Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Bolesławiec OdjazdyTemat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Tym razem na lepsze zmieni się rozkład jazdy pociągów Za tydzień zmieni się rozkład jazdy PKP. Dolnośląscy podróżni nie muszą się niepokoić, bo kolej nie tylko nie zlikwiduje żadnego połączenia, ale doda 26 nowych. Dodatkowe trzy pociągi pojadą ze Szklarskiej Poręby przez Jelenią Górę do Wrocławia. Siedem nowych składów wyjedzie na trasę między Zgorzelcem a Wrocławiem. Dziewięć dodatkowych będzie kursowało z Lubina do Legnicy. Zaś między Jelenią Górą, Lwówkiem Śląskim i Bolesławcem będą dodatkowe cztery pociągi, a z Kłodzka do Kudowy - jeden. Chociaż poszerzony rozkład jazdy będzie obowiązywał od 8 grudnia, kolejarze nie zdradzają jeszcze dokładnych godzin odjazdów i przyjazdów. Zmiany stały się możliwe, bo spółka PKP Przewozy Regionalne ma się coraz lepiej i w tym roku, po raz pierwszy od sześciu lat, jej działalność nie przyniesie strat. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych zwrócił nawet do Urzędu Marszałkowskiego 300 tysięcy złotych z otrzymanej dotacji. Kolejarze mają też kolejną dobrą nowinę dla Dolnoślązaków. Kiedy uda się wyremontować tory z Wałbrzycha do Kłodzka i z Kłodzka do Stronia Śląskiego, znajdą się pieniądze na nowe połączenia na tych odcinkach. To nie wszystko. Mają być także remontowane same pociągi. Spółka PKP Przewozy Regionalne wydała już w tym roku na ten cel 14 mln zł. To dobry sygnał - tym bardziej, że w latach ubiegłych kolej sukcesywnie wycinała połączenia ze swojego rozkładu jazdy i nie inwestowała w nowy tabor. www.gazetawroclawska.pl Temat: 12 KWIETNIA - BKS BOLESŁAWIEC - KARKONOSZE JELENIA GÓRA Jakiś rozkład jazdy trasa Lubin Bolesławiec w dzień meczu? POCIĄGIEM (www.pkp.pl): Lubin - Bolesławiec odjazd: 11:07, przyjazd: 14:02 (czas podróży 2:55, przesiadek: 1) Lubin - Legnica odjazd: 11:07, przyjazd 11:55 Legnica - Bolesławiec odjazd: 13:22, przyjazd 14:02 Z POWROTEM: Bolesławiec - Lubin odjazd: 18:39, przyjazd: 20:10 (czas podróży: 1:31, przesiadek: 1) Bolesławiec - Legnica odjazd: 18:39, przyjazd: 19:17 Legnica - Lubin odjazd: 19:22, przyjazd: 20:10 PKSem (www.pks.boleslawiec.pl): Lubin - Bolesławiec odjazd: 12:50 (Chojnów, d.a.-13:25 Krzywa-13:36 Bolesławiec, d.a.-14:00) przyjazd: 14:00 Z POWROTEM: Bolesławiec - Lubin odjazd: 19:00 (Bolesławiec, Al.1000-Lec-19:03 Krzyżowa, Skrz.-19:17 Krzyżowa-19:19 Gromadka 2-19:28 Gromadka 1-19:30 Wierzbowa-19:38 Pasternik nż-19:41 Pasternik-19:44 Nowa Kuźnia, Skrz.-19:47 Chocianów-19:56 Chocianów, Szkoła nż-19:58 Chocianowiec-20:02 Chocianowiec nż-20:04 Chocianowiec 1 nż-20:05 Trzebnice 2 nż-20:07 Trzebnice-20:09 Trzebnice 1 nż-20:11 Brunów, Skrz.-20:16 Krzeczyn Mały-20:22 Krzeczyn Wielki, Skrz.-20:27 Stary Lubin nż D/w-20:32 Lubin, Lok nż D/w.-20:33 Lubin, d.a.-20:35) przyjazd: 20:35 Temat: Nowy rozkład jazdy na Dolnym Śląsku Widać pewne cykle, np wyjazd z Legnicy o godz XX.57, co ułatwia zapamiętanie rozkładu pociągów. I co mi z tego, że rozkład jest cykliczny jak pociągi nie są skomunikowane na stacjach węzłowych. A chyba w cykliczności nie o to chodzi... Cykliczny rozkład jazdy ma sens pod warunkiem, że zabierają się za to fachowcy a nie tępe betony z PKP PR. W poniedziałek wystąpimy do UM i DZPR o drobne zmiany w rozkładzie, tak aby we Wrocławiu skomunikować niektóre pociągi. Przede wszystkim będę wnioskować o wcześniejszy odjazd pierwszego pociągu z Bolesławca do Wrocławia - z 5:14 na 5:04, co da skomunikowanie z posp. do Lublina, a im wcześniejszy przyjazd do Wrocławia pierwszego pociągu tym lepiej. No i ważne, żeby ten pociąg jeździł codziennie, a nie tylko w dni robocze, bo w weekend o 5 rano do Wrocławia jeździ tyle samo ludzi (do pracy, na uczelnie) co w tygodniu! W d... mam cykliczność jeśli we Wrocławiu godzinami będziemy koczować na przesiadkę! Rozkład jazdy ma służyć pasażerom, a nie tworzonej na siłę cykliczności! Temat: Co z tym Dreznem? Jednego jestem pewien: to nie TYLKO Niemcy są ową przyczyną, jak niektórzy twierdzą. A co Niemcy mają do pociągów do Zgorzelca??? "Wrocławianina" też Niemcy chcą udupić??? Powtórzę to co już pisałam, że wzrorem Terespola do Zgorzelca powinny jeździć pociągi dalekobieżne z Krakowa i z Warszawy, może z Lublina i Przemyśla. Jeśli się da to można je wydłużyć do Gorlitz. I dlaczego tak się nie dzieje? Odpowiedź jest prosta i oczywista! Beton + busiarze. To hańba i absurd do kwadratu, że jeździ pociąg z Przemyśla i Zamościa do Kostrzyna nad Odrą, a nic nie ma z południowej Polski do Zgorzelca! Mało tego, wszystkie pociągi z Przemyśla i Krakowa są we Wrocławiu celowo rozkomunikowane z pociągami do Gorlitz! Oto przykład: Wrocław Główny: o 15:35 przyjazd pociągu z Zamościa przez Kraków o 15:30 odjazd pociągu do Gorlitz Więcej na ten temat tutaj: http://pkp.boleslawiec.pl/forum/viewtopic.php?p=5859#5859 I co, za tym też stoją Niemcy, czy może beton DZPR? Obrońcy betonu PKP niedługo nam wmówią, że to Niemcy kasują nam pociągi do Zgorzelca i jeszcze złośliwie rozkład jazdy nam układają. Temat: Nowy Rozkład Jazdy 2008/2009
| Jak w temacie widział już ktoś te propozycje? Odcinek Wrocław - Legnica - Nie podoba mi się odjazd rannego Drezna. Obawiam się, że będzie Pozdr. Temat: Nowy Rozkład Jazdy 2008/2009
Pozdr. Temat: Awantura o "Wrocławianina" Podaję szczegóły odnośnie "Wrocławianina" w nowym rozkładzie jazdy. Pociąg na całej trasie będzie pociągiem pospiesznym! Kursuje codziennie. Odjazd z Warszawy Wsch. 13:38, z Wrocławia Gł. 20:52, przyjazd do Zgorzelca 23:33. Odjazd ze Zgorzelca o 4:05, przyjad do Wrocławia Gł. 6:47, do Warszawy Wsch. 14:12. Więcej: http://pkp.boleslawiec.pl/index2.php Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji Decyzja o odwołaniach pociągów zapadła w dniu 17 grudnia 2007 r. (uchwała nr 538/2007) podczas posiedzenia zarządu PKP PR, na wniosek Biura Marketingu, któremu szefuje wspomniana już wcześniej Anna Lenarczyk. Czyli decyzja o uwaleniu "Łużyc" została przyklepana zaledwie w tydzień po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy! A to oznacza, że Biuro Marketingu przygotowywało wniosek o udupienie "Łużyc" zanim jeszcze ten pociąg wyjechał na tory! Skandal !!! W nawiązaniu do słów Krychy... Po wczorajszej naradzie postanowiliśmy nie odpuszczać "Łużyc". W związku z tym o przekręcie władz PKP PR związanym z lutową korektą rozkładu jazdy powiadomimy: - wszystkie ogólnopolskie media (prasa, radio, TV), - Ministerstwo Infrastruktury, - Sejmową Komisję Infrastruktury, - Najwyższą Izbę Kontroli. Ponadto złożymy do Prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, ponieważ uważamy, że władze PKP PR działają na szkodę spółki. Nie jesteśmy prawnikami dlatego prosimy Was o pomoc w napisaniu takiego zawiadomienia - proszę kontaktować się z Krychą, która koordynuje akcję "Łużycki Przekręt" lub pisać na adres e-mail naszego forum. Jeśli teraz nikt z centrali PKP PR za to nie beknie to beton będzie się czuć bezkarny i na lutowej rzezi pociągów na pewno się nie skończy! Razem musimy się temu przeciwstawić robiąc jak największy szum! Oprócz tego chcemy zorganizować protest pasażerów - będzie to blokada torów w Bolesławcu. Wszystkich, którzy popierają ten protest, chcą i mogą uczestniczyć w blokadzie prosimy o kontakt z nami. Prawdopodobnie zablokujemy pociąg "Łużyce" do Warszawy - odjazd z Bolesławca o 8:52. Temat: Nowy rozkład jazdy na Dolnym Śląsku Ja postaram sie przedstawić swoje stanowisko jeśli chodzi o Bolesławiec. Jestem przekonany że nowy rozkład w porównaniu do minionych jest zdecydowanie na +(plus), a w porównaniu do rozkładu 2004/05 to istny kolejowy raj:D co do kursów B-c -->Wroc to bardzo mi sie podoba. W godzinach rannych pociąg praktycznie co godzinę później co 2h. W relacji Wroc-->B-c tez całkiem dobrze, jeśli miałbym oceniać to biorąc pod uwagę minione lata to stawiam 4,5 (dobry plus) No i oczywiscie pociągi pospieszne, Warszawa i Przemyśl za to nalezy sie 5,0(bardzo bobry)choć brak mi jecsze jakiegoś pociągu nocnego ... Pokusze się jescze o skomentowanie połaczeń JG-->B-c-->JG Po pierwsze to wielki sukces, że taka relacja ruszy-3 pary to zawsze coś, z rozkładu widac wyraźnie że pociągiu ustawione pod JG i nie przyciągną uczniów z Gościszowa czy Nowogrodżca do dojazdów pociągiem do B-c. Szkoda również ze nie można wybrac sie do JG (nie z samego rana o 5 lub fakultatywnie w 6 i 7 o 7), a jednoczesnie wrócic tego samego dnia. No i to co najgorsze to odcinek Niwnice-Lwówek i blisko 30min jazdy, przez co całosc trasy w blisko 2:11 (czas raczej słabo przeciętny jak na 74km(?) Tutaj wystawiłbym ocene 3,0 (dostateczny) i mam wielka nadzieję co do 2 rzeczy: po pierwsze ze szynobus nie będzie cięglę w naprawie i ze bedzie kursowac pociąg a nie KKA a po 2 ze linia przetrwa caly rozkład iwejdzie do następnych rozkładów. PS. Jak w Bolesławcu tak będzie wzrastał ruch to niech PKP pomyśli o zamontowaniu klapek na peronach informujących o odjazdach pociągów Temat: Szynobusem do Drezna i Wrocławia 1 marca PKP Przewozy Regionalne wraz z Deutsche Bahn Regio uruchomiły połączenia kolejowe na trasie Wrocław – Drezno. Będą je obsługiwać nowoczesne niemieckie szynobusy, którymi podróż do Drezna potrwa niewiele ponad 3 godziny. W ciągu doby kursowały będą 3 pary takich połączeń. W klimatyzowanym wagonie znajduje się 98 miejsc siedzących w klasie 2 oraz 16 w klasie 1. Nie wiadomo natomiast jaka będzie ostateczna decyzja dyrekcji PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu odnośnie zapowiadanej likwidacji połączeń osobowych między Zgorzelcem, a Wrocławiem. Burmistrz Zgorzelca Rafał Gronicz, 17 lutego br. wystosował w tej sprawie pismo do wrocławskiego oddziału regionalnego PKP, prosząc o utrzymanie pociągów osobowych, które są głównym środkiem transportu dla zgorzeleckiej młodzieży uczącej się i studiującej we Wrocławiu. Liczymy, że ze względu na ważny interes społeczny PKP wycofa się z zapowiadanych likwidacji połączeń. Rozkład jazdy nowych połączeń: Wrocław Gł. - odjazd: 07.05, 13.05, 18.05 Dresden Hbf - przyjazd: 10.32, 16.32, 21.32 Dresden Hbf - odjazd: 07.27, 13.27, 17.27 Wrocław Gł. - przyjazd: 11.00, 17.00, 21.00 Pociągi zatrzymywać się będą w obu kierunkach na następujących stacjach: Legnica Chojnów Bolesławiec Węgliniec Pieńsk Zgorzelec Miasto Zgorzelec Goerlitz Bautzen Dresden Neustadt Opracowała: Renata Burdosz Podinspektor ds. Współpracy z Mediami Temat: Na kolei pośpieszny nie znaczy szybszy W piątek jechałam pospiesznym "Oleńka". Powiem krótko - rozkład jazdy tego pociągu to szczyt absurdu! Do Bolesławca "Oleńka" przyjeżdża ok. 13:50, planowy odjazd o 13:57. Kolejny 10-minutowy postój beton PKP serwuje nam w Chojnowie (tu mijanka z "Oleńką" do Zgorzelca). Dojeżdżamy do Legnicy i tu też stoimy 10 minut, bo planowy odjazd jest o 14:43. Ale to nie koniec niespodzianek, bo na stacji Wrocław Nowy Dwór też staliśmy ok. 10 minut! By w końcu doczołgać się na Dworzec Główny planowo, czyli o 16:06. Parę minut później (16:15) przyjechał osobowy, który wyjeżdża z Bolesławca o 14:14. Absurd do sześcianu! Tak właśnie beton PKP PR zniechęca ludzi do korzystania z pociągów! W rezultacie szybciej dojedziemy pociągiem z Paryża do Londynu niż pospieszną "Oleńką" ze Zgorzelca do Wrocławia. Temat: Modernizacja E-30 Wrocław - Legnica - Zgorzelec Dnia 12.11.2008 odbędzie się uroczyste otwarcie linii E 30 dla prędkości 160 km/h na odcinku Legnica-Węgliniec oraz LCS Bolesławiec. PROGRAM UROCZYSTOŚCI (impreza tylko na zaproszenia niestety): 12.15 - odjazd specjalnego pociągu ze stacji Wrocław Główny - projekcja filmu nt. linii E 30; 13.19 - Legnica - postój 2 min. - prezentacja nt. modernizacji E 30, konferencja prasowa w pociągu; 13.50 - przyjazd do Bolesławca - meldunek dotyczący wykonania zadania [komuna na kolei rządzi], uroczyste przecięcie wstęgi, poświęcenie figury św. Katarzyny, wystąpienia (MI, PKP SA, PKP PLK), zwiedzanie LCS; 15.30 - seminarium w Urzędzie Miasta w Bolesławcu - wystąpienia władz lokalnych, przedstawicieli PLK, wykonawców... 16.30 - konferencja prasowa, poczęstunek; 17.15 - odjazd autokarów do zamku Kliczków; 19.30 - uroczysta kolacja; Zakwaterowanie Vipów w zamku Kliczków chyba; http://www.kliczkow.com.pl/ Temat: Jak tam *Jerzmanki*, zaczely jezdzic?
ale widze, ze jeszcze nie. Temat: Jak dojechac do Jarocina z Wroclawia?
WROCŁAW - JAROCIN WROCŁAW - JAROCIN UL.MONIUSZKI WROCŁAW NADODRZE - JAROCIN UL.MONIUSZKI 10:55 13:30 B U m WROCŁAW - POZNAŃ P - Kurs pośpieszny Temat: Plebiscyt "Beton roku - wróg kolei" 2006 Irasiad, zgadzam się. Celiński to dobry kandydat do tytułu "Betona PKP". Więcej nic nie powiem, bo nie chcę być posądzona o stronniczość - wszak to "mój" prezes... Gurdol1, nic nie wiem, aby ktoś inny niż DZPR układał rozkład jazdy na Dolnym Śląsku. Zresztą pomyślcie wszyscy logicznie - czy ktoś inny niż geniusze z PKP PR mogliby stworzyć takie rozkładowe idiotyzmy? Odpowiedź brzmi: NIE!!! Mogę tylko nieskromnie powiedzieć, że moje dwie poprawki, które zaproponowałam UM i DZPR, zostały uwzględnione od 1 sierpnia w rozkładzie na linii Wrocław - Zgorzelec. A co powiesz o Zielonym Mazowszu, które ponoć swego czasu działając na rzecz opolskiego UM udupiło linię Kluczbork - Fosowskie? Mam zamiar bliżej się temu przyjżec, ponieważ otrzymałam interesujące informacje na ten temat. Już nad tym pracuję... _Chełmianin_, masz rację. Obiegi dolnośląskich szynobusów to cyrk, parodia i dno. Ale czego można się spodziewać po nieudacznikach z DZPR i UM? Niedawno we Wrocławiu czekałam na pierwszy pociąg do Bolesławca i widziałam tuż przed odjazdem o 4:02 szynobus do Legnicy przez Kamieniec Ząbk. W szynobusie były aż 3 osoby: mechanik, konduktor i jakiś zbłąkany pasażer... Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim ALIVE23, racja! To jest typowy urzędniczo-pekapistyczny bełkot, mający na celu zamydlenie ludziom oczy. Jak likwidowali nam "ŁUŻYCE" Zgorzelec - Warszawa to jakiś beton z centrali PKP PR napisał do nas coś takiego: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=27692#27692 Bezpośrednie połączenie Zgorzelca, Węglińca, Zebrzydowej, Bolesławca, Chojnowa i Legnicy z Warszawą zostanie utrzymane. Jednak w ramach tzw. korekty rozkładu jazdy od 1.02.2008 r. pociąg ŁUŻYCE zostanie połączony z pociągiem OLEŃKA kursującym obecnie w rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. Pociąg ten (pod nazwą OLEŃKA, choć początkowo przymierzaliśmy się do zachowania nazwy ŁUŻYCE) od lutego będzie kursował w relacji Zgorzelec - Warszawa Wsch. - Zgorzelec przez Legnicę, Wrocław, Opole, Częstochowę, Koluszki. Odjazd ze Zgorzelca ok. godz. 13.00. Sami widzicie, że beton wprost nie przyznaje, że kasuje pociąg "ŁUŻYCE", tylko bredzi że... łączy go z pociągiem "OLEŃKA". Ten betonowy bełkot to chyba efekt burzy jaka się rozpętała: http://www.bolec.info/index.php?op=informacje&news=2547 Temat: Jak tam *Jerzmanki*, zaczely jezdzic?
upewnie sie jeszcze: pociagi wjezdzaja z Miasta wprost na lacznice do pozdr Podrozny Temat: Uszkodzone pantografy EN57-679 w dniu09.04.09 Witam wieczorem byłem na stacji PKP w BOLESŁAWCU zainteresował mnie dziwny kształt pantografów. Po udaniu się na 2 preon okazało się że są połamane ( musiąły o coś zachaczyć podczas manewrowania. Te jednostki to poc. docelowy do bolesławca przyjazd z wrocławia głównego ok 16.40 odjazd 05.10. Dodam że pojazd PKP Energetyka naprawiał sięć koło mostu . oto kilka fotek Temat: Absurdy w nowym rozkładzie jazdy Najpierw o absurdzie z elektronicznym rozkładem jazdy: łącznik pociągu do Przemyśla jest wyświetlany jako zwykły pośpiech do Wrocławia. Podobnie jak łącznik sezonowego do Świnoujścia jako pośpiech tylko do Zielonej Góry. Kto, poza garstką zainteresowanych będzie wiedział o tych relacjach jako wydłużone? Promocja połączeń PKP nigdy nie przestanie mnie zadziwiać... Absurdem jest też rozkomunikowanie szynobusu Bolesławiec-Zgorzelec z szynobusem JG-ZG w Węglińcu. Należało by to jak najszybciej poprawić! Rozkomunikowanie w Węglińcu pociągu z Lubania Śl. do Wrocławia z szynobusem z Żagania-Żar. Przesiadka na pośpiech "Łużyce" wychodzi za drogo, zwłaszcza dla osób bez zniżek. Dojazd do Wrocławia południowym szynobusem ZG-JG jest zbyt długi: najpierw marnuje się 40 (!) minut czekania na kurs do Bolesławca, a potem kolejne 10 minut na przesiadkę w Bolesławcu na pociąg do Wrocławia. Uważam za konieczne skomunikowanie w Węglińcu połączeń JG-ZG-JG z pociągami "Kowalski" i "Schmidt", by podróż do Wrocławia nie trwała czterech godzin z dwoma przesiadkami. Ale to pewnie pieśń odległej przyszłości, o ile w ogóle kiedyś coś takiego nastąpi. Jeśli punkt przesiadkowy ma być przenoszony z Węglińca do Bolesławca, to może warto przedyskutować przetrasowanie ZG-JG przez Bolesławiec? Ostatni, zbyt wczesny kurs z Jeleniej do Zielonej w (D) - 16:11 odjazd z Węglińca. Uniemożliwia wygodny powrót z Wrocławia "Schmidtem" (tym o 15:44). Absurdem jest, że pomimo blisko dwukrotnego zwiększenia liczby połączeń na trasie Żary-Węgliniec, dojazd do/z Wrocławia jest jeszcze gorszy, niż w starym rozkładzie Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji Kozioł, wg betonu zbrojonego PKP PR pociąg "Łużyce" wcale nie został zlikwidowany. Cytuję pismo z centrali PKP PR: Bezpośrednie połączenie Zgorzelca, Węglińca, Zebrzydowej, Bolesławca, Chojnowa i Legnicy z Warszawą zostanie utrzymane. Jednak w ramach tzw. korekty rozkładu jazdy od 1.02.2008 r. pociąg ŁUŻYCE zostanie połączony z pociągiem OLEŃKA kursującym obecnie w rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. Pociąg ten (pod nazwą OLEŃKA, choć początkowo przymierzaliśmy się do zachowania nazwy ŁUŻYCE) od lutego będzie kursował w relacji Zgorzelec - Warszawa Wsch. - Zgorzelec przez Legnicę, Wrocław, Opole, Częstochowę, Koluszki. Odjazd ze Zgorzelca ok. godz. 13.00. Chyba już wszystko jasne? "Łużyce" jeżdżą teraz jako "Oleńka". Tak twierdzi beton PKP PR. W związku z tym proponuję przemianować pociąg na "Łużycką Oleńkę". Temat: Węgliniec, Żagań Witam. Czy w związku z remontami na trasie Wrocław - Zgorzelec uda się zdążyć pociągiem Czy na trasie Zielona Góra - Żagań jeździ szynobus? Szczególnie chodzi mi o kurs Chciałbym jednego dnia zaliczyć odcinki Zielona Góra - Żagań i Węgliniec - Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Godzina 4.50. ze Zgorzelca jest jak najbardziej rozsądna (toż to prawie 5 rano!). W każdej następnej miejscowości za Zgorzelcem będzie już o bardziej przyzwoitej porze, a przecież nie tylko ludzie ze Zgorzelca chcą jechać do Wrocławia. Ważne w propozycji, którą jak zauważyłem przedstawił nie kto inny jak andi, przyjazd do Wrocławia nastąpiłby ok. 7.30. Czyli dla mieszkańców linii Zgorzelec - Bolesławiec - Legnica - Wrocław idealny dojazd do urzędów, przychodni specjalistycznych oraz studentów. Swego czasu PKP oferowało możliwość korzystania z pociągów pośpiesznych posiadaczom biletów miesięcznych na pociągi osobowe. Obecnie ten ukłąd jest niemożliwy. Przy przywróceniu poprzedniego układu, frekwencja w 10 wagonach Ślązaka już od Głogowa w kierunku Wrocławia sięgnie 100 % lub więcej. Tak więc - popieram Ślązaka dla Zielonej Góry, a Roztocze lub Nysę dla Zgorzelca. Chyba można to nazwać kompromisem... A co do godziny odjazdu - 4.50. Toż o podobnej godzinie odjeżdża z Zielonej Góry Lubuszanin do Warszawy i nikt z tamtego regioniu nie płacze z tego powodu. Temat: Węgliniec, Żagań Czy w związku z remontami na trasie Wrocław - Zgorzelec uda się zdążyć pociągiem 5504 (Wrocław Główny odjazd 12.56) w Węglińcu na pociąg do Jeleniej Góry? W Węglińcu pociąg z Wrocławia przyjeżdża o 15.42, a pociąg do Jeleniej Góry odjeżdża o 15.53. Spokojnie zdążysz, ostatno jechałem tak przed świętami i czekał.
Temat: Czeski sen na dolnośląskich torach Cytat: Chyba muszę napisać do kolegów z Viamontu, bo Czesi nie znają dobrze naszych realiów. A szkoda żeby wozili powietrze, bo szybko się wycofają z naszych torów, ku uciesze betonów z PKP PR Krycha musze ci przypomnieć że to połączenie to inicjatywa przede wszystkim starosty lwóweckiego który chciał nawiązać współpracę ze starostwem zgorzeleckim i władzami Gorlitz widocznie tamta strona nie jest zainteresowana połączeniem. A na margiesie ja też wolałbym żeby pociuąg jechał dalej skoro jednak ma kończyń bieg we Lwówku to muszę powiedzieć że odjazd z powiatu o 11.38 w soboty i niedziele w strone J.G toi dobra oferta. Poza tym do Lwówka ma jechać 1 z 3 pociągów. Jeden który w weekendy złata dziurę w przewozach między LS a JG kiedy nie kursuje żaden PKS [ Dodano: 10-04-2008, 10:02 ] Nadto myslę że powietrza w pociągu nie będzie (przynajiej powrotnie). Nowiny chyba walneły te ż kaczkę dziennikarską bo to najprawdopodobniej pierwszy z pociągów będzie jechał do Lwówka. Dla mnie nie jest ważne w jakiej relacji będzie kursował. Ważne jest by wystartował 5 lipca o zmianie relacji będzie można pomyśleć od Nowego Rozkładu, jednak by to stało się faktem już dziś władze Bolesławca muszą wystąpić z propozycją przyłączenia się do projektu Temat: 12 KWIETNIA - BKS BOLESŁAWIEC - KARKONOSZE JELENIA GÓRA Lubin Górniczy Bolesławiec 12.04.08 odjazd 11-07 przyjazd 14-02 czasz przejazdu 2-55 przesiadki 1 w lecgnicy to jest pkp 12:50 13:57 V A Lubin - ZGORZELEC przez BOLESŁAWIEC, LUBAŃ a to pks Temat: Kolej http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/794979.html Tym razem na lepsze zmieni się rozkład jazdy pociągów Za tydzień zmieni się rozkład jazdy PKP. Dolnośląscy podróżni nie muszą się niepokoić, bo kolej nie tylko nie zlikwiduje żadnego połączenia, ale doda 26 nowych. Dodatkowe trzy pociągi pojadą ze Szklarskiej Poręby przez Jelenią Górę do Wrocławia. Siedem nowych składów wyjedzie na trasę między Zgorzelcem a Wrocławiem. Dziewięć dodatkowych będzie kursowało z Lubina do Legnicy. Zaś między Jelenią Górą, Lwówkiem Śląskim i Bolesławcem będą dodatkowe cztery pociągi, a z Kłodzka do Kudowy - jeden. Chociaż poszerzony rozkład jazdy będzie obowiązywał od 8 grudnia, kolejarze nie zdradzają jeszcze dokładnych godzin odjazdów i przyjazdów. Zmiany stały się możliwe, bo spółka PKP Przewozy Regionalne ma się coraz lepiej i w tym roku, po raz pierwszy od sześciu lat, jej działalność nie przyniesie strat. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych zwrócił nawet do Urzędu Marszałkowskiego 300 tysięcy złotych z otrzymanej dotacji. Kolejarze mają też kolejną dobrą nowinę dla Dolnoślązaków. Kiedy uda się wyremontować tory z Wałbrzycha do Kłodzka i z Kłodzka do Stronia Śląskiego, znajdą się pieniądze na nowe połączenia na tych odcinkach. To nie wszystko. Mają być także remontowane same pociągi. Spółka PKP Przewozy Regionalne wydała już w tym roku na ten cel 14 mln zł. To dobry sygnał - tym bardziej, że w latach ubiegłych kolej sukcesywnie wycinała połączenia ze swojego rozkładu jazdy i nie inwestowała w nowy tabor. Magdalena Kozioł - POLSKA Gazeta Wrocławska Temat: Studenci mają problem z dojazdem na zajęcia Studenci mają problem z dojazdem na zajęcia Studenci studiów zaocznych mają problem, by dojechać na czas na zajęcia do Wrocławia. Wszystko przez to, że poranny pociąg w weekendy odjeżdża o godzinę później niż w ubiegłym roku. Z prośbą o interwencję w tej sprawie zwrócił się do nas Czytelnik, student studiów zaocznych. Jak napisał: „Według nowego rozkładu pierwszy pociąg z Bolesławca do Wrocławia nie będzie jeździć w soboty i niedziele. To skandal!” Pociąg, który jeszcze w zeszłym roku codziennie kursował o 5:14, teraz w weekendy odjeżdża z Bolesławca o 6:14. Zajęcia dużej części studentów rozpoczynają się o 8:00. Tymczasem pierwszy pociąg weekendowy do stolicy Dolnego Śląska przyjeżdża planowo dopiero o 8:15. A jak wiadomo – nie wszyscy wykładowcy są wyrozumiali. „Nie bardzo rozumiem, czym się kierowano w PKP czy w urzędzie marszałkowskim, likwidując to połączenie w weekendy” pisze Czytelnik i podkreśla, że problem dotyczy nie tylko studentów, ale także wielu mieszkańców, którzy tym pociągiem dojeżdżali do pracy. Jak udało się nam ustalić, przyczyną tej zmiany w rozkładzie jazdy były pieniądze. „Główny powód przesunięcia godziny odjazdu pociągu to relatywnie niska liczba pasażerów na odcinku Bolesławiec – Legnica i związany z tym wysoki deficyt generowany przez to połączenie” mówi Beata Pelc z biura prasowego urzędu marszałkowskiego. „Przeanalizujemy powtórnie rozkład jazdy na tym odcinku i postaramy się znaleźć alternatywną możliwość połączenia dla studentów dojeżdżających do Wrocławia w wolne dni tygodnia” dodaje. źródło: Boleslawiec.org Temat: Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku Wiesz co Ci powiem? Faktycznie głupio to zabrzmiało. Zgadzam się że poza sezonem oferta jest niewystarczająca. Dziwi mnie troche te twoje zdanie że jest dobra komunikacja PKS. Przecierz z Wrocławia do Bolesławca i do Niemiec też jest dobra komunikacja autobusami a walczycie o pociągi. A co do dobrej komunikacji PKS do Szklarskiej to nie jest ona tak dobra jak ci się wydaje. Bo popatrzmy na takie dosyć spore miasto Wałbrzych, które co dziwne nie ma dobrego połączenia PKSem ze Szklarską Porębą. Jeżeli chodzi o Jelenią Góre to połączenia PKSem są ale jeżeli chodzi o inne okoliczne miejscowości to juz gorzej. Zawiodłem się Krycha na tobie po tym zdaniu. Już wiem dlaczego tak chcesz pociągi w relacji Wrocław- Węgliniec - Jelenia. Bo często jeździsz w góry jak sama powiedziałaś i musisz olewać PKP. Myślałem że jesteś osobą która chciała by na Dolnym Śląsku z koleją było lepiej. Ale widze że każdy myśli o sobie i o lini która przebiega przez miasto w którym mieszka. Być może się myle ale tak to odczułem. [ Dodano: 14-03-2007, 19:47 ] Taka dygresja jeszcze, będąca truzimem: poniżej średniej handlowej 40 km/h nie ma sensu utrzymywać ruchu pasażerskiego NIGDZIE, jeśli jest duża konkurencja autobusowa wzdłuż szlaku. Są wyjątki jak np. Opole - Nysa (duże potoki), ale to jedynie wyjątki, bo tam żadna dobra szosa nie idzie wzdłuż miejscowości obsługiwanej przez pociągi. Może nie z Dolnego Śląska ale na Podkarpaciu na lini Jasło - Zagórz pociągi jeżdżą dosyć wolno ( na niektórych odcinkach do Jedlicza nawet 10 km/h) , autobusów też jest sporo a pociągi i tak jeżdżą pełne. Zaletą tamtej lini jest to że idzie ona prawie cały czas prosto bez żadnych zawijasów i jest ułożony chyba dosyć rozsądny rozkład jazdy na te dwa szynobusy. Także z tym sensem utrzymywania ruchu na liniach o niskiej średniej prędkości handlowej to bym uważał bo pewnie jeszcze kilka lini by się takich znalazło co pociągi jeżdżą wolno a mimo to pełne. Pewnie dodatkowym czynnikiem na to wpływającym jest to że dworce PKS są niedaleko PKP, i moga że tak powiem ze sobą współpracować ( nie pokrywanie się odjazdów pociągów z autobusami) ale to właśnie świadczy o tym że jak się chce to się da. Temat: Pośpieszny na Podsudeckiej Z racji tego, że jutro piszę list do PKP IC przedstawie swoje propozycje, które zawrę w liście. Proszę o komentarze. Pociąg pośpeszny SZYNDZIELNIA relacji Bielsko Biała Główna Wrocław Główny z Wagonami do Jeleniej Góry: Bielsko Biała Główna 5:05 Żory 6:12 Kedzierzyn Koźle 7:37 tu rozdzielenie na grupę do Wrocławia odjazd 7:42 i do Jeleniej Góry 7:52 dalej Nysa 9:13 Kamieniec Ząbkowicki 9:55 Świdnica Miasto 10:46 Jaworzyna Śląska 10:56 11:10 Wałbrzych Główny 12:00 Jelenia Góra 13:27 spowrotem Jelenia Góra 14.06 Wałbrzych Główny 15:37 Jaworyzna śląska 16:26 16:40 świdnica miasto 16:51 Kamieniec Ząbkowicki 17:45 Nysa 18:41 Kedyierzyn Kozle 20:02 o 20:12 pryzjayd skadu y wroclawia odjazd pociagu o 20:17 Rybnik 21:40 Bielsko Biała Główna 22:52 Pociag pospiesyny GALICJA relacji Rzeszow Szczecin z wagonami do Jeleniej Gory Rzeszów 5:16 Tarnow 6:26 Krakow Plaszow 7:33 Krakow Glowny 7:42 7:47 Katowice 9:29 9:34 Kedyierzyn kozle 10:37 tu rozdzielanie wagonow na relacjedo szczecina i jeleniej góry do szczecina odjazd 10:42 a do Jeleniej Gory 10:52 Nysa 12:13 Kamieniec yabkiwcki 12:55 Swidnica Miasto 13:46 Jaworzyna Slaska 13:56 Wałbrzych głowny 15:00 Jelenia Gora 16:27 spowrotem Jelenia Gora 11:06 Walbrzych Glownz 12:37 Jaworzna Slaska 13:26 Swidnica Miasto 13:51 Kamieniec Zakowicki 14:45 Nysa 15:41 Kedzierzyn kozle 17:02 17:09 przyjazd pociagu ze szczecina odjazd calego skladu 17:14 Katowice 18:20 Krakow Glowny 20:23 Tarnow 21:36 Rzeszow 22:49 pospiesznz Bystrzyca z Lublina do Jeleniej Gory wedlog rozkladu jazdy normalnego a do Jeleniej gory przez Legnice Wegliniec Luban z Wroclawia 5:50 Legnica 6:51 Boleslawiec 7:22 Wegliniec 7:38 Luban Slaski 8:28 Jelenia Gora 9:36 spowrotem Jelenia Gora 19:00 Luban slaski 20:03 Wegliniec 20:44 Boleslawiec 21:12 Legnica 21:43 Wroclaw 22:48 dalej ajk w rozkladzie pospieszny Bieszczady ze Szklarskiej Poreby do Zagorza (sezon) Szklarska Poreba 22:56 Jelenia Gora 23:59 0:06 Walbryzch Glowny 01:37 Klowdko Glowne 03:04 Kamieniec Zabkiwcki 03:44 Nysa 04:32 Kedzierzyn kozle 06Ł02 Katowice 07:05 to przylaczanie wagonow do Przemzsla i dalej wedlog rozkladu odjazd 07:20 spowrotem przyjazd do Katowic 20:29 odjazd 20:50 kedzierzyn kozle 21:53 Nysa 23:23 kamieniec Zabkowicki 0:21 Swidnica Klodzko Glowne 1:05 Walbrzych Glowny 2:55 Jelenia gora 4:26 4:36 Sxklarska Porba Gorna 5:40 Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji W sprawie likwidacji "Łużyc" napisała do nas centrala PKP PR: Bezpośrednie połączenie Zgorzelca, Węglińca, Zebrzydowej, Bolesławca, Chojnowa i Legnicy z Warszawą zostanie utrzymane. Jednak w ramach tzw. korekty rozkładu jazdy od 1.02.2008 r. pociąg ŁUŻYCE zostanie połączony z pociągiem OLEŃKA kursującym obecnie w rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. Pociąg ten (pod nazwą OLEŃKA, choć początkowo przymierzaliśmy się do zachowania nazwy ŁUŻYCE) od lutego będzie kursował w relacji Zgorzelec - Warszawa Wsch. - Zgorzelec przez Legnicę, Wrocław, Opole, Częstochowę, Koluszki. Odjazd ze Zgorzelca ok. godz. 13.00. Zmiany wprowadzane 1.02.2008 r. w ramach korekty rozkładu jazdy polegają przede wszystkim na ograniczeniu kursowania pociągów słabo wykorzystywanych przez podróżnych poza weekendami i wakacjami. Jest to działanie wymuszone koniecznością dostosowania naszej oferty do wysokości środków przeznaczonych z budżetu państwa na dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich. W trakcie uzgodnień staraliśmy się wypracować zmiany jak najmniej niedogodne dla naszych pasażerów z Dolnego Śląska, czego przykładem jest nie tylko zachowanie bezpośredniego – bez przesiadki – połączenia Zgorzelca ze stolicą kraju, ale też uruchomienie w ramach korekty lutowej dodatkowego pociągu dla mieszkańców Dolnego Śląska pracujących w ciągu tygodnia w Warszawie. Będzie to OSTROWIANIN rel. Ostrów Wlkp. – Warszawa Wsch. wydłużony w poniedziałkowe poranki o odcinek Wrocław Gł. – Ostrów Wlkp. Identyczne połączenie powrotne jest już realizowane w piątkowe popołudnia. Przypomnę też, że pażerowie z rejonu Bolesławca od grudnia mają do dyspozycji kolejne połączenie dalekobieżne – pociąg ŚLĄZAK do Przemyśla przez Wrocław, Opole, Górny Śląsk, Kraków, Rzeszów. To kolejny przykład, że opinie pasażerów z Państwa terenu nie są przez nas pozostawiane bez echa. Michał Lipiński PKP Przewozy Regionalne Biuro Zarządu Wydział Public Relations ul. Grójecka 17 02-021 WARSZAWA tel. (022) 47-42-594 Temat: Węgliniec, Żagań | Witam. | Czy w związku z remontami na trasie Wrocław - Zgorzelec uda się zdążyć pociąg | Czy na trasie Zielona Góra - Żagań jeździ szynobus? Szczególnie chodzi mi o k Z Węglińcu na pociąg do Jeleniej Góry? by byrdzo pasowal tez Czechom i Niemcom | o 10.05 z Zielonej Góry. | Chciałbym jednego dnia zaliczyć odcinki Zielona Góra - Żagań i Węgliniec - | Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi Temat: Węgliniec, Żagań
Czy w związku z remontami na trasie Wrocław - Zgorzelec uda się zdążyć pociągie Czy na trasie Zielona Góra - Żagań jeździ szynobus? Szczególnie chodzi mi o kur
Chciałbym jednego dnia zaliczyć odcinki Zielona Góra - Żagań i Węgliniec - Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi Temat: Absurdy w nowym rozkładzie jazdy Uważam za konieczne skomunikowanie w Węglińcu połączeń JG-ZG-JG z pociągami "Kowalski" i "Schmidt. Podpisuję się pod tym. Uważam, że wszystkie połączenia przyspieszone WRO-Goerlitz-WRO na stacji Węgliniec powinny mieć skomunikowania z/we wszystkich kierunków/-ach. Na prawdę pozostało tych kierunków tylko dwa: Jelenia Góra i Zary. Zdaję sobie sprawę, że wymagałoby to w pierwszej kolejności takiego trasowania "Kowalskiego" i "Schmidt'a" by mijanie następowało w Węglińcu, a to wymaga zagęszczenia ilości przyspiechów WRO-Goerlitz-WRO. Faktycznie pieśń przyszłości. Jeśli punkt przesiadkowy ma być przenoszony z Węglińca do Bolesławca, to może warto przedyskutować przetrasowanie ZG-JG przez Bolesławiec? Połączenia ZG-JG-ZG jako bezpośrednie mają być nie tylko wygodne, ale przede wszystkim w miarę szybkie. Proponuję zrobić te relacje jako przyspiechy z postojami w punktach gdzie mieszka więcej niż XYZ (liczba do dyskusji) mieszkańców. Generalnie chodzi o ograniczenie postojów dla większej atrakcyjności całego połączenia ZG-JG-ZG, a nie relacji odcinkowych - od węzła do węzła. Ostatni, zbyt wczesny kurs z Jeleniej do Zielonej w (D) - 16:11 odjazd z Węglińca. Uniemożliwia wygodny powrót z Wrocławia "Schmidtem" (tym o 15:44). Absurdem jest, że pomimo bezpośrednich połączeń ZG-JG-ZG mieszkaniec Zielonej Góry, Nowogrodu Bobrz., Żar, Żagania, Szprotawy, Iłowej nie będzie miał sensownej oferty jednodniowego wypadu w góry. W nowym rozkładzie 2007/2008 korzystając z usług PKP nadal trzeba będzie jeszcze doliczyć koszty noclegu w górach, bo nawet nie ma szans na powrót z górskiego szlaku do domowego łóżka przed 23:00. Rozkład 2007/2008 dla połączeń ZG-JG-ZG uwypukla "sztywność" porozumienia między Urzędami Marszałkowskimi DOLN. i LUB. Zastanawiam się w jakim celu tworzy się skomunikowanie z Żar i Żagania do łącznika na "Ślązaka" zupełnie zapominając o tym samym w odwrotnej relacji - ze "Ślązaka" do Żagania i Żar. A uwieńczeniem powyższego absurdu (chyba w skali kraju) jest to, że w Pieńsku nie zatrzymują się pociągi osobowe, ale za to będą stawać pociągi pospieszne (ŁUŻYCE i ŚLĄZAK). Porównując rozkładowe postoje pospiesznego z przyspieszonym na odc. WRO-ZGORZ-WRO też uważam za absurd takie traktowanie stacji Pieńsk: osobowy-postój, przyspieszony-brak postoju, pospieszny-postój. To jest jawne zmuszanie pasażerów do porzucenia logiki na rzecz studiowania idiotyzmów rozkładowych Polskich Kolei. Temat: 5022 Wrocław - Jelenia Góra Wrocław Główny, sobota 27 grudnia, 13:32. Z peronu 4 odjeżdża - wraz ze mną na pokładzie - pociąg do Jeleniej Góry. Zapowiada się nawet znośna podróż (mimo 100% napełnienia), wszak jedziemy zmodernizowaną jednostką 642. Szkoda tylko, że nie była to podróż zbyt miła dla wszystkich pasażerów. Zwłaszcza tych (ok. 10), którzy do Wałbrzycha czy Jeleniej Góry dojechali albo cofając się z Leśnicy, albo tłukąc się kilka godzin przez całe województwo. Już przed odjazdem ci, którzy spojrzeli na pragotron nad peronem (Jelenia Góra przez Legnica, Bolesławiec) wypytywali konduktora, czy ten pociąg jedzie przez Wałbrzych, Smolec itd. Upewniając się, gonili na "Szklarkę" do Szklarskiej Poręby Górnej. Część jednak albo przez pośpiech, albo nieuwagę ufając tablicom "Jelenia Góra" pojechała niewłaściwym pociągiem. A teraz do rzeczy. Z jednej strony takie pomyłki to ewidentna wina pasażerów. Z drugiej jednak - Wrocław to węzeł; ludzie często gonią w pośpiechu z pociągu na pociąg, czy PKSu na pociąg i czy nie lepiej byłoby jak najszybciej formalnie podzielić ten kurs na 2 pociągi? (bez zmiany godzin rozkładów, dopóki istnieje obecny prowizoryczny rozkład) Na przykład Wrocław Główny - Lubań Śląski i Lubań Śląski - Jelenia Góra. A może inne rozwiązanie: zaprogramowanie wzorem PKS wyświetlaczy w EN57 w dwóch linijkach? J E L E N I A G Ó R A PRZEZ: WĘGLINIEC Czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć, czy takie zaprogramowanie jest realne od strony technicznej? (wiem, że od strony tablic owszem; pytanie, czy sterowniki używane przez PKP, program do tablic itp. to umożliwiają). Temat poruszam na forum między innymi dlatego, że zastanawiam się nad zwróceniem uwagi na problem Urzędowi Marszałkowskiemu (pismo). Pytanie, czy warto. Temat: Lwówek - Zebrzydowa ruszyła W sprawie linii Jelenia Góra - Zebrzydowa otrzymałam dziś maila (fragmenty poniżej). Ponieważ temat zapewne interesuje wiele osób, odpowiem na forum. Mam pytanie, czy jest taka możliwość abys złożyła do dyrekcji PKP lub do osoby która się zajmuje układaniem rozkładu jazdy. Taki o to pomysł: by ze Lwówka do Bolesławca można było się dostać na godz.7:30 no i oczywiście na odwrót z Bolesławca do Lwówka również na ok 7:30 wtedy by to miało sens i więcej ludzi by korzystało z takich połączeń bo w tej chwili to szynobus przewozi powietrze. Mam znajomych ludzi w Nowogrodźcu którzy codziennie dojeżdżali by do szkoły w Rakowicach WLK ale także do Lwówka. Na pewno też by się znalazła grupka osób (uczniów, pracowników) którzy to np. z Niwnic, Gościszowa czy Nowogrodźca dojeżdżaliby do Bolesławca na godz.8:00 rano i wtedy by miało sens. Np.ten pociąg który wyjeżdża z Jeleniej Góry o 5:25 do Lwówka mógłby przecież pojechać dalej do Bolesławca. A ten z Legnicy o 6:44 mógłby wyjechać o godzine wcześniej. Taka mała zmiana a ilu ludzi by było zadowolonych. W lutym słyszałem że jest szansa na zmiane choc nie wiadomo czy akurat na tej linii. Znając życie to chyba raczej nie bo moim zdaniem mentalność kolei jest taka aby zniszczyć połączenia. No ale jak juz chcieli otworzyć to niech przynajmniej pomyślą nad godzinami odjazdów, bo te to raczej nie są dla ludzi. Choć wyjątkiem jest to że ze Lwówka do Jeleniej Góry godziny odjazdów są idealnie dopasowane.Gorzej do Bolesławca. Głównie mam tu na myśli: poranne godziny (jak wyżej pisałem) ale także z Bolesławca do Jeleniej tez są dziwne godziny odjazdów 7;25 12:34 i 14:14 a dalej juz nic nie ma.Ta 14:14 i 12:34 są za blisko rozmieszczone. Najwięcej uczniów z Bolesławca wyjeżdża ok godz 15:00 wiec o tej mogli by dać. W sprawie rozkładu jazdy na tej linii oczywiście napisaliśmy i do Urzędu Marszałkowskiego i do dyrekcji PR Wrocław. Zaproponowaliśmy zmiany w ramach zbliżającej się lutowej korekty RJ oraz zaproponowaliśmy wprowadzenie oferty specjalnej na tej linii. Oto pełna treść naszych propozycji: ----- W związku z bardzo niską frekwencją w pociągach na trasie Bolesławiec - Jelenia Góra chcemy Państwu zaproponować zmiany (korekta JR od 1 lutego br.), które uatrakcyjnią ofertę na tej linii i tym samym przyczynią się do wzrostu frekwencji w pociągach. Sprawa podstawowa to konieczność wprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy. Proponujemy następujące rozwiązania: Bolesławiec -> Jelenia Góra 5:05 D, 7:35, 12:35, 15:25, 17:55 Jelenia Góra -> Bolesławiec 5:15 D, 7:45, 10:15, 15:35, 18:05 OBIEGI SKŁADÓW: JG 5:15 -> LŚ 6:15 -> Bolesławiec 7:25 (D) Bolesławiec 7:35 -> LŚ 8:45 -> JG 9:45 JG 10:15 -> LŚ 11:15 -> Bolesławiec 12:25 Bolesławiec 12:35 -> LŚ 13:45 -> JG 14:45 JG 15:35 -> LŚ 16:45 -> Bolesławiec 17:45 Bolesławiec 17:55 -> LŚ 19:05 -> JG 20:05 Bolesławiec 5:05 -> LŚ 6:15 -> JG 7:15 (D) JG 7:45 -> LŚ 8:45 -> Bolesławiec 9:55 Bolesławiec 11:58 -> Zgorzelec 12:50 Zgorzelec 13:13 -> Bolesławiec 14:06 Bolesławiec 15:25 -> LŚ 16:35 -> JG 17:35 JG 18:05 -> LŚ 19:05 -> Bolesławiec 20:15 JG - Jelenia Góra LŚ - Lwówek Śląski (D) - kursuje od poniedziałku do piątku oprócz dni świątecznych. Powyższy rozkład jazdy uwzględnia obecny czas przejazdu, mijanki na stacji we Lwówku Śląskim, skomunikowania z innymi pociągami w Bolesławcu i Jeleniej Górze oraz dojazdy (powroty) do szkół i pracy. Uważamy, że sam rozkład jazdy to nie wszystko. Aby skutecznie przyciągnąć nowych pasażerów i konkurować z komunikacją autobusową konieczne jest wprowadzenie taryfy specjalnej (i jej promocja!), na wzór ofert wprowadznych przez PR Szczecin. Ponadto uważamy, że linia kolejowa Jelenia Góra - Zebrzydowa powinna być włączona do oferty ZVON - bilet Euro-Nysa, co bardzo uatrakcyjni połączenia kolejowe na tej linii. Prosimy o rozważenie (w porozumieniu z PR Wrocław) zaproponowanych rozwiązań, ponieważ aktualna oferta na trasie Bolesławiec - Jelenia Góra daleka jest od oczekiwań pasażerów. ----- ZVON już mamy i bilet Euro-Nysa jest ważny także na linii Zebrzydowa - Jelenia Góra. Oczywiście PKP PR nigdzie o tym nie informują, marketing PR Wrocław jak zwykle śpi, a Andrzej Piech - dyrektor handlowy DZPR... szkoda słów i moich nerwów. Ale jest strona internetowa nt. ZVON, którą sami robimy: http://pkp.boleslawiec.pl/zvon.php Z tego co wiem na chwilę obecną, lutowa korekta nie przewiduje żadnych zmian w rozkładzie jazdy na tej linii - tak powiedział wspomniany dyr. Piech, który nie widzi potrzeby wprowadzania zmian. Ale na szczęście to nie beton DZPR o tym decyduje tylko Urząd Marszałkowski. Jak będzie faktycznie - okaże się niebawem... Temat: Kolejowa rewolucja w Bolesławcu Wszystko wskazuje na to, że nasze miasto czeka kolejowa "rewolucja". Bolesławiec będzie stacją przesiadkową, na której część pociągów będzie zaczynać i kończyć bieg. Zwiększy się również liczba połączeń. Do Warszawy, zamiast "Wrocławianinem", pojedziemy nowym pociągiem pospiesznym "Łużyce" relacji Zgorzelec – Warszawa Wschodnia przez Łódź. Pociąg do stolicy będzie odjeżdżać o bardziej dogodnej porze niż dotychczas - przed godz. 9 rano. Powrót "Łużyc" z Warszawy do Bolesławca zaplanowano po godzinie 19. Do Przemyśla przez Opole, Katowice, Kraków i Rzeszów pojedziemy pociągiem pospiesznym "Ślązak" – odjazd z Bolesławca po godz. 7 rano. Przyjazd pociągu z Przemyśla do Bolesławca późnym wieczorem, przed godziną 22. Wracając "Ślązakiem" z Przemyśla czy z Krakowa, należy zwracać uwagę, do którego wagonu wsiadamy, ponieważ we Wrocławiu skład pociągu będzie dzielony na dwie części: do Zgorzelca i do Zielonej Góry. Po wielu latach przerwy PKP od grudnia wznawiają ruch pasażerski na linii Zebrzydowa – Lwówek Śl. W nowym rozkładzie jazdy zaplanowano 4 pary połączeń w relacji Bolesławiec – Jelenia Góra przez Zebrzydową, Nowogrodziec i Lwówek Śl. Do Jeleniej Góry pojedziemy szynobusem zakupionym przez Urząd Marszałkowski. Pociągi do/z Jeleniej Góry na stacji w Bolesławcu będą skomunikowane z pociągami do/z Wrocławia i Zgorzelca. Nie zmieni się liczba połączeń z niemieckim Goerlitz, nadal będą to dwa pociągi osobowe oraz dwa przyspieszone. Natomiast z 5 do 7 zwiększy się liczba pociągów do Zgorzelca: 3 osobowe, 2 przyspieszone i 2 pospieszne. Do Legnicy i Wrocławia będzie kursować 11 pociągów dziennie, rano w godzinnych odstępach, co znacznie ułatwi dojazdy do pracy i szkół. Pierwszy pociąg do Wrocławia będzie odjeżdżać kwadrans po 5 rano, następny godzinę później. Godziny odjazdów pociągów w kierunku Wrocławia zasadniczo się nie zmienią, z tą tylko różnicą, że dwa z nich będą zaczynać i kończyć bieg w Bolesławcu. Z Wrocławia do Bolesławca również będzie kursować 11 pociągów na dobę. Przyjazd pierwszego pociągu z Wrocławia (5:16) zaplanowano na godz. 7 rano, natomiast ostatni wieczorny pociąg z Wrocławia (20:52) przyjedzie do Bolesławca ok. godziny 23. Od grudnia nie będzie pociągu "Kwisa", który obecnie w piątki jeździ do Lubania i w niedziele do Wrocławia. Zwiększy się natomiast liczba połączeń z Węglińca do Żar i Zielonej Góry. Dogodne przesiadki w Węglińcu ułatwią dojazd koleją np. na studia do Zielonej Góry. Szczegóły nowego rozkładu jazdy pociągów dla stacji Bolesławiec poznamy w listopadzie. źródło: Boleslawiec.org Boleslawiec24.net iBoleslawiec.pl Temat: Propozycje 2005/06 dla PKP PR. Jako iż dość często podróżuję pociągami (i chciałabym podróżować) i widzę ewidentą złorzeczność w układniau rozkładów, chcĘ zrożyć propozycje dot. rozkładu jazdy pociągów na 2005/06. Powinny kursować pociągi: *Wrocław Gł (06:00)-Kłodzko (7:20)(odj. 7:35) - Kudowa Zdrój przyj. 9:00. Kusuje w sob, nd cały rok, i w wakacje. Z Wrocławia powinnien być skomunikowany z pociągiem z Gdyni Głównej i Lublina. *Wrocław Gł (05:20)-Kobierzyce-Sobótka-Świdnica (przyj. na 6:45). kursuje w pn-pt. *Wrocław Gł (08:50)-Sobótka-Jaworzyna Śląska. kursuje w sob, nd i wakacje. *Zgorzelec ok. 11:00-Bolesławiec-Wrocław Gł (przyj. ok. 14:00) *Zgorzelec odj. 13:35 (tj. przestawienie o 30 minut odjazdu niż teraz)-Bolesławiec *Wrocław Gł (06:00-pozostawienie "Karkonoszy" bez zmian)-Jelenia Góra (09:20) *Natomiast na linii Kłodzko Głowne-Nw. Ruda-Wałbrzych powinna zostać wprowadzona *pociąg POŚP. "WROCŁAWIANIN" powinien kursować w relacji Warszaw Wsch-Węgliniec *Wrocław Gł (14:10)-Legnica (15:30)-Zgorzelec(17:00) *powinnien być też pociąg W tej chwili rozkład daaaaleko odbiega od potrzeb i tworzy żenującą ofertę, Krysia. Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Proszę bardzo. KOREKTA CZERWCOWA PKP PR 2008 1) P26102 "BOLKO" relacji Wrocław Główny - Lublin. Zmiana czasu przejazdu celem umożliwienia dalszej podróży do/z Jeleniej Góry autobusem PKS bądź Krycha-BUS Wrocław Główny 07:30 - Lublin 15:22 === Lublin 11:00 - Wrocław Główny 19:15 Powyższy wariant daje 40 minut czasu na dokonanie przesiadki. 2) P61200 "KARKONOSZE" relacji Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia. Zmiana czasu przejazdu celem umożliwienia dalszej podróży pociągiem P13109 relacji Warszawa Zachodnia - Przemyśl Główny z zachowaniem 40 minut czasu na dokonanie przesiadki. Jelenia Góra 20:41 Warszawa Wschodnia 06:44 ============================================== Projekt PKP PR 2008 / 2009 1) P62200 >LUDWIK SOLSKI> JELENIA GÓRA 19:15 Gryfów Śląski 19:52 / 19:53 Lubań 20:13 / 20:14 Węgliniec 20:40 / 20:46 Zebrzydowa 20:55 / 20:56 Bolesławiec 21:13 / 21:16 Chojnów 21:33 / 21:34 Legnica 21:39 / 21:41 Wrocław Nowy Dwór 22:33 / 22:34 WROCŁAW GŁÓWNY 22:45 / 23:00 Oława 23:21 / 23:22 Brzeg 23:36 / 23:37 Opole Główne 00:07 / 00:09 Lubliniec 01:05 / 01:06 Częstochowa Stradom 01:41 / 01:43 Koniecpol 02:52 / 02:53 Włoszczowa 03:12 / 03:13 Bukowa 03:25 / 03:25 Kielce 03:54 / 04:09 Suchedniów 04:38 / 04:39 Skarżysko-Kamienna 04:47 / 04:49 Radom 05:21 / 05:22 Pionki Zachodnie 05:41 / 05:41 Puławy Miasto 06:13 / 06:14 Nałęczów 06:31 / 06:32 LUBLIN 06:52 ============================================ LUBLIN 22:25 Nałęczów 22:45 / 22:45 Puławy Miasto 23:01 / 23:02 Pionki Zachodnie 23:37 / 23:38 Radom 23:59 / 00:01 Skarżysko-Kamienna 00:43 / 00:44 Suchedniów 00:52 / 00:53 Kielce 01:21 / 01:34 Bukowa 02:01 / 02:02 Włoszczowa 02:14 / 02:15 Koniecpol 02:31 / 02:32 Częstochowa Stradom 03:33 / 03:35 Lubliniec 04:32 / 04:33 Ozimek 05:10 / 05:10 Opole Główne 05:32 / 05:34 Brzeg 06:01 / 06:02 Oława 06:16 / 06:17 Wrocław Główny 06:42 / 06:55 Wrocław Nowy Dwór 07:06 / 07:07 Legnica 07:59 / 08:01 Chojnów 08:06 / 08:07 Bolesławiec 08:24 / 08:27 Zebrzydowa 08:44 / 08:45 Węgliniec 08:54 / 09:00 Lubań 09:26 / 09:27 Gryfów Śląski 09:47 / 09:48 JELENIA GÓRA 10:25 ================================================= Na odcinku Wrocław Gł – Lublin pociąg kursuje codziennie. Do/z Jeleniej Góry kursuje w okresie: 15 I – 28 II ; 29 IV – 07 V ; 22 VI – 02 IX ; 29 X – 03 XI ; 21 XII – 23 XII ; 26 XII – 30 XII 2)P26102 > BOLKO> LUBLIN 10:41 Nałęczów 11:01 / 11:02 Puławy Miasto 11:18 / 11:19 Pionki Zachodnie 11:45 / 11:46 Radom 12:18 / 12:20 Przysucha 13:12 / 13:14 Drzewica 13:39 / 13:40 Dęba Opoczyńska 14:02 / 14:03 Tomaszów Mazowiecki 14:25 / 14:26 Łódź Widzew 15:01 / 15:02 Łódź Kaliska 15:22 / 15:36 Pabianice 15:52 / 15:53 Zduńska Wola 16:29 / 16:30 Sieradz 16:44 / 16:45 Kalisz 17:27 / 17:28 Ostrów Wlkp 17:57 / 18:01 Odolanów 18:14 / 18:14 Międzybórz Sycowski 18:44 / 18:45 Twardogóra Sycowska 18:59 / 19:00 Oleśnica Rataje 19:16 / 19:17 Wrocław Nadodrze 19:44 / 19:45 Wrocław Mikołajów 19:52 / 19:53 WROCŁAW GŁÓWNY 20:00 ========================================================= WROCŁAW GŁÓWNY 07:30 (łącznie z P61105 Wrocław Gł – Suwałki ) Wrocław Mikołajów 07:36 / 07:36 Wrocław Nadodrze 07:43 / 07:44 Oleśnica Rataje 08:07 / 08:07 Twardogóra Sycowska 08:27 / 08:28 Międzybórz Sycowski 08:45 / 08:45 Odolanów 09:03 / 09:03 Ostrów Wlkp 09:26 / 09:28 Kalisz 09:51 / 09:52 Sieradz 10:31 / 10:32 Zduńska Wola 10:47 / 10:48 Pabianice 11:22 / 11:23 Łódź Kaliska 11:40 / 11:54 (P61105 Wrocław Gł – Suwałki odjazd: 12:00) Łódź Widzew 12:14 / 12:15 Tomaszów Mazowiecki 13:01 / 13:02 Dęba Opoczyńska 13:30 / 13:32 Drzewica 13:47 / 13:48 Przysucha 14:18 / 14:19 Radom 15:09 / 15:10 Pionki Zachodnie 15:27 / 15:28 Puławy Miasto 15:57 / 15:58 Nałęczów 16:13 / 16:14 LUBLIN 16:34 kursuje codziennie Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji Dziś po raz pierwszy zamiast "Łużyc" jako pociąg rel. Zgorzelec-Warszawa Wsch. pojechała "Oleńka". Akurat miałem okazję zobaczyć frekwencję w tym pociągu na odcinku Legnica-Wrocław Gł. Jednym słowem katastrofa! Wiem, że to dopiero pierwszy dzień itd..., ale ta popołudniowa godzina dla tego pociągu (przynajmniej na odcinku Legnica-Wrocław) jest wątpliwa. Frekwencja tak na oko może 10%. Przedostatni wagon składu (kl.2) zupełnie pusty (ZERO podróżnych, rzadko się widuje taki obraz), a w ostatniej jedynce jechała JEDNA osoba. Tego się obawiałam. Zresztą to było do przewidzenia. Godzina jest tragiczna! Pewnym wytłumaczeniem może być fakt, że 10 minut wcześniej jedzie osobowy, więc na pewno podbiera podróżnych, zwłaszcza że to popołudnie i pora powrotów z pracy do domu. To nie jest żadne wytłumaczenie! "Łużyce" jechały w obu kierunkach pół godziny po pociągu osobowym i frekwencja w pośpiechu była zadowalająca. Po prostu pora "Oleńki" jest idiotyczna. Co ciekawe "Oleńka" miała jeszcze dzisiaj tablice kierunkowe pociągu "Łużyce". Bo był to skład wczorajszych "Łużyc". Widocznie nie mieli jeszcze aktualnych tablic kierunkowych. Oby tylko mała frekwencja nie była dla betonu pretekstem, aby znów zlikwidować połączenie do Warszawy na odcinku Zgorzelec-Wrocław. Oczywiście beton zbrojony DZPR wykorzysta ten fakt i kwietniową korektą RJ udupią ten pociąg na odcinku Zgorzelec - Wrocław. Jest to chytrze przemyślany plan betonu zbrojonego PKP PR! Najpierw udupili dobry pociąg jakim były "Łużyce" i niejako w zamian wydłużyli "Oleńkę" z góry skazaną na marną frekwencję. W ten prosty sposób beton PKP PR chce osiągąć swój cel, do którego zmierzają od kilku lat: likwidacja pociągu Zgorzelec - Warszawa. Ale to moim trupie! Według rozkładu umieszczonego na stonie PR Oleńka odjeżdża z Legnicy 10 minut po Wawelu i 15 minut przed osobowym. Ja chciałem ją sfocić w Chojnowie (planowy przyjazd 14:21) ale się nie doczekałem... Pojechał osobowy o 14:34 a pani dyżurna przez następne 10 minut nic nie powiedziała przez megafony tak więc sobie odpuściłem. Pomyślałem że ktoś znowu zapomniał o zmianie rozkładu jazdy. Ale jeżeli pojechała to i tak była dobre 30 minut po planie... "Oleńka" do kwietnia jeździ wg zmienionego rozkładu jazdy z powodu prac na linii Legnica - Wrocław. Oczywiście żelbeton DZPR nigdzie o tym nie informuje, Hafas też podaje bzdury. Mało tego, na dworcu w Bolesławcu na tablicy odjazdów nadal "wisi" pociąg do Warszawy o 8:52 (czyli dawne "Łużyce"), co jest celowym wprowadzaniem ludzi w błąd. Jedynie mało widoczna kartka przy kasie informuje o zmiane dotyczącej pociągu do Warszawy o 13:57. W rzeczywistości "Oleńka" odjeżdża nie o 13:57 lecz o 14:43, ale o tym wiedzą tylko kolejarze ruchowcy. Bo po co informować pasażerów? Podaję tymczasowy rozkład pociągu 61106 Zgorzelec - Warszawa Wsch. Zgorzelec 13:47 - Zgorzelec Miasto 13:51/13:52 - Pieńsk 14:00/14:01 - Węgliniec 14:13/14:25 - Bolesławiec 14:42/14:43 - Chojnów 15:00/15:01 - Legnica 15:13/15:14 - Wrocław Nowy Dwór 16:09 - Wrocław Gł. 16:20/16:23 --- Warszawa Wsch. 22:12 Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((
| Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia Z punktu widzenia maksymalizacji szybkości z Warszawy (lub Poznania) do
To co proponujesz, to jest IMHO (do pewnego stopnia oczywiście) | Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez Niemcy by mieli niejaki kłopot z przecytaniem tej nazwy. Na niemiecki I jeszcze pytanie na koniec. Dlaczego częśc wagonów "Wrocławianina" kursuje Piotrek Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji Historia z "Łużycami" oraz innymi pośpiechami do odstrzału przypomina mi jako żywo historię z rozkładem jazdy 06/07 na szynobus na linii Brzeg - Nysa. Miało być szybciej, taniej (mniejsze koszty dopłat UM) i miało być więcej, bo cztery pary. Zapowiedzi tych pociągów były WSZĘDZIE: - w rozkładach książkowych (cegła) - w rozkładach peronowych (plakaty w gablotach: przyjazdy/odjazdy) - w internecie (hafas) - w rozkładzie elektronicznym Informację o uwaleniu tych pociągów podano - wbrew prawu przewozowemu - zaledwie na trzy dni przed zamknięciem linii. Pomimo, że PLK specjalnie zrobiła tam remont podkładów i podwyższyła prędkość dla szynobusów do 70 km/h. Zresztą... historia coponiektórym znana. Teraz niemal to samo dzieje się z "Łużycami" oraz innymi pociągami, tyle że pośpiesznymi. Otóż sprawa nadaje się do napisania doniesienia do prokuratury o działaniu na szkodę własnej spółki (nie mówiąc o szkodzie pasażerów, bo co to kogo obchodzi). Nie jestem prawnikiem, ale uprzejmie upraszam - jeśli ktoś jest -niech to ładnie prawnie uzasadni, a ja się na pewno pod tym podpiszę imieniem i nazwiskiem (i myślę, że nie tylko ja). I wspólnie zaniesiemy lub wyślemy do właściwej prokuratury, albo nawet do kilku prokuratur (tak - na zapas). Odwoływanie takiego pociągu, któremu nie dano ŻADNEJ szansy już na starcie jest nie tylko kretyństwem pozbawionym jakiejkolwiek logiki (nawet betonowej), bo szlachetny konstrukcyjnie beton ma jej w sobie więcej. Jest absolutną kpiną nie tylko z pasażerów, ale także z dziennikarzy wielu gazet, którzy o odwoływanych teraz pociągach pisali w wielu gazetach - niejako je promując jako dogodną NOWOŚĆ! Tym bardziej że decyzja o odwołaniu była praktycznie znana JUŻ W MOMENCIE WEJŚCIA W ŻYCIE NOWEGO ROZKŁADU JAZDY!!! Tym bardziej, że pociąg obecnie jest całkiem frekwencyjny, a będzie jeszcze bardziej, jeśli się go nie ukatrupi na starcie. Upraszam więc o napisanie takiego doniesienia wraz z uzasadnieniem, upublicznienie tego pisma na forum i wtedy będziemy się pod nim podpisywać - niezależnie od innych Waszych akcji, które jak najbardziej popieram. Dlaczego ja go nie napiszę tym razem? Bo nie znam się na prawnych uzasadnieniach stosowanych w takich pismach. Ktoś, kto się zna - po prostu zrobi to o wiele lepiej (merytoryczniej, prawnym językiem itp.). Pozdrawiam Robert Wyszyński PS. I myślę, że ktoś w PKP PR (bo pracują tam też rozsądni ludzie, tylko nie zawsze mają wpływ na blokowanie mega głupich decyzji) stuknie się w pałę, albo kogoś stuknie w inną pałę i ten pociąg zostawi. Inaczej mogą być kłopoty. To nie jakaś lokalka Brzeg - Nysa, którą pani Ładniak może olać sikiem prostym - to pociąg przez 3/4 Polski, który obsługuje kilka aglomeracji i dziesiątki miast. Pociąg POTRZEBNY pasażerom. Tym z Łodzi, tym z Ostrowa i tym z Bolesławca. Temat: Kiedy pociąg CityNightLine w Polsce? Dziś kolejna dawka humoru na weekend... Obowiązujący od 11 grudnia 2005 r. nowy rozkład jazdy pierwotnie przewidywał uruchomienie przez Polskę nowego międzynarodowego połączenia kolejowego. Niestety spór polityków i kampania wyborcza w tle spowodowały, że plany te spełzły na niczym. Przypomnijmy sobie tamte wydarzenia. Poniżej treść newsa z naszego redakcyjnego archiwum... Rozkład jazdy: Będą nowe pociągi pośpieszne Od 11 grudnia z nowym rozkładem jazdy Szwajcarskie Koleje Związkowe obsługujące m.in. sieć połączeń kolejowych CityNightLine uruchamiają nowe połączenie relacji Zürich - Moskwa. Trasa nowego pociągu przebiegać będzie m.in. przez Bazyleę, Frankfurt/M, Lipsk, Drezno, Görlitz, Zgorzelec, Bolesławiec, Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Przemyśl, Lwów i Kijów. Pociąg CityNightLine będzie zestawiony aż z siedmiu komfortowych wagonów sypialnych, dwóch tzw. sliperetek z miejscami siedzącymi oraz wagonu restauracyjnego. Pociąg dostępny będzie wyłącznie w komunikacji międzynarodowej i objęty zostanie całkowitą rezerwacją miejsc. Międzynarodowy pociąg CityNightLine będzie pierwszym pociągiem pośpiesznym, jaki zawita do Bolesławca w tym roku. Planowy odjazd pociągu z Bolesławca do Moskwy będzie o godz. 12:05, do Zürichu o godz. 17:22. Postój pociągu na naszej stacji to przede wszystkim zasługa bolesławieckiego samorządu z prezydentem miasta na czele, którego przedstawiciele oficjalnie zagrozili władzom PKP, że posuną się nawet do blokady torów, jeśli rozkład jazdy pociągu CityNightLine nie uwzględni postoju w Bolesławcu. Ustępstwo władz PKP to najprawdopodobniej wynik akcji, jaką niedawno przeprowadziły władze Zgorzelca. Otóż pierwotnie rozkład jazdy pociągu CityNightLine nie przewidywał postoju również i w tym mieście. W proteście zgorzeleccy samorządowcy postanowili zorganizować blokadę torów, podczas której prezydent miasta osobiście przyspawał do szyn dwie metalowe sztangi, które wydobyto z ruin dworca Zgorzelec Miasto. Nasz anonimowy informator doniósł nam, że do podobnej akcji szykuje się również sołtys Zagajnika! Jednak korekta rozkładu jazdy pociągu CityNightLine to nie jedyny sukces samorządowców z Bolesławca i Zgorzelca. Władze Szwajcarskich Kolei Związkowych oraz Polskich Kolei Państwowych ugięły się pod naporem siły argumentów prawicowych lokalnych polityków i wstępnie zakładana trasa pociągu ominie Białoruś rządzoną przez komunistę Łukasza Szczękę. Natychmiast zareagowali na to samorządowcy z lewicy, którzy zarzucili swoim kolegom z prawicy, że wykorzystują oni pociąg CityNightLine jako element kampanii wyborczej. W wywiadzie dla Telewizji Lokalnej prezydent Bolesławca stanowczo zaprzeczył tym zarzutom. Dodał, że jest tylko dobrym organizatorem i czego się nie tknie, po prostu mu się udaje. Tymczasem lokalni politycy dwoją się i troją we wszystkich mediach, żeby podkreślić, jakim to wielkim wydarzeniem będzie przejazd pociągu CityNightLine przez Bolesławiec. Redakcja "PR Forum" postanowiła wyjaśnić wszelkie kontrowersje, jakie pojawiły się wokół pociągu CityNightLine. O opinię na ten temat zapytaliśmy nie lokalnych polityków, ale liderów niektórych partii politycznych. Lech Kaczyński (PiS): "Ja nie wydałem zgody na przejazd pociągu CityNightLine przez Warszawę, żeby pokazać wała Łukaszowi Szczęce. Ponieważ osobiście manifestowałem w Kijowie poparcie dla Wiktora Juszczęki - pociąg CityNightLine pojedzie przez Ukrainę." Jan Maria Rokita (PO): "Pociąg CityNightLine to dowód, że zapoczątkowana przez AWS restrukturyzacja PKP przynosi wreszcie konkretne efekty. Kiedy zmniejszymy biurokrację w PKP i obniżymy o 15% dostęp do infrastruktury kolejowej, to pojawi się coraz więcej takich pociągów." Andrzej Lepper (Samoobrona): "Pani redaktor, przejazd tego pociągu przez Ukrainę zamiast przez Białoruś to skutek złodziejskich restrukturyzacji PKP i rządów tych złodziei i aferzystów z AWS i SLD. CityNightLine musi odejść!" Jarosław Kalinowski (PSL): "Kolejarz polski zyskał na integracji europejskiej. Walczyłem w Brukseli o dotacje dla kolei jeszcze o 22:17, do ostatniej chwili. I udało się! Dzięki temu macie teraz modernizowaną linię kolejową Legnica-Zgorzelec, po której pojedzie do Europy pociąg CityNightLine." Roman Giertych (LPR): "Po wyborach wprowadzimy nowy rozkład jazdy i żadne obce koleje nie będą nam dyktować tras przejazdu pociągów przez Polskę. Tylko polskie, katolickie Polskie Koleje Państwowe!" Włodzimierz Cimoszewicz (bezpartyjny): "Wszelkie sugestie, że jest związek między wzrostem poparcia dla mnie a nowym pociągiem CityNightLine, traktuję jako bezwzględne ataki przedwyborcze. Jestem kandydatem bezpartyjnym i nie mam żadnych związków z koleją." Temat: ZVON - bilet Euro-Nysa PL/DE/CZ ZVON - całodzienny bilet Polska/Niemcy za 20 zł Całodzienny bilet, dzięki któremu można jeździć pociągiem i komunikacją miejską? To możliwe? Tak, pod warunkiem że w Zgorzelcu lub w Görlitz z polskiego pociągu przesiądziesz się do niemieckiego pociągu, autobusu lub tramwaju. Bilet wart 20 zł (po stronie polskiej, bo Niemcy muszą płacić 10 euro) upoważnia do jazdy pociągiem "PKP Przewozy Regionalne" od Jeleniej Góry i Bolesławca do Zgorzelca / Görlitz. Po stronie niemieckiej można jeździć już wszystkim, czym zarządza Związek Komunikacyjny Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON). Oferta 15 przewoźników, których zrzesza ZVON, obejmuje niemiecką kolej regionalną (DB Regio, Lausitz Bahn), wąskotorowe kolejki regionalne (np. Zittau - Bertsdorf - Kurort Oybin / Kurort Jonsdorf), autobusy międzymiastowe i komunikację miejską (np. w Görlitz, Bautzen i Zittau). Bilet ważny jest od momentu nabycia do godz. 4:00 rano następnego dnia. Można go kupić z dwudniowym wyprzedzeniem, m.in. w kasie biletowej na dworcu PKP w Bolesławcu. Dodatkowe informacje: http://www.zvon.de/index.php?lg=pl A może krótki wakacyjny wyjazd za granicę? Bilet ZVON stwarza możliwość jednodniowego wypadu do naszych zachodnich sąsiadów. Poniżej przedstawiamy rozkład jazdy z zaproszeniem do skorzystania z tej oferty. Naprawdę warto! Wyjazd z Bolesławca: * Bolesławiec odjazd 7:22 - Görlitz przyjazd 8:39 (pociąg PKP Przewozy Regionalne, kursuje codziennie oprócz niedzieli) * Görlitz odjazd 9:28 - Zittau przyjazd 10:07 (pociąg Lausitz Bahn) * Zittau odjazd 11:21 - Bertsdorf przyjazd 11:56 (pociąg kolei wąskotorowej SOEG, skład prowadzony lokomotywą parową) * Bertsdorf odjazd 12:53 - Kurort Jonsdorf przyjazd 13:03 (pociąg kolei wąskotorowej SOEG, skład prowadzony lokomotywą parową) Uwaga! O tej samej godzinie z sąsiedniego toru na stacji Bertsdorf - wyjazd pociągu do stacji Kurort Oybin. Powrót do Bolesławca: * Kurort Jonsdorf odjazd 16:31 - Bertsdorf przyjazd 16:42 (pociąg kolei wąskotorowej SOEG, skład prowadzony lokomotywą parową) * Bertsdorf odjazd 17:34 - Zittau przyjazd 18:02 (pociąg kolei wąskotorowej SOEG, skład prowadzony lokomotywą parową) * Zittau odjazd 18:14 - Görlitz przyjazd 18:53 (pociąg Lausitz Bahn) * Görlitz odjazd 19:22 - Bolesławiec przyjazd 20:43 (pociąg PKP Przewozy Regionalne, kursuje codziennie oprócz soboty) Całodzienna wycieczka do niemieckich kurortów w Górach Żytawskich możliwa jest za jedyne 20 zł - tyle kosztuje bilet ZVON, który do nabycia jest na dworcu PKP w Bolesławcu oraz w kasach PKP m.in. we Wrocławiu i Legnicy. Przydatne linki: Kurort Oybin oraz kolejka wąskotorowa - informator turystyczny po polsku źródło: PKP Bolesławiec Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 44 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||