Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Gdańsk Główny
Temat: Odwolanie Brzezna 8 i 22 kwietnia
Witam!
http://www.skm.pkp.pl/dali.php?aa=ogloszenia_dla_podroznych
<cytat Uprzejmie informujemy, że w dniach 08.04 i 22.04 br. odwołuje się część pociągów relacji Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno - Gdańsk Główny, odwołane pociągi to:
- Gdańsk Główny (odj. godz. 14:25) - Gdańsk Brzeźno; - Gdańsk Główny (odj. godz. 15:10) - Gdańsk Brzeźno; - Gdańsk Główny (odj. godz. 18:35) - Gdańsk Brzeźno;
-Gdańsk Brzeźno - Gdańsk Główny (przyjazd godz. 14:59); -Gdańsk Brzeźno - Gdańsk Główny (przyjazd godz. 15:44); -Gdańsk Brzeźno - Gdańsk Główny (przyjazd godz. 19:09);
Za powstałe utrudnienia przepraszamy. </cytat
A dlaczego?
Pozdrawiam, Sorrow.
Temat: O SKM pytan kilka
Użytkownik Tadeusz Franciszek Zielinski <tadeusz.z
1. Czy bilety PKP są ważne na SKM czy nie?
Sa.
2. Ile kosztują bilety SKM w następujących relacjach: a) Gdynia Główna - Gdańsk Główny b) Gdynia Wzgórze Kolbego - Gdańsk Główny
oba 4,00 / 2,00
c) Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port?
2,80 / 1,40
Pozdrawiam,
Temat: O SKM pytan kilka
1. Czy bilety PKP są ważne na SKM czy nie? 2. Ile kosztują bilety SKM w następujących relacjach: a) Gdynia Główna - Gdańsk Główny b) Gdynia Wzgórze Kolbego - Gdańsk Główny c) Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port? 3. Czy bilety SKM to zwykłe bilety do kasowników i można je kupić na zapas?
Temat: O SKM pytan kilka
1. Czy bilety PKP są ważne na SKM czy nie?
Tak! Sa wazne! [jeszcze :)] ale nie odwrotnie!!!
2. Ile kosztują bilety SKM w następujących relacjach: a) Gdynia Główna - Gdańsk Główny
4 PLN normalny
b) Gdynia Wzgórze Kolbego - Gdańsk Główny
Nie ma takiego przystanku, jest Gdynia Wzgorze Swietego Maksymiliana o kolbym nie ma mowy w nazwie wiec moze chodzi o innego... ale do meritum: 4 PLN normalny
c) Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port?
2,80 PLN normalny
3. Czy bilety SKM to zwykłe bilety do kasowników i można je kupić na zapas?
Mozna. Nic nie stoi na przeszkodzie. (Tak jak na KM)
Lewica dzieli się na: morderców (komuniści), złodziei (socjaliści) oraz naiwniaków, którzy nie rozumieją, że istnienie dwóch pierwszych grup wynika z samej istoty lewicowości.
Stalnin mial program wiekszy niz pralka automatyczna, bo pralka konczy na wirowaniu a Stalina jeszcze dochodzilo wieszanie...
Temat: Ostatni kurs do Brzeźna
Czy wybiera się ktoś z grupowiczów na ostatni kurs na linii SKM Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno w piątek 24 czerwca ? Rozklad jest następujący:
Gdańsk Główny 18.35 Gdańsk Brzeźno 18.49 Gdańsk Brzeźno 18.55 Gdańsk Główny 19.09
Myślę, że warto byłoby jakoś symbolicznie pożeganać linię, którą władze Gdańska chcą uratować, choćby ze względu na Euro 2012, natomiast PKP dąży do jej fizycznej likwidacji. Więc nie jest pewne, czy się utrzyma ...
Temat: Ostatni kurs do Brzeźna
Czy wybiera się ktoś z grupowiczów na ostatni kurs na linii SKM Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno w piątek 24 czerwca ? Rozklad jest następujący:
Gdańsk Główny 18.35 Gdańsk Brzeźno 18.49 Gdańsk Brzeźno 18.55 Gdańsk Główny 19.09
Myślę, że warto byłoby jakoś symbolicznie pożeganać linię, którą władze Gdańska chcą uratować, choćby ze względu na Euro 2012, natomiast PKP dąży do jej fizycznej likwidacji. Więc nie jest pewne, czy się utrzyma ...
Ja będę i nie tylko na ostatnim, ale i wcześniejszych kursach 24,06.
Temat: Czy zostałem naciągniety?
bardziej podniosłoby ostateczny koszt. Czy to prawda, że juz nie wydaje sie biletów z przewoźnikiem *9* ?? Lubię kolej, ale PKP za takie numery to bym w szklance wody utopił. Big Jack
jesteśmy wszyscy nabici
wyobraźmy sobie podróż:
Milanówek - W-wa Zach - WKD W-wa Zach - WC - PKP PR WC - Gdańsk Główny - PKP IC Gdańsk Główny - Reda Pieleszewo - SKM
i jak tu nie zaj##$^ć PKP ?
Temat: zaproszenie na wtorek :)
W obecnych czasach wiele pociągów jeździ z tlenem - tzw. pociągi tlenowe czyli jak sama nazwa wskazuje wożące głównie tlen ;-) A więc, aby popsuć kolejowe statystyki dotyczące frekwencji zostanie zorganizowany flash mob polegający na przejechaniu pociągiem SKM na trasie Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno, raptem 7 km. Spotykamy się w dniu 22.06.2004 (Wtorek) na peronie 5 w Gdańsku Głównym - odjazd o 18:48 !!! Zapełnijmy ten pusty pociąg do granic możliwości !!!! Aha, i na widok jakiegokolwiek człowieka, wołamy z otwartych okienpociągu ile sił w płucach: "Poczekaj Kiedyś Przyjedzie" !!!! (w skrócie PKP ;-) PS. Wyślijcie tą wiadomość do jak największej ilości osób !!! Sorry za spam ;-)
Z tego co wiem, to SKM nie jeździ do brzeźna :)
Temat: zaproszenie na wtorek :)
W obecnych czasach wiele pociągów jeździ z tlenem - tzw. pociągi tlenowe czyli jak sama nazwa wskazuje wożące głównie tlen ;-) A więc, aby popsuć kolejowe statystyki dotyczące frekwencji zostanie zorganizowany flash mob polegający na przejechaniu pociągiem SKM na trasie Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno, raptem 7 km. Spotykamy się w dniu 22.06.2004 (Wtorek) na peronie 5 w Gdańsku Głównym - odjazd o 18:48 !!! Zapełnijmy ten pusty pociąg do granic możliwości !!!! Aha, i na widok jakiegokolwiek człowieka, wołamy z otwartych okienpociągu ile sił w płucach: "Poczekaj Kiedyś Przyjedzie" !!!! (w skrócie PKP ;-) PS. Wyślijcie tą wiadomość do jak największej ilości osób !!! Sorry za spam ;-)
Temat: Róznicowanie cen biletów
AS:
Czy PKP kiedykolwiek miało w planach/rozważaniach zróznicowanie cen biletów w zależności od linii? Bo jak tak patrzę na cennik biletów na Słupsk-Ustka, to dziwi mnie, że jeszcze ktokolwiek pociągami jeździ. Student Słupsk - Ustka 2,9 zł, autobusem 1,4 zł.
Nie wiem? Zobacz jednak dla pszykładu na linię Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno. Wydawałoby się, że pociągi tam wożą powietrze. Popatrz jednak inaczej wiele osób przyjeżdża do Nowego Portu zza Gdańska Głównego. Wtedy cała sprawa inaczej się układa. Kupuje sobie dana osoba bilet odrazu do Nowego Portu, co jest tańsze niż zakup na kolej do Głównego i stamtąd dopiero na tramwaj do Nowego Portu. Zakładając, że tramwaj kosztuje 2,40 gdy kolejka 2,80. Sytuacja prawdopodobnie u Ciebie jest podobna. Co do zróżnicowania biletów PR wprowadziły jakieś bilety aglomeracyjne na Kraków i Warszawę. Nie wiem jednak dokładnie jak z tym sprawa wygląda
Pozdrawiam Tyson
Temat: Symulator PKP Gdansk-Glowny
Gdzie mogę znaleźć symulator stacji Gdańsk-Główny - kiedyś o nim słyszałem lecz nie pamiętam gdzie. Pomóżcie mi znaleźć... Czy jest on
autorzy? A może znacie jescze symulatory jakiś innych, poza poznańską, stacją?
http://www.pkp.com.pl/kolej/soft/ program jest freeware
Temat: Gdańsk - Krav Maga Worldwide
Gdańsk - Krav Maga Worldwide
Zapisy do nowych grup początkujących !!! Gdańsk Główny i Gdańsk-Oliwa
Gdańsk Gł.
Policealna szkoła detektywów i pracowników ochrony O'Chikara
ul. Zakopiańska 37a
Start: 16 październik
Treningi: wtorek i czwartek - 17.30
Wejście od ul. Zakopiańskiej oraz od ul. Kartuskiej 63 - 65 brama wjazdowa przy NZOZ "Kartuska".
Dojazd:
Z Dworca PKP - tramwaj lini 10,12 (w stronę Siedlec) 3-4 przystanki.
Gdańsk-Oliwa
godz. 18.00 - poniedziałek i środa
Zespół Szkół Architektury Krajobrazu i Handlowo-Usługowych im. W. Szafera
ul. Józefa Czyżewskiego 31, Gdańsk
Zadzwoń: 510 058 677
Napisz: kraver@op.pl
Temat: Ogromne zainteresowanie połączeniami do Rzymu!
Witam!
PKP IC podaje co innego...
4 pociągi relacji Warszawa Wsch. – Rzym – Warszawa Wsch. (w tym 1 pociąg zestawiony z wagonów z miejscami do leżenia); 2 pociągi relacji Kraków Gł. – Rzym – Kraków Gł.
Ogółem liczba dostępnych miejsc w tych pociągach - 4 954.
Cena za przejazd – tam i powrót (z Warszawy): 560 zł za 1 miejsce w wagonie z miejscami do leżenia (bez pościeli i bez obsługi konwojenta); 440 zł za 1 miejsce siedzące. Cena za przejazd tam i powrót (z Krakowa): 420 zł za 1 miejsce siedzące. Sprzedaż biletów w wyznaczonych kasach PKP IC (w tzw. pomarańczowych kasach)
Warszawa Centralna, Poznań Główny, Wrocław Główny, Katowice Kraków Główny, Gdańsk Główny Szczecin Główny.
Temat: Archiwum sygnałów - nowe tory
Przyjmuje się, że w latach 1991-95 należałoby zbudować następujące odcinki drugich i dalszych torów łącznej długości 332 km: Pilawa - Otwock,
Przydałoby się
Bielsko Biała Główna - Bielsko Biała Lipnik,. Wilkowice Bystra - Żywiec,
takoż
Warszawa Praga - Legionowo,
również
Rumia - Wejherowo, Gdańsk Główny - Gdańsk Śródmieście - Pruszcz Gdański,
jak najbardziej...
Gdynia Główna - Gdynia Chylonia, Pruszcz Gdański - Pszczółki,
to samo
| Skoczów - Goleszów,
przy normalnym samorządzie - jak najbardziej...
Koszalin - Białogard,
dobre to by było...
Katowice Ligota - Orzesze - Leszczyny,
również
Poznań Główny - Poznań Wschodni oraz Kraków Główny - Kraków Płaszów - Podłęże.
A te by się nawet bardzo przydały, ale ostatnio poza zamkami na piasku typu KDP - PLK nie działa z rozmachem
Ostatnio sprawy te były wstępnie
rozpatrywane podczas plenarnego posiedzenia rady techniczno-ekonomicznej przy DG PKP. BENEDYKT CZEKAŁA
A ten śp. dziaduś całe lata lubił bajdurzyć, jaka to nas świetlana przyszłość czeka...
Adam
Temat: Czy będzie wielka impreza w Gdańsku???
Malutkie pytanko.
Czy w związku z burzliwym i pełnym zacnych gości ponownym uruchomieniem ruchu przez PR na linii Sławno-Darłowo, przewiduje się podobne atrakcje podczas zamknięcia linii Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno przez tak tutaj chwalone i uwielbiane SKM w dniu 24.VI.? Jak znam życie to ostatni pociąg przeleci cichaczem żegnany tylko przez flesze aparatów licznych MK, chcących ten smutny fakt uwiecznić dla potomnych. Może by na tę "imprezę" też zaprosić Marszałka województwa pomorskiego, Prezesa SKM i Prezesa PKP S.A. oraz stadko dziennikarzy, jakąś wstęgę przeciąć.
Jak to mówią dobra nowina ma setki ojców, zła jest sierotą. :-((
Pozdrawiam smutno.
Temat: Czy będzie wielka impreza w Gdańsku???
Czy w związku z burzliwym i pełnym zacnych gości ponownym uruchomieniem ruchu przez PR na linii Sławno-Darłowo, przewiduje się podobne atrakcje podczas zamknięcia linii Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno
To jest okazja do zrobienia happeningu. Trójmiejscy MK mogliby się ruszyć i coś przewrotnego zrobić - np. jakieś takie z pompą zamknięcie - radosne w stylu PKP-owskim z kwiatami dla prezes SKM, szampanem i ogniami sztucznymi. W.T.S.K. już dziś może zaprosić przy tej okazji na grudniowe obchody trzeciej rocznicy nieotwarcia przystanku Czerwonak Osiedle. Feta będzie jeszcze większa niż w zeszłym roku, bo tablicę wycięli. pzdr ws
Temat: 3city vLAN ??
| No to chyba pytasz o hot-spoty.. | Ale ztcw, to bezplatnych w 3city nie ma. | Byl swego czasu w Krakowie (moze jest nadal?)
dziwne gdansk glowny pkp, salon ery i wiele innych.
Ale chyba nie za darmo - z tego co wiem, to byl krótki okres promocyjny. ERA jest komercyjna, nie charytatywna ;-) Co do PKP to nie jestem pewien, zreszta kto bylby na tyle odwazny, zeby usiasc na dworcu z laptopem na kolanach? ;- BTW a na lotnisku nie ma HotSpot'a?
Temat: TLK - "nowy" produkt spółeczki
| Cena nie zawsze dyktuje popularność produktu.
i tu sie kolega myli, bo oprocz jezdzenia "dla przyjemnosci" nie zaznal zapewne koniecznosci cyklicznego dojezdzania na dluzsze odleglosci... [rymy czestochowskie powychodzily mi ;-)]
Produkt PICu, a w szczególności pociągi w taryfie ekspresowej nie zostały stworzone do regularnej jazdy. Jakby mi przyszło codziennie do Wawki zasuwać to pewnie też wybrałbym środek jakiś w miarę tani.
| Na | pewno znajdzie się potężna grupka ludzi, którzy zamiast płacić za to | badziewie SA106 wolą pójść z buta, albo dopłacić i pojechać czymś | lepszym.
nie kazdy jest nastoletnim MK, dla ktorego szynobus to wszelkie zlo, parowoz zna z okladki Swiata Kolei oraz plaszczy sie na widok ST44 jako quasi zabytku.
Nie twierdzę, że szynobus to wszelkie zło. Moim zdaniem taki tabor jest bardzo wskazany, ale większa jest satysfakcja jak się z niego korzysta na odcinku np. Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywwie, czy Gdańsk Głowny - Gdańsk New Port. Jazda nim na dalsze odległości jest po prostu męcząca. Tak poza tym to z dwoma następnymi przypadkami (z resztą jak i z pierwszym) to żeś mocno chybił.
Utwierdzaj sie dalej w swoich domniemaniach
Jakbyś zauważył to chwalę spółeczkę tam gdzie się należy i neguję też tam gdzie sytuacja tego wymaga.
Pozdrawiam Karol (Tyson) Domagalski Konkurencja szkodzi klientowi (c) PKP
Temat: Jak/czym najtaniej dojechac do Frankfurtu?
no, tego najblizszego - nad odra, kolo slubic :)
Pierwsza opcja:
PKP pospieszny 5:26 Gdańsk Główny 9:44 Poznan Główny
PKP osobowy 10:40 Poznań Główny 13:25 Słubice
koszt ca. 43 PLN za bilet normalny
Z "dworca" ok. 25-30 minut pieszo do "centrum" i granicy, przez most i jestes we Frankfurcie. Ewentualnie mozesz kupic u konduktora w Slubicach border-pass do FFO (ostatnio to bylo ok. 10 PLN). Nie oplaca sie na pewno kupowac biletu od razu do FFO.
Druga opcja: PKP pospieszny 8:28 Gdańsk Główny 12:32 Poznań Główny PKP osobowy 14:32 Poznań Główny 16:52 Rzepin PKS 17:35 Rzepin 18:00 Słubice (wysiadasz przy Intermarche i stamtad 5 minut do granicy)
Koszt ca. 43 PLN (PKP) + 6,60 PKS
To sa najtansze polaczenia z Gdanska (Trojmiasta, bo pociagi rzecz jasna z Gdyni jada). Mozna oczywiscie jeszcze brac EC z Poznania, ale to juz drozsza impreza. Wtedy dojedziesz albo do Rzepina i stamtad PKS albo do FFO (wtedy polecam border-pass).
Pozdrawiam Agata
Temat: Jak/czym najtaniej dojechac do Frankfurtu?
Pierwsza opcja:
PKP pospieszny 5:26 Gdańsk Główny 9:44 Poznan Główny
PKP osobowy 10:40 Poznań Główny 13:25 Słubice
koszt ca. 47 PLN za bilet normalny
Z "dworca" ok. 25-30 minut pieszo do "centrum" i granicy, przez most i jestes we Frankfurcie. Ewentualnie mozesz kupic u konduktora w Slubicach border-pass do FFO (ostatnio to bylo ok. 10 PLN). Nie oplaca sie na pewno kupowac biletu od razu do FFO (ale zapytaj najlepiej w kasie).
Druga opcja:
PKP pospieszny 8:28 Gdańsk Główny 12:32 Poznań Główny
PKP osobowy 14:32 Poznań Główny 16:52 Rzepin
PKS 17:35 Rzepin 18:00 Słubice (wysiadasz przy Intermarche i stamtad 5 minut do granicy)
Koszt ca. 47 PLN (PKP) + 6,60 PKS
To sa najtansze polaczenia z Gdanska (Trojmiasta, bo pociagi rzecz jasna z Gdyni jada). Mozna oczywiscie jeszcze brac EC z Poznania, ale to juz drozsza impreza. Wtedy: w Polsce dojedziesz jedynie do Rzepina (w Slubicach zatrzymuja sie tylko osobowe), wiec stamtad PKS albo przekraczasz granice pociagiem i wysiadasz w FFO, z tym ze to droga impreza i wtedy warto kupic "przejsciowke" u konduktora.
Jakbys mial jakies pytania co do lokalizacji czegos we Frankfurcie, to sluze pomoca.
Pozdrawiam Agata
Temat: Ostatni kurs do Brzeźna
Czy wybiera się ktoś z grupowiczów na ostatni kurs na linii SKM Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno w piątek 24 czerwca ? Rozklad jest następujący: Gdańsk Główny 18.35 Gdańsk Brzeźno 18.49 Gdańsk Brzeźno 18.55 Gdańsk Główny 19.09 Myślę, że warto byłoby jakoś symbolicznie pożeganać linię, którą władze Gdańska chcą uratować, choćby ze względu na Euro 2012, natomiast PKP dąży do jej fizycznej likwidacji. Więc nie jest pewne, czy się utrzyma ...
Napewno trochę ludzi będzie... :
Temat: dojazd z Osowej do Gdańska
Jak mi sie popsuje samochód to jaką mam inna alternatywę, autobus a później kolejka?
PKP: osob Gdańsk Osowa 5,56 Gdynia Główna 6,20 ---- SKM Sprinter Gdynia Główna 6,30 Gdańsk Wrzeszcz 6,46 Gdańsk Główny 6,51
LUB
osob Gdańsk Osowa 7,00 Gdynia Główna 7,23 ----- posp Gdynia Główna 7,33 Gdańsk Wrzeszcz 7,52 Gdańsk Główny 7,58
Temat: Mit Gdyni
| Oraz Gdynia - Szczecin, Gdynia - Gorzow i caly ruch w kierunku zachodnim.
To linia PKP nr 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński.
Rozumiem, ze w Gdansku Glownym jestes w stanie przeprowadzic rozrzad? Ciekawe, jak. Ale opisz ze szczegolami. W Gdansku jest terminal kontenerowy? Ciekawe, jak go sprytnie zamaskowali. A moze jest wagonownia? Moze sa bocznice do przechowywania skladow? A moze banalne urzadzenie do mycia wagonow chociac?
Jezeli upierasz sie, ze Gdansk jest wezlem kolejowym, to nie krepuj sie, rozwin temat.
Gdansk jest zwykla stacja przelotowa, taka, jak Ilawa czy Dzialdowo.
| Widac zaslugiwali. Mamy kryzys, najgorsi traca prace pierwsi.
| To odlaczego Miller nie stracił?
| Bo wg pewnych kryteriow jest jednym z lepszych. To, jak oceniamy owe | kryteria, to inna sprawa.
Jakich kryteriów?
Kryteria znajdziesz na innego grupie.
Temat: Dzien Kolejarza, co, gdzie, kiedy?
ŚWIĘTO KOLEJARZA GDAŃSK 22-23 LISTOPAD 2008
"Zapraszamy Państwa na obchody Święta Kolejarza, które odbędą się w dniach 22 oraz 23 listopada 2008 na stacji Gdańsk Główny (peron 5)
W ramach obchodów odbędzie się:
- Wystawa taboru spółek grupy PKP - Prezentacja ofert handlowych przewoźników z grupy PKP - zwiedzanie nastawni dysponującej w Gdańsku Głównym (od 10 do 15, wejście o każdej pełnej godzinie, zbiórka na końcu peronu 4) - pokaz mobilnego internetu oraz telefonii internetowej - przejazdy drezyną ręczną (zbiórka koło budynku rewidentów)
pozdrawiam TS
Temat: Warszawa --> GdaĂąsk --> prom
| Okazuje sie, ze bilet mam do PKP Gdańsk Brzeźno.
Tak to jest jak sie daje bilet ososbie, ktora nie ma zielonego pojecia o literkach :-/ Wrrr...
Oczywiscie, ze Gdansk Glowny i dziekuje za odpowiedzi, bo inaczej to bym sobie dojechal, ze ho-ho-ho!...
No bo właśnie z peronu Gdańsk -Brzeźno miałbyś ze 100 -200 metrów drogi. Jak zdążysz i chce Ci się czekać w Nowym Porcie na prom (a w tamtych okolicach jest wyjątkowo nudno ;) to o 15:10 masz kolejkę SKM z Gdańska do Brzeźna (wł. to już jest Nowy Port, tylko stacja się tak nazywa) i na miejscu jesteś o 15h26 czyli godzinę przed odprawą (do promu dojdziesz w 2 minuty). Bilet normalny kosztuje 2.80zł. Ale ten pociąg jest na wymarciu i kursuje tylko w dni powszednie (o ile jeszcze w ogóle kursuje). http://skm.trojmiasto.pl/r.phtml?od_stacji1=37&do_stacji1=1&dnityg1=1...
Temat: dwa składy EW58 w pracy
UWAGA W związku z trudną sytuacją taborową spowodowaną uruchomieniem bezpośredniego połączenia SKM z Gdyni Cisowej do Zakopanego przez Rzeszów, Wrocław i Szczecin od dnia 01.12.2004 w relacjach Gdańsk Główny - Wejherowo pociągi będą kursowały zestawione tylko z wagonu silnikowego EN-57 oraz planuje się uruchomienie EW-60 (jak uda się ją wyciągnąć z chwastów na Cisowej). Ponadto firma zwraca się do właścicieli drezyn ręcznych o aktywną pomoc w przewozie osób. HE HE HE.
Cholera jeżdżą już we wszystkich możliwych kierunkach, tylko odcinek Gdańsk Główny - Wejherowo jakoś zaczyna podupadać. Szlag minie trafia jak w godzinach szczytu do Wejherowa jedzie tylko jeden jamnik EN 71 nabity do granic możliwości. Jak się chce obsługiwać dużo dodatkowych linii to najpirw trzeba mieć czym a nie wyciągać te szroty z krzaków. Dla MK EW 58 to prawdziwa gratka ale jazda UFEM przy jesienno-zimowej aurze nie należy do najprzyjemniejszych.
Może by to zmodernizowali (pomalowali albo wymienili obicia siedzeń) bo to chyba na tym w PKP polega.
:D - a ja bym chciał SKMeke przez Bydgoszcz do Szklarskiej, ooo moze do Pragi... :DDD
Temat: dwa składy EW58 w pracy
UWAGA W związku z trudną sytuacją taborową spowodowaną uruchomieniem bezpośredniego połączenia SKM z Gdyni Cisowej do Zakopanego przez Rzeszów, Wrocław i Szczecin od dnia 01.12.2004 w relacjach Gdańsk Główny - Wejherowo pociągi będą kursowały zestawione tylko z wagonu silnikowego EN-57 oraz planuje się uruchomienie EW-60 (jak uda się ją wyciągnąć z chwastów na Cisowej). Ponadto firma zwraca się do właścicieli drezyn ręcznych o aktywną pomoc w przewozie osób. HE HE HE.
Cholera jeżdżą już we wszystkich możliwych kierunkach, tylko odcinek Gdańsk Główny - Wejherowo jakoś zaczyna podupadać. Szlag minie trafia jak w godzinach szczytu do Wejherowa jedzie tylko jeden jamnik EN 71 nabity do granic możliwości. Jak się chce obsługiwać dużo dodatkowych linii to najpirw trzeba mieć czym a nie wyciągać te szroty z krzaków. Dla MK EW 58 to prawdziwa gratka ale jazda UFEM przy jesienno-zimowej aurze nie należy do najprzyjemniejszych.
Może by to zmodernizowali (pomalowali albo wymienili obicia siedzeń) bo to chyba na tym w PKP polega.
Pozdr.
Temat: Gdzie mozna kupic bile placac karta?
| Wroclaw - kasa miedzynarodowa
A można tam kupować bilety krajowe?
Można, sam kupowałem.
I uwaga: na stacjach:
Warszawa Centralna Warszawa Wchodnia Wrocław Główny (chyba) Gdańsk Główny
NIE można kupować na kartę Maestro, mimo że można na Visa Electron. Jest to celowe działanie PKP, PKP celowo zażyczyła sobie zablokowania w POSie płacenia Maestro, (i nie działa, próbowałem doświadczalnie). Prawdopodobnie ze względu na złą renomę Maestro PeKaO SA które to wydało najwięcej takich kart a autoryzacja ich w przeważającej części przypadków kopńczyła się brakiem połączenia.
Temat: EW-58 wraca do łask
| wszystko to przygotowania do puszczenia do ruchu | w dniu 26.08.2006 | na koncert Davida Gilmour'a
A teraz moze kilka szczegułów dla niewtajemniczonych/? Jakie relacje? Może rozkłady? No i co potem?(po 26?)
W dniu 26.08.2006 w godzinach 16-20 pociągi SKM na trasie Gdynia Chylonia- Gdańsk Główny kursować będą co 7 minut., natomiast w nocy z 26/27 sierpnia zostaną uruchomione dodatkowe pociągi.
Odjazdy z Gdańska Głównego:
0:01 Wejherowo 0:10 Wejherowo 0:20 Wejherowo 0:25 Gdynia Chylonia 0:30 Lębork 0:35 Gdynia Chylonia 0:40 Wejherowo 0:45 Gdynia Chylonia 0:55 Gdynia Chylonia 0:55 Elbląg (skomunikowanie w Tczewie z pociągiem do Smętowa) 1:00 Lębork 1:10 Wejherowo
Podane godziny odjazdów pociągów SKM mogą ulec zmianie w zależności od godziny zakończenia koncertu
Szczegółowy rozkład jazdy znajduje się na stronie SKM: www.skm.pkp.pl
pozdrawiam T.S gwk
Temat: Warszawa --> GdaĂąsk --> prom
Okazuje sie, ze bilet mam do PKP Gdańsk Brzeźno.
Tak to jest jak sie daje bilet ososbie, ktora nie ma zielonego pojecia o literkach :-/ Wrrr...
Oczywiscie, ze Gdansk Glowny i dziekuje za odpowiedzi, bo inaczej to bym sobie dojechal, ze ho-ho-ho!...
Temat: 3city vLAN ??
dziwne gdansk glowny pkp, salon ery i wiele innych.
-http://www.pdaclub.pl/hs/?hs_p=1
Szy.
Temat: 3city vLAN ??
No to chyba pytasz o hot-spoty.. Ale ztcw, to bezplatnych w 3city nie ma. Byl swego czasu w Krakowie (moze jest nadal?)
dziwne gdansk glowny pkp, salon ery i wiele innych.
Temat: [Gda] 21 osób zatrzymanych w sprawie fikcyjnych przetargów.
Radio Gdańsk podaje:
http://www.radio.gdansk.pl/?a=news&id=7506
21 osób - w tym kilkunastu pracowników PKP - zatrzymali w Gdańsku funkcjonariusze Centralnego Biura Śledczego z Poznania i gdańscy policjanci. Sprawa ma związek z nieprawidłowościami przy przetargach o wartości dwóch milionów złotych. Wśród zatrzymanych jest 16 pracowników byłego zakładu infrastruktury kolejowej w Gdańsku. Sprawa dotyczy przetargów z sprzed trzech lat. Po powodzi w 2001 roku PKP otrzymały pieniadze na remont systemu odwodnienia, stacji - między innymi Gdańsk Południe - oraz szlaku kolejowego Gdańsk Południe-Gdańsk Główny. Wykonawcy mieli zostać wyłonieni w drodze zamówień publicznych. Doszło jednak do oszustw i wyłudzenia pieniędzy. Mechanizm był prosty - mówi rzecznik Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu nadkomisarz Ewa Olkiewicz... * Wśród zatrzymanych jest były dyrektor zakładu, jego zastępca oraz trzech naczelników. 5 osób to przedstawiciele firm, które uczestniczyly w fikcyjnych przetargach. * Dzisiejsze zatrzymania w Gdańsku to nowy wątek sprawy, nad którą policja poznańska pracuje od ponad dwóch lat. W wyniku stwierdzonych nieprawidłowości finansowych w zeszłym roku do zatrzymań doszło wśród pracowików PKP w Warszawie i Poznaniu.
GWK-team PZDR LukasK
Temat: 18 mld zł PKP PLK na Euro 2012
18 mld zł PKP PLK na Euro 2012
Około 18 mld zł chcą przeznaczyć na inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w ramach przygotowań do Euro 2012. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej spółka zmodernizuje 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.
Odcinki, na których prowadzone będą lub trwają już prace, to: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - MPL Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice.
Spółka liczy, że dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach.
Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio o: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 205 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - z 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz z 160 minut do 85 minut. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.
źródło: PAP / RK
Temat: [pr] Trójmiasto: SKM-kowa sztuka przetrwania
Prawidłowym przepływem informacji pasażerskich zarządza, jak się okazuje, PKP Przewozy Regionalne. To od pracownika tej spółki zależy właściwe ustawienie pragotronów, bo tak brzmi techniczna nazwa znajdujących się na dworcowych peronach tablic. Wszystkie dane wprowadzane są do systemu ręcznie.
- Niestety, zdarza się, że urządzenia zawodzą i wtedy robi się zamieszanie - przyznaje Artur Surmacz, rzecznik prasowy PKP PR w Gdyni. - Czasem informacje na tablicy w ogóle się nie pokazują, na przykład ostatnio mamy problem, żeby załadować jakiekolwiek dane na pragotrony na peronie drugim. Zgłosiliśmy dzisiaj usterki Telekomunikacji Kolejowej, mam nadzieję, że zostaną jak najszybciej usunięte.
Jedyne wyjście to stowrzyć spółkę "PKP Pragotrony" oraz "PKP Zmiany W Rozkładach Jazdy" i wówczas będzie porządek.
Ewentulanie jak są problemy na peronie drugim to można by jeszcze powołać spółkę "PKP PNPDDGG" (PKP Pragotrony Na Peronie Drugim Dworca Gdańsk Główny)
:-)
.
Temat: Blokersi
Wlasnie przed chwila dokonczylem ogladac film "Blokersi" (DivX)
Jest tam mowa o Hip-Hop, a co sie z tym wiaze, o malowaniu. Pokazywane sa rozne sceny jak goscie maluja pociag. Zala sie, ze Sokista do nich strzelal z ostrej amunicji. Jedna scena byla jak rozwalali kabine EN57 (sprejowali wszystko, lamali, tlukli szybki w licznikach, kopali) Pozniej pokazany gosci jak wisi na tylnej kabinie kibla, pociag odjezdza z jakies stacji (Gdansk Glowny chyba) a gosc skrobie szybe..
Najlepsza (najbardziej bezszelna znaczy sie) byla scena podczas ktorej ok. 6 gosci weszlo do kibla,w ktorym siedzili pasazerowie i szli, a po drodze malowali wszystko co sie dalo (sufit, szyby, drzwi) i tak przeszli cala jednostke. Podczas tego w komentarzu twierdza, ze to PKP zaczelo. W Gdansku jest wojna pomiedzy PKP a tymi co maluja dopadli goscia na torach poturbowali go, a potem kolejka na niego gosci najezdzal, to pijani kolejarze sie tak zabawiali, dlatego w Gdansku wszystko niszcza, a w Warszaie tylko maluja....
Widac w tym filmie bezkarnosc sprejarzy.......
Pozdrawiam Leszek Kowalski
Temat: Blokersi
Wlasnie przed chwila dokonczylem ogladac film "Blokersi" (DivX)
Jest tam mowa o Hip-Hop, a co sie z tym wiaze, o malowaniu. Pokazywane sa rozne sceny jak goscie maluja pociag. Zala sie, ze Sokista do nich strzelal z ostrej amunicji. Jedna scena byla jak rozwalali kabine EN57 (sprejowali wszystko, lamali, tlukli szybki w licznikach, kopali) Pozniej pokazany gosci jak wisi na tylnej kabinie kibla, pociag odjezdza z jakies stacji (Gdansk Glowny chyba) a gosc skrobie szybe..
Najlepsza (najbardziej bezszelna znaczy sie) byla scena podczas ktorej ok. 6 gosci weszlo do kibla,w ktorym siedzili pasazerowie i szli, a po drodze malowali wszystko co sie dalo (sufit, szyby, drzwi) i tak przeszli cala jednostke. Podczas tego w komentarzu twierdza, ze to PKP zaczelo. W Gdansku jest wojna pomiedzy PKP a tymi co maluja dopadli goscia na torach poturbowali go, a potem kolejka na niego gosci najezdzal, to pijani kolejarze sie tak zabawiali, dlatego w Gdansku wszystko niszcza, a w Warszaie tylko maluja....
Widac w tym filmie bezkarnosc sprejarzy.......
Musisz mi ten film pozyczyć !!!!
Temat: Noclegi w Gdańsku/Gdyni
Poszukuje taniego noclegu w Gdańsku lub Gdyni dla grupy ~10 osób. Najlepiej blisko centrum.
Na Wałowej (ok 5 minut od dworca Gdańsk Główny) jest schronisko, IMHO całkiem niezłe (byłem inside, widziałem) i ponoć tanie. Chyba się reklamowali nawet takim karteluszkiem w tunelu dworca PKP. Nie daję na priva, bo może ktoś z 3miasta wie więcej, to uściśli moje informacje.
Pozdrowienia
Temat: Informacja by PKP
Czy ktos wie, dlaczego w tunelu laczacym przystanek autobusowy od strony centrum handlowego z Dworcem Gdansk Glowny przy zadnym wejsciu na peron ani w calym tunelu nie ma wywieszonego rozkladu odjazdow/przyjazdow tak jak to jest w tunelach na DWC czy W-WA-ZACH? Po jaka cholere mam biec z walichami na gore do hali glownej, zeby dowiedzic sie, z ktorego peronu odjezdza pociag i zlazic z nimi w dol i w gore na peron jeszcze raz?
pozdrawiam
PS e-bilet by PKP-IC sprawdzil sie idealnie.
Temat: dwa składy EW58 w pracy
"ccc":
UWAGA W związku z trudną sytuacją taborową spowodowaną uruchomieniem bezpośredniego połączenia SKM z Gdyni Cisowej do Zakopanego przez Rzeszów, Wrocław i
Szczecin
Sie nie smiej, niedlugo pewnie to bedzie prawda...
Cholera jeżdżą już we wszystkich możliwych kierunkach,
Eee, nie... Gdynia - Hel, Gdynia - Zukowo - Koscierzyna, Pruszcz - Kartuzy, Gdansk - Westerplatte, Gdynia - Rebiechowo, Chylonia - Oksywie, Rumia - Oksywie, Gdansk - New Port... W samym Trojmiescie jeszcze tych kierunkow zostalo troche ;P
tylko odcinek Gdańsk Główny - Wejherowo jakoś zaczyna podupadać.
Czepiasz sie ;P
Szlag minie trafia jak w godzinach szczytu do Wejherowa jedzie tylko jeden jamnik EN 71 nabity do granic możliwości.
Masz inny wybor? Nie masz. Poki go nie bedziesz miec, jestes skazany na SKM. I oni dobrze o tym wiedza. A PKP PR zamiast siedziec i sie przygladac, mogloby cos z tym zrobic. Ale po co? Przeciez skorzystaliby na tym pasazerowie...
Pozdrawiam, Sorrow.
Temat: Fajne polaczenie
Witam
Znalazlem ciekawa rzecz w polaczeniach Warszawa-Gdansk Glowny 9:50 z Centralnego odjezdza EX 2510 do Gdanska i bilet kosztuje 80 zl a o godzinie 9:55 odjezdza IC 3102 z przesiadka w Warszawie Wschodniej do EX 2510. Oczywiscie bilet za IC jest drozszy (98zl) i za 7 minut jazdy IC placimy 18zl. PKP Piknie K.... Piknie :)
Pozdrawiam Gabriel Grinberg
Pociąg EX odjeżdża z Centralnego do Gdyni a IC jedzie z Krakowa do dworca wschodniego no i jak chcesz jechac do Gdyni lub Gdańska no to wsiadasz na centralnym do expresu co do Gdyni jedzie a nie że najpierw jedziesz na wschodni IC i potem sie przesiadasz kompletnie bezsensu
Tylko że właśnie to sprawdziłem i widze że Hafas naprawde pokazuje takie połączenie pytanie po co ? no w niektórych miejscach jest bezsensu Hafas ale ogólnie chwale ten rozkład.
Temat: RJ 02/03 - Troche przeciekow
| ale w niedziele autobusem 5:15 do zaspy (przyjazd 5:19) i oczekiwanie | na SKM do 5:42 bo po co skominkowac to ze soba,
Można pojechać 127 w drugą stronę 5:28 odjazd z L. Oliwa PKP przyjazd 5:37 i teraz w zależności od szczęścia: 5:42 Motława, Gdańsk Główny przyjazd 5:52 6:01 do Łodzi, GG przyjazd 6:13 może już nie na miesięcznym, chyba że na sieciowym ZKM. A co do pośpiechów, to pewnie masz legitke PKP... Jakby nie patrzeć, 13 minut zysku :-)
Bo wariant: 127 L. 5:52 -Jaśkowa Dolina 6:03 i zaraz 6:07 z Wrzeszcza tym do Łodzi Kaliskiej jest bardzo ryzykowny... Jest jeszcze możliwość z tramwajem: 38 odjazd JPII 5:54, Dworzec PKP 6:15
Pozdrawiam, Franekg Grzegorek
Temat: [pr] Remont pociągów SKM
Nie podobają mi się trzy rzeczy: 1) malowanie tych kibli, toć to przerobione malowanie PKP PR
Mnie się nie podoba ze względu na plastikowy wygląd (na fotce), a nie przerobienie PKP PR (niech sobie przerabiają, mnie to nie przeszkadza),
2) fakt że mają jeździć do Słupska i Tczewa, SKM jest od jeżdżenia na trasie Wejherowo - Gdańsk Głowny
A co mu szkodzi jeździć sobie poza tym jeszcze do Słupska i Tczewa, jak ma więcej taboru niż trzeba na Wejherowo-Gdańsk Gł.?
3) ryflowany bok z nowym czołem pasuje jak .... ;/
Dla mnie nawet-nawet ;-)
Pozdrawiam,
Temat: Fwd: PKP Intercity poszukuje przedstawicieli handlowych
Ciemny:
PKP wychodzi do klienta, nonono tylko pochwalic :)
Na takiej kobylastej stacji jak Gdańsk Główny są dwa miejsca z kasami. Niestety nie każdy o nich wie, korzystając z tego od razu padającego na twarz. Wczoraj jednak zauważyłem te drugie należące do InterCity. Człowieku popatrz: - kolejek zero - panie w kasie bardzo miłe i uprzejme - katalog InterCity, który można w każdej chwili przejrzeć. - reklamóweczki i uloteczki do wzięcia według własnych upodobań Tak, że tekst "PKP wychodzi do klienta, nonono tylko pochwalic :)" w przypadku tytułowego IC jest już trochę przestarzały
Pozdrawiam Tyson
Temat: Fajne polaczenie
Witam
Znalazlem ciekawa rzecz w polaczeniach Warszawa-Gdansk Glowny 9:50 z Centralnego odjezdza EX 2510 do Gdanska i bilet kosztuje 80 zl a o godzinie 9:55 odjezdza IC 3102 z przesiadka w Warszawie Wschodniej do EX 2510. Oczywiscie bilet za IC jest drozszy (98zl) i za 7 minut jazdy IC placimy 18zl. PKP Piknie K.... Piknie :)
Nic nowego. Hafas często takie kwiatki wyrzuca :-].
Temat: Fajne polaczenie
Witam
Znalazlem ciekawa rzecz w polaczeniach Warszawa-Gdansk Glowny 9:50 z Centralnego odjezdza EX 2510 do Gdanska i bilet kosztuje 80 zl a o godzinie 9:55 odjezdza IC 3102 z przesiadka w Warszawie Wschodniej do EX 2510. Oczywiscie bilet za IC jest drozszy (98zl) i za 7 minut jazdy IC placimy 18zl. PKP Piknie K.... Piknie :)
Pozdrawiam Gabriel Grinberg
Temat: Kolejowe przejście graniczne w Głuchołazach?
| W normalnym kraju, powinno się uruchomić autobus szynowy, w pełnej | relacji Głuchołazy - Opole, bądź Głuchołazy - Brzeg ;-),
Autobus nie nadaje się na godziny szczytu na trasie Nysa - Opole, natomiast Głuchołazy - Brzeg -- popieram!
Hmm... co by to nie bylo powinno jechac cala trase tak aby przesiadki nie byly koniczne. Podam dla przykladu ze "skomunikowaniami" rozwalono linie Pruszcz Gdanski - Kartuzy. Dawniej byly pociagi Gdansk Glowny - Pruszcz Gd. - Kartuzy. Potem ktos wpadl na pomysl aby je skrocic do Pruszcza i tam skomunikowac w kierunku Gdanska. Oczywiscie bylo to skomunikowniw a'la PKP - 30-60 min czekania. Ludzie wybrali PKS a dla linii byl to poczatek konca... Oczywiscie nie znam waszych lokalnych uwarunkowan ale ZTCW polski pasazer nie znosi przesiadek. zobaczcie zapelnienia w PKS do Glucholaz i relacje coby wnioskowanie bylo pelniesze...
WL
Temat: autobus do auchan
kto wie w jakich godzinach odejzdzaja i skad, najlepiej okolice dworca pkp :)
811 Gdańsk Główny - Auchan
Dworzec PKP 8:25 10:00 11:25 13:00 14:50 16:20 17:50 19:20*
* - nie kursuje w niedziele i święta
czas przejazdu to 40 minut
Pozdrawiam Robert Krawczyk
Temat: Bilet do Kartuz - zalosne...
| Czesc!
| / Rzecz dziala sie w kasie na dworcu Gdansk Glowny (dzisiaj - 26.X) /
To była kasjerka PKP czy agentka? Niestety coraz więcej jest kas agencyjnych gdzie sprzedają panie, które wcześniej sprzedawały w sklepie spożywczym lub innym warzywniaku. Cóż, jest wolny rynek i każdy może prowadzić działalność gospodarczą niezależnie od tego czy zna się na tym co robi czy nie.
Tylko, ze agentki czesto bardziej staraja sie o klienta niz panie z PKP. Agentka zarabia od sprzedanego biletu, wiec jej zalezy zeby podrozni korzystali z jej kasy, a kiedy beda korzystac? Jak beda wiedziec ze ona ich dobrze obsluzy.
M.
Temat: Dezinformacja na PKP
Nie muszę nikogo przekonywać o bałaganie i dezinformacji, jaka panuje na PKP, ale może kto kolekcjonuje takie kwiatki. Poniżej kilka przykładów z ostatnich dni.
Gdańsk Główny - ktoras z ostatnich sobot
na wyswietlaczu stoi poc. osobowy do laskowic, a na papierze ze kursuje od poniedzialku do piatku :)
Temat: Super Bilet
KD:
| Super Bilety kupuj w pomarańczowych kasach.
Czyli w jakich? Oby się nie okazało, że tylko na stacjach, z których odjeżdżają pociągi IC...
Gorzej, tylko w kasach PKP-InterCity, czyli np. WC, Gdańsk Główny, Wrocław Główny. Tak poza tym to liczba kas spółki InterCity ZTCW zamyka się w 30 sztukach.
Pozdrawiam Tyson
Temat: Super Bilet
TK:
| Gorzej, tylko w kasach PKP-InterCity, czyli np. WC, Gdańsk Główny, Wrocław | Główny. Tak poza tym to liczba kas spółki InterCity ZTCW zamyka się w 30 | sztukach.
Oj, chyba jest ich nieco wiecej.
Tak jet ich ZTCW 151, może tylko (bardziej prawdopodobny) w 30 miatach.
Pozdrawiam i przepraszam za błąd Tyson
Temat: Czy ktos z Was zostal napadniety w centrum Gdanska?
przystanek tramwajowy na przeciwko LOTu, przystanek tramwajowy Gdansk Glowny, tunele dworca PKP. na razie 'tylko' tam ich widzialem; ps. jak tylko skombinuje jakos aparat to pstrykne im foto i umieszcze na sieci;
Kurcze, to przecież centrum miasta. Nie moge uwierzyć, że w tym czasie nie było w okolicy jakiegoś "typka" który by sobie z tymi palantami poradził.
Kamila
Temat: Dezinformacja na PKP
| Nie muszę nikogo przekonywać o bałaganie i dezinformacji, jaka panuje na | PKP, ale może kto kolekcjonuje takie kwiatki. Poniżej kilka przykładów | z | ostatnich dni.
Gdańsk Główny - ktoras z ostatnich sobot
na wyswietlaczu stoi poc. osobowy do laskowic, a na papierze ze kursuje od poniedzialku do piatku :)
Chojnice - Bydgoszcz przez Maksymilianowo, odjazd 18.03. 1 maja rano przychodzi telegram, że od 1 maja kursuje od Wierzchucina
Temat: buduj z nami rozkład jazdy
| Tym razem SKM prosi o wypełnienie ankiety :)
Tylko po co? Moim zdaniem lepsze byloby pole tekstowe, w ktore uzyszkodnik moglby wpisac swoj komentarz lub sugestie. Fakt, czytania znacznie wiecej, ale za to takze wieksza mozliwosc ulozenia rozkladu z uwzglednieniem "glosu ludu". Ale SKM sie tegoz glosu boi ;)
Nowy rozklad bedzie wygladac tak, ze ponownie powiekszy sie miedzyszczyt do granic maksymalnych mozliwych (np. od 8.30 do 13.30), ograniczy sie takze popoludniowy (okolice 18-19) takt Gdansk -Chylonia z 7,5 do 15 minut. Ponadto nadal bedzie dwugodzinna dziura w nocy (2.30-4.20 / 1.15-3.00), w ogole kolejki beda w nocy jezdzic tak, jak obecnie (zamiast taktu co 45 minut, o ktorym poinformuje sie obie komunikacje miejskie z kilkumiesiecznym wyprzedzeniem). Za to bedziemy mogli jezdzic do Bydgoszczy, Slupska, Olsztyna i bog wie gdzie jeszcze...
Czemu od razu takie takie czarne wizje. Zobacz, że całym plusem tej ekspansji jest to, że nie tyka ona rozkłau jazdy już istniejącego. Co do ankiety to popieram Twoje zdanie. Ankieta jest tylko nastawiona pod to, aby pokazać, że ekspansja jest potrzebna, bo przecież nikt nie będzie wpisywać pociągów Gdańsk Głowny- Gdynia Chylonia 11:07. O nawet ciekawa godzinka wyszła ;-)
Pozdrawiam Karol (Tyson) Domagalski Konkurencja szkodzi klientowi (c) PKP
Temat: TAJEMNICA "POSEJDONA"
Jaka jest różnica pomiędzy 25501 Lublin- Hel a 15401 "Posejdon", dlaczego odcinek Warszawa Wschodnia- Gdańsk Główny Ex. pokonuje w 3 godz. 33 min., a ww. pospieszny- w 3 h. 40 min? Jeszcze należy wziąć pod uwagę, że rzeźnik stoi: Iława Gł- 2 min., Malbork- 2min., Tczew- 3 min., Gdyby więc stał po minucie, różnica pomiędzy skrajnymi ex- ami a rzeźniami zmalałaby do szalonych 3 minut.
Pewnie za to zapas czasu dla Posejdona jest wiekszy. I chyba nie ma sie czemu dziwic - to pociag "szczegolny" - pierwszy W-wa-Gdynia i ostatni Gdynia-W-wa
Dlaczego PKP okrada ludzi w biały dzień ( w przypadku 'Posejdona"- raczej jeszcze w blady świt") nazywając ten tramwaj expresem?
Nie narzekaj, podobny standard posiadaja inne ekspresy na tej linii (moze poza arcykuriozalnym "Stoczniowcem", w ktorym 2 klasa jest lepsza od pierwszej). Icki niewiele sa lepsze (sporadyczne mechpomy w skladach)
--- Jarek D. Stawarz, Gdansk (+48 58 5560339) http://217.96.126.5/~jareks OR http://www.fuw.edu.pl/~jareks/index.html [Chester *03.03.1993 +18.12.2000]
Temat: Urlopowe wojaże po kraju, część 3.
| Ostrowiec Św - Skarżysko Kamienna - Warszawa Centralna - Kutno - Bydgoszcz | Gł - Tczew - Gdańsk Główny
Jak kupowałeś bilet to z przesiadką w W-wie Centralnej? Bo jest na grupie wątek z moim pytaniem o możliwość właśnie takiego zakupu tyle, że przez Wschodnią
Nie da się kupić takiego biletu, bo przejeżdżał bym dwa razy ten sam odcinek. W "przez" mam wpisaną Wawę Zach, a na odcinek Zach - Centralny - Zach kupiłem osobny bilet, aby PKP nie poniosło strat ;)
Temat: Bilet do Kartuz - zalosne...
Czesc!
/ Rzecz dziala sie w kasie na dworcu Gdansk Glowny (dzisiaj - 26.X) /
To była kasjerka PKP czy agentka? Niestety coraz więcej jest kas agencyjnych gdzie sprzedają panie, które wcześniej sprzedawały w sklepie spożywczym lub innym warzywniaku. Cóż, jest wolny rynek i każdy może prowadzić działalność gospodarczą niezależnie od tego czy zna się na tym co robi czy nie.
Roman Kieda
Temat: TAJEMNICA "POSEJDONA"
Jaka jest różnica pomiędzy 25501 Lublin- Hel a 15401 "Posejdon", dlaczego odcinek Warszawa Wschodnia- Gdańsk Główny Ex. pokonuje w 3 godz. 33 min., a ww. pospieszny- w 3 h. 40 min? Jeszcze należy wziąć pod uwagę, że rzeźnik stoi: Iława Gł- 2 min., Malbork- 2min., Tczew- 3 min., Gdyby więc stał po minucie, różnica pomiędzy skrajnymi ex- ami a rzeźniami zmalałaby do szalonych 3 minut. Może zatrzymają kiedyś Posejdona w Nasielsku i Prabutach, bo tego by mu brakowało do pełni szczęścia? Skoro więc pospieszny jedzie 7 minut dłużej od Ex- a, to postulowałbym wprowadzenie osobowego, który by jechał 7 minut dłużej od pospa. Dlaczego PKP okrada ludzi w biały dzień ( w przypadku 'Posejdona"- raczej jeszcze w blady świt") nazywając ten tramwaj expresem?
Dobrze mowi - dac mu wodki! :-) Na szczescie w te wakacje bedzie rzeznia Krakow - Hel, ktora bedzie sie calkiem fajnie do Trojmiasta jechac..
Temat: PKP ma złodziejskie ceny!!!
Koszt przejazdu Ex lub IC na trasie Gdańsk Główny - Warszawa Centralna:
108,30 - 117,30 (w zależności od ceny miejscówki)
Koszt przejazdu taksówką na tej trasie:
ok. 600 zł (w obie strony)
100 zł (cena dla jednej osoby w jedną stronę)
600zł to cena taksówkarza warszawskiego. Z rozmowy wyczułem, że możnaby ją jeszcze negocjować.
W przypadku przejazdu taksówką mikrobusem wychodzi jeszcze taniej w przeliczeniu na jedną osobę.
Pozdrawiam
MK
Temat: [pr] Remont pociągów SKM
Nie podobają mi się trzy rzeczy: 1) malowanie tych kibli, toć to przerobione malowanie PKP PR 2) fakt że mają jeździć do Słupska i Tczewa, SKM jest od jeżdżenia na trasie Wejherowo - Gdańsk Głowny 3) ryflowany bok z nowym czołem pasuje jak .... ;/
Malowanie nie jest najgorsze. Dla mnie zamiast zmieniać kabiny to lepiej zainwestować w nowe wózki. Obadamy co wyniknie z powrotu "tyrystorów" to 3city ;) Ale i tak nic nie przebije zmiany czoła w EW60 ...
pzdr a.
Temat: Do trybunalu "Fioletowego Losia"
Z tej samej laczki - tj Trójmiasta...
25.07.99 16:10 Gdansk Glowny
JA "Poprosze bilet z kuszetka na 22:32 do Katowic..." K (jak kasjerka - wszelkie inne skojarzenia na odpowiedzialnosc czytajacego) drukuje bilet... "Ale nie moge panu sprzedac kuszetki, bo ja mozna sprzedac tylko na stacji poczatkowej... (?!). Ale sa miejsca..." (to sprawdzic moze a sprzedac nie moze ?) JA Ok prosze bilet... CLOU podaje karte VISA Citibanku K Poploch - "ale karty tylko w sasiedniej kasie" (tam siedzi inna K cos liczy kasa zamknieta) JA "To niech pani tam przejdzie i skorzysta z terminala" K " Ale ja nie bede przeszkadzac kolezance !"
efekt - pani anulowala sobie bilet bo gotówki w tym momencie nie mialem
A propos - czy ktos wie czy jednostka oblepiajaca sie nalejkami z VISA moze odmówic platnosci karta ? Mówie o normalnej firmie a nie PKP of kors...
Lesio 5 vel Leszek Grelak UIN 9467245
Temat: TAJEMNICA "POSEJDONA"
ujawnil, ze:
| Jaka jest różnica pomiędzy 25501 Lublin- Hel a 15401 "Posejdon", dlaczego | odcinek Warszawa Wschodnia- Gdańsk Główny Ex. pokonuje w 3 godz. 33 min., a ww. | pospieszny- w 3 h. 40 min? Jeszcze należy wziąć pod uwagę, że rzeźnik stoi: | Iława Gł- 2 min., Malbork- 2min., Tczew- 3 min., Gdyby więc stał po minucie, | różnica pomiędzy skrajnymi ex- ami a rzeźniami zmalałaby do szalonych 3 minut. | Może zatrzymają kiedyś Posejdona w Nasielsku i Prabutach, bo tego by mu | brakowało do pełni szczęścia? Skoro więc pospieszny jedzie 7 minut dłużej od Ex- | a, to postulowałbym wprowadzenie osobowego, który by jechał 7 minut dłużej od | pospa. | Dlaczego PKP okrada ludzi w biały dzień ( w przypadku 'Posejdona"- raczej | jeszcze w blady świt") nazywając ten tramwaj expresem?
Roznica jest w priorytecie zapewne... W razie opoznienia czegos z boczku ekspres pojedzie, a pospiech poczeka. Inna sprawa, ze zaleta tego rozwiazania jest dla pasazerow tranzytowych watpliwa...
Temat: Bilet dzienny?
| Czy PKP oferuje cos takiego jak bilet dzienny (np. na trasie Rum Janowo - | Gdansk Glowny) innym sposobgem niz miec dwa bilety "brazowe" na w/w | odleglosc, jeden w Rumie skasowany, a drugi w GdaGl?
W wakacje to coś mi się o uszy obiło o bilecie całodniowym, ale ostatnio nic nie słyszałem. A na brązowych to sobie nie pojeździsz dłużej jak 6 godzin od chwili skasowania (taki czas ważności) :-(((
A niebieski 3 h ;..(
Temat: TAJEMNICA "POSEJDONA"
ujawnil, ze:
Jaka jest różnica pomiędzy 25501 Lublin- Hel a 15401 "Posejdon", dlaczego odcinek Warszawa Wschodnia- Gdańsk Główny Ex. pokonuje w 3 godz. 33 min., a ww. pospieszny- w 3 h. 40 min? Jeszcze należy wziąć pod uwagę, że rzeźnik stoi: Iława Gł- 2 min., Malbork- 2min., Tczew- 3 min., Gdyby więc stał po minucie, różnica pomiędzy skrajnymi ex- ami a rzeźniami zmalałaby do szalonych 3 minut. Może zatrzymają kiedyś Posejdona w Nasielsku i Prabutach, bo tego by mu brakowało do pełni szczęścia? Skoro więc pospieszny jedzie 7 minut dłużej od Ex- a, to postulowałbym wprowadzenie osobowego, który by jechał 7 minut dłużej od pospa. Dlaczego PKP okrada ludzi w biały dzień ( w przypadku 'Posejdona"- raczej jeszcze w blady świt") nazywając ten tramwaj expresem?
Roznica jest w priorytecie zapewne... W razie opoznienia czegos z boczku ekspres pojedzie, a pospiech poczeka. Inna sprawa, ze zaleta tego rozwiazania jest dla pasazerow tranzytowych watpliwa...
Temat: [pr] Remont pociągów SKM
Nie podobają mi się trzy rzeczy: 1) malowanie tych kibli, toć to przerobione malowanie PKP PR 2) fakt że mają jeździć do Słupska i Tczewa, SKM jest od jeżdżenia na trasie Wejherowo - Gdańsk Głowny 3) ryflowany bok z nowym czołem pasuje jak .... ;/
pozdr KJ
Temat: w "Dzienniku Bałtyckim" o rozbudowie SKM
Autobus moze byc przelotowy albo zawracac na rondzie i juz. Byles moze w Warszawie? Widziales Rondo Jazdy Polskiej? Tez nie mam miejsca na petle... A postoj na kanapki/siusiu moze byc na drugim krancu.
Dobre, ciekawe ktorym... Przejedz sie do Przegaliny, na Gorki Wschodnie, czy nawet banalnej Rafinerii, pomijajac, ze na Chelmie autobusy robia jedna wielka petle i zawracaja. Dalej pomijajac, ze z autobusow ludzie nie tylko na PKP, ale i PKS, ktore jest przy PKP Gd. Glowny, a nie Srodmiescie...
Ale mnie sie wydawalo, ze tego typu inwestycje _zawsze_ (no, prawie) sa budowane z udzialem budzetu miasta/powiatu/panstwa, i o zadnym zysku mowy byc nie moze...
Mowy moze nie byc, owszem, ale tu Andrzej mowil o ujemnej stopie, czyli kalkulacja moze dotyczyc np. czy nas stac na to, zeby ilestam dokladac.
Jaki byl zysk - w pieniadzach - z wybudowania np. mostu drogowego, albo chocby tych wiaduktow w tymze wezle Leningradzkim?
Ja nie widze za bardzo zwiazku w sprawie...
--- Jarek D. Stawarz, Gdansk (+48 58 5560339) http://www.kolej.pl/~jareks Chester *03.03.1993 +18.12.2000
Temat: ksero A3 (Wrzeszcz lub gdansk)
tzn ?? bo mi chodzi o gdansk glowny !! moglbys to jakos uscislic ??
PZDR Cabra
na w okolicahc dworca PKP sa chyba ze 2,3 punkty ksero. Pozatym kazdy punkt ksero posiada mozliwosc kserowana A3.
Temat: Super Bilet
Gorzej, tylko w kasach PKP-InterCity, czyli np. WC, Gdańsk Główny, Wrocław Główny. Tak poza tym to liczba kas spółki InterCity ZTCW zamyka się w 30 sztukach.
Oj, chyba jest ich nieco wiecej.
Temat: Bilet dzienny?
Czy PKP oferuje cos takiego jak bilet dzienny (np. na trasie Rum Janowo - Gdansk Glowny) innym sposobgem niz miec dwa bilety "brazowe" na w/w odleglosc, jeden w Rumie skasowany, a drugi w GdaGl?
Temat: Przyszłość lini Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port
Sorrow:
| Aby można było tą linie naprawić należałoby wprowadzić następujące zmiany:
0) Przywrócić normalną prędkość. Chociaż wg Hafasa 2004 na odc. Nowe Szkoty - Stocznia pociągi jadą 100km/h ;P
Jasne, tylko to jużtrochę kosztuje.
| 1) Ustanowienie na całej lini opłaty w wysokości 2.20 zł od biletu | normalnego (cena tramwaju na całej lini 2.40 zł), oraz synchronizacja z | autobusami PKS
Hmmm to akurat (z ceną biletu) jest dobry pomysł. I przywrócić w ogóle 50% zniżki ;D A synchornizacja z PKS to czemu, bo nie bardzo łapię?...
Osoby dążące do Nowego Portu często do Gdańska dojeżdżają PKSem z małych miejscowości. Mając do wyboru tramwaj bądź (szybszą i) tańszą kolejkę wybiorą to drugie.
| 2) Do tej pory osoby które jechały z kierunku Tczewa posiadały bilet | okresowy na odcinek z Tczewa(czy tam z innej stacji na tej lini) do | Nowego Portu. W tej chwili jest to niemożliwe.
Możliwe. Nie mam nigdzie skaneru żeby udowodnić ;D ale mój miesięczny na PKPPR jest od Cisowej do Gdańska Gł., więc miesięczny np. Tczew - Zaspa Tow. też może być.
Sam nie wiem jak z tym jest. Pewne jest jednak to, że SKM z biletów PR nie ma zbyt wielkiego zysku.
| Rozwiązaniem tego problemu byłoby zgranie pociągów | z Tczewa z tymi kolejkami (a nie tak jak teraz jest, że w | jedną stronę zgrana jest jedna a w drugą dwie), bądź | otworzenie lini (Tczew-Brzeźno).
No SKM Tczew - New Port to mogłoby być ciekawe rozwiązanie :)
Dzięki, że się ze mną zgadzasz
| 3) Dobrym rozwiązaniem byłoby ustawienie za stację przesiadkową stacji | Politechnika/Nowe Szkoty. Bilety na tą trasę posiadały by stempel | "przesiadka w Gdańsku Politechnice", a jazda na takim bilecie na stację | Gdańsk Główny, Gdańsk Stocznia byłaby niedozwolona. Analogicznie | możnaby zrobić dla Gdańska Stoczni jakby tamto niewypaliło.
Ze Stocznią to już jest możliwe, bo obecne przepisy jasno to określają. Tylko SKM "uznało" za stację przesiadkową _stację_ Gd. Gł. a nie p.o. Stocznia. Jakbym jechał do New Portu nie daj boże kiedyś, to kupię bilet z przesiadką w Stoczni.
Ja tak zrobiłem (Jakby sie kanar burzył miałem wydruk płatności za przejazd wg. www.skm.pkp.pl). Ale lepiej byłoby się przesiadać w Politechnice
Pozdrawiam Tyson
Temat: Przyszłość lini Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port
Dzień dobry
Po długiej analizie lini do Nowego Portu doszedłem do wniosku co jest przyczyną tak radykalnego spadku ilości pasażerów. Dla przykładu pokażę ilość pociągów obsłógiwujących tą linią w danych latach:
2000-w dni powszednie 21 pociągów 2003-w dni powszednie 10 pociągów 2004-w dni powszednie 6 pociągów zagrożonych zawieszeniem
Według mnie główną przyczyną tego rezultatu to podział PKP i przegrana w konkurencji z komunikacją miejską. Aby można było tą linie naprawić należałoby wprowadzić następujące zmiany: 1) Ustanowienie na całej lini opłaty w wysokości 2.20 zł od biletu normalnego (cena tramwaju na całej lini 2.40 zł), oraz synchronizacja z utobusami PKS 2) Do tej pory osoby które jechały z kierunku Tczewa posiadały bilet okresowy na odcinek z Tczewa(czy tam z innej stacji na tej lini) do Nowego Portu. W tej chwili jest to niemożliwe. Rozwiązaniem tego problemu byłoby zgranie pociągów z Tczewa z tymi kolejkami (a nie tak jak teraz jest, że w jedną stronę zgrana jest jedna a w drugą dwie), bądź otworzenie lini (Tczew- -Brzeźno). 3) Dobrym rozwiązaniem byłoby ustawienie za stację przesiadkową stacji Politechnika/Nowe Szkoty. Bilety na tą trasę posiadały by stempel "przesiadka w Gdańsku Politechnice", a jazda na takim bilecie na stację Gdańsk Główny, Gdańsk Stocznia byłaby niedozwolona. Analogicznie możnaby zrobić dla Gdańska Stoczni jakby tamto niewypaliło.
Uważam iż wyżej wymienione uwagi mogą przywrucić ruch na lini d Nowego Portu.
Pozdrawiam i czekam na uwagi Tyson
Temat: Bilety, kioski i ZKM :)
| Nieprawda. | Kilometry sa ciagle te same, jak i 20 lat temu. Jedyne co sie | zmienilo to "widelki" taryfowe
| Masz kilka starych cegieł? Prześledź sobie odlegości. Zmieniają się.
| O. A z czego to wynika? | (no chyba nie pelzanie toru ;)
Dobra doszperałem, choć nie podam Ci kiedy odległość wzrosła z 1 do 2 km - do piwnicy mnie ie wyrzucisz :)
Gdańsk Główny 0,080 Gdańsk Stocznia 1,043/1,055 (w zależności od peronu)
Odejmijmy: 963m lub 975, czyli niecały kilometr.
Zaś tutaj: http://www.skm.pkp.pl/dali.php?aa=cennik_biletow Na trasie Gdańsk Główny - Gdańsk Stocznia Odległość wynosi: 2 km.
Zagadka :) Jak to zaokrąglili?
Normalnie. Inaczej z Gdyni do Gdańska byłoby na bilecie o jeden numer tańszym. Również z Wrzeszcza do Gdańska (chyba).
Zaokrąglając -12 km -2,80 zł
Natomiast w cenniku jest 13 km -3,50 zł
Nie wdaliśmy się jeszcze w dyskusję, czemu skoki taryfy są nie co np. 5-10-15 kilometrów, tylko takie śmieszne wartości.
Słowem: płaci się nie za przejechaną odległość, tylko przedziwny parametr liczony z tabelki "kilometrów kolejowych" (tak samo, jak istnieją minuty kolejowe, np. "Pociąg pospieszny z Kaliningradu wjedzie opóźniony o około 30 minut" - a Ty kwitniesz już drugą godzinę czekając na ten właśnie pociąg.
Jeszcze inną ciekawą jednostką była minuta SKMkowa. Otóż w zamierzchłych czasach (nie wiem, czy obecnie też) były na stacjach takie zegary, pokazujące ile minut do SKMki. Obserwacja ze stoperem w ręce wskazywała, że minuty te miały od 40 do 90 sekund.
Temat: SKM zapowiada zmiany
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,2348482.html
SKM zapowiada zmiany
mich 20-10-2004 , ostatnia aktualizacja 20-10-2004 19:33
Kolejki SKM będą jeździły do Brzeźna jeszcze tylko do połowy grudnia. I tak pociągi kursują praktycznie puste. Finansowaniem linii nie są zainteresowane ani miasto, ani samorząd wojewódzki. Szans rozwoju tego połączenia nie widzi też SKM, która planuje silniejszą ekspansję poza Trójmiasto.
Połączenie SKM Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port zamiera od lat. Od końca 2002 roku kolejki nie dojeżdżają do Nowego Portu, tylko kończą trasę w Brzeźnie (nie było pieniędzy na remont przejazdu przez tory kolejowe).
- Całkowite zawieszenie połączeń na tej linii jest bardzo prawdopodobne od nowego rozkładu jazdy [czyli od połowy grudnia - red.]. Ostateczna decyzja zostanie podjęta w ciągu najbliższego tygodnia - zapowiedział Paweł Wróblewski, rzecznik spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się jednak, że losy kolejki są już przesądzone. Niekorzystne położenie przystanków SKM na tej trasie oraz konkurencja ze strony tramwajów i autobusów powodują, że kolejki jeżdżą prawie puste.
SKM wiąże swoją przyszłość z rozwojem połączeń poza Trójmiasto. Kolejki dojeżdżają już teraz m.in. do Wejherowa, Lęborka, Tczewa, Smętowa i Szymankowa.
Od 2 listopada żółto-niebieskie pociągi mają docierać aż do Malborka. Początkowo będą to cztery pociągi dziennie do i z Malborka.
- Nowa oferta przewozów może być atrakcyjna szczególnie dla osób uczących się i pracujących w Trójmieście. Ceny naszych biletów są średnio o 20 procent niższe niż spółki PKP Przewozy Regionalne - mówi Wróblewski.
Szczegółowe informacje o rozkładach jazdy nowych połączeń znajdą się na tablicach na peronach SKM.
Temat: Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa
Samorządowe Przewozy Regionalne przestały przekazywać spółce PKP Intercity wpływy ze sprzedaży w swoich kasach biletów na pociągi PKP Intercity. Suma zadłużenia wynosi już około 23 mln złotych (faktury o takiej wartości otrzymały Przewozy Regionalne). Podobnie jest z regulowaniem płatności do PKP S.A. za wynajem około 1000 kas na dworcach. Zadłużenie ze strony samorządowej spółki Przewozy Regionalne wobec PKP S.A. z tego tytułu wzrosło do 8 mln złotych w marcu 2009 roku.
Niestety nie ma gwarancji uregulowania zaległości przez Przewozy Regionalne w dającej się przewidzieć perspektywie, ponieważ do dzisiaj samorządowe Przewozy Regionalne nie mają wszystkich umów z marszałkami województw na kursowanie pociągów regionalnych w województwach. Polskie Koleje Państwowe S.A. dwukrotnie – 18 lutego i 23 marca 2009 roku informowały Przewozy Regionalne o zaległych zobowiązaniach. 17 marca 2009 roku przedstawiciele Zarządu PKP S.A. rozmawiali bezpośrednio z marszałkami województw na ten temat i informowali ich o zobowiązaniach wobec PKP S.A. oraz PKP Intercity.
Samorządowa spółka Przewozy Regionalne posiada obecnie na dworcach kolejowych PKP S.A. około 1 200 punktów kasowych, PKP Intercity ma 330 takich punktów. Aby rozwiązać ten problem i zmniejszyć dysproporcję w wysokości wzajemnych świadczeń wynikających ze sprzedaży biletów jednego przewoźnika w kasie drugiego przewoźnika, na największych dworcach kolejowych PKP S.A. w całej Polsce powstaną 42 nowe punkty kasowe PKP Intercity w miejsce kas, które obecnie są wykorzystywane przez spółkę Przewozy Regionalne. Po korekcie Przewozy Regionalne będą miały około 1 150 kas na dworcach a PKP Intercity 372 kasy.
W nowych kasach PKP Intercity, tak jak obecnie we wszystkich kasach, będzie można kupić bilety przewoźników Grupy PKP oraz pozostałych przewoźników kolejowych, w tym samorządowej spółki Przewozy Regionalne, która obsługuje pociągi osobowe (regionalne) w całej Polsce.
PKP Intercity uruchomi część nowych kas na dworcach:
Wrocław Główny, Toruń Główny, Lublin, Łódź Fabryczna, Kraków Główny, Rzeszów, Białystok, Gdańsk Główny, Katowice Główna, Poznań Główny, Bydgoszcz Główna, Skierniewice, Łódź Kaliska, Przemyśl Główny, Gliwice, Olsztyn Główny, Poznań Główny, Koszalin, Szczecin Główny, Częstochowa.
Temat: Wyjazd z OSMT ( PKP PR.)
Jak co roku planujemy wyjazd Kwietniowy , z foto i zwiedzaniem Oto Wstępny plan : Cena 60zł klasa 2 , 80zł klasa 1 ,
KWIECIEŃ 2008 WYJAZD OSMT PO POLSCE
GLIWICE-BYTOM 18.10-18.30 OSOBOWY
Bytom-Lubliniec przez Tarnowskie Góry 18,35-19,40 osobowy ( Pociąg ten z katowic wyjeżdża o godzinie 18.04 )
Lubliniec-Opole Główne przez Fosowskie 19,50-20,48 Osobowy
Opole Główne-Wrocław Główny 21,18-22,25 Posp. Roztocze
Wrocław Gł-Gdańsk Główny przez Poznań 0,05-8,20 Pos Rozewie
Gdańsk Główny-Sopot 9,20-9,36 POS Skrzyczne
Sopot-Gdynia Główna 9,50-10,00 POSP
( 10.20-10,34) SKM sOPOT-Gdynia. (11,10-11,20 ) POSP Sopot-Gdynia.
Gdynia-Kościerzyna przez Somonino 11,37-13,00 Osobowy Spalinowy PKP PR
Kościrzyna-Chojnice przez Lipusz 15,10-16,45 Osobowy Spalinowy PKP PR
Chojnice-Piła przez Złotów 18,30-19,40 Osobowy Spalinowy PKP PR
Piła-Krzyż przez Trzcianka 19,55-20,46 Osobowy Spalinowy PKP PR
Krzyż-Szczecin Dąbie przez Choszczno 21,35-22,50 POSP z Lublina
Szczecin- Warszawa Wschodnia przez Poznań, Kutno 23,15-6,17 POSP SZCZECINIANIN
Warszawa Wschodnia -Skarżysko Kamienna przez WARKA, Radom 7,05-10,10 POSP
Skarżysko-Kielce 12.20-13,15 Osobowy
Kielce-Częstochowa przez Włoszczowa 14,15-16,35
Częstochowa-Katowice przez Zawiercie 16,50-18,34 Osobowy
Katowice-Rybnik 19,22-20,30 Osobowy
Rybnik-Żory 21,03-21,20 POSP Szyndzielnia
Są możliwe zmianki do planu , wszelkie propozycje itd proszę zgłaszać do zarządu . Dane są w dziale KONTAKT.
Możliwe zmianki :
Kościerzyna-Wierzchucin przez : Lipowa Tucholska , Bąk - tą linią jeżdżą tylko 2 pociągi osobowe. 15.17-16.50 osobowy spalinowy pkp pr.
Wierzchucin - Chojnice Spółka PCC RAIL Osobowy pcc- 17,05-17,50
i z Chojnic dalej za planem .
Możliwe też że zmieni się plan od Warszawy w stronę Łodzi i Zduńskiej Woli .
Wszystko do negocjacji .
Temat: gdansk katastrofa wiaduktu !!!
http://info.onet.pl/992040,11,item.html
Jest szansa, by we wtorek został przywrócony ruch pociągów pod oberwaną częścią metalowej konstrukcji wiaduktu między dzielnicami Gdańska: Zaspa i Wrzeszcz - poinformował dyrektor oddziału Polskich Linii Kolejowych SA w Gdańsku, Witold Kowalewski. Oberwanie pasa wiaduktu, do czego doszło w niedzielę wieczorem, spowodowało zwarcie trakcji elektrycznej. Wszelki ruch pociągów, zarówno Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM), jak i dalekobieżnych, na odcinku między Gdańskiem-Oliwą i Wrzeszczem, został wstrzymany. Wprowadzono tam zastępczą komunikację autobusową, a składy SKM jeżdżą rzadziej, co 15 minut. Wiadukt został zamknięty dla samochodów i pieszych. "Przy wiadukcie są teraz budowane dwie, specjalne klatki podporowe, które umożliwią założenie zabezpieczeń. Jak dobrze pójdzie, prace te zakończą się do północy i wtedy można będzie rozpocząć naprawę sieci trakcyjnej" - wyjaśnił Kowalewski. Według niego, prace przy uszkodzonym wiadukcie nie są proste, gdyż należący do miasta obiekt jest w złym stanie technicznym. Konstrukcja jest przeżarta rdzą. "Wątpię, aby wiadukt udało się przywrócić dla ruchu aut" - dodał. Wiadukt został zbudowany w 1915 roku. W 2003 r. został gruntownie zbadany przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Po tej ekspertyzie wprowadzono tam ograniczenie wjazdu pojazdów do 3,5 ton. "Jest podejrzenie, że wiadukt mógł zostać uszkodzony przez ciężarówkę, której kierowca chciał sobie skrócić drogę" - powiedział rzecznik prasowy prezydenta Gdańska, Maciej Turnowiecki. Miejski Zarząd Dróg i Zieleni, któremu podlega uszkodzony obiekt, zawiadomił o sprawie policję. Jak poinformował zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych PKP w Gdyni Julian Skrochocki w związku z katastrofą budowlaną na wiadukcie w poniedziałek rano odwołane zostały dwa pociągi: Intercity "Kaszub" do Warszawy oraz "Norwid" do Krakowa. Natomiast kilka pociągów dalekobieżnych pojechało do i z Gdyni przez Kościerzynę, w tym także wagony pociągu międzynarodowego do Kaliningradu. Po kilku godzinach wprowadzono kolejne zmiany w ruchu pociągów. Pociągi z Trójmiasta w głąb Polski, przede wszystkim Intercity i ekspresowe, odjeżdżają teraz ze stacji Gdańsk-Główny. Mają one ok. 45 minut opóźnienia. Część pociągów dalekobieżnych zaczyna swój bieg na stacji Tczew. Podobnie wygląda ruch pociągów w odwrotnym kierunku. Część pociągów jadących z południa kraju I regionalnych zatrzymuje się na przystanku Gdańsk-Główny, skąd pasażerowie chcący jechać dalej muszą skorzystać z SKM. Inne pociągi kończą swój bieg w Tczewie.
Temat: Przejazd do Bratysławy
Może przejeżdżał ktoś przez Zwardoń/Skalite? Czy jest tam też przejście dla pieszych?
Tak, przejezdzalem. Korzystanie z przejscia pieszego nie ma sensu gdyz sa bardzo tanie bilety na odc. Zwardoń-Cadca (kup konieczie tam i powrót)
A z Gdańska jezdze tak:
P54205 Gdansk Glowny o.21.15 Bielsko B. Gl p.07.20 O 735 o. 08.52 /Bilety krajowe na PKP Zwardon p. 10.45/
Zwardon o. 11.29 Cadca p. 12.22 /Taryfa przygraniczna (MPS)
z Czadcy duzy wybor poc. do Ziliny a z tamtad co 1h do Bratysławy
Wariant II: Ex5405 Gdansk Glowny o.11.46 Katowice p.18.35 O 7721 o. 20.52 Bielsko B. Gl p. 22.14 O 7021 /Bilety krajowe na PKP o. 22.34 / Zwardon p 00.21/ P 337 Zwardon o. 01.50 Cadaca p. 02.16 /Taryfa przygraniczna (MPS)
Pociag 337 "Bathory" jest bezposredni ale warto kupic bilety odrebine na odc. Zwardon-Cadca, a potem w kasie ZSR Cadca-Bratislava Hl.St. W Cadcy zminiaja loka wiec jest czas aby wysiasc kupic bilet i wsiasc
Mi to sie oplaca bo mam ulge 50% na PKP, nie wiem jak w przypadku biletu normalnego?
Pozdrav Ex
Temat: A jednak sie nie kreci...
Chaos i jeszcze raz chaos.
Gdynia Gl., ok. godz. 9. Prawie kazdy tor jest zajety przez jakis sklad. Na jednym - "Gedania" (dobrze, ze to chociaz zrobilo swoja trase - co jest zgodne z wypowiedzia czlonka Zarzadu, ze miedzynarodowe beda mialy najwyzszy priorytet), na drugim Gdynia-Kaliningrad, na jeszcze innym Lublin-Gdynia, potem Szklarska Poreba - Gdynia, i jeszcze troche.
Z godzinnym opoznieniem odjechal (jednak!) z Gdyni pociag Krakow Pl. - Koszalin, ktory do owego Koszalina pojdzie jako osobowy. Za to zdumienie wzbudzila zapowiedz z glosnika "pociag posp. "Gryf" ze Szczecina do Tczewa skonczyl bieg na stacji Koszalin" - to on w ogole wyjechal ze Szczecina??
Poza innymi kwiatkami, jednak cos w ogole jezdzi. Przyjechal osobowy "Zulawy" z Elblaga, przyjechal osobowy z Koscierzyny (prowadzony przez dwoch bardzo - naprawde bardzo mlodych kolesi) - chociaz i ten nie mial obiegowej lokomotywy z MT Bydgoszcz.
Sklady sa pozostawiane przy peronach, co calkowicie paralizuje ruch. Sciaganiem skladow zajmuje sie... sluzba drogowa z Gdyni, swoimi drezynami, ale bardzo kiepsko im to wychodzi (drezynka raczej nie pociagnie 15-wagonowego skladu).
Wprowadzono zastepcze autobusy w relacjach Tczew-Gdansk, Gdansk-Gdynia i Gdynia-Wejherowo. W czasie rannego szczytu przewozowego to byl horror. Widzialem autobus na trasie kompletnie "siadniety" (nie wiem, czy to poduszki, czy inne elementy zawieszenia). Ale najgorsze jest to, ze.. jednak SKM chodzi! Wprawdzie co ok. 24 minuty, ale jednak. No i ludzie nie wiedzac o tym, pchaja sie na autobus, a tymczasem SKM swieci pustkami.
No i na koniec oryginalny tekst z karteczki przy kasie dworca Gdansk Glowny: "kolejki SKM nie kursuja do odwolania. Z przed dworca PKP odjerzdzaja autobusy zastepcze linii 900". Pisownia (ortografia) jak najbardziej oryginalna!
Jarek D. Stawarz
Temat: Ceska Trebova + visa?
A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty?
Da się. Nie musimy robić. http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html lista kas PKP PR wyposażonych w terminale
Białystok kasa nr 3 i 6 Gdańsk Główny kasa nr 7 Katowice kasa nr 2 i 6 Rybnik kasa nr 3 Bielsko-Biała, kasa nr 1 Kielce Kraków kasa nr 1, 2, 4, 17, 18 i 19 Lublin kasa nr 2 Łódź Fabryczna kasa nr 4 Łódź Kaliska kasa nr 8 Kutno kasa nr 4 Skierniewice kasa nr 5 Olsztyn Gł. kasa nr 3 i 7 Olsztyn Zach. kasa nr 1 Iława Gł. kasa nr 1 Działdowo kasa nr 2 Elbląg kasa nr 5 Ełk kasa nr 1 Giżycko kasa nr 2 Kętrzyn kasa nr 1 Nidzica kasa nr 1 Ostróda kasa nr 1 Poznań Gł. kasa nr 6, 7, 9 i 10 Konin kasa nr 5 Gniezno kasa nr 3 Leszno kasa nr 4 Rzeszów kasa nr 2 i 5 Przemyśl kasa nr 2 Szczecin Gł. kasa nr 16 Biuro UNITY LINE /centrum Szczecina/ Świnoujście, kasa w Bazie Promów Morskich Warszawa Wschodnia kasa nr 3 i 8 Radom kasa nr 1 Wrocław Gł. kasa nr 8 Gorzów Wlkp. kasa nr 3 Kostrzyn kasa nr 2 Rzepin kasa nr 2 Zielona Góra kasa nr 2
Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na stronie PKP IC nie znalazłem żadnej listy. Pojawiła się za to sonda: "Gdyby konduktorzy PKP Intercity honorowali karty płatnicze... ...i tak kupowałbym bilety w kasie. (17%) ...zacząłbym kupować bilety właśnie u nich. (27%) ...i tak płaciłbym u nich gotówką. ( 4%) ...zamiast gotówką, płaciłbym u konduktora kartą. (51%) W nawiasie przy opcjach wyniki głosowania (oddano prawie 1200 głosów). Nawiasem mówiąc opcje są źle sformułowane, gdyż zachodzą na siebie (za kupnem biletów w pociągu opowiedziało się w rzeczywistości aż 83% głosujących - ci: - którzy chcieliby kupowac bilety w pociągu, - w pociągu płacić gotówką, - w pociągu płacić kartą.
Piotrek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 94 rezultatów • 1, 2
|