Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Gorzów przyjazdyTemat: brak wyobraźni czy głupota kierownika pociągu? (długie) ... zdażyło mi się wracać z Gorzowa Wlkp do Poznania w godzinach wieczornych w poprzedni poniedziałek i wybrałem jedno z ostatnich połączeń (przedostatnie o rzsądnej 19:00 godzinie) z przesiadką w Krzyżu. W informacji dowiedziałem się, że w Krzyżu czeka mnie przesiadka na międzynarodowy pociąg ale rezerwacja miejsc nie jest konieczna (nr84000 ze Szczecina do Budapesztu coś koło 20:00 - już zmierzch) toteż nic sobie z tego nie robiłem. Spokojnie sobie wysiadłem w Krzyżu i czekałem sobie na pociąg. 10 min przed przyjazdem wyszedłem sobie na peron i okazało się że ciapąg ma 10 min spóźnienie. Jakoś po 7 min. je zmniejszył i przyjechał. I tu zaczynają się jaja ... Ledwie co się zatrzymał usłyszałem zapowiedź "... gotowy do odjazdu" ... rozumiem że nikt w Krzyżu nie wysiada ale czy nie przyszło do głowy dyżurnemu ruchu (czy kto tam kieruje ruchem) że ktoś może wsiadać ?! No cóż jak gotowy to trzeba szybko wsiadać ... ile sił w nogach i rękach (a tak głupio sie składa że miałem plecak, dużą torbę i rower) pobiegłem do pierwszego wagonu (bieg przez długość 2 wagonów). Uff dopadłem drzwi, zamknięte .. jakoś je otworzyłem, rower i torbe zostawiłem przed drzwiami a z plecakiem wsiadłem. I jake by ło moje zdziwienie kiedy już miałem zrzucić plecak na korytarzu gdy horyzont zaczą sie poruszać !!!! Pociąg sobie zaczą jechać. Jeszcze większe zdziwenie zrobiłem kiedy z drugiego przedziału wchylił głowę chyba kierownik albo ktoś z drużyny konduktorskiej zaiteresowany chałasem jaki zrobiłem wskakując z plecakiem. Moim zdaniem to kierownik pociągu przed odjazdem stoi na peronie i daje znak do odjazdu po uprzednim sprawdzeniu czy wszyscy bezpiecznie wsiedli. Po zmierzchu sygnał do odjazdu chyba powinno wydawać się sygnałem świetlnym - a mogę dać sobie paluchy obciąć że takiego nie było - teraz wiem że osoba w drugim oknie którą widziałem w trakcie szaleńczego biegu to być może kierownik, dał znak machnięciem ręki przez okno - musi mieć niezły wzrok żeby zobaczyć drugi koniec składu. Kontynuując; po zorientowaniu się że jedziemy co sił w nogach i rękach ... garba na plecy i do drzwi ... chwila walki z klamką .. i "ruchomy peron" ... głupotą z mojej strony było to że nie złapłem hamulca ... troche szkoda było mi roweru (rower crossowy) który został na peronie ... i wyskoczyłem w biegu. Zobaczyłem tylko zdziwienie na twarzy tegoż kierownika (może nie był kierownikiem ale na takiego wyglądał). Czas jaki minął od momentu zatrzymania do ruszenia to nie więcej niż minuta. Rozumiem że chcieli nadrobić spóźnienie, ale kosztem bezpieczeństwa pasażerów ??? Pierwsze skojarzenie jakie mi przyszło na myśli "gdzie k... był kierownik składu i kto dał sygnał do odjazdu" Po interwencji u dyżurnego ruchu okazało się że ona dała znak do odjazdu !!! Nie znam sie na przepisach kolejowych nale coś tu jest nie tak. Ile razy Miał może ktoś z Was podobne przygody? Jak sie skończyły? Pozdawiam Temat: [pr]Kolej nie chce
Nie obrazam sie,tylko uwazam ze czat nie jest odpowiednim miejscem do Wbrew pozorom, może to przynieść korzyść także PKP. Jak wiadomo Druga sprawa - widzę dziwne rozdwojenie jaźni przez PKP.: a) po co te śmieszne ograniczenie od wtorku do czwartku, skoro w weekendy i Przejdźmy do skomunikowań: 17.27 Szczecin Gł. - Kostrzyn 19.50 87224 Natomiast ostatni w dobie pociąg z Kostrzyna do Gorzowa/Krzyża odjeżdża Zaraz zapewne nastąpi tłumaczenie, że to sprawa samorządu, a ja na to Następna sprawa sławetny pociąg "Chełmianin" (obecnie "Noteć"). 22.11 Kostrzyn 7.39 I pozwalał dojechać na rano do Warszawy, załatwić swoje sprawy i 9.02 Kostrzyn - Warszawa Wsch. 17.02 powrót: 9.57 Warszawa Wsch. - Kostrzyn 17.46 No i niestety jeździ on od 2 lat, z dobrą frekwencją tylko w weekendy, Oto tylko drobne "kamyczki z mojego podwórka", ale gdyby zebrać tych pozdrawiam, Marcin Wasilewski Temat: Rowery i prawo ? | | Uwiesz mi już trochę się szarpałem z PKP w życiu, mam w kolekcji | A jak się straci skomunikowanie to na co trzeba się powołać??? | Na prawo przewozowe. Radzę Ci poszukać i przeczytać całą Ustawę :) Jakiś link, proszę... ------------ dot. Skarga i żądanie zwrotu należności. Dnia 2002.02.02/03 (noc z soboty / niedzielę) odbyłem podróż wraz z 23.45 Gorzów Wlkp. - Krzyż 0.55 ( nr poc. 33330 ) 3.33 Krzyż - Stargard Szczeciński 4.37 ( nr poc. P 18207) 4.55 Stargard Szczeciński - Pyrzyce 5.37 (nr poc. 9911) Niestety w związku z opóźnieniem pociągu P 18207 do Stargardu Szczecińskiego Po przyjeździe do Stargardu Szczecińskiego okazało się, że poc. relacji " W razie przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie do miejscowości wyjazdu, chyba że przewoźnik nie ma możliwości Niestety kasjerka nie dość, że odmówiła zwrotu i wydania biletu powrotnego, Nazwisko tej pani brzmi Grabias Krystyna a cały incydent miał miejsce w dniu 5.15 a 8.00. O godzinie 7.00 pojawiła się nowa kasjerka, która także odmówiła zwrotu Sprawiała ubaw o czym świadczyły głupie uśmieszki i komentarze. Obie te Jestem oburzony chamskim traktowaniem pasażera, brakiem znajomości przepisów Kasjerki nie wykazują nawet umiejętności zrozumienia tekstu czytanego, Wracaliśmy do Gorzowa Wlkp. na wcześniej tj. w Gorzowie Wlkp. zakupione W związku z tym domagam się: 1.. Przykładnego ukarania winnych kasjerek. Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie Naczelnik Stacji Stargard Szczeciński PS. Wszystkie bilety zostały opatrzone adnotacją: "Utrata połączenia z winy PKP na odcinku Stargard-Pyrzyce" Temat: Pewna sytuacja z podróży, czyli wspaniały kierownik z TLK W piątek, 23 marca, wybrałem się rano z Warszawy do Gorzowa. Najdogodniejsze połączenie, jakie mi pasowało i które wybrałem, to TLK "Zielonogórzanin" do Zbąszynka i tam przesiadka na szynobus do Gorzowa. Na odcinek Warszawa - Zbąszynek kupiłem jakies 2 tyg. przed wyjazdem "tani bilet", natomiast w dniu wyjazdu dokupiłem, również w Warszawie, bilet na odcinek Zbąszynek - Gorzów. Przed wyjazdem sprawdziłem tylko, że w Zbąszynku mam niewiele czasu na przesiadkę, nie patrzałem natomiast, w jakich godzinach dojeżdża na poszczególne stacje. Zaraz po tym, jak pociąg ruszył, kierownik pociągu przywitał podróżnych i podał planowe godziny przyjazdów na poszczególne stacje. Jak spojrzałem w cegłę, godziny które podał pokrywały się z tym, co miałem w cegle bez poprawek. Zacząłem się niepokoić, gdy pociąg stanął na dłużej w Koninie mimo, iż wg cegły nie powinien tam stać, a postój miał być we Wrześni, gdzie notabene nie stał zbyt długo. Wg zapowiedzi z megafonu postój byl jednak planowy i pociąg odjechał wg godziny, jaka wisiała w Koninie na pragotronach. Dalej pociąg również nie jechał wg tego, co kierownik pociągu podawał, tak, że w Swarzędzu był jakieś 20 minut później niż wynikało by to z rozkładu podanego przez kierownika pociągu. Zacząłem się denerwować, że, jeśli ucieknie mi szynobus w Zbąszynku, jestem na lodzie. Postanowiłem udać się do kierownika pociągu celem uzyskania informacji. I tu zaczęło się najlepsze ... Kierownik pociągu przyznał, że rozkład, który podał pasażerom był nieaktualny, natomiast aktualny otrzymał dopiero na którejś ze stacji, już za Warszawą Wsch. Nie potrafił natomiast wyjaśnić, dlaczego nie podał go natychmiast pasażerom i dlaczego wyruszył wogóle nie znając aktualnego rozkładu! Co więcej, rozkład, który otrzymał obejmował tylko odcinek Warszawa Wschodnia - Poznań. Na moje pytanie, co z dalszymi stacjami stwierdził, że on w Poznaniu wysiada i to nie jest jego problem, a pociąg przejmuje jadąca z nim w przedziale koleżanka. Gdy pytanie o dalszą część rozkładu skierowałem do niej, usłyszałem tylko "ja zaczynam pracę dopiero w Poznaniu, teraz jeszcze nie pracuję". Nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie, o której w takim razie będziemy w Zbąszynku, nie uzyskałem również odpowiedzi na pytanie, czy szynobus w kierunku Gorzowa będzie w razie czego czekał i co mam zrobić, jeśli to skomunikowanie mi ucieknie. Kierownik pociągu, który wysiadał w Poznaniu, wpisał mi jedynie na bilecie informację, że "na prośbę podróżnego potwierdza opóźnienie pociągu" - choć sam nie wiedział tak naprawdę, czy pociąg jest opóźniony czy nie. Stwierdził również, że jeśli uzyskam od dyżurnej ruchu poświadczenie, że pociąg był opóźniony i w związku z tym musiałem zmienić trasę przejazdu, to bez problemu powiniennem uzyskać bezpłatny bilet na odcinek Poznań - Gorzów. Dodał również, że skoro nie posiadam wspólnego biletu na całą trasę do Gorzowa, tylko bilet IC do Zbąszynka i osobny na odcinek Zbąszynek - Gorzów, to on nie wie, o co ja sie wogóle chandryczę, skoro do Zbąszynka dojadę a co dalej to nie jego zmartwienie. Ponadto stwierdził również, że skoro korzystam z oferty "tani bilet", to nie przysługują mi żadne roszczenia w związku z nieprawidłowo wykonaną usługą - analogicznie jak w przypadku biletu weekendowego, czego oczywiście nie poparł żadnym regulaminem. Nie uzyskawszy odpowiedzi moje pytania, aby nie ryzykować utknięcia w Zbąszynku, postanowiłem wysiąść w Poznaniu i stamtąd pojechać pociągami PKP PR przez Krzyż do Gorzowa. Połączenie takie znalazłem oczywiście tylko dzięki temu, że miałem przy sobie rozkład jazdy, choć i tak ryzykowałem, że może być on nieaktualny. Kierownik pociągu bowiem nie zaproponował mi żadnej możliwości kontynuowania podróży inną trasą ... Po opuszczeniu pociągu w Poznaniu skierowałem kroki do dyżurnej ruchu, która skolei skierowała mnie do punktu informacji, twierdząc, że w Poznaniu to on się takimi sprawami zajmuje. Jak się okazało w informacji, pociąg ten faktycznie jedzie wg. zmienionego rozkładu, ale skomunikowanie w Zbąszynku jest utrzymane. Jak sprawdziłem później w Hafasie, miała rację. Co więcej, pociąg do Poznania, mimo stwierdzeń kierownika pociągu o opóźnieniu, dojechał planowo (wg. zmienionego rozkładu) i takoż odjechał. Tym samym by kontynuować podróż musiałem zakupić nowy bilet, który kosztował mnie 27,50 zł, do tego przyjechałem do celu godzinę później niż planowałem. Podsumowując całe zdarzenie mam 3 pytania: Pozdrawiam i życzę milszych przygód w podróżach :) Temat: Nowości w rozkładzie jazdy PKP na 2006 r. Szanowni Państwo , Spółka "PKP Przewozy Regionalne" w nowym rozkładzie jazdy 2005/2006 ważnym 1. "KOZIOŁEK" Poznań Gł. (13:11) - Płock (16:30) Płock (19:10) - Poznań Gł. (22:36) Na stacji Kutno pociąg jest skomunikowany z pociągiem w kierunku Warszawy i 2. "BRANICKI" Kielce (05:15) - Białystok (10:50) Białystok (16:05) - Kielce (21:52) 3. "KINGA" Białystok (10:05) - Kraków Pł. (17:55) Kraków Pł. (09:52) - Białystok (17:50) 4. "SAN" Przemyśl (05:58) - Kostrzyn (20:37) przez: Lublin (10:10), Warszawę (12:55), Bydgoszcz (16:38), Piłę (17:56) Kostrzyn (07:00) - Przemyśl (22:15) przez: Piłę (09:46), Bydgoszcz (11:00), Warszawę (15:05), Lublin (18:05) Pociąg prowadzi grupę wagonów z Zamościa (07:26) i do Zamościa (20:18). (łączenie i dzielenie na stacji Lublin). 5. "CHEŁMIANIN" Chełm (06:56) -Bydgoszcz Gł. (14:35) Bydgoszcz Gł. (13:28) - Chełm (21:04) Pociąg prowadzi wagony bezpośrednie do Gdyni (17:35) oraz z Gdyni (07:26). (przełączanie wagonów na stacji Bydgoszcz). 6. "BYSTRZYCA" Lublin (06:20) - Kutno (10:29) Kutno (17:28) - Lublin (21:30) Na stacji Kutno pociąg jest skomunikowany z pociągiem do Gdyni oraz z Gdyni W ten sposób wprowadzone zostało kolejne dzienne połączenie Lublina z 7. "JAN DŁUGOSZ" Lublin (17:10) - Kraków Pł. (22:26) / Katowice (22:42) Kraków Pł. (06:00) / Katowice (06:05) - Lublin (11:10) Dzielenie i łączenie składu na stacji Kielce. 8. "PARSĘTA" Kołobrzeg (05:23) - Olsztyn Gł. (11:51) Olsztyn Gł. (15:32) - Kołobrzeg (22:34) 9. "GORZOWIAK" Gorzów Wlkp. (05:17) - Rzeszów (16:36) przez: Poznań (07:35), Wrocław (10:00), Kraków (14:30) Rzeszów (11:57) - Gorzów Wlkp. (23:35) przez: Kraków (11:15), Wrocław (18:45), Poznań (20:27) 10. "PILICA" Tomaszów Mazowiecki (06:02) - Kraków Pł. (09:25) przez Koniecpol (07:48) Kraków Pł. (17:17) - Tomaszów Mazowiecki (20:37) przez Koniecpol (19:08) 11. "OSTROWIANIN" Ostrów Wlkp. (05:12) - Olsztyn Gł. (14:03) przez: Łódź Kal. (07:38), Warszawę Centr. (10:15) Olsztyn Gł. (13:36) -Ostrów Wlkp. (22:16) przez Warszawę Centr. (17:28), Łódź Kal. (20:03) 12. "SUKIENNICE" Kraków Gł. (07:45) - Bydgoszcz Gł. (15:28) przez: Częstochowę (09:50), Łódź Kal. (12:04) Bydgoszcz (11:52) - Kraków Gł. (19:56) przez: Łódź Kal. (15:35), Częstochowę (17:48)Godziny w nawiasach przy stacji * zgodnie z ustawową definicją za pociąg międzywojewódzki uważany jest taki Ponadto spółka "PKP Przewozy Regionalne" informuje, że w nowym rozkładzie Odjazdy z Białegostoku: Kierunek Warszawa: 5:05, 6:05, 8:05, 10:05, 12:05, 14:15, 16:05, 19:05. Odjazdy z Gdyni Głównej: Kierunek Poznań: 4:47; 7:47; 10:42; 14:48; 17:47. Odjazdy z Lublina: Kierunek Warszawa: 5:20, 6:20, 8:20, 10:10, 12:20, 14:20, 16:20, 18:10, 19:05. Odjazdy z Łodzi Fabrycznej: Kierunek Warszawa: 5:22, 6:00; 6:23; 7:23; 8:23; 9:23; 10:23; 11:23; 12:23; 13:23; 14:23; Odjazdy z Poznania Głównego: Kierunek Gdynia: 6:17, 9:17, 12:17, 15:17, 18:17. Kierunek Wrocław: 5:45, 7:35, 8:35, 9:35, 11:35, 12:35, 14:35, 17:35, 18:35, 19:35, 20:35. Kierunek Szczecin: 6:17, 8:17, 10:17, 15:17, 17:17, 19:17. Odjazdy z Warszawy Centralnej: Kierunek Białystok: 6:10, 8:10, 11:10, 13:10, 15:10, 16:10, 17:10, 19:10. Kierunek Bydgoszcz Główna: 6:55; 8:55*; 10:55; 12:55; 14:55; 17:00; 17:55; 18:55. * skomunikowanie w Kutnie z pociągiem w kierunku Bydgoszczy Kierunek Lublin: 7:20; 9;13; 11:05; 13:05; 15:05; 16:05; 17:15; 19:05. Kierunek Łódź Fabryczna: 6:20; 7:20; 8:20; 9:20; 10:20; 11:20; 12:20; 13:20; 14:20; 15:20; 16:20; Odjazdy z Wrocławia Głównego: Kierunek Katowice: 6:00; 9:00; 10:00; 12:03; 13:00; 15:00; 17:03; 20:00; 22:00. Kierunek Poznań: 3:16; 5:35; 6:40; 8:40; 7:42; 11:40; 13:40; 14:40; 15:40; 16:40; 18:45; http://www.pr.pkp.pl/news/review.php?id=19 Temat: Nowe połączenia pospiesznymi pociągami międzywojewódzkimi Wklejam zatem treść. Pozdrawiam, sir Glonojad Szanowni Państwo , Spółka „PKP Przewozy Regionalne” w nowym rozkładzie jazdy 2005/2006 1. „KOZIOŁEK” Poznań Gł. (13:11) – Płock (16:30) Płock (19:10) – Poznań Gł. (22:36) Na stacji Kutno pociąg jest skomunikowany z pociągiem w kierunku 2. „BRANICKI” Kielce (05:15) – Białystok (10:50) Białystok (16:05) – Kielce (21:52) 3. „KINGA” Białystok (10:05) – Kraków Pł. (17:55) Kraków Pł. (09:52) – Białystok (17:50) 4. „SAN” Przemyśl (05:58) – Kostrzyn (20:37) przez: Lublin (10:10), Warszawę (12:55), Bydgoszcz (16:38), Piłę (17:56) Kostrzyn (07:00) – Przemyśl (22:15) przez: Piłę (09:46), Bydgoszcz (11:00), Warszawę (15:05), Lublin (18:05) Pociąg prowadzi grupę wagonów z Zamościa (07:26) i do Zamościa (20:18). (łączenie i dzielenie na stacji Lublin). 5. „CHEŁMIANIN” Chełm (06:56) -Bydgoszcz Gł. (14:35) Bydgoszcz Gł. (13:28) – Chełm (21:04) Pociąg prowadzi wagony bezpośrednie do Gdyni (17:35) oraz z Gdyni (07:26). (przełączanie wagonów na stacji Bydgoszcz). 6. „BYSTRZYCA” Lublin (06:20) – Kutno (10:29) Kutno (17:28) – Lublin (21:30) Na stacji Kutno pociąg jest skomunikowany z pociągiem do Gdyni oraz z W ten sposób wprowadzone zostało kolejne dzienne połączenie Lublina z 7. „JAN DŁUGOSZ” Lublin (17:10) – Kraków Pł. (22:26) / Katowice (22:42) Kraków Pł. (06:00) / Katowice (06:05) – Lublin (11:10) Dzielenie i łączenie składu na stacji Kielce. 8. „PARSĘTA” Kołobrzeg (05:23) – Olsztyn Gł. (11:51) Olsztyn Gł. (15:32) – Kołobrzeg (22:34) 9. „GORZOWIAK” Gorzów Wlkp. (05:17) – Rzeszów (16:36) przez: Poznań (07:35), Wrocław (10:00), Kraków (14:30) Rzeszów (11:57) – Gorzów Wlkp. (23:35) przez: Kraków (11:15), Wrocław (18:45), Poznań (20:27) 10. „PILICA” Tomaszów Mazowiecki (06:02) – Kraków Pł. (09:25) przez Koniecpol (07:48) Kraków Pł. (17:17) - Tomaszów Mazowiecki (20:37) przez Koniecpol (19:08) 11. „OSTROWIANIN” Ostrów Wlkp. (05:12) – Olsztyn Gł. (14:03) przez: Łódź Kal. (07:38), Warszawę Centr. (10:15) Olsztyn Gł. (13:36) –Ostrów Wlkp. (22:16) przez Warszawę Centr. (17:28), Łódź Kal. (20:03) 12. „SUKIENNICE” Kraków Gł. (07:45) – Bydgoszcz Gł. (15:28) przez: Częstochowę (09:50), Łódź Kal. (12:04) Bydgoszcz (11:52) – Kraków Gł. (19:56) przez: Łódź Kal. (15:35), Częstochowę (17:48) Godziny w nawiasach przy stacji początkowej i stacjach pośrednich Wykaz wszystkich pociągów międzywojewódzkich*) wraz z godzinami * zgodnie z ustawową definicją za pociąg międzywojewódzki uważany jest Ponadto spółka „PKP Przewozy Regionalne” informuje, że w nowym Odjazdy z Białegostoku: Kierunek Warszawa: 5:05, 6:05, 8:05, 10:05, 12:05, 14:15, 16:05, 19:05. Odjazdy z Gdyni Głównej: Kierunek Poznań: 4:47; 7:47; 10:42; 14:48; 17:47. Odjazdy z Lublina: Kierunek Warszawa: 5:20, 6:20, 8:20, 10:10, 12:20, 14:20, 16:20, 18:10, 19:05. Odjazdy z Łodzi Fabrycznej: Kierunek Warszawa: 5:22, 6:00; 6:23; 7:23; 8:23; 9:23; 10:23; 11:23; 12:23; 13:23; 14:23; Odjazdy z Poznania Głównego: Kierunek Gdynia: 6:17, 9:17, 12:17, 15:17, 18:17. Kierunek Wrocław: 5:45, 7:35, 8:35, 9:35, 11:35, 12:35, 14:35, 17:35, 18:35, 19:35, 20:35. Kierunek Szczecin: 6:17, 8:17, 10:17, 15:17, 17:17, 19:17. Odjazdy z Warszawy Centralnej: Kierunek Białystok: 6:10, 8:10, 11:10, 13:10, 15:10, 16:10, 17:10, 19:10. Kierunek Bydgoszcz Główna: 6:55; 8:55*; 10:55; 12:55; 14:55; 17:00; 17:55; 18:55. * skomunikowanie w Kutnie z pociągiem w kierunku Bydgoszczy Kierunek Lublin: 7:20; 9;13; 11:05; 13:05; 15:05; 16:05; 17:15; 19:05. Kierunek Łódź Fabryczna: 6:20; 7:20; 8:20; 9:20; 10:20; 11:20; 12:20; 13:20; 14:20; 15:20; 16:20; Odjazdy z Wrocławia Głównego: Kierunek Katowice: 6:00; 9:00; 10:00; 12:03; 13:00; 15:00; 17:03; 20:00; 22:00. Kierunek Poznań: 3:16; 5:35; 6:40; 8:40; 7:42; 11:40; 13:40; 14:40; 15:40; 16:40; 18:45; * zgodnie z ustawową definicją za pociąg międzywojewódzki uważany jest Temat: Miedzyrzecz - Rzepin i takie tam inne środę 19.03 wycieczkę kółeczkową na trasie Wrocław - Leszno - Zbąszynek - Międzyrzecz - Rzepin - Poznań - Wrocław. Pisać dużo nie zamierzam, bo wiem, że nikomu się długich artykułów na grupie czytać nie chce. Tylko takie tam luźna spostrzeżenia. Z Wrocławia (8:35) do Leszna (9:59) Gwarkiem. Pociąg solidnie zapełniony, w jedynce wszystkie przedziały po 4 - 5 osób. Jest woda, są ręczniki. Pan z wózkiem przy każdym przedziale staje i coś sprzedaje - a to kawę, a to pepsi, a to piwo po 5 zł (wolno juz legalnie?). Tu i ówdzie pasażerowie z laptopami. Nikt ich nożami nie dźga. A to dopiero! W Lesznie przed czasem, wysiadka, z tego samego peronu (2) odjeżdża osobowy do Poznania, a Gwarek sobie stoi. W barze na dworcu brzuchaci panowie z SOK konsumują kawę w czerwonych kubkach Nescafe. Dla zwykłych klientów są kubeczki jednorazowe ze styropianu. Przy peronie piątym czeka SA108 do Zbąszynka (10:26). Ludzi sporo, będzie ponad 50%. Okna czyste i niepodrapane, podłoga umyta, ogólnie optycznie korzystne wrażenia. Konduktor zafascynowany regio karnetem, długo ogląda, dopytuje o różne szczegóły oferty. Pasażerowie (ważne dla Arona) niekolejowi - dużo młodzieży szkolnej, studenci i różni tacy inni, po drodze sporo wypisywania biletów dla dosiadających się. Generalnie większość ludzi jedzie z Leszna do okolicznych wiosek, im bliżej Wolsztyna, tym puściej. W Wolsztynie dwuminutowy postój, prawie wszyscy wysiadają, zostaje kilka osób, dosiada się kilkanaście, jest pustawo. Świeci miło słoneczko, na drzewach zielone pączki, wiosna, brakuje tylko żółciutkich kurczaczków i wielkanocnych zajączków. W Zbąszyniu większość pasażerów wysiada, dziesięciominutowy postój, dajemy się wyprzedzić osobowemu Poznań - Frankfurt (EU07 + 2x Bdhpumn i 1x Bh) i planowo (12:06) dojeżdżamy do Zbąszynka. Zbąszynek miły jest ogólnie - na dworcu czysto, jest bankomat, przed dworcem czysty placyk z ławkami, na pociąg do Gorzowa (12:29) czeka kilkanaście osób. Niestety pogoda się psuje - zaczyna padać śnieg, nadciągają, na razie małe i puszyste, chmury. Dwie minuty przed planowym odjazdem (nie ma to jak dreszczyk emocji) wtacza się lubuski SA105 do Gorzowa. Pojemność pojazdu w sam raz dopasowana do frekwencji - większość miejsc siedzących jest zajęta. Przez pola i lasy docieramy (13:09) do Międzyrzecza. Tu stoi już przeciwpociąg z Gorzowa do Zbąszynka, też na SA105. Ponad połowa pasażerów opuszcza szynobus, ale w ich miejsce wsiadają inni. Po kilkuminutowym postoju oba SA rozjeżdżają się w swoich kierunkach, a po chwili wjeżdża kolejny SA105, z Rzepina. Wysiada jedna starsza pani. No, no... Dworzec w Międzyrzeczu to urocze miejsce dla miłośników Freddy'ego Krugera i rodziny Addamsów. Zwłaszcza przy takiej pogodzie - z północy nadciągają czarne chmury i bardzo wieje. Całość robi mocne, choć przygębiające, wrażenie. W Międzyrzeczu dwie godziny czasu do odjazdu pociągu do Rzepina (15:20). Można coś zjeść (dobrą pizzę dają niedaleko dworca, spory wybór jest) i trochę pozwiedzać, chociaż pogoda wybitnie nie zachęca. Sypie śnieg, wieje, bardzo niewielkanocnie ogólnie. Miłą niespodzianką okazuje się powrót na zaśnieżony peron międzyrzeckiego dworca. Wewnątrz stojącego juz przy trzecim peronie SA105 do Rzepina siedzi dziesięcioro pasażerów, których pani konduktor instruuje, że bilety kupuje się w kasie (gdzie tam w tych ruinach kasa jest?), a nie u niej, bo u niej jest dopłata. Odjeżdżamy planowo, zaraz po odjeździe śnieg przestaje padać i spomiędzy chmur wyziera słoneczko. Linia do Rzepina ładna - wysokie nasypy, wiadukty, lasy i jeziora wokół, stylowe budynki kolejnych stacji. I dosyć rzadko rozmieszczone stacje. Ludzie, którzy wsiedli w Międzyrzeczu, wysiadają prawie wszyscy na kolejnych przystankach, wewnątrz szynobusu atmosfera bardzo familijna ("Wiesia, ludzie ci wysiadają!" krzyczy do pani kierowniczki pan z kabiny, kabina zresztą cały czas otwarta), kolejną miłą niespodzianką jest postój w Sulęcinie. Budynek dworcowy co prawda ohydny - typowy klocek z okresu, kiedy Polska rosła w siłę, a ludziom żyło się dostatniej. Ale za to wsiada ponad 10 osób. Głównie (o ile nie jedynie) młodzież. Żadnych kolejarzy. Przy wjeździe do Rzepina uroczy obrazek - kościół obok Biedronki. Albo Biedronka obok kościoła. I w jednym miejscu można spędzić całą niedzielę. Jakie to szczęście, że Biedronka jest tak blisko! W Rzepinie jesteśmy planowo (16:44). Stacja zadbana, czysta, schludna, trzech sokistów się kręci. Sporo ludzi czeka na osobowy z Zielonej Góry do Szczecina, który wkrótce się pojawia jako pojedynczy EN57. A niedługo potem nadjeżdża Moskwa-Express z Berlina do Moskwy, z SU45 na czele. Nawet sporo ludzi ustawia się na początku peronu, czekając na dołączenie jedynego wagonu siedzialnego relacji Rzepin - Terespol. I za chwilę podjeżdża EU07 z jedną dwójką. Do której całe towarzystwo się pakuje. Wszystkie przedziały są zajęte. I ponoć w niektórych nie grzeje, bo ludzie coś tam szemrają. Zanim odjedziemy, wjedzie jeszcze dwuwagonowy łącznik od Bachusa Gdynia - Frankfurt. Ludzi tam w środku mnóstwo, większość chyba w Rzepinie wysiada. I w końcu pojawia się BWE z Berlina do Warszawy, a w chwilę po jego przyjeździe i kilka minut po planowej godzinie odjazdu (17:53) ruszamy. Postojów handlowych między Rzepinem a Poznaniem nie mamy żadnych, ale wkrótce po odjeździe z Rzepina stajemy na kilkanaście minut w Toporowie, gdzie wyprzedza nas BWE z EP09 na czele. Potem już jazda bez przygód (i postojów) do Poznania. Oczywiście przed Poznaniem Głównym stoimy kilka minut, więc z planowego wjazdu (19:50) i przesiadki na Piasta do Wrocławia (20:01) nici. Ale za pół godziny (20:34) jedzie Bosman ze Szczecina do Wrocławia, więc nie ma problemu. Pobyt w Poznaniu upływa mi na nagrywaniu popisów drewnianego pana ("pociąg X wjedzie wyjątkowo na tor Y") i pani, która go dzielnie wspomaga ("przed budynkiem dworca będą podstawione autobusy komunikacji zastępczej do Wągrowca"). Remontik daje się we znaki, jak widać. Na Bosmana czeka trochę ludzi, ale, jak na Poznań, niewielu. A że sporo w Poznaniu wysiadło, więc w jedynce pustki. Kilka osób zaledwie w całym wagonie, w tym jeden pan z laptopem (i żadnego nożownika, very strange). Podróż powrotna do Wrocławia upływa w błogim spokoju. Ogólnie optymizmem wieje z tej wycieczki - pociągi pełne, wagony czyste, w miarę punktualnie, konduktorzy mili, żadnych gumowych KKA po drodze, oby tak dalej. Dziękuję za uwagę. Obrazki z wycieczki: Drewnianego pana popisy: Marek A. Salwa Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2007 Korekta rozkładu jazdy 1 lutego 2007r. wprowadzamy korektę rozkładu jazdy pociągów „PKP Przewozy Regionalne”. Zmiany powodowane są sugestiami pasażerów - lepsze godziny odjazdów, dodatkowe postoje, wydłużone relacje, nowe połączenia, a na niektórych liniach nawet powrót pociągów pasażerskich po kilkuletniej nieobecności. Nie udało się uniknąć również niewielkich zmian, podyktowanych decyzjami finansowymi samorządów. Szczegółowe informacje dla podróżnych dostępne są na dworcach kolejowych w całym kraju. Reaktywacja ruchu pasażerskiego Wracają pociągi na odcinek Piła – Wałcz. Na razie finanse samorządu wielkopolskiego pozwalają na pokrycie kosztów uruchomienia tam sześciu pociągów. Również 6 nowych połączeń, ale od 1 marca br., pojawi się na nieczynnej od kilku lat trasie kolejowej z Rzeszowa do Kolbuszowej. Tylko półtora miesiąca nie jeździły pociągi osobowe z Łodzi Kaliskiej do Łowicza Gł. (będą 4 kursy dziennie) i po magistrali węglowej na odcinku z Chorzewa Siemkowic do Zduńskiej Woli. Do tej stacji pojedzie jedna para pociągów osobowych z Częstochowy i jedna para z Chorzowa Siemkowic. Przywrócone zostanie połączenie Opola z Jelczem Laskowice przez Biskupice Oławskie. Dzięki uruchomieniu (już od 26 stycznia) 4 pociągów międzynarodowych na trasie Opole – Jesenik – Ostruźná nasze pociągi po przerwie wróciły na linię z Nowego Świętowa do Głuchołaz. Nowe połączenia Zwiększy się liczba pociągów wyjeżdżających z Łodzi w kierunku Zduńskiej Woli, Koluszek i Radomska (w tym przyspieszone), z Tczewa i Smętowa do Trójmiasta, z Dębicy do Rzeszowa i Tarnobrzega, z Nysy do Opola i Kamieńca Ząbk., a także z Poznania do Gołańczy i Chodzieży. W środku dnia dojdą kolejne pary pociągów między Skarżyskiem-Kamienną a Ostrowcem Św. oraz Lesznem i Zbąszynkiem. Zmiany relacji i tras Kielczanie ucieszą się z wydłużonej realcji pociągu STASZIC kursującego między Warszawą a Skarżyskiem-Kamienną – tam właśnie musieli się przesiadać na inny pociąg. W piątki STASZIC dojedzie do stolicy regionu świętokrzyskiego o godzinie 19.09, a w poniedziałki o 4.50 zabierze ich stamtąd z powrotem. Skrócimy lub wydłużymy relację sześciu pociągów kursujących między Częstochową a Koluszkami. Jedna para pociągów z Łodzi Kal. do Poznania Gł. zostanie skrócona tylko do odcinka Łódź – Sieradz. Pociągi rel. Olsztyn – Pisz – Olsztyn będą docierały tylko do Szczytna, a jadące z kierunku Grudziądza do Działdowa zakończą jazdę w Brodnicy. Dwa pociągi kursujące między Tarnobrzegiem a Stalową Wolą Rozwadów (jeden z Dębicy, drugi z Przeworska) będą kończyły jazdę na tych stacjach, nie wjeżdżając na ten odcinek. Pociągi regionalne rel. Kościerzyna – Wierzchucin – Kościerzyna zmienią częściowo trasę przejazdu (jedna para kursuje przez Czersk, druga para przez Szałamaje). Osobowy z Drzewicy do Łodzi Fabrycznej nie będzie tracił już czasu na zajeżdżanie do Koluszek. Dodatkowe postoje Od lutego w porze dziennej wszystkie pociągi pospieszne jeżdżące na trasie Warszawa - Radom będą zatrzymywały się na przystanku osobowym Warszawa Służewiec. Dzięki temu tysiące osób będą mogły szybciej dostać się do pracy w południowej części miasta. Z myślą o pracujących w Trójmieście na wszystkich stacjach między Tczewem a Gdańskiem Gł. będzie zatrzymywał się poranny (odj. 4.19) osobowy rel. Malbork – Gdynia Gł. Na położonej tam stacji Pszczółki będzie zatrzymywało się w ciągu dnia o 14 pociągów więcej. 8 kursów szynobusu dojeżdżającego na krakowskie lotnisko Balice będzie miało uwzględniony postój na przystanku Kraków Łobzów. Więcej pociągów poruszającychy się między Sędziszowem a Krakowem będzie zatrzymywało się w Zesławicach. Z kolei RegioPlus GIEWONT z Zakopanego do Częstochowy i z powrotem będzie zabierał pielgrzymów z Bystrej Podhalańskiej. Kilka miejscowości z okolic Lubyczy Królewskiej zyska bezpośrednie połączenie z Małopolską, Śląskiem i Dolnym Śląskiem dzięki dodatkowym postojom pociągu pospiesznego ROZTOCZE z Zamościa do Wrocławia. Natomiast BATORY z Warszawy do Budapesztu zatrzyma się w Pszczynie, a MAZOWSZE Konin – Warszawa Wsch. – Konin w Żychlinie. Pociąg NIEBIESKIE ŹRÓDŁA z Tomaszowa Maz. do Warszawy Wsch. i z powrotem na odcinku Tomaszów – Koluszki będzie kursował jako osobowy z postojami na wszystkich przystankach. Między Poznaniem Gł. a Rogoźnem Wlkp. wszędzie będzie się zatrzymywał przyspieszony RADEW jadący do Koszalina. Modyfikacja godzin Udało się nam poprawić rozkład lubianego przez turystów pociągu ŻUBR. Z Warszawy do Hajnówki dojedzie o 22 minuty wcześniej, niż dotąd, a w drodze powrotnej zaoszczędzi kolejnych 12 minut. Na trasę z Gdyni do Kościerzyny zamiast klasycznych składów wagonowych wprowadzamy tylko autobusy szynowe, z minimalnie zmienionymi czasami przejazdu. Wiele pociągów regionalnych będzie mieć godziny odjazdów skorygowane ze względu na poprawę skomunikowań oraz realizację wniosków samych podróżnych, którzy np. kosztem dłuższej przerwy w połączeniach między Iławą a Działdowem w godzinach popołudniowych woleli dostać dodatkowy pociąg poranny (o 5.22) w tej relacji. Zmiany godzin objęły m.in. przedpołudniowy pociąg z Piły do Poznania i wieczorny z Poznania do Krzyża. Z kolei mieszkańcy Krakowa prosili o późniejszy wyjazd pociągu KASPROWY do Zakopanego – zamiast o 6.06 wyruszy w góry o 7.42. Dzięki opóźnieniu ostatniego lokalnego składu do Opoczna, dogodną przesiadkę w Tomaszowie Maz. będą mieli wracający NIEBIESKIMI ŹRÓDŁAMI z Warszawy. Odwołane pociągi Samorząd województwa kujawsko – pomorskiego zdecydował o zawieszeniu z powodów finansowych regionalnych przewozów pasażerskich, łączących Toruń i Sierpc, Działdowo i Brodnicę oraz Szczytno z Piszem. Pociągami tymi kursowała niewielka ilość pasażerów. W lubuskim z tabeli odjazdów i przyjazdów na stacji Rzepin zniknie część pociągów w kierunkach: Zielona Góra, Kostrzyn i Zbąszynek. Nie udało się również uniknąć odwołania pociągów m.in. z Niegosławic i Zbąszynka do Zielonej Góry, z Kostrzyna do Gorzowa Wlkp. i Międzyrzecza. W opolskim samorząd zdecydował o rezygnacji w sumie z czterech pociągów, łączących Opole z Kędzierzynem i Brzegiem. W lubelskim od 1 lutego nie wyjedzie w sumie pięć pociągów: z Chełma do Lublina i z Łukowa do Terespola. Na Podkarpaciu zniknie jedna para pociągów z Rzeszowa do Przeworska, w pomorskim z Kościerzyny do Wierzchucina i Laskowic Pomorskich. Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 47 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||