Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP Intercity kasy agencyjne PKP leborkrozklad jazdy pociągów |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP gliwice-wrocław GłównyTemat: PKP Cargo: Kontenery zamiast węgla PKP Cargo rozwija przewozy drobnicowe, przede wszystkim kontenerowe. Właśnie wydzierżawił sześć nowych, wielosystemowych lokomotyw elektrycznych Bombardier Traxx, które już za kilka tygodni będą woziły kontenery pomiędzy portem w Hamburgu i Warszawą z przystankiem w Poznaniu-Franowie. W ub.r. kontenerowe przewozy PKP Cargo wzrosły o ponad 27 proc., niemal tyle samo co przeładunki kontenerów w portach. Szybki wzrost pokazał słabości przewoźnika i całego systemu przeładunków. Obecne terminale są przepełnione i z trudnością dają sobie radę z rosnącym transportem. Brakuje także taboru. – W najbliższych latach spodziewamy się 30-proc. zwyżek przewozu kontenerów i w podobnym tempie będziemy powiększać liczbę wagonów – mówi dyrektor biura marketingu i obsługi klientów w przewozach intermodalnych Mariusz Dubowski. W tym roku przewoźnik kupi 800 wagonów do przewozu kontenerów, a do 2010 roku będzie miał ich 3 tysiące. Znacznie trudniej od wagonów kupić lokomotywy. Spółka na trzy lata wynajęła je od firmy leasingowej Angel Trains Traxxy, bo tyle musi jeszcze czekać na zamówione nowe elektrowozy. PKP Cargo zabiera się także do budowy nowych i modernizacji istniejących terminali. – Rozszerzamy zarząd spółki o osobę odpowiedzialną za strategię i budowę centrów logistycznych – informuje prezes rady nadzorczej PKP Cargo i prezes PKP SA Andrzej Wach. W 2010 roku PKP Cargo będzie miało co najmniej osiem centrów logistycznych i terminali kontenerowych z planowanych w Poznaniu, Wrocławiu, Gliwicach, Żurawicy, Małaszewiczach, Warszawie, Kutnie/Koninie, Toruniu, Gdańsku, Gdyni i Szczecinie. Wach dodaje, że najbardziej zaawansowane są prace w Małaszewiczach. W lutym PKP Cargo podpisało umowę z Ministerstwem Infrastruktury o dofinansowanie tej budowy ze środków unijnych. PKP LHS właśnie kupuje za swoje pieniądze 18 procent udziałów w Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa, która jest właścicielem Euroterminalu w Sławkowie. – Koleje rosyjskie lub niemieckie nie będą rozmawiały o przewozach z CZH, tylko PKP, dlatego PKP musi mieć udziały w tym terminalu. Co tydzień w tej sprawie chodziłem do ministra skarbu, do którego poprzez Agencję Rozwoju Przemysłu należy CZH – mówi podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt. Resort transportu uważa, że dzięki zakupowi akcji CZH PKP Cargo będzie mogło łatwiej uruchomić kontenerowe przewozy na Wschód. Budowa nowego terminalu to wydatek ok. 30 mln zł, więc PKP Cargo potrzebuje sporych pieniędzy na realizację planów. – Powołuję grupę ekspertów, która będzie wyszukiwać możliwości dofinansowania z unijnych funduszy, aby jak najlepiej je wykorzystać – mówi prezes PKP Cargo Wojciech Balczun. Balczun uważa, że PKP Cargo ma za sobą najtrudniejszy kilkunastoletni okres, gdy nie było pieniędzy nawet na remonty. Szansą na wzrost przychodów są przewozy intermodalne – ich udział w przewozach kolejowych ogółem zwiększył się z 1 proc. w 1996 roku do 2,5 proc. w 2006. W tym samym okresie spadły przewozy węgla – ich udział w tonokilometrach spadł z 48,9 proc. w 1996 roku do 34,5 proc. dziesięć lat później. W Europie Zachodniej udział przewozów intermodalnych (kontenery i nadwozia wymienne) wynosi około 10 proc. i tyle chce osiągnąć PKP Cargo. W Polsce z braku kolejowych terminali, małych prędkości przejazdu i wysokich cen przewozu po torach kontenery transportowane są głównie samochodami. W 2000 roku udział kolei w obsłudze przeładowującego najwięcej kontenerów w Polsce gdyńskiego terminalu BCT wynosił 16 proc., gdy pięć lat później spadł do 9,7 proc. W ostatnim roku zwiększył się do ponad 12 proc., ale mimo to największy polski przewoźnik ma jeszcze sporo do zrobienia. Świadczy o tym choćby szybkie zdobycie 20-proc. udziału w kolejowych przewozach intermodalnych spółki PCC Containers, która działa od zaledwie dwóch lat. W tym roku kontenery zaczęła wozić CTL Logistics. Obaj prywatni przewoźnicy mają potencjał znacznie mniejszy od PKP Cargo, ale jeżeli na rynek wejdą koleje niemieckie i rosyjskie, PKP Cargo znajdzie się w trudnej sytuacji. www.rynek-kolejowy.pl Temat: Gliwicki dworzec PKP dalej będzie straszył http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4215365.html Fiaskiem zakończyły się rozmowy władz Gliwic z PKP w sprawie przejęcia Na sprzedaż kolej nie chciała się zgodzić. Zaproponowała, że wydzierżawi Zaawansowane negocjacje przerwał list podpisane przez Jarosława Adwenta, Według Michała Wrzoska, rzecznika PKP, rozmowy zakończyły się - To są absurdalne zarzuty. W pismach dotyczących kosztów utrzymania budynku Mimo, że dokumenty zostały wysłane jesienią zeszłego roku PKP wciąż nie Od dalszych rozmowach w Gliwicach nie chcą jednak słyszeć. - Chyba po prostu Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice Od siebie właściwie nie muszę nic dodawać. Zacytuję tylko: "Przecież to Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Krajowe nowości spółki PKP Przewozy Regionalne Od 9 grudnia kursować będzie 3160 regionalnych pociągów osobowych, 350 pociągów pospiesznych krajowych oraz 180 pociągów międzynarodowych, w tym 154 w komunikacji przygranicznej.Nowe pociągi do Warszawy poprawią dojazd z wielu regionów kraju. „Branicki” będzie ostatnim z czterech porannych pociągów z Białegostoku i sprawi, że między godziną 5.05 a 8.05 pociągi w tym kierunku będą odjeżdżały co godzinę (powroty z Warszawy od 15.20 do 18.20). Między Krakowem i Warszawą do południa pociągi pospieszne jeżdżące przez Kielce (nie mylić z pociągami spółki PKP IC jeżdżącymi Centralną Magistralą Kolejową) kursować będą co dwie godziny. Stanie się tak dzięki nowemu pociągowi „Kazimierz Wielki”. Rano, najkrótszą trasą z Opola do stolicy przez Częstochowę, wyruszy „Mała Panew”. Z kolei poranny pociąg z Poznania zahaczy o województwo kujawsko-pomorskie, dzięki czemu bez przesiadki do Warszawy będą mogli dojeżdżać mieszkańcy Gniezna i Inowrocławia. W Toruniu dołączane będą bezpośrednie wagony z Grudziądza. To ostatnie miasto otrzyma też pociągi do Wrocławia („Wrocławianin”) i Krakowa („Warmia”). Inne nowości to: „Widawa” Łódź Kal. – Wrocław Gł. oraz popołudniowy pospieszny Kraków Gł. – Wrocław Gł.Nie tylko na białe szaleństwo, jak nazwa wskazuje, i nie tylko podróżnych z Wielkopolski zabierze do Zakopanego Narciarz”. Z Ostrowa Wielkopolskiego skręci do Łodzi, a tam do Tomaszowa Mazowieckiego. Pociąg stary, trasa zmieniona Niektóre pociągi pojadą zmienionymi trasami. „Kormoran” z Olsztyna zamiast do Raciborza będzie kursował do Wrocławia. Natomiast w Raciborzu, a nie w Gliwicach, skończy swój bieg „Hutnik”. Pociąg „Wiking” ze Szczecina zamiast do Szklarskiej Poręby dojedzie do Bielska-Białej. W sezonie „Cisy” z Warszawy zamiast do Chełma dojadą aż do roztoczańskiego Bełżca. Część pociągów w nowym rozkładzie będzie się składała z wagonów zmierzających do różnych miast, odczepianych po drodze. Na przykład „Stoczniowiec”, kursujący dotąd z Katowic tylko do Gdyni, będzie miał teraz także wagony do Chojnic. Podobne połączenie bez przesiadki PKP PR zorganizuje pasażerom chcącym się dostać z Podkarpacia do Legnicy i Zgorzelca; będą oni mogli skorzystać z pociągu „Ślązak” relacji Przemyśl – Zielona Góra. „Niegocin” z Wrocławia do Ełku zamiast przez Poznań pojedzie przez Łódź. Tędy z kolei będzie przejeżdżał „Jaćwing” z Wrocławia do Suwałk. Przez Toruń przestaną kursować „Niemen” Białystok – Bydgoszcz i „Doker” Gdynia – Katowice – oba zostaną skierowane przez Inowrocław.„Mieszko” z Poznania do Gdyni zabierze podróżnych z Wrześni. „Włókniarz” z Łodzi do Szczecina zamiast przez Ostrów Wlkp. pojedzie przez Kutno i Wrześnię. „Reymont” relacji Łódź – Kraków pomknie przez Tomaszów Mazowiecki i Centralną Magistralę Kolejową. Sezonowy pociąg Bielsko-Biała – Kołobrzeg w tym rozkładzie pojedzie krótszą trasą przez Poznań i Piłę. We Wrocławiu będzie miał doczepione wagony do Łeby. Z kolei jeżdżące latem i zimą wagony z Przemyśla do Jeleniej Góry zamiast przez Kłodzko dotrą przez Wrocław. Wakacyjny pociąg z Krakowa i Katowic do Ustki pojedzie od Częstochowy do Bydgoszczy przez Zduńską Wolę i Inowrocław. Dalej bez przesiadki Sporo pociągów będzie miało wydłużone trasy. Lublin ze Szczecinem połączą dodatkowo dzienny „Portowiec” i nocny „Wieniawski” (dodatkowo z wagonami z Kielc), z kolei „Kujawiak” połączy Lublin z Gdynią, „Kopernik” – Warszawę ze Szczecinem i Kostrzynem, „Konopnicka” – Łódź z Białymstokiem i Suwałkami, „San” – Przemyśl i Zamość z Bydgoszczą, „Hetman” – Zamość z Gorzowem Wlkp., „Antoni Blank” – Olsztyn z Kielcami, „Merkury” – Katowice ze Szczecinem, „Bosman” – Zakopane ze Świnoujściem, „Mamry” – Wrocław z Suwałkami, a „Albatros” – Malbork ze Szczecinem. Mieszkańcy Podbeskidzia pracujący w stolicy ucieszą się z wydłużonej trasy w piątkowe wieczory do Bielska-Białej pociągu „Kmicic”. W lecie warszawiacy będą mogli skorzystać z bezpośredniego połączenia z Mikołajkami pociągiem „Mazury”. Źródło : Rzeczpospolita Temat: Cała prawda o PKP i ich stosunku do pasażera W ostatni weekend marca pojechałem na Śląsk i wybrałem do tego piątkowy kurs pośpiecha z Poznania o 23.40. Niestety był strasznie nabity toteż przez całą podróż nie zmrużyłem oka, niestety... No ale cóż, takie to uroki podróżowania PKP. Myślałem, że już nic gorszego nie może mnie spotkać, a jednak prawdziwym horrorem był mój niedzielny nocny powrót do Poznania. Już w Gliwicach pociąg miał piętnastominutowe opóźnienie, ale myślę sobie, że to w końcu normalne. W przedziale byłem tylko z czterema osobami, próbuję więc zasnąć. W końcu w poniedziałek rano zaczynałem pracę. Dysponowałem biletem weekendowym, pociąg w Poznaniu miał być o 5.55, więc sobie myślę, że jak nawet o te 10 minut przekroczę czas ważności tegoż biletu, to się nic nie stanie. Niestety mimo wszystko nie byłem w stanie zasnąć, na korytarzu kręciło się kilku żuli głośno się zachowujących, męczyłem się więc jakąś godzinę by końcu grubo po północy zapaść w upragnioną drzemkę. Wiele nie minęło, a tu nagle koło 2.00 wchodzi konduktor, zapala światło i zaczyna sprawdzać bilety!!!! O 2.00 w nocy!!!! Krzyczę więc by je zgasił, bo mnie oczy bolą ledwo co ze snu wyrwane a ten ma to gdzieś. TAK OTO PKP TRAKTUJE SWOICH KLIENTÓW, URZĄDZAJĄC IM COŚ NA KSZTAŁT ESBECKIEJ REWIZJI. Na odchodnym każe jeszcze wszystkim się przesunąć i wpuścił z korytarza jakiś kolesi, co spowodowało, że po 15 minutach to ja musiałem wyjść, bo ruszyć się na miejscu było już nie sposób. Gdy już tam jestem, w pewnym momencie pociąg się zatrzymał i tak stoi i stoi. Po jakiejś godzinie ludzie zaczynają się niecierpliwić. Niestety znowuż obsługa pociągu nie uznała za stosowne poinformować swoich klientów o zaistniałej sytuacji. BO I PO CO PKP MIAŁOBY TO ROBIĆ? A okazało się, że zerwała się trakcja elektryczna i stoimy jakieś 10 minut jazdy od Wrocławia Głównego. Ci co mieszkali we Wrocu poszli w kierunku ulicy przebiegającej obok, by podjechać autobusem nocnym. Ja postanowiłem znaleźć konduktora, ale nie było to takie proste. Sporo osób było już poza pociągiem, stali na sąsiednim torze, a tu nagle z przeciwka pędzi jakiś pośpiech. Wszyscy odskoczyli dosłownie w ostatniej chwili, w tym i ja - było to mrożące krew w żyłach przeżycie. Idę wzdłuż wagonu i wreszcie widzę w oknie dwóch konduktorów – jeden mówił do drugiego, że jednak ludzie nie powinni tam chodzić bo dojedzie do tragedii (co za refleks!). TAK OTO PKP DBA O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH KLIENTÓW!!! Dopiero kolejne pociągi mijały więc nas z prędkością pieszego. Była już wtedy 4.00 gdy proszę konduktora o przedłużenie ważności mego biletu weekendowego, bym jakimś autobusem dojechał na Wrocław Główny celem kontynuowania innym pociągiem powrotu do Poznania. Niestety konduktor mówi, że nie jest władny tego uczynić, a na moje stwierdzenie, że o 8.00 zaczynam pracę, stwierdził, że to nie jego problem. W sumie czego mogłem się spodziewać? Byłem bez pieniędzy, otrzymałem zapewnienie że pociąg ruszy rano, postanowiłem więc zostać, a o 8.00 dzwonić do roboty. Sieć trakcyjna zwisała na tym pociągu na wysokości okien i drzwi, ale nie wiadomo czy była pod napięciem, więc nikt jej nie dotykał, ale i też nie trudno było na nią wpaść: http://img368.imageshack.us/img368/5393/fot00011qj4.jpg Dziwne było jednak to, że zamiast pociąg ten od razu wycofać i puścić po http://img169.imageshack.us/img169/7630/fot00012ry5.jpg Słowem – cała nasza polska PKP. Temat: Cała prawda o PKP i ich stosunku do pasażera
Temat: Rozmowa z prezesem Wachem Rozwój kolei - przyszłość nowoczesnej gospodarki Z Andrzejem Wachem, przewodniczącym Rady Nadzorczej PKP Cargo, wcześniej prezesem PKP SA, rozmawiał Ryszard Klencz. Ryszard Klencz: - Restrukturyzacja PKP otworzyła nowe perspektywy. W jakich polach działania widzi Pan możliwości rozwoju? Andrzej Wach: - Żyjemy w kraju, gdzie długość dróg kolejowych jest porównywalna z długością dróg krajowych. Mamy 19 tys. km torów. Mamy 1 500 stacji i przystanków kolejowych, 70 dużych dworców, pięć tysięcy wagonów pasażerskich i dwadzieścia razy więcej wagonów towarowych. Po 2013 r. na głównych szlakach pociągi będą mogły jeździć z prędkościami 160 km na godzinę. Przy wsparciu rządu, budżetu państwa, Unii Europejskiej i środków własnych PKP od zeszłego roku drogi kolejowe są modernizowane za kilkukrotnie większe fundusze niż w latach dziewięćdziesiątych ub.w. Ten sam proces dotyczy pociągów i dworców. Od roku pociągami podróżuje coraz więcej pasażerów, więcej jest towarów, które trafiają do odbiorców dzięki kolei. Hasło: "Dźwignią dla gospodarki i nowoczesnego transportu będzie tworzenie równych warunków rozwoju dla kolei i dróg" - brzmi już jak banał. Za kilka lat zakorkowane miasta i regiony, zagrożone środowisko i cenny czas, którego każdemu z nas bardzo brakuje - to czynniki, które dadzą odpór banałom, a dominować będą głosy za koleją, w której należy upatrywać przyszłość nowoczesnej gospodarki. R. K.: - Euro 2012 to impuls do szybkiego rozwoju PKP SA. Jakie strategiczne działania podjęto? A. W.: - Pierwszym obiektem dworcowym poddanym gruntownej przebudowie będzie Dworzec Główny w Katowicach. W Warszawie planuje się wybudowanie dwóch całkiem nowych kompleksów dworcowych, które zastąpią obecne hale Dworców Zachodniego i Wschodniego. W obu przypadkach dworce mają stać się wielofunkcyjne i służyć nie tylko pasażerom. Do Euro 2012 powinien co najmniej poprawić się wygląd Dworca Centralnego. Bardzo poważnie rozważana jest budowa nowego Dworca Centralnego, uzależnione jest to jednak od kilku czynników, takich jak m.in. wyniki zleconej przez PKP ekspertyzy, mającej ocenić podłoże, na którym jest posadowiona konstrukcja dworca, i możliwości wybudowania nowego obiektu. Ponadto PKP planuje modernizację i budowę nowych dworców lub obiektów z funkcją dworcową w Łodzi, Wrocławiu, Szczecinie, Gdańsku, Sopocie, Poznaniu, Gliwicach, Chorzowie, Zabrzu, Rzeszowie, Kielcach, zakończyć budowę dworca podziemnego w Krakowie, jak również rewitalizację mniejszych obiektów położonych na głównych szlakach kolejowych. R. K.: - Modernizacja szlaków kolejowych leżących w głównych korytarzach transportowych to jedno z wyzwań stojących przed PKP SA. Czy może Pan przybliżyć plany realizacji tego zadania? A. W.: - Szlaki kolejowe są modernizowane nie przez PKP SA lecz przez PKP PLK. W tym roku firma ta wyda na ten cel ok. 3 mld zł. Zmodernizowane będą takie trasy, jak: Warszawa - Łódź, Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań, Katowice - Wrocław, Poznań - Szczecin, Warszawa - Terespol. R. K.: - Rozwój szybkiej kolei wymaga strategicznych inwestorów. Jakie działania podjęto i czy są już wyniki w postaci nowych inwestycji? A. W.: - Mówiąc ze strony PKP SA, która odpowiada za nieruchomości i dworce, już poszukujemy inwestorów do takich dworców, jak Warszawa Zachodnia i Katowice. Za kilka tygodni zaczniemy szukać partnerów do dworca Warszawa Wschodnia. Wystąpiliśmy również do wszystkich gmin w Polsce z ofertą przejęcia małych dworców kolejowych. Dlaczego to zrobiliśmy? Uważamy, że małe dworce, służące ruchowi regionalnemu bądź międzyregionalnemu, położone w centrach miast, często o dużej kubaturze, będą atrakcyjne dla rozwoju tych gmin. Mogą stać się miejscem rozwoju poprzez lokalizowanie w nich nowych inwestorów, punktów działalności samorządowej (domy kultury, posterunki straży miejskiej, wydziały obsługi klientów urzędów itp.). Naszym zdaniem samorządy będą po prostu lepszymi gospodarzami tych obiektów niż PKP SA, która zajmuje się restrukturyzacją Grupy PKP, obsługą zadłużenia itp. Zdawaliśmy i zdajemy sobie sprawę, że gminy, szczególnie te bardzo małe, mogą nie mieć wystarczających funduszy na przejęcie dworców. Dlatego zaproponowaliśmy kilka rozwiązań korzystnych finansowo dla gmin, np. przejęcie dworca w ramach rozliczenia za zaległy podatek PKP SA od nieruchomości. R. K.: - Dziękuję za rozmowę i życzę szybkiej i skutecznej realizacji tych przedsięwzięć. źródło: www.wnp.pl Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Oto mój projekt rozkładu jazdy 2009/ 2010 dla trasy Szklarska Poręba- Wrocław. Zapraszam do dyskusji. Uwagi i wytłumaczenie poszczególnych relacji: 1. Starałem się stworzyć rozkład jazdy tak, aby występowała cykliczność odjazdów pociągów ze stacji Jelenia Góra- w kierunku Wrocławia i ze stacji Wrocław w kierunku Jeleniej Góry. 2. Pociąg pośpieszny ROZEWIE przeniosłem o godzinę wcześniej Całość składu wydłużyłem do Szklarskiej Poręby jako pociąg codzienny. Wagony pociągu relacji Gdynia- Wrocław wydłużyłem dfo Zgorzelca, przez Legnicę. Chyba nie trzeba mówć jak ważnym połączeniem dla Szklarskiej Poręby był pociąg do Gdyni. 3. Pociąg osobowy relacji Wrocław- Jelenia Góra przełożyłem z godziny 6:39 na godzinę 5:10; 4. Pociąg pośpieszny KARKONOSZE- całość pociągu puściłem do Białegostoku wydłużając jego relację do Szklarskiej Poręby Górnej jako pociąg codzienny. Nie będą już przyczepiane wagony pociągu z Gdynia więc skruciłem czas postoju do 20 min. we Wrocławiu. 5. Pociąg osobowy SZRENICA puściłem według starego rozkładu ze względu na dublowanie się relacji w rozkładzie obecnym. 6. Pociąg pośpieszny ŚNIEŻKA- pociąg według mnie pojedzie jako codzienny w relacji Przemyśl- Jelenia Góra dodatkowo przyczepiając we Wrocławiu wagony pociągu BYSTRZYCA z Lublina, który według moich zamysłów jeździłby do Zgorzelca. Przesunąłem przyjazd pociągu z Lublina na stację Wrocław o dwie godziny później trasą przez Lubliniec, Kluczbork. 7. Pociąg osobowy KAMIEŃCZYK pojedzie według mnie o godzinę wcześniej w zamian za to o godz 9:40 puszczam nowy pociąg SZYNDZIELNIA relacji Bielsko Biała Główna- Jelenia Góra jako wydłużenie relacji tego pociągu z Wrocławia. Przed laty był pociąg tej samej relacji do Bielska Białej, który cieszył się bardzo dużą popularnością pomimo niedogodnych godzin kursowania. Wyjeżdżał z Jeleniej Góry o 3:49 a przyjeżdżał z powrotem o 0:02.Warto byłoby puścić coś podobnego raz jeszcze. 8. Pociąg osobowy relacji Poznań- Wrocław przez Jarocin,Krotoszyn - przesunąłem godzinę przyjazdu do Wrocławia z 9:19 na 11:19 i połączyłem z pociągiem relacji Wrocław- Szklarska Poręba ukrócając go do Jeleniej Góry. Obecnie Jarocin i Krotoszyn nie mają połączenia z Jelenia Górą- a wiem że jest ono potrzebne chociażby dlatego, że wiele osób z tego regionu jeździ w góry a i dużo ma swoje rodziny. 9. W pociągu pośpiesznym GALICJA relacji Rzeszów- Szczecin do składu dołożyłem cztery wagony relacji Rzeszów- Jelenia Góra przez Kędzierzyn Koźle, Nysę, Kamienie Ząb. Świdnicę, Wałbrzych z łączeniem- rozdzielaniem na stacji Kędzierzyn Koźle. Obecnie chyba każdy wie jak bardzo potrzebny jest pociąg dzienny realizujący codzienne zapotrzebowanie dla pasażerów Magistrali Podsudeckiej na linii Kędzierzyn Koźle- Nysa- Świdnica. Taki pociąg umożliwi dogodny dojazd w góry mieszkańcom Podsudeckiej Śląska i Małopolski i na Śląsk i w Małopolskę mieszkańcom Jeleniej Góry- uwzględniłem dogodne godziny kursowania i skomunikowania z innymi pociągami regionalnymi. 10. Pociag osobowy SZKLARSKA - zmieniłem relację do Kudowy Zdroju na Zgorzelec przez Legnicę. 11. SUDETY jako pociąg codzienny. 12.Pociąg osobowy relacji Kędzierzyn Koźle- Wrocław przyj. 16:26 połączyłem ze składem pociągu relacji Wrocław- Wałbrzych wydłużając go do Jeleniej Góry. Pociąg ten umożliwi dojazd studentom turystom i mieszkańcom Opolszczyzny w góry a studentom z UO dojazd do Wałbrzycha czy Jeleniej. Obecnie Jelenia Góra chodź jest blisko Opola ma bardzo zły dojazd ( tylko 1 pospieszny i 3 PKSy dziennie i to przelotowo). 13. Wagony pociągu pośpiesznego HETMAN relacji Zamość- Wrocław wydłużyłem do Jeleniej Góry. Wiele razy jeździłem tym pociągiem i przesiadałem się we Wrocławiu na Szczelińca. Wiem, że bardzo dużo osób jkechało tym pociągiem następnie przesiadając się na osobowego do Szklarskiej. Zdecydowałem się wydłużyć ten skład do Jeleniej a Szczelińca do Szklarskiej pościć o godzinę później. 14. Osobowy Poznan Wałbrzych wydłużyłem do Szklarskiej Poręby Górnej zmieniając jego trase na odcinku do Wrocławia na Gliwice i łącząc go z relacja pociągu z tego miasta. Plusy połączenia: dojazd mieszkańców Śląska do Szklarskiej Poręby - którego teraz nie mają; dojazd mieszkańców Wrocławia późną porą wieczorną do Szklarskiej; dojazd mieszkańców Szklarskiej do domów z pracy, uczelni z Jeleniej Góry po godzinie 22( obecnie nawet ostatni PKS jedzie z Jeleniej do Szklarskiej przed 20). 15. Skład pociągu BIESZCZADY w relacji Zagórz- Katowice wydłużyłem trasą przez Nysę, Świdnicę, Jelenią Górę do Zgorzelca. Połączenie umożliwi dojazd mieszkańcom Podsudeckiej do Zgorzelca i Jeleniej Góry nad ranem, dojazd w drugą stronę ranem na Śląsk i w Małopolskę oraz połączy w sezonie większość kurortów południowej i gór ze sobą. Moim zdaniem byłby to hit sezonu i strzał w 10 PKP IC! Pojutrze lub jutro dołączę rozkład na linii Zgorzelec- Wrocław. Zyczę miłej lektury i zachęcam do dyskusji. Temat: Impreza na wąskim torze w Hucie Pokój Na prośbę Kolegów z SGKW wrzucam: Zapraszamy na ... podróż w czasie ostatnią przemysłową koleją wąskotorową Huta Pokój posiadała także swoją wąską kolej zakładową, która mimo wzlotów i Impreza zostanie zorganizowana właśnie z niepewności co do przyszłości, abyśmy *** Plan Imprezy *** - miejsce : Huta Pokój, ul. Niedurnego 79, 41-709 Ruda Śląska - termin: 18 listopada 2006 - godzina rozpoczęcia ok. 1000-1100(w trakcie ustalania) - koszt - 25 zł - zbiórka pod bramą huty (obok przystanku tramwajowego) - osoby wyrażające chęć przybycia proszone są o wcześniejsze potwierdzenie - zastrzegamy sobie prawo ODWOŁANIA imprezy z powodu niskiej frekwencji (min. 20 W programie: - przejazdy pociągami towarowymi na zwałowisko - manewry lokomotyw pod Wielkim Piecem - "załadunek" kadzi - pokazy opróżniania kadzi (?) - fotostopy na trasie oraz na teranie huty - zwiedzanie wąsko- oraz normalnotorowej lokomotywowni - prosimy o nie wchodzenie w kadr podczas robienia zdjęć - jazda będzie się odbywać na pomostach wagonów - zachować ostrożność - należy dostosować się do próśb organizatorów - podczas jazdy osoby będące w żółtych/pomarańczowych kamizelkach będą pilnować Propozycja dojazdu na Śląsk z różnych stron Polski: * z Rzeszowa/Krakowa: O - pociąg osobowy, P - pociąg pośpieszny, TLK - pociąg systemu Tanie Linie Z Katowic lub Gliwic na miejsce imprezy najłatwiej dostać się: * pociągiem do stacji Ruda Śl. Chebzie, a stamdąd autobusem linii 121 z Imprezę nadzoruje Andrzej Cichowicz. Organizatorem jest: Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych 41-902 Bytom ul. Reja Parowozownia Bytom Karb ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Kontakt: Copyright 2006 Kamil Czarnecki, Fotografie: Paweł Cieślar, Kamil Czarnecki O wszelkie informację proszę pytać organizatorów. Ja tu tylko posredniczę. Temat: Od czerwca jeden bilet? W Województwie Śląskim PKP SA, zapewne w drodze losowania, Prawda, prawda:-( ustaliły dziewięć pociągów pociągami samofinansującymi się. Są to (z godzinami odj./przyj. z rozkładu, który obowiązywał do 09.06.01, bo takie są dane): nr rel. l. pas. 44109 Częstochowa 05:32 - Katowice 06:47 390 Są one ułożone wg malejącej rentowności, pierwszy wg PKP ma 177% pokrycie Bardzo ciekawe te potoki pasażerskie, prawda? O tym ile pasażerów wg PKP jeździ pociągiem porannym z Gliwic do Katowic, do Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 1. Wydłużenie pociągu EX SŁOWACKI do Zgorzelca Bez sensu. Czemu by to miało służyć? Zgorzelec połączenie z Warszawą już ma ( Sudety), jest trochę taniej niż Ex. A co do czasu przejazdu to Słowacki musiał by mieć zmienianą lokomotywę na drugą stronę we Wrocławiu, więc nie potrzebnie 15-20 minut postoju. Poza tym kolejne połączenie na które trzeba lokomotywę spalinową z Węglińca - Zgorzelca, a to jest droga sprawa. Cytat: 2. Pociąg EX POGÓRZE, w relacji Jelenia Góra- Warszawa, przez Opole, Gliwice, Katowice, CMK Zgadzam się ale częściowo. Bo nadal nie wiem dlaczego wszyscy uporczywie chcą pchać pociągi przez CMK podczas gdy tam będą remonty. Cytat: 4. Nocny Pociąg Pośpieszny Zielona Góra- Węgliniec- Jelenia Góra- Wałbrzych- Kłodzko- Nysa- Kędzierzyn Koźle- Katowice- Kraków Gł./ w okresie Zakopane W chwili obecnej będzie do Kłodzka. To powinno wystarczyć. Gdyby się go wydłużyło jeszcze dalej to godziny odjazdów z różnych stacji mogły by być mało atrakcyjne podobnie jak czas przejazdu w całej relacji. Cytat: 6. SUDETY Warszawa Wsch.- Łódź Kaliska- Kalisz- Wrocław Gł.- Legnica- Węgliniec- Lubań Śląski- Jelenia Góra Sudety powinny jeździć tak jak teraz. Nie jestem za składami łączonymi ale jeżeli chcemy żeby i Jelenia i Zgorzelec miały to połączenie to powinno pozostać. Odcinek Jelenia Góra - Węgliniec jest już i tak mocno zapchany. Nie zapominajmy że jest tam tylko jeden tor, jest coraz więcej osobówek a w rejonie tej linii jest dużo kamieniołomów itd. W lecie będzie duży ruch towarowy. Mogły by powstawać różne opóźnienia a chyba nie o to nam chodzi. Cytat: 7. JAĆWING przedłużenie pociągu do Zgorzelca Skład ma dosyć długi. W całości by do Zgorzelca nie pojechał. Trzeba by we Wrocławiu coś dołączać. No i wyjazd ze Zgorzelca około 4:30 rano co jakoś wybitnie korzystne chyba nie jest. Cytat: 9. KARKONOSZE dołączenie grupy 4 wagonów (3x B, 1x A) w relacji Zgorzelec- Warszawa Wsch. Czyli kolejne wydłużenie czasu postoju we Wrocławiu o te 5-10 minut. Bardziej bym obstawiał za wieczornym osobowym który by przyjeżdżał do Wrocławia przed Karkonoszami z Jeleniej. Chcesz dołączyć 4 wagony, Karkonosze już są całkiem długie. Poza tym utrudniało by to manewry bo oprócz wagonów do Warszawy część Jeleniogórska i Kłodzka ma też wagony do Białegostoku. Cytat: 11. KRAKOWAIANKA, zmiana kategorii na EX, trasa ta sama 12. ŚWIATOWID, zmiana kategorii na TLK, trasa ta sama Jechałem nim ostatnio kilka razy. Frekwencja całkiem dobra. Nie wiem czemu miała by służyć ta zmiana. Z dotychczasowych działań PKP zmiana kategorii nie musi wiązać się ze zmianą czasu przejazdu. Więc mogło by być tylko drożej. To samo odnośnie Światowida czy Galicji. Lepiej niech to będą pośpieszne. Cytat: 14. GWAREK, wydłużenie pociągu do Krakowa Gł., likwidacja postojów w Żmigrodzie i Obornikach Śl. Postoje może i zlikwidować, ale wydłużenie nie bardzo. Z rana czas odjazdu z Krakowa byłby tragiczny. Poza tym chyba dwie godziny po Gwarku jedzie Krakowianka w tamtą stronę już z Krakowa o przyzwoitej porze. No a teraz moje propozycje, może nie tak konkretnie godzinowo ale relacjami. 1. Poranny pociąg Zgorzelec - Przemyśl ( około 6-7 ze Zgorzelca) 2. Popołudniowy Zgorzelec - Warszawa ( coś tak jak Sudety teraz, być może bez zmian lub lekkie przesunięcie) 3. Wieczorny pociąg Jelenia Góra - Lublin przez Węgliniec. Odjazd z Jeleniej około 21. 4. Dodatkowo Pogórze w weekendy przez Katowice i wiedenką. W przyszłości także jakiś międzynarodowy z Przemyśla do Niemiec. W taki oto sposób były by 4 pociągi na odcinku Węgliniec - Wrocław , na odcinku Zgorzelec - Węgliniec 2, na odcinku Jelenia - Węgliniec również 2. ( nie brałem pod uwagę tego pociągu z Zielonej Góry do Kłodzko, ani razu jeszcze nie jechał, i frekwencja jest w zasadzie wielką niewiadomą, mimo tego że mam pewne przypuszczenia że będzie niezła). Na odcinku Jelenia Góra - Wrocław proponuję: 1. Poranny pociąg Jelenia Góra - Katowice ( ewentualnie Kraków). To taka trochę egzotyka bo takiej relacji nigdy nie było, ale chciałem przypomnieć że kilka lat temu jeździł osobowy Jelenia Góra - Kędzierzyn Koźle a nawet Bielsko Biała. ( wyjazd z Jeleniej mógłby być około 6:30 lub 7:40 po przyjeździe pociągów z innych kierunków). - codziennie 2. Około 10-11 Sudety do Warszawy - sezon 3. Około 15 weekendowe Pogórze do Warszawy - weekendy 4. Około 18:30 pociąg do Przemyśla - sezon 5. Około 19:30 Karkonosze do Warszawy i Gdyni - codziennie, 6. Około 21 do Lublina przez Węgliniec - codziennie 7. Około 23 do Szczecina - sezon W takim przypadku Jelenia Góra miała by 3 połączenia codzienne, 3 sezonowe oraz jedno weekendowe. Nie brałem pod uwagę które pociągi wydłużyć do Szklarskiej a które nie bo to inna bajka. Temat: Z archiwum sygnałów- "Czechy" przed emeryturą Witam Dziś dorzucam artykuł z tygodnika Sygnały nr. 42/89 "Czechy" przed emeryturą Temat: Katowice - Gliwice: czasowe zmiany Poniższego zabrakło w "Zmianach w kursowaniu pociągów" na stronach pkp.pl Godziny przyj. i odj. odnoszą się do stacji Katowice ------------ Za odwołane pociągi na odcinku Katowice - Gliwice - Katowice Ponadto, DROGĄ OKRĘŻNĄ kieruje się następujące pociągi: Pozdrawiam, Temat: Czerwcowa korekta RJ Zmiany w rozkładzie 1 marca przypada pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy 2008/2009. Zmiany zapowiedziały PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity, Koleje Mazowieckie i Arriva. W przypadku PKP PR największe zmiany będą miały miejsce na Górnym Śląsku. Uruchumiona zostanie część pociągów zlikwidowana 10 stycznia (wówczas cięcia dotknęły 110 pociągów w województwie, 52 odwołano). Do łask powraca w sumie 18 pociągów, w tym 5 par na najbardziej obciążonej trasie Gliwice-Częstochowa. Po jednej parze pociągów przybędzie na trasie do Wisły, Wodzisławia, Zabrzydowic i Bielska-Białej. Na Śląsku nastąpią jednak też cięcia. Ich najbardziej wyraźnym efektem będzie odwołanie wszystkich pociągów osobowych na trasie Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa. To już druga linia na Śląsku, z której znika ruch lokalny - 10 stycznia takie cięcia dotknęły odcinek Bielsko-Biała - Skoczów. Odnotować należy też plan wprowadzenia przez PKP PR pociągów w relacji Kraków-Przemyśl i Kraków-Wrocław. Mają one kursować w weekendy od 30 kwietnia. PKP PR zwiększają liczbę pociągów pomiędzy Toruniem, Chełmżą i Unisławem Pom. w godzinach późnowieczornych i wczesnoporannych. 1 marca wprowadzone zostaną też zmiany w godzinach kursowania wielu pociągów, m.in. w Wielkopolsce, Małopolsce oraz na Kujawach. Jeśli chodzi o zmiany PKP IC, to w oczy rzuca się m.in. przekwalifikowanie pociągu „Augustyn Kordecki” z pospiesznego ponownie na TLK oraz skrócenie relacji do trasy Warszawa-Gliwice. W zamian posp. „Kmicic” będzie kursować nie z w relacji Warszawa-Częstochowa, lecz z Białegostoku. IC Chrobry w drodze z Warszawy do Szczecina będzie zajeżdżać do Poznania Gł. Natomiast IC Odra (Warszawa-Wrocław) od 1 kwietnia wróci na CMK; będzie kursować przez Katowice, zamiast przez Piotrków, Radomsko i Częstochowę. W sezonie posp. „Niemen” (Bydgoszcz-Białystok) będzie prowadzić grupę wagonów do Suwałk, a posp. „Zamenhoff” (Białystok-Bielsko Biała) do Wisły Uzdrowisko. Z powodu remontu linii E-65 relację posp. Hutnik (Racibórz-Olsztyn) skrócono do Warszawy. Kilku pociągom TLK i pospiesznym dodano nowe postoje, m.in. w Legionowie, Prabutach, Suchedniowie, Bydgoszczy Wschód czy Pleszewie. W przypadku Kolei Mazowieckich zmiany są niewielkie. Największe roszady następują na trasie w kierunku Tłuszcza i Małkini (po południu jeden z pociągów Warszawa Wileńska - Tłuszcz będzie kursować do Wyszkowa) oraz na trasie w kierunku Działdowa. Duże zmiany, w okresie 1 marca - 31 maja, związane są z remontem linii E-65. Trzy pary pociągów Warszawa-Nasielsk zostały skrócone do Modlina, a na dalszym odcinku uruchumiona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. W związku z remontem E-65 zmienia się także diametralnie rozkład na trasie Nasielsk-Sierpc: od 1 marca nie jedna, lecz dwie pary szynobusów będą kursować w relacji Sierpc-Tłuszcz, w dodatku nie przez Legionowo (ze zmianą kierunku), lecz łącznicą omijającą stację w Legionowie. Tą samą trasą pojedzie jedna para pociągów prowadzona EZT - rano w nietypowej relacji Ostrołęka-Modlin, wieczorem w relacji Modlin-Tłuszcz. W przypadku Arrivy najważniejszą zmianą jest, o czym już informowaliśmy, uruchomienie przewozów na trasie Malbork-Grudziądz. Na odcinku Malbork-Kwidzyn Arriva przejmuje prowadzenie pociągów od PKP PR, na trasie Kwidzyn-Grudziądz ruch będzie reaktywowany po 13 miesiącach. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Przebudowa dworca głównego w Katowicach 18 maja br. z inicjatywy Ministra Transportu Jerzego Polaczka odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział Wojewoda Śląski Tomasz Pietrzykowski oraz Prezes Grupy PKP S.A. Andrzej Wach. Spotkanie dotyczyło przyspieszenia harmonogramu prac związanych z nowym dworcem kolejowym w Katowicach oraz omówienia inwestycji kolejowych na Śląsku. Podczas spotkania Minister Jerzy Polaczek polecił prezesowi PKP S.A. przygotowanie nieprzekraczalnego harmonogramu inwestycji przebudowy terenu dworca głównego w Katowicach. Jest to najważniejsza inwestycja kolejowa na Śląsku w ciągu najbliższych lat, która pozwoli zmienić charakter stolicy Śląska i spowoduje, że Katowice będą posiadały centrum komunikacyjne integrujące nowoczesny dworzec kolejowy, autobusowy i parking w systemie ?Parkuj i Jedź?. Koszt inwestycji wynosi ponad 300 mln euro. W przekonaniu Ministra Polaczka dotychczasowe prace nad modernizacją centrum komunikacyjnego w Katowicach prowadzone były zbyt wolno, dlatego spotkanie zakończyło się deklaracją zarządu PKP S.A., który stwierdził, że wszystkie możliwe działania zostaną podjęte tak, aby nowy dworzec był gotowy przed 2012 rokiem. Minister Polaczek zobowiązał zarząd PKP S.A. do pracy w ramach nieprzekraczalnych terminów. Nowy harmonogram inwestycji wygląda następująco: - maj 2007 ? zatwierdzenie przez Zarząd PKP S.A. procedury wyłaniania inwestorów; - połowa września 2007 ? zamknięcie listy zainteresowanych inwestorów - koniec 2007 roku ? wybór inwestora - koniec 2008 roku ? pierwsze ?wbicie łopaty? - 2010-2011 ? zakończenie realizacji inwestycji. Ponadto oprócz dworca w Katowicach zmodernizowane zostaną dworce w Gliwicach i Tarnowskich Górach. Prace remontowe przejdą też podobne obiekty w Zabrzu, Katowicach Ligocie oraz Chorzowie. Trwają również rozmowy z samorządami Śląska na temat przekazywania i rewitalizacji małych dworców i stacji kolejowych. Pierwszym takim dworcem na Śląsku był dworzec w Będzinie, który w sierpniu ubiegłego roku przekazany został władzom lokalnym. W ciągu najbliższych sześciu lat budżet państwa, Grupa PKP i Unia Europejska zainwestują w infrastrukturę kolejową na Śląsku około dwóch miliardów euro. Największa część tej sumy przypadnie na modernizację dróg kolejowych i budowę nowego centrum komunikacyjnego Katowicach. Modernizacja linii kolejowych skróci znacznie czas podróży pociągiem z Katowic do Żywca, Cieszyna, Opola i Zwardonia. Koszt modernizacji dróg kolejowych wyniesie około półtora miliarda euro. Dzięki modernizacji na linii Gliwice ? Opole oraz Wrocław-Poznań, Śląsk zbliży się również do północno zachodniej części Polski ? Poznania i Szczecina. Remont przejdzie także katowicki węzeł kolejowy. Dzięki tej inwestycji zwiększy się przepustowość węzła i prędkość kursujących po nim pociągów. Źródło: Ministerstwo Transportu Temat: Odlotowe wakacje... Odlotowe wakacje i inne istotne informacje - komunikat prasowy Informacja prasowa a.. 1 czerwca: dzieciom - bilet prezencie. 1. Dzień Dziecka z Intercity 7. Pociąg na U2 http://www.intercity.pl/198 Temat: Podsumowanie roku 2008 Witam ! Tradycyjnie przedstawiam swoje statystyki za miniony rok. ;-) W roku 2008 przejechałem koleją 34 792 km (o 10 782 km więcej niż w roku - 12 959 km z całości stanowią dojazdy na uczelnię -------- Jeździłem po następujących sieciach: PKP, CD, ZSR ----------- Trasy zaliczone w roku 2008: POLSKA: CZECHY: SŁOWACJA: Odcinki graniczne: ------- Imprezy w których uczestniczyłem: ------- Zainteresowanych szczegółami odsyłam do działu STATYSTYKI (dawne Zachęcam innych do dzielenia się swoimi statystykami (oczywiście nie chodzi Pozdr. Temat: Lokomotywownia w Mysłowicach - istniała kiedyś?
| Polecam bezcenne pozycje "150 lat kolei na Ślasku", "75 lat dyrekcji Gdzie do zdobycia/przeczytania? Moze w Internecie jakies fragmenty?
W 4 godziny do Berlina??!! Mozesz podac wiecej informacji (ew. jakis link Regularna służbę zespoły rozpoczęły jako pociag FDt 45. Startował z SVT były wykorzystywane odtąd tylko sporadycznie przez VIPów z rządu i Było sporo artykułów w prasie na ten temat, jeden nawet jest w necie
Pozdrowienia Jakub Temat: Dworzec PKP Zamość - Zawada
Dopiero jak uwalono rozkład w 2004 roku tak, że nikomu
pozdrawiam aron Temat: Lublin
Była też na przełomie lat 80-tych i 90-tych grupa wagonów rel. Lublin - Protoplastą obecnego BOLKA (ale w części lubelskiej) był nocny Lublin - Wrocław Były też kiedyś: Lublin - Ustka / Łeba / trzebiatów, Lublin - Gliwice (1 Osobna sprawa to międzynarodowe: najpierw w połowie lat 80-tych do Lipska przez Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę, ale skoro włóczęgę wywołąłeś to kopiuję mój W lubelskiej prasie lat 80-tych prawdziwą furorę robiła potoczna nazwa WŁÓCZĘGA Natomiast po elektryfikacji linii Warszawa - Gdańsk pojechał on jako pośpiech Temat: Dziwne sytuacje na drogach no to teraz moja kolej:) i kilka przykładów.......... drogowych:P w czasie wakacji ( nie chwaląc sie) zrobiłem ok 10.000km i tyle co ja zaobserwowałem to szok... *Brzeg- nasze rondko, wokół ronda jest ścieżka dla rowerów, czyli zgodnie z przepisami rowerzysta NIE MA PRAWA WJECHAĆ NA RONDO i niech szanowna policja sie tym zajmie bo mnie to wkurza jak jakiś dziadziuś jedzie środkiem i tamuje ruch *kuriozalne oznakowania w Brzegu- krzyżówka koło dworca PKP, jakiś oszołom to chyba ustalał, taż przecież to oczywiste ze główna droga powinna być od dworca do "cukierków", nie bede wymieniać dalej bo by cała strone zajęło, ale grom jest w okolicach inter marcha i ul. zielonej z trasy: *trasa S-1 ( okolice Katowic) dwupasmówka, i co? 2 tiry jadące obok siebie... wszyscy wściekli bo się ślimaczą, tylko ze Ci wszyscy co sie denerwują to tak naprawde są"lekko niemyślacy" ponieważ taki tir jedzie non stop na jedynce albo na dwójce BEZ DOTYKANIA PEDAŁÓW (takiej jazdy też niektórych trzeba by nauczyć) i jest to NAJEKONOMICZNIEJSZA jazda z możliwych, zamiast non stop ruszać i hamować ( w czasie ruszania spalanie wynosi nawet do 80L. / 100 km.) Więc jeśli ktoś liczy pieniądze to niech podziękuje TIRowcom zamiast ich wyklinać. Sam to czasami stosuje np na objeździe mostu grunwaldzkiego we wrocku (koło polibudy) zamiast non stop hamować to jade na 2'ce i nikt na nikogo nie trąbi bo we wrocławiu się już znają na tym. *trasa Katowice-Wisła, piękna dwupasmówka, nagle widze ciach Warszawiaczek zapomniał ze jest coś takiego jak martwy punkt i ciach mi w zderzak leci, to ja naszczescie uciekłem na pobocze(asfaltowe) bo by było niewesoło przy 110 km/h *identyczna sytuacja w Piotrkowie Trybunalskim, z tym ze tam o wiele trudniej było ucieć bo ciasno od samochodów, ale jakoś dało sie. *Autostrada A-2 (na A-4 to samo jest) jade lewym pasem bo wyprzedzam ociągających sie 100tko wiczów i nagle mi pod zderzak wjerzdza Tir i co? prubuje wyprzedzić innego Tira przez 5 km!!! wkuzrył mnie i potem ja go też troszke zwolniłem po wyprzedzeniue( nie to ze jestem złośliwy, ale nie lubie samolubstwa na drodze) *trasa Warszawa-Lublin, trasa jak ja to mówi "półtora pasmowa" czyli pas jezdni i asfaltowe pobocze, i robie to co tam sie robi prawie zawsze, czyli lece na trzeciego bo ciagnik jechał, aż tu nagle z naprzeciwka wyskakuje jakiś....... i na 4tego się zmieścił;/ chore!!!!!!!! *chore jest także postępowanie policji!!! ostatnio mnie złapały na odcinku Brzeg-Gać gdzie był znak 40stka i zakaz wyprzedzania i mnie udupili za wyprzedzenie malucha który snuł sie 60;/ *niewiem czy wiedzą tu wszyscy forumowicze ale jest już zakaz "policji krzakowej" czyli radiowuz musi być widoczny z bardzo daleka, niczym nie może być przysłoniety (BRAWO dla Dorna) no i nagle na trase do Gliwic w terenie zabudowanym jade na sponsoringu( za kimś) ok 70kmh i co? nagle zza murka wyskakuje pałarz z lizakiem i zatrzymuje tego przedemną, i jakie tu pilnowanie porządku i zapobieganiu niebezpieczeństwu? skoro prawie na niego nie wjechałem?;/ widać ze niektórzy jeszzce nie znaja nowych przepisów;/ a i jeśli ktoś zobaczy takiego zasłonietego policjanta to moze mu zrobić zdjęcie, zadwonić na komende i wtedy ten funkcjonariusz(podobno) ma prze.......ne *oznakowanie, Trasa Wrocław-Warszawa była wypowiedź ze zgodnie z przepisami tą trase należało by pokonywać ok 9 godzin, i ze nie ma takiego kierowcy co by tyle jechał. Ja robie tę trase w 4 godziny równą prędkością,i mnie krew zalewa czasami jak przez jakąś malutką wioseczke trzeba 50 km/h jechać;/ Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 66 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||