Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP gliwice-wrocław Główny
Temat: Kamieniec Z.- Kędzierzyn K. p. Nysę
1. Czy wiadomo coś komuś na temat elektryfikacji tej trasy ?
Wiele razy krazyly jakies ploty, ostatni raz po powodzi w 1997, no ale nic z tego nie wyszlo i pewnie nie wyjdzie w dajacej sie przewidzec przyszlosci.
2. Czy wiadomo coś komuś na temat większych remontów tej trasy ?
ale sie wstydzilem :)
W Prudniku bedzie zupelnie przebudowany wiadukt kolejowy nad droga do Opola (to wyjazd z Prudnika w strone Kedzierzyna). Teraz tam jest ograniczenie do 50 km/h. Ma byc wykopany zupelnie nowy przejazd pod torami, szerszy i glebszy od istniejacego. Tak podaja nasze lokalne "media". W zwiazku z tym pociagi beda kursowaly troche koslawo (wg info na stacji w Prudniku pociagi pasazerskie maja uzyskiwac do 10 minut opoznienia). W Prudniku pojawil sie nowy semafor swietlny przy lewym torze od strony Kedzierzyna (w Prudniku sa semafory ksztaltowe).
Caly czas jest nieczynny jeden tor na odcinku Kedzierzyn Kozle Zachod - Twardawa. A na drugim torze jest ograniczenie do 30 i 50 km/h przez 2-3 km (w sumie). W Kozlu jest nowy most, ale nie ma na nim toru. To tak stoi juz drugi rok. Moze tam cos sie ruszy?
Jest chyba jeszcze jakies ograniczenie predkosci w okolicach Paczkowa.
Poza tym nie widze potrzeby wiekszego remontu, chyba zeby jakos poprawiac stacje (rozjazdy, tory glowne), bo w Raclawicach, Prudniku, Nysie oczywiscie, Doboszowicach sa jakies ograniczenia.
3. Kolejarze mówią że to i tak dziwne że tu jeszcze jakieś pociągi kursują.
Sa pociagi pelniusienkie (rano Nysa - Kedzierzyn i Jaworzyna - Kedzierzyn), PKP jednak daje konsekwentnie tylko dwuwagonowe sklady, sa i pustawe (te kolo 17 i 18 w strone Nysy, choc nie zawsze). Ale w piatki i niedziele miedzy Nysa a Kamiencem tez sa nieziemskie tloki. Moim zdaniem gdyby rozklad jazdy byl sensowniejszy (skomunikowanie na Gliwice i Katowice i Kedzierzynie, na Opole w Nysie, Wroclaw i Klodzko w Kamiencu), byloby znacznie lepiej.
Czasami jezdza ta linia pociagi towarowe (ST43 i dosc dlugie sklady). Ale to jednak jest malo. Linia jest na razie niezagrozona, bo jest w dobrym stanie. No, mam nadzieje, ze to cos znaczy.
Interesuje mnie też czy ta trasa coś zarabia. No i jak już mowa o zarabianiu i remontach to może jeszcze zapytam o trasę Nysa -Opole czy będzie coraz wolniej czy coś się zmieni na lepsze ?
Przyklad linii do Brzegu pokazuje, ze wydawaloby sie sensowna linie w nienajgorszym stanie moze spotkac wielka nieprzyjemnosc zamkniecia dla ruchu osobowego. Miejmy nadzieje, ze grupa kolejarzy z Nysy codziennie dojezdzajacych do pracy w Opolu nie pozwoli na takie wybryki. Na remont bym nie liczyl.
Pozdrawiam!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 66 rezultatów • 1, 2, 3
|