Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • karpacz24.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP konin-rozkład





    Temat: ROZBRAT ZOSTAJE 16.05 INFEKCJA/FAMILY MAN/RAVAGE/WOJTYŁA

    ale zawsze jest ten 1 % procent

    trzymam kciuki oby ci się udało pojechać

    odjaazd z konina według rozkladu pkp na necie jest o 17:40 więc pasuje , zdąże po pracy
    lukas jedziesz na bank ??



    Temat: Prośba do kolezanek, kolegow R z Warszawy
    Marecki dzieki za propozycje, nie ukrywam, ze jest dla mnie baaardzooo korzystna. Na dzien dziesiejszy to sytuacja wyglada w ten sposob, ze do W-wy przyjezdzam 03.03.2009.
    Jak wynika z rozkladu jazdy autobus powinien przyjechac o godz. 9.15. Wracam 05.03.2009 . Nie wiem, o ktorej zakoncz sie spotkanie ale napewno musze najpozniej byc o 15-ej na dworcu PKS o 15.00. Autobus do Turku odjezdza 0 15.15. Niewykluczone, ze zakonczenie moze byc grubo przed 15-ta. Wtedy bede kombinowal z PKP do Konina. Ale widzac Twoje zainteresowanie moim losem jeszcze sie odezwe odnosnie powrotu - ale dopiero w poniedzialek. Pozdrawiam no i moze





    Temat: Cięcia w nowym rozkładzie jazdy PKP
    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/418481.html

    100 pociągów zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP, który od grudnia zacznie
    obowiązywać w regionie łódzkim.

    Zrezygnowano przede wszystkim z wczesnoporannych kursów składów podmiejskich,
    tym samym pozbawiając dziesiątki osób dojazdu do pracy do Łodzi.

    Pierwsze pociągi dotrą na łódzkie dworce dopiero przed godz. 6. Np. nie będzie
    już pociągu ze Skierniewic przez Koluszki odjeżdżającego o godz. 3.30, a
    docierającego do Łodzi o godz. 4.47. Podróżuje nim 60–80 osób.

    – Takie są możliwości samorządu wojewódzkiego, który finansuje połączenia
    regionalne. Staraliśmy się uratować te pociągi, które zapewniają dojazd do szkół
    i uczelni – powiedziała nam Elżbieta Zielińska, naczelnik działu marketingu
    Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi.

    – Pomimo że funduszy jest więcej niż w poprzednich latach, to i tak nie
    wystarczyło ich na utrzymanie wszystkich połączeń, głównie tych nierentownych –
    powiedział Marcin Nowicki, rzecznik urzędu marszałkowskiego.

    Cięcia dotknęły niemal każdej trasy. Z nowego rozkładu wypadną również kursy
    nocne. Tylko dwa pociągi osobowe pozostaną na trasie z Kutna do Konina i
    Poznania. Z Łodzi do Łowicza będą kursować trzy składy osobowe na dobę, a
    dotychczas było ich osiem.





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
    Łódź: PKP szykuje nowy rozkład

    Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia.

    "Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę.

    Źródło: NaszeMiasto.pl

    Włókniarz cały czas jeździ przez Poznań. Zamiast przez Ostrów Wielkopolski pojedzie przez Kutno. Różnica przejazdu to około 30 minut a nie godzina. Puszczenie pociągu na rok i ponowne przenoszenie go na linie przez Kutno to jakaś paranoja. Może szybciej o troche, ale ten pociąg znowu będzie pomijał takie miasta jak Pabianice, Sieradz, Kalisz, Ostrów Wlkp., Jarocin - gdzie mieszka wiele więcej osób niż w np. w Kutnie, Kole, Koninie, Wrześni. Zresztą pociągów z Kutna do Poznania jest pełno. Z Łodzi do Wrocławia nawet żaden IC nie jeździ hehe, chociażby TLK. A w Kutnie mają wszystko od EC po osobówki.



    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    Mateuszpiszcz a co z tego zestawu dla PKP IIc co masz na 2009/10 jechało by przez Wrześnię? Domyślam się że TLK Starosta , Gałczyński i Zielonogórzanin oraz nocny "Szczecinianin" a jakieś inne?

    [ Dodano: 24-03-2009, 20:04 ]
    witam wieczorową porą , czytając te posty muszę przyznać ze propozycja kolegi puszczenia w nowym rozkładzie jazdy pociągu z Gorzowa do Warszawy jest całkiem fajna i jeszcze jakby to był zwykły pospiech , anie EX czy IC to byłoby ok.

    [ Dodano: 24-03-2009, 20:24 ]
    hej swoją droga szkoda ,ze co niektórzy tak sie opluwają i to nie tylko ze względu na pociąg "Ślązak" ale w ogóle. Niech on jeździ ,ale lepiej powalczyć także solidarnie o inne połączenia.Kurdę przydałoby się jakieś połączenie od strony Bydgoszczy ,przez Gniezno Wrześnie , Ostrów i Wrocław do Legnicy lub Zgorzelca oraz Pociąg z Poznania do Częstochowy lub dalej Krakowa ,albo Zakopanego np przez Wrześnie - Konin ,który by w Barłogach wjeżdżał na linię węglową Inowrocław - Herby i dalej do Czewy. Swoją drogą ,ktoś miał świetny pomysł z EX krakowianka przez Łódź Widzew - Konin - Poznań do Szczecina . można by też puścić tą trasą jakiś z Krakowa do Berlina ,byłoby pewno szybciej niż "Wawelem"

    [ Dodano: 24-03-2009, 20:57 ]
    mateuszpiszcz,
    Witam ,Masz może coś odnośnie Wrześni dla IC w rozkładzie 2009/10, pewno pojedzie Starosta , Gałczyński , Zielonogórzanin i nocny z Terespola na Szczecin. może coś dołożą. Ciekawe czy trasy się zmienią .



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    A tu się całkowicie nie zgodzę, bo można tak podchodzić np. do większości tras stworzonych przez PKS Białystok (dla przykładu dzienne kursy do Wrocławia i Szczecina, gdzie ceny PKP są jeszcze niższe, gdyż dominuje spółka PR), a mimo wszystko autobusy mają się dobrze. Poza tym (i to jest też odpowiedź na posty, że powinno być więcej kursów niż jeden) ktoś musi zacząć, a wtedy w przypadku sukcesu następni będą też dorzucać swoje połączenia. Tu za przykład podam nocki do Konina (i dalej). Pierwszy z Warszawy był kurs PKS Gryfice, który (dzięki właśnie bardzo niskim cenom w porównaniu z pociągami) stał się dobrą alternatywą dla "koszmarnego" pociągu z Terespola. Potem w ślad Gryfic poszedł właśnie Białystok z nocnym kursem w te strony, a zaraz po nim Puławy. Teraz czas na dzienne.

    A to nowa propozycja rozkładu:

    10:50 Białystok
    12:00 Zambrów
    12:40 Ostrów Mazowiecka
    13:30 Wyszków
    14:40 Warszawa dw. Zach. p
    14:50 Warszawa dw. Zach. o
    15:45 Sochaczew
    16:15 Łowicz
    16:55 Kutno
    17:45 Koło
    18:25 Konin p
    18:30 Konin o
    19:05 Słupca
    19:30 Września
    20:10 Swarzędz
    20:30 Poznań

    Takie coś dodatkowo wypełniałoby lukę na trasie Konin - Poznań.



    Temat: Monopol PKP Intercity
    Interesujący temat, interesująca dyskusja. Sporo jeżdżę pociągami między Warszawą i Poznaniem, ale jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Dziś prześledziłem w internecie rozkład jazdy i dostałem swego rodzaju olśnienia! Faktycznie - są tylko drogie pociągi PKP IC!
    Niedawno zastanawiałem się dlaczego od nowego rozkładu pociągi pospiszne z Warszawy będą dojeżdżać tylko do Kutna i Konina. Teraz już wiem!

    Pozostaje nam tylko krzyknąć: Konkurencja szkodzi klientowi! - PKP IC



    Temat: A może by tak... Ex=>P
    Witam


    Witam,

    Przemawia przez Ciebie gorycz bo skorzystales z tego polaczenia i nie bedziesz mial juz
    takiej mozliwosci.


    Przemawia przez mnie zdrowy rozsadek. Zaoszczedzicie 2,5 minuty w trasie
    liczacej pare godzin. Stracicie moze i niewielu pasazerow ale stracicie
    mozliwosc pozyskania nowych. No ale firma w tak swietnej kondycji
    jak PKP moze pozwolic sobie na olewanie pasazerow.


    Czesc pociagow na E-20 jest skomunikowanych z pociagami z Lodzi i
    mimo to korzysta z nich malo ludzi. Za malo. A linia z Lodzi jest jednotorowa i nie
    mozna bez problemu przesuwac na niej pociagi.


    Pewnie. Znajac PKP to zawsze slyszy sie tylko, ze nie mozna, i ze sie nie da.
    Szkoda tylko, ze kupujac bilet w Lodzi nikt nie zaproponuje polaczen z
    przesiadka w Kutnie, chyba, ze sam takie znajde w rozkladzie w interku.
    A przeciez mozna bylo reklamowac czesc polaczen z Lodzi wlasnie z
    przesiadka w Kutnie chocby przez podanie informacji o nich na dworcach
    w Lodzi. Ale nie w PKP.


    W Kutnie beda zatrzymwac sie tylko Ex, BWE
    oraz Warta/Blekitna Fala, w Koninie tylko Ex i BWE.


    A co to ma przyniesc? Czy chodzi o te 2,5 minuty? Jesli tak to ktos
    powinien poszukac dobrego lekarza.

    Pozdrawiam, Marcin





    Temat: [Wlkp] Konin - Kazimierz Biskupi


    | Radni powiatu konińskiego nie zgadzają się na likwidację przez PKP linii
    | kolejowej Konin-Kazimierz Biskupi. Taką decyzję podjęli na ostatniej
    sesji.

    Troche OT: kiedy na tej linii zawieszono przewozy pasazerskie (jesli w ogole
    takie byly prowadzone)?


    Były prowadzone. W rozkładzie 95/96 sa dwie pary pociągów z adnotacją że "ruch
    pociągów może być zawieszony po ogłoszeniu" natomiast w rozkładzie 96/97
    straszy już tylko pusta tabela. Tak więc ruch pasażerski został zawieszony w
    1996 lub 1997 roku. Ale dokładnie kiedy to nie wiem.
    POzdr
        GWKTeam





    Temat: EC? PKP+DB


    Czy słyszeliście o utworzeniu "Berlin - Warszawa Ekspress" na trasie
    Warszawa - Poznań - Berlin zamiast Berolini, Paderewskiego, Varsovii i
    jeszcze jednego EC.


    Posnania z Poznania do Berlina


    Wagony PKP i DB mają być pomalowane na nowe jednolite
    barwy i będą obsługiwały jedynie tą "linię", bedzie ich 36.


    Juz sa, tylko ze jeszcze nie pomalowane.


    Czy wiecie coś więcej?


    Praktycznie nic sie nie zmieni.

    Wg. mnie sa to jeden z najgorszych pociagow kwalifikowanych w Polsce i
    malowaniem nic sie nie zmieni. Wczoraj jadac Paderewskim z Rzepina do
    Warszawy, tuz za Poznaniem _UKRADZIONO_ mi... cegle !!!!
    Lezala sobie obok mnie w przedziale, a nie spodziwajac sie niczego zlego
    przespalem sie. Jakie bylo moje zdziwienie jak nie znalazlem jej przed
    Koninem, zwlaszcza ze mialem znacznie cenniejsze rzeczy! O zgubieniu nie bylo
    mowy, bo dokladnie przeszukalem przedzial, a w Warszawie jeszcze wszystkie
    inne wagony z mysla o tym ze ktos pomyslal sonbie ze to taki sam rozklad
    rozdawany za darmo jak inne ulotki z rozkladem i tylko ja przejrzal. Nic z
    tego, w calym pociagu nie bylo, ani sladu po niej !!!!!!!!!





    Temat: Jak dojechac do Jarocina z Wroclawia?


    Na stronie z rozkladami jazdy PKP widze, ze nie ma polaczen. Czy Jest
    jakas wersja z przesiadka, a moze sa jakies prywatne linie autobusowe,
    ktore jezdza od nas do Jarocina?


    PKS:
    Połączenia na trasie :

    WROCŁAW - JAROCIN
    Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu
    Trasę kursu zobaczysz klikając w relację
    Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja
    13:10 15:50 P L ł  ZGORZELEC - KONIN
    przez BOLESŁAWIEC, JAROCIN
    15:50 18:35 P U ź  WROCŁAW - KONIN
    przez JAROCIN
    18:25 20:45 P L z  WROCŁAW - KONIN
    przez JAROCIN

    WROCŁAW - JAROCIN UL.MONIUSZKI
    Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu
    Trasę kursu zobaczysz klikając w relację
    Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja
    10:35 13:30 B U m  WROCŁAW - POZNAŃ

    WROCŁAW NADODRZE - JAROCIN UL.MONIUSZKI
    Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu
    Trasę kursu zobaczysz klikając w relację
    Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja
    10:30 13:30 6 m  WROCŁAW NADODRZE - POZNAŃ

    10:55 13:30 B U m  WROCŁAW - POZNAŃ

    P - Kurs pośpieszny
    L - Nie kursuje w 1 i 2 dzień Bożego Narodzenia,Wielkanocy i Now
    z - KURS.od 1.X do 30.VI.5,6,7i wtor.po Wielk.oprócz przerw Świą





    Temat: P17103/17113

    | Jest to pociąg pospieszny Warszawa-Wsch. - Łowicz Gł. i dalej jako  
    | osobowy do
    | Kutna.

    A HAFAS twierdzi, że aż do Konina, ale to by była dość dziwna relacja
    (jak już do Konina, to czemu nie do Poznania?), wiec interesuje mnie,
    czy dojadę nim aż tam, czy to kolejny kwiatek HAFASa i w Kutnie czeka
    mnie niespodzianka.


    Sorry pomyliłem się, oczywiście że "i dalej jako osobowy do Konina"
    Niespodzianki nie będzie.
    Relacja jest faktycznie dosyć dziwna, ale po jej zmianie troche poprawiła się
    frekwencja. Z wprowadzeniem do rozkładu ten pociąg cieszył się dużą
    popularnością. Gdy na początku stycznia zmienili taryfę na pospieszną na
    odcinku do Łowicza (z uwagi na potrzebę rozdzielenia rozliczeń z Kolejami Maz.)
    przez dobry miesiąc straszył pustkami. Później trochę ludzi się przekonało, że
    nawet do Sochaczewa czy Łowicza opłaca się zapłacić więcej i jechać szybciej i
    krócej (zwłaszcza że kupienie miesięcznego na pospieszny PKP-PR nie wyklucza
    jazdy osobowymi by KM, a i w wymienionych miastach zatrzymuje się więcej
    pospiesznych, więc "jest czym jeździć").

    Piotrek





    Temat: Ranking dworców PKS - miasta wojewódzkie
    Koniński dworzec autobusowy architektonicznie to też koszmar. Brzydki barak z małymi pomieszczeniami. Tyle, że właściwym dworcem PKS od jakiegoś czasu są przystanki przy dworcu PKP. Czemu mówię, że właściwym? Gdyż D.K. znajduje się w Nowym Koninie czyli części miasta, którą zamieszkuje znacznie więcej ludzi niż "Staraka", gdzie umiejscowiony jest PKS. Stąd też jedynym plusem (dla mnie dodatkowym to, że bliżej mieszkam) wsiadania na D.A. jest komplet miejsc do wyboru. Rozkłady na dworcu pamiętają chyba jeszcze poprzednią epokę, gdyż są ręcznie malowane. Wyjątkowo słabo to wygląda w porównaniu do innych miast (Inowrocław, Turek), gdzie pojawiły się już drukowane rozkłady z oznaczonymi przewoźnikami, którzy obsługują dany kurs. U nas ciągle to jest science fiction.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Z tego co wiem to kurs z Wrocławia do Karwii przejeżdza przez Bydgoszcz i bardzo dobrze, bo w razie strajku PKP zawsze jest jakieś w miare sprawne i szybkie połączenie Konina z Gdynią. Był jeszcze kurs Jelenia G. - Gdynia też przez Bydgoszcz. Czy on jeszcze jeździ, bo nie mogę go znaleść w rozkładach?
    Odkopałem ten wątek i nie wiedziałem gdzie wetknąć-mam pytanie/prośbę-czy dysponuje ktoś rozkładem jazdy połączenia Jelenia Góra-Gdańsk?Chodzi mi głównie o godz.odj. i trasę.



    Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji
    Cytat: No w szczególności na E20 na odcinku Poznań-Warszawa tętni tak,że aż mi żyły rozrywa
    Może podasz jakieś konkretne pospiechy tego tętnienia,bo ja ich się doszukac jakoś nie mogę

    Pociągi pospieszne PKP PR jadące na trasie Poznań - Kutno - Warszawa w rozkładzie 2007/2008 (niekoniecznie w relacji Poznań - Warszawa): "Włókniarz" do Łodzi (zawsze przez Ostrów Wlkp), "Szczecinianin" do Terespola, sezonowy Świnoujście - Warszawa - Lublin. Oprócz tego są jeszcze pociągi TLK jadące przez Kutno które są odpowiednikami pospiesznych: "Gałczyński", "Zielonogórzanin", "Starosta". A że macie na linii Poznań - Warszawa co godzinę w większości tylko pociągi spółki IC to inna sprawa, ale macie dogodny dojazd i nie widzę powodów do narzekania, a czy kogoś stać czy na nie stać to już inna dyskusja, zawsze macie pociągi TLK. Pomyśl sobie że na innyh liniach są tylko 2 pospieszne PKP PR i żadnych TLK. Postaw się teraz w sytuacji mieszkańca takiego Kalisza, który nie może sobie przebierać w ofercie przewozowej tak jak mieszkaniec Konina czy Kutna, chcąc dojechać do Warszawy.



    Temat: z cyklu "cieknie" [jak co miesiac :-)] - mala rewolucja nocna


    W nastepnym rozkladzie rewolucja kwalifikowana - zniknie wiekszosc
    wagonow WLAB oraz Bc z pospiechow nocnych, za to pojawia sie najpierw NEx
    (Night Express), a w przyszlosci - pociagi "NIC" :-))) (Night InterCity),
    obslugiwane oczywiscie przez PKP InterCity.


    Ale miejscowki maja byc o wiele tansze niz w dzisiejszych kuszetkach,
    szczegolnie jak sie nie wezmie poscieli.

    PRzy okazji znika sporo nocnych w ogole, ale o tym juz wiemy (albo i nie?
    ;-)...

    Poza tym:
    1) Chrobry przez Pn Glowny - to wiadomo, 4 minuty dluzej niz dzis (ale gdyby
    zostal na obwodnicy byloby jeszcze dluzej).
    2) Bedzie nowy pospieszny Pn - Wwa - Pn, o 7 z Poznania, o 14 z Warszawy.
    Regionalne zrobily to za plecami IC i nawet ma to byc pociag na osemce, ale
    IC maja robic awanture i osemka ma spasc ;-))) Postoje Kostrzyn Wrzesnia
    Slupca Konin Kolo Kutno Lowicz Sochaczew.
    3) Odra jednak zostaje, bo jakis pozal sie Boze posel zrobil zadyme. Ale
    poznanski odpowiednik Odry tez bedzie.
    4) Jak juz wiadomo Opolanin i Panorama out, w zamian Olenka do Wroclawia i
    Gornik do Opola.
    5) Wwa Gdansk 5 minut dluzej, Wwa BBiala 3 minuty krocej, Pn Wroclaw 7 minut
    dluzej, Krzyz Szczecin 2 mnuty dluzej, kwalifikowane Rokietnica - Wronki po
    2. w obie strony, beda tez ograniczenia na Poznan - Konin do 120 i 140 ze
    wzgledu na zuzycie toru... :-)))))
    6) podniesienie Lebork - slupsk do 120, ale o tym tez juz (chyba) wiadomo...

    Wiecej grzechow nie pamietam ;-)

    tg





    Temat: [pr] Dłużej do Łodzi


    | ILE?? PKP OBUDŹ SIĘ!!!! Ruszyła budowa autostrady z Konina do Łodzi
    | (Strykowa)
    | a oni jeszcze wydlużają czas jazdy??

    Jeszcze ładnych parę lat budowa potrwa, a jak skończą to podyktują takie
    ceny, że... Dr Jan czuwa :-)


    Jeżeli wszystko będzie budowane zgodnie z planem to do Strykowa pojedziemy pod
    koniec 2005. Oby ten godzynny poślizg miał miejsce tylko w tym rozkładzie
    jazdy.





    Temat: [pr] Dłużej do Łodzi


    Ma to także dotyczyć pociągu Włókniarz,
    który łączy Łódź z Poznaniem. Z tego też powodu ma się wydłużyć czas
    przejazdu między tymi miastami i to o około godzinę. Nowy rozkład jazdy nie
    został jeszcze zatwierdzony.


    ILE?? PKP OBUDŹ SIĘ!!!! Ruszyła budowa autostrady z Konina do Łodzi (Strykowa)
    a oni jeszcze wydlużają czas jazdy??





    Temat: SU46 na sluzbowym do Poznania Franowa
    Remik z Poznania przeslal taki tekst na pl.misc.kolej:


    Kiedys przez Franowo jezdzily
    normalne pociagi - jeszcze w zeszlym rozkladzie byl np. Swarzedz -
    Poznan przez Franowo, Staroleke.


    Pamiętam, że jeździły, bo sam takim kiedyś z Konina do Poznania przez
    Franowo jechałem


    I zatrzymywal sie na niektorych
    "sluzbowych" peronach. Wtedy OK. Dzisiaj jednak zaden osobowy
    ogolnodostepny pociag przez Franowo nie jedzie. Z tego tez wynika, ze
    wszystkie przystanki utracily moc ogolnodostepna.


    Bo pociąg jest służbowy. Gdyby był ogólnodostępny, to byłyby
    ogólnodostępne.


    Wysiadajac z pociagu
    sluzbowego na Franowie jestes juz na terenie kolejowym, na ktory
    wstep
    jest zabroniony. NIe wyobrazam sobie sytuacji, gdyby ze sluzbowki
    wyszlo
    nagle 50 osob i rozbieglo sie "w tory".


    Czemu "w tory"?. O ile pamiętam, na tych służbowych przystankach na
    Franowie są perony, i przejścia przez tory. A poza tym ludzie nie
    biegliby w tory, tylko tam, gdzie chcą dotrzeć, czyli do miasta, czy co
    tam jest. Kierując się troska o bezpieczeństwo pasażerów PKP powinny
    zabronić wysiadania i wsiadania na wielu stacjach i przystankach, gdzie
    tunele pod torami są w stanie nieużywalności, i aby dostać się na peron
    trzeba łazić po torach.





    Temat: Lodz
    Jade pociagiem osobowym, noi wiecie gdzie sa rozklady tw podmijskich???


    | Witam wszystkich, wybieram sie w przyszlym tygodniu do lodzi, w celu
    | zaliczenia tramwajow podmiejskich, bede jechal od strony konina tutaj,
    wiec
    | ma ktos jakis pomysl na logiczne i szybkie czyli 1 dniowe zwiedzenie tej
    | czesci tramwajow?? Jak ktos bedzie chcial pomoc to prosze o meska
    607411882.
    | Milosnik komunikacji ze szczecina:)))

    Ahoy!! Chętnie pomogę tylko doprecyzuj. Będziesz jechał PKS, PKP czy
    samochodem?? A jeśli samochodem to będziesz wjeżdżał do Łodzi drogą 710
    czy
    jedynką??

    Aha - z powodu przebudowy mostu kolejowego na ul. Pabianickiej linia
    tramwajowa do Pabianic (41) kursuje na skróconej trasie Zajezdnia
    Chocianowice-Pabianice. Czyli niestety nie uda się zwiedzić całej łódzkiej
    sieci tramwajów podmiejskich. (Chociaż odpada jedynie niewielki fragment
    linii 41 i to tylko na terenie Łodzi.)

    pozdrawiam

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -


    http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Jeśli trasa nie jest dłuższa niż godzinka, ewentualnie półtorej (nawet i dwie wytrzymam), to PR110D lub Lux mi nie przeszkadza, ale wybaczcie - z Konina do Łeby i to jeszcze przez Toruń, Grudziądz, Gdańsk nie chciałbym takim czymś jechać. Rozumiem, że czasem dany PKS ma kłopoty taborowe i nie ma wyboru, musi jechać PR lub H10. Ale takich co notorycznie wystawiają te autobusy na trasy biegnące przez pół Polski staram się unikać. Mam w końcu wybór, mogę skorzystać albo z innego przedsiębiorstwa, albo z PKP. Więc nie widzę sensu aby się spierać, skoro Kraśnik wystawia złom, to po co się katować - są busy (jak kto woli), są zapewne inne PKSy i jest kolej.

    Co do nieplanowanych postojów, szczerze mówiąc, jeszcze się z tym nie spotkałem, a trochę tras objechałem. Zazwyczaj autobusy jedynie dłużej stały na dworcach, jak np. była kolejka do toalety czy jakiegoś bufetu.
    Wiem, też że niektóre kursy mają postoje (ale ujęte w rozkładzie) na stacjach benzynowych czy w zajazdach. Tak jest np. z Płock - Jelenia Góra, obsługiwanym przez PKS Gostynin - gdzieś w okolicach Wrocławia robi sobie godzinną przerwę na posiłek dla kierowców. Podobnie sytuacja chyba wygląda z PKS Gryfice na kursie (Kołobrzeg) Świnoujście - Warszawa.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Z tego co wiem to kurs z Wrocławia do Karwii przejeżdza przez Bydgoszcz i bardzo dobrze, bo w razie strajku PKP zawsze jest jakieś w miare sprawne i szybkie połączenie Konina z Gdynią. Był jeszcze kurs Jelenia G. - Gdynia też przez Bydgoszcz. Czy on jeszcze jeździ, bo nie mogę go znaleść w rozkładach?



    Temat: Augustyn Kordecki


    No ja Ci zdania nie dziele na czesci - masz teze, ale jest jeszcze
    warunek - nie oddzielaj tego od siebie.


    Zmieniasz zdanie (nie pierwszy raz). Najpierw piszesz, że wysoki urzędnik nie
    może (powinien siedzieć) mieszać a potem przyznajesz, że może interweniować
    (nawet jak po jednym i drugim coś dopiszesz)... No, ale dla Ciebie nie
    implikuje jedno drugiego i załamuje tezy.


    Samodzielny
    publiczny podmiot ktory ma dazyc do maksymalizacji zyskow, a nie do
    dotowania czyichs pomyslow wyborczych.


    Powtarzasz się. Więc jakie tego są przesłanki? Likwidacja tylko jedynego
    Kordeckiego?


    Nie - chlapanie dla mnie jest rowniez skladaniem obietnic, ktore potem
    realizuje sie za kase ktora nie powinna sie znajdowac w gestii pana
    posla. W tym przypadku chodzilo o kase PKP.


    Gdybanie. Dobrze wiesz o tym, że te pieniądze nie były w gestii posła. Tylko
    prezesów. Twoje urojenia.


    "Takim myśleniem połowa pociągów na tygodniu powinna wylecieć z rozkładu,
    a pociagi kwalifikowane i TLK do Gdańska i do Poznania nie powinny się
    nigdzie zatrzymywać."



    urojeń, to byś to doczytał.
    Czepnąłeś się Konina. Wyselekcjonowałeś sobie jedno najbardziej pasujące Tobie
    miasto z mojej uwagi o zatrzymywaniu w mniejszych miastach.
    Zarzucasz komuś to, co sam uskuteczniasz (vide dzielenie tez).


    Szkoda mi czasu na prostowanie Twoich urojen. EOT


    LOL. Finito.





    Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne
    Era składów wagonowych powoli się kończy, PKP PR stara się ograniczyć do minimum liczbę takich składów- do czego prowadzi polityka spółki. UMWW szykuję się do zakupu EZT na obsługę linii z Poznania do Zbąszynka, Konina, Inowrocławia- czyli piętrusy zostaną zastąpione kiblami. ICC, też chce ograniczyć liczbę składów wagonowych- pomimo, że ma swoje loki. Szykuje się do zakupu składów zespolonych o wysokich prędkościach, ale także na pociągi pośpieszne międzyregionalne. Wszystko dlatego, żeby było jak najtaniej, i żeby był jak największy zysk. W sumie z wagonami jest trochę zabawy, np. manewry, sczepianie, dostawianie na bocznicę itp.
    Wiadomo komfort komfortem, tez bym chciał, żeby na pociągach IR, których relacja jest dłuższa niż 100km kursowały wagony.
    Wg. mnie na inter REGIO Poznań- Gdynia, powinien kursować z wagonami, lecz jest głupi skonstruowany rozkład. Pociąg ten powinien wyjeżdżać po 3 nad ranem kiedy jest największy popyt (odciążyłby przy tym pociągi pośpieszne typu Rozewie, czy ten Jeleniogórski), po drugie, nie każdy pociąg łapie frekwencję po 1 -2 miesiącach, czsami trzeba poczekac dłużej, aż ludzie przekonają się do tego pociągu.
    I na tym PZN- Gdynia powinien być obiecany wagon barowy. Nawet można by wydłużyć go do Łeby



    Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ


    | W
    | Polsce "Jana Kiepura" zatrzymuje się tylko w Poznaniu.

    Wg rozkładu na stronie PKP IC wynika, ze nie tylko w Poznaniu, ale i w
    Kutnie, Koninie i Rzepinie.


    W Koninie to go dzisiaj sam widziałem (zatrzymał się), Rzepin też
    zapowiadali:). BTW, są tu jacy  MK z Konina?

    Pozdrawiam,
    Bartek

    pozdrawiam

    Marcin Bg






    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście


    ***
    Mława (Mława - Licheń, ciekawy kurs bo robił pętlę przy PKP w Koninie)

    Te połączenie nadal figuruje w płockim rozkładzie.



    Temat: Internetowy Rozklad PKP "moderowany" ?
    Witam, wybierając połączenie Warszawa - Poznań za diabła nie chce
    pokazać TLK Gałczyńskiego o 10:25, celowa manipulacja żeby pasażer
    wybrał sąsiadujące droższe IC i EX czy błąd programu? Do Konina już go
    pokazuje.



    Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ


    W
    Polsce "Jana Kiepura" zatrzymuje się tylko w Poznaniu.


    Wg rozkładu na stronie PKP IC wynika, ze nie tylko w Poznaniu, ale i w
    Kutnie, Koninie i Rzepinie.

    pozdrawiam

    Marcin Bg





    Temat: [tutej] Pociągi widmo?
    http://www.tutej.pl/cms.php?i=2271

    Środa, 02.11.2005, 13:00 / Maciek Morze
    Pociągi widmo?

    Od 11 grudnia Wielkopolska będzie miała więcej pociągów regionalnych. Możliwe
    jednak, że spora część z nich będzie kursować tylko przez pierwszy kwartał
    przyszłego roku.

    Znamy już nowy rozkład jazdy. Jest w nim o ok. 10 % więcej połączeń niż
    obecnie.
    - Stawiamy na rozwój połączeń i taboru w ramach programu rewitalizacji
    transportu kolejowego - mówi Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu
    Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. - Nowe pociągi pojadą tam,
    gdzie jest na nie największe zapotrzebowanie ze strony pasażerów, czyli m.in.
    na trasie z Poznania do Leszna, Gniezna, Konina, Zbąszynka i Wągrowca.
    Planowana jest także zamiana do końca 2006 roku wszystkich pociągów spalinowych
    na nowoczesne autobusy szynowe.

    Tymczasem PKP PR uzależniają ciągłość nowego rozkładu jazdy od wysokości
    dotacji ze strony władz województwa.
    - Cały czas nie mamy deklaracji ze strony Urzędu Marszałkowskiego, jaka kwota
    zostanie przeznaczona na połączenia - mówi Łukasz Kurpiowski, rzecznik PKP
    Przewozy Regionalne. - W mijającym roku Urząd zapłacił 46 mln złotych, a to
    tylko niewiele ponad 50% deficytu. Resztę musimy dopłacić sami.

    Dlatego też rozkład składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to wykaz
    pociągów "gwarantowanych", czyli takich, które kursować będą przez cały
    przyszły rok. W części drugiej znajdują się połączenia oznaczone literą F. Od 1
    kwietnia PKP uruchomią je tylko po otrzymaniu dodatkowych pieniędzy od
    samorządu.

    - Jest to coś w rodzaju szantażu PKP PR względem samorządów - ocenia Wojciech
    Szymalski z biura Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych. - Literą F
    oznaczono często całe linie kolejowe, a także pociągi dowożące ludzi do pracy
    na 8 rano, czy odwożące po pracy. Tymczasem finansowe żądania PKP
    zdecydowanie zbyt wygórowane.

    - Wszystkie pociągi z nowego rozkładu wyjadą w trasy od 11 grudnia. Jeśli
    jednak do końca marca przyszłego roku nie będzie podpisana stosowna umowa, to
    kursować będą tylko te pociągi, za które płaci samorząd - tłumaczy Łukasz
    Kurpiowski.

    Nowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie PKP Przewozy Regionalne:
    http://www.pr.pkp.pl/news/review.php?id=19





    Temat: [pr] Dlaczego w pociągach jest tłok?
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2483616.html

    Dlaczego w pociągach jest tłok?

    Ewa Nowaczyk 07-01-2005 , ostatnia aktualizacja 07-01-2005 20:42

    Pociągi pękają w szwach, ludzie tłoczą się jak śledzie. - To przez Urząd
    Marszałkowski, bo kazał skrócić składy - mówią kolejarze. - Nieprawda, PKP
    daje nam nieprawdziwe dane o liczbie pasażerów - przekonują urzędnicy

    Kłopoty z przepełnionymi pociągami zaczęły się 12 grudnia, gdy w życie
    wszedł nowy rozkład jazdy PKP. Zdaniem kolejarzy odpowiedzialność za tłok
    ponosi Wielkopolski Urząd Marszałkowski. - To on kazał nam skrócić składy.
    By oszczędzić, pociągi mają mniej wagonów i dlatego są przepełnione -
    przekonuje Kazimierz Budynkiewicz, zastępca dyrektora ds. handlowych w
    Wielkopolskim Zakładzie Przewozów Pasażerskich.

    Takie stawianie sprawy przez PKP oburza Stanisława Taciaka, kierownika
    oddziału transportu w Departamencie Infrastruktury i Mienia Urzędu
    Marszałkowskiego. - To nieprawda. Długość pociągów dostosowaliśmy do danych
    o liczbie podróżnych, które otrzymaliśmy od PKP - informuje Taciak. - Jeśli
    teraz pociągi są przepełnione, oznacza to, że zaniżano liczbę podróżnych,
    którzy nimi jeżdżą - tłumaczy. Po co? - Żeby dostać większe dofinansowanie,
    bo im mniej pasażerów jeździ pociągiem, tym więcej pieniędzy urząd do niego
    dopłaca - wyjaśnia Taciak.

    Z danych, które urzędnicy otrzymali od kolejarzy, wynika przykładowo, że
    zatłoczonym pociągiem do Kalisza (odjazd z Poznania o godz. 17.32) jeździ
    maksymalnie 300 osób. - Nam wyszło, że pociągiem jeździ średnio 500 osób -
    twierdzi Taciak. - Podaliśmy urzędowi średnią liczbę pasażerów w oparciu o
    badania, które prowadziliśmy w 2004 r., ale życie się zmienia i nie sposób
    przewidzieć, ile dokładnie osób pojedzie danym pociągiem rok później - mówi
    Budynkiewicz.

    Jak śledzie podróżują też Wielkopolanie, którzy jadą m.in. w niedzielę po
    południu pociągiem z Frankfurtu do Poznania, rano w dni powszednie z Piły i
    Konina oraz po południu do Kalisza i Inowrocławia.

    PKP do dziś nie przeprowadziły badań frekwencji w wielkopolskich
    pociągach. - Pasażerów wyrywkowo liczą konduktorzy i kierownicy pociągów. Na
    tej podstawie układamy rozkład - mówi Budynkiewicz. Badań nie zlecił też
    Urząd Marszałkowski. - Nie mamy wyjścia, musimy korzystać z kolejowych
    informacji, bo nie mamy własnych - mówi Taciak. - To się jednak wkrótce
    zmieni, bo zostaną przeprowadzone badania frekwencji we wszystkich pociągach
    na terenie województwa. Na tej podstawie przygotujemy rozkład jazdy na 2006
    r. - zapewnia.





    Temat: z cyklu "cieknie" [jak co miesiac :-)] - mala rewolucja nocna


    | W nastepnym rozkladzie rewolucja kwalifikowana - zniknie wiekszosc
    | wagonow WLAB oraz Bc z pospiechow nocnych, za to pojawia sie najpierw
    NEx
    | (Night Express), a w przyszlosci - pociagi "NIC" :-))) (Night
    InterCity),
    | obslugiwane oczywiscie przez PKP InterCity.

    Ale miejscowki maja byc o wiele tansze niz w dzisiejszych kuszetkach,
    szczegolnie jak sie nie wezmie poscieli.


    No chyba tylko cena moga jakos ludzi do tego zachecic. Pamietamy przeciez
    jak skonczyla sie krotka i piekna kariera licznych nigdys HOTELOWYCH.


    2) Bedzie nowy pospieszny Pn - Wwa - Pn, o 7 z Poznania, o 14 z Warszawy.
    Regionalne zrobily to za plecami IC i nawet ma to byc pociag na osemce,
    ale
    IC maja robic awanture i osemka ma spasc ;-))) Postoje Kostrzyn Wrzesnia
    Slupca Konin Kolo Kutno Lowicz Sochaczew.


    Fajnie ze takie cos zaistnieje, ale w takim razie ja nie rozumiem jak to
    jest z tym wzajemnym stosunkiem pomiedzy PKP IC, a PKP PR. Jesli nie tak
    trudno PR uruchomic pospiecha, to czemu nie bedzie takich na Wawa - Gdynia i
    Wawa - Katowice?


    3) Odra jednak zostaje, bo jakis pozal sie Boze posel zrobil zadyme. Ale
    poznanski odpowiednik Odry tez bedzie.


    Czyli PROSNY nie bedzie? Z jednej strony dobrze, bo do Wawy szybciej beda
    mieli mieszkancy Ostrowa, Kalisza, Sieradza i innych, ale z drugiej strony
    jesli PROSNA by byla, byloby takze tanie polaczenie przed poludniem do Wawy.


    beda tez ograniczenia na Poznan - Konin do 120 i 140 ze
    wzgledu na zuzycie toru... :-)))))


    Ale to tylko ograniczenia? Bo mam nadzieje, ze nie szlakowe.

    ##########################
    Marek Wiercioch
    pozdrawia z Walbrzycha

    0609440052
    ##########################





    Temat: KOLEJE WIELKOPOLSKIE od stycznia 2007
    Po trzech latach przygotowań ruszą wreszcie Koleje Wielkopolskie. Od nowego roku spółka z udziałem samorządu stanie się faktem. Zwiększają się szanse na to, że pociągi regionalne pojadą punktualnie z odpowiednią liczbę wagonów, a czystość nie będzie już budziła kontrowersji.
    Prace nad powołaniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od 2003 roku. Jednak dopiero teraz Ernst&Young sporządził biznesplan nowej spółki i jej powstanie jest już pewne.
    – Od 1 stycznia 2007 roku rozpoczną działalność Koleje Wielkopolskie – deklaruje Przemysław Smulski, członek zarządu województwa wielkopolskiego.
    Partnerem samorządu w spółce będą PKP, ale zmieni się wiele. Wszelkie decyzje, na przykład o rozkładzie jazdy będą zapadać w Poznaniu. Dziś jest tak, że o wielu sprawach nie decydują kolejarze w Wielkopolsce, ale centrala w Warszawie.
    Na dziś wiadomo na pewno, że zarząd PKP Przewozy Regionalne zadecydował o tym, że 19 wyremontowanych "żółtków" (fachowo nazywanych jednostkami EZT) trafi do województwa wielkopolskiego i zostanie przekazanych nowej spółce. W przyszłym roku tabor spalinowy w naszym regionie będzie liczył 20 nowoczesnych szynobusów. To wystarczy na pełną obsługę linii niezelektryfikowanych. Aktualnie jeździ tylko 10 takich pojazdów.
    Samorząd chce także zmodernizować i kupić elektryczne pociągi z pieniędzy unijnych. Teraz Wielkopolanie podróżują 30-letnim taborem. Każda, nawet mała awaria sprawia, że pasażerowie tłoczą się w pociągach, które mają za mało wagonów. Tak jest na trasie do Ostrowa, Gniezna czy Konina.
    W przyszłości, PKP Przewozy Regionalne będą mogły wyjść ze spółki, jeśli znajdą się inni chętni, na przykład przewoźnicy zagraniczni.
    – Chcemy także zaprosić do współpracy samorząd Poznania, a także Konina, Piły, Kalisza i Ostrowa – zwraca uwagę Przemysław Smulski.
    Powstanie spółki to jeden z elementów strategii rozwoju transportu dla Wielkopolski, którą przygotują samorządowcy razem z naukowcami. Samorząd deklaruje również współfinansowanie remontów linii kolejowych do Kluczborka, Wągrowca i Wolsztyna.

    Ze swojej strony mam nadzieję, że po tej zmianie podobnie jak to miało miejsce na MAzowszu powoli będą reaktywowane linie zamknięte np. Gniezno-Skoki(Wągrowiec)



    Temat: Kiedy ruszą Koleje Wielkopolskie?
    Koleje Wielkopolskie od 1 stycznia 2007 roku

    Po trzech latach przygotowań ruszą wreszcie Koleje Wielkopolskie. Od nowego roku spółka z udziałem samorządu stanie się faktem. Prace nad powołaniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od 2003 roku. Jednak dopiero teraz Ernst&Young sporządził biznesplan nowej spółki i jej powstanie jest już pewne.
    – Od 1 stycznia 2007 roku rozpoczną działalność Koleje Wielkopolskie – deklaruje Przemysław Smulski, członek zarządu województwa wielkopolskiego. Partnerem samorządu w spółce będą PKP, ale zmieni się wiele. Wszelkie decyzje, na przykład o rozkładzie jazdy będą zapadać w Poznaniu. Dziś jest tak, że o wielu sprawach nie decydują kolejarze w Wielkopolsce, ale centrala w Warszawie.

    Na dziś wiadomo na pewno, że zarząd PKP Przewozy Regionalne zadecydował o tym, że 19 wyremontowanych "żółtków" (fachowo nazywanych jednostkami EZT) trafi do województwa wielkopolskiego i zostanie przekazanych nowej spółce. W przyszłym roku tabor spalinowy w naszym regionie będzie liczył 20 nowoczesnych szynobusów. To wystarczy na pełną obsługę linii niezelektryfikowanych. Aktualnie jeździ tylko 10 takich pojazdów.

    Samorząd chce także zmodernizować i kupić elektryczne pociągi z pieniędzy unijnych. Teraz Wielkopolanie podróżują 30-letnim taborem. Każda, nawet mała awaria sprawia, że pasażerowie tłoczą się w pociągach, które mają za mało wagonów. Tak jest na trasie do Ostrowa, Gniezna czy Konina.

    W przyszłości, PKP Przewozy Regionalne będą mogły wyjść ze spółki, jeśli znajdą się inni chętni, na przykład przewoźnicy zagraniczni.

    – Chcemy także zaprosić do współpracy samorząd Poznania, a także Konina, Piły, Kalisza i Ostrowa – zwraca uwagę Przemysław Smulski.

    Powstanie spółki to jeden z elementów strategii rozwoju transportu dla Wielkopolski, którą przygotują samorządowcy razem z naukowcami. Samorząd deklaruje również współfinansowanie remontów linii kolejowych do Kluczborka, Wągrowca i Wolsztyna.

    (źródło: Głos Wielkopolski, 6 września 2006)



    Temat: - Nie ten pospieszny
    ROBBO 2 a écrit :


    | Mieszasz pojecia. Doladowanie TakTaka Heayah to jest tak jakbys pojechal
    | na bilecie na osobowy pospiesznym... Wlasciciel jeden, ale oferta inna.

    Jak inna ?  zdrapka 50zl to 50 zl (jak bilet a nawet jeszcze gorzej bo cena
    ta sama)



    kolorystyka. Co wiecej, jako uzytkownik telefonu, wiesz jaki jest twoj
    operator. W przypadku PKP bilety sa na takich samych blankietach, nazwa
    przewoznika jest wpisana maczkiem i na skroty, operatorzy pociagow nie
    sa zaznaczeni w rozkladach dworcowych, wreszcie przy samowolce, ktora
    panuje w malowaniu ciezko dociec, jakiej spolki jest pociag. Kasjerki sa
      zwykle niedouczone, a konduktorzy niegrzeczni. Ja tu nie widze zadnej
    analogii z telefonami.


    | Poza tym jest duzo wiecej roznic (chocby karta od telefonu Ci nie
    | ucieknie, zmuszajac do skorzystania z innej...)

    jak kupisz dziecku karte TT a ma Heyah i pojedzie na wycieczke i nie
    zadzwoni to jakas analogie widze


    Ta analogia jest bardzo slaba. Do kiosku idziesz i mowisz "prosze karte
    do TakTaka", nawet jak dostaniesz zla, to natychmiast sie zorientujesz
    (zakladajac, ze nie jestes analfabeta). Jak powiesz "prosze karte do
    naladowania telefonu" to pani w kiosku zapyta "jakiego operatora?". Jak
    pojdziesz na PKP, i poprosisz o "bilet na pospieszny" to dostaniesz
    bilet na pospieszny a potem Cie w Koninie wysadza...


    Czy sugerujesz ze tylko PKS np Warszawa  moze miec autobusy pospieszne a
    inni przewoznicy nie moga


    Ech... nie sugeruje, o ile tylko PKS nie dopusci do kupienia bilet na
    pospieszny nie tej spolki co trzeba. Poza tym zawsze mnie niemozliwosc
    kupienia biletu z A do B odstreczala od PKS, wiec jechalem tym moze ze
    trzy razy w zyciu... PKP tez juz zaczalem unikac, chociaz uczciwie
    przyznam, ze burdel z biletami nie jest najwazniejsza przyczyna.

    Pozdrawiam





    Temat: Niemeckie refleksje
    W zeszłym tygodniu trafił mi się wyjazd do Niemiec.
    Ponieważ miałem być na rano w Hamburgu pojechałem EN "Kiepura".
    Spodziewałem się czegoś w rodzaju nocnego EC - niestety standard tego
    pociągu nie jest zbyt wysoki. Dwa sypialne polski i DB oraz cztery kuszetki
    Warsu. Na końcu doczepione jeszcze dwa rosyjskie sypialne. Całość
    prowadzona EP08 a po stronie nimeickiej 101ką. Mnie się trafił sypialny w
    barwach DB ale z konduktorem Warsu. Wagon dość leciwy, przedziały
    dwuosobowe ale ścianka między dwoma sąsiednimi wyglądała na ruchomą.
    Generalnie nic ponad standard spotykany w wagonach sypialnych na sieci PKP.
    W Hanowerze 5:40. Dworzec jak to w Niemczech z rozbudowaną częścią handlową
    i zredukowaną do minimum kolejową. Z zaobserwowanych ciekawostek 101ka
    pomalowana jako reklama bayerowskiej aspiryny oraz skład CNL (City Night
    Line) - składał się w większości z piętrowych sypialnych o dość ciekawym
    układzie wnętrza. Wsiadam w ICE do Hamburga  większość trasy pokonane z
    v=200km/h. W czwartek jadę pociągiem z Frankfurtu do Karlsruhe. W piątek w
    przeciwną stronę. Z Mannheim w stronę Karlsruhe wyjeżdża się długim tunelem
    zaczynającym się zaraz za dworcem a kończącym się za miastem. W pociągu
    przeglądam jego rozkłąd jazdy: IC 706 "Konsul" pokonuje trasę
    Basel-Frankfurt-Hamburg-Kiel 1100km w 10 godzin zatrzymując się po drodze
    20 razy. Pozazdrościć takiej prędkości handlowej zwłaszcza, że to nie jest
    żadne ICE. Generalnie mam wrażenie, że w Niemczech nie podnosi się
    prędkości handlowej drogą ograniczania liczby postojów - także pociągi
    wysoko kwalifikowane zatrzymują się dość często.
    Część pociągów dalekobieżnych jadących przez Frakfurt omija dowrzec główny
    i zatrzymuje się na dworcu na lotnisku. Korzystając z tego koledzy z
    Niemiec przesiadają się na samolot do Hamburga zyskując parę godzin.
    Przykład, że kolej i samoloty mogą się uzupełniać a nie konkurować.
    W Warszawie powrót do rzeczywistości - w drodze z Okęcia na Centralny
    grzęźniemy w korkach. Nie ma co marzyć nawet o lini szybkiej kolei nie
    mówiąc już dworcu dalekobieżnym na lotnisku. Na Centralnym pani w kasie
    oświadcza, że nie ma już miejsc na "Lubusznina" w żadnej klasie. Kupujemy u
    konduktora i stoimy do Konina. Na końcu za jedynkami jedzie pusta dwójka
    zamknięta na cztery spusty. Kolejny przykład znakomitej gospodarki taborem
    i dbałości o klienta świetnie prosperującej firmy PKP. Dobrze, że chociaż
    do Poznania dojeżdżamy punktualnie co jednak przy takim lipnym rozkładzie i
    EP09 nie jest to żadnym wyczynem.

    Pozdrawiam
    Tomek





    Temat: InterCity & Sting
    Jesli bylo to przepraszam...
    http://www.intercity.pl/244

    Konnych na Służewcu w Warszawie wystąpi Sting! Tradycją już stało się, że w
    tak wielkich wydarzeniach muzycznych bierze udział PKP Intercity zapewniając
    pewny, szybki i bezpieczny transport. Mamy świadomość, że największym
    problemem dla osób wybierających się na koncert taki jak ten sobotni jest
    nocny powrót do domu. Dlatego PKP Intercity uruchomiło dwa specjalne pociągi
    TLK: z Warszawy do Katowic i Krakowa oraz do Poznania i Wrocławia.
    Dodatkowo miejscówki GRATIS - dla wszystkich kupujących bilet na dowolny
    pociąg Intercity (IC, Ex, TLK) na przejazd do Warszawy w dniu koncertu oraz
    bilet powrotny na jeden z dwóch specjalnych pociągów powrotnych TLK. Ważne
    aby przy kasie i podczas kontroli biletów w pociągu okazać ważny bilet na
    koncert Stinga.

    Bilety premiowane gratisową "miejscówką" oraz bilety na powrotne pociągi
    specjalne w sprzedaży od czwartku (22 września) od godz. 01.00

    Rozkłady jazdy pociągów dodatkowych na powrót z koncertu Stinga:
    Pociąg I
            Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena
    miejscówki
          Warszawa Wschodnia  00:39
          Warszawa Centralna 00:47 01:02
          Zawiercie 03:37 03:39 39 zł 3 zł
          Sosnowiec Gł. 04:06 04:07 45 zł 3 zł
          Katowice 04:17 04:33 45 zł 3 zł
          Mysłowice 04:48 04:49 45 zł 3 zł
          Jaworzno Szczakowa 05:04 05:05 46 zł 3 zł
          Trzebinia 05:23 05:24 46 zł 3 zł
          Kraków 05:57  47 zł 3 zł

     Pociąg II
            Przyjazd  Odjazd  Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena
    miejscówki
          Warszaszawa Wschodnia  00:48
          Warszawa Centralna 00:55 01:10  3 zł
          Sochaczew 01:52 01:53 13 zł 3 zł
          Łowicz Gł. 02:09 02:10 19 zł 3 zł
          Kutno 02:42 02:43 41 zł 3 zł
          Koło 03:14 03:15 31 zł 3 zł
          Konin 03:33 03:34 35 zł 3 zł
          Września 04:05 04:06 39 zł 3 zł
          Poznań 04:42 04:47 45 zł 3 zł
          Leszno 05:43 05:44 47 zł 3 zł
          Wrocław Mikołajów 06:50 06:51 50 zł 3 zł
          Wrocław 07:00  50 zł 3 zł

    * W pociągach dodatkowych obowiązują takie same ulgi (np. studenckie,
    uczniowskie, itd.) jak w innych nocnych pociągach TLK (przypominamy, ze w
    nocnych pociągach TLK nie obowiązuje bilet weekendowy)





    Temat: Zmiany w kursowaniu pociągów Kwalfikowanych (od.6.01)
    Oto co podaje PKP-IC :

    W rozkładzie jazdy obowiązującym od 06.01.2002 wprowadzono następujące
    zmiany w ruchu pociągów kwalifikowanych.:

    1. Pociąg Ex "KORMORAN"
    Zamieniono na pociąg pospieszny likwidując połączenie pociągiem
    kwalifikowanym między Warszawą a Olsztynem.

    2. Pociąg Ex "BŁĘKITNA FALA"
    Poprowadzono w relacji Warszawa - Świnoujście / Kołobrzeg przez Poznań Gł.
    z dzieleniem składu na stacji Stargard Szczeciński (bez grupy wagonów z
    Łodzi)
    Odjazd z Warszawy Centralnej o 6.10
    Przyjazd do Warszawy Centralnej o 22.35
    -postoje: Kutno, Konin, Poznań, Krzyż, Stargard Szczeciński., Wysoka
    Kamieńska, Międzyzdroje; Białogard.
    -terminy kursowania: 22.06.2002 - 01.09.2002

    3. Pociąg Ex "POSEJDON"
    W terminach: 22.06.2002 - 01.09.2002 poprowadzono w skróconej relacji
    Warszawa Zach. - Koszalin - Warszawa Zach. zamiast jak dotychczas do
    Kołobrzegu.

    4. Pociąg Ex "POMORZANIN"
    Poprowadzono 10 min. wcześniej na całej trasie w relacji Gdynia Gł. -
    Wrocław Gł. (Gdynia Gł. odj. 4.52).

    5. Pociągi IC "GÓRNIK" oraz IC "STANISŁAW WYSOCKI"
    Dodano postój na stacji Ruda Chebzie.

    ---------
    I to by było wszystko.
    Kormorana zrobili pospiesznym. Jak była dyskusja "EX Opolanin" to ktoś
    rzucił, że Kormoran i Opolanin będą pospiesznymi od nowego rozkładu. A tu
    tylko Kormoran. Podejrzewam, że Opolanin bedzie EX, bo nim go
    "wykwalifikuja" to wcześniej jeszcze pojedździ z ceną rynkową, a narazie
    jest jeszcze w taryfie EX...

    pozdrawiam
    Michał Mraczek
    Miłośnik Pociągów Kwalifikowanych





    Temat: wagonolandia w mieście Radom w RJ 2006/2007
    http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/554

    http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/545

    Proponuje spojrzeć pod te adresy i wszystko staje się jasne. Stacja Radom staje
    się przynajmniej w świetle strony KM i HAFASA w przyszłym rozkładzie
    zdominowana przez składy wagonowe na pociągach osobowych (one co prawda były tu
    zawsze obecne poza okresem 7 luty – 22 Grudzień 2005). Ale od 10 Grudnia na
    linii:
    -       do Dęblina taka obsługa jest na 3 parach z 11 (to nie odbiega od
    średniej wieloletniej wyłączając lata 2005-2006),
    I TO JEST NAJCIEKAWSZE
    -       do Skarżyska – WSZYSTKIE Z 11 PAR,
    -       do Warszawy – 8 z 16 par –w stosunku do zeszłego roku to wzrost o 5
    par. To i tak sytuacja niesamowita, przed 23 Grudnia 2005 składy wagonowe
    osobówek na tej trasie, były ale bardzooo dawno temu.

    Najciekawsze będzie to jakiego rodzaju wagonów KM będzie używać. Bip (stoi ich
    co prawda dużo w Skarżysku, ale już z wyglądu widać, że przede wszystkim to do
    remontu się one nadają) , Bochunów, Bonanz. Najciekawsze byłyby wagony
    przedziałowe.
    Z tego co można w tym zobaczyć, jakiś skład na pewno będzie nocować w
    Warszawie. Więc może do obsługi oprócz CM Skarżysko dołączy się CM Warszawa.
    Braki taborowe KM i sposoby ich rozwiązywania stają się dla miłośników kolei
    coraz to ciekawsze, a na pewno wizualnie. W razie czego podobną sytuację można
    by zorganizować na trasie Warszawa - Działdowo, ale wtedy trzeba by sprowadzić
    albo Bochuny z Olsztyna, albo Bipy/Bochuny z okręgu Grudziądzko-Chojnickiego.

    Ps.
    Z pobieżnego przejrzenia rozkładu w Internecie można zobaczyć np.:
    -       4 pary Kościerzyna – Wierzchucin + 0,5 Kościerzyna – Czersk (a w tym
    jeden osobowy Bydgoszcz – Kościerzyna:
    http://nowyrozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/237246/224808/98996/29... -
     ostatni raz coś takiego było chyba w pierwszej połowie 2001),
    -       osob. KAMIEŃCZYK Poznań – Jelenia Góra
    -       osob. Konin – Wałbrzych i Węgliniec – Jelenia Góra – Wrocław – te
    bodajże tylko w jedną stronę





    Temat: [pr] Pociągi pojadą szybciej


    konferencji prasowej Grzegorz Siewiera, zastępca dyrektora PKP. Wygląda  
    na to, że w najbliższym czasie poprawi się komfort przejazdów na  
    niektórych wielkopolskich trasach kolejowych.


    Tjaa, a od nowego rozkładu na Leszno - Poznań prędkość obniżona ech..


    ciągów kolejowych, poprawa prędkości przejazdów i likwidacja  
    kłopotliwych "wąskich gardeł", które są solą w oku spieszących się  
    pasażerów.


    Raczej solą w oku PLK.


    Według szacunków kolei, całkowita wartość projektu to ponad 175 tys.  
    euro, z czego 75 proc. pokrywa Unia, a 25 proc. finansuje budżet


    Za tą kwotę to chyba krzyżownice wymieniliby :)


    państwa. W Wielkopolsce prace zakończyły się we wrześniu. Pochłonęły  
    prawie 34 tys. euro, co stawia nas na trzecim miejscu w rankingu  
    województw, które z unijnej puli otrzymały najwięcej.

    Modernizacja tras kolejowych trwała dwa lata i koncentrowała się wzdłuż  
    dwóch linii - "trójki" na odcinku od Swarzędza do Konina i linii 353 od  
    Pobiedzisk do granic województwa. Od 2006 r. udało się naprawić 87 tys.  
    km nawierzchni kolejowej i wymienić 9 tys. km szyn. Pierwszą z tych


    O! Chyba rekord świata :D


    linii PKP zmodernizowało, wyposażając w nową nawierzchnię. Znacznie  
    więcej działo się na linii 353. Tam oprócz wymiany starej nawierzchni,  
    odcinek Pobiedziska - Gniezno, pojawiły się nowe szyny.


    Nawierzchnia to szyny + podkłady :)


    Co to dokładnie znaczy dla pasażerów? Dyrektor Siewiera wylicza: -  
    Najwięcej powodów do radości mają podróżni przemierzający trasę  
    Pobiedziska - Gniezno, ich pociąg pojedzie prawie dziewięć minut  
    szybciej. Natomiast jadąc z Gniezna do Trzemeszna zyskamy ponad siedem  
    minut. Na linii 003 prognozy wyglądają jeszcze lepiej. Ze Swarzędza do  

    jeszcze w tym roku. Na ten cel są i pieniądze, i wykonawcy. Stację  
    czwartą mamy zamiar zmodernizować jesienią przyszłego roku, a peron  
    siódmy otworzymy dla Pestki. Problemem może być stacja szósta, ale ją


    Te stacje to chyba droga krzyżowa pasażerów :)





    Temat: Wagony rowerowe


    Wystarczy pomysleć i np. dołączyć wagon bagażowy.


    Sporo pociągów dalekobieżnych (fakt, głównie nielubiane przez Ciebie
    rzeźnie) ma takowe wagony. Pociągi z wagonem bagażowym są specjalnie
    oznaczone w rozkładzie jazdy. Wystarczy sprawdzić 8-) Trudno dołączać taki
    wagon do każdego składu - nie ma zresztą takich potrzeb. Za to powinien w
    pociągach bez wagonu bagażowego znajdować się zwykły wagon pasażerski z
    "przedziałem rowerowym". Ale, jak już pisałem, takie wagony trzeba kupić,
    bądź też przebudowywać istniejące, co się zresztą gdzieniegdzie robi. BTW,
    jak się ma wożenie rowerów w wagonie bagażowym do podróżowania z dużą liczbą
    przesiadek? A co do wożenia ich w sypialnych - jak jedziesz rzeźnią z
    sypialnymi, to przeważnie jest tam też bagażowy, a jak jedziesz hotelowym -
    cóż, naprawdę nie opłaca się dołączać dodatkowego wagonu z obsługą dla
    przewiezienia co kilka dni kilku rowerów.


    Dokładnie - nienormalnie. osobliwie wolę NS niż DB :)


     Ja osobliwie wolę DB niż PKP...


    Niekoniecznie, bo to akurat jest istotna magistrala, ale nie widzę
    powodu, żeby częsc połaczen IC/Ex miała przesiadki - z silnym
    wskazaniem na Poznan.


    Tu się zgodzę, że powinno być więcej możliwości przesiadek na dużych
    stacjach węzłowych, ale często nie jest to problem zwiększania liczby
    pociągów, tylko odpowiedniego ich skomunikowania.


    Oczywiscie nie dotyczy to nocnych.


    Why not? Tak się składa, że akurat w Poznaniu sporo przesiadałem się w nocy,
    i bardzo żałowałem, że rzeźnie są tam ze sobą dosyć słabo skomunikowane
    (zwłaszcza przy nocnych podróżach z Konina do Wrocławia mnie to boli.
    Terespol - Szczecin wjeżdża, Gdynia - Kłodzko odjeżdża... artysta jakiś
    rozkładowy nad tym musiał pracować...)





    Temat: [cyt][DlnŚl][RJ 2005] Pociągiem do Niemiec

    Do Drezna można dojechać z przesiadką w Goerlitz


    poprostu REWELACJA...
    mam nadzieję ze w ramach korekty od lutego kolejne połaczenia tez będą tak
    udoskonalone - np. do Warszawy z przesiadką w Koninie albo do Krakowa z
    przesiadką w Krzeszowicach (i tu np. w ramach biletu zwiedzanie super "wystawy"
    parowozów) itp...


    P rzedstawiciele kolei z Polski i Niemiec podpisali umo- wę o uruchomieniu
    nowych połączeń kolejowych z Drezna przez Goerlitz do Zgorzelca, jak
    również z Wrocławia przez Zgorzelec do Goerlitz.


    ciekawe jak długo do tej niesamowitej propozycji dochodzili, ile odbyło się
    wyjazdów z za zachodnią granicę, ile wódki przy tym poszło (ciekawe jak notable
    kolejowe jechały na te spotkania do tego Drezna czy Goerlitz - pociągiem
    bezpośrednim ???)


    Nowe kursy zastąpią zlikwidowane w rozkładzie jaz- dy PKP połączenie
    Wrocław - Drezno.


    o co to ? - a jednak coś zlikidowali  ?


    Umowa obejmuje dwie pa- ry pociągów dziennie, któ- re będą skomunikowane z
    innymi. Oznacza to, że pasażero- wie jadący z Drezna, w Zgorzelcu będą
    mogli wsiąść do pociągu, który zawiezie ich do Węglińca i Wrocławia.
    Pasażerowie, podróżujący z Wrocławia (przez Zgorzelec), w Goerlitz zdążą na
    połączenie do Drezna.


    ooo rewelacja - pasażerowie zdążą !?!


    - Podróż na trasie Wro- cław - Drezno wydłuży się, pomimo przesiadki, zale-
    dwie o siedem minut - podkreślał, reprezentujący niemie- ckie koleje
    państwowe, Klaus Dieter Martin


    no to nie tak źle - 7 minut bo w porównaiu RJ 2003 i 2004 czas jazdy pociągów na
    trasie Wrocław - Zgorzelec przechodził różne przeobrażenia - niektóre dochodziły
    do zmiany czasu jazdy nawet o 40 minut...


    Polscy i niemieccy ko- lejarze będą honorować swoje bilety - jeśli ktoś
    wykupi bi- let turystyczny na trasie z Wrocławia do Zgorzelca, bez
    dodatkowych opłat przekroczy granicę i wysiądzie w Goerlitz.

    Porozumienie ma na razie obowiązywać przez najbliższy rok.


    a potem w Zgorzelcu zabudują kozioł oporowy...

    pozdr/Borewicz





    Temat: WYJASNIAM DLACZEGO WAWEL PRZEZ FORST
    Z wielkim zdziwieniem obserwuję dyskusję na temat nowej trasy IC Wawel.Nikt nie
    zauważył, że pociąg ten po prostu wraca na swoje miejsce.Odkąd powstały linie
    kolejowe na Śląsku najkrótsza droga z Berlina do Wrocławia wiodła przez
    Żagań.Przecież w nowym rozkładzie jazdy prędkość na nadodrzance tak zostanie
    zmniejszona,że już nie sposób byłoby tamtędy jeździć.Oczywiście, przez Legnicę
    też żadna rewelacja, ale ta linia jako E30 niedługo będzie modernizowana do 160
    km/h.I wtedy do Berlina,Drezna,Frankfurtu/M i może Paryża pociągi pojadą przez
    Węgliniec - Zgorzelec lub Horkę.Jak tak dalej pójdzie nadodrzanka cała będzie
    na 50 km/h.Faktycznie, wielu ludzi chciałoby, aby z Wrocławia jeźdzć do Berlina
    przez Poznań (podobnie jak do Warszawy).Ciekawe dlaczego nikt nie proponuje
    kierowcom, żeby zamiast autostradą A4/A18 z Wrocławia jeździć do Berlina
    przez Poznań (do Warszawy podobnie - zamiast drogą nr8).Chyba kierowcy by pękli
    ze śmiechu.Swoją drogą można wprowadzić kolejne udogodnienie i napędzić
    podróżnych Poznaniowi - skierować pociągi z Gdańska do Waraszawy
    przez Poznań i może też ze Szczecina do Berlina przez Poznań? Czemu nie?
    Niestety, nie można jeździć z Legnicy przez Głogów, bo ograniczenia są na całej
    nadodrzance.Linia z Legnicy przez Żagań ma doskonały profil. Gdyby tylko komuś
    się chciało na pewno można by podnieść prędkość nawet bez żadnych inwestycji. W
    1939 roku główną magistralą Śląska: z Bytomia przez Brzeg, Wrocław,
    Legnicę, Zagań, Lubsko , Guben, Franfurt/O poc.FDT46 jechał z v=160 km/h.
    Zgadnijcie ile czasu jechał? Wrocław Gł.odjazd 7.01, Berlin SchlesBhf przyjazd
    9.42. Tak,2 godziny 41 minut. Dzisiaj 5 godzin, jutro 5,30.
    W 1943 prędkość dla parowozów na w/w linii =135 km/h, na linii Wrocław - Głogów
    = 105, Żagań - Żary - 120,Miłkowice - Zgorzelec - 120km/h.
    Teraz najważniejsze:
    Zgodnie z ratyfikowaną przez Polskę umową AGC o rozwoju głównych korytarzy
    transportowych w Europie III korytarz posiada przebieg: Berlin/Drezno -
    Wrocław - Katowice - Przemyśl - Lwów - Kijów - Moskwa.
    Linia E30 (Drezno-Zgorzelec-Wrocław-itd) stanowi część tego III korytarza i ma
    być modernizowana do 2004.
    Teraz zagadka: którędy biegnie odcinek Berlin - Wrocław ?  Otóż na terenie
    Niemiec III korytarz posiada dwa odgałęzienia: Berlin - Cottbus - Forst/Horka
    oraz Drezno - Goerlitz. W Polsce cisza. Tak się głupio składa, że
    korytarze transportowe są potrzebne nie tylko Polsce, ale i innym krajom.Nie po
    to Niemcy modernizują linię Berlin -- Cottbus - Forst żeby tam nic nie
    jeździło. Wygląda na to,że Niemcy chcą zmusić PKP do przestrzegania umów i
    skierowali pociągi z Berlina do Wrocławia na przejście Forst/Zasieki. Ponieważ
    Polacy doprowadzili do ruiny dawną magistralę, więc DB w celu podniesienia
    rangi pociągu IC43 wydłużyło go do Hamburga.A niechętnie to robią.  W Warszawie
    konsternacja. Co robić? Nadodrzanka definitywnie odpada (zobaczycie w nowym
    rozkładzie- masakra). Forsować przez Poznań? - ciężko. Przecież ludzie mogą
    kupić sobie mapę Polski i pomyślą,dlaczego tak okrężnie? No i cena biletu. Sam
    jestem ciekawy jak z tego wybrną. Jeśli modernizacja E30 odbędzie się
    zgodnie z planem być może z Wrocławia do Berlina najszybciej będzie przez
    Legnicę, Węgliniec, Horkę, Cottbus.
    Swoją drogą: czy ktoś wie,że najwięcej pociągów towarowych ze wszystkich
    przejść granicznych Polski przjeżdża przez Węgliniec - Horkę?
    Lubię Zieloną Górę, ale niestety nie można już będzie jeździć z Wrocławia do
    Berlina przez ZG, zamiast przez Żagań również z tych samych powodów co nie
    jeździ się z Warszawy do Berlina przez Łódź zamiast przez Kutno, chociaż Łódź
    jest większa od Kutna, Konina i Poznania razem wziętych.
    Ponieważ polityka ma to do siebie, że trzeba owijać w bawełnę to oficjalny
    powód skierowania pociągów przez Forst brzmi: "intensywne prace modernizacyjne
    na odcinku Frankfurt/O - Berlin spowodowały  prośbę strony DB o skierowanie
    pociągów z Wrocławia do Berlina na inne przejście". Niemcy sprytnie to uknuli,
    PKP nie miały wyjścia.Wielomiesięczne starania DB o zmianę już w tym rozkładzie
    PKP umiejętnie odsuwało.
    Co będzie dalej? Zależy jak bardzo DB i UE będzie naciskać. Swoją drogą do
    czego to doszło: zaginął w Forst korytarz transportowy i odnalazł się w
    Miłkowicach!

    Bernardoro





    Temat: [pr] PKP - Problem na trzy lata
    http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/592771.html

    PKP - Problem na trzy lata

    http://www.poznan.naszemiasto.pl/zdjecie/592771_40_1.html
    Za kilka dni rozpoczyna się największy kolejowy remont w Wielkopolsce. I
    będzie to też największy kolejowy problem, bo PKP zmieni rozkład jazdy 84
    pociągów w regionie. Ale pasażerowie nic o tym jeszcze nie wiedzą!

    Remont stacji Poznań potrwa trzy lata, ale odczują go nawet mieszkańcy całej
    Wielkopolski.
    - Zmienią się godziny przyjazdów i odjazdów osiemdziesięciu czterech
    pociągów przyjeżdżających i odjeżdżających z kierunku Konina, Gniezna oraz
    Wągrowca - mówi Zbigniew Kryś, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w
    Poznaniu. W ciągu doby na poznańską stację przyjeżdżają 372 pociągi.

    Uwaga: zmiany

    Kolejarze ustalają dopiero nowy rozkład jazdy. Jak na razie wiadomo, że
    pociąg do Konina odjeżdżający o godz. 16.11 pojedzie 29 minut później. Jego
    skład dołączony będzie do innego pociągu odjeżdżającego z Dworca Głównego o
    godz. 16.40.
    Wcześniej z Poznania - bo o godzinie 16.16 będzie odjeżdżał pospieszny do
    Gdyni. Pociąg do Kłodawy pojedzie o 4 minuty wcześniej, czyli o godz. 13.37.
    Później o 19 minut przyjedzie poranny pociąg z Konina. Należy się go
    spodziewać w Poznaniu o 7.44. Pociąg do Kutna odjedzie z Poznania o godz.
    19.07, czyli 26 minut później. A na miejscu będzie 36 minut później niż
    dotąd.
    PKP zapewnia, że jeszcze dziś na stronie www.pr.pkp.pl powinna być
    zamieszczona pełna lista zmian. To zgodne z przepisami - choć pasażerowie o
    przemeblowaniu rozkładu dowiedzą się zaledwie kilka dni przed tą
    "rewolucją".

    Etapy remontu

    Remont rusza 26 kwietnia. Modernizacja oznacza ułożenie kilkudziesięciu
    kilometrów nowych szyn, urządzeń zapewniających bezpieczeństwo jazdy między
    Swarzędzem a Junikowem. Cały remont podzielony jest na pięć etapów. Jeszcze
    w tym roku zacznie się budowa wiaduktu-tunelu w Swarzędzu.
    W przyszłym roku przebudowane będą tory i sieć trakcyjna w obrębie Dworca
    Głównego. Powstanie też nowa stacja rozrządowa na końcu peronu siódmego oraz
    podziemne przejście na Miłostowie.
    Pociągi do Warszawy będą na przykład kursowały przez Starołękę i Poznań
    Franowo. Niewykluczone, że niektóre pociągi z Warszawy do Szczecina ominą
    Poznań Główny. W okresie przebudowy podróż do stolicy będzie więc trwała
    dłużej.

    Nowe przystanki

    Pasażerowie pociągów zyskają w efekcie przebudowy, która potrwa do 2008
    roku, nowe przystanki. Pierwszy w Antoninku naprzeciw zakładów Volkswagena.
    Kolejny to Poznań Wschód oraz Poznań Garbary. Na Miłostowie i Junikowie
    wybudowane będą tunele podziemne. Na Junikowie podziemnym przejściem będzie
    można wyjść na pętlę autobusową. Zniknie przejazd kolejowy w Swarzędzu przy
    stacji paliw. Powstanie tam tunel. Dojazdy do niego wybudowane zostaną za
    pieniądze gminy Swarzędz. Nowa inwestycja usprawni wyjazd z części tego
    miasta w kierunku Poznania. Modernizacja pochłonie 105 mln euro.

    Szymon Staszak - Codziennie dojeżdżam do pracy pociągiem, ale jak dotąd od
    kolejarzy o zmianach nic nie słyszałem. Uważam że zmiany powinni zapowiadać
    na miesiąc przed ich wprowadzeniem. Przecież pasażerowie kupują bilety
    miesięczne. Niewykluczone, że dojeżdżałbym autobusem.

    Anna Cerbin - Jeśli różnice w przyjazdach do Poznania będą wynosiły
    kilkanaście minut, to mogę mieć problemy z dojazdem do pracy, pewnie będę
    musiała jeździć innym, wcześniejszym pociągiem. Ale o takich zmianach kolej
    powinna informować przynajmniej na dwa tygodnie przed wprowadzeniem zmian.

    Małgorzata Frąckowiak - Dojeżdżam z Gułtów i jestem skazana na pociąg.
    Słyszałam, że mają być prowadzone jakieś prace w Swarzędzu, ale o dłuższym
    remoncie nic nie wiem. Obawiam się, że opóźnienia w przyjazdach do Poznania
    skomplikują mi życie.

    Robert DOMŻAŁ  -  Gazeta Poznańska





    Temat: PSP zamiast EX


    Zgadzam się że frekfencja pociągów przelotowych przez Poznań jest
    dostateczna (choc nie w kazdym dniu), ale Poznań był też ważnych punktem
    handlowym na trasie tych pociągów i w tym momencie cześć podróżnych nie
    bedzie wybierać droższych pociagów kwalif. tylko ten właśnie poś.


    Ale jak juz pisales nalezy zrobic rozgraniczenie poiedzy kientow bo np. Ci w
    garniturach z Lecha nie pojada posp. A takich pociagow jak Lech jest wiecej:
    Fredro, BWE. Pierwszy to pociag typowo biznesowy, a drugim jezdza oprocz ludzi
    udajacych sie w podroze sluzbowe, obckokrajowcy, ktorych stac na komfort. Wiec
    powionnismuy rozmawiac o konkretnych przypadkach: Ex Lubuszanin (7:40 i Ex
    Slowacki (9:10) i rzeczywiscie tych pociagach frekwencja moze spasc, ale nie tak
    drastycznie jak piszesz. Kielnatami tego nowego pociagu beda glownie ludzie,
    ktorzy nie korzystali z uslug PKP-IC i jezdzli nocnym polaczeniem lub wlasnymi
    samochodami.


    Poza tym
    wszystkie te poc jadą również przez Konin, Kutno i tu znów bedzie wątpliwe
    czy postoje handlowe pozostałych pociągów są ze względów ekonomicznych
    słuszne.


    Sporo pociagow spolki PKP-IC miedzy Poznaniem i Warszawa pojedzie ze zmniejszona
    liczba postojow.


    Co do frekfencji hhmm być może jest taka, ale to tylko moze
    pogorszyc ja na niekorzyść spółki PKP IC,


    Oraz nocnego posp Szczecin - Warszawa i prywatnych samochodow.


    Moze sie tez zrodzic pomysł zeby wiecej było pociagow poś
    jadacych np 140 km/h i co wtedy? (tabor nie bedzie stanowil problemu, bo i
    tak loki na 140km/h kursuja tylko w wiekszoci na CMK i E20, wiec obiegi da
    sie połaczyc)


    Wlasnie tabor bedzie problemem. Lokiow na 140 jest 9, z czego los jednego jest
    niepewny (powazny wypadek) i PKP-PR chciala zrobic ten posp Poznan - Warszawa na
    140, ale juz dla tego jednego pociagu zabraklo lokomotywy!


    | Dodatkowy pociag posp. moze obnizyc frekwencje tylko w Ex z Zielonej gory
    o
    | 7:40. Ludzie, ktozy jada np. IC o 7:10 maja do wyboru tanszy Ex o 7:40
    jednak
    | wola placic wiecej za wyzszy komfort, dlatego nie przesiada sie do posp.
    | oszczedni, ktorzy wybieraja Ex (ale tylko ci z Poznania), moga
    rzeczywiscie sie
    | przesiasc czesciowo.

    Coż nie bierzemy chyba pod uwage koniunktury gospodarczej w kraju, a jezeli
    sytuacja sie co najmniej nie poprawi to czy jednak frekfencja sie nie zmieni
    równiez. Zreszta LOT tez juz nie spi i zaczyna obnizac koszty.


    PKP-IC tez nie spi i od nowego rozkladu wchodzi na rynek z nowymi taryfami,
    bedzie znacznie wiecej mozliwosci podrozowania taniej!


    Jesli wejda
    przepisy o wolnej przestrzeni to wtedy maja szanse zaistniec tow. lotnicze o
    bardzo niskich cenach biletu.


    I tak PKP-IC bedzie najszybsze w polaczeniach Krakow/Katowice/Poznan (Wroclaw) -
    Warszawa. Pocag dojezdza do centrum w szczycie ruchu kolowego.


    Wtedy IC nie wiem czy bedzie mialo pole
    manewru (odda poc do PR). Nie jest to takie zaskakujace tak włsnie zaczyna
    sie robic w Niemczech.


    Na razie to linie lotnicze zawiesily kilka linii np. Frankfurt - Stuttgart,
    ludzie jezdza ICE bo jest szybszy w calej podrozy. Zawieszono (wiekszosc) lotow
    miedzy Breuksela i paryzem bo pociag jedzie tylko 1:25.


    | Popelniasz blad logiczny jak chcesz zmiescic ludzi z pociagow od 6:00 do
    11:00 w
    | jednym skladzie posp? Optymisztyczny sklad 6B+2A (realny 4B+2A) pomiesci
    ludzi
    | 588 osob. Natomiast pociagi od 6:00 do 11:00 maja laczna pojemnosc 2680
    osob.

    Tu nie chodzi o pojemnosc ale o argument.


    No wlasnie tto jest argument, ze jezeli frekwencja w pociagach PKP-Ic mialaby
    spasc do poziomu takiego jak piszesz ludzie nie zmiesciliby sie i do dwoch
    pociagow posp. Poznan - Warszawa.


    Najlepszym jest cena za usługe, tego nie nalezy nikomu tłomaczyc.


    I poziom uslugi.


    Dzieki za tak szczególowe wyjaśnienia i uwagi. Pytanie: skąd sp PKP IC za
    pierwsze 5 miesiacy wygenerowała 17 mln zł strat (PRAWDA czy FAŁSZ).


    Inwestycje w tabor. PKP-IC kupuje w tym roku 10 wagonow sypialnych i 8
    siedzacych, a kazdy to ok. 5mln PLN, a to nie jedyne wydatki...


    Skoro
    tak słodko jest w wielu pociagach to raczej powinna mieć wkońcu zysk i to
    netto. Dlaczego niektore poc kwlif sa utrzymywane na niektorych liniach
    skoro nie maja racji bytu np NIDA z Wawy do Kielc? Czyzby sprawa polityczna?


    Pamietasz, Odre, ktora miala jezdzic przez Poznan? Kilku politykow
    zaprotestowalo i dalej bedzie jezdzic przez Lodz...

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: - Nie ten pospieszny
    Krzysztof Lerski a écrit :



    Intercity"



    faktycznie maja inne, jednolite malowanie, ale nie wszystkie jeszcze.
    Poza tym jesli chodzi o malowanie taboru to w PKP jest samowolka, i skad
    ma klient wiedziec, ze sposrod czewonych, pomaranczowych,
    zolto-niebieskich, czarnych, zielonych, czerwonych, blekitnych,
    bordowych wagonow to na te blekitne sa inne bilety?


    | Co wiecej, jako uzytkownik telefonu, wiesz jaki jest twoj
    | operator. W przypadku PKP bilety sa na takich samych blankietach, nazwa
    | przewoznika jest wpisana maczkiem i na skroty

    "PKP Przew. Reg." łatwo jest rozszyfrować a czcionka jest taka sama jak
    na całym bilecie. Pozatym są jeszcze bilety bliskokwadratowe tylko na
    pociagi PR.


    Nieprawda, ta czcionka nie jest taka sama na calym swiecie. W "najgorzej
    zarzadzanej firmie kolejowej" (jak byl uprzejmy wyrazic sie jeden z
    kolegow) - SNCF - wszelkie informacje specjalne (typu inny przewoznik,

    podkreslone jeszcze markerem przez pania w kasie...


    | , operatorzy pociagow nie
    | sa zaznaczeni w rozkladach dworcowych

    W niektórych regionach kraju są tak samo jak w cegle literką przed
    numerem. Ale zgadzam się, że powinna być oddzielna rubryczka z logo
    przewoźnika a przy rozkładach według stacji tez logo albo odróżnianie
    kolorem.


    I ciagle to samo. W "niektorych"... Powtarzam: kazdy burdel,
    niejednolitosc i samowolka prowokuja wlasnie takie sytuacje, ze ludzie
    sie gubia. Co do cegly, to zart chyba, zaden normalny podrozny tego nie
    kupuje.


    | a konduktorzy niegrzeczni.

    wiedziałem wiele miłych i uprzejmych konduktorów. Jak i douczone
    kasjerki.
    tak samo jak niemiłe "kioskarki".


    Ja tez. Ale tych niegrzecznych i niedouczonych widzialem znacznie wiecej.


    | Jak
    | pojdziesz na PKP, i poprosisz o "bilet na pospieszny" to dostaniesz
    | bilet na pospieszny a potem Cie w Koninie wysadza...

    Kasjerka w Poznaniu powinna przy zakupie takiego
    biletu informować, że za nie ma za dużo pospiesznych do Warszawy
    choć jak ktoś potrafi czytać i czyta co dostaje na bilecie to pod
    warunkiem dobrej informacji na rozkładach i w zapowiedziach zorientuje
    się, że coś jest nie tak.


    Po pierwsze, to dobrej informacji nie ma. Po drugie - bierz pod uwage,
    ze klienci maja swoje przyzwyczajenia i jak przez dziesiatki lat bilet
    na pospieszny byl wazny na pospieszny, to nagle sie wszyscy nie
    zorientuja, ze jest inaczej, tym bardziej, ze nikt nie kwapi sie ich o
    tym poinformowac (i umowmy sie, ze karteczka A4 wiszaca w gablocie na
    dworcu nie jest zadna informacja...). Po trzecie - nawet jak ktos umie
    czytac, to skad ma wiedziec, ze przewoznik Przew. Reg. nie ma blekitnych
    wagonow z napisem InterCity (skoro InterCity jest jednoczesnie nazwa
    kategorii pociagu i przewoznika?) albo, ze akurat wstawili takie wagony

    widzial dziwnych wagonow w pociagach?


    | Ech... nie sugeruje, o ile tylko PKS nie dopusci do kupienia bilet na
    | pospieszny nie tej spolki co trzeba.

    tutaj sytuacje ratuje ewentualnie to, że bilety na PKS jeśli już sie
    kupuje na dworcu to czesto na konkretna godzinę.
    Jednak i tutaj jest mozliwosc, że ktoś zakupi bilet a potem się zdziwi,
    że go kierowca nie chce wpuscić do autobusu.


    Jest mozliwosc. Ale jakos sadze, ze duzo mniejsza. Zwroce tylko uwage na
    jedna rzecz - przypadek faceta wysadzonego w Koninie jest glosny, bo
    opisala go prasa. Z moich rozmow ze znajomymi wynika, ze takie sytuacje
    zdarzaja sie jednak czesto, tak wiec cos jest na rzeczy. No chyba, ze
    PKP wykazuje tu syndrom kierowcy jadacego pod prad: "cos im sie
    wszystkim popieprzylo" ;)

    Pozdrawiam





    Temat: Gdzie i kiedy?


    | No dobra, ale 2 minuty do przodu w Iławie nie oznaczają wyjazdu z Iławy
    | 2 min. wcześniej tylko o czasie.

    To oczywiste, przeciez w Ilawie ludzie nie tylko wysiadaja, a takze wsiadaja i nie moglby im
    pociag uciac z powodu zbyt wczesnego odjazdu.


    No właśnie. Ale nie ma ich aż tylu, żeby postój wydłużył się ponad miarę.


    | A S1 - po kiego grzyba mam dostawać S1? E65 to chyba
    | nie jest aż tak zatłoczona magistrala, żeby się nie dało płynnie
    | przeprowadzić pociągu...

    Ru troche sie zagalopowalem.


    :-) Przyznam, że na PKP wszystko jest możliwe.


    | Po drugie czasy na
    | wymijanie to głowa mała - 60222 żeby przepuścić Heweliusza stoi w w
    | Działdowie 26 minut (to osobny skandal), 60428 - "tylko" 18 minut.
    | Wyjazdy ze stacji z mijankami i początkowych - rzędu 15 minut po
    | kwalifiku - przyjazdy też podobnie.

    Kazdy pociag tak ma i to w dwie strony?


    Z grubsza. W stronę Trójmiasta - 6021 ma 29 minut w Iławie (odjazd 13
    minut po dalekobieżnym), 15321 - 20 minut w Działdowie (? - jakieś 10
    min), 60339 - 20 minut w Prabutach (? też pewnie 10 min), 6025 - 21 min
    w Mikołajkach Pom. (? - też z 10 min), 6027 - 23 min w Działdowie (?
    pewnie ok. 10 min) - i to są wszystkie wyprzedzania (o ile nie było
    poprawek). W stronę Warszawy - 60222 czeka 26 minut w Działdowie (odjazd
    10 minut po Ex), 60428 - w Mikołajkach Pom. 18 minut (? ok. 10 minut). I
    to chyba wszystko w tę stronę. Tak więc luzy są. Ze skomunikowanymi
    trochę gorzej ale przy odrobinie fantazji dałoby się :-)


    | Przez takie zmiany posypalby sie rozklad na calej E65 i doadtkowo na liniach przyleglych
    | - skomunikowania. Do tej pierwszej czysto technicznej przyczyny nalezy dodac, ze to nie
    | zla wola PKP.

    | To faktycznie jest argument, że się nie da. Ale mogłoby się dać.

    I jest jeszcze inny. Przyzwyczajenie pasazerow. Sam wiesz jak dorazne zmiany sa dokonywane
    przez PKP. W obecnym ukladzie ciezko zrobic to bezbolesnie.


    Tu się zgodzę. Poprawienie RJ to wyczyn. Nb. na tablicy odjazdów w
    Karsznicach wciąż nie ma (jeżdżącego już od roku chyba) pociągu do
    Olsztyna. No comment.


    | O czym w ogole mowisz? Jezeli nie mozna zalozyc pewnej liczby sprawnych EP09, EP08 to
    | niby jak mozna zakladac ile bedzie uzywanych EU07 i gdzie beda mialy zatrudnienie.

    | No tak, na PKP nie można.

    A nic innego nie mamy do wyboru :-(


    Fakt. I o tej szacowne firmie w zasadzie dyskutujemy. Tak więc tu popieram.


    Ale przeciez EU07 z Olszynki nie ciagaja tylko kwlifikow, a zakladjac ze potrzeba nam n
    lokomotyw to do obslugi musimy przenazczyc n+rezerwa, a w obecnym stanie nie mozemy sobie na
    to pozwolic, aby wyznaczyc tyle lokomotyw tylko do kwalifikow. Sam wiesz, ze EU07 brakuje, a
    tak brakowaloby jeszcze bardziej, bo trzebaby miec rezerwe na kwalifiki ktora moglaby jezdzic.


    To racja. Ale może po wejściu EU11 trochę EU07 by się zwolniło (np tych
    co śmigają teraz po E20). Trochę odbiegając od głównego nurtu dyskusji -
    może to szansa na zniknięcie paru byków :-)


    | Dzisiaj policze ile to sie zaoszczedzi. Wiem juz ze aby kazdy kwalifik w Polsce nie mial
    | zadnych zmian lokomotyw to potrzeba wystawiac codziennie 47 sprawnych maszyn.

    | Sczerze mówiąc - sam byłbym ciekawy. Druga sprawa - czy nawet mając te
    | jedenastki PKP bedzie w stanie utrzymać 47 sprawnych maszyn...

    47 EP09
    18 EU11
    9 EP08
    Przy sprawnosci 60% EP09 i EP08 oraz 80% dla EU11 to spoko.

    Chociaz niedlugo dojedzie E30, a wtedy przydaloby sie jeszcze co najmniej 15 lokow.


    A coby tam miało jeździć przy lepszych maszynach? Będzie tego aż na 15
    loków?


    | 1-2min (E20)

    | Na linii gdanskiej zawsze bedzie znacznie wiecej, ze wzgledu na ilosc zmian predkosci, a
    | nie ze wzgledu na zakres predkosci.

    | Ależ na E20 jest też dużo zmian prędkości i to z zakresu, ponad 100
    | km/h, gdzie EP08 wymięka w porównaniu z EU11.

    Ale nie ma ograniczen stalych (jedno tuz przed peronami w Koninie do 90km/h z powodu rozjazdow
    lukowych). A na E65 sierzantow stoi sporo, a zmian szlakowej miedzy wartosciami 100, 110 i 120
    tez nie brakuje.


    W zasadzie racja.


    | Jadac jednostajnie nie ma znaczenia czy to EP09 jedzie 160km/h czy to EU11 jedzie
    | dokladnie tyle samo, ja w tych danych nie widze mozliwosci urwania ani minuty.

    | No właśnie z RJ, który podałeś wynika, że jednak na E20 cały czas się
    | nie jedzie 160... A modernizacja Kutna, Konina itp. to sprawa (zapewne)

    Modernizacja Kutna i Konina jest nieonieczna bo i tak i tak pociagi tam staja.


    Ale nie wszystkie (dobra wiem, całe dwa :-))

    Pozdrowienia

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 69 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.