|
Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfopke.keep.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP ceny zniżki
Temat: biletowa ZOKM
Witam :-)
http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,35235,1889465.html
Pewnie przeczytali twój post ;-)
" - To ograniczenie praw i swobód obywatelskich - komentuje Małgorzata Kołnieżyńska-Jasak, rzecznik prasowy Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych. - Takich rzeczy nie może określać uchwała Rady Miejskiej. Jeśli bilet nie daje żadnej zniżki, to nie mam pojęcia, po co okazywać dowód osobisty. To tak samo, jakby kontroler PKP legitymował podróżnych, którzy jadą na normalnym bilecie. "
Znaczy sie ze sprawa wcale nie jest taka prosta .
Z drugiej strony, piulotazowy okres na nocne chyba juz sie skonczyl, jezdzi nimi sporo osob , podniesli ceny - a nowych linii jak nie bylo tak i nie ma ;P
Temat: Polaczenia miedzy dwoma przygranicznymi miejscowosciami (Polska-Czechy)
No wlasnie. Jak rozwiazac problem koszmarnej ceny biletu miedzy dwoma przygranicznymi miejscowosciami, np. Miedzylesie-Lichkov czy Mieroszow-Mezimesti? Problem jest taki, ze trzeba angazowac w to kase miedzynarodowa. Jednym z rozwiazan jest zakup biletu turystycznego np. Mieroszow-Mezimesti-Mieroszow; uzyskuje sie wtedy 60% znizki (tak! bilet w jedna strone jest drozszy niz w dwie...),
Nie ma takiego biletu Walbzych - Mezimesti - Walbrzych?
ale to i tak jest ponad 7 zl, a bilet turystyczny wazny jest tylko 2 dni. Nie da sie tego rozwiazac inaczej (w domysle: znacznie taniej)? Np. kupic bilet Wroclaw-Mieroszow Granica Panstwa i nie angazowac w to przejazdu miedzynarodowego, placac za 100 km wg normalnej taryfy PKP? Wtedy moznaby, majac ulge 50%, dojechac z Wroclawia do Czech za 5,50... Do Mezimesti akurat jezdza nasze pociagi (bo do Lichkova jada autobusy szynowe CD albo nasze pospiechy w kierunku do Pragi).
Pozdrawiam, ULF
Temat: bilety miesieczne dla studentow
A co ma poiernik do wiatraka? Czy TGV jedzie z Skierniewic do Warszawy, czy nawet maerny ICek? Przy tak rozwiniętej koleji można dojeżdżać nawet osobówką bo jest szybka. Wcale nie musisz mi wierzyć że dojazdy do szkół są we Francji dotowane i bilety w relacjach szkoła - dom są wyjątkowo tanie.
To byla "hiperbola" mnie chodzi o to, ze znizki dla studentow powinny byc wlasnie na dojazdy do szkoly ale tylko na pociagi osobowe. To poglad niepopularny ale taki mam. Sam jestem studentem i niezmiernie mnie cieszy mozliwosc rozbijania sie ekspresami w wakacje za pol ceny ale nieuwazam zeby to bylo sluszne. A moje wiara w to jak jest we Francji nie ma tu nic do rzeczy. Uwazam, ze po prostu panstwa nie stac na takie dofinansowania, PKP, ktore nie jest w stanie wyegzekwowac calej naleznej dotacji tym bardziej. Filip Lachert
Temat: Marc Models-Bipa
Michale,
Jeśli potwierdziłeś z producentem to musisz mieć rację. Ja zresztą napisałem że nie jestem pewny mojej interpretacji a wynika ona z następujących faktów.
Zarówno na stronach jak w Continental Modeller użyto słów: "...for either an end coach or an intermediate coach including corridor connector, a 6 wheel bogie, interior and shaped body £35.00 plus p & p..."
Co oznacza each w rozumieniu producenta. Każdy wagon (coach) czy każdy zespół? Oczywiście my w Polsce myślimy o zespole wagonów tak jak są/były sprzedawane. Patrząc na ceny innych modeli tego producenta nie wiem co go skłoniło do 50% zniżki na wagony PKP? Stąd wnioskuję że pełny skład ma 4 wagony (coaches).
Czy sprawdzałeś to z producentem, czy tylko czytasz ze stron i artykułu?
Temat: Brak IC-26 w pociągach EC?
To prawda. Od 10.12.2006 w poc. EC oraz Chopin nie obowiazują oferty taryfowe tzn. IC-26, Rodzina z PKP IC, przejazdy grupowe, bilety weekendowe i abonamentowe oraz oferty specjalne.
Nadal obowiązują ulgi ustawowe oraz handlowe na podstawie legitymacji uprawniających do zniżki 50% (H-1096 i leg. seniora) oraz 33% (H-1091).
A w Czechach od nowego rozkładu bez zmiany ceny rozszerzono ważność sieciowego biletu rodzinnego SONE+ także na pociągi IC, EC i SC (dotychczas był ważny tylko w osobowych, pospiesznych i ekspresach)... Także widać jaka kolosalna przepaść między podejściam do klienta w Czechach i u nas.
Pozdr. Grzesiek
Temat: Kto zalicza Kolbuszowe 1 marca??
Cena to 7,50zl pociagiem, 5,50zl PKS Mielec, 5,20 PKS Tarnobrzeg. Nie wiem jak PKS Rzeszow i przewoznicy prywatni ale na pewno nie sa drozsi od PkSow. oczywisc wszyscy maja znizki dla uczniow i studentow.
Czas przejazdu pociągiem jest krótszy o 10 minut (o ile rozklady.com.pl podają choć trochę prawdy) - nie mówię o autobusach pospiesznych. Poza tym PKP ma trochę ulg handlowych, a PKS raczej nie bardzo. Trudno coś teraz powiedzieć o przyszłej frekwencji. Czas pokaże.
Co do biletów ważne jest, ile kosztują bilety miesięczne. Być może PKS ma mniej korzystne ceny.
Pozdrawiam
-//-//-//- Krzysztof Urbaniec Strzelce Op. - zagłębie kolejowe...
Temat: Warszawa - Wilno
| No tak ale pamiętaj że litewskie wagony typu B to tak wlasciwie | kuszetki. A wiec byc moze od pozostalych kuszetek w skladzie tego | pociagu rozni sie tym, ze pasazerowie nie dostaja poscieli (i oczywiscie | nie kupuja miejscowki). I ciekawe, czy "podnoszenie oparc" - czyli | rozkladanie miejsc spiacych jest dozwolone?
| Zaraz. A nasze kuszetki czym sie roznia (oprocz aranzacji wnetrza)? | --
W zasadzie niczym istotnym - moze tym, ze ichnie sa baaardzo szerokie, na siedzeniu 5 osob moze zmiescic sie zupelnie wygodnie. Mi chodzilo jednak o cos innego - nasz wagon "B" rozni sie dosc zasadniczo od "Bc" - kuszetki. A LG swoje pociagi, odpowiedniki naszych ekspresow i pospiesznych, zestawia wlasnie z kuszetek, tyle ze oferuje sie miejsca siedzace.
I wlasnie mnie ciekawi, czy mozna na wlasna reke zrekonfigurowac przedzial do formy kuszetkowej i lec horyzontalnie...
Wczoraj podano w Stolecznej ceny nowego polaczenia: Wawa Wilno ~180 PLN w obie strony, grupy co najmniej 6 osob - 40% znizki. To dotyczy qszetki czy sypialnego?
Zobatrz: http:\infokolej.pkp.pl/pkpdc/vilno.htm
Pozdrawiam. Piotrek.
Temat: Latem zabraknie miejsc w wagonach
No jasne, tylko ja nie chciałbym (jak moja koleżanka w ub. roku) stać całą noc w poc. na odcinku Wrocław-Międzyzdroje. Syf PKP, bardzo długi czas jazdy i wysokie ceny, skutecznie zniechęcają. Jak ktoś ma 99% zniżki i po 80% dla każdego członka rodziny, to oczywiście, że pojedzie pociągiem.
Temat: Tabor elektryczny Arrivy
Witam. Jestem studentem i od poniedziałku do czwartku muszę dojeżdżać na uczelnię. Jednak w poprzednim tygodniu Arriva PCC skutecznie mi to utrudniała... W podobnej sytuacji jest wielu pracujących dorosłych i ucząca się młodzież... Kto nam zwróci pieniądze za dojazd we własnym zakresie? Niestety nie każdy może sobie pozwolić na pozostanie w domu, więc trzeba było ponieść dodatkowe koszty.
Wielominutowe spóźnienia, psujące się szynobusy... normalnie masakra... Zapomniałem dodać nieogrzewane "wysłużone klaty" sprowadzone hmm... chyba z Niemiec. Dojazd do Bydgoszczy był utrudniony, ale to nie wszystko... przecież jeszcze trzeba wrócić do domu... A to od momentu, gdy na trasie Wierzchucin - Bydgoszcz działa prywatny przewoźnik jest to bardzo trudne... Hmm... Sprawa biletów... Pozostały tylko zniżki ustawowe, niestety... a za PKP było tak pięknie. Miały być tańsze bilety, a co mamy? Ceny pozostały takie same, jak u poprzednika!!! Pan Marszałek województwa dał prywatnemu konsorcjum ultimatum do dziś... Sytuacja miała sie poprawić... owszem jest trochę lepiej... jednak nie jest idealnie. Te szynobusy... same awarie.. np dziś w pociągu odjeżdżającym o 13:28 były popsute drzwi.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b790efc7742126d.html
Oby tak dalej Arrivo!! To na pewno stracicie wielu pasażerów...
Temat: Gdzie tam u was, moge tanio przenocowac? pyta student :)))
Moze jest gdzies cosik nie drogiego i niedaleko Dworca Centralnego PKP (bo sie pogubie w tej Warszawie jak bedzie gdzies hiper daleko:))
Moze nie tyle, ze polecam to miejsce ale kiedys tez mialem ten problem i mieszkalem w http://www.kampol.oit.pl/ Jest to hotel robotniczy stad i ceny bardzo niskie (maja znizki dla studentow), a jak bedziesz nocowal w weekend to w towarzystwie samych studentow/studentek zaocznych, wiec mozna sie zintegrowac. ;) Dojazd z centralnego nie jest trudny, bo wystarczy wsiasc w tramwaj 25 i jedziesz na przedostatni przystanek (jakies 30-40min na oko). ;) Polecam wykupienie miejsca wczesniej, (rezerwacji telefonicznej tam sie nie da zrobic, to nie Maritott) bo popoludniu moze nie byc wolnych pokoi (np. jedynek).
Temat: tepsa blokuje 0700 z automatow!
| biorac darmowy abonament i 100 impulsow miesiecznie jako "pracownicy" | telepsa
| Aha, nie ma darmowego abonametu i impulsow (dziwne, prawda??)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
| Ty moze nie masz. Inni maja.
| Nie wiem dokladnie, na jakich warunkach, ale znizki od normalnych | oplat za telefon dla swoich pracownikow TPSA stosuje z cala pewnoscia.
Owszem i z tym sie nikt nie kryje.
tylko ulgowe" mowie, ze nie znam szczegolow, ale czy jest to 50 impulsow darmo, czy 100 impulsow za pol ceny, efekt ten sam...)
A PKP funduje darmowe bilety pracownikom i rodzinom (!) a jakos sie nie czepiasz.
Kula w plot. Gdybys czytal pl.misc.kolej, to bys wiedzial, ze czepialem sie WIELOKROTNIE.
I co, moze TPSA sprawdza, czy z tych ulg nie korzysta czasem RODZINA pracownika?
A kolej jest deficytowa w przeciwienstwie do TPSA.
Bo nie ma monopolu. Moge pojechac samochodem/pekaesem/taksowka/samolotem. Z telefonami wyboru nie mam.
MJ
Temat: Do poczytania
----- Original Message ----- From: Michał Marcinowicz
- Dramat mieszkańców tych miejscowości polega na tym, iż pociąg, jako najtańszy środek lokomocji, pozwalał dojechać do szkół, zakładów pracy oraz ośrodków kulturalnych.
Było ale się zmyło - dziwnym trafem razem z upadkiem " straszliwego" PRLu
W Polsce nadal nie każda rodzina ma samochód,
I całe szczęście bo to już byłoby zupełnie bez sensu
zaś ceny przejazdów autobusami lub prywatnymi liniami mikrobusowymi nie są, niestety, na każdą kieszeń
I to niestety nie jest prawda - Na przykład na trasie Lublin - Kraśnik czy Lublin- Puławy bilet kolejowy kosztuje ok. 7 zł, PKSowski mniej więcej tyle samo a busowy niestety 4-5 zł. Powiedziałby wręcz że w .pl kolej jest najdroższym środkiem lokomocji na równi z PKSem a tańsi są busiarze
Co najwyżej opłaca się jeździć koleją tym co mają zniżki ale też niebardzo bo prywatny bus wiezie z centrum do centrum a ma Dw. PKP we wszystkich 3 ww. miastach trzeba dojechać MPK ( i dopłacić 2-4 zł)
Tak że pociąg nie jest od chwili niekontrolowanego wysypu prywatnych busów najtańszym środkiem lokomocji :-((( Coś w końcu z tymi busami trzeba zrobić - no ale już było kilka razy o tym na grupie i nie chcę wywoływać kolejnej wojny
Wprawdzie GP i PJ Ochwal się zahibernowali ale jest jeszcze A. Płaszczyca, A Szczepański
Pozdrawiam Aron
Temat: Wawa - Drezno - pytanie
Po ostatnich podwyzkach TCV na pewno oplaca sie na tej trasie kombinowac przy jezdzie pociagiem zwlaszcza tanszym od Ex na sieci PKP. 25.09 przeprowadzilem drobne badania "TCVlogiczne" w Rzeszowie, Tarnowie i Kraku (pytalem sie o ceny do slowackich stacji granicznych) np. bilet Tarnow-Plavec kosztuje w jedna strone ok. 70 PLN, wiec Wawa-Zgorzelec-Goerlitz musi odpowiednio wiecej. W wersji przejazdu jak wyzej (bez wysiadania na granicy) najtaniej bedzie IMHO Wawa-Zgorzelec w taryfie krajowej + Zgorzelec-Drezno w TCV (ewentualnie Zgorzelec-Goerlitz TCV, Goerlitz-Dresden AFAIK 29DEM). W przypadku jazdy w co najmniej 2 osoby warto by sie zastanowic nad SchoeneWochenende lub Sachsen Ticket (40 DEM za 1-5 osob) na doc. Goerlitz-Dresden.
Przemek
A może warto kupić bilet "Oferta Przygraniczna" na odcinek Zgorzelec-Dresden
Oferta jest ważna do 31 pażdziernika, ale możliwe, że poraz kolejny zostanie przedłużona. Bilet można kupić do stacji oddalonych 120 km od granicy (Dresden Hbf chyba się mieści w tym zakresie?). Otrzymuje się wtedy 50% zniżki. Pozdrawiam, Adam B.
Temat: Pytanie o egzemplarz 02689
Proste - płacisz za loke i już ją masz. I koniec. Albo po 7 latach masz za darmo. A jak zapłacisz i wytrzymasz 7 lat, to po tym terminie możesz wziąść za 100 euro cokolwiek Ci się podoba.
W Polsce może jeszcze nie odczuwamy takich profitów z TT clubu - owszem dzięki karcie mamy zniżki w sklepach i są promocje PKP dla członków TT clubu okresowo robione przez AMC. Ale w Niemczech to już zupełnie inna historia. Tam właściciel takiej karty zyskuje darmowe wejście do muzeum, klubowicze mają swoje spoty i zloty, workshop, tańsze części zamienne, ceny specjalne kart wstępu na wybrane targi i wystawy modelarskie (zawsze takie są drukowane w pierwszym TT aktuell w danym roku albo w formie kalendarza albo jako osobna ulotka), zwiedzanie fabryki podczas dni otwartych.
Ale nie zapominajmy o tt aktuelu, wagonikach, darmowym katalogu Tilliga, darmowych folderach z nowościami.
Jak w Polsce liczba klubowiczów przekroczy 50 - zaczniemy prężnie działać. Zrobimy swój własny workshop i może uda się nam wydusić pomalowanie loki z naszym klubowym logo, a co! Na razie raczkujemy, ale plany mamy wielkie. Myślę, że lokę z logo polskiego TT clubu każdy by zakupił celem jej samodzielnego złożenia na warsztacie zorganizowanym gdzieś w Polsce...
Temat: Legitymacja PKP
Ja muszę płacić 63% ceny biletu;) a że studiuje na darmowej uczelni to i zniżki nie trzeba wykupować;) Ale niestety niedługo się studia skończą i koniec Dla miłośnika kolei to fajnie jak ma któregoś z rodziców na kolei No mi to jeszcze pozostaje sobie żony na PKP szukać
Temat: Wegry
Wybieram sie w wakacje na dluzsza przejazdzke po panstwach Europy Srodkowo - Wschodniej. W zwiazku z tym mam kilka pytan:
1. Jak sie maja ceny pociagow na Wegrzech do cen PKP? Czy na Wegrzech doplata do pospiesznego nie zalezy od odleglosci?
Roznica jest niewielka - przynajmiej dla tych ktorzy nie maja znizki na PKP. Bilety na Wegrzech sa na "dowolny pociag" tak wiec cena nie zalezy od rodzaju pociagu (osobowy, przyspieszony, pospieszny) tylko od odleglosci (maja bardzo mily zwyczaj wystawiania biletow na okreslona strefe kilometrowa a nie do konkretnej stacji co stwarza pewne mozliwosci do oszczedzania - oczywiscie z SRJP (MENETREND) w reku). Nie dotyczy to IC i Ex.
2. Jak nalezy przekraczac granice slowacko - wegierska aby nie bulic za bilety miedzynarodowe.
Wegrzy i Slowacy maja podpisane niezle umowy dotyczace cen biletow. Dzieki temu sa one dosyc niskie i mozna kupic bilety w tej samej cenie (gdyby u nas tak bylo ze cena biletu nie zalezy od tego jak bardzo potrafisz sie klocic z baba w kasie biletowej, ach to byloby piekne) w kazdej kasie skomputeryzowanej na terenie Slowacji i Wegier.
Ceny sa ustalone na sztywno w niektorych relacjach przygranicznych np. Wazny dwa miesiace, powrotny, dowolny pociag bez rezerwacji Koszyce - Czana - Hidasnemetii (81 Sk) Nie oplaca sie kupowac od Czany. Filakowo - Salgotarian (39 Sk) itp. Sa to bilety jak widzisz supertanie.
3. Jak wygladaja w tej chwili ceny polaczen pomiedzy Czechami a
Slowacja?
Zadnych problemow. Maly pograniczny ruch prawie lokalne ceny, normalny ruch 70% znizki od taryfy miedzynarodowej. W praktyce oznacza to ze cena biletu jest taka sama jak w komunikacji krajowej bo:
- nie lamiesz dwa razy taryfy - nie doplacasz dwa razy za pospieszny (stala doplata na CD i na ZSR) - nie wysiadasz po drodze i nie biegasz po kasach biletowych
Ogolnie przejazd przez Czechy - Slwoacje - Wegry - Rumunie mozna zalatwic bardzo tanio bez zbednych walk z kasami biletowymi (poza PKP) i w miare szybko za male pieniadze. Np W-wa - Rumunia Wyjazd 19.00 przyjazd na granice 11.01 okolo 50 PLN (Ex na terenie Polski - ze znizka 50 %)
pozdrawiam PABLO
Temat: Kolej w Gorlicach
Nawiązując do wypowiedzi kolegi MarKa. Oczywiście że pociag, który przejedzie dajmy na to 3 kursy dziennie, a resztę czasu stoi na stacji jest nierentowny, ponadto, tak jak mówicie przesiadka w Zagórzanach jest niedogodna dla pasażerów. Dlatego też w projekcie zamieściłem relację pociągów bezpośrednich Stróże - Gorlice - Stróże.W planie miałem także Gorlice - Jasło - Gorlice, ale brak pewności finansowania pociągów przecinających granicę województwa odwiódł mnie od tego aby je zamieścić je w propozycji. Teraz żałuję, że tego jednak nie "wtrąciłem", podobnie jak pociągów dalekobieżnych np. Gorlice - Kraków. Może wystosuje aneks. Ale to dopiero po wejściu w życie rozkładu 2007/2008. 1 lutego 2008 będzie pierwsza korekta do rozkładu, to jest okazja aby poprawić błedy, które zapewne sie pojawią nowym rozkładzie.
PS. W 2006 roku wysłaem propozycję odnośnie zmniejesznia cen biletów za przejazdy koleją. Niestety nie było to konkretne rozwiązanie (pełen projekt, bo tego nie jestem w stanie stworzyć), a raczej pomysł poddany do dyskusji. Generalnie chodziło o to aby zachęcić lokalną ludność do kolei. W praktyce miało to polegać na oznaczeniu najmniej rentownych relacji jako promocyjne i np. 30% zniżkę ceny tylko w tych pociągach. Dlatego tylko w tych, aby PKP nie popadało w większe długi. Na linii Tarnów - Kraków nie ma potrzeby zaniżać ceny, bo lud i tak tam podróżuje pociągami, ze wzglądu na krótki czas przejazdu.
Przykład: pociąg rel. Stróże - Jasło
- pomiędzy wszystkimi stacjami i przystankami na tym odcinku obowiązuje promocja 30 % - jeżeli pasażer korzysta z tego pociągu jako "przesiadkowego" np. podróżuje od Tarnowa do Gorlic to: - jezeli cały kilometraż jego podróży wynosi do 150 km - 15 % zniżki - jeżeli powyżej 150km - bez zniżki
Jeżeli PKP podjęło by podobne działania dla "nieopłacalnych pociągów" i nie poskutkowały by one to wtedy można taki pociąg zlikwidować.
Opcjonalnie taka taryfa dla pociągów kursujących po liniach: - Stróże - Gorlice - Zagórz, Jasło - Rzeszów, Nowy Sącz - Chabówka, - Tarnów - Krynica ma wystarczające obłożenie, dlatego tam mogłoby zostać tak jak jest.
Temat: zniżka studencka!!
hmmm....rozumiem, ze dla 2-óch osób podróżujących wspólnie, z których jedna to student, druga nie- bardziej opłaca się wypisywanie biletu bez zniżki tylko na jednym papierku??
Witam!
| stoimy z moim chłopakiem w kasie na dworcu centralnym w Warszawie, on kupuje | bilety mówiąc ( cel podróży był z przesiadką), iż dla mnie ulgowe prosi. | Odpowiedź Pani w okienku brzmiała, że jeśli wypisze bilety na dwóch odzielnych
| papierkach, to wyjdzie drożej niż miałaby wypisac jeden wspólny. | Pomyślałam "cholera, ten papier wart jest jakies 40zł!!!" | Wydaje mi się, że to jakaś paranoja... zamiast zapłacić prawie połowe mniej za
| bilet, z moją zniżką, zapłaciłabym jeszcze więcej... | no chyba, że będę jeździć sama...
| czy ktoś może mi to wyjaśnić, będę wdzięczna;)
Prawdopodobnie zaszlo jakies nieporozumienie. PKP to nie koleje czeskie gdzie grupa zaczyna sie od dwoch osob. Tak wiec skorzystanie ze znizki studenckiej (w wysokosci 37%) na pewno jest zawsze oplacalne (za bilet na 2 osoby nie ma zadnej znizki!). Wspomnialas jednak o tym, ze konieczna byla przesiadka. Byc moze pani w kasie zrozumiala, ze chcecie 2 bilety na 2 odcinki (od stacji przesiadkowej i drugi na pozostaly odcinek). W takim przypadku rzeczywiscie wypisanie biletu na jednym blankiecie znacznie obniza cene gdyz na PKP obowiazuje 'taryfa malejaca'. Podsumowujac: - nalezy brac wszystko na jednym bilecie (w sensie relacji) - kupienie biletu dla 2 osob na jednym czy dwoch blankietach nie zmieni sumarycznej ceny - nalezy korzystac z ustawowej ulgi studenckiej gdyz ciezko znalezc inna oferte, ktora ja przebije
A co do biletow grupowych to na pkp grupa rozpoczyna sie od 10 osob i dodatkowo wymaga sie papieru z pieczatka organizacji. W takiej sytuacji otrzymuje sie znizke 50%, wiec wtedy rzeczywiscie nalezaloby zrezygnowac z ulgi studenckiej. Jednak w opisanej sytuacji takie cos nie mialo chyba miejsca.
pozdrawiam...
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
Temat: zniżka studencka!!
Witam!
stoimy z moim chłopakiem w kasie na dworcu centralnym w Warszawie, on kupuje bilety mówiąc ( cel podróży był z przesiadką), iż dla mnie ulgowe prosi. Odpowiedź Pani w okienku brzmiała, że jeśli wypisze bilety na dwóch odzielnych papierkach, to wyjdzie drożej niż miałaby wypisac jeden wspólny. Pomyślałam "cholera, ten papier wart jest jakies 40zł!!!" Wydaje mi się, że to jakaś paranoja... zamiast zapłacić prawie połowe mniej za bilet, z moją zniżką, zapłaciłabym jeszcze więcej... no chyba, że będę jeździć sama...
czy ktoś może mi to wyjaśnić, będę wdzięczna;)
Prawdopodobnie zaszlo jakies nieporozumienie. PKP to nie koleje czeskie gdzie grupa zaczyna sie od dwoch osob. Tak wiec skorzystanie ze znizki studenckiej (w wysokosci 37%) na pewno jest zawsze oplacalne (za bilet na 2 osoby nie ma zadnej znizki!). Wspomnialas jednak o tym, ze konieczna byla przesiadka. Byc moze pani w kasie zrozumiala, ze chcecie 2 bilety na 2 odcinki (od stacji przesiadkowej i drugi na pozostaly odcinek). W takim przypadku rzeczywiscie wypisanie biletu na jednym blankiecie znacznie obniza cene gdyz na PKP obowiazuje 'taryfa malejaca'. Podsumowujac: - nalezy brac wszystko na jednym bilecie (w sensie relacji) - kupienie biletu dla 2 osob na jednym czy dwoch blankietach nie zmieni sumarycznej ceny - nalezy korzystac z ustawowej ulgi studenckiej gdyz ciezko znalezc inna oferte, ktora ja przebije
A co do biletow grupowych to na pkp grupa rozpoczyna sie od 10 osob i dodatkowo wymaga sie papieru z pieczatka organizacji. W takiej sytuacji otrzymuje sie znizke 50%, wiec wtedy rzeczywiscie nalezaloby zrezygnowac z ulgi studenckiej. Jednak w opisanej sytuacji takie cos nie mialo chyba miejsca.
pozdrawiam...
Temat: Ceny biletow miedzynarodowych
Rzeczywiście, niestety nie ma algorytmu.
Bez przesady. Algorytm jest i to prosty. Wystarczy zsumowac ceny przejazdu w poszczegolnych krajach wg tabel (niestety w kazdym kraju innych) km-cena przejazdu wyrazonych w EURO. Odleglosci od stacji granicznych do fizycznej granicy panstwa sa podawane w rozkladach jazdy (... niemal wszystkich poza PKP oczywiscie !) Cenniki sa drukowane w niektorych rozkladach (np. w MAV) kiedys znalazlem gdzies w Internecie cenniki (tabele) CD i ZSR, nigdy nie widzialem CFR - oprocz kajetu kierpocia.
Osobna sprawa pozostaja znizki, rozne w roznych krajach w zaleznosci od relacji.
Ta wiedza jest czasami podawana dosyc dokladnie np. w rozkladzie MAV lub prawie dokladnie CD, ZSR, lub wogole PKP lub z bledami (PKP-WWW).
Kiedy liczylem ceny wg w/w tabel i znizek i sie mniej wiecej zgadzalo. Ciekawy jestem z jakim kwantem czasowym jest zmieniany kurs EURO bo w PKP mozna kupic bilet w tej samej relacji w tej samej cenie pomimo zminy kursu EURO ???!!!???
Tak wiec mysle, ze kluczem do obilczenia ceny przejazdu jest: - dotarcie do tabel z cennikami przejazdow wg taryfy miedzynarodowej w kazdym z krajow przejazdu - dotarcie do zestawienia odleglosci (rowniez dla stacji granicznych-granica panstwa) - wyliczenie ceny za przejazd w kazdym kraju przejazdu osobno - odszukanie mozliwych znizek i zastosowanie ich do wyliczonych wczesniej sum (UWAGA: czasami znizka ma inna wysokosc w kazdym z krajow przejazdu) - zsumowanie calosci
A czy ktos z Was ma informacje nt. taryfy wsch-zach ???? Powoluje sie na nia m.in. PKP, ZSR ...itp.
pozdrawiam, PABLO
Temat: Nowy system cen "PEP"
Jak juz kiedys pisalem, od 15.12 DB AG wprowadza nowy system cen. (...)
Temat: Cena normalna. (...) To znaczy: na dlugich trasach cena za bilet moze byc tansza do 25% niz dotychczas.
- Czy normalna cena - takze degresywna - bedzie sie tylko skladala z liczby
kilometrow? (...)
- Czy podroze koleja w normalnych cenach  zdrozeja?
(...)Dlatego w przyszlosci jazda koleja bedzie dla wielu klientow tansza niz dzisiaj.
(...) Temat: Ceny Plan&Spar ( planuj i oszczedzaj)
- Jakie rodzaje cen Plan&Spar beda wystepowaly i jakie dadza one znizki?
Beda wystepowaly trzy rodzaje: Plan&Spar10: 10% rabat na bilet normalny Plan&Spar25: 25% rabat na bilet normalny Plan&Spar40: 40% rabat na bilet normalny
- Dlaczego kontygenty cen P&S sa ograniczone?
Poprzez  ceny P&S z atrakcyjnymi rabatami powinno zostac zooptymizowane wykorzystanie pociagow. Celem jest rownomierne wykorzystanie pociagow, zmniejszenie przepelnionych pociagow i przez to wzrost komfortu dla wszystkich podroznych. To znaczy: dla cen P&S beda w zaleznosci od prognozowanego obciazenia, ustalane okreslone kontygenty, ktore beda sprzedawane  do ich wyczerpania. Kontyngowanie nie znaczy, ze w godzinach szczytu nie bedzie zadnych cen P&S. Generalnie w kazdym pociagu beda kontygenty P&S.
- Moze sie zdarzyc, ze P&S40 beda w pierwszej klasie, a w drugiej tylko ceny normalne? Przez to 1 klasa bedzie mozna taniej przejechac niz druga.
Tak. System sprzedazy biletow wykazuje rowniez najtansze dostepne ceny w 1klasie, tak ze, sprzedawca w DB Reisezentrum zaraz moze podroznego poinfermowac.
- Beda kontygenty krotko zwiekszane, tak ze np.Plan&Spar 40 bedzie mozna kupic, mimo ze przed paroma dniami byl juz caly wykupiony?
Moze tak sie zdarzyc, bowiem dokladne dzienne prognozy i kontrole obciazenia, prowadza do ciaglego kontrolowania kontygentow i ewentualnego ich dopasowania.
No dobra dobra!! Teraz może powiesz mi jak najtaniej przejechać się ICE pierwszy raz w życiu ? Nigdy nie jechałem, kombinuję jak mogę i wychodzi mi to bardzo drogo. Wiem, ze relacje cenowe PKP-DB są dla przeciętnego Polaka bardzo niekorzystne. Masz jakiś pomysł? Ktoś podsunął mi Guten-Abend-Ticket ale ja muszę sie przejechać ICE i wrócić do chałupy w Warszawie... Jak to zrobić najtaniej ? No jak ?
Pozdr Rezydent
Temat: Legitymacja PKP
Odnoszę wrażenie, że po prostu większość z Was zazdrości tej zniżki i tyle. Jak byście sami ją mieli to byście cicho jak myszy pod miotłą siedzieli....
Widze, ze trzeba wytlumaczyc cala sprawe lopatologicznie...
Rachunek jest uproszczony, wiec nie wyjezdzajcie mi z roznymi wstawkami o delegacjach itd. Ma to jedynie zobrazowac fakt, ze doplacamy do was konkretne pieniadze...
Przepraszam tez, ze mam dosyc stare dane (nowszych nie chce mi sie szukac, male sa z reszta szanse, ze znajde, bo przeciez tajemnica handlowa jest i nawet wiewiorki nie chca ich zdradzac)...
Wyniki bezpośrednich badan przeprowadzonych przez CNTK w 1990 i 1991 roku w ponad 300 pociągach ekspresowych, ponad 2000 pośpiesznych i około 4000 osobowych są następujące: -przeciętny pociąg ekspresowy przewoził 375 pasażerów a w tym 15 z legitymacją PKP w klasie 1 i 20 w klasie 2. -przeciętny pociąg pospieszny 565 pasażerów a w tym 32 PKP w kl.1 i 45 w kl.2 -przeciętny pociąg osobowy dalekobieżny 1220 a w tym PKP 26 w kl.1 i 134 w kl.2 -przeciętny pociąg regionalny 240 pasażerów a w tym 23 PKP
c = 2400 (wszystkich podroznych) k = 295 (kolejarzy) n = 2105 (normalnych)
W przypadku, gdy kolejarze maja znizke 99% mamy: Pcb = (2105 + 2,95) * x = 2107,95 x Przychod calkowity z biletow, gdzie x - srednia cena biletu dla normalnego podroznego
W przypadku, gdy kolejarze nie maja znizki: Pcb' = 2400 * x'
Pcb = Pcb' bo ceny biletow powinno sie ustalac na podstawie calkowitego kosztu, ktory w obu przypadkach mamy rowny
x = Pcb / 2107 x' = Pcb / 2400
Zalozmy, ze mamy pociag, gdzie wplywy z biletow wynosza 10000 zl.
Obecnie kazdy podrozny za bilet normalny zaplaci: x = 10000/2107 = 4,75 zl W przypadku, gdy kolejarze nie maja znizki: x' = 10000/2400 = 4,17 zl
Tak wiec placimy dzieki uldze pracowniczej 114% tego, co powinnismy...
Jesli ktos wydaje na bilety 4kzl rocznie, to ulga dla kolejarzy pochlania 491 zl z tej kwoty... Dla mnie konkretny pieniadz i konkretne sieganie do mojej kieszeni.
Mam nadzieje, ze sie nigdzie nie walnalem
[ Dodano: Czw Mar 20, 2008 10:40 ]
Proponuję zatem wybrać się na wycieczkę
Jestesmy w Polsce.
Temat: Kolej w Grecji
Polaczenia wewnetrzne sa w Grecji bajecznie tanie-nie mowie tu o IC:)
Ceny biletów kolejowych w Grecji wg www.ose.gr ( 2 klasa - ceny ICków zawierają miejscówkę ( ok. połowa ceny))
Odległości z Grecji za www.vlak.cz
Ateny - Larissa 339 km w 1 stronę posp. 10 euro IC 18,80 euro powrotny posp 16 euro IC 33,50 euro Ateny - Patra 222 km w 1 str. posp 5,30 euro IC 10 euro powrotny posp 8,45 euro IC 18 euro Ateny - Saloniki 509 km w 1 str. posp 14 euro, IC 27,5 euro powrotny posp 22,5 euro IC 50 euro Ateny - Korynt 92 km w 1 str. posp 2,64 euro powroty posp 4.23 euro ( nie wiem czy są zniżki dla cór stacji docelowej)
A u nas w kraju-raju
Warszawa Centralna - Gdańsk Oliwa 338 km w 1 stronę posp. 42,33 zł -10,42 euro (po kursie wczorajszym 1 euro=4,06 zł) powrotny pospieszny 20,84 euro. a jeżeli ktoś nie lubi jeździć nocą to IC kosztuje 66.20 zł plus miejscówka 17,00 zł razem 83,20 zł czyli 20,49 euro a powrotny na IC 40,98 euro. Aha z Aten do Larissy mamy kilka pośpiechów w dzień a jak jest z pośpiechami z Wawy do Gdańska wiedzą wszyscy.
Wrocław Głowny - Trzebinia 229 km posp w 1 stronę 37,02 zł ( 9,12 euro) ICek 57,50 zł plus miejscówka 17 zł razem 74,50 zł ( 18,34 euro). Powrotny posp. 18,24 euro, IC 36,68 euro
Katowice - Iława Główna 507 km posp w 1 stronę 46,51 zł ( 11,45 euro) ICek 72 zł plus 17 zł miejscówka razem 99 zł - czyli 24,38 euro. I TUTAJ PO RAZ PIERWSZY W TYM PORÓWNANIU PKP JEST TAŃSZE NIŻ OSE
Powrotny Katowice - Iława - Katowice kosztuje posp - 22,90 euro (znowu taniej w Grecji niż w Polsce) a IC 48,74 euro ( tutaj minimalnie taniej u nas niż w Grecji). Wypada zgodzić się z Grześkiem że IC w .pl są jeszcze dość przyzwoite ( w stosunku do eu) w porównaniu do PR.
No i Sosnowiec Gł. - Kraków Płaszów 91 km . W 1 stronę posp. 20,10 zł czyli 4,95 euro . Powrotny 9,90 euro. Na tej trasie Koleje Greckie oferują ceny podobne do naszych busiarzy.
Tak że reasumując jeżeli ktoś jeszcze uważa że ceny biletów PKP nie są wysokie to IMHO powinien strzelić baranka o drzwi EN57 najbliższej stacji PKP to może się polepszy. Już nie wspomnę o standardzie wagonów i o zarobkach ludzi w Polsce i w Grecji.
Niestety nie mogłem na www.ose.gr znaleźć cen biletów pociągów osobowych w Grecji. Jeżeli komuś się to udało to serdecznie prosiłbym o podesłanie greckich cen na 10,30,50,100,200 km pociągiem osobowym.
pozdrówka aol
Temat: kolejny artykuł o podwyzkach...
Głos Szczeciński dziś.
Podwyżka ukryta w ulgach
Przed kasami PKP kolejki nieduże. Dla czteroosobowej rodziny wyjazd pociągiem nad morze staje się coraz mniej opłacalny. Kto ma samochód mniej zapłaci za paliwo.
Podwyżka cen biletów kolejowych wprowadzona 1 lipca tylko z pozoru jest niewielka. Dużo mniej korzystne dla pasażera są zniżki z tytułu zakupu, najpopularniejszych w sezonie letnim, biletów wycieczkowych.
Wyższe ceny biletów kolejowych obowiązują od poniedziałku, 1 lipca na trasach powyżej 100 kilometrów. Bilety w pociągach osobowych podrożały średnio o 6 procent, w pospiesznych o 7,5 procenta. Podwyżka objęła też popularną w sezonie letnim trasę Szczecin-Międzyzdroje. Liczy ona, według PKP, 101 kilometrów. Wystarczy jednak wsiąść w Dąbiu, a już trasa będzie krótsza niż 100 kilometrów i zapłacimy za bilet po staremu. Różnica nie jest jednak duża. Przed podwyżką koszt przejazdu z Dworca Głównego w Szczecinie do Międzyzdrojów wynosił 14,26 złotego. Teraz równo 15 złotych. Jednak różnice cen są niewielkie tylko z pozoru. Kolej obniżyła bowiem od 1 lipca ulgi przysługujące z tytułu zakupu biletów wycieczkowych. Bilety te są popularne właśnie na trasach Szczecin-Wybrzeże (można je wykupić na trasy do 120 kilometrów, a więc np. do Międzyzdrojów czy Świnoujścia). Do 1 lipca zakupując bilet w jedną stronę przysługiwała nam zniżka 20-procentowa. Teraz otrzymamy 15 procent upustu. Z 50 do 33 procent obniżona została też zniżka przy zakupie biletu w obie strony. Różnice sięgają więc już kilku złotych na jednym bilecie. Podobnych zmian związanych także z biletami miesięcznymi (cena wzrasta o 11,36 procenta) jest więcej. - Ludzie mniej psioczą na samą podwyżkę, ale bardziej na to, że pogubili się już zupełnie z tymi ulgami - powiedziała GŁOS-owi jedna z kasjerek na szczecińskim Dworcu Głównym. - Przez to wszystko wydłużyła się obsługa. Sytuację komplikuje fakt, że bez osobistego odwiedzenia dworca kolejowego nie sposób dowiedzieć się ile będzie kosztował wyjazd na wczasy. Dodzwonienie się na numer informacji kolejowej 94-36 było wczoraj, mimo nieustannych prób, niemożliwe. Na stronę internetową PKP lepiej natomiast nie zaglądać. Informacje dotyczące biletów są nieaktualne.
Pzdr Iwo
Temat: Nowe połączenia w dobrej cenie
O 50 nowych odcinków zostaje rozszerzona oferta „Połączenie w dobrej cenie”. Promocja uwzględnia specyfikę lokalnych tras dostosowując ceny za przejazd do możliwości mieszkańców tych rejonów. Od 16 listopada pojawi się m.in. na Lubelszczyźnie, Podkarpaciu, Górnym Śląsku, Warmii i Mazurach oraz w Małopolsce.
Oferta, wprowadzona dwa lata temu – początkowo tylko na trzech odcinkach Zachodniego Pomorza, obejmuje już większość linii województwa, a we wrześniu pojawiła się na Dolnym Śląsku. Teraz czas na wielką ekspansję w innych regionach. Z nowej taryfy ucieszą się podróżujący m.in. na trasach: Kraków – Zakopane, Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica, Kraków – Chrzanów, Katowice – Wisła, Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Żywiec, Rybnik – Wodzisław Śląski, Lublin – Puławy, Lublin – Kraśnik, Olsztyn – Olsztynek, Olsztyn – Dobre Miasto, Przemyśl – Jarosław, Zielona Góra – Nowa Sól i Ostrów Wlkp. – Krotoszyn. To tylko przykłady. W całej Polsce oferta będzie obowiązywała w 74 relacjach dając podróżnym możliwość tańszego podróżowania.
Jednorazowy bilet promocyjny będzie ważny przez cały dzień w wagonach 2 klasy pociągów osobowych. Będzie można go kupić zarówno w kasie, jak i u konduktora. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg ustawowych. O bilety ulgowe zostanie również uzupełniona oferta „Bilet świętokrzyski”.
Warunki taryfowe oferty "Połączenie w dobrej cenie" http://www.pr.pkp.pl/img_in//OFERTY/POLACZENIE20081116warunki.pdf
Opłaty w ofercie "Połączenie w dobrej cenie" http://www.pr.pkp.pl/img_in//OFERTY/POLACZENIE20081116ceny.pdf
Źródło: Przewozy Regionalne
Temat: Studenci przechytrzyli PKP
PKP nie udzieliła studentom zniżki na klasę pierwszą w pociągach
pospiesznych,
to chyba w ogole ulga ustawowa? Czyli to nie PKP?
więc pospiesznie zaczęli główkować, no i wymyślili.
Żeby zapłacić za I klasę
mniej od pozostałych klientów kolei żelaznej, wystarczy, że student (do 24 lat) posiadający 37-procentową ulgę w drugiej klasie pociągu pośpiesznego, kupi ulgowy bilet w drugiej klasie i poprosi w kasie o dopłatę do "jedynki".
Jak rozumiem, to bilet na kl. 2 kupuja ze znizka, a doplate - w wysokosci takiej, jakby doplacali od normalnego 2 kl do normalnego 1 kl?
Studenci zasiadają więc w szerokim fotelu "jedynki" i żaden konduktor nie
może ich stamtąd wygonić.
Ja bym sie tam na miejscu konduktora przyczepil... Doplata (do zmiany typu pociagu, klasy, drogi przejazdu na dluzsza, przejazd poza stacje wskazana na bilecie) powinna byc obliczana wedlug schematu:
CENA BILETU, KTORY POWINIEN BYC WYSTAWIONY MINUS CENA BILETU OKAZANEGO = DOPLATA
A tak to nie funkcjonuje w ich przypadku, bo wowczas nie byloby zadnego zysku.
PKP psioczą, że studenci w ten sposób je okradają.
Ale zdanie! Kto pioczy? Ktos konkretny? Gdzie tu dziennikarska rzetelnosc... A o klientach mowic "zlodzieje" to nieladnie.
Tylko patrzeć, jak studenci podsuną swój pomysł wszystkim innym, którzy też mogą korzystać z tańszego przejazdu w drugiej klasie – choćby rencistom
i emerytom.
Ja bym tam na miejscu takich grup studentow kupowal umawial sie w grupy i kupowal "znizke grupowa". Przy rownych 11-tkach daje to bilet za 45 procent ceny normalnego ;-)
Pozdrawiam,
Marcin
Temat: 17.09 Chabówka - Limanowa z TKt48 : Zniżka na dojazd na imprezę
Witam serdecznie,
Piszę, aby jeszcze raz zachęcić wszystkich do przyjazdu na pociąg specjalny z fotostopami, w sobotę 17 września 2005:
Chabówka - Limanowa - Chabówka z TKt48-191 i trzema 4-osiowymi wagonami, tzw. ryflakami.
Dodatkową zachętą jest możliwośc skorzystania ze zniżki na dojazd do Chabówki i powrót z Chabówki. Zniżka 50% obowiązuje we wszystkich pociągach spółki PKP Przewozy Regionalne, czyli osobowych i pospiesznych.
Zniżka na dojazd jest ważna w piątek i sobotę, a na powrót w sobotę , niedzielę, a nawet poniedziałek. Aby skorzystać ze zniżki, należy jak najszybciej wysłać SMS bezpośrednio do Warsika, na telefon (601) 180914. SMS musi zawierać imię, nazwisko i adres, na który ma zostać wysłany formularz zniżkowy, no i liczbę sztuk formularza, a także dopisek, że chodzi o Chabówkę.
Zniżka na powrót będzie ważna po podbiciu formularza przez organizatorów w pociągu specjalnym. Będziemy wtedy pobierać po 3 zł, które przekażemy Warsikowi, jako koszty wysyłki formularzy.
Dodatkowym udogodnieniem dla przyjezdnych mogą być noclegi w Skansenie w Chabówce. Ceny szokująco niskie: 16 zł lub 20 z łazienką! Dla chętnych podaję kontakt ze Skansenem w Chabówce: tel. miejski: (018) 2676200 wew. 345, w godzinach 7-15 , a telefon kolejowy: do Krakowa 912, z Krakowa do Chabówki 834, a w Chabówce 345
Dla przypomnienia podaję jeszcze raz podstawowe dane o imprezie: Odjazd z Chabówki: 9.22 Limanowa przyjazd: 12.35 Limanowa odjazd: 13.00 Chabówka przyjazd: 16.52 Zgodnie z rozkładem jazdy, pociąg ten jest skomunikowany w obie strony z pociągiem "Kasprowy" z Krakowa i do Krakowa. Cena: 95 PLN , płatne w dniu imprezy, w pociągu.
W razie dodatkowych pytań, proszę do mnie mailować
Pozdrawiam i do zobaczenia Artur B.
Temat: od niedzieli zdrozeje PKP..
..a najbardzej bilety na pociagi dalekobiezne. Az o 28%. Dodam
jeszcze, .Bilet normalny 2kl z Gdyni do Warszawy bedzie kosztowal ok. 54zl + 17 zl
miejscowka = 71zl.
Ej, chyba z Gdyni do Krakowa tyle będzie kosztować. Juz licze jeden wyjazd z rodzina do Krakowa/ do mojego miasta skad pochodze i gdzie jezdze dosyc czesto/ /:1 osoba bez znizki=71, 1os.znizka 50% na osobowy, 3 dzieci znizka 50% tylko na bilet
1x71 +/3x27+3x17/ + /2/3x54+17/= 252zl
trzeba jeszcze wrocic, to razem=504zl.
Zgroza. Teaz juz nawet pies nie bedzie jezdzil koleja...
Ten pies jezdził na gapę. Chyba kolej straciła kilku klientow. Tylko kiedy odwaze sie sama z dziecmi pojechac tam samochodem? Znowu bedzie mi potrzebny maz :)))))))))
A jak beda wygladac ceny SKM ?
Tu idzie łatwiej przelknac bo sumy, ktore placi sie jednorazowo nie sa tak duze.
A) dla bardzo czesto podrozujacych: kupic bilet sieciowy na caly kraj: 230zl/mies ulgowy
nie slyszalam jeszcze o zadnym krakusie dojezdzajacym codziennie do pracy do Stoczni Gdanskiej na 6.00, ani gdanszczaninie do Huty / kiedys Lenina /dzis Sendzimira.:), bo to pewnie dla takich.
B) kupic bilet abonamentowy na dana trase pow. 100km - 10 przejazdow do wykorzystania w ciagu 3 miesiecy +1 przejazd gratis. Cena: 10x cena pojedynczego biletu za 11 przejazdow.
znizka rewelacyjna. To tylko PKP mogla wymyslic.
C) Wykupic bilety naprzod. Rezerwacje niestety obowiazuja tylko do 30 dni.
A jak bedziesz wracal , to chwyci cie nastepna podwyzka. Milej podrozy do Krakowa zycze
Barbara Sontowska
Temat: PKP Intercity przyszloscia kolei pasazerskiej...
w UE pociagi sa jeszcze droższe zazwyczaj więc nawet jak wynagrodzenia u nas wzrosna to ceny biletów tez.
Niekoniecznie. W Czechach kolej jest nieporownywalnie tansza. Dlaczego, jesli warunki sa podobne?
W Austrii (czyli juz na "zachodzie") karta VC (znizka 50%) kosztuje dla osob 26 lat 20 Euro rocznie a dla starszych 100 Euro.
Odcinek Wieden - Salzburg (ok 300 km, wiec porownywalne z Kr - Wawa) kosztuje z taka karta 18,30 Euro czyli mniej wiecej tyle co IC + miejscowka w Polsce. Obojetne, czy pojade IC, EC, czy piecioma osobowymi (bo w takich dlugich relacjach to po Austrii osobowe nie jezdza). Do tego wykupuje _jeden_ bilet w _jednej_ kasie z Pipidowki A do Pipidowki B, bez wzgledu na to, czy jade osobowym czy EC i bez wzgledu na ilosc przesiadek. Takie paranoie jak miejscowko-doplaty czy miejscowki bez wskazania miejsca (maslo bez tluszczu...) nie istnieja. Taryfa jest _jednolita_.
Do tego dochodzi szereg promocji. niektore z nich: - Karta "VC Familie": dzieci do 14. roku zycia podrozoja w tow. rodzicow za darmo a po ukonczeniu 14. roku zycia za 50% - Bilety na szczegolne pociagi z mala frekwencja: kontyngentowane znizki
50%
- Bilety na pociagi nocne do duzych niemieckich miast: za 29 Euro (fotel lotniczy) lub 39 Euro (kuszetka); ceny globalne, kontyngenty - Wakacyjny bilet sieciowy dla mlodziezy <19 lat za jedyne 20 Euro - Bilet 1+: znizka dla malych grup (kazda nastepna osoba otrzymuje znizke)
itd...
Ale to nie wszystko: Siec glowna jest staktowana i mozna zakladac, ze wysiadajac z IC w wezle A 5 do 10 min. pozniej odjezdzaja pociagi osobowe, ktore 5 do 10 min. wczesniej dowiozly pasazerow do mojego IC. Oprocz tego zdaza sie, ze w wiekszym wezle spotykaja sie dwa ICki, ktore staja na 5 min. w celu wymiany pasazerow i pozniej odjezdzaja w dwoch roznych kierunkach.
A jednak mozna?
Czy wiec PKP-IC jest naprawde taka tania? Ile zarabia kolejarz w Polsce a ile w Austrii?
Szkoda gadac...
Pozdrowienia z Wiednia, tomek
Temat: Mezimesti - o której odjechał...?
Gdzie nalezy uderzac aby dostac takie znizki?
Reisezentrum. I nie jest to zniżka lecz "Wiedergutmachung" - odszkodowanie wynikające z..., hmmm... "dobrej woli" firmy.
Co to jest AGB?
"Allgemeine Geschäftsbedingungen" - regulamin przedsibiorstwa. Do otrzymania i poczytania również w Reisezentrum.
Kustrin-Kietz do Hannoveru kosztuje 42.60 EUR = 201.60 PLN. To 365 km. 0.1167 EUR/km.
Kustrin-Kietz do Aachen kosztuje 72.60 EUR = 343.57 PLN.
To 718 km. 0.1011 EUR/km.
Wniosek: srednio bilet na pociag osobowy kosztuje w Niemczech 9.15 razy drozej
niz w Polsce.
Ale kombinacje z Landesticketami podzielonymi na 5 osób nie stanowią już tak wielkiej różnicy. A jeździ tak sporo ludzi. Codziennie w "swojej" ćwiartce bipy na trasie Hannover - BĂźckeburg (56 km) widzę kilkanaście osób legitymujących się takim biletem. Druga sprawa - czy próbowałeś przeliczyć zaoszczędzony czas w stosunku do czasu spędzonego w pociągu PKP? Ile spali Twoje auto pokonując owe 718 km z KĂźstrin-Kietz do Aachen? Gdyby paliwo było tańsze, DB stosując relacje popyt-podaż obniżyłaby ceny biletów. Jest to przedsiębiorstwo i raczej niczego innego poza wykorzystywaniem praw rządzących rynkiem nie należy się po niej spodziewać.
A w ogole taryfa niemiecka jest bardzo plaska, kilometr kosztuje prawie tyle samo mimo dwa razy wiekszej odleglosci.
Fakt. Z reguły płaci się za kolejne 10 km. Ideałem byłoby podzielenie trasy na odcinki po 59 km, ponieważ cena biletu za 61 km jest taka sama jak za 70. Jest to praktyka całkiem legalna. Nielegalnym i traktowanym jako wykroczenie podatkowe jest składanie trasy z odcinków poniżej 50 km ze względu na wysokość VAT (do 50 km 7%, pow. 16%). W tym przypadku nie liczyłbym na pomoc kasjerki.
No bo dla IC i wyzej to wiem ze ceny zaleza od relacji i obciazenia, ale dla osobowych chyba nie?
Strasznie to skomplikowane. Kilometry na bilecie nie zawsze są zgodne z odległością przejechaną. Jest to najczęściej średnia wyliczona z połączeń różnymi trasami. Do tego dochodzą jeszcze umowy między poszczególnymi operatorami - Verbundami (Sondertarife). Jedynym ogólniodostępnym źródłem cen biletów jest hafas. Pozostaje mieć nadzieję, że po pierwszym przegranym przez DB procesie sądowym nastąpią kolejne i doczekamy się podawania na http://bahn.de cen biletów także tzw. "przewoźników trzecich".
Temat: 154,07 mln ton ladunkow przewiozlo PKP Cargo w 2003 r.
| Po ostatniej podwyżce taryf o takich wynikachj za rok 2004 mogą zapomnieć. | Niech żyją przewoźnicy spoza grupy PKP!
Prawda !
Taryfa wzrosław liczbowo o 35% ale realnie o 10% bo te 25% dostajesz od razu z urzędu w kasie towarowej. O ile oczywiście terminowo opłacasz należnosci lub robisz to przy nadaniu. A więc dłuznich płacą o 1/4 więcej. Sprawiedliwe.
No też prawda, tylko....
- nie wiem co tłumaczy nawet tą 10 % podwyżkę skoro inflacja była znacznie niższa ( wzrost kosztów zarządu i rady nadzzorczej oraz pijawek żerujących na spółce?). plk podniosła ceny dostępu tylko o wskaźnik inflacji , - jeżeli masz umowe specjalną to nie masz 25% zniżki z urzędu (zasady sprzedaży....) - chyba nikt jeszcze nie otrzymał umowy specjalnej na ten rok więc wysokości upustów są wielką ninewiadomą, na styczeń przedłużono umowy zeszłoroczne (jak tu planować biznes skoro na nawet na początku roku nie można oszacować kosztów transportu !! ???) - wielkości upustów w roku poprzednim owiane były tajemnicą, dokument pod nazwą ,,tabele upustów" był owiany mgłą tajemnicy i był bardzo pilnie strzeżony - wiadomo że największe znizki otrzymuja spółki z pkpowskim udziałem np. społki
- prywatni przewoźnicy zacierają ręce z takiej sytuacji o czym już wcześniej tu pisałem - zwykły śmiertelnik nie ma szans żeby sie dowiedzieć czytając taryfę ile co kosztuje. - na podsumowanie roku pkp cargo jeszcze jest czas, sukces należy ogłosić po zbadaniu bilansu a nie po podliczeniu masy przewiwzionej i oszacowaniu wpływów, - taryfa towarowa 2004 utwierdza klienta w przekonaniu o bardzo krótkowzrocznej polityce spółki. efekt tego będzie widoczny za rok kiedy okaze sie że przewozy spadły drastycznie. i bardzo dobrze, - tak więc panie Gacek wiej pan z pkp cargo do prywatnych póki jeszcze czas. pozdr Ty
Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
Gienka. Jeżeli busy kursowałyby w ramach miejskiego / wojewódzkiego systemu komunikacji publicznej, obowiązywałyby we wszystkich te same ceny, zasady i zniżki. I to by było OK.
Komuno wroc!
Kiedys mielismy w sklepach ceny urzedowe i raczej nie ma szans na powrot do tego. Dzieki konkurencji, na liniach z Krakowa w kier. Zakopanego ceny w klimatyzowanych autobusach sa 3x nizsze, niz np. w gruchotach Wolsztyn- Poznan.
Ja wole placic za bilet 6 zl, a nie 18 i miec lepsza jakosc przewozu, to chyba oczywiste.
| A busiarze to nie mają rozkładu jazdy? | polecam www.busy.lublin.pl www.antrans.pl www.bptour.pl
Czyli, chcąc zaplanować podróż z jednego końca Polski na drugi, muszę przeryć kilkanaście (kilkadziesiąt?) stron www busiarzy z różnych miast?
nawet PKS nie potrafi tego zrozumiec i wykorzystac tej przewagi. Dobrze, ze sa google ;)
Miecia i kolegów. Dziwna ta filozofia jest - skoro mamy kiepskie MPK, to trzeba wprowadzić busy. Skoro PKP nie przynosi dochodów, to trzeba wprowadzić busy. Skoro PKS rzadko kursuje, to trzeba wprowadzić busy. Nie zastanawiałeś się nad podjęciem pracy w PKP PR? Oni dosyć podobnie myślą.
Jeszcze jest kwestia, kto ma jakiego "sponsora". Za ile rocznie MPK Wroclaw "sprzedaje" swoje uslugi miastu, jaka jest cena wozokm?
Malo miast ma tak duze i hojne dla KM budzety, trzeba wybierac, nowe autobusy albo kanaliza+infra pod inwestycje.
No dobrze, ale skąd ta sprzeczność? Prywaciarze tacy fajni, tani, nie ma tłoku, a ludzie cisną się w trolejbusach MPK?
tansi? w innych relacjach jezdza?
Temat: Hafas (erjp-PKP) - aktualizacja 11.02.2003
Tylko, że finansowanie PKS a PKP znacznie się różni, bo na koszt funkcjonowania 1 km drogi kołowej budżet państwa wykłada znacznie więcej niż na 1 km toru... Więc pytam jak ma być zagwarantowana konkurencja między nimi ?
to na drogi coś państwo w polsce wykłada? jakoś trudno to zauważyć.. zwróć uwagę na fakt, że w wielu miastach pks wprowadziła zniżki dla studentów.. w moim mieście np. 30% i studenci przestali jeździć pociągiem skoro, za takie same pieniądze mogą pojechać autobusem, a połączeń przykładowo do warszawy jest 10x więcej..
niech pkp obniży ceny biletów, tak jak pks.. wiesz dlaczego zamykane są kolejne odcinki regionalne pkp? bo jeździło nimi 100 osób i płaciło po 30 zł, a mogłoby jeździć 1000 gdyby cena została tylko obnizona.. ludzie na krótkich dystansach wolą jeździć autobusami..
Gratuluję - podobne mamy prawo w PL: Za kradzież kilku mld. siedzi się kilka lat, za kradzież półek w wagonie, czy kilkuset metrów toru można dostać jedynie zwolnienie za niską szkodliwość czynu, tylko, że jak poskładamy te niskie szkodliwości to robi się tego za więcej mld. niż w przypadku pierwszym, ale co tam.
nie mniej pretensji do mnie za to jakie prawo mamy w polsce..
Jeżeli kradniesz, to cokolwiek kradniesz jesteś przestępcą wobec prawa, a prawo nie wprowadza pojęcia "małego przestępcy", "większego przestępcy" i "ogromnego przestępcy". Podbnież Bóg nie wprowadził pojęcia grzechu lekkiego i ciężkiego - zrobili to już ludzie (jak ktoś wątpi zachęcam do lektury Psma Św.).
ależ ja się z tym stwierdzeniem absolutnie zgadzam..
- marta.hopsa
Temat: Impreza na GKW - 2XII
ps. zniżki w DSD i Kopalni obowiązują do 14 dni od daty nabycia biletu.
2 grudnia 2007 o godzinie 10:00 ze stacji Bytom Główny Wąsk. przy ul. Zabrzańskiej wyruszy pierwszy inauguracyjny zimowy skład kolejki wąskotorowej w ramach wspólnej akcji promocyjnej pod hasłem:
"SREBRNYM TOREM DO ROZRYWKI"
Skład zatrzymywać się będzie na stacjach: -Sucha Góra DSD - gdzie uczestnicy będą mogli skorzystać ze wszystkich atrakcji ośrodka łącznie z usługami gastronomicznymi -Zabytkowa Kopalnia Srebra - w której zwiedzający poznają niepowtarzalny klimat jej podziemi z licznymi atrakcjami, m.in. wyprawą łodzią na spotkanie spacerującego po kopalni Skarbnika
Przejazd w pomiędzy stacjami w obu kierunkach zapewnią Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - powstała w 1853 najstarsza nieprzerwanie czynna kolej wąskotorowa na świecie. W skład pociągu wejdą zamknięte i ogrzewane wagony pasażerskie Bxhpi.
W ramach wspólnej akcji mającej na celu promowanie zabytków oraz atrakcji Śląskiej Ziemi wszyscy partnerzy oferować będą preferencyjne ceny oraz atrakcyjne rabaty dla uczestników imprezy: -bilet na przejazd pociągiem z Bytomia do DSD/Kopalni Zabytkowej i z
młodzieży szkolnej) -promocyjna cena za wstęp i zjazd do Kopalni Zabytkowej (długa trasa - spływ sztolnią) wynosi: 15,50 zł - bilet normalny, 12,00 zł - bilet ulgowy -DSD udziela 5% zniżki na wybraną atrakcję
Bilety na przejazd do nabycia w pociągu w dniu przejazdu. Promocyjne ceny w DSD i Kopalni Zabytkowej obowiązują tylko 2 grudnia 2007, i tylko po okazaniu biletu z przejazdu pociągiem!
Pociąg kursował będzie wg następującego rozkładu jazdy: -Bytom Gł. Wąsk. odj. 10:00 -Sucha Góra DSD przyj. 10:30 -Repty Kopalnia Zabytkowa przyj. 10:40 -Repty Kopalnia Zabytkowa odj. 13:10 -Sucha Góra DSD odj. 13:20 -Bytom Gł. Wąsk. przyj. 13:50
Stacja Bytom Gł. Wąsk. znajduje się przy ulicy Zabrzańskiej, przy przystanku linii tramwajowych - 5, 7, 9, 18 i 30, autobusowych - 146, 183 i 227. Jest to tzw. "V peron dworca PKP". Od strony centrum Bytomia (dworca autobusowego KZK GOP i MZKP) należy kierować się przejściem podziemnym pod torami głównego dworca PKP.
Zapraszamy na nasze strony internetowe: www.dsd.pl www.sgkw.eu www.kopalniasrebra.pl
Dodatkowe informacje można uzyskać:
-dzwoniąc pod nr telefonu: 0-600 390 992
Temat: Kajaki 2006
Witam wszystkich kajakowiczow, wirtualnych i nie, zarowno tonacych jak i dryfujacych po wodzie...:]
Co do transportu to sprawa przedstawia sie nastepujaco:
Ponizej wpisze polaczenia, ktore wydaja mi sie sensowne. Ceny biletow PKP podane sa jak dla biletow normalnych, indywidualnych, kl 2 (nie pamietam znizki grupowej, wiec nie liczylem dokladnej ceny, ale proste podzielenie przez 2 da dobre przyblizenie..). Aha,i koszty/osobe liczylem jak dla 20 zapalencow;)
1. TAM
Startujemy pociagiem z Kr. Gł. o 7:17, o godzinie 17:17 mamy byc w Szczecinku. Cena podana na necie: 54,60zł. Tam bedzie czekał na nas wynajety autobus, Autosan (niestety, o ile pamietam to popularny 'ogorek' :D), który podwiezie nas bezpośrednio do Świeszyna (gdzie zaczynamy zabawe). Koszt/osobe wyniesie ok 13 zl. To jest circa 40 km, wiec na miejscu powinnismy byc ok. 19:12 ;)
2. Na zad ;]
Konczymy w Rudzkim Moscie. Mamy 5 km do Tucholi, gdzie o godz. 7:27 (tak, tak, wstaniemy! Mlodziez da rade, prawda?;> ) mamy pociag do miasta bydgoszcz (8:40 na miejscu), przesiadka i o 10:12 pospiesznym do wroclawia (planowo na miejscu 14:55). Tam sa pociagi do Krakowa o 15:04 i 17:03. Osobiscie wolalbym poczekac na ten o 17, mozna cos zjesc etc a nie pedzic na zlamanie karku... Pociagiem o 17 do KRakowa dojechalibysmy o 21:20.. Sumaryczna cena: 86 zl
Pewnie rodzi sie w Was takie dosc naturalne pytanie: Skad taki dziwny powrot? Coz, to chyba taka cecha miasta Bydgoszcz :D nie ma zadnych bezposrednich pociagow do kraka, a przez Warszawe, tez z 2ma przesiadkami i to 2x drozszym ekspressem nie mam jakos ochoty jechac.. Jakby co, do omowienia.
Dobra, czas na podsumowanie: koszt/osobe - 83,30 zl w obie strony (bilet ulgowy, bez znizki grupowej). Proponuje wiec zrzucic sie po 85 zl (bedzie na nieprzewidziane wydatki autobusowe,gdyby sie nam Swieszyno gdzies zgubilo:D) a co zostanie to pod koniec wyjazdu i tak sie rozdzieli, kazdemu wedlug zaslug ;]. Zbieralbym w niedziele, na spotkaniu. Mozna tez lapac mnie indywidualnie. Termin..hmm..3 lipca
Dosc, pedze sie uczyc:/...
Pozdrawiam
Sopel
Temat: GD 21/22 październik 2006 => Łódź
Niespełna tydzień temu wystartowały rozgrywki Primera Division w sezonie 2006/07. Jak zawsze najważniejszymi spotkaniami ligowymi są potyczki FC Barcelony z Realem Madryt. Z tej okazji, zgodnie z naszą młodą tradycją, cules, tym razem z łodzi, [ze wsparciem FCBP - na to liczymy] oraz redakcja VeB zorganizuje dwa spotkania (jesień-wiosna). Już dzisiaj chciałbym zaprosić wszystkich polskich Kibiców Barcy na jesienne Gran Derby do łodzi!
Na początek chciałbym, aby każdy z zainteresowanych napisał czy zjawi się na zjeździe (nie interesują mnie deklaracje w stylu "będę na 50%", tak albo nie, jest jeszcze trochę czasu więc nie trzeba od razu się deklarować). Jest to o tyle ważne, że od ilości osób zależy cena noclegu czy ewentualnie wynajęcia sali do gry w halówkę.
Ja ze swojej strony zobowiązuję się do zarezerwowania lokalu, w którym będziemy oglądali mecz (Pub 'Indeks' Stefanowskiego 17) , noclegów oraz sali do gry w piłkę. Jeśli chodzi o cenę noclegów to przedstawia się to następująco:
Pokoje 1 os./łaz. 45 zł, 65 zł, Pokoje 2 os. 35 zł, 40 zł Pokoje 3 os. 40 zł Pokoje 4 os. 18 zł, 30zł, 40 zł Pokoje 6 os. 18 zł, 30 zł Ceny za osobę. Zniżki dla członków PTSM, studentów i uczniów (nocleg 18 zł - 27 zł)
Najlepszą opcją byłoby wynajęcie 2-3 pokojów 6 os. Ośrodek ten znajduje się w centrum łodzi, niedaleko przystanku autobusu, którym w 10 minut można dojechać do dworca PKP i PKS. Dla zmotoryzowanych dodam, że jest tam również parking strzeżony. Wszelkich informacji można zasięgnąć pod tym adresem: http://www.yhlodz.pl/intr_pl.php.
Zatem umówmy się, iż do 15 września wszyscy chętni zgłoszą chęć przyjazdu i wtedy będę mógł podać Wam konkretniejsze ceny zarówno noclegów, jak i sali.
Temat: Ukraina
1. mam juz opracowany plan podrozy ukrainskimi kolejami. czy ktos moglby mi podac cene za taki przejazd z wykupieniem miejsca plackarty lub jakiejs taniej kuszetki?
lwow - kijow P 98LJ (19:35 - 6:10)
plackartny 66.07 UAH kupejny 101.79 UAH
lub P 92LJ (22:47 - 7:23)
plackartny 62.98 UAH kupejny 96.87 UAH
lub P 82LJ (23:20 - 9:58)
plackartny 58.99 UAH kupejny 84.74 UAH
kijow - sewastopol P 28KJ (20:21 - 13:06)
plackartny 75.91 UAH kupejny 111.18
symferopol - odessa 650PC (17:00 - 5:43)
plackartny 53.06 UAH kupejny 75.79 UAH
odessa - lwow P 108SH (18:02 - 5:40)
plackartny 57.4 UAH lub 65.58 UAH kupejny 81.92 UAH lub 95.01 UAH
lub P 26SH (21:07 - 9:01)
plackartny 65.58 UAH kupejny 95.01 UAH
jest jeszcze pociag letni 228 Odessa-Lwow (10.50-22.45)
3. sa jakies znizki studenckie dla polakow lub jakies bilety grupowe jesli sie jedzie w dwie osoby?
zadnych w komunikacji krajowej, oprocz znizek dla dzieci.
4. jak to jest z opoznieniami ww. pociagow? sa?
raczej niema, chyba ze pociag byl zatrzymany na granicy lub linia zostala zamknieta z powodu awarii lub wykolejenia i pociagi sa skierowane na inne linie.
5. rozumiem, ze miejsca do lezenia czy to w plackartach czy kuszetkach sa rezerwowane? jak wyglada sprawa rezerwacji? spieszyc sie czy generalnie miejsca zawsze sie znajda?
sprawa rezerwacji to sprawa wykupienia biletu. na trase Lwow-Kijow- Lwow bilety nalezy kupic z conajmniej 1-dziennym wyprzedzeniem, na trase do Krymu - kilkutygodniowym.
6. jakby co to mozna kupic bilety (lub miejscowki do lezenia) u konduktorow?
nie, legalnie to rzecz niemozliwa, nielegalnie - mozesz sprobowac, jesli sa miejsca w pociagu. z reguly to 2-3 razy drozej od ceny biletu
7. polaczenia w pkt 1 znalazlem przy pomocy rozklad.pkp.pl. czy sa to wiarygodne (istniejace) polaczenia?
nie, uzywaj www.pz.gov.ua lub www.uz.gov.ua
rozklad.pkp.pl nie zawiera informacji o kursowaniu pociagow letnich i czesto o zmianach rozkladu
Temat: Prasówka
Nowe połączenia w dobrej cenie O 50 nowych odcinków zostaje rozszerzona oferta „Połączenie w dobrej cenie”. Promocja uwzględnia specyfikę lokalnych tras dostosowując ceny za przejazd do możliwości mieszkańców tych rejonów. Od 16 listopada pojawi się m.in. na Lubelszczyźnie, Podkarpaciu, Górnym Śląsku, Warmii i Mazurach oraz w Małopolsce.
Oferta, wprowadzona dwa lata temu – początkowo tylko na trzech odcinkach Zachodniego Pomorza, obejmuje już większość linii województwa, a we wrześniu pojawiła się na Dolnym Śląsku. Teraz czas na wielką ekspansję w innych regionach. Z nowej taryfy ucieszą się podróżujący m.in. na trasach: Kraków – Zakopane, Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica, Kraków – Chrzanów, Katowice – Wisła, Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Żywiec, Rybnik – Wodzisław Śląski, Lublin – Puławy, Lublin – Kraśnik, Olsztyn – Olsztynek, Olsztyn – Dobre Miasto, Przemyśl – Jarosław, Zielona Góra – Nowa Sól i Ostrów Wlkp. – Krotoszyn. To tylko przykłady. W całej Polsce oferta będzie obowiązywała w 74 relacjach dając podróżnym możliwość tańszego podróżowania.
Jednorazowy bilet promocyjny będzie ważny przez cały dzień w wagonach 2 klasy pociągów osobowych. Będzie można go kupić zarówno w kasie, jak i u konduktora. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg ustawowych. O bilety ulgowe zostanie również uzupełniona oferta „Bilet świętokrzyski”.
http://pkp.pl/node/2115
czyli:
Olsztyn Gł - Dobre Miasto z 7,5 zł na 4 zł Olsztyn Gł - Olsztynek z 7,5 zł na 5 zł.
Brakuje mi Ostródy, która też jest w tych samych widełkach kilometrażowych.
Temat: Legitymacja PKP
Dziwne aby kolejarz płacił za bilet 100% ceny, jeśli w Polsce wiele firm prywatnych oraz instytucji państwowych wykupuje pracownikom świadczenia przejazdowe i nie ma w tym nic dziwnego. Co do innych branż to np. pracownicy PKS i ich rodziny mają 100% zniżki (przykład PPKS Piła), komunikacja miejska MPK w Poznaniu 100% zniżki dla rodziny pracownika, tylko na kolei robi się wielkie ale. Każdy zakład pracy ma inne świadczenia, na kolei zniżki na przejazd, policjantowi w służbie stałej przysługuje prawo do lokalu mieszkalnego w miejscowości, w której pełni służbę, lub w miejscowości pobliskiej, z uwzględnieniem liczby członków rodziny oraz ich uprawnień wynikających z przepisów odrębnych, w biurach podróży rodzina pracownika dostaje wycieczkę, w piekarni dostają pieczywo, browary oferują bogate świadczenia socjalne takie jak dopłaty do krajowych i zagranicznych wczasów oraz kolonii dla dzieci czy dofinansowanie biletów np. na mecze ligi piłkarskiej czy na seanse kinowe, spektakle teatralne. Uczelnie wykupują dla wykładowców ulgi przejazdowe PKP w wysokości 50% w klasie dowolnej nie mówiąc już o posłach senatorach i całej otoczce administracyjnej, itp. itd. w małym skrócie. Oczywiście nie każdy pracuje w takich firmach ale to inna sprawa. Wiele firm aby przyciągnąć dziś pracownika oferuje mu różne bonusy, za granicą to normalność, w Polsce nadal potęguje przeświadczenie że trzeba pracować za 1000 zł bez świadczeń socjalnych. Czytając niektórych kolejarzy (nie jestem powiązany z żadną spółką kolejową i w żadnej nie pracuje) raz robią z świadczeń przejazdowych wielki dramat jakby dostali kukułcze jajo, zachowując się jak burżuje, którzy zarabiają po 10 tys. na których wszystko stać. Kiedy próbuje się ograniczać ulgi przejazdowe znowu marudzą że ich wtedy nie stać, wywołując tylko niepotrzebnie zamieszanie i negatywne opinie o kolejarzach że żerują na społeczeństwie. Chyba że są starymi kawalerami nie mających rodziny na utrzymaniu (za te pieniądze mogą używać sobie życia i mądrować się z tych co mają rodziny że ich nie stać na cały bilet), albo mają bogate kobiety które ich utrzymują.
Temat: Impreza na GKW - 2XII
2 grudnia 2007 o godzinie 10:00 ze stacji Bytom Główny Wąsk. przy ul. Zabrzańskiej wyruszy pierwszy inauguracyjny zimowy skład kolejki wąskotorowej w ramach wspólnej akcji promocyjnej pod hasłem:
"SREBRNYM TOREM DO ROZRYWKI"
Skład zatrzymywać się będzie na stacjach: -Sucha Góra DSD - gdzie uczestnicy będą mogli skorzystać ze wszystkich atrakcji ośrodka łącznie z usługami gastronomicznymi -Zabytkowa Kopalnia Srebra - w której zwiedzający poznają niepowtarzalny klimat jej podziemi z licznymi atrakcjami, m.in. wyprawą łodzią na spotkanie spacerującego po kopalni Skarbnika
Przejazd w pomiędzy stacjami w obu kierunkach zapewnią Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - powstała w 1853 najstarsza nieprzerwanie czynna kolej wąskotorowa na świecie. W skład pociągu wejdą zamknięte i ogrzewane wagony pasażerskie Bxhpi.
W ramach wspólnej akcji mającej na celu promowanie zabytków oraz atrakcji Śląskiej Ziemi wszyscy partnerzy oferować będą preferencyjne ceny oraz atrakcyjne rabaty dla uczestników imprezy: -bilet na przejazd pociągiem z Bytomia do DSD/Kopalni Zabytkowej i z
młodzieży szkolnej) -promocyjna cena za wstęp i zjazd do Kopalni Zabytkowej (długa trasa - spływ sztolnią) wynosi: 15,50 zł - bilet normalny, 12,00 zł - bilet ulgowy -DSD udziela 5% zniżki na wybraną atrakcję
Bilety na przejazd do nabycia w pociągu w dniu przejazdu. Promocyjne ceny w DSD i Kopalni Zabytkowej obowiązują tylko 2 grudnia 2007, i tylko po okazaniu biletu z przejazdu pociągiem!
Pociąg kursował będzie wg następującego rozkładu jazdy: -Bytom Gł. Wąsk. odj. 10:00 -Sucha Góra DSD przyj. 10:30 -Repty Kopalnia Zabytkowa przyj. 10:40 -Repty Kopalnia Zabytkowa odj. 13:10 -Sucha Góra DSD odj. 13:20 -Bytom Gł. Wąsk. przyj. 13:50
Stacja Bytom Gł. Wąsk. znajduje się przy ulicy Zabrzańskiej, przy przystanku linii tramwajowych - 5, 7, 9, 18 i 30, autobusowych - 146, 183 i 227. Jest to tzw. "V peron dworca PKP". Od strony centrum Bytomia (dworca autobusowego KZK GOP i MZKP) należy kierować się przejściem podziemnym pod torami głównego dworca PKP.
Zapraszamy na nasze strony internetowe: www.dsd.pl www.sgkw.eu www.kopalniasrebra.pl
Dodatkowe informacje można uzyskać:
-dzwoniąc pod nr telefonu: 0-600 390 992
Temat: Taryfa w ruchu miedzynarodowym
Chcialbym sie dowiedziec o szczegoly stosowania tej ulgi, tj.: - czy taki bilet (np. na trasie Walbrzych Miasto - Mezimesti - Walbrzych Miasto) moge kupic na dowolnej stacji, czy tez na jakiejs wyznaczonej (np. w odleglosci do 70 km od granicy albo na stacji rozpoczecia podrozy)
Technicznie powinno być na dowolnej; jak kupowałem w Krośnie (100 km koleją od granicy), to pani to narmalnym programem sprzedawała wpisując ze ściągawki parametry.
- czy istnieje przedsprzedaz tych biletow, tzn. czy moge kupic stosowny bilet na kilka dni przed rozpoczeciem podrozy, czy
Kupowałem dzień wcześniej i zapewne mógłbym i tydzień
tez musi ti nastapic w dniu wyjazdu
Nie musi.
Aby była zniżka - TAK (dokładniej tym dniu lub następnym)
czy tez mozna date powrotu ustalic przy zakupie
Tak, jeśli jest równa dacie TAM lub jest dniem dokładnie następnym po dacie wyjazdu.
na to, ile kosztuje bilet Wroclaw-Lisbona-Wroclaw. Jest to istotne (jak
Zapytaj w dowolnej stacji CD czy ZSR. Poważnie. Bilet Bekescsaba-Arad w Humennem był kupowany w tym samym czasie obsługi jak , powiedzmy, Humenne-Praha (czyli tak lekko powyżej minuty ) . To tylko PKP ma przedpotopowy program nie dający możliwości zakupu (i sprawdzenia ceny) takich różnych dziwnych relacji. Oczywiście program ZSR nie miał prawa wiedziec, że w MAV kupując bilet bodajże do 50 km od granicy rumuńskiej masz 75% znizki - kupic możesz tylko normalne (lub ze zniżkami ZSR).
sadze nie tylko dla mnie) z punktu widzenia planowania podrozy, a w tej chwili pozostaje mi jedynie pojsc do kasy, odstac swoje w kolejce, zdenerwowac srodze pania kasjerke i innych kolejkowiczow i uzyskac niepewna informacje (tak mi sie juz pare razy zdarzylo). A tak w ogole to mysle, ze swietnie by bylo, gdyby PKP udostepnialo taka sama informacje na swoim serwerze (przeciez bilety wystawia system komputerowy, wiec i baza danych, i niezbedne algorytmy sa!). Ale jakos mi sie wydaje, ze to nigdy nie nastapi... :-(((
O to to! Taki emulator KURS90 (może być bez opcji oddruku....) i jakiś helpik do rodzajów ofert. Wreszcie wiedziałbym co i jak mozna kupić co znakomicie zmniejszyłoby rozterki pań z okienka (przynajmniej tych , które nie uważaja pasażerów za głąby większe od nich).
Temat: Najgorsza knajpa w jakiej jedliście.
Cafe Ulica na Tarchominie - ul. Kondratowicza (tuż obok Ratusza dzielnicy Targówek i osiedla Zielone Zacisze). Totalna porażka! - omijać ten lokal z daleka!
Oszukują na cenach, czas oczekiwania około godziny (przy pustej sali), obsługa zapomina co kto zamówił, problem z rozbiciem rachunku na mniejsze części i zapłatę kartą. Byłem tam wczoraj ze znajomymi. Obsługa składała sie z niedoświadczonej kelnerki i starszej pani "bufetowej", ktora tylko "udzielała informacji", zupełnie jak na dworcu PKP. Na początku nie wiedzieli, gdzie nas posadzić, bo ciężko im przestawić stoły. Gdy w końci sami je sobie przenieśliśmy i zasiedliśmy, zaczęło się zbieranie zamówień. Ale zamiast zebrać od nas wszystkich sprawnie zamówienia, to procedura była taka - kelnerka pyta 2-3 osoby co sobie życzą, po czym idzie do kuchni, znika tam na 10 minut i przynosi dania (lub nie, jeśłi zapomni, że ktoś coś zamówił). Koleżanka czekała na zamówioną Coca-Cole, którą należało przenieść z widocznej 6 metrów dalej lodówki, ponad 45 minut! Części dań nie było w karcie, kelnerka proponowała zamiennik, po czym po pół godziny okazało się, że zamienników tez nie ma!! Koncowy bilans był taki, że jeden z nas nie dostał tego co zamówił, "bo pani zapomniała". Ponieważ troche się nam już spieszyło, a nie wiadomo było ile jeszcze potrwa zrobienie jednej kawy, dzielnie zdecydował, że nic nie weźmie (gdyby nie jego dziewczyna, która się z nim podzieliła, siedziałby o suchym pysku). Kiedy doszło do płacenia, okazało się, że ceny w karcie nie odpowiadają cenom
różnicach. Na prośbę o wyjaśnienie, wypadł na nas jakis starszy jegomość (chyba właściciel lokalu) i z typowo cwaniackim zawodzeniem zaczął na nas
przestawic stoliki. Żadnych przeprosin za złe zamówienia, za ogromne opóźnienie, żadych podziękowań, żadnej zniżki za to że tak dużo osób coś zamówiło (zostawiliśmy tam w sumie ponad 180 zł). Dyskusja z nim nic nie dała, na koniec padło stwierdzenie, że nikt nas tu nie zapraszał i nie będą za nami tęsknić w przyszłośći.
Temat: Bilet turystyczny
Bilet za 60 zł ważny przez cały długi weekend=więcej pasażerów=więcej wpływów czyli zasady dobrego marketingu.
No właśnie niekoniecznie. Więcej pasażerów w tym wypadku mogłoby pociągać mniejsze zyski, skoro tylko 60 złotych za 9 dni. Ale powtórzę - podzielenie tego na dwa (lub ostatecznie trzy) okresy dopełniające się do całych 9 dni byłoby już zupełnie sensowne. Natomiast podział taki, jak w tej chwili, jest po prostu i-dio-tycz-ny.
Cóż PKS-y na najpopularniejsze kursy mają wprowadzone zniżki ale na kolei widać pozostało stare myślenie że jak pasażerów nie ma to nic to nie zmieni.
PKP jest trochę subtelniejsze. Tak się składa, że niegdysiejszy Ex Barbakan został przekwalifikowany na TLK. I to było posunięcie genialne, bo w sezonie często zdarza się, że na dzień przed odjazdem wszystkie miejsca są już wyprzedane (a te w kl. 2 to nawet kilka dni przed odjazdem). Równie dobrym pomysłem było dodanie wagonów z miejscami do siedzenia do byłych pociągów hotelowych - jeszcze nie zdarzyło mi się jechać w sezonie, by nie było zajęte co najmniej 75 % miejsc (chociaż może miałem szczęście). Ponadto Tani Bilet, Super Wagon itd. Teraz mówię o IC, ale dobrze, że przynajmniej ta spółka ma dużo takich zagrań.
Co do PR - może nie ma tego tak dużo na pierwszy rzut oka, ale pojawia się coraz więcej biletów strefowych, na linii Opole - Kluczbork wciąż jest w ofercie bilet relacyjny (zysk 2 zł OIDP). Mamy też bilety wycieczkowe.
Na całym PKP są ulgi dla uczniów i studentów (wiele PKS-ów ich nie ma), są przejazdy rodzinne (i to jest już bardzo duży zysk, bo płaci się 2/3 normalnej ceny!). Także nie mów, że PKP nie ma żadnych atrakcyjnych ofert, bo to nieprawda.
PS Wiesz, przecinki jednak do czegoś służą... Tego się nie da czytać. :/
Temat: Urzędnicy się wożą
Urzędnicy się wożą http://fakty.interia.pl/news?inf=675712 #v+ Jak wożą się polscy urzędnicy? Drogo! Co roku wydajemy nawet 20 mln zł na ich bilety kolejowe. A ministerialni urzędnicy mogą sobie za nie jeździć na wczasy.
Większość ministerialnych urzędników ma prawo do korzystania z ulgowych biletów PKP. Gdy pokazują w kasach legitymacje wykupione dla nich przez ministerstwo, płacą za bilet tylko pół ceny. Nie byłoby sprawy, gdybyśmy w ten sposób dopłacali tylko do ich służbowych przejazdów. Problem w tym, że finansujemy również prywatne podróże urzędników. Nikt bowiem nie sprawdza, dokąd i po co wybiera się urzędnik, gdy kupuje zniżkowy bilet - pisze "Metro".
- Nie mamy możliwości takiej kontroli - przyznaje Joanna Fiodorow z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - To należy do przewoźnika - uważa. Jednak kolej odbija piłeczkę, twierdząc, że sprzedała usługę i nie do niej należy sprawdzanie, jak jest ona wykorzystywana.
Ile na to wydajemy pieniędzy? Nie wszystkie ministerstwa chciały ujawnić "Metru", ile przeznaczyły na legitymacje uprawniające do zniżek. Z wyliczeń dziennika wynika, że może to być nawet 20 mln zł rocznie. W sumie wszystkie resorty kupiły zniżki dla prawie 30 tys. urzędników i ponad 70 tys. wojskowych. A jedna legitymacja kosztuje od 193 do 386 zł.
Np. w Ministerstwie Polityki Społecznej, które jest jednym z mniejszych resortów, legitymacje zniżkowe dostały 203 osoby - od sekretarek, których praca nie wymaga podróży, po dyrektorów, którzy na służbowe wyjazdy dostają resortowe samochody. Najwięcej legitymacji wykupił MON. Dostali je wszyscy żołnierze zawodowi i 30 proc. cywilnych pracowników wojska. To niemal 90 tys. osób. Płk Leszek Laszczak z Centrum Informacyjnego MON odmówił informacji o kosztach. Na podstawie danych z PKP "Metro" wyliczyło, że może to być nawet 17 mln zł!
- To trzeba zlikwidować - alarmuje Grażyna Kopińska, dyrektor programu "Przeciw Korupcji" z Fundacji Batorego. - Bonusy dla wybranych opłacane z państwowej kasy to pozostałość po Polsce pezetpeerowskiej - mówi. #v- Zdravim!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 124 rezultatów • 1, 2, 3
|
|