Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny PKP inter city Wrocław PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP konin-rozkładTemat: Modernizacja węzła kolejowego daje w kość Modernizacja węzła kolejowego daje w kość Udało się jako tako opanować opóźnienia pociągów, ale podróżni zmagają się teraz z zamieszaniem na dworcu Tomasz Kasprzak płaci za bilet miesięczny 269 zł. Od półtora roku dojeżdża z Konina do Poznania. Atrakcji mu nie brakuje. Oto kilka z nich: ** 3 stycznia, czekając na stacji Poznań Wschód, on i inni pasażerowie schowali się do poczekalni, bo pociąg do Konina był opóźniony. W pewnej chwili jedna osoba wyszła na zewnątrz i zaczęła biec, krzycząc: "Jest pociąg"! Nikt pociągu nie zapowiedział. "Jestem w średnim wieku i ze sprintem z poczekalni na peron trzeci nie miałem problemu. Ale pewna starsza pani, która z nami biegła, musiała się czuć okropnie" - relacjonuje pan Tomasz. ** pewnego grudniowego dnia na opisywanej wyżej stacji pasażerowie czekający na pociąg usłyszeli zapowiedź z megafonu: "Pociąg osobowy z Poznania do Konina jest opóźniony... nie wiem ile minut". ** innego zimowego dnia pan Tomasz jechał wieczorem do domu. Chciał coś poczytać. "Poprosiłem konduktora, czy mogę prosić o włączenie światła. Usłyszałem odpowiedź: , Stwierdziłem, że wolę ogrzewanie, żeby nie marznąć". Pan Tomasz wysłał do dyrektora Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych długi list, w którym szczegółowo opisał przygody, jakimi raczyła go dotąd kolej. - Za co ja płacę? Czy za to miejsce w pociągu towarowo-osobowym? Tłumaczenie, że kiedyś będzie lepiej, już nas nie przekonuje - zżyma się nasz Czytelnik. Atrakcje czekają nie tylko na pasażerów do Konina. W poniedziałek wieczorem na jeden tor kolej podstawiła równocześnie dwa pociągi: jeden jechał do Gniezna, drugi do Kępna. Szkopuł w tym, że na tablicy wyświetlającej informacje na peronie, przy pociągu do Gniezna stało: Kępno; a przy pociągu do Kępna: Gniezno. Jeśli ktoś zasugerował się napisem na tablicy, a nie na pociągu, pojechał w innym kierunku. Pomyliło się kilkanaście osób. Zdarzało się też tak, że co kilka minut zmienia się peron, na który ma wjechać pociąg. Pasażerowie biegają więc z peronu na peron. Po świętach pan Jacek jechał do Bydgoszczy: - Najpierw pociąg miał być podstawiony na peron piąty, potem na szósty. Tam faktycznie, podjechał, ale do Zbąszynka. Mój - już opóźniony - podjechał w końcu na peron czwarty - opowiada. Z powodu modernizacji poznańskiego węzła kolejowego co rusz zmieniają się też godziny odjazdów niektórych pociągów. PKP koryguje rozkład, żeby pociągi się nie spóźniały. Bywa jednak i tak, że nawet po korekcie odjeżdżają z kilkuminutowym poślizgiem. W piątek z kolei pociąg z Torunia do Poznania, który planowo powinien przyjechać o godz. 9.40, miał 25-min opóźnienie, choć niemal przez całą trasę jechał punktualnie. Jak więc to możliwe? Bo pociąg stał właśnie tyle minut przed stacją Poznań Garbary. Pan Tomasz: - Byłem za granicą kilka razy i naprawdę zobaczyłem, co to znaczy "customer service" (obsługa klienta). Ale takiego poziomu usług jeszcze nie widziałem. Czy z takim poziomem usług firma ta chce zapewnić obsługę Euro 2012? Stefan Czapczyk, zastępca dyrektora ds. handlowych w wielkopolskim PKP Przewozy Regionalne kaja się, przeprasza i prosi o wyrozumiałość oraz jeszcze trochę cierpliwości. Bo owego zamieszania na dworcu nie byłoby, gdyby nie modernizacja poznańskiego węzła kolejowego. To naprawdę potężna inwestycja, największa po wojnie, na którą wiele milionów euro daje Unia Europejska. A prace są prowadzone przy ciągłym ruchu pociągów. - Teraz weszliśmy w najcięższą fazę, gdyż przełączamy stare nastawnie do nowego, elektronicznego systemu sterowania ruchem. Naprawdę staramy się, żeby przepływ informacji był szybki i bezbłędny, ale wpadki się zdarzają. Przepraszam - mówi i dodaje, że kolejarze muszą borykać się z ciągłymi zmianami. Wystarczy, że jeden pociąg opóźni się kilka minut i zaraz pociąga za sobą lawinę zmian. - Czasem w ostatniej chwili zapada decyzja, na który peron podstawić dany pociąg - zaznacza Czapczyk. Ale obiecał, że na stacji Poznań-Wschód poprawi się kwestia informowania podróżnych. - Perony są remontowane, więc głośników nie ma. Ale zainstalujemy dodatkowe na budynku dworca - podkreśla. Modernizacja węzła potrwa do końca tego roku. Podróżni mogą zgłaszać swoje uwagi do PKP PR na adres e-mail: pr.poznan@pr.pkp.pl lub tel. 061 633 57 80. Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań Temat: Gdzie i kiedy? | Hanoveru do WĂźrzburga na kazda stacje pociag doejzdzal wlasnie ok. 2min przed czasem | (GĂśttingen, Kassel, Fulda) co bylo idealne, gdyz w Hannoverze czesto jest tak duza | wymiana pasazerow, ze postoj moze sie wydluzyc o 2-3min. A wracajac do naszego przypadku | to wystarczy ze raz dostaniesz S1 i juz 2min pryskaja. No dobra, ale 2 minuty do przodu w Iławie nie oznaczają wyjazdu z Iławy
Luknąłem do cegły i wyobrażam sobie. Osobówki to akurat mają takie luzy,
To faktycznie jest argument, że się nie da. Ale mogłoby się dać.
No tak, na PKP nie można.
No dobra, a ja kiedyś jechałem na EU07 z masą wagonów (Sudety) i pod
:-) I tak się stoi parę minut. Gdyby było trzeba zmieniać loka to trudno.
Sczerze mówiąc - sam byłbym ciekawy. Druga sprawa - czy nawet mając te Chociaz niedlugo dojedzie E30, a wtedy przydaloby sie jeszcze co najmniej 15 lokow.
| Na linii gdanskiej zawsze bedzie znacznie wiecej, ze wzgledu na ilosc zmian predkosci, a Ależ na E20 jest też dużo zmian prędkości i to z zakresu, ponad 100
No właśnie z RJ, który podałeś wynika, że jednak na E20 cały czas się Pozdrowienia Temat: beda jakies zmiany w cenach rynkowych? Grzegorz Piotrowski z Wloszczowy(ej) stwierdzil:
i daje to mozliwosc odbycia tanio podrozy, Postaw się w sytuacji kogoś, kto (tak jak ja niedawno) chce w miarę
Temat: [IC] Z PKP Intercity na Mundial http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1006 10 lutego 2006 Z PKP Intercity na Mundial PKP Intercity przygotowuje specjalne pociągi bezpośrednie, zabierające Rozkład jazdy zapewni dojazd w ciągu dnia, zaś powrót w nocy w odpowiednim Pociąg jest najlepszym środkiem transportu na Mistrzostwa Świata, gdyż Dzięki dużej skali przewozów jesteśmy w stanie zaoferować bezkonkurencyjnie Osobom pragnącym większego komfortu oferujemy wagony sypialne z przedziałami 1- Rozkład jazdy, informacje o dacie rozpoczęcia sprzedaży oraz sieci dystrybucji źródło: strona internetowa PKP Intercity Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2007 Nowe połączenia kolejowe od 1 lutego 36 mln zł za pół roku - tyle kosztować będzie zarząd województwa dofinansowanie regionalnych połączeń kolejowych. Marszałek Marek Woźniak podpisał w tej sprawie umowę z PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. Zgodnie z porozumieniem w tym roku wszystkie pociągi w regionie przejadą 4,3 mln km. To mniej więcej tyle samo, co w 2006 r. - 36 mln zł dotacji w całości pokryje deficyt związany z kursowaniem po naszym województwie 346 pociągów - zaznaczył marszałek. I dodał: - Kolejarze spodziewali się dopłaty w wysokości 44 mln zł. Umowa przewiduje wznowienie - po niemal siedmiu latach przerwy - komunikacji kolejowej na trasie Piła-Wałcz. Codziennie tą trasa pojadą po trzy pociągi w każdą stronę. Dodatkowo do rozkładu jazdy powróci wieczorne połączenie z Poznania do Chodzieży (22.35-0.15) i poranne z Chodzieży do Poznania (3.57-5.28 w dni robocze i 7.03-8.40 w święta i dni wolne). W rozkładzie ponownie znajdą się też pociągi Leszno - Zbąszynek (10.33-12.10) i Zbąszynek - Leszno (12.33-14.10). Po kilkudniowej przerwie na trasę powróci też pociąg Poznań - Łódź Kaliska (12.54-17.20) i Łódź Kaliska - Poznań (5.15-10.15). Likwidacja tego połączenia wywołała protesty pasażerów. Wczoraj marszałek skomentował to krótko: - Doszło do nieporozumienia. Od 1 lutego będą też nowe bezpośrednie pociągi z Piły do Gdyni, z Piły do Kostrzyna nad Odrą, z Leszna do Zielonej Góry, z Leszna do Łodzi, z Poznania do Szklarskiej Poręby oraz z Konina do Wałbrzycha przez Poznań i Wrocław. - Te połączenia utworzono dzięki koordynacji rozkładów jazdy pomiędzy sąsiadującymi województwami - zaznacza Krystyna Czajka, rzecznik marszałka. Kilka pociągów wypadnie też z rozkładu. Jak tłumaczy Urząd Marszałkowski ze względów technicznych nie mogą być uruchomione trzy pary pociągów na linii Poznań-Konin, dwa połączenia na odcinku Poznań-Leszno i jedno na trasie Poznań-Wolsztyn. Kolejne trzy pociągi nie pojadą ze względu na małe zainteresowanie pasażerów: Ostrów-Jarocin (4.06-4.57), Ostrów-Leszno (13.14-15.23 i Leszno-Ostrów (17.25-19.27). Zmieni się również godzina odjazdu pociągu z Poznania do Gołańczy i z Gołańczy do Poznania. Z Poznania pociąg wyruszać będzie w kierunku Gołańczy około godz. 11, a w drogę powrotną - ok. godz. 14. Wcześniej pociągi na tej trasie kursowały w godzinach popołudniowych. Marszałek Woźniak nie ukrywał, że jego obawy dotyczące realizacji umowy ze spółką kolejową wiążą się z remontem wielkopolskiego węzła kolejowego i kiepskim stanem taboru. - Na szczęście możemy na bieżąco kontrolować, czy kolejowa spółka wywiązuje się ze zobowiązań - zaznaczył marszałek. Dodał, że umowa podpisana jest tylko na pół roku, bo - zgodnie z planem - od 1 lipca ma rozpocząć działalność spółka samorządowa Koleje Wielkopolskie, która całkowicie przejmie transport regionalny na terenie województwa. - Utworzenie spółki pozwoli nam na dokładną kontrolę wydatków związanych z utrzymywaniem połączeń kolejowych w naszym regionie - przekonywał marszałek. - Teraz nasz nadzór nad tymi wydatkami jest mocno ograniczony - przyznał. Ciekawe czy wyrobią się do 1 lipca z formalnościami... Warto zwrócić uwagę, iż to poznaniacy są bardziej zainteresowani połączeniami z Łodzią, niż na odwrót. Podobno nowa ekipa w Urzedzie Wojewódzkim nieco mniej "boi się" kolei, oby coś z tego wyszło... Temat: MK czyli Masochisci Kolejowi
Dlatego też nie godzę się na hasła: Pisze Pan o swych marzeniach podróżowania czystymi, punktualnymi pociągami z
Pozdrawiam serdecznie Temat: Korekta SRJP
Czy znane sa juz jakies ciecia/przywrocenia/udogodnienia ??? Wykaz zmian, które zostaną wprowadzone w ramach korekty rocznej Sieciowego 1. poc. nr 21128 / 21118 „Lublinianin” relacji Lublin (4.05) – Warszawa http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=niusy_tresc&index=0 Pozdr. Grzesiek Temat: wrocławianin - ostrzeżenie 10. grudnia ok. 18.30 dojeżdżam z kierunku Konina do Wrześni na przesiadkę na nowego "Wrocławianina", patrzę na rozkład na ścianie...i nie wierzę w to co widzę. Odjazd z Wrześni ma być 19.08, a tam jest wolimi czerwonymi cyframi dokładnie w necie, Toruń Miasto o 21.23. Pytam w kasie, a pani na to że "Tak, 21.00, oni stale wszystko zmieniają". Mówię co jest w Internecie ("Eee tam w Internecie..."). Co mam zrobić, do jasnej anielki?!! (nie cytuję tego co pomyślałem naprawdę). Zaraz wjeżdża TLK, "niech pan szybko biegnie i jedzie do Kutna i...(szybkie sprawdzenie w kartkowym SRJP) i tam jest połączenie do Torunia!" Wybiegłem, zdążyłem jakoś, odnalazłem konduktora, kupuję bilet i pytam o ten pociąg z Wrześni do Grudziądza. Kierownik sprawdza w kartkowym... a tam jak byk na czerwono godzina odjazdu do Grudziądza - Września 19.08. Piszemy bilecik, na moją nieśmiałą uwagę, że nie ja jestem sprawcą i winowajcą tego bajzlu, i może chociaż by mi nie liczył opłaty dodatkowej za wypisanie, konduktor (sympatyczny zresztą) odpowiada że "jak nie pobierze to sam będzie musiał zapłacić". Oczywiście nie może mi też sprzedać całego biletu do samego Torunia, więc zapłacę za 2 droższe (TLK do Kutna i PR z Kutna). Wiadomo, to oczywiste dla każdego kto jeździ koleją: za błędy, bałagan i niekompetencje usługodawcy zawsze i niezmiennie płaci podróżny. Dojeżdżam do Torunia bez komplikacji i idę prosto na informację. Pytam o ten pociąg z Wrocławia, mówię co jest na rozkładzie we Wrześni, oraz jak wyglądała moja podróż. Pani oczywiście (to już stały punkt programu) rozmawia ze mną na zasadzie "Czego się głupi pyta?". O której był odjazd z Wrześni? Pani patrzy w Internet (zdaje się że ten sam to ja mam w domu, taka to informacja). "No jak to o której, o 19.08! I naprawdę przyjechał dzisiaj do Torunia wg tego rozkładu?". "No oczywiście że przyjechał!" Dzisiaj wróciłem, we Wrześni ze zdumieniem widzę znów na ścianie niezmiennie 21.00, pytam się jeszcze raz w kasie. Pani znów rozmawia z jakimś niedorozwojem, któremu trzeba wszystko cierpliwie tłumaczyć. "No tak, jedzie tej chwili (5 min temu) zajrzałem do rok ładu internetowego. I co? A jakże: Września 19.08 Moja podróż po dłuższej przerwie (zawsze po Polsce jeżdżę samochodem, ale Ale spełniam swój społeczny obowiązek i ostrzegam przed Wrocławianinem, czy Jako zapewne milionowy głos w tym miejscu, powtórzę, że zanim udam się pozdrowienia M. Temat: Kiedy ruszą Koleje Wielkopolskie? Spółka Koleje Wielkopolskie zacznie działać już w styczniu. Dzięki jej powołaniu pasażerowie mogą się spodziewać większego komfortu jazdy, częstszych i szybszych połączeń. Prace nad utworzeniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od roku. Urząd Marszałkowski zlecił wykonanie dla niej biznesplanu, negocjował wejście do spółki z PKP Przewozy Regionalne, nie wykluczając zaproszenia do niej Deutsche Bahn. Ostatecznie do KW wejdą Przewozy Regionalne. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana jeszcze we wrześniu, trwa ostatni etap negocjacji. Później pozostaną już szczegóły, takie jak wystąpienie o licencję i świadectwo bezpieczeństwa, zakup kas fiskalnych, skompletowanie załogi, opracowanie rozkładu jazdy i przejęcie taboru od poznańskiego zakładu Przewozów Regionalnych na własność Kolei Wielkopolskich. Rozpoczęcie działalności operatorskiej planowane jest już na styczeń 2007 r. Niewykluczone, że do spółki przystąpią też samorządy lokalne, czyli władze Piły, Konina, Leszna, Kalisza czy Ostrowa Wlkp. Zarząd Województwa negocjuje nie tylko z władzami spółki PKP Przewozy Regionalne, ale także z przedstawicielami kolejowych związków zawodowych, bo przejmie pracowników. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że centralne władze związków próbowały wczoraj odebrać prawo do negocjacji z Kolejami Wielkopolskimi związkowym władzom regionalnym w Poznaniu. Dlaczego? Bo liczba związkowych zarządów PKP zależy od liczby pracowników. W przypadku powołania spółki Koleje Wielkopolskie grupie PKP ubędzie pracowników. A im mniej będzie pracowników, tym mniej etatów w związkach zawodowych. A centralnym władzom związków zależy na jak największej liczbie etatów. Dzięki powołaniu spółki pasażerowie będą jeździć lepszymi pociągami. Do końca przyszłego roku pojawi się na wielkopolskich torach kolejnych 10 szynobusów. Do naszego regionu trafi ostatecznie 19 modernizowanych z dotacji unijnych pociągów elektrycznych. Pięć z nich już jeździ, kolejne przybędą jeszcze we wrześniu. Zarząd Województwa sprowadzi też z Włoch i państw byłej Jugosławii składy elektryczne wyprodukowane przed laty w Polsce. Wyremontuje je konsorcjum złożone z Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego, Zakładów Cegielskiego i Solarisa. Wpłynęła już jedna taka oferta. Pociągów nie można natomiast sprowadzić z Europy Zachodniej, bo ich systemy elektryczne są inne niż polskie i nie dałoby się ich przystosować do naszych warunków. Całkowicie nowy tabor będzie wprowadzany przez najbliższe 6-7 lat równocześnie z modernizacją linii kolejowych, które przyspieszą podróż do Poznania ze wszystkich kierunków. Na wszystkich stacjach i przystankach pojawią się automaty biletowe, co znacznie skróci czas zakupu biletu i ułatwi pracę konduktorom. Źródło: www.gazeta.pl Temat: Bliskie powstanie Kolei Wielkopolskich Spółka Koleje Wielkopolskie zacznie działać już w styczniu. Dzięki jej powołaniu pasażerowie mogą się spodziewać większego komfortu jazdy, częstszych i szybszych połączeń. Prace nad utworzeniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od roku. Urząd Marszałkowski zlecił wykonanie dla niej biznesplanu, negocjował wejście do spółki z PKP Przewozy Regionalne, nie wykluczając zaproszenia do niej Deutsche Bahn. Ostatecznie do KW wejdą Przewozy Regionalne. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana jeszcze we wrześniu, trwa ostatni etap negocjacji. Później pozostaną już szczegóły, takie jak wystąpienie o licencję i świadectwo bezpieczeństwa, zakup kas fiskalnych, skompletowanie załogi, opracowanie rozkładu jazdy i przejęcie taboru od poznańskiego zakładu Przewozów Regionalnych na własność Kolei Wielkopolskich. Rozpoczęcie działalności operatorskiej planowane jest już na styczeń 2007 r. Niewykluczone, że do spółki przystąpią też samorządy lokalne, czyli władze Piły, Konina, Leszna, Kalisza czy Ostrowa Wlkp. Zarząd Województwa negocjuje nie tylko z władzami spółki PKP Przewozy Regionalne, ale także z przedstawicielami kolejowych związków zawodowych, bo przejmie pracowników. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że centralne władze związków próbowały wczoraj odebrać prawo do negocjacji z Kolejami Wielkopolskimi związkowym władzom regionalnym w Poznaniu. Dlaczego? Bo liczba związkowych zarządów PKP zależy od liczby pracowników. W przypadku powołania spółki Koleje Wielkopolskie grupie PKP ubędzie pracowników. A im mniej będzie pracowników, tym mniej etatów w związkach zawodowych. A centralnym władzom związków zależy na jak największej liczbie etatów. Dzięki powołaniu spółki pasażerowie będą jeździć lepszymi pociągami. Do końca przyszłego roku pojawi się na wielkopolskich torach kolejnych 10 szynobusów. Do naszego regionu trafi ostatecznie 19 modernizowanych z dotacji unijnych pociągów elektrycznych. Pięć z nich już jeździ, kolejne przybędą jeszcze we wrześniu. Zarząd Województwa sprowadzi też z Włoch i państw byłej Jugosławii składy elektryczne wyprodukowane przed laty w Polsce. Wyremontuje je konsorcjum złożone z Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego, Zakładów Cegielskiego i Solarisa. Wpłynęła już jedna taka oferta. Pociągów nie można natomiast sprowadzić z Europy Zachodniej, bo ich systemy elektryczne są inne niż polskie i nie dałoby się ich przystosować do naszych warunków. Całkowicie nowy tabor będzie wprowadzany przez najbliższe 6-7 lat równocześnie z modernizacją linii kolejowych, które przyspieszą podróż do Poznania ze wszystkich kierunków. Na wszystkich stacjach i przystankach pojawią się automaty biletowe, co znacznie skróci czas zakupu biletu i ułatwi pracę konduktorom za www.gazeta.pl a gdzie Gniezno ! Temat: Pociągiem do Poznania szybko i punktualnie Pociągiem do Poznania szybko i punktualnie Po naszych wyremontowanych torach mają jeździć nowoczesne pociągi, a podróżni punktualnie dojeżdżać do pracy i szkół. Bajka? Nie, takie plany na uzdrowienie kolei regionalnych ma samorząd wojewódzki Rocznie pociągami regionalnymi w Wielkopolsce jeździ ok. 23 mln osób, z czego 60 proc. to osoby, które wykupują bilety okresowe: miesięczne, kwartalne. Wśród nich jest pani Katarzyna z Biskupic, która codziennie rano osobowym podąża do Poznania do pracy, a po południu z powrotem do domu. Co ją dziś denerwuje? Opóźnienia, zwłaszcza gdy pociąg zatrzymuje się przed stacją i przepuszcza ekspresy (- A my jesteśmy uwięzieni w pociągu, nie można przecież wysiąść na tory); ciągłe zmiany rozkładu jazdy; brak informacji, zwłaszcza gdy na dworcu panuje jakieś zamieszanie. (- Tak jak we wtorek, kiedy mnóstwo pociągów było opóźnionych). Pani Katarzyna marzy, by dojeżdżać do pracy przede wszystkim szybko i punktualnie. - Ale dobrze by było, gdyby na tych najbardziej obleganych liniach pociągi kursowały częściej. No i mogłyby być tak nowoczesne jak szynobusy. Marzenia pani Kasi się spełnią. Bo samorząd województwa i PKP chcą zachęcić pasażerów, by przesiadali się z samochodów do pociągów. Tym bardziej, że to właśnie w ręce samorządu przejdą - prawdopodobnie od 1 stycznia 2009 r. - przewozy regionalne (piszemy o tym szerzej na s. 8). - Chcemy jak najszybciej poprawić jakość podróżowania. Kupimy nowoczesne pociągi, będziemy decydować o częstotliwości ich kursowania, liczbie, cenach biletów - mówi Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. W 2009 r. nowe pociągi - Brzmi fajnie, ale trudno w to uwierzyć. Tyle już się miało zmienić i jakoś tego nie widać - pani Katarzyna podchodzi do tych rewelacji sceptycznie. - Nie jestem aż tak naiwny - dodaje Tomasz Pawlak, który dojeżdża do Poznania z Konina (we wtorek czekał na opóźniony pociąg pół godziny). - Płaciłbym nawet więcej niż dziś za bilet miesięczny, gdybym miał pewność, że pociąg będzie jeździł punktualnie. - Będzie szybko i punktualnie - zapewnia Kriger. Kiedy? W 2009 r. na tory wyjadą pierwsze kupione przez samorząd województwa nowe pociągi elektryczne. W sumie ma być ich 38-40, pieniądze na nie - 350 mln zł, są już zarezerwowane w Wielkopolskim Regionalnym Programie Operacyjnym. Nowe składy trafią najpierw na linie, którymi mogą jeździć z prędkością 160 km na godz., a więc na trasy do Warszawy i Wrocławia. 20 szynobusów, które już mamy, będzie jeździło m.in. po zmodernizowanej trasie do Wągrowca - jej remont zakończy się w 2012 r., podobnie jak trasy do Wolsztyna. Podróż z Wągrowca do Poznania potrwa 52 minuty (dziś 1,40 min), z Wolsztyna skróci się o 20 minut. PKP PLK szykuje się też do modernizacji linii do Wrocławia, Szczecina (przez Krzyż), Gołańczy, trasy na Berlin (Zbąszynek - Gubin). Urząd Marszałkowski stara się o fundusze, które pozwolą na odnowienie linii do Bydgoszczy i dalej do Gdańska, by pociągi nią mogły mknąć z szybkością 200 km na godz. Trzeba ludzi przyzwyczaić Planom tym przyklaskuje Zbigniew Kryś, dyrektor PKP Przewozy Regionalne w Poznaniu, które dziś wożą pasażerów po liniach regionalnych, choć podkreśla, że już teraz kolej stara się poprawić komfort podróżowania. Spółce przecież udało się wygospodarować pieniądze na zakup nowych pociągów i modernizację starych składów. A szybkość i punktualność? - No cóż, teraz trwa modernizacja węzła kolejowego, więc są utrudnienia. Ale to nie nasza wina - zastrzega i dodaje, że wtorkowy chaos (mówi o nim pani Kasia) spowodowały usterki urządzeń sterujących ruchem, które wystąpiły w trakcie prac modernizacyjnych. Urząd Marszałkowski chce, by liczba pasażerów korzystających z kolei regionalnej zwiększyła się w ciągu najbliższych pięciu lat o 6 mln do 29 mln rocznie. Do przesiadania się z samochodów do pociągów ma zachęcić także zwiększenie liczby składów jeżdżących spod poznańskich miejscowości, np. z Pobiedzisk, Kostrzyna, Mosiny, Murowanej Gośliny. W 2012 r. pani Kasia mogłaby jeździć z Biskupic do Poznania co pół godziny. Socjolog Krzysztof Podemski nie spodziewa się jednak, by Wielkopolanie szybko przesiedli się z aut do pociągów. - Ludzie przyzwyczajają się do samochodu, pewnej wolności, komfortu. Poza tym nie myślimy w kategoriach ekologicznych i wcale - o dziwo - nie jesteśmy tak oszczędni, żeby kalkulować, jaki dojazd nam się bardziej opłaca - opowiada. I dodaje, że trzeba czasu, by wykształcił się w nas nawyk dojeżdżania samochodem do parkingów przy stacjach kolejowych czy na obrzeżach miasta i kontynuowania dalszej podróży komunikacją publiczną. Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: Samorządyoddadzą pospieszne PKP IC
| ps. Jak tam działa dalej TKT? Niestety z uwagi na nawał obowiązków zawodowych i rodzinnych
Pozdrawiam, Temat: O spółce PKP Intercity Z Intercity na Mundial Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Niemczech są dla polskich kibiców unikalną możliwością do zobaczenia rozgrywek na tak wysokim poziomie, tak blisko naszego kraju. Szczególną atrakcją są występy reprezentacji Polski w fazie gier grupowych. Na mecze reprezentacji Polski:
lPolska – Niemcy 14 czerwca w Dortmundzie, lPolska – Kostaryka 20 czerwca w Hannoverze, PKP Intercity przygotowuje specjalne pociągi bezpośrednie, zabierające pasażerów – w zależności od ilości otrzymanych zgłoszeń – ze stacji w: lWarszawie, Kutnie, Koninie i Poznaniu, lKrakowie, Katowicach, Opolu, Wrocławiu i Lesznie, lGdańsku lub Gdyni i Bydgoszczy. Rozkład jazdy zapewni dojazd w ciągu dnia, zaś powrót w nocy w odpowiednim czasie po zakończeniu meczu. Szczegółowe informacje na jego temat podamy już wkrótce. Pociąg jest najlepszym środkiem transportu na Mistrzostwa Świata, gdyż zapewnia: lkomfortową podróż – więcej miejsca niż w autobusie, możliwość rezerwacji miejsca leżącego lub sypialnego; lnajpewniejszy i najszybszy dojazd – z dworców, na które przyjeżdża pociąg organizowany jest transport o bardzo wysokiej przepustowości, z reguły szynowy. Zatem w przeciwieństwie do podróży autobusem czy samochodem osobowym unika się ryzyka utknięcia w korku w czasie meczu, albo bycia skierowanym na peryferyjnie położony parking i późniejszego poszukiwania pojazdu. Dzięki dużej skali przewozów jesteśmy w stanie zaoferować bezkonkurencyjnie niskie ceny, obejmujące przejazd tam i z powrotem: l400 zł w wagonie z miejscami do siedzenia 2 klasy (8 osób w przedziale) – jest to cena konkurencyjna wobec przewoźników autobusowych. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że podróż pociągiem jest o wiele wygodniejsza niż podróż innymi środkami transportu, a w szczególności autobusem. l550 zł w wagonie kuszetkowym z 6 miejscami w przedziale – to rozwiązanie o najlepszym współczynniku cena/jakość ze wszystkich środków transportu: w nocy zapewnia możliwość snu po piłkarskich emocjach, zaś w dzień – komfort porównywalny z wagonem do siedzenia z 6 miejscami w przedziale. Osobom pragnącym większego komfortu oferujemy wagony sypialne z przedziałami 1- 2- i 3- osobowymi, w których każdy przedział wyposażony jest w umywalkę. Dla większego komfortu w jednym przedziale znajdują się tylko mężczyźni lub tylko kobiety, ale w przypadku jednoczesnego wykupienia całego przedziału – np. przez rodzinę lub parę – odstępuje się oczywiście od tej zasady. Ceny przejazdu tam i z powrotem kształtują się następująco: l700 zł za miejsce w przedziale 3-osobowym; l950 zł za miejsce w przedziale 2-osobowym; l1800 zł za przedział jednoosobowy. Rozkład jazdy, informacje o dacie rozpoczęcia sprzedaży oraz sieci dystrybucji będą ogłaszane na stronie internetowej www.intercity.pl/mundial. Informacje i wstępna rezerwacja - mundial@intercity.pl Fragment pogrubiony z dedykacją dla MZeta Temat: Spóźniasz się, to płać! Krzysztof Olszewski 28-04-2005, ostatnia aktualizacja 27-04-2005 21:54 źródło:http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,2678860.html Unijni urzędnicy szykują bicz na kolejarzy: pasażerowie dostaną od nich Marek Michalski, przedsiębiorca budowlany z Katowic, dwa razy w tygodniu Katarzyna, przedstawiciel handlowy, często podróżuje na trasie Warszawa - Grzegorz, student prawa na Uniwersytecie Warszawskim, nie zdążył na Ostatnio Urzędnicy z Wielkopolski, którzy jak wszystkie samorządy Pasażer nie będzie musiał prosić Kolej na wszystkie spóźnienia ma jedno wytłumaczenie: problemy techniczne. Na Teoretycznie odszkodowań można się domagać już teraz, ale Unia chce Co na to PKP? - Jeśli Unia tak postanowi, trzeba będzie się dostosować - Longos Temat: Przerost zatrudnienia (było: Ilu ludzi liczy obsl uga lokomotywy spalinowej?) | ale dlaczego często to pasażer jest "na | dzień dobry" atakowany prze konduktora i traktowany jak potencjalny złodziej | kolejowych pieniędzy operujący fałszywą legitymacją? Osobiście - nidy się z tym nie spotkałem, czyżby nadmiar szczęścia ?
Dlaczego jeden pasażer potrafi się uśmiechnąć i nie ma żadnych przykrych Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne Dużo tańsza jazda koleją do Warszawy Za 38 zł do stolicy będziemy mogli pojechać pociągiem już 30 kwietnia. W planach także tanie bilety do Berlina. Dwie kolejowe spółki - Przewozy Regionalne i Intercity - zaczynają walkę o pasażerów. To bardzo dobra wiadomość dla podróżnych. Z Poznania taniej pojedziemy do Warszawy, Krakowa, a może i do Berlina. Przewozy Regionalne będą konkurować z PKP Intercity o pasażerów na dłuższych trasach. Na razie pod nową marką InterRegio uruchomiono eksperymentalnie połączenie Warszawa - Białystok, ale jeszcze przed długim majowym weekendem ich liczba wzrośnie. Czas przejazdu ma być zbliżony do połączeń pospiesznych. Komfort - nieco gorszy, bo Przewozy Regionalne nie mają wagonów przystosowanych do dalekich podróży. Ale te niedogodności rekompensować mają niższe ceny biletów. Poznań-Warszawa za 38 zł Pierwszym połączeniem InterRegio będzie bezpośredni pociąg z Poznania do Warszawy. Debiut: 30 kwietnia. Czas podróży: dłuższy o godzinę niż InterCity. Bilet: trzykrotnie tańszy. Za normalny zapłacimy 38,50 zł (w InterCity - 107 zł plus 25 zł za miejscówkę). InterRegio to oferta atrakcyjna dla tych, którzy dotychczas nie mieli bezpośredniego połączenia ze stolicą. Pociąg będzie zatrzymywał się w czterech wielkopolskich miastach: Wrześni, Słupcy, Koninie, Kole i Kutnie. Na początku ma kursować tylko w piątki i niedziele, ale w wakacje - codziennie (za wyjątkiem sobót). W wakacje InterRegio ma jeździć również do Gdyni (jeden pociąg) i Olsztyna (dwa lub trzy). W wakacje przez Poznań przejeżdżać będzie także InterRegio z Krakowa do Świnoujścia. Poznań-Berlin za 15 euro Plany Przewozów Regionalnych idą jeszcze dalej. Jeśli negocjacje z niemiecką koleją regionalną DB Regio i Związkiem Komunikacyjnym Berlin - Brandenburgia zakończą się sukcesem, w grudniowym rozkładzie jazdy może pojawić się nowy pociąg z Poznania do Poczdamu przez Berlin. - Mamy zarezerwowane pieniądze na dofinansowanie takiego połączenia - mówi Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Wielkopolski samorząd chce, by cena biletu nie przekraczała 15 euro (według obecnego kursu - 66 zł). Teraz podróż pociągiem Berlin-Warszawa-Express (EuroCity) kosztuje 33 euro (145 zł). - W Berlinie mieszka 150 tys. Polaków. To powinna być dla nich atrakcyjna oferta - mówi Kriger. Skąd te manewry? Dlaczego Przewozy Regionalne wprowadzają dłuższe połączenia? Reforma, która weszła w życie w grudniu ub.r., zakładała prosty podział: Intercity przejmuje połączenia pospieszne, a Przewozy Regionalne, które stały się własnością marszałków, mają wozić pasażerów tylko na regionalnych trasach. Okazało się jednak, że bez pociągów pospiesznych Przewozy Regionalne co miesiąc przynoszą wielomilionowe straty. Aby się ratować, spółka postanowiła odzyskać pasażerów i uruchomić dłuższe połączenia, na których może zarobić. Intercity kontratakuje A co na to PKP Intercity? Rzecznik spółki odpowiada, że reforma miała uporządkować sytuację na kolei, a uruchamianie tras dalekobieżnych przez Przewozy Regionalne ją dezorganizuje. Ale InterCity także szykuje się do walki o klienta. Już teraz wprowadziło specjalną ofertę dla pasażerów pociągu TLK "Starosta" z Poznania do Warszawy i z powrotem. Do grudnia będzie można podróżować na tej trasie za 29 zł. Pula promocyjnych biletów jest jednak ograniczona. Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań Temat: Spóźniasz się, to płać! Krzysztof Olszewski 28-04-2005, ostatnia aktualizacja 27-04-2005 21:54 źródło:http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,2678860.html Unijni urzędnicy szykują bicz na kolejarzy: pasażerowie dostaną od nich Marek Michalski, przedsiębiorca budowlany z Katowic, dwa razy w tygodniu Katarzyna, przedstawiciel handlowy, często podróżuje na trasie Warszawa - Grzegorz, student prawa na Uniwersytecie Warszawskim, nie zdążył na Ostatnio Urzędnicy z Wielkopolski, którzy jak wszystkie samorządy Pasażer nie będzie musiał prosić Kolej na wszystkie spóźnienia ma jedno wytłumaczenie: problemy techniczne. Na Teoretycznie odszkodowań można się domagać już teraz, ale Unia chce Co na to PKP? - Jeśli Unia tak postanowi, trzeba będzie się dostosować - Temat: Jak zdycha Kcynia. Pojechałem wczoraj z Poznania do Bydgoszczy przez Kcynię. Kilka spostrzeżeń... 1. Bipa poc. 66132 z Poznania (13.25) do Wągrowca całkiem nieźle 2. Zaraz za Poznaniem brutto z ST43-21 3. Przeszedłem się po Wągrowcu. Zadbane miasto, porządek, nowy dworzec 4. Skład z poc. 66132 oczywiście przechodzi na poc. 75143 do Kcyni, 6. Stacja w Kcyni wygląda jak Miejsce, W Którym Straszy. Pusto, ciemno, 7. W Bydgoszczy zrobili mi paradę lokomotyw z PESY. :-)) SM42-2200 Uwagi końcowe. Poc. 202333 Bydgoszcz - Słupsk niby przepuszcza Pomorzanina w Smętowie, . Temat: Koleje podstawą transportu w Wielkopolsce Koleje podstawą transportu w Wielkopolsce W roku 2007 z usług kolejowych przewozów regionalnych w województwie wielkopolskim skorzystało około 24 mln osób. 30 czerwca sejmik przyjął informację o funkcjonowaniu transportu publicznego w regionie. Radni sejmiku największą wagę przywiązują do funkcjonowania kolei. Samorząd województwa jest bowiem organizatorem kolejowych pasażerskich przewozów regionalnych i co roku dofinansowuje usługi przewoźnika kolejowego PKP Przewozy Regionalne dotacją celową. W 2008 roku dofinansowanie to wyniesie 73,656 mln zł, co pozwala każdej doby na uruchomienie 364 pociągów. W porównaniu z rokiem 2007 dofinansowanie wzrosło o ponad 1,656 mln zł i pokrywa w całości deficyt generowany przez przewoźnika na zamówionych przewozach. - Celem samorządu - podkreślali radni sejmiku podczas czerwcowego posiedzenia komisji infrastruktury - jest systematyczne ulepszanie oferty przewozowej skutkującej wzrostem przychodów z tytułu większej liczby przewiezionych pasażerów. Aby zweryfikować faktyczne potrzeby finansowe kolei, Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego zlecił dokładne badania potoków podróżnych oraz struktury sprzedaży biletów. Jego wyniki będą brane pod uwagę w trakcie konstruowania kolejnych rozkładów jazdy oraz podczas negocjacji finansowych z przewoźnikiem. Samorząd województwa finansuje także zakupy autobusów szynowych, które następnie są dzierżawione PKP. Wojewódzki park szynobusów należy do największych w Polsce i liczy już 20 pojazdów, które w ciągu doby mogą przewieźć 5 tys. osób. Są one wykorzystywane głównie do obsługi linii nie zelektryfikowanych, na których odbywa się około 26 proc. przewozów regionalnych. W listopadzie 2007 r. zakończyła się największa w historii województwa dostawa ośmiu dwuczłonowych 300-miejscowych autobusów wyprodukowanych przez PESA Bydgoszcz SA Holding, które zakupione zostały w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT). Budżet projektu wyniósł 60 mln zł, a dofinansowanie Unii Europejskiej 24,8 mln zł. W ramach WRPO na lata 2007-2013 województwo planuje zakupić 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą obsługiwały najbardziej uczęszczane połączenia na trasach do Konina, Leszna, Zbąszynka i Gniezna. Zastąpią one stare i wysłużone żółto-niebieskie bezprzedziałowe ezt, które kursują na wielkopolskich trasach od ponad 30 lat. Korzyści tej inwestycji to m.in. większe prędkości podróżowania po zmodernizowanych liniach kolejowych (do 160 km na godzinę), skrócenie czasu przejazdu, efektywniejsze wykorzystanie taboru, poprawa komfortu podróży, mniejsza uciążliwość dla środowiska. Województwo partycypuje również w kosztach utrzymania i rozwoju linii wąskotorowych, niezwykle potrzebnych z punktu widzenia lokalnych społeczności. W 2008 roku, podobnie jak w roku ubiegłym, udzielono pomocy publicznej dla Śmigielskiej Kolei Dojazdowej (150 tys. zł) oraz dla Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej (50 tys. zł). Stan infrastruktury kolejowej, która liczy w Wielkopolsce 1600 km, jest niezadowalający. Program rewitalizacji linii zakłada wykonanie do 2014 r. prac remontowych na 10 odcinkach. Pozwoli to m.in. na zwiększenie prędkości podróżnej składów kolejowych. Największe prace koncentrują się obecnie wokół węzła poznańskiego oraz na liniach: Poznań - Warszawa, Poznań - Gniezno, Poznań - Kluczbork, Poznań - Wolsztyn, Poznań - Wągrowiec - Gołańcz, Poznań - Piła. Pierwszy projekt rewitalizacji linii 356 Poznań Wschód - Bydgoszcz na odcinku Poznań Wschód - Gołańcz będzie realizowany przy wsparciu środków z WRPO 2007-2013. Koszt modernizacji szacuje się na ok. 180 mln zł. Drugim kluczowym projektem rewitalizacji szlaków kolejowych jest linia 357 Sulechów - Luboń na odcinku Wolsztyn - Luboń. Projekt ma być podobnie jak odcinek Poznań Wschód - Gołańcz finansowany przy udziale środków z WRPO. Koszt modernizacji linii szacuje się na 76 mln zł. Przewozy autobusowe w regionie realizowane są na 1114 liniach (około 6000 kursów dziennie) przez kilkudziesięciu przewoźników. Każdego roku w Wielkopolsce transport autobusowy przewozi około 50 mln pasażerów. Samorząd województwa realizuje dopłaty do przejazdów ulgowych (np. studentów) oraz do imiennych biletów szkolnych. Łączna kwota dopłat w 2007 roku wyniosła 51 mln zł. źródło: Głos Wielkopolski Temat: Trzebnica
1) Zbąszyń - Międzychód (graniczna) pada -1 pkt = w sumie: -1 Oprócz odcinka pod Krobią brak jakichkolwiek rozbiórek po wejściu w życie Dorzuć wąskotorówki - też plusy; Wągrowiec częściowo myśli o trasach rowerowych w temacie przejęcia linii, Dolny Śląsk zrób Ty, żeby było obiektywnie, ale listę powinny otwierać: Zamknięć aż nadto... Tyle samo i taka sama siła przebicia - gratuluję rozeznania. Mick M. Temat: Dodatkowe pociągi do Żar (dłuższe) Z okazji dorocznej imprezy Przystanek Woodstock/Jezus w Żarach PKP uruchomiło dodatkowe pociągi dowożące/odwożące uczestników ww. imprez. Na tą okazję wydrukowane zostały gustowne plakaty reklamujące i informujące o tych pociągach, z którego to plakatu pozwoliłem sobie bezwstydnie ;-) przepisać ich rozkłady. I tak: -kierunek Polska---Żary 31 VII/1VIII 1 VIII -Kraków Gł. (7:56)- (K.Łobzów, Krzeszowice, Trzebinia, Katowice, Ch.Batory, -Warszawa Wsch. (8:10)- (Centralna, Zachodnia, Skierniewice, Koluszki, -Poznań (9:57)- (Buk, Opalenica, N.Tomyśl, Zbąszynek, Sulechów, Czerwieńsk, -Katowice (12:50)-(Ch.Batory, R.Śląska, Zabrze, Gliwice, KK, Opole, Oława, 1 VIII/2 VIII - Katowice (20:06)- (Ch. Batory, R.Śląska, Zabrze, Gliwice, Opole, Oława, -Poznań (21:42)- (Buk, Opalenica, N.Tomyśl, Zbaszyń, Zbąszynek, Sulechów, -Wrocław Gł. (22:32)- (Brzeg, Wołów, Ścinawa, Głogów, Żagań)- Żary (3:19) -Katowice (23:36)- (Ch.Batory, Ch. Miasto, Bytom, TG, Lubliniec, Kluczbork, 2 VIII - Warszawa Wsch. (0:25)- (Central, Zach., Sochaczew, Łowicz, Kutno, Koło, -Gdynia Gł. (1:51)- (Sopot, Oliwa, Wrzeszcz, GG, Pruszcz, Tczew, Pelplin, -Bydgoszcz (3:55) - (Ino, Gniezno, Poznań, Leszno, Głogów, Żagań)- Żary -Wrocław Gł. (4:02)- (Jaworzyna, W.Miasto, W.Gł., Jelenia Góra, Gryfów, -Kraków Gł. (4:50)- (K. Łobzów, Krzeszowice, Trzebinia, Katowice, Ch. -Szczecin Gł. (8:00)- (Sz. Podjuchy, Gryfino, Chojna, Kostrzyn, Rzepin, Jeśli ktoś chce podam dokładne godziny. CDN.... Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 69 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||