Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Kraków StróżeTemat: Dni huculskie- od kuchni:) PKP do Stróż jedzie - w Gorlicach się nie zatrzymuje. Skąd będziesz jechała? Jest kilka opcji jeżeli nie autem jedziesz chociaż jak kejti napisała autem najłatwiej do samego Regetowa żadne autobusy ani busy nie jeżdżą. Z Krakówa możesz autobusem dojechać do Gorlic - z Gorlic do Gładyszowa (z tego co pamiętam był autobus o 11.40 i jak z Krakowa wyjechałaś autobusem o 9.00 to udawało się zdąży na ten do Gładyszowa ) był też jakiś autobus o ok 14.00 - mogą to już by nieaktualne dane więc lepiej sprawdzi (ale na razie strona PKS Gorlice nie działa) Z Krakowa można też dojechać do Nowego Sącza a stąd do Uścia Gorlickiego (jeżeli planujesz w dzień powszedni a nie w weekend bo w weekendy nie jeżdżą ) z Gładyszowa czy z Uścia trzeba na nogach (z Gładyszowa bliżej) Jakby nie patrzeć to najlepiej swoim autem albo stopem co do noclegu to też kwatery polecam - po pierwsze w stadninie już pewnie brak miejsc, po drugie Jaśmin drogi (i to bardzo) a tańszych miejsc jest niewiele więc na pewno zajęte. Kwater trochę jest w Regetowie, Smrekowcu i w Gładyszowie - odległości do 5 km trzeba poruszać się albo autem albo pieszo Temat: Chabówka - Nowy Sącz Ostatnio wybrałem się pociągiem z Chabówki do Nowego Sącza. Po zamknięciu linii kolejowej 104 trasa nie wynosi 76 km, a 270km. Trzeba jechać z Chabówki do Krakowa, w Krakowie przesiąść się na "pociąg" do Tarnowa, a dopiero z Tarnowa (przesiadka) przez Stróże docieramy do Nowego Sącza. Jest to też bardzo ładna linia kolejowa, ale czas i kłopotliwość podróży odstrasza wielu pasażerów od skorzystania z usług PKP i wybierają PKS. Osobiście też bym nie chciał robić 270 km codziennie np. przy dojeździe do pracy. Temat: Pociągi w okolicach Jasła Gorlic? Witam. Jestem nowy na forum. Ostatnio bardzo zainteresowałem się koleją. Zwłaszcza bardzo smuci mnie fakt gdy oglądam zdjecia lub sam wybieram sie na "oględziny" mało uczęszczanych stacji w okolicach Gorlic, Jasła. Łza się w oku kręci jak patrzy się na miejsca w których niegdyś tętniło życie a teraz zarastają krzakami. Zastanawiam się czy jeszcze kiedyś pojedzie więcej pociągów na lini Stróże Jasło i dalej do Krosna oraz z Stróż do Krakowa? Jak myślicie jaka jest tendencja? Wiem ze póki co PKP ogranicza połączenia jednak mnie wydaje się iż to sie wkrótce zmieni. I takie piękne trasy kolejowe zaczną sie "podnosić" z gleby. Może ktoś wie czy planowane sa jakies wznowienia połączeń w tych okolicach? Co z trasą Zagórzany- Gorlice?Pozdrawiam Temat: Rozkład jazdy 2008/09 Pewnie dlatego by 10 minut za nim nie jechał 33513 co za beton układał ten rozkład Nie mogli ich połączyć Ale z Stróż jadą z 20 minutową różnicą W zasadzie można by te pociągi połączyć od Krakowa ale wtedy PKP by się pewnie pogubiło bo jak złączyć 4 pociągi w 2 ?, co ciekawsze w Krakowie różnica pomiędzy odjazdami wynosi 15 minut ale przy przyjeździe do Krynicy już 35 minut, cuda się zdarzają . Temat: Objazd!
Temat: Odcinanie prądu PKP w Małopolsce Nie będzie dalszych wyłączeń prądu w sieci trakcyjnej PKP w Małopolsce. Przynajmniej na razie. Koleje obiecały, że rozpoczną spłacać długi. Zakład Energetyczny w Krakowie wyłączył prąd na kilku liniach, bo PKP są mu winne ok. 30 mln złotych. Otrzymaliśmy sygnał od spółki PKP Energetyka, że część pieniędzy wpłynie Dziś prąd wyłączono w czterech punktach trakcyjnych, które zasilają sieć Od poniedziałku prądu nie ma w Osielcu, Chabówce, Lasku, Stróżach i rmf fm Temat: Stróże - dlaczego do Biecza, a nie do Gorlic? A może tak zamiast pomysłu wyrżnięcia tych pociągów zaproponowałbyś wystosowanie pisma do UMWM i UMWP żeby wydłużono relacje do i z Jasła... Pamiętaj sheva17, wyrżnąć i zniszczyć jest najłatwiej. Trudniej natomiast cokolwiek odbudować [ Dodano: 07-08-2009, 07:39 ] Cytat: Popatrz jak wygląda dworzec na stacji Kraków Płaszów, a jak w Stróżach. sheva17, Zazdrościsz Stróżom... nie jest to ani zasługa PKP ani UMWM ani też niegdysiejszego woj. nowosądeckiego. Remont jaki tam przeprowadzono był wykonany po interwencjach senatora Koguta który pochodził ze Stróż znał potoki pasażerów w tym węźle kolejowym i wiedział że jak na lata 90 XX wieku klepisko z ziemi między torami to jednak trochę za mało. A w Stróżach właśnie tak było. Obecny senator był wcześniej przewodniczącym ZZ PKP Solidarności Temat: GRYBÓW "2007 ja tak w innym temacie, tzn tyczy Grybowa, ale nie transportu klamotów na górę. pytanie mam jedno acz zasadnicze: Którym pociągiem jedziemy? pytam, bo zajrzałam na stronkę pkp i tam stoi tak: Ex odjazd 17.05 (podaję z w-wy centr), Stróże 22.16 Ex odj 19.05, przesiadka w Krakowie na pośp, Stróże 0.42 TLK odj 21.35 , przesiadka w Katowicach na pośp, w Tarnowie na osob, Stróże 5.46 TLK odj 0.05, przesiadka w Krakowie na pośp, Stróże 6.00 Nie powiem, ale wzbudziło to mój niepokój, nieco... I oczywiście powtórzę pytanie na próbie, ale jeśli ktoś zdąży wcześniej mi udzielić odpowiedzi, będę bardzo happy. Temat: Brama Bieszczad Ja nie wiem, jak Wy wynajdujecie takie połączenia. Na rozkładzie PKP na stacji Zagórz to jest pociąg oznaczony jako Stróże-Zagórz. No z wyszukiwaniem to trzeba kombinować bo rozkład na stronie PKP pokazuje dziwne rzeczy czasami. Ja sugerowałem się plakatem z Krakowa ze strony pr.pkp.pl Szkoda tylko że tak mało jest tych plakatów stacyjnych... Temat: Gdzie to jest? Skoro podkarpacka PKP nie wygląda jakoś szczególnie gorzej od innych to Porównaj sobie ogólny stan podkarpackiej PKP i stan "rodzimej" (a może raczej "rodzinnej") dla przewodniczącego Koguta stacji Stróże. Taka ważny węzeł że jej remont był ważniejszy niż dworca w Krakowie czy Rzeszowie. Ale w tych miastach monopolu na stację eni ma rodzina pana przewodniczącego.
Zdrówko Temat: Pd.Malopolska w sobote
os E5525 Krakow Gl - Zakopane
Temat: Pociągi w okolicach Jasła Gorlic? Witam Jak wynika z SRJP na odcinku Biecz - Jasło kursuje tylko jeden pociąg pospieszny i tylko w sezonie z Gdyni (jako łącznik). Pozostałe pociągi osobowe jadące ze Stróż (723 i 731, aż dwa w dobie), kończą bieg na stacji Biecz. Cały ruch tak naprawdę odbywa się na linii Jasło - Zagórz (7 pociągów osobowych i trzy pospieszne sezonowe) w dobie. Według niepotwierdzonych informacji raczej w kolejnym RJP 2007/2008 nie ma co liczyć na cud. Co do linii Gorlice Zagórzany - Gorlice (5 km) raczej na "cud" ze strony PKP nie ma co liczyć, chyba że prywatny przewoźnik który wykorzysta tą "nitkę" i zdecyduje się np. na połączenie do Zagórza, Jasła, Tarnowa a nawet do Krakowa. Ale to na razie czysta fikcja. Bodajże dwa lata temu kursował pociąg relacji Kraków Gł. - Gorlice ale jak widzisz PKP się nie opłacało i wycięto ten pociąg z rozkładu. Zobaczymy bo najprawdopodobniej na początku października zapewne będziesz mógł zaspokoić swoją ciekawość co do linii oznaczonej numerem 108. Pozdrawiam serdecznie. Temat: Nowy rj na Podkarpaciu
| Na to wygląda :( A dla wszystkich autobusomaniaków podaję, że autobus Rzeszów-Krosno kosztuje Temat: Kolej w Gorlicach To prawda, w Stróżach wystarczy sensowne skomunikowanie i pasażerów przybędzie. Teraz np. rano po przyjeździe pociagu z Biecza w Stróżach na Dunajca do Krakowa czeka się pół godziny - po co? Tylko samorządy powinny to wręcz wymusić na PKP, bo kolejowi "mędrcy" na takie rzeczy nie wpadną. Temat: Kolej w Gorlicach Nie tak dawno potrzebowałem wrócić z Rzeszowa do Gorlic, niestety w godzinach dla mnie wieczorowych, kiedy nie jeżdżą prywatni przewoźnicy, a o Veolii już nie wspomnę ... Wyszukiwarka internetowa połączeń kolejowych PKP na takowe polecenie znalazła - podróż z 3 przesiadkami, czas przejazdu prawie dwa dni - mniej więcej tak - z Rzeszowa do Tarnowa, przesiadka, z Tarnowa do Stróż, przesiadka, z Stróż do Zagórzany- Gorlice (tu ewentualnie jeszcze przesiadka do Gorlic - wtedy linia jeszcze nie była zlikwidowana i jakiś tam jeden pociąg dziennie jeździł) Gdzie tu sens? Na szczęście w ostatniej chwili okazało się, że kolega może mnie zabrać:) Nie ukrywam, że już nie raz wśród znajomych studentów i nie tylko słyszałem opinie, że do Krakowa chętnie by jeździli, gdyby było połączenie kolejowe i w miarę szybkie ... wydaje mi się więc, że zainteresowani zawsze by się znaleźli, czekać tylko teraz na decyzje władz:) Temat: Polaczenia z Galicji Czolem, jestem tu nowy wiec wszystkich pozdrawiam. Wlocze sie troche po poludniowej Polsce i kilka rzeczy mnie zainteresowalo: 1) Zawsze wdziecznym tematem jest Ex Malinowski. Czy PKP zamierza go dalej 2) Z Zagorza do Warszawy Wsch. (przez Krakow) chodzi taki dziwny pociag Pozdrawiam. Grzegorz Tylinski Temat: EP09-036 | Cześć. | A nadajesz jak rozumiem ze Szwajcarii? | Jeszcze przez jakiś czas :) Jeżeli nowy grupowicz nie pisze skąd jest - to ja na przykład czytam, bo Temat: Malinowski, psia mac...
| Leszku, nie da sie czegos z tym zrobic ? mr ----------------------------------------------------------- Temat: Wrocili my z Ukrainy... / koniec z doplatami pospieszny-ekspres W ostatnią sobotę Brat kupował bilet z Warszawy do Suchej Beskidzkiej do Krakowa ex dalej pospieszny. Nie było żadnego problemu - dostał bilet na starych zasadach.Co innego je li robisz dopłatę pó niej. Przyznam, że nie bardzo rozumiem przepis o zabieraniu biletów i wystawianiu nowych. Je li chodzi o dopłatę P/E na całą trasę no to sprawa jest dla mnie jasna. Ale jak odbywa się to je li zacznę podróż pospiesznym i potem chcę zrobić dopłatę do ex na czę ć trasy? Czyli jednak moja teoria gora... Znaczy, w tych Strozach czy gdzie tam, trzeba bylo, zeby pani zabrala sobie ten bilet, co sie mialo i w zamian dala nowy bilet na _cala_ trase, od Kroscienka czy czego tam do Warszawy, kawalek neiekspres, kawalek ekspres. A doplaty jako takiej widac nie idzie sprzedac. Dziwne to, bo w koncu bilet z Leby do Brwinowa sklada sie z biletu PKP-PR z Leby do Brwinowa i doplaty PKP-IC z Gdyni do Warszawy, wiec jakos te doplate trzeba moc wystukac... Temat: Kolejowy rozkład rozpaczy na Podkarpaciu Przegięcie i to jak. Swoja droga prawie codziennie jestem na stacji w Zagórzanach i patrze na pociąg ten okresowy Zagórz Gdynia. Jeździ nim masa osób. Widać ze połączenie stróże Jasło jest sensowne. Oczywiście jak będzie dobrze zgrane z relacjami jadącymi przez Stróże oraz te odjeżdżające w Jaśle w kierunku Zagórza i Rzeszowa. Mam nadzieje ze władze PKP i samorządów w końcu zauważa ze chętni na podróż pociągiem są. Ludzie piszmy do nich jak najwiecej listów itp. My z kumplem już takowe pisaliśmy i zawsze znaleźli jakieś wytłumaczenia. Ze mało ludzi itp. Gdynia pokazuje jednak ze wystarczy połączyć Biecz z Jasłem i już jest dobrze. Czekamy na prywaciarzy! PS. Moim zdaniem jest jeszcze jedno światełko w tunelu. Mianowicie planowana budowa lini z Krakowa do Piekiełka koło Limanowej. Dalej ma być zmodernizowana linia z Limanowej do Nowego Sącza i Krynicy. Jeśli ta linia powstanie już tylko o krok od połączenia jej dobrymi kursami z południowo wschodnią polską. Czekajmy zatem do 2010 roku -wtedy to ma ruszyc budowa tej lini. Temat: Rozkład jazdy 2008/09 No to busiarzom przybędzie klientów na linii Stróże - Biecz, ja już rezygnuje z usług PKP niech szukają sobie innych frajerów. Na pewno nie będę się tłuk osobówkami do Krakowa. W przyszłym roku linia do likwidacji tak trzymać a i beton PKP do zwolnienia !!!. Ciekawe co powie Stasiu Kogut czym się teraz biedaczek do Warszawy dostanie bo Bema już nie widze. Temat: [Beskidy] [Niski] okolice Grybowa Zgadzam się z przedmówcą ... Ja również zgadzam się z ..... Także mam sentyment... 3 km od Stróż urodził się mój Tato. Kraków - Krynica (PKP - kiedyś) to moja ulubiona trasa. Z przesiadką w Tarnowie, a bywało, że przerywaną również w Starym Sączu czy Rytrze. Muszyna, Krynica - kiedy to było? Ostani raz w Krynicy byłem w 1993r. z 4-letnią wówczas córeczką i Żoną. Wyobraźcie sobie, że tak mnie tam ciągnęło, iż wsiadłem z moimi Kobietami do autobusu w Zakopanem, by tego samego dnia wrócić. Ciągnie wilka do lasu. Temat: Wrocili my z Ukrainy... / koniec z doplatami pospieszny-ekspres
§ 9 Zasady obliczania opłat za przejazdy kombinowane Opłatę za przejazd kombinowany w tej samej klasie, ale: częściowo pociągiem osobowym a częściowo pociągiem pospiesznym lub częściowo pociągiem osobowym a częściowo pociągiem Ex lub innym o taryfie częściowo pociągiem pospiesznym a częściowo pociągiem Ex lub innym o A relacja pozniej bedzie... Pozdrawiam, Marcin Temat: Szczucinka wiecznie żywa ;)
Temat: Wieści z WARS-u Strasznie niepokojące wiadomości dochodzą z Blue Point'a i z Grójeckiej. Podobno tą drugą firmą, która startowała oprócz Warsu w przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych jest firma byłego prezesa Wars Cateringu Grzegorza Rurarza. Pan Rurarz jest członkiem rady fundatorów Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach byłego już senatora Stanisława Koguta. Czyżby w ten sposób losy Warsu zostały przesądzone? Póki co zarząd PKP Intercity milczy. Nie dziwię się, bo to ogromnie polityczna sprawa się zrobiła. Kto wygra? Informacja o odszkodowaniu dla byłej dyrektor warszawskiego oddziału Wars zwolnionej w okresie ochrony przedemerytalnej na podstawie grubymi nićmi szytych intryg pana Terka też nie napawa optymizmem. Konieczność zrobienia miejsca dla wywalonego z gabinetu prezesa rady ministrów doradcy premiera Kazimierza Marcinkiewicza Janusza Dreczka zmusiła Terka do narażenia na nieuzasadnione koszty kierowanej przez niego spółki. Brawooo, panie Terek! W Krakowie bez zmian... Ziobro będzie konkurował z Wassermannem. Jaje ma problem, komu udzielić swojego poparcia, aby umocnić swoją pozycję w firmie? Kaźmierczak zastanawia się, kto będzie nowym dyrektorem zakładu IC po zmarłym dyrektorze Matuszyku? Szanse ma Szkaradek zesłany przez prezesa Prześlugę do Poznania. Ale stara się o ten stołek również dyrektor Ryszard Rembilas z zakładu PR. A może niedługo już te obawy będą bezpodstawne, gdy Wars zniknie z placu boju? Temat: Poszukuję informatora
Jest tam dodatkowa kolumna "Uwagi" (której nie ma w plikach pociagi.pdf
Solina prowadzi 2 wagony do "Lwowa/Kiszyniowa". Pozdrawiam Temat: Szczucinka wiecznie żywa ;)
Temat: Rzecz o wydłużonej podróży pociągiem Ma prawo kobieta źle myśleć o PKP - 339 km w 6 godz. i 13 min. to denerwujące. Ale tylko za 49 zł. Z Krakowa do Lublina 467 km przez Warszawę czyli "z Kolbergiem po kraju" jedzie się tyle samo, bo 6 godz. i 7 min. Kosztuje to 129 zł, ale jaki komfort i z Warsem. Staszek Kogut (tak piszę, bo on do wszystkich mówi "ty") w EC Józef Bem 428 km ze Stróż do Warszawy przejeżdża tylko w 5 godz. i 5 min... za darmo! Temat: Najwolniejsze ekspresy i pospiechy
Na Slowacji potrafia loka zmienic w 6 minut, wiec pewnie wagony tez da rade Pozdrawiam! :)) Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski [usun PKP.] ;) Temat: Poszukuję informatora | Czy są jeszce dobrzy i bezinteresowni ludzie na grupie, którzy by mogli Nie wiem, czy ktoś już zauważył to: http://www.pr.pkp.pl/img/terminy.xls Jest tam dodatkowa kolumna "Uwagi" (której nie ma w plikach pociagi.pdf i | P.S Jak będą wyglądały trasy pociągów: SAN, SOLINA, WETLINA (łączniki i Wetlina dzielona w Stróżach (!), wygląda na to że całość przez Kielce, Solina prowadzi 2 wagony do "Lwowa/Kiszyniowa". Temat: Szczucinka wiecznie żywa ;) www.pr.pkp.pl - spójrzcie na animację w bannerze na górze strony - jedzie pociąg ze Stróży do Tarnowa, i tam dzieli się na Kraków, Rzeszów i ... Szczucin :) A tak BTW - fajnie zostały porobione wersje niemiecka i francuska serwisu :D Temat: Pociągiem 10 km na godzinę Szkoda troche tej lini. Dziwie sie że PKP jej nie wyremontuje. Jeszcze kilka lat temu jeździły po tej lini SP32+Bhp i były pełne. Teraz też nie jest źle bo jak jechałem tą linią kilka razy w wakacje to szynobus SA103 był zawsze pełny. Dużo ludzi stało. Linia ta ma bardzo dobre położenie gdyż idzie prawie cały czas prosto. Gdyby podnieść prędkość do około 50 km/h pociągiem było by szybciej niż autobusem. Moim zdaniem na tej lini są jedne z ładniejszych stacji. Tak przynajmniej ja to odczuwam. Np. takie Krosno. niby mało pociągów ale ładnie utrzymany peron, wyremontowany budynek, tak samo Sanok.. Pozatym te niby nie duże ale jakże fajne stacje Jedlicze, Tarnowiec na których zawsze można spotkać jakiegoś rumuna z cysternami. Ludzi było by pewnie jeszcze więcej gdyby nie udupienie Stróże - Jasło. Co roku jeżdże w tamte strony i zawsze jeździłem przez Stróże. Z Krakowa do Stróż ze Stróż do Jasła a z Jasła do Zagórza. W pociągach ze Stróż do Jasła ( EN57) zapełnione było około połowe składu. Dużo ludzi przesiadało się z pociągu z Krakowa do Nowego Sącza czy gdzieś tam.. Gdyby tak dać zamiast EN57 coś mniejszego np. EN81 lub coś dwuwagonowego to by był strzał w dziesiątke. Dalej z Jasła do Zagórza też nie było źle z frekfencją. A jak to wygląda teraz? Brak mozliwośći dojazdu ze strony Stróż czyli odrazu mniej ludzi na Jasło - Zagórz. Bo z Krakowa przez Rzeszów do Jasła to chyba nieco dłuższa droga bo jak się popatrzy na mape to z Rzeszowa do Jasła sie troche cofamy. Podsumowując: - trzeba przywrócić pociągi obsługiwane np. nowymi EN81 lub szynobusami na Stróże - Jasło - Stróże skomunikowane w Stróżach z pociągami od strony Krakowa. ( w sezonie te EN81 można wydłużyć np. do Nowego Sącza czy Krynicy) - podnieść prędkość szczególnie na lini Jasło - Zagórz. ( szczególnie odcinek Jasło - Jedlicze tam mi sie jakos wolno wydawało chociarz wiem że na całej lini nie jest najlepiej) - w sezonie oraz po wnikliwych obserwacjach na najbardziej obciązonych kursach puszczać szynobusy dwuczłonowe na Jasło - Zagórz. Czy to aż tak dużo?? Szynobusy już mają SA103 i chyba SA109. Wystarczyło by kupno jednego EN81 lub coś takiego małego elektrycznego i remont lini. Nie duży wystarczyło by te 50/h i dobre ułożenie rozkładu. Sukces murowany. Temat: Firmy sprzątające na kolei a władze PKP O Zakładach Usługowych "Południe" sp. z o.o. Krycha napisała w "PKP Posadach Regionalnych": http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=37850#37850 Był on "pożyteczny" bardziej dla ludzi z ferajny NIK, którzy chcieli robić interesy z firmą zewnętrzną, niż dla PKP. Jednak szybko musiał stamtąd uciekać do rodzinnych Kielc. Spowodowane to było powiadomieniem miejscowego herszta o motywach jego działania. NIK-owe PiS-uary nie spodziewały się kto jest kim w kolejowym biznesie. Zakłady Usługowe "Południe" sp. z o.o., które mają w południowej Polsce monopol na sprzątanie wagonów, należą do Jana Krawczyka, który był jednym ze współzałożycieli fundacji Koguta w Stróżach. Jan Krawczyk jest przewodniczącym rady fundatorów. Zakłady Usługowe "Południe" sp. z o.o. mają spółkę-córkę pod bardzo zbliżoną nazwą Przedsiębiorstwo Usługowe "Południe II" sp. z o.o., która jest właścicielem luksusowego pensjonatu "Południe" w podkrakowskiej Wieliczce. Pytanie za 100 punktów: czy to przypadkiem nie tam beton krakowskiego oddziału spółki WARS S.A. organizuje sobie libacje na koszt podatników, jak np. niedawne "świętowanie" 60-lecia firmy? Firma Krawczyka wykonuje usługi (utrzymanie czystości obiektów i pomieszczeń, czyszczenie taboru kolejowego, dozorowanie obiektów, obsługa kotłowni) na rzecz pięciu spółek Grupy PKP: PKP Przewozy Regionalne (zakłady w Krakowie, Katowicach i Rzeszowie), PKP CARGO (zakłady taboru w Krakowie, Nowym Sączu, Skarżysku Kamiennej i Żurawicy), PKP Intercity (zakład w Krakowie), PKP Polskie Linie Kolejowe (zakłady linii kolejowych w Gliwicach, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Nowym Sączu, Rzeszowie, Tarnowskich Górach oraz Zakład Maszyn Torowych w Krakowie), PKP S.A. (oddziały nieruchomości na terenie Śląska i Małopolski). Stanisław Kogut jest senatorem i prezesem Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach, a także prezesem Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, która lobbuje na rzecz przedsiębiorców prywatnych współpracujących z PKP. Układ jest prosty. Kogut pomaga Krawczykowi zdobywać kontrakty w spółkach Grupy PKP, a ten finansuje jego fundację. Można przyjąć założenie, że umowa jego firmy z PKP PR na czyszczenie taboru została zawarta po uprzednim "ustawieniu" przetargu. Wara kontrolerom z Biura Kontroli Terenowej od dokumentacji przetargowej, która w odróżnieniu od innych regionów tu w Krakowie jest na ogół niedostępna. Nic dziwnego, że kontrolujących składy pociągów widziano ostatni raz w roku ubiegłym. W takiej sytuacji pobyt kontrolerów w Krakowie byłby tylko "biciem piany". Temat: Poczet prezesów, czyli władze spółek PKP Przewodniczącym Rady Programowej kogutowej Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach jest Józef Jeżewicz. Członkiem zarządu PKP PLK SA jest też Józef Jeżewicz. Czy widzicie w tym jakiś związek? Radzę wejść na stronę www.fpon.com.pl. Można tam wyczytać, że fundację założył Stanisław Kogut w roku 1998, gdy był przewodniczącym Sekcji Kolejarzy NSZZ Solidarność.Fudatorami są: - Zakłady Usługowe "Południe" - zmonopolizowały rynek usług sprzątania wagonów i budynków kolejowych w południowej Polsce, a ostatnio płatne strefy parkowania w Krakowie. Referencje na stronie www.poludnie.pl tylko to potwierdzają. Prezes ZU Południe Jan Krawczyk jest przewodniczącym Rady Fundatorów u Koguta - Agencja Centrum - dostawca wielu projektów budowlanych dla PKP. Współtwórca projektu zabudowy okolic dworca PKP w Krakowie, również tych wykupionych przez Tishman Speyer. Jej prezes Ryszard Frankowski jest również przyjacielem Jana Janik, któremu zawdzięcza kupę kasy. - WarsRest - spółka została zlikwidowana w 2004 r. Już chociażby z tego względu fundacja istnieje nielegalnie. - Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie SA. (PRK Kraków) - wystarczy spojrzeć na stronie www.prk.krakow.pl na ich referencje i już wiadomo z kogo żyje. Prezes PRK Andrzej Mitura jest członkiem Rady Fundatorów. W Radzie Fundatorów figuruje również nazwisko Grzegorz Rurarz. Był prezesem spółki córki WARS SA pn. Wars Catering. W wyniku niegospodarności, a może nadużyć stracił fuchę. Przyczynił się do odwołania prezesa WARS SA Michała Zubrzyckiego. Ps. Przyznaję, Jeżewicz był tylko pretekstem. Warto zainicjować nowy temat. Temat: Zmiany w rozkladzie...
Praktyka jest taka, ze pociag ten spoznia sie rowniez w weekendy. Mimo Tak na marginesie - ktos pisal o opoznieniach w okolicy Nowego Sacza. Czesc A Massel Temat: Kurnik (Stróże) i cztery małopolskie i nne stacje bez prądu http://info.onet.pl/904178,10,item.html Krakowski Zakład Energetyczny wyłączył prąd dla sieci PKP Zakład Energetyczny w Krakowie SA (ZEK) wstrzymał w poniedziałek Wyjaśniła, że powodem tej decyzji są długi spółki PKP Energetyka Dodała, że jeśli PKP nie zacznie spłacać długu, ZEG zapowiada na Odłączone w poniedziałek punkty trakcyjne znajdują się w Groń powiedziała, że decyzja wstrzymania dostaw prądu do punktów "Spółka kolejowa deklarowała, że wpłaty mogą nastąpić pod koniec Jak poinformowała PAP rzecznik Małopolskiego Zakładu Przewozów "Na odcinkach pozbawionych prądu zastosowaliśmy zastępczy tabor Krakowski zakład energetyczny już wcześniej wstrzymywał dostawy Temat: Sitwy związkowo-dyrektorskie na kolei Chyba ten strajk był w 1998 roku? Po nim stanowisko stracił dyrektor naczelny sektora trakcji Jerzy Śmiałkowski. Był konkurs. Naczelnym został zastępca Śmiałkowskiego, też jak Janik i Śmiałkowski z Krakowa. Potem Matuszyk został prezesem Cargo SA. Strajk maszynistów był inspirowany. Robotę straciło kilku dyrektorów zakładów. Był pretekst do wymiany. Śmiałkowskiemu krzywda się nie stała. Skorzystał z mojego pomysłu zgłoszonego Janikowi i utworzył Konsorcjum Taborowe - później obiekt śledztwa prokuratury. Ostatnio widziano go na stanowisku wiceprezesa firmy spedycyjnej Cargosped, powstałej w wyniku likwidacji spółki Kolsped. Spółkę tę rzutem na taśmę Janik usiłował sprzedać. Większą rolę w budowaniu kariery Janika mieli ówcześni szefowie dwóch potężnych central związkowych: Chyczewski z ZZK i Kogut z "Solidarności". Obaj zasiadali w radzie PKP i skutecznie Janika przed zapędami ministra chronili. Spytałem Chyczewskiego po fakcie, dlaczego? Odpowiedział mi, że wydawało się, że Janik był najlepszy. Zapewne, bo cwańszy od nich. Taki sobie hochsztapler. Jak ja był w PZPR, choć w przeciwieństwie do mnie polubił "Solidarność". Mi Chyczewski zaproponował stanowisko komendanta oddziału okręgowego SOK w Warszawie. Byłem wtedy głównym specjalistą w DG PKP. Przyjąłem. Za parę miesięcy zaproponował mi stanowisko dyrektora zakładu taboru w Białymstoku. Do tematu jednak nie wrócił. W 2001 roku zaproponował mi stanowisko komendanta głównego SOK. Odmówiłem, bo szkoda mi było ówczesnego szefa tej służby Grzegorza Siewiery. Za miesiąc Krzysztof Niemiec, członek zarządu PKP SA ds. eksploatacji posadził na tym stołku policjanta z Komendy Głównej, Jerzego Marszałka. Kogut proponował mi, abym wszedł do rady Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach, gdy byłem dyrektorem oddziału Wars w Krakowie. Nie wszedłem. Przez Stróże tylko przejeżdżałem. Ale to już historia. Podałem ten przykład, żeby zilustrować wcześniejszą wypowiedź. Takie same sitwy są i teraz. Zmieniły się tylko nazwiska. To nie Krycha, jak wyśmiewają się niektórzy, jest "kadrową" PKP. Kadrowcami są "przywódcy" związkowi. Nazw pewnych państwowych instytucji nie będę wymieniał... Temat: Rozklad jazdy w Warszawie Czesc !!! Wiele padlo juz slow krytyki jezel ichodzi o "stado" pociagow 1) Jeden z tych pociagow np. Silesia jechal by tak jak teraz przez Mysle, ze takie rozwiazanie znacznie by zwiekszylo liczbe paszazerow Gdyby te pociagi byly dodatkowo skomunikowane z Bieszczadami i z Warto tez pomyslec o drodze powrotnej. W poprzednim rozkladzie bylo Wystarczy odrobine pomyslec i kolej dzialala by jak jeden Acha jeszcze jedno. Czy ktos z Was slyszal o koncepcji pociagu pozdrawiam PABLO Temat: Stanisław Kogut news Senator Kogut żąda przeprosin Autorzy donosów skierowanych do władz Prawa i Sprawiedliwości oraz do prokuratury, którzy oskarżali senatora Stanisława Koguta o wymuszenia, korupcję i mobbing wobec pracowników PKP staną przed wyborem - przeprosiny, albo spotkanie z Kogutem w cztery oczy przed sądem. - Ponieważ prokuratorzy, którzy rozpoznawali tę sprawę zakończyli ją umorzeniem, będę domagał się od tych osób publicznych przeprosin. Jeśli nie doczekam się, wytoczę im z powództwa cywilnego sprawę o zniesławienie i będę żądał w ramach zadośćuczynienia wpłaty pieniędzy na rzecz Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach - powiedział na konferencji prasowej senator Stanisław Kogut. O sprawie informowała "Gazeta Krakowska" w ubiegłym roku, kiedy to Kogut został zawieszony w prawach członka partii. Wśród powodów zawieszenia były między innymi wspominane donosy pod którymi podpisały się dwie osoby pełniące niegdyś kierownicze stanowiska w spółkach kolei - obecnie obie są na emeryturze. Jeden list dotarł z Poznania, drugi z Krakowa. Zarzuty w obu były podobne - byli współpracownicy Koguta, który przez długie lata pełnił funkcję szefa kolejarskiej "Solidarności" twierdzili, że wymuszał na ludziach zajmujących kierownicze stanowiska w PKP wpłaty na założoną przez niego fundację oraz drogie prezenty. Tym którzy nie płacili w gotówce - na konto fundacji, albo politykowi - w "naturze" rzekomo groziła degradacja. - To perfidne kłamstwa, a ich efekt był taki, że moja matka przez rok walczyła o życie. Mam do tych ludzi ogromny żal, bo obojgu pomagałem, gdy pracowali na kolei - mówi Kogut. Co ciekawe - autorzy oskarżeń czekali z nimi kilka lat i upublicznili je dopiero we wrześniu 2007 r. tuż przed wyborami do parlamentu w których Kogut ubiegał się o fotel senatora. W tej sytuacji donosy "pachniały" politycznym interesem spalenia kandydata do parlamentu. Jedno z pism badała policja pod nadzorem Prokuratury Rejonowej Warszawa Śródmieście. - Świadkowie nie potwierdzili wersji zawiadamiającego o popełnieniu przestępstwa - mówi szef tej prokuratury Robert Myśliński. Mimo wcześniejszych zapowiedzi Stanisław Kogut nie zdecydował się wczoraj ujawnić nazwisk autorów donosów. - Prawnicy odradzili mi to dopóki nie dostanę pisemnego potwierdzenia o umorzeniu prokuratorskiego postępowania - powiedział podczas konferencji. Redakcji "Gazety Krakowskiej" są to jednak nazwiska znane. Autorzy oskarżeń tuż przed wyborami w 2007 r. donosili na Koguta także do mediów. Kobieta - A. G. pracowała w Krakowie w spółce Przewozy Regionalne, mężczyzna - W. A. był dyrektorem sektora pasażerskiego w Poznaniu. źródło: Gazeta Krakowska Temat: [cyt]PKP-Kielce. [pr][cyt]Zmiany w rozkładzie PKP Artur Gernand 26-11-2004 , ostatnia aktualizacja 26-11-2004 20:14 Link:http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34975,2415485.html Serwis: gazeta.pl Samorząd Podkarpacia w przyszłym roku dopłaci do przewozów regionalnych PKP Temat: Ulubione miejsca policji na trasie Lodz - Zakopane
1. Na przeciwko stacji benzynowej Petrochemii w okolicach targowiska Tuszyn II. I to by bylo na tyle w telegraficznym skrocie! Pzdr. Temat: Wrocili my z Ukrainy... / koniec z doplatami pospieszny-ekspres Wróciliśmy (Marcin Kulinicz i ja) z Ukrainy. Marcin na pewno napisze fajną relację, a ja napiszę o biletowym SKANDALU!!! w Polsce. /Krótki zarys sytuacji/ Niestety, już nie można zrobić dopłaty na ekspres!!! Wielki bukiet Idę w Stróżach do kasy, pani wpisuje w Kurs dane P2E2, a program wywala Pociąg MieżdzuGorod Kościuszko: Temat: PKP kpi z Ernesta Malinowskiego Czesc Wszystkim :-)))
eeee pogrzeby sa smutne a chrzciny wesole , notabene Ost-west tez sie nie Pozdrawiam Wszystkich :-) Wydzial Transportu Politechniki Warszawskiej Temat: Gorlice a sieć planowanych autostrad w Polsce. Tyle że przez Nowy Sącz przejeżdża dziennie 13 par pociągów (10os/3pośp) + 3 sezonowe, a przez Jasło 7 (os) + 3 sezonowe. Miasta te (drogą kolejową) są bezpośrednio skomunikowane ze 100licą województwa, oraz większymi miastami województwa, natomiast Gorlice Zagórzany są skomunikowane z wsią Stróże i mieściną Biecz. no i co z tego ze NS ma te pociagi. osobowkami to z sacza prawie nikt nie jezdzi, glownie kolejarze. pociag zaczyna zapelniac sie dopiero od Grybowa. zreszta nikt normalny nie bedzie sie tlukl ponad 4 godziny do Krakowa pociagiem jak za ta sama cene moze w 2,5 dojechac autobusem. podobniez Jaslo i osobowki w strone Rzeszowa Z obserwacji, wiem że bezpośredni pociąg rel. Gdynia - Zagórz mknący przez G.Zagórzany wysypuje na perony sporą garstkę podróżnych, którzy to zdezorientowani wypytują jak się dostać do centrum miasta. (Szpileczka dla PKP , MZK Gorlice), gdzie jest transport publiczny ??? mknący...to za duzo powiedziane... ale tu jest akurat racja, czlowiek wysiada i nawet nie wie gdzie jest i w ktora strone te "gorlice" są. a wystarczyloby, zeby chocby jeden kurs Veolii zahaczal o dworzec PKP w Gorlicach-Zagorzanach i byloby juz o wiele lepiej. bo o bilecie zintegrowanym w naszej polskiej kolejowej rzeczywistosci nie ma chyba co marzyc. a swoja droga szkoda ze jest to tylko sezonowy pociag. powinien w kazdy weekend jezdzic takze poza sezonem, bo calkiem sporo ludzi tym jezdzi. a wracajac do autostrad, no Panowie, jakos dotychczas gorlice autostrady nie mialy i jakos zyly, zreszta budowa czegos takiego tutaj nie mialaby zadnego ekonomicznego uzasadnienia. bardziej bylbym szczesliwy, gdyby zrobiono pasy wolnego ruchu na DK28 w strone NS i wybudowano obejscie Siedlisk od Luznej do Zborowic dolina widoczna na prawo od obecnej drogi. nie trzeba by wtedy wyjezdzac sie na te cholerne pagorki. Temat: Wybryki chuligańskie!! Ciężki stan zdrowia kibica Wisły 27-letni kibic krakowskiej Wisły, który w niedzielę w drodze na mecz do Katowic wypadł z pociągu w Jaworznie, z licznymi obrażeniami głowy trafił do szpitala w Sosnowcu. Poszkodowany jest na co dzień pracownikiem PKP. Na mecz jechał prywatnie. Jego stan jest ciężki. Podczas wyjazdu z Jaworzna pociągu wiozącego ok. 1500 kibiców Wisły policjanci zostali obrzuceni kamieniami i butelkami. Przez otwarte drzwi wypadł jeden z kibiców stojący na podeście wagonu. Uderzył głową o betonowe podłoże w wyniku czego stracił przytomność. Był pod wpływem alkoholu - poinformował oficer prasowy jaworznickiej policji komisarz Jacek Sowa. Pociąg ponownie się zatrzymał a poszkodowanego przeniesiono w bezpieczne miejsce z dala od torowiska. W oczekiwaniu na przybycie pogotowia ratunkowego poszkodowanemu pierwszej pomocy przedmedycznej udzielili policjanci. Po przybyciu pogotowia ratunkowego i zabraniu poszkodowanego do szpitala kibice Wisły Kraków, którzy wcześniej wysiedli z pociągu oraz pozostali w wagonach zaczęli rzucać w funkcjonariuszy oraz pasażerów na peronie kamieniami, butelkami szklanymi i elementami metalowymi pochodzącymi z wyposażenia pociągu m.in. popielniczkami, półkami. Policjanci użyli broni z gumowymi kulami. Porządek przywrócono i kibice pojechali na mecz. Pod koniec spotkania na stadionie w Katowicach znów doszło do awantur krakowskich kibiców. Rzucali w policjantów różnymi przedmiotami, policja odpowiedziała użyciem armatki wodnej i gumowych kul. Ostatecznie pod eskortą stróżów porządku kibice zostali odprowadzeni na dworzec kolejowy. Jak poinformowała Magdalena Szymańska-Mizera, rzecznik katowickiej policji trzech kibiców Wisły trafiło do izby wytrzeźwień, a jeden został zatrzymany i najprawdopodobniej zostanie mu przedstawiony zarzut czynnej napaści na policjanta. Wisła wygrała mecz z Dospelem Katowice 2:0. Temat: [Kolej] Remont linii Rzeszow-Jasło-Sanok-Łupków Szybkie połączenie kolejowe Rzeszów - Krosno Podróż z Krosna do Rzeszowa pociągiem w 45 minut, zamiast jak obecnie w 2,5 godziny? To możliwe. Decyzja w rękach radnych. Do stolicy Podkarpacia z Krosna pociągiem trzeba jechać przez Jasło. Tu pasażerów - przed kontynuacją podróży - czeka jeszcze postój operacyjny na stacji. W sumie 2,5 godziny. Spory odcinek pociąg pokonuje trasą równoległą do tej, którą jechał wcześniej. Dwa razy szybciej dotrzeć do Krosna można autobusem, busem czy samochodem. Trudno się dziwić, że wagony na trasie wożą głównie powietrze. - Biorąc pod uwagę niespełna 70 kilometrową odległość, podróż koleją to XIX wiek - mówi Dariusz Niemczyk, inżynier budownictwa kolejowego z Krosna. Razem z prof. Włodzimierzem Czeczułą z Politechniki Krakowskiej przygotował koncepcję budowy łącznicy. O tor między linią Stróże-Zagórz a Rzeszów - Jasło zabiega nie tylko Krosno. Projekt popiera 14 burmistrzów i wójtów, którzy uważają, że w ten sposób znacznie poprawi się dostępność komunikacyjna południowo-wschodniej części województwa. Nie tylko ze stolicą Podkarpacia, ale i z resztą Polski. A turystom otworzy drogę w Bieszczady. - To dobre rozwiązanie w kontekście modernizacji linii Rzeszów-Ocice - uważa Dariusz Niemczyk. Budowa łącznicy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zmodernizować linię, bo teraz w niektórych miejscach pociąg zwalnia do 20-30 km na godzinę. (FOT. ARCHIWUM) Potrzeba ponad 50 milionów Koncepcja jest przygotowana w trzech wersjach. Trzeba zbudować jeden tor o długości od ok. 9 do 12,5 km, w zależności od wariantu. Szacunkowy koszt to od 46 do 57 mln złotych. Z planem zapoznali się radni sejmiku, szczegółami zajmie się komisja polityki regionalnej. - Liczymy, że samorząd województwa poprze inwestycję, bo kolej nie chce budować tej linii - mówi Joanna Sowa, rzeczniczka krośnieńskiego magistratu. - Chcemy by znalazł się na liście projektów ważnych dla regionu i otrzymał dofinansowanie unijne. Budowa łącznicy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zmodernizować linię, bo teraz w niektórych miejscach pociąg zwalnia do 20-30 km na godzinę. Remont to obowiązek PKP, która naprawy powinna wykonywać co 25 lat. Ostatnia na tej trasie była w latach 80. Ewa Gorczyca Temat: Kolej Rynek Kolejowy - 08-12-2008 13:32 14 grudnia wchodzi w życie nowy Sieciowy Rozkład Jazdy PKP. Na kilku liniach, gdzie w tej chwili zawieszony jest ruch pasażerski, znów pojawią się pociągi - informuje "Rynek Kolejowy". Najciekawszym projektem, który wprowadzają PKP Przewozy Regionalne, wydaje się być uruchomienie połączenia do przystanku Nowy Sącz Miasto, leżącego na nieczynnej linii Nowy Sącz - (Rabka) - Chabówka. Do N. Sącza Miasta ma docierać sześć pociągów (dwa w dni robocze) - trzy z nich będą kursować w relacji Tarnów - N. Sącz - N.S.Miasto - N.Sącz, trzy pozostałe odwrotnie - N.Sącz- N.S.M. - N.Sącz - Tarnów (jeden z nich będzie kończyć bieg w Stróżach). PKP Przewozy Regionalne robią drugie podejście do reaktywacji przewozów pasażerskich na linii Nysa-Brzeg. Pierwsze miało miejsce w lutym 2005 r., ale w grudniu 2006 r., wskutek - tradycyjnie - braku porozumienia na linii kolej-samorząd w kwestii wysokości dotacji, pociągi zostały zlikwidowane. Między Nysą i Brzegiem kursować będą trzy pary pociągów dziennie. To nie jedyna reaktywacja w południowo-zachodniej Polsce. Pociągi pasażerskie pojawią się na szlakach Lubin Górniczy â Rudna Gwizdanów (7 par, w tym bezpośrednie połączenia Legnicy z Lesznem), Legnica - Złotoryja - Jerzmanice (3 pary pociągów, bezpośrednio z Wrocławia), Lubań Śl. - Mikułowa - Zgorzelec (2 pary pociągów w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec). Po modernizacji i elektryfikacji otwarte zostało przejście graniczne Międzylesie-Lichkov: pojadą przez nie cztery pary pociągów pasażerskich, w tym dwie pary pospiesznych Wrocław-Praga. Będą to jedne z niewielu pociągów pospiesznych, którymi zawiadywać będą PKP Przewozy Regionalne. Status pociągów pospiesznych (PKP PR) mają też szynobusy kursujące pomiędzy Krakowem Gł. i lotniskiem Balice. Od 1 marca planowane jest kursowanie trzech par pociągów pospiesznych (PKP PR) Wrocław-Drezno; do końca lutego mają kursować dwie pary pociągów osobowych Wrocław-Goerlitz. Przewozy pasażerskie mają być wznowione także na linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie ruch ma prowadzić samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie. Według ostatnich informacji, ma to jednak nastąpić dopiero po Nowym Roku. Potwierdzone jest natomiast to., że po linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie w tej chwili nie ma żadnych przewozów pasażerskich, będzie latem 2009 r. kursować nocny pociąg pospieszny (PKP Intercity) Kłodzko-Szczecin. KD planują między Kłodzkiem i Wałbrzychem uruchomić cztery pary pociągów dziennie. Z trzymiesięcznym opóźnieniem - bo pierwotnie mówiło się o 1 września - uruchomione zostaje aglomeracyjne połączenie z Katowic do Tychów, co wiąże się z reaktywacją dla ruchu pasażerskiego odcinka Tychy-Tychy Miasto. Pojawi się tam 39 par pociągów, obsługiwane składami Flirt. 1 czerwca 2009 r. mają zostać wznowione - dwoma parami pociągów - międzynarodowe przewozy pasażerskie (Zielona Góra) - Czerwieńsk - Guben. Jeśli chodzi o planowane zamknięcia linii, to we wstępnym rozkładzie opublikowanym przez PKP PR nie ma zaplanowanych pociągów Jelenia Góra - Lwówek - Zebrzydowa. Ta sprawa wywołuje kontrowersje, zwłaszcza, że dzięki staraniom samorządowców z Lwówka nie tylko uratowano połączenia do Jeleniej Góry (decyzja o likwidacji wisiała na włosku), ale też otwarto po wielu latach połączenie do Zebrzydowy, a latem br. rozpoczęły się międzynarodowe przewozy z Lwówka do czeskiego Trutnova (te pociągi są ujęte w nowym rozkładzie, ale tylko z Jeleniej Góry, a nie z Lwówka). Z ostatnich informacji, pochodzących z lokalnych mediów i portali internetowych wynika, że pociągi do Lwówka po 14 grudnia ostatecznie będą jednak kursować, jednak nowy rozkład nie został jeszcze opublikowany. W opublikowanym zarysie SJRP 2008/2009 nie ma także wakacyjnego połączenia (szynobusowego) z Koszalina do Mielna. Ta linia została w tym roku reaktywowana po 14 latach. W SJRP 2008/2009 nie ma też pociągów osobowych na trasie Kępno-Janinów (stacja na odcinku Herby Nowe - Wieluń) oraz Zduńska Wola - Babiak (stacja na trasie Zd.W - Inowrocław). Na odcinku Babiak - Inowrocław pozostanie tylko jeden pociąg osobowy. âźW zamianâ do Wielunia będzie można dojechać dwoma pociągami dalekobieżnymi, w tym TLK Barbakan. Jeśli na wspomnianych, a także na innych liniach będą w tym tygodniu zachodzić zmiany w rozkładach, będziemy na bieżąco o tym informować na portalu. Natomiast szczegółową analizę nowego rozkładu jazdy 2008/2009 opublikujemy w styczniowym numerze âźRynku Kolejowegoâ. http://www.wnp.pl/wiadomosci/pkp-wprowa ... 0_0_0.html Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Zmiana rozkładu, otwarcia i zamknięcia (?) linii 14 grudnia wchodzi w życie nowy Sieciowy Rozkład Jazdy PKP. Na kilku liniach, gdzie w tej chwili zawieszony jest ruch pasażerski, znów pojawią się pociągi. Najciekawszym projektem, który wprowadzają PKP Przewozy Regionalne, wydaje się być uruchomienie połączenia do przystanku Nowy Sącz Miasto, leżącego na nieczynnej linii Nowy Sącz - (Rabka) - Chabówka. Do N. Sącza Miasta ma docierać sześć pociągów (dwa w dni robocze) - trzy z nich będą kursować w relacji Tarnów - N. Sącz - N.S.Miasto - N.Sącz, trzy pozostałe odwrotnie - N.Sącz- N.S.M. - N.Sącz - Tarnów (jeden z nich będzie kończyć bieg w Stróżach). PKP Przewozy Regionalne robią drugie podejście do reaktywacji przewozów pasażerskich na linii Nysa-Brzeg. Pierwsze miało miejsce w lutym 2005 r., ale w grudniu 2006 r., wskutek - tradycyjnie - braku porozumienia na linii kolej-samorząd w kwestii wysokości dotacji, pociągi zostały zlikwidowane. Między Nysą i Brzegiem kursować będą trzy pary pociągów dziennie. To nie jedyna reaktywacja w południowo-zachodniej Polsce. Pociągi pasażerskie pojawią się na szlakach Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów (7 par, w tym bezpośrednie połączenia Legnicy z Lesznem), Legnica - Złotoryja - Jerzmanice (3 pary pociągów, bezpośrednio z Wrocławia), Lubań Śl. - Mikułowa - Zgorzelec (2 pary pociągów w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec). Po modernizacji i elektryfikacji otwarte zostało przejście graniczne Międzylesie-Lichkov: pojadą przez nie cztery pary pociągów pasażerskich, w tym dwie pary pospiesznych Wrocław-Praga. Będą to jedne z niewielu pociągów pospiesznych, którymi zawiadywać będą PKP Przewozy Regionalne. Status pociągów pospiesznych (PKP PR) mają też szynobusy kursujące pomiędzy Krakowem Gł. i lotniskiem Balice. Od 1 marca planowane jest kursowanie trzech par pociągów pospiesznych (PKP PR) Wrocław-Drezno; do końca lutego mają kursować dwie pary pociągów osobowych Wrocław-Goerlitz. Przewozy pasażerskie mają być wznowione także na linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie ruch ma prowadzić samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie. Według ostatnich informacji, ma to jednak nastąpić dopiero po Nowym Roku. Potwierdzone jest natomiast to., że po linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie w tej chwili nie ma żadnych przewozów pasażerskich, będzie latem 2009 r. kursować nocny pociąg pospieszny (PKP Intercity) Kłodzko-Szczecin. KD planują między Kłodzkiem i Wałbrzychem uruchomić cztery pary pociągów dziennie. Z trzymiesięcznym opóźnieniem - bo pierwotnie mówiło się o 1 września - uruchomione zostaje aglomeracyjne połączenie z Katowic do Tychów, co wiąże się z reaktywacją dla ruchu pasażerskiego odcinka Tychy-Tychy Miasto. Pojawi się tam 39 par pociągów, obsługiwane składami Flirt. 1 czerwca 2009 r. mają zostać wznowione - dwoma parami pociągów - międzynarodowe przewozy pasażerskie (Zielona Góra) - Czerwieńsk - Guben. Jeśli chodzi o planowane zamknięcia linii, to we wstępnym rozkładzie opublikowanym przez PKP PR nie ma zaplanowanych pociągów Jelenia Góra - Lwówek - Zebrzydowa. Ta sprawa wywołuje kontrowersje, zwłaszcza, że dzięki staraniom samorządowców z Lwówka nie tylko uratowano połączenia do Jeleniej Góry (decyzja o likwidacji wisiała na włosku), ale też otwarto po wielu latach połączenie do Zebrzydowy, a latem br. rozpoczęły się międzynarodowe przewozy z Lwówka do czeskiego Trutnova (te pociągi są ujęte w nowym rozkładzie, ale tylko z Jeleniej Góry, a nie z Lwówka). Z ostatnich informacji, pochodzących z lokalnych mediów i portali internetowych wynika, że pociągi do Lwówka po 14 grudnia ostatecznie będą jednak kursować, jednak nowy rozkład nie został jeszcze opublikowany. W opublikowanym zarysie SJRP 2008/2009 nie ma także wakacyjnego połączenia (szynobusowego) z Koszalina do Mielna. Ta linia została w tym roku reaktywowana po 14 latach. W SJRP 2008/2009 nie ma też pociągów osobowych na trasie Kępno-Janinów (stacja na odcinku Herby Nowe - Wieluń) oraz Zduńska Wola - Babiak (stacja na trasie Zd.W - Inowrocław). Na odcinku Babiak - Inowrocław pozostanie tylko jeden pociąg osobowy. „W zamian” do Wielunia będzie można dojechać dwoma pociągami dalekobieżnymi, w tym TLK Barbakan. Jeśli na wspomnianych, a także na innych liniach będą w tym tygodniu zachodzić zmiany w rozkładach, będziemy na bieżąco o tym informować na portalu. Natomiast szczegółową analizę nowego rozkładu jazdy 2008/2009 opublikujemy w styczniowym numerze „Rynku Kolejowego”. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Imprezy z PKP Cargo - da sie? | Dziwne. Z tego co mi wiadomo PKP PR woła coraz to większej ilości $$$ za Inflacja Panie, inflacja :-) Joli tez trzeba wiecej dac na wyplate w koncu
Bla bla bla. Mowic to umiesz, a zrobic? Pojdz na dyrektora PR, ciekawe czy Tak więc podsumowując... tak Lucek ma rację, PKP na własne życzenie PR jest tylko wykonawca zlecenia. Pociagi zamawia Urzad... | i wciąż Nie pier***, bo to ze na 12 pociagow, 3 nie maja skomunikania, to od razu Poprostu w naszym kraju brak jest jakiejkolwiek polityki transportowej i Temat: Imprezy z PKP Cargo - da sie?
| Dziwne. Z tego co mi wiadomo PKP PR woła coraz to większej ilości $$$ za Inflacja Panie, inflacja :-) Joli tez trzeba wiecej dac na wyplate w koncu
Bla bla bla. Mowic to umiesz, a zrobic? Pojdz na dyrektora PR, ciekawe czy Tak więc podsumowując... tak Lucek ma rację, PKP na własne życzenie Nie maja innego wyjscia... | Swoją drogą wydaje mi się, iż niektórzy są pełni uwielbienia dla ZZPR Zazdroscisz? : | po czym uruchamia pociągi o 3, 4, 17 PR jest tylko wykonawca zlecenia. Pociagi zamawia Urzad... | i wciąż Nie pier***, bo to ze na 12 pociagow, 3 nie maja skomunikania, to od razu | A A nie jest otwarty? Kibel za free byl? Byl. Sensowniejszy rozklad na | PKP funduje nam niemal codziennie zdziwienia na różną skalę. Np. Twardy jestes :P -- Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 59 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||