Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bialaorchidea.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Gdańsk Główny





    Temat: OKECIE DEFINITYWNIE BEZ GAGARINOW
    Na wstępie chciałbym przeprosić wszystkich Czytaczy, za nieco podstępny
    tytuł.  Znaczy on ni mniej ni więcej tylko  tyle, że o gagarinach nie
    napiszę słowa, a o Okęciu tak.  Przechodząc do rzeczy: Kilka tygodni temu
    dwukrotnie czytałem w stołecznym dodatku Gazety Wyborczej  o planach budowy
    nowego terminalu. W obu notatkach pojawiła się informacja o budowie nowego
    dworca kolejowego jako części całego kompleksu Okęcie 2.  I owo
    sformułowanie "dworzec kolejowy"  bardzo mnie zafrapowało.  Czy miałby by to
    być dworzec z prawdziwego zdarzenia, czy też skromna wiata dla jednego
    żółtka vel WKD-ki dojeżdżających do Śródmieścia czy Wschodniej.   To
    pierwsze wydaje mi się mało realne z uwagi na kondycję  PKP . Z drugiej
    jednak strony na calą inwestycję kasa ma być, a raczej te wszystkie hale
    odpraw, hotele i parkingi dużo droższe od przeciętnego dworca kolejowego
    będą.  Moim zdaniem w tej częsci Warszawy nowy dworzec  bardzo by się
    przydał. Już oczami wyobrażni za lat przypuśćmy 10 widzę taki oto rozkład
    jazdy:

    ICE PORTOWIEC

         Przyjazd
    Odjazd

             -----        Kraków Balice Port Lotniczy          8.00
            8.15        Kraków Główny                               8.25
    (zmiana czoła)
           10.40       Warszawa Okęcie Port Lotniczy 10.50            (zmiana
    czoła)
           11.05       Warszawa Gdańska                     11.10
           14.10       Gdańśk Głowny                             14.15
           14.25       Sopot                                              14.28
           14.38       Gdynia Główna (port morski)        ------

    Wracając  na  ziemię, chciałbym zapytać, czy ktoś posiada jakieś informacje
    na tema towego nowego dworca w rmach przyszłego terminalu na Okęciu.





    Temat: "zwykle info" z Trojmiasta
    Teraz jest chyba kiepski sezon w "emkowaniu". Nic szczególnie ciekawego
    się nie dzieje, więc pomyślałem, że napiszę - ot, kilka drobiażdżków z
    sobotniego podróżowania po Trójmieście. Mam nadzieję, że nikogo to nie
    zdenerwuje.

    1. Rzucili wagony.

    Najważniejsze spostrzeżenie: masa wagonów "ekspresowych" wróciła z
    rewizji (daty od ok. 10 grudnia 2001). Czy tak już będzie zawsze -
    najpierw długo, długo nic, a potem wszystko naraz?

    2. Gdańsk Główny: Wjeżdza ekspres z Lublina.

    Zachrypiało, zaskrzypiało i złotousty głośnik przemówił takimi mniej
    więcej słowami:
    "PKP zachęcają do kupowania biletów rodzinnych z 50% zniżką w okresie
    od xx stycznia do xx lutego. Pociąg ekspresowy Czartoryski z Lublina
    wjedzie na tor..."

    Brawo PKP! Oby jak najwięcej takich kroczków na ciernistej drodze
    promowania podróży koleją.

    3. Szybka Kolej, mimo że wolna, i tak szybsza.

    SKM jedzie wolniej niż zazwyczaj. Przed semaforem koło "nastawni"
    bramowej we Wrzeszczu stoi Czartoryski Za dwrocem paru panów z
    sieciowego bawi się prądem. Na wysokości p.o. Gd. Zaspa drugi pociąg z
    miłośnikami 3000V.

    Dlaczego ekspresu nie puszczono innym torem? Przeca dwa pociągi sieciowe
    to nie IC na CMK, w kilka minut nie przejadą...

    4. Sopot. Znaczków nie dowieźli.

    Obwieszczenie:
    "PKP informuje, że z powodu braku znaczków na rok 2002 do legitymacji
    seniora, przedłuża się ważność znaczków na rok 2001."

    A to brakuje lokomotyw, a to wagonów, a to znaczków. Czyżby klasyczna
    gospodarka niedoborów?

    Na dworcu też chyba nowy bar (nie kojarzę z poprzedniej wizyty u wód).
    Na oko całkiem sympatyczny.

    5. Powrót kwalifikowany.

    Ryzykując wymianę korespondencji z pewną placówką kolejową w jednej z
    byłych stolic wsiadam do Posejdona. Jak dawno nie jechałem tym
    sympatycznym, przytulnym bautzenem ze Szczęśliwic. :-)

    W Gdańsku - Stoczniowiec z dwiema gdyńskimi siódemkami na czele.

    Potem już tylko autobus do Jasienia i spacer do domu. Spoglądam na
    zegarek i... tak, Posejdon właśnie wjeżdza do Malborka! :-P

    Pc5







    Temat: Euro 2012: PKP zapowiada potężne inwestycje
    Euro 2012: PKP zapowiada potężne inwestycje
    (PAP, pr/11.12.2007, godz. 15:39)

    Modernizację 1200 km linii kolejowych i 15 dworców w związku z
    przygotowaniami do piłkarskich mistrzostw Europy zapowiedział podczas
    konferencji "Eurolog'2012" w Krakowie Jarosław Adwent z zarządu PKP S.A.
    "Inwestycje Polskich Kolei Państwowych w związku z przygotowaniami do
    Euro-2012 obejmować będą m.in. modernizację trakcji, dworców, taboru oraz
    poprawę wizerunku firmy" - poinformował Adwent.
    Wśród 1200 km modernizowanych linii znajdzie się m.in. cała trasa Warszawa -
    Gdańsk. W stu procentach zmodernizowane będą także, z uwagi na wspólną
    organizację ME z Ukrainą, połączenia Rzeszowa z granicami państwa.
    Oprócz tego, w pierwszej kolejności unowocześnione zostaną linie łączące
    miasta, w których odbywać się będą mecze Euro-2012- Warszawę, Gdańsk,
    Poznań, Wrocław oraz Kraków i Szczecin.
    "Planujemy także uruchomienie połączeń kolejowych z portami lotniczymi
    Okęcie, Balice i Pyrzowice" - dodał Adwent.
    Poinformował także, że zmodernizowanych ma zostać 15 dworców kolejowych,
    m.in. w Sopocie, Gdyni, Szczecinie, Łodzi, Chorzowie i Zabrzu.
    "Środki na modernizację dworców Kraków Główny, Wrocław Główny i Warszawa
    Centralna chcemy w 75 procentach pozyskać z funduszy Unii Europejskiej,
    przede wszystkim z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko" -
    wyjaśnił członek zarządu PKP SA, dodając że trwają już poszukiwana
    inwestorów prywatnych, którzy będą zainteresowani modernizacją pozostałych
    dworców objętych planem w związku z piłkarskimi ME.
    Najwcześniej - na początku 2011 roku - ma zakończyć się modernizacja dworców
    Kraków Główny i Warszawa Wschodnia.
    Przygotowania PKP do Euro-2012 obejmą także wymianę i modernizację taboru.
    "Planowany jest zakup przez spółkę PKP Intercity 310 sztuk wagonów, które
    mogą być stosowane w pociągach poruszających się z prędkością 160 i 200
    km/h. Kolejne 20 wagonów ma zostać przeznaczonych na linie łączące Warszawę
    z Gdańskiem, Krakowem i Katowicami, gdzie pociągi mają jeździć z prędkością
    250 km/h" - stwierdził Adwent. Zapowiedział także zakup dziesięciu lokomotyw
    o dopuszczalnej prędkości 200 km/h. Koszt jednej wynosi 4 mln euro.
    "Eurolog'2012" to dwudniowa konferencja w Krakowie z udziałem
    przedstawicieli świata polityki, biznesu, turystyki i mediów, która ma m.in.
    pomóc odpowiedzieć na pytanie "Jak wygrać Euro- 2012?".





    Temat: SKM do Elbląga, czyli da się pr zekroczyć granicę województw...
    "Karol Domagalski":


    NOWE:   SKM 6912(no może ten to nie całkiem nowy)
    Lębork                o 05:36
    Gdynia Chylonia       o 06:23
    Gdynia Główna Osob.   o 06:32
    Gdańsk Główny         o 06:55
    Malbork               p 07:45


    Wydluzenie relacji do Malborka.
    Moim zdaniem na 8 rano do Malborka... no... moze i jest jakis powod, ktorego
    nie dostrzegam. Piffko, wytlumacz! :)


    SKM 910
    Rumia                 o 06:31
    Gdynia Chylonia       o 06:36
    Gdynia Główna Osob.   o 06:46
    Gdańsk Główny         p 07:07


    Dobry kurs. Daje mozliwosc spokojnego dojechania na 8 rano do wiekszosci
    dzielnic, nawet do Nw. Portu.
    Przydalby sie jeszcze taki, ktory przyjedzie do Gdanska o 7.20 i o 8.00.


    SKM 6916
    Gdynia Chylonia       o 14:07
    Gdynia Główna Osob.   o 14:17
    Gdańsk Główny         o 14:40
    Malbork               p 15:25


    Tez dobry, tylko czy nie za wczesnie? Wiekszosc ludzi konczy prace o 15 lub
    16, a nie o 14...


    SKM 615
    Malbork               o 20:24
    Gdańsk Główny         o 21:07
    Gdynia Główna Osob.   p 21:29


    K...a, a juz sie cieszylem, ze bede mial sprintera na powrot wieczorem do
    domu...
    Zabic ich to malo...


    Widzimy, że SKM nie zaprzestała z passą w układaniu najśmieszniejszych
    rozkładów jazdy.


    Oni sie dopiero rozkrecaja ;D Poczekaj na otwarcie relacji do Bydgoszczy
    albo Warszawy ;)

    //ciach


    może jazda bezpostojowa od stacji Gdynia Główna do stacji
    Malbork?


    Obstawialbym postoje Gdynia, Gdansk, Malbork, Elblag. I to jest dosc
    prawdopodobne.


    Oprócz postojów widzimy fajny fakt, że z Gdynia Głównej do Gdańska
    Głównego




    Nie wiem też czym SKM tłumaczy fakt,
    że SKM 615 w Gdyni Głównej kończy bieg. To jest moim zdaniem chore, bo i
    tak zjeżdża na Cisową. Myślałem, że SKM robi wszystko, aby tą lukę
    zrobioną
    przez PR swoimi pociągami załatać.


    Nie chce byc zlosliwy, ale kiedys chyba toczylem z Toba spor wlasnie o
    odcinek Gdynia Gl - Chylonia... ;)
    90% pasazerow wysiada w Gdyni ;P
    Ale zawsze zostaje te 10%...


    Poranek uważam za przedobrzony po co ta armada tych trzech
    przyspieszonych,
    jeśli żaden nie zawozi na 8:15 do Gdańska na Polibudę i uniwerek.


    Bo SKM uwaza, ze studenci wysiadaja na przystankach Politechnika i
    Przymorze. Sprintery z zalozenia musialyby to ominac, wiec nie ma sensu ich
    puszczac...
    Ech... szkoda gadac. A juz myslalem, ze ta firma bedzie najbardziej sensowna
    z grupy PKP.

    Pozdrawiam,
    Sorrow.





    Temat: [Pr] Koniec monopolu na trasie Gdańsk - Kartuzy
    Koniec monopolu na trasie Gdańsk - Kartuzy

    http://www1.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,1746733.html

    Mikołaj Chrzan 27-10-2003, ostatnia aktualizacja 27-10-2003 21:40

    Od wczoraj na trasie Gdańsk - Kartuzy można podróżować nie tylko PKS-em.
    Po trzech latach starań na atrakcyjny rynek przewozów na tej trasie
    wkroczył Marian Kotecki, przedsiębiorca z Kartuz i właściciel firmy
    przewozowej Gryf

    Wczoraj autobusy Gryfa (na nowej linii o numerze 801) woziły podróżnych
    za darmo. - Ale i tak będziemy tańsi niż PKS. Na początek ta różnica
    wynosi ok. 40 procent. Przejazd całej trasy kosztuje u mnie 4,50 zł. U
    konkurencji, czyli PKS - w zależności od trasy od 6,90 zł do 7,90 zł. No
    i oczywiście, mimo że jestem przewoźnikiem prywatnym, honoruję wszystkie
    ulgi ustawowe - reklamował Marian Kotecki, właściciel firmy Przewozy
    Autobusowe Gryf.

    Na początek do obsługi połączenia skierowano autobus marki Setra, ma do
    niego dołączyć piętrowy MAN. - Są przystosowane do przewozu wózków
    inwalidzkich i dziecięcych - dodaje Kotecki.

    Właściciel Gryfa starał się o obsługę tego połączenia od września 2000
    roku. Jednak rynek przewozów autobusowych jest rynkiem regulowanym i
    żeby rozpocząć kursy, odpowiedni szczebel samorządu musi zatwierdzić
    rozkład. I to właśnie z wojewódzkim koordynatorem rozkładów, który
    działa przy Urzędzie Marszałkowskim, Kotecki nigdy nie mógł się zgodzić
    i zarzucał mu faworyzowanie PKS.

    Stanisław Drozd, koordynator z UM, tłumaczył nam parokrotnie, że jeśli
    więksi przewoźnicy przyciśnięci przez małych wpadną w tarapaty
    finansowe, to zaczną likwidować deficytowe połączenia. - I to znów
    odbije się na mieszkańcach - mówił.

    W 2001 roku zatwierdzono Koteckiemu rozkład... z dwoma kursami. - A ja
    chciałem jeździć 18 razy. Chcę wozić ludzi taniej niż PKS, lepszymi
    autobusami, a cały czas jest to mi uniemożliwiane - mówił wtedy prywatny
    przewoźnik.

    Udało się dopiero po trzech latach. Kiedy wczoraj chcieliśmy zapytać
    Drozda o zmianę polityki, nie chciał z nami rozmawiać.
    Najprawdopodobniej decyzję korzystną dla Gryfa podjął marszałek
    województwa. - Konkurencja nie zaszkodzi tu niczyim interesom, wręcz
    przeciwnie - będzie działać na korzyść pasażerów - powiedziała Mira
    Mossakowska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego.

    - Nowe władze województwa zrozumiały, że ważniejszy jest interes
    mieszkańców niż ochrona interesów monopolisty - potwierdził Kotecki.

    Do tej pory jedynym przewoźnikiem na trasie Gdańsk - Kartuzy było PPKS w
    Gdańsku. Wykonuje na tej trasie 52 pary kursów (Kotecki - 11 par).

    - Wszyscy wiedzą, że ta trasa to łakomy kąsek, bo co dzień podróżuje nią
    wielu pasażerów. My, zarabiając więcej tutaj, mogliśmy pozwolić sobie na
    obsługiwanie wielu deficytowych połączeń z dużo mniejszymi ośrodkami.
    Nie mówię, że coś się błyskawicznie zmieni, ale oczywiście po wejściu
    konkurencji będziemy uważnie monitorować sytuację. Oprócz ceny biletu
    liczy się także komfort podróży, dlatego planujemy stopniową zmianę
    obsługującego tę linię taboru - mówił Bogusław Kurowski, kierownik
    działu sprzedaży i marketingu PPKS w Gdańsku.

    Kotecki na stałe obsługuje połączenia z Kartuz do Ostrzyc, Kameli,
    Sierakowic i Mirachowa. Oprócz tego autobusy jego firmy jeżdżą w sieci
    ZKM Gdynia (obsługują m.in. linie hipermarketowe). Przedsiębiorca
    zapowiada, że linia Gdańsk - Kartuzy to nie koniec jego ekspansji w
    regionie.

    Tak jeździ 801

    http://www1.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,1746735.html

    Dworzec PKP w Kartuzach - Mezowo - Dzierżążno - Borowo - Borkowo -
    Żukowo (ulicami Gdańską, Gdyńską i Armii Krajowej) - Pępowo - Czaple -
    Leźno - Gdańsk Dworzec Główny PKP (po Gdańsku ulicami: Kartuską,
    Jabłoniową, Armii Krajowej, Okopową, Wały Jagiellońskie, Podwale
    Grodzkie). Powrót do Kartuz z przystanku przed dworcem PKS, ul. 3 Maja
    do Armii Krajowej i dalej tą samą trasą, jak w przeciwnym kierunku.

    Rozkład

    Odjazdy z Kartuz (dworzec PKP): 4.32, 5.12, 5.57, 6.42, 9.32, 12.02,
    12.57, 13.52, 14.42, 15.22 i 16.52.

    Odjazdy z Gdańska (dworzec PKS przy ul. 3 Maja): 5.32, 6.32, 7.07, 8.02,
    10.42, 13.12, 14.02, 15.07, 16.02, 16.57 i 18.07.





    Temat: Nocne kolejki SKM i autobusy - problemy z przesiadkami


    Nocny autobus gdańskiego ZKM nie czeka ani minuty na przyjazd spóźnionej
    kolejki. - Przecież to absurd - denerwuje się matka nastolatki z Chełma.


    To nie zadna nowosc - zawsze tak bylo.


    Pani Anna jest matką 18-letniej córki, która często spędza wieczory ze
    swoimi znajomymi w Sopocie.


    Hmm ;-)


    Wiele razy córka przyjeżdża nocną kolejką do Gdańska Głównego i nie
    zdąża na autobus nocny - mówi nasza Czytelniczka. - Odjeżdża dosłownie
    chwilę wcześniej. A przecież nie każdego stać na taksówkę.


    I wtedy jest rozwiazanie - piechota... zajmuje to okolo 40 min.


    Podała przykład kolejki odjeżdżającej z Sopotu o 0.27. Planowo przyjeżdża
    ona do Gdańska Głównego o 0.45. Natomiast autobusy nocne prawie wszystkich
    linii odjeżdżają z Dworca Głównego o 0.48. - Moja córka, mimo że
    natychmiast
    z kolejki biegła na przystanek, wiele razy mijała się z autobusem -


    To jeszcze nic! A SKM przyjezdzajacy na Gdansk Glowny o 0:08, 1:22, 4:32
    nie jest z niczym skomunikowany!!!

    Albo to N9 przyjezdza pod Dworzec Glowny 0:24, podczas gdy SKM odjezdza 0:15
    !!!

    ---------------------------------------
    Pani niedorzecznik KŁAMIE !!!
    Oto dowody na przykladzie owego pseudo-skomunikowania o 0:48:


    Jesteśmy większym przewoźnikiem niż SKM, na jedną kolejkę na dworcu czeka
    8
    naszych autobusów.


    A nieprawada bo 10, oto one:

    linia | zadanie | kierunek
    ------+---------+--------------------------
     N 1  |  Z - 1  | Orunia Gorna
     N 1  |  Z - 15 | Osowa PKP
     N 3  |  Z - 7  | Wrzeszcz PKP
     N 4  |  Z - 12 | Lostowice
     N 5  |  Z - 3  | Pruszcz Gdanski
     N 5  |  Z - 4  | Jelitkowo
     N 6  |  Z - 6  | Niedzwiednik
     N 6  |  Z - 5  | Zabianka SKM
     N 7  |  Z - 16 | Sobieszewo Wyspa
     N 8  |  Z - 10 | Gorki Zachodnie
    ------+---------+--------------------------


    Muszą odjeżdżać zgodnie z rozkładem - usłyszeliśmy od
    Izabeli Kozickiej-Prus, rzecznika ZKM. - Jeśli czekałyby na kolejkę,
    ludzie
    czekający na autobus gdzieś na trasie straciliby inne możliwości
    przesiadek - twierdzi Kozicka-Prus.


    I tez nieprawda, dowod:

    linia | kierunek    | skomunikownia
    ------+-------------+--------------------------
     N 1  | Orunia Grn. | zadnych
     N 1  | Osowa PKP   | zadnych
     N 3  | Wrzeszcz PKP| zadnych
     N 4  | Lostowice   | zadnych
     N 5  | Pruszcz Gd. | zadnych
     N 5  | Jelitkowo   | Oliwa Petla Tram 1:09-N1 k.Osowa PKP 1:11
          |             |
          |             | do przejscia jest okolo 500-600 m.
          |             | Kosciuszki 0:57 --N3 k.Bysewo 0:59
     N 6  | Niedzwiednik| zadnych
     N 6  | Zabianka SKM| zadnych
     N 7  | Sobieszewo W| zadnych
     N 8  | Gorki Zach. | zadnych
    ------+-------------+---------------------------

    Jak widac tylko jedno zadanie nie moze zostac opoznione - tj. N5 Z-4
    Z reszta kto jedzie na Gdansk Glowny zeby sie potem przesiadac we Wrzeszczu
    skoro od razu moze tam sie przesiasc na N3...

    Ktorko mowiac kpina w zywe oczy...

    WL





    Temat: Zaklady bukmacherskie

    dobra, może zadam lamerskie pytanie ale - gdzie te zakłady się składa i jak ta procedura mneij więcej wygląda? Bo jestem totalnie zielona Oo a faceta pytać nie będę bo jeszcze mu pokaże ze ja też potrafię

    jesli jestes z gdanska tak jak to pisze w profilu to musisz sie udac w jedno z tych miejsc
    to sa kolektury sts strona internetowa www.sts.pl
    Gdańsk
    ul. Bora-Komorowskiego 44
    80-377 Gdańsk, woj. pomorskie
    Gdańsk
    ul. Dmowskiego 10E/1 Wrzescz , Wrzeszcz , w pobliżu dworca PKP
    80-264 Gdańsk, woj. pomorskie

    Gdańsk
    ul. Dworzec Główny Podwale Grodzkie 1 , Centrum , Dworzec Glowny PKP.
    80-895 Gdańsk, woj. pomorskie

    Gdańsk
    ul. Kartuska 71/2 , Siedlce
    80-141 Gdańsk, woj. pomorskie

    Gdańsk
    ul. ul. Jana Pawła II 4a/3
    80-462 Gdańsk, woj. pomorskie

    a tu masz kolektury profesjonala strona internetowa to http://www.profesjonal.com.pl/head.htm

    GDAŃSK DWORZEC PKP GDAŃSK GL. LOK.337
    GDAŃSK UL. PARTYZANTÓW 17 A
    GDAŃSK UL. TRUBADURÓW 6 E

    wybor pozostawiam tobie

    Nastepnie prosisz o tabele kursow na dany dzien lub szukasz bo bedzie wisiala i wtedy wybierasz wydarzenia jakie cie interesuja np pilka nozna

    bierzez karteczke do rei i olowek kazde wdarzeniema swoj nr np
    mecz kurs
    1 X 2 1X X2
    009 anglia-niemcy 1,85 3,10 2,05 1,25 1,56
    010 polska-czechy 1,72 3,20 1,90 1,12 1,42
    011 szwcje-bialorus 1,25 4,10 6,20 1,01 2,65

    kursy sa to okreslenia stawiki jaka dostaniesz za kazda postawiona zlotowke wic np wybierasz ze wygra anglia polska zremisuje a swecja wygra
    piszesz nr meczu i na kogo obstawiasz jesl jest to gospodarz druzyna grajaca u siebie wiec piszana na pierwszym miejscu dajesz 1 jesli stawiasz na remis djesz X jesli stawiasz na gosci (druzyna przyjezdna) dajesz 2
    wiec tak obsawiasz angia wygra polska remis i szwecja wygra kartka ktora musisz podac do wyslania powinna wygladac tak

    nmer meczu typ
    009 - 1
    010 - X
    011 - 1

    i tak dalej i tak dalej w zaleznosci ile postawisz meczy
    Nie wiem na ile ci to pomoglo ale zawsze mozesz w kolekturze sie dowiedziec
    jesli np nie jestes pewna jak zakonczyl by sie nasz mecz anglia niemcy mozesz sie podpierac
    dajesz wtedy jesli liczysz ze angla wygra lub zremisuje dajesz przy nr meczu 1X a nie sama jedynke jak na przykladzie Wtedy jest tak jak bys obstawiala dwie mozliwosci wygrana lub rei anglikow oczywiscie oslabiasz wtedy kurs lub jesli myslisz ze niemyc zremisuja lub wygraja to dajesz X2
    to tyle co moge ci tu powiedziec wiecej dowies sie na miejscu a poza tym w kolekturze dorwiesz jakiegos goscia to z przyjemnoscia ci pomoze napet powie na co powinnas typowac
    Powodzenia



    Temat: EW58-próby
    "Tyson":


    Za rzadko chyba kolejkami jeżdżę.


    Cos w tym moze byc ;P


    Jednak jak pewnego razu (bodaj w piątek) ok.
    godz. 17:00 jechałem w kieunku Gdańska pojedyńczym EN71 to wcale nie był
    tak
    napakowany.


    Hmm... moze my zyjemy w roznych Trojmiastach? :) Albo to ja jestem
    przewrazliwiony... ;P
    Jednak zdarza sie im puszczac pojedyncze en71 w godzinach szczytu, tj.
    14-16... i to mnie najbardziej denerwuje.
    Poza tym, zwroc uwage, ze znaczna czesc ruchu odbywa sie rano do Gdanska (z
    Gdyni i Sopotu), a popoludniu z Gdanska. Wiec jadac popoludniu do Gdanska
    bedzie w kolejce mniej osob, niz w druga strone. Tak przynajmniej
    zaobserwowalem ;P


    Owszem jakaś grupka stała w przedsionku, ale tak samo jest w km.
    (są wolne siedzące,a i tak wybiera się stojące) Być może był to już okres
    po
    szczycie.



    sie jeden en71. I tez jest kicha...
    Podobniez bylo po Juwenaliach - doskonale wszyscy wiedzieli, ze po koncercie
    masa luda bedzie sie tlukla z Politechniki w strone Gdyni, jednak jechal
    jeden en57, z ponad 100% zapelnieniem (pewnie nawet w okolicach 200% ;).
    Brak logicznego myslenia? Krotkowzrocznosc? Czy nie zwracanie uwagi na
    pasazerow?


    | Stracilem juz nadzieje, ze ktokolwiek w SKM mysli ;P
    Chyba aż tak źle to nie jest. Osobiście oprócz oddania walkowerem linii do
    Nowego Portu, oraz redukcji składów to działają nawet spox.


    Tutaj nasza opinia o tej spolce diametralnie sie rozni :) Byc moze dlatego,
    ze patrze na PKP/SKM jako zwykly smiertelnik, a ze pamietam zlote czasy
    biletow 50% polrocznych osobowych waznych na pospieszne, to teraz psiocze
    ile moge... Nie dosc, ze nie ma polrocznych ulgowych, to nawet nie tyle, ze
    nie moge jechac pospiesznym z miesiecznym osobowym - majac bilet osobowy nie
    moge jechac podmiejskim pociagiem!
    Wiec gdzie tu jakakolwiek poprawa sytuacji?! A minely ledwie 4 lata...
    Strach pomyslec, co bedzie za kolejne 4...


    Remontują perony
    (np. Gdańsk Główny), odmalowują stare (np. Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana),


    To sie zgadza, to idzie na plus. Przy remontach jednak znakomicie obcina sie
    weekendowe kursowanie pociagow miedzy Gdanskiem a Gdynia... Z marnych "co
    15" na jeszcze gorsze "co 30"... I kolejki "do Sopotu"... jakby nie mozna
    bylo puscic ich do Orlowa, psia ich mac...


    remontują tabor (ostatnio widziałem EN57- (chyba)1089, który zamiast
    zwykłych
    koło drzwi napisów SKM miał loga spółki),


    Nie mialem okazji widziec, wiec sie nie wypowiem. :)


    oraz otwierają połączenia regionalne
    (np. SPRINTER,


    Jeden Sprinter wiosny nie czyni. Jest to co prawda krok w dobrym kierunku,
    ale co mi po jednym takim pociagu?! Jakby Sprintery mialy czestotliwosc co
    30 minut w godzinach szczytu i 45 poza nim oraz w soboty i niedziele, to
    byloby rewelacyjnie. Wystarczyloby kursowanie takiego wytworu w godzinach
    5 - 21. Nie ma pieniedzy? Dogadac sie z PKP PR, ktore puszcza osobowe na
    trasie Chylonia - Gdansk... :P


    połączenia Gdańsk Główny - Tczew,


    Te piec polaczen to tak niespecjalnie stanowi konkurencje dla PKP PR.
    Pasazer majacy znizke nie bedzie raczej jezdzil SKM, bo PKP PR jezdzi
    czesciej. A to jest najwazniejsze.


    chcą otworzyć połączenie do Helu)


    To jest w ogole temat na osobne opowiadanie ;P Bo zadziwiajacy jest fakt, ze
    ta linia jest dla PKP PR nierentowna...
    Poza tym, z ta linia na Hel to poczekajmy, az ja uruchomia. Wtedy zobaczymy
    :)

    Pozdrawiam,
    Sorrow.





    Temat: Moje propozycje prędkości i nowych pociągów
    Hejkum
    Ostatnio wymysliłem propozycje nowych pociągów, tak dla własnego użytku. Do
    emeryury (jeszcze 50lat ;) może uda mi się ułożyć całą cegłę. No ale teraz
    wypiszę kilka moich propozycji:
    Poc. pospieszny Szczecin Gł. - Zamość - Szczecin Główny (na odc.Rejowiec -
    Zamość - Rejowiec poc. osobowy)
    Poc. pospieszny Warszawa Wsch. - Tarnów - Warszawa Wsch.
    Poc. pospieszny Suwałki - Wrocław Główny - Suwałki
    Poc. pospieszny Toruń Główny - Szklarska Poręba Górna - Toruń Główny
    Poc. pospieszny Warszawa Wsch. - Kraków Gł.- Warszawa Wsch.
    Poc. pospieszny Warszawa Wsch. - Katowice - Warszawa Wsch.
    Poc. pospieszny Piła Gł. - Warszawa Zach. - Piła Gł.  przez Chojnice,
    Grudziądz, Działdowo
    Poc. pospieszny Toruń Główny - Katowice - Toruń Główny
    Poc. pospieszny Toruń Główny - Terespol - Toruń Główny
    Poc. pospieszny Sieradz - Gdynia Gł. - Sieradz   przez Łódź Kal., Toruń Gł.,
    Grudziądz, Malbork, Tczew
    Poc. pospieszny Zielona Góra - Ustka - Zielona Góra   W kier. Ustki na odc.
    Zielona Góra - Poznań Gł. poc. osobowy. W kier. Zielonej Góry na odc.
    Zbąszynek - Zielona Góra poc. osobowy
    Poc. pospieszny Płock - Katowice - Płock
    Poc. pospieszny Toruń Główny - Świnoujście - Toruń Główny
    Poc. pospieszny Gdynia Gł. - Warszawa Zach. - Gdynia Gł.
    Poc. pospieszny Poznań Gł. - Warszawa Wsch. - Poznań Gł.
    Poc. osobowy Toruń Główny - Słupsk/Łeba - Toruń Główny  (na odc. Lębork - Łeba -
     Lębork kursuje w wakacje)
    Poc. pospieszny Hel - Szczecinek/Gorzów Wlkp - Hel   (na odc. Hel - Gdynia
    Główna - Hel poc. osobowy ,kursuje w wakacje, a z (do) Gdyni Gł. codziennie
    Poc. osobowy Toruń Główny - Ełk - Toruń Główny  ( odc. Olsztyn - Ełk - Olsztyn
    kursuje 1.-3.V, oraz w wakacje)
    Poc. pospieszny Chełm/Zamość - Ustka - Chełm/Zamość   (kursuje w wakacje, na
    odc. Chełm/Zamość - Rejowiec - Chełm/Zamość poc. osobowy)
    Poc. pospieszny Świnoujście - Wisła Głębce - Świnoujście (kursuje w wakacje)
    Poc. pospieszny Mikołajki-Kudowa Zdrój-Mikołajki (kursuje w wakacje)
    Poc. pospieszny Mikołajki-Łódź Kaliska-Mikołajki (kursuje w wakacje)
    Poc. pospieszny Ustka-Chełm-Ustka (kursuje w wakacje)
    Poc. pospieszny Łeba-Rzeszów-Łeba (kursuje w wakacje)
    To na razie tyle. Poniżej podam jeszcze propozycje podniesienia prędkośći na
    liniach PKP:
    Podana liczba oznacza ilość "czerwonych" pociągów-posp,Ex,IC,EC
    1-2     =70 km/h
    3-4     =80 km/h
    5-9     =100km/h
    10-19 =120km/h
    20-29 =140km/h
    30 i pow. =160km/h
    Oczywiście prędkość może być większa, ale nie powinna być niższa od podanej.
    Tak więc np. linia Tczew-Gdańsk Główny zasługuje na 160km/h, Toruń Główny-
    Bydgoszcz Gł-120km/h itd.
    Jeszcze jedno: wprowadzenie pociągów osobowych w odstępie godzinnym np na
    trasie Toruń Główny-Kutno, Bydgoszcz Gł,Inowrocław.

    Toruńskie pozdrowienia:
    Łukasz

    He,he,he... już za 5 godzin będę... :-)))))))





    Temat: Bilety na PKP SKM będą droższe
    Nie wiadomo jeszcze, kiedy ani o ile. Ale pewne jest, że podwyżka musi nastąpić. Wzrost cen biletów jest konieczny ze względu na rosnące koszty działalności spółki

    Pasażerowie korzystający z SKM muszą w tym roku znosić bardzo poważne utrudnienia związane z remontami torów i peronów. Niestety, czeka ich jeszcze jedna przykra zmiana - wzrosną ceny biletów. Spółka PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście działa od prawie 8 lat. W tym czasie nie było żadnej podwyżki biletów.

    - Proponowana podwyżka cen energii elektrycznej w tym roku wynosi aż 20 proc., a ceny biletów stoją w miejscu od wielu lat. Remontujemy tabor oraz infrastrukturę, a to wszystko kosztuje - tłumaczy Leopold Naskręt, naczelnik wydziału marketingu i umów spółki PKP SKM.

    Dodatkowo w tym roku pracownicy przewoźnika wywalczyli 150 zł podwyżki.

    Z informacji, jakie uzyskaliśmy, wynika że, już od dłuższego czasu prowadzone są rozmowy wewnątrz firmy na temat rosnących kosztów działalności, a co za tym idzie, o konieczności podwyżki cen biletów. W innych spółkach Grupy PKP ceny biletów wzrastały od 2001 r. kilka razy. W tej chwili bilet normalny na odcinku Gdańsk - Tczew w pociągu osobowym PKP Przewozy Regionalne kosztuje 7,50 zł, natomiast w kolejce SKM na tej samej trasie zapłacimy 5,80 zł. To o prawie 30 proc. taniej.

    Współwłaścicielem spółki PKP SKM jest województwo pomorskie, które również dotuje kolejowe przewozy pasażerskie na swoim terenie. Jak się dowiedzieliśmy, władze województwa popierają pomysł wprowadzenia podwyżek.

    - Uważam, że jest to konieczne. Koszty eksploatacji rosną, a ceny biletów od dawna się nie zmieniają, a przecież z czegoś trzeba pokryć zwiększone wydatki, choćby na energię - tłumaczy Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego.

    Większe koszty działalności, przy braku podwyżek cen biletów, powodują, że Urząd Marszałkowski co roku musi przekazywać SKM wyższe dotacje.

    Jednak nieznana jest jeszcze wysokość podwyżki (mówi się o kilkunastu procentach ) ani też moment jej wprowadzenia.

    - Wiemy, jak uciążliwe są dla podróżnych prace remontowe prowadzone na sieci SKM. Dlatego wolelibyśmy uniknąć sytuacji, iż wprowadzenie nowej taryfy odbyłoby się w trakcie któregoś z remontów - informuje Naskręt.

    - Mogę obiecać, że o ewentualnej podwyżce poinformujemy pasażerów z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

    W nadchodzący poniedziałek w życie wchodzi aneks do porozumienia zawartego między PKP PR i PKP SKM. Dzięki temu od tego dnia posiadacze biletów okresowych SKM będą mogli korzystać z wszystkich pociągów osobowych PKP PR na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna w godz. 6-19. Do dyspozycji pasażerów posiadających bilet okresowy będzie blisko 20 dodatkowych pociągów w obu kierunkach.

    Michał Jamroż: Coraz częściej pojawiają się informacje o planowanej podwyżce cen biletów SKM. Czy rzeczywiście czeka nas wzrost cen biletów?

    Andrzej Osipów: - Zarząd firmy i Urząd Marszałkowski od dłuższego czasu poważnie dyskutują na ten temat. Jesteśmy spółką prawa handlowego i mamy konkretną misję do spełnienia w społeczności trójmiejskiej. Poziom kosztów, w każdym podmiocie gospodarczym, ma zdecydowany wpływ na jego produkt, ale działalność gospodarcza nie może być deficytowa i przynosić straty. Tak jest też z usługami przewozowymi i cenami biletów. Podwyżka jest konieczna, jednak stanowczo zaprzeczam, że cokolwiek w tej sprawie zostało postanowione.

    We wczorajszej prasie pojawiły się informacje, że zarząd spółki PKP SKM wraz ze związkami zawodowymi uzgodnił wysokość podwyżki cen biletów, która wynieść ma 12 proc.

    - Ustalenie podwyżek cen biletów nie było przedmiotem spotkania ze związkami zawodowymi. Nie jest też prawdą, jakoby zmiana cen miała zrekompensować firmie wzrost płac kolejarzy, którzy wywalczyli podwyżkę o 150 zł. W żadnym wypadku nie podwyższamy sobie pensji kosztem naszych pasażerów. To są zupełnie inne pieniądze. Wzrost wynagrodzeń jest przewidywany w corocznych biznesplanach.

    Czy znany jest już termin wprowadzenia podwyżek?

    - O zmianie cen biletów decyduje zarząd, konsultując to z radą nadzorczą firmy. SKM zdaje sobie sprawę z tego, że podwyżka cen jest trudnym manewrem, dlatego chce być w tej kwestii wiarygodna. O jej wprowadzeniu poinformujemy pasażerów z dużym wyprzedzeniem.

    Andrzej Osipów jest prezesem zarządu spółki PKP SKM w Trójmieście

    Źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Trochę uwag o nowym rozkladzie
    Przedstawiam trochę (z natury subiektywnych) uwag o nowym rozkładzie jazdy

    Wydłużone czasy przejazdu wskutek kolejnego zmniejszenia prędkości rozkładowych
    Poznań Główny – Gdańsk Główny z 4 h 44 min na 5 h 11 min (na tej trasie jeszcze
    10 lat temu osiągany był czas jazdy równy 3,5 godziny)
    Kłodzko – Kudowa Zdrój z 1 h 52 min na 2 h 10 min

    Ostateczne odejście od ruchu cyklicznego na węźle warszawskim (pociągi
    regionalne Kolei Mazowieckich oraz SKM). Podstawową przyczyną jest przypadkowe
    wiązanie relacji pociągów, a układ cykliczny wymaga konsekwencji i trzeba
    podjąć przemyślaną, czy pociągi z linii grodziskiej mają przechodzić na linię
    mińską, czy też na linię otwocką. Tego nie zrobiono.
    Brak w rozkładzie 2007/2008 układu cyklicznego na węźle poznańskim, co jest
    tłumaczone trwającą przebudową tego węzła, związaną w szczególności z
    jednotorowym ruchem na odcinku Poznań Główny – Poznań Wschód.
    Widoczne coraz większe uporządkowanie ruchu pociągów na węźle wrocławskim,
    aczkolwiek niewątpliwą usterką jest wyznaczenie tej samej końcówki minutowej
    dla odjazdów pociągów osobowych w kierunku Oleśnicy i dla pociągów spółki PKP
    Intercity w kierunku Warszawy przez Poznań.
    Pozytywy:
    Cykliczny rozkład jazdy na odcinku Lublin – Chełm.
    Cykliczne odjazdy ze Szczecina Głównego w kierunku Świnoujścia i Kołobrzegu
    Cykliczny rozkład Szczecin – Gryfino, Szczecin – Stargard Szczeciński (co 60
    minut, w szczycie nawet co 15 minut)

    Niestaranne trasowanie pociągów pospiesznych na odcinkach jednotorowych, straty
    czasu na krzyżowaniach z pociągami osobowymi, wydłużone postoje
    Czas jazdy poc. 33511 „Bieszczady” na odcinku Jasło – Zagórz o 36 minuty
    dłuższy niż dla poc. 33503, ponadto aż 32 minuty postoju na stacji Jasło
    (wystarczy 10 minut)
    Czas jazdy poc. 81504 na odcinku Chojnice – Bydgoszcz Główna dłuższy o 40 minut
    niż dla poc. 90100 (krzyżowania na stacji Silno i Tuchola)
    Czas jazdy po. 18201 „Podlasiak” na odcinku Koszalin – Szczecin Główny dłuższy
    o 42 minuty niż dla osobowego 58121 „Albatros”
    Krzyżowanie pociągu 48101 „Merkury” Katowice – Szczecin na stacji Panki z
    pociągiem osobowym (postój techniczny)
    Oczekiwanie pociągu 19101 na krzyżowanie z pociągiem osobowym na stacji
    Brodnica (17 minut postoju)
    Pociąg nr 50102 Grudziądz – Toruń z dwoma postojami technicznymi na krzyżowanie
    (Grudziądz Mniszek, Ostaszewo Toruńskie)

    Całkowity bezsens uruchamiania łącznika nr 50101 Toruń – Grudziądz do pociągu
    17101 Warszawa – Poznań, w sytuacji, gdy odjazd z Torunia następuje po 38
    minutach postoju, w odbiegu za pociągiem osobowym 55031.

    Prowadzenie ruchu pociągów pospiesznych po odcinkach, które z uwagi na obecną
    prędkość maksymalną się do tego nie kwalifikują:
    Skierniewice – Łowicz
    Mielec - Dębica
    (Częstochowa -) Wyczerpy – Chorzew Siemkowice
    Toruń Wschodni – Grudziądz

    Jedynie turystyczny charakter pociągów pospiesznych kursujących na odcinkach
    Stróże – Jasło – Zagórz, Kłodzko – Kudowa Zdrój, Wrocław – Jelenia Góra –
    Szklarska Poręba, Olecko - Suwałki uzasadnia ich uruchamianie.

    Nierównomierność oferty w ciągu dnia, nawet na liniach o stosunkowo małym
    obciążeniu
    Na odcinku Zielona Góra – Rzepin w godzinach porannych dwa pociągi w odstępie
    22 minut (6:22, 6:44). Analogiczny problem w kierunku przeciwnym (wprowadzenie
    pociągu Zielona Góra – Frankfurt – Zielona Góra bez dopasowania go do reszty
    oferty)

    AM





    Temat: PKP czy jednak SKM


    do poczytania ...

    http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=703325&dzial=gdg010100


          Gazeta.pl Gdansk

           Mikolaj Chrzan (18-02-02 19:22)

          Stoisz na przystanku SKM, wjezdza kolejka, bilet miesieczny masz w
    kieszeni, wiec spokojnie wsiadasz do srodka. Jestes jednak w bledzie. Ta
    podróz kosztowac cie bedzie 112 zl 10 gr. Opisujemy historie kolejowego
    absurdu, który przezyla studentka Akademii Medycznej.

          Stoisz na przystanku SKM, wjezdza kolejka, bilet miesieczny masz w
    kieszeni, wiec spokojnie wsiadasz do srodka. Jestes jednak w bledzie. Ta
    podróz kosztowac cie bedzie 112 zl 10 zl. Opisujemy historie kolejowego
    absurdu, który przezyla studentka Akademii Medycznej.

    Akademii Medycznej w Gdansku, czekala z kolega na kolejke na przystanku SKM
    Gdynia Orlowo. - Mieszkam na Karwinach, codziennie dojezdzam na uczelnie,
    wiec mam bilet miesieczny na SKM na odcinku Gdynia Redlowo - Gdansk Glówny -
    opowiada studentka.

          Wez mandat i sie odwolaj

          Wsiedli do pierwszej kolejki, która przyjechala na peron SKM. -
    Wsiadlam do pierwszego wagonu, w przejsciu minelam konduktora. Chwile
    pózniej pojawil sie cywilny kontroler i poprosil o bilet. Pokazalam mu mój
    miesieczny i legitymacje. Kolega mial bilet jednorazowy SKM. Po chwili
    kontrolerzy oswiadczyli, ze te bilety nie upowazniaja nas do podrózowania
    tym pociagiem, bo nie jest to SKM, tylko pociag osobowy do Bydgoszczy -
    relacjonowala Marcelina.

          - Gdy stalismy na peronie, nie slyszelismy zadnej zapowiedzi, ze ma to
    byc jakis inny pociag. Przeciez normalnie takie pociagi odjezdzaja w Orlowie
    z peronu dla dalekobieznych - mówi pasazerka.

          Ceny biletów PKP i SKM sie róznia: te drugie sa troche tansze. W
    zwiazku z tym kontrolerzy Renomy przystapili do wypisania mandatu. -
    Zaproponowali jednak, ze zamiast dwóch mandatów: dla mnie i dla kolegi,
    wypisza tylko jeden dla mnie - na sume 112 zl 10 gr. Zasugerowali, zebysmy
    podzielili sie oplata, ale jednoczesnie kontroler stwierdzil, ze i tak nie
    poniose zadnych kosztów, bo mam sie od razu od tego mandatu odwolac -
    opowiada studentka AMG. Biuro Przejazdów Bezbiletowych w Gnieznie nie uznalo
    jednak reklamacji, bo pasazerka "nie okazala organowi kontrolnemu waznego
    biletu".

          Mówili przez megafon?

          - To skandal. Czuje sie skrzywdzona: potraktowano mnie jak potencjalna
    oszustke i kogos, kto celowo podrózuje bez waznego biletu. Przeciez to nie
    moja wina, ze na peron SKM wjechal tak samo wygladajacy inny pociag. Dziwne
    jest dla mnie tez to, ze kontrolerzy sprawdzali bilety tylko ludziom, którzy
    wsiedli w Orlowie - opowiadala Marcelina S.

          Lech Romanowski, rzecznik prasowy Pomorskiego Zakladu Przewozów
    Regionalnych, mówi, ze przyczyna zmiany peronu byla roboty na torach.
    Twierdzi, ze zapowiedz przez megafon na pewno byla. - Zawsze w takich
    przypadkach informujemy podróznych, zeby przeszli na inny peron - mówi
    Romanowski.

          Mozna sobie jednak wyobrazic sytuacje, ze ktos wchodzi na peron w
    ostatniej chwili i po prostu wsiada do stojacego pociagu. - W obecnej
    sytuacji najlepiej sprawdzic oznaczenie na burtach pociagu. Na tamtym
    pociagu bylo oznaczenie PKP, a nie SKM - tlumaczy Romanowski. - A jesli
    pasazer zorientuje sie o pomylce juz bedac w srodku, powinien isc do
    kierownika pociagu, u którego kupi odpowiednia doplate.

          W tym wypadku czujni kontrolerzy nie dali pasazerom takiej szansy.

          --

          Pozdrawiam, Tomek

    begin 666 01kw10.gif

    `
    end





    Temat: Jak odrozniac kolejki od pociagow

     Mikołaj Chrzan (18-02-02 19:22)

    Stoisz na przystanku SKM, wjeżdża kolejka, bilet miesięczny masz w kieszeni,
    więc spokojnie wsiadasz do środka. Jesteś jednak w błędzie. Ta podróż
    kosztować cię będzie 112 zł 10 gr. Opisujemy historię kolejowego absurdu,
    który przeżyła studentka Akademii Medycznej.

    Akademii Medycznej w Gdańsku, czekała z kolegą na kolejkę na przystanku SKM
    Gdynia Orłowo. - Mieszkam na Karwinach, codziennie dojeżdżam na uczelnię,
    więc mam bilet miesięczny na SKM na odcinku Gdynia Redłowo - Gdańsk Główny -
    opowiada studentka.

    Weź mandat i się odwołaj

    Wsiedli do pierwszej kolejki, która przyjechała na peron SKM. - Wsiadłam do
    pierwszego wagonu, w przejściu minęłam konduktora. Chwilę później pojawił
    się cywilny kontroler i poprosił o bilet. Pokazałam mu mój miesięczny i
    legitymację. Kolega miał bilet jednorazowy SKM. Po chwili kontrolerzy
    oświadczyli, że te bilety nie upoważniają nas do podróżowania tym pociągiem,
    bo nie jest to SKM, tylko pociąg osobowy do Bydgoszczy - relacjonowała
    Marcelina.

    - Gdy staliśmy na peronie, nie słyszeliśmy żadnej zapowiedzi, że ma to być
    jakiś inny pociąg. Przecież normalnie takie pociągi odjeżdżają w Orłowie z
    peronu dla dalekobieżnych - mówi pasażerka.

    Ceny biletów PKP i SKM się różnią: te drugie są trochę tańsze. W związku z
    tym kontrolerzy Renomy przystąpili do wypisania mandatu. - Zaproponowali
    jednak, że zamiast dwóch mandatów: dla mnie i dla kolegi, wypiszą tylko
    jeden dla mnie - na sumę 112 zł 10 gr. Zasugerowali, żebyśmy podzielili się
    opłatą, ale jednocześnie kontroler stwierdził, że i tak nie poniosę żadnych
    kosztów, bo mam się od razu od tego mandatu odwołać - opowiada studentka
    AMG. Biuro Przejazdów Bezbiletowych w Gnieźnie nie uznało jednak reklamacji,
    bo pasażerka "nie okazała organowi kontrolnemu ważnego biletu".

    Mówili przez megafon?

    - To skandal. Czuję się skrzywdzona: potraktowano mnie jak potencjalną
    oszustkę i kogoś, kto celowo podróżuje bez ważnego biletu. Przecież to nie
    moja wina, że na peron SKM wjechał tak samo wyglądający inny pociąg. Dziwne
    jest dla mnie też to, że kontrolerzy sprawdzali bilety tylko ludziom, którzy
    wsiedli w Orłowie - opowiadała Marcelina S.

    Lech Romanowski, rzecznik prasowy Pomorskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych, mówi, że przyczyną zmiany peronu była roboty na torach.
    Twierdzi, że zapowiedź przez megafon na pewno była. - Zawsze w takich
    przypadkach informujemy podróżnych, żeby przeszli na inny peron - mówi
    Romanowski.

    Można sobie jednak wyobrazić sytuację, że ktoś wchodzi na peron w ostatniej
    chwili i po prostu wsiada do stojącego pociągu. - W obecnej sytuacji
    najlepiej sprawdzić oznaczenie na burtach pociągu. Na tamtym pociągu było
    oznaczenie PKP, a nie SKM - tłumaczy Romanowski. - A jeśli pasażer
    zorientuje się o pomyłce już będąc w środku, powinien iść do kierownika
    pociągu, u którego kupi odpowiednią dopłatę.

    W tym wypadku czujni kontrolerzy nie dali pasażerom takiej szansy.

    Pewnie kontrolerzy w dniach robot torowych dzialali ze zdwojona sila...





    Temat: NEx naszych marzen
    Witam!

    No to ustaliliśmy w innym wątku:

    - ma jechać spokojnie, wolno i bez postojów zamiast stać
    "technicznie".
    - ma wyjeżdżać koło 21 a być na rano (7:00-9:30)
    - postoje handlowe między 22 (najdalej 23) a 6 raczej nie powinny być
    tolerowane.

    No to ja proponuję (nawet najciekawszym ułozyłem rozkład ;-):

    Nex Krążownik Południa

    Zakopane: o. 19:35
    Nowy Targ: p. 20:05 o. 20:08
    Chabówka: p. 20:40 o 20:50 (zmiana loka i mechanika)
    Nowy Sącz (doczepianie grupy z Krynicy, zmiana mechanika): p. 0:15 o.
    0:30
    Stróże (przelot, 1:05) - Jasło (doczepianie grupy wagonów z Łupkowa,
    p. 2:10, o. 2:20) - Rzeszów (zmiana loka, czoła i mechanika, ew.
    doczepianie grupy wagonów z Lwowa przez Przemyśl, p. 3:45 o. 3:55) -
    Stalowa Wola Rozwadów (zmiana loka i mechanika p. 5:25 o. 5:35)
    Lublin (zmiana loka, czoła i mechanika: p. 7:10 o. 7:20
    Warszawa Wschodnia: p. 9:20 o. 9:30
    Warszawa Centralna: p. 9:37

    Nex Przyjaźń II

    Suwałki: o. 19:20
    Olecko: p. 20:05 o. 20:15 (zmiana czoła)
    Ełk: p. 20:50 o. 20:55
    Grajewo: o. 21:11
    Białystok: p. 22:10, o. 22:30 (doczepianie wag. bezp z Białegostoku,
    zmiana mechanika)

    Łapy (22:55, przelot) - Ostrołęka (0:35, przelot) - Wielbark (1:45,
    przelot) - Szczytno (2:10, przelot) - Biskupiec Resz. (2:50, przelot)
    - Czerwonka (3:00, przelot) - Olsztyn (p. 3:26 o 3:27 - zmiana
    mechanika) - Gutkowo (3:37, przelot) - Małdyty (4:23, przelot rzecz
    jasna) - Malbork (p. 5:53, o. 6:03, zmiana loka i mechanika)- Tczew
    (6:17, przelot) -

    Gdańsk Główny: p. 6:40, o. 6:55
    Sopot: p. 7:09 o. 7:14
    Gdynia Główna: p. 7:24 o. 7:39
    Lębork: p. 8:16 o. 8:26
    Słupsk: p. 9:02

    NEx Spalina Pomorza

    Trzebiatów (jak za starych dobrych czasów)
    Kołobrzeg:
    Koszalin:
    Słupsk:
    Szczecinek - Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz Gł. - Toruń - Sierpc -
    Płock - Kutno (odłączanie grupy do Łodzi) -
    Warszawa:

    NEx Błękitna Piana (na ustach pasażerów)

    Świnoujście:
    Szczecin Główny:
    Stargard Szcz:
    Kalisz Pom. - Wałcz - Piła Gł - Bydgoszcz Gł. - Toruń (łączenie z
    poprzednim pociągiem, manewry z grupą do Łodzi) - Sierpc - Płock -
    Kutno -
    Warszawa Centralna:

    Nex Czeski Film

    Świeradów Zdr:
    Gryfów Śl:
    Jelenia Góra (doczepianie grupy ze Szklarskiej Poręby i wagonów bezp.
    z Jeleniej Góry):
    Wałbrzych Gł - Jaworzyna Śl - Kamieniec Ząbkowicki (doczepianie grupy
    z Kłodzka, Stronia, Wrocławia i Pragi) - Nysa - Opole - Fosowskie -
    Lubliniec - Częstochowa - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola -
    Łódź Widzew:
    Warszawa Centralna:

    Czuwaj nad logiką PKP!
    Pozdrawiam
    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek[at]rower[dot]com.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 94 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.