|
Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkarpacz24.htw.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP konin-rozkład
Temat: ROZBRAT ZOSTAJE 16.05 INFEKCJA/FAMILY MAN/RAVAGE/WOJTYŁA
ale zawsze jest ten 1 % procent
trzymam kciuki oby ci się udało pojechać
odjaazd z konina według rozkladu pkp na necie jest o 17:40 więc pasuje , zdąże po pracy lukas jedziesz na bank ??
Temat: Prośba do kolezanek, kolegow R z Warszawy
Marecki dzieki za propozycje, nie ukrywam, ze jest dla mnie baaardzooo korzystna. Na dzien dziesiejszy to sytuacja wyglada w ten sposob, ze do W-wy przyjezdzam 03.03.2009. Jak wynika z rozkladu jazdy autobus powinien przyjechac o godz. 9.15. Wracam 05.03.2009 . Nie wiem, o ktorej zakoncz sie spotkanie ale napewno musze najpozniej byc o 15-ej na dworcu PKS o 15.00. Autobus do Turku odjezdza 0 15.15. Niewykluczone, ze zakonczenie moze byc grubo przed 15-ta. Wtedy bede kombinowal z PKP do Konina. Ale widzac Twoje zainteresowanie moim losem jeszcze sie odezwe odnosnie powrotu - ale dopiero w poniedzialek. Pozdrawiam no i moze
Temat: Cięcia w nowym rozkładzie jazdy PKP
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/418481.html
100 pociągów zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP, który od grudnia zacznie obowiązywać w regionie łódzkim.
Zrezygnowano przede wszystkim z wczesnoporannych kursów składów podmiejskich, tym samym pozbawiając dziesiątki osób dojazdu do pracy do Łodzi.
Pierwsze pociągi dotrą na łódzkie dworce dopiero przed godz. 6. Np. nie będzie już pociągu ze Skierniewic przez Koluszki odjeżdżającego o godz. 3.30, a docierającego do Łodzi o godz. 4.47. Podróżuje nim 60–80 osób.
– Takie są możliwości samorządu wojewódzkiego, który finansuje połączenia regionalne. Staraliśmy się uratować te pociągi, które zapewniają dojazd do szkół i uczelni – powiedziała nam Elżbieta Zielińska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi.
– Pomimo że funduszy jest więcej niż w poprzednich latach, to i tak nie wystarczyło ich na utrzymanie wszystkich połączeń, głównie tych nierentownych – powiedział Marcin Nowicki, rzecznik urzędu marszałkowskiego.
Cięcia dotknęły niemal każdej trasy. Z nowego rozkładu wypadną również kursy nocne. Tylko dwa pociągi osobowe pozostaną na trasie z Kutna do Konina i Poznania. Z Łodzi do Łowicza będą kursować trzy składy osobowe na dobę, a dotychczas było ich osiem.
Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
Łódź: PKP szykuje nowy rozkład
Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia.
"Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę.
Źródło: NaszeMiasto.pl
Włókniarz cały czas jeździ przez Poznań. Zamiast przez Ostrów Wielkopolski pojedzie przez Kutno. Różnica przejazdu to około 30 minut a nie godzina. Puszczenie pociągu na rok i ponowne przenoszenie go na linie przez Kutno to jakaś paranoja. Może szybciej o troche, ale ten pociąg znowu będzie pomijał takie miasta jak Pabianice, Sieradz, Kalisz, Ostrów Wlkp., Jarocin - gdzie mieszka wiele więcej osób niż w np. w Kutnie, Kole, Koninie, Wrześni. Zresztą pociągów z Kutna do Poznania jest pełno. Z Łodzi do Wrocławia nawet żaden IC nie jeździ hehe, chociażby TLK. A w Kutnie mają wszystko od EC po osobówki.
Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
Mateuszpiszcz a co z tego zestawu dla PKP IIc co masz na 2009/10 jechało by przez Wrześnię? Domyślam się że TLK Starosta , Gałczyński i Zielonogórzanin oraz nocny "Szczecinianin" a jakieś inne?
[ Dodano: 24-03-2009, 20:04 ] witam wieczorową porą , czytając te posty muszę przyznać ze propozycja kolegi puszczenia w nowym rozkładzie jazdy pociągu z Gorzowa do Warszawy jest całkiem fajna i jeszcze jakby to był zwykły pospiech , anie EX czy IC to byłoby ok.
[ Dodano: 24-03-2009, 20:24 ] hej swoją droga szkoda ,ze co niektórzy tak sie opluwają i to nie tylko ze względu na pociąg "Ślązak" ale w ogóle. Niech on jeździ ,ale lepiej powalczyć także solidarnie o inne połączenia.Kurdę przydałoby się jakieś połączenie od strony Bydgoszczy ,przez Gniezno Wrześnie , Ostrów i Wrocław do Legnicy lub Zgorzelca oraz Pociąg z Poznania do Częstochowy lub dalej Krakowa ,albo Zakopanego np przez Wrześnie - Konin ,który by w Barłogach wjeżdżał na linię węglową Inowrocław - Herby i dalej do Czewy. Swoją drogą ,ktoś miał świetny pomysł z EX krakowianka przez Łódź Widzew - Konin - Poznań do Szczecina . można by też puścić tą trasą jakiś z Krakowa do Berlina ,byłoby pewno szybciej niż "Wawelem"
[ Dodano: 24-03-2009, 20:57 ] mateuszpiszcz, Witam ,Masz może coś odnośnie Wrześni dla IC w rozkładzie 2009/10, pewno pojedzie Starosta , Gałczyński , Zielonogórzanin i nocny z Terespola na Szczecin. może coś dołożą. Ciekawe czy trasy się zmienią .
Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
A tu się całkowicie nie zgodzę, bo można tak podchodzić np. do większości tras stworzonych przez PKS Białystok (dla przykładu dzienne kursy do Wrocławia i Szczecina, gdzie ceny PKP są jeszcze niższe, gdyż dominuje spółka PR), a mimo wszystko autobusy mają się dobrze. Poza tym (i to jest też odpowiedź na posty, że powinno być więcej kursów niż jeden) ktoś musi zacząć, a wtedy w przypadku sukcesu następni będą też dorzucać swoje połączenia. Tu za przykład podam nocki do Konina (i dalej). Pierwszy z Warszawy był kurs PKS Gryfice, który (dzięki właśnie bardzo niskim cenom w porównaniu z pociągami) stał się dobrą alternatywą dla "koszmarnego" pociągu z Terespola. Potem w ślad Gryfic poszedł właśnie Białystok z nocnym kursem w te strony, a zaraz po nim Puławy. Teraz czas na dzienne.
A to nowa propozycja rozkładu:
10:50 Białystok 12:00 Zambrów 12:40 Ostrów Mazowiecka 13:30 Wyszków 14:40 Warszawa dw. Zach. p 14:50 Warszawa dw. Zach. o 15:45 Sochaczew 16:15 Łowicz 16:55 Kutno 17:45 Koło 18:25 Konin p 18:30 Konin o 19:05 Słupca 19:30 Września 20:10 Swarzędz 20:30 Poznań
Takie coś dodatkowo wypełniałoby lukę na trasie Konin - Poznań.
Temat: Monopol PKP Intercity
Interesujący temat, interesująca dyskusja. Sporo jeżdżę pociągami między Warszawą i Poznaniem, ale jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Dziś prześledziłem w internecie rozkład jazdy i dostałem swego rodzaju olśnienia! Faktycznie - są tylko drogie pociągi PKP IC! Niedawno zastanawiałem się dlaczego od nowego rozkładu pociągi pospiszne z Warszawy będą dojeżdżać tylko do Kutna i Konina. Teraz już wiem!
Pozostaje nam tylko krzyknąć: Konkurencja szkodzi klientowi! - PKP IC
Temat: A może by tak... Ex=>P
Witam
Witam,
Przemawia przez Ciebie gorycz bo skorzystales z tego polaczenia i nie bedziesz mial juz takiej mozliwosci.
Przemawia przez mnie zdrowy rozsadek. Zaoszczedzicie 2,5 minuty w trasie liczacej pare godzin. Stracicie moze i niewielu pasazerow ale stracicie mozliwosc pozyskania nowych. No ale firma w tak swietnej kondycji jak PKP moze pozwolic sobie na olewanie pasazerow.
Czesc pociagow na E-20 jest skomunikowanych z pociagami z Lodzi i mimo to korzysta z nich malo ludzi. Za malo. A linia z Lodzi jest jednotorowa i nie mozna bez problemu przesuwac na niej pociagi.
Pewnie. Znajac PKP to zawsze slyszy sie tylko, ze nie mozna, i ze sie nie da. Szkoda tylko, ze kupujac bilet w Lodzi nikt nie zaproponuje polaczen z przesiadka w Kutnie, chyba, ze sam takie znajde w rozkladzie w interku. A przeciez mozna bylo reklamowac czesc polaczen z Lodzi wlasnie z przesiadka w Kutnie chocby przez podanie informacji o nich na dworcach w Lodzi. Ale nie w PKP.
W Kutnie beda zatrzymwac sie tylko Ex, BWE oraz Warta/Blekitna Fala, w Koninie tylko Ex i BWE.
A co to ma przyniesc? Czy chodzi o te 2,5 minuty? Jesli tak to ktos powinien poszukac dobrego lekarza.
Pozdrawiam, Marcin
Temat: [Wlkp] Konin - Kazimierz Biskupi
| Radni powiatu konińskiego nie zgadzają się na likwidację przez PKP linii | kolejowej Konin-Kazimierz Biskupi. Taką decyzję podjęli na ostatniej sesji.
Troche OT: kiedy na tej linii zawieszono przewozy pasazerskie (jesli w ogole takie byly prowadzone)?
Były prowadzone. W rozkładzie 95/96 sa dwie pary pociągów z adnotacją że "ruch pociągów może być zawieszony po ogłoszeniu" natomiast w rozkładzie 96/97 straszy już tylko pusta tabela. Tak więc ruch pasażerski został zawieszony w 1996 lub 1997 roku. Ale dokładnie kiedy to nie wiem. POzdr GWKTeam
Temat: EC? PKP+DB
Czy słyszeliście o utworzeniu "Berlin - Warszawa Ekspress" na trasie Warszawa - Poznań - Berlin zamiast Berolini, Paderewskiego, Varsovii i jeszcze jednego EC.
Posnania z Poznania do Berlina
Wagony PKP i DB mają być pomalowane na nowe jednolite barwy i będą obsługiwały jedynie tą "linię", bedzie ich 36.
Juz sa, tylko ze jeszcze nie pomalowane.
Czy wiecie coś więcej?
Praktycznie nic sie nie zmieni.
Wg. mnie sa to jeden z najgorszych pociagow kwalifikowanych w Polsce i malowaniem nic sie nie zmieni. Wczoraj jadac Paderewskim z Rzepina do Warszawy, tuz za Poznaniem _UKRADZIONO_ mi... cegle !!!! Lezala sobie obok mnie w przedziale, a nie spodziwajac sie niczego zlego przespalem sie. Jakie bylo moje zdziwienie jak nie znalazlem jej przed Koninem, zwlaszcza ze mialem znacznie cenniejsze rzeczy! O zgubieniu nie bylo mowy, bo dokladnie przeszukalem przedzial, a w Warszawie jeszcze wszystkie inne wagony z mysla o tym ze ktos pomyslal sonbie ze to taki sam rozklad rozdawany za darmo jak inne ulotki z rozkladem i tylko ja przejrzal. Nic z tego, w calym pociagu nie bylo, ani sladu po niej !!!!!!!!!
Temat: Jak dojechac do Jarocina z Wroclawia?
Na stronie z rozkladami jazdy PKP widze, ze nie ma polaczen. Czy Jest jakas wersja z przesiadka, a moze sa jakies prywatne linie autobusowe, ktore jezdza od nas do Jarocina?
PKS: Połączenia na trasie :
WROCŁAW - JAROCIN Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu Trasę kursu zobaczysz klikając w relację Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja 13:10 15:50 P L ł ZGORZELEC - KONIN przez BOLESŁAWIEC, JAROCIN 15:50 18:35 P U ź WROCŁAW - KONIN przez JAROCIN 18:25 20:45 P L z WROCŁAW - KONIN przez JAROCIN
WROCŁAW - JAROCIN UL.MONIUSZKI Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu Trasę kursu zobaczysz klikając w relację Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja 10:35 13:30 B U m WROCŁAW - POZNAŃ
WROCŁAW NADODRZE - JAROCIN UL.MONIUSZKI Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu Trasę kursu zobaczysz klikając w relację Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja 10:30 13:30 6 m WROCŁAW NADODRZE - POZNAŃ
10:55 13:30 B U m WROCŁAW - POZNAŃ
P - Kurs pośpieszny L - Nie kursuje w 1 i 2 dzień Bożego Narodzenia,Wielkanocy i Now z - KURS.od 1.X do 30.VI.5,6,7i wtor.po Wielk.oprócz przerw Świą
Temat: P17103/17113
| Jest to pociąg pospieszny Warszawa-Wsch. - Łowicz Gł. i dalej jako | osobowy do | Kutna.
A HAFAS twierdzi, że aż do Konina, ale to by była dość dziwna relacja (jak już do Konina, to czemu nie do Poznania?), wiec interesuje mnie, czy dojadę nim aż tam, czy to kolejny kwiatek HAFASa i w Kutnie czeka mnie niespodzianka.
Sorry pomyliłem się, oczywiście że "i dalej jako osobowy do Konina" Niespodzianki nie będzie. Relacja jest faktycznie dosyć dziwna, ale po jej zmianie troche poprawiła się frekwencja. Z wprowadzeniem do rozkładu ten pociąg cieszył się dużą popularnością. Gdy na początku stycznia zmienili taryfę na pospieszną na odcinku do Łowicza (z uwagi na potrzebę rozdzielenia rozliczeń z Kolejami Maz.) przez dobry miesiąc straszył pustkami. Później trochę ludzi się przekonało, że nawet do Sochaczewa czy Łowicza opłaca się zapłacić więcej i jechać szybciej i krócej (zwłaszcza że kupienie miesięcznego na pospieszny PKP-PR nie wyklucza jazdy osobowymi by KM, a i w wymienionych miastach zatrzymuje się więcej pospiesznych, więc "jest czym jeździć").
Piotrek
Temat: Ranking dworców PKS - miasta wojewódzkie
Koniński dworzec autobusowy architektonicznie to też koszmar. Brzydki barak z małymi pomieszczeniami. Tyle, że właściwym dworcem PKS od jakiegoś czasu są przystanki przy dworcu PKP. Czemu mówię, że właściwym? Gdyż D.K. znajduje się w Nowym Koninie czyli części miasta, którą zamieszkuje znacznie więcej ludzi niż "Staraka", gdzie umiejscowiony jest PKS. Stąd też jedynym plusem (dla mnie dodatkowym to, że bliżej mieszkam) wsiadania na D.A. jest komplet miejsc do wyboru. Rozkłady na dworcu pamiętają chyba jeszcze poprzednią epokę, gdyż są ręcznie malowane. Wyjątkowo słabo to wygląda w porównaniu do innych miast (Inowrocław, Turek), gdzie pojawiły się już drukowane rozkłady z oznaczonymi przewoźnikami, którzy obsługują dany kurs. U nas ciągle to jest science fiction.
Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
Z tego co wiem to kurs z Wrocławia do Karwii przejeżdza przez Bydgoszcz i bardzo dobrze, bo w razie strajku PKP zawsze jest jakieś w miare sprawne i szybkie połączenie Konina z Gdynią. Był jeszcze kurs Jelenia G. - Gdynia też przez Bydgoszcz. Czy on jeszcze jeździ, bo nie mogę go znaleść w rozkładach? Odkopałem ten wątek i nie wiedziałem gdzie wetknąć-mam pytanie/prośbę-czy dysponuje ktoś rozkładem jazdy połączenia Jelenia Góra-Gdańsk?Chodzi mi głównie o godz.odj. i trasę.
Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji
Cytat:
No w szczególności na E20 na odcinku Poznań-Warszawa tętni tak,że aż mi żyły rozrywa Może podasz jakieś konkretne pospiechy tego tętnienia,bo ja ich się doszukac jakoś nie mogę
Pociągi pospieszne PKP PR jadące na trasie Poznań - Kutno - Warszawa w rozkładzie 2007/2008 (niekoniecznie w relacji Poznań - Warszawa): "Włókniarz" do Łodzi (zawsze przez Ostrów Wlkp), "Szczecinianin" do Terespola, sezonowy Świnoujście - Warszawa - Lublin. Oprócz tego są jeszcze pociągi TLK jadące przez Kutno które są odpowiednikami pospiesznych: "Gałczyński", "Zielonogórzanin", "Starosta". A że macie na linii Poznań - Warszawa co godzinę w większości tylko pociągi spółki IC to inna sprawa, ale macie dogodny dojazd i nie widzę powodów do narzekania, a czy kogoś stać czy na nie stać to już inna dyskusja, zawsze macie pociągi TLK. Pomyśl sobie że na innyh liniach są tylko 2 pospieszne PKP PR i żadnych TLK. Postaw się teraz w sytuacji mieszkańca takiego Kalisza, który nie może sobie przebierać w ofercie przewozowej tak jak mieszkaniec Konina czy Kutna, chcąc dojechać do Warszawy.
Temat: z cyklu "cieknie" [jak co miesiac :-)] - mala rewolucja nocna
W nastepnym rozkladzie rewolucja kwalifikowana - zniknie wiekszosc wagonow WLAB oraz Bc z pospiechow nocnych, za to pojawia sie najpierw NEx (Night Express), a w przyszlosci - pociagi "NIC" :-))) (Night InterCity), obslugiwane oczywiscie przez PKP InterCity.
Ale miejscowki maja byc o wiele tansze niz w dzisiejszych kuszetkach, szczegolnie jak sie nie wezmie poscieli.
PRzy okazji znika sporo nocnych w ogole, ale o tym juz wiemy (albo i nie? ;-)...
Poza tym: 1) Chrobry przez Pn Glowny - to wiadomo, 4 minuty dluzej niz dzis (ale gdyby zostal na obwodnicy byloby jeszcze dluzej). 2) Bedzie nowy pospieszny Pn - Wwa - Pn, o 7 z Poznania, o 14 z Warszawy. Regionalne zrobily to za plecami IC i nawet ma to byc pociag na osemce, ale IC maja robic awanture i osemka ma spasc ;-))) Postoje Kostrzyn Wrzesnia Slupca Konin Kolo Kutno Lowicz Sochaczew. 3) Odra jednak zostaje, bo jakis pozal sie Boze posel zrobil zadyme. Ale poznanski odpowiednik Odry tez bedzie. 4) Jak juz wiadomo Opolanin i Panorama out, w zamian Olenka do Wroclawia i Gornik do Opola. 5) Wwa Gdansk 5 minut dluzej, Wwa BBiala 3 minuty krocej, Pn Wroclaw 7 minut dluzej, Krzyz Szczecin 2 mnuty dluzej, kwalifikowane Rokietnica - Wronki po 2. w obie strony, beda tez ograniczenia na Poznan - Konin do 120 i 140 ze wzgledu na zuzycie toru... :-))))) 6) podniesienie Lebork - slupsk do 120, ale o tym tez juz (chyba) wiadomo...
Wiecej grzechow nie pamietam ;-)
tg
Temat: [pr] Dłużej do Łodzi
| ILE?? PKP OBUDŹ SIĘ!!!! Ruszyła budowa autostrady z Konina do Łodzi | (Strykowa) | a oni jeszcze wydlużają czas jazdy??
Jeszcze ładnych parę lat budowa potrwa, a jak skończą to podyktują takie ceny, że... Dr Jan czuwa :-)
Jeżeli wszystko będzie budowane zgodnie z planem to do Strykowa pojedziemy pod koniec 2005. Oby ten godzynny poślizg miał miejsce tylko w tym rozkładzie jazdy.
Temat: [pr] Dłużej do Łodzi
Ma to także dotyczyć pociągu Włókniarz, który łączy Łódź z Poznaniem. Z tego też powodu ma się wydłużyć czas przejazdu między tymi miastami i to o około godzinę. Nowy rozkład jazdy nie został jeszcze zatwierdzony.
ILE?? PKP OBUDŹ SIĘ!!!! Ruszyła budowa autostrady z Konina do Łodzi (Strykowa) a oni jeszcze wydlużają czas jazdy??
Temat: SU46 na sluzbowym do Poznania Franowa
Remik z Poznania przeslal taki tekst na pl.misc.kolej:
Kiedys przez Franowo jezdzily normalne pociagi - jeszcze w zeszlym rozkladzie byl np. Swarzedz - Poznan przez Franowo, Staroleke.
Pamiętam, że jeździły, bo sam takim kiedyś z Konina do Poznania przez Franowo jechałem
I zatrzymywal sie na niektorych "sluzbowych" peronach. Wtedy OK. Dzisiaj jednak zaden osobowy ogolnodostepny pociag przez Franowo nie jedzie. Z tego tez wynika, ze wszystkie przystanki utracily moc ogolnodostepna.
Bo pociąg jest służbowy. Gdyby był ogólnodostępny, to byłyby ogólnodostępne.
Wysiadajac z pociagu sluzbowego na Franowie jestes juz na terenie kolejowym, na ktory wstep jest zabroniony. NIe wyobrazam sobie sytuacji, gdyby ze sluzbowki wyszlo nagle 50 osob i rozbieglo sie "w tory".
Czemu "w tory"?. O ile pamiętam, na tych służbowych przystankach na Franowie są perony, i przejścia przez tory. A poza tym ludzie nie biegliby w tory, tylko tam, gdzie chcą dotrzeć, czyli do miasta, czy co tam jest. Kierując się troska o bezpieczeństwo pasażerów PKP powinny zabronić wysiadania i wsiadania na wielu stacjach i przystankach, gdzie tunele pod torami są w stanie nieużywalności, i aby dostać się na peron trzeba łazić po torach.
Temat: Lodz
Jade pociagiem osobowym, noi wiecie gdzie sa rozklady tw podmijskich???
| Witam wszystkich, wybieram sie w przyszlym tygodniu do lodzi, w celu | zaliczenia tramwajow podmiejskich, bede jechal od strony konina tutaj, wiec | ma ktos jakis pomysl na logiczne i szybkie czyli 1 dniowe zwiedzenie tej | czesci tramwajow?? Jak ktos bedzie chcial pomoc to prosze o meska 607411882. | Milosnik komunikacji ze szczecina:)))
Ahoy!! Chętnie pomogę tylko doprecyzuj. Będziesz jechał PKS, PKP czy samochodem?? A jeśli samochodem to będziesz wjeżdżał do Łodzi drogą 710 czy jedynką??
Aha - z powodu przebudowy mostu kolejowego na ul. Pabianickiej linia tramwajowa do Pabianic (41) kursuje na skróconej trasie Zajezdnia Chocianowice-Pabianice. Czyli niestety nie uda się zwiedzić całej łódzkiej sieci tramwajów podmiejskich. (Chociaż odpada jedynie niewielki fragment linii 41 i to tylko na terenie Łodzi.)
pozdrawiam
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -
http://www.gazeta.pl/usenet/
Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
Jeśli trasa nie jest dłuższa niż godzinka, ewentualnie półtorej (nawet i dwie wytrzymam), to PR110D lub Lux mi nie przeszkadza, ale wybaczcie - z Konina do Łeby i to jeszcze przez Toruń, Grudziądz, Gdańsk nie chciałbym takim czymś jechać. Rozumiem, że czasem dany PKS ma kłopoty taborowe i nie ma wyboru, musi jechać PR lub H10. Ale takich co notorycznie wystawiają te autobusy na trasy biegnące przez pół Polski staram się unikać. Mam w końcu wybór, mogę skorzystać albo z innego przedsiębiorstwa, albo z PKP. Więc nie widzę sensu aby się spierać, skoro Kraśnik wystawia złom, to po co się katować - są busy (jak kto woli), są zapewne inne PKSy i jest kolej.
Co do nieplanowanych postojów, szczerze mówiąc, jeszcze się z tym nie spotkałem, a trochę tras objechałem. Zazwyczaj autobusy jedynie dłużej stały na dworcach, jak np. była kolejka do toalety czy jakiegoś bufetu. Wiem, też że niektóre kursy mają postoje (ale ujęte w rozkładzie) na stacjach benzynowych czy w zajazdach. Tak jest np. z Płock - Jelenia Góra, obsługiwanym przez PKS Gostynin - gdzieś w okolicach Wrocławia robi sobie godzinną przerwę na posiłek dla kierowców. Podobnie sytuacja chyba wygląda z PKS Gryfice na kursie (Kołobrzeg) Świnoujście - Warszawa.
Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
Z tego co wiem to kurs z Wrocławia do Karwii przejeżdza przez Bydgoszcz i bardzo dobrze, bo w razie strajku PKP zawsze jest jakieś w miare sprawne i szybkie połączenie Konina z Gdynią. Był jeszcze kurs Jelenia G. - Gdynia też przez Bydgoszcz. Czy on jeszcze jeździ, bo nie mogę go znaleść w rozkładach?
Temat: Augustyn Kordecki
No ja Ci zdania nie dziele na czesci - masz teze, ale jest jeszcze warunek - nie oddzielaj tego od siebie.
Zmieniasz zdanie (nie pierwszy raz). Najpierw piszesz, że wysoki urzędnik nie może (powinien siedzieć) mieszać a potem przyznajesz, że może interweniować (nawet jak po jednym i drugim coś dopiszesz)... No, ale dla Ciebie nie implikuje jedno drugiego i załamuje tezy.
Samodzielny publiczny podmiot ktory ma dazyc do maksymalizacji zyskow, a nie do dotowania czyichs pomyslow wyborczych.
Powtarzasz się. Więc jakie tego są przesłanki? Likwidacja tylko jedynego Kordeckiego?
Nie - chlapanie dla mnie jest rowniez skladaniem obietnic, ktore potem realizuje sie za kase ktora nie powinna sie znajdowac w gestii pana posla. W tym przypadku chodzilo o kase PKP.
Gdybanie. Dobrze wiesz o tym, że te pieniądze nie były w gestii posła. Tylko prezesów. Twoje urojenia.
"Takim myśleniem połowa pociągów na tygodniu powinna wylecieć z rozkładu, a pociagi kwalifikowane i TLK do Gdańska i do Poznania nie powinny się nigdzie zatrzymywać."
urojeń, to byś to doczytał. Czepnąłeś się Konina. Wyselekcjonowałeś sobie jedno najbardziej pasujące Tobie miasto z mojej uwagi o zatrzymywaniu w mniejszych miastach. Zarzucasz komuś to, co sam uskuteczniasz (vide dzielenie tez).
Szkoda mi czasu na prostowanie Twoich urojen. EOT
LOL. Finito.
Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne
Era składów wagonowych powoli się kończy, PKP PR stara się ograniczyć do minimum liczbę takich składów- do czego prowadzi polityka spółki. UMWW szykuję się do zakupu EZT na obsługę linii z Poznania do Zbąszynka, Konina, Inowrocławia- czyli piętrusy zostaną zastąpione kiblami. ICC, też chce ograniczyć liczbę składów wagonowych- pomimo, że ma swoje loki. Szykuje się do zakupu składów zespolonych o wysokich prędkościach, ale także na pociągi pośpieszne międzyregionalne. Wszystko dlatego, żeby było jak najtaniej, i żeby był jak największy zysk. W sumie z wagonami jest trochę zabawy, np. manewry, sczepianie, dostawianie na bocznicę itp. Wiadomo komfort komfortem, tez bym chciał, żeby na pociągach IR, których relacja jest dłuższa niż 100km kursowały wagony. Wg. mnie na inter REGIO Poznań- Gdynia, powinien kursować z wagonami, lecz jest głupi skonstruowany rozkład. Pociąg ten powinien wyjeżdżać po 3 nad ranem kiedy jest największy popyt (odciążyłby przy tym pociągi pośpieszne typu Rozewie, czy ten Jeleniogórski), po drugie, nie każdy pociąg łapie frekwencję po 1 -2 miesiącach, czsami trzeba poczekac dłużej, aż ludzie przekonają się do tego pociągu. I na tym PZN- Gdynia powinien być obiecany wagon barowy. Nawet można by wydłużyć go do Łeby
Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ
| W | Polsce "Jana Kiepura" zatrzymuje się tylko w Poznaniu.
Wg rozkładu na stronie PKP IC wynika, ze nie tylko w Poznaniu, ale i w Kutnie, Koninie i Rzepinie.
W Koninie to go dzisiaj sam widziałem (zatrzymał się), Rzepin też zapowiadali:). BTW, są tu jacy MK z Konina?
Pozdrawiam, Bartek
pozdrawiam
Marcin Bg
Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
*** Mława (Mława - Licheń, ciekawy kurs bo robił pętlę przy PKP w Koninie)
Te połączenie nadal figuruje w płockim rozkładzie.
Temat: Internetowy Rozklad PKP "moderowany" ?
Witam, wybierając połączenie Warszawa - Poznań za diabła nie chce pokazać TLK Gałczyńskiego o 10:25, celowa manipulacja żeby pasażer wybrał sąsiadujące droższe IC i EX czy błąd programu? Do Konina już go pokazuje.
Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ
W Polsce "Jana Kiepura" zatrzymuje się tylko w Poznaniu.
Wg rozkładu na stronie PKP IC wynika, ze nie tylko w Poznaniu, ale i w Kutnie, Koninie i Rzepinie.
pozdrawiam
Marcin Bg
Temat: [tutej] Pociągi widmo?
http://www.tutej.pl/cms.php?i=2271
Środa, 02.11.2005, 13:00 / Maciek Morze Pociągi widmo?
Od 11 grudnia Wielkopolska będzie miała więcej pociągów regionalnych. Możliwe jednak, że spora część z nich będzie kursować tylko przez pierwszy kwartał przyszłego roku.
Znamy już nowy rozkład jazdy. Jest w nim o ok. 10 % więcej połączeń niż obecnie. - Stawiamy na rozwój połączeń i taboru w ramach programu rewitalizacji transportu kolejowego - mówi Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. - Nowe pociągi pojadą tam, gdzie jest na nie największe zapotrzebowanie ze strony pasażerów, czyli m.in. na trasie z Poznania do Leszna, Gniezna, Konina, Zbąszynka i Wągrowca. Planowana jest także zamiana do końca 2006 roku wszystkich pociągów spalinowych na nowoczesne autobusy szynowe.
Tymczasem PKP PR uzależniają ciągłość nowego rozkładu jazdy od wysokości dotacji ze strony władz województwa. - Cały czas nie mamy deklaracji ze strony Urzędu Marszałkowskiego, jaka kwota zostanie przeznaczona na połączenia - mówi Łukasz Kurpiowski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. - W mijającym roku Urząd zapłacił 46 mln złotych, a to tylko niewiele ponad 50% deficytu. Resztę musimy dopłacić sami.
Dlatego też rozkład składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to wykaz pociągów "gwarantowanych", czyli takich, które kursować będą przez cały przyszły rok. W części drugiej znajdują się połączenia oznaczone literą F. Od 1 kwietnia PKP uruchomią je tylko po otrzymaniu dodatkowych pieniędzy od samorządu.
- Jest to coś w rodzaju szantażu PKP PR względem samorządów - ocenia Wojciech Szymalski z biura Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych. - Literą F oznaczono często całe linie kolejowe, a także pociągi dowożące ludzi do pracy na 8 rano, czy odwożące po pracy. Tymczasem finansowe żądania PKP są zdecydowanie zbyt wygórowane.
- Wszystkie pociągi z nowego rozkładu wyjadą w trasy od 11 grudnia. Jeśli jednak do końca marca przyszłego roku nie będzie podpisana stosowna umowa, to kursować będą tylko te pociągi, za które płaci samorząd - tłumaczy Łukasz Kurpiowski.
Nowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie PKP Przewozy Regionalne: http://www.pr.pkp.pl/news/review.php?id=19
Temat: [pr] Dlaczego w pociągach jest tłok?
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2483616.html
Dlaczego w pociągach jest tłok?
Ewa Nowaczyk 07-01-2005 , ostatnia aktualizacja 07-01-2005 20:42
Pociągi pękają w szwach, ludzie tłoczą się jak śledzie. - To przez Urząd Marszałkowski, bo kazał skrócić składy - mówią kolejarze. - Nieprawda, PKP daje nam nieprawdziwe dane o liczbie pasażerów - przekonują urzędnicy
Kłopoty z przepełnionymi pociągami zaczęły się 12 grudnia, gdy w życie wszedł nowy rozkład jazdy PKP. Zdaniem kolejarzy odpowiedzialność za tłok ponosi Wielkopolski Urząd Marszałkowski. - To on kazał nam skrócić składy. By oszczędzić, pociągi mają mniej wagonów i dlatego są przepełnione - przekonuje Kazimierz Budynkiewicz, zastępca dyrektora ds. handlowych w Wielkopolskim Zakładzie Przewozów Pasażerskich.
Takie stawianie sprawy przez PKP oburza Stanisława Taciaka, kierownika oddziału transportu w Departamencie Infrastruktury i Mienia Urzędu Marszałkowskiego. - To nieprawda. Długość pociągów dostosowaliśmy do danych o liczbie podróżnych, które otrzymaliśmy od PKP - informuje Taciak. - Jeśli teraz pociągi są przepełnione, oznacza to, że zaniżano liczbę podróżnych, którzy nimi jeżdżą - tłumaczy. Po co? - Żeby dostać większe dofinansowanie, bo im mniej pasażerów jeździ pociągiem, tym więcej pieniędzy urząd do niego dopłaca - wyjaśnia Taciak.
Z danych, które urzędnicy otrzymali od kolejarzy, wynika przykładowo, że zatłoczonym pociągiem do Kalisza (odjazd z Poznania o godz. 17.32) jeździ maksymalnie 300 osób. - Nam wyszło, że pociągiem jeździ średnio 500 osób - twierdzi Taciak. - Podaliśmy urzędowi średnią liczbę pasażerów w oparciu o badania, które prowadziliśmy w 2004 r., ale życie się zmienia i nie sposób przewidzieć, ile dokładnie osób pojedzie danym pociągiem rok później - mówi Budynkiewicz.
Jak śledzie podróżują też Wielkopolanie, którzy jadą m.in. w niedzielę po południu pociągiem z Frankfurtu do Poznania, rano w dni powszednie z Piły i Konina oraz po południu do Kalisza i Inowrocławia.
PKP do dziś nie przeprowadziły badań frekwencji w wielkopolskich pociągach. - Pasażerów wyrywkowo liczą konduktorzy i kierownicy pociągów. Na tej podstawie układamy rozkład - mówi Budynkiewicz. Badań nie zlecił też Urząd Marszałkowski. - Nie mamy wyjścia, musimy korzystać z kolejowych informacji, bo nie mamy własnych - mówi Taciak. - To się jednak wkrótce zmieni, bo zostaną przeprowadzone badania frekwencji we wszystkich pociągach na terenie województwa. Na tej podstawie przygotujemy rozkład jazdy na 2006 r. - zapewnia.
Temat: z cyklu "cieknie" [jak co miesiac :-)] - mala rewolucja nocna
| W nastepnym rozkladzie rewolucja kwalifikowana - zniknie wiekszosc | wagonow WLAB oraz Bc z pospiechow nocnych, za to pojawia sie najpierw NEx | (Night Express), a w przyszlosci - pociagi "NIC" :-))) (Night InterCity), | obslugiwane oczywiscie przez PKP InterCity.
Ale miejscowki maja byc o wiele tansze niz w dzisiejszych kuszetkach, szczegolnie jak sie nie wezmie poscieli.
No chyba tylko cena moga jakos ludzi do tego zachecic. Pamietamy przeciez jak skonczyla sie krotka i piekna kariera licznych nigdys HOTELOWYCH.
2) Bedzie nowy pospieszny Pn - Wwa - Pn, o 7 z Poznania, o 14 z Warszawy. Regionalne zrobily to za plecami IC i nawet ma to byc pociag na osemce, ale IC maja robic awanture i osemka ma spasc ;-))) Postoje Kostrzyn Wrzesnia Slupca Konin Kolo Kutno Lowicz Sochaczew.
Fajnie ze takie cos zaistnieje, ale w takim razie ja nie rozumiem jak to jest z tym wzajemnym stosunkiem pomiedzy PKP IC, a PKP PR. Jesli nie tak trudno PR uruchomic pospiecha, to czemu nie bedzie takich na Wawa - Gdynia i Wawa - Katowice?
3) Odra jednak zostaje, bo jakis pozal sie Boze posel zrobil zadyme. Ale poznanski odpowiednik Odry tez bedzie.
Czyli PROSNY nie bedzie? Z jednej strony dobrze, bo do Wawy szybciej beda mieli mieszkancy Ostrowa, Kalisza, Sieradza i innych, ale z drugiej strony jesli PROSNA by byla, byloby takze tanie polaczenie przed poludniem do Wawy.
beda tez ograniczenia na Poznan - Konin do 120 i 140 ze wzgledu na zuzycie toru... :-)))))
Ale to tylko ograniczenia? Bo mam nadzieje, ze nie szlakowe.
########################## Marek Wiercioch pozdrawia z Walbrzycha
0609440052 ##########################
Temat: KOLEJE WIELKOPOLSKIE od stycznia 2007
Po trzech latach przygotowań ruszą wreszcie Koleje Wielkopolskie. Od nowego roku spółka z udziałem samorządu stanie się faktem. Zwiększają się szanse na to, że pociągi regionalne pojadą punktualnie z odpowiednią liczbę wagonów, a czystość nie będzie już budziła kontrowersji. Prace nad powołaniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od 2003 roku. Jednak dopiero teraz Ernst&Young sporządził biznesplan nowej spółki i jej powstanie jest już pewne. – Od 1 stycznia 2007 roku rozpoczną działalność Koleje Wielkopolskie – deklaruje Przemysław Smulski, członek zarządu województwa wielkopolskiego. Partnerem samorządu w spółce będą PKP, ale zmieni się wiele. Wszelkie decyzje, na przykład o rozkładzie jazdy będą zapadać w Poznaniu. Dziś jest tak, że o wielu sprawach nie decydują kolejarze w Wielkopolsce, ale centrala w Warszawie. Na dziś wiadomo na pewno, że zarząd PKP Przewozy Regionalne zadecydował o tym, że 19 wyremontowanych "żółtków" (fachowo nazywanych jednostkami EZT) trafi do województwa wielkopolskiego i zostanie przekazanych nowej spółce. W przyszłym roku tabor spalinowy w naszym regionie będzie liczył 20 nowoczesnych szynobusów. To wystarczy na pełną obsługę linii niezelektryfikowanych. Aktualnie jeździ tylko 10 takich pojazdów. Samorząd chce także zmodernizować i kupić elektryczne pociągi z pieniędzy unijnych. Teraz Wielkopolanie podróżują 30-letnim taborem. Każda, nawet mała awaria sprawia, że pasażerowie tłoczą się w pociągach, które mają za mało wagonów. Tak jest na trasie do Ostrowa, Gniezna czy Konina. W przyszłości, PKP Przewozy Regionalne będą mogły wyjść ze spółki, jeśli znajdą się inni chętni, na przykład przewoźnicy zagraniczni. – Chcemy także zaprosić do współpracy samorząd Poznania, a także Konina, Piły, Kalisza i Ostrowa – zwraca uwagę Przemysław Smulski. Powstanie spółki to jeden z elementów strategii rozwoju transportu dla Wielkopolski, którą przygotują samorządowcy razem z naukowcami. Samorząd deklaruje również współfinansowanie remontów linii kolejowych do Kluczborka, Wągrowca i Wolsztyna.
Ze swojej strony mam nadzieję, że po tej zmianie podobnie jak to miało miejsce na MAzowszu powoli będą reaktywowane linie zamknięte np. Gniezno-Skoki(Wągrowiec)
Temat: Kiedy ruszą Koleje Wielkopolskie?
Koleje Wielkopolskie od 1 stycznia 2007 roku
Po trzech latach przygotowań ruszą wreszcie Koleje Wielkopolskie. Od nowego roku spółka z udziałem samorządu stanie się faktem. Prace nad powołaniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od 2003 roku. Jednak dopiero teraz Ernst&Young sporządził biznesplan nowej spółki i jej powstanie jest już pewne. – Od 1 stycznia 2007 roku rozpoczną działalność Koleje Wielkopolskie – deklaruje Przemysław Smulski, członek zarządu województwa wielkopolskiego. Partnerem samorządu w spółce będą PKP, ale zmieni się wiele. Wszelkie decyzje, na przykład o rozkładzie jazdy będą zapadać w Poznaniu. Dziś jest tak, że o wielu sprawach nie decydują kolejarze w Wielkopolsce, ale centrala w Warszawie.
Na dziś wiadomo na pewno, że zarząd PKP Przewozy Regionalne zadecydował o tym, że 19 wyremontowanych "żółtków" (fachowo nazywanych jednostkami EZT) trafi do województwa wielkopolskiego i zostanie przekazanych nowej spółce. W przyszłym roku tabor spalinowy w naszym regionie będzie liczył 20 nowoczesnych szynobusów. To wystarczy na pełną obsługę linii niezelektryfikowanych. Aktualnie jeździ tylko 10 takich pojazdów.
Samorząd chce także zmodernizować i kupić elektryczne pociągi z pieniędzy unijnych. Teraz Wielkopolanie podróżują 30-letnim taborem. Każda, nawet mała awaria sprawia, że pasażerowie tłoczą się w pociągach, które mają za mało wagonów. Tak jest na trasie do Ostrowa, Gniezna czy Konina.
W przyszłości, PKP Przewozy Regionalne będą mogły wyjść ze spółki, jeśli znajdą się inni chętni, na przykład przewoźnicy zagraniczni.
– Chcemy także zaprosić do współpracy samorząd Poznania, a także Konina, Piły, Kalisza i Ostrowa – zwraca uwagę Przemysław Smulski.
Powstanie spółki to jeden z elementów strategii rozwoju transportu dla Wielkopolski, którą przygotują samorządowcy razem z naukowcami. Samorząd deklaruje również współfinansowanie remontów linii kolejowych do Kluczborka, Wągrowca i Wolsztyna.
(źródło: Głos Wielkopolski, 6 września 2006)
Temat: - Nie ten pospieszny
ROBBO 2 a écrit :
| Mieszasz pojecia. Doladowanie TakTaka Heayah to jest tak jakbys pojechal | na bilecie na osobowy pospiesznym... Wlasciciel jeden, ale oferta inna.
Jak inna ? zdrapka 50zl to 50 zl (jak bilet a nawet jeszcze gorzej bo cena ta sama)
kolorystyka. Co wiecej, jako uzytkownik telefonu, wiesz jaki jest twoj operator. W przypadku PKP bilety sa na takich samych blankietach, nazwa przewoznika jest wpisana maczkiem i na skroty, operatorzy pociagow nie sa zaznaczeni w rozkladach dworcowych, wreszcie przy samowolce, ktora panuje w malowaniu ciezko dociec, jakiej spolki jest pociag. Kasjerki sa zwykle niedouczone, a konduktorzy niegrzeczni. Ja tu nie widze zadnej analogii z telefonami.
| Poza tym jest duzo wiecej roznic (chocby karta od telefonu Ci nie | ucieknie, zmuszajac do skorzystania z innej...)
jak kupisz dziecku karte TT a ma Heyah i pojedzie na wycieczke i nie zadzwoni to jakas analogie widze
Ta analogia jest bardzo slaba. Do kiosku idziesz i mowisz "prosze karte do TakTaka", nawet jak dostaniesz zla, to natychmiast sie zorientujesz (zakladajac, ze nie jestes analfabeta). Jak powiesz "prosze karte do naladowania telefonu" to pani w kiosku zapyta "jakiego operatora?". Jak pojdziesz na PKP, i poprosisz o "bilet na pospieszny" to dostaniesz bilet na pospieszny a potem Cie w Koninie wysadza...
Czy sugerujesz ze tylko PKS np Warszawa moze miec autobusy pospieszne a inni przewoznicy nie moga
Ech... nie sugeruje, o ile tylko PKS nie dopusci do kupienia bilet na pospieszny nie tej spolki co trzeba. Poza tym zawsze mnie niemozliwosc kupienia biletu z A do B odstreczala od PKS, wiec jechalem tym moze ze trzy razy w zyciu... PKP tez juz zaczalem unikac, chociaz uczciwie przyznam, ze burdel z biletami nie jest najwazniejsza przyczyna.
Pozdrawiam
Temat: Niemeckie refleksje
W zeszłym tygodniu trafił mi się wyjazd do Niemiec. Ponieważ miałem być na rano w Hamburgu pojechałem EN "Kiepura". Spodziewałem się czegoś w rodzaju nocnego EC - niestety standard tego pociągu nie jest zbyt wysoki. Dwa sypialne polski i DB oraz cztery kuszetki Warsu. Na końcu doczepione jeszcze dwa rosyjskie sypialne. Całość prowadzona EP08 a po stronie nimeickiej 101ką. Mnie się trafił sypialny w barwach DB ale z konduktorem Warsu. Wagon dość leciwy, przedziały dwuosobowe ale ścianka między dwoma sąsiednimi wyglądała na ruchomą. Generalnie nic ponad standard spotykany w wagonach sypialnych na sieci PKP. W Hanowerze 5:40. Dworzec jak to w Niemczech z rozbudowaną częścią handlową i zredukowaną do minimum kolejową. Z zaobserwowanych ciekawostek 101ka pomalowana jako reklama bayerowskiej aspiryny oraz skład CNL (City Night Line) - składał się w większości z piętrowych sypialnych o dość ciekawym układzie wnętrza. Wsiadam w ICE do Hamburga większość trasy pokonane z v=200km/h. W czwartek jadę pociągiem z Frankfurtu do Karlsruhe. W piątek w przeciwną stronę. Z Mannheim w stronę Karlsruhe wyjeżdża się długim tunelem zaczynającym się zaraz za dworcem a kończącym się za miastem. W pociągu przeglądam jego rozkłąd jazdy: IC 706 "Konsul" pokonuje trasę Basel-Frankfurt-Hamburg-Kiel 1100km w 10 godzin zatrzymując się po drodze 20 razy. Pozazdrościć takiej prędkości handlowej zwłaszcza, że to nie jest żadne ICE. Generalnie mam wrażenie, że w Niemczech nie podnosi się prędkości handlowej drogą ograniczania liczby postojów - także pociągi wysoko kwalifikowane zatrzymują się dość często. Część pociągów dalekobieżnych jadących przez Frakfurt omija dowrzec główny i zatrzymuje się na dworcu na lotnisku. Korzystając z tego koledzy z Niemiec przesiadają się na samolot do Hamburga zyskując parę godzin. Przykład, że kolej i samoloty mogą się uzupełniać a nie konkurować. W Warszawie powrót do rzeczywistości - w drodze z Okęcia na Centralny grzęźniemy w korkach. Nie ma co marzyć nawet o lini szybkiej kolei nie mówiąc już dworcu dalekobieżnym na lotnisku. Na Centralnym pani w kasie oświadcza, że nie ma już miejsc na "Lubusznina" w żadnej klasie. Kupujemy u konduktora i stoimy do Konina. Na końcu za jedynkami jedzie pusta dwójka zamknięta na cztery spusty. Kolejny przykład znakomitej gospodarki taborem i dbałości o klienta świetnie prosperującej firmy PKP. Dobrze, że chociaż do Poznania dojeżdżamy punktualnie co jednak przy takim lipnym rozkładzie i EP09 nie jest to żadnym wyczynem.
Pozdrawiam Tomek
Temat: InterCity & Sting
Jesli bylo to przepraszam... http://www.intercity.pl/244
Konnych na Służewcu w Warszawie wystąpi Sting! Tradycją już stało się, że w tak wielkich wydarzeniach muzycznych bierze udział PKP Intercity zapewniając pewny, szybki i bezpieczny transport. Mamy świadomość, że największym problemem dla osób wybierających się na koncert taki jak ten sobotni jest nocny powrót do domu. Dlatego PKP Intercity uruchomiło dwa specjalne pociągi TLK: z Warszawy do Katowic i Krakowa oraz do Poznania i Wrocławia. Dodatkowo miejscówki GRATIS - dla wszystkich kupujących bilet na dowolny pociąg Intercity (IC, Ex, TLK) na przejazd do Warszawy w dniu koncertu oraz bilet powrotny na jeden z dwóch specjalnych pociągów powrotnych TLK. Ważne aby przy kasie i podczas kontroli biletów w pociągu okazać ważny bilet na koncert Stinga.
Bilety premiowane gratisową "miejscówką" oraz bilety na powrotne pociągi specjalne w sprzedaży od czwartku (22 września) od godz. 01.00
Rozkłady jazdy pociągów dodatkowych na powrót z koncertu Stinga: Pociąg I Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena miejscówki Warszawa Wschodnia 00:39 Warszawa Centralna 00:47 01:02 Zawiercie 03:37 03:39 39 zł 3 zł Sosnowiec Gł. 04:06 04:07 45 zł 3 zł Katowice 04:17 04:33 45 zł 3 zł Mysłowice 04:48 04:49 45 zł 3 zł Jaworzno Szczakowa 05:04 05:05 46 zł 3 zł Trzebinia 05:23 05:24 46 zł 3 zł Kraków 05:57 47 zł 3 zł
Pociąg II Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena miejscówki Warszaszawa Wschodnia 00:48 Warszawa Centralna 00:55 01:10 3 zł Sochaczew 01:52 01:53 13 zł 3 zł Łowicz Gł. 02:09 02:10 19 zł 3 zł Kutno 02:42 02:43 41 zł 3 zł Koło 03:14 03:15 31 zł 3 zł Konin 03:33 03:34 35 zł 3 zł Września 04:05 04:06 39 zł 3 zł Poznań 04:42 04:47 45 zł 3 zł Leszno 05:43 05:44 47 zł 3 zł Wrocław Mikołajów 06:50 06:51 50 zł 3 zł Wrocław 07:00 50 zł 3 zł
* W pociągach dodatkowych obowiązują takie same ulgi (np. studenckie, uczniowskie, itd.) jak w innych nocnych pociągach TLK (przypominamy, ze w nocnych pociągach TLK nie obowiązuje bilet weekendowy)
Temat: Zmiany w kursowaniu pociągów Kwalfikowanych (od.6.01)
Oto co podaje PKP-IC :
W rozkładzie jazdy obowiązującym od 06.01.2002 wprowadzono następujące zmiany w ruchu pociągów kwalifikowanych.:
1. Pociąg Ex "KORMORAN" Zamieniono na pociąg pospieszny likwidując połączenie pociągiem kwalifikowanym między Warszawą a Olsztynem.
2. Pociąg Ex "BŁĘKITNA FALA" Poprowadzono w relacji Warszawa - Świnoujście / Kołobrzeg przez Poznań Gł. z dzieleniem składu na stacji Stargard Szczeciński (bez grupy wagonów z Łodzi) Odjazd z Warszawy Centralnej o 6.10 Przyjazd do Warszawy Centralnej o 22.35 -postoje: Kutno, Konin, Poznań, Krzyż, Stargard Szczeciński., Wysoka Kamieńska, Międzyzdroje; Białogard. -terminy kursowania: 22.06.2002 - 01.09.2002
3. Pociąg Ex "POSEJDON" W terminach: 22.06.2002 - 01.09.2002 poprowadzono w skróconej relacji Warszawa Zach. - Koszalin - Warszawa Zach. zamiast jak dotychczas do Kołobrzegu.
4. Pociąg Ex "POMORZANIN" Poprowadzono 10 min. wcześniej na całej trasie w relacji Gdynia Gł. - Wrocław Gł. (Gdynia Gł. odj. 4.52).
5. Pociągi IC "GÓRNIK" oraz IC "STANISŁAW WYSOCKI" Dodano postój na stacji Ruda Chebzie.
--------- I to by było wszystko. Kormorana zrobili pospiesznym. Jak była dyskusja "EX Opolanin" to ktoś rzucił, że Kormoran i Opolanin będą pospiesznymi od nowego rozkładu. A tu tylko Kormoran. Podejrzewam, że Opolanin bedzie EX, bo nim go "wykwalifikuja" to wcześniej jeszcze pojedździ z ceną rynkową, a narazie jest jeszcze w taryfie EX...
pozdrawiam Michał Mraczek Miłośnik Pociągów Kwalifikowanych
Temat: wagonolandia w mieście Radom w RJ 2006/2007
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/554
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/545
Proponuje spojrzeć pod te adresy i wszystko staje się jasne. Stacja Radom staje się przynajmniej w świetle strony KM i HAFASA w przyszłym rozkładzie zdominowana przez składy wagonowe na pociągach osobowych (one co prawda były tu zawsze obecne poza okresem 7 luty – 22 Grudzień 2005). Ale od 10 Grudnia na linii: - do Dęblina taka obsługa jest na 3 parach z 11 (to nie odbiega od średniej wieloletniej wyłączając lata 2005-2006), I TO JEST NAJCIEKAWSZE - do Skarżyska – WSZYSTKIE Z 11 PAR, - do Warszawy – 8 z 16 par –w stosunku do zeszłego roku to wzrost o 5 par. To i tak sytuacja niesamowita, przed 23 Grudnia 2005 składy wagonowe osobówek na tej trasie, były ale bardzooo dawno temu.
Najciekawsze będzie to jakiego rodzaju wagonów KM będzie używać. Bip (stoi ich co prawda dużo w Skarżysku, ale już z wyglądu widać, że przede wszystkim to do remontu się one nadają) , Bochunów, Bonanz. Najciekawsze byłyby wagony przedziałowe. Z tego co można w tym zobaczyć, jakiś skład na pewno będzie nocować w Warszawie. Więc może do obsługi oprócz CM Skarżysko dołączy się CM Warszawa. Braki taborowe KM i sposoby ich rozwiązywania stają się dla miłośników kolei coraz to ciekawsze, a na pewno wizualnie. W razie czego podobną sytuację można by zorganizować na trasie Warszawa - Działdowo, ale wtedy trzeba by sprowadzić albo Bochuny z Olsztyna, albo Bipy/Bochuny z okręgu Grudziądzko-Chojnickiego.
Ps. Z pobieżnego przejrzenia rozkładu w Internecie można zobaczyć np.: - 4 pary Kościerzyna – Wierzchucin + 0,5 Kościerzyna – Czersk (a w tym jeden osobowy Bydgoszcz – Kościerzyna: http://nowyrozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/237246/224808/98996/29... - ostatni raz coś takiego było chyba w pierwszej połowie 2001), - osob. KAMIEŃCZYK Poznań – Jelenia Góra - osob. Konin – Wałbrzych i Węgliniec – Jelenia Góra – Wrocław – te bodajże tylko w jedną stronę
Temat: [pr] Pociągi pojadą szybciej
konferencji prasowej Grzegorz Siewiera, zastępca dyrektora PKP. Wygląda na to, że w najbliższym czasie poprawi się komfort przejazdów na niektórych wielkopolskich trasach kolejowych.
Tjaa, a od nowego rozkładu na Leszno - Poznań prędkość obniżona ech..
ciągów kolejowych, poprawa prędkości przejazdów i likwidacja kłopotliwych "wąskich gardeł", które są solą w oku spieszących się pasażerów.
Raczej solą w oku PLK.
Według szacunków kolei, całkowita wartość projektu to ponad 175 tys. euro, z czego 75 proc. pokrywa Unia, a 25 proc. finansuje budżet
Za tą kwotę to chyba krzyżownice wymieniliby :)
państwa. W Wielkopolsce prace zakończyły się we wrześniu. Pochłonęły prawie 34 tys. euro, co stawia nas na trzecim miejscu w rankingu województw, które z unijnej puli otrzymały najwięcej.
Modernizacja tras kolejowych trwała dwa lata i koncentrowała się wzdłuż dwóch linii - "trójki" na odcinku od Swarzędza do Konina i linii 353 od Pobiedzisk do granic województwa. Od 2006 r. udało się naprawić 87 tys. km nawierzchni kolejowej i wymienić 9 tys. km szyn. Pierwszą z tych
O! Chyba rekord świata :D
linii PKP zmodernizowało, wyposażając w nową nawierzchnię. Znacznie więcej działo się na linii 353. Tam oprócz wymiany starej nawierzchni, odcinek Pobiedziska - Gniezno, pojawiły się nowe szyny.
Nawierzchnia to szyny + podkłady :)
Co to dokładnie znaczy dla pasażerów? Dyrektor Siewiera wylicza: - Najwięcej powodów do radości mają podróżni przemierzający trasę Pobiedziska - Gniezno, ich pociąg pojedzie prawie dziewięć minut szybciej. Natomiast jadąc z Gniezna do Trzemeszna zyskamy ponad siedem minut. Na linii 003 prognozy wyglądają jeszcze lepiej. Ze Swarzędza do
jeszcze w tym roku. Na ten cel są i pieniądze, i wykonawcy. Stację czwartą mamy zamiar zmodernizować jesienią przyszłego roku, a peron siódmy otworzymy dla Pestki. Problemem może być stacja szósta, ale ją
Te stacje to chyba droga krzyżowa pasażerów :)
Temat: Wagony rowerowe
Wystarczy pomysleć i np. dołączyć wagon bagażowy.
Sporo pociągów dalekobieżnych (fakt, głównie nielubiane przez Ciebie rzeźnie) ma takowe wagony. Pociągi z wagonem bagażowym są specjalnie oznaczone w rozkładzie jazdy. Wystarczy sprawdzić 8-) Trudno dołączać taki wagon do każdego składu - nie ma zresztą takich potrzeb. Za to powinien w pociągach bez wagonu bagażowego znajdować się zwykły wagon pasażerski z "przedziałem rowerowym". Ale, jak już pisałem, takie wagony trzeba kupić, bądź też przebudowywać istniejące, co się zresztą gdzieniegdzie robi. BTW, jak się ma wożenie rowerów w wagonie bagażowym do podróżowania z dużą liczbą przesiadek? A co do wożenia ich w sypialnych - jak jedziesz rzeźnią z sypialnymi, to przeważnie jest tam też bagażowy, a jak jedziesz hotelowym - cóż, naprawdę nie opłaca się dołączać dodatkowego wagonu z obsługą dla przewiezienia co kilka dni kilku rowerów.
Dokładnie - nienormalnie. osobliwie wolę NS niż DB :)
Ja osobliwie wolę DB niż PKP...
Niekoniecznie, bo to akurat jest istotna magistrala, ale nie widzę powodu, żeby częsc połaczen IC/Ex miała przesiadki - z silnym wskazaniem na Poznan.
Tu się zgodzę, że powinno być więcej możliwości przesiadek na dużych stacjach węzłowych, ale często nie jest to problem zwiększania liczby pociągów, tylko odpowiedniego ich skomunikowania.
Oczywiscie nie dotyczy to nocnych.
Why not? Tak się składa, że akurat w Poznaniu sporo przesiadałem się w nocy, i bardzo żałowałem, że rzeźnie są tam ze sobą dosyć słabo skomunikowane (zwłaszcza przy nocnych podróżach z Konina do Wrocławia mnie to boli. Terespol - Szczecin wjeżdża, Gdynia - Kłodzko odjeżdża... artysta jakiś rozkładowy nad tym musiał pracować...)
Temat: [cyt][DlnŚl][RJ 2005] Pociągiem do Niemiec
Do Drezna można dojechać z przesiadką w Goerlitz
poprostu REWELACJA... mam nadzieję ze w ramach korekty od lutego kolejne połaczenia tez będą tak udoskonalone - np. do Warszawy z przesiadką w Koninie albo do Krakowa z przesiadką w Krzeszowicach (i tu np. w ramach biletu zwiedzanie super "wystawy" parowozów) itp...
P rzedstawiciele kolei z Polski i Niemiec podpisali umo- wę o uruchomieniu nowych połączeń kolejowych z Drezna przez Goerlitz do Zgorzelca, jak również z Wrocławia przez Zgorzelec do Goerlitz.
ciekawe jak długo do tej niesamowitej propozycji dochodzili, ile odbyło się wyjazdów z za zachodnią granicę, ile wódki przy tym poszło (ciekawe jak notable kolejowe jechały na te spotkania do tego Drezna czy Goerlitz - pociągiem bezpośrednim ???)
Nowe kursy zastąpią zlikwidowane w rozkładzie jaz- dy PKP połączenie Wrocław - Drezno.
o co to ? - a jednak coś zlikidowali ?
Umowa obejmuje dwie pa- ry pociągów dziennie, któ- re będą skomunikowane z innymi. Oznacza to, że pasażero- wie jadący z Drezna, w Zgorzelcu będą mogli wsiąść do pociągu, który zawiezie ich do Węglińca i Wrocławia. Pasażerowie, podróżujący z Wrocławia (przez Zgorzelec), w Goerlitz zdążą na połączenie do Drezna.
ooo rewelacja - pasażerowie zdążą !?!
- Podróż na trasie Wro- cław - Drezno wydłuży się, pomimo przesiadki, zale- dwie o siedem minut - podkreślał, reprezentujący niemie- ckie koleje państwowe, Klaus Dieter Martin
no to nie tak źle - 7 minut bo w porównaiu RJ 2003 i 2004 czas jazdy pociągów na trasie Wrocław - Zgorzelec przechodził różne przeobrażenia - niektóre dochodziły do zmiany czasu jazdy nawet o 40 minut...
Polscy i niemieccy ko- lejarze będą honorować swoje bilety - jeśli ktoś wykupi bi- let turystyczny na trasie z Wrocławia do Zgorzelca, bez dodatkowych opłat przekroczy granicę i wysiądzie w Goerlitz.
Porozumienie ma na razie obowiązywać przez najbliższy rok.
a potem w Zgorzelcu zabudują kozioł oporowy...
pozdr/Borewicz
Temat: WYJASNIAM DLACZEGO WAWEL PRZEZ FORST
Z wielkim zdziwieniem obserwuję dyskusję na temat nowej trasy IC Wawel.Nikt nie zauważył, że pociąg ten po prostu wraca na swoje miejsce.Odkąd powstały linie kolejowe na Śląsku najkrótsza droga z Berlina do Wrocławia wiodła przez Żagań.Przecież w nowym rozkładzie jazdy prędkość na nadodrzance tak zostanie zmniejszona,że już nie sposób byłoby tamtędy jeździć.Oczywiście, przez Legnicę też żadna rewelacja, ale ta linia jako E30 niedługo będzie modernizowana do 160 km/h.I wtedy do Berlina,Drezna,Frankfurtu/M i może Paryża pociągi pojadą przez Węgliniec - Zgorzelec lub Horkę.Jak tak dalej pójdzie nadodrzanka cała będzie na 50 km/h.Faktycznie, wielu ludzi chciałoby, aby z Wrocławia jeźdzć do Berlina przez Poznań (podobnie jak do Warszawy).Ciekawe dlaczego nikt nie proponuje kierowcom, żeby zamiast autostradą A4/A18 z Wrocławia jeździć do Berlina przez Poznań (do Warszawy podobnie - zamiast drogą nr8).Chyba kierowcy by pękli ze śmiechu.Swoją drogą można wprowadzić kolejne udogodnienie i napędzić podróżnych Poznaniowi - skierować pociągi z Gdańska do Waraszawy przez Poznań i może też ze Szczecina do Berlina przez Poznań? Czemu nie? Niestety, nie można jeździć z Legnicy przez Głogów, bo ograniczenia są na całej nadodrzance.Linia z Legnicy przez Żagań ma doskonały profil. Gdyby tylko komuś się chciało na pewno można by podnieść prędkość nawet bez żadnych inwestycji. W 1939 roku główną magistralą Śląska: z Bytomia przez Brzeg, Wrocław, Legnicę, Zagań, Lubsko , Guben, Franfurt/O poc.FDT46 jechał z v=160 km/h. Zgadnijcie ile czasu jechał? Wrocław Gł.odjazd 7.01, Berlin SchlesBhf przyjazd 9.42. Tak,2 godziny 41 minut. Dzisiaj 5 godzin, jutro 5,30. W 1943 prędkość dla parowozów na w/w linii =135 km/h, na linii Wrocław - Głogów = 105, Żagań - Żary - 120,Miłkowice - Zgorzelec - 120km/h. Teraz najważniejsze: Zgodnie z ratyfikowaną przez Polskę umową AGC o rozwoju głównych korytarzy transportowych w Europie III korytarz posiada przebieg: Berlin/Drezno - Wrocław - Katowice - Przemyśl - Lwów - Kijów - Moskwa. Linia E30 (Drezno-Zgorzelec-Wrocław-itd) stanowi część tego III korytarza i ma być modernizowana do 2004. Teraz zagadka: którędy biegnie odcinek Berlin - Wrocław ? Otóż na terenie Niemiec III korytarz posiada dwa odgałęzienia: Berlin - Cottbus - Forst/Horka oraz Drezno - Goerlitz. W Polsce cisza. Tak się głupio składa, że korytarze transportowe są potrzebne nie tylko Polsce, ale i innym krajom.Nie po to Niemcy modernizują linię Berlin -- Cottbus - Forst żeby tam nic nie jeździło. Wygląda na to,że Niemcy chcą zmusić PKP do przestrzegania umów i skierowali pociągi z Berlina do Wrocławia na przejście Forst/Zasieki. Ponieważ Polacy doprowadzili do ruiny dawną magistralę, więc DB w celu podniesienia rangi pociągu IC43 wydłużyło go do Hamburga.A niechętnie to robią. W Warszawie konsternacja. Co robić? Nadodrzanka definitywnie odpada (zobaczycie w nowym rozkładzie- masakra). Forsować przez Poznań? - ciężko. Przecież ludzie mogą kupić sobie mapę Polski i pomyślą,dlaczego tak okrężnie? No i cena biletu. Sam jestem ciekawy jak z tego wybrną. Jeśli modernizacja E30 odbędzie się zgodnie z planem być może z Wrocławia do Berlina najszybciej będzie przez Legnicę, Węgliniec, Horkę, Cottbus. Swoją drogą: czy ktoś wie,że najwięcej pociągów towarowych ze wszystkich przejść granicznych Polski przjeżdża przez Węgliniec - Horkę? Lubię Zieloną Górę, ale niestety nie można już będzie jeździć z Wrocławia do Berlina przez ZG, zamiast przez Żagań również z tych samych powodów co nie jeździ się z Warszawy do Berlina przez Łódź zamiast przez Kutno, chociaż Łódź jest większa od Kutna, Konina i Poznania razem wziętych. Ponieważ polityka ma to do siebie, że trzeba owijać w bawełnę to oficjalny powód skierowania pociągów przez Forst brzmi: "intensywne prace modernizacyjne na odcinku Frankfurt/O - Berlin spowodowały prośbę strony DB o skierowanie pociągów z Wrocławia do Berlina na inne przejście". Niemcy sprytnie to uknuli, PKP nie miały wyjścia.Wielomiesięczne starania DB o zmianę już w tym rozkładzie PKP umiejętnie odsuwało. Co będzie dalej? Zależy jak bardzo DB i UE będzie naciskać. Swoją drogą do czego to doszło: zaginął w Forst korytarz transportowy i odnalazł się w Miłkowicach!
Bernardoro
Temat: [pr] PKP - Problem na trzy lata
http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/592771.html
PKP - Problem na trzy lata
http://www.poznan.naszemiasto.pl/zdjecie/592771_40_1.html Za kilka dni rozpoczyna się największy kolejowy remont w Wielkopolsce. I będzie to też największy kolejowy problem, bo PKP zmieni rozkład jazdy 84 pociągów w regionie. Ale pasażerowie nic o tym jeszcze nie wiedzą!
Remont stacji Poznań potrwa trzy lata, ale odczują go nawet mieszkańcy całej Wielkopolski. - Zmienią się godziny przyjazdów i odjazdów osiemdziesięciu czterech pociągów przyjeżdżających i odjeżdżających z kierunku Konina, Gniezna oraz Wągrowca - mówi Zbigniew Kryś, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu. W ciągu doby na poznańską stację przyjeżdżają 372 pociągi.
Uwaga: zmiany
Kolejarze ustalają dopiero nowy rozkład jazdy. Jak na razie wiadomo, że pociąg do Konina odjeżdżający o godz. 16.11 pojedzie 29 minut później. Jego skład dołączony będzie do innego pociągu odjeżdżającego z Dworca Głównego o godz. 16.40. Wcześniej z Poznania - bo o godzinie 16.16 będzie odjeżdżał pospieszny do Gdyni. Pociąg do Kłodawy pojedzie o 4 minuty wcześniej, czyli o godz. 13.37. Później o 19 minut przyjedzie poranny pociąg z Konina. Należy się go spodziewać w Poznaniu o 7.44. Pociąg do Kutna odjedzie z Poznania o godz. 19.07, czyli 26 minut później. A na miejscu będzie 36 minut później niż dotąd. PKP zapewnia, że jeszcze dziś na stronie www.pr.pkp.pl powinna być zamieszczona pełna lista zmian. To zgodne z przepisami - choć pasażerowie o przemeblowaniu rozkładu dowiedzą się zaledwie kilka dni przed tą "rewolucją".
Etapy remontu
Remont rusza 26 kwietnia. Modernizacja oznacza ułożenie kilkudziesięciu kilometrów nowych szyn, urządzeń zapewniających bezpieczeństwo jazdy między Swarzędzem a Junikowem. Cały remont podzielony jest na pięć etapów. Jeszcze w tym roku zacznie się budowa wiaduktu-tunelu w Swarzędzu. W przyszłym roku przebudowane będą tory i sieć trakcyjna w obrębie Dworca Głównego. Powstanie też nowa stacja rozrządowa na końcu peronu siódmego oraz podziemne przejście na Miłostowie. Pociągi do Warszawy będą na przykład kursowały przez Starołękę i Poznań Franowo. Niewykluczone, że niektóre pociągi z Warszawy do Szczecina ominą Poznań Główny. W okresie przebudowy podróż do stolicy będzie więc trwała dłużej.
Nowe przystanki
Pasażerowie pociągów zyskają w efekcie przebudowy, która potrwa do 2008 roku, nowe przystanki. Pierwszy w Antoninku naprzeciw zakładów Volkswagena. Kolejny to Poznań Wschód oraz Poznań Garbary. Na Miłostowie i Junikowie wybudowane będą tunele podziemne. Na Junikowie podziemnym przejściem będzie można wyjść na pętlę autobusową. Zniknie przejazd kolejowy w Swarzędzu przy stacji paliw. Powstanie tam tunel. Dojazdy do niego wybudowane zostaną za pieniądze gminy Swarzędz. Nowa inwestycja usprawni wyjazd z części tego miasta w kierunku Poznania. Modernizacja pochłonie 105 mln euro.
Szymon Staszak - Codziennie dojeżdżam do pracy pociągiem, ale jak dotąd od kolejarzy o zmianach nic nie słyszałem. Uważam że zmiany powinni zapowiadać na miesiąc przed ich wprowadzeniem. Przecież pasażerowie kupują bilety miesięczne. Niewykluczone, że dojeżdżałbym autobusem.
Anna Cerbin - Jeśli różnice w przyjazdach do Poznania będą wynosiły kilkanaście minut, to mogę mieć problemy z dojazdem do pracy, pewnie będę musiała jeździć innym, wcześniejszym pociągiem. Ale o takich zmianach kolej powinna informować przynajmniej na dwa tygodnie przed wprowadzeniem zmian.
Małgorzata Frąckowiak - Dojeżdżam z Gułtów i jestem skazana na pociąg. Słyszałam, że mają być prowadzone jakieś prace w Swarzędzu, ale o dłuższym remoncie nic nie wiem. Obawiam się, że opóźnienia w przyjazdach do Poznania skomplikują mi życie.
Robert DOMŻAŁ - Gazeta Poznańska
Temat: PSP zamiast EX
Zgadzam się że frekfencja pociągów przelotowych przez Poznań jest dostateczna (choc nie w kazdym dniu), ale Poznań był też ważnych punktem handlowym na trasie tych pociągów i w tym momencie cześć podróżnych nie bedzie wybierać droższych pociagów kwalif. tylko ten właśnie poś.
Ale jak juz pisales nalezy zrobic rozgraniczenie poiedzy kientow bo np. Ci w garniturach z Lecha nie pojada posp. A takich pociagow jak Lech jest wiecej: Fredro, BWE. Pierwszy to pociag typowo biznesowy, a drugim jezdza oprocz ludzi udajacych sie w podroze sluzbowe, obckokrajowcy, ktorych stac na komfort. Wiec powionnismuy rozmawiac o konkretnych przypadkach: Ex Lubuszanin (7:40 i Ex Slowacki (9:10) i rzeczywiscie tych pociagach frekwencja moze spasc, ale nie tak drastycznie jak piszesz. Kielnatami tego nowego pociagu beda glownie ludzie, ktorzy nie korzystali z uslug PKP-IC i jezdzli nocnym polaczeniem lub wlasnymi samochodami.
Poza tym wszystkie te poc jadą również przez Konin, Kutno i tu znów bedzie wątpliwe czy postoje handlowe pozostałych pociągów są ze względów ekonomicznych słuszne.
Sporo pociagow spolki PKP-IC miedzy Poznaniem i Warszawa pojedzie ze zmniejszona liczba postojow.
Co do frekfencji hhmm być może jest taka, ale to tylko moze pogorszyc ja na niekorzyść spółki PKP IC,
Oraz nocnego posp Szczecin - Warszawa i prywatnych samochodow.
Moze sie tez zrodzic pomysł zeby wiecej było pociagow poś jadacych np 140 km/h i co wtedy? (tabor nie bedzie stanowil problemu, bo i tak loki na 140km/h kursuja tylko w wiekszoci na CMK i E20, wiec obiegi da sie połaczyc)
Wlasnie tabor bedzie problemem. Lokiow na 140 jest 9, z czego los jednego jest niepewny (powazny wypadek) i PKP-PR chciala zrobic ten posp Poznan - Warszawa na 140, ale juz dla tego jednego pociagu zabraklo lokomotywy!
| Dodatkowy pociag posp. moze obnizyc frekwencje tylko w Ex z Zielonej gory o | 7:40. Ludzie, ktozy jada np. IC o 7:10 maja do wyboru tanszy Ex o 7:40 jednak | wola placic wiecej za wyzszy komfort, dlatego nie przesiada sie do posp. | oszczedni, ktorzy wybieraja Ex (ale tylko ci z Poznania), moga rzeczywiscie sie | przesiasc czesciowo.
Coż nie bierzemy chyba pod uwage koniunktury gospodarczej w kraju, a jezeli sytuacja sie co najmniej nie poprawi to czy jednak frekfencja sie nie zmieni równiez. Zreszta LOT tez juz nie spi i zaczyna obnizac koszty.
PKP-IC tez nie spi i od nowego rozkladu wchodzi na rynek z nowymi taryfami, bedzie znacznie wiecej mozliwosci podrozowania taniej!
Jesli wejda przepisy o wolnej przestrzeni to wtedy maja szanse zaistniec tow. lotnicze o bardzo niskich cenach biletu.
I tak PKP-IC bedzie najszybsze w polaczeniach Krakow/Katowice/Poznan (Wroclaw) - Warszawa. Pocag dojezdza do centrum w szczycie ruchu kolowego.
Wtedy IC nie wiem czy bedzie mialo pole manewru (odda poc do PR). Nie jest to takie zaskakujace tak włsnie zaczyna sie robic w Niemczech.
Na razie to linie lotnicze zawiesily kilka linii np. Frankfurt - Stuttgart, ludzie jezdza ICE bo jest szybszy w calej podrozy. Zawieszono (wiekszosc) lotow miedzy Breuksela i paryzem bo pociag jedzie tylko 1:25.
| Popelniasz blad logiczny jak chcesz zmiescic ludzi z pociagow od 6:00 do 11:00 w | jednym skladzie posp? Optymisztyczny sklad 6B+2A (realny 4B+2A) pomiesci ludzi | 588 osob. Natomiast pociagi od 6:00 do 11:00 maja laczna pojemnosc 2680 osob.
Tu nie chodzi o pojemnosc ale o argument.
No wlasnie tto jest argument, ze jezeli frekwencja w pociagach PKP-Ic mialaby spasc do poziomu takiego jak piszesz ludzie nie zmiesciliby sie i do dwoch pociagow posp. Poznan - Warszawa.
Najlepszym jest cena za usługe, tego nie nalezy nikomu tłomaczyc.
I poziom uslugi.
Dzieki za tak szczególowe wyjaśnienia i uwagi. Pytanie: skąd sp PKP IC za pierwsze 5 miesiacy wygenerowała 17 mln zł strat (PRAWDA czy FAŁSZ).
Inwestycje w tabor. PKP-IC kupuje w tym roku 10 wagonow sypialnych i 8 siedzacych, a kazdy to ok. 5mln PLN, a to nie jedyne wydatki...
Skoro tak słodko jest w wielu pociagach to raczej powinna mieć wkońcu zysk i to netto. Dlaczego niektore poc kwlif sa utrzymywane na niektorych liniach skoro nie maja racji bytu np NIDA z Wawy do Kielc? Czyzby sprawa polityczna?
Pamietasz, Odre, ktora miala jezdzic przez Poznan? Kilku politykow zaprotestowalo i dalej bedzie jezdzic przez Lodz...
Pozdrowienia Grzesiek
Temat: - Nie ten pospieszny
Krzysztof Lerski a écrit :
Intercity"
faktycznie maja inne, jednolite malowanie, ale nie wszystkie jeszcze. Poza tym jesli chodzi o malowanie taboru to w PKP jest samowolka, i skad ma klient wiedziec, ze sposrod czewonych, pomaranczowych, zolto-niebieskich, czarnych, zielonych, czerwonych, blekitnych, bordowych wagonow to na te blekitne sa inne bilety?
| Co wiecej, jako uzytkownik telefonu, wiesz jaki jest twoj | operator. W przypadku PKP bilety sa na takich samych blankietach, nazwa | przewoznika jest wpisana maczkiem i na skroty
"PKP Przew. Reg." łatwo jest rozszyfrować a czcionka jest taka sama jak na całym bilecie. Pozatym są jeszcze bilety bliskokwadratowe tylko na pociagi PR.
Nieprawda, ta czcionka nie jest taka sama na calym swiecie. W "najgorzej zarzadzanej firmie kolejowej" (jak byl uprzejmy wyrazic sie jeden z kolegow) - SNCF - wszelkie informacje specjalne (typu inny przewoznik,
podkreslone jeszcze markerem przez pania w kasie...
| , operatorzy pociagow nie | sa zaznaczeni w rozkladach dworcowych
W niektórych regionach kraju są tak samo jak w cegle literką przed numerem. Ale zgadzam się, że powinna być oddzielna rubryczka z logo przewoźnika a przy rozkładach według stacji tez logo albo odróżnianie kolorem.
I ciagle to samo. W "niektorych"... Powtarzam: kazdy burdel, niejednolitosc i samowolka prowokuja wlasnie takie sytuacje, ze ludzie sie gubia. Co do cegly, to zart chyba, zaden normalny podrozny tego nie kupuje.
| a konduktorzy niegrzeczni.
wiedziałem wiele miłych i uprzejmych konduktorów. Jak i douczone kasjerki. tak samo jak niemiłe "kioskarki".
Ja tez. Ale tych niegrzecznych i niedouczonych widzialem znacznie wiecej.
| Jak | pojdziesz na PKP, i poprosisz o "bilet na pospieszny" to dostaniesz | bilet na pospieszny a potem Cie w Koninie wysadza...
Kasjerka w Poznaniu powinna przy zakupie takiego biletu informować, że za nie ma za dużo pospiesznych do Warszawy choć jak ktoś potrafi czytać i czyta co dostaje na bilecie to pod warunkiem dobrej informacji na rozkładach i w zapowiedziach zorientuje się, że coś jest nie tak.
Po pierwsze, to dobrej informacji nie ma. Po drugie - bierz pod uwage, ze klienci maja swoje przyzwyczajenia i jak przez dziesiatki lat bilet na pospieszny byl wazny na pospieszny, to nagle sie wszyscy nie zorientuja, ze jest inaczej, tym bardziej, ze nikt nie kwapi sie ich o tym poinformowac (i umowmy sie, ze karteczka A4 wiszaca w gablocie na dworcu nie jest zadna informacja...). Po trzecie - nawet jak ktos umie czytac, to skad ma wiedziec, ze przewoznik Przew. Reg. nie ma blekitnych wagonow z napisem InterCity (skoro InterCity jest jednoczesnie nazwa kategorii pociagu i przewoznika?) albo, ze akurat wstawili takie wagony
widzial dziwnych wagonow w pociagach?
| Ech... nie sugeruje, o ile tylko PKS nie dopusci do kupienia bilet na | pospieszny nie tej spolki co trzeba.
tutaj sytuacje ratuje ewentualnie to, że bilety na PKS jeśli już sie kupuje na dworcu to czesto na konkretna godzinę. Jednak i tutaj jest mozliwosc, że ktoś zakupi bilet a potem się zdziwi, że go kierowca nie chce wpuscić do autobusu.
Jest mozliwosc. Ale jakos sadze, ze duzo mniejsza. Zwroce tylko uwage na jedna rzecz - przypadek faceta wysadzonego w Koninie jest glosny, bo opisala go prasa. Z moich rozmow ze znajomymi wynika, ze takie sytuacje zdarzaja sie jednak czesto, tak wiec cos jest na rzeczy. No chyba, ze PKP wykazuje tu syndrom kierowcy jadacego pod prad: "cos im sie wszystkim popieprzylo" ;)
Pozdrawiam
Temat: Gdzie i kiedy?
| No dobra, ale 2 minuty do przodu w Iławie nie oznaczają wyjazdu z Iławy | 2 min. wcześniej tylko o czasie.
To oczywiste, przeciez w Ilawie ludzie nie tylko wysiadaja, a takze wsiadaja i nie moglby im pociag uciac z powodu zbyt wczesnego odjazdu.
No właśnie. Ale nie ma ich aż tylu, żeby postój wydłużył się ponad miarę.
| A S1 - po kiego grzyba mam dostawać S1? E65 to chyba | nie jest aż tak zatłoczona magistrala, żeby się nie dało płynnie | przeprowadzić pociągu...
Ru troche sie zagalopowalem.
:-) Przyznam, że na PKP wszystko jest możliwe.
| Po drugie czasy na | wymijanie to głowa mała - 60222 żeby przepuścić Heweliusza stoi w w | Działdowie 26 minut (to osobny skandal), 60428 - "tylko" 18 minut. | Wyjazdy ze stacji z mijankami i początkowych - rzędu 15 minut po | kwalifiku - przyjazdy też podobnie.
Kazdy pociag tak ma i to w dwie strony?
Z grubsza. W stronę Trójmiasta - 6021 ma 29 minut w Iławie (odjazd 13 minut po dalekobieżnym), 15321 - 20 minut w Działdowie (? - jakieś 10 min), 60339 - 20 minut w Prabutach (? też pewnie 10 min), 6025 - 21 min w Mikołajkach Pom. (? - też z 10 min), 6027 - 23 min w Działdowie (? pewnie ok. 10 min) - i to są wszystkie wyprzedzania (o ile nie było poprawek). W stronę Warszawy - 60222 czeka 26 minut w Działdowie (odjazd 10 minut po Ex), 60428 - w Mikołajkach Pom. 18 minut (? ok. 10 minut). I to chyba wszystko w tę stronę. Tak więc luzy są. Ze skomunikowanymi trochę gorzej ale przy odrobinie fantazji dałoby się :-)
| Przez takie zmiany posypalby sie rozklad na calej E65 i doadtkowo na liniach przyleglych | - skomunikowania. Do tej pierwszej czysto technicznej przyczyny nalezy dodac, ze to nie | zla wola PKP.
| To faktycznie jest argument, że się nie da. Ale mogłoby się dać.
I jest jeszcze inny. Przyzwyczajenie pasazerow. Sam wiesz jak dorazne zmiany sa dokonywane przez PKP. W obecnym ukladzie ciezko zrobic to bezbolesnie.
Tu się zgodzę. Poprawienie RJ to wyczyn. Nb. na tablicy odjazdów w Karsznicach wciąż nie ma (jeżdżącego już od roku chyba) pociągu do Olsztyna. No comment.
| O czym w ogole mowisz? Jezeli nie mozna zalozyc pewnej liczby sprawnych EP09, EP08 to | niby jak mozna zakladac ile bedzie uzywanych EU07 i gdzie beda mialy zatrudnienie.
| No tak, na PKP nie można.
A nic innego nie mamy do wyboru :-(
Fakt. I o tej szacowne firmie w zasadzie dyskutujemy. Tak więc tu popieram.
Ale przeciez EU07 z Olszynki nie ciagaja tylko kwlifikow, a zakladjac ze potrzeba nam n lokomotyw to do obslugi musimy przenazczyc n+rezerwa, a w obecnym stanie nie mozemy sobie na to pozwolic, aby wyznaczyc tyle lokomotyw tylko do kwalifikow. Sam wiesz, ze EU07 brakuje, a tak brakowaloby jeszcze bardziej, bo trzebaby miec rezerwe na kwalifiki ktora moglaby jezdzic.
To racja. Ale może po wejściu EU11 trochę EU07 by się zwolniło (np tych co śmigają teraz po E20). Trochę odbiegając od głównego nurtu dyskusji - może to szansa na zniknięcie paru byków :-)
| Dzisiaj policze ile to sie zaoszczedzi. Wiem juz ze aby kazdy kwalifik w Polsce nie mial | zadnych zmian lokomotyw to potrzeba wystawiac codziennie 47 sprawnych maszyn.
| Sczerze mówiąc - sam byłbym ciekawy. Druga sprawa - czy nawet mając te | jedenastki PKP bedzie w stanie utrzymać 47 sprawnych maszyn...
47 EP09 18 EU11 9 EP08 Przy sprawnosci 60% EP09 i EP08 oraz 80% dla EU11 to spoko.
Chociaz niedlugo dojedzie E30, a wtedy przydaloby sie jeszcze co najmniej 15 lokow.
A coby tam miało jeździć przy lepszych maszynach? Będzie tego aż na 15 loków?
| 1-2min (E20)
| Na linii gdanskiej zawsze bedzie znacznie wiecej, ze wzgledu na ilosc zmian predkosci, a | nie ze wzgledu na zakres predkosci.
| Ależ na E20 jest też dużo zmian prędkości i to z zakresu, ponad 100 | km/h, gdzie EP08 wymięka w porównaniu z EU11.
Ale nie ma ograniczen stalych (jedno tuz przed peronami w Koninie do 90km/h z powodu rozjazdow lukowych). A na E65 sierzantow stoi sporo, a zmian szlakowej miedzy wartosciami 100, 110 i 120 tez nie brakuje.
W zasadzie racja.
| Jadac jednostajnie nie ma znaczenia czy to EP09 jedzie 160km/h czy to EU11 jedzie | dokladnie tyle samo, ja w tych danych nie widze mozliwosci urwania ani minuty.
| No właśnie z RJ, który podałeś wynika, że jednak na E20 cały czas się | nie jedzie 160... A modernizacja Kutna, Konina itp. to sprawa (zapewne)
Modernizacja Kutna i Konina jest nieonieczna bo i tak i tak pociagi tam staja.
Ale nie wszystkie (dobra wiem, całe dwa :-))
Pozdrowienia
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 69 rezultatów • 1, 2, 3
|
|