00), na dodatek nie wjezdza do Stroz, co
    powoduje, ze trufdno go zlapac. Czy on tez utrzyma sie w nowym rozkladzie.

    Pozdrawiam. Grzegorz Tylinski





    Temat: EP09-036

    | Cześć.
    | A nadajesz jak rozumiem ze Szwajcarii?

    | Jeszcze przez jakiś czas :)
    | Wszystkim postom czytacie nagłówki - czy ja się jakoś szczególnie
    zasłużyłem

    Jeżeli nowy grupowicz nie pisze skąd jest - to ja na przykład czytam, bo
    miłośnictwo kolei jest związane z zajmowanym terytorium;)))


    No to ja jestem nomadem - żadnego terytorium nie zajmuję, a w pociągu PKP
    ostatnio siedziałem 15 czerwca 2001 :(, w nie-PKP 10 września w relacji
    Zermatt-Täsch a wcześniej fajna zębatka z Gornergratt do Zermattu.
    http://www.bvz.ch/gornergrat/spe/index.html
    Tylko czemu te bilety tu takie drogie .....
    Za to raz w tygodniu przechodzę pod torami dworca Genewa Cornavin
    A terytorialnie to pochodze z Rzeszowa, studiuję (nadal) w Krakowie, a
    miłośnictwo kolejowe (trochę szczątkowe obecnie)  zostało mi z dzieciństwa i
    jeżdżenia do babci do Puszczy Mariańskiej, zaś obecnie przebywam okrakiem na
    granicy francusko szwajcarskiej będąc na praktyce.
    A sentymentalnie to zdecydowanie Tarnów-Stróże , Gorlice Zagórzany itp. raj
    lat poźnodziecinnych
    Dlatego też żeby nie mieszać terytorium gniazdowania nie podałem, bo tak
    naprawdę sam nie wiem gdzie (i czy w ogóle) jestem osiadły ....
    Pozdrawiam
    Michał





    Temat: Malinowski, psia mac...


    | Jednak sam pomysl laczenia ekspresu Malinowski z pospiechem Karpaty
    jest
    | co najmniej beznadziejny. Wczorajsza podroz byla niewiele krotsza od
    To byl glupi pomysl od poczatku do konca.... aby opozniac express zaraz na
    poczatku trasy! W cywilizowanych krajach za takie opoznienie i utrate
    polaczen przyslugiwal by zwrot ceny biletu

    | Malinowski czekal zawsze te 70-80 minut....
    Ma sens dla ekonomistow z PKP... kilka roboczodniowek mniej, 1000 km
    przebiegu loka, itd... nie ma sensu dla podroznych, ale kogo to
    obchodzi...

    | Leszku, nie da sie czegos z tym zrobic ?
    nie w tym rozkladzie jak znam zycie...

    mr


    Mam takie niedyskretne pytanie skoro ekonomisci tak patrza na roboczodniowki
    to po jakie licho Wetlina zwiedza Stroze komu przeszkadzalo ze bylo jako
    takie polaczenie pomiedzy Zagorzem a Krakowem i jaki ma sens puszczanie
    pociagu 20 minut po trasie tej samej nie lepiej poscic jeden pociag tyle ze
    troche wiekszy i nie laczyc go w strozach chodzi mi o pociag widmo (straszna
    liczba podroznych) jadacy za bieszczadami w dni zmian turnusow skoro to jest
    pomysl ekonomistow to gratuluje!!!!!!!!!!!

    -----------------------------------------------------------
    |   Tomasz Cieśla  irc nick: Kemot       |

    | tel: 012 638 02 00 w 505                  |
    -----------------------------------------------------------





    Temat: Wrocili my z Ukrainy... / koniec z doplatami pospieszny-ekspres

    W ostatnią sobotę Brat kupował bilet z Warszawy do Suchej Beskidzkiej do
    Krakowa ex dalej pospieszny. Nie było żadnego problemu - dostał bilet na
    starych zasadach.Co innego je li robisz dopłatę pó niej. Przyznam, że nie
    bardzo rozumiem przepis o zabieraniu biletów i wystawianiu nowych. Je li
    chodzi o dopłatę P/E na całą trasę no to sprawa jest dla mnie jasna. Ale
    jak
    odbywa się to je li zacznę podróż pospiesznym i potem chcę zrobić dopłatę
    do
    ex na czę ć trasy?


    Czyli jednak moja teoria gora... Znaczy, w tych Strozach czy gdzie tam,
    trzeba bylo, zeby pani zabrala sobie ten bilet, co sie mialo i w zamian dala
    nowy bilet na _cala_ trase, od Kroscienka czy czego tam do Warszawy, kawalek
    neiekspres, kawalek ekspres. A doplaty jako takiej widac nie idzie sprzedac.
    Dziwne to, bo w koncu bilet z Leby do Brwinowa sklada sie z biletu PKP-PR z
    Leby do Brwinowa i doplaty PKP-IC z Gdyni do Warszawy, wiec jakos te doplate
    trzeba moc wystukac...




    Temat: Kolejowy rozkład rozpaczy na Podkarpaciu
    Przegięcie i to jak. Swoja droga prawie codziennie jestem na stacji w Zagórzanach i patrze na pociąg ten okresowy Zagórz Gdynia. Jeździ nim masa osób. Widać ze połączenie stróże Jasło jest sensowne. Oczywiście jak będzie dobrze zgrane z relacjami jadącymi przez Stróże oraz te odjeżdżające w Jaśle w kierunku Zagórza i Rzeszowa. Mam nadzieje ze władze PKP i samorządów w końcu zauważa ze chętni na podróż pociągiem są. Ludzie piszmy do nich jak najwiecej listów itp. My z kumplem już takowe pisaliśmy i zawsze znaleźli jakieś wytłumaczenia. Ze mało ludzi itp. Gdynia pokazuje jednak ze wystarczy połączyć Biecz z Jasłem i już jest dobrze. Czekamy na prywaciarzy!
    PS. Moim zdaniem jest jeszcze jedno światełko w tunelu. Mianowicie planowana budowa lini z Krakowa do Piekiełka koło Limanowej. Dalej ma być zmodernizowana linia z Limanowej do Nowego Sącza i Krynicy. Jeśli ta linia powstanie już tylko o krok od połączenia jej dobrymi kursami z południowo wschodnią polską. Czekajmy zatem do 2010 roku -wtedy to ma ruszyc budowa tej lini.



    Temat: Rozkład jazdy 2008/09
    No to busiarzom przybędzie klientów na linii Stróże - Biecz, ja już rezygnuje z usług PKP niech szukają sobie innych frajerów. Na pewno nie będę się tłuk osobówkami do Krakowa. W przyszłym roku linia do likwidacji tak trzymać a i beton PKP do zwolnienia !!!. Ciekawe co powie Stasiu Kogut czym się teraz biedaczek do Warszawy dostanie bo Bema już nie widze.



    Temat: [Beskidy] [Niski] okolice Grybowa

    Zgadzam się z przedmówcą
    ...

    Ja również zgadzam się z .....
    Także mam sentyment...
    3 km od Stróż urodził się mój Tato.
    Kraków - Krynica (PKP - kiedyś) to moja ulubiona trasa. Z przesiadką w Tarnowie, a bywało, że przerywaną również w Starym Sączu czy Rytrze. Muszyna, Krynica - kiedy to było? Ostani raz w Krynicy byłem w 1993r. z 4-letnią wówczas córeczką i Żoną. Wyobraźcie sobie, że tak mnie tam ciągnęło, iż wsiadłem z moimi Kobietami do autobusu w Zakopanem, by tego samego dnia wrócić.
    Ciągnie wilka do lasu.



    Temat: Wrocili my z Ukrainy... / koniec z doplatami pospieszny-ekspres


    Idę w Stróżach do kasy, pani wpisuje w Kurs dane P2E2, a program wywala
    "BłÂąd w ofercie". Hm... Nic to. Następna próba w Tarnowie. Tu też nie
    mogÂą zrobić dopłaty. W Krakowie Płaszowie odpuÂściliÂśmy. Po nieco ostrej
    wymianie zdań z paniÂą w kasie otrzymaliÂśmy przepisy, które niby
    uzasadniajÂą zakaz wydawania takich biletów


    TOB on-line, wersja ze strony www.pr.pkp.pl, obowiazujaca ponoc od 1
    sierpnia, mowi:

    § 9

    Zasady obliczania opłat za przejazdy kombinowane
    w wagonach z miejscami do siedzenia

    Opłatę za przejazd kombinowany w tej samej klasie, ale:

    częściowo pociągiem osobowym a częściowo pociągiem pospiesznym lub

    częściowo pociągiem osobowym a częściowo pociągiem Ex lub innym o taryfie
    ekspresowej lub

    częściowo pociągiem pospiesznym a częściowo pociągiem Ex lub innym o
    taryfie ekspresowej,
    oblicza się sumując cenę biletu za przejazd pociągiem niższej kategorii,
    przypadającą za całą odległość przejazdu i różnicę cen właściwych biletów
    za odległość, jaką podróżny ma przebyć w pociągu wyższej kategorii, z
    zastosowaniem opłat normalnych.

    A relacja pozniej bedzie...

    Pozdrawiam,

    Marcin





    Temat: Szczucinka wiecznie żywa ;)


    www.pr.pkp.pl - spójrzcie na animację w bannerze na górze strony - jedzie
    pociąg ze Stróży do Tarnowa, i tam dzieli się na Kraków, Rzeszów i ...
    Szczucin :)


    Żeby nie tworzyć nowego wątku - jaki numer w SRJP miała tabela Tarnów - Szczucin
    ?





    Temat: Wieści z WARS-u
    Strasznie niepokojące wiadomości dochodzą z Blue Point'a i z Grójeckiej. Podobno tą drugą firmą, która startowała oprócz Warsu w przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych jest firma byłego prezesa Wars Cateringu Grzegorza Rurarza. Pan Rurarz jest członkiem rady fundatorów Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach byłego już senatora Stanisława Koguta. Czyżby w ten sposób losy Warsu zostały przesądzone? Póki co zarząd PKP Intercity milczy. Nie dziwię się, bo to ogromnie polityczna sprawa się zrobiła. Kto wygra?

    Informacja o odszkodowaniu dla byłej dyrektor warszawskiego oddziału Wars zwolnionej w okresie ochrony przedemerytalnej na podstawie grubymi nićmi szytych intryg pana Terka też nie napawa optymizmem. Konieczność zrobienia miejsca dla wywalonego z gabinetu prezesa rady ministrów doradcy premiera Kazimierza Marcinkiewicza Janusza Dreczka zmusiła Terka do narażenia na nieuzasadnione koszty kierowanej przez niego spółki. Brawooo, panie Terek!

    W Krakowie bez zmian... Ziobro będzie konkurował z Wassermannem. Jaje ma problem, komu udzielić swojego poparcia, aby umocnić swoją pozycję w firmie? Kaźmierczak zastanawia się, kto będzie nowym dyrektorem zakładu IC po zmarłym dyrektorze Matuszyku? Szanse ma Szkaradek zesłany przez prezesa Prześlugę do Poznania. Ale stara się o ten stołek również dyrektor Ryszard Rembilas z zakładu PR. A może niedługo już te obawy będą bezpodstawne, gdy Wars zniknie z placu boju?



    Temat: Poszukuję informatora


    Czy są jeszce dobrzy i bezinteresowni ludzie na grupie, którzy by mogli pisać
    o nowościach w nowym rj 2005/2006 będe wdzięczny!


    Nie wiem, czy ktoś już zauważył to: http://www.pr.pkp.pl/img/terminy.xls

    Jest tam dodatkowa kolumna "Uwagi" (której nie ma w plikach pociagi.pdf
    i brak.pdf), mówiąca m.in. o trasie.


    P.S Jak będą wyglądały trasy pociągów: SAN, SOLINA, WETLINA (łączniki i wagony
    też).


    Wetlina dzielona w Stróżach (!), wygląda na to że całość przez Kielce,
    Kraków.

    Solina prowadzi 2 wagony do "Lwowa/Kiszyniowa".

    Pozdrawiam





    Temat: Szczucinka wiecznie żywa ;)


    www.pr.pkp.pl - spójrzcie na animację w bannerze na górze strony - jedzie
    pociąg
    ze Stróży do Tarnowa, i tam dzieli się na Kraków, Rzeszów i ... Szczucin :)


    Tylko zauważcie, że na Szczucin animacja jest ale w linii przerywanej... Czyli
    do wznowienia:)))
    Pozdrawiam
    kruczek





    Temat: Rzecz o wydłużonej podróży pociągiem
    Ma prawo kobieta źle myśleć o PKP - 339 km w 6 godz. i 13 min. to denerwujące. Ale tylko za 49 zł. Z Krakowa do Lublina 467 km przez Warszawę czyli "z Kolbergiem po kraju" jedzie się tyle samo, bo 6 godz. i 7 min. Kosztuje to 129 zł, ale jaki komfort i z Warsem. Staszek Kogut (tak piszę, bo on do wszystkich mówi "ty") w EC Józef Bem 428 km ze Stróż do Warszawy przejeżdża tylko w 5 godz. i 5 min... za darmo!



    Temat: Najwolniejsze ekspresy i pospiechy


    | Nie wiem, czy nie byloby dobrym pomyslem dac mu grupe wagonow do Krynicy
    w
    | sezonie.
    | Mysle, ze zwiekszyloby to walory tego pociagu.
    Taaa, i znowu pol godziny w Strozach na przeczepianiu skladu. Dziekuje
    bardzo wystarczy, ze Bieszczady sa tak "doskonale" zorganizowane...


    Bo to tylko u nas chyba potrzeba 33 minut na polaczenie dwoch skladow...
    I dzieki temu nie da sie w dzien wrocic z Krynicy/Zagorza do Lodzi [brakuje
    ciut-ciut w Krakowie do Reymonta :(((]

    Na Slowacji potrafia loka zmienic w 6 minut, wiec pewnie wagony tez da rade
    szybciorem zlaczyc.

    Pozdrawiam! :))

    Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski

    UIN: 11367700

    [usun PKP.] ;)





    Temat: Poszukuję informatora


    | Czy są jeszce dobrzy i bezinteresowni ludzie na grupie, którzy by mogli
    | pisać o nowościach w nowym rj 2005/2006 będe wdzięczny!

    Nie wiem, czy ktoś już zauważył to: http://www.pr.pkp.pl/img/terminy.xls

    Jest tam dodatkowa kolumna "Uwagi" (której nie ma w plikach pociagi.pdf i
    brak.pdf), mówiąca m.in. o trasie.

    | P.S Jak będą wyglądały trasy pociągów: SAN, SOLINA, WETLINA (łączniki i
    | wagony też).

    Wetlina dzielona w Stróżach (!), wygląda na to że całość przez Kielce,
    Kraków.

    Solina prowadzi 2 wagony do "Lwowa/Kiszyniowa".


    No to uwalili pośpiechy przez Ostrowiec. To gówno z PESY też niedługo
    pojeździ. Natomiast z radości mogą skakać Lublinianie - mają Solinę po
    staremu a do tego Sana a w tej tabelce o tych poc. deficytowych jest jeszcze
    Warszawa-Rzeszów.





    Temat: Szczucinka wiecznie żywa ;)
    www.pr.pkp.pl - spójrzcie na animację w bannerze na górze strony - jedzie pociąg
    ze Stróży do Tarnowa, i tam dzieli się na Kraków, Rzeszów i ... Szczucin :)
    A tak BTW - fajnie zostały porobione wersje niemiecka i francuska serwisu :D




    Temat: Pociągiem 10 km na godzinę
    Szkoda troche tej lini. Dziwie sie że PKP jej nie wyremontuje. Jeszcze kilka lat temu jeździły po tej lini SP32+Bhp i były pełne. Teraz też nie jest źle bo jak jechałem tą linią kilka razy w wakacje to szynobus SA103 był zawsze pełny. Dużo ludzi stało. Linia ta ma bardzo dobre położenie gdyż idzie prawie cały czas prosto. Gdyby podnieść prędkość do około 50 km/h pociągiem było by szybciej niż autobusem. Moim zdaniem na tej lini są jedne z ładniejszych stacji. Tak przynajmniej ja to odczuwam. Np. takie Krosno. niby mało pociągów ale ładnie utrzymany peron, wyremontowany budynek, tak samo Sanok.. Pozatym te niby nie duże ale jakże fajne stacje Jedlicze, Tarnowiec na których zawsze można spotkać jakiegoś rumuna z cysternami.

    Ludzi było by pewnie jeszcze więcej gdyby nie udupienie Stróże - Jasło. Co roku jeżdże w tamte strony i zawsze jeździłem przez Stróże. Z Krakowa do Stróż ze Stróż do Jasła a z Jasła do Zagórza. W pociągach ze Stróż do Jasła ( EN57) zapełnione było około połowe składu. Dużo ludzi przesiadało się z pociągu z Krakowa do Nowego Sącza czy gdzieś tam.. Gdyby tak dać zamiast EN57 coś mniejszego np. EN81 lub coś dwuwagonowego to by był strzał w dziesiątke. Dalej z Jasła do Zagórza też nie było źle z frekfencją.

    A jak to wygląda teraz? Brak mozliwośći dojazdu ze strony Stróż czyli odrazu mniej ludzi na Jasło - Zagórz. Bo z Krakowa przez Rzeszów do Jasła to chyba nieco dłuższa droga bo jak się popatrzy na mape to z Rzeszowa do Jasła sie troche cofamy.

    Podsumowując:
    - trzeba przywrócić pociągi obsługiwane np. nowymi EN81 lub szynobusami na Stróże - Jasło - Stróże skomunikowane w Stróżach z pociągami od strony Krakowa. ( w sezonie te EN81 można wydłużyć np. do Nowego Sącza czy Krynicy)
    - podnieść prędkość szczególnie na lini Jasło - Zagórz. ( szczególnie odcinek Jasło - Jedlicze tam mi sie jakos wolno wydawało chociarz wiem że na całej lini nie jest najlepiej)
    - w sezonie oraz po wnikliwych obserwacjach na najbardziej obciązonych kursach puszczać szynobusy dwuczłonowe na Jasło - Zagórz.

    Czy to aż tak dużo?? Szynobusy już mają SA103 i chyba SA109. Wystarczyło by kupno jednego EN81 lub coś takiego małego elektrycznego i remont lini. Nie duży wystarczyło by te 50/h i dobre ułożenie rozkładu. Sukces murowany.



    Temat: Firmy sprzątające na kolei a władze PKP
    O Zakładach Usługowych "Południe" sp. z o.o. Krycha napisała w "PKP Posadach Regionalnych":
    http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=37850#37850

    Był on "pożyteczny" bardziej dla ludzi z ferajny NIK, którzy chcieli robić interesy z firmą zewnętrzną, niż dla PKP. Jednak szybko musiał stamtąd uciekać do rodzinnych Kielc. Spowodowane to było powiadomieniem miejscowego herszta o motywach jego działania. NIK-owe PiS-uary nie spodziewały się kto jest kim w kolejowym biznesie. Zakłady Usługowe "Południe" sp. z o.o., które mają w południowej Polsce monopol na sprzątanie wagonów, należą do Jana Krawczyka, który był jednym ze współzałożycieli fundacji Koguta w Stróżach. Jan Krawczyk jest przewodniczącym rady fundatorów.

    Zakłady Usługowe "Południe" sp. z o.o. mają spółkę-córkę pod bardzo zbliżoną nazwą Przedsiębiorstwo Usługowe "Południe II" sp. z o.o., która jest właścicielem luksusowego pensjonatu "Południe" w podkrakowskiej Wieliczce. Pytanie za 100 punktów: czy to przypadkiem nie tam beton krakowskiego oddziału spółki WARS S.A. organizuje sobie libacje na koszt podatników, jak np. niedawne "świętowanie" 60-lecia firmy?

    Firma Krawczyka wykonuje usługi (utrzymanie czystości obiektów i pomieszczeń, czyszczenie taboru kolejowego, dozorowanie obiektów, obsługa kotłowni) na rzecz pięciu spółek Grupy PKP: PKP Przewozy Regionalne (zakłady w Krakowie, Katowicach i Rzeszowie), PKP CARGO (zakłady taboru w Krakowie, Nowym Sączu, Skarżysku Kamiennej i Żurawicy), PKP Intercity (zakład w Krakowie), PKP Polskie Linie Kolejowe (zakłady linii kolejowych w Gliwicach, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Nowym Sączu, Rzeszowie, Tarnowskich Górach oraz Zakład Maszyn Torowych w Krakowie), PKP S.A. (oddziały nieruchomości na terenie Śląska i Małopolski).

    Stanisław Kogut jest senatorem i prezesem Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach, a także prezesem Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, która lobbuje na rzecz przedsiębiorców prywatnych współpracujących z PKP. Układ jest prosty. Kogut pomaga Krawczykowi zdobywać kontrakty w spółkach Grupy PKP, a ten finansuje jego fundację. Można przyjąć założenie, że umowa jego firmy z PKP PR na czyszczenie taboru została zawarta po uprzednim "ustawieniu" przetargu. Wara kontrolerom z Biura Kontroli Terenowej od dokumentacji przetargowej, która w odróżnieniu od innych regionów tu w Krakowie jest na ogół niedostępna. Nic dziwnego, że kontrolujących składy pociągów widziano ostatni raz w roku ubiegłym. W takiej sytuacji pobyt kontrolerów w Krakowie byłby tylko "biciem piany".



    Temat: Poczet prezesów, czyli władze spółek PKP
    Przewodniczącym Rady Programowej kogutowej Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach jest Józef Jeżewicz. Członkiem zarządu PKP PLK SA jest też Józef Jeżewicz. Czy widzicie w tym jakiś związek?
    Radzę wejść na stronę www.fpon.com.pl. Można tam wyczytać, że fundację założył Stanisław Kogut w roku 1998, gdy był przewodniczącym Sekcji Kolejarzy NSZZ Solidarność.Fudatorami są:
    - Zakłady Usługowe "Południe" - zmonopolizowały rynek usług sprzątania wagonów i budynków kolejowych w południowej Polsce, a ostatnio płatne strefy parkowania w Krakowie. Referencje na stronie www.poludnie.pl tylko to potwierdzają. Prezes ZU Południe Jan Krawczyk jest przewodniczącym Rady Fundatorów u Koguta
    - Agencja Centrum - dostawca wielu projektów budowlanych dla PKP. Współtwórca projektu zabudowy okolic dworca PKP w Krakowie, również tych wykupionych przez Tishman Speyer. Jej prezes Ryszard Frankowski jest również przyjacielem Jana Janik, któremu zawdzięcza kupę kasy.
    - WarsRest - spółka została zlikwidowana w 2004 r. Już chociażby z tego względu fundacja istnieje nielegalnie.
    - Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie SA. (PRK Kraków) - wystarczy spojrzeć na stronie www.prk.krakow.pl na ich referencje i już wiadomo z kogo żyje. Prezes PRK Andrzej Mitura jest członkiem Rady Fundatorów.
    W Radzie Fundatorów figuruje również nazwisko Grzegorz Rurarz. Był prezesem spółki córki WARS SA pn. Wars Catering. W wyniku niegospodarności, a może nadużyć stracił fuchę. Przyczynił się do odwołania prezesa WARS SA Michała Zubrzyckiego.
    Ps.
    Przyznaję, Jeżewicz był tylko pretekstem. Warto zainicjować nowy temat.



    Temat: Zmiany w rozkladzie...


    1) Nie potwierdzają się rewelacje dotyczące "Karpat" i "Malinowskiego" - o tym
    już na grupie było


    Z Malinowskim (w kierunku Warszawy) oficjalnie jest tak, ze od polowy
    sierpnia pociag ten od poniedzialku do czwartku jedzie okolo 30 minut
    pozniej. Wynika to z robot torowych na Slowacji (ostatnio podobno takze
    na Wegrzech).

    Praktyka jest taka, ze pociag ten spoznia sie rowniez w weekendy. Mimo
    ze pomiedzy przyjazdem do Muszyny grupy z Bukaresztu (czyli Karpat) a
    odjazdem Ex do Warszawy sa az 72 minuty (15:00 - 16:12), okazuje sie ze
    to za malo !
    W efekcie sklad z Krynicy czeka (ciekawe jak dlugo musi czekac ?) na te
    opozniona grupe.
    Wczoraj wsiadalem do Malinowskiego w Nowym Saczu - byl spozniony 45
    minut. W Tarnowie byly to juz 62 minuty, w  Krakowie - 56 minut...
    Spoznienia te sa ostatnio nagminne. W ten sposob szczytna idea
    uhonorowania inzyniera E. Malinowskiego jest skutecznie kompromitowana,
    tak jak kompromituje sie PKP w oczach zdenerwowanych podroznych.

    Tak na marginesie - ktos pisal o opoznieniach w okolicy Nowego Sacza.
    Biora sie one stad, ze jest duzo ograniczen predkosci na odcinkach
    Tarnow - Stroze i Stroze - Nowy Sacz. Nie wszystkie te ograniczenia sa
    uwzglednione w czasach jazdy ujetych w rozkladzie. Niektore z nich to
    prawdziwe "dyrdymaly" jak dorazne 30 na przejazdach na szlakach Grybow -
    Ptaszkowa - Kamionka (czyzby efekt kontroli NIK ?), a wiec tam gdzie
    profil linii jest szczegolnie niekorzystny. A szczegolnie sa one
    "dokuczliwe" dla ciezkiego, 11-wagonowego pociagu. "Malinowski" stracil
    na wszystkich tych ograniczeniach 17 minut. Zaznaczam, ze na zadnej
    stacji nie byl nieplanowo zatrzymywany. Jechal jak "swieta krowa"
    wszystko inne stalo "na boku"...

    Czesc

    A Massel





    Temat: Kurnik (Stróże) i cztery małopolskie i nne stacje bez prądu
    http://info.onet.pl/904178,10,item.html

    Krakowski Zakład Energetyczny wyłączył prąd dla sieci PKP

    Zakład Energetyczny w Krakowie SA (ZEK) wstrzymał w poniedziałek
    dostawy prądu do pięciu kolejowych punktów trakcyjnych na terenie
    województwa małopolskiego - poinformowała w poniedziałek PAP
    rzecznik ZEK Ewa Groń.

    Wyjaśniła, że powodem tej decyzji są długi spółki PKP Energetyka
    w Warszawie, sięgające kilku milionów złotych. Groń nie chciała
    jednak ujawnić dokładnej kwoty zadłużenia.

    Dodała, że jeśli PKP nie zacznie spłacać długu, ZEG zapowiada na
    najbliższe dni dalsze odłączenia prądu: we wtorek czterech, a w
    środę sześciu kolejnych punktów trakcyjnych.

    Odłączone w poniedziałek punkty trakcyjne znajdują się w
    południowej części województwa, w Osielcu, Chabówce, Lasku,
    Stróżach i Ptaszkowej.

    Groń powiedziała, że decyzja wstrzymania dostaw prądu do punktów
    trakcyjnych, została podjęta po fiasku rozmów prowadzonych przez
    krakowski zakład energetyczny z PKP Energetyka, dotyczących
    spłaty zobowiązania.

    "Spółka kolejowa deklarowała, że wpłaty mogą nastąpić pod koniec
    maja. Z naszej strony nie możemy sobie pozwolić na tak długie
    kredytowanie tego odbiorcy, stąd decyzja o wyłączeniach" -
    powiedziała Groń.

    Jak poinformowała PAP rzecznik Małopolskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych PKP, Katarzyny Dżierzak-Piotrowicz, wyłączenie prądu
    powoduje kilkunasto- do kilkudziesięciominiutowych opóźnień
    pociągów jadących w kierunku Zakopanego i Nowego Sącza.

    "Na odcinkach pozbawionych prądu zastosowaliśmy zastępczy tabor
    spalinowy. Powoduje to jednak utrudnienia i opóźnienia pociągów"
    - powiedziała rzecznik.

    Krakowski zakład energetyczny już wcześniej wstrzymywał dostawy
    prądu do nietrakcyjnych obiektów PKP, głównie do budynków
    administracyjnych.





    Temat: Sitwy związkowo-dyrektorskie na kolei
    Chyba ten strajk był w 1998 roku? Po nim stanowisko stracił dyrektor naczelny sektora trakcji Jerzy Śmiałkowski. Był konkurs. Naczelnym został zastępca Śmiałkowskiego, też jak Janik i Śmiałkowski z Krakowa. Potem Matuszyk został prezesem Cargo SA.

    Strajk maszynistów był inspirowany. Robotę straciło kilku dyrektorów zakładów. Był pretekst do wymiany. Śmiałkowskiemu krzywda się nie stała. Skorzystał z mojego pomysłu zgłoszonego Janikowi i utworzył Konsorcjum Taborowe - później obiekt śledztwa prokuratury. Ostatnio widziano go na stanowisku wiceprezesa firmy spedycyjnej Cargosped, powstałej w wyniku likwidacji spółki Kolsped. Spółkę tę rzutem na taśmę Janik usiłował sprzedać.

    Większą rolę w budowaniu kariery Janika mieli ówcześni szefowie dwóch potężnych central związkowych: Chyczewski z ZZK i Kogut z "Solidarności". Obaj zasiadali w radzie PKP i skutecznie Janika przed zapędami ministra chronili. Spytałem Chyczewskiego po fakcie, dlaczego? Odpowiedział mi, że wydawało się, że Janik był najlepszy. Zapewne, bo cwańszy od nich. Taki sobie hochsztapler. Jak ja był w PZPR, choć w przeciwieństwie do mnie polubił "Solidarność".

    Mi Chyczewski zaproponował stanowisko komendanta oddziału okręgowego SOK w Warszawie. Byłem wtedy głównym specjalistą w DG PKP. Przyjąłem. Za parę miesięcy zaproponował mi stanowisko dyrektora zakładu taboru w Białymstoku. Do tematu jednak nie wrócił. W 2001 roku zaproponował mi stanowisko komendanta głównego SOK. Odmówiłem, bo szkoda mi było ówczesnego szefa tej służby Grzegorza Siewiery. Za miesiąc Krzysztof Niemiec, członek zarządu PKP SA ds. eksploatacji posadził na tym stołku policjanta z Komendy Głównej, Jerzego Marszałka. Kogut proponował mi, abym wszedł do rady Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach, gdy byłem dyrektorem oddziału Wars w Krakowie. Nie wszedłem. Przez Stróże tylko przejeżdżałem.

    Ale to już historia. Podałem ten przykład, żeby zilustrować wcześniejszą wypowiedź. Takie same sitwy są i teraz. Zmieniły się tylko nazwiska. To nie Krycha, jak wyśmiewają się niektórzy, jest "kadrową" PKP. Kadrowcami są "przywódcy" związkowi. Nazw pewnych państwowych instytucji nie będę wymieniał...



    Temat: Rozklad jazdy w Warszawie
    Czesc !!!

      Wiele padlo juz slow krytyki jezel ichodzi o "stado" pociagow
      wieczornych na trasie W-wa - Katowice - Zebrzydowice oraz o
      braki pospiesznych do Krakowa. Czy nie moznaby zrobic tak aby:

      1) Jeden z tych pociagow np. Silesia jechal by tak jak teraz przez
    CMK.
      2) Batory moglby jechac tak jak obecnie jedzie Chopin przez
    Czestochowe
      3) Chopin (poniewaz ma on wagony z Krakowa) moglby jechac przez CMK i
         Krakow. Warto by tez pomyslec o wagonach przez Radom - Kielce ale
         chyba trasa przez CMK bylaby bardziej rentowna.

      Mysle, ze takie rozwiazanie znacznie by zwiekszylo liczbe paszazerow
      w wymienionych pociagach. Ponadto moznaby uzyskac pozniejsze
    polaczenie
      z Krakowem przez CMK (okolo 21 z minutami lub jeszcze lepiej)

      Gdyby te pociagi byly dodatkowo skomunikowane z Bieszczadami i z
      Cracovia do Budapesztu to wlasciwie strata Karpat pzrestalaby byc
    takim
      bolem.

      Warto tez pomyslec o drodze powrotnej. W poprzednim rozkladzie bylo
    tak
      ze zadna ze "strzal poludnia" (pos. Przemysl - Wroclaw czy osob.
      Zagorz - Krakow) nie wyrabiala sie ani w Katowicach ani w Zawierciu na
      ostatni pociag z Zebrzydowic do stolycy. Gdyby to skomunikowac to
      powstalby sensowny powrot od strony Przemysla, Muszyny/Wegier, do
      Warszawy. Nie mowiac juz o skomunikowaniu z pociagami kursujacymi w
      obrebie Zagorza do/z Chyrowa i do/z Lupkowa (docelowo z Preszowa)
      Jaki jest sens miedzynarodowego pociagu Chyrow - Zagorz jezeli potem
      kibluje sie w Strozach ?????

      Wystarczy odrobine pomyslec i kolej dzialala by jak jeden
      wielki organizm a trzy pociagi miedzynarodowe bylyby naprawde
      sensownie wykorzystane w obrebie PKP.

      Acha jeszcze jedno. Czy ktos z Was slyszal o koncepcji pociagu
      Przemysl - Budapeszt przez Chyrow, Zagorz , Lupkow ... Koszyce ?????

      pozdrawiam    PABLO





    Temat: Stanisław Kogut news
    Senator Kogut żąda przeprosin

    Autorzy donosów skierowanych do władz Prawa i Sprawiedliwości oraz do prokuratury, którzy oskarżali senatora Stanisława Koguta o wymuszenia, korupcję i mobbing wobec pracowników PKP staną przed wyborem - przeprosiny, albo spotkanie z Kogutem w cztery oczy przed sądem.

    - Ponieważ prokuratorzy, którzy rozpoznawali tę sprawę zakończyli ją umorzeniem, będę domagał się od tych osób publicznych przeprosin. Jeśli nie doczekam się, wytoczę im z powództwa cywilnego sprawę o zniesławienie i będę żądał w ramach zadośćuczynienia wpłaty pieniędzy na rzecz Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach - powiedział na konferencji prasowej senator Stanisław Kogut.

    O sprawie informowała "Gazeta Krakowska" w ubiegłym roku, kiedy to Kogut został zawieszony w prawach członka partii. Wśród powodów zawieszenia były między innymi wspominane donosy pod którymi podpisały się dwie osoby pełniące niegdyś kierownicze stanowiska w spółkach kolei - obecnie obie są na emeryturze.
    Jeden list dotarł z Poznania, drugi z Krakowa. Zarzuty w obu były podobne - byli współpracownicy Koguta, który przez długie lata pełnił funkcję szefa kolejarskiej "Solidarności" twierdzili, że wymuszał na ludziach zajmujących kierownicze stanowiska w PKP wpłaty na założoną przez niego fundację oraz drogie prezenty. Tym którzy nie płacili w gotówce - na konto fundacji, albo politykowi - w "naturze" rzekomo groziła degradacja.

    - To perfidne kłamstwa, a ich efekt był taki, że moja matka przez rok walczyła o życie. Mam do tych ludzi ogromny żal, bo obojgu pomagałem, gdy pracowali na kolei - mówi Kogut.

    Co ciekawe - autorzy oskarżeń czekali z nimi kilka lat i upublicznili je dopiero we wrześniu 2007 r. tuż przed wyborami do parlamentu w których Kogut ubiegał się o fotel senatora. W tej sytuacji donosy "pachniały" politycznym interesem spalenia kandydata do parlamentu. Jedno z pism badała policja pod nadzorem Prokuratury Rejonowej Warszawa Śródmieście.

    - Świadkowie nie potwierdzili wersji zawiadamiającego o popełnieniu przestępstwa - mówi szef tej prokuratury Robert Myśliński.

    Mimo wcześniejszych zapowiedzi Stanisław Kogut nie zdecydował się wczoraj ujawnić nazwisk autorów donosów.

    - Prawnicy odradzili mi to dopóki nie dostanę pisemnego potwierdzenia o umorzeniu prokuratorskiego postępowania - powiedział podczas konferencji.

    Redakcji "Gazety Krakowskiej" są to jednak nazwiska znane. Autorzy oskarżeń tuż przed wyborami w 2007 r. donosili na Koguta także do mediów. Kobieta - A. G. pracowała w Krakowie w spółce Przewozy Regionalne, mężczyzna - W. A. był dyrektorem sektora pasażerskiego w Poznaniu.

    źródło: Gazeta Krakowska



    Temat: [cyt]PKP-Kielce.
    [pr][cyt]Zmiany w rozkładzie PKP
    Artur Gernand 26-11-2004 , ostatnia aktualizacja 26-11-2004 20:14
    Link:http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34975,2415485.html
    Serwis: gazeta.pl

    Samorząd Podkarpacia w przyszłym roku dopłaci do przewozów regionalnych PKP
    aż 32 mln zł. Pomimo tego w nowym rozkładzie na Podkarpaciu zabraknie 15
    pociągów.
    W nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 12 grudnia, ograniczona
    zostanie liczba połączeń m.in. z Rzeszowa do Jasła (znikną cztery pary
    pociągów), z Jasła do Stróż (trzy pary) i z Jasła do Krosna (dwie pary). -
    Zmiany dotyczą linii najmniej uczęszczanych, które przynoszą największy
    deficyt. W rozkładzie pojawią się także nowe połączenia - mówi Janusz Wnęk z
    Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Zwiększy się przede
    wszystkim liczba połączeń Rzeszowa z Krakowem, Horyńca Zdroju z Jarosławiem i
    Rzeszowem oraz Dębicy z Mielcem - wyjaśnia Wnęk. Od 12 grudnia inaczej
    kursować będą pociągi osobowe w ruchu przygranicznym. Te, które dotychczas
    wyjeżdżały z Zagórza i jechały do Chyrowa, teraz swój bieg będą rozpoczynały
    w Sanoku. - Decyduje o tym ekonomia. Sanok jest większym miastem i z tych
    pociągów będzie korzystało więcej pasażerów - mówi Wnęk. Składy kursujące
    dotychczas pomiędzy Łupkowem a Humennem będą swój bieg kończyły w
    Medzilaborcach. Ponadto wszystkie pociągi relacji Łupków-Zagórz-Łupków
    jeździć będą tylko w sezonie letnim. - Natomiast na trasie Dębica-Tarnobrzeg-
    Dębica oraz Dębica-Mielec-Dębica będą kursowały codziennie - dodaje Wnęk.
    Wprowadzone zostaną także nowe pociągi pospieszne, m.in. "Morcinek" z
    Przemyśla do Katowic i jeżdżący tylko w lecie - Rzeszowa do Helu. To tylko
    część zmian, które wprowadzą PKP od 12 grudnia. W przyszłym roku samorząd
    województwa do przewozów kolejowych dopłaci 32 mln zł. Czy taka dopłata oraz
    likwidacja niektórych kursów spowoduje, że firma zacznie zarabiać? - Naszym
    zamierzeniem jest, aby w ogólnym rozrachunku wyjść na zero. Jeśli się to uda,
    to uznamy to za duży sukces - mówi Wnęk.





    Temat: Ulubione miejsca policji na trasie Lodz - Zakopane


    Pytanie gdzie moga stac panowie z drogowki na tej trasie?


    Pytanie gdzie moga stac panowie z drogowki na tej trasie?

    1. Na przeciwko stacji benzynowej Petrochemii w okolicach targowiska Tuszyn II.
    2. Na skrzyzowaniu (jakies 4 km za stacja Preem za Piotrkowem) - jest taki
    dlugi lagodny zjazd - male skrzyzowanie - a pozniej podjazd przez las.
    3. Okolice Kleszczowa - skrzyzowanie ze swiatlami (tam gdzie TIR wjechal w
    autobus).
    4. Skrzyzowanie z droga do Radomska (patrza czy nie przejechales na czerwonym)
    5. Skrzyzowanie (jedyne chyba gdzie jest ograniczenie do 50 km/h) do motelu
    (dosyc duzy po lewej stronie) jakies 40 km/ przed Czestochowa)
    6. Malutkie skrzyzowanie ok 6 km przed Czestochowa (po lewej jakis bar)
    7. W Czestochowie - video.
    8. Sa jakies dwie dlugie wiochy za Czestochowa - tam tez im sie zdarza.
    9. Potem jest taka wiocha gdzie remontuja skrzyzowanie - robia sygnalizacje
    swietlna. Tam tez czesto stoja.
    10. W okolicach Dabrowy Gorniczej mozesz wpasc w rece srebnej Primery lub
    grafitowego Vento.
    11. Poziniej nieregularnie, na autostradzie to juz w ogole nic sie nie zdarza;
    bardzo zadko jakis videoradar.
    12. Przy wyjezdzie z Krakowa raczej nie stoja.
    13. Na dwupasmowce do Myslenic uwaga na Forda Mondeo.
    14. Pozniej bywa roznie - zazwyczaj namiezaja tych ktorzy jada w kierunku
    Krakowa.
    15. Przy wjezdzie do Myslenic (obok dworca PKS).
    16. Przy wyjezdzie z Myslenic (tam gdzie dwupasmowka laczy sie w jedna jezdnie).
    17. Stroza.
    18. Pcim (przy motelu Czrny Lew).
    19. Skomielna B. (za kosciolem).
    20. Rabka (przy wjezdzie na most).
    21. Obidowa (przy kosciolku) - zakaz wyprzedzania.
    22. Rdzawka (przy stacji Preem) - zakaz wyprzedzania.
    23. Przy zjezdzie z Rdzawki (kilka serpentyn) jest linia ciagla - nie
    przekraczaj.
    24. New Targ (przy zjedzie z dlugiej gorki).
    25. New Targ (droga dwupasmowa przed zjazdem do "centrum")
    26. Przy zjezdzie z dwupasmowki obok stacji BP za New Targiem - predkosc, zakaz
    wyprzedzania.
    27. Szaflary (przystanek autobusowy za byla fabryka nart).
    28. Bialy Dunajec (szczegolnie na wysokosci dworca PKP)
    29. Poronin (przystanek vis-a-vis) dworca PKP.
    30. Poronin (za przejazdem przez rzeke na luku drogi).
    31. Ustup za CPN i McDonaldem.
    32. Zakopane (przy rondzie na rogu Chramcowek i Nowotarskiej)

    I to by bylo na tyle w telegraficznym skrocie!
    Czy wciaz chcesz jechac???????????

    Pzdr.
    Wawa





    Temat: Wrocili my z Ukrainy... / koniec z doplatami pospieszny-ekspres
    Wróciliśmy (Marcin Kulinicz i ja) z Ukrainy. Marcin na pewno napisze
    fajną relację, a ja napiszę o biletowym SKANDALU!!! w Polsce.

    /Krótki zarys sytuacji/
    Jechaliśmy z Krościenka do Warszawy (Marcin) i Warszawy/Gdańska (ja, z
    przerwą na przespanie się w W-wie) via Kraków. Jaki bilet podpowiada
    zdrowy rozsądek? Oczywiście pospieszny normalny na całą trasę + dopłata
    na ekspres na CMK. W Krościenku kupiliśmy bilety pospieszne, zamierzając
    później zrobić dopłaty.

    Niestety, już nie można zrobić dopłaty na ekspres!!! Wielki bukiet
    kwiatów od busiarzy dla Zarządu PKP!

    Idę w Stróżach do kasy, pani wpisuje w Kurs dane P2E2, a program wywala
    "Błąd w ofercie". Hm... Nic to. Następna próba w Tarnowie. Tu też nie
    mogą zrobić dopłaty. W Krakowie Płaszowie odpuściliśmy. Po nieco ostrej
    wymianie zdań z panią w kasie otrzymaliśmy przepisy, które niby
    uzasadniają zakaz wydawania takich biletów (moim zdaniem przepisy mówią,
    że nie wolno wydawać bil. kombinowanych, gdy podróżnemu przysługuje
    różny wymiar ulgi w różnych kategoriach pociągu. My jechaliśmy na
    biletach normalnych. Ja mam zniżkę studencką, ale też jechałem na
    normalnym - z nadzieją na jedną dopłatę ex Wa-wa Gdańsk) K... mać!
    Okazuje się, że bilet(y) Krościenko - Warszawa/Gdańsk kosztuje 150 zł.
    Gdybym wiedział, poleciałbym z Rzeszowa samolotem. :-(

    Pociąg MieżdzuGorod Kościuszko:
    - smród w wagonie taki, że można siekierę wieszać
    - padał deszcz. Niby na zewnątrz, ale w wagonie mokro
    - nie dające się zamknąć drzwi od wagonu (160 km/h, drobiazg). Tu
    pochwała dla kierownika - przywiązał te drzwi sznurkiem do poręczy.
    - czterech pijanych, śmierdzących, brudnych chlorów bez biletów (dzienna
    norma spółki IC wyrobiona :-)). Do tego jeden natrętny cham domagał się
    ode mnie 2 zł. Gdy ich oczywiście nie dostał, gnój puścił mi jeszcze
    wiąchę.
    - kolejny pijaczek (tym razem w garniturze - typowy spuszczony ze smyczy
    żony 50-latek na delegacji :-), wracający z Warsu, zwalił się na mnie z
    mętnym wzrokiem i pytaniem "coś mi się chyba poje...ło, k...a?"





    Temat: PKP kpi z Ernesta Malinowskiego

            Czesc Wszystkim :-)))


    O przepraszam jest duzo polaczen np Wetlina


            Ha,ha... Ten pociag jest tak beznadziejny, ze gdyby go nie bylo...
    to by sie czlowiek przynajmniej nie wnerwial (nie czytalem jeszcze calej
    cegly, ale zglaszam go na liste BUBLI ROKU - na pozycje II). Czy moze o
    godz 23:10 wyjezdza z Zagorza pociag na do Lupkowa (chyba tab 134)???
    Co proponuja autorzy rozkladu osobom, ktore o godz. 23:10 laduja w
    Zagorzu... Hotel PKP Zagorz!??? - poczekalnie dworcowa!???


    | rownie uroczystego pogrzebu jednemu z najpopularniejszych pociagow w
    | Polsce, pekajacemu w szwach w czasie wakacji i wszystkich przerw
    | swiatecznych, jakim byly Karpaty.

    eeee pogrzeby sa smutne a chrzciny wesole , notabene Ost-west tez sie nie
    doczekalA pekajace w szwach karpaty to fikcja literacka


    Robbo!!! :-((( O czym Ty mowisz... jechales kiedys Karpatami 1 maja, 1,2
    stycznia, 11 listopada (o innych nie wspomne)??? Jaka fikcja??? W ubieglym
    roku 1 maja wsiadalem do Karpat przez okno na Centralnym, w przedziale
    bylo 11-12 osob, 11 lisopada w Strozach nie dalo sie juz wsiasc, w
    Krakowie ludzie rozpaczali, ze musza zdazyc do Warszawy, niektorzy
    wsiadali przez okna (pierwszy raz widzialem, ze tak mozna napakowac pociag
    ludzmi, ze nie da sie nawet sila wcisnac w kat korytarza), i znow w
    przedzialach 10,11 osob. Szkoda slow, to BYL NAJLEPSZY pociag, dla
    studenta zyjacego ze stypendium i nie tylko. Ale BYL...!!!

    Pozdrawiam Wszystkich :-)
                                                            Piotr

               Wydzial Transportu Politechniki Warszawskiej
                            Piotr Pecho - student

                http://www.it.pw.edu.pl/~pecho - Zapraszam!





    Temat: Gorlice a sieć planowanych autostrad w Polsce.

    Tyle że przez Nowy Sącz przejeżdża dziennie 13 par pociągów (10os/3pośp) + 3 sezonowe, a przez Jasło 7 (os) + 3 sezonowe. Miasta te (drogą kolejową) są bezpośrednio skomunikowane ze 100licą województwa, oraz większymi miastami województwa, natomiast Gorlice Zagórzany są skomunikowane z wsią Stróże i mieściną Biecz.

    no i co z tego ze NS ma te pociagi. osobowkami to z sacza prawie nikt nie jezdzi, glownie kolejarze. pociag zaczyna zapelniac sie dopiero od Grybowa. zreszta nikt normalny nie bedzie sie tlukl ponad 4 godziny do Krakowa pociagiem jak za ta sama cene moze w 2,5 dojechac autobusem.
    podobniez Jaslo i osobowki w strone Rzeszowa



    Z obserwacji, wiem że bezpośredni pociąg rel. Gdynia - Zagórz mknący przez G.Zagórzany wysypuje na perony sporą garstkę podróżnych, którzy to zdezorientowani wypytują jak się dostać do centrum miasta. (Szpileczka dla PKP , MZK Gorlice), gdzie jest transport publiczny ???


    mknący...to za duzo powiedziane... ale tu jest akurat racja, czlowiek wysiada i nawet nie wie gdzie jest i w ktora strone te "gorlice" są. a wystarczyloby, zeby chocby jeden kurs Veolii zahaczal o dworzec PKP w Gorlicach-Zagorzanach i byloby juz o wiele lepiej. bo o bilecie zintegrowanym w naszej polskiej kolejowej rzeczywistosci nie ma chyba co marzyc. a swoja droga szkoda ze jest to tylko sezonowy pociag. powinien w kazdy weekend jezdzic takze poza sezonem, bo calkiem sporo ludzi tym jezdzi.

    a wracajac do autostrad, no Panowie, jakos dotychczas gorlice autostrady nie mialy i jakos zyly, zreszta budowa czegos takiego tutaj nie mialaby zadnego ekonomicznego uzasadnienia. bardziej bylbym szczesliwy, gdyby zrobiono pasy wolnego ruchu na DK28 w strone NS i wybudowano obejscie Siedlisk od Luznej do Zborowic dolina widoczna na prawo od obecnej drogi. nie trzeba by wtedy wyjezdzac sie na te cholerne pagorki.



    Temat: Wybryki chuligańskie!!
    Ciężki stan zdrowia kibica Wisły

    27-letni kibic krakowskiej Wisły, który w niedzielę w drodze na mecz do Katowic wypadł z pociągu w Jaworznie, z licznymi obrażeniami głowy trafił do szpitala w Sosnowcu.
    Poszkodowany jest na co dzień pracownikiem PKP. Na mecz jechał prywatnie. Jego stan jest ciężki.

    Podczas wyjazdu z Jaworzna pociągu wiozącego ok. 1500 kibiców Wisły policjanci zostali obrzuceni kamieniami i butelkami. Przez otwarte drzwi wypadł jeden z kibiców stojący na podeście wagonu. Uderzył głową o betonowe podłoże w wyniku czego stracił przytomność. Był pod wpływem alkoholu - poinformował oficer prasowy jaworznickiej policji komisarz Jacek Sowa.

    Pociąg ponownie się zatrzymał a poszkodowanego przeniesiono w bezpieczne miejsce z dala od torowiska. W oczekiwaniu na przybycie pogotowia ratunkowego poszkodowanemu pierwszej pomocy przedmedycznej udzielili policjanci.

    Po przybyciu pogotowia ratunkowego i zabraniu poszkodowanego do szpitala kibice Wisły Kraków, którzy wcześniej wysiedli z pociągu oraz pozostali w wagonach zaczęli rzucać w funkcjonariuszy oraz pasażerów na peronie kamieniami, butelkami szklanymi i elementami metalowymi pochodzącymi z wyposażenia pociągu m.in. popielniczkami, półkami.

    Policjanci użyli broni z gumowymi kulami. Porządek przywrócono i kibice pojechali na mecz. Pod koniec spotkania na stadionie w Katowicach znów doszło do awantur krakowskich kibiców. Rzucali w policjantów różnymi przedmiotami, policja odpowiedziała użyciem armatki wodnej i gumowych kul. Ostatecznie pod eskortą stróżów porządku kibice zostali odprowadzeni na dworzec kolejowy.

    Jak poinformowała Magdalena Szymańska-Mizera, rzecznik katowickiej policji trzech kibiców Wisły trafiło do izby wytrzeźwień, a jeden został zatrzymany i najprawdopodobniej zostanie mu przedstawiony zarzut czynnej napaści na policjanta.

    Wisła wygrała mecz z Dospelem Katowice 2:0.



    Temat: [Kolej] Remont linii Rzeszow-Jasło-Sanok-Łupków

    Szybkie połączenie kolejowe Rzeszów - Krosno
    Podróż z Krosna do Rzeszowa pociągiem w 45 minut, zamiast jak obecnie w 2,5 godziny? To możliwe. Decyzja w rękach radnych.

    Do stolicy Podkarpacia z Krosna pociągiem trzeba jechać przez Jasło. Tu pasażerów - przed kontynuacją podróży - czeka jeszcze postój operacyjny na stacji. W sumie 2,5 godziny.

    Spory odcinek pociąg pokonuje trasą równoległą do tej, którą jechał wcześniej. Dwa razy szybciej dotrzeć do Krosna można autobusem, busem czy samochodem. Trudno się dziwić, że wagony na trasie wożą głównie powietrze.

    - Biorąc pod uwagę niespełna 70 kilometrową odległość, podróż koleją to XIX wiek - mówi Dariusz Niemczyk, inżynier budownictwa kolejowego z Krosna. Razem z prof. Włodzimierzem Czeczułą z Politechniki Krakowskiej przygotował koncepcję budowy łącznicy.

    O tor między linią Stróże-Zagórz a Rzeszów - Jasło zabiega nie tylko Krosno. Projekt popiera 14 burmistrzów i wójtów, którzy uważają, że w ten sposób znacznie poprawi się dostępność komunikacyjna południowo-wschodniej części województwa. Nie tylko ze stolicą Podkarpacia, ale i z resztą Polski. A turystom otworzy drogę w Bieszczady.

    - To dobre rozwiązanie w kontekście modernizacji linii Rzeszów-Ocice - uważa Dariusz Niemczyk.

    Budowa łącznicy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zmodernizować linię, bo teraz w niektórych miejscach pociąg zwalnia do 20-30 km na godzinę. (FOT. ARCHIWUM) Potrzeba ponad 50 milionów

    Koncepcja jest przygotowana w trzech wersjach. Trzeba zbudować jeden tor o długości od ok. 9 do 12,5 km, w zależności od wariantu. Szacunkowy koszt to od 46 do 57 mln złotych.

    Z planem zapoznali się radni sejmiku, szczegółami zajmie się komisja polityki regionalnej.

    - Liczymy, że samorząd województwa poprze inwestycję, bo kolej nie chce budować tej linii - mówi Joanna Sowa, rzeczniczka krośnieńskiego magistratu. - Chcemy by znalazł się na liście projektów ważnych dla regionu i otrzymał dofinansowanie unijne.

    Budowa łącznicy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zmodernizować linię, bo teraz w niektórych miejscach pociąg zwalnia do 20-30 km na godzinę. Remont to obowiązek PKP, która naprawy powinna wykonywać co 25 lat. Ostatnia na tej trasie była w latach 80.

    Ewa Gorczyca






    Temat: Kolej
    Rynek Kolejowy - 08-12-2008 13:32

    14 grudnia wchodzi w życie nowy Sieciowy Rozkład Jazdy PKP. Na kilku liniach, gdzie w tej chwili zawieszony jest ruch pasażerski, znów pojawią się pociągi - informuje "Rynek Kolejowy".
    Najciekawszym projektem, który wprowadzają PKP Przewozy Regionalne, wydaje się być uruchomienie połączenia do przystanku Nowy Sącz Miasto, leżącego na nieczynnej linii Nowy Sącz - (Rabka) - Chabówka. Do N. Sącza Miasta ma docierać sześć pociągów (dwa w dni robocze) - trzy z nich będą kursować w relacji Tarnów - N. Sącz - N.S.Miasto - N.Sącz, trzy pozostałe odwrotnie - N.Sącz- N.S.M. - N.Sącz - Tarnów (jeden z nich będzie kończyć bieg w Stróżach).

    PKP Przewozy Regionalne robią drugie podejście do reaktywacji przewozów pasażerskich na linii Nysa-Brzeg. Pierwsze miało miejsce w lutym 2005 r., ale w grudniu 2006 r., wskutek - tradycyjnie - braku porozumienia na linii kolej-samorząd w kwestii wysokości dotacji, pociągi zostały zlikwidowane. Między Nysą i Brzegiem kursować będą trzy pary pociągów dziennie.

    To nie jedyna reaktywacja w południowo-zachodniej Polsce. Pociągi pasażerskie pojawią się na szlakach Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów (7 par, w tym bezpośrednie połączenia Legnicy z Lesznem), Legnica - Złotoryja - Jerzmanice (3 pary pociągów, bezpośrednio z Wrocławia), Lubań Śl. - Mikułowa - Zgorzelec (2 pary pociągów w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec).

    Po modernizacji i elektryfikacji otwarte zostało przejście graniczne Międzylesie-Lichkov: pojadą przez nie cztery pary pociągów pasażerskich, w tym dwie pary pospiesznych Wrocław-Praga.

    Będą to jedne z niewielu pociągów pospiesznych, którymi zawiadywać będą PKP Przewozy Regionalne. Status pociągów pospiesznych (PKP PR) mają też szynobusy kursujące pomiędzy Krakowem Gł. i lotniskiem Balice. Od 1 marca planowane jest kursowanie trzech par pociągów pospiesznych (PKP PR) Wrocław-Drezno; do końca lutego mają kursować dwie pary pociągów osobowych Wrocław-Goerlitz.

    Przewozy pasażerskie mają być wznowione także na linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie ruch ma prowadzić samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie. Według ostatnich informacji, ma to jednak nastąpić dopiero po Nowym Roku. Potwierdzone jest natomiast to., że po linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie w tej chwili nie ma żadnych przewozów pasażerskich, będzie latem 2009 r. kursować nocny pociąg pospieszny (PKP Intercity) Kłodzko-Szczecin. KD planują między Kłodzkiem i Wałbrzychem uruchomić cztery pary pociągów dziennie.

    Z trzymiesięcznym opóźnieniem - bo pierwotnie mówiło się o 1 września - uruchomione zostaje aglomeracyjne połączenie z Katowic do Tychów, co wiąże się z reaktywacją dla ruchu pasażerskiego odcinka Tychy-Tychy Miasto. Pojawi się tam 39 par pociągów, obsługiwane składami Flirt.

    1 czerwca 2009 r. mają zostać wznowione - dwoma parami pociągów - międzynarodowe przewozy pasażerskie (Zielona Góra) - Czerwieńsk - Guben.

    Jeśli chodzi o planowane zamknięcia linii, to we wstępnym rozkładzie opublikowanym przez PKP PR nie ma zaplanowanych pociągów Jelenia Góra - Lwówek - Zebrzydowa. Ta sprawa wywołuje kontrowersje, zwłaszcza, że dzięki staraniom samorządowców z Lwówka nie tylko uratowano połączenia do Jeleniej Góry (decyzja o likwidacji wisiała na włosku), ale też otwarto po wielu latach połączenie do Zebrzydowy, a latem br. rozpoczęły się międzynarodowe przewozy z Lwówka do czeskiego Trutnova (te pociągi są ujęte w nowym rozkładzie, ale tylko z Jeleniej Góry, a nie z Lwówka).

    Z ostatnich informacji, pochodzących z lokalnych mediów i portali internetowych wynika, że pociągi do Lwówka po 14 grudnia ostatecznie będą jednak kursować, jednak nowy rozkład nie został jeszcze opublikowany.

    W opublikowanym zarysie SJRP 2008/2009 nie ma także wakacyjnego połączenia (szynobusowego) z Koszalina do Mielna. Ta linia została w tym roku reaktywowana po 14 latach. W SJRP 2008/2009 nie ma też pociągów osobowych na trasie Kępno-Janinów (stacja na odcinku Herby Nowe - Wieluń) oraz Zduńska Wola - Babiak (stacja na trasie Zd.W - Inowrocław). Na odcinku Babiak - Inowrocław pozostanie tylko jeden pociąg osobowy. ‼W zamian” do Wielunia będzie można dojechać dwoma pociągami dalekobieżnymi, w tym TLK Barbakan.

    Jeśli na wspomnianych, a także na innych liniach będą w tym tygodniu zachodzić zmiany w rozkładach, będziemy na bieżąco o tym informować na portalu. Natomiast szczegółową analizę nowego rozkładu jazdy 2008/2009 opublikujemy w styczniowym numerze ‼Rynku Kolejowego”.
    http://www.wnp.pl/wiadomosci/pkp-wprowa ... 0_0_0.html



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Zmiana rozkładu, otwarcia i zamknięcia (?) linii

    14 grudnia wchodzi w życie nowy Sieciowy Rozkład Jazdy PKP. Na kilku liniach, gdzie w tej chwili zawieszony jest ruch pasażerski, znów pojawią się pociągi.

    Najciekawszym projektem, który wprowadzają PKP Przewozy Regionalne, wydaje się być uruchomienie połączenia do przystanku Nowy Sącz Miasto, leżącego na nieczynnej linii Nowy Sącz - (Rabka) - Chabówka. Do N. Sącza Miasta ma docierać sześć pociągów (dwa w dni robocze) - trzy z nich będą kursować w relacji Tarnów - N. Sącz - N.S.Miasto - N.Sącz, trzy pozostałe odwrotnie - N.Sącz- N.S.M. - N.Sącz - Tarnów (jeden z nich będzie kończyć bieg w Stróżach).

    PKP Przewozy Regionalne robią drugie podejście do reaktywacji przewozów pasażerskich na linii Nysa-Brzeg. Pierwsze miało miejsce w lutym 2005 r., ale w grudniu 2006 r., wskutek - tradycyjnie - braku porozumienia na linii kolej-samorząd w kwestii wysokości dotacji, pociągi zostały zlikwidowane. Między Nysą i Brzegiem kursować będą trzy pary pociągów dziennie.

    To nie jedyna reaktywacja w południowo-zachodniej Polsce. Pociągi pasażerskie pojawią się na szlakach Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów (7 par, w tym bezpośrednie połączenia Legnicy z Lesznem), Legnica - Złotoryja - Jerzmanice (3 pary pociągów, bezpośrednio z Wrocławia), Lubań Śl. - Mikułowa - Zgorzelec (2 pary pociągów w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec).

    Po modernizacji i elektryfikacji otwarte zostało przejście graniczne Międzylesie-Lichkov: pojadą przez nie cztery pary pociągów pasażerskich, w tym dwie pary pospiesznych Wrocław-Praga.

    Będą to jedne z niewielu pociągów pospiesznych, którymi zawiadywać będą PKP Przewozy Regionalne. Status pociągów pospiesznych (PKP PR) mają też szynobusy kursujące pomiędzy Krakowem Gł. i lotniskiem Balice. Od 1 marca planowane jest kursowanie trzech par pociągów pospiesznych (PKP PR) Wrocław-Drezno; do końca lutego mają kursować dwie pary pociągów osobowych Wrocław-Goerlitz.

    Przewozy pasażerskie mają być wznowione także na linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie ruch ma prowadzić samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie. Według ostatnich informacji, ma to jednak nastąpić dopiero po Nowym Roku. Potwierdzone jest natomiast to., że po linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie w tej chwili nie ma żadnych przewozów pasażerskich, będzie latem 2009 r. kursować nocny pociąg pospieszny (PKP Intercity) Kłodzko-Szczecin. KD planują między Kłodzkiem i Wałbrzychem uruchomić cztery pary pociągów dziennie.

    Z trzymiesięcznym opóźnieniem - bo pierwotnie mówiło się o 1 września - uruchomione zostaje aglomeracyjne połączenie z Katowic do Tychów, co wiąże się z reaktywacją dla ruchu pasażerskiego odcinka Tychy-Tychy Miasto. Pojawi się tam 39 par pociągów, obsługiwane składami Flirt.

    1 czerwca 2009 r. mają zostać wznowione - dwoma parami pociągów - międzynarodowe przewozy pasażerskie (Zielona Góra) - Czerwieńsk - Guben.

    Jeśli chodzi o planowane zamknięcia linii, to we wstępnym rozkładzie opublikowanym przez PKP PR nie ma zaplanowanych pociągów Jelenia Góra - Lwówek - Zebrzydowa. Ta sprawa wywołuje kontrowersje, zwłaszcza, że dzięki staraniom samorządowców z Lwówka nie tylko uratowano połączenia do Jeleniej Góry (decyzja o likwidacji wisiała na włosku), ale też otwarto po wielu latach połączenie do Zebrzydowy, a latem br. rozpoczęły się międzynarodowe przewozy z Lwówka do czeskiego Trutnova (te pociągi są ujęte w nowym rozkładzie, ale tylko z Jeleniej Góry, a nie z Lwówka).

    Z ostatnich informacji, pochodzących z lokalnych mediów i portali internetowych wynika, że pociągi do Lwówka po 14 grudnia ostatecznie będą jednak kursować, jednak nowy rozkład nie został jeszcze opublikowany.

    W opublikowanym zarysie SJRP 2008/2009 nie ma także wakacyjnego połączenia (szynobusowego) z Koszalina do Mielna. Ta linia została w tym roku reaktywowana po 14 latach. W SJRP 2008/2009 nie ma też pociągów osobowych na trasie Kępno-Janinów (stacja na odcinku Herby Nowe - Wieluń) oraz Zduńska Wola - Babiak (stacja na trasie Zd.W - Inowrocław). Na odcinku Babiak - Inowrocław pozostanie tylko jeden pociąg osobowy. „W zamian” do Wielunia będzie można dojechać dwoma pociągami dalekobieżnymi, w tym TLK Barbakan.

    Jeśli na wspomnianych, a także na innych liniach będą w tym tygodniu zachodzić zmiany w rozkładach, będziemy na bieżąco o tym informować na portalu. Natomiast szczegółową analizę nowego rozkładu jazdy 2008/2009 opublikujemy w styczniowym numerze „Rynku Kolejowego”.

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Imprezy z PKP Cargo - da sie?

    | Dziwne. Z tego co mi wiadomo PKP PR woła coraz to większej ilości $$$ za
    | coraz to mniejszą ilość pociągów, tłumacząc to oszczędnościami.

    Inflacja Panie, inflacja :-) Joli tez trzeba wiecej dac na wyplate w koncu
    :-)

        Tylko, że w innej firmie dano by podwyżkę pani Joli, ucząc ją obsługi
    hafasa, przy okazji zwalniając panią Elę, która z języków zna tylko łacinę
    podwórkową i ospale siedzi w okienku wertując od niechcenia nieaktualną
    cegłę, dezinformując przy tym klientów.


    | A poważnie: jak PKP oferuje 11 grudnia pociągi o 5, 6, 10, 13, 15, 17,
    | 20,
    a
    | 12 grudnia o 14, 15, 17 to po prostu taka oferta nie jest poważna, i na
    nic
    | zda się tłumaczenie, że oszczędności, że prawa ekonomii czy rynku, że $$$
    | coraz mniej, że wtedy są największe potoki.

    Bla bla bla. Mowic to umiesz, a zrobic? Pojdz na dyrektora PR, ciekawe czy
    bedziesz taki cwany jak teraz...


        Niestety, ale tutaj Lucka w całej rozpiętości popieram. Niestety PKP
    zachowuje się tak, jakby jedyny dochód PKP to były dotacje od samorządów a
    bilety były bezpłatne. Dlaczego PKP nie robi nic, aby zwiększyć potoki w
    pociągach, oglądjac się tylko na dotacje?... Przecież to jest irracjonalne.
    Dzisiaj dochodzi do sytuacji, że pokonanie granicy województw, jest niczym
    sforsowanie muru berlińskiego. Dlaczego żaden tłumok z PKP, nie zauważy, że
    np. Chojnice to duże miasto, więc pomimo tego, że wielkpolskie finansuje go
    tylko do Lipki Kraj. to może warto puścić go do Chojnic zyskując za to
    większe potoki w nim. Dlaczego nikt nie spojrzy na połączenia PKP jako na
    system naczyń połączonych, zależnych od siebie. Z upiorem maniaka
    dekomunikując wszystko co się da, bo to już inne województwo. A w końcu
    granice województw to sztuczne twory, które niewiele interesują zwykłych
    mieszkańców. Dam sobie rękę uciąć, że wielu mieszkańców Wałcza bywa o wiele
    częściej w Pile czy nawet w Poznaniu, niż w swoim mieście wojewódzkim czyli
    Szczecinie.
        Przecież jak się patrzy na te wszystkie pociągi relacji Szczecin -
    Choszczno, Piła - Lipka Kraj., to się nóż w kieszeni otwiera!!!
        Kikla dni temu opadła mi "kopara" gdy zobaczyłem rozkład na linii
    Stróże - Jasło, gdzie wszystkie popołudniowe pociągi kończą bieg w Bieczu,
    gdyż tam granica województwa wypadła... A czy żadnemu bezmózgiemu
    neadertalczykowi z PKP, czy też samorządu  Małopolski, nie przyszło na myśl,
    że być może właśnie mieszkaniec Biecza wolałby móc dojechać do oddalonego o
    15 km Jasła, niż do oddalonego o 150 km Krakowa.
        Przecież myśląc w ten sposób, jak to się dzieje teraz, to granice
    województw, będzie trzeba pokonywać pieszo...

        Tak więc podsumowując... tak Lucek ma rację, PKP na własne życzenie
    dziurawi swoją sieć połączeń, płacząc, że coraz mniej ludzi pociągami
    jeździ. Wołając coraz więcej, za coraz mniej. I PR Szczecin niestety nie
    jest tu wyjątkiem.


    PR jest tylko wykonawca zlecenia. Pociagi zamawia Urzad...


        Tak... nadajesz się do PKP, tam też tak myślą. A przecież prawda jest
    taka, a przynajmniej powinna być, że to PKP
    powinno myśleć na tym, jak na tych połączeniach zarobić, natomiast dane
    samorządy jedynie dofinansowują w niezbędnej części te przewozy. Niestety
    PKP dąży do ideału - brać jak najwięcej za jak najmniej, natomiast pasażer,
    to nadal zło konieczne, które wypada co najwyżej tolerować w pociągach.
    Natomiast ja się pytam, pieniądze za bilety trafiają do PKP, czy do
    samorządu?  Komu powinno zależeć, zeby klientów było więcej? Kto najwięcej
    traci na pociągach do nikąd?


    | i wciąż
    | zabawia się w skomunikowanie-brak skomunikowania-skomunikowanie-brak
    | skomunikowania w Goleniowie.

    Nie pier***, bo to ze na 12 pociagow, 3 nie maja skomunikania, to od razu
    nie ma, jest be i w ogole zniszczyc PKP...


        Wybacz, ale jeśli wszystkie by były pokomunikowane, to by panu Chanko
    korona z głowy spadła?

    Poprostu w naszym kraju brak jest jakiejkolwiek polityki transportowej i
    niestety każdy sobie rzepkę skrobie.
    A czy jeśli z Kostrzyna i Szczecina tak by się zjeżdżały pociągi, aby za
    10-15 minut jechał pociąg do Poznania, to ktoś by na tym stracił?





    Temat: Imprezy z PKP Cargo - da sie?

    | Dziwne. Z tego co mi wiadomo PKP PR woła coraz to większej ilości $$$ za
    | coraz to mniejszą ilość pociągów, tłumacząc to oszczędnościami.

    Inflacja Panie, inflacja :-) Joli tez trzeba wiecej dac na wyplate w koncu
    :-)

        Tylko, że w innej firmie dano by podwyżkę pani Joli, ucząc ją obsługi
    hafasa, przy okazji zwalniając panią Elę, która z języków zna tylko łacinę
    podwórkową i ospale siedzi w okienku wertując od niechcenia nieaktualną
    cegłę, dezinformując przy tym klientów.


    | A poważnie: jak PKP oferuje 11 grudnia pociągi o 5, 6, 10, 13, 15, 17,
    | 20,
    a
    | 12 grudnia o 14, 15, 17 to po prostu taka oferta nie jest poważna, i na
    nic
    | zda się tłumaczenie, że oszczędności, że prawa ekonomii czy rynku, że $$$
    | coraz mniej, że wtedy są największe potoki.

    Bla bla bla. Mowic to umiesz, a zrobic? Pojdz na dyrektora PR, ciekawe czy
    bedziesz taki cwany jak teraz...


        Niestety, ale tutaj Lucka w całej rozpiętości popieram. Niestety PKP
    zachowuje się tak, jakby jedyny dochód PKP to były dotacje od samorządów a
    bilety były bezpłatne. Dlaczego PKP nie robi nic, aby zwiększyć potoki w
    pociągach, oglądjac się tylko na dotacje?... Przecież to jest irracjonalne.
    Dzisiaj dochodzi do sytuacji, że pokonanie granicy województw, jest niczym
    sforsowanie muru berlińskiego. Dlaczego żaden tłumok z PKP, nie zauważy, że
    np. Chojnice to duże miasto, więc pomimo tego, że wielkpolskie finansuje go
    tylko do Lipki Kraj. to może warto puścić go do Chojnic zyskując za to
    większe potoki w nim. Dlaczego nikt nie spojrzy na połączenia PKP jako na
    system naczyń połączonych, zależnych od siebie. Z upiorem maniaka
    dekomunikując wszystko co się da, bo to już inne województwo. A w końcu
    granice województw to sztuczne twory, które niewiele interesują zwykłych
    mieszkańców. Dam sobie rękę uciąć, że wielu mieszkańców Wałcza bywa o wiele
    częściej w Pile czy nawet w Poznaniu, niż w swoim mieście wojewódzkim czyli
    Szczecinie.
        Przecież jak się patrzy na te wszystkie pociągi relacji Szczecin -
    Choszczno, Piła - Lipka Kraj., to się nóż w kieszeni otwiera!!!
        Kikla dni temu opadła mi "kopara" gdy zobaczyłem rozkład na linii
    Stróże - Jasło, gdzie wszystkie popołudniowe pociągi kończą bieg w Bieczu,
    gdyż tam granica województwa wypadła... A czy żadnemu bezmózgiemu
    neadertalczykowi z PKP, czy też samorządu  Małopolski, nie przyszło na myśl,
    że być może właśnie mieszkaniec Biecza wolałby móc dojechać do oddalonego o
    15 km Jasła, niż do oddalonego o 150 km Krakowa.
        Przecież myśląc w ten sposób, jak to się dzieje teraz, to granice
    województw, będzie trzeba pokonywać pieszo...

        Tak więc podsumowując... tak Lucek ma rację, PKP na własne życzenie
    dziurawi swoją sieć połączeń, płacząc, że coraz mniej ludzi pociągami
    jeździ. Wołając coraz więcej, za coraz mniej. I PR Szczecin niestety nie
    jest tu wyjątkiem.

    | Ludzie po prostu pojadą czymś
    | innym.

    Nie maja innego wyjscia...

    | Swoją drogą wydaje mi się, iż niektórzy są pełni uwielbienia dla ZZPR
    | i tamtejszego dyrektora - przez niektórych zwanym pozorantem. Potrafią
    | wytłumaczyć każde zdeskomunikowanie i nawet najbzdurniejszy rozkład
    | jazdy,
    | bo Pan Dyrektor pisze na grupe, uśmiecha się, organizuje darmowy przejazd
    | kiblem i robi spotkania z MK,

    Zazdroscisz? :

    | po czym uruchamia pociągi o 3, 4, 17

    PR jest tylko wykonawca zlecenia. Pociagi zamawia Urzad...

    | i wciąż
    | zabawia się w skomunikowanie-brak skomunikowania-skomunikowanie-brak
    | skomunikowania w Goleniowie.

    Nie pier***, bo to ze na 12 pociagow, 3 nie maja skomunikania, to od razu
    nie ma, jest be i w ogole zniszczyc PKP...

    | A
    | poźniej przeczytasz, że PR Szczecin przyjazny dla MK jest i otwarty na
    | inicjatywy.

    A nie jest otwarty? Kibel za free byl? Byl. Sensowniejszy rozklad na
    Kamien
    jest? Jest. Pewnie jest jeszcze wiele innych rzeczy, o ktorych mowil Mate,
    niestety, tego bylo tyle ze nie pamietam :-)

    | PKP funduje nam niemal codziennie zdziwienia na różną skalę. Np.
    dzisiejsze:
    | poprawka nr 107 :-D (wprowadzona już)

    Twardy jestes :P

    --
    Pzdr Mareczek | mpaw(at)kolej.szczecin.pl
    Statystyki - http://infoludek.pl/~mpaw | GG #1317273
    -##-
    Pański numerek jest pusty, więc kolega da płaszcz sąsiedni.
    (C) Miś


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 59 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.