Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Grudziądz ToruńTemat: Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom Od grudnia zwiększy się liczba połączeń kolejowych między Grudziądzem a Toruniem. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, podróż nie będzie jednak krótsza. W połowie czerwca br. Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego rozstrzygnął przetarg na świadczenie kolejowych przewozów pasażerskich w regionie. Do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych wybrał konsorcjum PCC Rail/Arriva. Nasz region jest pierwszym, w którym PKP Przewozy Regionalne musiały ustąpić miejsca konkurencji. Polsko-brytyjskie konsorcjum zostało zobowiązane do utrzymania obecnego minimum. Zapowiedziało jednak wprowadzenie dodatkowych kursów. Niestety, niemożliwe okazało się skrócenie czasu podróży z Grudziądza do Torunia. Przebycie odcinka o długości 60 km nadal będzie trwało ponad półtorej godziny. - Zarządcą infrastruktury pozostają w dalszym ciągu PKP - wyjaśnia Paweł Pleśniar, specjalista ds. marketingu PCC Rail/Arriva. - Odcinka Grudziądz - Toruń nie da się pokonać w krótszym czasie, ze względu na obowiązujące tam ograniczenia prędkości, które wynikają ze złego stanu infrastruktury. Nasza spółka nie ma, niestety, na to wpływu. PKP zapewniają, że nie zamierzają zapomnieć o połączeniu Grudziądz - Toruń. - Dotychczas o wiele bardziej remontu potrzebowała trasa na Kutno, dlatego głównie nią się zajmowaliśmy - mówi Marek Prawda, zastępca dyrektora ds. eksploatacyjnych Zakładu Linii Kolejowych w Toruniu. - Wymianę podkładów na trasie Grudziądz - Toruń już rozpoczęliśmy. Jednak ukończenie tego przedsięwzięcia wymaga wysokich nakładów. Ma nas w tym wesprzeć Urząd Marszałkowski. Nam również zależy na tym, aby po torach można było poruszać się jak najszybciej. Jako zarządca infrastruktury, również będziemy więcej zarabiać dzięki większej liczbie połączeń. To nasze być albo nie być - dodaje. Nowy rozkład jazdy obowiązywać będzie od grudnia. PCC Rail/Arriva zapowiada zwiększenie liczby kursów na trasie Grudziądz - Toruń Gł. - Grudziądz. - Uruchomimy takie połączenia, dzięki którym grudziądzanie będą mieli dużo lepszy dojazd pociągiem do pracy, do szkoły, a także na popołudniowe zakupy czy wieczorne imprezy kulturalne w Toruniu - zapewnia Paweł Pleśniar. Dodatkowe kursy pojawią się również na innych trasach, m.in. Grudziądz - Brodnica. Konsorcjum dysponować będzie autobusami szynowymi, zakupionymi przez Urząd Marszałkowski, oraz własnym taborem, do którego te oprócz szynobusów, należą również tradycyjne pociągi o wyższym standardzie. Aby uprościć procedurę zakupu biletów łączonych, spółka zaproponuje pasażerom te same ceny, jakie obowiązują w PKP. Źródło: Nowości Temat: Kwietniowa korekta RJ Drugi samobój grudziądzki Dziś (1 kwietnia) weszła w życia druga roczna korekta do sieciowego rozkładu jazdy PKP (pierwsza miała miejsce 1 lutego). Zmiany dokonane przez PKP PR noszą znamiona kuriozum. Spółka po raz drugi dokonuje bowiem cięć pociągów, którymi przy okazji zmiany rozkładu w grudniu chwaliła się na wszystkie strony. I w dodatku zmiany in minus po raz drugi dotknęły Grudziądz, który miał być żywym dowodem na to, że oferta PKP PR poprawiła się diametralnie. I był, gdyż Grudziądz po wielu latach otrzymał na nowo całoroczne pociągi pospieszne. Złośliwi komentowali, że jest to spowodowane tylko tym, że PKP PR chcą nie wypaść z gry w tym rejonie, gdyż przecież ruch lokalny na liniach niezelektryfikowanych w woj. Kujawsko-Pomorskiem przejęło konsorcjum PCC/Rail Arriva. W lutym zlikwidowany został posp. Wrocławianin, łączący Grudziądz ze stolicą Dolnego Śląska p. Toruń, Inowrocław, Wrześnię, Jarocin i Ostrów Wlkp. Teraz z rozkładu wypadł poranny (a z powrotem-wieczorny) pociąg Grudziądz/Poznań-Toruń-Warszawa. „W zamian” ostatni pospieszny, który został w Grudziądzu („Warmia” do Krakowa przez Brodnicę, Działdowo, Warszawę i Kielce) będzie kursować codziennie. Do tej pory nie przyjeżdżała do Grudziądza w soboty i nie wracała w niedziele. Traci Grudziądz, traci Inowrocław, który stracił jeden z dwóch bezpośrednich pociągów do Warszawy. Wspomniany pociąg Warszawa-Toruń-Grudziądz był w Toruniu dzielony na część grudziądzką i poznańską (p. Inowrocław), która oczywiście też poszła do likwidacji. W tej chwili sytuacja jest następująca - trasę zmienił też „Niemen” Białystok-Poznań, który od Kutna jedzie nie w kierunku Poznania i potem magistralą węglową do Inowrocławia i dalej do Bydgoszczy, lecz „po staremu” przez Włocławek, Aleksandrów Kuj. i Toruń, gdzie odłączane będą wagony do Poznania p. Inowrocław. Jak informują PKP PR, o ponowne kursowanie „Niemna” przez Toruń zabiegali studenci. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Kłopotliwy rozkład jazdy na linii Grudziądz-Toruń Kłopotliwy rozkład jazdy na linii Grudziądz-Toruń Pociągi obsługiwane przez PCC Arriva jeżdżą coraz punktualniej. Jednak ich rozkłady nie pozwalają pasażerom zdążyć do pracy. - Codziennie dojeżdżam do pracy w Toruniu. Pociąg z Grudziądza wyjeżdża o 4.33, w Toruniu jest o szóstej, czyli dokładnie o tej godzinie, o której rozpoczynam pracę. A przecież muszę jeszcze z dworca dotrzeć do zakładu. Nie mam wyjścia - spóźniam się codziennie - mówi Kazimierz, mieszkaniec Grudziądza. W niewiele lepszej sytuacji są natomiast grudziądzanie dojeżdżający do pracy w Toruniu na godz. 7.00. Oni mają wybór - albo pojadą pociągiem o 4.33 i przed pracą będą mieli dużo wolnego czasu, albo pojadą następnym składem i do Torunia dotrą kwadrans po 7.00. Podobne rozterki mają także grudziądzanie jadący na godz. 8.00. - Nie rozumiem, dlaczego pociągi nie mogą odjeżdżać o takich godzinach, aby ludzie mogli dojechać do pracy na czas. Czy naprawdę aż tak trudno przesunąć odjazdy o kilka minut? - pyta Katarzyna, która codziennie dojeżdża do pracy w Toruniu. Jak twierdzi Marcin Królak, rzecznik konsorcjum PCC Arriva, ustalenie zadowalającego rozkładu jazdy nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. - Przyznajemy, że jest problem z rozkładami jazdy, ale mamy na ich ustalanie ograniczony wpływ. Decydentem w sprawie pociągów jest Urząd Marszałkowski - mówi rzecznik Królak. Przedstawiciel komercyjnego przewoźnika wskazuje też, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nie zawsze chce udostępniać tory pociągom "Arrivy”, w dogodnych godzinach. - Nasze pociągi jeżdżą po torach należących do PLK, możemy więc "puszczać” je tylko wówczas, gdy mamy na to zgodę tej firmy - żali się rzecznik Arrivy. W Urzędzie Marszałkowskim twierdzą, że do tej pory nie wpłynęły od pasażerów żadne skargi na rozkłady jazdy pociągów na trasie Grudziądz-Toruń. - Zależy nam aby pasażerowie mogli w komfortowych warunkach dotrzeć do pracy. Jeśli tylko wpłyną jakieś wnioski, to postaramy się zrewidować rozkład jazdy- zapewnia Beata Krzemińska, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego. Źródło: Gazeta Pomorska Temat: 7 luty - kujawsko-pomorskie PKP PR przekazała info o korekcie od 7 lutego w kujawsko-pomorskim. Szczegóły: 1. Powiśle z wyjątkiek niedziel i świąt z Działdowa 2. Powiśle z wyjątkiem sobot i dni przedświątecznych do Dzialdowa 3. 19031 Brodnica-Laskowice wydłużony z Działdowa 4. Nowy pociąg Działdowo(13.56)-Brodnica(14.55) oprócz niedziel i świąt. 5. 19133 Brodnica-Grudziądz wydłużony z Działdowa 6. Nowy pociąg Brodnica (6.11)-Działdowo(7.23) 7. 19024 Toruń-Brodnica wydłużony do Działdowa 8. Nowy pociąg Brodnica (15.02)-Działdowo(15.58) z wyjątkiem niedziel i świąt 9. Nowy pociąg Laskowice Pom.(7.04)-Wierzchucin(7.40) 10. Nowy pociąg Grudziądz(22.58)-Laskowice Pom.(23.27) w piątki i niedziele 11. Nowy pociąg Laskowice Pom. (23.58)-Grudziądz(0.27) w piątki i niedziele 12.19030 Laskowice Pom.-Grudziądz wydłużony z Wierzchucina 13. dotychczasowy 55031 Toruń-Grudziądz i 55227 Grudziądz-Kwidzyn i 55227 Kiwdzyn_malbork połączone w jedną całość Toruń-Malbork 14. 55421 Grudziądz-Kwidzyn i 55321 LIWA Kwidzyn-Gdynia połączone w całość Grudziądz-Gdynia 15. 55422Kiwdzyn-Grudziądz i 55026 Grudziądz-Toruń połączone w calość Kwidzyn- Toruń 16. 55224Malbork-Kwidzyb i 55424 Kwidzyn - Grudziądz połączone w całość Malbork-Grudziądz 17. 55226 Malbork-Kwidzyn i 55426 Kiwdzyn-Grudziądz połączone w całość Kwidzyn-Grudziądz 18. 58425 Bydgoszcz(8.47)-Piła Gł. kursuje w skróceonej relacji do Wyrzyska Osieka 19. 85432 Piła Gł.- Bydgoszcz Gł. 21.28 - odwołany na calej trasie 20. nowy pociąg relacji Wyrzysk Osiek-Bydgoszcz Gł. 11.30 Pkt. 18,19,20 - brak zainteresowania województwa wielkopolskiego utrzymaniem połączenia 21. 51100 Kopernik Bydgoszcz Gł.- Warszawa w niedziele przedłużony z Kołobrzegu (przedłużenie tylko w jedną stronę, do Kołobrzegu kursuje przez Gdańsk) 22. 20431 Bydgoszcz Gł. - Laskowice Pom. Przedłużony do Gdańska Gł. 23. 40333 Toruń Gł. - Gdańsk Gł. przedłuzony do Gdyni Gł. 24. zmiana rozkładu dla pociągów Inworocław-Bydgoszcz. Zakończenie remontu torów, czas przejazdu ok. 5 min. krótszy. Do tego dochodzą dodatkowe postoje. - 25247 i 15249 Kutno-Toruń na wszystkich stacjach - 30133 Flisak na Bydgoszcz Łęgnowo - 30321 Mogilno-Tczew i 2024 Gdynia -Bydgoszcz na Rynkowo Wiadukt 25. Kursują codziennie (teraz oprócz niedziel) - 30030 Olsztyn-Toruń - 30021 Toruń - Iława To tyle, chyba jak na jeden region wystarczy ;) Temat: Kwidzyn-Malbork Z Arrivą bezpośrednio dojedziesz do Torunia. Mieszkańcy Kwidzyna i Sztumu za trzy tygodnie przesiądą się z pociągów PKP Przewozów Regionalnych do składów Arriva PCC. 1 marca ten prywatny, polsko-brytyjski przewoźnik przejmuje od PKP ruch pociągów na linii Malbork - Kwidzyn oraz wznowi ruch pociągów między Kwidzynem i Grudziądzem. Na tym ostatnim odcinku pociągi nie kursowały od 1 lutego 2008 r. Wznowienie ruchu między Kwidzynem i Grudziądzem jest możliwe dzięki wyremontowaniu będącego w najgorszym stanie technicznym odcinka Gardeja - Grudziądz. Pociągi będą pokonywać 38-kilometrowy odcinek Kwidzyn - Grudziądz w 45 minut. Przed zawieszeniem przewozów potrzebowały na to 70 minut. Arriva opublikowała już rozkład pociągów, który będzie obowiązywać od 1 marca. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przewoźnika, w ofercie pojawią się m.in. bezpośrednie połączenia Malbork - Grudziądz - Toruń (Arriva od ponad roku prowadzi ruch pociągów na niezelektryfikowanych liniach w woj. kujawsko-pomorskim). Każdego dnia kursować będą trzy takie pociągi. Dodatkowo uruchomiony zostanie pociąg "studencki" z Torunia do Kwidzyna, kursujący tylko w piątki (w pozostałe dni - tylko do Grudziądza). Z Torunia będzie wyjeżdżać o godz. 18. Umowa z Arrivą na obsługę linii Malbork - Kwidzyn - Grudziądz została podpisana do 10 grudnia br., z opcją przedłużenia. Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego podpisał kontrakt właśnie z Arrivą (a nie z PKP), gdyż jest to jedyny przewoźnik, który jest w stanie zapewnić ruch na tej linii szynobusami, tańszymi w eksploatacji od składów tradycyjnych oraz mogącymi na odcinku Grudziądz - Gardeja rozwijać większą prędkość. Szynobusy są znacznie lżejsze od składów z lokomotywą i wagonami, co uwzględniał remont linii - składy tradycyjne byłyby nadal narażone na ograniczenia prędkości, nawet do 10 km/godz. Dużo nowości Na trasie Kwidzyn - Grudziądz każdego dnia pojawiać się będą co najmniej cztery pociągi. Po przejęciu linii Malbork - Kwidzyn przez Arrivę także tu zmieni się rozkład. Więcej pociągów na tej trasie będzie pojawiać się w dni robocze (do Kwidzyna będzie np. dojeżdżać pociąg na godz. 9.40), natomiast z sześciu do pięciu spadnie liczba pociągów w dni wolne. Nowością w ofercie będą dwa pociągi relacji Malbork - Kwidzyn - Sadlinki, poranny, kursujący w dni robocze, i popołudniowy, jeżdżący tylko w dni nauki szkolnej. W Malborku wszystkie składy Arrivy będą skomunikowane z pociągami PKP PR z i do Trójmiasta. W przyszłym tygodniu powinno być wiadomo, czy obaj przewoźnicy doszli do porozumienia w sprawie sprzedaży wspólnych biletów. Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki Temat: [kuj-pom]"Szykują nowe połączenia pospieszne" Gazeta Pomorska: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071024/GOSPODARKA... "Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd Pasażerowie z regionu będą mogli także szybciej i wygodniej dojechać z Dotychczasowa liczba połączeń zostanie za to zachowana na trasie z Nowością będzie także pociąg Tanich Linii Kolejowych ze Szczecina do Strasznie chaotyczny ten artykul. Jedna dziennikarska bzdura - jaka tu ma --- Temat: Opoznione pociagi
Przyklady poprosze ;-) - 2 - Powyzsze zjawiska moze i nie maja miejsca codziennie, ale notorycznie, "od Moze to i maly problem, nawet problemik, ale kazda tona piasku sklada sie z Temat: Widac poprawe (?) Odpowiadajac na zywotne potrzeby chlopow, robotnikow i inteligencji pracujacej donosimy: Poranne pociagi Grudziadz - Torun planowo. Pierwszego co prawda nie Po raz pierwszy w zyciu widze dzis tez konduktora Arrivy, w postaci jednego PKP tym razem nie zawodzi i do Bydgoszczy jedzie 2xEN57, choc jak wynika z PESA natomiast tradycyjnie ma wlasne wytlumaczenie problemow z SA106. Winni M Temat: [pr] Falstart Arrivy - pasażer psioczy na kolej Autobusy za szynobusy [ Arriva PCC ] Marek Nienartowicz, Wtorek, 11 Grudnia 2007 Zastępcze autobusy zamiast pociągów musiał wprowadzić w poniedziałek - Bez problemów kursują pociągi między Chojnicami, Wierzchucinem i Powodem takiej sytuacji są ogromne kłopoty z szynobusami. To one mają - Na 13 przejętych przez nas szynobusów trzy są wyłączone z ruchu - Z tych szynobusów PCC Rail/Arriva musi korzystać, zanim Urząd O problemach z pojazdami Pesy pisaliśmy w „Nowościach" wielokrotnie. - Nie trzeba być specjalistą, żeby przewidzieć takie problemy z Temat: Likwidacje połączeń w całej Polsce od 1 lutego Pożegnanie „Sierpczaka”? Małgorzata Oberlan, Poniedziałek, 14 Stycznia 2008 Popularny „Sierpczak”, połączenia Grudziądz-Kwidzyn oraz Toruń-Zduńska Wola od 1 lutego mają wypaść z rozkładu jazdy. Zagrożony jest też nowy pociąg pośpieszny Grudziądz-Wrocław. Bój o „Sierpczaka”, czyli pociąg z Torunia do Sierpca, pamięta wielu podróżnych. Projekt jego likwidacji przygotowała w 2006 roku jeszcze ekipa marszałka Waldemara Achramowicza, a „przyklepała” w roku 2007 „drużyna” Piotra Całbeckiego. Po gorących protestach społecznych nowy marszałek połączenie przywrócił. Dziś jednak skazuje je na likwidację z tego samego powodu, na który powoływano się także poprzednio: brak dofinansowania ze strony województwa mazowieckiego. Od 9 grudnia „Sierpczaka” i tak fizycznie nie ma, bo prywatna kolej Arriva PCC wprowadziła na tej trasie autobusy. - Odcinek od Torunia do granicy województwa (stacja Skępe) finansuje Urząd Marszałkowski. Za kilkanaście kilometrów do Sierpca powinien płacić marszałek mazowiecki. Od roku, mimo naszych usilnych starań, tego nie robi - informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka. W lutym więc Arriva ma nas wozić tylko do Skępego. Prawdopodobnie wreszcie szynobusami. Inne powody stoją za likwidacją połączenia Kwidzyn-Grudziądz. Stan torów jest tu katastrofalny. Tempo pociągów zniechęca pasażerów, którzy przesiadają się do autobusów. A mniej sprzedanych biletów, to konieczność większej dopłaty do „pociągokilometrów” z kasy województwa. Piotr Całbecki mówi więc: „nie”. Kolejne połączenie do likwidacji to Toruń-Zduńska Wola przez Inowrocław. Obsługują je PKP. Cztery pociągi na tej trasie stały się, zdaniem marszałkowskich urzędników, narzędziem szantażu. - PKP Przewozy Regionalne żądają od nas 1 400 000 złotych dodatkowo albo pociągi te znikną - mówi Beata Krzemińska. To jeszcze nie koniec listy znikających połączeń. Nieoficjalnie dotarła już do marszałka wiadomość, że PKP zamierzają zlikwidować pociąg pośpieszny Grudziądz-Toruń-Inowrocław-Wrocław. Ten „pośpieszny” państwowa kolej wprowadziła dopiero w grudniu. Podobno nie cieszy się zainteresowaniem podróżnych. Jak widać, nowy „pośpiech” nie dostanie szansy, by je zdobyć. Źródło: http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=704&NrSection=1&NrArticle=89105&IdTag=103 Temat: [kuj-pom] Pożegnanie „Sierpczaka”? Pożegnanie „Sierpczaka”? Małgorzata Oberlan Popularny „Sierpczak”, połączenia Grudziądz-Kwidzyn oraz Toruń-Zduńska Wola od Bój o „Sierpczaka”, czyli pociąg z Torunia do Sierpca, pamięta wielu Od 9 grudnia „Sierpczaka” i tak fizycznie nie ma, bo prywatna kolej Arriva PCC W lutym więc Arriva ma nas wozić tylko do Skępego. Prawdopodobnie wreszcie Kolejne połączenie do likwidacji to Toruń-Zduńska Wola przez Inowrocław. - PKP Przewozy Regionalne żądają od nas 1 400 000 złotych dodatkowo albo To jeszcze nie koniec listy znikających połączeń. Nieoficjalnie dotarła już do Temat: Zmiany w zarządach i radach nadzorczych Moraczewski w PKP PR Tomasz Moraczewski, dotychczas szef Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego, awansował. Został członkiem zarządu i dyrektorem handlowym w centrali PKP Przewozy Regionalne. Moraczewski to autor kolejowych sukcesów województwa i jeden z najbardziej zaufanych ludzi marszałka Piotra Całbeckiego (PO). To on stał za pionierskim w kraju wprowadzeniem na tory regionu konkurencji dla PKP (Arrivy PCC), był inicjatorem projektu „Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiT City”. Na koncie ma również wprowadzenie biletu aglomeracyjnego i regionalnego. Do listy sukcesów dopisać mu trzeba także rewitalizacje połączenia Bydgoszcz-Chełmża, Toruń Wschód-Grudziądz i Grudziądz-Laskowice Pomorskie. Brał aktywny udział w pracach nad usamorządowieniem kolei. I ostatecznie w nich właśnie się odnalazł. - 4 marca rada nadzorcza spółki PKP Przewozy Regionalne powołała go na członka zarządu i dyrektora handlowego. Do jego obowiązków należą teraz między innymi opracowywanie rozkładów jazdy, organizacja sprzedaży usług przewozowych i handlowych, strategii marketingowych, analizowanie rynku, promocja i reklama naszych produktów, wdrażanie nowych ofert - wylicza Piotr Olszewski, rzecznik PKP PR. - Pan Moraczewski już pracuje w Warszawie. Wczoraj uczestniczył po raz pierwszy w posiedzeniu zarządu. W Urzędzie Marszałkowskim przestał pełnić obowiązki dyrektora departamentu. - W tej chwili (do końca tygodnia) korzysta z przysługującego mu zaległego urlopu wypoczynkowego, od poniedziałku zacznie urlop bezpłatny. Zastępuje go Wiesława Berek, naczelnik wydziału transportu - informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka. Jako decydent w PKP PR Moraczewski będzie już dla prywatnego przewoźnika, firmy Arriva PCC, konkurencją. - Dla nas to żaden problem. Gratulujemy awansu! - mówi Piotr Rybotycki, prezes Arrivy PCC. Awans Moraczewskiego pozbawi marszałka Piotra Całbeckiego jednego z najlepszych fachowców i jednego z najbardziej zaufanych współpracowników. Panowie pracowali już razem w Urzędzie Miasta Torunia. Dyrektor zawsze podkreślał, że jest „praktykiem w dziedzinie transportu”, a nie teoretykiem. Doświadczenia nabywał zakładając i prowadząc firmę przewozową „Morvi”. Kiedy „poszedł w urzędy”, oddał ją żonie Joannie. Firma zmonopolizowała w Toruniu bezpłatny dowóz do hipermarketów: Galerii Copernicus, Komety, Bielaw. Zajęła się też dowozem pracowników do japońskiego Sharpa. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Kolejny konflikt PKP PR - Arriva PCC Arriva PCC nie może dogadać się z PKP PR Kasy PKP Przewozy Regionalne nie sprzedają już biletów na podróż pociągami Arriva PCC. Pasażerowie muszą płacić za przejazd w kasach należących do konsorcjum lub u obsługi składu. Umowa na sprzedaż biletów między obiema firmami przestała obowiązywać 1 stycznia br. Przewoźnicy nie potrafią porozumieć się w sprawie prowizji od sprzedaży biletów. - Chcemy kontynuować współpracę na dotychczasowych warunkach - twierdzi Paweł Ney, rzecznik prasowy PKP PR. - Pomimo wzrostu kosztów realizacji usług na rzecz Arrivy nie nalegamy na podwyższenie prowizji od sprzedaży biletów. Nie możemy jednak jej obniżyć do poziomu, który nie pokrywa ponoszonych przez nas kosztów. - Prowizja na poziomie ponad 20 proc. nie występuje nigdzie w Polsce, ani w Europie - mówi Maciej Królak, rzecznik Arriva PCC. - Przeważnie jest to kilka, góra kilkanaście procent. Przewoźnicy deklarują, że chętnie wrócą do rozmów na temat opłat za sprzedaż biletów. Żaden z nich nie chce jednak zmienić stawianych warunków. Na konflikcie najbardziej tracą pasażerowie. - Uruchomiliśmy swoje kasy w Bydgoszczy i Grudziądzu - informuje Królak. - Robimy wszystko, by podobne stanęły na pozostałych odwiedzanych przez nasze pociągi stacjach. Nie da się tego zrobić w ciągu kilku dni. Dlatego pasażerowie spoza Bydgoszczy i Grudziądza muszą kupować bilety u obsługi pociągów. Przewoźnik nie będzie pobierał od nich żadnych dodatkowych opłat. Wszystkie bilety wydane przed 31 grudnia 2008 r. na przejazd częściowo pociągami Arriva PCC i częściowo składami PKP PR będą honorowane w taborze obu przewoźników. - Dla podróżnych, którzy muszą się przesiadać i korzystać z różnych przewoźników, przygotowujemy specjalną ofertę - twierdzi Królak. - Jej szczegóły przedstawimy w ciągu kilku najbliższych dni. Składy konsorcjum Arriva PCC w naszym województwie kursują na trasach: Toruń - Chełmża - Grudziądz, Toruń - Lipno - Sierpc, Bydgoszcz - Wierzchucin - Chojnice, Czersk - Śliwice - Laskowice Pomorskie, Brodnica - Grudziądz - Laskowice Pomorskie - Czersk. Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: Raport CZT: Przewozy pasażerskie na reaktywowanych liniach kolejowych
Potem znow w Sierpcu rozpinanie i spinanie grupy Grudziadzkiej w Potrzeba "tylko" chciejstwa marszałków, Arrivy i KM. Zresztą - nie upieram się przy konkretnych relacjach, zaznaczam tylko, że na Tymczasem PKP stwierdziła najpierw, że takie pomieszanie klientów jest Skoro zatem odpływ pasażerów nie był spowodowany przyczynami obiektywnymi, Co np. szkodzi, aby Karkonosze jeździły przez Ostrów i stamtąd grupa kudowska Zyskuje się zaś pasażerów: Pozdrawiam Temat: Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h Początek remontu odcinka Pruszcz-Szymankowo W czwartek 26 lutego rozpoczyna się remont odcinka Pruszcz-Tczew-Szymankowo - jest to fragment magistrali E-65 Warszawa-Gdynia, przebudowywanej w związku z przygotowaniami do Euro 2012. W związku z tym, pasażerscy przewoźnicy zostali zmuszeni do zmiany rozkładów swoich pociągów. Największe zmiany dotkną PKP Przewozy Regionalne. PKP PR musiały podjąć decyzję o odwołaniu trzech pociągów: dwóch w relacji Malbork-Gdynia (odj. 5.06 i 7.37) oraz Tczew-Malbork (odj. 8.33). Pociąg Gdynia-Malbork (odj. 15.07) został skrócony do Tczewa. Zmiany dotknęły jeszcze pięć innych pociągów: czterem zmodyfikowano rozkład jazdy, dwóm wyznaczono dodatkowe postoje, w przypadku jednego, kursującego od poniedziałku do piątku, zaplanowano dodatkowe kursy w sobotę. Z naszych informacji wynika, że zarówno PKP PR, jak i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego chciały by nie doszło do cięć, jednak przedstawiciele PKP PLK stwierdzili, że ograniczeń w związku z remontem nie da się uniknąć. Zmiany w rozkładzie objęły wszystkie osiem par pociągów SKM kursujących pomiędzy Gdańskiem Gł. i Tczewem. Są to jednak wyłącznie zmiany minutowe (kilka, kilkanaście minut; wszystkie SKM-ki z Tczewa w kierunku Gdańska odjeżdżają wcześniej niż w pierwotnym rozkładzie). Zmiany minutowe w związku z pracami między Pruszczem i Szymankowem zapowiadała spółka PKP Intercity, jednak na razie ich nie opublikowała. Pociągi PKP IC pomiędzy Warszawą i Trójmiastem i tak kursują ze znacznymi zmianami w rozkładzie (w przypadku niektórych pociągów dochodzących nawet do godziny), związanymi z modernizacją linii E-65 prowadzoną na terenie Mazowsza. Korektę rozkładu swoich pociągów, skomunikowanych ze składami do i z Trójmiasta, musiała dokonać także Arriva, prowadząca ruch na linii Malbork-Grudziądz-Toruń. Prywatny przewoźnik dokonał korekt rozkładów dziewięciu pociągów: część z nich kursuje wcześniej, część później niż zakłada podstawowy rozkład. 28-kilometrowy odcinek Pruszcz-Szymankowo zmodernizuje konsorcjum, na czele którego stoi PKP Energetyka. Wartość prac objętych umową wynosi 250 222 903,40 euro netto, czyli 305 271 942 euro brutto. Kontrakt przewiduje prócz wymiany torów także gruntowną modernizację stacji w Tczewie i Pszczółkach (w tym remont peronów i dojść do nich), remont zabytkowego mostu kolejowego w Tczewie, wymianę sieci trakcyjnej i rozbudowę systemu srk. Prace mają zostać wykonane do 15 grudnia 2010 r. (źródło: Paweł Rydzyński, 24 marca 2009) http://www.rynek-kolejowy.pl/11113/Pocz%25B1tek%2Bremontu%2Bodcinka%2BPruszcz%2BSzymankowo.htm Temat: [pr] Prywatny przewoźnik wjeżdża na tory
Prywatny przewoźnik wjeżdża na tory
Szczytem kpiny był dzisiejszy pociąg 33321 z Torunia do Wierzchucina/Brodnicy, Ciekawe, co na ten temat sądzi p. Marek Ostrowski. Jak wiemy, czasem ma nam Mam nadzieję, że Arriva Wam (PKP PR) to wybaczy. Zakładając oczywiście, że ci, Temat: Ziiimno Witam, Celem odwiedzenia starych znajomych w kuj-pom. udałem się z kolegą na Warszawa Wschodnia- Warszawa Zachodnia przez Działdowo- Jabłonowo- Pomijająć że uczyłem miłą Pania z PKP IC WC wystawiana "takiego" biletu. Wsiadamy w Mazury o 6:55. Na Wschodniej awaria ogrzewania. Mechanik załącza 15:51 Z Mniszka udajemy sie do Torunia. Jajecznica ciągnieta fiatem Zła passa pociagów bez piecyka trwa dalej w niedzielę . Sztandarowy pociag Pozdrawiam Gacek Temat: RPO rusza :-) Dwie zmodernizowane linie kolejowe alternatywą dla A-1 Coraz bliżej realizacji inwestycji związanych z rewitalizacją linii kolejowych Toruń Wschód – Grudziądz i Grudziądz – Laskowice Pomorskie, które mają się stać komunikacyjną alternatywą dla budowanej autostrady A-1. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała dziś w Gdańsku umowę z firmą, która opracuje studium wykonalności i wstępną dokumentację techniczną projektów. Oba przedsięwzięcia znajdują się na liście projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego naszego województwa i będą w połowie sfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Mierząca prawie 60 kilometrów trasa Toruń Wschód – Grudziądz jest częścią linii nr 207 Toruń Wschód – Malbork. Orientacyjny koszt inwestycji to 32 miliony euro, wartość planowanego dofinansowania z RPO to 16 milionów euro. Mierząca 21 kilometrów, ale ważna ze względu na stanowiący jej element ważny węzeł kolejowy, trasa Grudziądz – Laskowice to fragment linii kolejowej nr 208 Działdowo – Chojnice. Szacowany koszt jej rewitalizacji to 8 milionów euro, z czego połowę pokryją unijne środki. Obie linie są obecnie w kiepskim stanie technicznym, dlatego pociągi jeżdżą tamtędy z prędkością nie wyższą niż 60 kilometrów na godzinę, a na wielu odcinkach muszą zwalniać do 40 a nawet 30 kilometrów na godzinę. Modernizacja - która rozpocznie się w przyszłym roku, a zakończy w roku 2011 - pozwoli na podróże z prędkością 80-100 km/h. Według założeń, przewozy pasażerskie odnowionymi trasami mają być przyjazną środowisku, tanią i bezpieczną alternatywą dla przejazdów budowaną A-1. Linia będzie też miała znaczenie dla rozwoju grudziądzkiej podstrefy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Przetarg na prace przedprojektowe wygrała niemiecka firma DB International GmbH Consulting Europa z Berlina. Podczas dzisiejszej uroczystości podpisania umowy nasz regionalny samorząd reprezentował członek zarządu województwa Bartosz Nowacki. No to czekamy Temat: (kuj-pom) Dwie zmodernizowane linie kolejowe alternatywą dla A-1 http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=vi... Dwie zmodernizowane linie kolejowe alternatywą dla A-1 Coraz bliżej realizacji inwestycji związanych z rewitalizacją linii Mierząca prawie 60 kilometrów trasa Toruń Wschód - Grudziądz jest Według założeń, przewozy pasażerskie odnowionymi trasami mają być Przetarg na prace przedprojektowe wygrała niemiecka firma DB Beata Krzemińska 5 sierpnia 2008 r. Temat: coś jechało wie ktoś coś?? | 1. Inowroclaw - Żnin Jak byś się pofatygował i poczytał, to odkryłbyś, iż od jakiegoś czasu
Nieźle. Chcesz pociągów gdzie szpilki się nie wetknie, w związku z
No tu ROTFL. Może jeszcze południówkę z Wierzchucina, co? Już był | Jeżeli natomist myslec o reaktywowaniu Chelmża - Brodnica to lepsze byłyby
Hm, no toś nieźle doszedł do wniosku. Mam wrażenie że należysz do Temat: maly przeciek z konferencji | bo samochodem przez Toruń - Grudziądz to się | 4h da zajechać baz problemu...). Ehm... niedawno czesto samochodem podrozowalem sluzbowo na odcinku Gdansk | Ta, puścić jednego kibla, żeby jeździł w kółko i woził dzieci do szkoły, A skad te dzieci? Ze szczerego pola???
Pozdrowienia Temat: Objazdy przez Grudziądz Dodaję ten temat, ponieważ z perspektywy MK jest on bardzo interesujący. W środę zdarzyła się taka sytuacja, iż poc. "Jeziorak" rel. Olsztyn - Wrocław jechał ok. godz. 8:50 przez Grudziądz z powodu wykolejenia pociągu w rejonie wiaduktu w Toruniu (nie wiem dokładnie co tam było). Problemy na jednym torze Wykolejona lokomotywa skomplikowała kursowanie pociągów w Toruniu Marek Nienartowicz, Czwartek, 13 Marca 2008 W środę przez kilka godzin między dworcami Toruń Główny a Toruń Wschodni nie kursowały pociągi. Pod placem Pokoju Toruńskiego wykoleiła się lokomotywa. Około godziny 3 lokomotywa ciągnęła wagony towarowe od Torunia Głównego w kierunku Torunia Wschodniego. Pod placem Pokoju Toruńskiego jeden z jej tzw. wózków wyskoczył z szyn. Do akcji ruszyły ekipy PKP. Rozpoczęło się ustawianie wózka na torach. Akcja trwała siedem godzin. Zakończyła się około godziny 10. - Na pewno powodem wykolejenia nie były liczne w tym miejscu rozjazdy - mówi Marek Prawda, Zastępca dyrektora Zakładu Polskich Linii kolejowych w Toruniu. - Lokomotywa przejdzie teraz badania. Po nich będzie znana przyczyna całej sytuacji. Jej wyjaśnianiem zajmuje się specjalna komisja kolejowa. Awaria spowodowała kilkugodzinną przerwę w kursowaniu pociągów między Toruniem Głównym a Toruniem Wschodnim. Pod placem Pokoju Toruńskiego jest zwężenie. Na kilkusetmetrowym odcinku pociągi kursują tylko jednym torem. Na nim właśnie doszło do wykolejenia lokomotywy. Nie ma tu dwóch torów ze względu na zabytki fortyfikacji, a dokładniej - pozostałości po dawnej bramie kolejowej. ET22 wypadł jednym wózkiem uszkadzając szynę odbojową (wewnętrzną - 30 metrową), którą pchał przez krótką odległość. Szyna uszkodziła rozjazdy nr 201 i 202, a dokładniej zamki zamykające rozjazd. Dużym problemem było wstawienie Byka na tory Temat: Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom Więcej pociągów pomknie po torach Kujawsko-Pomorskiego już tej zimy. Od przyszłego roku natomiast między Toruniem i Bydgoszczą ma ich kursować aż 59, w szczycie co kwadrans. Jak już pisaliśmy, na tory w Kujawsko-Pomorskiem w grudniu wyjadą pociągi obsługiwane przez polsko-brytyjskie konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, które wygrało z PKP Przewozy Regionalne przetarg na obsługę regionalnych przewozów pasażerskich w województwie. Zwycięska firma obawiała się problemów ze strony konkurenta. PKP PR obsługują bowiem połączenia między regionami, na których kursują pociągi pospieszne. Te zaś mają pierwszeństwo w zajmowaniu torów. W dodatku nie zatrzymują się na małych stacjach, co z kolei mogłoby utrudnić życie mieszkańcom województwa, jeżdżącym regularnie koleją np. do pracy czy szkoły. Na spotkaniu w Ostródzie, w którym uczestniczyli wszyscy działający w kraju przewoźnicy kolejowi, udało się jednak osiągnąć zadowalający wszystkie strony konsensus. - Po konferencji wiadomo już, że po 9 grudnia zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów na kilku ważnych - z punktu widzenia polityki społecznej województwa - regionalnych liniach - mówi marszałek województwa Piotr Całbecki. - Jedną z nich jest linia Toruń-Chełmża. Obecnie obsługuje ją 18 pociągów, w nowym rozkładzie będzie ich 24, w tym dwa pospieszne: Grudziądz-Wrocław i Wrocław-Grudziądz, które po drodze zatrzymają się w Toruniu i Chełmży. Samorząd województwa prowadzi negocjacje na temat obniżenia ceny biletów na przejazd tymi pociągami do poziomu opłat za zwykły pociąg osobowy. Realnych kształtów nabiera też idea przyszłej Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiT City. W przyszłym roku między Toruniem i Bydgoszczą ma kursować aż 59 pociągów. W szczycie z jednej stolicy województwa do drugiej będzie można pojechać co kwadrans. Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz Od 1 lutego czekają nas zmiany w rozkładzie jazdy pociągów w naszym regionie. Od samorządu województwa kujawsko-pomorskiego spółka PKP Przewozy Regionalne otrzyma 50 mln zł na dofinansowanie 231 pociągów w regionie. Oznacza to, że w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy będą pewne cięcia. Oto najważniejsze zmiany zaplanowane od 1 lutego. Likwidacja Wycofane będą pociągi na trasie Toruń Wsch. - Sierpc oraz Brodnica - Działdowo. Przestaną kursować następujące pociągi: - Bydgoszcz Gł. (odj. 20.56) - Tuchola/Chojnice, - Kościerzyna (odj. 17.47) - Wierzchucin - Laskowice Pom., - Tuchola (odj. 22.38) - Bydgoszcz Gł. Zmiana trasy Pociągi kursujące dotychczas z Laskowic Pom. lub Grudziądza do Działdowa (i z powrotem) będą kończyły i rozpoczynały bieg na stacji Brodnica. Pociąg z Kościerzyny (odj. 7.06) do Wierzchucina będzie kursował w skróconej relacji z Czerska do Bydgoszczy, w dodatku tylko w wakacje. Podobnie będzie z pociągiem relacji Wierzchucin (odj. 9.00) - Kościerzyna, który pojedzie z Torunia do Czerska. Pociąg z Bydgoszczy (odj. 14.41) do Kościerzyny będzie kursował tylko do Czerska. Zmienioną trasą pojadą pociągi z Wierzchucina (odj. 5.14) do Kościerzyny i z powrotem. Nie ten dzień, nie ta godzina W niedziele i święta nie pojadą pociągi: - relacji Inowrocław (odj. 5.30) - Bydgoszcz. - relacji Brodnica (odj. 5.33) - Grudziądz Z kolei pociąg z Grudziądza (odj. 19.41) do Brodnicy nie pojedzie w soboty i dni przedświąteczne.W soboty odwołany będzie skład z Chojnic (odj. 16.03) do Bydgoszczy. Pociąg z Laskowic Pom. (odj. 14.40) do Brodnicy będzie na odcinku do Grudziądza opóźniony Laskowice Pom. Wcześniej natomiast pojedzie pociąg Inowrocław - Poznań Główny. źródło: Gazeta Pomorska Temat: (prasa) (kuj-pom) Pociągi Toruń-Bydgoszcz odjadą co kwadrans http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPu... Czy ekspresowym pojedziemy jak zwykłym? Michał Sitarek, Czwartek, 6 Września 2007 Operatorzy kolejowi i samorządowcy na wspólnym spotkaniu w Ostródzie Najwięcej obaw mieli przedstawiciele konsorcjum PCC Rail/ Arriva - Brak porozumienia z PKP mógł oznaczać, że pociągi pospieszne Co to oznacza dla mieszkańców regionu? - Od 9 grudnia zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów na kilku Lepiej podróżować ma się także między Bydgoszczą i Toruniem. W 2008 Poza tym wznowione ma być kursowanie pociągów z Bydgoszczy do Chełmży. Niektórzy pasażerowie obawiają się jednak kłopotów przy kasie. - Cieszę się, że samorząd wpuszcza na regionalne trasy konkurencję. - Będziemy starali się nie dopuścić do takiej sytuacji. Sprawa biletów Rzecznik PKP Przewozy Regionalne, Łukasz Kurpiewski, twierdzi, że Temat: Problem z biletem na "kółeczko" Wybrałem się dziś na dworzec PKP w Kwidzynie w celu zakupu biletu na planowany jutrzejszy przejazd pociągiem na trasie: Kwidzyn-Grudziądz-Jabłonowo Pom.-Toruń-Bydgoszcz-Wierzchucin-Chojnice-Kościerzyna-Czersk-Tczew-Malbork-Brachlewo (ostatni przystanek przed Kwidzynem) Wiedziałem, że program który "wystawia" bilet ma do uzupełnienia 4 stacje Podszedłem do okienka... Na początku wytłumaczyłem ustnie o co mi chodzi, ale Zwracam się teraz z pytaniem: Czy to prawda, że w polach "przez: 1,2,3,4" można Temat: Będziemy mieli nowy most i tramwaj do dworca Unia dołoży nam na nowe tramwaje Prezydenci Bydgoszczy i Torunia wspólnie zwracają się do marszałka, aby pozwolił na zakup z unijnych pieniędzy nowych tramwajów dla obu miast Jak dotąd marszałek nie zgadzał się na to, choć na liście inwestycji priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego znalazły się trzy zadania dotyczące rozwoju sieci tramwajowej w regionie (po 10 mln euro dostaną Bydgoszcz i Toruń, a 6,25 mln euro - Grudziądz; jednocześnie tyle samo będą musiały wyłożyć samorządy jako wkład własny). Pieniądze mają być bowiem przeznaczone tylko na nowe trasy. Bydgoszcz z pomocą UE chce zbudować linię tramwajową do dworca kolejowego. - Ograniczenie, jakie zastrzegł marszałek, utrudni nam realizację tej inwestycji, bo znacznie zwiększy jej koszt - mówi Lucyna Kojder-Szweda, zastępca prezydenta ds. inwestycji. - Kiedy ją planowaliśmy, zakładaliśmy, że dotację przeznaczymy też na nowe tramwaje. Jeden wóz kosztuje ponad 7 mln zł. Miasto nie znajdzie ich w budżecie. Decyzja marszałka o niefinansowaniu taboru jest o tyle niezrozumiała, że żadne przepisy nie zabraniają przeznaczenia unijnych pieniędzy na taki cel. Dlatego władze Bydgoszczy i Torunia wspólnie zwróciły się do Piotra Całbeckiego, aby zmienił zdanie. Argumentują, że kupno wozów przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego oraz taboru w obu miastach. W Bydgoszczy średnia wieku tramwajów wynosi 23,5 roku. Choć ostatnio miasto kupiło dwa nowoczesne, niskopodłogowe wozy, większość pasażerów ciągle zmuszona jest jeździć starymi i rozpadającymi się. - Po wybudowaniu linii do dworca kolejowego, mieszkańcy będą musieli przesiąść się z nowych autobusów do starych tramwajów - mówi Paweł Czyrny, dyrektor MZK. - Z pewnością nie będą z tego zadowoleni. Co na to Urząd Marszałkowski? - Rozumiemy zdanie samorządów, dlatego przychylimy się do tych próśb - mówi Michał Korolko, dyrektor wydziału rozwoju regionalnego. - Ale postawimy warunki. Wartość tramwajów nie będzie mogła przekroczyć 20 proc. całej inwestycji w infrastrukturę. Nie może być tak, że miasta kupią tylko pojazdy, a nie skupią się na położeniu nowych torów. Bydgoszcz, przy okazji budowy linii tramwajowej do dworca PKP, zamierza kupić dwa nowe wozy. Jeśli do skutku dojdzie budowa trasy do Fordonu, władze miasta chcą wystąpić o unijne dofinansowanie do kupna 10 kolejnych. Temat: Przyszłość PKSów - wróżenie z fusów... Tak ze swojego podwórka, to napewno zostaje PKS Bydgoszcz, z Connex Toruń może być ciekawie, w tym roku rusza budowa dworca za pieniądze Connexu, więc wymiana taboru może być wstrzymana, narazie kupiono pare H6 i Lidery, prorokowany koniec Zemunów i Ikarusów nie nastąpił, co więcej Connex w nie inwestuje doprowadzając do jako takiego stanu, a jeden Ikarus 280 przeszedł nawet poważną NG, H9 też mają robione NG. PKS Inowrocław raczej odpadnie przez bardzo rozwinięte busiarstwo w Inowrocławiu i okolicach, niektóre firmy są bardzo prężne np. Mat-Bud z Pakości, posiada regularne przewozy np. Toruń - Żnin, tabor bardzo zróżnicowany, od jakichś wynalazków-trupów z zachodniej Europy, po Conecto w wersju lokalnej. PKS Ino prawie zbankrutował już w 2003r. ale działania samorządu mające uzdrowić komunikacje w powiecie Inowrocławskim, pozwoliło przeżyć tej firmie. Drugi typ bankruta, to PKS Lipno, które jeszcze rok temu tkwiło głęboko w prlu, od kąd pojawił się zarząd komisaryczny, widać znaczną poprawe, kupili kilka Solbusów, tabor naprawiają, ale czas pokaze czy to już nie za późno... PKS Włocławek, ze słabego, wegetującego przedsiębiorstwa, nowy zarząd zrobił dynamiczne przedsiębiorstwo, nagle PKS zaczął przynosić zyski, inwestują w zaplecze techinczne, kupili znaczne ilości Solbusów na trasy lokalne, tabor jest bardzo zadbany, na trasy dalekobieżne których mają niestety jak na lekarstwo wysyłają Neoplany (rocznik 2001) i Lidery w bogato wyposażonych wersjach. PKS Grudziądz, wykazuje lekką poprawe, zakupili jakieś Irizary chyba na trasy dalekobieżne (głównie do Warszawy), lecz nadal trzon taboru to H9 i PR110D w fatalnym stanie, właściwie sama rdza, nawet nie pofatygują się ich odmalować... PKS Brodnica, od zawsze dobrze sobie poczynali w swoim 'królestwie' na pojezierzu brodnickim, nie zagrożeni konkurencją prywatnych busów i pkp (jedyna linia tam przechodząca to Jabłonowo Pom. - Brodnica - Działdowo), są chyba jakies busy na około Brodnicy, ale nie robią dużej konkurencji dla PKSu. Brodnicki PKS zarabia na przewozach lokalnych terenach wokół Brodnicy, Nowego Miasta Lub., Iławy (kierunek na pd.), Golubia-Dobrzynia (wraz z Connexem), Rypina (wraz ze słabym Lipnem i Connexem). PKS Brodnica nadal, jako jedno z niewielu PKSów zajmuje się przewozami towarów. Przewozy cargo stanowią znaczną część zysków tego PKSu. Temat: [To] [Gr] Miliard euro dla województwa podzielony Miliard euro dla województwa podzielony Wczoraj w południe, marszałek Piotr Całbecki ujawniał w jaki sposób zarząd województwa chce podzielić prawie miliard euro. Emocje wśród samorządowców sięgały zenitu. Nic dziwnego. W tej chwili rozstrzygało się, które miasta i powiaty Przypomnijmy. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, do 2013 Nic dziwnego, że sposób podziału tych środków wzbudza tyle emocji. 40 procent bez konkursów Wobec tych projektów nie będzie stosowana procedura konkursowa. Reszta, 570 mln euro, zostanie rozdzielona w wyniku konkursów, w (...) Na tramwaje i lotnisko 46,90 mln euro pochłonie rozbudowa Portu Lotniczego Bydgoszcz. Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 A więc nim skomentuję proszę o odp innych Forumowiczów, bo nie wiem jak inni, ale jak lubię jak na forum publikuje się dokumenty w PDF. Wygodniej się je po prostu czyta. To na tyle, a teraz reszta: - ROZEWIE ze Zgorzelca/Wrocławia. Fajny pomysł aczkolwiek kiedyś myślałem, że jak KARKONOSZE dałoby się puścić pod nazwą SAKSONIA w relacji Drezno/Szklarska/Kudowa -Warszawa to ten pociąg mógłby z Drezna przyciągnąć jakiś wagon bezpośredni relacji Drezno - Gdynia. Nie wiem co wy na to, ale byłby to hit dla Niemców. -ŚNIARDWY do Suwałk. Przyznam myślałem kiedyś o tym Ale doszedłem do wniosku, że Mamry mają lepszą porę wyjazdu z Olsztyna, ale w wakacje takie przedłużenie byłoby OK. -ANSYK.Brawo. Zawsze brakowało mi pociągu łączącego Przemyśl i Gdynię, ale jakoś nie kusiło mnie nigdy żeby puszczać go przez Kraków, bo tam mają dość połączeń do Trójmiasta, ale dziś inaczej się nie da... -PIERNICZEK? Fajna nazwa:) -JEZIORAK. Znowu ukradłeś mi mojego pomysła Ja tak bawić się nie będę -Włóczęga Północy. Dla przeciętnego klienta PKP nazwa egzotyczna. Co do relacji może być, ale wątpię czy ktoś by nią jeździł poza sezonem, aczkolwiek Grudziądz, Brodnica. Nie wiem trudno mi się wypowiadać... - WYDMA? Nazwa może fajna, ale wolałby zaszaleć "Złote Piaski" co wy na to? __________________________________________________ Teraz coś z mojego powstającego ciągle projketu. Tak jak we wcześniejszych zamysłach zmieniłem nazwę Moniuszko na Varsovia i puściłem ten D w relacji Warszawa/Kraków - Hamburg Altona. Według mojego zamysłu w sezonie ma on prowadzić wagony Ełk - Hamburg Altona 2xBc (DB) włączane do Varsovii w Bydgoszczy z Podlasiaka, który od Olsztyna do Szczenia pojedzie przez Iławę, Toruń, Bydgoszcz, Piłę, Krzyż Idąc dalej z Gdyni do Szczecina pojedzie "Gedania" w zestawieniu. WLAB Gdynia - Berlin Bc B --- WLAB Kaliningrad - Berlin --- AB Elbląg - Szczecin B Oczywiście wagony Elbląg - Szczecin będą włączane i wyłączane z Kalinki . Temat: Polskie Sieci Tramwajowe - Plany Rozwoju Wszędzie są plany rozwoju trakcji elektrycznej tylko, że na planach się w tym kraju ( przeważnie ) kończy :-( Taka to jest POLSKA 3.Elbląg 4.Gdańsk
Jakbym był odpowiedzialny w tym mieście za rozwój KM to kreśliłby linie TRAM
II.Trolejbusy 1.Gdynia 3.Tychy Koszalin Temat: ZAWIESZENIA OD 14.XII (01.01 albo inne bliskie daty) Witam! Bylo to co prawda w niedawnym watku, ale chcialbym to usystematyzowac. Ponizej jest lista linii, wobec ktorych istnieja jakiekolwiek Skarżysko Kamienna - Tomaszów Mazowiecki: o ile wiem, narazie nie Chyba wszystko. Jak ktoś coś wie, proszę o jakieś informacje Pozdrawiam Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: Temat: Marzenia kolejowe (bardzo dlugie, ale mysle ze ciekawe) No, wlasnie. Watek o inwestycjach bardzo mi sie spodobal i proponuje teraz calkowicie puscic wodze fantazji przedstawiajac swoja wizje Doskonalej Sieci Kolejowej (DSK, naturalnie w Polsce). To znaczy nie ograniczamy sie sprawami typu: brak funduszy, kondycja PKP itp. Jedyne ograniczenie to takie, ze mowimy o "klasycznych" skladach, bez futurologii typu maglev itp. A zatem co ja bym zrobil, gdyby powyzsze lezalo w zakresie moich mozliwosci: 1) zmodernizowalbym wszystkie glowne szlaki kolejowe (do jakiej predkosci to sprawa dyskusyjna, bo istotne jest zarowno "uksztaltowanie" linii w terenie jak i to, ze przeciez nie wszedzie musi byc 300 km/h) 2) z nowych linii, czy tez odcinkow zbudowalbym trasy: a) Kielce - Konskie jako mozliwosc polaczenia Kielc (i nie tylko) z m.in. Lodzia, a przez nia z Poznaniem, Toruniem, Bydgoszcza b) Busko Zdroj - Dabrowa Tarnowska - oczywiscie skrocenie drogi do Tarnowa, Nowego Sacza, Krynicy, a takze na Slowacje c) Nowy Dwor Maz. - Plock - Wloclawek (oraz przy okazji "lekkie przegiecie" na Ciechocinek) - alternatywne polaczenie stolicy ( i nie tylko) z Kujawami d) Poznan - Gorzow Wlkp - Szczecin - w polaczeniu z trasa Warszawa - Lodz - Poznan, o ktorej kiedys dyskutowalismy stwarzalaby wymarzony godzinny takt dla relacji Warszawa - Lodz - Poznan - Gorzow - Szczecin pociagami typu IC (5 duzych miast po drodze) e) Warszawa - Lodz - Wroclaw - juz bylo f) Legionowo - Zegrze - (Szczytno) - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto oraz odgalezienie Olsztyn - Braniewo - Krolewiec ( - Ryga - Tallin - prom - Helsinki, ale to juz nie my) - trasa szybkiego ruchu dla relacji Warszawa - Trojmiasto (Szczytno dlatego, zeby moc dostac sie w glab regionu, ale to dodatkowo) g) Ostroleka - Mlawa - polaczenie Bialegostoku ze swiatem, przy czym przy okazji wlaczenie w to Lomzy po drodze, tzn. od Lap niecalkowicie istniejaca trasa, lecz "wyginajaca sie" na Lomze w ktoryms miejscu h) Kalisz - Konin - Inowroclaw - alternatywa dla istniejacych polaczen Wroclaw - Kujawy i oczywiscie wlaczenie w siec Konina (ewentualnie Turka, ale to chyba dosc male miasteczko) i) Lublin - Zamosc - Lwow - polepszenie polaczen z Zamosciem Przykladowe relacje pociagow: Jak widac, dzieki tak skonstruowanej DSK i relacjom mozna by stworzyc A co do tytulu watku. Otoz marzenia maja to do siebie, ze choc nie musza, to Pozdrawiam serdecznie Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 118 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||